načítám data...

Kam se poděl pohledný dostupný sedan?

Matěj má nová auta rád. Jeden trend poslední doby mu však dělá starosti, a to proto, že patrně vyhubil hezké dostupné sedany. Co se s nimi stalo?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nebývá zvykem, že bych na tomto místě tesknil po starých časech a remcal nad dnešními poměry. Ovšem v minulosti se v automobilovém odvětví odehrálo něco, co mě opravdu žere. Přišel jsem na to včera ráno v koloně. Ranní provoz absolutně neodsýpal, a já tak měl možnost dlouho obdivovat zadní partie Toyoty Corolly ve verzi sedan. Čím déle jsem se na ni díval, tím více se mi líbila. A já začal uvažovat, proč už dnes neexistuje hezký štíhlý a dostupný sedan.

Moment. Asi si teď oprávněně říkáte, co to plácám. Možná si myslíte, že jsem milé Corolle stál příliš blízko za zadkem a zplodiny z jejího výfuku mi způsobily halucinace. Jenomže, Corolla E110 je opravdu celkem pohledný a relativně štíhlý sedan. Fakt. A takové se dnes už nedělají. Vím, že vám to nedává moc smyslu, zvlášť poté, co jsem v posledních měsících v diskuzích bojoval za právo luxusních SUV na život, ale pokusím se to vysvětlit. Možná se mnou nakonec budete souhlasit.

Jakkoli sedan v posledních letech není v Evropě příliš oblíbenou karosářskou variantou, dříve se tu aspoň nějaké vyskytovaly, a to dokonce v segmentu nižší střední třídy. Třeba ona Corolla, šestá, sedmá nebo zmiňovaná osmá generace vypadá v sedanu velmi elegantně, střízlivě a rozhodně se nedá označit za nafouknuté auto. Jenomže pak začala auta bobtnat, a já si včera ráno uvědomil, že se mi tento trend vůbec nelíbí.

Jistě, máme tady nějaké předpisy, které z velké části mohou za trend kynutí karoserií. Auta v rámci jedné třídy jsou dnes tak velká, že před patnácti dvaceti lety by patřila do třídy vyšší. Vezměte si třeba pětkové BMW, současnou generaci a E39. Ale současná generace aspoň stále vypadá jako sedan. Dnes musí být všechno fluidní a oteklé, a musí to být buď hatchback, kombi, nebo nějaký crossover. Což mi připomíná, že fakt nemám rád hatchbacky, ale o tom snad někdy jindy.

Když se tedy podíváme na dnešní nabídku dostupných sedanů, můžete si vybrat třeba Peugeot 301. Neříkám, že je vyloženě hnusný, ale je prostě příliš vysoký vzhledem ke své šířce, je příliš oteklý, a ačkoli jeho profil docela odpovídá mé představě hezkého sedanu, celkově by z pontonu karoserie zasloužil vespod odříznout tak deset čísel. Pak už by to šlo. Co třeba Dacia Logan? To snad není ani třeba komentovat, podívejte se na fotografii níže. Takhle dneska vypadá levný sedan? Vážně? O zrůdnostech, jakými jsou Renault Thalia, nebo Citroen C4 sedan, ani nemluvím. Naštěstí už se neprodávají, stejně jako ohavný Chevrolet Aveo sedan.

A co ta Corolla? Jak ta vypadá dnes? Obávám se, že ji postihnul úplně stejný problém, také nehezky natekla. Navíc její maska a světla se mi vůbec nelíbí. Soudě podle shora uvedených příkladů by si člověk mohl myslet, že hezký a elegantní sedan už zkrátka vymřel. Na druhou stranu, když si vezmete sedan jakékoli generace Fordu Mondeo, tak ty vypadaly podivně vždycky, a vůbec ne jako hezký sedan. Co tedy dělá hezký sedan hezkým sedanem?

Zdá se, že celý problém spočívá v zadní části vozidla. Můj ideální sedan má štíhlou záď, která není uměle navýšena oproti spodní linii bočních oken za účelem zvětšení zavazadlového prostoru. Podívejte se třeba někdy na sedan BMW E46. Ten přesně tenhle problém má, byť ne tak výrazný, a taky bych jej za hezký sedan označoval jen velmi nerad. Podívejme se třeba na takový Jaguar XJ generace X300 nebo X308. Jejich profil je dokonalý, záď štíhlá, linie víka zavazadlového prostoru nepřesahuje spodní linku bočního zasklení. Já vím, že takhle nízká auta dnes už mít prostě nebudeme, ale takový sedan se mi moc líbí. Za svou eleganci vděčí také skutečnosti, že vypadá jako zadokolka.

Všimli jste si, jak dneska spousta aut dává i svým vzhledem najevo, že jsou předokolkami? Typickým příkladem je VW Arteon, nebo poslední Superb. Oba mají kabinu vysunutou příliš vpřed, pak následuje dlouhatánská kabina, a nakonec pokus o splývavou záď. Paradoxně dobře si v této disciplíně podle mého soudu vede současná generace Octavie. Jasně, je to liftback a ano, má příliš krátkou vodorovnou část víka kufru, ale co do proporcí a profilu působí vyváženě. Velmi povedeným dojmem působí i Volvo S90. Nedělá se sice jako zadokolka, ale jeho profil s kabinou výrazně posunutou vzad a dlouho přídí s krátkým předním převisem vypadá prostě skvostně.

Zdá se tedy, že dostupný sedan elegantních a vyvážených proporcí, který nepůsobí příliš otyle, nemá příliš tlustou a vysokou záď a má pohledný profil, dnes už vymřel. Protože nemůžeme mít kvůli ochraně chodců nízké auto, a prostorové nároky cestujících jsou stále vyšší, jediným řešením je vzít tu správnou siluetu a trochu ji přifouknout ve všech směrech. Výsledný vůz bude velký a vám je jistě jasné, do kterého segmentu míříme. Ano, správně, elegantní sedan dnes zachraňují snad jen luxusní limuzíny. Příkladem za všechny snad může být nová Audi A8.

Dokonalý, relativně štíhlý profil a nádherná záď, jejíž majestát ještě umocňuje pás koncových LED světel přes celou šířku vozu. Při osobním setkání však zjistíte, že aby tato krásná silueta mohla přežít, musela se nafouknout do vpravdě gigantických rozměrů. I tak je pro mne Audi A8 jedním z vozů s nejhezčí siluetou současnosti.

A teď mě omluvte, jdu se podívat, jestli se na internetu nenabízí nějaká pěkná Corolla sedan.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

wlko
27. února 2018, 07:40
0

A čo taký Fiat Tipo?

reagovat
M P
27. února 2018, 07:44
0

Ten samý problém jako Peugeot 301, obávám se :(

M P
27. února 2018, 08:10
0

Ten profil fakt není štíhlý ani trochu

Iv
Ives
27. února 2018, 08:37
0

je toho malo no :/ ale asi chybi poptavka, zminovana e46 v sedanu je temer nejlevnejsi karosarska varianta a stejne clovek potkava jen same kombi, coz je skoda. Elegatni sedany proste vymiraji.

milic
27. února 2018, 09:19
0

V nižší střední už proporčně hezký sedan neexistuje. I ta Mazda 3 je oteklá, na rozdíl od skvěle vypadající šestky.

wlko
27. února 2018, 12:05
1

áno nie je štíhly ale v rámci triedy sa mi zdá najlepší.

Breakthru
28. února 2018, 18:54
0

Na to, jak Fiat prostě nemusím, tak to Tipo se mi líbí zvenku i zevnitř.....A ten sedan je povedenej a z těch variant asi nejhezčí...

briza
28. února 2018, 22:26
5

Tadá

beastar
01. března 2018, 16:33
0

Už vím kdo vyhraje příští konkurz do oddělení vývoje v konzernu FiAt :))

briza
02. března 2018, 22:04
1

Neasi. Navíc v tom případě prosadím do výroby i třídvéřový GTčko s nízkou siluetou a velkýma kolama...

Perníček
27. února 2018, 08:26
0

Nezbývá než souhlasit. Taky jsem se nad tím nedávno zamýšlel, že po našich silnicích už moc sedanů nejezdí. Jednou jsem se dokonce rozhlédnul po menším parkovišti a jediný sedan tam byla moje přes 20 let stará Almera, kterou jsem tam právě zaparkoval. Boužel jsme evidentně národ stěhováků (a ne jenom my), takže tady budou vládnout kombíky a za chvíli i do stejné míry městské cross-overy, suv, apod. Nic proti těmto autům nemám, ale asi díky nim se přestávají prodávat a následně i vyrábět sedany, o kterých je tu řeč.

reagovat
Ko
Kostinen
27. února 2018, 08:50
0

K čemu je sedan dobrý? Když chci auto, kterým nic nevozím, pořídím se kratší hatchback a když chci něco vozit, tak mám combi. Sedan si bere nevýhody z obou dvou: je velký, ale nic se do něj nedá naložit. (příklad tělesa k převozu: jízdní kolo nebo lednička).

Ale samozřejmě nechť je karosářských variant co nejvíce. Silueta toho Jaga je boži!

reagovat
Jo
John Galt
27. února 2018, 09:20
1

Sedan je má lepší odhlučnění zadní nápravy než hatchback a bývá tužší.

M P
27. února 2018, 11:06
4

Plus taková hezká věc, ale to se v nižší střední neřeší... když otevřeš kufr, tak lidem nefouká dozadu na krk, nebo prostě vůbec nefouká do auta. Ano, na leccos je to nepraktický, ale třeba si vybavuju, jak jsme s Vectrou A v sedanu odstěhovali snad celou domácnost, jen skříně a postele šly do dodávky... sklápěcí sedačky pomohly taky dost.

Ho
Honza123
27. února 2018, 16:11
1

Krome vyhod psanych vyse je v sedanu take vyrazne lepsi akusticky komfort - na nerovnostech se hluk tolik nerozleha, nejsou slyset pazvuky od nakladu v kufru, srovnatelne audio takze zni lepe v sedanu, nez v kombi..

XT
XTad
04. března 2018, 11:15
0

Takovy ten argument, ze kdyz clovek nic nevozi, tak mu staci male auto je sice prijatelny, ale velke auto neni jenom o prostoru, ale taky o pohodli, bezpecnosti atd.
A ty sedany zase tak neprakticke nejsou. Tasky a kufry se tam vejdou, diky delsimu zadnimu previsu bych si dovolil tvrdit, ze je to i praktictejsi, nez hatchback.

Ko
Kostinen
27. února 2018, 08:52
0

Tohle asi nebude odpověď, že?

reagovat
M P
27. února 2018, 08:54
12

:D Ne, tohle není odpověď, a tohle nemělo nikdy vzniknout :D

Ho
Honz
27. února 2018, 08:56
0

není nejhezčí, ale je nejlepší :-)

PachezZ
27. února 2018, 10:12
1

klidně se kacířsky přiznám, že mi fabie v sedanu časem připadá vlastně docela hezká ... ale bude to hodně tím že není vidět na každým kroku...

ToMyx
27. února 2018, 10:39
1

Jojo, Maximu můžu. Nejlépe s šestihrnkem 3.0 a manuálem. Ale i s automatem je to super auto, jen o dost línější. Škoda, že trpí na korozi stejně jako ostatní Nissany.

beastar
27. února 2018, 13:49
0

Nejhezčí není no. Ale co je to pořádnej sedan se vším co k tomu patří. Motor, prostor, pohodlí a trochu toho nepraktickyho zavazadelniku.

custom1
27. února 2018, 16:13
0

Honz: A já si pořád říkám, co mi ta Maxima jen připomíná... :)

to
tomáš
04. března 2018, 01:55
1

Maxima je naprosto absolutně boží auto.

HeavySmoker
27. února 2018, 09:00
0

S predpismi o ochrane chodcov by som to nevidel tak čierne. Pokiaľ viem, najväčší problém je, že žiadna súčasť v motorovom priestore nesmie byť menej než 2cm od kapoty. S príchodom elektromobility splniť takú podmienku nebude problém. A pokiaľ ide o dĺžku kapoty samotnej, autá s dlhou kapotou majú lepšie skóre než mestské tašky, pretože čelné sklo a hlavne hrana strechy sú pri náraze ďalej a je väčšia šanca že ich chodec pri náraze netrafí.

reagovat
Stanley
27. února 2018, 09:03
2

Já bych tu E46 v článku tolik nezatracoval. Sice má vyšší kufr, ale vyvažuje to jinak nízkým pontonem, krásně nízkou přední kapotou a nápravou, která není narvaná až do kabiny.
S článkem jinak souhlasím a všímám si toho na cestách denně. Elegance a čístý profil jsou nahrazeny přeprolisovanými bramboroidy a šlehačkoidy, občas s pontonem skloněným tak, že končí o metr výš, než vepředu začal. To když chceme vypadat sportovně...

reagovat
ro
rock
27. února 2018, 09:21
0

Kombíky a později SUV vyhubily všechno.
Já úplně stejně nedávno plakal kvůli liftbacku. V podstatě mi zbyly -když opominu prémiovky mimo moji cenovou skupinu- na výběr Škodovky, Mondeo a Insignia. Až teď po dlouhých letech naopak něco přibylo, totiž v nižší střední fastback i30 a ve střední Peugeot 508. Žádná sláva, ale výběr se zvětšil o polovinu :-/

reagovat
M P
27. února 2018, 09:39
0

Megane GrandCoupe :) a kombíky a SUV nic nezabily, bohužel si za to můžeme sami... nekupovali jsme coupé a sedany, tak prostě nejsou, a když už, tak jen od "prémiových" značek. Tam dokonce ani dvoudveřový sedan ještě nevymřel - BMW řady 2. Oni tomu teda říkají coupe, ale je to dvoudveřový sedan :)

ro
rock
27. února 2018, 10:25
0

GrandCoupe je sedan...

ro
rock
27. února 2018, 10:28
0

btw pro "dvoudveřový sedan" máme slovo, je to tudor.

M P
27. února 2018, 11:08
0

GrandCoupe je sedan, ale označuje ho tak samotný Renault, tak to mají mít. Jo a taky se mi nelíbí :)

ro
rock
27. února 2018, 11:54
0

To jo. Já myslel, že mi ho dáváš jako příklad mnou opomenutého liftbacku.

Irwinek
27. února 2018, 09:34
3

Ten jag je jasnej, já mám sedany rád a dlouhá leta nejraději siluety peugeotů nebo starších volv, i když na 960 už je vidět ta zdvihající se linie. dnes bych si asi nevybral, ačkoli ta S90 nevypadá špatně, motory mi do ní nějak nesedí.
a byť to není klasický sedan tak embéčko má úžasné proporce.

reagovat
Bavoraczech
27. února 2018, 10:38
3

Moderní uživatel by k tomu dnes dodal jen, že to nevypadá mladě a nepoznáš kde to má předek a kde zadek. Občas mi přijde, že jsme tady akorát spolek podivínů, kteří se kochají tím, co drtivou většinu dnešních spotřebitelů nezajímá.

Irwinek
27. února 2018, 10:52
3

To je sice možný, ale mně je to celkem u ..... ( výfuku ) :-D
moderní uživatel má taky snowboard místo mobilu, hodinky, co mu sice změří tep, kvalitu spánku a možná i umejou nohy, ale když jim dojde baterka, neví ani kolik je hodin, leje do sebe energiťáky s křídly i bez ale v 6 patře sotva popadá dech.
No prostě budu raději tady, s touhle partou podivínů řešit nesmrtelnost brouka a jiných mechanických potvor, než si na fb fotit jídlo nebo zadek u moře :-D

ro
rock
27. února 2018, 11:04
2

Drtivá většina dnešních spotřebitelů je banda blbců bez špetky vkusu.

krab
27. února 2018, 11:58
0

Peugeot 505 je fakt krásnej. No jo to my jsme - spolek podivínů :) I když myslím, že i normálního spotřebitele jakmile vezmeš na velkou výstavu veteránů a youngtimerů, tak se najednou nestačí divit, jak se jim to líbí ...

beastar
27. února 2018, 13:55
0

Asi tak. Většina lidí jenom potřebuje trochu pošoupnout správným směrem. A zadky u moře jsou fajn... Některé samozřejmě. Spíš tohle nejsou už dneska auta do provozu. Cena a vzácnost by tě tam s nima nepustila. Pořád jsou ale varianty za pytel hrušek s kterejma jde jezdit denně. 166, 156, Stype, Xtype, Omega, e39, e34, a8d2 a další. Považovány za vraždy vetšinovou společností nadšenec si na tom svoje najde!

Bavoraczech
27. února 2018, 14:45
0

Ta Omega by mě lákala. Blbý, že ještě existuje E39 :-D. Pak ta Omega malinko ztrácí na významu...

beastar
27. února 2018, 18:15
0

Jo, jo přesně tak. Je pravda že ta Omega je taková nevděčná v tom směru, že e39 je ve všem o kousek lepší. Jenže zase pěkná omega jde dnes koupit celkově o něco levněji jak dobrý stav 39.

Pochtli
27. února 2018, 10:43
1

Souhlas - XJčko je i pro mě ideální sedan - krásně placatý, široký a dlouhý designový skvost.

reagovat
Jimi
27. února 2018, 11:39
4

taky poslední štíhlá silueta, potom už to bylo o dost obéznější. Vídeňská škola designu se nezapře...

reagovat
Jimi
27. února 2018, 12:11
3

...skoro jsem zapomněl na mého bývalého doutníka...

Berzelius
27. února 2018, 12:59
0

Tak taky si přihřeju polívčičku své oblíbené značky...rovněž i mě se dizajnově nejvíc líbí sedany..proto jsem si jednoho koupil

beastar
27. února 2018, 18:23
0

No vlatně když mám bejt fér tak i mondeár a estajp jsou dneska taky co do sedanů už raritní kousky:)) A naštěstí ta prémie se pořád klasickejch tvarů nevzdala.

sumy
28. února 2018, 10:25
0

Já bych to tý mitsu sbírky ještě přidal lancera. Jo, je takovej připosprclej a už trochu otylej, ale mě se furt líbí. Chci ho ženě pořídit místo Ufa. Jenže... Ona chce ten odpudivě nechutnej, zezadu napr..nej hatchback. Místo fešáka sedana... to je snad poprvé, co se nemůžeme shodnout na autě.

beastar
28. února 2018, 12:39
0

Lancera jedině sedan. Ten hatch je divnej. Takovej netradiční. Asi jako u Imprezy. :)

sumy
28. února 2018, 12:48
0

Však já vim. A navíc, auta kupuju já a né manželka. Prostě bude sedan a basta :-) Kočárek už stejně vozit nebude. Doufám. Ale zatím kousla všechny mé "úžasné" koupě a teď už kousla i stříbrnou barvu. Od radikální odmítačky čehokoliv stříbrného jsem už teď o víkendu zaslech "No hele, tomu páju ta stříbrná i docela... no zkrátka to nevypadá... no mě se to tak stříbrný snad i líbí" :-D
Ten hatch není divnej, ten je hnusnej. Ale hrozně moc hnusnej.

Berzelius
01. března 2018, 15:54
0

Souhlas..jako mitsu fanda sem tam chtěl lancera sedana dát taky ale už sem neměl čas.Dokonce Lancer od r.v 2007 je jedno z velice mála novejch/novějších dostupných aut, který se mi i líbí.

sumy
01. března 2018, 16:29
0

Ale hlavně, je to nový "starý" auto. Vlastně ani nechápu, jak je možný, že je stále v prodeji. Už 10 let jen s faceliftem :-) A s tou 1,8 to i v rámci možností jede. Škoda že 2,0 byly jen pro US trh a do novejch poface dávaj nejvíc 1,6 :-/

beastar
27. února 2018, 13:45
0

Vzhledem k tomu že bůh ví proč mám sedany rád. Hlavně ty úplně nepraktický.Tak souhlasim. Je toho málo a když, tak je to hnusný že to vypadá jak kdyby ten zadek nalepili herkulesem. Plus malé zaskleni a vysoký bok.

reagovat
M P
27. února 2018, 14:33
1

Dneska je sedan jednou z nejméně praktických karosářských variant. Nenaložíš lednici, psa, kočárek, kola v celku, prostě nic. Jsou k ničemu a dneska ještě navíc hnusný, takže kdo by je kupoval, žeano :)

ro
rock
27. února 2018, 14:42
0

"Nenaložíš..."
Dycky jsem říkal, že až budu chtít dělat stěhováka, koupím si Ducato :-)

Ale je pravda, že kdysi jsem vozil kolo v Audi 80 (s nesklopnýma zadníma sedačkama) a NEBYLO to tak pohodlný, jako když ho dneska hodím dovnitř v celku. Ale kombíka na to naštěstí nepotřebuju.

M P
27. února 2018, 14:50
0

Mně se neptej, proč potřebujou všichni něco vozit. Já akorát každý kufr zacpu tříděným odpadem, takže s sebou dlouho vozím plasty a papír no, takže čím menší kufr, tím lepší :)

beastar
27. února 2018, 18:12
0

Na převoz psů a kočárků naštěstí bůh vymyslel kombíky a suvéčka případně na menší psíky a kočičky hatchbacky. Jízdní kolo tentýž příklad. Když sem kdysi stěhoval kancelář tak mi na to stačila Mazda Xedos 6 a to je taky sedan se všim co k tomu patří. Já mám ale nejradši nepraktický sedany jako je 156, nebo právě ten Xedos:)) Jde mi o tvar a ne o velikost kufru. Jo a s tim dneškem souhlasim. Přesně je to hnusný jak polskej nábytek a navíc nepraktický.

ra
rainero
27. února 2018, 15:38
1

Keď bola reč o starej Corolle hneď ma napadli Fordy: Orion, Sierra, Granada, Taunus. A za najkrajší ešte dnes zohnateľný sedan považujem toto:

reagovat
da
darkus
27. února 2018, 16:15
0

Taky jsem postižen sedanománií. Už přes 10 let jezdím Primerou P10 GT a z nových aut nevím, čím bych jí nahradil. Alespoň tedy pokud se budeme bavit o autech dostupných v ČR. Vybral bych si u Hyundai nebo Kia, ale v USA. Sice někteří můžou považovat Hyundai a Kia za sprosté slova, ale osobně by se mi právě jako nástupce P10 líbila Elantra Sport nebo Kia Forte.

reagovat
Beny
27. února 2018, 16:22
0

To mám stejný, jen mám P11. Zajímalo by mě jestli se dělá něco co je stejná sranda řídit...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. února 2018, 16:39
4

Mně se vždycky líbil Cadillac Seville. To bylo ve svojí době podle mně neskutečně elegantní auto a líbí se mi do dneška.

reagovat
beastar
27. února 2018, 18:17
0

Taky se mi líbí a asi 10x už sem na něj narazil v Euro inzerci. A docela sem o tom i přemejšlel jako taková zvláštnost na cestách je to fajn. Jenže potom vždycky koupim něco pro Evropu víc typickýho.

Po
Pospis
27. února 2018, 19:49
0

Jedna kolegyně s nim jezdi do práce. Dostala ho jako dárek. Rád vedle něj parkuju, a to je špatné znamení.... :-)

beastar
27. února 2018, 20:11
1

Proč no. Tak si ho koupíš časem však nejsou drahý :D

custom1
09. března 2018, 10:57
0

Jo, SLS/STS bych taky bral, byl by to důstojný nástupce Malibu, ale docela bych z toho měl strach. Přece jen tyhle vozy nemají zrovna nejlepší pověst.

Autíčkový Jelen
27. února 2018, 17:20
3

Upřímně bych řekl, že vysoký zadek vzhledem k hraně oken by nemusel být takovej problém. Třeba Alfa Romeo 166 a 164 jsou podle mě oba nádherné sedany a přitom mají tzv. zadky vysoko :-)

reagovat
Vojta
27. února 2018, 21:34
0

Ono 164 dneska vyniká i proto, že má opravdu štíhlou siluetu, 166 už je o poznání větší a zavalitější. Tenhle pofaceliftový model už ale nemá ten správný klínovitý profil jako předfacelift, který je i originálnější.

STANLI
24. května 2018, 12:36
0

S proto mam cerstve tu spodni variantu :) asi jsem ,,podivin" ale naprosto mi vyhovuje...

Skipper
27. února 2018, 22:48
0

Konec štíhlých sedanů přišel s koncem minulého tisíciletí. I ta úžasná silueta X300/X308 byla nahrazena obrovským ocucaným bonbónem. Pak se asi nemůžeme divit tomu, co vyrábějí mainstreamové automobilky, kdyź ani prémie není schopna štíhlost aut udržet.

reagovat
Skipper
27. února 2018, 22:49
1

A to je na obrázku ještě prodloužená verze staršího XJčka, která je díky delším zadním dveřím už sama disproporční.

Na
Napuram
28. února 2018, 06:48
0

Kdyby vám bylo nejhůř a museli si vybrat, co by to bylo? Clio s nádorem, Fábia s nádorem, nebo nádor na mozku?

reagovat
Berzelius
28. února 2018, 09:45
0

No tak to by asi byl svět ve kterém jsou jen tyto dvě možnosti...a než žít v takovém světě tak raději nádor na mozku :-)

Tr
Trewis
28. února 2018, 10:07
3

Když se mluví o klasických sedanech, nelze opomenout Chevy Caprice a jeho varianty v dalších divizích. Tohle je ročník 88 a kufr ma ukázkově štíhlej.

reagovat
ToMyx
01. března 2018, 11:20
0

Nádhernej kočár!

bitner
28. února 2018, 13:50
0

NJN, Logana prodlouzit, snizit a predelat na zadni nahon. Jenom nevim, jestli by to pak jeste stalo 170 000.

reagovat
beastar
28. února 2018, 14:03
0

Asi ne. Už by to byl Logan style GT. Určitě by tomu dali i lepší puklice a doplňky imitace karbonu a polokuzi. To dělá Renault rád.

Breakthru
28. února 2018, 18:53
0

vlhkej sen rumunskýho driftera.Jestli by bylo použito zadních poloos z Dustera o síle táhla řízení, tak by možná dvě i tři zatáčky ta driftokára vydržela....
ale ještě nedávno dělali 1304, tak by třeba zvládli oprášit raznice:D

T0
T00M
28. února 2018, 15:52
0

Dostupný sedan je Mazda 3 sedan, Fiat Tipo, Honda Civic,Toyota Corolla. Ostatní jsou přinejlepším liftback se zvedacím sklem.
Ale něco tak krásného ve stylu Jaguaru XJ8 nebo BMW 7 E38 už není :(. Většina je nafouklá oteklá bublina. Ta Mazda je asi nejhezčí.

reagovat
beastar
28. února 2018, 17:32
0

Přesně tak dostupný ano a třeba to Tipo nevypadá špatně. Ale stylisticky už to není prostě ono.

Ronoath
01. března 2018, 08:30
0

Přesto je to sedan, se všemi výhodami, které byly popsány výše. Proto jsem si ho koupil - ačkoli předchůdce Linea měl štíhlejší siluetu.

Fižid
28. února 2018, 18:45
0

Mně se z nějakýho důvodu docela líbí první mondeo, jako sedan je poměrně štíhlý :D jinak když se řekne sedan, jsko první se mi vybaví Mercedes w124/201 :D

reagovat
Breakthru
28. února 2018, 19:01
1

Tu 190 máme doma.Designer měl jen pravítko a vingl:D...
Ta MKI je krasavec, to mělo ještě pořádnej zadek.Za mě ještě Mondeo MKIII 2001-2007 má taky pořádnou bagáž, pak už u Mondea člověk sotva pozná jestli jde o sedan nebo liftback...
Ale pro mne nejhezčí sedan je poslední Sierra, nepočítám Granadu, tam to byla samozřejmost, ale ten zadek je úchvatnej....

Breakthru
28. února 2018, 19:33
2

ještě jsem zapomněl na asi nejvíc sedanovitej sedan, to je poslední stovková Audi a první A6...a ještě Xedos 9.Z toho kvanta aut, co bylo postaveno v Japonsku má tahle kára styl i po skoro čtvrt století....

ToMyx
04. března 2018, 17:49
0

Sirka vypadá úplně úchvatně! A Xedos, to je opravdu paráda!!

beastar
11. března 2018, 13:49
0

Jooo ta devítka vypadá pořad kruťácky i na ulici. Z dnešního pohledu sice vypadá sotva jako nižší střední velikostí. Dohání to téma jednoduchejma mimikrama. Prostě japonská a8.

Breakthru
11. března 2018, 17:20
0

měl jsem jí v 2.0 V6 a pak jsem ji předělal na 2.5 V6....absolutně tichý, pohodlný a skvěle řiditelný auto.Ve vyšších rychlostech se jen lehce do kabiny dostával zvuk tý V6....parádní kočár.Kámoš se bavil tím, že na víko ventilů pokládal dvacku a ta nespadla:D a s tou řiditelnou zadní nápravou dokázala to auto zaparkovat i moje máti....

KD
KDB
28. února 2018, 19:27
1

Ještě tu chybí můj oblíbený Rover 75 :-)

reagovat
Breakthru
28. února 2018, 19:37
2

a úplně největší úchylárna je ta, že v době, kdy Rover byl vlastněn BMW, do toho kluci od MG v modelu ZT napasovali V8 z Mustanga a všechno to poslali na zadní nápravu

Stanley
04. března 2018, 08:39
0

...á moje oblíbené ZS :-)

Stanley
04. března 2018, 08:42
0

Říkal jsem si, že je možná čas najít si ho v dobrém stavu, modrá barva předfejslift (je takový víc anglický než poface), ale nějak už nejsou k sehnání.

Ka
Karda
11. března 2018, 12:33
0

Sem netušil, že když jsem si kupoval svoje první auto, který už tenkrát bylo na prahu vrakoviště, že jednou se budu moct chlubit: "Jo, jezdil sem sedanem." Všichni zmiňují, jak je to nepraktický, ale má to i výhody. Když někdo leze v zimě do kufru, tak nevyvětrá vnitřek a navíc otevírání víka kufru u sedanu je o hodně lehčí, než mávání vratama u hatchbacku. Sice se se to snaží řešit elektrikou, ale stále člověk musí čekat a poslouchat otravný bzučení :)

reagovat
Jo
Johnny
23. dubna 2018, 19:58
0

Podle mne byly jedním z posledních opravdu elegantních a štíhlých sedanů BMW řady 3 E36, 5 E34 a 7 E32 a E38. Štíhlé krásné sedany řady 7 generací E32 a E38 byly asi nejpohlednější (spolu s výše zmíněnými krásnými štíhlými Jaguary), ale i 3er E36 je překrásně štíhlý a elegantní... E46 už byl oproti němu (imho) nafouklý chrobák... Vysoce elegantní je např. i můj obyčejný E36 318iA na foto - minimální přední převis (díky náhonu té správné nápravy, motoru podélně vpředu za nápravou etc) dotváří elegantní linku...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem