načítám data...

JirkaŘ

JménoJiří Římánek
BydlištěKarviná
Registracepřed 23.7 měs.
Poslední aktivitapřed 18.8 hod.
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků6
Pozitivních komentářů u článků2
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

příběh jedné "čičinky"

28. srpna 2018, 18:30 15 komentářů

Jak jsme se synem vybírali auto pro čerstvého řidiče … a jeho tatíka. Auto, které snad bude dělat radost dvěma řidičům.

Život s „kočkou“ – není na „kočku“

01. listopadu 2018, 16:19 35 komentářů

Dva měsíce soužití s Jaguarem X-Type, první zkušenosti s opravami (předpokládanými) a údržbou auta za rozumnou cenu.

Z údržby limuzíny "chudého" studenta - Jaguar X-Type stále slouží

11. dubna 2019, 18:14 11 komentářů

Něco přes půl roku máme jedno společné auto – Jaguar X-Type, na kterém se syn učí zodpovědné jízdě a údržbě – společný čas trávený tímto způsobem je k nezaplacení !


Posledních 50 komentářů

JirkaŘ
19. listopadu 2019, 13:37
0
Vedete si svou servisku? A jak?

Jo ještě ta druhá forma... na druhém voze (Jaguar X-Type) si vedu servisku tak, že vše, co se dělá přidávám taktéž na stránky klubu do příslušné servisky - často i s obrazovým postupem toho, co se dělalo. odkaz na servisku mám tady: https://cs.jaguar-club.net/vozidlo/jaguar-x-type-x400-1862/servisni-knizka

JirkaŘ
19. listopadu 2019, 13:34
0
Vedete si svou servisku? A jak?

Mám dvě formy servisky, které si vedu. (Dobré pro přehled kolik mě auto celkově po letech stálo). Jedno z aut které v současnosti mám je Citroen C5 a protože ho máme deset let a taky celou dobu jsem členem příslušného klubu majitelů tohoto vozu, tak jsem si hned od začátku začal vše sepisovat. Mám tak dobrý přehled o tom, co vše se za těch 10 let udělalo a kolik to stálo. Čas od času mě mohli kontaktovat i jiný uživatel stejného vozu a zeptat se na podrobnosti opravy , údržby ceny a kódy objednaných náhradních dílů. Pokud by to někoho zajímalo, tak k tomuto konkrétnímu vozu mám vedenou údržbu a opravy zde: http://www.c5club.cz/page/kod-50/userid-1106263.html

JirkaŘ
13. září 2019, 15:45
0
Když se řekne Citroën...

10 máme stále doma rodinný kombík Citroen C5. Koupili jsme si jej v r. 2009 po první majitelce s nájezdem 170 000 km a dnes má na tachometru 390 000 km. Nezmar, dříč, vše odveze... V pohodlí. 8x jsme s ním absolvovali dovolené v Řecku. Opravdu spolehlivé auto !

JirkaŘ
08. října 2018, 18:28
0
Jaguar X-Type 3.0 V6 - Za volantem opovrhovaného levobočka

Mám taky X-Type v manuálu s motorem 2,5 V6 a to řazení není moc dobré, hlavně u 1.rychlostními stupně. Při jejím zařazení tam někdy skočí až na 2.pokus. Protože jej mám asi měsíc, tak se vychytávají chyby, o kterých jsem věděl při koupi, centrál zadních dveří, chlazení, expanzní nádobka, nová G12 kapalina, zadní kotouče a desky, silentbloky stabilizátorů... To vše už je hotové, dnes jsem objednával oleje do převodovky, transferu a diferenciálu, tak uvidím jestli to co pomůže. Na tachometru je cca 360 000 km ale jezdí to dobře.

JirkaŘ
14. srpna 2018, 18:14
2
Za volantem: Volvo C70 Convertible 2.0 LPT - Když krabice začala být sexy

Že se do C70 vejdou 4 dospělí mohu potvrdit, s Erikem jsme v zimě jeli (ano střecha byla natažená) a mí dva dospělí synové měli dostatek místa jak pro nohy, tak i nad hlavou. Měří 195 a 202 cm, takže to drobečci určitě nejsou... Posílám 1 fotku se střechou a 1x motor toho krasavce.

JirkaŘ
20. dubna 2018, 13:26
1
Potkáváte někdy svoji bývalku? | Autíčkář se ptá

Hmm krásné zamýšlení a vzpomínání ! Před cca 25 lety jsem s manželkou vyženil i první auto do rodiny Škodu 120 L (rok výroby 1977), bylo super se na tom učit opravovat... žena měla těžkou nohu, takže jsem téměř každý rok měnil spojku, pak se vysypala převodovka, tu praskla hadice, tam díra...ale 4 roky vydržela s námi. Protože se nám narodil první syn, pořídili jsme pak rodinný vůz OPEL Rekord (ročník 1984) motor 1,8i 74Kw. Krásný bílý sedan s modrými velurovými potahy a doplňky od Irmscher. Samozřejmě opět zadohrab (předchůdce OPEL Omega) se kterým bylo jezdit nádherné! Nákup byl stylem mám 50 000kč a koupím za to auto...no a tohle mi bylo doporučeno známým. Pohodlí a komfort oproti škodovce neuvěřitelný. Jen mi bylo divné, proč tachometr ukazuje méně, než jaká byla skutečná rychlost. Po zjištění, že předchozí majitel měnil diferenciál a dal tam verzi z automatu, tak to celé bylo zpřevodováno do rychla. Tachometr jsem z přístrojového štítu demontoval a správně nacejchoval. Končil číslovkou 280. Po dalších čtyřech letech nastal opět čas výměny... a to za auto, na které vzpomínáme v rodině dodnes a LITUJI že jej už nemám !!! Byl to FORD SCORPIO COSWORTH první generace z r. 1991 ! Podle všeho jsem asi byl v republice jediný, kdo auto v téhle motorizaci a ročníku měl. Před asi 8-mi lety jsem zkušenosti a zážitky s ním sepsal zde v tomto článku, kde jsou taky vložené oskenované fotografie tohoto unikátního vozu : http://moje.auto.cz/Giorgos/ford-scorpio.html A zase nastal po čtyřech letech čas na výměnu... tentokráte za FORD MONDEO V6 rok výroby 1997 v karosérii sedan. S tímhle autem jsme poprvé vyzkoušeli jezdit do Řecka Balkánskou trasou, což po válkách, které právě zde končily, bylo hodně dobrodružné. Dálnice se teprve tu a tam začaly stavět... Tenhle FORD u mi tak u srdce nezůstal jako Scorpio, nicméně také udělal svou dobrou práci a všude nás odvezl bez problémů. Zkušenosti s ním (včetně údržby) jsem pak popsal zde: http://moje.auto.cz/Giorgos/ford-mondeo.html . A jdu do finále ! Po dalších čtyřech letech jsem potřeboval pro mou rodinu koupit fakt velké auto - ale za rozumné náklady. Poprvé v životě jsem přešel do nafty, která jinak u měl měla patřit jen do kamen. Po zkušenostech v rodině (mého bratra) jsem si zvolil Citroen C5 I generace. Kupoval jsem jej přímo v Citroenu po prvním majiteli jako 4-leté auto... a mám jej už téměř 10 let !!! Porušil jsem svůj čtyřletý cyklus výměny ! Důvodů bylo více..spokojenost s autem, rozumné provozní náklady a fakt, že stejně jsem se po druhém autě nemohl dívat :-) . Zkušenosti s tímto Citroenem popisuji zde: http://moje.auto.cz/Giorgos/citroen-c5.html A tak se konečně po sumarizaci dostávám k odpovědi na otázku... Potkávám své bývalé vozy ? Ne... protože všechny skončily tam, kde končí nakonec všechny.... Škoda jen, že SCORPIO se nedožilo dnešních dní. Byl by to velmi zajímavý adept na veterána. Ámen.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Grand Cherokee SRT8 435k 6.1 HEMI 2006
Jeep Grand Cherokee SRT8 435k 6.1 HEMI

2006 rok výroby
435 koní výkon
6 059 ccm objem

Chevrolet Tahoe LTZ 2015
Chevrolet Tahoe LTZ

2015 rok výroby
250 koní výkon
5 300 ccm objem

Dodge Ram 5.7 V8  4x4 SPORT-HEMI 2017
Dodge Ram 5.7 V8 4x4 SPORT-HEMI

2017 rok výroby
401 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Express  2007
Chevrolet Express

2007 rok výroby
300 koní výkon
5 ccm objem

Ford Probe GT 1988
Ford Probe GT

1988 rok výroby
150 koní výkon
2 200 ccm objem