načítám data...

riderhenry

JménoPetr Blahůšek
BydlištěBrno-město
Registracepřed 5.1 rok.
Poslední aktivitapřed 2.5 hod.
Komentářů u článků252
Pozitivních komentářů u článků71
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

riderhenry
11. října 2020, 22:42
0
Volvo XC60 T8 Twin Engine Polestar Engineered: Jak se pejsek s kočičkou naučili péct dort

Konečně nějaké Volvo! :D Ono je to vlastně super. Ta obecná snaha udělat 3v1 a přepínat auta tlačítky z komfortní limuzíny do supersportu je otravná. Hlavním benefitem takového auta by možná nakonec mohl být jeho pokles ceny na trhu ojetin (myslím pro nás, ne pro majitele...). Jinak je to takový roztomilý nesmysl - pochybuji, že by někdo, kdo kouká po nějaké X3/X5 v rádoby M variantě, fakt šáhl po této alternativě. Ale tak třeba se to povede. Ještě ke spotřebě - nešlo by vymyslet nějaký přepočet na Kč? Přeci jen ta spotřeba 7 litrů zní jako perfektní lehce dynamičtější náhrada za Ofci 1.9 TDi, ale chtělo by to ještě vědět, kolik to člověka bude stát celkově, kdyby nabíjel doma. Aby pak po vyúčtování energií neměl velký špatný...

riderhenry
04. října 2020, 10:07
0
Komu zvoní hrana

MBMB: Díky za upřesnění. Já to takhle četl, ale neověřoval.

riderhenry
04. října 2020, 00:57
0
Komu zvoní hrana

No něco na tom asi bude, na druhou stranu si myslím, že lidi se neřídí vůbec objektivitou a hodně je to o trendech a dalších vlivech (emise, bezpečnost...). Spousta lidí si třeba vybírá SUV kvůli bezpečnosti, což vůbec nemusí být platným pravidlem. K tomu to dogma, že auta jsou špatná, tudíž není v pořádku je mít rád a bavit se tím, že je mám, natož že pálím mrtvé dinosaury jen z rozmaru. Dneska lidi chodí po městě a loví pokémony a je to bráno za obecný standard, tak to je v pořádku. Auta začínají být v podstatě punkovou záležitostí a člověk aby se skoro bál přiznat, že auto má a že se fakt nevypravil s dětmi do Chorvatska na sdílené elektrické koloběžce... Myslím, že kdyby byla doba jiná (především ty politické tlaky), bude to taky vypadat trochu jinak. Viz snaha VW prodat všechno "zábavné" za účelem snížit flotilové emise a sehnat prachy na rozběhnutí mrtvého koně v podobě jejich E-aut... Zkrátka není vhodná doba pro to, aby si někdo v autech našel koníček. Nebo se změnily módní trendy (náhrada SUV za MPV). Ale to není o trvalé proměně trhu jako takového, takže nejde/nemusí jít o vymírání, jen trend.

Já to vidím pozitivně - konečně jsem objevil dokonalé rodinné auto, takže jsem happy - M-B E55/63 AMG v sedmimístné verzi. Dokud tohle bude legální provozovat, tak se smířím i s těmi Captury a Dustery všude okolo a klidně ať si lidi platí pokuty za vysoké emise jejich hřmotného dvouválce se dvěma turby, když to považují za legitimní projev sounáležitosti s touto planetou.

Jo a poslední věc - každá generace benzínových hlav asi plakala nad tím, jak jdou auta do řitního otvoru a asi to nějak patří ke koloritu věci. Možná je ale fakt pravda, že se to nějak zrychlilo. To snad posoudí zase ta další generace.

riderhenry
30. září 2020, 22:34
0
Autíčkář se ptá: Jak to máte s palivem?

Paliva mě jednu dobu hodně zajímala a i díky tomu jsem docela silně zaparkoval u Benziny a její Vervy 100. Jednak kvůli použití VIF aditiv, které patří mezi špičku, ale především díky absenci biosložky. I co se ropáků týče, tak tuším vyhrála úplně všechna srovnání. Navíc posledních 5 let provozujeme i "moderní" BMW s motorem N53B30 (přímovstřik), který nižší oktany moc nemusí. A jestli jsem poznal někdy změnu? Při nějakém příležitostném "obyčejném" tankování v ČR ne. A to ani u supersportovní motorky, ani u toho BMW. Nicméně když jsem jednou v Chorvatsku musel z nouze tankovat 95 s plně naloženým autem, tak jsem při následném předjíždění do kopce myslel, že jsem zařadil omylem o kvalt víš, a to nepřeháním. Jako by auto šlo do nouzáku, nebo jelo na 5 válců (z továrny je to R6, jen pro jistotou...). Jelikož to bylo na konci cca 1 000 km dlouhé cesty, tak to určitě placebo nebylo. Ale znovu už jsem to (zatím) nezažil.

riderhenry
30. září 2020, 22:28
0
Autíčkář se ptá: Jak to máte s palivem?

Aral v Německu prodává tuším 102 oktan. Benzina prodává 100 oktan, jen v ČR pro to není norma, proto udávají na stojanech jen tu normu ČSN 98, nebo jak to přesně je. Ale nově tam pod tím snad mají dodatek "100 oktanů".

riderhenry
30. září 2020, 22:26
0
Autíčkář se ptá: Jak to máte s palivem?

Benzina do Vervy 100 biosložku nedává, alespoň mi to potvrdili na dotaz. Ostatní nikoliv (Shell, OMW). On to ten zákon umožňuje - to normované množství přidané biosložky se počítá na souhrnné množství prodaného paliva za období. A při kontrolách jednotlivých vzorků naopak akorát nesmí být biosložky příliš (musí odpovídat v maximální hodnotě tomu označení E5, E10 apod., ale může jí tam být méně). Jelikož se stooktanů obecně prodá málo oproti N95, je i pro prodejce lepší nesnižovat jejich kvalitu a životnost biosložkou, protože by se snáz mohlo stát, že se jim "zkazí".

riderhenry
14. září 2020, 21:24
1
Koloběžka Lime: Jak se stát kosmonautem...

Tak co si budeme povídat, elektromotor moc pokrokový není a spojit ho s koloběžkou taky ne. Možná ty "one wheel" blbosti jakž takž, ale na tom zase nechce fakt jezdit majorita společnosti, řekl bych.

Dnes jsem zvládl přijít z práce trochu dřív a ještě stihl večerní procházku s dětmi a zase jsem koukal. Ono ve všední dny je to ještě horší. Mísí se dementi, co jezdí Lužánkami ("velký" městský park) jako zkratkou, bo silnice okolo je přeci moc dlouhá. Ti logicky krokem nejezdí. K tomu ty homokoloběžky. Nemluvě o tom, že na tom lidi často jezdí ve dvou, což je totální haluz. Byl jsem svědkem i super komba, kdy po chodníku projela dvojice Lime a souběžně s nimi jeli další dvě po silnici. Takže auta jela 20 km/h, protože nebylo kde je objet, a člověk na chodníku kdyby udělal nečekaně pohyb stranou, tak čau... Fascinující je, že i když jsou v parku měšťáci téměř denně, nikdy neuvidíte, že by někomu něco řekli. Ale když jsem se pak bavil zase s PČR v rámci jiné příležitosti, tak cyklisty hodnotili srovnatelně s jinou menšinou. Jenže dnes je cool chovat se jako hovado, když to není v autě. Naopak v autech se čím dál tím častěji pohybují různí gayové, co se vzhlédli v Renaultech Captur a podobných interceptorech, za které by jim vlastní děda dal nejraději pohlavek, a nejsou schopni najít parkovací místo vyšší rychlostí, než je rychlost chůze. Pak se dá i pochopit, že po pár těchto stressfull eventech si raději půjčí koloběžku.

Už delší dobu přemýšlím, co s tím. Fakt mně to štve, protože mám strach o děti a nechci pořád koukat přes rameno, kdy a kolik cyklistů po chodníku jede. Už jednou mi málem sejmul psa elasťák, co vyjel z kopce po chodníku tak minimálně 30 km/h ze zatáčky a prostě si zahrál ruskou ruletu. Naštěstí pes si ten den vybral druhou stranu chodníku... Před nedávnem slečna, co šla v parku se špunty, byla pojmenována ženským pohlavím za to, že nereagovala na zvoneček pána na bicyklu (50+, pupíček, elasťáčky), který jel po chodníku a zavazela mu tam... Je škoda, že zrovna vždycky nemám nic, co by mi nebylo líto hodit jejich směrem. Ale jak to řešit? Orgány volat smysl nemá, i kdyby člověk trpěl touhle úchylkou. Spousta lidí, se kterými jsem měl tu možnost o tomhle pohovořit, si dokonce myslí, že se to smí, nebo že na tom minimálně není nic v nepořádku...

riderhenry
13. září 2020, 21:32
2
Koloběžka Lime: Jak se stát kosmonautem...

Je vtipné, jak v době, kdy se strašně řeší, jak zlá auta okupují veškerý veřejný prostor, se tiše přehlíží tyhle šílenosti. Úplně bych chtěl vidět, jak například nějaký carsharingový podnik umožní svým zákazníkům parkovat auta uprostřed silnice, nebo třeba v poli, případně někomu na soukromém pozemku... Fakt obecně nejsem pro zákazy, ale zkrátka platí (hlavně z hlediska zdravého rozumu), že na chodník patří jen takové prostředky dopravy, které jsou srovnatelně rychlé, jako chůze. Ale to je dnes mimo módu - viz cyklistika provozovaná v městských parcích (bydlím vedle Lužánek - velký Brněnský městský park) a v centrech měst. Jak Rekola, tak Lime nebo cokoliv podobného patří na silnici. Že se jim tam nechce? Tak ať táhnou. Nemluvě o dementech, co jezdí na těch "one wheel" blbostech. Borec si vezme motorkářskou kombinézu, rukavice a helmu a jde se vozit do parku mezi děti. WTF?

riderhenry
06. září 2020, 22:00
2
Zábavné vlajky s Autíčkářem: Jeep Grand Wagoneer

V článku není zmíněna ani náznakem změna klimatu, tudíž nelze hodnotit pozitivně. Také bych ocenil takový ten kilometrový odstavec ohledně spotřeb a emisí, který je pod každou inzercí aut. Člověk pak ztrácí ty sociální jistoty... Chybí i informace, jestli plánují i veganskou verzi. Nemluvě o tom, že je to auto strašně bílé. To už bude na žalobu, ale to nechám jiným (bohužel nepatřím k menšině).

riderhenry
06. září 2020, 21:54
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Nevím, jestli to nějak souvisí, ale já neměl strach ani při pokusech o driftování bez stabilizace s M850i na mokré okresce :D

riderhenry
06. září 2020, 21:32
0
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Tak bych to taky čekal, zároveň pořád (i přes ten technický původ BMW) je tu ta určitá aura co se značek týče. Věřím, že BMW bude v tom běžném životě příjemnější, protože je to prostě ta prémie, že ano... Ale já nejsem úplně zastánce horkých a vlažných hatchbacků a ani jsem nikdy nepochopil ten koncept jako takový, takže Nkový hype mě až tak nezasáhl už od začátku.

riderhenry
06. září 2020, 21:17
2
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

To auto rozhodně logiku má (z hlediska prodejů, ne už tak moc nějakých puristických fanoušků značky, kteří si koupili dřív 1er/2er s vrcholným benzínem - hádám tak 1 %...). Mě spíš přijde zajímavé, že zrovna nedávno jsem sledoval test, kde bylo stejné (předpokládám úplně to stejné) auto právě postaveno proti Nku a Hjundééé bylo jednoznačným vítězem. Za mě je to designová šílenost, navíc s danou cenovkou bych těžko snášel ten technický původ (i když sebelíp vyladěný). Ale kdybych z nějakého důvodu snad v této kategorii vybíral, asi o něm evidentně nejde neuvažovat. Ale když jde připlatit 200 000 Kč a mít M340i, asi není moc co řešit.

riderhenry
31. srpna 2020, 17:00
0
Autíčkář se ptá: Co vy a technické specifikace aut?

bkralik: To je sice pravda, ale uvážíme-li, že vzduch je filtrován, zatímco výfukové plyny z EGR a olej z odvětrání vůbec, logicky bude největší svinstvo EGR + odvětrání kliky. Sám jsem dělal letos u desetiletého přímovstřiku walnut blast a pak namontoval oil catch tank a zaslepil EGR. Po ujetí asi 500 km už tam byla hladinka oleje. Takže toho oleje šlo zpátky taky víc než dost. Věřím, že (kdyby to ten motor vydržel) po dalších deseti letech provozu by byl výrazně čistší.

riderhenry
30. srpna 2020, 21:22
0
Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

eLzyx: Tak on se možná Opel klasické Zafiry až tak nevzdal, ale jednak už není tak úplně vlastním pánem a zároveň kategorie MPV je víceméně polomrtvá. Všichni chtějí SUV. Kdo by si dnes kupoval Zafiru OPC, když může mít Kokodák RS s tím homogenerátorem supersportovního zvuku? Jen teda nechápu, jak to ti lidi dělají, když jsou obecně SUV +/- uvnitř stejně velká, jako o pár metráku lehčí, levnější a prostě normální ekvivalenty v podobě klasických sedanů/kombi.

Zafiru jsme úspěšně provozovali řadu let (rodina s pěti dětmi) a bylo to super. Přesně jak tu zaznělo - za ty peníze to bylo naprosto perfektní řešení otázky čím tu rodinu převážet... Pak přišla první XC90, která byla srovnatelně praktická za cca 3x vyšší cenu. Chápu, že to může být super povoz pro taxikáře nebo instalatéra, co chce mít jedno auto na všechno. Ale jinak souhlasím, že tak 90 % zákazníků původních Zafir by do toho nešla, protože ti takové požadavky nemají a neocení ten základ v dodávce, spíš jenom pocítí ty nevýhody (+ na to samozřejmě nemají...).

riderhenry
25. srpna 2020, 22:30
1
Autíčkář se ptá: Kam se poděly holky s láskou k motorismu?

Přesně tak - naopak mi přijde, že (převážně mladší) muži velice často a rádi poslední dobou přenechávají volant svým (většinou) hezčím polovičkám. Spíš tohle bych viděl jako takový zvláštní trend, který mi nedává moc logiku. Podobně jako třeba počítač, plynový kotel nebo kolo, většinou žena přenechává problémy, údržbu a další úkony s podobnými záležitostmi mužům, protože prostě očekává, že oni ví, nebo by alespoň mohl/měl vědět, jak na to. Nevidím na tom nic špatného. Neříkám, že žena nemůže líp řídit. To s tím ale moc nesouvisí.

