reklama
načítám data...

riderhenry

JménoPetr Blahůšek
BydlištěBrno-město
Registracepřed 2.2 rok.
Poslední aktivitapřed 17.2 hod.
Komentářů u článků30
Pozitivních komentářů u článků5
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

ri
riderhenry
23. září 2017, 21:08
0
Mainstream či prémie, aneb důležitá hra o prachy

Tohle téma jsem sám mockrát probíral a docela mě baví. Akorát na to mám asi trochu víc vyhraněný názor, než je běžné. Osobně považuji za prémiové ty značky, které opravdu nabízí něco prémiového, tedy něco výjimečného oproti konkurenci (která, je-li prémiová, vynikne zase jinde). V mém případě to pak myslím převážně z technického pohledu, částečně pak kvalitou zpracování celého auta. Popravdě už ale dnes některé rozdíly přestávám vnímat a často už to vypadá spíš na tu marketingovou hru. Dřív jsem například bral Audi opravdu jako značku, která prémiově působí jenom na lidi, kteří jsou zaměření víc na image, než na techniku. Vždy mi přišlo logické, že když od začátku stavím platformu, nebo jakýkoliv díl auta, pro dražší model, tak mohu jít s vývojem dál a použít například dražší koncepci (zadní náhon). Zatímco u Audi sice určitě člověk dostal kvalitnější interiér a lepší výbavu, ale motory a pohon byl většinou k nalezení i v ostatních "sociálních" značkách VW. Dnes už bych si tohle nedolil říct, protože se v tom hůř orientuje.

O prémiovosti Volva bych určitě nepochyboval, jelikož to auto na člověka dělá přesně takový dojem. A jak už tu padlo, bezpečností je to kategorie sama pro sebe, takže už jen díky tomuto hledisku bych osobně značku jako prémiovou vnímal. Pak tu jsou klasické značky, jako BMW, Mercedes, Jaguar, Porsche, Lexus... Tam nemám žádný problém. Audi je pro mě složité - když bude člověk soudit podle původní A2, která byla superpokroková, nebo třeba R8, tak asi nejde značku vnímat jinak. Ale jsou i modely, které mi naopak vůbec do prémiového segmentu nezapadají (například starší A3, kde jsem fakt toho Golfa viděl, zatímco ve srovnatelné 1er prostě vidím zadohrab se stejnou technikou, jako 3er, i když třeba malým vnitřním prostorem a hnusným interiérem...).

ri
riderhenry
02. září 2017, 11:43
0
ri
riderhenry
26. srpna 2017, 12:19
0
Jak se z označení motoru stává výkonnostní index

Docela chápu styl BMW a Mercedesu, který je stále relativně přehledný z hlediska výkonu (i když již ne objemu motoru...), stejně tak mi přijde elegantnější vybarvování písmenek ve stylu VW nebo úplné upuštění od označení motoru na autě a identifikaci dle výkonu, jak bylo uvedeno u Renaultu. Ale nějaká převodní tabulka? To je vyloženě směšné a osobně si myslím, že i když je logika z hlediska marketingu jasná, spíš to lidi bude štvát, protože je to extrémně nepřehledné. Nejlepší je ta motivace vypadat rychlejší, než třeba konkurent z Mnichova, když auta zastaví vedle sebe. Chudák BMW bude mít čísílka 30, zatímco velké zlé Audi 45... :) Ale to je asi docela symbolické pro současnou dobu.

ri
riderhenry
31. července 2017, 22:42
0
Jsou všechna moderní auta vyměklá? Aneb na co jsem přišel při testování BMW 340i

xDrive dělal velký rozdíl i u minulé generace, hodně měnil celý charakter auta. Takže bych se nedivil, že 340i s M (funkčními) prvky výbavy může být úplně jinde, než 340xi.

ri
riderhenry
30. července 2017, 11:35
1
Jsou všechna moderní auta vyměklá? Aneb na co jsem přišel při testování BMW 340i

Super čtení, jenom mě zase štve, že v tom srovnání dědy a vnuka není ještě ten prostřední článek v podobě E90 :) Protože by mi to pomohlo vyřešit dilema (zatím spíš virtuální :D ), jestli má smysl vůbec uvažovat o novější 3er, nebo zůstat ve vodách E9x a koukat po 335i nebo M3 starší generace...

Z pohledu ojetin (jestli se za ten cca rok moc nezměnilo) už začíná být E90 oproti E46 dost zajímavá, protože minimálně Němci si lepší E46 (typicky tedy 330i/ci) dost cení a dostávají se na cenovou hladinu novějšího modelu.

ri
riderhenry
23. července 2017, 01:15
0
Volvo V90 T6: Zenová zahrada

Problém je v tom, že vidím určitou rozpolcenost v nových generacích u Volva obecně. A to se považuji za fanouška značky (byť nezapadám úplně do cílové skupiny). XC90 je zbytečně tvrdá a díky tomu nepohodlná (pokud vím, bývá to zmiňováno i v recenzích), stejně tak S90/V90 (jak jsem psal i já a tvrdil například posledně zmiňoval i Honza Koubek v meziplynu...). A jak jsem říkal - současná S60 je pohodlnějším autem, přitom by měla být spíše obratnější. A S90 to podle mě škodí. Ještě k automatu - je pravda, že díky své preferenci manuálů jsem jich až tolik neřídil, ale čekal bych v roce 2017 trochu rychlejší reakce, než u první XC90 z roku 2003... Ale jestli je to běžné i dnes napříč trhem, tak pak asi OK a jenom další utvrzení v tom, že automat (klasické koncepce) fakt nepotřebuji.

S tím předjížděním jsem to samozřejmě velmi přehnal, ale pravdou je, že dynamika v mém případě velice zaostala za očekáváním dle papírových údajů.

ri
riderhenry
22. července 2017, 00:10
0
Volvo V90 T6: Zenová zahrada

Najel jsem s S90 T6 asi jen 50 km, ale ve spoustě věcech bych úplně nesouhlasil. V první řadě bych určitě řekl, že to auto je naprosto nádherné jak uvnitř, tak zvenku. Rozhodně bych ani nezpochybňoval bezpečnost, kde bych bez váhání každému doporučil Volvo jako vždy tu nejbezpečnější variantu. Ale... Že ten čtyřválec ničemu nevadí? No nevím, mně to vadilo hodně. Nečekal jsem super odezvu a nějaké velké zážitky, ale když člověk vidí papírové údaje a pak se s autem sveze, tak může být docela zklamaný. Volvo mělo vždycky trochu problém "držet krok" v některých technických detailech s větší konkurencí a zrovna u automatů se mi zdál rozdíl dost velký. Kickdown prostě trvá dost dlouho a i když je motor na svou koncepci asi relativně povedený, tak mi to spojení přišlo těžce nemotorné a zase jsem si připadal jako v S60 D5 s automatem, kde člověk musel plánovat předjíždění dvě zatáčky předem... Jasně, je to pohodlné auto, nemůžeme mít všechno... Jenže ono není tak pohodlné, jak by být mohlo/mělo. Evidentně se někdo snažil hrát tak trochu na dynamickou notu a osobně se mi zdálo, že v porovnání se současnou S60, která by z logiky věci měla být spíš tím trochu "sportovnějším" modelem, filtruje nerovnosti o něco hůř. Ale i tak auto hodnotím velice vysoko, jenom mi tam vadí ty zbytečnosti - pohonné ústrojí stavěné na zakázku nesmyslným norem a zákonům, podvozek přizpůsobený trendům "dynamické" doby... A jak už i tu padlo, největší strach mám ze spolehlivosti těch motorů. Ale to ukáže až čas.

ri
riderhenry
01. června 2017, 22:13
0
BMW 330e: I hybrid vás může bavit

...a pobavit asi taky kdo ví jak nedokáže :)

ri
riderhenry
30. května 2017, 00:19
0
BMW 330e: I hybrid vás může bavit

Jak už tu padlo, jeví se to jako ideální volba pro řadu lidí. Určitě bych patřil mezi ně - denně najedu cca 20 km po městě a v současné době často tímhle provozem "trápím" šestiválec, který trpí ještě víc, než nějaký menší motor, a dostane se na provozní teplotu tak dvakrát do týdne... Jenže já bych chtěl podobné spojení právě s tím větším motorem. Něco jako "podvod" na testy spotřeby, jako jsou turba (myšleno s trochou nadsázky), akorát trochu více funkční a revoluční pro typického uživatele, a zároveň s tou možností si vychutnat i pořádný motor, má-li člověk chuť. Škoda, že se nedá hybridní varianta navolit i k silnějším motorům. Jenže ono už BMW stejně atmosferický šestiválec, který bych si vybral, nedělá...

Test je jinak výborně napsaný! ;)

ri
riderhenry
30. března 2017, 22:27
0
Mazda 6 2.0 G145 Wagon - Nekonvenčně konvenční

Perfektní článek, krásně vystihuje celé auto. Nebo možná spíš celou značku. Řídil jsem už mockrát "trojku" se stejným motorem, "šestku" s nejsilnějším dieslem (docela zklamání z motoru a hlavně automatu, ale bylo to asi především špatně zajeté auto, co řídila od pořízení starší paní...) a nejsilnějším benzínem (to mě zase naopak naprosto dostalo a po nocích jsem jezdil po vysočině a užíval si okresky, zatímco doma smutně čekala MX-5... :) ) a přesně jak zaznělo v článku - je to prostě jen o 20 let novější nafouklá MX-5. Mazda je dnes snad jediná značka (asi ještě s Volvem a jeho bezpečností), které opravdu věřím její zaměření na určitý směr a ne snahu zalíbit se všem za každou cenu. Škoda jen, že nejsou MPS modely...

ri
riderhenry
20. února 2017, 22:05
1
BMW 320d E91: (Už opravdu) poslední pravá trojka?

Zajímavé, kdesi jsem slyšel, že i takováto 320d napráší Octavii RS. Tak teď nevím, jestli je ropáková RS tak dynamicky špatná, nebo to byl blábol, když je hodnocení dynamiky tak vlažné :) Osobně mi spotřeba 7 litrů nepřijde až tak dobrá, když uvážím výkon.

Doma máme E90 LCI s motorem N53B30 a to auto mě i přítelkyni naprosto nadchlo (popravdě jsem z něj měl spíše strach, ale bylo třeba koupit něco většího pro potomka...). Sice je řízení opravdu nic moc (nicméně že by to bylo nějaké Volvo, to zase teda ne), stejně tak mi úplně dokonale nesedí až tak spojka a plyn, ale zbytek auta je úžasný jak na běžné ježdění, tak i na to sportovní - má to prostě dva charaktery a je jen na řidiči, co si vybere. To jsem ještě nezažil v žádném autě.

ri
riderhenry
27. ledna 2017, 12:58
1
Ford Mustang si z evropského crash testu odnesl slabé dvě hvězdy

Ve všem más pravdu. Osobně jsem vždy Volva stavěl spíš mezi modely německé konkurence, ale blíž mají vždy spíš k té "spodní" variantě, byť třeba S60 je o dost větší než soudobá E90 3er... Shodou okolností jsem řídil S90 o víkendu a to auto mě neskutečně nas*alo. Podvozek je sice solidně vyvážený a dá se s tím jet svižně, ale nikdy jsem nezažil tak dokonale zamaskovaných 300 koní a takovou snahu benzínového motoru předstírat, že jezdí na naftu... To auto bylo ve specifikaci snad za 2 000 000 a i když chápu, že spousta lidí prostě ocení hlavně design, pohodlí a bezpečí, tak prodávat dnes za tuto cenu takovou kombinaci motoru a převodovky (neskutečně pomalý automat, srovnatelný snad s tím v první XC90), to se mi zdá hodně mimo. I když nemám srovnání s přímou konkurencí, stejně jsem po prvních recenzích, co jsem viděl a četl, čekal daleko víc. Tabulkově může čtyřválec působit ještě relativně dobře, ale když to člověk zažije a zjistí, že to jede daleko pomaleji, než by čekal, a hlavně je to hlučnější, než šestiválcová E90 ve všech jízdních režimech, tak je asi něco sakra špatně... Vývoj nezastavíš.

ri
riderhenry
27. ledna 2017, 00:18
0
Ford Mustang si z evropského crash testu odnesl slabé dvě hvězdy

Měli jsme v rodině XC90 a teď máme současnou S60 a rozhodně bych neřekl, že jízndí vlastnosti jsou až tak strašné oproti jiným výrobcům. Ano, třeba BMW a Mazda mi sedí tou aktivní bezpečností/jízdními vlastnostmi daleko více, ale že by nebylo Volvo srovnatelné s jinými auty, které se také soustředí spíše na jiné vlastnosti, než je dynamické svezení, tak to bych netvrdil. Obzvláště u té S60, která už se dá řídit poměrně solidně svižně, byť to není ani náznakem sportovní auto. Docela by mě zajímalo srovnání te S80 a třeba Audi A8, jelikož Audi bývají dost nevyváženě nedotáčivé díky platformě. Ostatně to je také věc, co mi na obou těch značkách nesedí. Ale když už, tak Volvo alespoň exceluje v pasivní bezpečnosti, Audi nikoliv. Přitom také většinou neosloví "petrolheda"...

ri
riderhenry
26. ledna 2017, 13:39
1
Ford Mustang si z evropského crash testu odnesl slabé dvě hvězdy

Chápu tenhle pohled na věc, ale nemůžu souhlasit. Nárazové testy mají být spíš jen o nárazu. Ostatní věci si člověk prostě vyčte z brožury a akorát to z lidí dělá blbce, jako asi většina současných moderních EU norem. Snad když pořizuji auto, tak si zjistím, jestli má zrovna tu výbavu, kterou vyžaduji (pro někoho to bude osmiválec, pro jiného superadaptivní tempomat s funkcí automatického brzdění a otravných diod a zvuků při falešných alarmech...). Už delší dobu koukám jen na "IIHS small overlap test" (viz Google nebo YouTube), kde se opravdu trochu odděluje pomyslné zrno od plevele a spousta pětihvězdičkových aut dle NCAP tam propadá (a naopak jde třeba krásně vidět, jak jsou Volva opravdu bezpečná, nehledě na konkrétním modelu). Přijde mi děsivé, když větší roli v hodnocení hraje to, jak dobře je vidět na sedačce označení "ISOFIX", než samotná pasivní bezpečnost - tedy jaká je moje šance přežít v autě náraz... NCAP se vyvíjí úplně nesmyslným směrem (snad s výjimkou testování hlavových opěrek).

ri
riderhenry
04. ledna 2017, 23:01
0
AutoFrc aneb automobilový inzertní server, který tu chyběl!

Za mě zatím jenom drobnost - u listování bych uvítal možnost vrátit se na libovolnou stránku, a/nebo k variantě "PRVNÍ", "POSLEDNÍ"... dát ještě třeba pět předchozích a pět následujících stránek. Často se mi stávalo, že jsem se chtěl vrátit "o tři na zpět" a je pak docela otrava doklikat se zpátky. I když se mi zdá, že to běží dost svižně :)

ri
riderhenry
03. ledna 2017, 13:28
1
Autíčkář na lovu: Co se dá koupit za cenu nové Fabie (a nesedře vás to z kůže)

Už jsem se bál, že tu E9x 330i nebude :) To auto mě naprosto dostalo - neskutečně pohodlné a uklidňující, když člověk potřebuje "jenom" cestovat a strašně zábavné, když se to po něm chce. U faceliftu bych zmínil spíš elektrický posilovač - nevadí mi ani tak při sportovní jízdě, což je docela paradox, ale nesnáším tu umělou zpětnou vazbu při vyšších rychlostech na dálnici a jezdit s tím autem 200+ je pro mě docela problém, protože to na mě působí hodně nejistě. N53 má hrubý volnoběh a možná snáší hůř podtáčení (jako každý přímovstřik...), ale pak už zní i táhne moc hezky v celém spektru. A s M Performance výfukem je to nad 3 000 otáček naprostá paráda :)

ri
riderhenry
15. července 2016, 16:30
0
Ptejte se: Radost za všechny peníze?

Osobně bych považoval částku 200 000 Kč jako dost limitní i pro 330i E46 - díky své popularitě už stojí hezké kusy víc, než novější E90. Skoro jako by začaly i "obyčejné" benzínové třílitry kopírovat cenový vývoj M3 E46. Je to znatelné hlavně v Německu, jenže u nás zase není zrovna moc na výběr, obzvláště chce-li člověk třeba trochu hezčí auto, nedejbože má nějakou představu o výbavě...

Docela bych se podíval na Nissan 350Z, která sice za 200 000 Kč asi taky nebude pravděpodobně v perfektním stavu, ale šance by mohla být větší. Jinak bych souhlasil s RX-8. Přestože to asi nebude nikdy investice, tak to auto je tak strašně levné, že se dá do kupní ceny započítat i generálka motoru a pořád to vyjde stejně, jako u některých konkurentů. Spotřeba oleje a benzínu pak může být podružná - záleží na nájezdu. Při menším nájezdu může i taková blbost, jako dražší povinné ručení u velkoobjemových motorů (typicky právě 350Z) zvrátit rozdíl ve spotřebě na několik 1000 km. Mezi Z4 3.0i, 350Z a RX-8 bude rozdíl stejně v rámci jednotek litrů...

ri
riderhenry
14. května 2016, 20:52
0
STK po novém na vlastní kůži

Naprosto souhlasím s Vavrisem. Už minule, za starých pravidle, jsem na STK, kde jsme byl také při dvou minulých návštěvách, dával "500 Kč na kafe za nálepku" a dostal rovnou od zm*da vizitku, že za dva roky to bude ještě horší, ať volám rovnou jemu... Přitom se na autě za poslední dva roky nic nezměnilo a je po kompletní renovaci víceméně všeho. Jestli se pravidla do té doby nezmění, obávám se, že z Miaty za necelé dva roky udělám okruhovku, co už nikdy nedostanu na značky...

ri
riderhenry
10. dubna 2016, 10:38
0
5 důvodů, proč nechtít Mazdu MX-5

Hezký článek, pod který bych se Vavrisovi klidně podepsal. Ještě k tomu bodu "Má ji každý" - pamatuji si, že někdy v roce 2007 nebo 2008, kdy jsem auto začal řešit a následně koupil, tak jsem věděl o jednom NB v Brně a pravidelně jsem žádnou další Miatu nepotkával. Kombinace stále nafukující se bubliny oslavných článků a finanční dostupnosti pro české kadeřníky díky padajícím cenám ale zajistila současný stav. V té době šlo taky cítit, že okolí na auto reaguje výrazně víc, než teď. Takže dřív by se dalo i říct, že s trochu "šikovnějším" řidičem to nebylo kadeřnické auto, ale "kočkolap" :)

ri
riderhenry
04. dubna 2016, 23:12
0
Ptejte se: Charakterní vozidlo pro tři

Vina auta je to jen z části. Natrefil jsem na špatné servisy. Utopil jsem hrozně moc peněz na opravách (koroze) a na úpravách. A znám i víc takových případu :)

ri
riderhenry
04. dubna 2016, 22:25
0
Ptejte se: Charakterní vozidlo pro tři

Kdybychom vyčlenili méně peněz, bylo by to určitě zajímavé. Ale jak říkáš, za daného stavu je odrazující věk a s tím spojené potencionální problémy, případně i bezpečnost...

ri
riderhenry
04. dubna 2016, 22:16
0
Ptejte se: Charakterní vozidlo pro tři

Saaby bych každému hned doporučil díky skvělým cenám a zajímavému charakteru, ale nejsem úplně cílová skupina.

