načítám data...

paveld

JménoPavel Doležal
BydlištěPraha
Registracepřed 7.9 rok.
Poslední aktivitapřed 5.4 rok.
Komentářů u článků10
Pozitivních komentářů u článků1
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

pa
paveld
10. září 2018, 01:29
0
Sypat nebo dojezdit? Kde je hranice? | Autíčkář se ptá

Já na to šel trochu jinak, potřeboval jsem druhý auto (= pracovní), rozpočet nebyl nijak velký, takže jsem se rozhodl koupit něco za co nejmíň, ale aby to bylo pojízdný, mělo platnou technickou a vypadlo, že to ještě bude nějaký rok jezdit. Po chvíli užívání uvidim, jak mi bude vyhovovat, jak svýma vlastnostma, tak cenou dílů a obecně cenou provozu a stavem (beru to tak, že všechno se u staršího auta dá poměrně dobře vyřešit, akorát do generálky rozpadající se kastle bych se nerad pouštěl), tak buď ho s malou ztrátou pošlu dál a zkusim něco jinýho nebo se mi v něm jezdí dobře, díly jsou za přijatelný ceny a vyřešim co je potřeba, tj. ne co zrovna upadlo, ale tak, aby z toho nic neupadlo a fungovalo a já nečekal, kdy mě to kde nechá, prostě přiblížit stavu nového a užívat :-). Mám z toho lepší pocit, protože mám odpor vůči spotřebním věcem obecně a když si to sečtu, tak na cokoliv pár let starýho nebo i nový se cenou i po servisu nepřiblížim. Je tu teda asi rozhodující fakt, že servis si řeším sám a nevozím to mechanikovi, pak by to tak rentabilní nebylo a chtělo by to pečlivěji promýšlet, do čeho půjdu.
Když budu konkrétní, první auto na práci bylo staré Clio, koupeno za pár tisíc, ale po necelém roce šlo pryč, roční užívání mě vyšlo na asi 6 tisíc (nákup + servis, minus cena za kolik se prodal), nahradil ho jedničkový Focus, kupní cena 19 tisíc se po roce zdvojnásobila, ale ještě to poroste, jako pracant výborný, provoz a díly za málo a i se s ním velmi přijemně jezdí. V podstatě na něm mám vyřešenou větší část spotřebních věcí, pokud se udělá ještě podvozek, tak krom běžné údržby nebude moc co řešit a minimalizoval jsem případné nečekané problémy. I kdyby cokoliv, dílů na to existujou mraky v inzerátech a za pár korun, i včetně motorů a za pár korun.

pa
paveld
26. srpna 2017, 14:08
0
Jak se z označení motoru stává výkonnostní index

Myslim, že u toho Audi jde čistě jen o to, že označení 13 nebo 16 (u těch prvních dvou řádků), by prostě vypadalo blbě... furt to bude v první chvíli navozovat pocit dojmu, že v tom je 1.3l nebo 1.6l motor (nemá to v reálu ještě menší objem? :-D). Takže ta převodní tabulka bude mít asi jediný důvod ten, aby uspokojili ego zákazníků, kteří by se za své Audi neradi styděli :-).

pa
paveld
01. července 2017, 01:12
0
Jak prodat auto a nezbláznit se z toho

Z vlastní zkušenosti to neznám, až na vyjimku jsem tohle nechtěl absolvovat, jsem klidnější když auto místo prodeje rozeberu na díly :-).

Jinak ten obrázek cca v půlce textu, kdy prodávající podává kupujícímu levou ruku... to je jako pro dokreslení představy o těch podivných lidech? :-)

pa
paveld
04. května 2017, 01:25
0
Autíčkář se ptá: Které rychlé auto vás znudilo nejvíce?

Super článek, sice zdánlivě o ničem, ale musim říct, že jsem zavzpomínal na své řidičské začátky i to co bylo předtím a sedí to jak prdel na hrnec...od kvartet, po koukání na tachometry, přes nudný hatcback rodičů a dál. Živě si pamatuju, jak mě někdy v 19ti neuvěřitelně bavilo jet půjčeným a Renaultem 11, myslim s 1.8 pod kapotou a přišlo mi to jak největší sporťák :-).

Že by mě něco vyloženě znudilo, od čeho bych čekal něco víc mě nenapadá... koncerny a podobný auta nepočítám. Pár let jsem vlastnil E34 s 3.0 V8 a tohle auto mě nikdy svezením nějak extra hodně nechytlo. Zvuk super, svezení na jednu stranu výborný, ale čekal jsem tam o trochu víc radosti z jízdy. Střídal jsem ho s E36 a bavilo mě to vždycky pár dní a pak jsem rád přesedl zpátky do E36.

pa
paveld
14. února 2017, 01:31
0
Hrdinové za babku: BMW 323ti Compact

Pěkný článek, ale s těmi problémy bych to neviděl tak černě... za 3 měsíce to bude 10 let co vlastním svoji E36, mám s ní najet víc než jen pár desítek tisíc km a nic hroznýho mě nepotkalo. Snad akorát ta koroze, která už bohužel poslední roky je znát víc než bych rád. Zbytek oprav byl z mého pohledu spíš běžná údržba, případně díly už podlehli své životnosti...

pa
paveld
05. září 2016, 22:24
1
Autíčkář se ptá: To nejlepší a nejhorší z Autíčkáře?

Nepamatuju si, že by mě tu nějaký článek nebavil nebo pohoršil. Z těch nejlepších si asi nejvíc vybavuju Greenyho cestu do Istanbulu :-). A nebo recenze té fialové E34.

pa
paveld
29. srpna 2016, 22:25
0
Autíčkář se ptá: Nejlepší jídlo za volant?

Popravdě, pořád 100x lepší se v klidu najíst za volantem než si dávat obědovou pauzu na benzince a pak honem spěchat, protože nestíhám. Nemám problém mít v ruce bagetu nebo cheeseburger a plně se věnovat řízení... větší problém mi to dělá, když mám hlad.

pa
paveld
16. července 2016, 22:25
0
Autíčkář se ptá: Největší automobilový držák?

BMW E36 - netvrdím, že to je největší držák, běžnou údržbu prostě potřebuje, ale je to jedno z aut, co se vyplatí udržovat ještě hodně let a furt má dost co nabídnout. Při běžné údržbě, která je za dost příznivé peníze, člověka nikde nenechá.

pa
paveld
20. června 2016, 21:31
0
Autíčkář se ptá: Kam jste ochotni zajít při opravování auta?

Fordem tam, vlakem zpátky... co dodat :-D

Ale ba ne, chápu to, taky bych se svého 20 let starého auta odmítal vzdát ať se děje co se děje, krom toho že mi po všech stránkách vyhovuje, tak jsem k němu po 9 letech přirostl...zbavovat se ho, asi bych se cítil, jak kdyby mi amputovali nohu. Možná obě nohy i ruce. Hrozně nesnáším to srovnání kolik vrazim do údržby vs. pořizovací cena auta vs. aktuální prodejní cena. Přece buď mi tu auto vyhovuje nebo nevyhovuje, bez ohledu na to, jestli je půl roku a nebo 20 let starý a na tachometru má něco k půl milionu km - pak do něj ty peníze budu sypat a udržovat ho ve 100% funkčním stavu (ideálně co nejblíž stavu nového, ale k tomu mám aktuálně daleko..). Ono to konec konců ve výsledku i včetně nákladnější a častější údržby pořád může vycházet provozně daleko levněji jak zánovní auto, kterýmu je třeba akorát měnit olej, ale jeho hodnota dost silně klesá. Mimo to, až na vyjimky, nový auta prostě už nejsou ničim zajímavý nebo osobitý, ani nevim co bych si měl vybrat jako náhradu...nejspíš nic.

pa
paveld
29. května 2016, 01:41
0
6 nej rodinných aut podle redaktorů Autíčkáře

Musim říct, že nejvíc mě zaujal odkaz na Forda Pumu. 9 let mám BMW E36 coupe, které za posledních 6 let povýšilo i na rodinný auto (pro 3 členou rodinu) a nevidím sebemenší potřebu ho měnit za cokoliv jiného... a to podotýkám, že denně jezdim s plnym kufrem nářadí a materiálu (E36 slouží i jako pracovní/služební auto). Prostoru je v něm pro nás tak akorát - na zadní sedačce mám autosedačku, uprostřed soobwoofer a vedle je pořád místo na nákup nebo případného třetího spolujezdce.
V létě jezdíme na dovolené se stanem po evropě a taky jsem neměl pocit, že by nám scházelo místo. A vzhledem k tomu, že jde o 20 let staré BMW přestavěné na LPG, tak i po ekonomické stránce funguje na maximum - ať už jde o spotřebu, tak o servis a náhradní díly. Bezpečnost je dle mě taky na vysoké úrovni - vzhledem k ovladatelnosti auta, která je o několik levelů dál, než u velkých těžkých suv, kombiků apod., je riziko nehody taky dost minimalizovaný. Spíš si říkám, co bych v kufru kombiku měl vlastně vozit, abych ho vůbec naplno využil...
Mimo to, syn (necelých 6 let) díky tomu už dávno pochopil, že BMW je nejlepší auto :-).

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem