
Jimi
Jméno | Vladimír Hovanec |
---|---|
Bydliště | Mladá Boleslav |
Registrace | před 5.9 rok. |
Poslední aktivita | před 18.8 hod. |
Komentářů u článků | 640 |
Pozitivních komentářů u článků | 175 |
Negativních komentářů u článků | 22 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

Ta nabídka výrobců- buď máte na výběr "městský hybrid", nebo malou prdící bestii s pubertálním křídlem. Zlatá střední v pokroucené EU není. I když poslední Civic je celkově povedený.

Měl bych si už koupit něco novějšího, ať už můžu začít zkoumat ty asistenty. Zatím nadávám jenom na trotly, kteří neuměj (asistent v těchhle případech asi nepomůže).

Trh funguje jenom na pár procentech prodaných električek ve vyspělých/regulovaných ekonomik. Připomněl bych zásadní cenové rozdíly mezi elektrickými a benzínovými či naftovými vozy a především dramaticky odlišné náklady jejich dlouhodobého vlastnictví. Zatímco spalovací vůz si i po 8 nebo 10 letech udrží slušnou část své hodnoty a má před sebou snadno dalších 15 let provozu, vyšší cena elektromobilu je za takový čas „spotřebována” téměř zcela. To zejména lidi s nižšími příjmy ponechá bez možnosti osobní vůz vlastnit, prostě je to položí.

Viděl jsem nějaké sestřihy, vcelku bída. Až na pár výjimek, všechno Crossover a SUV ve všech velikostech. Čína se předhání v nabídkách, vše podle stejného receptu jak v interiéru tak zvenku. Postupně nás "ubijí čepicemi". Evropa je v háji. VW ID2-Gran Turismo Injection na baterky to úplně zabilo.

Plakáty nad postelí jsou už out, teď je to wallpaper v mobilu nebo v noťasu. Naštěstí mladej tam má vette C5 Z06 a 8 E31.

Tipoval bych, že mezi odborníky a sběrateli RR a starších BY, bude tenhle model ceněn jen jako přechodová fáze k BMW.

Od 180tis. je v nespolehlivém dechtu, reálně něco solidního v benzínu je tak kolem 300tis., automat dalších 50tis.
Je to asi tak o 100tis. dražší, než před Bio/UA.
Kdyby to bylo jednodušší, tak bych si radši dotáhl z US 6-ku s 2.5T, možná by stačila i 3-ka s 2.5T.

Z4 je v pohodě, technicky 3-ka. Kupé mají podobné problémy. Reaguji na výběr v článku a větší motory. Je to už luxusnější kategorie, dražší platformy, nespočet řídicích jednotek a druhovýroba, co moc dobře nefunguje. Jde o udržování všeho v dobrém funkčním stavu.

Chápu u někoho potřebu kabrioletu. Ale po technické stránce je výběr náročný na dobrý servis, elektroniku nevyjímaje. Starší kousky se už budou hlásit o přetěsnění, rozvody, ... Taky pohony střechy jsou o něco komplikovanější. Při menším nájezdu se to možno do 100k/rok za opravy vejde.

Někdy mi přijde komické vidět skoro 2m dlouhána na nejnovějším naháči- motorka opticky tak o 2 čísla menší- asi nějaký trend. Před časem se dalo vypozorovat, že vysocí lidé rádi lezou do menších aut a naopak.

a celosvětově asi 2,5x větší prodeje než Evropa. Zákazník rozhoduje... prý.

Zlatý důl bude, když někdo bude umět ten HW- staré mechanické auto- nahodit na nový SW a normálně s tím existovat. Skoro apokalyptický scénář :)

Osobně černé skříňky, na dálku online diagnostika- za to schováš kde co. Nebo nově vydělávající trend- odemykací poplatky nainstalované zablokované výbavy. A mikrovlnka 5G (vysílač/přijímač) je pěkně velké a výkonné bago.

Z fotek interiér působí plastově a levně. Hodně levných prvků např. display "budíků". Za mě neobhajitelná cena. 3-hrnek 1.2 v základu napoví.


Ten závěr s 330d vystihuje situaci, asi nej klasická lehčí 3-ka za lepší peníze, co bych jako ryze benzínový asi nikdy neřekl.

GPZ900 moje první velký svezení před 30-ti lety. Nostalgie. H2H je jiný vesmír.
Sériovka H2 SX na značkách v porovnání s Hayabusou- to přeplňování jenom vyrovnává pozice. Objem ničím nenahradíš, hmotnost motorek prakticky stejná, spotřeba s kompresorem o dost vyšší. Trochu vyšší posez u Kawy, Haya jako starší klasika. Design- každý podle vkusu. Doma je starší Blackbird, zatím ideál na cesty a i na blbnutí. :)

U stáří auta 20+ je dostupnost dílu celkem podstatná. Vrakoviště taky hodně pomůžou.
Obecně je asi lepší pořídit auto, které se prodává po celém světě v relativně slušném počtu.
Interval dobré ceny a slušné spolehlivosti se zatím osvědčil mezi 10-20 roky staří vozidla.
Jednoduchost a sdílení platforem taky není na škodu.
Taky dvorní mechanik někdy rozhoduje, co mu nesmí do dílny. :)

To staré S-ko není moc vzorovým příkladem, co chcete provozovat, pokud nejste automechanik s dílnou.
Kolem komína je to jedno, ale mít spolehlivé 20+ auto na delší trasy je občas loterie. Většinou je už potřeba vyměnit všechny plastové, gumové těsnění motoru a pár dílů kolem, mimo náročnější běžné údržby. Občas se už něco pokazí v interiéru, stropnice se už taky někdy hlásí o renovaci. A řídící jednotky taky nejsou navěky. Občas celý motor nebo celá přístrojovka ven. Už to chce prostor a dost času na koníček.

Design je to opravdu něco, interiér ještě víc... ale reálně radši podobné zážitky se stejným motorem v novém praktickém IS 500F. Lepší cena, dle výbavy od ca 60k USD + dovoz.

Osobně mi chybí současný výraznější design Ferrari (jako ve 20.století), sklouzává to trochu k prvkům, které se opakují i u jiných značek. Nikdy jsem nebyl fanda značky, ale je to pořád ikona. Tohle auto asi reprezentuje nynější praktičtější poptávku trhu, které asi neuškodí a přinese taky dost peněz. Pár českých zákazníků se na něj určitě těší.

Po zadání požadavků to +/- stejné vyskočilo taky. Na D trhu je to hodně podobné, o malinko víc kousků.
Pravda, Mazda 6 GH 2.5 v automatu byl jen pro US trh (ještě 3.7 V6), občas se tu nějaký dovoz objevil.
Bohužel se možnosti otevírají až kolem půl míče (do 10let, málo km).

Celkem 2, jeden je ještě doma. Ale to není o nich, to byla ještě stará škola, to bylo v pohodě. Ale info ze servisu, kde se denně řeší novější kousky, jsou tam opravdu jiné částky.

Taky bych dal Hondu jako tajný typ, pokud nevyhovuje Mazda. Na BMW je potřeba přihodit na servis skoro jednou tolik a chce to servisáka, kterého to baví:) VW B7 se moc nepovedly. Poslední GS, potřeba je ale něco ještě přihodit.

1. Olej podle specifikace výrobce, známé značky podle momentálně výhodné ceny (většinou skončím u Liqui Moly)
V motorce teď mám Repsol
2. Gumy buď podle doporučení nebo vlastní výběr podle uvážení a dostupných info. "Prémiovost" značek moc neřeším, zatím spokojenost.
3. Většinou jenom klasiku 95. Pokusy občas jezdit na vyšší oktany nepřineslo žádný měřitelný efekt.
Dobrý typ na diagnostiku by se hodil.

Objem a parametry připomínají starý dobrý fordí motor z Mazdy 3/6 MPS. Zajímavé by bylo srovnání se současnou Mazdou 3 Turbo (2,5l USA).

Hezké auto musí být zároveň dobré. Vyloženě šunky mezi těmi, co stály za pohled, nikdy nebyly.
Spíš jsou všechny, co se hodně líbí, zatím mimo mou finanční realitu. Takže velké kompromisy. Většinou rozhoduje potřeba, stav, možnosti servisu a celkově povedenost modelu než subjektivní krása.

Toyota Camry V6/Lexus ES, moc to sice sportovci nejsou, ale asi dobře poslouží. Problém sehnat je, je stejný jako u Lexuse IS/GS 350. Za louží by se těch nápadů našlo o něco víc.

Ale to s tím hodně souvisí. Kvůli omezením se na všem šetří, nezbývá na okrajové nebo menší málo vý(pro)dělečné modely, tak šlus. Elektro je nucený trend, které až na výjimky taky nehýří kvalitou např. Tesla.

Mnozí nebrečí, jenom jsou smutní z upadající kvality nových aut. Protože ví, co je čeká za pár let. Nebude co pořádného za levně koupit nebo servisovat.

Celkově je to smutné.
Osobně mi ale některých aut a značek moc líto není. I když je částečně používám. Spíš jde o princip.
Pokud by fungoval úspěch modelu na základě volného neregulovaného trhu, tak je to v pořádku. Ale víme jako to je ... rozhodují nikým nevolení "zástupci lidu".

Ještě se dávají od určité třídy taky do B-sloupků (např. Volvo). Ale u nižší střední se to většinou láme, zda vůbec budou výduchy vzadu. Pod předními sedačkami to mají skoro všechny auta bez rozdílu třídy.

Trochu mi to připomíná možnost výbavy M-Sportu u BMW 116i (109PS), sice třída víš, ale výkonu ještě méně za skoro meloun. Kdo chce tam... asi je poptávka.

Jak co. A záleží hlavně na šikovnosti a hlavně znalosti. Někteří jsou rádi, že se s těmi rukami najedli. Některé profese zkrátka nejsou s běžným praktickým životem ztotožněné. Ti servis auta rozhodně doma ve volné chvíli nedělají. A někdo jsi to radši zaplatí, protože jednoduše na to nemá čas/znalosti a v pohodě si to může dovolit.
Zkušenost znamená, že už jsem něco dokurvil a poučil se. To se stane i zkušenému mechanikovi v nejlepším servisu v okolí. Akorát jsou někdy menší škody. Když máte doma např. 4 stroje, tak se ty servisní drobnosti už počítají. S každou číčovinkou jezdit za servisákem stojí čas a peníze v tomhle pořadí. Někde se tomu říká Value for money. A další to má jako hobby. Proč ne.

Ta nenápadnost funguje možno v Anglii, mezi mírumilovnými zemědělskými Toyotami to bude jak pěst na oko :)

Elektrodesign na jedno kopyto u všech automobilek. Vysoká krychle, stejné proporce. Šmatlatablet s věčně zabugovanou appkou „vozidlo“.

S tou přechodovou fázi bych to viděl stejně, ale elektro je jenom 1.krok. Pokud se mezi proletáře nepustí nová převratná technologie, tak bych to ještě tipnul na comeback spalováků ve nějaké vylepšené verzi např. s jiným palivem. Ta infrastruktura paliv je dost vyladěná, ale klidně může do toho někdo hodit vidle.

A co lidi, co jsou moderními asistenty nepolíbení, existuje na to nějaký návod, jak jezdit, co nedělat/dělat? Když už je to nevyhnutelné, smířit se s asistenty, bohužel. Stačí si dobře jenom nastudovat manuál k autu? Opravdu nestačí jen umět dobře řídit? Musíme řídit tak, aby asistenti nedělali krizové situace? Osobně se měl pocit, že to jede samo už někde na přelomu milénia. Někdy to ale na silnicích vypadá, jak parodie Top Gearu o řidičích Peugeotů v Anglii ...

Označení MPV je trochu nadsázka, OK, nazval bych to praktickým HB se vzduchem nad hlavou. Kdyby tam byla ještě možnost další řady aspoň nouzových sedadel, mělo to boční posuvky, tak to potom jo. Mechanika a podvozek Mini, čas ukáže.

Když už jít mimo Konzern a musí být nové(?!), vyprd bych se na korejce a šel do Corolly SW klidně v hybridu- je to na vození rodinky. A jízdně to určitě není žádná tragedie. Na blbnutí to ale není.

Nemůžu si pomoct, už je to nějáké "tlusté" a moc poršoidní v rámci SUV-ček. Na první pohled to itala nepřipomíná, live to může být o něco lepší.

Více méně zdařilý facelift GT od Italů, ale sporťák se 2200 kg je už sprosté slovo.


Celkem pohledný Konzern. Pozlátko s více méně stejným obsahem.
Fascinuje mě, jak celkem dobře funguje politika postupného zdražování bez obecného remcání zákazníků. Aby se automobilky zahojily např. s povinnými vícenáklady, tak musely vymyslet, jak dostat víc peněz za prakticky stejnou techniku(Golfu). Nejprve přidaly vzduch nad hlavou, potom oplastujeme, malinko zvedneme světlou výšku, potom o trochu víc, vytvoříme další segment, trend, nový brand ... A hle, z půl míče jsme už pomalu na celém. Celkem dobře to funguje už prakticky u všech výrobců. Když si lidi myslí, že to chtějí, tak proč ne.

Jsem nepolepšitelný optimista. SUV to mají tady trochu nahnuté, už jim podle posledních zpráv snižují světlou výšku... :)

Na mě moc plechu, jako každé SUV, i když hodně povedené. Nová 6-tka RWD bude jiné kafe. 6-ti válce budou a vyladěný hybrid s Toyotou bude hlavně pro zaprděnou EU.

Bacha, aby z toho nevyšel zemák nebo parodie od pirátů... :)

Nikdo je nenutí, ale pořád je to na pozadí (v mysli), že nějak škodovka/konzern ... mám to stejně kolem sebe, skoro všichni nadávaj, ale i tak pořád uvažují jenom v mezích konzernu.
Poslední komentáře
- Marek Brunner, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
MBMB: sorry, tohle bylo na docela slítanejch Advan Sportech... - S.h.I.t., BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
K cemu presne je u nesportovniho automatu otackomer? To je uplne... - kotzitzaq, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Jako hezký je, ale při každém testu aktuálního rodinného... - Beran, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Az jsem si musel zkontrolovat, jestli jsem na novinkach nebo... - Vrooom, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
To docela koukám, že tam hučí od zadních dveří. Pak ty jednopístky... - jc, u blogu GR86, vitaj doma!
Zdravím kolegu :-) Nadšení plně chápu, užívej! https://jackc.teptin.net/kategorie-clanku/toyobaru - afro-r1, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Byt bych mel se tremi miliony velke dilema, nejspis by vyhrala... - Stanley, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Vždycky, když to někde vidím, mám dojem hluboké rozšklebené... - MBMB, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Samozřejmě že ne. Proto píšu, že primárně a ne pouze.... - greg, u blogu GR86, vitaj doma!
Vďaka! V zásade súhlasím s tvojim popisom, akurát ten plyn... - rock, Autech Zagato Stelvio AZ1: Japonec s italskými...
BX 4TC? Ten taky vypadá jak s garážnickým bodykitem. - rock, Autech Zagato Stelvio AZ1: Japonec s italskými...
Co na to říct? Škaredý ze všech stran. Rukopis se nezapře,... - StreetPro, Subaru WRX STI: Hračka pro řidičsky...
Jako asi to není pro každého, protože moje zhýčkané já mělo... - rock, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Alfa vyběhala pro Giuliu výjimku; RZ se umisťuje na stranu,... - StreetPro, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
jj, jednou jsem takto "elakujoval" nad Pyrite brown,...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem
1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem
1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem
1979 rok výroby
136 koní výkon
5 000 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc
84 komentářů - Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?
76 komentářů - Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?
61 komentářů - Bazarový snílek: Kam dále?
59 komentářů - Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?
54 komentářů - IAA MOBILITY Mnichov 2023: Co nás čeká a nemine
46 komentářů - O cestě k bezpečným silnicím
44 komentářů - Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit
39 komentářů