načítám data...

bkralik

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoPetr B
BydlištěHradec Králové
Registracepřed 5.3 rok.
Poslední aktivitapřed 4.5 hod.
WWWhttp://bkralik.cz
Příspěvků ve fóru81
Komentářů u článků139
Pozitivních komentářů u článků61
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

bkralik
10. května 2021, 14:43
0
Bazarový snílek: Pohřební vozy

Pohřební 1203 měly (asi volitelně) redukční převodovku a v průvodu se prý jezdila redukovaná dvojka :-)

bkralik
09. května 2021, 11:46
0
Ptejte se: Amerika na sezónní provoz

Člověče, my žijeme asi na jiný planetě. Elektriku že ti opravěj kdekoliv? Jasný, takže u blbýho Roomstera při nefunkčním zamykání dveří spolujezdce autorizák vymění půlku kabeláže v palubce, aby se nakonec ukázalo, že je špatnej motorek v zámku, kterej autorizák umí vyměnit jenom s celým zámkem a klíčema, takže se nakonec našel garážník který ty motorky mění samotné a který to za litr vyřešil?
Ano, nemám zkušenosti s podtlakama ve starých amerikách, ale na dnešních autech není nic složitějšího než elektrika...

bkralik
09. května 2021, 11:09
2
Ptejte se: Amerika na sezónní provoz

Jenže kdyby ses takovým pohledem jako na ty podlatkové hadičky koukal na moderní auta s elektrikou, tak už nemůže jezdit a fungovat vůbec nic!

Vždyť proboha co by pro "amatéra" mělo být jednodušší než jednoduchá podtlaková pneumatika?

bkralik
06. května 2021, 09:54
0
Jungheinrich EKS412: Život na vysoké noze

Má to nějaké ovládání zdvihu i na spodní pohonné jednotce? Nebo si na fotku vysunutého koše musel někoho zneužít a krčíš se mimo záběr? :-D

bkralik
03. května 2021, 08:38
1
Renault Espace 2,0 dCi: Sbohem a šáteček!

Asi budu v menšině, ale musím říct, že mně se design právě tohohle Espace a soudobého Grand Scenicu strašlivě nelíbí. Grand Scenic u nás stává pravidelně před barákem na parkovišti a vždycky když jdu kolem, tak mi zůstává rozum stát na těmi gigantickými 20" disky, které sahají snad až po zrcátka. V kombinaci s tím, že to auto je vcelku dost velké a má tu podivně useklou záď to prostě vypadá strašlivě úchylně.
Korunu tomu úak nasadil sám majitel, když si to na zimu obul na plecháče. Dokážete si představit 19" plechotrony bez poklic na takovém autě? Já když to viděl, tak to se mnou málem seklo...

bkralik
27. dubna 2021, 13:44
0
BMW 530e xDrive: Synergie stroje a mysli

Rozepsal byste to někdo? To jsou fyzická tlačítka s předvolbama? Někde na středové konzole? To zní jako opravdu zajímavý nápad!

bkralik
23. dubna 2021, 10:04
1
BRDM: Ani auto ani loď

Naprostý souhlas, tohle by ideálně chtělo nějaké systémové opatření, není to rozhodně první článek kde bych s tím měl potíž...

bkralik
19. dubna 2021, 12:44
0
BMW M340d xDrive Touring: Tady je svět ještě v pořádku

Není to nějaký překlep? Podle internetů to má být spíš 1640 kg...

bkralik
09. dubna 2021, 16:46
0
Dětství bez autíček

Excelentní článek!
Mě ani tak nepoznamenaly prostředky MHD (základku jsem měl pěšky, střední pak 15 minut libovolnou ze tří linek) jako spíš pravidelné cesty vlakem při studiu vysoké školy z (domovského) Hradce Králové do Prahy. Přímá cesta Praha - Hradec nejen že zabrala téměř dvě hodiny času (při cestě s přestupem přes Pardubice to bylo 1:15), ale ještě k tomu byla obsluhována neklimatizovanými a značně dojetými vagóny tříd B a Bp. Parné léto tomu obvykle nasadilo korunu - "vedro na padnutí, všechna okna dokořán, suneme se 60 km/h kolem Žehuňského rybníka, venku cvrká hmyz a kvákají kachny, uvnitř voní veškeré luční kvítí" - no to se prostě nedá zapomenout...

bkralik
07. dubna 2021, 08:24
0
Toyota Yaris 1.5 Dynamic: Málem jsem zapomněl, že se ještě dělají nehybridy

V pohodě, mě to alespoň donutilo vygooglit ten odkaz :-D. Každopádně ten motor vypadá technicky zajímavě, jen se bojím třeba těch laserem-deponovaných sedel ventilů, to je věc která se nedá zgenerálkovat a přijde mi to úplně zbytečné...

bkralik
06. dubna 2021, 15:55
0
Toyota Yaris 1.5 Dynamic: Málem jsem zapomněl, že se ještě dělají nehybridy

Zajda: Jseš si opravdu jistý? Podle https://toyota-club.net/files/faq/20-08-01_faq_df_r3_en.htm má M15A-FKS pouze přímovstřik a naopak M15A-FXS pouze nepřímovstřik. A vzhledem k úrovni detailů na té stránce bych jim to celkem věřil...

bkralik
06. dubna 2021, 12:56
0
Toyota Yaris 1.5 Dynamic: Málem jsem zapomněl, že se ještě dělají nehybridy

Pokud koukám správně, tak to přímovstřik má - mělo by to být tohlencto: https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Dynamic_Force_engine#M15A-FKS
Vcelku mě překvapilo (příjemně, samozřejmě), že se ještě dá koupit atmo motor s takovým výkonem v takovém autě, myslel jsem že ta doba už je pryč (když i Dacie přešla z 1.6 na 1.0t)...
Jinak pěkná recenze!

bkralik
01. dubna 2021, 11:42
1
Tefal HB656838 QuickChef 3v1: Klidný život na vysoké noze

Musím říct, že ač Tefal vypadá pěkně, tak já nedám dopustit na svůj Braun MultiQuick7. Má velký kroutící moment i dostatečný rozsah použitelných otáček - bohatě zvládá jak mixování banánového smootie, tak sekání ledu! Zároveň k tomu je Braun stálice na poli designu domácích spotřebičů, takže celý mixér je kryt vyváženou kombinací lesklého plastu a broušeného nerezu. Ovládání je pak trešničkou na dortu celé konstrukce - výkon mixéru je dávkován postupným stištěním jediného ovládacího tlačítka .Nemusíte tedy točit kolečkem ani mačkat tlačítko turbo - stejně jako v autě postupným stiskem volíte plynule otáčky od nejnižších po nevyšší.
To, že všechno příslušenství lze mýt v myčce beru u takového stroje za samozřejmost. Stejně tak potěší možnost dokupovat příslušenství po kusu, tedy ať už si chcete rozšířit své kuchyňské vybavení nebo koupit nový mixovací nástavec po té co jste rozmixovali čajovou lžičku, nebudete muset kupovat celý nový mixér...

bkralik
22. března 2021, 08:52
2
Vyvraceč kmenových mouder

No vidíš, a třeba wikipedie říká že "kroutící moment" je špatněji než "točivý moment" - https://cs.wikipedia.org/wiki/To%C4%8Div%C3%BD_moment
Já bych to moc nehrotil, důležité je to slovířko "moment"...

bkralik
14. března 2021, 11:01
2
Kafe & Káry online? Pojďme to vyzkoušet na Clubhouse

Já jsem původně rejpat nechtěl, ono každá iniciativa (i když na pitomé platformě) je super a lepší než nic, ale když i Fernie rejpe tak jsem se musel přidat :-D

bkralik
14. března 2021, 10:57
0
Kafe & Káry online? Pojďme to vyzkoušet na Clubhouse

Taky jsem si říkal, proč používat uzavřenou pozvánkovou platformu, když discord je free a otevřený, umí i video a tak. Případně existuje asi miliarda dalších řešení (zoom, jitsi, teamsy, google meet, atd...)

bkralik
10. března 2021, 23:34
2
Kia XCeed PHEV: Nemusím se vytahovat

(b)kralik hlásí, že kedlubna dobrá a příště klidně může být mrkev :-D

bkralik
08. března 2021, 21:59
1
Plňte si své autíčkářské sny, dokud můžete!

