
Vladimír „Jimi“ Hovanec
Bydliště | Mladá Boleslav |
---|---|
Registrace | před 7.3 rok. |
Poslední aktivita | před 2.9 hod. |
Komentářů u článků | 658 |
Pozitivních komentářů u článků | 185 |
Negativních komentářů u článků | 23 |
Posledních 50 komentářů

Jimi
13. 12. 2024, 08:39 2Bohužel nebo bohudík kombík je zatím zaříznutý a o sedanu se ani neuvažuje. Zatím bude jenom menší crossover a velké SUV. Sami teď nevědí, kam dál. Nevypadá to dobře.

Jimi
04. 10. 2024, 09:03 0Spíš by mě zajímalo, na jakou rychlost/tempo je to celé stavěný. Jak to zvládá rychlé přesuny, např. cestovní rychlost kolem 160. Zda se projeví hybrid na úspoře při vyšších nárocích na dynamiku. Většinu, co potkám, jezdí na klobouka.

Jimi
30. 9. 2024, 10:02 0Chtělo by to trochu namazat řetěz, jinak slušné "SUV" moto.

Jimi
04. 9. 2024, 13:58 0Ten úvodní titulek: pokud se bavíme o prodeji nového Trabanta, minimálně ti studenti mi tam nesedí. Tu dobu jsem zažil, prominentní studenti si nekupovali Trabanty. Ale asi to bylo myšleno z druhé ruky... Tipoval bych spíše, že Trabanty byly oblíbené mezi střední generací kolem 40-ti, která hledala cenově dostupné a praktické vozidlo. Ale někteří si museli na nové počkat klidně rok.

Jimi
26. 8. 2024, 13:28 5Dovolil bych si říct, že je to problém většinové běžné společnosti. Je to jednoduchá matematika bez předsudků. Výše vstupní "investice". Vyplatí- nevyplatí. Osobně je rozhodující, mít k dispozici dobrý servis. Všechny auta se časem kazí, otázka je, jak často a za kolik. Taky potřebuji min. 2 auta, ideál jsou 3. Zatím to těžce nevychází ve prospěch EV.

Jimi
15. 8. 2024, 07:54 0C je správně. MPV/Van. SUV mají většinou vevnitř míň místa než běžné kombíky. Třeba Toyota Sienna, dělá se i s AWD a taky v hybridu. Nebo Honda Odyssey. Nová Pacifica taky není k zahození.

Jimi
22. 7. 2024, 08:37 0Nevsadil bych si na nic, ale posledních 40 let to Toyotě vychází dost dobře. Pokud se nic apokalyptické nestane, sledoval bych velké koncerny, kam tečou velké peníze a do 100% EV to není. VW nová platforma až 2029. Evropa je zatím marná, ale kdo ví.

Jimi
24. 6. 2024, 09:19 -1Asi logická kombinace motorů, mohlo by vzniknout něco polovičního- pro víc smrtelníků. Třeba atmo V8, elmotor, malá baterka a zvenku něco jako R8. Takhle bych tu částečnou elmobilitu zkousnul.

Jimi
19. 4. 2024, 06:56 0Čínskou značku si nekoupí, ale EV technologie a hlavně baterky mají stejný původ. Naivita a pokrytectví.


Jimi
15. 3. 2024, 11:25 1X2- horký kandidát na nejlepší ošklivku mezi BMW :)

Jimi
23. 2. 2024, 12:52 0Subjektivně design víc dotažený než zbytek komunity. Asi lepší kvalita, čas ukáže. Vadí pocit šetření v interiéru- přitom "eko" design materiálů je o dost finančně náročnější. A taky, že design C-sloupku je poznávací znamení elektrik. Líbí se to dost Tesla-nerdům. Smíšený pocity, jako když se ti v tvém novém vysněném autě zabije tchýně.

