Vojta „Woyta“ Nekvapil
| Bydliště | Jičín |
|---|---|
| Registrace | před 11.4 rok. |
| Poslední aktivita | před 3.5 dny |
| WWW | google.com/+Woyta |
| Příspěvků ve fóru | 262 |
| Komentářů u článků | 1012 |
| Pozitivních komentářů u článků | 206 |
| Negativních komentářů u článků | 13 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
Bylo to stupidní už před čtvrtstoletím, když tuneři, dávali odskoky a zavařovali kliky. A je to stupidní i dnes. Za mě byly nej asi kliky v 90s. Netrčelo to ze dveří jako dnešní madla a problémy s ovládáním také nebyli.
Možná by bylo zajímavé aplikovat princip co používají v Japonsku. V autě jde zapnout tempomat jen do povolené maximální rychlosti. Nad limit musí řidič řídit sám a věnovat se tak řízení. Btw většina včetně policie jezdila o 20kmh rychleji než je limit a pokud člověk jel předpisových 110kmh, tak ho předjížděli i náklaďáky.
Strojovým učením vzniká definice. Tedy databáze se kterou se srovnává. Na simulování provozu ve vývoji se používalo třeba GTA 5 nebo video z reálné jízdy. Pokud se o to chceš zajímat více, tak asi doporučím comma.ai openpilot. Ten je opensource, takže můžeš nahlédnout do vývoje a klidně i vyzkoušet. List podporovaných aut je docela velký.
Mužeme se bavit o různých úrovních automatizace ale reálně to je jen vylepšený adaptivní tempomat s lane assist. Pak už jen záleží jak dobře je napsaný SW a jaké situace ho naučili. Problém, je že to nelze naučit vše. Stačí obyčejný igelitový pytlík. Kamera vidí pohybující se překážku v neurčité vzdálenosti, radar pro změnu nevidí nic. Jak SW zareaguje? Bude brzdit, vyhýbat se a nebo to bude ignorovat. Stačí aby něco nesplnilo definici a je to problém. Hodně společnosti z těchto důvodu upustilo od vývoje autopilota a zaměřují se jen na asistenty.
Já spíše sledoval německo. Tam mají podobnou průmyslovou zátěž jako my. A ještě byla sranda s aktivisty, kteří dávali k čidlům svíčky. S prachovejma částicema bude ještě veselo. Už se řeší i u EV. Uvolňují se z pneu a brzd. A samozřejmě čím težší auto, tím více částic. Navrhují se i vysavače ke kolům aby to odsávali. BTW, zkoušel to někdo prepočítat na provoz používající syntetická paliva? Třeba HVO100 má docela pozitivní přínos.
Už se to ke mě dostalo z jiného zdroje. Zatím jsem na to kouknul jen zběžně. Všimnul jsem si tam zmínky o studii IVL, ze které vycházel ten zmíněný článek. Jsem zvědavej kde vzniknul tak velký rozdíl.
Máš k tomu přístup? Rád bych si přečetl z čeho ten jejich odhad vychází. V abstraktů píšou je o hodnotách typických pro český automotive
Zajímavé, že ve městech kde provoz výrazně omezili ke zlepšení ovzduší nedošlo.
Produkční hodnoty pro benzin, naftu i hybrid odpovídají dokazovanému článku. Ale pro EV je mají výrazně nižší. 9t a 11t oproti 13t a 18t z článku. To už pak v TCO udělá docela velký rozdíl. Ano baterka může vydržet hodně km. Ta milionová tesla je měnila průměrně po 450k km. Baterky ale degradují i stářím a tady počítají s tím, že vydrží 15 let. Odhady se dost liší . 8-12let? 15-20let? Tady si asi budeme muset pár let počkat než se ukáže jak to je.
Asi jsem to našel. Je to ještě veselejší. 6t co2 benzín, 7t hybrid a 13t či 18t EV. https://www.auto.cz/jizda-cista-ale-co-vyroba-kolik-co2-vznikne-pri-vyrobe-elektromobilu-131387
Spíše další se zkreslenými údaji. Minimálně výrobní emise jsou chybně. Zřejmě se počítá s baterii jako montovanou komponentou. Protože jiné články pro Konu uvádí 6t CO2 pro benzín, 7t pro hybrid a elektro 13t či 18t podle velikosti baterie. Pak to vyrovnání emisí vychází nejdříve po ujetí 163k km. Takže při počekávaném nájezdu se EV nikdy nestane ekologičtější volbou.
Koukám, že počítali s prakticky stejnými emisemi při výrobě. Jestli si pamatuji dobře z jiného článku tak zrovna v případě Kony byly emise z výroby o 60% vyšší oproti benzínové variantě. Dále počítají s baterií která nedegraduje stářím. Její výměna do toho pak taky hodí vidle. Jak z hlediska emisí, tak nákladů.
Někde v asii se myslim jako VW prodával Fabia s čumákem z Polo a motorem od Suzuki ale už si nevzpomínám co to bylo.
Vypadá to příšerně. Jak když se na tom vyřádili tuneři z devadesátek.
No jelikož bydlim vedle silničního okrhu okruhu kde se jezdí motocyklové závody tak příležitostí srovnávat mám poměrně dost a s kde čím. V klikatém úseku s prudkými zatáčkami z kopce motorky autu neutekly. Popravdě byla docela sranda je pozorovat jak se dívají dozadu, jestli to Daewoo Tico je pořád za jejich zadkem. :D Jakmile se to narovnalo, tak samozřejmě zmizeli kvůli akcceleraci. Na okreskách jsou ale pro mě největši brzdou cyklisti. S autem není úplně snadné se jim vyhnout. A zrovna musím být v oblíbené cyklo lokalitě.
Vím, že jedna autodoprava takhle fungovala.Traktory nemají tachografy, takže takhle obchazeli předpisy o přestávkách. Nemluvě o tom, že existují vozidla typu tatractor a ty na dálnici nejsou tak nápadná.
No s moderním traktorem těsně můžeš. Mají maximalku 80kmh, kterou nemají problém držet a na dálnici je 80kmh minimum.
Se slovem neuvěřitelný souhlasím. Jen za něj doplním ještě slovo krám. Venku je sotva pár aut a už se ukazuje jak neuvěřitelně odflaknutý byl vývoj. Obzvláště ta část kdy se testuje. To říkám jako člověk, který se vývojem aut živil. Naprosto nechápu jak někdo něco takového může vypouštět na trh.
To by to museli udělat jako ve státech. Pevné váhy, všechny kamiony povinně a chytat ty co se vyhíbají.
Ja potkal akorát černé BMW kombi stojící na lesní cestě u prudké zatáčky, kde moc lidí rychlost nepřekračuje. Cestou domu jsem je ještě potkal v Bělohradě ale tam hlídali nehodu. Netuším jak se tam paní podařilo auto hodit na střechu.

Nemusíš mít nálepku, nemusíš nic vyvádět, stačí jen mít auto které je zajímá. S E36 compactem mě stavěli každou chvíli a jezdili za mnou přes celé město. Teď mám jako daily E46 compact a ten je vůbec nezajímá.
S tím jak se postupně zavírají okruhy a ruší použitellné placy na blbnutí, bude takových excesů asi přibývat. Jinak inspirace není jen ze států.
Jak to tak čtu, tak jsi to měl oholit na kastli a přeskládat do toho vše z mého Compacta. :D Tym byly nove klouby, pur siláče, podvozek, brzdy, vodní čerpadlo, chladič, slušnej interier,.... BTW vyndej blinkr, vem sika kleště, kurtnu a postav to před strom. Ta výztuha pod tím bude chtít asi trochu vytáhnout ven podobně jako u mého.

Ono s dostupností dílů na 90s auta je obecně velký problém. Obzvláště pokud jde o něco méně rozšířeného.
Myslím, že historie vývoje Veyronu začala už u VW W12.

První generace Haldexu byla zrádna. Zadek se připojil až při prokluzu předku a ještě docela tvrdě. Myslím že nějakej syn šefa z Audi rozmlátil novou A4 při prezentaci novinek novinářům na sněhu. Jak to připlo zadní nápravu, tak to poslal do hodin.
V německu potřebuješ převozky, jen když jedeš po ose. Nebo to nějak měnili? S těma jazykama bych to zas tak horké neviděl. Přeci jen doba pokročila a všichni máme v kapse hlasové překladače. Má to své mouchy ale domluvíš se. Měsíc jsme takhle fungovali v japonsku a s místníma jsme si slušně pokecali. BTW včera jsem koukal na mobile.de a překvapivě tam RS ani nejsou moc drahý. Podle Romuse jsem ty ceny čekal výrazně horší.
No je jedna varianta o které se moc neví a mohla by to být levnější cesta. Existuje totiž pro Řecko vyráběná Octavia GT která má ještě o pár kW navíc.
Jo výroba působila jako z 90tych. Pneumatické nářadí. Hromada lidí. A vše zašlé. Docela kontrast s chirurgickou čistotou současných závodů.
Muzeum Toyoty je neskutečný luxus. Obrovské, dobře nasvícené a spousta zajímavých aut snad všech značek. BTW Nemaji tam vystavenou SPZ z naší S13? Když jsme tam byli tak měli jen převozovou a normální jsme jim posílali. Z Mazdy mám smíšené pocity. Bylo vidět, že nemají moc peněz na rozhazování. Bylo to takové garážové. Suzuki má také moc pěkně udělané muzemuobsahující kompletně celou jejich historii. Takže je nacpané k prasknutí. :D Tkalcovske stavy, motorky, auta, lodní motory, invalidní vozíky,.. Některé exponáty jsou i interaktivní. Pak jsme potkali v nějaké vesničce malou soukromou sbírku. Tam sice exponáty nebyli úplně originální ale nebrali se jako vážná instituce a také to bylo prima.








Myslíš třeba takovou? Jsem trošku pozadu s editací mých fotek ale zítra snad budu mít hotovo.

