načítám data...

Trewis

JménoLukáš Pražan
BydlištěPardubice
Registracepřed 7.8 rok.
Poslední aktivitapřed 11.2 hod.
Komentářů u článků23
Pozitivních komentářů u článků10
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Tr
Trewis
13. června 2021, 16:59
1
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

Ještě k těm autům, které mají 3x isofix ve druhé řadě - je jich jak šafránu. Pozor, ale podle mě XC90 ho uprostřed taky nemá. Možná ho má na přední sedačce, což koncern teď taky celkem rozšířil, ale to je řešení jen pro rozvoz do školky/škol, ne na výlet. Je fakt, že Pacifika je většinou 7-místná s pilot sedačkama ve druhé řadě, ale sehnat 8 místná lze. Pozor Sienna v 8místném provedení, má už taky jen 2x isofix ve druhé řadě u třetí generace, nevím jak ta úplně nová 4válec hybrid. Jinak já mám 3x Romer Kidfix II vedle sebe a je to na těsno. Netuším, jak by se to mohlo vejít do Tourana nebo nějakého MPV od Frantíků - asi zvolit menší sedačky. Sharan/Alhambra má vestavené podsedáky, to má bratranec. Ale uprostřed, taky vozí sedačku, škoda že to nedali na všechny pozice. Posunout prostřední sedačku a udělat tím více místa, je podle mě pro děti oser. Nehledě na to, že se podle mě musí blbě dostávat k zámku pásu, když je tam vystrčená sedačka. No, je to boj, vybrat auto pro 3 děti :-)

Tr
Trewis
13. června 2021, 16:45
1
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

Tohle řeší auto na operák, u toho neřešíš žádné pojistky, přihlášení, max u toho jen vyměníš letní/zimní pneu, A pokud máš malý nájezd, např. 30tis/2roky, nemusíš s tím ani do servisu - jen to prostě na konci období vrátíš a vezmeš si další - pecka.

Tr
Trewis
13. června 2021, 07:51
-1
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

Zkus Hondu Odyssey, to je takové BMW mezi USA vany. A máš k tomu i ten šestiválec, pravda jen s FWD. Ale místa habakuk. Nebo Pacaficu, kde už jsou servisní místa i u nás. Zkus překonat despekt k us produkci a jeď se projet.

Tr
Trewis
04. května 2021, 07:01
1
Renault Espace 2,0 dCi: Sbohem a šáteček!

Ad 3 sedačky vedle sebe. Nedávno jsem upgradoval dvě protisměrné sedačky na větší, standartně po směru jízdy za použití pásu. Teď mám vedle sebe 3x Romer Kidfix II v Toyota Sienna s vnitřní šířkou 165cm (údaj z netu) a vešlo se to tam víc natěsno, než bych čekal - horní rohy jsou těsně u sebe. Nemusel jsem tedy posouvat prostřední sedačku dopředu, a jsem za to rád, protože by to ztížilo přístup k zámkům pásů. Espace má vnitřní šířku 155cm(údaj z netu) tak to by byla asi ještě větší fuška to tam nacpat. Menší MPV jako Scénic nebo Touran, si nedovedu představit tam dávat sedačky, leda nějaké menší konstrukce?pokud jsou na trhu.

Auto s 3x isofix ve 2 řadě je jako šafránu, z EU produkce asi jen Galaxy nebo Smax? U Sharanu mám potvrzeno, že by se taky musela posunout prostřední sedačka. Z USA produkce zbývá asi jen v 8 místním provedení Pacifika nebo Honda Odyssey. Až nová +2021 Sienna má znova 3x isofix ve 2.řadě. - je to boj, vybrat vhodné auto pro 3 malé děti :-)

Tr
Trewis
12. ledna 2021, 16:40
1
Nový Volkswagen Caddy: Radujte se a hodujte!

Co je ale veselé a dokáže nasrat i mě, když u Golfu 8 zamrzne ovládací panel - to si pak ani nepustíš rádio, nenastavíš teplotu atd. Údajně je to celkem běžné a nemusí ani mrznout, chystá se na to nějaká svolávačka. Mě se to stalo 2x, komplet KO displej, případně jen nouzový stav. Jsem zvědav, zda to u dalších modelů, už pořešili nebo se jim to vrátí jak bumerang.

Tr
Trewis
12. ledna 2021, 16:34
1
Nový Volkswagen Caddy: Radujte se a hodujte!

Pro základní fce máš stále dostupné hw tlačítka, např. plný ofuk okna máš v tom shluku tlačítek nad levým fukarem. Není to Tesla, kde si musíš otevřít schránku před spolujezdcem, hlasovým příkazem :-) do té radši ani nelez nebo ti z toho praskne žilka :-)

Tr
Trewis
01. prosince 2020, 08:50
0
Volkswagen Golf 2.0 TDI: Vraťte mi německý pragmatismus!

To chce asi vyzkoušet ale fuknce Air Care Climatronic pohlídá např. i ostřikovače aby se nedostalo aroma dovnitř. Tzn. bude nejspíš platit i na naftové černo.

Tr
Trewis
01. prosince 2020, 08:48
0
Volkswagen Golf 2.0 TDI: Vraťte mi německý pragmatismus!

Pointa je, že světla jsou na automatiku, takže na to prakticky nešaháš. Dokonce se mám pocit, že se samy přepnou z denního svíceni hned na potkávačky, když zapneš stěrače. Takže reálně tam budeš šmátrat leda na mlhovky, vše je indikované na palubce a mění se i podsvícení toho tlačítka. Chce to vyzkoušet.

Tr
Trewis
24. listopadu 2020, 10:35
1
Volkswagen Golf 2.0 TDI: Vraťte mi německý pragmatismus!

Jen doplním co jsem si dohledal, multilink je od 110kw a má navíc nádrž o 5 litru větší, což není úplně málo. Ráno jsem se mrknul do ovládání entertaimentu a vyfotil dvě obrazovky:

a) stažené menu, které jsem zmiňoval - zde je vidět start-stop. Dále tam je ikonka Air Care Climatronic, který hlídá např. i ostřikovače aby se nedostalo aroma dovnitř. Tzn. není třeba hledat tlačítko vnitřní cirkulace, hlídá se to samo.
b) foto CLIMA menu, tam je případně i tlačítko vnitřní cirkulace pokud by byla potřeba
c) teplota NELZE ovládat hw tlačítky, škoda
d) celkem šikovně lze v menu aktivovat automatické zapnutí vyhřívání volantu a sedačky při nízkých teplotách, bravo

Z věcí, co mě ještě štve, je auto hold funkce. Seřízení je docela necitlivé, kolikrát to trvá dlouho než se deaktivuje a brzdy pustí, tak auto celé cukne jak v autoškole. Jsem zvědav, jak se bude chovat typicky výjezd do kopce na sněhu. Hádám předek hrabe, zadní brzdy svěřepě brzdí. Tohle mě štvalo už na Kia Ceed, ale tam stačilo dát mechanickou ruční brzdu na první zoubek a tím se automatická brzda deaktivovala. Zde lze tato fce taky vypnout, dokonce hw tlačítkem ale je to typická ukázka nedomyšlenosti.

A taky to žere zadní brzdy, kámoš na Golf 7 je měnil komplet v 55tis km. Já na Arteonu v 60tis, obě auta automat. Zadní pakny přece vždy vydrželi při normálním ježdění 100-150tis km, to se teď na materiálech tak šetří nebo seřízení je tak necitlivé?

Tr
Trewis
23. listopadu 2020, 13:16
2
Volkswagen Golf 2.0 TDI: Vraťte mi německý pragmatismus!

Mám Golfa 8 s 1,5 benzínem, jízdně asi nelze nic namítat. Kolem ustálených 2tis. otáček, bručí jak Subaru boxer :-D

Co se týká infotaimentu, u nižší výbavy, tam stále dvě kolečka kolem radiomapy jsou. Ale teplota se mění dotykem na displej ťukáním na + a - což je dost nepraktické. Vychytané by bylo při aktivovaném menu CLIMA mít možnost měnit teplotu tím kolečkem pro každou stranu interiéru, ale tady asi VW výzvu nevyužil - nezkoušel jsem, napadlo mě to teď.

Start-stop lze vypnout jednoduše, stažením bílé krátké lišty uprostřed nahoře, vyskočí menu, kde jedna ze 4? možností je vypnutí start-stopu. Vnitří cirkulaci jsem nezkoušel, ale divil bych se kdyby to nebylo obsaženo ve smart menu nebo jak tomu říkají - tam jsou příkazy např. zahřát ruce atd.

Co se týká asistentů, dost často mě auto buzeruje, že nejsem uprostřed svého pruhu - bezdůvodně pípá jak šílený. Naopak dobře funguje distanční radar při provozu v koloně, brzdí např. i při vyšláplé spojce při podřazování - mám manuál a naopak lze i přeřadit nahoru a plynule dále zrychluje.

Co se týká zamrzání infotaimentu, asi nejvíc problému dělá profil uživatele, který je následně spojený s aplikací. Registroval jsem si to, ale prakticky jsem to měl spuštěné tak 5x kde to ukáže statistiku jízdy. Naopak, po startu se občas sekne načítaní tohoto uživatele. Už se mě stalo, že v zimě jsem si zapnul vyhřívání sedačky na 3jku, zamrzlo mě logování uživatele a nešlo se dostat do menu CLIMA (tj. defakto topení) a nemohl jsem si vypnout to vyhřívání. 3x jsem zastavil, vypnul motor, dokonce pak 2x i zamknul, odemknul, nastartoval s tím, že snad to už půjde vypnout. Prd, furt to bylo zaseklé. Nakonec pomohlo hw tlačíkem vypnout jakoby rádio, tím se to infotaiment vypnul a já se konečně dostal do menu CLIMA a vypnul si sedačku. Fakt super, odladěný sw :-D

Ještě stojí za zmínku Android Auto. Po nabití Samsung telefonu na 100 procent, celé to spadne. Při navigaci přes Google, začneš telefonovat - android přeruší spojení internetu, navigace ztratí signál přestane pracovat. Dále podržení tlačítka otevřít na DO, se neotevřou všechna okna. A často po zavření, nedockvanu dveře když vyhazuji dítě ve školce. Sílu používám přiměřenou, u jiného auta se mě to nestává.

Přední denní svícení, které je na bilboardech, jsou příplatková IQ light, které vytváří ležatou 6tku. Standartní světla, mají jen tu horní čárku. Ke kreditu VW, je nutno uznat, že vypnuté vytvářejí jednotný dojem jako s IQ light a při zapnutých LED svícení je rozdíl taky řekněme vizuálně minimální. Tady je Škoda více okatá, o kterou verzi se jedná. Golf taky nemá vlevo pod volantem schránku např. na účtenky za benzín, blbost, ale celkem praktická. Arteon ji třeba má.

Co se týká multilinku vs vlečná, které přesně verze již mají multilink? Nechce se mě lézt pod auto :-D

Tr
Trewis
30. září 2020, 09:21
0
Jaké auto skutečně potřebujeme?

Ja mam model 2009, tam jsou jeste rekneme 3 plnohodnotne sedacky viz obrazek. Od 2010 je ta prostredni trosku uzsi, Honda Odyssey to ma taky tak. Ale pokud vozis sedacky, vejdou se tam vsechny tri v pohode

Tr
Trewis
29. září 2020, 21:16
0
Jaké auto skutečně potřebujeme?

Nevím, kolik máš rozpočet a roční nájezd, ale můžeš zvážit nějaký 8 místný americký minivan typu Toyota Sienna, Honda Odyssey nebo poslední generaci Chrysler Pacifica. 7 místné verze mají kapitánské sesle ve druhé řadě, to asi s 3 dětma nechceš ale u 8 místné verze jsou 3 sedačky ve 2 řadě, většinou s 3x isofix (5x celkem pokud chceš vozit sousedy) a velký kufr na všechny ty krámy, co potřebuješ vozit. Mám Siennu, 3 děti a místa pro každého kupa. Žena spokojená že se vše vešlo a ta benzínová V6 ti výlety aspoň trochu zpříjemní. A dětem pustíš do svých sluchátek ve stropním LCD pohádku a je klid :-) Hondu má švára, ten dostal stejný karty co se dětí týká a oproti Sienně je to trochu BMW mezi vany. Novou Pacifiku neznám, Chrysler Town and Country jsem záměrně vynechal, nemá 3 sesle ve 2. řadě a podvozek je dost houpavý na špatné silnici - z půjčovny jsem se tím najezdil dost na dovolených a co dřeva na oheň v kempu se do kufru vešlo :-D

Tr
Trewis
14. května 2020, 10:52
9
Volkswagen Multivan 6.1 Comfort Line: Vrchol rodinného luxusu

Dodávka pěkná, ale ta cena je dost úlet, kterému nepomáhá ani současný kurz. Kvality se ji jistě nedají upřít, ale myslím že za louží přece jen dělají lepší rodinné dodávky. Od 2021 má Chrysler Pacifica k dispozici AWD, spolehlivý pentastar 3,6 V6 a ta spotřeba nebude o tolik jinde. Interiér dle mého útulnější, entertaiment pro děti připraven a nové to vyjde na cca 1,5mio.

Tr
Trewis
14. května 2020, 07:36
0
Nakupujeme koně, aneb: Co jsem si měl koupit místo Camara?

Předpokládám, že se smekla v zadní nápravě? :-D to řeší lockline, když už budeš dělat ty brzdové hadičky, myslím že by ti za to auto celkem poděkovalo. Tak aspoň to budeš mít sakum prdum udělaný, těším se na nějakou vysmátou reportáž.

Tr
Trewis
14. května 2020, 07:32
0
Nakupujeme koně, aneb: Co jsem si měl koupit místo Camara?

Amíci pokud se nepletu, měli 4 litrovou V8 jen v Olds Aurora, což byl FWD sedan s 186kw před 20 lety. Nechtěl sis koupit nějaký Cherokee 4litr s V6 s 130kw? To by tak nějak odpovídalo.

Auta co jsi sem nasázel, jsou dálniční GTčka, snad kromě S4. Ceny odpovídají té bajce o levné opičce a drahých banánech ikdyž se v tom asi dá naučit chodit. To je potřeba i s amerikou, vědět kde objednat díly, ideálně nastudovat problém v EN aby jsi věděl přesně řešení nebo poznal spolehlivého mechanika.

Technika je oproti evropě jinde, máš agrární jednoduchou techniku ale přesto ten výkon tam je, navíc s velkou spolehlivostí. Ten drivetrain Chevy rval skoro do všech typů aut (sportaky, SUV, pickup) v milionových sériích po dlouhé léta, díky tomu jsou ND levné a lehce dostupné, včetně performance aftermarketu. Vydolovat 100koní navíc z 5,7V8 tě bude stát vyšší desítky tisíc a ND naklikáš za 5 minut na ebay nebo koupíš komplet kit viz třeba https://www.hawksmotorsports.com/hawks-450rwhp-heads-cam-intake-kit-free-shipping/

Zvednout výkon u evropského auta bude o dost komplikovanější, ale možná se pletu. Podlě mě evropa je mnohem víc sofistikovaně postavená, ale díky tomu servisně dražší včetně úprav. Nevím zda znáš rockauto, mega eshop s ND který zasílá do Evropy a většinou volba číslo jedna pro objednávku standartních ND. Tak ty maji repair index porovnávač, kde servisně vychází nejlépe ten medvěd, a to jen 2x tak dráž než to camaro. Jag je nejdražší, s 3,2 násobkem a to není ani s kompresorem.

Zkusit to můžeš sám https://www.rockauto.com/repairindex/

Zkrátka americký auta jsou jinde, chce to vyzkoušet a buď si to člověka získá, nebo ne. Ta V8 má svůj charakter, bez přemlouvání odevzdává svoji sílu a i při klidné jízdě působí zcela nenuceně (bez ohledu na výrobce, fakt doporučuji si to někdy vyzkoušet). Dle výběru je pro tebe důležitý street credit, ten amerika většinou nemá. Ale na kravení se zadním pohonem a super doprovodu zvuku V8, tyhle levné sportáky prostě nemají konkurenci. Kilo mají lehce pod nebo kolem 6 vteřin, to se neomrzí.

Tr
Trewis
13. května 2020, 12:53
2
Volkswagen Passat 2.0 TSI: Chválím koncern a nestydím se za to!

Arteon hodiny dosud taky měl včetně tlačítka na blinkry celkem vkusně pod nimi.

Tr
Trewis
13. května 2020, 12:05
0
Nakupujeme koně, aneb: Co jsem si měl koupit místo Camara?

Možná by to chtělo nějaký vehikl projet, s tou v8 to má své kouzlo a ve většině případů je i přes papírově nižší výkon s nima velká zábava při rozumné rychlosti. Pak se na nějaké zpracování interiéru nebo jiných detailů, lehce povzneseš.

Tr
Trewis
13. května 2020, 12:02
0
Nakupujeme koně, aneb: Co jsem si měl koupit místo Camara?

Co je nakonec s autem špatně, že jsi že servisu neodjel? Jinak ten černý trans am měl zimní cenovku kolem 140 ještě tak 2 měsíce zpět.

Tr
Trewis
22. října 2018, 21:07
0
Auto které se dobře řídí? O to nikdo nestojí...

Ve služebním Ceedu jsem nakroutil přes 120tis km a co mě tam rozčilovalo, byla nedotaženost palubních systémů. Nevím zda to po modelovém roce 2013 vylepšili ale mě pilo krev:

- naladění ABS, stačilo projet výmol nebo nerovnost při brzdění a auto výrazně zmenšilo brzdný účinek. Vyloženě mě klinkla hlava dozadu a trvalo pár sekund než auto začalo znova brzdit. To se mě s jinými auty nikdo tak výrazně nestalo.
- tempomat, při rychlosti 50-60km/hod auto neustále drobně měnilo rychlost, při větší už to nebylo tak výrazné
- přední světla mizerná účinnost. Obě v záruce měnili problikávalo denni svícení
- automatická brzda při rozjezdu. Stačilo trochu ledu v kopci a ručka nepustila když auto nebylo schopno překonat definovaný odpor. Stačilo hodit brzdu na první zoubek a bylo to deaktivované
- drobnost ale člověk by to nečekal. Víčko nádrže nemá mechanický zámek/odskok, když je auto odemknuté víčko prostě rukou odklopíte. Zajistí se jen centrálem.

Jinak motor 1.6nafta 130?hp jezdila celkem dobře a motor dle mého názoru měl příjemný nástup. Ale jinak prostě spotřebka ale s ohledem na výše uvedené bych radši klidně Focuse, který bude určitě lépe vyladěný.

Tr
Trewis
04. září 2018, 07:52
0
Volvo V90 T4: Pohodlně se usaďte...

Test pěkně napsaný ale nějak mě chybí tabulka s technickými údaji, případně indikace ceny.

Tr
Trewis
22. března 2018, 12:42
0
Kia Carnival 2.9 CRDi: Jsem ředitel autobusu

Mrkni se misto Chrysleru po Toyota Sienna. V Polsku je slusny vyber, je tam dost popularni. Neco jsem se Town Country najezdil a s 3.6 pentastarem neni spatny. Naftu predpokladam nechces. Toyota ale ma lepsi podvozek pro EU styl jezdeni a je vychytanejsi s odkladacima prostorama atd. Ok nema stredni kapitanky moznost utopit do podlahy, v tom je Chrysler lepsi. Ale zase ji muzes sehnat s nahonem 4x4.

Navic v mem pripade jsem potreboval do druhe rady dat 3 detske sedacky vedle sebe a Chrysler takovou konfiguraci nenabizi. Takze jsem moc moznosti krome Galaxy/Sharan nemel. Mam 8 mistnou verzi, z toho tam je 5x isofix, takze je to poradny family bus :-)

Tr
Trewis
28. února 2018, 10:07
3
Kam se poděl pohledný dostupný sedan?

Když se mluví o klasických sedanech, nelze opomenout Chevy Caprice a jeho varianty v dalších divizích. Tohle je ročník 88 a kufr ma ukázkově štíhlej.

Tr
Trewis
07. prosince 2017, 06:58
0
Volvo XC60 D4: Když chcete ‚něco jiného‘

Take jsem vybiral rodinne velke auto s pozadavkem na 3 sedacky ve druhe rade a velky kufr. Uvazoval jsem o Ford Galaxy, protoze S-max me pripadal maly ikdyz s 2,5t by me to lakalo. Nakonec jsem ale sehnal 2009 Toyota Sienna v 8 mistne konfiguraci, ktera neni moc obvykla, protoze ma 3 sedacky ve druhe rade. Obvyklejsi jsou 2 kapitansky kresla, ktery ma 7 mistna verze, pro me nevhodne.

Dohromady to ma 5x isofix vcetne 2 ve treti rade, takze teoreticky muzu vzit i nejake dalsi deti na vylet :-) Kufr ma obrovsky, jizda plavna a sestivalec s tim dokaze pekne pohnout. Ja mam rad ameriky, takze me to jizdne plne vyhovuje. Oproti Chrysler Grand Voyager, s kterym jsem taky dost najel, je stabilnejsi na dalnici pri evropskych rychlostech a zda se me vychytanejsi ruzne schranky atd. Chybi tedy sklapeni do podlahy stown and go, to maji kluci od moparu vymyslene pekne. Ale zase maji bud jen lavici nebo dve kresla ve druhe rade, takze jsem tuto volbu musel zavrhnout.

Komu nevadi vyssi spotreba, pripadne instalace LPG, mohu vrele Siennu doporucit jako rodinne auto. Sam jezdim na benzin, zena ma malej najezd. A lze ji koupit i jako 4 kolka, coz mezi minivany umi jen Ford? Moc Toyot po evrope neni, ale je docela popularni v Polsku, kde je celkem solidni vyber. Ja ji mam z Holandska.

Jinak co se tyka nove XC60 a mista pro deti, pochybuji ze se tam vejde 3 sedacka doprostred. Kolega ma puvodni generaci a uz dve sedacky zabiraji vetsinu mista.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Firebird  1978
Pontiac Firebird

1978 rok výroby
320 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Corvette C4 1988
Chevrolet Corvette C4

1988 rok výroby
245 koní výkon
5 733 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 Stingray 1970
Chevrolet Corvette C3 Stingray

1970 rok výroby
350 koní výkon
5 573 ccm objem

Ford Mustang Fastback V8, V ČR 1966
Ford Mustang Fastback V8, V ČR

1966 rok výroby
210 koní výkon
4 700 ccm objem

Ford Mustang Convertible V8, Na cestě do ČR 1967
Ford Mustang Convertible V8, Na cestě do ČR

1967 rok výroby
210 koní výkon
4 700 ccm objem