načítám data...

Trinom

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoTomáš Trýska
BydlištěBrno-město
Registracepřed 6.0 rok.
Poslední aktivitapřed 14.2 hod.
Příspěvků ve fóru193
Komentářů u článků574
Pozitivních komentářů u článků74
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Tomáš Trýska
včera v 10:20
7
Bazarový snílek: Když se zima zeptá

To je asi nejlepší výběr, co tu kdy byl :-D

Tomáš Trýska
včera v 08:34
1
Mazda3 Sedan G122: Jsi tak krásná!

T-Bird ji má takhle z fabriky. Kolem dokola celého auta.

Tomáš Trýska
předevčírem v 12:07
0
Mazda3 Sedan G122: Jsi tak krásná!

Trojka je bez pochyb nádherná, ale značně mi chybí otěrová lišta na dveřích. Ano, kazí trochu design, ale zas po pár letech nejsou dveře poseté desítkami barevných zářezů od někoho, kdo neopatrně otevřel na parkovišti dveře.
-
Komentář upraven 11. 12. 2019, 12:10:35

Tomáš Trýska
09. prosince 2019, 20:12
0
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

A nebo by ses taky mohl jednou dokopat zas dorazit :-)

Tomáš Trýska
08. prosince 2019, 22:52
0
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Fakt to pojďme probrat na fórum - https://www.autickar.cz/forum/tema/plechcup-2020---diskuze-k-pravidlum/2581/
Každopádně varianta 3 dává největší smysl, jen by ty limity mohly být i naopak (25k street legal vs. 15k stavba), nebo oba o chlup výš (20k třeba).
Kažopádně gumy bych fakt nechal mimo rozpočet, viz vysvětlení výše. Osobně bych neřešil třeba ani disky, ale to se některým nebude líbit, protože ne každý má v rohu garáže výřad disků :-D
-
Komentář upraven 8. 12. 2019, 22:54:57
-
Komentář upraven 8. 12. 2019, 22:56:07

Tomáš Trýska
08. prosince 2019, 18:23
0
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Dal jsem si ti práci a prošel historické články o plechcupu:

Sezóna 2013 - https://www.autickar.cz/clanek/autickar-trackday-a-plechcup2013-jiz-tuto-nedeli/
Zúčastnit se mohou auta v maximální pořizovací ceně 15.000,- Kč, která jsou schopná se na okruh legálně dostat po vlastní ose a nebudou při vizuální prohlídce shledána technicky nezpůsobilými (ostré hrany, prorezliny a podobně). Žertovné ceny vyhrává vůz s nejnižší pořizovací cenou (opravy se přičítají, díly a doplňky, které jste odprodali, naopak odečítají – cena tedy může jít i do mínusu) a vůz s nejrychlejším časem na kolo.

Sezóna 2014 - https://www.autickar.cz/clanek/autickar-trackday-2014-opet-na-czech-ringu/
Protože se začíná proslýchat, že už první týmy nakupují levné vozy na PlechCup 2014, je na čase oznámit, že se samozřejmě i letos bude konat Autíčkář TrackDay, spojený s druhým ročníkem závodů PlechCup 2014 – tedy poháru pro vozy s pořizovací cenou do 15 000 Kč.

Sezóna 2015 - https://www.autickar.cz/clanek/driving-day-plechcup-2015-22-3-sosnova/
- Limitem pro cenu auta je 15 000,- Kč, včetně nezbytných oprav (tím eliminujeme situace, kdy by někdo koupil holou karoserii BMW E36 a v rámci "oprav" do ní vecpal techniku z M3, nebo něco podobného). Naopak peníze, získané odprodejem přebytečných věcí, se odečítají.
- Auto musí být technicky způsobilé závodit. Platná STK není nutná ani dostačující, nicméně trochu pomůže. Obecně nám ale na tom, jakými doklady (příp. i značkami) auto disponuje, příliš nezáleží. Jde o to, aby auto nebylo ohrožením pro svého řidiče i okolí.
- O důvěryhodnosti udané ceny i o technické způsobilosti rozhoduje komise určená pořadatelem. Pokud si něčím nejste jistí, kontaktujte nás předem, rádi s vámi probereme, co je možné a co už ne.
- Do ceny vozu se nepočítají bezpečnostní prvky (sportovní sedačky apod.) a pneumatiky. Pneumatiky musí být homologované, slicky a semislicky jsou zakázané.

Od té doby se nic zásadního neměnilo. Jak si můžete všimnout, od roku 2015 se do ceny nepočítá bezpečnostní výbava a zanedbává se i běžná údržba, neboť to je ve většině případů "zbytná oprava". Tenhle problém nastával u daily driverů, kde člověk auto nechtěl odstavit na čtvrt roku k ledu a jezdit s ním jen PlechCup, takže se o něj normálně staral. Už tehdá se běžná údržba akceptovala, minimálně mlčením a připuštěním k závodu. Ostatně nikdy nebylo smyslem pravidel nutit závodníky kupovat na každou druhou sezónu nové auto, protože jim běžná údržba přerostla cenovku 15k.

Tomáš Trýska
07. prosince 2019, 21:59
-2
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Pokud chceš řešit běžnou údržbu, tak jen podkopáváš smysl plechcupu. Nezlob se na mě. Udržováním auta v provozuschopném stavu mu nijak hodnotu nezvyšuješ. Dokonce ho ani neurychluješ. Proč to tedy počítat? Nikdo z nás nebude kupovat nové auto na každou sezónu jen proto, že někdo jiný vymyslí, že se do ceny najednou bude počítat běžná údržba, čímž na kravinách typu výměna oleje a desek přelezeš limit. Tohle je naprostej bullshit. Opravdu nechápu, proč za něj tak kopeš.

Tomáš Trýska
06. prosince 2019, 17:38
-2
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Radku, ještě jednou a pomalu. Brzdy se v rámci bezpečnostní výbavy nikdy neřešily. Pokud je chceš řešit stylem série vs. úprava, tak klidně, ale fakt nemá smysl řešit, jestli někdo koupil Starshit nebo Ferodo. Oproti tomu závodní tlumiče byly vždy v kategorii úprava a jejich cena se přidávala do výpočtu. Co je na tom tak těžkého k pochopení?

Tomáš Trýska
06. prosince 2019, 10:36
0
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

S tím házením klacků to tak ale fakt místama vypadá. Já (a hádám, že i ostatní) budou jen rádi, když bude co nejvíc spokojených lidí :-)

Neřekl jsem, že za starých časů bylo líp, ale že ty pravidla v původním znění dávala větší smysl, než to, co se objevilo v prvních komentářích pod článkem. Ostatně pojďme to probrat na fóru, věřím že se z toho vyklube zajímavý výsledek. Z toho, co do teď padlo, tak se zdá, že minimalistické rozdělení na dvě kategorie by mohlo být klíčem ke spokojenosti valné většiny. Co by nejspíš stálo za debatu je i nějaké drobné zvýšení limitu s ohledem na ceny aut, inflace a podobných vlivů.
-
Komentář upraven 6. 12. 2019, 10:37:12

Tomáš Trýska
06. prosince 2019, 08:26
1
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Brzdy byly vždy mimo, takže i kdyby tam dal nějakým způsobem šestipístkový Bremba, nikomu by to nemělo vadit. Stavitelný podvozek nikdy nikdo do běžné údržby neschovával. A pokud si ho už někdo pořídil, tak to byl JOM z výprodeje z trojku celá sada.
Violo, já neříkám, že se prostředí nezměnilo, ale pokud se pořádá závod, kde vyhrává nejrychlejší, světě div se, lidi se snaží zajet co nejlepší čas. Vaše snahy, které tady zmiňujete, jdou proti tomuto trendu, dle mého názoru naprosto zbytečně. Že se plechcup vyvinul ze
závodů felicií za litr do regulérního závodu, je dle mého jen dobře. Pořád to je sranda a pořád jsou náklady tak nízko, že si to může dovolit takřka každý. A o tom by měl být Plechcup i nadále, ne o tom, že na ty rychlé vymyslíte bič, aby to bylo víc vyrovnané. Tomu se říká socialismus a o ten se obávám, tady nikdo nestojí. Pokud chcete oddělit stavby od aut na značkách, tak nejlepším způsobem je rozdělení do dvou kategorií, nikoliv házení klacků pod nohy vítězům.

Tomáš Trýska
06. prosince 2019, 07:20
1
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Já bych spíš viděl problém v tom, že vedení autíčkáře se začalo snažit ohýbat pravidla, jak se jim hodí. V původním zárodku, jak ho před X lety zavedl Bobash, tak bylo poměrně jednoduše definováno, co se do ceny vozu pro účely plechcupu počítá a co ne. Počítala se pořizovací cena, rozprodej nepotřebných dílů (velká kola třeba) a náklady na to, udělat auto rychlejší. Oproti tomu byla běžná údržba, kterou člověk musel dělat, aby s tím autem vůbec mohl jezdit třeba do práce a bezpečnostní výbava, jejíž cena se nepočítala. Zpravidla se to týkalo pásů, brzd, rámu, atd. Stejným způsobem se neuvažovala cena pneu, protože jezdit na staletých zteřelých pneu taky bezpečnosti nepřidá. A jestli máme dát 1500 Kč za obyč gumu nebo semislick, je na rozhodnutí každého závodníka. Že si většina vybrala variantu B není žádné překvapení.

Tomáš Trýska
06. prosince 2019, 07:09
0
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Compact 316 měl vepředu malé nevětrané kotouče, co měly problém přežít plechcup a nepřehřát se, takže asi tak.

Tomáš Trýska
05. prosince 2019, 20:29
0
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Gumový silentbloky, co tam jsou normálně v sérii, bych za běžnou údržbu považoval naprosto bez mrknutí oka, totéž sériovej podvozek. Chceš dát stavítko? Proč ne, když se vejdeš do limitu.
BTW, Vojto, proč myslíš, že nikdo z plechcupistů nejezdí R888R, ale jen NS2R? Protože stojí stěží třetinu a to už jsou částky, které si většina z nás (jak je vidno na startovním roštu) dovolit dokáže.

Tomáš Trýska
03. prosince 2019, 17:49
1
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Greeny, jak sis asi všiml, tak nikdo z nás nebere náklady na údržbu do ceny vozu. Pokud se podívám na boro FC, tak bych to prostě bral jako 5 - 1,5 + 1 - 3 = 1,5k. Zbytek ignorace. U FTO to bereme taky tak. Ostatně pokud by nám někdo za FTO dal 20, tak nám de facto zaplatí FTO s Mivecem a cestu pro něj. Just sayin.
Jinak docela souhlasím s tím, co píše Jagy, že odkup auta je poměrně demotivační i v případě, že vás to finančně vyšlo šul nul. A jednoznačně souhlasím s tím, že by to mělo být o snaze se zlepšovat.
-
Komentář upraven 3. 12. 2019, 17:49:52

Tomáš Trýska
02. prosince 2019, 21:55
0
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

ad1) Vzhledem k tomu, že se to stalo jen párkrát s 306 dva nebo tři roky nazpět, tak je to docela zbytečné.
ad2) S ohledem na fakt, že na UHP jezdí většina startovního pole to je značně diskutabilní. Ono i když tam zahrneš obyč gumy za litr kus, tak to značně šáhne na rozpočet, který je už teď proklatě nízko. BTW, pokud teď donutíš přezout půlku startovního pole ze semislicku na letní obyč gumy, tak jim jen zbytečně zvedneš výdaje a výsledky to ovlivní naprosto minimálně, to mi věř.

Tomáš Trýska
02. prosince 2019, 21:30
0
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Ale jestli sis všiml, tak všechny stavby zajížděly vždy a bez výjimky výrazně lepší časy, než zbytek startovního pole (ne, AX opravdu mezi stavby nepovažuju). Proto by se měly IMHO hodnotit zvlášť.
Pravidlo odkupu za 20k považuju za férové vzhledem k PC do 15k.

Tomáš Trýska
02. prosince 2019, 21:11
1
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Když už tu řešíte ty pravidla Plechcupu, tak už by bylo na čase rozdělit pole na stavby a "road worthy" auta. Že je limit 15k trošičku přežitek, když cokoliv zajímavého už nejde skoro pod 25k, je další věc. Inflace je svině v tomhle ohledu. Jasně, je to o tom, komu se co podaří najít ve vodách internetů, ale pak zas nemá smysl řešit náklady na běžnou údržbu a výměnu spotřebního materiálu. Ostatně už od pradávna se cena vozidla určovala z kupní ceny mínus odprodané díly plus úpravy. Běžná údržba a bezpečnostní výbava se do ceny nikdy nepočítala, protože náklady na běžnou údržbu rostou s dobou vlastnictví a nijak auto nezhodnocují, ani nezrychlují.

Tomáš Trýska
19. listopadu 2019, 13:33
0
Vedete si svou servisku? A jak?

Spotřebu samozřejmě sleduju, ale neeviduju.

Tomáš Trýska
19. listopadu 2019, 12:48
1
Vedete si svou servisku? A jak?

Vlastní servisky si vedu, ale jsou to opravdu jen servisky, tzn. náklady na údržbu a proběhlé opravy. Běžné provozní náklady (benzín, pojištění) moc nemá smysl vést.

Tomáš Trýska
11. listopadu 2019, 07:17
0
Ptejte se: Jak zazimovat letní auto?

Králíku, ten Bosch bude trefa do černého. Elektrické nářadí jim taky dělá z velké části Bosch.

Tomáš Trýska
10. listopadu 2019, 08:52
0
BMW e39 523i: Hrdina mnichovské stáje tehdy a dnes

Obě technologie mají svoje klady a zápory. U klasických budíků si stěží zaměníš jeden ukazatel za jiný, což u LCD jde. Stejně tak je počet tlačítek na konzoli prostě omezen místem a s přibývajícím počtem funkcí je nejde do nekonečna zmenšovat a množit. Osobně vidím ideál někde v kompromisu, kde to nejdůležitější je na tlačítkách a zbytek na displeji.

Tomáš Trýska
06. listopadu 2019, 18:22
0
Ptejte se: Jak zazimovat letní auto?

A nejsou náhodou ty Lidlovské jen přeznačené základní CTEKy? Už jsem tuhle teorii slyšel víckrát, ale nemůžu to potvrdit ani vyvrátit, bo jsem věrný Telwinu.

Tomáš Trýska
03. listopadu 2019, 07:54
0
Ptejte se: Jak zazimovat letní auto?

Parkování na ulici je asi ok, ale nemuseli by tam solit.

Tomáš Trýska
03. listopadu 2019, 07:51
0
Ptejte se: Jak zazimovat letní auto?

Dneska má udržovací funkci i ta nejlevnější procesorová nabíječka z Lidlu za 300 Kč. A co jsem tak poslouchal, tak si ji lidi docela chválí.

Tomáš Trýska
31. října 2019, 20:19
0
Autíčkář na lovu: Už je tady zase

Jo, jenže si taky uvědom, že my tu naši protáhnem, kdy to jen jde. Na posledy to byla regulérní pětadvaceminutovka na Masarykově okruhu. To je trošku jiná zátěž, než ježdění v sobotu pro rohlíky.

Tomáš Trýska
29. října 2019, 19:35
0
Autíčkář na lovu: Už je tady zase

Po našich zkušenostech, kdy to víc nejezdí než jezdí a časy v Mýtě nejdou pod minutu, jsme si řekli, že Sierra je pro účely plechcupu slepá cesta a půjdem zas o dům dál.

Tomáš Trýska
20. října 2019, 12:56
1
Autíčkář se ptá: Jaké auto ani zadarmo?

Co blbneš, vždyť je to roztomilý! Nejlépe v žabičkově zeleném provedení Femme Fatale :-D

Tomáš Trýska
20. října 2019, 12:55
0
Autíčkář se ptá: Jaké auto ani zadarmo?

Ještě tam je jeden důvod - pokud vím, tak EU si od nějakého roku vynutila možnost manévrovat s vypnutým motorem nanejvýš nějakou silou. Bez posilovače to nejde prakticky splnit, pokud máš motor nad řízenou nápravou a pokud ti motor stojí, tak hydraulika nefunguje taky. Takže ti zbyde jen elektrika. Něco podobného se chystá i na brzdy, pokud to už není v platnosti.

Tomáš Trýska
15. října 2019, 22:06
1
Daihatsu veze do Tokia koncepty s repetitivními názvy a spoustou stylu

Za mě jednoznačně Wai Wai. Přijde mi, že přesně takhle vznikaly Siriony/Storie.

Tomáš Trýska
15. října 2019, 22:05
0
Daihatsu veze do Tokia koncepty s repetitivními názvy a spoustou stylu

Z toho druhýho vznikl Copen a to třetí v něco částečně přerodili taky, pokud vím.

Tomáš Trýska
15. října 2019, 21:14
3
Autíčkář se ptá: Jaké auto ani zadarmo?

Libovolnej osobák spalující naftu.

Tomáš Trýska
29. září 2019, 11:44
3
Autíčkářův názor: Čeká nás úsvit ruského automobilismu?

Jsem jedinej, kdo nechápe ty boční prolisy, které jdou proti sobě?

Tomáš Trýska
16. září 2019, 20:12
0
Když se řekne Citroën...

Ani u DS by sis nevybral?

Tomáš Trýska
31. srpna 2019, 19:24
0
Stručná historie automobilové plavby

On Sherman DD nebyl jediná bejkárna, co tehdá postavili. Je jich celá řada a říká se jim Hobartovy legrácky. Naschvál prošmejdi uložto a najdi si tam seriál Speciální zbraně.

Tomáš Trýska
20. srpna 2019, 21:48
0
Auta, která se stala skvělá v disciplínách, pro které nikdy nebyla vyrobena

To platí víceméně jen v domovské Evropě. Za velkou louží je to jeden z no name smradlavých sazometů.

Tomáš Trýska
17. srpna 2019, 17:03
0
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Jo, to máš pravdu, kočárek se do Kei většinou nevejde, není-li to ten maličkej skládací.

Tomáš Trýska
17. srpna 2019, 17:02
0
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

To je zajímavý, protože nám to na té dálnici nijak významně netočilo. Co si tak matně vzpomínám, tak kolem 120 km/h to mělo jen něco málo přes 2000 otáček.

Tomáš Trýska
11. srpna 2019, 13:35
0
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Ne nadarmo existuje kategorie Kei autíček. Do města ideál.

Tomáš Trýska
11. srpna 2019, 13:26
0
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Jazz s CVT fakt nechceš. Měli jsme to půjčené najaře v Japonsku (tam tomu říkají Fit) a ta převodovka je vyloženě tragická. Když šlápneš na plyn, tak 2-3 vteřiny přemýšlí, co se to po ní chce a až pak něco udělá. Rozumně to funguje jen na dálnici, kdy je trvale v záběru. Jakmile sundáš nohu z plynu, tak po dalším šlápnutí čekáš. Jak to vypadá, když jedeš městem nebo někde v horách si asi dovedeš představit.

Tomáš Trýska
04. srpna 2019, 07:50
0
Škoda Scala 1.6 TDI: Nevyužitá příležitost

Kolečka na nastavení teploty tam zůstaly :)

Tomáš Trýska
02. srpna 2019, 23:51
0
CAT 730: Autíčkář mezi obry

Ještě pořád má rám okna :-D

Tomáš Trýska
02. srpna 2019, 22:07
0
Škoda Scala 1.6 TDI: Nevyužitá příležitost

Od té doby, co má Škodná režim auto, na to kolečko prostě nešáhneš. Funguje to překvapivě dobře.

Tomáš Trýska
30. července 2019, 19:20
0
Průvodce sportovními vozy do půl milionu aneb proč si všichni vybírají to samé?

Do náhledu dáte FD a v textu o něm není ani tečka. Smutné.

Tomáš Trýska
28. července 2019, 12:58
0
Automobilové "one hit wonders"

Peel těch hraček na kolech vyrobil víc. Nejen P50, ale i bublinu Trident třeba.

Tomáš Trýska
25. července 2019, 07:41
0
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

A jako bonus je fakt, že ložiska nejdou sehnat ani standardní, natož větší pro broušenou kliku. Smutné.

Tomáš Trýska
24. července 2019, 07:16
0
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

Zrovna ty jedna šestky od Hyundai nejsou žádná sláva. Několik lidí je kolem mě mělo a nikomu ten motor nevydržel víc jak 120k km. Všem to zakukalo na klice.

Tomáš Trýska
20. července 2019, 07:01
1
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby se teď Camaro posunulo do původního teritoria Corvette.

Tomáš Trýska
19. července 2019, 19:26
1
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

No zrovna shift by wire nic neříká o tom, že by součástí pedálové skupiny nemohl být pedál spojky a na konzoli nějaký joystick simulující šaltrpáku. Systém to zvládne.

Tomáš Trýska
14. července 2019, 10:18
0
Tudy cesta nevede aneb Slepé uličky automobilové bezpečnosti

Zrovna ležící ožrala (nebo třeba paleta, kterou někdo ztratil) by neměly tvořit větší nástrahu. Pokud máš dobře seřízená světla a neletíš jako hovado, tak bys měl být schopen před takovou překážkou zastavit. Samozřejmě se najdou specifické situace, jako třeba oslnění protijedoucím, kdy to neplatí, ale to by neměl být standard.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Challenger R/T 345 HEMI 5,7 V8 2017
Dodge Challenger R/T 345 HEMI 5,7 V8

2017 rok výroby
381 koní výkon
5 700 ccm objem

Chrysler Town & Country  1977
Chrysler Town & Country

1977 rok výroby
145 koní výkon
7 206 ccm objem

Jeep Wrangler 2.8 CRD JK 2016
Jeep Wrangler 2.8 CRD JK

2016 rok výroby
211 koní výkon
2 800 ccm objem

Chrysler 300C  2005
Chrysler 300C

2005 rok výroby
340 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 2008
Ford Crown Victoria P71

2008 rok výroby
253 koní výkon
4 601 ccm objem