logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Jiří „JirkaŘ“ Římánek

BydlištěKarviná
Registracepřed 7.7 rok.
Poslední aktivitapřed 25.0 dny
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků7
Pozitivních komentářů u článků2
Negativních komentářů u článků0

Poslední blogy

Posledních 50 komentářů

0
JirkaŘ
8. 3. 2020, 21:27
Óda na paštiku, aneb: Vráčky jsou dobré.

Držím palce ať slouží! Bude potřebovat docela dost toho opravit, ale to v závěru píšeš, že už máš objednány díly. Zkus prosím pak napsat, jak se daří dát vše do lepšího stavu. Mě se synem taky trvalo asi rok a půl dát jednoho staršího Jaguara do stavu, kdy jsme s ním spokojeni.

0
JirkaŘ
19. 11. 2019, 13:37
Vedete si svou servisku? A jak?

Jo ještě ta druhá forma... na druhém voze (Jaguar X-Type) si vedu servisku tak, že vše, co se dělá přidávám taktéž na stránky klubu do příslušné servisky - často i s obrazovým postupem toho, co se dělalo. odkaz na servisku mám tady: https://cs.jaguar-club.net/vozidlo/jaguar-x-type-x400-1862/servisni-knizka

0
JirkaŘ
19. 11. 2019, 13:34
Vedete si svou servisku? A jak?

Mám dvě formy servisky, které si vedu. (Dobré pro přehled kolik mě auto celkově po letech stálo). Jedno z aut které v současnosti mám je Citroen C5 a protože ho máme deset let a taky celou dobu jsem členem příslušného klubu majitelů tohoto vozu, tak jsem si hned od začátku začal vše sepisovat. Mám tak dobrý přehled o tom, co vše se za těch 10 let udělalo a kolik to stálo. Čas od času mě mohli kontaktovat i jiný uživatel stejného vozu a zeptat se na podrobnosti opravy , údržby ceny a kódy objednaných náhradních dílů. Pokud by to někoho zajímalo, tak k tomuto konkrétnímu vozu mám vedenou údržbu a opravy zde: http://www.c5club.cz/page/kod-50/userid-1106263.html

0
JirkaŘ
13. 9. 2019, 15:45
Když se řekne Citroën...

10 máme stále doma rodinný kombík Citroen C5. Koupili jsme si jej v r. 2009 po první majitelce s nájezdem 170 000 km a dnes má na tachometru 390 000 km. Nezmar, dříč, vše odveze... V pohodlí. 8x jsme s ním absolvovali dovolené v Řecku. Opravdu spolehlivé auto !

0
JirkaŘ
8. 10. 2018, 18:28
Jaguar X-Type 3.0 V6 - Za volantem opovrhovaného levobočka

Mám taky X-Type v manuálu s motorem 2,5 V6 a to řazení není moc dobré, hlavně u 1.rychlostními stupně. Při jejím zařazení tam někdy skočí až na 2.pokus. Protože jej mám asi měsíc, tak se vychytávají chyby, o kterých jsem věděl při koupi, centrál zadních dveří, chlazení, expanzní nádobka, nová G12 kapalina, zadní kotouče a desky, silentbloky stabilizátorů... To vše už je hotové, dnes jsem objednával oleje do převodovky, transferu a diferenciálu, tak uvidím jestli to co pomůže. Na tachometru je cca 360 000 km ale jezdí to dobře.

3
JirkaŘ
14. 8. 2018, 18:14
Za volantem: Volvo C70 Convertible 2.0 LPT - Když krabice začala být sexy

Že se do C70 vejdou 4 dospělí mohu potvrdit, s Erikem jsme v zimě jeli (ano střecha byla natažená) a mí dva dospělí synové měli dostatek místa jak pro nohy, tak i nad hlavou. Měří 195 a 202 cm, takže to drobečci určitě nejsou... Posílám 1 fotku se střechou a 1x motor toho krasavce.

1
JirkaŘ
20. 4. 2018, 13:26
Potkáváte někdy svoji bývalku? | Autíčkář se ptá

Hmm krásné zamýšlení a vzpomínání ! Před cca 25 lety jsem s manželkou vyženil i první auto do rodiny Škodu 120 L (rok výroby 1977), bylo super se na tom učit opravovat... žena měla těžkou nohu, takže jsem téměř každý rok měnil spojku, pak se vysypala převodovka, tu praskla hadice, tam díra...ale 4 roky vydržela s námi. Protože se nám narodil první syn, pořídili jsme pak rodinný vůz OPEL Rekord (ročník 1984) motor 1,8i 74Kw. Krásný bílý sedan s modrými velurovými potahy a doplňky od Irmscher. Samozřejmě opět zadohrab (předchůdce OPEL Omega) se kterým bylo jezdit nádherné! Nákup byl stylem mám 50 000kč a koupím za to auto...no a tohle mi bylo doporučeno známým. Pohodlí a komfort oproti škodovce neuvěřitelný. Jen mi bylo divné, proč tachometr ukazuje méně, než jaká byla skutečná rychlost. Po zjištění, že předchozí majitel měnil diferenciál a dal tam verzi z automatu, tak to celé bylo zpřevodováno do rychla. Tachometr jsem z přístrojového štítu demontoval a správně nacejchoval. Končil číslovkou 280. Po dalších čtyřech letech nastal opět čas výměny... a to za auto, na které vzpomínáme v rodině dodnes a LITUJI že jej už nemám !!! Byl to FORD SCORPIO COSWORTH první generace z r. 1991 ! Podle všeho jsem asi byl v republice jediný, kdo auto v téhle motorizaci a ročníku měl. Před asi 8-mi lety jsem zkušenosti a zážitky s ním sepsal zde v tomto článku, kde jsou taky vložené oskenované fotografie tohoto unikátního vozu : http://moje.auto.cz/Giorgos/ford-scorpio.html A zase nastal po čtyřech letech čas na výměnu... tentokráte za FORD MONDEO V6 rok výroby 1997 v karosérii sedan. S tímhle autem jsme poprvé vyzkoušeli jezdit do Řecka Balkánskou trasou, což po válkách, které právě zde končily, bylo hodně dobrodružné. Dálnice se teprve tu a tam začaly stavět... Tenhle FORD u mi tak u srdce nezůstal jako Scorpio, nicméně také udělal svou dobrou práci a všude nás odvezl bez problémů. Zkušenosti s ním (včetně údržby) jsem pak popsal zde: http://moje.auto.cz/Giorgos/ford-mondeo.html . A jdu do finále ! Po dalších čtyřech letech jsem potřeboval pro mou rodinu koupit fakt velké auto - ale za rozumné náklady. Poprvé v životě jsem přešel do nafty, která jinak u měl měla patřit jen do kamen. Po zkušenostech v rodině (mého bratra) jsem si zvolil Citroen C5 I generace. Kupoval jsem jej přímo v Citroenu po prvním majiteli jako 4-leté auto... a mám jej už téměř 10 let !!! Porušil jsem svůj čtyřletý cyklus výměny ! Důvodů bylo více..spokojenost s autem, rozumné provozní náklady a fakt, že stejně jsem se po druhém autě nemohl dívat :-) . Zkušenosti s tímto Citroenem popisuji zde: http://moje.auto.cz/Giorgos/citroen-c5.html A tak se konečně po sumarizaci dostávám k odpovědi na otázku... Potkávám své bývalé vozy ? Ne... protože všechny skončily tam, kde končí nakonec všechny.... Škoda jen, že SCORPIO se nedožilo dnešních dní. Byl by to velmi zajímavý adept na veterána. Ámen.