
Vojta „Woyta“ Nekvapil
Bydliště | Jičín |
---|---|
Registrace | před 11.0 rok. |
Poslední aktivita | před 2.0 hod. |
WWW | google.com/+Woyta |
Příspěvků ve fóru | 262 |
Komentářů u článků | 1008 |
Pozitivních komentářů u článků | 205 |
Negativních komentářů u článků | 13 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů

Woyta
16. 4. 2025, 00:24 1Honda ecvt je zajímavé řešení.

Woyta
15. 4. 2025, 15:32 0Já spíše sledoval německo. Tam mají podobnou průmyslovou zátěž jako my. A ještě byla sranda s aktivisty, kteří dávali k čidlům svíčky. S prachovejma částicema bude ještě veselo. Už se řeší i u EV. Uvolňují se z pneu a brzd. A samozřejmě čím težší auto, tím více částic. Navrhují se i vysavače ke kolům aby to odsávali. BTW, zkoušel to někdo prepočítat na provoz používající syntetická paliva? Třeba HVO100 má docela pozitivní přínos.

Woyta
15. 4. 2025, 01:56 0Už se to ke mě dostalo z jiného zdroje. Zatím jsem na to kouknul jen zběžně. Všimnul jsem si tam zmínky o studii IVL, ze které vycházel ten zmíněný článek. Jsem zvědavej kde vzniknul tak velký rozdíl.

Woyta
14. 4. 2025, 08:09 0Máš k tomu přístup? Rád bych si přečetl z čeho ten jejich odhad vychází. V abstraktů píšou je o hodnotách typických pro český automotive

Woyta
14. 4. 2025, 08:02 -3Zajímavé, že ve městech kde provoz výrazně omezili ke zlepšení ovzduší nedošlo.

Woyta
13. 4. 2025, 20:57 0Produkční hodnoty pro benzin, naftu i hybrid odpovídají dokazovanému článku. Ale pro EV je mají výrazně nižší. 9t a 11t oproti 13t a 18t z článku. To už pak v TCO udělá docela velký rozdíl. Ano baterka může vydržet hodně km. Ta milionová tesla je měnila průměrně po 450k km. Baterky ale degradují i stářím a tady počítají s tím, že vydrží 15 let. Odhady se dost liší . 8-12let? 15-20let? Tady si asi budeme muset pár let počkat než se ukáže jak to je.

Woyta
13. 4. 2025, 17:33 2Asi jsem to našel. Je to ještě veselejší. 6t co2 benzín, 7t hybrid a 13t či 18t EV. https://www.auto.cz/jizda-cista-ale-co-vyroba-kolik-co2-vznikne-pri-vyrobe-elektromobilu-131387

Woyta
13. 4. 2025, 17:31 -1Spíše další se zkreslenými údaji. Minimálně výrobní emise jsou chybně. Zřejmě se počítá s baterii jako montovanou komponentou. Protože jiné články pro Konu uvádí 6t CO2 pro benzín, 7t pro hybrid a elektro 13t či 18t podle velikosti baterie. Pak to vyrovnání emisí vychází nejdříve po ujetí 163k km. Takže při počekávaném nájezdu se EV nikdy nestane ekologičtější volbou.

Woyta
13. 4. 2025, 11:04 2Koukám, že počítali s prakticky stejnými emisemi při výrobě. Jestli si pamatuji dobře z jiného článku tak zrovna v případě Kony byly emise z výroby o 60% vyšší oproti benzínové variantě. Dále počítají s baterií která nedegraduje stářím. Její výměna do toho pak taky hodí vidle. Jak z hlediska emisí, tak nákladů.

Woyta
25. 1. 2025, 22:53 0Někde v asii se myslim jako VW prodával Fabia s čumákem z Polo a motorem od Suzuki ale už si nevzpomínám co to bylo.

Woyta
19. 1. 2025, 23:54 2Vypadá to příšerně. Jak když se na tom vyřádili tuneři z devadesátek.

Woyta
23. 8. 2024, 22:10 3No jelikož bydlim vedle silničního okrhu okruhu kde se jezdí motocyklové závody tak příležitostí srovnávat mám poměrně dost a s kde čím. V klikatém úseku s prudkými zatáčkami z kopce motorky autu neutekly. Popravdě byla docela sranda je pozorovat jak se dívají dozadu, jestli to Daewoo Tico je pořád za jejich zadkem. :D Jakmile se to narovnalo, tak samozřejmě zmizeli kvůli akcceleraci. Na okreskách jsou ale pro mě největši brzdou cyklisti. S autem není úplně snadné se jim vyhnout. A zrovna musím být v oblíbené cyklo lokalitě.

