
Woyta
Jméno | Vojta Nekvapil |
---|---|
Bydliště | Jičín |
Registrace | před 8.9 rok. |
Poslední aktivita | před 48.7 min. |
WWW | google.com/+Woyta |
Příspěvků ve fóru | 262 |
Komentářů u článků | 970 |
Pozitivních komentářů u článků | 186 |
Negativních komentářů u článků | 11 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Off road zážitek - neuspěšná povídka.
Ve článku o zadání soutěže jsem psal, že moje povídka bude zřejmě vyřazena pro drzost ( :D ). Což se zřejmě i stalo a tak ji tedy zveřejňuji takto ať se pobaví i ostatní.
Posledních 50 komentářů

Design dobovy, pružiny unavené. Spousta lidí u těhle aut kašlala na servis. Mini byl tak strašnej krám a vyrobili se jich mraky. Každé auto si najde svůj okruh fanoušků i odpůrců.

Já jsem smutnej z modernich aut. Zatím co do starého sednu a jedu. V novém musím povipínam všechny asistenty co jde a stejně ve finále řídím přeposilované auto s nulovou zpětnou vazbou, příšerným výhledem, dotykovým nesmyslem a musím hlídat zbylé asistenty aby neprováděli nějaké blbosti. Taková auta mě fakt řídit nebaví a často mě jízda s nimi spíše štve.

Vzpominam si na reportáž, kde český EV nadšenec povídal jak se mu žijes Nissanem Leaf první generace. Jaké dělal úpravy a podobně. Zmiňoval, že brzdy prakticky nepoužíva a tak je musí každé 2-3 roky kompletně vyměnit. Co se týče oprav baterii, tak se začali objevovat lepené packy kde vyměníte leda prd. Jinak když už zmiňujeme statistiky, tak pro EV moc dobře nevypadá report ADAC.

Statický to není ono. Musí se to hýbat. Jen se to trošku zvrtlo. Mám asi 10ks RC. 3x Drift, 1x Short Course, 4x Crawler, 1x buggy .... A donedávna to bylo, že jsem na expedici jel s RC za 20k, foťákem za 20k v malém Protonu za 10k. :D



Mno, víš jak se měří emise při homologaci? To je hodně velká komedie. Na válcích se hodně čaruje. Tam se roztahují i brzdové destičky od sebe. :D

13 roku jsem ty auta konstruoval. Snížení aero odporu o 0,003 při nákladech 9€ na auto? Drahé do koše s tím. O tom co se bude vyrábět rozhodovali kalkulačky. Pro mě konstrukce auta začínala excelovskou tabulkou od marketingu co všechno má nové auto splnit. Včetně rozměrů. Ano spotřeba roste s odporem vzduchu celkem lineárně ale v případě hmotnosti to neplatí.

Taky preferují 90 a milénium kdy se vše nehnulo na displej a palubky byla občas i tvarovaná směrem k řidiči. Ovládací prvky šlo najít i poslepu a analogové budíky šlo pozorovat i za silného slunce. Dnes je nutné spoustu věcí zdlouhavě hledat v displeji což jen zdržuje a odvádí pozornost. Nemluvě o tom, že až odejde panel tak bude auto nepoužitelné.

Co se stalo? Emisní předpisy se staly. 100g/km CO2 pro 1200kg? auto byl základ a dále se to dělilo podle hmotnosti auta. Čím těžší auto, tím více povolených emisí. To bylo jednoduché a levné. Ale opačně s klesající hmotností se snižoval limit. K tomu se časem přidali požadavky na bezpečnostní výbavu a malé auto se rázem stalo drahé a málo výnosné. Takže jako obvykle. Hon za ekologickým autem, zabil ekologická auta.

Tak nějaká Kei se tu prodávala. Alto, Cube, Tico,... Ale o taková auta tu není zájem. Naše města jsou pro ně malá a mimo to není úplně ono.

Když se ti ze servisu vrátí s předraženým účtem (díly až 4x dražší než AK beze slev) , namontovanejmá špatnejma dílama (jiný typ čelní skla) a navíc něco rozbijou (deformace výfuku od pádu, zničená nová lambda) , tak začneš servisovat sám taky. Nemluvě o měničích. Bratranec dal 18k za zbytečnou výměnu vstřiků. (Honda Hradec Králové). No a pokud se bavíme o ceně aut, tak S13 atakuje hranici 400k a roste. A stejně do servisu nepůjde. Nejsou mechanici co to auto znají a rozumí staré technice.

1994 Nissan 200SX S13, 1995 Mitsubishi FTO, 2001 BME E46 Compact, 2006 Subaru Outback. Jo trochu ten průměr kurvím. :D Ale auta po roce 2005 mě neoslovují a nerad je řídím. Dost moderních aut mě z pozice řidiče štve.

Jezdim kazdej den trasu 25km tam a zpět. Do loňska jsem provozoval 1995 BMW E36 Compact, který jsem kupoval na plechcup s tím, že vydrží tak rok. Auto bylo minimálně 3x bourané, z toho jednou těžce na levý bok. O rzi nemluvě. Za 6 let co jsem to měl jsem nedojel jen 2x. Jednou se uklepal drát na tajném vypínači o kterém jsem nevěděl. Podruhé selhala vodní pumpa dva dny před její výměnou. Jinak ten otloukánek vždy dojel. Jen poslední rok dával najevo, že tahle zátěž se mu už moc nelíbí. Takže jsem přesedlal do 2001 E46 Compactu. Koupil jsem to s vadou na motoru. Opravil vše co bylo třeba a už rok s ním jezdím. Jediná vada coi mě v tomhle počasí štve, je že odešla výhřívaná dečka v sedačce u řidiče a pálí do zadku, když ji zapnu. Jinak to je zdravé auto, které má vyměněny všechny věci které dělají problémy. Takže nevidim problém to provozovat následujících 10 let. Jina co se týče konstrukce aut tak donedávna se používali platformy vyvinuté okolo roku 2000. Zbylá léta byla jen o aktivní ochraně.

U řidiče to celkem šlo ale všude jinde to křičelo ošizeno. Třeba to eko obložení dveří mi na omak přišlo jako hodně podřadnej material. I ze Zoe jsem měl lepší pocit.

Taky jsi to nemohl prodávat před rokem vid? :D Já mam jako čtvrté auto Subaru Outback (zvednuté Legacy) a taky si nestěžuju. No a neplánovaně jsem už s tím bokem taky jel. Před Subaru jsem uvažoval o Dodge Magnum (Chrysler 300) s V8 Hemi. Na LPG by to byla prima daily. Pro mě byl ale limit 1200kg na tažném málo.

Tak jen na Steamu mám asi 1000 her furt to přibejvá a je třeba je hrát.

Fizykální model má poměrně velké diry. A je tu hromada bugu co nebyla opravena od dob Spintires. Problem s připojováním není kvůli platformě ale kvůli NAT. Ano ta hra to ještě pořád používá. To jen ukazuje jak už to zastaralé. Hsem zvědavej na Truck Mechanic: Dangerous Paths. To vypadá na velmi zajímavou konkurenci. To říkám jako člověk co jen v ve Snowrunner má 200h. Jinak mam celou trilogii.

Zkus u BMW vyměnit gufera ventilů. Moje byla tvrdá a měla díru jak zasloužilá sociální pracovnice. Po výměně spotřeba oleje z 1.5l na 1000 a hromada kouře při rozjezdu, prakticky zmizela.

No olej. Pokud obyčejnou 10w40 vyměníš za lehkoběžnou 10w40 Liqui Moly mos2, byl nějaký rozdíl cítit. A přitom jen malá změna v hustotě oleje. Prima olej, jen nad 110C jde rychle do háje. Pro běžné ježdění byl prima ale na okruh to chtělo chladič oleje. long life oleje jsou sice v modě a obsahují více aditiv aby vydrželi ale stejně se ukazuje, že je lepší olej měnit častěji. Obvzláště při našem nestandartním užití. Co se týče gum, tak se UHP nebráním. Jen spotřeba a hluk jde trochu nahoru. A je třeba si dát trochu pozor na mokru. Jinak i běžná cesta do práce může být zábava. Takže na jaro jedny Federály 595RS pro mě. Jinak volím gumy dle užití. Subaru najezdí málo a většinou se ním loudá máma, takže sada slušných univerzálů poslouží lépe než tvrdnoucí sada letnícha zimních. Benzín jak bylo řečeno kvůli oktanům nemá smysl. Možná kvůli aditivům a dřive i menšímu obsahu lihu. Teď už pro mě má smysl jen jako bezpečnostní prvek proti klepání u S13 se zvýšeným plnícím tlakem. Sice 95 by mělo být OK ale lepší mít jistotu.

OD 2001 E46 se používá normální OBD. Zatim nej na diagnostiku pro mě je INPA a kabel z aliexpresu. S NCS jsem se zatím hrát nenaučil.

Někde jsem potkal, že výkon koně je až 24 koní a platilo to pro ty pivovarská hovada.

S trojkovou Octou před FL jsem v německu po dálnici jel. Stejně jako v případě Karoka šlo o plně osazené auto ale ve 220kmh neměla tendenci někam cestovat. Karoka jsem musel fakt hlídat při téhle rychlosti a přišlo mi, že řízení má vůli tak1/8 otočky?

Měl jsem možnost jet s našimi firemními Karoqi po německé dálnici. Obě auta měla 30tkm. Překvapilo mě jakou příšernou vůli v řízení měli při rychlosti nad 180kmh. Takové vůle nemělo ani 30 let staré BMW kde jsem musel vyměnit všechny klouby. Při českých 150kmh se to chovalo normálně ale vyšší rychlost vyžadovala hodně soustředění aby auto neodcestovalo kam nemá.

Sdílená auta. Stačí se podívat jak končí současné projekty a je jasné, že tudy cesta nevede. Lidi jsou hovada. Jakmile to není jejích, tak veškerá péče padá. Takže to budou auta která se budeme štítit řídit. Špinavá, poškozená a sloužící bezdomovcům jako přístřešek. Elektromotor jako pohon mi nevadí. Problém mám s bateriemi. Malá kapacita, dlouhé nabíjení a nahrazení všech spalováků by jsme potřebovali dvojnásobné množství elektráren. A ty se moc nebudují co koukám. O protestující se bát nemusíme. Těch bude dost. Lithim je v EU nově klasifikováno jako jed. Plus se začnou více řesit prachové částice z brzd a pneu. Co se týče tvaru karoserie, tak čumák asi jen tak nezmizí. Bude kratší ale bude. Slouží jako deformační zona a pro komfort osádky je potřeba i prostor pro nohy. A stejně je třeba nějaký prostor pro elektro zástavbu s dobrým přístupem. Takže současné řešení s vanou pro náklad asi zůstane. Tvar karoserie uvidíme. Popularita SUV začíná klesat. Malá auta zdražují a mizí z trhu. Takže to vypadá na hatche střední třídy.

2008 Suzuki Swift Sport si před lety pořídil táta. Nejezdili se s ním špatně. No když nedávno odešel motor, tak si šel rovnou pro další Swift. Já si jako daily pořídil E46 Compact 316ti. S nákupem a opravami jsem zatím v limitu 50k a na okreskach si ho užívám každý den. Jen nemůžu referovat o spotřebě. Papírově by měl jezdit i za 6 ale u mě pod 8 nejde. :D Jinak jako nejspolehlivější daily co jsem měl se ukázal být omlácený Proton 316i za 10k zde známý jako Modrý Skrček. Neboli Mitsubishi Colt CAO z Malajsie. Za 8 let jeho života si vyžádal minimum servisu. Největší investice byla swap výkonnější varianty 1.6 motoru z Lancer. Ale to bylo jen proto že jsme chtěli 14kw navíc. Původní 70kw motor byl stále ok.

Na vnitřku poslední zatáčky jsi si mohl všimnout trojnožky časomíry. A v boudě notebooku. Auto přeruší paprsek, zaznamená se čas a ručně doplní identifikace.

Prima konečně nějaké fotky i mého auta když běhám většinu času po trati. Jen muj Compact není zlatej ale zelenej. :D

Fotky jsou bohužel s delším časovým odstupem než by se mi libilo ale bohužel nebyl čas na editaci. Abych vám toto čekání trochu kompenzoval, udělal jsem obrázků více. Snad jsem zachytil většinu toho co se objevilo na trati. https://photos.app.goo.gl/zbbNcTnduDUChbpt7

Myslím, že japonské motory mají hodně co říci. Řekl bych, že plnit normy se jim daří jednoduššeji a levněji než evropským značkám. Co se týče moderní elektroniky tak většina vývoje a výroby je v asii. V japonsku a Korei se elektronika do běžného života dostává více než u nás. A více se v této oblasti i experimentuje. Dost toho je dáno i povahou. Evropan něco vymyslel a používal to. Japonec nebyl tak inovativní ale když něco převzál tak se snažil dovést to k dokonalosti. V případě automobilového průmyslu, je třeba příkladem Wankel. Všichni to vzdali, jen Mazda pokračovala a pořád s ním mají nějaké plány.

U lehčích aut jako Miata to může fungovat ale spousta aut má minimálně splácle lemy prahů.od špatného zvedání. Do zvedacích bodů se přidává výztuha. U dnešních aut se plechy dělají tenčí a tenčí a přitom hmotnost jde nahoru.

Tak já mam výhodu, že mam na stropu traverzy, A na nich elektrickej jeřáb. 120 Každou chvíli visela za tažné u stropu. Tohle by šlo teoreticky vyrobit se zvedákem otočeným o 90s. Nebo jako hydraulika.

Takže jedeš zimní Ještěd? https://photos.app.goo.gl/3CZVYksuXEaU35rS8


Tak nejlevnější hračka na zimu je asi pořád E36 Compact. I žigulik je dražší. :D Loni jsem Compacta E36 vyměnil za E46 ale než jsem dokončil opravy, tak byla zima fuč. Takže teď čeká na nazutí gum Hankook, novou STK nálepku a uvidíme jké to bude.


Za podobné peníze co stojí tohle jde pořídit Quickjack. To mi přijde zajímavější. Tohle řešení má pro mě jednu zásadní vadu. Nezvedáš auto za zvedací body a může dojít k poškození prahu a podlahy.

Mam jen dva a přijde mi to stabilní. Je fakt, že až úplně nahoře jsem to neměl, protože se dříve začnu dotýkat nárazníky. Zvedat auto celé nepotřebuju. Naklonění jedné strany většinou stačí. Akorát jsem přemýšlel, že kdybych měl 4ks, tak bych asi preventivě propojil zvedací platformy nějakou tyčí jako rezervu proti náklonu. Jo a s tím použitím do garáže pozor. Potřebuješ vedle prostor pro manypulaci s ramenem zvedáku. Ccca 1,2m. Takže buď široká garáž a nebo pracovat na dvoře.


3,5h? Tak to tě pěkně oškubali. I kdyby byl filtr v nádrži.

Zrovna ten první jmenovaný tu doporučuje spousta lidi. Kolikrát příbuzní doporučují ty největší patlaly. Ani běžnou údržbu neudělají v plném rozsahu jak by se mělo ale jen to nejnutnější aby to bylo levné a zákazník odjížděl spokojen. Když mi třeba vyprávěli jak jim jejich mechanik levně opravoval Felicii, tak jsem chytal za hlavu.

Autoservis Vondra. 4,3 hvězdiček. Tam mi dojebali sklo a výfuk. ACCORD CAR servis s.r.o. 4,7 hvězdiček. S těma má zase zkušenost bratranec. Banda měničů. Ucpané DPF a z toho poškozené diferenciální čidlo řešili výměnou vstřiků za 18k. Problém samozřejmě neodstraněn.

Dvouslou je prima ale mám na něj nízkej stop. Tak pracuju na dvoře a používám zvedáky z offroad heverů. V polsku vyjde pár na 8k a pracuje se nima fakt dobře.


Moje poslední zkušenosti se servisem znamenali být slušně nasraný. Výměna čelniho skla z pojistky. Dali mi na auto špatné sklo. Výměna spojky. Díly až 4x předraženy oproti cenám za stejný díl od stejného výrobce od auto kelly beze slev. Slibovaný cenový odhad nebyl dopředu oznámen. A ještě namontoval jiné díly než byla domluva. Jako třešínka na dortu jim při demontáži upadnul výfuk, čímž zničili koncovky a zcela novou lambdu. A ještě mi řekl, že nemá čas hledat ceny dílů. I kdybych mu zaplatil celou hodinovou taxu 500kč za 10min hledání a stejně vzal vše z AK, tak pořád ušetřím minimálně 5000kč za díly. Raději ty peníze nacpu do kvalitních náhradních dílů a vše si udělám sám než si nechat zkurvit auto. Problémy mi nedělala ani výměna gufen na motoru s dvojitým vanosem a valvetronicem. 1500kč za díly, 800kč za specialní nástroje (vanos timing kit a 3d tištěné přípravky na ventily) a během dne opraveno. V servisu by to byla drahá operace. Podobně jako výměna separátoru oleje který se skrývá pod sání a je třeba rozebrat polovinu motorového prostoru kvůli součástce za 300kč co odejde jednou za 5 let.




Já mam fotek docela hodně. Jen se mi poněkud nedostává času na editaci. Dneska jsem něco udělal ale pořád zbývá dost.

Bez ABS jsem jezdil dlouhé roky. Co by to udělalo? Kolo by se na chvíli seklo, možna by to táhlo ke straně ale jakmile by bylo kolo z louže tak by se učinek opět vyrovnal. Musel bych povolit brdu? Možná. Rozhodně bych tam ale neseděl za volantem, s pedálem na podlaze a BEZ BRZD!! Jak jsem psal. Bylo to staré ABS s příšernou dobou a způsobem reakce. Druhý den bylo odpojeno a několik roků jsem tak jezdil. Občas jsem sice kolo lehce bloknul ale už se mi nestalo že bych nebrzdil. Proti současným ABS nic nemám ale tyhle staré byly občas na zabití.

ABS je taky asistent. Ty staré byly například pomalé, měli málo čidel a neuměli odblokovat jednotlivá kola. Mám zkušenost, že mi auto z konce devadesatek vyřadilo brzdy, když jsem potřeboval prudce brzdit a pravé přední se dostalo do kaluže. Nebylo to příjemné. Druhý den už bylo trvale odpojeno.

Taky dost lidí některé funkce vypíná třeba nalepením černé pásky na čelní sklo. Jiné zase vytáhnutím pojistky. Něco omezit se úpravou. Ale zlikvidovat to nelze. I starý firmware v ecall bude B závada

Přirovnání k letadlům je na místě. V každém autě ten systém funguje trochu jinak, takže univerzální školení nebude ůplně ideální. Takže typové zkoušky na auta podobně jako u letadel? Nedělalo teď IIHS testy asistentů? Dost jich selhalo když podmínky nebyli stejné jako při crash testech.

Problém je i opačného rázu . Spousta řidičů spoléhá na asistenty že je vytáhnou z pruseru. Takže se nevěnují řízení nebo jezdí výrazně rychleji. Důsledkem je zvýšení počtu nehod v nízkých rychlostech a ty tragické jsou tragičtější. I když by počty mrtvých při zvýšené tuhosti aut a hromadě asistentů měli klesat. Stále častěji se řidiči vymlouvání na to, že auto udělalo něco co nechtějí. Moje zkušenosti s aktuálními asistenty, jsou takové, že mi málem způsobili několik nehod. Nejvýraznější to bylo v Japonsku kde je spousta ostrých zatáček. Takže každou chvíli auto zaduplo brzdy, což je problém, když za vámi jede další auto. Uznávám jen dva asistenty. ABS a protikluz. Protikluz jen protože , když někomu půjčuji auto, tak málokdo má zkušenosti se RWD. Raději budu jezdit pomaleji a mít k autu respekt, než jezdit s autem co bude maskovat mé řidičské chyby a budu muset hledat asistenty, zda nevyvadeji nějakou neplechu. Nikdy to nejde naprogramovat dokonale. Vždy bude existovat situace se kterou se nepočítá. Tohle platí i pro automatické řízení.

Bolt i Volt. Oboje má problémové články od LG. https://www.4injured.com/blog/after-new-battery-fire-gm-recalls-every-chevy-volt-vehicle-ever-made/

Evidentně máme na mysli oba jiné zaseknutí. U aut co mají bubny jen jako ručku je riziko, že se při blbnutí zasekne a už neuvolní. Proto se u driftu používá hydraulická ruční brzda.

Prima je i koncept motor jako generátor u Chevy Volt (Opel Ampera). Ale skončilo to průserem kdy je levnější všechna auta vykoupit než opravit. Ano zase baterky. Škoda, že někde v histori skončil koncept s elektrolitem. Člověk přijel na pumpu, odčerpal vybitý, načerpal nový a hned se pokračovalo. Elektrolit by se pak pomalu dobíjel v čerpací stanici. Myšlenka to byla pěkná. Použitelnost normálního auta a dobíjení neznamenalo ohromný odběr v síti. Asi se schodneme na tom, že elektromotor je celkem prima ale ty uložiště energie jsou na pytel. Hodně se mluví o vodíku a palivových článcích ale vodík neumíme rozumně získat.

Bubny co jsou navrženy jako brzda a ne jen jako parkovací brzda, ručkou nezasekneš.
Poslední komentáře
- afro-r1, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
0,3mm na prumeru stabilizatoru je porovnatelne s vyrobni toleranci.... - sheogh, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Auto se mi libi a jako hracku plus jako postrk "do teska... - RBMK, Levný elektromobil který potěší...
Dobrá volba! Já jsem spokojený se svým elektromobilem Axial... - rock, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Tak ono to není zas tak složitý: Zadání: chci nový kupé... - beastar, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Abych jen nepíčoval. Vážně hezká recenze, po dlouhé době... - beastar, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Už se těším jak my fans a majitelé vysvětlí že je to nejlepší... - Sato, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Jednu takuto modru som stretol dneska niekde kolem Bukovinky.... - Junior, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Tady bude nablito. - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Lukáš: Je to tak, republiku mám sježděnou křížem krážem.... - rock, u blogu Exkurze do Holandu
Článek dobrej a těším se na další díl. Ranní soundtrack... - Hookec, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: Díky moc, myslím že to nakonec byla rozumná volba.... - beastar, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Ono snad obecně jakoukoliv větší silnější naftu. Víc... - beastar, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: Není to složitý. Už i ty matláci v Česku si s tím... - beastar, u blogu Exkurze do Holandu
Dlouhá cesta je to poprvé jak si to natrénuješ ani ti to nepřijde.... - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Naftová V8 je jako Rolls. Buď to máš nový, nebo to neměj...
Poslední inzeráty
2016 rok výroby
335 koní výkon
3 600 ccm objem
2007 rok výroby
300 koní výkon
4 602 ccm objem
2018 rok výroby
450 koní výkon
3 498 ccm objem
2016 rok výroby
310 koní výkon
3 604 ccm objem
Rušné diskuse
- Elektrickým Meganem k moři bez elektrocentrály v kufru
94 komentářů - Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola
47 komentářů - Zlatá Vrána 2023: Pátý ročník inzertního bahna
41 komentářů - Auta, která mi způsobují smutek
30 komentářů - České, evropské, světové... A jaké je vaše auto roku?
30 komentářů - Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring
29 komentářů - Moderní nesmysly, které mi pijí krev
28 komentářů - RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná svoboda
26 komentářů