
Trinom
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | Tomáš Trýska |
Bydliště | Brno-město |
Registrace | před 7.3 rok. |
Poslední aktivita | před 1.6 dny |
Příspěvků ve fóru | 221 |
Komentářů u článků | 760 |
Pozitivních komentářů u článků | 150 |
Negativních komentářů u článků | 14 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Autotábor
Jak si někteří jistě všimli, tak v posledních letech narůstá na oblibě cestování do neznámých krajin formou road tripu. Někteří vyhledávají zatáčkovité okresky horských průsmyků, jiní zase terén ke zdolání. Do té druhé patří velmi oblíbené akce typu Pothole Rodeo či Gumbalkán a nově i Call of South se svými cestami po Bosně. Bohužel kvůli současné situaci museli organizátoři letošní akci odpískat, což jim ale nezabránilo vymyslet náhradní řešení – Autotábor.
Posledních 50 komentářů

Franto, něco mi říká, že hledáš chybu, kde není. Po startu se aplikuje Afterstart enrichment a Warmup enrichment. Acceleration enrichment fakt ne.
-
Komentář upraven 29. 3. 2021, 09:14:34

Honzo, kdy místo zamýšlení se napíšeš nějaký hezký test youngtimera? Pekáče nám tu docela chybí...


Však ani nebyl, viz text.

C'mon, nebuď uraženej :-D
Já jsem pak nad tou tvou přesmyčkou přemýšlel a došlo mi, že to je čas na čaj, ale to je fuk...


eLzyx: zrovna LED čipy a jejich řízení je už značně standardizované. Když to začínalo, tak to každej bastlil z toho, co se dalo sehnat. Dneska na to jsou speciální LEDky. Když se podívám třeba na Osram, tak to jsou Oslon Black. Podobně to je i u ostatních výrobců. Takže stačí starou odpájet, změřit a objednat tu jedinou, co tomu odpovídá :-)
Jasně, v případě DLP projektorů to bude horší, ale ty naštěstí používá jen Mergl na hraní si s šipkama na silnici, ne na hlavní osvětlění.

MBMB - trojnásobný proud do elektrolyzéru není problém za situace, kdy je elektriky přebytek, u FV to bude typicky za jasného dne. A co si budem povídat, energetická hustota vodíku je na tom líp, jak všechny současné baterky. Takže i kdyby se měl přebytek energie ukládat do vodíku a v okamžiku spotřeby opět uvolňovat do sítě, tak by to mohlo dávat smysl, protože vodíková baterie by nemusela být ani kdo ví jak velká a přitom by dokázala pobrat hodně energie.
PS: Ano, ztrát při konverzi si jsem vědom.
-
Komentář upraven 14. 3. 2021, 23:00:49

Kolem těch gum bych očekával ještě velké tanečky, protože EV váží zpravidla téměř jednou tolik, co podobně velké auto se spalovákem, zejména v případě těch menších modelů.

Zas tak černě bych to neviděl. LED světla mají obrovský potenciál na levné opravy. Oukej, možná to nebude v ceně výměny žárovky, ale pořád to s největší pravděpodobností budou stokoruny nebo nízké tisíce. V těch světlech není raketovej motor.
Ad stáří vozového parku - je to jen číslo. Když se před asi třemi lety dělala studie, co skutečně jezdí na silnicích, tak jsme byli zhruba na úrovni Německa (měřeno stejnou metodou). Teď jsem v rychlosti našel podobné měření z loňska - https://www.e-flotila.cz/2020/06/15/cesko-jako-svycarsko-realne-stari-vozoveho-parku-je-jen-85-roku/

Dřív tu všechny bavil Bříza, teď štafetu převzal Ransom. Chlape, dneska jsi opakovaně trefil hřebíček na hlavičku :-D

S většinou by se dalo souhlasit, ale s asistentama fakt ne. Většina jich buď nefunguje kloudně, nebo fungují přímo nesmyslně. Jmenovitě nenávidím BAS (nouzový brzdový asistent) ve spojení s radarem, který auto uvede do činnosti před každou jednou ostrou levotočivou zatáčkou, protože si myslí, že chci do něčeho narazit. V okamžiku, kdy si chci lehce přibrzdit, tak to zahamstne brzdy, až se zapne ABS. Kurva proč?! Lane asist se s člověkem pere o volant, naštěstí ale nemá dost síly. Jak se zachová ženská, co se to s ní začne prát v okamžiku, kdy vjede do zúžení na dálnici se radši ani neptám.
Poslední naprostá zhovadilost je start stop kombinovaný s nevhodně navrženým battery managementem (zdravíme do VW), který nemá problém nechat vybitou baterku na konci jízdního cyklu, takže auto pak nejde znova nastartovat. Jako WTF?

"Užitečné zatížení/ tažná kapacita zabrzděného/nezabrzděného vozidla: 939 kg/ 2 000 kg/ 750 kg"
Užitečnému zatížení rozumím. Tím zbytkem je asi myšlená maximální hmotnost brzděného a nebrzděného vleku, což?

Říkám si, jsem sám, kdo bytostně nenávidí prediktivní brzdění, které vám napumpuje ABS, aby stačilo dopadnutí pírka na pedál a ono to naplno zahamstlo brzdy? To samé LDV, který se pere o volant. Kde to sakra jsme?!

Pepo, tohle je úděl všech sedanů. Když seš vůl a otevřeš si víko kufru na kterým leží sníh, v ten moment máš ten sníh v kufru. Uděláš si to jednou, dvakrát, pak se naučíš to nejdřív pozametat :-D

Kordula je fajn, jen by ji na Radiožurnálu nemuseli pouštět tak často.


Tahle skladba mi připomíná jeden perfektní elektrohousovej mix z roku 2013.

Díky za propláchnutí trubek před dávkováním posluchatelné hudby :-D


Přijde mi, že to chceš vidět i tam, kde to není. Že veteránisti nechtějí tahat auta do soli je obecný fakt, se kterým se osobně taky ztotožňuji.

Adame, ty emise wankelu nemusí být zas až tak špatné, pokud se na motoru udělá několik věcí jinak, než má tradiční 13B, které známe všichni. S ohledem na skoro 50 let zkušeností si myslím, že kdyby to nedávalo smysl, tak nic takového nepostaví.
Známé nedostatky jsou těsnění komor a mazání těsnících lišt. Těsnící lišty jdou pro tyto účely vyrábět z keramiky, protože u konstatních otáček se dá perfektně vyladit pracovní bod. Těsnění komor (ztráta kompresí) je možná vyřešit jednak jiným designem těsnících lišt + výše zmíněným materiálem, designem portů a třeba nahrazením jiskrového zapalování laserovým (na to mají taky patent). Opravdu jsem zvědav, co v tom motoru bude vše za novinky.

Ale třeba škodovka má v muzeu celou řadu zašlapaných projektů...

Už se těším, až to budem lovit někde na vrakáči a dělat z toho motokáry :-D
Jinak osobně bych očekával spíš dvourotor kvůli lepšímu vyvážení.
-
Komentář upraven 6. 1. 2021, 22:32:28

Pepo, zklamu tě, každej motor má axiální ložiska, která jsou stavěná na namáhání od spojky.Neříkám, že nejdou zničit, ale chce to fakt hodně snahy.

Nevím jak v ostatních zemích, ale v našich zepěmisných šířkách jsou stále ještě časté osmdesátkové zóny a různé obchvaty měst, kde se dá jet i poměrně svižně. Daleko větší smysl by z mého pohledu dávalo, kdyby to dokázalo jet aspoň stovkou. Ostatně měl jsem možnost po Brně jezdit na starém skútru, co jel jen něco málo přes 50 a rozhodně to byl největší důvod, proč jsem ho prodal a koupil si o něco silnější. Tohle bude úplně stejný případ, jen to je trošku širší, takže to bude zavazet o to víc.

Tak tahle sranda taky nebyla zadáčo, ne?

Takhle měl vypadat Plechcup od samého začátku...

O jaké asiatizaci je řeč? Však se na to Century koukni, je jak ze staré školy...


Výsledek šetření známe všichni - trolejáky poskládaný pod vinohradským kopcem na začátku každé zimy...

Je zajímavé, že staré trolejbusy mají poháněné obě zadní nápravy, ne jen tu poslední. To až zas ty nové mají jen tu zadní (a překvapivě kvůli tomu všude možně nevyjedou).

