načítám data...

Csaba

JménoJakub Relovský
BydlištěUherské Hradiště
Registracepřed 4.6 rok.
Poslední aktivitapřed 23.3 min.
Příspěvků ve fóru178
Komentářů u článků324
Pozitivních komentářů u článků139
Negativních komentářů u článků10
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Csaba
01. srpna 2020, 10:18
1
Světlo do tmy

'98 Riviera/Aurora + '90 Cutlass/Accord

Csaba
28. července 2020, 16:00
0
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

Pro Irwinka: díky za fotky, rád jsem zavzpomínal na dobu kdy mi bylo "náct"... :) Neboj, otec mě v tom vozil často, užil jsem si jí dost. Dnes už bych v tom asi jezdit nechtěl, zestárl jsem a zlenivěl... :)

Csaba
27. července 2020, 21:20
12
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

Vícero lidí nikdy žádnou Octavii neřídilo - jako nová byla (minimálně ta první) pro "obyč. člověka" docela drahá a když už byla ojetinou (kterákoli generace) tak bylo kolem tolik jiných modelů za stejnou cenu že nebyl důvod vzít právě ji. Mě je 66 a nevlastnil jsem nic z AZNP, ostatně mé oblíbené motto je "vždyť to jsou výrobky automobilky o jejíž produkci ŠKODA mluvit" :-)
Ale nebudu lhát, když první generaci představili tak jsem o ní přečetl asi vše co bylo napsáno, byl to předěl a zlom, to nelze popřít.
A v Brně na autosalónu jsem ji i docela prolezl, ale když jsem se se svými 182 cm "za sebe" pohodlně neposadil (všichni víme proč tomu tak je), tak zůstalo u čistě teoretického "zájmu". Sranda je že můj nejlepší kamarád je zarytý škodovkář, má jich asi pět a maximálně mu vyhovují... :)
Čistě dizajnově mi tahle generace vadí asi nejméně, na některých fotkách to auto působí hodně "dospěle" a hodnotně, ale cokoli kladného okamžitě přebijí negativa zmíněná jak Františkem tak jinými novináři, ten výdech klimy na loket/paži je už jen třešnička na dortu. To je jak s tím Golfem - kapota se musí zase podepírat nějakým prehistorickým klackem místo plynové vzpěry, ale hlavně že se ten vergl dá "odemykat mobilem", že ano... - na tohle už jsem fakt starej, tohle v životě nepochopím. Představím si vždy nějakého Němčoura mého věku echt věrného značce co má už asi čtvrtého Golfa a když se podívá na ten nový "zázrak" a uvidí ten kapotoklacek, odplivne si a na patě se otočí s tím že "danke, aber nein". A za ním běžícího dealera který nadšeně huláká "neodcházejte, prosím, dovolte mi ukázat Vám všechny ty "kouzelné" displeje a možnosti co nabízejí...!" pošle do hajzlu s tím, že si auto jako posledních 40 let rád odemkne a nastartuje normálním klíčkem a... a takhle bych mohl pokračovat do nekonečna... :(
Holt, jak se říká, "pokrok nezastavíš" :-)

Csaba
27. července 2020, 19:39
13
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

Omlouvám se všem přítomným že budu vulgární ale potom co jsem ten článek dočetl se mi na jazyk dere jediné, takové to jadrné, upřímné a od srdce, a sice: DO PÍČE SE ŠKODOVKOU!
V tak extrémně konkurenčním oboru podnikání uvést na trh něco takhle nefunkčního a nedodělaného je... - no, vlastně je typické pro celý koncern Fašistovágen, viz nový Golf a vše kolem něj.

Csaba
26. července 2020, 07:52
1
Autíčkář se ptá: Jak vypadá ideální víkendovka?

Ta by ale klidně mohla fungovat jako luxusní povoz pro každý den, ne? :-)
Jinak, lze postupovat "drobnými krůčky vpřed" a začít něčím obyčejnějším:

http://www.rajveteranu.cz/25779-nissan-cedric-430-datsun-1980-sg

Víkendovka pro mě vypadá nějak takhle:

http://www.rajveteranu.cz/37296-dodge-ram-camper-van-59-v8

Csaba
22. července 2020, 15:37
1
Slepé uličky konstrukce: Dveře

Můj subjektivní dojem s P 1007 (1.6i) je že to (vzhledem k tomu k čemu to auto bylo vyrobeno/určeno) vůbec nejede tak pomalu abych obviňoval dveře z toho že za to můžou :) A rychlost jejich otevírání mi přišla naprosto přijatelná. Pro mě jako důchodce téměř ideální heblo, dva dospělí dopředu s přemírou místa, mírně zvýšený posez je taky klad, dozadu vnoučata nebo sedačky (velice snadno) sklopit a pak se tam klidně vejde nákup na x týdnů. Já osobně tomu vytýkám pouze jak nehezky vypadá zboku ale to je zase dané právě tou koncepcí dveří.

Csaba
15. července 2020, 19:49
2
Range Rover ve čtyřech dějstvích aneb Cesta do Brna a zase zpátky

Střih, na benzinku přijíždí umytý, vymydlený a naleštěný Range Rover, disky září na x metrů, lak všude vůkol, kůžička je naimpregnovaná, voňavá a prostě eňo ňuňo, v autě ani smítko, na origo koberečcích další, z motoru by se dalo jíst. Vystoupí z něj pán důchodového věku v dobře padnoucím obleku a s nenucenou grácií vkročí dovnitř. Bez hnutí brvou u kasy zaplatí za plnou nádrž a utratí pár stovek za nesmysly a blbůstky které by v nejbližším supermarketu stály třetinu, ne-li méně a má se k odchodu když v tom zaslechne jak pokladní u které platil říká své kolegyni: "Taky jsi cítila jak smrdí? On se snad týden nemyl!"
Otočí se a pronese: "No, nemyl, slečno, ale podívejte v čem jsem přijel"!
Střih, konec.

Tak asi raději ne, v takovém filmu hrát nechci...

:-)

Csaba
15. července 2020, 18:27
2
Range Rover ve čtyřech dějstvích aneb Cesta do Brna a zase zpátky

Sakra, prodat barák, tak bych na něj i měl... :)
Dá se v tom i bydlet?
A dá se vůbec přehlásit trvalé bydliště do auta?
Hm - 4 mil. - za to by už asi byl i hodně pěkný obytňák...
:-)
PS: Chňapka je krásné a dokonalé jméno pro kočku
:-)

Csaba
08. července 2020, 17:46
0
Ford Scorpio: Podnikatelův sen

"Orientační cena zachovalého vozu (Ford Scorpio 2,0i): od cca 10.000,. Kč za dojeté kusy, pěkná auta kolem 40.000,- Kč"

Dodal bych, S NADSÁZKOU: Orientační cena opravdu krásného, zachovalého Scorpia: 100 000 a víc :)
Orientační cena tohoto konkrétního Scorpia podle toho jak na mě působí z fotek: 250 000 a víc :-)
Orientační cena tohoto konkrétního Scorpia s Cosworthem, černou kůží a automatem: 350 000 a víc :-)

Mám osobní smutnou zkušenost že právě parkování auta v zastrčeném rohu ty píp píp individua svádí k tomu ukázat jak ubozí jsou. Od jisté doby parkuji pokud možno co nejblíže hlavnímu vchodu nebo tam kde je koncentrace lidí co největší.

Je to nádherné auto, osobně mám nejraději Tournier, ale sedan je v těsném závěsu.

Csaba
05. července 2020, 17:51
0
Bazarový snílek: Obyčejná stará auta

Občas na ten inzerát kouknu, líbí se mi. Už tam to vajíčko mají tuším rok.

Csaba
05. července 2020, 15:34
2
Bazarový snílek: Obyčejná stará auta

S modely jako takovými souhlasím plně (hlavně těmi žabožroutskými), s konkrétními exempláři už méně, to ale není nic osobního :) To Toledo by mě i zajímalo, dal bych ho pod stromeček kámošovi kterému úplně stejné (až na barvu, teda) zrušila kolegyně "motoristka" před měsícem :(, ale nikde (Sauto/Bazoš) jsem ho nenašel.

Přidal bych třeba dlouholetou Fiestu po jednom z asi 5 faceliftů které ji postihli, s vyhřívaným čelním sklem i klimou, tj, celoročně plně provozovatelnou věc :-) Údržba by mohla být za nula nula nic, koupit, dva roky jezdit, předat dál, do hutí? :-)
http://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/fiesta/18119442?goFrom=list

A novodobá Panda za 15t.? Slovy klasika: "no není vo čem" :-) Koukám, obuto na Michelinkách Alpin, takže na údržbě se asi nešetřilo: http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/panda/18796249?goFrom=list

Osobně mě zaujala tahle podivnost, mám slabost pro auta která nestojí na každém rohu a tohle jsem naživo neviděl snad 5 let nebo déle. Když to GDI vydrželo dodnes tak snad vydrží i do další STK, automat, klima, liťáky a rychlé pruhy jako bonus, slovy dalšího klasika "kdo z Vás, pánové, to má?" :-) Ale stojí to 30 tisíc, to už je luxus jen pro zbohatlíky :-)
http://auto.bazos.cz/inzerat/121089549/mitsubishi-space-runner-24-110kw110000km-super-stavautom.php

Pro milovníky klasickým sedanů jeden kousek s trojbojem klima, kůže, alu disky, navíc doplněný o (teoreticky i funkční) :) nezávislé topení, to vše z 15 tisíc. Pravda, díly asi nebudou na každém rohu a možná se do toho nebude chtít mechošovi z Horní Dolní, ale vem to čert :-) http://www.sauto.cz/osobni/detail/mg/ostatni/16772017?goFrom=list

Docela pěkná 306 Break s "nesmrtelným XUDem" by taky stála za řeč, za 16 tisíc:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/peugeot/306/18778397?goFrom=list

A zakončil bych to stylově, něčím za 25 tisíc co bude jezdit i když už nebude na světě nikdo z nás :-)
No, 200D/55kW - spíš plížit se, než jezdit, tady asi vzniklo to "pomalu ale jistě" :-)
http://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/124/18707104?goFrom=list

Csaba
05. července 2020, 13:54
0
Temná doba motorismu

Čeština 10 bodů z 10, slovenština 9, švédština 0. Baví tu někoho muset klikat na ty věty a dávat je do překladače od Googlu?

Csaba
29. června 2020, 20:25
1
Facelift Arteonu přinesl kombi s ne zas o tolik větším kufrem

Tenhle Arteon kombi je asi jediný současný fašistovágen který se mi opravdu líbí. Obecně se mi teda kombíky líbí víc než sedany.
Ta modrá mu moc sluší.

Csaba
21. června 2020, 11:06
3
Škoda Octavia IV: Čtyři jako dostatečná

Pořádně jsem si prohlédl fotky a překvapilo mě že zepředu bych O4 vlastně asi "nevytkl" vůbec nic tak z bočního pohledu je vidět jak je celá maska umístěná asi 0 10-15 cm níž než bych čekal/předpokládal a působí to na mě skoro až odpudivě :) Ale hlavně že je Euro NCAP spokojené a případně sraženého chodce takhle nízko umístěná maska a tak moc zaoblená příď/kapota krásně měkce a téměř bezbolestně uloží ke krátkému spokojenému spánku kde nadšeně setrvá do příjezdu záchranky.
Až na tohle mi to auto zboku nijak "nevadí", prostě rodinný kombík bez nějakých výstřelků, zcela v duchu tradic a filozofie značky.
Jen dizajn těch disků to celé kazí, něco normálnějšího, méně "kolotočářsky-cingrlátkového" bych uvítal všemi deseti.

Csaba
21. června 2020, 10:37
2
Škoda Octavia IV: Čtyři jako dostatečná

Tento týden jsem viděl tři O4, vedle jedné jsem i parkoval. Přišla mi (nevím jestli "kupodivu") docela malá (krátká) a ze všech aktuálních škodovek tak nějak nejvíc "uniformní", nenápadná, snadno přehlédnutelná až nezajímavá.
Někomu se právě tyto atributy můžou líbit, mě ne.
Autoři článku v něm zmiňují jiné recenzenty a to jak O4 vychválili, moc testů jsem zatím nečetl protože žádná Octavia mě nikdy nezajímala, ale pamatuji si že to nevhodné umístění středových výdechů ventilace kritizovali všichni, spolu s komplikovaným ovládáním klimatizace a něčeho tak "primárního" a základního jako je úprava hlasitosti rádia.
Pokud se nepletu tak tuším u BMW E90 byla možnost mít uprostřed palubky obrazovku s navi atd. nebo nic.
U O4 bych se přimlouval za totéž i když je mi jasné že "architektura" všeho je už pevně daná a nikdo Škodovku nedonutí "přiznat chybu" a výrobní/logistický řetězec upravit tak, aby střed palubky mohl být přepracován a nově i bez toho trčícího paznehtu, s tím že místo něj by byly právě výdechy ventilace.
Jsem docela zvědavý na dojmy a poznatky z provozu po roce-dvou, až s tím obchodní zástupci najedou svých 40-50 t. km/rok, co se o tom kde bude psát ohledně ergonomie ovládání a celkového soužití se s kompletně novou formou provedení interiéru.
Cena auta jako takového mě nepřekvapila, z mého pohledu jakákoli škodovka stojí minimálně o 100t.víc "než by měla" :-), ale v dnešní době kdy se řeší hlavně výše měsíční splátky za (jakýkoli) leasing asi není tím faktorem který by vážného zájemce odradil. 4 dospělé lidi to pohodlně (teda, pokud s tím naladěním podvozku něco udělají :) ) odveze i se vší batožinou a splní tak svůj účel. Rád si přečtu test nějaké verze se zážehovým motorem a základní úrovní výbavy, pokud tedy něco takového vůbec ve fabrice vyrobí a někdo to otestuje :)

Csaba
05. června 2020, 13:34
4
Praha: Oáza motorismu

Odkaz na článek nutno odeslat na pražský Magistrát. Nebo Magistát? Nebo Magisráč? Či Megasráč?!? Kdo se v tom má vyznat...
Prostě těm "odborníkům na slovo vzatým" :-)

Csaba
05. června 2020, 12:25
2
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

Mě napadlo "jeden k mé holce" ale i to je takové "nasilu" a proti češtině jako jazyku obecně.
Kdyby tou jedničkou myslel "jedu k mé holce" tak by to smysl dávalo, i když té RZ to takhle pochopí jen on ...
Ale, jsou to jeho prachy, jeho věc...

Csaba
05. června 2020, 10:13
6
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

Na tohle jsem už moc starý, zjevně. Co přesně tím chtěl básník řící?
1 kilometr to asi nebude, že?

Csaba
05. června 2020, 09:52
3
Registrační značky: Pár znaků a tolik vášní

Zrovna dnes jsem v Brně potkal novější Ford Explorer s RZ FUNTOMAS. Když jsem se na p. Tomáše podíval, moc "fun" mi nepřišel.
Ale to asi bylo tím že jsme trčeli v hrozné zácpě :-)

Csaba
03. června 2020, 15:28
9
Hyundai Ioniq Electric: Efektivitou k lepším zítřkům

Jak to bylo v Básnících? Klíííííííííííd!
:)
Vždyť už se to tu probíralo x krát...
Redakce může otestovat jenom to co jí někdo půjčí, ať je to funglovka od dealerů "pro novináře" nebo cokoli jiného, "ojetějšího", od čtenářské obce.
Až se najde někdo kdo by svou 911 (nebo jinou zajímavost) redakci půjčil, jistě si pak o ní budeme moci přečíst skvělý článek.
Jestli se pletu, opravte mě.

Csaba
02. června 2020, 08:25
3
Obrázky z katalogu nového BMW řady 4 unikly před premiérou. Vůz vypadá jako bobr.

Přesně :) Mohli bychom je považovat za "detuningové" firmy a působily by opačně - místo (kdysi/často) nevkusných úprav originálního dizajnu by tyhle současné šílenosti vraceli zpět na zem, k normálu, ke koukatelnosti :)

Csaba
23. května 2020, 18:16
0
Citroën Berlingo XTR 1,2 PureTech EAT8: Jak Pejsek s Kočičkou dělali auto

Voličem převodovky je (to větší) kolečko ze dvou které jsou vidět na fotce č.16, je z valné části překryté volantem :(
Kdyby další fotka byla protažena o kousek níž, bylo by vidět celé.

Csaba
23. května 2020, 08:40
3
Leyland Princess: Zakletá princezna

Nemluvě o neustálém odhánění těch zástupů dívek a žen neskonale toužících strávit část večera - nebo celou noc? :) - s někým tak sečtělým, vzdělaným, solventním a přitažlivým jako je ratan ;-)

Csaba
21. května 2020, 20:17
0
Ptejte se: Lexus LS, nebo Lexus LS?

"Jezdim tim, co "dokonale, vzdy a za vsech okolnosti funguje"

To je ale definice prvního Land Roveru, ne? :-)
Nebo nějakého pickupu od Toyoty, kterých je plno všude v Africe nebo afghánských horách... :)

:-)

Mít na to, hned od Tebe nějaké to LS 460 beru, je vidět že tomu opravdu rozumíš...

Csaba
20. května 2020, 16:29
2
Softwarové problémy zastavily prodej nových Golfů

Takhle to dopadá když se z aut stávají počítače s koly... :(

Csaba
16. května 2020, 18:29
1
To nejdůležitější v každém autě

Mě nejvíc oslovil tenhle volant, AR Montreal:

Csaba
16. května 2020, 16:37
5
To nejdůležitější v každém autě

Mám mnohaletou zkušenost se sovětskou verzí tohoto vynálezu :)

Csaba
13. května 2020, 19:02
2
Enyaq bude první škodovácká zadokolka od dob "stodvacítky".

Chtěl jsem původně napsat x řádků o tom vehiklu a na konci se "rádobyvtipně" zeptat: "A co na to Jan Tleskač?" ale potom mě napadl jiný adresát toho dotazu a tak se marketingového oddělení AZNP ptám: "A co na to Enya"?
(její album Watermark mě kdysi dávno hodně oslovilo...)

Csaba
13. května 2020, 16:00
8
Volkswagen Passat 2.0 TSI: Chválím koncern a nestydím se za to!

Vždy když vidím u takhle obyčejného auta cenovku 1,3 mil Kč, okamžitě, ať chci nebo ne, mě napadne "Mustang V8 stojí stejně" :-)

Csaba
09. května 2020, 22:19
-1
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

Jestli to bylo pro mě, tak ta úvaha je čistě teoretická, pochopitelně.
Jinak, šestiválec a manuál - ne, děkuji, V8 minimálně, V12 optimálně a automat je absolutní základ.

Csaba
09. května 2020, 20:51
2
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

Já bych ho bral (darem) všemi deseti :)
Velice pěkně bych poděkoval, zeptal se kde v okolí je první autobazar, prodal jim ho okamžitě, za hotové, odjel domů, sedl k internetu a začal vybírat jaké OPRAVDOVÉ BMW si za obdržené peníze si koupím... :)
E34 540i Touring s dvojitým šíbrem, E39 530i, E30 325i, E38 740/750i...
Myslím že něco z toho by se sehnat dalo...
Prostě "darovanému koňovi... " - však to znáš...

Csaba
08. května 2020, 22:50
5
Ztracenci

Alfa Romeo 145 i Volvo C30 jsou obyčejné hatchbacky, svým dizajnem sice netuctové a zajímavé v porovnání s "plečkami pro masy" typu Focus, Astra P 307 a podobně, ale pořád "jenom" hatchbacky.
Shooting brake je opravdu něco jiného :)

Csaba
08. května 2020, 22:20
4
Ztracenci

Jo, je - "two door sedan"= tudor - ale jak "vymřely" ty auta, tak s nimi odešlo používání tohoto označení. Je to vlastně jen zkratka vymyšlená lenochy kteří chtěli šetřit svá mluvidla :)

Csaba
08. května 2020, 11:41
0
Ztracenci

Několik evropských mě napadne vždy okamžitě, u japonských (atd.) vždy trochu hádám...
Ona ta hranice mezi dvoudvéřovým sedanem a kupé je velmi tenká a častokrát vnímána velmi individuálně.
https://jarel54.rajce.idnes.cz/Ztracenci/

Csaba
08. května 2020, 10:56
0
Ztracenci

Já bych neřekl že výslovně "existuje" (nebo existoval a dnes už ne) takzvaný "segment velkých (luxusních) hatchbacků", typy karosérií jsou (víceméně jasně) dané a výrobci ten či onen typ kastle dělají v různých velikostech (třídách).
No a dva výrobci - Opel a Renault se rozhodli po malém a středně velkém hatchbacku (Clio, Mégane/Corsa, Astra) udělat ještě další, "o číslo větší", zmíněný Signum a Vel Satis. Nejsem si jistý tím že právě díky o jeden stupeň větší karoserii opravdu "vznikl nový segment". Avantime je (dle mého, ostatní to můžou vidět jinak, jasně) "jednoprostorové kupé" a Croma je prostě obyčejné (teda, neobyčejně nehezké) kombi se zaoblenou/vyšší střechou, určitě ne hatchback. :)
V minulosti jsem měl kategorii dvoudveřových sedanů velmi rád, ještě v osmdesátých letech jich bylo na trhu víc než dost, dnes už aby je člověk lupou pohledal, bohužel.

Csaba
07. května 2020, 21:23
2
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Před třemi dny jsem sem napsal že z tisíců aut které byly vyráběné v devadesátých letech vybrat pouhopouhé čtyři je úkol téměř nemožný a bez mnohahodinového listování autokatalogy (pro mě osobně) v podstatě neproveditelný. Později jsem přidal svou "top" čtveřici která alespoň "v rychlosti" odpovídala zadání. Přesto mi ale tohle "téma" neustále vrtalo hlavou a tak jsem ty tři dny opravdu věnoval tomu vybírání/přebírání/navrhování a zavrhování a ... a mám konečně hotovo :-)
Protože těch aut ale opravdu byly tisíce, nedokázal jsem vybrat jenom čtyři auta ale pojal jsem to "komplexněji" a výsledkem je 60 modelů :)
Abych ale dostál původnímu požadavku, utvořil jsem 15 sad po 4 vozech s tím, že napřed jsem vybral po 4 modelech z hlediska geografického (evropské autoprodukci zaslíbené země, USA a Japonsko) a potom jsem volil i 4 "favority" dle typu karoserie.
Snažil jsem se aby žádné auto v tom seznamu nebylo dvakrát (nebylo by to totiž nic nemožného, naopak) a povedlo se, snad.

Stále ale cítím že i ten třídenní proces výběru byl hrozně krátký, že na x modelů jsem si nevzpomněl a neprávem je opomenul. :)

Protože dát sem 60 fotek najednou by bylo jistě "kvitováno s povděkem", vytvořil jsem album na Rajčeti, pořadí aut v textu i na fotkách by mělo být stejné. Předpokládám že (aspoň) 99% místních bude znát (aspoň) 99% z těch mnou favorizovaných modelů :-), pokud bude některé z nich pro kohokoli novinkou, překvapením a podobně, mám radost :-)

Takže bráno dle států:

Francie: Peugeot 406 Coupé, Renault 25 Baccara, Mega Track a Citroen XM.
Itálie: Alfa Romeo 75, Ferrari F355, Lamborghini Diablo a Lancia Thesis.
Německo: Isdera Commendatore, BMW E34 M5 Touring, Porsche 911 993 Targa a Mercedes Benz W140.
Anglie: Mc Laren F1, Bristol Beaufighter (412), Range Rover Vogue (1. gen.) a Rolls Royce Flying Spur.
Švédsko: Saab 900 Turbo, Saab 9-5 Griffin, Volvo 780 a Volvo 960.
USA: Oldsmobile Aurora, Chevrolet Suburban, Cadillac Fleetwood a GMC Typhoon.
Japonsko: Lexus LS 400, Subaru XT, Nissan Silvia a Honda NSX.

Dle typů karosérií:
SEDAN: Alpina B10 V8S, Jaguar XJ, Buick Park Avenue a Chevrolet Impala SS.
KOMBI: Mitsubishi Sigma S.W., Audi 200 Avant, Renault 21 Nevada a Honda Accord Aerodeck.
KUPÉ: Lincoln Mark VIII, BMW 850i, Honda Legend a Nissan 240SX.
KABRIO/ROADSTER: Cadillac Allanté, BMW Z1, Mercedes Benz 124 a Bentley Azure.
HATCHBACK: Renault Clio Williams, Lancia Delta HF Integrale, Mazda 323 Turbo 4x4 a Nissan Sunny GTI-R.
LIFTBACK: Mitsubishi Galant, Renault Safrane, Toyota Corolla a Mazda 626.
SUV/OFFROAD: Toyota Landcruiser J100, Isuzu VehiCROSS, Mercedes Benz tř. G a GMC Yukon
MPV/VAN: Toyota Previa, Renault Espace, Pontiac Lumina APV a Mitsubishi Space Wagon.

Fotky jsou tady: https://jarel54.rajce.idnes.cz/Devadesatky/

Csaba
06. května 2020, 17:42
0
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Tady to není o vysvětlování, je to absolutně subjektivní. Ale když jsi by tak nadšený tou starou devítistovkou tak jsem měl za to že ona je "tvým šálkem čaje". A koukal jsem překvapeně že jsi přidal odkaz na jejího nástupce - druhou generaci. Mě první generace oslovuje naprosto vším (dizajnem nejvíc - měl jsem kdysi 3 dv. verzi) a naprosto absolutně, kdežto druhá mi neříká vůbec nic a nebyla by ani v té mé první stovce "aut z devadesátých let" o které jsem psal ve svém prvním komentáři k tomuto článku.
900 "OG" a 900 "NG" spolu nesedí ve stejném kupé, nejedou ani ve stejném vlaku, nemíří dokonce ani totožným směrem, jedou po úplně jiných tratích, proto to není o vysvětlování ale o osobních preferencích.
Kdybys přede mě postavil OG s 500t. km, po x majitelích a bez výbavy a vedle NG s 50t. km, po 1. majiteli a "v plné palbě", oba za stejnou cenu, okamžitě bych vzal OG, s druhou generací bych se nechtěl ani projet, jednoduše by mě vůbec nezajímala :-)

Snad to jako vysvětlení stačí, přirovnal bych to k milovníkovi uzenin kterého chce někdo "předělat" na vegetariána - prostě bez šance :-)

Csaba
05. května 2020, 22:22
0
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Je to limitovaná edice Monte Carlo, proto ty ceny. Já na tyhle speciality moc nejsem, mě by - i z finančních důvodů - úplně stačila "obyčejná verze" :-) Například něco takovéhoto:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/saab/900/18476143?goFrom=list

Csaba
05. května 2020, 19:41
3
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Eunos Cosmo, Buick Riviera, Aston Martin Lagonda, Saab 900 Convertible

Csaba
04. května 2020, 20:30
1
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Slovy toho "profimanagera" sorry jako ale z těch tisíců modelů z devadesátých let jednoduše nedokážu jen tak vybrat 4 modely, prostě ne :) To by chtělo tak týden neustálého prohrabávání se v autokatalozích, vytvoření základní stovky a postupné vyřazování :)
A po spoustě krve, potu a slz bych ty čtyři mušketýry po letech snad povolal do boje...

Csaba
04. května 2020, 19:01
1
VW Caravelle 6.1CL TDI 4MOT DSG DR: Nenasyta

Jo, starý dobrý časy, bejvávalo... :(
Taky jsem před rokem kamsi jel a u vjezdu do obce stála nějaká předváděčka Kia, přes oboje dveře samolepka "3,8 litru", tak jsem se až dětsky zaradoval že tam konečně dali normální motor a když jsem dojel až k tomu tak prd, vašnosti, byl to jakýsi hybrid a mělo (podtrženo) by to žrát 3,8 litru na 100 km... :)

Csaba
03. května 2020, 20:32
3
VW Caravelle 6.1CL TDI 4MOT DSG DR: Nenasyta

Nevím proč ale nenabízí mi to možnost reagovat přímo na Knightridera, tak to udělám touto formou.
S VW T5 (a tohle není nic jiného než 15 let stará T5 po asi pátém faceliftu a dvou předělávkách vnitřku) jsem se najezdil víc než dost, pravda, šlo o Transportér, čistě užitkovou verzi, přesto ale bych si dovolil svou zkušenost s ní vztáhnout i na osobní verze. Zkrátím to, spokojený jsem nebyl, proti T4 mi to přišlo (z hlediska správce vozového parku) jako krok zpět. Pár let trvalo než se s tím lidi naučili jezdit (nehonit za studena a pod.), pár let se "vychytávaly mouchy"... Koukám na fotky toho konkrétního kusu a nenapadá mě co přesně na té věci by mělo mít hodnotu 1,8 mil. Kč.
Jít o mě ani na vteřinu nezaváhám a skočím do tohoto:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/cadillac/escalade/18428305?goFrom=list
Při obsazenosti 5 lidmi to kufr nebude mít menší, sedí se stejně vysoko (ne-li výš), o tom že pod kapotou je opravdový motor, šestilitrová V8 místo 4 hrnečků z Golfu ani nemluvě :-) No a za 500t. co by mi "zbyly" by se to provozovalo a servisovalo 10 let :-)

Na druhou stranu ale rozumím tomu že hypotetický kupující "téměřdodávkového" fašistovágenu za téměř dva miliony korun upřednostní novotu, záruku a dostupnější servis (mimo jiného).

Csaba
01. května 2020, 16:22
1
Lancia Kappa: Důstojné stáří

Kappa se mi líbí ještě víc než Thema i když je pravda že ten dřevoplast uvnitř je děsivý. To ale bylo dobou a snižováním nákladů obecně u většiny výrobců. Nejvíc se mi líbí kombík, ale je jich málo, na rozdíl od sedanů. Kupé už si jede svou vlastní,
"youngtimerovsko-investiční" cestu :(. Když jsem ještě pracoval, jezdíval jsem často z Brna do Šumperku a vždy mě fascinoval průjezd Zábřehem kde pravidelně u jedné benzinky stálo vedle sebe tak 5-6 sedanů, patřících nějaké taxislužbě. Nevím teda jestli ty auta všechny jezdily a vydělávaly nebo byly jen do zásoby / na díly, ale stejně na ně byl pěkný pohled. Zrovna v takové prdeli :-) člověk potká značku/model který jinde nevidí měsíce a ještě tolik kusů vedle sebe... On je ten Zábřeh v tomhle zajímavej, kousek dál naproti je areál kde stává (stávalo, už jsem tam 5 let nebyl) asi 5 ks Audi kupé z 80 tých let, v různém stavu rozkladu.
Pěkný článek o skoro už zapomenutém a nedoceněném autě kdysi legendární a progresivní značky, díky za něj.
A teď mě omluvte, musím se jít věnovat dámě (Dobrý Will Hunting) což přeloženo do "autíčkářštiny" znamená podívat se na Sautu a Bazoši kolik teď ty Kappy stojí :)

Csaba
27. dubna 2020, 20:23
5
Chevrolet Camaro Z28 1991: Už v sedmnácti jsem se nemýlil

Perfektní fotky nádherného auta!
Víc amerik místo europleček!
:-)

Csaba
21. dubna 2020, 19:36
1
Toyota Land Cruiser GRJ76: Tak vypadá svoboda

Z článku jako takového mě nepřekvapilo nic, je napsaný "od srdce", upřímně a čtivě, o to víc jsem se divil když jsem zjistil že pod kapotou není turbodiesel...

Csaba
21. dubna 2020, 17:13
0
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Toť otázka. Ber to ale i z pohledu AZNP: pro ně Kamiq zbytečný není, díky podobnosti se Scalou jeho vývoj nestál skoro nic a (patrně) svou existencí přináší zisk. Zbytečnost je zcela subjektivní, prodeje ukáží jestli pro výrobce/zákazníky má smysl. Obávám se (s nadsázkou) taky, že prostřelená slepice necítí sebemenší potřebu jakékoli svůj masový model nějak "dál ladit", při vývoji a jízdních zkouškách "testovacích mul" prostě po statisících najetých/simulovaných kilometrů naleznou určitou kombinaci tlumičů, pružin, tloušťky prvků náprav, velikosti/tuhosti silentbloků atd. atd. až jejich zkušení test. jezdci a počítačové programy řeknou "takhle to je ok (vzhledem k tomu co je to za model), takhle to necháme", a tak se vývoj ukončí a pokračuje se dál, k přípravě výroby a pod.
Zákazníci - z kolika - 99%? - od takových aut nic extra nečekají (a taky nedostanou), kupují spotřebič a vědí že spotřebič i dostanou a je otázka zda vůbec je "jak/kam" například Scalu nebo Kamiqa dál ladit, kolik by to stálo výrobce, o kolik by následně vzrostla cena konečného produktu a jestli by ji kupující vůbec akceptovali. Trh je tak konkurenční že by tím škodovka možná šla i sama proti sobě.
Já osobně si myslím že pokud existuje Kamiq tak Scala nedává žádný smysl, ale to je zase o tom obsadit maximum segmentů. Teoreticky debatovat můžeme od noci, ale to je asi tak vše :)

Csaba
20. dubna 2020, 09:46
1
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Rozměry obecně
Šířka obzvlášť, mamut je prostě mamut a céčko je o tolik užší že si toho všimneš hned.
Světlomety - každé jsou tvarované jinak
Maska chladiče - céčko 3 vodorovné příčky, éčko a esko 4, éčko ji má hranatou, céčko a esko oblejší
Přední nárazník - každý jinak tvarovaný
Zpětná zrcátka - u každého z modelů svébytné
Umístění víka nádrže - jedno nad prolisem, druhé v jeho středě, třetí pod ním
Sloupky B, kliky dveří, prostě všechno - ty tři auta nemají jediný společní díl pokud jde o dizajn... :)

Zase, pokud je někdo (a nemyslím to konkrétně) laik, o auta se moc nezajímá, o mercedesy vůbec a v letech 1985-1995 třeba ještě nebyl ani na světě, tak potom se dá pochopit že se mu ty auta na první pohled, obzvlášť když jsou stejné barvy, trochu pletou. :)

Já kouknu a v milisekundě vidím tolik rozdílů že se jich nemůžu dopočítat :)

Csaba
20. dubna 2020, 05:49
0
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Nejlepší doba (a modely) značky :)

Csaba
19. dubna 2020, 19:56
1
Hra na četníky a lupiče

Nevím přesně jaká je situace dnes, ale ještě relativně nedávno jsi u ozbrojeného sboru (PČR, AČR, Věz. Sl. ...) dostal jen to, co v podstatě bez hlubšího rozmyslu, uvážení a vyzkoušení vybral nějaký kancelářský krysař který tu danou výstrojní součástku vlastně nikdy nevyužil a nepotřeboval. Prioritou byla cena (výše slevy), funkčnost, rychlost dodání, kompatibilita s ostatními v. součástkami atd a pod. byly podružné. Proto chtěl-li běžný policista lepší (nebo prostě jen funkční) obuv, bundu, prádlo, o zbrani ani nemluvě, tak si ji musel koupit za svoje vlastní peníze.
Jinak, přijde mi že o tom přemýšlíš až moc a až zbytečně. Že má policajt plnovous je přece jen jeho osobní věc (musí to být v souladu s vnitřními předpisy) a to stejné platí s brýlemi, o tom že chrání zrak nemluvě. Jako příslušník PČR (a v menší míře i jako "měšťák") nikdy nevíš co tě za pár minut může potkat (nenadálá nutnost zásahu) a oči jsou po čertech cenné, takže si je chránit prostě chceš víc než "člověk z ulice".
Ego a kompenzace s tím opravdu nemá moc co dělat, psychotesty a další rozbory uchazečů o zaměstnání u ozbr. sborů jdou tak do hloubky že "Rambo z ulice" moc šancí uspět nemá. Ze všeho nejvíc se cení schopnost zachovat klid, rozvahu a nadhled + rychle a správně vyhodnotit situaci a být schopen efektivně zasáhnout, to s nějakými brýlemi nebo plnovousem nesouvisí.
K tvému "nechapu proc se mam policie v tomto state bat" z předchozího příspěvku:
Ty se PČR bojíš? Nemáš se jí bát a nemusíš se jí bát. "Tak se vzmuž, ať jsi muž a na těle i duši se tuž!"
To jen tak, "na odlehčení a zasmání" :)
Nechci o tom vést žádnou plamennou polemiku, máš své pocity a názory, mé jsou jiné (mám za sebou x let nošení zbraně v armádě i soukromém sektoru), jen mi to přišlo poněkud přehnané, to je vše. Jako ve Státech to tu nevypadá a vypadat nebude, naše zvyklosti, výchova a hlavně zákony jsou jiné.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Mégane  1996
Renault Mégane

1996 rok výroby
75 koní výkon
1 598 ccm objem

BMW Řada 1 118D  2007
BMW Řada 1 118D

2007 rok výroby
142 koní výkon
1 995 ccm objem

Ford Bronco  1984
Ford Bronco

1984 rok výroby
160 koní výkon
5 000 ccm objem

Mercury Marauder  2003
Mercury Marauder

2003 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

BMW X5 3.0d manual 4x4 2002
BMW X5 3.0d manual 4x4

2002 rok výroby
176 koní výkon
2 978 ccm objem