reklama
načítám data...

Matěj

JménoMatěj Podhorský
BydlištěBrno-město
Registracepřed 2.4 rok.
Poslední aktivitapřed 49.4 min.
Příspěvků ve fóru265
Komentářů u článků1114
Pozitivních komentářů u článků138
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu
Informace

Jeho hlavním oborem jsou letadla, zatímco auta pro něj představují především hobby a zdroj depresí (to když si chce nějaké koupit). Mísí se v něm pohled nadšeného petrolheada a cynického praktika, který auta vlastně nemá rád.

Poslední blogy

Pár věcí, co mě serou na autech

29. srpna 2016, 20:35 22 komentářů

Mám auta rád, velice rád, ale pár věcí mě na nich štve. Tady je seznam.

Proč už nechci psát o autech

25. listopadu 2016, 17:54 23 komentářů

Kašlu na to. Nemá to cenu. Balím to a o autech už si budu jenom číst. A možná ani to ne…


Posledních 50 komentářů

Matěj Podhorský
21. listopadu 2017, 21:22
0
Matěj Podhorský
21. listopadu 2017, 12:46
0
Proč tolik Čechů nesnáší škodovky?

Přesně tak, to auto je pak "lehčí"... Nevim, taky bych chtěl obří nádrž, do bývalé E34 jsem kdysi plánoval instalovat 110l nádrž z Alpiny, ale naštěstí z toho celého tak nějak sešlo :D

Matěj Podhorský
21. listopadu 2017, 10:26
0
Proč tolik Čechů nesnáší škodovky?

To už taky dneska moc neplatí ale, třeba aktuální Mercedes třídy C má nádrž jako Yaris :)

Matěj Podhorský
21. listopadu 2017, 10:25
0
Proč tolik Čechů nesnáší škodovky?

Už dávno tohle neplatí :)

Matěj Podhorský
21. listopadu 2017, 08:21
0
Proč tolik Čechů nesnáší škodovky?

Dvojkový superb? Máš na mysli tu hlučnou, udrncanou a nepohodlnou věc, která vrzala snad už jako nová? Hmm...jasně, šestiválec je fajn, ale co do úrovně cestování po dálnici je to teda velký špatný. A to jsem zatím nezmínil třeba uplně tragické sedačky.

Matěj Podhorský
20. listopadu 2017, 14:09
0
Jaguar XJ6 Sovereign (XJ40) – posel z budoucnosti

Řekl bych, že je, a že byla v Brně na K&K.

Matěj Podhorský
20. listopadu 2017, 14:03
0
Jaguar XJ6 Sovereign (XJ40) – posel z budoucnosti

Tak on si na to Matěj bude muset asi chvíli počkat, je to ovšem na bucket listu. Akorat v mych snech se z kouře pneumatik vynořuje spíš X308...a klidně pravostranná

Matěj Podhorský
20. listopadu 2017, 10:53
0
Nissan Qashqai DIG-T 163: Otec zakladatel

což tak nějak shrnuje i většinu dnešní běžné automobilové produkce :) ale je otázka, zda někoho okouzlí třeba pračka (znám takové lidi)

Matěj Podhorský
15. listopadu 2017, 13:56
0
Singer opět nezklamal a ukázal ultimativní podobu vzduchem chlazené 911

a ty se jako nebojíš? Já jen jestli ta GT2 na tebe nebude moc rychlá :-P

Matěj Podhorský
15. listopadu 2017, 12:41
0
Dálnice D1: Od Bati přes komunisty až po budoucnost

Ono se tam tenkrát vůbec děly zajímavé věci...viz Fajtlova knížka Vzpomínky na padlé kamarády, kde popisoval, jak pozorovací neozbrojené dvouplošníky používali ke shazování granátů

Matěj Podhorský
14. listopadu 2017, 11:00
0
Podle Röhrla je GT2 RS příliš rychlá pro Ring. Kdy už je rychlosti moc? | Autíčkář se ptá

To mu nikdo nebere. Ale prostě tohle prohlášení nesedí s tím, co o GT2 říkal jinde :)

Matěj Podhorský
14. listopadu 2017, 10:26
0
Podle Röhrla je GT2 RS příliš rychlá pro Ring. Kdy už je rychlosti moc? | Autíčkář se ptá

To samý Lauda a jeho kritika Hamiltona. Prý je moc nebezpečný a tak. Já chápu že kmeti toho hodně zažili a rád se v lecčem přiučím, ale jestli si něčeho na mudrcích vážím, tak je to okamžik, kdy naznají, že je třeba nechat prostor mladší generaci a věnovat se něčemu jinému :)

Matěj Podhorský
14. listopadu 2017, 09:32
2
Podle Röhrla je GT2 RS příliš rychlá pro Ring. Kdy už je rychlosti moc? | Autíčkář se ptá

Samozřejmě, že nasral, ale nejsem to já, kdo tvrdil, že ti GT2 vole dává tunu sebejistoty a opory a bůhvíčeho. Takže nevim... s Vojtou nesouhlasím, ale to víme, protože podle jeho teorie je ideálně zábavným vozem šlapací porsche, protože nemá výkon.

Matěj Podhorský
14. listopadu 2017, 09:28
0
Range Rover Velar D240 SE: Nové vtělení terénní legendy

Neboj, už konečně pochopili, že tudy cesta nevede a stáhli dinosaura z výroby. Třeba udělají něco moderního, funkčnějšího, co nebude působit jako traktor :)

Matěj Podhorský
14. listopadu 2017, 09:06
0
Podle Röhrla je GT2 RS příliš rychlá pro Ring. Kdy už je rychlosti moc? | Autíčkář se ptá

Kecy prdy, jsem viděl nedávno video, kde říkal, jak je to super, a jak to i se 700 koněma dává uplně luxusně a přenáší výkon na silnici a dává ti kompu důvěry a jistoty.

Starý pán si asi nasral do hnízda trochu...

Matěj Podhorský
14. listopadu 2017, 06:10
0
Range Rover Velar D240 SE: Nové vtělení terénní legendy

Spíš rozpadající se rámy, rozstřelené motory a tak (V8)... akorat oni očividně dost podceňují údržbu :)

Matěj Podhorský
13. listopadu 2017, 17:24
0
Range Rover Velar D240 SE: Nové vtělení terénní legendy

To je zajímavý pohled a děkuji za něj, obvykle člověk slyší jenom ódy. Známý servisuje nějaké Defendery v Norsku a teda to, co kolikrát vidím na jeho fb, z toho zůstává rozum stát

Matěj Podhorský
13. listopadu 2017, 12:35
0
Range Rover Velar D240 SE: Nové vtělení terénní legendy

Jinak teda moderní vs klasika by se nabízel právě ten Defender vs nová Discovery, a tam už třeba v sériovém stavu má Discovery snad všechny parametry včetně brodivosti lepší. Vydrží takové týrání dlouhodobě? Těžko říct, to musí někdo zkusit.

Matěj Podhorský
13. listopadu 2017, 12:34
0
Range Rover Velar D240 SE: Nové vtělení terénní legendy

Samozřejmě, pravý offroad ze železa a s železem mezi koly se bude chovat jinak, ale tohle je auto s elektronikou. Nemá špéry ani redukci, vlastně s tímhle do terénu nikdo nikdy nepojede. Jo, disco možná, tam bych se nebál, ta má zvládnout víc, než Defender. Zase já jsem nikdy s pořádným offroadem nikde nebyl, takže bych měl taky někdy vyzkoušet, o čem to je.

Matěj Podhorský
13. listopadu 2017, 12:25
0
Range Rover Velar D240 SE: Nové vtělení terénní legendy

Je to snadný, jednoduchý a v podstatě uplně pro debily :) žádný stres.
Ostatně velkou část fungování těch systémů pokrývá i Land Rover Experience, o kterém budu psát v dalším článku. A hlavně tenhle Terrain Response fakt můžeš nechat na auto, a on si vybere sám. Jinak je i Velar může být autem, do kterého sedneš a jedeš, nemusíš využívat vůbec nic. Jen na tebe občas zapípá, ale neměl by se každý řidič důkladně seznámit se svým autem?

Matěj Podhorský
13. listopadu 2017, 11:07
0
Range Rover Velar D240 SE: Nové vtělení terénní legendy

Jo, Terrain Response má několik režimů, upravujících reakci plynu, ESP, ABS, kontroly trakce, světlou výšku, případně (pokud auto má), tak uzávěrky diferenciálů atd. Tady tohle auto mělo dokonce Terrain Response auto, ten by měl sám poznat, po čem se vůz pohybuje. A vůbec nejlepší hračka je ATPC - automatic terrain progress control, takový tempomat do terénu. Nastavíš rychlost třeba 8km/h a auto se samo sune vpřed.

https://www.landrover.co.uk/explore-land-rover/one-life/technology/technology-guide-terrain-response.html

Matěj Podhorský
13. listopadu 2017, 10:31
0
Range Rover Velar D240 SE: Nové vtělení terénní legendy

Terrain Response je systém upravující pohon vozu podle potřeby. Jako ve většině případů se to za jízdy obsluhovat nemusí, to je fakt, ale některé režimy (Tráva/Štěrk/Sníh) se dají volit i za jízdy.

Matěj Podhorský
13. listopadu 2017, 08:17
0
Range Rover Velar D240 SE: Nové vtělení terénní legendy

Za mě nakonec docela v pohodě. Spousta věcí se dá nakonec řešit na volantu, Terrain Response se stejně za jízdy neovládá a sedačky a klimu člověk zvládne jen mrknutím oka.
Konec konců, často se řidiči odvolávají na to, že tlačítka a točítka se dají obsluhovat poslepu, ale já střídám tolik aut, že se stejně pokaždé dívám, co dělám. Snad jen točítko hlasitosti, ale to je ve Velaru taky fyzické, a zase funguje lépe, než ovládání na volantu :) Haptická odezva by teda určitě byla k věci, jenže zase, když to bude vibrovat, tak akorát víš, že jsi něco opravdu zmáčkl, stejně ale poslepu nevíš, co to bylo.

Matěj Podhorský
11. listopadu 2017, 16:27
0
Abarth 595 Turismo vs. Mini JCW Cabrio: Roztomilé splašené nesmysly

Holt posez na Itala no, mně to naopak vyhovuje.

Matěj Podhorský
11. listopadu 2017, 16:26
0
Abarth 595 Turismo vs. Mini JCW Cabrio: Roztomilé splašené nesmysly

Je to skvělé naopak. Jakýkoli bordel navíc, který dneska auto dělá, je dneska vzácný

Matěj Podhorský
10. listopadu 2017, 12:42
0
Abarth 595 Turismo vs. Mini JCW Cabrio: Roztomilé splašené nesmysly

Ono se v tom nesedí až tak špatně, kdyby to nebylo tak vysoko. Ale mně to nakonec celkem vyhovovalo, strávil jsem s tím rok a bylo to super, ačkoli to byla jen 1.2. 69 je sice fajn číslo, ale ne pokud jde o počet koní:)
I když možná díky absenci výkonu s tím byla taková zábava, člověk z toho mohl bez obav vytřískat i posledního koně. V redakci se dokonce traduje, že F500 se základní motorizací je schopná přiblížit se na dostřel hranici 200 km/h. V neposlední řadě musím zmínit také to, že díky roztomilosti pětikila mi byla odpuštěna fakt leckjaká prasárna, a že jich za tu dobu nebylo málo :)

Matěj Podhorský
10. listopadu 2017, 12:14
0
Abarth 595 Turismo vs. Mini JCW Cabrio: Roztomilé splašené nesmysly

kompresorový jsme zatím nesehnali (sám jsem si ho jednu dobu chtěl koupit), ale krab v minulosti nedávno trochu podráždil jeho nástupce...
https://www.autickar.cz/blog/clanek/mini-cooper-s-jcw-pack---it-s-mini-time/180/

Matěj Podhorský
08. listopadu 2017, 12:18
0
Jak nahradit stárnoucí BMW? | Ptejte se Vojtů

O které S80 se bavíme? První, nebo druhé?

Matěj Podhorský
08. listopadu 2017, 11:07
0
Jak nahradit stárnoucí BMW? | Ptejte se Vojtů

Za ty penize? to teda nevim :) Jako napada me S40 s petivalcem, to je takovy lepsi focus, ale otazka kolik bude mit uz na hrbu. Jinak je to super auto

Matěj Podhorský
08. listopadu 2017, 10:05
0
Jak nahradit stárnoucí BMW? | Ptejte se Vojtů

Beru zpět, já jsem reagoval ráno, z toalety :) takže 35tkm jsem přehlíd. No a tím pádem je ale miata už uplná chujovina.

Matěj Podhorský
08. listopadu 2017, 08:19
4
Jak nahradit stárnoucí BMW? | Ptejte se Vojtů

A to je přesně důvod, proč tady kolikrát ty diskuze dopadají, jak dopadají :) a proto kontruju a říkám: lékem na stárnoucí BMW je nový Golf na operák.

Matěj Podhorský
06. listopadu 2017, 10:54
0
Nejlepší auta podle Autíčkáře. Co bychom chtěli v garáži?

Proto jsem ji tam taky dal. Je celkově úžasná a asi by se mi i líbila, ale jsou auta, která chci víc.

Matěj Podhorský
04. listopadu 2017, 16:14
1
Nejlepší auta podle Autíčkáře. Co bychom chtěli v garáži?

Tenhle pohled tady ale nikdo nerazí:) nebo rozhodně ne z redakce.

Matěj Podhorský
04. listopadu 2017, 13:20
4
Nejlepší auta podle Autíčkáře. Co bychom chtěli v garáži?

A proč ne. Já sice jezdím manuálem, ale dokážu si představit, že tak 90-95% bych raději automat. A těch pár procent se dá pochopit zcela perfektně, obzvlášť u auta s krásně vyladěnou, mechanicky působící převodovkou.

Matěj Podhorský
04. listopadu 2017, 13:15
0
Nejlepší auta podle Autíčkáře. Co bychom chtěli v garáži?

3gen Escalade? A kde jsou spinners? :) Proč vlastně ne ta nejnovější? Minimálně co do vzhledu mi přijde o cosi povedenější. Neměl jsem s ní přímo čest, ale se Suburbanem jo a to mi přišlo naprosto skvělé auto. Je fakt, že jsem někde zaznamenal stížnosti, že na Escalade je vidět, kolik toho s Chevy sdílí.
Jinak teda nové vozy Cadillac vypadají dobře asi všechny, to se musí nechat.

Matěj Podhorský
03. listopadu 2017, 09:08
0
Rychlé ředitelské sedany: Aneb lze za milion korun dostat víc než Golfa v plné?

Tak samozřejmě, je to takový jednorožec, že ho nikdo nikdy nepotkal :) třeba zrovna Dana bych nepodceňoval

Matěj Podhorský
01. listopadu 2017, 09:40
0
7 obvyklých designových prvků, které neodvratně odvál čas

Já jsem teď strávil týden za volantem Velaru (s naftovým čtyřválcem) a zcela vážně prohlásím, že to byl nejlepší týden s testovačkou, co jsem zatím zažil. Pravda, nebylo to asi jen autem a jako takové má taky mouchy, ale vyloženě mi sedlo.
běžná SUV jako taková jsou opravdu ideální pro lidi, co se o to moc nezajímají, ale o těch taky vůbec nemluvím. Je to vlastně strašný coming out, po dvou letech na Autíčkáři je moje trojice nejoblíbenějších aut tvořena dvěma SUV a jedním kombi, to vše hnané naftovými čtyřválci. Diskreditace petrolheada v přímém přenosu :)

Matěj Podhorský
01. listopadu 2017, 09:09
3
7 obvyklých designových prvků, které neodvratně odvál čas

Plechy jsou cool. Takový finger všem těm chronickým opatrovačům lpícím na perfektně nepoškozených hlínách :) jasně, taky mám rád hezká alu kola, ale plechy mě nijak nepohoršují.

Jinak další praktická vlastnost plechů... když jedeš v zimě na letních a máš to na plechu, tak tě nikdo nezastaví, když se kontroluje obutí. Třeba na slovensku :)

Matěj Podhorský
01. listopadu 2017, 09:05
0
7 obvyklých designových prvků, které neodvratně odvál čas

Nejošklivější kombi světa... to byl zas někde nějaký senzační titulek dneska nebo včera ne? :) Přitom je to uplně super!

Matěj Podhorský
01. listopadu 2017, 09:04
0
7 obvyklých designových prvků, které neodvratně odvál čas

Asi jo, je to trochu masivnější, ale co se mi líbí, že to pořád jaksi ctí siluetu plnotučnýho Range... No ale dobře, jsem na ně trochu zatížený :)

Matěj Podhorský
31. října 2017, 16:04
0
7 obvyklých designových prvků, které neodvratně odvál čas

Ehm... prosím o prominutí, asi jsem mírně zaujatý, ale mrkačky za tenhle profil? Nazývejte mě pozérem, ale mrkačky jsou přežitek, tohle je budoucnost!

Matěj Podhorský
25. října 2017, 14:30
0
Range Rover Velar kompletně odhalen

https://www.autickar.cz/clanek/ctvrty-model-rodiny-range-rover-nese-nazev-velar/

Právě název, ač zní možná trochu divně, má hezký původ v rámci značky. Slovem Velar byly totiž označeny koncepty prvního Range Roveru v roce 1969. Vývojový tým tehdy potřeboval skrýt identitu celkem 26 předprodukčních testovacích vozů a tak je označil jako „Velar“, což v latině znamená „skrýt“ nebo „plášť“.

Matěj Podhorský
19. října 2017, 08:45
0
Matěj Podhorský
12. října 2017, 14:27
0
Volvo V90 Cross Country: Klasické Volvo nové doby

Je. Ale není to plutí na obláčku a čistě podvozkem zařízené pohodlí, ale celkové vnímání. Ono to nemá dvacítky, ani nějak malý profil gum, takže je to dobrý. A tohle auto jezdí na běžných tlumičích, nic adaptivního, ani vzduch, ten je příplatkový a byl by stejně pouze pro samočinné udržení výšky. Takže pohodlnější to je, ale houpavé a totálně izolující ne.

Matěj Podhorský
09. října 2017, 10:45
0
Lužická jezera v domě na čtyřech kolech

Právě jsem si říkal, že člověk s tím velkým karavanem přijde o velkou část radosti z dovolených, a totiž okresky a řízení obecně. Možná je to tím, že jezdím nejčastěji do Itálie, ale dovolenou bez nějakého prozkoumání zapadlých silniček v okolí si nedokážu moc představit. I když přiznám se, občas si říkám, že by bylo pěkné bydlet v autě aspoň jednu dovolenou... ale hotely a penziony mi holt vyhovují víc.

Stan domácí výroby v tomto případě vypadá dost dobře a zdá se, že to je celkem únosná alternativa ke značkovému drahému vybavení. Konec konců postel se dá vestavět i do E39 (jak měl Clarkson v Africe), nebo teď jsem viděl nově i do mini clubmanu

Matěj Podhorský
05. října 2017, 21:53
0
Volvo V90 Cross Country: Klasické Volvo nové doby

To záleží na definici. Podlě některých definic se za AWD považuje systém s možností pohonu všech kol, kdežto 4WD nebo 4x4 je pohon stálý. Ale pochopil jsem oč běží. Ta T8 verze má ovšem jednu nevýhodu, a tou je cena. Tam už to roste trochu nepříjemně. A jsou navíc jen s velkými koly, kde už trochu utrpí komfort.

Matěj Podhorský
05. října 2017, 20:00
0
Matěj Podhorský
05. října 2017, 19:57
0
Volvo V90 Cross Country: Klasické Volvo nové doby

To je zajímavé, S80 já mám hrozně rád :D nejsem nějaký ortodoxní fanoušek, takže se mi na volvu spíš líbí, že se v ních cítím příjemně.
No ale pak jsou tu věci jako první S40 a o tom by se mělo raději mlčet :) na druhou stranu druhá S40 dokázala, jak se na platformě focusu dá postavit uplně jiné auto.

Matěj Podhorský
05. října 2017, 18:57
0
Volvo V90 Cross Country: Klasické Volvo nové doby

Tak ta kůže bílá nebude určitě, pokud se nebude pravidelně čistit a pečlivě udržovat. Aspoň, že konkrétní auto nemelo světlý taky spodek, tedy koberce a tapec v kufru, i to se totiž dá pořídit a nebude to na čištění žádný med. Zlatý šedivý mikroplyš ze starých Volv, měkkoučký na dotek s odolností zátěžového koberce.
https://spct2000.files.wordpress.com/2015/08/image4.jpg

Matěj Podhorský
05. října 2017, 18:54
0
Volvo V90 Cross Country: Klasické Volvo nové doby

To asi záleží, já mám zkušenost hlavně s Volvy od roku 1999, tedy už z doby Premier Automotive Group. Ono lze Fordu vyčítat leccos, ale právě za jejich vlády rozšířilo Volvo dost značně svoje portfolio a dostalo se do širšího povědomí zákazníků. Ani současná Volvo-Geely éra mi nijak nevadí a naopak jsem rád, že Volvo pokračuje, byť třeba jejich krok směrem ke "sportovnosti", jak se to dělo s "ostrou" S60, byl podle mého krok špatným směrem. Na druhou stranu nikomu neberu náklonnost k RWD volvům z doby předfordovské... dnes je holt jiná doba. Lepší, horší, to už je na každém :)

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Express Explorer Conversion  AWD LPG 2008
Chevrolet Express Explorer Conversion AWD LPG

2008 rok výroby
220 koní výkon
5 326 ccm objem

Ford Mustang 3.7 V6 Premium 2012
Ford Mustang 3.7 V6 Premium

2012 rok výroby
305 koní výkon
3 720 ccm objem

Chrysler 300C LX 2007
Chrysler 300C LX

2007 rok výroby
218 koní výkon
2 987 ccm objem

Dodge Ram  2013
Dodge Ram

2013 rok výroby
398 koní výkon
5 700 ccm objem

Jeep Cherokee HO 1993
Jeep Cherokee HO

1993 rok výroby
200 koní výkon
3 999 ccm objem