
Stanley
Jméno | Stanley Stanley |
---|---|
Bydliště | Ostrava-město |
Registrace | před 7.0 rok. |
Poslední aktivita | před 2.1 dny |
Příspěvků ve fóru | 11 |
Komentářů u článků | 181 |
Pozitivních komentářů u článků | 93 |
Negativních komentářů u článků | 2 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Hejt na automobilovou beztvarost
O tom, jak všichni maskují bramboru, a o tom, jak ji všichni maskují stejně.
Jak jsem se stal petrolhédem
Blog o tom, jak se jeden internetový anonym stal petrolheadem…
Jaké auto, takový řidič
Za ty roky, co jsem účasten každodenního provozu, všimnul jsem si několika opakujících se vzorů chování řidičů a jejich vozů.
Posledních 50 komentářů

Pohled z druhé strany: kamarád před lety vyměnil nějaké velké tlusté audi za podobnou V8 bestii a pro práci si ji nemůže vynachválit. Utáhne to to samé, převeze rodinu atd. Nižší spotřebu tdi biturba (ze kterého český fotřík povinně stříká) vynahradí nižší servisní náklady na americkou V8. Nízkoprofilovou kolotočárnu na audi (bo sport!) rád vyměnil za typické kola US trucku, jsou praktičtější a pohodlnější. Obecně se oproti audi stará o méně věcí a jiné pracovní auto momentálně nechce. Jo, a není milovník US aut, doma má jinak vše evropské.
Každopádně jsme v Česku, takže malý český fotřík, který se uznale ohlédl za audi, má s extravagantním US truckem problém, což dává najevo. To je negativum.
Za mě - když má řidič takovou stodolu v ruce, je neuvěřitelné, jak mrštné to auto je. Vevnitř spousta prostoru, výhled na krásnou kapotu a zvuk V8, snad všechny děcka tomu mávají. Pro pohodovou zážitkovou jízdu ideál. A pokud je to navíc auto-pracant a právě vydělává peníze, není co řešit.
Na druhou stranu chápu, že kdyby si takovou krásku koupil každý, kdo má dnes nudné SUV, tak se tu nevlezeme.

Tohle auto mám rád - občas se se standardním ST této generace svezu a dost to baví. Je už bohužel moderní, takže se pro zábavu musí trochu hnát, ale na druhou stranu to pěkně poprdává, brumlá a střílí, což je super. Navíc je to fakt pěkný hatchback, což bych před pěti lety nečekal, že někdy o heči řeknu.


Kdyby mě někdy přestaly bavit sportovní auta, přešel bych na offroady. Díky za recenzi skvělého auta. Na rozdíl od depresivních značek, jako Škoda nebo VW, co vyrábí jen užitkové vozy, nabízí Ford skoro vše potřebné: sport? Focus ST, radost na cestu? Mustang GT, radost do terénu? Bronco. Chybí jen lehkonohý sporťák, to se ale dá při zbytku sortimentu odpustit.

To jo, ten robotizovaný manuál to dost sráží. Takhle to zůstává v kategorii guilty pleasure.

Čtu si to po sobě podruhé, potřetí a nikde nevidím nic o žádných příkazech :-) Asi je mi spíš něco vkládáno do úst jen proto, že můj názor nevyhovuje. A to je v pořádku :-)

Jo, tak to je. Každé auto má své období temna plného opovrhování a nízkých cen. Jenže pak se to u zachovalých kusů otočí. Znám jednoho, co má rád staré mercedesy a znám druhého, co se mu za to vysmívá, vždyť to jsou auta pro menšiny, a hrozné křápy. Tak jsem mu říkal, ať počká 10 let, pak se za těmi jeho mercedesy sám bude otáčet.

Moje giltypležr jsou dva:
Miniaturní sportovní auta s miniaturním výkonem, kei cars, jako třeba Honda S660, nebo v našich končinách Smart Roadster. Naprosto beze studu bych s tím jezdil a i přes výkon mixéru si to velmi užíval.
Klasická rozhoupaná amerika s V8 - challengery, mustangy atd. Ale ne ty dnešní přesné, poevropštělé, ale pěkně před rokem 2010, kdy (jak se říká) neuměly jet ani rovně a měly hnusné interiéry. Nezájem, přesně takové auto chci.
PS: a češtinářské okénko - fakt bych nepoužíval slovíčka jako "ukáži", "dokáži" apod. Buď psát rovnou celý článek v takovém strojeném knihostylu, anebo od toho upustit úplně. Omlouvám se za grammarnazi :-)

Žádný stres a shon, Vánoce jsou pro nás svátkem klidu, takže kroutíme už desátý den volna, dárky pořízené, zabalené a schované už dávno před vánočním vyšilováním. Zbývá už je dělat to, co chceme, ne to, co musíme.
Lambo zase nebylo, takže coby náplast jsem si pořídil knížku o sportovním řízení z US 60. let, tak mám takové pěkné počteníčko.


No jo, Tesla to zrychlení bude umět rychleji, jenže pak člověk někam přijede, vysedne, ohlídne se a uvidí... no Teslu :-)

Já si tu jen odložím obrázek o tom, jak vypadala modelová řada MG ZS před dvaceti lety.


Moc pěkný článek, díky. Jak jsem nikdy nepřišel na chuť crossoverům a SUV, což jsou pro mě dodnes podivné zrůdičky, tak speciálky jako RAM mě uchvacují. Známý s tím jezdí daily a je slast slyšet jeho V8 pod oknem :-)

Kdysi jsem měl BMW. Bylo skvělé, ale mělo už od koupě problém s klimou, nikdy nefungovala. Nechal jsem si ji teda vyčistit a naplnit, nicméně nefungovala ani tak. Pomyslel jsem si něco o podvodnících a jezdil dál bez klimy. Časem mi došla trpělivost, odjel jsem do autorizáku, že mi nejede klima a chci ji konečně opravit. Auto jsem si vyzvedl, klima prý ok. Ještě jsem nikam neodjel, klimatizaci zapnul a zase nic, takže jsem zavolal servisáka zpátky a ať mi ukáže, jak to teda jako jede.
No a servisák zmáčkl tlačítko s hvězdičkou a klima jela. To tlačítko, které jsem nikdy nepoužil, protože to přece znamená nějaké odmražování bůhvíčeho, že. Každopádně v tu chvíli jsem se studem propadl do sedmého předpeklí a asi měsíc jsem chodil kanálama.

No jo, moje oblíbená kategorie vozidel. Touhle jsem taky nejel. Hned byl bral N-One RX :-)
U nás tyhle auta nemůžou uspět už z důvodu image. Prakticky každý chlap s velkým Ch vám řekne, že by se v tak malém autě cítil blbě.

Potřebuju něco praktického, malého, úsporného, takže pod stromeček určitě Alfa Romeo 4c, nějaký krabí lotus nebo Alpine A110 atd. A nebo teda nějakou osmiválcovou ameriku no.


Ach jo, GTV... Kdysi jsem ho chtěl ve třílitru koupit a z naprosto malicherného důvodu (nevlezou se do něj kola) jsem šel do jiného. Krasavec. Dnes už bych do toho ty peníze nedal, protože by to místo jízdy skončilo u youngtimerovského mazlení.

Kdysi jsem coby bokovku psal pro jeden komerční web, měl tehdy návštěvnost maximálně čtvrtinovou a dalo se pěkně přivydělat. Je vidět, že při dnešním množství webů už to není tak jednoduché. Pěkné číslo těch 90 tisíc, ať se daří i dál.

krab: nová GT86 prý má mít propad krouťáku vyřešený, tak uvidíme, na ten 2,5l jsem zvědavý. U současného toyobaru jsem si vždycky říkal, že mělo dostat motor z fn2 - výkon stejný, dynamika lepší, vysoké otáčky, perfektní zvuk, lineární nástup, nádhera :-)
Franz Kafka: Napsal jsi toho zase spoustu, ale asi s tím nic víc nenaděláš. Majitelé moderních hothatchů (a nejen ti mí známí) většinou opravdu chtějí rychlý univerzál bez potřeb hravosti v nízkých rychlostech a proto si ho kupují. A přesně naopak to mají majitelé BRZ. Tví pětapadesátníci ať si klidně pořizují auto jen podle barvy. To je můj poslední příspěvek k tobě, dnes jsi evidentně vykročil špatnou nohou.

Franz Kafka: no však píšeš to samé, co já - je to o stylu řidiče :-D A slova těch konkrétních řidičů hothatchů jsou, že chtějí rychlost a pevnou čistou stopu. Což BRZ nenabídne a to je už od roku 2012 všeobecně známý fakt, nikoli generalizování. Myslím, že zrovna tobě už jsem to psal minule - zkus si opravdu přečíst, co píšu, než budeš reagovat. A mimochodem tvá věta "BRZ je asi fajn pro mladé kluky atd..." je krásný příklad generalizování ;-) Tvou S4 chápu, já jsem to psal z hlediska moderních hothatchů.
Tomika: já jsem paradoxně majitel "hothatche", ale BRZ je jediné auto z hromady vyzkoušených, které mi nabídlo stejné řidičské propojení jako můj generačně 25 let starý lehký šestivál. A je krásné mít tu možnost dnes v novém, i když je to dost úzkoprofilová skupina. Máš pravdu, že do miliónu tam vlastně teď už nic není, ještě teda Miata a GR86, ke kterému taky upínám naděje.

Pěkný článek. Znám ze svého okolí dva lidi, co nemají BRZ rádi, a oba mají univerzální velké hothatche s nad 300 koňovým výkonem. Po nějaké diskuzi s nimi jsem pochopil, že pokud člověku k řidičskému uspokojení stačí rychlost a jistá jízda "jako v kolejích", nemůže úplně smysl BRZ v dnešní době pochopit. To, co je pro nás vtáhnutí do děje, přímočarost a hravost, je pro ně jen absence adaptivních tlumičů, odhlučnění, automatických meziplynů a chybějící displeje :-)
Zrovna předevčírem se mě ptala drahá, jaký sporťák bych si koupil do miliónu. Hned jsem vyhrknul, že určitě ne BRZ, protože za milión je to moc. Jenže pak jsem provedl krátkou rešérši a sám sobě s překvapením jsem zjistil, že bych nejspíš opravdu koupil finál BRZ. Protože jak psala Viola, BRZ je takovým propojením se syrovou sportovní dobou minulou, jen s nulovým nájezdem, dostupnými náhradními díly a zárukou. Něco jako moderní zesilovač v AB třídě, s analogovými VU metry, bez bluetooth a optického vstupu. Náctiletý s nastartovaným Spotify v mobilu by si klepal na čelo :-)

ZS mám, ale musím říct, že jezdí - na poměry auta beze svoru - perfektně i do zatáček. Co má nepěkné, tak řazení. Naopak zvuk motoru a jeho charakter ještě žádný "malý" šestivál nepřekonal, ale ještě jsem se nesvezl v Bussu :-) Spíš bych ho nedoporučil kvůli dostupnosti dílů, ty už prostě nejsou a některé jsem nesehnal ani po letech. Šlo by samo koupit další ZS na díly, ale kdo chce mít na zahradě mrtvé auto.

Ale jistě, sebereflexi mám. Na celém širém autíčkáři nenajdeš jediný můj příspěvek, kde bych jakkoli chválil své vlastní řidičské umění :-)
Jo, kluci se samozřejmě můžou kamkoli dopravit po dálnici, jen tím nehasnou jejich automobilové zážitky. Zato některým jiným končí právě tam, zato o nich pořád mluví. To máš jako s fotbalem, někdo ho denně sleduje, komentuje a ví nejlíp, jak ho hrát, zatímco jiný ho prostě hraje. A já holt cením ty druhé. Pokud právě to znamená, že nemám sebereflexi a někoho hodnotím, jsem ochoten to riziko podstoupit :-)

Perfektně popsáno! Jsem se trochu cítil jako při sledování Le Mans '66 :-D
Je zajímavé, jak je ten autíčkářský svět rozdílný. Jedni tráví čas v diskuzích s tím, jak rychlostí min. 200 km/h polykají dálnice a jak skvělými jsou řidiči, a pak jsou tu druzí, o kterých slyšet není, ale pak s lehkonohou japonkou vyhrávají šestihodinové vytrvaláky. Za mě soucit pro ty první a velký palec nahoru pro ty druhé :-)

No jestli to bude stejně kvalitní výrobek jako můj iPad Pro, tak potěš koště.
Navíc jak píše výše eLzyx, baterky od Apple stojí za prd. Doma opakovaná zkušenost s několika iPhony. Samy o sobě fungovaly dobře, ale zemřely na nekvalitní baterky a aktualizace cíleně zpomalující celé zařízení, zima vždy znamená konec telefonování a focení. Sám mám k iPadu jejich Apple Pencil a té už po roce zjevně odchází baterka.
Ale v článku to už zaznělo, "loajální uživatelé" jabkové auto koupí s radostí :-)

My evropani máme také svou ojedinělou nálepkovou kultůru.


Já jsem určitě obdivovatel obskurností, protože bez obsukrností a se lpěním na zvyku a obecně přijímaných postojích (hatchback je prostě hatchback, co chceš dneska vymyslet na designu telefonu, a další perly...) bysme zůstali na stromech jak funkčně, tak i esteticky.
VelSatis je super. Stejně jako Focus mkI ukázal, že jde hatch udělat jinak a pořád dobře, VelSatis snad jako jediný přinesl hatchbackům eleganci.
Ti nejvíc největší chlapi, co mají chlupatá záda až na paty a nonstop štiplavé podpaží říkají, že miata je nesportovní a pro holky, ale tam bych spíš viděl tu C30. Každopádně stylový hatch, což umí málokdo.
Saab 900 je klenot. Ještě před pěti lety se mi nelíbil, ale nějak to dozrálo a názor mám opačný. Taky mě překvapuje, jak jako celek funguje, i když má téměř kolmé přední sklo.
Z mého pohledu tu částečně chybí zadokolkové BMW 1. On mu ten zvláštní design byl sice vnucen koncepcí, nešlo o cílenou jinakost, ale i tak je to jednorožec.
Pokud bude za 20 let existovat designová encyklopedie hatchbacků, tyhle všechny tam budou. Zatímco na současné Megany, Focusy, BMW 1 a 308 si nikdo nevzpomene.

beastar: ale já nikde nepíšu a ani reálně neočekávám, že by v kategorii spotřebáků, což hatche jsou, měly být designové orgie. Jen mám dojem, že to za pomocí pár linek jde udělat lépe a elegantněji, toť vše. A hlavně ani nečekám změnu, výrobci dělají logicky to, co chce většina - a jak jsem psal, dělal bych to taky.
Já se na dnešní hatchbacky dívám, ne tak příkrou, ale podobnou optikou, jako Enzo Ferrari. Pokud současný hothatch ukáže, že něco umí, tak se mi líbí. Takže RS Trophy, Focus RS/ST, RCZ R, Type-R a dokonce všechy Clia, Fiesty (což jsou knedle ultimátní) mám rád. A jak píšeš, taky oceňuju opravdovost, tzn reálné průduchy, spojlery a výfuky. Lehce problém mám pořád s i30N, oproti ostatním nevypadá hůř, ale je hrozně extrémně nudná.
2016-2020 do 2 miliónů? Audi A6 2017, Mercedes CLS Shooting Brake předposlední generace, AR Giulia a spousty dalších. A pěkným příkladem za všechny je Toyobaru, které s cenou hluboko pod milión a bez sdílených platforem napříč všemi směry umí být krásně štíhlé a 17" kola se na něm neztratí.
krab: no jasně, Focus MK1 je perfektní příklad toho, že jde vzít aktuální koncepce a technologie a bez extrémních nákladů udělat něco jinak a dokonce lépe, než ostatní. Díky bohu, že se občas objeví designér, co neví, že hatchback je prostě hatchback a že ho nejde udělat jinak :-)
Viola: hele já reálně nejsem profesí designér a to ani svítidel. Jen si ze mě Bíst dělal srandu s vysavačema, tak jsem v tom pokračoval ;) Jo, každý vidíme design jinak a oba na to máme právo. Mně jen přišlo líto, že je odsunován poslední jednorožec své kategorie a vyzdvihován generický design, který zkopíroval konkurenci a splynul v šedi ostatních. Ale jak už jsem psal, být v BMW, udělal bych to stejně. Naštěstí pořád ještě existuje ten malý schopný hnusáček jménem BMW M2 :-)
Franz Kafka: to víš, celý život v Ostravě a posledních 20 let návrh lowend světel pro Lídl a Sconto. To je holt život. Stejně jako někdo použije nick známého inteligentního spisovatele, aby pak sedl k netu, vodevřel pivo a vyblil první plytký pokus o osobní útok, co ho napadl. Taky život. Možná si příště přečti poslední odstavec mého prvního příspěvku, než do toho začneš bušit...

beastar: ne ne, já dělám stolní svítidla. Zrovna teď tu mám na stole jeden rozpracovaný industriál. Jinak jestli považuješ svého megana za štíhlého elegána, tak prosím :-) Pro mě teda není, ale neznamená to, že se mi nelíbí. Právě za žlutým se otočím vždycky. Už mě asi znáš, já i svého pežota považuju za bramboru, a to tomu většina okolí říká "placka".
Co se jedničky BMW týká, tak se mi taky vyloženě nelíbí žádná, ale na předchozích vidím víc plusů, než na té generické současné.
U hatchbacků, a i ve všech jiných oblastech designu, samozřejmě jde vymyslet něco jiného, jen si lidi myslí, že to nejde, dokud jim to někdo neukáže :-) Abych dal příklad z dnešní nižší třídy, například oktávka, fábia nebo a3 si ještě umí udržet tak nějak nerozhýkané tvary. Donedávna to uměl ještě golf. Ale i tito poslední pomalu přechází k většině.

Já teda nemůžu souhlasit s tím, že by jednička s kratší přídí vypadala vyváženěji - spíš jde o to, že jsme si po letech se zavalitými předokolkovými hatchbacky kolem sebe vizuálně zvykli, že hatch musí být knedlík. Shodou okolností jsem si cca před měsícem zahrál na carspottera, kdy mi oko zachytila původní zadohnaná jednička s dlouhou přídí.
A právě dlouhá příď a rovný ponton dělají tu štíhlou sportovní eleganci, co připomíná sedany vyšších tříd a co je jinak hatchům komplet zapovězena. Proti tomu jsou ostatní dnešní hatchbacky (včetně aktuální jedničky) prostě jen jankovité knedle. Kapota postupující nahoru, aby se do ní o něco níž zapíchla linie bočních oken, a ta pak šla taky nahoru. Stejně jako u focusu, meganu, i30 a tak dál.
No a ta ARB s kratšími signálovými cestami a rychlejší akcí... trochu to smrdí applovinou, kdy jsme sice nepřinesli nic nového, možná jsme něco dokonce ubrali, ale zákazníčkovi to zdůvodníme tak, aby si nakonec myslel, že dostal oproti konkurenci něco navíc :-)
Jinak ale chápu všechny důvody, které k aktuální jedničce vedly, udělal bych to stejně, pokud by cílem byla prosperita firmy :-)


Souhlas... tyhle kola buď vždycky sedí, nebo aspoň dělají nejméně problémů.

Kdyby jen Dot Hanzo, ale ona škodovka jde této úchylné zálibě koncernových fanoušků dlouhodobě naproti a sama dodává vlastní BuranStyle Edition větráky.
Čas plyne, kluci z benzínkových srazů dospívají, staré vylítané golfy mění za korporátní koncerny, ale kdesi tam vzadu stále žhne ten sám buranský nevkus. ...a škodovčí konfigurátor to ví :-)


Pěkný test a škaredé auto. Teda škaredé, jen docela tlusté... ale stejně, mít na něj patřičný obnos v prkenici, jedinou otázkou by asi reálně byla ta hmotnost. Což je dle mně zároveň jediná věc, která zabraňuje onomu evolučnímu propojení s GT86.

Polární noc, má zvláštní moc... když nemůžeme zpívat, určitě to půjde najít na jůtůbu, repráky mít můžem :-)


Markeťák má pravdu. Koupí produktu si kupujeme dojem, který chceme vzbudit v okolí. Proto se lidi rádi ukazují s "prémiovým" iphonem, jezdí ve "sportovním" kodiaku RS, kupují si "zdravé bio" jídlo, "sportují" na elektrokolech a bydlí na "venkově" v domě, co je obehnaný betonem jak v koncentráku.
Si stěžujeme, jak blbý je současný svět, a pak jdeme a prachy, kterých máme plné prdele (a pokud nemáme, tak si půjčíme), utratíme hlavně za imidžotvorné zboží a rok se s ním ukájíme. Pak totiž vyjde zase nová verze :-)

Pěkný článek. Mno jo, specializované formy aut mizí. Dneska je komplet všechno brambor, jednak zpuchlost kvůli tzv. bezpečnosti a druhak snaha o co největší vnitřní prostor na co nejmenším půdorysu, protože praktičnost přece.
Nevím, co se změnilo. Když někdo řekne, že má rád fotbal, nikdo se nediví. Když někdo rád řídí, je tak trochu dětinský a nesmyslně utrácí peníze. A to je pak vidět i na autech.
Další věc, lidi se rádi nechávají obelhávat a image je důležitější než reálná funkce, takže kodiak RS i X6M jsou jasné sporťáky a pokud to neuznáš, tak proto, že na to nemáš :-)

Úplně u prvního auta mě zajímaly, jsa ovlivněn okolím, fotří parametry - spotřeba a kufr. Dneska mě zajímá hlavně hmotnost, průběh výkonu, podvozek, sedačky a posed - to mám až skoro fetiš, ty musí být perfektní. Pak 0-100, ale jak kde, kdyby mi někdo nabídl levostrannou S660, tak beru i s jejím víc než 10s zrychlením. Výborná věc jsou dobře sladěné stupně převodovky, jenže to se v tabulce nedočtete. Spotřebu řeším jen pokud je nad 10 litrů, tam už musím přemýšlet.
Co mě naopak vůbec nezajímá, je zůstatková hodnota - auto si nekupuju nad své finanční poměry, ani jako "investiční", takže pro mě naprosto zbytečný parametr.
Důležitá věc je taky řidič - ten aktuální například nesází vždy zrovna přesné meziplyny a další věci, nicméně zatím ho neumím vyměnit.

Samozřejmě, že až bude někdy pežota prodávat, tak ho moc rád prodám za co nejvíc, ale to má asi stejnou váhu, jako "doufám, že se ve zdraví dožiju devadesáti". Ta bájná zůstatková hodnota měla ještě nižší prioritu, než barva ráfků :-D Kdyby mě zajímalo, za kolik prodám, tak jdu za ještě větší peníze do eMka od baworáků, tam mám mnohem větší jistotu prodeje, a ne do RCZ, které víceméně nikdo nezná a nechce. Já jsem si za své peníze koupil radost bez ohledu na tyto věci. Chápu, že to může znít někomu nabubřele, ale tak to prostě je. A udivuje mě, že tady na Autíčkáři, kde jsem právě kvůli radosti z aut, tohle moje vyjádření někomu trhá žíly, tuhle malost bych čekal spíš na novinkách.cz.

To právě ani zdaleka není o neřešení prachů, paradoxně. Už jsem to tu kdysi popisoval, byl jsem dokonce i pochopen, ale znova to dělat nebudu :-)
Jo, pokud si kupuješ vlastní auto za SVOJE peníze, ne co ti přidělí papá, tak se zajímáš dokonce i o takové nesmysly, jako je například dostupnost náhradních dílů, servisní síť, milion dalších věcí a někde tam je i ta tvoje mazec obrátkovost trhu. To je taková realita ojetých aut.

No jo, ono RCZ oproti takovým 350Z/370z/Z4 E86/BRZ a dalším, není úplně chlapácký povoz :-D V takové perleťové bílé je to naživo vyloženě pro módní návrháře :-)

Autíčkový Jelen: já s bočním profilem RCZ taky úplně nesouzním. Jen mě nenapadlo, že by někdo viděl snahu udělat to auto "jakože" motor uprostřed, protože i tak by na to bylo málo místa. Když se to srovná s R8, tak ta má sedadlo ještě víc vepředu a zadní kolo víc vzadu, až pak by se tam něco vlezlo. ALe ok, už vás chápu. Pro mě je RCZ cosi jako vzdálený duchovní nástupce VW Kamann Ghia - stejný základní profil, kabina umístěna proporcionálně na stejném místě, 2+2, stejné blatníky a stejně dlouhý kufr.
Junior: 3 roky refreshe mobile.de? Pche, čtyři! A setkáváním s konkrétními lidmi, ježděním na srazy a track daye. Ta zůstatková cena... víš prd, co bude za dva roky a auta jsou velice pomíjivým majetkem. Víš taky prd o tom, jaký mám já nájezd a víš další prd o tom, jak dobře se na trhu točí RCZ R. Zapřemýšlej, uč se, a pak začni kecat pičoviny o mých penězích, idiote. Až ti sklapne hřebínek, rád pokecám o tom, proč je zůstatková hodnota zbytečný parametr.
Mimochodem, koukl jsem na tvoje příspěvky tady, a tvoje ohrnování nosu nad ojetinami zní zvláštně od mladého utřinosa, který tančí, jak tatínek píská, jezdí v autech, co tatínek doveze do garáže, a co slintá po vyšší korporátní pozici, aby přesedlal do vyššího korporátního povozu. Pokrytectví dosti vysokého kalibru :-) A ano - přesně z tohoto důvodu si na rozdíl od tebe dělám, co chci.

Autíčkový Jelen: Jenže báze hatchbacku je relevantní. RCZ je na platformě tehdejší 308. Po prostudování zjistíš, že ta auta jsou veškerými délkovými proporcemi identická (rozvor, umístění kol, přední sedadla, volant, motorový prostor, i výška pontonu). To je daň za platformu, bez které by RCZ nejspíš nevzniklo vůbec. Zkus si sám vzít platformu 308 a nakreslit na to kupé. Zajímalo by mě, jak se popasuješ s proporcemi. Jinými slovy - RCZ fakt nebylo děláno s tím, aby vypadalo jako zadokolka s motorem uprostřed.
A i kdyby šlo jen o design... když ercézetku zkrátíš zadek (a odstraníš double bubble), bude z profilu vypadat přesně jako TT, což by se pak kritizovalo zase v jiném článku, že :-)
Aby bylo jasno, nejsem zarytý zastánce designu RCZ, sám ho v posledním blogu docela kritizuju, ale je třeba být trochu realista v tom, jaké má výrobce možnosti.
Junior: Tvoje blbé internetové kecy. Kdyby RCZ s tím směšným propadem ceny jezdilo tak, abych byl spokojený, klidně si ho koupím a je mi jedno, že cena letí dolů. Holý fakt. Tohle pochopíš, až budeš starší, pokud budeš mít to štěstí. Zatím přepočítávej zlaťáčky v peněžence, přemýšlej nad návratností a bud potichu.

Jan Machač: no na začátku píšeš o "srdcích autíčkářů", což jsem pochopil jako obecné smýšlení a tam si fakt na nedostatek místa zadních sedaček u kupé a umístění karosérie nikdo nestěžuje. Problémy jsou jinde. Pokud ale mluvíš o svém subjektivním pohledu na věc, tak pak nemám problém a umím pochopit, že tě proporce štvou. I když na bázi hatchbacku toho moc nejde vymyslet.
Adam Forman: sorry, vyjadřuješ se sice sebejistě, ale meleš hovna. Můj konkrétní model za poslední tři roky, co to sleduju, spadl možná o 50 tisíc. A pokud někdo u auta musí řešit zůstatkovou hodnotu, tak na něj prostě nemá.

Honzo jako majitel RCZ můžu říct, že se pleteš :-) RCZ jsem pořizoval jako každodenní kupé a víc, než zadní sedačky, mě zajímal kufr, ať už z důvodů nákupů nebo větších dovolených i se sportovním vybavením. No a prostor je tu fenomenální :-)
Ono je to předokolkové kupé, a když už nemá zadní náhon, tak to musí vyvážit aspoň praktičností, což se událo naprosto skvěle. Pokud chceš u kupé zadní sedačky, doporučuju RX-8, nebo - pokud lvíčka - tak se smířit s 308 GTI, či co to je. Za mě, kdyby neměl RCZ takový úložný prostor, ztratil by pár bodů.
Dle mého jsou reálné důvody nevelkého úspěchu spíš tyto:
- klasický petrolhead se v této cenové kategorii na kupé od pežotu ani moc nepodívá, bude hledat v jiných vodách
- příznivec značky dle mého půjde spíš do nějaké jejich hatchbackové klasiky
- nepříliš spolehlivý motor
- kontroverzní vzhled, není pro každého

Ještě pamatuju dobu, kdy článek Ptejte se Vojtů - hledám zábavnou zadokolku do 150 tisíc nebyl ostudou. Dnes už jsou tito lidé národ "bychařů".
Aneb jak se z Autíčkáře stává Fotříčkář :-)

Vidím v nadpisu ST, automaticky se začnu těšit na článek, slepě kliknu a bum - ono Puma :-D Tak aspoň máte proklik a koment :-)
Škoda, že na tyhle kreace ve fordu peníze měli, ale na Focus RS už nezbylo. Naopak zase taková Puma ST pomůže všem těm taťkům a mamkám, zatíženým hypotékama na bungalov, aby chvilku žili v iluzi, že si ještě naposledy vyhodili z kopejtka tou "sportovní" bláznivinou.

To mi připomíná jednu mrzkou událost kdysi z Dubaje. Byli jsme tam přes 10 dní a jednou z věcí, co jsem chtěl, bylo sektání a fotka s jejich policejními auty. Stálo mě to skoro hodinu telefonování s policií, nakonec domluva klapla. Šťastný jako blecha.
Přijeli jsme tam, příslušníkovi u závory v budce jsme sdělili, proč tam jsme. Ten samozřejmě o ničem nevěděl. Než jsem se nadechl k odpovědi, že je vše domluveno a je nutno zkontaktovat toho a toho, můj odvoz řekl ok, to je škoda a rozjel se pryč. Jelikož bylo hned u nich napojení na dálnici, kde se nešlo vrátit okamžitě zpět a tím, že to byl poslední den před odletem domů, jsem takto ladně přišel o krásnou vzpomínku :-)

Tady u pežotu je sranda, že prahy často zničil i zvedák přímo z výbavy. Oktávka má aspoň tu slušnost, že svůj vlastní zvedák akceptuje.

Já si nářadí vyrábím, například to na obrázku. Je to speciální přípravek na zvednutí auta pro výměnu kol, ánžto můj vůz má podpírací body tak poddimenzovány, že bez něj by se ohly a odlomily, jak už se spoustě nešťastníkům přede mnou stalo.

Poslední komentáře
- sheogh, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Auto se mi libi a jako hracku plus jako postrk "do teska... - RBMK, Levný elektromobil který potěší...
Dobrá volba! Já jsem spokojený se svým elektromobilem Axial... - rock, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Tak ono to není zas tak složitý: Zadání: chci nový kupé... - beastar, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Abych jen nepíčoval. Vážně hezká recenze, po dlouhé době... - beastar, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Už se těším jak my fans a majitelé vysvětlí že je to nejlepší... - Sato, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Jednu takuto modru som stretol dneska niekde kolem Bukovinky.... - Junior, Subaru BRZ: Seriózní okreskové nářadí
Tady bude nablito. - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Lukáš: Je to tak, republiku mám sježděnou křížem krážem.... - rock, u blogu Exkurze do Holandu
Článek dobrej a těším se na další díl. Ranní soundtrack... - Hookec, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: Díky moc, myslím že to nakonec byla rozumná volba.... - beastar, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Ono snad obecně jakoukoliv větší silnější naftu. Víc... - beastar, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: Není to složitý. Už i ty matláci v Česku si s tím... - beastar, u blogu Exkurze do Holandu
Dlouhá cesta je to poprvé jak si to natrénuješ ani ti to nepřijde.... - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Naftová V8 je jako Rolls. Buď to máš nový, nebo to neměj... - HeavySmoker, u blogu Exkurze do Holandu
Krab: N52B30 sa robil aj v 160kW verzií, ale iba pre toto konkrétne...
Poslední inzeráty
2016 rok výroby
335 koní výkon
3 600 ccm objem
2007 rok výroby
300 koní výkon
4 602 ccm objem
2018 rok výroby
450 koní výkon
3 498 ccm objem
2016 rok výroby
310 koní výkon
3 604 ccm objem
Rušné diskuse
- Elektrickým Meganem k moři bez elektrocentrály v kufru
94 komentářů - Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola
47 komentářů - Zlatá Vrána 2023: Pátý ročník inzertního bahna
41 komentářů - Auta, která mi způsobují smutek
30 komentářů - České, evropské, světové... A jaké je vaše auto roku?
30 komentářů - Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring
29 komentářů - Moderní nesmysly, které mi pijí krev
28 komentářů - RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná svoboda
26 komentářů