načítám data...

Csaba

JménoJakub Relovský
BydlištěUherské Hradiště
Registracepřed 5.0 rok.
Poslední aktivitapřed 15 sec.
Příspěvků ve fóru191
Komentářů u článků383
Pozitivních komentářů u článků176
Negativních komentářů u článků11
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Csaba
dnes v 11:40
1
Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?

Když jsem si na začátku osmdesátých let koupil svoje první auto, žigulíka, rádio v něm nebylo a ani moc mi to nevadilo. Byl jsem rád že mám auto (jako takové) a podobné "podružnosti" jsem moc neřešil. Ona věčně vřískající dcerka vzadu vydala za celé hifi studio, takže další "hluk" v kabině mi vůbec nechyběl :-)
Postupem času jsem kvalitním zařízením na reprodukci hudby docela propadl (hlavně v domácnosti), ale v autě jsem tomu velkou váhu nedával, docela rád jsem poslouchal motor, jekot pneu ;-) a jiné mechanické (pa)zvuky a tak mi většinou stačilo to, co v autě bylo.
Měl jsem svou oblíbenou desítku kazet a ty v mechanice rotovaly dokola, pak je tedy nahradily CD a u nich jsem skončil.
Jinak ano, docela bych souhlasil že Metallica, Runnnig Wild a Iron Maiden mě za volantem tak trochu "popostrčí" ke svižnějšímu tempu, zatímco Enya, V. Redl nebo K. Kryl docela zpomalí :-)

Csaba
dnes v 06:20
0
Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit

Napsáno aniž bych věděl že ji už zmínil kolega rock :)

Csaba
dnes v 06:18
0
Ptejte se: Jaký ojetý vůz (ne)koupit

Trochu mě překvapilo že mezi auty co navrhl Daniel není Audi A6, za 100t. by se snad dala najít nějaká hezká naftová C4 (2.5) nebo C5 (1.9), nebo se pletu?

Csaba
13. ledna 2021, 20:56
1
Cadillac XT4 Turbo Diesel AWD: Dokáže sedět na dvou židlích?

A až jsem to odeslal uvědomil jsem si že na to nejlepší jsem úplně zapomněl. Když obrovský, tak teda obrovský, 1996 Fleetwood Brougham, auto dokonale "symetrické - 5.7 metru a 5.7 litru - prostě ideál :-)

Csaba
13. ledna 2021, 20:49
2
Cadillac XT4 Turbo Diesel AWD: Dokáže sedět na dvou židlích?

Koukám že tenhle Cadillac je o 9 cm KRATŠÍ než aktuální Octavia, takže zrovna tenhle obrovský vážně není.
V rychlosti jsem na netu našel pár opravdu velkých/dlouhých amerik co mají 5,5 m. délky i víc ať se můžeš pokochat něčím co je opravdu obrovské :-) A to jsem zdaleka nešel po těch nejdelších (sériových, bez úprav) modelech...

Csaba
12. ledna 2021, 21:38
3
Nový Volkswagen Caddy: Radujte se a hodujte!

Provedl jsem "dědkovsko-vesnický tuning" a výdechy ventilace přesunul výš, kde bych je (být řidičem toho auta) chtěl mít.
A místo nich by se jistě dalo umístit několik tlačítek které by ovládaly funkce nyní skryté v menu nebo čtvrtém podmenu toho displeje.
Ano, jsem konzervativec a děděk starej, co už... :)

Csaba
12. ledna 2021, 21:09
1
Nový Volkswagen Caddy: Radujte se a hodujte!

"Design sice ustoupil funkci, ale Vaneo vypadá všelijak, ale rozhodně ne nudně."
Inu, sto lidí, sto chutí... Mě třeba přijde Vaneo jako dokonalé ztělesnění nudy, a čím starší je, tím víc je mi z pohledu na něj fyzicky nevolno.
Docela příhodné mi přišlo když jsem ho kdysi dávno viděl stát v rámci předvolební kampaně na brněnském Náměstí Svobody, celé v polepu "ODS". Byl to ten typický případ kdy za cenu dvou Partnerů/Berling (nebo čehokoli takového) koupili jeden Mercedes, protože přece - dostali jsme za x hlasů x milionů, tak co bychom je neutratili sebenesmyslnějším způsobem a M-B je M-B".
Skoro bych si i vsadil že v pochvalných/oslavných ódách na jakýkoli aspekt Vanea tu zůstaneš osamocen :-)
Ale pokud se Ti líbí a vyhovuje Ti je to tak v pořádku, to je jasné.

Csaba
06. ledna 2021, 19:53
7
Jaké auto pro dopravní policii?

Rozvor MINIMÁLNĚ 3210 mm?!? To je ještě větší vtip jako dětinsky nabubřelé požadavky toho šaška z dětské policie ve Žďáru nad Sázavou.

Csaba
05. ledna 2021, 11:30
2
Volkswagen Multivan 4Motion 2.0 TDI DSG: Předsudky stranou

Hm, koukám že ten odkaz se nepovedl jak jsem chtěl, sakra :(
Tak jinak:

2 místa (2+0+0+0), mont. body 1.řady II: -25 674,- Kč
4 místa (2+2+0+0): -14 618,- Kč
5 míst (2+3+0+0) Easy-Entry: 10 602,- Kč
5 míst (2+3+0+0): -6 815,- Kč
5 míst (3+2+0+0): -8 956,- Kč
6 míst (2+2+2+0): 1 048,- Kč
6 míst (3+3+0+0) pro levé posuvné dveře: 734,- Kč
6 míst (3+3+0+0) pro levé posuvné dveře: 5 660,- Kč
6 míst (3+3+0+0): 734,- Kč
6 míst (3+3+0+0): 5 660,- Kč
7 míst (2+2+3+0): 8 855,- Kč
7 míst (2+3+2+0) Easy-Entry: 26 274,- Kč
8 míst (2+3+3+0) Easy-Entry: 34 076,- Kč
8 míst (2+3+3+0): 23 474,- Kč
8 míst (3+2+3+0): 16 403,- Kč
9 míst (2+2+2+3): 24 523,- Kč
9 míst (3+3+3+0) Easy-Entry: 49 431,- Kč
9 míst (3+3+3+0): 31 023,- Kč

Csaba
05. ledna 2021, 11:21
2
Volkswagen Multivan 4Motion 2.0 TDI DSG: Předsudky stranou

Od toho je tu Transportér který může být ve 2 až 9místné verzi.
http://konfigurator.vw-uzitkove.cz/cc-cz/cs_CZ_LNF19/L/equipment/212/SHJ1F1W0/J2J2/GN/@N2Q/@?GrossNetSwitch=GROSS&variant=dlouh%C3%BD%20roz

Csaba
27. prosince 2020, 15:13
1
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Já se k tomu článku/autu už ve dvou komentářích vyjádřil, nemyslím si že mé příspěvky/názory působili komicky a ani jsem nenapsal nic podobnému tomu co následně komentuješ nebo s čím jakoby polemizuješ.

Csaba
27. prosince 2020, 11:26
2
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Každý se může subjektivně vyjádřit K ČEMUKOLI, doprdele práce.
A co si může/nemůže dovolit koupit s tím nijak nesouvisí.

Csaba
26. prosince 2020, 13:43
2
Auta, která zmizela

Jedna Chamade byla asi na prodej v létě asi za 40 tisíc, vypadal jako nová.
S BX jsem se před čtvrt stoletím najezdil docela hodně, bylo to skvělé auto, neuvěřitelně pohodlné. Provoz (a tedy i ta na tehdejší české poměry "náročná" údržba) byla věcí majitele firmy, já se v tom jen vozil, čili "samá pozitiva a sociální jistoty" :-)
Tipo 1.9 TD si kolem roku 1997 pořídil kamarád, s těmi typickými třípaprskovými alu disky, jelo to moc dobře.
323 mrkačku měl kolega z práce asi tak 15 let zpět, byl to takový flegmoš co nic neřešil, vůbec se o to nestaral a to auto stejně jezdilo a jezdilo. A kdyby nezrezlo až na prach jezdilo by jistě dodnes. :)
Vajíčko se mi dodnes líbí (Avant víc) a kabrio jsem kdysi docela chtěl, jenže stály víc než jsem mohl dát.
Toledo TDI si asi před 5 lety pořídil známý co má asi 10 dalších aut na "takové to domácí ježdění" a je max. spokojen jak se spotřebou do 5l/100 (a to má naftu za třetinu běžné ceny), tak s tím, co se do toho vejde. Servisuje si to sám a nejspíš si to nechá navždy.
Jinak, mě přijde že už nevídám ani Omegy B (natož A), Escorty/Oriony a například i takový Peugeot 306 už jsem dlouho neviděl. Kulatou M 626 už taky moc není vidět. Accordy V, atd atd, prostě ty auta cca 1990-1996 co sloužily a sloužily už jednoduše "chřadly a chřadly až... až... co až?... až uchřadly..." :-)
Je to přirozené, ty auta už mají 25 let a své si už odjezily.

Csaba
25. prosince 2020, 11:51
6
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

"Ale proste mi tam unika nejako ta podstata preco si to kupit"

1) Protože na to máš.
2) Protože na to máš a chceš to.
3) Protože na to máš, chceš to a líbí se ti to.
4) Protože na to máš, chceš to, líbí se ti to a navíc chceš (například) ukázat ostatním že je ti absolutně u řiti co si o tom oni myslí.
Atakdále, atakdále a tak nějak podobně.

K druhému odstavci:

Mít 4 miliony Kč (budu brát že to kupuju za hotové, teoreticky) tak si koupím jak to sportovní auto, tak nějaké SUV, třeba.
Někdo jiný si zase řekne že kašle na to kupovat si dvě auta a vezme jen tohle X6M, z jednoho výše uvedených důvodů nebo z jakéhokoli jiného. Potenciálnímu kupci bude nejspíš úplně u zadnice "míra praktičnosti" a velikost kufru/prostornost v druhé řadě sedadel, to je pravděpodobně to poslední co při rozhodování se zda si X6M pořídit nebo ne "řeší".

