načítám data...

riderhenry

JménoPetr Blahůšek
BydlištěBrno-město
Registracepřed 6.9 rok.
Poslední aktivitapřed 7.9 hod.
Komentářů u článků601
Pozitivních komentářů u článků238
Negativních komentářů u článků34
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

riderhenry
včera v 20:11
0
Kam se poděla normální auta?

S90/V90 určitě není designově auto pro každého, ale rozhodně je to řekněme hodnotný design a na rozdíl od některých výstředností, které se mají (asi) zalíbit asijskému trhu (viz obrovské masky/ledvinky) to má nějakou designovou kvalitu, přestože to je asi méně líbivé pro většinu populace, než třeba většinou usedlý design koncernových aut.

riderhenry
včera v 11:38
-1
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

Zato v aktuálním systému, kdy firmy ovládají politiky, kteří mají moc, tak se máme o moc lépe... Jak se chová v teorii volný trh záleží na tom, jakou ekonomickou školu razíš. Já se rozhodně monopolů nebojím, respektive všechno má svoje řešení. Ale to je fakt diskuze už extrémně mimo...

riderhenry
včera v 10:56
2
Kam se poděla normální auta?

S tím extrémem u sportovních verzí naprosto souhlasím. Hlavně mi přijde, že už to musí být často na úkor funkčnosti (velikost/váha kol apod.), ale snad se pletu. Když se člověk podívá třeba na desetiletou a aktuální Audi S4, tak se musí pousmát kam se to dostalo. Zrovna Audi vypadají spíš často jako realizované představy nějakého 15letého hráče Need for Speed.

riderhenry
včera v 10:45
0
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

Beran: Zrovna pasivní bezpečnost taky rád používám jako téma k debatám, proč by lidi měli používat vlastní rozum, a ne se řídit nějakou vyšší autoritou. Takže se na tomto neshodneme - já považuji za nejlepší řešení co nejvolnější prostředí/trh, který v teoretické rovině vytvoří nejlepší produkt. A já tomu věřím i v praxi. Ano, ten produkt může být v některých parametrech, horší, než teď (třeba zrovna ekologie), ale kdo ví...

riderhenry
předevčírem v 21:51
1
Aprilia Tuono 660 Factory: Italská láska

Za mě je už i "tvoje" S1000RR nesmysl. Měl jsem z toho trochu strach, ale člověk si zvykne (skoro) na všechno, to je jasné. Nicméně kombinace rychlořazení + Akrapovič, to je kulervoucí záležitost. Ale že by bylo třeba vyloženě hned upgradovat ze staršího modelu, to bych určitě netvrdil. Už vůbec bych nerad vynášel nějaké soudy bez vyzkoušení další konkurence. Ať už by to byl Fireblade nebo další "asiatky", nebo třeba Aprilia a Ducati. Jak jsem psal, už vím, že V2 není úplně pro mě, ale V4 klidně může být... Já taky preferuju šestikila, kde si to trochu víc musíš zasloužit a je to víc točivé. Takže tohle chápu. Ale v případě, že bych měl neomezený rozpočet, tak už (bohužel) do toho litru asi taky půjdu, protože mít to pod prdelí je prostě zážitek. Naštěstí mám toho veterána, který i tak dokáže občas vystrašit a tak nemusím spekulovat...

Jinak ta nová 1000RR se skládá do zatáček tak o třídu líp, než starší CBR 600 RR. Předchozí verze na tom byla asi srovnatelně, což je taky pecka. Ale třeba ten palubní PC a ovládání na řídítku, za to bych asi platit úplně nepotřeboval...

riderhenry
předevčírem v 15:36
2
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

MBMB: Nevím, jestli má smysl nějak debatovat. Ano, víc lidí chce SUV, než MPV. Ale nebýt brutálních restrikcí, spousta aut by se prodávala dále, přestože je lidé chtějí méně, než zmiňovaná SUV. Nejkrásnější na tom právě je, že ve finále jsou někteří jedinci tlačeni ke koupi neekologického SUV, namísto asi úspornějšího/zelenějšího MPV, jenž by bylo k dispozici za normálních okolností (nebýt právě těch rádobyzelených regulací...).

riderhenry
předevčírem v 14:31
0
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

Beran: Úplně jsi mě správně nepochopil, zkusím to ještě říct jinak. V první řadě vůbec neřeším, jestli se vyrábějí řidičská auta, nebo ne. Ani downsizing, byť ten už se na to napasovat dá - nevznikl přirozenou tržní cestou a nemůžeme vůbec tušit, jaké motory by dnes byly, nebýt této deformace. Možná podstatně horší, možná stejné, nebo i lepší... Že se používají modernější materiály a postupy je určitě pravda, ale všímám si daleko větší snahy šetřit. A bohužel ne vždy na místech, kam není vidět (což automaticky neznamená, že to nevadí). Absence tlačítek v interiéru, méně hodnotné materiály, horší akustický komfort (tady vyloženě nesouhlasím - pokud vím, spousta aut má s tímto problémy, jelikož je izolace obětována na úkor nižších emisí...). Některé modely se vracejí vyloženě k levnějším technickým řešením (VW a jeho levnější zadní náprava, Lexus a jeho častější používání techniky Toyoty = odklon od zadního pohonu k přednímu a mnohé další). Nevěřím tomu, že když si někdo sedne do 20 let starého Skového Mercedesu, 7er BMW nebo Auai A8 a bude auto hodnotit ne z hlediska výbavy a designu, ale kvality materiálů a zpracování, tak že bude z aktuálních modelů opravdu nadšený. Beastar to nakousl ostatně taky, i příklad Tesly krásně sedí. Zkrátka se na trh dostávají auta, která by zákazník před nějakou dobou rozhodně nekoupil, jsou to zmetky. Jenže zákazník chce jezdit, tak to ignoruje. Nebo je to možná salámová metoda a děje se to pomalu, neznatelně? Nevím. Stejně tak beastar zmínil MPV, na které také narážím. Netvrdím, že to je kategorie, která trhá prodejní rekordy, ale věřím, že by nezanikla, nebýt regulací EU, která zkrátka dělají čím dál tím větší problém automobilkám držet modelovou řadu takovou, jakou po nich chce trh. Protože emise... Schválně se zeptejte v okolí, kolik lidí by si u VW Sharan volilo jako motor 1.5 TSI. Hádám, že nikdo. Ona by taková kombinace pravděpodobně ani nevznikla, nebýt opět emisního vydírání. Sám prodejce VW se mi pochlubil, než že aby jel s tímto autem na dovolenou (přestože potřeboval velké auto), raději si sehnal jiné, protože by se na spotřebě nedoplatil. A to je prosím jediné MPV široko daleko, které si člověk může dnes koupit. Poslední skladové kusy.

Nikdy jsem nepochopil, proč si běžný občan myslí, že bez nějaké vyšší moci nahoře by auta byla horší, méně bezpečná a méně ekologická. Pakliže je pravda, že všichni chceme planetou čistou a s neměnnou jedinou ideální teplotou, jistě by toto reflektovala marketingová oddělení všech světových značek napříč odvětvími. Jestli toto není pravda, pak nerozumím, proč nereflektuje naopak náš demokratický systém přání svých chlebodárců (lidí, platících daně) a na boj se znečišťováním nevím už čeho všeho se nevykašle a nepropustí rukojmí v podobě automotive průmyslu zase na svobodu...

riderhenry
04. srpna 2022, 23:08
3
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

Beran: Chápu, ale moc nemůžu souhlasit. Už dnes je celá řada aut, která v tichosti umřela, lidi pro ně chodí k dealerům a ti jenom krčí rameny. Posun byl větší rozhodně v minulé dekádě, než v té aktuální. Jaký máme teď vývoj kupředu, kromě elektra? Asistenti, palubní počítače... Ale co se kvality stavby aut týče, jsme za vrcholem, o tom není asi pochyb. Takže teď se bavíme o pozlátku v podobě nesmyslů a k tomu zmenšování nabídky, zvyšování cen a přesunu trhu na pole ojetých aut. Docela neuvěřitelná představa, ještě třeba před 10 lety... Je to takové ukázkové cvičení, jak dopadne nějaké odvětví, když přestane být převážně tržní, a začne být spíše centrálně řízené (regulované). Jaké výrobky si dnes dovolí poslat na trh například koncern VW, to by bylo dříve naprosto nemyslitelné. Dnes se o tom diskutuje spíš někde mezi obchoďáky na cigáru, ale v Událostech komentářích se o tom asi moc nedebatuje...

riderhenry
04. srpna 2022, 23:01
0
Aprilia Tuono 660 Factory: Italská láska

Úplně jsem nemyslel emisní normy - bez toho bych se klidně obešel, stejně jako bez EU... Ale spíš techniku. Já prošel (vyjma malorážek) CBR 600 RR (03-04), přes novější model 2007 zase zpátky k 03-04 (výhodná dražba, používám jako moped na ježdění do práce :D ) a tak nějak jsem v soudobých motorkách nenacházel úplně potřebu na nějaký upgrade a vlastně jsem si to v sobě uzavřel tak, že motorky jsou prostě fajn a "pořád stejný", jen se zlepšuje nějaká výbava, drobně snižuje hmotnost atd. Pak jsem někdy v roce 2015 osedlal to BMW a musel uznat, že "prémie" funguje i u motorek. Ale loni, když jsem zkoušel aktuální model, který mě posadil opět na prdel, jsem právě musel uznat, že ten vývoj tam pořád je, není malý a je to sranda. Což u aut moc nevnímám. V podstatě jsem ještě neměl čest s lepším autem, než naším prvním "rodinným" vozem, což bylo BMW 330i E90. U motorek to takhle nemám, tam se mi vývoj ještě líbí.

riderhenry
04. srpna 2022, 20:38
1
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

Nekoupí, protože už to koupit jednoduše nepůjde. Tak, jako dnes už spousta aut, která nezařízl trh, ale nějaké "externality"...

riderhenry
01. srpna 2022, 11:31
1
BMW 220d: Tenká hranice

Jo, určitě to není vysněné auto nějakého "petrolheda", ale zvládne určitě uspokojivě i zacházení a tempa, která by takový uživatel očekával. Samozřejmě ten motor na to není, na druhou stranu jsem v lepším čtyřválcovém ropáku asi nejel, co se týče nějakého slušného poměru různých parametrů. Takže když už teda tento objem a palivo, tak asi jo. Ale k autu to moc sedět nebude, jelikož na dlouhé přesuny bude lepší 3er, ideálně samozřejmě 5er se stejným motorem. Ale to je o penězích. Auto se mi nelíbí, ale hnusné mi nepřijde. Nevadilo by mi v tom jezdit (z pohledu designu). Myslím, že jak BMW, tak i jiní výrobci umí vyrobit daleko větší šílenosti.

Když budeme hodnotit takovou optikou, kdy máme zadání podobně velkého auta s naftovým čtyřválcem, 220d bude vycházet dobře. Že BMW nabízí zajímavější specifikace je věc druhá.

riderhenry
31. července 2022, 20:48
1
Aprilia Tuono 660 Factory: Italská láska

Videa klidně, jestli to není extrémní otrava navíc ;)

Motorka krásná, dost mě překvapila cena. S ohledem na to, za kolik si dnes člověk koupí nějaký "nákupní košík" do města (myšleno auto), tak se mi zdá cenovka za takový stroj více než zajímavá. Super váha a celkově zajímavé parametry. Obzvlášť za situace, kdy nové motorky jsou stále ještě lepšími stroji, než jejich předchůdci, což u aut už (bohužel) přestávám pociťovat. V minulosti byla jakákoliv Italka automaticky prostě předražená záležitost. Dnes už tu optiku mám teda jinou... Dřív jsem koukal po Aprilii RSV 1000 R Factory, ale po svezení jsem se z toho vyléčil. Víc mi prostě sedí klasické R4 motory. Tak to přirozeně nahradilo BMW S1000RR. Ale moc pěkné to umí dělat pořád!

riderhenry
23. července 2022, 22:36
0
Výběr z nešvarů našich silnic

Super článek, díky za něj! Já bych asi doplnil (kromě ZIPu, který už tu padl, a dalších věcí) ještě naprostou bezohlednost vůči okolí. Nejčastěji třeba "hledači", kteří za účelem zaparkování klidně jedou krokem stovky metrů, aby mohli skenovat každý metr parkoviště, jestli náhodou nějaká mezera nebyla na první pohled dostatečně viditelná. Podobně lidé, kteří odbočují způsobem, kdy začnou brzdit, a teprve těsně před odbočením začnou blikat...

Rozhodně souhlasím s modrými majáky. Za mě věc, která by byla dobrá připomínat co nejvíc. IZS jedoucí za námi (nedej bože v protisměru!) neznamená nutně zpomalit, natož zastavit, ale umožnit plynulý průjezd. To je často přesně pravý opak (třeba i projet křižovatku na červenou). Ty momenty, kdy sanitka stojí na světlech za autem, čekajícím na zelenou, to je vrchol absurdity.

A klasicky můj extrémní pohled na svět - nejbezpečnější je řidič, který sleduje maximálně svoje okolí. Někdy můžou pomoct i značky, které upozorní na nebezpeční, přednosti atd. Ale rozhodně si nemyslím, že by bylo nějak zásadně prospěšné sledovat maximální povolenou rychlost. Dokonce bylo i prokázáno, že místa, kde je méně značek, jsou ve skutečnosti méně nebezpečná. Vsadil bych se, že naopak místa, kde je úsekové měření, budou ta statisticky nejhorší, jelikož každý čumí na tachometr, namísto aby skutečně řídil auto...

riderhenry
18. července 2022, 16:30
0
Ulice patří autům

No větší průser bude, až se to stane (zase) v Německu. Na to bych si trochu vsadil, že tím se "to zlomí" spíš...

riderhenry
17. července 2022, 12:07
0
Ulice patří autům

GAT: Trochu to už naznačil PepaSFI. Já rozhodně nemyslel skutečně extremistické strany, kterých však ani v ĆR asi moc reálně nemáme (myšleno těch, co jsou slyšet). Spousta lidí si asi myslí, že SPD je nějaká nebezpečná strana (náckové atd.), mně přijde spíš vtipná. Já myslel strany, které prosazují opravdovou změnu systému, kdy se stát zmenšuje a má zastávat jenom základní funkce. Což rozhodně není funkce rezidentního parkování, výstavby cyklostezek a regulace zralosti banánů... A tyto strany jsou pro většinu populace prostě extremistické, jelikož si nedokážou vůbec něco takového představit, přestože jim nechtějí zabít půlku rodiny, nebo něco podobného.

Btw. války zuří na spoustě místech světa, často daleko horší, krvavější i delší. Někdy jsme je dokonce my, jako "západ" iniciovali, podporovali, nebo minimálně neřešili. Do jaké míry jsou tyto konflikty více nebo méně zbytečné, než ten zmiňovaný, ať si posoudí každý sám.

riderhenry
16. července 2022, 12:07
2
Ulice patří autům

Bohužel u voleb by toto řešila jen volba "extremistických" stran, což se určitě nestane. V Brně máme pro mnohé občany ideální rádobypravicovou radnici, dle starých pořádků (již neplatných), a "zklidňování" se rozjíždí na plné obrátky. Toto téma řeší jen pro většinu populace nepřijatelné strany, takže si ještě budeme muset počkat, než budou chtít občané vzít pomyslné vidle do ruky a něco řešit. Podobně, jako je to s omezováním spalovacích motorů a dalších témat, které jsou dnes trendy a zatím lidi neomezují dostatečně na to, aby byli ochotni změnit svůj pohled na politický svět.

riderhenry
16. července 2022, 09:13
12
Ulice patří autům

Bohužel se tu nebavíme o nějaké touze něco zlepšovat nebo vyřešit, ale čisté ideologii, jejímž účelem je omezovat auta bez ohledu na to, jestli z toho někdo bude mít nějaký prospěch. Pak moc nemá smysl jakákoliv diskuze.

riderhenry
12. července 2022, 10:01
-1
Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?

Je to tak. Zajímavé je, že se daří nacházet cizí viníky a tak většina lidí vlastně nemá zlost na EU nebo svoje "zástupce", ale prostě si řekne "blbej COVID/Putin/dosaď cokoliv". Takže když stojí energie desetinásobek, může za to válka. Že nejsou auta, jasnej COVID a čipy (protože kdyby byly čipy, určitě by VW dál vyráběl Sharana TDI, co jsem chtěl, to dá rozum mámo!)... Ještě k těm cenám - koncem dubna jsem měl možnost koupit krásnou A8 4.2 FSI. Fakt jsem to chtěl, konečně začít cestování na úrovni. Kdybych měl jistotu, že se tam pohodlně vejdou děti, tak bych přidal pár tisíc a mohlo být auto doma za 350 000 Kč. Cena nejlevnějšího kusu dnes? 469 000 Kč... Totálně neekonomické a nesmyslné auto, při ceně benzínu 50 Kč. Skoro bych řekl, že to nechápu.

Otec zažil ten super pocit, kdy si člověk mohl koupit Favorita, konečně "moderní západní auto". Závan totální svobody. A nestihl ani odejít do důchodu a už si nemůže koupit další auto. Ono totiž Volvo odmítá prodávat normální auta a on po 20 letech nechce přecházet zatím jinam. Zajímalo by mě, kolik po světě chodí lidí, co mají v kapse milión nebo tři a moc by je chtěli utratit, jen už trh pro ně neexistuje. Snad až se věci okolo uklidní, tak lidi víc prozřou a troch se zdravě nase*ou.

riderhenry
12. července 2022, 09:14
-1
Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?

Ano, obecně ceny vzrostly a díky tomu i obraty, ale paradoxně ne tak rychle (tzn. reálně lidé koupili méně věcí, i když utratili více peněz). Ale čemu se taky divit, v této situaci. Nicméně u aut je ještě ten efekt toho nedostatku, způsobený dalšími vlivy. Takže nahrazují ojetiny často auta nová i u lidí, kteří by o tom jinak neuvažovali (viz příklad s tím Sharanem). Loni tak nastal brutální paradox, kdy člověk stál před volbou, jestli koupit auto nové, které možná prodá po roce za +/- stejnou cenu, nebo koupit pár let starou ojetinu a ještě za ten rok vydělat. Třeba VW Touran je dokonalým příkladem, i protože se stále vyrábí a zároveň je tu od roku 2016.

Zajímavé je, že už začínám pozorovat určité rozčarování z toho, že lidé si nemohou už ani objednat auto, které by chtěli. Začíná se tak pomalu otevírat nějaká diskuze, proč tomu tak je. Bohužel trochu pozdě.

riderhenry
11. července 2022, 22:58
1
Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?

Tak ojetiny a růst jejich cen jsou logickým důsledkem toho, co se děje. Jednak COVID sebevražedné hry, k tomu sebevražedné emisní šílenosti EU... Takže najednou nová auta moc nejsou, nebo jsou jiná, než člověk chce... A ve finále jedinou jistotou je, že budou strašně drahá. Logickým důsledkem musí být růst cen ojetin, které jsou na nová auta cenově navázaná. Jelikož se mi zalíbily dražby aut, které mě donutili silně sledovat ceny ojetin, tak to můžu potvrdit - a ne, nic na skladech nestojí, naopak se běžné ojetiny točí víc, než za běžného stavu. Např. u Mazdy 6 stouply ceny začátkem roku za pár měsíců o 10 %. VW Touran meziročně "rostl" téměř o 20 %, a to uvažujeme samozřejmě auta, která celý ten jeden rok ještě taky jezdila a opotřebovávala se. Je to opravdu zvláštní situace a jelikož má více příčin, těžko říct, jak se to bude vyvíjet dál.

Samozřejmě klasická investiční auta je úplně jiná kategorie, která je definována úplně něčím jiným a tam bych se o nějakých "bublinách" bavil úplně bez problémů.

riderhenry
10. července 2022, 11:58
3
Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?

