
riderhenry
Jméno | Petr Blahůšek |
---|---|
Bydliště | Brno-město |
Registrace | před 4.2 rok. |
Poslední aktivita | před 4.3 hod. |
Komentářů u článků | 202 |
Pozitivních komentářů u článků | 53 |
Negativních komentářů u článků | 3 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

To jsem rád, že v tom nejsem sám :) Úplně souhlasím s tím, že mi vlastně vadily hlavně ty přístroje. A taky jde vidět, že i přes to, že to je relativně (minimálně v rámci kategorie) řidičské auto, tak je pořád prostor pro M8.
Jo a doporučoval bych vyzkoušet chování s vypnutou stabilizací. Fakt je to daleko příjemnější, než by člověk vzhledem k velikosti, hmotnosti a koncepci čekal.

Tomu rozumím, ale nechcete mi snad tvrdit, že to technice auta snad nějak dělá dobře, že ne? Navíc bylo spočítáno, že při krátkých stáních startstop palivo nespoří, ale naopak spotřebovává (ale o tom bych se asi nerad hádal - možná už jsou ty technologie i v tomto dál, než když se to řešilo...).

Však já to taky psal s nadsázkou... Jinak Miaty mě už taky moc nebaví, a to jednak kvůli tomu "hypu" okolo, ale i díky komunitě, která už odpovídá tomu, jak dostupné auta to jsou. Ale na některá moderní BMW zase spíš nedám dopustit, respektive málokdy se mi konkurence líbí víc (Xka a různý nesmysly neřeším...).

beaster: Koukám, že jak se nejedná o BMW, seš docela fajn kluk :D

Tak v mém případě by pořád zůstala možná až extrémní úcta k baterce a startéru, takže bych ho vypínal i tak, ale rozumím :D Třeba u XC90 D5 před faceliftem mi start-stop připadá přímo "degradující", jak nutí to auto pochrochtnout při každém rozjezdu. Ale já to prostě nemám rád (asi jako jakékoliv umělé částečně až vůbec nefungující zelené omezení...).

Tomu věřím (já to moc nehodnotím, tak nemůžu rozporovat ani kdybych snad chtěl). Ale až díky Volvu jsem si uvědomil, nakolik jsou systému typu iDrive (s ovladačem na středovém tunelu) ergonomicky lepší a naprosto chápu Mazdu, že její displej "nedotykuje" za jízdy. To považuji za velice dobré řešení, byť jsem obecně spíš proti zákazům čehokoliv... Ještě k té ergonomii - třeba vypínání start-stopu na druhé straně menu u Volva je za mě hodně špatné. Vždyť to dělá snad 90% lidí po každém nastartování. U Mazdy (nevím jak nejnovějších) a BMW člověk vypne jedním tlačítkem, což považuji za nutnost.

Jsem rád, že Volva už jsou schopna konkurovat na více frontách, než jenom co se bezpečnosti a "skandinávského přístupu" týče. Nemůžu jim ale odpustit výhradně dotykové ovládání (není to pohodlné a k bezpečnosti to má taky hodně daleko) systému a taky mi nepřijdou úplně vkusné varianty R design, které nesedí jak k poměrně slabým motorům, tak i ke značce jako takové. Ale chápu, že z marketingového hlediska je to "potřeba".

Ono je to právě let skoro 20 (pokud se nepletu, výroba začala v roce 2000). Pro ilustraci je dobré připomenout zase trochu podobnou situaci s jiným poměrně těžkým soupeřem a novější V70 (respektive XC70...).

Já bohužel neřídil zase AMG, ani žádné současné Mko s osmiválcem. Věřím, že každému sedne něco jiného a je potřeba si to vyzkoušet. Ale M850i je rozhodně o dost zajímavější, než by člověk od toho auta čekal. Není to určitě jenom nějaký imagemaker (samozřejmě nepopírám, že tak bude většinou stejně fungovat, úplně stejně jako většina AMG, 911 apod. u nás), vždyť i recenze má velice fajn.
Ještě k té konkurenci. MB má "jen" šestiválec, o něco horší dynamiku, cena o 300k nižší. (srovnatelnější je spíš AMG 63 vs. M8). 911 mi přijde už trochu jinak zaměřená, takže tam je to spíš o těch preferencích. Takže jo, možná za 3,4 míče BMW něco extra postavilo, ale to nemůžu plnohodnotně posoudit (možná k tomu máš ze všech tady nejblíž, tak třeba až se v M850i svezeš...). Minimálně ta cena není v rámci konkurence nijak mimo.

To jste se mezi těmi prvními příspěvky v tom autě oba svezli, nebo jsou ty všechny závěry fakt postavené na vodě? Na jednu stranu to chápu, sám bych možná do podobného uvažování sklouzl, ale zrovna 8er fakt není auto, které bychom měli BMW vyčítat. Na to jsou tu jiná auta.

Super článek, dobře vystihuje auto! Hlavně ta část "Tohle auto na mne celou dobu působilo, jako by někde v Mnichově skládali to nejvíc nejlepší auto pro jednoho řidiče, jeho krásnou ženu a pár kusů zavazadel. Jako auto na pohodlnou a neobtěžující přepravu neslušnými rychlostmi. Neskládali auto na show, jen prostě vyrobili bez skrupulí nejlepšího bavoráka pro člověka, který nechce M5, protože je moc tvrdá, a zároveň chce ryze osobní, nikoli skupinový automobil." Je to taková oslava automobilismu trochu jiným způsobem, než třeba u Miaty nebo M modelů. Ne však nezábavná - to byl pro mě asi největší šok. Na druhou stranu mi přeci jen pár věcí v článku chybí, i když chápu omezení v podobě rozumné velikosti recenze... Sice jsem měl auto jen na jeden den, ale za to o to intenzivnější a můžu říct, že z dojmu "za ty prachy je to nesmysl" (což bych sem sám psal, nemít tu zkušenost) jsem přes fázi "ta cena je adekvátní" druhý den ráno auto odevzdával s pocitem "potřebuji čtyři milióny". Srovnání s M5 bych moc neřešil, od toho tady je M8. I když ta je pro M850i až nepříjemně cenově blízko. Kromě toho, že to je taková perfektní oslava technologií, tak to hlavně všechno dobře funguje. Nechcete automaticky parkovat? Nemusíte. Ale když jo, funguje to intuitivně a sám jsem se přistihl, že jsem to vlastně v unavený v noci velice rád použil. Ergonomie klasicky dokonalá. Adaptivní nastavení všeho opravdu dává smysl a auto zvládá fungovat jednak naprosto luxusně, tak i s vypnutou stabilizací na zakroucených okreskách (a jak je to řiditelné ve smyku jsem fakt nechápal). Jak i autor psal, do toho auta každý sedne a prostě ví, co a jak. Nemusí listovat v iDrive, naopak je až překvapený, jak málo věcí je potřeba "štelovat". A ty sedačky... Strávil jsem v tom v podstatě 13 hodin v kuse a vůbec jsem o tom nevěděl. Je škoda, že se jich asi moc neprodá. Obzvlášť jestli už ten katastrofálně nespolehlivý osmiválec vychytaly tak, jak slibují.
Ještě k tomu nepoužitelnému místu vzadu - taky mě to vzhledem k rozměrům auta překvapilo. Na druhou stranu tu je praktičtější a jen o trochu méně elegantní GranCoupé. Tak snad bude stejně skvělé, protože co kdyby člověk k těm penězům nějak přišel a chtěl děti vozit trochu stylověji...

To auto je strašně rozporuplné. Na jednu stranu mu fandím, protože je pro Volvo důležité, na druhou stranu mi zrovna u tak velkého modelu už dost vadí ty menší motory. Nejde přeci jen o nějakou dostatečnost výkonu, ale spíš i o to, co člověk dostane za svoje peníze a co dostane jinde. Nejde vše omlouvat ekologií a spotřebou, když soudobá konkurence nabídne šestiválce (kultivovanost, projev) a často i trochu lepší dynamiku při stejné spotřebě... Zase posun tam s faceliftem je, sice nedostane člověk větší objem, ale ty rozdíly jsou znatelné a rád bych to vyzkoušel. Zrovna před pár dny jsem si po nějaké době XC90 s nejsilnějším ropákem (před faceliftem) trochu osvěžil a nepůsobí to vyloženě pomalým dojmem, ale když pak člověk uváží tu cenovku... A co mě teda překvapilo nejvíc, tak po sedmi hodinách jsem byl z těch R-dseignových sedaček docela rozlámaný. Buď stárnu, a nebo byly starší "křesílka" ve Volvech pohodlnější.
Zase když se vrátím úplně na začátek - ona vlastně první XC90 byla o dost tragičtější, co se srovnání s nějakou první X5 a Q7 týče. Strašně pomalý a neefektivní automat, dynamika spíš nedostatečná... Viděno touhle optikou se vlastně Volvo posouvá dopředu rychleji, než konkurence. Když člověk uváží tu maximální možnou bezpečnost, co za svoje peníze může dostat, dává to jako auto pro "obyčejné movitější lidi" vlastně ještě větší smysl, než dřív. Takže OK.
PS: Fakt testovacího jezdce vůbec nerozčilovalo ovládání všeho na dotykovce? Já to teda nedával a i majitel (otec) po pár letech provozu přiznal, že mu to prostě nevyhovuje. V zásadě je už pak úplně jedno, jestli člověk něco nastavuje za jízdy (třeba teplotu, výhřev sedaček), nebo napíše SMS. Vlastně spíš naopak - k telefonu se alespoň nemusí natáčet, ten si podrží kde chce... Tohle je jednoznačně špatné.

Za polovinu by mi to zase tak drahé nepřišlo, když lepší střešní box stojí 20 - 30 000 Kč. Chápu, že konstrukčně není zas tak jednoduché udělat něco, co jezdí na střeše auta a musí splňovat řadu kritérií.

Optika cen obytných vozů je docela šílená, takže souhlasím. Hodně mě lákalo okusit tuhle "svobodu", ale při prvotním zkoumání nákladů jsem došel k tomu, že bych si to asi nedokázal ospravedlnit. Nemluvě o dost negativním zážitku z krátké jízdy v jednom poměrně luxusním obytňáku. Představa, že bych s tím jel přes půl Evropy je dost šílená. Takže ano, stan je OK. Ale víc se mi líbí nápad spaní v kufru nějaké staré XC90, nebo něčeho podobného (...co koupím jen za cenu toho stanu :) ).

Omlouvám se, jsem slepý, respektive oslepila mě asi ta cena stanu :D

Moc nechápu ten stan - většina aut má max. zátěž střechy 100 kg (včetně tohoto). To nějak nesedí ke dvěma lidem (o čtyřech ani nemluvě) ve stanu... Nebo mi něco uniklo?

Přemýšlím, jestli vůbec jde uvažovat o koupi auta po někom, kdo ho vyšperkuje takovými "koberečky" :D

Pro rodinu by se mi to docela líbilo (případně V90), ale jak už tu i v testu zaznělo, měl bych trochu problém s těmi "sportovními" prvky. Ze zkušenosti mi to auto přišlo poměrně líné (samozřejmě v rámci jeho výkonu a srovnání s jinými podobně výkonnými auty - pro mě hlavně BMW 540i) a rozhodně bych mu nehádal udávaný výkon, kdybych o něm nevěděl (za to ten čtyřválec klidně :D ). Ale osobně mi přišlo, že to zabíjí (u Volva se chce říct až klasicky) pomalý a na dnešní dobu občas i zmatený automat. Díky tomu mi design auta připadá nepatřičný a raději bych stejnou techniku spíš v normálním obalu, protože takhle by si snad člověk mohl myslet, že se jedná o nějakou konkurenci aut typu M550i... Taky včetně rozumnějšího rozměru kol. Dle mého názoru nemá aktuálně Volvo v nabídce techniku, která by byla hodna podobně šílených designových kreací. Ale zase doba je taková a jen u nás v ulici stávají 2 Passaty 2.0 TDI R-line a věřím, že strašně moc kolemjdoucích se z těch aut fakt i pose*e... Auto je to více než fajn, jen to nechce očekávat jakoukoliv sportovnost (se kterou se to bohužel ale prodává...).

Tomu nevěřím. Podle mě ty nálepky žádný racionální důvod prostě nemají :D A naše dvouletá dcera obě naše auta bezpečně pozná i na dálku, a to na něm její jméno rozhodně není.

Mám strašnou chuť se na to auto podívat, ale raději to neudělám, ať se nedostanu do problémů :D

Tak já o nějaké koncernové V10/V12 docela uvažoval, když jsem cítil potřebu většího auta. A přijde mi, že nejlevnější kusy byly pořád o fous dražší :)


Opomenu design (a v mém případě i určitou antipatii ke značce...), to je subjektivní, ale co mi to auto dá "navíc" oproti konkurenci? Chybí mi jakékoliv vyprofilování, prostě je to strašně "šedé" auto, podobně jako třeba ten nepřekonatelný Kodiaq, kterého bych měl teda asi raději už jen kvůli tomu, že nepůsobí tak strašně plastově.

Zase na mě jdou deprese. Ne, tohle nebudu nikdy potřebovat :D

Tak tak, měl jsem úplně stejný pocit. Akorát mi to v některých situacích (s nadsázku) připomínalo Nissan GT-R, protože ta samozřejmá trakce a schopnost jet rychle (byť to auto to šíleně maskuje) mi přišla na "neeMkový" model šílená. Navíc do toho člověk přesedne z dnes už stařičké E90 a vlastně ho tam nic neštve, všechno funguje jak má a není potřeba před normální jízdou půlku auta povypínat... Žádné váhavé řazení, špatná odezva, nedejbože snad nízký výkon... Za mě asi fakt nejlepší auto "na všechno".

Tohle mě strašně baví! A popravdě se musím podívat, jak ty E39 vycházejí. Sice už jsou to staré vrány, ale pořád mě to k nim táhne. Taky to bylo první BMW, co jsem řídil, když jsem jako "profi řidič" vezl zákazníka do Vídně na letiště s 530D s totálně vymláceným zadním podvozkem, takže se zákazník na každém kanálu praštil hlavou o strop :D Stav dělá určitě hodně.

Je pravda, že jsem to psal po paměti a když jsem se teď na nějaké fotky díval (myslím především Q7 a Q8, i když teda u BMW přestřelili už i u 7er a kdo ví, co ještě přijde...), tak musím uznat, že se jim ten nevkus v podobě obřích masek povedlo zakomponovat daleko líp, takže bod pro tebe. Ale teda nelíbí se mi ty auta vůbec a i fotka, kterou jsi poslal, kde je vidět velmi vkusně naspecifikované auto, tak nějaká podobně vkusná 5er nebo i nová 3er na mě působí (naštěstí) stále o kus lépe.

Tak on zrovna současný design Audi já osobně řadím z hlediska nevkusnosti asi na stejnou úroveň, jako "ledvinkové" BMW. Jen u toho BMW je to docela obrovský skok, zatímco "běžná" Audi se mi nelíbila nikdy a současný "mastodontní" design není až tak jiný oproti dřívějšku.

Myslím, že příští majitel už se dopředu může těšit na tu karbonovou marmeládu, co najde v motoru :D

Přesně to mě hned napadlo. Ono teda i X5 může vypadat ještě docela OK, když se připlatí za černé ledvinky. Ale i tak... Když mám tak odlišné zákazníky a stačí vyměnit jen pár plastových dílů... Ono celkově ta globalizace v autech moc automobilkám nefunguje, zdá se mi.

Jak SUV nemám rád, tak XC90 pořád beru jako fajn rodinné auto. I když asi přišlo na trh z pragmatických důvodů, byla to prostě trefa a nestalo se z něj "jen další SUV", ale zkrátka jedno z mála aut, které opravdu zvládlo přepravovat sedmičlennou rodinu daleko od domova s menšími kompromisy, než kde jaký autobus. A to do té doby Volvo nenabízelo, i když se to k němu vyloženě hodí. Stejně celkový charakter Volva sedí k segmentu k SUV ze všech "prémií" nejvíc - na co sportovní SUV? Vždyť tady má jít o pohodlí a bezpečnost... Škoda, že první generace s naftovými motory žere (hlavně s pomalým automatem) jak benzínové osmiválce od konkurence, přitom s dynamikou přetíženého Transitu... Ale jo, pořád je to jedno z TOP aut, co bych si do větší rodiny dokázal představit. Ale možná je to hodně i odporem ke klasickým MPV, který je prostě stále větší, než nenávist k SUV... Kéž by dělali V70 s tím V8 od Yamahy.

A co Písek? Mně osobně se líbí z kinder okruhů asi zatím nejvíc a poloha mi přijde srovnatelně dobrá se Sosnovou, možná i o něco lepší.

Jasně, nejsme v rozporu v zásadě asi v ničem. Nekvalitní plasty jsem myslel v A1. U ostatních Audi si to dovolit netvrdím. A třeba BMW 5er mi přijde materiálově super, tam tu "degradaci" taky nevidím. Tím fiatem jsem neargumentoval v tom smyslu, že to je snad prémiovější značka nebo že je v něčem lepší, ale že ty maminy, co v tom pak ve finále jezdí, by možná toho "fiátka" raději, protože jim víc ladí s kabelkou, než tu "předraženou" A1. To byla moje pointa. Ale jasně, Fiat 500 v akci 1+1 zdarma k SQ8 nedostaneš :D

Ano, Audi sází na to, že lidi prostě nepůjdou k "podřadným" značkám. Ale když pak člověk vidí některé ty plasty... Dřív alespoň platilo, že sice měl člověk v Audi techniku svého podřízeného v Passatu, ale alespoň ten interiér byl kvalitní... U BMW si zase člověk řekl, že mu ta jednička hrabe zadníma kolečkama (i když cca 50% majitelů stejně nasazovala řetězy na předek...). Áčko bylo zajímavě stavěné a jasná volba pro movité důchodce :D Ale dnes už cítím spíš jen tu předraženost a sázku na marketing a značku. Nějak mi tam ten skutečný smysl trochu uniká, protože už je to fakt víc předražené Polo, než tomu bylo dřív. Třeba první A2 - naprosto nepochopené auto, ale přitom úplně jinde, než první Fábie (hodně jinde...), a poměrně dost revoluční - prostě se dalo vyloženě ukázat prstem, co na tom autě stojí víc peněz. Ale v čem tahle A1 konkrétně vyniká? Nemůžete postavit auto s koncernovou technikou, dát tomu trochu hezčí karoserii a hrát si na to, že by si to měl někdo koupit místo legendárního Mini, které nemá už od samého (novodobého) počátku žádnou logiku, což je jeho zbraň. To ale od chorobně ledově konzervativního Audi fakt nechceš... Za mě fail. A věřím, že spousta "ženušek", co s tou A1 budou žít, by daleko víc ocenily funky pětistovku, i přes veškeré její faktické nedostatky a neuvěřitelnou zastaralost. A manžel by mohl koupit milence taky jednu a ještě by zbylo...

V zásadě souhlasím. Ona E9x je sice moc fajn, ale obzvlášť když má na to auto člověk nějaké nároky, co se správné funkce a stavu týče, tak to není úplně fajn kandidát na auto v situaci "felda už mě nebaví, tak něco vyberu na lízačku a z výplaty mi zbude akorát 1 500 K na jídlo". Ale teda zase "vysypat" do tohoto auta 100 000 Kč, aby bylo trošku OK, to chce mít fakt velkou smůlu (nebo kupovat v AAA) a/nebo vyloženě fajn mechanika.

Jenže Brno je, obávám se, moc rychlé i pro nižší kategorii divize M apod. Ono je stejně lepší jít do kompromisu normální silnice + mýto, než do extrému normální silnice + masarykáč. S rozpočtem 200 000 Kč mi přijde Miata fajn právě kvůli tomu, že tě ten okruh fakt nezrujnuje (platíš vyloženě jen gumy a palivo, jinak to auto krásně zvládá) a zároveň tam je ten benefit zadokolky, která se dá jen pomocí geometrie hezky doladit a asi bych raději upravoval Miatu, než Swifta. Ale celé je to stejně absurdní :) Možná snad ještě ta 130i, ale nemám osobní zkušenost. Zároveň tam poteče šíleně peněz už jen za běžný provoz, nedejbože po okruhu.

Tak je pravda, že v Mýtě i sériová MX-5 pobaví dosyta a hlavně vydrží v podstatě neomezeně, což bude pravděpodobně hlavně hmotností. Ale jinak ne že bych se tomu dotazu chtěl vyloženě smát, ale jak psal (mimo asi další soudruhy) Beastar, je to totální nesmysl. Už požadavek "cestovní auto, co bude bavit na okreskách" je často moc velký kompromis, ale skloubit okruh a denní použití za 200 000 Kč, to je zkrátka nereálné. Osobně nemám rád ostrou jízdu s předokolkami (což tazatel taky naznačuje svou preferencí RWD), takže odpadává většina HH. A pak už zbývá strašně málo a o to větší kompromisy. E46/E90 sice zvládne možná jedno rychlé kolo, ale hlavně bych fakt nevěřil, že půjde dávat nějaké track daye bez investic desítek tisíc. Což jsme pak mimo rozpočet... Takže vlastně ano, s daným rozpočtem to musí být Miata :D

Jet s Miatou Brno je asi takový adrenalin, jako rybaření tady vedle na Svratce... ;)

Určitě se v tomhle shodneme. Ale za sebe bych si dovolil jen takový lehký povzdech, že všichni ti lidé, co to BMW a Audi pak vyberou (v jaké verzi lepší moc nerozvádět -typicky hodně čtyřválcové nafty a sportovního paketu k tomu, že ano...) na základě těch sportovních ambicí, stejně spíše ve finále trpí těmi ústupky "sportovnosti", kterou nevyužijí (viz moje zkušenost ze slalomu, což se týká tak promile řidičů), a i zenové Volvo by jejich tempo s prstem v nose zvládlo (on třeba rozdíl v agilitě první a druhé XC90 je asi jako rozdíl mezi MX-5 a Octávii 1.9 TDI)... Prostě ten "zen" je spíš v designu, v té 100% bezpečnosti a dá se používat jako výmluva pro absenci patřičnějších motorů, což je z mého pohledu největší nevýhoda oproti konkurenci, se kterou bych měl ve větších modelech velký problém.

Volvo je ale fajn auto právě pro ty lidi, kteří autům nerozumí. Znalec právě častěji chce "něco víc" a tak si vybere něco zajímavějšího (ať už to bude Alfa, "trapné" BMW nebo třeba Saab...). Proto říkám, že mi to přijde často jako nejlepší auto pro "obyčejné" lidi, kteří mají ale třeba strach z dražší značky, nebo z neznámého (kolikrát já už slyšel ten argument, že někdo koupil Škodovku proto, protože mu to opraví kámoš...).
Btw. že mám MX-5 a BMW je v mém případě čistě logický krok a zpětně vím, že jsem nemohl udělat líp, ale zároveň je to spíš o mých preferencích a potřebách než o tom, že bych si dovolil nějak glorifikovat MX-5 a/nebo BMW. Takže v zásadě z mého pohledu podobné vyústění jako výběr Superbu pro obchodního zástupce :D Sice to sem vůbec nepatří, ale nemůžu si pomoct - zatím jsem fakt nenašel auto, které by POHODLNĚ odvezlo rodinu kamkoliv, bylo rozumně praktické a pak bych s ním na slalomu zajel poměrně fajn čas a hlavně neměl pocit, že to auto nějak trpí nebo snad dělám něco, na co není stavěné (což v tu chvíli dělám :D ). To jen k BMW (330i E90)...

Tak asi nemá moc smysl se se mnou vůbec bavit, protože Miatista jsem už 12 let (tehdy to ještě nebylo ani tak trapné :D ), BMW mám taky, navíc černé... A stejně si myslím, že Volvo je nejlepší auto pro většinu lidí, co vzhlíží k nějakému Audi a nakonec spíš skončí třeba u nějakého korejce nebo Škodovky. Myšleno jak ojeté, tak i nové (ale tam už hraje samozřejmě daleko větší roli finanční stránka). Ale image moc hodnotit nechci, to je samozřejmě zase věc trochu jiná. Pravda je, že v Mnichově člověk kromě Německé trojky moc nic jiného nevidí. Už to na mě působilo trochu moc přehnaně nacionalisticky :D . Ale třeba u nás v Brně mi přijde, že Volvo potkávám násobně častěji, než u předchozích generací.

Jak psal Jakub - normální určitě nejsi ;) Normálnost se v tomto případě dá přeložit jako určitá konzervativnost, nebo možná spíš braní auta jako spotřebiče. Což se nás asi netýká... A trochu nesouhlasím s tím, že Volva jsou pro lidi v pletených svetrech - teď už to dávno neplatí a minimálně díky designu bych řekl, že naopak oslovují často lidi, kteří jsou znudění německou trojkou... Dřív to tak ale bylo. A proto si myslím, že Volvo má takový úspěch - jednak má obrovskou základnu lidí, co značku nemění, zároveň v posledních letech láká velké množství nových zákazníků super designem a určitou svěžestí.

Já jako takový "Volvista teoretik" souhlasím. Volva beru jako nejlepší auta pro "normální" lidi, kteří mají o něco víc peněz, které jsou do auta ochotni investovat. I když třeba taková XC90 mě úplně nebere, tak tyhlety normálnější modely se mi zdají super všechny (ale osobně jsem jel teda z aktuální řady jen ve V90, XC90 a XC40). Vlastní peníze bych za to nedal, protože mi v tom chybí trochu víc zábavy a emocí (byť je za to S60 chválená), ale pro známé bych určitě doporučil spíš Volvo, než Audi apod. Ostatně takhle dopadl i otec... Jen škoda, že nestihla vyjít nová S60 o rok dřív a tak šáhl po XC90, kterou moc nemusím a ani mě za tu cenu nepřesvědčila...

Asi opravdu jedno z designově nejpovedenějších aut posledních let. Nicméně ten volant... Jestli se tohle udrží, nedejbože nastavuje nový trend napříč značkami, tak to potěš... A tu světlou linku pod předními světly si taky mohli odpustit. Určitě se nebojím, že by se to auto prodávalo špatně, ale jinak bych spíše uvažoval o Alfě (byť má asi chyb více, ale čekal bych od ní víc radosti), případně by se mi tam už cpala nová 3er 330i, která je přecijen trochu polotučnější. Ale jo, co nejvíc takových aut! Takový hezký protipól Opelu Mokka a Koleosu...

Nejlepší argument pro LS je, že se často dává do toho auta, o kterém se nesmíme moc bavit :D Článek se mi líbí moc, trochu to člověku oživí ty vzpomínky na starší testy (pro mě asi hlavně) C6. Která sice podle předpokladů neměla, ale i tak drtila kde co. Možná by se mi líbilo trochu víc rozvést třeba reálné provozní náklady a celkově soužití s autem u nás. Tam by teprve mohly zaznít ty nejzajímavější argumenty, které Vette ještě víc vynesou do nebes. Sám bych nejraději dávno koupil desetiválcovou M5 (nebo možná pro bezdětné jako bližšího konkurenta M6) a jezdil s ní s dětmi po výletech, ale i když to auto může člověk koupit už i za celkem podobné peníze, provozovat asi těžko...
Nejvíc mě dostala hmotnost - to bych určitě nehádal! O cca 150 kg lehčí, než M3 E90, o M6 nemluvě... Fakt bych nečekal, že váhově bude srovnatelná s 911 nebo 135i.

No výborně, tak tu máme další MX-5, co bude těžce zápolit v každém kopci s průměrným služebním TDI za doprovodu racing zvuku :D Z těch úprav jde vidět, že už to jde zkušeně racionální cestou a s výborným poměrem cena výkon. Za mě super!

beaster: Já ale prdím na to, co kdo jak propaguje. Já se dívám na dvě různá auta stejné kategorie za stejné ceny a srovnávám to, jak jsou dobrá (což můžeme brát jak technicky, tak třeba designově, ale já bych se klonil spíše k technice a jízdním vlastnostem, jelikož to jsou poněkud objektivnější veličiny, než design...). Takže chápu, že někoho může totálně odpuzovat marketing BMW, zákazníci BMW, existence BMW, budoucí zákazníci BMW, prodeje ojetých BMW a třeba i jejich logo. Ale já se tu bavím o jejich jednom konkrétním modelu a srovnání s ostatními konkurenty. Range OK, auto neznám, moc mě ani nezajímá, přijde mi trochu jinak zaměřené (podobně, jako daleko rozšířenější XC90, u které ti srovnání ale nedává smysl...). Tak zůstaneme u těch Němců. A ejhle. Oni jsou podle tebe na hovno všichni. Chápu, takže se prostě pořád bavíme o tom, že ti vadí ta kategorie jako taková, společně se současnými trendy automobilismu + k tomu máš ještě problém s BMW. Ale objektivně jsme se k hodnocení techniky zatím moc nedostali. Kromě výkřiků typu "...všechno je to svázaný elektronikou...", "dvoutunová stodole/chalupa cokoliv...". Mě technika zajímá a nová BMW sleduji s velkým zájmem a ještě většími obavami, protože patřím k lidem, pro které představovala vždycky nějaká 550i Touring řešení většiny otázek... A mimochodem trochu se mě dotýká to totálně negativní hodnocení značky, protože zrovna současná 540i je podle mě auto hodně povedené a má v sobě i něco víc, než Audi/Volvo/M-B co se nějaké zábavnosti týče, respektive schopnosti jet asi tak 3x rychleji, než by si v tom autě kdokoliv chtěl dovolit (což u konkurence je taky, ale ne tak výrazně). A zase - neřeším tu spolehlivost nebo jaký typ LCD kdo v autě má, protože spolehlivost zatím nikdo posoudit nedokáže a můžeme si tady jenom psát hate na tu kterou značku a interiér si každý posoudí subjektivně... Nechci od nikoho uznání, že je X5 nejlepším SUV. Spíš mě zajímá, proč má být tak strašná. Že existuje Stelvio a superprémiové SUV od Porsche není odpovědí na tyhle otázky.

Všechno výše napsaného chápu, ale může mi někdo osvětlit, v čem je třeba nejbližší konkurence (Audi, M-B) o tolik jinde, že je tu tak obrovský hate na BMW? Chápu, že X5 někomu nevoní, ale tady to tak brutálně zavání neobjektivitou, že bych rád slyšel nějaký argument... Dělat si legraci z nějaké skupiny řidičů/majitelů moc auto jako takové nevystihuje. Ano, starší "báva" byla víc pro řidiče, novější jsou víc "jako Audi". Ale to snad neznamená, že jsou to horší auta, než právě to Audi? Nebo mi něco uniklo?
Padl tu i termín "podmotorované". Moc to nekoresponduje s článkem, no ale dobře. Tak nějaká fakta? XC90 - čtyřválec. Q7 - srovnatelný (spíše horší) motor. OK, dává to smysl. Vlastně teda nedává... Beaster sype jednu vtipnou poznámku za druhou, ale kromě řečí o "hromadě plastů" za 3 míče tu napadá moc žádný důvod, proč by teda někdo místa X5 měl šáhnout po tom Audi, M-B, Volvo nebo čemkoliv srovnatelném jiném. Na rozdíl od toho se svádí všechny problémy automobilového světa na BMW, potažmo X5. Sorry, ale to je pitomost.
Poslední komentáře
- Jan Machač, Ford Ranger Raptor: Ještěrka na štěrk
Ma to omezovac na 169 gps a je to krasne stabilni. A amarok je proti... - Junior, Ford Ranger Raptor: Ještěrka na štěrk
otázka je, kdo si kvůli tomu, že hodně jezdí po poli nebo... - rock, Renault Megane Intens TCe 140 GPF: Další...
Já si říkal, že ten středovej panel je mimořádně hnusnej.... - rock, Renault Megane Intens TCe 140 GPF: Další...
Přesně tohle jsem měl na mysli, když jsem viděl ten test... - petan_250, Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší...
LS400, 1. po vymene starteru, ktery je mezi hlavami valcu zacal... - eLzyx, Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší...
auto mě nezklamalo nikdy, spíše já jako majitel trpěl nějakou... - Jan Machač, Renault Megane Intens TCe 140 GPF: Další...
No z autorádia jsme vyšli. Ale říkat tomu auto, když je to jen do auta... - S.h.I.t., Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší...
Jen ten elektromobil to zvlada trochu... plynuleji a bez skakani... - riderhenry, BMW M850i xDrive: Ďábel je v detailech
To jsem rád, že v tom nejsem sám :) Úplně souhlasím s tím,... - Matěj Podhorský, Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší...
Redneck hybrid :D - Fandatik, Chceme nová auta?
Krabe, teď jsi to rozsekl. Bylo to jednodušší (koupit dobrou... - spooon, Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší...
jak tady čtu, tak rozjezdy ala elektromobil je tu na denním... - ratan groch, u blogu Bielorusko 2019
Mam tu zijucu kamaratku Ukrajinku, ktorj sestra zije stale na Ukrajine... - jirkas, Land Rover Defender 110 Heritage Edition:...
Ale je i na courani do mesta, kratke, uzke a v8 s karburatorem... - krab, u blogu Handling tuning
Super! Pamatuju si, že jsi mi i pár dobrých rad i odkaz psal...
Poslední inzeráty
1958 rok výroby
360 koní výkon
6 000 ccm objem
1994 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem
2011 rok výroby
77 koní výkon
77 ccm objem
1973 rok výroby
1 koní výkon
7 200 ccm objem
1976 rok výroby
180 koní výkon
5 000 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: Jaké auto ani zadarmo?
115 komentářů - Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní
102 komentářů - Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz
96 komentářů - Bazarový snílek: Co bych si koupil, kdybych nebyl srab
86 komentářů - BMW e39 523i: Hrdina mnichovské stáje tehdy a dnes
79 komentářů - Autíčkář se ptá: Jakou nejhorší poruchou vás naštvalo vaše auto?
77 komentářů - Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny
76 komentářů - Autíčkář se ptá: Kolik aut potřebujete mít?
75 komentářů
Kategorie
- #autickarfuturista
- Autíčkář na cestách
- Autíčkář se ptá
- Autíčkář si hraje
- Autíčkář.TV
- Autíčkářova fikce
- Autíčkářova garáž
- Autíčkářova reklama
- Autíčkářovy historky
- Autíčkářovy názory
- Autíčkářovy projekty
- Autíčkářovy věci
- Autíčkářův hejt
- Autíčkářův týden
- Bazarový snílek
- Co se kde děje?
- Editorial
- Garážoví kutilové
- Historie
- Kafe&Káry