Perníček
Jméno | Tomáš Strach |
---|---|
Bydliště | Brno-venkov |
Registrace | před 7.7 rok. |
Poslední aktivita | před 4.2 hod. |
Příspěvků ve fóru | 1 |
Komentářů u článků | 118 |
Pozitivních komentářů u článků | 46 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Milovník japonských automobilů z přelomu tisíciletí a švedských korábů. Nissan Almera N15 Saab 9-3 Aero Volvo C70 T5 |
Poslední blogy
Slepí řidiči?
Jsou slepí řidiči, nebo nejsem dostatečně viditelný…?
S krucifixem proti plynu?
Dost často, když se dostanu do diskuze o autech, přijde na řadu téme palivo, jeho úspora a následný odpor k plynu…
Historie Sobů: Saab 9000
aneb jak to může dopadnout, když se dají Švédové s Italama dohromady
Posledních 50 komentářů
Ano vešel, ale co můj kamarád Lukáš? Ten by musel jet tzv. na Hightowera, čili odmontovat spolujezdcovo sedadlo. Navíc moje psychika mohla mít další poruchu a to v podobě klaustrofobie. :D
A ano, přesně tak bych to napsal: “🌈sportovní režim 🦄” .
Jako zúčastněný fotograf musím poznamenat dvě skutečnosti - na sedadle spolujezdce si člověk přijde dosti stísněn a to hlavně i díky středovému tunelu, který je "designově" protáhlý, až naklopený právě na spolujezdcovi končetiny. A druhá věc, Jardo, vynechal jsi krásné narůžověle podsvícení budíků při režimu sport. :D
Tohle je jeden z důvodů proč českou tuningovou scénu moc nemusím. Trapnost nad marností, hlavně že je "show". Motat se na místě, dělat bordel z výfuku nebo letět po dálnici přes 200 umí každý jelito. Vemte tyhle jelimany na okresku, nedej bože na okruh, tak se nikdo z nich nechytá. Tím pádem si nemůžou nahonit ego, tak proč by to dělali?
Co týden mám na okresce jednoho takovýho závodníka nalepeného na zadku v obci. 3 zatačky a nevidím ho až do další obce.
Co se týče PČR, to je tady už asi dobře shrnuto. Lépe se pokutuje za rychlost na přehledném úseku a parkování, kde nikde nikomu nepřekážíte.
Známému se nedávno stalo, že mu na dálnici vlétla do mezery, co měl před sebou (bezpečný odstup), dodávka, která okamžitě zadupla na nulu, protože kolona a stojíme. Samozřejmě nedobrzdil a vina je dle policie na jeho straně. Není kamerový záznam, řeší se to podle tabulek, pokuta, nazdar. K tomuhle jsou "dobří".
Tohle musí být čtivý i pro člověka, kterého Citroeny nezajímají. Opět krásná práce, Jardo. :)
Jako zasvěcený člověk ve světě Saabů si dovolím pár korekcí. V prvních ročnících se nejednalo o Saab 9-2 a Saab 9-3, ale 92 a 93. Bylo to pokračování v sérii číselných označení, kdy číslice 90 a 91 měla ještě letadla (paradoxně 90 byl pak později i automobil od značky). Označení modelů s pomlčkou přišlo až pod hlavičkou GM.
A druhá věc, Saab nekoupil Scanii, jenom došlo ke kooperaci, něco jako aliance Renault-Nissan.
Jinak chválím pěkný a čtivý článek a děkuji za odkaz na můj blog. :)
Tohle je "klasická" testovačka, nebo už je to vůz z dovozu, který už má svého majitele? Já jenom, že to má převozky a polep trojzubce na boku, který jsem v konfigurátoru nenašel... :D
Jinak pěkné počtení o krásném autě a ani by mi nevadil v takovém GT ten šestiválec.
"Narozdíl třeba od Pininfariny, jehož kreace jsou vždy vrcholným dílem čisté elegance a dokonale vyvážených proporcí i tvarů..." Vždy asi ne, protože prostě Hyundai Matrix. :D
Je to velká škoda, že nebude vícero kusů, tohle je jedno z nejkrásnějších aut za poslední dobu.
Jinak díky za pěkné počtení. :)
Nevím, jestli nevznikl nějaký šum na cestě z mé mailové schránky do té redakční, ale kdyby se chtěl někdo kouknout, tak zde jsou ještě fotky ode mě. :)
https://www.rajce.idnes.cz/mrfear44/album/kafe-kary-brno-vol-40-21-5-2023
O mojí dráze s modely by se dal napsat celý článek (a možná to i udělám), nicméně u mě je sbírání zapříčiněno a vlastně podporováno z lásky k značce, respektive k značkám. Čili drtivou většinu mých modelů tvoří švédské duo Saab a Volvo a pak Nissany.
Z čeho mám obrovskou radost, je model od DNA Collectibles v podobě Saabu 9-5 Aero, který máme doma i ve skutečné velikosti. Kvůli modelu jsem dokonce sehnal stejný origo kola, aby to co nejvíc ladilo. Přes to tu nějaké rozdíly jsou. Reálné auto má US blinkry, za to naopak model disponuje navíc střešním oknem. Ale díru do střech kvůli tomu fakt dělat nebudem. :D
Nechci sýčkovat, ale mám pocit, že tam bude i tak nával skrze aquapark...
Kdyby se chtěl někdo podívat na pár snímků z minulé neděle, tak tu prosím: https://mrfear44.rajce.idnes.cz/Kafe_Kary_Brno_vol._36_-_5.6.2022/
Jinak seč to nedělám často, tak tentokrát si dovolím konstatovat fakt, že se to začíná zvrtávat. Z původní akce, kde se scházela pohodová parta lidí se zajímavými auty se stává akce ala Tuning Vyškov, kde partičky trotlů mají zapotřebí dělat bordel, nebo dělat donuty půl metra od zaparkovaných aut ostatních účastníků nebo "civilistů". A nebudu to jenom já, kdo příště bude vůbec zvažovat, jestli dorazí...
Nicméně poklona a poděkování pořadatelům za organizaci + speciálně poděkování Jaromírovi za sklidnění onoho gumujícího výrostka, který ještě elegantně setřel hecující aktéry.
Mě samotného (musím zaklepat) žádná podobná závada nepostihla, nicméně pár našich zákazníků, nebo přátel ano.
Svatý grál českých silnic - Rotačka 66 kW si řekla, že nebude startovat, začalo se klasický kontrolou pojistek, ať už co jsou v pojistkovnici, nebo v těch, co jsou přímo v pouzdře nad baterií. Vše v pořádku. Takže zkoušení čerpadla, tlaku paliva, vstřiků, řídící jednotky, snad všechno možný, auto na dílně zkysnulo fakt hodně dlouho. Až mě samotnému to nedalo a začal jsem "odznovu" a šel povytahovat všechny možné pojistky. Byla to nakonec jedna z těch vlásenkových na baterce, přitom vizuálně vypadala, že je v pořádku, prasklina na ní byla naprosto neviditelná.
Další byl Chrysler Voyager 2,5 CRDi - auto si samovolně říkalo, kdy bude startovat nebo, kdy se vypne za jízdy. Což bylo docela o hubu. Opět zkoušení všeho možného, přes snímač klikové hřídele, pojistkovnici, řídící jednotku motoru, až to otčímovi nedalo, nas*al se a jal se rozmotat komplet kabeláž, co je k motoru. Z pojistkovnice šel jeden tenký fialový kabílek, který šel celým kabelovým svazkem až na konec, kde byla akorat vracečka (do ničeho nevedl) a vracel se zpátky do pojistkovnice. V té vracečce byl zlomený. Od té doby byl klid.
A poslední perlička byl Saab 9-5 2.0t - auto vykazovalo obdobné chyby, jako když odešla jednotka ESP, ale ne úplně. I tak hrůza jímala z očí majitele, který jendotku před nedávnem těžce sháněl a pak nakonec měnil. Nakonec při řešení nějaké drobnosti (v mezi čase s tím majitel dál tak nějak poopojížděl) jsme našli a vytáhli z prostoru alternátoru lehce popalený ořech č. 10 na malou ráčnu, který se stal nechtěnou součásti elektrického obvodu a celou dobu tento problém způsoboval.
Výše zmiňvané věšení víčka nádrže byl také pro mě objev ameriky. Dneska jsem nas*anej, když jedu s něčím jiným a nemám to kam pověsit. :D
Sranda je i pro mě někoho hledat otevírání kapoty u Focusu II.
Kdo se chce mrknout, jak to tam vypadalo, tak fotky zde. :)
https://mrfear44.rajce.idnes.cz/Kafe_Kary_Brno_vol._35_-_1.5.2022/
Nebudu vycházet ze slov z otázky o "nejlepším autě", ale z titulku "oblíbená".
Jak tady říká Černá Vovce, tak mám stejný problém, nereálná auta ve hrách nemám rád, a co víc, odmítal jsem ze začatku hrát i GTA SA, ale člověk si kvůli jiným věcem zvykne.
Nicméně můj výčet:
1. Dnes snad úplně zapomenutá hra - Toon Car (alternativně bylo ještě Toon Quad), kde jsme s bráchem nejraději jezdili s autem, které neslo sofistikovaně zašifrovaný název Kadillac. Auto bylo tak oblíbené, že jsme mu pořezdívali "Šunka", páč jsme si oba tenkrát mysleli, že to je označení pro super auto.
2. GTA San Andreas - v Single Playeru jsem měl zaparkovaný v CJ-ově rodné ulici ZR-350 (což byla vlastně Mazda RX-7), se kterým jsem ani nejezdil, abych si ho nerozbil. Nicméně ve výsledku vyhráva Elegy (Skyline R32), páč je to prostě "Nissan" a stravil jsem s ním daleko víc času, hlavně v Multiplayeru.
3. Mafia II - Houston, auto které napaditě připomíná legendu (hlavně pro širokou veřejnost z filmu Auta) - Hudson Hornet. Dobře mi sedělo k tomu mafiánskému stylu a nejlíp se mi s ním i jezdilo.
4. GTA V - Ocelot Jackal - klasicky splácnute ze dvou aut, ze předu něco jako Jaguar, ale co je pro mě hlavní, tak zezadu to vypadá jako Saab 9-5 NG... :D
Posunem to dál... co sehnat jednu ze tří vyrobených Fabii I Pick up a láknout ji do pistáciové?
Jelikož vím, kde je to focený, tak vím, že ta zeď je spíš červená, oranžová vypadá díky filtrům. Jinak je to v Brně na Škrobárenské....
Pojem "nejzbytečnější auto" se zde stává dost relativním a v některých případech subjektivním pojmem. Zbytečné auto, respektive nejzbytečnější auto je to, co nemělo žádný význam. Díky tomu odpadávají všechny zmíněné mainstream Chundaje, Ovce, Cross-over, apod. protože a jelikož je evidetně koupilo dost lidí a to má význam, pro automobilku, aby se uživila (S-Maxů je na silnicích taky dost). Stejně tak i ta Tiida, která není u nás vidět, ale v Mexiku se úspěchu dočkala. Rovněž vyškrtávám i Cygnet, páč jak bylo zmíněno, zachránil automobilku. Pak tu jsou ty slepé uličky jako je zmiňovaný Avantaim nebo Pluriel. Slepé uličky mají taky svůj význam, takže nejde o totální zbytečnost. Nejblíž tomu je v diskuzi zmíněné SUV cabrio, to si našlo cestu jenom k pár (divno)lidem.
Nicméně podle mě to patří tomu Golfu VI v kabriu. Zatím jsem snad ani jeden nepotkal na silnici, páč je to snad ve všech směrech horší než Eos a zachování tradice? Poslední Golf v kábru byla předtím trojka, takže s dvouma generacema se dostáváme k něčemu, co už nějakou dobu zastává jiný model značky. Prostě "das auto" -
postavíme přímou konkurenci vlastnímu modelu.
Jak jsem ti, Františku, slíbil, tak i plním... Fotografie z dneška: https://mrfear44.rajce.idnes.cz/Kafe_Kary_Brno_-_17.10.2021/ Snad z toho bude něco k použití. :D
Snad tím některé potěším, přidávám pár fotek: https://mrfear44.rajce.idnes.cz/Kafe_Kary_Brno_-_19.9.2021/ ;)
PS. Nebyly to nahodou už K&K vol. 33?
Cinknutí při zavření dveří otcovi Škody 120 a chuť Hašlerek, jejichž "nekonečná" zásoba byla vždy v přihrádce u spolujezdce.
Zvuk startování dědovi Felicie.
Písnička Far far away od Sladu, když jsme si tenkrát odváželi domů Almeru.
To jak lítám na kožené sedačce tam a zpět v závilosti na akceleraci a brždění v Saabu 9000 Aero a přitom hledím, jak stejně rychle lítá i ukazatel okamžité spotřeby a jak jsou všechny ovládací prvky podsvícené.
Vůně kožených sedaček prvního Saabu 9-5, co jsme koupili.
Lechtání v žalůdku a hlasitý smích, když jsem poprvé sešlapnul naplno plyn u oturbeného Volva S40 do kopce.
To s jakou jistotou a radostí dokázalo dvojkové Punto Sporting říznout jakoukoliv zatáčku a pak následný pohled vyděšeného spolujezdce, který se držel zuby nehty všeho kolem.
To když se do protivky kolem mě prohnal Morgan Aero 8 GT, znělo to jak čmelák.
Kdyby někdo chtěl mrknout na pár momentek z neděle, tak jsou tu ;) :
https://mrfear44.rajce.idnes.cz/Kafe_Kary_Brno_vol._32_-_15.8.2021/
Kdyby se chtěl podívat někdo na pár fotek z mého amatérského objektivu...: :)
https://mrfear44.rajce.idnes.cz/Kafe_Kary_Brno_vol._31_-_4.7.2021/
Stanley: Myslím, že Bomb sticker je taky z japonska, nicméně u nás je to rozšížený u "upravených" aut, neboli "Nevešel jsem se s autem do vjezdu a nechce se mi ten blatník lakovat..." :D Nicméně tu spíš převládá to, co píše PepaSFI... "Mimísek v autě", pak je tady "Jsem princezna. vole!", "Nelep se mi na prdel, nejsem tvoje stará!" a mnoho dalších rádoby vtipných nálepek, jejichž pomysleným vrcholem jsou rohy s vidlema a ocasem u kruhového loga (některým nedělá problém to připlesknout i k jiným tvarům).
Tak mám takový pocit, že jedno Le-Seyde stává kousek od naší dílny na jihu Brna. :-D Nebo možná stávalo, už nějakou chvíli jsem to auto, které bývalo pravidelně přikryté plachtou (ale měl jsem to "štěstí" to vidět bez ní), neviděl. Na jeho fleku se tam aktuálně objevuje Mercedes R107 z dovozu ze Států.
Asi také trpím obsedantní poruchou mít něco méně výdaného, důkazem toho částečně Almera, které už jenom ubývají (takže rare factor se zvyšuje) a Saab, který asi není třeba vícero komentovat.
S kecama typu "Nechceš tu Almeru už konečně prodat?" se setkávám často, ale na té funguje zatím všechno, teda krom ochrany proti korozi a majitele, který vymýšlí kraviny, jak ji zušlechťovat, takže uměle vyvoláva problémy, jako třeba při domontování klimy, ale to je spíš na jeden článek... :-D
Saab měl ještě jeden přeznačkovaný model, o kterém by už vůbec nikdo neřekl, že je to Saab, kdyby to nemělo dva odznáčky na zadnici (bo jinak se to od té Delty vůbec nelišilo :D ) - Saab 600
To netuším, až tolik jsem to neprohledával, spíš jsem koukal po starších článcích, apod.
Úplně pryč nejsou, v jednom z mých blogů padla diskuze na tuhle stránku a Nimrod mi poslal tenhle odkaz, akorat by to chtělo někam celé zazálohovat, aby aspoň něco po té stránce zbylo... :D https://web.archive.org/web/20160305103817/http://saabinfo.net/
Ragnarok: Saabinfo.net toho je velká škoda, bohužel nikdo nebyl ochotný dat 50k za obnovení celé stránky. Kdyby alespoň někdo posbíral všechny ty věci, co tam jsou a hodil je na jiný saabacký web (ta stránka se dá spustit z nějakého dřívějšího data). Saab forum... které máš teď na mysli? Ono je to jedno, mrtvé je svým způsobem obojí, protože je všechno na facebooku.
S tím klíčem mi to připomnělo jak jsem před pár lety v klidu odemknul a nastartoval firemní náklaďáček Nissan Cabstar klíčema od mé Almery. Sice se rožla kontrolka IMO, ale auto v klidu fungovalo (naštěstí naopak opačně aplikovat klíče nešlo :D ).
Jinak až po roce vlastnictví 9-3 jsem zjistil, k čemu je tlačítko s čárkou... Funkce follow me home - auto rožne parkovačky a boční blinkry, abych jej v noci našel, při delším podržení se rozhouká alarm.
Když se odpoutám od toho, že fandím švédům, tak i tak musím vyzdvyhnout koncové svítilny na poslední 9-5 a 9-3 (jak sedan, tak combi). Dále tu mám ujetost v podobě Sagarisu, kde celek těch světel, výfuků a plexi křídla je prostě top. Nad světly z A7 jsem se rozplýval nedavno v koloně. :-D Z Amerik je pro mě nejvíc Charger a ulítnutý mřížky na hranatém Mustangu.
Na závěr třešnička, snad mi to automobilový puritáni odpustí, ale nemohu si pomoct - led světla na Supře MK4.
A já se ptám... Kdy bude Brno? :D
Jinak ta sedanová Fabie v galerii je snad jediná na světě, co vypadá dobře. :D
Bylo by toho hodbně, ale uskromním se na ty 4. :D
Saab 9000 Aero
Lotus Omega
Nissan Skyline GT-R R33
Citroen BX 4TC (případně skromná verze GTi)
Jelikož otec má vlastní autodílnu (díky koroně jsem tam teď skoro pořád) tak to mám v tomhle směru pro moje plechové miláčky dobrý. Člověk se pak s podivem kolikrát rozhlíží po té dílně a když si to sečte, kolik už se narvalo peněz do nářadí... Kolikrát se koupily přípravky, které se použili jenom jednou a od té doby ležej, ale bez nich by to nešlo - viz. aretace rozvodů (shodná s Opelem) na moji 9-3 kvůli vodní pumpě nebo obdobný přípravek na druhou 9-3 v naftě (1.9 JTD od Fiatu). A pak člověkstejně přijde do obchodu, jako je Mojedílna a zjistí, kolik věcí, co by se mu hodili, nemá. :D Čili čím víc nářadí tím prostě líp a člověk pak nemusí improvizovat s nejistým výsledkem. Kdo to asi nezná? "Jdu udělat pár drobností na autě, za 3 hodiny jsem z garáže zpět!" Je neděle 11 večer, auto znepojizdněný a přemýšlíte, že sebevražda je taky řešení...
Klima to je zaklad a snad jenom masochista by chtěl auto bez ní. Tempomat je příjemná věc a odmítají ho striktně dost často lidi, co s tím nikdy nejeli. Kvalitní světla jsou snad základ, nejde tak tolik o přiblblé efekty a hi-tech názvy jako o to, aby fakt člověk něco na té silnici viděl a jet s bludičkama, co dosáhnou na 10 metrů před auto víme moc dobře všichni, že je o hubu. Seč to přijde některým absurdní, tak to audio fakt dělá dost. Pro někoho kdo si srsá Davida a Kryštof z impulzovic krabičky je to zbytečnost, ale kdo jde vhudebních žánrech dál ví, že poslouchat to svoje přes dva rozdrolený repráčky z Thalie je naprosté utrpení.
Co ve výčtu není a určitě bych si připlácel, tak výhřev (popřípadě i odvětrání sedaček).
Bohužel je to škoda. Občas při postávání v kolonách v Brně, jak si člověk snaží krátit čas, se rozhlížím a počítám kolik aut kolem mě postává v jiné barvě než je na téhle barevné škále nudy. Musím se pak hodně snažit, abych alespoň našel tmavě vínově červou nebo tmavou zelenou. Jak říkáš, je to v lidech a aji ten Superb vypadá hezky v jiných barvách a nemusí to být zrovna ta žluto-zlato-limetková, ale červená nebo tmavě modrá s lehkým náznakem zelené tomu dost sluší.
Bohužel většina lidí si řekne, že tady ten Mercedes v černé/ bíle vypadá *úplně nejvíc top luxusně*, tak jednu z těchto dvou možností ve formuláři zaškrtne a je nejvíc *spoko*. A u GT AMG je to ještě víc k nepochopení. Ani nevíš, jakou mi naopak udělal před třema dny radost na světlech na vedlejší právě tento kousek v té Green Hell Magno, když tomu pak díky pole-postion mohl dat...
To nebylo směřované nic proti Mercedesu. :D Vím, že barevnou paletu mají rozsáhlou, to se neboj. Spíš jsem to myslel jako takové malé rejpnuti, právě protože zákonitě se prodává to, co lidi chtějí. Ale když už jsme u toho, tak osobně jezdím v Nissanu se zářivě modrou metlou a 9-3 má velmi tmavě zelenou metalízu. Být to na mě (a nekupovat to ojetý), tak 9-3 je červená (laser red). Zase kdyby na to mělo přijít, tak bych tu barvu, co teď mám, už ani neměnil, je hodně zajímavá (na fotkách černá, z dálky šedavá, po nasvícení zelená). Sám jsem měl nějaký pátek zpátky kanárkově žlutý Punto Sporting a v tom jsem si to vyloženě užíval. Na C70 bych zase uvítal místo černé barvu Saffron pearl (oranžová) nebo Turquoise pearl mettalic (oceánově modrá), takže se neboj, že kdybych si šel koupit něco novýho, tak skončím někde na barevné škále mezi bílou a černou.
Co se Saabů týče, tak bohužel i tady to dost často končilo bez fantazie a lidé odjížděli zejména s černou, pak je tu tmavě modrá, šedá nebo tmavě zelená. Sehnat auto s čistou červenou (laser red) je pak docela výzva.
Takže ještě jednou, no hate. Právě naopak, Mercedesu, jako jedné z mála automobilek, dneska fandím a nebýt mé zapálenosti pro švédská auta, tak snad i jedním jezdím. ;)
Nad barevnou paletou Mercedesu jsem se taky před nedávnem pozastavil. Byl jsem domluvenej s kurýrem o převzetí zásilky u Hoška v Brně a to bylo prostě a čistě padesát odstínu šedi. Oni pak jdou občas z extrému do extrému, jako je třeba Zelená Svině.
Evoque, jako takový, se mi dost líbí. Kabrio verzi bych vlastnit nechtěl, ale je to při nejmenším něco hodně zajímavého. Pravidelně jsem jednoho v "nenápadné" oranžové potkával u Mendelovi univerzity u pavilonu Z.
Isuzu mi nedalo a musel jsem zapátrat a vyštrachal jsem jeden kus v Brixenu, na severu Itálie, za lidových 680 tisíc. :D https://www.autickar.cz/blog/clanek/historie-sobu-saab-9-5-ys3e/820/
Rovněž musím souhlasit s kolegy, Švýcarsko je plné automobilových nadšenců. Co chvíli jsem tam potkal Hondu S2000 nebo poladěnou Imprézu. Kde jinde se vám poštěstí vidět jen tak za sklem showroomu v malé obci Countach? Nebo v centru města (Curych) kolem vás projíždí McLaren, zatímco s úžasem v očích se blížíte ke Carreře GT , přičemž za roh právě zajíždí Phantom a o blok dál parkuje DeLorean...
José Jiménez: Jinak nejspíš jeden, nebo dokonce dvě, 9-5-tky budeme prodávat - sedan 1998, 2.0t s chipem na cca 140 kW, LPG, celkem dobře vybavený, jenom má hrozně moc kosmetiky a druhý combi 2000, Aero 2.3T 169 kW, o něco lépe vybavené, ale také má svoje vady na kráse, i když ne tolik, co ten čtyřdveř...
José Jiménez: Zadřený jsme právěže kupovali proto, že jsme si ho chtěli opravit, což se vlastně i povedlo. Je už plně pojizdný a budeme se ho snažit ještě ladit k dokonalosti.
Na design Brejlovce si člověk musí zvyknout, prostě až přijde do bodu, kdy si řekne, že je to auto divný, svým způsobem úchylný, ale líbí se mi to. :D Taky jsem ho dřív nemusel, ale dnes bych ho bral raději než druhej facelift s Aero nárazníky z roku 2005. Co se týče interiéru, zas taková hrůza to není. Pravda, madla dveří vrzají a plast je na tom hůř než u prvního faceliftu, ale zase co jsem měl tu čest, tak jsou snad měkčí polokožený sedačky než u předchozích verzí, mrzí mě akorát volant z 9-3, mohli vymyslet nějaký lepší čtyřramenný.
Jinak tady ten pocit znám, je to prostě něco jinýho než u ostatních aut. Jak už někde zaznělo: "Je to prostě Saab". Nejblíž k tomu, jako alternativa má Volvo...
U tady těch B2X4 a B2X5 hrozně záleží, jak se kdo k tomu choval. Máme doma kus, který stačil nalítat jenom 160k km a pak ho paninka zadřela a pak na druhou stranu druhý kus, který má 454k km a netváří se, že by mu něco po takové porci bylo. Pokud člověk není idiot... o nájezdech nad 350k si mohou některá auta nechat jenom zdát.
Spíš než tuning Eclipsu bylo k nepochopení použití aut při honičce s tankem v šestém díle. Jasný, film bylo něčím potřeba oživit, ale legendárními veterány? Nejoblibenějším vozem je pro mě Skyline GT-R R34 právě ze čtvrtého dílu (ten z druhého dílu je až moc mainstream) , díky kterému jsem ještě překousl to, že se z toho stal jeden velkej akční nesmysl.
Jinak, co mi utkvělo v paměti, v jinak ne moc zajímavých snímku, tak Dodge M4S Turbo Interceptor ve filmu Černý přízrak. Milé bylo použití Ferrari 250 GTO v animáku Arthur. A jako Saabista jsem hrozně rád, že jeden z hlavních protagonistů v Teorii velkého třesku má Saaba 9-5. :)
Jinak kdyby někdo chtěl, tak existuje databáze požitých aut ve filmech, kde je i řazení vozů podle jeho důležitosti ve snímku, ať už to celé bylo o něm, nebo tam stál jako křoví. https://www.imcdb.org/
Ano :D Spojka dvoumetrový Lukáš... Akorát jste to tam řešili s otcem. Než jsem zjistil, že to nakládáte a než jsem se vyhrabal z domu, tak jste byli pryč.
Když by se to konalo v Brně, tak mohu za rozumného počasí se tzv. přisrat a poskytnout k porovnání moji T5 s automatem. Skvost jako Chaseho modrá to není, ale lepší než Bedna Kitu, ze které mám mj. v autě kryt. :-D
Tak jsem magor no... :D Vím, že to je myšleno tak trochu ze srandy, ale i tak se C70-tky musím zastat. Vzhled je věc rize subjektivní, ale myslím, že přinejmenším se záď povedla, nehledě na to, že i tak to auto strhává na sebe pozornost a člověk má zněj jakýsi majestátní pocit. Blbý pak je, že měřítkem pro kabriolety se zde pravděpodobně (čtěte určitě) stala Miata, což je snad pravý opak C70, je to něco jako postavit vedle sebe motorový člun a jachtu - kopec srandy a střeštěnosti vs. klid a pohodlí...
Co jiného bych sem hodil, než Saaba? :D Za ty peníze 9-5 po druhém faceliftu, alias Brejlovec, což je ale i otázka vkusu, ne každému se libí... Ale aji kdyby se šáhlo po prvním faceliftu, který bude za ty peníze v top stavu, tak člověk dostane kus auta, které je prostorné a velmi komfortní. Jediný bod, co nesplňuje, tak servis, páč to málokdo chce opravovat. Doporučuji 2,0T/2,3T nebo 1,9 TiD (JTD od Fiatu).
U Volva V70 je otázka, jestli se mluví o 2. nebo 3. generaci. U druhé se za daný budget dá sehnat hodně pěkný kus a se servisem bych to neviděl až tak bídně, nicméně atraktivnější trojka už se bude shánět logicky hůř a bude toho mít docela dost za sebou.
Co mě ještě napadlo, ale zde si nejsem jistý pohodlím a prostorností kufru je Honda Accord s benzínovou 2,4...
Poslední komentáře
- briza, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Ale je, respektive je třeba oplakávat Volvo jako celek. - XTad, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
To jo, ale prave myslim, ze vic lidi by ocenilo treba octavku... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
20 let starý Land rover co jezdí do těžby opravdu polepy... - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
No, jasně, ale tohle jsou většinou jiní lidé - starší... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Lidé se otáčejí protože jsou to držky zvědavé. Jezdím... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Hrozná pixla, na parkovišti se neztratí protože tam nic divnějšího... - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Oprava. Měl jsem na mysli O2 RS. Ta se mi dodnes líbí nejvíc... - Habakukk, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Ojebávka na zákazníka. V této ceně to má být trvalá čtyřkolka... - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Mňa ešte zaujala transparentnosť automobilky. Tie údaje sú slušné... - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
z tejto :P - Sato, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
M1chal: to je screenshot z ktorej hry? :) - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Chvilka času - ano, číší z toho hranatá krabice z 80-tek,... - Habakukk, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
No ty obyčejné auta tam pořád jsou na druhé straně tam přidávají... - afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Beru rok 2003 jako vrchol tvorby aut podle pozadavku zakazniku.... - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Kdy se to zlomilo? Kdy ty požadavky zabily nová auta? První...
Poslední inzeráty
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
35 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů