
Woyta
Jméno | Vojta Nekvapil |
---|---|
Bydliště | Jičín |
Registrace | před 8.6 rok. |
Poslední aktivita | před 4.1 dny |
WWW | google.com/+Woyta |
Příspěvků ve fóru | 260 |
Komentářů u článků | 958 |
Pozitivních komentářů u článků | 180 |
Negativních komentářů u článků | 11 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Off road zážitek - neuspěšná povídka.
Ve článku o zadání soutěže jsem psal, že moje povídka bude zřejmě vyřazena pro drzost ( :D ). Což se zřejmě i stalo a tak ji tedy zveřejňuji takto ať se pobaví i ostatní.
Posledních 50 komentářů

U řidiče to celkem šlo ale všude jinde to křičelo ošizeno. Třeba to eko obložení dveří mi na omak přišlo jako hodně podřadnej material. I ze Zoe jsem měl lepší pocit.

Taky jsi to nemohl prodávat před rokem vid? :D Já mam jako čtvrté auto Subaru Outback (zvednuté Legacy) a taky si nestěžuju. No a neplánovaně jsem už s tím bokem taky jel. Před Subaru jsem uvažoval o Dodge Magnum (Chrysler 300) s V8 Hemi. Na LPG by to byla prima daily. Pro mě byl ale limit 1200kg na tažném málo.

Tak jen na Steamu mám asi 1000 her furt to přibejvá a je třeba je hrát.

Fizykální model má poměrně velké diry. A je tu hromada bugu co nebyla opravena od dob Spintires. Problem s připojováním není kvůli platformě ale kvůli NAT. Ano ta hra to ještě pořád používá. To jen ukazuje jak už to zastaralé. Hsem zvědavej na Truck Mechanic: Dangerous Paths. To vypadá na velmi zajímavou konkurenci. To říkám jako člověk co jen v ve Snowrunner má 200h. Jinak mam celou trilogii.

Zkus u BMW vyměnit gufera ventilů. Moje byla tvrdá a měla díru jak zasloužilá sociální pracovnice. Po výměně spotřeba oleje z 1.5l na 1000 a hromada kouře při rozjezdu, prakticky zmizela.

No olej. Pokud obyčejnou 10w40 vyměníš za lehkoběžnou 10w40 Liqui Moly mos2, byl nějaký rozdíl cítit. A přitom jen malá změna v hustotě oleje. Prima olej, jen nad 110C jde rychle do háje. Pro běžné ježdění byl prima ale na okruh to chtělo chladič oleje. long life oleje jsou sice v modě a obsahují více aditiv aby vydrželi ale stejně se ukazuje, že je lepší olej měnit častěji. Obvzláště při našem nestandartním užití. Co se týče gum, tak se UHP nebráním. Jen spotřeba a hluk jde trochu nahoru. A je třeba si dát trochu pozor na mokru. Jinak i běžná cesta do práce může být zábava. Takže na jaro jedny Federály 595RS pro mě. Jinak volím gumy dle užití. Subaru najezdí málo a většinou se ním loudá máma, takže sada slušných univerzálů poslouží lépe než tvrdnoucí sada letnícha zimních. Benzín jak bylo řečeno kvůli oktanům nemá smysl. Možná kvůli aditivům a dřive i menšímu obsahu lihu. Teď už pro mě má smysl jen jako bezpečnostní prvek proti klepání u S13 se zvýšeným plnícím tlakem. Sice 95 by mělo být OK ale lepší mít jistotu.

OD 2001 E46 se používá normální OBD. Zatim nej na diagnostiku pro mě je INPA a kabel z aliexpresu. S NCS jsem se zatím hrát nenaučil.

Někde jsem potkal, že výkon koně je až 24 koní a platilo to pro ty pivovarská hovada.

S trojkovou Octou před FL jsem v německu po dálnici jel. Stejně jako v případě Karoka šlo o plně osazené auto ale ve 220kmh neměla tendenci někam cestovat. Karoka jsem musel fakt hlídat při téhle rychlosti a přišlo mi, že řízení má vůli tak1/8 otočky?

Měl jsem možnost jet s našimi firemními Karoqi po německé dálnici. Obě auta měla 30tkm. Překvapilo mě jakou příšernou vůli v řízení měli při rychlosti nad 180kmh. Takové vůle nemělo ani 30 let staré BMW kde jsem musel vyměnit všechny klouby. Při českých 150kmh se to chovalo normálně ale vyšší rychlost vyžadovala hodně soustředění aby auto neodcestovalo kam nemá.

Sdílená auta. Stačí se podívat jak končí současné projekty a je jasné, že tudy cesta nevede. Lidi jsou hovada. Jakmile to není jejích, tak veškerá péče padá. Takže to budou auta která se budeme štítit řídit. Špinavá, poškozená a sloužící bezdomovcům jako přístřešek. Elektromotor jako pohon mi nevadí. Problém mám s bateriemi. Malá kapacita, dlouhé nabíjení a nahrazení všech spalováků by jsme potřebovali dvojnásobné množství elektráren. A ty se moc nebudují co koukám. O protestující se bát nemusíme. Těch bude dost. Lithim je v EU nově klasifikováno jako jed. Plus se začnou více řesit prachové částice z brzd a pneu. Co se týče tvaru karoserie, tak čumák asi jen tak nezmizí. Bude kratší ale bude. Slouží jako deformační zona a pro komfort osádky je potřeba i prostor pro nohy. A stejně je třeba nějaký prostor pro elektro zástavbu s dobrým přístupem. Takže současné řešení s vanou pro náklad asi zůstane. Tvar karoserie uvidíme. Popularita SUV začíná klesat. Malá auta zdražují a mizí z trhu. Takže to vypadá na hatche střední třídy.

2008 Suzuki Swift Sport si před lety pořídil táta. Nejezdili se s ním špatně. No když nedávno odešel motor, tak si šel rovnou pro další Swift. Já si jako daily pořídil E46 Compact 316ti. S nákupem a opravami jsem zatím v limitu 50k a na okreskach si ho užívám každý den. Jen nemůžu referovat o spotřebě. Papírově by měl jezdit i za 6 ale u mě pod 8 nejde. :D Jinak jako nejspolehlivější daily co jsem měl se ukázal být omlácený Proton 316i za 10k zde známý jako Modrý Skrček. Neboli Mitsubishi Colt CAO z Malajsie. Za 8 let jeho života si vyžádal minimum servisu. Největší investice byla swap výkonnější varianty 1.6 motoru z Lancer. Ale to bylo jen proto že jsme chtěli 14kw navíc. Původní 70kw motor byl stále ok.

Na vnitřku poslední zatáčky jsi si mohl všimnout trojnožky časomíry. A v boudě notebooku. Auto přeruší paprsek, zaznamená se čas a ručně doplní identifikace.

Prima konečně nějaké fotky i mého auta když běhám většinu času po trati. Jen muj Compact není zlatej ale zelenej. :D

Fotky jsou bohužel s delším časovým odstupem než by se mi libilo ale bohužel nebyl čas na editaci. Abych vám toto čekání trochu kompenzoval, udělal jsem obrázků více. Snad jsem zachytil většinu toho co se objevilo na trati. https://photos.app.goo.gl/zbbNcTnduDUChbpt7

Myslím, že japonské motory mají hodně co říci. Řekl bych, že plnit normy se jim daří jednoduššeji a levněji než evropským značkám. Co se týče moderní elektroniky tak většina vývoje a výroby je v asii. V japonsku a Korei se elektronika do běžného života dostává více než u nás. A více se v této oblasti i experimentuje. Dost toho je dáno i povahou. Evropan něco vymyslel a používal to. Japonec nebyl tak inovativní ale když něco převzál tak se snažil dovést to k dokonalosti. V případě automobilového průmyslu, je třeba příkladem Wankel. Všichni to vzdali, jen Mazda pokračovala a pořád s ním mají nějaké plány.

U lehčích aut jako Miata to může fungovat ale spousta aut má minimálně splácle lemy prahů.od špatného zvedání. Do zvedacích bodů se přidává výztuha. U dnešních aut se plechy dělají tenčí a tenčí a přitom hmotnost jde nahoru.

Tak já mam výhodu, že mam na stropu traverzy, A na nich elektrickej jeřáb. 120 Každou chvíli visela za tažné u stropu. Tohle by šlo teoreticky vyrobit se zvedákem otočeným o 90s. Nebo jako hydraulika.

Takže jedeš zimní Ještěd? https://photos.app.goo.gl/3CZVYksuXEaU35rS8


Tak nejlevnější hračka na zimu je asi pořád E36 Compact. I žigulik je dražší. :D Loni jsem Compacta E36 vyměnil za E46 ale než jsem dokončil opravy, tak byla zima fuč. Takže teď čeká na nazutí gum Hankook, novou STK nálepku a uvidíme jké to bude.


Za podobné peníze co stojí tohle jde pořídit Quickjack. To mi přijde zajímavější. Tohle řešení má pro mě jednu zásadní vadu. Nezvedáš auto za zvedací body a může dojít k poškození prahu a podlahy.

Mam jen dva a přijde mi to stabilní. Je fakt, že až úplně nahoře jsem to neměl, protože se dříve začnu dotýkat nárazníky. Zvedat auto celé nepotřebuju. Naklonění jedné strany většinou stačí. Akorát jsem přemýšlel, že kdybych měl 4ks, tak bych asi preventivě propojil zvedací platformy nějakou tyčí jako rezervu proti náklonu. Jo a s tím použitím do garáže pozor. Potřebuješ vedle prostor pro manypulaci s ramenem zvedáku. Ccca 1,2m. Takže buď široká garáž a nebo pracovat na dvoře.


3,5h? Tak to tě pěkně oškubali. I kdyby byl filtr v nádrži.

Zrovna ten první jmenovaný tu doporučuje spousta lidi. Kolikrát příbuzní doporučují ty největší patlaly. Ani běžnou údržbu neudělají v plném rozsahu jak by se mělo ale jen to nejnutnější aby to bylo levné a zákazník odjížděl spokojen. Když mi třeba vyprávěli jak jim jejich mechanik levně opravoval Felicii, tak jsem chytal za hlavu.

Autoservis Vondra. 4,3 hvězdiček. Tam mi dojebali sklo a výfuk. ACCORD CAR servis s.r.o. 4,7 hvězdiček. S těma má zase zkušenost bratranec. Banda měničů. Ucpané DPF a z toho poškozené diferenciální čidlo řešili výměnou vstřiků za 18k. Problém samozřejmě neodstraněn.

Dvouslou je prima ale mám na něj nízkej stop. Tak pracuju na dvoře a používám zvedáky z offroad heverů. V polsku vyjde pár na 8k a pracuje se nima fakt dobře.


Moje poslední zkušenosti se servisem znamenali být slušně nasraný. Výměna čelniho skla z pojistky. Dali mi na auto špatné sklo. Výměna spojky. Díly až 4x předraženy oproti cenám za stejný díl od stejného výrobce od auto kelly beze slev. Slibovaný cenový odhad nebyl dopředu oznámen. A ještě namontoval jiné díly než byla domluva. Jako třešínka na dortu jim při demontáži upadnul výfuk, čímž zničili koncovky a zcela novou lambdu. A ještě mi řekl, že nemá čas hledat ceny dílů. I kdybych mu zaplatil celou hodinovou taxu 500kč za 10min hledání a stejně vzal vše z AK, tak pořád ušetřím minimálně 5000kč za díly. Raději ty peníze nacpu do kvalitních náhradních dílů a vše si udělám sám než si nechat zkurvit auto. Problémy mi nedělala ani výměna gufen na motoru s dvojitým vanosem a valvetronicem. 1500kč za díly, 800kč za specialní nástroje (vanos timing kit a 3d tištěné přípravky na ventily) a během dne opraveno. V servisu by to byla drahá operace. Podobně jako výměna separátoru oleje který se skrývá pod sání a je třeba rozebrat polovinu motorového prostoru kvůli součástce za 300kč co odejde jednou za 5 let.




Já mam fotek docela hodně. Jen se mi poněkud nedostává času na editaci. Dneska jsem něco udělal ale pořád zbývá dost.

Bez ABS jsem jezdil dlouhé roky. Co by to udělalo? Kolo by se na chvíli seklo, možna by to táhlo ke straně ale jakmile by bylo kolo z louže tak by se učinek opět vyrovnal. Musel bych povolit brdu? Možná. Rozhodně bych tam ale neseděl za volantem, s pedálem na podlaze a BEZ BRZD!! Jak jsem psal. Bylo to staré ABS s příšernou dobou a způsobem reakce. Druhý den bylo odpojeno a několik roků jsem tak jezdil. Občas jsem sice kolo lehce bloknul ale už se mi nestalo že bych nebrzdil. Proti současným ABS nic nemám ale tyhle staré byly občas na zabití.

ABS je taky asistent. Ty staré byly například pomalé, měli málo čidel a neuměli odblokovat jednotlivá kola. Mám zkušenost, že mi auto z konce devadesatek vyřadilo brzdy, když jsem potřeboval prudce brzdit a pravé přední se dostalo do kaluže. Nebylo to příjemné. Druhý den už bylo trvale odpojeno.

Taky dost lidí některé funkce vypíná třeba nalepením černé pásky na čelní sklo. Jiné zase vytáhnutím pojistky. Něco omezit se úpravou. Ale zlikvidovat to nelze. I starý firmware v ecall bude B závada

Přirovnání k letadlům je na místě. V každém autě ten systém funguje trochu jinak, takže univerzální školení nebude ůplně ideální. Takže typové zkoušky na auta podobně jako u letadel? Nedělalo teď IIHS testy asistentů? Dost jich selhalo když podmínky nebyli stejné jako při crash testech.

Problém je i opačného rázu . Spousta řidičů spoléhá na asistenty že je vytáhnou z pruseru. Takže se nevěnují řízení nebo jezdí výrazně rychleji. Důsledkem je zvýšení počtu nehod v nízkých rychlostech a ty tragické jsou tragičtější. I když by počty mrtvých při zvýšené tuhosti aut a hromadě asistentů měli klesat. Stále častěji se řidiči vymlouvání na to, že auto udělalo něco co nechtějí. Moje zkušenosti s aktuálními asistenty, jsou takové, že mi málem způsobili několik nehod. Nejvýraznější to bylo v Japonsku kde je spousta ostrých zatáček. Takže každou chvíli auto zaduplo brzdy, což je problém, když za vámi jede další auto. Uznávám jen dva asistenty. ABS a protikluz. Protikluz jen protože , když někomu půjčuji auto, tak málokdo má zkušenosti se RWD. Raději budu jezdit pomaleji a mít k autu respekt, než jezdit s autem co bude maskovat mé řidičské chyby a budu muset hledat asistenty, zda nevyvadeji nějakou neplechu. Nikdy to nejde naprogramovat dokonale. Vždy bude existovat situace se kterou se nepočítá. Tohle platí i pro automatické řízení.

Bolt i Volt. Oboje má problémové články od LG. https://www.4injured.com/blog/after-new-battery-fire-gm-recalls-every-chevy-volt-vehicle-ever-made/

Evidentně máme na mysli oba jiné zaseknutí. U aut co mají bubny jen jako ručku je riziko, že se při blbnutí zasekne a už neuvolní. Proto se u driftu používá hydraulická ruční brzda.

Prima je i koncept motor jako generátor u Chevy Volt (Opel Ampera). Ale skončilo to průserem kdy je levnější všechna auta vykoupit než opravit. Ano zase baterky. Škoda, že někde v histori skončil koncept s elektrolitem. Člověk přijel na pumpu, odčerpal vybitý, načerpal nový a hned se pokračovalo. Elektrolit by se pak pomalu dobíjel v čerpací stanici. Myšlenka to byla pěkná. Použitelnost normálního auta a dobíjení neznamenalo ohromný odběr v síti. Asi se schodneme na tom, že elektromotor je celkem prima ale ty uložiště energie jsou na pytel. Hodně se mluví o vodíku a palivových článcích ale vodík neumíme rozumně získat.

Bubny co jsou navrženy jako brzda a ne jen jako parkovací brzda, ručkou nezasekneš.

A já zase znova píšu, že to bereš moc doslova a s tou myšlenkou lze souhlasit částečně. Na ježdění kolem komína stačí auto na stlačený vzduch. Desetiletý elektromobil bude spíše sázka do loterie než spolehlivé auto na dojíždění. Zase ty prokleté baterky. A trasu jakou popisuješ jezdím každý den s dvacetiletým autem. Donedávna s ještě starším. A pořád mám dojezd 700-800km. Takže případná otočka do Prahy (240km) není problém. Se starým EV abych scháněl jiné auto co tu trasu dá. V případě dojezdu co zmiňuješ by byl problém i trasa co jezdím celkem pravidelně. Do práce, do HK a domu (100km).

A už jsme zase u spotřeby. :) Chceš jet rychle po dálnici, topit, klimatizovat nebo táhnout přívěs? Tak reálný dojezd dokáže klesnout hodně rychle. Němci teď nedávno měli na tohle rozsáhlý test. Co se týče dojíždění tak lidi každý den jezdí do práce i poměrně dlouhé trasy. Jako externisti jsme třeba každý den v plném obsazení ujeli 160km. To je třeba trasa pro některá Ev hraniční, hlavně v zimě. Pro mě je EV auto na 80% tras. U zbytku představuje velké nepohodlí, nebo je rovnou nepoužitelný. A to mám možnost dobíjet doma. Spousta lidí ale tuhle možnost mít nebude takže budou muset trávit čas někde u nabíječek. Vím o obchodním zastupci co místo naftové Octavie dostal Enyak. Teoreticky pro něj mělo být vyhovující. Prakticky to dopadlo ale jinak. Plánovat trasy moc nejde, jede se kam je potřeba. Začal nestihat schůzky a jejich počet musel zkrátit na polovinu. Dost času trávil u nabíječek. Ve finále raději změnil zaměstnání. Ta myšlenka o smyslu auta pro krátké trasy jistou logiku má. Provoz takového auta vychází dráze a levnější může být i třeba taxi. Tím získáš i funkční autonomní řízení. :)

Občas jde potkat názor, že elektro auta jsou pro lidi, kteří auto vlastně nepotřebují. Častečně s tím jde souhlasit. Pokud jezdíš jen krátké trasy tak tě omezovat nebude. Jakmile jezdíš každý týden pracovně do německa tak podle kalkulátorů bych každý týden strávil 8h na nabíječkách. Elektro mi nevadí ale ty baterky jsou stále problém limitující použitelnost a životnost.

Vespista: Pleteš se EV jsou na brzdy náročné protože to jsou těžké krámy a musí splnit stejné bezpečnostní předpisy. Jen je méně využívají kvůli rekuperaci. A jakmile se moc nepoužívají tak mají tendenci zatuhnout a zareznout. Majitel leafa zmiňoval, že zadní třmeny mění průměrně, jednou za dva roky. Bubny na tohle trpí méně, protože jsou chráněny před vnějšími vlivy.

Ja si loni kupoval Subaru Outback. V inzerci bylo hodně aut se 400k na hrbu a i kousky přes 600k. Takže kousek co jsem sehnal se 220k je vlastně čersvě zajeté auto. :D

Předpokládám, že to bude pneu co tam dává výrobce. Tedy obutí na kterém bud většina těch aut jezdit.Takžé vásledek odpovídající. Málokdo vyhodí nové gumy hned po koupi auta. Takže jo je to průser. Tady není na místě je chránit. Úspora pár gramů CO2 na úkor bezpečnosti.


Bronco je v případě Fordu spíše pokus o záchranu. Prodeje klesají hodně rychle.


Ještě se zapomnělo na auta Mňamdopiči. Což byla bouraná BMW oholena na kost. V případě modrého exempláře kromě klasický chybějícího interiéru, panelu a dalších zbytečnosti. Auto končilo hned za uložením zadní nápravy. Zbytek byl odřezán.

Se sajdou to není sranda. Tam končej rovnou dva. V Hořicích pár roků nazpět skončil otec s dcerou ve stromě po srdeční příhodě.
Poslední komentáře
- beastar, Jak na displeje?
Tady obrázky nějak stávkoval upload - beastar, Jak na displeje?
Ten pohled na displej obecně jako na něco zlého a netradičního... - Blix, Jak na displeje?
Není zhovadilost 2 odkaz na původní Pumu? Pamatuju si že tehdejší... - Blix, Jak na displeje?
První Miata NA6 měla skutečný budík tlaku oleje, bylo na něm... - Lanza, Reportáž z krize středního věku
Ahoj Honzo, no kolem Prahy zrovna ne...musel bys to vzít po moři. Ale... - spooon, u blogu Porsche 911 opět bez motoru:...
taky se přimlouvám za článek a klidně i fotodokumentaci... - spooon, Jak na displeje?
U MX-5 NA a NB takhle právě funguje i ukazatel teploty vody.... - Mechanik, Jak na displeje?
Chytrý hodinky bych si nikdy nekoupil. Když má člověk na ruce... - afro-r1, Jak na displeje?
Display je dnes samozrejme nejlevnejsi reseni, byt se zakaznikum... - fortress, Jak na displeje?
Digitální přístrojovej štít mi přijde spíš jako cost... - krab, Jak na displeje?
Jo s těma teplotama vody je to fakt ... "hýbací"... - M1chal, Jak na displeje?
Ja som to ale nemyslel tak, ako ty. Vyšperkovaný z hľadiska... - danklapy, Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské...
Reálně, kdybych měl uvažovat o elektro autě v aktuální... - kotzitzaq, Jak na displeje?
No s tou softwarově umrtveným ukazatelem teploty mě vytrestalo... - spooon, Jak na displeje?
mám to podobně jako krab. Otáčky vidět musím i u automatu...
Poslední inzeráty
1974 rok výroby
210 koní výkon
7 468 ccm objem
1991 rok výroby
147 koní výkon
0 ccm objem
1956 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
1978 rok výroby
162 koní výkon
6 590 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu
66 komentářů - Autíčkář se ptá: Hledáme univerzální odpověď
63 komentářů - Lexus LS 500h Prestige: Jiná dimenze cestování
54 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze
53 komentářů - 5 věcí, co mi vadí na Toyobaru
47 komentářů - Čím máme nahradit naši vyčpělou dávku benzínu?
46 komentářů - Kia Niro EV: Elektromobil pro začátečníky
39 komentářů - Co ve vašem novém autě nesmí chybět?
37 komentářů