
Ča Snač Aj
Jméno | Václav Dočkal |
---|---|
Bydliště | Evropa |
Registrace | před 6.7 rok. |
Poslední aktivita | před 18.1 hod. |
Komentářů u článků | 326 |
Pozitivních komentářů u článků | 136 |
Negativních komentářů u článků | 8 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Já o něm jeden čas přemýšlel.. ale ty baterky v kufru to kompletně zabíjí.
Přitom zrovna ten Up dává dokonalý smysl, ale ty ceny jsou prostě moc mimo.. uvidíme co udělá nárůst prodeju nových aut s cenami ojetin tak za dva tři roky, kdy současné smlouvy začnou vyprchávat. PS docela dostupné ojeté Ev je leaf, ale ten je prostě hnusnej. A pak první modely i3, ty jsou super, ale mají hrozný dojezd.
To že elektrické Citigo nebo Up jsou vcelku trefa podle mně dokládají vysoké ceny ojetin. Teda aspoň v UK. Sám jsem o něm přemýšlel(přecijen benzín stojí skoro dvě libry ..) a když jsem zjistil ceny, tak jsem zase zchladul :D
Počkat, oni nebudou v ČR prodávat MG3 a MG5 EV(jediný EV kombík kromě Taycanu)? To mi při cenové politice MG přijde jako dvě auta, která by se v ČR mohla chytit.
Čtivá recenze na pěkné auto. Ale v jednom si dovolím s autorem nesouhlasit. Píše: "Ve městě to prakticky nenastává, silná akcelerace tam většinou netrvá příliš dlouho, ale NX přece není městské auto." Ale já myslím, že je to přesně naopak. Přes 90% téhle aut bude jezdit naprostou většinu svých cest v městském, případně příměstském provozu. Ne někde na dálnicích a okreskách.
Já tuhle výměnu u trojkoveho Mondea miloval. Oproti jiným autům jsem si nemusel nikde lámat ruce za světlem a když víš jak na to, je to velmi rychle hotové. Ale třeba u Fiesty byla ta samá výměna dost opruz kvůli tvaru světla, kdy šlo vytáhnout takovým specifickým pohybem.. peklo.
no jo, ale ve fieste nemuzes chladit pivo v bazenku ;)
MX-5 se šestiválcem.. to by mohla být správná vražda. Ideálně třeba jako limitka na pár tisíc kusů. Myslím, že by jim zakaznici utrhali ruce.
Kdyby se dělali takovéhle kity na předělání starších aut na EV, tak by s tou elektromobilitou hnuly mnohem víc než s těma dotacema
Já bych si ještě prisadil a kacířsky řekl, že bubny ještě třeba zažijí comeback. U EV kolikrát budou reznout jak se nepoužívají a navíc se víc bude řešit prach z brzd. Buben eliminuje oboje..
1. Už to mám.. necvaklo mi, že R32 je název chladiva.. v hlavě mám jenom Nissan.. nikde se nemůžu doklikat nějaké relevantní tabulky s průběhem cop vzhledem k venkovní teplotě nebo rozdílu teplot.. cop k pěti vypadá super, ale jaky je cop když je venku -15?
1. Co je to R32?
2. Samozřejmě, v zemi je +- konstantní teplota i v zimě, ale to není relevantní k TČ u aut. Navíc pořizovací náklady jsou zase úplně jinde a vtělená energie mnohem větší, takže platí, co jsem psal výše. Samozřejmě čím větší objekt tím víc začne TČ dávat smysl a naopak, takže to není univerzální pravda.
3. CO2 systém pro superizolované domy postrádá smysl.
Ono to tak bude. I TČ u rodinných domů ztrácí účinnost s klesající teplotou.. takže nejlíp funguje když je venku tak 5°C a víc, ale jak je nula a pod ní, tak rozdíl oproti odporovému drátu není veliký.. (proto to třeba nedává smysl do domu, kde potřebuju topit 20dni v roce, to jsou ty dny kdy je venku -15 a víc.. to už můžu topit primotopem co stál zlomek a kvůli jeho výrobě neumřelo zbytečně 13 tuleních mláďat)
My museli pro sklouznutí tahat za ručku, tady stačí dát nohu z plynu.. pokrok nezastavíš
Tabulka s cenou a nějakými základními údaji by byla fajn.. já vím, já vím, máme přece Google, ale stejně..
"Podle odborníka PREdistribuce ale rozhodně není cílem snižovat komfort zákazníků nebo vydávat plošné zákazy dobíjení. Distributoři elektřiny by mohli nabídnout zvýhodněné cenové podmínky pro majitele elektromobilů, kteří budou ochotni své potřeby nabíjení časově přizpůsobit. Na základě vzájemné dohody pak může být dobíjení elektromobilů v určitých intervalech lokálně omezené." Hlavně poslední věta stojí za povšimnutí.
https://oenergetice.cz/elektromobilita/nabijet-elektromobily-sance-i-dilema-distribucni-site
Tak jeden standardizovaný kabel všude dává smysl, jenom pořád nějak není..
*Možná trochu zdanění paliv? Ale samozřejmě spravedlivější by bylo aby se platilo nějaké mýto dle počtu ujetých km." Ale právě spotřební dan na palivu je přeci přesně takové zdanění. A u EV až jich bude víc to přijde taky (navíc jsou v průměru těžší - víc opotřebení povrchu silnic) formy jsou zatím uvažované dvě. 1. Auto měří a odesílá kolik najede a podle toho se ti strhne daň. 2. Danění na vstupu - tedy nabíječka měří kolik nabiješ a podle toho platíš. Vzhledem k tomu, že už tě všude nacpána sledovací technika a ecall, nebo jak se to jmenuje, tak se první varianta s ještě větším sledováním zda pravděpodobnější. Navíc je uživatelsky pohodlnější. Takže projde ..
Čekám kdy nějaký výrobce projde s navíjecím kabelem/kabely jako u vysavače :D pak by tolik nevadilo chybějící frunk
To šetření na materiálech je vtipný. Připomnělo mi to jeden rozhovor s Dysonem (ten co dělá vysavače). Po roce 2010 taky chystal EV, ale nakonec se na to vyprdl, ptali se ho proč a začal vysvětlovat, že nedokáže postavit rozumně naceněne rodinné EV v kvalite jakou by chtěl. Hlavně díky materiálům na EV( drahé kovy apod..) a že ani jiné automobilky to neumí, ale zase můžou rozpustit cenu do jiných aut. (+Dotace) Jak vidno tak i přesto musí hledat úspory a to to ani tak nejsou dostupná auta.
To je moc hezký, ale ty musíš mít ten výkon rezervovaný a ta síť se musí nějak řídit.. 7.2kW charger to máš cca 30A, 9.6kW 40A. To znamená že v domě musí mít svůj okruh a taky že většina domů na to dnes nemá rezervovanou kapacitu. Musíš počítat s tím, že celá ulice přijede večer domů a píchne auto na nabíječku... Nejčastější přípojky je kolik, 3*25A? U domu, kde se topí el. to bude 3*32A. Takže u většiny domů to bude znamenat novou přípojku.. a pak je tu otázka jak to snese zbytek sítě. Abychom nakonec neskončili s připojenými nabíječkami, kde nám budou na dálku regulovat příkon (to mi přijde jako technicky a cenově nejschůdnější cesta, ale radost z toho nemám), ale hodně štěstí když budete potřebovat rychle dobít..
Co takhle zrušit odpisy na residenční nemovitosti?
ESG.. a jdou na to přes banky. Proč bys reguloval všechno, když stačí zregulovat banky a ony poreguluji za tebe.
Ono tahle zelená demagogie bohužel není jenom u aut. Třeba se řeší jak je potřeba z lesa po těžbě dostat všechny zbytky - větve, kter se dřív pálili na místě, apod. aby se z toho udělalo jakože CO2 neutrálni palivo.. to že odstraněním veškeré organické hmoty vyrábíme z bývalého lesa poušť, je ve jménu CO2 náboženství jedno. Konečny důsledek bude pro změnu klimatu nejspíš paradoxně horsi.
Příklad druhý: velké plochy solárních panelů. Jedna z věcí která má objektivně vliv na oteplování Země je odrazivost povrchu. A teď si představme jak pokryjeme signifikantní plochu černými a tmavomodrými panely které se rozpálí, ale na elektřinu převedou jen cca 20% té energie a ze zbytku se ohřejí a pak sálají do okolí. To vede ke vzniku tepelných ostrovů a zvýšení teplot ve městech, kde je jich hodně. Jeden tým to teď zkoušel i na poušti, kde teplota naměřená v okolí panelu a pod nimi byla o 1.5 až 2°C vyšší než tam kde nebyli (Konečně na tohle téma začínají vznikat seriózní studie, doteď se ignorovalo aby se náhodou neprislo na něco, co se nehodí). Tohle je mimochodem důvod, proč je pokrývání Sahary fotovoltaickými panely, jak občas vymýšlí ekologové co skoncili s fyzikou v páté třídě, totální kokotina.
PV panely mají své místo, ale stejně jako EVs a další věcí je to taky otázka míry, ale ta bohužel často chybí. A to sám považuju za environmentalistu, nevím co s tím.
Nakonec bych se rád omluvil za tenhle off topic výblitek, ale musel jsem to ze sebe dostat.
Ten konec je ve chvíli kdy vlastník zjistí, že náklady na uvedení do provozuchopneho stavu (baterka abych se nebál jet dál než do nejbližšího města) jsou vyšší cena vozu. A to většinou nastane o hodně dřív než si asi myslíš.
Verze Essential je v konfiguratoru za 809 tis. Otázka je, dokázali by udělat použitelné EV s podobnou výbavou za tuhle cenu? Spíš ne.
MBMB: na srovnání si vybereš nejdražší spalovací verzi.. a pak to srovnáš s octavkou 1.0 vs RS.. jakože what? Tak bude vezmeš základní verzi vs nejdražší u obou nebo druhou nejdražší vs nejdražší u obou. Ne u jednoho to a u druhého jiné. To je demagogie.
Jj na rozložení tlačítek si člověk zvykne. Však na tlačítkovém mobilu jsme taky psávali poslepu. To takové kolečko, to je průser.
Jako jo, souhlas. Jenom mi přijde že lidi který štve 400 štvou i ti, kteří si natočí "jen" 350km/h (mně to třeba přijde hloupé uplně stejně na veřejné komunikaci). Passer má tu smůlu, že je mega bohatej a tak se dobře sbíraj body za strefování se do něj.
Tohle je takovej argument jako když máma chytí Pepíčka při lhaní a on začne povídat, že přeci Honzík taky lže..
Takže reakční doba kolem jedné vteřiny, za tu jednu vteřinu uletí kolem 100m než vůbec začne reagovat. Když se něco stane předjížděnému autu třeba 30-60m(ať nežeru, jedou přeci jen stejným směrem) před ním a vletí mu do cesty, tak neudělá nic. A crash ve 400km/h ,kdy pomalejší auto jede třeba 150, bude o řád jinde než crash ve 200km/h.
Je to legální? Je. Je to hloupý? Je. Jediná chyba jiného řidiče v cestě stačí a nechci podceňovat Passerovi reakce, ale myslím, že by stihl udělat leda hovno a pozabíjel další lidi. Btw úplně si nemyslím, že když se v DE nechávala neomezená rychlost, tak někdo čekal, že tam budou jezdit auta 300+, o 400+ nemluvě.
Technická. Nevíš jestli hlasové ovládání taky nešlo nebo si na něj nevzpomněli?
A čím větší baterka tím horší.. ale s malou baterkou co zas nechce koupit vůbec nikdo.. kvadratura kruhu
MBMB: "Škoda, že neexistuje nějaké anarchokapitalistické území, kde by se dalo v praxi sledovat, jak to funguje." -tady stavíš úplného slaměného panáka. Opravdu jsem si nevšiml, že by tu na webu někdo propagoval ankap nebo úplné zrušení všech regulací.
btw pustil sis to video? Jaká je tvá reakce na prostý nedostatek surovin a praktické otrávení velkých částí planety z toho plynoucí? (prostě bude míň aut)
Krab: ty ale nechápeš, že pro ně je to to samé. Elektromobilem chrání veřejné, co veřejné, planetární zdraví!
Frodo: tady jsem si vzpomněl na další hezkou ukázku nerovného přístupu. Tesla tlačí svůj tahač Semi, ten má ale nevýhodu, stejně jako u aut má díky těžké baterií menší užitnou hmotnost. A reakce? Elon si proloboval změnu předpisů, že souprava s elektrickým tahačem může být o 3.5t těžší než souprava s ICE tahačem..
https://www.nowtricity.com/country/czech-republic/ - to máme cca 73g na km pro EV, třeba Auris hybrid má 79g na km, i když budu brát 100g/km tak při průměrných odhadovaných emisích na baterku 14t CO2 (u vetšiny nových aut s obřími battery packy to bude víc), tak break even point vychází někde přes 450 000km. To je pro naprostou většinu aut nikdy.
Já bych si právě troufl argumentovat, že je to z hlediska CO2 horší. Break even point nemusí nastat nikdy, protože auta v městském provozu nenajedou tolik kilometrů aby ona úspora byla větší než znečištění produkované navíc při výrobě. Obzvlášť ne v českých podmínkách.
Ransom: jak psal Beastar, o tu bábu nejde, to není pointa, často prostě vidím lidi v těch nejsportovnějších verzích co mají problém trefit parkovací místo a očividně si to koupili protože prodejce jim prodal jako to "nejvíc" prostě. Auta je zajímají hlavně jako status symbol. To není nic proti ženám za volantem ani proti Golfu R.
Opelfart: Proto má Variant ne? Jedno auto je pořád levnější než dvě.
Poslední komentáře
- kotzitzaq, Po stopách Dacie 1300 a rumunské národní...
Předpokládám, že Zlokočka vychází z vlastní zkušenosti... - Justdoit, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Opravdu se tu hádáte o tom která Alfa se víc sere? Není... - RedX, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Nehledě na auto, mladý řidič by si měl sám hradit servis... - martin_100, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Hele naučit se musí. Nevim jak tady ale vym okolí sme jezdil... - bkralik, Po stopách Dacie 1300 a rumunské národní...
No, já se teda můžu připojit na stranu Zlokočky. My jsme... - Beran, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Ze v cine umi vyrobit produkt srovnatelnym s prumernym evropskym... - StreetPro, Po stopách Dacie 1300 a rumunské národní...
Nechci se vás dotknout, ale byla jste lately v RO? Projel jsem... - Sato, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Ked to tu tak citam tak si pripadam ako dost idiot, ze som sa stazoval... - vojtacz, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Já teda myslím, tomu Stilu dost křivdíto. Měl jsem 2003... - beastar, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Je pravda, že obecně na tom venkově je to bez auta těžší.... - beastar, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Koukám že mě se tam dostala ac chyba Říjen je Riken. A ano oni obecně... - rock, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Z tohodle výběru bych sáhl po Cooperu. A absolutně v sedmým... - rock, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Když jsem coby vidlácký vesničan začal jezdit do Brna na průmku... - briza, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Na ty Rikeny toho slyším poměrně dost pozitivního. Ostatně... - Jakub Pospíšil, Autíčkář se ptá: levné ale stylové...
Nexen Winguard byly nehlasitější zimáky, jaké jsem kdy měl....
Poslední inzeráty
1993 rok výroby
109 koní výkon
2 996 ccm objem
1997 rok výroby
255 koní výkon
5 733 ccm objem
1951 rok výroby
137 koní výkon
4 965 ccm objem
1990 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl
90 komentářů - Ptejte se: Malé auto do města a okolí
78 komentářů - Ptejte se: Když nevíš, co chceš …
76 komentářů - Autíčkář se ptá: levné ale stylové auto pro potomka
66 komentářů - Kam se poděla normální auta?
56 komentářů - Na Eibenthal! aneb Autíčkářovy chaotické zápisky z Gumbalkánu
45 komentářů - Škoda Octavia RS: Rychlá nebo Sportovní?
44 komentářů - Soužití na silnici
39 komentářů