Jimi
Jméno | Vladimír Hovanec |
---|---|
Bydliště | Mladá Boleslav |
Registrace | před 6.8 rok. |
Poslední aktivita | před 1.0 dny |
Komentářů u článků | 655 |
Pozitivních komentářů u článků | 184 |
Negativních komentářů u článků | 23 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Ten úvodní titulek: pokud se bavíme o prodeji nového Trabanta, minimálně ti studenti mi tam nesedí. Tu dobu jsem zažil, prominentní studenti si nekupovali Trabanty. Ale asi to bylo myšleno z druhé ruky... Tipoval bych spíše, že Trabanty byly oblíbené mezi střední generací kolem 40-ti, která hledala cenově dostupné a praktické vozidlo. Ale někteří si museli na nové počkat klidně rok.
Dovolil bych si říct, že je to problém většinové běžné společnosti. Je to jednoduchá matematika bez předsudků. Výše vstupní "investice". Vyplatí- nevyplatí. Osobně je rozhodující, mít k dispozici dobrý servis. Všechny auta se časem kazí, otázka je, jak často a za kolik. Taky potřebuji min. 2 auta, ideál jsou 3. Zatím to těžce nevychází ve prospěch EV.
C je správně. MPV/Van. SUV mají většinou vevnitř míň místa než běžné kombíky. Třeba Toyota Sienna, dělá se i s AWD a taky v hybridu. Nebo Honda Odyssey. Nová Pacifica taky není k zahození.
Nevsadil bych si na nic, ale posledních 40 let to Toyotě vychází dost dobře. Pokud se nic apokalyptické nestane, sledoval bych velké koncerny, kam tečou velké peníze a do 100% EV to není. VW nová platforma až 2029. Evropa je zatím marná, ale kdo ví.
Asi logická kombinace motorů, mohlo by vzniknout něco polovičního- pro víc smrtelníků. Třeba atmo V8, elmotor, malá baterka a zvenku něco jako R8. Takhle bych tu částečnou elmobilitu zkousnul.
Čínskou značku si nekoupí, ale EV technologie a hlavně baterky mají stejný původ. Naivita a pokrytectví.
Subjektivně design víc dotažený než zbytek komunity. Asi lepší kvalita, čas ukáže. Vadí pocit šetření v interiéru- přitom "eko" design materiálů je o dost finančně náročnější. A taky, že design C-sloupku je poznávací znamení elektrik. Líbí se to dost Tesla-nerdům. Smíšený pocity, jako když se ti v tvém novém vysněném autě zabije tchýně.
Nevím, zda je to pozitivní efekt, ale kupují to lidi většinou auty nepolíbení nebo je auta nikdy moc nezajímali a nebavilo je řídit. Dost velká skupina kupců měla asi předtím hodně problémů se spalováky z různých důvodů. A kdo má doma fotovoltaiku na střeše a ajfouna v kapse, tak je to jenom logický důsledek i když velká část majitelů má v záloze k tomu další rozměrnější spalovák. Samý filantrop a zachránce planety:) Pořád jsou to ochotní Beta-Testeři za své prachy. Zajímavá skupinka.
Softwarem, spotřebou, technologií výroby, systémem dobíjení i cenou jsou Tesly zatím nejlepší mezi elektrikami. Kvalitou, hlukem, ergonomií určitě ne.
Větší smysl mi dává verze Cargo, jako stylová rozvážka do města a okolí. Samozřejmě s jinou nižší cenou. Jinak je to nechtěné kempování na nabíječkách.
Když celkově koukám na Toyotu, tak za ty roky se s hybridy celkem trefila. To otálení s plnou elektromobilitou asi má svůj důvod.
Kolem komína je tohle drahé. Nechal by to zatím Beta-testerům a nadšencům, kteří to těm automobilkám zaplatí. Ekonomická a politická výhodnost později možná napoví.
Elektronická zrcátka ztrácí smysl, pokud zůstávají venku pahejly. Jde to udělat pomocí SW s netrčícími kamerami vzadu na sloupcích. Taky to neumí zvětšit rozsah viděného prostoru vzadu pouhým pohybem hlavy řidiče. Auto jen pro omezenou skupinu zákazníků.
Ta nabídka výrobců- buď máte na výběr "městský hybrid", nebo malou prdící bestii s pubertálním křídlem. Zlatá střední v pokroucené EU není. I když poslední Civic je celkově povedený.
Měl bych si už koupit něco novějšího, ať už můžu začít zkoumat ty asistenty. Zatím nadávám jenom na trotly, kteří neuměj (asistent v těchhle případech asi nepomůže).
Trh funguje jenom na pár procentech prodaných električek ve vyspělých/regulovaných ekonomik. Připomněl bych zásadní cenové rozdíly mezi elektrickými a benzínovými či naftovými vozy a především dramaticky odlišné náklady jejich dlouhodobého vlastnictví. Zatímco spalovací vůz si i po 8 nebo 10 letech udrží slušnou část své hodnoty a má před sebou snadno dalších 15 let provozu, vyšší cena elektromobilu je za takový čas „spotřebována” téměř zcela. To zejména lidi s nižšími příjmy ponechá bez možnosti osobní vůz vlastnit, prostě je to položí.
Viděl jsem nějaké sestřihy, vcelku bída. Až na pár výjimek, všechno Crossover a SUV ve všech velikostech. Čína se předhání v nabídkách, vše podle stejného receptu jak v interiéru tak zvenku. Postupně nás "ubijí čepicemi". Evropa je v háji. VW ID2-Gran Turismo Injection na baterky to úplně zabilo.
Plakáty nad postelí jsou už out, teď je to wallpaper v mobilu nebo v noťasu. Naštěstí mladej tam má vette C5 Z06 a 8 E31.
Tipoval bych, že mezi odborníky a sběrateli RR a starších BY, bude tenhle model ceněn jen jako přechodová fáze k BMW.
Od 180tis. je v nespolehlivém dechtu, reálně něco solidního v benzínu je tak kolem 300tis., automat dalších 50tis.
Je to asi tak o 100tis. dražší, než před Bio/UA.
Kdyby to bylo jednodušší, tak bych si radši dotáhl z US 6-ku s 2.5T, možná by stačila i 3-ka s 2.5T.
Z4 je v pohodě, technicky 3-ka. Kupé mají podobné problémy. Reaguji na výběr v článku a větší motory. Je to už luxusnější kategorie, dražší platformy, nespočet řídicích jednotek a druhovýroba, co moc dobře nefunguje. Jde o udržování všeho v dobrém funkčním stavu.
Chápu u někoho potřebu kabrioletu. Ale po technické stránce je výběr náročný na dobrý servis, elektroniku nevyjímaje. Starší kousky se už budou hlásit o přetěsnění, rozvody, ... Taky pohony střechy jsou o něco komplikovanější. Při menším nájezdu se to možno do 100k/rok za opravy vejde.
Někdy mi přijde komické vidět skoro 2m dlouhána na nejnovějším naháči- motorka opticky tak o 2 čísla menší- asi nějaký trend. Před časem se dalo vypozorovat, že vysocí lidé rádi lezou do menších aut a naopak.
a celosvětově asi 2,5x větší prodeje než Evropa. Zákazník rozhoduje... prý.
Zlatý důl bude, když někdo bude umět ten HW- staré mechanické auto- nahodit na nový SW a normálně s tím existovat. Skoro apokalyptický scénář :)
Osobně černé skříňky, na dálku online diagnostika- za to schováš kde co. Nebo nově vydělávající trend- odemykací poplatky nainstalované zablokované výbavy. A mikrovlnka 5G (vysílač/přijímač) je pěkně velké a výkonné bago.
Z fotek interiér působí plastově a levně. Hodně levných prvků např. display "budíků". Za mě neobhajitelná cena. 3-hrnek 1.2 v základu napoví.
Ten závěr s 330d vystihuje situaci, asi nej klasická lehčí 3-ka za lepší peníze, co bych jako ryze benzínový asi nikdy neřekl.
GPZ900 moje první velký svezení před 30-ti lety. Nostalgie. H2H je jiný vesmír.
Sériovka H2 SX na značkách v porovnání s Hayabusou- to přeplňování jenom vyrovnává pozice. Objem ničím nenahradíš, hmotnost motorek prakticky stejná, spotřeba s kompresorem o dost vyšší. Trochu vyšší posez u Kawy, Haya jako starší klasika. Design- každý podle vkusu. Doma je starší Blackbird, zatím ideál na cesty a i na blbnutí. :)
U stáří auta 20+ je dostupnost dílu celkem podstatná. Vrakoviště taky hodně pomůžou.
Obecně je asi lepší pořídit auto, které se prodává po celém světě v relativně slušném počtu.
Interval dobré ceny a slušné spolehlivosti se zatím osvědčil mezi 10-20 roky staří vozidla.
Jednoduchost a sdílení platforem taky není na škodu.
Taky dvorní mechanik někdy rozhoduje, co mu nesmí do dílny. :)
To staré S-ko není moc vzorovým příkladem, co chcete provozovat, pokud nejste automechanik s dílnou.
Kolem komína je to jedno, ale mít spolehlivé 20+ auto na delší trasy je občas loterie. Většinou je už potřeba vyměnit všechny plastové, gumové těsnění motoru a pár dílů kolem, mimo náročnější běžné údržby. Občas se už něco pokazí v interiéru, stropnice se už taky někdy hlásí o renovaci. A řídící jednotky taky nejsou navěky. Občas celý motor nebo celá přístrojovka ven. Už to chce prostor a dost času na koníček.
Design je to opravdu něco, interiér ještě víc... ale reálně radši podobné zážitky se stejným motorem v novém praktickém IS 500F. Lepší cena, dle výbavy od ca 60k USD + dovoz.
Osobně mi chybí současný výraznější design Ferrari (jako ve 20.století), sklouzává to trochu k prvkům, které se opakují i u jiných značek. Nikdy jsem nebyl fanda značky, ale je to pořád ikona. Tohle auto asi reprezentuje nynější praktičtější poptávku trhu, které asi neuškodí a přinese taky dost peněz. Pár českých zákazníků se na něj určitě těší.
Po zadání požadavků to +/- stejné vyskočilo taky. Na D trhu je to hodně podobné, o malinko víc kousků.
Pravda, Mazda 6 GH 2.5 v automatu byl jen pro US trh (ještě 3.7 V6), občas se tu nějaký dovoz objevil.
Bohužel se možnosti otevírají až kolem půl míče (do 10let, málo km).
Celkem 2, jeden je ještě doma. Ale to není o nich, to byla ještě stará škola, to bylo v pohodě. Ale info ze servisu, kde se denně řeší novější kousky, jsou tam opravdu jiné částky.
Taky bych dal Hondu jako tajný typ, pokud nevyhovuje Mazda. Na BMW je potřeba přihodit na servis skoro jednou tolik a chce to servisáka, kterého to baví:) VW B7 se moc nepovedly. Poslední GS, potřeba je ale něco ještě přihodit.
1. Olej podle specifikace výrobce, známé značky podle momentálně výhodné ceny (většinou skončím u Liqui Moly)
V motorce teď mám Repsol
2. Gumy buď podle doporučení nebo vlastní výběr podle uvážení a dostupných info. "Prémiovost" značek moc neřeším, zatím spokojenost.
3. Většinou jenom klasiku 95. Pokusy občas jezdit na vyšší oktany nepřineslo žádný měřitelný efekt.
Dobrý typ na diagnostiku by se hodil.
Objem a parametry připomínají starý dobrý fordí motor z Mazdy 3/6 MPS. Zajímavé by bylo srovnání se současnou Mazdou 3 Turbo (2,5l USA).
Hezké auto musí být zároveň dobré. Vyloženě šunky mezi těmi, co stály za pohled, nikdy nebyly.
Spíš jsou všechny, co se hodně líbí, zatím mimo mou finanční realitu. Takže velké kompromisy. Většinou rozhoduje potřeba, stav, možnosti servisu a celkově povedenost modelu než subjektivní krása.
Toyota Camry V6/Lexus ES, moc to sice sportovci nejsou, ale asi dobře poslouží. Problém sehnat je, je stejný jako u Lexuse IS/GS 350. Za louží by se těch nápadů našlo o něco víc.
Ale to s tím hodně souvisí. Kvůli omezením se na všem šetří, nezbývá na okrajové nebo menší málo vý(pro)dělečné modely, tak šlus. Elektro je nucený trend, které až na výjimky taky nehýří kvalitou např. Tesla.
Mnozí nebrečí, jenom jsou smutní z upadající kvality nových aut. Protože ví, co je čeká za pár let. Nebude co pořádného za levně koupit nebo servisovat.
Celkově je to smutné.
Osobně mi ale některých aut a značek moc líto není. I když je částečně používám. Spíš jde o princip.
Pokud by fungoval úspěch modelu na základě volného neregulovaného trhu, tak je to v pořádku. Ale víme jako to je ... rozhodují nikým nevolení "zástupci lidu".
Ještě se dávají od určité třídy taky do B-sloupků (např. Volvo). Ale u nižší střední se to většinou láme, zda vůbec budou výduchy vzadu. Pod předními sedačkami to mají skoro všechny auta bez rozdílu třídy.
Trochu mi to připomíná možnost výbavy M-Sportu u BMW 116i (109PS), sice třída víš, ale výkonu ještě méně za skoro meloun. Kdo chce tam... asi je poptávka.
Jak co. A záleží hlavně na šikovnosti a hlavně znalosti. Někteří jsou rádi, že se s těmi rukami najedli. Některé profese zkrátka nejsou s běžným praktickým životem ztotožněné. Ti servis auta rozhodně doma ve volné chvíli nedělají. A někdo jsi to radši zaplatí, protože jednoduše na to nemá čas/znalosti a v pohodě si to může dovolit.
Zkušenost znamená, že už jsem něco dokurvil a poučil se. To se stane i zkušenému mechanikovi v nejlepším servisu v okolí. Akorát jsou někdy menší škody. Když máte doma např. 4 stroje, tak se ty servisní drobnosti už počítají. S každou číčovinkou jezdit za servisákem stojí čas a peníze v tomhle pořadí. Někde se tomu říká Value for money. A další to má jako hobby. Proč ne.
Poslední komentáře
- HeavySmoker, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Sato: Obvykle sa výrobná cena pre automobilky uvádza v rozmedzí... - sheogh, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Ten kufr teda na "rodinny" auto moc nevypada. - Lulub, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Tak možná v 1.7 dci - chrochta, Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
Ten je pěknej. Focus je boží v tom, že má nesmyslně velkej... - Frodo, Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost...
Nedokážu si představit nic nudnějšího, než si koupit auto... - krab, Ford Mustang Dark Horse: Temný kůň...
V létě jsem vedle novýho Mustangu parkoval na jednom srazu... - johny-mnemonic, Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost...
No testují to zatím různě po Kalifornii, takže sníh a námraza... - johny-mnemonic, Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost...
@Staromil Jo, máš samozřejmě pravdu, že jsem nadšenec.... - Sato, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
zajimavy, jak to delaji? to v duchu tradic Fr. odborov davaju... - rock, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
...nebo 86 kWh od 1,58 M - rock, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Scenic těch 87 kWh umí od 1,09 M ID.7 má 77 kWh od 1,33 M - Sato, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
87kwh za 1.2M... to je lepsie nez ID.7 ze jo? - František Čáslavský, Ford Mustang Dark Horse: Temný kůň...
Úplně stejně jako v minulý generaci - Sato, Ford Mustang Dark Horse: Temný kůň...
btw ako su na tom zadne sedacky? v porovnani s s550 alebo challengerom? - JL, Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
Tady taky přispěju. I pokud by byl za rok jediný slunečný...
Poslední inzeráty
1979 rok výroby
159 koní výkon
6 590 ccm objem
1990 rok výroby
150 koní výkon
4 999 ccm objem
2020 rok výroby
400 koní výkon
4 998 ccm objem
2008 rok výroby
347 koní výkon
6 400 ccm objem
Rušné diskuse
- Jak je to s tou elektromobilitou
155 komentářů - Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?
112 komentářů - Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?
61 komentářů - Volkswagen ID.7 Pro People: Volba nejen rozumu z Wolfsburgu
38 komentářů - Subaru Outback Geyser: Prosté nesmyslů a plné pohody, toto auto si zamilujete
31 komentářů - Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?
28 komentářů - S Volvem EX30 na delší cestě: Obstojí městský elektromobil při cestě do Itálie?
27 komentářů - Škoda Superb 2.0 TSI: Vlajková loď na český způsob
27 komentářů