Jj, já vím že on s Benzinou spolupracuje, ale to nic nemění na tom že sleduju lidi na instagramu proto, abych se dozvěděl něco zajímavého a ne proto abych koukal na reklamy - to už si rovnou můžu pustit Novu :-D
Ale to byl jen takový povzdech, po zážitku s jedním speciálním pánem bych asi neměl důvěru na to si zaplatit koučink u kohokoliv...

bkralik
08. března 2021, 21:01
0
Plňte si své autíčkářské sny, dokud můžete!

Mě jeho nadšení pro Benzinu tak nadchlo, až jsem si ho odebral z instagramu :-D

bkralik
27. února 2021, 10:12
0
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Na tohle nemusíte chodit do minulosti - kupte si do auta palivový hadičky z autokelly (černej oplet se žlutou linkou), počkejte tak dva-tři roky a dosáhnete úplně stejnýho efektu - vlastní zkušenost, myslel jsem že to tam žlutočernejm pak dojdu zapálit...
Koupit pořádnou hadici na benzín, co zaručeně vydrží a neztuhne, nezměkne, nerozpraská je překvapivě náročný...
-
Komentář upraven 27. 2. 2021, 10:12:41

bkralik
26. února 2021, 12:54
5
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

SamMrPerfect: Excelentní, byl by zdroj téhle informace? Protože jinak to je doměnka bez vypovídající hodnoty..
A jinak pokud máš doma kvalitní zásuvky tak ti gratuluju, ale pokud by sis třeba přečetl článek, tak primárně tady všechny děsí to, až lidi začnou nabíjet na těch chatách/chalupách/barabiznách s dvoudrátovou instalací v hliníku. Je pěkný, že ty by sis to nabíjení zpomalil, ale víš jak moc? Když je přechoďák na hliníku, tak i deset ampér kontinuálně může bejt moc...

bkralik
23. února 2021, 22:38
1
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Ono to naštěstí není tak strašlivé, jak píše ransom, ta baterka většinou nedetonuje, jen se prudce vznítí - pokud od takové baterky budete metr daleko, na 99.9% se vám nic nestane. Fireball to samozřejmě hodí slušnej, koberec/záclonu/ubrus to bezpochyby zapálí slušně, ale samotné to ničivý účinek 30 TNT rozhodně nemá...
Celým tím chci říct, že nebezpečné baterie samozřejmě být můžou, ale není to granát ;-)

bkralik
23. února 2021, 15:21
5
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Mechanik: Co to je klasická Lithium-iontová baterie? Všechny LiIon baterie co znám jsou HERMETICKY uzavřené a žádné plyny produkovat nemohou, minimálně při normálním provozu pokud baterie nevybuchuje. O žádném sajrajtu co by baterie při nabíjení produkovaly nevím.
A co máš proboha furt s tou čistotou a zaprášením? Dokud se vývody té baterie nezasypou něčím vodivým tak se nic nestane - proč by nějaká špína měla vadit?

bkralik
23. února 2021, 14:20
1
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

ransom: Není nebo nebude brzo ta AFDD ochrana pro domácnosti povinná?

bkralik
23. února 2021, 13:50
5
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Co si mám představit pod odvětráním baterek při nabíjení? LiPolky i LiIonky jsou vzduchotěsně uzavřené a jakmile se do nich dostane kyslík, vcelku rychle odchází. Pokud je díra malá, tak prostě ztrácí kapacitu a parametry, pokud je díra velká, odejdou s akustickooptickými efekty velmi rychle...
Nebo ti snad přijde, že se z tvého telefonu/notebooku při nabíjení uvolňují nějaké plyny? :-)

bkralik
18. února 2021, 09:56
2
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

Nj, vidíš a já si prostě myslím, že to je zhruba ve stejný úrovni :-).
Nejsem sice bagrista, takže nemůžu hodnotit jak moc to pomáhá při bagrování, ale u auta takový věci jako automatický parkování, možnost že ti auto "odcouvá" 30 metrů zpátky podle toho jak si přijel, adaptivní tempomat (mně fungoval dobře), daleko lepší odhlučnění i u levnějších aut, pořádně fungující automatická klimatizace, hlídání mrtvýho úhlu - to všechno jsou věci co vcelku fungujou a můžu pomoct. A ano, můžeš říkat že pro "zkušeného řidiče" nic takového není potřeba, jenže "zkušený bagrista" taky nepotřebuje něco co za něj bude hlídat úhel bagrovaného svahu, protože po dvaceti letech bagrování to střelí i se zavázanejma očima ;-)

bkralik
18. února 2021, 09:14
1
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

Myslím si, že na to můžeme plynule navázat diskuzí jaký je poměr "užívačů : pracantů" u aut a u bagrů. Když se koukneš, kolik lidí si domů pořizuje staré věci jako TZ-4K-14 nebo homodomo minibagry (google "domácí bagr", výsledků bambilion), tak bych si nebyl vůbec jistý že ten poměr bude u skupin "auta" a "pracovní stroje" rozdílný ;-)

bkralik
18. února 2021, 08:34
3
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

Ty jo, já nevím, asi budu zase za toho co si jen stěžuje, ale myslím si že to co říkáš je blbost. Jak auta, tak pracovní stroje za 15 let pokročily v rámci svých kategorií "stejně". U všech těch pracovních strojů co Michal88 vyjmenoval jde o "asistenční doplňky", stejně jako u auta máš "asistenční systémy". S tím bagrem bez těhle blbinek vykopeš základy úplně stejně jako bez nich - maximálně to bude trochu náročnější.
Např (berte s rezervou):
Accugrade který ti podle GPS a akcelerometrů dovolí vykopat svah s určitym sklonem X Tesla Autopilot.
Autodig, který ti sám nabere lžíci x Hillholder u většiny moderních aut.
Odpružení přední lžíce x Infotainment s Android Auto / Apple CarPlay

A to že secí stroj jezdí přesně podle GPSky, to není novinka ale technologie která tu před patnácti lety už taky byla. Celé to teda opět vede k debatě (zveličeno) "proč nová auta stojí za prd a ta stará jsou nejlepší", která bych nerad aby se tady rozvinula...
-
Komentář upraven 18. 2. 2021, 08:35:06
-
Komentář upraven 18. 2. 2021, 08:35:52

bkralik
17. února 2021, 16:29
0
CAT 432F2: Souznění člověka a stroje tentokrát trochu jinak

Jo, bagry jsou suprová hračka - já si takhle před nějakým rokem u kamaráda moc pěkně zabagroval minirypadlem z půjčovny. Jak píše Zlokočka, je to suprový relax a je suprové sledovat jak se člověk zlepšuje v tom ovládání a koordinaci pohybů...

Co se týká strojnického průkazu - rozhodně bych to bral s rezervou. Většina zdrojů se shoduje, že ta vyhláška (je z roku 1965!!) nemá oporu v zákoně a proto je neplatná, navíc dneska nemá v původním znění opodstatnění. Takže pokud byste si chtěli půjčit bagr/traktorbagr/minirypadlo na domácí práce, nemá vůbec cenu se tím stresovat.

bkralik
15. února 2021, 13:05
10
BMW 218d GranCoupé: Normální auto, nevšední BMW

Proč tady furt všichni (teda hlavně Junior) razí tezi, že bavoráky kupují jenom macho nadsamci, kteří v čemkoliv co nebude mít alespoň dvanáct válců a tisíc koní budou vypadat trapně? Zapomínáte, že auta kupují i jiní lidé než jen košiloví manažeři a těm se ta dvojka může třeba prostě líbit.
Moje matka je dětská doktorka a ještě před pěti rokama jezdila jedničkovou Fabií Junior s HTPčkem v holobytu. Fabie už stárla a máma si řekla, že by si mohla koupit nějaké reprezentativnější auto. No a protože z běžné konfekce se jí nic moc nelíbilo, tak to nakonec dopadlo na jedničkové BMW 116i (F20), protože BMW v té době mělo předokolku jenom v nové X1 a ta byla dost předražená - tohle byla skladovka za pěkné peníze. A ve výsledku jednička slouží excelentně - přiměřeně reprezentuje, pěkně se s ní jezdí a není to pětimetrové auto jako trojková řada...
Takže si myslím, že i jedničky/dvojky mají místo v BMW lineupu a všechno je v pořádku...

bkralik
11. února 2021, 18:32
0
Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu

Mateo: Takže to vychází něco jako 0.8 kč/km (při 4 kč/kWh), ok. Škoda že nevíš tu spotřebu v hybridním režimu, docela by mě zajímalo zkusit to sečíst s benzínem....

bkralik
11. února 2021, 11:53
5
Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu

Důvěřuj ale prověřuj - ve Stellantisu nemá Dongfeng majoritu, ale spíš jen pár procent - viz https://live.euronext.com/en/product/equities/NL00150001Q9-XPAR/company-information - na té wiki to je v infoboxu blbě...

bkralik
11. února 2021, 11:51
1
Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu

Mateo: díky za parádní komentář a zkušenosti uživatele! Já bych se jen zeptal - eviduješ si schválně i tu elektriku co to sežere? Mě u plugin-hybridů dost štve, že sice výrobce píše spotřebu 2-3 l/100, ale nikde nepíše kolik elektriky k tomu. A s takovou rétorikou by přeci třeba Tesla mohla psát, že její auta jezděj zadarmo, případně výrobci aut s tovární LPG zástavbou by taky mohli psát spotřebu 1-2 l/100...

bkralik
31. ledna 2021, 19:46
1
Slovníček novinářských výrazů: Jak na nekonfliktní recenze aut

Když ona "highend" audiotechnika je svět sám o sobě, myslím si že daleko nad rámec tohohle článku a komentáře...

bkralik
27. ledna 2021, 18:33
1
Subaru Impreza 2.0 e-Boxer: Důvod těšit se na zimní slotu

Honza: Tohle je docela zajímavé téma, nechcete o tomhle taktizování s počtem prodejů (ať už z emisních či jiných důvod) napsat článek? V posledním speciálu světa motorů to vaculík docela pěkně komentoval u Jimnyho, třeba by se takovejch příkladů našlo víc...

bkralik
20. ledna 2021, 15:42
1
Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?

Já sám jsem takový průměrný "automuzikant" - rád poslouchám hudbu, ale obvykle tak, abych slyšel motor - když neslyším, jsem nervozní a nevím kdy mám řadit :-). A většina kamarádů teda to co poslouchám řadí do kategorií "bizár" nebo "bourání zdí", ale to je detail.
Co mi přišlo daleko zábavnější je historka z pradávného roadtripu někde v zahraničí. Jeli jsme tehdy nějaký noční přejezd, bylo kolem tří hodin ráno a řídil kamarád. Snažili jsme se ctít pravidlo "jeden řídí a druhý dává pozor" a zbytek auta samozřejmě spal. A řidič si, v tu chvíli kdy i sovy usínaly, poručil pustit Echoes od Pink Floydů. To že spolujezdec usnul asi za minutu bylo jasné. Ale fascinující bylo, že řidiče to tak rozhicovalo, že řídil bezpečně až do rána...

A abyste nepřišli o nějaký ten můj bizár, tak
(ne tolik bizár, spíš klasika)



(autíčkářský bizár)


(klasický nebizár)


(netuším jak popsat)

bkralik
20. ledna 2021, 09:54
3
Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit

Na 159 bacha, předFL neumí složit sedačky do roviny, zůstane tam docela masivní schod. A pofacelift bude nejspíš dražší, nadrozpočtový.
Nehledě na to, že vnitřní prostor u 159 není nijak oslnivý (spát bych tam ve dvou nechtěl) a cena dílů je taky spíš prémiová (drahá hliníková přední ramena která v aftermarketu sucks, atd...)
Detaily kdyžtak doplní Vojta...

bkralik
28. prosince 2020, 19:48
3
Jak jsme vyhráli Gumbalkan Grand Prix - 6 heures sur le Most: Část první

