
Jimi
Jméno | Vladimír Hovanec |
---|---|
Bydliště | Mladá Boleslav |
Registrace | před 5.4 rok. |
Poslední aktivita | před 14.6 hod. |
Komentářů u článků | 625 |
Pozitivních komentářů u článků | 167 |
Negativních komentářů u článků | 21 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů


Ten závěr s 330d vystihuje situaci, asi nej klasická lehčí 3-ka za lepší peníze, co bych jako ryze benzínový asi nikdy neřekl.

GPZ900 moje první velký svezení před 30-ti lety. Nostalgie. H2H je jiný vesmír.
Sériovka H2 SX na značkách v porovnání s Hayabusou- to přeplňování jenom vyrovnává pozice. Objem ničím nenahradíš, hmotnost motorek prakticky stejná, spotřeba s kompresorem o dost vyšší. Trochu vyšší posez u Kawy, Haya jako starší klasika. Design- každý podle vkusu. Doma je starší Blackbird, zatím ideál na cesty a i na blbnutí. :)

U stáří auta 20+ je dostupnost dílu celkem podstatná. Vrakoviště taky hodně pomůžou.
Obecně je asi lepší pořídit auto, které se prodává po celém světě v relativně slušném počtu.
Interval dobré ceny a slušné spolehlivosti se zatím osvědčil mezi 10-20 roky staří vozidla.
Jednoduchost a sdílení platforem taky není na škodu.
Taky dvorní mechanik někdy rozhoduje, co mu nesmí do dílny. :)

To staré S-ko není moc vzorovým příkladem, co chcete provozovat, pokud nejste automechanik s dílnou.
Kolem komína je to jedno, ale mít spolehlivé 20+ auto na delší trasy je občas loterie. Většinou je už potřeba vyměnit všechny plastové, gumové těsnění motoru a pár dílů kolem, mimo náročnější běžné údržby. Občas se už něco pokazí v interiéru, stropnice se už taky někdy hlásí o renovaci. A řídící jednotky taky nejsou navěky. Občas celý motor nebo celá přístrojovka ven. Už to chce prostor a dost času na koníček.

Design je to opravdu něco, interiér ještě víc... ale reálně radši podobné zážitky se stejným motorem v novém praktickém IS 500F. Lepší cena, dle výbavy od ca 60k USD + dovoz.

Osobně mi chybí současný výraznější design Ferrari (jako ve 20.století), sklouzává to trochu k prvkům, které se opakují i u jiných značek. Nikdy jsem nebyl fanda značky, ale je to pořád ikona. Tohle auto asi reprezentuje nynější praktičtější poptávku trhu, které asi neuškodí a přinese taky dost peněz. Pár českých zákazníků se na něj určitě těší.

Po zadání požadavků to +/- stejné vyskočilo taky. Na D trhu je to hodně podobné, o malinko víc kousků.
Pravda, Mazda 6 GH 2.5 v automatu byl jen pro US trh (ještě 3.7 V6), občas se tu nějaký dovoz objevil.
Bohužel se možnosti otevírají až kolem půl míče (do 10let, málo km).

Celkem 2, jeden je ještě doma. Ale to není o nich, to byla ještě stará škola, to bylo v pohodě. Ale info ze servisu, kde se denně řeší novější kousky, jsou tam opravdu jiné částky.

Taky bych dal Hondu jako tajný typ, pokud nevyhovuje Mazda. Na BMW je potřeba přihodit na servis skoro jednou tolik a chce to servisáka, kterého to baví:) VW B7 se moc nepovedly. Poslední GS, potřeba je ale něco ještě přihodit.

1. Olej podle specifikace výrobce, známé značky podle momentálně výhodné ceny (většinou skončím u Liqui Moly)
V motorce teď mám Repsol
2. Gumy buď podle doporučení nebo vlastní výběr podle uvážení a dostupných info. "Prémiovost" značek moc neřeším, zatím spokojenost.
3. Většinou jenom klasiku 95. Pokusy občas jezdit na vyšší oktany nepřineslo žádný měřitelný efekt.
Dobrý typ na diagnostiku by se hodil.

Objem a parametry připomínají starý dobrý fordí motor z Mazdy 3/6 MPS. Zajímavé by bylo srovnání se současnou Mazdou 3 Turbo (2,5l USA).

Hezké auto musí být zároveň dobré. Vyloženě šunky mezi těmi, co stály za pohled, nikdy nebyly.
Spíš jsou všechny, co se hodně líbí, zatím mimo mou finanční realitu. Takže velké kompromisy. Většinou rozhoduje potřeba, stav, možnosti servisu a celkově povedenost modelu než subjektivní krása.

Toyota Camry V6/Lexus ES, moc to sice sportovci nejsou, ale asi dobře poslouží. Problém sehnat je, je stejný jako u Lexuse IS/GS 350. Za louží by se těch nápadů našlo o něco víc.

Ale to s tím hodně souvisí. Kvůli omezením se na všem šetří, nezbývá na okrajové nebo menší málo vý(pro)dělečné modely, tak šlus. Elektro je nucený trend, které až na výjimky taky nehýří kvalitou např. Tesla.

Mnozí nebrečí, jenom jsou smutní z upadající kvality nových aut. Protože ví, co je čeká za pár let. Nebude co pořádného za levně koupit nebo servisovat.

Celkově je to smutné.
Osobně mi ale některých aut a značek moc líto není. I když je částečně používám. Spíš jde o princip.
Pokud by fungoval úspěch modelu na základě volného neregulovaného trhu, tak je to v pořádku. Ale víme jako to je ... rozhodují nikým nevolení "zástupci lidu".

Ještě se dávají od určité třídy taky do B-sloupků (např. Volvo). Ale u nižší střední se to většinou láme, zda vůbec budou výduchy vzadu. Pod předními sedačkami to mají skoro všechny auta bez rozdílu třídy.

Trochu mi to připomíná možnost výbavy M-Sportu u BMW 116i (109PS), sice třída víš, ale výkonu ještě méně za skoro meloun. Kdo chce tam... asi je poptávka.

Jak co. A záleží hlavně na šikovnosti a hlavně znalosti. Někteří jsou rádi, že se s těmi rukami najedli. Některé profese zkrátka nejsou s běžným praktickým životem ztotožněné. Ti servis auta rozhodně doma ve volné chvíli nedělají. A někdo jsi to radši zaplatí, protože jednoduše na to nemá čas/znalosti a v pohodě si to může dovolit.
Zkušenost znamená, že už jsem něco dokurvil a poučil se. To se stane i zkušenému mechanikovi v nejlepším servisu v okolí. Akorát jsou někdy menší škody. Když máte doma např. 4 stroje, tak se ty servisní drobnosti už počítají. S každou číčovinkou jezdit za servisákem stojí čas a peníze v tomhle pořadí. Někde se tomu říká Value for money. A další to má jako hobby. Proč ne.

Ta nenápadnost funguje možno v Anglii, mezi mírumilovnými zemědělskými Toyotami to bude jak pěst na oko :)

Elektrodesign na jedno kopyto u všech automobilek. Vysoká krychle, stejné proporce. Šmatlatablet s věčně zabugovanou appkou „vozidlo“.

S tou přechodovou fázi bych to viděl stejně, ale elektro je jenom 1.krok. Pokud se mezi proletáře nepustí nová převratná technologie, tak bych to ještě tipnul na comeback spalováků ve nějaké vylepšené verzi např. s jiným palivem. Ta infrastruktura paliv je dost vyladěná, ale klidně může do toho někdo hodit vidle.

A co lidi, co jsou moderními asistenty nepolíbení, existuje na to nějaký návod, jak jezdit, co nedělat/dělat? Když už je to nevyhnutelné, smířit se s asistenty, bohužel. Stačí si dobře jenom nastudovat manuál k autu? Opravdu nestačí jen umět dobře řídit? Musíme řídit tak, aby asistenti nedělali krizové situace? Osobně se měl pocit, že to jede samo už někde na přelomu milénia. Někdy to ale na silnicích vypadá, jak parodie Top Gearu o řidičích Peugeotů v Anglii ...

Označení MPV je trochu nadsázka, OK, nazval bych to praktickým HB se vzduchem nad hlavou. Kdyby tam byla ještě možnost další řady aspoň nouzových sedadel, mělo to boční posuvky, tak to potom jo. Mechanika a podvozek Mini, čas ukáže.

Když už jít mimo Konzern a musí být nové(?!), vyprd bych se na korejce a šel do Corolly SW klidně v hybridu- je to na vození rodinky. A jízdně to určitě není žádná tragedie. Na blbnutí to ale není.

Nemůžu si pomoct, už je to nějáké "tlusté" a moc poršoidní v rámci SUV-ček. Na první pohled to itala nepřipomíná, live to může být o něco lepší.

Více méně zdařilý facelift GT od Italů, ale sporťák se 2200 kg je už sprosté slovo.


Celkem pohledný Konzern. Pozlátko s více méně stejným obsahem.
Fascinuje mě, jak celkem dobře funguje politika postupného zdražování bez obecného remcání zákazníků. Aby se automobilky zahojily např. s povinnými vícenáklady, tak musely vymyslet, jak dostat víc peněz za prakticky stejnou techniku(Golfu). Nejprve přidaly vzduch nad hlavou, potom oplastujeme, malinko zvedneme světlou výšku, potom o trochu víc, vytvoříme další segment, trend, nový brand ... A hle, z půl míče jsme už pomalu na celém. Celkem dobře to funguje už prakticky u všech výrobců. Když si lidi myslí, že to chtějí, tak proč ne.

Jsem nepolepšitelný optimista. SUV to mají tady trochu nahnuté, už jim podle posledních zpráv snižují světlou výšku... :)

Na mě moc plechu, jako každé SUV, i když hodně povedené. Nová 6-tka RWD bude jiné kafe. 6-ti válce budou a vyladěný hybrid s Toyotou bude hlavně pro zaprděnou EU.

Bacha, aby z toho nevyšel zemák nebo parodie od pirátů... :)

Nikdo je nenutí, ale pořád je to na pozadí (v mysli), že nějak škodovka/konzern ... mám to stejně kolem sebe, skoro všichni nadávaj, ale i tak pořád uvažují jenom v mezích konzernu.

Relativně lehké auto na kategorii. Ta spotřeba by byla o malinko lepší, kdyby tam byl 5-kvalt i když celkově to má dlouhé zpřevodování. Taky jsem jeden čas na Lexe koukal, ale vyhrála E38. Při patřičné péči určitě bezproblémové auto.

Každý to má jinak, litr je v pohodě. Rezerva se hodí. Podobně je to u aut, taky je někomu 300k už moc, pro jiného to konečně jede. :)

Možná je lepší nepořizovat nějaký starý vrak jen pro mladého/mladou, ale mít v rodině slušné 2.- 3. auto , které je k dispozici a klidně může na chvíli nahradit i to první. A nějaké to zapojení potomka do údržby vozového parku určitě není na škodu. :)

Spíš než S60 je lepší jednodušší S40 II nebo C30. Platforma s Focusem II a s Mazdou 3. Díly a opravy v pohodě.

Našlo by se i GS250, sice větší nájezdy, ale stačí dobrý servis (jsou v ČR). Sice žádný trhač, ale hodně slušné svezení po všech stánkách.

Takže shrnutí: Škoda, Seat, VW, Audi do řady 3 je prakticky scale Golf případně Polo a kombinace. VW komplet kromě Touarega- to je Porsche.

Chápu zájem o "SUV" mezi motorkami. Děje se tam něco podobné jak u aut. Plno Crossoverů a vyšších strojů, plno asistentů, displejů a berliček. Ok, je to trend, lidi to žerou a hlavně kupují. Moc pohodlí, cílovka je jasná.

Ono všechno je to konstrukčně Golf, akorát se to různě kombinuje. Audi a Seat jsou v spolu ve skupině podobných kombinací, akorát s jiným výsledkem. Něco podobného je taky Škoda-VW, kde se to liší zaměřením. Až na ten sedan, existuje další k porovnání, např. MB AMG A45.

Něco trochu nekorektního a určitě to už většina slyšela... Jezdit na skútru je jako š*kat tlustý holky. Je to paráda, dokud tě při tom nevidí kámoši... :)

Z označení bych čekal, že to má 3,5 V6, jako RX. Ale je to víc elektrický, takže 2,5 R4 asi stačí. eCVT je vlastně nesmrtelná planetová převodovka, možná by V6 pomohla nižším otáčkám při zatížení, ale asi rozhodují celkové emise. Zelená je opravdu hezká. :)

Volvo by se dalo považovat v určité době za prémii vzhledem k Fordu, když s ním hodně spolupracovalo. Např. prakticky stejné auta min. technikou a platformou- VOLVO S40/V50- Focus II- Mazda 3. Něco podobné, jak to dělá Konzern.(A3/Golf/Leon/Octavia)

Onehdy platilo, když chceš Opla, kup si Saaba, ale ten už není. S tou prémiovostí, co se týká servisu, prakticky není velký rozdíl, spíše záleží na konkrétním povedeném modelu a specifikaci. Passatu/CC-ku zas ta VR6 tolik radosti nenadělala. Když chceš VW, jdi do Audi. :)

S tou trojkou je škoda, že je vidět, jak se na ní šetří. Ta struktura plastů v spodní části interiéru, levné páčky, absence tlačítek, ... holt doba displejová. Aspoň, že tam není 3-válec.

To je dlouhodobý problém (ne)kvality, jo konzern má s tím taky problémy...

I když jsem benzínová hlava, tak trojku/čtyřku bych bral radši s dieselovou 6-tkou vzhledem k novodobým problémům s benzínovými motory. Ale do GC se nedělá a ta celková cena je moc novinářská...
Poslední komentáře
- man1k, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Já teda jezdim po Praze E60 530xi n52b30 v automatu a nedám... - pickozudovozu, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Jasný, 130k ve městě využiješ… - Frodo, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
To je tedy tip. K čemu že bude 265 koní do města s dlouhou... - man1k, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=356917242&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=5&pageNumber=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=6e82620c-08e3-374c-4c18-f451fb7acd2a&ref=srp Pak... - beastar, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Grazie mille. Speriamo che alcuni vendano. - StreetPro, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Velmi koukatelne... congratulazioni, applauso... - esmo, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Ach tak, děkuji za objasnění… - Oris, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
130i je už docela dospělé auto. A sehnat pěknou 130i do 300 000 - podle... - Junior, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Těch ceedu, co vypadají jak Panamera z Wishe, potkávám v poslední... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
nelze - Ferrari se trhlo a odchází i s blokem motoru od trojzubce... - esmo, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Škoda, já doufal ve vrcholné verzi v osmiválec od Ferrári... - 12MM, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Také se rád dívám na Krabovu garáž a lyriku automobilového... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
S plným vědomím, že se vyjadřuju k autu, které si nekoupím... - Bernard L., Auta, která známe, ale neznáme - asijská...
Když si vzpomenu na svoje výlety do Indie či Číny, tak jsou... - sheogh, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Na ten interier se moc hezky kouka, ale o to hur se bude pouzivat....
Poslední inzeráty
1974 rok výroby
455 koní výkon
7 500 ccm objem
2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem
1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem
1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem
Rušné diskuse
- ElBlesk Pony: Den plný překvapení
87 komentářů - Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?
71 komentářů - Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží
67 komentářů - Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění
62 komentářů - Ford Mustang Mach E GT: Musclecar, který neřve a nečoudí
55 komentářů - Volvo XC40 Recharge Twin: Ideální služebák? Nebo ne?
52 komentářů - Jak na displeje?
47 komentářů - Existuje ideální kokpit?
43 komentářů