Woyta
10. 6. 2024, 21:58 0Vím, že jedna autodoprava takhle fungovala.Traktory nemají tachografy, takže takhle obchazeli předpisy o přestávkách. Nemluvě o tom, že existují vozidla typu tatractor a ty na dálnici nejsou tak nápadná.

Woyta
03. 6. 2024, 11:44 0No s moderním traktorem těsně můžeš. Mají maximalku 80kmh, kterou nemají problém držet a na dálnici je 80kmh minimum.

Woyta
31. 5. 2024, 19:01 2Se slovem neuvěřitelný souhlasím. Jen za něj doplním ještě slovo krám. Venku je sotva pár aut a už se ukazuje jak neuvěřitelně odflaknutý byl vývoj. Obzvláště ta část kdy se testuje. To říkám jako člověk, který se vývojem aut živil. Naprosto nechápu jak někdo něco takového může vypouštět na trh.

Woyta
22. 4. 2024, 00:31 0To by to museli udělat jako ve státech. Pevné váhy, všechny kamiony povinně a chytat ty co se vyhíbají.

Woyta
22. 4. 2024, 00:28 0Ja potkal akorát černé BMW kombi stojící na lesní cestě u prudké zatáčky, kde moc lidí rychlost nepřekračuje. Cestou domu jsem je ještě potkal v Bělohradě ale tam hlídali nehodu. Netuším jak se tam paní podařilo auto hodit na střechu.


Woyta
10. 3. 2024, 15:53 3Nemusíš mít nálepku, nemusíš nic vyvádět, stačí jen mít auto které je zajímá. S E36 compactem mě stavěli každou chvíli a jezdili za mnou přes celé město. Teď mám jako daily E46 compact a ten je vůbec nezajímá.

Woyta
10. 3. 2024, 12:37 1S tím jak se postupně zavírají okruhy a ruší použitellné placy na blbnutí, bude takových excesů asi přibývat. Jinak inspirace není jen ze států.

Woyta
02. 2. 2024, 01:28 1Jak to tak čtu, tak jsi to měl oholit na kastli a přeskládat do toho vše z mého Compacta. :D Tym byly nove klouby, pur siláče, podvozek, brzdy, vodní čerpadlo, chladič, slušnej interier,.... BTW vyndej blinkr, vem sika kleště, kurtnu a postav to před strom. Ta výztuha pod tím bude chtít asi trochu vytáhnout ven podobně jako u mého.


Woyta
22. 11. 2023, 14:55 2Ono s dostupností dílů na 90s auta je obecně velký problém. Obzvláště pokud jde o něco méně rozšířeného.


Woyta
05. 11. 2023, 00:58 3Myslím, že historie vývoje Veyronu začala už u VW W12.


Woyta
04. 11. 2023, 22:05 0První generace Haldexu byla zrádna. Zadek se připojil až při prokluzu předku a ještě docela tvrdě. Myslím že nějakej syn šefa z Audi rozmlátil novou A4 při prezentaci novinek novinářům na sněhu. Jak to připlo zadní nápravu, tak to poslal do hodin.

Woyta
30. 10. 2023, 23:26 0V německu potřebuješ převozky, jen když jedeš po ose. Nebo to nějak měnili? S těma jazykama bych to zas tak horké neviděl. Přeci jen doba pokročila a všichni máme v kapse hlasové překladače. Má to své mouchy ale domluvíš se. Měsíc jsme takhle fungovali v japonsku a s místníma jsme si slušně pokecali. BTW včera jsem koukal na mobile.de a překvapivě tam RS ani nejsou moc drahý. Podle Romuse jsem ty ceny čekal výrazně horší.

Woyta
29. 10. 2023, 20:19 1No je jedna varianta o které se moc neví a mohla by to být levnější cesta. Existuje totiž pro Řecko vyráběná Octavia GT která má ještě o pár kW navíc.

Woyta
14. 10. 2023, 17:19 1Takových pujčoven je vícero. Initial D žije.


Woyta
14. 10. 2023, 14:46 0Jo výroba působila jako z 90tych. Pneumatické nářadí. Hromada lidí. A vše zašlé. Docela kontrast s chirurgickou čistotou současných závodů.

