načítám data...

riderhenry

JménoPetr Blahůšek
BydlištěBrno-město
Registracepřed 3.5 rok.
Poslední aktivitapřed 2.3 hod.
Komentářů u článků133
Pozitivních komentářů u článků28
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

ri
riderhenry
včera v 23:08
0
Volkswagen Arteon 2.0 TSI: Dobře střižený oblek na míru

Nechci být za úplného exota, ale Arteon (podobně, jako dříve Passat CC) si mě absolutně nezískává především tím, že za tím vidím pořád Passat a s jeho cílovou skupinou. Je to pro mě trochu ukázka toho, jak je dnes pro lidi důležitý image. Taková paralela na BMW 20d s M paketem a ideálně i karbonovými doplňky za stovky tisíc, namísto aby majitel utratil za něco, co by takové auto dokázalo rozumně pohánět. A to je takový laciný oslí můstek na jednu větu ze závěru článku, která na mě vyloženě křičela: "Dvoulitrový čtyřválec je dostatečně důstojný motor a asi si neumím představit situaci, ve které bych potřeboval onen šestiválec." OK. Neřeším teď výkon a dynamiku, ale fakt by nikdo neocenil třeba lepší kultivovanost, zvuk, v neposlední řadě i určitou prestiž, která by odpovídala agresivnímu exteriéru auta? V autě, které je evidentně na styl a u kterého se přece majitel tak strašně brutálně odvázal, že se dokopal to koupit místo Pašíka? Je jasné, že 90% majitelů stejně bude frčet na osmi turbech TDI, ale ta vrcholná motorizace by tam být podle mě měla (ne v počtu fénů, ale starému dobrému objemu).

Asi budu za debila, ale přijde mi to jako takové koncernové Ferrari pro lidi, co vyrostli na Octavii I TDI a vlastně ani neví, co se dá za 1,5 míče pořídit... A hlavně auto, co přitahuje lidi, kterým až chorobně záleží na tom, jaký dělají dojem (viz kontrast mezi interiérem a exteriérem). Ale asi mě berte s rezervou :D Jakoby VW chtěl konkurovat Audi, včetně asi dost podobné cílovky.

ri
riderhenry
20. února 2019, 19:20
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Ono je to taky o tom, že co se BMW týče, znám v každém koutu ČR (Brno, Praha, Ostrava) naprosto spolehlivé lidi na servis. Zatímco u ostatních značek mám v tomhle docela problém. Neříkám, že to není podobné, ale když už člověk tu síť má vytvořenou a ví kam se obrátit (u BMW třeba i srkz LPG - Jarax...), tak se taky nakupuje trochu líp. W12 bych rád zkusil, ale jinak z toho mám strach. Nemyslím ani tak spotřebu (i když i to může být taky docela těžko obhajitelné), ale spíš fakt, že těch aut je prostě minimum a tak každý problém nemusí být už stokrát všude popsaný a poznaný, jako u "masových" V8.

ri
riderhenry
19. února 2019, 18:03
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Jak VW, tak i třeba Mercedes má určitě hezčí interiér, než 7er. Stejně tak z venku to auto nevypadá moc dobře. Ale vnímám ho spíš pozitivně co do jízdních vlastností a případně i výbavy. Ale zase jestli máte zkušenost jinou... Já myslel, že aktivní stabilizátory dělají u 7er strašné divy, dost se to říká. Taky by tomu i napovídala nadváha skoro 300 kg u VW oproti BMW. Asi by to chtělo sehnat 550i, 750i a Phaeton s V8 (V12 už by byl asi trochu overkill co do provozních nákladů, nebo ne?) a všechno si alespoň zběžně vyzkoušet.

ri
riderhenry
19. února 2019, 01:25
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Nějak jsem si protáhl večer a trochu si dělal "domácí úkoly" a nejlíp mi vychází E61 550i. Paradoxně spolehlivější je asi 750i E65, ale víc mě láká sportovnější pětka. Je srandovní, jak designově docela haněná E65 je ve skutečnosti objektivně asi nejlepší BMW za posledních 20 let. Mít to design F01, stojí každá ojetina tak o 100 000 Kč víc. F11 je krok zpátky, jenom to vypadá líp, jinak ve všem horší. Ostatně to platí pro všechna Fka napříč řadami. Jinak - ač bez osobní zkušenosti - bych určitě nečekal, že Phaeton bude jezdit lépe dynamicky, než 750i (vybavený DynamicDrive atd.). Ale hádat se nebudu, možná už jsem jenom moc infikovaný BMW...

ri
riderhenry
19. února 2019, 00:07
1
Mazda6 Skyactiv-D150: Zraje jak víno

Ona jsou to hlavně úplně jiná auta podle specifikace. Nejsilnější benzín (taky automat) je fakt strašně povedený, co se podvozku týče. Až to ve mě podvozkově vyvolávalo lehký nedostatek výkonu (taková dobrá paralela k MX-5)... No a pak člověk vyzkouší naftu a zjistí, že to dělá všechno až podprůměrně a vlastně by za to určitě nechtěl utratit peníze - auto po pár letech a 60 000 km nepříjemně hlučné od motoru, silné vibrace, start-stop zatím nejhorší, co jsem asi zažil (z hlediska jeho projevu k cestujícím), spousta detailů působí až nekvalitně (nejvíc mě zaujaly "pohyblivé" výplně dveří a totálně oloupaný klíček)... Taky tam cítím často až trochu nekritičnost. Dokonce mám podobný pocit i u trojky. Sice je to auto docela fajn, ale má tolik špatných detailů, že to prostě nelze doporučit bez rozmyslu každému, koho baví řídit.

ri
riderhenry
18. února 2019, 23:35
0
ri
riderhenry
18. února 2019, 23:34
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Tak Rko je možná větší kasička, ale zase trochu univerzálnější auto, kde by člověk mohl mít tendenci tomu víc odpouštět. Ale netvrdím, že bych pro to auto byl nadšený. Phaeton mně přijde absurdně levný (jeden večer jsem nedávno strávil právě jejich hledáním a neubránil jsem se smíchu, "kolik auta" si člověk může koupit snad místo ojeté Fábie stejného roku výroby), ale vždycky jsem to bral jako reakci trhu jak na nepopularitu, tak i špatnou spolehlivost. Myslíte, že v tomhle ohledu bude VW lepší, než 7er? Třeba představa autorizáku je pro mě naprosté sci-fi.

sheogh: Asi jsem auto už párkrát potkal v provozu po Brně i na srazech. Kdyby byla příležitost, rád W12 třeba za flašku zažiju :) Možná by mi to pomohlo zase posunout uvažování trochu jiným směrem.

ri
riderhenry
18. února 2019, 23:27
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

krab: Ony hezké E90 docela propadly v posledním cca roku, protože se objevilo na trhu poměrně dost nepopulárních F30 a tak trh zareagoval. F30 už dnes jde koupit snad i pod 300 000 Kč. Starší trojky takhle myslím nepadaly. Je ale pravda, že jsem dostal nabídku i 400 000 Kč za naší E90, takže by se to možná už mohlo trochu otočit. U N54 mě láká i možnost docela jednoduše a spolehlivě navýšit výkon, kdyby byla někdy touha. Ale to už raději nebudu ani moc rozvádět, když se máme bavit o rodinném autě... N52 by byla asi neprůstřelnější, než N62, ale naše N53 má pověst dost katastrofální. Já zatím problém neměl, ale člověk s tím trochu počítat musí. Proto se ani tak nebojím nějakého jiného auta - většina V8 prostě komplikovanější, než N53, není.

Snowman000: Saaby jsem zkoumal, OPC taky, ale nedokázal jsem se do těch aut dokopat. Ono asi není nic, co bych už nazvážil a případně nevyřadil. Na místo v zadní řadě zase takové nároky nemáme - fakt sedím hodně blízko volantu, takže v tomhle stačí i E90. Jde spíš o ten kufr, případně pak výhledově i třetí řadu. Ale to už je ten výběr fakt asi nulový (kromě R63 AMG, ale...). Právě XC90 mi přijde jako docela rozumná alternativa k autobusovějším MPV, i když to je naprosto nesportovní auto. Najezdil jsem s ním několik tisíc a i když to mělo jen slabší naftu (163 koní) a ten automat je naprosto zoufalé ospalý, tak to auto má svoje kouzlo. Chtělo by to ale tu V8 zkusit - moc si nedokážu představit, kolik výkonu sežere převodovka.

ri
riderhenry
18. února 2019, 23:13
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Já ti rozumím, když ale zase ta sedma je v podstatě jen o trochu větší než 3er, prostě to není to "rodinné kombi" :D To mě od ní trochu odrazuje zatím. Ještě mě taky baví, že jsem snad podezříván z toho, že by mi šlo o image - méně populární soudobá auta, co se designu a právě image "kolotočáře" týče, než E60/61 a E65/66, mě asi nenapadají.

On ten S-Max padá i díky motoru - mně se šestiválec tak zalíbil, že už prostě menší motor nechci (ostatně, on to je asi docela typický scénář). Proto když uvažuju těžší auta (5er/7er/X5), už bych tam ten atmosferický šestiválec nechtěl, ale spíš spolehlivější (v porovnání s naší N53) V8, nebo srovnatelně spolehlivý N54/55, který bude dynamicky velice fajn (sice přeplňování nemusím, ale tady se moc nějakých lagů apod. nebojím). F11 mě láká hlavně díky tomu, že to auto působí oproti E60/61 víc jak o generaci nověji. Je to asi trochu víc přízemní volba (a taky nudnější na řízení), ale láká mě ten feeling nového auta, podobně jako jsem to zažíval po koupi naší tehdy krásně zachovalé E90. To už u straších 5er člověk asi čekat nemůže. Uvidíme, jak budou padat ceny. 535i F11 by mohla být dobrým kompromisem za těch pár let. Teď to na 90% zůstane u E90 a trochu snahy při balení (případně rakev na střeše...).

ri
riderhenry
18. února 2019, 23:01
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

MPV se fakt chci zatím vyhnout. Jestli se za ty dva tři roky rozhodneme, že jiná cesta není, tak to bude jiná. Samozřejmě je mi jasné, že jsou to ta nejlepší rodinná auta, ale já zatím nechci co nejlepší rodinné auto, ale zajímavé/zábavné auto, co zároveň tu rodinu zvládne. I když je S-Max asi fajn, mě to evokuje moc autobus a zatím si asi tu životní situaci nedokážu připustit :D

ri
riderhenry
18. února 2019, 13:41
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Myslíme dopředu a auto jsme chtěli koupit i s výhledem třetího potomka. Jinak E91 nemáme, "jen" E90, ale to stejně moc nemění - E91 je spíš takový polokombík, co se kufru týče.

Auto bych naopak raději neměnil, protože to nemám rád - jsem docela puntičkář a tak automaticky do každého auta strašně "zahučím". Ostatně svoje "první" auto (MX-5) mám už 11 let, prostě nemám ani rád moc změny.

ri
riderhenry
18. února 2019, 11:33
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

krab: E90 zůstane minimálně na ty dvě děti a zkusíme to dát i bez dalšího auta. Srandovní je, že se už i u ní začíná tvrdit, že by si měla (330 a 335i) velice držet cenu. Uvidíme, co se za těch pár let změní, ale první X5 už bych měl asi strach koupit (jasně, váš kus je výjimka), protože už je to prostě až moc staré. XC90 se mi zdá ještě docela přijatelná, protože byla na trhu dlouho, ale asi by mi byla bližší V70/XC70 - podle mě to bude reálně velice srovnatelně velké auto.

Snowman000: Sedím hodně blízko volantu, takže si za mě sedne i hodně urostlý chlap bez problémů. Ale problém je s autosedačkou - používáme kvůli bezpečnosti (jsem na to docela vysazený) protisměrný Axkid, a na sedadlo spolujezdce (před sedačku) si už sedne jen drobnější přítelkyně, určitě ne kdokoliv s výškou 180 cm a víc. Co se E91 (kombi) týče, tak mi přijde celkem k ničemu - ten kufr není o moc větší, než v sedanu, takže výběr Audi docela chápu. E91 by pro nás neznamenala prakticky žádnou změnu.

ri
riderhenry
18. února 2019, 11:00
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Po Phaetonech jsem taky docela koukal. S pohledu cena/výkon hodně fajn, ale chce to trochu víc odvahy.

ri
riderhenry
18. února 2019, 10:56
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Na Lexus jsem taky dost sázel, ale prostě mě to neláká. IS bylo taky jedno z aut, co před nákupem E90 zvažovali.

ri
riderhenry
17. února 2019, 22:37
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Na machrování to určitě nechci, ale MPV jsou pro mě zatím nepředstavitelné. Chápu, že je spousta aut, kam člověk hodí kočárek bez skládaní atd., ale tohle jako prioritu nemáme.

ri
riderhenry
17. února 2019, 22:34
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Image fakt neřeším. Ostatně byl pro mě spíš problém se smířit s tím, že budu "blbeček v černém BMW" (což byl pro okolí ostatně taky někdy docela problém). Auta mě baví a hledám kompromis, který by mi umožnil to skloubit i s dětmi. Zatím se to daří perfektně, tak uvidíme.

ri
riderhenry
17. února 2019, 22:32
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Souhlasím, E65 je mi doporučována nejčastěji (mně se moc nelíbí, ale představit si to dokážu), E61 je na papíře asi favorit. Údržby se nebojím, nedělá mi problém se autu věnovat, dělám to v podstatě celý život. Sice si asi nekoupím garáž se zvedákem, ale dnes už se dá na provozu staršího auto dost ušetřit jen za pomoci internetu a pár hodin času - viz ta komunita a "prověření časem". E61 550i bohužel ale dost mizí, hlavně když člověk má trochu specifické požadavky (manuál nebo "sportovní" automat, M-paket, hezký interiér, auto po faceliftu...). Zdá se, že už se to lidem buď moc nechce dávat z ruky, nebo ta auta pomalu "umírají". V podstatě nevím v posledních měsících o jediném autě, které by mě oslovilo i za vyšší cenu (E61). Proto jsem začal koukat i po F11 (tam ale určitě ne s V8, to je možná nejhorší motor posledních 20 let napříč značkami...).

Ameriky jsem procházel důkladně, ale hlavní výhodu jsem našel nakonec spíš v nižších pořizovacích cenách, než čemkoliv jiném.

ri
riderhenry
17. února 2019, 22:26
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

E90 "sežrala" za dva roky a směšných 23 000 km necelých 100 000 Kč na provozu (bez paliva). A to se nám vyhnuly všechny větší hrozby, které sebou nese hlavně motor s přímovstřikem (respektive emisní soustava)... I když zaznělo LPG, nejde o nákup auta s co nejnižšími provozními náklady.

ri
riderhenry
17. února 2019, 22:22
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

V70 (respektive i XC70) je v širším výběru, na XC90 V8 už jsem psal i pár poptávek majitelům a chtěl se jet podívat... Spíš se to možná vykrystalizuje do takové podoby, že nějaké to Volvo s dalšími dětmi přijde jako 3. auto a bude se jezdit případně dvěma auty, bude-li třeba přepravit celá rodina i se zavazadly. Přítelkyni se ta myšlenka líbí zatím asi nejvíc.

ri
riderhenry
17. února 2019, 22:20
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

Předně mockrát děkuji za odpověď. V zásadě jsem ani moc nečekal, že by existovalo "řešení" mé otázky. Ale je pro mě hodnotný každý další pohled kohokoliv, kdo se trochu "vyzná", obzvláště z méně konvenčně uvažujících lidí (takže děkuji, že mi nebyla doporučena Octavie RS...). Kromě výše uvedených aut mě ještě zaujala BMW 5er F11, kterou jsem z vícero důvodů přehlížel. Jednak mě novější BMW dost děsí (počínaje už i částečně naší současnou E90 LCI...), ale hlavně už nemá spolehlivý osmiválec. Nicméně dal by se zvažovat model 535i, s relativně ještě rozumným oturbeným šestiválcem. U starší E61 bych však dal přednost osmiválci.

Subaru fandím podobně, jako třeba Volvu, ale nějak si k tomu neumím najít cestu. Viděl jsem už moc inzerátů, ale prostě tam nepřeskakuje jiskra. V podstatě jsme to zatím odložili s tím, že dvě děti dáme v E90 (na dovolenou koupím/půjčím rakev a problém nebude určitě žádný), na třetí (a případné další) to pořešíme až později (původně jsme chtěli ideálně auto, které by výhledově právě "dalo" i toho třetího potomka, ať pak zase neřešíme další nákup za pár let...).

ri
riderhenry
10. února 2019, 11:56
1
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

Stejně, jako autor, využívám stále častěji DPMB (Brno). V zásadě i proto, že jsem schopen od "píchačky" v práci za 20 minut šlapat schody doma a bez přestupu. Hlavní argument byl ale vždy šetření auta, které zákonitě na těch 3 km do práce jen trpí. Taky mě štvala ta městská tankování se spotřebou 14 litrů, které pak akorát kazí průměr... Ale jinak je to utrpení. V mém případě se vozím autobusem po docela zatočené trase (není to sice horský průsmyk, ale v rámci MHD...), pro znalé se jedná o číslo 67. Kromě docela otřepaných negativ (člověk se musí přizpůsobit jízdnímu řádu, často si zaběhá nebo promrzne, smrad, hluk...) mám jedno hlavní, a to jsou řidiči. Nikdy nepochopím, jak někdo může na plný úvazek řídit autobus a přitom neumět plynule zastavit. Nebo se plynule rozjet. Možná za to může jízdní řád, ale to je asi úplně jedno. Je to celé takové hodně "levicové" - smrdí tu pochcaný bezdomovec? Veze tu borec skříň z Ikei? Spadl jsi se spícím dítětem v náručí, protože řidič nemohl počkat, než se posadíš a až pak se rozjet? Nikoho to v zásadě nezajímá, prostě zaplať a drž hubu... Prostě státní podnik jak se patří (a černá díra k tomu, pochopitelně).

ri
riderhenry
07. února 2019, 16:52
0
Hyundai i20 T-GDI 120: Za "luxus" se platí

To podsvícení je šílenost a nechápu, jak si toho stále můžou "nevšímat". Ta auta jsou v noci vyloženě únavná. Cenu komentovat nemá smysl, na to by to chtělo detailně prostudovat ceník... Nicméně dost mě zarazila hmotnost - váží to spíš srovnatelně jako auta o kategorii větší.

ri
riderhenry
05. února 2019, 18:58
-1
Ptejte se: Rychlé auto, ve kterém se dá přespat

Rozdíl 335i vs. 550i je "jen" 150 kg, ve spotřebě reálně pak 2 litry, na druhou stranu starší V8 je ještě motor docela vhodný pro zástavbu LPG (pár lidí v ČR to umí velmi dobře). Nikomu bych to nenutil, ale když už kombi, tak bych E91 asi vynechal. Kufr to má skoro jako sedan... Obecně jsou ta auta srovnatelně spolehlivá a oproti pořizovací cenně budou náklady na provoz vyšší, ale motoricky bych se určitě méně bál N62 V8, než N54/55. S rozpočtem 400 000 Kč už by možná šla i F11 535i, ale to bych hádal na největší průser...

ri
riderhenry
05. února 2019, 17:49
-2
Ptejte se: Rychlé auto, ve kterém se dá přespat

Místo 335i bych doporučil spíš tu 550i, bude obecně spolehlivější a rozhodně o poznání větší, navíc se dají i hezká auta sehnat už za 300 000 Kč (aktuálně dva zajímavé kusy na prodej i v ČR...).

ri
riderhenry
05. února 2019, 17:40
0
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Je to už několik let, co jsem to zjišťoval, ale tehdy jediná Benzina deklarovala, že ve Vervě 100 biosložka není. U OMW ani Shellu jsem jistotu neměl ani u stooktanů...

ri
riderhenry
03. února 2019, 21:53
2
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Tomu rozumím, dělá to cca necelých 10% ceny, což je rožně u Toyobaru při nájezdu 15 000 km cca 4 000 Kč ročně. Podobnou logikou bychom si mohli říct, že kdyby tam byl nějaký 2.0 TDI a žralo to jen 6 litrů, tak ušetříme 12 000 Kč za stejné období. A kdyby tam byl zase "pořádný V6", tak by to žralo reálně 12 atd. Nevím, nějak mi to u téhle kategorie smysl nedává, to je jak řešit rozdíl ve spotřebě 1 l oproti konkurenci a díky tomu auto nekoupit... Ale chápu, že to může někdo vnímat jako negativum a vlastně jste mi i ukázali, že se fakt někdo takový reálně najde :)

ri
riderhenry
03. února 2019, 17:52
1
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Ne, že bych do teď nevěděl, že jsem "jiný", ale mně do žádného auta biosložka nesmí a stejně tak si myslím, že je vcelku základ do moderního motoru (přímovstřik atd.) tankovat aditivované palivo, ale to je už asi trochu mimo tohle téma... Každopádně tuhle problematiku znám (mám auto s 98 oktanem na denní ježdění) a vyloženě problém jsem s tím zatím neměl. Předpokládám, že i do Toyobaru lze tankovat i 95 (možná dokonce 91), akorát auto bude mít nižší výkon. Tzn. je-li člověk "mimo civilizaci", natankuje co zrovna jde, pak zase dotankuje 98. Je teda pravda, že to šlo poznat v mém případě tak brutálně, že člověk musel upravit i jízdní styl, ale kdo taky ví, co v tom Chorvatsku bylo za břečku... Asi můžou být extrémy, kde fakt člověk nemá v okruhu 10 km žádnou pumpu s 98, ale pak se dá přilévat nějaký "octane booster"... Nevím, já bych kvůli tomu auto z výběru asi vyřadit nechtěl (minimálně v rámci kategorie ne).

ri
riderhenry
03. února 2019, 14:14
1
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Nemyslím to jako kritiku toho tvrzení jako takového, ale fakt je možné, že by někdo nebyl ochotný koupit auto v ceně řekněme kolem 1 miliónu kvůli tomu, že musí tankovat 98+? Moc bych tomu nevěřil, podle mě velká většina majitelů těchto aut (myšleno obecně "sportovních") tankuje "prémiová" paliva stejně úplně dobrovolně, nezávisle na požadavcích auta...

ri
riderhenry
28. ledna 2019, 17:26
1
Mazda6 G194AT: Ohrožený druh

Nějak nerozumím tomu světlému interiéru - pracovně máme "šestku" několik let a právě se světlým interiérem. Tak spíš jestli to nebylo až od nejvyšší výbavy? Měl jsem tu čest s 2,5 benzínem před faceliftem a je to asi společně s aktuálním BMW 540i jediné moderní auto, které se mi zdálo fajn jak na běžné použití, tak nějaké zábavnější svezení (i když jsou to auta dost extrémně jiná). V zásadě jsem měl hodně podobné pocity, až na vypínání válců samozřejmě. Auto je prostě "normální", ale když k němu začne člověk přistupovat jiným způsobem a přistoupí na to, že by to mohla být zábava, stává se z toho taková trochu nafouklá MX-5 s větším závažím. Není to rychlé auto, ale díky zpětné vazbě, která staromilcům dává ten správný pocit jistoty, si člověk na okresce může dovolit strašně moc a hlavně ho to baví. Ještě si pamatuji, jak jsem měl velké výčitky, když jsem si zpětně vybavil tempo, kterým jsme zdolávali okresky na vysočině jedné letní noci, s půjčeným autem... Člověka to i trochu nalomí v tom stereotypu nechutně nedotáčivých předokolek, což vlastně ani nechce připustit, protože...

...pak každý začne počítat a koupí si stejně vždycky ojeté BMW s tou jedinou správnou poháněnou nápravou a řadovým šestiválcem :D

ri
riderhenry
28. ledna 2019, 17:12
1
Mazda6 G194AT: Ohrožený druh

Jelikož pochybuji, že by se tak zásadní věc, jako antikorozní ochrana, řešila v rámci faceliftu, tak to hnít bude rychle - stačí se podívat na testy prvních ojetin, kde už se na to poukazuje... Za mě obrovský problém u jinak velmi dobrých aut napříč nabízenými modely.

ri
riderhenry
26. ledna 2019, 17:17
0
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 2.

Je to asi trochu mimo téma, ale nějak si nevybavuji, jestli tu někdy padla zmínka o Hondě Legend - zdá se mi to jako docela kontroverzní auto jak z hlediska specifikace a vlastností, tak i různorodostí názorů. Každopádně s cenou reálně kolem 200 000 Kč hodně zajímavá věc i vzhledem k docela vyspělému pohonu SH-AWD.

ri
riderhenry
22. ledna 2019, 13:07
2
Ptejte se: Benzínová střední třída do jednoho milionu Korun

Taky bych byl rebel a zkusil to Volvo V60. Kdyby se nezalíbilo, nebo cena byla už příliš vysoká, zdá se nejlepší Opel. Mazdu 6 fakt moc doporučovat jako univerzální volbu pro všechny nejde.

ri
riderhenry
21. ledna 2019, 22:39
0
Velký sedan, který nepotkáte na každém rohu.

V zásadě všechna z těch aut jsem zběžně proklepával (snad s výjimkou Legendu, který se mi vždycky líbil, ale výkonově je spíše na spodní hranici) a nějak mě nepřesvědčilo, že by člověku nabídli víc, než BMW/Volvo/Mercedes atd. Samozřejmě až na ty obrovské motory, ale tam i v Evropě člověk sežene co do dynamiky adekvátní náhradu menšího objemu... Opomenu-li tu originalitu, tak je hlavní otázka to, jestli se fakt vyplatí to zkusit i s tím, že člověk trochu ušetří, nebo spíš pak naopak bude vysedávat u zahraničních fór a hledat, co by to na tom jeho autě všechno mohlo být špatně, protože ho s ním 9/10 mechaniků pošle někam, nebo ho bude tahat akorát za nos (peněženku). Když uvážím, jak je to snadné i se zavedenými značkami, tak bych to fakt nedoporučoval někomu, komu se to "jen" líbí. Ale jestli se pletu, rád si to nechám vyvrátit - sám bych možná o takovém autě pak uvažoval trochu vážněji.

ri
riderhenry
14. ledna 2019, 23:13
3
Střední třída jako ohrožený druh?

Asi nemá smysl dál rozvádět popularitu SUV a řešit, do jaké míry to má nebo nemá smysl. Ale osobně mi vadí spíš to, že lidé (asi?) přestávají oceňovat zajímavější techniku, která byla často se segmentem větších sedanů spojená, a dají spíš na design, velikost kufru, světlou výšku... Určitě to nejde úplně zobecnit, ale s vyšším segmentem často přicházely kromě větších rozměrů výkonnější motory, dražší podvozková řešení, třeba i větší/lepší brzdy, obecně nové technologie, výbavy... Když opomenu SUV, tak lidi se dnes spokojí s objektivně technicky horšími auty, protože dorostla do přijatelné velikosti. Vždycky jsem spíš měl tendenci jít cestou nákupu o kategorii většího auta na úkor lépe vybaveného menšího, protože prostě ta technika, která je podle mě stále na autě to nejhodnotnější, je zpravidla na vyšší úrovni. Strašně by mě zajímalo, jak se na dnešní dobu autovou budeme dívat řekněme za 20 let. Snad mi to nepřijde tak ujeté, jak se to zdá teď a fakt budeme spokojeně jezdit se starými ojetinami a pochvalovat si, jak ta auta z roku 2019 byla super...

ri
riderhenry
10. ledna 2019, 18:18
1
O koních, ponících a síle aneb jak a v čem měříme výkon auta?

"V praxi ale většinou platí, že hodnoty uváděné v oficiálních materiálech značí výkon “na kolech”." - Tohle se mi nějak nezdá. Ještě jsem se nesetkal s tím, že by někdo naměřil výrazně větší výkon "na klice", než uvádí výrobci. Naopak při měřeních na brzdě vždy vyjde poměrně podstatně nižší výkon na kolech, který se pak přepočítává nějakým koeficientem ztrát a pak až vyjde většinou (u aut v pořádku a samozřejmě u těch, kde výrobce nemlží) výkon dle technické specifikace daného auta.

ri
riderhenry
09. ledna 2019, 13:59
2
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

5er se mi líbí, ale to auto bude dost o něčem jiném. Proč místo GC nejít do sedanu (případně touring)? To mi přijde spíš srovnatelné co se jízdy týče a zároveň to nejsou "kočkopsi". V 5er s tímto motorem jsem jel a je pravda, že i v tak velkém a těžkém autě mě občas (s nadsázkou) napadalo srovnání spíš s Nissanem GT-R, než čímkoliv jiným. Pohonné ústrojí se povedlo hodně, interiéry mi taky dost sedí. Tak uvidíme, jak na tom budou ojetiny se spolehlivostí.

ri
riderhenry
05. ledna 2019, 22:54
0
Auta roku 2018 podle Autíčkáře

Za mě určitě M5, protože je to přesně to auto, které za 10 let budou lidi okukovat na inzerci a pohrávat si s velmi špatnou myšlenkou, že by si to možná mohli za těch svých 500 000 Kč dovolit koupit a pak provozovat. Zároveň je to asi auto, které trochu popírá velmi pravdivou poučku, že neexistuje dobré auto na všechno.

ri
riderhenry
13. prosince 2018, 12:52
0
Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Pojízdná pevnost

A není u toho šestiválce TDI problém s prodlevou? Myslím ve srovnání s XC90, ta mi přijde na první pohled i docela "dynamická", ale ono asi hodně záleží, na koho je zrovna auto "naučené", když s tím člověk jede jenom chvilku.

ri
riderhenry
11. prosince 2018, 16:27
0
Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Pojízdná pevnost

No zrovna na to tahání bych se těch čtyřválců bál ještě víc. Ale záleží taky na tom, v jakém režimu jsou ta auta kupovaná - jako nového, obzvlášť na nějaký operák, bych se toho nebál. Ale kupovat to po pár letech bych teda nechtěl. I když se mi ta X5 fakt nelíbí, tak se mi zdá hodně schopná jak právě v nějakém lehčím terénu (což dřív Xka asi úplně nebyly), tak samozřejmě na silnici. Koncern 3.0 TDI má katastrofální reakci na plyn (neřídil jsem to, ale jestli je pravda, co se všude říká/píše, tak to ty auta vyloženě degraduje).

Neříkám, že ty Volva jsou katastrofální, ale když se jedná o nějakou trochu vybavenější XC90 z 2M, tak je ten motor prostě neadekvátní a nekonkurenceschopný. V XC40 neřeknu, tam víc asi netřeba. Další věc jsou automaty - nevím, jestli tam pořád dávají Aisiny, ale osmistupňové ZF minimálně v BMW řadí líp.

ri
riderhenry
10. prosince 2018, 19:56
0
Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Pojízdná pevnost

XC90 bych moc nedoporučoval. Leda možná ten hybrid, ale jinak je člověku těch motorů až líto, když s tím jede. To spíš nová X5 by mohla být zajímavým konkurentem, i když se ji evidentně snažili udělat co nejhnusnější to jen šlo...

ri
riderhenry
09. prosince 2018, 11:59
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Jenom jsem se snažil vžít se do té situace a pravděpodobně by se mi tím méně chtělo vstoupit do stejné řeky. Ono už jenom ten samotný proces vysedávání po nocích na inzerátech, objíždění aut atd. je trochu víc sexy, když člověk uvažuje nad něčím pro něj ještě neznámým, než nad třetí MX-5. Ale to není na žádnou velkou diskuzi a není to myšleno ani kriticky vůči Vavrisovi a jeho rozhodnutí. Sám jsem jednou nohou v situaci, kdy bych se Miaty mohl zbavit, abych se k ní po letech (a finanční rekonvalescenci) pak dost možná vrátil, protože co jiného (viz článek)?

Na moje auto se dá dívat i velmi pozitivně - zrovna se konečně dostalo zase na hodnotu, kterou mělo v roce 2007, když jsem ho koupil. Kolik majitelů může tohle o svém autě po 11 letech říct :D

ri
riderhenry
08. prosince 2018, 21:24
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Tak to jsem rád ;) Ona minimálně ta kompresorová nebyla vůbec špatná koupě, co si pamatuji.

ri
riderhenry
08. prosince 2018, 19:50
1
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Krásně ironický příběh prodejů MX-5, vedoucí k nákupům jiných MX-5 :D Nechci být depresivní (sorry), ale když si představím, kolik každé auto sežralo na určitě puntičkářském přístupu a poklesu hodnoty, nebude to asi úplně pozitivní bilance. Ale snad se pletu :) Když jsem závěrem četl zmínku o Miata Cupu, trochu mi bylo až líto tak zachovalého auta - na to se mi ty olítané NA/NB prostě hodí nějak víc. Tak hlavně ať auto dělá radost!

NC se mi zdá hodně podceňovaná. V podstatě člověk slyší víceméně jen o NA/NB a pak až ND. I když jsem v ní jel jen velice krátce, tehdy se mi (jako majiteli ještě naprosto sériové NB) zdála naprosto skvělá - ideální kombinace MX-5 faktoru a dospělejšího auta, které je vhodnější pro každodenní provoz. Jedinou nevýhodu vidím snad jen v určité designové nadváze, ale to je jednak subjektivní a hlavně to člověk za volantem nepozná.

ri
riderhenry
25. listopadu 2018, 23:53
4
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Strašně jsem se těšil, až si tady vyliju srdíčko po deseti letech s MX-5, ale trochu mi to pokazilo pos*ané BMW s vybitou baterkou v kufru, který se otevírá jen elektronicky (logicky...). Ale stejně to zkusím.

Zásadní NEvýhodu spatřuji v tom, že jsou ta auta už příliš stará a (hlavně) levná. Hodně jim to bere i tu minimální image, kterou dřív měla (sám pamatuji, jak jsem byl vnímán před těmi deseti lety, když jsem s MX-5 parkoval před střední a pak i vysokou školou). Navíc se o tom až přehnaně píše, diskutuje, natáčí, fotí... Taky ubývá už kusů, které by asi fungovaly tak, jak mají a jak by si člověk představoval. Zároveň je to dnes často úplně první auto lidí, kteří dřív tíhli k různým starým Civicům, BMW před smrtí atd. Prostě už to není takové to auto pro "znalce", co nemají milión, ale zase nevybírají jen podle toho, na co se nejlíp balí holky s rozpočtem do 150 000 Kč... Pak samozřejmě koroze a i další věci, které jsou často spojené s věkem aut. Určitě pak za mě až zbytečně přízemní nastavení sériového podvozku (respektive geometrie), který je až zbytečně blbuvzdorně nedotáčivý víc, než by člověk u takové auta chtěl nebo čekal. Chtělo by to rozhodně charakternější motor, hlavně absence výkonové špičky u NA/NB 1.8 zamrzí.

Výhod vidím spousty a jsou samozřejmě výhradně subjektivní. To auto člověka posune jinam a dá se s ním hodně hrát, ať už z řidičského pohledu, tak i případného ladění, kdy majitel opravdu může zkoušet kde co a zjišťovat, jak se auto chová. Všude je spousty dílů, informací a lidí, kteří už to stejně udělali. Poměr cena/výkon (výkon nemyslím absolutně co do výkonu motoru) za mě nepřekonatelný, obzvlášť při dnešních cenách. Je to auto, které má určitý potenciál za slušné náklady fungovat jako velmi zábavné svezení na pomalejších okruzích (zkuste tohle dělat s nějakým o 500 kg těžším autem a sledovat náklady...) při minimu úprav (gumy, podvozek). Design je poměrně nadčasový a málokoho to auto i dnes urazí. I auta, která jsou schopná pobavit na okruhu, často zvládnou v pohodě každodenní pohodlný provoz. Dá se s tím odjet ve dvou na dovolenou k moři bez nějakých výrazných omezení. Motor jde sehnat za cenu výměny oleje v autorizovaném servise prémiové značky. Když člověk není líný, v zásadě si na tom může udělat vše sám, stačí mít připojení k internetu. Lehce poučený řidič to auto dostane na limit a nemusí se bát, že by přišel k újmě on, nebo auto. Plus samozřejmě dalších spousta věcí, které jsou už obecně uznávané a známé a nemá smysl je psát pořád dokola...

Když to shrnu, vlastně to auto po 10 letech trochu nesnáším, protože už pro něj nemám to nadšení, jako dřív, ale zároveň mi dalo tolik - a pořád i dát umí, že ho člověk prostě nechce dávat pryč. Nedokážu si představit v podstatě žádné jiné auto, které by člověk mohl provozovat tak, jak ho to baví, aniž by měl výčitky z nákladů, poklesů hodnoty atd. Není to určitě žádný "jednorožec", ale zároveň to bývá často auto, na které majitelé i výrazně "dospělejších" sporťáků vzpomínají s velkou nostalgií, a to mi k tomu sedí asi nejvíc.

ri
riderhenry
15. listopadu 2018, 17:47
0
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

Stále trvám na tom, že E65 je v kategorii luxusních limuzín (soudobých) sice strašně hnusné, ale jinak povedené auto - konkrétně 750i, která je navíc velmi vhodná pro zástavbu LPG a tudíž poměrně ekonomická co se spotřeby týče, což má pro značnou část lidí dost velký psychologický efekt (protože se to nejlépe počítá a nejvíc vidí, obzvlášť když si většina lidí nesleduje ostatní náklady...). A tady se rozjede diskuze o rumunských 7er za 150 000 Kč... OK, to asi fakt nebude dobré auto. Ale s trochou snahy od těch 300 000 Kč se nabídka zvětšuje ty auta jsou na servis méně nákladná než E60/E61 (opět, když nebudeme srovnávat "dědovu" 5er s nějakou tou rumunskou 7er za 150k). Přitom výbava je úplně jinde. Že to má strašné diesly, to je poměrně nepodstatné, viz výše. Netvrdím, že to člověk bude provozovat za náklady Fábie 1, ale jsem přesvědčený, že bych spíš ušetřil, oproti současné 330i s přímovstřikem. Ale to je spíš otázka toho, jestli člověk chce vystoupit z nějaké škatulky "je to luxusní BMW, tak se to sere", nebo dá spíše na zkušenosti lidí, co ty auta opravují. Ideálně i s takovými pak to auto vybrat a koupit.

Btw. Vavriosiv daily káru nedoporučuji, reagoval jsem jen na komentář k 7er, kterou jsem poměrně dost studoval v minulých měsících.

ri
riderhenry
14. listopadu 2018, 21:54
0
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

Beaster: E65 určitě není krám, na svou dobu a věk naopak. Auto je to sice poměrně hnusné a má neskutečně kolotočářskou auru, ale nedokážu si představit lepší auto s nějakou zajímavou výbavou (často spíš až zbytečnou i na dnešní dobu), které by se dalo uvažovat jako rozumná volba s benzínovým osmiválcem (třeba i s LPG, které funguje v 7er perfektně) s nějakým omezeným rozpočtem. Právě E60 (a E61/Touring ještě víc) je problematická co se spolehlivosti týče. Ale jestli nějak vybočuje ze soudobé konkurence, to už bych si taky neodvážil tvrdit...

ri
riderhenry
29. října 2018, 18:18
0
Ptejte se: Rodinné kombi za čtvrt milionu

Byl jsem ve stejné pozici a vybral jsem BMW 330i. Asi to nebudu tazateli vyloženě cpát, protože to určitě není nejlevnější volba (jak na pořízení, tak provoz), ale z hlediska svezení je to auto jinde než libovolná Mazda 6. Alfu jsem neřídil a taky mě lákala. Z nějakých rozumnějších variant bych pak volil Volvo V70, které má o poznání větší kufr, bude pohodlnější a samozřejmě superbezpečné.

S tím dojížděním jsem to měl stejně, a po necelém roce jsem přesedlal na autobus - to fakt člověka omrzí, takhle to auto trápit. Navíc s nějakým větším motorem, který se tak nezahřeje za celý týden ani na provozní teplotu...

ri
riderhenry
29. října 2018, 18:11
0
ri
riderhenry
29. října 2018, 16:43
1
Kafe&Káry Brno 7.10.2018: Babí léto jak řemen!

Já po nikom nic nechci, fakt si tady nebudu vydupávat, aby to bylo vhodné místo pro spící děti. Na druhou stranu bych tu nerad byl za nejhoršího otce, když tam vezmu dvouletou dceru... Dokonce nemám ani problém tam fakt s dcerou nejít a zajet s ní mrknout na auta třeba do AAA Auto, když bude chtít :D Rozhodně nebyl záměr, abych zněl kriticky ke komukoliv z týmu Autíčkáře. Jenom mi přijde škoda to nezmínit, protože to podle mě vadí velké části lidí (respektive minimálně všem, které jsem měl v okolí při každém takovém "projevu"). Nemluvě o tom, že vytáčení motoru naprázdno není zrovna něco, co by mu dělalo kdo ví jak dobře...

K té PČR - nevěřím, že kdyby tam jeli zrovna ve chvíli, kdy něco takového probíhá, tak že by z toho nebyl problém. Nemluvě o tom, že z pohledu naší legislativy bych se trochu bál, že už se jedná o organizovanou akci, která musí splňovat určité věci, takže bych se snažil držet spíš při zemi, než pořádat dragrace parkem nebo soutěž v pálení pneumatik ;)

ri
riderhenry
29. října 2018, 13:54
0
Kafe&Káry Brno 7.10.2018: Babí léto jak řemen!

Na motokrosu není špatného nic, jen nevidím souvislost. Já nikomu nevyčítám, že nezakročil, ani já bych to neudělal. Jenom tu byl náznak určitého nesouhlasu s podobným chováním, tak jsem se přidal. A z lidí, s okolí, kteří byli na místě, nebyl nadšený fakt nikdo. Sám vidím smysl té akce v něčem trochu jiném a myslím si, že to celé akci může ublížit - už při posledním setkání kroužili okolo PČR, "naštěstí" však vždycky v době klidu. Navíc to pak dál přitahuje různé pochybné existence, které mají tendence se takto projevovat (viz různé tuning srazy).

Druhá věc je, že spousta aut odjížděla v podstatě parkem pár metrů kolem laviček. A na takovém místě to "rozpálit" může opravdu jenom hovado. Místo není uzavřené pro ostatní veřejnost a obecně se jedná jinak o klidné místo, kde by asi nikdo nečekal auto, jedoucí 100 km/h dva metry od lavičky...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler 300C Hemi 5.7 2008
Chrysler 300C Hemi 5.7

2008 rok výroby
360 koní výkon
5 700 ccm objem

Jeep Wrangler MOAB edice, DPH 2014
Jeep Wrangler MOAB edice, DPH

2014 rok výroby
197 koní výkon
2 777 ccm objem

Ford Expedition Platinum 2015
Ford Expedition Platinum

2015 rok výroby
365 koní výkon
3 500 ccm objem

Ford Crown Victoria original policejní vůz  2006
Ford Crown Victoria original policejní vůz

2006 rok výroby
242 koní výkon
4 601 ccm objem

Chevrolet Corvette Z51 2009
Chevrolet Corvette Z51

2009 rok výroby
443 koní výkon
6 199 ccm objem