ri
riderhenry
04. dubna 2016, 22:15
0
Ptejte se: Charakterní vozidlo pro tři

Já už bych další MX-5 kupovat asi nechtěl. To auto mě tak vyškolilo, že má jediné štěstí, že mě pořád tak baví. Jinak by dávno letělo z útesu :)

ri
riderhenry
04. dubna 2016, 22:14
0
Ptejte se: Charakterní vozidlo pro tři

Proti Mercedesům v zásadě nic moc nemám, ale na rozdíl od BMW by mi asi nesedli zaměřením. Alfu jsem dlouho uvažoval 147 1.6 TS, kde je hodně lákavý poměr cena/výkon. Pak i 147 GTA. Ale 1.6 TS jsou slabé, navíc bych se trochu bál její role jako dlouholetého společníka, a GTA už se pohybují v cenové hladině 130i, která mě láká víc.

ri
riderhenry
04. dubna 2016, 22:10
0
Ptejte se: Charakterní vozidlo pro tři

Moc díky za článek! Přiznám se, že ačkoliv všechno zní strašně logicky a jednoduše a v zásadě to vlastně "tam někde vzadu" vím, tak mi přečtení argumentů dost pomohlo. Auta, která jsem tam asi napsal tak trochu z povinnosti (ať už vůči sobě (RX-8), nebo nějaké "petrolheadí" komunite (Clio RS)), Vavris vyřadil krásně racionálně a můžu tak v klidu koupit 130i :) K těm dalším alternativám - Golf GTI určitě ne. Nemám proti tomu autu v zásadě vůbec nic, ale moc nemusím kategorii HH jako takovou, a už vůbec nechci turbomotor (Abarth by byl v tomhle jediná přijatelná výjimka, a to jen proto, že na něj jde koupit výfuk Akrapovič :D ). Logicky pro mě tedy nepřipadá v úvahu ani Mazda 3 MPS - ne že bych se nedíval na inzeráty, ale jednak na mě design starších modelů 3 a 6 působí strašně lacině, ale taky mě to auto celkově nijak neoslovilo, takže jsme ji rychle zavrhl. Nemluvě o korozi, kterou Mazda stále nezvládá a to je pro mě poměrně zásadní problém (fóbie z Miaty). Subarou Legacy 3.0R se mi líbí velice, dokonce to je i docela vážný kandidát hned za BMW, i když jsem ho neuvedl. Ale tak trochu tam taky nepřeskočila ta jiskra, navíc už je to o něco větší auto, než bych si představoval, s čímž i souvisí poměrně vyšší váha... 1er na mě působí na jednu stranu dospěleji, a to jak koncepcí, tak designem a svou univerzálností. Přitom ale i věřím, že by mi z hlediska zábavy dala víc, než všechny HH (což je samozřejmě subjektivní teoretizování :) ). Pro mě tedy zatím vede kombinace zadní náhon + šestiválec. Teď ještě jestli 1er, nebo novější trojka. Zatím bych to viděl spíš na tu 130i, protože se prostoru až tak nebojíme. Zatím jsme s přítelkyní vždy odjeli v pohodě na dovolenou v MX-5, takže na prcka zbude veškeré místo navíc, které bude v 1er (nebo případně jiném následníkovi).

Co bych ještě na 130i viděl jako výhodu, a možná je to i námět na diskuzi, je spolehlivost. Díky (údajně) použitým dílům z některých vyšších a těžších BMW netrpí tolik na opotřebování, což by se mohlo zdát i logické. Podobně v různých testech spolehlivosti jsem ji viděl spíše na průměrných nebo nadprůměrných umístěních (posílám pozdrav do Fiatu). Jakákoliv zkušenost v tomhle směru mi ale moc pomůže, a to i k většímu 330i.

Honda CR-Z se mi vždycky líbila, i když má zoufale slabý motor. I když se to bojím trochu napsat, tak by bylo určitě i příjemné mít auto, u kterého člověk neřeší dvoucifernou spotřebu :) Tím ale asi veškerá argumentace končí.

Pro případ dalších námětů ještě odpovím, že i když není přítelkyně žádný závodník a doteď jezdila jen ve služební Fábii 1.2 TSI, tak určitě nepatří k pomalým řidičům a především není člověkem, který by mě vyhnal z domu s čímkoliv jiným, než dieslovou Octávii kombi... Pro představu - když jsem dal inzerát na motorku, tak se se mnou hádala a nutila mě ji neprodávat :)

PS: nejsem v tomhle úplně expert, ale vypadá to, že se dá dnes koupit i kočárek, který bych složený nacpal i do Miaty, a to i s vaničkou. Případně se dá použít v kombinaci s autosedačkou. Sám koukám po tomhle http://www.r-autosedacky.cz/kocarky-citylife/citylife-ruzova

ri
riderhenry
01. dubna 2016, 23:20
0
Tesla Model 3: Nejdůležitější auto desetiletí?

Nehledal jsem zdroje, takže je možné, že to zveličuji, ale četl jsem, že v USA je Tesla výrazně dotovaná vládou, což je samozřejmě strašně špatně, navíc jsou různá daňová osvobození, která samozřejmě běžné spalovací auto nikdy nedostane. Naštěstí v ČR tohle zatím není, ale v takovém Autosalonu na Primě po tomhle volají snad v každém díle (nebo to tak alespoň bylo před pár lety, kdy jsem to na nočních občas sledoval...).

Dovolím si citovat z jednoho staršího článku na toto téma:

"...který ji společně s federálním příspěvkem a dalšími lokálními dotacemi umožňují doslova sponzorovat každý jeden prodaný Model S na území tohoto státu částkou až 45 000 dolarů. U automobilu se základní cenovkou 69 900 dolarů je to už poměrně štědrá pobídka..."

"...Zaprvé je poněkud zarážející, že na stejnou státní podporu má nárok pouze Tesla a nikoli další výrobci elektromobilů, jako třeba General Motors, Ford či Nissan, kteří se podle Los Angeles Times snaží nabízet výrazně menší a cenově dostupnější vozy na baterky a přesto jim to není nic platné. Proč tomu tak je, asi není těžké pochopit, tito výrobci zkrátka nesídlí v Kalifornii a právě tento dvojí metr se jim příliš nezamlouvá..."

Tohle všechno se týkalo jen Kalifornie, kde Tesla sídlí a je to asi největší extrém, ale vyrovnaná hra to nebude na většině západních trzích. Jak říkám, je to hlavně zajímavý námět na článek.

Zdroj zde: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesla-motors-v-zisku-jen-na-ukor-jinych-vdeci-za-nej-prodeji-emisnich-povolenek/

Celkově Musk už na své firmy vyždímal dotace 123 miliard korun (údaj k polovině roku 2016), což možná trochu ukazuje na jeho strategii. Třeba na jednu továrnu Tesly na výrobu baterií dostal dotaci 32,5 miliard...

Stačí zadat do Googlu frázi "Tesla dotace" a vypadne toho spousta i v češtině ;)

ri
riderhenry
01. dubna 2016, 17:17
0
Tesla Model 3: Nejdůležitější auto desetiletí?

Opomenuli-li tu ekologickou otázku, kdy vlastně nikdo z nás asi nedokáže dohlédnout, co je vlastně pro přírodu horší - jestli zplodiny ze spalovacích motorů, nebo výroba "zelených" technologií a jejich nabíjení z různých elektrických zdrojů, pořád tu zůstává ta otázka ekonomická, respektive kdo tohle všechno platí? Obávám se, že skutečná reálná prodejní cena může jít do násobků. Jinými slovy, kdyby se tato auta kupovala opravdu za skutečné náklady, a ne po obrovských dotacích ze všech stran, počet prodaných kusů by byl úplně jinde. Celkem smůla pro ostatní automobilky, které vlastně tuhle svou konkurenci prostřednictvím daní dotují. Tohle je myslím docela zajímavý námět na článek, který by i k Autíčkáři seděl. Možná by se spousta lidí velice divila, kolik vlastně jejich auto reálně stálo. A ještě lepší na tom je, že člověk, co si stěží dovolí nějaký malý nákupní košík do města, tak ještě přispěje prostřednictvím daní na luxusní a velmi drahé (ale přeci ekologické...) elektroauto pro někoho, kdo si může dovolit utratit milión i násobně více. Kam až nám ten novodobý komunismus dospěl...

ri
riderhenry
08. listopadu 2015, 22:35
0
Autíčkářův týden: Volvo vyzývá na souboj klokany a LaFerrari oťukává Budapešť

Kdy už přestanete rejpat do toho Volva? :D Všechny ty systémy fungují dobře, jen holt je třeba a) je mít v autě a b) mít nabitou baterku :) Nechci být úplně kritický, ale docela mě mrzí, když se opakovaně v článcích objevuje rejpání do něčeho, co je vlastně tak trochu líbivá senzace. Jasně, taky jsem se videím zasmál, ale tím by to mohlo skončit ;) Spousta lidí to pak vezme jako fakt, a to by bylo vůči Volvu trochu nefér.

ri
riderhenry
10. září 2015, 21:05
0
Mazda6 2.0 G165: Zenový muscle car

Shodou okolností jsem v uplynulých týdnech s "šestkou" najezdil pár stovek km a nemůžu než souhlasit. Přestože jsem měl tu čest s trochu jiným exemplářem (před faceliftem, 2.5 automat), výsledný dojem byl úplně stejný. Nejlépe to vystihuje asi věta: "Mazda6 je sice velký rodinný sedan (nebo kombík), ale ve způsobu, jakým se řídí, je něco z obratného roadsteru." Sám jsem měl úplně stejný dojem a po přesednutí z takto moderního a nového auta zpátky do MX-5 jsem se poprvé cítil stejně "doma", jen všeho bylo o něco víc než v utlumené šestce před pár minutami. Ale charakter prostě stejný. Mazda navíc úžasně maskuje to, kterou nápravu má poháněnou (jinak se obecně v předokolkách necítím moc jistě) a celkově působí, jako by někdo trochu (víc) utlumil MX-5 a hodil na ni o hodně větší karoserii. Co bych ještě jednou zdůraznil je fakt, že nejde kombinovat 2.5 benzín s manuálem. Na automat jsem si časem zvykl, ale není to prostě pořád ono a za dokonalý označit rozhodně nejde. Motor by byl jinak fajn, s velmi příjemným charakterem a více než dostatečným výkonem. Interiér mě nijak výrazně designem neoslnil, ale rozhodně ani neurazil. Ergonomie výborná a materiály naprosto odpovídající, na některých místech dokonce až překvapivě luxusní. Stejně tak místo na zadních sedadlech, kufr... Prostě naprosto skvěle použitelné auto, žádný kompromis, který by člověk musel položit na oltář zábavy za volantem.

Vlastně jediná věc, co se mi moc nelíbila, byla grafika navigace a obecně celé obrazovky, která však byla výrazně vylepšena právě při faceliftu. Jinak mi moc nesedí až příliš velké rozměry, ale to je spíš problém můj, než auta. Občas jsem se necítil při rychlé jízdě na okresce tak dobře, protože místa kolem bylo díky rozměrům docela málo. Teď ještě vědět, jak jezdí Mazda 3, která by mi mohla sedět ještě víc...

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Express Explorer Conversion  AWD LPG 2008
Chevrolet Express Explorer Conversion AWD LPG

2008 rok výroby
220 koní výkon
5 326 ccm objem

Ford Mustang 3.7 V6 Premium 2012
Ford Mustang 3.7 V6 Premium

2012 rok výroby
305 koní výkon
3 720 ccm objem

Chrysler 300C LX 2007
Chrysler 300C LX

2007 rok výroby
218 koní výkon
2 987 ccm objem

Dodge Ram  2013
Dodge Ram

2013 rok výroby
398 koní výkon
5 700 ccm objem

Jeep Cherokee HO 1993
Jeep Cherokee HO

1993 rok výroby
200 koní výkon
3 999 ccm objem