načítám data...

Perníček

JménoTomáš Strach
BydlištěBrno-venkov
Registracepřed 3.3 rok.
Poslední aktivitapřed 1.3 dny
Příspěvků ve fóru1
Komentářů u článků68
Pozitivních komentářů u článků22
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu
Informace

Milovník japonských automobilů z přelomu tisíciletí a švedských korábů. Nissan Almera (N15) 1.6 SLX - 66kW Saab 9-3 (SS) 2.0 T Aero - 154kW Volvo C70 (P80) 2.3 T5 - 177kW

Poslední blogy

Slepí řidiči?

20. března 2017, 18:17 12 komentářů

Jsou slepí řidiči, nebo nejsem dostatečně viditelný…?

S krucifixem proti plynu?

07. listopadu 2017, 19:14 36 komentářů

Dost často, když se dostanu do diskuze o autech, přijde na řadu téme palivo, jeho úspora a následný odpor k plynu…

Historie Sobů: Saab 9000

26. ledna 2018, 08:08 10 komentářů

aneb jak to může dopadnout, když se dají Švédové s Italama dohromady


Posledních 50 komentářů

Perníček
30. září 2019, 17:26
2
Perníček
19. září 2019, 20:45
0
Střípky z historie Volva: Severské kabriolety

Krásný článek a autor není vůbec zaujatý, páč mám to stejné a mohu jenom potvrdit jeho slova, respektive řádky. ^_^ :D

Perníček
01. září 2019, 17:13
0
Lancia Lybra: Přehlížená, ale schopná

Lybra je vážně moc zajímavé auto, hlavně ten interiér, ale jak je napsáno v článku rychlá degradace člověka rychle odradí. Zatím jsem neseděl v kusu, který by ty sedačky neměl zežmolkovatěný a doplněný podivným zápachem, jak kdyby se tam pes pomočil... Nicméně jsem zatím měl jenom čest s naftovými motory (na benzínovou šestnáctistovku v Marei jsem si nemohl stěžovat) a jakmile nastal problém někde v přivodu paliva nebo elektronice, tak ani farář se svěcenou vodou nepomohl. To pak zájem rychle vyprchá, škoda.

Perníček
30. srpna 2019, 10:17
2
Devět věcí, které udělají z vašeho auta "shamemobil"

Co zaručeně udělá z normálního auta shamemobil a není zde zmíněno, tak doplňky do interiéru. 20 vyčichnutých stromečků, chlupaté hrací kostky nebo růženec na středovém zrcátku, vybledlí plyšáci společně s kšiltovkami od Vietnamce, ozdobené logem auta za zadním oknem, aftermaketové potahy sedaček, které už dávno nesedí jak by měli a oloupané potahy volantů, nejlépe s dekorem dřeva...

Perníček
24. srpna 2019, 23:15
0
Kdo zabil evropské MPV?

Bohužel, tohoto trendu si v poslední době všímám hodně. Klasické karoserie, jako jsou sedany, combi, mpv, hatchbacky, apod. postupne nahrazuje flotila hybridu na chudach s hromadou plastu okolo. Když zrovna pozoruju odchazející MPV-čka, tak si vzpomenu na naše 3 Sintry, na které bohužel není čas a potichu podléhají kovomorce... Přemarkovany Chevrolet TransSport z přelomu milénia, který je o něco menší než klasický Transporter, který díky 3,0 V6 dokázal vcelku svižně auto rozpohybovat přes hranici 200 km/h, pro některé vcelku k nepochopení. :-D

Perníček
10. srpna 2019, 14:05
2
Čtyři genetické experimenty

Když vidím v těch komentářích všechny ty přeznačkované vozy, tak jsem si vzpomněl na toto: Dodge RAM ProMaster, což je od pohledu steré Ducato/ Boxer/ Jumper s jiným nárazníkem a pozičkama ve světlech. :-D

Perníček
10. srpna 2019, 14:01
0
Čtyři genetické experimenty

Názvy seděj, akorát ti chybjej "x" na konci ;-). Jinak 9-7x nebyla Chrysler, ale Chevrolet Trailblazer ze stejného koncernu GM, stejně jako GMC Envoy, Oldsmobil Bravada, atd.

Perníček
03. srpna 2019, 16:59
0
Volvo C70 convertible vs. Saab 9-3 cabrio: Los proti sobovi

@beaster: Když nabouráš se Saabem, tak je spíš po tom druhém autě... :D A když už, tak díly pořád na to jsou. ;-)

Perníček
01. srpna 2019, 16:30
0
Volvo C70 convertible vs. Saab 9-3 cabrio: Los proti sobovi

@geralt: jj mám před face (2003), taky se mi víc líbí interiér tohoto než pofacu, hlavně proto, že zmizela ta kaplička na palubovce, zase na druhou stranu z jednoho takového jsem pro sebe uklohnil volant s "ouškama". :-D Pravdu díš, ruční brzda, seč to vypadá zajímavě, je udělaná fakt lajdácky a sedačku s nájezdem 360k km jsem měl odrbanou jenom trochu (přečalouněno z angličana), na to, že se GM jim snažilo co nejvíc svázat ruce je to dle mě povedené. :-) Já beru, snad až na 600, za Saaba každý model. Vždy se podle mě snažili, aby vůz byl zpracován podle jejich filozofie.

@beaster: Nás máš za nadšeneckou sektu, která nemůže jezdit v ničem jiném a co není z Trollhättanu to hned pofluše? :-D Bylo to o smůle a o štěstí. Saab měl smůlu, že mu velela banda zabedněnců z Detroitu, která vyvíjela odpor při jakékoliv snaze prodat Saab Číňanům...

Perníček
01. srpna 2019, 12:46
0
Volvo C70 convertible vs. Saab 9-3 cabrio: Los proti sobovi

Mám 9-3 Aero právě druhé generace, seč sedan, ale interiér je takřka stejný a musím oponovat, je povedený (hlavně v noci, když je krásně vidět všude to zelené podsvícení), člověk se v tom cítí vážně dobře, aji lidi, co se v tom už vezl. Vectra C uvnitř, ze které 9-3 vychází, je jiná a hlavně ohavná. Nicméně interiér C70 znám taky velmi dobře a seč jde o úplně rozdílnou věc, tak se v tom taky člověk cítí hodně dobře, nejvíc mě dostávají ta pohodlná sedadla. Každopádně kdybych si měl vybrat mezi cabrio verzí C70 P80 a 9-3 YS3F, tak beru Volvo, páč to je prostě kus auta, které vypadá majestátně, každý se za ním ohlíží a hlavně ten zvuk pětiválce... ^_^

Perníček
30. července 2019, 17:28
0
Volvo C70 convertible vs. Saab 9-3 cabrio: Los proti sobovi

Týká se tento problém u C70 se zataženou ručkou jenom manuálu, nebo je to tak i u matu? Třeba naše nestáhne/ nenatáhne střechu jinak než při zapnutém klíčku (motor neběží) a zařazeném P, ručka být nemusí. Saab 900 NG to má stejně, akorát s tím rozdílem, že může při tom jet motor...

Perníček
27. července 2019, 00:07
2
Totálně zklidněná doprava

Souhlas. Ona rychlost se stala defacto strašákem pro všechny řidiče, tím pádem se z ní stal jediný objekt, který běžného držitele řidičského průkazu zajímá. Tímto nechci nějak obhajovat lidi, co si to v plným provozu fičej po okreskách 150 nebo v obci hezky kilem... Nicmeně lidi během řízení se snad nezamyslí nad ničím jiným, než nad rychlosti. Sledování provozu kolem sebe, čili používání zrcátek... na co? Prostě přejedu z pruhu do pruhu, zbytek se musí přizpůsobit, nebo je to gauner, co letí jako prase a on bude mít průse. Nijak jinak si nedovedu představit myšlenkové pochody těch, co vidím každý den minimálně 5-krát. Dalším zdařilým příkladem je ucpané město, ale já mám zelenou, tak do té křižovatky vjedu, přece musím jet, když je zelená... Jaktože to nevyšlo a teď stojím uprostřed křïžovatky za doprovodu klaksonu od aut, co chtějí projet? Takhle bych tu mohl pokračovat až do haleluja.
Lidi za volantem zdegenerovali, chybí pozorování provozu kolem sebe, předvídání, odhad a připravenost. Styl "Prostě jedu!"

Perníček
05. června 2019, 20:09
1
Volvo S60 T5 R-Design: Funkcionalismus 21.století

Tohle mi nedělejte.... Líbilo se mi hodně předtím, po přečtení tohoto článku ještě víc a samozřejmě na něj nemám. :-D

Perníček
04. června 2019, 14:48
3
Pět marketingových kiksů, které si v automobilkách za rámeček nedají

Obdobný problém měla v historii i Toyota, kdy jejich MR2 se musela pro Francii přejmenovat, páč MR2 se intaonačně v jejich podání podobá hodně slovu "merde", což znamená taky hovno. :D

Perníček
04. června 2019, 08:59
1
Pět marketingových kiksů, které si v automobilkách za rámeček nedají

Jak píše Skipper... Hyundai. Ale to se asi týká jenom našich končin, přesto jako bonus by to tady být mohlo. Myslím, že je jedno, kdo má kteoru značku rád a nerad, reklamní kampaň s věčným navážením se do Škodovky byla (nebo možná ještě pořád jede) dost ubohá. Dokonce v jednu velmi krátkou dobu televizí proběhly výplody marketingového oddělení, kde koncept vykrádal reklamy jedné zelené banky, což už bylo dost trapné nechutné. Ale evidentně to docela rychle stáhli.

