KDB
Jméno | Karel Douša |
---|---|
Bydliště | Beroun |
Registrace | před 7.6 rok. |
Poslední aktivita | před 2.5 rok. |
Příspěvků ve fóru | 5 |
Komentářů u článků | 27 |
Pozitivních komentářů u článků | 3 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Neodpustím si alespoň jednu poznámku. Když už komentuješ kvalitu pneu, tak napiš konkrétní model, takhle je to informace s nulovou hodnotou ...
To PB: srovnání těhle dvou aut jsem soukromě dělal...
MX5 NB:
+ komunita
+ velký výběr dílů
+...
- nevejdu se (191cm) sedačka je na přepážce - v NC je to lepší.
- pocit z interieru - taková nějaké chatrnost, leccos mi zůstávalo v ruce.
- motor nejede (žádný), bez chuti do otáček.
- převodovky se synchrony v loji..
- koncepce - v tomhle období jsem se definitivně utvrdil, že jediná správná poloha motoru je uprostřed - když se chci svézt.
- koroze
U NC je řada věcí na tom líp
U ND je opět problém s místem/stísněností
Tenkrát jsem řešil krátkodobý zástup mého MGF, a aby se neřeklo, že jsem zaslepený, tak jsem otestoval všechny roadstery do 150-200t.
Věnoval jsem tomu několik měsíců, vždycky několik kusů od každého a slušné kusy. a pokaždý, když jsem přesedal zpátky do MG, bylo to prostě lepší...
Jestli někoho zajímají podrobnosti, jsem k dispozici naživo, nebo telefonem, psát mě nebaví ..
Několik drobností...dlouhé šrouby měl čtyřválec K-series, KV6 ne.
Ohledně počátku výroby to bylo ještě komplikovanější...nejen, že to německé vedení pohřbilo při uvedení, ale při následném rozchodu si BMW nechalo za britské peníze zrekonstruovanou továrnu v Oxfordu(tam pak BMW vyrábělo Mini), kde se měla 75 vyrábět. Takže v okamžiku, kdy se po představení 75 rozjela výroba (několik tisíc kusů), ji Rover musel zastavit a přesunout do své poslední továrny v Longbridge. To byla opravdu nelehká pozice, díky načasování všeho. V článku je chronologie uvedená jinak.
Apropo... rozsypaný displej je identický s BMW E46, takže německá práce:)
Jsem samozřejmě fanda, takže mě berte s rezervou :)
Pro zajímavost, doma mám jeden z prvních kusů, v méně obvyklé (cca 600ks) bílé barvě, prodaný v českém zastoupení, přivezený několik dní před oficiálním představením v ČR - které se konalo v Tróji.
Samozřejmě neodolám bránit MG :-)....převodovce se dají vytknout jen pomalejší synchrony ( většina pilotů to ale stejně nepozná..a které má skoro každá Miata mrtvé - což mě vadí hodně)....., a řízení ? Při správně nastaveném podvozku a vhodných gumách, vůbec nebrání požitku z řízení. Naopak.
A že řízení není hydraulické ?
No a ?
Stype úsporný....? 8,5l při svižným splývání s provozem u 3l V6 je dobrý, ne že ne.
V8 s automatem v XK8 umí za 8l ( plynule a do 120), dálky za 10l, jinak průměr 11,5. Za mě dobrý.....
Alfa, to bych řekl, že je odpověď...:) 147,156, GT...
Mě překvapivě na zadání zábava a komfort okamžitě napadl Stype. To auto je pohodlné a přitom když ho vezmeš na okresky, tak ho to taky baví....Do toho oba motory (V6, V8) jedou pěkně, umí být i úsporné, při šolíchání ticho, přišlápneš a kočka začne vrčet...bavily mě velmi.
Vyhnul bych se automatu u V6, naladění si nějak nerozumělo se zbytkem.
Jaguar mě vždycky fascinoval, jak umí být pohodlný a zároveň s chutí rychlý všude....
Wartburg 312 v dvoubarevném laku :-).....i na kerosin lítal :-))
add. torzka....ono to není jak sofistikovaný kus železa kde je, ale s jakým cíllem a jak dobře (dokonale) se to železo naladí a sladí dohromady s celkem.
Jako u ženských ...tabulkové předpoklady (90-60-90) nesouvisí s tím, jakej život s ní bude.
add. trpaslíci..... sice někdy mohou zachránit situaci, ale nezřídka pitomou situaci vyrobí........ takže to není jen o tom, že z nás dělají horší řidiče.
O tom, že tak podporujeme nástup autonomních jednotek ani nemluvím.
...na interiér to nejezdí, ne ? :-)
Chimaera by mě velmi zajímala.... Je LHD, nebo RHD ?
Teď je jedna v Holandsku - https://www.autoscout24.cz/offers/tvr-chimaera-40-benz%C3%ADn-modr%C3%A1-289857897
TUhle značku mám rád, i Krabovy recenze....ale proč je to tu už podruhé ??
Je to levné auto, v těhle mezích bych to posuzoval.
Vadí mi, když někdo prohlásí, že se s něčím jezdí na h....o, když v tom ani neseděl......
Nikoho nenapadl Lotus Esprit ......?
Mě rozhodně, vedle EB110, , F40, McLarenu F1 a dalších....
Ehmm,
pánové, kdo z Vás se tím už alespoň svezl, aby mohl soudit.....
E36 zas tak daleko (beru-li v potaz zadání) od miaty není - je to stejná koncepce, motory jsou fajn, řazení podobné, brzdy dobrý průběh....jen je to sterilnější .
Mustang nejni špatná volba - je to hezký, stejná koncepce, ale takový pohodový ( v dobrým smyslu) a dražší na pořízení....
VVC se daleko ochotnějc točí k omezovači, navíc má kratší převody, které to podpoří... Ale i MPi nebrání se bavit :-)
Mám projeté všechny verze MGF a všechny jsou dobré - i 1,6 dělala radost..
Lucas ? To spíš Bosch.
To auto bylo složité v roce 1994, když přišlo na trh, ale z dnešního pohledu určitě ne...
Znova uvádíš poruchy, které jsou téměř vždy následkem zanedbaného servisu (kompresor, ventilblok), a ani to nikoho nezrujnuje - obě vyjdou na repas cca 8000.
Snažíš se mne poučit o něčem, s čím mám pravděpodobně větší zkušenosti než Ty a věř, že nejen ze svým kusem.
A je to vlastně nepodstatné, to auto mne baví nezávisle na tom, jaký to je nesmysl z pohledu okolí.
A s těmi Citroeny....v posledních 20 letech je hydraulika něco, o šem jejich majitelé nevědí - v rodině máme dva.
To není štěstí. Prostě to není špatné auto, takže stačí vybrat slušný kus a servisovat. Což také není nepřekonatelný problém.
A vzduchový podvozek....., že je potřeba jednou za 15-20 let vyměnit měchy (á 2500,-) beru jako běžný servis, ne problém. Jinak na něm není nic záludného.
Je to ten samý případ, jako s hydraulikou u Citroenu, nebo s nespolehlivostí Fiatů- už to tak několik desetiletí není a přesto dav opakuje tuhle mantru stále dokola.
Pominu fakt, že řada těchto urban legend má příčinu v lemplovství majitelů, nebo servismenů.....
Za mne je to jednoznačně má srdcová záležitost - Range P38.
Pořizován před 5 lety právě i z důvodů, že průběžně furt potřebuju převážet krámy a 2-2,5t, které má řada aut na kouli je většinou na hranici únosnosti konstrukčních a pohonných celků.
A pocit, že auto huntuju, nepřispívá k pohodě.
U Range je to naopak - připřáhnu mu vlek s autem a on za zatváří spokojeně. A nejen to, on i tak jede. V pohodě. Díky vzduchovému podvozku, přiměřenému motoru dobře sladěném s převodovkou, robustní konstrukci podvozku a celkovésladěným jízdním vlastnostem
Ano, je to původem offroad, takže jsou i pohodlnější potahy, ale nikdy jsem nevystupoval unavenej.
Mám ho 5 let,80.000km (210 až 290t.) a nevyměnil bych.
Ani mě nenapadá za co, buď tomu chybí schopnosti, šarm, nebo to stojí řádově více - na pořízení i údržbu.
P38 mám šestým rokem a neměnil bych - mimo jiný pro její všestrannost. Je to poslední Angličan, se vším všudy - plus i mínus.
Pro upřesnění - elektronika Lucas je bezproblémovější než Bosch, a naftové šestiválce (BMW) nebrat - pravý servisní masochizmus.
Při offroadu je tomuhle autu omezením vždy řidič. Těžké motory ...netuším které - nafta od BMW je nevhodná pro jakoukoliv jízdu a V8 o váze 144kg mě nepřijde těžká.
Mám slušný přehled o větším, než malém množství provozovaných kusů tohodle modelu, a nemáš pravdu.
Jestli se sypal nějaký kus v Tvém okolí, neznamená to nic, než špatnou údržbu, nebo sabotážní opravy.... Pak i kusy s žádnou údržbou jsou na tom líp.
Co se týče Range - model P38, tak to žádní servisní masochismus není. Jedinou výjimkou je motorizace 2,5TDs, která je téměř neprovozovatelná, pokud majitel v ptovozu nedodržuje velmi úzkostlivě pravidla šetrného chování k turbonaftovým motorům...plus navíc je moc nezatěžuje za vyšších teplot (+20°C)...
Pětasedma je po stránce spolehnlivosti normální auto, takže bohužel výstřel mimo terč....
Poslední komentáře
- jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Kdy se to zlomilo? Kdy ty požadavky zabily nová auta? První... - VK, u blogu Stirlingove autá
Ta sedma je na vzduchu? - James, u blogu Strasti s Volvem a lidskou blbostí....
Povylepšený T-Jet je na MiTo na normální ježdění velmi... - afro-r1, Opel Combo přichází s faceliftem...
Pri odkupu od GM jsem trochu doufal, ze by mohl Stelantis udelat... - afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Myslis kolik novych aut neni deformovano pozadavky ochrany chodcu,... - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
BMW 635 Csi. Kolik je dnes tak krásných aut? - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Octavia 3 RS liftback v modré race je dodnes pěkné auto. - riderhenry, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Ona vlastně odcházející XC90 byla taková labutí píseň... - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
S elektrickými barličkami a dvojlitrovým 4 hrncom pod kapotou?... - Honza Hamster Křeček, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Nechtěl sem dávat do článku vlastní vůz, ale nemůžu,... - sheogh, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Docela by me zajimalo chovani toho AWD na snehu - HeavySmoker, Opel Combo přichází s faceliftem...
Minimálne v cenníku majú obe prevedenia aj so spaľovákom,... - Ronoath, Opel Combo přichází s faceliftem...
Konečně ta dodávka zas vypadá normálně! Tleskám Opelu,... - XTad, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
Hlavni kouzlo Gran Turisma vzdycky spocivalo v tom, ze se tam mohlo... - S.h.I.t., Opel Combo přichází s faceliftem...
Ve spalovaku to ma homologaci jako osobak, nebo je to zase "jen"...
Poslední inzeráty
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
28 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů