
riderhenry
Jméno | Petr Blahůšek |
---|---|
Bydliště | Brno-město |
Registrace | před 7.5 rok. |
Poslední aktivita | před 34.1 min. |
Komentářů u článků | 694 |
Pozitivních komentářů u článků | 275 |
Negativních komentářů u článků | 50 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

Ona taky N52 žere minimálně o 1 l více, než přímovstřiková N53. Nejvíce jsem měl na nádrž 14 l (pojíždění porodnice a věci okolo - hodně svižně a jenom město :D ). Nejméně pak něco pod 8,5 l. Dá se s tím jezdit určitě i pod 8, ale proč by to někdo dělal. Za mě obecně na téměř 300 koní super výsledky. Věřím, že 2.0 TSI může jezdit za podobné peníze, ale bez takového charakteru, komfortu a zvuku. Navíc u těch turbomotorů půjde spotřeba do astronomických čísel, když na to člověk bude šlapat.

Záleží na tom, co si kdo pod pojmem "žravá" představí. Já jezdil s N53B30 převážně město a průměr jsem měl 10.6 l.

Souhlas, E87 130i mi dává největší smysl. Ojedinělá koncepce, charakter řadového šestiválce, ale zároveň i možnost pohodlného používání kdykoliv. Mégane RS je asi serióznější sportovní nástroj, ale já bych šel do 130i.

Já o tom autě opravdu uvažoval a mám ho stále na seznamu jako potencionálního nástupce aktuálního vozu. Spotřeba je jasná, ale to jsme v mém případě na rozdílu jednoznačně do 50 000 Kč ročně, když budu brát těch 20 litrů spotřebu a náš nájezd (a že bych si to platil sám, což by taky nemusela být zrovna pravda). S ohledem na to, že spousta km je na krátké trasy, tak si nejsem úplně jistý, jestli by první větší servis 3.0 TDI z Audi nebo BMW nemusel ekonomickou rovnici zase vrátit spíše víc směrem k téhle "neekonomické V8". Ale obhajovat to rozhodně nijak nechci, mě osobně to prostě přijde zajímavé, přítelkyni se to líbí, dětem taky (když to má rychlé pruhy :D ). Tím spíš, když jich je spousta na LPG, jak tu zaznělo i níže. Navíc s tím motorem nejsou problémy (kdo tohle dneska může říct?)...

Já se bavil o kvalitě interiéru, která je překvapivě daleko lepší, než jak by člověk z fotek soudil.

Bídou bych nazval některé nové VW apod., ale tohle auto nikoho urazit nemůže. Mně vadí jen rozložení a grafika "radiomapy", jízdně soudit nemůžu. Ale pro mě to mělo nahradit sedmimístného Kodiaqa, případně nějakou Q7, a na to je to rozhodně zajímavá alternativa (pro někoho, kdo má auta rád).

On je hlavně i velice kvalitní, co se materiálů týče. Na fotkách to na mě dělalo dojem "laciné ameriky", ale pak jsem měl možnost si do něj sednou a naprosto mě dostal. Popravdě jsem už začal shánět peníze, naštěstí z bazaru brzdy zmizel...

Zdá se mi to, nebo to má na zadní straně uprostřed fakt dvoubodový pás?

Přiznám se, že za mě cokoliv někde nad 200 km/h prostě znamená ležet za plexi a už moc nevnímám, jestli to je 200 nebo 270 km/h. A popravdě jsem nikdy nevnímal ani tak velký rozdíl co se "tlačení" motorky do náklonu týče. Určitě nejsem pacient, abych jezdil zatáčky 200 km/h v nějakých výrazných náklonech, na to nemám odvahu. Ale na dálnici mi to přišlo ještě relativně OK. Ale já jsem zvyklý na 600 ccm sporotvní motorku, tedy celokapotovanou.
Zajímavé je, že jsou pro mě daleko méně komfortní vysoké rychlosti v autě, než na motorce. Tam mi to přijde takové přirozené a moc se nebojím, že by ten stroj udělal něco, co nečekám. Autu mám tendenci nějak míň věřit.

Díky, jak budu mít chvilku, podívám se na to.

