načítám data...

riderhenry

JménoPetr Blahůšek
BydlištěBrno-město
Registracepřed 8.5 rok.
Poslední aktivitapřed 17.6 hod.
Komentářů u článků763
Pozitivních komentářů u článků302
Negativních komentářů u článků52
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

riderhenry
11. listopadu 2023, 23:06
2
MG4 Elegance: Konečně levný elektromobil pro normální lidi?

"...ne každý si stále připouští, že je to fundamentálně lepší pohon, který je už dnes na takové úrovni, že zákonitě díky svým uživatelským vlastnostem a již přijatelné ceně v horizontu jedné dekády převezme trh" - super, perfektní, moc se těším! Tak ať to přestanou podporovat státy a platit občané z daní. To je to, o čem se tady bavím.

riderhenry
11. listopadu 2023, 20:34
2
MG4 Elegance: Konečně levný elektromobil pro normální lidi?

Co to je proboha za srovnání pořád? Tlačítkové telefony nahradily modernější naprosto přirozeně. Na státní úrovni nikdo nikomu nic nenutil. Neprobíhala žádná falešná kampaň, že modernější telefony jsou ekologičtější (nebo třeba zdravější, doplnit si může každý jakou lež bude zrovna chtít), určitě na ně nebyly dotace (ani ve firmách). Dokonce si může i dnes kdokoliv zcela legálně, bez znevýhodňování, tlačítkový telefon pořídit. Když budeme používat takto hloupá přirovnání, spíše se nabízí taková analogie, že elektromobil je ten tlačítkový telefon a vracíme se k němu, protože vývojově to takto jednoduše bylo - je to straší technologie. Ať si každý jezdí, v čem chce, jen ať to nenutí ostatním a už vůbec po nich nechce, ať to platí ze svých daní. Až bude mít vše rovné podmínky, trh sám ukáže, co zákazník chce (a hádám, že oba asi víme, co by to v aktuálním desetiletí pravděpodobně bylo...)

A nějaké konspirace, že ropná lobby nebo nějaké kartely před mnoha desítkami let zapříčinili rozvoj spalovacích motorů... I kdyby - už se stalo, není proto důvod opakovat něco podobného a nechat Číňana vydělat na likvidaci našeho průmyslu.

riderhenry
10. listopadu 2023, 20:55
0
MG4 Elegance: Konečně levný elektromobil pro normální lidi?

Však píšu, stát namísto 20 Kč dostane 10 Kč z ekvivalentu litru paliva. To pořád není zrovna malý rozdíl, polovina. Byť je pravda, že jsem neměl pravdu a na to DPH původně zapomněl, to se omlouvám, není to tedy zase až tak hrozné.

Btw. když už taháme nějaké výhodné domácí nabíjení a dividendy ČEZu, které můžou a taky nemusí na účet přijít, spíš bych se teda podíval na graf vývoje ceny el. a porovnal to s ropou (cenové výkyvy +/- 10 % vs. násobky u el.). A jaký nás asi čeká výhled se socialistickou EU a její sebedestruktivní energetickou strategií... Jo, prostě super doba na přechod na EV pro osobní dopravu, ideálně ještě z obnovitelných zdrojů, ať se to spíš vyplatí.

Jediný, kdo na tomhle všem vydělá, bude opět Čína, která nedokázala na EU trhu výrazně uspět se spalovacími motory, ale EV sem hrne velice úspěšně už teď, a kdopak vyrábí cca 75 % světové produkce baterií? Kdyby to šlo, něco bych si vsadil na to, že některým "odhodlaným bojovníkům za klima" v Bruselu cinkají slušné benefity z východu...

riderhenry
10. listopadu 2023, 19:44
0
MG4 Elegance: Konečně levný elektromobil pro normální lidi?

To je argumentace asi jako kdybych napsal, že Čepro je taky vlastněno státem :D ČEZ tu energii musí vyrobit s nějakým nákladem. Můžeme tedy maximálně spočítat jeho zisk na jednotku energie a toto následně přičíst ke zmiňovaným daním (v poměru dividendy, kterou dostane stát jako akcionář), ale to se v čase může jakkoliv měnit a není to žádný jistý příjem. Jinak daňová zátěž benzínu a nafty je stále cca dvojnásobná. Tzn. z těch aktuálních 20 Kč za litr by stát dostal hypoteticky jen polovinu. Elektřina (na nabíjení) by tedy musela zdražit v podobné míře.

riderhenry
10. listopadu 2023, 19:12
0
MG4 Elegance: Konečně levný elektromobil pro normální lidi?

RRRampapapa: Asi tak nějak...

Může už se prosím někdo vypořádat s tou "drobností" v podobě nahrazení spotřební daně z benzínu a nafty? Protože teď občas možná vyjde nějaká "návratnost" elektromobilu, ale až bude nabíjet za dvojnásobek? I když si tedy uvědomělý občan pořídí bez donucení (a dotace) vysněné EV, tak pořád parazituje na lidech, kteří jezdí spalováky a platí mu částečně jeho provoz.

riderhenry
10. listopadu 2023, 14:25
-1
MG4 Elegance: Konečně levný elektromobil pro normální lidi?

