načítám data...

bkralik

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoPetr B
BydlištěHradec Králové
Registracepřed 8.6 rok.
Poslední aktivitapřed 5.4 hod.
WWWhttp://bkralik.cz
Příspěvků ve fóru80
Komentářů u článků267
Pozitivních komentářů u článků139
Negativních komentářů u článků6
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

bkralik
dnes v 14:48
0
Ford Mustang Dark Horse: Temný kůň přichází

Jojo, ono to po zamyšlení je očekávatelné - jedno je moderní čtyřventilový DOHC motor, druhé je mírně vylepšené (má VVT!) dvouventilové OHV. Ale stejně to člověka co nemá zase tolik zkušeností s amerikama překvapí :)

Jinak vzhledem k tomu, že jsem se účastnil rozborky vyjetého tříventilového Modularu z Fordu F150, tak k Modularům zase tak moc sympatií nemám, ale to je asi fuk :-D

bkralik
dnes v 10:45
1
Ford Mustang Dark Horse: Temný kůň přichází

Protože mám hodné kamarády, tak se mi povedlo dostat za volant právě tohoto Dark Horse - bohužel to byla jenom hodina na okreskách na severu Prahy (kdo zná, ví že to není řidičská nirvána), ale i tak jsem si to moc užil a musím potvrdit Františkova slova. Je to famózní kára.
Co mě nejvíc překvapilo? Určitě motor - jsem zvyklý na osmiválec 5.7 Hemi, který má 370 koní a omezovač v 5700 otáčkách za minutu a naivně jsem čekal alespoň trochu podobný projev. Nemohl jsem se mýlit víc - Coyote v DarkHorse je vysokootáčkový motor, který točit je radost nad radost. Nezdá se to, ale tím že to můžete roztáhnout až na 7500 rpm to má daleko větší "grády". A to že to má manuál to ještě víc zdůrazňuje - jel jsem před časem s Mustangem GT 2019 s automatem a tam mě to vůbec tak moc netrklo...

bkralik
27. srpna 2024, 15:02
1
Jak je to s tou elektromobilitou

koch: No já hodnotím luxus z hlediska toho, co může ovlivnit "druh pohonu" - to že auto je tiché, že jede plynule, plachtí a zároveň je dynamické dostatečně pro rozumnou jízdu. A to mi zatím všechny elektromobily splňovaly - i v takovém hyundai ioniq (2020) za dvě kila jsem se cítil luxusněji než v superbu, protože v tom nechrochtá diesel a necuká dvouspojka.
Samozřejmě že nehodnotím, jestli to má palubku obšitou kůží nebo jestli to má 85 repráků a 4 subwofery - protože na to nemá druh pohonu přece vliv.
A jinak ano, nějaký čas jsem se vyskytoval na zadních sedačkách dlouhého sedmičkového bavoráku v plné palbě a pár dní jsem dokonce jezdil v RR Cullinan (i s vlněným kobercem!), abych ti odpověděl na otázku jestli jsem seděl v luxusním autě...

bkralik
26. srpna 2024, 14:58
3
Jak je to s tou elektromobilitou

koch: co tě vede k tomu, že jsem elektrofanatik? Že mi vadí stokrát opakované nepravdy? Že mi vadí smrad, když jdu v Praze pěšo podél magistrály? Že se mi líbí zátah a luxus který elektroauta poskytují? :-)

bkralik
26. srpna 2024, 10:06
0
Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?

Vrooom: Když poFL verze má zase už DPF, takže nemá tak pěkný zvuk a může mít "moderní problémy", pokud jsem slyšel správně...

bkralik
26. srpna 2024, 08:22
0
Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?

Chápu... Ta M135i měla nějaké neplánované opravy a nebo jenom běžný srvis?

bkralik
26. srpna 2024, 08:12
0
Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?

Co jsem se včera bavil s kamarádem, tak tahle je prý zrovna úplně geniální kup - ten nájezd je reálný, oba majitelé ji měli jako velmi lehce využívanou víkendovku a je ve skvělém stavu.

bkralik
26. srpna 2024, 08:07
-1
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

Hmm, mám pocit, že se nám krásně profiluje, kdo z Autíčkářovi redakce má jaký názor na elektromobilitu. Trochu mi lichotí, že tu vzniknul článek můj popud, ale opět mě mrzí, že autor nepochopil o co v mém komentáři jde a zároveň je opět vidět ta zbytečná vyhraněnost (hlavně u věty "Manipulace s mokrým nebo omrzlým kabelem po ránu asi taky nebude úplně příjemná" jsem se na celé kolo rozesmál, jak snadno lze shodit úplně celý článek jednou větou).

Takže znova - pokud nutně trváš na tom, že se chceš projíždět, že potřebuješ do auta naložit dva kočárky a nebo tři děti a chceš jenom jedno auto, ojetý elektromobil nebude pro tebe. Ale pokud jsi standardní vězeň korporátu (opět, berte s rezervou), který bydlí v domečku (alias plochém paneláku) v okolí 30 km od Prahy a každý den (nebo 3 dny v týdnu, protože homeoffice, to je fuk) dojíždí do Prahy, přičemž padesát procent jízd narazíš na kolonu, tak je to prostě úplně ideální "druhé auto" do rodiny. Za tím si stojím.

Abych to podpořil nějakou statistikou (samotného mě to zajímalo, zase tak moc do krve argumentovat nemusím):
https://csu.gov.cz/docs/107508/d46e576f-9bfb-b640-ba45-9c3487a2e6ed/17200024a_kap12.pdf?version=1.4
Do zaměstnání autem jako řidič dojíždí cca 1.8 milionu lidí (str 112, tab 12.14). Z toho něco jako 50-70% jich takhle dojíždí každý den (str 111, tab 12.12). Zároveň je vidět, že drtivá většina těch aut jede jenom s řidičem (https://vdb.czso.cz/vdbvo2/faces/cs/index.jsf?page=vystup-objekt&z=T&f=TABULKA&pvo=ZV21CR013 - 1.8 milionu lidí "jako řidič", 300 tisíc lidí "jako spolucestující")

bkralik
26. srpna 2024, 07:28
6
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

Tohle jsme si ale už vysvětlili pod minulým článkem - jezdíš starou plečkou za basu piv, za cenu "dvakrát prodejní cena ojeté fábie" nekoupíš jakékoliv jiné auto 2014+. Zakládat na tom argument "proč jsou elektromobily špatně" je přeci nesmysl...

bkralik
26. srpna 2024, 07:21
-1
bkralik
24. srpna 2024, 10:18
-1
Jak je to s tou elektromobilitou

rock: Fakt? A mně z toho zase vychází že ano, požene ;-). Vždyť ta křivka a) furt klesá, b) nemůže jít do záporna, takže to musí být něco jako 1/n nebo e^-x, bohatě stačí když se to té nule bude stále přibližovat :)

bkralik
23. srpna 2024, 12:38
3
Jak je to s tou elektromobilitou

Staromil: Demagogii tu provozuješ ty :) Já jen říkám, že za deset (dobře, teď už 15 let) jsme byli schopni dojít od městského vozítka s dojezdem 100 km k parádním kárám s dojezdem 600 km a daleko delší životností akumulátoru. Jestli se ten vývoj požene dál stejným tempem, tak si vůbec netroufám odhadovat co bude za deset let.
A jinak - sice je stále schválený zákaz prodeje nových aut se spalovacím motorem po roce 2035 (ono to teda je nějak složitější, myslím že jde hlavně o zákaz nových homologací, ale úplně si nejsem jistý v kramflecích), ale ten samotný návrh počítá s tím že do té doby se má ověřit, že to od roku 2035 opravdu půjde - od roku 2026 každé dva roky má docházet k přezkumu. A už teď třeba protlačili to, že se stále budou moct prodávat spalováky na syntetická paliva...
Každopádně zase to tu odkonvergovalo úplně k něčemu jinému a zbytečnému...

bkralik
23. srpna 2024, 09:37
3
Jak je to s tou elektromobilitou

martin_100: Já se furt divím, co nechápeš - opakuju - před 15 lety tu nebyly prakticky ŽÁDNÝ elektroauta (ignorujme favorit eltra a podobné kreace) a ty si stěžuješ, že první světové elektroauto co přišlo má po dvanácti letech dojezd 50 km, když nový ujelo cca 100 km. To je jako kdyby ses v roce 1920, cca 12 let po začátku výroby fordu model T vztekal, jak to že jede jenom 60 km/h a stojí víc než jeden průměrný měsíční plat. Dej tomu čas, zatím ti elektroauto nikdo nenutí (a zatím to vypadá, že ani v dohledné době nutit nebude)

Tohle je mimochodem hrozně pěkná tabulka, doporučuju si to seřadit podle roku začátku výroby https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_battery_electric_vehicles

bkralik
22. srpna 2024, 16:40
0
Smart Roadster Brabus Xclusive: Super hračka s jedním ale

Zkoušel jsem ze zajímavosti googlit a nenašel jsem nic. Problém je prý dost to, že řídící jednotka motoru a převodovky je společná (takže by to někdo musel hacknout a nebo dát aftermarketovou ECU), čekám že pak problém bude i pedál spojky.
Prý Brabus kdysi v rámci vývoje vytvořil verzi s manuální převodovkou, ale jestli jsem viděl správně, tak to snad bylo i s jiným motorem a byl to fakt jenom prototyp...

bkralik
22. srpna 2024, 13:47
-1
Jak je to s tou elektromobilitou

Mohu poprosit o nějaký zdroj, který říká že materiálu na baterie bude nedostatek? Co já vím, tak zatím to vypadá, že ho máme naopak pro potřeby civilizace dost.

bkralik
22. srpna 2024, 13:44
3
Jak je to s tou elektromobilitou

No a to je právě ono - ty předpisy a regulace nevznikají samy. To někdo vymyslel, protože to někdo chtěl. A ten kdo to chtěl mohl být buď široká veřejnost a nebo nějaká zájmová skupina (vědci, ekologové, lobisti, mafiáni, atd...). Nic se neděje samo!
Zeptej se lidí na ulici, jestli chtějí aktuální záplavy, nestabilní počasí a smog ve městech. Nikdo ti neřekne že ano...

bkralik
22. srpna 2024, 09:03
2
Jak je to s tou elektromobilitou

Elektrická auta jsou na trhu teprve chvíli a do stavu "první fábie" jim to bude ještě chvíli trvat. I blbý Nissan Leaf se začal vyrábět až v roce 2010. Chtít po Tesle z roku 2017 stejnou cenu ojetiny jako je Fábie z roku 2004 - na to je přeci potřeba si ještě pár let počkat :)

bkralik
22. srpna 2024, 08:58
4
Jak je to s tou elektromobilitou

Asi už jsem v 32 letech starý na to vysvětlovat lidem že svět se měnil, mění a bude měnit dál. A nejvíc mě mrzí lidé, kteří jsou zapšklí a nedokážou si připustit, že ty změny mají nějaký důvod, který nevznikl jen tak někde z éteru ale vymyslela si ho naše společnost - i když to podpořily nějaké zájmové skupiny, jasně, ale furt to má základ ve společenské poptávce. Já jsem taky smutný, že se v EU přestala prodávat miata s dvoulitrem a že Chrysler přestal vyrábět V8čky, ale bohužel, jak jsem psal, svět se mění.

Vím že to píšu už poněkolikáté a neber to jako urážku, ale zkusil sis půjčit nějakou tu Teslu (trojku) a prohnat ji po okreskách? Já jsem to zkusil jednou v rámci nějaké placené hodinové jízdy a tehdy bych s tebou souhlasil, že to je naprd. Ale pak se mi poštěstilo, že jsme na jiné Tesle kamarádovi měnili tlumiče (za faceliftové) a mohl jsem si to pak protáhnout po okráskách v okolí co znám a prostě ono to je sakra dobré. Ano, není to Mazda MX-5, ale říct o tom, že to je neřidičské fakt nemůžu, fakt ne.

bkralik
21. srpna 2024, 09:39
0
Jak je to s tou elektromobilitou

Tak samozřejmě, teď nějak nechápu kam míříš...

bkralik
21. srpna 2024, 08:50
1
Jak je to s tou elektromobilitou

Asi ti to přijde zvláštní, ale petrolhead nemá nic společného s druhem pohonu - nebo myslíš že by se měl zavést i pojem dieselhead pro milovníky Ovečky RS TDi? Já mám rád elektromobily (po týdnu v Enyaqu vážně uvažuju, jak bych si mohl nějaký koupit) a přesto se považuju za petrolheada...
https://en.wiktionary.org/wiki/petrolhead

bkralik
19. srpna 2024, 14:32
7
Jak je to s tou elektromobilitou

Leaf pozor - nemá chlazenou baterku (v první generaci určitě, v druhé si myslím že taky) a navíc v prvních generacích byla v nějakém období použitá nějaká debilní (ne tak odolná) chemie článků. Takže pokud s ním někdo jezdil na rychlonabíječky v létě za vedra, tak ty baterky můžou mít docela velkou degradaci. Což pokud bude člověk shánět auto na ježdění okolo komína, tak vadit nemusí, jen tomu musí odpovídat cena.

Z hlediska "levných malobaterkáčů" je určitě zajímavá volba Hyundai Ioniq Electric první generace (28 kWh, ta 42 kWh verze má opět lehce horší chemii) - dá se sehnat za dobrý prachy (hlavně v zahraničí, u nás je moc velká poptávka takže v bazarech je dost předražený), žere hrozně málo (po městě v létě s klidem za 10 kWh/100) a hlavně úbytkem kapacity moc netrpí. Kamarád teď dovezl rok 2020 s najetými 300kkm a zatím se zdá, že baterka má prakticky původní hodnoty kapacity (chová se z hlediska dojezdu skoro jako Ioniq druhého kamaráda, co má najeto 60 kkm). Bohužel jak píše StreetPro, jsou auta která SoH nereportují dobře (resp spíš to funguje jako generátor náhodných čísel) a Ioniq patří mezi ně - je potřeba se tam koukat spíš po rozvážení článků a poklesu napětí při akceleraci...

bkralik
17. srpna 2024, 09:36
1
S Volvem EX30 na delší cestě: Obstojí městský elektromobil při cestě do Itálie?

Pak proč sem vůbec chodíš a něco sem píšeš? Můj otec má elektromobil, moji tři kamarádi mají každý elektromobil a včera jsem se vrátil z výletu z Holandska taky elektromobilem. A všechno je ok, nikdo nehoří, nikdo neumírá na nabíječkách nudou, nikdo nemrzne. Tak co se tady snažíš dokázat? Neříkám že elektromobil je pro každého, pokud tvoje existence stojí na tom že jednou za rok ujedeš 2400 km na jeden zátah (což je trochu smutné) tak si ho prostě nekupuj. Naopak pokud bydlíš v domečku někde poblíž velkého města a dojíždíš do práce, tak bys byl debil aby sis ho nekoupil…

bkralik
16. srpna 2024, 23:03
1
S Volvem EX30 na delší cestě: Obstojí městský elektromobil při cestě do Itálie?

koch: Já tě úplně nechápu. Na jednu stranu vypadáš, že o elektromobilech slyšíš poprvé (jinak bys tu snůšku sraček nemohl vypustit z pusy) a na druhou stranu sebevědomě tvrdíš že za tebe je po 250kkm baterka elektromobilu po této porci nepoužitelná. Což je taky blbost - kamarád teď koupil jetý Ioniq Electric s najetými 300 tisíci kilometry a baterka vypadá, že žádnou degradaci nemá - SOH v autě se pohybuje mezi 90 a 100% a dojezdem to najede to samé, co ioniq s 60kkm. Ano, můžu se vyskytnout vůz kde ta baterie zdegraduje rychleji, stejně jako se může vyskytnout spalovák který se po 100kkm zadře...
Obecně ti doporučuju buď a) půjčit si někde rozumný elektromobil a vyzkoušet si to a nebo b) nelézt do debat pod články o elektromobilech a nutit ostatním že je to nahovno.

bkralik
14. srpna 2024, 09:52
1
Report a fotogalerie z červencového trackdaye: O obrázcích a rozpadajícím se BMW

Perníček: S tím stříbrným Challengerem, díky! :)
jendaaa: To není o tom že bych neměl čas, ale že s "dailycarem" nechci hoblovat celý den okruh - a) není to okruhovka, spíš mě zajímalo jak se to chová, b) to auto tím přeci jen trochu trpí....

bkralik
13. srpna 2024, 20:39
1
Report a fotogalerie z červencového trackdaye: O obrázcích a rozpadajícím se BMW

Škoda že když si člověk dá jenom dvě desetiminutovky, tak je skoro nulová šance se objevit v galerii... :-(

bkralik
01. srpna 2024, 14:12
2
Volkswagen ID.7 Pro People: Volba nejen rozumu z Wolfsburgu

Jestli to umí ve městě / okreskách 12-13 kWh/100 a na dálnici 18-19, tak to je velmi povedené.
Mám jenom jednu věc - vždycky když se na to zezadu podívám, tak nevím proč, ale naskočí mi Peugeot. Jo, 408 je dost jiné auto, ale ten světelný pruh který je na krajích vyšší a uprostřed užší, to mi to prostě nějak spojuje :-D

bkralik
25. července 2024, 13:31
0
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

Sato: Jo, ta spotřební daň ještě bude legrace, to máš pravdu, na to i já dost zapomínám...

bkralik
23. července 2024, 14:48
4
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

Ono dost jde o to, jaký máš doma jistiš - mezi 3x16 a 3x32 je dost rozdíl. Ty "fixní" složky platby umí udělat hrozně moc...
Každopádně dík za rozumný přístup :) Vzhledem k tomu, že já mám Miníka R53 (stará pixla z roku 2002) a Challengera (2016), tak úplně stejně jako ty doufám že nějakému idiotovi nerupne v hlavně a nebude přechod na novější auta (ať už euro7+ a nebo elektro) vyžadovat, a to ani nějakejma přiblblejma ekopoplatkama.

bkralik
23. července 2024, 12:49
3
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

krab: jojo, těch 1750 kg je standard range, ty si pravděpodobně vážil longrange a performance, bych čekal. A ono ta oktávka - jakmile to je 1.5 tsi hybrid, tak to taky bude těžší, to samé kombík... ale to je fuk, to už je jenom slovíčkaření :)
Jinak MBMB to myslel tak, že spálením 1 litru benzínu získáš energii 9 kWh - takže když máš auto se spotřebnou 10 l/100km, tak efektivně žere "90 kWh/100km" - což krásně ukazuje, že spalovací motor má účinnost těch 20-30%. S cenou to je samozřejmě jiná věc - ty máš barák, kde budeš mít elektriku za (odhadem, včetně distribuce) 7 kč/kWh. Takže se spotřebou 25 kWh/100 budeš jezdit za 1.75 kč/km, což by v přepočtu na benzín (cena 37 kč/l) bylo 4.7 l/100km. Tak to přeci neříkej že není "neušetříš nic", to je zase polopravda - a opět proč tahat polopravdy do rozumné debaty?
(ano, pokud bydlíš v paneláku, není to pro tebe, ale v ČR bydlí v barácích 47% populace)
(ano, kdo ví jak to bude s cenou elektřiny ale i benzínu do budoucna)
(ano, spotřeba elektromobilu může být různá, ale 25 kWh/100 je spíš extrém, v létě i enyaq jezdí za 16)
(ano, elektromobily jsou drahé, protože baterky jsou drahé, takže si ho každý franta nepořídí)

bkralik
23. července 2024, 09:21
3
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

A ještě jedna poznámka - věřte, že já z toho celého taky nemám radost. To jak do EURO7 propašovali automické práskání spotřeby/chyb ze všech aut "nezávislé" autoritě, to že tam je zakotvená povinnost zabezpečit ECU proti manipulaci (tzn že si ani nesmažete chyby, fakt...) a to že vám při svítící chybě auto znemožní jízdu (samozřejmě po nějaké době, ne hned), to se mi fakt nelíbí. Ale co se dá dělat - obyvatelstvo nechce kouřící vraky na silnicích, tak nebudou kouřící vraky na silnicích :)
Mimochodem, já se předzásobil a koupil si ten velkoobjemový atmosferický osmiválec (Challengera), tak prosím fortressa ať nehrotí nějaké slavobrány...

bkralik
23. července 2024, 09:12
3
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

krab: používáš nefér argumenty. Nemůžeš porovnávat elektromobil o váze 2 tuny s výkonem 210 kW a pandu s hmotností 1 tuna a výkonem 51 kW - prostě proto že dnešní průměrná oktávka mk4 1.5 TSi má 1.4 tuny a 110 kW, a tesla Model3 má 1.75 tuny a 137 kW. Když to napíšeš takhle, tak už to jako velký rozdíl nevypadá, co?
A jinak - o starých autech se nikdo nebaví, tak je sem prosím netahejte. Samozřejmě že dvacet let stará a UDRŽOVANÁ atmosféra na LPG bude z hlediska TCO i "celkového" znečištění (i když o tom jsem nemluvil) daleko výhodnější a lepší vozítko, než cokoliv nového. Ale tenhle článek má titulek "jak vidíte budoucnost aut" a tam si furt stojím za svým
- buď jednoduché velkoobjemové atmosferické motory bez kurvítek
- a nebo elektromobily.

bkralik
21. července 2024, 23:01
1
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

Líbí se mi, jak od všech místních hardcore petrolheadů (kteří beztak nikdy v elektromobilu nejeli) jsem dostal mínusko.
Ne, emise moderních spalovacích motorů nejsou zanedbatelné. a) emise motorů s filtrama čístic jsou ve chvíli vypalování filtru úplný, ale úplně hegeš a ano, dneska se to spouští i ve městech. b) z filtrů částic leze stejné množství ale daleko menších částic (co nejsou zahrnuté do aktuálních euronorem, takže to je výrobcům šumák) a c) protože emisní systémy moderních aut jsou komplikované a drahé, tak funugují vesměs u prvomajitelů a druhomajitelů, ale třetí majitele v řadě už na to kašlou, montují fake-DPFka, nevyměňují vstřikovače atd atd. Věděli jste, že podle euro6 musí emisní systémy vydržet jenom 160 tisíc km?
Takže jak píšu - jediná šance jak mít čisté a výkonné spalovací auto je americký atmosferický osmiválec (což si mi mimochodem dal za pravdu). Jinak to je blbost a každý, kdo si nastuduje co všechno za emisní featury obsahuje i blbé 1.5 TSi evo2 mi musí dát za pravdu. Fakt, neblbněte lidi...

bkralik
21. července 2024, 10:24
-6
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

Já bych k celému měl jedinou poznámku - ze všech (ať ze článku, tak z komentářů) naprosto čiší to, že si myslíte že nějaká ekologie a emisní systémy jsou úplná blbost. Uvědomujete si, že ty věci co lezou z úplně všech dieselů a většiny benzínů jsou fakt hroznej humus, kterej opravdu, ale opravdu nechcete dýchat? A že jediná cesta jsou buď jednoduché atmosférické benzínové motory, které ale mají bídnou spotřebu (bude štvát úplně každého, kdo není petrolhead a navíc to neprojde přes greendeal) a nebo elektromobily?

bkralik
19. července 2024, 10:16
4
Nextbase 622GW: Dashcamerem snadno a rychle

Dík za recenzi! Kamery do auta jsou odjakživa dost opruz, takže recenze nějaké jiné určitě neuškodí. Měl bych jenom prosbu
- kabel od toho držáku na sklo je pevný, neodpojitelný? A umí to fungovat i po trvalém připojení na 12V (že se to samo vypne podle gyra/GPS, atd) a nebo to je dělané jenom na spínané plus?
- nebylo by možné hodit do recenze alespoň nějaké video z kamery? Přijde mi že to tady hodně chybí...
- bylo by možné do recenze doplnit cenu?
dík!

bkralik
11. července 2024, 15:01
0
Ptejte se: Ojetý elektromobil do města

Pokud si pamatuju správně, tak u Soulů je nějaký jiný problém a degradují/odchází jednotlivé články. A myslím že se pak dají i pojednom vyměnit (když se rozdělá baterka). Ale jistý si nejsem, musel bych se zeptat...

bkralik
09. července 2024, 14:40
0
Brněnské Kafe&Káry Brno vol.46 report + pozvánka na číslo 47: Spalující žár a krásné stroje

My se asi pokusíme s kámošem dorazit nějakým alternativním vehiklem (pokud nám Janek něco půjčí) alespoň na čumendu - bohužel Alfa musí být opravdu do 17:00 vystavená na okruhu, i kdyby čert na koze jezdil a než se odtamtud vymotáme a dojedem do KrPole, tak bude pozdě :). Ale dík, případně napíšu!

bkralik
08. července 2024, 12:09
0
Škoda Scala 1.0 TSI: Modernizace, která odstranila nejbolavější místa

jbigglesCZE: ne, EU7 spalováky povoluje, jen prostě budou dražší. Limity na sajrajt ve výfukových splodinách při měření na brzdě se nijak nemění, ale zpřísňují se limity při měření v provozu (RDE, asi o 40 procent), zpřísňuje se doba po jakou musí emisní systém auta spolehlivě fungovat (z 160kkm na 200kkm), zpřísňuje se požadované zabezpečení ECU nejen proti chiptunningu, ale jakýmkoliv zásahům...

bkralik
08. července 2024, 12:03
6
Škoda Kamiq Top Selection 1.5 TSI: Auto na důchod

Já bych jen dodal, že tohle je dokonce TSI Evo2, které je ještě "hustší" - má to dokonce aktivní elektrický odlučovače oleje (vysokootáčkový rotor co odlučuje mikrokapky), má to nejen odpojování válců, ale dokonce přepínání těch zbylých dvou válců na "normální" ottův cyklus (dalo by se říct, že takový i-vtec) a takové vychytávky jako zahřívání katalyzátorů pomocí současného obohacení dvou a ochuzení druhých dvou válců.

Nezapomeňme na takové libůstky (co mělo už Evo1), jako že vačková a kliková čidla jsou párovaná s vačkou/klikou a jsou kódovaná do ECU nebo že nastavení rozvodů se musí ověřit pomocí aktivního měřícího elektrického přípravku...

bkralik
07. července 2024, 11:50
1
Ptejte se: Ojetý elektromobil do města

Naprosto souhlas s Sch - Ioniq electric je parádní volba. V létě ujede i 200 km, v zimě 150 km a v zahraničí se dá sehnat i za 200-250 kkč, když se člověk dobře kouká. Rozhodně se dívat po té 28 kWh verzi, má lepší chemii baterek než pozdější 42 kWh...

bkralik
05. července 2024, 20:58
0
Brněnské Kafe&Káry Brno vol.46 report + pozvánka na číslo 47: Spalující žár a krásné stroje

Já bohužel nejsem z Brna - takže za měsíc se s veteránem v Brně na 99.97% vyskytovat nebudu ;-)

bkralik
04. července 2024, 09:48
0
Brněnské Kafe&Káry Brno vol.46 report + pozvánka na číslo 47: Spalující žár a krásné stroje

Do kolika obvykle takhle Kafe&Káry probíhají? Já se totiž budu v rámci Alfistů účastnit té akce na brněnském okruhu (https://brnogp.cz/) a moc rád bych se jednou přijelou kouknout i na kafe a káry, ale bohužel z okruhu nás dřív než v 17:00 nepustí...

bkralik
18. června 2024, 14:12
2
1966 Jaguar E-Type: V češtině není superlativ, který by dostatečně popsal dojmy z tohoto auta

Krása je subjektivní :) Mně se třeba daleko víc nelíbí e-type coupé...

bkralik
14. června 2024, 12:26
1
Pět důvodů, proč byste si měli koupit Mustanga páté generace a dalších pět, proč se mu raději vyhnout.

Na BMW existuje taková kouzelná a tajná stránka, kde najdeš přímo tovární návody a pak je všechno fakt úplná pohoda - pokud bys chtěl, napiš, pošlu...

bkralik
31. května 2024, 17:16
2
Autíčkář se ptá: Jak by vypadalo vaše ideální auto pro každý den?

Ty jo, tak to mně Megan přišel dost podivnej - vypadá jako vysoký blob, mizerný výhled, podivně fungující asistenti, zvláštní asistatni... Ale jo, Scenic má výhodu že je o trochu novější a má vychytávky jako třeba dynamický ukazatel dojezdu (neukazuje fixní hodnotu, ale rozsah) a další vylepšení. Takže si ho určitě někdy někam dojdi vyzkoušet...

bkralik
27. května 2024, 07:59
1
Hyundai Kona Electric: Vše zůstává při starém

Poznámka - 11 kW AC nabíječku má i ta předchozí Kona po faceliftu (tzn roky 2020-2023).
A jinak za mě je tohle prostě nepovedené auto. Kdyby to byl samostatný model, asi by se tomu dalo lecco odpustit, ale tím že máme srovnání s tou předchozí Konou, tak je vidět jaký to je krám. Ta původní Kona byla
a) systémově jednoduchá (žádné debilní pípací asistenty),
b) designově jednoduchá (prostě malé SUVčko od hyundayie) a hlavně
c) úsporná. A to je za mě největší kámen úrazu - ono totiž dneska začíná být problém i cena rychlonabíjení a když platíte 20 kč/kwh, tak už je sakra rozdíl jestli jezdíte v průměru za 13 nebo za 22. Nemluvě samozřejmě o tom, jaký to pak dělá celkový dojezd i s dost velkou baterkou.

Proč o tom mluvím? "Starou" Konu electric si pořídil na podzim můj táta. Tím, že to byl výběhový model, tak za verzi s velkou baterkou (tzn taky 64 kWh) dal cca 800kkč a je s tím extrémně spokojený. Do práce teď jezdí za ~ 11 kWh/100, když jel o víkendu po dálnici do Prahy, tak při 110 km/h GPS (ano, chápu, budou kecy) měl spotřebu 13 kWh/100.
-
Komentář upraven 27. 5. 2024, 08:00:24

bkralik
24. května 2024, 10:13
4
bkralik
06. května 2024, 19:30
1
Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní Tatraplan

@rock: ona to je v principu kraťoučká reportáž - tadyv diskuzi by to byl takový "lehce delší příspěvek proložený fotografiemi". Celé vlákno by snad mělo být i pro nepřihlášené k přečtení zde:
https://threadreaderapp.com/thread/1787420455692829136.html
A jinak ano, Jirka se snaží o opravdu rozumný příštup k elektromobilitě. Ale to ostatně tady na autíčkáři taky - mně tenhle článek o Ioniqu6 přijde super...

bkralik
06. května 2024, 14:24
0
Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní Tatraplan

Překvapivě Polsko po dálnicích není vůbec žádný problém. To už tam daleko větší pakárna jsou nabíječky ve velkých městech (které často chybí). Zrovna včera se kluci vrátili:
https://twitter.com/diagon_swarm/status/1787420455692829136

bkralik
15. dubna 2024, 10:30
0
Ptejte se: Jaký doplněk k elektromobilu?

Bacha, ten Challenger je od nějakého kokota, co uvádí cenu bez DPH. Reálně bude za 650 kkč (+10-50kkč přihlášení, takže reálně spíš 700kkč) a to už je dost přes tazatelův limit. Pokud něco z trojice challenger/mustang/camaro, tak je podle mě nutné se smířit s tím, že to bude z let 2010-2015 - v roce 2015 byl u všech facelift a nebo nová generace a cena je většinou u Vé-osmiččk spíš kolem těch 700kkč...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental Town Coupe 1979
Lincoln Continental Town Coupe

1979 rok výroby
159 koní výkon
6 590 ccm objem

Lincoln Town Car  1990
Lincoln Town Car

1990 rok výroby
150 koní výkon
4 999 ccm objem

Cadillac Escalade  2009
Cadillac Escalade

2009 rok výroby
403 koní výkon
6 ccm objem

Ford F150 Ford F-150, 4X4,ODPOČET DPH 2020
Ford F150 Ford F-150, 4X4,ODPOČET DPH

2020 rok výroby
400 koní výkon
4 998 ccm objem