načítám data...

Ča Snač Aj

JménoVáclav Dočkal
BydlištěEvropa
Registracepřed 5.9 rok.
Poslední aktivitapřed 8.4 hod.
Komentářů u článků252
Pozitivních komentářů u článků92
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Ča
Ča Snač Aj
včera v 07:03
0
Proč je auto spotřebič a proč to není špatně

Upřímně jakkoliv mám taky rád stará auta, tak když za nějakým tím 30-40let starým jedu, jsem rád, že jich nejezdí víc.

Ča
Ča Snač Aj
předevčírem v 10:48
1
Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI: Na pohled podobný, v jádru jiný

Ale on to ten jedinec potřebuje, protože má chatu kam jednou za rok v létě jede a k ní vede kopec. A je to na Vysočině, chápeš na Vysočině! Tohle vysvětlení nákupu tohohle auta jedincem co je single a nic ani nevozí jsem opravdu slyšel.

Ča
Ča Snač Aj
16. října 2021, 12:39
5
Peugeot 5008: Rodinný ideál ze staré školy

Teprve se řvoucími dětmi za zády je to ta pravá grand tour :)

Ča
Ča Snač Aj
15. října 2021, 10:12
0
Volvo XC40 Recharge Twin: Čekání se vyplatilo

Ona ta cena dává větší smysl třeba v Norsku, UK a podobně, kde to díky daňovým výhodám vyjde na tco líp než benzinak.. jestli je to dobře, je věc druhá.

Ča
Ča Snač Aj
09. října 2021, 23:17
2
Proč je Ford Ranger Raptor petrolheadův sen...

odpovědí je nazdvihaná 4x4 dodávka s rámem

Ča
Ča Snač Aj
07. září 2021, 10:33
0
Automatizace jako cesta k rychlosti a šroubky

Šroubky a podložky jsou zlo :D , v práci děláme lasery a velká část problémů se ztrátou výkonu je spojená s tím jak mají tendenci se hýbat při změnách teplot.. ale pro některé účely prostě vhodnější řešení občas není.

Ča
Ča Snač Aj
02. září 2021, 19:12
2
Největší kravina, jakou jste si kdy koupili?

Takové štětkou natřené bávo by se mohlo prodávat jako kus moderního umění, to víte má to příběh

Ča
Ča Snač Aj
01. září 2021, 16:42
3
Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

Drahé auto = výkonné/dobře vybavené auto= těžké auto = potřebuje víc energie na výrobu i na provoz. A ten systém povolenek dává výrobcům podnět dělat hlavně taková auta, místo menších.

Ča
Ča Snač Aj
15. srpna 2021, 08:02
1
O motoristech dnešních i budoucích

Pořád jsme malý páni. Jedna, dvě větší sopečné erupce a může být zase ochlazení. A pak bychom třeba přišli na to, že když se ochladí tak nedokážeme vypěstovat dost jídla..

Ča
Ča Snač Aj
14. srpna 2021, 14:36
1
O motoristech dnešních i budoucích

Takové ukládání energie není nesmysl jen v domácích podmínkách ale i globálně. To doplňování funguje dobře maximálně v zemích s off shore větrníky.

Ča
Ča Snač Aj
14. srpna 2021, 11:29
2
O motoristech dnešních i budoucích

Doufám že motorsport se spalovacího motoru nezbaví a alespoň přejde na syntetický benzín, byla by škoda o ten rachot přijít

Ča
Ča Snač Aj
14. srpna 2021, 11:16
1
O motoristech dnešních i budoucích

Však píšu, ta FV mu v úhrnu vyprodukuje víc než spotřebuje, ALE ne v zimě když třeba měsíc pořádně nezasvítí. Tady čekám, že se najde někdo kdo řekne, že to vyřeší dost velká baterie. To sice jo, ale jak velká taková baterie musí být a jak moc takových baterii by muselo být mezi lidmi? Kombinace FV na střeše a EV je nejlepší možné řešení, sám to plánuju. Ale je třeba si uvědomit, že část roku se bez Fosilních nebo jaderných zdrojů nejméně a mít takové bateriové úložiště aby to šlo by byla totální ekologická katastrofa. (Produkce EV ,hlavně díky bateriím, uvolní do prostředí cca 3x tolik toxinů(toxinů ne CO2, to toxické není) co produkce spalovacího ekvivalentu, a ty se v prostředí akumulují. A zase když budeš mít tak velkou elektrárnu na střeše, že to pokryje i spotřebu v zimě, tak se jedná o obří neefektivní vynakládání prostředků, kdy v létě bude absurdní nadbytek a nakonec budeš platit za pretoky do sítě (což se mimochodem právě chystá v Austrálii)

Ča
Ča Snač Aj
14. srpna 2021, 10:05
9
O motoristech dnešních i budoucích

Rád bych viděl ten koncept malých FV elektráren se spotřebou v místě - tedy u nabíječky elektromobilů. Před pár dny jsem narazil na blog jednoho dánského městského 'eko' nadšence o tom jak se vyplatí FV. Má na svém domě prakticky ideální řešení. Na střeše FV a na doplnění EV s velkou baterií která bere přebytky z FV. Zároveň ale krásně ukazuje problém s FV. Přebytky z provozu má jen v létě. Je sice hezké že celkově mu FV ročně vyrobí víc energie než spotřebuje a ještě je schopný něco akumulovat do Tesly s obří baterkou, ale dobře půl roku stejně musí brát energii ze sítě. Ten samý člověk ale tlačí na to aby energie v síti byla jenom z obnovitelných zdrojů, které co čert nechtěl nevyrábí zrovna když nevyrábí jeho FV.. vidíte ten problém?

Ča
Ča Snač Aj
30. července 2021, 13:35
1
Představujeme DS9: Limuzína po francouzsku

Jako dobrý, ale ta kola... Ach jo, to je bída.

Ča
Ča Snač Aj
22. července 2021, 21:55
1
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

Ottův motor - 1876
Kolo s pedály jak ho známe, ne se sedlem dva metry nad zemí - 1885

Velociped byl dřív to uznávám. Nazdar

Ča
Ča Snač Aj
03. července 2021, 09:40
4
Nadčasový design: 5+1

Já bych rozhodně přidal Banglovu Z4 a to v obou karosářských provedení. To auto prostě nestárne a pořád vypadá skvěle.

Ča
Ča Snač Aj
27. června 2021, 17:34
1
BMW X2 xDrive20i Edition M Mesh: Chycen v síti

Ta polepená DS3 se oproti polepené X2 dokonce líbí. Celá ta barevná bláznivost jde k malým autům mnohem víc než k pseudoSUV nebo čemukoliv jinému.

Ča
Ča Snač Aj
21. června 2021, 20:54
0
Mazda 3 e-Skyactiv X186: Simulace starých časů

Pane Bitner snad neopouštíte Dácii? :O

Ča
Ča Snač Aj
22. května 2021, 09:34
2
Kia Sorento 2.2 CRDi: Ihned k nastěhování

Něco mi říká, že lidi co koukají po sedmimístné Kie Land Cruiser ani nenapadne.

Ča
Ča Snač Aj
30. dubna 2021, 21:56
2
Honda CR-V e:HEV AWD Sport Line: Darth Vader bez převodovky

Tak máš stovky měst s milionem a víc obyvatel a většina má obří předměstí, kde žijou hromady mamin, co se bez auta nehnou. A tohle není plug in.

Ča
Ča Snač Aj
30. dubna 2021, 20:35
1
Honda CR-V e:HEV AWD Sport Line: Darth Vader bez převodovky

No tak pro Hondu je Evropský trh vcelku okrajový, a český tuplem.

Ča
Ča Snač Aj
30. dubna 2021, 13:57
0
Honda CR-V e:HEV AWD Sport Line: Darth Vader bez převodovky

Přesně. Nízká spotřeba ve městě, automat. Většina zákazníků budou důchodci a maminy co v tom vozí děcka ze školy na fotbal a domů. Na dálnici, tipnu si, se většina z nich moc nepodívá.

Ča
Ča Snač Aj
21. dubna 2021, 16:23
1
O řidičích, cyklistech a skládacím metru

Fun fact: spalovací motor je starší než kolo s pedály

Ča
Ča Snač Aj
24. března 2021, 22:18
0
Konce nadšeného motorismu

Na to ti MBMB odpoví, že potřebuješ víc baterek hehe, že není kde brát nevadí..

Ča
Ča Snač Aj
20. března 2021, 19:53
1
Konce nadšeného motorismu

MBMB: " A že o těch nových rostoucích trzích se přirozeně mluví kvůli rychlosti růstu" a o to přeci jde ne? Rychle rostoucí trh a velký potenciál dalšího růstu. Tam chce každá rozumná společnost být protože tam se dá opravdu vydělat. Evropa a Japonsko jsou stagnující trhy, Japonsko díky demografii už brzy upadající.

Ča
Ča Snač Aj
16. března 2021, 17:29
0
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

Cesnecko? Ok. Jsem rád, že to má úroveň tady..

Ča
Ča Snač Aj
16. března 2021, 14:10
0
Ča
Ča Snač Aj
16. března 2021, 14:04
0
BMW 118i: Překvapivě radostné "obyčejné" auto.

Já na to koukám jako potenciální kupec v mostě kde žiju, kdybych šel teď pro nové, hledal bych zhruba v téhle cenové kategorii a koukal jaké financování mi nabídnou a tady(UK) docela umí zabrat oba. A BMW mi přijde jako prostě jako víc dotažené auto a aspoň se bude líp parkovat.+ Ten znáček pro někoho. Podle toho co potkávám na silnicích, asi nebudu sám. V tomhle ale celkově vyhrává Mercedes s Ackem, který je schopný dát za super měsíční splátky.

Ča
Ča Snač Aj
16. března 2021, 10:15
0
Ča
Ča Snač Aj
15. března 2021, 07:30
0
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

MBMB: jestli narazila na mne, tak ty proudy jsou problém protože by se museli dostávat na mnoho míst v neřízený čas a na mnoho nabíjecích míst naráz, zatímco třeba ta výroba vodíku nebo metanolu se dá do určité míry centralizovat, úspora na el. distribuční síti, a distribuce paliva pak není vázána v čase jako elektřina.

Ča
Ča Snač Aj
15. března 2021, 07:19
0
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

Ta ropa je podle mě fér argument pro alternativní paliva. Je to moc užitečná látka na to aby se pálila.

Ča
Ča Snač Aj
14. března 2021, 13:59
5
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

Stejně tak to, že proudy k rychlému nabití několika aut na jednom místě jsou prostě absurdní, takže nakonec se bude muset umělé snižovat příkon a prodlužovat doba nabíjení i na rychlo nabíječkách. To se dá řešit obří baterií pod nabíječkou, ale pak jsme zpátky kde jsme byli, co ta ekologie?

Ča
Ča Snač Aj
14. března 2021, 13:56
2
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

" Má hroznou starost, jak se budou nabíjet elektromobily, ale prát trojnásobek energie do výroby vodíku by se mu líbílo. Jemu samozřejmě... Ale spousta lidí mu to pochopitelně žere, protože si to nespojí." Protože nejde o množství energie, ale o to v jakém čase a místě je ta energie dostupná. To co předvádíte je pěkný cherry picking. Nevím jestli zrovna vodík je úplně cesta, ale problém obnovitelných zdrojů produkujících ve špatném čase, je snad obecně znám.

Ča
Ča Snač Aj
14. března 2021, 12:38
5
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

MBMB: mimochodem říká, že je 7 let stará a očividně má velký nájezd. V tom bude asi ten problém.

Ča
Ča Snač Aj
14. března 2021, 12:37
5
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

A pak je tu ještě jeden nemalý problém. Výpadek státního příjmu ze spotřební daně na naftu a benzín. V UK to zatím chtějí řešit tak, že od určitého data bude muset každé elektroauto mít sledovací systém a budete platit daň za ujeté míle. A to se vyplatí ..

Ča
Ča Snač Aj
14. března 2021, 12:28
3
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

Protože průměrný uživatel najezdí do 15000 ročně, to dělá alespoň 13 let než se vůz dostane na 200 000 km. Existuje něco jako morální zastarání, hodně lidí vnímá auto jako staré a zralé na výměnu už po třech letech. Kupci ojetin, a obzvlášť těch elektro, vysoké roční nájezdy nemívají. To neznamená, že se nenajdou auta co najedou hodně přes, ale obávám se, že to budou spíš výjimky a velké množství zamíří do věčných lovišť o hodně dřív a tím celou úsporu CO2 postaví na hlavu a stane se z toho klasická cesta do pekla dlážděná dobrými úmysly.

Ča
Ča Snač Aj
14. března 2021, 11:57
4
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

Lehce off topic, ale né zas moc. Na info.cz je podcast Insider a v posledním díle je hostem Pavel Tykač. Bavi se především o energetice a na konci se ho ptají na jeho sedmiletou Teslu. Mě to víry v elektro auto moc nepřidalo :D

Ča
Ča Snač Aj
14. března 2021, 11:55
0
Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)

Díky, ale přijde mi, že opomíjíš dvě věci. 1. Ztráty v rozvodné síti. 2. Kde se ty články do baterek vyrábí, jak tam prdí na ekologii a jak se na nich díky tomu stáváme závislejšími než jsme do teď. A pak taky, kolik aut reálně najede těch 200 000km. Spousta se jich k break even bodu, kdy začne být elektro ekologičtější nikdy nedostane.

Ča
Ča Snač Aj
04. března 2021, 14:23
0
Renault Mégane Grandtour E-Tech: Nezapomeňte nabít!

A nemá tenhle primát už Porsche s kombi verzí Taycanu?

Ča
Ča Snač Aj
02. února 2021, 10:28
1
Ča
Ča Snač Aj
28. ledna 2021, 19:22
-1
Subaru Impreza 2.0 e-Boxer: Důvod těšit se na zimní slotu

Musí si vybrat. Hodně aut s malým profit marginem nebo málo aut s větším marginem. Mně je přístup Subaru sympatický. A cena je teď už taková.. no normální bohužel teď. Tohle je myslím auto ke kterému se musí vyzrát a prostě ten přístup každému nesedne.

Ča
Ča Snač Aj
13. ledna 2021, 17:34
1
Cadillac XT4 Turbo Diesel AWD: Dokáže sedět na dvou židlích?

Jablko bylo nahrazeno kufříkem s kvérem? Hezky po americku? :D

Ča
Ča Snač Aj
23. prosince 2020, 22:47
1
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Kastovani je naprd.. jenže když pak potkáš na silnici neohleduplneho blba, bohužel dost často jede právě v BMW nebo Audi. To neznamená, že všichni jejich řidiči jsou takový, většina bude absolutně normální, ale ten punc tam prostě je. Přitom treba kokota v Porsche jsem na silnici zatím nepotkal.

Ča
Ča Snač Aj
18. listopadu 2020, 09:40
0
Audi A4 35TDI: Auto do uspěchané doby

Edit: uznávám že tahle "sama jedu" verze je o něco pokročilejší, ale stejně, ne zas o tolik.. come on!

Ča
Ča Snač Aj
18. listopadu 2020, 09:36
2
Audi A4 35TDI: Auto do uspěchané doby

Sakra, tempomat za 40? Blbá Toyota má adaptivní tempomat (safety sense 2) zdarma i v úplně základním modelu a u Audi za 40k navíc? Lol

Ča
Ča Snač Aj
02. listopadu 2020, 18:48
7
Jezdíme křápy, aneb Proč nás lidi nemají rádi.

Amíci jezdí vlastenecky hlavně v Toyotách a jiných Japoncích a Korejcích..

Ča
Ča Snač Aj
28. října 2020, 09:36
2
Subaru Levorg Executive ES: Ideální kombík nadšeného řidiče?

Je to smutné, když se jeden podívá jak v USA ho prodávají s turbem a 300 koníky..

Ča
Ča Snač Aj
11. října 2020, 15:56
0
Ford Transit 2.0 EcoBlue automat: Když nechcete jet nadvakrát

Ty si delas srandu, ale zkus nekdy pozorovat posilovny a kolik lidi tam dojede 2km svym SUV aby pak mohli behat na pase.. neni to ani trochu na hlavu?

Ča
Ča Snač Aj
29. září 2020, 10:14
12
Honda E Advance: Upřímný automobil

Tak cute auto by bylo. Ted jeste udelat dvakrat levnejsi verzi se stejnym designem, ale s jedna petkou a turbem. Mohlo by to vazit kolem tuny a vsadim se, ze by se prodávalo jak housky na krámě.

Ča
Ča Snač Aj
14. září 2020, 14:00
2
Koloběžka Lime: Jak se stát kosmonautem...

Jak není přední kolo 20 palců a víc, stojí to za... :D

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 1990
Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited

1990 rok výroby
169 koní výkon
3 956 ccm objem

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Chrysler Cordoba  1979
Chrysler Cordoba

1979 rok výroby
150 koní výkon
5 898 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 L-82 1979
Chevrolet Corvette C3 L-82

1979 rok výroby
225 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Firebird  1995
Pontiac Firebird

1995 rok výroby
150 koní výkon
3 353 ccm objem