načítám data...

riderhenry

JménoPetr Blahůšek
BydlištěBrno-město
Registracepřed 5.4 rok.
Poslední aktivitapřed 3.8 hod.
Komentářů u článků292
Pozitivních komentářů u článků89
Negativních komentářů u článků6
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

riderhenry
předevčírem v 20:22
-3
Opel Insignia GSi AWD: Všechno, jen ne nuda.

Sice s tím v podstatě souhlasím a sám si v sobě tu racionálně neobhajitelnou touhu po nízké spotřebě snažím zakázat, ale jsme v Evropě, baště dieslových aut. A nemyslím si, že by existoval snad jiný důvod, proč by tyhle agregáty (v osobních autech) existovaly, než je spotřeba. No a teď zase EU a média zařídila, že ropáci začínají být podobně "uncool", jako mít děti a normální práci mimo neziskový nebo státní sektor... Osobně beru spotřebu jako určité hodnotící kritérium kvality auta (nebo přesněji pohonného ústrojí). A tady se dá souhlasit, že to je asi nic moc, když to žere stejně, jako ty zlé, zastaralé a neekologické šestiválce... Nemluvě o nedávné M340i - to už je fakt úlet...

riderhenry
13. ledna 2021, 10:20
0
BMW M340i xDrive: Švýcarský kapesní nůž

Nene, na stařičké 330i E90. Ale ten princip je u všech modelů stejný. Akrapovic dělá i M240i a Fkové řady dělal taky i 440/340i.

riderhenry
12. ledna 2021, 21:03
1
BMW M340i xDrive: Švýcarský kapesní nůž

Nebýt toho závěru, normálně bych uronil slzu :)

riderhenry
12. ledna 2021, 20:41
0
BMW M340i xDrive: Švýcarský kapesní nůž

Tak ony zrovna Performance výfuky jsou tak fajn, že do nějakých 3 000 ot. jsou neslyšitelné a pak naopak perfektně zní a hlučné jsou tak akorát. I když je pravda, že mi teď začal při studených startech občas střílet, ale tak to se nedá nic dělat :D Rád v Brně a okolí předvedu :D Tady bych počkal na mistra Akrapovice, tam to bude asi dost podobné. I když už to není BMW díl, tak zrovna u této značky asi nikdo ohrnovat nos nebude...

riderhenry
08. ledna 2021, 20:32
0
Jaké auto pro dopravní policii?

No spíš kolik takových věcí jim už v klidu projde, protože jsou méně vidět, nebo lépe připravené, víc odborné atd.

riderhenry
06. ledna 2021, 20:06
22
Jaké auto pro dopravní policii?

Ono je problém něco vymýšlet, když už nesouhlasím s tou základní premisou, že "ta práce není žádný med". Osobně mám trochu podezření, že ve státním sektoru moc nikdo neví, jak vypadá práce, která "není žádný med". Maximálně tak možná někteří státní zaměstnanci si z platu moc toho medu nepořídí, na druhou stranu kde vám dají půlroční homeoffice, aniž by jste byli schopni práci z domova vykonávat? :D

K tématu - nejrychlejším prostředkem policie je vysílačka. Tudíž nějaké supersporty určitě nepotřebují (nemluvě o tom, že je neumí adekvátně řídit, podobně jako průměrný hobby střelec umí lépe střílet, než průměrný řadový policista...). Za mě jednoznačně zásadní parametr cena. Výbavu definovat snad dnes ani netřeba (řekněme klimatizace, minimálně xenony, základní bezpečnostní prvky). Pro "dálniční" policii RS Octavie naprosto dostatečná. Cokoliv jiného je už jenom rozhazování... Jinak klidně základní verze Octavie. Vždyť tom jezdí snad 9/10 obchoďáků u nás a jejich pracovní náplň je v autě stejná - prostě řídí. Iluze, že opicajti honí 10 vrahů a pirátů denně, je hodně mimo. I když by si to možná přáli...

Co je téma samo o sobě je zhovadilost v podobě neoznačených aut, která popírá oficiální smysl měření rychlosti jako takový, kterým má být prevence přímo na silnici, nikoliv vybírání pokut. Ale to už je hodně ohrané téma a společnost to už asi definitivně akceptovala...

riderhenry
06. ledna 2021, 19:58
0
Jaké auto pro dopravní policii?

Myslíš tu A8, co ji prodávali se sjetými pneumatikami na plátno? :D To auto vypadalo, jako by ho naposledy někdo myl ještě ve fabrice...

riderhenry
26. prosince 2020, 12:23
0
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Mně vymírání MPV nevadí a vzpouru nikde nevidím, takže za mě OK.

riderhenry
26. prosince 2020, 11:44
0
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

No zase bych to trochu zkorigoval, s tím Superbem jako stropem racionality. Když už chcete být extrémní, tak ten stroj bude nějaká Dacia Lodgy... Ale on svět není až tak jednoduchý. Já si třeba "jen" Superb výhledově představit nedokážu, protože cpát tam 3 autosedačky a psa (+ pochopitelně i matku náplně těch autosedaček :D ) by se mi asi moc nechtělo. Takže je tu určitý racionální prostor i pro větší auta. A překvapivě, budeme-li chtít zachovat nějakou řekněme rozumnou dynamiku (prostě v rámci těch prémiových značek), tak máme na výběr z kombíků jen řadu E od M-B (jestli teda ještě nabízejí tu sedmimístnou konfiguraci). Sám už víc chápu tu hypotetickou realitu, kdy chci z nějakého důvodu jedno auto (o což se snažím, protože bydlím v centru a nemám garáž), přitom mám peněz klidně na 3... Ne každého osloví XC90 s dvoulitrem. Představa X5M jako vrcholné prémiové alternativy k (taky už vymírajícím) MPV mi smysl dává, obzvlášť kdyby byla v té sedmimístné konfiguraci, jako šlo koupit minimálně dřív třeba E63 AMG. Ale X6M je fakt jenom statusové auto, ať už jenom z pohledu "mám na to prachy a chci to hodně dát vědět" nebo toho zmiňovaného romantičtějšího "chceš to a líbí se ti to".