Ale čemu se taky divit. Sám jsem byl u předání nového auta (Volvo XC40) mé drahé mamince a jediné, čemu se prodejce věnoval (opravu) bylo připojení telefonu a další úkony s dotykovou obrazovkou... Přitom to auto není až tak strašně triviální, třeba už jen kvůli AdBlue, což není úplně jasná záležitost pro každého uživatele, který to prostě ještě nezažil... Pak se dá i chápat, že společnost (nebo spíš častěji jen nějaký vyhraněný jedinec) nechápe, že s autem může být spojené i něco jiného. Třeba výměna kola. Nebo to, že někdo musí tu zimní sadu odtahat do sklepa a naházet do auta letní gumy. Vědět, jak se měří a dolévá olej. Co je potřeba v tom servisu vlastně vyměnit, pohlídat a nenechat se natáhnout na ceně za kabinový filtr. Kde to vlastně je? Poznám, že to vyměnili? Můžu tam dát olivový olej? OK, dnes je to vlastně jedno, 90 % chlapu stejně ví ho*no a je už asi fakt jedno, kdo to řídí. Vždyť na ten operák už je to jedno...

riderhenry
08. srpna 2020, 16:02
2
Volvo S60 Polestar Engineered: Óda na radost

Tak S90 je zase zaměřená trochu jinak. Tam se člověk nebude bavit už fakt nikdy. Jel jsem v nejsilnějším benzínu prvního modelového roku a to auto nemůže nadchnout nikoho, kdo se trochu zajímá o řízení. S90 je takové to ideální auto pro chirurga... :D S/V60 má být údajně o dost zajímavější i jízdně - v tomhle ohledu nejpovedenější Volvo. S tímto rozpočtem spíš většina lidí bude volit 340i, ale tohle je hodně stylová volba.

riderhenry
03. srpna 2020, 10:42
0
BMW X5 xDrive45e: Zpracování nad zadáním

Já bych volil určitě BMW, to bylo spíš jen k aktuální zdejší tématice co se koncentrace Volva týče :D

beaster: Hele to já vím, že BMW ti nevoní. Já to mám zase trochu naopak. Ano, vadí mi nastavený směr a raději vzpomínám na časy minulé, ale když si to pak postavím do reality a hodím vedle toho Audi, M-B atd., tak stejně vím, že bych šel do té vrtule. Samozřejmě to nemyslím jako objektivní hodnocení kvality aut/značky, ale moje preference. Přítelkyni s dětmi bych taky raději posadil do nějakého Volva, nebo něco na ten způsob...

riderhenry
02. srpna 2020, 21:51
0
BMW X5 xDrive45e: Zpracování nad zadáním

"Nějakým divným způsobem se mi líbí všechno, čeho se lidé z Mnichova dotknou. X5 nechápu, ale to, jak je vyrobená, je úchvatné." Z toho mála, co jsem vyzkoušel, to mám úplně stejně. Vždycky k tomu přistupuji kriticky, s nedůvěrou. A pak po jednom dvou dnech přemýšlím, jak na to sehnat peníze, i když je to totálně mimo moji kategorii a potřeby... Chtělo by to srovnávák s hybridní XC90 T8 - to by byl takový Autičkářův ultrafight...

riderhenry
02. srpna 2020, 21:43
1
Zásadní verdikt německého soudu: Padl trest za nastavování stěračů skrz dotykový displej

Kdybych měl rád regulace, tak bych za to byl snad i rád. Z hlediska bezpečnosti je jednoznačně lepší, když se světla, klimatizace/ventilace/topení a stěrače ovládají klasicky tlačítky nebo páčkami.

riderhenry
28. července 2020, 12:08
2
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

Nemluvě o tom, že přetáčivostí na limitu je koncern na nejnovějších platformách už docela pověstný.

riderhenry
27. července 2020, 21:07
1
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

No jo, jak to jednou není Volvo, hned to slečinkám nevoní :D Docela by mě zajímalo jak moc tyhle problémy ohrozí neotřesitelnou domácí image Octavie. Předpokládám, že vůbec. Možná se inženýři chtěli dostat (podobně jako s volantem) trochu zpátky v čase a tak se přiblížili chování Octavie I, která byla pověstná svým nevyzpytatelným chováním třeba když zapršelo a člověk se nechal unést neotřesitelnou pověstí svého ultrarychlého 1.9 TDI povozu... Snad to nebude stát příliš lidských životů.

riderhenry
26. července 2020, 20:13
2
Autíčkář se ptá: Jak vypadá ideální víkendovka?

To asi nebude Shiba-Inu, kterou vozíme my :D

riderhenry
26. července 2020, 14:22
0
Autíčkář se ptá: Jak vypadá ideální víkendovka?

Zrovna ta velikost aut je dost relativní. Máme dvě malé děti (jedno vajíčko + klasická autosedačka) a BMW 3er (sedan) nás uveze i s kočárkem a dětským kolem/odrážedlem s věcmi na týden (+ pes k tomu). Samozřejmě v případě rakve (tu máme, ale používám minimálně...) už se vleze opravdu strašně moc. Ale to už je i věcí přístupu, třeba i výběru kočárku a té ochotě si ten tetris občas zahrát a těch 20 minut navíc tomu věnovat. Ono to je spíš o tom pohodlí moct si vzít úplně všechno, o ničem nepřemýšlet a prostě to jenom do auta hodit a vyrazit.

V podstatě to teda mám tak, že i přes ty děti k tomu mám daily jako víkendovku, jak nejlíp vychází i tobě. Sice teda ne žádnou exotiku, ale jsme tak spokojení, že se moc nechceme posouvat ani směrem v větší exotice a provozním nákladům (různé M, RS, AMG...) a ani směrem k těm rodinnějším autům.

riderhenry
14. července 2020, 21:04
0
riderhenry
14. července 2020, 16:53
1
Ptejte se: Hledáme sedan s velkým motorem a pohonem všech kol

Ta osmička je pro čtyři malá i v té verzi Gran Coupé? Trochu jsem doufal, že by to mohlo být už použitelnější... Klasické Coupé je v (ne)použitelnosti zadních sedaček ale fakt až směšné na to, jak obrovské to auto je.

riderhenry
10. července 2020, 21:54
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Dobře hoří spousta supersportů :) Ono taky srovnáváme sériový výfuk Carrery GT s těmi nejlepšími výfukovými systémy na trhu u BMW :)

riderhenry
01. července 2020, 01:12
0
Volvo XC90 B6: Spokojený Uživatel Vesmíru

Asi to tak bude, protože moje zkušenosti s "předface" kusem jsou fakt o dost jiné.

riderhenry
29. června 2020, 12:11
1
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Ještě větší bizár byl, když jsem zrovna včera jednu potkal v Brně, jak zajížděla do obyčejné staré kartáčové myčky :D Prostě obyčejnej sedan...

riderhenry
28. června 2020, 12:09
4
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Pěkný článek, díky! K tomu S85 - úplně detailně jsem ten motor nestudoval nikdy, ale z Mnichova bych rozhodně zvolil spíš N63 (pravděpodobně i současnou generaci, o Mkových S63 moc nevím), který často vydrží max. dvě výměny oleje (záleží, jestli majitel jede longlife interval, nebo klasických 15 000/1 rok :D ). S85 mohla být průser, ale pořád by to někomu mohlo stát za to (za mě jeden z nejlepších zvuků vůbec, společně s LFA, k tomu pár čísel: 507 hp @ 7750 rpm, 101.4 hp/l, 520 Nm @ 6100 rpm). Ať už člověka rajcuje napojení na F1, nebo ne, tak projevem to asi bude o něco zajímavější (minimálně hodně jiné), než LS7. Za to N63, to už se bavíme o motoru, který sice může být ve všech ohledech fajn, ale prostě nechcete dávat co pár let půl miliónu za nový motor. Nemluvě o tom, že to je motor masový (na rozdíl od Skových motorů, kterým by člověk mohl mít větší tendenci odpustit nějaký ten náklad navíc). A především ta arogance BMW, které je schopno tenhle průser vyrábět přes deset let a nacpat ho snad do 15 modelů... Nedávno jsem slyšel, že už probíhá nějaká hromadná žaloba, ale nic jsem k tomu nenašel. I když je o tom napsáno všude spoustu, stojí za to to opakovat pořád dokola. Při představě těch osudů chudáků, co se jinak nechají zlákat lákavou cenou 300 000 Kč za nějakou 550i F10 s touhle strojovnou...

riderhenry
10. června 2020, 10:48
0
Praha: Oáza motorismu

Tak díky za upřesnění! A to sám vždycky říkám "nevěřte, že je pravda všechno, co jste viděli na internetech nebo v televizi..." :D Každopádně i popsaná situace je komická, i když to není záměr. A podobou zkušenost mám i na nově instalovaných semaforech Drobného - Ant. Slavíka - Lužánecká, kdy po instalaci chytrých (přesný princip neznám, ale takto bylo komunikováno) semaforů jsou delší prodlevy, v každém rohu vyklízečky (přitom se dalo krásně odbočit i za toho největšího provozu...) a semafor mi vesele stejně hodí červenou i ve 3 ráno, kdy z vedlejší nic nejede a chodec pochopitelně taky nikde...

riderhenry
08. června 2020, 21:26
0
Praha: Oáza motorismu

Hele hádat se nechci, ale byly o tom i články v novinách, že to je záměr tamní radnice a fakt jsem zaznamenal, že dřív se tam projíždělo normálně, ale teď už to moc nejde. Ale jak říkám, může to být jinak.

riderhenry
06. června 2020, 22:14
0
Praha: Oáza motorismu

"...a přesně 50 jsem fakt nejel" - no tak asi haluz :D

riderhenry
05. června 2020, 17:35
0
Praha: Oáza motorismu

Pobavilo :) V Brně se poslední roky dějí taky zajímavé věci (a ještě spousta zajímavějších se povedla nějak na poslední chvíli zvrátit...). Nejraději mám, a to hlavně kvůli té dokonalé aroganci, schválně "rozhozené" semafory, které jsou na úseku cca 500 metrů u jednoho z okrajových sídlišť na příjezdu do města. Prostě se rozhodli, že je nebezpečné, když tam auta jezdí plynule, a schválně udělali ze zelené vlny na třech semaforech vlnu červenou. Naštěstí pro zkušenější se zjistilo, že když člověk jede 80 km/h+, tak stihne ještě vlnu oranžovou. Tak je průjezd ve finále o to rychlejší (bezpečnost bude samozřejmě asi pořád stejná, vzhledem k charakteru komunikace a místu: https://www.google.com/maps/dir/49.210791,16.6613531/49.2069059,16.6640549/@49.2088998,16.6603156,730m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0 ). Ne že bych snad takové chování někdy aplikoval...

Taky jsou zábavné "zpomalovací" semafory, které začínají být populární hlavně v transitních obcích. Dobrý příklad je okresková trasa Brno - Třebíč, kde jsou snad tři. Vím, že bylo dřív populární před nimi troubit a vytáčet motor... A mají být snad samy o sobě ilegální (semafor se nesmí používat bezdůvodně...).

riderhenry
01. června 2020, 21:50
10
Obrázky z katalogu nového BMW řady 4 unikly před premiérou. Vůz vypadá jako bobr.

Zrovna dnes jsem šel kolem hodně pěkné (= drahé) 7er po faceliftu, která stála za současnou X5. Aby toho nebylo málo, za nimi stála E39. Docela komické. Ale tohle je asi nejhorší. Snad to půjde ještě i podsvítit... Pak to posadit na Dotz Hanzo a je to ve vůni úplně.

riderhenry
13. května 2020, 18:55
0
Enyaq bude první škodovácká zadokolka od dob "stodvacítky".

No ono se dá vypnout, ale spousta aut tě nenechá blbnout až moc i v "plně" vypnutém módu a jakmile uznají za vhodné (třeba určitý úhel smyku, často rychlost, někdy možná i daleko složitější vzorce...), tak se zpátky nakopne.

riderhenry
13. května 2020, 03:03
0
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

No já se zaměřuji spíš na zajímavější auta, která by mohla bavit alespoň třeba tím motorem. Všechny ty volby, co zmiňuješ, samozřejmě dávají smysl. Ale tady jde o to najít něco, co právě moc lidem smysl nedává, ale půjde to naroubovat na to rodinné používání :D R63 AMG to splňuje dokonale, protože snoubí super praktičnost s naprostou nepoužitelností už jen kvůli nákladům na provoz... Kodiaq nemám rád. A podobně, jako v Superbu, se v tom prostě necítím jako v kvalitním autě, i když očekávání takového pocitu bych už kvůli pověsti a cenám měl. Nejde o znáčky. Ale spíš o to, že to auto nemá dělat jen jednu věc (vozit lidi a věci), ale často jen toho řidiče. Ty dražší řešení mě spíš lákají kvůli té technice.

X7 jenom s podsvíceným grilem, což snad zatím nejde :( Ale vážně. Za mě je to určitě super volba, když člověk nebere v potaz cenu. Ale co mě na tom irituje neskutečně je ta filosofie "všechno dělají elektormotorky". Působí to až trapně a hlavně to neskutečně trvá! Nedávno jsem takhle koukal na chlápka, jak zápasil s (asi už trochu hůře fungujícím) el. kufrem Insignie a fakt mi přijde docela v pohodě tím flákat ručně. Ale tak pokrok nezastavíš...

riderhenry
11. května 2020, 23:34
0
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

No za mě z těch "mamacarů" zatím vede asi první XC90 s V8 od Yamahy, protože na to mám dobré vzpomínky (i když teda pochopitelně s ropákem :D ) a tak nějak tomu autu důvěřuju, i když na vaši první X5 se to asi těžko bude chytat. Ale díky za typy.

Btw. k těm nákladům - E90 beru jako velice spolehlivou (mluvím o našem autě) a stejně už stál provoz (a samozřejmě i různé "nutné" investice v podobě různých M a Performance dílů...) za necelé 4 roky bez paliva 30% pořizovací ceny, a to už jsem trochu otupěl v tom "sbírání faktur do šuplíku" :D A pak ta MX-5 k tomu. Ale zase když jsem viděl kalkulace servisu 911, co jsi rozepisoval, tak mě ještě víc přešla chuť se posunout do nějaké vyšší třídy, když se mohlo už skoro jevit, že na to vlastně mám :) Nikdy jsem nechtěl nové auto, ale nějak o tom začínám přemýšlet. Podobně jako o baráku se zahradou. Abych ještě fakt neskončil jednou v tom kokodáku RS :D

riderhenry
11. května 2020, 22:37
0
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

No tak já jsem naštěstí docela posera, takže neskočím po každém autě, co mě napadne. Tak jsem jich vystřídal jen pár. Ale detailně "předprodejně" prozkoumal už desítky :D E90 mi sedí tak moc, že se mi měnit nechce. Spíš naopak bych ji rád co nejvíc opečoval a zachoval. Stejně tak i ten haněný motor (N53) jsem už trochu víc dostal do povědomí a vůbec není tak špatný, jak se říká (což je asi častý scénář). Tam bych vyměnil tak možná za M3 E90, což na praktičnosti nepřidá, na druhou stranu ani neubere :D Akorát teda auta to pohodlná nejsou - na "české ježdění" je Mpaket prostě tvrdý, a to i na 18" lehkých kolech bez runflatů (a se sportovnějšími Micheliny PilotSport 4 je to ještě horší...). Z4 jsem nezkoušel, ale v téhle kategorii mám zastoupenou MX-5, která mě provází už přes dekádu a je v ní už pár E90 nasypáno, takže tam by se (z hlediska zábavnosti) nechytala Z4 určitě. To už leda nějaká motorka (což je pro mě stejně nejvíc) nebo splašené trubky s více koly. Samozřejmě tím spíš se nabízí prostě E90 neřešit a koupit autobus, když je ta MX-5. Ale když mně se tak nechce :D

Vždycky jsem razil teorii, že s rodinou se má člověk uklidnit a koupit Volvo (nebo teda ten Land Cruiser, to je asi výjimka - video jsem samozřejmě viděl a hned scanoval inzeráty :D ). No tak bych to mohl udělat a použít jako to doprovodné vozidlo, když se budeme opravdu dál úspěšně rozrůstat. Zatím se mi to jeví jako nejreálnější scénář, byť ne nejrozumnější. Ale nikdy pro mě nebylo vrcholem automobilismu vlastnictví Octavie RS Combi v naftě. Nebo dnes možná kokodáku RS...

Každopádně mě hodně baví moje naivita před 4 lety, kdy jsem i tady vehementně tvrdil (a i psal dotaz do Ptejte se v tomto smyslu), že BMW 130i je super auto pro tříčlennou rodinu :D A i díky Autíčkáři jsem se trochu probral a hledal 330i. Na druhou stranu mi ani teď většina lidí nevěří, že ta obyčejná E90 je pro dvě děti úplně v pohodě. Ale to tady zase nechci psát, jak jsem si dobře vybral a ostatní jsou vedle...

riderhenry
11. května 2020, 21:26
0
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

krab: Díky :D Jak říkáš. Jen jsem se snažil už vymanit ze situace "příliš mnoho aut", protože jsem puntičkář a mám tendenci jim věnovat až moc pozornosti (a peněz), tak jsem se snažil jít tou nejhorší cestou, a mít jedno auto na všechno. Respektive tohle celé zasazuji do té budoucí úvahy. Snad neskončím u nějaké Tesly X...

riderhenry
11. května 2020, 20:34
1
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

Jak tu padlo, to Rko je fakt unikátní co do praktičnosti (v podstatě mě napadá jen Multipla a pak už jen samé ameriky nebo dodávky). Ideální by byla kombinace 3 sedaček ve druhé a dvou v poslední řadě, což se myslím nedělalo vůbec, nebo jich je minimum. Nicméně k těm zadním sedadlům - sám jsem ze sedmičlenné rodiny a vím, že dětem je fakt úplně jedno, jestli sedí ve třetí řadě v XC90, Rku nebo třeba první Laguně, kde do teď nechápu, jak někdo mohl udělat (legálně) 3. řadu sedadel. Ale fakovat řidiče (sedělo se proti směru) na dálnici byla pubertální zábava k nezaplacení... Spíš bych ocenil "nouzová" zadní sedadla (ale za to s isofixem třeba) a o to větší kufr. Protože spousta aut, co má třetí řadu, pak nemá při jejím použití už kufr, což je při přepravě 6-7 lidí často problém. Z hlediska třetí řady (a vlastně i té druhé) by mi určité omezení u BMW právě třeba nevadilo. Děti to fakt neřeší.

Na druhou stranu, když to vezmu zpětně, tak (bohužel?) jako nejlepší rodinné MPV sloužilo jednoznačně Volvo XC90 - tedy SUV. Dokonce se mi zdá, že jsme s ním nepoužívali ani rakev, což u Laguny byla totální nutnost a u první Zafiry častá pomoc. Ale když se člověk fakt chce omezovat minimálně, tak buď "osobní dodávka, nebo dvě auta.

riderhenry
10. května 2020, 14:14
0
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

Díky za odkaz, to vypadá na zajímavý web. Já ten Opel beru jako zajímavou záležitost, ale co jsem se nedávno díval na inzeráty, tak mě to úplně nedokázalo oslovit. To R63 AMG velice, ale jak už zaznělo, je to šíleně poruchové, a navíc v podstatě nejsou. Ještě loni jsem zaznamenal cca 5 ks v DE na prodej. Teď je tam jeden...

riderhenry
10. května 2020, 14:12
0
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

Ještě bych upřesnil, že to auto může být potencionálně zajímavé v sedmimístné konfiguraci Gran Tourer. Samotný Active Tourer mi přijde nesmyslný (právě proto, že i BMW zvládne převézt stejně velkou rodinu X různými modely za srovnatelnou cenu, nemluvě o těch Passatech atd.). Jednoduše alespoň trochu svižnější auto pro "více než 5 lidí" je docela složité zadání. Obzvlášť když člověk vyloučí SUV.

riderhenry
10. května 2020, 11:25
0
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

Ten screen mi nejde otevřít, jenom v náhledové kvalitě. Nemáš odkaz?

riderhenry
09. května 2020, 22:23
1
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

Zafira OPC se už 10 let nevyrábí, tak možná hlavně v tom... Jinak i přes srovnatelný výkon se Opel nechytá dynamikou.

riderhenry
09. května 2020, 22:18
0
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

Btw. jinak sjem docela "bychař", co uznává jen šestiválce (a "víceválce") pohánějící zadní kola přes manuál (i když to je už se současnými automaty nejméně podstatná podmínka :D ).

riderhenry
09. května 2020, 22:17
7
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

No tak já bych se klidně přihlásil. Ne, že bych každý den sledoval inzerci Active Tourerů, ale v podstatě budu pravděpodobně zanedlouho stát před rozhodnutím, jestli k E90 330i pořídit druhé auto, nebo nahradit stávající BMW něčím, kam se vejde prostě víc autosedaček (zatím dvě) a krámů k tomu. Všichni všude oslavují S-Max (cca o 400 kg těžší, prostě autobus...), ale tohle mi přijde jako daleko zajímavější volba pro "tátu petrolheda". Nechci vyvolat nějaký hate, ale vsadil bych se, že to bude zábavnější auto, než uctívaná Octavie RS (samozřejmě adekvátní motorizace). Jenom to prostě vypadá jako něco, co BMW není (protože to BMW do teď nedělalo). Ale podívejte se na velice povedenou první Audi A2, nebo Mercedes B. Ale jo, k BMW se MPV moc nehodí. Na druhou stranu, já jsem za to rád. Takže díky za článek (protože všude jinde se na to auto fakt člověk dozví jen obecné negativní fráze...).

riderhenry
18. února 2020, 21:09
0
BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Mně se X4/X6 taky nelíbí, stejně tak i konkurence v tomhle "kupéSUV" segmentu, který mi ani nedává smysl. Na druhou stranu je to pořád dobrá reklama třeba na X3, která vypadá přeci jen docela normálně a má stejnou techniku, a nebo i trochu jiné modely (jak i zaznělo v článku, třeba 540i apod.). Je fajn, že ta auta fungují, i když jsou silně deformovaná trhem někam, kam si to zarytí fanoušci úplně nepřejí...

riderhenry
21. prosince 2019, 21:18
-1
Lexus RC 300h: Vůz perspektivního bezdětného muže

Hlavně když se člověk podívá na údaj maximální rychlosti, tak ho to svižné cestování tak nějak taky přejde (a na to by asi takové GT mělo být, ne?) :D Moc bych nečekal, že u kupéčka za 1,5 miliónu bych snad mohl být na dálnici tímto údajem při běžném cestování limitován... Tady ten design vyvolává trochu nesplnitelná očekávání.

riderhenry
17. prosince 2019, 22:01
0
Ptejte se: Malý rychlík pro malou rodinu

Jo, jenom pro ty je 130i :D

riderhenry
17. prosince 2019, 21:10
0
Ptejte se: Malý rychlík pro malou rodinu

Taky jsem to chtěl napsat, ale pak jsem si to rozmyslel. Šestiválec je určitě více než lákavá volba, ale to je spíš fajn auto "na vše" pro single páry, než nákupní taška do města. Nevím, jak moc ocení manželka 12+ spotřebu po městě a především to, že když chce člověk to auto udržet ve fajn stavu, jsou náklady prostě o dost vyšší, než u Swifta.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skyhawk  1980
Buick Skyhawk

1980 rok výroby
85 koní výkon
3 800 ccm objem

Ford Mustang  2011
Ford Mustang

2011 rok výroby
310 koní výkon
4 ccm objem

Volkswagen Passat TDI 125 kW DSG 4 motion  2010
Volkswagen Passat TDI 125 kW DSG 4 motion

2010 rok výroby
125 koní výkon
1 998 ccm objem

Plymouth Fury Suburban Sport Wagon 1968
Plymouth Fury Suburban Sport Wagon

1968 rok výroby
216 koní výkon
6 288 ccm objem

Chevrolet Camaro SS Convertible 2011
Chevrolet Camaro SS Convertible

2011 rok výroby
425 koní výkon
6 162 ccm objem