reklama
načítám data...

Matěj

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoMatěj Podhorský
BydlištěBrno-město
Registracepřed 3.2 rok.
Poslední aktivitapřed 10.8 hod.
Příspěvků ve fóru295
Komentářů u článků1444
Pozitivních komentářů u článků248
Negativních komentářů u článků4
Možnostinapsat zprávu
Informace

Jeho hlavním oborem jsou letadla, zatímco auta pro něj představují především hobby a zdroj depresí (to když si chce nějaké koupit). Mísí se v něm pohled nadšeného petrolheada a cynického praktika, který auta vlastně nemá rád.

Poslední blogy

Pár věcí, co mě serou na autech

29. srpna 2016, 20:35 22 komentářů

Mám auta rád, velice rád, ale pár věcí mě na nich štve. Tady je seznam.

Co mi vadí na psaní o autech

25. listopadu 2016, 17:54 23 komentářů

Kašlu na to. Nemá to cenu. Balím to a o autech už si budu jenom číst. A možná ani to ne…

O autech, dospívání a svobodě

17. března 2018, 12:47 9 komentářů

Divoké automobilové sny někdy zkříží prostá realita všedního dne. Ukazuje se ale, že právě tohle uvědomění může být cestou ke spokojenosti…


Posledních 50 komentářů

Matěj Podhorský
včera v 08:55
0
Mých 7 smrtelných hříchů za volantem

Proto je na telefonech skvělá funkce diktování zpráv :)

Matěj Podhorský
včera v 08:36
0
Aerodynamika automobilů: Genialita běžným okem neviditelná

Pane Jirko, bohužel to máte moc popletený. Cx se dávno nepoužívá, moderní aerodynamika používá jen a pouze Cd, jakože Drag, angl. odpor. Stejně tak Cy už není, je Cl, jako Lift.
Stejně tak neplatí, že by se Cd, dříve Cx, měnilo s rozměry objektu. Jedná se o, jak správně uvádíte, bezrozměrné číslo, které však ukazuje jakousi aerodynamickou čistotu objektu. Ta souvisí s tvarem, vlastnostnmi povrchu a podobně. Toto číslo také slouží k aspoň přibližnému srovnávaní objektů. Dneska se s tím samozřejmě hodně operuje, ale důležitá je také například čelní plocha, tedy řekněme že velké SUV s větší čelní plochou bude mít mnohem větší odpor vzduchu než nízký sedan, ačkoli obě auta mají Cd stejné.

Ad formule, jednak tam hrají roli kola, ale mnohem větší vliv hraje právě aerodynamické řešení vozu, které generuje obrovský přítlak. A protože s velkým přítlakem roste i odpor, mají tyto vozy velký součinitel odporu, Cd.

Matěj Podhorský
13. srpna 2018, 13:22
0
Maserati Ghibli S Q4 Gran Lusso: Divoká romance po italsku

Nepochopeno, ale vůbec :) nikde jsem nepsal, že si vesnickou tavernu představuju jako luxus, ale to je jedno. Smím se teda jen zeptat, on vás tím Ghibli někdo nutí jezdit? Mám pocit že se vám moc nelíbí a přesto píšete, že už ho máte dlouho.

Matěj Podhorský
13. srpna 2018, 13:13
0
Maserati Ghibli S Q4 Gran Lusso: Divoká romance po italsku

Jako asi tak... bavíme se o autech a ne o ženách. Jestli mezi tyhle dvě témata dává takřka rovnítko, je mi docela líto jeho partnerky :D

Matěj Podhorský
13. srpna 2018, 12:36
3
Maserati Ghibli S Q4 Gran Lusso: Divoká romance po italsku

Není to vůbec přehnaný, já teda dálnice jezdil v tom I.C.E. módu, ekvivalent eco režimů jinde, a nebylo si na co stěžovat. Audio fajn, odhlučnení příjemný, jak aerodynamicky, tak valivý hluk od těch zadních salámů, všechno s mírou. Holt to má každý hozený jinak no...

Jen teda nesouhlasím s tím, že to hodnocení je založené na tom, že to byla vyjímečná příležitost a proto je ten test psaný tak. Kdysi jsme se tady o měřitelné objektivitě vs subjektivním vnímání docela hodně bavili a prostě když to auto na člověka nějak působí, není důvod psát něco jiného.

Matěj Podhorský
13. srpna 2018, 12:32
1
Maserati Ghibli S Q4 Gran Lusso: Divoká romance po italsku

U mě je to všechno tak nějak o dojmech a pocitech, než o měřitelných parametrech a tabulkových hodnotách, co někdo vyhledává... jinými slovy, můžeš si v rádobyluxusní uniformní restauraci dát průměrný víno, ale v hezký skleničce, s hezkým servisem a těma blbostma okolo, a někdo bude spokojenej. Nebo si jako já můžeš dát někde v italské vesničce úžasné víno v obyčejné sklenici, sedět na plastové židli u stolku s igelitovým ubrusem, a stejně si to budeš pamatovat ještě na smrtelný posteli, nebo to víno bylo to nejlepší, cos kdy pil.

Matěj Podhorský
10. srpna 2018, 20:28
0
Stará známá v novém kabátě: Facelift Škody Fabia

Opatrně s těma řečma o dávání do plynu hele :D by se toho mohl někdo chytit. Mimochodem, máš rád horkovzdušný balony? Ty taky můžou lítat na LPG, akorát to děsivě zasírá hořáky

Matěj Podhorský
04. srpna 2018, 08:56
0
Ptejte se: Radost za 400 tisíc

Ten Jag je absolutně kurva boží!

Matěj Podhorský
03. srpna 2018, 12:44
0
Ptejte se: Radost za 400 tisíc

kristepane jen ne oranžový Focus, třeba ST :D

Matěj Podhorský
03. srpna 2018, 09:13
0
Ptejte se: Radost za 400 tisíc

Skipper: autor článku dítě má pokud vím :D sám jsem ho viděl s nějakým malým člověkem manipulovat

Matěj Podhorský
02. srpna 2018, 12:37
0
Ptejte se: Radost za 400 tisíc

Jak tě tak sleduju, začnem asi razit heslo: Odpověď je vždycky XJR :) ale proč ne koneckonců

Matěj Podhorský
02. srpna 2018, 12:36
1
Ptejte se: Radost za 400 tisíc

On se svezl Cliem... neboj, za týden dva se sveze něčím jiným, a bude zas milovat to :)

Matěj Podhorský
30. července 2018, 19:53
0
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

Jsem si dal fotku toho Ghibli na facebook a tam se strhla diskuze teda...A já prozradím, že se mně to líbilo a to tak, že dost. Ale počkej si na test :)

Matěj Podhorský
26. července 2018, 10:38
0
Co musí umět dobrý automobilový novinář?

Obšlehla? Tak se tomu dnes říká? A králíky? Bože, to musel být teda strašný bizár... jako jo, že Linda Lovelace ve svých začátcích uspokojovala před kamerou německého ovčáka, to je známá věc, ale králíky? Ty vole, to už je moc i na mě jakoby

Matěj Podhorský
26. července 2018, 10:26
2
Co musí umět dobrý automobilový novinář?

Teda Krabe, teď jsi prozradil nějakýn know how z tvého nového působiště :D cituju: " Fakt se o takových věcech píše blbě, kór když si o tom myslíš svoje, ale nemůžeš to napsat úplně jak to myslíš. "

Tak vy to tam fakt děláte? hmmm :)

Matěj Podhorský
25. července 2018, 16:02
0
Co musí umět dobrý automobilový novinář?

To bude nějaká pornoherečka určitě

Matěj Podhorský
24. července 2018, 15:44
3
Co musí umět dobrý automobilový novinář?

Přesně, ale musí se uznat, že ta sype všem rovným dílem. Mylyjon na redaktora/měsíc.

Matěj Podhorský
24. července 2018, 08:27
0
Citroën Cactus 1.2 PureTech 110: Pokojíček pro mladé

Oni změnili převodovku takže je tam jiný volič teď. Proto to nemohli udělat takhle

Matěj Podhorský
22. července 2018, 13:33
0
Citroën Cactus 1.2 PureTech 110: Pokojíček pro mladé

Cactus nahrazuje taky C4, takže mimo jiné proto se přibližuje většinovému vkusu. Za mě bohužel

Matěj Podhorský
17. července 2018, 14:17
0
Vymysleli jsme ultimátní auto pravého Autíčkáře!

Sakra tak to je úplně nádherný, s tím bychom se určitě chtěli svézt, to si přímo říká o článek!

Matěj Podhorský
17. července 2018, 14:12
0
Matěj Podhorský
17. července 2018, 13:15
0
Nissan Leaf: Být odlišný není zločin

Divili byste se, jaký problém je někdy sehnat předváděčky... psal to tu už kdysi i Vavris, když sháněl auto pro svoji drahou matku

Matěj Podhorský
13. července 2018, 15:11
1
Subaru Forester 2.0i-L: Na nákup, na expedici, kamkoli

Scout je zvýšená Octavia. Nemůžeš tam dokoupit adaptivní tlumiče, což je na Octavii jinak nejlepší věc. V zatáčkách se to řídí jako zvýšená Octavia, ale normální řidič rozdíl nepozná. Podvozek dává tupé rány, opět, Octavia.
PreFL Forester jsem řídil v nějaké specifikaci za 680 tisíc, takže velký, docela dostupný auto... a jako tady faceliftem udělali velký krok kupředu. Jak psala Zlokočka, dá se tomu na rozbitých cestách nakládat, až to pěkné není, a auto si jen tak samozřejmě jede. Neměl jsem z toho nijak hatchbackový pocit teda, ale špatný to rozhodně nebylo.
Sranda ale je, že ta Octavia se taky dostane skoro kamkoli, když si člověk zamane. Ani jí moc nevadí, že se u toho kolikrát plazí po břiše. Ověřeno za vás.

