načítám data...

Csaba

JménoJakub Relovský
BydlištěUherské Hradiště
Registracepřed 4.4 rok.
Poslední aktivitapřed 27 sec.
Příspěvků ve fóru166
Komentářů u článků303
Pozitivních komentářů u článků121
Negativních komentářů u článků10
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Csaba
23. května 2020, 18:16
0
Citroën Berlingo XTR 1,2 PureTech EAT8: Jak Pejsek s Kočičkou dělali auto

Voličem převodovky je (to větší) kolečko ze dvou které jsou vidět na fotce č.16, je z valné části překryté volantem :(
Kdyby další fotka byla protažena o kousek níž, bylo by vidět celé.

Csaba
23. května 2020, 08:40
2
Leyland Princess: Zakletá princezna

Nemluvě o neustálém odhánění těch zástupů dívek a žen neskonale toužících strávit část večera - nebo celou noc? :) - s někým tak sečtělým, vzdělaným, solventním a přitažlivým jako je ratan ;-)

Csaba
21. května 2020, 20:17
0
Ptejte se: Lexus LS, nebo Lexus LS?

"Jezdim tim, co "dokonale, vzdy a za vsech okolnosti funguje"

To je ale definice prvního Land Roveru, ne? :-)
Nebo nějakého pickupu od Toyoty, kterých je plno všude v Africe nebo afghánských horách... :)

:-)

Mít na to, hned od Tebe nějaké to LS 460 beru, je vidět že tomu opravdu rozumíš...

Csaba
20. května 2020, 16:29
2
Softwarové problémy zastavily prodej nových Golfů

Takhle to dopadá když se z aut stávají počítače s koly... :(

Csaba
16. května 2020, 18:29
1
To nejdůležitější v každém autě

Mě nejvíc oslovil tenhle volant, AR Montreal:

Csaba
16. května 2020, 16:37
5
To nejdůležitější v každém autě

Mám mnohaletou zkušenost se sovětskou verzí tohoto vynálezu :)

Csaba
13. května 2020, 19:02
2
Enyaq bude první škodovácká zadokolka od dob "stodvacítky".

Chtěl jsem původně napsat x řádků o tom vehiklu a na konci se "rádobyvtipně" zeptat: "A co na to Jan Tleskač?" ale potom mě napadl jiný adresát toho dotazu a tak se marketingového oddělení AZNP ptám: "A co na to Enya"?
(její album Watermark mě kdysi dávno hodně oslovilo...)

Csaba
13. května 2020, 16:00
8
Volkswagen Passat 2.0 TSI: Chválím koncern a nestydím se za to!

Vždy když vidím u takhle obyčejného auta cenovku 1,3 mil Kč, okamžitě, ať chci nebo ne, mě napadne "Mustang V8 stojí stejně" :-)

Csaba
09. května 2020, 22:19
-1
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

Jestli to bylo pro mě, tak ta úvaha je čistě teoretická, pochopitelně.
Jinak, šestiválec a manuál - ne, děkuji, V8 minimálně, V12 optimálně a automat je absolutní základ.

Csaba
09. května 2020, 20:51
2
BMW 2 Active Tourer: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

Já bych ho bral (darem) všemi deseti :)
Velice pěkně bych poděkoval, zeptal se kde v okolí je první autobazar, prodal jim ho okamžitě, za hotové, odjel domů, sedl k internetu a začal vybírat jaké OPRAVDOVÉ BMW si za obdržené peníze si koupím... :)
E34 540i Touring s dvojitým šíbrem, E39 530i, E30 325i, E38 740/750i...
Myslím že něco z toho by se sehnat dalo...
Prostě "darovanému koňovi... " - však to znáš...

Csaba
08. května 2020, 22:50
5
Ztracenci

Alfa Romeo 145 i Volvo C30 jsou obyčejné hatchbacky, svým dizajnem sice netuctové a zajímavé v porovnání s "plečkami pro masy" typu Focus, Astra P 307 a podobně, ale pořád "jenom" hatchbacky.
Shooting brake je opravdu něco jiného :)

Csaba
08. května 2020, 22:20
3
Ztracenci

Jo, je - "two door sedan"= tudor - ale jak "vymřely" ty auta, tak s nimi odešlo používání tohoto označení. Je to vlastně jen zkratka vymyšlená lenochy kteří chtěli šetřit svá mluvidla :)

Csaba
08. května 2020, 11:41
0
Ztracenci

Několik evropských mě napadne vždy okamžitě, u japonských (atd.) vždy trochu hádám...
Ona ta hranice mezi dvoudvéřovým sedanem a kupé je velmi tenká a častokrát vnímána velmi individuálně.
https://jarel54.rajce.idnes.cz/Ztracenci/

Csaba
08. května 2020, 10:56
0
Ztracenci

Já bych neřekl že výslovně "existuje" (nebo existoval a dnes už ne) takzvaný "segment velkých (luxusních) hatchbacků", typy karosérií jsou (víceméně jasně) dané a výrobci ten či onen typ kastle dělají v různých velikostech (třídách).
No a dva výrobci - Opel a Renault se rozhodli po malém a středně velkém hatchbacku (Clio, Mégane/Corsa, Astra) udělat ještě další, "o číslo větší", zmíněný Signum a Vel Satis. Nejsem si jistý tím že právě díky o jeden stupeň větší karoserii opravdu "vznikl nový segment". Avantime je (dle mého, ostatní to můžou vidět jinak, jasně) "jednoprostorové kupé" a Croma je prostě obyčejné (teda, neobyčejně nehezké) kombi se zaoblenou/vyšší střechou, určitě ne hatchback. :)
V minulosti jsem měl kategorii dvoudveřových sedanů velmi rád, ještě v osmdesátých letech jich bylo na trhu víc než dost, dnes už aby je člověk lupou pohledal, bohužel.

Csaba
07. května 2020, 21:23
1
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Před třemi dny jsem sem napsal že z tisíců aut které byly vyráběné v devadesátých letech vybrat pouhopouhé čtyři je úkol téměř nemožný a bez mnohahodinového listování autokatalogy (pro mě osobně) v podstatě neproveditelný. Později jsem přidal svou "top" čtveřici která alespoň "v rychlosti" odpovídala zadání. Přesto mi ale tohle "téma" neustále vrtalo hlavou a tak jsem ty tři dny opravdu věnoval tomu vybírání/přebírání/navrhování a zavrhování a ... a mám konečně hotovo :-)
Protože těch aut ale opravdu byly tisíce, nedokázal jsem vybrat jenom čtyři auta ale pojal jsem to "komplexněji" a výsledkem je 60 modelů :)
Abych ale dostál původnímu požadavku, utvořil jsem 15 sad po 4 vozech s tím, že napřed jsem vybral po 4 modelech z hlediska geografického (evropské autoprodukci zaslíbené země, USA a Japonsko) a potom jsem volil i 4 "favority" dle typu karoserie.
Snažil jsem se aby žádné auto v tom seznamu nebylo dvakrát (nebylo by to totiž nic nemožného, naopak) a povedlo se, snad.

Stále ale cítím že i ten třídenní proces výběru byl hrozně krátký, že na x modelů jsem si nevzpomněl a neprávem je opomenul. :)

Protože dát sem 60 fotek najednou by bylo jistě "kvitováno s povděkem", vytvořil jsem album na Rajčeti, pořadí aut v textu i na fotkách by mělo být stejné. Předpokládám že (aspoň) 99% místních bude znát (aspoň) 99% z těch mnou favorizovaných modelů :-), pokud bude některé z nich pro kohokoli novinkou, překvapením a podobně, mám radost :-)

Takže bráno dle států:

Francie: Peugeot 406 Coupé, Renault 25 Baccara, Mega Track a Citroen XM.
Itálie: Alfa Romeo 75, Ferrari F355, Lamborghini Diablo a Lancia Thesis.
Německo: Isdera Commendatore, BMW E34 M5 Touring, Porsche 911 993 Targa a Mercedes Benz W140.
Anglie: Mc Laren F1, Bristol Beaufighter (412), Range Rover Vogue (1. gen.) a Rolls Royce Flying Spur.
Švédsko: Saab 900 Turbo, Saab 9-5 Griffin, Volvo 780 a Volvo 960.
USA: Oldsmobile Aurora, Chevrolet Suburban, Cadillac Fleetwood a GMC Typhoon.
Japonsko: Lexus LS 400, Subaru XT, Nissan Silvia a Honda NSX.

Dle typů karosérií:
SEDAN: Alpina B10 V8S, Jaguar XJ, Buick Park Avenue a Chevrolet Impala SS.
KOMBI: Mitsubishi Sigma S.W., Audi 200 Avant, Renault 21 Nevada a Honda Accord Aerodeck.
KUPÉ: Lincoln Mark VIII, BMW 850i, Honda Legend a Nissan 240SX.
KABRIO/ROADSTER: Cadillac Allanté, BMW Z1, Mercedes Benz 124 a Bentley Azure.
HATCHBACK: Renault Clio Williams, Lancia Delta HF Integrale, Mazda 323 Turbo 4x4 a Nissan Sunny GTI-R.
LIFTBACK: Mitsubishi Galant, Renault Safrane, Toyota Corolla a Mazda 626.
SUV/OFFROAD: Toyota Landcruiser J100, Isuzu VehiCROSS, Mercedes Benz tř. G a GMC Yukon
MPV/VAN: Toyota Previa, Renault Espace, Pontiac Lumina APV a Mitsubishi Space Wagon.

Fotky jsou tady: https://jarel54.rajce.idnes.cz/Devadesatky/

Csaba
06. května 2020, 17:42
0
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Tady to není o vysvětlování, je to absolutně subjektivní. Ale když jsi by tak nadšený tou starou devítistovkou tak jsem měl za to že ona je "tvým šálkem čaje". A koukal jsem překvapeně že jsi přidal odkaz na jejího nástupce - druhou generaci. Mě první generace oslovuje naprosto vším (dizajnem nejvíc - měl jsem kdysi 3 dv. verzi) a naprosto absolutně, kdežto druhá mi neříká vůbec nic a nebyla by ani v té mé první stovce "aut z devadesátých let" o které jsem psal ve svém prvním komentáři k tomuto článku.
900 "OG" a 900 "NG" spolu nesedí ve stejném kupé, nejedou ani ve stejném vlaku, nemíří dokonce ani totožným směrem, jedou po úplně jiných tratích, proto to není o vysvětlování ale o osobních preferencích.
Kdybys přede mě postavil OG s 500t. km, po x majitelích a bez výbavy a vedle NG s 50t. km, po 1. majiteli a "v plné palbě", oba za stejnou cenu, okamžitě bych vzal OG, s druhou generací bych se nechtěl ani projet, jednoduše by mě vůbec nezajímala :-)

Snad to jako vysvětlení stačí, přirovnal bych to k milovníkovi uzenin kterého chce někdo "předělat" na vegetariána - prostě bez šance :-)

Csaba
05. května 2020, 22:22
0
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Je to limitovaná edice Monte Carlo, proto ty ceny. Já na tyhle speciality moc nejsem, mě by - i z finančních důvodů - úplně stačila "obyčejná verze" :-) Například něco takovéhoto:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/saab/900/18476143?goFrom=list

Csaba
05. května 2020, 19:41
3
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Eunos Cosmo, Buick Riviera, Aston Martin Lagonda, Saab 900 Convertible

Csaba
04. května 2020, 20:30
1
4 auta z devatesátých let, která by František chtěl mít v garáži

Slovy toho "profimanagera" sorry jako ale z těch tisíců modelů z devadesátých let jednoduše nedokážu jen tak vybrat 4 modely, prostě ne :) To by chtělo tak týden neustálého prohrabávání se v autokatalozích, vytvoření základní stovky a postupné vyřazování :)
A po spoustě krve, potu a slz bych ty čtyři mušketýry po letech snad povolal do boje...

Csaba
04. května 2020, 19:01
0
VW Caravelle 6.1CL TDI 4MOT DSG DR: Nenasyta

Jo, starý dobrý časy, bejvávalo... :(
Taky jsem před rokem kamsi jel a u vjezdu do obce stála nějaká předváděčka Kia, přes oboje dveře samolepka "3,8 litru", tak jsem se až dětsky zaradoval že tam konečně dali normální motor a když jsem dojel až k tomu tak prd, vašnosti, byl to jakýsi hybrid a mělo (podtrženo) by to žrát 3,8 litru na 100 km... :)

Csaba
03. května 2020, 20:32
3
VW Caravelle 6.1CL TDI 4MOT DSG DR: Nenasyta

Nevím proč ale nenabízí mi to možnost reagovat přímo na Knightridera, tak to udělám touto formou.
S VW T5 (a tohle není nic jiného než 15 let stará T5 po asi pátém faceliftu a dvou předělávkách vnitřku) jsem se najezdil víc než dost, pravda, šlo o Transportér, čistě užitkovou verzi, přesto ale bych si dovolil svou zkušenost s ní vztáhnout i na osobní verze. Zkrátím to, spokojený jsem nebyl, proti T4 mi to přišlo (z hlediska správce vozového parku) jako krok zpět. Pár let trvalo než se s tím lidi naučili jezdit (nehonit za studena a pod.), pár let se "vychytávaly mouchy"... Koukám na fotky toho konkrétního kusu a nenapadá mě co přesně na té věci by mělo mít hodnotu 1,8 mil. Kč.
Jít o mě ani na vteřinu nezaváhám a skočím do tohoto:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/cadillac/escalade/18428305?goFrom=list
Při obsazenosti 5 lidmi to kufr nebude mít menší, sedí se stejně vysoko (ne-li výš), o tom že pod kapotou je opravdový motor, šestilitrová V8 místo 4 hrnečků z Golfu ani nemluvě :-) No a za 500t. co by mi "zbyly" by se to provozovalo a servisovalo 10 let :-)

Na druhou stranu ale rozumím tomu že hypotetický kupující "téměřdodávkového" fašistovágenu za téměř dva miliony korun upřednostní novotu, záruku a dostupnější servis (mimo jiného).

Csaba
01. května 2020, 16:22
1
Lancia Kappa: Důstojné stáří

Kappa se mi líbí ještě víc než Thema i když je pravda že ten dřevoplast uvnitř je děsivý. To ale bylo dobou a snižováním nákladů obecně u většiny výrobců. Nejvíc se mi líbí kombík, ale je jich málo, na rozdíl od sedanů. Kupé už si jede svou vlastní,
"youngtimerovsko-investiční" cestu :(. Když jsem ještě pracoval, jezdíval jsem často z Brna do Šumperku a vždy mě fascinoval průjezd Zábřehem kde pravidelně u jedné benzinky stálo vedle sebe tak 5-6 sedanů, patřících nějaké taxislužbě. Nevím teda jestli ty auta všechny jezdily a vydělávaly nebo byly jen do zásoby / na díly, ale stejně na ně byl pěkný pohled. Zrovna v takové prdeli :-) člověk potká značku/model který jinde nevidí měsíce a ještě tolik kusů vedle sebe... On je ten Zábřeh v tomhle zajímavej, kousek dál naproti je areál kde stává (stávalo, už jsem tam 5 let nebyl) asi 5 ks Audi kupé z 80 tých let, v různém stavu rozkladu.
Pěkný článek o skoro už zapomenutém a nedoceněném autě kdysi legendární a progresivní značky, díky za něj.
A teď mě omluvte, musím se jít věnovat dámě (Dobrý Will Hunting) což přeloženo do "autíčkářštiny" znamená podívat se na Sautu a Bazoši kolik teď ty Kappy stojí :)

Csaba
27. dubna 2020, 20:23
5
Chevrolet Camaro Z28 1991: Už v sedmnácti jsem se nemýlil

Perfektní fotky nádherného auta!
Víc amerik místo europleček!
:-)

Csaba
21. dubna 2020, 19:36
1
Toyota Land Cruiser GRJ76: Tak vypadá svoboda

Z článku jako takového mě nepřekvapilo nic, je napsaný "od srdce", upřímně a čtivě, o to víc jsem se divil když jsem zjistil že pod kapotou není turbodiesel...

Csaba
21. dubna 2020, 17:13
0
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Toť otázka. Ber to ale i z pohledu AZNP: pro ně Kamiq zbytečný není, díky podobnosti se Scalou jeho vývoj nestál skoro nic a (patrně) svou existencí přináší zisk. Zbytečnost je zcela subjektivní, prodeje ukáží jestli pro výrobce/zákazníky má smysl. Obávám se (s nadsázkou) taky, že prostřelená slepice necítí sebemenší potřebu jakékoli svůj masový model nějak "dál ladit", při vývoji a jízdních zkouškách "testovacích mul" prostě po statisících najetých/simulovaných kilometrů naleznou určitou kombinaci tlumičů, pružin, tloušťky prvků náprav, velikosti/tuhosti silentbloků atd. atd. až jejich zkušení test. jezdci a počítačové programy řeknou "takhle to je ok (vzhledem k tomu co je to za model), takhle to necháme", a tak se vývoj ukončí a pokračuje se dál, k přípravě výroby a pod.
Zákazníci - z kolika - 99%? - od takových aut nic extra nečekají (a taky nedostanou), kupují spotřebič a vědí že spotřebič i dostanou a je otázka zda vůbec je "jak/kam" například Scalu nebo Kamiqa dál ladit, kolik by to stálo výrobce, o kolik by následně vzrostla cena konečného produktu a jestli by ji kupující vůbec akceptovali. Trh je tak konkurenční že by tím škodovka možná šla i sama proti sobě.
Já osobně si myslím že pokud existuje Kamiq tak Scala nedává žádný smysl, ale to je zase o tom obsadit maximum segmentů. Teoreticky debatovat můžeme od noci, ale to je asi tak vše :)

Csaba
20. dubna 2020, 09:46
1
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Rozměry obecně
Šířka obzvlášť, mamut je prostě mamut a céčko je o tolik užší že si toho všimneš hned.
Světlomety - každé jsou tvarované jinak
Maska chladiče - céčko 3 vodorovné příčky, éčko a esko 4, éčko ji má hranatou, céčko a esko oblejší
Přední nárazník - každý jinak tvarovaný
Zpětná zrcátka - u každého z modelů svébytné
Umístění víka nádrže - jedno nad prolisem, druhé v jeho středě, třetí pod ním
Sloupky B, kliky dveří, prostě všechno - ty tři auta nemají jediný společní díl pokud jde o dizajn... :)

Zase, pokud je někdo (a nemyslím to konkrétně) laik, o auta se moc nezajímá, o mercedesy vůbec a v letech 1985-1995 třeba ještě nebyl ani na světě, tak potom se dá pochopit že se mu ty auta na první pohled, obzvlášť když jsou stejné barvy, trochu pletou. :)

Já kouknu a v milisekundě vidím tolik rozdílů že se jich nemůžu dopočítat :)

Csaba
20. dubna 2020, 05:49
0
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Nejlepší doba (a modely) značky :)

Csaba
19. dubna 2020, 19:56
1
Hra na četníky a lupiče

Nevím přesně jaká je situace dnes, ale ještě relativně nedávno jsi u ozbrojeného sboru (PČR, AČR, Věz. Sl. ...) dostal jen to, co v podstatě bez hlubšího rozmyslu, uvážení a vyzkoušení vybral nějaký kancelářský krysař který tu danou výstrojní součástku vlastně nikdy nevyužil a nepotřeboval. Prioritou byla cena (výše slevy), funkčnost, rychlost dodání, kompatibilita s ostatními v. součástkami atd a pod. byly podružné. Proto chtěl-li běžný policista lepší (nebo prostě jen funkční) obuv, bundu, prádlo, o zbrani ani nemluvě, tak si ji musel koupit za svoje vlastní peníze.
Jinak, přijde mi že o tom přemýšlíš až moc a až zbytečně. Že má policajt plnovous je přece jen jeho osobní věc (musí to být v souladu s vnitřními předpisy) a to stejné platí s brýlemi, o tom že chrání zrak nemluvě. Jako příslušník PČR (a v menší míře i jako "měšťák") nikdy nevíš co tě za pár minut může potkat (nenadálá nutnost zásahu) a oči jsou po čertech cenné, takže si je chránit prostě chceš víc než "člověk z ulice".
Ego a kompenzace s tím opravdu nemá moc co dělat, psychotesty a další rozbory uchazečů o zaměstnání u ozbr. sborů jdou tak do hloubky že "Rambo z ulice" moc šancí uspět nemá. Ze všeho nejvíc se cení schopnost zachovat klid, rozvahu a nadhled + rychle a správně vyhodnotit situaci a být schopen efektivně zasáhnout, to s nějakými brýlemi nebo plnovousem nesouvisí.
K tvému "nechapu proc se mam policie v tomto state bat" z předchozího příspěvku:
Ty se PČR bojíš? Nemáš se jí bát a nemusíš se jí bát. "Tak se vzmuž, ať jsi muž a na těle i duši se tuž!"
To jen tak, "na odlehčení a zasmání" :)
Nechci o tom vést žádnou plamennou polemiku, máš své pocity a názory, mé jsou jiné (mám za sebou x let nošení zbraně v armádě i soukromém sektoru), jen mi to přišlo poněkud přehnané, to je vše. Jako ve Státech to tu nevypadá a vypadat nebude, naše zvyklosti, výchova a hlavně zákony jsou jiné.

Csaba
19. dubna 2020, 17:46
3
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

1) kříženci - automobilky "naučily" zákazníky je od nich chtít a tak je zákazníci chtějí, automobilky jich tudíž produkují čím dál víc a díky jejich vyšším cenám/maržím na nich dobře vydělávají - řekl bych "laickým pohledem na věc".
Důvodů jejich rozmachu může být (a je) samozřejmě daleko více.
Já osobně například jsem nikdy neměl žádnou škodovku (a mít nebudu), ale kdyby mi někdo řekl že si mám vybrat mezi Scalou a Kamiqem a dá mi "nevypsaný šek", vzal bych Kamiqa. Ty auta jsou sice dost podobné ale zároveň se i liší tolik že jsou pořád svébytné. A ten vyšší posez, lepší rozhled atd a pod. - to nejsou zanedbatelné faktory pro zájemce/kupující.
A Kamiq se mi i docela líbí, na rozdíl od Scaly.
Tipuju že 90% jejich majitelů (nadsázka) nepozná žádný rozdíl v jízdních vlastnostech, případně, pokud pozná/pocítí, nemá to pro ně žádnou, natož negativní konotaci. Nikdo s tím nikdy a nikde závodit nebude, nikomu nevadí pokud se Kamiq "kymácí" víc než Scala nebo cokoli podobného. Přístup tebe, Honzo, k těm autům je subjektivní, přístup kupců těch aut taky, jenom se od toho tvého prostě liší :)

2) Velké pickupy - no, díkybohu máme kapitalizmus, svobodu a demokracii a tak si každý může koupit co chce a jezdit tím kam chce (ne teda čtyřkolkou/kroskou do lesa a pod., jen v rámci zákonů).
Mě se pickupy, jakékoli, líbí moc a čím větší tím víc, proto jsem moc rád že jich po ČR jezdí poměrně dost.
Dalo by se to samozřejmě rozebrat ve stovce odstavců a používat i termíny jako "statusový symbol" a "prodloužení penisu", já se toho ale zdržím. :)
Lidem se líbí, mají na ně, tak si je koupí - proti gustu žádný dišputát, že ano.
Možná někomu vyhovuje o dost vyšší posez například v porovnání s třídou S a tak si Dodge Ram, F 150 nebo Silverado nakonfiguruje tak, aby stál stejně jako ten Mercedes :), někdo jiný prostě má rád velká auta a pickupy jsou velké, nebo americká auta a pickupy jsou (z nemalé části) americké, další má rád V8 a ty v pickupech byly, jsou a budou atd a pod., sto lidí, sto chutí.
Píšu stále o těch "naleštěných z levého pruhu D11", ty pracovní jsou úplně něco jiného, prostě pracovní stroje, kterým bláto, listí, šutry, hlína atd neuškodí, naopak, dokonale dokážou že účel světí prostředky a auto dělá přesně to k čemu bylo vymyšleno/vyrobeno. Jen tu krev bych asi nechtěl ani na pracovním stroji :)
Ale vídám i hodně těch leštěnek jak za sebou táhnou vlek a mít já loď (a pod.), určitě bych ji chtěl táhnout nějakým americkým osmiválcovým pickupem na benzín, protože čím jiným přece? :-)
Nikdy jsem žádným pickupem nejel, ale když jsem teď na internetu koukal na parametry těch současných, osmiválcových, tak výkony jejich motorů a následné dynamické schopnosti mě ani trochu nezklamaly, takže to "že jsou jenom drahým rádiem". bych opravdu netvrdil.
Když si to člověk koupí, časem se s tím naučí i parkovat, případně tím jezdí hlavně tam kde se mu s tím jezdí dobře (a na motání se po centru má jiné auto nebo taxík...)
Taky bych řekl že s tím jezdí majitel (v drtivé většině muž) sám, max. ve dvou (opět, mega pickup za > 2 mil. Kč asi nebývá jediným autem v rodině), takže místa je dost, nákup se vždy vejde do kabiny, za sedadla, zase - když to má někdo dlouho, najde si způsoby/možnosti/... a pokud je nákup "nerozbitný", tak se na tu korbu hodí, ať si tam lítá jak chce, místa je tam "neúrekom".
A když to má 4 dveře + korbu, tak už není vůbec žádný problém a hypotetická 4 členná rodinka se vleze.

3) nekonečné množství modelů - no, taky v nabídce BMW a MB téměř ztrácím a občas nevěřím vlastním očím co se dnes vyrábí a co se dnes označuje jako kupé", ale to je prostě byznys - za miliardy eur se v posledních deseti letech vyvinuly supermoderní, téměř zázračné motory, převodovky, sw pro info a zábavní systémy (atd a pod.) a ty náklady chtějí cifršpioni co nejdříve zpět ve formě tržeb, takže se z jednoho modelu nakonec udělají i čtyři, protože když má výrobce v nabídce jenom model A, někoho nemusí oslovit natolik aby si ho koupil, zatímco když vedle A stojí ještě A1 / A2 / A3 (jen příklad, Ingolstadt laskavě promine), tak je šance že kupce zaujme nějaká z těchto "odvozenin" větší. A větší je tudíž i šance že výrobce dostane tučný šek a ony náklady se pomalu, auto po autu, rozmělní.
A lidi jsou (minimálně v té naší, bohaté části světa) rozmazlení + se chtějí odlišovat, něčím zaujmout (atd a pod., to je na další
x stránkový psychologický a jiný rozbor) a moc rádi mají možnost výběru.
A možnost výběru jsme tady desítky let měli tak malou, že já bych za ní dal téměř cokoli :)

Jinak, já bych si taky v období 1985 -1995 z modelové palety Mercedesu perfektně vybral a neměl bych pocit že některou z mých "autopotřeb" ta automobilka neumí uspokojit, ale, bohužel (bohužel hlavně proto že bych byl opět o 25 let mladší ;-) ), je rok 2020, doba se opět změnila, s ní lidé, vše kolem nás... - vždyť si vem jen to jak nesmírně a obrovsky (pro mě až neuvěřitelně) se změnil normální život běžného člověka - pro mě je auto z roku 1995 stále naprosto v pohodě, trochu starší ale pořád naprosto dokonale použitelné pro každodenní provoz, ve všem mi vyhovuje a nic mu nechybí - to je můj pohled na tu dobu jako motoristy. A pohled mě jako člověka? V roce 1995 nebyl (nemyslím doslovně) internet, "sociální sítě", mobilní telefony, "infotaimenty", navigace, hlasové ovládání atd., - v tom doba prostě pokročila šíleným tempem, s ní se změnily i potřeby/touhy/představy atd zákazníků a výrobci všeho (a aut téměř obzvlášť) jsou toho účastníky, někdy přímo hybateli, takže na ty změny reagují. A to tak aby se přizpůsobili co nejlépe a touhy svých zákazníků dokázali uspokojit bezezbytku.
Ale zpět k meritu věci - jestli Mercedes dokáže vyrobit a prodat (a rozpustit tak ty obrovské náklady na vývoj všeho) 35 modelů dnes místo 10 kdysi a to množství modelů zvyšuje jeho profitabilitu, tak jich 35 nabízet bude a ještě bude hledat jakou další, i sebemenší skulinku na trhu by našel, aby ji mohl zaplnit 35. nebo 40. modelem :)

4) dotykové věci - tady budu konečně mlčet, nemám nic takového, nic o tom nevím, nechci nic takového, takže nekomentuji :)

Csaba
13. dubna 2020, 15:26
11
Bez jakého nářadí se v garáži neobejdete?

Flaška dobrého pití
Popelník
Mobil s předvolbou na "dvorního mechanika"
Život je krátkej...
:-)

Csaba
13. dubna 2020, 14:04
1
Chcete si pořídit světové auto roku? Tak to máte smůlu.

Koukám že ze stránek Denkeru zmizela kalkulačka dovozu, Impexta ji naštěstí má...

http://www.impexta.com/automobily/kalkulacka-dovozu-aut/

Csaba
13. dubna 2020, 13:50
3
Chcete si pořídit světové auto roku? Tak to máte smůlu.

Smůlu? Nemáme :)
Máme-li na Telluride, máme i na taxíka k Denkerovi, do Impecty nebo Auto Outletu.
Vybereme si co a za kolik, sepíšeme objednávku, zaplatíme zálohu, počkáme až auto dopluje, upraví ho přesně podle českých norem a vyzvou nás k doplacení kupní ceny.
Doplatíme, přijedeme, převezmeme, odjedeme.
:-)

Csaba
12. dubna 2020, 19:27
2
Suzuki Swift Hybrid AllGrip: Radostně rozumný

Tenhle "závoďák od Matchboxu" dnes mít, tak jsem maximálně spokojenej a "jen si pískám" :-)

Csaba
12. dubna 2020, 19:22
2
Suzuki Swift Hybrid AllGrip: Radostně rozumný

"Bývaly doby, kdy se i u nás po silnicích proháněla hejna ojetých Swiftů, jejichž konstrukce se datovala do osmdesátých let. Suzuki byla hlavně levná alternativa. Ale ta doba je naštěstí dávno pryč."

Staré dobré časy! :) Vážilo to míň jak dva moravští chasníci, jelo to jak z praku, ty motůrky byly opravdu točivé, dveře šly zavřít malíčkem jak byly lehounké, sloupky uzounké, prosklení obrovské => skvělý výhled ve 360°, vzalo si to 6 litrů na sto, vešli se tam 4 i náklad (pak to tak dobře nejelo, pravda), v Rakousku se toho válely mraky takže díly taky byly...
Já si teda na "starého sviště" (88-03) nestěžuju ani trochu :-)

Z těch novodobých generací se mi nejvíc líbí ta první, pak mi to přijde jakože se dizajnově "zacyklili" a ze stejných ingrediencí a se stejným postupem doufají v odlišný výsledek. V tom 1.6 92kW jsem jednou dělal mitfáru, to byl děs běs jak ta krabička od sirek stále chtěla jet, rychleji a rychleji :-)

Jo a ještě jsem si vzpomněl jak jsem asi před 13-15 lety stál v Brně na semaforech, vedle mě zastavil pán min. o 15 let starší právě se svištěm a na zelenou vystřelil dopředu tak, že jsem jenom koukal. Když jsem ho dojel na dalších bylo mi všechno jasné, měl právě tu 1.6 16V Sport :)

Csaba
10. dubna 2020, 11:44
0
Čím by jezdili redaktoři Autíčkáře v roli diktátorů?

Tak to máme, sečteno a podtrženo, za 4 944 993 Kč, prosím pěkně... :-)

Csaba
10. dubna 2020, 11:14
0
Čím by jezdili redaktoři Autíčkáře v roli diktátorů?

Grosser. Tečka.
V krajní nouzi, například pokud by G. byl servisu, mamut 600.
:)
Ale ten RR A. mě zaujal tak že asi zavolám dceři ať se vystěhuje z toho baráku co jsem ji kdysi postavil protože ho prodám a koupím si auto :-)

Csaba
05. dubna 2020, 07:35
0
Ptejte se: Auto pro myslivce

Pardon, se mi do příspěvku vecpala nesmysl.

Csaba
03. dubna 2020, 17:43
2
Když chci Golfa, co není Golf

Tak já se hlásím jako první.
Musel bych jít docela daleko do historie abych si vzpomenul na poslední auto od fašistovágenu které se mi opravdu líbilo, tj. ke Corradu.
Od té doby jsou to (pro mě, subjektivně) totéž co produkty AZNP, tj, normální auta pro normální (průměrné, obyčejné atp.) lidi/uživatele.
Poskytující základní prostor pro posádku i náklad, podávající základní/mírně pokročilé dynamické (a další) výkony a (relativně) snadno i levně opravitelné, nemluvíme-li teda o Twinchargeru, DSG a podobných "vymoženostech" :)

Takový Golf V s benz. motorem 1.6 75 kW si klidně dovedu představit jako auto které by si kdokoli z výše zmíněných "uživatelů" mohl/chtěl koupit jako nové a nechal by si ho i >20 let. Předpokládám-li že by ročně najel +/- 15 t. km max., mělo by pro někoho takového (člověka který se o své věci rád stará už jen proto aby investici do nich nezmařil (nevyhodil oknem) tím že by kašlal na pravidelnou a řádnou údržbu) i docela smysl.
Mě osobně by pětkovej Golf plně postačoval i dnes, po letech a klidně bych jej i x dalších let používal denně bez pocitu že mu "něco zásadního" (technický/technologický pokrok znamenajícího) chybí.

Ale abych se vrátil k dizajnu - právě Eos byl něco - co když jsem uviděl poprvé - na mě opravdu zapůsobilo a to velmi, velmi pozitivně. Přijde mi to auto vážně dobře vymyšlené, navržené a zkonstruované a přitom zároveň i "tak nějak obyčejně, lidsky řečeno" prostě hezké, elegantní, nepřeplácané... Když k tomu přičtu to co je jeho předností obecně (dvě auta v jednom - kabrio v létě, kupé ve zbytku roku) a tak perfektní věc jakou je šíbr ve skládací střeše, byl by pro mě Eos první a podstatě i jedinou volbou, u "cécéček".
Měl jsem v minulostí víc Renaultů a tak bych bral i dvojkový Mégane CC, ten měl ale pouze prosklenou střechu, bez šíbru.
A šíbr je pro mě odjakživa "úplně nejvíc" a Eos je tuším jediné CC které ho má.

Trochu bych váhal v tom jaký motor (pouze zážehový) vybrat, ale ve všem ostatním (vzhled zvenku i uvnitř atd) by byl první volbou - kdybych uvažoval o koupi auta tohoto typu.
Eos + Passat CC jsou od konce výroby Corrada jedinými VW které se mi opravdu líbí.
P. CC má x konkurentů kteří jsou jistě minimálně stejně dobří, ale Eos ve své kategorii pro mě osobně jednoduše vede a upřímně řečeno, opravdu se mi líbí.

Přečetl jsem si to po sobě dvakrát, ani ne tak proto abych našel/opravil případné chyby v pravopisu a pod. ale abych se ujistil že zrovna já tady píšu "oslavnou ódu" na něco co je z Wolfsburgu a i jsem se štípl a je to vážně tak, Eos se mi jako auto moc líbí a oceňuji (až na ty motory) vše co má/nabízí/poskytuje.

Nuž asi toľko, v zkratke, k veci, milý ratan :-)

Csaba
03. dubna 2020, 15:40
1
Csaba
31. března 2020, 19:48
3
DS 3 Crossback 1.2 PureTech Grand Chic: Když je forma víc

Otřesný... :(
A tříválec 1.2 za milion Kč?
Otřesný na druhou :((

Csaba
30. března 2020, 17:01
1
Jak jsem si místo Volva C70 koupil Volvo C70

Mít to automat je to 10 bodů z 10, z mého pohledu. Přijde mi že k autu bez střechy (pohodové projížďky za hezkého počasí) patří "tak nějak automaticky" :) Ale je to samozřejmě o osobních preferencích a hledání stejně specifikované verze ještě s AT by jistě zabralo x dalších týdnů/měsíců.

Csaba
29. března 2020, 13:15
0
Mitsubishi ASX: V tomhle autě je svět ještě v pořádku.

No vidíš, mě je 65 let a stejně jsem ten výraz zaznamenal poprvé v životě až v tomto článku...

Csaba
29. března 2020, 08:50
2
Mitsubishi ASX: V tomhle autě je svět ještě v pořádku.

Já bych měl na autora recenze několik dotazů:
1) kde jste byl/žil posledních 10 let že jste "dosud neslyšel o existenci M. ASX" ? :-)
2) co je to pohona ("Když jsem vyjel z lesa a viděl pohonu s cenami v eurech...") ?
3) vážně nejste muslimský fundamentalista (viz foto nahoře) ? :-)

Csaba
27. března 2020, 22:51
0
Věci, které prostě musíte mít

Oželel bych ta světla, nejenom proto že za tmy už téměř vůbec nejezdím + audio, jinak ale zcela souhlasím.
Položku za položkou mi přišlo že mi čteš myšlenky :)
Střešní okno je "úplně nejvíc", auta bez něj pro mě jakoby ani nebyly :-)
Přidal bych kožené čalounění a byl bych naprosto spokojenej :)

Csaba
23. března 2020, 15:12
0
Utopie na téma věčné auto

Tenhle pohled na věc chápu, ale myslím že to "není stejná liga", dokonce bych i řekl že "je to úplně jiný sport" :-) Auto vs partnerka - kus plechu/živý člověk - "krapet" rozdíl :-)

Csaba
22. března 2020, 21:18
3
Utopie na téma věčné auto

Přijde mi ten text takový - no - mírně psychedelický, jakoby psaný po povečeření "veselých houbiček" :-)
A vlastně ani nevím jestli jde nějak smysluplně "okomentovat".
Nicméně tohle: "No a ten mi tehdy řekl "až to doslouží, tak si koupíš jiný no!". A to mi leze proti srsti."
mne zaujalo protože tomu nerozumím :)
Přijde mi to totiž logické a vlastně úplně nejrozumnější - provozovat dlouhé roky něco co mám rád, po všech stránkách mi vyhovuje (například to Astro) a když to, po právu a očekávatelně doslouží, pořídit si stejný model, třebas mladší nebo v lepším stavu a starého vysloužilce si ponechat jako zdroj náhradních dílů.
Člověk tak pořád jezdí v podstatě tím stejným autem kterým jezdil předtím, vše o něm už ví, zná slabá místa/nedostatky, ví co kde a jak a zároveň má jistotu že n. díly má po ruce, v garáži...

Nic nevydrží věčně, natož auto, to je obecný fakt a tak nevím proč je představa že si doslouživší herka řekne o nahrazení jinou autorovi "proti srsti" :-)

Csaba
21. března 2020, 12:25
0
Top 5 originálních SUV, která nezapadnou v davu

No, autor ve svém textu používá i termín podivné SUV, tak minimálně tuhle podmínku Aztek splňuje :)
Já osobně bych teda raději chytnul koronavirus nebo žil s fanatickou feministkou než od té zrůdy vlastnil klíčky :)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR 1968
Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR

1968 rok výroby
270 koní výkon
6 400 ccm objem

Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě 1967
Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě

1967 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Ford Mustang SHELBY GT350 ORIGINÁL /Manuál 1968
Ford Mustang SHELBY GT350 ORIGINÁL /Manuál

1968 rok výroby
270 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Puma 1.7VCT 2001
Ford Puma 1.7VCT

2001 rok výroby
123 koní výkon
1 700 ccm objem

Mercury Park Lane Convertible 1959
Mercury Park Lane Convertible

1959 rok výroby
325 koní výkon
7 050 ccm objem