V ČR dotace byly i přímé. nicméně samotnou dotací je odpuštění spotřební daně na "palivo", například. Ono kdyby na nabíjení byla také cca 50 % daň, tak by si EV už nekoupil snad v ČR ani Musk... EV má možná smysl v Číně, kde se na některých místech nedá ve městě nadechnout, nevím a nechci soudit. Z pohledu ČR/EU si ničíme automotive trh už tak 20 let a naše konkurenceschopnost nevychází dávno z žádného tržního prostředí. EV je jenom taková pomyslná poslední kapka.

riderhenry
10. listopadu 2023, 11:23
1
MG4 Elegance: Konečně levný elektromobil pro normální lidi?

V EV ano, ale ty v tržním prostředí (minimálně za aktuálních podmínek) EV moc nikdo nechce, jenom je nutí lidem státy. Tzn. opět stejná příčina všech problémů.

riderhenry
09. listopadu 2023, 00:22
2
MG4 Elegance: Konečně levný elektromobil pro normální lidi?

beastar: Možná jsem jen ovlivněn tím, že zrovna řeším výběrko, kde zadavatel (Švédsko) hlásá CO2 neutralitu a snížení teploty planety, a já prostě tak nějak nevím, jak bych mu to mohl zařídit (když jde o reklamu). No a pak ti takhle přijede dodavatel technologie pro východní sektor (tím nemyslím Ostravu, ale asi 20 zemí) a stěžuje si, jak ho každý den otravují s dotazem, jak si přeje být oslovován. Za mě je to takové čekání na to, až ten náskok, co ti před námi vybudovali, prostě ostatní doženou. A automotive mi přijde jako hezký příklad, protože jsme v tom byli dobří, o tom nebyla ani moc velká debata. A už to přestává platit. EV v tom pomáhá jen tím, že lidé nejsou na daném trhu tak konzervativní, protože je to trh relativně nový, tak to tam je rychlejší. Už delší dobu se střílíme do vlastní nohy a kdokoliv, kdo tohle dělat nebude, musí být logicky úspěšnější.

USA nejsou žádný ráj na zemi, ale pořád je to daleko lepší místo, kde budovat firmu, než EU (v průměru). A to se taky hodně "snaží" - v tom špatném slova smyslu.

Nevidím v tom žádnou Čínskou pohádku, spíš Evropský horor nebo komedii. Co nejvíc reguluj a pak dotuj, hlavně ať to vypadá zeleně. A máme v Bruselu na chlebíčky...

riderhenry
08. listopadu 2023, 21:41
6
MG4 Elegance: Konečně levný elektromobil pro normální lidi?

beastar: Souhlasím, ale ne úplně. Čínský trh je reálně svobodnější. Sice se můžeme (zatím ještě) bavit o méně svobodném politickém režimu, ale z pohledu podnikání je na tom EU (bohužel) hůř. To je třeba si uvědomit. Automobilový trh je nejlepším příkladem, protože je dostatečně velký na to, aby to šlo dobře vidět. Uměle drahé energie v rámci snahy "zachránit planetu" jsou jedním z mnoha příkladů, proč si děláme vlastní ekonomiky nekonkurenceschopné. A to nejen ve srovnání s rozvíjejícími se ekonomikami s obrovským potenciálem a levnou pracovní silou, ale třeba i s USA. Číňan prostě jde po zisku, jako to bylo běžné dříve i u nás. Ať už z těch romantičtějších důvodů, nebo z důvodů nějakého zničení západních ekonomik (tomu jsem ochoten i uvěřit). Nicméně vina je stále především na nás a není to o clech, ty škodí zpravidla vždy všem. Myslet si však, že EU občan bude nějakým patriotem (když samotný EU koncept toto v podstatě popírá), a bude kupovat jen dražší a asi i horší domácí výrobky, je naivní (i když tomu sám, jako ty, fandím). Tedy je jasné, že tyhle auta budou mít obrovský úspěch (jestli se teda radikálně nezmění podmínky u nás, jako např. přístup ke spalovacím motorům, energetické politice apod.).

riderhenry
03. listopadu 2023, 15:45
0
BMW M4 Competition Cabrio: Poručíme větru, dešti

afro-r1: Tohle je nástřik na bázi gumy a stříká se právě jenom karoserie, žádné "servisované" díly, jako jsou ramena atd., aby se dalo auto dál normálně provozovat. V Brně můžu doporučit Autodílny Kočer. Obecně skvělou pověst má dílna Autoklempířství Vladimír Trendl, ale ti frčí zrovna DINITROL.

riderhenry
02. listopadu 2023, 19:17
0
BMW M4 Competition Cabrio: Poručíme větru, dešti

Jsou přímo specializované firmy a dělají to dokonce i některé autorizáky. Já řešil letos koncem léta a kvalita práce velice dobrá.

riderhenry
02. listopadu 2023, 13:37
0
BMW M4 Competition Cabrio: Poručíme větru, dešti

Tak tohle zrovna platí u všech aut, od minivozů za pár stovek tisíc až po Q7 a další vozy za miliónové částky...

riderhenry
30. října 2023, 22:05
1
Chrysler Pacifica: Útulný obývák s praskajícím krbem a V6 pod kapotou

To je super sedačka. Nicméně já nedám dopustit na Minikidy, které jsou díky poutání pásy v autě tak pevně, že se ani nehnou (tzn. v autě ani nic nejde slyšet) a to auto by za tu sedačku snad šlo i zvednout (samozřejmě je jde taky připevnit špatně, to je jasné). Nevím, jestli to pomůže, ale Minikid jsem nacpal i do NBčka, ale není tam moc za co uchytit ty popruhy. A zároveň mi nepřijde úplně super mít zakrytou celou pravou stranu prckem v sedačce. Takže tam už používáme jenom posměrný "lepší podsedák", ale to vesměs na svezení prcků po okruhu, když je příležitost :)

riderhenry
29. října 2023, 20:51
0
Chrysler Pacifica: Útulný obývák s praskajícím krbem a V6 pod kapotou

Jindra: Upřímně ani moc ne, řeším náročný projekt v práci a už jsem si zakázal rozjíždět další "koníčky". Jaký BeSafe máte a co za auto? Já prošel X různými Axkidy a ani dcera ve věku 6,5 roku neměla s nohami vůbec problém, ale hodně záleží určitě i na dítěti (jak z hlediska jeho stavby, tak i toho, co vnímá jako pohodlné a co už ne). Případně mohu půjčit/prodat jeden nevyužitý Minikid, kdyby vycházel lépe. Nám vyrostla na délku, ale je celkem dlouhán. Jinak většinou fakt vydrží těch 6 - 7 let v pohodě. Pak můžu doporučit Joie Bold R jako posměrného nástupce.

riderhenry
28. října 2023, 13:33
0
Chrysler Pacifica: Útulný obývák s praskajícím krbem a V6 pod kapotou

Beran: Nejbezpečnější bude vždy nechat děti doma v posteli, to je jasné. Já k tomu přistupuji tak, že nejzásadnější je protisměr (který mimochodem i posouvá dítě více doprostřed auta v podélné ose), který držím co nejdéle. 3 protisměrné sedačky vedle sebe vylučují opravdu většinu aut. Jinak už umístění u okna/uprostřed neřeším z pohledu bezpečnosti, ale spíše praktičnosti. I s prvním dítětem (tedy jediným přepravovaným) jsme měli sedačku vždy na kraji. Zase je dítě lépe přístupné pro případ nutnosti rychlého vytažení z auta atd. Asi nemá smysl tolik řešit procenta, o kolik je protisměr bezpečnější. Studie na to jsou, dohledat to jde, v některých parametrech je rozdíl minimální, v jiných zásadní (třeba 100 %). Asi pro rodiče bude chytlavější argument, že od určité rychlosti (a na úplně vysoké) nemůže posměrně sedící dítě přežít, protože jeho 3. obratel nemůže takové přetížení/zrychlení vydržet (z čehož vychází i Plus Test). A jelikož jsou čelní a boční nárazy s přehledem ty nejčastější (zadní jen do 10 %), je to celkem jednoduché rozhodování.

Bohužel děti při nehodách umírají a tak se dá i podívat na čísla. Švédsko (kde je protisměr prostě normálním způsobme přepravování dětí) má čísla poloviční, co se úmrtí dětí týče, ve srovnání s průměrem EU, a třikrát lepší ve srovnání s USA. Ještě zajímavější je srovnání úmrtí dětí podle věku. Nejméně často umírají děti nejmenší, které jsou vždy ve vajíčku (a často ve špatně instalovaném vajíčku a ještě špatně poutané...). Následně je skok, kdy starší děti umírají více než 5x častěji, kdy se už vyloženě nabízí souvislost s přesednutím do "normální" (=posměrné) autosedačky. Ale jsou to už spekulace.

riderhenry
27. října 2023, 23:00
0
Chrysler Pacifica: Útulný obývák s praskajícím krbem a V6 pod kapotou

Sato: proto jsem psal, že bezpečnost dětí je docela vhodné téma na nějaký článek... Žádný overkill to není. I pro dospělého je lepší bourat zády napřed (samozřejmě když uvažujeme, že sedí a má nějako oporu...). U dětí je to o dost podstatnější, jelikož mají velký poměr váhy hlavy vůči tělu a krční páteř to prostě nedá. Po světě chodí spousta rodičů, kteří zažili nehodu, při které jim umřelo dítě, aniž by se čehokoliv vůbec fyzicky dotklo (zlomený vaz vlivem přetížení). Někteří z nich si dokonce i připouští, že s jinou autosedačkou by to dopadlo jinak, což musí být strašné. Popravdě moc nechápu, že tato roky známá skutečnost se stále neprosazuje masivněji i mimo skandinávské země. Podle statistik je to asi 5x bezpečnější, než "běžné" autosedačky. No a jedinou reálnou nevýhodou je trochu větší prostorová náročnost v podélném směru.

riderhenry
27. října 2023, 11:28
0
Chrysler Pacifica: Útulný obývák s praskajícím krbem a V6 pod kapotou

sato: V tomto směru jsou úžasné sedačky na pás typu Axkid Minikid, protože jdou v obou osách posouvat podle potřeby a dá se vytvořit spousta místa navíc. Ale 3 vedle sebe člověk nedá vesměs do žádného auta s kardanem (nebo jen s tunelem uprostřed), protože se tam nevejde noha. A na šířku byl problém i v současném BMW 5 Touring, což mě zklamalo. Zatím nejmenší auto, kam jsem 3 větší sedačky vedle sebe nacpal, byl VW Touran, ale i tam noze trochu vadí dost nesmyslně vystrčený panel klimatizace směrem k nohám ve druhé řadě.

Trewis: Ony ty 3 stejné sedačky mají právě výhodu v tom, že sice není dokonale pohodlná ani jedna, ale všechny 3 jsou použitelné i pro běžné sezení. Zároveň jsou krajní sedačky více nacpané ke dveřím a tím se zvětší prostor mezi nimi na případnou autosedačku nebo člověka. Nevím, jak moc fotky zkreslují, třeba je ta prostřední sedačka široká dost, ale osobně bych určitě i tak volil i u Chrysleru 3 stejné lavice vedle sebe. Co se využívání 3. řady týče, tak přestože bych jakékoliv MPV objednal vždy s tímto příplatkem (tam kde to není standard), tak pro mě je 3. řada brána vždy jako nouzové řešení. Pro 4 děti bych raději z Anglie objednal Multimac, než si ubrat podstatně kufr a rozhodovat se, které z těch prťat obětuji v případě nárazu ze zadu... Jinak všem těm benefitům auta rozumím velmi dobře. Osobně bych sice raději volil Q7, s takovým rozpočtem, ale tím bych jednoznačně upozadil rodinu. Objektivně je to dost možná nejlepší kompromis pro větší rodinu. Jen to chce trochu odvahu nejít s davem.

riderhenry
27. října 2023, 00:08
0
Chrysler Pacifica: Útulný obývák s praskajícím krbem a V6 pod kapotou

Zase tak moc složité to není. Nejbezpečnější je vozit děti protisměru co nejdéle to jen jde (to je prostě statistika). K tomu umět děti do sedačky dobře posadit a připoutat (to je fakt dost častý problém), stejně tak instalovat sedačku. Ve finále na to stačí tak půlhodinka na Youtube a člověk nemůže mít žádný problém. Ale priority má každý jiné...

Třeba taková Joie Bold R "zvládne" kotvení v kombinaci Isofix + TT + 3-bodový pás do 25 kg hmotnosti, kdy je dítě poutané 5-bodovým pásem autosedačky. Takže ideální "přestupní" sedačka z protisměru, která následně vydrží do 36 kg/12 let.

riderhenry
26. října 2023, 16:35
1
Chrysler Pacifica: Útulný obývák s praskajícím krbem a V6 pod kapotou

Tak to se omlouvám, ten ISOFIX na prostředním sedadle vůbec nejde vidět. Pak musím obrátit - jestli se tam vejdou v pohodě 3 běžné sedačky vedle sebe, tak už tak moc nevadí, když je jedna sedačka užší, protože tam stejně bude jezdit roky dítě v autosedačce (dnes už běžně třeba do 12 let). Za mě tedy hlavní nevýhoda mizí. Nicméně i tak je mi sympatičtější řešení "normálních" MPV, kde je snaha mít 3 stejné sedačky vedle sebe. Ono když by se tam pak vozili dospělí (nebo třeba jeden dospělý mezi autosedačkami uprostřed), už to bude znát.

Ještě nabourám jeden mýtus - ISOFIX rozhodně není bezpečnější uchycení sámo o sobě (z pohledu technického řešení/fyziky). Bezpečnější je jen v tom smyslu, že se snadno ukotví a tak málokdo udělá při instalaci chybu. Za mě bych ale dodal, že jestli někdo není schopný/ochotný investovat 10 - 30 minut do studování návodu a první instalace sedačky, měl by odevzdat občanku a rozhodně nemít děti. Nejbezpečnější bude zpravidla uchycení bezpečnostním pásem, protože ten je konstruovaný na podstatně větší zatížení. Některé sedačky dokonce umožňují uchycení na všechny 3 typy najednou (pás auta, ISOFIX, TT). Vždycky mě moc pobaví pohled na nová Volva za miliónové částky s nějakými podsedáky z Kauflandu ("však to auto je bezpečné, mámo, to řešit nemusíme...").

Btw. možná celkově docela dobrý námět na článek pro redakci, když se nebude bát kontroverznějšího tématu, a sice bezpečnost dětí v autech jako taková. Odhadem tak 9 z 10 rodičů se má co učit a není pro to třeba udělat tak moc.

riderhenry
25. října 2023, 22:53
1
Chrysler Pacifica: Útulný obývák s praskajícím krbem a V6 pod kapotou

Použitelné sedačky vypadají právě úplně jinak. Především jsou všechny stejně (nebo téměř stejně) široké a u tohoto typu auta je v dnešní době opravdu nutnost ISOFIX a TT na všech místech minimálně v druhé řadě. Takže auto super, ale zároveň na jednom podstatném detailu horší, než snad všechna Evropská MPV, včetně těch menších (Touran, C4). A to píšu jako člověk, co Pacificu vyloženě chtěl, ale tohle bych si sám neobhájil.

riderhenry
24. října 2023, 22:01
0
CF Moto 800NK Advanced: Nový král?

Mě to vadí hodně v autě, kde na to kokám prostě víc. Ale na motorce mi zase vyhovuje ta lepší čitelnost/přehlednost. Nebo mi to alespoň tak přijde - osobní zkušenost nemám, tak se můžu plést.

riderhenry
21. října 2023, 20:50
0
CF Moto 800NK Advanced: Nový král?

Mně se zase líbí moc. Vlastně jen kvůli designu jsem se o ni začal i víc zajímat. Tablet mi také vadí méně, než v autech. Zajímavé, že zatímco auta jdou spíš od desíti k pěti, tak u motorek je výběr stále zajímavý.

riderhenry
20. září 2023, 20:40
1
Honda Civic Type-R: Král ostrých předokolek

Tak nevím, ale třeba v Caymanu GTS s PDK jsem si teda jen tak pro radost rozhodně zařadil, a to mockrát. Naopak u manuálu (ani toho nejlepšího široko daleko) neřadím jenom pro ten požitek z řazení, ale spíš pro požitek z následné akcelerace, zvukového projevu atd. Od té doby, co jsou automaty již lepší úplně ve všech parametrech (samozřejmě jsou i výjimky, jako pro mě osobně třeba CVT), tak bych manuál pravděpodobně neobjednal do ničeho jiného, než do auta, kterému by automat vysloveně snižoval hodnotu (třeba MX-5, GR86 apod.). Ale možná to souvisí i s věkem. Ve dvaceti jsem plakal v každé diskuzi pod testem auta, které bylo jenom v manuálu.

riderhenry
10. září 2023, 10:00
1
Audi R8 V10: Ultimativní řidičské štěstí

Sato: Ono už je to 7 let a spíš ve mně zůstal jenom ten dojem, recenzi bych na to napsat už nedokázal. Ale zatímco po svezení s F-Type V8 asi rok na to jsem musel pár dnů počkat a až pak pochopit, že to auto vlastně nechci, u R8 jsem to tak neměl vůbec. Ale ber to jako čistě subjektivní věc.

Zkus ještě třeba takovou Corvette C7. Nevím, jak se budou ceny vyvíjet, ale už teď začínají snad kolem miliónu a na mě to auto působilo daleko upřímnějším dojmem, než R8. A hádám, že udržet to na silnici vyjde také levněji (alespoň pro předchozí generace to platilo určitě).

No a jinak obecně mám zkušenost takovou, že ze všech porovnání mně osobně většinou nejvíce sedí nějaká alternativa od Porsche. Takže to je asi značka, kam bych jednou zase já rád nacpal zbytečné finance.

riderhenry
09. září 2023, 21:32
0
Audi R8 V10: Ultimativní řidičské štěstí

Mě třeba R8 v osmiválcové verzi absolutně nevzala za srdce. Myšleno v tom smyslu, že mi to vůbec nepřišlo tak dobré, jak dobré by to mělo být (kvůli koncepci, ceně atd.). Jak moc bych měl jiný názor na V10 už se asi nedozvím. Naopak zase RS4 B7 mě překvapila absolutně a vůbec se nedivím, že jí dal kamarád přednost před M3 E9x (což jsem mu původně strašně rozmlouval). Za mě z Audi A/S8 a hlavně A6 Avant C7. Vlastně nechápu, proč těch A6 jezdí tak málo, když se dají koupit už za tak směšné ceny a jsou povedené po všech stránkách (dokonce i poměrně spolehlivé). Samozřejmě i RS4, hlavně když se dá kupit i Avant, což pak ve většině případů snáze projde doma.

riderhenry
05. září 2023, 23:10
1
BMW M2: Seriózní jako nikdy předtím

Určitě minimálně u BMW platí, že "všechno M", 22" kola a k tomu 20d motor je takový zlatý střed nabídky ojetin u nás. Myslím, že zrovna M2 není, nebyla a ani nebude úplně statusové auto, protože to je pořád docela malé BMW, což až tak cool není. Od toho už tu jsou spíše M3/M4, ale i tam bych to viděl pořád na ty větší modely od 5er nahoru. Je možné, že tahle generace nebude tak populární mezi lidmi, co se rádi baví za volantem. Ale u minulé generace jsem neměl zrovna pocit, že by si to kupovali lidi, co chtějí "to nejlepší z konfigurátoru" (tedy zmíněný způsob "Ctrl+A"). Spíš to často vyšlo jako to nejlepší, co si za danou cenu lze pořídit (což se dá docela pochopit).

riderhenry
14. srpna 2023, 12:21
0
Bazarový snílek: Kam dále?

