načítám data...

Ča Snač Aj

JménoVáclav Dočkal
BydlištěEvropa
Registracepřed 6.7 rok.
Poslední aktivitapřed 18.1 hod.
Komentářů u článků326
Pozitivních komentářů u článků136
Negativních komentářů u článků8
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Ča
Ča Snač Aj
11. srpna 2022, 12:47
-1
Ptejte se: Když nevíš, co chceš …

Já o něm jeden čas přemýšlel.. ale ty baterky v kufru to kompletně zabíjí.

Ča
Ča Snač Aj
08. července 2022, 07:32
0
Autíčkářův týden: Trochu jiné elektromobily a nejlepší rodinné auto na trhu (+ jedno překvapení)

Přitom zrovna ten Up dává dokonalý smysl, ale ty ceny jsou prostě moc mimo.. uvidíme co udělá nárůst prodeju nových aut s cenami ojetin tak za dva tři roky, kdy současné smlouvy začnou vyprchávat. PS docela dostupné ojeté Ev je leaf, ale ten je prostě hnusnej. A pak první modely i3, ty jsou super, ale mají hrozný dojezd.

Ča
Ča Snač Aj
07. července 2022, 11:05
1
Autíčkářův týden: Trochu jiné elektromobily a nejlepší rodinné auto na trhu (+ jedno překvapení)

To že elektrické Citigo nebo Up jsou vcelku trefa podle mně dokládají vysoké ceny ojetin. Teda aspoň v UK. Sám jsem o něm přemýšlel(přecijen benzín stojí skoro dvě libry ..) a když jsem zjistil ceny, tak jsem zase zchladul :D

Ča
Ča Snač Aj
01. července 2022, 22:33
0
MG je zpátky, jen trochu jiné, než jsme ho znali

Počkat, oni nebudou v ČR prodávat MG3 a MG5 EV(jediný EV kombík kromě Taycanu)? To mi při cenové politice MG přijde jako dvě auta, která by se v ČR mohla chytit.

Ča
Ča Snač Aj
30. května 2022, 08:16
0
Lexus NX 450h+: Oáza klidu a pohody

Čtivá recenze na pěkné auto. Ale v jednom si dovolím s autorem nesouhlasit. Píše: "Ve městě to prakticky nenastává, silná akcelerace tam většinou netrvá příliš dlouho, ale NX přece není městské auto." Ale já myslím, že je to přesně naopak. Přes 90% téhle aut bude jezdit naprostou většinu svých cest v městském, případně příměstském provozu. Ne někde na dálnicích a okreskách.

Ča
Ča Snač Aj
07. května 2022, 23:21
1
Můj život s Plurielem II - když výměna žárovky stojí tisíce a demontáž světla trvá hodiny

Já tuhle výměnu u trojkoveho Mondea miloval. Oproti jiným autům jsem si nemusel nikde lámat ruce za světlem a když víš jak na to, je to velmi rychle hotové. Ale třeba u Fiesty byla ta samá výměna dost opruz kvůli tvaru světla, kdy šlo vytáhnout takovým specifickým pohybem.. peklo.

Ča
Ča Snač Aj
30. března 2022, 18:17
1
Ford Puma 1,0 mHEV ST-line: Podržte mi ruční brzdu

no jo, ale ve fieste nemuzes chladit pivo v bazenku ;)

Ča
Ča Snač Aj
11. března 2022, 09:51
1
Autíčkářův týden: Šestiválcová Mazda, dobíjecí Lexus, životně důležitý Renault a nástupce legendy

MX-5 se šestiválcem.. to by mohla být správná vražda. Ideálně třeba jako limitka na pár tisíc kusů. Myslím, že by jim zakaznici utrhali ruce.

Ča
Ča Snač Aj
03. března 2022, 10:35
0
Maruti Suzuki Dzire EV - elektromobil s překvapením

Kdyby se dělali takovéhle kity na předělání starších aut na EV, tak by s tou elektromobilitou hnuly mnohem víc než s těma dotacema

Ča
Ča Snač Aj
18. února 2022, 21:30
3
Fabia MPI: Línější než Favorit, ale přesto má své místo

Já bych si ještě prisadil a kacířsky řekl, že bubny ještě třeba zažijí comeback. U EV kolikrát budou reznout jak se nepoužívají a navíc se víc bude řešit prach z brzd. Buben eliminuje oboje..

