načítám data...

riderhenry

JménoPetr Blahůšek
BydlištěBrno-město
Registracepřed 3.4 rok.
Poslední aktivitapřed 10.4 hod.
Komentářů u článků100
Pozitivních komentářů u článků20
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

ri
riderhenry
14. ledna 2019, 23:13
3
Střední třída jako ohrožený druh?

Asi nemá smysl dál rozvádět popularitu SUV a řešit, do jaké míry to má nebo nemá smysl. Ale osobně mi vadí spíš to, že lidé (asi?) přestávají oceňovat zajímavější techniku, která byla často se segmentem větších sedanů spojená, a dají spíš na design, velikost kufru, světlou výšku... Určitě to nejde úplně zobecnit, ale s vyšším segmentem často přicházely kromě větších rozměrů výkonnější motory, dražší podvozková řešení, třeba i větší/lepší brzdy, obecně nové technologie, výbavy... Když opomenu SUV, tak lidi se dnes spokojí s objektivně technicky horšími auty, protože dorostla do přijatelné velikosti. Vždycky jsem spíš měl tendenci jít cestou nákupu o kategorii většího auta na úkor lépe vybaveného menšího, protože prostě ta technika, která je podle mě stále na autě to nejhodnotnější, je zpravidla na vyšší úrovni. Strašně by mě zajímalo, jak se na dnešní dobu autovou budeme dívat řekněme za 20 let. Snad mi to nepřijde tak ujeté, jak se to zdá teď a fakt budeme spokojeně jezdit se starými ojetinami a pochvalovat si, jak ta auta z roku 2019 byla super...

ri
riderhenry
10. ledna 2019, 18:18
1
O koních, ponících a síle aneb jak a v čem měříme výkon auta?

"V praxi ale většinou platí, že hodnoty uváděné v oficiálních materiálech značí výkon “na kolech”." - Tohle se mi nějak nezdá. Ještě jsem se nesetkal s tím, že by někdo naměřil výrazně větší výkon "na klice", než uvádí výrobci. Naopak při měřeních na brzdě vždy vyjde poměrně podstatně nižší výkon na kolech, který se pak přepočítává nějakým koeficientem ztrát a pak až vyjde většinou (u aut v pořádku a samozřejmě u těch, kde výrobce nemlží) výkon dle technické specifikace daného auta.

ri
riderhenry
09. ledna 2019, 13:59
2
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

5er se mi líbí, ale to auto bude dost o něčem jiném. Proč místo GC nejít do sedanu (případně touring)? To mi přijde spíš srovnatelné co se jízdy týče a zároveň to nejsou "kočkopsi". V 5er s tímto motorem jsem jel a je pravda, že i v tak velkém a těžkém autě mě občas (s nadsázkou) napadalo srovnání spíš s Nissanem GT-R, než čímkoliv jiným. Pohonné ústrojí se povedlo hodně, interiéry mi taky dost sedí. Tak uvidíme, jak na tom budou ojetiny se spolehlivostí.

ri
riderhenry
05. ledna 2019, 22:54
0
Auta roku 2018 podle Autíčkáře

Za mě určitě M5, protože je to přesně to auto, které za 10 let budou lidi okukovat na inzerci a pohrávat si s velmi špatnou myšlenkou, že by si to možná mohli za těch svých 500 000 Kč dovolit koupit a pak provozovat. Zároveň je to asi auto, které trochu popírá velmi pravdivou poučku, že neexistuje dobré auto na všechno.

ri
riderhenry
13. prosince 2018, 12:52
0
Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Pojízdná pevnost

A není u toho šestiválce TDI problém s prodlevou? Myslím ve srovnání s XC90, ta mi přijde na první pohled i docela "dynamická", ale ono asi hodně záleží, na koho je zrovna auto "naučené", když s tím člověk jede jenom chvilku.

ri
riderhenry
11. prosince 2018, 16:27
0
Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Pojízdná pevnost

No zrovna na to tahání bych se těch čtyřválců bál ještě víc. Ale záleží taky na tom, v jakém režimu jsou ta auta kupovaná - jako nového, obzvlášť na nějaký operák, bych se toho nebál. Ale kupovat to po pár letech bych teda nechtěl. I když se mi ta X5 fakt nelíbí, tak se mi zdá hodně schopná jak právě v nějakém lehčím terénu (což dřív Xka asi úplně nebyly), tak samozřejmě na silnici. Koncern 3.0 TDI má katastrofální reakci na plyn (neřídil jsem to, ale jestli je pravda, co se všude říká/píše, tak to ty auta vyloženě degraduje).