Ještě se uvádí jedna věc. Možná došlo i na střelbu. U bouraného auta pak policajt rychle vymlátil prostřelené boční okno aby ho nikdo nemohl vyfotit.
Teď jsem měl možnost na Subaru Family Day nechat se svezt se sourozencem BRZ na okruhu v Bělé pod Bezdězem. Nebylo to vůbec špatné. Motor táhne pěkně. Brzdy jsou dostatečně silné a překvapilo mě jak dlouho vydrželi, než se muselo dát auto vychladnout. Přitom nejsou největší. Gumy tam byly myslím Pilot Sport co tam dávají. Na té rozbité cestě v lese to fungovalo pěkně. Řekl bych, že něco udělali i s tou nedotáčivostí první generace. Jednička s pár úpravami by se mi doma líbila. Dvojka je o krok dál. Každopádně to vypadá, že dvojek v evropě moc nebude. Takže ojetých aut moc nebude a ceny se budou asi držet vysoko.
Mě jen lehce prosakovala. No a pak se za jízdy vyvalil oblak páry z pod kapoty. Přední ložisko se rozpadlo, válečky vypadli a vrtule se zasekla v sahare.
Tak pumpa je poměrně jednoduchá záležitost. Jen je to trochu komplikované pokud je součástí rozvodu. Každopádně jestli prosakuje ložiskem, tak na nic nečekej. Mě se kousla den před výměnou a musel jsem použít odtah. Akorát jednou do byla více denní práce. A to když pumpa srostla s blokem. Pak jsem ji musel celou rozvrat a rozmlátit.



Čekací doba měsic. Namontovány chybné díly. Namontovány drahé díly, které nic nevyřešili. Při montáži poškozeny jiné díly. A to nemluvim o garážníkách. Ty bych taky kolikrát nejraději nakopal, když vidím co jsou schopni udělat. Takže peníze co by šli na jejich práci raději vrážím do vybavení dílny a opravuji si sám. BTW prima věc je i 3D tiskárna. Tisknul jsem si přípravek na ventily. Na podložce jsem si nahříval ložiska před montáží. ATD.


Design dobovy, pružiny unavené. Spousta lidí u těhle aut kašlala na servis. Mini byl tak strašnej krám a vyrobili se jich mraky. Každé auto si najde svůj okruh fanoušků i odpůrců.
Já jsem smutnej z modernich aut. Zatím co do starého sednu a jedu. V novém musím povipínam všechny asistenty co jde a stejně ve finále řídím přeposilované auto s nulovou zpětnou vazbou, příšerným výhledem, dotykovým nesmyslem a musím hlídat zbylé asistenty aby neprováděli nějaké blbosti. Taková auta mě fakt řídit nebaví a často mě jízda s nimi spíše štve.
Vzpominam si na reportáž, kde český EV nadšenec povídal jak se mu žijes Nissanem Leaf první generace. Jaké dělal úpravy a podobně. Zmiňoval, že brzdy prakticky nepoužíva a tak je musí každé 2-3 roky kompletně vyměnit. Co se týče oprav baterii, tak se začali objevovat lepené packy kde vyměníte leda prd. Jinak když už zmiňujeme statistiky, tak pro EV moc dobře nevypadá report ADAC.
Statický to není ono. Musí se to hýbat. Jen se to trošku zvrtlo. Mám asi 10ks RC. 3x Drift, 1x Short Course, 4x Crawler, 1x buggy .... A donedávna to bylo, že jsem na expedici jel s RC za 20k, foťákem za 20k v malém Protonu za 10k. :D


Mno, víš jak se měří emise při homologaci? To je hodně velká komedie. Na válcích se hodně čaruje. Tam se roztahují i brzdové destičky od sebe. :D
13 roku jsem ty auta konstruoval. Snížení aero odporu o 0,003 při nákladech 9€ na auto? Drahé do koše s tím. O tom co se bude vyrábět rozhodovali kalkulačky. Pro mě konstrukce auta začínala excelovskou tabulkou od marketingu co všechno má nové auto splnit. Včetně rozměrů. Ano spotřeba roste s odporem vzduchu celkem lineárně ale v případě hmotnosti to neplatí.
Taky preferují 90 a milénium kdy se vše nehnulo na displej a palubky byla občas i tvarovaná směrem k řidiči. Ovládací prvky šlo najít i poslepu a analogové budíky šlo pozorovat i za silného slunce. Dnes je nutné spoustu věcí zdlouhavě hledat v displeji což jen zdržuje a odvádí pozornost. Nemluvě o tom, že až odejde panel tak bude auto nepoužitelné.
Co se stalo? Emisní předpisy se staly. 100g/km CO2 pro 1200kg? auto byl základ a dále se to dělilo podle hmotnosti auta. Čím těžší auto, tím více povolených emisí. To bylo jednoduché a levné. Ale opačně s klesající hmotností se snižoval limit. K tomu se časem přidali požadavky na bezpečnostní výbavu a malé auto se rázem stalo drahé a málo výnosné. Takže jako obvykle. Hon za ekologickým autem, zabil ekologická auta.