Na bazoši je jeden manuální za 35k a jeden automatovej (nevim jestli turbo) za 22k. Věřím, že s trochou trpělivosti by se nějakej za 25k dal fakt sehnat, ale ono rozdíl mezi 25k a 35k není zase tak velkej - to auto je prostě v kategorii "jebka za jednu výplatu" a myslím si že to je to, na co se organizátoři zaměřovali :-)

bkralik
23. prosince 2020, 13:50
1
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Naprostý souhlas s tím, že tohle auto se musí zažít, bez toho ho nejde hodnotit. Před pár lety (ten čas tak letí) jsem trávil cca měsíc v Mnichově na sedadle spolujezdce v X3M a X4M a i když se mi ta auta zvenku nelíbí stejně jako polovině lidí tady v diskuzi, tak jsem zíral co to na silnici a nebo okruhu umí a jak to přitom na kočičích hlavách dokáže být pohodlné.
PS: Zlokočko parádní nová profilovka. Skoro jsem tě nepoznal!

bkralik
17. prosince 2020, 22:23
-1
4 trendy, které by měly umřít, než nám přerostou přes hlavu

Jimi/Opelfahrt: Jasně že anglicky to je Grill/Grille a jasně že tomu všichni kdo umí anglicky rozumí. Ale proč v tom případě píšeš autonovináři a ne carjournalists? A proč vlastně vůbec nepíšeš anglicky, když tomu by taky každý rozumněl?
Zlokoččino vysvětlení beru, i když z něj taky nadšený nejsem. Navrhuju, abyste to použití ospravedlnili, na nějakém dalším autíčkářtrackdayi sehnat nějaké vozidlo z vyjmenovaných a zkusit na něm něco opéct ;-)

bkralik
16. prosince 2020, 19:02
0
4 trendy, které by měly umřít, než nám přerostou přes hlavu

Překvapuje mě, že si stěžuju první, ale musím říct že mě celkem znepokojilo použití slova "Gril" v článku. V perexu jsem ho ještě přešel, ale to že se v samotném článku vůbec neobjevilo spisovné "mřížka chladiče, mřížka nárazníku..." mě celkem překvapilo. Zvlášť na webu, který si libuje v takových archaismech jako "venkoncem" a co používá úžasná nová slova jako "radiomapa".

bkralik
07. prosince 2020, 14:17
1
Ford Focus 2.0 2005: Sluha skoro zadarmo

Honza123: Nj, koukám že cenu tlumičů jsem přestřelil - nemám oko na tuhle nejlevnější třídu aut a vůbec netuším co stojí práce :-). Každopádně těch 20k za "oživení z mrtvých" uvedených ve článku si myslím že je furt spíš ta nižší hranice...
A s těma aftermarket dílama - nebral bych to paušálně. Třeba zapalovací kabely a zapalovací cívky jsou obvykle aftermarket dost nepoužitelná hrůza (sám mám zkušenost s kabelama na MX-5 NB a cívkama na RX-8 S1, vím že to platí i o cívce na Mini R53) a nedávno jsem v autorizáku kupoval celkou řádku těsnění, gumiček a okroužků na 18 let staré auto.

bkralik
07. prosince 2020, 11:26
9
Ford Focus 2.0 2005: Sluha skoro zadarmo

sumy: Úplně nevím kde žiješ - tlumiče pětka (monroe) až desítka (bilstein), gumy desítka, škrtící klapka litr (jetá) až sedmička (nová), oprava koroze dvojka (montážní pěna) až desítka (rozumně udělané), volant dvojka (přešití / neloupající-se) a buch, jseš najednou v rozpětí 20 až 40 tisíc za opravy. Takže zmíněných 40 kkč včetně nákupky (50 kkč v článku nevidím, ale třeba jsem jen slepej) je vlastně dost konzervativní odhad.
Prostě každé auto potřebuje servis, buď platíš penězma rovnou a nebo technickým dluhem kterej někdo musí pak doplatit (a nebo to auto půjde do šrotu). Nechápu kde všichni furt berou myšlenku toho, že nějaké auto se dá provozovat zadarmo - nedá.

bkralik
07. prosince 2020, 08:39
9
Ford Focus 2.0 2005: Sluha skoro zadarmo

Ne, to bude spíš tím, že tvoje auta jsou daleko víc KO než si myslíš a jen to nevnímáš. Ten Ford není nijak "v prdeli", prostě potřebuje servis, co na tom je divnýho nebo špatnýho? Je to kus techniky, kterej je dvacet let starej a technika se musí servisovat a udržovat...

bkralik
10. listopadu 2020, 08:46
0
TopX automobilových sebevražd

No vidíš, a obě ty věci co si uvedl hned na začátku jsou spíš takové urban-legends. Tušíš třeba důvod toho, proč je "potřeba" to vytočit a až teprve potom chcípat?
Navíc proč myslíš že ten silnější je do města "totální peklo"? Víš o tom, že jediný rozdíl mezi těmi motory je počet sacích portů, přičemž ty "přídavné porty" se u silnější otvírají až na 6000 rpm na plnej plyn, což ve městě prakticky nepoznáš? Jedinej důvod proč je slabší lepší do města je lepší zpřevodování a maličko lepší naladění - ale jinak "technicky" rozdíl absolutně vůbec žádnej. Tak proč by v tom měl být nějaký rozdíl, nějaké "totální peklo" jak ty píšeš?
Jinak s předposledním odstavcem souhlasím...

bkralik
09. listopadu 2020, 23:37
0
TopX automobilových sebevražd

Whoo hooo, jsem tu jediný rozumný! :-D

Motory tu opravdu moc lidí neumí. Jistota je Higgi z Jičína, ale u něj je problém to, že to není to, co by ho živilo, takže čekačky a cena jsou oboje vyšší. Jsou tu pak další známé firmy jako benrotor, kamikaze, ale s těmi měl vždycky někdo problém (pokaždý někdo jiný...). Možnost je ještě zahraničí - v anglii je teď populární Ryan Rotary Performance (hlavně po tom co měli reklamu na Carthrottle), ještě někdo to dělá ve francii, ale to už se blbě hledá. Je velká škoda že ty "nové" motory z Mazdy jsou tak nespolehlivé, protože to by byla jistě cesta...

Ten motor se opravdu dá složit doma, jak píše Vojta - prakticky potřebuješ golu (+54 ořech), sadu klíčů, sadu spároměrek, šupléru a pokud chceš být pořádnej, tak hodinky s magnetickym stojánkem. Žádný speciální přípravek. Nejdůležitější ale je a) dodržovat servisnávod, b) pročíst si o tom hromadu věcí na internetu, c) mít trochu citu a mechanického vhledu - není to náročnější než generálka normálního písťáku. Plus prostě být smířený s tím, že při té repasi je potřeba vyměnit opravdu všechno co je špatné, což (většinou) zahrnuje i ty housingy za ~ 20 kkč/kus. Ale opět - chcete auto, u kterého jediný rozumný způsob opravy je udělat si ji doma sám?

Co se týká LS swapu, tak v USA to je hodně populární - ls1rx8.com na to má přímo hotový kit, lidí co si to postavilo mrtě je spousta. Jenže problém je, že tady jsme v ČR - sehnat tady hliníkové LSko s převovkou T56 a diferákem je prostě sakra drahé, takže to prakticky nemá cenu. Od PMC motorsports z Polska je dostupný redukční kit na K20 z Type-R - což má zase problém v tom, že K20 je FWD motor a je potřeba sání z F20C a spousta dalších blbostí. Takže jakýkoliv swap bude prostě drahý, náročný a prakticky nesmyslný. Celkem jsem se o to zajímal, když mi to zakukalo a bohužel...

bkralik
09. listopadu 2020, 13:16
0
TopX automobilových sebevražd

Romus: No vidíš, a já si myslím že dneska to je úplně stejný peklo jako když to auto bylo nový. Polovina z těch chyb co jsem psal není nijak odstranitelná (vydírání housingů se dá trošku předcházet premixem, ale posrání APV ventilu nezabráníš a abys ho opravil, tak musí motor ven...). Takže fakt super konstrukce...

Nový motor je pěkná blbost - v poslední době bylo docela dost případů toho, že lidi si koupili nový motor, preventivně ho rozebrali a zjistili, že tam je něco krutě špatně. Nasvědčuje tomu třeba i český rx-klub, kde minimálně jeden exemplář nový motor zakukal po krátké době ježdění. Jediná cesta je kompletní repas, což je prakticky složení nového motoru někým, kdo tomu rozumí s tím, že se prostě většina věcí nakoupí nová. Obvykle jediná použitelná věc jsou rotory, irony a možná klika (e-shaft). Housingy jsou obvykle dojeté, stejně jako všechna ložiska, atd...

ridehenry: Já jsem RX-8 dva roky měl a zatím to bylo "subjektivně nejlepší" auto co jsem řídil. O tom žádná. Jen je prostě nutné přiznávat všechny ty chyby co to má - říct že "se o to někdo blbě staral" nebo že to "podtáčel" je prostě kravina.
-
Komentář upraven 9. 11. 2020, 13:16:38

bkralik
09. listopadu 2020, 09:41
0
TopX automobilových sebevražd

Držet olej u horní rysky - pokud auto olej plánovitě žere, má si umět říct o to, že ho tam je málo. To že to na RXkách pořádně nefunguje je prostě špatně. tečka. Nikdo normální co si koupí v roce 2000 auto za mega ti nebude při každym tankování chodit kontrolovat hladinu oleje...
Měnit olej po pěti tisících - proč proboha? Běžný konsensus je, že deset tisíc / rok olej vydrží s přehledem. Jakou výhodu myslíš že má měnit každejch 5 tisíc?
Cívky svíčky kabely - to nechápu jak myslíš. Když to auto bylo nový, tak spoustě lidí po čtyřech letech odešly cívky. V té době žádná spolehlivá náhrada nebyla a navíc servisy to pořádně nevěděly. Takže měnili celé motory za pochybné repasy (prvních pár let produkce si Mazda nedělala repasy sama) a situace byla po servisu spíš horší než lepší. To že si můžeme koupit dneska nějaké aftermarketové cívky (BHR, RRP), je možná super, ale trochu pozdě. A navíc se ukazuje, že nové stock Mazda cívky revize C jsou stejně to nejlepší...
A fakt netuším, co je na jízdu 3k5 RPM na šestku za podtáčení. Čemu by to jako mělo vadit? Zakarbonování motoru? Máš nějaké důkazy o tom, že to víc škodí? Co vím, tak to naopak vypadá, že RX-8 se má šanci dožít většího nájezdu pokud má automat - ten to drží spíš v nižších otáčkách...

bkralik
09. listopadu 2020, 08:47
5
TopX automobilových sebevražd

Hele sorry, ale to auto je z roku 2000+, ne z třicátejch let dvacátýho století. Co si jako představujete pod pojmem "s Wankelem zacházet"? To se všichni ti kupci měli vrátit o padesát let zpátky, začít studovat servismanuál, oleje, adaptéry na 2t olej, atd atd?

RX-8 umírá na vydřené housingy (což je vidět že mazda sama přiznala tím, že S2 má tři olejové vstřikovače), takže ani repase apex/sidesealů pořádně nepomůže. A ano, pak umírá na ložiska, ale to nemá s množstvím oleje ani jeho kvalitou nic moc společného - to se prostě stává i při běžném použítí a nedokázali jsme se shodnout proč se to děje. Další věc, kterou nikdo z vás nezmínil byly problematický zapalovací cívky - to taky zveda nespolehlivost a nějaké "zacházení" je prd platný. A poslední věc co je u S1 motorů definitivně blbě jsou strhávající-se převody APV ventilů. To je taky prostě blbě udělaný.

A ty debilní kecy o "ježdění na půl plynu" si taky nechte od cesty - pokud na tom někdo stojí furt jak na rejči, netušim čemu to má pomoct. Prostě ten motor se občas rozbije (viz známé případy zakukání nového motoru z facebookového rxklubu) a neuděláte s tím nic. Mně to třeba primárně zakukalo na ulomeném sidesealu a vydření housingů, ale když jsme to rozdělali, tak (ne tak překvapivě) ložisko už bylo taky načlý...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge D100  1976
Dodge D100

1976 rok výroby
150 koní výkon
5 200 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Dodge Grand Caravan  2013
Dodge Grand Caravan

2013 rok výroby
283 koní výkon
3 600 ccm objem

Dodge Challenger  2014
Dodge Challenger

2014 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Cadillac Brougham  1990
Cadillac Brougham

1990 rok výroby
175 koní výkon
5 700 ccm objem