
Karel „KDB“ Douša
Bydliště | Beroun |
---|---|
Registrace | před 8.5 rok. |
Poslední aktivita | před 9.8 dny |
Příspěvků ve fóru | 5 |
Komentářů u článků | 28 |
Pozitivních komentářů u článků | 3 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Posledních 50 komentářů
KDB
09. 8. 2024, 18:30 0Také se připojím s britskou produkcí, nejen má oblíbená P38 je tady 30let, ale od září 1994 je mezi námi i roadster MGF ....
KDB
06. 5. 2021, 19:17 0Neodpustím si alespoň jednu poznámku. Když už komentuješ kvalitu pneu, tak napiš konkrétní model, takhle je to informace s nulovou hodnotou ...
KDB
17. 3. 2021, 15:53 0To PB: srovnání těhle dvou aut jsem soukromě dělal...
MX5 NB:
+ komunita
+ velký výběr dílů
+...
- nevejdu se (191cm) sedačka je na přepážce - v NC je to lepší.
- pocit z interieru - taková nějaké chatrnost, leccos mi zůstávalo v ruce.
- motor nejede (žádný), bez chuti do otáček.
- převodovky se synchrony v loji..
- koncepce - v tomhle období jsem se definitivně utvrdil, že jediná správná poloha motoru je uprostřed - když se chci svézt.
- koroze
U NC je řada věcí na tom líp
U ND je opět problém s místem/stísněností
Tenkrát jsem řešil krátkodobý zástup mého MGF, a aby se neřeklo, že jsem zaslepený, tak jsem otestoval všechny roadstery do 150-200t.
Věnoval jsem tomu několik měsíců, vždycky několik kusů od každého a slušné kusy. a pokaždý, když jsem přesedal zpátky do MG, bylo to prostě lepší...
Jestli někoho zajímají podrobnosti, jsem k dispozici naživo, nebo telefonem, psát mě nebaví ..
KDB
08. 9. 2019, 12:35 0Několik drobností...dlouhé šrouby měl čtyřválec K-series, KV6 ne.
Ohledně počátku výroby to bylo ještě komplikovanější...nejen, že to německé vedení pohřbilo při uvedení, ale při následném rozchodu si BMW nechalo za britské peníze zrekonstruovanou továrnu v Oxfordu(tam pak BMW vyrábělo Mini), kde se měla 75 vyrábět. Takže v okamžiku, kdy se po představení 75 rozjela výroba (několik tisíc kusů), ji Rover musel zastavit a přesunout do své poslední továrny v Longbridge. To byla opravdu nelehká pozice, díky načasování všeho. V článku je chronologie uvedená jinak.
Apropo... rozsypaný displej je identický s BMW E46, takže německá práce:)
Jsem samozřejmě fanda, takže mě berte s rezervou :)
Pro zajímavost, doma mám jeden z prvních kusů, v méně obvyklé (cca 600ks) bílé barvě, prodaný v českém zastoupení, přivezený několik dní před oficiálním představením v ČR - které se konalo v Tróji.
KDB
29. 7. 2019, 10:37 1Samozřejmě neodolám bránit MG :-)....převodovce se dají vytknout jen pomalejší synchrony ( většina pilotů to ale stejně nepozná..a které má skoro každá Miata mrtvé - což mě vadí hodně)....., a řízení ? Při správně nastaveném podvozku a vhodných gumách, vůbec nebrání požitku z řízení. Naopak.
A že řízení není hydraulické ?
No a ?
KDB
16. 4. 2019, 22:09 0Stype úsporný....? 8,5l při svižným splývání s provozem u 3l V6 je dobrý, ne že ne.
V8 s automatem v XK8 umí za 8l ( plynule a do 120), dálky za 10l, jinak průměr 11,5. Za mě dobrý.....
KDB
16. 4. 2019, 13:58 0Alfa, to bych řekl, že je odpověď...:) 147,156, GT...
Mě překvapivě na zadání zábava a komfort okamžitě napadl Stype. To auto je pohodlné a přitom když ho vezmeš na okresky, tak ho to taky baví....Do toho oba motory (V6, V8) jedou pěkně, umí být i úsporné, při šolíchání ticho, přišlápneš a kočka začne vrčet...bavily mě velmi.
Vyhnul bych se automatu u V6, naladění si nějak nerozumělo se zbytkem.
Jaguar mě vždycky fascinoval, jak umí být pohodlný a zároveň s chutí rychlý všude....
KDB
11. 7. 2018, 19:59 0Wartburg 312 v dvoubarevném laku :-).....i na kerosin lítal :-))
KDB
11. 7. 2018, 19:42 0Vzduch neznamená automaticky pohodlí......
KDB
21. 6. 2018, 10:28 0add. torzka....ono to není jak sofistikovaný kus železa kde je, ale s jakým cíllem a jak dobře (dokonale) se to železo naladí a sladí dohromady s celkem.
Jako u ženských ...tabulkové předpoklady (90-60-90) nesouvisí s tím, jakej život s ní bude.
KDB
28. 2. 2018, 19:27 1Ještě tu chybí můj oblíbený Rover 75 :-)

KDB
06. 12. 2017, 20:41 0add. trpaslíci..... sice někdy mohou zachránit situaci, ale nezřídka pitomou situaci vyrobí........ takže to není jen o tom, že z nás dělají horší řidiče.
O tom, že tak podporujeme nástup autonomních jednotek ani nemluvím.
KDB
12. 11. 2017, 19:33 0...na interiér to nejezdí, ne ? :-)
KDB
09. 10. 2017, 09:52 0Chimaera by mě velmi zajímala.... Je LHD, nebo RHD ?
Teď je jedna v Holandsku - https://www.autoscout24.cz/offers/tvr-chimaera-40-benz%C3%ADn-modr%C3%A1-289857897
KDB
08. 10. 2017, 20:16 0TUhle značku mám rád, i Krabovy recenze....ale proč je to tu už podruhé ??
KDB
03. 9. 2017, 09:53 0Je to levné auto, v těhle mezích bych to posuzoval.
Vadí mi, když někdo prohlásí, že se s něčím jezdí na h....o, když v tom ani neseděl......
KDB
03. 9. 2017, 09:45 0Nikoho nenapadl Lotus Esprit ......?
Mě rozhodně, vedle EB110, , F40, McLarenu F1 a dalších....
KDB
02. 9. 2017, 08:45 0Ehmm,
pánové, kdo z Vás se tím už alespoň svezl, aby mohl soudit.....
KDB
28. 8. 2017, 20:15 1E36 zas tak daleko (beru-li v potaz zadání) od miaty není - je to stejná koncepce, motory jsou fajn, řazení podobné, brzdy dobrý průběh....jen je to sterilnější .
Mustang nejni špatná volba - je to hezký, stejná koncepce, ale takový pohodový ( v dobrým smyslu) a dražší na pořízení....
KDB
03. 6. 2017, 08:00 0VVC se daleko ochotnějc točí k omezovači, navíc má kratší převody, které to podpoří... Ale i MPi nebrání se bavit :-)
Mám projeté všechny verze MGF a všechny jsou dobré - i 1,6 dělala radost..
KDB
11. 12. 2016, 22:01 0Lucas ? To spíš Bosch.
To auto bylo složité v roce 1994, když přišlo na trh, ale z dnešního pohledu určitě ne...
Znova uvádíš poruchy, které jsou téměř vždy následkem zanedbaného servisu (kompresor, ventilblok), a ani to nikoho nezrujnuje - obě vyjdou na repas cca 8000.
Snažíš se mne poučit o něčem, s čím mám pravděpodobně větší zkušenosti než Ty a věř, že nejen ze svým kusem.
A je to vlastně nepodstatné, to auto mne baví nezávisle na tom, jaký to je nesmysl z pohledu okolí.
A s těmi Citroeny....v posledních 20 letech je hydraulika něco, o šem jejich majitelé nevědí - v rodině máme dva.
KDB
11. 12. 2016, 17:48 0To není štěstí. Prostě to není špatné auto, takže stačí vybrat slušný kus a servisovat. Což také není nepřekonatelný problém.
A vzduchový podvozek....., že je potřeba jednou za 15-20 let vyměnit měchy (á 2500,-) beru jako běžný servis, ne problém. Jinak na něm není nic záludného.
Je to ten samý případ, jako s hydraulikou u Citroenu, nebo s nespolehlivostí Fiatů- už to tak několik desetiletí není a přesto dav opakuje tuhle mantru stále dokola.
Pominu fakt, že řada těchto urban legend má příčinu v lemplovství majitelů, nebo servismenů.....
KDB
10. 12. 2016, 21:44 0Za mne je to jednoznačně má srdcová záležitost - Range P38.
Pořizován před 5 lety právě i z důvodů, že průběžně furt potřebuju převážet krámy a 2-2,5t, které má řada aut na kouli je většinou na hranici únosnosti konstrukčních a pohonných celků.
A pocit, že auto huntuju, nepřispívá k pohodě.
U Range je to naopak - připřáhnu mu vlek s autem a on za zatváří spokojeně. A nejen to, on i tak jede. V pohodě. Díky vzduchovému podvozku, přiměřenému motoru dobře sladěném s převodovkou, robustní konstrukci podvozku a celkovésladěným jízdním vlastnostem
Ano, je to původem offroad, takže jsou i pohodlnější potahy, ale nikdy jsem nevystupoval unavenej.
Mám ho 5 let,80.000km (210 až 290t.) a nevyměnil bych.
Ani mě nenapadá za co, buď tomu chybí schopnosti, šarm, nebo to stojí řádově více - na pořízení i údržbu.
KDB
28. 9. 2016, 11:13 0P38 mám šestým rokem a neměnil bych - mimo jiný pro její všestrannost. Je to poslední Angličan, se vším všudy - plus i mínus.
Pro upřesnění - elektronika Lucas je bezproblémovější než Bosch, a naftové šestiválce (BMW) nebrat - pravý servisní masochizmus.
Při offroadu je tomuhle autu omezením vždy řidič. Těžké motory ...netuším které - nafta od BMW je nevhodná pro jakoukoliv jízdu a V8 o váze 144kg mě nepřijde těžká.
KDB
02. 9. 2016, 22:07 0Mám slušný přehled o větším, než malém množství provozovaných kusů tohodle modelu, a nemáš pravdu.
Jestli se sypal nějaký kus v Tvém okolí, neznamená to nic, než špatnou údržbu, nebo sabotážní opravy.... Pak i kusy s žádnou údržbou jsou na tom líp.
KDB
02. 9. 2016, 09:06 0Co se týče Range - model P38, tak to žádní servisní masochismus není. Jedinou výjimkou je motorizace 2,5TDs, která je téměř neprovozovatelná, pokud majitel v ptovozu nedodržuje velmi úzkostlivě pravidla šetrného chování k turbonaftovým motorům...plus navíc je moc nezatěžuje za vyšších teplot (+20°C)...
KDB
02. 9. 2016, 08:55 0Pětasedma je po stránce spolehnlivosti normální auto, takže bohužel výstřel mimo terč....