logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Lubos „John Galt“ Arvai

BydlištěBrno-město
Registracepřed 7.9 rok.
Poslední aktivitapřed 4.8 rok.
Komentářů u článků51
Pozitivních komentářů u článků18
Negativních komentářů u článků2

Poslední blogy

Posledních 50 komentářů

1
John Galt
24. 8. 2019, 15:44
Nevada: Kde nic se kříží se svobodou a kameny

Pravidlo je nečekat na rezervu a jakmile dojezd klesne ke 100 mílím a člověk je mimo civilizaci tak natankovat při první příležitosti. Většinou jsem najel tak 500 mil na nádrž.

0
John Galt
22. 5. 2019, 06:38
5 věcí, které můžeme Americe jenom závidět (a 5 věcí, které USA závidí nám)

Ano 89A ma omezeni dokonce 25mph, ale provoz na ni neni nijak tragicky a kdyz mas stesti tak te americani co maji ze zatacek ve svych truckach strach pusti.
V NP je to jine tam se jezdi na kochacku...

3
John Galt
20. 5. 2019, 12:01
5 věcí, které můžeme Americe jenom závidět (a 5 věcí, které USA závidí nám)

Fungující MHD je jedna z věcí co nám Američané závidí.

1
John Galt
7. 4. 2019, 16:36
Kulturní rozdíly aneb Americké silnice pohledem Evropana

Co se týká technických kontrol tak to nemají, aspoň v Arizoně ne. Jen musí pravidelně na kontrolu emisí.
K americkému provozu bych dodal ještě gigantické mrtvé úhly, při přejíždění z pruhu do pruhu se v nich umí schovat truck. Jinak mi většina američanů, přišla jako naprostí ignoranti, kteří se při řízení dívají jen dopředu a neřeší co se děje kolem nich.

-1
John Galt
3. 2. 2019, 14:53
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Pokud to ma byt tvoje jedine auto tak to uz provoznich nakladech poznas. Navic zkus u nas natankovat 98ku mimo velka mesta a dalnice. V Italii jsem ji videl na jedne dalnicni pumpe. Pumpy v alpach meli jen 95ku a naftu. Slovensko je na tom dost podobne.

0
John Galt
24. 6. 2018, 07:31
Staré automobilové ikony jsou mnohem zábavnější než nová auta. Akorát ne vždy...

Jěště, že existují normální lidi co mají auta na ježdění, a proto si kupují nová auta. Až zestárnou a opotřebují je můžou je prodat "tradičním petrolheadům", ktšří je budou spravovat, leštit a mít je jako investici.

Vavris ještě zapoměl, že jsi taky milovník nových Hyudaijů soudě tak podle tvých článků:
https://www.autickar.cz/clanek/hyundai-kona-1-0-t-gdi-best-of-kona-divoska-z-havajskych-ostrovu/
https://www.autickar.cz/clanek/hyundai-i30-n-novy-hrac-a-hned-nastrili-hattrick/

1
John Galt
12. 5. 2018, 13:25
Sledujte závod ADAC 24h Nürburgring ŽIVĚ!

Jen doplnim, ze tento vikend se kona take Monaco Historic Grand Prix. Stream je mozne sledovat zde:

0
John Galt
4. 5. 2018, 16:39
Trabant: Kámoš z NDR

Článek příjemně překvapil. Na je webu článků o Trabantu hromada, ale tento baví.

1
John Galt
7. 4. 2018, 12:38
4 + 1 perla retro-designu

Pěkný článek. Z8 se mi líbí už dlouho a do nové Alpine jsem se zamiloval když jsem ji viděl letos na živo.
Jinak zadní světla u Z8 nejsou LED, ale neonové trubičky.

0
John Galt
5. 4. 2018, 18:01
Alfa Romeo Giulia Veloce: Osobnost na prvním místě

Měl jsem možnost se s tímto modelem krátce svézt a musím přiznat, že jsem byl nadšený z toho jak je to auto zábavné na řízení. Na druhou stranu i za tu krátkou projížďku jsem si stihl všimnout několika věcí co by mě při denním používání vadili. Jízdní režimy nejsou konfigurovatelné, takže buďto mám hlučný výfuk ve sportu a nebo podivně gumové řízení v normálním módu. Největší problém, ale je aerodynamický hluk, který se zničeho nic objeví ve 160ce, kdy se nedá bavit se spolujezdcem. To jsem opravdu nepochopil.
Kombinace ceny, pověstech o spolehlivosti značky a chybějících bodů za status, které má německá konkurence to auto nemá šanci se nějak výrazněji prosadit.

0
John Galt
26. 3. 2018, 13:07
Hyundai i10: Image je na nic, následuj rozum bez předsudků

Já se na tyto auta dívám jako na celoročně použitelný skútr. Problém je, že tady nemáme ani na ten skútr.

0
John Galt
15. 3. 2018, 21:14
Jeep Compass 1.4 Multiair: Zapřený Američan

Jeep mi jako znacka nic nerika, tohle auto se mi opravdu nelibi a ani bych pro nej nemel vyuziti. chtel jsem jen ocenit clanek ;)

0
John Galt
15. 3. 2018, 15:44
Jeep Compass 1.4 Multiair: Zapřený Američan

Auto mě vůbec nezaujalo, ale test sem si přečetl celej.

1
John Galt
10. 3. 2018, 07:57
Zajímají vás ještě vůbec autosalony? | Autíčkář se ptá

Zpravodajství z autosalonů mě moc nebere, protože přesně jak píše Matěj je všude stejné a zrovna z Ženevy je ho tolik, že není na webech nic jiného. Oceňuji, že Autíčkář této vlně nepropadá. To jestli mají smysl nebo ne nedokážu posoudit.
Navštívil jsem včera autosalon v Ženevě a určitě sem nepojedu příští rok znova. Ne, proto že by se mi autosalon nelíbil, ale nebude představeno dost novinek kvůli kterým bych sem chtěl jet. Za 5 let bych si sem nejspíš zajel znova pokud nějaký autosalon ještě bude.

1
John Galt
27. 2. 2018, 09:20
Kam se poděl pohledný dostupný sedan?

Sedan je má lepší odhlučnění zadní nápravy než hatchback a bývá tužší.

0
John Galt
19. 2. 2018, 10:52
Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI: Uhlazený elegán

Tohle je způsobené MQB platformou. Vzdálenost mezi přední nápravou a přepážkou mezi motorem a kabinou pro cestující musí mít všechny auta na MQB platformě stejnou.

0
John Galt
15. 2. 2018, 12:18
6 fází šílenosti. Je lepší vybydlená limuzína nebo dieselová RX-7?

Tento článek mi tím jak je šílený a provokující připomíná poslední série Top Gearu se svatou trojcí :D

0
John Galt
9. 2. 2018, 13:11
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

Sakra mělo tam být Miata a ne Místa.

1
John Galt
9. 2. 2018, 12:58
Škoda Octavia 2.0 TDI L&K: Legenda o škodovce

První odstavec mě rozesmál. Při čtení dalších jsem čekal verdikt: "Odpovědí na všechny otázky není Místa, ale Oktávka" :D.
Za mě pěkně napsáno.

0
John Galt
7. 2. 2018, 08:41
Jaguar XF Sportbrake 25t: Možná až příliš dravá kočka

To chování převodovky bude německá sabotáž britských aut. ZFko ve Velaru D240 SE taky nefungovalo na 100% při rozjezdu. Buďto sem se rozjížděl pomalu a trvalo dlouho než se měnič zamknul a nebo jsem vystartoval zbytečně rychle a převodovka nechávala vytočit motor na jedničku zbytečně do otáček.

0
John Galt
5. 2. 2018, 10:12
Ve které zemi se vám jezdí nejlíp? | Autíčkář se ptá

Nejraději řídím v Německu necourají se, ani zbytečně neriskují jako na Slovensku a v Polsku. Rakousko je podobné jako u nás. Itálie mimo města je v pohodě i když na okreskách mají občas mezery ve značení. Před 10ti lety se mi líbilo i v Norsku. Povolená sice 80ka, ale všichni včetně kamionů jezdili 90-100 a když jel někdo pomaleji tak při první příležitosti uhnul. Ve Švýcarsku se jezdí sice dobře, ale stres z toho kdy člověka změří to dost kazí. USA nuda nebo zácpa aspoň na jihozápadě. V Číně jsem nenašel odvahu řídit.

Co se týká ČR tak mě vytáčí jak řidiči v Brně najíždí do křižovatky i když je jasné, že neprojedou a pravidlo zipu nepochopili ještě nikde v ČR.

0
John Galt
31. 1. 2018, 14:36
Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI: Když dva dělají totéž...

Nevím, jestli u verze s navigací se dá mluvit o velkoplošném displeji. Na druhou stranu vždy tam jsou tlačítka a točítka pro ovládání, což mi vyhovuje. Takže sice se mi to nelíbí, ale pokud to funguje tak bych s tím uměl žít.

1
John Galt
31. 1. 2018, 11:37
Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI: Když dva dělají totéž...

Taky sem to už viděl naživo a ten je divně vysokej.

0
John Galt
29. 1. 2018, 10:02
Kia Stinger 2.2 CRDi 4x4: Konečně je to tu!

Přesně tak. U máti ve firmě jednou dali hlasovat o tom co mají být nová firemní auta, které mají všichni i k soukromému užití a 80% chtělo Octavii II. Zbylých 20% hlasovalo pro Golf, Focus a i40.

0
John Galt
26. 1. 2018, 18:42
Kia Stinger 2.2 CRDi 4x4: Konečně je to tu!

Mě překvapila agilita na okreskách. Přeci jen je to docela velké GT a čtyřkolka k tomu přidává další kila.

2
John Galt
26. 1. 2018, 12:42
Kia Stinger 2.2 CRDi 4x4: Konečně je to tu!

Nafta je pro firmy co to koupí svým managerům.

0
John Galt
26. 1. 2018, 10:53
Kia Stinger 2.2 CRDi 4x4: Konečně je to tu!

Výborně napsané a i fotky se mi líbí.
Nečekal jsem, že by dieselová čtyřkolka mohla být zábavná na okresce.

0
John Galt
24. 1. 2018, 20:35
Dvanáct do tuctu aneb kupujeme auto s V12

Za mě Banglova 760i před FL a nebo Alpina B12 6.0 odvozená z E38, ale ta i teď stojí moc.

0
John Galt
24. 1. 2018, 16:00
Ford Kuga TDCi versus BMW X3 2.5i: Kočičí hra s SUVčky

Nejsem žádný fanoušek SUV, ale do města by se mi líbila X3 první generace, X6 první generace a nebo Velar. Pokud možno s automatem. Na ježdění po městě žádné řidičské auto nepotřebují.

0
John Galt
23. 1. 2018, 16:22
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

Pane Krabe,
pletete se v jedné věci, a sice není pravda, že by se mi nic nelíbilo. Za dva roky co čtu autíčkáře se mi líbila většina článků, co jsem četl.

O možnosti psát blog na autíčkáři samozřejmě vím, ale psaní mě nebaví...

1
John Galt
23. 1. 2018, 14:20
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

Pak ti dám podobnou řadu jako ty dáváš nám. Nečti diskuze.

-3
John Galt
23. 1. 2018, 13:36
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

Hlavě, že na ty "hejty" tak ochotně reaguješ...

Doba kdy se nesmělo kritizovat tady už byla a vidím, že ti chybí.

0
John Galt
23. 1. 2018, 10:30
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

Docela by mě zajímalo proč u článku není druhý pohled, když autor přiznává, že v redakci jsou různé názory na toto auto a svezla se s autem minimálně pražská část redakce.

0
John Galt
23. 1. 2018, 09:48
Jaguar F-type 2.0: Rocker hraje unplugged

Tak čistě o autě dva odstavce. Ze zbytku článku jsme se dozvěděli, že to je kotě falických tvarů. Jinak Vojta ví jaká hudba se líbí Clarksonovi a celý úvod článku je spíš do rockového magazínu než na autíčkáře. Nakonec se dozvíme, že to je vlastně dokonalá Místa. Celý článek působí jako kytarové sólo ve kterém se kytarista totálně ztratil, abych se podržel terminologie z článku.

1
John Galt
22. 1. 2018, 10:00
Ptejte se: Nové nebo ojeté za 300 tisíc?

To Krab: Nemyslím si, že tazatel pořizuje auto na 2 roky, takže staré 5er není něco co by se aspoň blížilo zadání. Fiesta ST už je lepší, ale co dotyčný získá oproti autům, které navrhuje Vavris? Hluk, vyšší spotřebu a méně pohodlný podvozek.

0
John Galt
20. 1. 2018, 10:49
Auta jako jediný koníček? | Autíčkář se ptá

Titulní fotka mě opravdu pobavila. Farmář co pěstuje na auta :-D

Jinak já rád cestuji, poslouchám hudbu, projedu se na kole, fotím, hraji videohry. Automobilismus mě baví hodně, ale auto je často jen prostředek, který mi umožňuje provozovat mé ostatní záliby.

0
John Galt
18. 1. 2018, 10:31
BMW 530d xDrive Touring: Lamač předsudků

Hezký test, ale do titulku i do textu by chtělo doplnit, že se jedná o BMW 530xd Touring. Jak BMW označuje karoserii kombi. Takto jsem to, že se jedná o test kombi poznal až ze čtvrté fotky.

0
John Galt
17. 1. 2018, 11:17
24h Le Mans, 1955: Gratulujeme vám pane Hawthorne!

Mě to při čtení rušilo i když článek byl pěkný a rád jsem si ho přečetl.

Těším se na další propagaci LeMans Classic i když mě to táhne na LeMans současné.

1
John Galt
17. 1. 2018, 09:46
24h Le Mans, 1955: Gratulujeme vám pane Hawthorne!

Uvítal bych rozdělení na dva články. Jeden jako reportáž o LeMans Classic a druhý o LeMans 1955. Takto je to nepřehledné.

8
John Galt
15. 1. 2018, 09:28
Autíčkář na lovu: O čem sním na mobile.de

Nevím proč, ale přijde mi, že by článek měl mít nadpis: "Vybírám auto, které mě zabije"

4
John Galt
13. 1. 2018, 17:03
Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line: Blíží se věk ostrých SUV?

Osm odstavců o autorově dětství ve kterých je zopakován Vojtův hejt na hot hatche a pak až první zmínka o testovaném autě.

0
John Galt
12. 1. 2018, 10:45
Zábavné auto, které odveze skříň z IKEA a stojí do 100 tisíc | Ptejte se Vojty

V zadání bylo, že to má jezdit na benzín.

0
John Galt
9. 1. 2018, 15:18
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG: Další hřebíček do rakve TDI

Nepřímý vstřik je úplně na zlomku tlaku co se používají u přímého vstřiku. Dnes má 1.5TSI od VW vstřikovací tlak 350 barů. Diesely s CR mají 1500 barů a víc.

0
John Galt
9. 1. 2018, 14:48
BMW řada Z: I německý koncept budoucnosti dokáže být vzrušující

Celohliníková karoserie a runflat pneu. Pokud se nepletu tak u BMW použité tehdy poprvé.

1
John Galt
9. 1. 2018, 12:32
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG: Další hřebíček do rakve TDI

Přímý vstřik u benzínu má řádově nižší tlak než u dieselu. U DPF je předpoklad, že vydrží déle, protože benzín i s přímým vstřikováním produkuje méně sazí a zároveň regenerace bude snazší, protože je vyšší teplota spalin. Tohle ale potrvrdí nebo vyvrátí až praxe. Pro mě je hlavní důvod proč nechci diesel je kultivovanost.

0
John Galt
9. 1. 2018, 12:20
BMW řada Z: I německý koncept budoucnosti dokáže být vzrušující

Pamatuji si na první setkání se Z1 na ulici a nevěřil jsem co to škaredé a plastové autíčko je skutečně BMW. Z4 a hlavně Z8 se mi ale líbí opravdu moc. Navíc Z8 byla zajímavá i tehnicky, některé její řešení se sice ukázaly jako slepá cesta, ale zadní světla z neonových trubic nemají chybu.

0
John Galt
9. 1. 2018, 12:06
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG: Další hřebíček do rakve TDI

Já bych se na 2.0 TDI moc netěšil. Nelíbilo se mi ještě víc než 1.6TDI je těžké na předek. Motor má užší spektrum využitelných otáček a větší prodlevu turba než 1.6TDI. Jen na dálnici se mi 2.0TDI líbil víc.

1
John Galt
9. 1. 2018, 10:31
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG: Další hřebíček do rakve TDI

Některé fotky interiéru by zasloužili vyrovnat horizont. Zelená hruška je pokus o oživení smutného interiéru?

Zrovna 1.8TSI mi moc smysl v Octavii nedává. 1.4TSI jede víc než dostatečně a spotřebu má stejnou jako 2.0TDI. Kdo chce rychlou Octavii bere RS, které není o tolik dražší. Jediná výhoda 1.8TSI oproti 1.4TSI je zadní náprava.

1
John Galt
7. 1. 2018, 10:55
10 nejčtenějších testů roku 2017

Přijde mi, že na výsledcích je vidět jak moc lidí chodí přes seznam snad až na Merivu jsou to všechno články z druhé půlky roku.