načítám data...

Csaba

JménoJakub Relovský
BydlištěUherské Hradiště
Registracepřed 2.9 rok.
Poslední aktivitapřed 17.2 hod.
Příspěvků ve fóru132
Komentářů u článků130
Pozitivních komentářů u článků34
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Csaba
včera v 20:58
0
Kdo se stal letos veteránem, aneb hvězdy zrozené v roce 1988

Ty první dvě fotky "ťaly do živého"...
Vybral's po čertech dobře.

Csaba
10. prosince 2018, 20:26
7
Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Pojízdná pevnost

Tak já se hlásím jako první :) Než bych postupně vyjmenoval co všechno mi na tom autě přijde nepřiměřeně velké, nesmyslně moc "pochromované", nudné, obyčejné, fádní a stádní, bylo by jaro. Nelíbí se mi na tom ani milimetr plechu, o plastech ani nemluvě.
Nelíbí se mi ani jedna gen. Touarega, je to (z mého soukromého pohledu, pochopitelně) jedno z nejtupějších a nejnudnějších fašistovágenů co kdy vyrobili. Než tuhle parodii na imitaci čehokoli invenčního, to už raději dvojkový Golf Country ;-)
A samozřejmě že u něj škatulkování platí, jako u všeho, 1. gen. ještě měla i off-roadové schopnosti (alespoň teoreticky), tohle už bude sloužit (tipuju tak v 99%) jen jako naleštěná oplácaná obézní bedna plastů (čti SUV) vozící haranty po Praze do školy a kroužků, případně jako kompenzace minipenisu v levém pruhu D1. :-)

Csaba
06. prosince 2018, 20:21
3
Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI 81kW DSG: Kombi se loučí se ctí

Kdyby to mělo normální střešní okno, tj, prosklený vyklápěcí a posouvatelný díl, kvitoval bych to jako doplněk výbavy který může mít pro někoho smysl a rád si za něj x tisíc připlatí.
Obrovská skleněná plocha která je neotevíratelná mi, obzvlášť ve Fabii, moc smysl nedává.
Ale má-li někdo děti které vozí denně do školy a všude možně a není mu líto těch peněz, tak ratolesti budou asi nadšené že nemusí čučet na šedou látku ale vidí nebe, ptáčky a jiné číčoviny :-)

Csaba
02. prosince 2018, 10:49
4
Maserati Quattroporte S Q4 Gran Lusso: Z jiného světa

Kdyby se mi chtělo tak bych se rozepsal hodně moc, ale nechce :)
Zkrátím to jen na (subjektivní, pochopitelně) zhodnocení toho jak na mě QP vs. PM působí:
QP: dokonalý příklad auta "nakresleného umělcem", typicky italská věc, KAŽDÝ kousek karoserie toho auta se mi moc líbí, o vnitřku ani nemluvě.
PM dokonalý příklad auta "vygenerovaného PC programy", typicky německá věc, ŽÁDNÝ kousek karoserie toho auta se mi ani trochu nelíbí, o vnitřku ani nemluvě.
:-)

Csaba
30. listopadu 2018, 20:32
0
Jak se žije s elektromobilem?

Napiš mi něco co nevím, pěkně prosím! Hele, já se s Tebou nebudu dohadovat, mě nic na světě nezajímá méně než to co píšeš, obzvláště když to dotahuješ do takových extrémních poloh jakože kousíček zkorodovaného prahu znamená "významné snížení pevnosti". No, člověk se k večeru alespoň od srdce zasměje, když nic jiného.
To máš jak s kolegou Kerosinem - cokoli napíše on, mě nedonutí přestat jezdit auty a cokoli napíšeš Ty mě nepřesvědčí že auto z roku 1991 bych měl vyhodit a jít si koupit nějakopu novou plastovou plečku :)
Už tak jsme totálně mimo původní téma příspěvku.

Csaba
30. listopadu 2018, 20:07
0
Jak se žije s elektromobilem?

To je teoreticky možné, ne jisté. A právě proto jsem napsal: "ale dokud stav podvozku neohrožuje život majitele/jiných lidí".
S autem v takovém stavu bych ani já rodinu nikam nevezl.
Nicméně vsadím cokoli že pokud by se do detailu zkoumaly příčiny smrtelných nehod tak totální, naprostá, "smrtící" míra zkorodování vozidla se bude jako příčina nehody krčit někde hodně, hodně hluboko vzadu. :)

Csaba
30. listopadu 2018, 19:29
0
Jak se žije s elektromobilem?

Ale to víš že vydržela... a jezdily by navěky věků kdyby se tak extrémně nezpřísnily podmínky kontrol na STK...
Do té doby téměř nikdo nějakou korozi (natož na karoserii) vůbec neřešil a pokud tam přijelo něco co mělo podvozek prorezlý durch, nechalo se to projet linkou bez dalšího a majitel kontaktoval známé z rodiny, práce, hospody a jelo to jinam kde to ty nálepky dostalo. Nebo to ani nikam jinam jet nemuselo, byl-li majitel ochotný připlatit si :-)
Jezdím dnes a denně autem z roku 1991, procházím STK pořád a dokud to auto neumře nečekaně ze dne na den, budu s ním jezdit dál. Ano, obzvlášť šikmoočka rezly člověku téměř před očima, ale dokud stav podvozku neohrožuje život majitele/jiných lidí a víš kam máš jet, projdeš bez problémů i dnes - ten podvozek, natož detaily "závad" nikdo nefotí a nikam neodesílá, takže no problemo, seňor :)

Csaba
30. listopadu 2018, 18:46
0
Jak se žije s elektromobilem?

Tak tohle je, řečeno mládeží, "hustý"!
Ta 250 už je prodaná, po asi 2 dnech od zveřejnění...
Inu, dobré zboží se prodává samo...
A ani na mobile.de nic takového (natož K.R.) není :(
Kdo z místních si pořídil úžasný dárek pod stromeček?
Teda, pod stromeček - spíš sekvoj :-)

Csaba
29. listopadu 2018, 20:27
0
Jak se žije s elektromobilem?

Na odvoz té dlažby bych použil tohle:
https://www.autofrc.cz/inzerat/ford-f250-lariat-king-ranch-super-duty-2006/2209/
Nech Kerosina ať si odpočine, když všude jezdí na kole nebo chodí pěšky... :-)
Může ji případně složit, z té korby :-)
Škoda že ta druhá fotka stojí za hovno, ale stejně, koukám na tu první, no není to nádhera?!? Ach, Bože!
Tohle je naprosto dokonalé rodinné auto, do kabiny se průměrná rodina vejde s rezervou, na nákup místa dost, člověk se nemusí bát že někde neprojede (obrubník?, chodník?, retardér?... HA HA HA!), v podstatě i z ucpané dálnice s tím člověk může sjet a pokračovat po poli, je to diesel, takže i spotřeba bude OK (já jsem tedy 100% benzíňák, ale tady, tady, panečku, tady bych výjimku teda rozhodně udělal! ), odveze to rodinu s noblesou, nadhledem a v maxi pohodlí do divadla i do lesa (na korbu se hodí 5 kol a aktivní víkend na čerstvém vzduchu je zaručenej), prostě dokonalý, univerzální, ideální stroj... A TAK krásnej... Ach, Bože...
Kdo koupí ledvinu? Spěchá to! :-)

Csaba
29. listopadu 2018, 16:17
0
Jak se žije s elektromobilem?

No, jestli na ni máš, "neváhej a toč"! :) Je překrásná, klasický hranatý tříprostorový sedan je neuvěřitelně nadčasová a elegantní věc. To auto vypadá božsky zvenku i zevnitř a je za férovou cenu, řekl bych (jako laik v daném byznysu).
Je to nádherná připomínka minulosti a víkendové projížďky v tom budou jistě nezapomenutelné.
Mít na ni, už je doma :-)
Kup si ji a budu Ti (v dobrém) fakt závidět.

Csaba
29. listopadu 2018, 14:11
1
Jak se žije s elektromobilem?

Kdyby kdyby - ne, nejsou takoví, takže tento "argument" máme za sebou. :)
"Trochu skromnosti by neškodilo. Koupit si auto pro pocit soukromí, musí připadat přehnané i Vám, to mi neříkejte. "
No, nepřipadá, fakt ani trochu. Když na něco x let vydělávám (šetřím), tak si to chci užít tak jak já chci, kdy chci a způsobem kterým sám uznám za vhodné. A jelikož ani omylem nehodlám nikam jezdit MHD a mám rád soukromí, jezdím si ve svých autech. A kde jinde by měl mít člověk soukromí než ve svém vlastním autě, že?
Je vcelku nepodstatné jakou potřebu ty uznáváš nebo ne - lidé chtějí jezdit svými auty, tak s nimi jezdí a víš jak se to říká:
"Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je to jediné, co proti tomu můžete dělat!"
Častokrát dokonce jezdím jen tak, sednu do auta a jdu se jen tak projet, miluji auta, milují vůni benzínu, miluju svobodu kterou mi jízda autem poskytuje... - i kdybys snesl tunu sebelepších argumentů, s tímhle nic nenaděláš.
Ano, při těch EXTRÉMNĚ NEPRAVDĚPODOBNÝCH TEORETICKÝCH variantách dopravních nehod které zmiňuješ je možné že z jakéhokoli svého auta nevystoupím a nezatancuju si kozáčka, ale pravděpodobnost že je v nich přežiju je asi tak MILIONKRÁT větší než kdybych seděl v některé z těch nepovedených parodií na auta.
Hele, já bych to uzavřel tím, co jsem Ti napsal ve svém prvním příspěvku:
Alkoholikovi nevnutíš limču místo rumu.
Milovníka masa nedonutíš ho nejíst.
Ateistu nedonutíš věřit v Boha.
Jseš tady prostě špatně.
Víc nemám co dodat.
HOWGH

Csaba
29. listopadu 2018, 12:51
0
Csaba
29. listopadu 2018, 12:17
5
Jak se žije s elektromobilem?

"Až pojedeš (no respektive budeš stát) zase jednou v zácpách, jen pro zájem se podívej v kolika autech kolem tebe bude sedět JEN řidič. A teď si každého druhého řidiče přesaď do druhého auta jako spolujezdce, a to auto si o polovinu zkrať. "

No, nebudu mluvit za rocka, ale já ve svém autě nikoho cizího nechci. Mám ho proto abych v něm jel sám (nebo s blízkými) kam chci, kdy chci a jak chci. Kdybych chtěl ve svém vlastním autě vozit cizí lidi, udělám si taxilicenci :)
Lidé sedící po jednom v těch autech jedou každý jinam, vyjíždí v jinou dobu a na to místo kde vedle sebe stojí rovnež dojeli jinými cestami. Představa že ve svém vlastním autě budu vozit někoho cizího je naprosto zcestná, nemluvě o logistice toho všeho.

A už jen na okraj - až jakémukoli autu za mnou, vedle mě, proti mě (a nemusí to být obligátní Tatra plná písku) selžou brzdy, řízení, řidič usne, zkolabuje (atd a pod.) a trefí mě, potom v těch trsátkách co jsi sem dal, "zkrácených o půlku", ZŮSTANU SEDĚT MRTVEJ. Ze svého pětimetrového a dvoutunového auta (ve kterém 90% času jezdím sám) vystoupím, možná otřesenej, ale živej a nezraněnej a možná dokážu pomoci tomu co mě trefil. Tak asi tak :-)

Csaba
29. listopadu 2018, 11:56
0
Jak se žije s elektromobilem?

Zvědavě jsem si ten odkaz rozklikl protože jsem vůbec netušil co tam bude, no za mě osobně - doba kdy jsem nadšeně jezdil na jednostopých strojech je už 40 let pryč :( a nedovedu si představit obch. zástupce jak jezdí na schůzky na elektromotorce, natož normálního člověka, živitele rodiny. Od listopadu do dubna je to nepoužitelné a ten OZ obvykle pracuje (tj jezdí) od ledna do prosince téměř denně ať je venku jakkoli.
Už po Praze (a dalších větších městech) je to na motorce/kole hubu, jsi extrémně zranitelný, neustále ohrožený možnou havárií, zraněním, zmrzačením, o osobním nepohodlí nemluvě.
A když vidím že ta věc stojí 330 000 Kč, tak mě okamžitě, automaticky a samozřejmě napadne: Uff, tolik peněz!
Za ty bych si mohl koupit TOHLE: https://www.autofrc.cz/inzerat/ford-granada-2-3-gl-s--1977/2202/?sort=1&gotoAction=vypis&rP=0
na víkendové výlety a TOHLE: https://sauto.cz/osobni/detail/jeep/grand-cherokee/18025707?goFrom=list na takovéto "domácí ježdění" po městě v jakékoli povětrnostní/klimatické situaci :-)
Nikdo z nás tady na Autíčkáři si elektrickou motorku nikdy nekoupí, rozhodně ne jako "primární přibližovadlo" a nikdo z nás ji nebude používat jako "věc k výkonu zaměstnání". Kdyby to heblo stálo 33 000 Kč místo 330 000 dalo by se o tom uvažovat (pro použití 04-10 v roce s vědomím toho že se člověk bude dnes a denně vystavovat rizikům plynoucím z toho že nejede v autě nýbrž na motorce) ale když je za tu cenu k dostání x desítek aut tak je to ekonomický nesmysl jak pro individuálního cestujícího (soukromého nebo obchodního), natož pro majitele firmy který přemýšlí jak zabezpečit mobilitu svých podřízených.
Tohle je pro mě hračka pro děti, věc kterou si může dovolit jen mizivé procento lidí a ještě menší procento z nich proto najde smysluplné využití.

Csaba
29. listopadu 2018, 09:40
1
Jak se žije s elektromobilem?

Aha, tak takhle. No, hodně štěstí, ale myslím že tady Ti "pšenka nepokvete" :-) Za sebe můžu říct že i když mám tři auta, pociťuji trvalou potřebu přikoupit minimálně další dvě. Inu, někdo vdolky, jiný holky.

Csaba
28. listopadu 2018, 22:46
1
Jak se žije s elektromobilem?

Prosím Tě, víš o tom že jsi na stránkách pro ty co auta milují, žijí jimi, znamenají pro ně víc než jen dopravní prostředek atd... ?!?
Všiml sis tam nahoře to velké slovo Autíčkář a to co je napsáno pod ním?!?
Pociťuješ neodolatelnou tohu kázat ateistům o Bohu, nutit vegetariánům maso nebo abstinentům alkohol?!?
Protože přesně tak se tady prezentuješ...
Naprosto nepochopím co člověk s takovým názorem na auta dělá tady... - to je prostě špatný vtip.
Nebylo by Ti lépe někde kde se debatuje o "přínosech" a "výhodách" cyklojízdy, spolujízdy a pod.?!?
Jen se ptám, nemyslím to zle - prostě když něčemu nerozumím, zeptám se. :)

Csaba
25. listopadu 2018, 13:31
0
Volvo XC90 T5 AWD: Rodina na prvním místě

Líbí se mi to zvenku i zevnitř ale už z principu bych si nekoupil auto těchto rozměrů (a hmotnosti) které má max. čtyřválec.
Objem ničím nenahradíš, voda je mokrá, Země je kulatá... atd. :-)
Obzvláště smutný je tenhle "downsizing" v porovnání s předchůdcem a jeho V8 4.4.
Kdyby do té krásné karoserie dali tenhle motor, byla by to "značka ideál" :)
Ale už by si to nikdo nekupoval, vím.

Csaba
29. října 2018, 20:43
1
Ptejte se: Rodinné kombi za čtvrt milionu

Plně souhlasím, v dané cenové relaci 200-250t. Kč už jsou k dispozici opravdu krásné a pečlivě udržované kusy.
RWD, řadová šestka, výborné jízdní vlastnosti, materiály o jednu, dvě nebo i tři třídy kvalitnější, prostě samá pozitiva a sociální jistoty :-)
Taky se můžu plést ale možná bude taková E39 i po těch 6 letech provozu u tazatele (za předpokladu pokračování v pečlivé údžbě)
cennější (nebo lépe prodejná) než oba další zvažované modely a tak se zmenší "prodělek" :)
Píšu to pochopitelně proto že jsem jednu E39 Touring měl, na rozdíl od AR nebo Mazdy :)

Závěrem ale musím říci že opravdu "velkým kombi" je u mě něco takovéhoto:
https://www.otomoto.pl/oferta/buick-roadmaster-buick-roadmaster-collectors-edition-v8-5-7-ID6BsXFP.html#1e052618d7
https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet-caprice-chevrolet-caprice-classic-1992-sprzedam-ID6AnHlZ.html#db3ebdd798

případně, pokud musíme zůstat u evropské produkce, pětimetrový XM Break :-)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=268448827&categories=EstateCar&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=27&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&searchId=5bba69b8-746b-8822-c2dc-2e71a3684ecf

Csaba
21. října 2018, 13:46
0
Autíčkář se ptá: Jaká je vaše oblíbená značka?

Z těch "pro normální lidi": Citroen, Saab, Rover
Z těch "pro vataře": Jensen, Aston-Martin, Buick

Csaba
14. září 2018, 20:54
0
Volvo V60 T6: Návrat všeho, co dělá Volvo Volvem

Zlokotě? - super!
Jablíčko? - krásné!
Cena? - no, super nebo krásná asi ne, ale podle toho vychválení všeho asi i přiměřená :)

Csaba
07. září 2018, 21:02
0
Lexus RX 450h: Vítejte na palubě

Já si - i při všech sympatiích k Lexusům a LS 400 1. gen. obzvlášť - jednoduše nemohu pomoci - to stvárnění přídě (př. nárazníku) u většiny současných modelů mi přijde - no, prostě nehezké...

Csaba
27. července 2018, 18:52
11
Maserati Levante 2018 Diesel: La Dolce vita

Pětičlenná rodina které živitel má na to aby si koupil Levante za 2 mil. v žádném autě v 5 lidech (a nejspíš ani ve 2) na dovolenou nikdy nepojede. Taková rodina se sbalí, zavolá si taxi a nechá se dovézt na letiště, proboha.
NIKDO kdo si kupuje SUV tohoto typu/ velikosti/ ceny (atd a pod.) NEŘEŠÍ jak velký kufr ta věc má, NIKDO z majitelů těch aut v tom nic nepřeváží a už vůbec ne něco u čeho by majitel musel zvažovat zda se to hypotetické "něco" do toho kufru vejde nebo ne.
Od převážení rozměrných/neskladných/těžkých (atd a pod.) věcí jsou tu zásilkové služby a stěhováci, majitel Levante si s ničím podobným ruce špinit nebude, proto si to auto opravdu nekoupil.
To auto plní stejnou roli jako běžný ( běžný v cenové relaci 2 mil. Kč) sedan nebo kupé, prostě majitel si plní sen, ukazuje že na to má (atd a pod.)... Velikost kufru je tím absolutně nejméně důležitým faktorem při nákupu auta tohoto typu, můžeš s tím nesouhlasit, můžeš proti tomu protestovat, ale to je asi tak vše :-) :-) :-)

Mimochodem, měl jsem 2 auta o délce 5.25m a jedno dlouhé 5.45m a NIKDY mě nezajímalo JAK velký mají kufr, protože jsem v nich CO?!? No, NIKDY NIC NEPŘEVÁŽEL, proto.
Když jsem se stěhoval, půjčil jsem si největší dodávku co existuje, chraň Bůh na něco tak přízemního použít vlastní auto :)

Csaba
22. července 2018, 18:39
1
9 aut, na která nezapomenu

Tmavě zelený VAZ 2101, jediné auto které jsem si kupoval jako nové, krásný zvuk motoru, perfektní "cvak" když ř. páka zapadla, poctivé plechy které se nebály sloupku na zahradě (kterýžto bez problému zmačkal Škodu 100 a pod.), v zimě řiditelné klidně jen plynovým pedálem, raketový nástup topení, prostě samá pozitiva a sociální jistoty :)
Valná míra oné nezapomenutelnosti pochopitelně spočívá v tom že při vzpomínkách na to auto se vracím 40 let nazpět, do doby kdy byl člověk mladý, hubený, zdravý a svobodný, všechno tohle (včetně auta) je už bohužel pryč a tak člověk už jen vzpomíná :)
Kdyby i ty obyčejné Žiguly dnes nestály 50 tisíc a víc, klidně bych si nějakého pořídil zase, už bych se do něj teda skládal pomaleji a méně "frajersky" ale bylo by to fajn, bylo to dobré auto (díky Fiatu, samozřejmě, ne komančům).

Csaba
17. června 2018, 12:01
1
Volkswagen Passat 2.0 TDI: Zrcadlový Passat v zemi královny

No vidíš - ty to vidíš tak, já to vidím jinak :) Každý jsme jiný, na každého z nás ten článek působí jinak, nic proti ničemu.

Csaba
16. června 2018, 13:56
-1
Volkswagen Passat 2.0 TDI: Zrcadlový Passat v zemi královny

No, jak bych to...
Myslím že na kritických poznámkách obecně není nic špatného, ale že by si to tady lidi od Fašistovágenu četli a zařídili se podle nich, to asi ne :-)
Přijde mi to ale skoro až jako hledání chybiček za každou cenu, možná bych se choval stejně kdybych za to auto dal svůj milion - vlastně, kdybych za jakékoli auto dal svůj milion a mělo tyhle chyby tak se na první křižovatce otáčím, vracím ho s hurónským řevem a chci ten balík zpět :)
Tebe to auto ale nestálo ani korunu, dostal jsi ho v půjčovně a vše platí zaměstnavatel (tady se nabízí otázka - ty sis nemohl vybrat čím bys na té služebce rád jezdil? Nešlo toho Passata odmítnoutt a požádat o něco jiného?), takže v tomto případě bych byl rád že jedu ve fungl novém autě ne zrovna nízké cenové kategorie a musím se starat maximálně o natankování, nic jiného.

No a závěrem - představ si že by ti místo toho fungl nového navoněného Passata za mega přivezli Fabii 1.0 MPI 44kW, to by teprve byla "služebka za všechny prachy", že? :-)
A co majitel toho Quattroporte? Nevyměnil by? :)

Csaba
13. června 2018, 18:04
0
Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC: SUV konzervativního petrolheada

Jasně že ne, nejsou blbí, aby stáli někde u pásu jak mongolové. Za ně makaj roboti :)

Csaba
13. června 2018, 15:33
0
Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC: SUV konzervativního petrolheada

No, byl jsem mladej a divokej, řemeslník ne, kočárek? Brrr...
Takže to vyhrála verze kombi, ono se v tom, jaksi lépe dělalo "TO", po sklopení zadních sedadel... :)

Pro Habakukka: člověče, asi bych své prachy fakt raději směnil za něco co vyrobil japonec v Japonsku než nějaký Ahmed nebo Simir v Turecku. Nic proti Turkům nemám a nechci je podceňovat, ale jistě jim šlo (jde? půjde?) lépe usekávání hlav nevěřících psů než relativně složité strojírenství :)

Csaba
13. června 2018, 15:20
0
Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC: SUV konzervativního petrolheada

Zase?!? "Sorry jako" ale E34 v naftě jsem jaksi nikdy neměl, měl jsem E39 528i Touring :-)
Vlastně jsem nikdy neměl naftový auto, díky bohu :)
Hm, ale taková E34 540i Touring v "Avus blau metallic" - to by se mi líbilo.

Csaba
13. června 2018, 15:05
1
Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC: SUV konzervativního petrolheada

"Nakonec si takový člověk povzdechne nad tím, že by nejraději řídil jednoduchý a poctivý starý sedan."
Jo, přesně takovýmto, v úvodu zmíněným konzervativcem jsem. :)
Proto mě tak překvapilo že je zde testován model ASX a ne "jednoduchý a poctivý sedan", Lancer :)
Chtít totiž jednoduchý a poctivý sedan, bez všech těch hovadin, blbostí a nesmyslů zmíněných ve druhé větě jdu právě k dealerovi Mitsubishi a koupím si, chvilka překvapení, Lancer, NE ASX! :-)

Csaba
27. května 2018, 10:10
0
Hyundai Ioniq: Hybrid pro obyčejného člověka

Vím že Clarity je na vodík :), myslel jsem to tak že je to jediný mutant (hybrid atd) který se mi vzhledově líbí.

Csaba
27. května 2018, 00:00
0
Hyundai Ioniq: Hybrid pro obyčejného člověka

Obyčejné auto pro neobyčejné lidi?
Nebo neobyčejné auto pro obyčejné lidi?

Těch prvních asi není dost a doba pro druhou variantu je ještě daleko, minimálně vzhledem k úrovni příjmů v ČR :)
Včera jsem vedle jednoho "Jeníka" parkoval (plug-in, RZ Německo), vizuálně to opravdu má takový ten "feeling auta z budoucnosti" (vztaženo k technologiím), ale já už jsem na takovýto "pokrok" asi moc starej (a konzervativní).
Pokud bych si z aut podobného druhu jednoduše musel vybrat, volil bych 1. gen. Hondy Clarity.

Csaba
17. května 2018, 19:01
0
Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi: Korejská ‚amerika‘ na českých silnicích

Racionální? Ne, nexistuje :)
Prostě je to teď frikulínové, "všichni to chtějí, tak to tam všichni dávají" :)
Byl tomu na Autíčkáři věnován i samostatný článek, matně tuším.

Csaba
13. května 2018, 21:26
0
Proč je Cullinan právoplatným Rolls Roycem?

Rolls Royce Cunnilingusan? Brrr, nechci ;-) :-) :)

Csaba
05. května 2018, 09:50
0
Dacia Duster 1.5 dCi: Jediné auto, které kdy budete potřebovat

495600 Kč mi (teoreticky, na www stránkách Dacie) vyšla cena auta co nejvíc podobného testované verzi 1.5 DCi 80kW 4x4 Prestige.
Tak mám pocit že česká střední třída (s deformovanou ekon. situací nebo ne) touto cesto asi nepůjde, resp. v Dusteru nikam nepojede :)
Osobně by mi asi stačila verze 1.6i Prestige 4x2 (s několika příplatkovými prvky) +/- za 350t., jen bych si to auto asi už musel nechat do smrti abych nemusel řešit následný prodej (a ztrátu hodnoty) :)

Csaba
14. dubna 2018, 17:08
0
Csaba
01. dubna 2018, 11:49
0
Csaba
28. března 2018, 11:25
0
Autíčkář v autoškole: Jak se řídí náklaďák

Vím, jezdím tam, koukám...
Ale na US truck nemám bohužel dost peněz ani zázemí, ten Magnum by mi bohatě stačil a hlavně kamarád se opravami kamiónů eu značek 15 let živil, takže bych měl zajištěnej i servis.

Csaba
27. března 2018, 18:39
0
Autíčkář v autoškole: Jak se řídí náklaďák

Dobře napsáno, pobavil jsem se upřímností autora.

V 18 letech jsem dělal sk. C na V3S a Liazu 110 a na vojně jsem pak jezdil vším co bylo po ruce, respektive s čím se mělo jet - Véesky,Tatry 148 i 815, ZiL 131 atd. Pár km jsem měl to potěšení jet i s T 813 8x8, to byl fakt zážitek...

Protože to je už hodně dávno, vzpomínám na to rád a s úsměvem, otec za komančů jezdil s Liazkou po republice a nestěžoval si, s tím začal až když pak jezdil se sanitkou (Š 1203), to pak doma povídal že "pacient zemřel na následky převozu, ne kvůli nemoci či zranění" :-)

Docela rád bych si i nějaký tahač na stará kolena, srazy a výlety pořídil, líbí se mi první R. Magnum, rovná podlaha, výška jak panelák... :-) A ani nejsou drahý, za 100t. se už sehnat dají :-)

Csaba
25. března 2018, 12:00
1
Hyundai i10: Image je na nic, následuj rozum bez předsudků

Zrovna včera jsem se na nové nákupní tašky do města s cenou max. 300 tisíc díval a u například u zmíněné Kie si člověk málem ani "nevybere" :)
Respektive - za 300 t.může kupující mít "vymazlené" Picanto 1.25l. GT Line s opravdu bohatou výbavou a (pro někoho) přitažlivým/atraktivním vzhledem, nové Rio se stejným motorem a 3. stupněm výbavy (Exclusive) ze čtyř a dokonce i Ceed 1.4 (First Edition), tj auto o dvě třídy větší než je i10/Picanto.
Podívám se i na Hnůjdaj, nicméně, Kia (jako značka i dizajnem) mi je sympatičtější.
No a uvidím co do 300t. dnes nabízí AZNP, mám však takové tušení že o jejich nabídce Škoda mluvit ;-)

Csaba
25. února 2018, 15:41
0
Automobilový všeuměl aneb do sněhu i na okruh stylově | Ptejte se Vojty

Záležet?
Ale jdi ty brepto!
K zbytku té Tvé další grafoexhibice - je to marný, je to marný, je to marný...
No, co už, ne všem nám bylo dáno

Csaba
25. února 2018, 15:16
4
Automobilový všeuměl aneb do sněhu i na okruh stylově | Ptejte se Vojty

Ale já přece, "můj drahý pražský příteli", přece vůbec nereaguji na Tebe, víš?!?
Snad slabá chvilka, jinak si ten výpadek Tvé jasnozřivosti, pronikavé inteligence a břitkého jazyka neumím vysvětlit :)
Kdybys pozorně vnímal a chápal, po určité době by Ti (snad) došlo že jsem nepoužil možnost "reagovat" u Tvé odpovědi v komentářích, ale že jsem zkopíroval (a dal do úvozovek aby bylo jasné že "přetiskuji" cizí text) označení modelu který Vojta uvedl jako jednu z možností, viz celá věta: "Podobně elegantním řešením by zcela nepochybně byl i Mercedes-Benz C43 AMG 4Motion."

Toliko k Tvému, jako obvykle láskou k bližnímu přímo překypujícímu příspěvku, jinak, chraň Bůh abych já četl (natož pozorně) cokoli co Ty napíšeš, leda že bych měl hodně špatnou náladu a chtěl se pobavit, případně nevěřícně kroutit hlavou a něco nehezkého si myslet...

A závěrem, z obavy o Tvé zdraví - je všechno v pořádku? Jsi zcela OK, v kondici, zdravý?!?
Nikde totiž nevidím jakoukoli zmínku o Zondě kterou dokážeš nacpat kamkoli, i tam kde s ničím, natož textem článku či příspěvky jiných čtenářů, nijak nesouvisí, tak se, "drahý příteli", nediv že mi to přijde fakt hodně divné! ;-)

Csaba
25. února 2018, 14:18
0
Automobilový všeuměl aneb do sněhu i na okruh stylově | Ptejte se Vojty

"Mercedes-Benz C43 AMG 4Motion"?
Sakra, on se snad Medvěd s Vlkem stali registrovanými partnery?!?
No tak to potěš koště, nebo systém 4MATIC! :-)

Csaba
09. února 2018, 21:33
4
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Nevím nakolik budu přirovnán k bájnému jednorožci poté co zde pod přísahou prohlásím že jsem doposud v žádné Octavii jakékoli generace ještě neseděl, o jejím řízení nemluvě, natož abych ji vlastnil :)
Nicméně, od představení 1. generace jsem četl snad vše co bylo o Octáviích zveřejněno v časopisech alespoň průměrné (a vyšší) úrovně + něco málo komentářů via internet (tomu obecně moc neholduji) a tak jsem si názor utvářel zprostředkovaně, na dálku, bez vlastní, osobní zkušenosti.
Dizajnem ext. i int. mě nikdy neuchvátila, ale v rámci kategorie/ceny/cílové skupiny mě ani neodpuzuje, jistě bych našel modely které bych upozadil nebo rovonu vyloučil (a dal před niimi přednost právě Octavii), rovněž tak jsou (byly) auta které bych chtěl víc než právě Octavii.
Když ale shrnu vše co jsem četl, vnímám Octavii jako "rozdvojenou osobnost", případně jako dvě, poměrně jasně definované verze téhož auta: "sociální", holátko, základní verzi se slabounkým motorem (kdysi 1.4i, 1.6i / 1.9 SDI, u souč. generace vlastně ani nevím čím "začíná") jakožto maximum na nějž dosáhne tzv "normální", běžný člověk (rodina) s průměrným příjmem a je to auto které musí vydržet co nejdéle s co nejnižšími náklady a na straně druhé, typická, asi prvoplánová volba ve firmách či u finančně zabezpečenějších lidí, kde už jde o auto s výkonově mnohem lepšími parametry, o nesrovnatelném rozdílu ve výbavě (atd.) ani nemluvě.
První skupinu (do níž se řadím) pochopitelně znám a chápu daleko více naž tu druhou, ale upřímně, já bych se z peněz takhle nevydal a Octavia jakékoli generace nebyla nikdy mým snem, touhou, svatým grálem a podobně, i když znám hromady lidí kteří podlehli davovému šílenství v roce 1996/7 a pomalu zastavovali své domky jen proto aby ji měli (SLX, ideálně), co nejdříve :)
Vždy jsem dal raději přednost 4-5 let starší ojetině minimálně o třídu dvě vyšší kategorie a nemám pocit že bych tím že jsem žádnou Octavii nikdy neřídil svůj motoristický život nějak ochudil :)
Celým článkem (dle mého) se vine názor "chcete obyčejné auto, sednout, nepřemýšlet, neřešit, prostě jezdit, berte ji" (jinak ne), no a to je jistě pohled na věc valné části lidí Oct. jezdícími a asi se není čemu divit, v ČR se mega kufr vždy hodnotil nepochopitelně kladně, jízdní vlastnosti lidi moc neřešili/neřeší.
No, abych to ukončil - dát za (jakoukoli Octavii) milion Kč?!? NE, děkuji!
Dá-li tu částku (za například tuhle konkrétní, testovanou Octavii) někdo jiný, je to jen jeho volba, nepomyslím si o něm nic zlého a budu mu přát aby měl pocit že si ty peníze v tom autě užívá :-)

Csaba
08. února 2018, 17:24
0
Autíčkář se ptá: Auto snů na míru

Já bych si, s dovolením, zavolal "meziměsto do Kanady" ať opráší staré diskety nebo rýs. prkna :-) a objednal bych si tohle:

Csaba
31. ledna 2018, 18:20
1
Renault Espace 2.0dCi: V zajetí časoprostoru

Dovolím si pohled z praktického hlediska a zkratkovitě srovnám Espace 3. a 4. generace:
Čtverka vypadá zajímavě (někdo by možná řekl i hezky), hranatě, šla s dobu, ale veškeré "inovace" a pokrok byly z hlediska "běžného uživatele" (tj, toho kdo to koupí jako ojetou plečku, ne někoho co má na to koupit si to auto nové) k ničemu, nebo spíš k vzteku.
Elektrická ruční brzda - k hovnu
Elektrický zámek spínačky - k hovnu
Vstup/startování přes kartu - k hovnu
Xenony - k hovnu
Megaprosklený šíbr - k hovnu
Atd a pod., zatímco 4. generace je už prostě "soudobé (tj, téměř "digitální") auto, trojka byla naprosto obyčejná, mechanická věc, bez zbytečných číčovin a opravitelná relativně snadno kýmkoli.
Čtverku už neopraví snadno nikdo a kdo není kladně orientován na značku Renault, ten s tím majitele pošle do ..., protože za dobu co vymění svíčky, rozvody, filtry atd. (takový běžný servis po koupi) na jednom E. čtvrté gen., by to stejné zvládl na třech Octáviích nebo jiných autech co nemají motor kdesi v prdeli pod čelním sklem...
No a jelikož je to Renault, tak otázkou není JESTLI přijde totální kolaps všech elektických (a elektronických serepetiček) ale KDY přijde a jestli bude znamenat jenom odtahovku a měsíc v servisu, nebo prodej nepojízdného křápu s mega ztrátou... :(

Měl jsem Granda 3. i 4. generace, u trojky obyčejný a jednoduchý dvoulitr osmiventil 83 kW, u čtverky ten 2.0 Turbo a trpce jsem litoval že jsem se té čtverky vůbec kdy dotknul...

Analogová trojka - normální dálkový centrál, klíček do spínačky, obyčejné žárovky (50 Kč/ks, 5 min. práce), 1 malý šíbr, atmosféra - prostě mechanická věc, vše normální (kdybych ten slogan z duše nenáviděl) prostě "simply clever"
Digitální čtverka - tenounká plastová karta kterou člověk v kapsa ani necítí takže ji pořád zapomíná doma nebo na ní sedá :), zasouvání kamsi a startování je prostě jen "změna pro změnu", reálná výhoda, urychlení nebo zjednodušení pro řidiče - NE.
Místo žárovky výbojka, min. cena 550 Kč/ks, výměna (když to člověk dělá poprvé) i na 2 hodiny, sundání nárazníku, demontáž světlometu, prostě k hovnu.
Ten megašíbr má motorek problém utáhnout, člověk mu musí pomáhat a v zimě, když mrzne,. to vám je, pánové, přímo nebeská kakofonie praskání, skřípění, vrzání a jiných pazvuků, nedá se to poslouchat, po každém přejí nerovnosti člověk čeká že to sklo prostě praskne a rozletí se na 1000 kousků.
Turbo táhne hezky a na to jak velká neforemní krabice to je to i jede ale je to ta slabší varianta motoru, Laguna 2 GT měla tu 150 kW verzi a ta by Espacu slušela víc než "125 kW podladěnost", a oproti atmosféře vyžaduje ohleduplnější přístup, jiné zacházení a samozřejmě, časem i nutnost vysolit >15t. za repasi.
Obě auta jsou šílený skleník, od dubna do října je naprosto nezbytné mít 100% funkční klimu, nebo otevřít vše co jde a smířit se s průvanem a hlukem.

Ale vypadá to hezky, odveze to úplně všechno co člověk doma má, je z toho krásně vidět na provoz před sebou i všude kolem auta, když se 2. a 3. řada sedadel nechá v garáži tak je to stěhovák no a když se tam hodí "deka na šukání", tak je to, panečku, k nezaplacení mnohem víc než nějaká Mastercard! ;-)

Csaba
30. ledna 2018, 19:26
3
O autech a o ženách zcela nesouvisle

Myslím že nejlepší by byla reakce nějaké dámy, řidičky... protože ať si jako chlapi myslíme co chceme, stejně platí že "ženské do hlavy nevidíš"... :-)
Jinak příměr s okukováním (a nezakoupením) hadříků a kabelek versus neustálé prohlížení autoinzerce (a nezakoupení ničeho z objeveného) je 100% , jak já trpím jako zvíře když mě kterákoli z žen v mém nejbližším okolí nutí jít s ní do obchoďáku, tak je úplně stejně intenzivně vytáčí to. když mne neustále vidí buď číst nějaký časopis o autech, nebo prohlížení mobile.de atd. ... :-)
Ale přesto všechno se stejně, i po letech, máme pořád rádi, a to přece jde nejvíc, ne? :)

Csaba
29. ledna 2018, 19:56
0
Kdy se psaly zlaté časy automobilů?

1) šedesátá léta
2) v šedesátých letech
:-)
1) pohledem "dnešního člověka", v těch letech nežijícího, ale auta z té doby dodnes nesmírně obdivujícího.
2) dtto, tu dobu dodnes obdivujícího
:-)

Csaba
24. ledna 2018, 19:42
0
Dvanáct do tuctu aneb kupujeme auto s V12

Zondu? Slovy klasika: "tož to, kurva, an i omylem"? K čemu by mě taková herka byla? Dyť je to zadarmo drahý! :)

Csaba
24. ledna 2018, 19:04
0
Dvanáct do tuctu aneb kupujeme auto s V12

Ja bych zvolil E38 750iL, ale ten mamut, panečku, ten teda je!
Osmiválce jsem měl dva, i na ten dvanáctiválec jednou dojde, už jen pro ten zážitek, zkušenost, pocit...
A finanční vykrvácení, možná... :)

Csaba
14. ledna 2018, 09:25
0
Mercedes Benz 190E 2.3-16: Z nebe mi mává Ayrton Senna

Krásné a skvělé auto a krásný a skvělý článek! Dík!

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Catalina Brougham 400ci 6,6L v8  1971
Pontiac Catalina Brougham 400ci 6,6L v8

1971 rok výroby
270 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Camaro 1976 LT 400ci 6,6L v8 200kw 1976
Chevrolet Camaro 1976 LT 400ci 6,6L v8 200kw

1976 rok výroby
270 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Camaro  1976
Chevrolet Camaro

1976 rok výroby
225 koní výkon
5 ccm objem

Chevrolet Silverado 3500 LS  2001
Chevrolet Silverado 3500 LS

2001 rok výroby
335 koní výkon
6 600 ccm objem

Škoda Octavia 2.0TDI DSG Elegance 2014
Škoda Octavia 2.0TDI DSG Elegance

2014 rok výroby
110 koní výkon
1 968 ccm objem