načítám data...

Csaba

JménoJakub Relovský
BydlištěUherské Hradiště
Registracepřed 5.5 rok.
Poslední aktivitapřed 6.7 hod.
Příspěvků ve fóru201
Komentářů u článků420
Pozitivních komentářů u článků198
Negativních komentářů u článků12
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Csaba
předevčírem v 15:40
1
FSO Polonez: Svéráz polského automobilismu

Nutno ovšem ale podotknout že s vývojem Samary (a Favoritu) v "množství větším než malém" pomáhali (za platbu v tvrdé měně, pochopitelně) desítky firem ze Západu a nebýt jich tak Samara ani Favorit nejspíš nevznikly, případně nesjely z linky a kdyby teda i sjely, tak s výrazně horšími jízdními vlastnosti, s archaičtějšími technickými řešeními, s horší kvalitou zpracování/materiálů atd. atd.
Nebudeme si přece lhát do kapsy a tvrdit že MTZ východního bloku (a součástková základna) bylo na úrovni normálních zemí. Nebylo, bylo pod ní tak neskutečně hluboko že to bylo až k pláči.
A nebýt Simcy 1307/1308 není Aleko :-)

Csaba
23. července 2021, 20:42
0
FSO Polonez: Svéráz polského automobilismu

Několik Polonezů Pick-up jezdilo v "devadesátkách" i po Brně, v nejrůznějších prodloužených variantách. Pro "obyč. řemeslníka" docela dobrá volba, odvezlo to mraky věcí. A i na moravském venkově byl občas nějaký k vidění, ale to už je tak deset let zpět.

Csaba
12. července 2021, 19:35
1
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Lidé opravdu jen velmi, velmi neradi "vykračují ze své komfortní zóny". Vím že je to "nefér" přirovnání ale jak (téměř) nikdo nepůjde v paneláku do 4. patra po schodech když může jet výtahem, nikdo nebude prát oblečení rejžákem pod tekoucí vodou ve vaně když ho může dát do pračky a nikdo si doma nebude zapalovat svíčky když může zmáčknout vypínač a rozsvítit si, tak prostě (téměř) nikdo nepojede do práce/na nákup/úřad (prostě kamkoli mimo rekreačně-výletní projížďku) na kole když si může sednout do svého auta a zajet si tam. A myslím si že jakákoli forma "pozitivní motivace" (nějaká forma úlevy na čemkoli, bonus, odměna atd.) taky neuspěje.
Jediné (řekl bych) co zabírá je diskriminace, trest, znevýhodnění, neakceptovatelné zdražení. Dokud něco (parkovné, palivo, mýto, povinné ručení...) nezdražíš tak moc že to prostě "lidi už nedají" (mentálně i finančně) do té doby těmi auty jezdit budou a i to stání v kolonách/objíždění ulic ve snaze zaparkovat pro ně bude "menší zlo" než přemýšlení o tom jestli by to nebylo možné provést jinak.

Každopádně tohle je jen moje teoretická úvaha, ani omylem ne něco čeho bych byl zastáncem/přívržencem.

Csaba
10. července 2021, 14:20
0
Citroën Xantia: Extravagance obyčejnosti

Ne ne, mohls mít "pouze" V6 nebo V6 Activa, za pár koulí navíc u Activy se připlácelo u každé motorizace. Proto mě to překvapilo (Break Activa), pokud vím tak Activa byla jen jako liftback (na 100% to ale nevím, samozřejmě). V době kdy jsem měl XM V6 si kamarád koupil Xantiu V6 Activa a pár krát jsme si byli "zablbnout" na dálničních sjezdech/nájezdech, pro mě osobně to bylo skoro až nepříjemné jak Activa držela karoserii v rovině a nepustila ji do náklonu. Tam kde se XM naklonilo (a já jako řidič s ním) se Xantia ani nehnula. A 1998/sytič? Ten bych čekal u r. 1988, spíš :-)

Csaba
10. července 2021, 11:11
0
Citroën Xantia: Extravagance obyčejnosti

Měl jsem X1 B. 1.8 16V + XM 3.0 V6 a naštěstí jsem se nedostal do žádné prekérní situace :)

Csaba
10. července 2021, 10:07
1
Citroën Xantia: Extravagance obyčejnosti

Nejsem si úplně jistý že se Activa dělala i jako kombík, hodně by mě to překvapilo.
Klávesnici imobilizéru měly i Peugeoty 106, 306 atd., to nebylo nic extra :)
A to každodenní neustálé zadávání nějakého kódu je "vopruz" který člověka velmi rychle začne štvát :)

Csaba
08. července 2021, 21:11
4
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Milion sereptiček, samé pokrokovosti, barevné obrázky a jiné vymoženosti a "kapotu" podepírá kovová tyč jak v pravěku...
Simply never.

Csaba
23. května 2021, 06:06
0
Opel Mokka GS Line: Máme směr!

A klima taky ochlazuje kolena a břicho řidiče (jako O4) nebo vzduch dofoukne až tam nahoru kde je po něm poptávka? :)

Csaba
20. května 2021, 18:21
7
Auta, která si nepořídím kvůli jejich image

BMW X6, hlavně první generace.

Csaba
19. května 2021, 21:26
3
Autíčkářův týden: Návrat Jimnyho, BMW ze staré školy a nová Toyota Mirai

Na tahání 2,5 tuny a pod. jsou jiná auta, chtít to od Jimnyho je jako chtít od jednorožce aby zplodil potomka s mořskou pannou... :-)
http://auto.bazos.cz/inzerat/136603074/cadillac-escalade-62-v8-7-misc-long.php

Csaba
16. května 2021, 09:47
1
Ford Kuga 1,5 EcoBoost ST-Line X: Bez zbytečných komplikací

Cit.: "Ani na ovladači blinkrů jsem žádný spásný čudlík nenašel. Jenže chyba lávky, je tam! Jeho umístění je ale tak nenápadné, že se mi celý týden schovával."

...

Csaba
05. května 2021, 18:39
2
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Nejlepší oktávka, jakou dneska můžete mít

Zajímavá otázka, vážně mě donutila hledat odpověď :-)
A to jsem asi ten úplně poslední člověk tady na Autíčkáři který by takhle "poskládané" auto chtěl :)

Je fakt že "výrazně levněji" asi nikdo, alespoň mě se to během pěti minut na Sautu nepovedlo :)

Mírně jeté roční Mondeo, 800 t., má o pár kW méně, ale to by nebyl problém :)

https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/mondeo/19087048?goFrom=list

Tahle Insignia je výkonem i cenou v podstatě totožná:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/insignia/18983575?goFrom=list

Volvo V60, stejná cena, -10 koní.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/v60/18869505?goFrom=list

Rok staré céčko, 20 t. km, 245 koní, zhruba o 40 t. dražší

https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/tridy-c/19096822?goFrom=list


Csaba
03. května 2021, 21:26
1
Csaba
03. května 2021, 20:20
1
Renault Espace 2,0 dCi: Sbohem a šáteček!

I mě naprosto fascinuje to jak snadno, rychle a elegantně se ze sedmimístného auta dá udělat "stěhovák do kterého naložíš celý obývák" a přijde mi to jako extrémně nedoceněná schopnost/možnost jak G. Voyageru/G. Caravanu, tak Pacificy. V podstatě mě nenapadá nic jiného co bych od auta (momentálně, v důchodovém věku) chtěl víc :) Koukám na fotky "před a po" a jsem neustále fascinován jak tím že to auto v pohodě a komfortu odveze 5 i 7 dospělých tak tím že pak, během minuty, pět sedadel zmizí, podlaha je rovná a dva lidé vpředu můžou vzniklý obrovský volný prostor zaplnit dvěma koly, stanem a bagáží klidně na dva týdny nebo prostě čímkoli jiným. Když si vzpomenu kolik vážily sedačky v druhé a třetí řadě v R. Espace a jaký "vopruz" bylo manipulovat s nimi, bolí mě záda ještě teď a už vůbec nemluvím o lavicích u VW T4.

Csaba
03. května 2021, 20:11
0
Renault Espace 2,0 dCi: Sbohem a šáteček!

Já si dovolím jen podotknout že Esp. V se vyrábí už ŠESTÝM rokem a v českých (o světových ani nemluvě) tištěných i internetových "automédiích" o něm jistě vyšly desítky představení, recenzí a testů. Čili pokud jsi nenašel co jsi hledal tady, na Autíčkáři, jistě ti zabere jen několik málo minut a kompletní, "plnohodnotný" test toho auta najdeš na některém z desítek dalších autowebů, případně si napiš do redakce Světa Motorů, AutoTipu a pod. a oni ho jistě rádi vyloví z archivu.
Já osobně měl E III 2.0 83kW a E IV 2.0T 120 kW a moc rád bych měl i E V (rovněž jako ojetinu) ale obávám se že jako mnoho jiných mých tužeb tahle zůstane nevyplněná.
Jestli i jen teoreticky uvažuješ že by sis Esp. V pořídil jako funglovku klobouk dolů, v takovém případě ale naprosto kašli kdo kdy kde a jak o něm něco napsal, domluv si schůzku a pořádnou projížďku u dealera, prohlédni si ho od výfuku po střechu, svez se v něm po městě, na rozbité silnici i po dálnici a udělej si vlastní názor. Auto se už totálně doprodává, dovolím si tipnout že slevu 200 000 Kč i vyšší dostaneš bez hnutí brvou. Ojeté kusy jsou zhruba od 450 tisíc, pokud si vzpomínám, co by ti zbylo by pokrylo servis už navždy :)

Csaba
03. května 2021, 19:54
0
Renault Espace 2,0 dCi: Sbohem a šáteček!

Pamatuju si jakoby to bylo včera kdy jsem četl první (český) test Scénicu/G. Scénicu s těmi 20" koly a okamžitě se mi vybavilo jak v něm víckrát napsali že Renault při vývoji auta (a záměru použít tak velké disky/pneu ) vše konzultoval s velkými a renomovanými výrobci pneu a dohodl se s nimi na použitém rozměru (195/55/20) a hlavně na tom že cena jedné pneu bude přijatelná. Podíval jsem se před chvílí na nejl.pneu.cz a letní Hankooky jsou za 2108 Kč a zimní Firestonky za 2636 Kč, tj ceny absolutně "v pohodě".

Csaba
27. dubna 2021, 20:44
0
BMW 530e xDrive: Synergie stroje a mysli

Nepřehlédl, on v tom nehraje. Ale koukám na Willise jak se za Travoltou (nechápavě) otáčí a jako bych viděl Stathama s jeho typickým ocelovým pohledem :)

Csaba
27. dubna 2021, 20:24
2
BMW 530e xDrive: Synergie stroje a mysli

Pustil jsem si to víckrát a řekl bych že ten výraz v obličeji a pohled dlouho studoval J. Statham a "vzal si z něj ponaučení" :-)

Csaba
27. dubna 2021, 20:21
2
BMW 530e xDrive: Synergie stroje a mysli

Ovšemže, beze všeho. Nicméně, jak jsem uviděl to "příteli", okamžitě mi na mysl přišla tahle scénka:

Csaba
27. dubna 2021, 17:43
1
BMW 530e xDrive: Synergie stroje a mysli

Měl jsem toho hodně na jazyku když jsem četl že "tady je svět ještě v pořádku" a tím pořádkem bylo myšlena dvoutunová a dvoumilionová "trojka" :) ale nechtěl jsem "plivat jedovaté sliny" :) Každopádně, pokud tedy dvoutunové BMW, tak rozhodně a stokrát raději tuhle "pětku" :)

Csaba
21. dubna 2021, 19:30
0
Ptejte se: Rodinné auto za 400 tisíc

Tazatel píše: "Po městě a krátké vzdálenosti jezdíme minimálně."
:)

Csaba
18. dubna 2021, 17:05
0
Kam zmizel design užitkových automobilů?

Přesně - scifi - bylo to zjevení, ta nekonečně vysoká, krásná kabina, kompletně oddělená od motorového prostoru.
A ten fešák na fotce už má nárok na vetenoty. letí to...

Csaba
10. dubna 2021, 16:15
0
Toyota Yaris 1.5 Dynamic: Málem jsem zapomněl, že se ještě dělají nehybridy

Velice kvituji poh. hmotnost 990 kg, na tu hodnotu se moc příjemně dívá.

Csaba
28. března 2021, 14:11
0
Mini Countryman SD All4: O přínosu naftového crossoveru pro mentální zdraví

Jsem si výše ceny vědom :), proto píšu "milion i více, > milion, 1,5 milionu..." :)
Ačkoli ono to v reálu je spíš o měsíční splátce - nevím, tipnu si - 20 nebo 30 000 Kč...

