logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Petr „bkralik“ B

BydlištěHradec Králové
Registracepřed 9.0 rok.
Poslední aktivitapřed 2.2 dny
WWWhttp://bkralik.cz
Příspěvků ve fóru80
Komentářů u článků284
Pozitivních komentářů u článků146
Negativních komentářů u článků6

Posledních 50 komentářů

bkralik
20. 12. 2024, 08:54 0
BMW i5 M60 Touring: Když chcete jen to nejlepší

Bono_: Teď úplně nechápu, co je na "nedělej z jednoho případu závěry" a "není to pro každého" v rozporu?

bkralik
18. 12. 2024, 10:31 0
BMW i5 M60 Touring: Když chcete jen to nejlepší

A když bude tankovat doma za sedm kaček/kWh, tak pojede za stejný peníz jako kdyby tam měl 1.5ku diesel co žere 4.5 l/100 nafty. Jenže na místo toho bude mít 600 koní pod kapotou ;-).
Neodsuzuj to a nedělej z jednoho případu závěry. Kamarád takhle s EVčkem přes léto najezdil několik tisíc kilometrů (5000?) jen na elektřinu ze solárů, která je cenou ještě jinde (mohl bych napsat že zadarmo, ale pak bys samozřejmě komentoval investici do samotných solárů). Takže ano, není to pro každého, ale "nechápu kdo tohle může kupovat" to rozhodně není.

bkralik
06. 12. 2024, 10:29 1
Autíčkářova garáž: Jak jsem si nekoupil auto ve Skandinávii

Na druhou stranu, přišlo mi že si na tom pokročil docela dobře, nevzdávej to! :) Držím palce ať to dorazíš...

bkralik
26. 11. 2024, 08:37 0
Jaguar má novou identitu, která je plná radosti, vzrušení a barev. Možná až moc

Úplně stejná myšlenka mi hlavou probleskla - že tohle by furt ještě byl docela elegantní způsob, jak z toho vybruslit (i pokud ten duhový rebranding mysleli vážně). Ale bojím se, že to tak nebude...

bkralik
26. 11. 2024, 08:35 0
Legendární naftový motor od BMW dokáže zázraky.

Sato: editace příspěvků existuje, pro VIP uživatele :) - chápu že Autíčkář chce alespoň trochu nějak lidi motivovat, ať si předplatí...

bkralik
25. 11. 2024, 14:25 0
Legendární naftový motor od BMW dokáže zázraky.

Prosím, pošli ještě kdo to psal, zkusím se ho poptat :)
-
Komentář upraven 25. 11. 2024, 14:25:25

bkralik
25. 11. 2024, 07:25 0
Legendární naftový motor od BMW dokáže zázraky.

VK: Pošleš do DM prosím fotku toho bazaru?

bkralik
24. 10. 2024, 07:36 2
2015 Dodge Challenger V8 Hemi 5.7 Shaker Widebody : Uřvaný chuligán

BMW určitě nezapaluj, to uválčíš :) A kdyby ses někdy vyskytnul kolem Hradce Králové - Prahy tak řekni, rád tě nechám projet...

bkralik
23. 10. 2024, 13:48 0
2015 Dodge Challenger V8 Hemi 5.7 Shaker Widebody : Uřvaný chuligán

Sato: Já to mám trochu zkreslené - minulý majitel tam v záchvatu úprav namontoval německý podvozek ST by KW a přijde mi, že to sedí i na okresce úplně parádně. Je samozřejmě znát že to váží 1.8 tuny, takže na nějaké extra zakroucené silnici typu "zatáčka za zatáčkou" člověk hodně řeší přenosy váhy, ale to se asi dá čekat a zábavné mi to přišlo i tak. Porovnání s Moneem/Superbem/M3/jiným Challengerem bohužel nemám, já toho zase tak moc ještě neřídil :)

HeavySmoker: K tomu bych ještě doplnil - co je tam za diff se pozná zvenku blbě, protože všechny vypadají stejně a jediná indikace je štítek co je na tělese diferáku nahoře (po zvednutí se zrcátkem v pohodě člověk přečte). Ale existuje ještě jedna cesta - https://fcagroup.my.site.com/RAM/s/equipment-listing - tady na té stránce když člověk zadá VIN, tak mu to vyplivne komplet seznam výbavy auta jak vyjelo z fabriky. Což mi přijde hodně užitečné :) Já tam mám napsané přímo "ANTI-SPIN DIFFERENTIAL REAR AXLE"

bkralik
22. 10. 2024, 14:33 0
2015 Dodge Challenger V8 Hemi 5.7 Shaker Widebody : Uřvaný chuligán

jbigglesCZE: Ale houby 4WD potřebuješ, nasaď gumy s pořádným vzorkem a projedeš všude i se RWD - koukni se na Janka Trněného co se zadokolkovým Chargerem jel loni gumbalkán a projel všude :) (vtip, kup si samozřejmě co chceš, netuším kde bydlíš...)
Jinak pozor - motor je blbuvzodrný tak normálně, u automatů je problém MDS (systém odpojování 4 válců) kde vlivem kontaminace oleje může dojít se selhání zdvihátek ventilů a následnému vydření vačky. Je rozhodně potřeba dvakrát pečlivěji dodržovat intervaly oleje!
A další věc, na kterou je rozumné dávat pozor při koupi je stav displaye infotainmentu - ten pofaceliftový uConnect co umí carplay má problém s tím, že se časem delaminuje dotyková vrstva displaye a krom toho že to hnusně vypadá, tak to pak nedotykuje. Není to horor, oprava stojí 10 kkč, jenom kdybys to někde na autě viděl, tak se určitě snaž od prodejce vyrazit slevu...

bkralik
22. 10. 2024, 09:43 2
2015 Dodge Challenger V8 Hemi 5.7 Shaker Widebody : Uřvaný chuligán

Cením recenzi super auta! Jen je škoda, že to byl fakt dojetý kus z půjčovny - příště se nebojte poptat majitelů, někdo vám to rád půjčí v mnohem lepším stavu :). Já jsem se nějak rozvášnil a sepsal jsem pár bodů (neberte to osobně)
* gumy za dva tisíce udělají šílený rozdíl. Já jsem po defektu na jednom! kole obul místo Pirelli PZero nějakou stlačenou tmu a ten rozdíl byl nepopsatelný, najednou to nedrží a chová se to divně.
* Výfuk - Challenger pofacelift (který se dělal 2015-2023 a který jste testovali) má v modelových rocích 2015-2016 klasický výfuk, který je docela utlumený - v roce 2017 a dál pak nasadili výfuk s aktivními klapkami (které jsou debilní taky, ale to je na delší vyprávění). Je téměř jisté, že na tom autě co jste měli vy ten výfuk byl nějakým způsobem vykuchaný - bohužel, majitelé amerik a challengerů jsou kokoti, co jsou schopní kompletně vyhodit tlumiče a jezdit jenom s průchozí trubkou, takže okolí krvácí uši a praskají hlavy. To tak NEMÁ BÝT, to je jen kokotismus majitelů!
* Automat je klasické ZF 8HP - pokud to řadilo chaoticky, je tam nejspíš něco špatně. Předfacelift má Mercedesí 5g-tronic.
* Exteriér - tím si nejsem úplně stoprocentně jistý (protože je miliarda verzí), ale myslím si že přední nárazník tam nepatří. Ta mřížka a velké lízátko podle mě byla jenom na SRT a nebo jiných edicích, Shaker by měl mít malé lízátko. Co je ale zajímavé je, že na "R/T Shaker" si člověk může přestavět i obyč 5.7 R/T - Mopar nabízí normálně originální kit v katalogu aftermarketového příslušenství.
* Widebody - originálně se dělal až od roku 2019, takže tohle bude samodomo překopávka. Jestli vám to nikde neškrtalo tak máte kliku, obvykle je velmi rozumné se tak předělaným autem vyhnout, protože to hodně velká pakárna.
* Infotainment/interiér - je velmi rozumné dodat, že originální navigace neumí Evropu, ale šikovní lidé ji tam umí dohrát (protože jde o "Fiatí uConnect"). Co je ale (pro mě) důležité je, že od roku 2017 auto umělo CarPlay (a má lepší display s kapacitním dotykem).
* Motor - s automatem jsem nikdy nejel, ale když se podíváte na ten filtr pod kapotou, tak to dost prozrazuje :). Já s manuálem pocit nedostatku výkonu nemám (v rámci toho že to má 370 koní a 1.8 tuny)

bkralik
11. 10. 2024, 13:56 1
Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě a 5 dalších zajímavostí Škody Elroq

Frodo: Já teda opět nevím, ale na těch "výkresech" co si poslal je vidět rozdíl 15 cm ve výšce, 14 cm v rozvoru a 9 cm v rozchodu - to je v automotive světe fakt hrozně moc :)

bkralik
09. 10. 2024, 12:46 5
Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě a 5 dalších zajímavostí Škody Elroq

Ano, Elroq je nejlevnější ve své třídě "levných elektromobilů co nejsou parodie" - přesně jak píše Zlokočka v článku. Na tom nevím co je dalšího k srovnávání - jediná levnější věc je Dacia Spring, což je městské vozítko. I takový Leaf stojí nový "od 850 kkč".

