logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Milan „milic“ Peníška

BydlištěTřebíč
Registracepřed 9.2 rok.
Poslední aktivitapřed 20.4 měs.
Komentářů u článků69
Pozitivních komentářů u článků20
Negativních komentářů u článků5

Poslední blogy

Posledních 50 komentářů

2
milic
18. 1. 2024, 09:47
Peugeot 2008: Pozitivní vývoj

Děkuji za pěkný test. Když to srovnáš v rámci třídy - Captur, Puma, Yaris Cross atd. - jak si Pežotek vede? Je nejlepší?

6
milic
5. 12. 2022, 00:30
Automobilová loga se mění. Čím to?

Jako zaměstnanec velkého korporátu mohu konstatovat, že některé změny se dějí proto, aby dané oddělení vykázalo nějakou činnost a obhájilo tak svoji existenci, jiný racionální důvod změna nemá.

-1
milic
20. 4. 2021, 09:13
Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...

Vejde se do kufru elektrocentrála z bauhausu a kanystr benzínu?

0
milic
1. 4. 2021, 19:45
APR:Jak odblokovat čakry a konečně naplno žít

Pokud jde o odblokování čaker, doporučuji shlédnout příslušný díl Comebacku, kde to absolvoval Ozzák. Ať víte, do čeho jdete.

0
milic
16. 3. 2021, 10:42
BMW 118i: Překvapivě radostné "obyčejné" auto.

Jako Tipo vypadá každý hatch. A jednička se liší - oceňuji minimální přední převis a dlouhou kapotu. Čelní sklo nezačíná nad přední nápravou, jako u Tipa, ale až za předním podběhem.

1
milic
2. 12. 2020, 18:10
Stručné dějiny rychlosti – začalo to honičkou Benzu s bicyklem

Jedu takhle ráno do práce, na výjezdu z města dávám jako vždy pozor, je tam totiž radar. A co nevidím?

0
milic
21. 11. 2020, 10:25
Volkswagen Golf 2.0 TDI: Vraťte mi německý pragmatismus!

Ooops, to bylo na ratana ...

-2
milic
21. 11. 2020, 10:25
Volkswagen Golf 2.0 TDI: Vraťte mi německý pragmatismus!

Sorryjako, ale řekl bych, že ani ty tak úplně netušíš, co vlastně je génius průměrnosti. Géniem průměrnosti je označován Adolf, ale ne proto, že by byl průměrný, ale proto, že dokázal tak dlouho a hluboce fascinovat masy průměrných germánů. Prostě věděl jak na ně, to je ta genialita průměrnosti.

3
milic
7. 10. 2020, 09:10
Zemřel kytarista a petrolhead Eddie Van Halen

Rest in peace Eddie.

2
milic
19. 9. 2020, 09:25
Promarněné příležitosti nových technologií

Já bych uvítal, kdyby mě auto dávalo více technických informací, např. teplota oleje, info o probíhající regeneraci dpf a podobně. Samozřejmě by to muselo být pouze optional zobrazení, většinu uživatelů by nějaká blikající kontrolka jen zbytečně vyděsila.

8
milic
25. 8. 2020, 15:00
Autíčkář se ptá: Kam se poděly holky s láskou k motorismu?

Manželka řídí velmi dobře a řekl bych, že ji to i docela baví. Po pár panácích snad i uznám, že je minimálně stejně dobrý řidič jako já, ne-li lepší :-). Ale technika ji nezajímá, ne že by tomu nebyla schopná porozumět, ale prostě o to nemá zájem. A podobně to má i s diskusemi o autech. Má ráda přeposilované řízení, protože to jde zlehka, co nejvyšší posaz, aby dobře viděla a co největší auto, protože prostor na blbosti a pocit bezpečí. A takhle to má dle mého většina žen už od narození.

0
milic
27. 7. 2020, 22:51
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI: Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?

A komu tím prospějete, co? Jsem zvědav, kdy dostanete na test další vůz z MB.