Matěj Podhorský
12. července 2018, 10:04
1
Kafe & Káry Praha vol. 27: Autíčkářova malá Káhira

Pozor, snížený Passat byl jednou dokonce součástí redakční garáže! A my vždycky říkáme, že nezáleží, čím člověk přijede, vítán je vždy :)

Matěj Podhorský
09. července 2018, 10:37
1
Lada Niva Pickup: Mužik ve svém živlu

To je právě rádio... dá se k němu připojit přes USB, ale ty malinký repráčky, no, moc to nehraje :) trochu to připomíná něco co se instaluje do takových těch lepších dětských elektrických autíček :D

Matěj Podhorský
09. července 2018, 09:37
1
Volvo S90 D4 Momentum: Cit pro detail

docela real life situace...

Matěj Podhorský
04. července 2018, 12:25
0
Matěj Podhorský
03. července 2018, 13:13
0
Volvo S90 D4 Momentum: Cit pro detail

Design je věc subjektivní, mně osobně se taky tahle záď až tak nelíbí, naopak V90 se mi líbí moc. Popravdě bych se asi nejraději viděl za volantem XC60, ale já mám holt SUV rád no, to už víš :D

Matěj Podhorský
03. července 2018, 11:08
0
Volvo S90 D4 Momentum: Cit pro detail

No, on ti taky nikdo čtyřválcový Volvo nikdo nenutí, že jo :) mně osobně to vůbec nevadí, ale líbí se mi víc benzín, než diesely, ty mají přece jen s kultivovaností trochu problémy...a když už jsme u Volva, tam by mi chyběly spíš ty pětiválce teda, musím říct.

Matěj Podhorský
03. července 2018, 08:57
0
Za závody klasiků nemusíte do Goodwoodu!

Jo, letěla vzduchem a skončily hezky na sobě :)

Matěj Podhorský
02. července 2018, 13:55
0
Škoda Citigo Monte Carlo - Eště raz a ťažšiu trasu!

Dlouhé kvalty, to je celé. Fakt dlouhé kvalty.

Matěj Podhorský
02. července 2018, 09:54
0
Proč mám rád Mercedes-Benz

ABS taky dávno před Mercedesem :)

Matěj Podhorský
02. července 2018, 09:29
0
Za závody klasiků nemusíte do Goodwoodu!

:D
Dodám, že to je Ford Falcon :)

Matěj Podhorský
02. července 2018, 09:29
0
Za závody klasiků nemusíte do Goodwoodu!

Tak to jsme museli stát někde kousek od sebe na tribuně u retardéru :) jako nakonec co chlapíci s těma popelnicema smažili celkem solidně, což o to :)

Matěj Podhorský
28. června 2018, 16:20
6
Metalex: Zlaté české ručičky

@Karel Berger: nepište za jízdy prosím, je to nebezpečné :)

Matěj Podhorský
28. června 2018, 10:19
1
Opel Grandland X 1.2: Eintopf z žabích stehýnek

martinw: Vždycky, když slyším něco o francouzských inženýrech, docela by mě zajímalo, kolik toho kdo s nimi má odpracováno :) Tím se tě nechci dotknout, nebo nemluvím přímo k tobě, spíš jen tak uvažuju nahlas.
Protože sám s nimi mám osobní zkušenost, a musím říct, že ti, se kterými dělám, jsou opravdu velké bedny, myslí jim to hodně technicky, a coby zákazníci jsou velmi nároční... nevím jestli je to tím, že se dá letectví v tomto směru považovat za téměř elitní obor, nebo čím to je, každopádně moje zkušenost je jiná, než se obvykle o francouzích říká. Jo, francouzský elektrikář/zedník/instalatér atd, to už je jiná písnička :)

Matěj Podhorský
28. června 2018, 10:06
0
Opel Grandland X 1.2: Eintopf z žabích stehýnek

Nejde ani o to, že by bylo nepřesné. Kvalt trefíš. Ale pocit z ovládání řadicí páky je takový, no. Jak to říct :)

Navíc ono je snadný se vidět v pozici recenzenta a že by to neprošlo. To je sice fajn, ale co když je to vada konkrétního kusu? :)

Matěj Podhorský
28. června 2018, 08:34
0
Opel Grandland X 1.2: Eintopf z žabích stehýnek

Zrovna jezdím novinářským citroenem cactus... a jak to říct :) s tím kyblíkem mokrých hadrů to není špatný přirovnání, zajímavé ale je, že ne všechna francouzská auta jsou na tom stejně, a to i ta, která sdílí převodovky a motory. V cactusu je to houbovité, poměrně nepřesné a koncová poloha není nijak pevně vymezena, prostě to tam tak nějak kydne a je zařazeno. Peugeot 2008 na tom byl lépe a myslím, že zrovna ta špajzka je uplně stejná. Nijak mě to nepohoršuje, vlastně mi to ani nevadí, jen se s tím nedá zrovna závodit, což je ale vlastně v duchu celého Cactusu. Je to ovšem jedna z těch manuálních převodovek, kde si člověk říká, že za ten peugeotí hydroměnič by dal cokoli :)

Matěj Podhorský
27. června 2018, 13:33
0
Aston Martin DBS Superleggera je nový vrchol značky

OK uznávám, Vanquish je tam ještě hůř :)

Matěj Podhorský
27. června 2018, 13:01
1
Opel Grandland X 1.2: Eintopf z žabích stehýnek

To je totiž tak... ono to vzniklo v redakci s tím (ani vlastně už nevím, kdo je autorem), že slovo infotainment je hnusné, převzaté a kdesi cosi. Navigace nestačí, protože tímhle paskvilným slovem (jsem proti němu v redakci známým bojovníkem) označují celý systém, který prostřednictvím displeje s dotykovým rozhraním ovládá jak navigaci, tak například rádio, nastavení vozu, a v některých případech třeba i topení a ventilaci (PSA, Volvo). Tož tak...

Matěj Podhorský
27. června 2018, 12:50
0
Aston Martin DBS Superleggera je nový vrchol značky

Hranatý volant je prostě aktuální Aston... DB10 je na tom nejhůř, v DB11 to docela jde, ale taky je to hranatý, hodil by se do současného fiatu panda :)

Matěj Podhorský
25. června 2018, 14:39
2
Renault Alaskan dCi 190 4x4 AT: Pickup pro každý den

Tady jsem vykuchal lepší obrázek, je to tam dobře vidět. Takže víceprvek :)

Matěj Podhorský
25. června 2018, 14:28
0
Renault Alaskan dCi 190 4x4 AT: Pickup pro každý den

Jsme zblbli všichni dohromady. Ne nezávislé odpružení, ale pružiny :)

Matěj Podhorský
25. června 2018, 13:56
0
Renault Alaskan dCi 190 4x4 AT: Pickup pro každý den

No a díky tomu nezávislému zavěšení jezdí tyhle auta úplně jinak, než třeba L200. Ta prostě pořád poskakuje, tohle je opravdu komfortní. Až jsem se po jízdě s L200 divil, jak použitelný tohle je.

Matěj Podhorský
24. června 2018, 21:28
0
Reboot Buggy: Hranatá terénní nádhera

Tak samozřejmě, ale tohle je věc pro radost, do pouště a terénu, a taky designové cvičení. Ostatně terénní motorky taky nejsou na cestování a jak jsou populární, stejně jako různé druhy buggy pro ježdění dunách

Matěj Podhorský
22. června 2018, 14:53
1
Nové Volvo S60 se představilo světu. Na co se můžeme těšit?

Ne, zatím je to kulatý vždycky. Nejlepší digitální palubku co do vzhledu podle mě má Peugeot... navíc ty válce otočný jsou takový, no, maličko americký :)

Matěj Podhorský
22. června 2018, 12:00
0
Nové Volvo S60 se představilo světu. Na co se můžeme těšit?

Sto lidí, sto chutí, já ty jejich interiéry mám zrovna moc rád. Jen ten dekor hliníkový moc nemusím...

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

AMC Eagle Limited 1987
AMC Eagle Limited

1987 rok výroby
150 koní výkon
4 200 ccm objem

Dodge W300 FF 1973
Dodge W300 FF

1973 rok výroby
140 koní výkon
5 875 ccm objem

Chevrolet Suburban 4x4 , 6.2 diessel 1983
Chevrolet Suburban 4x4 , 6.2 diessel

1983 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 4x2 1979
Ford F150 4x2

1979 rok výroby
155 koní výkon
5 730 ccm objem

Chevrolet C10 Cheyene 1976
Chevrolet C10 Cheyene

1976 rok výroby
165 koní výkon
5 730 ccm objem