riderhenry
24. prosince 2020, 16:20
0
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Tak všechno je to samozřejmě mírně přehnané. Chápu, že člověk, co to koupí, neřeší moc výdrž motoru, když se budeme bavit v řádech stovek tisíců. Ale právě u těchto motorů z počátku docházelo k hromadným žalobám, protože žraly olej a majitelé ho museli dolévat, což prostě nechtěli dělat. A to byla auta v záruce a pravděpodobně první majitelé. Takže u těchto motorů se bavíme opravdu o ostudě, která stála BMW nějaký kredit a zákazníky. Protože to byli lidé, kteří za to auto dali těch X miliónů, ne tu desetinu ceny za 5 let... A to je i v rámci téhle "nesmyslné" kategorie řekl bych pořád docela vzácné.

Slyšel jsem i o majiteli, který do své 550i byl ochotný nalít 20 l oleje za rok. Prostě se toho auta nechtěl vzdát... Ale v téhle cenové skupině fakt asi nikdo toto akceptovat nehodlá.

riderhenry
23. prosince 2020, 21:51
2
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Na druhou stranu, proč to nezmínit. Protože třeba takové AMG 63 motory jsou fajn i pro ty další majitele (minimálně teda v rámci kategorie) a že by byly nějak o století horší, to nejsou. Taky jsem slyšel, že to BMW nějak postupně "ladí", ale to si moc nedokážu představit. Leda by přemístily svody a turba jinam :D

Zase ale ty řadové šestky z modelů 40i se zdají být asi velice OK...

riderhenry
23. prosince 2020, 11:56
7
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

No zrovna tady by se dalo lovit úspěšně i v řadách BMW. M5, X5M, M760Li, M8 ve 3 variantách... Za mě všechno racionálnější auta, většina pravděpodobně i zábavnějších. A kdo vyloženě potřebuje M SUV, tak prostě X5M. U té X6M nevidím žádný benefit navíc, kromě statusu "jsem fakt hodně velkej kretén s prachama". Nebo už dnes platí, že kdo má X6, tak je fajnšmekr oproti majitelům X5? Jak to bylo dříve u klasických kupátek...

riderhenry
23. prosince 2020, 11:46
0
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Hele rozumím, jak to asi myslíš, ale já tohle zažívám teda u "prémie" obecně. Včetně takového Volva (zrovna třeba asi největší agresi na silnici jsem osobně viděl od řidiče nové XC90...). Ale možná nejsem jako majitel BMW úplně objektivní...

riderhenry
15. prosince 2020, 13:17
0
BMW 840d xDrive Gran Coupé: Automobil tak akorát

Tak takové pocity jsme zažil i s tehdy "jen" sedmiletou E90 330i, která byla jednoduše v perfektním stavu. Po pár letech už není panel karoserie bez vady (samozřejmě naprostá většina oparkováním od spoluobčanů...). Ale na to si člověk zvykne a přestane to tak řešit asi i u dražšího auta - on ten stav pro mě hraje roli hlavně technicky. Ale i tak bych u nového auta šel asi do ochranné fólie. Docela se to posouvá a už jsou ty materiály dost zajímavé.

riderhenry
14. prosince 2020, 23:18
0
BMW 840d xDrive Gran Coupé: Automobil tak akorát

No právě, nové M/AMG/QV modely jsou už fakt reálně mimo dosah. Ten Charger je určitě zajímavý a beru tyhle auta vážně na vědomí. Na interiér bych kašlal. Nebo spíš jinak - to je asi i výhoda, protože fakt nepotřebuješ v autě něco tak strašně rychle stárnoucího, jako je hromada obrazovek s aplikacemi :)

riderhenry
13. prosince 2020, 20:05
1
BMW 840d xDrive Gran Coupé: Automobil tak akorát

No jo, já o tom však i uvažuju. Jen jsme spíš teď na prahu přechodu k většímu autu, proto mě láká třeba E63 AMG, ale to už je zase mimo jako nové auto, to bych neutáhl ani na ten úvěr. Vlastně taky máme už jedno auto "na pořád" - sice ohranou MX-5, ale za to už v podstatě po dvou generálkách :D Proto mě právě láká víc to auto nové, než ojetina. Ale to se nebavíme o nějaké racionalitě nebo o tom, co se nějak finančně vyplatí. Ale o tom, co bych si přál. Vím, že tak 99 % majitelů nesplňuje moje nároky na údržbu a používání auta. Alfa je na tohle zrovna super, protože jich bude i daleko míň (a dost možná značka sama za pár let nepřežije), tak tam je i rozumný investiční potenciál (hlavně teda to QV). A vlastně i mě by lákala asi víc, než předchozí i současná M3.

Ono už dnes s požadavkem na výkon řekněme 350 koní a víc, počet válců minimálně 6 s přeplňováním, nejlépe však 8 atmosferických... není zrovna velký výběr. Tím spíš, kdy by se tam mělo vejít víc, jak 5 lidí :D

riderhenry
13. prosince 2020, 15:50
1
BMW 840d xDrive Gran Coupé: Automobil tak akorát

Mně to zase tak mimo nepřijde. Samozřejmě mnohem raději bych si koupil třeba novou M3 E90 (vyloženě ten sedan) a tu si "nechal", ale to už nejde, že. Takže třeba nějaká ta M340i, nebo něco na ten způsob, člověk si to bude hýčkat, starat se a jenom se škodolibě usmívat na ty dlouhodobě pronajaté elektromobily a podobné svinstva za těch 10 let třeba. Samozřejmě pak časem takové auto zakážou, no tak ho nechám v garáži... Mně třeba vadí, že už když koupím řekněme dvouleté auto, pravděpodobně bude mít přešvihnutý olej, navíc často nesmyslné viskozity, v případě BMW načatý podvozek z runflatů, od výroby nikdy nevidělo antikorozní ochranu... Prostě mít to auto fakt nové a nedělat všechny ty chyby od začátku mě dost láká. I když už i dnešní auta nejsou prostě ty "muzejní" kousky, co bychom chtěli vlastnit...

Zase ale za pár (desítek) let bude třeba i tahle relativně nudná 840d považována za zábavné auto a při pohledu na ni budou nadšenci vzdychat, jak to bylo dřív super.

riderhenry
12. prosince 2020, 23:25
1
BMW 840d xDrive Gran Coupé: Automobil tak akorát

Já tomu naprosto rozumím, ale když to vezmeš jinou optikou, tak lepší to asi nebude. Tzn. koupit teď cokoliv bude pravděpodobně výhra oproti tomu, co bude za deset let.

riderhenry
12. prosince 2020, 21:30
0
BMW 840d xDrive Gran Coupé: Automobil tak akorát

Hele jako já už náhodou i přemýšlím, že bych to tabu rozbil a jednou si pro něco novýho na lízačku došel :D Chtěl bych si nějaké auto fakt piplat a předat ho dětem. I přes to, že budu teď pro smích... :D

riderhenry
12. prosince 2020, 21:07
0
BMW 840d xDrive Gran Coupé: Automobil tak akorát

No k těm BMW zákazníkům - to je těžké. Dřív, když prodávali E46 apod., tak je jasné, že klasický zákazník X6 si tam nevybral. On totiž neexistoval. Ale těch tehdejších E46 330Ci se asi neprodalo zase tak o tolik víc, než třeba dnes M340i... Co vím, tak BMW je absolutně nestíhalo vyrábět a nikde nebyly. A po nějakém 320d touring tehdejší doby už taky asi žádný nadšenec netouží. Jasně, všechna auta jsou víc na efekt (v inzerci nedávno bylo 318d F41 s komplet M Performance doplňky za stovky tisíc, co vypadalo agresivněji, než běžně specifikovaná M3/M4), ale to není problém jen BMW. Mně v tomhle snad přijde nejdál Audi se svým označováním motorizací, kdy člověk tak nějak hádá, že to má alespoň osm válců, a on to je 2.0 TDI motor... Toyota je podle mě fakt spíš haluz díky tomu, že to trochu víc přímo řízená firma, než paradoxně taky rodinné BMW, a tak se tam tím spíš dá udělat nějaká šílenost, která by jinak v excelu moc projít nemohla. Jinak by Yaris nevznikl. Každý vidí, jaký obrat se tam stal s novým "vůdcem". Přitom ta automobilka jinak cílí přesně na opačné spektrum. Je fajn, že tohle ještě někdo dnes udělá. Ale zároveň není podle mě legitimní moc chtít, aby to dělal každý. Nebo aby každý zakládal N divize :) Uvědomme si, v jakém světě se - bohužel - nacházíme a kam jsou automobilky tlačeny. BMW je dnes rozšířenější a oslovuje i víc konzervativnějších zákazníků, tak je víc vidět ta jeho (pro nás) stinná stránka. Ale jestli došlo k nějakému odchodu toho tvrdého jádra jinam, to bych si nedovolil ani odhadnout.

K Supře asi tolik, že jsem za to auto byl od začátku rád, ale pro mě by byla jasná volba spíš ta německá stránka mince v podobě Z4. Ale vím, že většina nadšenců by do ní šla na první dobrou hned.

riderhenry
12. prosince 2020, 19:48
7
Hyundai Tucson: Nový hrdina všedního dne

Konečně pořádná kára pro fandy Dotz Hanzo!

riderhenry
12. prosince 2020, 19:38
0
BMW 840d xDrive Gran Coupé: Automobil tak akorát

Hele já se snad rozbrečím :D Já třeba zase tak z M modelů "urvaný" nejsem, protože třeba taková M5 by mi dávala smysl spíš jako kombi (pak už by to byla zajímavá šílenost na všechno pro každý den...), než M2/M3/M4 bych šel spíš třeba do nějakého Porsche za srovnatelnou cenu, nebo F-typu apod. Tím nemyslím, že to nejsou super auta, ale prostě mi nedávají tak moc smysl. Ale když se svezu v těch řekněme nejzábavnějších specifikacích "nonM" modelů, tak fakt nevidím žádný brutální odklon od těch tradic. Samozřejmě v rámci toho obecného vývoje... Co bych třeba vypíchl, tak jednoznačně interiéry. Neřeším design (i když bych si teda dovolil tvrdit, že dnešní "všechnovLCD" interiéry konkurence budou za deset dvacet let vypadat extrémně komicky...), ale ergonomii. Většina podstatných věcí se dá stále ovládat po slepu - tak, jak to má být. Za mě třeba dost důležitá věc. Třeba řazení místo nahoru dolů doleva doprava u některých Volv nebo jejich vypínání start-stopu mě tak irituje, že bych s tím měl fakt velký problém asi jezdit.

Spolehlivost fakt nevím. Samozřejmě nové oturbené osmiválce jsou/byly katastrofa. Pak klasicky nějaké ropáky a jejich potíže, což mě tak nějak míjí... No ale další problémy s kvalitou obecně mi unikají. Spíš všude slyším zvěsti o Tesle...

krab: Toyota samozřejmě válí, ale je otázka, do jaké míry je to rozmar šéfa a do jaké míry dává smysl tohle (i když zohledním marketing) vůbec dělat. Navíc mi to trochu připomíná Clio V6 (i když to bude určitě lepší). Místo nákupní tašky předělané na sportovní auto je dost možná lepší za stejnou cenu koupit prostě to sportovní auto... Ale zatím jsem o tom zase tak moc neslyšel, natož abych v tom jel. Nevím, jestli v moderní době může BMW něco puristického vůbec udělat v rámci svojí "prémiové" značky. Snad třeba Z4M - ostatně už i Z4 jako taková je možná trochu přehlížená ve smyslu auta na nějakou lehčí zábavu a cestování.

riderhenry
11. prosince 2020, 21:21
3
BMW 840d xDrive Gran Coupé: Automobil tak akorát

Zajímavé je, že u každé BMW recenze se objeví zákonitě mohutný hate. A to občas nejen od beastar-a, kde chápu určitou antipatii ke značce, kde to jde pochopit, i když to není asi úplně objektivní. Každé BMW je předražené, i když stojí stejně, jako konkurence. Každé BMW je moc těžké a velké, i když je stejně těžké a velké, jako konkurence... Já pak vždycky čekám, že hned po usednutí do nějakého nového BMW budu mít chuť zvracet a ztrhat z auta všechny M znáčky a vlastně i tu modrobílou vrtuli, no ale ono se to moc nekoná. Spíš naopak. 540i? Skvělý rodinný sedan, co dokáže velice pobavit. M850i? Dokonalé GT, které umí pobavit i bezpečně a luxusně cestovat. Ne, fakt to nejsou dražší Volva s horší spolehlivostí... Třeba když jsem teď pár týdnů jezdil dvoulitrovou předchozí generací Mazdy 3 (ano, toho epického auta pro všechny nadšence, co prostě nemají zase tak moc peněz a k tomu ta rodina a tak...), tak jsem se strašně rád vracel do toho "už skoro Audi" BMW E90 v podstatě ze stejného roku výroby. Jak je to možné, že ta gay prémie má asi tak 2x tužší a přesnější řízení, lepší ergonomii, převodovku přesnější a kratší (rozdíl zhruba jako mezi MX-5 a nějakým starším Citroenem...)? Vždyť už to není E34 nebo 2002 Turbo! Je vtipné, jak se všem automobilkám odpouští větší zaměření na komfort, ale u BMW je to problém. Už mě to trochu nebaví. Místo toho, aby byli fanoušci rádi, že i přes určité ústupky je tady pořád něco, co dokáže fakt oslovit (třeba relativně normální M340i), tak si vyberou i3 nebo dvojku tourera a budou pi*ovat jak už to není BMW jako dřív... A kde je teda ta lepší nabídka pro nadšeného řidiče? Jasně, když vyšla E60, všichni se mohli poblít. Dnes je M5 E60 vlhkým snem kdejakého petrolheda a spousta z nás si pravidelně pouští její soundtrack na youtube... Ano, BMW dělá hodně SUV a dalších divných aut. Proč to někoho vzrušuje, když si může stále vybrat z těch tradičnějších modelů, které se odchylují od svých předchůdců zhruba tak asi úplně stejně, jako různé generace 911? Nechceš SUV? Nikdo ti necpe Cayenne, X7... Mám si kvůli tomu nekoupit M340i, 911 nebo něco "ostřejšího" z nabídky značek? A je teda nějaká značka, co to dělá jinak (a systematicky u toho nebankrotuje)? S tou problematickou kvalitou asi souhlasím, to je průser. Ale nevím zase tak moc, abych to mohl hodnotit (hlavně ve srovnání s konkurencí).

Je BMW 840d drahé auto? Ano. Je konkurence levnější? Nikoliv. Je konkurence zábavnější, nebo sportovnější? Nein. Tak v čem je teda ten problém s ohledem na tradici značky? Pořád tu máme různé auta pro různé cílovky. Jestli jsou rozdíly menší, než dřív? Já si to nemyslím. A jestli auto nepochopil rozdíl mezi M850i a 840d, jednoznačně nemá smyls, aby o jakkoliv M850i uvažoval.

Jo a abych nebyl označen za BMW fanatika - v garáži máme Mazdu a do budoucna bych rád pořídil E63 AMG, protože existují sedmimístné verze...

riderhenry
09. prosince 2020, 18:00
2
Drifteři jsou hovada! Nebo nejsou?​

Sice neuvedu zdroj, ale tak nějak je prokázáno, že naopak rychlostní limity způsobují větší nehodovost (minimálně na dálnicích). Stejně tak nadpočet jakýchkoliv omezení a značek v dopravě obecně.

riderhenry
07. prosince 2020, 21:50
0
Drifteři jsou hovada! Nebo nejsou?​

Jak říkáš. Sám jsem teď zažil od lehce mladší generace totální odsouzení za jedno povedené video s driftem. A přítelkyni, která to točila, se ještě vysmáli a vlastně z toho vzešlo to, že jsem ji utiskoval a nechal stát v dešti a jsem nejen trapnej, ale ještě šovinista, nebo něco takovýho... Nikdo za tím nevidí tu snahu ovládat auto za nestandardních okolností + tu zábavu. Jo ale sjet si takhle kopec na kole se špuntama v uších, bez držení a bez helmy, to je hned +10 social kredit... Ono holt ti lidi, co je auta "otravují" a zvažují nějakou tu šílenou formu carcharingu, fakt jezdit bokem moc neumí...

riderhenry
20. listopadu 2020, 20:56
4
Autíčkář se ptá: Prostorné SUV pro městskou policii

Přesně tak, úplně to člověka pohladí, to se jen tak někde nevidí :)

riderhenry
13. listopadu 2020, 15:31
0
Suzuki Ignis 1,2 DualJet Hybrid 4x4: Venkovan

eLzyx: No ono by se taky dalo polemizovat o tom, které zdroje vlastně ekologické ve skutečnosti jsou a které ne. Ale to je fakt nekonečná diskuze.

riderhenry
13. listopadu 2020, 12:25
-1
Suzuki Ignis 1,2 DualJet Hybrid 4x4: Venkovan

Jaromír: Taky mě tam Google poslal... Tady bych se ještě o to víc bál, že se vychází ze starých normovaných spotřeb, které jak u el. aut, tak i u spalovacích "měřily" o desítky procent nižší spotřeby. Viz koncernová naftabrána kauza... V dávných dobách auta žrala opravdu to, co bylo napsáno v tabulkách, tak ono to srovnání pak je o to míň objektivní.

riderhenry
13. listopadu 2020, 12:19
1
Suzuki Ignis 1,2 DualJet Hybrid 4x4: Venkovan

MBMB: Tak například z jednoho článku na auto.cz: "Pro srovnání je ale nutné vědět, kolik emisí CO2 se vyprodukuje při výrobě spalovacích vozů. Výzkumy na toto téma nejsou tak časté, většina se jich ale shodne na číslech mezi 5 a 10 tunami, v závislosti na velikosti vozu a místa jeho produkce. Energeticky nejnáročnější na výrobu jsou karoserie, které se podílí na výsledných emisích zhruba 45–50 %, zatímco spalovací motor vytvoří jen kolem 20 %. Na výrobu spalovacího Hyundaie Kona s motorem 1.0 se tedy uvolní kolem 6 tun CO2, zatímco u velkého Audi Q7 už to je kolem 10 tun." Takže těch 50g může sedět, ale v tom vzorci mi moc nesedí to srovnání 150g a 90g CO2/km. Nevím, u jakého auto byl takový mezigenerační "skok" při srovnatelné motorizaci? Nebo se bavíme o nějakých hybridech/elektor autech? Tam by to bylo totiž značně horší - ona výroba baterií samotných vyjde na podobné emise, jako výroba celého spalovacího auta. U Hyundaie Kona to je dokonce trojnásobek v neprospěch el. verze. A "emisní rovnováha" může nastat někde mezi 100 - 400 000 km nájezdu. Nevím, do jaké míry zohledňují zdroj nabíjení (způsob výroby elektřiny)... A co životnost baterky a její potřeby výměny? Třeba u nás nebo v takovém Polsku nemám šanci být nikdy s elektro autem ekologičtější, protože mi baterka odejde dřív. A pak opět jako kdybych koupil dvě spalovací auta a pak se to snažím "emisně dohnat provozem". A když se budeme bavit o reálném srovnání spalovacích motorů, tak mezigeneračně se určitě (bez baterek) nedostaneme na lepší emise o více než 20 % (podle mě ani to není reálné). A pak se nám "emisní úspora" provozu nového auta vrátí možná tak s nájezdem 400 000 km a více. A to už zavání tím plánem pro rok 2050...

Btw. myslím, že v těchto výpočtech ještě dost chybí způsob těžby drahých kovů do baterií - tam sice možná nepůjde jen o nějaké plyny v ovzduší, ale o celkové ničení přírody...

riderhenry
12. listopadu 2020, 18:49
5
Suzuki Ignis 1,2 DualJet Hybrid 4x4: Venkovan

Tady ale přece nejde o peníze. To je jenom taková pomyslná třešnička na EU dortu... Jde o to, že (zase) fungujeme ve společnosti, která dělá nějaké globální plány na 50 let do předu aniž bychom tušili, jak je vůbec dosáhnout. Každý přece vidí, že od určité doby každá další emisní norma ve skutečnosti přírodě spíš škodí, než pomáhá. Nemám to podložené, ale vsadil bych se, že nejekologičtější auta byla tak EU3. Když opomenu fakt, že nejekologičtější klidně můžou být auta bez jakékoliv EU normy, co člověk udrží v provozu. Protože výroba auta "vytvoří" daleko víc emisí než jeho dlouholetý provoz, o těžbě surovin nemluvě... Takže tu máme auto, které "žere" řekněme o 20 % méně. Rozdíl bude tedy možná 0.3 Kč na km. Návratnost tedy nic moc - pravděpodobně baterie vydrží méně, nebo se bude snižovat postupně kapacita tak, že se spotřeba "vrátí" na těch původních 5 litrů, možná více díky vyšší váze? OK, takže k ničemu pro spotřebitele. A co kytičky? No ty budou happy, protože budou moct dýchat více CO2 :) Díky použití dalších dílů, baterek atd., se tady o nějakém zeleném řešení fakt mluvit nedá. Ale v tabulkách máme co, soudruzi? Méně CO2! Plán splněn, jdeme domů!

Kdo jiný, než automobiloví novináři, a kde jinde, než na Autičkáři, by na tohle měl poukazovat?

riderhenry
12. listopadu 2020, 12:44
2
Suzuki Ignis 1,2 DualJet Hybrid 4x4: Venkovan

Já vlastně ani nechápu, že to zrovna tady někoho ještě překvapuje? Všichni víme, že EU (minimálně v automobilovém průmyslu) znamená totální zlo a člověk, kdo si myslí něco jiného, tomu akorát nerozumí a/nebo si to dostatečně nenastudoval a nepochopil.

riderhenry
09. listopadu 2020, 20:43
0
TopX automobilových sebevražd

Skipper: Jasně, objektivní úplně taky nebude. Pravda je někde tam venku a zhruba tak asi uprostřed :D A to nechceš vědět, co říká o "naší" 330i E90 s N53 motorem. To mu nesmí do dílny...

riderhenry
09. listopadu 2020, 20:15
5
TopX automobilových sebevražd

Já to auto nijak do krve hájit nemusím. Jenom zase nemám rád takové to stádové békání... Tohle jsou informace, kterých je plný internet a při vší úctě (fakt mám Autíčkáře rád ;) ) si takovýto článek najdu tak 4x ročně na různých médiích a dozvím se ty stejné a stejně nepřesné informace. Prostě se to dobře píše a lidi na to klikaj, chápu. Ale daleko větší hodnotu (pro mě určitě) by bylo opravdu do hloubky popsat co je třeba na jednom ze jmenovaných aut špatně, proč to tak je, co s tím, co je naopak zajímavé... Přesně tyhle články vám jdou a zrovna taková RX-8, brutálně opředená tím klišé "sere se to, žere to, nekupuj to", si o to vyloženě říká. Nemluvě o tom, že ty ceny spadly tak brutálně, že i když bude mít člověk vyloženě smůlu a tu generálku bude muset dělat, pořád na tom může být finančně lépe, než u některé z alternativ. Ale je mi jasné, že někdo prostě není ochotný přijmout fakt, že takové ty obecné pravdy ve skutečnosti nemusí být pravdy vůbec žádné...

Třeba o 7er se nedávno v jednom médii vyjadřoval přímo JaraX a vyznění bylo dost jiné. Na RX-8 máme taky svoje "guru" (respektive Wankely) - beaster to evidentně nebude :D

riderhenry
09. listopadu 2020, 11:27
2
TopX automobilových sebevražd

Ještě jedna věc - vždycky bych doporučil všem, co RX-8 hodnotí, se v tom svézt. Ono to fakt není zrovna "tabulkové" auto, to se musí zažít.

riderhenry
09. listopadu 2020, 11:26
1
TopX automobilových sebevražd

No je třeba se na to dívat ne jako "trochu míň praktickou verzi Oktávky" ale jako konkurenta pro 350Z, S2000 a další soudobá auta. Ona ta kategorie sama o sobě je kategorie aut "blbinka když nevíš co s časem". Možná u toho Zka to bude trochu lepší, ale zase třeba dvakrát dražší na pořízení. Ale co vím, tak ty jejich francouzské motory nejsou taky kdo ví co... Osobně jsem to (před lety, když bylo pro mě tohle auto zajímavé) řešil dost do detaily, jak se to dá provozovat, a fakt jsem dospěl k závěru, že to není vůbec tak hrozné.

riderhenry
08. listopadu 2020, 20:56
0
TopX automobilových sebevražd

RX-8 by pro člověka, který se nebojí naučit se nějaké zásady a najít opravdu dobrý servis nemusela být vůbec tak špatná. Ale je to Mazda, takže koroze. Spíš proto bych do toho nešel. Jen když si člověk opravdu pohlídá stav a sežene dobrý kus. Pak to má hodně do sebe a tak úplně bych se závěrem nesouhlasil. Stejně tak u 7er, tam jsem byl překvapený asi nejvíc - jasně, není to kategorie "nákupní taška" a v autě se může rozbít strašně moc věcí, nicméně i tak má tahle sedmička dost dobrou pověst, na rozdíl třeba od soudobé pětky E60/61. Asi záleží jaký zdroj zrovna člověk použije.

riderhenry
31. října 2020, 21:11
0
Pět let s roadsterem aneb Rudá Potvora v1.8

Existují stejně velké "multifunkční" světla, která fungují jako denní svícení (LED) a při zapnutí mlhovek svítí mlhovky. Já mám tuto sadu a už 8 let funguje spolehlivě: https://www.levnealarmy.cz/eshop/osvetleni/led-svetla/kombinace-dennich-svetel-a-mlhovek/drlfog90-mlhova-svetla-svetla-denniho-sviceni-homologace.html

riderhenry
31. října 2020, 21:08
1
Pět let s roadsterem aneb Rudá Potvora v1.8

MX-5 je v zimě úplně v pohodě. Topí rychle a hodně, střecha ničemu nevadí... Jediný problém je koroze, ale když se o tom ví a člověk se stará, tak tomu nic nebrání.

riderhenry
31. října 2020, 21:07
0
Pět let s roadsterem aneb Rudá Potvora v1.8

Vavris: No stavěli jsme ze dvou fajn aut jedno lepší. Ale protáhlo se to (zatím) asi 3x co se času týče. Peněz těžko říct - rozpočet jsme si předem nedělali :D

František: No my se vždycky potkali jenom na dlouhých rychlých silnicích s převýšením :D No a loni, cestou do dílny, jsme jeli zase v tandemu moje MX-5 + Mustang 5.0, takže jsem se držel (mimo obec) tak 5 - 7 000 otáček stabilně. Jo a ten volnoběžný ventil mě pobavil - nemyslím to zlomyslně, ale já s tím nějak bojoval, až jsem si na ty vlastně nějak zvykl. A to jsem si vždycky říkal, že na autech řeším i každou sebemenší blbost :)

riderhenry
31. října 2020, 13:03
0
Pět let s roadsterem aneb Rudá Potvora v1.8

Jo, takhle by to s MX-5 asi mohlo fungovat - tak si nějak představuji naplnění podstaty toho auta. Problém je, že už to chce trochu (hodně) větší koule a znalosti, než se u běžného soudruha vyskytují. Ono 150 koní při té hmotnosti (a ještě s tím setrvákem a nějakým zvukem k tomu) hodně pomáhají. Sice subjektivně ještě víc, než ve skutečnosti, ale o tom to je. Je akorát lepší jezdit spíš sám a nehledat si třeba kamarády s kompresorem a navíc ještě sériovým výfukem. To pak v táhlých kopcích zase přijde ke slovu hořká realita, obzvlášť když by ses nevešel do toho uvedeného rozpočtu (to je strašná pecka - lepší poměr cena/přidaný výfuk než v abc tuningu :D ). No tak snad se brzy potkáme - ideálně oba s funkčními auty. Ty další nápady by mě docela zajímaly.

Oboustranná spokojenost zatím moc není - teď budeme "slavit" roční pobyt v servisu. Ale to s motorem nijak nesouvisí...

riderhenry
11. října 2020, 22:42
0
Volvo XC60 T8 Twin Engine Polestar Engineered: Jak se pejsek s kočičkou naučili péct dort

Konečně nějaké Volvo! :D Ono je to vlastně super. Ta obecná snaha udělat 3v1 a přepínat auta tlačítky z komfortní limuzíny do supersportu je otravná. Hlavním benefitem takového auta by možná nakonec mohl být jeho pokles ceny na trhu ojetin (myslím pro nás, ne pro majitele...). Jinak je to takový roztomilý nesmysl - pochybuji, že by někdo, kdo kouká po nějaké X3/X5 v rádoby M variantě, fakt šáhl po této alternativě. Ale tak třeba se to povede. Ještě ke spotřebě - nešlo by vymyslet nějaký přepočet na Kč? Přeci jen ta spotřeba 7 litrů zní jako perfektní lehce dynamičtější náhrada za Ofci 1.9 TDi, ale chtělo by to ještě vědět, kolik to člověka bude stát celkově, kdyby nabíjel doma. Aby pak po vyúčtování energií neměl velký špatný...

riderhenry
04. října 2020, 10:07
0
Komu zvoní hrana

MBMB: Díky za upřesnění. Já to takhle četl, ale neověřoval.

riderhenry
04. října 2020, 00:57
0
Komu zvoní hrana

No něco na tom asi bude, na druhou stranu si myslím, že lidi se neřídí vůbec objektivitou a hodně je to o trendech a dalších vlivech (emise, bezpečnost...). Spousta lidí si třeba vybírá SUV kvůli bezpečnosti, což vůbec nemusí být platným pravidlem. K tomu to dogma, že auta jsou špatná, tudíž není v pořádku je mít rád a bavit se tím, že je mám, natož že pálím mrtvé dinosaury jen z rozmaru. Dneska lidi chodí po městě a loví pokémony a je to bráno za obecný standard, tak to je v pořádku. Auta začínají být v podstatě punkovou záležitostí a člověk aby se skoro bál přiznat, že auto má a že se fakt nevypravil s dětmi do Chorvatska na sdílené elektrické koloběžce... Myslím, že kdyby byla doba jiná (především ty politické tlaky), bude to taky vypadat trochu jinak. Viz snaha VW prodat všechno "zábavné" za účelem snížit flotilové emise a sehnat prachy na rozběhnutí mrtvého koně v podobě jejich E-aut... Zkrátka není vhodná doba pro to, aby si někdo v autech našel koníček. Nebo se změnily módní trendy (náhrada SUV za MPV). Ale to není o trvalé proměně trhu jako takového, takže nejde/nemusí jít o vymírání, jen trend.

Já to vidím pozitivně - konečně jsem objevil dokonalé rodinné auto, takže jsem happy - M-B E55/63 AMG v sedmimístné verzi. Dokud tohle bude legální provozovat, tak se smířím i s těmi Captury a Dustery všude okolo a klidně ať si lidi platí pokuty za vysoké emise jejich hřmotného dvouválce se dvěma turby, když to považují za legitimní projev sounáležitosti s touto planetou.

Jo a poslední věc - každá generace benzínových hlav asi plakala nad tím, jak jdou auta do řitního otvoru a asi to nějak patří ke koloritu věci. Možná je ale fakt pravda, že se to nějak zrychlilo. To snad posoudí zase ta další generace.

riderhenry
30. září 2020, 22:34
0
Autíčkář se ptá: Jak to máte s palivem?

Paliva mě jednu dobu hodně zajímala a i díky tomu jsem docela silně zaparkoval u Benziny a její Vervy 100. Jednak kvůli použití VIF aditiv, které patří mezi špičku, ale především díky absenci biosložky. I co se ropáků týče, tak tuším vyhrála úplně všechna srovnání. Navíc posledních 5 let provozujeme i "moderní" BMW s motorem N53B30 (přímovstřik), který nižší oktany moc nemusí. A jestli jsem poznal někdy změnu? Při nějakém příležitostném "obyčejném" tankování v ČR ne. A to ani u supersportovní motorky, ani u toho BMW. Nicméně když jsem jednou v Chorvatsku musel z nouze tankovat 95 s plně naloženým autem, tak jsem při následném předjíždění do kopce myslel, že jsem zařadil omylem o kvalt víš, a to nepřeháním. Jako by auto šlo do nouzáku, nebo jelo na 5 válců (z továrny je to R6, jen pro jistotou...). Jelikož to bylo na konci cca 1 000 km dlouhé cesty, tak to určitě placebo nebylo. Ale znovu už jsem to (zatím) nezažil.

riderhenry
30. září 2020, 22:28
0
Autíčkář se ptá: Jak to máte s palivem?

Aral v Německu prodává tuším 102 oktan. Benzina prodává 100 oktan, jen v ČR pro to není norma, proto udávají na stojanech jen tu normu ČSN 98, nebo jak to přesně je. Ale nově tam pod tím snad mají dodatek "100 oktanů".

riderhenry
30. září 2020, 22:26
0
Autíčkář se ptá: Jak to máte s palivem?

Benzina do Vervy 100 biosložku nedává, alespoň mi to potvrdili na dotaz. Ostatní nikoliv (Shell, OMW). On to ten zákon umožňuje - to normované množství přidané biosložky se počítá na souhrnné množství prodaného paliva za období. A při kontrolách jednotlivých vzorků naopak akorát nesmí být biosložky příliš (musí odpovídat v maximální hodnotě tomu označení E5, E10 apod., ale může jí tam být méně). Jelikož se stooktanů obecně prodá málo oproti N95, je i pro prodejce lepší nesnižovat jejich kvalitu a životnost biosložkou, protože by se snáz mohlo stát, že se jim "zkazí".

riderhenry
14. září 2020, 21:24
1
Koloběžka Lime: Jak se stát kosmonautem...

Tak co si budeme povídat, elektromotor moc pokrokový není a spojit ho s koloběžkou taky ne. Možná ty "one wheel" blbosti jakž takž, ale na tom zase nechce fakt jezdit majorita společnosti, řekl bych.

Dnes jsem zvládl přijít z práce trochu dřív a ještě stihl večerní procházku s dětmi a zase jsem koukal. Ono ve všední dny je to ještě horší. Mísí se dementi, co jezdí Lužánkami ("velký" městský park) jako zkratkou, bo silnice okolo je přeci moc dlouhá. Ti logicky krokem nejezdí. K tomu ty homokoloběžky. Nemluvě o tom, že na tom lidi často jezdí ve dvou, což je totální haluz. Byl jsem svědkem i super komba, kdy po chodníku projela dvojice Lime a souběžně s nimi jeli další dvě po silnici. Takže auta jela 20 km/h, protože nebylo kde je objet, a člověk na chodníku kdyby udělal nečekaně pohyb stranou, tak čau... Fascinující je, že i když jsou v parku měšťáci téměř denně, nikdy neuvidíte, že by někomu něco řekli. Ale když jsem se pak bavil zase s PČR v rámci jiné příležitosti, tak cyklisty hodnotili srovnatelně s jinou menšinou. Jenže dnes je cool chovat se jako hovado, když to není v autě. Naopak v autech se čím dál tím častěji pohybují různí gayové, co se vzhlédli v Renaultech Captur a podobných interceptorech, za které by jim vlastní děda dal nejraději pohlavek, a nejsou schopni najít parkovací místo vyšší rychlostí, než je rychlost chůze. Pak se dá i pochopit, že po pár těchto stressfull eventech si raději půjčí koloběžku.

Už delší dobu přemýšlím, co s tím. Fakt mně to štve, protože mám strach o děti a nechci pořád koukat přes rameno, kdy a kolik cyklistů po chodníku jede. Už jednou mi málem sejmul psa elasťák, co vyjel z kopce po chodníku tak minimálně 30 km/h ze zatáčky a prostě si zahrál ruskou ruletu. Naštěstí pes si ten den vybral druhou stranu chodníku... Před nedávnem slečna, co šla v parku se špunty, byla pojmenována ženským pohlavím za to, že nereagovala na zvoneček pána na bicyklu (50+, pupíček, elasťáčky), který jel po chodníku a zavazela mu tam... Je škoda, že zrovna vždycky nemám nic, co by mi nebylo líto hodit jejich směrem. Ale jak to řešit? Orgány volat smysl nemá, i kdyby člověk trpěl touhle úchylkou. Spousta lidí, se kterými jsem měl tu možnost o tomhle pohovořit, si dokonce myslí, že se to smí, nebo že na tom minimálně není nic v nepořádku...

riderhenry
13. září 2020, 21:32
2
Koloběžka Lime: Jak se stát kosmonautem...

Je vtipné, jak v době, kdy se strašně řeší, jak zlá auta okupují veškerý veřejný prostor, se tiše přehlíží tyhle šílenosti. Úplně bych chtěl vidět, jak například nějaký carsharingový podnik umožní svým zákazníkům parkovat auta uprostřed silnice, nebo třeba v poli, případně někomu na soukromém pozemku... Fakt obecně nejsem pro zákazy, ale zkrátka platí (hlavně z hlediska zdravého rozumu), že na chodník patří jen takové prostředky dopravy, které jsou srovnatelně rychlé, jako chůze. Ale to je dnes mimo módu - viz cyklistika provozovaná v městských parcích (bydlím vedle Lužánek - velký Brněnský městský park) a v centrech měst. Jak Rekola, tak Lime nebo cokoliv podobného patří na silnici. Že se jim tam nechce? Tak ať táhnou. Nemluvě o dementech, co jezdí na těch "one wheel" blbostech. Borec si vezme motorkářskou kombinézu, rukavice a helmu a jde se vozit do parku mezi děti. WTF?

riderhenry
06. září 2020, 22:00
2
Zábavné vlajky s Autíčkářem: Jeep Grand Wagoneer

V článku není zmíněna ani náznakem změna klimatu, tudíž nelze hodnotit pozitivně. Také bych ocenil takový ten kilometrový odstavec ohledně spotřeb a emisí, který je pod každou inzercí aut. Člověk pak ztrácí ty sociální jistoty... Chybí i informace, jestli plánují i veganskou verzi. Nemluvě o tom, že je to auto strašně bílé. To už bude na žalobu, ale to nechám jiným (bohužel nepatřím k menšině).

riderhenry
06. září 2020, 21:54
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Nevím, jestli to nějak souvisí, ale já neměl strach ani při pokusech o driftování bez stabilizace s M850i na mokré okresce :D

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Fabia 1,4 16v GT LPG první majitel 2001
Škoda Fabia 1,4 16v GT LPG první majitel

2001 rok výroby
55 koní výkon
1 395 ccm objem

Lincoln Continental Continental Towncar Limousine 1978
Lincoln Continental Continental Towncar Limousine

1978 rok výroby
190 koní výkon
7 500 ccm objem

Chrysler Voyager Grand Voyager 2000
Chrysler Voyager Grand Voyager

2000 rok výroby
85 koní výkon
2 499 ccm objem

Jeep XJ001  1986
Jeep XJ001

1986 rok výroby
115 koní výkon
2 068 ccm objem

Ford Mustang  Fastback 1965 BULLITT 1965
Ford Mustang Fastback 1965 BULLITT

1965 rok výroby
280 koní výkon
5 700 ccm objem