načítám data...

Csaba

JménoJakub Relovský
BydlištěUherské Hradiště
Registracepřed 5.3 rok.
Poslední aktivitapřed 16.2 hod.
Příspěvků ve fóru202
Komentářů u článků398
Pozitivních komentářů u článků185
Negativních komentářů u článků12
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Csaba
předevčírem v 17:05
0
Kam zmizel design užitkových automobilů?

Přesně - scifi - bylo to zjevení, ta nekonečně vysoká, krásná kabina, kompletně oddělená od motorového prostoru.
A ten fešák na fotce už má nárok na vetenoty. letí to...

Csaba
10. dubna 2021, 16:15
0
Toyota Yaris 1.5 Dynamic: Málem jsem zapomněl, že se ještě dělají nehybridy

Velice kvituji poh. hmotnost 990 kg, na tu hodnotu se moc příjemně dívá.

Csaba
28. března 2021, 14:11
0
Mini Countryman SD All4: O přínosu naftového crossoveru pro mentální zdraví

Jsem si výše ceny vědom :), proto píšu "milion i více, > milion, 1,5 milionu..." :)
Ačkoli ono to v reálu je spíš o měsíční splátce - nevím, tipnu si - 20 nebo 30 000 Kč...

Csaba
28. března 2021, 11:18
8
Mini Countryman SD All4: O přínosu naftového crossoveru pro mentální zdraví

Pro Galvestona (11:49 a 08:50): "Mini za milion a více není racionální volba" - Tvůj názor, což ale neznamená že je to i "pravda". Mini za milion může být racionální volbou pro ty kteří ho chtějí a mají na něj. Jasně, mohli by si koupit něco (kdyby hypoteticky hledali "rodinné auto") krabicoidnějšího, prostornějšího, levnějšího na provoz atd. a pod., ale pokud si to auto (a klidně i jako celá rodina i s bagáží) u dealera vyzkoušeli a ověřili si že je všechny uveze, potom to z jejich hlediska je racionální volba (vlezeme se) a zároveň to je i ta "volba emocemi" kterou uvádíš (z mého pohledu neodůvodněně) jako explicitně jedinou (líbí se nám to). Tím nemyslím že by k tak důkladnému ověřování (vlezem se?) v reálu docházelo, to jistě ne, nicméně pokud se ta hypotetická rodina do toho Mini (a ono už moc mini opravdu není) vejde, potom je racionalita přítomna.

"v tom, že účelem Mini není motorizovat chudé vrstvy, si rozumíme. Nicméně původně tomu bylo přesně naopak..."

Myslím že ta citace z Wikipedie je vcelku zbytečná, všichni tady známe genezi modelu, jeho důvod vzniku, účel, atd. a pod., těch x citovaných řádků nepřineslo nic nového ani obecně ani do konkrétní debaty. Viola testovala Mini Cman. roku 2021, tj, auto které nemá s prapůvodním knedlíkem společného vůbec nic a zhodnotila jej pohledem současné uživatelky/majitelky. Že kdysi bylo Mini opravdu mini je dnes nepodstatné a invalidní jako argument vztažený k současnému modelu (a k Countrymanu obzvlášť.)
Co "bylo původně" je teď, v roce 2021, přece úplně jedno, dnes je dnes, ne "původně" :-)

"BMW udělalo z lidového vozítka drahou prémii pro vyvolené."

Tím si nejsem tak zcela jist. Nevím, samozřejmě, kolik stály poslední ročníky x krát modernizovaného Mini (verze Mk VII) ale dovolím si odhadnout že opravdu levné už rozhodně nebyly. Ostatně, s konkurencí v případě let výroby Mk VII (1996-2000) se to auto dá těžko srovnávat v jakémkoli ohledu. Všechny auta podobných rozměrů, kapacity kabiny/kufru i ceny byly (v době své produkce) soudobé a aktuální ("jdoucí s dobou"), na rozdíl od Mini které stále vypadalo v podstatě stejně jako v době svého vzniku před x desítkami let.
Mini tudíž nemělo žádného přímého konkurenta, s ničím se nepoměřovalo, bylo svébytné a (tím vším) jedinečné.
Řekl bych že právě poslední verze "původního" Mini byla přesně tím o čem píšeš Ty, tj autem "které se pořizuje emocemi", protože to byla neskutečně sympatická a přitažlivá věc, z racionálního hlediska (vlezeme se? pobere to bagáž? je to komfortní? je to bezpečné? cokoli...) ale nesmyslná, protože nemohla (logicky) konkurovat v té době nabízeným, o generace vývoje modernějším modelům ostatních. Což, ale, samozřejmě nechtěla a ani neměla.
Do prvního "novodobého" Mini už se 4 lidé a jejich batožina vešli neporovnatelně lépe, výbava a vše ostatní bylo soudobé a díky retrodizajnu zvenku i uvnitř bylo (téměř) stejně atraktivní, veselé, zábavné a přitažlivé jako jeho předchůdce. A ano, Mini nově spadající pod BMW bylo tehdy (zase, nemám k dispozici ceník z příslušných let) dražší než jeho "tuctověji/obyčejněji" působící konkurenti, ale to je - řekl bych - předpokládatelné. Ostatně, Mnichovany ta akvizice stála nemálo peněz, vývoj retromini taky, není se proč divit tomu že vynaložené investice chtěli co nejdříve zpět, je to tvrdý, na rentabilitu a zisk výrazně zaměřený byznys, na charita:)
"Motorizovat zemi/země" už tehdy (od roku 2000 k současnosti) nebylo potřeba, již se dávno stalo a roli "levných vozů pro masy" úspěšně plnily jiné modely - Punto, Corsa, 206..., BMW si tudíž klidně mohlo dovolit chtít za nové Mini víc peněz, ostatně, bylo rovněž hodně atraktivní a lidé zjevně byli ochotni připlatit si.

"To, co se z ní stalo posléze, je cenová absurdita."

Nesouhlasím. :) A nemyslím to nějak "zle", prostě tento názor nesdílím. Nazval bych to absurditou kdyby výroba Mini stojících milion Kč i více "přivedla BMW na buben", k tomu ale zatím nedošlo. Ani já bych za žádné Mini tolik peněz nikdy nedal, nicméně, celosvětově je patrně dost lidí kteří s tím problém nemají, absurdní jim to nepřijde a tak fabrika ta auta vyrábí dál.

"A na řadu znovu přichází již nastolená otázka, jestli je Mini racionální volba."

No, nikde v textu článku jsem nečetl že by Viola tuhle nebo jakoukoli jinou otázku "nastolila", tak mi to přijde že sis ji sám uměle vytvořil/položil proto abys ji mohl následně "plamennou argumentací" zodpovědět :)
A sama o sobě je ta otázka příliš obecná, aby se na ni dalo smysluplně odpovědět, případně aby ty odpovědi měli reálnou hodnotu.
Racionální pro koho, ptal bych se případně já a odpovědí by mohla být přehršel...

A k příspěvku z 09:01, "Ale já připomínám, že zapojit rozum se vyplatí."

No, vážně jsi neobjevil Ameriku, je sice možné poděkovat za onu připomínku, člověk (pokud se na celém světě aspoň jeden jediný takový najde) následně své rozhodnutí utratit za Mini Countryman > milion Kč třeba přehodnotí, poté co "zapojí rozum" a opravdu to udělá (nekoupí a pak Ti poděkuje), spíš si myslím že se to nestane, že vážně nemusíš dospělým a movitým (a vlastně i všem ostatním) lidem cokoli připomínat, natož naznačovat že rozum nezapojují :)
Ostatně, i kdyby jen tak šli kolem dealerství, Countrymena za 1,5 milionu uviděli poprvé a okamžitě, impulzivně a bez přemýšlení si jej koupili, není na tom ani "ň" kritizovatelného, myslím si já :)



Csaba
21. března 2021, 13:36
0
Autíčkář motorkářem. Může se to stát i vám?

0-100 za 4s. (záleží na jezdci, jasně) za 50t. - to je fakt zadarmo...

Už je to dlouho co jsem jezdil na mašinách, dodnes na ty časy vzpomínám.
Taky si ale moc dobře pamatuju jak jsem se probudil až v nemocnici, dobitej, s otřesem mozku a zlomenou klíční kostí
a k smrti vyděšenou manželkou vedle lůžka. Od té doby už jen autem, tedy.

http://motorky.bazos.cz/inzerat/133623186/suzuki-sv-650.php

Csaba
14. března 2021, 15:09
5
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

Ona by se dala napsat i zkrácená verze tohoto smutného příběhu, znějící "ČEZ = kokoti", což je víceméně informace už dlouhé roky známá nám všem ;-)

Csaba
13. března 2021, 06:48
-1
Škoda Octavia RS 2.0 TSI: Příjemné překvapení

Na mě tahle recenze působí jako propagační text převzatý přímo od výrobce, jen s "přidanou hodnotou" v podobě jména autora.
Auto samotné komentovat ani nechci, "Škoda slov" :)

Csaba
21. února 2021, 19:32
0
Speciální edice: Fiat 500 tisíckrát jinak

Nevím jestli tady (na Autíčkáři) nebo jinde jsem četl že drtivá většina elektropětistovek je z USA a jejich provozování v Česku není tak "pohodové" jak majitelé původně očekávali. Víc info jistě k nalezení na mnoha portálech pro milovníky autíček na baterky :-)

Csaba
19. února 2021, 19:39
0
Speciální edice: Fiat 500 tisíckrát jinak

Přesně to jsem teď chtěl napsat, o té Rivě. Mám obrovskou slabost pro jejich čluny a tudíž i pro takovou pětistovku.