Každopádně srovnávejte si to s čím chcete - podle mě rozumný spalovací ekvivalent je Karoq (stejná značka, stejná velikost, výbavu jsem úplně nezkoumal). Hledat nejlevnější "střední SUV na trhu se specifickou výbavou" jenom aby ho člověk mohl porovnat s Elroqem a křičet na mraky je podle ně nesmysl...

bkralik
09. 10. 2024, 09:04 4
Poprvé bez okřídleného šípu na kapotě a 5 dalších zajímavostí Škody Elroq

350 tisíc ne... Karoq má cenu od 650 tisíc, tzn rozdíl je 200 tisíc. Ano, je to stále dost a myslím si, že by elektro a spalovák měly v základu stát stejně (což zatím kvůli ceně baterek asi prostě nejde), ale zase nepřehánějme a nekřivděme...

bkralik
08. 10. 2024, 16:14 3
Suzuki Swift 1.2 DualJet: Umí mile překvapit

Kdyby to někoho zajímalo, tak ty "Teflon" stabilizátory jsou to, že stabilizátor není uložen jenom v obyčejných gumových silentblocích, ale je v tom místě uložení ještě obalený teflonovou fólií - takže se prakticky točí hladšeji a měl by "lépe stabilizovat" (není tam ta hystereze, než se protočí v gumě).

A ten MildHybrid je opravdu slaboučký - je to jenom 12V startérgenerátor (dokonce ani ne 48V, jak bývá jinde), má výkon maximálně 2.3 kW (tzn skoro 200 A, docela hustý co?) a liion baterka má prý 3 Ah (tzn 36 Wh, což znamená že plný výkon dá celých 56 sekund).

Info here: https://www.globalsuzuki.com/pan-europeantestdrive2403/swift/presskit/pdf/swift_pressrelease_en.pdf

bkralik
01. 10. 2024, 00:08 0
Brněnské Kafe&Káry vol.47 report + pozvánka na vol. 48: Komorní atmosféra

Ach bože, neurážej se prosímtě hned. Ignoruješ to, že všichni byli moc rádi, že se tam na Vipery a Vette mohli podívat. Jenom prostě ten odjezd nebyl povedený a všem přítomným (ano, fakt všem, i těm "skutečným autíčkářům") docela dost zatrnulo - protože to vypadalo fakt o hubu. Ber to tak, že by "nám" (tím myslím spíš redakci) to mohlo být jedno, ale z toho kdyby při odjezdu došlo k bouračce by určitě byli smutní všichni, nejen majitel...

bkralik
17. 9. 2024, 14:46 0
Opel býval cool. Nekecám.

(Kdyby to někdo pro zajímavost hledal, tak jednomotorová Tesla model 3 má něco mezi 180 a 220 kW, podle roku/místavýroby)

bkralik
09. 9. 2024, 14:48 0
Ford Mustang Dark Horse: Temný kůň přichází

Jojo, ono to po zamyšlení je očekávatelné - jedno je moderní čtyřventilový DOHC motor, druhé je mírně vylepšené (má VVT!) dvouventilové OHV. Ale stejně to člověka co nemá zase tolik zkušeností s amerikama překvapí :)

Jinak vzhledem k tomu, že jsem se účastnil rozborky vyjetého tříventilového Modularu z Fordu F150, tak k Modularům zase tak moc sympatií nemám, ale to je asi fuk :-D

bkralik
09. 9. 2024, 10:45 3
Ford Mustang Dark Horse: Temný kůň přichází

Protože mám hodné kamarády, tak se mi povedlo dostat za volant právě tohoto Dark Horse - bohužel to byla jenom hodina na okreskách na severu Prahy (kdo zná, ví že to není řidičská nirvána), ale i tak jsem si to moc užil a musím potvrdit Františkova slova. Je to famózní kára.
Co mě nejvíc překvapilo? Určitě motor - jsem zvyklý na osmiválec 5.7 Hemi, který má 370 koní a omezovač v 5700 otáčkách za minutu a naivně jsem čekal alespoň trochu podobný projev. Nemohl jsem se mýlit víc - Coyote v DarkHorse je vysokootáčkový motor, který točit je radost nad radost. Nezdá se to, ale tím že to můžete roztáhnout až na 7500 rpm to má daleko větší "grády". A to že to má manuál to ještě víc zdůrazňuje - jel jsem před časem s Mustangem GT 2019 s automatem a tam mě to vůbec tak moc netrklo...

bkralik
27. 8. 2024, 15:02 1
Jak je to s tou elektromobilitou

koch: No já hodnotím luxus z hlediska toho, co může ovlivnit "druh pohonu" - to že auto je tiché, že jede plynule, plachtí a zároveň je dynamické dostatečně pro rozumnou jízdu. A to mi zatím všechny elektromobily splňovaly - i v takovém hyundai ioniq (2020) za dvě kila jsem se cítil luxusněji než v superbu, protože v tom nechrochtá diesel a necuká dvouspojka.
Samozřejmě že nehodnotím, jestli to má palubku obšitou kůží nebo jestli to má 85 repráků a 4 subwofery - protože na to nemá druh pohonu přece vliv.
A jinak ano, nějaký čas jsem se vyskytoval na zadních sedačkách dlouhého sedmičkového bavoráku v plné palbě a pár dní jsem dokonce jezdil v RR Cullinan (i s vlněným kobercem!), abych ti odpověděl na otázku jestli jsem seděl v luxusním autě...

bkralik
26. 8. 2024, 14:58 3
Jak je to s tou elektromobilitou

koch: co tě vede k tomu, že jsem elektrofanatik? Že mi vadí stokrát opakované nepravdy? Že mi vadí smrad, když jdu v Praze pěšo podél magistrály? Že se mi líbí zátah a luxus který elektroauta poskytují? :-)

bkralik
26. 8. 2024, 10:06 0
Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?

Vrooom: Když poFL verze má zase už DPF, takže nemá tak pěkný zvuk a může mít "moderní problémy", pokud jsem slyšel správně...

bkralik
26. 8. 2024, 08:22 0
Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?

Chápu... Ta M135i měla nějaké neplánované opravy a nebo jenom běžný srvis?

bkralik
26. 8. 2024, 08:12 0
Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?

Co jsem se včera bavil s kamarádem, tak tahle je prý zrovna úplně geniální kup - ten nájezd je reálný, oba majitelé ji měli jako velmi lehce využívanou víkendovku a je ve skvělém stavu.

bkralik
26. 8. 2024, 08:07 -1
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

Hmm, mám pocit, že se nám krásně profiluje, kdo z Autíčkářovi redakce má jaký názor na elektromobilitu. Trochu mi lichotí, že tu vzniknul článek můj popud, ale opět mě mrzí, že autor nepochopil o co v mém komentáři jde a zároveň je opět vidět ta zbytečná vyhraněnost (hlavně u věty "Manipulace s mokrým nebo omrzlým kabelem po ránu asi taky nebude úplně příjemná" jsem se na celé kolo rozesmál, jak snadno lze shodit úplně celý článek jednou větou).

Takže znova - pokud nutně trváš na tom, že se chceš projíždět, že potřebuješ do auta naložit dva kočárky a nebo tři děti a chceš jenom jedno auto, ojetý elektromobil nebude pro tebe. Ale pokud jsi standardní vězeň korporátu (opět, berte s rezervou), který bydlí v domečku (alias plochém paneláku) v okolí 30 km od Prahy a každý den (nebo 3 dny v týdnu, protože homeoffice, to je fuk) dojíždí do Prahy, přičemž padesát procent jízd narazíš na kolonu, tak je to prostě úplně ideální "druhé auto" do rodiny. Za tím si stojím.

Abych to podpořil nějakou statistikou (samotného mě to zajímalo, zase tak moc do krve argumentovat nemusím):
https://csu.gov.cz/docs/107508/d46e576f-9bfb-b640-ba45-9c3487a2e6ed/17200024a_kap12.pdf?version=1.4
Do zaměstnání autem jako řidič dojíždí cca 1.8 milionu lidí (str 112, tab 12.14). Z toho něco jako 50-70% jich takhle dojíždí každý den (str 111, tab 12.12). Zároveň je vidět, že drtivá většina těch aut jede jenom s řidičem (https://vdb.czso.cz/vdbvo2/faces/cs/index.jsf?page=vystup-objekt&z=T&f=TABULKA&pvo=ZV21CR013 - 1.8 milionu lidí "jako řidič", 300 tisíc lidí "jako spolucestující")

bkralik
26. 8. 2024, 07:28 6
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

Tohle jsme si ale už vysvětlili pod minulým článkem - jezdíš starou plečkou za basu piv, za cenu "dvakrát prodejní cena ojeté fábie" nekoupíš jakékoliv jiné auto 2014+. Zakládat na tom argument "proč jsou elektromobily špatně" je přeci nesmysl...

bkralik
26. 8. 2024, 07:21 -1
Jak je to s tou elektromobilitou

jo! :)

bkralik
24. 8. 2024, 10:18 -1
Jak je to s tou elektromobilitou

rock: Fakt? A mně z toho zase vychází že ano, požene ;-). Vždyť ta křivka a) furt klesá, b) nemůže jít do záporna, takže to musí být něco jako 1/n nebo e^-x, bohatě stačí když se to té nule bude stále přibližovat :)

bkralik
23. 8. 2024, 12:38 3
Jak je to s tou elektromobilitou

Staromil: Demagogii tu provozuješ ty :) Já jen říkám, že za deset (dobře, teď už 15 let) jsme byli schopni dojít od městského vozítka s dojezdem 100 km k parádním kárám s dojezdem 600 km a daleko delší životností akumulátoru. Jestli se ten vývoj požene dál stejným tempem, tak si vůbec netroufám odhadovat co bude za deset let.
A jinak - sice je stále schválený zákaz prodeje nových aut se spalovacím motorem po roce 2035 (ono to teda je nějak složitější, myslím že jde hlavně o zákaz nových homologací, ale úplně si nejsem jistý v kramflecích), ale ten samotný návrh počítá s tím že do té doby se má ověřit, že to od roku 2035 opravdu půjde - od roku 2026 každé dva roky má docházet k přezkumu. A už teď třeba protlačili to, že se stále budou moct prodávat spalováky na syntetická paliva...
Každopádně zase to tu odkonvergovalo úplně k něčemu jinému a zbytečnému...

bkralik
23. 8. 2024, 09:37 3
Jak je to s tou elektromobilitou

martin_100: Já se furt divím, co nechápeš - opakuju - před 15 lety tu nebyly prakticky ŽÁDNÝ elektroauta (ignorujme favorit eltra a podobné kreace) a ty si stěžuješ, že první světové elektroauto co přišlo má po dvanácti letech dojezd 50 km, když nový ujelo cca 100 km. To je jako kdyby ses v roce 1920, cca 12 let po začátku výroby fordu model T vztekal, jak to že jede jenom 60 km/h a stojí víc než jeden průměrný měsíční plat. Dej tomu čas, zatím ti elektroauto nikdo nenutí (a zatím to vypadá, že ani v dohledné době nutit nebude)

Tohle je mimochodem hrozně pěkná tabulka, doporučuju si to seřadit podle roku začátku výroby https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_battery_electric_vehicles

bkralik
22. 8. 2024, 16:40 0
Smart Roadster Brabus Xclusive: Super hračka s jedním ale

Zkoušel jsem ze zajímavosti googlit a nenašel jsem nic. Problém je prý dost to, že řídící jednotka motoru a převodovky je společná (takže by to někdo musel hacknout a nebo dát aftermarketovou ECU), čekám že pak problém bude i pedál spojky.
Prý Brabus kdysi v rámci vývoje vytvořil verzi s manuální převodovkou, ale jestli jsem viděl správně, tak to snad bylo i s jiným motorem a byl to fakt jenom prototyp...

bkralik
22. 8. 2024, 13:47 -1
Jak je to s tou elektromobilitou

Mohu poprosit o nějaký zdroj, který říká že materiálu na baterie bude nedostatek? Co já vím, tak zatím to vypadá, že ho máme naopak pro potřeby civilizace dost.

bkralik
22. 8. 2024, 13:44 3
Jak je to s tou elektromobilitou

No a to je právě ono - ty předpisy a regulace nevznikají samy. To někdo vymyslel, protože to někdo chtěl. A ten kdo to chtěl mohl být buď široká veřejnost a nebo nějaká zájmová skupina (vědci, ekologové, lobisti, mafiáni, atd...). Nic se neděje samo!
Zeptej se lidí na ulici, jestli chtějí aktuální záplavy, nestabilní počasí a smog ve městech. Nikdo ti neřekne že ano...

bkralik
22. 8. 2024, 09:03 2
Jak je to s tou elektromobilitou

Elektrická auta jsou na trhu teprve chvíli a do stavu "první fábie" jim to bude ještě chvíli trvat. I blbý Nissan Leaf se začal vyrábět až v roce 2010. Chtít po Tesle z roku 2017 stejnou cenu ojetiny jako je Fábie z roku 2004 - na to je přeci potřeba si ještě pár let počkat :)

bkralik
22. 8. 2024, 08:58 4
Jak je to s tou elektromobilitou

Asi už jsem v 32 letech starý na to vysvětlovat lidem že svět se měnil, mění a bude měnit dál. A nejvíc mě mrzí lidé, kteří jsou zapšklí a nedokážou si připustit, že ty změny mají nějaký důvod, který nevznikl jen tak někde z éteru ale vymyslela si ho naše společnost - i když to podpořily nějaké zájmové skupiny, jasně, ale furt to má základ ve společenské poptávce. Já jsem taky smutný, že se v EU přestala prodávat miata s dvoulitrem a že Chrysler přestal vyrábět V8čky, ale bohužel, jak jsem psal, svět se mění.

Vím že to píšu už poněkolikáté a neber to jako urážku, ale zkusil sis půjčit nějakou tu Teslu (trojku) a prohnat ji po okreskách? Já jsem to zkusil jednou v rámci nějaké placené hodinové jízdy a tehdy bych s tebou souhlasil, že to je naprd. Ale pak se mi poštěstilo, že jsme na jiné Tesle kamarádovi měnili tlumiče (za faceliftové) a mohl jsem si to pak protáhnout po okráskách v okolí co znám a prostě ono to je sakra dobré. Ano, není to Mazda MX-5, ale říct o tom, že to je neřidičské fakt nemůžu, fakt ne.

bkralik
21. 8. 2024, 09:39 0
Jak je to s tou elektromobilitou

Tak samozřejmě, teď nějak nechápu kam míříš...

bkralik
21. 8. 2024, 08:50 1
Jak je to s tou elektromobilitou

Asi ti to přijde zvláštní, ale petrolhead nemá nic společného s druhem pohonu - nebo myslíš že by se měl zavést i pojem dieselhead pro milovníky Ovečky RS TDi? Já mám rád elektromobily (po týdnu v Enyaqu vážně uvažuju, jak bych si mohl nějaký koupit) a přesto se považuju za petrolheada...
https://en.wiktionary.org/wiki/petrolhead

bkralik
19. 8. 2024, 14:32 7
Jak je to s tou elektromobilitou

Leaf pozor - nemá chlazenou baterku (v první generaci určitě, v druhé si myslím že taky) a navíc v prvních generacích byla v nějakém období použitá nějaká debilní (ne tak odolná) chemie článků. Takže pokud s ním někdo jezdil na rychlonabíječky v létě za vedra, tak ty baterky můžou mít docela velkou degradaci. Což pokud bude člověk shánět auto na ježdění okolo komína, tak vadit nemusí, jen tomu musí odpovídat cena.

Z hlediska "levných malobaterkáčů" je určitě zajímavá volba Hyundai Ioniq Electric první generace (28 kWh, ta 42 kWh verze má opět lehce horší chemii) - dá se sehnat za dobrý prachy (hlavně v zahraničí, u nás je moc velká poptávka takže v bazarech je dost předražený), žere hrozně málo (po městě v létě s klidem za 10 kWh/100) a hlavně úbytkem kapacity moc netrpí. Kamarád teď dovezl rok 2020 s najetými 300kkm a zatím se zdá, že baterka má prakticky původní hodnoty kapacity (chová se z hlediska dojezdu skoro jako Ioniq druhého kamaráda, co má najeto 60 kkm). Bohužel jak píše StreetPro, jsou auta která SoH nereportují dobře (resp spíš to funguje jako generátor náhodných čísel) a Ioniq patří mezi ně - je potřeba se tam koukat spíš po rozvážení článků a poklesu napětí při akceleraci...

bkralik
17. 8. 2024, 09:36 1
S Volvem EX30 na delší cestě: Obstojí městský elektromobil při cestě do Itálie?

