načítám data...

Hyundai Kona 1.0 T-GDI Best of Kona: Divoška z havajských ostrovů

Jak jezdí korejsko-český sněžný muž? Je podobný Yetimu, kterého mám rád? Nebo je to variace na téma Nissan Juke, který přesvědčivě vévodí anketě v The Grand tour o nejošklivější auto?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Společně to zjistíme. Společnost Hyundai je těžko uchopitelná pro mne, jakožto pisálka o zajímavých, sportovních a klasických autech. I když vy víte, že levandulově modrá i30 N  ze mě vysypala spoustu slov a občas nějaké to citoslovce doslova bez přemýšlení. Člověk se nesmí zacyklit ve stereotypech. Já si například pamatuji dost zřetelně, jak jsem vezl tátu a jeho šéfa na jakousi zábavu někdy hluboko v minulosti. A řídil jsem šéfovu Hyundai Sonatu. Někde pod těmi plechy to tenkrát byl převlečený Mitsubishi Galant, ale i přesto to bylo velmi neinspirativní auto. A to jsem slušný, protože na sprostá slova v textech testů automobilů můžu v roli redaktora jedině zapomenout. Byl to zkrátka křáp. Kdybych použil slova starého bloggera Kraba, tak to byla šlupka a kus rezavé popelnice k tomu. Druhé setkání s vozem Hyundai proběhl o několik let později a hlavní roli si v té mini sérii zahrála opět Hyundai Sonata. To byl takový ten případ, kdy měl dealer značky černý sedan ve skladových zásobách vážně hodně dlouho. Dílem, protože to byl Hyundai Sonata, dílem, že měl světlé čalounění. A já nevím, zkrátka to konkrétní auto bylo asi vážně těžko prodejné. A tak na něm visela cenovka ne nepodobná dobře vybavené Fábii. Co myslíte? Táta si jí nadšeně koupil s pocitem člověka, který právě našel na chodníku válející se bankovku s TGM na líci. A já mu to říkal, já ho varoval. Tati, jsi si jistý? To řazení je gumové jako u starého Opelu Vectra a to řízení snad ještě horší. Jenže to nebylo podstatné. On říkal, podívej se na tu užitnou hodnotu. Je to velké auto s motorem, který něco utáhne za cenu tříválcového evergreenu z Boleslavi. A měl pravdu. Nakonec Sonata se nikdy nerozbila a přivezla nám domů jednoho našeho veterána až z britských ostrovů. Většinu té cesty jsem řídil, a nakonec – v těchto okamžicích jsem jí měl rád.

Kam kráčíš – Hyundai!

Jenže Hyundai se změnilo. Dnes mám doma limetkově žlutý, někdo by řekl zelenkavý či s hráškovým nádechem, crossover s názvem Kona. A to auto je na míle vzdálené v kvalitě provedení té staré Sonatě. Kona je vůbec zajímavá. Není ani Juke, ani Yeti a není ani nic mezi nimi. Kona je trochu menší, ale to není to podstatné. To auto je nová Fiesta na chůdách. To je přesná definice toho, co máte očekávat při jízdě v Hyundai Kona. Yeti byl praktický parťák, obyčejný kamarád, který zdolával vzdálenosti a jezdil dobře po dálnici i v lehkém terénu. Bylo to auto, které dnes nahradila ne právě inspirativní krabice, které říkají Karoq. Pro mne byl Yeti takový labrador. Byl to tahoun a kamarád. Kdežto Kona je pudl. Je to auto, které je hezké, jemné a nanejvýš přátelské. Ale nechtějte, aby bylo tahounem. Je to spíš fešák, má svůj temperament, ale taky hustou jemnou srst. A vám udělá radost, když ho podrbete na bříšku.

Psy a filosofii nechme teď stranou a já vám povím, jak jezdí. Od toho tu mám být.  Na první dojem mě příjemně překvapil. Auto je totiž zpracované moc hezky, co se týká detailů. To stejné bychom vážně nemohli říci o jeho stájové konkurenci, Kia Stonic, kterou jsme měli na test před Konou. Zkrátka Hyundai se snaží vytvářet si „VW“ pozici v rámci svého koncernu a současně cílí na prémiový segment. Možná vás budu šokovat, ale krátká jízda na zadním sedadle Mercedesu GLA mně příliš nevysvětlila, proč je třikrát tak drahý, jako Hyundai Kona. Jenže neberte mě vážně. Já neumím správně chápat důvody, proč utratit hromady peněz za prémiové značky, pokud nezacílíme na jejich opravdu vrcholné modely. V interiéru Kony rovněž panuje taková kvalitní a hlavně nápaditá pohoda. Líbí se mi, že má černě čalouněnou stropnici i boční sloupky a že materiály jsou nanejvýš kvalitní. Například madla otevírání dveří jsou z lesklého černého plastu a to je příjemný, trvanlivý a tudíž praktický detail.

Stejným pocitem maximální praktičnosti působí i dotykový displej a logika ovládání funkcí automobilu. Připojitelnost k sítím je tu vážně na úrovni, dokonce i mobil si můžete dobít bezdrátově. Tady vážně není nic špatně. Jestli je tu něco, co by se mi líbilo udělat jinak (a to platí i pro tu skvělou i30 N), tak je to výběr modrého podsvícení. Modrá je zkrátka ve tmě příliš agresivní a člověk by si na dlouhé cestě snad i umžoural oči. Elektricky nastavitelné sedačky, jejich tvar a látka jsou naopak velice příjemné. Samozřejmě, jakmile jsem se usadil do anatomických sedaček „enka“, tak jsem v tu ránu zapomněl, jak se sedí v obyčejné Koně. Ale věřte, nesedělo se zle, navíc ve standartní výbavě máte vyhřívaná sedadla i volant.  A vůbec, výbava včetně systému hlídání jízdních pruhů a mrtvého úhlu v zrcátkách je v autě této cenové kategorie velkorysá. Vždyť u pětkového BMW za jeden a půl milionu byste si za některé tyto prvky standartní výbavy tučně připláceli ještě před takovými deseti lety.

A jaký je motor a jízdní vlastnosti?

Pamatujete si, že jsem na začátku procedil cosi o Fiestě? Jízdní vlastnosti jsou totiž vážně dobré. Kona si je jistá v zatáčkách a změnách směru, dokonce je i možné s přenosem vah karosérie pozitivně pracovat. Navíc má tak zvláštně nastavenou stabilizaci, že nepoznáte, kdy vůbec zasahuje. Dokonce mám malé podezření, že v mém testovaném autě ani žádná nebyla. Auto mi totiž na zasněžené silnici dovolilo opravdu výrazně vybočit jak do cíleně vyprovokované přetáčivosti, tak i ukázalo poměrně značnou nedotáčivost. Já si nestěžuji, ale vzhledem k cílové klientele Kony by možná bylo lepší, kdyby trpaslíci zasáhli trochu dříve. Další bod pro Konu je řízení. Je sice lehké a s elektrickým posilovačem, zbývá v něm celkem dost citu. Co cítíte, není zpětná vazba od volantu, ta tam chybí jako ostatně u všech běžných nových aut, ale předek auta je lehký a dá se limit přilnavosti celkem solidně odhadovat. Kona je opravdu autem, které se ovládá intuitivně, nepůsobí velkým dojmem a ve skutečnosti je s ní cestování po okreskách veliké potěšení. Navíc dobře zvládá i ty rozbité.

Jenže pod kapotou trůní pouhé tři válce. Opravdu celý ten testovací týden jsem usilovně přemýšlel, jak vám to napíšu. A co přesně vám napíšu. Já si ten motor přejmenoval na „zběsilý Wartburg“. Jasně, není to dvoutakt, není to závoďák, ale ten litr má takový výkon, že kdyby to zažil, bohužel dnes již nebožtík Karel Trojan sen. a dal tu jednotku 1.0 T-GDI do svého rallyového Wartburgu 353 WR, tak vyzobe všechny vavříny připravené pro vítěze. A soudruzi na továrních 353 WR z NDR by jen zírali s otevřenou pusou a hledali, kde udělali chybu. Motor je technicky, jak se říká „meisterstück”. Na svůj objem válců jde za plynem dravě, když překročíte čtyři tisíce otáček. V těch nízkých je slabý a nevýrazný a do těch vysokých se nemusí nechávat přemlouvat. Použitá technologie je obdivuhodná. A teď přijdou ty horší zprávy. Dle mého skromného názoru se litrové tříválcové turbo do větších aut nehodí. Tyhle motory se nám postupně propašovaly i do poměrně prostorných aut nižší střední třídy, kde nahradily zastaralou techniku základních provedení. Tím myslím atmosférické jedna-šestky. A ono to je v podstatě dobře. Nedávno jsem používal na služební cestě novou Toyotu Corollu 1.6 Valvematic a rozhodně bych si tento motor nevybral a vážně bych ho v nějaké petrolheadské nostalgii nedoporučoval ani do Hyundai Kona.

Na zahraničních trzích, například v Austrálii, je Kona na výběr ve dvou provedeních. S dvoulitrem a automatem jako základní verze a pak ta s pohonem všech kol, dvouspojkovou převodovkou a motorem 1.6 T-GDI. Ten poslední jmenovaný se podívá na jaře i do evropské Kony. Charakteristika základní australské Kony s motorem možná technicky zamrzlým někde v té Sonatě bude dost jiná. Litr je totiž nezbedný, musí se točit a když se točí tak vážně energicky frčí kupředu. Škoda, že převodovka není podobná té v i30 N. Řadí se trošku gumověji a dráhy jsou delší. Celé převody jsou delší. Vše je optimalizováno na dobrý výsledek emisí a kombinovaného cyklu spotřeby dle EU regulí. A inženýři z Hyundai si poradili dobře, ovšem koncový uživatel bude možná zklamaný. Ten hlavní problém je ve zvuku a projevu motoru do tří tisíc otáček. Ozývá se takové chrčení a sem tam cvrlikání. Cítím, že v nízkých otáčkách se motor trošku trápí, přesto v reálu svou práci odvede. Když ho ale vytáčíte, tak se odmění docela příjemným tříválcovým vrčením. Moje drahá polovička ovšem vtipkovala cosi o vysavači. Jenže právě zrovna jí se Kona vážně moc líbila.

Verdikt

Kona je na poli menších crossoverů svěží volba. Limetky rozvinou chuť dobrého Fajitas a zrovna tak Kona v této barvě a hezkých limetkově žlutých detailech v interiéru rozjasní váš den. A budete jí mít rádi. Naučíte se řadit, vytáčet energický tříválec a sžijete se s ním. On například nebrzdí moc motorem a díky dlouhým převodům si občas podřadíte na dvojku i v rychlostech kolem šedesátky. A roztáhnete jí pěkně až téměř ke stovce a 6700 otáčkám za minutu. A do toho může hrát třeba „Teddy Picker“ od Arctic Monkeys. Audio soustava je výborná. Přehluší to chroupání v nízkých otáčkách. A pak přidávám zábavně nastavenou, nebo prakticky neexistující stabilizaci, čitelnost podvozku a fakt, že je z auta výborný výhled všemi směry. Nejezdil jsem se všemi jeho konkurenty. Tipnu si, že varianta „Best of Kona“, s bohatou výbavou a celkem lákavou cenovkou bude v první trojici. A my postupně další auta této kategorie budeme zkoušet a pak v kontextu našich zkušeností uvidíme. Pro mě bude asi horkým kandidátem na opravdu dobrý crossover verze s pohonem všech kol a motorem 1.6 T-GDI (177k) a dvouspojkovou převodovkou. Jenže bude stát podstatně víc peněz. Stejně jako milý nový Volkswagen T-roc. I Mazda CX3 je citelně dražší, než „Best of Kona“ s tříválcem. Můj vlastní výběr favoritů bych viděl jako rozstřel mezi VW T-roc, Mazdou CX3 a Konou. Což myslím, není pro Hyundai vůbec špatný výsledek.

Technická data

Hyundai Kona 1.0 T-GDI

Motor: zážehový řadový tříválec, přeplňovaný turbodmychadlem, 1,0 T-GDI E-CVVT
vpředu napříč, DOHC, 4 ventily na válec,
Zdvihový objem: 998 cm3 , komprese: 10.0:1
Maximální výkon: 120k/88kw při 6000 otáčkách/min
Točivý moment 172N.m při 1500-4000 otáčkách/min 
Převodovka manuální, šestistupňová,
Pohon předních kol, přední zavěšení typu McPherson, zadní tuhá torzní náprava, stabilizátory,
Brzdy: ventilované, kotoučové, ABS 
Pneumatiky: 215/55 R17
Rozměry: 4165x1800x1550 , rozvor: 2600 mm , zavazadlový prostor: 360 l / 1164 l
provozní hmotnost 1308kg (pohotovostní včetně řidiče + 75 kg)
Maximální rychlost  181 km/h
zrychlení 0-100 km/h  12 sekund
Spotřeba v kombinovaném cyklu: 5.4 l/100 km ( v testu celkových 6.7 l v kombinovaném provozu)

Cena na českém trhu: 459900 kč (výbava Best of Kona)

Testovaný vůz: 479379 kč (příplatek za barvu Acid Yellow a rohože)

Porovnání s konkurencí

Vůz / cena / motor / výkon
1 Hyundai Kona Best of Kona 459990 kč 1.0 T-GDI 120
2 Renault Captur X-mod 452900 kč 1.2 TCE 120
3 Citroen C3 Aircross Shine 427900 kč 1.2 PureTech 110
4 Ford Ecosport Titanium Top edition 464900 kč 1.0 Ecoboost 125
5 Honda HR-V Comfort 494900 kč 1.5 I-VTEC 130
6 Kia Stonic Premium 454900 kč 1.0 T-GDI 120
7 Mazda CX3 SKY G-120 Revolution 514900 kč 2.0 Skyactive 120
8 Nissan Juke N-Connecta 480600 kč 1.6 DIG-T 190
9 Opel Mokka X Innovation 513900 kč 1.4 Turbo 140
10 Peugeot 2008 GT Line 445000 kč 1.2 PureTech 110
11 Seat Arona FR 417900 kč 1.0 TSI  115
12 Volkswagen T-ROC (T-roc ) 452900 kč 1.0 TSI  115
13 Toyota C-HR Active 534900 kč 1.2 Turbo 116

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vo
Vorlosup
03. ledna 2018, 09:32
0

Část s Warťasem mi připomněla tohle pekelný video:

;t=

reagovat
M P
03. ledna 2018, 09:36
1

Přesně tohle proběhlo v redakčním chatu, když se krab poprvé vyjádřil o splašeném wartburgu :)

krab
03. ledna 2018, 09:45
1

Pěkný, pěkný - krásnej zvuk Warťase. My jsme ho měli. Já s ním odjel dvě zimní rallye veteránů ... Ale byl více méně sériovej. Tohle je fakt pila.

Kluci, podívat se tomu T-GDI na zoubek, poladit sání, dát závodní výfuk a kouzlit s naladěním ECU , možná dát větší vstřikovače, tak to bude dávat 150-160 koní určitě, otáčkoměr by se podíval za sedmičku a zvuk by to mělo jako závodní sněžnej skůtr, nebo motorky Triumph... (taky 3 hrnky) :)

Pólin
03. ledna 2018, 09:55
0

Na Streettriplu jsem se teď prvně v létě svezl a byl to docela mazec. Jede to jako elektromotor- odspoda až dovrchu a zvuk to má tedy parádní- jenom ve městě z toho trochu zaléhaly uši:D

krab
03. ledna 2018, 10:03
0

Já taky, měl ho kamarád, než si pořídil Caterhama. Street tripple R. Fakt úžasná motorka. V alpách na výletě jsme si motorky na hoďku vyměnili a fakt se mi na Triumphu jelo výborně. Já měl Ducati Hypermotard. Teď jsou motorky u ledu, jakmile jsem se rozhodl jít do té rozsáhlé opravy Porsche s GO motoru, tak jsem to dal pryč a kamarád zas má Caterhama a motorku prodal, tak by asi nebylo s kým jezdit....

Ale jakmile zas chytím slinu na jednu stopu a budu si moct jít motorku pořídit, tak pújdu asi do lehce jetýho Trippla R. (Speed se mi děsně líbí s letmo uloženým kolem, ale asi by byl na mě moc)

Anorex
03. ledna 2018, 11:11
0

Ta tříválcová koncepce má něco do sebe, ale pro mě jsou tyhle motorky bohužel zapovězené. Jsou hodně úzké a poměrně vysoké, což s mými výškovými centimetry nejde moc dohromady. Navíc mi neseděl posez. Sám majitel, od kterého jsem si to půjčil, tomu říká splašená židle. Ale jinak proč ne...

Co se týče tříválců v autech, tak mě hodně překvapilo také koncernové TSi ve Fabii. Když jsem měl svoje v opravě, dostal jsem to jako náhradu, chvíli jsem se tomu smál, ale ony ty motory fakt docela jedou v takhle malých autech.A nic moc si to z benzínu nebralo. Sám jsem z toho byl zaskočen. Snad jen spojku to mělo strašnou, neskutečně tuhou a nečitelnou. Člověk spíš odhadoval, kdy zabírá. Docela by mě zajímalo, jak by se to ovládalo nějaké slečně po městě při popojíždění. Ale jinak proč ne

Pólin
03. ledna 2018, 12:20
0

Tak já se svezl na standardním streetu a i z toho jsem byl nadšený...to Rko bude podvozkově ještě trochu jinde...ale s mými výletními ambicemi bych to asi ani nedokázal využít. Jo, že jsi měl hypermotarda už jsme si tuším kdysi psali...taky fajn motorka. Ale s tím triumphem teda musím dát Anorexovi za pravdu, že jsem měl taky pocit, že sedím spíše na motorce, než v motorce...prostě sedí se tam subjektivně hrozně vysoko...ale ovladatelnost fantastická...

Anorex
03. ledna 2018, 12:42
0

To souhlas. Ty motorky jsou pocitově strašně lehké, ovladatelné a výborně brzdí. Ten tříválec OK, nevadil mi, ale zůstávám raději u čtyřválcové koncepce. Nicméně jak jsem psal, každý kopec/nakloněná rovina pro mě bylo utrpení a vabank... :-D

Jindřich
04. ledna 2018, 08:23
0

A to jste hoši nejeli na 1130 tnt nebo tornádo od Benelli ;-)
To je ještě větší fičák

Libas
03. ledna 2018, 10:32
0

Kdepak je to focené? Jak se jmenuje ten kopec v pozadí?

reagovat
krab
03. ledna 2018, 10:51
0

Na té hlavní fotce je Milešovka. Je to z výletu po Českém středohoří ...

ToMyx
03. ledna 2018, 15:06
0

Test fajnový, ale co mě zarazilo, proč má auto o hmotnosti 1300kg s výkonem 120 poníků takový velký a široký pneu?
Chápu, že 17" kola = design a image, to ale musí být docela velká váha pro motor/ brzdy?

reagovat
krab
03. ledna 2018, 16:10
0

dík, toMyxi, zas tak velká kola to nejsou. Je to 215/55 R17 , ono by malé kolo na takovým autě vypadalo obvzlášť ošklivě. Druhotná výhoda je, že s tím nevymeteš každou díru. Ale samozřejmě, když budeš chtít jedno jediný auto, víc řidičsky zaměřený a naopak chceš sedět víc při zemi, tak půjdeš spíš do Fiesty. Bude vevnitř o něco menší a v městským provozu si s ní budeš připadat víc "v ohrožení těmi ostatními SUVčky", ale svezeš se víc. To je jasná věc...

ToMyx
03. ledna 2018, 16:53
0

Jsem si při čtení popisu zrychlení ...až ve vyšších otáčkách... říkal, dát na to 15-16" nebo třeba i nechat na 17", ale hlavně užší pneu klidně 195 a tipuju, že by to bylo plnně dostačující pro adhezi i komfort, navíc s plusem pár kilo na obvodu kola by se ušetřilo. Uznávám, že si trochu vymýšlím. Jen jsem si vzpomněl na dobu nedávno minulou, kdy rozměr 215 měly auta s váhou 1,4t+. Ale na druhou stanu chápu, že i spolupráce s gumičkárnou je součástí nějaké obchodní strategie :-)

beastar
03. ledna 2018, 20:57
2

Zrychlení 12 sekund a maximálka 180 km/h to jsou parametry jak v roce 1981, když AZNP dělalo modernizace:) Za tuhle barvu a rohože(lol) by si připlácel jenom úplnej vůl jak anděl. To srovnání s konkurencí je moc fajn zrovna je tady krásně vidět, že ani cenou ta piksla zrovna nekraluje. Takže co dostanu za poměrně hodně peněz? Hnusnou předokolku s velkými koly a spotřebou 7 litrů. Ne že by teda konkurence nabídla něco lepšího, ale je to jen obraz jak tristní auto se dneska produkují. Jmenovaná CX3 je sice výrazně dražší, ale taky o míly lepší auto ve všech směrech(nejen dražší) O tom že vypadá líp nemá cenu mluvit.

reagovat
GanGreen
03. ledna 2018, 21:50
0

nedá se než souhlasit

krab
03. ledna 2018, 22:13
0

Kluci , jo .... ale kdy jste naposled jeli ve Škodovce 105 L z roku 1981 :-D Přesně takovou měl děda. A já se na ní učil řídit. Kromě nostalgie a možná fajn zvuku karburátorovýho motoru bys byl šokovanej tím, jakej to je křáp co se týká řízení.

Vy víte, že já si nový plastikový crossover nekoupím. Ale třeba moje slečna třeba jo... a třeba mě takový auto bude vozit do práce. Jako to dělá Yaris. To je naprosto bezpohlavní auto z roku 2013. Ale funguje. A zrovna tak Hyundai Kona funguje, má to svůj styl, velkorysou funkční výbavu a i když nechceš, tak uznáš, že nejezdí blbě.

A já to hodnotím ne jako já ... ale jako někdo s přihlédnutím na to jak asi uvažuje reálný zájemce.

PS: asi bych si vybral tu Mazdu CX3 nakonec. Ale nejel jsem v ní, zrovna jako v nejnovější Fiestě. A nakonec vím, že když už, tak bych vybral lehounce jetou Fiestu ST 1.6 (180k) , protože by nabídla o chlup menší prostor a o ranec víc zábavy. Ale takhle normální zájemce o crossover neuvažuje.

Safa
03. ledna 2018, 22:38
1

Já jel ve Š105L naposledy před pěti lety. Rok výroby 88. Nalítal jsem v ní 50 000 km. A bylo mi smutno, když jsem se rozhodl, že ji definitivně pohřbím ve sběrných surovinách. Pak jsem se dozvěděl, že posloužila pár lidem na díly a bylo mi hned líp. Sloužila mi věrně, drobnosti jsem si opravoval sám. A i na ten podval nakonec hrdě vyjela sama... :o)

krab
03. ledna 2018, 22:47
0

No jo no... dneska jsem na pranýři :-D Šáfo, tohle bylo "M"ko, ta nejezdila tak špatně, ale užovka byla fakt děsná. Ono to taky původně ani nemělo mít motor vzadu. Ale jak psal Beastar, furt to vylepšovali, takže nakonec 130 Rapid / 136 Rapid jako má čtenář Anorex , to jsou docela zajímavá auta.

Sranda je, že fakt nápadně pod článkem o nové Hyundai Kona řešíme vše, kromě toho auta :) Asi nějaký varovný signál ...

Přitom ta barva byla boží!

Safa
03. ledna 2018, 23:08
0

O čem chceš diskutovat u Hjuncka? Navíc tady. Třetina čtenářů jsou mlaďoši, kteří jsou rádi, že mají vlastní wagen. Další třetina jsou ti, kteří mají o tom svém víceméně jasno a texty tady je baví. A zbytek jsou ti, které vám sem ze zvědavosti navál Seznam. Tihleti jsou navíc většinou jen tichými pozorovateli, do debat se nezapojujou.
Stejně tě podezřívám, že seš tajnej agent Vošickýho. Schválně, jakou Hujdou nás překvapíš příště? :o))) (to byl vtip, voe)

krab
03. ledna 2018, 23:46
0

Aby ses nedivil... jako správný agent Volšickýho vás překvapím nějakou bombou :-D i30N ko už jsem vám testnul lehce , teď by to chtělo i20 Coupe WRC

Počkej, ale oni kdyby to finančně nějak ustáli a mohli udělat, tak potom co jsem jezdil s "N"kem si fakt ( a bez prdele) myslím, že by zvládli postavit s tím týmem pod vedením Biermanna zajímavý roadster či kupé. Otázka, jestli - ne na to mají, ale jestli by to toho šli?

Safa
03. ledna 2018, 23:53
0

Jako jestli seženeš na test wrco, tak u toho chci být osobně. A pokud možno zařiď i mého oblíbeného obrýleného Belgičana, že by nás s tím opravdu ostře svezl... ;o)

krab
03. ledna 2018, 23:59
0

to by byla nádhera ... já jsem taky velkej fanoušek rallye. Taky chodím koukat. A to víš, že to v hlavě někde mám, že kdyby byla příležitost a možnosti rád letos něco víc z oblasti rally sportu přispěju.

Že tě někdo nechá svézt speciálem, to asi člověk může rovnou zapomenout. Asi nejbližší cesta je k Fabiím R5, ale i to je v základu auto za asi 7 mega.

Ale nějakou veteránskou rallye asi se svým MGB pojedeme, tak aspoň něco bude :)

Safa
03. ledna 2018, 23:59
0

Chybička se vloudila, to výše je R5 (taky cool, ale není to wrco). Tohle jsem měl na mysli! :o)

Safa
04. ledna 2018, 00:02
0

Ale jde to domluvit. Třea Honza Kopecký i Venca pech vozívají novináře pravidelně. třeba v Bělé. Rally je každopádně nejvíc!
Bychom pak mohli Thierrymu na revanš nabídnout ke svezení naše klenoty - saage Caterhama, ty Seba a já - no však víš, co... :o))))

krab
04. ledna 2018, 00:16
0

jo, rally je vážně nejvíc. No něco vymyslíme , zas na to máme celej novej rok! :-D
Navíc Sally bude hotová. Aspoň ten Vašek Pechů by mohl ukázat jak měl nastavenou svojí 997 GT3 , ať vím co na Sally dál doladit :-D
I když to auto bylo Inveltu, nevím kde skončilo teď ...

Jinak na rallyesprintu teď naposledy to byla bomba, ta Fiesta WRC Honzy Dohnala. Ten jel fakt o parník rychlejš než ostatní. Neuvěřitelná technika

Safa
04. ledna 2018, 00:25
1

Ta nebyla Honzova, co jsem slyšel, tak ta na pražském sprintu byla jednorázově půjčená přímo od Malcolma z M-sportu a měl to pomoci zařídit pan Jirovec z Inveltu. A ten má ve vlastnictví i tu ex-Vaškovu GT3 a jezdí s ní teď sám ve vybraných mistrácích.
Jinak kamarád mazdař gramo (chodí i sem na Autíčkáře) mi vloni dvakrát nabízel, abych s ním jel jako spolujezdec na rallye pravidelnosti (tuším v Celice), jenže mi to prostě časové možnosti nedovolily. Pokud tu nabídku dostanu letos znovu a časově mi to vyjde, tak už to nezadřu a rozhodně pojedu! :o)

Trinom
07. ledna 2018, 14:03
0

Jak ty rallye pravidelnosti vlastně fungují?

beastar
07. ledna 2018, 14:47
0

Zhruba takhle jen auta a pravidla se mohou přizpůsobit v závislosti na závodech.

https://auto.idnes.cz/jizda-pravidelnosti-tour-de-slapy-dr8-/auto_ojetiny.aspx?c=A130613_215057_auto_ojetiny_fdv

saage
03. ledna 2018, 23:23
0

Nahodou me se to auto libi! Takovy druhy auto do rodiny pro holku, proc ne? Asi bych taky chtel automat 4x4 2.0l jako maj protinozci, ale to by ta cena byla asi fakt jinde.

reagovat
Raspby
04. ledna 2018, 17:43
0

Auto samo o sobě vypadá celkem hezky (to je vě ale osobního názoru), vnitřek věřím, že je kvalitní (i když ten vytrčený display mi přijde trochu jako kopie z Toyoty C-HR), ale jinak tohle je přesně případ zvrácenosti dnešního automobilového světa. (Ne úplně) malé auto, co se tváří jako velké a majestátní (ve srovnání s mini vozy), zvýšené, oplastované....a v tom litr...vím, že je to už stokrák omílané téma, ale prostě mi to nedalo. To je holt teď automobilová Evropa. Ve srovnání s tím je Mazda 3, o které psal Vojta, jako jiný svět. Myslím tím přístupem...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem