Woyta
Jméno | Vojta Nekvapil |
---|---|
Bydliště | Jičín |
Registrace | před 9.8 rok. |
Poslední aktivita | před 9.8 hod. |
WWW | google.com/+Woyta |
Příspěvků ve fóru | 262 |
Komentářů u článků | 992 |
Pozitivních komentářů u článků | 198 |
Negativních komentářů u článků | 11 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Off road zážitek - neuspěšná povídka.
Ve článku o zadání soutěže jsem psal, že moje povídka bude zřejmě vyřazena pro drzost ( :D ). Což se zřejmě i stalo a tak ji tedy zveřejňuji takto ať se pobaví i ostatní.
Posledních 50 komentářů
To by to museli udělat jako ve státech. Pevné váhy, všechny kamiony povinně a chytat ty co se vyhíbají.
Ja potkal akorát černé BMW kombi stojící na lesní cestě u prudké zatáčky, kde moc lidí rychlost nepřekračuje. Cestou domu jsem je ještě potkal v Bělohradě ale tam hlídali nehodu. Netuším jak se tam paní podařilo auto hodit na střechu.
Nemusíš mít nálepku, nemusíš nic vyvádět, stačí jen mít auto které je zajímá. S E36 compactem mě stavěli každou chvíli a jezdili za mnou přes celé město. Teď mám jako daily E46 compact a ten je vůbec nezajímá.
S tím jak se postupně zavírají okruhy a ruší použitellné placy na blbnutí, bude takových excesů asi přibývat. Jinak inspirace není jen ze států.
Jak to tak čtu, tak jsi to měl oholit na kastli a přeskládat do toho vše z mého Compacta. :D Tym byly nove klouby, pur siláče, podvozek, brzdy, vodní čerpadlo, chladič, slušnej interier,.... BTW vyndej blinkr, vem sika kleště, kurtnu a postav to před strom. Ta výztuha pod tím bude chtít asi trochu vytáhnout ven podobně jako u mého.
Ono s dostupností dílů na 90s auta je obecně velký problém. Obzvláště pokud jde o něco méně rozšířeného.
Myslím, že historie vývoje Veyronu začala už u VW W12.
První generace Haldexu byla zrádna. Zadek se připojil až při prokluzu předku a ještě docela tvrdě. Myslím že nějakej syn šefa z Audi rozmlátil novou A4 při prezentaci novinek novinářům na sněhu. Jak to připlo zadní nápravu, tak to poslal do hodin.
V německu potřebuješ převozky, jen když jedeš po ose. Nebo to nějak měnili? S těma jazykama bych to zas tak horké neviděl. Přeci jen doba pokročila a všichni máme v kapse hlasové překladače. Má to své mouchy ale domluvíš se. Měsíc jsme takhle fungovali v japonsku a s místníma jsme si slušně pokecali. BTW včera jsem koukal na mobile.de a překvapivě tam RS ani nejsou moc drahý. Podle Romuse jsem ty ceny čekal výrazně horší.
No je jedna varianta o které se moc neví a mohla by to být levnější cesta. Existuje totiž pro Řecko vyráběná Octavia GT která má ještě o pár kW navíc.
Jo výroba působila jako z 90tych. Pneumatické nářadí. Hromada lidí. A vše zašlé. Docela kontrast s chirurgickou čistotou současných závodů.
Muzeum Toyoty je neskutečný luxus. Obrovské, dobře nasvícené a spousta zajímavých aut snad všech značek. BTW Nemaji tam vystavenou SPZ z naší S13? Když jsme tam byli tak měli jen převozovou a normální jsme jim posílali. Z Mazdy mám smíšené pocity. Bylo vidět, že nemají moc peněz na rozhazování. Bylo to takové garážové. Suzuki má také moc pěkně udělané muzemuobsahující kompletně celou jejich historii. Takže je nacpané k prasknutí. :D Tkalcovske stavy, motorky, auta, lodní motory, invalidní vozíky,.. Některé exponáty jsou i interaktivní. Pak jsme potkali v nějaké vesničce malou soukromou sbírku. Tam sice exponáty nebyli úplně originální ale nebrali se jako vážná instituce a také to bylo prima.
Myslíš třeba takovou? Jsem trošku pozadu s editací mých fotek ale zítra snad budu mít hotovo.
Ještě se uvádí jedna věc. Možná došlo i na střelbu. U bouraného auta pak policajt rychle vymlátil prostřelené boční okno aby ho nikdo nemohl vyfotit.
Teď jsem měl možnost na Subaru Family Day nechat se svezt se sourozencem BRZ na okruhu v Bělé pod Bezdězem. Nebylo to vůbec špatné. Motor táhne pěkně. Brzdy jsou dostatečně silné a překvapilo mě jak dlouho vydrželi, než se muselo dát auto vychladnout. Přitom nejsou největší. Gumy tam byly myslím Pilot Sport co tam dávají. Na té rozbité cestě v lese to fungovalo pěkně. Řekl bych, že něco udělali i s tou nedotáčivostí první generace. Jednička s pár úpravami by se mi doma líbila. Dvojka je o krok dál. Každopádně to vypadá, že dvojek v evropě moc nebude. Takže ojetých aut moc nebude a ceny se budou asi držet vysoko.
Mě jen lehce prosakovala. No a pak se za jízdy vyvalil oblak páry z pod kapoty. Přední ložisko se rozpadlo, válečky vypadli a vrtule se zasekla v sahare.
Tak pumpa je poměrně jednoduchá záležitost. Jen je to trochu komplikované pokud je součástí rozvodu. Každopádně jestli prosakuje ložiskem, tak na nic nečekej. Mě se kousla den před výměnou a musel jsem použít odtah. Akorát jednou do byla více denní práce. A to když pumpa srostla s blokem. Pak jsem ji musel celou rozvrat a rozmlátit.
Čekací doba měsic. Namontovány chybné díly. Namontovány drahé díly, které nic nevyřešili. Při montáži poškozeny jiné díly. A to nemluvim o garážníkách. Ty bych taky kolikrát nejraději nakopal, když vidím co jsou schopni udělat. Takže peníze co by šli na jejich práci raději vrážím do vybavení dílny a opravuji si sám. BTW prima věc je i 3D tiskárna. Tisknul jsem si přípravek na ventily. Na podložce jsem si nahříval ložiska před montáží. ATD.
Design dobovy, pružiny unavené. Spousta lidí u těhle aut kašlala na servis. Mini byl tak strašnej krám a vyrobili se jich mraky. Každé auto si najde svůj okruh fanoušků i odpůrců.
Já jsem smutnej z modernich aut. Zatím co do starého sednu a jedu. V novém musím povipínam všechny asistenty co jde a stejně ve finále řídím přeposilované auto s nulovou zpětnou vazbou, příšerným výhledem, dotykovým nesmyslem a musím hlídat zbylé asistenty aby neprováděli nějaké blbosti. Taková auta mě fakt řídit nebaví a často mě jízda s nimi spíše štve.
Vzpominam si na reportáž, kde český EV nadšenec povídal jak se mu žijes Nissanem Leaf první generace. Jaké dělal úpravy a podobně. Zmiňoval, že brzdy prakticky nepoužíva a tak je musí každé 2-3 roky kompletně vyměnit. Co se týče oprav baterii, tak se začali objevovat lepené packy kde vyměníte leda prd. Jinak když už zmiňujeme statistiky, tak pro EV moc dobře nevypadá report ADAC.
Statický to není ono. Musí se to hýbat. Jen se to trošku zvrtlo. Mám asi 10ks RC. 3x Drift, 1x Short Course, 4x Crawler, 1x buggy .... A donedávna to bylo, že jsem na expedici jel s RC za 20k, foťákem za 20k v malém Protonu za 10k. :D
Mno, víš jak se měří emise při homologaci? To je hodně velká komedie. Na válcích se hodně čaruje. Tam se roztahují i brzdové destičky od sebe. :D
13 roku jsem ty auta konstruoval. Snížení aero odporu o 0,003 při nákladech 9€ na auto? Drahé do koše s tím. O tom co se bude vyrábět rozhodovali kalkulačky. Pro mě konstrukce auta začínala excelovskou tabulkou od marketingu co všechno má nové auto splnit. Včetně rozměrů. Ano spotřeba roste s odporem vzduchu celkem lineárně ale v případě hmotnosti to neplatí.
Taky preferují 90 a milénium kdy se vše nehnulo na displej a palubky byla občas i tvarovaná směrem k řidiči. Ovládací prvky šlo najít i poslepu a analogové budíky šlo pozorovat i za silného slunce. Dnes je nutné spoustu věcí zdlouhavě hledat v displeji což jen zdržuje a odvádí pozornost. Nemluvě o tom, že až odejde panel tak bude auto nepoužitelné.
Co se stalo? Emisní předpisy se staly. 100g/km CO2 pro 1200kg? auto byl základ a dále se to dělilo podle hmotnosti auta. Čím těžší auto, tím více povolených emisí. To bylo jednoduché a levné. Ale opačně s klesající hmotností se snižoval limit. K tomu se časem přidali požadavky na bezpečnostní výbavu a malé auto se rázem stalo drahé a málo výnosné. Takže jako obvykle. Hon za ekologickým autem, zabil ekologická auta.
Tak nějaká Kei se tu prodávala. Alto, Cube, Tico,... Ale o taková auta tu není zájem. Naše města jsou pro ně malá a mimo to není úplně ono.
Když se ti ze servisu vrátí s předraženým účtem (díly až 4x dražší než AK beze slev) , namontovanejmá špatnejma dílama (jiný typ čelní skla) a navíc něco rozbijou (deformace výfuku od pádu, zničená nová lambda) , tak začneš servisovat sám taky. Nemluvě o měničích. Bratranec dal 18k za zbytečnou výměnu vstřiků. (Honda Hradec Králové). No a pokud se bavíme o ceně aut, tak S13 atakuje hranici 400k a roste. A stejně do servisu nepůjde. Nejsou mechanici co to auto znají a rozumí staré technice.
1994 Nissan 200SX S13, 1995 Mitsubishi FTO, 2001 BME E46 Compact, 2006 Subaru Outback. Jo trochu ten průměr kurvím. :D Ale auta po roce 2005 mě neoslovují a nerad je řídím. Dost moderních aut mě z pozice řidiče štve.
Jezdim kazdej den trasu 25km tam a zpět. Do loňska jsem provozoval 1995 BMW E36 Compact, který jsem kupoval na plechcup s tím, že vydrží tak rok. Auto bylo minimálně 3x bourané, z toho jednou těžce na levý bok. O rzi nemluvě. Za 6 let co jsem to měl jsem nedojel jen 2x. Jednou se uklepal drát na tajném vypínači o kterém jsem nevěděl. Podruhé selhala vodní pumpa dva dny před její výměnou. Jinak ten otloukánek vždy dojel. Jen poslední rok dával najevo, že tahle zátěž se mu už moc nelíbí. Takže jsem přesedlal do 2001 E46 Compactu. Koupil jsem to s vadou na motoru. Opravil vše co bylo třeba a už rok s ním jezdím. Jediná vada coi mě v tomhle počasí štve, je že odešla výhřívaná dečka v sedačce u řidiče a pálí do zadku, když ji zapnu. Jinak to je zdravé auto, které má vyměněny všechny věci které dělají problémy. Takže nevidim problém to provozovat následujících 10 let. Jina co se týče konstrukce aut tak donedávna se používali platformy vyvinuté okolo roku 2000. Zbylá léta byla jen o aktivní ochraně.
U řidiče to celkem šlo ale všude jinde to křičelo ošizeno. Třeba to eko obložení dveří mi na omak přišlo jako hodně podřadnej material. I ze Zoe jsem měl lepší pocit.
Taky jsi to nemohl prodávat před rokem vid? :D Já mam jako čtvrté auto Subaru Outback (zvednuté Legacy) a taky si nestěžuju. No a neplánovaně jsem už s tím bokem taky jel. Před Subaru jsem uvažoval o Dodge Magnum (Chrysler 300) s V8 Hemi. Na LPG by to byla prima daily. Pro mě byl ale limit 1200kg na tažném málo.
Tak jen na Steamu mám asi 1000 her furt to přibejvá a je třeba je hrát.
Fizykální model má poměrně velké diry. A je tu hromada bugu co nebyla opravena od dob Spintires. Problem s připojováním není kvůli platformě ale kvůli NAT. Ano ta hra to ještě pořád používá. To jen ukazuje jak už to zastaralé. Hsem zvědavej na Truck Mechanic: Dangerous Paths. To vypadá na velmi zajímavou konkurenci. To říkám jako člověk co jen v ve Snowrunner má 200h. Jinak mam celou trilogii.
Zkus u BMW vyměnit gufera ventilů. Moje byla tvrdá a měla díru jak zasloužilá sociální pracovnice. Po výměně spotřeba oleje z 1.5l na 1000 a hromada kouře při rozjezdu, prakticky zmizela.
No olej. Pokud obyčejnou 10w40 vyměníš za lehkoběžnou 10w40 Liqui Moly mos2, byl nějaký rozdíl cítit. A přitom jen malá změna v hustotě oleje. Prima olej, jen nad 110C jde rychle do háje. Pro běžné ježdění byl prima ale na okruh to chtělo chladič oleje. long life oleje jsou sice v modě a obsahují více aditiv aby vydrželi ale stejně se ukazuje, že je lepší olej měnit častěji. Obvzláště při našem nestandartním užití. Co se týče gum, tak se UHP nebráním. Jen spotřeba a hluk jde trochu nahoru. A je třeba si dát trochu pozor na mokru. Jinak i běžná cesta do práce může být zábava. Takže na jaro jedny Federály 595RS pro mě. Jinak volím gumy dle užití. Subaru najezdí málo a většinou se ním loudá máma, takže sada slušných univerzálů poslouží lépe než tvrdnoucí sada letnícha zimních. Benzín jak bylo řečeno kvůli oktanům nemá smysl. Možná kvůli aditivům a dřive i menšímu obsahu lihu. Teď už pro mě má smysl jen jako bezpečnostní prvek proti klepání u S13 se zvýšeným plnícím tlakem. Sice 95 by mělo být OK ale lepší mít jistotu.
OD 2001 E46 se používá normální OBD. Zatim nej na diagnostiku pro mě je INPA a kabel z aliexpresu. S NCS jsem se zatím hrát nenaučil.
Někde jsem potkal, že výkon koně je až 24 koní a platilo to pro ty pivovarská hovada.
S trojkovou Octou před FL jsem v německu po dálnici jel. Stejně jako v případě Karoka šlo o plně osazené auto ale ve 220kmh neměla tendenci někam cestovat. Karoka jsem musel fakt hlídat při téhle rychlosti a přišlo mi, že řízení má vůli tak1/8 otočky?
Měl jsem možnost jet s našimi firemními Karoqi po německé dálnici. Obě auta měla 30tkm. Překvapilo mě jakou příšernou vůli v řízení měli při rychlosti nad 180kmh. Takové vůle nemělo ani 30 let staré BMW kde jsem musel vyměnit všechny klouby. Při českých 150kmh se to chovalo normálně ale vyšší rychlost vyžadovala hodně soustředění aby auto neodcestovalo kam nemá.
Sdílená auta. Stačí se podívat jak končí současné projekty a je jasné, že tudy cesta nevede. Lidi jsou hovada. Jakmile to není jejích, tak veškerá péče padá. Takže to budou auta která se budeme štítit řídit. Špinavá, poškozená a sloužící bezdomovcům jako přístřešek. Elektromotor jako pohon mi nevadí. Problém mám s bateriemi. Malá kapacita, dlouhé nabíjení a nahrazení všech spalováků by jsme potřebovali dvojnásobné množství elektráren. A ty se moc nebudují co koukám. O protestující se bát nemusíme. Těch bude dost. Lithim je v EU nově klasifikováno jako jed. Plus se začnou více řesit prachové částice z brzd a pneu. Co se týče tvaru karoserie, tak čumák asi jen tak nezmizí. Bude kratší ale bude. Slouží jako deformační zona a pro komfort osádky je potřeba i prostor pro nohy. A stejně je třeba nějaký prostor pro elektro zástavbu s dobrým přístupem. Takže současné řešení s vanou pro náklad asi zůstane. Tvar karoserie uvidíme. Popularita SUV začíná klesat. Malá auta zdražují a mizí z trhu. Takže to vypadá na hatche střední třídy.
2008 Suzuki Swift Sport si před lety pořídil táta. Nejezdili se s ním špatně. No když nedávno odešel motor, tak si šel rovnou pro další Swift. Já si jako daily pořídil E46 Compact 316ti. S nákupem a opravami jsem zatím v limitu 50k a na okreskach si ho užívám každý den. Jen nemůžu referovat o spotřebě. Papírově by měl jezdit i za 6 ale u mě pod 8 nejde. :D Jinak jako nejspolehlivější daily co jsem měl se ukázal být omlácený Proton 316i za 10k zde známý jako Modrý Skrček. Neboli Mitsubishi Colt CAO z Malajsie. Za 8 let jeho života si vyžádal minimum servisu. Největší investice byla swap výkonnější varianty 1.6 motoru z Lancer. Ale to bylo jen proto že jsme chtěli 14kw navíc. Původní 70kw motor byl stále ok.
Na vnitřku poslední zatáčky jsi si mohl všimnout trojnožky časomíry. A v boudě notebooku. Auto přeruší paprsek, zaznamená se čas a ručně doplní identifikace.
Prima konečně nějaké fotky i mého auta když běhám většinu času po trati. Jen muj Compact není zlatej ale zelenej. :D
Fotky jsou bohužel s delším časovým odstupem než by se mi libilo ale bohužel nebyl čas na editaci. Abych vám toto čekání trochu kompenzoval, udělal jsem obrázků více. Snad jsem zachytil většinu toho co se objevilo na trati. https://photos.app.goo.gl/zbbNcTnduDUChbpt7
Poslední komentáře
- PB, Opel Combo-e Van: Dotační expres
Drahej krám k ničemu. Za milion. - xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Porovnavat ojetinu s novym autem je nesmysl. To i dnes se da rict,... - xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Central byl opravdu bezne volitelna vybava i pro tuzemske Blackline... - Mechanik, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Měli jsme v rodině od novoty Formana Prima, pak moje první... - Mechanik, Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
Moc pěkný, tak gratuluji k zážitku. Ta zelená 603, to je pecka - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Jo jo :-) - Jaromír Soukup, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
No, a není tam? 😂 - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Jinak mám za to, že ještě víc top model Formanu byl možná... - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
"devítka s pěti nulami se stihla objevit na číselníku" To... - beastar, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Centrální zamykání mohl mít Black line i Silver line z výroby.... - Tomshon, Fiat Punto: Příběh hlučného fiátka
Letos fiátek vzal za své. Čest jeho památce. 😢 - Jaromír Soukup, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Fakt? Tak to jsem nevěděl, já myslel, že to dostala až Felicia.... - cPetan, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Krásný kousek, jen teda to centrální zamykání by Silver... - S.h.I.t., Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
Roadbookovky jsou super :) . Mam je strasne rad na motorce, kde se to jezdi... - Jyrki, Tato auta zrají jako víno: Modely...
to ze je jednicka krabicoidni, to je jasne, ale je to nejkrasnejsi...
Poslední inzeráty
2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem
2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem
1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem
2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
46 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů netřeba oplakávat
22 komentářů