Ča
Ča Snač Aj
08. února 2022, 14:22
0
Škoda Enyaq iV 60: Lesk a bída elektromobilu

1. Už to mám.. necvaklo mi, že R32 je název chladiva.. v hlavě mám jenom Nissan.. nikde se nemůžu doklikat nějaké relevantní tabulky s průběhem cop vzhledem k venkovní teplotě nebo rozdílu teplot.. cop k pěti vypadá super, ale jaky je cop když je venku -15?

Ča
Ča Snač Aj
08. února 2022, 13:45
0
Škoda Enyaq iV 60: Lesk a bída elektromobilu

1. Co je to R32?
2. Samozřejmě, v zemi je +- konstantní teplota i v zimě, ale to není relevantní k TČ u aut. Navíc pořizovací náklady jsou zase úplně jinde a vtělená energie mnohem větší, takže platí, co jsem psal výše. Samozřejmě čím větší objekt tím víc začne TČ dávat smysl a naopak, takže to není univerzální pravda.
3. CO2 systém pro superizolované domy postrádá smysl.

Ča
Ča Snač Aj
08. února 2022, 07:33
2
Škoda Enyaq iV 60: Lesk a bída elektromobilu

Ono to tak bude. I TČ u rodinných domů ztrácí účinnost s klesající teplotou.. takže nejlíp funguje když je venku tak 5°C a víc, ale jak je nula a pod ní, tak rozdíl oproti odporovému drátu není veliký.. (proto to třeba nedává smysl do domu, kde potřebuju topit 20dni v roce, to jsou ty dny kdy je venku -15 a víc.. to už můžu topit primotopem co stál zlomek a kvůli jeho výrobě neumřelo zbytečně 13 tuleních mláďat)

Ča
Ča Snač Aj
07. února 2022, 21:21
2
Škoda Enyaq iV 60: Lesk a bída elektromobilu

A jak řešíš zamlžené sklo?

Ča
Ča Snač Aj
07. února 2022, 21:20
12
Škoda Enyaq iV 60: Lesk a bída elektromobilu

My museli pro sklouznutí tahat za ručku, tady stačí dát nohu z plynu.. pokrok nezastavíš

Ča
Ča Snač Aj
07. února 2022, 17:26
1
Opel Crossland 1.5 CDTI: Testováno na lidech

Velice děkuji. Inhumace se zatím nekoná.

Ča
Ča Snač Aj
07. února 2022, 07:51
0
Opel Crossland 1.5 CDTI: Testováno na lidech

Tabulka s cenou a nějakými základními údaji by byla fajn.. já vím, já vím, máme přece Google, ale stejně..

Ča
Ča Snač Aj
05. února 2022, 22:18
0
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

"Podle odborníka PREdistribuce ale rozhodně není cílem snižovat komfort zákazníků nebo vydávat plošné zákazy dobíjení. Distributoři elektřiny by mohli nabídnout zvýhodněné cenové podmínky pro majitele elektromobilů, kteří budou ochotni své potřeby nabíjení časově přizpůsobit. Na základě vzájemné dohody pak může být dobíjení elektromobilů v určitých intervalech lokálně omezené." Hlavně poslední věta stojí za povšimnutí.
https://oenergetice.cz/elektromobilita/nabijet-elektromobily-sance-i-dilema-distribucni-site

Ča
Ča Snač Aj
05. února 2022, 16:05
2
Audi Q4 40 e-tron: Vraťte mi mé Audi

Tak jeden standardizovaný kabel všude dává smysl, jenom pořád nějak není..

Ča
Ča Snač Aj
05. února 2022, 11:07
1
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

*Možná trochu zdanění paliv? Ale samozřejmě spravedlivější by bylo aby se platilo nějaké mýto dle počtu ujetých km." Ale právě spotřební dan na palivu je přeci přesně takové zdanění. A u EV až jich bude víc to přijde taky (navíc jsou v průměru těžší - víc opotřebení povrchu silnic) formy jsou zatím uvažované dvě. 1. Auto měří a odesílá kolik najede a podle toho se ti strhne daň. 2. Danění na vstupu - tedy nabíječka měří kolik nabiješ a podle toho platíš. Vzhledem k tomu, že už tě všude nacpána sledovací technika a ecall, nebo jak se to jmenuje, tak se první varianta s ještě větším sledováním zda pravděpodobnější. Navíc je uživatelsky pohodlnější. Takže projde ..

Ča
Ča Snač Aj
05. února 2022, 11:01
3
Audi Q4 40 e-tron: Vraťte mi mé Audi

Čekám kdy nějaký výrobce projde s navíjecím kabelem/kabely jako u vysavače :D pak by tolik nevadilo chybějící frunk

Ča
Ča Snač Aj
05. února 2022, 08:46
2
Audi Q4 40 e-tron: Vraťte mi mé Audi

To šetření na materiálech je vtipný. Připomnělo mi to jeden rozhovor s Dysonem (ten co dělá vysavače). Po roce 2010 taky chystal EV, ale nakonec se na to vyprdl, ptali se ho proč a začal vysvětlovat, že nedokáže postavit rozumně naceněne rodinné EV v kvalite jakou by chtěl. Hlavně díky materiálům na EV( drahé kovy apod..) a že ani jiné automobilky to neumí, ale zase můžou rozpustit cenu do jiných aut. (+Dotace) Jak vidno tak i přesto musí hledat úspory a to to ani tak nejsou dostupná auta.

Ča
Ča Snač Aj
03. února 2022, 17:50
5
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

To je moc hezký, ale ty musíš mít ten výkon rezervovaný a ta síť se musí nějak řídit.. 7.2kW charger to máš cca 30A, 9.6kW 40A. To znamená že v domě musí mít svůj okruh a taky že většina domů na to dnes nemá rezervovanou kapacitu. Musíš počítat s tím, že celá ulice přijede večer domů a píchne auto na nabíječku... Nejčastější přípojky je kolik, 3*25A? U domu, kde se topí el. to bude 3*32A. Takže u většiny domů to bude znamenat novou přípojku.. a pak je tu otázka jak to snese zbytek sítě. Abychom nakonec neskončili s připojenými nabíječkami, kde nám budou na dálku regulovat příkon (to mi přijde jako technicky a cenově nejschůdnější cesta, ale radost z toho nemám), ale hodně štěstí když budete potřebovat rychle dobít..

Ča
Ča Snač Aj
02. února 2022, 16:57
2
Opel Corsa-e: Dnes vám povím o svém poprvé …

To bude/je panečku ekologie, každé auto 2t+ :D

Ča
Ča Snač Aj
01. února 2022, 18:28
0
Škoda Kodiaq 2.0 TSI Sportline - Chtít či nechtít?

Co takhle zrušit odpisy na residenční nemovitosti?

Ča
Ča Snač Aj
01. února 2022, 10:11
1
Škoda Kodiaq 2.0 TSI Sportline - Chtít či nechtít?

ESG.. a jdou na to přes banky. Proč bys reguloval všechno, když stačí zregulovat banky a ony poreguluji za tebe.

Ča
Ča Snač Aj
31. ledna 2022, 20:46
1
Volvo C40 Recharge Twin: Poprvé bez spalování

Ono tahle zelená demagogie bohužel není jenom u aut. Třeba se řeší jak je potřeba z lesa po těžbě dostat všechny zbytky - větve, kter se dřív pálili na místě, apod. aby se z toho udělalo jakože CO2 neutrálni palivo.. to že odstraněním veškeré organické hmoty vyrábíme z bývalého lesa poušť, je ve jménu CO2 náboženství jedno. Konečny důsledek bude pro změnu klimatu nejspíš paradoxně horsi.
Příklad druhý: velké plochy solárních panelů. Jedna z věcí která má objektivně vliv na oteplování Země je odrazivost povrchu. A teď si představme jak pokryjeme signifikantní plochu černými a tmavomodrými panely které se rozpálí, ale na elektřinu převedou jen cca 20% té energie a ze zbytku se ohřejí a pak sálají do okolí. To vede ke vzniku tepelných ostrovů a zvýšení teplot ve městech, kde je jich hodně. Jeden tým to teď zkoušel i na poušti, kde teplota naměřená v okolí panelu a pod nimi byla o 1.5 až 2°C vyšší než tam kde nebyli (Konečně na tohle téma začínají vznikat seriózní studie, doteď se ignorovalo aby se náhodou neprislo na něco, co se nehodí). Tohle je mimochodem důvod, proč je pokrývání Sahary fotovoltaickými panely, jak občas vymýšlí ekologové co skoncili s fyzikou v páté třídě, totální kokotina.

PV panely mají své místo, ale stejně jako EVs a další věcí je to taky otázka míry, ale ta bohužel často chybí. A to sám považuju za environmentalistu, nevím co s tím.

Nakonec bych se rád omluvil za tenhle off topic výblitek, ale musel jsem to ze sebe dostat.

Ča
Ča Snač Aj
31. ledna 2022, 20:14
2
Volvo C40 Recharge Twin: Poprvé bez spalování

Ten konec je ve chvíli kdy vlastník zjistí, že náklady na uvedení do provozuchopneho stavu (baterka abych se nebál jet dál než do nejbližšího města) jsou vyšší cena vozu. A to většinou nastane o hodně dřív než si asi myslíš.

Ča
Ča Snač Aj
31. ledna 2022, 12:47
1
Ča
Ča Snač Aj
30. ledna 2022, 12:48
4
Volvo C40 Recharge Twin: Poprvé bez spalování

Verze Essential je v konfiguratoru za 809 tis. Otázka je, dokázali by udělat použitelné EV s podobnou výbavou za tuhle cenu? Spíš ne.

Ča
Ča Snač Aj
30. ledna 2022, 11:24
8
Volvo C40 Recharge Twin: Poprvé bez spalování

MBMB: na srovnání si vybereš nejdražší spalovací verzi.. a pak to srovnáš s octavkou 1.0 vs RS.. jakože what? Tak bude vezmeš základní verzi vs nejdražší u obou nebo druhou nejdražší vs nejdražší u obou. Ne u jednoho to a u druhého jiné. To je demagogie.

Ča
Ča Snač Aj
27. ledna 2022, 18:28
1
Hyundai Santa Fe Plug-in: Táto, stěhujem se do většího!

Jj na rozložení tlačítek si člověk zvykne. Však na tlačítkovém mobilu jsme taky psávali poslepu. To takové kolečko, to je průser.

Ča
Ča Snač Aj
25. ledna 2022, 20:28
0
O hyperkorektnosti, právu a dětských snech

Jako jo, souhlas. Jenom mi přijde že lidi který štve 400 štvou i ti, kteří si natočí "jen" 350km/h (mně to třeba přijde hloupé uplně stejně na veřejné komunikaci). Passer má tu smůlu, že je mega bohatej a tak se dobře sbíraj body za strefování se do něj.

Ča
Ča Snač Aj
25. ledna 2022, 07:24
-2
O hyperkorektnosti, právu a dětských snech

Tohle je takovej argument jako když máma chytí Pepíčka při lhaní a on začne povídat, že přeci Honzík taky lže..

Ča
Ča Snač Aj
23. ledna 2022, 18:31
-4
O hyperkorektnosti, právu a dětských snech

Takže reakční doba kolem jedné vteřiny, za tu jednu vteřinu uletí kolem 100m než vůbec začne reagovat. Když se něco stane předjížděnému autu třeba 30-60m(ať nežeru, jedou přeci jen stejným směrem) před ním a vletí mu do cesty, tak neudělá nic. A crash ve 400km/h ,kdy pomalejší auto jede třeba 150, bude o řád jinde než crash ve 200km/h.

Ča
Ča Snač Aj
22. ledna 2022, 10:35
-1
O hyperkorektnosti, právu a dětských snech

Je to legální? Je. Je to hloupý? Je. Jediná chyba jiného řidiče v cestě stačí a nechci podceňovat Passerovi reakce, ale myslím, že by stihl udělat leda hovno a pozabíjel další lidi. Btw úplně si nemyslím, že když se v DE nechávala neomezená rychlost, tak někdo čekal, že tam budou jezdit auta 300+, o 400+ nemluvě.

Ča
Ča Snač Aj
22. ledna 2022, 08:54
0
Mercedes C 220d: Vrchol střední třídy

Technická. Nevíš jestli hlasové ovládání taky nešlo nebo si na něj nevzpomněli?

Ča
Ča Snač Aj
20. ledna 2022, 22:01
0
Mercedes EQA: I elektromobilita může být jednoduchá

A čím větší baterka tím horší.. ale s malou baterkou co zas nechce koupit vůbec nikdo.. kvadratura kruhu

Ča
Ča Snač Aj
15. ledna 2022, 21:27
0
Ča
Ča Snač Aj
15. ledna 2022, 15:54
2
Mercedes EQA: I elektromobilita může být jednoduchá

MBMB: "Škoda, že neexistuje nějaké anarchokapitalistické území, kde by se dalo v praxi sledovat, jak to funguje." -tady stavíš úplného slaměného panáka. Opravdu jsem si nevšiml, že by tu na webu někdo propagoval ankap nebo úplné zrušení všech regulací.
btw pustil sis to video? Jaká je tvá reakce na prostý nedostatek surovin a praktické otrávení velkých částí planety z toho plynoucí? (prostě bude míň aut)

Ča
Ča Snač Aj
14. ledna 2022, 17:12
0
Ča
Ča Snač Aj
14. ledna 2022, 12:52
2
Mercedes EQA: I elektromobilita může být jednoduchá

Krab: ty ale nechápeš, že pro ně je to to samé. Elektromobilem chrání veřejné, co veřejné, planetární zdraví!

Ča
Ča Snač Aj
14. ledna 2022, 12:09
5
Mercedes EQA: I elektromobilita může být jednoduchá

Frodo: tady jsem si vzpomněl na další hezkou ukázku nerovného přístupu. Tesla tlačí svůj tahač Semi, ten má ale nevýhodu, stejně jako u aut má díky těžké baterií menší užitnou hmotnost. A reakce? Elon si proloboval změnu předpisů, že souprava s elektrickým tahačem může být o 3.5t těžší než souprava s ICE tahačem..

Ča
Ča Snač Aj
12. ledna 2022, 12:58
1
Toyota Prius: První...

https://www.nowtricity.com/country/czech-republic/ - to máme cca 73g na km pro EV, třeba Auris hybrid má 79g na km, i když budu brát 100g/km tak při průměrných odhadovaných emisích na baterku 14t CO2 (u vetšiny nových aut s obřími battery packy to bude víc), tak break even point vychází někde přes 450 000km. To je pro naprostou většinu aut nikdy.

Ča
Ča Snač Aj
12. ledna 2022, 12:17
1
Toyota Prius: První...

Já bych si právě troufl argumentovat, že je to z hlediska CO2 horší. Break even point nemusí nastat nikdy, protože auta v městském provozu nenajedou tolik kilometrů aby ona úspora byla větší než znečištění produkované navíc při výrobě. Obzvlášť ne v českých podmínkách.

Ča
Ča Snač Aj
12. ledna 2022, 10:09
1
Toyota Prius: První...

Takže už nejde o celkové CO2? :O

Ča
Ča Snač Aj
11. ledna 2022, 21:26
2
Proč to ty mladý už vůbec nezajímá, ten motorismus?

Ransom: jak psal Beastar, o tu bábu nejde, to není pointa, často prostě vidím lidi v těch nejsportovnějších verzích co mají problém trefit parkovací místo a očividně si to koupili protože prodejce jim prodal jako to "nejvíc" prostě. Auta je zajímají hlavně jako status symbol. To není nic proti ženám za volantem ani proti Golfu R.
Opelfart: Proto má Variant ne? Jedno auto je pořád levnější než dvě.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mercedes-Benz 124 300D automat 1993
Mercedes-Benz 124 300D automat

1993 rok výroby
109 koní výkon
2 996 ccm objem

GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB 1997
GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB

1997 rok výroby
255 koní výkon
5 733 ccm objem

Oldsmobile 88  1951
Oldsmobile 88

1951 rok výroby
137 koní výkon
4 965 ccm objem

Chevrolet Corvette C4 convertible 1990
Chevrolet Corvette C4 convertible

1990 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem