načítám data...

Csaba

JménoJakub Relovský
BydlištěUherské Hradiště
Registracepřed 3.3 rok.
Poslední aktivitapřed 1.8 hod.
Příspěvků ve fóru144
Komentářů u článků161
Pozitivních komentářů u článků51
Negativních komentářů u článků8
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Csaba
předevčírem v 20:08
1
Autíčkář na lovu: Zábava na každý den

Kolik? 150t.? Tak to se vejdeš i s tímhe Mustangem:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/mustang/17514561?goFrom=list

Ale jak tak koukám na toho Marka, nevzít to za takovou cenu by byl holý nerozum :)
Opravíš si ho sám, když ne máš kamarády kteří pomůžou, víš kde jak a za kolik sehnat n.d., zůstane ti hromada paněz za řešení případných problémů... atd a pod. - jako, na CO PŘESNĚ ještě čekáš? :-)

Csaba
18. dubna 2019, 14:51
0
Top X: Sovětské obludy

Velké, tankistické kladivo bylo základ - ničím jiným nevymlátíš spojku pásu u T55 ani prasklou torzku z BVP... :)
Prostě kde nepomůže síla, pomůže větší síla, to na vojne za socializmu platilo absolutně.

Csaba
17. dubna 2019, 07:00
0
Top X: Sovětské obludy

Se ZiLem 157 jsem jezdil na vojně v Mikulově, před 47 lety :)
Tenkrát ty dva zabité roky člověka štvaly, dnes jsou to už jen krásné vzpomínky na dobu kdy člověku bylo 18-20 let...

Csaba
06. dubna 2019, 18:00
2
Splněný sen: V terénu s Buchankou

UAZ 452 - ve válce (jako sanitka) život zachraňuje, všude jinde jej ohrožuje :-)

Csaba
05. dubna 2019, 18:03
1
Chorvatský prolog: Škoda Scala

Na současné trendy v tvarování/provedení světlomětů jsem už zjevně moc starej :), mě by se ta věc líbila kdyby vypadala nějak takhle :)

Csaba
27. března 2019, 20:19
2
Dacia Lodgy Stepway 1.6 sCe: Hrníček od peří

Tak za tohoto bramboráka by mohli chtít klidně i mnohem, mnohem víc a skoro bych i řekl že je to dokonalé "investiční" auto, viz "vedlejší debata". Já ty prachy mít, klidně bych jim dal i 500t., možná i milion :)
A proč? No, protože (dle popisu vozu) je to "2.5i V6", tj, JEDINÉ BENZÍNOVÉ BMW S VIDLICOVÝM ŠESTIVÁLCEM NA SVĚTĚ a jako takové má jistě hodnotu přímo vesmírnou! :-) :-) :-)
Fascinuje mě jak někdo (natož někdo kdo se tím živí) může nevědět že BMW je proslavené svými řadovými šestkami a že ho nenapadne ani otevřít kapotu (případně sundat plastový kryt) a zamyslet se nad tím co vidí. Tak trochu idealisticky? si říkám že už jen jeden jediný pohled by měl komukoli (kdo základní věci neví) ukázat že nejde o vidlicový ale řadový šestiválec.
Mě ten inzerát říká hlavně to že u takového prodejce bych si nenechal ani zdarma dofouknout pneumatiku, natož cokoli jiného. :)

Možná můj příspěvek někomu přijde příliš příkrý, ale tohle je dle mého amatérizmus nejhrubšího zrna, jedna velká ostuda a trapnost.

Csaba
27. března 2019, 10:48
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

Nejhorší - to říct neumím, ale snadno určím ze kterého auta co jsem mě, jsem byl nejvíc zklamaný.
Byl to Citroen XM 3.0 V6 a moc mě to překvapilo, protože od doby jeho představení mě fascinoval a moc jsem ho chtěl.
Začalo to usednutím a snahou o nalezení vhodné pozice za volantem - jednoduše jsem ji nedokázal nalézt/nastavit.
Ať jsem dělal co jsem dělal vždy jsem měl pocit že sedím NA sedačce místo v ní a levou nohu nebylo moc kam dát, nemluvě o tom že celá pedálová skupina mi přišla vyosená, nesouměrná.
Dělící příčka v okně předních dveří mi po krátkém čase začala vadit víc a víc, na to že to byl třílitr to ani moc nejelo a žralo to téměř jako osmiválec. Když k tomu připočtu opravdu velké zahřívání interiéru kvůli mimořádnému prosklení a povrzávání a další nemilé pazvuky úplně odevšad při přejezdu tramvajových kolejí, nebo větších nerovností měl jsem jasno.

Krátce po koupi jsem jej (naštěstí ne se ztrátou) prodal dál a vím, že už si ho asi nikdy nekoupím. To auto samotné se mi bude líbit (dizajnem) navždy a umím si představit že (po výhře ve Sportce) bych si ho někde jen tak, staticky "vystavil" :), ale jezdit v něm už nechci. Chvíli jsem si kladl otázku jak by se mi v něm sedělo (jelo) kdyby to byla verze se čtyřválcem a automatem, ale nepovedlo se mi to srovnání provést.
Je paradoxní, že moje jiná/další "obyčejná" (vzhledem, zaměřením, cenou...) auta mi po všech stránkách vlastně bezezbytku vyhovovala a to které mě mimořádně oslovilo vzhledem a pojetím (hydropneu atd) mi nevyhovovalo vůbec.
Ale pokud to člověk nezkusí, tak to nezjistí... :)

Csaba
23. března 2019, 19:42
2
Csaba
23. března 2019, 13:23
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Teda, člověče, už dlouho jsem se nezasmál tak upřímně a od srdce jako teď!
Kdysi, před čtvrtstoletím jsem do hi-fi vrážel nemalou část výplat a tak úplně vidím tu hrůzu v očích u nebohého kupce oné Tesly :)
Naštěstí jdou auta před koupí zkontrolovat skoro až do posledního šroubku, teda, když to prodávající umožní/vydrží :)

Csaba
23. března 2019, 07:26
8
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Ale vždyť nikdo, natož autor článku, nikomu nazakazuje si něco koupit, jenom (ano, i sarkasticky, ironicky a klidně i drsněji, proč ne?) komentujeme to jak absurdní cenovky u oněch inzerátů jsou.
Inzerenti chtějí statisíce, pro některé z nás (těch starších 45 let, tipnu si) mají (možná) hodnotu desetitisíců, zbytek (opět si tipnu, tak 95% populace ČR) by za ně nedal ani tisíce :-)
Debatuje se, nic víc, nic míň.

Csaba
23. března 2019, 07:13
8
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Ne že by se mi chtělo článek na dané téma smolit, ani jaksi nejsem z těch kterým by byl na nějakém autowebu zveřejněn jako autorský, nicméně, trefil se mi přesně do "vkusu" a dokonale popsal imé pocity a dojmy z aut (či lépe řečeno z prodávajících). Neuvěřitelná bublina která v současnosti v ČR kolem tzv. youngtimerů panuje je fascinující sociologicko-ekonomický jev hodný detailnejší analýzy, ideálně provedené někým kdo nejenom rozumí sociologii a ekonomice ale navíc má mi moc rád auta :) a nepřestává mě udivovat jak (nepochopitelné až nenormální) částky za některé ty herky inzerenti chtějí. Častokrát mám pocit že - jak píše autor - tam ty nuly v ceně přidává kočka volně pobíhající po klávesnici nebo nějaký skřítek, shodou zajímavých náhod objevivší se právě při psaní inzerátu :)

Na druhou stranu, proč chodit denně do práce, tvrdě dřít rukama nebo si namáhat hlavičku když "to prostě můžu zkoušet, však on se možná nějaký hejl najde a rok se budu moci válet s lahváčem u telky, že?" :-)

Za tu 1203 bych nedal ani pět tisíc, natož stokrát víc, byla to nebetyčná, neskutečná, neuvěřitelná a ostudná mrdka už když ta nepovedená atrapa imitace auta vyjela z fabriky, natož dnes. Otec s ní kdysi jezdil a častokrát říkal že "pacient nezemřel na následky nemoci/zranění ale převozu" :-)

Mé první auto před >30 lety byl žigul a tak k nim mám stále vřelý vztah, přesto bych ani jako milionář nedal 300 tisíc Kč například za tohle: https://www.rajveteranu.cz/13245-lada-2103-osobni-vozidlo-prachatice
už "tak nějak" z principu, natož se zamyšlením nad tím jaké auta podobného stáří (u mě ponejvíce us vozy) mohu mít.

Kolega Beastar možná přidá své osobní zkušenosti s podobnýmivozy (prodávajícími), já jsem (závěrem) jenom rád že můžeme "prodávat za co chceme" a (a hlavně) komentovat jak chceme.

Csaba
06. března 2019, 14:51
0
Ptejte se: Jak za minimální peníze nakoupit maximální exkluzivitu

Jo jasně, omlouvám se, nechápu proč jsem ty dvě auta zaměnil :)

Csaba
05. března 2019, 16:34
3
Ptejte se: Jak za minimální peníze nakoupit maximální exkluzivitu

Jakékoli z aut navržených redaktory je skvělé a některé z nich by se asi daly i provozovat bez nutnosti prodat dceru/manželku/přítelkyni do Turecka či Albánie :)

B. Riviera i O. Aurora v ČR jsou max. do 10 ks každá, spíš ale tak 5, a to ještě ne všechny jsou provozovatelné.
5.26 a 5.21 metru zaručuje výjimečnost, minimálně pokud jde o rozměry :)
U motoru GM V6 3800 (ať atmo nebo s kompresorem) naprosto není pravdivé tvrzení: "Její pověst nepatří k nejlepším,...", je tomu právě naopak. Motor byl použit v desítkách modelů a vyroben v mnoha milionech kusů, je jednoduchý, levně opravitelný, nemá žádná kritická místa, nebyly s ním nikdy žádné problémy. Atmo verze sice moc nejede (proto je tu Supercharged) ale ani R. ani A. nejsou auta na závodění v levém pruhu D1 :-)

Jedna bílá Riviera je už x let na prodej v ostravské Impextě, občas se mihne i na mobile.de nebo allegru.pl, vesměs v cenách 100-150t. Kč. bílá Aurora se prodávala na Brněnsku loni a černá je už asi rok na prodej v Rosicích u Brna za 50t., tam by asi mělo smysl dalších 50t. vrazit do opravení "úplně všeho co tomu je" a třetí padesátitisícíkoruna by zbyla na průběžný servis, chcete-li si to auto nechat déle.

SVX je i dnes možno vidět v běžném provozu, zas tak velký exot to není, několik se jich prodalo nových i tady. XT je megabomba, vyloženě UFO na kolech, po tom bych šel jak slepice po flusu :) Jedno (asi jediné v ČR) vlastní školící technik zn. Subaru pro ČR, takže by jsitě rád pomohl a poradil. V tomto případě by nejlepší vzít rovnou 2 ks, jak pro vyřešení otázky dostupnosti n. dílů, tak pro zachování mobility.

Avantime je pro mě osobně umělecké dílo, něco čemu říkám "architektura na kolech", je jich tu do padesátky a už je to dlouho co jsem nějaký viděl na živo. S těmi spuštěnými okny a otevřenou střechou to musí být skvělé, čeká nás půl roku horka/nesnesitelného horka, výrazná ventilace je tedy velmi vhodná :)

C6 je super věc, ale má-li být to auto opravdu exkluzivní, tak jedině benzínovou V6, dehtožroutů je v ČR na prodej i 20 najednou, vesměs různém stavu rozkladu nebo s motorem před smrtí (laický odhad). A dle mého os. názoru se řehtající nafťák k takhle noblesnímu a výjimečnému modelu absolutně nehodí. Je-li v plánu najet s tím pár tisíc km ročně tak vyšší spotřeba benzínové V6 nehraje roli a "výjimečnost mezi výjimečností" je zaručena.

Mě ještě napadl Lexus LS 400 nebo Xedos 9, zrovna dnes jsem tyhle dvě auta viděl naživo a moc jim to slušelo.
Jak už ale někdo psal, bylo by asi dobré sednout si v té vaší partě ještě jednou a ujasnit si druh karoserie/počet dveří případně další "drobnosti", pak se vám bude vybírat lépe.
Dotaz sám (respektive úmysl) je naprosto skvělý a oceněníhodný, jsem moc zvědavý co nakonec vyberete a jak to splní vaše představy.
Hodně štěstí při hledání a výběru a ještě víc při provozování! :-)

Csaba
17. února 2019, 19:45
1
Autíčkářův Pubquiz Praha vol. 1 - zdařilá premiéra

"Nikomu se nepodařilo odhalit, že vojenský nákladní vůz v přeposlední otázce byl britský Bedford."

To je sranda, před přečtením článku jsem kouknul na tu fotku (ot. 49) a řekl si: "jé, Bedford" :-)

Csaba
14. února 2019, 17:49
6
Bazarový snílek: Rychlí a zběsilí

Asi by se o tom všem dal napsat román, ale můj názor ve zkratce je takovýto:

Csaba
13. února 2019, 13:27
1
Volant na deset způsobů

To byly ty časy kdy (zejména japonské) automobilky soutěžily v tom, která z nich dokáže do interiéru vměstnat nejvíce tlačítek :-)
Staré dobré časy... :)

Csaba
12. února 2019, 18:40
1
O vysokých bocích, kulaté přídi a touze po starém designu

Zcela souhlasím a jak napsal Rapsby, je to ponejvíce úlitba EURO NCAP a podobným sráčům...
Nové osmičkové kupé se mi nelíbí ani trochu, musím smutně konstatovat.
A E31 bude mít příští rok krásných, veteránských třicet let (neuvěřitelné samo o sobě) a tak doba, holt, pokročila.
Jak v tom že auta jsou dnes (z nemalé části) počítačem s koly, tak i tím že musí plnit tolik nařízení, předpisů a "nutných zel" že
chudáci konstruktéři (a dizajnéři rovněž) občas vymýšlí doslava psí kusy aby jim vyhověli a zároveň se s těmi auty dalo jezdit a dalo jezdit (když se to v mimořádně výjimečném případě povede) a přitom se i bavit.
Před 30 lety sice byly airbagy i ABS (a možná už i první ESP?) ale o fašistech :) z E NCAP nikdo neslyšel a nebylo nutné vyhovovat jejich choutkám a úchylkám.
Doba se prostě změnila, změnili jsme se i my jako lidé a i jako řidiči respektive majitelé aut a ne vždy to přináší jenom pozitiva.
Nafouknutost, otylost a neforemnost nemála současných modelů je toho důsledkem a "cesty zpět asi nět" :(
Já jsem velký milovník vozů (a dizajnu aut hlavně) starších 30 let a málokteré dnešní auto mě donutí ohlédnout se a říct si "hm, to je nádhera, to se jim povedlo".
Staré dobré časy už jsou pryč a to stejné si jistě budou říkat dnešní 5 letí kluci za dalších 30 let - teda, jestli v té době auta jak je známe dnes budou vůbec existovat...

Csaba
10. února 2019, 12:55
0
Hyundai i20 T-GDI 120: Za "luxus" se platí

Klidně i 1.6 nebo 1.8, jako ve "starých dobrých časech" :)

Csaba
09. února 2019, 21:18
0
Hyundai i20 T-GDI 120: Za "luxus" se platí

Pro MBMB - naprosto souhlasím se vším co jsi napsal, můj komentář je reakcí na tazze :)
Mám už asi šesté auto s AT (vždy jen s klasickou AT, s HDM) a na poskakování po městě je to pro mě ideální varianta.

Csaba
09. února 2019, 15:48
0
Hyundai i20 T-GDI 120: Za "luxus" se platí

Ale no tak :) Vždyť je to i20, kompaktní hatchback pro příměstský, případně čistě městský provoz, je to obyčejné přibližovadlo které nemá ambici být něčím jiným, něčím "víc". Samozřejmě, cenovka téhle "novinářské mega voll voll" verze svádí ke srovávání s podobně drahými modely rozměrů i o dvě třídy větších, ale pořád to je prostě i20, prdítko do města.

"Dostatečný výkon motoru v celém spektru otáček" je jistě famózní až fantastická věc, dovol proto otázku - je v této galaxii :) auto které jej (podle Tebe) poskytuje? A je i auto které jej (opět podle Tebe) má a je rozměrově/cenově blízké recenzovanému Hnújdaji?

Jedna věc totiž je akademická debata tady na int. fóru pro zapálené motoristy a druhá očekávání a požadavky reálných kupců aut této kategorie, určení a ceny. Dovolím si neskromě tipnout že 99.99% z nich (kupujících i20) o nějakém "výkonu na kolech" nikdy neslyšelo a pokud přece jenom ano, tak stejně netuší co to je, proč by je to mělo zajímat a co z toho pro ně plyne nebo neplyne.

Sám za sebe nikdy v žádném tříválci dobrovolně nepojedu a zcela jistě si nikdy žádný Hnújdaj nekoupím, přesto si ale myslím že všechny "výkonnostní parametry" uvedené v T. Ú. na konci článku (kW, Vmax, 0-100) zájemcům o to auto více než dostatečně vyhovují a splňují jejich požadavky.
Bylo by vynikající a podnětné kdybys k tomu co jsi napsal přidal i nějaké osobní poznatky z (ideálně dlouhodobého) vlastnictví takto specifikovaného auta, aby to co říkáš nebyly pouze Tvé subjektivní dojmy a názory, ale abys mohl i konkrétními čísly, údaji a fakty dokázat onu výkonovou nedostatečnost, případně ty šílené (ze 120 na 50) "ztráty výkonu" cestou od motoru na kola :)

Dovol dotaz: když tedy čteš jakýkoli článek o jakémkoli autě například v nějakém časopise, to po přečtení rovněž bereš do ruky kalkulačku a deklarovaný výkon motoru přepočítáváš na "reálný, po započtení ztrát na kolech"? A pak v tom časopise škrtáš a přepisuješ ty jejich (tím pádem nepravdivé) údaje? Nebo snad i píšeš automobilkám aby onen výkon rovněž, podle Tvých představ o realitě, tímto způsobem přepočítávaly a deklarovaly?
Dovolím si opětovně tipnout že by Tě (asi zdvořile ale stejně) jednoduše poslali "k šípku".

Předpokládám (nemůžu to vědět, pochopitelně) že měření výkonu u všech aut na celém světě je standardizováno nějakou normou určující předepsaný postup a metodiku aby kdokoli na celé zeměkouli mohl na první pohled vidět jaký výkon to které auto má a případně jej mohl srovnat s potenciální konkurencí a jsem si opět asi tak na 99.99% jist že tato metodika s žádnou "ztrátou na kolech" nepočítá. No a jestli s danou ztrátou nepočítá, nebere ji v potaz a nevychází z ní (alespoň pokud jde o masově vyráběné, obyčejné, "civilní", tj, ne závodní vozy) na celém světě nikdo, potom jsou Tvé dedukce a domněnky jak to auto v reálu pojede když má vlastně
"jen asi 50 koní na 1.3 tuny" nepoužitelné jak pro účel této debaty, tak i (a to obzvlášť) pro ty, kdo daným modelem jezdí.

A teď to doveďmě ad absurdum:- pokud, podle Tvého předpokladu vůz s výkonem 120 koní dává reálně "na kola" koní pouze 50 a je tím pádem neuvěřitelně slabounký a k ničemu, JAK je to u auta jakým je například Fiat Cinquecento nebo Daewoo Matiz?
Co s auty které mají stejně prťavý (případně i o hodně menší) motor + (a navíc) BEZ turba a mají tím pádem (automobilkami deklarovaný) výkon kolem 50 koní? KOLIK koní (dle Tebe) jde "na kola" jim, když u toho Hnůjdaje jich z původních 120 zůstalo pouhých 50?!?
Když má to auto pouhých 50 koní, jde jim - podle takové logiky - na kola vůbec něco? Alespoň jeden, nebo buďme neskromní, třeba dva nebo až tři koně?!? A není tím pádem naprosto neuvěřitelné a dechberoucí že ty auta dokážou i se 4 pasažéry jet třeba do Chorvatska a zpět? Neměli by tudíž konstruktéři takových vozů obdržet nějaká státní případně oborová vyznamenání za to že jejich vozy tohle dokážou? :)
A co takový Maluch? Ten měl (deklarovaný) výkon "na motoru" asi 25 koní a za socializmu s ním Poláci jezdili do Jugošky a zpět a to tak že v tom pidiautě seděla celá rodina, kufr byl narvanej jídlem a hlavně náhradními díly a na střeše byla zahrádka se stanem, spacáky, vařičem atd a pod...?
KOLIK koní tedy "na kola" posílal motor který měl "na motoru" pouhých 25 koní? Nebyly by to, touhle "logikou" záporné hodoty?!?
Nemělo by jít už o perpetuum mobile tím pádem? :-)
Neměli by konstruktéři takového auta dostal Nobelovku za fyziku?!? :-)

Šedá teorie, zelený strom života - slovy klasika a ve zkratce. :)

Csaba
15. ledna 2019, 18:30
2
Prémiové kombi za 100 tisíc. Je to dobrý nápad?

"Myslíte si, že je dobrý nápad kupovat 15 let staré luxusní kombi za zlomek jeho původní ceny?"

Inu, pokud je člověk bohat, má málo starostí, přemíru volného času (na ježdění po vrakovištích a bazarech, případně čekání na tel. ze servisu) a jaksi "roupama neví co by", tak ano, určitě je to "dobrý" nápad. :)

Nebo - pokud je člověk bohat, spotřeba je pro něj nepodstatná, více si cení pohodlí, komfortu, kvality zpracování, auta jej baví a má k nim vztah - ano, potom je to dobrý nápad. Platí ale to bohat, ne mající k dispozici max. 100 000 Kč :)

Pokud je ale požadavkem "Určitě velké kombi, 4 lidi s plným kufrem, spaní na srazech atd, občas dost věcí nebo veliké věci na převoz, dovolená, hory." a má-li to být mnohem spolehlivější než současná O2 TDI, potom je to dobrý nápad rovněž, ovšem s podmínkou že ta púvodně zvažovaná stotisícikoruna se zdvojnásobí (na nákup auta dané kategorie které by alespoň teoreticky mohlo být spolehlivější) a na účtě je ještě jedna, na servis po koupi a pro strýčka Příhodu, kterýžto se dřívě nebo později u vrat garáže jistojistě objeví :-)

A závěrem naprostý souhlas s Caddym, E39 Touring je elegantní. vyvážené a nadčasově působící krásné kombi! :)

Csaba
09. ledna 2019, 10:10
0
O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

To o těch automechanicích je výstižné a smutně pravdivé. žiju v prdeli na konci světa (analogie s B. p. P. a Šumperkem jak vyšitá) a dlouhé roky mi trvalo než jsem našel "svého" dvorního mechanika ktereý je ochotný se v mých křápech vrtat :)
I jeho první otázka když jsem za ním přijel s americkým off roadem byla "A proč jste si nekoupil něco normálního"? :) ale postupem času (mnoha let) jsme stali více kamarády než zákazníkem a opravářem a tak je to nyní víc v pohodě.
Nicméně, i teď když po něm něco chci, musím počkat až dokončí co má rozdělaného (škodovky a dlaší podobné vehikly) a až pak se mi věnuje. Rychloopravy obyčejných masových aut si prostě vydělá více a rychleji.
Na štěstí jsme si už dávno ujasnili že já za ním ve Škodovce nikdy nepřijedu a i proto mě to bude stát víc a bude to trvat déle.
On, plynoucími roky se hrany obrousí a i v hospodě už nemusím sedět sám, bokem od ostatních... :-) :-) :-)

Csaba
06. ledna 2019, 16:23
-3
Renault Safrane Biturbo: Zapomenutý supersedan

A mě jsi byl svými články (cestopisy) tak sympatický člověče... :)
Ehm - a proč mi prosím tě píšeš žes "mi dal mínus"?
Snad si nemyslíš že mě zajímá kdo mi "dává mínus", natož proč?!?
Teda, už dlouho jsem se takhle nezasmál :)
Ne, neboj, vážně si nepůjdu dát nějaký prášek abych se vzpamatoval z toho že mi někdo někde na internetu "dal mínus" :)

Renault Safrane Biturbo Quadra Baccara čili R. S. B. Q. B. - na to nepotřebuješ aby to znal nějaký překladač, na to abys věděl co ta zkratka znamená stačí popřemýšlet co by to mohlo být a člověku co se o auta zajímá to docvakne hned, obzvláště když je to zmíněno i v článku o Renault Safrane Biturbo :)
A nehraju si na chytráka, z toho mě laskavě neobviňuj, je to prostá lenost, kdo se má s tím dlouhatánským názvem pořád vypisovat, že ano. :)
Kdyby sis to co jsem napsal přečetl pořádně, pochopil bys že nesrovnávám Autíčkáře s časopisem Vlasta, ale hodnotu daného článku z obecného hlediska pro mě, to je, jaksi, rozdíl.
S posíláním mě "do riti" táhni do prdele, a co budu dělat jestli se mě někde nebude líbit, nech laskavě na mě, ano?!?
Uff, to je vtip, čobolák mě bude vyhazovat z českého webu o autech - ty si ale rozumbrada, voľakto by povedal že si takmer huncút!
Až si nějaký web o autech založíš, zaplatíš, vytvoříš jeho obsah a budeš mít právo z něj někoho vyhodit, potom si to můžeš skusit, tady na Autíčkáři jsi stejně malé hovno jako já a nějaké vyhazování si můžeš zkoušet maximálně tak mezi dětmi na pískovišti, šašku počmáranej!
Je mi naprosto u zadku o čem ty pochybuješ nebo ne, to je překvapení, co?
Já se do nikoho nenavážel, napsal jsem svůj osobní názor na daný článek a je zajímavé a překvapivé že nejvulgárnější a nejurážlivější reakce je od někoho kdo k autu nenapsal ani ň.
No, australské UTE jsou mi velmi sympatické a zase tak moc jich není, tam bych něco málo věděl, rozdíl mezi typy převodovek nejsou problém, m. a. g. v. byly mraky, bohužel už jich moc nezbylo a Duesenberg je jedna z mých nejoblíbenějších US značek, kompresorové vozy mám moc rád, jednu ameriku s kompresorem jsem kdysi měl :)
Díky za upozornění, vím že "Autíčkář uz nie je portal, ktory produkuje jeden clanok za tyzden, ale kazdy den tu najdes nieco nove.", jen nějak nechápu tvou potřebu mi to psát :)
Jesli se ti nelíbí co jsem napsal, "tak to kurva necitaj" a běž se zeptat někoho klidnějšího, duševně vyrovnanějšího a s větším nadhledem jaký je ROZDÍL mezi kritickým názorem a urážkou, ju?
A jsem rád že jsi už skončil s urážením mé osoby, protože mě, pozor, další šok, NEZAJÍMAJÍ TVOJE PLKY

Csaba
06. ledna 2019, 14:06
1
Csaba
06. ledna 2019, 13:57
1
Opravdu silničáři zaspali?

Ano, tyto pokuty by byly účinným řešením, ale to by se musely změnit všechny smlouvy v rámci "dodavatelských řetězců", musely by se zrušit smluvně dané sankce za nesplnění časových lhůt pro dodání zboží, provedení servisních zásahů, atd a pod.
Celý (poťápaný) systém "Just in Time" by tím dostal pořádnou ránu do vazu a vznikl by (patrně) obrovský chaos.
Tohle je můj laický pohled na to jaký dopad by ty drakonické pokuty měly :)
Anebo by se majitelé oněch firem rozhodli že za takových podmínek v ČR v daném oboru podnikat nebudou a šli by jinam nebo na pracák a s nimi všichni jejich zaměstnanci v době kdy na nic "nejsou lidi" :)
No a právě proto asi žádný takový zákon nikdy parlamentem neprojde, ono je pro posrance milionkrát jednodušší nařídit plácnout na dálnici značku "zákaz jízdy nákl. aut v levém pruhu" a podobně a jsou z obliga...
Bylo by zajímavé s tímto návrhem oslovit "svého" posrance/senátora a chtít po něm v daném věci minimálně započetí odborné debaty, interpelaci min. dopravy, návrh zákona nebo jakoukoli aktivitu obecně :-)

Csaba
06. ledna 2019, 13:21
9
Opravdu silničáři zaspali?