Csaba
12. února 2021, 17:41
1
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

"... jenže nechci tuctovku jako fabie atd.. chci něco zajímavého buď interiérem, exteriérem, motorem nebo funkčností.." zněl požadavek tazatele, takže za tu feldu by Tě nejspíš nepochválil :)

Csaba
11. února 2021, 17:20
3
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

Dotaz (přístup tazatele) sympatický a "správný", i když si myslím že na Sautu (atd) zadat preferované palivo, cenu do 75t. a další poptávané parametry není nic těžkého :) a z toho co by se zobrazilo by bylo možné udělat si základní představu o tom co za tu sumu koupit lze a co už ne. Nějak takhle bych začal já a až v případě že bych si "nevybral" tam, zeptal bych se (třeba) tady :-) Nicméně, nemíním to jako kritiku, to vůbec ne :)

Až na tu na parodii na Mercedes bych klidně i souhlasil s tím co do placu hodila Zlokočka a páni redaktoři a přidal bych dvě herky které mě zaujaly "v rychlosti", jistě by se "vhodných adeptů" našly desítky...
První je Xedos 9 2.5: https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/xedos/19040004?goFrom=list
Druhým první Audi A6 (fl. A 100) Avant, sice krapet dražší ale velmi pěkná:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/a6/18969366?goFrom=list

Csaba
08. února 2021, 19:14
6
Peugeot e208 GT: Krásné auto, průměrný elektromobil

K tomu autonomnímu řízení mám dotaz/prosbu: bylo by (příště) možné namontovat do test. auta které jím je vybaveno kameru která by snímala pohyb volantu/jízdu? Předpokládám že s něčím takovým už osobní zkušenost mít nebudu a rád bych viděl jak to v reálu vypadá. Vím že na youtube a jinde takových videí asi bude dost, ale natočeno někým z redakce A. by to (pro mě) bylo zajímavější...

Csaba
05. února 2021, 19:13
2
Hledání ideálního Ferrari pro začátečníka

412 se mi taky moc líbí, možná proto (i proto?) že jako Ferrari vlastně moc nevypadá... :)

Csaba
30. ledna 2021, 08:10
14
Proč nechápeme nová auta

"To, co jsme před lety brali za prémiový automobil a prodejce neváhal účtovat za něj horentní sumu, to je v dnešním srovnání, viděno očima roku 2021, vůz spíše průměrný či podprůměrný a to prakticky ve všech myslitelných parametrech."

Dovolím si mírně nesouhlasit.

"Servis je dnes věc dostupná - časově i finančně. Nutná údržba aut se zredukovala do té míry, že dnes stačí jednou do roka navštívit servis a za částku, kterou si můžeme dovolit, nechat provést všechny potřebné úkony."

Dovolím si nesouhlasit víc než mírně.

"Vnímáme stará auta a jejich řidiče jako jakési hrdiny a frajery."

Neřekl bych.

"Odmítáme je, aniž bychom se je snažili chápat, jsme dětmi jiné doby."

A nebo (a možná i "v množství větším než malém") jsme je pochopili a přesto/proto je odmítáme.

"Zkrátka velké motory nás opustily, protože už pro ně nemáme využití. Jediné, co dnes nabízí osmiválec, je možnost říci ‘mám osmiválec’ – a to nestačí."

Dovolím si hodně nesouhlasit.

"Nová auta jsou zkrátka jiná, než byla ta stará."

Nová dražší auta, upřesnil bych :)

Závěrem palec nahoru za fotku Saabu 900 Turbo, díky ní čas věnovaný tomu článku nebyl zcela promarněný ;-)

Csaba
20. ledna 2021, 11:40
2
Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?

Když jsem si na začátku osmdesátých let koupil svoje první auto, žigulíka, rádio v něm nebylo a ani moc mi to nevadilo. Byl jsem rád že mám auto (jako takové) a podobné "podružnosti" jsem moc neřešil. Ona věčně vřískající dcerka vzadu vydala za celé hifi studio, takže další "hluk" v kabině mi vůbec nechyběl :-)
Postupem času jsem kvalitním zařízením na reprodukci hudby docela propadl (hlavně v domácnosti), ale v autě jsem tomu velkou váhu nedával, docela rád jsem poslouchal motor, jekot pneu ;-) a jiné mechanické (pa)zvuky a tak mi většinou stačilo to, co v autě bylo.
Měl jsem svou oblíbenou desítku kazet a ty v mechanice rotovaly dokola, pak je tedy nahradily CD a u nich jsem skončil.
Jinak ano, docela bych souhlasil že Metallica, Runnnig Wild a Iron Maiden mě za volantem tak trochu "popostrčí" ke svižnějšímu tempu, zatímco Enya, V. Redl nebo K. Kryl docela zpomalí :-)

Csaba
20. ledna 2021, 06:20
0
Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit

Napsáno aniž bych věděl že ji už zmínil kolega rock :)

Csaba
20. ledna 2021, 06:18
1
Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit

Trochu mě překvapilo že mezi auty co navrhl Daniel není Audi A6, za 100t. by se snad dala najít nějaká hezká naftová C4 (2.5) nebo C5 (1.9), nebo se pletu?

Csaba
13. ledna 2021, 20:56
1
Cadillac XT4 Turbo Diesel AWD: Dokáže sedět na dvou židlích?

A až jsem to odeslal uvědomil jsem si že na to nejlepší jsem úplně zapomněl. Když obrovský, tak teda obrovský, 1996 Fleetwood Brougham, auto dokonale "symetrické - 5.7 metru a 5.7 litru - prostě ideál :-)

Csaba
13. ledna 2021, 20:49
2
Cadillac XT4 Turbo Diesel AWD: Dokáže sedět na dvou židlích?

Koukám že tenhle Cadillac je o 9 cm KRATŠÍ než aktuální Octavia, takže zrovna tenhle obrovský vážně není.
V rychlosti jsem na netu našel pár opravdu velkých/dlouhých amerik co mají 5,5 m. délky i víc ať se můžeš pokochat něčím co je opravdu obrovské :-) A to jsem zdaleka nešel po těch nejdelších (sériových, bez úprav) modelech...

Csaba
12. ledna 2021, 21:38
3
Nový Volkswagen Caddy: Radujte se a hodujte!

Provedl jsem "dědkovsko-vesnický tuning" a výdechy ventilace přesunul výš, kde bych je (být řidičem toho auta) chtěl mít.
A místo nich by se jistě dalo umístit několik tlačítek které by ovládaly funkce nyní skryté v menu nebo čtvrtém podmenu toho displeje.
Ano, jsem konzervativec a děděk starej, co už... :)

Csaba
12. ledna 2021, 21:09
1
Nový Volkswagen Caddy: Radujte se a hodujte!

"Design sice ustoupil funkci, ale Vaneo vypadá všelijak, ale rozhodně ne nudně."
Inu, sto lidí, sto chutí... Mě třeba přijde Vaneo jako dokonalé ztělesnění nudy, a čím starší je, tím víc je mi z pohledu na něj fyzicky nevolno.
Docela příhodné mi přišlo když jsem ho kdysi dávno viděl stát v rámci předvolební kampaně na brněnském Náměstí Svobody, celé v polepu "ODS". Byl to ten typický případ kdy za cenu dvou Partnerů/Berling (nebo čehokoli takového) koupili jeden Mercedes, protože přece - dostali jsme za x hlasů x milionů, tak co bychom je neutratili sebenesmyslnějším způsobem a M-B je M-B".
Skoro bych si i vsadil že v pochvalných/oslavných ódách na jakýkoli aspekt Vanea tu zůstaneš osamocen :-)
Ale pokud se Ti líbí a vyhovuje Ti je to tak v pořádku, to je jasné.

Csaba
06. ledna 2021, 19:53
7
Jaké auto pro dopravní policii?

Rozvor MINIMÁLNĚ 3210 mm?!? To je ještě větší vtip jako dětinsky nabubřelé požadavky toho šaška z dětské policie ve Žďáru nad Sázavou.

Csaba
05. ledna 2021, 11:30
2
Volkswagen Multivan 4Motion 2.0 TDI DSG: Předsudky stranou

Hm, koukám že ten odkaz se nepovedl jak jsem chtěl, sakra :(
Tak jinak:

2 místa (2+0+0+0), mont. body 1.řady II: -25 674,- Kč
4 místa (2+2+0+0): -14 618,- Kč
5 míst (2+3+0+0) Easy-Entry: 10 602,- Kč
5 míst (2+3+0+0): -6 815,- Kč
5 míst (3+2+0+0): -8 956,- Kč
6 míst (2+2+2+0): 1 048,- Kč
6 míst (3+3+0+0) pro levé posuvné dveře: 734,- Kč
6 míst (3+3+0+0) pro levé posuvné dveře: 5 660,- Kč
6 míst (3+3+0+0): 734,- Kč
6 míst (3+3+0+0): 5 660,- Kč
7 míst (2+2+3+0): 8 855,- Kč
7 míst (2+3+2+0) Easy-Entry: 26 274,- Kč
8 míst (2+3+3+0) Easy-Entry: 34 076,- Kč
8 míst (2+3+3+0): 23 474,- Kč
8 míst (3+2+3+0): 16 403,- Kč
9 míst (2+2+2+3): 24 523,- Kč
9 míst (3+3+3+0) Easy-Entry: 49 431,- Kč
9 míst (3+3+3+0): 31 023,- Kč

Csaba
05. ledna 2021, 11:21
2
Volkswagen Multivan 4Motion 2.0 TDI DSG: Předsudky stranou

Od toho je tu Transportér který může být ve 2 až 9místné verzi.
http://konfigurator.vw-uzitkove.cz/cc-cz/cs_CZ_LNF19/L/equipment/212/SHJ1F1W0/J2J2/GN/@N2Q/@?GrossNetSwitch=GROSS&variant=dlouh%C3%BD%20roz

Csaba
27. prosince 2020, 15:13
1
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Já se k tomu článku/autu už ve dvou komentářích vyjádřil, nemyslím si že mé příspěvky/názory působili komicky a ani jsem nenapsal nic podobnému tomu co následně komentuješ nebo s čím jakoby polemizuješ.

Csaba
27. prosince 2020, 11:26
2
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Každý se může subjektivně vyjádřit K ČEMUKOLI, doprdele práce.
A co si může/nemůže dovolit koupit s tím nijak nesouvisí.

Csaba
26. prosince 2020, 13:43
2
Auta, která zmizela

Jedna Chamade byla asi na prodej v létě asi za 40 tisíc, vypadal jako nová.
S BX jsem se před čtvrt stoletím najezdil docela hodně, bylo to skvělé auto, neuvěřitelně pohodlné. Provoz (a tedy i ta na tehdejší české poměry "náročná" údržba) byla věcí majitele firmy, já se v tom jen vozil, čili "samá pozitiva a sociální jistoty" :-)
Tipo 1.9 TD si kolem roku 1997 pořídil kamarád, s těmi typickými třípaprskovými alu disky, jelo to moc dobře.
323 mrkačku měl kolega z práce asi tak 15 let zpět, byl to takový flegmoš co nic neřešil, vůbec se o to nestaral a to auto stejně jezdilo a jezdilo. A kdyby nezrezlo až na prach jezdilo by jistě dodnes. :)
Vajíčko se mi dodnes líbí (Avant víc) a kabrio jsem kdysi docela chtěl, jenže stály víc než jsem mohl dát.
Toledo TDI si asi před 5 lety pořídil známý co má asi 10 dalších aut na "takové to domácí ježdění" a je max. spokojen jak se spotřebou do 5l/100 (a to má naftu za třetinu běžné ceny), tak s tím, co se do toho vejde. Servisuje si to sám a nejspíš si to nechá navždy.
Jinak, mě přijde že už nevídám ani Omegy B (natož A), Escorty/Oriony a například i takový Peugeot 306 už jsem dlouho neviděl. Kulatou M 626 už taky moc není vidět. Accordy V, atd atd, prostě ty auta cca 1990-1996 co sloužily a sloužily už jednoduše "chřadly a chřadly až... až... co až?... až uchřadly..." :-)
Je to přirozené, ty auta už mají 25 let a své si už odjezily.

Csaba
25. prosince 2020, 11:51
6
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

"Ale proste mi tam unika nejako ta podstata preco si to kupit"

1) Protože na to máš.
2) Protože na to máš a chceš to.
3) Protože na to máš, chceš to a líbí se ti to.
4) Protože na to máš, chceš to, líbí se ti to a navíc chceš (například) ukázat ostatním že je ti absolutně u řiti co si o tom oni myslí.
Atakdále, atakdále a tak nějak podobně.

K druhému odstavci:

Mít 4 miliony Kč (budu brát že to kupuju za hotové, teoreticky) tak si koupím jak to sportovní auto, tak nějaké SUV, třeba.
Někdo jiný si zase řekne že kašle na to kupovat si dvě auta a vezme jen tohle X6M, z jednoho výše uvedených důvodů nebo z jakéhokoli jiného. Potenciálnímu kupci bude nejspíš úplně u zadnice "míra praktičnosti" a velikost kufru/prostornost v druhé řadě sedadel, to je pravděpodobně to poslední co při rozhodování se zda si X6M pořídit nebo ne "řeší".

Ano, to Tvé podezření je velice správné a na místě :-)
Samozřejmě že neexistuje (nebo alespoň z pohledu nás, diskutujících) "racionální odpověď" na otázku proč si koupit X6M :-)
A ano, samozřejmě že se "auta nekupují jen rozumem", bože můj, dovedeš si představit že by tomu tak opravdu bylo?
Já nevím jak ostatní (jak místní, tak zbytek majitelů aut v ČR), ale já si kupuji auta taková která se mi líbí a která chci, kupuji je proto že se mi líbí a že je chci a vše ostatní je pro mě podružné a nepodstatné. A nemyslím to tak že si kupuju auta (například) nepraktická a nevhodná pro "běžné užití/provoz", tj, (opět například) offroady nebo sporťáky, ale tak že vím co chci/potřebuji za druh/kategorii auta, vezmu v potaz kolik Kč mám a pak si koupím to auto které mi po zohlednění oněch aspektů přijde jako nejlepší koupě. Ale ne nejlepší koupě dle parametrů spotřeby, prostoru a pod., ale takové které splňuje mé požadavky a zároveň se mi nejvíc líbí. Nikdy bych nedokázal jezdit v autě které se mi nelíbí, které bych si vybral pouze jen jako "koupi z rozumu".

No a teď si vezmi že je někdo kdo si (například) stanovil nějaké výkonové (a další a/nebo jakékoli jiné) požadavky na své další auto v garáži, z nabídky na českém trhu mu vyšlo jako vhodných třeba 5 modelů (řekněme to Audi co zmiňuješ Ty, nějaký "SUV AMG Mercedes a pár US vehiklů) a tahle X6M se mu prostě líbila nejvíc, tak si ji prostě koupil :-)

Brrr, představa že se auta kupují "jen rozumem" mi nahání husí kůži, to je tak trochu Orwellovština, nemyslíš? :-)
Respektive: ano, racionálně a bez emocí bych kupoval auto být tím kdo o tom rozhoduje v nějaké firmě a šlo by o auta pro podřízené/zaměstnance, dodávku na rozvoz čehokoli a podobně. Tam mají tabulky, čísla a rozum absolutní přednost před čímkoli dalším. Ale u auta pro mě to je přesně naopak, musí sem i to líbit, musím ě to něčím oslovit, musím z toho mít dobrý pocit, musím to prostě chtít... :-)

Csaba
24. prosince 2020, 09:57
1
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Odhaduji že první majitel auta za 4 mil. Kč při jakémkoli problému zavolá dealerovi, počká si na přistavení náhradního auta a nic dalšího neřeší, od toho je záruka/rozšířená záruka + příplatek za kompletní servis po dobu trvání leasingu.
Po těch 5 letech kdy už je z toho "ojetá plečka" po dvou (a více?) majitelích nastupuje obligátní slovní spojení "opička/banány",
případně "kdo se bojí nesmí do lesa" respektive "neseru se do něčeho čemu nerozumím" :-)

Csaba
26. listopadu 2020, 17:27
2
Hatchback nemusí být hot, aby byl cool

Signum sice je hatchback, ale rozhodně není "cool" :-)

Csaba
22. listopadu 2020, 19:45
1
Ptejte se: Rychlá nákupní taška za 100 tisíc

Opelfahrt patrně myslel tuhle tvou větu: "Doma mám Mégane Grandtour GT s 1.6 205k motorem a 4control podvozkem, r.v. 2006." Tam mělo asi být 2016 místo 2006.

Csaba
21. listopadu 2020, 17:58
3
Volkswagen Golf 2.0 TDI: Vraťte mi německý pragmatismus!

Místo "...hledat jak ty štverky..." mělo být "jak ten vnitřní okruh", ale snad to z kontextu šlo pochopit.
No a když se kvůli tomu opravdu musí do menu, tak slovní spojení "zadarmo drahé" konečně našlo své opodstatnění.
On úplně stačí brizův obrázek, ten to vystihl dokonale.
Vzpomínám na svou dvacet let starou E39 kde to tlačítko bylo (za příplatek) přímo na volantu, tj dostupné v milisekundě.

Csaba
21. listopadu 2020, 16:33
3
Volkswagen Golf 2.0 TDI: Vraťte mi německý pragmatismus!

"Štverky" jsou dobře vidět na fotce vnitřku, pod tím displejem uprostřed přístrojovky, to červené tlačítko. Jako optimista si říkám vnitřní okruh by mohl být jedno ze 4 tlačítek právě kolem toho červ. tlačítka. Jestli ne a opravdu se musí do menu a tam hledat jak ty štverky zapnout, tak auto zapálit, konstruktéra/dizajnéra hnát bičem do minulosti.

Csaba
20. listopadu 2020, 17:05
2
Autíčkář se ptá: Prostorné SUV pro městskou policii

Jak si pročítám tu výbavu tak to vypadá že pan velitel MP ve Žďáru si do detailu nadiktoval jaké služební auto (sám pro sebe) chce :)
Uzávěrka nabídek byla ve středu (ani to datum pan Mgr. nedokázal napsat správně), tak by nám Adam mohl časem sdělit v čem si to malé hovno v ještě menší trávě nakonec bude vozit svůj zadek.
Nevím jaké kamarádšofty a jánabráchyzmy ve Žďáru fungují (a nedělejme si iluze že to tak není) ale jestli to je jako "všude jinde" tak mu radnice tuhle vysněnou herku jistě zaplatí.
Námět pro "investigativního" (je-li takový) :) člena redakce Autíčkáře - zjistit čím jezdí velitelé dětských (pardon, městských) policií v jiných městech ČR a porovnání zjištěného s nenažraností žďárského "pana velitele" :-)

Csaba
20. listopadu 2020, 13:35
1
Autíčkář se ptá: Prostorné SUV pro městskou policii

Tak to je děsivé, velitel MP s VŠ vzděláním a neumí česky, to jsem nečekal.
U zbytku platí co napsal yorkin - vzít bič, dojít za panem velitelem a hnát ho s ním do polí ať v nich hlídá místo strašáku.
Případně koupit Dustra v základu a jestli chce luxus ať si za něj připlatí sám, ty jeho požadavky jsou absolutně zcestné.

Csaba
20. listopadu 2020, 13:18
0
Autíčkář se ptá: Prostorné SUV pro městskou policii

Velitele MP jakéhokoli města který by v oficiální komunikaci použil termíny "5ti" dveřová a "5ti" místná a "ESP, ABS a další trpaslíčci" snad v ČR opravdu nemáme. Pokud ano, měl by se vrátit zpět do lavic ZŠ a zopakovat si češtinu + vzhledem k těm požadavkům i navštívit odborného lékaře který by mu pomohl s jeho ztrátou smyslu pro realitu :-) :-) :-)
Z praktického hlediska souhlasím že Duster případně Octavia jsou maximem nutného pro výkon jejich "služby" respektive "práce".

Csaba
19. listopadu 2020, 19:49
0
Ptejte se: Rychlá nákupní taška za 100 tisíc

Mě asi 5 sekund, než jsem vzal v potaz že zadáním je "rychlá nákupní taška".
A Swift Sport už byl v diskuzi zmíněn, tak to snad docvakne i tomu hypotetickému "nepetrolheadovi" :)

Csaba
30. října 2020, 09:55
0
Fiat Tipo čeká facelift. Přijde i outdoorová verze.

Minuta ticha je málo, konstruktéři by měli dostat nějaký metál. Výsledek jejich práce "v druhé vlně motorizoval Itálii" :-)

Csaba
29. října 2020, 18:34
1
Mitsubishi Space Star: Budoucí hvězda petrolheadského undergroundu

Všimni si ale že Jakub o "normálních provozních nákladech" nenapsal "ani ň" a že ze všeho co napsal se vine (alespoň částečná) chvála/obdiv nad "sportovností" té nákupní tašky, viz jeho průměrná spotřeba.
Tipnul bych si že celkové náklady na provoz budou "šul nul" stejné, ať půjde o Dacii nebo Mitsubishi.
Pokud jde o to co vypadá lépe nebo ne tak to je ryze osobní, mě se ty nové Dacie (na poměry značky a třídy) taky docela líbí, nicméně, ani tohle Mitsu mě nenaplňuje odporem.
Prodejům té věci by hodně pomohlo kdyby ten motůrek měl turbo, ne proto aby "šel s dobou" ale aby výkony více korespondovaly s dizajnem, řekl bych.
Osobně bych si to nekoupil ne kvůli ceně, dizajnu nebo čemukoli jinému ale spíš z obavy jestli značka Mitsubishi za rok-dva-tři ještě bude v Evropě provozovat dealerskou/servisní síť.

Csaba
24. října 2020, 21:13
0
Doba motorismu zaslíbená

Částečně ano. Ale ti opravdu schopní (a i všehoschopní), ambiciózní, šikovní, průbojní, ctižádostiví a cílevědomí se měli lépe tehdy i dnes. V mnoha aspektech pomohlo být ve straně, v mnoha pozicích to bylo podmínkou a když už v ní člověk byl, otevřely se mu jinak nedostupné možnosti, ale zadarmo to nebylo. Já byl v ČSLA praporčíkem (technik mechanizované roty) a členství v KSČ tam naštěstí nebylo podmínkou, dodnes jsem tomu rád. Taky lidé manuálně zruční, schopni číst technické výkresy a zároveň je v praxi využít mohli mít měsíčně díky vedlejšákům klidně i třikrát víc než profesor na VŠ. Ale to by byla (asi i zbytečná) debata na dlouho :) Za mě osobně bylo zlatou dobou období cca 1965-1985 i když v tehdejší ČSSR to člověk moc nepoznal/neprocítil.

Csaba
14. října 2020, 15:51
0
Ford Transit 2.0 EcoBlue automat: Když nechcete jet nadvakrát

Ne, přesně tolik stojí tenhle konkrétní Transit. :)
Nevím proč ale u spousty příspěvků v diskuzích (mi) chybí možnost kliknout na "reagovat"

Csaba
11. října 2020, 20:58
1
Csaba
05. října 2020, 21:46
1
Komu zvoní hrana

Hatchbacků se třemi dveřmi už je mezi novými auty fakt minimum... A přitom to byla, 10-15 let zpět, naprosto běžná karosářská varianta a 9 z 10 (nadsázka) 5dv. hatchů mělo i 3dv., o 10-15 tisíc Kč levnější, variantu. Zjevně se jich ale neprodávalo tolik aby to bylo pro automobilky dál ekonomicky smysluplné, a doba je prostě taková že to co negeneruje zisk je "nemilosrdně zaříznuto" a vyřazeno z nabídky. Budeš holt asi muset jednu 3dv. ojetinu nahradit jinou 3dv. ojetinou :)

Csaba
03. října 2020, 22:13
0
Komu zvoní hrana

K tomuhle jednoduše není co dodat, zcela souhlasím.

Csaba
03. října 2020, 22:11
5
Komu zvoní hrana

Nepsat hodinové elaboráty, proboha živého, a místo toho sednout do auta nebo na motorku a jít se jen tak projet. :)

Csaba
03. října 2020, 22:08
0
Komu zvoní hrana

Řekl bych že teoreticky by ten návrat aut sportovnějšího střihu možný byl, ale - podle mě - pravděpodobně pouze v té podobě ve které ji ztvárnil známý koncept GM asi před 10 lety? - tj, podvozková platforma s bateriemi a el. motory a na ní "naroubovaná" karoserie "dle vkusu každého soudruha". Obávám se že návrat aut které zmiňuješ (v masovějším měřítku) je čím dál víc pouze našim zbožným přáním které realita nebude reflektovat :(

Csaba
03. října 2020, 19:46
-1
Komu zvoní hrana

A i když i tady zelení bezmozci vytahují drápky (viz ten Violin článek) pořád jsme na tom v Česku ještě po čertech dobře.
Když jsem četl ten článek o řádek níž, nevěřil jsem vlastním očím.
https://echo24.cz/a/S6XrJ/macron-ma-pry-jiz-dost-zelenych-khmeru-na-radnicich-delaji-z-francouzu-idioty?
utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Ani bych se nedivil kdyby třicet let po stříhání drátů na hranicích začali Němci a Francouzi emigrovat sem k nám.
Proti tomu jsou ty Adamovi stesky takové - no - pubertální (nadsázka, milý autore!) :)
Jinak, matně si vzpomínám že jeden-dva články a tohle téma už jsem tady četl, což ale neznamená že tenhle je nadbytečný :)

Csaba
29. září 2020, 13:07
0
Pryč ze světa lowcostu? Nové Dacie vypadají překvapivě hodnotně.

Jedna 50l. nádrž na benzín, druhá 50l. nádrž na plyn a může se jet na cestu kolem republiky :)
A může to mít i el. šíbr, jak zhýralé a rozmařilé! :-)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark  1968
Buick Skylark

1968 rok výroby
180 koní výkon
6 ccm objem

Cadillac Fleetwood Brougham 1984
Cadillac Fleetwood Brougham

1984 rok výroby
140 koní výkon
4 100 ccm objem

Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES 2005
Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES

2005 rok výroby
175 koní výkon
2 387 ccm objem

Chrysler Imperial Le Baron 1975
Chrysler Imperial Le Baron

1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem

Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V 1995
Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V

1995 rok výroby
121 koní výkon
3 299 ccm objem