Lubos „John Galt“ Arvai
| Bydliště | Brno-město |
|---|---|
| Registrace | před 7.9 rok. |
| Poslední aktivita | před 4.8 rok. |
| Komentářů u článků | 51 |
| Pozitivních komentářů u článků | 18 |
| Negativních komentářů u článků | 2 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
Pravidlo je nečekat na rezervu a jakmile dojezd klesne ke 100 mílím a člověk je mimo civilizaci tak natankovat při první příležitosti. Většinou jsem najel tak 500 mil na nádrž.
Ano 89A ma omezeni dokonce 25mph, ale provoz na ni neni nijak tragicky a kdyz mas stesti tak te americani co maji ze zatacek ve svych truckach strach pusti.
V NP je to jine tam se jezdi na kochacku...
Fungující MHD je jedna z věcí co nám Američané závidí.
Co se týká technických kontrol tak to nemají, aspoň v Arizoně ne. Jen musí pravidelně na kontrolu emisí.
K americkému provozu bych dodal ještě gigantické mrtvé úhly, při přejíždění z pruhu do pruhu se v nich umí schovat truck. Jinak mi většina američanů, přišla jako naprostí ignoranti, kteří se při řízení dívají jen dopředu a neřeší co se děje kolem nich.
Pokud to ma byt tvoje jedine auto tak to uz provoznich nakladech poznas. Navic zkus u nas natankovat 98ku mimo velka mesta a dalnice. V Italii jsem ji videl na jedne dalnicni pumpe. Pumpy v alpach meli jen 95ku a naftu. Slovensko je na tom dost podobne.
Jěště, že existují normální lidi co mají auta na ježdění, a proto si kupují nová auta. Až zestárnou a opotřebují je můžou je prodat "tradičním petrolheadům", ktšří je budou spravovat, leštit a mít je jako investici.
Vavris ještě zapoměl, že jsi taky milovník nových Hyudaijů soudě tak podle tvých článků:
https://www.autickar.cz/clanek/hyundai-kona-1-0-t-gdi-best-of-kona-divoska-z-havajskych-ostrovu/
https://www.autickar.cz/clanek/hyundai-i30-n-novy-hrac-a-hned-nastrili-hattrick/
Jen doplnim, ze tento vikend se kona take Monaco Historic Grand Prix. Stream je mozne sledovat zde:
Článek příjemně překvapil. Na je webu článků o Trabantu hromada, ale tento baví.
Pěkný článek. Z8 se mi líbí už dlouho a do nové Alpine jsem se zamiloval když jsem ji viděl letos na živo.
Jinak zadní světla u Z8 nejsou LED, ale neonové trubičky.
Měl jsem možnost se s tímto modelem krátce svézt a musím přiznat, že jsem byl nadšený z toho jak je to auto zábavné na řízení. Na druhou stranu i za tu krátkou projížďku jsem si stihl všimnout několika věcí co by mě při denním používání vadili. Jízdní režimy nejsou konfigurovatelné, takže buďto mám hlučný výfuk ve sportu a nebo podivně gumové řízení v normálním módu. Největší problém, ale je aerodynamický hluk, který se zničeho nic objeví ve 160ce, kdy se nedá bavit se spolujezdcem. To jsem opravdu nepochopil.
Kombinace ceny, pověstech o spolehlivosti značky a chybějících bodů za status, které má německá konkurence to auto nemá šanci se nějak výrazněji prosadit.
Já se na tyto auta dívám jako na celoročně použitelný skútr. Problém je, že tady nemáme ani na ten skútr.
Jeep mi jako znacka nic nerika, tohle auto se mi opravdu nelibi a ani bych pro nej nemel vyuziti. chtel jsem jen ocenit clanek ;)
Zpravodajství z autosalonů mě moc nebere, protože přesně jak píše Matěj je všude stejné a zrovna z Ženevy je ho tolik, že není na webech nic jiného. Oceňuji, že Autíčkář této vlně nepropadá. To jestli mají smysl nebo ne nedokážu posoudit.
Navštívil jsem včera autosalon v Ženevě a určitě sem nepojedu příští rok znova. Ne, proto že by se mi autosalon nelíbil, ale nebude představeno dost novinek kvůli kterým bych sem chtěl jet. Za 5 let bych si sem nejspíš zajel znova pokud nějaký autosalon ještě bude.
Sedan je má lepší odhlučnění zadní nápravy než hatchback a bývá tužší.
Tohle je způsobené MQB platformou. Vzdálenost mezi přední nápravou a přepážkou mezi motorem a kabinou pro cestující musí mít všechny auta na MQB platformě stejnou.
Tento článek mi tím jak je šílený a provokující připomíná poslední série Top Gearu se svatou trojcí :D
První odstavec mě rozesmál. Při čtení dalších jsem čekal verdikt: "Odpovědí na všechny otázky není Místa, ale Oktávka" :D.
Za mě pěkně napsáno.
To chování převodovky bude německá sabotáž britských aut. ZFko ve Velaru D240 SE taky nefungovalo na 100% při rozjezdu. Buďto sem se rozjížděl pomalu a trvalo dlouho než se měnič zamknul a nebo jsem vystartoval zbytečně rychle a převodovka nechávala vytočit motor na jedničku zbytečně do otáček.
Nejraději řídím v Německu necourají se, ani zbytečně neriskují jako na Slovensku a v Polsku. Rakousko je podobné jako u nás. Itálie mimo města je v pohodě i když na okreskách mají občas mezery ve značení. Před 10ti lety se mi líbilo i v Norsku. Povolená sice 80ka, ale všichni včetně kamionů jezdili 90-100 a když jel někdo pomaleji tak při první příležitosti uhnul. Ve Švýcarsku se jezdí sice dobře, ale stres z toho kdy člověka změří to dost kazí. USA nuda nebo zácpa aspoň na jihozápadě. V Číně jsem nenašel odvahu řídit.
Co se týká ČR tak mě vytáčí jak řidiči v Brně najíždí do křižovatky i když je jasné, že neprojedou a pravidlo zipu nepochopili ještě nikde v ČR.
Nevím, jestli u verze s navigací se dá mluvit o velkoplošném displeji. Na druhou stranu vždy tam jsou tlačítka a točítka pro ovládání, což mi vyhovuje. Takže sice se mi to nelíbí, ale pokud to funguje tak bych s tím uměl žít.
Taky sem to už viděl naživo a ten je divně vysokej.
Přesně tak. U máti ve firmě jednou dali hlasovat o tom co mají být nová firemní auta, které mají všichni i k soukromému užití a 80% chtělo Octavii II. Zbylých 20% hlasovalo pro Golf, Focus a i40.
Mě překvapila agilita na okreskách. Přeci jen je to docela velké GT a čtyřkolka k tomu přidává další kila.
Výborně napsané a i fotky se mi líbí.
Nečekal jsem, že by dieselová čtyřkolka mohla být zábavná na okresce.
Za mě Banglova 760i před FL a nebo Alpina B12 6.0 odvozená z E38, ale ta i teď stojí moc.
Nejsem žádný fanoušek SUV, ale do města by se mi líbila X3 první generace, X6 první generace a nebo Velar. Pokud možno s automatem. Na ježdění po městě žádné řidičské auto nepotřebují.
Pane Krabe,
pletete se v jedné věci, a sice není pravda, že by se mi nic nelíbilo. Za dva roky co čtu autíčkáře se mi líbila většina článků, co jsem četl.
O možnosti psát blog na autíčkáři samozřejmě vím, ale psaní mě nebaví...
Hlavě, že na ty "hejty" tak ochotně reaguješ...
Doba kdy se nesmělo kritizovat tady už byla a vidím, že ti chybí.
Docela by mě zajímalo proč u článku není druhý pohled, když autor přiznává, že v redakci jsou různé názory na toto auto a svezla se s autem minimálně pražská část redakce.
Tak čistě o autě dva odstavce. Ze zbytku článku jsme se dozvěděli, že to je kotě falických tvarů. Jinak Vojta ví jaká hudba se líbí Clarksonovi a celý úvod článku je spíš do rockového magazínu než na autíčkáře. Nakonec se dozvíme, že to je vlastně dokonalá Místa. Celý článek působí jako kytarové sólo ve kterém se kytarista totálně ztratil, abych se podržel terminologie z článku.
To Krab: Nemyslím si, že tazatel pořizuje auto na 2 roky, takže staré 5er není něco co by se aspoň blížilo zadání. Fiesta ST už je lepší, ale co dotyčný získá oproti autům, které navrhuje Vavris? Hluk, vyšší spotřebu a méně pohodlný podvozek.
Titulní fotka mě opravdu pobavila. Farmář co pěstuje na auta :-D
Jinak já rád cestuji, poslouchám hudbu, projedu se na kole, fotím, hraji videohry. Automobilismus mě baví hodně, ale auto je často jen prostředek, který mi umožňuje provozovat mé ostatní záliby.
Hezký test, ale do titulku i do textu by chtělo doplnit, že se jedná o BMW 530xd Touring. Jak BMW označuje karoserii kombi. Takto jsem to, že se jedná o test kombi poznal až ze čtvrté fotky.
Mě to při čtení rušilo i když článek byl pěkný a rád jsem si ho přečetl.
Těším se na další propagaci LeMans Classic i když mě to táhne na LeMans současné.
Uvítal bych rozdělení na dva články. Jeden jako reportáž o LeMans Classic a druhý o LeMans 1955. Takto je to nepřehledné.
Nevím proč, ale přijde mi, že by článek měl mít nadpis: "Vybírám auto, které mě zabije"
Osm odstavců o autorově dětství ve kterých je zopakován Vojtův hejt na hot hatche a pak až první zmínka o testovaném autě.
V zadání bylo, že to má jezdit na benzín.
Nepřímý vstřik je úplně na zlomku tlaku co se používají u přímého vstřiku. Dnes má 1.5TSI od VW vstřikovací tlak 350 barů. Diesely s CR mají 1500 barů a víc.
Celohliníková karoserie a runflat pneu. Pokud se nepletu tak u BMW použité tehdy poprvé.
Přímý vstřik u benzínu má řádově nižší tlak než u dieselu. U DPF je předpoklad, že vydrží déle, protože benzín i s přímým vstřikováním produkuje méně sazí a zároveň regenerace bude snazší, protože je vyšší teplota spalin. Tohle ale potrvrdí nebo vyvrátí až praxe. Pro mě je hlavní důvod proč nechci diesel je kultivovanost.
Pamatuji si na první setkání se Z1 na ulici a nevěřil jsem co to škaredé a plastové autíčko je skutečně BMW. Z4 a hlavně Z8 se mi ale líbí opravdu moc. Navíc Z8 byla zajímavá i tehnicky, některé její řešení se sice ukázaly jako slepá cesta, ale zadní světla z neonových trubic nemají chybu.
Já bych se na 2.0 TDI moc netěšil. Nelíbilo se mi ještě víc než 1.6TDI je těžké na předek. Motor má užší spektrum využitelných otáček a větší prodlevu turba než 1.6TDI. Jen na dálnici se mi 2.0TDI líbil víc.
Některé fotky interiéru by zasloužili vyrovnat horizont. Zelená hruška je pokus o oživení smutného interiéru?
Zrovna 1.8TSI mi moc smysl v Octavii nedává. 1.4TSI jede víc než dostatečně a spotřebu má stejnou jako 2.0TDI. Kdo chce rychlou Octavii bere RS, které není o tolik dražší. Jediná výhoda 1.8TSI oproti 1.4TSI je zadní náprava.
Přijde mi, že na výsledcích je vidět jak moc lidí chodí přes seznam snad až na Merivu jsou to všechno články z druhé půlky roku.