Maximální focus na hlavní tahy? A na ty vedlejší tedy nějaký minimální golf, astra nebo megane? :-) Borci, mluvte česky, proboha, vždyť se to nedá číst, nemá to logiku, smysl ani důvod cpát tohle paslovo do českého textu... Nechcete snad tvrdit že vás tohle učili ve škole, že ne? :)

A k meritu článku: jezdíval jsem dlouhé roky jak po D1 tak po vedlejších silnicích, od 5 ráno po 8 večer celoročně, nebylo možné nevyjet kvůlii počasí nebo stavu silnic, člověk prostě musel fyzicky vyjet, aby zákazníkovi mohl být výjezd účtován. Naprosto běžně jsem i za trvalého sněžení potkával podél silnic x osobáků ve škarpách a silničáři nikde. Málokterý řidič osobáku v dnešní době umí (a chce) pochopit že prostě musí razantně spomalit, chce-li dojet v pořádku. Ony doby povinné vojny, KŘK a "třídnosti řidiče" už jsou pryč a zkušeností, znlostí a pokory se jaksi nedostává.
Borci kteří v těch sypačích sedí nic neovlivní, o ničem nerozhodují, jedu tam kam je pošle dispečer a až je tam pošle, ne dříve.
No a pak, logicky, dojedou na D1 (nebo jiné dálnici) do kolony aut všeho druhu které stojí v km kolonách za sebou, bez toho aby vytvořili potřebný prostor uprostřed. Nejednou jsem viděl jak se posádka záchranky s tím přenosným lůžkem prodírala kolem středových svodidel stovky metrů k havarovanému autu protože idioti za nehodou prostě zastavili a čekali - nevím, asi na Godota... :(
Být blízkým toho zraněného na místě, tak tam vzteky nad lidskou tupostí asi zešílím, jakoby ti pitomci nevěděli že při záchraně života někdy hrají roli i minuty.
Jako nemalý důvod problémů se sjízdností jakýchkoli komunikací vidím i skutečnost že (alespoň pokud je mi známo) neexistuje žádná "prevence", tj, důkladné a neustálé sledování předpovědi počasí pro danou oblast působnosti příslušného SUS/D a z něho vycházející "akčnost" při určování toho kdo kdy a kam s jakou technikou vyjede. nikdo spyače (atd) nikam neposílá s časovým předstihem, ty auta nečekají na místech zvýšené rizikovosti (typicky úsek Humpolec - V. Jeníkov), všichni všude vyrazí až je vše už dávno zasněžené a začíná být nesjízdné :(
Kamioňáci sami od sebe soupravy nikdy nikde neodstaví jenom proto že "by to o 15 km dál mohlo být ucpané/nesjízdné/cokoli", jsou nuceni jet (mimo pov. přestávek) pořád kam až to jde a až to nejde, tak stojí a s nimi stojí všichni :(
Policie, navzdory tomu že je (například) už den předtím médii neustále opakováno že (výhledově) může dojít ke kalamitě, na dálnici nestojí a rovnež nejedná preventivně, nesnaží se zamezit už samotnému vzniku dopravních komplikací, řeší až důsledky a to ještě mnohokrát laxně - ono, být ve větru na dálnici v zimě je pakárna jak sviNˇa v porovnání s vyhřátou služebnou, že ano.
Obecně jsme (všichni) rozmazlení, rozežraní a zdegenerovaní konzumem, automatickým očekáváním že dostaneme všechno vždy, ideálně až do domu a bez ohledu na to jak je venku.
Před 100-150 lety sedlák (atd) vykoukl z okna, viděl že jsou všude metry sněhu a vše co měl naplánované na ten den a souviselo s nutností někam jet jednoduše zrušil. A ti co kteří čekali že přijede vykoukli z okna, viděli to nadělení a bylo jim jasné že nepřijede.
Nečekali že jim zavolá, pošle poštovního holuba nebo mail :), použili zdravý rozum a měli okamžitě jasno. Dělalo se něco jiného, to co nevyžadovalo opustit stavení.
To už dnešní společnost nedokáže a proto to na silnicích pak vypadá tak jak to vypadá.

Csaba
03. ledna 2019, 21:20
-1
Renault Safrane Biturbo: Zapomenutý supersedan

Jo, připouštím, může být někdo kdo doposud netušil o tom že R. S. B. Q. B. existuje a že se několik ks prohánělo i na českých silnicích.
Onen hypotetický "někdo" mi v takovém případě ale přijde jako typický čtenář časopisů Vlasta, Chvilka pro tebe, webů typu miminko.cz nebo plavky.cz (pokud takové weby vůbec jsou) :-), prostě člověk kterému jsou auta naprosto u ..., nic o nich neví, nezajímají ho, nečte si o nich, nepřemýšlí o nich, nemá řidičák...
Pro takového člověka je tento článek potom zlatý důl, rozšiřuje mu obzory a nějak ho obohatí, nepochybně.
Ale - čtenáři Autíčkáře jsou (nebo - měli by být? - otázka na další filozofickou debatu?) v "daném oboru" zběhlejší, erudovanější, orientující se v problematice... Já samozřejmě věc vnímám svým pohledem, pohledem člověka který si (do nástupu internetu) dlouhé roky až desetiletí kupoval všechny časopisy o autech které v ČR vycházeli, má doma mnoho knih o autech, automobilizmu, strojích a technice obecně a tak je je čtení tohoto článku pro mě ztrátou času, protože si při čtení těch vět naprosto jasně vybavuji jak jsem je četl v nějakém časopisu před 20 lety, přesně takhle formulované, s tímto slovosledem, frázemi...
A patrně mylně předpokládám že ostatní tady auty žijí podobně intenzivně, vše co šlo přečetli, pamatují si, orientují se :)
Obzvláště když dnešní mládež (tj cca do 30 let) :) už vesměs čte i anglicky nebo německy psané texty a má tudíž tisíckrát větší možnost přečíst si o autech cokoli/všechno, na rozdíl odemne, odkázaného jen na články psané česky nebo severomaďarsky :-)

Csaba
03. ledna 2019, 19:45
0
Renault Safrane Biturbo: Zapomenutý supersedan

V Rakousku bylo jedno vínové Biturbo na prodej loni nebo předloni, za 5t. €, pán ho měl x let a bylo ve velmi dobrém stavu, garážované, servisované. Velmi vážně jsem o něm uvažoval a konzultoval věc s kamarádem automechanikem, milovníkem značky vlastnícím asi 5 Renaultů a nakonec jsem nenašel odvahu do toho jít, respektive, musel jsem smutně uznat že nejsa člověkem s měsíčním příjmem ve stotisících, nemůžu uvažovat o tom, že bych ho provozoval denně a dlouhodobě :)
Teď, zpětně, toho lituji. I kdybych se na něj jen chodil dívat do garáže, stálo by to za to :)

Csaba
03. ledna 2019, 19:34
-2
Renault Safrane Biturbo: Zapomenutý supersedan

1) Safrane Biturbo rozhodně NENÍ "zapomenutý" :)
2) Rozhodně to také NENÍ sedan, superkára to ale je >100% :-)
3) "Většina z vás asi Safrane Biturbo zná, nebo o něm někdy slyšela, i tak ale, myslím si, není od věci, si tuhle silniční střelu z Francie trochu připomenout." Ano, zná, víc než dobře a i z těchto důvodů je naprosto zbytečné a nadbytečné už asi po 150 recyklovat prastaré články o daném modelu napsané jinými autory, znovu, už pomilionté, mluvit o přispění firem jako Hartge, Irmscher atd, o tom že v té době nebyl k dispozici žádný automat který by sílu toho motoru úspěšně (a pokud možno dlouhodobě) zvládal "přenášet na vozovku" atd a pod., znovu dokola, znovu dokola, znovu a dokola... zbytečné a nesmyslné.

Četl jsem ten text pozorně (jako za posledních >dvacet let VŠECHNY články které (česky) byly o R. S. B. Q. B. napsány a vytištěny v časopisech o autech) a nenecházím v daném textu NIC, ANI JEDNO JEDINÉ slovo nové, doposud nečtené, NENÍ tam NIC co bych nečetl už 100x, v roce 1996, 2000, 2004, 2008, 2011, 2015... (a kdykoli jindy mezi těmi roky) :-)
Myslím že články tohoto typu (RECYKLOVANÉ reči o něčem co už bylo milionkrát popsáno do nejposlednějšího detailu) jsou tím posledním co by na Autíčkáři mělo být, tohle je smutná denní praxe na pofidérním Autofóru :(
Kdyby autor zvolil jakoukoli jinou formu popsání tohoto mimořádně mimořádného modelu :) než jenom bezduché memorování všeobecně známých údajů, hodnot atd, potom bych obdivně smekl klobouk a řekl si "ano, venovat čas Autíčkáři má smysl".
Kdyby autor článku v tom autě fyzicky seděl, hovořil s jeho majitelem, svezl se v něm (nebo snad dokonce s ním), tlumočil by nám, čtenářům, své dojmy z jízdy a všeho kolem, případně dojmy, zkušenosti a zážitky někoho kdo tuhle šílenost v Česku dlouhodobě provozuje, potom by šlo o článek který bych dovedl ocenit i více než smeknutým kloboukem, tady bych klidně "pustil i nějaký chlup", protože to by byly slova opravdu K NEZAPLACENÍ. :)

Článek tak jak je napsán teď však má pro mě absolutně nulovou hodnotu, nedozvěděl jsem se naprosto nic nového, nic co bych nevěděl, nic co bych nečetl už mnohokrát.
4) Ta poslední věta, ta mě dorazila úplně - člověče, kdybys to nenapsal, fakt by nám to nedocvaklo :)

Csaba
29. prosince 2018, 16:16
-5
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 1.

Mě ten článek celý přijde dost zbytečný - konstatování že kromě "německé trojky" a několika málo dalších automobilek už sedany dané třídy nikdo nevyrábí je pravdivé (a smutné) a tím to vlastně mohlo celé skončit - je to prostě jednovětý (typicky hospodský) povzdech nad dnešní realitou.

Nevím jak pro jiné čtenáře ale pro mě osobně je veškerý další zbytek textu (i fotek) jen vata která onen povzdech doplňuje.
Nedozvěděl jsem se nic nového, nic co bych nevěděl, vždyť ty auta mají 20 i víc let a napsaly se o nich miliony článků...
Detailní vypisování motorizací (a všech ostatních dat a pod.) mi v dnešní internetové době přijde poněkud nadbytečné, kdo chce si je najde během pár sekund a kdo (jako já) je "staršího roku výroby" vstane a vezme do ruky Autokatalog pro příslušný rok.
Nemluvě o tom že jelikož jsme na Autíčkáři a o auta se dlouhé roky zajímáme, všechny ty datastejně známe z paměti, stejně jako genezi vzniku kteréhokoli z vyjmenovaných modelů + tu omáčku kolem rovněž.




Csaba
16. prosince 2018, 20:58
0
Kdo se stal letos veteránem, aneb hvězdy zrozené v roce 1988

Ty první dvě fotky "ťaly do živého"...
Vybral's po čertech dobře.

Csaba
10. prosince 2018, 20:26
7
Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Pojízdná pevnost

Tak já se hlásím jako první :) Než bych postupně vyjmenoval co všechno mi na tom autě přijde nepřiměřeně velké, nesmyslně moc "pochromované", nudné, obyčejné, fádní a stádní, bylo by jaro. Nelíbí se mi na tom ani milimetr plechu, o plastech ani nemluvě.
Nelíbí se mi ani jedna gen. Touarega, je to (z mého soukromého pohledu, pochopitelně) jedno z nejtupějších a nejnudnějších fašistovágenů co kdy vyrobili. Než tuhle parodii na imitaci čehokoli invenčního, to už raději dvojkový Golf Country ;-)
A samozřejmě že u něj škatulkování platí, jako u všeho, 1. gen. ještě měla i off-roadové schopnosti (alespoň teoreticky), tohle už bude sloužit (tipuju tak v 99%) jen jako naleštěná oplácaná obézní bedna plastů (čti SUV) vozící haranty po Praze do školy a kroužků, případně jako kompenzace minipenisu v levém pruhu D1. :-)

Csaba
06. prosince 2018, 20:21
3
Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI 81kW DSG: Kombi se loučí se ctí

Kdyby to mělo normální střešní okno, tj, prosklený vyklápěcí a posouvatelný díl, kvitoval bych to jako doplněk výbavy který může mít pro někoho smysl a rád si za něj x tisíc připlatí.
Obrovská skleněná plocha která je neotevíratelná mi, obzvlášť ve Fabii, moc smysl nedává.
Ale má-li někdo děti které vozí denně do školy a všude možně a není mu líto těch peněz, tak ratolesti budou asi nadšené že nemusí čučet na šedou látku ale vidí nebe, ptáčky a jiné číčoviny :-)

Csaba
02. prosince 2018, 10:49
4
Maserati Quattroporte S Q4 Gran Lusso: Z jiného světa

Kdyby se mi chtělo tak bych se rozepsal hodně moc, ale nechce :)
Zkrátím to jen na (subjektivní, pochopitelně) zhodnocení toho jak na mě QP vs. PM působí:
QP: dokonalý příklad auta "nakresleného umělcem", typicky italská věc, KAŽDÝ kousek karoserie toho auta se mi moc líbí, o vnitřku ani nemluvě.
PM dokonalý příklad auta "vygenerovaného PC programy", typicky německá věc, ŽÁDNÝ kousek karoserie toho auta se mi ani trochu nelíbí, o vnitřku ani nemluvě.
:-)

Csaba
30. listopadu 2018, 20:32
0
Jak se žije s elektromobilem?

Napiš mi něco co nevím, pěkně prosím! Hele, já se s Tebou nebudu dohadovat, mě nic na světě nezajímá méně než to co píšeš, obzvláště když to dotahuješ do takových extrémních poloh jakože kousíček zkorodovaného prahu znamená "významné snížení pevnosti". No, člověk se k večeru alespoň od srdce zasměje, když nic jiného.
To máš jak s kolegou Kerosinem - cokoli napíše on, mě nedonutí přestat jezdit auty a cokoli napíšeš Ty mě nepřesvědčí že auto z roku 1991 bych měl vyhodit a jít si koupit nějakopu novou plastovou plečku :)
Už tak jsme totálně mimo původní téma příspěvku.

Csaba
30. listopadu 2018, 20:07
0
Jak se žije s elektromobilem?

To je teoreticky možné, ne jisté. A právě proto jsem napsal: "ale dokud stav podvozku neohrožuje život majitele/jiných lidí".
S autem v takovém stavu bych ani já rodinu nikam nevezl.
Nicméně vsadím cokoli že pokud by se do detailu zkoumaly příčiny smrtelných nehod tak totální, naprostá, "smrtící" míra zkorodování vozidla se bude jako příčina nehody krčit někde hodně, hodně hluboko vzadu. :)

Csaba
30. listopadu 2018, 19:29
0
Jak se žije s elektromobilem?

Ale to víš že vydržela... a jezdily by navěky věků kdyby se tak extrémně nezpřísnily podmínky kontrol na STK...
Do té doby téměř nikdo nějakou korozi (natož na karoserii) vůbec neřešil a pokud tam přijelo něco co mělo podvozek prorezlý durch, nechalo se to projet linkou bez dalšího a majitel kontaktoval známé z rodiny, práce, hospody a jelo to jinam kde to ty nálepky dostalo. Nebo to ani nikam jinam jet nemuselo, byl-li majitel ochotný připlatit si :-)
Jezdím dnes a denně autem z roku 1991, procházím STK pořád a dokud to auto neumře nečekaně ze dne na den, budu s ním jezdit dál. Ano, obzvlášť šikmoočka rezly člověku téměř před očima, ale dokud stav podvozku neohrožuje život majitele/jiných lidí a víš kam máš jet, projdeš bez problémů i dnes - ten podvozek, natož detaily "závad" nikdo nefotí a nikam neodesílá, takže no problemo, seňor :)

Csaba
30. listopadu 2018, 18:46
0
Jak se žije s elektromobilem?

Tak tohle je, řečeno mládeží, "hustý"!
Ta 250 už je prodaná, po asi 2 dnech od zveřejnění...
Inu, dobré zboží se prodává samo...
A ani na mobile.de nic takového (natož K.R.) není :(
Kdo z místních si pořídil úžasný dárek pod stromeček?
Teda, pod stromeček - spíš sekvoj :-)

Csaba
29. listopadu 2018, 20:27
0
Jak se žije s elektromobilem?

Na odvoz té dlažby bych použil tohle:
https://www.autofrc.cz/inzerat/ford-f250-lariat-king-ranch-super-duty-2006/2209/
Nech Kerosina ať si odpočine, když všude jezdí na kole nebo chodí pěšky... :-)
Může ji případně složit, z té korby :-)
Škoda že ta druhá fotka stojí za hovno, ale stejně, koukám na tu první, no není to nádhera?!? Ach, Bože!
Tohle je naprosto dokonalé rodinné auto, do kabiny se průměrná rodina vejde s rezervou, na nákup místa dost, člověk se nemusí bát že někde neprojede (obrubník?, chodník?, retardér?... HA HA HA!), v podstatě i z ucpané dálnice s tím člověk může sjet a pokračovat po poli, je to diesel, takže i spotřeba bude OK (já jsem tedy 100% benzíňák, ale tady, tady, panečku, tady bych výjimku teda rozhodně udělal! ), odveze to rodinu s noblesou, nadhledem a v maxi pohodlí do divadla i do lesa (na korbu se hodí 5 kol a aktivní víkend na čerstvém vzduchu je zaručenej), prostě dokonalý, univerzální, ideální stroj... A TAK krásnej... Ach, Bože...
Kdo koupí ledvinu? Spěchá to! :-)

Csaba
29. listopadu 2018, 16:17
0
Jak se žije s elektromobilem?

No, jestli na ni máš, "neváhej a toč"! :) Je překrásná, klasický hranatý tříprostorový sedan je neuvěřitelně nadčasová a elegantní věc. To auto vypadá božsky zvenku i zevnitř a je za férovou cenu, řekl bych (jako laik v daném byznysu).
Je to nádherná připomínka minulosti a víkendové projížďky v tom budou jistě nezapomenutelné.
Mít na ni, už je doma :-)
Kup si ji a budu Ti (v dobrém) fakt závidět.

Csaba
29. listopadu 2018, 14:11
1
Jak se žije s elektromobilem?

Kdyby kdyby - ne, nejsou takoví, takže tento "argument" máme za sebou. :)
"Trochu skromnosti by neškodilo. Koupit si auto pro pocit soukromí, musí připadat přehnané i Vám, to mi neříkejte. "
No, nepřipadá, fakt ani trochu. Když na něco x let vydělávám (šetřím), tak si to chci užít tak jak já chci, kdy chci a způsobem kterým sám uznám za vhodné. A jelikož ani omylem nehodlám nikam jezdit MHD a mám rád soukromí, jezdím si ve svých autech. A kde jinde by měl mít člověk soukromí než ve svém vlastním autě, že?
Je vcelku nepodstatné jakou potřebu ty uznáváš nebo ne - lidé chtějí jezdit svými auty, tak s nimi jezdí a víš jak se to říká:
"Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je to jediné, co proti tomu můžete dělat!"
Častokrát dokonce jezdím jen tak, sednu do auta a jdu se jen tak projet, miluji auta, milují vůni benzínu, miluju svobodu kterou mi jízda autem poskytuje... - i kdybys snesl tunu sebelepších argumentů, s tímhle nic nenaděláš.
Ano, při těch EXTRÉMNĚ NEPRAVDĚPODOBNÝCH TEORETICKÝCH variantách dopravních nehod které zmiňuješ je možné že z jakéhokoli svého auta nevystoupím a nezatancuju si kozáčka, ale pravděpodobnost že je v nich přežiju je asi tak MILIONKRÁT větší než kdybych seděl v některé z těch nepovedených parodií na auta.
Hele, já bych to uzavřel tím, co jsem Ti napsal ve svém prvním příspěvku:
Alkoholikovi nevnutíš limču místo rumu.
Milovníka masa nedonutíš ho nejíst.
Ateistu nedonutíš věřit v Boha.
Jseš tady prostě špatně.
Víc nemám co dodat.
HOWGH

Csaba
29. listopadu 2018, 12:51
0
Csaba
29. listopadu 2018, 12:17
5
Jak se žije s elektromobilem?

"Až pojedeš (no respektive budeš stát) zase jednou v zácpách, jen pro zájem se podívej v kolika autech kolem tebe bude sedět JEN řidič. A teď si každého druhého řidiče přesaď do druhého auta jako spolujezdce, a to auto si o polovinu zkrať. "

No, nebudu mluvit za rocka, ale já ve svém autě nikoho cizího nechci. Mám ho proto abych v něm jel sám (nebo s blízkými) kam chci, kdy chci a jak chci. Kdybych chtěl ve svém vlastním autě vozit cizí lidi, udělám si taxilicenci :)
Lidé sedící po jednom v těch autech jedou každý jinam, vyjíždí v jinou dobu a na to místo kde vedle sebe stojí rovnež dojeli jinými cestami. Představa že ve svém vlastním autě budu vozit někoho cizího je naprosto zcestná, nemluvě o logistice toho všeho.

A už jen na okraj - až jakémukoli autu za mnou, vedle mě, proti mě (a nemusí to být obligátní Tatra plná písku) selžou brzdy, řízení, řidič usne, zkolabuje (atd a pod.) a trefí mě, potom v těch trsátkách co jsi sem dal, "zkrácených o půlku", ZŮSTANU SEDĚT MRTVEJ. Ze svého pětimetrového a dvoutunového auta (ve kterém 90% času jezdím sám) vystoupím, možná otřesenej, ale živej a nezraněnej a možná dokážu pomoci tomu co mě trefil. Tak asi tak :-)

Csaba
29. listopadu 2018, 11:56
0
Jak se žije s elektromobilem?

Zvědavě jsem si ten odkaz rozklikl protože jsem vůbec netušil co tam bude, no za mě osobně - doba kdy jsem nadšeně jezdil na jednostopých strojech je už 40 let pryč :( a nedovedu si představit obch. zástupce jak jezdí na schůzky na elektromotorce, natož normálního člověka, živitele rodiny. Od listopadu do dubna je to nepoužitelné a ten OZ obvykle pracuje (tj jezdí) od ledna do prosince téměř denně ať je venku jakkoli.
Už po Praze (a dalších větších městech) je to na motorce/kole hubu, jsi extrémně zranitelný, neustále ohrožený možnou havárií, zraněním, zmrzačením, o osobním nepohodlí nemluvě.
A když vidím že ta věc stojí 330 000 Kč, tak mě okamžitě, automaticky a samozřejmě napadne: Uff, tolik peněz!
Za ty bych si mohl koupit TOHLE: https://www.autofrc.cz/inzerat/ford-granada-2-3-gl-s--1977/2202/?sort=1&gotoAction=vypis&rP=0
na víkendové výlety a TOHLE: https://sauto.cz/osobni/detail/jeep/grand-cherokee/18025707?goFrom=list na takovéto "domácí ježdění" po městě v jakékoli povětrnostní/klimatické situaci :-)
Nikdo z nás tady na Autíčkáři si elektrickou motorku nikdy nekoupí, rozhodně ne jako "primární přibližovadlo" a nikdo z nás ji nebude používat jako "věc k výkonu zaměstnání". Kdyby to heblo stálo 33 000 Kč místo 330 000 dalo by se o tom uvažovat (pro použití 04-10 v roce s vědomím toho že se člověk bude dnes a denně vystavovat rizikům plynoucím z toho že nejede v autě nýbrž na motorce) ale když je za tu cenu k dostání x desítek aut tak je to ekonomický nesmysl jak pro individuálního cestujícího (soukromého nebo obchodního), natož pro majitele firmy který přemýšlí jak zabezpečit mobilitu svých podřízených.
Tohle je pro mě hračka pro děti, věc kterou si může dovolit jen mizivé procento lidí a ještě menší procento z nich proto najde smysluplné využití.

Csaba
29. listopadu 2018, 09:40
1
Jak se žije s elektromobilem?

Aha, tak takhle. No, hodně štěstí, ale myslím že tady Ti "pšenka nepokvete" :-) Za sebe můžu říct že i když mám tři auta, pociťuji trvalou potřebu přikoupit minimálně další dvě. Inu, někdo vdolky, jiný holky.

Csaba
28. listopadu 2018, 22:46
1
Jak se žije s elektromobilem?

Prosím Tě, víš o tom že jsi na stránkách pro ty co auta milují, žijí jimi, znamenají pro ně víc než jen dopravní prostředek atd... ?!?
Všiml sis tam nahoře to velké slovo Autíčkář a to co je napsáno pod ním?!?
Pociťuješ neodolatelnou tohu kázat ateistům o Bohu, nutit vegetariánům maso nebo abstinentům alkohol?!?
Protože přesně tak se tady prezentuješ...
Naprosto nepochopím co člověk s takovým názorem na auta dělá tady... - to je prostě špatný vtip.
Nebylo by Ti lépe někde kde se debatuje o "přínosech" a "výhodách" cyklojízdy, spolujízdy a pod.?!?
Jen se ptám, nemyslím to zle - prostě když něčemu nerozumím, zeptám se. :)

Csaba
25. listopadu 2018, 13:31
0
Volvo XC90 T5 AWD: Rodina na prvním místě

Líbí se mi to zvenku i zevnitř ale už z principu bych si nekoupil auto těchto rozměrů (a hmotnosti) které má max. čtyřválec.
Objem ničím nenahradíš, voda je mokrá, Země je kulatá... atd. :-)
Obzvláště smutný je tenhle "downsizing" v porovnání s předchůdcem a jeho V8 4.4.
Kdyby do té krásné karoserie dali tenhle motor, byla by to "značka ideál" :)
Ale už by si to nikdo nekupoval, vím.

Csaba
29. října 2018, 20:43
1
Ptejte se: Rodinné kombi za čtvrt milionu

Plně souhlasím, v dané cenové relaci 200-250t. Kč už jsou k dispozici opravdu krásné a pečlivě udržované kusy.
RWD, řadová šestka, výborné jízdní vlastnosti, materiály o jednu, dvě nebo i tři třídy kvalitnější, prostě samá pozitiva a sociální jistoty :-)
Taky se můžu plést ale možná bude taková E39 i po těch 6 letech provozu u tazatele (za předpokladu pokračování v pečlivé údžbě)
cennější (nebo lépe prodejná) než oba další zvažované modely a tak se zmenší "prodělek" :)
Píšu to pochopitelně proto že jsem jednu E39 Touring měl, na rozdíl od AR nebo Mazdy :)

Závěrem ale musím říci že opravdu "velkým kombi" je u mě něco takovéhoto:
https://www.otomoto.pl/oferta/buick-roadmaster-buick-roadmaster-collectors-edition-v8-5-7-ID6BsXFP.html#1e052618d7
https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet-caprice-chevrolet-caprice-classic-1992-sprzedam-ID6AnHlZ.html#db3ebdd798

případně, pokud musíme zůstat u evropské produkce, pětimetrový XM Break :-)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=268448827&categories=EstateCar&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=27&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&searchId=5bba69b8-746b-8822-c2dc-2e71a3684ecf

Csaba
21. října 2018, 13:46
0
Autíčkář se ptá: Jaká je vaše oblíbená značka?

Z těch "pro normální lidi": Citroen, Saab, Rover
Z těch "pro vataře": Jensen, Aston-Martin, Buick

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mazda MX-5 NB 1,6i   1999
Mazda MX-5 NB 1,6i

1999 rok výroby
110 koní výkon
1 598 ccm objem

Lincoln Town Car  1986
Lincoln Town Car

1986 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Cadillac Brougham  1988
Cadillac Brougham

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem

Volvo S60 2.5 AWD 2007
Volvo S60 2.5 AWD

2007 rok výroby
210 koní výkon
2 521 ccm objem

Cadillac Fleetwood Brougham 1977
Cadillac Fleetwood Brougham

1977 rok výroby
185 koní výkon
7 000 ccm objem