
Perníček
Jméno | Tomáš Strach |
---|---|
Bydliště | Brno-venkov |
Registrace | před 6.8 rok. |
Poslední aktivita | před 14.1 hod. |
Příspěvků ve fóru | 1 |
Komentářů u článků | 109 |
Pozitivních komentářů u článků | 38 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Milovník japonských automobilů z přelomu tisíciletí a švedských korábů. Nissan Almera N15 Saab 9-3 Aero Volvo C70 T5 |
Poslední blogy
Slepí řidiči?
Jsou slepí řidiči, nebo nejsem dostatečně viditelný…?
S krucifixem proti plynu?
Dost často, když se dostanu do diskuze o autech, přijde na řadu téme palivo, jeho úspora a následný odpor k plynu…
Historie Sobů: Saab 9000
aneb jak to může dopadnout, když se dají Švédové s Italama dohromady
Posledních 50 komentářů

O mojí dráze s modely by se dal napsat celý článek (a možná to i udělám), nicméně u mě je sbírání zapříčiněno a vlastně podporováno z lásky k značce, respektive k značkám. Čili drtivou většinu mých modelů tvoří švédské duo Saab a Volvo a pak Nissany.
Z čeho mám obrovskou radost, je model od DNA Collectibles v podobě Saabu 9-5 Aero, který máme doma i ve skutečné velikosti. Kvůli modelu jsem dokonce sehnal stejný origo kola, aby to co nejvíc ladilo. Přes to tu nějaké rozdíly jsou. Reálné auto má US blinkry, za to naopak model disponuje navíc střešním oknem. Ale díru do střech kvůli tomu fakt dělat nebudem. :D


Nechci sýčkovat, ale mám pocit, že tam bude i tak nával skrze aquapark...

Kdyby se chtěl někdo podívat na pár snímků z minulé neděle, tak tu prosím: https://mrfear44.rajce.idnes.cz/Kafe_Kary_Brno_vol._36_-_5.6.2022/
Jinak seč to nedělám často, tak tentokrát si dovolím konstatovat fakt, že se to začíná zvrtávat. Z původní akce, kde se scházela pohodová parta lidí se zajímavými auty se stává akce ala Tuning Vyškov, kde partičky trotlů mají zapotřebí dělat bordel, nebo dělat donuty půl metra od zaparkovaných aut ostatních účastníků nebo "civilistů". A nebudu to jenom já, kdo příště bude vůbec zvažovat, jestli dorazí...
Nicméně poklona a poděkování pořadatelům za organizaci + speciálně poděkování Jaromírovi za sklidnění onoho gumujícího výrostka, který ještě elegantně setřel hecující aktéry.

Mě samotného (musím zaklepat) žádná podobná závada nepostihla, nicméně pár našich zákazníků, nebo přátel ano.
Svatý grál českých silnic - Rotačka 66 kW si řekla, že nebude startovat, začalo se klasický kontrolou pojistek, ať už co jsou v pojistkovnici, nebo v těch, co jsou přímo v pouzdře nad baterií. Vše v pořádku. Takže zkoušení čerpadla, tlaku paliva, vstřiků, řídící jednotky, snad všechno možný, auto na dílně zkysnulo fakt hodně dlouho. Až mě samotnému to nedalo a začal jsem "odznovu" a šel povytahovat všechny možné pojistky. Byla to nakonec jedna z těch vlásenkových na baterce, přitom vizuálně vypadala, že je v pořádku, prasklina na ní byla naprosto neviditelná.
Další byl Chrysler Voyager 2,5 CRDi - auto si samovolně říkalo, kdy bude startovat nebo, kdy se vypne za jízdy. Což bylo docela o hubu. Opět zkoušení všeho možného, přes snímač klikové hřídele, pojistkovnici, řídící jednotku motoru, až to otčímovi nedalo, nas*al se a jal se rozmotat komplet kabeláž, co je k motoru. Z pojistkovnice šel jeden tenký fialový kabílek, který šel celým kabelovým svazkem až na konec, kde byla akorat vracečka (do ničeho nevedl) a vracel se zpátky do pojistkovnice. V té vracečce byl zlomený. Od té doby byl klid.
A poslední perlička byl Saab 9-5 2.0t - auto vykazovalo obdobné chyby, jako když odešla jednotka ESP, ale ne úplně. I tak hrůza jímala z očí majitele, který jendotku před nedávnem těžce sháněl a pak nakonec měnil. Nakonec při řešení nějaké drobnosti (v mezi čase s tím majitel dál tak nějak poopojížděl) jsme našli a vytáhli z prostoru alternátoru lehce popalený ořech č. 10 na malou ráčnu, který se stal nechtěnou součásti elektrického obvodu a celou dobu tento problém způsoboval.

Výše zmiňvané věšení víčka nádrže byl také pro mě objev ameriky. Dneska jsem nas*anej, když jedu s něčím jiným a nemám to kam pověsit. :D
Sranda je i pro mě někoho hledat otevírání kapoty u Focusu II.

Kdo se chce mrknout, jak to tam vypadalo, tak fotky zde. :)
https://mrfear44.rajce.idnes.cz/Kafe_Kary_Brno_vol._35_-_1.5.2022/

Nebudu vycházet ze slov z otázky o "nejlepším autě", ale z titulku "oblíbená".
Jak tady říká Černá Vovce, tak mám stejný problém, nereálná auta ve hrách nemám rád, a co víc, odmítal jsem ze začatku hrát i GTA SA, ale člověk si kvůli jiným věcem zvykne.
Nicméně můj výčet:
1. Dnes snad úplně zapomenutá hra - Toon Car (alternativně bylo ještě Toon Quad), kde jsme s bráchem nejraději jezdili s autem, které neslo sofistikovaně zašifrovaný název Kadillac. Auto bylo tak oblíbené, že jsme mu pořezdívali "Šunka", páč jsme si oba tenkrát mysleli, že to je označení pro super auto.
2. GTA San Andreas - v Single Playeru jsem měl zaparkovaný v CJ-ově rodné ulici ZR-350 (což byla vlastně Mazda RX-7), se kterým jsem ani nejezdil, abych si ho nerozbil. Nicméně ve výsledku vyhráva Elegy (Skyline R32), páč je to prostě "Nissan" a stravil jsem s ním daleko víc času, hlavně v Multiplayeru.
3. Mafia II - Houston, auto které napaditě připomíná legendu (hlavně pro širokou veřejnost z filmu Auta) - Hudson Hornet. Dobře mi sedělo k tomu mafiánskému stylu a nejlíp se mi s ním i jezdilo.
4. GTA V - Ocelot Jackal - klasicky splácnute ze dvou aut, ze předu něco jako Jaguar, ale co je pro mě hlavní, tak zezadu to vypadá jako Saab 9-5 NG... :D





Posunem to dál... co sehnat jednu ze tří vyrobených Fabii I Pick up a láknout ji do pistáciové?

Jelikož vím, kde je to focený, tak vím, že ta zeď je spíš červená, oranžová vypadá díky filtrům. Jinak je to v Brně na Škrobárenské....

Pojem "nejzbytečnější auto" se zde stává dost relativním a v některých případech subjektivním pojmem. Zbytečné auto, respektive nejzbytečnější auto je to, co nemělo žádný význam. Díky tomu odpadávají všechny zmíněné mainstream Chundaje, Ovce, Cross-over, apod. protože a jelikož je evidetně koupilo dost lidí a to má význam, pro automobilku, aby se uživila (S-Maxů je na silnicích taky dost). Stejně tak i ta Tiida, která není u nás vidět, ale v Mexiku se úspěchu dočkala. Rovněž vyškrtávám i Cygnet, páč jak bylo zmíněno, zachránil automobilku. Pak tu jsou ty slepé uličky jako je zmiňovaný Avantaim nebo Pluriel. Slepé uličky mají taky svůj význam, takže nejde o totální zbytečnost. Nejblíž tomu je v diskuzi zmíněné SUV cabrio, to si našlo cestu jenom k pár (divno)lidem.
Nicméně podle mě to patří tomu Golfu VI v kabriu. Zatím jsem snad ani jeden nepotkal na silnici, páč je to snad ve všech směrech horší než Eos a zachování tradice? Poslední Golf v kábru byla předtím trojka, takže s dvouma generacema se dostáváme k něčemu, co už nějakou dobu zastává jiný model značky. Prostě "das auto" -
postavíme přímou konkurenci vlastnímu modelu.

Jak jsem ti, Františku, slíbil, tak i plním... Fotografie z dneška: https://mrfear44.rajce.idnes.cz/Kafe_Kary_Brno_-_17.10.2021/ Snad z toho bude něco k použití. :D

Snad tím některé potěším, přidávám pár fotek: https://mrfear44.rajce.idnes.cz/Kafe_Kary_Brno_-_19.9.2021/ ;)
PS. Nebyly to nahodou už K&K vol. 33?

Cinknutí při zavření dveří otcovi Škody 120 a chuť Hašlerek, jejichž "nekonečná" zásoba byla vždy v přihrádce u spolujezdce.
Zvuk startování dědovi Felicie.
Písnička Far far away od Sladu, když jsme si tenkrát odváželi domů Almeru.
To jak lítám na kožené sedačce tam a zpět v závilosti na akceleraci a brždění v Saabu 9000 Aero a přitom hledím, jak stejně rychle lítá i ukazatel okamžité spotřeby a jak jsou všechny ovládací prvky podsvícené.
Vůně kožených sedaček prvního Saabu 9-5, co jsme koupili.
Lechtání v žalůdku a hlasitý smích, když jsem poprvé sešlapnul naplno plyn u oturbeného Volva S40 do kopce.
To s jakou jistotou a radostí dokázalo dvojkové Punto Sporting říznout jakoukoliv zatáčku a pak následný pohled vyděšeného spolujezdce, který se držel zuby nehty všeho kolem.
To když se do protivky kolem mě prohnal Morgan Aero 8 GT, znělo to jak čmelák.

Kdyby někdo chtěl mrknout na pár momentek z neděle, tak jsou tu ;) :
https://mrfear44.rajce.idnes.cz/Kafe_Kary_Brno_vol._32_-_15.8.2021/

Kdyby se chtěl podívat někdo na pár fotek z mého amatérského objektivu...: :)
https://mrfear44.rajce.idnes.cz/Kafe_Kary_Brno_vol._31_-_4.7.2021/

Stanley: Myslím, že Bomb sticker je taky z japonska, nicméně u nás je to rozšížený u "upravených" aut, neboli "Nevešel jsem se s autem do vjezdu a nechce se mi ten blatník lakovat..." :D Nicméně tu spíš převládá to, co píše PepaSFI... "Mimísek v autě", pak je tady "Jsem princezna. vole!", "Nelep se mi na prdel, nejsem tvoje stará!" a mnoho dalších rádoby vtipných nálepek, jejichž pomysleným vrcholem jsou rohy s vidlema a ocasem u kruhového loga (některým nedělá problém to připlesknout i k jiným tvarům).

Tak mám takový pocit, že jedno Le-Seyde stává kousek od naší dílny na jihu Brna. :-D Nebo možná stávalo, už nějakou chvíli jsem to auto, které bývalo pravidelně přikryté plachtou (ale měl jsem to "štěstí" to vidět bez ní), neviděl. Na jeho fleku se tam aktuálně objevuje Mercedes R107 z dovozu ze Států.

Asi také trpím obsedantní poruchou mít něco méně výdaného, důkazem toho částečně Almera, které už jenom ubývají (takže rare factor se zvyšuje) a Saab, který asi není třeba vícero komentovat.
S kecama typu "Nechceš tu Almeru už konečně prodat?" se setkávám často, ale na té funguje zatím všechno, teda krom ochrany proti korozi a majitele, který vymýšlí kraviny, jak ji zušlechťovat, takže uměle vyvoláva problémy, jako třeba při domontování klimy, ale to je spíš na jeden článek... :-D

Saab měl ještě jeden přeznačkovaný model, o kterém by už vůbec nikdo neřekl, že je to Saab, kdyby to nemělo dva odznáčky na zadnici (bo jinak se to od té Delty vůbec nelišilo :D ) - Saab 600


To netuším, až tolik jsem to neprohledával, spíš jsem koukal po starších článcích, apod.

Úplně pryč nejsou, v jednom z mých blogů padla diskuze na tuhle stránku a Nimrod mi poslal tenhle odkaz, akorat by to chtělo někam celé zazálohovat, aby aspoň něco po té stránce zbylo... :D https://web.archive.org/web/20160305103817/http://saabinfo.net/

Ragnarok: Saabinfo.net toho je velká škoda, bohužel nikdo nebyl ochotný dat 50k za obnovení celé stránky. Kdyby alespoň někdo posbíral všechny ty věci, co tam jsou a hodil je na jiný saabacký web (ta stránka se dá spustit z nějakého dřívějšího data). Saab forum... které máš teď na mysli? Ono je to jedno, mrtvé je svým způsobem obojí, protože je všechno na facebooku.

S tím klíčem mi to připomnělo jak jsem před pár lety v klidu odemknul a nastartoval firemní náklaďáček Nissan Cabstar klíčema od mé Almery. Sice se rožla kontrolka IMO, ale auto v klidu fungovalo (naštěstí naopak opačně aplikovat klíče nešlo :D ).
Jinak až po roce vlastnictví 9-3 jsem zjistil, k čemu je tlačítko s čárkou... Funkce follow me home - auto rožne parkovačky a boční blinkry, abych jej v noci našel, při delším podržení se rozhouká alarm.

Když se odpoutám od toho, že fandím švédům, tak i tak musím vyzdvyhnout koncové svítilny na poslední 9-5 a 9-3 (jak sedan, tak combi). Dále tu mám ujetost v podobě Sagarisu, kde celek těch světel, výfuků a plexi křídla je prostě top. Nad světly z A7 jsem se rozplýval nedavno v koloně. :-D Z Amerik je pro mě nejvíc Charger a ulítnutý mřížky na hranatém Mustangu.
Na závěr třešnička, snad mi to automobilový puritáni odpustí, ale nemohu si pomoct - led světla na Supře MK4.








A já se ptám... Kdy bude Brno? :D
Jinak ta sedanová Fabie v galerii je snad jediná na světě, co vypadá dobře. :D

Bylo by toho hodbně, ale uskromním se na ty 4. :D
Saab 9000 Aero
Lotus Omega
Nissan Skyline GT-R R33
Citroen BX 4TC (případně skromná verze GTi)

Jelikož otec má vlastní autodílnu (díky koroně jsem tam teď skoro pořád) tak to mám v tomhle směru pro moje plechové miláčky dobrý. Člověk se pak s podivem kolikrát rozhlíží po té dílně a když si to sečte, kolik už se narvalo peněz do nářadí... Kolikrát se koupily přípravky, které se použili jenom jednou a od té doby ležej, ale bez nich by to nešlo - viz. aretace rozvodů (shodná s Opelem) na moji 9-3 kvůli vodní pumpě nebo obdobný přípravek na druhou 9-3 v naftě (1.9 JTD od Fiatu). A pak člověkstejně přijde do obchodu, jako je Mojedílna a zjistí, kolik věcí, co by se mu hodili, nemá. :D Čili čím víc nářadí tím prostě líp a člověk pak nemusí improvizovat s nejistým výsledkem. Kdo to asi nezná? "Jdu udělat pár drobností na autě, za 3 hodiny jsem z garáže zpět!" Je neděle 11 večer, auto znepojizdněný a přemýšlíte, že sebevražda je taky řešení...

Klima to je zaklad a snad jenom masochista by chtěl auto bez ní. Tempomat je příjemná věc a odmítají ho striktně dost často lidi, co s tím nikdy nejeli. Kvalitní světla jsou snad základ, nejde tak tolik o přiblblé efekty a hi-tech názvy jako o to, aby fakt člověk něco na té silnici viděl a jet s bludičkama, co dosáhnou na 10 metrů před auto víme moc dobře všichni, že je o hubu. Seč to přijde některým absurdní, tak to audio fakt dělá dost. Pro někoho kdo si srsá Davida a Kryštof z impulzovic krabičky je to zbytečnost, ale kdo jde vhudebních žánrech dál ví, že poslouchat to svoje přes dva rozdrolený repráčky z Thalie je naprosté utrpení.
Co ve výčtu není a určitě bych si připlácel, tak výhřev (popřípadě i odvětrání sedaček).

Bohužel je to škoda. Občas při postávání v kolonách v Brně, jak si člověk snaží krátit čas, se rozhlížím a počítám kolik aut kolem mě postává v jiné barvě než je na téhle barevné škále nudy. Musím se pak hodně snažit, abych alespoň našel tmavě vínově červou nebo tmavou zelenou. Jak říkáš, je to v lidech a aji ten Superb vypadá hezky v jiných barvách a nemusí to být zrovna ta žluto-zlato-limetková, ale červená nebo tmavě modrá s lehkým náznakem zelené tomu dost sluší.
Bohužel většina lidí si řekne, že tady ten Mercedes v černé/ bíle vypadá *úplně nejvíc top luxusně*, tak jednu z těchto dvou možností ve formuláři zaškrtne a je nejvíc *spoko*. A u GT AMG je to ještě víc k nepochopení. Ani nevíš, jakou mi naopak udělal před třema dny radost na světlech na vedlejší právě tento kousek v té Green Hell Magno, když tomu pak díky pole-postion mohl dat...

To nebylo směřované nic proti Mercedesu. :D Vím, že barevnou paletu mají rozsáhlou, to se neboj. Spíš jsem to myslel jako takové malé rejpnuti, právě protože zákonitě se prodává to, co lidi chtějí. Ale když už jsme u toho, tak osobně jezdím v Nissanu se zářivě modrou metlou a 9-3 má velmi tmavě zelenou metalízu. Být to na mě (a nekupovat to ojetý), tak 9-3 je červená (laser red). Zase kdyby na to mělo přijít, tak bych tu barvu, co teď mám, už ani neměnil, je hodně zajímavá (na fotkách černá, z dálky šedavá, po nasvícení zelená). Sám jsem měl nějaký pátek zpátky kanárkově žlutý Punto Sporting a v tom jsem si to vyloženě užíval. Na C70 bych zase uvítal místo černé barvu Saffron pearl (oranžová) nebo Turquoise pearl mettalic (oceánově modrá), takže se neboj, že kdybych si šel koupit něco novýho, tak skončím někde na barevné škále mezi bílou a černou.
Co se Saabů týče, tak bohužel i tady to dost často končilo bez fantazie a lidé odjížděli zejména s černou, pak je tu tmavě modrá, šedá nebo tmavě zelená. Sehnat auto s čistou červenou (laser red) je pak docela výzva.
Takže ještě jednou, no hate. Právě naopak, Mercedesu, jako jedné z mála automobilek, dneska fandím a nebýt mé zapálenosti pro švédská auta, tak snad i jedním jezdím. ;)

Nad barevnou paletou Mercedesu jsem se taky před nedávnem pozastavil. Byl jsem domluvenej s kurýrem o převzetí zásilky u Hoška v Brně a to bylo prostě a čistě padesát odstínu šedi. Oni pak jdou občas z extrému do extrému, jako je třeba Zelená Svině.
Evoque, jako takový, se mi dost líbí. Kabrio verzi bych vlastnit nechtěl, ale je to při nejmenším něco hodně zajímavého. Pravidelně jsem jednoho v "nenápadné" oranžové potkával u Mendelovi univerzity u pavilonu Z.
Isuzu mi nedalo a musel jsem zapátrat a vyštrachal jsem jeden kus v Brixenu, na severu Itálie, za lidových 680 tisíc. :D https://www.autickar.cz/blog/clanek/historie-sobu-saab-9-5-ys3e/820/

Rovněž musím souhlasit s kolegy, Švýcarsko je plné automobilových nadšenců. Co chvíli jsem tam potkal Hondu S2000 nebo poladěnou Imprézu. Kde jinde se vám poštěstí vidět jen tak za sklem showroomu v malé obci Countach? Nebo v centru města (Curych) kolem vás projíždí McLaren, zatímco s úžasem v očích se blížíte ke Carreře GT , přičemž za roh právě zajíždí Phantom a o blok dál parkuje DeLorean...

José Jiménez: Jinak nejspíš jeden, nebo dokonce dvě, 9-5-tky budeme prodávat - sedan 1998, 2.0t s chipem na cca 140 kW, LPG, celkem dobře vybavený, jenom má hrozně moc kosmetiky a druhý combi 2000, Aero 2.3T 169 kW, o něco lépe vybavené, ale také má svoje vady na kráse, i když ne tolik, co ten čtyřdveř...

José Jiménez: Zadřený jsme právěže kupovali proto, že jsme si ho chtěli opravit, což se vlastně i povedlo. Je už plně pojizdný a budeme se ho snažit ještě ladit k dokonalosti.


Na design Brejlovce si člověk musí zvyknout, prostě až přijde do bodu, kdy si řekne, že je to auto divný, svým způsobem úchylný, ale líbí se mi to. :D Taky jsem ho dřív nemusel, ale dnes bych ho bral raději než druhej facelift s Aero nárazníky z roku 2005. Co se týče interiéru, zas taková hrůza to není. Pravda, madla dveří vrzají a plast je na tom hůř než u prvního faceliftu, ale zase co jsem měl tu čest, tak jsou snad měkčí polokožený sedačky než u předchozích verzí, mrzí mě akorát volant z 9-3, mohli vymyslet nějaký lepší čtyřramenný.
Jinak tady ten pocit znám, je to prostě něco jinýho než u ostatních aut. Jak už někde zaznělo: "Je to prostě Saab". Nejblíž k tomu, jako alternativa má Volvo...

U tady těch B2X4 a B2X5 hrozně záleží, jak se kdo k tomu choval. Máme doma kus, který stačil nalítat jenom 160k km a pak ho paninka zadřela a pak na druhou stranu druhý kus, který má 454k km a netváří se, že by mu něco po takové porci bylo. Pokud člověk není idiot... o nájezdech nad 350k si mohou některá auta nechat jenom zdát.

Spíš než tuning Eclipsu bylo k nepochopení použití aut při honičce s tankem v šestém díle. Jasný, film bylo něčím potřeba oživit, ale legendárními veterány? Nejoblibenějším vozem je pro mě Skyline GT-R R34 právě ze čtvrtého dílu (ten z druhého dílu je až moc mainstream) , díky kterému jsem ještě překousl to, že se z toho stal jeden velkej akční nesmysl.
Jinak, co mi utkvělo v paměti, v jinak ne moc zajímavých snímku, tak Dodge M4S Turbo Interceptor ve filmu Černý přízrak. Milé bylo použití Ferrari 250 GTO v animáku Arthur. A jako Saabista jsem hrozně rád, že jeden z hlavních protagonistů v Teorii velkého třesku má Saaba 9-5. :)
Jinak kdyby někdo chtěl, tak existuje databáze požitých aut ve filmech, kde je i řazení vozů podle jeho důležitosti ve snímku, ať už to celé bylo o něm, nebo tam stál jako křoví. https://www.imcdb.org/

Ano :D Spojka dvoumetrový Lukáš... Akorát jste to tam řešili s otcem. Než jsem zjistil, že to nakládáte a než jsem se vyhrabal z domu, tak jste byli pryč.

Když by se to konalo v Brně, tak mohu za rozumného počasí se tzv. přisrat a poskytnout k porovnání moji T5 s automatem. Skvost jako Chaseho modrá to není, ale lepší než Bedna Kitu, ze které mám mj. v autě kryt. :-D

Tak jsem magor no... :D Vím, že to je myšleno tak trochu ze srandy, ale i tak se C70-tky musím zastat. Vzhled je věc rize subjektivní, ale myslím, že přinejmenším se záď povedla, nehledě na to, že i tak to auto strhává na sebe pozornost a člověk má zněj jakýsi majestátní pocit. Blbý pak je, že měřítkem pro kabriolety se zde pravděpodobně (čtěte určitě) stala Miata, což je snad pravý opak C70, je to něco jako postavit vedle sebe motorový člun a jachtu - kopec srandy a střeštěnosti vs. klid a pohodlí...

Co jiného bych sem hodil, než Saaba? :D Za ty peníze 9-5 po druhém faceliftu, alias Brejlovec, což je ale i otázka vkusu, ne každému se libí... Ale aji kdyby se šáhlo po prvním faceliftu, který bude za ty peníze v top stavu, tak člověk dostane kus auta, které je prostorné a velmi komfortní. Jediný bod, co nesplňuje, tak servis, páč to málokdo chce opravovat. Doporučuji 2,0T/2,3T nebo 1,9 TiD (JTD od Fiatu).
U Volva V70 je otázka, jestli se mluví o 2. nebo 3. generaci. U druhé se za daný budget dá sehnat hodně pěkný kus a se servisem bych to neviděl až tak bídně, nicméně atraktivnější trojka už se bude shánět logicky hůř a bude toho mít docela dost za sebou.
Co mě ještě napadlo, ale zde si nejsem jistý pohodlím a prostorností kufru je Honda Accord s benzínovou 2,4...

Menší galerie ze včerejška z pohledu mého amaterského objektivu. ;-) https://mrfear44.rajce.idnes.cz/Kafe_Kary_Brno_vol._29_29.9.2019/

Krásný článek a autor není vůbec zaujatý, páč mám to stejné a mohu jenom potvrdit jeho slova, respektive řádky. ^_^ :D

Lybra je vážně moc zajímavé auto, hlavně ten interiér, ale jak je napsáno v článku rychlá degradace člověka rychle odradí. Zatím jsem neseděl v kusu, který by ty sedačky neměl zežmolkovatěný a doplněný podivným zápachem, jak kdyby se tam pes pomočil... Nicméně jsem zatím měl jenom čest s naftovými motory (na benzínovou šestnáctistovku v Marei jsem si nemohl stěžovat) a jakmile nastal problém někde v přivodu paliva nebo elektronice, tak ani farář se svěcenou vodou nepomohl. To pak zájem rychle vyprchá, škoda.

Co zaručeně udělá z normálního auta shamemobil a není zde zmíněno, tak doplňky do interiéru. 20 vyčichnutých stromečků, chlupaté hrací kostky nebo růženec na středovém zrcátku, vybledlí plyšáci společně s kšiltovkami od Vietnamce, ozdobené logem auta za zadním oknem, aftermaketové potahy sedaček, které už dávno nesedí jak by měli a oloupané potahy volantů, nejlépe s dekorem dřeva...

Bohužel, tohoto trendu si v poslední době všímám hodně. Klasické karoserie, jako jsou sedany, combi, mpv, hatchbacky, apod. postupne nahrazuje flotila hybridu na chudach s hromadou plastu okolo. Když zrovna pozoruju odchazející MPV-čka, tak si vzpomenu na naše 3 Sintry, na které bohužel není čas a potichu podléhají kovomorce... Přemarkovany Chevrolet TransSport z přelomu milénia, který je o něco menší než klasický Transporter, který díky 3,0 V6 dokázal vcelku svižně auto rozpohybovat přes hranici 200 km/h, pro některé vcelku k nepochopení. :-D


Když vidím v těch komentářích všechny ty přeznačkované vozy, tak jsem si vzpomněl na toto: Dodge RAM ProMaster, což je od pohledu steré Ducato/ Boxer/ Jumper s jiným nárazníkem a pozičkama ve světlech. :-D


Názvy seděj, akorát ti chybjej "x" na konci ;-). Jinak 9-7x nebyla Chrysler, ale Chevrolet Trailblazer ze stejného koncernu GM, stejně jako GMC Envoy, Oldsmobil Bravada, atd.

@beaster: Když nabouráš se Saabem, tak je spíš po tom druhém autě... :D A když už, tak díly pořád na to jsou. ;-)

@geralt: jj mám před face (2003), taky se mi víc líbí interiér tohoto než pofacu, hlavně proto, že zmizela ta kaplička na palubovce, zase na druhou stranu z jednoho takového jsem pro sebe uklohnil volant s "ouškama". :-D Pravdu díš, ruční brzda, seč to vypadá zajímavě, je udělaná fakt lajdácky a sedačku s nájezdem 360k km jsem měl odrbanou jenom trochu (přečalouněno z angličana), na to, že se GM jim snažilo co nejvíc svázat ruce je to dle mě povedené. :-) Já beru, snad až na 600, za Saaba každý model. Vždy se podle mě snažili, aby vůz byl zpracován podle jejich filozofie.
@beaster: Nás máš za nadšeneckou sektu, která nemůže jezdit v ničem jiném a co není z Trollhättanu to hned pofluše? :-D Bylo to o smůle a o štěstí. Saab měl smůlu, že mu velela banda zabedněnců z Detroitu, která vyvíjela odpor při jakékoliv snaze prodat Saab Číňanům...
Poslední komentáře
- riderhenry, Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu...
Vojta Matoušek, ale ten má asi dost plno. Případně se není... - beastar, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Tak nějak. Pocitově je to cool verze. Už to má správný... - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
+ teda netřeba zapomínat na to, že je to nejlevnější novej... - Kebrdle, Ford Focus Combi ST Line: Poslední...
Kdyby tam byl normální motor,bylo by to dobré auto. Kdyby... - Amarask, Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu...
Zdravím, můžu se zeptat na toho klučinu, co servisuje BMW v Brně?... - afro-r1, u blogu Obyčejné auto
Bordel? Na strope? Maximalne otisky spinavych prstu, a ty jsou... - afro-r1, u blogu Obyčejné auto
Nejlepsi asi plastove kostky v prahu u BMW. Nereznou a zadny... - sheogh, Levný elektromobil který potěší...
Jeee, konecne elektromobil, ktery by se hodil i me :-))) Mel bych... - vojtacz, Levný elektromobil který potěší...
Já pořídil synovi (sobě samozřejmě) Tamiya CC-02. Je to menší,... - RRRampapapa, u blogu Obyčejné auto
Není zač, jinak ještě k blogu - gratulace ke spokojenosti... - Stanley, u blogu Tesla Model 3 (Dual Motor, LR) je elektromobil,...
Já elektřinu úplně nezatracuju... spíš se zatím vyrábí... - RRRampapapa, u blogu Obyčejné auto
Auris má zvedací body i na prazích - jsou tam vyznačená... - spooon, Levný elektromobil který potěší...
"teď bych chtěl být dítě" říkám s vždy, když... - beastar, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Je to tak. Na převoz suti a podobně je toho škoda. A není... - bitner, Levný elektromobil který potěší...
Super! Akorát mě štve, že už mi nejsou 3.
Poslední inzeráty
2016 rok výroby
310 koní výkon
3 604 ccm objem
1966 rok výroby
97 koní výkon
2 687 ccm objem
1972 rok výroby
1 koní výkon
5 200 ccm objem
1963 rok výroby
401 koní výkon
6 600 ccm objem
Rušné diskuse
- Elektrickým Meganem k moři bez elektrocentrály v kufru
93 komentářů - Proč je okolo aut tolik vášní?
78 komentářů - Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola
47 komentářů - Zlatá Vrána 2023: Pátý ročník inzertního bahna
41 komentářů - České, evropské, světové... A jaké je vaše auto roku?
30 komentářů - Auta, která mi způsobují smutek
29 komentářů - Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring
29 komentářů - Moderní nesmysly, které mi pijí krev
28 komentářů