Neříkám, že ty Volva jsou katastrofální, ale když se jedná o nějakou trochu vybavenější XC90 z 2M, tak je ten motor prostě neadekvátní a nekonkurenceschopný. V XC40 neřeknu, tam víc asi netřeba. Další věc jsou automaty - nevím, jestli tam pořád dávají Aisiny, ale osmistupňové ZF minimálně v BMW řadí líp.

ri
riderhenry
10. prosince 2018, 19:56
0
Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Pojízdná pevnost

XC90 bych moc nedoporučoval. Leda možná ten hybrid, ale jinak je člověku těch motorů až líto, když s tím jede. To spíš nová X5 by mohla být zajímavým konkurentem, i když se ji evidentně snažili udělat co nejhnusnější to jen šlo...

ri
riderhenry
09. prosince 2018, 11:59
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Jenom jsem se snažil vžít se do té situace a pravděpodobně by se mi tím méně chtělo vstoupit do stejné řeky. Ono už jenom ten samotný proces vysedávání po nocích na inzerátech, objíždění aut atd. je trochu víc sexy, když člověk uvažuje nad něčím pro něj ještě neznámým, než nad třetí MX-5. Ale to není na žádnou velkou diskuzi a není to myšleno ani kriticky vůči Vavrisovi a jeho rozhodnutí. Sám jsem jednou nohou v situaci, kdy bych se Miaty mohl zbavit, abych se k ní po letech (a finanční rekonvalescenci) pak dost možná vrátil, protože co jiného (viz článek)?

Na moje auto se dá dívat i velmi pozitivně - zrovna se konečně dostalo zase na hodnotu, kterou mělo v roce 2007, když jsem ho koupil. Kolik majitelů může tohle o svém autě po 11 letech říct :D

ri
riderhenry
08. prosince 2018, 21:24
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Tak to jsem rád ;) Ona minimálně ta kompresorová nebyla vůbec špatná koupě, co si pamatuji.

ri
riderhenry
08. prosince 2018, 19:50
1
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Krásně ironický příběh prodejů MX-5, vedoucí k nákupům jiných MX-5 :D Nechci být depresivní (sorry), ale když si představím, kolik každé auto sežralo na určitě puntičkářském přístupu a poklesu hodnoty, nebude to asi úplně pozitivní bilance. Ale snad se pletu :) Když jsem závěrem četl zmínku o Miata Cupu, trochu mi bylo až líto tak zachovalého auta - na to se mi ty olítané NA/NB prostě hodí nějak víc. Tak hlavně ať auto dělá radost!

NC se mi zdá hodně podceňovaná. V podstatě člověk slyší víceméně jen o NA/NB a pak až ND. I když jsem v ní jel jen velice krátce, tehdy se mi (jako majiteli ještě naprosto sériové NB) zdála naprosto skvělá - ideální kombinace MX-5 faktoru a dospělejšího auta, které je vhodnější pro každodenní provoz. Jedinou nevýhodu vidím snad jen v určité designové nadváze, ale to je jednak subjektivní a hlavně to člověk za volantem nepozná.

ri
riderhenry
25. listopadu 2018, 23:53
4
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Strašně jsem se těšil, až si tady vyliju srdíčko po deseti letech s MX-5, ale trochu mi to pokazilo pos*ané BMW s vybitou baterkou v kufru, který se otevírá jen elektronicky (logicky...). Ale stejně to zkusím.

Zásadní NEvýhodu spatřuji v tom, že jsou ta auta už příliš stará a (hlavně) levná. Hodně jim to bere i tu minimální image, kterou dřív měla (sám pamatuji, jak jsem byl vnímán před těmi deseti lety, když jsem s MX-5 parkoval před střední a pak i vysokou školou). Navíc se o tom až přehnaně píše, diskutuje, natáčí, fotí... Taky ubývá už kusů, které by asi fungovaly tak, jak mají a jak by si člověk představoval. Zároveň je to dnes často úplně první auto lidí, kteří dřív tíhli k různým starým Civicům, BMW před smrtí atd. Prostě už to není takové to auto pro "znalce", co nemají milión, ale zase nevybírají jen podle toho, na co se nejlíp balí holky s rozpočtem do 150 000 Kč... Pak samozřejmě koroze a i další věci, které jsou často spojené s věkem aut. Určitě pak za mě až zbytečně přízemní nastavení sériového podvozku (respektive geometrie), který je až zbytečně blbuvzdorně nedotáčivý víc, než by člověk u takové auta chtěl nebo čekal. Chtělo by to rozhodně charakternější motor, hlavně absence výkonové špičky u NA/NB 1.8 zamrzí.

Výhod vidím spousty a jsou samozřejmě výhradně subjektivní. To auto člověka posune jinam a dá se s ním hodně hrát, ať už z řidičského pohledu, tak i případného ladění, kdy majitel opravdu může zkoušet kde co a zjišťovat, jak se auto chová. Všude je spousty dílů, informací a lidí, kteří už to stejně udělali. Poměr cena/výkon (výkon nemyslím absolutně co do výkonu motoru) za mě nepřekonatelný, obzvlášť při dnešních cenách. Je to auto, které má určitý potenciál za slušné náklady fungovat jako velmi zábavné svezení na pomalejších okruzích (zkuste tohle dělat s nějakým o 500 kg těžším autem a sledovat náklady...) při minimu úprav (gumy, podvozek). Design je poměrně nadčasový a málokoho to auto i dnes urazí. I auta, která jsou schopná pobavit na okruhu, často zvládnou v pohodě každodenní pohodlný provoz. Dá se s tím odjet ve dvou na dovolenou k moři bez nějakých výrazných omezení. Motor jde sehnat za cenu výměny oleje v autorizovaném servise prémiové značky. Když člověk není líný, v zásadě si na tom může udělat vše sám, stačí mít připojení k internetu. Lehce poučený řidič to auto dostane na limit a nemusí se bát, že by přišel k újmě on, nebo auto. Plus samozřejmě dalších spousta věcí, které jsou už obecně uznávané a známé a nemá smysl je psát pořád dokola...

Když to shrnu, vlastně to auto po 10 letech trochu nesnáším, protože už pro něj nemám to nadšení, jako dřív, ale zároveň mi dalo tolik - a pořád i dát umí, že ho člověk prostě nechce dávat pryč. Nedokážu si představit v podstatě žádné jiné auto, které by člověk mohl provozovat tak, jak ho to baví, aniž by měl výčitky z nákladů, poklesů hodnoty atd. Není to určitě žádný "jednorožec", ale zároveň to bývá často auto, na které majitelé i výrazně "dospělejších" sporťáků vzpomínají s velkou nostalgií, a to mi k tomu sedí asi nejvíc.

ri
riderhenry
15. listopadu 2018, 17:47
0
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

Stále trvám na tom, že E65 je v kategorii luxusních limuzín (soudobých) sice strašně hnusné, ale jinak povedené auto - konkrétně 750i, která je navíc velmi vhodná pro zástavbu LPG a tudíž poměrně ekonomická co se spotřeby týče, což má pro značnou část lidí dost velký psychologický efekt (protože se to nejlépe počítá a nejvíc vidí, obzvlášť když si většina lidí nesleduje ostatní náklady...). A tady se rozjede diskuze o rumunských 7er za 150 000 Kč... OK, to asi fakt nebude dobré auto. Ale s trochou snahy od těch 300 000 Kč se nabídka zvětšuje ty auta jsou na servis méně nákladná než E60/E61 (opět, když nebudeme srovnávat "dědovu" 5er s nějakou tou rumunskou 7er za 150k). Přitom výbava je úplně jinde. Že to má strašné diesly, to je poměrně nepodstatné, viz výše. Netvrdím, že to člověk bude provozovat za náklady Fábie 1, ale jsem přesvědčený, že bych spíš ušetřil, oproti současné 330i s přímovstřikem. Ale to je spíš otázka toho, jestli člověk chce vystoupit z nějaké škatulky "je to luxusní BMW, tak se to sere", nebo dá spíše na zkušenosti lidí, co ty auta opravují. Ideálně i s takovými pak to auto vybrat a koupit.

Btw. Vavriosiv daily káru nedoporučuji, reagoval jsem jen na komentář k 7er, kterou jsem poměrně dost studoval v minulých měsících.

ri
riderhenry
14. listopadu 2018, 21:54
0
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

Beaster: E65 určitě není krám, na svou dobu a věk naopak. Auto je to sice poměrně hnusné a má neskutečně kolotočářskou auru, ale nedokážu si představit lepší auto s nějakou zajímavou výbavou (často spíš až zbytečnou i na dnešní dobu), které by se dalo uvažovat jako rozumná volba s benzínovým osmiválcem (třeba i s LPG, které funguje v 7er perfektně) s nějakým omezeným rozpočtem. Právě E60 (a E61/Touring ještě víc) je problematická co se spolehlivosti týče. Ale jestli nějak vybočuje ze soudobé konkurence, to už bych si taky neodvážil tvrdit...

ri
riderhenry
29. října 2018, 18:18
0
Ptejte se: Rodinné kombi za čtvrt milionu

Byl jsem ve stejné pozici a vybral jsem BMW 330i. Asi to nebudu tazateli vyloženě cpát, protože to určitě není nejlevnější volba (jak na pořízení, tak provoz), ale z hlediska svezení je to auto jinde než libovolná Mazda 6. Alfu jsem neřídil a taky mě lákala. Z nějakých rozumnějších variant bych pak volil Volvo V70, které má o poznání větší kufr, bude pohodlnější a samozřejmě superbezpečné.

S tím dojížděním jsem to měl stejně, a po necelém roce jsem přesedlal na autobus - to fakt člověka omrzí, takhle to auto trápit. Navíc s nějakým větším motorem, který se tak nezahřeje za celý týden ani na provozní teplotu...

ri
riderhenry
29. října 2018, 18:11
0
ri
riderhenry
29. října 2018, 16:43
1
Kafe&Káry Brno 7.10.2018: Babí léto jak řemen!

Já po nikom nic nechci, fakt si tady nebudu vydupávat, aby to bylo vhodné místo pro spící děti. Na druhou stranu bych tu nerad byl za nejhoršího otce, když tam vezmu dvouletou dceru... Dokonce nemám ani problém tam fakt s dcerou nejít a zajet s ní mrknout na auta třeba do AAA Auto, když bude chtít :D Rozhodně nebyl záměr, abych zněl kriticky ke komukoliv z týmu Autíčkáře. Jenom mi přijde škoda to nezmínit, protože to podle mě vadí velké části lidí (respektive minimálně všem, které jsem měl v okolí při každém takovém "projevu"). Nemluvě o tom, že vytáčení motoru naprázdno není zrovna něco, co by mu dělalo kdo ví jak dobře...

K té PČR - nevěřím, že kdyby tam jeli zrovna ve chvíli, kdy něco takového probíhá, tak že by z toho nebyl problém. Nemluvě o tom, že z pohledu naší legislativy bych se trochu bál, že už se jedná o organizovanou akci, která musí splňovat určité věci, takže bych se snažil držet spíš při zemi, než pořádat dragrace parkem nebo soutěž v pálení pneumatik ;)

ri
riderhenry
29. října 2018, 13:54
0
Kafe&Káry Brno 7.10.2018: Babí léto jak řemen!

Na motokrosu není špatného nic, jen nevidím souvislost. Já nikomu nevyčítám, že nezakročil, ani já bych to neudělal. Jenom tu byl náznak určitého nesouhlasu s podobným chováním, tak jsem se přidal. A z lidí, s okolí, kteří byli na místě, nebyl nadšený fakt nikdo. Sám vidím smysl té akce v něčem trochu jiném a myslím si, že to celé akci může ublížit - už při posledním setkání kroužili okolo PČR, "naštěstí" však vždycky v době klidu. Navíc to pak dál přitahuje různé pochybné existence, které mají tendence se takto projevovat (viz různé tuning srazy).

Druhá věc je, že spousta aut odjížděla v podstatě parkem pár metrů kolem laviček. A na takovém místě to "rozpálit" může opravdu jenom hovado. Místo není uzavřené pro ostatní veřejnost a obecně se jedná jinak o klidné místo, kde by asi nikdo nečekal auto, jedoucí 100 km/h dva metry od lavičky...

ri
riderhenry
29. října 2018, 12:55
0
Kafe&Káry Brno 7.10.2018: Babí léto jak řemen!

Fakt to chceme srovnávat s motokrosem? A já se tu bavím o tom, že někdo nakopne Focus a několik minut ho vytáčí za střílení do výfuku. Nad tím, že někdo odjede pod plynem se pousměju a myslím si svoje, ale tohle mi přijde prostě už moc.

ri
riderhenry
29. října 2018, 10:50
0
Kafe&Káry Brno 7.10.2018: Babí léto jak řemen!

Smyslem téhle akce je právě to, že auto jsou statická a lidé se o nich baví. Vysloveně pořadatelé ze začátku žádali, aby se na akcích nedělal bordel. Jestli se to změnilo, netuším, ale podle reakcí asi ne. Jen se málokomu chce řešit nějaký konflikt. Většinou jedeme do parku nebo jinam do klidu, ale jelikož má malá auta ráda, tak nevidím důvod nejít se podívat jednou za čtvrt roku na zajímavá zaparkovaná auta. Teda vlastně teď už vidím...

ri
riderhenry
28. října 2018, 23:17
0
Kafe&Káry Brno 7.10.2018: Babí léto jak řemen!

Když tam pár Focusů začalo předvádět asi pětiminutovou střelbu do výfuku, zatímco mi deset metrů za nimi spala dcera v kočárku, bylo mi z toho trochu smutno :(

ri
riderhenry
26. října 2018, 21:49
0
Pět aut, která všichni chtějí, ale nikdo nekupuje.

S Mustangem nemůžu souhlasit - potkám jich v Brně určitě víc, než všech 911 dohromady. Spíš je jich i víc, než všech Porsche (včetně SUV), co tu jezdí. A z toho tak polovina s upraveným výfukem, což člověk docela ocení :) Jde hodně vidět, že se lidi báli šedého dovozu a od té doby, co je importér dováží i k nám, tak se rozšířili docela rychle.

K Saabu - docela jsou mi ta auta sympatická, ale vlastně si nejsem úplně jistý, proč je chtít? Četl jsem dost recenzí zarytých fanoušků, ale nic mi v hlavně neutkvělo a i když Volvo nenabízí moc dynamicky zajímavá auta, tak mi zatím ze seveřanů dává trochu víc nějaký smysl. Sám teď hledám "netradiční" kombi pro rodinu, ideálně V8, ale může být i lepší šestiválec (rád bych výkon přes 300 koní). 9-3 se tam sice výkonově nedostane, ale zase za tu cenu... Stejně mi ale nejlíp vychází 550i. Klidně si však nechám poradit ;)

ri
riderhenry
21. října 2018, 20:33
4
Auto které se dobře řídí? O to nikdo nestojí...

Fajn článek, dost vystihuje můj pohled na věc, který se výrazně potvrdil, když jsem se snažil pomoct s výběrem auta kamarádovi, který naprosto nepolíbený chtěl co nejlepší rodinné auto. Nedošlo nakonec na Hyundai, ale Kiu s apostrofem... Do teď jsem nepochopil tu logiku, proč koupit poslední modelový rok Ceedu první generace za necelých 200 000 Kč s tím, že to sice nemá ani vzadu okna v elektrice (vyloženě "rodinná" konfigurace, když vozíte novorozeně ve vajíčku na zadní sedačce...), ale je tam ještě 1 rok záruka (kdo ví na co všechno a jestli vůbec, že...).

Za mě to vidím ale trochu fatálněji. Není to o tom, že by ta auta byla nijaká, ona nejsou v ničem dobrá. Je to něco jako dva dny starý suchý chleba. Žít se na tom dá, ale nikdo po tom netouží. Ve finále to nejsou auta pro všechny, ale spíš pro nikoho. Nevěřím, že by každý jeden majitel Hyndaie ve skutečnosti neocenil víc kvalitu některé z vyprofilovaných konkurencí, jen prostě neměl tu možnost nebo se doposud netrefil do té své značky. Jen je ten problém v tom, že lidi nevidí rozdíly a v téhle kategorii zákazníků převládá vybírání podle ceníků a vlastně je pro ně zásadní to, že něco je o 30 000 Kč levnější ve "stejné" konfiguraci, než Octavie (cokoliv...).

Provozovali jsme delší dobu 2 Getze a ta auta byla fajn. Sice byla ve všem podprůměrná, ale zacílení bylo jasné - ať je to levné, což oproti konkurenci bylo a všichni to tak brali. Na nic si nikdo nehrál. Po 5 letech začaly hnít, ale jinak jednoduchá auta... Známý Getz používá jako auto do lesa. Podobně Accent - ve své době zajímavá volba pro někoho, kdo měl omezený rozpočet, ale z nějakého důvodu nechtěl ojetinu. Za mě v pořádku. Pak to ale přišlo a Hjundé si najednou řeklo, že bude prostě nejlepší, i když není. První i30 katastrofa, novináři se tehdy mohli upsat, jak jsou to dokonalá auta pro průměrného Čecha, a tak jsem je doporučil k nákupu, protože to prostě jako služebák dávalo od stolu smysl. Nikdy jsme ve firmě neměli horší auta (jak jízdně, tak poruchovostí - ani jedna už nejezdí, všechna soudobá auta jsou v pořádku v provozu). A pak si stačí jen vzpomenout na jejich super oslepující modré podsvícení budíků a přístrojovky, které snad používají dodnes? Stejně tak i20. Dokud jsem nenajezdil pár tisíc km ve Fábii II 1.2 TSI, tak jsem i20 celkem bral. Fábie je ale prostě ve všem lepší a argument s cenou už přestal platit (respektive byl zanedbatelný snad pro každého ekonomicky gramotného člověka).

A pak si člověk občas přečte článek, jak jsou i30/Ceedy super ojetiny... Depresivní.

ri
riderhenry
18. října 2018, 22:13
0
Volvo V60 D4 Polestar: Mikrokosmos na kolech

Komentář měl být reakce na beastera, sorry.

ri
riderhenry
18. října 2018, 22:10
0
Volvo V60 D4 Polestar: Mikrokosmos na kolech

Neříkám, že bych to za ty peníze chtěl/koupil, nicméně určitou kvalitu to má, jen nejde tolik vidět. Určitě bude vynikat nad všemi pasivní bezpečností. Další je asi design a určité skloubení praktičnosti, pohodlí a luxusu. BMW je přesný opak. Volvo bych spíš porovnával třeba s Lexusem. Nedávno jsem strávil půl dne s XC40 a určitě bych si to nekoupil, ale zároveň si nedokážu představit, že by potencionální zájemce o XC40 zvažoval i X1/X2. Špatný ty auta nejsou, jen z cílové skupiny bychom na tomto webu našli asi opravdu málo lidí (možná tak jejich partnerky).

Mně osobně připadal interiér trochu chudší, než jsem čekal/doufal po zkušenostech s devadesátkovými modely.

ri
riderhenry
04. října 2018, 21:54
0
Peugeot 308, 1.2 Puretech GT-Line: Hlavně se nebrat moc vážně

Jasně, já tomu rozumím. Je to taková další "šedá myš", která osloví ty, které třeba designem nebo cenou neoslovují jiné šedé myši... To Tipo je náhodou docela zajímavé. Ale já jsem asi trochu vyšinutý roky prohrabávání ojetin a když vidím to množství povedených aut za směšné ceny, vůbec bych ty kompromisy nechtěl řešit. A to klidně i u služebáku, kdyby mi šlo o "moje vlastní" - stačí filtrovat auta s odpočtem... Ale to je taková moje úchylná realita, kde první dobré auto, které bych si dokázal představit (nové), začíná někde za miliónem...

ri
riderhenry
04. října 2018, 16:51
0
ri
riderhenry
04. října 2018, 15:46
0
Peugeot 308, 1.2 Puretech GT-Line: Hlavně se nebrat moc vážně

Já to bral z úplně jiného hlediska, a sice normálního auta s normální technikou (bez vysavače, co možná vydrží co zbytek auta, možná 50 000 km...). Já Mazdu zrovna nijak neuctíval, asi bych si od nich žádné auto ze současné nabídky nekoupil...

ri
riderhenry
04. října 2018, 13:57
0
Peugeot 308, 1.2 Puretech GT-Line: Hlavně se nebrat moc vážně

No nevím. I když jsem z Mazdy 3 (a i šestky...) docela vystřízlivěl, pořád mi to přijde jako lepší nabídka. Ta představa utratit za tohle půl míče mě moc neláká.

ri
riderhenry
26. září 2018, 18:10
0
Opel Astra 1.6 Turbo: Jedno auto pro všechny

Určitě souhlasím s testováním "všeho", zároveň však chápu kolegu, že není s těmito testy vždy spokojen - pro mě je to taky často depresivní záležitost (viz včerejší exemplář od Hjundé. Ale ono je ale dobře - je potřeba znát i svého nepřítele.

ri
riderhenry
24. září 2018, 23:15
1
Hrdinové za babku: Opel Astra OPC 1

Párkrát jsem jel s touto generací Astry v dost zuboženém stavu a tak nějak jsem to auto nesnášel. Ale to bylo tím, že jsem byl prostě zvyklý na MX-5 nebo auta spíše prémiových značek. Pak došlo na obrovské vystřízlivění, když jsem měl "tu čest" řídit první generaci Hjundé i30 a zjistil jsem, že Opel sice vypadá o dvě generace starší, ale řídí se i po velmi těžkém životě mnohem lépe, než tyhle s*áče, na kterých je fajn asi jen ta záruka... Ale to je celé trochu mimo mísu k tomuhle OPC :)

Sedačky vypadají skvěle, obzvláště když člověk uváží, jak je to auto evidentně jinak docela přízemní a dnes by se mu za znáček OPC asi každý vysmál.

ri
riderhenry
05. září 2018, 17:42
0
Ford Mondeo Combi Mk.IV 2.0 TDCi - Jak být nadšen služebním autem snadno a rychle

Šestiválce nechávám stranou, ale 320d s M podvozkem by mohla být trochu jinde a stojí to paradoxně stejné peníze. Je tada fakt, že může být dražší servis - záleží, jak moc se to chce komu řešit, a je to obecně menší auto. Ale jako služebák, proč ne.

ri
riderhenry
04. září 2018, 20:39
0
Ford Mondeo Combi Mk.IV 2.0 TDCi - Jak být nadšen služebním autem snadno a rychle

Trochu mi to evokuje moje zkušenosti s Mazdou 6, respektive i 3. Auta super, ale nějak bych do toho nešel. Nechci vůbec ten článek zpochybňovat, navíc poslední Ford, kterého jsem řídil, byl Escort 1991 s atmosférou dieslem... :) Ale pro nadšence mě napadne třeba taková Alfa 159, BMW E91, možná nějaké to Subaru? I když ta pověst u Mondea opravdu hlásí, že je to to nejagilnější šedé auto (které nerezaví tak rychle, jako jinak asi ve všech "zábavných" aspektech lepší "Japonská miminka"...), pořád se mi víc zamlouvají ty ještě trochu víc zábavnější alternativy, která však zároveň lze obhájit v běžném světě a srovnat v použitelnosti s Passatem, Mondeem a spol.

ri
riderhenry
03. září 2018, 14:49
0
Volvo V90 T4: Pohodlně se usaďte...

To si taky mohl napsat, že jsem se pos*al a ušetřili bychom si spoustu nepříjemností :D

ri
riderhenry
03. září 2018, 11:05
0
Volvo V90 T4: Pohodlně se usaďte...

Aha, tak to je neskutečný kix - já se tady celou dobu bavím o D4 a test je o T4 :D Takže se moc omlouvám. Na T4 to je spíš asi adekvátní spotřeba a diskuze nemá smysl.

ri
riderhenry
02. září 2018, 21:02
0
Volvo V90 T4: Pohodlně se usaďte...

Ta statistika není z nějakého ekozávodu, ale prostě běžně ze stripmonitoru.de, což je asi nejobjektivnější zdroj pro zjištění reálné spotřeby aut pro běžného uživatele (když je samozřejmě dostatečný vzorek aut). Fakt nechci nějak kritizovat, ale u recenze auta bych čekal, že bude tohle téma (obzvlášť pak u "ropáka") řešeno trochu svědomitěji. V podstatě je naznačeno, že řidič není úsporný typ, ale člověk se teda vlastně nedozví vůbec nic a spíš se lekne toho čísla, i když je doprovázeno pozitivním hodnocením... A ne, fakt nejsem typ, co by auto kupoval podle velikosti kufru v litrech a udávané spotřeby... Naopak to vypadá, že ten motor je nadprůměrně ekonomický, a to i ve srovnání s povedenými staršími pětiválci, což jsem osobně nečekal.

ri
riderhenry
02. září 2018, 14:52
0
Volvo V90 T4: Pohodlně se usaďte...

Věta před tím: "Akorát teda díky pokroku to tolik nežere, i s mou dvoutunovou nohou jsme se ustálili na deseti a půl litrech, což je na takový koráb nádherná hodnota."

ri
riderhenry
02. září 2018, 13:28
0
Volvo V90 T4: Pohodlně se usaďte...

My si nějak nerozumíme. Ta spotřeba v testu je nesmysl - reálná průměrná spotřeba (vzorek myslím 40 aut) je 6.5 l/100 km, což mi přijde naopak super. Za 10 litrů s tím nejde normálně jezdit ani v XC90 (otec to má a jezdí myslím průměr 8). Výkonově je to velice solidní základní motor, ten trochu "přifouklejší" pak zahýbe i s XC90, ale u prémiové značky člověk čeká, že když si připlatí, dostane "něco víc". T8 jsem nezkoušel, tak možná snad to... Ale konkurence je v tomhle dál - Volvo má alternativu k BMW 518d, 520d a ztratí dech u 525d. Přitom taková 530d rozhodně není nějaký "supersport", který by koupilo procento zákazníků, jako M550d. Podobně Audi a Mercedes. Jde tam vidět, že i s čínským kapitálem jsou ty investice omezené (a nebo jdou možná jinam - bezpečnost?).

ri
riderhenry
02. září 2018, 12:09
0
Volvo V90 T4: Pohodlně se usaďte...

Já řeším jen průměrnou spotřebu. Aktuální spotřeby v nějaké dané rychlosti můžou být zajímavé, ale určitě ne důležité.

ri
riderhenry
01. září 2018, 20:41
0
Volvo V90 T4: Pohodlně se usaďte...

Motor v pohodě v takto velkém a drahém autě mi nepřijde, ale to je otázka názoru. Samozřejmě nejsem cílová skupina (i když se zase za Volvo docela dost "peru", protože ho mám rád), ale konkurence je prostě jinde. Každopádně spotřeba z testu je prostě mimo (tím nechci nikoho urazit). Podle statistik V90 s tímto motorem jezdí za 6.5 l/100 km. Silnější verze pak jezdí za 8.

Zajímavé také je, že nová Volva už mají "úspornější" automaty a není tam zvýšení spotřeby o 1-2 litry oproti manuálu, jak platilo ještě donedávna.

ri
riderhenry
01. září 2018, 18:04
1
Volvo V90 T4: Pohodlně se usaďte...

Ta spotřeba nebude objektivní. I XC89 s těmito motory jezdí za 8-9 litrů. Je teda pravda, že konkurence při stejném výkonu je zpravidla ekonomičtější, ale to je jak s tím výkonem - holt to člověk asi nekoupí pro nejlepší motor na světě.

ri
riderhenry
31. srpna 2018, 22:29
0
Deset kuriozit z katalogů příplatkové výbavy

Fakt jsem právě viděl video, kde ženská vysává "autovysvačem" rozsypané maliny v kufru auta?

ri
riderhenry
23. srpna 2018, 22:25
3
Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet: Jak je důležité míti charakter

Super závěr článku. Autíčkář je takovej Globus internetu - tady je svět ještě v pořádku :D

ri
riderhenry
22. srpna 2018, 16:16
0
Renault Talisman 1.6 dCi: Návrat do komfortní zóny

Už jsem to auto kvůli té obrazovce chtěl odepsat, ale tohle mění situaci. Škoda, že to vypadá strašně i s tou sociálnější verzí - jde tam zase až moc vidět, že tam měl být tablet :D

ri
riderhenry
20. srpna 2018, 19:55
0
Ptejte se: Rodinný kombík se sportovním charakterem

Fandatik: E90 nezmiňuji. U ní je podobně jako u E60 hodně důležité, jak je naspecifikovaná, a to jak interiér, tak exteriér. E91 je pro většinu lidí poměrně malé auto na rodinné kombi, E60 naopak kufrem dost vyčnívá a má navíc ten osmiválec, což je pro mě tak trochu pointa proč to auto chtít (...už nebudou).

ri
riderhenry
20. srpna 2018, 18:53
0
Ptejte se: Rodinný kombík se sportovním charakterem

Proto jsem nepsal M5 (ekvivalent RS6), i když by se cenově vešel a nemám v zásadě nic proti tomu (byť ta V10 není úplně motor na ekonomiku po všech stránkách :D ). Ale V8 dá člověku prostě trochu jiný feeling než "obyčejnější foukaný třílitr", který je minimálně u BMW méně spolehlivý než ta V8, o které se tu bavíme. Audi nastudovanou nemám, ale u BMW víceméně platí, že spolehlivost končí u E90 (a to spíše do faceliftu/LCI) a E60. Třeba 5er F10 byla vyloženě průser po všech stránkách a moc není důvod nechávat se strhnout nějakým optimismem u novějších generací. Takže bych to otočil tak, že je paradoxně reálně větší pravděpodobnost (u 5er), že novější a klidně řádově méně ojeté auto nechá majitele stát u krajnice, zatím co kolotočářova E60 si ještě párkrát tu zeměkouli projede, možná jen s vymláceným podvozkem...

ri
riderhenry
20. srpna 2018, 15:01
1
Ptejte se: Rodinný kombík se sportovním charakterem

martinw: To naprosto chápu, byť neznám moc podobných příběhů, kdy auto někde někoho "nechá" a je to desetiletá dobře udržovaná ojetina. Defekty nepočítám... Samozřejmě ta pravděpodobnost bude růst s nájezdem a věkem asi geometrickou řadou... Taky bych strašně rád vybral podobné auto s tou zárukou, když on to ale už nikdy nevyrábí.

ri
riderhenry
20. srpna 2018, 14:58
0
Ptejte se: Rodinný kombík se sportovním charakterem

Jak říkáš. Trvalo mi dlouho, než jsem k tomu došel, ale až po osobní zkušenosti, kdy 10 let stará "prémie" funguje jak komfortem, tak dynamikou lépe, než dnešní auta za dvojnásobek, přitom působila (než okusila České silnice...) po 200 000 km jako nové auto, už opravdu k nějakým start-stop autům se schovanými výfuku za nárazníkem a nepoužitelně odstupňovanou převodovkou, aby se spotřeba vešla do EU tabulky, nechovám moc velkou toleranci. Když tomu člověk je ochotný obětovat nějakou tu hodinu dvě ročně navíc, najde si servisáka, který mu za 1/2 cenu auto bude servisovat často i kvalitněji, než autorizák, a najednou je nevýhoda s ojetinou, která bude poruchovější, finančně zase jinde... Jediné, co mě na nových autech láká, jsou servisní balíčky. Dnes už se asi těžce vyplatí (viz narážka na ty foukané V8...).

Lepší to asi nebude - už tu máme první generace ojetin "zoptimalizovaných" aut a je to docela zábava. Fakt nezávidím lidem, co nejsou ochotni koupit desetileté auto právě kvůli věku (tohle jsem zrovna řešil s kamarádem - namísto desetileté S80 T5 v krásném stavu s nájezdem 80k pořídil Kiu Ceed starou 4 roky za 200k). Zase mě přemáhá ta deprese :D

ri
riderhenry
20. srpna 2018, 14:30
0
Ptejte se: Rodinný kombík se sportovním charakterem

Podobně, jako beastera, mě myšlenky odvály trochu jinam, a dokonce nejsem ochotný se svého nápadu vzdát bez boje... Jelikož jsem v podstatě v hodně podobné situaci a tak si s různými potencionálními auty často představuji život, mám už za těch pár let docela jasno - BMW E60 550i. Už jsem zažil přechod z atmosferického čtyřválce na šestiválec a díky tomu vím, že bych se opravdu nespokojil s Mazdou 6 2.5i, i když se mi líbila velice (jenže to jsem za ni nechtěl utratit takové peníze...). Nemluvě o tom, že je stále asi 90% šance, že auto začne hnít dřív, než se ho člověk stačí zbavit (viz už dnes první reference u ojetin současné generace). Subaru jsem sám hodně zvažoval, ale CVT... To bych nedal. Renault nikdy (s výjimkou (spíš starších) RS modelů a asi Twinga :D ) - holt předsudky... Hothatch(combi) bych nechtěl - věřím, že jsou to super auta, ale s výjimkou nějakého druhého auta do rodiny nebo na zimu mě ta představa nikdy nelákala - pořád v tom prostě vidím ten základ, který se autu neodpáře sebelepším podvozkem nebo motorem (to hlavně k pocitu z interiéru, pohodlí atd.).

Proč E60? Chápu, že image nemá kdo ví jakou a v sociálnějších specifikacích působí hodně špatně, nicméně technika je to zajímavá (mluvíme-li o autech bez přímého vstřikování a NOx filtrů - i proto 550i), auto je v rámci kategorie velice spolehlivé a i přes designově zastaralý interiér nabízí hodně pohodlí (často odvětrávané sedačky, dvojitá okna...) a dynamiku. Reálná spotřeba 11 - 13 litrů na výkon a váhu motoru taky super, obrovský kufr, cenově hodně velká rezerva... Nečekám, že bych někoho přesvědčil, ale jelikož jsou nová auta buď nudná už z principu, nebo je zabije nějaká norma nebo zprasek z továrny (viz. nové oturbené osmiválce BMW, kde se mění motor většinou s každou druhou výměnou oleje...). Je to prostě depresivní, člověk už si musí koupit 12 let starý cigánský povoz, aby měl z auta alespoň trochu fajn pocit...

https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-5/17917227?goFrom=list

ri
riderhenry
10. srpna 2018, 13:26
0
Ford Kuga 1.5 Ecoboost ST-Line: Rodinný rychlík

Interéry Fordu mi vždycky těžce (designově) neseděli, ale tohle na mě působí vyloženě korejsky. Ale asi pořád lepší než ty "stříbrné" středové panely, které bych nepochopil asi ani na LSD.

ri
riderhenry
02. srpna 2018, 22:32
0
Ptejte se: Radost za 400 tisíc

Jde-li o zábavu a zároveň rozumnou použitelnost pro celou rodinu, nenapadá mě lepší auto, než BMW E90. Po dvou letech s dcerou, kvůli které jsme vlastně auto pořizovali, musím uznat, že bych nevolil jinak. Jasně, občas koukám i po větších autech, třeba "pětkách" (E6x), ale bavíme-li se o zábavnosti, tak E90 je jinde a tu rodinu se s tím v pohodě dopravit dá. Kufr je trochu omezení, ale jelikož nabízí podobné zážitky, jako méně praktická auta, je to spíš výhoda (ostatně, to jde vidět i při srovnání s ostatními doporučenými auty). S daným rozpočtem buď hezčí 330i a peníze bokem na servis (v tom vidím trochu slabinu - takový Accord nebo Mazda 6 bude na provoz prostě levnější), nebo 335i a doufat, že to auto bude fungovat v pohodě :) I když se pořád snažím, stále jsem nebyl schopný najít auto, které by se mi zdálo podobně zajímavé (a to jsem se fakt snažil a procházel opravdu všechna auta...). Nejvíc mě nahlodalo asi Infinity G35, ale i to ve srovnání s BMW spíš pohořelo, co se nějakých sportovních vlastností týče. Zase je to auto zajímavé tím, že ho člověk nevidí na každém rohu.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Yeti 4x4, 1.8 TSI, 118 kW 2009
Škoda Yeti 4x4, 1.8 TSI, 118 kW

2009 rok výroby
158 koní výkon
1 798 ccm objem

Chevrolet Monte Carlo 5.7 holley 1981
Chevrolet Monte Carlo 5.7 holley

1981 rok výroby
190 koní výkon
5 700 ccm objem

Lincoln MK 8  1993
Lincoln MK 8

1993 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Chevrolet Caprice  1991
Chevrolet Caprice

1991 rok výroby
170 koní výkon
5 000 ccm objem

Škoda Felicia Combi 1.6 1996
Škoda Felicia Combi 1.6

1996 rok výroby
75 koní výkon
1 598 ccm objem