načítám data...

KS

JménoJakub Hnát
BydlištěLitoměřice
Registracepřed 2.1 rok.
Poslední aktivitapřed 3.8 dny
Příspěvků ve fóru4
Komentářů u článků106
Pozitivních komentářů u článků19
Negativních komentářů u článků5
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Auto roku 2017 - jasná věc?

03. listopadu 2016, 09:14 6 komentářů

Uznávám, že pro leckoho, mimochodem i pro mě, nese anketa Auto roku pachuť komedie, frašky a nebo i černého humoru. Ať v tom vidí kdo chce co chce, já jsem měl letos výjimečně hned jasno, jaké auto by mělo vyhrát. Asi všichni tušíme, že se nabízí začít přímo od počátku abecedy. Vybral jsem následující pětici aut.

Jak vstřikování paliva ovlivňuje provozuschopnost auta

13. prosince 2016, 15:37 11 komentářů

Ještě předtím, než bude většina vozidel poháněna výhradně elektromotorem, musíme používat spalovací motor. A co teprve, pokud někdo chce provozovat vůz co nejdéle?

Kde je strop čtyřválců

17. ledna 2017, 10:37 3 komentáře

Tam, kde ještě před deseti až patnácti roky neohroženě pracovaly šestiválce, dnes jsou velmi často nahrazeny čtyřválci. Kde tedy mají čtyřválce svůj strop?


Posledních 50 komentářů

KS
06. prosince 2018, 10:09
1
Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI 81kW DSG: Kombi se loučí se ctí

Kombíková Fabie je geniální auto, pro určitý lidi. Ač nejsem fanda Škody, zrovna minule jsem tohle doporučil známé.

Zastávám názor, že suchá dvouspojka do malých aut nepatří, vlastně nepatří nikam. U malých aut se předpokládá velký poměr městských jízd a kdo má potom platit takový randál (vzhledem k ceně vozu) za opravu... 1.0TSi mě tady neuráží a s 6°MT se jedná o solidní kombinaci, až na dlouhou jedničku, která taky ničí spojku. Vždycky se nějaká moucha najde. Komu stačí krátké auto a nechce řadit = Fiesta 1.0EB s HDM ideál.

KS
23. listopadu 2018, 21:15
0
Jeep Experience: Džíp na pět způsobů

Hydrodynamickému měniči je objem motoru ukradený, jelikož se o sebe netřou spojky. Svez se v tom a zjistíš, že nový Wrangler je špičkový (zejména komfortnější než odcházející). Samozřejmě velký objem s manuálem má své kouzlo, nedávno jsem jel Massifem 3.0 a ta samozřejmost tahu od volnoběhu je parádní.

KS
22. listopadu 2018, 13:59
0
Volkswagen Multivan HighLine 2.0 TDI DSG: Kdy se můžu nastěhovat?

To mi povidej o Q5 RS, já teda hned vidím Stelvio QV a to je hned o mega víc oproti normální verzi, škoda že nedělají nějaký civilnější V6. Auta za dvojku jsou v kategorii, že se vybírají stylem "chci" oproti "potřebuji", takže si každý vybere co mu sedne.

Multivan je o svobodě - chci někoho/něco naložit, není problém. Chci někde zakempit, fajn. Lákavá T6 je, ale mít to jako jediné auto? Radši ne. Jako 2. nebo 3. proč ne, ale dát za to dvojku? Málokdo... Třeba nějaký postarší německý doktor.

KS
22. listopadu 2018, 13:36
0
Jeep Experience: Džíp na pět způsobů

Škoda že tam nebyly i verze Trailhawk, ty teprve ukážou, zač je toho Jeep. Jinak přechodem z atmosférických šestiválců na 2.0T by si měly s motorem víc rozumět i převodovky 8/9AT.

Grandčíro, pokud nemá italský diesel, tak je komplet americké. No dobře, převodovka je licence od ZF a software radiomapy je možná trochu italský, ale za mě je to pořád ryzí amerika. Prostě Mopar, Hemi (popř. Hellcat) a tak :D

KS
22. listopadu 2018, 13:11
0
Volkswagen Multivan HighLine 2.0 TDI DSG: Kdy se můžu nastěhovat?

Beast: A nebo si zařídit ještě veselejší operák :-D

KS
22. listopadu 2018, 13:07
0
Volkswagen Multivan HighLine 2.0 TDI DSG: Kdy se můžu nastěhovat?

Ale tohle je "v topu" = nejsilnější nafta, DSG, AWD + hromada výbavy. Určitě taková T6 nabídne mnohem víc muziky než např. 540i ve stejné cenové relaci. VW už dlouho není lidové vozidlo, tím je dneska Dáčka.

KS
22. listopadu 2018, 09:06
0
Volkswagen Multivan HighLine 2.0 TDI DSG: Kdy se můžu nastěhovat?

Z nejrůznějších (nejen) podzemních parkingů mám zkušenost, že do 4,5 m je to v pohodě, nad to každých 10 cm už je znát. Taky se zvyšuje riziko, že někdo odře roh auta. Tohle je sice kratší verze, ale ta delší, která má asi 5,3 m už je dost hardcore, přeci jenom nejsme v USA. Hodně se mi líbí i Amarok, Ranger, atp., ale jsou to dlouháni.

KS
21. listopadu 2018, 21:39
0
Volkswagen Multivan HighLine 2.0 TDI DSG: Kdy se můžu nastěhovat?

Skvělý auto, pěkně upřímně zhodnoceno. Nicméně pro běžnou rodinu asi ne - když jste max. 4, tak je nesmysl si komplikovat život parkováním s takovým otesánkem. V daný situaci bych šel pro Cherokee Trailhawk 2.0T, není přerostlý a projede "všude". ;-)

KS
19. října 2018, 20:50
1
Autíčkář se ptá: Jaká je vaše oblíbená značka?

Mám rád auta, která chytnou za srdce, jsou rošťácká a mají svou "duši" (tou může být i jistá nedotaženost v nějakém ohledu). Jak je výš už napsaný, i to obyčejné Punto (starší) má neklidný volnoběh, nadšeně reaguje a celkově tak je to tak nějak, z mého pohledu, mnohem zajímavější auto než např. německá konkurence. Taky se soustředím hlavně na povedené modely (třeba teď se mi ohromně líbí staré BMW 8er), ale co se týká značek, jsou to italské a největším favoritem je Alfa. Zatím nemám, ale časem to snad klapne :-)

Taky Jeep, ten vychází vstříc mé svobodomyslnosti, zejména ve verzích Trailhawk - skvělá průchodnost za rozumný peníze.

Jinak se ohrazuju, že FCA nenabízí vůz vhodný pro taxikáře - já být taxikář, chci Charger 3,6 a namontuju LPG, nebo beru Tipo (ať už sedan nebo kombi) taky v LPG (zde přímo tovární), totéž auto může posloužit i jako služebka místo obligátní Octy, třeba i s motorem 1.6 MJT. A nebo Giulia s 2.1 MJT taky dobrej taxik. Mrzí mě absence Giulie SW :-(

KS
12. října 2018, 21:06
0
Ford Fiesta ST čili život štěněte

Podle zvuku bych tipoval spíš šestiválec, ale je jasné, že by se pod kapotu nevešel, takže uhodnout R3 není složitý. Užívej si skvělej stroj!

KS
12. října 2018, 19:33
1
Ford Fiesta ST čili život štěněte

Jestli někam patří R3 1.5 tak do sportovnějšího malého vozu. Ještě před pár měsíci jsem si těžko představoval místo čtyřválce 1.6 takovýto pohon, ale ono to funguje náramně. Navíc Fiesta má skvělý vzhled. Jinak ještě před pár lety byli lidi paf z Pandy 100HP a teď je dvojnásobný výkon brán jako taková milá záležitost. I když nemám porovnání, zřejmě bych místo Pola GTi sáhnul po STčku.

KS
28. září 2018, 21:20
1
BMW i8 Roadster: Úplně jiný supersport

Auto za takový obnos a v dané kategorii by mělo přinášet radost. Já ji téměř nevidím, může mi někdo napsat, čím i8 nadchne (nechci napsat uhrane, to je asi dost silný :-D). V tom, že má okamžité reakce na plyn? Výborně zatáčí? Jezdí za "pětnasto"? Vypadá hustě? Kombinace toho všeho? Z mého pohledu stále nedostačující... Tohle už nemá daleko do VW XL1... Fakt tohle chceme? (hybrid v normálním osobáku mi neva, ale v autě pro radost kde je místo motoru jen jeho parodie, tam mi vadí a to dost).

KS
28. září 2018, 21:03
0
BMW i8 Roadster: Úplně jiný supersport

Taky jsem chtěl poukázat na Lexus, ono se to tak automaticky nabízí... A supersportem není samozřejmě ani jeden.

KS
28. září 2018, 20:48
0
BMW i8 Roadster: Úplně jiný supersport

Skvělé je, o tom asi málokdo pochybuje. Třeba takové Polo je taky skvělé auto v kategorii malých aut. A stačí mu to? Jo stačí, málokdo čeká nějaké emoce nebo nějakou přidanou hodnotu... Jenže u auta za víc než čtyřku tomu schází jeden aspekt, který tam musí být (u aut která se kupují pro to, že je chci, ne že je potřebuji, což je veeelkej rozdíl, tak tam tohle nehraje v zásadě roli) a totiž, budu se opakovat, koupě srdcem. To tady postrádám. Je to jen hodně drahý technicistní vozík ukazující dnešní možnosti...

KS
28. září 2018, 19:01
0
BMW i8 Roadster: Úplně jiný supersport

Vyzkoušet určitě jo, ale v garáži člověk chce mít káru, která ho "chytí za srdíčko" a to si u i8 neumím představit. Nebo bych rád takovýho experta viděl... Asi cílí na nudné Němce, který oceněj super efektivitu a nějaký to ušetřený CO2 (což je u baterek stejně těžce diskutabilní)

KS
28. září 2018, 18:55
0
BMW i8 Roadster: Úplně jiný supersport

Za ty prachy je to nesmysl. Téměř za čtvrtinovou cenu je k dostání obligátní Mustang V8. Kdo na to fakt má, koupí třeba M-B AMG GT. Elektromaniaci skočí zase do Tesly. Neříkám, že je to auto o ničem, ale value for money? Nebo statut legendy? Teď určitě ne. A být průkopníkem, a čeho? Tříválcovýho elektrosportování? Ne díky (to už fakt raději knihu :-D ).

Asi to chce mít Honza u BMW dobrý, ale vzhledem k provozování pětiválcový Lancie mu ten test tak nebaštím :-)

KS
26. září 2018, 10:37
0
Opel Astra 1.6 Turbo: Jedno auto pro všechny

Nevýhoda Astry je ta, že nabízí stejně prostoru jako o 20 cm kratší soupeři (myslím srovnání hlavně kombíků), taky ta řadička s pojistkou v místě úchopu je pitomá. Proto bych dal přednost Leonu ideálně ve verzi FR. Komu stačí hatch, přesně s touhle 1.6T se jedná o nadprůměrně dobrý auto. Že dřív byla Cupra za málo, a co jako - inflace, platy se zvedaj, no problem.

KS
09. září 2018, 22:29
1
Sypat nebo dojezdit? Kde je hranice? | Autíčkář se ptá

Provozuju 12 letou Elantru a kromě výměny uhlíků na startéru (ve 150tkm) vše drží, i klima jede excelentně, njn poslední ročník výroby :-D Toho auta se mi nějak nechce zbavovat. Někdo by řekl - korejská sračka, ale oproti třeba 1.g oktávce je to kvalitativně jinde.

Jinak doporučuju Suzuki Ignis, táta má 1.5i 2004, dostává fakt zabrat a za 200tkm má výbornou bilanci, jo teda nejde klima. Do města ideál: 3,9m délka, vyšší podvozek - obrubníky nejsou takový problém, řetěz v motoru - tenhle vypadá fakt na celou životnost auta. Ať 1.3 tak 1.5 si s autem poradí velmi slušně. Jen trakce v zimě je slabší, ale jde to. Kdo má benzínové Suzuki, nedá na něj dopustit, asi tak. Daihatsu nebrat, oproti Suzuki nevidím v ničem výhodu, jen horší servisovatelnost...

KS
03. září 2018, 19:24
4
Ptejte se: Auto na delší cesty za 150 tisíc

Spolehlivý litinový 2.0d jsou někde do r. 2007 (dnes už docela starý) a novější R4 nafty jsou sráče největší.Zlatá 159 s JTDm :-D

KS
03. září 2018, 19:19
3
Ptejte se: Auto na delší cesty za 150 tisíc

Alfa 159 2.0 JTDm - s tímto motorem je už po faceliftu, takže je lehčí, spolehlivější a 170k dobře tahá - pro dálniční použití mi u takového motoru stačí manuál díky 350 Nm. Kvůli horší pověsti jsou levné, ale tady by spolehlivost měla být nadprůměrná.
Volba č. 2 může být i Avensis 2.0 D4-D, který je opakem Alfy - dobrá pověst, ale hůř táhne. Někde mezi je Accord 2.2 i-DTEC.

KS
27. srpna 2018, 20:14
0
Hyundai i30 kombi 1.6 CRDi: Univerzální řešení

Sice jezdím jiným Hyundaiem, ale místo i30 bych dal přednost Ceedu. Akorát že by mě ani jedno z dvojčat neuspokojilo po stránce výkonu. Takže půjdu pro Fíkuse 1.5EB R4, kde čip na 220k není z říše snů (hlavně co se týká Nm, které snese převodovka).

Kombíky a hatchbacky umí Korejci pěkně. Škoda, že nepostavili opravdu praktický liftback, Fastback je jen takový designový cingrlátko.

KS
27. srpna 2018, 14:36
0
KS
21. srpna 2018, 13:53
0
Ptejte se: Rodinný kombík se sportovním charakterem

O takovým autě jsem ještě neslyšel, ale že by? :-D Leda Passat Variant R36, ale ty už mají taky své roky... A DSGčka v nich můžou být v posledním tažení, což na atraktivitě nepřidá.

KS
20. srpna 2018, 09:02
0
Ptejte se: Rodinný kombík se sportovním charakterem

Já bych zase nesnesl Lineartronic a pokud má auto dobrý manuál ve spojení se zážehovým motorem, je radost tam sázet kvalty. Za sebe bych bral, jakožto levnější variantu - Focus 1.5EB (ještě starší se čtyřválcem), dražší - Leon ST Cupru taky s manuálem. Suchá dvouspojka je spolehlivá tak do 100tkm (v případě malého provozu ve městě a zácpách i víc), mokré DSG by mělo vydržet min. 160tkm, což by při předpokládaném nájezdu stačilo... (chudák následný kupec, but who cares?)

Ale při zmíněných preferencích bych vzal Mazdu 6 2.5 - pořádný objem se solidním výkonem, velmi dobrý automat, solidní spotřeba, kufr těžce nadstandardní... Vzhledem k trochu těžšímu předku by mohla být i slušná trakce.

KS
17. srpna 2018, 14:15
0
Opel Insignia ST 1.5 turbo: Bitva o krále střední třídy

Opět pěkné objektivní zhodnocení. Musel to být velmi příjemný týden testování, snad jen parkovat po Praze bych asi nechtěl, že?

V téhle třídě Opel docela boduje, v rámci evropských prodejů Insignie dosáhla, myslím, na 3. místo. A zaslouženě. Snad jenom, kdo chce sportovní projev, měl by se poohlídnout jinde, ale u 5m auta je minimálně diskutabilní tohle hledat. Škoda, že se pro Insignii nenabízí nějaký 2.0 s dynamikou podobnou Superbu s 272k.

KS
11. srpna 2018, 23:08
0
Maserati Ghibli S Q4 Gran Lusso: Divoká romance po italsku

Krásný test, ušlechtile napsáno, přesně jak se k Maserati patří. U sedanu se skutečně už na praktičnost nehledí a člověk se plně může nechat pohltit emocemi, kór když třeba přesedl z dehtového Fíkusu. :-) Ano, pár chyb(ek) Ghibli má a kdyby se jich zbavilo, nářky na cenu by ztratily opodstatnění. Dokonce by, podle mě, zde mohli Italové chtít více, protože Maserati považuji za něco víc, než prémii.

První Mase, které mi učarovalo, bylo MC12. Taky mám velmi rád Ferrari, zejména ta s V8. A jelikož bych se rád opájel zvukem italské V8 a ne pouze svátečně (jako prý James May se svou 458), volbou je poslední Maserati s manuálem. Krotit 4.2 litru objemu (a téměř 400k) přes fofrpáku je to pravé. (taky nemusím HDM a robotizované převodovky jsou náročné na servis)

KS
06. srpna 2018, 11:00
0
Peugeot 308 1.5 BlueHDi: Naftový revolucionář

Kdyby 308 neměla icockpit a naopak měla normální ovládání ventilace, chyby by se hledaly velmi špatně. Kdo jezdí max. jen ve 2, stačí hatch, kombi má delší rozvor, takže si vybere každý. Zátah motoru je na nižší kvalty fakt mocný, na malou naftu velmi kultivovaný chod a jezdí za pár šupů, cena taky moc příjemná. Proč Francouzi auta vždy nějakou kravinou zmrší??? :-(

KS
02. srpna 2018, 09:24
1
Ptejte se: Radost za 400 tisíc

Volil bych Lexus bez hybridního pohonu, zkrátka poctivý benzín. Vše z Evropy (v podstatě německá trojka) je příliš tuctové, Maserati za 400 radši ne :D . Leda ještě něco z USA (Charger, 300C-Thema, atp.), ale Lexus se mi zdá jako sázka na jistotu. Sice ne tak velká jako v článku zmíněná 330i, ale je to pořád jen BMW, kterých tu jezdí mraky.

KS
30. července 2018, 08:10
0
KS
30. července 2018, 08:07
0
Škoda Karoq 1.5 TSI: Ve stínu sourozence

Právě Karoqa 1.5 s DSG jsem měl chvíli půjčeného. S DSG je to příjemné svezení, nicméně 150k bych tomu nehádal, ale jako normální motorizace za mě naprosto ucházející. Takovej P308 1.5HDi umí zatlačit MNOHEM důrazněji (ještě lépe než dvojkový Superb TDI 125kW s DSG, no však je to lehčí auto než obě š, lepé poskládaný manuál, široké pneu).

Běžnému kupci Karoqu je šumák, jak to auto jezdí a ono nejezdí vyloženě špatně, ale autíčkáři holt čekají alespoň nějaký malý bonus, což tento vůz nabídnout neumí.

KS
27. července 2018, 20:52
0
Maserati Levante 2018 Diesel: La Dolce vita

Vzhledem k tomu, že se Švédskem máme nejvíc chat a chalup na obyvatele, tak jsme chalupáři :-D
A že všichni na dovolené jen létají je blbost, viz. teď na YT akcelerace-videoblogy, chlapík s rodinou jeli v SQ7 k moři...
Navíc cestou se dá někde zastavit a prohlídnout si to tam, ne jen pobýt v cílové destinaci.

KS
27. července 2018, 18:15
0
Maserati Levante 2018 Diesel: La Dolce vita

Třeba pro 5 člennou rodinu, která jede na dovolenou a chce s sebou vzít i kočárek se při balení do 580l musí přemýšlet, co vzít a nevzít. Jeep má cca 700l, tam se to nandá všecko a hotovo. Navíc se Grand může hodit do LPG a neplatit Babišoj takovou spotřebku ;-)
Abych to uzavřel, pro 4 lidi by Levante mělo být OK, ale to je i Stelvio.....

KS
27. července 2018, 16:33
0
Maserati Levante 2018 Diesel: La Dolce vita

Fajn, tak napiš, kolik lidí vidíš obvykle jet v Quattroporte :-D Za mě 1-2 jako ve všech jiných autech.
580l není špatných, nicméně při délce 500 cm kluci italský někde udělali chybu.

KS
27. července 2018, 15:34
0
Maserati Levante 2018 Diesel: La Dolce vita

Je otázka, pro koho toto auto je. Maximálně pro čtyřčlennou "trochu prostorově uskromněnou" rodinu, kde slovo uskromněná je oxymoron vůči Maserati. Kdo jezdí sám, tomu stačí Ghibli, potažmo Quattroporte. Tohle mělo měřit max. do 490 cm a kufr k 700l. S tímhle se jezdí do podzemních parkovišť a převáží zavazadla na dovolenou, ne že ne. I když jde o Maserati, SUV zkrátka musí vyhovět i po stránce praktičnosti.

KS
27. července 2018, 15:03
0
Maserati Levante 2018 Diesel: La Dolce vita

Moc pěkné zhodnocení Honzo. Byl bych kritičtější, co se týká objemu kufru, na 5 metrovou "krávu" to má velmi podprůměrných 580l.

Trochu zabychařím: pokud bych vybíral SUV, rozhodoval bych se mezi Grand Ch. a Levante (jo, víc rozdílná auta jsem vybrat nemohl, ale FCA...) Současný Grand je vykopávka, která má mizernou bezpečnost, Levante je bohužel dost nepraktické (moc dlouhý, "malej" kufr) = takže šanci by měla nová generace Grandu. A oboje asi s V6 benzín, už jen z tradice, v širší rodině si nikdo ještě nikdy naftu nekoupil a nevidím důvod to měnit. :-)

Zpátky k Levante. Je to ohromě krásné auto, ale tomu kouzlu se musí něco obětovat, si to tak má být. Díky za každé nové Levante (Mase. obecně). Tímhle asi jezdí i Sergio tam nahoře...

KS
19. července 2018, 11:27
0
Ptejte se: Prémiový sedan za 250 tisíc

Nemyslím si, že je dobré koukat jen po německých autech, protože jsou dost drahá. I u nás, zdá se, je možné sehnat solidní auto - u benzínu je přeci jen nižší riziko stočení (nebo alespoň ne o tolik). V6 s rozevřením 90° od M-B měly poruchové rozvody, proto bych šel po čtyřválci, který má taky nižší spotřebu.

pravděpodobně budou čekat ony rozvody: https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/tridy-c/17862854?goFrom=list
jistější je: https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/tridy-c/17843639?goFrom=list

KS
19. července 2018, 11:10
-2
Ptejte se: Prémiový sedan za 250 tisíc

Aby auto bylo spolehlivé = Japonec, úsporné = diesel. Takže se hledá japonský vůz s povedenou naftou a těch je dost málo, napadají mne Avensis 2,0D-4D (dost neprémiové, hlavně kombi a asi vždy s manuálem), takže z toho vyplývá hlavně Accord 2,2i-DTEC, i když se 150k v automatu to není žádný drak.

Alfa 159 2,0 MJT - levnější na provoz, ale nemá zvuk, 2,4MJT má zvuk, výkon, ale rychle ničí podvozek. Spolehlivost menší než u Accorda.
S60 D3/D4 - dost nesportovní auto, ale špatná volba to není. Nejlepší na tom je interiér.

Kacířský nápad: Passat CC 2,0TDI-CR 170k (sehnat ideálně český kus bez dieselgate softu) + DSG, může být načaté DSG, ale dynamicky dost dobrý, motor je méně hrubý než novější TDI a fakt jede.

KS
01. června 2018, 14:37
2
Ford S-Max ST Line 2.0 TDCi: Rodinný business

Kdo se uměl otáčet, tak i za toho totáče se dalo poctivě vydělat. První děda byl stavbyvedoucí a měl cca 3500? nevim. Druhý děda po práci pěstoval zeleninu na zahradě a za sezónu vydělali víc než v zaměstnání za rok, takže tak. Ne všichni měli houby, právě že lempli jen závistivě koukali....

KS
31. května 2018, 08:56
0
Šarm pro americké svaly aneb když se spojí to nejlepší ze dvou kontinentů

Krasavci, Iso Frifo za mě nej. Nebýt ropné krize, kdo ví, kolik značek by do dnes zůstalo. Stejně by se zřejmě musely nějak zkonsolidovat. Takové Maserati taky skoro čekal zánik, naštěstí je tu stále.

KS
30. května 2018, 16:59
0
Ptejte se: Spolehlivé auto na každý den

Z ojetin může být dobrý Ceed (popř. i30) 1,6CRDI (za sebe bych hledal tu 136k verzi), pokud nejezdíš jen couračky, tak DPF se vypaluje a případné čištění filtru není žádná cenová darda.

Focus může dávat smysl, pokud má řidič spíš kratší nohy kvůli středovému panelu. Z motorů buď 1,6EB, který je ale menší loterií. Často ukapává vstřikovač (zanesený) který propálí píst a pak je jen za polomotor 30tKč v tahu. Takže hned po koupi nasadit VIFovu kůru a čistit a čistit palivový systém a modlit se, že to pojede bez poruchy. 1,5EB o kterých se nic takového nepíše nejsou moc na trhu ojetin a taky jsou o dost dražší. Litrový ecoboost, no nevím, sice u něj se nemusí dlouho dělat rozvody, ale zase se často mění spojka (á 100tkm?)

KS
30. května 2018, 16:47
0
Ptejte se: Spolehlivé auto na každý den

Taky se časem chystám pro Tipo kombi 1,4T. Že trochu víc žere, mi neva, beru to jako malou daň za to, že motor nebude zasraný karbonem, bo má stále MPI. Taky je možnost koupit rovnou s LPG.

Tipo je supr služebník, nebude mi vadit, když si v něm nadrobím apod.. Líbí se mi, že má trochu vyšší světlost, takže na výlety rozhodně plus. Běžky se do něj pohodlně vejdou, časem příp. kočárek taky s přehledem... Motor se dá čipnout na 145k což s krátkou převodovkou (na 6 při 100km/h 2500ot/min) vykouzlí solidní dynamiku.

KS
25. května 2018, 11:42
1
Ford S-Max ST Line 2.0 TDCi: Rodinný business

Jo tak když je zapotřebí vozit dvojitý kočár, beru. Často se mi však to zdá zbytečné, protože i kdyby byl za autem zapřáhnutý Streamliner, bude plný krámů.... Dřív lidem stačila (musela) Škoda 120 a taky to šlo, žádný vodrážedla, nafouknutý balony a pod. cajky se nebraly, zkrátka dítě vědělo, že to ty 2 (popř. víc) dní bez toho vydrží.

KS
24. května 2018, 17:36
0
Ford S-Max ST Line 2.0 TDCi: Rodinný business

Ještě jsem zapomněl dodat - doufám, že Ford S-Max časem nezmrví, hlavně v interiéru aby zůstala tlačítka pro ventilaci. Obavy jsou odůvodněné, protože nový Mustang se mi už tak nelíbí a hlavně motor 5.0 má nově objem lehce přes 5000 ccm - takže vyšší zdanění a dostal přímý vstřikování :-( . Naopak Fiesta se i přes tříválec zdá nejlepším autem ve své kategorii.

KS
24. května 2018, 17:21
0
Ford S-Max ST Line 2.0 TDCi: Rodinný business

Nikdy jsem nepochopil, proč lidi se dvěma dětma si kupují velké MPV... Známý má 3 potomky a zatím to zvládají v Meganu kombi. Zkrátka pro 4 lidi musí stačit kombi, nebo nějaké proklínané SUV.

S-Max je parádní zástupce svého druhu a zejména v téhle specifikaci. Co jsem v testu neviděl, jestli se jedná o AWD. Já bych takhle velké auto bez AWD nechtěl. Riziko, že takový pořízek zůstane někde stát (nebo v horším případě klouzat někam, kam nechci) je solidní.

KS
22. května 2018, 09:58
0
Můžou se z korejských aut stát budoucí klasiky? Právě přihlížíme jejich zrodu.

To je nad slunce jasné. Taky dnes Korejcům pomáhají zkušení evropané přímo v Evropě, což dříve nebylo - Japonci jezdili jen na výzvědy něco obšlehnout, ale spoléhali se v podstatě jen na své lidi.

KS
14. května 2018, 11:56
1
Ptejte se: Auto s nejnižšími provozními náklady

Případné opravy hliníkové karosařiny jsou dost drahý a auto, které nemá normální kapotu, bych nebral.

KS
14. května 2018, 11:53
0
Ptejte se: Auto s nejnižšími provozními náklady

I když je to Renault, ale má klimu a prý vyladěný plynový systém, jel bych ho obhlédnout: https://www.sauto.cz/osobni/detail/renault/megane/17605697?goFrom=list
Úplná tuctovka to taky není a moderní je vcelku dost.

KS
14. května 2018, 11:44
0
Ptejte se: Auto s nejnižšími provozními náklady

Vojtovy požadavky jsou dost protichůdné a z mého úhlu pohledu nesmyslné. Zkrátka budeš jezdit hlavně po dálnici, kde starší benzín žere a často hučí (čím menší auto, tím slabší odhlučnění). Skoro už bych ti doporučil nějaký nafťák, ale ten bude velmi pravděpodobně dost olítaný a hrozí, že v TCO už nebudou tak skvělá čísla.

Takže: Na jakémkoliv inzertním webu hledat cokoliv na LPG v trochu slušném stavu do 50tKč, na délku do 4,5m a zaparkuješ s tím všude a na dálnici to nebude vlát jak blázen (delší rozvor je ohromně znát). Nebrat nic z Koreje a Japonska (sorry jako :D ), ti si s LPG většinou dlouhodobě nerozumí (vyjma továrních přestaveb Subaru atp.).

KS
10. května 2018, 19:56
0
Motorismus za časů apokalypsy aneb 7 aut, ve kterých přežijete konec světa

To závisí podle situace. Ihned jsem měl jasno, jako univerzální volbu bych bral Land Cruiser 4,2TD - tohle se fakt jentak neunaví. Z nákladních by to byla 813, pro tu mám slabost. Pokud by to měl být osobák a mít radlici tak beru jakýkoliv RAM, spíš asi 3500 nebo 2500 než 1500. Z malých aut Jimnyho. Taky by se hodil Hummer H1 :-D

KS
03. května 2018, 21:29
0
Z katalogu Jaguaru mizí benzínová V6 přeplňovaná kompresorem

Si to v redakci vyříkejte :D Jak se tvrdilo, že 3,0 vychází z 5,0 V8 moc se mi to nezdá. Podle zkráceného zdvihu i vrtání (aby se vešli pod 3000 ccm) to spíš pasuje na blok 4,2 supercharged. Ten motor má kvůli tomu zbytečná kila a když se to takhle udělá u vícero částí, pak neměl mít F-Type nadváhu. Ale tak už je to v podstatě motor minulosti, těšíme se na zářnou budoucnost. :D

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Catalina Brougham 400ci 6,6L v8  1971
Pontiac Catalina Brougham 400ci 6,6L v8

1971 rok výroby
270 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Camaro 1976 LT 400ci 6,6L v8 200kw 1976
Chevrolet Camaro 1976 LT 400ci 6,6L v8 200kw

1976 rok výroby
270 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Camaro  1976
Chevrolet Camaro

1976 rok výroby
225 koní výkon
5 ccm objem

Chevrolet Silverado 3500 LS  2001
Chevrolet Silverado 3500 LS

2001 rok výroby
335 koní výkon
6 600 ccm objem

Škoda Octavia 2.0TDI DSG Elegance 2014
Škoda Octavia 2.0TDI DSG Elegance

2014 rok výroby
110 koní výkon
1 968 ccm objem