načítám data...

riderhenry

JménoPetr Blahůšek
BydlištěBrno-město
Registracepřed 8.1 rok.
Poslední aktivitapřed 22.2 hod.
Komentářů u článků741
Pozitivních komentářů u článků295
Negativních komentářů u článků52
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

riderhenry
20. září 2023, 20:40
1
Honda Civic Type-R: Král ostrých předokolek

Tak nevím, ale třeba v Caymanu GTS s PDK jsem si teda jen tak pro radost rozhodně zařadil, a to mockrát. Naopak u manuálu (ani toho nejlepšího široko daleko) neřadím jenom pro ten požitek z řazení, ale spíš pro požitek z následné akcelerace, zvukového projevu atd. Od té doby, co jsou automaty již lepší úplně ve všech parametrech (samozřejmě jsou i výjimky, jako pro mě osobně třeba CVT), tak bych manuál pravděpodobně neobjednal do ničeho jiného, než do auta, kterému by automat vysloveně snižoval hodnotu (třeba MX-5, GR86 apod.). Ale možná to souvisí i s věkem. Ve dvaceti jsem plakal v každé diskuzi pod testem auta, které bylo jenom v manuálu.

riderhenry
10. září 2023, 10:00
1
Audi R8 V10: Ultimativní řidičské štěstí

Sato: Ono už je to 7 let a spíš ve mně zůstal jenom ten dojem, recenzi bych na to napsat už nedokázal. Ale zatímco po svezení s F-Type V8 asi rok na to jsem musel pár dnů počkat a až pak pochopit, že to auto vlastně nechci, u R8 jsem to tak neměl vůbec. Ale ber to jako čistě subjektivní věc.

Zkus ještě třeba takovou Corvette C7. Nevím, jak se budou ceny vyvíjet, ale už teď začínají snad kolem miliónu a na mě to auto působilo daleko upřímnějším dojmem, než R8. A hádám, že udržet to na silnici vyjde také levněji (alespoň pro předchozí generace to platilo určitě).

No a jinak obecně mám zkušenost takovou, že ze všech porovnání mně osobně většinou nejvíce sedí nějaká alternativa od Porsche. Takže to je asi značka, kam bych jednou zase já rád nacpal zbytečné finance.

riderhenry
09. září 2023, 21:32
0
Audi R8 V10: Ultimativní řidičské štěstí

Mě třeba R8 v osmiválcové verzi absolutně nevzala za srdce. Myšleno v tom smyslu, že mi to vůbec nepřišlo tak dobré, jak dobré by to mělo být (kvůli koncepci, ceně atd.). Jak moc bych měl jiný názor na V10 už se asi nedozvím. Naopak zase RS4 B7 mě překvapila absolutně a vůbec se nedivím, že jí dal kamarád přednost před M3 E9x (což jsem mu původně strašně rozmlouval). Za mě z Audi A/S8 a hlavně A6 Avant C7. Vlastně nechápu, proč těch A6 jezdí tak málo, když se dají koupit už za tak směšné ceny a jsou povedené po všech stránkách (dokonce i poměrně spolehlivé). Samozřejmě i RS4, hlavně když se dá kupit i Avant, což pak ve většině případů snáze projde doma.

riderhenry
05. září 2023, 23:10
1
BMW M2: Seriózní jako nikdy předtím

Určitě minimálně u BMW platí, že "všechno M", 22" kola a k tomu 20d motor je takový zlatý střed nabídky ojetin u nás. Myslím, že zrovna M2 není, nebyla a ani nebude úplně statusové auto, protože to je pořád docela malé BMW, což až tak cool není. Od toho už tu jsou spíše M3/M4, ale i tam bych to viděl pořád na ty větší modely od 5er nahoru. Je možné, že tahle generace nebude tak populární mezi lidmi, co se rádi baví za volantem. Ale u minulé generace jsem neměl zrovna pocit, že by si to kupovali lidi, co chtějí "to nejlepší z konfigurátoru" (tedy zmíněný způsob "Ctrl+A"). Spíš to často vyšlo jako to nejlepší, co si za danou cenu lze pořídit (což se dá docela pochopit).

riderhenry
14. srpna 2023, 12:21
0
Bazarový snílek: Kam dále?

Mně právě paradoxně tohle zadání přijde (v mém vesmíru) krásně jednoduché. Daleko hůře se mi vybírá rodinné MPV/SUV/auto :D Supru/Z4 jsem v podstatě taky uvažoval, ale když se nad tím člověk zamyslí víc, tak to smysl moc nedává, stejně jako u Lexusu - fajn sportovního GT, ale není to ten správný nástroj.

riderhenry
14. srpna 2023, 12:00
0
Bazarový snílek: Kam dále?

F-Type má cool projev, ale jinak mi přišel Cayman GTS fakt úplně jinde.

riderhenry
13. srpna 2023, 22:35
0
Bazarový snílek: Kam dále?

Supra je asi zajímavý typ, to by mě nenapadlo. Toyobaru za mě cesta zpátky, v porovnání s S2000. Kromě komfortu tam nevidím žádné výhody.

riderhenry
13. srpna 2023, 22:33
4
Bazarový snílek: Kam dále?

S2000 je ve srovnání s MX-5 asi jako BMW 330i vs M3. Miata je v základu auto na zábavnější výletování, zatímco S2000 je ostrý roadster, který (na dnešní dobu) samozřejmě třeba trochu více ždímat, ale ten motor o tom taky je. A hlavně ta technika, na které je to postavené, je hodně zajímavá. Zatímco MX-5 je prostě lehké auto s dvoulitrem, nic moc technicky převratného.

Btw. MX-5 mám 15 let, to jen abych nebyl nařčen z nějaké zaujatosti proti tomu autu...

riderhenry
13. srpna 2023, 22:30
1
Bazarový snílek: Kam dále?

Marek Brunner: Hele nevím, jsou tu mnohem zkušenější (Vavris, Krab a určitě i další), ale zrovna R8 mě neoslovila snad vůbec (když se teda zohlední cena a věci kolem, samozřejmě - jinak je to úžasné auto). Ač jsem byl vždycky takový ten zarytý purista, co chce vše s atmosférou a manuálem, ideálně bez klimatizace a jen s ABS... Nějak jsem dospěl k tomu, že když už bych chtěl vyhodit (znovu) peníze za sranda auto, bylo by s největší pravděpodobností Porsche. To DNA na mě dýchlo hlavně díky tomu Caymanu GTS (a to byl navíc s PDK). Když jsem z toho na okruhu vystoupil, tak jsem byl reálně dojatý. Auto, se kterým bych jel klidně 1 000 km na jeden zátah, nebo se na něj jen díval z okna, které zároveň funguje na okruhu tak perfektně, že by skoro člověk nechtěl věřit, že je takový mix technicky možný.

riderhenry
13. srpna 2023, 15:28
0
Bazarový snílek: Kam dále?

Naprosto souhlasím, osobně bych doporučil toho Caymana GTS. To auto má všechno - kvalita kam se podíváš, super komfort když potřebuješ, vypadá skvěle, dá se připlatit prodloužená záruka bez omezení za celkem směšné peníze. Ve srovnání třeba s F-Typem (který tu níže taky padl) je to jiný vesmír. A na okruhu je přitom jako doma. Jen teda s otevřenou klapkou už není ani v mýtě "legální" :D

Pak by mě lákala Alfa 4C a Alpine 110, ale to bych si nedovolil nikomu doporučit, jelikož bych sám nevěděl a nevím o nikom, kdo by obě ta auta řídil a mohl srovnat.

Jako zajímavý přechod z S2000 by mohl být taky Ariel Atom :)

riderhenry
24. července 2023, 22:26
0
Report z Trackdaye 27.5.2023: Úvod do sezóny se nám povedl

Vroom: Díky moc, nicméně spíš mě zajímá ta varianta "šikany", protože já nikdy tuto verzi nejel (na všech jízdách byla vždycky spodní šikana, většinou i ta horní (respektive prostřední). Občas byla otevřená jen ta poslední v klesání.

riderhenry
24. července 2023, 15:12
0
Report z Trackdaye 27.5.2023: Úvod do sezóny se nám povedl

David Střítežský: Chápu, nechci vám do toho mluvit. Mě na tom trochu mrzí, že člověk nemá moc srovnání co se časů týče, protože většinou nejde poznat, jaký typ trati se jezdil. Ostatně do teď to v tomto případě nevím, viz můj první komentář.

riderhenry
23. července 2023, 21:59
0
Report z Trackdaye 27.5.2023: Úvod do sezóny se nám povedl

Tak on "osobák" není vhodný na okruh obecně, když to vezmeme do důsledku. Jinak jak v upravené MX-5, tak v Abarthu 500 i Caymanu GTS jsem si rozhodně nejvíc užíval variantu se všemi šikanami. A shodl jsem se na tom vlastně i s kolegou, co jsme včera jezdili jen tuto variantu. Jezdit v supersportu nebo formuli v Mýtě nebude mít smysl v žádné z variant tratě, řekl bych. Na druhou stranu se tam snad jezdily i nějaké závody velkých motorek, což je za mě největší haluz...

riderhenry
21. července 2023, 21:21
1
Report z Trackdaye 27.5.2023: Úvod do sezóny se nám povedl

Hloupý dotaz, ale v čem je tak super jezdit Mýto bez šikan? Vždyť to jsou (všechny tři) řidičsky nejzajímavější/nejnáročnější místa.

Když se jede váš TD "s/bez šikan", co si pod tím můžu představit? První varianta se všemi 3 úseky šikan a druhá "všechno rovně"?

riderhenry
26. června 2023, 11:37
0
Lexus ES300h: Nyní již vím, na co šetřím

Sato: Ještě že v rodinné firmě nemám problém prosadit zánovní odpočtovou ojetinu. To je pak svět o dost pestřejší.

riderhenry
24. června 2023, 20:00
0
Lexus ES300h: Nyní již vím, na co šetřím

Sato: To mě docela překvapuje. Já myslel, že kdokoliv má možnost šáhnout mimo Škodu, případně VW, hned by po těchto značkách v rámci firmy šáhl. Já bych tedy neváhal. Kufr je samozřejmě jasný benefit Superbu, ale jinak to auto vnímám jako kvalitativně hodně jinde, než cokoliv z domácí produkce. Zase ale chápu, že ten organický design asi neosloví každého, to je fakt.

riderhenry
10. června 2023, 21:07
1
Kawasaki Ninja H2 (2019): Test nejrychlejší silniční motorky na světě.

Je to úžasná záležitost a ještě lepší je, že to vůbec vzniklo, ale za mě je strop BMW S 1000 RR. Větší výkon/krouťák potřeba jednoduše není a to, jak BMW padá do zatáček (snadněji, než nějaké starší "šestky"), to je prostě mazec. Ale určitě bych i H2 rád zkusil.

riderhenry
08. června 2023, 13:43
0
Volvo EX30 - Malý, ale šikovný

HeavySmoker: Třeba zkusí udělat novou verzi systému na Linuxu, namísto toho Google řešení :D

riderhenry
08. června 2023, 10:49
1
Volvo EX30 - Malý, ale šikovný

Tak ono je to takové pokračování kontinuálního zhoršování ergonomie Volva s každým novým modelem.

riderhenry
29. května 2023, 22:48
1
Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu

Vojta Matoušek, ale ten má asi dost plno. Případně se není ani třeba bát servisu KP Design. Obecně na BMW jsou moc šikovní.

riderhenry
11. května 2023, 20:57
-1
Obrazem: Volvo EX90 poprvé naživo, i když zatím jen staticky

Nějak ti přestává jít chápat (můj) psaný text. Já Volvo neobhajuji v žádné recenzi tady ani jinde, naopak. Znovu a znovu říkám, že ta auta jsou brutálně přeceňovaná. Teda kromě té bezpečnosti, ale do tohodle flamu už znovu nejdu, sorry...

riderhenry
10. května 2023, 18:10
0
Obrazem: Volvo EX90 poprvé naživo, i když zatím jen staticky

Vůbec bych nečekal, že se mi na tomhle autě bude něco líbit, a ono jo - ta látka na sedačkách se mi zdá fakt fajn, k Volvu se to hodí. Jinak bych skoro až Volvu přál, aby se to moc dobře neprodávalo, protože tohle není směr, kterým bych se chtěl vydávat (stejně jako i pár majitelů současných XC90, jejichž reakce jsem slyšel).

riderhenry
10. května 2023, 18:05
0
Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring

Mechanik: tak to všechna čest. Já vydržel jen asi necelý rok vozit v E90 celou rodinu (2 dospělí a 3 děti + pes (menší - Shiba Inu)), ale přišlo mi to fakt už hloupé. A ano, dokázali jsme se i do E90 vždycky vejít a zabalit, ale se třetím prckem už jsem nemohl použít tak bezpečnou autosedačku, jak bych chtěl, a v tom prostě slevit nechci.

beastar: Já v tom vidím ještě jednu věc. Taková E66 750 li v dobré výbavě je auto, které ve své době sdílelo v podstatě výbavu s těmi nejlepšími (Bentley, Rolls). Tzn. je to auto, které je opravdu velice fajn i na dnešní použití a když se vychytají nějaké jeho mouchy, dá se udržovat v provozu poměrně dlouhou dobu. Za mě to jsou prostě aktuálně auta na vrcholu své doby co se ojetin týče. Ještě se dají najít pěkné kusy, spolehlivost už je OK (všechny problémy jsou známé a dají se řešit jednodušeji/levněji než před 10 lety apod.), zároveň nejsou tak za zenitem, jako jejich předchůdci. Ale to je můj názor. Samozřejmě že je E38 elegantnější je bez debaty, stejně jako že BMW někdy po tom roce 2005 docela ulítlo s kvalitou některých prvků v interiéru... Ale horší jak dnes koupený nový VW za stejné peníze to nebylo, to zase ne :D

riderhenry
10. května 2023, 11:42
0
Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring

Mechanik: To je samozřejmě pravda, ale E46 je brutálně malé auto, dnešní optikou. Mně nedělá problém jezdit devadesátkovou MX-5 do Chorvatska, protože tam jde o pohodlí moje a drahé polovičky, ale nějakou průměrnou nebo větší rodinu do E46 už dnes nikdo moc skládat chtít nebude. Hlavně i s ohledem na bezpečnost (třeba dát tam nějakou lepší autosedačku pro děti apod.). E90 je v tomhle "normální" auto, přitom neztratila zase tak moc ze zážitků. Že se někomu nelíbí je věc druhá, to respektuji (mně před faceliftem nebo ve špatné specifikaci také moc ne).

Dobře specifikované E38, E39 a E46 jsou samozřejmě krásná auta, o tom žádná.

riderhenry
10. května 2023, 00:27
0
Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring

Špatný odhad. Definuj starou školu BMW. E30, E36, E46... Vůbec mě ta auta nefascinují ve smyslu že bych si je chtěl pořídit nebo je měl třeba jen pověšené na stěně. S E90 jsem jel tolikrát do/z porodnice, že už asi nikdy nebudu mít objektivní názor, ale jinak to považuji aktuálně za nejzajímavější BMW, které se dá koupit za fajn peníze, racionálně provozovat a je s tím sranda, aniž by to čímkoliv vadilo. Ale jinak moc nechápu komentář. Pointa mého příspěvku byla v tom, že obecně je vnímána E60 dnes jako hezčí auto, než tomu bylo při jejím představení a když se prodávala jako nová, a že tohle si u zmiňované 7er nedokážu představit (což si asi nedokázali tehdy představit ani u té E60, že...). Podobně E65, i když tam máš pravdu s tím faceliftem. Jinak z BMW jsou pro mě top modely vesměs Gčkové generace, protože Fka obecně nejsou úplně povedená a Ečka už jsou zase dnes docela staré popelnice, čímž sice zase popírám své vlastní hodnocení E90... Ale pořád ctím nějaké ty výjimky, které ale nejsou o designu, ale baví mě technickou stránkou (E61 550i LCI jako fajn rodinné auto, M5 E60...).

Samozřejmě netvrdím, že když potkáš 520d E60 někde "v mordoru", tak že tě nějak designově nebo jakkoliv jinak osloví. Ale právě dobře specifikované a udržované kusy vůbec nepůsobí jako dvacetileté auta, v porovnání třeba s E-class W211, kde zaujme možná tak AMG nějakého znalce, jinak to každý milně zařadí jako klasický devadesátkový mercedes...

riderhenry
09. května 2023, 20:28
0
Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring

Když potkám osobně M3/M4, tak mi ta auta přijdou docela fajn. Ale možná je to tím, že člověk za tím vidí to super auto. Ale novou sedmičku potkávám na ulici a i když to působí moderně, tak je to neskutečně nepěkné a vulgární auto. Moc si nedokážu představit, že to zestárne tak elegantně, jako kdysi "benglovské" modely (E60/E65 atd.).

riderhenry
04. května 2023, 20:55
0
Renault Kangoo 1.3 TCe: Rodinný kočár, pracant a svačinář v jednom

Ten Mercedes jsem teď kupoval do firmy a byl jsem překvapený, že vlastně vycházel rozumněji, než "levnější" značky, přitom minimálně zvenku vypadá fakt hodnotněji (Mercedes no...). Na druhou stranu pro rodinu mě to táhne víc k těm civilnějším MPVčkům, jako byl C4 Picasso, je zatím ještě Touran atd. Ono třeba už absence Isofixu na prostředním sedadle je docela problém (alespoň pro mě). Zrovna teda u VW by to bylo úplně jednoduché, protože tam je Caddy takový fail, že i celkem drahý Touran najednou vypadá jako super deal.

riderhenry
03. května 2023, 20:33
0
Volvo XC60 T8 Recharge: Vyladěný plug-in, kde se chyby hledají těžko

Lukáš Naske: No já to právě vnímám tak, že XC60 v některých věcech je pro řekněme konzervativnějšího zákazníka trochu "no go", což u těch Němců asi ještě problém nebude. Přestože je mi Volvo stále určitým nepopsatelným způsobem sympatičtější, než třeba nějaký Hyundai, Kia, Citroen a mnozí další, tak mít před sebou volbu, jestli v této kategorii dát tuto částku za Audi, Mercedes, BMW nebo právě XC60, neváhám ani vteřinu a vím, že to XC60 nebude. To auto až moc omezuje svého uživatele, a to se mi nelíbí ani trochu.

riderhenry
02. května 2023, 19:45
2
Volvo XC60 T8 Recharge: Vyladěný plug-in, kde se chyby hledají těžko

Design neřešte, to si přeci musí zhodnotit vždy každý sám, spíš že tady úplně v pohodě prochází prodávat za dva mičudy něco, co má omezovač rychlosti na 180 km/h a operační systém hůř vyladěný, než v nějakém telefonu pro důchodce za tisícinu ceny. Pak i kdyby to bylo nejhezčí auto na planetě a stavěly ho výhradně modroocí árijci, mělo by od technicky založenějších "autíčkárů" dostat trochu čočku :)

Btw. nevím, jak to bude u této konfigurace, ale starší XC90 T8 nevypadá jako auto, které by mělo dobrou perspektivu - tuším 3. nejméně spolehlivé auto za posledních několik dekád.

riderhenry
30. dubna 2023, 22:08
1
Každodenní pokušení spořádaného autíčkáře

Šlo, dokonce už jsem viděl video, kde to někdo udělal (na motorce). Ale teda jak už jsem určitě někdy mezi kamiony na motorce projel (taky docela demence, přiznávám), tak na tohle bych asi neměl.

riderhenry
25. dubna 2023, 14:05
0
Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola

Lukáš Naske: Asi proto, že jsem ještě nic takového nikdy neviděl, zato nabíjení elektromobilu agregátem ano, a to vícekrát.

riderhenry
24. dubna 2023, 21:59
1
Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola

sheogh: Nebo by zavolal asistenci. A ta by mu kanystr dovezla (a možná to i borec naplní za řidiče, nemám zkušenost). Za to když dojede dieslagregát, aby ti dobil elektromobil v centru historického města, to je teprve frajeřina :D

riderhenry
24. dubna 2023, 21:38
1
Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola

Sato: Úplně bych nesouhlasil, úsekové měření by bylo (minimálně na dálnicích) už celoplošně dávno, kdyby to bylo z pohledu politických preferencích průchozí. Ostatně ono se o tom i s mýtnými branami mluvilo, ne že ne. Takové mediální oťukávání. Ale lidi ještě nebyli dostatečně zpracovaní, aby o to byl zájem. Podobně v Brně, v rámci rekonstrukci tunelu, někdo "omylem" (v rozporu s povolením PČR) do tunelu nainstaloval úsekové měření. Pak to "prasklo" a nějak vyšlo najevo, že to tam občané nechtějí, překvapivě. Tak tam ty kamery prostě zůstaly, však se budou za pár let hodit. A co myslíš, šel si někdo za ty statisíce/jednotky miliónů, které tam navzdory nadřízené instituci proinvestoval, sednout nebo alespoň byl vyhozen? Asi ne. Je to taková hra typu "my za vaše prachy děláme jen to nejlepší pro vás coby společnost, akorát že vůbec".

riderhenry
17. dubna 2023, 19:35
6
Opel Zafira-e: S dieslem na kraj světa, s elektřinou do Brna

Tak za auto, kde by se s trochou nadsázky dala zaměnit maximální rychlost a dojezd, tak proč ne :D

riderhenry
09. dubna 2023, 11:27
1
Tesla model Y vs. Mustang Mach-E: Srovnávací test dostupných elektromobilů

Mazec, zrovna se chystám do Tesca. To musí být osud, takhle přesně má vypadat nákup vysněného auto, díky!

riderhenry
07. dubna 2023, 10:35
-1
Proč je okolo aut tolik vášní?

VK: Nerozumím, však to je jejich samotné přání, takže v pořádku. Ostatně jsem i psal, že jsou ve spoustě věcech úchylnější, než úchylná EU... Ale není to diktát nikoho dalšího, tzn. stejně tak si tam mohli zakázat třeba elektromobily.

beastar: Mně spíš přijde roztomilé, jak všichni EU kritizují, ale zároveň neustále tvrdí, že nic lepšího neexistuje a stojí si za tím, že je třeba v ní zůstat za každou cenu. Stejně tak lidi chodí k volbám a pořád dokola "zkouší", jestli to tentokrát už nebude super, a hodí to tam znovu a znovu těm stejným... V EU spějeme reálně k socialismu, někteří vysocí představitelé EU se k tomu nebojí i hlásit. Kdo si to přeje a kdo k tomu dal komu souhlas? Věci, co se dějí teď (omezování dopravy, bydlení), už reálně mohou dopad na život lidí daleko větší, než nejhorší představa nějakého "Czechxitu". Straší dokonce poklesem ekonomiky o 30 %. Takovou prognózu může vyslovit jen člověk, co je úplně dementní, nebo si toto myslí o svých posluchačích. Británie ani po Brexitu, ani přes brutální šikanu a strašné dopady na jejich obyvatele (občas je lepší tu televizi fakt nezapínat) nezaznamenala žádnou velkou změnu vývoje HDP například oproti sousední Francii, která žádnou ekonomickou sebevraždu a válku s EU nezažívala. Když se zase použije argument Švýcarska, tak všichni hned sborově zvolají, že se nedá na jednom příkladu něco hodnotit. Tak nevím. A když je v nějakém státě 1/3 populace "eroskeptická", tak mi to přijde naopak jako obrovské číslo. Obzvlášť s výhledem na následující roky, kdy asi moc nových fanoušků EU ze společnosti nevzejde...

Pocit že nám lžou (respektive říkají co se jim hodí - viz poslední cca 3 roky, to je asi nejlepší příklady za hodně dlouhou dobu) mám určitě, ilumináty a chemtrails jsem teda nikdy nežral. Tak nevím.

riderhenry
06. dubna 2023, 21:00
1
Proč je okolo aut tolik vášní?

Tak to zase pozor, EU jako celek profituje ze spolupráce a volného trhu úplně stejně, jako jednotlivé státy. Tzn. odejde-li kdokoliv z nich, tak to pocítí i celek. Jen se to rozmělní na všechny státy, tak to nemusí být tak vidět. Za mě by to mohlo být spíš přesně naopak - ono už v každém státě více nebo méně raší nějaké euroskeptické nálady. Viz. aktuálně volby ve Finsku, nebo nedávno v Itálii. EU si nemůže dovolit stavět se násilně proti všem státům, které ji kritizují. Že se snažila ukázat ramena při Brexitu je jedna věc, ale jak se začnou šířit protievropské nálady na více místech, buď se bude muset reformovat, nebo připravit na ztrátu vlivu/vlastní konec.

riderhenry
05. dubna 2023, 22:20
0
Proč je okolo aut tolik vášní?

Ano, je to úžasná ukázka mentality EU. Vše je samozřejmě zcela demokratické a dobrovolné, dokud všichni souhlasí s jedinou správnou možností a myšlenkou. Z toho je mi nejvíc zle. EU se reálně mstí Británii. Ale oni jsou taky trochu šílenci ve spoustě věcí, které by pro nás třeba mohly být důvodem pro vystoupení z EU (některé ekologické záležitosti, například). Jestli to jde udělat lépe, těžko říct. Zatím je to celé utopie, ale zásadní je, aby lidi na EU začali koukat více kriticky a i začali přemýšlet o alternativách a nebrali EU jako absolutní dobro a jedinou možnost. I to může věci změnit k lepšímu a případně i umožnit plynulejší odchod, kdyby na to přišlo.

riderhenry
03. dubna 2023, 12:40
0
Proč je okolo aut tolik vášní?

Svobodní jsou za mě určitě v pohodě, motoristé jsou nový projekt a úplně se mi nelíbí třeba zrovna jejich postoj ke Svobodným. Nicméně to je na každém. U Svobodných je už určitá jistota zavedené strany, byť bez většího úspěchu.

riderhenry
02. dubna 2023, 23:40
0
Proč je okolo aut tolik vášní?

Nejsem si jistý dotazem, ale jestli jde o nějakou konzervativní pravicovou stranu, která by vyznávala asi podobné hodnoty, jako "devadesátková" ODS, tak jsou tu Svobodní. Nově vznikli ještě Motoristé, ale to se mi zdá zatím lehce absurdní (už jen díky tomu názvu, který odradí asi poměrně dost lidí, kteří prostě nemají auta jako životní styl). No uvidíme.

riderhenry
02. dubna 2023, 12:40
0
První kilometry s Mazdou CX-60 e-Skyactiv D: Šest půllitrů nafty

Pěkné čtení, na test se hodně těším. I když mám dojem, že spousta lidí byla i lehce zklamaná. Já o CX-60 reálně uvažoval, dokud jsem si ještě myslel, že bude sedmimístná (občas se to někde mylně uvádělo). A to s Mazdou nemám nejlepší zkušenosti. Každopádně takto velké, dobře vypadající auto s třílitrem v plné výbavě za nějakých 1.8 miliónu, to je dnes docela zjevení. Ale možná se jenom málo dívám do ceníků Korejců apod. :D

riderhenry
01. dubna 2023, 20:51
0
Proč je okolo aut tolik vášní?

bitner: Líbí se mi, že to bereš takhle realisticky. Myslím, že kdo volil dříve ČSSD, jednoznačně musí být spokojený s dnešní ODS, kdyby si to reálně zhodnotil a jenom to neškatulkoval podle nějakých zažitých pravidel.

riderhenry
01. dubna 2023, 14:30
2
Proč je okolo aut tolik vášní?

Junior: O to mi úplně nešlo, já to beru z toho mediálního pohledu. Já ty rozpočty řešit ani nechci, pro mě osobně je to úplně jedno (stejně jako je mi víceméně jedno, jestli je premiér Babiš, Fiala nebo někdo další). Spíš je to zajímavý příklad jak fungují média a na základě toho hodnocení a rozhodování lidí. Je třeba systémová změna, což se jaksi neděje a ani po tom volič (zatím) úplně nehlásá. Teda krom dezolátů, samozřejmě...

riderhenry
01. dubna 2023, 14:12
4
Proč je okolo aut tolik vášní?

Junior: Máš pravdu, ale co se té politiky týče, tak to myslím právě tak, že každý se tu do krve bude mlátit za "pravicovou" ODS a vůbec ho nebude zajímat, že realizují pravý opak toho, proč je možná volil. V čem ale vidím naději je právě minimální stát. Krom toho demografického problému co se vývoje populace na západě týče, tak je tu ještě takový ten problém kdy "moderní státy" nezastavitelně bobtnají. Např. ČR například navyšuje počet státních zaměstnanců v průměru tuším o 1 % ročně (ano, i za COVIDu, ano, určitě i teď). Ale pořád máme samozřejmě "kriticky málo policistů" (jeden z nejbezpečnějších států na světě...). Ale důchody (protiústavně) nezvýšíme, bo je zlá doba! Švýcarsko má tuším 7x méně státních zaměstnanců. Samozřejmě je to celkově trochu jiný systém, ale ta pointa určitě platí. Stát podobné velikosti, rozhodně rozvinutější... Čekat, že půjde mít porodnost pod 2 děti na ženu, neustále najímat nové státní zaměstnance a mít se u toho dobře, to opravdu nejde. Ale možná na to mají chytré hlavy nějaký úžasný recept!

Prezident obhajuje svoji komunistickou minulost "mladickou hloupostí" v pětadvaceti, načež po měsíci ve funkci začne hlásat, že by bylo super volební právo od 16 let. Určitě o tom bude speciální reportáž ve 168 hodinách na ČT, to se vsadím :D Zkrátka média mají obrovskou moc. Kdo třeba chválil Babiše za nejlepší rozpočty za mnoho let, než přišel COVID? Věřím, že každý "pravičák" bude poslušně hlásit, že ten zloděj rozkradl stát. Přitom tenhle šílený levicový populista hospodařil lépe, než všechny vlády za posledních dvacet let. Zase paradox.

riderhenry
01. dubna 2023, 11:45
2
Proč je okolo aut tolik vášní?

krab: Hele já bych to teda neviděl tak pozitivně. Přestože se ve společnosti těžko hledá člověk, který by toto podporoval, tak ta masáž je obrovská. Naprosto neprávem dostávají tyto skupiny velkou mediální pozornost, kdy už moc nevěřím tomu, že by šlo o nějakou "senzachtivost" nebo clickbaity, jakože pojďte ukázat ty pitomce, ať se na to lidi dívají... Zároveň je dnes už reálně problém říkat/psát opravdu to, co si člověk myslí, což je opět návrat někam, kdy my už jsme byli. Nevím, co všechno ovlivňuje Čínský kapitál a co si děláme samy, ale ve výsledku je to jedno. Podstatné je, že s tím strašně málo lidí hodlá něco dělat. Většinou, když narazím na někoho, kdo třeba podporuje "zelený úděl", tak je sice velmi pevný ve svém postoji, ale víceméně nikdy neví, co to vlastně znamená (jak formálně, tak z pohledu dopadů na jeho život). Protože kdo není s námi, je proti nám (dezolát, pitomec, v lepším případě jenom extrémista). Takže ve finále zjistíš, že lidi sice chtějí logicky jezdit dál svým autem, bydlet ve svém domě, moct jet na dovolenou atd., ale stejně budou do krve hájit něco, co jim toto znemožní nebo už znemožňuje. Paradox.

riderhenry
01. dubna 2023, 11:26
7
Proč je okolo aut tolik vášní?

bitner: Nevím, jestli je to lepší nebo horší, to záleží na pohledu každého, ale existuje EFTA, která nikomu nehodlá říkat, v čem má jezdit, bydlet apod., ale řeší volný obchod, což je za mě základní myšlenka EU. Volný pohyb osob zase naopak není spojen s EU jako takovou - viz Schengenský prostor, který neodpovídá jen územím členských států EU. No a já osobně jiné celospolečenské benefity, než je volný obchod a pohyb osob (ten mě až tak netrápí, ale z nějakého důvodu je pro spoustu lidí strašně důležitý), v EU nevidím.

ODS není pravicová strana ani omylem. Dokonce bych se zdráhal říct i středová. Ale ona se ta politická mapa asi nějak přesouvá... :D

Konspiračně o Číně jsou nebezpečné. Je jasné, že z toho nejvíce profituje/profitovat bude. Je super, že už vyplavalo pár kauz, kdy "někdo z východu" poslal velké částky k někomu vysoce postavenému v EU a dokonce se to dostalo i do mainstreamu. Ale pro spoustu lidí je to prostě strašná konspirace na úrovni chemtrails. Podobně, jako když jsem před 5 lety (to střílím) někomu řekl, že EU ty běžná auta fakt zakáže. To každý kroutil hlavou, že "to takhle neprojde", "to je ještě daleko"...

riderhenry
31. března 2023, 20:10
0
Renault Austral: Android na kolech

Možná spíš než celé auto :D

riderhenry
23. března 2023, 10:42
0
Ptejte se: Malý hatchback pro radost

Ona taky N52 žere minimálně o 1 l více, než přímovstřiková N53. Nejvíce jsem měl na nádrž 14 l (pojíždění porodnice a věci okolo - hodně svižně a jenom město :D ). Nejméně pak něco pod 8,5 l. Dá se s tím jezdit určitě i pod 8, ale proč by to někdo dělal. Za mě obecně na téměř 300 koní super výsledky. Věřím, že 2.0 TSI může jezdit za podobné peníze, ale bez takového charakteru, komfortu a zvuku. Navíc u těch turbomotorů půjde spotřeba do astronomických čísel, když na to člověk bude šlapat.

riderhenry
22. března 2023, 23:08
0
Ptejte se: Malý hatchback pro radost

Záleží na tom, co si kdo pod pojmem "žravá" představí. Já jezdil s N53B30 převážně město a průměr jsem měl 10.6 l.

riderhenry
22. března 2023, 21:27
0
Ptejte se: Malý hatchback pro radost

Souhlas, E87 130i mi dává největší smysl. Ojedinělá koncepce, charakter řadového šestiválce, ale zároveň i možnost pohodlného používání kdykoliv. Mégane RS je asi serióznější sportovní nástroj, ale já bych šel do 130i.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Roush 2013
Ford Mustang Roush

2013 rok výroby
310 koní výkon
3 700 ccm objem

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 2007
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem

Dodge Challenger R/T 1970
Dodge Challenger R/T

1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem

Mercury Grand Marquis LS 1989
Mercury Grand Marquis LS

1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem