
Ča Snač Aj
Jméno | Václav Dočkal |
---|---|
Bydliště | Evropa |
Registrace | před 5.3 rok. |
Poslední aktivita | před 4.7 hod. |
Komentářů u článků | 229 |
Pozitivních komentářů u článků | 74 |
Negativních komentářů u článků | 2 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Na to ti MBMB odpoví, že potřebuješ víc baterek hehe, že není kde brát nevadí..
MBMB: " A že o těch nových rostoucích trzích se přirozeně mluví kvůli rychlosti růstu" a o to přeci jde ne? Rychle rostoucí trh a velký potenciál dalšího růstu. Tam chce každá rozumná společnost být protože tam se dá opravdu vydělat. Evropa a Japonsko jsou stagnující trhy, Japonsko díky demografii už brzy upadající.
Já na to koukám jako potenciální kupec v mostě kde žiju, kdybych šel teď pro nové, hledal bych zhruba v téhle cenové kategorii a koukal jaké financování mi nabídnou a tady(UK) docela umí zabrat oba. A BMW mi přijde jako prostě jako víc dotažené auto a aspoň se bude líp parkovat.+ Ten znáček pro někoho. Podle toho co potkávám na silnicích, asi nebudu sám. V tomhle ale celkově vyhrává Mercedes s Ackem, který je schopný dát za super měsíční splátky.
MBMB: jestli narazila na mne, tak ty proudy jsou problém protože by se museli dostávat na mnoho míst v neřízený čas a na mnoho nabíjecích míst naráz, zatímco třeba ta výroba vodíku nebo metanolu se dá do určité míry centralizovat, úspora na el. distribuční síti, a distribuce paliva pak není vázána v čase jako elektřina.
Ta ropa je podle mě fér argument pro alternativní paliva. Je to moc užitečná látka na to aby se pálila.
Stejně tak to, že proudy k rychlému nabití několika aut na jednom místě jsou prostě absurdní, takže nakonec se bude muset umělé snižovat příkon a prodlužovat doba nabíjení i na rychlo nabíječkách. To se dá řešit obří baterií pod nabíječkou, ale pak jsme zpátky kde jsme byli, co ta ekologie?
" Má hroznou starost, jak se budou nabíjet elektromobily, ale prát trojnásobek energie do výroby vodíku by se mu líbílo. Jemu samozřejmě... Ale spousta lidí mu to pochopitelně žere, protože si to nespojí." Protože nejde o množství energie, ale o to v jakém čase a místě je ta energie dostupná. To co předvádíte je pěkný cherry picking. Nevím jestli zrovna vodík je úplně cesta, ale problém obnovitelných zdrojů produkujících ve špatném čase, je snad obecně znám.
MBMB: mimochodem říká, že je 7 let stará a očividně má velký nájezd. V tom bude asi ten problém.
A pak je tu ještě jeden nemalý problém. Výpadek státního příjmu ze spotřební daně na naftu a benzín. V UK to zatím chtějí řešit tak, že od určitého data bude muset každé elektroauto mít sledovací systém a budete platit daň za ujeté míle. A to se vyplatí ..
Protože průměrný uživatel najezdí do 15000 ročně, to dělá alespoň 13 let než se vůz dostane na 200 000 km. Existuje něco jako morální zastarání, hodně lidí vnímá auto jako staré a zralé na výměnu už po třech letech. Kupci ojetin, a obzvlášť těch elektro, vysoké roční nájezdy nemívají. To neznamená, že se nenajdou auta co najedou hodně přes, ale obávám se, že to budou spíš výjimky a velké množství zamíří do věčných lovišť o hodně dřív a tím celou úsporu CO2 postaví na hlavu a stane se z toho klasická cesta do pekla dlážděná dobrými úmysly.
Lehce off topic, ale né zas moc. Na info.cz je podcast Insider a v posledním díle je hostem Pavel Tykač. Bavi se především o energetice a na konci se ho ptají na jeho sedmiletou Teslu. Mě to víry v elektro auto moc nepřidalo :D
Díky, ale přijde mi, že opomíjíš dvě věci. 1. Ztráty v rozvodné síti. 2. Kde se ty články do baterek vyrábí, jak tam prdí na ekologii a jak se na nich díky tomu stáváme závislejšími než jsme do teď. A pak taky, kolik aut reálně najede těch 200 000km. Spousta se jich k break even bodu, kdy začne být elektro ekologičtější nikdy nedostane.
A nemá tenhle primát už Porsche s kombi verzí Taycanu?
Metanol a metanol jako nosič vodíku. https://www.methanol.org/fuel-cells/
Musí si vybrat. Hodně aut s malým profit marginem nebo málo aut s větším marginem. Mně je přístup Subaru sympatický. A cena je teď už taková.. no normální bohužel teď. Tohle je myslím auto ke kterému se musí vyzrát a prostě ten přístup každému nesedne.
Jablko bylo nahrazeno kufříkem s kvérem? Hezky po americku? :D
Kastovani je naprd.. jenže když pak potkáš na silnici neohleduplneho blba, bohužel dost často jede právě v BMW nebo Audi. To neznamená, že všichni jejich řidiči jsou takový, většina bude absolutně normální, ale ten punc tam prostě je. Přitom treba kokota v Porsche jsem na silnici zatím nepotkal.
Edit: uznávám že tahle "sama jedu" verze je o něco pokročilejší, ale stejně, ne zas o tolik.. come on!
Sakra, tempomat za 40? Blbá Toyota má adaptivní tempomat (safety sense 2) zdarma i v úplně základním modelu a u Audi za 40k navíc? Lol
Amíci jezdí vlastenecky hlavně v Toyotách a jiných Japoncích a Korejcích..
Je to smutné, když se jeden podívá jak v USA ho prodávají s turbem a 300 koníky..
Ty si delas srandu, ale zkus nekdy pozorovat posilovny a kolik lidi tam dojede 2km svym SUV aby pak mohli behat na pase.. neni to ani trochu na hlavu?
Tak cute auto by bylo. Ted jeste udelat dvakrat levnejsi verzi se stejnym designem, ale s jedna petkou a turbem. Mohlo by to vazit kolem tuny a vsadim se, ze by se prodávalo jak housky na krámě.
Pak nezbývá než dodat, že když už se s ní řízneš, moc to nečekáš a stojí to obvykle za to..
A po doplnění nákladového prostoru vodou máte šmrncovní brouzdaliště pro ratolesti..
"V případné válce má návěs (který může táhnout třeba protiletadlový kanón) větší hodnotu, než obyčejný autobus." Prosím změňte si návěs na tahač. Danke
Já jezdil s kloboukem.. abych si neožehl citlivý krk a odstáté uši ^_^
Vidím to stejně.. a z toho výběru je Clio asi nejhezčí a navíc má kliky zadních dveří schované ve sloupcích takže z dostatečné dálky i působí jako 3dv. A co si budeme povídat s těma pěti dverma se funguje v denním provozu líp.
:D Juniore díky. V hlavě se mi zjevil obraz. Dítě řve, řidič řve na auto, auto hlásí, že neví co řidič chce. Řidič řve na dítě aby bylo zticha, manželka nevydrží a řve na řidiče ať neřve na dítě, auto hlásí, že neví co...
Hele borci a nepřemýšlel i jste o tom udělat si účet na Patreonu nebo startovaci? Já bych vam i nějakou pětku klidně poslal, ať máte na naftu do těch fasovanejch Maserati.
"Zapínat se to musí po každém zapnutí auta" to je ale docela problém nemyslíte? Mě by to teda dost s..štvalo.
Je fakt, že tohle otevírá dveře úplně novému levelu value engineeringu..
A sličnou děvu v závěru snímku okouzlí složením obýváku h Ikei, který celý film vozí v kufru. Prostě sexy, co dodat.
MBMB: asi tak. Ono se na nic z těch pomocníků nejde spoléhat na 100%. Krásně to ukázala ta Tesla co to na Tajwanu narvala do prevraceneho kamionu. Bílý návěs na pozadí čistého nebe a auto ho nevidí, jedno kolik jede..
To je pořád sama klasika. Já bych šel pro nový Speedster a k tomu Macan. Zbývá jen vyhrát ty Euromilióny.. a ze starých Porsche by to byla Carrera GT.
Bude aspoň C+E? Já si kdysi udělal pro srandu céčko a k éčku už se nedostal.. a teď si říkám, že by to nebylo marný, už jen pro tu zkušenost.
Je to placaty.. hmm. Docela to jede. Hmm. ale koncepce motoru se jmenuje stejně jako moje oblíbená dodávka. Takže je to super :) Lék je sehnat Boxera, plaťák a udělat test jak se tahá Porsche za Pažoutem. (Viděl bych to radši než test toho Porsche, těch je všude dost :)
Dovolím si poukázat na stavbu skotského parlamentu, z původních 40mil se dokázali dostat 414 :)
https://www.google.com/amp/s/www.scotsman.com/news/scottish-news/scottish-parliament-20-ps414m-endless-recrimination-and-finally-iconic-building-1418185%3famp
Na braní do kanclu bych doporučil podívat se po skládacím elektrokole. Jede se na tom líp jak na koloběžce, složený je to stejně skladný a hlavně pro ostatní v provozu včetně chodců je to předvídatelnější. Srazit se s někým na koloběžce není moc prdel a stává se to překvapivě často.
Právě, do města na přejíždění obrubníků tohi není člověku líto a když vidím ty výbavy a cenu, tak bych o takovém sám uvažoval na drndani do prace. Nevim jak v CR, ale v UK dávají teď i sedm let záruku, což by mohlo pomoct držet cenu při následném prodeji.
Řekl bych, že srovnání s 2.5l z roku 2010 není úplně namístě, to byla jiná konstrukce než skyactiv + tenhle bude mít turbo. Jinak to ale vypada, že tohle bude laděné spíš jako silný cruiser než hothatch.
"jak se třeba tou instalací tepelného čerpadla zvýší zátěž životního prostředí oproti přímotopu, ale to je jedno." Odpovědí jsou emise a náklady na výrobu a údržbu, které mají velký význam právě proto, že dané zařízení se většinu své existence nebude používat.
P2G bude pravděpodně doplňovat část mixu, dovedu si představit použití třeba v nákladní přepravě, kde dává mnohem větší smysl než baterie. A je lepší pálit P2G než ropu, která se dá využít užitečněji než jako palivo. Právě díky nákladní dopravě si myslím, že ICU jen tak neskončí. Výroba paliva z odpadu+vzduchu by teroreticky mohla využívat odpadního tepla z JE což by efektivitu výroby energie pošouplo do jiného levelu, ale to je v současné situaci asi absolutní scifi.
"S tím souhlasím. V domě, kde se skoro nemusí topit, je skoro jedno, jak se tam topí. Tak je holt nastavený systém."
není to jedno, ty vámi zmiňované varianty jsou prostě v daném případě falešná ekologie. Ve jménu snížení zátěže životního prostředí ji naprosto nesmyslně zvýší. Ten samý nesmysl jsou tzv energeticky pozitivní domy a "energetické účetnictví" kolem nich. Postavím neúspornou stavbu a narvu na ní panely a najednou je eko.. bullshit. Je přeci šetrnějsí tu energii vůbec nepotřebovat. Zase falešná ekologie. Centrální výroba energie bude vždy efektivnější.
P2G i spálené v ICE je z principu uhlíkově neutrální a dává větší smysl než výroba mega baterií, už jenom proto, že na kapalná paliva máš dávno vybudovanou infrastrukturu. Navíc jeho výroba se dá efektivně připojit nejenom k obnovitelným zdrojům, ale třeba i k jaderné elektrárně, ale to by musela být vůle a ta po tom co všichni masivně nainvestovali do baterek jen tak nebude.
MBMB: jak píše Sato, ten přímotop je v malém pasivním domě de facto to nejekologičtější co může být, podívej se na celý life-cycle té věci. Vytápění se použije v jednotkách dní za rok, takže mnohem větší roli hraje zátěž vytvořena při výrobě a údržbě a tam přímotop nemá podlahová rohož válcuje všechny ostatní varianty. "Zatímco elektromobil je alternativa ke spalovacímu autu, což je ekvivalent toho topit uhlím." Ale v českých podmínkách ten elektromobil JE topení uhlím.
Sato: tohle je přesně ta hrozná zvrácenost na kterou jsem narazil, když jsem si vymýšlel dům. Superizolovana stavba kde jako jediný dodatečný vytápění na asi 20 dní v roce kdy je potenciálně potřeba je ideální jeden jediný na výrobu nenáročný přímotop.. ale nemůžu protože není eko a místo toho musím mít tepelné čerpadlo za x set tisíc a z neporovnatelně náročnější výrobou, servisem a vším kolem. To není ekologie, to je bizár.
Poslední komentáře
- MBMB, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
200*1000 = 200 000 Nevím, kde se z těchto vstupních čísel... - PeterLuk, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Jimi má postreh. Autá sa zväčšujú, nafukujú. Nejedno auto... - Radek Chlud, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Machačů, ty už umíš dělat obrázky jak z instagramu ! - PeterLuk, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
No jo, to je možno aj dôvod, prečo si na západe nemajú ľudia... - Jimi, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Design- vypadá to lehčeji a "odolně". Jedno z pravidel,... - lazywriter, BMW M340d xDrive Touring: Tady je svět...
"Ostrá levá, horizont, plné brzdy a pod plynem do prava.... - Bavoraczech, u blogu Vítěz Gumbalkanu jako daily:...
Je to hodně let... Jsem jezdíval tátovým nahnilým Escortem.... - eLzyx, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
dojezd naprd, maximálka vylučující jízdy po DE dálnicích,... - Staromil, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Jestli to nebude tím, že "nárazník" je odvozen... - Avex, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Co teprve tohle:) - st. Padre, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
1000 nabijecich cyklů je u auta s dojezdem dle wltp 200 km maximálně... - Jan Machač, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Je to crossover, takže to musí vydržet šutry. Mazda se to snaží... - kuc_t, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Trošku mimo téma - Mě osobně štvou ty černý nárazníky... - rock, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
XTad: Rozměrová a dynamická alternativa u Mazdy je asi CX-30... - MBMB, Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...
Už chápu. Nicméně takový scénář, obavám se, neodpovídá...
Poslední inzeráty
1968 rok výroby
180 koní výkon
6 ccm objem
1984 rok výroby
140 koní výkon
4 100 ccm objem
2005 rok výroby
175 koní výkon
2 387 ccm objem
1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem
1995 rok výroby
121 koní výkon
3 299 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Praktický levný rodinný dostavník
124 komentářů - Konce nadšeného motorismu
123 komentářů - Proč elektromobilita nefrčí (tak jak by mohla)
117 komentářů - Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?
101 komentářů - Zlatá Vrána 2021: Třetí ročník ankety o největší ostudu autoinzerce
100 komentářů - Pět řešení problému, který nebyl
65 komentářů - Dodge Charger Pursuit: Proč plecháče?
61 komentářů - Volvo V70: Zúčtování po čtyřech letech
58 komentářů