reklama
načítám data...

Matěj

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoMatěj Podhorský
BydlištěBrno-město
Registracepřed 2.7 rok.
Poslední aktivitapřed 16 sec.
Příspěvků ve fóru282
Komentářů u článků1271
Pozitivních komentářů u článků196
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu
Informace

Jeho hlavním oborem jsou letadla, zatímco auta pro něj představují především hobby a zdroj depresí (to když si chce nějaké koupit). Mísí se v něm pohled nadšeného petrolheada a cynického praktika, který auta vlastně nemá rád.

Poslední blogy

Pár věcí, co mě serou na autech

29. srpna 2016, 20:35 22 komentářů

Mám auta rád, velice rád, ale pár věcí mě na nich štve. Tady je seznam.

Proč už nechci psát o autech

25. listopadu 2016, 17:54 23 komentářů

Kašlu na to. Nemá to cenu. Balím to a o autech už si budu jenom číst. A možná ani to ne…


Posledních 50 komentářů

Matěj Podhorský
dnes v 14:04
0
'Tuníte' své auto? A proč?

To je ale docela častý přístup, hlavně kolikrát tě "performance parts" vyjdou levnější... jsem se bavil s jedním amíkem, když mě vezl svým Pontiacem G8, úžasná věc mimochodem, a říkal, že se mu odporoučely vačky, no tak holt dal rovnou nějaké ostřejší. A hned to mělo pár koníků navíc. A už jsem tohle slyšel z několika stran. Akorát blbý je, že kdybych ted chtěl dělat brzdy, tak třeba na yarise moc nějaké lepší, než standard, neseženš.

Matěj Podhorský
dnes v 13:54
0
Ve stopě Valašské zimy: Jak se přichází o naděje

No jasně, ale tobě se to ale mluví... a co já, já s tím hovadem musím žít. Oh wait :D
Sakra uplně by mě ten tvůj článek navnadil závodit... sakra sakra, no abych si raději připomněl, jak dopadl můj plechcup, žejo.

Matěj Podhorský
dnes v 12:34
0
Ve stopě Valašské zimy: Jak se přichází o naděje

Jsem jednou dal stooktan do fáčka a jak to jelo. Ono, sugesce je mocná :) holt racegas neni pro každý motor. Chlapcům jsem fandil, i když jsem se Radkovi potom v duchu redakční vzájemné podpory krutě vysmál, tak doufám, že bude pokračovat. Ten chlapík má totiž v rukách talent a ten by byla škoda nerozvíjet :)

Matěj Podhorský
včera v 14:30
2
BMW 430d xdrive Gran Coupé: Problém očekávání

Já si nejsem úplně jistý, že zrovna tahle barva je z programu Individual. Dokonce není ani tak drahá, je tam příplatek snad 1000 Eur. Interiér Individual zcela jistě je, kůže je Merino a je skutečně kvalitní a dobře provedená, navíc moc příjemná na dotek, to se až tak často nevidí. Zvolil bych ještě jiný odstín, bílá je naprosto šílená a velice ráda chytá barvy oblečení. Volil bych taky jiný volant, ten sportovní, s kulatým středem. Stejně to není auto pro mě, ve finále mi přišlo moc rychlé, a tak jsem i jezdil. A protože tohle o sobě vím, preferuju přece jen klidnější a důstojnější auta, která mě i přes dostatek nebo přímo přebytek výkonu nenutí za volantem překračovat rychlostní rekordy. Možná nejsem dostatečně dospělý, možná z toho nikdy nevyrostu, možný je vše.

Matěj Podhorský
předevčírem v 13:44
0
Kia Rio 1.4 CVVT: Slibný start řidičské kariéry

taky že funguje, klec okolo posádky by měla být co nejpevnější a tak. Já jsem docela rád za nová bezpečnější auta, sice nikdo nechceme bourat, ale může se stát, že jo. Blbý je, že když už to přeženeš a opravud hodně to rozneseš, tak máš dost velkou šanci skončit na kriplkárce a nechat se krmit hadičkama... ve starých autech to byl buď život nebo smrt.

