
Testeuros
Jméno | . . |
---|---|
Bydliště | Bruntál |
Registrace | před 4.9 rok. |
Poslední aktivita | před 4.6 měs. |
Příspěvků ve fóru | 11 |
Komentářů u článků | 65 |
Pozitivních komentářů u článků | 14 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Student s poněkud absurdním vkusem na podmotorovaná vozidla, velice krabicoid-like vkusem a s velice občasnou aktivitou na tomto portálu... |
Poslední blogy
Byla nebyla jedna Ibiza...
…aneb příběh o tom, jakou radost (a čáru přes rozpočet) může poskytnout naprosto nezajímavé auto.
Studentova kritika aneb ponechání automobilu osudu
Přiznám se, že tato myšlenka mi již nějaký ten pátek vrtá hlavou. A přitom jde o něco, s čím se dozajista většina z vás setkala – opuštěné auto.
Ze života se zelenou schizofrenií...
…aneb jak vypadá rok a půl vlastnictví naftového kabrioletu.
Posledních 50 komentářů

Hodně fajn jsou přihrádky pod volantem. Tím tuplem, když člověk jede s půjčeným autem, tak šup tam s doklady. Některé jsou dokonce použitelné na víc než jen doklady k autu.
U mojí osmdesátky jsou dvě věci, které stojí za zmínku. Vzhledem ke koncepci interiéru nemá auto žádný držáček nápojů. No, ne tak docela. V přihrádce spolujezdce jsou dva "držáčky" na krátké cesty.
Některé kousky měly zámek k odjištění střechy schovaný za sluneční clonou řidiče. A když jsme u té clony, tak je zde drobnost v podobě toho, že osvětlení u zrcátka na cloně reaguje na to, zda je skutečně zrcátko viditelné, nebo schované za plastem.

Funguje to (i?) bez zapnutých světel a musím opravdu říct, že mě to neskutečně iritovalo.

Ikonická teplákově modrá neboli barva, díky které už i tak nenápadné auto západně v davu. Ideální barva pro vozidlo na sledovačky, drogové dealery či cokoliv jiného, kde je pozornost okolí nevítáným jevem. Ideálně s lowcost poklicemi.
Jinak jakýkoliv modrý odstín na 80 Cabrio vypadá skvěle, tím tuplem Pelikan Blue Metallic. Taktéž přihazuju ještě jeden odstín, který se mi nepodařilo dohledat.




Mám v konceptech připravený podobný článek a došel jsem k názoru, že je to pro mě zcela zbytečná věc. Vtip je v tom, že sice jde o takový zbytečný komfort, ale stále je to kapsle, která mě (naštěstí) odděluje od okolního světa a... to je něco, kvůli čemu si za tenhle luxus připlatím. ;)

Stále si nedokážu představit člověka, co by dal 750+ tisíc za takhle malé auto v základu. Jasně, stále se bude prodávat ta stávající, ale tahle cenovka mi (díky elektřině) přijde hodně přestřelená.


Tyhle elektrické pětistovky byly právě pouze pro americký trh. Bavil jsem se o tom s člověkem, co jednu takovou (mrdku) má a s náklady na servis to opravdu není jen tak. Kvůli tomu, že to je podvozkově 500/Panda, tak to má s tím "výkonem" problém a nedivím se, že skončila se servisem přední nápravy za dvacet tisíc (no jo, když s tím jezdí ještě jako prase.. :D).
Upřímně? Když už ekoterorismus, tak si koupit Leaf, nebo Prius a ne tyhle malé krámy. Na druhou stranu se s tím dá ujet i delší vzdálenost, jen za tu dobu dokážu tu cestu sjet se svým Cabriem tam i zpátky... :D

Ne tak rychle ohledně toho, že tuhle pojistku na ruční brzdu má jen Volvo. V 89/80 Cabriu/Cabrioletu (geeez, až moc možných označení na jedno auto :D) v případě (minimálně) elektricky stohovatelné střechy tam ta pojistka je taky a... popravdě mě i občas sere (co si budeme nalhávat). Na druhou stranu chápu proč tam je - aby nějakého blbouna nejapného nenapadlo stahovat/natahovat střechu při jízdě na neutrál při jízdě z kopce...