Perníček
13. května 2019, 20:41
0
Ptejte se: Jaké první auto?

Za mě mohu doporučit Nissan Almera N15, popřípadě Toyota Corolla okolo roku 1998... Obojí nenáročná auta na údržbu, jenom si pohlídat korozi a jezděj slušně, popřípadě Civic 6g, ale ty už bývají značně... použité. Co mě tak ještě napadá, tak Fiat Punto druhé generace, dokonce se dá sehnat i 1,2 16 Sporting, živé auto pro začátke, které lze občas sehnat i s takto omezeným rozpočtem. Zde akorát může nastat problém se zapalováním, případně nějáká ta koroze,...

Perníček
11. května 2019, 19:33
1
Smrt v Imole 1994: Den, kdy Formule 1 přišla o krále

Pěkný článek. Nutno konstatovat, že takhle je to se vším. Dokud se něco vážného nestane, tak se defacto nic neřeší jenom stupidní pravidla a inovace, které danou věc jenom ve finále zhoršují (tohle se teda nevstahuje jenom na motorsport, ale všeobecně na vše). Mám v paměti z filmu o Sennovi, kde přímo poukazuje na nebezpečí v té zatáčce a pak v závodě v ní končí. Celá smolná situace podtrhnuta tím, že stačilo jenom pár čísel a přežil by. Takhle se bohužel zařadil po boku Jima Clarka do nebe nejtalentovanějších jezdců Formule 1...

Perníček
02. května 2019, 20:28
2
ZiS 127: Pokrok za každou cenu

Opět pěkné počtení :-) Musel jsem se začít smát nahlas, když jsem četl o těch brzdách a živě si představil někoho, kdo otáčí co týden trasu Brno - Praha a pokaždý , když se vrátí, tak krom doplnění nádrže dělá i brzdy. :D

Perníček
01. května 2019, 13:45
0
Čerpací stanice jako umění

Jedna zajímavá je v Lipníku nad Bečvou. Sice už trochu ztratila glanc, ale v noci vypadá hodně pěkně. https://www.zarukakvalit.cz/data/pics/27371_e1eb2.jpg

Perníček
07. března 2019, 16:30
3
Příběh autíčkářových fotek

Seč je to dělané v amaterských podmínkách, tak fotky jsou daleko hezčí než u některých klasických automobilových časopisů, nebo i webů. Krásná práce. :-)
Btw. Ta mikina, co má na sobě Franta je hodně libová, kde se dá sehnat? :-D

Perníček
05. března 2019, 14:04
0
Ptejte se: Jak za minimální peníze nakoupit maximální exkluzivitu

Bohužel musím potvrdit krutou realitu, Saab 9-4x za takovou částku neseženeš a podle předzvěsti 150k kč nestačí ani na půlku. Ceny začínají na 450k kč a to ještě bys pro něj musel do zahraničí (holandsko, německo nebo v nejlepším případě rakousko). Pokud bys chtěl ale něco levnějšího od této značky, tak Saab 90 - mezimodel 99-tky a 900. Ty kolikrát nejsou k vidění ani na srazech. Nebo 9-2x, ale tu budeš horkotěžko hledat i v samotné evropě.
Když opustím švédsko a projdu místní anonci, tak Midas Gold - ošklivé ale hodně nevšední, Proklamované Subaru kolegy nademnou nebo stará Mazda RX-7 v kabrioletu.

Perníček
19. února 2019, 19:18
1
Autíčkář se ptá: Jaký byl váš největší automobilový průšvih nebo trapas?

První akce, za kterou bych si nejradeji naliskal, byla, když jsem měl sotva 2 měsíce papíry. Z poza volantu jsem se nemohl odtrhnout a začínal jsem si myslet, bůh ví jak neumím řídit. Jedu od kamaráda dom, trasa z Tišnova na Blansko, radio na plný kule a já opět jel o něco rychleji. Přítmí, napadlá rosa a neznalost trasy... Poslední zatáčku na výjezdu z lesíka před Lipůvkou jsem špatně odhadl, najednou jsem viděl, jak se zatáčka utahuje a já jedu do pole... Rychle jsem se snažil vrátit do správného směru, ale v špatným pohybem se mi utrhl zadek a dostal jsem se do přetáčivého smyku. Ve zmatku volant sem, volant tam, jsem nakonec po cca 50-ti metrech zůstal stát napříč silnicí, po mě dva hadi od gum. Naštěstí auto, co právě vyjelo z obce si všimlo, že se něco děje, tak ihned zpomalilo. Ticho a sevřený půlky až domů.
Druhý namále přišlo, když v zimě jsme zjistili, že na našem Volvu je na zadním kole obrovská bublina a na druhém se rodí něco podobného. Na dílně zrovna nebylo co obut zimního a o víkendu shánět někde gumy... Dali jsme na zadek prostě letní, naštěstí bylo sucho. Bohužel druhý den ráno byla naše ulice zasypána sněhem. Sedl jsem do auta a že si zatáčku, kde to dělám normálně, projedu smykem. Zapomněl jsme na zimní vzadu, zatáhnul ručku a zadek vozu mě předběhl. Brzdil jsem i očima, když jsem viděl zaparkovanou oktávku, ke které jsem se blížil. Naštěstí bez úhony a ani nikdo na ulici nebyl ani nic nejelo.
No a poslední příhoda, po které jsem si sypal popel na hlavu se stala nedávno. Teta potřebovala nějakou hujdu na doježdění STK, tak se vzalo zbýdačené Punto. Aby se s tím dalo normálně jezdit a nebrali ji policajti, tak jsme se pustili do základních oprav. Dostal jsem přivařit uraženou konzolu na spodku vany, kde se vozí rezerva. Po 10-ti minutách marného boje s orezivělou kastlí jsem se na to vykašlal. Každopádně kolem se pořád linul kouř. Říkám si, co se to děje? Provařenou dírkou vidím uvnitř auta plamínek. Okamžitě dolů, otevřít kufr, vyhodit z něj hořící koberec a tygří skok pro hasičák. Někdo předtím v kufru vylil nějaké svinstvo tvořené především olejem, což krásně chytlo. Krom ohořelého koberce (nalezen na vrakovišti druhý) a opálených kabelů ke světlům (očištěno a obmotáno elektrikářskou páskou) se nic autu jinak nestalo. Akorát jsem si ten prášek po celým autě musel vysát a utřít, teta se pak jenom smála, že jsem jak ti v Top Gearu. :-D

Perníček
12. února 2019, 20:26
0
O vysokých bocích, kulaté přídi a touze po starém designu

Bohužel, tohle je určené dobou. Jak už bylo řečeno, automobilky musí splňovat veškeré normy a ono auto, co vypadalo původně na papíře dobře, tak se díky předpisům nafouklo, uložení některých prvků se muselo změnit, aby prostě vyhovělo... Třeba ještě budeme v budoucnu rádi za to, co nám automobilky servírují teď, třeba bude hůř, ale nechci sýčkovat.
Pokud bych měl za posledních pár let vyzdvyhnout nějaké auto za design a není to zrovna supersport, tak Alfa Romeo Giulia (Quadrifoglio), nevím o kolik je oproti "předchůdci" 159 větší, ale když jsem to viděl poprvé, tak mě učarovala a to zůstalo doteď.

Perníček
10. února 2019, 17:57
0
Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

MHD se vyhýbám jak čert kříži. Buď to už jsem za tu dobu zvlčel a nebo se prostě na mě lepí smůla, protože pokaždý mám buď spoždění, mám vedle sebe někoho, kdo mi není zrovna dvakrát po chuti a nebo mi řidič na zastávce nezastaví. Čili se přesunuji výhradně autem, popřípadě na motorce,nehledě na to, že cesta pro mě z mého domova trva hromadnou dopravou skoro 3-krát déle, než bych to jel autem a to jezdím do řidičské džungle jménem Brno.
Co se týče příhod, sice nic extra, ale pár jich mám:
Na trase Blansko - Klepačov jezdil (možná ještě pořád jezdí) jeden takový mrzutý řidič. Kamarád tenkrát seděl vedle mě "na bidílku", čili na 5-tce v zadu a měl puštěné nahlas (žádnej velkej rambajs to teda nebyl) písničky z telefonu. Řidiči ruply nervy, v půli cesty mezi zastávkami zastavil a šel ho seřvat ať vypne to chrastítko a následně ho vyhodil z busu. Vtipný je, že ho vyhodil zrovna v místě kde to měl blíž k domu, než od zastávky. Jinak ten stejný řidič měl rozepři s jednou paní a když už teda šla dál do vozu, tak si řekl na hlas: "To je ale pí*a!"
Vlakem na trase Brno - Pardubice (bylo mi tak 14) jsem si sedl v klidu do prázdného kupéčka, v další zastávce si přisedl čtyřicátník s knírkem a pleší. V jinak naprosto prázdným kupé si sedl přímo na proti mě a s menšíma přestávkama na mě zíral, pak odešel (asi na záchod), vrátil se a sedl si přímo vedle mě, tak že se na mě mačkal. Naštěstí nic neudělal, ale nic příjemného.
Ti, co se pohhybují po Brně, tak asi znají Olympia bus, který zastavuje u Vaňkovky, pak má zastávku u Jaguaru a pak už v Olympii. Chtěl jsem toho využít, že vystoupím u toho Jaguaru, už se blížím k zastávce (evidentně prázdná), mačkám tlačítko pro signalizaci zastavení a nic. Řidič jede vesele dál, docela nas*anej jsem teda dorazil do Vaňkovky, s tím, že to hned dalším vezmu zpátky. No nejel ten bus druhou stranou přes Modřice? Nakonec f*uck it all a šel jsem ten kus od Vaňkovky pěšky.
Tohle je jenom malý výčet z toho, co jsem už zažil, nic ale nemá na kamaráda, který ze zásady odmíta jezdit MHD-čkem, ale jednou byl nucen jet vlakem a zrovna pod ten jeho vlak někdo škočil...

Perníček
16. ledna 2019, 20:09
5
Toyota Supra je oficiálně představena a svět ji nenávidí

Nevím, jestli to tady už v komentářích nezaznělo, takže omluvte, pokud někoho budu opakovat. Mně se designove Supra dost libí, sice to neni úplná designová špica novodobých automobilů, ale pěkná je... Docela mě mrzí, že jsou na to teďka takový nadávky, přitom o tom, že má Supra MKV přijít na svět, se ví už docela dlouho a že má sdílet techniku s BMW Z4 se ví skoro stejnou dobu a předtím nikdo nic nenamítal, až doteď. Když odbourám věc designu, který je subjektivní, tak má Toyota u mě velkou poklonu za to, že se vůbec v této době, plné karosářských hybridů, které vytlačují klasické karosérie, pouští do sportovního kupátka, zatímco jiné automobilky je mažou z výrobního programu, nebo rovnou používají jejich jména na cross-overy.

Perníček
11. ledna 2019, 21:02
0
Století Lancia | 2.díl

Stále to nechápu to s tím koncem Lancie. To doopravdy továrna už nefunguje, všechno se zastavilo, nebo nějak přežívá v "zapomnění"? Páč jsem nikde nezaznamenal v médiích zmínku o jejím úplném konci a ani na wikipedii není datum zániku.

Perníček
08. ledna 2019, 20:09
0
O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

V poslední době to začínám vzdávat. Za moji krátkou řidičskou kariéru mi prošla pod rukama docela slušná řádka aut, páč příležitostně dělám v servise a člověk si tak nějakdokáže postupně sesumírovat, který auta jsou lepší a která horší, ať už se to týká zpracování, jizdních vlastnosti, nebo samotné spolehlivosti. Proto i řada lidí, co se moc v autech nevyzná, chodí a ptá se na názory, co si myslím o hentom a onom. Ale ono to nejsou dotazy na názor jako takový, ale utvrdit se v tom, že dané auto, co dotyčný vlastní, nebo chce koupit je prostě pro něho ta nejlepší volba, jakou v životě mohl/ může udělat. Ve finále dotyčného pošlu diplomaticky do háje, ať si to žvatlá dál a mě dá pokoj, většinou se pak dozvím, že auto buď stoji/ stálo v servise a stálo to ranec, nebo se toho raději zbavil... Ale o tom už tady myslím i byl článek, jak je to s radama o koupi vozu. Každopádně někdy i "vyhroceným" diskuzím se člověk sem tam nevyhne.. ale aspoň je občas sranda, je to potřeba brát s rezervou. Určitě jsem se ale odnaučil říkát, že nějaké auto je nejlepší... ;)

Perníček
01. ledna 2019, 15:41
0
Deset letošních blogů, které by vám neměly uniknout

Rovněž děkuji za zmínění a také děkuji všem, co zde vytvářejí obsah,čtou komentují. :)

Perníček
22. listopadu 2018, 19:29
1
Zemřel Irv Gordon, řidič nejojetějšího auta na světě

Čest jeho památce. Zajímalo by mě, co bude s Volvem, jestli bude s ním někdo jezdit dál (někdo z rodiny) nebo ho odkoupí Volvo a dá jej do muzea, či úplně něco jiného...

Perníček
31. října 2018, 22:50
0
V desáté "Gymkhaně" bude driftovat devítisetkoňový pick-up

Ty jeho auta jsou čímdál větší extrémy. :D Docela mě mrzí, že se při tom rozkuchávají klasiky, ale zase vznikají z toho zajímavé kousky. Videa jsou pak spíš taková pastva pro oko diváka, jenom škoda, že není lepší řidič, hlavně co se i týče rally. Tam nejezdí bůhví jaké výkony, spíš demoluje vozy, viz. shořelý Escort RS Cosworth, nebo naposledy zapíchnutá Fiesta na italské rally v olivovníku.

Perníček
23. října 2018, 21:14
2
10 bláznivých konceptů z přelomu milenia

Úplně jsi mi spustil řadu vzpomínek, kdy jsem neustále dokola listoval v pár takových katalozích pořád dokola, když jsem byl malý kluk, akorat s tím rozdílem, že sekci conceptů jsem moc rád neměl. Vesměs byly ty prototypy pro mě dost odpudivé vzhledem, jen sem tam se našlo něco, co se mi doopravdy líbilo. :D

Perníček
11. října 2018, 17:59
0
To nejlepší z automobilových skoků

Neboj, nejsi v tom sám. ;) S oblibou si pouštím akorát dokola 1-4, zbytek stačilo vidět 2-krát, max. 3-krát.

Perníček
11. října 2018, 14:58
2
To nejlepší z automobilových skoků

Je pravda že ten skok se Skylinem a S2000 v Rychle a Zběsile je víc nezapomenutelný, ale co bylo mnohem nerealnější v 2. díle, bylo když to poslali s Camarem na tu jachtu. :D Ale na 7. díl (nebo kolikátý) to nema, kdy skákali s Lykanem z mrakodrapu na mrakodrap a pak, že "Dome, auta nelítají...!"
Jako bonus bych přidal jeden z dílů Top Gearu, kde natáčeli automoblivou honičku Ford vs. Jaguar a pro efekt vystřelili ze vzduchového děla,a samozřejmě zrušili, Focusa.

Perníček
16. září 2018, 08:12
0
Světla a neplechy s nimi | Autíčkářův hejt

O mlhovkách by se dal napsat asi i solo článek zvlášť (ale mám pocit, že už to tady i někdo udělal). Problikávat řidiče, když je krásně vidět už asi ani dneska nemá smysl, nikdo si to prostě neuvědomi. Co je ale horší, tak že se mlhovky nepoužívají, když by se použít měli. Hustý déšť, sníh,... a o pánu provozu se člověk dozví, až když je 10 metrů před ním a to jenom matně, protože mlhovky jsou jenom na mlhu, že? Jinak bychom měli ještě dešťovky a sněhovky...
Co se týče denního svíceni, tak nějak už ani nevnímám, jetli někdo oslňuje víc nebo míň. Já spíše koukám na ty kreace, co jsou lidi schopni namontovat na svoje auto, kolikrát se stáva z pěkného vozu hnus...
Seřízení světel je taky kapitola sama o sobě. Nikoho to nezajímá a každý pak jenom udiveně kouká, když mu to řekne kamarád, kolemjdoucí, nebo pán s bločkem v ruce. Přitom, když na to příjde, tak člověk ani nepotřebuje asistenta, aby si sám dokázal zkontrolovat, jestli mu všechny světla svítějí jak mají.
Myslím, že tady u Autíčkářů se snad nikdo takový nenajde, ale pořád je na českých silnicích spousta držitelů řidičského průkazu, kteří jenom myslejí na to, jak se dostat z bodu A do bodu B a přitom mají klapky na očích jako kůň a ostatní v provozu je nezajímají a to je ten průser.

Perníček
04. září 2018, 20:34
1
Ptejte se: Auto na delší cesty za 150 tisíc

Jestli je za půl mega, tak to už musela být úplně poslední generace 9-5. Mluvil jsem o přdchůdci těsně před ním.
Každopádně (během psaní jsem se musel jít podívat) na tom sautu.cz je ta cena za naftovou verzi docela přestřel, v této cenové hladině se normálně pohybují jenom 2.8 V6. Ale i celkově jsou o dost dražší než Insignia, která má stejný základ. O verzi kombi, která je nesehnatelná ani nemluvím. Těch jezdí po světě všehovšudy 27 (2 jsou dokonce u nás v ČR) a jeji cena začíná na cca 2.5 mil. Kč. Holt toto už je jenom pro nadšence.

Perníček
04. září 2018, 09:25
0
Ptejte se: Auto na delší cesty za 150 tisíc

Spíš než po zmiňovaném Saabu 9-3 bych se spíš poohlížel po 9-5. Za budget 150k je možné mít dneska poslední facelift první generace (Brejlovec) originál Aero v dost slušné výbavě, nejlépe v kombinaci s automatem. 9-3 je dost tvrdá (a to nemluvím o Aerovce) a nevím, jak by ostatní ocenili dlouhé štreky. Zase na druhou stranu už se dá sehnat i s motorem 2.8 V6, pro normální použití ale stačí 2.0T. Určitě bych se v obou případech vyhnul oplácké naftě 2.2TiD.
Již tu bylo zmiňované Volvo... osobně bych se držel karosářské varianty sedan a šáhnul bych po S60 benzín a nebo nesmrtelná pětiválcová nafta.

Perníček
28. srpna 2018, 17:07
0
Autíčkář e-shop – místo i pro vaše nápady!

Trička jsou myslím základ, do toho bych přidal hrnky, kšiltovky, klíčenky (jak ty stužky, tak přívěšky), peněženky, samolepky, kryty na telefon apod. Třeba se mi i poštěstí a budete nabízet něco s tématikou Saabu/ Volva/ Nissanu, zatím, co mám prolezlý internet, tak nic nápaditého nebo za normalní peníz. :-D
PS. Případně se mohu i nabídnout, jako potencionální grafik. - moje tvorba na FB: Mr.Fear Graphics

Perníček
26. srpna 2018, 09:41
0
Lotus Omega: Trochu jiný Opel

Krásné počtení, škoda jen, že se dnes už automobilky nepouštějí do podobných věcí...

Perníček
12. srpna 2018, 20:42
0
Autíčkář se ptá: Auto pro mámu?

U mojí maminky to byla vcelku jasná volba. Měla možnost si vyzkoušet prvogenerační Volvo S40 a zamilovala si ho natolik, že do měsíce byl jeden takový kousek doma. Červená se bude shánět obtížňěji, ale jsou. Dělalo se jak v manuálu, tak v automatu, s turbem nebo bez, v benzínu i naftě... Možná, že by právě toto vyhovovalo.

Perníček
20. května 2018, 10:07
3
O mytí aut a ježdění starými křápy

Se špinavým autem vydržím tak maximálně týden, pak mě to najednou chytne a musím naházet do wapky minimálně 30 Kč, abych auto potěšil šampónem a oplachem. Pak ale i přicházejí chvíle, kdy se do auta pustím na plno, vytáhnu kybl přípravků, hader a hub a dám se do tříhodinové práce. Tahle činnost mě jakýmsi způsobem naplňuje, přičemž doma na nějaký extra pořádek moc nehledím (ne že by koukala na mě všude špína doprovázena zápachem a lepkavostí, ale rozházené knihy, oblečení a jiné předměty dávají domovu za své). Člověk prostě u toho může vypnout a pak má radost z celkové čistoty vozu, ikdyž kondice jeho karosérie a interiéru už je časem, někdy méně - někdy více, pošramocena.
Zrovna nedávno se mi dostalo do rukou jedno Suzuki Jimny, auto evidentně nevidělo vosk a vysavač už hodně dlouho, takže červená barva už byla vlivem všeho, co na ní za ty léta působilo značně zašlá. Po celkovém úklidu bylo vidět více bolestí než předtím, tam popraskany lak, tam černota, co nejde ani leštičkou dolů, apod. Ale i tak jsem dosáhnul jakéhosi klidu na duši, když jsem si vůz prohlížel.

Perníček
20. dubna 2018, 23:22
0
Jak zničit vlastní výrobek aneb 5 nejhorších faceliftů

Asi jsem divnej, ale mě se ta 9-5 Brejlovec libí z opačných úhlů pohledů. Ten čumák je podle mě hezky, kdežto ty zadní lampy se podle mě nepovedly.
Každopádně se divím, že v samotném článku nebyla zmíněna trojková Octavia, že až v komentářích. Což je asi největší přestřel škodovky ze všech a že jich taky bylo.

Perníček
15. dubna 2018, 20:42
0
Potkáváte někdy svoji bývalku? | Autíčkář se ptá

Svoje první auto mám doteď, druhý byl Civic 6g v sedanu a hnědofialové metle. shodou náhod ho koupil zpátky borec, od kterého jsme to kupovali (dokonce za dráž, protože na tom přilítli elektrony a udělalo se několik potřebných oprav). Auto jsem asi čtvrt roku neviděl a pak se najednou ukázalo u nás na dílně. Za tu dobu auto poznalo asi tolik, co by normálně za 5 let. Ani nadechnout nostaligckou atmosféru se nedalo, protože ze zrcátka viselo asi 5 čerstvých vonných stromečků, vše doplněno dámským deodorantem.
Své zářivě žluté Punto II už asi nepotkám, páč brázdí jiný kout republiky.
Dále jsou tu auta, co byli u nás doma - Ford Focus mk1 tdci. Ten aktuálně využívá teta a jezdí k nám na servis, vždycky, když s tím jedu, tak si připomenu, jak jsem rád, že už to nemáme.
Stříbrné Volvo V40 ještě určitě potkám, páč to odkoupil přítel mé kamarádky a ještě stále se nevyřídil přepis.
Černé Volvo V40 jsem potkával krátce po odkupu, páč pán bydlí přímo v Brně a pohybuje se v místech, kde se nachází naše dílna a taky k nám i několikrát zamířil skrze menší problémy na voze.
Maminčin milovaný jedničkový Megane skončil taky v rukou známeho, který z toho auta udělal šrot.

Perníček
10. dubna 2018, 19:34
0
Ptejte se: Hledání neexistujícího sportovního sedanu

Vesměs bych s článkem souhlasil. Po čem bych šáhnul osobně já, tak by byl ten Focus ST nebo to Volvo, ikdyž druhá generace S40 není moc můj šálek kafe a raději ybch šáhnul po S60 R, ale to už jde váha zase nahoru.
Každopádně, co mě napadlo, krom již zmiňovaného, je Saab 9-3 druhé generace už po faceliftu s šestivalcem 2.8T. V ČR asi nesehnatelné, takže bych se mrknul do zahraničí.

Perníček
01. dubna 2018, 08:48
2
Už je upečeno: Alfa Romeo bude součástí koncernu Volkswagen AG

Takové jobovky hnedka po ránu :-D Chvíli jsem nevěděl, z čeho mám být víc rozmrzelý, jestli z gendrové vyváženosti u Volva nebo tady z přebrání Alfy Fauvéčkem...

Perníček
19. března 2018, 11:29
0
Luxusní Mercedes na LPG. Je to dobrý nápad?

Jak říkáš - revize (dělá stk, ale o délce platnosti si teď nejsem jistý), případné seřízení a výměna bomby, která se koná jednou za 10 let. Případně, pokud je to špatně sehnatelný atyp, tak se dá provést revize nádrže, která ale platí pouze na 5 let a ne každý plynař to dělá.

Perníček
19. března 2018, 07:50
0
Luxusní Mercedes na LPG. Je to dobrý nápad?

Tohle dilema mi připomíná známého, který prvně přišel k MB ML 280 jako slepý k houslím, ale auto, i přes to, že nemá moc rád naftu, si oblíbil. Pak se rozhodl, že provede upgrade a koupil druhý ML, tentokrát ve verzi 63 AMG, že to naftový půjde do prodeje a AMG předělá na plyn. No dopadlo to tak, že mu zůstali obě a jezdí s každým podle potřeby...
Každopádně osobně bych dal do toho plyn, pokud by to mělo být tvoje jediné daily auto. Pokud máš něco jiného, co je úspornější a hodláš s tím taky jezdit, tak bych asi ani do plynu neinvestoval (ještě k tomu, když tě moc nezajímá cena phonných hmot).

Perníček
27. února 2018, 08:26
0
Kam se poděl pohledný dostupný sedan?

Nezbývá než souhlasit. Taky jsem se nad tím nedávno zamýšlel, že po našich silnicích už moc sedanů nejezdí. Jednou jsem se dokonce rozhlédnul po menším parkovišti a jediný sedan tam byla moje přes 20 let stará Almera, kterou jsem tam právě zaparkoval. Boužel jsme evidentně národ stěhováků (a ne jenom my), takže tady budou vládnout kombíky a za chvíli i do stejné míry městské cross-overy, suv, apod. Nic proti těmto autům nemám, ale asi díky nim se přestávají prodávat a následně i vyrábět sedany, o kterých je tu řeč.

Perníček
20. února 2018, 18:48
0
8 zajímavých aut, která byste si měli pořídit právě teď

6 reproduktoru + subwoofer za pravým zadním sedadlem, který se dá dokonce i vypnout. Ale touhle otázkou jsi mě dovedl k zamyšlení, kolik těch reproduktorů tam vlastně je, každopádně hraje to nádherně. :) Jinak nevím, jak se správně označuje audio, jestli se do toho pak i počítají solo výškáče, apod.....

Perníček
13. února 2018, 23:15
0
8 zajímavých aut, která byste si měli pořídit právě teď

Auto jsem z inzertních servrů před nějakou dobu stáhnul, páč se nikdo neozýval, takže to sem tam někomu nabídku, když dojde zmíňka právě na toto auto. Barva černá lesk (střecha taky černá), výbava asi všechno, co se tam dalo sehnat (elektricky ovládané, vyhřívané v kůži, audio 6+1 + navi, tempomat, atd.), na autě jsou 16-tk pelcháče, ale pořád pokukuji po nějakých pěkných alu ať už 17-tky nebo 16-tky. Cenu jsem dával 130, jsem ochotný jít, po rozumné dohodě, i níž.
Zpátky na bazoš, apod. Jsem zamýšlel před začátkem sezóny, dřív to asi evidentně nemá cenu.

Perníček
12. února 2018, 21:19
0
8 zajímavých aut, která byste si měli pořídit právě teď

Zajimavý... víc jak 3/4 roku prodávám C70 convertible, sice ne ve výše jmenovaných barvách, ale za to vrcholova motorizace 2.3 T5 v plné náloži. Za celou dobu se ozval a přijel pouze jeden člověk. Auto, až na pár kosmetických drobností, ve výborné kondici, cena myslím přiměřená všemu... kde je chyba? :D

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Challenger R/T 345 HEMI 5,7 V8 2017
Dodge Challenger R/T 345 HEMI 5,7 V8

2017 rok výroby
381 koní výkon
5 700 ccm objem

Chrysler Town & Country  1977
Chrysler Town & Country

1977 rok výroby
145 koní výkon
7 206 ccm objem

Jeep Wrangler 2.8 CRD JK 2016
Jeep Wrangler 2.8 CRD JK

2016 rok výroby
211 koní výkon
2 800 ccm objem

Chrysler 300C  2005
Chrysler 300C

2005 rok výroby
340 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 2008
Ford Crown Victoria P71

2008 rok výroby
253 koní výkon
4 601 ccm objem