Nyte
Jméno | Tomáš Dominik |
---|---|
Bydliště | Šumperk |
Registrace | před 5.6 rok. |
Poslední aktivita | před 24.5 měs. |
Komentářů u článků | 78 |
Pozitivních komentářů u článků | 10 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Jel jsem tím a je to hrozný nesmysl. 100 kW i v nenaloženém autě nic moc, cena brutální, hmotnost taky. Mimo pár specifických případů nevidím jediný smysluplný důvod v tom nemít 2.0 HDi.
Pořád hezké auto, které nejezdí špatně, ale ten umělý zvuk je u dieselu fakt ujetý.
Reagoval jsem na tu skladovku, která už je pomalu v revíru Mazdy 3. Na poprvé jsem teda přehlédl tu slevu, ale i tak. Nakonfigurovaná je opravdu hezky, o tom žádná.
beastar: já ti nevím, Tipo mi za ty peníze smysl nedává. Skoro všude na něm vidíš, že je to třídní low-cost (jednozónová klima, low-xenony, laciný interiér, odhlučnění, i ten rozežraný T-Jet) a za chvíli bude facelift, který toho hodně napraví.
O tom to není. Rapid je technicky velmi spřízněn s Fabií a rozměry kol s ní sdílí. Opticky to holt na liftbacku nižší střední nebylo ideální.
Řešil jsem stejné dilema a dvakrát to skončilo Rapidem. Místo v kabině se nedá srovnávat a kombi nepotřebujeme. Na druhou stranu bych věřil, že její podvozek je vyladěnější (i díky XDS v základu).
Móda crossoverů/SUV je mimo mé chápání. Vyhovuje mi nízký posaz, nesnesl bych neefektivní plýtvání benzínem za rozrážení vzduchu neaerodynamickou krabicí a o bezpečnostním přínosu lze diskutovat. Ještě pochopím 5008, což je spíš oplastované MPV a proti 508 má nepopiratelná pozitiva, nebo naopak Captur/2008, které trochu nafouknou kastli a usnadní důchodcům nastupování. Ale proč vysolit 600 tisíc za Karoq ve dvoukolce, to nevím.
Uvedl bych na pravou míru, že jednak svou zkušenost nevztahuji na každý automat na světě a jednak jsem zkoušel i 8AT od Aisinu. Tohle byl ročník 2004/2005 a bylo to asi jediné auto, u kterého jsem se na další jízdu ani netěšil, tím víc, že jsem měl srovnání s manuálem. Prostě jen moje 2 cents do diskuse.
Je možné, že v eSkové Audi bych výbornou dvojspojku "přetrpěl", a dokonce bych i řekl, že minulá 508 EAT6 mi přišla jako fajn auto na dlouhé cesty. Ale zatím nevidím jediný důvod, proč bych si do soukromého auta, = benzínový mainstreamový subkompakt/kompakt, pořizoval automat. Manuál mě baví.
Jezdil jsem stejným autem v manuálu i automatu a ve všech režimech to bylo s automatem trápení. Na dálnici v kopci zmateně řadil trojku a ve městě neuměl vystřelit z křižovatky bez dlouhého rozmýšlení. Ačkoli kdyby měl motor o 100 koní více, asi by to fungovalo lépe.
Na 360stupňovou kameru jsem zapomněl, do města výborná věc. Nebo aspoň zadní senzory.
Vykrývací LEDky jsou technicky zajímavé, ale když vidím ceny náhradních dílů... Vystačím si s dobrými halogeny. Automat taky ani ne, pořád mám trauma z bývalého firemního 4st., který sežral asi 50 % výkonu, a celkově mě nebaví.
Co už asi mít musím, je autoklima. Asi bych přinejhorším manuální přežil, ale ne v autě za půl mega. Souhlas s tempomatem i audiem. Střešní okno bych sice chtěl, ale ne ty odporně těžké a protékající panoramy, někdy dokonce neotevíratelné. Kam se poděla jednoduchá střešní okénka za pár tisíc? Dál mě napadají různé drobnosti, které zpříjemní život, jako chlazená přihrádka, automatika oken, vyhřívané čelní sklo...
beastar: a seděl jsi v tom? Megane HB má zkrácený rozvor a je známý tím, že v podélné prostornosti patří mezi nejslabší ve třídě. O oktě nemůže být řeč, té přímo konkuruje až sedan a kombi. Scala má naopak v podélném směru hromadu místa.
Nemá cenu komentovat takovou konfiguraci. Reálně většina zákazníků zjistí, že 1.0 TSI jede taky (dokonce s ním "jde předjíždět") a žere o půl litru méně, a že místo vymazleného Stylu se jim mnohem víc vyplatí edice 125. A co se týče vydechlého dehtu s nesmyslnými převisy, všichni víme, že si popularitu nezískal jízdními vlastnostmi, ale tím, že spolehlivější ojetina s menšími náklady na českém trhu prakticky nebyla. K tomu bych dodal příhodu, jak jsem v jednu dobu dával Itala na "běžný čtvrtletní servis" a švagr s dehtem nedal přednost. Koho myslíte, že stála oprava násobně méně?... Ten dehet pořád jezdí, maká a nežere, občas se na něm vymění prorezlý blatník, nebo tak něco, a tím to končí.
Megane HB je především auto pro dva. Protiúčtem zřejmě bitner myslel slevu s ním spojenou, která bývá u Renaultu slušná, přičemž prodejci je jedno, jestli mu dáš TP od zrezlé Felicie po dědovi.
Jeden takový, co najezdil miliony km bez nehod, mi na férovku vjel při odbočování vlevo před auto tak, že jsem měl sekundu na reakci v 70 km/h. Výsledkem byl nový škodavwagen off, pár pohmožděnin a velká zkušenost. Od té doby považuji ostatní řidiče za nesvéprávné.
Neustále problikávající kontrolka otevřených dveří v zimě, takže auto nešlo dálkově zamknout, čerpadlo přes noc x-krát čerpalo, ŘJ se neuspaly, vnitřní osvětlení svítilo... Baterka off a novou každou noc odpojovat. O jízdě se řvoucím pípákem radši nemluvě. Kabely jako nové, zámek vyměněn, prd z toho. Po roce mechanika napadlo přešmiknout káblík ke stahovačce a od té doby dobré. Zřejmě jí hrabe natolik, že posílala nesmysly do zámku...časem ji vyměním, aneb další 4 litry off.
Pochtli: Noční můrou jako 1.2 se stát nemůže, nemá přímý vstřik.
Habakukk: Jednak je dobré zmínit, že k lepšímu infotainmentu se váže modernější palubní deska, a jednak dnes holobytní Tipa skýtají pasti jako nenastavitelné pásy, chybějící zadní hlavovou opěrku apod.
Mně se i-kokpit v 5008 líbí (až na ovládání všeho v dotykáči), je takový útulný. A jízdně mi přišla fajn na takovou krabici.
omylem jsem odeslal...mobil z důvodu nastavení navi, ale snažím se to omezovat.
Tabu:
jízda na červenou, včetně "tmavě oranžové"
pásy
alkohol
předjíždění "však on uhne"
zrychlování při předjíždění v obousměrném provozu
vybržďování
Míň tabu:
rychlost +20 % na bezpečném místě
park anywhere button
mobil z důvodu
M proužky na masce naftové ovce. Přijde mi, že polovina dotyčných ani neví, co to je.
Proto oceňuji jednoho stréca od nás z vidlákova, který je na svém jedničkovém superbu vozí celoročně. :-)
Dlouho se mi tyhle věci na vyhýbaly, až nedávno na dálnici za Brnem kolem mě projela 206, kterou vyblikávala O3 FL, podjela ji a začala vybržďovat/vytlačovat. 206 přešla do aktivního protiútoku, ale po krátkém souboji skončila skoro stojící na krajnici, zatímco ridič ovce sjel pryč. Nebýt toho, asi bych mu v následné koloně vysvětlil, co si o takovém porovnávání pindíků za plného provozu myslím.
To si možná pleteš s jedničkovou Fabií, kabelové svazky běžně hnily tam. Je teda pravda, že ze své zkušenosti zvěsti o italské elektronice potvrdit nemůžu. Zlobilo mi elektrické servo, ale paradoxně čím dál méně a tehdy šlo o docela průkopnickou techniku, to bylo z vážných závad asi vše. Věk se mnohem více projevoval na stavu karoserie, podvozku, laku nebo libovolných těsnění v motoru. Naproti tomu u škodovek jsem časem musel řešit zámky, motorky oken, relé denního svícení, zaseklý motorek víčka po odjezdu z showroomu a podobné srandy.
Ještě k myšlence, že v záruce je to jedno...ne, není, zvlášť pokud výrobce/importér neproplácí náhradní vůz. Což teda momentálně dokazují první Scaly, které mají dětských nemocí požehnaně.
Nepsal jsi, že Tipo může konkurovat, s čímž naprosto souhlasím, ale že je 1000x lepší. Netuším v čem. T-Jet bych osobně nechtěl, ty dva litry spotřeby navrch v této třídě nejsou něco, nad čím lze mávnout prstem. LPG není pro každého a tovární přestavba myslím nebyla zrovna bezproblémová. Opakuji ale, že se zde snažím Tipo nějak hejtit, 1.4 70 kW za 300 je doslova bezkonkurenční a díky Fiatu za to, že se dá pod 400 koupit něco rozumnějšího než Logan či 301.
Tipo 1000x lepší? Ježkovy zraky, v čem kromě ceny? Nic proti němu, je to kus zvenku hezkého auta za cenu Fabie, ale jinak asi nechápu.
V Rapidu je mezi hudbou z rádia a z úložiště zásadní rozdíl, už proto, že na rádio nefunguje Surround. A blbosti pro placaté mobily skvěle nahradí kromě rádia i navi...ale proti gustu...
S názorem na design souhlasím, ale určitě je to ještě Kabaňovo dílo. Jen to vypadá, že po SIII nevěděl kudy kam a výsledkem je tahle překombinovanost.
Na ventilátor sahat nemusíš, na teplotu ano. Relativně rozumný kompromis.
Miluji takové ty reklamy na asistenční systémy typu "hihihi hahaha, to je hezká kabelka ve výloze...jé, auto právě zastavilo před chodcem!" Jinak můj přístup k řízení se dost změnil v momentě, kdy jsem se přesvědčil, že nehody se fakt stávají a že se to jako může stát i mně, což byla do té doby věc neslýchaná. Brzdy, bum, pytle v xichtu, hotovo. A byl jsem rád, že jsem si nemusel víceméně nic vyčítat, reagoval jsem přiměřeně a z přiměřené rychlosti. A jestli někoho zdržím tím, že na 70 v rizikovém úseku opravdu zpomalím na 80 tacho, je mi docela jedno.
Přijde mi to příšerné, ale jednou je to trend, tak to musí mít každý.
GTI mám rád. Párkrát jsem ho zkusil, pokaždé o něco ostřeji. Zadní náprava na nerovnostech možná trochu neposedná, ale motor až na tu prodlevu úžasný. Ty peníze bych za něj asi nedal, ale po okreskách se s ním jezdí fajn.
" mozu Cesi len rozhodnut ci bude pri pase prestavka o 9:20 alebo 9:30. "
to je unikátní popis činnosti vývojového oddělení a motorárny.
martinw: Buď je špatně ceník, nebo je nešťastně formulovaná tisková mapa. Jsem si skoro jistý, že B je správně, protože nedává smysl, aby 1.0 85 kW v plné palbě měl pod osmnáctkami bubny.
Vůbec bych to nesrovnával s Vestou a podobně. V rodině máme starší velké MPV, které pohodlně odveze celou rodinu i s babičkami nebo po pětiminutové úpravě přestěhuje domácnost. Úplně chápu rodinu se třemi či více dětmi, která už nechce sypat do oprav ojetiny po německém důchodci, a jako jediná varianta jí vyjde Lodgy.
Posilovač tam ještě není elektrický, ale dost přeposilovaný. Teploměr za příplatek. Sedadla mi v FII nevadí.
To si ale stěžuj výrobci, protože měření tlaku jde elegantně řešit skrze ABS.
VW je u nás nejrozšířenější koncern a problematiku int. dobíjení na něm demonstroval Svět Motorů, ale já už dřív četl o hromadně odcházejících bateriích v Nissanech. Byl bych tedy opatrný se soudy, kdo to má agresivnější. Ta baterie 5 roků vydrží, než umře. Otázka taky je, nakolik kdo používá kvalitnější AGM baterie. Škoda je dává jen do nejdražších modelů.
Tohle vypadá jako A5, kterou v poslední generaci nemusím, ale jo, líbila by se mi rovnoběžnější světla. A ta zadní jsem měl taky radši, když nezasahovala do kufru.
martinw: Bubnové brzdy momentálně v ceníku nefigurují, ani u 1.0 TSI 85 kW. Kromě toho zadní bubny ještě neznamenají, že auto nebude brzdit, a dá se čekat, že z hlediska servisních nákladů budou s kotouči nesrovnatelné.
Pořád si říkám, co mi na Mégane nesedí...asi je to ten interiér, resp. příšerný středový panel.
Největší průšvih byl, když jsem se přetlačoval s kamionem, který popojížděl vedle v koloně a úmyslně začal zavírat můj pruh, abych se nedostal před něj. Proletěl jsem značnou rychlostí natěsno kolem něj a následně se zablokovanými koly málem nedobrzdil za kolonou přede mnou. Od té doby jezdím defenzivněji.
Druhým nepopsatelně trapným zážitkem bylo, když jsem s několikaměsíční rodinnou funglovkou přecenil rejd při otáčení, sjel do škarpy a svezl se po betonovém mostku. Zůstal jsem tam viset s čurkající chladící kapalinou.
To jste mě teda pobavili. Týden (bez naděje na změnu do týdne dalšího) jezdím hromadnou dopravou, protože jedno auto tvrdne v servisu a druhé na letišti. Jsem z toho na prášky. MHD mi asi v polovině případů ujede před nosem a mnohdy úmyslně, když mi zavřou dveře před obličejem, nechají mě bezradně mačkat tlačítko a popojedou k semaforu čekat na červenou. Nevím, co si tím dokazují... Už mám těžký absťák, bez auta jsem bezradný. :-(
Tak zase bych to nedramatizoval, jezdil jsem ve čtyřech a s klimou po dálnicích 60koňovým autem. Není to zrovna režim, na který jsou tahle auta primárně stavěná, takže se dá pochopit, že na předjíždění v dlouhém táhlém to nebude.
Technicky vzato má silnější verze 6q nebo třeba tepelně odolnější turbo. Pokud můžeš (příplatek není vysoký), ber 81 kW. Slabší verze je prý po instalaci filtru ještě mrtvější dole a více žere. Na druhou stranu, ani v 81 kW nečekej rozumné zpřevodování a nadměrnou ochotu pod 2 tisíce otáček.
Zabijákem je tady ta panorama, ve Fabii opravdu kontraproduktivní zbytečnost.
Poslední komentáře
- Habakukk, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Škoda by dopadla jako Zastava kterou koupil Fiat a udělal z ní montovnu. - Viola Procházková, Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
To by se mi do půl hodiny zavařil procesor :D - Ronoath, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Krásně zachovalé auto a parádní fotky se skvělou atmosférou.... - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Samostatný vývoj a nástupce Favorita.... Promiň, ale včil... - PB, Opel Combo-e Van: Dotační expres
Drahej krám k ničemu. Za milion. - xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Porovnavat ojetinu s novym autem je nesmysl. To i dnes se da rict,... - xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Central byl opravdu bezne volitelna vybava i pro tuzemske Blackline... - Mechanik, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Měli jsme v rodině od novoty Formana Prima, pak moje první... - Mechanik, Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
Moc pěkný, tak gratuluji k zážitku. Ta zelená 603, to je pecka - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Jo jo :-) - Jaromír Soukup, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
No, a není tam? 😂 - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Jinak mám za to, že ještě víc top model Formanu byl možná... - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
"devítka s pěti nulami se stihla objevit na číselníku" To... - beastar, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Centrální zamykání mohl mít Black line i Silver line z výroby.... - Tomshon, Fiat Punto: Příběh hlučného fiátka
Letos fiátek vzal za své. Čest jeho památce. 😢
Poslední inzeráty
2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem
2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem
1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem
2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
46 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů netřeba oplakávat
22 komentářů