Tomáš „Trinom“ Trýska
| VIP člen | Tento uživatel má VIP členství (Zjisti více). |
|---|---|
| Bydliště | Brno-město |
| Registrace | před 11.9 rok. |
| Poslední aktivita | před 3.1 hod. |
| Příspěvků ve fóru | 241 |
| Komentářů u článků | 1169 |
| Pozitivních komentářů u článků | 327 |
| Negativních komentářů u článků | 22 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
Afro: naslouchání přání zákazníka je fajn. Já nemám nic proti HEMI, jen považuju za hloupost přestat dělat na BEV.
Je to vysoká koza, ale zas tak hnusný mi to nepřijde.
HS: Nazývejme věci správnými jmény. Není to tak, že by STLA posral EV a proto se vrací k Hemi, ale dělá tak proto, že Trump uvolnil veškerá emisní omezení a nic jiného dobře dělat neumí. Jinými slovy, místo toho, aby konečně začali šlapat do elektromobility a dohnali zbytek světa, tak strčí hlavu do písku, BEV odpískají a budou dál vyrábět osmiválce. Neříkám, že osmiválce nejsou cool, ale strkání hlavy do písku cool není.
Ono to bude trošku i tou světlou barvou, na které všechny ty tmavé divnosti ještě víc vyniknou. V té temně červené to tak moc nebije do očí.
A chceš? Jednu v celkem rozumném stavu mám. Trochu lásky a péče by zasloužila, ale rozhodně to není šrot.
Poznámka pod čarou - CLX není základní výbava. Tou bylo CL a to fakt nechcete vidět :D
Za mě super, ale ten interiér je na můj vkus až moc spartánský. Tlačítká ovládání HVAC jsou opět fuč (čti v menu dotykové obrazovky).
A pak je tu jeden takový malý detail - šušká se, že rozměry to je víc podobné Superbu, než Ovci.
Budeš se divit, ale je poměrně hodně lidí, co SUV nechce. Ostatně i proto je na cestách tolik Tesel 3 třeba. Kombíky zatím chybí.
Jelene, o tom to přesně je. Většina RWD EV jde po trošce snažení přemluvit ke zlobení :)
Tomu autu se dá vytknout asi jen jediná, ale o to zásadnější věc - nemá zadní náhon. Pak by s ním byla totiž i sranda.
Franto, tvrdíš, že tam je prodloužený kardan, bo motor sedí víc nevpředu. Z fotek to ale vypadá, že motor sedí stále na stejném místě, jako u Mustanga. Tak jak to je? Zadní část prodlouženě nevypadá.
Nechte už Opel umřít, nebude to žádná škoda.
Fakt chce někdo tvrdit, že je Logan hezčí, než Thalia? To fakt ne. Ani omylem.
Ale jo, jsme tak daleko. Loni jsem oživoval trakční baterku z první generace Priuse a jde to dělat normálně na stole, jen se základním elektrikářským vybavením. Akumulátory z plnohodnotných EV jsou jen o trošku větší a s o něco vyšším napětím. Technicky vzato to ale moc velký rozdíl není.
Vůči EV je složitější (tam je zpravidla jen reduktor). Vůči 10° automatu už jednodušší ale být může.
RH: spotrebni daň je de facto daň z neřesti. Jejím cílem má být odradit lidi od plýtvání danou komoditou, ne být bezedným příjmem státního rozpočtu. To už by se mohla rovnou všem zavést silniční daň.
Napadá mě jednodušší motor (atmosféra) a převodovka (často variátor). Jestli to dá menší sumu si odhadnout netroufnu, ale teoreticky by mohlo.
Což poměrově zhruba odpovídá sloupečkům. Koukni na barvy - žlutá pro ICE a žlutá + oranžová pro BEV.
Každopádně výměna akumulátorů se obvykle řeší až někde kolem 500 - 800k km, takže započtení ve 150 je bezpředmětné (ostatně za tu dobu se rozdíl oproti ICE stane 4-násobkem.)
-
Komentář upraven 13. 4. 2025, 18:16:37
No dobře, ale jak si vysvětlíš to topení, co místo topení chladí? To už nedává smysl ani podle toho, co píšeš. Ostatně když chceš topit, tak určitě do toho nebudeš větrat.
To o chlazení místo topení čtu poměrně často u čínských aut. To je fakt takový problém vychytat ten PID regulátor, aby tohle nedělal?
To nemusí být zas až tak úplně pravda. Když ten rozdíl v pořizovačce bude dost malý na to, aby se to otočilo následně v nákladech za provoz během několika málo let, může to dost lidem dávát smysl (za předpokladu, že je nebude omezovat dojezd nebo něco jiného).
Voltavia je hodně meh, ale Project X mi hodně připomíná hotrody na Pikes Peak :)
To už jsem dlouho neslyšel a to se mezi elektrotechniky celkem pohybuju :D
Jinak jestli chcete pokračovat v podobném duchu, byť s jinými lidmi, tak vřele doporučuju kanál Junkyard Digs, který se točí v podobném duchu oživení mrtvol a roadtrip napříč Státy. A je to dobrý.
https://www.youtube.com/@JunkyardDigs
Tohle je přesně ono. MTOD zabili až po spojení s Discovery Channel, kdy udělali geo-lock na US a Kanadu. Do té doby jsem si taky platil (jako jedinou věc na netu) přístup.
Rivka: Ten Bimmer je přesně podle hlášky "To muselo dát práce, přitom taková blbost" :D
tomaass2: To Scorpio.
-
Komentář upraven 6. 1. 2025, 18:40:03
V ČR pár kusů jezdí. Možná, že když hezky poprosíte na skupině Majitelé a příznivci elektromobilů v ČR / SK, tak se někdo ochotný najde :)
Jestli máš pravdu, tak je to hodně smutné...
Co bych mu doporučil? Vyřadit naftu a vybrat benzín. Chtít v dnešní době naftu je hloupost.
i3 si chválí neskutečné množství lidí a dost často se považuje za jedno z mála použitelných EV z let před rokem 20.
Jn, ten tvůj byl takový trošku sloník. BTW, přišli jste nakonec, proč na první start jel a na druhý už ne?
U EV je to to samé. Odpojí se malá i velká baterka. Velká má někde na sobě buď tzv. Fireman loop nebo zkratovací propojku, která ji po odpojení rozpojí.
Ostatně to se nezměnilo do dneška. Zkus si udělat rozvody na moderním evropském autě, japonském autě a americe.
Pozdravuj Radka, vyřiď mu, že fotí moc hezky, jen by to s těmi filtry nemusel tak moc přehánět :D
Postřeh z pozice vystavovatele - nikdo nezkoumá, kolik jídla a pití si dovezeš v autě. Hlavně to pití se celkem hodí, protože pokud máš být někde poblíž auta skoro celý víkend, tak tebou proteče fakt hodně vody.
Jak je možné, že všichni ostatní se to už naučili, ale Japonci furt ne? Všechny menší japonská auta jsou na dálnici extrémně hlučná i v rámci u nás legálních rychlostí. Proč?!
Spíš ty auta budou zakonzervovaná a jen tu a tam někdo dofoukne gumy.
On nemá moc smysl všechno držet ve 100% pohotovosti.
Prosím, příště už tuhle vyprahlou pustinu, kde se vzduch ani nehne a není se kam schovat, vynechte. Dík :)
Je to stejná kravina, jako to Motocompo. V reálu na tom nikdo žádné dálky nejezdí.
Mám podobnou zkušenost. Taky jsem teď v pátek poměrně coural po republice a. Když pominu tři policajty sedící na motorkách tady v Brně na Křence, tak za cca 300 km jsme potkali přesně tři hlídky z nichž jedna jediná byla schopna měřit. Všechno ostatní byly jen random služební auta ve městech.
To se mi nějak nezdá. Kde by Gran Torino vzalo 2t?
Zrovna tady je to úplně jedno. A krom jedné nelogičnosti, co bije do očí, tam není nic očividně zle.
Pokud to má být smysluplné, tak to nebude podle značek, ale podle národní databáze. Kamera může být špinavá, nebo chybně detekovat třeba značky s dodatkovou tabulkou (to se děje naprosto běžně).


