logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Vladimír „Jimi“ Hovanec

BydlištěMladá Boleslav
Registracepřed 7.3 rok.
Poslední aktivitapřed 2.9 hod.
Komentářů u článků658
Pozitivních komentářů u článků185
Negativních komentářů u článků23

Posledních 50 komentářů

Jimi
13. 12. 2024, 08:39 2
První jízda: Škoda Elroq nastavuje vysokou laťku v pohodlí, ceně i uživatelské přívětivosti

Bohužel nebo bohudík kombík je zatím zaříznutý a o sedanu se ani neuvažuje. Zatím bude jenom menší crossover a velké SUV. Sami teď nevědí, kam dál. Nevypadá to dobře.

Jimi
04. 10. 2024, 09:03 0
Nová Toyota Camry: Pořád stejně dobrá, jen nyní výrazně hezčí

Spíš by mě zajímalo, na jakou rychlost/tempo je to celé stavěný. Jak to zvládá rychlé přesuny, např. cestovní rychlost kolem 160. Zda se projeví hybrid na úspoře při vyšších nárocích na dynamiku. Většinu, co potkám, jezdí na klobouka.

Jimi
30. 9. 2024, 10:02 0
​CF Moto 450 MT: Malý dobrodruh s velkým srdcem

Chtělo by to trochu namazat řetěz, jinak slušné "SUV" moto.

Jimi
04. 9. 2024, 13:58 0
Retro okénko Petra Přikryla: Trabant byl nejlevnější auto ČSSR, kupovali ho studenti, důchodci i umělci

Ten úvodní titulek: pokud se bavíme o prodeji nového Trabanta, minimálně ti studenti mi tam nesedí. Tu dobu jsem zažil, prominentní studenti si nekupovali Trabanty. Ale asi to bylo myšleno z druhé ruky... Tipoval bych spíše, že Trabanty byly oblíbené mezi střední generací kolem 40-ti, která hledala cenově dostupné a praktické vozidlo. Ale někteří si museli na nové počkat klidně rok.

Jimi
26. 8. 2024, 13:28 5
Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

Dovolil bych si říct, že je to problém většinové běžné společnosti. Je to jednoduchá matematika bez předsudků. Výše vstupní "investice". Vyplatí- nevyplatí. Osobně je rozhodující, mít k dispozici dobrý servis. Všechny auta se časem kazí, otázka je, jak často a za kolik. Taky potřebuji min. 2 auta, ideál jsou 3. Zatím to těžce nevychází ve prospěch EV.

Jimi
15. 8. 2024, 07:54 0
Ptejte se: Velký vůz, pro velkého muže a velkou rodinu

C je správně. MPV/Van. SUV mají většinou vevnitř míň místa než běžné kombíky. Třeba Toyota Sienna, dělá se i s AWD a taky v hybridu. Nebo Honda Odyssey. Nová Pacifica taky není k zahození.

Jimi
22. 7. 2024, 08:37 0
Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?

Nevsadil bych si na nic, ale posledních 40 let to Toyotě vychází dost dobře. Pokud se nic apokalyptické nestane, sledoval bych velké koncerny, kam tečou velké peníze a do 100% EV to není. VW nová platforma až 2029. Evropa je zatím marná, ale kdo ví.

Jimi
24. 6. 2024, 09:19 -1
Autíčkářův týden: Spalovací motory ještě nevydechly

Asi logická kombinace motorů, mohlo by vzniknout něco polovičního- pro víc smrtelníků. Třeba atmo V8, elmotor, malá baterka a zvenku něco jako R8. Takhle bych tu částečnou elmobilitu zkousnul.

Jimi
19. 4. 2024, 06:56 0
Peugeot e-208 GT: Předsudky stranou. I malý elektromobil umí být překvapivě zábavný

Čínskou značku si nekoupí, ale EV technologie a hlavně baterky mají stejný původ. Naivita a pokrytectví.

Jimi
15. 3. 2024, 11:25 1
Nové BMW X2 a Mini Countryman: První jízdy

X2- horký kandidát na nejlepší ošklivku mezi BMW :)

Jimi
23. 2. 2024, 12:52 0
Volvo EX30: První jízdní dojmy

Subjektivně design víc dotažený než zbytek komunity. Asi lepší kvalita, čas ukáže. Vadí pocit šetření v interiéru- přitom "eko" design materiálů je o dost finančně náročnější. A taky, že design C-sloupku je poznávací znamení elektrik. Líbí se to dost Tesla-nerdům. Smíšený pocity, jako když se ti v tvém novém vysněném autě zabije tchýně.

Jimi
20. 2. 2024, 09:37 3
Tesla Model 3 Highland: Důvody, proč jí říct ne, se hledají těžko

Nevím, zda je to pozitivní efekt, ale kupují to lidi většinou auty nepolíbení nebo je auta nikdy moc nezajímali a nebavilo je řídit. Dost velká skupina kupců měla asi předtím hodně problémů se spalováky z různých důvodů. A kdo má doma fotovoltaiku na střeše a ajfouna v kapse, tak je to jenom logický důsledek i když velká část majitelů má v záloze k tomu další rozměrnější spalovák. Samý filantrop a zachránce planety:) Pořád jsou to ochotní Beta-Testeři za své prachy. Zajímavá skupinka.
Softwarem, spotřebou, technologií výroby, systémem dobíjení i cenou jsou Tesly zatím nejlepší mezi elektrikami. Kvalitou, hlukem, ergonomií určitě ne.

Jimi
12. 2. 2024, 09:17 2
Volkswagen ID.Buzz Pro - Veselý parťák do velké rodiny

Větší smysl mi dává verze Cargo, jako stylová rozvážka do města a okolí. Samozřejmě s jinou nižší cenou. Jinak je to nechtěné kempování na nabíječkách.

Jimi
23. 1. 2024, 10:56 2
Lexus RZ 450e: Stylově kolem komína

Když celkově koukám na Toyotu, tak za ty roky se s hybridy celkem trefila. To otálení s plnou elektromobilitou asi má svůj důvod.
Kolem komína je tohle drahé. Nechal by to zatím Beta-testerům a nadšencům, kteří to těm automobilkám zaplatí. Ekonomická a politická výhodnost později možná napoví.

Jimi
31. 10. 2023, 13:10 2
Hyundai Ioniq 5: S tímto autem dává elektromobilita smysl

Elektronická zrcátka ztrácí smysl, pokud zůstávají venku pahejly. Jde to udělat pomocí SW s netrčícími kamerami vzadu na sloupcích. Taky to neumí zvětšit rozsah viděného prostoru vzadu pouhým pohybem hlavy řidiče. Auto jen pro omezenou skupinu zákazníků.

Jimi
25. 10. 2023, 08:26 1
BMW XM: Mr. Beast

Ukazuje všem, že je jednička :). Je to sen, 3 tuny, V8 a elektrické značky.

Jimi
19. 10. 2023, 11:36 1
Nový Citroën ë-C3: Francouzské Ratatouille s vůní Kari

No ten, kdo se ptá... :)

Jimi
20. 9. 2023, 07:20 3
Honda Civic Type-R: Král ostrých předokolek

Ta nabídka výrobců- buď máte na výběr "městský hybrid", nebo malou prdící bestii s pubertálním křídlem. Zlatá střední v pokroucené EU není. I když poslední Civic je celkově povedený.

Jimi
13. 9. 2023, 07:12 0
Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?

Měl bych si už koupit něco novějšího, ať už můžu začít zkoumat ty asistenty. Zatím nadávám jenom na trotly, kteří neuměj (asistent v těchhle případech asi nepomůže).

Jimi
07. 9. 2023, 12:42 2
IAA MOBILITY Mnichov 2023: Co nás čeká a nemine

Trh funguje jenom na pár procentech prodaných električek ve vyspělých/regulovaných ekonomik. Připomněl bych zásadní cenové rozdíly mezi elektrickými a benzínovými či naftovými vozy a především dramaticky odlišné náklady jejich dlouhodobého vlastnictví. Zatímco spalovací vůz si i po 8 nebo 10 letech udrží slušnou část své hodnoty a má před sebou snadno dalších 15 let provozu, vyšší cena elektromobilu je za takový čas „spotřebována” téměř zcela. To zejména lidi s nižšími příjmy ponechá bez možnosti osobní vůz vlastnit, prostě je to položí.

Jimi
06. 9. 2023, 08:48 0
IAA MOBILITY Mnichov 2023: Co nás čeká a nemine

Viděl jsem nějaké sestřihy, vcelku bída. Až na pár výjimek, všechno Crossover a SUV ve všech velikostech. Čína se předhání v nabídkách, vše podle stejného receptu jak v interiéru tak zvenku. Postupně nás "ubijí čepicemi". Evropa je v háji. VW ID2-Gran Turismo Injection na baterky to úplně zabilo.

Jimi
04. 9. 2023, 10:13 3
Alfa Romeo 33 Stradale: Propojení světů

Plakáty nad postelí jsou už out, teď je to wallpaper v mobilu nebo v noťasu. Naštěstí mladej tam má vette C5 Z06 a 8 E31.

Jimi
22. 8. 2023, 10:13 0
Rolls-Royce Silver Seraph: Automobilový vrchol přelomu milénia

Tipoval bych, že mezi odborníky a sběrateli RR a starších BY, bude tenhle model ceněn jen jako přechodová fáze k BMW.

Jimi
18. 8. 2023, 07:12 0
Mazda CX-60: Diesel, nebo hybrid?

C je správně.

Jimi
28. 6. 2023, 10:07 1
Mazda 6 2.5 Skyactiv-G 20th Anniversary: Charakterní youngtimer, který koupíte nový

Od 180tis. je v nespolehlivém dechtu, reálně něco solidního v benzínu je tak kolem 300tis., automat dalších 50tis.
Je to asi tak o 100tis. dražší, než před Bio/UA.
Kdyby to bylo jednodušší, tak bych si radši dotáhl z US 6-ku s 2.5T, možná by stačila i 3-ka s 2.5T.

Jimi
06. 6. 2023, 12:49 1
Bazarový snílek: Léto s otevřeným nebem nad hlavou

Z4 je v pohodě, technicky 3-ka. Kupé mají podobné problémy. Reaguji na výběr v článku a větší motory. Je to už luxusnější kategorie, dražší platformy, nespočet řídicích jednotek a druhovýroba, co moc dobře nefunguje. Jde o udržování všeho v dobrém funkčním stavu.

Jimi
06. 6. 2023, 10:40 0
Bazarový snílek: Léto s otevřeným nebem nad hlavou

Chápu u někoho potřebu kabrioletu. Ale po technické stránce je výběr náročný na dobrý servis, elektroniku nevyjímaje. Starší kousky se už budou hlásit o přetěsnění, rozvody, ... Taky pohony střechy jsou o něco komplikovanější. Při menším nájezdu se to možno do 100k/rok za opravy vejde.

Jimi
15. 5. 2023, 11:13 0
Na velikosti záleží.

Někdy mi přijde komické vidět skoro 2m dlouhána na nejnovějším naháči- motorka opticky tak o 2 čísla menší- asi nějaký trend. Před časem se dalo vypozorovat, že vysocí lidé rádi lezou do menších aut a naopak.

Jimi
10. 5. 2023, 10:18 1
Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring

a celosvětově asi 2,5x větší prodeje než Evropa. Zákazník rozhoduje... prý.

Jimi
05. 5. 2023, 12:05 1
Moderní nesmysly, které mi pijí krev

Zlatý důl bude, když někdo bude umět ten HW- staré mechanické auto- nahodit na nový SW a normálně s tím existovat. Skoro apokalyptický scénář :)

Jimi
05. 5. 2023, 10:01 0
Moderní nesmysly, které mi pijí krev

Osobně černé skříňky, na dálku online diagnostika- za to schováš kde co. Nebo nově vydělávající trend- odemykací poplatky nainstalované zablokované výbavy. A mikrovlnka 5G (vysílač/přijímač) je pěkně velké a výkonné bago.

Jimi
06. 4. 2023, 12:58 1
Citroën C5X: Důstojný nástupce?

Z fotek interiér působí plastově a levně. Hodně levných prvků např. display "budíků". Za mě neobhajitelná cena. 3-hrnek 1.2 v základu napoví.

Jimi
22. 3. 2023, 07:09 0
Ptejte se: Malý hatchback pro radost

VW UP! GTI, nenápadná a trochu rychlejší rozvážka pizzy.

Jimi
20. 3. 2023, 12:03 0
BMW M340d Xdrive: Když chcete sportovní, ale potřebujete rodinné auto.

Ten závěr s 330d vystihuje situaci, asi nej klasická lehčí 3-ka za lepší peníze, co bych jako ryze benzínový asi nikdy neřekl.

Jimi
07. 3. 2023, 13:08 1
Nejrychlejší motorka světa

GPZ900 moje první velký svezení před 30-ti lety. Nostalgie. H2H je jiný vesmír.
Sériovka H2 SX na značkách v porovnání s Hayabusou- to přeplňování jenom vyrovnává pozice. Objem ničím nenahradíš, hmotnost motorek prakticky stejná, spotřeba s kompresorem o dost vyšší. Trochu vyšší posez u Kawy, Haya jako starší klasika. Design- každý podle vkusu. Doma je starší Blackbird, zatím ideál na cesty a i na blbnutí. :)

Jimi
08. 2. 2023, 09:12 0
Autíčkář se ptá: Opravitelnost nebo spolehlivost?

U stáří auta 20+ je dostupnost dílu celkem podstatná. Vrakoviště taky hodně pomůžou.
Obecně je asi lepší pořídit auto, které se prodává po celém světě v relativně slušném počtu.
Interval dobré ceny a slušné spolehlivosti se zatím osvědčil mezi 10-20 roky staří vozidla.
Jednoduchost a sdílení platforem taky není na škodu.
Taky dvorní mechanik někdy rozhoduje, co mu nesmí do dílny. :)

Jimi
01. 2. 2023, 07:47 6
Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?

To staré S-ko není moc vzorovým příkladem, co chcete provozovat, pokud nejste automechanik s dílnou.
Kolem komína je to jedno, ale mít spolehlivé 20+ auto na delší trasy je občas loterie. Většinou je už potřeba vyměnit všechny plastové, gumové těsnění motoru a pár dílů kolem, mimo náročnější běžné údržby. Občas se už něco pokazí v interiéru, stropnice se už taky někdy hlásí o renovaci. A řídící jednotky taky nejsou navěky. Občas celý motor nebo celá přístrojovka ven. Už to chce prostor a dost času na koníček.

Jimi
31. 1. 2023, 09:42 1
Lexus LC500 Bespoke Build: Vše, co bych si jen mohl přát

Design je to opravdu něco, interiér ještě víc... ale reálně radši podobné zážitky se stejným motorem v novém praktickém IS 500F. Lepší cena, dle výbavy od ca 60k USD + dovoz.

Jimi
11. 1. 2023, 12:57 0
Ferrari Purosangue: Plnokrevník

Osobně mi chybí současný výraznější design Ferrari (jako ve 20.století), sklouzává to trochu k prvkům, které se opakují i u jiných značek. Nikdy jsem nebyl fanda značky, ale je to pořád ikona. Tohle auto asi reprezentuje nynější praktičtější poptávku trhu, které asi neuškodí a přinese taky dost peněz. Pár českých zákazníků se na něj určitě těší.

Jimi
05. 1. 2023, 12:40 0
Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu

Po zadání požadavků to +/- stejné vyskočilo taky. Na D trhu je to hodně podobné, o malinko víc kousků.
Pravda, Mazda 6 GH 2.5 v automatu byl jen pro US trh (ještě 3.7 V6), občas se tu nějaký dovoz objevil.
Bohužel se možnosti otevírají až kolem půl míče (do 10let, málo km).

Jimi
05. 1. 2023, 07:38 1
Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu

Celkem 2, jeden je ještě doma. Ale to není o nich, to byla ještě stará škola, to bylo v pohodě. Ale info ze servisu, kde se denně řeší novější kousky, jsou tam opravdu jiné částky.

Jimi
04. 1. 2023, 14:09 -1
Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu

Taky bych dal Hondu jako tajný typ, pokud nevyhovuje Mazda. Na BMW je potřeba přihodit na servis skoro jednou tolik a chce to servisáka, kterého to baví:) VW B7 se moc nepovedly. Poslední GS, potřeba je ale něco ještě přihodit.

Jimi
05. 12. 2022, 08:24 0
Nekonečné otázky

1. Olej podle specifikace výrobce, známé značky podle momentálně výhodné ceny (většinou skončím u Liqui Moly)
V motorce teď mám Repsol
2. Gumy buď podle doporučení nebo vlastní výběr podle uvážení a dostupných info. "Prémiovost" značek moc neřeším, zatím spokojenost.
3. Většinou jenom klasiku 95. Pokusy občas jezdit na vyšší oktany nepřineslo žádný měřitelný efekt.
Dobrý typ na diagnostiku by se hodil.

Jimi
11. 11. 2022, 10:44 0
Ford Focus ST X: Nekompromisně

Objem a parametry připomínají starý dobrý fordí motor z Mazdy 3/6 MPS. Zajímavé by bylo srovnání se současnou Mazdou 3 Turbo (2,5l USA).

Jimi
09. 11. 2022, 12:37 0
Autíčkář se ptá: Koupili byste si auto jen kvůli vzhledu?

Hezké auto musí být zároveň dobré. Vyloženě šunky mezi těmi, co stály za pohled, nikdy nebyly.
Spíš jsou všechny, co se hodně líbí, zatím mimo mou finanční realitu. Takže velké kompromisy. Většinou rozhoduje potřeba, stav, možnosti servisu a celkově povedenost modelu než subjektivní krása.

Jimi
07. 11. 2022, 08:20 2
Ptejte se: Sportovní sedan, co není z Německa

Toyota Camry V6/Lexus ES, moc to sice sportovci nejsou, ale asi dobře poslouží. Problém sehnat je, je stejný jako u Lexuse IS/GS 350. Za louží by se těch nápadů našlo o něco víc.

Jimi
03. 11. 2022, 14:56 2
Zavřete oči, odcházím... Jaká auta nám příští rok řeknou definitivní sbohem?

Ale to s tím hodně souvisí. Kvůli omezením se na všem šetří, nezbývá na okrajové nebo menší málo vý(pro)dělečné modely, tak šlus. Elektro je nucený trend, které až na výjimky taky nehýří kvalitou např. Tesla.

Jimi
03. 11. 2022, 12:38 2
Zavřete oči, odcházím... Jaká auta nám příští rok řeknou definitivní sbohem?

Mnozí nebrečí, jenom jsou smutní z upadající kvality nových aut. Protože ví, co je čeká za pár let. Nebude co pořádného za levně koupit nebo servisovat.

Jimi
03. 11. 2022, 08:22 5
Zavřete oči, odcházím... Jaká auta nám příští rok řeknou definitivní sbohem?

Celkově je to smutné.
Osobně mi ale některých aut a značek moc líto není. I když je částečně používám. Spíš jde o princip.
Pokud by fungoval úspěch modelu na základě volného neregulovaného trhu, tak je to v pořádku. Ale víme jako to je ... rozhodují nikým nevolení "zástupci lidu".