načítám data...

Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

16. prosince 2019, 07:22 182 komentářů Jakub Pospíšil TopX

Po bezmála ročním maratonu klikání a těžkého rozhodování je facebooková anketa o nejkrásnější auto konečně za námi. Stupně vítězů známe, pojďme se ale podívat i na některé další zajímavé postřehy.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Celé to začalo docela nenápadně. Vavris zkrátka napsal do redakčního chatu…ale víte co? Já vám to sem dám rovnou jako screenshot.

A jak bylo psáno, tak se také stalo. Ještě toho dne se na facebookové zdi Autíčkáře objevila první koláž ze čtyř známých automobilů a k ní krátké vysvětlení, o co se vlastně jedná. A to se opakovalo ještě devadesát pětkrát. V kvalifikaci se objevilo celkem 328 více či méně ikonických aut, které byly rozčleněny do skupin podle vzájemné podobnosti a časové příbuznosti. Po klasických kupé ze sedmdesátek přišla smršť rallyových legend (kde se mimochodem poprvé objevila na druhém místě se umístivší Impreza 22B), následovaly osmdesátkové placaté sporťáky a tak dále. 

Posledních 14 kol pak patřilo druhé šanci, kde se objevily vozy, kterým postup utekl jen o pár hlasů. A že nešlo o žádné outsidery – díky druhé šanci se do čtvrtfinále probojovala Testarossa, nebo Ferrari 250 GTO. Jaké vozy byly v kvalifikaci nejúspěšnější? To je docela zajímavé. Největší převahu tu totiž ukázali oba finalisté – Impreza (537 hlasů) i RX7-FD (564 hlasů). Mezi ně se ale ještě vklínila jedna japonská legenda a to Honda NSX (556 hlasů), která ale později skončila v 2. kole semifinále (rozstřel ze čtyř vozů) jako nejméně oblíbená ze skupiny s Alfou 33 Tipo Stradale, Fordem GT40 a Nissanem Skyline GHT-R KPGC10.

Leč nepředbíhejme. Po kvalifikaci přišlo první kolo play off, kde z devadesáti šesti vozů v rozstřelech po třech postupovalo dále třicet dva vítězů. Kartami zamíchaly dva rozstřely druhé čance, kde se proti sobě postavili nejslabší z prvních míst prosti nejlepším poraženým. To byl mimochodem moment mého prvního většího zklamání, kdy ze hry vypadlo Lamborghini Countach. Můj sen o tom, že se ve finále utká (a prohraje) s Testarossou se tak pomalu rozplynul. Leč vzal jsem zavděk alespoň postoupivším Diablem. A vůbec – pojďme se na vítěze podívat názorně na koláži níže.

Velkým překvapením pro mě bylo, jaký je nepoměr klasických aut a veteránů oproti autům z osmdesátek a devadesátek, případně ještě modernějších. Inu, nostalgie je mrcha a ačkoli nad předválečnými veterány a koráby z padesátek vždycky uznale pokýváme hlavou, srdéčko zkrátka patří našim dětským “autům z plakátů”.

V dalším kole play off postupovala ze čtveřice aut vždy dvojka nejúspěšnějších. Za zmínku stojí, že se zde poprvé v ringu potkali oba finalisti. V rozstřelu společně s Tatrou 603 a Ferrari F-355 vyšla jako vítěz Impreza (478 hlasů) s velkým náskokem před RX7-FD (361 hlasů). Tehdy už nám bylo jasné, že za modrým Subaru (které původně bylo v rozstřelu jen tak nějak do počtu k Escortu Cosworth a Celice) stojí početná fanouškovská základna, která svůj svatý grál dotlačí pořádně vysoko. Že ale půjde o finále netipoval nikdo z nás. Názor na výsledek rozstřelu pak trefně shrnul Vavris svým komentářem – cituji “Postoupit dál by samozřejmě měla RX-7 a F-355! Prosím, aby to vzali v potaz především ti, kteří to tam bůh ví proč sypou té Impreze.”

Jo a taky tu vypadlo to famózní fialové Diablo, které jsem si tak přál vidět ve finále (poražené Testarosou). O jeho porážku se postaralo BMW M635 CSi a Alfa Romeo Giulia. Všechny postupující si můžete prohlédnout na koláži níže, rovnou rozdělené do osmifinálových dvojic (vždy auta pod sebou).

Osmifinále bylo překvapivě klidné. Až na souboj mezi Giulií a Testarosou (kde mé oblíbené Ferrari prohrálo o nějakých čtyřicet hlasů, fakt díky všem, kdo ten den nechali oči doma) dělilo auta od sebe vždy sto a více hlasů, nějaké zásadní drama se zkrátka nekonalo. Velkým překvapením bylo i vyřazení Porsche 911 993 Turbo černým Mercedesem 190E EVOII. 

Skutečná dramata nás totiž ještě čekala v nastávajícím čtvrtfinále. Tady už se opravdu počítal každý hlas a naplno se to projevilo hned v prvním souboji, kde se proti sobě postavil fanklub Alfy Romeo a Subaru. Teda přesněji Giulia a Impreza, ale občas to trochu vypadalo, že spíše, než souboj vzhledu jde souboj fanoušků. Konec konců – soutěžní foto se dočkalo 48 sdílení do různých facebookových skupin a fanklubů. Impreza nakonec s 1139 hlasy ujela Giulii (1093 hlasů). Další souboje už tolik vypětí nepřinesly, Mazda RX7 porazila legendárního Gullwinga, Ferrari F40 nechalo v prachu za sebou Mercedes 190E a Alfa Romeo Tipo 33 Stradale o pouhých 22 hlasů předehnala Ferrari 350 GTO. 

Do semifinále tak postoupila barevně poněkud uniformní čtveřice. Původně jsem přemýšlel o tom, že stejně barevná auta “pošlu” proti sobě, generátor náhodných čísel ale rozhodl jinak. Ferrari vyzvalo Mazdu, Alfa zase Subaru.

A se semifinále přišlo pravé klikací šílenství. Umístění se měnilo každým okamžikem, automobily od sebe dělilo vždy sotva dvacet hlasů, podle toho v které facebookové skupině se nasdílené hlasování zrovna objevilo. Tohle už dávno nebyl jen závod o nejhezčí auto, ale i jakási prezentace fanouškovské loajality. Po týdnu nakonec Subaru (871 hlasů) poráží Alfu (859 hlasů) a Ferrari (623 hlasů) prohrává s Mazdou (631 hlasů). Nutno říci, že za poslední dva dny dostalo Ferrari dalších devatenáct hlasů a Mazdu tak předběhlo. Bohužel se tak ale stalo po 9.12., kdy byl oficiálně vyhlášen začátek finálového klání. 

Nejprve bylo třeba zjistit, kdo se umístí na bronzové pozici a na koho zbyde brambora. Zde Ferrari celkem nekopromisně poráží alfu (502 vs. 390 hlasů). Mnoho z přispívajících se v diskuzi vyjádřilo, že právě tento souboj je pro ně skutečným finále o nejhezčí auto, klání mezi Subaru a Mazdou pak vnímají spíše jako souboj fandomů. 

Ať už je to jakkoli, v posledním zápase velkého Autíčkářova klání proti sobě stojí dvě modrá japonská auta s dvojicí dveří a velkým křídlem. Podle předchozích zkušeností tušíme, že pro vítězství si dojede Subaru, leč opak je pravdou. Už brzy je jasné, že finále ovládla Mazda RX-7 FD, která nakonec vítězí s náskokem více, než sta hlasů. (1009 vs. 892) 

Absolutním vítězem je tak nakonec unikátní japonské kupé s mrkačkami a rotačním motorem. Vlastně to není vůbec špatný výsledek. Ladné křivky Mazdy ztělesňují všechno, co jsme měli na devadesátkových sporťácích rádi a pro spoustu z nás je to (možná pokud by tam nebyl ten servisně náročný nevyzpytatelný Wankel) opravdu auto snů. 

Závěrem mi tedy nezbývá, než poděkovat všem, kteří se našeho téměř ročního clickfestu zúčastnili a pogratulovat Mazdě k výhře. Její majitele z řad našich čtenářů (ať už má jejich stroj pod kapotou rotačku, nebo LS osmiválec) může hřát pocit, že vlastní to nejkrásnější auto na světě. A slovy klasika – kdo z vás to má?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ku
kulisaci
16. prosince 2019, 09:18
4

Vyhrál můj favorit ještě před vyhlášením soutěže :) na jednu stranu jsem rád že to tak vidí víc lidí ale na druhou to do budoucna ještě víc snižuje šanci že si jí budu moct koupit :/

reagovat
Lu
Luďa
16. prosince 2019, 21:05
2

a viděl jsi nějaký ty starší modely RX7 ??? Ono to bylo nádherný auto od začátku,jen je to fakticky na občasný svezení,nebo počítat s častým servisem,což se dneska už dá,jen to stojí peníze :)

ku
kulisaci
17. prosince 2019, 22:59
0

Znám všechny ale až FD mi učarovalo :) Samozřejmě jsem si náročného provozu vědom proto ho nemám už teď, ono koupit je jedna věc ..

krab
16. prosince 2019, 09:52
5

Tak to je teda sranda :-D To mi uteklo, že to poslední (Subaru vs. RX7 FD) je vážně finále.
Alespoň tady je krásně vidět jak funguje přímá volba v praxi...

Líbí se mi alespoň, že do první čtveřice patří Alfa Tipo 33 Stradale a Ferrari F40. I když místo F40, která je vlastně závoďák bych tam raději viděl 250 Lusso.

A nejhezčí auto je stejně Jaguar E-type. Když to kdysi říkal Enzo Ferrari, tak to musí bejt pravda

A FD vs. Subaru? Víte co je teda sranda? Já tam kliknul na Subaru. Což je teda legrace, protože Subaru Impreza 22B STi se dá těžko označit za hezké auto. Ale je legendární a představuje krásnou éru rallye s Colinem McRae. Vzniklo jich jen 399ks a jedno měl i Colin McRae sám.

Mazda RX8 FD je trochu překvapení. Ale hodně to ukazuje na to, čemu se trochu mnozí smějeme, že je vlastně Autíčkář tak trochu prodloužená ruka Mazda klubu :-D

reagovat
eLzyx
16. prosince 2019, 10:06
12

ono ani není tak důležité jaké auto vyhrálo, ale to, jestli máme nějaké to ikonické auto v garáži. Z toho je ta pravá radost, nejen pro majitele, ale i pro ostatní. Jedině tak lze obdivovat umění designerů a inženýrů. Obdivovat křivky karoserie, nasát vůni interieru, užít si průběh výkonu motoru a poslechnout si tu symfonii motoru a výfukového systému.
Vítězem je každý, kdo dokázal uniknout od uniformní šedi Oktávek, Superbů, Passatů a korejců.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
16. prosince 2019, 10:14
0

Tady na režje clubu se ani jinej výsledek čekat nedal. Za mně úplně mimo a jasnej signál toho, že lidi nemají ani smysl pro krásu, ani dostatek fantazie a odvahy překročit vlastní stín a rozhlídnout se i ve vodách mimo jejich finanční možnosti.

reagovat
bkralik
16. prosince 2019, 10:37
6

Aha, takže když na třetím místě skončilo evropské auto za 30 mega a na čtvrtém místě taktéž evropské auto za 300 mega, tak jsme na rejže klubu a neumíme koukat ve vodách mimo naše finanční možnosti :-D

Woyta
16. prosince 2019, 12:04
1

Kdyz kouknu na cenovky FD,. Ty si muzes FD dovolit? Vetsina tech aut je mimo nase moznosti.

krab
16. prosince 2019, 12:51
10

Tentokrát se rád zastanu Knightridera. Jistě je RX7 FD zajímavý auto, ale tohle je extrémní overhype. Vyrobilo se jich vážně destítky tisíc ks, motor měl 240 koní , možná pro japonsko tam byly verze silnější, zrychlovalo za 5.5 sekund a dosáhlo 250 km/h. Nic co by nezvládlo běžnější sportovní auto v tý době. Design je skutečně zajímavej i ta technika. Ale, že by až tolik? To se mi nechce věřit. Koukal jsem proti čemu ta FD vyhrála v hlasování a působí to fakt, jako kdyby vážně většina čtenářů byla "Mazda klub".

Cenovky FD nejsou nic šíleného. Krásná LHD origo EU verze se dá koupit za 1 mil kč: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=285123881&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=19&pageNumber=2&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&searchId=8c022be5-6336-cdb9-7953-5b7a82e0d8ee

Woyta
16. prosince 2019, 14:06
3

Pro tebe možná Mega nic není ale i s průměrným platem to máš tak spoření na 4roky a nesmíš utratit ani korunu. Takže ano je to dost za ojeté staré nespolehlivé auto a většina lidí si tak musí nechat zajít chuť. Není to zas tak dávno co ty ceny byly 3x i vícekrát níže.

beastar
16. prosince 2019, 14:11
4

Je úplně jedno kolik co stojí z toho výběru. Nicméně pravdou prostě je, že jinde by tahle Mazda možná ani nebyla na startu:) To není design který má šanci někoho ohromovat. Souhlasim zcela výjimečně s Krabem. Hlasující ovlivnilo jejich mx5 v garáži a sympatie ke značce. V pohodě. Nic proti ale objektivita samozřejmě 0.

BubaaCZek
16. prosince 2019, 14:26
6

Nevim co mate. Krasne cisty na vecne casy libivy design. Nazivo to auto vypada paradne. Neni se za co stydet. Navic to do vrchu pozavodilo kde co :D

Beny
16. prosince 2019, 14:58
1

beastar: Je to o designu, ten se nikdy nedá hodnotit objektivně, to má každej jinak. A než do toho někdo začne rejpat, já nehlasoval, nejsem fanda sociálních sítí.

krab
16. prosince 2019, 15:06
0

Jen ještě k Vojtovi: pochopitelně že je RX7 FD drahá sranda i pro mě a schválně jsem vybral auto, který bylo LHD evropský a za top cenu v údajně podle popisu v top stavu. Jestli se nepletu, tak se jich prodalo nejvíc v USA. A dovézt odtud anebo nějak přihlásit šedý dovoz z Japonska, to tu cenu sníží na daleko přívětivější úroveň. Takhle, kdyby se tu objevila RX7 FD na autíčkáři jako auto z blogu majitele anebo článku o něm, tak si to moc rád přečtu a bude mě to velmi zajímat. Jen jsem si neodpustil rýpavou poznámečku, když se to tu stalo takovou ikonou.

Vt
Vtec
16. prosince 2019, 15:13
3

Proč se tady vlastně řeší cena, výkony nebo vyrobené kusy ? Vždyť o tom to hlasování vůbec nebylo. Nepochybuji o tom, že se v hlasování projevily sympatie ke značce. Já osobně Mazdu Mx-5 nemusím vůbec, zato FD je pro mě jedno z nejhezčích aut. Neříkám, že bych ji v téhle společnosti zvolil jako nejhezčí, ale určitě bych ji nezatracoval jako vy.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
16. prosince 2019, 16:00
10

Já netvrdím, že FD není hezký auto. Ale v tomhle výběru nejhezčí? Ale no tak hoši. A druhá Impreza? Co je na ní proboha hezčího, než na jakýmkoliv z výše uvedených, skutečně ikonických značek? Chcete snad skutečně tvrdit, že její design je povedenější, než v případě třeba toho F50, Diabla, tý starý Alfy. 300SL a spol? To ani nemůžete myslet vážně.

BubaaCZek
16. prosince 2019, 17:06
5

Urcte neni nejhezci. Nekteri primo v tehle dskusi vysvetlili, proc to vypada jak to vypada.

Cituji Kraba: "A FD vs. Subaru? Víte co je teda sranda? Já tam kliknul na Subaru. Což je teda legrace, protože Subaru Impreza 22B STi se dá těžko označit za hezké auto. Ale je legendární a představuje krásnou éru rallye s Colinem McRae. Vzniklo jich jen 399ks a jedno měl i Colin McRae sám. "

Az lidi zacnou volit podle polozene otazky, a ne podle nejake uplne jine otazky, tak to vyhraje Alfa 33 Tipo Stradale ;)

Daniel Borský
16. prosince 2019, 18:04
1
krab
16. prosince 2019, 19:28
0

No vidíš, to si počtu :-D

Bubáčku - to byl čirý pragmatismus. To je jako když jsem původně nevolil ani Drahoše ani Zemana. Tak jsem to pak hodil Drahošovi. A Subaru mi přišlo prostě lepší varianta... Myslím si, že vůbec otázka "nejkrásnější" má prostě širší vysvětlení. i u těch Miss world se hodnotí jak je dotyčná inteligentní a jak moc přesvědčivě podporuje světový mír!

Prostě se mi nedaří úplně oddělit stránku jak auto vypadá od toho co emociálně představuje. Koukal jsem jak jsem to vybíral a i když to byla sranda na pár vteřin kliknutí, tak funguje určitě u každýho nějaký podvědomí, první důvod/dojem proč lajkne to nebo to jiný auto. Třeba jednou jsem čuměl sám na vlastní volbu, když jsem kliknul na 993 Turbo , přitom tam byla možnost Ferrari F40. Tak to jsem asi měl zrovna nějakou porše fan náladu... Jinak jak jsem psal jinde, Alfu Tipo 33 Stradale jsem favorizoval dost jednoznačně a i jsem zkusil vysvětlit proč.

beastar
16. prosince 2019, 20:09
3

Čistě k věci. To v tomhle výběru těch aut mi chce opravdu někdo tvrdit, že tajdlenc Mazda a to příšerný subo je krásný. A že je to subjektivní jakože vnímání krásy a designu. To sice jo, ale taky je to trochu umění. A jak mi tady kdysi někdo chytrý napsal. Asi typek José nebo tak něco. Design se studuje víte:) A ano vím. Krása má svoje trendy a je společensky vnímána různě. Ale jenom totální dutohlav si může myslet, že rx7fd je v tomhle výběru krásných klasik nejhezčí auto. Buď je část lidí fakt nesoudnych, nebo fakt jděte raději sbírat motýli.

Je rozdíl pokud tady Venca napíše že rx7 je pro něj d best krásná. A v tom kdy to tisíc lidí prohlasuje přes x hlasování do finále. A potom to ještě někteří obhajují jakoby logikou věci:))

Inženýr
16. prosince 2019, 20:24
4

Nechápu proč je zde tolik hejtu.

Vyhrála to Mazda RX-7, no a? Přestože bych měl i jiné favority (osobně nemohu říci o žádném autě že je úplně nejkrásnější ze všech), tak si myslím že se jedná o důstojnou odpověd na položenou otázku.

Nevím co společného může mít výkon, cena ojetiny nebo dokonce počet vyrobených kusů se subjektivním vnímáním designu hlasujících.

Že to nevyhrálo právě to vaše auto (nebo auto ''vaší'' provenience) neznamená že je to blbost a je potřeba tu anketu hejtovat jak malé děti kterých hračku zrovna někdo nepochválil.

Je to volba lidí ať se vám to líbí nebo ne.

Woyta
16. prosince 2019, 20:26
2

Tuning auto roku je zluta Skoda 120. Ta taky porazila Imprezu. Ted muze flame zacit. :D

beastar
16. prosince 2019, 21:08
1

Nj ale Š120 to už je klasik pomalu. Správná koncepce pohonu. A žlutá tomu nevadí:))

krab
16. prosince 2019, 21:20
1

Jo a víte co mi to ještě připomíná, celá tahle dnešní debata tu? Když jsem koukal nedávno večer na jeden podcast Chris Harris na Smoking Tyre a nějak tam kecali i o SUVčkách. Harris je jak známo nesnáší, ale má k tomu dobrý postřehy. A jeden z nich byl, že vlastně automobilky začali dělat cosi jako průzkumy toho, co jejich zákazníci chtějí, aby vyráběli. A to je ten průser (říká). Pak z toho vznikne kočkopes jako třeba BMW X6 anebo tak něco... A říkal k tomu dál (teď to jen zkrátím) : Proč kurva nevyrobí to čemu věří, že bude super a dokážou to prodat? Oni jsou přece od toho, aby postavili auto a prodali ho. Ne aby se ptali co kdo chce a z toho udělali nějakej průměr piškvorcovou konstantou a postavit jakýsi paskvil ...

Čili autíčkářova anketa o nejkrásnější auto mohla být klidně vlastně jen anketa redakce a my bychom mohli být zvědaví na výsledek. :-D

Vavris Vavrisovic
16. prosince 2019, 22:32
3

Ta piškovorcová konstanta byla svého času v přepočtu na kus nejvýdělečnější model značky, pokud si dobře pamatuju... A cosi jako průzkumy... Proboha! To je snad naprosto bazální nástroj bez kterého se žádná výrobní firma neobejde!

krab
16. prosince 2019, 23:03
2

No neobejde... ani naše firma se neobejde bez průzkumů trhu a taky nějaký ten plán růstu asi to oddělení, který mi říká, kolik toho mám vyrobit to nedělá jen podíváním se s okna. I když často ten pocit mívám... :)

Já jenom podotknul co jsem slyšel, že říkal nedávno Harris a docela mě to pobavilo a vlastně jsem mu v duchu jakoby chtěl dát za pravdu. Taky je to Harris, že jo ...

On to tam spíš rozváděl dál v tom duchu, že už se v tom prostě sám přestal pořádně orientovat, že těch modelů aut je hrozný množství. Akorát je to nahuštěný v určitejch podobnejch kategoriích a jiný zase bohužel chybí. Když chceš něco na způsob kombi, můžeš mít obrovskou spoustu různě tvarovaných crossoverů / SUV, opravdových kombíků jako šafránu. A on to jakoby přičítá na vrub tomu, že to staví podle průzkumů, ne podle toho co je technicky správě. Tím myslel i nastavení podvozků, řízení atd...

Teď jsem taky viděl jedno zajímavý video a už nevim kdo to přesně tvrdil, ale nějakej anglickej známej novinář o novým Porsche Cayman GT4 (nebo možná to bylo v posledním čísle topgearu - myslim tam to je) že kritizovali dlouhý převodovy na tom Caymanu. Což má reálnej základ, jeden můj známý ho má / letos prodal a kritizoval to stejný. A Porsche mu řeklo (tomu novináři), že to je kvůli tomu, že jim vyšel nějakej průzkum zákazníků GT modelů, že nechtějí na okruhu tolikrát řadit... Ale pak se dotáčí 2jka skoro na 130 ti

No nic, to jen na okraj, že mě přišla souvislost s těmi průzkumy a co z nich vyleze a jestli se jimi vlastně řídit...

beastar
17. prosince 2019, 01:08
1

Tady je teda fair přiznat, že jak píše Vavris tak zrovna x6 není stastnej příměr. Tj auto který vyšlo ze zákaznických požadavků a tehdejšího trendu. Bmw se to povedlo. Proto taky M model... A mimochodem x6m je na okruhu kurevsky dobrá a rychlá. Ano je to úlet... Ano lidi jako Harris se můžou posrat.
Jenže ono jim to z těch průzkumu vychází dobře. Klasický kombi totiž skoro nikdo opravdu nechce. No a u toho Caymanu a převodovky. Zrovna Porsche je příklad firmy, která se zvedla opravdu z popela až v momentě kdy začala naslouchat zákazníkům. Cayman, Macan, Cayenne a Taycan bude zase bulleye jak hovado.

Čili ankety jsou sračka to se shodneme. Průměry a průzkum na malým vzorku taky. To podle čeho vyrábí automobilky v globalizovanem světě. To je byznys. A petrolheadi tohle rádi kritizují. Ignorujice že auto je taky jen zboží. Jinak se to dalo dělat před 30 lety. Kdy pro vás hrál roli lokální trh. Řekněme Německo. Ale ty doby jsou pryč... Harris to ví i ty to víš Krabe;)

Jen prostě jen in do toho prudit.

krab
17. prosince 2019, 07:35
1

A tak to víš, že to vím, jen se mi taky líbí do suvéček prudit, protože mi přijdou stejně jako Harrisovi k ničemu.

Ale lidi to chtějí, takže prostě podle průzkumů je potřeba je vyrábět, protože jak říkáš správně, auta jsou business a zboží.

To ještě průzkum autíčkáře dopadá výborně. Mazda z mrkačkama a bláznivým motorem Wankel turbo... Ale podle průzkumu by ho Mazda asi znova vyrábět neměla, protože by na ní 99.9% respondentů nemělo peníze :)

Vavris Vavrisovic
17. prosince 2019, 10:10
1

Pruzení je fajn, když je inteligentní. Napsáním demagogického cancu shazuje člověk jen sám sebe... Doporučuji FB Jirky Červenky ke studiu inteligentního a argumentačně neprůstřelného pruzení.

beastar
17. prosince 2019, 10:41
0

Hale já nejsem vyloženě suv fanoušek. Že to zabilo něco jako kombíky mi teda moc nevadí. Skutečný suv se designově hodně posunuli od dob před 20 lety. A ano stejně jako jinde i tady jsou občas úlety. Obří zvenčí a malý uvnitř. Nesmyslně užraná nafta pod kapotou atd...

Zrovna x6 přinesla trend řekněme rychlých stylovych suv. Když vynecham dnešní hnusný ledvinky který jsou na všech modelech. Tak proč bych si neměl za 3.5mio koupit osmivalec s 625 koňmi a stovkou za 4 sekundy? Unikátně odlazeny xdrive... Může to jet defakto 300:) Na okruhu to umí naklepat většinu těch super, skvělých hrozně užitečných coupé, kde je jejich účel opravdu jasný;) Takže tak... Navíc hnusný auto to rozhodně není a v anketě by vypadlo jenom protože je to suv...

Jakub Pospíšil
17. prosince 2019, 11:08
2

Přesně tyhle kecy jako "...a navíc to říkal Harris, žejo." můžou za to, že vůči němu chovám naprosto iracionální odpor, stejně jako ke spoustě dalších "legend" z řad novinářů. Navíc to jsou vesměs tradicionalisti zalezlí ve svém kroužku "pravých petrolheadů", kde se poplácávají po ramenech, jak by jim nějaký blbý SUV teda nemohlo do baráku a jak "předchozí generace libovolného auta byla lepší, než ta nová".

(...a pak dostanou na pár dní do ruky novou osmu a hrozně se diví tomu, že to má lehce nadprůměrný repráky a jezdí to slušně, ba dokonce možná i líp, než ta stará, ale to se v kroužku petrolheadů neříká nahlas, žejo).
-
Komentář upraven 17. 12. 2019, 11:09:19

krab
17. prosince 2019, 11:34
0

To jsou zase kecy... vlastně tyhle narážky jsou i důvod, proč bych s váma nemohl nic doopravdy tvořit za obsah. Zbyteční žabomyší spory o prdu. Harrise mám dlouhodobě jako novináře a odborníka na auta moc rád. Ještě z dob, kdy jsem vůbec tenhle koníček psaní o autech neobjevil a netušil, že by se to dalo dělat. A rád si najdu čas na poslechnutí nějaký videa nebo podcastu, u toho se dá navíc poslouchat a něco třeba dělat ještě jinýho... Kubo, ne nadarmo se ten člověk vyšvihnul do pozice frontmana Topgearu. Umí velmi dobře řídit, má cit pro stará závodní auta, má vkus na podobná auta jako já, takže má moje sympatie a současně umí docela vtipně i provokovat, takže má sledovanost. Teď třeba někde prohlásil snad cosi, že by bral i Teslu model 3 Performance. Tak tady bych se s ním neshodnul, ale chápu proč... když chceš vyvolat reakce, potřebuješ zajímavá čísla, aby ten business fungoval, Teslu nemůžeš ignorovat.

A s autama? Když je možnost, rád se něčím zajímavým svezu, pak si o tom zjišťuju co o tom říkají ostatní, pak se zamyslím jak to působí na mě a rád o tom něco poznamenám. A většinou mám štěstí na to, že si půjčím auta, která se mi i líbí a když náhodou ne, tak si z toho udělám trošku srandu anebo tak něco... Každá věc má svýho fanouška a nějaký i kladný stránky.

PS: a je to určitě i generační věc. Harris, Catchpole, i mnozí naši novináři, jsou tak nějak +- v mým věku. A tak máme často podobný pohledy na automobilovej svět. Občas se ze zvědavosti snažím kouknout na nějakýho mladýho youtubera a většinou to prostě není ono, nepřipadá mi to zajímavý. Vlastně jeden je velká výjimka: teď dělá videa Petr Semerád, koukněte se na to. Na to že mu je myslim akorát 18, klobouk dolů, je to super, zábavný a navíc z oblasti rally, to mám rád, takže fakt hezký.

Vavris Vavrisovic
17. prosince 2019, 12:48
0

Vždyť jsi s náma obsah tvořil ty vole. :D

Já klidně napíšu, že BMW X6 nemám rád, nelíbí se mi a považuji ho do značné míry za nástavec péra a ega. Ale ta přežvýkaná argumentace dle Harrise je úplně retardovaná...

Doufám, že stejně jako X6 a kvalty v GT4 ti hrozně vadí i návrat manuálu do 911 GT3...

krab
17. prosince 2019, 12:58
2

:-D dyť jo, a taky sem furt rád chodím a mám to věčně otevřený a čekám co novýho zas vydáte...

Mě ta argumentace Harrise přišla chvíli docela super, jako, že by měli v automobilkách mít větší koule a postavit to co se líbí jim, co si myslí, že bude perfektně jezdit a ne vytvářet kompromis podle předpokládanýho vkusu zákazníka. Ale z hlediska businessu je to kokotina.. máš pravdu.

Hele o těch převodech u nový GT4, to je psaný teď v novým megatestu sporťáků v topgearu (časopisu) jsem to i našel. Píšou dvojka je v maximálních otáčkách na 135 km/h, to mi přijde hrozně moc. Vzhledem k tomu, že člověk jezdí na okresce většinou 2jku, 3jku a 4ku, tak to tady bude hodně o dvojce. Nakonec i na členitějším okruhu než je třeba Brno to bude trochu problém. Ale je jen co jsem četl... Jinak u GT4, GT3 jsem za manuál děsně rád, i když si ta auta nejspíš stejně nikdy nebudu moct koupit.

Honza Hamster Křeček
17. prosince 2019, 13:54
0

Vyráběli auta, ale kupovali je lidi. Tak teď vyráběj tady to....

Ju
Junior
17. prosince 2019, 17:38
0

lol, on Harris fakt řekl, že automobilky jsou dementní, protože se lidí ptají na to, co mají vyrábět? :D

a mimochodem. X6 můžu. Nejsem zákazník, ale nevadí mi to.
Ale dneska jsem oblízal Lambo Ubrus a ty vole, to auto je hnusný. Normálně reálně hnusný. Odpustím si kecy o lambo SUV a blablabla. Prostě je ošklivý. Multipla za 20x tolik.

Fa
Fandatik
17. prosince 2019, 19:32
0

Všechno je to zapříčiněno obrovským ekonomickým nárůstem obyvatel (firem). A brutálním propadem ceny aut k příjmům oproti situaci před cca. 25ti lety. I vzhledem k modulárním po platformám není investice do vývoje dalšího modelu výrazná. A lidi se vždy chtějí lišit. A je jedno jestli jde o auto nebo triko. A na té Harrisově myšlence něco být může. Dřív díky tomu muselo být Cčko fakticky lepší než 3er. Dneska nevyhovuje 3er, nevadí máme XY podobných aut na stejném základě. Super prodejní argument. Ale dostaneme díky tomu lepší auto než kdyby se dvě prémiové automobilky rvali jen ve třech segmentech?

Takže potřebuje dnes někdo X6M? Ne, vše a líp zvládnou jiná auta (i kdyby ta X5M). Prostě prachů se všude válí kvanta a z aut je více módní záležitost než jen dopravní prostředek, kde se hledá nejlepší poměr cena/užitná hodnota (pro každého jednotlivce výrazně odlišná).

beastar
18. prosince 2019, 01:35
0

Vždyť je úplně normální vyrábět to co lidi chtějí. Pokud teda nejsem nějakej výrobce raritek typu Ferrari. A i ti dneska staví auta podle toho, co ten zákazník chce. Nakonec vždyť reálně i ten Horacio postavil nakonec jednu každou konkrétní Zondu podle zákazníka. Je to normální a je to tak v pořádku. Poptávka, nabídka. Až lidi nebudou kupovat věci jako X6 automobilky to přestanou dělat.... Já mám svoje řekněme oblíbenější novináře... A ty který považuju za děti štěstěny že je to uživí přitom jsou to idioti.

Je teda potřeba dodat, že ono zůstat úplně objektivní a tak je skoro nemožné. Vždy si každý a to i tady občas kopeme tak nějak samozřejmě za to naše. Důležitý je uznávat i "oponenty". Já třeba Dacii považuju za předražený krám. Zase ale chápu proč za to třeba Bitner kope a i vlastně tu jeho argumentaci. Stejně tak dovedu pochopit Kubu, že ho tady tyhle kecy rádoby petrolheadů co jsou slavní serou. Mě už taky. Krab to evidentně hltá. Každopádně jisté je jedno, že spoustu věcí co oni řeknou si třeba nakonec ani úplně nemyslí. Důležité je zůstat zajímavý trendy a in. Tady jsou potom věci co dělalo třeba TG za těch nejlepších časů.... Říct i o drahých autech, že je to krám vytvářet extrémní situace a tak dále. To je show a s auty už to souvisí asi jako auta od Disneyho.

I já tady občas pozoruju, že na část lidí funguje extrémní názor jako spouštěč nutnosti něco obhajovat. Bránit. Typicky klubaři. Volvisti, mazdaři, miatáři a tak dále. Prostě jak sáhneš na modlu tak jsou z toho fpiči. Proč? No protože jak jsou v té své sociální bublině, kde se plácaj po ramínkách tak zapomenou vnímat svět a auta okolo. A tady si myslím, že právě to se děje ze stejné příčiny těm některým výše jmenovaným "esům". Prostě pičo SUV je na piču, protože jsou na nic páč jak Harris umim řídit a uznávám jedině analog, rwd, minimálně V6 a jedině benzín... protože sem kurva petrolhead, carfreak, race driver... a hlavně NOVINÁŘ. A jak je v té své komunitě (mimo jiné i části fandů aut) tak si ani neuvědomí kolikrát jakou sračku právě plácnul. Ale ruku na srdce jsou to jenom kusy plechu na kolech o nic nejde. A jako i každýmu z nás už to tady za ty roky nejednou ujelo. Napíšeš canc.... večer se zamyslíš a řekneš ale neee.

krab
18. prosince 2019, 07:50
0

Jo, to jsi popsal dobře. I když (je to smíchu teda) já Harrise a další anglický autonovináře hrozně nekriticky obdivuju. Mám prostě svoje oblíbence, protože umí hezky popsat i moje pocity ze světa automobilismu. Líbí se jim stejné věci. To tak někdy je. A já to tady viděl vždycky, takovej prostestní postoj vůči tomu, co blázni do aut ( zaškatulkovalo se to pod pojmem Petrolhead) říkají a uznávají. A já jsem naopak v 99% případů konformně s nima. Ale taky ne vždycky. A hlavně díky tomu, že si můžu tu a tam i vyzkoušet nová auta, tak se pak sám kolikrát fakt přesvědčím, že jsem byl tehdy pitomec, když jsem tvrdil to nebo to... Ale ten základ je furt stejnej. Anglický veterány, emkový bavoráky, poršáky, Ferrari, Alfy Romeo, lotus, to je můj svět, co mě na autech baví. Tradiční sporťáky, smrt esúvéčkům, nepochopení na co člověk potřebuje pětimetrovou limuzínu...

Ale když jsem o tom začal psát, tak se dovzdělávám. Tady na komentářích mi ujedou občas vážně naprostý píčoviny a musím si to víc hlídat. Občas i velkej canc jsem napsal, za kterej se pak stydim. Třeba někdy vloni jsem vyplodil cosi jako blog o tom, proč jsou turbomotory ve sportovních autech špatně. A pod článkem mi napsal trefnou poznámku člověk, co závodí s KTM X-Bow a já si najednou uvědomil, že to co jsem napsal byla děsná kravina.... To je tak, když máš pocit, že chceš napsat něco zobecńujícího. Většinou z toho vyjde pěkná kravina. Ale jak praví klasik "chybami se člověk učí".

No a pak jsou často předmětem nesvárů taková ta srovnání "nové vs. staré". Naposled to rozdmýchalo vášně u jednoho článku kolegy na garáži, kde tak jako neuctivě sejmul staré BMW 850i E31 a popudilo to i mě. Zatímco tady kritizuju overhype okolo RX7, tak tam zas naopak nechci aby se "sahalo" na oblíbenej starej bavorák. Ale lidi kritizují, protože to nové málokdy nevidí ani na showroomu a opečovávají si starou E36 a říkají si nadšenci do aut. A taky jsou... pro mě je vlastně v tomhle každej, kdo má starší káru a stará se o ní můj "kamarád" okamžitě, protože mi je ten postoj sympatickej. Ale pak když se svezu v nějaké nové káře (ani nemusí být hustě sportovní) a je to něco z lepší třídy, tak často chválím, uznávám, že ten pokrok tam je. Ale to pak chápe málokdo z těch, kdo tráví čas jen v těch autech ze "starých dobrých devadesátek" jak se dneska z oblibou říká.

Důležitý je nechat si ten nadhled. Ale pak je taky důležitý občas něco schválně trochu přehnat, abys zaujmul a vyvolal reakci. Ale zase takovým způsobem, abys nebyl jen za pitomce.

beastar
20. prosince 2019, 04:01
0

Důležitý je mít svůj názor. A nikoho vyloženě nežrat. Už od dob Clarksona a spol. Jsou to taky jenom lidi. Taky maji svoje nálady a postoje. Kamarády. S každým tady jde najít společná řeč. Ale občas ne. To je ok. Já tvrdim, že kdyby hlasovali jen registrovaní na webu a přímo pro auto... Žádný souboje. Tak to dopadne celý naprosto jinak. A Mazda by byla tam kde designově pasuje... Někde k věcem jako Probe a Calibra.

bkralik
16. prosince 2019, 10:38
1

Díky za super soutěž, nechcete ale udělat i klasického "pavouka", aby to člověk trochu viděl vizualizované? :-)

reagovat
Bavoraczech
16. prosince 2019, 10:47
13

Myslím si, že zejména fanoušci Subaru nepochopili, že tu jde o souboj krásy, nikoliv jejich oblíbené techniky. Až bude souboj o nejoblíbenější auto na rallye tak vyhraje Impreza. Vždyť i Outback nebo dokonce Tribeca jsou podle mě hezčí. Když bych tedy měl být objektivní, tak si to tam rozdávala Alfa 33 Tipo Stradale, Ferrari 250 GTO, Mercedes Gullwing a třeba ta F40. Dále Detomaso Pantera, Lamborghini Diablo, Spyker C8 nebo Pagani Zonda. I Dodge Viper nebo Alfa Romeo Giulia jsou hezčí než Subaru Impreza. A myslím že jsou hezčí než RX-7. A když už jsou nejlepší designéři Japonci, tak kde je původní Toyota Supra? Nisan Skyline?

reagovat
beastar
16. prosince 2019, 14:13
6

Souhlas to ale kšiltovkářům v Imprezach a gelíčkům v malých mazdičkách nevysvětlíš. Jejich svět je plochý.

Lu
Luďa
16. prosince 2019, 21:13
0

nejde o kšiltovky woe,ale o to,že ty auta jsou fakt ikonický ... ikonický pro lidi,co se vyskytujou (nejvíc) na internetu a jsou nejvíc (počítačově) aktivní ... ;)

beastar
17. prosince 2019, 01:12
0

Jo jo chápu. Prakticky kšiltofka tam je jenom pro ilustraci. Jasný je že nfs, forza generation to má za svatej grál. Woe ikonicky sůbo a technicky vyspělá mazdička no neber to pyčo. Final clash jak svin.

CerVus
17. prosince 2019, 10:44
1

Tenhle výběr neměl co dělat i ikonickými auty, ale měl se v prvé řadě ohodnotit jejich vzhled.
A v takovém výběru nemají oplastovaná a přemotorovaná běžná auta co dělat. Takže zařazení Imprezy a Delty byl úplně mimo už od počátku.
Ona ani ta rx-7 není žádný klenot nebo vzhledové orgie.

Bavoraczech
17. prosince 2019, 11:25
1

Jo ta Delta HF integrale je taky možná ikonickej stroj, ale krásy to pobralo asi tak jako VW Golf 2. Od Lancie tam mohla být Fulvia nebo třeba Stratos.

Vavris Vavrisovic
17. prosince 2019, 23:11
0

Byla tam Fulvia i Stratos...

Bavoraczech
18. prosince 2019, 07:33
0

V tom případě, jak už tu bylo napsáno, asi lidi odpovídají na jinou otázku než byla položená... I když je otázkou, jestli byl Stratos opravdu o tolik méně ikonický než Delta HF.

CerVus
18. prosince 2019, 09:28
2

Jenže tady je problém v tom, že Stratos je i dnes vzhledově povedené auto. To se o základní Deltě říct opravdu nedá.

Wanix
16. prosince 2019, 11:01
5

S výsledkem ankety jsem samozřejmě velmi spokojen. Mohu zcela upřímně říci, že pro mě je FD skutečně nejkrásnější auto na světě, a těší mě, že se líbí i dalším lidem. Třeba zmiňovaný E-type je rozhodně taky krásné auto, ale mě prostě nic neříká. Možná proto, že to nebylo auto z dětství, s jehož krásou jsem vyrůstal, jak tady trefně padlo v článku. Stejně tak absolutně nesouhlasím s takovým všeobecným (prakticky hospodským) názorem, že nejkrásnější auto prostě musí být italské...a jak ne, tak jste všichni divní a bez vkusu a bla blaaa bla. Každýmu se líbí něco jiného, DEAL WITH IT!

reagovat
Wanix
16. prosince 2019, 11:03
0

btw taky mi ale připadá, že Subaru fans trochu nepochopili v čem se soutěží :D

reagovat
Rien
16. prosince 2019, 11:06
1

Projel jsem si znovu vsechny fotky a za me teda 3 nejhezci jsou DeTomaso mangusta, xj220, Monteverdi Hai. Poradi uz je mi jedno.
Je fakt smutny, ze se to strhlo v bitvu o sdileni na fanklubech

reagovat
krab
16. prosince 2019, 11:23
3

Teda teď koukám co vlastně v té anketě bylo a co nebylo... A zdá se že nebylo Ferrari 250 Lusso, že nebylo Bugatti Atlantique , v Pebble Beach letos vyhrálo úžasné Bentley a pak najednou taky zírám, kde vlastně zůstala Miura?

RX7 FD je fakt výsměch. Ale fakt dobrej test toho co se může stát, když se hlasuje vyřazovacím způsobem a co nakonec zbyde. Vyhrálo auto, kterých se vyrobilo 68500 ks a dá se vlastně relativně snadno koupit, i když je pochopitelně náročná na provoz a levná taky není. Ale pro ilustraci té ironie výsledku měla vyhrát Mazda MX5 :-D Zařadili jste jí vůbec?

Ale jak tu píšou ostatní, jako legrace to bylo dobrý a jak tu píše jeden týpek: vítězství je utéct z uniformní šedi oktávek, passatů a korejců... To hezky shrnul.

reagovat
Ja
Jacob13
16. prosince 2019, 12:02
-3

Je libo kapesníček? :)

krab
16. prosince 2019, 12:43
0

:-D Mazda je tu posvátná, to je jasná věc...

Ja
Jacob13
16. prosince 2019, 13:02
6

Já pořád nechápu vás samozvaný arbitry vkusu. Tak se každému líbí něco jiného, no a? Copak musí být nejkrásnější auto jen staré? Proč? Jaguar E-Type vypadá jako pojízdný falus na kolečkách. Jsem snad teplej, abych obdivoval jinýho ptáka než toho svýho? Totéž Miura, ta zase vypadá jak mrkací panenka s Downovým syndromem. RX-7 je oproti těmto autům umělecké dílo, i když ji teda taky nepovažuju za nejkrásnější auto. Tím je pro mě jeden německý sedan z přelomu tisíciletí, kterého se prodalo stovky tisíc kusů (určovat krásu podle počtu prodaných aut je taky dobrý nesmysl, to by pak nejhezčím autem byl nejspíš nějaký vector). Jsem snad kvůli tomu méně člověk či petrolhead jen kvůli tomu, že mám jiný vkus? A největší gól je to, že si stezujes na to, že vyhrálo nehezký auto a přitom si nahoře přiznal sám, že si volil to strašlivý Subaru jen kvůli jeho technice a statusu legendy. To je podle mého pokrytectví nejhrubšího zrna :D

Adam Forman
16. prosince 2019, 13:07
1

(začátek vtipu) Krabíku, nejdřív se svezeš s UAZy a pak zpochybňuješ vox populi? Začínám mít z tebe radost! (Vtip ukončen)
-
Komentář upraven 16. 12. 2019, 13:08:29

beastar
16. prosince 2019, 14:02
3

Ok E-type taky úplně nemusím. Souhlasim s tim, že počet kusů je irelevantní. A ano ne vždycky jsou stará auta krásnější. Nicméně RX7 ? To není o arbitrech vkusu... To je prostě stádní reflex a to, že 70% hlasujících má nejspíš doma Mx5 se divim, že nevyhrála...náhodou:) Pokud to bylo o designu tak i totální idiot s nulovým vkusem by dokázal vybrat z těch krásných aut... O dost krásnější auto, než hnusně hranaté Subaru bez designu... Bez nápadu. A nebo Rx7 ... Která není ošklivá ale mohl stejně vyhrát Ford Probe, Opel Calibra, nebo třeba Tiburon. Přesně proto nemám facebook.

krab
16. prosince 2019, 14:54
1

Hlavně je to přece o nějaké zábavě. Jsou důležitější věci než se hádat o tom, který auto je nejhezčí. Já jen přes oběd kouknul jak jsem kde hlasoval sám a zjistil jsem, že ty 2 finalisty bych býval neposlala ani do osmifinále... To že jsem kliknul naposledy na Subaru bylo dílem protože mi nedošlo, že to je finále (už podle výběru, vůbec mě nedošlo, že se dostaly tak vysoko) a dílem protože se mi RX7 FD vážně až tolik nelíbí. Stará Impreza v limitovaný edici, dvoudveřová ve mě vyvolává víc emocí než auto s Wankelovým motorem. I když mi ta technika přijde sympatická a rád bych si to vyzkoušel. Jednou jsem dokonce i uvažoval o koupi RX8. Ale mezitím mě to přešlo. Ale pořád to vnímám jako zajímavou techniku. To jen, že nejsem nějak proti tomu zaujatej.

Kdyby to bylo teda podle mě, tak by tam byla na čele ta Alfa Tipo 33 Stradale. Na živo je to úžasný auto. Vzácný, nádhernej design, příběh a navíc není to taková ta prvoplánová volba, kterou řekne každej : E-type, 250 GTO , Mercedes 300 SL Gullwing.

Ale nádherných aut vzniklo spousta. Nevím jestli ve výběru třeba byl Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut coupe. To je třeba kandidát na opravdu nejkrásnější auto všech dob.

A pokud je počet vozů jako měřítko pokrytecký, tak dobrá, mohlo by vyhrát klidně původní Mini. Jedno z nejdůležitějších aut světa a jeho design je pozitivně vnímanej skoro každým. Svým způsobem geniální auto i konstrukce.

A kdyby to mělo být o současnosti, zkrátka roku 2019, tak pro mě je nejhezčím autem dneška Aston Martin DBS Superleggera. Hned po ní by bylo Ferrari 812 Superfast.

Vavris Vavrisovic
16. prosince 2019, 15:22
2

Krabe, koukáš špatně... V rozstřelech byla všechna tebou zmíněná vozidla... ani jedno nedošlo dál než do druhé vlny selekce (= mezi 96 nejlepších)

Vojta
16. prosince 2019, 15:28
0

Když to je prostě o tom, že kdykoliv dáš hlasy do rukou lidu, rozhodnou se špatně. A to nejsou jen tyhle sranda ankety, je to krásně vidět i při volbách. V každém případě však RX 7 FD je zajímavé auto, ale rozhodně ne nejkrásnější. Dokonce i předchozí generace RX 7 jsou dle mě krásnější. Nehledě na ta auta, která jsi jmenoval... Chápal bych, kdyby to vyhrála nějaká šílenost z hecu, třeba Multipla. Chápal bych kdyby to vyhrálo nějaké krásné české auto, třeba Tatra 603... ale tohle je prostě, jak psal Beastar, volba tupého stáda.

krab
16. prosince 2019, 16:06
0

Vavris: já jsem hledal kus dozadu, spíš mě zajímalo jak se dospělo k těm dvěma Japoncům :) To, že propadlo dost zajímavejch aut už v začátku jsem tak trochu tušil, ale nečekal jsem to prostě až tak. Proto i ta debata...

Vojta: přesně tak. je to sice sranda, ale svým způsobem docela zajímavá sociologická sonda...

To si teda teď říkám, jak by to dopadlo, kdybychom podnikli něco obdobnýho schválně na facebooku garáže. Možná by to vyhrála ta Impreza :-D Anebo co hůř... Oktávka RS

Daniel Borský
16. prosince 2019, 19:28
2

On i takový Doug Demuro považuje RX-7 za jedno z nejkrásnějších aut vůbec (sám to nechápu), takže to že se lidem FD líbí není jen lokální nemoc:

krab
16. prosince 2019, 20:30
0

Je to fakt zajímavý. Už jsem si říkal, že mě nic moc nepřekvapí a tohle je jedna z věcí, co teda dneska jo...
Řeknu něco, co možná bude hodně lidí nesnášet. Japonská auta nemají (nebo lépe řečeno v historii neměla) svůj původní osobitý design. Vždycky tam byla snaha o kopii něčeho, většinou Evropského, k čemu vzhlíželi, protože to bylo technicky na vyšší úrovni.

RX7 - původně je hodně kopií Porsche 924 , tahle verze FD zase vypadá zpředu hodně do stylu Corvette C5, zadek tak trochu jako Pontiac Firebird z tý doby a ten design bočního okna a sloupku tak nějak do zaobleného stylu Porsche 928.

Třeba to Infiniti Coupe, který jsem letos měl, tam zas byl evidentně tvarovanej C sloupek a zadní boční profil po vzoru bavoráků, ten tzv. "Hoffmeister kink" , to tam prostě šoupli. A taky to auto bylo konkurenčně i technicky zacílený na zákazníky 3er Coupe.

Mazda MX5 - tam je jasná inspirace Lotusem Elan od začátku

Toyota 2000 GT : tam byla velká inspirace E-typem, ale jakoby mělo zajímavý styling tý zadní části. To je docela krásný auto. I Datsun 240Z (asi moje takový nejoblíbenější jpn auto) tam je taky hodně vidět ta inspirace Jagem E-type.

Mitsubishi 3000 GT : hodně US design, hodně do stylu Camaro / Firebird atd.

Opěvované Nissany Skyline , to je takovej design/nedesign. To se mi asi líbí snad jen kvůli tomu, že ta auta působí jako rychlý a nadupaný káry. Zrovna jako z té Imprezy čiší prostě rally, zvířenej prach a zatáčky projížděný bokem a mě se to líbí kvůli tomu. A vlastně to s designem vůbec nesouvisí...

Ale zase co je třeba dneska aktuálně krásnej a tentokrát neotřelej design bez cizích inspirací je Lexus LC. To je geniální design a to auto se mi hrozně líbí. Dneska z těch Japonců fakt perfektně umí Lexus. Tam smekám klobouk (teda pokud to nejsou ty SUV modely, ty jsou naopak nebetyčně hnusné).

Fa
Fandatik
16. prosince 2019, 22:43
0

Když je mezi třemi jen jeden chytrý, nikdy nesmí dojít k hlasování. A tady je důkaz. A na podporu toho tvrzení zmínil Vojta volby.

Nemám FB tak jsem naštěstí neklikal, ale snad někde dohledem s kým vypadla AR Montreal, Iso Grifo, Pegaso Z102, DB5 a možná bych kouknul i na Volvo P1800.

A co třeba tahle vrtule M1, kde se pojí zajímavé auto a slavný umělec?

ro
rock
17. prosince 2019, 08:49
0

Když jsem tady v článku procházel tu TOP32, tak jsem si říkal, kde je Grifo a P1800, v tomhle jsme se shodli :-) (btw DB5 vidím alespoň v té TOP32, lepší než nic)

Já bych to snad ani nehledal, co je vyřadilo; možná lepší nevědět...

Wanix
17. prosince 2019, 10:25
2

Jasně Krabee, FD je ve stylu C5 Vette...až na to, že FD se vyrábí od 1992 (první kusy už 1991) a C5 až od 1997! A ten Firebird co má podobný světla se vyráběl od 1993 (první kusy konec 1992). Tak kdo od koho teda kopíroval hmm?

krab
17. prosince 2019, 11:20
0

Jako když jsem na to koukal, fakt vypadlo strašně moc aut na úkor nějakých, co by mě v životě nenapadlo, že bude. Ale ono to je taky o tom, že máš nějaký lidi co sledujou facebook a pak jiný co web. Třeba já moc ten facebook nemusim, ve výsledku to možná i brzo zrušim. Kamarád takhle facebook zrušil a jde si nechat jen messenger a ten dává smysl... je to zbytečněj žrout času.

Poslední inteligentní debaty jsou pořád ještě tady, když jsou zajímavý témata článků.

Wanix: OK jo uznávám. Já to napsal blbě a nekoukal moc na ty data... ta pointa je, že to auto prostě připomíná jiný auta, relativně mainstreamový sporťáky. Kdo od koho kopíroval v případě tý Mazdy tentokrát u RX7 FD je tedy vlastně docela vtipná otázka. Paradoxně můžem říct, že Chevy s tím předkem. Anebo je to spíš designovej styl těch let. Takový ty oblý tvary. Mazda s tím přišla poměrně brzo, třeba ty Xedosy, MX3, MX6 ... Abych nenadával na to auto, ono v roce 1992 bylo vážně nesmírně pokrokový, technicky zajímavý a nakonec Mazda měla v té době za sebou jediný a slavný vítězství s Wankelem v Le Mans. Asi právem je to i jedna z deseti nejzajímavějších Mazd co automobilka kdy vyrobila. Jestli nejhezčí, to je hrozně subjektivní. Kdo je asi mladší a hrál ty PC hry tak pro něj jo, pro mě třeba vůbec. Pro mě by byla třeba nejhezčí Mazda Cosmo (1967-1972). A to je teda vyloženě další dobrej příklad originálního japonskýho designu, který opravdu nic nekopíruje a je to auto, který bych si s radostí vystavil v obýváku....

Ale proč jsem vůbec cokoli včera komentoval: prostě jsem jen chtěl říct že je to úplně absurdní, když anketu o nejhezčí auto světa vyhraje Mazda. Prostě obyčejná značka... Přitom existují desítky fantastických, krásných a exkluzivních aut snů a osazenstvo je vyřadilo. A to je asi tak všechno co jsem k tomu chtěl říct, pak se to nějak zvrtlo do dalších debat :-D

Trinom
17. prosince 2019, 20:08
0

Což tak nějak odpovídá i tomu, že jsi o něco starší, než my. Pro naši generaci je FD a jí podobná auta (z té doby) legenda. Osobně jsem rád, že se dostala tak vysoko, ač úplné vítězství pro mě je taky překvapením. To auto je nadčasové a i technicky zajímavé. Tam, kde ostatní potřebovali koně, Mazda ubrala váhu. Ostatně ten design by pravděpodobně fungoval i dnes, pokud by se doplnil o pár soudobých detailů (což můžeme vidět na kounceptech Mazdy).

krab
17. prosince 2019, 20:33
0

To jsem si teda naběhnul :-D ... jako zas tak starej taky snad ještě nejsem, když ta FD byla fungl nová tak jsem chodil do 4 třídy na základku...

Ale i tak to nebylo auto z plakátu... když bych vzal rok 92/93 a co mě z toho roku opravdu bere jako design, tak je to McLaren F1.
Ani nevim jestli v tý anketě byl (nejspíš jo) a s čím schválně prohrál...

Trinom
17. prosince 2019, 20:41
0

Třeba vůči mě jsi furt o bezmála 10 let starší. A za sebe můžu s klidným svědomím říct, že mi FD na zdi viselo (spolu s jinými auty) mnohem dřív, než se objevily věci jako Rychle a zběsile, které tahle auta vyhypovaly do nesmyslných výšin.

krab
17. prosince 2019, 21:11
0

Aha, vidíš, to je zajímavý. Takže jestli jsi něco jako ročník 90 +/- , tak to znamená, že v době, kdy jsi to auto obdivoval už bylo vlastně starý a už se neprodávalo. Což je zajímavý, protože zas když jsem byl já malej, tak jsem obdivoval auta ze starých knížek o autech co měl táta a líbilo se mi hlavně to klasický - 60/70 leta. Vlastně auta co jsem ani zažít nemohl.

A pak mám zas oblíbenou takovou tu éru aut z přelomu tisíciletí, kdy mi bylo 18/20 a už jsem řídil a četl časáky a samozřejmě tam byly různý vysněný nový káry. Ale spíš jich bylo stejně víc těch tehdy už ojetejch, protože mi byly blíž, jako dostupnější. A RX7 mě nějak minulo. Nevybavuju si, že by mě kdy extra zajímalo. A to jsem měl docela japonce rád, vlastně mám docela doteď. Ale to mě třeba dřív nebralo vůbec ani Porsche a změnilo se to. Byl jsem nejvíc na anglický značky. A teď mě zase pro změnu daleko víc baví historie těch Italskejch. Asi se dohrabu i k tý Bístáově Zondě :-D

Trinom
17. prosince 2019, 21:18
0

Jsem ročník 89 a autům jsem přišel na chuť řekněme v druhé půlce devadesátek. V té době bylo FD stále v prodeji i v Evropě. Přestalo se prodávat tuším s nástupem emisní normy EURO3 někdy kolem roku 2000.

Vojta
17. prosince 2019, 21:38
0

Ono to není ani tak o tom věku, jako spíš o zaměření a té mainstreamovosti, když to tak nazvu. Já třeba nikdy neměl rád, obecně, věci, které zbožňovali všichni a i u těch aut se to odráží. FDčko? Mk.4 Supra? AEG86? Nezájem... těžkej nezájem :) Věci jako DeLorean, XJS, Novanta, Allante, Merak, Pantera, DS, SM, CX... mohl bych pokračovat věky a do nekonečna ;)

krab
17. prosince 2019, 21:42
0

jj, jasně, tak já jsem 81 , takže jakoby analogicky by mě mělo brát hodně období přelomu 80/90 let. Což docela teď i zpětně funguje. I ten poršák bych býval asi nejradši měl model 993 než ten novější. Ale cena je u 993 prostě vysoká a neměl jsem na to prachy... Resp. mi to přijde jako blbej poměr toho kolik to stojí vs. jak to jezdí. Ale ty bavoráky třeba E30, E36 , Z3 Coupe třeba, to se mi děsně líbilo vždycky a tak. Ale z těch japonskejch spíš takto ty rally auta , Mitsu Evo / Subaru a pak hodně Corolla AE86. Ale to nebylo jako hezký auto, spíš mě imponovalo jak to jezdí.

No nic, tady je vidět prostě velká "JDM" fanklub základna. Občas jsou některý fakt až hrozný fanatici, stejně jak miatisti, i když to přiznají jen tak z humorem, tak je to vlastně docela určitá diagnóza :-D Asi jako Alfisti, BMW fanoušci a příznivci Porsche

krab
17. prosince 2019, 21:47
2

Vojta: a jo, přesně a tuhle kategorii právě třeba objevuju nyní. Třeba se dovedu už i sám sebe překvapit, že přijdu na výstavu, kde je všechno legendární co si dovedeš představit a já tam půlhodiny běhám kolem modrýho Mondialu, div neřeším s majitelem jak mi ho má zabalit a poslat rovnou domů do garáže :-D Prostě mě začínají víc a víc zajímat zvláštnosti, který nikdo moc nemá a přitom je jejich cena ještě v říši relativní dostupnosti. Aby ty sny nebyly jen absolutně nedostupný sny. Ale pak samozřejmě slintám nad věcma co jsou ultra exkluzivní a pochopitelně úplně mimo dosah.

Trinom
17. prosince 2019, 22:00
0

Vojto, je třeba zajímavý, že ač mám rád i hranatý věci z 80's, tak zrovna hačina mi nijak k srdíčku nepřirostla (a Mk4 je tlustoprd). Měl jsem možnost se svézt v sériové 86 a nenapadá mě nic, v čem by byla lepší, než třeba auta na platformě Fox body. Ceny AE86 jsou vyhypované takřka jen díky Initial D, kde z toho udělali stroj, který s dobrým řidičem (a vagónem úprav) bude nepřemožitelný. V sérii to je naprostá nuda.

Vojta
17. prosince 2019, 22:12
0

A to je právě jedna z dalších věcí - jízdní vlastnosti se podle mě nedají hodnotit moc objektivně. Pro mě je bezpředmětné a nepodstatné to, jak to auto jezdí na okruhu, ale spíš to, jak se v něm já cítím a jak funguje na typické české silnici. Třeba naše oblíbená RX8 si mě získala tím, jak komfortně a zároveň jistě jezdí a tím, že ten motor v sérii není prakticky skoro vůbec slyšet. Není to pro mě auto, které bych chtěl vylepšovat a týrat na okruhu, naopak to je něco, co se mi nejvíc líbilo v automatu. Stejně tak třeba Citroení hydropneumatický podvozek... něco nadpřirozeného, jak úžasně to funguje. U Alfy je zase ten motor to hlavní, proč ji mám a vůbec nejde o jeho výkon, ale o ten projev a zvuk. Třeba tu Mk4 Supru si taky umím tak nějak představit, že bych jí měl. Ale opět... v sérii, s automatem na takový ten ležérní cruising, ale vadí mi ta její dnešní image.

krab
17. prosince 2019, 22:24
1

A když se to tu takhle detailně probírá... Jak nakonec funguje ten přeplňovanej Wankel u FD? Já jsem totiž nikdy v žádným autě s wankelovým motorem nejel, tak nevím. RX8 , tam se obecně tvrdí "málo točivýho momentu, ale vysoká spotřeba". Ale jistý kouzlo to má, trošku si to představuju projevem jako motor VTEC anebo ten VVTI-L od Toyoty co mám v Lotusu. S tím rozdílem, že ten motor daleko víc žere. Ale s tím turbem to může být úplně jiný...

Trinom
17. prosince 2019, 22:35
1

Právě, že ty turba (jsou tam 2) tomu významně pomáhají. Jakmile se dostaneš do oblasti, kdy už tlačí (což je poměrně nízko, někde kolem 2,5k), tak už jede fakt hezky. Kolem 4,5 se přepne na druhé turbo (nebo se to druhé přidá, teď přesně nevím) a motor dál radostně akceleruje až k omezovači. VTEC se aktivuje až poměrně pozdě, tohle tlačí prakticky furt. Co se týče spotřeby, tam je to velké špatné. Já nemůžu být reprezentativní vzorek, bo nemám sériovou jednotku (takže se bavíme o číslech začínajících dvojkou), každopádně to je v plánu řešit.

Vojto, pokud na Supru budeme hledět jako na GT, tak s tebou naprosto souhlasím. Problém je ale v tom, že pro fanboys znamená Supra manuál od Getragu a 1000+ koní.
-
Komentář upraven 17. 12. 2019, 22:37:35

krab
17. prosince 2019, 23:14
0

jo, to zní zajímavě. Tak ono to mělo skoro 300 newtonmetrů, což už je dobrý. Vtec i ten VVTi-L (2ZZ-GE) jede vážně až nahoře. Hondy mají ten spodek často úplně mrtvej , ta Toyota tak napůl. Každopádně o nějakým výkonu se dá mluvit až nad 6 tisíci. Ve skutečnosti u lotusu to všechno zachraňuje jen nízká hmotnost, jinak by to nebylo nic moc, ta dynamika. Tím, že to váží 850 kilo tak je to super.

Jo, věřím, že je to zajímavý svezení. koukám na ty specifikace a ono to má lichoběžníkový závěsy na obou nápravách, max. 1300 kilo, to celkem jde, bude to příjemný svezení. Mě to tak jako dost míjelo, protože ten wankel. Jakoby technika, která mě sice zajímá, ale spíš jsem to nikdy doma radši mít nechtěl.

beastar
18. prosince 2019, 01:52
-1

Sorry kluci já už to neměl energii číst celý. Ale Tomáši to si děláš prdel že jo s tim, že RX7 FD je legenda(?) :D Jako to sem se dlouho takhle nezasmál. Jinak že technicky je to zajímavý a jistě velmi schopný auto o tom bych se nehádal. Pokud se zaměřím čistě na design a designová řešení (jasně subjektivně) Tak je to jak sem tady už někde psal. Jedno velké nic na urovni třeba Fordu Probe.

A jako tohle nebude úplně o věku. To by se tady nikomu auta třeba z poloviny šedesátých moc nelíbili. Tak starej je z lidí co píšou asi jenom Csaba a Ronoath aby vůbec k tomu mohli mít nějakej vztah. Je to o tom jestli se generace odkojená internetem, pc hrama a maminky mlíčkem nejmíň do 4.třídy, nebo ještě člověk co třeba nepotřebuje i k zašroubování žárovky Google....Prostě tvl nikdo mě nepřesvědčí že tahle věc je plakátový auto pro běžnýho fandu. Dole pár aut z "plakátu" pro normální lidi a ne pro lidi, co po nocích tajně sní jak se hrabou ve wankelu s Mei Matsumoto.

krab
18. prosince 2019, 07:28
0

Beaste : nás asi k tý diskuzi vyprovokovala úplně stejná věc: vidíš "anketa o nejkrásnější auto" , úvodka Mazda RX7 a říkáš si: "počkat, tady něco nesedí". Pak to čteme a zjstíme, že je to takováhle sranda, tak tu prostě ze zvyku sdělíme svůj názor... Pochopitelně o prd jde a je to odreagování, já sem rád chodím číst ty články a furt mě baví číst ty komenty pod tím... Jsem na ně zvědavej.

K pochopení proč RX7 FD, proč místní převaha příznivců Mazdy ( je to početná skupina i včetně redakce) jsem si ještě večer pustil tohle moc hezký video od Petrolicious. Tam je ta věc kolem "legendy" mistrně zachycena. A jak to píšeš někde jinde, klubáci jsou často opravdu fanatici. Zrovna jako já často taky tíhnu k tomu lehčímu "fanatismu" držet s opravdovými Petrolheady

Trinom
18. prosince 2019, 08:22
0

Beastare, já ti neberu, že se ti to auto nelíbí. Ale ať se ti to líbí nebo ne, FD mezi tebou zmíněná auta prostě patří. A pokud se zeptáš majitelů, tak ti poměrně velká část řekne, že si ho koupila kvůli vzhledu, ne kvůli motoru, který ač je zajímavý, tak má svoje mouchy. Mít možnost koupit FD s LS, tak neváhám ani minutku.

Vojta
18. prosince 2019, 10:40
1

Jo jo... nelze než souhlasit s Trinomem. Pro většinu mladých, překvapivě i ve věku kolem těch 18 je FDčko plakátové auto a mokrý sen. Může se nám to zdát divné, nepochopitelné, ale je to tak. A lidé pak obecně nemají estetické cítění a to, co se líbí odborné porotě, designérům atp. nevypovídá o společnosti. Být tu trochu jiné složení lidí, klidně to vyhraje jedničková ovce, takže to, že FDčko vypadá tak trochu jako Ford Probe je vlastně úplně jedno. Vždyť to navíc je auto od stejného výrobce :D

beastar
19. prosince 2019, 04:15
2

Dobrý tak jako těžký zbraně jedem:D Žádná Mazda až na pár závodních věcí nikdy nebude tam, kde je třeba Ferrari. A designem to teprve začíná. Prostě se tady tocime kolem hovna. To auto je vzhledově obyčejný. Naprosto. A hlasovalo se dle obrázku. Ne zážitků za volantem ci jízdních vlastností.

A jako generace 18ti letých? Ty nemaj řidičák. Většina z nich nebude vědět, že tohle auto existuje. Když udělám anketu před nějakou vše... Bude to znát 1 z 50 na obrazku potom pozná možná 10... Ze 100. Vůbec mi nejde o to, že vyhrálo tohle auto fb anketu. Moje jediná hlavní reakce tady byla, že hlasující nemají vkus.... Je to jako vybrat mezi značkovými košilemi nějakou od Blažka. Kvalita slušná.. A to je tak vše. A jestli má někdo potřebu vytahovat nějaký legendy a motorizace. Že sem mu šlápl na babovku... Tak je to jeho boj.

Trinom
19. prosince 2019, 12:59
0

Beastare, nechci nijak shazovat klenoty z Maranella, Modeny ani dalších italských míst, ale jejich tvarová složitost je třeba jednou z věcí, které se mi na nich nelíbí. To se dá aplikovat na velkou část dnešních super sportů. Když to vezmu kolem a kolem, tak mi zbudou auta jako Huayra, něco od Koenigseggu... a tím tak nějak v tomhle segmentu končíme.
Osobně nevidím nic špatného na situaci, kdy si fanoušci vyberou něco dosažitelného, což už i u FD začíná být diskutabilní, byť furt to je staré auto za cenu nového. Nějak mi uniká, proč by autem z plakátu muselo nutně být něco za desítky mega...

beastar
19. prosince 2019, 20:36
1

Já sem soudnej a vím, že ne každý Ferrari je designový skvost. A ani všechny motory nejsou historicky top. Když se zaměříme na design tak italský auta jsou na špici. Ve smyslu ankety případně plákatu. Když vynecham ceny a tak dále... Je prostě jasný že AR, Ferrari atd... Je prostě jinde jak jakýkoliv jpn auto. Možná Lexus v poslední době trochu překvapil.

Co se cen týká 348, Gallardo nebo třeba 4C nejsou auta za desítky milionů. A ano u dnešních super aut design trochu ustoupil funkci v honbě za maximálkou atp. Často se říká ve smyslu designu použití barev atd... Ferrari pro chudé, to je placatý jak Ferrari, nebo takový zvuk skoro jak Ferrari. Nikdy sem neslyšel tvl to má design jak Rx7.... Nebo ty umí design skoro jako Mazda...

Jak tady kdosi dole nastínil. Malokdy ti lidi vytvoří hrozen kolem rx7 fd někde na výstavě. Kolem Ferrari vždycky. Když to neni Mondial:D Vůbec mi nejde o to jaký to auto je. Celou dobu opakuju, že šlo o vzhled. Což naprostá většina lidí nepochopila. Proto sem psal, že naprosto nemají vkus ani soudnost. Bylo to na fb ok. Thats all. Víc mě nezajímá.

Snad jen doufám že něco podobnýho bude tady přímo na webu. S lepším systémem postupu a lepším nasazeni aut do ankety. Sice věřím že znovu vyhraje nějaká Mazda, protože Autíčkář, ale třeba ne a ukáže se že aspoň čtenáři mají vkus. Takových co mají typicky devadesátkový design za krásný tady zase tolik nebude...

V čem je Probe hnusnější a vyhrálo by? A co na to Jan Tleskač?

Fa
Fandatik
19. prosince 2019, 22:18
0

Ty krávo zvíře: tohle teda ne. Porovnávat nejhezčí auto ever FD proti probe?
Já jsem taky na jiné vlně, dokonce myslím že tam ani takové Pegaso nebylo. A jak tu zmínil krab. Design se studuje, i když to není exaktní věda. Proto se této anketě můžeme vysmívat/chválit ji jak moc se lišila od tisíce jiných na stejné téma

beastar
20. prosince 2019, 03:53
2

Fandatik: To sem psal já, že se design studuje:) V trochu jiným kontextu. Jako co bych nemohl srovnávat fd a probe. Však o takových střetech přesně byla ta anketa. A zcela jistě kdyby se hlasovalo jakoby stylem dej hlas... A ne versus soubojem, tak fd skončilo taky jinde. Přestože pro část lidí je to asi něco extra ... A takový ty poznámky že jinde by to vyhrála oktávka. Protože hlasující na fb, co sledujou Autíčkář jsou přece aprobovany pitralonhédi... Tak co voe prudim ne;) Tak to jenom ukázalo že tady vládne stejnej umaštěnej, montérkářskej nevkus jako jinde ...

Trinom
21. prosince 2019, 10:37
0

Ukaž mi Beastare, co je na nich stejného. Možná počet dveří a typ karoserie. Tím to končí.

krab
21. prosince 2019, 10:58
0

A teď otázka, který je vlastně hezčí? Červený nebo žlutý?
Tohle mi připomíná debatu co jsem poslouchal na youtube u snídaně s Chrisem Harrisem. Ferrari Roma vypadá přesně jako Aston Martin Vantage. Takže taková by asi byla argumentace právníků Ferrari na stížnost Astonu: "Ukažte nám co je na nich stejnýho, možná až na typ karoserie a počet dveří..."

PS: taky tolik podobnosti Probe vs RX7 nevidím. V reálu si myslím, když jsem se nad tím pořádně zamyslel, že RX7 je už od generace FB tvarově volná inspirace u Porsche. Schválně se podívám co se kde o designu a designerech Mazd RX7 píše. Ta historie by mě zajímala. Generace FB a FC je volně inspirovaná Porsche 924 a 944, kdežto u novější FD vidím rysy Porsche 928 GTS. Tvarování zadního sloupku, protáhlá svažitá příď i to zadní okno. Je to ale spíš lehčí inspirace. Jak jsem psal v týdnu, že mi předek připomíná Vette C5 a zadek nějaký ten Firebird, tak jsem si neuvědomil, že tahle auta vznikla až po téhle Mazdě. Takže tady se zase amíci inspirovali od nich. Každej prostě opisuje jeden od druhýho :-D

Trinom
21. prosince 2019, 11:13
0

Hlavně design FC je docela okatá kopírka 944.
SA/FB bylo mnohem dřív, než 924/944, ale tam bude zase inspirace něčím jiným.
V podstatě až o FD se dá říct, že to není okatá kopírka něčeho.

beastar
21. prosince 2019, 20:25
1

To Probe vlastně za ty prachy, co dnes jsou nevypadá vůbec zle. Přestože to jezdí nic moc a většina už shnila. No co dodat. Tady nejde o přímou podobu. Jde mi o to, že na designu fd není zajímavého. Možná až na tvar karoserie a počet dveří;)

Prostě typická oblina ala 90s creation. Už naposled. Jako Calibra třeba Probe a další. Zatímco anketa byla doslova našláplá designovými skvosty. Vyhraje obyčejné auto. Biť technicky možná zajímavé. Asi jako NSU svého času. Přímá podoba něčemu není samozřejmě jen problém Mazdy... Či jen fd. Inspirace je jedna věc. Kopírování po čínsku druhá.

Fa
Fandatik
21. prosince 2019, 22:44
2

Proč brát to žluté hezčí než červené? V čem?

gramo
16. prosince 2019, 11:44
2

Díky tomu vyřazování to byla vcelku loterie, několikrát se tam proti sobě sešla auta, která bych rád nechal postoupit dál, párkrát naopak auta, u kterých jsem se divil, že nevypadly dřív... Ale jako klikací zábava a zviditelnění autíčkáře na facebooku to posloužilo dobře.

reagovat
Máří
16. prosince 2019, 12:09
6

Chápu, že to chtěl Autíčkář udělat trochu napínavé, ale ta fotka E-Type co byla v hlasování mu neskutečně ublížila. Za mě je stále vítěz a asi je to auto, na které bych se v garáži díval nejraději (hlavně bez té střechy). Tímto vyhlašuji nové hlasování v komentářích :D

reagovat
Lu
Luďa
16. prosince 2019, 21:10
1

on ten E-type ve skutečnosti na vlastní oči zase až takový zázrak není ... i když je potřeba taky brát v úvahu rozdíl věku a hlavně je otázka,v jaké kvalitě se sem ty E-typy dostanou,každopádně RX7 je prostě legenda a to nelze zpochybňovat ...

Máří
16. prosince 2019, 23:13
1

Těch legend by bylo. Jenže se nehledalo žádný über auto, nebo něco ve stylu "co bych bral nejraději". Jinak je mi to jedno, ať se lidem líbí co chce. Asi su v 28 starej, že se mi líbí víc auta ze 70. let.

Irwinek
19. prosince 2019, 14:41
0

Mno, jakkoli se mi kabriolet líbí, považuji kupé za hezčí, tedy konkrétně zadek :-D
Ta plachta mi tam prostě nějak nesedí

Irwinek
25. prosince 2019, 15:19
0

Zas je ale fakt, že tohle se Ti s kupátkem nepovede :-D

ro
rock
16. prosince 2019, 13:14
8

Ještě že nemám FB a nemusel jsem tyhle projevy selektivní slepoty sledovat průběžně a dlouhodobě. Takhle nad výsledky (celkovými i některými dílčími) jenom souhrnně zakroutím hlavou, frustraci mám odbytou za minutku a můžu se trápit něčím jiným :-)

reagovat
BigBen
16. prosince 2019, 13:34
2

Já myslím, že soutěž mohla klidně skončit v osmifinále. Protože těch 16 aut je prostě paráda. Tam už dál není žádný větší nebo menší vítěz, všechny jsou jedinečné.

reagovat
beastar
16. prosince 2019, 13:38
9

No to mě poser:)) Čtenáři mají teda opravdu vkus... Teda hlasující. Jako Impreza tak daleko a vítěz tohle naprosto obyčejné nic... Mělo to být o designu ne?

reagovat
Adam Forman
16. prosince 2019, 13:54
3

To jsou buldočci taky a podívej se na ten nabouranej rypák... Mě teda design RX7 taky fakt bere.

beastar
16. prosince 2019, 14:06
2

Není to ošklivý auto. Jen naprosto obyčejný. Vítěz je to kvůli tomu, že je to Mazda. Ne kvůli kráse... Myslím že hlasování jinde by neměla šanci vyhrát... ;)

Ja
Jacob13
16. prosince 2019, 14:44
1

Vítězem je kvůli tomu, že proti ní ve finále stálo abnormálně ošklivý Subaru. Ono ani na dalších místech to není žádná velká paráda. F40 je technický úžasný stroj, ale krásný to není ani omylem. Tipo Stradale je zase ocucany bonbón. Z 32 co je v koláži jsou hezký asi čtyři auta, Diablo, malý Aston, XJ220 a stará 6er. To je prostě úděl všelidového hlasování, každý má jiné oko a vyhovuje mu něco jiného. To by jinak fanboys tohoto webu nechali vyhrát Miatu a ne RX-7, kterou drtivá většina hlasujících nikdy na živo ani neviděla

Xp
Xpepe
16. prosince 2019, 17:56
0

JJ Taky to nechapu... maj tam ve uzkem finale Alfu a vyhraje Mazda? Tvl. toliko krasnych ikonickych aut jste tam meli a nakonec je pohrbi nevkusny japonci se svym zvracenym vkusem pro detail. Ok ta Mazda neni zas tak hrozna i kdyz vypada jak starsi bracha Miaty, takze proste tuctovka. Ze by Generace Z Rullezzzzz?

Vavris Vavrisovic
17. prosince 2019, 10:32
11

Moc to žerete. Byla to jen zábava :-) Už jen formát té soutěže (pavouk) značně devastoval nějakou obecnou várku objektivity - výběr aut do rozstřelů jistě zatížil další postup velkou mírou náhody. Ostatně, hned v druhém rozstřelu kvalifikace, kde proti sobě stál Jag XJ220, Viper, Diablo a Testarossa, jsem se rozhodl pro absolutní vyrovnanost hlasování (rozdíl 1. a 4. snad jen 7% hlasů) poslat do druhé šance všechna poražená auta a všechna se nakonec udržela ještě po několik kol...

A jak už někdo psal, bylo dost jasné, že nejdále dojdou plakátové sny generace, které je nyní 20 - 40. Skoro všechna stará auta neprošla přes druhé kolo... Přitom Talbot Lago, Alfa 8C nebo Bugatti Atlantique jsou naprosté skvosty...

No a dalším aspektem je jistě chybějící osobní zkušenost. Obrázek nikdy nedokáže přenést reálný dojem věrně... A kdyby se nevybíralo na internetu, ale na živo, výsledky by vypadaly úplně jinak, přestože by hlasovala totožná skupina lidí :-)

Takže, nežerte to a neřešte :-)

beastar
18. prosince 2019, 01:56
0

Nežerem. Jen prostě FB+anketa=OMFG, WTF, MAZDA? Jako kdyby to bylo na stránkách třeba eMimino, nebo tak... OK. Autíčkář rádoby mimo hlavní proud pro skutečné fandy různých aut aaaatd ... To sorry to je jako kdyby anketu o nejkrásnější pornoherečku vyhrála Dolly Buster....

Bavoraczech
18. prosince 2019, 08:15
1

To přeháníš. Na eMiminu by to rozhodně vyhrálo BMW X5, na dalších místech VW Golf, Hyundai ix35 a Škoda Kodiaq. Jo, Autíčkář je trošku jinej proud pro jinýá lidi. Obyčejnej člověk ani netuší že nějaká RX 7 existuje. Možná ani neví, že existuje nějaká Alfa Romeo...

Vavris Vavrisovic
18. prosince 2019, 09:26
10

Beastar: zrovna ty to žereš naprosto enormně, když už jsi tady na vyrovnání se s výsledkem a designovou osvětu dle beastara spotřeboval asi 20 komentářů :-)

krab
18. prosince 2019, 12:57
2

Nechci bejt dvorní mluvčí Bístára, ale Vavrisi, přece na tom není nic špatnýho... Komentáře tu jsou od toho, aby tu byla nějaká akce a reakce a doplnění informací a názorů k tématu anebo pak i třeba úplně mimo něj. Tolik komentářů tu žádný téma v historii snad nemělo...

A proč? Protože to byl značně kontroverzní výsledek. Kdybych se ještě teda znova zamyslel, tak se dá říct, že objektivně dopadla anketa takto, protože se na facebooku link sdílel mezi klubem Subaristů a Mazdařů a boj byl mezi nimi. Jinak by takovej výsledek nebyl. A pak jistě k tomu přispělo i to, když se ten výsledek Kubajz v článku snažil tak nějak morálně "obhájit" a tím pádem se odhalil jakožto člen klubu mazdičkářů, byť bývá často v převleku Volvisty...

Za mě: Beastár má výborný komentáře, nakonec když sem píšu nějakej blog nebo dřív články, tak jsem se na ty jeho poznámky vždycky těšil. A myslim, že to neprožívá. Já taky ne. Spíš z některých jiných komentářů tu je cítit, že se "sáhlo" na jejich japonskou modlu a nesou to nelibě.

Peace, please :-D

beastar
19. prosince 2019, 04:26
0

Já sem reagoval ve většině případů. První samostatný komentář můj si přečti. Pak ti možná Vavris dojde, co a jak řeším já:) Rx7 fd je mi defakto jedno. Ten výsledek té klikačky na tom nic nemění. Jak ovlivnilo hlasování nasdílení nejen na Mazda klubech tady někteří nastinili. A pak tady ti stejní lidi bulí a chytračí když si s Krabem a pár dalšíma rejpnem že nemaj vkus. Což nemají. Začnou žvatlat z hladu jaká to je ikona a plakatovy auto a modla. Fajn třeba jo... Já nevim v žádným Mazda clubu nejsem. A Mx5 taky neleštim jelenicí před Kauflandem... Jako někteří tady v debatě:))

A ano primárně je to zábava. Stejně jako diskuse s fanatickymi obhajci vysledku ankety. Tady by to vyhrál klidně Geo Metro kdyby ho vyrobila Mazda a dala tomu super wankl... Nebo turbinu... Neee skyactiv pullitrovej...

Vavris Vavrisovic
19. prosince 2019, 07:35
0

...jen pro doplnění... mohutné sdílení probíhalo zejména mezi Alfisty a samostatnou kapitolu představují Subaristi. Mazda se sdílela spíše okrajově...

krab
19. prosince 2019, 08:15
0

Aha... tak ono to podporuje domněnku, že Autíčkář je vlastně historicky hodně mazďáckej web. A jpn aut obecně. I když možná i to je blbost a celej důvod je prostě jen ten facebook.

Zkuste udělat hlasovací anketu tady na webu. Jestli to webdesign umí, klikací anketní okýnka. A pak se uvidí jestli už konečně vyhraje porsche 911 996. A jestli ne, tak já už pak nevim, lidi nemaj vkus :-D

Bavoraczech
19. prosince 2019, 08:16
0

Pak to znamená, že Alfisti nejsou slepí a dovedou dát hlas klidně i Alfě nebo Subaru :)))))))

Bavoraczech
19. prosince 2019, 08:17
0

Omyl. Mazdě nebo Subaru

krab
19. prosince 2019, 08:37
0

Navíc vypadla Alfa 4C. Takže alfistů zas tolik asi nebylo...
I když vypadla prej proti Lotusu Elise a kámoš mi ze srandy říkal: "A hádej pro co jsi hlasoval ty? Ne pro mojí hezčí Alfu, ale pro tvůj ošklivější lotus" :-D Ale i ten lotus pak vypadnul, protože je nás jen pár... Ani netuším jak se držela Alpine A110

No, nic je to legrace. Ale mohlo by se to zkusit opakovat jen s novými auty aktuálně prodávaných modelů. To by mě zajímalo, co by z toho podle čtenářů Autíčkáře vylezlo.

Bavoraczech
19. prosince 2019, 09:20
0

Tak to by měla 4C smůlu, protože se teď někdy přestala prodávat :).
Jen tak mimochodem, snad nebudu nazván zaslepeným italofilem, si myslím, že je 4C v US verzi bez těch "pavoučích očí" je nejspíš jedno z nejhezčích a určitě nejelegantnějších moderních aut.

krab
19. prosince 2019, 10:05
0

Upřímně... kdyby to vyhrála celé Alfa Romeo 4C, tak mi to přijde fakt přirozenější a normální. Taky se mi líbí ty čirý světla víc. Akorát si občas z kamaráda dělám legraci, když u nás byl, otevřel jsem mu naše obyčejný MiTo a hráli hru "najdi deset společných dílů". Je tam z Mita hromada drobností. Ale jako celek je 4C prostě překrásná. Tady jedna nově v inzerci. I v té šedé jí to sekne a má právě ty čirý světla.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/alfa-romeo/4c/18567022?goFrom=list

Trinom
19. prosince 2019, 12:46
0

Říkal někdo Geo Metro s wanklem? Hold my beer...

an
andy
16. prosince 2019, 16:28
0

RX7 je krásné auto. Víceméně jsem anketu moc nesledoval...tuším, že jsem hlasoval asi jen jednou :-) Ale zpětně po shlédnutí semifinále a finále bych řekl jen to, že Autíčkáři ani tak nešlo o hlasování o nejhezčí automobil, ale dobře si zmapovat svého typického čtenáře :-) Vyšel jim z toho věk 20-30 let, fanoušek japonských vozů, ideální barva je modrá. K obědu jí nejraději řízek a bramborový salát :-))

reagovat
Trinom
17. prosince 2019, 20:21
5

Takže říkáš, že jsem zvolil dobře? :-D

David Střítežský
18. prosince 2019, 09:59
1

Krásná fotka, radost pohledět na ten design od Pininfariny ! :D

Jakub Pospíšil
18. prosince 2019, 10:06
0

Akorát tam překáží ve výhledu nějaké modré auto...

Trinom
18. prosince 2019, 10:40
0

Skřetíku, dobrej pokus :-D, ale tohle je design od Peti Dubjaka. Pinin bude až na modelech 2020+.
Kubo, co se dá dělat :-D

bkralik
16. prosince 2019, 16:57
11

Teda jako lidi, po přečtení dnešní diskuze nevím co si o dobré polovině přítomých myslet. Byla to soutěž o nejKRÁSNĚJŠÍ auto a jak každý ví, krása je velmi subjektivní. Jak pak proboha můžete při hodnocení použít slovo "líbí se MI" nebo "dle MĚ"? O tom byla přeci ta anketa. A to jestli se toho auta vyrobilo deset nebo milion kusů, jestli stojí padesát tisíc a nebo padesát milionů, to s krásou souvisí jak? Já za krásný považuju třeba zapalovač od Brauna, co mám doma po dědovi, i když se jich vyrobilo spousta a na aukru stojí tři stovky...

Jediné co člověk v takové anketě může hodnotit, je její provedení. Nemělo spíš smysl udělat jednu velkou anketu, kde by člověk přímo klikal a hlasoval? A nebo nemělo smysl vyřadit auta nad rok xy?

Anketa samotná dopadla jako dopadla a brečet tu nad tím, že lidi nemají dostatek rozumu a chovají se jako stádo nebo že ta celá anketa je výsměch, to mi přijde dost nemístné...

reagovat
Za
Zazaa
16. prosince 2019, 17:51
0

uz se poprali ? :))
jinak teda fakt nekdo cekal nejakej objektivni vysledek od facebookove ankety ?

reagovat
J.K.
16. prosince 2019, 19:13
6

Tak nepamatuji se, že by třeba na Legendách byla někdy fronta kolem Mazdy RX7 - toho nejkrásnějšího auta vůbec.

reagovat
beastar
16. prosince 2019, 21:12
2

Hm pěkný postřeh:D Taky si marně vzpomínám kdy mi někdo řekl. Ty jo ta Rx7 to ti je tak krásný auto... To bych moc chtěl. Nebo něco v tom smyslu.

wdave_t
17. prosince 2019, 00:24
2

RX-7 FD je za mě jedno z nejhezčích aut už od dob Gran Turisma na PS1 - naprosto ten design žeru.

reagovat
beastar
17. prosince 2019, 01:18
1

A přesně takových vás tam hlasovala většina:) Nic proti ale výsledek ankety je značně zavádějící. Ale chápu, že v GT je určitě Rx7 super;)

Ha
Habakukk
17. prosince 2019, 08:19
2

Tak až bude anketa o nejvíc hustý auto z her tak to bude teprve jízda.

Trinom
17. prosince 2019, 20:27
1

Beastare, nevím, jestli jsi měl možnost se v FD svézt. Často se říká, že by si člověk neměl plnit všechny sny, neb by mohl být zklamaný. V případě FD ale s klidným srdcem můžu říct, že to neplatí.

beastar
18. prosince 2019, 01:58
0

Tomaši neměl sem bohužel možnost ani sem ji teda aktivně nevyhledával. Nicméně ani jednou tady nezpochybňuju nikde kvalitu toho auta. A vůbec si nemyslím, že je to špatný... Ehm jako technicky je to zajímavý a určitě i na silnici. Bohužel tady jde celou dobu o tvary a design a v tomhle směru je to prostě obyčejný a to dokonce i na poměry toho, co nabízí ty hry o realitě nemluvě:))

Bavoraczech
18. prosince 2019, 08:23
1

Já když si na ty videohry vzpomínám, tak to byly spíš takový barevný kostky, který vzdáleně připomínaly to auto co to mělo být :D

Arden
17. prosince 2019, 08:18
3

Mě celkem mrzí, že se výše nedostal Citroen C6. To je opravdu krásný a nadčasový design auta.
Stejně tak jako Citroen DS 21 Pallas, který byl myslím vyhlášen nejkrásnějším autem 20. století odbornou porotou. Ten pro jistotu ani v kvalifikaci nebyl...

reagovat
Vavris Vavrisovic
17. prosince 2019, 10:10
4

Byl... zabila ho Tatra 603 hned v rozstřelu.

Arden
17. prosince 2019, 11:02
1

Ok, uznávám chybu. Když jsem si kontroloval ve fotkách na Facebooku, jestli tam byla, tak jsem si ho asi nevšiml.
To ovšem nemění nic na tom, že je škoda, že se nedostalo DS dál než do rozstřelu ;-) :-)

Fa
Fandatik
17. prosince 2019, 19:37
0

Je možné někde najít seznam všech účastníků, když člověk nemá fuckbuk?

Irwinek
19. prosince 2019, 14:21
0

Arden: myslím, že nejkrásnější vozem byl Jaguar E type, nenadarmo to o něm řekl i velký Enzo a jestli se nepletu, tak je i v muzeu moderního umění ( a u mne na zdi nad stolem, v krabici pod postelí, ve sklepě na poličce,..... ) , čímž nechci nijak snižovat krásu bohyně :-D

Vavris Vavrisovic
19. prosince 2019, 14:39
0

Fandatik - fotky jsou jen na FB a myslím, že by měly být viditelné, aniž bys měl založen profil...

https://cs-cz.facebook.com/pg/AutickarCZ/photos/?tab=album&album_id=10155866744821338&ref=page_internal


Fa
Fandatik
20. prosince 2019, 11:17
0

Díky moc. Teď jsem všechny projel. A jsou to kolikrát tak krámy auta, že bych ani nevěděl které z té čtveřice vybrat.

Ale nikde jsem tam neviděl už výše zmíněný Pegaso Z102.

krab
20. prosince 2019, 12:00
0

To je super... tady se člověk může podívat. Tak schválně co vyhrálo a co jsem vybíral já.
1. Capri, Datsun 240Z, Alfa GT 1750 Veloce, BMW 3.0 CSL : vyhrál Datsun, já volil Alfu
2. Escort Cosworth, Evo VI, Impreza 22B, Celica: vyhrálo Subaru, já volil Cossie
3. XJ220, Testarossa, Diablo, Viper: vyhrálo Diablo, já volil Testarossu
4. Lotus Elite, Alfa Duetto, Alpine, Porsche 904: vyhrála Alpine, já volil Lotus
5. Countach, DeLorean, BMW M1, Esprit: vyhrál Countach, to jsem minul, ale volil bych taky Countach
6. E39 M5, Aston Rapide, Quattroporte V. gen. Jag X308 XJR: vyhrálo BMW, já jsem volil Maserati
7. McLaren F1, F50, Porsche GT1, CLK GTR: vyhrálo F1 , volil jsem taky F1
8. Toyota 2000GT, E-type, Monteverdi, Bizzarini Strada : vyhrála Toyota, volil jsem E-type
9. Kadett GT-E, Lancia 037, Abarth 131 , Escort Mexico: vyhrála 037 Rally , nehlasoval jsem koukám, ale volil bych to stejný
10. Enzo, MC12 Stradale, Carrera GT, SLR McLaren: vyhrálo Maserati, volil jsem Enzo

No, koukám je to dlouhý... Ale teď třeba tam vidím tu RX7 FD. Tak ta vyhrála na celé čáře před M3 E36, Venturi Atlantique a Corvettou C4. A koukám, že jsem taky teda hlasoval pro tu Mazdu :-D

A teď vidím, že když tam byl rozstřel mezi tím opravdu krásným ze světa automobilů: Alfa 8C, Talbot Lago, Bugatti Atlantique, tak je vidět, že celkově těch hlasujících bylo o třetinu míň než když tam byl obrázek "rejže" z devadesátek. Tím to hodně vysvětluje ty výsledky.

Ale třeba vyhrálo Porsche 993 Turbo nad Suprou..... takže to byla snad jediná výjimka. JDM klubům došly mobilní data :-D
A Porsche 911 vyhrálo o hodně i před Ferrari 250 GT, koukám. A to byla pro mě třeba jasná volba, Ferrari ...

A pozor vážení, Lexus LFA porazil Pagani Zonda :-D , Espada prohrála s Chargerem třeba taky...
Ale třeba koukám je tam ALfa 4C, Boxster Spyder, Alpine A110 (nová) a Lotus Exige Sport 350. A já jsem hlasoval pro Alpine koukám... Přitom bych si koupil stejně Lotus :-D A pak je tam Miura co prohraje s 308 GTB a hothatche vyhrál Civic Type R (FN) "ufo".

No je to zajímavý koukat na ty výsledky...

Vavris Vavrisovic
20. prosince 2019, 13:47
0

Fandatik: Bylo to z částí kolektivní, ale core toho seznamu jsem dělal sám. Nevylučuju, že jsem zapomněl ještě na další auta... od 50. let dolů není můj přehled úplně nejlepší. Ale z výsledků je vidět, že by takto staré věci byly stejně přehlasovány...

ro
rock
20. prosince 2019, 14:25
0

to krab:
Z první desítky bych volil Capri, Celicu, XJ220, Alpine, Esprit, Rapide, F50, E-Type, 037 a asi nic, protože žádná není doopravdy krásný (pod nátlakem -možná- Enzo). S většinovým vkusem se se sešel 2x, s tebou 3x. Jsem divnej :-).

Fa
Fandatik
20. prosince 2019, 16:05
0

Tak jasně. Ono mít přehled z dob kdy automobilky nechali dělat design nezávislé karosárny je skoro nemožné. A jasně, že by to na výsledky nemělo sebemenší vliv. Stejně jako třeba Horch 850.

Vavris Vavrisovic
20. prosince 2019, 17:25
0

Přesně, ono v mnoha případech bylo složité vůbec vybrat tu pravou s x karosářských kreací jednoho modelu... Byly to všechno defakto kusovky, ne-li unikáty.

Fa
Fandatik
20. prosince 2019, 23:46
0

Právě to na těch autech žeru. Roční výroba, motivace to dělat. A pak čtu, že FD. Hmmm. Je mi z toho smutno. Asi za těma auty vidím ty stovky hodin práce v klempírně, každé trochu jiné.

Pochtli
17. prosince 2019, 10:55
0

Njn, psal jsem to už u anket..
1) Lidi si poněkud pletli soutěž "nejkrásnější vs. nejlepší".
2) Proti sobě na začátku nebyli postavení přímí soupeři, takže se rozhodovalo třeba mezi pěkným veteránem z 1. pol. 20 století a "plakátovkou" z devadesátek.
3) Podle mě tomu dost uškodil výběr barvy aut, být v jiné, výsledek mohl být úplně jiný.

reagovat
Adam Forman
17. prosince 2019, 12:13
5

Kéž by lid takto vášnivě, účastně a kriticky řešil i věci opravdu důležité. Takhle to vypadá, že bychom další sranda-klikačky měli před volbami raději omezit, aby se lid nevyčerpal a nešel zase hlasovat stylem "tamtoho dědu znám".

Pochtli
17. prosince 2019, 14:49
0

Bohužel ta menšina, která si je schopná a hlavně ochotná před každou důležitou volbou projít dostupné informace, nemá šanci proti neinformované většině, mající často klapky na očích ve stylu "jen ten můj kandidát je ten nejlepší"..

Trinom
18. prosince 2019, 16:33
0

Pochtli, kde máš avartar s lamou?

Pochtli
19. prosince 2019, 09:06
0

Nahrál jsem si jí, ale v diskuzi se nevím proč nezobrazuje.

Trinom
19. prosince 2019, 23:34
0

Už jo, asi někde uvízla v síti :-D

Martin Martin
17. prosince 2019, 14:24
3

Tak tu máme výsledky hlasování LIDÍ a pak jedince, kteří nám vysvětlí, že se lidí spletli a mysleli to jinak. Vím, že to je moderní a k vidění všude kolem nás. Ale i tak je to jen hloupé a arogantní a hodně to prozrazuje o nositelích takových názorů. A přitom to stačí prostě přijmout, vyhrál kdo vyhrál.

reagovat
ToMyx
17. prosince 2019, 14:37
11

Anketa byla super, sice došlo na mnoha frontách k nepochopení té základní triviální otázky, ale to je věc druhá :-)
Synátor se vždy nemohl dočkat až bude moct vybrat to svoje auto a tím pro mě celá anketa splnila smysl = POBAVIT.

Co se týče místních výkřiků a hejtů, to mi hlava fakt nebere. Moc to žerete pánové, vždyť vůbec o nic nejde. Nebo mi chcete namluvit, že ultrasubjektivní věc jako je fakt, že se někomu něco líbí víc než něco jiného, je nutné měřit a analyzovat, aby se v případě "nevhodného" výsledku ankety mohlo začít s napadáním? Ale no tak. Sympatie můžou vycházet ze zkušeností, vzdělání, ale také třeba jen z aktuálního rozpoložení. Každý hlas byl přeci jen vyjádřením sympatií jedince, nikoli univeziální pravda, tak proč to fňukání :-)

I kdyby vyhrál Trabant, je to prostě vítěz ankety na základě hlasů z FB, nic víc, nic míň.

reagovat
krab
17. prosince 2019, 16:54
0

Tomáš to shrnul do puntíku výborně.... Až se teď trochu stydim, že jsem se tu přidal do bitvy o nejhezčí auto, která je stejně poněkud absurdní ... :-D

beastar
18. prosince 2019, 02:03
0

No jo to sem psal před chvílí každej kope podvědomě za to svoje. Já si myslim, že vášně jsem udržel na uzdě. FB nemám, ankety mě většinou nezajímaj ani ty ofiko. Auto Roku XY a tak podobně. V zásadě mě prostě překvapilo co to je za vítěze.... Ok faktory...

ToMyx
18. prosince 2019, 08:56
0

Vy dva, tu na Autíčkáři máte svou nezastupitelnou roli :-) Automobilový promiskuita a romantik s básnickou licencí a raubíř, podněcovač diskuzí a přilévač oleje do ohně, tak to má být a bez toho by to nešlo. Člověka to nutí zapnout mozek, číst mezi řádky a prohlédnout, že je to občas prča nebo záměrné pošťouchnutí. Já bych to neměnil :-)

Stanley
18. prosince 2019, 11:32
2

Původně mi to na fb přišlo jako příjemná zábava, i když jsem se úplně aktivně neúčastnil. Ale tady v diskuzi vidím, že zábava stranou. To když se tři hysterky rozhodnou, že Mazda nemůže vyhrát, pozuráží majitele mazd, tento server a napíšou tu o tom 80 příspěvků.

Holt tu kulturu novinek.cz máme v krvi :-)

reagovat
beastar
19. prosince 2019, 04:36
-4

Tak jako ty majitel Mazdy nejsi ne? Tak co se staráš. Žádný MG stejně vyhrát nemohlo, protože v klubu je vás asi 6 i se Slovenskem. Autickáře urazime jako web furt a pořád tu je. A bylo na čase diskusně překonat články o Dacii a Škodě. Pod které si chodí léčit mindráčky lidi, co jezdí sice na pohodu s větrem ve vlasech, když jim to zrovna jezdí. A na zásadní údržbu auta si berou dovolenou a homecredit.. Takový asi hlasovali i v anketě převážně. Njn kultura novinek, co neděláme.

Holt každej jak umí no. Neuděláš nic... A topí ti to? Bude prej i zima. Jesli by si neměl popřemejšlet taky o mazdičce by si tu byl v komunitě a zapadl by si krásně.

Stanley
27. prosince 2019, 10:00
0

Tobě to MG hodně leží v žaludku, co? :-D A víš, co je nejhorší? Že mě cesta v tom autě za dvě průměrné výplaty baví každý den, co s ním jedu do práce. A fakt pěkným cestami. Pak jseš tu ty. Do svého dýzlu jsi narval desetinásobek toho, co já i se všemi náklady, tvůj život se točí kolem tabulkových maximálních kilowatů a maximálních rychlostí (reálně pak po Praze brzdíš provoz pětatřicítkou, že?) a nakonec - dle tvých vlastních slov - máš toho dálničního ježdění tak po krk, že tě žádné ježdění pro radost nezajímá a vlastně už jsi z toho vyrostl. Na fóru pak útočíš na ty, kdo se z tebe neposerou. Děkuju pěkně za automobilový život, co vedeš, a těším se na další urážky mého MG :-)

beastar
27. prosince 2019, 11:09
0

Takže aby si to pochopil i ty. MG je mi úplně jedno. Já žádnej diesel asi tak půl roku nemám:D Měl sem to na operák a ten končil po dvou letech a nájezdu někdy před necelým rokem. Po Praze jezdim jak to provoz dovolí ale spíš o dost rychleji, protože kolonám se snažím vyhnout a pozdě večer už nebývaj. Na fóru na nikoho neutočim to tak asi bereš možná jen ty. Ježdění pro radost mě baví akorát je to pro mě trochu něco jinýho, než jezdit ve starý paštice do práce po našich rozmlácenejch cestách.

Nedávno třeba Porsche 964 Turbo a i teď naposled ta naftová Gilulia nebyla špatný svezení, docela to jede a je to příjemný. To samozřejmě lidi, co je pro ně vrchol 30 let starý roadster nikdy nemůžou posoudit ani pochopit. Docela často se dostanu na okruh pracovně.... abych podobný šašky jako seš ty akorát s rozdílem, že oni ty miliony mají učil aby to nerozmrdali o první bariéru... Skoro každej kromě tebe za ty roky mě chápe proč, co a jak dělám. Ty si zjevně úplně jinde. Chytl si se nějakýho asi (?) Diesel Ghibli, co sem měl a máš pocit, že si takový auta nechávám deset let, nebo nevim. Mimochodem to auto není špatný a sem si dost jistej že by si se s tim bavil asi 10x víc, než s tim co máš teď. A jestli sis ráčil všimnout Pane hrozně drsnej petrolhead, tak já až na občasný rejpání ze srandy tady do nikoho kvůli auta nevadroval. To dělají jenom podobný kloučci bez sebevědomí jako ty aby si obhájili svou pohádku o okresce a nevýkonným roadsteru....

A nakonec už ty miatáři kterejch je tady po kokot mě pochopili a buď mě ignorujou anebo jsou alespoň argumentačně někde jinde, než ty se svým

>v tom autě za dvě průměrné výplaty baví každý den, co s ním jedu do práce. A fakt pěkným cestami. < OK, Enjoy, ale nevim, co mi tady vykládáš nějaký plky o dieselech a Praze...

A ano po dálnici jezdim... taky třeba i v kombíku WOW co.. Tabulkově 530 koní a zrychlení nevim asi dobrý:D Těch tvejch MG by za to šlo koupit 10? Kdyby mě to zajímalo. Jo a světě div se je to taky benzín...husťáckej petrolheTskej.

Jinak po tom bílém DIESELu o kterém tady už po několikátý píšeš (asi ti leží v žaludku:))) )
Tak mám Ghibli Q4 V6 benzín.... jo z nuly na sto asi 4.8s ... tabulky no... na dálnici je to docela pohodlný, ale i na okresce bych ti asi ujel tak na prvních 200 metrech. Tak si jezdi... a Veselý Vánoce.

Stanley
28. prosince 2019, 11:08
0

Ale samozřejmě Bístíčku, že bys mi ujel, neboj se :-D Stejně jako jsi v dětství měl určitě tu největší bábovičku na písečku!

Ten dýzl jsou přece tvé vlastní dlouhodobé řeči. Jsem samozřejmě rád, že začínáš (znovu) objevovat krásu benzínu a dokonce se jím už i chlubíš. Jaká to názorová změna u velkého dospělého Beastara, kterému machrování benzínem za ty peníze ještě před rokem nestálo. Příště to bude chtít trochu té názorové konzistence, internet si pamatuje všechno ;-)

Taky pěkné vánoce, určitě máš největší a nejzelenější stromeček ve čtvrti :-)

beastar
28. prosince 2019, 12:38
0

Mě celkem nechává chladným, co si pamatuje internet. Ono kdyby si nedělal borce. A sem tam sem chodil dělat něco jinýho, než prudit a chytračit zpoza volantu starý paštiky. Možná by si moje názory stíhal pozorovat průběžně. Jasné nemáš mě rád. Nečteš co tu píšu. Ok nevadí to je tvoje volba. Ale prosím potom tady ze sebe nedělej hlupáka. Ty benzíne:)) Kromě toho Diesel Ghibli sem v podstatě nic naftového za posledních X let neměl. A hlavně nikdy sem neměl jedno auto.

Stromeček nemám. Díky že už si svou oduševnělou reakci necháš pro sebe. A jezdi než ti to shnije pod rukama a skončíš v miatě jako všichni závodníci s low budgetem.

Caddy
18. prosince 2019, 13:57
1

Proste to osmifinalem vlastne skoncilo, pak uz to moc neslo... kdyz na to tak koukam v te kolazi, tak vyjit z osmifinale 635, SL, Testarossa a 308, bylo by to pak hodne slusne a se zajimavymi vysledky, takto se bohuzel cela bohuliba snaha zmenila dost ve frasku...

reagovat
Caddy
18. prosince 2019, 14:01
1

nicmene problem je, ze spousta lidi nechapalo, ze se voli podle vzhledu a ne ikonicnosti, znamosti, jizdnich vlastnosti, potreby to mit doma, lasky ke znacce a tak...to by tam muselo blikat cervene dvojnasobbnym pismem a stejne by to pulka nepochopil anebo ignorovala...

Ale kdyz koukam na ty ctyri finalisty, dopadlo to vlastne jeste dobre, ta RX7 je z nich jedina, ktera si to zaslouzi, byt drive vypadla i hezci auta :)

Trinom
18. prosince 2019, 15:56
0

Měl jsem možnost sledovat dění na několika mazďáckých skupinách a bylo celkem zajímavé, že dost často krát se tam objevil komentář, že dotyčný hlasoval pro to druhé auto. Docela by mě zajímalo, jak to vypadalo na Subaru skupině, protože protlačit takhle daleko random Imprezu už muselo dát hodně snahy...

Caddy
18. prosince 2019, 16:23
5

jojo, musel to byt slusny fanatismus...jakkoli to auto muze byt dobre, tak vzhledove v te ankete snad nic obycejnejsiho nebylo :) To by mohlo souperit tak s prvnim Mondeem treba :)

Kyjaq
19. prosince 2019, 09:56
5

Mně to nedalo

reagovat
Bavoraczech
19. prosince 2019, 14:23
2

I takto může končit anketa na Autíčkáři :D

ro
rock
19. prosince 2019, 13:29
3

Docela by mne zajímalo, jak by anketa vypadala, kdyby se neodehrávala na facebooku, ale přímo tady. Přece jenom na FB je to riziko, že výsledky zdeformují různé zájmové skupiny, docela vysoké. Tady jsou sympatie podle mne mnohem rovnoměrněji rozložené a pochybuji, že by se kvůli nějaké anketě hromadně regnul třeba klub milovníků Trabantů.

reagovat
Trinom
21. prosince 2019, 11:21
0

IMHO by dopadla víceméně stejně, protože sdílení odkazu by na tuty probíhalo zejména přes, světe div se, FB.

Csaba
21. prosince 2019, 11:32
0

Rock to možná? myslel tak že by hlasovali pouze ti co jsou - například k dnešku - na Autíčkáři už registrovaní. Že by, jednoduše, neprobíhalo žádné "sdílení", ale jenom hlasování :)

Trinom
21. prosince 2019, 20:05
0

Něco mi říká, že jediný zásadní rozdíl by byl v umístění toho Subaru :-D

custom1
19. prosince 2019, 14:19
4

Nic proti RX7, v té žluté se mi náhodou moc líbí, ale nejkrásnější auto to fakt není.
V té anketě asi hlasovali samí retardi, když nepochopili, o čem to celé vlastně je...

reagovat
Moses
20. prosince 2019, 12:53
0

Nic moc teda... Ja viem, ze krasa je velmi subjektivna vec ale ak malo ist o anketu tykajucu sa VIZUALNEJ STRANKY, tak ten vyber je naozaj biedny.

Pozrite si napriklad rebricek Autocar: https://www.autocar.co.uk/slideshow/most-beautiful-cars-ever-made

reagovat
Csaba
21. prosince 2019, 10:35
0

No, když nic jiného, tak aspoň ta debata stála za to :)
FB nemám, takže jsem nehlasoval.
To žluté něco bych teda jako vítěze netipoval ani v nejdivočejším snu, ale vox populi, vox dei.
Forma ankety, vyřazovací duely, nasazování modelů proti sobě - to vše výsledek víc utvářelo než ovlivnilo.
Za mě osobně by "Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto" měla být. "logicky?" :) na Autíčkáři, ne Facebooku, ale je fakt že "mediální dosah" by byl řádově nižší.
Za mě osobně Jensen Interceptor, E-Type, Buick Centurion, Maserati Ghibli a Citroen SM, kdybych měl bez přemýšlení jmenovat "první´pětku".

reagovat
sk
skeptik
26. prosince 2019, 13:55
0

Tak mě může těšit druhé misto, co mám v garáži, sice to není ta anketni 22b, ale co už.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem