načítám data...

Stanley

JménoStanley Stanley
BydlištěOstrava-město
Registracepřed 3.4 rok.
Poslední aktivitapřed 12.4 hod.
Příspěvků ve fóru8
Komentářů u článků99
Pozitivních komentářů u článků47
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Hejt na automobilovou beztvarost

24. srpna 2018, 21:44 46 komentářů

O tom, jak všichni maskují bramboru, a o tom, jak ji všichni maskují stejně.

Jak jsem se stal petrolhédem

14. října 2018, 20:25 40 komentářů

Blog o tom, jak se jeden internetový anonym stal petrolheadem…

Jaké auto, takový řidič

20. července 2019, 19:55 77 komentářů

Za ty roky, co jsem účasten každodenního provozu, všimnul jsem si několika opakujících se vzorů chování řidičů a jejich vozů.


Posledních 50 komentářů

Stanley
včera v 14:56
0
Alpine A110 Premiere Edition: Moje drahá Francouzka

Jestli jsem z těch několika článků dobře pochopil, jde o takový jemný lehký sporťák, nic syrového.
Musím ale velmi pochválit vzhled - perfektně vyvážené proporce, nikde nic navíc, nikde nic nechybí. A110 je i dost svá, přídavná světla v přídi, to už se nevidí příliš často. A ta krásně se svažující nízká záď... za mě vzhledově jeden z nejhezčích sporťáků vedle Alfy 4c a podobných.

Stanley
předevčírem v 06:17
1
Vedete si svou servisku? A jak?

Jo... a taky jezdím MG. Omlouvám se, pokud jsem svým konáním opět zaskočil nějakou hipsterskou dušičku...

Stanley
19. listopadu 2019, 13:04
0
Vedete si svou servisku? A jak?

Dřív jsem si vedl podrobnou tabulku všeho, ale zjistil jsem, že je to ohromně svazující, protože každý radostný automobilový krok byl následován povinností zápisu do tabulky. Aby měla kontinuitu a tím pádem smysl.
Takže teď si v OneNote vedu jen jednoduchou tabulku oprav s datumem a cenou, a jsem zase svobodný.

Stanley
30. října 2019, 16:45
1
Autíčkář na lovu: Už je tady zase

V muzice je dobře pořád! :-) I v současné hudbě je spousta nadčasových skvostů, jen je potřeba se více prohrabávat smetím, které čas ještě nestihl odfouknout a člověk si tím musí projít sám. Samozřejmě dá práci najít někoho dnešního, jako byli King Crimson a jiní ve svých žánrech, ale jde to.

Stanley
27. října 2019, 17:09
0
Autíčkář se ptá: Kolik aut potřebujete mít?

Tři auta. Bydlení už máme vesměs vyřešeno, takže osobního dělníka netřeba.

1) Lotus Elise na takové to ortodoxní sportování párkrát v týdnu (a dojíždění do práce, ehm)

2) 370Z pro sporting postaršího pána, co je aktuálně příliš unavený na Lotuse

3) jak už zazněl, Focus ST pro rodinu

4) poslední rok mám čím dál větší chuť na bezstřeší, takže nejaký levný cap jako MGF, NB

5) moje MG ZS, co to auto za ta léta vydrželo, je až neslušné, takže mu zajistit důchod

Aha, takže 5 aut :(

Stanley
16. října 2019, 07:37
2
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

Jenže to se nestane. Jednak MG nepoznáš a taky bys musel tuhle mastodonta vyvést na okresku. Což nemá význam... tak nízkými rychlostními rekordy bys na fórech neohromil :-)

Stanley
15. října 2019, 11:03
0
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

Říkal někdo MG ZS? Tam by kamínek v brzdě byl to nejmenší :-) Jinak ZS předjede každá druhá trojková oktávka, takže na žádné ego-honitby to není :-)

RF, navíc v G184, by mi koncepčně vyhovovala nejvíc. I design super. Jen škoda, že jí někdo vzal za střechu a povytáhl nahoru...

Stanley
07. října 2019, 08:49
1
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

Já jsem gramce vlastně nikdy nepřestal používat a doma se vždycky nějaký točí snad už od mých šestnácti. Zbývá jen doufat, že vinyly nepostihne stejná nemoc dynamické komprese, jako veškerou ostatní vydávanou hudbu. Ale možná už se to stalo...

Stanley
04. října 2019, 08:48
2
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

Já to mám jednoduché. Dokud budu moct provozovat auta, co mě baví a mám je rád, chci je vlastnit. Až budou auta jen pro užitek, chci si objednávat sdílený autonomní povoz skrze aplikaci v telefonu.

No a Spotify... jsem už mnoho let platícím zákazníkem. Jenže poté, co nedávno cíleně zprasili abecední seznam uložených umělců a vnutili daleko složitější a nekompletní řešení (samozřejmě označené za výhodu), jsem v obecné rovině pochopil, že nejenže produkt/službu už nevlastním, ale provozovatelé si se mnou v takto postaveném systému můžou dělat co chtějí. Což chtějí a dělají.
Takže Spotify je už dnes jen placený zdroj případných novinek a doma, jako správný tatík, se rozrůstá fyzická diskografie z vinylů, CD a minidisků.

Stanley
04. září 2019, 15:05
0
Fiat 124 spider zůstane bez nástupce

Ono k tomu, co je to sportovní/řidičské/... auto, člověk musí dneska dojít postupným a cíleným zkoušením. Kdysi jsem si např. myslel, že moje šestiválcová E46 je sporťák. Vavris mi to tehdy vymlouval a já jsem mu nevěřil. Má to přece pevný přesný podvozek a šestivál! To samé pár lidí tady okolo. Mají 250koňovou Audi A6 (či co to je) a zcela vážně si myslí, že mají sporťák.

Je taková doba a člověk je dnešní nabídkou aut a marketingem od opravdu řidičského vozu izolovaný, ale zároveň si myslí, že ho má. A pokud se o auta opravdu intenzivně a aktivně nezajímá, tak na to nejspíš ani nepřijde.

To jen takový oftopik ...

Stanley
24. srpna 2019, 10:47
0
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

To jsme tak jednou jeli v zimě na hory a blížíme se k hroznu autobusu, oktávky a audi. Jeli pomalu, takže po dojetí jsem se jal předjíždět. Oktávka (klasicky) to nevydýchala, dupla na to a honem před autobus, nicméně pořád ještě bezpečně. To už jsem dal taky blinkr a začal bus s audi předjíždět. V tu chvíli ale zacukalo audinářovi (ano, opět kombi tdi) v jeho malém pérku a když zjistil, že bude poslední, vzal to doleva, to už jsem byl v jeho cca třetině, a začal mě vytlačovat. Kdybych nedupl na brzdu, jsme v poli.
Pak jsem ho dojel, zastavil a šel za ním ho seřvat. Týpek zkušeně počkal v autě a až zjistil, že je o půl hlavy a 50kg větší než já, vystoupil a začal máchat pěstmi. V mezičase, kdy jen pořvával a nevykonával krouživý pohyb pažema, jsem měl chvilku ho i jeho spolujezdkyni pozorovat. On, typický skinheadský zjev z před dvaceti lety, tupá očka zapadlá kdesi hluboko pod nízkým čelem, takový ten hrošík, co kdysi v bomberu pořvával na akcích na batůžkáře, že tady nechce vidět, aby si píchali tu trávu do žil a pro jistotu to potvrzoval ranama, pokud měl kámoše kolem sebe. No a spolujezdkyně, nešťastná se sklopenou hlavou a pozorující nás. Zjevně to nebylo poprvé.

Kamarádi se mi později smáli, že proto standardně vozí pepřáky, příp. i teleskopy. Ale to už jsme vážně tak daleko, že si člověk musí vozit obranu při normální jízdě z a do b? Nedávno jsme byli svědky při nepěkné bouračce několika aut, kterou způsobil závodní oktávkář. Policajti pak při výslechu sami doporučovali jezdit s kamerami a tyhle hovada nahlašovat, sami že jiný způsob neznají. A budu se tím řídit, pepřák a teleskop si nechám jako poslední možnost, protože co udělá frustrovaná poloopice, když ji při obraně sejmete teleskopem? Pořídí si příště do toho auta minimálně to samé.

Stanley
12. srpna 2019, 08:05
1
Do aukce míří nejstarší dochované Porsche

Nádhera! Jsem ani nevěděl, že to existuje. Pitoreskní, temně aerodynamicky industriální a velmi německý vůz, který naprosto pasuje do atmosféry filmů někam mezi Eraserhead, Kouř a něco raného od Lynche :-D

Stanley
05. července 2019, 18:11
2
Společný základ pohromy

No jo... já už jsem z toho všeho nadávání na BMW Supru unaven. Vždyť je jedno, kdo do toho co dal. Pokud bude mít dojčácký R6 ten správný zvuk a ten správný zátah až nahoru, co bych jako měl řešit? A jestli si mám vybrat toyotu s baworáckým šestiválem anebo zrušený produkt, neváhám ani sekundu a vyberu ten oný společný základ pohromy.
Až totiž přijde na lámání chleba a já budu tasit svůj reálný milion a půl, bude nápis na motoru to poslední, co mě bude zajímat.

Stanley
02. července 2019, 13:13
0
Jsou všechna auta stejná?

Pche... ergonomická madla, světýlka, voda uvařená do minuty... Takže Tefal Quick&Hot: šálek kávy za 20 sekund, půllitrový čaj za minutu, voda automaticky transportovaná do šálku, tzn. madlo není prioritou. Neexistuje nic jako zbytečně uvařená voda. Pro konvici jsou dosud dostupné náhradní díly (to vaše čína nemá), nicméně nebylo jak jich využít, protože konva funguje už asi osm let denního provozu. Banány opice spotřebovala kdysi při pořízení, cca 2,5x víc než průměr, od té doby jen elektřina. Nevýhody - už delší dobu chci konvici s displejíčkem a tlačítečkama, ale je blbé mít na kredenci konvice dvě, Tefal ne a ne umřít.
Jinak, jak vidno, i ke konvicím lze mít lehce vyhrocené postoje, tak se mi to líbí!

Stanley
28. června 2019, 08:24
2
Jsou všechna auta stejná?

Na to si vždycky vzpomenu, když v bulváru čtu něco o Tesle - jak novináři, tak i následní diskuzníci naprosto přesně kopírují slohový a argumentační styl toho, co je známo v applích kruzích :-)

Stanley
28. června 2019, 08:18
0
Jsou všechna auta stejná?

Prrrr s těma rychlovarnýma konvicema... jsem mnohaletý nadšený majitel řady Tefal Quick&Hot s průtokovým ohříváním, což je luxusní záležitost. Ná návštěvách hned vidím, kdo je lůzr a kdo ví, o čem je řeč.
No a ty auta, designově jsou si odporně podobné (ale to prý pořád), a výrobci se až chorobně bojí jasných barev. Když už to není odstín šedi, tak je to barva, ale utlumená, bez sytosti. Každý chce totiž auto sportovní, nebo elegantní. Nikdo ale nechce auto veselé. Jinak se ale o dnešní život petrolhedův nebojím - existuje spousta nových aut, které bych si velmi rád pořídil a naopak bych měl zmatek v tom, kterou kategorii vlastně zvolit.

Stanley
16. května 2019, 09:51
8
Škoda Octavia RS TDI 4x4: Služebák středního managementu

No jo, už vidím českého čtyřicetiletého tatíka, kterému se právě urodilo první měkké rosolovité vole pod bradou a bříško začíná přetékat opasek jeho těsných kalhot, jak opouští svůj status-sport-car oktávii TDi a přesedá na Twingo RS. To by mu napresované ego nedovolilo :-D

Stanley
14. května 2019, 19:18
2
Autíčkář se ptá: Které auto je nejvíce neprávem přehlížené či opomíjené?

Za mě Peugeot RCZ. Kdo s ním reálně jel, je nadšený, ale virtuální odborníci programově blijou a veřejnost o něm ani neví.

Stanley
11. května 2019, 08:36
1
Mazda chystá revoluci. Vrátí se pohon zadních kol a šestiválcové motory

Se mi to nějak nezdá. Koncept na těchto často ukazovaných fotkách je krásně nízký a designově čistý. Přitom ani Mazda neumí placaté auto, viz 3 nebo MX-5. Spíš to připomíná recept na mokrý sen beznápadovitého designéra za posledních patnáct let - placka s nízkými okny a obřími větráky místo kol. K tomu ještě wankel a šestivál? Nějak mi to celé zní příliš krásně.
Ale držím palce, byl bych v případě realizace za 10 let zákazník :-)

Stanley
16. března 2019, 19:51
0
Máme budoucnost

Jednou jsem měl doma na chvíli na hraní osmdesátkový receiver Nakamichi. Vysoká řada, takže výkon, výbava a vnitřní kvalita, o které se tehdejším teslám mohlo jen zdát. Když jsem se pídil po tehdejší ceně, zjistil jsem, že stál cca tolik, co tehdy škodovka. Když to vezmu na dnešek, za cenu škodovky mám nový krásný Accuphase, Krell apod. A tam ta kvalita je.
Chci tím říct, že dnešní zesilovač za 20 je pouhá spotřebka a podle toho i vypadá. Je nefér ho porovnávat se skoro 40 let starým za 10.

Stanley
26. února 2019, 08:23
1
Za volantem: Ford Focus ST225

Shodou okolností jsem měl možnost taky řídit 350Z a ST225. Ty auta jsou opravdu těžkopádnější. Ačkoli mám rád dominantní motory, určitá váhavost v zatáčkách je trochu čára přes rozpočet. Člověk je prostě zvyklý, že do zatáčky se jde hned a radostně. Nicméně teď brblám, ale tipuju, že po 2 týdnech ježdění bych se překalibroval a byl bych spokojený.
No a spotřeba eSTéčka je krásná - po cca hodině a čtvrt ježdění jsem nabíral benzín za 800,- :-)

Stanley
13. února 2019, 09:28
0
O vysokých bocích, kulaté přídi a touze po starém designu

Dřív jsem chodil po městě, díval se na auta a bojoval s pocitem, že jsem asi starý, protože kdysi to bylo hezčí, dnes je to škaredé. Takhle přece uvažují ti staří. Jenže jsem se na to vybodl, dneska to prostě je škaredé (čest výjimkám) a nejde o stáří.
Občas masochisticky se svým obstarožním štíhlým sedanem zaparkuju vedle pežotu RCZ a opakovaně nestačím se divit - střecha je sice níž, než u mého vozu, zato ponton je výrazně výš a sedí se v něm nejspíš podobně vysoko, jako u mě. A to prosím u řidičského kupé. Holt doba bramborová, elegance a střídmost už tu byla.

Stanley
11. února 2019, 09:43
0
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

No dívej Khightridere, já nevím, jakými diskuzními žumpami na internetech ztrácíš svůj životní čas, takže nemám zkušenost s těmi virtuálními 80% diskutujících a toto je moje vůbec první diskuze o MHD. Takže si tu žluč, co ti teče i ušima, zatlač zase zpátky, za tu ti fakt nemůžu.

V mém osobním okolí se prostě s MHD jezdí nebo ne, hotovo, neřešíme. Tady v Asii to zjevně není záležitost sociálního statusu, jako u vás v Praze.

Kdybys to rudo, co máš před očičkama, trochu rozfoukal, zjistil bys mimo jiné, že o drobných píšu "z doby minulé". A v té době tu prostě existovaly buď drobáky, nebo lítačka. Kteroužto jsem si kvůli čtyřem pěti pracovním dnům pořizovat nehodlal. Jsem bohužel technologický primitiv, takže se mi tehdy platbu kartou, SMS a bůhví čím, do těch autobusů přičarovat nepodařilo. Takže si ty blbé kecy, nasraný trpajzlíku, nech prosím od cesty.

Stanley
10. února 2019, 22:43
0
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

Jo tak, blbá neděle. Hele, s tím ti nepomůžu, ale můžu se pokusit ti vysvětlit postoje lidí, co jezdí autem.

Těch pár lidí, co tu napíše důvody, proč nechce jezdit MHD, ty důvody opravdu má a napráskané MHD, kterým jezdíš to neovlivní vůbec v ničem. Bude narvané dál úplně stejně :-)

A to o tom času a svobodě řekni například mé kolegyni, která začala jezdit autem do práce proto, že už ji prostě omrzelo kvůli neplánovaným občasným deseti minutám navíc zůstávat v práci o další hodinu déle a doma být o hodinu a půl později, protože MHD. Jednak (překvapivě) upřednostňuje osobní život před sezením v kanclu a druhak na ní nikdo ve školce s děckem prostě čekat nebude. Atd atd.

Pokud máš i tak problém s tím, že někdo nechce jezdit MHD, tak můj příspěvek klidně ignoruj, nebo buď dál arogantní. Mně to den nepokazí a ten tvůj ti to třeba zlepší ;-)

Stanley
10. února 2019, 17:32
0
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

A jaká je souvislost mezi těmi, co tu napsali, že MHD nejezdí a těmi, co jsou teda denně všude narvaní v MHD k prasknutí? :-)
-
Komentář upraven 10. 2. 2019, 17:32:49

Stanley
10. února 2019, 09:44
0
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

MHD nejezdím. Moje zkušenosti z dob minulých: autobus jezdící o několik minut dřív, cena jízdenky nastavená tak, abych musel mít 2x denně rozměněno, protože peníze se nevracely. Jízda s ČD? Každodenní zpoždění, nefunkční rezervace místa, obtížné placení, nefunkční klima a dost punkové řešení výluk na dráze.
Dokonce ani delší trasy nejezdíme vlakem/autobusem/MHD. Tu snahu jsem měl, jenže i s průměrnou desetilitrovou spotřebou mého vozu nás ve dvou vyjde levněji doprava autem.

Tak nějak nevidím ze strany hromadné dopravy aktivní snahu naklonit si řidiče na svou stranu. Naopak lenost, šlendrián, hrabivost, amatérismus a arogance. Takže já zůstávám u aut :-)

Stanley
04. února 2019, 21:24
0
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Takže jsme se dostali k tomu, že na 200 koňovém sporťáku je špatně to, že neumí zlehka předjíždět (ne že by nebyl zábavný). Přidáme tedy turbo a výkon. Jenže automobilky rodinným povozům taky neustále zvyšují výkon, a tím pádem budeme tam, kde jsme byli. To je přece cesta do pekel. Nehledě k tomu, že když už toho uhoněného blba v dýzlu předjedu, začne se většinou lepit, aby jako ukázal, že ho teď brzdím a je po zábavě. Jasně, v 330k Zetku jsem takovému i přesto ujel, ale asi je jasné, kolik v tu chvíli bylo na tachometru.

Stanley
03. února 2019, 18:19
4
Až tu s námi Toyobaru nebude...

No jo. Ono se sice obecně mluví o sportovních autech, ale reálně existují dvě skupiny, jedna se chce za volantem bavit, druhá chce všechny předjet. Přičemž druhé skupině nebude nikdy souzeno tu první pochopit.

Stanley
02. února 2019, 18:39
12
Krátkozrakost a můj žlučovitý hněv...

Holt jsme lidi, a lidi, když jsou v izolovaném prostředí (vnitřek auta, vojna, internetová diskuze...), projevují tu část svého já, za které by jinde z kolektivu byli přirozeně vyloučeni. A tak vám to tam debílek ve fábii z vedlejší šoupne, protože ví, že pokud do něj zezadu napálíte, bude to váš problém. Matka zablokuje svým SUV cestu, protože ví, že ji nedonutíte odjet na parkoviště o 300m dál. A mazák na vojně zapálí v noci peřinu mladému, protože má jistotu, že mladej ani nepípne. A v internetové diskuzi napíšou politikovi, že bude viset na nejbližším stromě, protože v anonymitě svého monitoru si to může dovolit.
Jsou to všechno situace, kdy je konečně ten který životní frustrát pánem, a konečně to mohl někomu pořádně ukázat.
No a když odhlídneme od výše zmíněné arogance, ignorace a agrese, míchá se do toho ještě jedna skupina a to jsou prostí blbové - ti to nedělají naschvál, oni to prostě jen jinak neumí :-)

Stanley
24. ledna 2019, 06:32
1
Diamanty, ufo a bezbřehé možnosti: Víte, co znamená logo vašeho auta? - část 1.

Taky jsem to kdysi četl. Hledám tam ty písmenka pokaždé, co to logo někde uvidím :-D

Stanley
15. ledna 2019, 11:55
0
Toyota Supra je oficiálně představena a svět ji nenávidí

On je to takový festival různých přes sebe položených tvarů bez jakékoli návaznosti, navíc přední i zadní světla z přímého pohledu vypadají, že brečí. Za mě naprosto bezcharakterní zmatený design.
Ale mít na ni prachy, vyzkoušel bych a klidně i koupil, pokud bude jízdně skvělá.

Stanley
30. prosince 2018, 11:31
0
Bazarový snílek: Exoti za pár

Když kouknu na bazarové zadokolkové nízké auta, rv. 07-08, nájezd do 150 tisíc, klima, tempomat, vidím zhruba toto:
RX-8 100-250 tisíc
350Z 300-560 tisíc
Z4 Coupé 380-700 tisíc
Crossfire 200-230 tisíc
Miata 180-350 tisíc
I když připočtu u RX-8 100 tisíc za kompletní renovaci motoru, s ignition kitem a všemi serepetičkami, pořád vychází jako velmi konkurenceschopné auto: interiérem se jí může rovnat jen Z4 a MX-5 (ta ale nejspíš nemá tempomat), řidičským zážitkem taktéž. Nevýhodou RX-8 je spotřeba, naopak výhodou kufr a vzadu dvě místa, které jsou mnohem použitelnější, než u BRZ/RCZ (jiná konkurence není). Crossfire je jen do počtu, protože také existuje. Interiér slabý, jízdně zaujme spíš jen zvuk motoru.

Nechci říct, že RX-8 je nejlepší, ale trochu nadhledu by neškodilo.

Stanley
27. prosince 2018, 17:08
3
Bazarový snílek: Exoti za pár

Juniore ty se na cenu RX8 díváš pohledem člověka, co RX8 vlastně nechce - což je nesmysl. Já bych za nejlevnější jetou Audi A6 TDi 3.0 2006 taky nedal 65 tisíc. Za tento druh auta pro mě příliš mnoho, ale pro cíleného zákazníka podezřele málo, protože jde nejspíš o vyjetou vraždu.
Podívej se na RXosmu pohledem člověka, co jí chce a uvidíš věci jinak. Výhod má to taky auto dost.

Stanley
27. prosince 2018, 16:37
2
Daihatsu připravilo svým fanouškům pořádnou vánoční nadílku

A já si vždycky vzpomenu na Hondu S660, coby krásnou kejkáru, která se tu neprodává a kterou bych rád na to své šolichání po okolí vyzkoušel.

Stanley
08. prosince 2018, 15:44
0
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Jsem v RCZ ještě nejel, tož proto ty otazníky. Ale spousty internetů mluví o velmi řidičském autě, tak proč ne. Je škaredé, ale posez nízký (konečně!) a spotřeba směšná.

Stanley
08. prosince 2018, 15:42
1
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Naprosto souhlasím s tím, že se zábavným autem by se mělo jezdit pokud možno pořád. Taky jsem zkoušel na denní provoz nudu a víkendovku mít v garáži, ale dopadlo to tak, že nudou jsem každý den přijel ke garáži a do práce jel víkendovkou.
Kdo je schopný mít svůj zábavný vůz jako garážovou víkendovku, je necitlivý psychopat.

Stanley
06. prosince 2018, 18:56
0
Jak se žije s elektromobilem?

Podle mě právě naopak. K veganům, fejsbůkovým matkám a dalším menšinám se v oboru tlačení nevyžádaného názoru v poslední době přidali i elektromobilisti a tak je člověk neustále a opakovaně konfrontován s různými výplody. A díky Danovu testu přesně vím, čím bych si při vlastnictví EV musel projít a s jakým výsledkem. Kdybych si totiž jen vyslechl klasického zastánce EV, zjistil bych, že EV je skvělý, a pokud mi nesedí, tak proto, že já jsem ten nevhodný.

Stanley
03. prosince 2018, 14:26
2
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Co třeba Civic Type-R fn2? V roce 2009 a dál už má nemá problémy s řazením a nijak netrpí notorickými poruchami.
Nebo trochu protiproudově Peugeot RCZ? Rv 2013 a dál už má vcelku vychytané dětské nemoci. Jen ta karbonizace...

Stanley
29. listopadu 2018, 12:55
0
Jak se žije s elektromobilem?

A hlavně kdo má plnou pusu ekologie a jezdí v nebo na elektrovehiklu, co má součástky z Číny, je pokrytec. Dle mého skromného názoru o ekologii můžeme sami u sebe začít mluvit až poté, co budeme k životu využívat lokální zrdoje.

Stanley
28. listopadu 2018, 16:13
1
5 druhů radosti za volantem. Máte to taky tak?

Já bych za sebe doplnil ještě jeden bod. S oktávkou tomu prdy na okreskách/dálnicích nedávám, protože mě to nějak nebaví. Zato mám opačnou zálibu: pokaždé, co usednu do snu českých rodin, tedy do služební oktávie 1.6TDi kombi, stává se ze mě typický, již lehce obtloustlý rodinný tatík, cca 35 let, ostře červené boty, co miluje podtáčení a jede na spotřebu.
Posledně jsem dosáhl, ve třech lidech a zpola zaplněném kufru, spotřeby 4,4l firemní nafty na sto, což mi opakovaně způsobuje velkou spokojenost se sebou samým :-)

Stanley
25. listopadu 2018, 11:10
4
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Sice naprosto chápu čtenářstvo, co jim další z nekonečné řady miatích článků leze krkem, ale to jen z objektivních důvodů.
Subjektivně jsem spokojený. Tady totiž nejde jen o miatu, ale o všechno okolo. A příběh s širším rozsahem si vždycky rád přečtu.
Navíc souhlasím s postojem k nekonečným hodinám prosezených v kanceláři (krom pokusu o potvrzení vlastní důležitosti to nikdy nemělo smysl) a k dovoleným v Čechách, co jsou k prdu. Pokud jsou k prdu, buď si je někdo neuměl zařídit, nebo tam byl se špatnými lidmi :-)

Stanley
23. listopadu 2018, 15:06
1
Autíčkář se ptá: Co pro vás znamená slovo petrolhead?

Já petrolheada chápu zhruba tak nějak, jak mi ho servíruje Petrolicious. Čím víc má člověk auto pro vášeň a míň pro potřebu, tím víc je petrolhéd. Auto samo o sobě a jeho řízení je základem celého prožitku.
Např. kamarád si na své oktávce kombi TDi vše opravuje úplně sám. Opravdu to umí a řekl bych, že svými zkušenostmi a schopnostmi najít závadu, předčí většinu profi automechaniků. A přesto tento můj kamarád rozhodně není ten tzv. petrolhéd - pro něj je totiž auto jen prostředníkem k tomu, se co nejlevněji a nejpraktičtěji odvézt.

Ale jakási averze k třídění na "petrolheady" a ty ostatní, kterou tu trochu cítím z komentářů, je přece zbytečná. Ať už řidičský požitkář, tak i 100% praktik, mají právo na svůj postoj a ani jeden z nich není něco míň.

Stejně tak je i logické, že našimi zájmy nejsou jen auta. Jsme ale na autíčkářském webu, a tak se to tu holt kolem nich točí. To je snad jasné, ne? :-)

Stanley
22. listopadu 2018, 07:55
1
Nový Mustang na elektřinu má skvělé zrychlení, ale zklame dojezdem

Skvělé zrychlení... tohle se píše u každého elektroauta. Jestli ony vůbec mají co jiného nabídnout :-)

Stanley
14. listopadu 2018, 12:58
0
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

GanGreen: to jsem možná psal já. Nové poloosy jsem už nesehnal. Jen použité z PL.

Stanley
14. listopadu 2018, 12:56
0
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

ZS 180 bych viděl tak, že kupec by se měl v autech trochu vyznat a měl by si umět opravit některé věci sám. Tedy v případě, že nebydlíš blízko specialistů. Protože "normální" mechanici se do něj příliš pouštět nechtějí - asi stejně jako u všech neobvyklostí. Dál se to chce nebát objednávat díly z UK, případně použité i z širšího okolí a nehledě na to, že některé věci už neseženeš a musíš pátrat.
Auto samotné má jedinou nevýhodu, a tou je hodně nepřesné řazení.
Zbytek už jen chvála - perfektní podvozek, skvělý posez a svým projevem dokonalý V6 s krásnou výkonovou špičkou. Na motory KV6 se kvůli spolehlivosti obecně nadává, ale fakt je ten, že svému ZS nakládám radost (stejně jako on mně) skoro denně a motor jede a jede :-)

Stanley
02. listopadu 2018, 18:06
5
Ford Ecosport 1.5 EcoBlue AWD: Prostě puberťák

Nevím, kdo přinesl módu horizontálně dělených předních světel a líbí se mi to. Např. u Kodiaků a Karoků je to pěkné a geometrické. Ale tady je horizontální dělení rozervané, roztáhnuté a brutálně znásilněné ve jménu zamaskování té obrovitě tlusté přední kapoty. Ještě kousek a budeme potřebovat periskop pro výhled dopředu.
Navíc jsem si říkal buď v klidu, to je auto za 250 tisíc, tam jsou zákazníci často trestaní designem za lakotu. No a pak jsem uviděl tu cenovku...
Design auta není sportovní, není elegantní, není offroudovitě mužný, není milý jako Miaty a Mini, není to úchylák ve stylu Multiply, ani komiksový Juke. Je mi líto všech od designérů, přes testující Adamy až po zákazníky, že s touto bezcharakterní hroudou přišli do kontaktu. Ale třeba vás pánbu trestá, že se nemodlíte :-)

Stanley
29. října 2018, 09:22
4
Kafe&Káry Brno 7.10.2018: Babí léto jak řemen!

Přátelé snad nečekáte, že na automobilové akci bude klid pro spánek vašich dětí? Já sice nejsem ten, kdo by odjížděl na plný plyn, nebo túroval na místě, ale naprosto chápu lidi, co tohle divadlo dělat chtějí.
Možná to mám jinak nastavené, ale kdybych chtěl, ať mi spí dítě, jdu s ním do přírody a ne mezi auta.

Stanley
28. října 2018, 11:44
2
Posedlost kusem roury

Já myslím, že není nutno nic podobného pořizovat... Takových sportovních protiekobuzeračních vozů je na každém maloměstě plno :-)

Stanley
28. října 2018, 09:57
1
Posedlost kusem roury

Tož počátkem všeho jsou vždycky emoce. My tady máme výfuky rádi, protože vizuálně přináší výkon a hlavně přináší zvuk. A ten je od řidičského požitku neoddělitelný. Toho všeho je výfuk symbolem. A protože existuje mnoho vzhledových provedení, může se na něm řidič realizovat i esteticky (od snížených naftových golfů a audi s lešeňovýma trubkama, až po vkusné řešení). Což je další požitek.

K otázce trubek od topení - pokud existuje na světě člověk, co ho do extatických stavů přivádí samotný proces vytápění bytu, vsadím se, že ten bude mít doma nádherně a technicky precizně nainstalované trubky v každé místnosti :-)

Když se na autech začaly objevovat nekulaté koncovky ladící s celkovým designem nárazníku, hodně se mi líbily. Ale s postupem doby a s nárustem falešných a zaslepených koncovek už je to pro mě spíš jen symbol současného automobilového nalhávání a hraní si na něco jiného, a vkusově jsem se vrátil zpět k pěkným kulatým koncovkám.

Stanley
22. října 2018, 10:20
4
Auto které se dobře řídí? O to nikdo nestojí...

Když to vezmu sám u sebe, cosi jako auto s "charakterem" jsem začal vnímat ne úplně dobrovolně. Moje první auto bylo samo oktávka 1.9 TDi (tehdy jednohlasně doporučená všemi okolo). Myslel jsem si, jak super auto to bylo. Pak mi ji ukradli a já jsem si čistě z důvodu rozšíření názorů koupil opak oktávky, tedy to, co jsem nechtěl - malý benzín, tzn. Focus první generace. A ten mi teprve ukázal, co to zhruba může znamenat charakter a zábava za volantem.
Nebýt té krádeže oktávky, byl tehdy mým snem Passat 2.0 TDi kombi 103kW, který bych si po čase i koupil. A nikdy bych nezjistil, o co všechno přicházím ve vyprahlém užitkovém voze. No a tipuju, že tak to má většina řidičů užitkových vozů.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Focus ST 225 2.5 2006
Ford Focus ST 225 2.5

2006 rok výroby
225 koní výkon
2 500 ccm objem

Hummer H1 Civil 2000
Hummer H1 Civil

2000 rok výroby
200 koní výkon
6 200 ccm objem

Pontiac Tempest Le Mans convertible 1966
Pontiac Tempest Le Mans convertible

1966 rok výroby
325 koní výkon
6 400 ccm objem

Škoda Octavia 1.9 TDI 2002
Škoda Octavia 1.9 TDI

2002 rok výroby
109 koní výkon
1 896 ccm objem

Chrysler LeBaron Kabrio 1989
Chrysler LeBaron Kabrio

1989 rok výroby
101 koní výkon
2 500 ccm objem