
Safa
Jméno | prostě Safa |
---|---|
Bydliště | Praha-západ |
Registrace | před 6.1 rok. |
Poslední aktivita | před 9.4 měs. |
Příspěvků ve fóru | 51 |
Komentářů u článků | 316 |
Pozitivních komentářů u článků | 117 |
Negativních komentářů u článků | 3 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Auta v soudobých českých krimiseriálech
Baví mě nové české kriminálky. Přesněji kriminální seriály, natočené po roce 2010 Českou televizí. A samozřejmě si všímám, čím jejich hrdinové jezdí…
Michèle Mouton: příběh neobyčejné ženy
Stala se synonymem výjimečnosti v brutálně překoňované éře Skupiny B. Své mužské rivaly děsila dravostí, odvahou i řidičským umem. Jako jediná žena historie světového šampionátu v klasické rally, který už za pár dní začne psát svou 46. kapitolu, zvítězila v některém z jeho podniků. Hned čtyřikrát! V této královské disciplíně motorismu vybojovala titul vicemistryně světa. Úspěchy sbírala i na okruzích či "vrchařské" legendě Pikes Peak. Je rytířkou Řádu čestné legie. V červnu oslaví 67. narozeniny.
Bodový systém 2006 až 2018. A kam dál?
Je tu už dvanáct let. Drží nad námi pověstný Damoklův meč. Můžeme kvůli němu přijít o papíry. A o peníze. Bodový systém, přesněji řečeno Systém bodového hodnocení řidičů, začal na českých silnicích platit v sobotu 1. července 2006.
Posledních 50 komentářů

Ač před lety existoval jeden reálný exemplář (který už ale neexistuje), asi bych sem rozhodně zařadil Mazdu Furai. Tahle rotorová princezna naštěstí pořád žije alespoň ve hrách (namátkou Gran Turismo či Asphalt). A pak s láskou vzpomínám na auta z GTA: Vice City a GTA: San Andreas...

Docela by mne zajímalo, jaké jsou argumenty těch, kteří mi dali palec dolů. :o)
Za svým názorem si stojím a nevidím v něm nic závadného. Tyto rychlosti nepatří na veřejnou komunikaci, ale na okruh. Stát se něco může ve zlomku vteřiny. A pak už to nejde vzít zpět.

No, upřímně. Docela by mně zajímalo, jak by se zachoval, kdyby mu takhle před nějakým křížením, kde měl hlídkujícího spottera, přeběhla srnka nebo divočák. A v tom nejpravějším ze tří pruhů jelo jako na potvoru další auto. Tohle prostě patří na okruh a fakt v tom není závist, že mám auto, které jeden "jen" 190 km/h (podle papírů, v reálném provozu nemám potřebu to zkoušet). Tohle prostě nebylo nic jiného než pozérství pána na hraně středního věku, který na to má. V touze se předvést, vyvolat nějakou reakci, mít lajky. Btw. to video jsem teď viděl poprvé, o žádné "kauze" jsem předtím nevěděl.

Konečně pořádná kára, Fernie. Doval to na K&K do Prahy...

Díky za zmínku mého postaršího blogu o Michèle Mouton výše v textu, potěšilo mě to... ;o)

Díky všem za upřesnění, měl jsem v tom chaos.
Btw. možná by tohle téma (co vlastně lejeme do nádrží, co nabízí trh, jak to funguje, výhody/nevýhody jednotlivých pohonných hmot, jejich složení ap.) uneslo na Autíčkáři i samostatný shrnující článek...

Jinak moje Nellča dostává letos stále jen 98 oktanů. Nekup to, když je to tak levný... :o)

Jen taková technická, ať si to ujasním. Verva 100 je jen obchodní název a pořád je to 98-oktanový benzín. Nebo se pletu? A ještě jedna - existuje i vyšší než 100-oktanový benzín? Tuším, že ho používají rally auta. Díky za upřesnění těch znalejších...

Aha? Já měl za to, že ano. Tak to pardon, Fernie. Čím nesedí - objemem motoru?


Jak píše Kubajz, je to o pocitech. Používám "zakázané" auto už pět let jako daily, vloni jsem dával střechu dolů naposledy 15. prosince, abych ji poprvé znovu sundal už 16. ledna. A to se prostě vyplatí. Pro ty, kteří do toho chtějí jít, každopádně jeden zajímavý postřeh - za těch pět let jsem nebyl nemocný (ani rýmička), a přestože se na můj celoroční "hardcore roofdown style" dívají někteří lidé jako na bláznivinu, tak si troufnu tvrdit, že neznám lepší způsob otužování. Podložené věděcky to nemám, ale stejně... ...každopádně mít něco na hlavě je asi základ, jedno jestli v zimě, nebo v létě...

Hrozně mi v komentářích pod tímto článkem chybí slovo Miata. Sorry, po dvou lahvích Bordeaux. :o)

Velmi solidní flotilu těchto kachen mají i v Lisabonu. Docela jsem na to vloni koukal. :o)
P. S. Nikde nevidím údaj o udávané kachní síle, Kubajs...

To je krása! Víc takových článků. Třeba to hezké El Camino, co bylo před časem na pražských K&K.

Mazda bývala Zoom Zoom. Tohle, tohle je ovšem přímo Mňam Mňam.

Nějak jsem se uklikl, tohle je auto na únik od bankovní loupeže. #sorryjako :o)


Jednoznačně Multipla. Je nenápadná, po té se nikdo ani neohlídne...

Teleskopická tyčku s magnetem - jsem totiž mistr světa v nechtěném pouštění šroubků a matic do útrob motorového prostoru i jinam.

V tomto článku jsem jednoznačně na straně Zlokočky. Jen bych natřel Maraudera do BRG odstínu a upižlal střechu.

Prča je, že jsme to pár hodin předtím, než napsal Kubajz článek, řešili na miatím fóru. :o)

Souhlas, seriál o autobusech se čte sám. A Kubajz, stále čekám na díl o další legendě, bulharském Chavdaru. ;o)

Auto je fajn. Ale MHD (v Praze a Středočeském kraji) taky, včetně příměstských vlaků. Takže po pracovní stránce to kombinuji podle nálady. Po soukromé stránce miluji své auto. :o)


Ženevy je škoda, no. Před dvěma týdny bylo zrušeno i MWC v Barceloně. Jako, chápu obavy. Ale pokládám si otázku, zda už té mediální masírky a umělého vyvolávání strachu ohledně koronaviru není příliš...

Jednoznačně ti tam chybí přepočet na kachní sílu, Kubajs. Velká chyba. :o)

Ty tankery vozí ropu, samozřejmě. Ale jistě to není jediný způsob, jak přepravovat ropu. Mimochodem, ty tankery většinou neplují do Evropy. A jsme zase zpátky...

Netrpíme. Zatím. To jen evropský úředník je o deset kroků dál než zmiňované země. Přečti si něco o Kjótském protokolu, postoji USA, důvodu, proč jej podepsalo Rusko. Zkus si načíst něco o přístupu Číny a Indie. A pochopíš, jak jsem to myslel... ;o)

Evropa je papežštější než papež. Amíci na to kašlou, Čína na to kašle, Indie na to kašle. Všecha impéria se v minulosti "zabila" vlastní hloupostí. Obávám se, že EU čeká totéž. Ať žijí tankery a obří výletní lodě... :o(

Ten wankel/elektro, že jo? Jsem na něj docela zvědav. Díky, Fernie.

Ta nová rotační/hybridní Mazda letos vyjet nemá? Netušíte někdo?

Za hodnotnou diskuzi rozhodně tohle... :o)
https://www.autickar.cz/clanek/autickarova-anketa-o-nejkrasnejsi-auto-vysledky-a-zhodnoceni/

Hm, tu ránu s Miatou v Sosně pamatuju, dojel jsem tam na čumendu chvilku poté. Ale tak zase jezdíš, ne?

Čoveče, za Mijátu bych Amaroka nevyměnil. Ale jako druhé auto do rodiny (s rodinným domkem) bych ho bral všema deseti. Fakt se mi to líbí, už několik let.

Kdybych nebyl srab, tak prodám byt, koupím 911 a přestěhuju se pod most. :o)

Jů, to je ale roztomilé autíčko. :o)
Jeden rychlý dotaz, nevíte, zda se bude dělat i se sundávací střechou?

Ne, je to regulérní plnohodnotná limitka.
https://www.autorevue.cz/mazda-mx-5-karai-165-kusu-pro-nemecky-trh_1

Jasně, že mě vyrektíte, ale za mě je top limitka prostě a jednoduše Karai. A já si ji stejně jednou pořídím...


Posádka Kubajz a Jeník aneb Peklo zmrzlo. :o)
Super článek, Autíčkář Classic. Btw. k videu - přesně tohle chceme. Jen houšť a víc video kapek!


Zrovna dnes po obědě se byl kamarád projet v CX-30. Ještě večer při venčení měl z toho erekci. Chodí i sem na Autíčkáře, třeba se k tomu vyjádří víc. Btw. je to ortodoxní Alfista.

Tak ono slovo Hustler má primární význam "šejdíř". Sekundární pak "homosexuální prostitut". Takové auto prostě chceš. :o)

Zdeňka Němce jsem osobně znal. Kluk z Otrokovic, dlouhé roky prodával ve zlínském Hudy Sportu. Príma chlap. Jeho smrt na Salto Angel mě tehdy hluboce zasáhla.
Kdo by o něm chtěl vědět víc, tak třeba zde: https://www.lidovky.cz/lide/pohnute-osudy-zdenek-nemec-cesky-vitez-camel-trophy-s-nimz-se-utrhlo-lano-na-vodopadu.A151124_201457_lide_ELE

A pokud výše uvedené taktně přehlédneš, pak doporučuji Mazdu 2. Ségra ji kupovala v plné palbě před čtyřmi měsíci a je z ní nadšená. Já se plánuju projet příští týden, takže pak můžu hodit info s osobními pocity, kdyby byl zájem...

Zcela bez ofenzivy (nikoho bych si nedovolil podcenit) - děvčeti se čtyřměsíčními papíry nové auto? Jako chápu, láska je láska, ale... ...co takhle nejprve ojetinku, vyjezdit a nové auto třeba za dva roky? Ať vás to pak oba nemrzí...

A tady, milí přátelé, vidíte, že Miata výjimečně není odpověď na všechno. :o)
Poslední komentáře
- beastar, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
To souhlasím s povahou barvy atd. Filtr no já fotograf nejsem... - beastar, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Aneb jak udělat z debaty pod testem sportovního auta totální... - jc, u blogu GR86, vitaj doma!
Změnil, radikálně :-) Napíšu nějaký update. - BigBen, u blogu Z Mini auta do Mini auta
Gratuluji k nákupu motokáry :-) Mini One byl vždycky chudší... - Trinom, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
Kdybych neviděl jméno autorky, řekl bych, že to je Jardovina... - Beran, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Az nebude o cem psat, mohla by si redakce koupit neco od prof.... - Jaromír, Honda S660: Upřímný sporťáček
Přidávám se se žádostí o autíčkářsky orientovaný travel-blog.... - Sato, Honda S660: Upřímný sporťáček
Akurat nedavno som videl smart roadster, niekdy som v tom nesedel... - afro-r1, Honda S660: Upřímný sporťáček
Jedna tu byla, ale uz je pryc. - esmo, Honda S660: Upřímný sporťáček
Moc se těším, díky :-) - StreetPro, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Jo, stačí si sednout do Okty IV a říct si, že je v tom o "10... - Marek Brunner, Honda S660: Upřímný sporťáček
Mám v plánu ještě článek o cestování další malou potvorou... - Marek Brunner, Honda S660: Upřímný sporťáček
Ano, asi tak bych to viděl. Mám 183 cm, tedy průměrnou evropskou... - MBMB, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Ano, na ABS samozřejmě záleží také, ty starší systémy... - afro-r1, Honda S660: Upřímný sporťáček
Kdo ma pres 180, ten se dovnitr pohodlne nevejde. V okoli bylo...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem
1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem
1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem
1979 rok výroby
136 koní výkon
5 000 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc
84 komentářů - Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?
76 komentářů - Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?
62 komentářů - Bazarový snílek: Kam dále?
59 komentářů - Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?
54 komentářů - IAA MOBILITY Mnichov 2023: Co nás čeká a nemine
46 komentářů - O cestě k bezpečným silnicím
44 komentářů - Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit
39 komentářů