Csaba
28. března 2021, 11:18
8
Mini Countryman SD All4: O přínosu naftového crossoveru pro mentální zdraví

Pro Galvestona (11:49 a 08:50): "Mini za milion a více není racionální volba" - Tvůj názor, což ale neznamená že je to i "pravda". Mini za milion může být racionální volbou pro ty kteří ho chtějí a mají na něj. Jasně, mohli by si koupit něco (kdyby hypoteticky hledali "rodinné auto") krabicoidnějšího, prostornějšího, levnějšího na provoz atd. a pod., ale pokud si to auto (a klidně i jako celá rodina i s bagáží) u dealera vyzkoušeli a ověřili si že je všechny uveze, potom to z jejich hlediska je racionální volba (vlezeme se) a zároveň to je i ta "volba emocemi" kterou uvádíš (z mého pohledu neodůvodněně) jako explicitně jedinou (líbí se nám to). Tím nemyslím že by k tak důkladnému ověřování (vlezem se?) v reálu docházelo, to jistě ne, nicméně pokud se ta hypotetická rodina do toho Mini (a ono už moc mini opravdu není) vejde, potom je racionalita přítomna.

"v tom, že účelem Mini není motorizovat chudé vrstvy, si rozumíme. Nicméně původně tomu bylo přesně naopak..."

Myslím že ta citace z Wikipedie je vcelku zbytečná, všichni tady známe genezi modelu, jeho důvod vzniku, účel, atd. a pod., těch x citovaných řádků nepřineslo nic nového ani obecně ani do konkrétní debaty. Viola testovala Mini Cman. roku 2021, tj, auto které nemá s prapůvodním knedlíkem společného vůbec nic a zhodnotila jej pohledem současné uživatelky/majitelky. Že kdysi bylo Mini opravdu mini je dnes nepodstatné a invalidní jako argument vztažený k současnému modelu (a k Countrymanu obzvlášť.)
Co "bylo původně" je teď, v roce 2021, přece úplně jedno, dnes je dnes, ne "původně" :-)

"BMW udělalo z lidového vozítka drahou prémii pro vyvolené."

Tím si nejsem tak zcela jist. Nevím, samozřejmě, kolik stály poslední ročníky x krát modernizovaného Mini (verze Mk VII) ale dovolím si odhadnout že opravdu levné už rozhodně nebyly. Ostatně, s konkurencí v případě let výroby Mk VII (1996-2000) se to auto dá těžko srovnávat v jakémkoli ohledu. Všechny auta podobných rozměrů, kapacity kabiny/kufru i ceny byly (v době své produkce) soudobé a aktuální ("jdoucí s dobou"), na rozdíl od Mini které stále vypadalo v podstatě stejně jako v době svého vzniku před x desítkami let.
Mini tudíž nemělo žádného přímého konkurenta, s ničím se nepoměřovalo, bylo svébytné a (tím vším) jedinečné.
Řekl bych že právě poslední verze "původního" Mini byla přesně tím o čem píšeš Ty, tj autem "které se pořizuje emocemi", protože to byla neskutečně sympatická a přitažlivá věc, z racionálního hlediska (vlezeme se? pobere to bagáž? je to komfortní? je to bezpečné? cokoli...) ale nesmyslná, protože nemohla (logicky) konkurovat v té době nabízeným, o generace vývoje modernějším modelům ostatních. Což, ale, samozřejmě nechtěla a ani neměla.
Do prvního "novodobého" Mini už se 4 lidé a jejich batožina vešli neporovnatelně lépe, výbava a vše ostatní bylo soudobé a díky retrodizajnu zvenku i uvnitř bylo (téměř) stejně atraktivní, veselé, zábavné a přitažlivé jako jeho předchůdce. A ano, Mini nově spadající pod BMW bylo tehdy (zase, nemám k dispozici ceník z příslušných let) dražší než jeho "tuctověji/obyčejněji" působící konkurenti, ale to je - řekl bych - předpokládatelné. Ostatně, Mnichovany ta akvizice stála nemálo peněz, vývoj retromini taky, není se proč divit tomu že vynaložené investice chtěli co nejdříve zpět, je to tvrdý, na rentabilitu a zisk výrazně zaměřený byznys, na charita:)
"Motorizovat zemi/země" už tehdy (od roku 2000 k současnosti) nebylo potřeba, již se dávno stalo a roli "levných vozů pro masy" úspěšně plnily jiné modely - Punto, Corsa, 206..., BMW si tudíž klidně mohlo dovolit chtít za nové Mini víc peněz, ostatně, bylo rovněž hodně atraktivní a lidé zjevně byli ochotni připlatit si.

"To, co se z ní stalo posléze, je cenová absurdita."

Nesouhlasím. :) A nemyslím to nějak "zle", prostě tento názor nesdílím. Nazval bych to absurditou kdyby výroba Mini stojících milion Kč i více "přivedla BMW na buben", k tomu ale zatím nedošlo. Ani já bych za žádné Mini tolik peněz nikdy nedal, nicméně, celosvětově je patrně dost lidí kteří s tím problém nemají, absurdní jim to nepřijde a tak fabrika ta auta vyrábí dál.

"A na řadu znovu přichází již nastolená otázka, jestli je Mini racionální volba."

No, nikde v textu článku jsem nečetl že by Viola tuhle nebo jakoukoli jinou otázku "nastolila", tak mi to přijde že sis ji sám uměle vytvořil/položil proto abys ji mohl následně "plamennou argumentací" zodpovědět :)
A sama o sobě je ta otázka příliš obecná, aby se na ni dalo smysluplně odpovědět, případně aby ty odpovědi měli reálnou hodnotu.
Racionální pro koho, ptal bych se případně já a odpovědí by mohla být přehršel...

A k příspěvku z 09:01, "Ale já připomínám, že zapojit rozum se vyplatí."

No, vážně jsi neobjevil Ameriku, je sice možné poděkovat za onu připomínku, člověk (pokud se na celém světě aspoň jeden jediný takový najde) následně své rozhodnutí utratit za Mini Countryman > milion Kč třeba přehodnotí, poté co "zapojí rozum" a opravdu to udělá (nekoupí a pak Ti poděkuje), spíš si myslím že se to nestane, že vážně nemusíš dospělým a movitým (a vlastně i všem ostatním) lidem cokoli připomínat, natož naznačovat že rozum nezapojují :)
Ostatně, i kdyby jen tak šli kolem dealerství, Countrymena za 1,5 milionu uviděli poprvé a okamžitě, impulzivně a bez přemýšlení si jej koupili, není na tom ani "ň" kritizovatelného, myslím si já :)



Csaba
21. března 2021, 13:36
0
Autíčkář motorkářem. Může se to stát i vám?

0-100 za 4s. (záleží na jezdci, jasně) za 50t. - to je fakt zadarmo...

Už je to dlouho co jsem jezdil na mašinách, dodnes na ty časy vzpomínám.
Taky si ale moc dobře pamatuju jak jsem se probudil až v nemocnici, dobitej, s otřesem mozku a zlomenou klíční kostí
a k smrti vyděšenou manželkou vedle lůžka. Od té doby už jen autem, tedy.

http://motorky.bazos.cz/inzerat/133623186/suzuki-sv-650.php

Csaba
14. března 2021, 15:09
5
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

Ona by se dala napsat i zkrácená verze tohoto smutného příběhu, znějící "ČEZ = kokoti", což je víceméně informace už dlouhé roky známá nám všem ;-)

Csaba
13. března 2021, 06:48
-1
Škoda Octavia RS 2.0 TSI: Příjemné překvapení

Na mě tahle recenze působí jako propagační text převzatý přímo od výrobce, jen s "přidanou hodnotou" v podobě jména autora.
Auto samotné komentovat ani nechci, "Škoda slov" :)

Csaba
21. února 2021, 19:32
0
Speciální edice: Fiat 500 tisíckrát jinak

Nevím jestli tady (na Autíčkáři) nebo jinde jsem četl že drtivá většina elektropětistovek je z USA a jejich provozování v Česku není tak "pohodové" jak majitelé původně očekávali. Víc info jistě k nalezení na mnoha portálech pro milovníky autíček na baterky :-)

Csaba
19. února 2021, 19:39
0
Speciální edice: Fiat 500 tisíckrát jinak

Přesně to jsem teď chtěl napsat, o té Rivě. Mám obrovskou slabost pro jejich čluny a tudíž i pro takovou pětistovku.

Csaba
12. února 2021, 17:41
1
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

"... jenže nechci tuctovku jako fabie atd.. chci něco zajímavého buď interiérem, exteriérem, motorem nebo funkčností.." zněl požadavek tazatele, takže za tu feldu by Tě nejspíš nepochválil :)

Csaba
11. února 2021, 17:20
3
Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc

Dotaz (přístup tazatele) sympatický a "správný", i když si myslím že na Sautu (atd) zadat preferované palivo, cenu do 75t. a další poptávané parametry není nic těžkého :) a z toho co by se zobrazilo by bylo možné udělat si základní představu o tom co za tu sumu koupit lze a co už ne. Nějak takhle bych začal já a až v případě že bych si "nevybral" tam, zeptal bych se (třeba) tady :-) Nicméně, nemíním to jako kritiku, to vůbec ne :)

Až na tu na parodii na Mercedes bych klidně i souhlasil s tím co do placu hodila Zlokočka a páni redaktoři a přidal bych dvě herky které mě zaujaly "v rychlosti", jistě by se "vhodných adeptů" našly desítky...
První je Xedos 9 2.5: https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/xedos/19040004?goFrom=list
Druhým první Audi A6 (fl. A 100) Avant, sice krapet dražší ale velmi pěkná:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/a6/18969366?goFrom=list

Csaba
08. února 2021, 19:14
6
Peugeot e208 GT: Krásné auto, průměrný elektromobil

K tomu autonomnímu řízení mám dotaz/prosbu: bylo by (příště) možné namontovat do test. auta které jím je vybaveno kameru která by snímala pohyb volantu/jízdu? Předpokládám že s něčím takovým už osobní zkušenost mít nebudu a rád bych viděl jak to v reálu vypadá. Vím že na youtube a jinde takových videí asi bude dost, ale natočeno někým z redakce A. by to (pro mě) bylo zajímavější...

Csaba
05. února 2021, 19:13
2
Hledání ideálního Ferrari pro začátečníka

412 se mi taky moc líbí, možná proto (i proto?) že jako Ferrari vlastně moc nevypadá... :)

Csaba
30. ledna 2021, 08:10
14
Proč nechápeme nová auta

"To, co jsme před lety brali za prémiový automobil a prodejce neváhal účtovat za něj horentní sumu, to je v dnešním srovnání, viděno očima roku 2021, vůz spíše průměrný či podprůměrný a to prakticky ve všech myslitelných parametrech."

Dovolím si mírně nesouhlasit.

"Servis je dnes věc dostupná - časově i finančně. Nutná údržba aut se zredukovala do té míry, že dnes stačí jednou do roka navštívit servis a za částku, kterou si můžeme dovolit, nechat provést všechny potřebné úkony."

Dovolím si nesouhlasit víc než mírně.

"Vnímáme stará auta a jejich řidiče jako jakési hrdiny a frajery."

Neřekl bych.

"Odmítáme je, aniž bychom se je snažili chápat, jsme dětmi jiné doby."

A nebo (a možná i "v množství větším než malém") jsme je pochopili a přesto/proto je odmítáme.

"Zkrátka velké motory nás opustily, protože už pro ně nemáme využití. Jediné, co dnes nabízí osmiválec, je možnost říci ‘mám osmiválec’ – a to nestačí."

Dovolím si hodně nesouhlasit.

"Nová auta jsou zkrátka jiná, než byla ta stará."

Nová dražší auta, upřesnil bych :)

Závěrem palec nahoru za fotku Saabu 900 Turbo, díky ní čas věnovaný tomu článku nebyl zcela promarněný ;-)

Csaba
20. ledna 2021, 11:40
2
Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?

Když jsem si na začátku osmdesátých let koupil svoje první auto, žigulíka, rádio v něm nebylo a ani moc mi to nevadilo. Byl jsem rád že mám auto (jako takové) a podobné "podružnosti" jsem moc neřešil. Ona věčně vřískající dcerka vzadu vydala za celé hifi studio, takže další "hluk" v kabině mi vůbec nechyběl :-)
Postupem času jsem kvalitním zařízením na reprodukci hudby docela propadl (hlavně v domácnosti), ale v autě jsem tomu velkou váhu nedával, docela rád jsem poslouchal motor, jekot pneu ;-) a jiné mechanické (pa)zvuky a tak mi většinou stačilo to, co v autě bylo.
Měl jsem svou oblíbenou desítku kazet a ty v mechanice rotovaly dokola, pak je tedy nahradily CD a u nich jsem skončil.
Jinak ano, docela bych souhlasil že Metallica, Runnnig Wild a Iron Maiden mě za volantem tak trochu "popostrčí" ke svižnějšímu tempu, zatímco Enya, V. Redl nebo K. Kryl docela zpomalí :-)

Csaba
20. ledna 2021, 06:20
0
Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit

Napsáno aniž bych věděl že ji už zmínil kolega rock :)

Csaba
20. ledna 2021, 06:18
1
Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit

Trochu mě překvapilo že mezi auty co navrhl Daniel není Audi A6, za 100t. by se snad dala najít nějaká hezká naftová C4 (2.5) nebo C5 (1.9), nebo se pletu?

Csaba
13. ledna 2021, 20:56
1
Cadillac XT4 Turbo Diesel AWD: Dokáže sedět na dvou židlích?

A až jsem to odeslal uvědomil jsem si že na to nejlepší jsem úplně zapomněl. Když obrovský, tak teda obrovský, 1996 Fleetwood Brougham, auto dokonale "symetrické - 5.7 metru a 5.7 litru - prostě ideál :-)

Csaba
13. ledna 2021, 20:49
2
Cadillac XT4 Turbo Diesel AWD: Dokáže sedět na dvou židlích?

Koukám že tenhle Cadillac je o 9 cm KRATŠÍ než aktuální Octavia, takže zrovna tenhle obrovský vážně není.
V rychlosti jsem na netu našel pár opravdu velkých/dlouhých amerik co mají 5,5 m. délky i víc ať se můžeš pokochat něčím co je opravdu obrovské :-) A to jsem zdaleka nešel po těch nejdelších (sériových, bez úprav) modelech...

Csaba
12. ledna 2021, 21:38
3
Nový Volkswagen Caddy: Radujte se a hodujte!

Provedl jsem "dědkovsko-vesnický tuning" a výdechy ventilace přesunul výš, kde bych je (být řidičem toho auta) chtěl mít.
A místo nich by se jistě dalo umístit několik tlačítek které by ovládaly funkce nyní skryté v menu nebo čtvrtém podmenu toho displeje.
Ano, jsem konzervativec a děděk starej, co už... :)

Csaba
12. ledna 2021, 21:09
1
Nový Volkswagen Caddy: Radujte se a hodujte!

"Design sice ustoupil funkci, ale Vaneo vypadá všelijak, ale rozhodně ne nudně."
Inu, sto lidí, sto chutí... Mě třeba přijde Vaneo jako dokonalé ztělesnění nudy, a čím starší je, tím víc je mi z pohledu na něj fyzicky nevolno.
Docela příhodné mi přišlo když jsem ho kdysi dávno viděl stát v rámci předvolební kampaně na brněnském Náměstí Svobody, celé v polepu "ODS". Byl to ten typický případ kdy za cenu dvou Partnerů/Berling (nebo čehokoli takového) koupili jeden Mercedes, protože přece - dostali jsme za x hlasů x milionů, tak co bychom je neutratili sebenesmyslnějším způsobem a M-B je M-B".
Skoro bych si i vsadil že v pochvalných/oslavných ódách na jakýkoli aspekt Vanea tu zůstaneš osamocen :-)
Ale pokud se Ti líbí a vyhovuje Ti je to tak v pořádku, to je jasné.

Csaba
06. ledna 2021, 19:53
8
Jaké auto pro dopravní policii?

Rozvor MINIMÁLNĚ 3210 mm?!? To je ještě větší vtip jako dětinsky nabubřelé požadavky toho šaška z dětské policie ve Žďáru nad Sázavou.

