
custom1
Jméno | Karel Bonk |
---|---|
Bydliště | Karviná |
Registrace | před 10.0 rok. |
Poslední aktivita | před 9.9 dny |
Telefon | jen registrovaným |
Příspěvků ve fóru | 663 |
Komentářů u článků | 375 |
Pozitivních komentářů u článků | 93 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Chevrolet - The Heartbeat of America |
Poslední blogy
Karel a jeho auta
V tomto blogu se dozvíte něco o autech a mém životě.
Posledních 50 komentářů


Chtěl bych dodat, že film se Sandrou Bullock a Keanu Reevesem se jmenuje Nebezpečná rychlost. Podle Homera Simpsona pak: "Film o autobusu, který nemohl zastavit. Jmenovalo se to Autobus, který nemohl zastavit."
Co mě několikrát praštilo do očí bylo, když byl záběr na lidi v autě přes čelní sklo, auto mělo automat s voličem pod volantem a přestože jelo, mělo volič v horní poloze, tedy na P.

Super článek! Těším se na pokračování. Bude určitě o Nissanu Tsuru. :)
BTW minimálně jedna Corsa Wagon jezdí i v Moravskoslezském kraji. Kdysi se prodávaly v Itálii, to bude asi i případ té na Znojemsku. Občas se nějaká objeví v zahraniční inzerci, ale je jich jako šafránu.

rock: Ano, souhlasím, že leckdy je to matoucí, ale pokud to výrobce prezentuje jako kupé, tak to není hatchback, viz BMW Z3/4, Jaguar E-Type apod.


Dodge Shadow a jeho další verze. Ačkoliv se jeví jako kupé, či spíše tudor, nebo jako sedan, je to ve skutečnosti hatchback.




Grammar Nazi opět zasahuje: Věta "Ve výrobě vydržel dlouhých sice relativně krátkou dobu, sedmnáct let mezi roky 1957 a 1975" nedává moc smysl.
Slovo "renovován" v dalším odstavci taky není zvoleno zrovna šťastně.
A nakonec Fiat 508 byl "Balilla".

Asi by to bylo zbytečné, ale rozhodně by to bylo relativně snadno proveditelné, na rozdíl od aut, která se mimo Japonsko nevyvážela a předělat je na LHD je mnohem složitější.

Technika je Micra, to nebudou žádná kouzla a čáry. A díky tomu by to mělo jít poměrně snadno předělat na LHD.
Problém spíš bude plechařina a "bižuterie". V Japonsku to asi sehnat půjde, ale doprava, clo a další poplatky ty věci celkem prodraží.


To Le-Seyde z Brna bude spíš Zimmer Golden Spirit, ten totiž v Brně je...

Přesně! Bez držáků na nápoje to nejde a lepší málo než vůbec.
V Buicku nejsou (nechápu proč) a strašně těžce to nesu. Auto pro šest a ani jeden cupholder. Naštěstí se dá sehnat originál vyklápěcí do loketní opěrky vpředu, ale i tak bude jen na dva kelímky. Ale lepší než nic...

eLzyx: Ty oplácké plecháče jsou náhodou super! Připomínají Rallye Wheels od GM. Nalakovat je do barvy auta a doplnit leštěné límce... ;)


Super článek! Historii Mitsuoky jsem neznal.
A potřebuju Viewt! :)

Opelfahrt: Ano, ten Buick je přesně ten správný případ badge engineeringu, protože se jedná o jeden/jen pár model(ů).

Jako jo, v podstatě máš pravdu, akorát to nepovažuju za zrovna nějšťastnější příklad. A jak jsem psal, převzali celé modelové řady, takže by se to dalo považovat tak, že Opel otevřel fabriku v UK, akorát ji pojmenoval jinak.
U Chevroletu to byl zase marketingový tah (bohužel ne moc úspěšný) a zase to bylo tím, že GM koupil Daewoo a s vidinou lepších prodejů přebrandovali vše během výrobních cyklů, což byla chyba. Vojta Dobeš o tom kdysi už něco psal.

Tady je celkem obsáhlý seznam "dvojčat" (a vícerčet): https://en.wheelsage.org/twins
Jako na můj vkus je to občas až moc podrobné. Například Alfa Romeo 75/Milano, kdy Milano je jen označení pro USA, jinak se jedná o totožný vůz. Nebo Audi 200/5000, což je ten stejný případ. Ale jinak celkem slušný přehled, myslím... ;)

Vauxhall bych sem moc netahal. Ta fabrika měla tradici a Opel by v UK neměl takový úspěch. Navíc převzali celý lineup, ne jen některé modely. Ale zbytek souhlas...

Když jste už "nakousli" badge engineering u GM a zmínili Cateru, tak to, co Cadillaku fskutečnosti pošramotilo pověst byl Cadillac Cimarron (viz obrázek), což byl přeznačený Chevrolet Cavalier, neboli Opel Ascona C (GM J-body).
Catera v tomto neslavném tažení pokračovala a "dorazil" to "SAABillac" (Cadillac BLS). Nevím, proč se o to pokoušeli, když to už napoprvé nefungovalo...
To je, jak by Ford postavil Lincoln na podvozku Escorta... :D


Kámoš má '00 Grand Voyagera s 2.4 a manuálem. Už má něco za sebou, ale ještě by mohl chvíli posloužit (do technické) a byl by za nějaké podobné peníze...

Právě kvůli těch pozérů, kteří nic neví (a kterých poslední dobou začalo rychle přibývat), jsem přestal jezdit na srazy. Rok a půl jsem nikde nebyl a až letos jsem se odvážil na jeden sraz zajet. Nakonec to nebyla taková hrůza... :)

Kdysi jsme měli s klukama z okolí partu, bylo nás sice jen pár, ale každý měl nějakou ameriku a bylo to fajn. Měli jsme pravidelná setkání a jezdili na různé výlety. Problém nastal, když jsem byl tak nějak samovolně zvolen "vůdcem smečky" a najednou bylo na mě, jaký program vymyslím. Když jsem se nemohl zúčastnit, setkání se neuskutečnilo a to mi vadilo. Časem začala mizet auta (přece když vám klekne převodovka, auto vyhodíte a už si další ameriku nekoupíte - to jsou srdcaři, co?) a tím všechno skončilo. Od té doby tady žádnou stálou partu nemáme, ale snad se blýská na lepší časy, protože se ozvalo pár starých známých, kteří se v minulosti párkrát zúčastnili a chybí jim to. Tak uvidíme...

Honza P: Kámoš má Chrysler Grand Voyager v konfiguraci 2+2+3, prostřední "kapitánky" vyhodil a místo nich dal zadní lavici. Má tedy auto pro pět a obrovský kufr. Pravdou je, že je to ten starší model a teď nevím, jestli to jde i u těch nových (pokud nemají Stow'n'go)...

Zlokočko, zrovna je jeden v inzerci, tak šup, než se prodá! :)
https://www.autofrc.cz/inzerat/mercedes-benz-tridy-g-300ge-1992/3137/

V tryskomyších jsem měl plyšové krysy a kostky na zrcátku, ale v Malibu už nic. Ani v Buicku nic nemám, jen jakýsi polštář, který už v něm byl. Možná něco dodám, ale zatím mě nic necvrnklo do nosu... :)

Zajímavé! O tom zlatě v motorovém prostoru jsem nevěděl.
Podle mě tohle auto duši má. Vždyť se podívejte, jak se dívá, to není jen tupý pohled světel, to jsou přimhouřené oči predátora!
I po třiceti letech (tomu se skoro ani nedá uvěřit) to auto vypadá skvěle. A i když dnešním supersportům nestačí, co se týče designu, většině pořád nakope prdel. Za mě je tohle jeden z nejdůležitějších mezníků automobilové historie.

CZmisak: Voyager/Caravan/Town&Country z těch let tu hroznou 2.7 V6 nemají, ale s tou spotřebou máš pravdu. Já jsem se s 3.0 V6 nevešel pod 14 litrů. Každopádně LPG nádrž se dá umístit pod auto místo rezervy, je zvenku.

Vypadá nějak takhle. Novější verze (RS - od 2001) už bývají pouze dvoumístné.


Jedním z možných řešení by byl Chrysler/Dodge RAM Van, což je vlastně Voyager bez zadních oken a s přepážkou. Existují dokonce verze pro tři (sedadlo + dvoumístná lavice, pouze modely s automatickou převodovkou - volič pod volantem), ale není to moc obvyklá konfigurace (většinou jsou jen pro dva), takže člověk musí trochu hledat. Navíc u nás nejsou, většina jich je v Holandsku a co jsem teď koukal do inzerce, tak ani není žádný v nabídce. Je to tak trochu rarita, no... :)

LeBaron ve sportovním hávu, na něj jsem skoro zapomněl! Díky za připomenutí! :)



Souhlasím, že "baví auta" má každý jinak, spíš je to o tom, "jak moc" a není důležité, jestli je člověk aktivní řidič, či nikoliv. Já bych řekl, že je to o širším povědomí o autech. Jak říkáš, někdo rád řídí, někdo opravuje, někdo se jen dívá, ale musí tam být ten zájem/vášeň.
Manželka se mnou jezdívala na srazy a ze začátku ji to tam i bavilo, jenže jak to bylo čím dál stejné (to byl možná ten důvod), bavit ji to přestalo. I když nedávno prohlásila, že by na nějaký sraz jela, tak uvidíme, jestli se zase zažehne jiskra nadšení... :)

No jo, Poděbrady...
Jak říkával můj děda, co tam jezdil do lázní: "Poděbrady, Poděbrady, jeden chlap na štyry baby." :D

Moje manželka řídí, auto jí kdykoliv půjčím, ale že by jí řízení nějak bavilo, to ne. Většinou řídím já, aniž bych se musel nějak tlačit za volant.
Auta se jí líbí, nebo aspoň ví, která se jí líbí a to, prosím pěkně, ne podle barvy! Dokonce pozná '70 Challenger od ostatních ročníků a ví, která je která generace Camara. Ne, že by to bylo nějak těžké, ale přesto to považuju za malý zázrak.
Ovšem říct, že ji auta "baví", nemůžu. Bohužel...

To byla moje nejoblíbenější hra! Pravda, hraní na PC (nebo na čemkoliv jiném) nikdy nepatřilo mezi mé oblíbené kratochvíle, ale u GT2 na PS1 jsem dokázal sedět hodiny... :)

Otázkou je, jestli se vůbec počítá s exportem do Evropy...

Je to SUV, tam nic moc nového vymyslet nejde, ale spíš jestli si pohráli s detailama a drobnostma, které dělají Wagoneera Wagoneerem.


Na nový Wagoneer se těším. Ten starý se mi moc líbí, tak jsem zvědavý, jestli se v novém objeví jeho odkaz (jako třeba u nového Bronca), nebo to bude jen moderní SUV se starým jménem...


Grammar Nazi opět zasahuje: V roce 1796 nebyla auta, natož aby něco vyhrála šestikolova formule.
A Covini má v nadpisu "w". :)

A hned pod článkem mi vyskočila reklama: LAPAČ SLIMÁKŮ ZA LIKVIDAČNÍ CENU :D


František Čáslavský: Je, ovšem jen na domácím trhu.


Medium Opal Blue Metallic - Chevrolet Malibu

Poslední komentáře
- jiris, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
Taky na polštáři, ta menší má větší a ta větší zase... - Stal123, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
Díky. Super počtení :) - David Střítežský, Pravda o pádech na motorce
Byl to super záběr, nešlo odolat a "nepochlubit se"... - dolejolej, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
Máš pro děcka nějaký podsedák, nebo jsou jen tak? Nemůžu... - David Střítežský, Pravda o pádech na motorce
Zkusím, za zeptání nic nedám. I tak se ale rozhodně rekvalifikovaly... - rock, Ptejte se: Existují ještě levné...
Je to tak. Ještě před pár týdny byly skladovky Corolla kombi... - yellec, Pravda o pádech na motorce
Kalhoty nevyhazuj, tady ti je opraví. Já ve dvakrát padených... - yellec, Pravda o pádech na motorce
Tam kde se dá odbočit doleva se prostě nepředjíždí. Na tohle... - sheogh, Ptejte se: Existují ještě levné...
Ten Ceed asi fakt vychazi nejlip. https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/cee-d/200684116 Jinak... - kotzitzaq, MG EX-E 1985: Koncept supersportu s rallye...
MGB a MGF byly lehké britské roadstery. Cyberster je čínský... - jazet, MG EX-E 1985: Koncept supersportu s rallye...
Tak už vím kde se inspirovalo BMW Nazca C2 :) . - Frankie, u blogu Bahrajn, svět kousek od nás,...
Jak jsme došli na apartmán, tak hned dali klimu naplno. V autech,... - jiris, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
A ještě něco, oproti kupé jsou opěradla zadních sedaček... - jiris, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
Ahoj, fouká ale ne zas tak moc, do 80kmh je to celkem v pohodě.... - M P, Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
něco o Maserati versus XKR napsal pár let zpět Vavris https://www.autickar.cz/clanek/jaguar-xkr-vs-maserati-coupe-4200gt-cambiocorsa-stara-luxusni-sportovni-gt/ téhož...
Poslední inzeráty
1960 rok výroby
300 koní výkon
6 500 ccm objem
1953 rok výroby
190 koní výkon
4 300 ccm objem
1973 rok výroby
300 koní výkon
7 500 ccm objem
2000 rok výroby
300 koní výkon
5 300 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: Jaké auto na cestu okolo světa?
77 komentářů - MG4 Elegance: Konečně levný elektromobil pro normální lidi?
52 komentářů - 5 věcí, které se mi líbí na novém BMW řady 5
34 komentářů - Chrysler Pacifica: Útulný obývák s praskajícím krbem a V6 pod kapotou
33 komentářů - Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák
33 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Ford Falcon se vrací?
31 komentářů - Bezpečnost až na hranu šílenství
28 komentářů - Kia EV9: Představení a první jízdní dojmy
27 komentářů