Hlavně jsou úseky s úsekovým měřením potencionálně nejvíc nebezpečnými místy na silnici, jelikož všichni řeší jenom tachometr a ve skutečnosti se tak nevěnuji řízení...

riderhenry
09. července 2022, 23:11
-1
Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?

Za mě konkurence určitě CUPRA LEON SPORTSTOURER. Je to sice stejný koncern, ale hádám, že osloví daleko více řidičů (kdyby o něm uvažovali, což bude spíš asi problém Leonu...).

riderhenry
07. července 2022, 16:46
1
DS9 Rivoli 225 E-Tense Opera: Forma předchází funkci

Jako k Volvu super alternativa, i jízdně mi přijde DS Volvu docela blízké. Ale u Němců si ještě osobně právě vážím té techniky, takže tam bych měl jasno. Ale kdo zvažuje Volvo, určitě doporučuji vyzkoušet. Mě DS příjemně překvapilo.

riderhenry
17. června 2022, 10:32
0
Volkswagen Taigo 1.5 TSI R-line: Na první pohled

Mně přijde neuvěřitelné, že i přes všechny popsané příčiny a situaci na trhu někdo dopustí, aby šlo do vývoje něco, co dopadne takovým způsobem, a ještě to pustil do prodeje. Jako by se snad svět zhroutil, kdyby měla ještě jedna generace aut ovládání klimatizace otočným ovladačem...

riderhenry
15. června 2022, 22:49
0
Volkswagen Taigo 1.5 TSI R-line: Na první pohled

Chápu, nejsem fanoušek VW, spíš jen okolnosti mě přivedly k jeho užívání a úplně mě to auto neirituje. Start-stop znám jen z čistě spalovacích aut, kde jeho funkci příliš neuznávám, i s ohledem na právě to časté snížení komfortu. Ale to je opět věc vkusu a názoru. Co jsem slyšel od X uživatelů O4, tak to bych asi s žádným jiným spotřebičem srovnat nedokázal. PC "padne" párkrát do roka, telefon téměř nikdy... A hlavně na funkci PC mi nezávisí tak úplně život (neveze mě pro moji tělesnou schránku naprosto nepřirozenou rychlostí proti překážce, atd.). Takže v tomhle bych neodpouštěl vůbec. Ale smutné na tom je především to, že jim to prostě prochází a jedeme vesele dál. Osobně bych dal docela šanci Lexusu, to je pro mě ještě neprobádaná záležitost a docela věřím, že by to mohlo dávat smyls. Nad Volvem jsem už trochu zlomil hůl a od financování německé prémie bych si klidně odpočinul, byť mám k těm autům určitě nejblíž.

Mě třeba silně iritovaly dvě Suzuki, které jsem za poslední dva roky měl možnost zkoušet. Na to bych dokázal napsat obrovský hate, přestože jsou to obecně novináři poměrně chválená auta. Mám asi vyšinutý vkus.

riderhenry
15. června 2022, 22:00
0
Volkswagen Taigo 1.5 TSI R-line: Na první pohled

Honza: No je pravda, že já vycházím z Tourana, což je asi víceméně výběhový model (stále víceméně stejné auto od r. 2015, jen s drobnými úpravami). V tom autě je pár věcí, které bych u VW nečekal (to madlo dveří, šíleně hlučné dojezdy oken (hlavně u rodinného auta, kde často spí děti, docela šílenost...), dveře strašně lacině mlátí). Ale jinak hrozně fajn auto, které neotravuje podobným stylem, jako třeba soudobé a asi i dnešní Mazdy. Akorát teda ten motor (2.0 TDI 110 kW) je brutálně emisně přiškrcený, ale to se dá zase "opravit"... Některé věci zase překvapí příjemně, jako třeba naprosto super audio. Ale pořád je to v podstatě miliónové auto. Ale doba je jiná. Otázka je, jestli koncern opravdu upadá, nebo jsou u testovaného auta vady způsobené jeho zamýšleným cílovým trhem. Vyjma O4 nemám s žádnými auty až takový problém.

Start-stop já vypínám tak nějak z přesvědčení (raději šetřím techniku, než mililitry paliva), takže jeho kvality hodnotím jen z pohledu snadnosti jeho vypnutí. A popravdě jsem ještě nezažil auto, kde by mě jeho fungování neiritovalo. Ale možná je to tím, že jsme to u těch lepších kusů nezapomněl vypnout a tak nevyzkoušel.

riderhenry
14. června 2022, 22:19
2
Volkswagen Taigo 1.5 TSI R-line: Na první pohled

Jak říkáš, po letech jsem byl cenovkou překvapený v pozitivním slova smyslu, namísto negativním, jak je běžně dnes zvykem... Kromě "dotykovosti" všeho možného mi jinak VW docela ergonomicky sedí, až jsem byl překvapený. Položíš ruce na opěrky a dá se ovládat víceméně všechno, co by jsi chtěl bez nějakého natahování. Jako trochu starší BMW. Kdo nefandí stop-startu a má třeba Volvo, tak bude vědět, o čem se bavím. Design je věc druhá. Za mě bych zase silně kritizoval madla dveří. Nevím, jestli ve VW zavírají dveře pomocí jiného předmětu v autě, ale dát tak strašně nekvalitní materiál na místo, kterého se prostě dotýká každý pokaždé, kdy s autem přijde do styku, to je prostě debilní trochu moc i na levnější vozy. U nějakého miliónového Touranu ve "vysokélinii" už je to na facku...

riderhenry
14. června 2022, 22:05
4
Bazarový snílek: Městem v jedné stopě

Zvláštní, bydlím v Brně na kraji centra města a jezdím do práce přesně na ten protilehlý okraj a cesta autem mi zabere 10 - 20 minut. Autobus 20, když nebudu počítat cestu na/ze zastávky a fakt, že to nejezdí kdykoliv potřebuji (jako auto, motorka nebo vlastní nohy). Na motorce to bude tak 5 minut? Pěšky 35 - 40. Brno je stále ještě vcelku super město pro automobilovou dopravu, když se něco zrovna nepodělá.

riderhenry
09. června 2022, 13:01
0
Peugeot e-Rifter: Jednoduše

Automobilka není charita, co má za úkol dělat radost zákaznictvu. Ano. A novinář není zaměstnanec automobilky, aby potencionálním zákazníkům chválil něco, co si to nezaslouží. Opravdu nic ve zlém, nečekám že se tu bude rozsáhle filosofovat nad (ne)smyslností zakazování spalovacích motorů v automobilech, ale tohle auto je objektivně nesmyslné a člověk se to v tom článku nedozví, což je prostě trochu problém.

riderhenry
08. června 2022, 22:42
0
BMW i4 M50 a rozmazaný svět za oknem

Moc nechápu, jak je možné, že vznikají pitomosti typu e-Rifter a zároveň i tohle. Ale trochu podezřívám BMW, že na tom úplně nechce vydělat. Nevím o jiném elektroautě, které by stálo stejně, jako srovnatelný spalovací konkurent stejného modelu. Mít ten rozpočet a jít si pro 3er/4er BMW, je dnes v podstatě nutnost zkusit i tohle. To nebývá úplně zvykem. Bohužel zmizel obrovský benefit, který pro mě BMW doteď přinášelo, a sice normální tlačítka a příjemná přístrojovka. Ale to se asi dalo čekat.

Jen ať zůstane i4 pěkně vedle "normálních" 3er/4er a každý si vybere. To by bylo krásné. No tak uvidíme v roce 2035...

riderhenry
08. června 2022, 16:25
0
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI: Umění kompromisu

Vždyť já vím. Jinak by ten Sharan (asi?) taky nekončil...

riderhenry
08. června 2022, 15:11
0
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI: Umění kompromisu

Vůbec nechci hodnotit kvalitu auta a nějak polemizovat s testem, ale cena je hodně overkill. Samozřejmě je to o výbavě, ale tohle nemůže cenově konkurovat BMW X3 M. V mém světě by si to asi nikdo nevybral namísto Q5 3.0 TDI, případně XC60, když zůstaneme u těch "úsporných" čtyřválců. Spotřeba se jeví poměrně špatně - osobně můžu teď srovnat s XC90, která jela Brno-Berlín-Brno za nějakých 8 litrů (kde šlo, tak byla cestovní rychlost tak 150 km/h stabilně), srovnatelně výkonné 2.0 TDI. Dost mě i tak zarazilo, že jak dle testu tento Tiguan, tak i třeba XC90 jezdí prakticky za spotřeby německých 3.0 TDI ve velkých SUV. A tím se dostáváme k opravdu ideálnímu rodinnému autu od VW, a sice Touranu, který si vezme fakt těch 5 - 6 litrů v reálu a ve skutečnosti má dokonce i větší kufr a odveze stejný počet lidí. Samozřejmě je to auto jiné kategorie, ale taky podstatně levnější (na pořízení i provoz). No a nebo ještě chytnout doprodejový Sharan (až teď jsem zjistil, že už asi končí bez náhrady...).

riderhenry
06. června 2022, 22:51
8
Peugeot e-Rifter: Jednoduše

Mám vás rád, ale fakt nevěřím tomu, že opravdu reálně věří někdo z redakce tomu, že tahle věc za tu cenu dává smysl. Chápu, že "doba je zlá" a rodinná auta vytlačují ne vždy úplně racionální a praktická SUV. Ale za milión se dá koupit tolik fajn aut... A každý táta nebo máma od rodiny si prostě sedne, začne srovnávat a tohle mu těžko může vyjít jako ta nejlepší volba, nebude-li lehce vyšinutý... Fakt je to 2.5x lepší, než Dacia Jogger?

riderhenry
02. června 2022, 21:50
0
Představujeme: Hyundai Staria

Silnější třída V bude podstatně dynamičtější. Osobně bych měl s tím výkonem trochu problém. S pořádně naloženým autem už to nemusí být úplně komfortní cestování, na rok 2022...

riderhenry
02. června 2022, 21:27
-1
Představujeme: Hyundai Staria

Taky se mě naštěstí tahle auta netýkají, ale částečně souhlasím. Ta auta už nejsou tak hnusná, jako třeba první i30 apod., ale jsou divná. Vypadají spíš jako hezká lednička, než auto. Ale rozhodně vybočují, což asi často stačí.

riderhenry
16. května 2022, 17:54
0
BMW 420d xDrive GranCoupe: Kdykoliv, kamkoliv

To je otázka do pranice. Ono bylo vcelku jedno, jestli to byl R4 nebo R6 motor. Akorát do toho R6 motoru člověk raději nasype peníze, než do toho R4. Ale obecně jsou problémy N53 a N54 motorů spíše zveličované. V rámci servisních nákladů za jakékoliv (nedej bože novější) BMW jsou ty motory naprosto v mezích ostatních provozních a servisních nákladů :D

riderhenry
16. května 2022, 17:51
0
BMW 420d xDrive GranCoupe: Kdykoliv, kamkoliv

i4 je docela haluz, co se cen týče. Chtěl bych vidět účetní oddělení, jak moc mají z toho auta radost :D

riderhenry
13. května 2022, 00:14
1
DS4 BlueHDI 130: Tohle si jednou fakt koupím

Nejel jsem sice se stejnou motorizací, ale určitě doporučuji svezení - to auto může asi jen (příjemně) překvapit. Strašně solidní pocit z podvozku, motor s převodovkou úplně OK. Za mě takové lépe jezdící Volvo, kde sice asi nebudeme chtít hned tak bourat, ale jinak se mi s tím jezdilo líp a přitom je to podobně "zenové". Možná by se to dalo srovnat ještě s Lexusem, ale tam jsem úplně bez osobní zkušenosti. Vůbec bych neměl problém to komukoliv doporučit.

riderhenry
10. května 2022, 22:04
2
Bazarový snílek: Bez střechy levně

Evidentně si objednávám málo jídlo z rozvozu :D

riderhenry
10. května 2022, 20:54
1
Bazarový snílek: Bez střechy levně

Do teď jsem netušil, jak depresivní může být článek na téma "výběr auta bez střechy" :D Na chvilku to falešně napravila ta E30, ale bohužel. Každopádně rozvážet jídlo s naftovým Plurielem je asi strop, to se těžko překoná.

riderhenry
29. dubna 2022, 15:22
0
Ptejte se: Auto pro celou rodinu

To jsem taky slyšel. Ostatně proto nemám sám ještě vybráno. Z jiných kruhů jsem měl výbornou referenci na Grand Voyager, že to bylo auto ještě kvalitní a spolehlivé, na rozdíl od Pacifici právě. Ale já chci už auto trochu novější, a ten výběr je strašně malý (hlavně když se vyřadí Evropské značky).

riderhenry
26. dubna 2022, 21:40
1
Ptejte se: Auto pro celou rodinu

Homologované to je, v zásadě je to zajímavá volba. Nechtěl jsem to uvádět, abych nebyl za exota :) Zvažovali jsme to, ale pořád je to kompromis a asi půjdeme taky cestou "dospělého" auta.

riderhenry
26. dubna 2022, 18:41
2
Ptejte se: Auto pro celou rodinu

Aniž bych ji někdy zkoušel, asi bych neváhal doporučit Pacificu. Sám jsem spíš nakloněn zatím nějakému SUV (XC90, spíš ale Q7 díky použitelnějším sedačkám a "normálnějším" motorům), ale při tomhle zadání bude to MPV přeci jen lepší. Chce to ale osmimístnou verzi (v ČR aktuálně třeba zde: https://www.sauto.cz/osobni/detail/chrysler/pacifica/154532474 ). Kufr není obrovský, ale je dost hluboký a zdá se, že se tam toho bude dát nacpat hodně.

Dá se sehnat i podobně "americké" velké MPV z Japonska (Honda, Toyota), ale Pacifica se mi zdá přeci jen o tolik modernější a s těmi cenami není dle mého názoru moc o čem spekulovat. Nedokážu si představit jezdit každý den s obrovskou US dodávkou "jen" kvůli 4 dětem.

riderhenry
26. dubna 2022, 18:04
0
BMW M440i xDrive Gran Coupé: Perfektní společník

Ano, už i u BMW to jde tam, kam si nepřeju. Nová 7er vypadá jako auto, kde se přes dotykový display otevírají i dveře nebo mění režim převodovky. Ale jak jsem psal, v každém BMW Gčkové řady, ve kterém jsem jel, jsem v podstatě nemusel šáhnout na display, když jsem si vyloženě nechtěl s něčím hrát. A to je mi hodně blízké.

riderhenry
26. dubna 2022, 13:57
0
BMW M440i xDrive Gran Coupé: Perfektní společník

Já strašně moc cením ergonomii, proto mi asi zbytek dojmu z interiéru trochu uniká. A jakmile nejde vypnout start-stop, výhře sedaček, nastavit teplota atd. mechanickým tlačítkem, je to pro mě docela velký problém. Proto jsou pro mě interiéry moderních BMW jednoznačně nejlepší - prostě se mi v nich nejlíp řídí.

riderhenry
25. dubna 2022, 18:25
0
BMW M440i xDrive Gran Coupé: Perfektní společník

Tak já na to asi nemám buňky, protože jak v "holátku" 520d tak i v lépe vybavené 540i jsem vůbec s materiály problém neměl. Design je subjektivní samozřejmě (mně sedí dost, právě díky absenci těch monitorů). 8er ani nezmiňuju. Chápu, že v tomhle nebylo BMW nikdy TOP, ale jako průser to nevnímám. U předchozích řad mi to přišlo naopak podstatně horší (Ečka sem tam, Fka víceméně hodně špatné).

riderhenry
22. dubna 2022, 10:27
0
Ford Galaxy 2.5 Duratec hybrid: Velké auto s malým apetitem

To je zajímavé. No jisté je, že všechny Audi, a možná i další auta koncernu VW, mají s tímhle problém. Možná s tím mají ty emise opravdu co dělat, jen tam chybí ta funkce postupného "znormálnění" auta (možná už se bojí dalšího skandálu). Nevěřím, že by to prostě takhle bezdůvodně podělali. Kdyby to na tu Q7 vypadalo reálně, zkusím tomu pár hodin dát a zjistit, co se s tím dá dělat. Už to není tak nové, tak by toho mohl být plný internet.

Polestar klidně zkus - pokud vím, když člověk do nějaké doby řekne, že není spokojen, vrátí software zpět a zákazník úpravu neplatí. Já tam rozdíl neviděl. Větší smysl bych viděl v klasické úpravě ECU, jelikož dnešní auta můžou být už výrazněji emisně přiškrcená. Ale zase je otázka, co právě vydrží ten čtyřválec. Osobně mám vysledováno, že při nějakém běžném dálničním přesunu ten motor poměrně dost pracuje a převodovka hodně řadí v situacích, kdy by člověk čekal plavnou jízdu na poslední kvalt. Ale taky nechci tomu motoru/autu křivdit - neznám nikoho, kdo by to utahal.

Zkušenost s V nebo Multivanem zatím nemám, vyjma nějakých TAXI jízd. Ale je to pro mě zatím dost těžko představitelné - ostatně ještě nedávno jsme zvažovali jako nejlepší variantu pořídit Multimac z Anglie a hodit ho do E90 a vzadu vozit až 4 děti :) Trochu víc si dokážu představit nějaký Escalade nebo jinou velkou "ameriku".

riderhenry
22. dubna 2022, 10:15
0
BMW M440i xDrive Gran Coupé: Perfektní společník

Facelift E90 (řečí BMW "LCI") přinesl už BMW Efficiency Dynamics, nebo jak tomu říkali. Byl tam myslím "chytrý" alternátor (ale ještě ne tak sebevražedný, jak je dnes běžné - mám tuším stále původní baterku z roku 2009...), el. posilovač a asi další drobnosti k tomu. A teď mi asi nikdo neuvěří, ale zrovna dnes jsem do práce vzal docela dost upravenou MX-5 z roku 1999 s hydraulikou a neřekl bych, že to BMW má nějak výrazně horší řízení :) Zase když srovnám jakékoliv Gčkové BMW s tou E90, tak je to už o tolik pohodlnější po všech stránkách, že je člověk strašně odtažený od řízení. A především mají ta auta až moc lehké řízení (v porovnání s E90, kde to může být naopak třeba pro ženy až nepříjemné). E90 je pořád auto, kde se člověk necítí úplně komfortně nad 180 km/h, protože to auto docela cítí a tu rychlost vnímá.

riderhenry
21. dubna 2022, 20:48
0
BMW M440i xDrive Gran Coupé: Perfektní společník

Ono dost 40i bude mít asi M podvozek, což by mělo pomoct. Já jel jenom v F11 a ta mě úplně neoslovila, ale zase nemám srovnání s E61 pětkou, tak nemůžu to "mezigenerační zhoršení" potvrdit na vlastní kůži. Mně nevadí ani nenáviděný el. posilovač v E90 LCI, naopak je řízení až brutálně těžké (třeba ve srovnání s Mazdami). Tak třeba by mě F30 seděla podobně, jako E90, ale to už se asi nedozvím :)

riderhenry
21. dubna 2022, 17:34
0
BMW M440i xDrive Gran Coupé: Perfektní společník

To mě překvapuješ, protože zrovna interiéry jsou pro mě u Audi a M-B ještě víc dotykový overkill a hlavní důvod, proč mě víc přitahují interiéry BMW a jiných (v tomto konzervativnějších) značek. V BMW máš pořád zásadní funkce na tlačítka a osobně jsem v rámci běžného ježdění většinou na display ani iDrive nemusel šahat. Kvalitu hodnotit ale nemůžu.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger  1972
Dodge Charger

1972 rok výroby
230 koní výkon
5 200 ccm objem

Buick Wildcat 4-door Hardtop 1966
Buick Wildcat 4-door Hardtop

1966 rok výroby
330 koní výkon
6 572 ccm objem

Chrysler Newport Custom 1969
Chrysler Newport Custom

1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem

Citroën XM V6 Exclusive 1995
Citroën XM V6 Exclusive

1995 rok výroby
167 koní výkon
2 967 ccm objem