reklama
načítám data...

Matěj

JménoMatěj Podhorský
BydlištěBrno-město
Registracepřed 23.5 měs.
Poslední aktivitapřed 6.3 min.
Příspěvků ve fóru254
Komentářů u článků978
Pozitivních komentářů u článků121
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu
Informace

Jeho hlavním oborem jsou letadla, zatímco auta pro něj představují především hobby a zdroj depresí (to když si chce nějaké koupit). Mísí se v něm pohled nadšeného petrolheada a cynického praktika, který auta vlastně nemá rád.

Poslední blogy

Pár věcí, co mě serou na autech

29. srpna 2016, 20:35 22 komentářů

Mám auta rád, velice rád, ale pár věcí mě na nich štve. Tady je seznam.

Proč už nechci psát o autech

25. listopadu 2016, 17:54 23 komentářů

Kašlu na to. Nemá to cenu. Balím to a o autech už si budu jenom číst. A možná ani to ne…


Posledních 50 komentářů

Matěj Podhorský
předevčírem v 21:40
0
Opel Mokka X: Tohle není SUV

Franz: zásadně vestavěné GPS, nejčastěji v malém letectví Garmin. A samozřejmě jen jako pomocný prostředek, pro létání za vidu slouží jako primární navigační pomůcka mapa pro srovnávací navigaci.

Briza: když nastane porucha GPS u velké mašiny, mají chlapíci v kokpitu možnost přepnout na záložní zdroj navigace pomocí inerciální navigace, která od poslední známé polohy odpočítává polohu aktuální. Samozřejmě s časem se přesnost zařízení na bázi inerciální navigace snižuje, protože gyroskopy, ať už mechanické nebo laserové takzvaně driftují (zvětšuje se odchylka). No ale předtim ještě mohou užívat radionavigačních prostředků z navigačních rádií. To flight management systém dělá obvykle automaticky a stále s vysokou přesností. A třeba samotné přistání se dá stále nejpřesnější udělat s ILS. Čili pravděpodobnost že by posádka nevěděla, kde se nachází, a mohla za to GPS, je opravdu velice maličká. Možnosti zálohy a alternativních zdrojů informace jsou opravdu rozsáhlé.

Matěj Podhorský
předevčírem v 08:10
0
Opel Mokka X: Tohle není SUV

Ne ne:) k tomu slouží radionavigační přístroje ve spojení s klasickou leteckou mapou. V mapě naleznu kýžený navigační bod s radiomajákem, naladim na přístroji jeho frekvenci a pak už jedu podle přístroje :) ale to jsou dřevní doby, leč hodí se to umět i dneska, přeci jen GPS nemusí být bezporuchová

Matěj Podhorský
25. května 2017, 20:38
0
Kulatá dokonalost aneb máme rádi kruháky

A na těch samých silnicích jsou taky retardery, všude. Kruhové objezdy jsou teda ten menší problém. I přesto všechno se tam vůbec nejezdí špatně.

Matěj Podhorský
17. května 2017, 22:05
0
Ptejte se: Tracktool za 200 tisíc

U Coopera ale nezapomeň na nutný servis a postupně i upgrady. Přece jen, základní R53 má 160-170 koní. Ano, je lehoučká, ale vem si, že u R53 původně nebyly třeba brzdy odlišné od slabší verze. Ohledně cooperů je na netu spousta videí, jeden kanál dokonce provozuje chlapík, co v něm má skoro 300 koní a všemožná vylepšení., ale takové auto za 200 nepostavíš. Taky je otázka životnosti původní převodovky.

Matěj Podhorský
08. května 2017, 09:18
0
Hyundai i30 1.6 CRDi: Znovu, lépe, radostněji?

Tipo kombi jsme měli nedávno, článek se chystá, ale já s ním nejezdil, tak nevim:)

Matěj Podhorský
07. května 2017, 11:26
0
Hyundai i30 1.6 CRDi: Znovu, lépe, radostněji?

Neujedeš:) zkoušel jsem to na několika mýtných branách a neujel jsem :D

jak jsem psal v testu, s tímhle motorem je to spíš pro klidnější řidiče, ale vyloženě pomalé to zas není.

Matěj Podhorský
04. května 2017, 15:00
0
11 čtyřválcových aut s nejlepším zvukem

Tvůj komentář mě přiměl reálně se zamyslet nad tím, zda by řidičsky větší peklo byla Moskva nebo Paříž :D a nejhorší je, že si nejsem jist, jaká by byla odpověď.

Matěj Podhorský
04. května 2017, 13:28
0
11 čtyřválcových aut s nejlepším zvukem

Yaris 1.0 VVT-i je našemu domácímu srdíčku přece jen bližší, neb v zápalu boje zní jako dobře roztočená zdímačka prádla zn. Romo :)
Vyzkoušeno za vás...

Matěj Podhorský
02. května 2017, 20:53
0
Autíčkář se ptá: Které rychlé auto vás znudilo nejvíce?

Každý máme svoje. Pro mě by to bylo 'no go'. Ale určitě má jiné přednosti, ne že ne. Jen já tomu na chuť nepřišel

Matěj Podhorský
02. května 2017, 18:06
0
Autíčkář se ptá: Které rychlé auto vás znudilo nejvíce?

Podvozek mi právě přijde dobrý ale spíš jde o tuhost skeletu, vibrace rámu čelního okna a tak...samozřejmě NC a hlavně ND na tom budou určitě jinak :)

Matěj Podhorský
02. května 2017, 15:19
0
Toyota C-HR: Batmobil

No hele Franz, zrovna METAR mě nepohoršuje ani trochu a zasvěcení vědí :)ale to je letectví, holt letadla na papíry, spreadsheety a zkratky lítají, a ne že ne :D

Matěj Podhorský
02. května 2017, 14:21
0
Toyota C-HR: Batmobil

Fajn, odteď tomu budu říkat palubní informační, navigační a zábavní systém. Já prostě tu radiomapu používat nebudu. Nebo co nějaká zkratka? že bysme, tak nějak po korporátsku, vymysleli zkratku pro něco, pro co existuje jednoslovné pojmenování :D

Matěj Podhorský
02. května 2017, 14:16
0
Autíčkář se ptá: Které rychlé auto vás znudilo nejvíce?

Neni, a ja mam v motokare zajimavou vec, a totiz absenci pudu sebezachovy. Tam se zkratka nebojim. Mluvime teda samozrejme o tech pujcovacich motokarach, zadnych tech divocinach, co tady popisoval kdysi Radek.

Matěj Podhorský
02. května 2017, 13:45
4
Autíčkář se ptá: Které rychlé auto vás znudilo nejvíce?

Ja s tim malym roadsterem nemohu souhlasit. Kdyz to ridim, tak mi vadi jak se to cele trese a je to netuhe (JE to netuhe, a mne fakt vysira tresouci se ram celniho skla), kdyz me v tom nekdo veze, tak mam zase strach, kdyz se jede trochu rychleji. Ostatne mnohokrat jsem tady uz zminoval, jak jsem malem vavrisovi na modre potahy udelal hnedy pruh, kdyz se v Myte trochu rozvasnil a pak suse konstatoval, ze ten kram vubec nejede. Ja se z toho daval dohromady asi hodinu...

Zkratka a dobre, svuj vrchol ridicske zabavy jsem asi zazil v motokare :D a je to venku

Matěj Podhorský
02. května 2017, 09:30
2
Autíčkář se ptá: Které rychlé auto vás znudilo nejvíce?

Na tohle téma pokaždé někteří nadřidiči mezi novináři říkají, že řekne-li někdo o Nissanu GT-R, že je nudný, tak je to jenom tím, že neumí řídit dost dobře na to, aby jeho schopnosti a zábavnost mohli ocenit. Možná na tom je něco pravdy, a podobně se to říká o WRX STI. To jsem párkrát řídil. Chvíli čekáš, co přijde, kdy to teda přijde, a nakonec když to teda přijde, tak máš strach, protože s autem v absolutní pohodě letíš dvě kila po zalátané okresce třetí třídy. Holt to asi neumím :)

Matěj Podhorský
02. května 2017, 09:28
0
Autíčkář se ptá: Které rychlé auto vás znudilo nejvíce?

Tak nalejme si čistého vína, ona e39, jakkoli se automobilka a příznivci snažili tomu vybudovat auru sportovního auta, schopného snad uplně všeho, tak na okresky zrovna nikdy nebyla. Ne, že by je nezvládala, ale je moc velká, těžká a neohrabaná na to, abych tam očekával nějakou zábavu. A 540i s automatem má být nenucená, takže proto působí nudně, tak je to podle mě správně. A 540i s manuálem je naprosto boží, skvělá, fantastická, a možná lepší, než M5.

Matěj Podhorský
27. dubna 2017, 17:59
0
Toyota C-HR: Batmobil

dohodněme se :D NE!

Matěj Podhorský
27. dubna 2017, 09:41
0
Toyota C-HR: Batmobil

To je nový trend a může za to Jan Machač. Já se k tomu taky nehlásím, a trapně, konzervativně používám označení infotainment :D

Matěj Podhorský
24. dubna 2017, 18:48
0
Jsou motorističtí novináři uplacení?

Tím jsem myslel Dominikovu Silvii S14, jako to ultrapetrolheadský auto

Matěj Podhorský
24. dubna 2017, 16:08
0
Jsou motorističtí novináři uplacení?

Opel jsme měli Insignii, Astru, kabriolet Cascada, Mokku, dvě Merivy, Corsu, AdamRocks, AdamS, Zafiru, takže snad kompletní lineup. S BMW teprve začínáme, stejně jako s Mini :) ale budou, budou. Třeba na Fb Autíčkáře můžeš už teď vidět, že jsme minulý týden rajtovali s elektrickou i3.

Matěj Podhorský
24. dubna 2017, 15:53
1
Jsou motorističtí novináři uplacení?

Ale pak se podíváš do komentářů o ultrapetrolheadským autě jako je S14 a tam nic. Pár komentářů, kdežto v diskuzi pod ORS to bublá jak v kotli... tož si potom vyber no :) Já mám teď v plánu jeden mainstreamový naftový hatchback, ale pak se pokusím vyvážit poměry a přinést sem dojmy z dvou dalších zajímavých aut. Jedno má dokonce leccos společného s černým koníkem na žlutém pozadí, ale nebudu předbíhat.

Matěj Podhorský
24. dubna 2017, 11:44
0
Jsou motorističtí novináři uplacení?

Tohle téma je v poslední době stále aktuálnější, jak už bylo uvedeno v úvodu :)

Matěj Podhorský
24. dubna 2017, 11:01
0
Jsou motorističtí novináři uplacení?

A stejně se najdou lidi, kteří budou schopní říct, že i za tenhle článek jsme dostali zaplaceno :) já jsem si kdysi pročítal diskuze na jednom velkém automobilovém webu a tam v diskuzích bylo jasně patrné opovrhování novináři, kteří píšou o autech. Prý jsou to hovada, co dostávájí auta s plnou, vrací s prázdnou, se sjetýma gumama a obržděnýma brzdama, ničeho si neváží a berou to jako samozřejmost. Si pokaždé říkám, proč to tihle diskutéři nejdou dělat taky, někam do velké redakce... určitě by auto vraceli dotankované, byť se to tak běžně dělá, a když na to automobilky přistoupily, tak o co jde, že.

Holt u nás se musí hledat konspirace, protože skutečnost bývá někdy pro některé příliš přímočará na to, aby byla zajímavá. A v době, kdy lidé považují za přijatelné akceptovat ne realitu, ale nějaká alternativní fakta, se není čemu divit:)

Matěj Podhorský
20. dubna 2017, 10:21
0
Peugeot 3008 GT: Zaslouží si titul Auto roku?

Nesoudil bych i-cockpit podle zkušenosti s 208. Tam mi to taky moc nesedlo. 2008 už byla o kus lepší a taková 308 absolutně bez problémů. Já ty jejich kabiny mám vlastně celkem rád. A dokonce i ten volant ve tvaru fazole v obyčejných verzích dokážu tolerovat, a líbí se mi, jak je nízko.

Matěji Matěji, že ty máš ten Peugeot nakonec rád. Abys tady za chvíli nezačal mluvit francouzsky a každé druhé úterý stávkovat :)

Matěj Podhorský
20. dubna 2017, 10:13
1
Peugeot 3008 GT: Zaslouží si titul Auto roku?

Tady asi bude vznikat lehké nedorozumění. Ona totiž spousta starších SUV a terénních aut moc nezvládá rozbité silnice, ať už kvůli tomu, že je odpružení tuhé kvůli vyšší stavbě karoserie, nebo proto, že podvozek mlátí, a celé auto se v zatáčkách hrne ven jako cisterna plná vody, jak kdysi trefně poznamenala Zlokočka. Potom stačí, když v zatáčce přijde lehká roleta, a takové auto je ztracené. Musíme se na to ale podívat pohledem běžného řidiče, který těžko kdy bude testovat meze přilnavosti na rozbité silnici, schválně si někdy povšimněte, jak pomalu lidé jezdí po těch nejhorších cestách, a to zejména do zatáček.
A jestli se 3008 v podobných situacích dostává k mezím přilnavosti, stále bych to neviděl jako nějaký klíčový nedostatek. Ano, dnes spousta aut zvládá i opravdu nechutné povrchy, ale stále je dost těch, které mají ve vyšším tempu mírné obtíže, takže to není důvod 3008 odepsat jako nezpůsobilou.

Matěj Podhorský
19. dubna 2017, 11:32
0
Ptejte se: Apokalypsa nejlevnějších hot hatchů

On se jeste vavris neozval? Sakra fix, to musime napravit toto!

Matěj Podhorský
18. dubna 2017, 20:05
0
Matěj Podhorský
16. dubna 2017, 12:58
0
Proč by létající auto Airbusu mohlo fungovat, ale pravděpodobně si jej stejně neužijeme?

Ono dnes se může i s letouny přistávat mimo letiště, ovšem potřeba je souhlas majitele plochy a nesmí se provádět snad víc než tři vzlety týdně. Takže je to omezené a i třeba ten jinak pěkný slovenský Aeromobil bude odkázán na infrastrukturu letišť, kterých u nás sice neni málo, ale pak se do hry dostávají další faktory ovlivňující každodenní použitelnost, třeba to počasí.

Matěj Podhorský
14. dubna 2017, 20:32
0
Dobrý sluha, ale zlý pán

Těch málo jízd, co jsem s adaptivním tempomatem vykonal, jsem stejně ten systém hlídal, a člověk je stejně připraven na pedály šlápnout hned i klasického tempomatu. Ono když člověk čte provoz, a je zvyklý používat běžný tempomat, tenhle adaptivní vynález se k činnosti zas tak často nedostane. Ale asi bych si zvyknul.

Ad tepelný komfort... já mám teplotní nároky jako žena v přechodu. Bud' je mi moc horko, nebo je mi někde horko a někde zima, a úplně nejlepší kombinace je zima na nohy a na ruce a zpocená prdel najednou. A ještě když mi fouká nedejbože do očí, tak to jsem "spokojen" zdaleka nejvíc.

Matěj Podhorský
14. dubna 2017, 14:54
0
Dobrý sluha, ale zlý pán

Mně se adaptivní tempomat ve spojení s automatem líbil velmi, ale to byla jen otázka testu, nevím, jak bych si zvykl v reálných podmínkách každodenního života. A hlavně jsem nedávno vykonal 220km dlouhou cestu v naprosto odporných podmínkách deště a chabé viditelnosti, a tam by mě třeba velice zajímalo, jak by se adaptivní tempomat choval. Jinak mám na vybavení auta celkem nízké nároky, jen jsem ještě nenašel klimatizaci schopnou upravit tepelný komfort tak, abych každou chvíli neřešil, že je zima nebo moc teplo...

Matěj Podhorský
11. dubna 2017, 21:02
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Abys z toho Focuse nebyl zklamanej... já jsem nedávno, sice to byl 1.0 EB, tu čest měl, a marně jsem se snažil najít, co na tom je tak skvělého, a se slzou oku vzpomínal na první, ba dokonce i tu nevzhlednou druhou generaci. Schopné to bylo, to zas jo, ale měl jsem takový neuchopitelný pocit, že veškeré to jiskrné kouzlo se kamsi vytratilo, případně bylo zazděno do masivu plastových plastů plastové palubní desky. Snad jsem měl jenom špatný týden tenkrát, moc doufám.

