reklama
načítám data...

KS

JménoJakub Hnát
BydlištěLitoměřice
Registracepřed 20.0 měs.
Poslední aktivitapřed 1.0 dny
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků69
Pozitivních komentářů u článků11
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Auto roku 2017 - jasná věc?

03. listopadu 2016, 09:14 6 komentářů

Uznávám, že pro leckoho, mimochodem i pro mě, nese anketa Auto roku pachuť komedie, frašky a nebo i černého humoru. Ať v tom vidí kdo chce co chce, já jsem měl letos výjimečně hned jasno, jaké auto by mělo vyhrát. Asi všichni tušíme, že se nabízí začít přímo od počátku abecedy. Vybral jsem následující pětici aut.

Jak vstřikování paliva ovlivňuje provozuschopnost auta

13. prosince 2016, 15:37 11 komentářů

Ještě předtím, než bude většina vozidel poháněna výhradně elektromotorem, musíme používat spalovací motor. A co teprve, pokud někdo chce provozovat vůz co nejdéle?

Kde je strop čtyřválců

17. ledna 2017, 10:37 3 komentáře

Tam, kde ještě před deseti až patnácti roky neohroženě pracovaly šestiválce, dnes jsou velmi často nahrazeny čtyřválci. Kde tedy mají čtyřválce svůj strop?


Posledních 50 komentářů

KS
01. června 2018, 14:37
2
Ford S-Max ST Line 2.0 TDCi: Rodinný business

Kdo se uměl otáčet, tak i za toho totáče se dalo poctivě vydělat. První děda byl stavbyvedoucí a měl cca 3500? nevim. Druhý děda po práci pěstoval zeleninu na zahradě a za sezónu vydělali víc než v zaměstnání za rok, takže tak. Ne všichni měli houby, právě že lempli jen závistivě koukali....

KS
31. května 2018, 08:56
0
Šarm pro americké svaly aneb když se spojí to nejlepší ze dvou kontinentů

Krasavci, Iso Frifo za mě nej. Nebýt ropné krize, kdo ví, kolik značek by do dnes zůstalo. Stejně by se zřejmě musely nějak zkonsolidovat. Takové Maserati taky skoro čekal zánik, naštěstí je tu stále.

KS
30. května 2018, 16:59
0
Ptejte se: Spolehlivé auto na každý den

Z ojetin může být dobrý Ceed (popř. i30) 1,6CRDI (za sebe bych hledal tu 136k verzi), pokud nejezdíš jen couračky, tak DPF se vypaluje a případné čištění filtru není žádná cenová darda.

Focus může dávat smysl, pokud má řidič spíš kratší nohy kvůli středovému panelu. Z motorů buď 1,6EB, který je ale menší loterií. Často ukapává vstřikovač (zanesený) který propálí píst a pak je jen za polomotor 30tKč v tahu. Takže hned po koupi nasadit VIFovu kůru a čistit a čistit palivový systém a modlit se, že to pojede bez poruchy. 1,5EB o kterých se nic takového nepíše nejsou moc na trhu ojetin a taky jsou o dost dražší. Litrový ecoboost, no nevím, sice u něj se nemusí dlouho dělat rozvody, ale zase se často mění spojka (á 100tkm?)

KS
30. května 2018, 16:47
0
Ptejte se: Spolehlivé auto na každý den

Taky se časem chystám pro Tipo kombi 1,4T. Že trochu víc žere, mi neva, beru to jako malou daň za to, že motor nebude zasraný karbonem, bo má stále MPI. Taky je možnost koupit rovnou s LPG.

Tipo je supr služebník, nebude mi vadit, když si v něm nadrobím apod.. Líbí se mi, že má trochu vyšší světlost, takže na výlety rozhodně plus. Běžky se do něj pohodlně vejdou, časem příp. kočárek taky s přehledem... Motor se dá čipnout na 145k což s krátkou převodovkou (na 6 při 100km/h 2500ot/min) vykouzlí solidní dynamiku.