Matěj Podhorský
předevčírem v 13:22
0
Kia Rio 1.4 CVVT: Slibný start řidičské kariéry

Tyhle vysokopevnostní vajíčka jako smart jsou sice fajn, jenomže pak narážíš na jeden problém, a to ten, kolik přetížení jsou schopné vydržet vnitřní orgány člověka. Proto chceš co nejvíc deformačních zón, které poberou maximum energie. Pokud budeš mít supertuhou karoserii, která vydrží všechno, stejně ti bude naprd, že můžeš v klidu otevřít po nehodě dveře, když se ti urvou všechny vnitřní orgány a půlka se jich přetížením rozdrtí...

Matěj Podhorský
19. února 2018, 12:46
0
Opel Corsa OPC: Jak si vede ve městě a na okresce?

Chvilku mi to ten chlapec pučil, a jako, dobrý. Hezky to střílí z výfuku, tlemil jsem se jako pako... :)) a sedí se v tom perfektně. Jenom nesmíš často vystupovat, jak vavris píše. Rozsah nastavení všeho je výborný, byl bys spokojen, pokud mohu soudit podle včerejška. No, ale abych nechválil jenom, tak bych chtěl sedět níž o kousek. Trochu mi to připomnělo velký Adam S. Mimochodem Adam S, to byla veselá potvora. Přitom taková opomíjená věcička to je.

Matěj Podhorský
19. února 2018, 12:43
0
Zápisník bláznivého fotra aneb kupujeme zběsilý kombík

Nemá se říkat "u Legna" ? :D Ale je fakt, že já bych, jezdit Toyotou Prius, říkal, že jezdím Priem :D

Matěj Podhorský
19. února 2018, 12:27
0
Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI: Uhlazený elegán

Tady by mohla časem pomoci kola z uhlíkových vláken. Otázkou však stále zůstává, kdy a jestli vůbec dojde k jejich masovějšímu rozšíření. Minimálně pro drahá auta by to řešení být mohlo, ale to už se bavíme o S Klasse a podobných, které zvládají obláčkově jemnou jízdu i s hliníkovýma...

Matěj Podhorský
19. února 2018, 11:01
0
Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI: Uhlazený elegán

Jak to vypadá, to je asi ten problém nejmenší. Mně se Arteon nijak extra nelíbí, ale nejvíc to vynikne za volantem... připadáš si, jako bys řídil dodávku. Za tebou je kus auta, nesedíš v ideální pozici vzhledem k rozvoru, pocit z ovládání jsem kvůli tomu měl dost rozporuplný.
Jinak bych ještě dodal, že některé pohyby karoserie jsou takové, zajímavé. Jezdíš v comfortu, aby to tolik nedrncalo, jenže drncá kvůli kolům, a pak stačí projet nějakou sérii výmolu a máš pocit, že se to jakoby vrtí kolem svislé osy. Řiditelnost a ovládání tím netrpí, ale je to tam, a je to otrava.

Mě to auto teda vůbec nenadchlo. Asi nejsem cílovka.

Matěj Podhorský
19. února 2018, 07:18
1
Opel Corsa OPC: Jak si vede ve městě a na okresce?

"Naštěstí to ale není onen podivný paradox některých moderních hyper hatchbacků, kdy máte absolutní pocit ticha a bezpečí, zatímco za okny se stromy mění v rozmazané šmouhy a tachometr má svou ručičku mnohem více vpravo, než by bylo policii milé."

No, v tomhle je dobrý Peugeot 308 GTI, tam se točí rychloměr opačně :D

Matěj Podhorský
16. února 2018, 14:49
0
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

No jo, ale nemůžeš srovnávat taky svoje auto, co má rozměry průměrného městského autobusu, s těmi SUV, která se v čechách tak hejtují :D
Plus nemůžeš popřít, že ultimátní a konečný argument všech nepřátel velkých aut, nejen SUV, je ten, že když máš rád velká auta, je to tím, že máš malého... tamtoho :D A ten tu ještě nezazněl dneska, což se divím.
-
Komentář upraven 16. 2. 2018, 14:50:56

Matěj Podhorský
16. února 2018, 14:47
0
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Tak ono to je tím, že drtivá většina lidí kupuje nějaké auto právě proto, že se mu líbí. Jasně, rádi si říkáme, že to je jinak, že si to racionálně zdůvodníme a vybereme, ale ve výsledku kupujeme to, co se nám líbí. Pro někoho je to Passat TDI. Pro někoho roadster. Je mi fakt jedno, čím kdo jezdí. Spíš mi vadí hromadný hejt na SUV, protože to pak vypadá, že cokoli jiného než SUV je jediná možná cesta. Možná jsem si zvolil špatné vlákno. Se vždycky ohledně SUV rozohním....:D

Matěj Podhorský
16. února 2018, 14:41
0
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Mně prostě jenom nedochází, v čem je ta Octavia zábavná. Ne, dobře, zábavná ne, ale zábavnější než cokoli. Dyť to je už z principu fungování nejnudnější auto na silnici. Ale zas, dobře, Scout je zábavný, protože je to teréňák. A teď nemluvím z hladu, ale ta věc v terénu opravdu zvládne strašně moc... máme tady takový jeden kopec.

Ono být petrolhead je totiž ve výsledku strašně snadný. A tenhle argument s jídlem a kávou je prostě už ad absurdum. Sám bych o sobě prohlásil, že miluju jídlo, ale to ještě neznamená, že si občas nedám smažák. Stejně tak mám rád, a poznám, dobrou kávu, a s chutí si dám nescafe. Nemám prostě problém si dát něco obyčejného. A absolutně se za to nestydím, stejně jako za to, že bych si kdykoli vybral Range Rover proti libovolnému sporťáku.

Matěj Podhorský
16. února 2018, 14:23
0
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Hele ale tohle se mi stalo teď nedávno s Yarisem. Jedu, rovně, a říkám si, ty vole to má nějakou vošajslich geometrii... a pak kouknu ven, a stromy úplně do oblouku. Když jsem vypnul hudbu, tak v tom byl při 80 hluk jako bych jel dvě kila. Asi vítr :)

Matěj Podhorský
16. února 2018, 14:17
6
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Mně se právě líbí, že se haní jedno nějaké SUV, a pak se řekne, že obyčejný hatch nebo kombi by posloužilo lépe. No, dobře, tak v tom případě postavíme proti Octavii třeba Qashqai? S tím jsem jezdil, a popravdě, co se týká schopností na silnici, řekl bych, že nemá sebemenší držet krok. Ale pořád se bavíme o tom, co jsem psal nahoře. Petrolhead bude tvrdit, že rozumné běžné auto bude lepší volba, než je SUV. Ale přitom petrolhead už z podstaty věci přece rozumná, běžná a průměrná auta nepodporuje. Hodí se mu tedy jen v případě, že je potřeba najít argument proti SUV. Takže v takovém případě je petrolhead jenom laciný pokrytec.

Druhá věc, a to říkám taky už delší dobu, že takový petrolhead ani vlastně auta nemá rád. Vybírá si totiž jen ta dobrá, zajímavá, odlišná, divná, nebo prostě jenom stará. Ostatním opovrhuje, je to šeď, nuda, průměr, atd. Zato pravý milovník aut má rád všechna auta. Je vděčný, že má auto, protože mu poskytuje svobodu, možnost pohybu, atd atd. Obdivuje auto pro to, že je to technický vynález, důkaz schopnosti člověka, a najde si zajímavá řešení i na tom neojobyčejnějším keplu.

Sakrafix, žijeme v době, kdy dvoutunová piksla dokáže krásně v tichu uhánět dlouhodobě dvoukilem po dálnici, pak přebrodit půlmetrovou vodu, vyjet zablácený kopec a cestou zpět, po návštěvě wapky, neudělá ostudu na parkovišti u slušné restaurace. Jasně, málokdo to využívá, ale je hezké, že tu ta možnost je. Málokdo z nás se taky sveze F-15 nebo nějakou velkou luxusní jachtou, a nezaznamenal jsem, že by někdo nadával, že jsou k hovnu... chce to trochu nadhled při tom pátku ;)

Matěj Podhorský
16. února 2018, 14:06
0
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Děkuju. Ještě třeba Macan.
Mimochodem, jak vyslovujete Macan? Ono by to mělo asi být s "k" uprostřed, ale já říkám zásadně "c" :D

Matěj Podhorský
16. února 2018, 14:04
1
6 fází šílenosti. Je lepší vybydlená limuzína nebo dieselová RX-7?

aaa tak tenhle chci a to tak, že moc! A dokonce je v Brně :D Kolik za to asi tak budou chtít, když je to dohodou :D

Matěj Podhorský
16. února 2018, 10:39
0
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Klasický hatch... hmm, napadá mě třeba taková i30, ta je super zábavná teda :D nebo Octavia combi je moc zábavná

Matěj Podhorský
16. února 2018, 10:28
2
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Ještě mě tak napadá... nebude to náhodou tím, že je X3 prostě blbej krám? Já nevím, tak se ptám.

Matěj Podhorský
16. února 2018, 09:02
2
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Plus ještě jedna věc, která nepřímo souvisí s SUV a přímo souvisí s obvyklou iracionalitou "petrolheadů"...
Pokud se bavíme o tom, jak jsou SUV nevhodná a špatná a vůbec zlo, tak obvykle zazní argumenty mířicí na racionální stránku věci. Kombík je rozumnější, menší auto žere méně, atd atd.
Paradoxní situace ale nastává, když někdo hledá úsporný rozumný vůz, pak se totiž od nadšenců často dočká naprosto šílených a nesmyslných rad, protože přece RWD šestiválec je nejlepší do města, dvoumístný roadster ti stačí, a že to žere dvanáct litrů, to taky nějak zvládneš.

Jsem sám, kdo si tohodle všímá? :)

Matěj Podhorský
16. února 2018, 08:58
1
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Já vám nějak nevím. Mám rád malá obratná městská autíčka. Mám rád taky velké pohodlné limuzíny. Dokonce bych si dokázal představit mít i nějaký ten kombík, a dokonce třeba takové Audi S4/RS4 Avant.

Ale když se mě zeptáte, jaké auto bych teď rád, bez ohledu na finance, tak řeknu Range Rover Velar, nebo i ten velký Range. Ano, jsou velké, ano, jsou těžké, ano, jsou místy trochu neohrabané, a jistě, jsou úplně zbytečné. Ale chci chci chci! Proč? Protože prostě proto. Jsou velké, silné a izolují od světa. Úžasná izolační kapsle je taky Discovery, ale tam už to přece jen zavání trochu rodinným charakterem.

Co se mi naopak nelíbí, jsou menší crossovery a SUV, tam by kolikrát kombík, nebo menší auto, udělaly lepší službu.

Matěj Podhorský
15. února 2018, 17:36
0
6 fází šílenosti. Je lepší vybydlená limuzína nebo dieselová RX-7?

Chceš vědět ještě něco mnohem horšího? Já byl v tu dobu, kdy mě napadla spásná myšlenka na tento článek, zcela střízlivý a prost omamných látek :D pohon vrtulí se dá ještě vylepšit instalací proudového motoru, ale to už je vážně jen pro gurmány

Matěj Podhorský
15. února 2018, 16:37
0
6 fází šílenosti. Je lepší vybydlená limuzína nebo dieselová RX-7?

Tak pohrdání obecně vnímanou modlou je takové vyjádření názoru. U auta je to navíc vyjádření veřejné. Moje auto by bylo opelichané spíše proto, že je mi to tak nějak u prdele. Zase bych ale požadoval, aby fungovalo za všech okolností skvěle.

Matěj Podhorský
15. února 2018, 15:51
0
Na prodej je velmi americké auto po velmi americkém herci

Bych právě čekal, že když jsou tady všichni tak nadšení do youngtimerů, tak se to projeví i ve vkusu co se ženských týká. Jako rok výroby osmdesátky ještě cajk, ale co teprve devadesátky :D

Matěj Podhorský
15. února 2018, 13:40
0
Na prodej je velmi americké auto po velmi americkém herci

Tak sakra, Lovato, nebo Moore? Si vyberte! Není totiž Demi, jako Demi. :D

Matěj Podhorský
15. února 2018, 13:37
0
6 fází šílenosti. Je lepší vybydlená limuzína nebo dieselová RX-7?

Jo, ono spadlo z traileru. Jsem o tom psal už v článku o baja věcech. Takže je to celé jaksi pokroucené, blbě se tomu otevírají dveře atd :D

Matěj Podhorský
15. února 2018, 13:26
0
6 fází šílenosti. Je lepší vybydlená limuzína nebo dieselová RX-7?

Jo, z toho jsem byl trochu smutný. Ale pak jsem říkal, že oni ti chlapci budou sice trochu kokoti, ale takovým tím správným způsobem. Takže vlastně proč ne :) a ta vana se rozletěla taky moc pěkně :D

Matěj Podhorský
15. února 2018, 13:14
4
6 fází šílenosti. Je lepší vybydlená limuzína nebo dieselová RX-7?

Prostě jenom pozérství :) Mně se tyhle hnusáci moc líbí, nevím proč. Nehledal bych za tím hlubší smysl

Matěj Podhorský
13. února 2018, 08:39
0
8 zajímavých aut, která byste si měli pořídit právě teď

Spousta značek dneska nabízí mnoho barev, sice za příplatek, ale třeba koncern můžeš prakticky v jaké barvě se ti zachce :) Akorát to ještě nejde všude...

Matěj Podhorský
10. února 2018, 15:10
0
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Bronz Verči Vítkové? To je kdo? Nějaká paní, co se opalovala?:D

Matěj Podhorský
09. února 2018, 13:09
0
McLaren Senna: 800 koní, 800 Nm, 800 kg přítlaku!

Škola hrou pánové, Komenský by z vás měl radost! :)

Matěj Podhorský
09. února 2018, 12:37
0
McLaren Senna: 800 koní, 800 Nm, 800 kg přítlaku!

No jasně, co do ovlivňování mezní vrstvy a usměrňování proudění, možnosti jsou prakticky neomezené. Samozřejmě by to nefungovalo jako air hockey, protože by to k ničemu moc nebylo, ale dá se. Někde jsem psal o Astonu DB11, kterému chybí vysouvací zadní křídlo, a místo toho používá usměrněný proud vzduchu pro zvýšení přítlaku. Jen tam není větrák, ale jen dva kanály, takže to není energeticky náročné.
Zajímavé je podobné řešení u letadel, kde se takhle ofukují vztlakové klapky pro zvýšení jejich účinnosti. Obecně se asi dá říct, že je lepší využívat kinetické energie toho nabíhajícícho proudu vzduchu, než to ještě nějak aktivně podporovat, protože auto se stejně hýbe a pohybuje se vzduchem, přidávání kompresorů a větráků by se chtě nechtě projevilo na spotřebě.

Matěj Podhorský
09. února 2018, 12:21
3
McLaren Senna: 800 koní, 800 Nm, 800 kg přítlaku!

Mě teď spíš hrozně baví představa, že někde v republice jsou lidi, co mají na obrazovce monitoru Autíčkáře a foukají mezi dvě a4 :D

Matěj Podhorský
09. února 2018, 12:16
0
McLaren Senna: 800 koní, 800 Nm, 800 kg přítlaku!

Není zač, aero mě baví, a ve škole jsem s tím pár semestrů strávil. Jinak nejjednodušší pokus na demonstraci tohodle chování je vzít dvě A4, každou do jedné ruky, nechat je viset vedle sebe, a fouknout mezi ně. Čekal bys, že se oddálí, ale opak je pravdou.

Matěj Podhorský
09. února 2018, 09:51
2
McLaren Senna: 800 koní, 800 Nm, 800 kg přítlaku!

Pleteme si tu dvě věci. Označení Venturiho efekt je jen označení pro jev, kdy při urychlení proudění dochází současně k poklesu tlaku. To ovšem samotné vyplývá z Bernoulliho rovnice a zákona zachování energie.
Bez tohoto principu by nemohla fungovat letadla, a nefungoval by ani difuzor, který, pokud vím, ve formuli zakázaný není. Obecně funguje difuzor tak, že ve vhodném místě proudění vzduchu pod autem urychluje a tak se vytváří pokles tlaku, který auto "přisaje" k povrchu vozovky. Na konci auta potom dochází ke zpomalení proudu vzduchu na, to je to místo, kde se kanály difuzoru rozšiřují. Takže Venturiho efekt jako takový zakázán není.
Co je zakázáno, je aktivní vytváření podtlaku pod autem, tak jak to dělal ten Chaparral. Od toho se ostatně jmenuje sucker car, protože vzduch z pod auta byl vysáván. A zajímavá není jen tahle naprosto šílená 2J, ale už modely 2D a 2E byly moc hezky aerodynamicky řešené a představovaly jistý průlom v aplikaci poznatků aerodynamiky. Tam ostatně také vznikl tzv. kammback (pokud se nepletu), ikonická zkosená záď s maličkým spoilerem, tak dobře známá třeba z Fordu GT40.

Matěj Podhorský
08. února 2018, 14:02
0
Autíčkář se ptá: Auto snů na míru

sumy: akorát já bych RR do terénu asi nebral. Nemám kam :) jezdil bych s ním po městě

Matěj Podhorský
08. února 2018, 14:01
0
Autíčkář se ptá: Auto snů na míru

Včera mi můj kadeřník (ano, ano, vím) říkal, že má kamaráda s nejnovějším Discovery. Popisoval hrůznou historku, kterak se asi půlroční Disco rozhodlo padnout do nouzáku tím stylem, že se vypnul celý motor a všechny systémy. Údajně se teda vypnul motor za jízdy, načež padlo všechno ostatní. Nevím, nebyl jsem u toho, kdo ví, co se tam stalo, prý pak přehodili komplet motor. Těžko říct, moc ale asi nechceš, aby se ti dvouapůltunové monstrum takhle splašilo za jízdy...

Matěj Podhorský
08. února 2018, 12:58
0
Autíčkář se ptá: Auto snů na míru

Tak samozřejmě, nemůžeš mít jen jeden Range :) v tom případě měním objednávku a přidávám si ještě agilní okreskový Range Rover, tedy Velar :D

Matěj Podhorský
08. února 2018, 12:36
1
Autíčkář se ptá: Auto snů na míru

Proč vymýšlet něco, co už existuje? Range Rover :) s CCSkou a předplaceným servisem

Matěj Podhorský
08. února 2018, 09:53
1
Nejrychlejší automobil světa je na cestě k oběžné dráze Marsu v oblaku popkultury

Teď nedávno, když byl Vojta v Brně, tak jsme se dívali kousek od mého bydliště, že tam stála jedna Verde Arctic 146. Jestli se ona ta svině nevrátila :D

Matěj Podhorský
08. února 2018, 09:48
0
Nejrychlejší automobil světa je na cestě k oběžné dráze Marsu v oblaku popkultury

Do vesmíru se přece nelítá, už od dob "přistání" na Měsíci, to víme. A ve skutečnosti ani ty nemáš 911. A konspirace největší - já mám rád auta.

Matěj Podhorský
08. února 2018, 09:35
0
Nejrychlejší automobil světa je na cestě k oběžné dráze Marsu v oblaku popkultury

Tak ne že by LiPol baterky nedokázaly udělat pořádnej fajrák :D a ruské rakety by správně měly lítat na líh

Matěj Podhorský
08. února 2018, 09:23
0
Jaguar XK-E: Z Coventry až do Ženevy, ale fofrem!

Potom teda mohl ten aristokrat v Jaguaru vzniknout jako posměšek :D mě třeba docela naštvalo, když jsem psal o skipperově XJ V12 a Vojta mi do nadpisu prsknul něco o tom, jaké je to být aristokratem. Jasně, ona ta auta mají uvnitř poněkud svébytnou atmosféru a jelikož mám poněkud silnou představivost, často se v takovém autě myšlenkama přenáším někam uplně jinam. XJ bych asi docela chtěl, ale jsem realista a vím, že bych mu nedokázal dopřát adekvátní péči... :) takže tyhle zázraky techniky nechám jiným

Matěj Podhorský
08. února 2018, 09:05
0
Jaguar XK-E: Z Coventry až do Ženevy, ale fofrem!

Nepochopil jsem.
Mě štvou akorát ty pindy o aristokracii. Jaguary mám rád. Možná to ale byla reakce na beastara, nevím...

Matěj Podhorský
08. února 2018, 08:16
0
Jaguar XK-E: Z Coventry až do Ženevy, ale fofrem!

Ale za to, že tě sere Jaguar, nemůže asi primárně Jaguar, ne? Spíš bych to tipnul na zvláštní sortu majitelů, kteří obzvlášť v našem prostředí, kde se šlechta mohutně pronásledovala, razí nějaké nesmysly o modré krvi a aristokracii... a pak se u nás kdejaký vidlák bere na zámku, komedie.

Matěj Podhorský
07. února 2018, 18:07
0
Jaguar XF Sportbrake 25t: Možná až příliš dravá kočka

V “mém” Velaru byla tak na pomezí. Šestiválec jí svědčí asi lépe. Paradoxně v Discovery byl stejný motor jak v tom Velaru, ale převodovka byla jako vyměněná.

Matěj Podhorský
07. února 2018, 09:11
0
Nejrychlejší automobil světa je na cestě k oběžné dráze Marsu v oblaku popkultury

No, a ty budeš pak smutný, protože si v 911 nebudeš moct ručně nastavovat předstih a bohatost směsi přímo na volantu, co :D

Matěj Podhorský
07. února 2018, 09:09
3
Nejrychlejší automobil světa je na cestě k oběžné dráze Marsu v oblaku popkultury

Jeden neobdivovatel Muska se hlásí zde! Já ho fakt moc nemusím toho pána. Vojta ho miluje a tipuju, že má nad postelí plakátek, možná dokonce nosí na krku medailonek s jeho fotografií...
Chyby tam byly, samozřejmě, ovšem je potřeba se na to dívat z pohledu zkušebního letu. Pravděpodobnost selhání byla blízko 50%, takže to, že jedna z rachejtlí skončila ve vodě, to je docela dobrý, řekl bych.
Já jsem se k nekritickému obdivu vždy stavím negativně, nechápal jsem fascinaci Jobsem, nechápu fascinaci Muskem, někdy mi přijde, že jejich fanboys to trochu přehánějí. Ale to máš s nekritickým obdivem všude... ortodoxní fanoušci Alfy Romeo, VAG, fanatici okolo amerik, nevybereš si.
Abych netvrdil, že jsem bez poskvrny, já nade vše miluju Range Rovery. A taky na nich vidím ty nedostatky a všechno, co je nedokonalé. Ono to chce prostě klid a dívat se na všechno s odstupem. Je to někdy hodně těžký, ale ne nadarmo už staří řekové říkali, že kdo z dáli se dívá, lépe vidí.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Oldsmobile Delta 88 General Motors 1965-70 1966
Oldsmobile Delta 88 General Motors 1965-70

1966 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Ford Mondeo Enterprice 2011
Ford Mondeo Enterprice

2011 rok výroby
160 koní výkon
1 600 ccm objem

Fiat Marea Weekend 1997
Fiat Marea Weekend

1997 rok výroby
105 koní výkon
1 581 ccm objem

Chevrolet Express 6.5TD 1999
Chevrolet Express 6.5TD

1999 rok výroby
200 koní výkon
6 500 ccm objem

Audi A2 1,4 TDI 55 kW 2001
Audi A2 1,4 TDI 55 kW

2001 rok výroby
40 koní výkon
1 422 ccm objem