načítám data...

Csaba

JménoJakub Relovský
BydlištěUherské Hradiště
Registracepřed 3.9 rok.
Poslední aktivitapřed 1.1 hod.
Příspěvků ve fóru157
Komentářů u článků223
Pozitivních komentářů u článků85
Negativních komentářů u článků9
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Csaba
03. prosince 2019, 20:38
1
Renault Megane Intens TCe 140 GPF: Další z rodu Rozumných.

Tady, na Autíčkáři, to je redaktorem/redaktory/redakcí? :) používaný novotvar/patvar? :) ve své podstatě zahrnující jak navigaci, tak "info/zábavní centrum" vozidla. Setkáš se tu i s dalšími podobnými slovy "normální veřejnosti" neznámými, případně nikým jiným neužívanými :) Prostě jedno z "miestnych špecifík" tohoto "e-prostoru" :)

Csaba
02. prosince 2019, 21:24
0
Chceme nová auta?

Kdyby u M-B začali opět dělat W124 (nebo mamuta), chtěl bych je hrozně moc, a klidně i s původní, dobovou úrovní technické/technologické vyspělosti, bezpečnosti a vybavenosti. Bazíroval bych pouze na vyšší odolnosti proti korozi.
E 400 nebo S 500, tmavý lak a béžová kůže a chrochtal bych blahem :)
Ne že by se něco podobného opravdu nedělo, viz "moderní reinkarnace" Jensenu Interceptor, jednoho z mé "TOP 3".
Ale bez výhry ve Sportce je to už desítky let jen sen :)

Csaba
02. prosince 2019, 21:11
0
Chceme nová auta?

Tak, je byl jen matematický, příklad... ve smyslu pestrosti nabídky a množství možností. Někdo by vzal 5 ks v "dobrém" stavu, jiný by si raději počkal/připlatil a koupil špičkový kus za pětinásobek. Já osobně bych volil variantu "dva velmi dobré á 250t. :)

Csaba
29. listopadu 2019, 20:00
0
Chceme nová auta?

Taky mi to tam hrozně vadí, přijde mi to zbytečné, nadbytečné a hlavně nehezké. A u Talismanu když jede jenom s denním svícením vyloženě odpudivé. Kdybych si měl koupit nového Rencka tak první věc po odjezdu od dealera by vedla někam kde dělají polepy aut a pod., aby tu spodní "větev diod" hodili do číče a co nejlépe zamaskovali že tam vůbec byly :)

Csaba
29. listopadu 2019, 19:46
0
Chceme nová auta?

Z většiny Honzových recenzí plyne že má rád nová auta, případně velmi oceňuje jejich technickou/technologickou vyspělost.
Proti tomu nelze nic namítat, ostatně, kdo z nás by chtěl prát v neckách, svítit si svíčkou a místo dentální hygieničky a zubaře používat klacek a provázek, že? :)
Osobně klidně oželím 9 z 10 bezpečnostních (a jiných) asistentů a mnoho prvků komfortní výbavy, pokrok v těchto oblastech mě moc neoslovuje, ale zcela chápu že pro hromady lidí jsou to velmi pádné důvody právě pro pořízení nového auta.
Nebudu ale ze sebe dělat někoho kdo apriori zavrhuje jakýkoli pokrok a klidně přiznám že je nemálo nových aut které bych chtěl - jen, bohužel pro mě, stojí tak 2 miliony a víc :)

Csaba
29. listopadu 2019, 19:30
0
Chceme nová auta?

"takových úchylů" bude jenom na Autíčkáři určitě aspoň stovka a na světě jsou jich statisíce :-)
500 tisíc je tak na 5 dobrých youngtimerů, 2 velmi dobré nebo jeden naprosto vynikající :)
V 9,99 případech z 10 pro někoho kdo má další auto (spíš auta) na "takové to domácí ježdění" a pod.

Csaba
28. listopadu 2019, 22:04
0
Land Rover Discovery Sport S D180 AWD: Nejpřitažlivější rodinné SUV dneška

Ještě dodatek - já ve své úvodní "pochvalné ódě" měl na mysli celkové ztvárnění interiéru/přístrojové desky jako celku, prostě jsem se začetl do článku, uviděl první fotku kabiny, byl jsem nadšen a začal jsem psát. Ani jsem se neproklikal ostatními fotkami.
Vůbec mě nenapadlo/vůbec by mě nenapadlo že nějaký SW mág dovede dát obal "elpíčka" do digiobrazovky místo budíků - jsem 100% analogový člověk (generace) :)

Csaba
28. listopadu 2019, 21:53
0
Land Rover Discovery Sport S D180 AWD: Nejpřitažlivější rodinné SUV dneška

Chvíli jsem vůbec nechápal o čem to píšeš - až pak jsem zjistil že tu fotku jsem úplně přehlédl...
No, to je číčovina, to je fakt - ale naštěstí snad snadno :) odstranitelná.
Nicméně, dovolím si tipnout si že většině budoucích majitelů se to bude líbit.
Lidstvo, holt degeneruje, zjevně neodvratně a čím dál rychleji.

Csaba
28. listopadu 2019, 17:45
3
Land Rover Discovery Sport S D180 AWD: Nejpřitažlivější rodinné SUV dneška

Ten interiér mi na první pohled (a i na ty další) velmi připomíná W124, blahé paměti. Krásně jednoduchý, elegantní až noblesní, důstojný a uživatelsky příjemný. Žádné číčoviny, zlomy, předěly, nesmysly na nesmyslných místech, absence ergonomičnosti, křiklavé a jiné "modernosti" atd. Nevtíravá a osvědčená klasika s jemným nádechem retra - u mě za jedna :)

Csaba
25. listopadu 2019, 15:27
3
Kam se poděly mé automobilové sny (a vědomosti o nich)?

Jsem na tom úplně stejně, ve všem... :)
Doby kdy jsem si kupoval vše co v tištěné podobě v ČR o autech vyšlo jsou x let pryč a spolu s neustálým listováním stránkami časopisů odešly i znalosti a povědomost o aktuálních modelových řadách, o technických datech ani nemluvě.
Je opravdu daleko, daleko lehčí usednout k PC a vše najít na internetu během pár sekund.
A už je taky dávno pryč doba kdy jsem byl supersporty naprosto fascinován, ohromen a okouzlen a jejich kW a 0-100 jsem měl v malíčku. Dnes, stejně jako Dan jen velmi velmi matně tuším co Ferrari/Lotus/Lambo právě vyrábí a naprosto upřímně - je mi to už vlastně i celkem jedno :)
A nejde jen o kategorii supersportů, když se dnes bavím s kýmkoli o autech a něčím argumentuji, čerpám jen z toho co mám v hlavě "načteno" z minulosti, data či informace z internetu se mi v hlavě nějak ukládat nechtějí (nebo nechce?), už je pryč to vědomí že pokud daný časopis nepřelouskám od první do poslední stránky x krát, nic o tom (jakémkoli) autě vědět nebudu.

Taky se, čím jsem starší, obracím čím dál víc zpět, k youngtimerům a veteránům a současnou produkci už jen beru na vědomí a nijak aktivně se nesnažím cokoli o ní zjišťovat/vědět. A to mám v důchodu volného času tolik, že nevím co s ním :-)
Zjevně (už před lety) nastal čas "předat štafetu mladším" a zapálenějším, které (snad) parametry dnešních supersportů ohromují a fascinují stejně jako mě ty které jsem i o půlnoci recitoval zpaměti o P 959, F40, Countachi, NSX a pod. ... :-)

Takže neklesej na duchu, Dane, nejsi v tom sám :)

Csaba
22. listopadu 2019, 21:11
0
Bazarový snílek: Co bych si koupil, kdybych nebyl srab

Kdybych nebyl srab, pořídil bych si něco z téhle trojice:

Csaba
07. října 2019, 22:49
0
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

Ne, nemyslím.
Neshazuji Beastara, vysvětluji Ti že jsi nepochopil (nebo nechtěl pochopit) co on o Tesle napsal.
Nepochopil v tom lepším případě, v tom horším prostě jen překroutil, vytrhl z kontextu.
Shazovat Tebe nemusím, to zvládáš výborně sám.
Ne, nepřišel jsem se přidat, v partě milovníků aut a automobilizmu už jsem desítky let.
Ten zbytečný a ubohý nesmysl o hrdinství je právě to čím se (opětovně) shazuješ.
Nemusím se v Tesle projíždět (ani v dalších autech které jsem zmínil), podání výkonu bude možná jiné než u aut s normálním motorem ale výsledný čas (například 0-100) bude velmi velmi podobný, ne-li stejný. Nemluvě o tom že ty 3 auta se spalovacím motorem tam budou na tu stovku zrychlovat klidně hodinu, dávno poté co Tesla bude vybitá stát kdesi v koutě.
Mě je vcelku jedno co si myslíš o mých řečech, ale že by "byly platné..." je jen Tvůj další sebezesměšňující blábol.
Můžu Tě ujistit že já se z žádného auta na elektřinu na prdel neposadím, natož z Tesly, nehledě na to s jakou karosérií by ji představili.
Ujasni si o čem meleš - v jedné větě zrychlení neuznáváš, v druhé je to podle Tebe debilita... - to je potom těžké...
Že pro Tebe akcelerace z nuly na kilo relevantní není je Tvůj pohled na věc, pro mě smysluplný údaj je.
Ne, nechci protestovat a své rady kam a v jakém pořadí se mám stavit si strč víš kam.

