
Csaba
Jméno | Jakub Relovský |
---|---|
Bydliště | Uherské Hradiště |
Registrace | před 7.4 rok. |
Poslední aktivita | před 4.6 měs. |
Příspěvků ve fóru | 229 |
Komentářů u článků | 493 |
Pozitivních komentářů u článků | 234 |
Negativních komentářů u článků | 12 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

Nevím jak jsou dobré (samozřejmě, hodně jsem si toho o nich přečetl, nicméně osobním zkušenostem se nic nevyrovná) a asi bych nechtěl platit za jejich servisování, ale rozhodně se mi líbí natolik že bych si je pořídil jen kvůli vzhledu. Hned mě napadlo třeba těchto pět, ale jistě jsou jich desítky a desítky.






Mě jako předobraz/dvojče atd. napřed napadla Toyota Ch-R (která je ale o třídu menší, asi) a když jsem se na to podíval znovu, hlavně na ten levoboční pohled, tak mi to přišlo téměř jako kopie BMW X2.

Veřejně se tímto omlouvám dizajnérům vozů SsangYong Rodius a Pontiac Aztec (nenapadá mě z hlavy nic dalšího, podobně nehezkého) za jakákoli má kritická slova, v minulosti jim adresovaná. Proti lidem kteří jsou odpovědni za vzhled toho BMW jsou zjevně osobami nadmíru talentovanými, schopnými a kvalifikovanými, s vytříbeným vkusem, citem pro proporčnost, přiměřenost, eleganci a ladnost.

Přidám jednu, shodou náhod nejrychlejší, devatenáctku které chybí "jen" STK a pár dnů v lakovně a bude pořád dělat parádu:
https://auto.bazos.cz/inzerat/157982063/renault-19-18-16v.php


A když se člověk obejde bez oplastování a dalších podobných atributů, v Riu dostane stejný motor a ušetří zhruba 65 000 Kč :-)

Kolega bitner nevěří vlastním očím že to nemá jen tří válce, toť vše :) V dnešní době téměř unikum :-) Ale "mělo" ho trknout že být to tříválec, s "pravděpodobností větší než malou" by u nich bylo přítomno i turbo ;-)

Nechtělo se mi to studovat hlouběji, respektive, není to hodno času který bych tomu musel věnovat. Přesto jsem ale "někde na internetu" zahlédl info že tyhle věci jsou i v Číně registrovány jako "čtyřkolky" a neplatí pro ně tudíž nutnost (s)plnit bezpečnostní normy předepsané normálním automobilům. Neplní-li to čínské bezp. normy, nebude to plnit ani ty evropské, ergo, při jízdě na Tebe sice nebude pršet, ale jinak je to vlastně Tebou zmiňovaný skůtr včetně oné nadsázky spojené s pádem z něj. S trochu funkčním moto oblečením (tj ne žabky, trenky a triko) se ten skůtr opravdu dá "opustit a odklouzat" a nejspíš bych asi raději položil ten skůtr než boural v tomhle. Nicméně, jak jsem napsal, nestudoval jsem konstrukci té věci hlouběji, takže pouze teoretizuji.

Nejdou tomu úplně spustit přední okna (psali "někde na internetu"). U Favoritu to tuším odstranili, později.


"A v neposlední řadě též, soudruzi", podle panelu aut. klimy, v té době montovaného do více modelů. Ale "v zápalu boje" a po "mírné intoxikaci" je to o něčem jiném než z tepla domova... :)

Souhlasím s Beastarovou třídou E, ač jsem spíš příznivec BMW než MB. Teda, příznivec starších BMW :)
Ještě bych přidal "chrom" kolem oken, ten mi u nových luxusních aut docela chybí.
Amatérsky jsem taky dobarvil kousek plastu co v Mnichově opomenuli nalakovat :) a výsledkem by bylo auto které bych klidně provozoval, mít ty peníze :)


Výpočet sám o sobě je jednoduchý a je OK. V této, teoretické rovině, to i s tou "hypotetickou hypotékou", stále vychází realizovatelně. Že si ne každý z pracujících obyvatelů ČR tu průměrnou mzdu "donese domů" je věc druhá, všem obecně známá. Pro takový případ ale lze uvažovat variantu "nenulové" akontace a tím pádem snížení výše měsíční splátky. A kdo poctivě pracuje a spoří si, pro toho by akontace 10-30% neměla být problém, zejména když na to jsou, opět v teoretické rovině, dva :)

Ta poslední věta mě rozesmála snad na minutu, ne-li déle. Díky ti za ni :)

Mimochodem, dík že jsi to zmínil, dnes jsem jednu sportage s takhle absurdně umístěnými směrovkami málem zbořil, protože jsem je prostě neuviděl okamžitě. Auto najednou zabrzdilo, nebylo mi vůbec jasné proč a až jsem si pořádně prohlídl celou záď tak jsem uviděl že odbočuje, kdesi u zemi mu to bliká a proto musel přibrzdit. Nahovno, takové řešení. Nahoře místa čtyři prdele a ne, "my to budeme mít krásný, dizajnově vyladěný, prostě jenom celočervený, nic jinýho, zbytek nacpeme kam? no, kamkoli, to je přece jedno"


Jasně, dělám to tak rovněž. Ale klidně přiznám že mít teď možnost vybírat si nový vůz tak bych položku "dálkový start" zaškrtnul mezi prvními :)

Řekl bych že "na ekologii si hrají" hlavně výrobci hybridů (a aut obecně), nucení k tomu úředníky EU, ne drtivá většina místních
"členů korespondentů". Lidé, pokud mohou, si život rádi ulehčí a zpříjemní a dálkový start, respektive příchod k vyhřátému/vychlazenému interiéru auta je jen jednou z mnoha a mnoha forem toho zpříjemnění. Asi si holt budeš muset zvyknout že si za takovou možnost někdo při konfiguraci auta připlatil.
A někdo z Greenpeace, Lidí Země nebo Extinction Rebellion by ti třeba napsal něco takovéhoto:
"Nebo, pokud bereš záchranu naší planety před globálním oteplováním a dalšími negativními důsledky lidské existence opravdu tak vážně, můžeš přestat na ty sjezdovky jezdit, ušetříš nemálo litrů paliva a do ovzduší se nedostane x gramů jedovatých a klima ohrožujících látek. Případně s námi místo na lyže můžeš vyrazit sice taky do hor ale sázet nové stromy..."


Muset jít danou cestou (ci nejnižších prov. nákladů) volil bych něco takovéhoto
https://auto.bazos.cz/inzerat/147020005/audi-80.php


Každý (ani každý "druhý") fakt nejezdí do toho Rakouska či Maďarska ani jednou za rok, natož častěji. Nestrašil bych tedy tak moc, stahování kalhot už x km před brodem není na pořadu dne.

4x4 si musíš nechat přivézt z USA, jako bonus dostaneš zážehový dvoulitr se 188 kW.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/zachrance-alfy-romeo-ma-jmeno-tonale-suv-cerpa-z-minulosti-a/r~821aed8c88d611eca0d8ac1f6b220ee8/

Mě ta spotřeba přijde vcelku očekávatelná a odpovídající - dvoulitr s "nic moc výkonem" ty dvě tuny nerozpohybuje jen tak, dá mu to práci. Napadlo mě - když se "běžně" mění 1.6i v Miatách za V8 - jestli někoho napadne vyhodit tenhle pidimotor a dát místo něj 3.6 FSI, blahé paměti :)
Ta barva je opravdu pěkná, i tak nudná a fádní krabice s ní najednou dostává určitý "náboj".

Žádné obvinění z úplatnosti to není, himlhergot, to jsem nikde nenapsal (a ani o osmiválci) a ani mě nenapadlo že by to tak kdokoli mohl chápat. Jen píšeš tak (podle mě) formálně, takovým tím "píár" způsobem... - spousta odstavců v tvých textech mi jednoduše připadá že to nejsou tvá vlastní slova, tvůj osobní názor na auto/problematiku ale jakoby zkopírovaný text z nějakých reklamních/tiskových materiálů výrobce/prodejce. Tím tě zase z takového kopírování ("ulehčování si práce") neobviňuji, jen to na mě prostě takhle působí.
Kdo má elektro auta v oblibě, určitě si z dané recenze něco vezme a jistě s tebou budou mnozí zcela souhlasit a je to tak naprosto v pořádku. .

No, pokud jde "o to auto jako takové" tak o tom jak je dobré nebo ne, drahé nebo ne, použitelné nebo ne jsem vlastně nenapsal vůbec nic, tady nejsme v rozporu :)
Jsem už holt stará konzerva a autíčka na baterky chci od sebe udržet do konce svých dnů co nejdál a tak jednoduše nesdílím ono - až budovatelské - nadšení autora článku/příznivců tohoto způsobu pohonu vozidel - to k druhému řádku mého prvního příspěvku.
A posledním řádkem jsem jen konstatoval - a není to nic osobního - že styl psaní Honzy K. mi "lidsky nesedl", velice málokdy souhlasím s tím co napsal a téměř nikdy s tím jak to napsal. Což ale nemusí trápit nikoho, natož Honzu :), nikdo se, logicky, nemůže zalíbit všem.

A nakonec předhoníme i ty kapitalisty a maso bude vbrzku!
Ach ti věrozvěstci světlých elektro zítřků... :)
Chvílemi jsem si nebyl jist jestli čtu článek psaný redaktorem Autíčkáře nebo propagační materiál výrobce... :(


Jeniku, rozepiš se tak obšírně jak jen budeš chtít klidně i na víc dílů... :) Já si to moc rád přečtu, jistě to bude zajímavé víc než dost. Já třeba už ani nevím kdy jsem naposledy jel taxíkem, tipuju že je to minimálně 10-15 let :)

Ta smutná zpráva mi vehnala slzy do očí.
Hluboká poklona a velká úcta, to je naprosté minimum.
Tady, na zemi je smutno, v nebi ale bude veselo - těch zážitků a historek kterými bude pan Loprais bavit ostatní...

Nic nedali? Fakt ani tu blbou klíčenku? A zrovna ted', o Vánocích?!? Kurvadrát! :-)
Jinak, "samozřejmě", Kodiaq z garáže ven, Sorento dovnitř. :)

"Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?"
Asi to opravdu nebude něčí "sen", ale když si výrobce řekl "vyrobíme to protože můžeme a chceme", jistě se najde i někdo kdo si řekne "koupím si to i za ten milion protože můžu a chci". A po roce, nebo jen po půl roce to pošle dál, s úsměvem na tváři a vzpomínkami na které nezapomene.
Bude zajímavé podívat se za pár let na celkový počet vyrobených kusů a za 10-20-30 let na ceny těch pár co přežili :)

I kvůli takovýmto věcem se mi mamut líbí čím dál víc. A až moc nebezpečně po můj bankovní účet :)



A já si řekl - OK - čtyřková fábia láká k debatě, je to novinka, do roka bude na každém rohu, 19 příspěvků... - bude plodná diskuze, něco nového se dozvím... a prd - kulový, Jasánek, kulový - místo toho přesvědčování nevěřících že zelená krychle je červený hranol a hrozný údiv nad tím že ostatní, přes veškerou snahu, sveřepě a neochvějně trvají na svém... :-)
DEF LEPARD A HYSTERIA!
:)

To je tak když seš kolenovrt a s vidinou ušetření "pár franků" nedáš zakázku Bertonemu ale necháš to na vlastním dizajnovém oddělení...

Taky se mi to i docela líbí, v téhle verzi "All Blacks". Ještě, v souladu s mými oblíbenými "devadesátkami" na zadní světla aplikovat "kouřovou" úpravu a posadit to na nějaká normální, "neekologicka" litá kola a bylo by to asi jediný aktuální model od AZNP který by mi, pouze z hlediska dizajnu vzato, opravdu vyhovoval :)

A to ještě z těch pitomých blinkrů přímo křičí ta prvoplánová snaha plácnout na tu nataženou 508 aspoň něco co by s původní DS jakkoli souviselo, i kdyby to mělo vypadat/působit sebehůř a sebetrapněji.

Ač nejsem příznivcem autíček na baterky, řekl bych že zrovna pro něco podobného, Columbusem inspirovaného, ale ve všem ostatním poplatného dnešku, by byla rovná podlaha s velkou baterií ideální. Elektromotor pro každé kolo a pak už jen více či méně futuristická/výstřední karoserie nad tím jako třešnička na dortu.

Pamatuji si to jako by to bylo včera, rok 1992 a na lesklé, druhé stránce slov. časopisu o autech STOP byl Columbus i s krátkým popisem...
Vytřeštil jsem oči a nevěřícně zíral, bylo to naprosté UFO...
Jo, mělo to manuál.


Dobře, cenu ale přece neurčují rozměry...
Duster ani Kuga nemají motor se 183 kW a ani toho v terénu nedokáží to co Bronco.
Individuální dovoz ho prodraží asi o 350-400 tisíc? Tipnu si...

Chybí tomu něco "zdrsňujícího", jakýkoli další prvek, prolis, cokoli... A/nebo jen ta rezerva s krytem...

Článek D. Borský napsal tak jak ho napsal protože Teslou ten měsíc nejezdil.
Takže ano, Tesla ten měsíc pro něj (a pro nás co článek vzešlý z jeho osobních zkušeností s E-tronem, Enyaquem a eBMW čteme) opravdu neexistovala.
Zcela jistě je na internetu mnoho článků jak se žije a jezdí majitelům Tesly, fakt nemusí být i tady... :-)

Stručně shrnuto z mého pohledu:
Do města, na rozvážku pizzy a podobně, na cestu do práce a za nákupy - ano.
Mimo město? Máš-li možnost dobíjet EV denně, doma a levně - ano.
Na dálnici? Někam dál, natož na dovolenou? Ani omylem.
Elektromobilita je v ČR stále v plenkách, uvidíme co přinese budoucnost.
Mě osobně (a jistě desetitisícům dalších) by něco elektrického, do města a blízkého okolí perfektně vyhovovalo
ale ceny nových elektromobilů jsou zcela mimo možnosti normálních lidí a zatímco koupě třebas desetiletého ojetého auta na benzín/naftu je pro nás všechny běžná a standardní věc, koupě stejně starého ojetého EV je téměř bláznovství, s vědomím že o tom 95% případných kupujících absolutně nic neví, nemluvě o stavu baterie a ceně za její výměnu, bude-li vůbec technicky/logisticky možná.

Františku! Františku!!!
Chraň tě ruka Páně koupit si něco takového!
A jestli si to přece jenom koupíš, tak ti zpřerážím hnáty já sama, doma, v bezpečí a teple, bude to 10x lepší než aby ses mi polámal kdesi v lese, kde tě nikdo neuvidí a nepomůže ti!
Tvoje milující maminka.
.-) :-) :-)

Curling je super! A na nemalou část hráček se i moc pěkně kouká... :)

F1?
Okamžitě mě napadnou tihle borci, borci s "B":
Fangio, Stewart, Moss, CLARK.
Ickx, Fittipaldi, Piquet, LAUDA.
Villeneuve, Prost, Mansell, SENNA.
Schumacher, Hill, HAKKINEN.
Alonso, Hamilton, Vettel, RAIKKONEN.
Čím jdu víc zpět do minulosti, tím jsou mi ti jezdci sympatičtější, tím víc uznávám jejich řidičské umění, tím víc o nich mám načteného (ale paměť už po čertech slábne...). Po pravdě ale musím říct že Ayrtonovou smrtí to pro mě více méně skončilo.

O 10 cm prodloužený a kolotočářsky-cingrlátkovitě "načančaný" Peugeot 508, zadarmo drahý.
Jediný smysl to dává pokud to majitel ihned po koupi někam zavře a vytáhne se to za 40 let
jako "hodobéžová absolutně neojetá ojetina".
Prostě, i když hovno zabalíš do kašmíru a navoníš Chanelem No.5, pořád zůstane jen hovnem.

Tohle jsem nikdy nepochopil - vzít x tun vážící obludu od prvního do posledního šroubku koncipovanou jako čistě pracovní stroj (tahač návěsu), celou ji za neuvěřitelné peníze předělat na "závodničku" a pak s tím monstrem jezdit dokola po okruzích postavených pro osobáky...
Vždy když to vidím vzpomenu si na majora Terazkyho a jeho "Povedzte Kefalín, co Vy si predstavujete pod takým pojmom absurdný? :-) Obdivoval jsem Moskala, Lopraise a ostatní v období asi 1985-1995 (Dakar atd) pro jejich umění řídit + (a to možná i víc) udržet ty herky v celku a v chodu i v tak náročných podmínkách a dokonce i vítězit, ale i tam mi přišlo "divné" chtít po náklaďácích aby závodili.
Jako, oni si to platí za svého a pro ně to patrně smysl má, já když vidím 10-15 "trucků" v mracích černého dýmu hnát se ve vláčku za sebou pořád dokola tak jen kroutím hlavou...

Spotřebič (auto na každodenní používání) mám, víkendovky (tj "nespotřebiče") dvě. Většina peněz jde do spotřebiče, logicky.
Jízda se spotřebičem je přesně o tom co zmiňuje Viola - pokud možno co nejkomfortněji mě/nás dovézt tam kam chceme, tečka.
Víkendovky jsou "nespotřebiče", jsou o radosti z jízdy, větru ve vlasech, úsměvech, svobodě a dalších obvykle zmiňovaných patetických atributech :) a někdy taky o nervozitě jestli dojedu, jestli se něco prostě neposere :-)
Přijde mi to takhle docela v pořádku a občas mám ale slabou chvilku a přistihnu se při snění o tom jaké by to bylo používat "spotřebičovým způsobem" Citroen SM či DS (nebo aspoň CX Prestige), Jensen Interceptor, Lamborghini Espada, Buick Centurion nebo Maserati Ghibli... :-) :-) :-)
Poslední komentáře
- afro-r1, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
0,3mm na prumeru stabilizatoru je porovnatelne s vyrobni toleranci.... - sheogh, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Auto se mi libi a jako hracku plus jako postrk "do teska... - RBMK, Levný elektromobil který potěší...
Dobrá volba! Já jsem spokojený se svým elektromobilem Axial... - rock, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Tak ono to není zas tak složitý: Zadání: chci nový kupé... - beastar, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Abych jen nepíčoval. Vážně hezká recenze, po dlouhé době... - beastar, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Už se těším jak my fans a majitelé vysvětlí že je to nejlepší... - Sato, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Jednu takuto modru som stretol dneska niekde kolem Bukovinky.... - Junior, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Tady bude nablito. - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Lukáš: Je to tak, republiku mám sježděnou křížem krážem.... - rock, u blogu Exkurze do Holandu
Článek dobrej a těším se na další díl. Ranní soundtrack... - Hookec, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: Díky moc, myslím že to nakonec byla rozumná volba.... - beastar, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Ono snad obecně jakoukoliv větší silnější naftu. Víc... - beastar, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: Není to složitý. Už i ty matláci v Česku si s tím... - beastar, u blogu Exkurze do Holandu
Dlouhá cesta je to poprvé jak si to natrénuješ ani ti to nepřijde.... - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Naftová V8 je jako Rolls. Buď to máš nový, nebo to neměj...
Poslední inzeráty
2016 rok výroby
335 koní výkon
3 600 ccm objem
2007 rok výroby
300 koní výkon
4 602 ccm objem
2018 rok výroby
450 koní výkon
3 498 ccm objem
2016 rok výroby
310 koní výkon
3 604 ccm objem
Rušné diskuse
- Elektrickým Meganem k moři bez elektrocentrály v kufru
94 komentářů - Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola
47 komentářů - Zlatá Vrána 2023: Pátý ročník inzertního bahna
41 komentářů - Auta, která mi způsobují smutek
30 komentářů - České, evropské, světové... A jaké je vaše auto roku?
30 komentářů - Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring
29 komentářů - Moderní nesmysly, které mi pijí krev
28 komentářů - RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná svoboda
26 komentářů