Woyta
12. 10. 2023, 21:24 2Muzeum Toyoty je neskutečný luxus. Obrovské, dobře nasvícené a spousta zajímavých aut snad všech značek. BTW Nemaji tam vystavenou SPZ z naší S13? Když jsme tam byli tak měli jen převozovou a normální jsme jim posílali. Z Mazdy mám smíšené pocity. Bylo vidět, že nemají moc peněz na rozhazování. Bylo to takové garážové. Suzuki má také moc pěkně udělané muzemuobsahující kompletně celou jejich historii. Takže je nacpané k prasknutí. :D Tkalcovske stavy, motorky, auta, lodní motory, invalidní vozíky,.. Některé exponáty jsou i interaktivní. Pak jsme potkali v nějaké vesničce malou soukromou sbírku. Tam sice exponáty nebyli úplně originální ale nebrali se jako vážná instituce a také to bylo prima.









Woyta
11. 9. 2023, 23:59 3Tak tady něco málo ode mne: https://photos.app.goo.gl/xou9szb7wbEtJ3c98

Woyta
10. 9. 2023, 02:29 0Myslíš třeba takovou? Jsem trošku pozadu s editací mých fotek ale zítra snad budu mít hotovo.


Woyta
20. 7. 2023, 01:25 2Ještě se uvádí jedna věc. Možná došlo i na střelbu. U bouraného auta pak policajt rychle vymlátil prostřelené boční okno aby ho nikdo nemohl vyfotit.

Woyta
12. 7. 2023, 22:48 0Teď jsem měl možnost na Subaru Family Day nechat se svezt se sourozencem BRZ na okruhu v Bělé pod Bezdězem. Nebylo to vůbec špatné. Motor táhne pěkně. Brzdy jsou dostatečně silné a překvapilo mě jak dlouho vydrželi, než se muselo dát auto vychladnout. Přitom nejsou největší. Gumy tam byly myslím Pilot Sport co tam dávají. Na té rozbité cestě v lese to fungovalo pěkně. Řekl bych, že něco udělali i s tou nedotáčivostí první generace. Jednička s pár úpravami by se mi doma líbila. Dvojka je o krok dál. Každopádně to vypadá, že dvojek v evropě moc nebude. Takže ojetých aut moc nebude a ceny se budou asi držet vysoko.

Woyta
12. 7. 2023, 01:38 0Mě jen lehce prosakovala. No a pak se za jízdy vyvalil oblak páry z pod kapoty. Přední ložisko se rozpadlo, válečky vypadli a vrtule se zasekla v sahare.

Woyta
01. 7. 2023, 23:41 0Buď rád, že nemáš BMW. Tam jsou dva zámky kapoty a dvě lanka.

Woyta
01. 7. 2023, 23:39 1Tak pumpa je poměrně jednoduchá záležitost. Jen je to trochu komplikované pokud je součástí rozvodu. Každopádně jestli prosakuje ložiskem, tak na nic nečekej. Mě se kousla den před výměnou a musel jsem použít odtah. Akorát jednou do byla více denní práce. A to když pumpa srostla s blokem. Pak jsem ji musel celou rozvrat a rozmlátit.




Woyta
24. 6. 2023, 21:46 1Čekací doba měsic. Namontovány chybné díly. Namontovány drahé díly, které nic nevyřešili. Při montáži poškozeny jiné díly. A to nemluvim o garážníkách. Ty bych taky kolikrát nejraději nakopal, když vidím co jsou schopni udělat. Takže peníze co by šli na jejich práci raději vrážím do vybavení dílny a opravuji si sám. BTW prima věc je i 3D tiskárna. Tisknul jsem si přípravek na ventily. Na podložce jsem si nahříval ložiska před montáží. ATD.



Woyta
21. 5. 2023, 15:29 3Design dobovy, pružiny unavené. Spousta lidí u těhle aut kašlala na servis. Mini byl tak strašnej krám a vyrobili se jich mraky. Každé auto si najde svůj okruh fanoušků i odpůrců.

Woyta
21. 5. 2023, 15:26 3Já jsem smutnej z modernich aut. Zatím co do starého sednu a jedu. V novém musím povipínam všechny asistenty co jde a stejně ve finále řídím přeposilované auto s nulovou zpětnou vazbou, příšerným výhledem, dotykovým nesmyslem a musím hlídat zbylé asistenty aby neprováděli nějaké blbosti. Taková auta mě fakt řídit nebaví a často mě jízda s nimi spíše štve.

Woyta
29. 3. 2023, 22:41 0Vzpominam si na reportáž, kde český EV nadšenec povídal jak se mu žijes Nissanem Leaf první generace. Jaké dělal úpravy a podobně. Zmiňoval, že brzdy prakticky nepoužíva a tak je musí každé 2-3 roky kompletně vyměnit. Co se týče oprav baterii, tak se začali objevovat lepené packy kde vyměníte leda prd. Jinak když už zmiňujeme statistiky, tak pro EV moc dobře nevypadá report ADAC.

Woyta
29. 3. 2023, 22:22 8Statický to není ono. Musí se to hýbat. Jen se to trošku zvrtlo. Mám asi 10ks RC. 3x Drift, 1x Short Course, 4x Crawler, 1x buggy .... A donedávna to bylo, že jsem na expedici jel s RC za 20k, foťákem za 20k v malém Protonu za 10k. :D



Woyta
08. 3. 2023, 23:28 0Mno, víš jak se měří emise při homologaci? To je hodně velká komedie. Na válcích se hodně čaruje. Tam se roztahují i brzdové destičky od sebe. :D

Woyta
04. 3. 2023, 18:51 013 roku jsem ty auta konstruoval. Snížení aero odporu o 0,003 při nákladech 9€ na auto? Drahé do koše s tím. O tom co se bude vyrábět rozhodovali kalkulačky. Pro mě konstrukce auta začínala excelovskou tabulkou od marketingu co všechno má nové auto splnit. Včetně rozměrů. Ano spotřeba roste s odporem vzduchu celkem lineárně ale v případě hmotnosti to neplatí.

Woyta
04. 3. 2023, 10:46 0Taky preferují 90 a milénium kdy se vše nehnulo na displej a palubky byla občas i tvarovaná směrem k řidiči. Ovládací prvky šlo najít i poslepu a analogové budíky šlo pozorovat i za silného slunce. Dnes je nutné spoustu věcí zdlouhavě hledat v displeji což jen zdržuje a odvádí pozornost. Nemluvě o tom, že až odejde panel tak bude auto nepoužitelné.

Woyta
02. 3. 2023, 01:47 2Co se stalo? Emisní předpisy se staly. 100g/km CO2 pro 1200kg? auto byl základ a dále se to dělilo podle hmotnosti auta. Čím těžší auto, tím více povolených emisí. To bylo jednoduché a levné. Ale opačně s klesající hmotností se snižoval limit. K tomu se časem přidali požadavky na bezpečnostní výbavu a malé auto se rázem stalo drahé a málo výnosné. Takže jako obvykle. Hon za ekologickým autem, zabil ekologická auta.

Woyta
26. 2. 2023, 00:27 0Tak nějaká Kei se tu prodávala. Alto, Cube, Tico,... Ale o taková auta tu není zájem. Naše města jsou pro ně malá a mimo to není úplně ono.

Woyta
06. 2. 2023, 02:17 0Když se ti ze servisu vrátí s předraženým účtem (díly až 4x dražší než AK beze slev) , namontovanejmá špatnejma dílama (jiný typ čelní skla) a navíc něco rozbijou (deformace výfuku od pádu, zničená nová lambda) , tak začneš servisovat sám taky. Nemluvě o měničích. Bratranec dal 18k za zbytečnou výměnu vstřiků. (Honda Hradec Králové). No a pokud se bavíme o ceně aut, tak S13 atakuje hranici 400k a roste. A stejně do servisu nepůjde. Nejsou mechanici co to auto znají a rozumí staré technice.

Woyta
02. 2. 2023, 00:10 31994 Nissan 200SX S13, 1995 Mitsubishi FTO, 2001 BME E46 Compact, 2006 Subaru Outback. Jo trochu ten průměr kurvím. :D Ale auta po roce 2005 mě neoslovují a nerad je řídím. Dost moderních aut mě z pozice řidiče štve.

Woyta
02. 2. 2023, 00:06 1Jezdim kazdej den trasu 25km tam a zpět. Do loňska jsem provozoval 1995 BMW E36 Compact, který jsem kupoval na plechcup s tím, že vydrží tak rok. Auto bylo minimálně 3x bourané, z toho jednou těžce na levý bok. O rzi nemluvě. Za 6 let co jsem to měl jsem nedojel jen 2x. Jednou se uklepal drát na tajném vypínači o kterém jsem nevěděl. Podruhé selhala vodní pumpa dva dny před její výměnou. Jinak ten otloukánek vždy dojel. Jen poslední rok dával najevo, že tahle zátěž se mu už moc nelíbí. Takže jsem přesedlal do 2001 E46 Compactu. Koupil jsem to s vadou na motoru. Opravil vše co bylo třeba a už rok s ním jezdím. Jediná vada coi mě v tomhle počasí štve, je že odešla výhřívaná dečka v sedačce u řidiče a pálí do zadku, když ji zapnu. Jinak to je zdravé auto, které má vyměněny všechny věci které dělají problémy. Takže nevidim problém to provozovat následujících 10 let. Jina co se týče konstrukce aut tak donedávna se používali platformy vyvinuté okolo roku 2000. Zbylá léta byla jen o aktivní ochraně.