
Trinom
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | Tomáš Trýska |
Bydliště | Brno-město |
Registrace | před 9.8 rok. |
Poslední aktivita | před 1.2 dny |
Příspěvků ve fóru | 241 |
Komentářů u článků | 1092 |
Pozitivních komentářů u článků | 294 |
Negativních komentářů u článků | 21 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Autotábor
Jak si někteří jistě všimli, tak v posledních letech narůstá na oblibě cestování do neznámých krajin formou road tripu. Někteří vyhledávají zatáčkovité okresky horských průsmyků, jiní zase terén ke zdolání. Do té druhé patří velmi oblíbené akce typu Pothole Rodeo či Gumbalkán a nově i Call of South se svými cestami po Bosně. Bohužel kvůli současné situaci museli organizátoři letošní akci odpískat, což jim ale nezabránilo vymyslet náhradní řešení – Autotábor.
Kterak jsem si domů dovezl císařovnu
V krátkosti se pokusím popsat, kterak jsem hledal, vybral, vyzvedl a dovezl svou Toyotu Century.
Okresky MSK: Gonna hoon 'em all!
Možná jste na Instagramu a jiných platformách zahlédli zmíňku o akci Hoon&See. Jaké to bylo a přežila Mazda víkend plný sypání?
Posledních 50 komentářů

Koukám, že mi nějaká dobrá duše (doufám, že omylem) smazala můj koment. Tak si to dáme znova. Nečekaně šlo o komentář na adresu Century SUV.
Úplně nerozumím tomu hejtu, který tohle auto vyvolalo. Tohle auto, na rozdíl od současné generace G60, přináší opět Century na špičku, co se týká technologií a pohodlí. G60 je, alespoň z mého pohledu, jakožto majitele G50, jen facelift, ale vůči velice pokrokové G50 (a teď nemluvím ani tak o pohonu) nepřináší skoro nic nového. Přední světla dostala LEDky, zadní LED světla jsou trošku jinak stylizovaná a dovnitř přibyl jeden displej místo tlačítek pro nastavení sedaček. Zbytek by se dal při trošce dobré vůle opravdu nazvat faceliftem. Přesto je G60 braná jako svébytná genarace (na rozdíl třeba od G40 nebo G45). To neznamená, že by G60 bylo špatným autem, to vůbec ne, jen prostě za jinými luxusními sedany zaostává v technologiích. Pohodlí je pořád protřídní.
A co to SUV? Hned v úvodu musím říct, že se mi líbí, jak nenásilně navazuje na vzhled sedanů a bere si z nich stylistický jazyk. Chromované obložení dveří, prahů a nárazníků se jim fakt hezky povedlo přenést na úplně jinak stylizovanou karoserii. Zbytek auta je zvenku uhlazený a nikde nevidím žádné stylistické zaškobrtnutí. Vnitřek vypadá taky velmi dobře, dokonce bych řekl, že výrazně lépe, než u G60, kde je vidět některé prvky poplatné době vzniku šasi (cca 2010). Nakonec je potřeba si taky uvědomit, že i v Japonsku přichází do módy karoserie SUV, takže pokud má Century zůstat tím nenápadným luxusním autem, musí se přizpůsobit. A v tomhle případě bych řekl, že to kluci japonští zvládli na jedničku s hvězdičkou.
PS: Všiml si někdo v prezentaci tohohle slajdu?


Přesně tak. Ta věc v těhlech rychlostech začne aktivně chladit kat tím, že tam lije palivo po kýblech. Kdybych to osobně nezažil, tak bych tomu taky nevěřil. Prostě a jednoduše, jednoho krásného dne byla cesta Ostrava - Brno za 18/100. No pochválenej jsem za to nebyl, co k tomu dodat.

Krásný kilo pade kolem Víru :D
To zakrytí rychloměru na posledních 5 vteřin videa už je úplně zbytečné :D

Záměrně píšu "s jakýmkoliv malým autem". Zkus to s Fabií nebo třeba Rapidem v benzínu. Při tempomatové 160 spotřeba letí k 18l/100 km. Přitom při rychlosti kolem 120 to umí jezdit za 5.

A co je za problém jezdit na dálnici 120? S jakýmkoliv menším autem je stejně cokoliv nad 110 oser kvůli hluku a cokoliv nad 130 oser kvůli raketově rostoucí spotřebě, takže změna veškerá žádná.

Dovedl bych si představit, že kromě mailu s 9 otázkami by se mohli domluvit na pár minut někde na autosalonu, kde by byl. Ale je pravda, že musí být ochota z obou stran.

Michal Lenc: Přišla v roce 2019 :D

Krabe, 750 tyček je dost, to souhlasím, ale když si vezmeš, jak za poslední roky před covidem rostly platy a ceny aut padaly, tak to bylo takové divné. Teď. když se vrátily na ceny, které jsou v podobném poměru, jako na přelomu milénia, tak najednou všichni plačou, jak jsou auta nedosažitelný a drahý, přitom před 20 lety neřekli ani popel. Přijde mi to trošku zvláštní.




Jsem jediný, kdo na té press fotce Triumphu vidí vosu s kolama? Už tam chybí jen ta černo-žlutá barevná kombinace.

Sonda je cool, ale na rozdíl od Granady s ní nebude taková sranda. Ale zas má mrkačky. Těžkej výběr máš...

"Youngtimer z 80-90 už chce docela dost ústupků a v zimě na špalky v suché garáži."
Proboha proč? Kromě té suché garáže je tomu auto úplně jedno, jestli sedí na kolech nebo na špalkách. Možná pro ty siletnbloky ty kola budou i lepší...
Stejně jediná věc, co po zimě člověk udělá, tak zapojí dobitou baterku, zkontroluje kapaliny, tlak v gumách a nastartuje.

Proč ten Pinko vypadá, jako by byl zlomenej za přední nápravou? Jinak D&G je ve výsledku jedna z těch lepších. Černá s chromem celkem funguje. Provedení Latte taky není zlé.

Nedělej si iluze, ta klima během stání taky moc nechladí :D


Banglova éra se mi třeba líbí a vůbec nic proti ní nemám. Ale tohle je prostě hnus.
Ad majitelé BMW - v M3 většinou uvidíš mladého floutka, než dědu.


Bylo vtipný, jak jsme se byli s Davidem projet, tak ukazoval to video se slovy "to auto chce driftovat naprosto všude" nebo tak nějak. Upřímně by mě to asi docela sralo.


Tahle barevná kombinace je asi nej!

Lukáši, prosím nezaměňuj Opel Ampera a Ampera-e. To první je PHEV z let 2012-16 (dvojče Chevy Volt, Cadillac ELR), o kterém jsi chtěl psát, to druhé bateriový elektromobil (dvojče Chevy Bolt) z roku 2017 a prodává se dodnes.


Tohle je známý problém uživatelů PHEV z firemních flotil. Někdo prostě nakoupil PHEVy, ale už nikomu neřekl, jak na to, případně neudělal nic proto, aby mohly přes den stát připojené do zásuvky. Takže až další majitelé začali aktivně používat akumulátor.
Třeba u Amper/Voltů je takových aut fakt mrak. Ale zas díky tomu dodnes jezdí bez výraznějších problémů s bateriemi.

Jo, uhlíkovej filtr na aerosoly je příslušenství, to máš pravdu. Teď si jen nevzpomínám, jestli se dávat navíc nebo jako náhrada klasického papíráku.

To mě celkem překvapuje, protože z dob, co jsem dělal v Zetoru, si pamatuju něco jiného.

Marku, asi to bude pro tebe překvapním, ale přetlaková kabina je standard naprosto ve veškeré těžké technice. Ono kdybys přesně změřil tlak vzduchu v kabině auta, tak tam taky bude mírný přetlak, pokud poběží ventilátor.

Tanto má vepředu soft close, no to mi ho vyndej :D (viz první video, čas 19:04). Jinak tyhle sedačky existujou pro celou řadu japonských aut, dokonce sis ho mohl (nebo možná stále můžeš) naspecifikovat vlevo dozadu do Century. Jestli se chceš řádně zavrtat do liščí nory, hledej "Welcab".

Zadávání adresy rozhodně pravěk nebude. Vyhledání obecných věcí jako "benzínka", "pizzerie" nebo "obchod" je fajn, ale to je naprosté minimum věcí, které do navigace zadávám. Hlavně, pokud jedu pokaždé jinam (za jiným zákazníkem).

Stejně je potřeba si uvědomit, že primárně máš dobíjet doma (nebo třeba v práci, v garáži,...) POMALU, ne rychle na veřejné rychlonabíječce. Ta má zůstat pouze pro účely dálkových cest.
Takže pokud má někde nastat opravdu rozvoj, budou to lokální přípojky na parkovištích, v garážích a tak. Výhodou je, že pomalé nabíjení příliš nezatěžuje síť, takže nároky na výměnu rozvodů by nemusely být až tak veliké.

Michale, zapomínáš na fakt, že tohle je extrém. V podstatě dráž už nabíjet nemůžeš. Naopak když po zbytek roku budeš nabíjet doma (nebo třeba ty v práci), tak tě provoz vyjde mnohem levněji. Upřímně, jediný současný blocking point je cena nového vehiklu.

Nikdo tě nenutí ji používat. Ale její používání má svoje benefity. Přeber si to, jak chceš.

Ta infrastruktura má do budoucnu velmi významně zhoustnout.

Nechci ti kazit radost, ale čekání ve frontě na ONO se od toho moc neliší. A dokud tady budou jen osobní BEV, tak ty čekací doby v nejhorším případě budou nanejvýš nízké desítky minut.

Nikdo netvrdí, že EV je ideální pro obchodní cestující. Pro lidi, co většinu kilometrů najezdí kolem komína dojezd problém není. A jestli jednou za rok si dají tour de nabíječka, tak se to dá přežít.

Beastar - ta kartička je v dnešní době skoro normální věc. Nehledal bych v tom žádnou vědu. A hlavně už jsme se dostali do doby, kdy ti stačí jedna, ne tucet, tak bys byl blbej, aby sis ji nepořídil, když už ji využiješ.

Napadá mě snad jen jedna obecná, ale všeobjímající kategorie - krámy, co hulí jak dýmovnice. A je jedno, jestli to je nafta nebo spálený olej.
Druhá kategorie, která mě neštve, ale je mi z ní smutno, jsou všechny auta SUV. Proboha proč?

350 za to LS je krapet moc, ale za částku kolem 300 se to reálně prodá. O to se nebojím.

Upřímně, odchod z EU bez domluvy na všech tady těch věcech vůbec v případě UK neměl nastat. Přesto nastal. Vem si, jak by to asi dopadlo, kdyby tohle udělaly státy V4. To by byl jejich konec úplně. Britové se snad z toho nějak otřepou (a nebo dohodnou).


Henry - ad EFTA, Shengen a další. Podívej se na UK po Brexitu. Všichni si malovali, jak "jen vystoupí z EU" a zachová se zbytek. Už roky se dohadujou na pravidlech a angláni jsou na tom bití každý den. Věř tomu, že by to dopadlo tady úplně stejně, ne-li hůř.

Lukáši, prozradím ti tajemství - znak "stupeň" najdeš na klávesnici v horní řadě kláves nad tabulátorem :)
Pro jeho aktivaci je potřeba zmáčknout Shift a pak udělat mezeru.

Forza .... by to asi nebyla, byť mám velké skútry rád. Dokážeš vysvětlit, jak k tomu teda došlo?

Tohle možná platí o ojetinách, ale o nových autech se to říct nedá. Pořád na většinu modelů čekáš, takže je převis poptávky nad nabídkou.

To je samozřejmě pravda. Zejména v případě požáru trakčního akumulátoru je to prakticky vždy totálka. V případě požáru čehokoliv jiného to je srovnatelné.

Co jsem viděl naposledy statistiky od amerických pojišťoven, tak tak ten poměr byl hrubě v neprospěch spalováků. A to nemluvím o tom, že většina EV, pokud už chytla, tak ne za jízdy, ale při nabíjení.

Mario, trošku ses střelil do vlastní nohy. Četnost požárů BEV je jak v přepočtu na 1M kusů, tak 1M ujetých km podstatně nižší, než v případě spalováků.

Beastare, tohle bude strašně individuální. Co znám majitele různých Tesel a dalších EV, tak pokud s tím jezdíš normálně a rekuperuješ, tak brzdy vydrží 100 a víc tisíc km. Problém to bude asi jen u sporťáků a lidí, co jezdí brzda - plyn.
Ad složitost - podívej se, kolik součástek obsahuje moderní spalovák. Ten motor má blíž k vesmírný lodi, než k původnímu spalovacímu motoru, co měl Benz ve své tříkolce. Za ty roky vývoje prostě zesložitěl brutálně. Elektromotor je furt elektromotor. Obyčejnej třífázovej motor, buď synchronní nebo asynchronní. Jasně, řeší a piplá se efektivita, ale funkčně to je furt ten sto let starej motor. A pak máš driver, co to řídí. Výkonová elektronika postoupila opravdu daleko, takže to už taky není nic kouzelného a brutálně složitého.

To je bohužel smutný fakt. Takže ve výsledku zjistíš, že nejlepší servis má týpek, co původně není ani vyučenej servisák, dílnu má ve staré stodole a jako jeden z mála to dělá opravdu poctivě. Že není ani zdaleka nejlevnější a že má půlroční čekací doby pak není žádné překvapení.
Poslední komentáře
- Marek Brunner, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
MBMB: sorry, tohle bylo na docela slítanejch Advan Sportech... - S.h.I.t., BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
K cemu presne je u nesportovniho automatu otackomer? To je uplne... - kotzitzaq, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Jako hezký je, ale při každém testu aktuálního rodinného... - Beran, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Az jsem si musel zkontrolovat, jestli jsem na novinkach nebo... - Vrooom, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
To docela koukám, že tam hučí od zadních dveří. Pak ty jednopístky... - jc, u blogu GR86, vitaj doma!
Zdravím kolegu :-) Nadšení plně chápu, užívej! https://jackc.teptin.net/kategorie-clanku/toyobaru - afro-r1, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Byt bych mel se tremi miliony velke dilema, nejspis by vyhrala... - Stanley, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Vždycky, když to někde vidím, mám dojem hluboké rozšklebené... - MBMB, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Samozřejmě že ne. Proto píšu, že primárně a ne pouze.... - greg, u blogu GR86, vitaj doma!
Vďaka! V zásade súhlasím s tvojim popisom, akurát ten plyn... - rock, Autech Zagato Stelvio AZ1: Japonec s italskými...
BX 4TC? Ten taky vypadá jak s garážnickým bodykitem. - rock, Autech Zagato Stelvio AZ1: Japonec s italskými...
Co na to říct? Škaredý ze všech stran. Rukopis se nezapře,... - StreetPro, Subaru WRX STI: Hračka pro řidičsky...
Jako asi to není pro každého, protože moje zhýčkané já mělo... - rock, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Alfa vyběhala pro Giuliu výjimku; RZ se umisťuje na stranu,... - StreetPro, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
jj, jednou jsem takto "elakujoval" nad Pyrite brown,...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem
1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem
1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem
1979 rok výroby
136 koní výkon
5 000 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc
84 komentářů - Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?
76 komentářů - Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?
61 komentářů - Bazarový snílek: Kam dále?
59 komentářů - Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?
54 komentářů - IAA MOBILITY Mnichov 2023: Co nás čeká a nemine
46 komentářů - O cestě k bezpečným silnicím
44 komentářů - Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit
39 komentářů