
Trinom
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | Tomáš Trýska |
Bydliště | Brno-město |
Registrace | před 9.2 rok. |
Poslední aktivita | před 1.4 dny |
Příspěvků ve fóru | 239 |
Komentářů u článků | 1038 |
Pozitivních komentářů u článků | 271 |
Negativních komentářů u článků | 19 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Autotábor
Jak si někteří jistě všimli, tak v posledních letech narůstá na oblibě cestování do neznámých krajin formou road tripu. Někteří vyhledávají zatáčkovité okresky horských průsmyků, jiní zase terén ke zdolání. Do té druhé patří velmi oblíbené akce typu Pothole Rodeo či Gumbalkán a nově i Call of South se svými cestami po Bosně. Bohužel kvůli současné situaci museli organizátoři letošní akci odpískat, což jim ale nezabránilo vymyslet náhradní řešení – Autotábor.
Kterak jsem si domů dovezl císařovnu
V krátkosti se pokusím popsat, kterak jsem hledal, vybral, vyzvedl a dovezl svou Toyotu Century.
Okresky MSK: Gonna hoon 'em all!
Možná jste na Instagramu a jiných platformách zahlédli zmíňku o akci Hoon&See. Jaké to bylo a přežila Mazda víkend plný sypání?
Posledních 50 komentářů


Platforma a vnější plechy jsou úplně jinej příběh. Platforma šetří hlavně náklady na vývoj.

Na malé série jde dělat formy z levnějších materiálů, takže je možné, že chtěli jít touhle cestou.


Berťo, ta absence klasické přístrojovky je známý problém, který ale má řešení. Neříkám, že je přímočarý, ale v rámci aftermarketu existuje přídavná přístrojovka, která nahrazuje jeden z plastových dílků palubky. A podle testů vypadá velmi použitelně.

Ten rozdíl je pouhých 30 cm. To není zas tolik. Výtky ke kabině TM3 beru, v tomhle je Tesla hodně kontroverzní a nemusí se to líbit každému. Nicméně technické parametry to auto má někde jinde.
Co se týká Stellantisu, na to jsem zvědav taky. Ti jsou hodně zaostalí za zbytkem. A ne, Dodge Daytona koncept opravdu díru do světa neudělá (byť by to bylo super).

Když nad tím tak přemýšlím, tak zatím nejlepší kokpit jsem potkal v Century. Na to, že je to auto konstrukčně z 90's, tak má normální (rozuměj moderní) infotainment s dotykovou obrazovkou. Různá detailní nastavení jsou schovaná tam a zbytek, co člověk používá častěji, tak je na fyzických tlačítkách různě po kabině.


Jenže ani pro toho nadšence to nedává moc smysl. Zejména v době, kdy je rozdíl v ceně mezi tímhle a Teslou model 3 pár desítek tisíc.

To by ses divil, kolik bab v životě netankovalo, protože tím, že to auto občas použije přítel/manžel, tak to nakrmí a případně zkontroluje zbytek.

Skoro si říkám, že pokud se porovná "poverty spec" obou, tak ten poměr cen nebude 1:2, ale spíš 1:3.

Škoda, že se do nedostalo do prodeje ani ve formě aftermarket dílu.

MBMB: Nejsem si jistý, že by hmostnost hrála nějakou roli ve váze emisních kreditů. Spíš ne.

Nezpomínej, že SUV je v 95 procentech taky v kategorii Truck. A důvod je jednoduchý - nížší požadavky na plnění emisí.
Nicméně je potřeba dodat, že v Americe byla velká auta v kurzu vždy. Malá kompaktní auta si tam vždy kupovali jen ti, co neměli na větší. Možná až poslední dobou se to rozštěpilo na mastodonty a menší "ekologická" auta.

Tohle mi právě uniká, proč jsme se tady nemohli inspirovat taky. V Evropě dřív bylo malé auto na každém rohu. Co se stalo, že jsou teď z aut skoro tanky?

Skoro bych se vsadil, že to není homologované jako osobní auto, ale jako těžká čtyřkolka, jak bývá u podobných miniaut zvykem.

No zrovna Cube není Kei ani omylem. A ten zbytek měl pro Evropu větší motory, takže taky ne.

Jj, něco takové to bude. Tipnul bych, že na fotkách je L2H2 nebo L3H2.

Tak jsem se prohrabal Fordíma dokumentama a konečně se mi povedlo najít curb weight. Ani omylem není 1600 kg, co tu Kubajs píše. Podle provedení boudy je od cca 2,5 do 2,8t. U Fordu jsou totiž vychcánci a všude píšou jen maximální doložnost, ale už neřeknou pro kterou velikost a že to vztahují k celkové hmotnosti 4,25t a ne 3,5t.


To je skoro až málo. Jen trochu nerozumím, proč je plechová dodávka dražší, než luxusní EV s větším akumulátorem. Něco mi říká, zda-li to není uměle navýšené o hodnotu dotace.

Přesně z tohohle důvodu jsem si do garáže pořídil naftový bufík, který má výfuk vystrčený skrz větrací díru ven :)

Zimní údržba se rovná nule. Údržbu dělám na podzim a u hraček zpravidla najaře před sezónou.
Na druhou stranu, ve vytopené garáži se dá kutit na menších věcech (doskládat motor, nápravu,...), které jsou mimo auto.

Dík, to je asi dobrý :)
Mám to jen jako dailinu. Pokud bych řešil výkonový upgrade, tak K3VET je jasná volba.
Ad praktičnost - nepodceňuj tuhle krabičku. Taky se tam toho vejde hodně. Jen není vysoká jako YRV. YRV je spíš malé MPV.

Výkonově to odpovídá zhruba na Sierru. To není žádná sláva. Na druhou stranu, tohle nikdo za sportovní nepovažuje.

Přiznám se, že nevím, kde bydlíš, ale v Brně je potkávám poměrně často a to i u nás na sídlišti. Na druhou stranu tu potkáš i nový sedmičkový BMW, Mustanga a podobné věci, které jsou dražší.

To už je věc jiná. A nepopírám, že by na to (zejména v západní Evropě) nemuseli tak moc tlačit. Nicméně u nás je tlak takřka nulový a přesto si je lidi kupují (byť v menším měřítku).

Tak zrovna na tohle moc nenarážím (byť jako vtip na problémy s hašením by to sedělo taky), jako spíš že když už chtějí auto s koníkem ve znaku, tak to nemusí být nutně Mustang (a ani Bronco).

Nedělej si iluze, nový Mustang s V8 bude uvnitř vypadat podobně. Holt je před námi doba velkých obrazovek...


Protože vývoj těch aut stojí mrak a automobilka není charita, takže očekává, že prodem aut ty peníze získá zpět a ještě něco vydělá.

A teď je ještě otázka, jak rychle je baterie nabíjená, když tam jsou ztráty cca 14% (což není úplně nejmíň).

Krom toho ještě dost často má vliv, že ne každý motor má stejnou charakteristiku. Pak to nejde jednoduše sečíst.

Když už tomu dávat jména již neprodávaných Fordů, měl bych jedno příhodnější. Pinto.


U hraček to neřeším, byť jak v případě Amerik, tak Japonců je aftermarket podpora obří.
U daily jde primárně o to, aby bylo auto spolehlivé a pokud se něco posere, tak snadno a rychle opravitelné. Ve výsledku je jednorázový výdaj většinou levnější, než mnoho menších drobných výdajů (Škodná).

Přijde mi, že množina uživatelů a čtenářů Autíčkáře bude mít průnik rovný nule, max 1 (Bitner).

Prověšené dveře jako argument neberu, protože už jsem jich viděl fakt hodně i na autech, co měly jen pár desítek tisíc km. Problém nebyly poškozené plechy nebo bůh ví co, ale jen debilně navržené panty. Stačilo je seřídit nebo vyměnit a najednou všechno zase sedí, jak má. Hlavně starší ameriky na ty panty hodně trpí.

Když se řekne A, tak by se mělo říct i B - https://www.tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/prumerne-stari-osobnich-aut-v-cesku-je-8-5-roku_205087.html
Podobné výsledky jsou i z roku 2020, kdy se to provádělo znovu.

Provozovat 20-leté auto tak, abych se na něj mohl kdykoliv spolehnout není žádná loterie. Stačí běžná údržba a trochu péče. Samozřejmě, výběr auta taky může se spolehlivostí řádně zamíchat.
A nic to nemění na tom, že na road trip si stejně radši vezmu některého ze svých veteránů (je to docela prdel, když se mezi ně řadí i poslední Mazda RX-7 :D ).

To vše záleží na tom, jak bylo dotyčné vozidlo používáno a ošetřováno. Osobně mám jako daily 22 let starej pekáč a kromě dvou malých míst, která jsou známá na korozi na tom autě není nikde hloubková rez. Jedno z těch míst už je opravené, druhé jsem si nechal na jaro, protože to bude zas práce na celej víkend, tak ať není zima. Je to v prostoru pod kufrem, takže to není až zas taková tragédie. Jen prostě Japonci jsou experti na plátování plechů přes sebe, kde se pak drží voda a bordel.

Osobně proti displejům nemám nic, obzvlášť, když jsou dobře vymyšlené. Ale když už se dělají, proč nemůžou umět evokovat i tyhle digitální přístrojovky, jako měly ameriky v 80's a 90's? To příjemně zelenkavé světlo je mnohem příjemnější, než všudepřítomné odstíny modré, které jsou dnes tak moc populární (a pro člověka v noci úplně nevhodné).


To bych netvrdil. Toyotí nafťáky s označením D-4D jsou velice povedený.

A celkově i logika. Pokud se blížím k semaforu, kde svítí zelená, tak fakt nebudu čekat, až se mi rozsvítí červená. Asi tuším, co tím mysleli (pokud jsi dál, než 300m od semaforu a svítí zelená, tak to nejspíš nestihneš, tak radši sundej nohu z plynu), ale popsané je to fakt debilně.

To asi ne, podívej se, jak moc dole je. Ten displej reálně skoro nekouká nad palubku. Viz fotku.
Takže pokud bábovka něco vidí přes palubku, uvidí i přes displej. A to koukání přes palubku a kapotu bývá často mnohem větší problém dnešních SUV.
-
Komentář upraven 26. 1. 2023, 18:49:28




To je nějak moc kilo na to, že na rozdíl od 13B má být všechno hliníkové (i irony) a rotor bude taky jen jeden.

Nedělej si iluze, on ten naftovej Kokodák ... pardon, Kodiaq, nebude o moc lehčí.

Ale v podstatě jsi shrnul celou myšlenku Hamstera. Ono ani v těch 60's to nebylo o něčem jiném, než že dražší model musel být zajímavější, aby kupující zaujal.

Tohle je fakt neskutečnej mazec. Opravdu smekám...
Poslední komentáře
- man1k, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Já teda jezdim po Praze E60 530xi n52b30 v automatu a nedám... - pickozudovozu, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
Jasný, 130k ve městě využiješ… - Frodo, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
To je tedy tip. K čemu že bude 265 koní do města s dlouhou... - man1k, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=356917242&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=5&pageNumber=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=6e82620c-08e3-374c-4c18-f451fb7acd2a&ref=srp Pak... - beastar, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Grazie mille. Speriamo che alcuni vendano. - StreetPro, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Velmi koukatelne... congratulazioni, applauso... - esmo, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Ach tak, děkuji za objasnění… - Oris, Ptejte se: Malý hatchback pro radost
130i je už docela dospělé auto. A sehnat pěknou 130i do 300 000 - podle... - Junior, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Těch ceedu, co vypadají jak Panamera z Wishe, potkávám v poslední... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
nelze - Ferrari se trhlo a odchází i s blokem motoru od trojzubce... - esmo, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Škoda, já doufal ve vrcholné verzi v osmiválec od Ferrári... - 12MM, u blogu Porsche 911 SC - sezona za dveřmi...
Také se rád dívám na Krabovu garáž a lyriku automobilového... - Karel TB, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
S plným vědomím, že se vyjadřuju k autu, které si nekoupím... - Bernard L., Auta, která známe, ale neznáme - asijská...
Když si vzpomenu na svoje výlety do Indie či Číny, tak jsou... - sheogh, Maserati GranTurismo: Návrat klasiky
Na ten interier se moc hezky kouka, ale o to hur se bude pouzivat....
Poslední inzeráty
1974 rok výroby
455 koní výkon
7 500 ccm objem
2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem
1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem
1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem
Rušné diskuse
- ElBlesk Pony: Den plný překvapení
87 komentářů - Autíčkář se ptá: Vysoký věk vozového parku. Problém či nafouknutá bublina?
71 komentářů - Alfa Romeo Tonale: Na stylu záleží
67 komentářů - Guilty pleasure aneb forma sebetrýznění
62 komentářů - Ford Mustang Mach E GT: Musclecar, který neřve a nečoudí
55 komentářů - Volvo XC40 Recharge Twin: Ideální služebák? Nebo ne?
52 komentářů - Jak na displeje?
47 komentářů - Existuje ideální kokpit?
43 komentářů