načítám data...

Sypat nebo dojezdit? Kde je hranice? | Autíčkář se ptá

09. září 2018, 10:44 80 komentářů M P Autíčkář se ptá

Popelnice těsně před smrtí se málokdy vyplatí zachraňovat. Co když jsou to ale v daný moment jediná auta, která můžete provozovat? Co pak?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zase se to stalo. Přestal jezdit. Ten blbý starý krám, který mám tak rád, když funguje. Tentokrát se rozletěla nějaká řemenice na klíňáku. Konečná? Možná, ale to zjistíme. Můj Focus je tedy opět na dílně, k velké radosti mé i mého mechanika. Na druhou stranu, možná měl někdo víc prohlídnout celkový stav všech kladek a řemenic poté, co se měnilo servo, ale to už je co kdyby…

Celý zážitek měl tentokrát docela komickou předehru, kdy jsme stáli s kamarádem na světlech, a on se mi z kabiny svého roadsteru smál a říkal, že to možná nedojede ani domů. Jo, něco tam prostě dělalo trochu bordel. Začal jsem být nervózní, ale říkal jsem si, že je to prostě staré auto, navíc ten zvuk často mizel. No a při odbočování do mé ulice motor najednou za veselého lomozu utichl. Auto se za pomoci dvou slovenských mladíků, kteří se jali okamžitě provádět diagnostiku vozu, podařilo aspoň dotlačit na parkovací místo téměř před domem. Vyhrabal jsem cigarety a za tlumeného klení hledal v telefonu číslo na mechanika.

Začal jsem znovu přemýšlet, jestli je tohle poslední oprava. Na začátku jsem si stanovil jasnou hranici, že jakákoli oprava nad dvojnásobek kupní ceny auta bude znamenat cestu do hutí. Ale teď jsem v pokušení pokračovat.

Znáte to. Máte auto, který celkem dobře slouží, byť se tu a tam něco prostě pokazí. Žádná velká oprava není příliš dobrým nápadem, protože vždy převýší hodnotu auta, ale současně taky tušíte, že kupovat něco jiného se vám teď prostě nehodí. Takže po troškách sypete. Hrozí však nebezpečí, že se s rostoucími poruchami posunou vaše měsíční režie do takové výše, že už by vás snad třeba operák mohl vyjít podobně. Třeba takový Fiátek, jaký jsem míval já. 

Na druhou stranu, pokud nelpíte na bezchybné funkci všech prvků výbavy, nevadí vám rozbitá klimatizace, nebo nemůžete stáhnout okna a auto třeba ani moc netopí, dá se takhle auto dojet do mrtva relativně v pohodě. Samozřejmě se teď bavíme o autech, která docela fungují, ale jejich záchrana je z nějakého důvodu nerentabilní. Prosím teď všechny zachraňovače a automobilové útulkáře, aby si nechali od cesty své komentáře, jak nemám rád auta. Tahle metoda se podle Jendy Machače nazývá “Jezdit s tím, dokud z toho neupadnou kola” a je jejím nadšeným propagátorem.

Jak to máte vy? Provozujete taky něco podobným stylem nebo se snažíte o zachování bezchybné funkce všech aut za všech okolností? A kde je pro vás bod, ze kterého není návratu a dotyčný automobil posíláte bez milosti na smetiště dějin?

Dejte vědět do komentářů!

Mimochodem, pokud máte dobrý tip na nenáročné auto na krátké dojíždění, dejte vědět. Cílem je levný provoz, po vstupním servisu očekávatelná vysoká míra spolehlivosti a auto nemusí byt veliké. Snadná servisovatelnost v domácích podmínkách výhodou. Manuál, žádná výbava, žádný výkon, nic z toho nevadí. Kolega shání náhradu tramvaje pro manželku, a já mu chci dokázat, že se najde i něco lepšího, než je první Fabia.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

SEMRY
09. září 2018, 11:01
0

Jediný objektivní řešení je sledovat náklady na km. Nic jineho nefunguje, kdyz auto dojizdim, jsem si vědom nejake fatální opravy která by uz treba neměla smysl protože je treba shnila kastle. Výhodou je žádná amortizace což je pojem se kterým se v Čechách nepočítá takze nějaký ten servis nakonec nemusí dopadnout vubec zle ve srovnání s novým autem. Výhodu noveho auta spatruji hlavně v tom že po urcitou dobu se o to nemusim starat a pokud se starám průběžně mám spolehlivý stroj a na konci životního cyklu ušetřím nebo budu příjemné prekvapen ze auto stále bez závad jezdí.

reagovat
Ju
Junior
09. září 2018, 11:12
1

+1 za vypíchnutí myšlenky, že provoz ojetiny je sice náročnější servisně, ale nakonec může vyjít levněji než pořízení nového kusu (při obměně aut řekněmě po pětiletech)
a v čím vyšší třídě se budeme pohybovat, tím víc se nůžky rozevřou.

Ju
Junior
09. září 2018, 11:13
0

s určitou zvráceností projíždím inzeráty na M3 E90, tak si tuhle myšlenku pořád opakuju

SEMRY
09. září 2018, 15:48
1

Speciálně pro nakup odbobnych strojů je zásadní polozka: naklady na zanedbanou údržbu :))

Kuře
09. září 2018, 11:04
0

:))))

Tak přesně s touhle otázkou už si lámu hlavu přes rok, a furt bezvýsledně:) Jenom ten můj Hrdina ne a ne umřít, paličák:)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. září 2018, 11:07
6

Tu Audinu na úvodní fotce už bych asi nezachraňoval. ;-)

reagovat
Zargothrax86
09. září 2018, 11:09
3

Co se týče náhrady za tramvaj, přijde mi zajímavá volba Daihatsu Cuore. Jakákoliv generace (alespoň co jsem dohledal) je, kromě občasného úniku oleje a koroze, takřka nesmrtelná. Spotřeba kolem 5l/100, povinné ručení je láce a pořizovací cena i kolem 30-35 tisíc (i s dvouletou technickou). Jenom se servisem to bude horší ;)

reagovat
Kuře
09. září 2018, 11:12
2

A na kufru si za to cuore můžeš lihovkou dopsat sportivo a natřít prdel Alfistům:)

Trinom
09. září 2018, 14:59
0

Osobně bych se díval po "vyšších" modelech, protože za podobné prachy jde koupit zachovalé auto s klimou a spoustou další výbavy, co Cuore nemívalo.

Ha
Habakukk
10. září 2018, 07:40
0

Jo ale ve třídě 30-35t Kč bývá klima většinou K.O. tedy bazarní ti řekne stačí naplnit, že po dvou dnech je prázdná je věc druhá.

Trinom
10. září 2018, 13:16
0

Já jsem si tu klimu koupil za litr a přeskládal. Funguje zatím bez problémů už půl roku.

Breakthru
09. září 2018, 11:24
0

tohle řeším denně....ale tenhle konkrétní případ s Focusem je jen ukázkou debility majitele.něco tam chřastí, ale budu jezdit dokud to neupadne.Včasná oprava může být v rozumný finanční míře, ale když se to zastaví, tak už je oprava často nerentabilní.Zajmavý je, že majitel nemá na opravu starýho auta.Evidentně tomu totiž rozumí, ikdyž většinou tihle lidi o autech ví hovno, ale hned jak se ten sráč zastavil, tak řeší jinou mrdu....Jenže tady se bude historie opakovat.Stejně to bude chtít servis, protože ještě nikdo nevyrobil auto, co by jen jezdilo...tak třeba to další bude příště stát někde na hlavní s vypadeným spodním čepem....

reagovat
krab
09. září 2018, 11:27
2

Mě se osvědčil poslední Yaris 1.33 , sice vstupní investice co uděláte je koupit ho za 280 novej ... ale 5 let , náklady na servis minimální, paradoxně zůstatková hodnota furt skoro 200 :)

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
09. září 2018, 11:28
0

Náhrada za tramvaj? Fiat Panda. Jednoduchý a do města geniální auto. Jednoduchá technika, levný provoz. A když někdo rád zabavnou, ale prkennou jízdu je tu i verze 100hp :)

reagovat
PepaSFI
09. září 2018, 12:12
5

vpodstatě cokoliv s fiatím FIRE Panda, Punto, Seicento, 500, Lancia ypsilon. Jednodušší motor už nejde udělat, leda dvoutakt. Rozvody, svíčky, olej zručný domácí mechanik udělá za sobotní dopoledne na dvorku, když to nikdy nedělal a najde si pár obrázků tak si bude hrát možná i odpoledne. Materiál stojí pakatel, při trošce hledání ještě míň pokud se koupí kdekoliv jinde než v Autokelly. Pokud vím tak většina provedení toho motoru přežije havárii rozvoďáku. Jen pohlídat jestli to není rezavý. Spotřeba není nijak zázračná ale zas je tomu celkem jedno jak se s tím jezdí, takže když si člověk zvykne že to není parník, že pod 2000 otáček je nesmysl a ve 3000 to začne žít, tak se s tím dá celkem vesele driblovat po uličkách a zatáčkách. V Pandě například vůbec není na otáčkoměru červené pole. Prostě dokud to zrychluje, tak je to v pořádku.

Testeuros
09. září 2018, 12:20
2

"V Pandě například vůbec není na otáčkoměru červené pole..."

Pokud ten otáčkoměr vůbec má... :D

briza
09. září 2018, 21:05
0

Jojo, u FIRE může rozvoďák praskat jak chce a je to šumák, protože na sebe nedosáhne píst s ventilem. Ale jen u 8V
Navíc jak Punto, tak Panda se dělaly i s tovární zástavbou CNG. Ten motor sice nejede, ale provozní náklady jsou nula prd.

Bavoraczech
10. září 2018, 07:06
0

Ten motor se musí vytáčet, i tak to sice není trhač asfaltu, ale mají velký charisma tyhle minimotůrky od Fiata...

Testeuros
10. září 2018, 14:05
0

A hlavně je to skvělé autíčko do města (zkušenosti s Pandou), obzvláště režim City (daleko silnější posilovač, díky kterému lze točit volantem i jedním prstem) je setsakramentsky skvělá věc.
Sice výbava nic moc (dost tomu přispíval fakt, že šlo o kus blízko "již od", přičemž devadesátá léta a značnou jednoduchost vozu připomíná i to, že v základu vůz neměl otáčkoměr - v roce 2004 pro mě nepředstavitelná věc), ale ono to upřímně ani nevadí, když to autíčko má tolik charakteru, že se mi dokonce i líbí.

beastar
09. září 2018, 11:33
0

Dělá to tak spoustu lidí. Můj kámoš má takhle už 5 let 626. Pořád jezdí. Ne a ne to zhebnout. Měl sem takhle první eMelo. Vždycky něco řekněme do bůra. Převodovka ok, motor ok. Vždycky mi na dílně řikali. Ty voe to ještě nech. Tak sem nechával. Dneska na to auto rád vzpomenu. Bylo to auto srdcař:)) Takže d9 jistý míry bych neřešil a sypal. Pokud není ekonomicky lepší koupit lepší. Rozuměj novější v lepším stavu.

Lepší auto než Fabie? Audi a3/4 b5, mazda xedos 6, mazda 3, Almera, Primera, 406. Není zač.

reagovat
ToMyx
12. září 2018, 14:37
0

Máš pravdu, hlavně si vyjmenoval všechno o třídu větší auta než fábka. Ten Xedos 6 bych chtěl někdy vzkoušet najít neshnilej kus, to by bylo posvícení :-) Kromě té Audiny jsou to všechno celkem nedoceněná auta, takže za tu cenu to nemusí být úplné vrány...

Jimi
09. září 2018, 12:00
0

Takhle jsem provozoval Audi 100 cigáro 1.8i, původně druhé auto pro všechno. Vydrželo u mně 9let prakticky bez větších investic. Rozhodující se jí zbavit byl děravý radiátor topení. Jako 27leté jsem ji prodal za pár tisícovek nějakému sběrateli...

reagovat
ma
martinw
09. září 2018, 12:03
0

Ja do výrazně starsi ojetiny nesel kvuli malym detem - bezpečnost, lecktery starsi vuz nema isofixy, skyta koroze, leckdy bludicky misto poradnych svetel, jen zakladni airbagy... a tak bylo doma rozhodnuto o maximalne nekolik let starem aute - nejsme znalci abychom sli do stareho prémiového auta. Ale pro ostatní účely proc ne, tata takhle dojizdi forda fusion 13let 330tis km, dalším autem v rodine je nissan almera rovnez pres 11let a 380tis km (akorat to nemá ABS coz je v zime docela dobrodruzne)

reagovat
Vojta
09. září 2018, 12:33
2

Já to beru podle kastle a celkového vzezření auta. Pokud to není hnilý, interiér je pěknej a je tam aspoň trochu vidět světlo na konci tunelu, tak to za záchranu většinou stojí. Kde dost váhám je naše letitá Alfa 159 2.4JTDm. Máme to asi sedm let, celkové stáří je 11, ujela už přes 450tkm a až na jednu bouračku zatím drží. Jenže už to začíná být ve stavu, kdy ťukaj na dveře pověstné dieselové smrtky. Turbo, vstřiky, dvouhmota+spojka, hlava... to všechno tam je původní a od výroby. Vzhledem k tomu, že zůstatková cena toho auta je s tím nájezdem tak 30 tisíc (na díly by se rozprodala tak za 90), tak je každá další investice otázkou. Už jsem byl smířenej s tím, že se na tom nic nebude dělat... jenže končí technická, původní doprava došla, tak ji čekala 5000km cesta po Rumunsku a zadní tlumiče, pružiny a lanovody ručky už byly ve stavu, kdy si žádaly výměnu. Nuže dobrá, v rámci dlouhé cesty to bylo opraveno a auto přestálo celou dovolenou prakticky bez zaváhání. Jen panická hrůza z posrání dvouhmoty, která je nakonec zdá se naprosto v pořádku a není důvod ji měnit. A pak jsme u toho, že mě to auto nebaví, protože diesely nemám rád. Takže žít, nebo nechat zemřít? Sám nevím... ale do sraček dojíždím auta nerad, to to radši naporcuju na díly.

reagovat
Bavoraczech
10. září 2018, 11:17
0

Turbo už houká? Olej to žere? Choval ses k tomu jak člověk? Mrknul bych co by stály vstřiky a čerpadlo, třeba i z bouračky z vrakáče, protože to je jistota. Za 30 bych o tom sám přemýšlel :-D

Vojta
10. září 2018, 23:22
0

Za 30 se mi to prodávat nechce, to to právě radši rozkuchám na díly :D Každopádně turbo nehouká, vstřiky maj korekce zatím dobrý, olej to nežere... spíš prostě ten pocit, že se to může posrat a bude to stát moc, takže ani drobné věci se mi nechce řešit :D

Bavoraczech
11. září 2018, 06:39
0

Neblbni a jezdi ;-). Viděl jsem Alfu s 2.4 JTD s nájezdem 880 000 km... ta už byla na díly :)

MartinCoupe
09. září 2018, 12:38
0

To je přesně okamžik, kdy je dobrý si spočítat náklady a porovnat s autem na operák...

reagovat
Ju
Junior
09. září 2018, 22:37
1

a vyjde ti kravina.
operák jen horkotěžko bude soutěžit s provozem ojetiny, protože máš Halík co? No nový auto. V ceně musíš zatáhnout ztrátu hodnoty za prvních roky, záruku and all this shit. Oproti koupi ojetiny stejné kategorie to bude jen sotva vycházet líp.
jako jo, když dotáhneš nějakou popelnici a za první rok uděláš motor, převodovku a půlku podvozku, tak jo, operák ftw. Ale jinak? těžko

VK
VK
09. září 2018, 22:45
1

Když se jezdí hodně - jako fakt hodně, ne 10 km denně do a za práce a jednou za měsíc za maminkou na Vysočinu - vychází náklady na udržení ojetiny při životě velmi podobně jako umořování půjčky na nové a/nebo operák. V podstatě platí, čím starší auto, tím menší oficiální dluh ke splácení, ovšem tím větší reprodukční dluh. Vyjde to šul nul, akorát ten reprodukční dluh není nikde zaknihovaný. Což je rovněž jediný výhoda ojetiny.

Ju
Junior
09. září 2018, 23:54
0

protože takovej operák na "fakt hodně" bude taky láce :)
Vychází ti to (=myšlenka, že do servisu nasereš tolik, že vyjde levnějc si i půjčit a vzít nový), protože vynecháváš amortizaci, kolem který se to celý točí. pětiletou RS4 koupíš za míč a jako destiletou jí prodáš za půlku. Ovšem ten frajer, co ti jí pětiletou prodat, jí koupil za trojku. Takže máš milion a půl "navíc" na to, abys to udržel v chodu. Jenom na poruchy a závady, spotřebák se mění vždycky (fajn, na novým dostaneš sadu gum a brzd ve 100% stavu, máš náskok). To dáš ;)


Ju
Junior
09. září 2018, 23:59
0

*ofc každý pravidlo má výjimky, nicméně finančně se ve valné většině případů na rozumně udržovanou ojetinu nic moc nechytne. Ikdyž operáku a s tím spojené pohodě výměnou za pár šušní navíc rozumím, však to tak mám :-)

MartinCoupe
10. září 2018, 12:22
0

Tak dneska, kdy koupíš hrkačku do města do 4 litrů (tisíc) měsíčně mě to až tak blbost nepřijde...

VK
VK
10. září 2018, 13:45
0

Jenže když jezdíš 50 tisíc+ za rok, tak do servisu - pakliže si neopravuješ sám - prostě ke stovce tisíc naházíš. A to rozpočítáno na pět nebo deset let jsou náklady na nové, zejména na amortizaci poklesu ceny.

Ko
Kostinen
09. září 2018, 13:28
0

Většinou přenechávám toto rozhodnutí na STK.

reagovat
Bavoraczech
10. září 2018, 11:18
0

Jojo, u Fiata mi řekli, že už je to shnilý tak na hraně co ještě můžou pustit a s další STK abych už nepočítal... Tak jsem se vybodl na další opravy a zhruba za rok to dolítal :)

MaHra
09. září 2018, 13:43
2

Jako auto misto tramvaje bych doporučil Mazdu Demio. Je to zajimavé a hlavně spolehlivé auto. Pokud se koupí neshnilý kus tak se tam nemá co jiného pokazit. Mám dvě, jedno jako slušné, čisté auto a druhé hooodně pracovní, které jsem koupil za 12 tisíc, jen aby to jezdilo. A obě pořád jezdí, nic se nekazí, dokonce i na tom pracovním vše pořád funguje, i klimatizace ????

reagovat
Chosé
09. září 2018, 13:43
0

Osobně to tak bohužel (bohudík) nemám, takže neporadím. Auto se snažím vždy udržovat ve velmi dobrém stavu. Je ovšem pravda, že poté, co mi nějaký kretén naboural Civica, tak jsem zcela ztratil zájem o utrácení peněz do auta a měl to jen jako věc pro převoz z bodu A do bodu B, kam se leje jen benzín a jednou za rok mění olej včetně filtrů. Když jsem byl v této fázi, tak jediný zdroj dílů by pro mě existovalo vrakoviště.

reagovat
SEMRY
09. září 2018, 14:39
1

Jelikož jsem ted kupoval svojí spotřební káru a vsichni chytraci mi do toho kecali tak to můžu uvedst na prikladu.
Chtel jsem eckovej mercedes v nafte a v sedanu. Jelikoz jsem dlouho trh nesledoval nabyl jsem dojmu ze budu muset vytahnout 200tis na w211 220 cdi. Pak jsem zjistil ze vyřazené taxiky stojej 2000 euro a jsou 10 let staré, srovnatelne auto z Čech by vyslo na 150tis.
No a tak jsem jel pro nejhezci taxi zevnitř ktere bylo k dispozici. Nic moc jsem necekal 700 tis najezd, vnitrek moc hezkej. Zaplatil jsem 2500e a solichal to domu poslechtit. O to vetsi prekvapko bylo ze auto bylo v naprostém poradku po vsech strankach a na technicke jsem opet skodovkarum skazil den.
Vymenil jsem oleje a provozni kapaliny, zase prekvapko, vsechno celkem ok krome diferaku, brzdovka ok, chladic naprosto čistý. Vstriky vsechny jako novy, brzdy novy, gumy nový, turbo bez vůlí, servo ok, starter alternator novy.
Uz jsem z toho byl normalne nasranej a rikal jsem si kde je ten zadrhel. Po mesici jezdeni odesel volic automatu. Normalne bych ho koupil asi za 12 k v mercedesu a hned vymenil ale nebyl skladem nikde, takze vrakac a jezdime dál.
Po 40tis km odesel hydromenic. Uplne slysim ty kecy okolo, vidis a mas to ted to bude staty 20tis to se nevyplatí. Otazka zdi ale kolik je ten servis na km? Z hruzou jsem zjistil ze jsem pod 1kc/km a nic jsem neojebal z menicem to vyskoci asi 1,50/km. To uz ale franta z hospody nevidi taky nevidi ze za 5 let to v klidu prodam treba za 1000e a tudis ta emortizace je smich....

No a ted k podstate veci. Mohl jsem si koupit w212 face, dal bych za ni 250 tis kc asi tak. Servis bude urcite drazsi nez na w211 takze 50 tis bych odhad na vstupu. A budu jezdit, najedu 60 tis km ročně servis by se mel vejit do 50 tis za rok mozna vic, ovsem uz zas nikdo nevidi ze za 5 let bude to auto stat pri prodeji 60 tis jak ta w211 ha? Takze 50 tis ročně ze to mam doma hmm? Zajimavy co? 100000 tis rocne za provoz skoro trojnasobek propvozu w211. Necht si to kazdy zvazi sam..... :)))

reagovat
VK
VK
09. září 2018, 18:44
1

Kde to roste, takové oježděné taxíky?

SEMRY
09. září 2018, 22:19
0

Berlin treba

VK
VK
09. září 2018, 22:31
0

Co se dá zjistit na dejme tomu na mobile, je jich drtivá většina s základním 100kW dvoulitrem.

SEMRY
10. září 2018, 14:52
0

Ten ovsem bohate stačí :)

VK
VK
10. září 2018, 22:07
0

Ovšem W211, navíc jako taxi, bude výhledově potřebovat víc oprav, než 212. Nemusí to být vůbec motor, ony stačí "blbůstky" typu tady rozdělovací ventil klimatizace, tam váha vzduch, tuhle zase mezichladič turba, motorky ostřikovačů, převodka řízení - ono se to nasčítá.

SEMRY
12. září 2018, 12:33
0

Nemáš pravdu, w212 ma prokazatelně dražší servis. Viděl bych to na x2. Navíc u aut s vyskym najezdem je spousta veci uz vymenena. Co u w212 nebude. Zalezi pochopitelne na kusu a náhodě

Trinom
09. září 2018, 14:51
0

Pozdravuj kolegu a nasměruj ho na libovolné Daihatsu, které nebude zhnilé na prach. Manželka bude mít radost a údržba stojí ve stokorunách ročně.

reagovat
Ev
Evlo
09. září 2018, 17:43
-5

Napisu to uplne jinak - nevim jak to ted resit, koupe noveho auta, co neni proste oktavka nebo kodiak je nesmysl, nic to neresi, co skoncili ty operaky na rok, tak obzvlast, fakt netusim jak to resit, neskutecny ojeb vse :(

reagovat
Ev
Evlo
09. září 2018, 17:47
-6

zvazuji nejvic ten kodiak, i kdyz bych chtel rx470, tak nejakej rocni kodiak a prodat jako dvojletej asi vypada tedka nejlip. Novej kodiak nesmysl, protoze doani je za rok :D Bez prehaneni.

VK
VK
09. září 2018, 18:45
12

Já nerozumět řeč váš kmen.

In
Indy72
09. září 2018, 18:21
0

Muzu doporucit Corollu E11 1.3 - koupena za dvacku, 4 roky jsem jenom menil olej, az letos doslo na vymenu baterky a tlumice vyfuku (1200,- a 1500,-).

reagovat
KS
09. září 2018, 22:29
2

Provozuju 12 letou Elantru a kromě výměny uhlíků na startéru (ve 150tkm) vše drží, i klima jede excelentně, njn poslední ročník výroby :-D Toho auta se mi nějak nechce zbavovat. Někdo by řekl - korejská sračka, ale oproti třeba 1.g oktávce je to kvalitativně jinde.

Jinak doporučuju Suzuki Ignis, táta má 1.5i 2004, dostává fakt zabrat a za 200tkm má výbornou bilanci, jo teda nejde klima. Do města ideál: 3,9m délka, vyšší podvozek - obrubníky nejsou takový problém, řetěz v motoru - tenhle vypadá fakt na celou životnost auta. Ať 1.3 tak 1.5 si s autem poradí velmi slušně. Jen trakce v zimě je slabší, ale jde to. Kdo má benzínové Suzuki, nedá na něj dopustit, asi tak. Daihatsu nebrat, oproti Suzuki nevidím v ničem výhodu, jen horší servisovatelnost...

reagovat
Woyta
09. září 2018, 23:01
0

Jelikoz si auto opravuju sam, tak mam naklady jen dily a cas. No rekneme, ze na mem E36 Compactu uz me to penekud prestava bavit. Postupne odchazelo hodne veci. Cast z toho ale beru jako race tax. Takze ted po 3 letech mam celkem poresene auto. Komplet nove brzdy vcetne trubek (jen dokoupit pancerovane hadice), novejsi interier s vice airbagy, novy chladic, termostat, vodni pumpa, ....... Sice me to stalo uz asi vic nez nakup auta ale ten kram me ted docela bavi. Jen vnejsek barvenej sprejem zase ponekud sesel (+ par hovad mi auto naborilo a ujelo) a laka policajty na snadnou korist (Maji ale smulu :P ). Dokud bude drzet pohromade kastle, tak bude jezdit.

reagovat
pa
paveld
10. září 2018, 01:29
0

Já na to šel trochu jinak, potřeboval jsem druhý auto (= pracovní), rozpočet nebyl nijak velký, takže jsem se rozhodl koupit něco za co nejmíň, ale aby to bylo pojízdný, mělo platnou technickou a vypadlo, že to ještě bude nějaký rok jezdit. Po chvíli užívání uvidim, jak mi bude vyhovovat, jak svýma vlastnostma, tak cenou dílů a obecně cenou provozu a stavem (beru to tak, že všechno se u staršího auta dá poměrně dobře vyřešit, akorát do generálky rozpadající se kastle bych se nerad pouštěl), tak buď ho s malou ztrátou pošlu dál a zkusim něco jinýho nebo se mi v něm jezdí dobře, díly jsou za přijatelný ceny a vyřešim co je potřeba, tj. ne co zrovna upadlo, ale tak, aby z toho nic neupadlo a fungovalo a já nečekal, kdy mě to kde nechá, prostě přiblížit stavu nového a užívat :-). Mám z toho lepší pocit, protože mám odpor vůči spotřebním věcem obecně a když si to sečtu, tak na cokoliv pár let starýho nebo i nový se cenou i po servisu nepřiblížim. Je tu teda asi rozhodující fakt, že servis si řeším sám a nevozím to mechanikovi, pak by to tak rentabilní nebylo a chtělo by to pečlivěji promýšlet, do čeho půjdu.
Když budu konkrétní, první auto na práci bylo staré Clio, koupeno za pár tisíc, ale po necelém roce šlo pryč, roční užívání mě vyšlo na asi 6 tisíc (nákup + servis, minus cena za kolik se prodal), nahradil ho jedničkový Focus, kupní cena 19 tisíc se po roce zdvojnásobila, ale ještě to poroste, jako pracant výborný, provoz a díly za málo a i se s ním velmi přijemně jezdí. V podstatě na něm mám vyřešenou větší část spotřebních věcí, pokud se udělá ještě podvozek, tak krom běžné údržby nebude moc co řešit a minimalizoval jsem případné nečekané problémy. I kdyby cokoliv, dílů na to existujou mraky v inzerátech a za pár korun, i včetně motorů a za pár korun.

reagovat
Woyta
10. září 2018, 02:34
0

Koupil jsem Protona za 10 000kc. Po roce okruhoveho blbnuti fouklo tesneni pod hlavou. Tak jsem si rekl, ze dam silnejsi variantu motoru z Lanceru. Bouracka za 5000kc. Jako napotvoru mel taky foukle tesneni pod hlavou. :D Takze 1100kc tesneni. A asi dalsi dve tisicovky za beznej spotrebak jako filtry, olej. Pak jsem auto pujcil kolegovi. Potkal se v noci s holcinou ve Felde. Jela na stredu. Takze liznutej celej bok a urazene zrcatko. To same Felda ale te jeste upadnul blatnik. Chtel jsem 1500kc za znicene vyhrivane zrcatko co jsem tam dal z Lancera dva tydny pred nehodou + barevnej sprej. Rozmyslela si to a dala to resit pojistovne. Dostal jsem 7200kc, vyhrabal z krabice stare zrcatko a dalsi 2 roky auto tyral na okruhu. Pak jsem ho za 9000kc prodal. Finalni naklady byly opravdu minimalni. Auto stále jezdí a nedávno jsem se s ním svezl na okruhu abych zavzpomimal. Vedlejsim efektem bylo, ze jsem zacal uvazovat stavbe V6 Colta a kdyz jsem zacal zjistovat co potrebuji, tak jsem dostal nabidku na polovrak Mitsubishi FTO ale to uz je zase jiny pribeh. :D

Bavoraczech
10. září 2018, 07:46
1

Takhle jsem 3,5 roku provozoval Fiat Palio Weekend. Super pracant, cenovka 13 tis, za 3,5 troku do něj čistě za servis padlo do 15, moc jsem to nepočítal. Dělal se vlnovec, koncovej výfuk, chladič, zadní tlumiče a pár drobností. Momentáně Citroen Xsara Picasso 13 tis, daších cca 10 v prvotní údržbě a mam ho asi rok a zatím fajn :).

PB
10. září 2018, 09:50
0

Xsaru ma otcim a do minulyho tydne, nez ho nabral zezadu autobus, vypadala nesmrtelne... najeto nejakejch 350000, pravidelny vymeny oleje.. obcas nejaky spotrebaky, ale v podstate bez potizi funkcni auto s minimalni spotrebou. A myslim, ze tam tak nejak fungovalo vsechno.

Bavoraczech
10. září 2018, 11:22
0

To moje má 308 000. Vím že mi propouští servo a přední tlumiče jsou nic moc, jinak celkem pohodlně a s minimálním úsilím slouží.

Bavoraczech
10. září 2018, 07:36
0

Provoz staré ojetinky může bůže být i radost. Záleží jak to člověk bere. Když se jedná o obyčejné auto, které člověk nebere tak úplně vážně, může z něj být naopak relaxační nástroj. Pokud se o auta zajímáte, je to ideální stroj k tomu, aby se na něm člověk naučil základy údržby, jednoduché opravy a základy lakování :). Tyhle stará auta totiž bývají jednoduchá na údržbu s lacinými díly a když mi to někdo odře na parkovišti, tak to není žádná trága. Takovéhle auto jde do šrotu ve chvíli, kdy je natolik prohnilé, že už nemá moc smysl to vyvařovat a zároveň se objeví více náročnějších položek k opravě. V tu chvíli je výhodnější koupit o něco mladší kousek a zase ho pár let takto provozovat a učit se na něm.

reagovat
bitner
10. září 2018, 09:45
1

Muj ideal je koupit nove, odjezdit spotrebak (brzdy, rozvody, tlumice, gumy, sterace, cokoliv) a prodat. Koupit nove a stejny postup.
Zatim sem se k tomu nedopracoval, potrebuju, aby mi moje 1. nove auto (momentalne 7 let) jeste 5 let vydrzelo. Pak se uvidi.
Ale obecne strasne zalezi na tom, na co to auto konkretne potrebujes/chces. Zadna univerzalni rada neni a kazdy si to stejne nakonec spise nez podle racia udela podle svych pocitu a dojmu.

reagovat
ReVolte
10. září 2018, 10:08
0

Těžká to otázka, já sypu dokud nepadne nějaký šok, kdy si vše spočítám a vyhodnotím. To pomalé krvácení je věc zákeřná a radši ho nechci ani počítat, už jen proto, že nechci vidět výsledek.

A ohledně auta: teď akorát vybírám přítelkyni za pár drobných Ford Ka 2010: Je to ten F 500 za míň a nemá se co rozbít.

reagovat
vi
vita
10. září 2018, 11:51
-1

"nema se co rozbit" uz je taky legendarni hlaska :-D
Ja posledne koupil auto nema se co rozbit a za posledni rok a pul jsem do nej vytekl 35 a jeste 10 me ceka, abych to mohl poslat do sveta...

ReVolte
10. září 2018, 12:24
1

To si na to auto natrefil přesně ve fázi, kdy se změnilo ze stavu "nemá se co rozbít" do stavu "vše rozbito" :D

Adam Forman
10. září 2018, 12:04
0

Osobně to řeším tak, že auto je pro mě hračka, díky které nemusím jet busem. Buď na něj mám, nebo ne a když zrovna peníze nejsou, tak stojí a opuštěně čeká, až peníze zase budou :-) Jak bych to dělal, kdybych auto nutně potřeboval každý den, to si raději nechci představovat...

reagovat
Woyta
10. září 2018, 12:20
0

To řeší vícero aut.
jak postupně zjišťuji ideální počet je 4 auta.
Daily, auto pro radost, bestie na okruhy, auto co dotáhne bestii na okruhy. ????

Trinom
10. září 2018, 14:19
0

Jo, tohle řešení známe :-D

Za
Zazaa
10. září 2018, 21:31
0

Tak idealne jich je potreba cim dal vic .... daily auto, vikendovka pro radost, druha vikendovka kam se vejdev cela rodina, bestie na okruh, opravdova bestie na okruh az se clovek nauci s tou hodnou, bestie na silnici pac ty prvni dve tam nemuzou, par starsich aut co chtel clovek jako malej, nejaka motorka kdyby ho omrzel zivot, auto co odtahne vozejk a vsecko kam je zrovna potreba, fakt velkej prostor na parkovani atd ;-)

sp
spooon
11. září 2018, 01:07
0

Vojta -> tak přesně takhle to mám taky...ještě potřebuju dokoupit bestii na okruhy, a vyměnit starýho Tranzita (jakožto auto, co v budoucnu dotáhne bestii na okruhy) za pikapa, a budu spokojenej :-D

Trinom
11. září 2018, 18:08
0

S tím autem na tahání to máme podobně, taky se poohlížím po pickupu. Konkrétně po F150 Lightning.

vonkreuz
10. září 2018, 23:42
0

Jakou cenu za 1km po sečtení nákupní ceny, pojištění a ceny servisu lze považovat za ještě rentabilní?

reagovat
SEMRY
12. září 2018, 12:35
0

Na to máš tabulku na úřadě a ta sedí. Pri trose snahy se dostanes pod a usetris

vonkreuz
12. září 2018, 14:00
0

Uplně nerozumím řeči tvého kmene. Měl jsem na mysli jaké náklady na 1km jsou místním osazenstvem považovány za snesitelné. Např. u posledního auta jsem od koupě před 18 000km na sumě 1,8 Kč/km (auto, pojistka, druhé disky, nové gumy, 2x olej).

beastar
12. září 2018, 14:03
2

Já sem na cca 3 kč/km a cejtim že je to úplně v pohodě.

ToMyx
12. září 2018, 15:03
0

Pěkný čísla a jak se to vlastně počítá ty náklady na kilometr? :-)
Zběžně jsem se podíval na kupní cenu + náklady za posledních 45tkm a bez benzínu mi to vychází na nějakých 7,50 Kč:-) Ale je v tom přerod staré pixly ve víkendovou radost, takže by to asi spadalo do jiné tabulky. Nedokážu se zbavit pocitu, že přínos převyšuje náklady. Tak uvidíme dál.

beastar
12. září 2018, 16:46
0

Kupní cena, případně pronájem, servis/náklady kolem toho, amortizace (když je) palivo, pneumatiky. Sečteš si to dohromady a je to:) Jinak teda 7,50 je obrovská cifra. U toho jak to máš ty to asi nejde takhle brát.

Bavoraczech
11. září 2018, 06:44
0

Kolega teď prodává Corsu 1.2. Že už se jí musí zbavit. Tak jsem se ho ptal, jestli není shnilá a co nefunguje. Tak říkal že všechno funguje a shnilý to neni. Jen už se bojí že je to starý tak to musí z domu, aby ho třeba nebvyhodili z STK a on nemusel auto opravit... kdyby náhodou,

reagovat
jo
johan
11. září 2018, 08:49
0

ja by som doporucil micru k11 s benzinom.. na tom aute sa snad ani nema co pokazit, tak je jednoduche. Doma mame jednoliter a okolo toho mini motoru je miesta snad ako v starej 120-ke, takze aj ta servisovatelnost doma bude v pohode. Diely su na to za par korun

reagovat
Sedrik
11. září 2018, 17:01
2

Jsem příslušníkem kmene opravit-všechno-okamžitě. Moje "OCD" se projevuje tak, že jakýkoliv zvuk, který neznám, je třeba identifikovat. Bez ohledu, jestli je to blbost, nebo něco vážnějšího, vždy všechno opravuju. Prioritu u mě nají problémy na gumách, brzdách a podvozku - motor, "kastle" a elektroniku tolik neřeším, ale pokud to jen trošku jde, chci mít auto ve 100 procentním stavu.
Leze to do peněz, ale nemůžu si pomoct.
V MX-5 to bylo snadnější, protože díky látkové střeše auto vydávalo hromadu zvuků, které se prostě už nedaly opakovat, takže se řešit ani nedaly.
Teď je to ale děs - s E90 jsem jezdil do servisu s kdejakou blbostí, protože v tom autě je slyšet všechno (resp. pokud je OK, tak je v autě absolutní ticho - řadová 6 není na neutrál skoro slyšet). Takže každé zabzučení v klimatizaci, nebo klepnutí od nápravy a už řeším, co to sakra je a kdy se dostanu do servisu....

reagovat
bobo23
12. září 2018, 19:39
1

Přiznám se, sem magor. Ale totální. V roce 2011 sem koupil Suzuki Baleno (r.v.98) za 40 000,- a za sedm let do toho nasypal opravdu hodně peněz. Spočítáne je nemám, protože po dosáhnutí sumy cca. 80 tis. sem to přestal počítat. :-)
Ale je to tím, že sem blázen. Jakýkoli neobvyklý zvuk ihned řeším a chci, aby vše bylo v naprosto špičkovém stavu. Tak nějak se toho auta nemůžu vzdát. :-)

reagovat
Ny
Nyte
18. září 2018, 12:55
0

Tenhle způsob magorismu je mi velmi blízký. :-))

Ny
Nyte
18. září 2018, 12:46
0

Já jsem povahou jasný zachraňovač-sypač (nejlépe ještě v autorizáku...já vím, jsem pako). :-) Ale u prvního auta, Fiatu, jsem to už nedal, protože to byla lacině opravená bouračka z AAA a já neměl nervy opět financovat rekonstrukci podvozku, prahů, laku a dalších "drobností." Ale dodnes někde jezdí. Momentálně právě řeším takové ty "blbosti" typu ovládání oken a pazvuky v interiéru, je mi proti srsti auto jen "dojíždět." Během pár let mi asi nezbude než si koupit nové, ale ani tam to není vždy ideál. Autorizáky se běžně snaží člověka přesvědčit, že to pískání/vrzání/škubání u auta za půl milionu je běžný projev, nebo že nemůžu v dnešní době očekávat, aby mi v interiéru vše lícovalo.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem