načítám data...

riderhenry

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoPetr Blahůšek
BydlištěBrno-město
Registracepřed 6.1 rok.
Poslední aktivitapřed 7.9 hod.
Komentářů u článků456
Pozitivních komentářů u článků170
Negativních komentářů u článků18
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

riderhenry
včera v 13:46
0
BMW 320d: Díky za každé nové ráno

Takový to když máš názor, ale nepodíváš se do ceníku :D 600 000 Kč je hodně. Ale jinak 5er jak v 20d, tak 40i mě paradoxně bavila hodně. Čekal jsem, že to bude prostě "Audi", ale vono vůbec - akorát to bylo potřeba chytnout pod krkem a pak to tam člověk prostě vydoloval, tu dynamiku a zábavu. Samozřejmě pořád nějak rozumně v rámci velikosti a hmotnosti.

riderhenry
předevčírem v 23:28
1
BMW 320d: Díky za každé nové ráno

Zase když už přispěchat s tím nákupem vymírajícího druhu, asi bych se k tomu snažil nacpat i ten další vymírající poddruh, a to ten šestiválec (ať už naftu, nebo benzín). Jezdil jsem jen s 520d a 540i a nezdálo se mi, že by příplatek za tu 540i byl nějak neobhajitelný, spíš přesně naopak. Možná lehčí trojce 20d sedne lépe, ale i tak... Mít v autě 360 koní s reálnou spotřebou do 10 litrů, to je ještě větší pecka než jezdi s 20d v náročnějším režimu za 5 litrů. Nemluvě o tom, že 40i je (na dnešní dobu) spolehlivý a prověřený motor.

Ale jo, než ten Kodiaq, tak cenově určitě spíš tohle...

riderhenry
19. října 2021, 21:00
1
Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI: Na pohled podobný, v jádru jiný

Facelift mě dost naštval. Původní Kokodák RS bylo snad nejvtipnější auto, co šlo běžně na zdejších silnicích potkat. Ten zvuk mně vždycky zlepšil celý den.

riderhenry
19. října 2021, 20:59
0
Peugeot 5008: Rodinný ideál ze staré školy

Díky za upřesnění. Počítal bych s tím, že kdyby bylo případně 4., tak nejstarší dcera bude mít cca 7 let a už bylo asi v pohodě ji vozit po směru v nějakém "rozšířeném podsedáku" (prostě ty sedačky 15 - 36 kg), který lze ukotvit často jen na pás (kdy je sedačka kotvena jen připoutaným dítětem, nikoliv pevně do sedadla). Přestože chápu, že to nemusí být homologované řešení, moc si nedovedu představit jak by to mohlo negativně ovlivnit bezpečnost cestujícího (nebude-li překročeno maximální povolené zatížení těch sedadel ve 3. řadě). Co se prostoru týče, tak to děti fakt neřeší. Sám jsem najezdil tisíce km třeba v první Laguně, která měla v kufru otočená sedadla proti směru jízdy (podobně, jako do teď nabízí trochu utajeně Mercedes E). Ale zásadní pro nás je hlavně to, aby šlo s trochu snahy dát 3 autosedačky vedle sebe. A to by snad v té 5008 mělo jít. Nicméně nabídka nakonec stejně padla, takže hledáme dál a zatím to vypadá spíše na Q7, která (byť je to SUV, což nemusím) se mi jeví jako nejlepší rodinné auto.

riderhenry
19. října 2021, 16:29
0
Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI: Na pohled podobný, v jádru jiný

Možná myslel "na vožení 5 dětí do kroužků, které se těžko stíhá rozvážet..." :D

riderhenry
17. října 2021, 21:38
1
Autíčkář se ptá: Auto pro maminku? (Už zase?)

Souhlas, určitě bych šel do S40. Japonci můžou vynikat svou "nezničitelností", ale S40 určitě není nespolehlivé auto (především pětiválce) a k tomu ty "Volvo" benefity navíc...

riderhenry
16. října 2021, 22:16
0
Peugeot 5008: Rodinný ideál ze staré školy

Nevíte náhodou, do jaké míry současná 5008 vychází z předchozích generací? Zdá se mi totiž, že docela extrémně, ale některé technické detaily (rozchod kol, například) jsou asi jiné. Hádal bych, že to je spíš 3. facelift s velkou snahou auto zmodernizovat designově tak, aby nijak nenavazovalo (a dalo se tak spíš prohlásit za nový model).

5008 jsme překvapivě zvažovali, jelikož se naskytla hodně zajímavá nabídka. Po zběžném vyzkoušení jiného kusu v autobazaru jsem docela koukal, jak strašné jsou některé materiály v interiéru a především kolik věcí už se na tom daném autě za pár let a 200 000 km stihlo rozbít. Ale to byla předchozí generace... Každopádně prostor určitě fajn vyřešený, ale rozhodně to není alternativa k Fordu Galaxy nebo větším rodinným SUV, jako je třeba Audi Q7. Spíš se tam ta větší rodina relativně nouzově nacpe, ale pro spoustu lidí se 4 a více dětmi to nebude úplně komfrotní.

Za mě zajímavá volba spíše na trhu ojetin, protože cenově klesají docela brutálně (dá se říct jedno z nejlevnějších sedmimístných aut řekněme od roku 2015 a novějších).

riderhenry
15. října 2021, 11:59
8
Volvo XC40 Recharge Twin: Čekání se vyplatilo

Já se nestačím divit. Probíhá tu umělá likvidace odvětví a my ještě budeme hlásat, že automobilky mají moc velkou svobodu, když má každá svou baterii (WTF?). Děsí mě, že asi opravdu existují lidé, kteří mají pocit, že EU má řešit jejich problémy. Které vytvořila, mimochodem. Jestli takhle za první roh nevidí víc lidí, pak chápu, že EU je vnímána jako nějaká "must have" záležitost.

Víte, co mi chybí? Přímé srovnávací testy aut, které jsou jak s "normálním pohonem", tak elektropohonem. Zrovna Volvo se tak strašně snaží spalováky zaříznout, že není asi lepšího srovnání pro fandy této úžasné "progresivní" (přitom zastaralé, ale je moderní teď slepé uličky vývoje asi glorifikovat...) mobility.

Když vedle sebe postavíme klasickou XC40 a tuhle "Dobít" verzi (ten název je stejně super :D ), je to podobné jako s BIO potravinami. Jsou tu dlouho, jsou nesporně lepší. Jsou zásadně dražší. Kolik lidí je kupuje? Minimum. Jak moc se o nich mluví? Hodně. Pojďme zakázat do roku 2030 výrobu "neBIO" potravin, když lidi stále nejsou schopni rozhodovat se na krámě "správně"!

riderhenry
02. října 2021, 15:16
0
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV: Čím méně, tím lépe

rock: Chápu, máš pravdu, že vybrat opravdu dokonale je nereálné, když člověk není sám odborník. Nicméně je podezřelé, jak moc blbý auta u nás lidi kupují :) A z okolí mám tolik případů, kdy si člověk prostě blbě vybral, ale nikdy mu to nedojde, že by fakt stačilo tomu věnovat ten víkend a určitě by nějaká selekce byla pak lepší.

riderhenry
02. října 2021, 10:37
0
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV: Čím méně, tím lépe

Já bych z toho teda až tak ta Německá auta nevinil. Lidi si auta vybírají naprosto šíleným způsobem, nerespektujícím fakt, že to je stroj, a to poměrně složitý. Věnují tomu často méně času, než výběru dovolené, kterou ale pak nesplácí 5 let (teda, někteří možná taky...). Myslí si, že stejně velké auto od každého výrobce je prostě stejně dobré a stačí se podívat na cenu, možná pár tabulkových údajů (samozřejmě spotřeba, velikost kufru, větší "odborníci" se podívají třeba i na počet válců a výkon). Ale kolik lidí hodnotí třeba konstrukci náprav, kvalitu zpracování (nemyslím interiéru)? Ono když si zvednete nějaké BMW nebo Mercedes na zvedák a srovnáte antikorozní ochranu a celé řešení auta "ze spodu" třeba s nějakou Dacii, tak člověku určitě dojde, že si nepřiplatil jen za znáček a kůži na sedačkách...

Btw. nedávno jsem den strávil se Suzuki S‑Cross hybrid a když jsem pak viděl, kolik to stojí, naprosto jsem nechápal. Jestli tohle je odpověď na Německá auta, tak to jsme ještě víc v p*deli, než jsem si myslel... V podstatě jsem ztratil důvěru v cokoliv této značky, protože tak špatně fungující celek nemůže vypustit do světa normální automobilka.

Duster je řekl bych jedinou možnou volbou pro všechny státní instituce, které potřebují schopnější auto v terénu. U těchto zakázek má být zásadní především cena a nějaké základní parametry. Je zvrácené, aby Policie jezdila v BMW, ale to je zase jiná diskuze...

riderhenry
30. září 2021, 17:57
5
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV: Čím méně, tím lépe

Vždyť je to jasné - i30 je obyčejný auto, ale tohle je prostě "skoro SUV ty vole mámo koukej!". Takže pro takový ty lidi, co se po sobotní svíčkové prostě nudí, a tak jdou do Hjundéé koukat na káry, tak to oslovit (cenovkou) fakt může a třeba si to odvezou. A věřím, že si nikdy ani neuvědomí, jak iracionální to všechno je. Před týdnem jsem kolem toho tlačil kočár a málem jsem ho pozvracel :(

riderhenry
30. září 2021, 17:52
2
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI MHEV: Čím méně, tím lépe

Takový to když vyvineš naprosto strašně nudné auto "pro všechny a díky tomu vlastně pro nikoho", no tak ho alespoň ozvláštníš odporným designem. Must buy záležitost!

riderhenry
29. září 2021, 21:56
1
Citroën Ami: Malé velké autíčko

Tak to já bych se i těch motorek pro mladistvé zastal. Ve městě je možné jezdit na motorce celoročně tak asi 360 dnů v roce. Samozřejmě ne pohodlně, ale když je ti 16 let... Všechna "auta pro mladistvé" jsou výsadou jen určité skupiny lidí, která fakt vůbec neřeší peníze. Takže obhajovat to ve srovnání s čímkoliv jiným je jako hájit telefon Vertu z hlediska užitných vlastností před Xiaomi...

riderhenry
29. září 2021, 21:46
2
Citroën Ami: Malé velké autíčko

Nechci to obhajovat, za mě to je nesmysl, ale zase k MHD bych to úplně nepřirovnal - pořád je to daleko větší svoboda pohybu, než s MHD.

riderhenry
25. září 2021, 23:27
4
Report z Kafe&Káry Brno vol. 33

V Brně máme skvěle seřízené semafory, akorát jen na supersportovní motorky. Pak je člověk spokojen.

riderhenry
22. září 2021, 22:05
0
Úvod Jaromíra Soukupa

MX-5 prostě (bohužel) nahradila taková ta stará Báva před smrtí, co je kšiltofkáři "proháněli" na srazech dřív. Taky jsem MX-5 prvotně kupoval, když jsem byl ještě docela vemeno. Ale zrovna tahle skupina asi nemá až tak velkou šanci dospět do nějaké rozumné fáze a vytvořit komunitu, kterou si často MX-5 tvoří všude po světě. Takže proběhla taková transformace majitelů z lidí, co ty auta zajímala, starala se o ně, řešila spoustu detailů, na ty frajery, co to koupily prostě proto, protože to je už hodně levné sportovní auto. Neříkám, že bych kvůli tomu to auto snad prodával - to určitě ne! Ale spíš mě to donutilo víc se stranit té komunitě, hlavně té online...

riderhenry
22. září 2021, 10:27
0
Úvod Jaromíra Soukupa

Mně zrovna přijde, že Brno je jakási Saabovská enkláva. Jednoho má soused, kousek na jedné ulici pravidelně stojí 3... Taky je v Maloměřicích myslím docela fajn servis, i když dost zapadlý (někde v okolí bývalého AZ servisu/STK).

riderhenry
19. září 2021, 14:02
1
Pět nejnesmyslnějších aut

beastar: Jasně, třikrát ověřené a ozdrojované 100% pravdivé informace nemáme. Můžou to být lži, konspirace... Ale nebyl bych úplně smířlivý co se tohoto tématu týče a postoje některých lidí, že to tak je správně, nebo že to tak prostě je a "smiřte se s tím". To totiž právě podporuje to následné tiché akceptování většinou. Ono spočítat si, jaké emisní pokuty platí která automobilka (ať už globálně, nebo na aktuální model/motorizaci), určitě jde. Spousta lidí to už udělalo a svinstvo je to obrovské. Z mého pohledu je dobré na to poukazovat při každé příležitosti (i když internetové diskuze vyhrát samozřejmě nejde, že ano...), protože to nespěje určitě k ničemu dobrému.

riderhenry
19. září 2021, 11:11
4
Pět nejnesmyslnějších aut

A k čemu je deset druhů toaletního papíru na krámě? K čemu je deset různých značek obchodních řetězců? K čemu je tolik televizních stanic? K čemu to všechno? Mě fakt děsí, že tohle někdo pořád nechápe a dokáže to obhajovat. Chceš-li být "zodpovědný, ekologický euroobčan", nikdy jsi neměl víc možností, než dnes. I jednorázové pleny můžeš koupit BIO EKO FAIRTRAID duhové, akorát budou horší a stát 3x víc. Podobně elektromobil si můžeš pořídit, i v ČR už se chystají dotace (možná jen pro firmy, ale stejně - a o penězích to přeci není!), a pak se usilovně snažit jej nabíjet z "čisté" energie (hodně štěstí). Všechno má dnes své "zelené" alternativy, dokonce i tarify energií u dodavatelů. Proč ale svůj světonázor nutit ostatním? Papírovým brčkům u mekáče se všichni ještě smáli, ale že o ulici vedle nějaký manažer zrovna z donucení zakázal výrobu jejich budoucího auta, to už jim dojde až příliš pozdě.

My tedy víme všichni, co je správné - elektromobilita. Ale zároveň potřebujeme regulace spásné EU, jinak bychom si to nekupovali, protože jsme prostě nějak pošahaní a schválně si kupujeme horší věci, i když trh už nabízí ty lepší? Já tohle vidění světa teda nejsem ochotný akceptovat.

Máme se tedy posunout k elektromobilitě, nebo čistějším autům? Nebo snad někdo tvrdí, že to je to stejné?

Co to je za dogma "emisní limity tu jsou a budou"? O jaké části světa, ať už vyjádřeno na plochu, nedej bože na počet obyvatel, se teď bavíme? Fakt si někdo myslí, že v Indii se nám někdo přizpůsobí a bude s námi hrát tuhle hru umělého zdražování spalovacích motorů a na sílu prosazované elektrifikace dopravy? Akorát se budou smát a sledovat, jak si ničíme ekonomiku, potažmo možná i životy, když to necháme dojít moc daleko.

riderhenry
19. září 2021, 10:24
0
Pět nejnesmyslnějších aut

Ono touto logikou půjde zdůvodnit asi konec spousty modelů. Protože auta se uměle zdražují (především kvůli emisním pokutám a především ty menší/levnější). Tzn. logicky je zákazníci budou méně kupovat, model končí, kruh se uzavřel. Může za to trh. Tak určitě.

riderhenry
19. září 2021, 10:15
-2
Pět nejnesmyslnějších aut

Avex: Ne, prostě ne. Nic se radikálně nezměnilo, co se "papírování" a zkrátka birokracie okolo aut týče (kromě emisním záležitostí, což právě zařízlo Fabii combi, ale to evidentně nechceš akceptovat...). Naopak - automobilky fungují na principu sdílených platforem, což rozhodně zlevňuje vývoj nových aut, proto si taky můžou automobilky dovolit dělat nesmyslně široké modelové řady. Jinak by nebyla ta opěvovaná Scala, ani Kamiq, atd. Takže trend je přesně opačný - nacpat zákazníkovi cokoliv, abych se mu trefil byť do toho nejúchylnějšího vkusu (proč bych všem cpal X5, když můžu vyrobit X6...). Za posledních 20 let brutálně narostly modelové řady snad všech automobilek, přitom se nedá říct, že by byl snad v Evropě nějaký automobilový boom... A teď tu máme něco, co toto tržní prostředí otáčí a automobilka musí dvakrát dobře rozmýšlet, jaké auto a s jakým motorem pošle na trh, protože by se mohlo stát, že by to lidé kupovali až moc a nevyšly by emisní propočty!

Dalo by se to přeložit i tak, že Škoda nevyrobí Fabii combi proto, protože by byla moc drahá. Ano, ale pak je třeba také udělat cenový rozpal a hezky pěkně uvést, kolik by dělala emisní pokuta. Jak už jsem říkal, moc bych si přál, aby si toto každý uvědomil, nejlépe teď před volbami...

riderhenry
18. září 2021, 22:54
1
Pět nejnesmyslnějších aut

Docela nechápu, jak může mít fortress tolik nesouhlasů, když to popsal naprosto přesně. Neřeším přesná prodejní čísla, ale fakt, že to auto se prostě prodávalo a určitě to nebyl propadák, který by si na sebe nevydělal. Jak už jsem sám psal, důvod není tržní, ale regulační a příčinu hledejme v emisních regulacích EU, nic jiného v tom ani hledat nejde (což PR automobilky na plnou hubu asi neřekne...). Že se něčeho prodá o 10 - 20 % víc neznamená, že chcete díky tomu zaříznout auto, kterého prodáte 50 000 kusů ročně. Protože těch 50 000 kusů se nepřesune automaticky do těch vašich dalších modelů, ale třeba ke konkurenci, která "emisně nazařízla" malý kombík, ale třeba nějaké MPV, nebo něco jiného...

riderhenry
18. září 2021, 22:46
1
Pět nejnesmyslnějších aut

Souhlas, prostě občas někdo neúspěšně hledal díru na trhu, zároveň často tu díru opravdu našel (SUV atd.). Dnes se setkáváme s tím, že i úspěšná auta nedostanou nástupce, protože to tak je přeci jakoby nějak údajně správně...

riderhenry
18. září 2021, 22:41
-3
Pět nejnesmyslnějších aut

Fakt mě baví, jak se tady snaží někdo racionálně/tržně obhájit to, že automobilka nenabídla něco, co trh určitě chce (a snad to už i sama dokonce vyvíjela a utopila v tom tak peníze), a vůbec si neuvědomuje, že rozhodnutí to auto nepustit na trh nesouvisí s ničím jiným, než s emisními pokutami, tedy legislativou EU. Kéž by tohle každý člověk věděl a plně tak chápal jaké iracionální šílenosti se tady dějí. A to se teprve rozjíždíme...

riderhenry
17. září 2021, 21:51
0
Pět nejnesmyslnějších aut

Já to moc nepochopil. Ani jedno z těch aut přeci není plnohodnotnou náhradou Fabie Combi...

riderhenry
17. září 2021, 21:01
3
Range Rover Velar P400 R-dynamic: Pokrok v mezích starých pořádků

Já bych ho nemazal, spíš ho nechte žít, ať si vylije srdíčko, však palce mluví za vše... Diskuze jinak samozřejmě o ničem. Zrovna tenhle článek fakt nemůže svéprávný jedinec hodnotit jako "hate" na cyklisty.

peca: Mě třeba Durango zajímá celkem extrémně, protože i přes nenávist k SUV mě to auto překvapivě (při osobním setkání) oslovilo, a stejně tak i přítelkyni. Asi i děti, ale v pěti, dvou a 0,2 letech jim až tak velkou hlasovací váhu nedávám :D Fakt mě nezajímá obligátní spotřeba, ale spíš prostě jaké to auto vlastně je, jak se s ním žije, jestli to má i další benefity, kromě akusticky příjemného agregátu a prostoru... Takové příjemné osvěžení mezi všemi těmi konzervativními XC90 a S-Maxi...

riderhenry
17. září 2021, 16:26
3
Range Rover Velar P400 R-dynamic: Pokrok v mezích starých pořádků

Tak to já s tím třeba nesouhlasím vůbec. Když budu podobně upřímný, jako Galveston, tak bych tipoval, že si něčeho vzal dnes příliš málo, nebo naopak příliš moc. Viz ta "poezie" a navazující "zamyšlení". Za mě je právě Atutíčkář.cz místem, kde najdu netradiční věci, případně alespoň přístupy (tzn. když už tu Octavii testuji, nedozvím se o 10 mm zvětšení prostoru na deštník, ale (pro mě) zajímavější věci). Takže ano, čekám zde auta za 3 milióny, ale také ojetinu za 30 000 Kč, když to bude zajímavé.

Jasně, víc by mi pasoval test nějakého Duranga 5.7 HEMI, ale to asi nebude moc reálné sehnat...
-
Komentář upraven 17. 9. 2021, 20:53:24

riderhenry
01. září 2021, 17:32
4
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

A o co že hraje EU na svém malém písečku? Globální spásu světa? Jo aha, tak to hodně štěstí. V Číně, Indii atd. se musejí za břicha popadat... Zatímco my si tady užíváme papírová brčka, nedostatek všeho, za to je to ale o hodně dražší... Jak tomuhle může někdo věřit :(

riderhenry
01. září 2021, 16:46
5
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

MBMB: A co je asi spotřební daň, jejíž výše se (logicky) odvíjí od spotřeby auta (a tedy "ekologie", připustíme-li vůbec tuto tezi), jelikož se platí za litr, nikoliv dle nějaké debilní tabulky? Sorry, ale napsat, že možnost prodeje povolenek je nutnost, to je prostě naprosto šílené. Ano, možná je to standardní součást zvrácených systémů, jako jsou různé jiné dotace, které prokazatelně ničí všechny účastníky trhu/společnosti, jen z nich má prospěch krátkodobě jeden "beneficient"... Ale to neznamená, že je to snad něco žádoucího.

Proč proboha nenechají všichni pracovat trh a nemůžou počkat o těch pár desítek let déle, než se situace sama vybarví a ukáže, kdo je vlastně opravdu nejlepší, a je-li po tom společenská poptávka (prej teda je, ne?), tak i nejekologičtější, co se nových inovací v osobní dopravě týče? Jediný výsledek téhle šaškárny je, že lidi platí víc za auta, která chtějí, aby pár jinak smýšlejících jedinců mohlo koupit předražený elektromobil (a to již uměle levnější) a ten nabíjet velice často ze "špinavé" elektřiny... Nechápu, jak lidé, kteří znají naši historii, mohou takové smýšlení vůbec obhajovat. Vždyť už jsme v téhle šlamastice pár desítek let zkusili fungovat a myslím, že už asi všichni chápeme, že centrálně plánovat ekonomiku prostě není úplně dobrej nápad... A jak voni si dělaj i ty pětiletky, to je kouzelný...

riderhenry
01. září 2021, 09:33
3
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

Jak může být daň výrobní náklad? Ale to je jedno. Doporučuji si to opravdu nastudovat, když o tom chci diskutovat z pozice automobilového novináře (fakt to neber ve zlém...). Ten systém je totálně zvrácený. On nepodporuje jen rádoby ekologičtější pohony, ale hlavně i těžší auta, tzn. Němec, co si koupí X5 za 200 000 EUR platí třeba klidně daň nulovou, přestože na jeho auto bylo spotřebováno řádově víc materiálu a má pochopitelně reálně vyšší spotřebu (= je určitě daleko méně ekologické), zatímco nějaká Fábie apod. v základu bude platit daň klidně v desítkách procent své jinak normální prodejní ceny.

O tom, že třeba taková Tesla prodala loni povolenky "spalovacím" konkurentům za snad 1,5 miliardy USD ani nemluvím. Kdyby dělala Tesla nejlevnější elektromobily pro Indický trh, bylo by to pořád zvrácené, ale jelikož dělá drahá prémiová auta, je to šílené úplně.

Volný trh s existencí plošné daně (například DPH) je naprosto v pohodě - nikdo nemá nad nikým žádnou umělou výhodu, všichni platí jednu daň ve stejné výši. S tím problém nemám, když chceme nějak živit stát. Samozřejmě diskuze může být o její výši atd.

riderhenry
31. srpna 2021, 23:41
5
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

Dokud nepřijdeš o papíry ve 3 ráno cestou z hodně dlouhé směny v práci, protože jsi jel 60 km/h... Právě proto, že doprava je tam už tak jako tak pomalá, nemá moc smysl snižovat rychlost, ne? Nějak nevidím ten přínos, ale to asi ani vidět nejde.

riderhenry
31. srpna 2021, 23:36
-5
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

Jakub: Tak ještě jednou - doporučuji nastudovat princip "emisních povolenek". Myslet si, že tady snad funguje svobodný trh a vztah nabídky vs. poptávky, je velký omyl. Bez této znalosti nemá moc smysl diskutovat o tom, jaké auto je pro koho jak moc ziskové...

riderhenry
31. srpna 2021, 21:24
2
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

Nějaká Fábie Combi je mi vcelku volná, ale jde o ten princip. Věděl jsem, že to nebude sranda, ale tohle je ještě rychlejší, než bych čekal. Myslím, že princip "emisních povolenek" EU je hodně zajímavé téma, které by měla veřejnost znát, jelikož jde o jejich peníze, životy a hlasy ve volbách...

riderhenry
25. srpna 2021, 10:52
7
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

A jaký význam má motat se na tom, že "se něco určitě za 40 let bude dělat už líp"? Víš co, kdyby to bylo fakt tak dobrý, tak se to prosadí absoluteně samo - ostatně viz Tesla. Možná pomaleji, možná skoro vůbec (můj názor), ale bylo by to přirozené. Jestli je pravda, že nepotřebujeme atomové elektrárny a uhelné už vůbec, a všechno utáhnou OZE (samozřejmě s tou zálohou...), včetně nabíjení všech elektro aut, tak sem s tím! Samozřejmě za předpokladu, že mi nikdo nezakáže provozovat benzínového veterána - jen tak, pro radost.

Druhá věc je, že jaksi nebyla vysvětlena ta problematika infrastruktury, jejího financování, způsobu nabíjení třeba na sídlištích...

Paradoxem je, že čím více se budou lidem elektroauta nutit, tím větší odpor budou vyvolávat. Nehledě na jejich kvalitě a funkci jako takové. Protože tím lidé přicházejí o svobodu sami se rozhodnout.

riderhenry
24. srpna 2021, 22:39
4
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

David Marek: Jasně, nic není černobílé. Další věc třeba je, že "ropa" zaměstnává asi 350 000 000 lidí...

Můžeme tedy předstírat, že věříme všem těm udávaným důvodům, proč je třeba "řešit" osobní dopravu, využívající spalovací motory. Ale pořád tu je ta otázka, kdo tento přechod hodlá financovat a jak moc je ekologické budovat monumentální infrastrukturu, která navíc bude třeba 50 let fungovat ještě vedle té stávající (benzínových pump)? Zazněla tu spousta argumentačních faulů... Například že baterky "se budou" recyklovat. Kdo to bude dělat? Kdy to začne dělat? Protože elektroaut sice není moc, ale málo (celosvětově) taky ne, a zrovna ta recyklace zatím moc neprobíhá. Všichni jak pitomí vzorně třídíme odpad, a pak zjistíme, že zrovna v naší zaslíbené zemi se to pak často smíchá zase hezky zpátky dohromady a (v lepším případě) skončí ve spalovně, v horším na skládce (tohle bych třeba řešil daleko raději a víc, než nějaké pálení ropy...), nicméně bájná recyklace jaksi často neproběhne ani u tak zavedených materiálů, jaké se tu dají třídit. A co třeba domácí nabíjení? Co všichni ti soudruzi v panelácích? Máme plán, jak by to mělo jako fungovat? Přitom spousta odborníku tvrdí, že el. auta jsou jen slepá ulička, a k tomu se přikláním nejvíc. Kdyby to nebyl trend a politika k tomu, pravděpodobně bychom se nedočkali ani prvního "praotce všeho dobra" Priusu. Ale dejme tomu, ať existuje nějaká funky Tesla, proč ne. Ale všechny prostředky, které se používají k prosazení této "technologie", jsou prostě obyčejné křivení veřejného mínění, trhu a já nevím čeho dalšího ještě. Především i té ekologie, protože v ČR prostě elektroauto ekologické není, a stejně tak asi pro dalších 90 % celosvětové populace. Jestli je na světě pár států a stovek miliónů občanů, kteří nějak dokázali zajistit el. energii z větší části pomocí OZE, tak jim gratuluji, ale exportovat toto "řešení" silou jinam je podobný nesmyls, jako probíhající export demokracie západem... Nejhorší je, když se fanoušci těchto teorií považují za lepšolidi, kteří musí přeci přesvědčit co nejvíce lidí okolo, aby zachránili (akorát že vůbec) planetu a vše živé. Ideálně pak agresivně a pomocí nátlaku...

riderhenry
24. srpna 2021, 16:44
2
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

No však já vím, ale to je ta pointa - el. auta pak ztratí tu cenovou výhodu (myslím z hlediska spotřeby energie, ne co se pořizovací ceny týče - o tom se bavit nedá a asi dlouho ani dát nebude...). Mýto na všechny silnice je nejlepší řešení (ale samozřejmě ruku v ruce se snížením daní). Já tomu teda nevěřím... Maximálně se zavede mýto a spotřební daň zůstane, tedy totální prasárna...

riderhenry
23. srpna 2021, 22:50
2
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Hezký článek, díky. Akorát jedné věci se musím trochu chytnout: "v centrech měst se začíná vyčišťovat vzduch" - pokud vím, "za COVIDu" se paradoxně nic takového neprokázalo, přestože doprava byla o desítky procent slabší. Ale nevím - až tak tohle neřeším.

Jinak je to spíš filosoficky náboženská otázka. Většina lidí prostě není schopna připustit fakt, že "ti tam nahoře" (EU například) by mohli být opravdu tak zlí. A na tom jakékoliv další diskuze naráží. Za mě není stále úplně jednoznačně dokázáno (i přes všechny domnělé konsensy, shody a oficiální závěry "vědců"), že bychom ježděním autem nějak zásadně ubližovali planetě. Té planetě, která chrlí sopky, která zažila X dob ledových atd. A teď přijde nějaká trochu lepší opice, co pálí mrtvý dinosaury, a najednou se z toho ta hrouda sesype?

Tak a teď vážněji. Nechci se pouštět do nějaké super hádky o tom, jestli elektroauta smysl (ekologicky) dávají, nebo ne. Nedávají, bavit se o tom netřeba (viz článek). Jsem rád, že v minulém týdnu mi toto potvrdil i člověk, co najezdil stovky tisíc km v Teslách, upravuje je, prostě tím žije. Ta auta jsou fajn, když je člověk chce. Stejně jako je fajn třeba všemožné další spotřební zboží, akorát že to nebývá politickým tématem. Ale není to žádné "řešení" ničeho. Naopak to vyvolává spoustu problémů, které ti úchylové tam venku budou chtít "řešit". Ale dobrý. Teď by mě však zajímalo, jak je v plánu nahradit třeba spotřební daně z paliv? Pro představu - máte ropáka, co jezdí za šest? A teď si představte, že by jezdil za tři. Ano, protože on i jezdí - převedeno na skutečné náklady, očištěné o daně. Tedy zbytek jsou daně (ono je to teda víc, ale pro zjednodušení...). A teď to srovnejme s tou elektřinou. Pak už to nevychází nejen ekologicky, pořizovací cenou, ale už vůbec ani náklady na provoz. A co zajímá skutečného spotřebitele? Poměr cena výkon. Pak ty různé trendy a mnoho dalšího, ale zásadní je prostě to, jestli mu to bude dávat smysl pořídit, nebo ne. Buď se teda elektroauta, případně "palivo" do nich, brutálně zdraží, nebo časem přestane fungovat infrastruktura, placená do teď spotřebními daněmi z fosilních paliv. Stačí se podívat do států, kde je elektormobilita IN - prostě uměle zdražili spalovací auta tak, aby byla elektroauta levnější... Takže uměle zdražíme auta, která jsou provozována na brutálně zdaněná paliva... Jak víc se ještě dá křivit trh?

riderhenry
13. srpna 2021, 22:21
1
VW Golf Variant 2.0 TDI: Naftový Golf v proměnách času

Asi jo, taky jsem ten "Golf IV" moc nepobral - švagrovi zrovna umřel na korozi asi 3 roky nazpět... Jinak souhlas ve všem.

riderhenry
06. srpna 2021, 20:45
0
Ford Explorer: The american way

Jako jo, určitě to nebude úplně sranda, když se stane něco neočekávatelného. Ale na to občas stačí i některá "jen" spalovací auta... Třeba problematika modernějších BMW motorů - na to taky nechceš Pepu z návsi nebo autorizák, ale nějakého odborníka. To stejné Wankel (který jde taky krásně provozovat, když najdeš někoho, kdo ti to bude dělat...). Je to něco za něco. Za mě teda z pohledu pohonného ústrojí určitě o moc lepší, než čtyřválcová Volva - prostě se tu trochu boří ty hranice mezi klasickou prémií a tím "plebsem". Překvapivě mi Explorer přijde jako hodně fajn volba, když člověk hledá více než 5 míst. V inzerci už jsou poměrně zajímavě naceněné kusy.

riderhenry
05. srpna 2021, 11:45
0
Honda CBR650R: Chladnokrevně efektivní

Nevím, ale podle mě tedy výjimky pro malosériové výrobce platí na více frontách.

riderhenry
04. srpna 2021, 21:16
1
Honda CBR650R: Chladnokrevně efektivní

Prostě hotová přírodní katastrofa... Teď zrovna jezdím motorku z roku 2004, která má najeto šílených 30 000 km! Jak tohle někdo může vůbec řešit...

riderhenry
04. srpna 2021, 01:49
1
Honda CBR650R: Chladnokrevně efektivní

Pokud vím, tak obecně tyhle motorky v EU zabíjí "nečekaně" emise (jakkoliv směšně to může znít u něčeho, co najede pár tisíc kom ročně...). A jelikož tyto modely se neprodávaly nikdy dobře, tak je logické, že nemá smysl je sem dovážet. Za to "litry" - jako výstavní technologii dané značky - si marketingově ještě asi obhájí. Nikde jsem si nevšiml, že by třeba Honda nějak "radikalizovala" svoje motorky. Nejvíc radikální byla první RR (kterou shodou okolností zrovna sedlám), a která fakt asi otevřela ústa všem, co byli zvyklý na CBR600F. Tehdy se to hodnotilo pomalu jako něco, co by nemělo vůbec vzniknout do normálního provozu.... Dnešním pohledem je to samozřejmě trochu úsměvné. S cenami teda nevím, ale CBR 600 RR 2011 stála asi o 600 USD méně, než aktuální model (vycházím z cen v USA, kde se stále prodává bez přerušení...). Což vzhledem k inflaci v podstatě znamená, že stojí spíše reálně méně peněz. Podstatné zdražení vidím spíš u těch litrů, které ale i v EU zůstávají.

riderhenry
03. srpna 2021, 12:55
0
Honda CBR650R: Chladnokrevně efektivní

Dovolím si takový menší soud, a sice že CBR600F byla rozhodně sportovnější motorkou, než tato záležitost. Když pár let koexistovala vedle tehdy nové ostřejší CBR600RR, dávaly oba stroje krásný smysl, včetně názvu. Tohle je prostě daleko technicky "levnější" stroj a zbytek, to už je spíš marketing...

riderhenry
02. srpna 2021, 23:01
4
Honda CBR650R: Chladnokrevně efektivní

Možná jsem to špatně pochopil, ale v mém vidění světa tohle rozhodně není supersport, jak by možná z článku mohlo vyznít, ale poměrně civilní motorka, jen se sportovní kapotáží. Zkrátka by to vůbec nemělo nést označení CBR - to R tam nemá co dělat. Výkon, hmotnost, otáčky... Tohle prostě není "sportovní šestka". Ne, že by je snad Honda neuměla - naopak. Ale Evropa je nechce, to je celé.

Nemyslím si, že tahle motorka patří na okruh. Možná ho zvládne, ale že by se z toho snad měly stavět závodní stroje? Tak to ani náhodou...

riderhenry
22. července 2021, 23:34
8
Mitsubishi Space Star: Rychleji a zběsileji

Upřímně, kdyby mi někdo tvrdil, že si takhle už koupil to auto od dealera, normálně bych mu nevěřil...

riderhenry
19. července 2021, 23:48
0
Toyota GR Yaris: Podržte mi pivo!

Zrovna dnes jsem ji poprvé potkal a musím říct, že to auto působí úplně jinak, než na fotkách. O hodně líp. Rozhodně to respektuji a jsem za to rád, ale ta "hudba minulosti" mi zněla trochu líp. Do Eva jste mohli dát dětské sedačky a předstírat, že jste vlastně chtěli koupit od souseda tu Octavii, ale nevyšla na ni dobře Cebia, a tak jste koupili tohlencto, mámo. Když půjdeme do těch zatracených vod nepraktických dvoumístných automobilů, už máme strašně moc lákavých variant. A právě to je ten problém. Já bych prostě lovil jinde, protože mě ten "WRC style" až tak neoslovuje. Ale možná by to akorát chtělo vyzkoušet... Ještě že jsou vyprodané, protože vymýšlet, jak do tohodle dát 3 děti a psa, to bych fakt nechtěl...

riderhenry
15. července 2021, 14:07
2
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Ronoath: silnější povahy mají ale k dispozici stále úplně pravý pruh volný k předjíždění... :D

riderhenry
15. července 2021, 09:39
0
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Jenda_K: Díky, že sis dal tu práci to spočítat.

MBMB: Problém u těchto externalit je, že nejdou moc spočítat. Např. každá větší stavba je nepochybně také zásah do krajiny a přírody. A nejhorší je, že když dýcháme, tak vypouštíme také CO2 (což je přeci ten zlý plyn, že?). Co takhle zavést spotřební daň na párky? Tam máme hned dva problémy - jsou z masa. Zvířata vypouštějí CO2, spotřebovávají vodu, často musí i jíst, nedejbože hodné kytičky! A najděte mi doktora, který vám řekne, že párky jsou zdravé! Takže musíme vybrat peníze jednak na tu přírodu, ale taky na to zdravotnictví, to dá rozum mámo!

riderhenry
14. července 2021, 21:36
0
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

To je prostě hrozivé nepochopení. Nikde na světě nejsou dálnice (ani zdravotnictví, ani lavičky v parku...) zdarma. Zdarma nikomu stát nic nikdy dát nemůže. Jenom soused, firma nebo babička. Stát určitě ne. Protože stát všechno, co má, vzal lidem. Jen přerozděluje, a to (naprosto přirozeně) neefektivně jak z hlediska adresného, tak i ekonomického. Já vlastně nějak nejsem schopný pochopit (a to myslím bez urážky), jak je možné, že někdo je ochotný žít v realitě, kdy stát v nekonečné spirále najímá nové úředníky a vytváří nové úřady (ano, i loni a letos - v době "pandemie"), zatímco občan, jakožto zákazník, žádné zlepšení nepociťuje, ale dál to spokojeně platí. Dnes jsem byl například přehlašovat motorku. Mám datovou schránku, k tomu kompletně všechny "eidentity", které snad v ČR lze mít. Co to pro mě znamená? Všechno fyzicky oběhat. Celá akce zabrala 4 hodiny. Ano, úředníka jsem zaměstnal na 20 minut, ale mně vzal stát 4 hodiny svou vynucenou registrací mého motocyklu, protože ignoruje 30 let technického pokroku. A to jsem zapomněl započítat evidenční kontrolu. A taky těch 1 000 Kč za to, že mi dala paní razítko na papírek a tvářila se strašně moc důležitě. Systém STK, no to je na knížku...

Poslední věc k těm dálnicím - nejde srovnávat cenu dálnic v Itálii s českou dálniční známkou. To bychom museli nejdřív uvažovat to, že stát nám ponechal peníze, za které by jinak vystavěl dálnice, a pak bychom to mohli hodnotit optikou, kdy máme vyšší příjem a my se můžeme rozhodnout, co s ním uděláme. Tedy jestli pojedeme po dálnici (která bude ale logicky stát víc, než český roční kupón), nebo si koupíme třeba nové kolo. Dnes nám toto stát neumožňuje. Dálnice platí všichni z daní + uživatelé pomocí kupónu, navíc vztaženého nikoliv na nájezd, ale na časové období. To stejné platí pro každou silnici. Schválně si zkuste otevřít pumpu a lidem účtovat měsíční "pumpovné", nebo jim rovnou srážet částku z výplaty. Schválně, jak budou spokojení.

Jestli to někdo pochopil tak, že bych rád zavedl v České realitě ještě mýto pro osobní auta, na místo dálniční známky, tak to je hrubé nepochopení. Já jen polemizuju nad tím, jak je celý systém nesmyslný a přál bych si, aby se to třeba postupně proměňovalo zase zpátky k maximální svobodě jednotlivce.

riderhenry
13. července 2021, 22:40
-2
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Platí se běžně horské průsmyky, tunely, dálnice. V nákladní dopravě naprosto běžně mýto i na silnicích 1. třídy obecně. Jaký by byl reálně rozdíl přenést takový systém na všechny silnice? Samozřejmě musíme uvážit, že by toto neřešil stát, tzn. všechno by bylo trochu pohodlnější, než jsme zvyklí ze státních služeb. Plus se samozřejmě platí každá silnice a parkoviště formou zdanění. A to lidi nějak nechápou, prostě to vnímají jako "zdarma". To k tomu nechápání... Akorát by bylo fajn to zacílit tak, aby každý platil dle toho, co a jak využívá. Tak, jak je prostě v tržním světě normální. Já například využívám dálnici cca 1x měsíčně. Jakou mám možnost dle aktuálních pravidel? Prostě zaplatit roční kupón, stejná cena pro všechny - bo jsme si všichni rovni! Tzn. platím stejně, jako člověk, který na českých dálnicích najezdí třeba 50 000 km ročně. WTF?

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 1990
Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited

1990 rok výroby
169 koní výkon
3 956 ccm objem

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Chrysler Cordoba  1979
Chrysler Cordoba

1979 rok výroby
150 koní výkon
5 898 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 L-82 1979
Chevrolet Corvette C3 L-82

1979 rok výroby
225 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Firebird  1995
Pontiac Firebird

1995 rok výroby
150 koní výkon
3 353 ccm objem