Csaba
05. ledna 2021, 11:30
2
Volkswagen Multivan 4Motion 2.0 TDI DSG: Předsudky stranou

Hm, koukám že ten odkaz se nepovedl jak jsem chtěl, sakra :(
Tak jinak:

2 místa (2+0+0+0), mont. body 1.řady II: -25 674,- Kč
4 místa (2+2+0+0): -14 618,- Kč
5 míst (2+3+0+0) Easy-Entry: 10 602,- Kč
5 míst (2+3+0+0): -6 815,- Kč
5 míst (3+2+0+0): -8 956,- Kč
6 míst (2+2+2+0): 1 048,- Kč
6 míst (3+3+0+0) pro levé posuvné dveře: 734,- Kč
6 míst (3+3+0+0) pro levé posuvné dveře: 5 660,- Kč
6 míst (3+3+0+0): 734,- Kč
6 míst (3+3+0+0): 5 660,- Kč
7 míst (2+2+3+0): 8 855,- Kč
7 míst (2+3+2+0) Easy-Entry: 26 274,- Kč
8 míst (2+3+3+0) Easy-Entry: 34 076,- Kč
8 míst (2+3+3+0): 23 474,- Kč
8 míst (3+2+3+0): 16 403,- Kč
9 míst (2+2+2+3): 24 523,- Kč
9 míst (3+3+3+0) Easy-Entry: 49 431,- Kč
9 míst (3+3+3+0): 31 023,- Kč

Csaba
05. ledna 2021, 11:21
2
Volkswagen Multivan 4Motion 2.0 TDI DSG: Předsudky stranou

Od toho je tu Transportér který může být ve 2 až 9místné verzi.
http://konfigurator.vw-uzitkove.cz/cc-cz/cs_CZ_LNF19/L/equipment/212/SHJ1F1W0/J2J2/GN/@N2Q/@?GrossNetSwitch=GROSS&variant=dlouh%C3%BD%20roz

Csaba
27. prosince 2020, 15:13
1
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Já se k tomu článku/autu už ve dvou komentářích vyjádřil, nemyslím si že mé příspěvky/názory působili komicky a ani jsem nenapsal nic podobnému tomu co následně komentuješ nebo s čím jakoby polemizuješ.

Csaba
27. prosince 2020, 11:26
2
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Každý se může subjektivně vyjádřit K ČEMUKOLI, doprdele práce.
A co si může/nemůže dovolit koupit s tím nijak nesouvisí.

Csaba
26. prosince 2020, 13:43
2
Auta, která zmizela

Jedna Chamade byla asi na prodej v létě asi za 40 tisíc, vypadal jako nová.
S BX jsem se před čtvrt stoletím najezdil docela hodně, bylo to skvělé auto, neuvěřitelně pohodlné. Provoz (a tedy i ta na tehdejší české poměry "náročná" údržba) byla věcí majitele firmy, já se v tom jen vozil, čili "samá pozitiva a sociální jistoty" :-)
Tipo 1.9 TD si kolem roku 1997 pořídil kamarád, s těmi typickými třípaprskovými alu disky, jelo to moc dobře.
323 mrkačku měl kolega z práce asi tak 15 let zpět, byl to takový flegmoš co nic neřešil, vůbec se o to nestaral a to auto stejně jezdilo a jezdilo. A kdyby nezrezlo až na prach jezdilo by jistě dodnes. :)
Vajíčko se mi dodnes líbí (Avant víc) a kabrio jsem kdysi docela chtěl, jenže stály víc než jsem mohl dát.
Toledo TDI si asi před 5 lety pořídil známý co má asi 10 dalších aut na "takové to domácí ježdění" a je max. spokojen jak se spotřebou do 5l/100 (a to má naftu za třetinu běžné ceny), tak s tím, co se do toho vejde. Servisuje si to sám a nejspíš si to nechá navždy.
Jinak, mě přijde že už nevídám ani Omegy B (natož A), Escorty/Oriony a například i takový Peugeot 306 už jsem dlouho neviděl. Kulatou M 626 už taky moc není vidět. Accordy V, atd atd, prostě ty auta cca 1990-1996 co sloužily a sloužily už jednoduše "chřadly a chřadly až... až... co až?... až uchřadly..." :-)
Je to přirozené, ty auta už mají 25 let a své si už odjezily.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Tahoe  1996
Chevrolet Tahoe

1996 rok výroby
180 koní výkon
6 473 ccm objem

Cadillac Eldorado  1976
Cadillac Eldorado

1976 rok výroby
230 koní výkon
6 999 ccm objem

Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4 2000
Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4

2000 rok výroby
270 koní výkon
5 400 ccm objem

Cadillac Brougham ď Elegance 1988
Cadillac Brougham ď Elegance

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford E250  1967
Ford E250

1967 rok výroby
168 koní výkon
5 700 ccm objem