reklama
načítám data...

sumy

JménoMichael Hanzal
BydlištěBenešov
Registracepřed 14.7 měs.
Poslední aktivitapřed 24 sec.
Komentářů u článků252
Pozitivních komentářů u článků38
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

sumy
včera v 09:39
0
Zápisník bláznivého fotra aneb kupujeme zběsilý kombík

to beastar: Ještě že libí/ nelíbí je čistě subjektivní. Osobně považuji tuto generaci galanta za jedno z nejhezčích kombi. Třeba jiný splašený kombi od mitsu, tedy Lancer evolution IX wagon mi přijde jako vysloveně nehezký auto. A stejně se teď v reichu prodal jeden kus skoro za 30t€

sumy
předevčírem v 12:05
0
Kia Rio 1.4 CVVT: Slibný start řidičské kariéry

No jo no, ale nákupní mikrotaška je holt krapátko limitovaná už ze své podstaty. Ani v tom supu by to asi na zadních seslích moc nerozdejchali. Takže řešením je co? Jezdit v BVP? O tom že bych boural ve svém "papírovém" civicu 6.g ani nepřemýšlím. To bych se musel bát to i jít jen přeparkovat. Nezbývá než myslet i za druhý. Manželka taky jednou zastavovala za nehodou a akorát mi volala. Najednou ticho, zahvízdání gum a pak jen tlumený buch. Za chvilku rozklepanym hlasem "Jsem OK". Hvízdání bylo od toho, jak manželka s maximální odpichem přejela do druhého pruhu, nebo spíš na dělicí čáru levého a prostředního pruhu a ta rána bylo to auto co nedobrzdilo a trefilo auto co původně stálo až před manželkou...

sumy
20. února 2018, 19:42
0
Kia Rio 1.4 CVVT: Slibný start řidičské kariéry

Jj, první větší průšvih měl tatík když v 88 omylem s Blaníkem odletěl do DDR. Holt, navigace není jeho silná stránka :-D Litá už přes 40 let. No a ty kabiny byly v rozmezí 3 měsíců.
Přesně jak píšeš,zadek pobral naprostou většinu energie. Na druhou stranu, čumákem zvrakoval Santa Fe, co stalo před ním. To Rio bylo schopno ještě hodně energie předat tomu Santa Fečku. To bylo taky na totální škodu. Paradoxně ten transportér dopadl nejlíp. Výsledný postavení aut bylo tak, že transportér ještě ťuknul až do santa Fe a Rio jakoby mezi nima, ale o 3m bokem. No dobrej kulečník. Dveře šli otevřít normálně, teda přední, zadní byly "zararovany" do 30cm.
Tatikovym riem čas od času jezdím a vlastně i vcelku rád.

sumy
20. února 2018, 16:22
0
Kia Rio 1.4 CVVT: Slibný start řidičské kariéry

Sám jsem tatíkovi říkal "Nepřeháněj, kilo nejel, to by z tebe zustal mastnej flek" Tak mi to ukázal v protkolu od PČR. Co je ale paradox, tím že stál už na místě, tedy rychlost 0, tak ani nešly airbagy !?! Ale ani nebyly zapotřebí. Ještě pak nutil hasiče, ať mu ze zadních sedaček vyprostí diplomatku s papírama. Jako právník tam měl důležitý papíry a nemohl je tam nechat. Tak to ještě hasiči mordovali, aby se dostali do prostoru nohou zadních pasažérů. Ano kdyby někdo seděl vzádu, neměl nejmeší šanci. Rána taková, že auto po nehodě končilo cca 30 cm za B sloupkem a tatík i zádama zlomil sedačku :-O A to s tou octou mám i z dálniční kamery z mýtný brány. Mizerná kvalita, ale i tak. Ve 120 ťuk zboku do zadního nárazníku, dlouhatánskej smyk, napříč tesně před kamiónem v pravým a rána do betonovejch svodidel. A taky odešel po svých. Frajer co ho nabral ujel... Navíc tatík je nezmar. Už má za sebou 1x rozbitýho větroně na ultimu, 2x nouzák kvůli motoru a 2x nouzák kvůli upadnutý kabině(1 rukou řídit, druhou držet torzo kabiny, aby se neutrhlo a neurvalo ocas) . Hlavní je se nepo... z toho co by se mohlo, ale užívat si to co můžu dokud můžu.
Jinak souhlas, fakt se to při přimhouření oka dá zaměnit za citróna. Na druhou stranu, na první pohled ani nepoznám, že je to už nová generace. Taknějak mi to příjde furt to stejný. Pravda, poslední dobou se mi čím dál tím častěji stává, že nejsem schopen na první pohled u prvně spatřeného auta ani kolikrát určit značku, natož modelovou řadu.

sumy
20. února 2018, 15:18
0
Kia Rio 1.4 CVVT: Slibný start řidičské kariéry

Težko říct. Ale už ta minulá je dost tuhá. Tatík ji měl 3 týdny a na pražském okruhu, když zastavil za nehodou, ho vzal zezadu transportér v cca 100km/h. Chlapík měl sklopenou sluneční clonu, prd viděl a náraz byl bez brzdné dráhy... tatík odešel po svých s boulí na hlavě. Vrak 3 týdny starého auta s nájezdem 2500km byl vydražen za 12.500,- :-D Vlastně zůstal jen prostor pro řidiče a spolujezdce. Bylo to shodou okolností 4 týdny po té, co ho sestřelil frajer s Tháliií na D1, kde šla tatíkova Octa 2 na odpis. No měl zkrátka takovej blbej měsíc. Nicméně, hned po mně chtěl, ať mu seženu další Rio. 10 měsíců staré přímo od importéra v plné výbavě(opravdu max) za 170tKč. Od té doby 90tkm bez jediné potřeby vyhledat servis. Jen občas hudruje, že to nejede, ale zato furt a houby to žere :-)

sumy
19. února 2018, 17:03
0
Zápisník bláznivého fotra aneb kupujeme zběsilý kombík

Jo a jinak to Pajero, v původním významu to bylo označení pro bohatého sedláka/obchodníka. Poté se to vžilo už pro ani né tak bohaté sedláky a obchodníky se slámou. No a nakonec se to přetavilo v označení pro samohonce.

sumy
19. února 2018, 17:00
0
Zápisník bláznivého fotra aneb kupujeme zběsilý kombík

Čoveče, možný to je... jako dvojitej onanista bych to měl vědět :-/ Možná v tý portugalštine je problém Seat Malaga... No nemládnu a hlavě se mi už občas něco pomotá...
Ale co chtít od automobilky, co má ve znaku hned 3 pí... diamanty
Ale název kterej měl hlavu a patu je Space Wagon. Měl jsem v 2. i 3. generaci a oboje jsem miloval. To slovíčko space tam nebylo jen tak. Vešlo se tam všechno a ještě něco k tomu.

sumy
19. února 2018, 14:40
0
Zápisník bláznivého fotra aneb kupujeme zběsilý kombík

Tak jak jsem již kdysy psal, u mitsu jim to s názvy aut a jejich možným výkladem v různých jazycích moc nejde. Pajero-portugalsky "onanista" je myslím jasným důkazem. Oproti tomu je " u lejna" ještě dobrý

sumy
19. února 2018, 14:02
0
Zápisník bláznivého fotra aneb kupujeme zběsilý kombík

Jo, to ti nevim. To zní jako staré námořnické zvolání " U neptuna" :-D (vypůjčeno z titulků jakéhosi filmu, kde námořník za bouře řval "Oh Shit")

sumy
19. února 2018, 13:54
0
Zápisník bláznivého fotra aneb kupujeme zběsilý kombík

No... řidič je "svéráz" a rozhodně nejsem sympatizant jeho stylu jízdy. Na druhou stranu, jezdit umí. O tom není pochyb a vyškolil by asi naprostou většinu z nás. Pár let jezdil (a stále jezdí) závody všeho druhu a co vím, tak na silnici za sebou nemá žádnej průs... Což je mi osobně stejně záhadou. Historka není ani tak o rychlém autě, jako spíš o spolujezdci na místě řidiče.
Jinak, rychlé to je. Ano, na Deutsche Autobahn se najdou jistě rychlejší auta, ale pro běžného smrtelníka, co je už z Octy RS vyplašenej to je jinej vesmír. Twin turbo tomu dává opravdu příkladnou pružnost a ve spojení s vymakanym aktivním pohonem 4x4 (To co ESP v ostatních řeší přibržděním kola, tohle naopak pošle výkon na opačné kolo) z toho jinak obyčejného rodiného kombíku činí zajímavou splašenou krabici.

sumy
19. února 2018, 12:40
0
Zápisník bláznivého fotra aneb kupujeme zběsilý kombík

V tom legnumu se mě řidič zeptal "Můžu?" Já se zmohl pouze na " Hmm, mož..." a už jsme byly v protisměru a hurá... Tak mu říkám" Ses posrals?" Odpověď :"Když jsi váhal, jestli jo, nebo ne, tak tam muselo být pro tohle auto místa dost" A bylo :-) Ale je pravdou, že už má na běžný ježdění RS4, či jak se jmenuje to nejmenší a nejdivočejší kombi s olympiádou na masce. Prý "450hp je víc než 280hp" a to je bez diskuzí.

sumy
19. února 2018, 12:34
0
Zápisník bláznivého fotra aneb kupujeme zběsilý kombík

U toho Legnuma hlavně nezapomínat, že oproti standard Galantu to má 4x4 s aktivníma diferákama snad z Lancera evolution. Pomáhá to s vektorováním do zatáček a málem jsem si v tom jako spolujezdec (na místě řidiče) cvrnknul do triol. Jede to víc než dobře. Občas se nechají sehnat i verze s volantem na správný straně. Ale všechno je to za cihlu zlata.

sumy
16. února 2018, 13:53
0
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Tak třeba to ocení. Ženy jsou různé... Já jsem manželce cca 3 roky zpátky věnoval k Valentínu 100kg kovadlinu (ne aby si jí šla uvázat a zkontrolovat teplotu vody v Orlíku) Měla z ní radost větší než z kabelky od ... no já ani nevím od koho :-) No a letos dostala k 10. výročí svatby místo trendy SUV starou krabici pajero a je z toho naprosto "uvařená" Navíc má to pajero origo křídlo. Po křídle na autě toužila už dlouho.

sumy
16. února 2018, 12:43
0
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Těch rozdílů je tam víc. Tuhá zadní(to ale nepovažuji za naprostou nutnost) mechanické opravdu 100% uzávěrky mezinápravy a zadku. Sám si volim zda 4x2, 4x4, 4x4 natvrdo, redukovaná 4x4-manuálně, né žádnejma točítkama a podobnejma kktinama, co se vždy, když je zapotřebí rozhodnou že ne, protože... A hlavně, je to schopný fungovat i po atomovym výbuchu(čti-jediný, na co to opravdu potřebuje elektriku je otevření ventilku na čerpadle a jako palivo poslouží naprosto cokoliv, co alespoň trochu hoří. V nouzi i na rozpuštěný sádlo :-D )
Jo, s těma plechama to je pravda, dveřma jsem si spáchal kompresní zlomeninu kolene, to se asi s běžným SUV nepodaří :-)
A co je asi nejvíc rozdíl oproti "normálu". Zkus skočit za běžné jízdy 3m pod úroveň silnice do pole a následně odjet. A to vše bez jediné oděrky(to škrábnutý zrcátko od kamiónu, co mu uklouznul v zatáčce návěs, kvůli kterému manželka z té silnice seskočila nepočítám)
Pak už jen takové bonusy, jako do kterého SUV se vejde Eurovka vyskládaná do 120cm?
Celkově je to dost o pocitu "pořádnýho kusu železa" co když nacouvá do stromu, tak se jdeš omluvit stromu(případně rozvou rozřezat na polínka) a né autu :-)

sumy
16. února 2018, 11:40
0
Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

Na SUV nahlížím jako na kategorii "Ani hovno, ani fík" Vlastně je to jeden obří kompromis... Na silnici zbytečná horda všeho možnýho, načechraný všelijakejma patvarama, aby se na to vůbec dalo koukat (třeba současná sportage je vyslověně na odložení "boaaa") a mimo silnici je to stejně naprosto marný a skončí na první louce s mokrou trávou.Tak to máme doma vyřešený jináč. 2x klasický bříchoplaz(civic 8.g a civic 6.g) a 2x Off(1. manželky, pajero 3dvířko-5 sitz, 2. můj, pajero 5 dvířko 7 sitz) Budu trochu parafrázovat Matěje Podhorského: Off nepotřebuju, já ho chci, chci a chci. No a když už ho mám, tak ho i využiju. A že nejsem kuwa, tak s ním za sněhu a náledí i tahám ty SUVčka(samožřejmě nejen suv) u nás kus od baráku do 14%stoupání, bo tam zůstávaj všichni co nemaj koule na plnej knedlík, zatáčku v půli stoupání vzít smykem vyset a za ní pravý kola do hlubokýho sněhu na krajnici. A to ať maj auto jakýkoliv. Zašpérovat, cvaknout špagát, zajet do hlubokýho sněhu a tradá. A takhkle jako vláček mám rekord 5 aut během cca 15 minut :-)
Jinak jsem si vědom i "iracionálnosti" volby opravdového offa... Žere to, nejede to a do zatáček hóóódně opatrně. Zase se v tom krásně jezdí kochací výlety a po dálnici to těch 130 trvale kopec nekopec taky dá.
A s tou bezpečností? To krátky pajero, co jsem koupil ženě před 14 dny kdysy sundalo octávku 1.g čelně ze silnice... Sice šly ven pytle, ale odjelo to domu po svých. Ale ani chladič od klimy to neodnesl. Octáva šla rovnou do hutí-zlomená až ve střeše.
Však to znáte, jak je to s těma moc universálníma věcma... :-D

sumy
15. února 2018, 10:56
0
6 fází šílenosti. Je lepší vybydlená limuzína nebo dieselová RX-7?

Podmotorovaný závoďák :-) To bylo mé druhé auto. Bílá Fiesta Mk2, 3dv, polocabrio, snad 1,1 nebo 1,3 o výkonu 2 mrtvých oslů. Shodou okolností jsem tehdy stavěl pro kamaráda XR2i na rally a tak zbylo spousta dílů(podvozek, brzdy...). Ve výsledku z toho vzniklo vcelku hezký auto. Maželka mi i ušila novou střechu a celý interíér přečalounila. Celé to nakonec došperkovaly kola z Eskáče XR3i dolakované k barvě textilní střechy. Když už se to rozjelo, tak to jelo božsky. Ale jen když už se to fakt rozjelo... Na dálnici max 120-130 :-D

sumy
11. února 2018, 13:48
0
Příležitostný tuning aneb jak jsem začal upravovat Rudou Potvoru

Jsem zastáncem spíš hezkých seriovek. U civika 6 jsem jen dal fofrklacek s kratším chodem a přidal dozadu stabik z VTIčka. Přeci jen, když už to má nezávislou a je to podvozkově podařený auto, škoda ho tam nemít. U Pája jsem chtěl také tvrdě držet sérii... No nepovedlo se :-D Zvednutý, měchy do zadní nápravy s ventilem spojeny/odděleny, zároveň tím můžu rovnat auto na spani. Taky si můžu v rozsahu 8cm měnit výšku zadku. Naviják schovanej pod SPZ. Trochu poladěnej motor(ale aby nečudil -to považuji za vrchol buranství, oblak černý mlhy za autem) No a trochu dobudíkovaný. Celý soupnuty do fólie. No a samozřejmě velký kola-docela běhání, dopsat je do TP.
A teď mi tu stojí druhy Pajero a já opět sním o krásný seriovce... :-/

sumy
08. února 2018, 15:07
0
Autíčkář se ptá: Auto snů na míru

Chtěl jsem auto pro manželku, sehnal jsem raritu za pár Kč, tak ji dám do pucu a budem si ji raději užívat při našich toulkách po východě a tak vůbec.
No a samože se líp dejchá když je kešeň nabitá. Třeba to za 10 let bude 3x tolik. A nebo naopak až se to tu celý zese... Tak to bude k nezaplacení, že se bude jak odtialto odjebať :-)

sumy
08. února 2018, 14:53
0
Autíčkář se ptá: Auto snů na míru

To neumim. Vždyť i toho kraťase, co jsem koupil minulý týden ani né za čistej měsíční plat by šlo s investicí do 10tKč prodat se ziskem 60-80tKč. Ale proč, já chtěl to auto... Peníze mě nebaví. A to je možná můj celoživotní problém :-)

sumy
08. února 2018, 14:33
0
Autíčkář se ptá: Auto snů na míru

Na cenách to už tak 10 let roste. Kolem roku 2010 byly i za 180-200. No a pro mě, jakožto fotra od 4 capartů, z toho 3 na studiích je to bohužel částka víc než závratná :-/ Oúúúúúú...

sumy
08. února 2018, 14:14
0
Autíčkář se ptá: Auto snů na míru

O to bych se nebál, ona tak 1/3 až 1/2 těch nejvíc upravených offů stejně v životě nepotká víc, než obrubník u Teska. A to je už off výzva :-D Ale rozumím, majitel RR do Teska nejezdí.
I když, už jsem neplánovaně využil off schopnosti pajera nesčetněkrát. Jednou například když se sekla závora na placeným parkovišti. 10 aut tam přede mnou bezradně stálo jak na magošce ve špičce. Tak jsem jako hulvát odjel přes obrubník. Ono vůbec, občas když je zácpa, typicky za nějakou těžší nehodou, stačí najít místo bez svodidel a nějaká polňačka se už vždycky najde. Taky jsem 1/2 roku jezdil do práce lesem cestou po těžařích abych najel na dálnici na dalším nájezdu, páč zavřeli nájezd na dálnici a opravdu se mi nechtělo jet 5km na druhou stranu a následně se otočit a hurá směr Praha. Zkrátka jeden nikdy neví, kdy se trochu teréních schopností bude hodit.

sumy
08. února 2018, 13:14
1
Autíčkář se ptá: Auto snů na míru

Jo, tak to pak dává smysl a měl bych pro to i pochopení ;-) Já se tahklenc už kdysi dávno zamiloval. Byť do Land Rover, Disco III. Pak jsem měl možnost sledovat, jak často, s čím a za kolik to musí do servisu a už mě to přešlo. Taková výměna turba za 70tKč je už na mě trochu nepřiměřená cena. A jinak to údajně nejde. Turbo má svou integrovanou řídíci jednotku :-O Ale třeba to jako u pravých aristokratů dělají stříbrným nářadím a v ceně za práci je napočítaná i pauza na čaj o páté :-)
Měl li bych Land/Range Rovery "personifikovat", tak to jsou takový zlatokopky. Reprezentativní, postaraj se o tvé pohodlí, ale stojí to peněz až hrůza. A když jde do tuhýho, tak se na tebe vykašlou :-) (Já vím, přehánim. Ale ne zas tak moc)
Shodnem se však na základní myšlence. Auto s dostakem výkonu(v tvém případě i přemírou pohodlí) a potenciálem zapadnout až o kus dál, než běžný břichoplaz.

sumy
08. února 2018, 12:54
0
Autíčkář se ptá: Auto snů na míru

Predplaceny servis je fajn, ale i tak je třeba mít druhej kus, aby bylo čím jezdit, když bude kus či.1 v servisu :-)

sumy
08. února 2018, 11:39
0
Autíčkář se ptá: Auto snů na míru

Můj idol tak jako některých jiných existuje. V6, 280hp, tiptornic, air bagy, klima,komplet na nezávislejch nápravách na nosném rámu. Co víc si přát. Bohužel vyrobili jen 2500ks a tak je cena 20 let starýho kousku s volantem na špatný straně od 400tKč výš...
Pajero Evolution. A přestavět klasický na evolutiona je takřka nemožné, popřípadě se člověk stejnak dostane na 1/2 mega :-(

sumy
05. února 2018, 17:51
0
Ve které zemi se vám jezdí nejlíp? | Autíčkář se ptá

A ještě jedna věc, která mě tam překvapila. Proti všem cestovatelským poučkám, když vidím někoho v nesnázích, pomůžu. Lidé jsou vám pak neuvěřitelně vděčný a skončí to vždy přinejmenším demižónem vína, pozvánkou na přespání, pecnem sýra... Lidé jsou tam ochotní a nerozčilujou se, naopak si naprosto běžně pomáhají.
Ale stejnak jsem měl stažený půlky, když jsem pomáhal chlapíkovi s Audi S6 s černejma oknama a s píchlym kolem. Taková klasika, jak rumuni jinde po světě kradou auta :-)
A je pravda, že ty psi jsou neuvěřitelný hovada. I přes 1,2m vysokou kapotu jim vidim záda když mi stojí těsně před autem :-O

sumy
05. února 2018, 14:37
0
Ve které zemi se vám jezdí nejlíp? | Autíčkář se ptá

No a proto se každej rok kousnu, protlačim se tou hrůzou do hor a tam si pak v klidku vegetim. Občas potkám dachnu že hummer centrum je proti tomu dětský dopravní hřiště a občas koňský povoz. Je ale pravda, že silnice a města jsou tragický. A ty kamióny jsou o hnědej pruh na trenkách. Pumpy jsou kapitola sama pro sebe. Nejdřív zaplatit a pak čekat až tam tu kalnou hrůzu naleje. Ale najdou se i lepší, jen jich není moc :-)
PS: Pozorný čtenář si na foto všimne Dachny v běžné dálniční rychlosti :-) Dobře kecám, ale 60 tam mydlil určitě

sumy
02. února 2018, 21:09
0
Máme rádi křápy, aneb Stará auta a nostalgie

V pěkným stavu( neprorezly na sr...) Tak to jsi si ji měl snad raději nechat. Ceny pěkných už jsou astronomický. Klidně 100tkč za bídu s 2,5, nebo slabším 3,0 z 91 roku...
A ty vychytávky. Moc si užívám elektricky stavitelný tlumiče. A typický jap interiér v pravém umělém dřevě :-)

sumy
02. února 2018, 15:37
0
Máme rádi křápy, aneb Stará auta a nostalgie

Na tom nesejde, ani jedno mi už nepomůže. :-D Ale dík ;-) A vy všichni ostatní to berte jako varování :-)
I když... První off se pořídil, aby jsme se vešli. Po dvou MPV(obě mitsu) to chtělo změnu.
No a druhej off se pořídil teď o 4 roky později hlavně kvůli letním off-toulkám po Balkáně, bo 6 lidí nacvakanejch do jednoho offa, nabalený na 14 dní v horách je už moc nejen na auto, ale i na osádku.

sumy
02. února 2018, 15:05
5
Máme rádi křápy, aneb Stará auta a nostalgie

Herdek, to jsem nechtěl slyšet ... tak 2-3 měsíce zpět mi hlavou začalo vrtat, že mi ještě chybí něco bez střechy :-) Ne, musim se krotit. Vždyť už mám aut stejně jak dětí :-)

sumy
02. února 2018, 12:53
2
Máme rádi křápy, aneb Stará auta a nostalgie

Celý to dává smysl. Proč bych jinak ty "krámy" hromadil. Zrovínka dnes ráno mi to nedalo a udělal jsem si společné foto všech "klenotů" co mám. Pak jsem sednul do starýho civica a vydal se na každodenní cestu do práce 55km tam a 55km zpět. A do každého z těch aut si přesednu ze služební "fungl octy s 2,0TDI v plný" s takovou zvláštní, dalo by se říct až euforií. Jen ten stříbrňák je ještě nepopsanej list :-) Ten u mě bydlí teprve do pondělí. Tohoh budu asi milovat už jen pro to, kolik práce do něj budu muset ještě vložit :-D

sumy
31. ledna 2018, 09:17
1
O autech a o ženách zcela nesouvisle

Tak má manželka je spokojená :-) Teda doufám :-D Na běžný ježdění civica 8.g(kde teda trochu žehrá na slabou 1,4) a v pondělí jsem ji přivezl krátký pajero. Opět s úžasnou 2,8 z posledního roku výroby v poměrně vzácné variantě "flared arch" i s křídlem-překlad výstižně popisuje tvar auta. Akorát se už moc těší, až ho zabalim do folie, páč nesnáší stříbrný auta. No ale vyber si, když s touhle kastlí a motorizací bude v čechách max 10ks a stříbrná byla nejčastější barva.
Naštestí nežehrá, že průměrný věk našich 4 aut je 17,5roku a nájezdy 200-370tkm :-) Že prý co je na tom špatně? Dokud to startuje a jezdí za všech okolností, atk je spokojená.

sumy
26. ledna 2018, 10:56
0
Dvanáct do tuctu aneb kupujeme auto s V12

Nevím, jakožto nebožák, co si svých 1mio km odkroutil vždy v L4 s objemy od 1,1 do 2,8 l(nepočítám li služební dobitej furgon nissan L6, 3,5) nedokážu příliš posoudit. Občasné projížďky v maximálně V6 se mi však vždy líbily. Nejvíc asi Legnum v6, 4x4, aktivní diferáky 2,5 l, bi turbo 280hp, tiptronic.
Ale jestli to má smysl, V12...
Vlastně jediný V12, který je takový nesmysl, že mi až smysl dává je tahle potvora s Merlinem ze Spitfire :-D

sumy
23. ledna 2018, 17:00
0
Vypečený volant aneb o záludnosti zpětné vazby

Naprosto souhlasím, jen bych k tomu podoktnul, že se asi moc nemílím, když napíšu: "Ale denně by jsi s tím 100km do a z práce jezdit nechtěl" :-)
Né, moc jsem se pobavil při čtení a zavzpomínal na ty největší "herky", který jsem kdy řídil a vždy to byl zážitek, který bych si dopřával opakovaně. Ale jen když bych chtěl a nikam nepospíchal :-D
Takovej letištní Zetor 25 co máme na LKSO je taky vozidlo pro celýho chlapa.

sumy
23. ledna 2018, 11:48
0
Vypečený volant aneb o záludnosti zpětné vazby

Jak bylo zmíněno, jinou "zpětnou vazbu" očekávám v závoďáku, jinou v nákupní tašce a pokud možno žádnou v daily caru :-)
Z mého vozového parku je nejmíň "upovídaná" hondice civic 8.g, tam snad občasné bouchnutí zadní tuhé, jinak mlčí. V 6.g už je to jinačí kafe, i ta slabounkatá 1,4 v zatáčce pod plynem zatahá za kola a občas mám až takový pocit, že nejedu v autě, ale že jsem si auto oblékl. Jekot motoru kolem 7.000rpm přesně bez pohledu na budíky hlásí, kdy přeřadit. Občasné "změknutí" volantu jasně hlásí "to už bylo moc" No a přehršlí zpětné vazby potom oplývá pajero. A to má i tlumič řízení (ano, normální tlumič na spojovačce řízení) I tak umí vyrazit volant z ruky, šaltka jde přímo ze skříně skrz podlahu. Narozdíl od hondice, zde když změkne v zatáčce volant, tak to neznamená "to už bylo moc", ale "tak se ukaž frajere, co se mnou uděláš" Holt 2,5 t když klouzne, tak je to jak hroch co uklouznul na šlupce od banánu. Zpětná vazba od podvozku je zde navíc potlačena pohodlnými měkkými a odpruženými křesílky.
Pocit opravdové a žádoucí zpětné vazby jsem však zažil pouze v rally autě, pořádně utaženej 6bodem do skořepiny. To pak kopne zadku i jeden jedinej kamínek.
Ale jak jsem psal na začátku, u dopravního prostředku pro každodenní přesun očekávám a chci co nejméně podnětů z vnějšku(asi jako v dopravní letadle) V autě pro radost pak přínosné a využitelné podněty zvenku uvítám (asi jako uvázanej ve větroni ocením každej termickej pšouk co mě kopne do zadku)

sumy
22. ledna 2018, 09:26
0
Čím byli výjimeční hrdinové motorsportu ze starých časů?

Nevěř všemu co kde čteš...
Za poslední 4 roky jsem si párkrát ve špitále poležel. 1x JIP po pádu z 6 metrů ze střechy(2 dny bezvědomí, zlámaný žebra, zlomená ruka), 2x operace kolene. Na tý JIPce jsem ležel přesně týden a neměl jsem ani jedno cigáro. Prostě jsem byl tak dobitej, že mi chůze nedělala úplně dobře. Po operacích kolene(plastika vazů) to byly 2-3 dny, kdy dokud jsem nechodil, tak jsem nekouřil. Stejně tak před 17 lety, když jsem tak krapítko ochrnul :-) Jsem to dal bez cigára v klidu vždy tak 2-3 dny a to po dobu tak 2-3 týdnů, než jsem byl schopnej dojít VEN (v místnosti nikdy nekouřím) za míň jak 20-30minut (špatně se chodí, když nejdou ohýbat kolena) Prostě jsem si 3-4 týdně udělal výlet na cigáro.
Každý to má jinak a je pravdou, že u cca 80% populace vzniká závislist na nikotinu rychle a s poměrně velkou silou, ale těch cca 20% hulí doopravdy pro jiný důvod, než že musi

sumy
21. ledna 2018, 12:43
0
Auta jako jediný koníček? | Autíčkář se ptá

To chápu, moderní techniku jako mobily, tablety a podobně číčoviny mě vysloveně nebaví a rozčilujou (a to mám ještě pár let do 40) Počítače pak jen v nejnutnější omezené míře (AutoCad, ArchiCad, Inventor a ostatní cad a 3D software) To se dá alespoň využít u aut. Nakreslit, vypálit, posvarovat a hurá.

sumy
20. ledna 2018, 12:56
0
Auta jako jediný koníček? | Autíčkář se ptá

No a zapomněl jsem na motoristickou rodinnou turistiku po hlubokejch a pustejch prdelích světa. Letos bude Rumunsko-Ukrajinskej vejlet. Před tím ale musím sehnat a dát do pucu druhý pajero.

sumy
20. ledna 2018, 12:52
0
Auta jako jediný koníček? | Autíčkář se ptá

Rodinka, toť "koníček" č.1 a protože to je ten nejdražší možnej koníček, tak dál už jen ty ekonomický nenáročné jako je létání(Ulla a větroně) RC modelářství, občas rybařina, výroba všeho možného, rekonstrukce baráku(už 13 let :-D zedničina, voda, topení, elektro, tesařina-remesliniky jsem zatím vždy vyhodil)No a mezi tím vším se ještě drbu s autama. Zrovinka mě čeká lehká rozcvička a výměna všech 4 křížů na kardanech-skoda že se u toho budu válet ve sněhu. No a už tu na mě čeká nezávislé topení Webasto na zástavbu, takže vlastně i elektrotechnika, bo z toho kouká bambilion drátu :-)
No a ve výsledku je málo času na všechno :-/

sumy
19. ledna 2018, 13:48
1
Čím byli výjimeční hrdinové motorsportu ze starých časů?

Jj. Zrovínka jsem říkal kolegovy. Trasu Dakaru bych si rád projel, ale potřeboval bych na to tak 3 měsíce a i při výletnickym tempu bych se buď zabil, nebo to po prvních 100km vzdal :-) (dle toho, co by nastalo dřív)
A ted´nemyslím to vůbec nějak pohrdavě, ale okruhové závody mě prostě neberou. Naopak rally... to je jiná. Mám i tu osobní zkušenost, kdy jsem byl sám, samojediný mechanik mikrozávodnímu teamu 1xpilot, 1x navigátor, 1x mechanik na Českomoravskym poháru. Po dvou závodech jsem kamarádovi řekl konec, nemám na to ty nervy, jestli se mi z RZty vrátíte celý a živí. Stačilo sledovat po každý RZ kde si čím škrtnul, co kde urazil, jak moc kde měli namále.

sumy
19. ledna 2018, 11:12
1
Čím byli výjimeční hrdinové motorsportu ze starých časů?

To je pravda, každý večer čučim na bednu(až že je mi jinak celej rok egal) Zrovínka v pondělí kolega hlásil, že nepříjde do práce. Na běžkách si zhmoždil palec levé ruky a tak nemůže řídit. No mohl jsem se smíchy posr..., když přišla zpráva o tom, jak si Gabriela Koukalová zlomila klíční kost, ale i tak těch 80km na motorce do cíle dala(samo že jsem se nesmál G.K., té je mi vcelku líto. I vzhledem k faktu, že si vzala hypo, aby si svůj sen mohla splnit)
Musí se nechat, že letošní Dakar opravdu stojí za to.
Škoda jen že ostatní závody podobného typu nemají tu popularitu. Třeba Tomáš Tomeček si letos na Eco Race taky musel dát do těla. Dojet jako druhej v kamiónech bez navigátora a mechanika... Frajer

sumy
19. ledna 2018, 08:33
0
Čím byli výjimeční hrdinové motorsportu ze starých časů?

Přesně tak, ale přihřeju polívčičku mé oblíbení značce. Nejen Land Rover, ale i Mitsubishi :-)
Jinak s tím přestáváním kouřit. Stačí mít pádný důvod. Chtěli jsme se ženou prcka, tak přestala kouřit, v ten den jsem přestal i já :-) Mladýmu je už 7 a já už zas 3 roky hulim :-D. Ale tak už to nejsou 1-2 kraby startovaček denně, ale malej pytel Golden Virginiana týden. V autě čudim tuze rád, ale jen ve svejch a s otevřeným oknem. Ve služebáku mě to ani nenapadne.

sumy
13. ledna 2018, 20:20
2
3+1 nesmysl, který prostě musíte mít

No zrovinka je k mání taky jedna legenda. http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?f=20&t=105817&start=15
Bohužel, mimo můj rozpočet :-( Nenápadný to není ani trochu, ale řešení aerodynamiky a takový cihly ploutvemi jak u Batmobilu je úžasný, krásně japonský zvrhlý :-)

sumy
11. ledna 2018, 19:13
0
Land Rover objevil ztracený předprodukční kus Series I a chystá renovaci

Mě to přijde jako Fejk. Takhle je Land Ovar zrezlej po 15 letech :-)

sumy
09. ledna 2018, 17:12
0
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG: Další hřebíček do rakve TDI

To ano, ale kolik stovek to bude rozdíl? Opravdu to hraje roli při nákupu auta v řádech vyšších stovek tisíc? Jak často bude případ, že si 18 letý "ucho" jako první auto půjde koupit novou octu? Pravda, vesnice a bonusy jsou fajn.

sumy
09. ledna 2018, 16:25
0
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG: Další hřebíček do rakve TDI

Poviné ručení není argument. Na 2,8 92kW, 3,3t max hmotnost a 7 seslí platím 2800,-

sumy
09. ledna 2018, 16:23
0
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG: Další hřebíček do rakve TDI

Sice jezdím do té části Evropy, kde si kreditkou maximálně namažeš chleba, ale i tak pro běžný život vystačím s 290l pro 6 osob a na dovču holt pořádnou zahrádku :-) Ale zas když jó potřebuju, sklopím sedačky a nandám tam EUR paletu narovnanou do 110cm výšky

sumy
09. ledna 2018, 11:16
0
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG: Další hřebíček do rakve TDI

Ale ona ta zadní náprava udělá asi dost. Zatím jsem neměl tu "čest" s nezávislou, ale u služebního kodrcátka(1,6TDI kombajn) jsem na okreskách opravdu nervozní. Na rozbitý okresce zadek odskakuje do všech stran jak koza a jeden nikdy neví, jak to vyjede z vyzáplatovaný zatáčky. K tomu se pojí i poměrně nepochopitelný a ospalý zásahy ESP. Minulý pátek mi cestou zs Špindu na mokré silnici při +5°C dělalo problém i se jen udžet za favoritem, za jehož volantem seděla madam s drdolem. 2x jsem skoluznul až do protisměru, než se trpaslíčci rozhodli zatahat za brzdy a to stejně až ve chvili, když už bylo auto pod kontrolou (fuj stydím se, ale opravdu jsem to nečekal)
No a pro mě největší mínus tohoto povozu-středový tunel neustále atakující mé již 2x operované koleno. Tedy vždy si tam musím narvat mikinu.
Ano, je to etalon průměrnosti a na dálnici to neobtěžuje(krom neustále se špinícího se zadního okna u kombíku, to jsem v takové míře zatím nezažil u žádného jiného auta). Ale jinak mě to auto neskutečně se...- rozčiluje. Pokaždé, když s ním mám jet, tak si říkám: "Za co soudruzi, za co!". Možná mě na tom rozčiluje ta nezáživnost a nuda. Přístí tyden uvidím, mám nafasovat 2,0TDI (já jim říkal, prďte na ropu...) ve čtyřkuli. Tam už si alespoň dodělám polstrovanej polštářek na to koleno :-)

sumy
03. ledna 2018, 21:31
0
Nejpodivnější nápady automobilových konstruktérů

Tak ten kdo tvrdí, že se mu to nestalo, tak tomu se to stává dodnes :-D
Taky jsem toho mraky najezdil v Nissanu Trade. Místo 1 zpátečka, místo 2 jednička. Ale tam se rozjíždějí až na 2 na místě 3. Zrada pak byla když vypadla šaltka z přepákování. To pak byla šaltka o 15 cm níž a všechno opačně. Tedy to co bylo vepředu bylo rázem vzadu. Na obranu tohoto vozu však musím říct, že na tacháči už mělo 300tkm, protože číselník na miliony tam už nebyl. Většina lidí řízení tohoto zvířete nezvládala, a tak jsem neustále opravoval zadní lampy a hrazdu, nebo přední nárazník.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mondeo Enterprice 2011
Ford Mondeo Enterprice

2011 rok výroby
160 koní výkon
1 600 ccm objem

Fiat Marea Weekend 1997
Fiat Marea Weekend

1997 rok výroby
105 koní výkon
1 581 ccm objem

Chevrolet Express 6.5TD 1999
Chevrolet Express 6.5TD

1999 rok výroby
200 koní výkon
6 500 ccm objem

Audi A2 1,4 TDI 55 kW 2001
Audi A2 1,4 TDI 55 kW

2001 rok výroby
40 koní výkon
1 422 ccm objem

Chevrolet Silverado 1500 LT 2012
Chevrolet Silverado 1500 LT

2012 rok výroby
326 koní výkon
5 300 ccm objem