reklama
načítám data...

KS

JménoJakub Hnát
BydlištěLitoměřice
Registracepřed 18.0 měs.
Poslední aktivitapřed 8.3 hod.
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků50
Pozitivních komentářů u článků5
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Auto roku 2017 - jasná věc?

03. listopadu 2016, 09:14 6 komentářů

Uznávám, že pro leckoho, mimochodem i pro mě, nese anketa Auto roku pachuť komedie, frašky a nebo i černého humoru. Ať v tom vidí kdo chce co chce, já jsem měl letos výjimečně hned jasno, jaké auto by mělo vyhrát. Asi všichni tušíme, že se nabízí začít přímo od počátku abecedy. Vybral jsem následující pětici aut.

Jak vstřikování paliva ovlivňuje provozuschopnost auta

13. prosince 2016, 15:37 11 komentářů

Ještě předtím, než bude většina vozidel poháněna výhradně elektromotorem, musíme používat spalovací motor. A co teprve, pokud někdo chce provozovat vůz co nejdéle?

Kde je strop čtyřválců

17. ledna 2017, 10:37 3 komentáře

Tam, kde ještě před deseti až patnácti roky neohroženě pracovaly šestiválce, dnes jsou velmi často nahrazeny čtyřválci. Kde tedy mají čtyřválce svůj strop?


Posledních 50 komentářů

KS
KS
včera v 15:44
0
Z katalogu Jaguaru mizí benzínová V6 přeplňovaná kompresorem

V dnešní době je pro automobilky důležité, aby mohly (nejen) motory sekat ideálně na jedné lince jak Baťa...., takže z R4 odvodí R6 (raději naopak kvůli dimenzování chlazení atd.). To chápu a nic proti tomu nemám. Co se týká emisních norem, turbo ovládlo scénu a nedá se s tím nic dělat (možná se chytí SPCCI, ale ve sporťáku nikdo nechce točit jen max. 4500). Teda dají se dělat různá biturba a elektrokompresory atp.. K proklínanému turbolagu jenom tolik, nad 3500 ot/min reagují všechny současné turbobenzíny (vyjma STI, ale tam to jinak nejde) bez prodlevy a dají se točit k 6-6500 ot/min, takže při sportovní jízdě by neměly mít nářky na tohle téma opodstatnění.

KS
KS
včera v 13:49
3
Z katalogu Jaguaru mizí benzínová V6 přeplňovaná kompresorem

Zase budu revoltovat. Vůbec mi to líto není. Zaprvé to není historická konfigurace, Jaguar byl vždy o R6, V12, na milost vezmu ještě V8.

Za druhé, kromě F-Typu bych si V6S/C v ničem jiném nekoupil. Nejvíc neefektivní způsob plnění, ever. Téměř všichni to pochopili (že ideál je R6 + turbo) a Jaguar dobíhá rozjetý vlak. Čímž se opět dostává ke své tradiční konfiguraci - R6. Fajn

KS
KS
23. dubna 2018, 16:38
0
8 vehiklů, které pomáhají chránit planetu

Takže ekoideálem je víkendovka, s nájezdem tak do 3000 km za rok a jako palivo použitý fritovací olej, vyřešeno :-D

KS
KS
19. dubna 2018, 11:23
0
Volkswagen Multivan: Auto, byt a kancelář v jednom

Nádherná barva. Koukám, tady teď frčí móda velkoprostorových aut, už i Kraba to postihlo (viz. Carnival) :-D

KS
KS
19. dubna 2018, 11:02
0
Volkswagen Multivan: Auto, byt a kancelář v jednom

Líbí se mi Chrysler Pacifica, který se vyrábí od 2017 - takže cenově dost na výši. I když se za louží velmi prodává, bohužel ho pan účetní ukončí a nahradí crossoverem :-(

U nás už jsou cenově dostupné ojeté Freemonty. Prověřená technika, různé varianty, vč. AWD. Na ulici stojí zrovna jeden s V6 a LPG, za mě dobrej stroj.

KS
KS
19. dubna 2018, 10:53
0
Volkswagen Multivan: Auto, byt a kancelář v jednom

Pro české podmínky bude asi vhodnější Véčko od M-B, popř. Traveller díky komfortnějšímu podvozku. Táta měl v práci T5 Transporter a teď ji vystřídal Transit a to je prý teprve kostitřas, takže v tomhle světle se T6 jeví někde uprostřed. Podvozkově bude jeden z nejlepších Fiat Talento, škoda že nenabízí 4x4.

O třídu níž (MPV) bych nejspíš volil S-Max 180k + 6°DCT + AWD, to může být dost dobrý povoz. Sice nemá šoupačky jako Alhambra/Sharan, ale líp se s ním parkuje a jede prý jistějš a zároveň komfortnějš, nemýlim se? :-)

KS
KS
10. dubna 2018, 19:26
-2
Toyota Hilux 2.4 D-4D: Osmé vtělení Trucka Norrise

Stane se. Kdyby Vojta tomu dal 10 min. a zkouknul test, než půjde do světa... Ale to už vás asi taky napadlo. Nejvíc se mi líbil tvůj test Carensu, co třeba testnout Touran 1,5TSI (ideálně v manuálu)? ;-)

KS
KS
10. dubna 2018, 17:15
0
Ptejte se: Hledání neexistujícího sportovního sedanu

Karbonizace u přímovstřiků lze dost omezit tím, že se vyvede odvětrání klikovky někam do pryč (výfuk/atmosféra/popř. hodně dobrý separátor oleje). Jinak když E90, N52 je jasná volba.

KS
KS
10. dubna 2018, 17:06
0
Ptejte se: Hledání neexistujícího sportovního sedanu

No tak já myslím, že je to jasný, ne - 159 3,2 AT AWD před FL :-D ne dělám si legraci. Od 130i ruce pryč, jako dailyna hodně špatný, až se zima zeptá (na předku "ingot" a nad zadkem "vzduch"). Jelikož Stanley chce zajímavý zvuk motoru a hlavně tu nízkou hmotnost, doporučuju:

Imprezu WRX okolo 2006, hlavně musí mít 2,0 ne 2,5 - ty jsou moc odvrtané a nikdo neví, kdy se ten motor rozsype. Zvuk to má jak sviňa už volnoběhu, což se sice nedá říct o zátahu, ale každý ten motor rád pošle do červenejch, že jo. Ale na to křídlo musí být majitel trochu extrovert. Tak snad ;-)

KS
KS
10. dubna 2018, 16:33
0
Toyota Hilux 2.4 D-4D: Osmé vtělení Trucka Norrise

ZloKočka: "Pro terénní pick-upy mám slabost a Hilux je jejich etalonem již několik století." - může být chápáno ve smyslu 20. a 21. století, ale i tak je ta formulace dost nešťastná. Např. o Novověku se dá psát v rámci x století, ale o něčem, co existuje asi 60 let?

Právě toto období je na test AWD ideální, silnice v nížinách suché, ale na horách ještě sněhu 3........ Je škoda, že nebyl ve sněhu. To se pak člověk i dozví, jak se chová hillholder a další věci (viz. nedávno Rasťo a Amarok).

KS
KS
10. dubna 2018, 08:53
-3
Toyota Hilux 2.4 D-4D: Osmé vtělení Trucka Norrise

Ruku na srdce, tenhle test je z kategorie těch méně zdařilých. Pominu-li pozdně aprílové zmínky o staletích výroby a 293cm světlé výšky, tak stejně - co jsme se z testu dověděli? Že je 150k na Hilux málo, a co ještě? Že ZloKočka přesně ví, jak se dané auto chová v zimě, i když nic nenasvědčuje tomu, že auto tak bylo skutečně zkoušeno? Navíc je test krátký, takže by si zasloužil i méně chyb.

Co třeba hluk na dálnici, reálná spotřeba, používá AdBlue? Na druhou stranu je jasné, že testovat pickup není jednoduché. Když o tom autě není skoro co napsat (v této kategorii je rozdílů mezi konkurenty málo), každý si rád přečte alespoň dojmy autora/ky z řízení, řazení, pedálové skupiny, popř. nějaká user-friendly řešení, zhodnocení a názor na konkurenci - něco ve stylu, pokud až tak často nejezdíte do terénu a netrváte na Toyotě, bude vhodnější levnější např. Fullback, atd.

Na mě to trochu působí, že si někdo týden zajezdil v nové káře (s kterou se sice blbě parkuje, ale i tak dobrý :D ) a aby zapůjčitel i příště dal nějakou Toyku (+ bylo co nahodit na web), tak se za 15 minut něco vyrobilo.

KS
KS
06. dubna 2018, 12:51
0
Ford Model A: Hotrod ze staré školy

Super článek/reportáž. Každá země má samozřejmě 2 strany mince. Zde je smutný, že chlap v letech, aby vyžil, se musí stěhovat - z toho určitě pramení ona příjemnost Američanů, jelikož potřebují často a rychle navázat přátelství v novém sociálním okruhu.

Závidím to startování klikou :-) Z v ČR se vyskytujících aut je asi nejčastější možnost nějaká starší RWD Škoda. Nejnovější auto, kde to šlo, je zřejmě Oltcit, teda pokud se někde vyskytuje exemplář nesežraný na prach.

KS
KS
26. března 2018, 20:46
0
Liftback jako moderní symbol luxusu?

Mám to obráceně, tedy u jiné automobilové třídy - nižší střední s délkou do cca 4,5m. i30 Fastback je nepraktický kvůli malým 5. dveřím, ale vcelku nemá konkurenci. Rapid je lowcost na malých kolečkách, Octavie už je přeci jen (pro někoho) až zbytečně dlouhá.

Jsem zvyklý na liftback (né, nemám oktávku) a tu karoserii považuju za dokonalou. Supr přístup do kufru, vypadá elegantně, neuskakuju před víkem, i když zacouvám ke zdi, můžu otevřít (hodně jsem takhle parkovával) a nevýhody nějak nepociťuju (průvan, kroucení).

U zmíněných luxusních aut mi liftbacky nevadí, myslím, že je dobře, že si každý může vybrat co jeho jest. Když někdo ( třeba manažer) "musí" mít jen 1 auto a do kufru skládá kočárek nebo jiné věci, proč ne. Pár takových mladých úspěšných v mém okolí je a ty A7 jim přeju, nijak mě nepobuřují. :-)

KS
KS
23. března 2018, 10:47
0
KS
KS
23. března 2018, 10:46
0
KS
KS
19. března 2018, 16:19
0
Luxusní Mercedes na LPG. Je to dobrý nápad?

To, co píšeš mi nějak neladí. Pokud vím, v X6 je 4,4 ono zpropadené biturbo s přímým vstřikováním, kde montáž určitě nevyjde na 30000, možná někde u Poláků, ale bude to shit quality... Pokud by to však bylo, jak píšeš, investice 30000 Kč se vrátí po 20000 km, protože úspora je min. 1,5 Kč/km, takže 1-2 roky a je to doma.

KS
KS
19. března 2018, 13:38
0
Luxusní Mercedes na LPG. Je to dobrý nápad?

Se tak nečerti. K amerikám to LPG ale zkrátka docela patří, už jen tím, jak třeba Mopar prodává tuny dodělávek atp.. K M-B, který má být co nejvíce elegantní (a sériový) to LPG není jasná volba, nicméně je to na zvážení majitele.

KS
KS
19. března 2018, 12:59
0
Luxusní Mercedes na LPG. Je to dobrý nápad?

Dost údajů o CLku najdeš třeba na http://www.automobile-catalog.com. Jinak 25000 Kč = 1000 euro, jsem zapomněl, že SK :D

KS
KS
19. března 2018, 12:46
1
Luxusní Mercedes na LPG. Je to dobrý nápad?

Oproti výše píšícím to zde vidím 50/50. LPG se nejvíc vyplatí u motoru, který hodně žere. Při provozu na plyn jsou náklady na provoz o cca 63% nižší, než jen u benzínu. Pokud bys ušetřil ročně 25000 Kč, tak za 16 let to máš 400000 Kč (neberu v úvahu inflaci a podobné věcičky), takže svým způsobem to může být takové "spoření" na opravy věcí, které se podělají, a že na CLku se může těch věcí podělat 1000 a 1...

Může zahřát pocit, že jezdíš o trochu ekologičtěji a hlavně nesypeš státu tak velký prachy za DPH a SD.
Vzhledem k tomu, že CL500 (5,5l r.v. např 2007) má nepřímé vstřikování a nemá turba, je to ideální konstelace.

Na druhou stranu je to taková redneck úprava, kterou bych doporučil u vozu jako je třeba Challenger s HEMI, ale tady se musíš rozhodnout sám, jaké faktory mají přednost, popř. se vyhnout tomu, aby tě při provozu něco výraznějšího štvalo.

KS
KS
16. března 2018, 07:25
0
Jeep Compass 1.4 Multiair: Zapřený Američan

Občas přece se koná i v Praze v Gastownu, to by bylo schůdný (sjízdný :-) ), ne?

KS
KS
15. března 2018, 22:18
0
Jeep Compass 1.4 Multiair: Zapřený Američan

OT: už jsi někdy přivezl Zondu na Kafe a káry?

KS
KS
15. března 2018, 19:42
1
Jeep Compass 1.4 Multiair: Zapřený Američan

Na to, že má Grand už 8 roků, vypadá stále k světu. Skoro se bojím, co přijde po něm, ale lepší to asi nebude (čekám turba, hybridy, čtyřválce), taky nabízí možnost koupit nejsilnější sériový SUV.... So crazy. Grand se mi líbí, ale už je až dost velkej. Hemi si dost přihnou, a spotřeba V6 benzínu a nafty je dost podobná, což trochu nahrává LPG, teda chtěl jsem napsat benzínu :-D

KS
KS
15. března 2018, 17:07
0
Jeep Compass 1.4 Multiair: Zapřený Američan

Pro většinu zájemců o SUV (Karoqa a spol.) je Compass cenově dost na výši, řečeno eufemisticky. Kdo ale rád zabrousí do terénu, proč ne, určitě nejlepší auto z kategorie. Ač mám rád benzín, tady bych bral pravděpodobně střední naftu v manuálu.

Jeepu přeju. Sám mám tajné přání pořídit si Cherokee 3.2 Trailhawk, to teprve musí být terénní nářez (oproti tomuto Compassu). Teď když má pěknou masku (MY2018), doufám, že ji hned zase nějak nezprasí, protože jak víme, amíci rádi každý MY nějak designově odlišují.

KS
KS
08. března 2018, 08:32
0
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia: Dostavník obchodního cestujícího

Moje řeč. U staršího ojetého auta se vyplatí benzín, protože má v reálu klidně 4x menší nájezd a proto se skoro nic nekazí, zvlášť, když jde o poslední modelové ročníky. Jen se lije benzín a jezdí. Co člověk vrazí do oprav dieselu, to samé si sice benzín vezme na spotřebě, ale provoz je mnohem víc v klidu, protože neřešíš kde se co zase pokazí. Oproti tomu zůstávají výhody benzínu jako je bezproblémová palivová soustava, rychlé topení, kultivovaný chod, snadnější starty a pro mě i komfort, kdy v 50-60km/h tam dám pětku a nemusím pořád kvaltovat :-)

KS
KS
08. března 2018, 08:23
0
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia: Dostavník obchodního cestujícího

V12 5,9 z DB9 má stejné vrtání i zdvih jako V6 3,0 z Mondea, akorát DB9 má trochu vyšší kompresní poměr. Ty motory mají toho společného spoustu (minimálně bych řekl, že Mondeo má skutečně půlku bloku z Astonu, rozevření 60°je samo taky stejný), ale jak se liší v různých detailech, těžko říct - robustnost rozvodů, velikost všech čerpadel, filtrů atd. bude určitě rozdílná.

KS
KS
25. února 2018, 20:26
0
Automobilový všeuměl aneb do sněhu i na okruh stylově | Ptejte se Vojty

Motor v ojetinách okolo 1M Kč má dost problémů, tohle je snad ten nejhorší osmiválec na trhu. Teď jsem si vzpomněl, že se tu nezmínila Volva, starší šestiválcové V60 T6 by stálo za vyzkoušení, ale asi ho bude srážet starší automat...

KS
KS
25. února 2018, 19:30
0
Automobilový všeuměl aneb do sněhu i na okruh stylově | Ptejte se Vojty

Tohle docela einfach, doporučil bych F30 335i, pokud bude horší příjezdová cesta tak X4 35i, možná 30d taky neudělá špatnou službu, rozhodně z nafťáků bude větší výběr. Kompresorové V6 žerou jak protržené, Alfy s V6 jsou jen velmi drahé QV a Mercedes asi nebude to pravé z jízdního hlediska. Pak jsou tu okrajové možnosti jako 300C kombík, Cadillacy, atp. ale ty by tě asi štvaly svou nedotažeností. Nicméně soused jezdí v Chargeru 6,4 HEMI a pro ten zvuk bych vraždil :-D , zvažuj dobře Jirko...

KS
KS
15. února 2018, 20:05
0
Hyundai i30cw 1.4 CVVT: Jak se Korejci naučili vyrábět konkurenceschopná auta

Spíš jsem myslel novější dvoulitr třeba v ix35, tam je to fajn motorizace. Co mám zkušenost s dvojkou Fabkou HTP, tak řízení absolutně lehký, nemohl jsem si na to zvyknout a vůbec žádné informace do volantu nešly, vedle tohoto je zpětná vazba volantu Elantry VÝBORNÁ.

KS
KS
15. února 2018, 17:22
0
Hyundai i30cw 1.4 CVVT: Jak se Korejci naučili vyrábět konkurenceschopná auta

Že Hyundai jsou nudná, to je jasné. Ale to co mají dělat dělají zpravidla dobře. Třeba řízení u mé elantry, i když jako nic moc, ale pořád je to hydraulika a je to znát, oproti moderně. Nebo motor 2,0CRDI, taky prý "nezničitelný" hlavně díky velké olejové náplni, která spíš snese fleetový interval výměny.

Myslím, že ze zábavných aut od šikmého háčka jsi zapomněl na Genesis Coupe 3,8 V6. Sice auto pro amíky, ale sranda s ním bude. A to je s tím eNkem ze zábavných aut asi tak všechno :-)

KS
KS
14. února 2018, 20:29
1
Hyundai i30cw 1.4 CVVT: Jak se Korejci naučili vyrábět konkurenceschopná auta

Pěknej test Krabe, podle Cortiny tipuju, že jsi od Liťáku, já taky. A můj děda měl taky Cortinu - po Jiřím Schelingerovi...

Jezdím o 4 roky starším Hyundaiem se směšnou zůstatkovou cenou, jenže to auto je neprůstřelný, co se týká spolehlivosti. Taky asi díky tomu, že se jedná o poslední ročník, ale hlavně je tak nějak ze staré školy, namátkou: má pevné časování, nemá hydroštely - takže zásadně nevadí ani případně přetáhlý olej, je fakt dost bytelné (zvuk dveří při zavírání) atp.. Oproti oktávce 1.g. má vzadu multilink a nekazí se stahovačky v oknech, lambdy a další blbůstky. Sice mě 1x vypekl startér, ale oprava za 1800,- pohoda. Stačí "jen lít benzín" a milým bonusem je, že na čerpačce bývá volno, jelikož je hrdlo vlevo :-) Bystří již uhodli Elantru liftback (mmch skvělý typ karoserie) 2006, klasicky v "holotě" s 1,6i, ale švihadla nemá ani vzadu a teď v zimě kompresor klimy jede v režimu tepelné čerpadlo. Za ty prachy úžasnej stroj se solidní spotřebou, slušným průběhem točivého momentu a velmi dobře odladěnými ovládacími prvky, zvlášť řazení je dost dobrý, kdo se nesveze, nevěří. ;-)

To berte jen jako takové doplňující okénko majitele staršího Hyundaie, právě o svém si myslím, že je tím nejtrvanlivějším (záměrně nepíšu nejkvalitnějším, i když se tyto 2 termíny dost překrývají) z minulým i budoucích. Na tom autě se nemá skoro co pokazit, přitom nic zásadního nechybí (kromě výkonu) ani zatím prakticky nerezne (i výfuk je původní).

Vzpomínám, že už v době Felicií mě jako malého okouzlil Accent zátahem (asi 1,3i 12V)...

KS
KS
19. ledna 2018, 10:29
0
Čím byli výjimeční hrdinové motorsportu ze starých časů?

Přesto že jsou reklamy na cigarety legendární, mně nejvíc utkvěla reklama na Martini, Martini Racing jo to je pojem! Cigára mi vcelku nic neříkaj, ale dobrý pití a italský věci mám rád. Nicméně obliba loga Martini přišla mnohem dřív, než jsem se takhle vyprofiloval, naštěstí. :-D

KS
KS
10. ledna 2018, 20:41
0
Fiat 124 Spider Lusso: Auto, které si pořídím, až budu mladší

Život s italským sporťákem je hned o mnoho lepší. Je otázka, čeho si člověk užije víc, jestli pár km v ostrém autě, nebo násobně větší porci vzdálenosti v autě "jistých kompromisů". Myslím, že ta druhá varianta je lepší, což píše i Vojta. Sice se pak kupují auta na všechno jako Cupry ST apod., ale dává to smysl. Abych si řízení užil a rád jezdil i delší cesty, musí mít spíše lehčí spojku, přesné řazení a řízení, vše samozřejmě s co největší mechaničností. Pěknej test a přeju brzký nákup.


OT: jsem rád, že vyřešila závada Focusu RS, téměř stačí dát pod hlavu těsnění z Mustanga, jak prosté :-D
Hlavně nechápu, proč se vyrábí 2 tak rozdílné varianty těsnění (RSo mělo o dírku míň = pára = průšvih)

KS
KS
21. prosince 2017, 08:53
0
Přes týden ve sporťáku, o víkendu v kombíku

Pro dlouhé cestování všude možně po Evropě v novém autě je nafta jasná věc, kvůli dojezdu, úspornosti a rozšířenosti čerpaček. Giulia dává smysl lidem, kteří dají přednost vyladěnému řízení a podvozku před výkonem třeba takové 335d, za což máš ode mě palec nahoru!

KS
KS
12. prosince 2017, 22:49
0
Kia Stonic 1.0 T-GDI: Umění žluté

Za devět na sto......kde udělali soudruzi z Koreje chybu? Vždyť Suzuki s MPI čtyřválcem jezdí v reálu za 5 a ten jejich turbolitr je taky střídmý. Když Stonic, tak s 1,4 což by měla být sázka na jistotu, protože se s ním prodala spousta ix20 a Veng a nikdo si nestěžuje. Žlutá Stonicu vyloženě sedne!

KS
KS
12. prosince 2017, 17:17
-2
Přes týden ve sporťáku, o víkendu v kombíku

Je fajn, že jsi zvolil Giulii, ale čekat, že tě někam posune 180-ti koňský nafťák s nevypínatelnou stabilizací je bláhové. Buď jsi měl rozbít další prasátko a počkat, až by ti vyrobili tu benzínovou (která má v reálu 230k), ale ta má automat, takže z bláta do louže. Jinak třeba Mustang V6/V8, v případě tvého nájezdu klidně přestavět LPG. Nový V6 z USA se daj sehnat od 750000, no nekup to. :D

KS
KS
12. prosince 2017, 16:55
0
Přes týden ve sporťáku, o víkendu v kombíku

Jestli je to tvůj standardní styl jízdy, tak se ohromně divím, že ještě nemáš ŘP v čistírně. Takhle se dlouhodobě jezdit nedá, pár km týdně jo, ale v tom celkovém mixu stejně zjistíš, že 2015-2017 GTD: 6,6l/100 a GTI za 8,8l/100 km - spritmonitor.de, ty dva litry navíc se daj zvládnout, pokud tedy oceníš, co za to dostaneš.

KS
KS
12. prosince 2017, 08:49
1
Přes týden ve sporťáku, o víkendu v kombíku

Nabízí se obligátní Leon Cupra ST, spotřeba od dieselu není diametrálně jiná a zábavy se dostává dost, zejména v nejlevnější verzi s manuálem.

Z mého pohledu je ideální se povozit od jara do podzimu po pracovních cestách v něčem, co stojí za to, třeba Maserati 4200 GT. :-D Vše ostatní pojezdit v Jeepu Grand Cherokee 5.7 na poloterénních pneu, které dávají tu pravou svobodu - cestou necestou....

KS
KS
27. listopadu 2017, 18:48
0
Mini Cooper S E Countryman All4 - Pohledem vesničana

Na první pohled bych do miníka neřekl, že váží víc než 1700 kg, když už to vím, tím víc se podivuju zrychlení pod 7 s. Pro jízdy do města jen na elektřinu s bonusem velkého výkonu mi to dává smysl, i přes tu cenu.

KS
KS
26. listopadu 2017, 20:41
0
BMW 325Ci (E46): vzpomínka na lepší časy

Kdo chce manuál, jsou M54 fajn díky přímé reakci na plyn, zase v E90 jsou lepší automaty a výkonnější motory. E46 330i je takový malý ideál, kdo s tím najede tak do 15000 km ročně, měl by v klidu zvládnout i tu spotřebu oleje. Další skvělá kára je E92 325i, protože motor do určitého roku je ještě "MPI" (oproti 330i) a přitom už může mít navigaci atd., spotřeba kór v manuálu je víc než příjemná...

KS
KS
25. listopadu 2017, 21:00
0
Audi A3 g-tron: Nafta patří do kamen

Kdo chce jezdit levně, většinou koupí levně i samotné auto, zde má smysl ona Octavia G-tec, tahle A3 G-tron je nesmyslný výstřel. Plynová A4 může být fajn náhradou za TDI. Z mého pohledu i předchozí testovaná kára - 435xd měla mnohem lepší poměr užitek/cena než tahle A3.

KS
KS
14. srpna 2017, 20:27
0
Na Autíčkáři se dějí věci. Jaké?

Taky sem chodím delší dobu, byť spíš občasně, ale i tak doufám, že původní (skalní) čtenář nebude muset hodnotné články hledat mezi komerční změtí. Koukám, že Seznam na sebe nabaluje motoristickou kvalitu (Meziplyn, teď vy). :-)

KS
KS
10. srpna 2017, 20:45
0
Nový plochý šestiválec od Singeru – když se krása snoubí s výkonem

Pecka, možná motorová událost roku. Kdyby to byl vodník, měl by ještě větší výkon. Na druhou stranu, v 911 s designem z 80. let bych asi ani nechtěl 500 koní, ale když je poptávka, proč ne, je to parádní zajímavost. Emise asi budou podružné vzhledem k tak malým katalyzátorům na takovou porci plynů, ale "who cares"... :-)

KS
KS
08. srpna 2017, 21:27
0
Vznětový motor na benzín předvede Mazda do dvou let

Zatím bych do toho nešel, dělat pokusného králíka nepotřebuji. Použitím kompresoru se účinnost nezvedá, protože mechanicky/elektricky poháněný kompresor vždy odebírá energii (vč. toho, že část této energie se ztrácí v mezichladiči). Jestliže dnes dává S-A dvoulitr 210 Nm, po upgradu můžeme čekat cca 270 - stále nic moc. Ale pokud se osvědčí a bude jezdit za pár prstů časem proč ne ;-)

KS
KS
25. července 2017, 21:02
0
Jaké nejrychlejší auto vám ještě dává smysl? | Autíčkář se ptá

Co se běžných aut týká, vývoj se mi zdá v pohodě.
Naopak u supersportů se mi vývoj jeví jako bláznivý. Příklad linie:
F355 380k
360 400k
430 490k
458 605k (až)
488 670k
Tzn. za zhruba 20 let nárůst o skoro 300k (+76%)! To je bláznivé, kam až to půjde? Osobně vidím ideál okolo těch 500k, což stále bohatě stačí na pojetí každého dieselu i "obyč" auta typu RS5, M3 atd...

Z OA je fajn už takový 170k Superb s DSG, když se dá v 50 km/h podlaha (= 2.rs), tak maj přední kola co dělat :-)
OT: také vám víc sedí "přerušovaný" tah dvouspojek při zrychlování daný řazením než "konstantní" zátah HDM převodovek?

KS
KS
23. dubna 2017, 21:56
0
Alfa Romeo Giulietta 2.0 TD: Naftové srdce

Tak mě napadá, jestli to není jediný dieselový transaxle na světě? Asi jo. Z toho se dá usuzovat, že je to vlastně nesmysl a nikde jinde se taková kombinace nenabízela, takže když Giulii, tak benzín - včera i dnes, Alfa i "Omega" :-)

Tahle stará Giulia se mi taky moc nelíbí, ale 75 je jiný kafe...

KS
KS
14. ledna 2017, 23:07
0
Je 717 koní málo? Po Hellcatu přichází Demon

V challengeru jsem se našel - správnej chuligán. Ale radši jen R/T Shaker (v jedovatě zelené), těch 380 koní je akorát.

KS
KS
11. ledna 2017, 16:24
0
ObhajobaŘidičů.cz vám pomůže vyhnout se pokutám

Přesně tak. Nejen obecní policie, ale i PČR je na tom s dodržováním zákonů a předpisů bídně. Jenom pro začátek, kolikrát někoho z vás vyzvali: "jménem zákona"... Mě ještě nikdy, zkrátka si vše zjednodušují a na co "mohou", na to s*rou.

Ještě doplním, že bydlím v obci, kde se lidé znají a taky je u nás pár příslušníků. No a zrovna jejich děti (třeba 10-ti leté) nejčastěji řídí po silnici moto/čtyřkolky/traktory atd., takže...

KS
KS
11. ledna 2017, 15:21
0
ObhajobaŘidičů.cz vám pomůže vyhnout se pokutám

Taky jsem se tomu podivoval. Zřejmě nová logika ve stylu host vyhazuje vrchního.

KS
KS
11. ledna 2017, 15:12
-2
ObhajobaŘidičů.cz vám pomůže vyhnout se pokutám

Logicky se dá očekávat, si na vás dají záležet a výsledek bude ok. Z toho ovšem nelze vyvozovat, že každý klient požívá stejné péče. ;-)

Třeba já provádím vysoce bodově ohodnocené přestupky (ale zároveň se snažím jezdit relativně bezpečně), typicky předjetí kamionu na přejezdu apod.. Nicméně musím zaklepat, zatím jen parking a bezbodové přestupky. Chce to používat hlavu, tam kde je pravděpodobnost výskytu švestek, dám nohu z plynu. A nebo se dá i ujet, když za vámi jedou celníci se 100k Transporterem, vcelku easy business....

KS
KS
03. listopadu 2016, 08:47
0
Ptejte se: Auto, kterým se dá odvézt auto

Vím o pár gážnících, kteří pro tahání podválu používali Transporter T4 v 2,5TDi o 130k. Ten motor je nepřůstřelnej, zbytek těžko říct, i když podle jejich slov to byl samozřejmě uberwagen. :-)

Po přečtení nadpisu mě ale hned napadl jinej povoz. Forester, ve 2,0 atmo/turbo a hodně bych zvažoval automat. To auto má skvělé tažné schopnosti, zvlášť na správných pneu.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Corvette velmi pěkný kus 1979
Chevrolet Corvette velmi pěkný kus

1979 rok výroby
194 koní výkon
5 700 ccm objem

Lincoln Town Coupe  1978
Lincoln Town Coupe

1978 rok výroby
190 koní výkon
6 600 ccm objem

Ford Mustang 3.7 V6 2015 Convertible 2015
Ford Mustang 3.7 V6 2015 Convertible

2015 rok výroby
309 koní výkon
3 700 ccm objem

Peugeot 308 1.6 88kw 2007
Peugeot 308 1.6 88kw

2007 rok výroby
88 koní výkon
1 600 ccm objem

Mercury Grand Marquis  1984
Mercury Grand Marquis

1984 rok výroby
140 koní výkon
5 000 ccm objem