KS
25. května 2018, 11:42
1
Ford S-Max ST Line 2.0 TDCi: Rodinný business

Jo tak když je zapotřebí vozit dvojitý kočár, beru. Často se mi však to zdá zbytečné, protože i kdyby byl za autem zapřáhnutý Streamliner, bude plný krámů.... Dřív lidem stačila (musela) Škoda 120 a taky to šlo, žádný vodrážedla, nafouknutý balony a pod. cajky se nebraly, zkrátka dítě vědělo, že to ty 2 (popř. víc) dní bez toho vydrží.

KS
24. května 2018, 17:36
0
Ford S-Max ST Line 2.0 TDCi: Rodinný business

Ještě jsem zapomněl dodat - doufám, že Ford S-Max časem nezmrví, hlavně v interiéru aby zůstala tlačítka pro ventilaci. Obavy jsou odůvodněné, protože nový Mustang se mi už tak nelíbí a hlavně motor 5.0 má nově objem lehce přes 5000 ccm - takže vyšší zdanění a dostal přímý vstřikování :-( . Naopak Fiesta se i přes tříválec zdá nejlepším autem ve své kategorii.

KS
24. května 2018, 17:21
0
Ford S-Max ST Line 2.0 TDCi: Rodinný business

Nikdy jsem nepochopil, proč lidi se dvěma dětma si kupují velké MPV... Známý má 3 potomky a zatím to zvládají v Meganu kombi. Zkrátka pro 4 lidi musí stačit kombi, nebo nějaké proklínané SUV.

S-Max je parádní zástupce svého druhu a zejména v téhle specifikaci. Co jsem v testu neviděl, jestli se jedná o AWD. Já bych takhle velké auto bez AWD nechtěl. Riziko, že takový pořízek zůstane někde stát (nebo v horším případě klouzat někam, kam nechci) je solidní.

KS
22. května 2018, 09:58
0
Můžou se z korejských aut stát budoucí klasiky? Právě přihlížíme jejich zrodu.

To je nad slunce jasné. Taky dnes Korejcům pomáhají zkušení evropané přímo v Evropě, což dříve nebylo - Japonci jezdili jen na výzvědy něco obšlehnout, ale spoléhali se v podstatě jen na své lidi.

KS
14. května 2018, 11:56
1
Ptejte se: Auto s nejnižšími provozními náklady

Případné opravy hliníkové karosařiny jsou dost drahý a auto, které nemá normální kapotu, bych nebral.

KS
14. května 2018, 11:53
0
Ptejte se: Auto s nejnižšími provozními náklady

I když je to Renault, ale má klimu a prý vyladěný plynový systém, jel bych ho obhlédnout: https://www.sauto.cz/osobni/detail/renault/megane/17605697?goFrom=list
Úplná tuctovka to taky není a moderní je vcelku dost.

KS
14. května 2018, 11:44
0
Ptejte se: Auto s nejnižšími provozními náklady

Vojtovy požadavky jsou dost protichůdné a z mého úhlu pohledu nesmyslné. Zkrátka budeš jezdit hlavně po dálnici, kde starší benzín žere a často hučí (čím menší auto, tím slabší odhlučnění). Skoro už bych ti doporučil nějaký nafťák, ale ten bude velmi pravděpodobně dost olítaný a hrozí, že v TCO už nebudou tak skvělá čísla.

Takže: Na jakémkoliv inzertním webu hledat cokoliv na LPG v trochu slušném stavu do 50tKč, na délku do 4,5m a zaparkuješ s tím všude a na dálnici to nebude vlát jak blázen (delší rozvor je ohromně znát). Nebrat nic z Koreje a Japonska (sorry jako :D ), ti si s LPG většinou dlouhodobě nerozumí (vyjma továrních přestaveb Subaru atp.).

KS
10. května 2018, 19:56
0
Motorismus za časů apokalypsy aneb 7 aut, ve kterých přežijete konec světa

To závisí podle situace. Ihned jsem měl jasno, jako univerzální volbu bych bral Land Cruiser 4,2TD - tohle se fakt jentak neunaví. Z nákladních by to byla 813, pro tu mám slabost. Pokud by to měl být osobák a mít radlici tak beru jakýkoliv RAM, spíš asi 3500 nebo 2500 než 1500. Z malých aut Jimnyho. Taky by se hodil Hummer H1 :-D

KS
03. května 2018, 21:29
0
Z katalogu Jaguaru mizí benzínová V6 přeplňovaná kompresorem

Si to v redakci vyříkejte :D Jak se tvrdilo, že 3,0 vychází z 5,0 V8 moc se mi to nezdá. Podle zkráceného zdvihu i vrtání (aby se vešli pod 3000 ccm) to spíš pasuje na blok 4,2 supercharged. Ten motor má kvůli tomu zbytečná kila a když se to takhle udělá u vícero částí, pak neměl mít F-Type nadváhu. Ale tak už je to v podstatě motor minulosti, těšíme se na zářnou budoucnost. :D

KS
02. května 2018, 09:55
1
Nissan Primera 2.0 GT P11: Sportovní sedan není vždy jen reklamní klišé

Moc pěkně vyladěný auto. Jediný, co by scházelo, je šestka na dálnici. Z evropských konkurenčních předohnaných sedanů se mi zdá nejbližší AR156 2,0TS, z kupátek Calibra 2,0 150k. Má někdo nějakou, která vzdoruje kovomorce? :-D

KS
27. dubna 2018, 17:25
0
Z katalogu Jaguaru mizí benzínová V6 přeplňovaná kompresorem

Jj, uměj se otáčet kluci ušatý :) . Barrandov je podle mého soudu takové pražské Beverly hills :-D ale nechtěl bych, už je to moc daleko do centra, docela složitý příjezd odkudkoliv kromě jihu, jezdit kolem zapšklýho Smícháče a Lihovaru, "děkuji, raději knihu".

KS
27. dubna 2018, 16:06
0
Opel Crossland X 1.6 CDTI: Opel z nové éry

Ale jo, samozřejmě. Opel udělá vše aby prodal. Úplně mi utkvělo, jak minulá generace Astry šla pořídit za 330tKč (předváděčky s minimem km) s 1,6Turbo! Neodolatelná nabídka. Tyhle testy je třeba nebrat osobně, ale spíš se vžít do role bratra, jehož ségra chce nějaký poskakovadlo +- za půlmega. Tak aby bylo co poradit.... :-D

KS
27. dubna 2018, 15:54
0
Z katalogu Jaguaru mizí benzínová V6 přeplňovaná kompresorem

V Krči je lehce nadprůměrný výskyt Jagů, nejvíc je tu X5/X6 - pracantů ze Sapy :-D . Hlavně je spousta nových Mustangů, ještě jsem snad neviděl novýho v Ecoboostu, vše 5,0. Předchozí generace je naopak často s 3,7 V6, řekl bych okolo 50%.

KS
27. dubna 2018, 15:13
0
Z katalogu Jaguaru mizí benzínová V6 přeplňovaná kompresorem

Ninjaherb: Šestválce občas potkám, ale zatím jen v F-Typech. V Praze se tu a tam objeví, natož třeba v Londýně, chce to jít štěstíčku naproti, a bydlet alespoň v Krči (kde každá samoživitelka jezdí Velarem). :-)

KS
27. dubna 2018, 15:04
4
Opel Crossland X 1.6 CDTI: Opel z nové éry

Největší předností tohoto auta zřejmě bude, že téměř ničím nenaštve. V interiéru se dobře žije, vnější rozměry tak akorát. Crosslanda si samozřejmě Autíčkář nekoupí. Typickému zákazníkovi (častěji spíš zákaznici) udělá dobrou službu, a věřím, že i radost 1,2T svou spolehlivostí a dobrým poměrem kupní cena/spotřeba.

KS
26. dubna 2018, 15:44
0
Z katalogu Jaguaru mizí benzínová V6 přeplňovaná kompresorem

V dnešní době je pro automobilky důležité, aby mohly (nejen) motory sekat ideálně na jedné lince jak Baťa...., takže z R4 odvodí R6 (raději naopak kvůli dimenzování chlazení atd.). To chápu a nic proti tomu nemám. Co se týká emisních norem, turbo ovládlo scénu a nedá se s tím nic dělat (možná se chytí SPCCI, ale ve sporťáku nikdo nechce točit jen max. 4500). Teda dají se dělat různá biturba a elektrokompresory atp.. K proklínanému turbolagu jenom tolik, nad 3500 ot/min reagují všechny současné turbobenzíny (vyjma STI, ale tam to jinak nejde) bez prodlevy a dají se točit k 6-6500 ot/min, takže při sportovní jízdě by neměly mít nářky na tohle téma opodstatnění.

KS
26. dubna 2018, 13:49
3
Z katalogu Jaguaru mizí benzínová V6 přeplňovaná kompresorem

Zase budu revoltovat. Vůbec mi to líto není. Zaprvé to není historická konfigurace, Jaguar byl vždy o R6, V12, na milost vezmu ještě V8.

Za druhé, kromě F-Typu bych si V6S/C v ničem jiném nekoupil. Nejvíc neefektivní způsob plnění, ever. Téměř všichni to pochopili (že ideál je R6 + turbo) a Jaguar dobíhá rozjetý vlak. Čímž se opět dostává ke své tradiční konfiguraci - R6. Fajn

KS
23. dubna 2018, 16:38
0
8 vehiklů, které pomáhají chránit planetu

Takže ekoideálem je víkendovka, s nájezdem tak do 3000 km za rok a jako palivo použitý fritovací olej, vyřešeno :-D

KS
19. dubna 2018, 11:23
0
Volkswagen Multivan: Auto, byt a kancelář v jednom

Nádherná barva. Koukám, tady teď frčí móda velkoprostorových aut, už i Kraba to postihlo (viz. Carnival) :-D

KS
19. dubna 2018, 11:02
0
Volkswagen Multivan: Auto, byt a kancelář v jednom

Líbí se mi Chrysler Pacifica, který se vyrábí od 2017 - takže cenově dost na výši. I když se za louží velmi prodává, bohužel ho pan účetní ukončí a nahradí crossoverem :-(

U nás už jsou cenově dostupné ojeté Freemonty. Prověřená technika, různé varianty, vč. AWD. Na ulici stojí zrovna jeden s V6 a LPG, za mě dobrej stroj.

KS
19. dubna 2018, 10:53
0
Volkswagen Multivan: Auto, byt a kancelář v jednom

Pro české podmínky bude asi vhodnější Véčko od M-B, popř. Traveller díky komfortnějšímu podvozku. Táta měl v práci T5 Transporter a teď ji vystřídal Transit a to je prý teprve kostitřas, takže v tomhle světle se T6 jeví někde uprostřed. Podvozkově bude jeden z nejlepších Fiat Talento, škoda že nenabízí 4x4.

O třídu níž (MPV) bych nejspíš volil S-Max 180k + 6°DCT + AWD, to může být dost dobrý povoz. Sice nemá šoupačky jako Alhambra/Sharan, ale líp se s ním parkuje a jede prý jistějš a zároveň komfortnějš, nemýlim se? :-)

KS
10. dubna 2018, 19:26
-2
Toyota Hilux 2.4 D-4D: Osmé vtělení Trucka Norrise

Stane se. Kdyby Vojta tomu dal 10 min. a zkouknul test, než půjde do světa... Ale to už vás asi taky napadlo. Nejvíc se mi líbil tvůj test Carensu, co třeba testnout Touran 1,5TSI (ideálně v manuálu)? ;-)

KS
10. dubna 2018, 17:15
0
Ptejte se: Hledání neexistujícího sportovního sedanu

Karbonizace u přímovstřiků lze dost omezit tím, že se vyvede odvětrání klikovky někam do pryč (výfuk/atmosféra/popř. hodně dobrý separátor oleje). Jinak když E90, N52 je jasná volba.

KS
10. dubna 2018, 17:06
0
Ptejte se: Hledání neexistujícího sportovního sedanu

No tak já myslím, že je to jasný, ne - 159 3,2 AT AWD před FL :-D ne dělám si legraci. Od 130i ruce pryč, jako dailyna hodně špatný, až se zima zeptá (na předku "ingot" a nad zadkem "vzduch"). Jelikož Stanley chce zajímavý zvuk motoru a hlavně tu nízkou hmotnost, doporučuju:

Imprezu WRX okolo 2006, hlavně musí mít 2,0 ne 2,5 - ty jsou moc odvrtané a nikdo neví, kdy se ten motor rozsype. Zvuk to má jak sviňa už volnoběhu, což se sice nedá říct o zátahu, ale každý ten motor rád pošle do červenejch, že jo. Ale na to křídlo musí být majitel trochu extrovert. Tak snad ;-)

KS
10. dubna 2018, 16:33
0
Toyota Hilux 2.4 D-4D: Osmé vtělení Trucka Norrise

ZloKočka: "Pro terénní pick-upy mám slabost a Hilux je jejich etalonem již několik století." - může být chápáno ve smyslu 20. a 21. století, ale i tak je ta formulace dost nešťastná. Např. o Novověku se dá psát v rámci x století, ale o něčem, co existuje asi 60 let?

Právě toto období je na test AWD ideální, silnice v nížinách suché, ale na horách ještě sněhu 3........ Je škoda, že nebyl ve sněhu. To se pak člověk i dozví, jak se chová hillholder a další věci (viz. nedávno Rasťo a Amarok).

KS
10. dubna 2018, 08:53
-3
Toyota Hilux 2.4 D-4D: Osmé vtělení Trucka Norrise

Ruku na srdce, tenhle test je z kategorie těch méně zdařilých. Pominu-li pozdně aprílové zmínky o staletích výroby a 293cm světlé výšky, tak stejně - co jsme se z testu dověděli? Že je 150k na Hilux málo, a co ještě? Že ZloKočka přesně ví, jak se dané auto chová v zimě, i když nic nenasvědčuje tomu, že auto tak bylo skutečně zkoušeno? Navíc je test krátký, takže by si zasloužil i méně chyb.

Co třeba hluk na dálnici, reálná spotřeba, používá AdBlue? Na druhou stranu je jasné, že testovat pickup není jednoduché. Když o tom autě není skoro co napsat (v této kategorii je rozdílů mezi konkurenty málo), každý si rád přečte alespoň dojmy autora/ky z řízení, řazení, pedálové skupiny, popř. nějaká user-friendly řešení, zhodnocení a názor na konkurenci - něco ve stylu, pokud až tak často nejezdíte do terénu a netrváte na Toyotě, bude vhodnější levnější např. Fullback, atd.

Na mě to trochu působí, že si někdo týden zajezdil v nové káře (s kterou se sice blbě parkuje, ale i tak dobrý :D ) a aby zapůjčitel i příště dal nějakou Toyku (+ bylo co nahodit na web), tak se za 15 minut něco vyrobilo.

KS
06. dubna 2018, 12:51
1
Ford Model A: Hotrod ze staré školy

Super článek/reportáž. Každá země má samozřejmě 2 strany mince. Zde je smutný, že chlap v letech, aby vyžil, se musí stěhovat - z toho určitě pramení ona příjemnost Američanů, jelikož potřebují často a rychle navázat přátelství v novém sociálním okruhu.

Závidím to startování klikou :-) Z v ČR se vyskytujících aut je asi nejčastější možnost nějaká starší RWD Škoda. Nejnovější auto, kde to šlo, je zřejmě Oltcit, teda pokud se někde vyskytuje exemplář nesežraný na prach.

KS
26. března 2018, 20:46
0
Liftback jako moderní symbol luxusu?

Mám to obráceně, tedy u jiné automobilové třídy - nižší střední s délkou do cca 4,5m. i30 Fastback je nepraktický kvůli malým 5. dveřím, ale vcelku nemá konkurenci. Rapid je lowcost na malých kolečkách, Octavie už je přeci jen (pro někoho) až zbytečně dlouhá.

Jsem zvyklý na liftback (né, nemám oktávku) a tu karoserii považuju za dokonalou. Supr přístup do kufru, vypadá elegantně, neuskakuju před víkem, i když zacouvám ke zdi, můžu otevřít (hodně jsem takhle parkovával) a nevýhody nějak nepociťuju (průvan, kroucení).

U zmíněných luxusních aut mi liftbacky nevadí, myslím, že je dobře, že si každý může vybrat co jeho jest. Když někdo ( třeba manažer) "musí" mít jen 1 auto a do kufru skládá kočárek nebo jiné věci, proč ne. Pár takových mladých úspěšných v mém okolí je a ty A7 jim přeju, nijak mě nepobuřují. :-)

KS
23. března 2018, 10:47
0
KS
23. března 2018, 10:46
0
KS
19. března 2018, 16:19
0
Luxusní Mercedes na LPG. Je to dobrý nápad?

To, co píšeš mi nějak neladí. Pokud vím, v X6 je 4,4 ono zpropadené biturbo s přímým vstřikováním, kde montáž určitě nevyjde na 30000, možná někde u Poláků, ale bude to shit quality... Pokud by to však bylo, jak píšeš, investice 30000 Kč se vrátí po 20000 km, protože úspora je min. 1,5 Kč/km, takže 1-2 roky a je to doma.

KS
19. března 2018, 13:38
0
Luxusní Mercedes na LPG. Je to dobrý nápad?

Se tak nečerti. K amerikám to LPG ale zkrátka docela patří, už jen tím, jak třeba Mopar prodává tuny dodělávek atp.. K M-B, který má být co nejvíce elegantní (a sériový) to LPG není jasná volba, nicméně je to na zvážení majitele.

KS
19. března 2018, 12:59
0
Luxusní Mercedes na LPG. Je to dobrý nápad?

Dost údajů o CLku najdeš třeba na http://www.automobile-catalog.com. Jinak 25000 Kč = 1000 euro, jsem zapomněl, že SK :D

KS
19. března 2018, 12:46
1
Luxusní Mercedes na LPG. Je to dobrý nápad?

Oproti výše píšícím to zde vidím 50/50. LPG se nejvíc vyplatí u motoru, který hodně žere. Při provozu na plyn jsou náklady na provoz o cca 63% nižší, než jen u benzínu. Pokud bys ušetřil ročně 25000 Kč, tak za 16 let to máš 400000 Kč (neberu v úvahu inflaci a podobné věcičky), takže svým způsobem to může být takové "spoření" na opravy věcí, které se podělají, a že na CLku se může těch věcí podělat 1000 a 1...

Může zahřát pocit, že jezdíš o trochu ekologičtěji a hlavně nesypeš státu tak velký prachy za DPH a SD.
Vzhledem k tomu, že CL500 (5,5l r.v. např 2007) má nepřímé vstřikování a nemá turba, je to ideální konstelace.

Na druhou stranu je to taková redneck úprava, kterou bych doporučil u vozu jako je třeba Challenger s HEMI, ale tady se musíš rozhodnout sám, jaké faktory mají přednost, popř. se vyhnout tomu, aby tě při provozu něco výraznějšího štvalo.

KS
16. března 2018, 07:25
0
Jeep Compass 1.4 Multiair: Zapřený Američan

Občas přece se koná i v Praze v Gastownu, to by bylo schůdný (sjízdný :-) ), ne?

KS
15. března 2018, 22:18
0
Jeep Compass 1.4 Multiair: Zapřený Američan

OT: už jsi někdy přivezl Zondu na Kafe a káry?

KS
15. března 2018, 19:42
1
Jeep Compass 1.4 Multiair: Zapřený Američan

Na to, že má Grand už 8 roků, vypadá stále k světu. Skoro se bojím, co přijde po něm, ale lepší to asi nebude (čekám turba, hybridy, čtyřválce), taky nabízí možnost koupit nejsilnější sériový SUV.... So crazy. Grand se mi líbí, ale už je až dost velkej. Hemi si dost přihnou, a spotřeba V6 benzínu a nafty je dost podobná, což trochu nahrává LPG, teda chtěl jsem napsat benzínu :-D

KS
15. března 2018, 17:07
0
Jeep Compass 1.4 Multiair: Zapřený Američan

Pro většinu zájemců o SUV (Karoqa a spol.) je Compass cenově dost na výši, řečeno eufemisticky. Kdo ale rád zabrousí do terénu, proč ne, určitě nejlepší auto z kategorie. Ač mám rád benzín, tady bych bral pravděpodobně střední naftu v manuálu.

Jeepu přeju. Sám mám tajné přání pořídit si Cherokee 3.2 Trailhawk, to teprve musí být terénní nářez (oproti tomuto Compassu). Teď když má pěknou masku (MY2018), doufám, že ji hned zase nějak nezprasí, protože jak víme, amíci rádi každý MY nějak designově odlišují.

KS
08. března 2018, 08:32
0
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia: Dostavník obchodního cestujícího

Moje řeč. U staršího ojetého auta se vyplatí benzín, protože má v reálu klidně 4x menší nájezd a proto se skoro nic nekazí, zvlášť, když jde o poslední modelové ročníky. Jen se lije benzín a jezdí. Co člověk vrazí do oprav dieselu, to samé si sice benzín vezme na spotřebě, ale provoz je mnohem víc v klidu, protože neřešíš kde se co zase pokazí. Oproti tomu zůstávají výhody benzínu jako je bezproblémová palivová soustava, rychlé topení, kultivovaný chod, snadnější starty a pro mě i komfort, kdy v 50-60km/h tam dám pětku a nemusím pořád kvaltovat :-)

KS
08. března 2018, 08:23
0
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia: Dostavník obchodního cestujícího

V12 5,9 z DB9 má stejné vrtání i zdvih jako V6 3,0 z Mondea, akorát DB9 má trochu vyšší kompresní poměr. Ty motory mají toho společného spoustu (minimálně bych řekl, že Mondeo má skutečně půlku bloku z Astonu, rozevření 60°je samo taky stejný), ale jak se liší v různých detailech, těžko říct - robustnost rozvodů, velikost všech čerpadel, filtrů atd. bude určitě rozdílná.

KS
25. února 2018, 20:26
0
Automobilový všeuměl aneb do sněhu i na okruh stylově | Ptejte se Vojty

Motor v ojetinách okolo 1M Kč má dost problémů, tohle je snad ten nejhorší osmiválec na trhu. Teď jsem si vzpomněl, že se tu nezmínila Volva, starší šestiválcové V60 T6 by stálo za vyzkoušení, ale asi ho bude srážet starší automat...

KS
25. února 2018, 19:30
0
Automobilový všeuměl aneb do sněhu i na okruh stylově | Ptejte se Vojty

Tohle docela einfach, doporučil bych F30 335i, pokud bude horší příjezdová cesta tak X4 35i, možná 30d taky neudělá špatnou službu, rozhodně z nafťáků bude větší výběr. Kompresorové V6 žerou jak protržené, Alfy s V6 jsou jen velmi drahé QV a Mercedes asi nebude to pravé z jízdního hlediska. Pak jsou tu okrajové možnosti jako 300C kombík, Cadillacy, atp. ale ty by tě asi štvaly svou nedotažeností. Nicméně soused jezdí v Chargeru 6,4 HEMI a pro ten zvuk bych vraždil :-D , zvažuj dobře Jirko...

KS
15. února 2018, 20:05
0
Hyundai i30cw 1.4 CVVT: Jak se Korejci naučili vyrábět konkurenceschopná auta

Spíš jsem myslel novější dvoulitr třeba v ix35, tam je to fajn motorizace. Co mám zkušenost s dvojkou Fabkou HTP, tak řízení absolutně lehký, nemohl jsem si na to zvyknout a vůbec žádné informace do volantu nešly, vedle tohoto je zpětná vazba volantu Elantry VÝBORNÁ.

KS
15. února 2018, 17:22
0
Hyundai i30cw 1.4 CVVT: Jak se Korejci naučili vyrábět konkurenceschopná auta

Že Hyundai jsou nudná, to je jasné. Ale to co mají dělat dělají zpravidla dobře. Třeba řízení u mé elantry, i když jako nic moc, ale pořád je to hydraulika a je to znát, oproti moderně. Nebo motor 2,0CRDI, taky prý "nezničitelný" hlavně díky velké olejové náplni, která spíš snese fleetový interval výměny.

Myslím, že ze zábavných aut od šikmého háčka jsi zapomněl na Genesis Coupe 3,8 V6. Sice auto pro amíky, ale sranda s ním bude. A to je s tím eNkem ze zábavných aut asi tak všechno :-)

KS
14. února 2018, 20:29
1
Hyundai i30cw 1.4 CVVT: Jak se Korejci naučili vyrábět konkurenceschopná auta

Pěknej test Krabe, podle Cortiny tipuju, že jsi od Liťáku, já taky. A můj děda měl taky Cortinu - po Jiřím Schelingerovi...

Jezdím o 4 roky starším Hyundaiem se směšnou zůstatkovou cenou, jenže to auto je neprůstřelný, co se týká spolehlivosti. Taky asi díky tomu, že se jedná o poslední ročník, ale hlavně je tak nějak ze staré školy, namátkou: má pevné časování, nemá hydroštely - takže zásadně nevadí ani případně přetáhlý olej, je fakt dost bytelné (zvuk dveří při zavírání) atp.. Oproti oktávce 1.g. má vzadu multilink a nekazí se stahovačky v oknech, lambdy a další blbůstky. Sice mě 1x vypekl startér, ale oprava za 1800,- pohoda. Stačí "jen lít benzín" a milým bonusem je, že na čerpačce bývá volno, jelikož je hrdlo vlevo :-) Bystří již uhodli Elantru liftback (mmch skvělý typ karoserie) 2006, klasicky v "holotě" s 1,6i, ale švihadla nemá ani vzadu a teď v zimě kompresor klimy jede v režimu tepelné čerpadlo. Za ty prachy úžasnej stroj se solidní spotřebou, slušným průběhem točivého momentu a velmi dobře odladěnými ovládacími prvky, zvlášť řazení je dost dobrý, kdo se nesveze, nevěří. ;-)

To berte jen jako takové doplňující okénko majitele staršího Hyundaie, právě o svém si myslím, že je tím nejtrvanlivějším (záměrně nepíšu nejkvalitnějším, i když se tyto 2 termíny dost překrývají) z minulým i budoucích. Na tom autě se nemá skoro co pokazit, přitom nic zásadního nechybí (kromě výkonu) ani zatím prakticky nerezne (i výfuk je původní).

Vzpomínám, že už v době Felicií mě jako malého okouzlil Accent zátahem (asi 1,3i 12V)...

KS
19. ledna 2018, 10:29
0
Čím byli výjimeční hrdinové motorsportu ze starých časů?

Přesto že jsou reklamy na cigarety legendární, mně nejvíc utkvěla reklama na Martini, Martini Racing jo to je pojem! Cigára mi vcelku nic neříkaj, ale dobrý pití a italský věci mám rád. Nicméně obliba loga Martini přišla mnohem dřív, než jsem se takhle vyprofiloval, naštěstí. :-D

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Corvette C3 L82 targa 1977
Chevrolet Corvette C3 L82 targa

1977 rok výroby
205 koní výkon
5 700 ccm objem

BMW Řada 7 BMW 730D 2007
BMW Řada 7 BMW 730D

2007 rok výroby
170 koní výkon
2 993 ccm objem

BMW Ostatní BMW 530D touring 2004
BMW Ostatní BMW 530D touring

2004 rok výroby
160 koní výkon
2 993 ccm objem

Chrysler Pacifica CS Touring 2005
Chrysler Pacifica CS Touring

2005 rok výroby
260 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Mustang alu kola Ford Mustang 1910
Ford Mustang alu kola Ford Mustang

1910 rok výroby
1 koní výkon
125 ccm objem