načítám data...

Csaba

JménoJakub Relovský
BydlištěUherské Hradiště
Registracepřed 4.8 rok.
Poslední aktivitapřed 14.6 hod.
Příspěvků ve fóru186
Komentářů u článků358
Pozitivních komentářů u článků156
Negativních komentářů u článků11
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Csaba
předevčírem v 21:13
0
Doba motorismu zaslíbená

Částečně ano. Ale ti opravdu schopní (a i všehoschopní), ambiciózní, šikovní, průbojní, ctižádostiví a cílevědomí se měli lépe tehdy i dnes. V mnoha aspektech pomohlo být ve straně, v mnoha pozicích to bylo podmínkou a když už v ní člověk byl, otevřely se mu jinak nedostupné možnosti, ale zadarmo to nebylo. Já byl v ČSLA praporčíkem (technik mechanizované roty) a členství v KSČ tam naštěstí nebylo podmínkou, dodnes jsem tomu rád. Taky lidé manuálně zruční, schopni číst technické výkresy a zároveň je v praxi využít mohli mít měsíčně díky vedlejšákům klidně i třikrát víc než profesor na VŠ. Ale to by byla (asi i zbytečná) debata na dlouho :) Za mě osobně bylo zlatou dobou období cca 1965-1985 i když v tehdejší ČSSR to člověk moc nepoznal/neprocítil.

Csaba
14. října 2020, 15:51
0
Ford Transit 2.0 EcoBlue automat: Když nechcete jet nadvakrát

Ne, přesně tolik stojí tenhle konkrétní Transit. :)
Nevím proč ale u spousty příspěvků v diskuzích (mi) chybí možnost kliknout na "reagovat"

Csaba
11. října 2020, 20:58
1
Csaba
05. října 2020, 21:46
1
Komu zvoní hrana

Hatchbacků se třemi dveřmi už je mezi novými auty fakt minimum... A přitom to byla, 10-15 let zpět, naprosto běžná karosářská varianta a 9 z 10 (nadsázka) 5dv. hatchů mělo i 3dv., o 10-15 tisíc Kč levnější, variantu. Zjevně se jich ale neprodávalo tolik aby to bylo pro automobilky dál ekonomicky smysluplné, a doba je prostě taková že to co negeneruje zisk je "nemilosrdně zaříznuto" a vyřazeno z nabídky. Budeš holt asi muset jednu 3dv. ojetinu nahradit jinou 3dv. ojetinou :)

Csaba
03. října 2020, 22:13
0
Komu zvoní hrana

K tomuhle jednoduše není co dodat, zcela souhlasím.

Csaba
03. října 2020, 22:11
5
Komu zvoní hrana

Nepsat hodinové elaboráty, proboha živého, a místo toho sednout do auta nebo na motorku a jít se jen tak projet. :)

Csaba
03. října 2020, 22:08
0
Komu zvoní hrana

Řekl bych že teoreticky by ten návrat aut sportovnějšího střihu možný byl, ale - podle mě - pravděpodobně pouze v té podobě ve které ji ztvárnil známý koncept GM asi před 10 lety? - tj, podvozková platforma s bateriemi a el. motory a na ní "naroubovaná" karoserie "dle vkusu každého soudruha". Obávám se že návrat aut které zmiňuješ (v masovějším měřítku) je čím dál víc pouze našim zbožným přáním které realita nebude reflektovat :(

Csaba
03. října 2020, 19:46
-1
Komu zvoní hrana

A i když i tady zelení bezmozci vytahují drápky (viz ten Violin článek) pořád jsme na tom v Česku ještě po čertech dobře.
Když jsem četl ten článek o řádek níž, nevěřil jsem vlastním očím.
https://echo24.cz/a/S6XrJ/macron-ma-pry-jiz-dost-zelenych-khmeru-na-radnicich-delaji-z-francouzu-idioty?
utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Ani bych se nedivil kdyby třicet let po stříhání drátů na hranicích začali Němci a Francouzi emigrovat sem k nám.
Proti tomu jsou ty Adamovi stesky takové - no - pubertální (nadsázka, milý autore!) :)
Jinak, matně si vzpomínám že jeden-dva články a tohle téma už jsem tady četl, což ale neznamená že tenhle je nadbytečný :)

Csaba
29. září 2020, 13:07
0
Pryč ze světa lowcostu? Nové Dacie vypadají překvapivě hodnotně.

Jedna 50l. nádrž na benzín, druhá 50l. nádrž na plyn a může se jet na cestu kolem republiky :)
A může to mít i el. šíbr, jak zhýralé a rozmařilé! :-)

Csaba
28. září 2020, 09:45
0
Honda E Advance: Upřímný automobil

Aby to nebylo stejné jako když jsem byl před dvaceti lety přítomen prodeji autorádia u jednoho stánku v Brně, kdy usměvavý potomek vietnamských přistěhovalců říkal kupujícímu: "Pane to nehrát, to nebýt rádio, je to jen blikat a svítit, to být hračka pro děti!"
No, za dvě stovky člověk prostě nemůže chtít zázraky, že ano :-)

Csaba
27. září 2020, 21:07
3
Honda E Advance: Upřímný automobil

A pětistovka právě přišla o svůj titul "nejvíc cool nákupní tašky" :-)

Csaba
27. září 2020, 11:30
0
Jaké auto skutečně potřebujeme?

Možná ano, pravděpodobně 99% z lidí kteří jedou do Říma/Amsterdamu nebo kamkoli jinam si může dovolit dát oběd v tamní restauraci nebo koupit si triko aniž by je to zruinovalo, kdyby ne, patrně by se do ciziny nevydávali. :)
Mluví-li se ale v článku o tom že těch věcí (a o oblečení jde jistě taky) lidi vozí na dovolenou až příliš, bude to asi i tím že jim přijde "normálnější"? "logičtější"? "rozumnější?" vzít sebou to triko, mikinu, cokoli, navíc než si to tam kupovat, ať už důvodu nenadálé potřeby nebo jiného. V rámci celého článku je to podružnost ilustrující rozdílnost v přemýšlení/přístupu.
Když jsem s manželkou a dcerou cestoval po ČSSR, vzal jsem velkou krosnu, žena batoh který unesla, navařilo a napeklo se, sedli jsme do vlaku a jeli. Když se dítko při obědě zasvinilo, žena vytáhla čisté oblečení, převlékla ho a bylo. A když čisté oblečení došlo, protože při celodenních výletech přírodou i městech se toho přihodí mnoho, tak se to jak právě vypadá přijalo jako nezměnitelný fakt a nikdo to víc neřešil. :-) Dnes je to možná jinak a lidem třeba víc záleží na tom jak je vnímají ostatní a možná by ani to dítě ani jeho rodiče nechtěli být v tričku od zmrzky nebo kečupu a hledali by, kde koupit nové. Tady se pak nabízí ta možnost nekupovat novou věc, ale z báglu vytáhnout triko už dávno zakoupené :-)
Pro někoho je to jen (nebo hlavně) o penězích, pro jiného o obecném přístupu k životu (čemukoli), ve svém prvním příspěvku jsem to zmínil hlavně jako jeden z možných důvodů proč toho lidí "sebou toho vozí tak moc".

Csaba
27. září 2020, 10:37
7
Jaké auto skutečně potřebujeme?

Absolutní souhlas a návrh na zařazení do soutěže o PŘÍSPĚVEK ROKU" ! :-)
Tu tendenci kecat ostatním do toho jak mají žít, čím mají kam jezdit atd a pod. nikdy nepochopím, natož teď, 30 let po tak dlouhé době ve které nám to bylo téměř nařizováno.

Csaba
27. září 2020, 10:30
6
Jaké auto skutečně potřebujeme?

V prvních dvou větách je dvakrát zbytečně "už" a ta třetí je špatná celá, principiálně :)
Za prvé je v podstatě nesmyslná, za druhé je zbytečná a za třetí by se dalo říci (být poněkud útlocitnějším) že je i nemístná.
Samozřejmě jsem při utváření svého názoru na téma článku ovlivněn tím že jsem o generaci starší než autor a vyrůstal jsem tudíž v diametrálně odlišné době i společnosti. Nicméně, je slušné odpovědět:

Lidé jsou různí a mají různé potřeby a (i) proto si kupují různá auta (odmyslím teď služební, "nafasované" vozy), takové které jejich specifické potřeby naplní a/nebo si jednoduše kupují taková (a klidně i naprosto nepotřebná) auta, protože je jednoduše chtějí.
Když to vezmu osobně tak za minulého režimu jsem kupoval opravdu dle svých potřeb (a v rámci velmi omezených možností výběru) - na ty rodinné výlety a dovolenou (i když na ty výlety bohatě stačilo sednout do vlaku) + Wartburg kombi na stavbu RD, potom už hlavně z touhy po změně, vyzkoušení všeho možného a hlavně konečně to co opravdu chci a co se mi líbí :-)

"Oběd v Římě či nová sada oblečení v Amsterdamu již není žádný problém."
Tak určitě, řekl by fotbalista Plzně, hokejista Sparty, právník, lékař, inženýr, nadaný umělec atd a pod., ale mnozí (většina?)
další jistě ne.
Žiju v prdeli na konci světa v okr. Uh. Hradiště, v obci s asi 3500 obyv. a vím téměř jistě že "oběd v Římě" si z nich může dovolit jen málokdo. Jen tak si tam "na ten oběd zaletět" na 100% nikdo, v rámci dovolené pár lidí jistě ano, to člověk vnímá ty výdaje jinak, jako součást nezapomenutelného zážitku a pod. Přesto se občas člověk neubrání podvědomému přepočítávání eur na koruny, i když ví že si tím ten okamžik poněkud zkazí :)
Jo, místní studenti VŠ se do Amsterdamu občas vydají (když je tam ta tráva tak dostupná, procvičit si AJ, atd a pod.), ale že by se vraceli s taškami nového oblečení? "Tož to, kurva, ani omylem" :-)
A pokud jde o dospělé tak ano, i od nás z vesnice jezdíme do světa, na dovolenou a pod., ale nové oblečení si tam fakt nekupujeme :)
Spíš ty peníze utratíme za vstupné do muzeí, atrakce a gastronomii. Pravda, bavíme se o tom hlavně jako chlapi mezi sebou, ženské to možná vidí jinak, ale nepamatuju se že by se některý ze sousedů vrátil z ciziny s tím že si tam jeho stará koupila nějaké "nové krásné hadříky" :)

"Ideálním rodinným vozem dneška je podle mého malého průzkumu mezi známými a příbuznými Volkswagen Multivan a jen relativně vysoká pořizovací cena brání tomu, aby stál úplně před každým rodinným domkem. Opravdu takové auto potřebujeme?"
No, Multivan asi opravdu "potřebuje" jen málokdo, to spíš Transportera na práci, ti co mají Mulitvan nejspíš neřešili jestli ho potřebují ale koupili si ho proto že ho prostě chtěli a nejspíš usoudili že právě on vyhoví jejich požadavkům, potřebám a touhám nejlépe.
No a proč jet (třeba v té nejtypičtější variantě 2 velcí + 2 malí) na dovolenou nějakým osobákem když můžeme jet krabicí třeba jen o 50 cm delší a přitom s téměř dvakrát větším (pocitově, nepočítal jsem to) prostorem v kabině? Multivan je (s minimální nadsázkou) v pohodě použitelný jako auto na denní ježdění kdykoli a kamkoli, a na rodinnou dovolenou je jistě vhodnější než Octavia a jiné "normální rodinné auta".
Ovšem, tohle píšu za sebe, subjektivně, nevnucuji to nikomu jak zjevenou pravdu.

K těm německým turistům - no, ať si každý dělá co chce a jak chce pokud tím neobtěžuje ostatní, řekl bych. Jasně, dá se nad tím pozvednout obočí, ale opravdu to v někom vyvolá tak velké udivení že o tom napíše článek? :-)
Já osobně dovedu pochopit že ti lidé jsou zvyklí na své pohodlí a mají kolem sebe rádi věci ke kterým mají vztah a cítí se pak příjemně, pohodlně a spokojeně. Podle mě jde ale i o to jestli v těch obytných přívěsech tráví celé dny, nebo sednou na kola (a pod.) a jezdí po okolí, nebo jedou autem někam dál a odtud jdou do přírody...
Pokud jsou přes den venku, aktivní, a vrátí se odpoledne příjemně unavení, dovedu pochopit že si rádi odpočinou "ve svém", v něčem útulném, v čem se cítí příjemně, dobře.
No a jestli s takovou soupravou jedou x set km někam aby si tam "rozložili to své nádobíčko" a pak jen relaxují na místě, s TV, knížkou, křížovkami a pod. - no, to je koneckonců jenom jejich věc, nám ostatním je do toho prd, že? :)

"Superb se dvěma střešními boxy, čtveřicí jízdních kol a tolika zavazadly v kufru, kolik se tam jen vejde – je tohle vážně obraz spokojenosti?" No, kdyby ti lidi nechtěli mít ten box na střeše a kola na nosiči vzadu, asi by jeli jen tak, nalehko, ne? Zjevně jim to dává smysl, patrně chtějí ten box na střeše mít a zjevně si kola nechtějí půjčovat ale rádi jezdí na těch svých, které si už zaplatili a peníze ušetřené za půjčení jiných kol asi raději - nevím - třeba prochlastají? :-)

"namísto kochání se krajinou jsem celé léto pozoroval jediné – zoufalou snahu už být na místě..."
No, kochat se krajinou může být někdy ošidné, lepší je věnovat se řízení :)
A jasně že člověk už chce být na místě, ačkoli, v článku popisovaná dnešní realita, tj, nový/zánovní Multivan, Superb kombi a pod. - když už tedy uvažujeme ty co si mohou "zaletět do Říma na oběd a kupovat oblečení v Amsterdamu" (mírné popíchnutí, přiznávám) - tohle vážně není žádné "utrpení", obzvláště v porovnání s onou Š 120, žigulíkem a trabantem, o fiátku 126p ani nemluvě.

"A to mě vede k jednoduché otázce, kterou bych tu teď rád položil – opravdu to nejde udělat jinak?"
Jasně že to jde "udělat (i) jinak", samozřejmě.
Nicméně, v začátku se uvažuje x set km cestování do/v zahraničí, teď na konci článku je to vztaženo k domácí dovolené a to je něco trochu odlišného, řekl bych. Ano, jde-li například o pár mladých lidí, můžou celé prázdniny (a ČR) projet "jen" na kolech a s báglem na zádech nebo taškami po stranách a i čtyřčlenná rodina by takhle klidně "zvládla" třeba týdenní výlet, to je jasné.
A je jistě mnoho "adrenalinových nadšenců" a "sportovců tělem i duší" kteří to takhle praktikují a je to absolutně OK. Stejně tak je ale i mnoho lidí kteří tací nejsou, baví a zajímá je něco jiného a dají přednost pohodlnějšímu způsobu přepravy/trávení dovolené a volného času obecně a i to je absolutně OK.

Čili ano, "plnohodnotná rodinná dovolená" s novým Mustangem bez střechy je jistě možná a ano, taková dovolená s novým Multivanem je možná stoprocentně. Ono, pokud si ten hypotetický dovolenkář může dovolit nového Mustanga nebo Multivana, tak je to super tak nějak "automaticky" a teď ze mě opravdu nemluví závist nebo nepřejícnost.

Závěrem - neznám jediného člověka který by v normální komunikaci použil slovo ústenka :), já té hovadině říkám rypákovník, ale to je jiné téma a nechci se rozčilovat :) a ano, "rádiomapa" mi přijde stále jako paslovo bez významu :)

Csaba
17. září 2020, 19:27
0
Ptejte se: Vybíráme pohodlné kombi do 350 tisíc

Xantii V6 Activa měl soused v době kdy já měl XM V6, ty další (tuším tři) "koule" byly fakt hodně poznat. Když jsme si auta prohodili a jeli stejnou trasu, nevěřil jsem jak dokonale to dokáže bránit náklonům karoserie. Ale měnit natrvalo jsem nechtěl, dizajn XM byl někde úplně jinde...

Csaba
16. září 2020, 20:02
2
Geländewagen z devadesátek a hledání nadčasovosti

Já měl za to že tři šipky za sebou tvořící kruh znamenají vnitřní okruh ventilace. Není to tak že (například) přepnutím nahoru se zapíná klima a přepnutím dolů ten vn. okruh? Teď mě napadlo že M-B to má fakt jinak než drtivá většina výrobců, známej měl masařku a tam se klima "schovávala" za zkratkou EC místo (obecně používaného) AC nebo sněhové vločky... A tuším že i ta dioda svítila "opačně", tj, když svítila, tak klima byla vypnutá (pokud se pamatuju správně). Skoro se až nabízí zlidovělá otázka: "Povedze, Kefalín, čo Vy si predstavujete pod takým pojmom absurdný?" :-)

Csaba
16. září 2020, 14:04
0
Geländewagen z devadesátek a hledání nadčasovosti

Já upřímně přiznávám že jsem fotky mot. prostoru nijak blíž nezkoumal. :)
A je fakt že když jsem si na mobile.de vyhledal géčka 1990-1995 s klimou, měly ovl. ventilace stejné jaké jsou v tomhle.
Prozradíš jak se tedy ta klima zapíná hned nebo to bude Tvůj vánoční dárek pro čtenářskou obec? :)

Csaba
16. září 2020, 13:02
0
Geländewagen z devadesátek a hledání nadčasovosti

450t. Kč je po čertech hodně peněz, přesto bych netvrdil že tohle géčko tu hodnotu nemá. Vypadá (a vzhledem ke svému stáří obzvlášť) velmi pěkně, zachovale a udržovaně a s normálním způsobem provozování a servisování bude jezdit určitě dalších třicet let. :) Seděl jsem v dlouhé verzi jednou, na autosalónu kdysi dávno a dodnes si pamatuju jak jsem byl nadšen z té rustikálnosti, bytelnosti a "mechaničnosti". Jen jediná věc mi "vrtá hlavou" a to v inzerátu uvedená aut. klima, protože na fotkách vidím jen manuální ovladače ventilace bez tlačítka AC. Na druhou stranu, když to má šíbr a el. okna ta klima tak nezbytná možná ani není. :)

Csaba
16. září 2020, 09:38
0
Ptejte se: Vybíráme pohodlné kombi do 350 tisíc

Dodatek - psáno před přečtením Fandatikova příspěvku.

Csaba
16. září 2020, 09:36
0
Ptejte se: Vybíráme pohodlné kombi do 350 tisíc

No, asi málo kdo z nás měl možnost jet po stejném úseku napřed s C5 s hydropneu a pak s třídou S "na vzduchu", případně s C5 s hydropneu a třídou S "na pérách", o porovnání C5 i tř. S "na pérách" ani nemluvě. :)

Csaba
01. září 2020, 21:05
0
Bazarový snílek: Otloukánek do města za pár korun

Jasně
Já bych to nazval "zajímavý otloukánek do města...", ale to je na vkusu každého soudruha :)

Csaba
01. září 2020, 20:52
0
Bazarový snílek: Otloukánek do města za pár korun

Čekal jsem že "otloukánek do města" bude Felda za bůra, ZX 1.9D, Saxo 1.5D nebo Punto 1 Fire a pod., prostě minikřápy do 10 klacků a ono prd, místo toho jsou tu "rarity a šperky" typu Fabia 2.0 (v inzerci asi tak 1 ks na 500 HTP :) ), SportKa (asi tak 1 ks na 100 obyč. Ka :) ) a A 210, opět v inzerci asi tak 1 ks na 100 A140/160, s cenou >50-60 tisíc... :-)

Csaba
25. srpna 2020, 14:40
0
Autíčkář se ptá: Kam se poděly holky s láskou k motorismu?

Díky! Už jsem zapomněl že jsem ten článek před (téměř) rokem četl. Každopádně si ho rád přečtu podruhé a pak přepošlu kamarádovi který měl E32 dvě a E38 asi pět :)

Csaba
25. srpna 2020, 14:24
6
Autíčkář se ptá: Kam se poděly holky s láskou k motorismu?

Jak píše Habakukk - o nedostatku žen v debatě o autech nebo mezi fandy do aut debatují opět z 99% pouze muži :-)
Podstatné již bylo napsáno, já proto jen obdivně konstatuji: to je ovšem po čertech krásná E32!

Csaba
22. srpna 2020, 21:12
5
BMW 330e: Pokrok nezastavíš

Petře, doba se mění a lidé s ní...
No a auta se mění s nimi, víc než by se tobě (a i mě) líbilo, minimálně pokud jde o snadnost/nákladnost jejich servisu/údržby.
A asi je to tak že tvůj pohled na věc (novou trojku) je jiný než většiny místních - to je zřejmé a není na tom nic špatného.
Jen mě překvapuje že tě to pořád překvapuje :-)
Přijde mi že jsi dal rovnítko mezi "potenciálního zákazníka" a "typického zákazníka" a i tady je "zakopaný pes.
Jacob13 píše o tom potenciálním, který ke značce nemusí mít bližší vztah a nemusí ho zajímat jestli je nová trojka agilní, lehká a "staromilská", ty o tom typickém, kterého to (s největší pravděpodobností) zajímá velmi.

Jacob píše o tom jakým způsobem/v jakém režimu by aktuální trojku používal a já s ním souhlasím v tom že jestli bude valnou část času trávit poskakováním od semaforu (kolony/zácpy) po semafor v Praze, potom opravdu nevyužije (a tudíž ani nepotřebuje) potenciální "atributy sportovnosti" a "petrolheadství" které by od vozu dané kategorie očekával nadšenec jakým jsi ty a může mu být naprosto ukradené která náprava je hnaná a kolik válců ta věc má pod kapotou.

Samozřejmě, nadšenec a fanda značky vše vědět bude, bude ho to zajímat atd pod., to ale není typický "potenciální zákazník" o kterém píše Jacob13.

k tomu základnímu servisu/spolehlivosti po záruce - Jacob nepíše jak dlouho by si tu trojku chtěl po případné koupi nechat - ale když budeme uvažovat nejběžnější a nejpravděpodobnější variantu (měsíční splátky leasingu) tak je vcelku logické že ho (nebo jiného, potenciálního kupce nového BMW za >1 mil. Kč) servis nebude zajímat vůbec. A asi by ho ani zajímat neměl - platí hromadu peněz za splátky a pochopitelně očekává že minimálně po dobu trvání leasingu se to auto neporouchá. Já osobně, být na jeho místě, bych šel ještě dál a předplatil bych si plný servis (tj i spotřební materiál a běžnou údržbu) abych opravdu neřešil vůbec nic. :)

No a po skončení pronájmu auto vrátí a bude mu (opět asi pochopitelně) lidově řečeno " u zadku" jestli se základní servis dá udělat svépomocí. U toho bych se taky na chvíli "zastavil" - upřímně řečeno, nedokážu si moc představit že člověk který si dnes koupí nové BMW za víc než 1 mil. Kč bude něco takového řešit i kdyby měl v plánu nechat si jej například i navždy - pokud se na tom něco porouchá/bude vyžadovat údržbu prostě zavolá do servisu ať se starají - on je od toho aby tu pálku za servis pak zaplatil, ne od toho aby se "válel po zemi při výměně oleje". :-) Ostatně, co by si člověk který autům nerozumí víc než základně (tj potenciální kupec nové trojky nebo jakéhokoli jiného auta za víc než milion) u auta z roku 2020, natož tak drahého sám opravil/vyměnil?

Tohle už jsou "jaderné elektrárny" a "počítače s koly", normální člověk u nich asi skončí při dolití kapaliny do ostřikovačů a když bude hodně šikovný tak u nějaké výměny žárovičky - pokud to auto v dnešní, době diodové, vůbec nějakou žárovku vlastně má. :)

Potenciální zákazník (tj "spotřebitel") prostě chce jen jezdit a nestarat se...

Csaba
15. srpna 2020, 09:19
7
Když čtyři kola nestačí

Článek o šestikolkách a neví v něm zmíněn C. CX? Tss tss tss :-)
A Range 1 (možná i další gen., ty už ale jdou mimo mě) taky nemálo úpravců "zšestikolilo" :)


Csaba
11. srpna 2020, 19:12
1
5 nejzajímavějších Kei náklaďáčků (a jeden větší)

Já přidám něco z domácích luhů a hájů, navíc "jdoucí s dobou", na baterky...

Csaba
09. srpna 2020, 11:20
1
Csaba
08. srpna 2020, 18:20
7
Design 2020 - návrat nápaditosti

Já teda musím říct že s autorem článku nesouhlasím téměř úplně ve všem, zásadně a absolutně. :)
Dokonalý příklad toho jak je "disciplína" design navýsost subjektivní a co se někomu moc líbí, druhému přijde neskutečně ohyzdné :)
Z dnešní nabídky bych si vybral, dokonce i zmíněnou Mazdu 3, ale rozhodně a jedině s karosérií sedan :)
Kdybych to měl ve velké rychlosti (protože jsem o tom doteď nepřemýšlel) vzít abecedně, tak se mi líbí:
AR Giulia
Audi A6
BMW ř.5
Kia Stinger a klidně i Rio
Mercedes tř. G
Opel Insignia
Peugeot 508
Renault Talisman
Seat Leon
Suzuki Jimny
VW Arteon S.B.
Volvo - skoro všechna :)


Csaba
08. srpna 2020, 07:19
1
Volvo S60 Polestar Engineered: Óda na radost

Moc se mi to líbí zvenku i zevnitř (ačkoli zadní světla bych asi "nakreslil" jinak), dynamické schopnosti jsou fascinující, cena mi rovněž nepřijde přemrštěná, ale (a nehledě na to komu nyní Volvo patří) jsem trochu na pochybách že - kdybych na to teoreticky měl - bych si koupil právě tohle. Marně přemýšlím kdy jsem aktuální S60 naposledy viděl, zdá se mi že kdo už tu možnost má si pár tisíc měsíčně za splátku leasingu přidá a vezme S90.

Csaba
06. srpna 2020, 19:33
1
Modrá je dobrá: 10 nejpovedenějších modrých odstínů (+1 eklhaft)

Já obecně raději tmavší odstíny, takže za mě tohle

Csaba
01. srpna 2020, 10:18
1
Světlo do tmy

'98 Riviera/Aurora + '90 Cutlass/Accord

Csaba
28. července 2020, 16:00
0
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

Pro Irwinka: díky za fotky, rád jsem zavzpomínal na dobu kdy mi bylo "náct"... :) Neboj, otec mě v tom vozil často, užil jsem si jí dost. Dnes už bych v tom asi jezdit nechtěl, zestárl jsem a zlenivěl... :)

Csaba
27. července 2020, 21:20
11
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

Vícero lidí nikdy žádnou Octavii neřídilo - jako nová byla (minimálně ta první) pro "obyč. člověka" docela drahá a když už byla ojetinou (kterákoli generace) tak bylo kolem tolik jiných modelů za stejnou cenu že nebyl důvod vzít právě ji. Mě je 66 a nevlastnil jsem nic z AZNP, ostatně mé oblíbené motto je "vždyť to jsou výrobky automobilky o jejíž produkci ŠKODA mluvit" :-)
Ale nebudu lhát, když první generaci představili tak jsem o ní přečetl asi vše co bylo napsáno, byl to předěl a zlom, to nelze popřít.
A v Brně na autosalónu jsem ji i docela prolezl, ale když jsem se se svými 182 cm "za sebe" pohodlně neposadil (všichni víme proč tomu tak je), tak zůstalo u čistě teoretického "zájmu". Sranda je že můj nejlepší kamarád je zarytý škodovkář, má jich asi pět a maximálně mu vyhovují... :)
Čistě dizajnově mi tahle generace vadí asi nejméně, na některých fotkách to auto působí hodně "dospěle" a hodnotně, ale cokoli kladného okamžitě přebijí negativa zmíněná jak Františkem tak jinými novináři, ten výdech klimy na loket/paži je už jen třešnička na dortu. To je jak s tím Golfem - kapota se musí zase podepírat nějakým prehistorickým klackem místo plynové vzpěry, ale hlavně že se ten vergl dá "odemykat mobilem", že ano... - na tohle už jsem fakt starej, tohle v životě nepochopím. Představím si vždy nějakého Němčoura mého věku echt věrného značce co má už asi čtvrtého Golfa a když se podívá na ten nový "zázrak" a uvidí ten kapotoklacek, odplivne si a na patě se otočí s tím že "danke, aber nein". A za ním běžícího dealera který nadšeně huláká "neodcházejte, prosím, dovolte mi ukázat Vám všechny ty "kouzelné" displeje a možnosti co nabízejí...!" pošle do hajzlu s tím, že si auto jako posledních 40 let rád odemkne a nastartuje normálním klíčkem a... a takhle bych mohl pokračovat do nekonečna... :(
Holt, jak se říká, "pokrok nezastavíš" :-)

Csaba
27. července 2020, 19:39
13
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

Omlouvám se všem přítomným že budu vulgární ale potom co jsem ten článek dočetl se mi na jazyk dere jediné, takové to jadrné, upřímné a od srdce, a sice: DO PÍČE SE ŠKODOVKOU!
V tak extrémně konkurenčním oboru podnikání uvést na trh něco takhle nefunkčního a nedodělaného je... - no, vlastně je typické pro celý koncern Fašistovágen, viz nový Golf a vše kolem něj.

Csaba
26. července 2020, 07:52
1
Autíčkář se ptá: Jak vypadá ideální víkendovka?

Ta by ale klidně mohla fungovat jako luxusní povoz pro každý den, ne? :-)
Jinak, lze postupovat "drobnými krůčky vpřed" a začít něčím obyčejnějším:

http://www.rajveteranu.cz/25779-nissan-cedric-430-datsun-1980-sg

Víkendovka pro mě vypadá nějak takhle:

http://www.rajveteranu.cz/37296-dodge-ram-camper-van-59-v8

Csaba
22. července 2020, 15:37
1
Slepé uličky konstrukce: Dveře

Můj subjektivní dojem s P 1007 (1.6i) je že to (vzhledem k tomu k čemu to auto bylo vyrobeno/určeno) vůbec nejede tak pomalu abych obviňoval dveře z toho že za to můžou :) A rychlost jejich otevírání mi přišla naprosto přijatelná. Pro mě jako důchodce téměř ideální heblo, dva dospělí dopředu s přemírou místa, mírně zvýšený posez je taky klad, dozadu vnoučata nebo sedačky (velice snadno) sklopit a pak se tam klidně vejde nákup na x týdnů. Já osobně tomu vytýkám pouze jak nehezky vypadá zboku ale to je zase dané právě tou koncepcí dveří.

Csaba
15. července 2020, 19:49
3
Range Rover ve čtyřech dějstvích aneb Cesta do Brna a zase zpátky

Střih, na benzinku přijíždí umytý, vymydlený a naleštěný Range Rover, disky září na x metrů, lak všude vůkol, kůžička je naimpregnovaná, voňavá a prostě eňo ňuňo, v autě ani smítko, na origo koberečcích další, z motoru by se dalo jíst. Vystoupí z něj pán důchodového věku v dobře padnoucím obleku a s nenucenou grácií vkročí dovnitř. Bez hnutí brvou u kasy zaplatí za plnou nádrž a utratí pár stovek za nesmysly a blbůstky které by v nejbližším supermarketu stály třetinu, ne-li méně a má se k odchodu když v tom zaslechne jak pokladní u které platil říká své kolegyni: "Taky jsi cítila jak smrdí? On se snad týden nemyl!"
Otočí se a pronese: "No, nemyl, slečno, ale podívejte v čem jsem přijel"!
Střih, konec.

Tak asi raději ne, v takovém filmu hrát nechci...

:-)

Csaba
15. července 2020, 18:27
2
Range Rover ve čtyřech dějstvích aneb Cesta do Brna a zase zpátky

Sakra, prodat barák, tak bych na něj i měl... :)
Dá se v tom i bydlet?
A dá se vůbec přehlásit trvalé bydliště do auta?
Hm - 4 mil. - za to by už asi byl i hodně pěkný obytňák...
:-)
PS: Chňapka je krásné a dokonalé jméno pro kočku
:-)

Csaba
08. července 2020, 17:46
0
Ford Scorpio: Podnikatelův sen

"Orientační cena zachovalého vozu (Ford Scorpio 2,0i): od cca 10.000,. Kč za dojeté kusy, pěkná auta kolem 40.000,- Kč"

Dodal bych, S NADSÁZKOU: Orientační cena opravdu krásného, zachovalého Scorpia: 100 000 a víc :)
Orientační cena tohoto konkrétního Scorpia podle toho jak na mě působí z fotek: 250 000 a víc :-)
Orientační cena tohoto konkrétního Scorpia s Cosworthem, černou kůží a automatem: 350 000 a víc :-)

Mám osobní smutnou zkušenost že právě parkování auta v zastrčeném rohu ty píp píp individua svádí k tomu ukázat jak ubozí jsou. Od jisté doby parkuji pokud možno co nejblíže hlavnímu vchodu nebo tam kde je koncentrace lidí co největší.

Je to nádherné auto, osobně mám nejraději Tournier, ale sedan je v těsném závěsu.

Csaba
05. července 2020, 17:51
0
Bazarový snílek: Obyčejná stará auta

Občas na ten inzerát kouknu, líbí se mi. Už tam to vajíčko mají tuším rok.

Csaba
05. července 2020, 15:34
2
Bazarový snílek: Obyčejná stará auta

S modely jako takovými souhlasím plně (hlavně těmi žabožroutskými), s konkrétními exempláři už méně, to ale není nic osobního :) To Toledo by mě i zajímalo, dal bych ho pod stromeček kámošovi kterému úplně stejné (až na barvu, teda) zrušila kolegyně "motoristka" před měsícem :(, ale nikde (Sauto/Bazoš) jsem ho nenašel.

Přidal bych třeba dlouholetou Fiestu po jednom z asi 5 faceliftů které ji postihli, s vyhřívaným čelním sklem i klimou, tj, celoročně plně provozovatelnou věc :-) Údržba by mohla být za nula nula nic, koupit, dva roky jezdit, předat dál, do hutí? :-)
http://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/fiesta/18119442?goFrom=list

A novodobá Panda za 15t.? Slovy klasika: "no není vo čem" :-) Koukám, obuto na Michelinkách Alpin, takže na údržbě se asi nešetřilo: http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/panda/18796249?goFrom=list

Osobně mě zaujala tahle podivnost, mám slabost pro auta která nestojí na každém rohu a tohle jsem naživo neviděl snad 5 let nebo déle. Když to GDI vydrželo dodnes tak snad vydrží i do další STK, automat, klima, liťáky a rychlé pruhy jako bonus, slovy dalšího klasika "kdo z Vás, pánové, to má?" :-) Ale stojí to 30 tisíc, to už je luxus jen pro zbohatlíky :-)
http://auto.bazos.cz/inzerat/121089549/mitsubishi-space-runner-24-110kw110000km-super-stavautom.php

Pro milovníky klasickým sedanů jeden kousek s trojbojem klima, kůže, alu disky, navíc doplněný o (teoreticky i funkční) :) nezávislé topení, to vše z 15 tisíc. Pravda, díly asi nebudou na každém rohu a možná se do toho nebude chtít mechošovi z Horní Dolní, ale vem to čert :-) http://www.sauto.cz/osobni/detail/mg/ostatni/16772017?goFrom=list

Docela pěkná 306 Break s "nesmrtelným XUDem" by taky stála za řeč, za 16 tisíc:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/peugeot/306/18778397?goFrom=list

A zakončil bych to stylově, něčím za 25 tisíc co bude jezdit i když už nebude na světě nikdo z nás :-)
No, 200D/55kW - spíš plížit se, než jezdit, tady asi vzniklo to "pomalu ale jistě" :-)
http://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/124/18707104?goFrom=list

Csaba
05. července 2020, 13:54
0
Temná doba motorismu

Čeština 10 bodů z 10, slovenština 9, švédština 0. Baví tu někoho muset klikat na ty věty a dávat je do překladače od Googlu?

Csaba
29. června 2020, 20:25
1
Facelift Arteonu přinesl kombi s ne zas o tolik větším kufrem

Tenhle Arteon kombi je asi jediný současný fašistovágen který se mi opravdu líbí. Obecně se mi teda kombíky líbí víc než sedany.
Ta modrá mu moc sluší.

Csaba
21. června 2020, 11:06
3
Škoda Octavia IV: Čtyři jako dostatečná

Pořádně jsem si prohlédl fotky a překvapilo mě že zepředu bych O4 vlastně asi "nevytkl" vůbec nic tak z bočního pohledu je vidět jak je celá maska umístěná asi 0 10-15 cm níž než bych čekal/předpokládal a působí to na mě skoro až odpudivě :) Ale hlavně že je Euro NCAP spokojené a případně sraženého chodce takhle nízko umístěná maska a tak moc zaoblená příď/kapota krásně měkce a téměř bezbolestně uloží ke krátkému spokojenému spánku kde nadšeně setrvá do příjezdu záchranky.
Až na tohle mi to auto zboku nijak "nevadí", prostě rodinný kombík bez nějakých výstřelků, zcela v duchu tradic a filozofie značky.
Jen dizajn těch disků to celé kazí, něco normálnějšího, méně "kolotočářsky-cingrlátkového" bych uvítal všemi deseti.

Csaba
21. června 2020, 10:37
2
Škoda Octavia IV: Čtyři jako dostatečná

Tento týden jsem viděl tři O4, vedle jedné jsem i parkoval. Přišla mi (nevím jestli "kupodivu") docela malá (krátká) a ze všech aktuálních škodovek tak nějak nejvíc "uniformní", nenápadná, snadno přehlédnutelná až nezajímavá.
Někomu se právě tyto atributy můžou líbit, mě ne.
Autoři článku v něm zmiňují jiné recenzenty a to jak O4 vychválili, moc testů jsem zatím nečetl protože žádná Octavia mě nikdy nezajímala, ale pamatuji si že to nevhodné umístění středových výdechů ventilace kritizovali všichni, spolu s komplikovaným ovládáním klimatizace a něčeho tak "primárního" a základního jako je úprava hlasitosti rádia.
Pokud se nepletu tak tuším u BMW E90 byla možnost mít uprostřed palubky obrazovku s navi atd. nebo nic.
U O4 bych se přimlouval za totéž i když je mi jasné že "architektura" všeho je už pevně daná a nikdo Škodovku nedonutí "přiznat chybu" a výrobní/logistický řetězec upravit tak, aby střed palubky mohl být přepracován a nově i bez toho trčícího paznehtu, s tím že místo něj by byly právě výdechy ventilace.
Jsem docela zvědavý na dojmy a poznatky z provozu po roce-dvou, až s tím obchodní zástupci najedou svých 40-50 t. km/rok, co se o tom kde bude psát ohledně ergonomie ovládání a celkového soužití se s kompletně novou formou provedení interiéru.
Cena auta jako takového mě nepřekvapila, z mého pohledu jakákoli škodovka stojí minimálně o 100t.víc "než by měla" :-), ale v dnešní době kdy se řeší hlavně výše měsíční splátky za (jakýkoli) leasing asi není tím faktorem který by vážného zájemce odradil. 4 dospělé lidi to pohodlně (teda, pokud s tím naladěním podvozku něco udělají :) ) odveze i se vší batožinou a splní tak svůj účel. Rád si přečtu test nějaké verze se zážehovým motorem a základní úrovní výbavy, pokud tedy něco takového vůbec ve fabrice vyrobí a někdo to otestuje :)

Csaba
05. června 2020, 13:34
4
Praha: Oáza motorismu

Odkaz na článek nutno odeslat na pražský Magistrát. Nebo Magistát? Nebo Magisráč? Či Megasráč?!? Kdo se v tom má vyznat...
Prostě těm "odborníkům na slovo vzatým" :-)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Caprice Station vagon 1990
Chevrolet Caprice Station vagon

1990 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1986
Chevrolet Caprice Station vagon

1986 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Citroën C5 3.0i V6 Exclusive 2003
Citroën C5 3.0i V6 Exclusive

2003 rok výroby
210 koní výkon
2 946 ccm objem

Chrysler LHS  1999
Chrysler LHS

1999 rok výroby
257 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Ostatní Eskort 1988
Ford Ostatní Eskort

1988 rok výroby
56 koní výkon
1 350 ccm objem