Pak proč sem vůbec chodíš a něco sem píšeš? Můj otec má elektromobil, moji tři kamarádi mají každý elektromobil a včera jsem se vrátil z výletu z Holandska taky elektromobilem. A všechno je ok, nikdo nehoří, nikdo neumírá na nabíječkách nudou, nikdo nemrzne. Tak co se tady snažíš dokázat? Neříkám že elektromobil je pro každého, pokud tvoje existence stojí na tom že jednou za rok ujedeš 2400 km na jeden zátah (což je trochu smutné) tak si ho prostě nekupuj. Naopak pokud bydlíš v domečku někde poblíž velkého města a dojíždíš do práce, tak bys byl debil aby sis ho nekoupil…

bkralik
16. 8. 2024, 23:03 1
S Volvem EX30 na delší cestě: Obstojí městský elektromobil při cestě do Itálie?

koch: Já tě úplně nechápu. Na jednu stranu vypadáš, že o elektromobilech slyšíš poprvé (jinak bys tu snůšku sraček nemohl vypustit z pusy) a na druhou stranu sebevědomě tvrdíš že za tebe je po 250kkm baterka elektromobilu po této porci nepoužitelná. Což je taky blbost - kamarád teď koupil jetý Ioniq Electric s najetými 300 tisíci kilometry a baterka vypadá, že žádnou degradaci nemá - SOH v autě se pohybuje mezi 90 a 100% a dojezdem to najede to samé, co ioniq s 60kkm. Ano, můžu se vyskytnout vůz kde ta baterie zdegraduje rychleji, stejně jako se může vyskytnout spalovák který se po 100kkm zadře...
Obecně ti doporučuju buď a) půjčit si někde rozumný elektromobil a vyzkoušet si to a nebo b) nelézt do debat pod články o elektromobilech a nutit ostatním že je to nahovno.

bkralik
14. 8. 2024, 09:52 1
Report a fotogalerie z červencového trackdaye: O obrázcích a rozpadajícím se BMW

Perníček: S tím stříbrným Challengerem, díky! :)
jendaaa: To není o tom že bych neměl čas, ale že s "dailycarem" nechci hoblovat celý den okruh - a) není to okruhovka, spíš mě zajímalo jak se to chová, b) to auto tím přeci jen trochu trpí....

bkralik
13. 8. 2024, 20:39 1
Report a fotogalerie z červencového trackdaye: O obrázcích a rozpadajícím se BMW

Škoda že když si člověk dá jenom dvě desetiminutovky, tak je skoro nulová šance se objevit v galerii... :-(

bkralik
01. 8. 2024, 14:12 2
Volkswagen ID.7 Pro People: Volba nejen rozumu z Wolfsburgu

Jestli to umí ve městě / okreskách 12-13 kWh/100 a na dálnici 18-19, tak to je velmi povedené.
Mám jenom jednu věc - vždycky když se na to zezadu podívám, tak nevím proč, ale naskočí mi Peugeot. Jo, 408 je dost jiné auto, ale ten světelný pruh který je na krajích vyšší a uprostřed užší, to mi to prostě nějak spojuje :-D

bkralik
25. 7. 2024, 13:31 0
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

Sato: Jo, ta spotřební daň ještě bude legrace, to máš pravdu, na to i já dost zapomínám...

bkralik
23. 7. 2024, 14:48 4
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

Ono dost jde o to, jaký máš doma jistiš - mezi 3x16 a 3x32 je dost rozdíl. Ty "fixní" složky platby umí udělat hrozně moc...
Každopádně dík za rozumný přístup :) Vzhledem k tomu, že já mám Miníka R53 (stará pixla z roku 2002) a Challengera (2016), tak úplně stejně jako ty doufám že nějakému idiotovi nerupne v hlavně a nebude přechod na novější auta (ať už euro7+ a nebo elektro) vyžadovat, a to ani nějakejma přiblblejma ekopoplatkama.

bkralik
23. 7. 2024, 12:49 2
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

krab: jojo, těch 1750 kg je standard range, ty si pravděpodobně vážil longrange a performance, bych čekal. A ono ta oktávka - jakmile to je 1.5 tsi hybrid, tak to taky bude těžší, to samé kombík... ale to je fuk, to už je jenom slovíčkaření :)
Jinak MBMB to myslel tak, že spálením 1 litru benzínu získáš energii 9 kWh - takže když máš auto se spotřebnou 10 l/100km, tak efektivně žere "90 kWh/100km" - což krásně ukazuje, že spalovací motor má účinnost těch 20-30%. S cenou to je samozřejmě jiná věc - ty máš barák, kde budeš mít elektriku za (odhadem, včetně distribuce) 7 kč/kWh. Takže se spotřebou 25 kWh/100 budeš jezdit za 1.75 kč/km, což by v přepočtu na benzín (cena 37 kč/l) bylo 4.7 l/100km. Tak to přeci neříkej že není "neušetříš nic", to je zase polopravda - a opět proč tahat polopravdy do rozumné debaty?
(ano, pokud bydlíš v paneláku, není to pro tebe, ale v ČR bydlí v barácích 47% populace)
(ano, kdo ví jak to bude s cenou elektřiny ale i benzínu do budoucna)
(ano, spotřeba elektromobilu může být různá, ale 25 kWh/100 je spíš extrém, v létě i enyaq jezdí za 16)
(ano, elektromobily jsou drahé, protože baterky jsou drahé, takže si ho každý franta nepořídí)

bkralik
23. 7. 2024, 09:21 2
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

A ještě jedna poznámka - věřte, že já z toho celého taky nemám radost. To jak do EURO7 propašovali automické práskání spotřeby/chyb ze všech aut "nezávislé" autoritě, to že tam je zakotvená povinnost zabezpečit ECU proti manipulaci (tzn že si ani nesmažete chyby, fakt...) a to že vám při svítící chybě auto znemožní jízdu (samozřejmě po nějaké době, ne hned), to se mi fakt nelíbí. Ale co se dá dělat - obyvatelstvo nechce kouřící vraky na silnicích, tak nebudou kouřící vraky na silnicích :)
Mimochodem, já se předzásobil a koupil si ten velkoobjemový atmosferický osmiválec (Challengera), tak prosím fortressa ať nehrotí nějaké slavobrány...

bkralik
23. 7. 2024, 09:12 2
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

krab: používáš nefér argumenty. Nemůžeš porovnávat elektromobil o váze 2 tuny s výkonem 210 kW a pandu s hmotností 1 tuna a výkonem 51 kW - prostě proto že dnešní průměrná oktávka mk4 1.5 TSi má 1.4 tuny a 110 kW, a tesla Model3 má 1.75 tuny a 137 kW. Když to napíšeš takhle, tak už to jako velký rozdíl nevypadá, co?
A jinak - o starých autech se nikdo nebaví, tak je sem prosím netahejte. Samozřejmě že dvacet let stará a UDRŽOVANÁ atmosféra na LPG bude z hlediska TCO i "celkového" znečištění (i když o tom jsem nemluvil) daleko výhodnější a lepší vozítko, než cokoliv nového. Ale tenhle článek má titulek "jak vidíte budoucnost aut" a tam si furt stojím za svým
- buď jednoduché velkoobjemové atmosferické motory bez kurvítek
- a nebo elektromobily.

bkralik
21. 7. 2024, 23:01 0
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

Líbí se mi, jak od všech místních hardcore petrolheadů (kteří beztak nikdy v elektromobilu nejeli) jsem dostal mínusko.
Ne, emise moderních spalovacích motorů nejsou zanedbatelné. a) emise motorů s filtrama čístic jsou ve chvíli vypalování filtru úplný, ale úplně hegeš a ano, dneska se to spouští i ve městech. b) z filtrů částic leze stejné množství ale daleko menších částic (co nejsou zahrnuté do aktuálních euronorem, takže to je výrobcům šumák) a c) protože emisní systémy moderních aut jsou komplikované a drahé, tak funugují vesměs u prvomajitelů a druhomajitelů, ale třetí majitele v řadě už na to kašlou, montují fake-DPFka, nevyměňují vstřikovače atd atd. Věděli jste, že podle euro6 musí emisní systémy vydržet jenom 160 tisíc km?
Takže jak píšu - jediná šance jak mít čisté a výkonné spalovací auto je americký atmosferický osmiválec (což si mi mimochodem dal za pravdu). Jinak to je blbost a každý, kdo si nastuduje co všechno za emisní featury obsahuje i blbé 1.5 TSi evo2 mi musí dát za pravdu. Fakt, neblbněte lidi...