načítám data...

riderhenry

JménoPetr Blahůšek
BydlištěBrno-město
Registracepřed 7.2 rok.
Poslední aktivitapřed 5.6 hod.
Komentářů u článků639
Pozitivních komentářů u článků258
Negativních komentářů u článků42
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

riderhenry
28. listopadu 2022, 21:55
0
Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Škodovka, jak má být

Já dal schválně dvě alternativy (sedan/kombi a malé MPV). Hele ono když tě něco baví/rozumíš tomu, možná vidíš trochu víc, než lidi, kteří to mají naopak. No a i ti si kupují auta. Nevím, proč ironické narážky v podobě nějaké kampaně proti danému modelu. Schválně se zeptej nějakého majitele původního Renaultu Koleos, proč si to auto koupil, a pak ho zkus konfrontovat s výsledky testů a hodnocení (tedy s tím, že to je objektivně špatné auto). Myslíš, že to uzná? Asi těžko. Pravděpodobně bude s autem i tak spokojen, protože je to "to jeho". Většinou jsou s auty z nějakého důvodu nespokojení právě "petrolhedi", kteří auta zkrátka víc vnímají a hodnotí... Tak proto se jim asi moc Karoq líbit nebude.

riderhenry
28. listopadu 2022, 13:30
2
Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Škodovka, jak má být

Vyšší auta jako kvůli posedu/nastupování, nebo jakože drsnej offroad? Protože to druhé žádná Škoda nenabídne a to první naopak nabídne zrovna tak ten Touran, a spousta dalších aut, aniž by s tím třeba nesla ostatní negativa Karoqu.

riderhenry
27. listopadu 2022, 22:26
1
Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Škodovka, jak má být

No když budeme předstírat, že nejde koupit auto jinde, než u koncernu, tak pro "normální" lidi bude lepší Superb a pro rodiny zase třeba Touran (dokud ho nezaříznou), který nabízí úplně jiný vesmír, co se praktičnosti týče, přitom je ve všech parametrech (dynamika, spotřeba, rozměry, cena) srovnatelný. Takže jediný argument pro Karoq je nějaký pochybný "styl", což může fungovat možná u nás, kde je stále Fabie Monte Carlo z hlediska image něco jako Lambo, pro borce v hospodě... Ale objektivně to prostě smysl nedává. Jako celá tato kategorie aut. Ano, velká SUV jsou v určitých ohledech zajímavá a mohla by existovat i vedle rodinných MPV, ale tohle nemám jak obhájit. Ale jestli za to zákazník rád zaplatí, tak samozřejmě jen tak dál.

riderhenry
17. listopadu 2022, 19:37
0
Volvo EX90 a 5 věcí, na které se těším

IIHS hodnotí daleko více věcí, než jenom "fyzickou bezpečnost" posádky. V nárazech je Volvo jednoznačně top značka. Ale chce to chtít hledat, ne pořád brát jako argument nějaké hodnocení, kde hrají roli světla (ne že by to nebylo podstatné, ale...), nebo jak jsou dobře značené ISOFIX na sedačkách... ADAC taky při testech dětských sedaček dá nejbezpečnějším (protisměrným) sedačkám špatné hodnocení, protože mají horší kvalitu plastů, a vyhraje to sedačka, ve které se každému dítěti do 4 let zlomí vaz při nárazu určitou rychlosti... Bohužel, svět takhle nefunguje, stále se musíme nejlépe rozhodovat sami a nespoléhat na ostatní.

Btw. Volvo nemám a ani ho neplánuji kupovat, naopak jsem měl BMW a teď plebejský VW...

riderhenry
17. listopadu 2022, 16:05
-1
Volvo EX90 a 5 věcí, na které se těším

HeavySmoker: Pilot asist vnímám spíše jako komfortní funkci, než bezpečnostní. Ale máš pravdu - samotného mě V90 CC po faceliftu dost dostala, jak (ne)fungovali asistenti a auto třeba řidiče neupozornilo, že vypíná pilot asist asi díky vyšší rychlosti a prostě najednou jelo mimo pruh bez jakéhokoliv upozornění - jen se změnila barva ikony... Pak se mi (stejně jako 5er BMW) zastavilo se škubnutím a probuzením dětí při parkování na trávě, protože auto identifikovalo překážku, takže full brakes kvůli stéblu trávy... Jestli existuje někdo, kdo tyhle asistenty běžně nevypíná, tak souhlasím s tím, že minimálně BMW je v tomhle dál, pravděpodobně i ostatní Němci a možná i zbytek "prémie". Nechám na posouzení každého, do jaké míry jsou pro něj důležité - mě spíše obtěžují a vypínám je. K té bezpečnosti skutečné, tedy pasivní. Přiznávám, že jsem fanda BMW jak starších, tak nových. U Volva tu značku respektuji především díky modelům předchozích generacích, kdy jsem ta auta bral jako takové nejlepší volby pro běžné lidi, kteří chtějí dobré rodinné auto. A to platí i dnes, na trhu mladších ojetin. Ale ani u nových generací nedám dopustit na bezpečnost. Schválně si vyhledej na YT videa ze small overlap testů IIHS a zkus najít jinou značku, u které všechna auta dostala nejlepší hodnocení nárazu (včetně dnes už 30leté první XC90!!!). A hlavně je dobré vnímat způsob, jakým se auto při nárazu chová. Volvo snad vždy ""odhodí" přední kolo, které se sveze po karoserii, a auto pokračuje dál = minimum energie působí na posádku. Tohle není náhoda. Zatímco u Audi/M-B/BMW/Lexusu atd. to je jednou průměr, jednou super, jindy katastrofa. Pointa je, že tento crashtest se objevil relativně nedávno a tak na něj auta nebyla "konstruovaná" (viz ta první XC90). A tak se dalo trochu více orientovat v tom, kdo auto staví na crashtest a kdo na skutečné nehody (small-overlap vychází ze statisticky nejčastější varianty nárazu - s malým překrytím obou aut). Testy NCAP jsou naprosto neobjektivní především díky tomu, že dávají nesmyslnou váhu asistentů. Viz kauza Dacie, která měla nárazové testy srovnatelné s Oplem Mokka a dalšími auty (neříkám, že skvělé, ale žádné drama taky ne), ale díky výbavě proběhlo internetem, že v tom autě budou umírat lidé po tunách, protože to má málo hvězd...

Rád jsem lidem také posílal video "Volvo XC70-Volvo's excellent safety proved in the crash" - není to úplně vědecké, ale zase je tam to drama...

Téma bezpečnosti je celé složité v tom, že jsou určitá zažitá klišé, které přiživují všechny strany příběhu - novináři, média, "znalci" v hospodách... Je to podobné, jako když dnes lidem člověk propaguje protisměrné autosedačky, které zkrátka JSOU bezpečnější (tuším o 80 %), než posměrné sedačky. Ale kolik lidí k tomu dospěje samo? Kolik lidí se rozhodne "špatně", i když tyto informace mají? Přitom nejde o peníze, ani nic jiného. Kolik lidí dnes a denně špatně poutá děti a/nebo sedačky? Já za svých 6 let "rodičovské aktivity" našel jen jedinou rodinu, která by tohle zvládala správně. Mimochodem, schválně jaké autosedačky nabízí Volvo v rámci originálního příslušenství...

riderhenry
17. listopadu 2022, 13:49
-1
Volvo EX90 a 5 věcí, na které se těším

No jakoby snad Volva motor měla... Samozřejmě nejsou jediní, kdo je schopný dát do podobného auta čtyřválec, ale většinou si člověk může připlatit ještě za větší motory. Ale to už je ohrané téma.

K tomu EyeSight - já s tímto nemůžu souhlasit. Subaru prostě jede marketingově téma bezpečnosti. Srovnávat Subaru, které akorát vzalo do marketingového (a možná nadprůměrně fungujícího - nemůžu soudit) balíčku systémy, které jsou na trhu dávno dostupné, s Volvem, které kromě inovací na poli aktivní bezpečnosti (kdy zkrátka často jejich auta mají systémy, které konkurence uvede až v dalších generacích) především svoje auta staví od začátku tak, aby byla bezpečná, nějak nedokážu. Tzn. ne aby uspěla v nárazových testech, ale aby v nich přežila posádka. Jsme zvyklý, že většina lidí toto nevnímá a myslí si, že když Mercedes má 5* NCAP, tak bude stejně bezpečný, jako to Volvo. Bohužel se to objevuje už u novinářů (ono to není asi tak jednoduché vyprostit se ze světa brožurek a prezentací).

riderhenry
16. listopadu 2022, 16:06
0
Volvo EX90 a 5 věcí, na které se těším

Po zkušenostech s některými modely Volva aktuální nabídky, které jsou po svém faceliftu objektivně horšími auty za více peněz, tak se na EX90 určitě těšit nebudu. I kdyby to bylo spalovací auto, vypadalo normálně a mělo funkční interiér, což se zjevně ani náznakem nekoná. Oblíbenost Volva u redaktorů plně respektuji, ale moc jsem to nikdy nepochopil, když jsem ta auta následně sám vyzkoušel.

Ale jo, bezpečné to bude pravděpodobně nejvíce minimálně v rámci kategorie, možná "úplně na celém světě". V tomhle zase má Volvo opravdu zatím čistý štít a ostatní (Subaru a spol.) jenom spoustu marketingových keců.

riderhenry
04. listopadu 2022, 13:35
1
Zavřete oči, odcházím... Jaká auta nám příští rok řeknou definitivní sbohem?

Souhlasím, jen ten horizont bych viděl spíš tak na 10 let, možná 20. S ohledem na výrobní cykly a plánování korporátů + vládní kroky k tomu.

riderhenry
03. listopadu 2022, 16:40
8
Zavřete oči, odcházím... Jaká auta nám příští rok řeknou definitivní sbohem?

VK: Šetří se proto, že auta uměle zdražují díky "ekologickým" regulacím a tak automobilky dělají všechno možné, aby zachovaly ceny "přijatelné". Přesto jsou však auta extrémně drahá. Ze stejného důvodu (minimálně částečně) končí některé modely, protože když se do strategického rozhodování promítnou různé "zelené pokuty", najednou přestanou být některé modely rentabilní. Ale to mluvím o EU trhu - jak je to v USA úplně netuším.

riderhenry
27. října 2022, 11:46
-1
Hyundai Staria Luxury: Vypadá božsky, ale dokáže říct souvislou větu?

kotzitzaq: Popravdě jsem to nevěděl, ale vůbec se nedivím. Pak by se klidně mohlo stát, že bude vlastně lepší volbou slabší verze dvoulitru (skrz spotřebu a spolehlivost). A to nemůže být "dynamicky optimální".

3.5 V6 benzín bych v tom zrovna nechtěl vůbec. Asi teda lepší, než tam mít přeplňovaný benzínový dvoulitr, ale zrovna v takovém autě nafta dává smysl.

riderhenry
26. října 2022, 23:08
3
Hyundai Staria Luxury: Vypadá božsky, ale dokáže říct souvislou větu?

Zkrátka jsme si opět potvrdili, že ideálním rodinným vozem je Audi SQ7. Nějak to už delší dobu tuším, ale z finančního hlediska se člověk občas nechá zlákat i nějakým tím korejcem :D

Faktem je, že za tyhle peníze stejně větší motor (myslím?) nikdo nenabízí. Takže v tomhle ohledu je to prostě fajn nabídka. Že se dá koupit V 300d je fajn, ale cenově už je to docela skok. Kouzlo tohoto auta vidím v tom, že je relativně rozumně použitelné s větším prostorem, než nabízí nějaké "rodinné" SUV, a to možná dokonce i při nižší ceně. U třídy V už bych právě díky ceně koukal spíš po těch SUV, které jsou mi (z pohledu řidiče) pořád ještě daleko sympatičtější. Takže za mě příjemné překvapení, ale objednávku jsem zatím neposílal.

riderhenry
26. října 2022, 21:33
2
Hyundai Staria Luxury: Vypadá božsky, ale dokáže říct souvislou větu?

jazet: Viděl jsem to stejně a vlastně jsem slavil, že to má alespoň 2.2 motor. Ale pak jsem se podíval na váhu... Jelikož mám na "koně a newtona" naprosto stejně výkonné 2.0 TDI v Touranu, tak jsem si vlastně uvědomil, že to asi fakt bude dost dýchavičné, hlavně když se chudák naloží. Protože i v Touranu je znát třeba jen 100 kg náklad. Představa 700 kg nadváhy je už trochu děsivá. Ale tak když do kdejakého prémiového Volva "za tři míče" dávají vlastně menší objem, tak asi dobrý :D

riderhenry
26. října 2022, 10:42
3
Hyundai Staria Luxury: Vypadá božsky, ale dokáže říct souvislou větu?

Pár dnů zpátky jsem ho potkal na dálnici a auto vyvolává podobné reakce, jako když projede Ferrari. Fakt to je zajímavé, i když krásné bych to úplně nenazval (vybírat si podle vzhledu, tak za mě asi Mercedes, v této kategorii). Daleko více mě zaujala cena. Vůbec bych nečekal, že celkem solidně vybavené auto s rozumným motorem a pohonem by se dnes dalo koupit za nějakých 1 100 000 Kč bez DPH. A to vyloženě ve stavu, kdy bych tam už nic navíc nepotřeboval (uvažuji devítimístnou konfiguraci). Mazec. Jenom se ještě oprostit od určité animozitě ke značce...

riderhenry
17. října 2022, 11:27
1
Ptejte se: Zábavné rodinné kombi za 800 tisíc

Beran: Mříž mám na Tourana a je naprosto super - jak je to OEM, tak to mají vychytané a nebál bych se bezpečnosti. Samozřejmě to nevydává ani žádné zvuky atd. Cena tuším lehce pod 10 000 Kč. Já měl obrovské štěstí a pár dnů před dovolenou jsem to sehnal snad za 1 500 Kč použité. Instalace 30 minut. Samozřejmě to pak vylučuje přepravu dlouhých předmětů, ale když máš v autě 3 sedačky se složitějším kotvením, tak už i to dost omezuje. Jak moc je to běžně rozšířené nevím. Nicméně nejelegantnější mi přijde řešení vysouvací síťky nebo sklápěcí mříže (to byla doména starších Volv), protože to je praktičtější. A to mi u některých "levnějších" kombi chybí.

riderhenry
14. října 2022, 20:45
0
BMW 223i Active Tourer: Nová ergonomie v praktickém balení

Bohužel jsem neměl možnost vyzkoušet osobně - dříve se naskytla výborná příležitost na koupi jiného auta. Ale nepřijde mi, že by Gran Tourer mohl konkurovat co se prostoru týče. Druhá řada působí dost úzce. Že bude třetí úplně nouzová nevadí - to dětem stejně vadit nebude minimálně 10 let, což je poměrně dlouhá doba. Předpokládám, že i se třetí řadou to bude auto spíš pro šest, což je za mě strašná škoda. I přes toto negativum si stále myslím, že jsou to podceňovaná auta, ale osobní zkušenost chybí...

riderhenry
14. října 2022, 20:40
0
Ptejte se: Zábavné rodinné kombi za 800 tisíc

Beran: To ani ne, v BMW 3er se nevejdou asi žádné 3 sedačky vedle sebe, ani když jsem oddělával výplně polstrování na krajích zadní lavice. Stejně tak Gčkové BMW 5er nejde použít, dokonce ani k ve Volvu V90, kde jsem doufal už o něco víc. A v takovém VW Touranu aktuální generace je mezi dveřmi a sedačkami jen pár cm. Takže si dokážu představit, že nějaké méně kompaktní sedačky by se nevešly taky. ISOFIX používám jen uprostřed - člověk pak ví, že je dobře vystředěná :) Ale to se bavím o protisměrném cestování, ze kterého nejsme ochotni slevit asi ideálně do nějakých 7 let. Kufr má trojka na svou velikost asi OK, využitelnost je na sedan dobrá, ale teda malý objektivně je. A to nejen ve srovnání s nějakou Octavii. Hlavně ten otvor je malinký. Ale třeba zde zmiňovaný dvojkočár Easywalker Duo se tam nacpat dá, když se sundají kola. A to třeba do Golfu nacpat nepůjde zase nikdy. Ale mně hlavně chybí komfort sedanu - jak si jednou člověk zvykne na to, že všechen hluk z kufru neslyší vůbec, nebo jen velmi izolovaně, zákonitě mu bude každý kombík lézt na nervy hýbajícím se nákupem atd. Podobně super je, že do toho člověk může dát cokoliv a nebát se, že na brzdách nebo při nehodě mu to zabije děti vzadu. Což vnímám jako velký problém hlavně u levnějších kombíků, kde je roletka a nazdar. Takže buď skládám věci po roletku a doufám, že to vydrží, nebo nejsem úplně tak zodpovědný, jak bych asi měl být, co se bezpečnosti týče. Možná už ty vysunovací sítě a další vychytávky nejsou dnes věcí jenom prémiových značek, ale já to zažil zatím jenom tam (Volvo, BMW, Mercedes).

Tak třeba tazatel dostane větší odvahu zkusit GTI ponechat i pro dvě děti a bude ve finále rád.

riderhenry
13. října 2022, 22:07
-1
Ptejte se: Zábavné rodinné kombi za 800 tisíc

Jacob13: Chápu, nejde o to někomu nutit svůj pohled na věc, ale spíš dát inspiraci. Protože pro většinu lidí, co je baví auta a řízení, je tohle celkem velký problém a představa té výměny není něco, co by bylo příjemné, ale co se prostě musí udělat (a právě to tak úplně nemusí být vždy pravda - to je ta pointa). Kdybych měl poradit v rámci zadání "zábavné rodinné kombi", za mě BMW 540i. Ale spíš bych řešil kritérium "vejdou se tam 3 autosedačky?", což vylučuje i naprostou většinu (možná všechny) kombíky, včetně zmiňované aktuální 540i, a na výběr už jsou jenom MPV a pár SUV.

riderhenry
13. října 2022, 21:07
-2
Ptejte se: Zábavné rodinné kombi za 800 tisíc

Je to tak, kvůli dětem není třeba měnit auta (v 90 % případů). Ale je to takový zažitý scénář, bez kterého by možná automotive zkrachoval :D Rodinnější auto už je potřeba uvažovat při 3 dětech, obzvlášť když člověk chce vozit děti v bezpečí co nejdéle (protisměrné sedačky apod.). Ale dvě děti se dají v pohodě odjezdit i s Fábií. Golf GTI je ve skutečnosti naprosto super kompromis. Samozřejmě kdyby existoval ve verzi kombi, tak nic proti tomu. Ale srovnávat s GTI Kiu Proceed nebo snad dokonce s přehnaně glorifikovanou Mazdou 6, to bych si teda nedovolil ani z parníku. Spíš bych počkal na případné další potomky a pak už se holt vzdal zábavy a koupil plnotučný rodinný přepravník, kdy už to asi moc jinak reálně nejde (když člověk nechce koupit Multimac, což je stejně nejlepší scénář :D ).

riderhenry
13. října 2022, 21:04
-1
Ptejte se: Zábavné rodinné kombi za 800 tisíc

Beran: Naprosto souhlasím. Na dvě dětí Golf GTI bude stačit, stačí trochu víc přemýšlet. Rozhodně se nevyplatí kupovat nové auto kvůli tomu, abych se párkrát do roka pohodlněji vešel. Vozili jsem 3 děti v trojkovém BMW sedan naprosto v pohodě. K výměně auta mě v podstatě donutilo to, že jsem se styděl, v jakém nekomfortu jezdila přítelkyně mezi autosedačkami. Ale na dvě děti úplně v pohodě. Takže auto neměnit a užívat si dál, protože nic "rodinnějšího" nebude srovnatelně zábavné (nemluvíme-li o E63 AMG apod.).

riderhenry
29. září 2022, 20:02
4
Autíčkářův týden: Nové eMko od BMW, hybridní AMG a švédská legenda v novém

Kdyby tenhle článek někdo napsal v roce 2010 na prvního dubna, nevěřil by mu ani jeden člověk... Fakt haluz. BMW kontroverzní až hrůza, ale zase s fajn technikou (asi?). Možná to zachrání trochu nějaká normální barva a tmavé dekory těch cingrlátek. Ale asi ne. Mercedes je naopak krásný, ale ten čtyřválec může být nejlepší ze všech, ale AMG bylo vždycky o objemu a motorech. Tak bych doufal, že se udrží co nejdéle to půjde... A Volvo s velkou slávou po 7 letech představilo nový model, který má jiná světla :D Ale chápu, že to bude asi docela revoluce. Na rozdíl od autora se na to auto ale vůbec netěším (což říkám o novém Volvu myslím vůbec poprvé v životě).

riderhenry
21. září 2022, 17:58
4
CUPRA Formentor 1.5 TSI DSG: Téměř dokonalé flamenco

Za mě jsou Cupry nejlepší koncernová auta, protože podle snad všech testů, co jsem četl/viděl, jsou to bez výjimky výborná auta, přitom příplatek oproti adekvátním VW/Seatům apod. není zdaleka tak velký, jak by se dalo čekat. Že jsou obecně všechna auta aktuálně předražená je věc druhá. Obzvlášť s ohledem na kvalitu u některých modelů (viz nedávný test VW Caddy).

riderhenry
14. září 2022, 13:05
0
Škoda Octavia IV 1,5 TSI DSG e-Tec Combi: Firemní a rodinný dostavník počtvrté

No zrovna moje zkušenost je od obchoďáka, co za mnou jezdí. Ale za mě teda právě ještě horší scénář někde na cestě k moři, ve 3 ráno, spící děti v autě atd. Já se musím přiznat, že mě nikdy auto ještě nenechalo ve štychu. Vyjma defektu, který jsem si navíc způsobil sám. A to mám celoživotně průměr stáří přes 10 let. A pak si vezmeš novou Octavii a máš to dvakrát za rok. A budou asi i horší. Třeba se k tomu dostanou i investigativní novináři :D

riderhenry
13. září 2022, 11:42
2
Škoda Octavia IV 1,5 TSI DSG e-Tec Combi: Firemní a rodinný dostavník počtvrté

Známému se toto stalo dvakrát, bohužel nepomůže vůbec nic, jen odtahovka, servis... Nebylo to o baterce, ale prostě auto nechtělo... Neuvěřitelné na tom je, že výrobce o tomto musí vědět, stejně je ochoten takto auta prodávat, a to celkem masově.

riderhenry
30. srpna 2022, 13:41
-1
Ssangyong Korando: Levné, nikoli laciné

Beran: hodně bych se bál, že to nebude legální, co se dovozů ze zemí mimo náš svaz týče. Ostatně dnes už není legálních spousta věcí, která by byla před 20 lety nemyslitelná (třeba přijet na STK s nasazenými kryty kol...). Jinak zkušenost mám podobnou. 23 letá Mazda jenom rezaví, občas se podělá něco za pár korun. 13 let staré (údajně strašně nespolehlivé BMW) vyžadovalo preventivně lepší údržbu, ale měnily se pořád jenom spotřební věci, i když už dražší. No a 5 let starý VW 2.0 TDI? První servis 30k za "pár věcí okolo", po měsíci ježdění do práce kontrolka DPF... Přitom vlastně velice spolehlivé auto, v porovnání s horší dobovou konkurencí. A to pořád není ještě úplně "aktuální kus techniky", ale spíš výběhový model.

riderhenry
29. srpna 2022, 21:44
3
Ssangyong Korando: Levné, nikoli laciné

Zrovna jsem vrátil na víkend zapůjčené Volvo V90 CC. Auto za cca 2.5 miliónu. Na dálnici se sám vypíná asistent jízdy v pruzích - bez varování. Prostě najednou auto jede třeba do kamionu nebo svodidel, přestože se před tím tvářilo, že by člověk mohl pomalu bezpečně usnout za jízdy. Při couvání do garáže mi auto málem zlomilo vaz + způsobilo infarkt k tomu, protože najednou zaznamenalo trs trávy a "nouzově" zabrzdilo. Start-stop už nejde vypnout, bo je to ten hybrid (jako by to snad nebylo jedno). Nelze nastavit tuhost podvozku, natož charakter pohonného ústrojí, protože to prostě někdo tak rozhodl. Takže máme příplatkový vzduchový podvozek, akorát že ho nemůžeme využít na 100 %. Jo a ten mildhybrid? Trochu uspěchaná jízda po městě a 11 litrů? Podotýkám víkendové Brno, žádné kolony, zajeté auto. Naprosto nechápu. A trasa 150 km dálnice + okresky cca 8 litrů. Odezva na plyn 2 vteřiny, elektromotor neelektromotor. Pokrok nezastavíš. A když pak člověk zjistí, že v manuálním režimu se řadí + doprava a - doleva, už nezbývá než se jenom smát. Ale v recenzích prej asi super volba. Jediná kritika zaznívá snad na infotainment od Androidu, který by neměl být spíš vůbec legální (když se odhlásíte třeba z účtu, auto se "restartuje" :D ). A to mám jinak Google docela rád (používám skoro všechny jejich služby, včetně telefonu...). Představa, že si tohle koupí "jablíčkář", no to musí být vyloženě na oslavu... Takže tu máme auto, které je strašně drahé, ale horší, než jeho předchůdce (myšleno ne starší generace, ale jen model před faceliftem...). V jádru jinak fajn věc, příjemný interiér, podvozek asi tak o 50 km/h rychlejší, než by po něm průměrný majitel kdy mohl chtít... Ale někdo ho nějak po cestě úplně pokazil. To se hádám jen tak nevidí ani v dnešní době. Ale prodeje věřím, že to má stále rekordní (podle počtu nových aut dané značky v ulicích). Jo a Volvo mám obecně upřímně rád (bez ironie).

Ještě do faceliftů aktuálních modelů jsem si nějak dokázal představit nějaké nové BMW. Třeba dost neoblíbená 850i je pro mě naprosto skvělé auto, akorát samozřejmě nesmysl jako hrom. Ne proto, že by ta auta šla provozovat snad 50 let, ale protože mi přišla nejen moderní, ale opravdu ve většině ohledech lepší, než starší modely, a za to by to mohlo ještě stát. Ale obecně platí, že u všech nových aut jsou šílené kompromisy, které se vědomě nebo nevědomě přehlíží. Jasně, on ten kolos musí fungovat dál i v této "složité" době, ale bylo by fajn pojmenovat správného viníka (stejně jako třeba v rámci "energetické krize" - on je ostatně ten stejný). Bohužel tohle začalo být aktuální pomalu už 10 let zpátky a koupit teď starší auto, které si nechám "na důchod", znamená už opravdu dvacetileté kusy, a to se asi ne každému bude chtít.

riderhenry
27. srpna 2022, 19:51
-2
Lexus LS 400: To nejlepší ze tří světů

Jasně, nebo ta guma taky mohla být špatně skladovaná, klidně může být i starší... Ale reklamovat gumu je asi oříšek. Každopádně s těmi nápravami taky pozor - doporučuji test na YT kanále Tyre Reviews, kde zkoušeli jezdit s autem na pneumatikách různých výrobců na každé nápravě (byť těch nejlepších možných) a srovnávali to s autem vždy se stejnými gumami. Tušil jsem, že to nebude OK, ale ono to je vyloženě hodně špatné. Sám jsem měl na autě Pilot Sport 4 v kombinaci jedna náprava nové gumy, druhá 3 roky staré cca 50 % vzorku a už ani to bych třeba asi dnes neudělal (hlavně za předpokladu, kdy ty starší gumy byly bazarové, tedy od začátku koupené s úmyslem jezdit kombinaci použité + nové).

Zimní gumy jsou lepší v terénu, takže třeba i "lesníci", kteří nechtějí jezdit offroad gumy (což se nelze divit, jelikož na silnici je to očistec), tak často volí kompromis zimáků.

riderhenry
27. srpna 2022, 13:35
-1
Lexus LS 400: To nejlepší ze tří světů

Nokiany obecně bývají výborné za extrémnějších podmínek, tzn. v létě voda, v zimě sníh. Jinak dnes nejlepší značky určitě Goodyear, Michelin a Continental, když se budeme držet klasických kategorií (prémiové a UHP gumy). Pirelli, Bridgestone a Dunlop samozřejmě taky super, ale poslední roky jsou lehce pozadu. A kdo chce trochu ušetřit bez velkých kompromisů, Hankook se dostává na vlastnosti těch nejlepších při stále nižší ceně. Co je ovšem zajímavé a málokdo to řeší, tak je stabilita chování gumy v rámci času a opotřebení. Tam, kde Continental sice vyhraje třeba test a jeví se nejlepší, vyjde ve finále třeba Michelin lépe, jelikož se tolik vlastnostmi "nekazí" v průběhu své životnosti.

Hlavní však je, že to jde stále neskutečně dopředu. Dnes už jde koupit guma, která vydrží pár kol na okruhu a bude fungovat výborně, a zároveň v běžném provozu dá třeba 30 000 km náběhu bez nějakých kompromisů co se komfortu týče.

Katastrofou jsou pak "ekologické" gumy, kdy člověk obětuje bezpečnost na oltář spotřeby, přitom úspora je stále zanedbatelná.

riderhenry
27. srpna 2022, 10:40
1
Lexus LS 400: To nejlepší ze tří světů

No za mě je právě daleko lepší jezdit letní celoročně, ale to už záleží na místě. Protože letní v zimně za sucha a mokra nejsou nebezpečné (tady spíš pozor na gumilobby, jelikož testy jsou v tomhle ohledu trochu neobjektivní a asi to nebude náhoda...) a na sněhu jednoduše nevyjedu a ten den počkám... A splním tak i zákonné podmínky. Nebo dnes už velice dobré celoroční gumy... Ale jezdit 8 měsíců v roce na gumách, které jsou pro dané podmínky horší, mi smysl fakt nedává. Teď za vedra bude rozdíl v brzdné dráze z 50 km/h minimálně 5 m, možná i 10 m.

riderhenry
26. srpna 2022, 20:42
0
Lexus LS 400: To nejlepší ze tří světů

Předem se omlouvám za hloupý komentář, ale prostě mi to nedá - dá se nějak vysvětlit "potřeba" jezdit na zimních gumách uprostřed léta? Já jenom že si toho hodně všímám (a takových aut není málo, i do stáří třeba pěti let...) a vyloženě mě tíží ta myšlenka, že k tomu někdo dospěje jako k nejlepší možné variantě.

riderhenry
22. srpna 2022, 20:38
1
BMW S1000R: Jedno "R" stačí.

Že jsou litrové motorky objektivně zbytečnost je určitě pravda (nemluvíme-li o velkých cesťácích apod.). Na druhou stranu je neuvěřitelné, že i v těchto absurdních vodách se pořád technika neuvěřitelně zlepšuje, i když to není vidět hned na papíře. Na předchozí S1000RR jsem měl strach dát plný plyn možná na první tři kvalty, u té nové stejně tak. Ale jak se lámala do zatáček, to by jí záviděla i deset let stará šestka... A mezigenerační rozdíl teda brutální, co se jízdy týče. Takže trochu zmizely nevýhody starších litrů, které prostě nebyly tak obratné, a zůstal jenom ten nesmyslný výkon navíc. A jelikož málokdo dostává za jízdy křeč do pravého zápěstí, tak vlastně proč ne. Tím spíš když už to dnes má pomalu všechno kontrolu trakce a X palivových map podle stylu jízdy/počasí. Jasně, jsou to trochu jiné kategorie, ale věřím, že to bude platit podobně.

riderhenry
21. srpna 2022, 10:08
0
BMW i4 eDrive 40: Mnichovská odpověď

krab: No když jsem zjistil, že Tesla S se dělala i v sedmimístné verzi, pár inzerátů starších kusů jsem prohlížel (ony se často inzerovali i s tím údajem o dobíjení zdarma před těmi pár lety). Představa to byla zajímavá, ale jelikož je pro mě spalovací motor pořád daleko svobodnější varianta, tak jsem u toho setrval.

Že stojí provoz (nabíjení) elektroauta víc peněz je dobře. Sice to může být aktuální cenový výkyv hodně umělý a dočasný, ale minimálně to dobře simuluje spotřební daň. Zase na druhou stranu škoda, že se to láme zrovna u tak povedeného auta, jako je i4...

riderhenry
20. srpna 2022, 21:17
0
BMW i4 eDrive 40: Mnichovská odpověď

krab: Pokud se nepletu, tak starší Tesly by měly mít doživotní nabíjení zdarma na Tesla nabíječkách. Tzn. tam by se ušetřit opravdu dalo a asi by dávalo i smysl to auto servisovat tak, aby vydrželo déle (výměny baterií apod.). Ale nevím, jak přesně to má Tesla ošetřené.

riderhenry
15. srpna 2022, 15:23
1
Redakční výběr: Auto na léto

Tak zrovna M5 E60 si myslím bude mít problém asi kdokoliv pustit dál, jakmile auto přestane soudit podle fotek a pověsti, a sveze se s ním :) Jinak souhlasím s tím, že na léto je bezkonkurenčně nejlepší motorka, když člověk nemá žádné jiné požadavky (což se asi nestane nikdy)...

riderhenry
14. srpna 2022, 23:14
2
BMW 218d Active Tourer: Prakticky veselý vůz

Ona tato řada nebyla nikdy úplně BMW ani v první generaci. Na druhou stranu - po pár měsících soužití s VW Touran mi stejně nedá spát, jestli by ta dvojka "aktivní cestovatel" nebyla lepší volba. Ale na první pohled jsou to teda auta řekněme nedobrá.

riderhenry
09. srpna 2022, 00:03
0
Kam se poděla normální auta?

V 5er jsou 3 sedačky problém. Respektive já nejsem ochotný svolit z protisměrného sezení dětí, dokud to jenom jde, a to jsem tam prostě nenacpal, i když chybělo pár centimetrů. Ale už jenom mít sedačku nacpanou na dveře není asi optimální...

To nadšení pro A6 je krásné. Já už (bohužel) auta vnímám jako hromadu techniky, která má nějaký poločas rozkladu. Snad to je stále více, než lednice, ale řekněme těch 20 let a už se to 99 % majitelů nebude chtít dál řešit a provozovat. A tak i z takové skvělé A6 bude jenom šrot. Ale to je samozřejmě o přístupu a majiteli. Viz pán, co najezdil ve svém Volvu snad tři milióny kilometrů, aby ho nakonec i to auto přežilo. Ale hledat v tom racionalitu nebo ekonomičnost asi nemůžeme. Pravda je, že EU nám k tomu možná dost pomůže a takových případů bude jen přibývat, s nástupem "pokroku"...

Btw. já byl asi hodně podobně nadšený z BMW 330i E90. Ano, auto velice nedokonalé ve spoustě směrech, ale ve smyslu kombinace 100% použitelnosti, pohodlí, slušné bezpečnosti a opravdové zábavy za volantem jsem zkrátka nejezdil v lepším autě (bereme-li v potaz i cenu a provozní náklady auta).

riderhenry
08. srpna 2022, 20:53
1
Kam se poděla normální auta?

Mně sedí design jak S/V60, tak S/V90 k oběma kategoriím naprosto dokonale. Jinak S/V90 je naprosto logické označení, nehledě na historii. Ostatně tohle označení Volvo nepoužilo tak dlouho, že bych v tom problém neviděl. Obzvlášť ne v době, kdy existují SUV Puma a Mustang, nebo co to je vlastně za kočkopsy...

riderhenry
07. srpna 2022, 23:47
0
Kam se poděla normální auta?

No lhal bych, kdybych tvrdil, že jsem na ně nekoukal, ale asi bych si to už ani sám neobhájil. Nejhorší je, že přítelkyně by byla asi hodně ráda. Mám to těžký :D

riderhenry
07. srpna 2022, 21:26
0
Kam se poděla normální auta?

Hele asi docela i ano, ale pořád bych váhal mezi úžasnou 540i, která je i úžasným řidičským autem, když se to po ni chce. Akorát ani do jednoho auta se pravděpodobně nevejde většina dětských sedaček v konfiguraci 3 ks v zadní řadě, což je pro mě zatím limitní...

riderhenry
06. srpna 2022, 20:11
0
Kam se poděla normální auta?

S90/V90 určitě není designově auto pro každého, ale rozhodně je to řekněme hodnotný design a na rozdíl od některých výstředností, které se mají (asi) zalíbit asijskému trhu (viz obrovské masky/ledvinky) to má nějakou designovou kvalitu, přestože to je asi méně líbivé pro většinu populace, než třeba většinou usedlý design koncernových aut.

riderhenry
06. srpna 2022, 11:38
1
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

Zato v aktuálním systému, kdy firmy ovládají politiky, kteří mají moc, tak se máme o moc lépe... Jak se chová v teorii volný trh záleží na tom, jakou ekonomickou školu razíš. Já se rozhodně monopolů nebojím, respektive všechno má svoje řešení. Ale to je fakt diskuze už extrémně mimo...

riderhenry
06. srpna 2022, 10:56
3
Kam se poděla normální auta?

S tím extrémem u sportovních verzí naprosto souhlasím. Hlavně mi přijde, že už to musí být často na úkor funkčnosti (velikost/váha kol apod.), ale snad se pletu. Když se člověk podívá třeba na desetiletou a aktuální Audi S4, tak se musí pousmát kam se to dostalo. Zrovna Audi vypadají spíš často jako realizované představy nějakého 15letého hráče Need for Speed.

riderhenry
06. srpna 2022, 10:45
1
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

Beran: Zrovna pasivní bezpečnost taky rád používám jako téma k debatám, proč by lidi měli používat vlastní rozum, a ne se řídit nějakou vyšší autoritou. Takže se na tomto neshodneme - já považuji za nejlepší řešení co nejvolnější prostředí/trh, který v teoretické rovině vytvoří nejlepší produkt. A já tomu věřím i v praxi. Ano, ten produkt může být v některých parametrech, horší, než teď (třeba zrovna ekologie), ale kdo ví...

riderhenry
05. srpna 2022, 21:51
1
Aprilia Tuono 660 Factory: Italská láska

Za mě je už i "tvoje" S1000RR nesmysl. Měl jsem z toho trochu strach, ale člověk si zvykne (skoro) na všechno, to je jasné. Nicméně kombinace rychlořazení + Akrapovič, to je kulervoucí záležitost. Ale že by bylo třeba vyloženě hned upgradovat ze staršího modelu, to bych určitě netvrdil. Už vůbec bych nerad vynášel nějaké soudy bez vyzkoušení další konkurence. Ať už by to byl Fireblade nebo další "asiatky", nebo třeba Aprilia a Ducati. Jak jsem psal, už vím, že V2 není úplně pro mě, ale V4 klidně může být... Já taky preferuju šestikila, kde si to trochu víc musíš zasloužit a je to víc točivé. Takže tohle chápu. Ale v případě, že bych měl neomezený rozpočet, tak už (bohužel) do toho litru asi taky půjdu, protože mít to pod prdelí je prostě zážitek. Naštěstí mám toho veterána, který i tak dokáže občas vystrašit a tak nemusím spekulovat...

Jinak ta nová 1000RR se skládá do zatáček tak o třídu líp, než starší CBR 600 RR. Předchozí verze na tom byla asi srovnatelně, což je taky pecka. Ale třeba ten palubní PC a ovládání na řídítku, za to bych asi platit úplně nepotřeboval...

riderhenry
05. srpna 2022, 15:36
2
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

MBMB: Nevím, jestli má smysl nějak debatovat. Ano, víc lidí chce SUV, než MPV. Ale nebýt brutálních restrikcí, spousta aut by se prodávala dále, přestože je lidé chtějí méně, než zmiňovaná SUV. Nejkrásnější na tom právě je, že ve finále jsou někteří jedinci tlačeni ke koupi neekologického SUV, namísto asi úspornějšího/zelenějšího MPV, jenž by bylo k dispozici za normálních okolností (nebýt právě těch rádobyzelených regulací...).

riderhenry
05. srpna 2022, 14:31
1
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

Beran: Úplně jsi mě správně nepochopil, zkusím to ještě říct jinak. V první řadě vůbec neřeším, jestli se vyrábějí řidičská auta, nebo ne. Ani downsizing, byť ten už se na to napasovat dá - nevznikl přirozenou tržní cestou a nemůžeme vůbec tušit, jaké motory by dnes byly, nebýt této deformace. Možná podstatně horší, možná stejné, nebo i lepší... Že se používají modernější materiály a postupy je určitě pravda, ale všímám si daleko větší snahy šetřit. A bohužel ne vždy na místech, kam není vidět (což automaticky neznamená, že to nevadí). Absence tlačítek v interiéru, méně hodnotné materiály, horší akustický komfort (tady vyloženě nesouhlasím - pokud vím, spousta aut má s tímto problémy, jelikož je izolace obětována na úkor nižších emisí...). Některé modely se vracejí vyloženě k levnějším technickým řešením (VW a jeho levnější zadní náprava, Lexus a jeho častější používání techniky Toyoty = odklon od zadního pohonu k přednímu a mnohé další). Nevěřím tomu, že když si někdo sedne do 20 let starého Skového Mercedesu, 7er BMW nebo Auai A8 a bude auto hodnotit ne z hlediska výbavy a designu, ale kvality materiálů a zpracování, tak že bude z aktuálních modelů opravdu nadšený. Beastar to nakousl ostatně taky, i příklad Tesly krásně sedí. Zkrátka se na trh dostávají auta, která by zákazník před nějakou dobou rozhodně nekoupil, jsou to zmetky. Jenže zákazník chce jezdit, tak to ignoruje. Nebo je to možná salámová metoda a děje se to pomalu, neznatelně? Nevím. Stejně tak beastar zmínil MPV, na které také narážím. Netvrdím, že to je kategorie, která trhá prodejní rekordy, ale věřím, že by nezanikla, nebýt regulací EU, která zkrátka dělají čím dál tím větší problém automobilkám držet modelovou řadu takovou, jakou po nich chce trh. Protože emise... Schválně se zeptejte v okolí, kolik lidí by si u VW Sharan volilo jako motor 1.5 TSI. Hádám, že nikdo. Ona by taková kombinace pravděpodobně ani nevznikla, nebýt opět emisního vydírání. Sám prodejce VW se mi pochlubil, než že aby jel s tímto autem na dovolenou (přestože potřeboval velké auto), raději si sehnal jiné, protože by se na spotřebě nedoplatil. A to je prosím jediné MPV široko daleko, které si člověk může dnes koupit. Poslední skladové kusy.

Nikdy jsem nepochopil, proč si běžný občan myslí, že bez nějaké vyšší moci nahoře by auta byla horší, méně bezpečná a méně ekologická. Pakliže je pravda, že všichni chceme planetou čistou a s neměnnou jedinou ideální teplotou, jistě by toto reflektovala marketingová oddělení všech světových značek napříč odvětvími. Jestli toto není pravda, pak nerozumím, proč nereflektuje naopak náš demokratický systém přání svých chlebodárců (lidí, platících daně) a na boj se znečišťováním nevím už čeho všeho se nevykašle a nepropustí rukojmí v podobě automotive průmyslu zase na svobodu...

riderhenry
04. srpna 2022, 23:08
4
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

Beran: Chápu, ale moc nemůžu souhlasit. Už dnes je celá řada aut, která v tichosti umřela, lidi pro ně chodí k dealerům a ti jenom krčí rameny. Posun byl větší rozhodně v minulé dekádě, než v té aktuální. Jaký máme teď vývoj kupředu, kromě elektra? Asistenti, palubní počítače... Ale co se kvality stavby aut týče, jsme za vrcholem, o tom není asi pochyb. Takže teď se bavíme o pozlátku v podobě nesmyslů a k tomu zmenšování nabídky, zvyšování cen a přesunu trhu na pole ojetých aut. Docela neuvěřitelná představa, ještě třeba před 10 lety... Je to takové ukázkové cvičení, jak dopadne nějaké odvětví, když přestane být převážně tržní, a začne být spíše centrálně řízené (regulované). Jaké výrobky si dnes dovolí poslat na trh například koncern VW, to by bylo dříve naprosto nemyslitelné. Dnes se o tom diskutuje spíš někde mezi obchoďáky na cigáru, ale v Událostech komentářích se o tom asi moc nedebatuje...

riderhenry
04. srpna 2022, 23:01
0
Aprilia Tuono 660 Factory: Italská láska

Úplně jsem nemyslel emisní normy - bez toho bych se klidně obešel, stejně jako bez EU... Ale spíš techniku. Já prošel (vyjma malorážek) CBR 600 RR (03-04), přes novější model 2007 zase zpátky k 03-04 (výhodná dražba, používám jako moped na ježdění do práce :D ) a tak nějak jsem v soudobých motorkách nenacházel úplně potřebu na nějaký upgrade a vlastně jsem si to v sobě uzavřel tak, že motorky jsou prostě fajn a "pořád stejný", jen se zlepšuje nějaká výbava, drobně snižuje hmotnost atd. Pak jsem někdy v roce 2015 osedlal to BMW a musel uznat, že "prémie" funguje i u motorek. Ale loni, když jsem zkoušel aktuální model, který mě posadil opět na prdel, jsem právě musel uznat, že ten vývoj tam pořád je, není malý a je to sranda. Což u aut moc nevnímám. V podstatě jsem ještě neměl čest s lepším autem, než naším prvním "rodinným" vozem, což bylo BMW 330i E90. U motorek to takhle nemám, tam se mi vývoj ještě líbí.

riderhenry
04. srpna 2022, 20:38
1
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

Nekoupí, protože už to koupit jednoduše nepůjde. Tak, jako dnes už spousta aut, která nezařízl trh, ale nějaké "externality"...

riderhenry
01. srpna 2022, 11:31
1
BMW 220d: Tenká hranice

Jo, určitě to není vysněné auto nějakého "petrolheda", ale zvládne určitě uspokojivě i zacházení a tempa, která by takový uživatel očekával. Samozřejmě ten motor na to není, na druhou stranu jsem v lepším čtyřválcovém ropáku asi nejel, co se týče nějakého slušného poměru různých parametrů. Takže když už teda tento objem a palivo, tak asi jo. Ale k autu to moc sedět nebude, jelikož na dlouhé přesuny bude lepší 3er, ideálně samozřejmě 5er se stejným motorem. Ale to je o penězích. Auto se mi nelíbí, ale hnusné mi nepřijde. Nevadilo by mi v tom jezdit (z pohledu designu). Myslím, že jak BMW, tak i jiní výrobci umí vyrobit daleko větší šílenosti.

Když budeme hodnotit takovou optikou, kdy máme zadání podobně velkého auta s naftovým čtyřválcem, 220d bude vycházet dobře. Že BMW nabízí zajímavější specifikace je věc druhá.

riderhenry
31. července 2022, 20:48
1
Aprilia Tuono 660 Factory: Italská láska

Videa klidně, jestli to není extrémní otrava navíc ;)

Motorka krásná, dost mě překvapila cena. S ohledem na to, za kolik si dnes člověk koupí nějaký "nákupní košík" do města (myšleno auto), tak se mi zdá cenovka za takový stroj více než zajímavá. Super váha a celkově zajímavé parametry. Obzvlášť za situace, kdy nové motorky jsou stále ještě lepšími stroji, než jejich předchůdci, což u aut už (bohužel) přestávám pociťovat. V minulosti byla jakákoliv Italka automaticky prostě předražená záležitost. Dnes už tu optiku mám teda jinou... Dřív jsem koukal po Aprilii RSV 1000 R Factory, ale po svezení jsem se z toho vyléčil. Víc mi prostě sedí klasické R4 motory. Tak to přirozeně nahradilo BMW S1000RR. Ale moc pěkné to umí dělat pořád!

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Hummer H2  2008
Hummer H2

2008 rok výroby
400 koní výkon
6 200 ccm objem

Chevrolet Caprice 9C1 Police 1992
Chevrolet Caprice 9C1 Police

1992 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Tahoe Z71 4x4 2007
Chevrolet Tahoe Z71 4x4

2007 rok výroby
320 koní výkon
5 300 ccm objem

Cadillac Escalade ESV 2010
Cadillac Escalade ESV

2010 rok výroby
403 koní výkon
6 200 ccm objem