A zatímco Felicia MTX Cabrio zůstává něco s elegancí napíchnuté kachny, Němci si pro sebe nechali daleko elegantnější a víc funkční verzi Felicie s plátěnou střechou - Blue Sky. Dokonce se ještě dnes prodávají za drobné oproti Cabriu...

Měl jsem v rodině Ibizu ST a bylo to skvělé auto a na poměry malých kombíku vypadalo i vcelku dobře. Tohle, tohle je hnus velebnosti. Na druhou stranu to vypadá lépe než Kodiaq, ta invertovaná rakev vypadá vážně odpudivě.
Jen bych rád věděl - co vůbec na tom cílová skupina vidí? Když bych chtěl Škodovku, tak skočím po non-SUV modelu dle svých požadavků a peněz...

Vzhledem k tomu, že má potvora již byla v komentářích zmíněná (děkuji za klid do duše), tak bych navrhnul jinou krásnou raritu - Renault R19 Cabriolet. Škoda, že jsem za poslední roky viděl tak... jeden kus, je to překrásné auto.


...ach, já zapomněl ještě fotku se Sábinou. No jo, to je ta skleróza. :D


"Vajíčko bez střechy" je krásné (no dobře, dokud se člověk nezaměří na převis o délce půlky rozvoru :D), ale daný kousek je skutečně stavebnice, kterou je potřeba dodělat a (bohužel) vzhledem k cenám některých dílů (pokud se podaří sehnat, což je třeba u mřížek utrpení hodno trestu smrti) se dokončení tohoto díla vyšplhá tak na 80k... a za to se už dají najít hezčí kousky. Ostatně rok zpět byla na prodej hodně pěkná 2.3 s automatem a Recaro za 65 tisíc...
A jako tečku nakonec...


Ona je pravda, že kabrio s vícevrstvou střechou lze provozovat bez problémů i jako celoroční daily a výhody jsou zde zcela jasné i při zohlednění záporů, které jsou ve výsledku jen kapkou v moři kladů.

R19 Cabrio v černé barvě a v pěkném stavu (jeden takový kousek mám v okolí) je hodně cool auto, které se ještě stává raritou.
Když už se taxy řeší podobné absurdnosti ala StreetKa - co Nissan Micra, nebo Colt v kabriu?

Pár jsem jich (naneštěstí) viděl...

No jo, to je tak, když to píšu rozespalý ráno a ještě k tomu na telefonu, který si s korekcí žije téměř vlastním životem.

Tohle je neskutečně ironické v době, kdy se na západě hledí na politickou korektnost jako na něco, co musí za všech okolností fungovat. Na druhou stranu kdyby byly tyto systému vypuštěny teď, v tuhle chvíli na silnici, možná by to dokázalo vyřešit jistou sociální problematiku, se kterou se "Czechia" potýká.

Audi Cabriolet s 2.3 a automatem (klidně i bez něj, byť s ním jde o raritu) - za ty peníze má krásný kousek s charakterním motorem (a i nějakou tu výbavu) a i nějakou tou rezervou na možné úpravy či opravy. Není to sice brutální exkluzivka (73 tisíc kusů? Otázkou je, kolik z nich je v ČR - chce to sehnat nějaké statistiky), ale zase je to podle mě takový ideální průnik zajímavého auta (řekněte mi kdy jste naposledy viděli na silnici nějaký kousek?) auta na občasné ježdění (se slušnou výbavou ala klima a výhřev klidně i na podzim či zimu).

A pak je zde tahle zrůdnost...
https://auto.bazos.cz/inzerat/99912866/Audi-80-cabrio-23-5V.php

Jakožto představitel potenciální cílové skupiny (sice mám řidičák, ale peníze cpu do auta namísto zbytečných pí...vinek) musím říct, že tohle je hnus velebnosti. Rychlost se dá popsat jako taková, že bych proklínal (a už i vytruboval, což je v mém případě dost velká vzácnost) idioty, co si tohle dobrovolně koupí.
PS: Jak se dívám na ten interiér tak se nemůžu ubránit pocitům, že ty sedačky připomínají "sedadlo" v autobuse - nepohodlné, s nulovou oporou a odérem spojeným se stereotypem stáleho návštěvníka úřadu práce, konkrétně hmotné nouze.

Do Ostravy jezdím většinou sockou (pokud tedy někoho neodvážím, nebo pokud nejedu na brigádu) kvůli parkování (po celý rok je to pro mě katastrofa kvůli "geniálnímu" nápadu v podobě parkování pro rezidenty (do psího anusu, vždyť mají zastávky hned za rohem), což je vzhledem k mé nutnosti jezdit do centra obrovský problém). To je důvod proč jsem cestování autem v Ostravě vzdal pokud mě nějak tlačí čas (nejednou se hledání parkovacího místa zvrhlo v půlhodinové hledání). No... a v zimě kvůli všem těm posypovým sračkám. Na druhou stranu - i kdyby s tím nebyl problém, dokázal bych žít se svědomím, že jsem někde v Ostravě nechal kabrio, které víceméně čeká na útok nějakého závistivého kreténa?

Tak časy, kdy A6 (cé-čtyřka neboli jedna z nejlepších voleb pokud dotyčný hledá nejen levnou čtyřkolku bez ohledu na věk) platila za blbuvzdorné auto jsou už dávno pryč. Hlavně v téhle cenové hladině jsou motorizace, které nejsou tak odolné jako v případě C5 (krom 2.7 a 2.5TDI), natož u C4 (tam asi nenajdete skutečně špatnou motorizací, ale stále platí nutnost údržby)... pak se není čemu divit (taky vliv stáří) že jdou dolů..

Popravdě bych byl radši za klasicky střiženou střední třídu (a vlastně cokoliv, kde se SUV či crossovery nevyskytují) z několika důvodů. Mimo prvek subjektivity, kde zastávám názor, že tyhle věci vypadají ve většině případů přinejlepším odpudivě (vždyť jsem přeci konzerva...), skutečnost, že po stránce jízdních vlastností to v 90% případů (číslo jsem ještě záměrně snížil, aby se neřeklo, že jsem "předpojaté či zaujaté prase") nesplňuje to co to slibuje (takže je SUV/crossover pozérský segment?) tak i fakt, se kterým evidentně nikdo z "geniálních inženýrů" nepřemýšlel - prvek ohrožování jiných aut.
Vlastnil jsem dvě auta, z nichž obě byla po stránce výšky posedu pod průměrnou výškou. Když se za mým autem drželo SUV, tak to vypadalo tak, že mé oči i mozek doznají brzkého vypálení skrze LEDky či xenony, v "ideálním" případě obojím.
A jaké je řešení? Koupit si tu pozérskou a useless krabici na chůdách taky, nebo si nechat vypalovat mozek. :D

Holandsko a Nizozemsko nabízí popravdě dost zajímavých aut pod cenou. Škoda je jen v tom, že některé kusy (minimálně u 89) tomu odpovídají.

Awww...mělo jít o odpověď pod příspěvek od Tesarose/Tesara (či jak se to sakra skloňuje :D)

Jop, 4C Spider se stále prodává (no, začíná na dvou milionech, ale prodávat se prodává).

Co takový Renault Wind? Sice trpí tím, že má poněkud zvláštní vzhled a interiér je kombinace Twinga a nějaké té Dacie, ale ve výsledku by to mohlo být zajímavého a levné auto.
Jinak jak jsou na tom po stránce servisu Opel Speedster/Lotus Elise, popřípadě Opel GT? Myslím si, že by mohlo jít o zajímavá (každé svým způsobem) auta s cenou, která se dá ještě tolerovat.

Připadám si jako barbar, že jsem tam nechal tu "vyjímku."
Stále nezapomínejme na to, že tohle nebude budoucnost většiny z nás, je to jej pohádková utopie, která má na svět daleko větší doba než stávající či starší automobily.

V tuhle chvíli s vyjímkou menší komplikovanosti elektromobilu (kde to plně kompenzují všechna ta elektronická hejblata a cena baterií) tomu tak opravdu je, že právě jen a pouze tyto dva aspekty se dají brát jako výhodné (byť stále jen subjektivně). O ekoterorismu nemůže být řeč (*kašel* tepelné elektrárny *kašel*), dojezdu ve většině případů také (existují i výjimky, ale opět na natankování plné nádrže za pár minut to nemá), o ceně radši ani nemluvě (kde to sice snižují náklady na provoz, ale kdo ví, jak se k tomu bude, když příchod daně na elektromobily bude jen otázkou času - pochybuju, že se na tomhle stát nebude chtít ve větším množství "přiživit").

S ním je to v tuhle chvíli dost ve hvězdách. Popravdě řečeno se projekt potýká s problémy ohledně pohonné jednotky, jestli se nepletu.

Z mé zkušenosti v podobě Cabrio a Recara můžu říct, že to skutečně není žádný problém. :)
Na druhou stranu to spíš působí poněkud divně, když něco takového má anatomy.

Paradoxně můj "výkřik moderny" neboli také Audi 89 má (naštěstí) možnost separátního výběru mlhových světel (ne, že bych někdy mlhovky za dobu vlastnictví použil...). Skutečnou otázkou zůstává, proč je to také první auto, se kterým jsem se s touto ergonomicky vyladěnou věcí setkal.

Pro mě takovýto ikonický moment bylo setkání s kamionem, u kterého jsem si myslel, že měl dálková světla. Tak jsem na něj bliknul s myšlenkou toho, že má skutečně dálková světla... a pak jenom přišla oslňující záře z přídě jeho kolosu. :D

Bohužel. Přitom samotné standartní nárazníky bez naznačeného splitteru vypadají dobře, dle mého názoru dokonce i lépe. Strašlivá škoda, že většina kousků už má ten se splitterem. Tu změnu výfuku z toho "nafťáckého" i chápu, protože opravdu nezapadá do designu zádě tak dobře jako vzpřímení bratříčci. Jen... proč zrovna ten z V6? Člověk čeká vrchol tehdejší motorové palety a namísto toho se ozve "jen rotačka." :D

Je opravdu příhodné, že právě někteří majitele nafťáků si na své auto dají koncovku výfuku z jiného provedení. Příkladem za všechny budiž předchozí majitel mého zeleného mazlíka, který začal s výfukem a skončil u celého V6 alike vzhledu. :D

A tímhle se pro mě svět v prdel obrátil. Když už i klasický "obyčejný" Golf v kabrioletu je nahrazen něčím takovým, tak je mi z toho trendu opravdu špatně.
Možná si říkáte, že mi to může být jedno, když se k cílovce rozhodně řadit nechci, ale pak se budu muset na takové zrůdnosti (totéž platí pro Nissan Juke a podobné obludy) koukat v provozu. A to ještě další podobné věci přijdou...

Jo, včera jsem krásnou, lehce upravenou E34 viděl (a hlavně slyšel) - krása. Zato kousek, který jsem na začátku týdne viděl v Ostravě, ze kterého šla namísto kouře kouřová clona působil jako auto skutečně zdevastováno tím, že majitel je prasák a nechá takové auto trpět... otevřené víčko nádrže to dávalo (mimo jiné) jasně najevo. :c
A ano, taky nejsem ten, co by měl bawory rád... ale když je to starší a zachovalý kousek (jako sousedova E30 Cabrio a E38), tak jsou to krásná auta.

A hlavně je to skvělé autíčko do města (zkušenosti s Pandou), obzvláště režim City (daleko silnější posilovač, díky kterému lze točit volantem i jedním prstem) je setsakramentsky skvělá věc.
Sice výbava nic moc (dost tomu přispíval fakt, že šlo o kus blízko "již od", přičemž devadesátá léta a značnou jednoduchost vozu připomíná i to, že v základu vůz neměl otáčkoměr - v roce 2004 pro mě nepředstavitelná věc), ale ono to upřímně ani nevadí, když to autíčko má tolik charakteru, že se mi dokonce i líbí.

"V Pandě například vůbec není na otáčkoměru červené pole..."
Pokud ten otáčkoměr vůbec má... :D

Cesta okolo patnácti kilometrů (okolo kvůli výjezdu z dvou lokalit), naneštěstí skrze ty (dnes) nejvíc rozkopané úseky Ostravy. A i přestože tudy nejezdím tak dlouho, tak mi to docela zevšednilo (no, s výjimkou toho klučiny, co si řekl, že dostane své kolo pod kola mého dopravního prostředku) v mém daily autě. Na druhou stranu je fajn nemít strach o to, jestli se (ne)najde nějaký hajzl, který by si chtěl na střeše vybít zlost.
Nejhorší na tom všem je vlastně to, že začátkem studia budu muset jezdit do centra - parkování krom placená parkoviště nulové, ještě k tomu v okolí mé cílové destinace zatracené R/A (parkoviště pro rezidenty). Už jen to je důvod, proč jsem cestování po Ostravě vzdal (minimálně dokud daná fakulta nepřijde s parkovištěm pro studenty, přičemž toho se asi nedočkám), jinak mám jízdu po městě (obzvlášť v Cabriu) docela i rád.

Přiznám se, že se mi myšlenka elektrifikace staršího vozu (ideálně s původním pohonným ústrojí po či blízko smrti) dost zamlouvá. A když vezmeme v potaz ekoterorismus, který můžeme ve světě vidět, tak to dostává smysl... a bohužel to dřív či později (počítejme to na desetiletí) bude nutnost, jak udržet starší vůz při životě.

Už asi tak druhým rokem se snažím přemluvit svou iracionální stránku přemluvit ke koupi TTčka v roadsteru. Problém je v tom, že vždycky mi do toho skočí něco méně racionálního, staršího a s jistým cool efektem, co si chci zajistit (naštěstí se k tomu vždycky neodhodlám).
Docela přemýšlím, že v koupi na sezónu by Roadster mohl nahradit osmdesátkové kabrio, nad kterým slintám už hezkých pár let..

Když má Ibiza (6L) procházela servisem, měl jsem zapůjčenou Fóbii druhé generace s 1.4 TDI. Záměrně budu porovnávat svou Ibizu v původním stavu s touhle věcí..
Nepříjemný posez podobný výhledu z rozhledny (pro člověka zvyklý na nízký posez v rámci třídy jde o vskutku nepříjemnou situaci), brzdy bez jakéhokoliv rozumného dávkování (stačilo pohlédnout na brzdy a již jsem byl nalepen na čelním skle, u jiné Fóbie MK.II jsem se s tím také setkal, byť v daleko menší míře), náklony podobné lodi (na tomhle jsem se shodli s majitelkou Fóbie, která dříve vlastnila nejen moji Ibizu, ale i Ibizu ST), "poněkud" nižší účinek světel (zase abych si zachoval objektivitu - Ibiza ST ho měla srovnatelně mizerný) a spojka, která svým chodem připomíná jistou animovanou houbu žijící v ananasu (průměr dvou Fóbií). A výbava? I má stará Ibiza, zakoupena jako skladovka, má lepší výbavu nežli obě zmíněné Fóbie.
Na druhou stranu motorizace nebyla zrovna nejhorší, jen si dovolím tvrdit, že sám bych si jí do Fóbie nevybral. Ale to pak vyvstává otázka, jaký motor bych si vybral (1.2 12V je už u těchto aut přidušená, 1.4 je sice odolná, ale neskutečně líná, TDI do takového auta nedává příliš smysl (i přesto tahle kombinace do jisté míry funguje)...
Tohle je asi ten problém, co mě na (nejen) Škodovkách štve - nedostatek slušných motorů u modernějších modelů.

Při stavu českých silnic si to dokážu představit velice dobře, proč si někteří zakoupí tohle...

Alespoň to vypadá líp než ta obluda na kolečkách zvaná Kodiaq... jinak musím říct, že meh, prostě další SUV..


Kráska, ostatně jak tomu bylo u Century vždycky. Ovšem musím uznat, že u této nové generace mi chybí kousek "'nenucenosti" po designové stránce (byť ono to je víceméně jedno, protože budu rád už jen za vyzkoušení Century) a absence dvanáctiválce (tentokrát kvůli prestiži a jedinečnosti modelu, která v těchto kruzích hraje větší prioritu) . Pokud pominu můj subjektivní názor pp stránce designu (a svůj rozpočet), tak jde o vskutku úžasné dílo, které bych i měl jednou rád v garáži...nebo snad předchozí generaci?

Já spíše na tomhle nerozumím jedné věci - šílenství kvůli časům na okruhu. Chápal bych tento přístup u aut, která jsou na takovéto hrátky stavěné...ale SUV? Nejsem si jistý, zda-li je nutno dělat kvůli jednomu okruhu takovéto...podvody.
Poslední komentáře
- PachezZ, Pět řešení problému, který nebyl
jsou jediný správný způsob :) Zapomněl si tu větu dokončit... - Sch, Pět řešení problému, který nebyl
Bezramová okna u automobilů s pevnou střechou. - Tomshon, Pět řešení problému, který nebyl
Barchetta přeci :-) https://youtu.be/JRc-5NOll1s - Vojta, u blogu Já a Alfa po dvou tisících...
Nauč se rozumět psanému projevu. Já netvrdím, že tam nejsou.... - Avex, Pět řešení problému, který nebyl
Přidal bych další - všechno na elektřinu. Třeba víčko... - Beran, Týden plný zajímavých novinek
Tak zrovna ochrana chodcu se od roku 2013 do dneska tak moc nezmenila.... - Jenda_K, Elektrický valčík: Mají dnes Husité...
Jestli myslíš ty plastové tak byl spíš problém v tom, že benzín... - Mendoza1, u blogu Výběr auta očima dětí
Dekuju, kazdopadne to bylo zamysleni a fantazie, realita je bezdetna.... - PepaSFI, Elektrický valčík: Mají dnes Husité...
škodovky š120 měly své období kdy dost hořely. Dělat... - Adlok, Bazarový snílek: Podivnosti z temných...
A co třeba taková Audi A8 4.2 TDI? :-) - PepaSFI, Pět řešení problému, který nebyl
schovaný kliky, teda částečně, měla i Miata NA, taky bez pohonu,... - zddan01, u blogu Já a Alfa po dvou tisících...
žádný znova :) to že ty saze podle tebe nejsou cítit ani vidět,... - Tomshon, Pět řešení problému, který nebyl
K těm Jag klikám, to už tu bylo. Měl to tak jistý fiat punto,... - PepaSFI, Elektrický valčík: Mají dnes Husité...
tak to jsi ještě málo viděl co za záhady dokáže elektrika.... - Staromil, Týden plný zajímavých novinek
Trochu hádám, ale že by za tím byla třeba ochrana chodců,...
Poslední inzeráty
2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem
1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem
2006 rok výroby
143 koní výkon
1 997 ccm objem
1967 rok výroby
450 koní výkon
7 200 ccm objem
Rušné diskuse
- Proč nechápeme nová auta
147 komentářů - Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?
97 komentářů - Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?
93 komentářů - Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc
93 komentářů - Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?
92 komentářů - Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?
91 komentářů - Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu
83 komentářů - Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů
77 komentářů