Dokud je na volantu kolečko, je svět ještě v pořádku. Až tam bude dotyková ploška, tak s tebou budu souhlasit. Osobně jsem na Scorpiu použil kolečko (a následně tlačítka) na ovládání hlasitosti asi tak jednou. Pod volantem nebo na volantu to je prostě lepší a nemusíš to hledat, protože to trefíš i poslepu.
Daleko horší podle mě je to ovládání topení.


Honzo, platí to oběma směry, ostatně taky proto musely zmizet všechny buzerbudky půl kiláku za dědinou někde za bukem.

Přesně tak. Toto je barevné světlo, které vypadá jako semafor. Aby to byl semafor, musí mít minimálně přechod nebo být párový. Tyhle krámy jsou rozeseté různě po republice a taky mě to sere, byť většinou tam vidím zelenou.

Teď, když jim neklapla velká cena, tak by se mohli trošku hecnout a víc se otevřít veřejnosti.

Ehm, Franto, co že je na tvojí Miatě ztuněné do hoven? Vždyť poslední iterace je skoro sériový NA s 1.8...

Jasně, ale nesmí tam vedle sebe stát pět domlácenejch kompostů na vránách.

Dovolím si tě opravit, Crum patch to nazvali autoři, které se nikdy nepovedlo dopadnout.

Zásada zní: Kam nevidím, tam neletím. A je jedno, jestli bokem nebo rovně.



Ty modré budíky, to je fakt děs. Přitom to není tak dávno, co mívali zeleně podsvícené přístroje.

1KR je točivej motůrek, takže žádné zásluhy netřeba, stačí šlápnout na plyn.


Je fakt, že vraky už skoro zmizely a vesměs to byly ty první generace. FC se už taky dostávají do ceny, takže těch hnilob už je poměrně málo.
Z osmičky se ty téměř bezcenné vraky staly až poslední dobou, kdy pozdechaly skoro všechny a nikomu se to už nechce moc repasovat. A když se podíváme na pravostranky v Anglii, tak tam je rozdávají pomalu za děkuji. což je až absurdní.

Vojta: Koroze u RX-7? A na tom jsi byl kde? Většina sedmiček je zavřená v garážích a jezdí na výlet jednou za čas. Osmičky stojí po všech čertech, protože jsou "to levné auto", takže hnijou.
Poslední komentáře
- Staromil, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Jestli to nebude tím, že "nárazník" je odvozen... - Avex, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Co teprve tohle:) - st. Padre, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
1000 nabijecich cyklů je u auta s dojezdem dle wltp 200 km maximálně... - Jan Machač, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Je to crossover, takže to musí vydržet šutry. Mazda se to snaží... - kuc_t, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Trošku mimo téma - Mě osobně štvou ty černý nárazníky... - rock, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
XTad: Rozměrová a dynamická alternativa u Mazdy je asi CX-30... - MBMB, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Už chápu. Nicméně takový scénář, obavám se, neodpovídá... - riderhenry, BMW M340d xDrive Touring: Tady je svět...
Díky. Zajímalo mě, jestli za tím není prostě i něco víc... - Avex, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Tady podle mě nejde o to že by lidi byly chudý, ale tohle... - XTad, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Nejdriv bych cenu srovnal s podobnymi auty (bez omezeni druhu... - st. Padre, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Já to.myslel tak, že al.auto s dojezdem 400 km může i po letech... - Slower, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
No k diskuzi s cenou bych pridal jeden postreh - ono to neni... - MBMB, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Dojezd 200 km sám o sobě ničemu nevadí. Ať taková auta... - milic, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Vejde se do kufru elektrocentrála z bauhausu a kanystr benzínu? - bitner, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Ctu to v uplne kazdem testu elektro: Velikost dobra, pan velkej! Chces...
Poslední inzeráty
1968 rok výroby
180 koní výkon
6 ccm objem
1984 rok výroby
140 koní výkon
4 100 ccm objem
2005 rok výroby
175 koní výkon
2 387 ccm objem
1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem
1995 rok výroby
121 koní výkon
3 299 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník
124 komentářů - Konce nadšeného motorismu
123 komentářů - Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)
117 komentářů - Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?
101 komentářů - Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce
100 komentářů - Pět řešení problému, který nebyl
65 komentářů - Dodge Charger Pursuit: Proč plecháče?
61 komentářů - Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech
58 komentářů