Csaba
06. října 2019, 10:21
1
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

A aby pro každé jedno-dvě děti přijela nějaká kapsle /tj 15 ks pro 30 dětí) namísto toho aby těch 30 dětí postupně, po jednotlivých zastávkách postupně nastoupilo do prostředků MHD? Absurdita toho je zjevná.

Csaba
06. října 2019, 10:10
1
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

Pro J.K. (+ pár poznámek k článku)
Beastar jasně píše že jej neohromuje zrychlení Tesly, NE zrychlení jako takové, obecné.
A má v tom pravdu, mě rovněž nijak neohromí - argumentovat zrychlením Tesly je totiž poněkud liché když ho porovnáme se zrychlením aut které jsou jejími výkonovými a cenovými konkurenty.
Osobně by mě velice zajímalo jak by dopadl MNOHOKRÁT OPAKOVANÝ souboj ve sprintu na 100 km/h Modelu S vs. S 63/65 AMG, S8, 760i, tj, zda by autům se spalovacím motorem došel benzín dříve, než by tomu autíčku na baterky došla šťáva :)
Beastar rovněž jasně píše že to zrychlení "jen JEN jedna z vlastností" a každý průměrně inteligentní běloch (a nemusí být ani dospělý) pochopí co tím myslí.
Ty si ale vybereš dvě jeho věty, u obou z nich VYTRHNEŠ Z KONTEXTU to co hodláš zkritizovat a pak se plamenným projevem realizuješ.
Buď nedokážeš pochopit psaný text, nebo mu nerozumíš, nebo - a to je ta nejhorší varianta - záměrně překroutíš význam a smysl textu. Všechny varianty jsou smutné a výsledkem je co? No, demagogie.

Debatu o politice, politologii/sociologii s Tebou tady také nepovedu, o tom Autíčkář není, nicméně jsem, samozřejmě, na straně Beastara.

Relativně ekologická (lepší se to, ne že ne) hromadná doprava dětí do škol v současné ČR existuje a nemyslím si že by k současným (například) autobusům MHD měly přibýt ještě další, určené speciálně dětem. Bylo by to kontraproduktivní, řekl bych.

Csaba
05. října 2019, 09:06
0
Ford Escort 1.3L (1981): V jednoduchosti je síla

Krásný Escort na skvělých fotkách a velmi "střízlivá" recenze.
Ne že bych se svou 2101 nebyl v první polovině 80tých let spokojený ale i za toho nejzákladnějšího Escorta bych ji vyměnil rád :)

Csaba
02. října 2019, 21:40
1
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Za ty poslední dva odstavce Vám patří dík, dobře řečeno. :)
Uvidíme jestli se pán pak pochlubí co si vybral a jak je spokojený.

Csaba
02. října 2019, 21:07
4
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Auto pro důchodce se diskutuje protože jeden z čtenářů Autíčkáře si právě tento web vybral jako ten s kým chce danou problematiku probrat a patrně doufal že se dočká smysluplných reakcí.
Jeden by řekl že je to forma ocenění tohoto webu a ne důvod k tomu "dělat si z toho prdel".
Autor dotazu jistě není tak zapálený řidič a fanda jako Vy, je to ale důvod k tomu dělat si z jeho dotazu srandu?
Neřekl bych, už jenom z prosté lidské slušnosti a úcty ke starším.
Taky Vám jednou bude 60-65 :)

Csaba
02. října 2019, 15:35
1
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

K Blixovi - neexistuje přece žádný důvod hledat sice atmosférický motor avšak s přímým vstřikem a filtrem pevných částic (kolik takových vlastně teď je na trhu?), když si může tazatel koupit vícero modelů s atmosférickým motorem BEZ přímého vstřikování a BEZ filtru pevných částic. Je naprostý nesmysl vyhnout se turbu a s dalším kurvítky souhlasit. :-) Čtyřválce bez turba, př. vstř. a f. p. částic jsou stále běžně k dostání a v diskuzi již byly zmíněny.

Csaba
02. října 2019, 15:02
2
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Český důchodce a ten v AT/DE to opravdu není stejná liga, to je úplně jiný sport :-)
Až budu mít důchod jako mí vrstevníci v těch zemích, koupím si ty Golfy, plné kurvítek klidně dva, nebo spíš "raději dva", beztak bude jeden pořád v servisu :)
A "pohodové dálniční ježdění"? No, na to si nechám zajít chuť, v důchodu se někam trmácet po dálnici :)
Upřednostním raději vlak, pokud má jít o výlet.

Csaba
01. října 2019, 23:13
10
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Můj favorit je, pochopitelně, Jimny, ale i tá Corolla co je teď v akci se do rozpočtu vleze.
Druhým favoritem by u mě byl Outlander 2.0i - http://www.sauto.cz/osobni/detail/mitsubishi/outlander/18370889?goFrom=list a těch 529t. by mohlo stále být v tom rozmezí "500t. plus mínus"

Na starý (a čím dál starší kolena) se do toho bude Outlanderu nastupovat mnohem lépe než do Corolly a proti Jimnymu je to opticky asi tak dvakrát větší :) se všemi výhodami (výhled před sebe, velikost kabiny, kufru, hmotnost na kouli) atd a pod. A je to jeden z úplně posledních, "starých, dobrých, klasických" dvoulitrových čtyřválců.

K Jimimu: já už jsem v důchodu a mám naprosto totožné požadavky na moje "první fungl nové) a zároveň poslední auto v životě jako tazatel Petr. A ani omylem to není o nějaké rezignaci na život, to Tě mohu ujistit. Ve věku 65 let člověk který dělal autoškolu se Š 1000 nebo 100 opravdu nechce turbo, přímý vstřik, filtr pevných částic u benzínového motoru, tříválcový pidimotor 1.0, o nějakém dehtožroutovi (a hybridu obzvlášť) ani nemluvě. Předpokládám že pan Petr (stejně jako já) nemá důchod ze Švajcu nebo USA a tak to poslední auto chce mít +/- 20 let, když pánbůh dá i déle (to je pro naši generaci normální) a chce aby jeho provoz byl dlouhodobě co nejlevnější. Proto ony zmíněné požadavky na "poctivou techniku". Jednoduchá, levná a dostupná údržba/servis znamená že z toho důchodu zůstane pár Kč na koníčky, zájmy a vše ostatní co je přímým opakem "rezignace na život." :)
A rozhodně to rovněž není o "pokud mi autq nic neříkají". Já auta miluju, žiju jimi, mám strojní průmyslovku, prodával jsem je, motám se kolem nich celý život a kolikrát tím trpělo jak manželství, tak rodina. A PŘESTO VŠECHNO mám naprosto totožné požadavky a poptávám přesně to stejné co p. Petr.
V důchodu totiž nechci řešit starosti a problémy s ojetinou, těch jsem si za posledních 35 let užil víc než dost, chci si koupit nové auto, připlatit si za maximální možné prodloužení záruky a už jen jezdit a jezdit.

Csaba
29. září 2019, 15:51
2
Autíčkářův názor: Čeká nás úsvit ruského automobilismu?

Dizajnový výstřelek, způsob odlišení se, na tom nic k chápání/nechápání není :)

Csaba
25. září 2019, 19:27
2
Suzuki Jimny: První dojem nemohl být lepší!

Obecně ideál do jakéhokoli (tj. skrz naskrz rozkopaného) města v ČR. :)
Nemluvě o zimě a D1 kterou by (až se zastaví) s tím šlo opustit odbočením vpravo, do pole :)
A v neposlední řadě, soudruzi, to (snad se nepletu) nemá filtr pevných částic, přímé vstřikování paliva a jiné "Grétělibé ekočíčoviny".

Csaba
25. září 2019, 19:20
4
Suzuki Jimny: První dojem nemohl být lepší!

Jistěže to v Evropě jde koupit s automatem, stojí o 28 tisíc víc než manuál.

Csaba
25. září 2019, 16:23
6
Suzuki Jimny: První dojem nemohl být lepší!

Do nového Jimnyho jsem se zamiloval okamžitě poté co jsem o něm četl. Každý týden jsem koukal na www stránky Suzuki a pořád, pořád nic. Až minulý víkend, když už jsem se opravdu chystal nějakému prodejci zvolat a zeptat se "na co, píp, stále čekají a kdy, píp, ho jako hodlají začít prodávat" se na webu výrobce objevil ceník, fotky, všechno... :)
A že jim to trvalo, víc než rok, sakra. Rok jsem koukal na ceny a výbavy v Německu a tipoval jsem základní cenu asi na 450t., mile překvapili že je o 25t. levnější. Ale určitě si (výhledově) připlatím za vyšší výbavu. Myslím že je škoda že AT má jen 4 rychlosti, ale to je jen teorie, reálné porovnání rozhodne. Nevím o jiném autě v ceně do 500t. které by na mě takhle skvěle zapůsobilo. Můj dosavadní favorit na pozici "auto do smrti" a zároveň první úplně nové auto, Mitsu Outlander nabídne za 550t. sice víc pokud jde o výkon, rozměry atd a pod., ale ten "kukuč" a to jak na člověka tahle krabička působí je prostě víc :-).
Modrá metalíza, masku nalakovat do stejného odstínu, střechu na bílo a bude vymalováno.
A v dalších letech pak už jen přikupovat nejrůznější vychytávky, doplňky serepetičky a jiné blbosti, 50 tisíc do nich zahučí jako nic :-)

Csaba
21. září 2019, 12:49
1
Nevada 2: Ještě více! Aneb; jak nezapadnout.

Velmi čtivě, upřímně a výstižně napsáno + úžasné fotky nepopsatelně krásné přírody. Musel to být skvělý výlet.

Csaba
18. září 2019, 17:07
1
Jaký předpis byste nikdy neporušili (a s jakými si hlavu neděláte)?

Nikdy jsem nejel a nepojedu "pod vlivem" čehokoli. Na druhou stranu už jsem projel na spoustu "červených" a plná čára mě nijak zvlášť neleká :-) S rychlostí jsem si nikdy moc hlavu nelámal, ale čím jsem starší, tím jezdím pomaleji - spěchat do práce už nemusím a těm rychlým dnes už vlastně jen uhýbám doprava :)

Csaba
16. září 2019, 12:33
1
Když se řekne Citroën...

Patrně právě proto že v té době už bylo vedením rozhodnuto že produkci aut s hydropneu definitivně ukončí.

Csaba
14. září 2019, 20:03
0
Když se řekne Citroën...

Jo, ale adaptivní tlumiče a hydropneu "nejsou ani stejná liga, je to úplně jiný sport" :)
A je pochopitelné že někteří lidé (a v ČR obzvlášť) si rádi připlatí za ad. tlumiče, když je dostanou v O3 a S3, tj, v aktuálních modelech a ty auta se koupí povětšinou "na firmu", zatímco u C5 by ty koule šly do auta představeného před 12 lety, výběhového modelu bez nástupce, auta které se v porovnání o Octávií nebo Superbem opravdu moc neprodávalo, bohužel.
K vývoji - ano, koncepce/technologie/základ je známý a byl Citroenem po desetiletí využíván, ale to přece neznamená že si výrobce může dovolit "usnout na vavřínech" - chceš-li být konkurenceschopný (a v autoprůmyslu obzvlášť) musíš neustále modernizovat, optimalizovat, ladit, vymýšlet co by šlo (a jak) zlepšit atd a pod.
V AZNP taky do nové Octavie nedají staré tlumiče, pružiny nebo silentbloky, protože další generace bude mít jiné rozměry, jinou hmotnost, jiné rozložení této hmotnosti, jiné disky/kola, jiné prostě úplně všechno...
A proto se všechno bude muset vyrobit "nové" a jiné, nebude se samozřejmě vymýšlet tlumič jako takový, ale jeho konkrétní rozměry, vlastnosti, charakteristiky budou odlišné a bude nutné najezdit statisíce testovacích km aby se ty tlumiče, pružiny, odpružení (a všechno ostatní) "vhodně naladilo".
Ty se stále ptáš "proč lidi nechtěli, nekupovali..." - když ti nestačí mé odpovědi (nebo s nimi nesouhlasíš), budeš se asi muset zeptat těch hypotetických lidí, nebo vedení Citroenu :-)

Csaba
14. září 2019, 19:37
0
Když se řekne Citroën...

Ne, nemyslel jsem náklady na servis, spíš vývoj a výrobu jako takovou.

Csaba
14. září 2019, 18:37
0
Když se řekne Citroën...

Ano, ale to je současnost. C5 druhé generace měla premiéru před 12 lety a i když to já osobně vnímám jako "včera", pro automobilový průmysl je to v podstatě už pravěk.
Pro lidi z dealerství je vše co se aktuálně nevyrábí už starý křáp kterým se nechtějí zabývat, nezajímá je a moc ti nepomůžou.
Vezmi si co všechno se za tu dobu stalo/změnilo - namátkou raketový boom kategorie SUV, fanatický důraz na emise/spotřebu a z toho plynoucí downsizing, ubývání "klasických tříprostorových sedanů" u běžných značek, přímé vstřikování benzínu, filtry pevných částic i u zážehových motorů, start-stop atd a pod. ...
Citroen sice měl 2.0 HPI už pro 1. gen. C5 ale byl to motor k hovnu, minimálně v ČR :)
Ano, za adaptivní tlumiče si dnes můžeš připlatit i u Škodovky ale to je dnešek, doba prostě pokročila.
Vzduchové odpružení je rozšířeno ponejvíce u opravdu drahých modelů luxusních značek se kterými se C5 srovnávat nemohla ani omylem a prodejní počty první C6 proti nimi byly desetinové i nižší.
U ř.7, třídy S, A8 a pod. příplatek "za vzduch" pro kupce nehraje až tak velkou roli, C5 je tržně o x úrovní níž a tam už se koruny obracejí mnohem déle než je člověk utratí.
Hydropneumatické odpružení je nepoměrně složitější a nákladnější řešení než "pouhý" vzduch a jsem si jist že pracovníci marketingu a účetního oddělení v PSA, sledující trendy v období cca 2010-2015 si jednoduše sečetli poměr příjmů/výdajů, zjistili že nebudou vyvíjet třetí generaci C5 v podobě v jaké byla první a druhá, že neudělají druhou generaci C6 a že prostě nemají a nebudou mít model do kterého by se jim vyplatilo hydropneu montovat. A ne jenom montovat, hlavně vyvíjet a ten vývoj a výrobu platit :(
Citroen byl prostě jediný kdo toto technické řešení masově používal a jak se měnila doba a preference zákazníků, musel se přizpůsobit.
Tohle si myslím já jako prostý děda z buranova na periferii republiky, ex vlastník Xantie Activa a XM V6 který o Citroenech něco málo ví :-)

Csaba
14. září 2019, 14:25
1
Když se řekne Citroën...

Změnila se doba, změnil se svět kolem nás, změnili se lidé, změnily se preference kupujících a hlavně, extrémně se zmenšilo množství lidí kteří byli ochotni si za hydropneu připlatit. Neznám přesná čísla u C5 2. gen. ale % poměr "klasického odpružení vs. hydropneu" byl drtivě v prospěch klasiky. Citroenu už se to prostě finančně nevyplácelo, C4 byla pro tuto technologii příliš malá (kde jsou staré dobré doby BX) a bylo jim jasné že C6 druhou generaci mít nebude, takže pro ně nemělo smysl udržovat dané technické řešení pro jeden jediný model, C5.
Jsme, jako lidstvo, spotřebitelé, kupující prostě jiní než jsme byli v období 1980-1995 a proto není už hydropneu u Citroenu, není Saab, není Rover, Lancia mele z posledního atd a pod. ... :-(

Csaba
13. září 2019, 20:33
1
Když se řekne Citroën...

Jo jo, kdysi tak progresivní automobilka s avantgardními vozy o desítku (i víc) let předbíhajícími svou dobu, futuristickým dizajnem a jedinečnými technickými řešeními a dnes? Ohyzdné, neforemné a k smrti nudné "bloby" které s člověkem neudělají naprosto nic... :(

Csaba
13. září 2019, 18:40
0
Když se řekne Citroën...

DS -> SM -> CX -> XM -> C6

Dokonalé, geniální, úžasné a krásné.

Není co dodat

Csaba
13. září 2019, 13:01
0
IAA Frankfurt 2019: Spalovací motory jsou na vedlejší koleji

Tak, jistě to půjde nalakovat na černo nebo zabalit do fólie :)
Ale nesmysl non plus ultra to je, to rozhodně.

Csaba
07. září 2019, 19:13
0
6 technologií, díky kterým mám rád nová auta

Tak, upřímně, je mi 65 let a opravdu nechci zůstat nemohoucí, postižen Alzheimmerem, inkontinentní a podobně.
Za 20 let bude dnešek jistě vnímán jak "staré dobré časy", bůhví jestli v té době vůbec budou auta se spalovacími motory legální... :(
Ano, vlastnictví auta (samotného) je v ČR/SR stále docela levné, díky bohu, otázkou je jak tomu bude nadále.
Ale to už jsme hodně mimo téma.

Csaba
07. září 2019, 15:31
1
6 technologií, díky kterým mám rád nová auta

Já Ti nevím - období kdy vrcholné modely některých značek jako například Talisman/Espace u Renaultu mají maximálně "jednašestku" (donedávna, tuším že snad letos představili nějaký větší motor který tam v budoucnu dají, asi naznali že 1.6 v takových autech je opravdu špatný vtip bez ohledu na to, na kolik kW vyhnali výkon) a Octavia, Focus, Golf atd jezdí s tříválci 1.0 + auta mají nafouklé a odulé tvary s tlustými sloupky kvůli bezpečnosti osobně nepovažuji za "nejlepší období motorizmu".
Já už tady za 20 let nebudu takže to hodnocení neprovedu, nicméně z mého současného pohledu jde motorizmus naprosto neodvratně do hajzlu, mám-li být slušný :-) Kde jsou ty doby kdy i naprosto obyčejná a nenápadná Laguna 1 mohla mít V6 3.0?!?
Ještě nedávno, z mého pohledu jakoby "předevčírem" mohla mít Laguna motor 3.0 V6 a VelSatis + Espace 3.5 V6 - to jsou normální a správné objemy pro taková auta, představa že jedu v současném Espacu s pidimotůrkem 1.6 mě rozesmívá a nutí k pláči zároveň.
Pro mě osobně bylo nejlepší období motorizmu období 1965 - 2000 (plus mínus).
Z těch prvků výbavy které jsou zmíněné v článku aktivně užívám jenom (nejobyčejnější) tempomat, na nové auto které by jimi disponovalo nemám a na ojetinu ve které by byly všechny taky ne :-)
Nějak ani necítím že bych je potřeboval a vlastně je ani nechci.
Ale, pochopitelně, člověk o 2 gen. mladší jako František to vidí jinak, svýma očima, to je logické.
Další aspekt věci je že člověk (řidič) si na to co mu zpříjemňuje život (řízení) snadno a lehce zvykne, v tomto směru děkuji Pánubohu za automat, dálkový centrál a vyhřívání sedadel/zrcátek. Jo, málem bych zapomněl, rovněž i za kožené čalounění. Tohle je vlastně asi i vše na čem bych při koupi ojetiny trval, nic víc jaksi nepotřebuji. Sakra, málem bych zapomněl zase - V8, to je základ :-)
Chápu ale že v současné době kdy o tom co budou mít auta pod kapotou rozhodují laici, amatéři, neumětelové, populisti a idioti z Evropského parlamentu, EURO NCAP a navíc ještě všudypřítomná ekoaktivistická pakáž, svoloč a lůza, prostě není možné aby v autech byly stejně objemné motory jako kdysi, za "starých dobrých časů" , protože to by pak neujely 100 km se spotřebou 5 - 6 litrů a výrobce by se na pokutách nedoplatil.
Nemůžu než odbočit od tématu a nepovzdechnout si takto: PROČ, doprdele, se nejvyšší management německých (a dalších) automobilek nesebere a nevystoupí v Bruselu s jednoznačným prohlášením typu "EURO 5-6 je absolutní maximum možného, nic dalšího nevymyslíme/nevyrobíme, nic dalšího, čistějšího a broučky a kytičky zachraňujícího po nás nechtějte! Jinak ty fabriky zavřeme, propustíme statisíce lidí, další miliony přijdou o práci v navazujících odvětvích, Vás už nikdo nikdy nikam nezvolí a v zemích Vám vypuknou krvavé protesty!"

Csaba
30. srpna 2019, 21:21
0
Csaba
28. srpna 2019, 21:19
1
Co jsem zjistila na prezentaci nové Škody Kamiq

Hodnocení líbí nelíbí je samozřejmě zcela subjektivní - mě přijde příď Scaly naprosto otřesná kvůli tvaru předních světlometů, zatímco u Kamiqu mi světlomety (samy o sobě) hnusné nepřipadají. Nicméně, kdybych to auto "kreslil já" :-) tak bych zmenšil přední masku, změnil velikost a tvarování lamel/příček v masce samotné, valnou část nelakovaných plastů ve spodní části nárazníku (těch které nemají funkci - tj nepřivádí vzduch ke chladiči atd.) "dal do laku" a napojení nárazník/blatník posunul "o světlomet níže" :)
A pak bych pokračoval boky a předělal celou záď, když už bych byl v tom :-)

Csaba
28. srpna 2019, 18:55
0
Co jsem zjistila na prezentaci nové Škody Kamiq

Pokud se nepletu tak Kamzík (skvělá přejmenování, já tomu chtěl říkat Kamínek) je jenom 10t. dražší než Scala.
A to bych si klidně připlatil, už jen proto že tady ty přední světla nejsou koncentrovaný hnus a děs :)
Stejně jako autorka tipuju velmi dobré prodejní čísla, jak v ČR, tak venku.
Ale že bych za to dal svoje peníze - to tedy ne :)

Csaba
25. srpna 2019, 14:18
1
Csaba
25. srpna 2019, 11:46
1
Bazarový snílek: Netradiční vozy bez střechy

Vždyť ho tam Jakub má, čtvrté auto od spodu :)

Csaba
25. srpna 2019, 10:34
3
Csaba
25. srpna 2019, 10:07
2
Csaba
22. srpna 2019, 20:32
3
BMW 216i: Nejlevnější, ale rozhodně ne laciné

Ano, časy se mění a BMW (stejně jako mnoho dalších výrobců) už není to co bývalo se všemi negativy které dnešní ekoteror doba přináší... :( To ale přece nemění nic na tom že tahle věc (možná bych tomu ještě dokázal říct auto ale nikdy bych to nenazval "bavorákem") je do očí bijícím děsem a modrobílou vrtuli to nemělo nosit ani omylem. Copak tohle je BMW? Rodinný minivan s tříválcem a pohonem přední nápravy? To někomu říct před 20 lety tak se zlomí v pase smíchy anebo okamžitě volá Chocholouška, proboha živého. Nerozumím proč se do debaty tahá šestiválec a zadokolka, to přece s touto nepovedenou atrapou imitace napodobeniny auta nijak nesouvisí. Už samotná existence ř. 2 je důkazem toho že "to smeruje do riadnej piči" a není nutné nám ostatním kazit večer opakováním faktu že i s ř. 3 je to podobně - teda - nepochybuji že trojky 4x4 se soudobými 1-2-3-4 nebo kolika turby pojedou dobře a možná (kéž by to tak opravdu bylo!) i moc dobře, ale tak jely E36 a E46 rovněž a bez toho :-)
Jak správně píše Beastar je to model naprosto zbytný, nesmyslný a nepochopitelný, auto jehož vznik byl umožněn nejspíš pouze touhou "nacpat se všude kde ještě nejsme" a vydělat na všem každé jednotlivé euro které někdo možná bude chtít utratit - a - pochopitelně i tím že když výrobce vrazil miliony eur do vývoje a výroby motorů a podv. platformy pro Clubmana bude chtít aby se mu ty investice "vrátily" díky jejich použití v dalších modelech (tj i ř. 2).
Zatímco ale Clubman aspoň vzdáleně pořád připomíná původní "knedlík", má charizma a půvab (teda, aspoň trochu, furt je to jen blbý kombík, ne reinkarnovaný kultovní hatch :-) ), tahle zrůdička zvenku nezaujme ničím a zevnitř - no - možná tak tu maminu dvou předškoláků, nevím koho jiného :)
Já (jako staromilec a fanda modelů E36, E38 a E39, novějších už opravdu ne) osobně jsem proto velmi rád že prznění dobrého jména značky vyráběním toho děsu končí. Pozdě ale přece! chtělo by se zvolat :-)

Csaba
20. srpna 2019, 16:33
0
Auta, která se stala skvělá v disciplínách, pro které nikdy nebyla vyrobena

Lascivní můra , toť sousloví roku :-)
Zajímavé téma a dobře napsáno!

Csaba
13. srpna 2019, 15:33
1
Škoda Scala 1.0 TSI: Konečně se vyrovná Mustangu!

Slovy klasika: Tipo! No není vo čem... :)

Csaba
11. srpna 2019, 20:24
1
Škoda Scala 1.0 TSI: Konečně se vyrovná Mustangu!

Chtěl jsem napsat něco podobného... - už jen ta představa jakého Mustanga za 500t. člověk může mít místo toho "zázraku"... :-)
Škoda že kupující těch věcí nepřemýšlí jako František :)

Csaba
10. srpna 2019, 15:28
2
BMW 540i xDrive: Polštářky, dříví a rychlost.

To je sranda - zrovna předevčírem jsem "roupama nevěděl co dělat" a "zkušebně" jsem si konfiguroval právě 540iX Touring :-)
A volil jsem přesně tyhle příplatkové sedadla i ty "opravdu, ale opravdu" hliníkové tlačítka :)
Jenom jsem si ještě vybral "chromy" kolem oken a jiná kola, ale v podstatě to bylo stejné auto, nakonec.
Minirecenze je fajn, taková ňuňu :) a pětkový kombík mi přijde jako nejhezčí současné BMW.
Škoda že jich po ČR jezdí tak málo :(

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

GMC Custom GMC 370 1958
GMC Custom GMC 370

1958 rok výroby
360 koní výkon
6 000 ccm objem

Ford Mondeo 2.0 benzin Ghia 1994
Ford Mondeo 2.0 benzin Ghia

1994 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem

Volkswagen Golf  2011
Volkswagen Golf

2011 rok výroby
77 koní výkon
77 ccm objem

Chrysler New Yorker  1973
Chrysler New Yorker

1973 rok výroby
1 koní výkon
7 200 ccm objem

Chevrolet El Camino V8 1976
Chevrolet El Camino V8

1976 rok výroby
180 koní výkon
5 000 ccm objem