2
milic
19. 6. 2020, 22:29
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Předek je takové baby Cayenne :-)

0
milic
19. 6. 2020, 22:24
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Stojí to přibližně stejně jako Focus, co Puma umí lépe, že bych jí měl dát přednost? Nebo jinak - jezdí to aspoň přibližně stejně dobře?

0
milic
18. 6. 2020, 20:26
Renault Clio TCe100: Normální francouzský hatchback

V testu měl Tce 130 s dvojspojkou.

0
milic
15. 6. 2020, 22:05
Renault Clio TCe100: Normální francouzský hatchback

Jsem lehce zmaten. Koubek ve svém testu na Garáži hodnotí Clio jako druhé hned za Fiestou, pokud se řidičských zážitků týče, ale tady v testu je to esence nudy. Tak jak to vlastně je?

1
milic
8. 5. 2020, 11:00
Mitsubishi Outlander PHEV: Jackie Chan do zásuvky

SUV by samozřejmě mělo mít nájezdové úhly a přejezdový úhel větší než obyč břichoplazka, ale jsou SUV, která přitom vypadají vzhledně a proporčně. U Mitsu se to prostě nepovedlo.

0
milic
8. 5. 2020, 09:15
Mitsubishi Outlander PHEV: Jackie Chan do zásuvky

Důstojné, ale přiměřené proporce ... tak to by chtělo přidat dioptrie :-) Podměrečný rozvor a velké převisy na obou koncích dělají z tohoto vozítka odulou kachnu. Tohle má k Chanovi daleko.

1
milic
5. 5. 2020, 12:45
Ford chystá Pumu ST. Představí ji na začátku léta.

Mě teda evokuje baby Cayenne. Takže s tím hrochem máš vlastně pravdu :-)

0
milic
29. 4. 2020, 12:47
Opel Corsa 1.5 CDTI: Jen trochu neobyčejné obyčejné auto

Nějaká akce je na Insignii i teď, již od 539.

1
milic
20. 4. 2020, 15:56
Jak vypnout start-stop aneb proč nedoporučovat věci, o kterých nic nevím

Autor zapomněl na další způsob oblbování - ŘJ si musí myslet, že je připojen přívěsný vozík, pak start stop není aktivní. Aspoň u některých značek. Samozřejmě je to relevantní pro samohyby s tažným zařízením nebo přípravou na něj.

0
milic
4. 4. 2020, 11:03
Ford Galaxy 2.0 EcoBlue Bi-Turbo: Chyť mě, když to dokážeš

Na druhou stranu, vysunuté tažné je ideální parkovací asistent.

1
milic
1. 3. 2020, 06:35
Peugeot 508 GT SW PureTech 225: Krásnější a rychlejší

Tohle auto je chick jako sedan/lift, pak jsou i ty dvéře ok. V kombajnu to polovinu kouzla ztrácí.

0
milic
31. 1. 2020, 18:30
Škoda Kamiq 1.0 TSi: Najde své místo na slunci?

Jenže to supermini má šišatej volant a i-cock, na to škodovka nemá odpověď.

2
milic
23. 11. 2019, 22:17
Renault Clio Intens TCe 130 EDC GPF: Překvapení!

Tohle auto má smysl za 330 se stokoňovým litrem s nepřímým vstřikem - ideál do města. S testovanou 1,3 EDC to bude okrajová volba.

-1
milic
11. 11. 2019, 16:02
Ptejte se: Hledáme ojeté auto s nadstandardní výdrží a za málo peněz

Ještě bych teda k tomu Mondeu doporučil Powershift, ať to má tu nadstandardní výdrž.

0
milic
18. 10. 2019, 23:00
Peugeot Rifter Long 1.5 BlueHDi: Konečné řešení rodinné mobility

Tak jsem na to asi přišel :-) Může tam být otočný ovladač volby jízdního režimu.

1
milic
18. 10. 2019, 11:07
Peugeot Rifter Long 1.5 BlueHDi: Konečné řešení rodinné mobility

Otvor bude příprava na zámek zpátečky.

0
milic
24. 9. 2019, 08:47
Mazda3 G122 Plus vs. Mazda3 G165 Revolution: Sourozenecký souboj o krále třídy

Pěkná recenze. Zajímalo by mne srovnání podvozku/řízení/řazení s ostatními jakobyřidičskými auty segmentu - Focus, Leon ...

0
milic
11. 9. 2019, 13:57
Toyota Corolla SD 1.8 Hybrid Executive: Přepravní kapsle pro každého?

Tady ta Corolla nemá CVT, ale planetovou převodovku.

6
milic
28. 8. 2019, 12:31
Co jsem zjistila na prezentaci nové Škody Kamiq

Já ti nevim Karle, ale vždyť je to prachvobyčejnej 5dv hatchback. Jakýpak SUV nebo kříženec.

0
milic
19. 8. 2019, 16:10
Kdo zabil evropské MPV?

Ona ta Zafira nebo Picasso stojí poněkud méně než Transporter nebo V-classe :-)

-1
milic
12. 8. 2019, 15:16
Škoda Scala 1.0 TSI: Konečně se vyrovná Mustangu!

Ten 1,4 T asi dobrý, ale jak dlouho bude ještě v nabídce s ohledem na emise? Do ledna 2020? Pak tam bude taky tříválec.

3
milic
11. 8. 2019, 23:18
Škoda Scala 1.0 TSI: Konečně se vyrovná Mustangu!

Máš voko, obě jsou červený s proskleným C-sloupcem. A bude to stačit?

2
milic
11. 8. 2019, 19:03
Škoda Scala 1.0 TSI: Konečně se vyrovná Mustangu!

Tak určitě, to, že Scala nebude stačit na ten tvůj Kyblík, to se dalo tak nějak snad i čekat. Ale postav do srovnání místo ní Supa 2.0 TSI a italská plečka je v pudeli !!! ????

0
milic
11. 6. 2019, 17:53
Hyundai Tucson 48V: Tak trochu hybrid, tak trochu dostupné SUV

Tak určitě, u této kategorie je podstatné jak moc to drncá a jestli to nevyvede něco nečekaného, co by majitele vyděsilo. Takže nakonec beru svůj dotaz zpět, Hamster správně usoudil, že komentovat jízdní vlastnosti je vlastně zbytečné :-)

0
milic
11. 6. 2019, 15:14
Hyundai Tucson 48V: Tak trochu hybrid, tak trochu dostupné SUV

A jak to teda vlastně jezdí? To je u automobilu dosti podstatná informace.

0
milic
22. 5. 2019, 11:23
Vykradači hrobů, nechte Pumu odpočívat v pokoji

Svatokrádež by bylo použití jméne Capri na nějký crossoverbazmek. Puma mě neuráží, to prostě není žádná ikona, při vší úctě ke hračce paní autorky. Taky bych počkal, jak to vlastně bude jezdit, možná to ve srovnání s Capturem, 2008, Mokkou atd. bude v měřítkách dnešní produkce řidičsky zábavné auto.

0
milic
22. 3. 2019, 09:16
Hyundai H-1 Tour: Trajekt pro dlouhé oceánské plavby

Teda vyštrachat někde konfiguraci Travellera za 1,5 Mio, to musela být docela fuška. Vykašli se na ceníky a dívej se na reálnou nabídku. Skladovky (0 km) H-1 jsou těsně nad 1 Mio, skladovky Travelleru (automat, nejvyšší výbava) začínají na 0,9 Mio.

0
milic
20. 3. 2019, 22:13
Hyundai H-1 Tour: Trajekt pro dlouhé oceánské plavby

Sorryjako, ale raději toho Citroena či Toyotu, než tuhle plečku. Absolvoval jsem v tom zkušební jízdu před pár lety a žádná sláva to nebyla. Motor hlučný, řazení (manuál) šlo velmi ztuha, podvozek všechno, jen ne komfortní. Interiér Korea 90’s. Chápu zálibu paní testérky v rodinných krabicích, ale tohle je příliš nekritické.

0
milic
5. 3. 2019, 16:26
Renault Mégane GrandCoupé 1.3 TCe: Malý talisman pro štěstí

Cenu za Megane bez úvěrů, protiúčtů apod. máš v ceníku. Podíváš se a víš, 339.900 . To, že dealer maluje do inzerce magickou cifru 299.900 je přece fuk.

1
milic
1. 3. 2019, 15:21
Ford Focus EcoBlue Titanium: Král plný paradoxů

Focus se kupuje za hubičku na konci životního cyklu. Pokud jde o zdechlý motor, to má podle mě na svědomí nepřítomnost ad-blue. Takže to v zájmu planety a lidstva recirkuluje, recirkuluje, recirkuluje ... a nejede.

0
milic
4. 2. 2019, 17:04
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Všechno se mění :-). Kupní síla, preference zákazníků, postavení auta jako statusového symbolu, mění se móda, provoz, technika a také způsoby využívání auta. Musí se proto měnit i auta pro řidiče-nadšence, pokud se tedy vůbec má nějaké relevantní množství prodat. Myslím, že v článku je postavení Toyobaru popsáno výstižně, otázka je co s tím může Toyota dělat. Pro mě osobně je odpovědí bavorská jednička. Praktičnost 5dv hatche + pohon správné nápravy.

0
milic
1. 2. 2019, 11:16
Renault Mégane 1988 - luxus v čistých liniích

Dveře bez B sloupku měl B-max a to tak, že v sérii :-)

0
milic
28. 1. 2019, 11:18
Peugeot 2008 GT-Line 1.5 BlueHDI EAT6: Přejete si kompletní balík?

To: John Galt. Ale jo, s tím souhlas. Většina lidí si myslí, že se při koupi auta rozhoduje racionálně, ale ve skutečnosti je to právě libí/nelíbí nebo stádní efekt.

0
milic
27. 1. 2019, 22:05
Peugeot 2008 GT-Line 1.5 BlueHDI EAT6: Přejete si kompletní balík?

Proč bych si měl koupit tohle místo 308? Kromě snažšího nastupování to bude za stejnou cenu ve všem horší. Nebo se pletu a tohle auto je v něčem lepší než kompakt?

0
milic
8. 1. 2019, 10:38
Hodně prostoru za málo peněz

Ještě je tu zrůdička Citroen C3 Picasso. Ročník ca 2014, 1,6 Hdi s nájezdem 50-100 tkm se do limitu vejde a s ohledem na očekávaný nájezd by to mohlo být schůdné. Jiná věc je, zda se milostivé paní bude líbit a řidičské zážitky asi nemá smysl rozebírat. Jak už bylo zmíněno kolegy výše, tak 40 tkm ročně + budget 150 moc rozumných možností nedává.

0
milic
20. 12. 2018, 15:24
Renault Captur 0.9 TCe: Kterak honba za emisemi podrazila nohy jednomu milému autíčku

Mluv česky, když už, tak "hexenschuss-friendly" :-)

0
milic
20. 12. 2018, 14:55
Renault Captur 0.9 TCe: Kterak honba za emisemi podrazila nohy jednomu milému autíčku

Tenhle bazmek jde přece pořídit i s čtyřválcem 1,3 Tce 130 nebo 150 k. Jasně, je to 40 navrch, ale možnost tu je. Btw nechápu, proč u rendlíků nevyberou jako novinářské auto právě něco s důstojným motorem. Koneckonců - jejich chyba, pak musí číst takovéhle recenze a diskuse ...

0
milic
6. 12. 2018, 10:30
Mercedes-Benz Vito Family: O chlup větší rodinné auto

Kdysi jsem měl možnost pojezdit si s tchánovým Vitem 1. generace. Motor, prostornost, ergonomie - to vše bylo ok, ale po dvou letech to auto začalo neuvěřitelně reznout (koupeno nové, nikdy nebourané). Doufám, že další gen už jsou na tom lépe.