Jimi
20. 2. 2024, 09:37 3Nevím, zda je to pozitivní efekt, ale kupují to lidi většinou auty nepolíbení nebo je auta nikdy moc nezajímali a nebavilo je řídit. Dost velká skupina kupců měla asi předtím hodně problémů se spalováky z různých důvodů. A kdo má doma fotovoltaiku na střeše a ajfouna v kapse, tak je to jenom logický důsledek i když velká část majitelů má v záloze k tomu další rozměrnější spalovák. Samý filantrop a zachránce planety:) Pořád jsou to ochotní Beta-Testeři za své prachy. Zajímavá skupinka.
Softwarem, spotřebou, technologií výroby, systémem dobíjení i cenou jsou Tesly zatím nejlepší mezi elektrikami. Kvalitou, hlukem, ergonomií určitě ne.

Jimi
12. 2. 2024, 09:17 2Větší smysl mi dává verze Cargo, jako stylová rozvážka do města a okolí. Samozřejmě s jinou nižší cenou. Jinak je to nechtěné kempování na nabíječkách.

Jimi
23. 1. 2024, 10:56 2Když celkově koukám na Toyotu, tak za ty roky se s hybridy celkem trefila. To otálení s plnou elektromobilitou asi má svůj důvod.
Kolem komína je tohle drahé. Nechal by to zatím Beta-testerům a nadšencům, kteří to těm automobilkám zaplatí. Ekonomická a politická výhodnost později možná napoví.

Jimi
31. 10. 2023, 13:10 2Elektronická zrcátka ztrácí smysl, pokud zůstávají venku pahejly. Jde to udělat pomocí SW s netrčícími kamerami vzadu na sloupcích. Taky to neumí zvětšit rozsah viděného prostoru vzadu pouhým pohybem hlavy řidiče. Auto jen pro omezenou skupinu zákazníků.

Jimi
25. 10. 2023, 08:26 1Ukazuje všem, že je jednička :). Je to sen, 3 tuny, V8 a elektrické značky.

Jimi
19. 10. 2023, 11:36 1No ten, kdo se ptá... :)

Jimi
20. 9. 2023, 07:20 3Ta nabídka výrobců- buď máte na výběr "městský hybrid", nebo malou prdící bestii s pubertálním křídlem. Zlatá střední v pokroucené EU není. I když poslední Civic je celkově povedený.

Jimi
13. 9. 2023, 07:12 0Měl bych si už koupit něco novějšího, ať už můžu začít zkoumat ty asistenty. Zatím nadávám jenom na trotly, kteří neuměj (asistent v těchhle případech asi nepomůže).

Jimi
07. 9. 2023, 12:42 2Trh funguje jenom na pár procentech prodaných električek ve vyspělých/regulovaných ekonomik. Připomněl bych zásadní cenové rozdíly mezi elektrickými a benzínovými či naftovými vozy a především dramaticky odlišné náklady jejich dlouhodobého vlastnictví. Zatímco spalovací vůz si i po 8 nebo 10 letech udrží slušnou část své hodnoty a má před sebou snadno dalších 15 let provozu, vyšší cena elektromobilu je za takový čas „spotřebována” téměř zcela. To zejména lidi s nižšími příjmy ponechá bez možnosti osobní vůz vlastnit, prostě je to položí.

Jimi
06. 9. 2023, 08:48 0Viděl jsem nějaké sestřihy, vcelku bída. Až na pár výjimek, všechno Crossover a SUV ve všech velikostech. Čína se předhání v nabídkách, vše podle stejného receptu jak v interiéru tak zvenku. Postupně nás "ubijí čepicemi". Evropa je v háji. VW ID2-Gran Turismo Injection na baterky to úplně zabilo.

Jimi
04. 9. 2023, 10:13 3Plakáty nad postelí jsou už out, teď je to wallpaper v mobilu nebo v noťasu. Naštěstí mladej tam má vette C5 Z06 a 8 E31.

Jimi
22. 8. 2023, 10:13 0Tipoval bych, že mezi odborníky a sběrateli RR a starších BY, bude tenhle model ceněn jen jako přechodová fáze k BMW.


Jimi
28. 6. 2023, 10:07 1Od 180tis. je v nespolehlivém dechtu, reálně něco solidního v benzínu je tak kolem 300tis., automat dalších 50tis.
Je to asi tak o 100tis. dražší, než před Bio/UA.
Kdyby to bylo jednodušší, tak bych si radši dotáhl z US 6-ku s 2.5T, možná by stačila i 3-ka s 2.5T.

Jimi
06. 6. 2023, 12:49 1Z4 je v pohodě, technicky 3-ka. Kupé mají podobné problémy. Reaguji na výběr v článku a větší motory. Je to už luxusnější kategorie, dražší platformy, nespočet řídicích jednotek a druhovýroba, co moc dobře nefunguje. Jde o udržování všeho v dobrém funkčním stavu.

Jimi
06. 6. 2023, 10:40 0Chápu u někoho potřebu kabrioletu. Ale po technické stránce je výběr náročný na dobrý servis, elektroniku nevyjímaje. Starší kousky se už budou hlásit o přetěsnění, rozvody, ... Taky pohony střechy jsou o něco komplikovanější. Při menším nájezdu se to možno do 100k/rok za opravy vejde.

Jimi
15. 5. 2023, 11:13 0Někdy mi přijde komické vidět skoro 2m dlouhána na nejnovějším naháči- motorka opticky tak o 2 čísla menší- asi nějaký trend. Před časem se dalo vypozorovat, že vysocí lidé rádi lezou do menších aut a naopak.

Jimi
10. 5. 2023, 10:18 1a celosvětově asi 2,5x větší prodeje než Evropa. Zákazník rozhoduje... prý.

Jimi
05. 5. 2023, 12:05 1Zlatý důl bude, když někdo bude umět ten HW- staré mechanické auto- nahodit na nový SW a normálně s tím existovat. Skoro apokalyptický scénář :)

Jimi
05. 5. 2023, 10:01 0Osobně černé skříňky, na dálku online diagnostika- za to schováš kde co. Nebo nově vydělávající trend- odemykací poplatky nainstalované zablokované výbavy. A mikrovlnka 5G (vysílač/přijímač) je pěkně velké a výkonné bago.

Jimi
06. 4. 2023, 12:58 1Z fotek interiér působí plastově a levně. Hodně levných prvků např. display "budíků". Za mě neobhajitelná cena. 3-hrnek 1.2 v základu napoví.

Jimi
22. 3. 2023, 07:09 0VW UP! GTI, nenápadná a trochu rychlejší rozvážka pizzy.

Jimi
20. 3. 2023, 12:03 0Ten závěr s 330d vystihuje situaci, asi nej klasická lehčí 3-ka za lepší peníze, co bych jako ryze benzínový asi nikdy neřekl.

Jimi
07. 3. 2023, 13:08 1GPZ900 moje první velký svezení před 30-ti lety. Nostalgie. H2H je jiný vesmír.
Sériovka H2 SX na značkách v porovnání s Hayabusou- to přeplňování jenom vyrovnává pozice. Objem ničím nenahradíš, hmotnost motorek prakticky stejná, spotřeba s kompresorem o dost vyšší. Trochu vyšší posez u Kawy, Haya jako starší klasika. Design- každý podle vkusu. Doma je starší Blackbird, zatím ideál na cesty a i na blbnutí. :)

Jimi
08. 2. 2023, 09:12 0U stáří auta 20+ je dostupnost dílu celkem podstatná. Vrakoviště taky hodně pomůžou.
Obecně je asi lepší pořídit auto, které se prodává po celém světě v relativně slušném počtu.
Interval dobré ceny a slušné spolehlivosti se zatím osvědčil mezi 10-20 roky staří vozidla.
Jednoduchost a sdílení platforem taky není na škodu.
Taky dvorní mechanik někdy rozhoduje, co mu nesmí do dílny. :)

Jimi
01. 2. 2023, 07:47 6To staré S-ko není moc vzorovým příkladem, co chcete provozovat, pokud nejste automechanik s dílnou.
Kolem komína je to jedno, ale mít spolehlivé 20+ auto na delší trasy je občas loterie. Většinou je už potřeba vyměnit všechny plastové, gumové těsnění motoru a pár dílů kolem, mimo náročnější běžné údržby. Občas se už něco pokazí v interiéru, stropnice se už taky někdy hlásí o renovaci. A řídící jednotky taky nejsou navěky. Občas celý motor nebo celá přístrojovka ven. Už to chce prostor a dost času na koníček.

Jimi
31. 1. 2023, 09:42 1Design je to opravdu něco, interiér ještě víc... ale reálně radši podobné zážitky se stejným motorem v novém praktickém IS 500F. Lepší cena, dle výbavy od ca 60k USD + dovoz.

Jimi
11. 1. 2023, 12:57 0Osobně mi chybí současný výraznější design Ferrari (jako ve 20.století), sklouzává to trochu k prvkům, které se opakují i u jiných značek. Nikdy jsem nebyl fanda značky, ale je to pořád ikona. Tohle auto asi reprezentuje nynější praktičtější poptávku trhu, které asi neuškodí a přinese taky dost peněz. Pár českých zákazníků se na něj určitě těší.

Jimi
05. 1. 2023, 12:40 0Po zadání požadavků to +/- stejné vyskočilo taky. Na D trhu je to hodně podobné, o malinko víc kousků.
Pravda, Mazda 6 GH 2.5 v automatu byl jen pro US trh (ještě 3.7 V6), občas se tu nějaký dovoz objevil.
Bohužel se možnosti otevírají až kolem půl míče (do 10let, málo km).

Jimi
05. 1. 2023, 07:38 1Celkem 2, jeden je ještě doma. Ale to není o nich, to byla ještě stará škola, to bylo v pohodě. Ale info ze servisu, kde se denně řeší novější kousky, jsou tam opravdu jiné částky.

Jimi
04. 1. 2023, 14:09 -1Taky bych dal Hondu jako tajný typ, pokud nevyhovuje Mazda. Na BMW je potřeba přihodit na servis skoro jednou tolik a chce to servisáka, kterého to baví:) VW B7 se moc nepovedly. Poslední GS, potřeba je ale něco ještě přihodit.

Jimi
05. 12. 2022, 08:24 01. Olej podle specifikace výrobce, známé značky podle momentálně výhodné ceny (většinou skončím u Liqui Moly)
V motorce teď mám Repsol
2. Gumy buď podle doporučení nebo vlastní výběr podle uvážení a dostupných info. "Prémiovost" značek moc neřeším, zatím spokojenost.
3. Většinou jenom klasiku 95. Pokusy občas jezdit na vyšší oktany nepřineslo žádný měřitelný efekt.
Dobrý typ na diagnostiku by se hodil.

Jimi
11. 11. 2022, 10:44 0Objem a parametry připomínají starý dobrý fordí motor z Mazdy 3/6 MPS. Zajímavé by bylo srovnání se současnou Mazdou 3 Turbo (2,5l USA).

Jimi
09. 11. 2022, 12:37 0Hezké auto musí být zároveň dobré. Vyloženě šunky mezi těmi, co stály za pohled, nikdy nebyly.
Spíš jsou všechny, co se hodně líbí, zatím mimo mou finanční realitu. Takže velké kompromisy. Většinou rozhoduje potřeba, stav, možnosti servisu a celkově povedenost modelu než subjektivní krása.

Jimi
07. 11. 2022, 08:20 2Toyota Camry V6/Lexus ES, moc to sice sportovci nejsou, ale asi dobře poslouží. Problém sehnat je, je stejný jako u Lexuse IS/GS 350. Za louží by se těch nápadů našlo o něco víc.

Jimi
03. 11. 2022, 14:56 2Ale to s tím hodně souvisí. Kvůli omezením se na všem šetří, nezbývá na okrajové nebo menší málo vý(pro)dělečné modely, tak šlus. Elektro je nucený trend, které až na výjimky taky nehýří kvalitou např. Tesla.

Jimi
03. 11. 2022, 12:38 2Mnozí nebrečí, jenom jsou smutní z upadající kvality nových aut. Protože ví, co je čeká za pár let. Nebude co pořádného za levně koupit nebo servisovat.

Jimi
03. 11. 2022, 08:22 5Celkově je to smutné.
Osobně mi ale některých aut a značek moc líto není. I když je částečně používám. Spíš jde o princip.
Pokud by fungoval úspěch modelu na základě volného neregulovaného trhu, tak je to v pořádku. Ale víme jako to je ... rozhodují nikým nevolení "zástupci lidu".