Matěj Podhorský
11. dubna 2017, 18:35
0
Citroën C3 - radost na kolečkách

Já pracuju jinde, v podstatě mimo město, ve Slatině :D do titania jsem zavítal jen občas, tak jsem tam viděl akorát F-Type a motorky Triumph. Škoda, že tenkrát nám ty kancly dali do Slatiny, předchozí sídlo na Holandské, jakkoli je dnes plné lifestylových pozérů, mělo strategičtější polohu, a člověk se tam má, narozdíl od té naší zapadlé končiny, aspoň kde najíst :)

Matěj Podhorský
11. dubna 2017, 16:23
0
Citroën C3 - radost na kolečkách

Ano, já si vrcholné pohostinnosti tohoto skvostného velkoměsta užívám snad již sedmým rokem, a stále tomu nemůžu uvěřit :D

Matěj Podhorský
11. dubna 2017, 11:43
0
Skupina S: Za hranicí legrace

Ten mám v kanclu, náhodou jsem si ho tenkrát koupil. To jsou fakt už tři roky?

Matěj Podhorský
10. dubna 2017, 20:19
0
Kupte si redakční Mondeo, my si místo něj pořídíme nesmysl

Nebohá francouzská auta :) ani ten jinak všude opěvovaný Megane RS tady příliš pozitivních ohlasů nepobral. Škoda, přitom ani auto vyrobené ve Francii nemusí znamenat průser co do spolehlivosti. Důkazem je třeba moje Toyota :D

Matěj Podhorský
10. dubna 2017, 17:45
0
Kupte si redakční Mondeo, my si místo něj pořídíme nesmysl

Ta Alpine? No já nevim, podle mě je to krásné:)

Matěj Podhorský
10. dubna 2017, 16:23
0
Matěj Podhorský
10. dubna 2017, 16:23
0
Ve znamení Apríla aneb jak se letos poprvé jezdilo v Mýtě - DOPLNĚNY FOTKY A VIDEA

LOL! čekali jsme, kdo si všimne :D my už jsme se tomu interně smáli mockrát

Matěj Podhorský
10. dubna 2017, 08:56
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

No mně vadilo teda nejvíce to, že si auto samo ubírá při částečném plynu od určitých otáček. Nevím proč to tak je, snad nějaký druh ekomotivace, pozoroval jsem to u velkého množství nových aut. Tím, jak jezdím s lehkou nohou, je to hodně citelné, kdokoli na plyn šlape víc, tohle neuvidí.
A dneska buďme rádi, jak nám elektronický plyn funguje. Můj nejhorší zážitek s tímhle vynálezem byl totiž v předsériové Fabii první generace, která el.plyn zaváděla. U předsériového kusu bylo prakticky nemožné rozjet se jako člověk. Buď to chcípalo, nebo naopak protáčelo zběsile kola a otáčky letěly jako šílené.

Matěj Podhorský
09. dubna 2017, 17:12
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Já jsem nad tím přemýšlel a vzpomínal, a už vím proč jsem to napsal... Tehdy jsem totiž měl problém s tím, že když člověk nejel na plný plyn, ale stále motor točil při částečně sešlápnutém plynu, auto v určité fázi jakoby samo lehce ubralo. Nevím zda to byla nějaká chyba, ale setkávám se s tím často i dnes.

Matěj Podhorský
09. dubna 2017, 10:00
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Hmm, pedál ukotvený v podlaze jako řidičská auta? Takže jako hyundai i30:)

Ne vážně, Mazda je skvělá a jednu trojku G165 prohání kolega Dan. Je úžasná.

Matěj Podhorský
09. dubna 2017, 09:45
1
Mini Remastered je britská klasika s novou duší

Jak jsem psal výše, ne všechno se mi na tomhle mini líbí, a třeba ten Speedback GT od Browna moc nemusím, ačkoli dříve jsem ho zbožňoval. A u singeru se mi líbí jen něco. Naštěstí si jen můžu prohlížet obrázky a vést hospodské řeči :D

Matěj Podhorský
09. dubna 2017, 09:04
0
Mini Remastered je britská klasika s novou duší

Tak samozřejmě, mini neni porsche, ale srovnáváme přístup k přestavbám klasických aut, a tady si myslím, že David Brown srovnání se Singerem snese.

Matěj Podhorský
08. dubna 2017, 19:56
0
Mini Remastered je britská klasika s novou duší

Je to pěkné, dokonce moc, ale za mě to má pár ale... tak třeba zadní světla. To jako myslí vážně? Nemůžu si pomoct, strašně se mi nelíbí tahle trojdílná, přitom původní mini z prvních sérií má tak krásná zadní světla. A pak ta obrazovka uprostřed palubní desky. Kdyby použili ten retro Becker, co se dává například do Singerů, byl bych nadšen. A volant je na můj vkus trochu pouťový. Ale jinak? Nádhera! Jsem si jistý, že tyhle drobnosti dokáže David Brown vyřešit, jakmile složíte zálohu na dřevo, ale to já, stejně jako většina z nás, v praxi bohužel nezjistíme:)

Takže zase nezbývá než otevřít inzerci a hledat!

Matěj Podhorský
07. dubna 2017, 14:54
0
Citroën C3 - radost na kolečkách

Tak moje hodnocení 1.2 purrtech bylo taky ze zkušenosti, se dvěma různými 2008. Jedna s HDM a jedna s manuálem. Síly to mělo dostatek a to 2008 neni žádný trpaslík

Matěj Podhorský
07. dubna 2017, 12:21
0
Citroën C3 - radost na kolečkách

Jo, s tim souhlasim, že více výkonu znamená bezpečnější svezení. Já, jak teď jezdim litrovou tříválcovou atmosférou, tak mi stačí leccos, ale ten PurrTech mi opravdu přišel z downsized tříválců jako jeden z lepších. A to jej dokonce dostane 3008! To je teprve mastodont :) Nemluvě o tom, že třeba takový Kodiaq má 1.4TSI, a to se do něj vejde táta, máma, děti, pes, i zavazadla a možná ještě babička, a co pak ten motor s tím. A taky to jezdí.

Matěj Podhorský
07. dubna 2017, 12:12
2
Citroën C3 - radost na kolečkách

No moment, ale to se bavíme o malém městském autě. Pamatuješ ještě doby, kdy měla malá městská auta běžně 30-35kw? Opel corsa například. A tam taky nikdo nečekal, že to pojede od 1500 otáček:) a teď máme 110k 1.2 motor, a stěžujeme si, že od 1500 netahá. A to mimochodem není pravda, protože zrovna PureTech se nechá drtit na 1500 a nemá s tím sebemenší problém, stejně jako Ecoboost. Měl jsem oba v půjčovně hned po sobě, a tohle chování si fakt nechali líbit.

Matěj Podhorský
07. dubna 2017, 10:30
1
Citroën C3 - radost na kolečkách

To není Mini, ale Maxi. Podívej se na Fb Autíčkáře koneckonců :D A problém dnešních aut není ani tak hmotnost, ale spíš neuvěřitelně dlouhé kvalty. Právě, že hmotnost se poslední dobou zase snižuje, což je dobře :)

Matěj Podhorský
07. dubna 2017, 10:01
2
Citroën C3 - radost na kolečkách

Protože 1.2 PureTech, nebo jak říkáme my, redakční kočičkáři, PurrTech, je skvělý. Hlavně ten 110k s turbem.
A to říkám jako člověk, který tříválce zrovna moc nemá rád.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mercedes-Benz Třídy M ML 320 CDI 2006
Mercedes-Benz Třídy M ML 320 CDI

2006 rok výroby
165 koní výkon
2 987 ccm objem

Plymouth Fury  1971
Plymouth Fury

1971 rok výroby
236 koní výkon
5 994 ccm objem

Ford GTB  2017 Ferrari 488 GTB - 2dr Ku 2017
Ford GTB 2017 Ferrari 488 GTB - 2dr Ku

2017 rok výroby
5000 koní výkon
1 000 ccm objem