HeavySmoker: Nechápu, proč si nemůžeš odpustit ty osobní útoky, to asi není úplně třeba.
Z velkého souboru dat jsem si vybral větší sekci, než ty, se zmiňovanou XC60. Schválně jsem poukázal na extrémní výkyvy, které vylučují jakékoliv závěry vůči jednotlivým autům z tohoto zdroje. Přitom ty jsi použil jako "jasný argument" jedno jediné Volvo, které v té statistice je, pokud jsem se teda nedíval špatně. Jestli máš nějaký další zdroj, ze kterého vycházíš, aniž by jsi ho zmínil, tak ho prosím pošli, opravdu mě to zajímá. Docela by mě i zajímalo, jestli třeba v těch devadesátkách (nebo i dříve) bylo Volvo statisticky stejné, co se úmrtí týče, nebo tam vycházelo lépe (jelikož tu dobu beru jako období, kdy bylo Volvo uznávané jako "nejbezpečnější"). Za mě jsou ty výkyvy šíleně extrémní. Obzvlášť na tak velkém území, jako je USA (být to ČR, neřeknu nic).
beastar: Italská auta objektivně určitě nejlepší jsou. Minimálně pro některé lidi :) Já osobně k nim mám rozhodně blíž, než k Volvu, co se nějakého potencionálního vlastnictví týče. Tím spíš mě mrzí, když jsem obviňován z nějakého propadnutí marketingu švédsko-čínského přátelství. Jako bych snad Volvo nehanil snad v každé recenzi tady. Kromě bezpečnosti teda. Nehoda v provozu má vypovídající hodnotu vždy jen čistě pro tu danou nehodu, jelikož žádná další taková se již víceméně nikdy nestane. Tím nechci popírat statistiku, ale sám jsi podobně komentoval nehodu té XC70 s kamionem (s čímž třeba úplně nesouhlasím, ale přešel jsem to, jelikož nemá cenu se v tom plácat). Jinak co se testů týče, tak ty já paradoxně neuznávám jako bernou minci skoro vůbec, jen se rád dívám na ty výsledky a snažím se v nich hledat relevantní informace. Viz příklad s tou sedačkou z renomovaného ADAC testu. Přestože byla podprůměrná, po hlubším nastudování vychází nejlépe. Ale to se nedozvíš z ADACu, ale ze Švédského VTI. Kde kašlou na změkčovadla, ale prostě mlátí se sedačkami vyšší rychlostí a měří přetížení na krční páteři. Videa z testů jsem odkazoval ne kvůli jejich hodnocení, ale kvůli způsobu, jakým tam ty auta bourají. Někdo to v tom vidí, někdo ne (záleží na míře manipulace marketingovým oddělením :D ).

HeavySmoker: Já tomu nerozumím. Prezentuješ tvrdá data ohledně mrtvých na daný model, ale pak do toho taháš pravděpodobnosti a pojišťovny? Ano, kdyby Volvo vyrábělo sportovní auto pro mladé, byly by na něj v GB dražší pojistky a dost možná by mělo vyšší nehodovost a větší následky, protože by přitahovalo jinou skupinu řidičů. Přesto by to stále mohlo být objektivně nejbezpečnější auto na světě. Proto nějak nechápu, proč toto má být argument co se bezpečnosti týče? Proč je Nissan Juke bezpečnější ve dvoukolce a Charger naopak ve čtyřkolce? Opravdu myslíš vážně, že s Jukem 4WD lidi vyjedou za horších podmínek a tak jich 5 - 10 x víc zemře při nehodě, protože jsou si vědomi, že mají čtyřkolku a nemůže se jim nic stát? Není to spíš prostě o tom, že tam obrovský faktor hraje náhoda? Hlavně se tu bavíme o smrtelných nehodách, nikoliv nehodovosti daného modelu. Jak sama statistika nasvědčuje, nehodnotí pasivní bezpečnost auta a ochranu posádky, ale komplexní data, ve kterých obrovskou roli hraje řidič, náhoda a kdo ví co ještě (jinými slovy, dvě objektivně naprosto stejně bezpečná auta (Juke FWD vs. AWD) vychází naprosto jinak, což nemůže mít žádnou spojitost s jejich konstrukcí - nebo chceš tvrdit, že tomu Juku 4WD se dostane kardan do kabiny a zabije řidiče?). Proto objektivně nejde o statistiku, která by ukazovala, ve kterém autě chceš raději bourat. A to je to, o čem se já bavím. Je irelevantní, kolik aut daného modelu/značky mělo nehodu. Protože nejsi schopen dohledat okolnosti té nehody, jak schopný byl řidič nebo naopak jak moc to bylo např. špatnými vlastnostmi auta... Že nějaké značky/modely přitahují rizikovější řidiče sám správně uvádíš argumentem pojišťoven. Ale to opět nesouvisí s pasivní bezpečností auta, víceméně ani tolik s tou aktivní (minimálně nemusí). Nepotřebuji se hádat, jen mi to nějak nedává smysl, tedy ani všechny závěry na tom dál postavené.
beastar: Ale já to tak právě přesně nemám, já to i vícekrát psal - Volvo si už nikdy nekoupím, to je téměř jisté. Doba, kdy ta auta byla pro mě zajímavá technicky, byla jen velmi krátká a je již pryč. Aktuální Volva jsou pro mě vyloženě "nogo" záležitost, a to z vícero hledisek. Ale! Kdybych věděl, že jdu s autem bourat, tak si vyberu jednoznačně Volvo. Ale jak sám píšeš, nemá cenu se o tom nijak rozsáhle bavit, jelikož se neshodneme asi nikdy. Nicméně bezpečnost aut a přepravy dětí v nich je tak trochu moje téma, jen na to fakt neexistují úplně nějaké dokonalé oficiální studie s razítkem ADAC/EU, které se dají v rámci jednoho odkazu poslat a každého to hned přesvědčí. Teda na dětské sedačky ano, ale to taky ve finále nestačí.
Nicméně píšeš velmi správně, že si nekupujeme auto proto, abychom v něm bourali. Proto ve skutečnosti často od Volva lidi i odrazuji. Pointa toho small-overlap testu je, že to byl test nový, a tak nachytal v podstatě všechny automobilky na švestkách, kromě Volva. Proto tím argumentuju. Ale není to žádný neprůstřelný důkaz čehokoliv.
Btw. ještě k testům obecně - já je až tak neřeším. I taková Q7 dostala od IIHS výborné hodnocení, přestože XC90 při nehodě působí lépe. Tedy na papíře stejný výsledek, i když to tak nepůsobí. NCAP škoda mluvit, jejich politika asistentů diskredituje celou instituci. ADAC zase při testech nesmyslně tvoří hodnotící kritéria, takže nejbezpečnější autosedačka dostane špatné hodnocení, protože má nějaké stopové množství změkčovadel plastu v konstrukci...

HeavySmoker: Zajímavá čísla, jak píšeš. 100% však nedávají smysl, i když by se asi líbila všem zastáncům čtyřkolek, jelikož tam hned dva modely (Charger a 300C) mají 3x lepší hodnocení ve čtyřkolkové verzi oproti zadnímu náhodu. Vlastně kecám, Juke je zase 5 - 10 x bezpečnější ve dvoukolce. Sakra :D Nebo mi něco uniklo, díky čemuž to má dávat smysl?
Kdo by v rychlosti chtěl nějaký nepřímý důkaz, proč Volvo nejede úplně jen marketingovou bezpečnost, může pohledat videa z doby, kdy IIHS začalo se small overlap crash testem, se kterým už počítačové modely automobilek tak nějak nemohly předem počítat a najednou všechny prémie sem tam pohořely, někdy měly dobrý výsledek, jindy průměr. Volvo i s první XC90 a S80 (oba modely už těžce za zenitem) naprosto perfektní výsledek. A stejně tak se všemi modely, které kdy Volvo v tomto testu mělo. Tady tedy naprosto odpadá nějaká spekulace kdo a jak dobře řídil, jestli uhořel v autě, jestli narazil ve 200 km/h do zdi nebo ho sešrotoval kamion, kterému v protisměru explodovala pneumatika... Důležité je si všímat také způsobu nárazu, kdy Volvo nevystaví posádku silnému přetížení a sveze se po překážce (proběhne řízená deformace, aniž by se auto zastavilo o překážku). Některým autům v těchto případech vnikne například ráfek kola téměř do kabiny nebo se deformuje A slupek a tedy i prostor pro cestující apod., většinou rotují okolo překážky. Tedy nejen, že dochází k většímu přetížení a občas i možnosti zranění vlivem nárazu, ale zvyšuje se i riziko dalších zranění (především hlavy a páteře) díky následnému pohybu auta po nárazu. Jinak fakt nejsem schopen ani ochoten snažit se ozdrojovat všechny zkušenosti, co jsem posbíral - pořád mě to neživí, jenom baví. Pár odkazů níže v podobě pohyblivých obrázků:
(btw. já bych si koupil raději určitě tu Q7)
A závěrem naprosto "nevědecké" video, ale stejně ho mám strašně rád (asi štěstí...):

Ano, Volvo navrhuje auta i s ohledem na bezpečnost cestujících vzadu. Je to jediné auto, kde bych se bál trochu méně vozit lidi "v kufru".

beastar: Diskuze je jedna věc, jak už jsem i naznačil, názor má víceméně každý s dírou do zadku. Když použiju již použité přirovnání, schválně se zeptej nějakého rodiče, jestli ví, jak poutat dítě do autosedačky. A pak třeba jaké jsou nejlepší z pohledu bezpečnosti. Minimálně na první otázku ti určitě většina odpoví, že to umí a všechno ví, přitom to není prostě pravda. A to se bavíme o naprosto zásadní věci, protože jestli je někdo v autě zranitelné, tak je to dítě předškolního věku (aniž by muselo dojít k jeho kontaktu s hmotnou překážkou). V tom případě se stále bavíme o jednodušším tématu na "samostudium", než je bezpečnost aut - to ti fakt stačí internet a 10 minut, nebo si přečíst pozorně manuál. No a pak se někoho zeptej, jestli je jeho auto bezpečné. Samozřejmě, že většina ti řekne, že je. Nebo že "dnes už je to všechno stejné". Proč by proboha mělo být? Pro to není žádný racionální důvod, auta se dělají aby vydělala peníze a dobře se prodávala, ne aby zachraňovala životy. Tím nechci říct, že nějaký výrobce snad záměrně chce zabít posádku... Ani lidi to nezajímá. Podívej se, kolik lidí v létě dojíždí zimáky, a to často na zánovních autech prémiových značek. Ale budou se do krve být za to, že jejich 5 hvězd NCAP je zachrání! Zkrátka přístupy jsou rozdílné. Subaru rozjelo marketingovou kampaň, polepilo auta, nakoupilo od Bosche (nebo nevím koho) víc systémů, které konkurence v tichosti nabízí úplně stejné, zlepšila se v normovaných nárazových testech a kdejaký novinář ti bude povídat, že Subaru je superbezpečná značka. Upřímně, může být, ale rozhodně bych to nikomu necpal, protože to nejde úplně dokázat ani vyvrátit, na rozdíl od Volva.
Volvo určitě kupuje spousta konzervativních jedinců, kteří uvěří nějakému marketingu a auře značky, ale to automaticky neznamená, že dělají chybu. Volvo staví stále auta od začátku s ohledem na bezpečnost. Od platformy, přes umístění motoru atd. Němec ti dá do auta řadový šestiválec podélně, protože to je prostě lepší ze všech možných pohledů. Kromě bezpečnosti. Volvo ti dá konstrukčně komplikovaně a nesmyslně V8 napříč, protože je to pro posádku bezpečnější. Jsou to jenom příklady, to je na slohovou práci, ale jak říkám, kdo chce, najde tu stopu i v současných autech. Jak moc se toho bude Číňan držet do budoucna, těžko říct. Ale každému bych doporučil narvat to někam spíš s Volvem, než VW (btw. Volvo jsem nikdy nevlastnil, aktuálně jezdíme převážně VW :D ).
Ve skutečnosti je jediný problém v tom, že marketingově je bezpečnost vděčné téma a oproti devadesátkám není už takový problém "si to nachystat". Proto mají lidi dojem, že je dnes vlastně skoro jedno, v čem se nabourá.

Frodo: Hele úplně v pohodě, nezabývám se vzděláváním. Můžeš zůstat v pochybnostech. Nemám problém diskutovat, ale nebudu tu psát ozdrojované články. Tedy není zač. Jestli jsi přesvědčen, že jsi věnoval hodiny času zjišťováním, jak se auta kterých značek chovají napříč všem nárazovým testům, četl články a koukal na videa z neoficiálních zdrojů, studoval konstrukci karoserií a chování automobilek co se vývoje týče, a dospěl jsi k závěru, že je nějaká značka bezpečnější, tak proč ne. Mě tohle téma baví řadu let a věřím stále Volvu, přestože už bych si od nich auta nekoupil a nejsem žádný fanoušek. Takové ty řeči "dneska už je stejně bezpečný kde jaký Mercedes" slýchávám často. Ostatně žijeme v zemi, kde přes 90 % lidí např. zcela svobodně vozí děti v 5x méně bezpečných autosedačkách, než třeba v takovém Švédsku. To taky vyvolává lehké pochybnosti :D
Aktivní bezpečnost tolik neřeším, protože ta je obrovsky limitovaná řidičem (viz. např fakt, že naprostá většina lidí neumí ani plně použít brzdy v autě). I když byly výsledky losích testů občas zajímavé, tak když se mě někdo ptá, v jakém autě má nechat vozit manželku děti, tak to opravdu tolik neřeším.

Ano, i do první generace. Jen 3. řada nebude asi úplně vhodná na dětské sedačky (záleží, co píšou v manuálu k autu a co se tam fyzicky (s prckem) vejde nebo ne). Nicméně z rodinného hlediska je paradoxně praktičtější Q7.

XC90 nejbezpečnější prokazatelně je. Není na to žádný univerzální test, ale když se o to zajímáš (tím nemyslím čtení marketingových prohlášení), tak k jinému závěru těžko dojdeš. Jak to bude do budoucna je větší otázka (například chystané MPV má být na základě Čínské platformy, tam už bych se bál...).

rock: Tak zrovna počeštěné UK časopisy to možná dostaly nakázáno od matky z UK, to bych se nedivil. Tam jsou se vším ještě 10 let před EU, nebo se alespoň snaží.
Honza Hamster Křeček: Za mě testuje auta tak, aby vás to bavilo. Tak jsem to tu vždycky i vnímal a bylo to super. Jestli to pak znamená řešit u el. auta dojezd a nabíjení, směle do toho. Nemám s tím problém. Sám jsem zjistil, že po přesedlání z výborného benzínového šestiválce na úsporný TDI čtyřválec jsem si našel oblibu v něčem jiném, než je zvuk a projev motoru. Jo, občas mě fascinovala na dálkách spotřeba i toho šestiválce, ale teď mě vyloženě baví jezdit svižně a zároveň si hrát takovou svoji ecorally a sledovat, za kolik se kam dá dostat. Protože jinou zábavu to auto nenabízí, přestože není v ničem vyloženě špatné, to spíš naopak. Předpokládám, že jezdit v el. autě, tak mě podobně "baví" (a děsí zároveň) dojezd a věci okolo tohoto pohonu. Pointa ale je, že dnešní auta = do jisté míry politika. Od nabídky, která fyzicky dnes je k dispozici, přes omezené motorizace, bohužel už i vlastnosti auta (umělé prodlevy na plyn, levnější/méně kvalitní interiéry nebo některá technická řešení), konče lehce přestřelenými cenami. Pak to směřuje veškeré "autodebaty" také trochu jiným směrem, a to tím politickým. Dřív to bylo taky, ale nebylo to tak zásadní. Co bude následovat další roky si ani nedokážu představit. Možná se mnou redakce nebude souhlasit, a je to v pohodě. Ale já už mám opravdu poslední dobou pocit, že nová auta jsou často horší, než předchůdci (Volvo plošně, některá VW/koncern). Doteď pro mě bylo výjimkou BMW, ale ti posrali Fkové generace, takže to není objektivní :D

No mě trochu překvapuje ten optimismus, protože já mám trochu obavu, že tlak na elektrifikaci je právě tlačen Čínou. I na akciových trzích jde vidět, že Čína prostě válí, co se el. aut týče. Západ má Teslu, nějaké startupy a pak zavedené automobilky, které se snaží roubovat do svých výrobních programů el. auta s obecně spíše horšími výsledky (nemyslím z hlediska funkčnosti, ale spíše ekonomiky). Takže jak naznačil Frodo, očekávám buď výrazný propad co se Evropských automobilek týče (tzn. i konec některých značek), v nejlepším možném scénáři pak jejich přesun jak k čínským technologií, tak i výrobě. Otázka je, kdo si tohle přeje (a kdo si přeje jezdit v el. autech)?
Samozřejmě, že Japonské značky razantně poškodili domácí výrobu v USA. Stejně, jako Korejci tu v Evropě (každé prodané asijské auto na obou kontinentech logicky "vytlačilo" nějaké to domácí z trhu). Ty příběhy jsou dokonce trochu podobné. Ale to nevnímám až tak negativně, protože to byl nějaký přirozený vývoj. Nikdo nezakázal domácí produkci dělat to, co umí nejlíp, a nepřikázal vyrábět něco, co umí lépe Asijská konkurence.

Objektivně Android (co se telefonů týče) není dnes nijak neodladěný systém. Pracovat s čistým Androidem je docela radost (Google Pixel a jiné značky), ale logicky nejde optimalizovat jeden systém na tisíce zařízení, v tom má jednoznačně Apple výhodu. Ale práce s obojím je spíš o zvyku. Za mě je nejlepší řešení v autě mít nějakou základní aplikaci na nastavení vozidla a k tomu zrcadlení telefonu. Kdo dnes nemá chytrý telefon, pravděpodobně nebude stejné funkce požadovat ani po autě. Ale to asi není průchozí řešení.

Obávám se, že jde jen o náklady. Takhle koupí systém a nemusí nic vyvíjet = ušetří.

Zrovna vybírám dodávku, potřebujeme z 90 % jezdit v rámci areálu, tzn. do 1 km několikrát denně. Tak jsem se hned koukal, jestli jak jsou na tom el. ojetiny, ale to fakt nejde. Ta investice se nemůže při takovém provozu vrátit, bohužel. Takže spíš než nějaké popojíždění to chce každý den dát těch 150 km a nabíjet. Nemluvě o tom, že občas auto musí dát i dlouhou trasu někam na montáž. Naftové dodávky to asi jen tak nenahradí, škoda.

Horší je, že společnost to asi víceméně opravdu nechce, ale je moc pohodlná na to, aby to dala najevo zavčas a nečekala, až to přijde. Protože teď už v tom mají automobilky peníze a vlastně už možná ani couvnout nejde. Politicky možná ano, ale ty místa by to zachránit nemuselo. Ale to spekuluji. Nicméně asi každý chápe, že co budou značky vyrábět za 10 let už dnes tak nějak musí tušit, tam se neplánuje na rok dopředu.

Ano, začalo to tím řazením do strany - první úkrok stranou :D

Jakub: Vidíš, já ani netušil, že už to má někdo další. Za mě je to třeba nápad super, jen by to chtělo zabezpečit (což věřím, že by vyřešit šlo, kdyby se chtělo). Ale to provedení ve Volvu neodpovídalo ceně a hlavně zrovna v něm bych úplně nechtěl nacházet "úsporná řešení", při těch cenách. Celkově mě poslední kroky (roky) Volva převychovávají z fanouška značky na "hatera". Mně se třeba i bez varování vypínal asistent jízdy v pruzích. Jenom se změnila barva ikonky a auto najednou jelo do svodidel nebo kamionu. Pravděpodobně jsem překročil max. rychlost toho systému, ale to auto to jednoduše nijak nedalo vědět. Aktuální 5er na začátku výroby byla v tomhle o dost jinde. Ale jinak tyto systémy moc nezkouším.

Plus ještě ta voda, která musí ty kabely nejrychlejších nabíječek aktivně chladit. Nejhorší na OZE je ale to, že jsou závislé na počasí. Nejsem si úplně jist, jestli moderní člověk 21. století chce podřizovat svoje potřeby síle větru nebo slunce v aktuální situaci.

Třeba jsem dělal něco špatně, měl jsem to jenom dva dny (a vůbec mi to nechybí, upřímně :) ). Hlavně jestli mi někdo připadá jako typický "jablíčkář", tak majitel Volva. A on má mít v autě Android systém :D

MBMB: Ten systém je naprostá katastrofa. Třeba pro Dacii super nápad - nějak to funguje a ušetří se. Ale do prémiového auta za 2.5 miliónu (já to měl ve V90 CC) to nepatří ani obloukem. Přepínat profily jde, ale není to úplně snadné a to auto si vezme jen adresu domů a do práce, žádné velké "propojení" se nekoná (respektive já si ničeho nevšiml, a to Google služby používám poměrně intenzivně). A třešničkou na dortu je, že nelze používat Android auto, takže třeba Spotify si musím instalovat/přihlašovat v autě. Takže hezky pěkně přihlašovací jméno a heslo. Jo a když se člověk odhlásí, tak se ta V90 "restartovala". Zase má ale člověk takový výjimečný pocit, jako že řídí prototyp a účastní se vývoje. To jsem třeba u Němců zatím nezažil, takže to někoho bude třeba bavit. Paradox modelů s tímto systémem je, že většinou byly lepšími auty před modernizací. Například ta V90 měla přepínání jízdních režimů, s Androidem už nejde nastavit skoro nic.

rock: Pozitivní možnost vývoje v tom není. Jak sám velice správně píšeš, tak jadernou energií jen tak "neekologické" zdroje nenahradíme. Kdyby tomu tak bylo, můžeme se pak bavit o nějaké ekologii elektromobility. Nicméně je potřeba ještě pečlivě zvážit těžbu surovin na baterky. Nicméně tak daleko nejsme a obávám se, že toho se nedožijí ani moje děti. Takže tu máme aktuálně auta, která mají nějaké výhody, nějaké nevýhody (mezi které patří bezesporu cena), a pomalu se stávají jedinou možnou volbou při použití argumenty ekologie, který je však falešný (viz výše). Ale tak půjdeme tím příkladem, to něco stojí.

Pochtli: Samozřejmě je to o vkusu. Já se snažím kupovat i zánovní auta do firmy, ale ne vždy se to povede (z nějakého důvodu lidi raději nové...). Přijde mi prostě fajn mít po všech stránkách lepší auto za stejnou cenu, které akorát někdo rok používal a bylo jednou v servisu. A je jedno, jestli je to Ducato, nebo manažerské SUV. S ojetinami mám zkušenosti výborné - prověřit jde vše, když se chce, případně se to dá zaplatit (včetně pojištění "záruky", ale to jsem moc nestudoval). Nejpozitivnější na Vitaře je, že půjde prodat se ztrátou hodnoty jen asi 15 %, což je po necelých 3 letech celkem mazec.

Pochtli: MX-5 vlastním dlouho, ale to jsou staré krámy, tak to srovnávat nebudu. Ale ve firmě mám teď aktuálně 3 Mazdy novější a tam teda fakt s blednutím laku problém není. Jen historicky se loupal lak na hodně vybavené Mazdě 6, což byla ostuda veliká. Jinak obecně mají lak tenčí, snadno se poškárbe atd., ale barva drží. Je vtipné, že zrovna ve srovnání s Vitarou si každý raději sedne do vylítané desetileté Mazdy 3, než do novotou vonící Vitary. To auto není objektivně dobré. A jestli nechápeš, jaké jsou rozdíly mezi Vitarou a Tonale, tak se logicky asi ani nemůžeme shodnout, co se aut týče.
StreetPro: Já trochu myslel, že to je super auto pro důchodce na chaty atd. Určitě bych minimálně vynechal to "super" před autem. Jinak mi spíš Suzuki potvrdilo, že do nějaké částky prostě není úplně vhodné uvažovat o autě novém, ale spíše se dívat po ojetině, ať už zánovní, nebo starší. Ale to je můj názor a vím, že jsem na auta poměrně náročný.

Mazec, schválně jsem se na to podíval, a kupoval jsem to 2020 za 416 000 Kč (byla to skladovka, starší modelový rok a hodně dobrá nabídka, ale stejně...). Dnes by to stálo o více než 100 000 Kč víc.

Upřímně, než civilní Qiulii, tak bych na první dobrou šel asi k BMW. U QV bych už hodně přemýšlel, tam mě víc láká Alfa, než Mka a ostatní konkurence, ale to by chtělo vyzkoušet.

No však jo, proto to píšu, zkrátka absurdní srovnání. Velikost a výkon nedefinuje kategorii. Jezdil jsi ve Vitare, nebo čerpáš jenom z testů? Jaké máš dojmy? Znáš jiné nové auto, kterému vybledne za dva roky lak na klikách dveří nebo musíš zavírat kufr na třikrát, než se "dovře"? Zbytek věcí už jsem raději zapomněl.

beastar: Díky moc, nějak tak jsem to asi čekal. Škoda. Netvrdím, že bych si Giulii nebo Stelvio běžel kupovat, nové určitě ne. Jako ojetiny by to mohlo třeba pro někoho být zajímavější, jestli budou ceny padat víc, než třeba u BMW (což by snad měly). Ale stejně mě ta auta vždycky potěší, když je potkám. Tohle ve mě emoce moc asi nevyvolá.
Jinak ano, pilu umí jet z konkurentů skoro každý (teda kromě Volva minimálně, Lexuse najeté nemám), ale u Alfy jsem měl srovnatelný pocit, jako u novějších BMW. Akorát to přišlo asi ještě dřív. Že to auto je sice pohodlné, ale umí nějakým způsobem "zakleknout" a fungovat i jiným způsobem. Zvláštní, že spousta "testerů" tohle vůbec neobjeví, ale to je na jinou debatu (proto asi Volva dostávají tak super známky). Ne že s ním tu pilu jet můžeš a nezabiješ se, ale že máš pocit, že je to auto na to trochu postavené. Samozřejmě nemyslím nějaké okruhy.
Zase když to srovnám s tím, co cpe na trh dnes VW a koncern obecně, tak by to mohlo obstát. Bohužel ale VW není středobod vesmíru a jsou i jiné značky. Ne, Volvo ani Vitaru tím nemyslím :D

beastar: Zajímala by mě jedna věc. Neřídil jsem sice Giulii, která byla asi nejvíce chválená a byla to jakási "předzvěst povstání značky z popela", ale Stelvio jsem měl tu čest vyzkoušet a fakt jsem musel uznat, že tam v nitru auta je něco, co v úplně běžné "konfekci" člověk nenašel a když se na auto začalo tlačit, tak to prostě fungovalo (na blbost na chůdách) dost absurdně. Že by člověk měl chuť do toho hodit nějaký V6T/V8 a fakt se dobře bavit každý den. Rozumím tomu tak, že Alfa udělala dvě fajn auta pro řidiče, i když pochopitelně i s nějakými objektivními nedostatky, aby se pak postavilo něco, co lidi v diskuzích budou srovnávat s Vitarou? To by jim moc dlouho nevydrželo.

Vitara je parodie na auto. Kdybych měl zavřené oči, tak si myslím, že jezdím v Ladě. Nechápu, jak to může být tak populární. Jednu budu teď z firmy prodávat, tak se hlaste, komu se líbí :D

Zajímal by mě klidně bližší popis tohoto vzácného jedince :D


Krásný text, přesně podle očekávání. Za mě asi nejlepší auto "na všechno", které si dnes (spíš bezdětný) člověk může pořídit. Ještě bych to musel srovnat napřímo s M850i, ale věřil bych spíš Lexusu, který navíc není tak vulgární. Ale zase taková čtyřdveřová M850i by i (menší) rodině posloužila :D
Tohle mělo být jednoznačně auto roku svého ročníku. Unikátní nejen na papíře a na fotkách, ale především i jízdními vlastnostmi.

A na druhém protipólu máme Subaru :D V průměru jsou řekl bych horší, než Evropská konkurence.


Tak to je o něco zajímavější inzerát. Nicméně já bych preferoval V8 v kadeřnickém autě. Nemám to nastudované, ale bál bych se, že RX-8, stavěná na lehký motor s nízkým těžištěm, by mohla zástavbou trpět ještě víc. Ale můžu se plést. Jestli nemáš osobní zkušenost, zkus někde splašit 130i na svezení.

130i za takové peníze je mazec, ale trochu bych čekal "vraždu". RX-8 je takový můj dětský jednorožec a paradoxně bych se nebál vůbec Wankela jako takového - naopak, to mě hodně přitahuje, na rozdíl třeba od soudobého 350Z. No a Honda S2000 je cenově úplně jinde, takže Mazda je rozhodně úžasná volba poměrem cena/výkon. Ale zrovna na daily auto bych rozhodně nechtěl řešit všechny ty rituály okolo jeho provozu. To auto je paradoxně úžasné daily, které má ale motor, který ho z této role vylučuje. Plus koroze - to už bych řešit fakt nikdy nechtěl. Maserati je pecka, taky po nich koukám a vedle obřích V8 SUV je to takové "co by kdyby za pár let". Fkovým BMW bych se obecně vyhnul.
Když jsme před lety měl podobné zadání, vyšlo mi nakonec zcela jednoznačně BMW 130i (respektive pak jste mi tady správně doporučili 330i). A rozhodně to můžu doporučit - komplexnější auto jsem neměl možnost zkusit. Jinými slovy - perfektní daily.

MPV od Volva by mi vždycky dávalo smysl, ale teď je to jenom voda na mlýn všem kritikům "Čínského Volva", a popravdě bych se k nim asi i přidal. Pokud se nepletu, tak zatím současné modely využívají opravdu "domácí" techniku a vývoj, jen výroba probíhá jinde (a financování). V případě sdílené techniky z Číny bych byl o to opatrnější, co se standardů kvality Volva týče (především bezpečnost).

Tak koukám, že Volvo s omezenou maximálkou nebude zase tak skandální, když člověk vidí tento "sporťák" :D Technicky to chápu, ale nešlo si nerýpnout.

Další krok bude "sdílená ekonomika" všeho ((elektro)auta příliš drahá na pořízení a starší (normální) zakázaná, domy se musí stavět jen s "elektrárnami na obnovitelné zdroje" za statisíce až milióny atd. atd.), následně nějaký systém sociálního kreditu a máš kompletní kontrolu nad obyvatelstvem, které nic nevlastní a tudíž jim můžeš odepřít přístup ke všemu bez nějakých větších komplikací.

No ono je spíš takové hloupé, že starší Kuga to měla lépe zpracované - nebyl okolo ten rámeček, evokující devadesátky (viz zmiňovaný Golf). Jinak já mám schované spínače celkem rád, u sedanu byl vesměs vždycky čistý a i u MPV mi to přijde dobře vymyšlené, že se to nesviní tak moc. Ale věřím, že toto je praktičtější řešení (nemám zkušenost).

Mně jde spíš o to, že to designově působí asi tak, jako kdyby na to někdo zapomněl a rychle to tam dodělal týden před spuštěním výroby.
Poslední komentáře
- man1k, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Já teda jezdim po Praze E60 530xi n52b30 v automatu a nedám... - pickozudovozu, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Jasný, 130k ve městě využiješ… - Frodo, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
To je tedy tip. K čemu že bude 265 koní do města s dlouhou... - man1k, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=356917242&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=5&pageNumber=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=6e82620c-08e3-374c-4c18-f451fb7acd2a&ref=srp Pak... - beastar, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Grazie mille. Speriamo che alcuni vendano. - StreetPro, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Velmi koukatelne... congratulazioni, applauso... - esmo, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Ach tak, děkuji za objasnění… - Oris, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
130i je už docela dospělé auto. A sehnat pěknou 130i do 300 000 - podle... - Junior, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Těch ceedu, co vypadají jak Panamera z Wishe, potkávám v poslední... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
nelze - Ferrari se trhlo a odchází i s blokem motoru od trojzubce... - esmo, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Škoda, já doufal ve vrcholné verzi v osmiválec od Ferrári... - 12MM, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Také se rád dívám na Krabovu garáž a lyriku automobilového... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
S plným vědomím, že se vyjadřuju k autu, které si nekoupím... - Bernard L., Auta, která známe, ale neznáme - asijská...
Když si vzpomenu na svoje výlety do Indie či Číny, tak jsou... - sheogh, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Na ten interier se moc hezky kouka, ale o to hur se bude pouzivat....
Poslední inzeráty
1974 rok výroby
455 koní výkon
7 500 ccm objem
2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem
1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem
1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem
Rušné diskuse
- ElBlesk Pony: Den plný překvapení
87 komentářů - Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?
71 komentářů - Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží
67 komentářů - Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění
62 komentářů - Ford Mustang Mach E GT: Musclecar, který neřve a nečoudí
55 komentářů - Volvo XC40 Recharge Twin: Ideální služebák? Nebo ne?
52 komentářů - Jak na displeje?
47 komentářů - Existuje ideální kokpit?
43 komentářů