načítám data...

riderhenry

JménoPetr Blahůšek
BydlištěBrno-město
Registracepřed 4.8 rok.
Poslední aktivitapřed 3.6 hod.
Komentářů u článků226
Pozitivních komentářů u článků60
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

riderhenry
01. července 2020, 01:12
0
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

Asi to tak bude, protože moje zkušenosti s "předface" kusem jsou fakt o dost jiné.

riderhenry
29. června 2020, 12:11
1
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Ještě větší bizár byl, když jsem zrovna včera jednu potkal v Brně, jak zajížděla do obyčejné staré kartáčové myčky :D Prostě obyčejnej sedan...

riderhenry
28. června 2020, 12:09
4
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Pěkný článek, díky! K tomu S85 - úplně detailně jsem ten motor nestudoval nikdy, ale z Mnichova bych rozhodně zvolil spíš N63 (pravděpodobně i současnou generaci, o Mkových S63 moc nevím), který často vydrží max. dvě výměny oleje (záleží, jestli majitel jede longlife interval, nebo klasických 15 000/1 rok :D ). S85 mohla být průser, ale pořád by to někomu mohlo stát za to (za mě jeden z nejlepších zvuků vůbec, společně s LFA, k tomu pár čísel: 507 hp @ 7750 rpm, 101.4 hp/l, 520 Nm @ 6100 rpm). Ať už člověka rajcuje napojení na F1, nebo ne, tak projevem to asi bude o něco zajímavější (minimálně hodně jiné), než LS7. Za to N63, to už se bavíme o motoru, který sice může být ve všech ohledech fajn, ale prostě nechcete dávat co pár let půl miliónu za nový motor. Nemluvě o tom, že to je motor masový (na rozdíl od Skových motorů, kterým by člověk mohl mít větší tendenci odpustit nějaký ten náklad navíc). A především ta arogance BMW, které je schopno tenhle průser vyrábět přes deset let a nacpat ho snad do 15 modelů... Nedávno jsem slyšel, že už probíhá nějaká hromadná žaloba, ale nic jsem k tomu nenašel. I když je o tom napsáno všude spoustu, stojí za to to opakovat pořád dokola. Při představě těch osudů chudáků, co se jinak nechají zlákat lákavou cenou 300 000 Kč za nějakou 550i F10 s touhle strojovnou...

riderhenry
10. června 2020, 10:48
0
Praha: Oáza motorismu

Tak díky za upřesnění! A to sám vždycky říkám "nevěřte, že je pravda všechno, co jste viděli na internetech nebo v televizi..." :D Každopádně i popsaná situace je komická, i když to není záměr. A podobou zkušenost mám i na nově instalovaných semaforech Drobného - Ant. Slavíka - Lužánecká, kdy po instalaci chytrých (přesný princip neznám, ale takto bylo komunikováno) semaforů jsou delší prodlevy, v každém rohu vyklízečky (přitom se dalo krásně odbočit i za toho největšího provozu...) a semafor mi vesele stejně hodí červenou i ve 3 ráno, kdy z vedlejší nic nejede a chodec pochopitelně taky nikde...

riderhenry
08. června 2020, 21:26
0
Praha: Oáza motorismu

Hele hádat se nechci, ale byly o tom i články v novinách, že to je záměr tamní radnice a fakt jsem zaznamenal, že dřív se tam projíždělo normálně, ale teď už to moc nejde. Ale jak říkám, může to být jinak.

riderhenry
06. června 2020, 22:14
0
Praha: Oáza motorismu

"...a přesně 50 jsem fakt nejel" - no tak asi haluz :D

riderhenry
05. června 2020, 17:35
0
Praha: Oáza motorismu

Pobavilo :) V Brně se poslední roky dějí taky zajímavé věci (a ještě spousta zajímavějších se povedla nějak na poslední chvíli zvrátit...). Nejraději mám, a to hlavně kvůli té dokonalé aroganci, schválně "rozhozené" semafory, které jsou na úseku cca 500 metrů u jednoho z okrajových sídlišť na příjezdu do města. Prostě se rozhodli, že je nebezpečné, když tam auta jezdí plynule, a schválně udělali ze zelené vlny na třech semaforech vlnu červenou. Naštěstí pro zkušenější se zjistilo, že když člověk jede 80 km/h+, tak stihne ještě vlnu oranžovou. Tak je průjezd ve finále o to rychlejší (bezpečnost bude samozřejmě asi pořád stejná, vzhledem k charakteru komunikace a místu: https://www.google.com/maps/dir/49.210791,16.6613531/49.2069059,16.6640549/@49.2088998,16.6603156,730m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0 ). Ne že bych snad takové chování někdy aplikoval...

Taky jsou zábavné "zpomalovací" semafory, které začínají být populární hlavně v transitních obcích. Dobrý příklad je okresková trasa Brno - Třebíč, kde jsou snad tři. Vím, že bylo dřív populární před nimi troubit a vytáčet motor... A mají být snad samy o sobě ilegální (semafor se nesmí používat bezdůvodně...).

riderhenry
01. června 2020, 21:50
10
Obrázky z katalogu nového BMW řady 4 unikly před premiérou. Vůz vypadá jako bobr.

Zrovna dnes jsem šel kolem hodně pěkné (= drahé) 7er po faceliftu, která stála za současnou X5. Aby toho nebylo málo, za nimi stála E39. Docela komické. Ale tohle je asi nejhorší. Snad to půjde ještě i podsvítit... Pak to posadit na Dotz Hanzo a je to ve vůni úplně.

riderhenry
13. května 2020, 18:55
0
Enyaq bude první škodovácká zadokolka od dob "stodvacítky".

No ono se dá vypnout, ale spousta aut tě nenechá blbnout až moc i v "plně" vypnutém módu a jakmile uznají za vhodné (třeba určitý úhel smyku, často rychlost, někdy možná i daleko složitější vzorce...), tak se zpátky nakopne.

riderhenry
13. května 2020, 03:03
0
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

No já se zaměřuji spíš na zajímavější auta, která by mohla bavit alespoň třeba tím motorem. Všechny ty volby, co zmiňuješ, samozřejmě dávají smysl. Ale tady jde o to najít něco, co právě moc lidem smysl nedává, ale půjde to naroubovat na to rodinné používání :D R63 AMG to splňuje dokonale, protože snoubí super praktičnost s naprostou nepoužitelností už jen kvůli nákladům na provoz... Kodiaq nemám rád. A podobně, jako v Superbu, se v tom prostě necítím jako v kvalitním autě, i když očekávání takového pocitu bych už kvůli pověsti a cenám měl. Nejde o znáčky. Ale spíš o to, že to auto nemá dělat jen jednu věc (vozit lidi a věci), ale často jen toho řidiče. Ty dražší řešení mě spíš lákají kvůli té technice.

X7 jenom s podsvíceným grilem, což snad zatím nejde :( Ale vážně. Za mě je to určitě super volba, když člověk nebere v potaz cenu. Ale co mě na tom irituje neskutečně je ta filosofie "všechno dělají elektormotorky". Působí to až trapně a hlavně to neskutečně trvá! Nedávno jsem takhle koukal na chlápka, jak zápasil s (asi už trochu hůře fungujícím) el. kufrem Insignie a fakt mi přijde docela v pohodě tím flákat ručně. Ale tak pokrok nezastavíš...

riderhenry
11. května 2020, 23:34
0
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

No za mě z těch "mamacarů" zatím vede asi první XC90 s V8 od Yamahy, protože na to mám dobré vzpomínky (i když teda pochopitelně s ropákem :D ) a tak nějak tomu autu důvěřuju, i když na vaši první X5 se to asi těžko bude chytat. Ale díky za typy.

Btw. k těm nákladům - E90 beru jako velice spolehlivou (mluvím o našem autě) a stejně už stál provoz (a samozřejmě i různé "nutné" investice v podobě různých M a Performance dílů...) za necelé 4 roky bez paliva 30% pořizovací ceny, a to už jsem trochu otupěl v tom "sbírání faktur do šuplíku" :D A pak ta MX-5 k tomu. Ale zase když jsem viděl kalkulace servisu 911, co jsi rozepisoval, tak mě ještě víc přešla chuť se posunout do nějaké vyšší třídy, když se mohlo už skoro jevit, že na to vlastně mám :) Nikdy jsem nechtěl nové auto, ale nějak o tom začínám přemýšlet. Podobně jako o baráku se zahradou. Abych ještě fakt neskončil jednou v tom kokodáku RS :D

riderhenry
11. května 2020, 22:37
0
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

No tak já jsem naštěstí docela posera, takže neskočím po každém autě, co mě napadne. Tak jsem jich vystřídal jen pár. Ale detailně "předprodejně" prozkoumal už desítky :D E90 mi sedí tak moc, že se mi měnit nechce. Spíš naopak bych ji rád co nejvíc opečoval a zachoval. Stejně tak i ten haněný motor (N53) jsem už trochu víc dostal do povědomí a vůbec není tak špatný, jak se říká (což je asi častý scénář). Tam bych vyměnil tak možná za M3 E90, což na praktičnosti nepřidá, na druhou stranu ani neubere :D Akorát teda auta to pohodlná nejsou - na "české ježdění" je Mpaket prostě tvrdý, a to i na 18" lehkých kolech bez runflatů (a se sportovnějšími Micheliny PilotSport 4 je to ještě horší...). Z4 jsem nezkoušel, ale v téhle kategorii mám zastoupenou MX-5, která mě provází už přes dekádu a je v ní už pár E90 nasypáno, takže tam by se (z hlediska zábavnosti) nechytala Z4 určitě. To už leda nějaká motorka (což je pro mě stejně nejvíc) nebo splašené trubky s více koly. Samozřejmě tím spíš se nabízí prostě E90 neřešit a koupit autobus, když je ta MX-5. Ale když mně se tak nechce :D

Vždycky jsem razil teorii, že s rodinou se má člověk uklidnit a koupit Volvo (nebo teda ten Land Cruiser, to je asi výjimka - video jsem samozřejmě viděl a hned scanoval inzeráty :D ). No tak bych to mohl udělat a použít jako to doprovodné vozidlo, když se budeme opravdu dál úspěšně rozrůstat. Zatím se mi to jeví jako nejreálnější scénář, byť ne nejrozumnější. Ale nikdy pro mě nebylo vrcholem automobilismu vlastnictví Octavie RS Combi v naftě. Nebo dnes možná kokodáku RS...

Každopádně mě hodně baví moje naivita před 4 lety, kdy jsem i tady vehementně tvrdil (a i psal dotaz do Ptejte se v tomto smyslu), že BMW 130i je super auto pro tříčlennou rodinu :D A i díky Autíčkáři jsem se trochu probral a hledal 330i. Na druhou stranu mi ani teď většina lidí nevěří, že ta obyčejná E90 je pro dvě děti úplně v pohodě. Ale to tady zase nechci psát, jak jsem si dobře vybral a ostatní jsou vedle...

riderhenry
11. května 2020, 21:26
0
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

krab: Díky :D Jak říkáš. Jen jsem se snažil už vymanit ze situace "příliš mnoho aut", protože jsem puntičkář a mám tendenci jim věnovat až moc pozornosti (a peněz), tak jsem se snažil jít tou nejhorší cestou, a mít jedno auto na všechno. Respektive tohle celé zasazuji do té budoucí úvahy. Snad neskončím u nějaké Tesly X...

riderhenry
11. května 2020, 20:34
1
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

Jak tu padlo, to Rko je fakt unikátní co do praktičnosti (v podstatě mě napadá jen Multipla a pak už jen samé ameriky nebo dodávky). Ideální by byla kombinace 3 sedaček ve druhé a dvou v poslední řadě, což se myslím nedělalo vůbec, nebo jich je minimum. Nicméně k těm zadním sedadlům - sám jsem ze sedmičlenné rodiny a vím, že dětem je fakt úplně jedno, jestli sedí ve třetí řadě v XC90, Rku nebo třeba první Laguně, kde do teď nechápu, jak někdo mohl udělat (legálně) 3. řadu sedadel. Ale fakovat řidiče (sedělo se proti směru) na dálnici byla pubertální zábava k nezaplacení... Spíš bych ocenil "nouzová" zadní sedadla (ale za to s isofixem třeba) a o to větší kufr. Protože spousta aut, co má třetí řadu, pak nemá při jejím použití už kufr, což je při přepravě 6-7 lidí často problém. Z hlediska třetí řady (a vlastně i té druhé) by mi určité omezení u BMW právě třeba nevadilo. Děti to fakt neřeší.

Na druhou stranu, když to vezmu zpětně, tak (bohužel?) jako nejlepší rodinné MPV sloužilo jednoznačně Volvo XC90 - tedy SUV. Dokonce se mi zdá, že jsme s ním nepoužívali ani rakev, což u Laguny byla totální nutnost a u první Zafiry častá pomoc. Ale když se člověk fakt chce omezovat minimálně, tak buď "osobní dodávka, nebo dvě auta.

riderhenry
10. května 2020, 14:14
0
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

Díky za odkaz, to vypadá na zajímavý web. Já ten Opel beru jako zajímavou záležitost, ale co jsem se nedávno díval na inzeráty, tak mě to úplně nedokázalo oslovit. To R63 AMG velice, ale jak už zaznělo, je to šíleně poruchové, a navíc v podstatě nejsou. Ještě loni jsem zaznamenal cca 5 ks v DE na prodej. Teď je tam jeden...

riderhenry
10. května 2020, 14:12
0
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

Ještě bych upřesnil, že to auto může být potencionálně zajímavé v sedmimístné konfiguraci Gran Tourer. Samotný Active Tourer mi přijde nesmyslný (právě proto, že i BMW zvládne převézt stejně velkou rodinu X různými modely za srovnatelnou cenu, nemluvě o těch Passatech atd.). Jednoduše alespoň trochu svižnější auto pro "více než 5 lidí" je docela složité zadání. Obzvlášť když člověk vyloučí SUV.

riderhenry
10. května 2020, 11:25
0
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

Ten screen mi nejde otevřít, jenom v náhledové kvalitě. Nemáš odkaz?

riderhenry
09. května 2020, 22:23
1
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

Zafira OPC se už 10 let nevyrábí, tak možná hlavně v tom... Jinak i přes srovnatelný výkon se Opel nechytá dynamikou.

riderhenry
09. května 2020, 22:18
0
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

Btw. jinak sjem docela "bychař", co uznává jen šestiválce (a "víceválce") pohánějící zadní kola přes manuál (i když to je už se současnými automaty nejméně podstatná podmínka :D ).

riderhenry
09. května 2020, 22:17
7
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

No tak já bych se klidně přihlásil. Ne, že bych každý den sledoval inzerci Active Tourerů, ale v podstatě budu pravděpodobně zanedlouho stát před rozhodnutím, jestli k E90 330i pořídit druhé auto, nebo nahradit stávající BMW něčím, kam se vejde prostě víc autosedaček (zatím dvě) a krámů k tomu. Všichni všude oslavují S-Max (cca o 400 kg těžší, prostě autobus...), ale tohle mi přijde jako daleko zajímavější volba pro "tátu petrolheda". Nechci vyvolat nějaký hate, ale vsadil bych se, že to bude zábavnější auto, než uctívaná Octavie RS (samozřejmě adekvátní motorizace). Jenom to prostě vypadá jako něco, co BMW není (protože to BMW do teď nedělalo). Ale podívejte se na velice povedenou první Audi A2, nebo Mercedes B. Ale jo, k BMW se MPV moc nehodí. Na druhou stranu, já jsem za to rád. Takže díky za článek (protože všude jinde se na to auto fakt člověk dozví jen obecné negativní fráze...).

riderhenry
18. února 2020, 21:09
0
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Mně se X4/X6 taky nelíbí, stejně tak i konkurence v tomhle "kupéSUV" segmentu, který mi ani nedává smysl. Na druhou stranu je to pořád dobrá reklama třeba na X3, která vypadá přeci jen docela normálně a má stejnou techniku, a nebo i trochu jiné modely (jak i zaznělo v článku, třeba 540i apod.). Je fajn, že ta auta fungují, i když jsou silně deformovaná trhem někam, kam si to zarytí fanoušci úplně nepřejí...

riderhenry
21. prosince 2019, 21:18
-1
Lexus RC 300h: Vůz perspektivního bezdětného muže

Hlavně když se člověk podívá na údaj maximální rychlosti, tak ho to svižné cestování tak nějak taky přejde (a na to by asi takové GT mělo být, ne?) :D Moc bych nečekal, že u kupéčka za 1,5 miliónu bych snad mohl být na dálnici tímto údajem při běžném cestování limitován... Tady ten design vyvolává trochu nesplnitelná očekávání.

riderhenry
17. prosince 2019, 22:01
0
Ptejte se: Malý rychlík pro malou rodinu

Jo, jenom pro ty je 130i :D

riderhenry
17. prosince 2019, 21:10
0
Ptejte se: Malý rychlík pro malou rodinu

Taky jsem to chtěl napsat, ale pak jsem si to rozmyslel. Šestiválec je určitě více než lákavá volba, ale to je spíš fajn auto "na vše" pro single páry, než nákupní taška do města. Nevím, jak moc ocení manželka 12+ spotřebu po městě a především to, že když chce člověk to auto udržet ve fajn stavu, jsou náklady prostě o dost vyšší, než u Swifta.

riderhenry
07. prosince 2019, 01:08
0
BMW M850i xDrive: Ďábel je v detailech

To jsem rád, že v tom nejsem sám :) Úplně souhlasím s tím, že mi vlastně vadily hlavně ty přístroje. A taky jde vidět, že i přes to, že to je relativně (minimálně v rámci kategorie) řidičské auto, tak je pořád prostor pro M8.

Jo a doporučoval bych vyzkoušet chování s vypnutou stabilizací. Fakt je to daleko příjemnější, než by člověk vzhledem k velikosti, hmotnosti a koncepci čekal.

riderhenry
29. listopadu 2019, 00:09
0
Volvo XC60 B4: Lepší místo k životu

Tomu rozumím, ale nechcete mi snad tvrdit, že to technice auta snad nějak dělá dobře, že ne? Navíc bylo spočítáno, že při krátkých stáních startstop palivo nespoří, ale naopak spotřebovává (ale o tom bych se asi nerad hádal - možná už jsou ty technologie i v tomto dál, než když se to řešilo...).

riderhenry
22. listopadu 2019, 13:33
0
Bazarový snílek: Co bych si koupil, kdybych nebyl srab

Však já to taky psal s nadsázkou... Jinak Miaty mě už taky moc nebaví, a to jednak kvůli tomu "hypu" okolo, ale i díky komunitě, která už odpovídá tomu, jak dostupné auta to jsou. Ale na některá moderní BMW zase spíš nedám dopustit, respektive málokdy se mi konkurence líbí víc (Xka a různý nesmysly neřeším...).

riderhenry
21. listopadu 2019, 19:56
1
Bazarový snílek: Co bych si koupil, kdybych nebyl srab

beaster: Koukám, že jak se nejedná o BMW, seš docela fajn kluk :D

riderhenry
21. listopadu 2019, 19:54
0
Volvo XC60 B4: Lepší místo k životu

Tak v mém případě by pořád zůstala možná až extrémní úcta k baterce a startéru, takže bych ho vypínal i tak, ale rozumím :D Třeba u XC90 D5 před faceliftem mi start-stop připadá přímo "degradující", jak nutí to auto pochrochtnout při každém rozjezdu. Ale já to prostě nemám rád (asi jako jakékoliv umělé částečně až vůbec nefungující zelené omezení...).

riderhenry
21. listopadu 2019, 18:00
0
Volvo XC60 B4: Lepší místo k životu

Tomu věřím (já to moc nehodnotím, tak nemůžu rozporovat ani kdybych snad chtěl). Ale až díky Volvu jsem si uvědomil, nakolik jsou systému typu iDrive (s ovladačem na středovém tunelu) ergonomicky lepší a naprosto chápu Mazdu, že její displej "nedotykuje" za jízdy. To považuji za velice dobré řešení, byť jsem obecně spíš proti zákazům čehokoliv... Ještě k té ergonomii - třeba vypínání start-stopu na druhé straně menu u Volva je za mě hodně špatné. Vždyť to dělá snad 90% lidí po každém nastartování. U Mazdy (nevím jak nejnovějších) a BMW člověk vypne jedním tlačítkem, což považuji za nutnost.

riderhenry
20. listopadu 2019, 15:35
0
Volvo XC60 B4: Lepší místo k životu

Jsem rád, že Volva už jsou schopna konkurovat na více frontách, než jenom co se bezpečnosti a "skandinávského přístupu" týče. Nemůžu jim ale odpustit výhradně dotykové ovládání (není to pohodlné a k bezpečnosti to má taky hodně daleko) systému a taky mi nepřijdou úplně vkusné varianty R design, které nesedí jak k poměrně slabým motorům, tak i ke značce jako takové. Ale chápu, že z marketingového hlediska je to "potřeba".

riderhenry
20. listopadu 2019, 15:19
0
Volvo XC60 B4: Lepší místo k životu

Ono je to právě let skoro 20 (pokud se nepletu, výroba začala v roce 2000). Pro ilustraci je dobré připomenout zase trochu podobnou situaci s jiným poměrně těžkým soupeřem a novější V70 (respektive XC70...).

riderhenry
18. listopadu 2019, 21:29
0
BMW M850i xDrive: Ďábel je v detailech

Já bohužel neřídil zase AMG, ani žádné současné Mko s osmiválcem. Věřím, že každému sedne něco jiného a je potřeba si to vyzkoušet. Ale M850i je rozhodně o dost zajímavější, než by člověk od toho auta čekal. Není to určitě jenom nějaký imagemaker (samozřejmě nepopírám, že tak bude většinou stejně fungovat, úplně stejně jako většina AMG, 911 apod. u nás), vždyť i recenze má velice fajn.

Ještě k té konkurenci. MB má "jen" šestiválec, o něco horší dynamiku, cena o 300k nižší. (srovnatelnější je spíš AMG 63 vs. M8). 911 mi přijde už trochu jinak zaměřená, takže tam je to spíš o těch preferencích. Takže jo, možná za 3,4 míče BMW něco extra postavilo, ale to nemůžu plnohodnotně posoudit (možná k tomu máš ze všech tady nejblíž, tak třeba až se v M850i svezeš...). Minimálně ta cena není v rámci konkurence nijak mimo.

riderhenry
18. listopadu 2019, 20:46
0
BMW M850i xDrive: Ďábel je v detailech

To jste se mezi těmi prvními příspěvky v tom autě oba svezli, nebo jsou ty všechny závěry fakt postavené na vodě? Na jednu stranu to chápu, sám bych možná do podobného uvažování sklouzl, ale zrovna 8er fakt není auto, které bychom měli BMW vyčítat. Na to jsou tu jiná auta.

riderhenry
16. listopadu 2019, 22:30
0
BMW M850i xDrive: Ďábel je v detailech

Super článek, dobře vystihuje auto! Hlavně ta část "Tohle auto na mne celou dobu působilo, jako by někde v Mnichově skládali to nejvíc nejlepší auto pro jednoho řidiče, jeho krásnou ženu a pár kusů zavazadel. Jako auto na pohodlnou a neobtěžující přepravu neslušnými rychlostmi. Neskládali auto na show, jen prostě vyrobili bez skrupulí nejlepšího bavoráka pro člověka, který nechce M5, protože je moc tvrdá, a zároveň chce ryze osobní, nikoli skupinový automobil." Je to taková oslava automobilismu trochu jiným způsobem, než třeba u Miaty nebo M modelů. Ne však nezábavná - to byl pro mě asi největší šok. Na druhou stranu mi přeci jen pár věcí v článku chybí, i když chápu omezení v podobě rozumné velikosti recenze... Sice jsem měl auto jen na jeden den, ale za to o to intenzivnější a můžu říct, že z dojmu "za ty prachy je to nesmysl" (což bych sem sám psal, nemít tu zkušenost) jsem přes fázi "ta cena je adekvátní" druhý den ráno auto odevzdával s pocitem "potřebuji čtyři milióny". Srovnání s M5 bych moc neřešil, od toho tady je M8. I když ta je pro M850i až nepříjemně cenově blízko. Kromě toho, že to je taková perfektní oslava technologií, tak to hlavně všechno dobře funguje. Nechcete automaticky parkovat? Nemusíte. Ale když jo, funguje to intuitivně a sám jsem se přistihl, že jsem to vlastně v unavený v noci velice rád použil. Ergonomie klasicky dokonalá. Adaptivní nastavení všeho opravdu dává smysl a auto zvládá fungovat jednak naprosto luxusně, tak i s vypnutou stabilizací na zakroucených okreskách (a jak je to řiditelné ve smyku jsem fakt nechápal). Jak i autor psal, do toho auta každý sedne a prostě ví, co a jak. Nemusí listovat v iDrive, naopak je až překvapený, jak málo věcí je potřeba "štelovat". A ty sedačky... Strávil jsem v tom v podstatě 13 hodin v kuse a vůbec jsem o tom nevěděl. Je škoda, že se jich asi moc neprodá. Obzvlášť jestli už ten katastrofálně nespolehlivý osmiválec vychytaly tak, jak slibují.

Ještě k tomu nepoužitelnému místu vzadu - taky mě to vzhledem k rozměrům auta překvapilo. Na druhou stranu tu je praktičtější a jen o trochu méně elegantní GranCoupé. Tak snad bude stejně skvělé, protože co kdyby člověk k těm penězům nějak přišel a chtěl děti vozit trochu stylověji...

riderhenry
02. listopadu 2019, 01:06
0
Volvo XC90 B5: Důležité rozhodnutí

To auto je strašně rozporuplné. Na jednu stranu mu fandím, protože je pro Volvo důležité, na druhou stranu mi zrovna u tak velkého modelu už dost vadí ty menší motory. Nejde přeci jen o nějakou dostatečnost výkonu, ale spíš i o to, co člověk dostane za svoje peníze a co dostane jinde. Nejde vše omlouvat ekologií a spotřebou, když soudobá konkurence nabídne šestiválce (kultivovanost, projev) a často i trochu lepší dynamiku při stejné spotřebě... Zase posun tam s faceliftem je, sice nedostane člověk větší objem, ale ty rozdíly jsou znatelné a rád bych to vyzkoušel. Zrovna před pár dny jsem si po nějaké době XC90 s nejsilnějším ropákem (před faceliftem) trochu osvěžil a nepůsobí to vyloženě pomalým dojmem, ale když pak člověk uváží tu cenovku... A co mě teda překvapilo nejvíc, tak po sedmi hodinách jsem byl z těch R-dseignových sedaček docela rozlámaný. Buď stárnu, a nebo byly starší "křesílka" ve Volvech pohodlnější.

Zase když se vrátím úplně na začátek - ona vlastně první XC90 byla o dost tragičtější, co se srovnání s nějakou první X5 a Q7 týče. Strašně pomalý a neefektivní automat, dynamika spíš nedostatečná... Viděno touhle optikou se vlastně Volvo posouvá dopředu rychleji, než konkurence. Když člověk uváží tu maximální možnou bezpečnost, co za svoje peníze může dostat, dává to jako auto pro "obyčejné movitější lidi" vlastně ještě větší smysl, než dřív. Takže OK.

PS: Fakt testovacího jezdce vůbec nerozčilovalo ovládání všeho na dotykovce? Já to teda nedával a i majitel (otec) po pár letech provozu přiznal, že mu to prostě nevyhovuje. V zásadě je už pak úplně jedno, jestli člověk něco nastavuje za jízdy (třeba teplotu, výhřev sedaček), nebo napíše SMS. Vlastně spíš naopak - k telefonu se alespoň nemusí natáčet, ten si podrží kde chce... Tohle je jednoznačně špatné.

riderhenry
12. září 2019, 15:16
1
Peugeot Rifter + stan Hussarde Quattro: Ideál aktivní rodinky

Za polovinu by mi to zase tak drahé nepřišlo, když lepší střešní box stojí 20 - 30 000 Kč. Chápu, že konstrukčně není zas tak jednoduché udělat něco, co jezdí na střeše auta a musí splňovat řadu kritérií.

riderhenry
11. září 2019, 21:36
0
Peugeot Rifter + stan Hussarde Quattro: Ideál aktivní rodinky

Optika cen obytných vozů je docela šílená, takže souhlasím. Hodně mě lákalo okusit tuhle "svobodu", ale při prvotním zkoumání nákladů jsem došel k tomu, že bych si to asi nedokázal ospravedlnit. Nemluvě o dost negativním zážitku z krátké jízdy v jednom poměrně luxusním obytňáku. Představa, že bych s tím jel přes půl Evropy je dost šílená. Takže ano, stan je OK. Ale víc se mi líbí nápad spaní v kufru nějaké staré XC90, nebo něčeho podobného (...co koupím jen za cenu toho stanu :) ).

riderhenry
11. září 2019, 17:36
0
Peugeot Rifter + stan Hussarde Quattro: Ideál aktivní rodinky

Omlouvám se, jsem slepý, respektive oslepila mě asi ta cena stanu :D

riderhenry
11. září 2019, 16:14
0
Peugeot Rifter + stan Hussarde Quattro: Ideál aktivní rodinky

Moc nechápu ten stan - většina aut má max. zátěž střechy 100 kg (včetně tohoto). To nějak nesedí ke dvěma lidem (o čtyřech ani nemluvě) ve stanu... Nebo mi něco uniklo?

riderhenry
06. září 2019, 20:52
1
Rover 75: Bitva o Británii

Na všechny pády to vyvolává otázky :D

riderhenry
06. září 2019, 17:48
4
Rover 75: Bitva o Británii

Přemýšlím, jestli vůbec jde uvažovat o koupi auta po někom, kdo ho vyšperkuje takovými "koberečky" :D

riderhenry
03. září 2019, 22:32
2
Volvo S90 T6 Polestar: Když máte víc, než jen peníze

Pro rodinu by se mi to docela líbilo (případně V90), ale jak už tu i v testu zaznělo, měl bych trochu problém s těmi "sportovními" prvky. Ze zkušenosti mi to auto přišlo poměrně líné (samozřejmě v rámci jeho výkonu a srovnání s jinými podobně výkonnými auty - pro mě hlavně BMW 540i) a rozhodně bych mu nehádal udávaný výkon, kdybych o něm nevěděl (za to ten čtyřválec klidně :D ). Ale osobně mi přišlo, že to zabíjí (u Volva se chce říct až klasicky) pomalý a na dnešní dobu občas i zmatený automat. Díky tomu mi design auta připadá nepatřičný a raději bych stejnou techniku spíš v normálním obalu, protože takhle by si snad člověk mohl myslet, že se jedná o nějakou konkurenci aut typu M550i... Taky včetně rozumnějšího rozměru kol. Dle mého názoru nemá aktuálně Volvo v nabídce techniku, která by byla hodna podobně šílených designových kreací. Ale zase doba je taková a jen u nás v ulici stávají 2 Passaty 2.0 TDI R-line a věřím, že strašně moc kolemjdoucích se z těch aut fakt i pose*e... Auto je to více než fajn, jen to nechce očekávat jakoukoliv sportovnost (se kterou se to bohužel ale prodává...).

riderhenry
29. srpna 2019, 21:48
4
Devět věcí, které udělají z vašeho auta "shamemobil"

Tomu nevěřím. Podle mě ty nálepky žádný racionální důvod prostě nemají :D A naše dvouletá dcera obě naše auta bezpečně pozná i na dálku, a to na něm její jméno rozhodně není.

riderhenry
29. srpna 2019, 12:00
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Mám strašnou chuť se na to auto podívat, ale raději to neudělám, ať se nedostanu do problémů :D

riderhenry
28. srpna 2019, 21:07
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

Tak já o nějaké koncernové V10/V12 docela uvažoval, když jsem cítil potřebu většího auta. A přijde mi, že nejlevnější kusy byly pořád o fous dražší :)

riderhenry
27. srpna 2019, 21:20
0
Autíčkář na megalovu: Průlet inzercí od A do Z

100k je nějak podezřele málo :D

riderhenry
22. srpna 2019, 10:05
0
Kia Sorento 2.2 CRDi GT Line: K ideálu chybí dva válce

Opomenu design (a v mém případě i určitou antipatii ke značce...), to je subjektivní, ale co mi to auto dá "navíc" oproti konkurenci? Chybí mi jakékoliv vyprofilování, prostě je to strašně "šedé" auto, podobně jako třeba ten nepřekonatelný Kodiaq, kterého bych měl teda asi raději už jen kvůli tomu, že nepůsobí tak strašně plastově.

riderhenry
21. srpna 2019, 22:53
0
Kia Sorento 2.2 CRDi GT Line: K ideálu chybí dva válce

Zase na mě jdou deprese. Ne, tohle nebudu nikdy potřebovat :D

riderhenry
10. srpna 2019, 23:27
2
BMW 540i xDrive: Polštářky, dříví a rychlost.

Tak tak, měl jsem úplně stejný pocit. Akorát mi to v některých situacích (s nadsázku) připomínalo Nissan GT-R, protože ta samozřejmá trakce a schopnost jet rychle (byť to auto to šíleně maskuje) mi přišla na "neeMkový" model šílená. Navíc do toho člověk přesedne z dnes už stařičké E90 a vlastně ho tam nic neštve, všechno funguje jak má a není potřeba před normální jízdou půlku auta povypínat... Žádné váhavé řazení, špatná odezva, nedejbože snad nízký výkon... Za mě asi fakt nejlepší auto "na všechno".

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler LHS  2001
Chrysler LHS

2001 rok výroby
250 koní výkon
3 500 ccm objem

Chevrolet Caprice Classic 1989
Chevrolet Caprice Classic

1989 rok výroby
170 koní výkon
5 002 ccm objem

Dodge Caliber SXT 2007
Dodge Caliber SXT

2007 rok výroby
110 koní výkon
1 798 ccm objem

Dodge Challenger SRT8, 250hp 2008
Dodge Challenger SRT8, 250hp

2008 rok výroby
250 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Bronco II XLT 1991
Ford Bronco II XLT

1991 rok výroby
104 koní výkon
2 933 ccm objem