Mně právě paradoxně tohle zadání přijde (v mém vesmíru) krásně jednoduché. Daleko hůře se mi vybírá rodinné MPV/SUV/auto :D Supru/Z4 jsem v podstatě taky uvažoval, ale když se nad tím člověk zamyslí víc, tak to smysl moc nedává, stejně jako u Lexusu - fajn sportovního GT, ale není to ten správný nástroj.

riderhenry
14. srpna 2023, 12:00
0
Bazarový snílek: Kam dále?

F-Type má cool projev, ale jinak mi přišel Cayman GTS fakt úplně jinde.

riderhenry
13. srpna 2023, 22:35
0
Bazarový snílek: Kam dále?

Supra je asi zajímavý typ, to by mě nenapadlo. Toyobaru za mě cesta zpátky, v porovnání s S2000. Kromě komfortu tam nevidím žádné výhody.

riderhenry
13. srpna 2023, 22:33
4
Bazarový snílek: Kam dále?

S2000 je ve srovnání s MX-5 asi jako BMW 330i vs M3. Miata je v základu auto na zábavnější výletování, zatímco S2000 je ostrý roadster, který (na dnešní dobu) samozřejmě třeba trochu více ždímat, ale ten motor o tom taky je. A hlavně ta technika, na které je to postavené, je hodně zajímavá. Zatímco MX-5 je prostě lehké auto s dvoulitrem, nic moc technicky převratného.

Btw. MX-5 mám 15 let, to jen abych nebyl nařčen z nějaké zaujatosti proti tomu autu...

riderhenry
13. srpna 2023, 22:30
1
Bazarový snílek: Kam dále?

Marek Brunner: Hele nevím, jsou tu mnohem zkušenější (Vavris, Krab a určitě i další), ale zrovna R8 mě neoslovila snad vůbec (když se teda zohlední cena a věci kolem, samozřejmě - jinak je to úžasné auto). Ač jsem byl vždycky takový ten zarytý purista, co chce vše s atmosférou a manuálem, ideálně bez klimatizace a jen s ABS... Nějak jsem dospěl k tomu, že když už bych chtěl vyhodit (znovu) peníze za sranda auto, bylo by s největší pravděpodobností Porsche. To DNA na mě dýchlo hlavně díky tomu Caymanu GTS (a to byl navíc s PDK). Když jsem z toho na okruhu vystoupil, tak jsem byl reálně dojatý. Auto, se kterým bych jel klidně 1 000 km na jeden zátah, nebo se na něj jen díval z okna, které zároveň funguje na okruhu tak perfektně, že by skoro člověk nechtěl věřit, že je takový mix technicky možný.

riderhenry
13. srpna 2023, 15:28
0
Bazarový snílek: Kam dále?

Naprosto souhlasím, osobně bych doporučil toho Caymana GTS. To auto má všechno - kvalita kam se podíváš, super komfort když potřebuješ, vypadá skvěle, dá se připlatit prodloužená záruka bez omezení za celkem směšné peníze. Ve srovnání třeba s F-Typem (který tu níže taky padl) je to jiný vesmír. A na okruhu je přitom jako doma. Jen teda s otevřenou klapkou už není ani v mýtě "legální" :D

Pak by mě lákala Alfa 4C a Alpine 110, ale to bych si nedovolil nikomu doporučit, jelikož bych sám nevěděl a nevím o nikom, kdo by obě ta auta řídil a mohl srovnat.

Jako zajímavý přechod z S2000 by mohl být taky Ariel Atom :)

riderhenry
24. července 2023, 22:26
0
Report z Trackdaye 27.5.2023: Úvod do sezóny se nám povedl

Vroom: Díky moc, nicméně spíš mě zajímá ta varianta "šikany", protože já nikdy tuto verzi nejel (na všech jízdách byla vždycky spodní šikana, většinou i ta horní (respektive prostřední). Občas byla otevřená jen ta poslední v klesání.

riderhenry
24. července 2023, 15:12
0
Report z Trackdaye 27.5.2023: Úvod do sezóny se nám povedl

David Střítežský: Chápu, nechci vám do toho mluvit. Mě na tom trochu mrzí, že člověk nemá moc srovnání co se časů týče, protože většinou nejde poznat, jaký typ trati se jezdil. Ostatně do teď to v tomto případě nevím, viz můj první komentář.

riderhenry
23. července 2023, 21:59
0
Report z Trackdaye 27.5.2023: Úvod do sezóny se nám povedl

Tak on "osobák" není vhodný na okruh obecně, když to vezmeme do důsledku. Jinak jak v upravené MX-5, tak v Abarthu 500 i Caymanu GTS jsem si rozhodně nejvíc užíval variantu se všemi šikanami. A shodl jsem se na tom vlastně i s kolegou, co jsme včera jezdili jen tuto variantu. Jezdit v supersportu nebo formuli v Mýtě nebude mít smysl v žádné z variant tratě, řekl bych. Na druhou stranu se tam snad jezdily i nějaké závody velkých motorek, což je za mě největší haluz...

riderhenry
21. července 2023, 21:21
1
Report z Trackdaye 27.5.2023: Úvod do sezóny se nám povedl

Hloupý dotaz, ale v čem je tak super jezdit Mýto bez šikan? Vždyť to jsou (všechny tři) řidičsky nejzajímavější/nejnáročnější místa.

Když se jede váš TD "s/bez šikan", co si pod tím můžu představit? První varianta se všemi 3 úseky šikan a druhá "všechno rovně"?

riderhenry
26. června 2023, 11:37
0
Lexus ES300h: Nyní již vím, na co šetřím

Sato: Ještě že v rodinné firmě nemám problém prosadit zánovní odpočtovou ojetinu. To je pak svět o dost pestřejší.

riderhenry
24. června 2023, 20:00
0
Lexus ES300h: Nyní již vím, na co šetřím

Sato: To mě docela překvapuje. Já myslel, že kdokoliv má možnost šáhnout mimo Škodu, případně VW, hned by po těchto značkách v rámci firmy šáhl. Já bych tedy neváhal. Kufr je samozřejmě jasný benefit Superbu, ale jinak to auto vnímám jako kvalitativně hodně jinde, než cokoliv z domácí produkce. Zase ale chápu, že ten organický design asi neosloví každého, to je fakt.

riderhenry
10. června 2023, 21:07
1
Kawasaki Ninja H2 (2019): Test nejrychlejší silniční motorky na světě.

Je to úžasná záležitost a ještě lepší je, že to vůbec vzniklo, ale za mě je strop BMW S 1000 RR. Větší výkon/krouťák potřeba jednoduše není a to, jak BMW padá do zatáček (snadněji, než nějaké starší "šestky"), to je prostě mazec. Ale určitě bych i H2 rád zkusil.

riderhenry
08. června 2023, 13:43
0
Volvo EX30 - Malý, ale šikovný

HeavySmoker: Třeba zkusí udělat novou verzi systému na Linuxu, namísto toho Google řešení :D

riderhenry
08. června 2023, 10:49
1
Volvo EX30 - Malý, ale šikovný

Tak ono je to takové pokračování kontinuálního zhoršování ergonomie Volva s každým novým modelem.

riderhenry
29. května 2023, 22:48
1
Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu

Vojta Matoušek, ale ten má asi dost plno. Případně se není ani třeba bát servisu KP Design. Obecně na BMW jsou moc šikovní.

riderhenry
11. května 2023, 20:57
-1
Obrazem: Volvo EX90 poprvé naživo, i když zatím jen staticky

Nějak ti přestává jít chápat (můj) psaný text. Já Volvo neobhajuji v žádné recenzi tady ani jinde, naopak. Znovu a znovu říkám, že ta auta jsou brutálně přeceňovaná. Teda kromě té bezpečnosti, ale do tohodle flamu už znovu nejdu, sorry...

riderhenry
10. května 2023, 18:10
0
Obrazem: Volvo EX90 poprvé naživo, i když zatím jen staticky

Vůbec bych nečekal, že se mi na tomhle autě bude něco líbit, a ono jo - ta látka na sedačkách se mi zdá fakt fajn, k Volvu se to hodí. Jinak bych skoro až Volvu přál, aby se to moc dobře neprodávalo, protože tohle není směr, kterým bych se chtěl vydávat (stejně jako i pár majitelů současných XC90, jejichž reakce jsem slyšel).

riderhenry
10. května 2023, 18:05
0
Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring

Mechanik: tak to všechna čest. Já vydržel jen asi necelý rok vozit v E90 celou rodinu (2 dospělí a 3 děti + pes (menší - Shiba Inu)), ale přišlo mi to fakt už hloupé. A ano, dokázali jsme se i do E90 vždycky vejít a zabalit, ale se třetím prckem už jsem nemohl použít tak bezpečnou autosedačku, jak bych chtěl, a v tom prostě slevit nechci.

beastar: Já v tom vidím ještě jednu věc. Taková E66 750 li v dobré výbavě je auto, které ve své době sdílelo v podstatě výbavu s těmi nejlepšími (Bentley, Rolls). Tzn. je to auto, které je opravdu velice fajn i na dnešní použití a když se vychytají nějaké jeho mouchy, dá se udržovat v provozu poměrně dlouhou dobu. Za mě to jsou prostě aktuálně auta na vrcholu své doby co se ojetin týče. Ještě se dají najít pěkné kusy, spolehlivost už je OK (všechny problémy jsou známé a dají se řešit jednodušeji/levněji než před 10 lety apod.), zároveň nejsou tak za zenitem, jako jejich předchůdci. Ale to je můj názor. Samozřejmě že je E38 elegantnější je bez debaty, stejně jako že BMW někdy po tom roce 2005 docela ulítlo s kvalitou některých prvků v interiéru... Ale horší jak dnes koupený nový VW za stejné peníze to nebylo, to zase ne :D

riderhenry
10. května 2023, 11:42
0
Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring

Mechanik: To je samozřejmě pravda, ale E46 je brutálně malé auto, dnešní optikou. Mně nedělá problém jezdit devadesátkovou MX-5 do Chorvatska, protože tam jde o pohodlí moje a drahé polovičky, ale nějakou průměrnou nebo větší rodinu do E46 už dnes nikdo moc skládat chtít nebude. Hlavně i s ohledem na bezpečnost (třeba dát tam nějakou lepší autosedačku pro děti apod.). E90 je v tomhle "normální" auto, přitom neztratila zase tak moc ze zážitků. Že se někomu nelíbí je věc druhá, to respektuji (mně před faceliftem nebo ve špatné specifikaci také moc ne).

Dobře specifikované E38, E39 a E46 jsou samozřejmě krásná auta, o tom žádná.

riderhenry
10. května 2023, 00:27
0
Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring

Špatný odhad. Definuj starou školu BMW. E30, E36, E46... Vůbec mě ta auta nefascinují ve smyslu že bych si je chtěl pořídit nebo je měl třeba jen pověšené na stěně. S E90 jsem jel tolikrát do/z porodnice, že už asi nikdy nebudu mít objektivní názor, ale jinak to považuji aktuálně za nejzajímavější BMW, které se dá koupit za fajn peníze, racionálně provozovat a je s tím sranda, aniž by to čímkoliv vadilo. Ale jinak moc nechápu komentář. Pointa mého příspěvku byla v tom, že obecně je vnímána E60 dnes jako hezčí auto, než tomu bylo při jejím představení a když se prodávala jako nová, a že tohle si u zmiňované 7er nedokážu představit (což si asi nedokázali tehdy představit ani u té E60, že...). Podobně E65, i když tam máš pravdu s tím faceliftem. Jinak z BMW jsou pro mě top modely vesměs Gčkové generace, protože Fka obecně nejsou úplně povedená a Ečka už jsou zase dnes docela staré popelnice, čímž sice zase popírám své vlastní hodnocení E90... Ale pořád ctím nějaké ty výjimky, které ale nejsou o designu, ale baví mě technickou stránkou (E61 550i LCI jako fajn rodinné auto, M5 E60...).

Samozřejmě netvrdím, že když potkáš 520d E60 někde "v mordoru", tak že tě nějak designově nebo jakkoliv jinak osloví. Ale právě dobře specifikované a udržované kusy vůbec nepůsobí jako dvacetileté auta, v porovnání třeba s E-class W211, kde zaujme možná tak AMG nějakého znalce, jinak to každý milně zařadí jako klasický devadesátkový mercedes...

riderhenry
09. května 2023, 20:28
0
Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring

Když potkám osobně M3/M4, tak mi ta auta přijdou docela fajn. Ale možná je to tím, že člověk za tím vidí to super auto. Ale novou sedmičku potkávám na ulici a i když to působí moderně, tak je to neskutečně nepěkné a vulgární auto. Moc si nedokážu představit, že to zestárne tak elegantně, jako kdysi "benglovské" modely (E60/E65 atd.).

riderhenry
04. května 2023, 20:55
0
Renault Kangoo 1.3 TCe: Rodinný kočár, pracant a svačinář v jednom

Ten Mercedes jsem teď kupoval do firmy a byl jsem překvapený, že vlastně vycházel rozumněji, než "levnější" značky, přitom minimálně zvenku vypadá fakt hodnotněji (Mercedes no...). Na druhou stranu pro rodinu mě to táhne víc k těm civilnějším MPVčkům, jako byl C4 Picasso, je zatím ještě Touran atd. Ono třeba už absence Isofixu na prostředním sedadle je docela problém (alespoň pro mě). Zrovna teda u VW by to bylo úplně jednoduché, protože tam je Caddy takový fail, že i celkem drahý Touran najednou vypadá jako super deal.

riderhenry
03. května 2023, 20:33
0
Volvo XC60 T8 Recharge: Vyladěný plug-in, kde se chyby hledají těžko

Lukáš Naske: No já to právě vnímám tak, že XC60 v některých věcech je pro řekněme konzervativnějšího zákazníka trochu "no go", což u těch Němců asi ještě problém nebude. Přestože je mi Volvo stále určitým nepopsatelným způsobem sympatičtější, než třeba nějaký Hyundai, Kia, Citroen a mnozí další, tak mít před sebou volbu, jestli v této kategorii dát tuto částku za Audi, Mercedes, BMW nebo právě XC60, neváhám ani vteřinu a vím, že to XC60 nebude. To auto až moc omezuje svého uživatele, a to se mi nelíbí ani trochu.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Riviera 1968 1968
Buick Riviera 1968

1968 rok výroby
400 koní výkon
7 000 ccm objem

AMC Pacer  1975
AMC Pacer

1975 rok výroby
119 koní výkon
3 800 ccm objem

Ford Taurus SHO 2015
Ford Taurus SHO

2015 rok výroby
370 koní výkon
3 500 ccm objem

Hyundai Tucson  2018
Hyundai Tucson

2018 rok výroby
2 koní výkon
0 ccm objem