načítám data...

riderhenry

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoPetr Blahůšek
BydlištěBrno-město
Registracepřed 5.9 rok.
Poslední aktivitapřed 1.8 hod.
Komentářů u článků412
Pozitivních komentářů u článků142
Negativních komentářů u článků15
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

riderhenry
22. července 2021, 23:34
8
Mitsubishi Space Star: Rychleji a zběsileji

Upřímně, kdyby mi někdo tvrdil, že si takhle už koupil to auto od dealera, normálně bych mu nevěřil...

riderhenry
19. července 2021, 23:48
0
Toyota GR Yaris: Podržte mi pivo!

Zrovna dnes jsem ji poprvé potkal a musím říct, že to auto působí úplně jinak, než na fotkách. O hodně líp. Rozhodně to respektuji a jsem za to rád, ale ta "hudba minulosti" mi zněla trochu líp. Do Eva jste mohli dát dětské sedačky a předstírat, že jste vlastně chtěli koupit od souseda tu Octavii, ale nevyšla na ni dobře Cebia, a tak jste koupili tohlencto, mámo. Když půjdeme do těch zatracených vod nepraktických dvoumístných automobilů, už máme strašně moc lákavých variant. A právě to je ten problém. Já bych prostě lovil jinde, protože mě ten "WRC style" až tak neoslovuje. Ale možná by to akorát chtělo vyzkoušet... Ještě že jsou vyprodané, protože vymýšlet, jak do tohodle dát 3 děti a psa, to bych fakt nechtěl...

riderhenry
15. července 2021, 14:07
2
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Ronoath: silnější povahy mají ale k dispozici stále úplně pravý pruh volný k předjíždění... :D

riderhenry
15. července 2021, 09:39
0
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Jenda_K: Díky, že sis dal tu práci to spočítat.

MBMB: Problém u těchto externalit je, že nejdou moc spočítat. Např. každá větší stavba je nepochybně také zásah do krajiny a přírody. A nejhorší je, že když dýcháme, tak vypouštíme také CO2 (což je přeci ten zlý plyn, že?). Co takhle zavést spotřební daň na párky? Tam máme hned dva problémy - jsou z masa. Zvířata vypouštějí CO2, spotřebovávají vodu, často musí i jíst, nedejbože hodné kytičky! A najděte mi doktora, který vám řekne, že párky jsou zdravé! Takže musíme vybrat peníze jednak na tu přírodu, ale taky na to zdravotnictví, to dá rozum mámo!

riderhenry
14. července 2021, 21:36
0
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

To je prostě hrozivé nepochopení. Nikde na světě nejsou dálnice (ani zdravotnictví, ani lavičky v parku...) zdarma. Zdarma nikomu stát nic nikdy dát nemůže. Jenom soused, firma nebo babička. Stát určitě ne. Protože stát všechno, co má, vzal lidem. Jen přerozděluje, a to (naprosto přirozeně) neefektivně jak z hlediska adresného, tak i ekonomického. Já vlastně nějak nejsem schopný pochopit (a to myslím bez urážky), jak je možné, že někdo je ochotný žít v realitě, kdy stát v nekonečné spirále najímá nové úředníky a vytváří nové úřady (ano, i loni a letos - v době "pandemie"), zatímco občan, jakožto zákazník, žádné zlepšení nepociťuje, ale dál to spokojeně platí. Dnes jsem byl například přehlašovat motorku. Mám datovou schránku, k tomu kompletně všechny "eidentity", které snad v ČR lze mít. Co to pro mě znamená? Všechno fyzicky oběhat. Celá akce zabrala 4 hodiny. Ano, úředníka jsem zaměstnal na 20 minut, ale mně vzal stát 4 hodiny svou vynucenou registrací mého motocyklu, protože ignoruje 30 let technického pokroku. A to jsem zapomněl započítat evidenční kontrolu. A taky těch 1 000 Kč za to, že mi dala paní razítko na papírek a tvářila se strašně moc důležitě. Systém STK, no to je na knížku...

Poslední věc k těm dálnicím - nejde srovnávat cenu dálnic v Itálii s českou dálniční známkou. To bychom museli nejdřív uvažovat to, že stát nám ponechal peníze, za které by jinak vystavěl dálnice, a pak bychom to mohli hodnotit optikou, kdy máme vyšší příjem a my se můžeme rozhodnout, co s ním uděláme. Tedy jestli pojedeme po dálnici (která bude ale logicky stát víc, než český roční kupón), nebo si koupíme třeba nové kolo. Dnes nám toto stát neumožňuje. Dálnice platí všichni z daní + uživatelé pomocí kupónu, navíc vztaženého nikoliv na nájezd, ale na časové období. To stejné platí pro každou silnici. Schválně si zkuste otevřít pumpu a lidem účtovat měsíční "pumpovné", nebo jim rovnou srážet částku z výplaty. Schválně, jak budou spokojení.

Jestli to někdo pochopil tak, že bych rád zavedl v České realitě ještě mýto pro osobní auta, na místo dálniční známky, tak to je hrubé nepochopení. Já jen polemizuju nad tím, jak je celý systém nesmyslný a přál bych si, aby se to třeba postupně proměňovalo zase zpátky k maximální svobodě jednotlivce.

riderhenry
13. července 2021, 22:40
-2
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Platí se běžně horské průsmyky, tunely, dálnice. V nákladní dopravě naprosto běžně mýto i na silnicích 1. třídy obecně. Jaký by byl reálně rozdíl přenést takový systém na všechny silnice? Samozřejmě musíme uvážit, že by toto neřešil stát, tzn. všechno by bylo trochu pohodlnější, než jsme zvyklí ze státních služeb. Plus se samozřejmě platí každá silnice a parkoviště formou zdanění. A to lidi nějak nechápou, prostě to vnímají jako "zdarma". To k tomu nechápání... Akorát by bylo fajn to zacílit tak, aby každý platil dle toho, co a jak využívá. Tak, jak je prostě v tržním světě normální. Já například využívám dálnici cca 1x měsíčně. Jakou mám možnost dle aktuálních pravidel? Prostě zaplatit roční kupón, stejná cena pro všechny - bo jsme si všichni rovni! Tzn. platím stejně, jako člověk, který na českých dálnicích najezdí třeba 50 000 km ročně. WTF?

riderhenry
13. července 2021, 21:56
0
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Kyjaq: Naprosté nepochopení, bohužel. Jak už jsem uváděl, na světě je spousta příkladů soukromých silnic, které jsou sjízdné jen za poplatek, a jezdí se po nich (dokonce i s náklady na spotřební daně, ze kterých má něco jen stát - nikoliv soukromý vlastník/pronajímatel silnice).

Beran: V Brně je samozřejmě spousta možností, jak dítě kvalitně vzdělávat řekněme dle svých představ. Zrovna základní škola je tu (soukromá) jedna z nejlepších. Ale platit stejný náklad dvakrát? Když už jsem si zaplatil školné z daní a stát mi to nijak nevrátí? To stejné školky. Tam ještě každý rok probíhá "bitva" o to, jestli dítě do školky zvládne rodič zapsat a nebude muset právě jezdit přes celé město. Přitom by člověk řekl, že stát má poměrně přesné informace o počtu dětí a jejich lokalitě. Ale nějak se nedaří, no... Ale to je fakt diskuze jinam.

Beran: Jak ureguloval? Já právě regulovat nic nechci...

riderhenry
13. července 2021, 11:41
1
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

No vidíte to, takže už jen ročním provozem zaplatíme parkovací místo pro dané auto. To je v podstatě argument pro mě :) Hele mně to je jedno... Kdyby nebyla spotřeba, v autě se nepohneme. No tak bychom je nepoužívali. Však to je ta pointa. Prostě by existoval ten "volný trh" volby, který je teď deformovaný. A ne málo, ale dost brutálně. Navíc se k tomu přidává dnes ta politika a tlak na "zelené myšlení". Kdy si jdeme do obrovského nákupního střediska, abychom v Mekáči dostali nefunkční papírové brčko a měli sami ze sebe dobrý pocit. Jestli tohle někomu nepřijde komické, tak už nevím.

Nějaké tržní zdravotnictví z USA prosím neřešme - nic takového neexistuje. To je jen omyl, který se často používá jako líbivý protiargument proč nejde dělat věci lépe. MHD z USA hodnotit nemůžu, ale předpokládám, že jelikož tam nemá tradici ani dobře rozvinutý systém, funguje hůře. Jestli je to důvod, proč tam lidi tolik uctívají auta, nebo příčina, těžko hodnotit. Já předpokládám tu druhou variantu - prostě to lidé nechtějí používat.

ransom: Já s tebou souhlasím, na druhou stranu moc nevím, jak se to týká aut, respektive jejich potlačování ve městě? Všechno to, co jsi uvedl, mi v podstatě vadí taky a i když bydlím ve městě a neplánuji to měnit, tak spoustu těchto aktivit nevyhledávám. Jíme a vaříme doma, na procházky chodíme normálně (nepotřebujeme k tomu hole, brusle, kola, elektrověci...), nemusíme jezdit na druhý konec města, protože tam mají hezčí park/levnější colu/hladší asfalt na brusle... Všechny tyhle věci mi přijdou stupidní. Jet si pro dvě točené do džbánku 200 m autem (toho jsme byl svědkem...). Vlastně mi vychází, že cca 15 km denně jen nachodím, zatímco autem ujedu zhruba polovinu (beru průměrný pracovní den). MHD se dá zaokrouhlit na 0 km, stejně tak ostatní "alternativní" způsoby dopravy. A přijde mi to takhle ve městě úplně v pohodě. Jestli mají lidé potřebu mít dvě auta, a k tomu ještě z práce třetí, je to jasný signál co má být prioritou pro stát (protože ten nám má - za vybrané daně - poskytovat službu). Neříkám, že jsem toho fanouškem, ale když mě to nijak přímo neomezuje, tak ať si každý plýtvá svůj čas (= peníze) jak uzná za vhodné. Nejsem ochoten akceptovat to, že někdo "nahoře" ví lépe, co já chci/potřebuji, natož co chci pro své děti. Ale jsem prostě v tomhle trochu jinde - mně vadí i fakt, že v podstatě musím děti nechat studovat ve škole, která jede podle státních osnov... Ale to bychom se mohli bavit asi desítky hodin.

riderhenry
12. července 2021, 23:05
1
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

No a z hlediska počtů snad někdo pochybuje o tom, že jsou nějaké dvě majoritní skupiny, a to auta + MHD a jako druhá právě chodci? Cyklisti naprosto brutálně zaostávají za těmito skupinami, bavíme-li se o Brně a hádám i Praze. Ten prostor (ať už finanční, fyzický či politický nebo mediální) tomu ale naprosto neodpovídá. Nemluvě o tom, že cyklisté jsou prostě poměrně agresivní skupina, co se nějakého dodržování pravidel týče (viz jízda po chodníku). Zkuste si takhle jezdit po chodníku na motorce, klidně třeba 10 km/h...

S MHD fakt opatrně. V Brně tvoří dotace MHD 2/3 tržeb. Tzn. každá jízdenka by měla reálně stát daleko více. A to nechci "zabrušovat" do toho, kdo všechno platí investice typu výstavba nových tramvajových tratí, úprav komunikací pro MHD atd. A teď si všichni představme, že sice budeme platit za pořízení a servis aut pořád ty stejné peníze (...dokud se uměle nezvýšily ceny aut díky protěžování elektromobility), ale paliva očistíme od spotřební daně a budou nás stát polovinu. Za to MHD bude stát 3x více. To by totiž představovalo rovné tržní prostředí.

Ještě k té infrastruktuře - na řadě míst je nastaveno tržní prostředí i co se používání silnic týče a naprosto normálně to funguje. Chceš jet - zaplať jasně danou částku. A lidi jezdí... Koncept, který my všichni dopravně "žijeme", je prostě socialismus, jen si to nechceme přiznat.

riderhenry
12. července 2021, 22:13
3
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

No, to je možná vlastně ještě tragikomičtější záležitost...

riderhenry
12. července 2021, 22:12
5
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Nevím, proč má být cílem někoho tahat z auta a k čemu by to snad mělo být dobré? Z hlediska ekologie jsou určitě palčivější témata. A jinak by mělo jít snad o přirozené rozhodování každého jednotlivce. Jít ráno na zastávku, namísto sedání do auta, může každý z nás. A jakmile by byla města tak "nesjízdná", každý by si rád vybral metro, nebo tramvaj, či snad kolo... Proč by měl tomuto někdo jakkoliv pomáhat a uměle ten vývoj diktovat? Auta jsou silně zdaněná záležitost a na svůj provoz si, dá se říct, vydělají (z hlediska investic státu). V tomto se dá mluvit o jediném způsobu dopravy. Všechny ostatní jsou v zásadě ztrátové (cyklodoprava, MHD).

Jak moc za posledních 50 let "ukradla" Praha z okolní přírody a kdo za to může netuším. Ale nevím, jak to má souviset s tím, jestli dnes někdo z již dávno postavené čtyřproudovky udělá dvouproudovku s cyklopruhem? Nikde jsem nepsal, že je třeba dělat nové silnice, nebo snad i parkoviště. Jak jsem psal, bydlím v centru Brna a akceptuji, že k tomu patří hledání parkování třeba i 30 minut ve vzdálenosti 500 m od domu, v nejhorším případě... Proč bych měl kvůli vlastní volbě chtít, aby někdo kvůli mě měnil prostředí okolo, nebo nějaká pravidla? Kdo chce okolí bez aut, pohodlné parkování, klid a čistý vzduch, město není pro něj, to je jasné. Musí zase ale akceptovat jiné přirozené nevýhody bydlení na venkově.

Cyklopruhy na chodníku mi přijdou naopak zdaleka nejhorší. Kolo prostě patří na silnici, to je naprosto jasné, a to z hlediska fyziky. Jede prostě moc rychle na to, aby mohlo být na stejném prostoru s chodci. Případně lze vytvořit nějaká další, třetí úroveň mezi auty a chodci. Jestli někdo chce jezdit po chodníku, fakt mi to vůbec nevadí. Když pojede "krokem". Ale bych hlídal pořád děti, psa, sám sebe... abych neudělal úkrok stranou zrovna když frajer z Woltu "doručuje" skrz městský park po chodníku - děkuji, nechci. A jelikož vedle takového parku bydlím a tohle zažívám skoro denně, tak vím, o čem mluvím.

riderhenry
12. července 2021, 14:42
0
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Neříkám, že se mají auta vracet na tramvajové pásy, na druhou stranu je určité "utlačování" individuální automobilové dopravy jasně patrné v naprosto zbytečné míře. Auta pořád zastoupí daleko víc dopravy, než například cyklisté (obzvláště v kopcovitých městech, jako je hádám i Praha, tak domácí Brno...), přitom jim neustále "uvolňují" místo. Pak taky to "zklidňování", kdy se prostě škodí autům jen proto, aby se jim škodilo... Nebo různé nesmyslné parkovací zóny, které ještě nikdo nikde nenastavil tak, aby byly opravdu objektivně spravedlivé a nějak pomohly.

Bydlím v centru Brna, auto používám v podstatě jen na dopravu mimo město (výlety atd.) a na cesty do práce, jelikož mi to nejvíce vyhovuje. Občas jedu MHD, občas na motorce. O víkendech se pohybujeme po městě výhradně pěšky, a to i celá rodina (a přiznávám se, že ten trend "jedu pro cigára autem" taky moc nechápu - vrchol lenosti). Vše má své výhody. Kdo chce ušetřit, může chodit pěšky, nebo si koupit za 1 000 Kč staré kolo v bazaru. Kdo chce mít co nejvíce pohodlí a svobody, odpověď je jediná možná - osobní auto. A ve stávajícím stavu vnímám Brno jako naprosto super město k životu pro všechny skupiny a způsoby dopravy. Kéž by to tak zůstalo... Bohužel rozšiřování modrých zón už také o něčem vypovídá.

riderhenry
09. července 2021, 10:24
1
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

To je strašně fascinující, jak někdo považuje nějaké psychopaty, co často nejsou ani zvolení do funkce, na tož aby někdy v životě něco dokázali, za nějaké nositele přirozeného (a navíc ještě správného!) vývoje. A budou se ještě ze srdce rvát za ten "lepší zítřek", který sice není lepší v ničem (určitě ne z těch věcí, které nám tvrdí), ale je to tak správně! Jasně, vůbec mi ta auta nevadí. Dokud si je nebudu muset kupovat.

Super vývoj. Srovnání s přechodem z koně na auta je vtipné. Protože tady probíhá přechod zpátky z auta na koně. Elektromobil byl ještě před klasickým autem a světe div se, spalovací motor jej překonal... Nebavíme se o žádné nové technologii, to ani omylem. Podívejte se na koleje, nebo do měst, kde jezdí desítky let trolejbusy. Kéž by měly automobilky větší koule se postavit a říct na hlas to, co moc dobře vědí. Ono to přijde, ale ještě chvilku budeme muset asi hrát divadlo. Škoda, že to není úplně zadarmo...

riderhenry
08. července 2021, 22:46
5
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Ehm... Jsem připraven na brutální shitstorm, ale stejně musím... "...je to předzvěst budoucnosti individuální dopravy..." To je jako fakt myšleno vážně? Teď bych začal vypisovat, jak moc ekologicky a ekonomicky to auto nedává smysl, ale to je asi už zbytečný. To se fakt už všichni úplně totálně pos*ali, že to nikdo nevidí?

riderhenry
03. července 2021, 11:01
-1
Nadčasový design: 5+1

To natočení není úplně pravda. V E9x řadách je palubovka natočená k řidiči, jen to nejde tolik vidět. Ale rozhodně platí, že to jsou auta, která dělá jejich specifikace. Bez M paketů a se špatnou barvou to prostě vypadá blbě. Naopak taková M3 E92 v mých očích nemá konkurenci nejen designově. A ano, ten design určitě spíše vyzrál. Máme "hezčí" E90 a laik většinou auto hodnotí jako o generaci mladší záležitost...

riderhenry
27. června 2021, 09:27
0
BMW X2 xDrive20i Edition M Mesh: Chycen v síti

No pro mě je pořád větší oříšek pochopit, do jaké životní situace se musíš dostat, aby jsi zrovna tohle "potřeboval". Auto s horší koncepcí a technikou, než stejná značka dokáže nabídnout v jiných modelech, které za stejnou cenu nabídnout buď lepší jízdní vlastnosti/zábavu, případně i praktičnost (5er touring). A když chci být strašně "stylový" a Fiat 500 je moc levný, tak ve stejném autosalónu, akorát o dveře vedle, nabízejí většinou Mini...

riderhenry
26. června 2021, 22:13
7
BMW X2 xDrive20i Edition M Mesh: Chycen v síti

Samozřejmě nic proti autorovi nebo vyznění článku, ale... To auto je prostě hnusný. Vím, že design je subjektivní věc, ale tady bych to už snad i dokázal "zobjektivnit" :D Kdo chce vyčnívat, může připlatit 100 000 Kč a dopřát si trochu jinou dimenzi automobilismu s M440i Coupe a jeho uber ledvinkami... Asi se na to dívám nějak blbě, ale z pohledu techniky mi přijdou tahle auta cenově úplně mimo.

riderhenry
19. června 2021, 11:34
0
Mazda 3 e-Skyactiv X186: Simulace starých časů

Je to tak. Kdyby to byla zadokolka, tak si ještě řeknu, že to ten puritán fakt ocení (nebo těch 10, co by si to v ČR díky tomu koupilo). Sice to nepojede kdo ví jak, ale má tu klasickou koncepci, prostě něco za něco. Takhle bych chápal, kdyby Mazda udělala šestiválec, nebo nabídla americký 2.5 TURBO. Ale asi emise... To máme jak s těmi nesmyslně dlouhými kvalty. Kéž bychom se někdy dozvěděli, jaká auta by se vyráběla, nebýt našich nereálných Euro norem...

Postupem času jsem dospěl určitým vývojem k tomu, že Mazda = MX-5, jinak už mě zbytkem nabídky zajímá skoro podobně, jako VW.

riderhenry
18. června 2021, 12:46
0
O konejšivých autech a vnímání rychlosti

To jsou hodnotné zkušenosti. Mně právě stačila i tato "bezkontaktní". Hlavně mi ukázala, že minimálně dokud je ještě šance, že se to vyřeší jinak, mozku se moc nechce z těchto "limitních" situací brzdit tak, jako v normálních rychlostech. Takže to by chtělo taky případně potrénovat. Zase je možné, že právě u novějšího auta už by to fungovalo jinak, protože právě to auto rychlost tolik znát nedává.

riderhenry
18. června 2021, 12:01
0
O konejšivých autech a vnímání rychlosti

eLzyx: Určitě souhlasím, že když člověk jede 1 000 km dálniční trasu, tak mu při nájezdu na dálnici přijde 130 akorát a postupně rychlost třeba zvyšuje. Já právě takhle E90 jezdil převážně město/okresky, kdy jsem neměl problém se hezky svézt a třeba i "prasit" někde 150 na okresce. Když jsme pak jezdili párkrát do roka Brno - Brusel, tak jsem tu rychlost taky trochu zvýšil, po čase. Ale přes těch 180 km/h jsem chodil fakt jen občas. Tam nešlo o hluk nebo vnímání rychlosti, ale o ten pocit z auta. Když mi to pak poslala před auto jednou dodávka ve 250 km/h, vlastně jsem zjistil, že sám v téhle rychlosti ani brzdit moc nechci a ten mozek už mi fungoval trochu jinak, než ve 180 km/h...

riderhenry
17. června 2021, 22:31
0
O konejšivých autech a vnímání rychlosti

A teď si představ, že možná jednou umřeme! Jakože všichni!

riderhenry
17. června 2021, 22:29
0
O konejšivých autech a vnímání rychlosti

PepaSFI: Hele já bych i věřil, že by to efekt mělo. Ti lidi by se prostě vyděsili, po té zkušenosti (kdy absolutně nezvládli žádnou nouzovou situaci v autě). Najednou by poznali, jakou moc vlastně mají a jak ji neumí zvládnout. Asi spousta z nás zažila nějaký ten první smyk, kdy jsme pochopili, že to vlastně není taková pr*el. Ať už to bylo při přetaženém driftu, nebo prvním sněhu cestou do práce... Prostě je fajn zjistit, že ta hmotnost má nějakou setrvačnost, že ta fyzika pořád platí a že vlastně nechci zažívat tyhle věci mimo ten polygon, kde teď jsem. A to třeba chvilku v té hlavě zůstane uložené a trochu to zkoriguje to, že mi vlastně přijde naprosto komfortní jezdit stovkou po pěší zóně, protože je to v tom mém moderním aute pořád pohodlné...

riderhenry
17. června 2021, 22:25
-1
O konejšivých autech a vnímání rychlosti

Nevím teda, jaká 335i to byla, ale jestli E9x, tak to nemohu souhlasit. I když ta auta jsou stavěná na rychlosti 200+ km/h, rozhodně člověk velice dobře vnímá, jak auto začíná nad 200 trochu víc plavat atd. Osobně se cítím nejkomfortněji někde kolem 160 km/h, na lepších silnicích řekněme 180 km/h. Ostatní rychlosti už jsou spíš na nějaké to předjetí, aby se nezavazelo, atd., ale ne konstantní cestovní rychlost. To auto to zvládne, ale jak říkám - už to není komfortní a ta rychlost cítit určitě je. V tomhle jsou "nejlepší" motorky (kapotované). Tam bych neměl problém jet klidně 250 km/h hodinu v kuse, kdybych neměl pud sebezáchovy. Sice to člověk pozná díky proudění vzduchu okolo, ale ten stroj s tím prostě problém nemá...

riderhenry
15. června 2021, 22:23
0
Yamaha MT-07: Náhrada za mé SV?

yellec: To bude tou přestávkou. Já přesedlal z CBR 600 RR (07) a byl tam obrovský rozdíl. Samozřejmě 636R je trochu jinde, ale pořád bych hádal, že BMW je prostě jiný sport...

riderhenry
15. června 2021, 11:27
0
Yamaha MT-07: Náhrada za mé SV?

No ono je to zajímavé, jak nefunguje ta stejná zákonitost, kterou asi můžeme úspěšně aplikovat a aut, a to čím víc válců, tím lepší motor (samozřejmě jsou výjimky, ale asi se chápeme...). Já miloval vždycky otáčky, takže jakmile se vyhoupla ručička někam k 15 000, tak to bylo prostě ono. U dvouválce mi nevadil projev, ale prostě mi chybělo to, že se ten motor konečně roztočí. Takovej ten vysmívanej mixér :D No a to BMW si klidně zvedne přední kolo i na čtyřku, v tunelu s Akrapovičem a rychlořazením umí udělat fajn efekty, a ty otáčky tam taky jsou... Ale stejně, i když pojistku mám docela dobrou, tak tenhle stroj mě už fakt spíš děsil.

riderhenry
14. června 2021, 22:36
0
Yamaha MT-07: Náhrada za mé SV?

Tak tenhle článek mě krásně navnadil, jelikož si zanedlouho pojedu pro Z750 - sice jsem si motorky dávno zakázal, ale taková nabídka nešla odmítnout... :) K těm motorům - zkoušel jsem kdysi přesednout z CBR 600 RR na RSV 1000 a byl jsem tak neskutečně zklamaný, že mi vlastně udělalo radost, jak dobrou motorku (CBR) jsem si kdysi koupil. Dokud jsem teda nevyzkoušel BMW S1000 a zase se nevrátil na zem... Ale pointa - vím, že většina lidí má dvouválce za "chlapáčtější" motory. Já to v tom nějak nenašel. Prostě mi přišlo, že to jelo hůř, za to ale v celém spektru.

riderhenry
14. června 2021, 11:46
0
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

U třídy E mi velikost sedaček vzadu nevadí. Spíš nevím, do jaké míry jsou použitelné - tzn. jakou mají například "nosnost". Sám jsem část dětství zažil ve třetí řadě Laguny. Fakt si nevybavím, že bych si někdy jakkoliv stěžoval na prostor. Naopak - děti ocení perfektní výhled ven za auto :) K té technice - ona ta větší německá kombi jsou trochu jinde, než nějaká Octavie nebo Superb. Už jenom podvozek na vzduchu, což bývá u těchto aut vzadu standardem.

Zpátky k SUV, nebo šílené třídě R... Ale tak třeba mě ten S-Max nakonec i osloví.

riderhenry
13. června 2021, 23:40
0
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

No za letošek vím o jedné E63 starší generace, jedné nové (myslím už přeplňované) a jedné E55. Všechny ale už zmizely. Předpokládám, že to ale nebylo kvůli té sedmimístné konfiguraci...

riderhenry
13. června 2021, 23:12
0
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

Mám prostě raději koncepci "motor a řízení zaťežuje předek, pohon zadek". K tomu mám taky rád motory, které mají dobrý projev, fajn akustický komfort atd. Já tady nechci hanit S-Max ani jiné konkrétní auto. Spíš hledám něco, co nemá smysl pro běžný trh vyrábět. Jak jsem říkal, už tu bylo takové R63 AMG, nebo civilnější R500. Nedopadlo to... Jako ojetiny to bohužel nejsou úplně dobře hodnocená auta. Jak tu i padlo - spousta sedmimístných aut (převážně SUV, nebo třeba to Éčko) má i tu třetí řadu dost omezenou. Nemyšleno co do prostoru, ale spíš jak velký/těžký člověk se tam smí dát. X5 snad i zakazuje použití autosedaček, XC90 zatím nevím. Vzhledem k tomu, že je ideální vozit v autosedačce dítě klidně do 12 let, tak je to taky na pováženou.

riderhenry
13. června 2021, 22:44
0
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

No jo, ale i když tu zábavu opustím, tak chci prostě nějakou lepší techniku. A i to se mi zdá problém. Zkrátka považuji za (minimálně pro mě osobně) lepší a bezpečnější kombinaci nějakého dynamičtějšího motoru s pohonem buď zadní nápravy, nebo čtyřkolky, vycházející z této koncepce... Ale dopadne to asi jinak, to je asi pravděpodobné.

riderhenry
13. června 2021, 19:51
0
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

Operák určitě není pro nás. Jednak mi zatím všechny příklady vyšly dost finančně nevýhodně, zároveň nejsme ani jeho fanoušek - dle mého názoru to dost poškozuje automobilový trh pro nás - lidi, co si rádi nechají auta déle, než 2 - 3 roky (nebo záruku...). 3 ISOFIxy nejsou podmínka. Prostě jen dost místa vzadu. Jak první, tak druhá XC90 zvládnout 3 sedačky vedle sebe. Možná ne všechny, ale my používáme různé kombinace Axkidů a třeba takový Minikid je skvělý v tom, že se dá vychýlit i více do boku, je-li potřeba udělat více místa. Zrovna teď jsem šel kolem Hondy Jazz se třemi sedačkami vedle sebe. Modely netuším, ale taky docela příjemně překvapilo. Ty podsedáky občas pomůžou - mají to už dost dlouho Volva, ale bylo to myslím za příplatek, tak to není až tak časté. Ale bývá to k vidění u XC90, V70 a asi i dalších.

Pravda je, že u Mercedesu E už by ty tři sedačky problém být mohly a možná by musela jít do akce od začátku i třetí řada. Zatím nebyla bohužel šance vyzkoušet. Ale i do nové pětky se 3 sedačky vešly fakt jen hodně na těsno.

riderhenry
13. června 2021, 14:01
0
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

Mně se do těch dvou aut úplně nechce. Bojím se, že bych se i o to druhé staral až zbytečně moc a stálo by to pak nesmysl peněz, i dost času. Uvidíme.

riderhenry
13. června 2021, 11:24
1
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

No ještě před nějakou dobou jsem byl nadšený pro R500, potažmo R63 AMG (kdybych se fakt zbláznil). Pak jsem zjistil, že existuje něco jako sedmimístné E63 AMG, což už si fakt dokážu představit jako takové to poslední auto v životě, které prostě zůstane, protože by to za to fakt asi stálo a - jak se říká - už nebudou. Minimálně než se zase svět nějak promění, možná i dvakrát... Jenže za celý půl rok, co to sleduji, byla v Evropě na prodej jedna zánovní za necelé dva milióny - těch divných lidí na světě zase tak moc nebude. Ale dost vážně mám v užším výběru nějaké V6 třídy E různých cen a stáří. Těch aut je asi tak 10 v celé Evropě, ale zatím se mi to pořád líbí ze všech variant nejvíc, přestože je naprosto jasné, že to nedosahuje na praktičnost MPV. K těm extrémům bych možná zařadil i X5 M5.0d (jak E, tak i F - G je pochopitelně mimo rozpočet) - dost mě baví ta absurdita toho auta. Úplně si vybavuji, jak jsem na to plival, když to poprvé někde někdo testoval. A teď bych si to klidně koupil (kdyby to nemělo pověst nejdražšího auta na provoz široko daleko...).

V zásadě můžu říct, že existuje-li nějaké sedmimístné (a větší) auto, už jsem ho zvažoval. Pacifica je skvělá, ale objektivně bychom asi tu extrémní variabilitu až tak nevyužili - jelikož nám teď fakt strašně vyhovuje i se dvěma dětmi a psem 330i E90 (nemluvě o tom, že ve sklepě mám dva roky super střešní box Thule, který jsem panicky sháněl po porodu druhého prcka - samozřejmě nepoužitý - jen jednou, abych se přesvědčil, jak moc dobrá věc to je a pak mě hřál ten pocit jistoty, že když bude potřeba, je tam...). Popravdě jsem dospěl k tomu, že když už MPV, víc mi sedí Evropská koncepce, kdy se často v autě objeví i 3 ISOFIXy ve druhé řadě (což je jistota, že se tam vejdou i 3 sedačky - ať už na ISOFIX, nebo bez něj). Pacifica je v naprosté většině v té koncepci s pilotními sedadly. To mi nepřijde zajímavé ani u Rka od Mercedesu. Pro dospělé super, ale když chce člověk vozit vlastní děti, ocení spíš to, že třetí řadu sedadel nebude muset o pár let navíc používat. V tomhle jsou asi jak Odyssey, tak Sienna zajímavější. A naprosto chápu, proč lidi, co si tyhle auta koupí, nebo vyzkouší, můžou mít trochu problém s EU nabídkou na poli MPV (která už teda taky přestává vlastně existovat, díky SUV) a díky za tipy. Koukal jsem dokonce i na Escalade, Navigator, už zvažoval nákup jednoho konkrétního Dodge Durango 5.7, protože byl za zajímavou cenu - naštěstí už zmizel... S USA nemám problém. Víc mě děsí představa nějaké VW Touran 1.6 TDI. Ještě bych zmínil Zafiru OPC - škoda, že nebyla i v dalších generacích a nebo že se alespoň trochu víc nepovedla.

XC90 je pro mě takový fenomén. Hned bych šel do první generace, jenom kdyby nebyla už tak stará. Jsou teda auto z ročníku 2014, třeba i krásná, ale zase dát za koncepčně tak moc staré auto tolik peněz (když to není žádná technická "srdcovka"), o tom taky zatím nejsem přesvědčen. Pak je to opačné spektrum, kdy za takový hrad na kolech člověk dá 150 000 Kč a čeká, jak dlouho ještě bez údržby vydrží... Druhá generace je pro mě rozporuplné auto. Má to táta, najezdil jsem s tím něco málo a ten čtyřválec, já to prostě nedávám, při vědomí cenovky auta a konkurence... Zajímavé je, že ale kamarád, který je hodně podobně nastavený, si to v podstatě kupuje, navíc za cenu nejlevnějších Gčkových X5. V X5 se odmítl svézt, protože se bál, že by pak byl ochotný vyměnit tu bezpečnost za "lepší techniku". Nechtěl bych se nikdy dostat do situace, kdy bych si třeba mohl říct "kdybych tehdy koupil XC90, takhle by to nemuselo dopadnou". Ale zase odpustit díky tomu autu tolik technických ústupků... Prostě si přece nekupujeme auto k tomu, abychom s tím někam praštili. A je ta XC90 bezpečnější o 10 %, nebo 30 %? A co když bych v té X5 tu nehodu neměl, protože odhaduji, že projede průměrnou zatáčku o 10 km/h rychleji, než se dostane do nějaké nebezpečné situace? Nebo co když bych z té situace "ujel"? Často potřebujeme třeba předjet kamion, že...

Zatím to mám postavené tak, že hodně sleduji nabídku Mercedesů E, počítám pořad s XC90 (když mi dojde už trpělivost...) a chci se svézt s S-Maxem. Ale právě od toho moc neočekávám a myslím, že to auto ve skutečnosti bude mít blíž k nějakému Sharanovi, než ke "sportovnímu" autu. Zároveň koukám po aukcích a prostě když se objeví něco, co by byla hloupost nekoupit, zkusím asi cokoliv. Taky plánuji konečně víc zkusit X5 od známých, ať to dokážu ještě lépe zařadit k té XC90.

Poslední možnost - zase nacpat další peníze do 330i a přikoupit třeba nějakou V40 k tomu :)

riderhenry
12. června 2021, 22:35
-1
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

Vidíš to, tak já mám necelé 3 řvoucí spratky a k tomu i toho neposlouchajícího čokla. A S-Maxu se trochu lekám, respektive toho jeho (dost možná blížícího se) vlastnictví. Je to jakoby taková ta "jasná volba" - rád řídíš a máš "příliš mnoho" dětí? Ještě že je tady S-Max. Ale na mě to prostě působí pořád strašně přízemně. Hlavně ty motory, ale i koncepce... Kéž by existoval ještě Mercedes R(63 AMG) nebo BMW fakt udělalo MPV, které by se sice nedalo asi nikomu prodat (to se jim vlastně povedlo), ale řídilo by se prostě skvěle (to už moc ne...). Respektive mělo by řadovou šestku a pohon zadní nápravy (samozřejmě s připojitelným předkem - nechceme se přeci zabít!)... Moc si nedokážu představit, že bych přesedl z 330i E90 a mohl tak nějak potvrdit, že s S-Maxem je sranda a vlastně se těším na každou cestu. A to klidně i s tím nejvýkonnějším benzínem, co sice nemá zase až takový výkon a dynamiku, ale spotřebou dá rád zavzpomínat na dvacet let staré třílitry (cca 12 litrů).

Bohužel - a to musím fakt zdůraznit - vypadá to spíš na SUV. Když už teda vozit rodinu v nudné krabici s "blbou" koncepcí, tak ať je to alespoň bezpečně = XC90. Chcete si zachovat dynamiku a alespoň občas zavzpomínat na to, jak fajn může být auto i s rodinou (ale tehdy jen se dvěma dětmi) řídit? X5 s nějakým výkonnějším agregátem. Ale rozhodování to není vůbec lehké.

riderhenry
11. června 2021, 23:04
0
13 minut někdy nestačí

Ne, ten by tam zrovna nezapadl :D

riderhenry
11. června 2021, 17:59
7
13 minut někdy nestačí

Fajn informace "od zdroje". Osobně nemám tvorbu pana Klusáka moc rád díky jeho přístupu k prezentování informací. Ostatně i jeden z účinkujících přiznal, že dokument je až moc přehnaný, což se mu osobně nelíbí, ale může to působit o to "efektivněji" na citlivější povahy (což jsme si za poslední rok a 3 měsíce mohli krásně vyzkoušet...). Jeho dokumenty jsou až moc "hodnotící". Přestože jsou to témata zajímavá a často ne úplně probádaná, většinou mě spíš naštve, jak extrémně vyznívají. Například jde najít "méně blbého" nácka (nebo co to bylo), který utvoří asi objektivnější pohled na tenhle svět. V tomto dokumentu zase nemusel být ne úplně inteligenčně obdařený jedinec, fandící korejským autům, protože rozhodně nepředstavuje tak zásadní skupinu řidičů, aby měl dostat prostor na takovou dobu. Ale hrozně dobře to samozřejmě pomáhá dotvořit ten žádaný pohled...

A takové ty věty "jakmile sedneš za volant, jsi jednou nohou v hrobě/kriminálu". Tak to promiňte, ale to je tak moc přehnané, že už to ani horší být nemůže. Vlastně teda díky způsobu fungování represivních složek je ten kriminál asi docela reálný, ale to nemá s nějakou společenskou nebezpečností moc co dělat... V ČR jsou jedny z nejbezpečnějších silnic na světě. Německo má nejbezpečnější dálnice na světě. Ano, konkrétně pak ty s NEOMEZENOU RYCHLOSTÍ. Za mě by bylo spravedlivé, kdyby se třeba i taková informace v dokumentu objevila. Jen ať divák přemýšlí a udělá si obrázek sám.

Můj pohled je takový, že rychlost nezhoršuje bezpečnost na silnicích vůbec. Rychlost jen zhoršuje následky nehod, bo fyzika... Ale samotná rychlost naopak zvyšuje pozornost řidiče (není-li pod vlivem...) a věřím, že větší šance samotné nehody je právě při rychlosti nízké. To potvrzují i nejčastější příčiny dopravních nehod, což je pravidelně nevěnování se řízení. A to s vysokou rychlostí spojené moc nebývá, spíše naopak... Neříkám, že máme jezdit ve městě 100 km/h a tvářit se, že se chováme bezpečněji. Ale rozhodně je lepší jet na padesátce 60 km/h a sledovat okolí, než poloviny pozornosti směřovat k tachometru a jet povolenou rychlostí. A především - rychlostí omezení brát jako doporučení, nikoliv jako SPRÁVNOU rychlost. Že je ve městě 50 km/h dovolených neznamená, že nemůžu jet pomaleji, když si u silnici hrají děti. Naopak ale i rychleji, jsou-li 3 ráno a nejedu okolo hospody...

V podstatě všechna data, která jsem kdy viděl, a souvisí s porovnáním rychlostních (a dalších dopravních) omezení a bezpečnosti na sinicích, vycházejí právě lépe pro dopravní rozvolnění.

riderhenry
11. června 2021, 15:15
0
Citroën C4: Stylovka pro každý den

Však jo, proto do toho rád kopu :) Blbý je, když to stojí peníze a další "prostředky" i většinovou společnost. Ale co už.

riderhenry
11. června 2021, 11:05
0
Citroën C4: Stylovka pro každý den

Ono to Brno je asi fakt strašně divné místo k životu. Mám kolem sebe řadu lidí, kteří kupují auta běžně s částkami přes milión korun a nikdo z nich nikdy nepřemýšlel o žádném autě, které by nemělo spalovací motor. Ať už jsou to lidé, co autům rozumí, nebo naopak vůbec. A ať už jsou to velká SUV, nebo přibližovadla do města, která rozváží děti do školek atd. Zatím jsem to vnímal vždy tak, že někdo takové auto možná chce, nikoliv ale potřebuje. Protože těžko lze potřebovat něco, co je objektivně velice drahé s argumentací levnějšího provozu, ale přitom se to v zásadě nemůže snad prvnímu majiteli nikdy cenově vrátit.

Ekologickou stránku věci asi nechme raději stranou...

riderhenry
10. června 2021, 23:29
-1
Citroën C4: Stylovka pro každý den

Tak to já teda vůbec na elektrickou verzi zvědavý nejsem :D To je povinná věta na závěr, aby dostal web nějaké razítko, nebo to fakt někoho zajímá? Evidentně znám asi jenom samé divné lidi, kteří budou co nevidět postaveni mimo zákon...

riderhenry
09. června 2021, 21:50
0
Suzuki Swift Sport Hybrid: Těší mě, pane Kompromisní

Euroúředník se nažral, Swift zůstal, jen cenovka nikoliv...

riderhenry
27. května 2021, 21:42
1
Autíčkář se ptá: Sdílená mobilita?

Tak já začínal na motorkách a pak měl s mokrým řidičákem MX-5 a ano, to auto mě vyškolilo a spoustu věcí naučilo. Samozřejmě v nějakém novém autě bych byl víc v bezpečí, ale možná bych sice neskončil v hodinách v poli, ale někde omotaný o sloup, protože bych neměl problém jezdit 150+ v nevhodných situacích, kde novodobá auta řidiči úplně nedají tu zpětnou vazbu, že jede moc rychle. Po týdnu s novou 5er tohle fakt musím potvrdit - s tím autem není problém jezdit všude poloivnu nad limit bez jakéhokoliv divného pocitu, natož pocitu nebezpečí. Ale jestli je lepší narazit ve 100 km/h ve starší MX-5 nebo ve 150 km/h v novém autě?

Tohle nejde zobecnit. Spíš je jasné, že carsharing kluci s mokrým řidičákem neuživí, bo na to nemají. A rodiče jim to platit chtít nebudou (myšleno průměr - ten, který běžně dětem auta nekupuje...).

riderhenry
26. května 2021, 21:42
1
Opel Zafira Life 2.0CDTi Elegance: Co je vám po tom, kolik vozím krámů...

ransom: náhodou super projekt na hithit - konzole na brokovnici, kotvená ISOFIXem :D

riderhenry
26. května 2021, 11:41
3
Autíčkář se ptá: Sdílená mobilita?

Tak určitě. Takže když pro mě bude pohodlnější nebo chvilkově "efektivnější" vzít plachetnici a sklouznout se po vodě, tak to taky zadotujeme, abych ji pak mohl nechat zase někde na místě a někdo to po mě uklidil? A budeme se tvářit, že tak je to správně? MHD raději nechme být, to je téma samo o sobě.

Ono většina lidí volí dopravní prostředek tak, aby vyhovoval jejich potřebám. Často to je mix, může to být třeba i kombinace kola, auta, MHD, občas Uber. Proč by to měl někdo dotovat? Když chci mít vždy možnost té nejlepší možné dopravy v daný čas, prostě budu muset zaplatit asi logicky víc než člověk, který je ochotný se omezit třeba jen na MHD, aby ušetřil.

riderhenry
26. května 2021, 11:29
0
Autíčkář se ptá: Sdílená mobilita?

Tak 6 a 4 je sakra rozdíl :D

riderhenry
25. května 2021, 22:33
2
Autíčkář se ptá: Sdílená mobilita?

Jenom si to párkrát řekněte nahlas: Stát dotuje miliónovými částkami půjčovnu jízdních kol. A znovu. Menší zlo? Tohle je spíš špička ledovce toho "zla".

riderhenry
25. května 2021, 13:47
0
Autíčkář se ptá: Sdílená mobilita?

To úplně nesouhlasím. Lidé tohoto věku většinou ještě nemají pojem o nákladech na provoz auta a tak nebudou mít asi tendenci akceptovat docela vysoké ceny za "šérování". Typický příklad je takový, že koupí auto, nestará se, leje jenom benzín, a ono ho to vychová...

Takže jo, smysluplný možná ano, ale těžko aplikovatelný.

riderhenry
25. května 2021, 13:45
1
Autíčkář se ptá: Sdílená mobilita?

Krásně z toho dýchá ta ekologie a zelená budoucnost :D

riderhenry
25. května 2021, 13:44
0
Autíčkář se ptá: Sdílená mobilita?

Zase když do těch cen započítáte případnou prodejní cenu skůtru, asi se to zase nakloní nákladově v jejich prospěch. Jinak to nebude vycházet nikdy dobře, díky většinou minimálním nájezdům.

Nám to u auta vychází 16 Kč/km, ale započítám-li aktuální zůstatkovou hodnotu, jsem na 10 Kč/km.

riderhenry
25. května 2021, 13:40
2
Autíčkář se ptá: Sdílená mobilita?

Přesně tak. Když už jednou auto máš, tak fakt nemusíš počítat do km amortizaci (jestli teda někomu nevystavuješ fakturu...). V reálném světě tě fakt ojetina nestojí méně o každých nenajetých 10 000 km. Chápu, že tam, kde by člověk jinak jel taxíkem (nebo Uber, Bolt atd.) může být carsharing levnější, ale jinak těžko (to bychom museli všichni jezdit Zondou...). Obávám se, že nebýt aktuální "zelené" vlny, která je tlačená už bohužel asi fakt ze všech stran, nic takového by nevzniklo. Respektive ne v takovém měřítku. Ale jelikož slýchávám často od lidí, že jim i nakupování přes rohlik.cz šetří peníze, tak se nedivím asi ničemu.

riderhenry
20. května 2021, 23:58
1
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

Za mě určitě ještě X6 (a její "kopie" od konkurence), Koleos a všechny ty "auta" od 15ti let. Potom trochu bojuji s kategorií MPV/rodinných dodávek/SUV.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Tahoe  1996
Chevrolet Tahoe

1996 rok výroby
180 koní výkon
6 473 ccm objem

Cadillac Eldorado  1976
Cadillac Eldorado

1976 rok výroby
230 koní výkon
6 999 ccm objem

Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4 2000
Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4

2000 rok výroby
270 koní výkon
5 400 ccm objem

Cadillac Brougham ď Elegance 1988
Cadillac Brougham ď Elegance

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford E250  1967
Ford E250

1967 rok výroby
168 koní výkon
5 700 ccm objem