Ano, to Tvé podezření je velice správné a na místě :-)
Samozřejmě že neexistuje (nebo alespoň z pohledu nás, diskutujících) "racionální odpověď" na otázku proč si koupit X6M :-)
A ano, samozřejmě že se "auta nekupují jen rozumem", bože můj, dovedeš si představit že by tomu tak opravdu bylo?
Já nevím jak ostatní (jak místní, tak zbytek majitelů aut v ČR), ale já si kupuji auta taková která se mi líbí a která chci, kupuji je proto že se mi líbí a že je chci a vše ostatní je pro mě podružné a nepodstatné. A nemyslím to tak že si kupuju auta (například) nepraktická a nevhodná pro "běžné užití/provoz", tj, (opět například) offroady nebo sporťáky, ale tak že vím co chci/potřebuji za druh/kategorii auta, vezmu v potaz kolik Kč mám a pak si koupím to auto které mi po zohlednění oněch aspektů přijde jako nejlepší koupě. Ale ne nejlepší koupě dle parametrů spotřeby, prostoru a pod., ale takové které splňuje mé požadavky a zároveň se mi nejvíc líbí. Nikdy bych nedokázal jezdit v autě které se mi nelíbí, které bych si vybral pouze jen jako "koupi z rozumu".

No a teď si vezmi že je někdo kdo si (například) stanovil nějaké výkonové (a další a/nebo jakékoli jiné) požadavky na své další auto v garáži, z nabídky na českém trhu mu vyšlo jako vhodných třeba 5 modelů (řekněme to Audi co zmiňuješ Ty, nějaký "SUV AMG Mercedes a pár US vehiklů) a tahle X6M se mu prostě líbila nejvíc, tak si ji prostě koupil :-)

Brrr, představa že se auta kupují "jen rozumem" mi nahání husí kůži, to je tak trochu Orwellovština, nemyslíš? :-)
Respektive: ano, racionálně a bez emocí bych kupoval auto být tím kdo o tom rozhoduje v nějaké firmě a šlo by o auta pro podřízené/zaměstnance, dodávku na rozvoz čehokoli a podobně. Tam mají tabulky, čísla a rozum absolutní přednost před čímkoli dalším. Ale u auta pro mě to je přesně naopak, musí sem i to líbit, musím ě to něčím oslovit, musím z toho mít dobrý pocit, musím to prostě chtít... :-)

Csaba
24. prosince 2020, 09:57
1
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Odhaduji že první majitel auta za 4 mil. Kč při jakémkoli problému zavolá dealerovi, počká si na přistavení náhradního auta a nic dalšího neřeší, od toho je záruka/rozšířená záruka + příplatek za kompletní servis po dobu trvání leasingu.
Po těch 5 letech kdy už je z toho "ojetá plečka" po dvou (a více?) majitelích nastupuje obligátní slovní spojení "opička/banány",
případně "kdo se bojí nesmí do lesa" respektive "neseru se do něčeho čemu nerozumím" :-)

Csaba
26. listopadu 2020, 17:27
2
Hatchback nemusí být hot, aby byl cool

Signum sice je hatchback, ale rozhodně není "cool" :-)

Csaba
22. listopadu 2020, 19:45
1
Ptejte se: Rychlá nákupní taška za 100 tisíc

Opelfahrt patrně myslel tuhle tvou větu: "Doma mám Mégane Grandtour GT s 1.6 205k motorem a 4control podvozkem, r.v. 2006." Tam mělo asi být 2016 místo 2006.

Csaba
21. listopadu 2020, 17:58
2
Volkswagen Golf 2.0 TDI: Vraťte mi německý pragmatismus!

Místo "...hledat jak ty štverky..." mělo být "jak ten vnitřní okruh", ale snad to z kontextu šlo pochopit.
No a když se kvůli tomu opravdu musí do menu, tak slovní spojení "zadarmo drahé" konečně našlo své opodstatnění.
On úplně stačí brizův obrázek, ten to vystihl dokonale.
Vzpomínám na svou dvacet let starou E39 kde to tlačítko bylo (za příplatek) přímo na volantu, tj dostupné v milisekundě.

Csaba
21. listopadu 2020, 16:33
3
Volkswagen Golf 2.0 TDI: Vraťte mi německý pragmatismus!

"Štverky" jsou dobře vidět na fotce vnitřku, pod tím displejem uprostřed přístrojovky, to červené tlačítko. Jako optimista si říkám vnitřní okruh by mohl být jedno ze 4 tlačítek právě kolem toho červ. tlačítka. Jestli ne a opravdu se musí do menu a tam hledat jak ty štverky zapnout, tak auto zapálit, konstruktéra/dizajnéra hnát bičem do minulosti.

Csaba
20. listopadu 2020, 17:05
2
Autíčkář se ptá: Prostorné SUV pro městskou policii

Jak si pročítám tu výbavu tak to vypadá že pan velitel MP ve Žďáru si do detailu nadiktoval jaké služební auto (sám pro sebe) chce :)
Uzávěrka nabídek byla ve středu (ani to datum pan Mgr. nedokázal napsat správně), tak by nám Adam mohl časem sdělit v čem si to malé hovno v ještě menší trávě nakonec bude vozit svůj zadek.
Nevím jaké kamarádšofty a jánabráchyzmy ve Žďáru fungují (a nedělejme si iluze že to tak není) ale jestli to je jako "všude jinde" tak mu radnice tuhle vysněnou herku jistě zaplatí.
Námět pro "investigativního" (je-li takový) :) člena redakce Autíčkáře - zjistit čím jezdí velitelé dětských (pardon, městských) policií v jiných městech ČR a porovnání zjištěného s nenažraností žďárského "pana velitele" :-)

Csaba
20. listopadu 2020, 13:35
1
Autíčkář se ptá: Prostorné SUV pro městskou policii

Tak to je děsivé, velitel MP s VŠ vzděláním a neumí česky, to jsem nečekal.
U zbytku platí co napsal yorkin - vzít bič, dojít za panem velitelem a hnát ho s ním do polí ať v nich hlídá místo strašáku.
Případně koupit Dustra v základu a jestli chce luxus ať si za něj připlatí sám, ty jeho požadavky jsou absolutně zcestné.

Csaba
20. listopadu 2020, 13:18
0
Autíčkář se ptá: Prostorné SUV pro městskou policii

Velitele MP jakéhokoli města který by v oficiální komunikaci použil termíny "5ti" dveřová a "5ti" místná a "ESP, ABS a další trpaslíčci" snad v ČR opravdu nemáme. Pokud ano, měl by se vrátit zpět do lavic ZŠ a zopakovat si češtinu + vzhledem k těm požadavkům i navštívit odborného lékaře který by mu pomohl s jeho ztrátou smyslu pro realitu :-) :-) :-)
Z praktického hlediska souhlasím že Duster případně Octavia jsou maximem nutného pro výkon jejich "služby" respektive "práce".

Csaba
19. listopadu 2020, 19:49
0
Ptejte se: Rychlá nákupní taška za 100 tisíc

Mě asi 5 sekund, než jsem vzal v potaz že zadáním je "rychlá nákupní taška".
A Swift Sport už byl v diskuzi zmíněn, tak to snad docvakne i tomu hypotetickému "nepetrolheadovi" :)

Csaba
30. října 2020, 09:55
0
Fiat Tipo čeká facelift. Přijde i outdoorová verze.

Minuta ticha je málo, konstruktéři by měli dostat nějaký metál. Výsledek jejich práce "v druhé vlně motorizoval Itálii" :-)

Csaba
29. října 2020, 18:34
0
Mitsubishi Space Star: Budoucí hvězda petrolheadského undergroundu

Všimni si ale že Jakub o "normálních provozních nákladech" nenapsal "ani ň" a že ze všeho co napsal se vine (alespoň částečná) chvála/obdiv nad "sportovností" té nákupní tašky, viz jeho průměrná spotřeba.
Tipnul bych si že celkové náklady na provoz budou "šul nul" stejné, ať půjde o Dacii nebo Mitsubishi.
Pokud jde o to co vypadá lépe nebo ne tak to je ryze osobní, mě se ty nové Dacie (na poměry značky a třídy) taky docela líbí, nicméně, ani tohle Mitsu mě nenaplňuje odporem.
Prodejům té věci by hodně pomohlo kdyby ten motůrek měl turbo, ne proto aby "šel s dobou" ale aby výkony více korespondovaly s dizajnem, řekl bych.
Osobně bych si to nekoupil ne kvůli ceně, dizajnu nebo čemukoli jinému ale spíš z obavy jestli značka Mitsubishi za rok-dva-tři ještě bude v Evropě provozovat dealerskou/servisní síť.

Csaba
24. října 2020, 21:13
0
Doba motorismu zaslíbená

Částečně ano. Ale ti opravdu schopní (a i všehoschopní), ambiciózní, šikovní, průbojní, ctižádostiví a cílevědomí se měli lépe tehdy i dnes. V mnoha aspektech pomohlo být ve straně, v mnoha pozicích to bylo podmínkou a když už v ní člověk byl, otevřely se mu jinak nedostupné možnosti, ale zadarmo to nebylo. Já byl v ČSLA praporčíkem (technik mechanizované roty) a členství v KSČ tam naštěstí nebylo podmínkou, dodnes jsem tomu rád. Taky lidé manuálně zruční, schopni číst technické výkresy a zároveň je v praxi využít mohli mít měsíčně díky vedlejšákům klidně i třikrát víc než profesor na VŠ. Ale to by byla (asi i zbytečná) debata na dlouho :) Za mě osobně bylo zlatou dobou období cca 1965-1985 i když v tehdejší ČSSR to člověk moc nepoznal/neprocítil.

Csaba
14. října 2020, 15:51
0
Ford Transit 2.0 EcoBlue automat: Když nechcete jet nadvakrát

Ne, přesně tolik stojí tenhle konkrétní Transit. :)
Nevím proč ale u spousty příspěvků v diskuzích (mi) chybí možnost kliknout na "reagovat"

Csaba
11. října 2020, 20:58
1
Csaba
05. října 2020, 21:46
1
Komu zvoní hrana

Hatchbacků se třemi dveřmi už je mezi novými auty fakt minimum... A přitom to byla, 10-15 let zpět, naprosto běžná karosářská varianta a 9 z 10 (nadsázka) 5dv. hatchů mělo i 3dv., o 10-15 tisíc Kč levnější, variantu. Zjevně se jich ale neprodávalo tolik aby to bylo pro automobilky dál ekonomicky smysluplné, a doba je prostě taková že to co negeneruje zisk je "nemilosrdně zaříznuto" a vyřazeno z nabídky. Budeš holt asi muset jednu 3dv. ojetinu nahradit jinou 3dv. ojetinou :)

Csaba
03. října 2020, 22:13
0
Komu zvoní hrana

K tomuhle jednoduše není co dodat, zcela souhlasím.

Csaba
03. října 2020, 22:11
5
Komu zvoní hrana

Nepsat hodinové elaboráty, proboha živého, a místo toho sednout do auta nebo na motorku a jít se jen tak projet. :)

Csaba
03. října 2020, 22:08
0
Komu zvoní hrana

Řekl bych že teoreticky by ten návrat aut sportovnějšího střihu možný byl, ale - podle mě - pravděpodobně pouze v té podobě ve které ji ztvárnil známý koncept GM asi před 10 lety? - tj, podvozková platforma s bateriemi a el. motory a na ní "naroubovaná" karoserie "dle vkusu každého soudruha". Obávám se že návrat aut které zmiňuješ (v masovějším měřítku) je čím dál víc pouze našim zbožným přáním které realita nebude reflektovat :(

Csaba
03. října 2020, 19:46
-1
Komu zvoní hrana

A i když i tady zelení bezmozci vytahují drápky (viz ten Violin článek) pořád jsme na tom v Česku ještě po čertech dobře.
Když jsem četl ten článek o řádek níž, nevěřil jsem vlastním očím.
https://echo24.cz/a/S6XrJ/macron-ma-pry-jiz-dost-zelenych-khmeru-na-radnicich-delaji-z-francouzu-idioty?
utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Ani bych se nedivil kdyby třicet let po stříhání drátů na hranicích začali Němci a Francouzi emigrovat sem k nám.
Proti tomu jsou ty Adamovi stesky takové - no - pubertální (nadsázka, milý autore!) :)
Jinak, matně si vzpomínám že jeden-dva články a tohle téma už jsem tady četl, což ale neznamená že tenhle je nadbytečný :)

Csaba
29. září 2020, 13:07
0
Pryč ze světa lowcostu? Nové Dacie vypadají překvapivě hodnotně.

Jedna 50l. nádrž na benzín, druhá 50l. nádrž na plyn a může se jet na cestu kolem republiky :)
A může to mít i el. šíbr, jak zhýralé a rozmařilé! :-)

Csaba
28. září 2020, 09:45
1
Honda E Advance: Upřímný automobil

Aby to nebylo stejné jako když jsem byl před dvaceti lety přítomen prodeji autorádia u jednoho stánku v Brně, kdy usměvavý potomek vietnamských přistěhovalců říkal kupujícímu: "Pane to nehrát, to nebýt rádio, je to jen blikat a svítit, to být hračka pro děti!"
No, za dvě stovky člověk prostě nemůže chtít zázraky, že ano :-)

Csaba
27. září 2020, 21:07
4
Honda E Advance: Upřímný automobil

A pětistovka právě přišla o svůj titul "nejvíc cool nákupní tašky" :-)

Csaba
27. září 2020, 11:30
0
Jaké auto skutečně potřebujeme?

Možná ano, pravděpodobně 99% z lidí kteří jedou do Říma/Amsterdamu nebo kamkoli jinam si může dovolit dát oběd v tamní restauraci nebo koupit si triko aniž by je to zruinovalo, kdyby ne, patrně by se do ciziny nevydávali. :)
Mluví-li se ale v článku o tom že těch věcí (a o oblečení jde jistě taky) lidi vozí na dovolenou až příliš, bude to asi i tím že jim přijde "normálnější"? "logičtější"? "rozumnější?" vzít sebou to triko, mikinu, cokoli, navíc než si to tam kupovat, ať už důvodu nenadálé potřeby nebo jiného. V rámci celého článku je to podružnost ilustrující rozdílnost v přemýšlení/přístupu.
Když jsem s manželkou a dcerou cestoval po ČSSR, vzal jsem velkou krosnu, žena batoh který unesla, navařilo a napeklo se, sedli jsme do vlaku a jeli. Když se dítko při obědě zasvinilo, žena vytáhla čisté oblečení, převlékla ho a bylo. A když čisté oblečení došlo, protože při celodenních výletech přírodou i městech se toho přihodí mnoho, tak se to jak právě vypadá přijalo jako nezměnitelný fakt a nikdo to víc neřešil. :-) Dnes je to možná jinak a lidem třeba víc záleží na tom jak je vnímají ostatní a možná by ani to dítě ani jeho rodiče nechtěli být v tričku od zmrzky nebo kečupu a hledali by, kde koupit nové. Tady se pak nabízí ta možnost nekupovat novou věc, ale z báglu vytáhnout triko už dávno zakoupené :-)
Pro někoho je to jen (nebo hlavně) o penězích, pro jiného o obecném přístupu k životu (čemukoli), ve svém prvním příspěvku jsem to zmínil hlavně jako jeden z možných důvodů proč toho lidí "sebou toho vozí tak moc".

Csaba
27. září 2020, 10:37
7
Jaké auto skutečně potřebujeme?

Absolutní souhlas a návrh na zařazení do soutěže o PŘÍSPĚVEK ROKU" ! :-)
Tu tendenci kecat ostatním do toho jak mají žít, čím mají kam jezdit atd a pod. nikdy nepochopím, natož teď, 30 let po tak dlouhé době ve které nám to bylo téměř nařizováno.

Csaba
27. září 2020, 10:30
6
Jaké auto skutečně potřebujeme?

V prvních dvou větách je dvakrát zbytečně "už" a ta třetí je špatná celá, principiálně :)
Za prvé je v podstatě nesmyslná, za druhé je zbytečná a za třetí by se dalo říci (být poněkud útlocitnějším) že je i nemístná.
Samozřejmě jsem při utváření svého názoru na téma článku ovlivněn tím že jsem o generaci starší než autor a vyrůstal jsem tudíž v diametrálně odlišné době i společnosti. Nicméně, je slušné odpovědět:

Lidé jsou různí a mají různé potřeby a (i) proto si kupují různá auta (odmyslím teď služební, "nafasované" vozy), takové které jejich specifické potřeby naplní a/nebo si jednoduše kupují taková (a klidně i naprosto nepotřebná) auta, protože je jednoduše chtějí.
Když to vezmu osobně tak za minulého režimu jsem kupoval opravdu dle svých potřeb (a v rámci velmi omezených možností výběru) - na ty rodinné výlety a dovolenou (i když na ty výlety bohatě stačilo sednout do vlaku) + Wartburg kombi na stavbu RD, potom už hlavně z touhy po změně, vyzkoušení všeho možného a hlavně konečně to co opravdu chci a co se mi líbí :-)

"Oběd v Římě či nová sada oblečení v Amsterdamu již není žádný problém."
Tak určitě, řekl by fotbalista Plzně, hokejista Sparty, právník, lékař, inženýr, nadaný umělec atd a pod., ale mnozí (většina?)
další jistě ne.
Žiju v prdeli na konci světa v okr. Uh. Hradiště, v obci s asi 3500 obyv. a vím téměř jistě že "oběd v Římě" si z nich může dovolit jen málokdo. Jen tak si tam "na ten oběd zaletět" na 100% nikdo, v rámci dovolené pár lidí jistě ano, to člověk vnímá ty výdaje jinak, jako součást nezapomenutelného zážitku a pod. Přesto se občas člověk neubrání podvědomému přepočítávání eur na koruny, i když ví že si tím ten okamžik poněkud zkazí :)
Jo, místní studenti VŠ se do Amsterdamu občas vydají (když je tam ta tráva tak dostupná, procvičit si AJ, atd a pod.), ale že by se vraceli s taškami nového oblečení? "Tož to, kurva, ani omylem" :-)
A pokud jde o dospělé tak ano, i od nás z vesnice jezdíme do světa, na dovolenou a pod., ale nové oblečení si tam fakt nekupujeme :)
Spíš ty peníze utratíme za vstupné do muzeí, atrakce a gastronomii. Pravda, bavíme se o tom hlavně jako chlapi mezi sebou, ženské to možná vidí jinak, ale nepamatuju se že by se některý ze sousedů vrátil z ciziny s tím že si tam jeho stará koupila nějaké "nové krásné hadříky" :)

"Ideálním rodinným vozem dneška je podle mého malého průzkumu mezi známými a příbuznými Volkswagen Multivan a jen relativně vysoká pořizovací cena brání tomu, aby stál úplně před každým rodinným domkem. Opravdu takové auto potřebujeme?"
No, Multivan asi opravdu "potřebuje" jen málokdo, to spíš Transportera na práci, ti co mají Mulitvan nejspíš neřešili jestli ho potřebují ale koupili si ho proto že ho prostě chtěli a nejspíš usoudili že právě on vyhoví jejich požadavkům, potřebám a touhám nejlépe.
No a proč jet (třeba v té nejtypičtější variantě 2 velcí + 2 malí) na dovolenou nějakým osobákem když můžeme jet krabicí třeba jen o 50 cm delší a přitom s téměř dvakrát větším (pocitově, nepočítal jsem to) prostorem v kabině? Multivan je (s minimální nadsázkou) v pohodě použitelný jako auto na denní ježdění kdykoli a kamkoli, a na rodinnou dovolenou je jistě vhodnější než Octavia a jiné "normální rodinné auta".
Ovšem, tohle píšu za sebe, subjektivně, nevnucuji to nikomu jak zjevenou pravdu.

K těm německým turistům - no, ať si každý dělá co chce a jak chce pokud tím neobtěžuje ostatní, řekl bych. Jasně, dá se nad tím pozvednout obočí, ale opravdu to v někom vyvolá tak velké udivení že o tom napíše článek? :-)
Já osobně dovedu pochopit že ti lidé jsou zvyklí na své pohodlí a mají kolem sebe rádi věci ke kterým mají vztah a cítí se pak příjemně, pohodlně a spokojeně. Podle mě jde ale i o to jestli v těch obytných přívěsech tráví celé dny, nebo sednou na kola (a pod.) a jezdí po okolí, nebo jedou autem někam dál a odtud jdou do přírody...
Pokud jsou přes den venku, aktivní, a vrátí se odpoledne příjemně unavení, dovedu pochopit že si rádi odpočinou "ve svém", v něčem útulném, v čem se cítí příjemně, dobře.
No a jestli s takovou soupravou jedou x set km někam aby si tam "rozložili to své nádobíčko" a pak jen relaxují na místě, s TV, knížkou, křížovkami a pod. - no, to je koneckonců jenom jejich věc, nám ostatním je do toho prd, že? :)

"Superb se dvěma střešními boxy, čtveřicí jízdních kol a tolika zavazadly v kufru, kolik se tam jen vejde – je tohle vážně obraz spokojenosti?" No, kdyby ti lidi nechtěli mít ten box na střeše a kola na nosiči vzadu, asi by jeli jen tak, nalehko, ne? Zjevně jim to dává smysl, patrně chtějí ten box na střeše mít a zjevně si kola nechtějí půjčovat ale rádi jezdí na těch svých, které si už zaplatili a peníze ušetřené za půjčení jiných kol asi raději - nevím - třeba prochlastají? :-)

"namísto kochání se krajinou jsem celé léto pozoroval jediné – zoufalou snahu už být na místě..."
No, kochat se krajinou může být někdy ošidné, lepší je věnovat se řízení :)
A jasně že člověk už chce být na místě, ačkoli, v článku popisovaná dnešní realita, tj, nový/zánovní Multivan, Superb kombi a pod. - když už tedy uvažujeme ty co si mohou "zaletět do Říma na oběd a kupovat oblečení v Amsterdamu" (mírné popíchnutí, přiznávám) - tohle vážně není žádné "utrpení", obzvláště v porovnání s onou Š 120, žigulíkem a trabantem, o fiátku 126p ani nemluvě.

"A to mě vede k jednoduché otázce, kterou bych tu teď rád položil – opravdu to nejde udělat jinak?"
Jasně že to jde "udělat (i) jinak", samozřejmě.
Nicméně, v začátku se uvažuje x set km cestování do/v zahraničí, teď na konci článku je to vztaženo k domácí dovolené a to je něco trochu odlišného, řekl bych. Ano, jde-li například o pár mladých lidí, můžou celé prázdniny (a ČR) projet "jen" na kolech a s báglem na zádech nebo taškami po stranách a i čtyřčlenná rodina by takhle klidně "zvládla" třeba týdenní výlet, to je jasné.
A je jistě mnoho "adrenalinových nadšenců" a "sportovců tělem i duší" kteří to takhle praktikují a je to absolutně OK. Stejně tak je ale i mnoho lidí kteří tací nejsou, baví a zajímá je něco jiného a dají přednost pohodlnějšímu způsobu přepravy/trávení dovolené a volného času obecně a i to je absolutně OK.

Čili ano, "plnohodnotná rodinná dovolená" s novým Mustangem bez střechy je jistě možná a ano, taková dovolená s novým Multivanem je možná stoprocentně. Ono, pokud si ten hypotetický dovolenkář může dovolit nového Mustanga nebo Multivana, tak je to super tak nějak "automaticky" a teď ze mě opravdu nemluví závist nebo nepřejícnost.

Závěrem - neznám jediného člověka který by v normální komunikaci použil slovo ústenka :), já té hovadině říkám rypákovník, ale to je jiné téma a nechci se rozčilovat :) a ano, "rádiomapa" mi přijde stále jako paslovo bez významu :)

Csaba
17. září 2020, 19:27
0
Ptejte se: Vybíráme pohodlné kombi do 350 tisíc

Xantii V6 Activa měl soused v době kdy já měl XM V6, ty další (tuším tři) "koule" byly fakt hodně poznat. Když jsme si auta prohodili a jeli stejnou trasu, nevěřil jsem jak dokonale to dokáže bránit náklonům karoserie. Ale měnit natrvalo jsem nechtěl, dizajn XM byl někde úplně jinde...

Csaba
16. září 2020, 20:02
2
Geländewagen z devadesátek a hledání nadčasovosti

Já měl za to že tři šipky za sebou tvořící kruh znamenají vnitřní okruh ventilace. Není to tak že (například) přepnutím nahoru se zapíná klima a přepnutím dolů ten vn. okruh? Teď mě napadlo že M-B to má fakt jinak než drtivá většina výrobců, známej měl masařku a tam se klima "schovávala" za zkratkou EC místo (obecně používaného) AC nebo sněhové vločky... A tuším že i ta dioda svítila "opačně", tj, když svítila, tak klima byla vypnutá (pokud se pamatuju správně). Skoro se až nabízí zlidovělá otázka: "Povedze, Kefalín, čo Vy si predstavujete pod takým pojmom absurdný?" :-)

Csaba
16. září 2020, 14:04
0
Geländewagen z devadesátek a hledání nadčasovosti

Já upřímně přiznávám že jsem fotky mot. prostoru nijak blíž nezkoumal. :)
A je fakt že když jsem si na mobile.de vyhledal géčka 1990-1995 s klimou, měly ovl. ventilace stejné jaké jsou v tomhle.
Prozradíš jak se tedy ta klima zapíná hned nebo to bude Tvůj vánoční dárek pro čtenářskou obec? :)

Csaba
16. září 2020, 13:02
0
Geländewagen z devadesátek a hledání nadčasovosti

450t. Kč je po čertech hodně peněz, přesto bych netvrdil že tohle géčko tu hodnotu nemá. Vypadá (a vzhledem ke svému stáří obzvlášť) velmi pěkně, zachovale a udržovaně a s normálním způsobem provozování a servisování bude jezdit určitě dalších třicet let. :) Seděl jsem v dlouhé verzi jednou, na autosalónu kdysi dávno a dodnes si pamatuju jak jsem byl nadšen z té rustikálnosti, bytelnosti a "mechaničnosti". Jen jediná věc mi "vrtá hlavou" a to v inzerátu uvedená aut. klima, protože na fotkách vidím jen manuální ovladače ventilace bez tlačítka AC. Na druhou stranu, když to má šíbr a el. okna ta klima tak nezbytná možná ani není. :)

Csaba
16. září 2020, 09:38
0
Ptejte se: Vybíráme pohodlné kombi do 350 tisíc

Dodatek - psáno před přečtením Fandatikova příspěvku.

Csaba
16. září 2020, 09:36
0
Ptejte se: Vybíráme pohodlné kombi do 350 tisíc

No, asi málo kdo z nás měl možnost jet po stejném úseku napřed s C5 s hydropneu a pak s třídou S "na vzduchu", případně s C5 s hydropneu a třídou S "na pérách", o porovnání C5 i tř. S "na pérách" ani nemluvě. :)

Csaba
01. září 2020, 21:05
0
Bazarový snílek: Otloukánek do města za pár korun

Jasně
Já bych to nazval "zajímavý otloukánek do města...", ale to je na vkusu každého soudruha :)

Csaba
01. září 2020, 20:52
0
Bazarový snílek: Otloukánek do města za pár korun

Čekal jsem že "otloukánek do města" bude Felda za bůra, ZX 1.9D, Saxo 1.5D nebo Punto 1 Fire a pod., prostě minikřápy do 10 klacků a ono prd, místo toho jsou tu "rarity a šperky" typu Fabia 2.0 (v inzerci asi tak 1 ks na 500 HTP :) ), SportKa (asi tak 1 ks na 100 obyč. Ka :) ) a A 210, opět v inzerci asi tak 1 ks na 100 A140/160, s cenou >50-60 tisíc... :-)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Fabia 1,4 16v GT LPG první majitel 2001
Škoda Fabia 1,4 16v GT LPG první majitel

2001 rok výroby
55 koní výkon
1 395 ccm objem

Lincoln Continental Continental Towncar Limousine 1978
Lincoln Continental Continental Towncar Limousine

1978 rok výroby
190 koní výkon
7 500 ccm objem

Chrysler Voyager Grand Voyager 2000
Chrysler Voyager Grand Voyager

2000 rok výroby
85 koní výkon
2 499 ccm objem

Jeep XJ001  1986
Jeep XJ001

1986 rok výroby
115 koní výkon
2 068 ccm objem

Ford Mustang  Fastback 1965 BULLITT 1965
Ford Mustang Fastback 1965 BULLITT

1965 rok výroby
280 koní výkon
5 700 ccm objem