načítám data...

J.K.

JménoJindřich
BydlištěPraha 6
Registracepřed 12.6 měs.
Poslední aktivitapřed 8.9 hod.
Komentářů u článků48
Pozitivních komentářů u článků9
Negativních komentářů u článků14
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

J.K.
14. února 2020, 17:30
0
Jaguar F-Type 2020: V nejlepší formě

Jaguar není Lotus. F-type váží 1,6t, protože myšlením jde stále o Gran Turismo (jen zkrácené). Je to kus luxusního vozu dlouhého skoro jako Octavia s velkým motorem pro pohodlné cestování.

Kde jsi vzal, že CX-7 váží 1600? Dle mého je to přes 1,750t, což velikosti a motorizaci odpovídá.

J.K.
05. února 2020, 20:09
0
Pět filmových představ automobilové budoucnosti

Za mě bus Eagle 5 z filmu Spaceballs. Tohle je pro mě budoucnost hromadné dopravy!

J.K.
05. února 2020, 00:41
2
Ptejte se: Osmiválcové GT jako dárek

Nekaž to, Martine. To je snad jasný všem, že jde o akademickou úlohu.

Nakonec si myslím, že takovému tátovi by bylo nejlepší darovat auto z plakátu z jeho mládí. Za milion na Ferrari nebude, ale nějakou pecku z osmdesátek bychom doporučit jistě dokázali. Tipuji, že ta by udělala větší radost než dnešní Maserati.

J.K.
04. února 2020, 21:07
2
Auta stříbrného plátna

Na cenu Oskar za rok 2011 v kategorii nejlepší automobilová role navrhuji Maserati Quattroporte za film Intouchables!(Nedotknutelní)

J.K.
04. února 2020, 20:27
0
Ptejte se: Osmiválcové GT jako dárek

Asi zásadní otázkou je, na jak dlouho má to GT mít. Padesát je super věk - tvému otci takzvaně patří svět. Ale s přibývajícími roky se do něj bude stále hůře sedat a i stále hůře řídit (odkrvování nohou, bolesti zad). Vím o čem píšu. Moji rodiče mi už do GT nesedají vůbec nebo se spoustou řečí.

Stejně tak je to se servisem. Jestli je GT na pár let, tak super. Staré (deset let) Maserati nebo Jag nebude problém. Ale servisovat je dýl bych nepřál ani nepříteli. Taky vím o čem píšu. Když GT miluješ, není co řešit, odpustíš. Pokud ne, pošleš ho nakonec z vysoké skály, aby ses pak mohl dívat, jak se postupně rozbíjí na malé kousky, protože jen to ti nakonec udělá dobře.

A v neposlední řadě je tu otázka statusu. GT je ve třiceti OK, ale v padesáti už to hodně zavání druhou mízou, komplexy a nenaplněnými ambicemi. (Popisuji obecné vnímání řidičů společností. A tak vnímán být nechceš.). Navíc ta nepraktičnost by v padesáti už mohla být také problém. Kam dát všechny maminčiny věci na dovolenou? A kam vnoučata, až přijdou? Chlapi svezu vás, ale po jednom? Řešení nabízím na obrázku. Vzhledově nádherný, jízdní vlastnosti pro nezávodního jezdce srovnatelné s GT, zvuk božský, status taky v poho, prostor vpředu i vzadu ok.

J.K.
28. ledna 2020, 18:04
3
Auta stříbrného plátna

Krásným příkladem vozu, který dotváří osobnost hrdiny, dává jeho postavě hloubku a světonázor, je Acura NSX ve filmu Pulp Fiction. Winston Wolfe by byl bez příjezdu "9 minutes and 37 seconds later" a neméně stylového odjezdu ze scény poloviční.

J.K.
16. ledna 2020, 01:59
-1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Krabe zlobíš! Nejdřív se tady s Beastarem shodneš na tom, že už toho necháme a pak vhodíš rukavici prohlášením, že nacismus byl socialismem.

Nacismus je spojením slov "nácionální socialismus". A to proto, že Hitler se snažil získat hlasy dělnictva právě maskováním jeho plánů za socialismus. Jsme na Autíčkáři, takže si dovolím připomenout jeden z jeho projektů: Nürburgring. Jeden ze státních projektů, kterým Hitler dal práci dělníkům v době největši ekonomické krize. Krize způsobené volným trhem v třicátách letech. Je to přesně obráceněně než píšeš. Nekontrolovaný kapitalismus způsobil tu největší válku, jakou tento svět zažil. Reakcí na ni pak bylo silné levicové hnutí v západní Evropě a vznik Evropské unie. Všem po válce došlo, co neregulovaný trh způsobil.

V osmdesátých letech se ale dostala k moci nová generace, která válku a její důvody již nepamatovala či si nechtěla pamatovat. A ta přišla s tvým oblíbeným neoliberalismem.

U nás se po válce důvody války prakticky neřešily. Stejně jsme neměli na výběr. Pod diktátem stalinismu zde byl nastolen nový černobílý režim. A stejně černobíle k věci přistopil Václav Klaus a jeho banda, když po revoluci prohlásil vše levicové za komunismus, aby strhl moc čistě na svou stranu a přestože se západ od neoliberalismu už odkláněl, za potlesku politicky a ekonomicky zcela nevzdělané většiny zavedl jeho snad nejčistší formu. Ale divoké devadesátky si už pamatuješ.

Ohledně srovnání pravice a levice... ....zmiňuješ svobodu, individualitu a práva každého člověka. A přitom myslíš svobodu, individulalitu a práva svá - vždělaného bílého heterosexuálního ateistu nebo křesťana středního věku žijícího v České republice v roce 2020. Jsou ale i jiní lidé. Děti narozené nevzdělaným rodičům, staří lidé, chudí lidé, lidé jiných etnik, lidé jiného vyznání, lidé jiné sexuální orientace, lidé v jiných zemích, lidé fyzicky či psychicky postižení a v neposlední řadě ženy. Těm všem a mnoha dalším nabízí levice víc než pravice. Ano, očividně tě to překvapilo, ale levicové hnutí je především emancipačním hnutím.

Píšeš o svobodě v neoliberálním kapitalismu. Jak je sakra svobodný skladník v Amazonu za něco přes dvacet hrubého? (Ženy v ČR jsou placeny za stejnou práci na stejné pozici v průměru ještě o 10% hůře.) Myslíš, že ocení třeba svobodu cestování? Neocení, protože se svou mzdou se podívá leda na Šumavu. Ke svobodě je potřeba splnit materiální podmínky a ty v systému, kde je čím dál tím větší počet financí, zdrojů a moci koncentrováno mezi čím dál tím menší počet lidí, nikdy nebudou naplněny ani pro většinu, natož pro všechny. Jistě tady Junior a jemu podobní namítnou, že se ten skladník měl víc snažit. Hezký argument, ale ne každý má prostě na víc. A pak poraď třeba dítěti, že se mělo narodit vzdělanějších rodičům. Navíc společnost potřebuje i ty skladníky, řidiče, učitelky, uklizečky, zdravotní sestry, atd.

Zmiňuješ motivaci něco dělat, být úspěšnější, lepší. Co to podle tebe je být úspěšnější? Dle neoliberálního kapitalismu je to snadné. Je to být bohatý. Je schopnot vydělávat peníze nějak spojena s morákou? Je třeba člověk, který pomáhá ostatním v nouzi automaticky nějak skvěle placený? Nebo je to spíš naopak? Že třeba bezpáteřní autobazarník vydělává mnohem vic než ten pravdomluvný? Mé životní hodnoty jsou jinde než o penězích. Ani úspěch dle peněz neměřím.

A pak je tu dle mého jedna z nejhorších vlastností volného trhu a už končím. Je to vlastnost pěněz vytvářet další peníze. Z té plyne, že čím dál více bude důležité, kdo se kde narodí. Může mi tady pravicová úderka vykládat co chce, ale co je spravedlivého na tom, že se někdo narodí milionáři a někdo do chudé rodiny? Ten bohatý si to nijak nezasloužil a už nemusí dělat do konce života nic (zděděné peníze mu budou vytvářet další peníze už prakticky samy), zatímco ten druhý se může udřít a stejně na podobnou životní úroveň nedosáhne, protože nůžky už budou brzy příliš rozevřené. Argument zásluhovosti fungoval tak maximálně v těch devadesátkách.

A k tvému vzoru USA. V posledních volbách prezidenta si ve státech mohli vybírat mezi Donaldem a Hillary. Fakt parádní volba. Mohli si vybrat jen mezi dvěma finančními (mocenskými) skupinami. Možná sen neoliberála, ale pro mě tedy černá můra. Asi bych si měl ale zvykat. U nás už to začíná být velmi podobné.

PS: Začínám se těšit na tu jarní vyjížďku. A na ten Nürburgring se tě osobně vyptám - vím, žes tam několikrát byl a zajímají mě tvé zkušenosti.

J.K.
15. ledna 2020, 17:19
-2
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Ahoj Beastare a Krabe, díky za smírčí tón a výzvu k toleranci.

Odpovím už jen Juniorovi, který položil slušný dotaz: Jestli to správně chápu, tak tvá otázka zní: Co je na fašismu (nacismu) pravicového?

Zapomeň teď na chvilku na bizár, kterému se ve východní Evropě v minulém století říkalo socialismus a komunismus – šlo o zneužití ideologie k totalitnímu uchopení moci. Standardní levice naopak neustále přenáší moc (ekonomickou, zákonodárnou) od jednotlivce ke společnosti (stejně tak z centra do regionů atd.) a tím vytváří spravedlivější společnost, zatímco pravice moc neustále koncentruje. Což je i podstatou volného trhu, který neustále přenáší finance (moc) od malých k velkým a ustavičně tak směřuje k oligarchii, kde už povládne jen jedna úzká skupina lidí. A primárně v tom je nacizmus pravicový. Jeho základem je také tato koncentrace moci.

Já samozřejmě netvrdím, že co pravičák to fašista (nacista). Naopak vím, že je to hloupá zkratka a tudíž totální blbost. Je to úplně stejná hovadina jako nazývat levičáka komunistou.

J.K.
14. ledna 2020, 16:17
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Fandatik: Nejprve si něco zjisti, než začneš blábolit. Tady je to občas horší než v první třídě. Právní stát přímo vychází z levicového ideálu rovnosti. Nebo jsi nikdy neslyšel o tom, že před zákonem jsme si všichni rovni? Aha. Kdo jiný by se měl odvolávat na právní stát než levičák?

https://cs.wikipedia.org/wiki/Rovnost_(pr%C3%A1vo)

J.K.
14. ledna 2020, 00:22
-1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Nejednalo se o trestný čin. Trestní stíhání bylo neoprávněné. Presumpce neviny jako základní princip právního státu tobě ale nic neříká viď? Ani nevíš, o co šlo, a už bys soudil.

Ale v počtu argumentačních faulů, co dokážeš napsat do jednoho příspěvku, jsi přeborník. Zapšklý levičák má být nadávka nebo nová politická kategorie? Levičák jsem, ale pokud hledáš nějaké přídavné jméno, tak je to uvědomělý. A nazývat mě soudruhem? To se mám jako urazit? Prozradím ti tajemství. Každý levičák není komunista stejně jako každý pravičák není fašista. Já jsem sociální demokrat (neslučovat s ČSSD), ale to ty stejně nevíš, co je.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Soci%C3%A1ln%C3%AD_demokracie

O tom, že kdo má víc, ten si na to nakradl nebo mu to koupil fotr a že ti chci něco vyvlastnit, nebo víc zdanit, se nikde nezmiňuji, nikde to netvrdím a teď se podrž, ani si to nemyslím. Co píšu je, že ten byt na Vinohradech, kterým se tady chlubíš, není tvůj, ale tvého táty stejně jako firma, kde pracuješ, hrdino. Nic víc, nic míň.

J.K.
13. ledna 2020, 20:12
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

To naštěstí není. Zkušenost s paragrafy, výslechy, právníky, soudem a vším kolem mi to alespoň dalo.

Co myslíš těmi „povídačkami o sebeobraně“ nevím. Poslední má rvačka, které jsem se nedokázal vyhnout, vznikla před více než dvaceti lety. Jiné je to jen s obranou blízkých - té se nevyhýbám.

Máš pravdu, že si na mě nikdo běžně netroufá a nic na mě nezkouší. Pokud se tak ale stane, tak to vždy stojí za to. individua, kterým je všechno jedno.

V posledním s tebou nesouhlasím. Pokud narazíš na pičuse, kterému tatínek nakukal, že mu patří svět, tak vůbec nejde o to, kdo má jaký trénink a za sebou kolik zápasů, ale o to, kdo je větší debil a dřív tasí. Takže radši nebudu psát víc, nebo tady fracek, pardon Junior, začne jezdit na Kafe a káry s devítkou ve středové přihrádce.

J.K.
13. ledna 2020, 12:48
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Nejsem agresivní rozmazlenej fracek úmyslně bourající do jiných aut jako Junior, abych svou sílu a zkušenosti využíval jinak než k sebeobraně. A pokud jde o obžalování z trestného činu ublížení na zdraví, tak to už za sebou bohužel taky mám. Ale díky za překvapivou starost ;-)

J.K.
13. ledna 2020, 09:54
-1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Junior: Jelikož úmyslně bouráš do ostatních, tak jsi velkej pičus.

Pro úplnost: Mám 190cm, 100kg, za sebou hezkých pár let v ringu, tak to jen abys věděl, co čekat.

Že ti tatínek koupil byt na Vinohradech, tím mě fakt nepřekvapíš, hrdino ;-)

J.K.
10. ledna 2020, 21:33
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Super plán! Kolem Brd to projeté vůbec nemám, tak se rád nechám zasvětit. Celý program zní parádně. Už jen přidat restauraci a objednat počasí.

A nakonec i ta politika může být - osobně se vše probírá mnohem líp než pomocí těchto "výkřiků" na netu ;-)

J.K.
10. ledna 2020, 14:31
0
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

:-D Přesně - radši pojďme zorganizovat jarní vyjížďku: Lotus vs Jaguar (Já vím - víc by se k sobě hodilo 911 vs XK8, ale mě víc zajímá ten odkaz na Colina Chapmana.)

Andrej uspěl právě díky tomu, že většina Česka jsou absolutní političtí negramoti, kteří ani neví, co slovo politologie znamená. Tím ale nic proti nim. Kde se měli něco takového naučit? Za socíku při hodinách politické výchovy, nebo v posledních třiceti letech, kdy je naopak politika ve školách sprostým slovem?

Ano, zní to ode mě povýšeně a omlouvám se za to. Ale vy mě můžete přečtením několika obecně politologických knih snadno dohnat. Tak jen do toho, prosím, ať si tu příště píšeme jako rovný s rovným a ne jako skupina politicky zmatených omílačů blábolů typu "levičáci jsou ti chudí a neúspěšní".

J.K.
10. ledna 2020, 13:41
-2
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Stává se nám tady z toho politická debata jako na první hodině kroužku politologie na základní škole. Bavíte mě pánové. Moc.

Už tady chybí jen něco o zbytečnosti politiky, obecném dobru - apolitické politice.

Prosím na kolenou: Přečtěte si něco obecně politologického, ať to tady v každé diskuzi pod článkem není jako pod pódiem na volebním meetingu Andreje Babiše.

J.K.
09. ledna 2020, 10:54
-1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Neoliberalisté Beastar s Krabem se snaží ovládnout další diskuzi. V pohodě pánové, ale myslím, že si ulehčíte práci, když vždy pod článek jen zkopírujete odkaz na Wikipedii, která vaše názory přesně vystihuje. Ale hezky vás to ten Klaus s Thatcherovou naučili, jen co je pravda.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Neoliberalismus

J.K.
09. ledna 2020, 07:58
-1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Já jsem tak rád, že nejsem konzervativec.

Přítomnost považuji za lepší než minulost a proto se těším na budoucnost. Nové věci přijímám bez předsudků a bez strachu, tudíž většinou s optimistismem. Těším se na zítřek, příští týden, příští měsíc, příští rok.

A nebrečím na Autíčkáři v diskuzích a nepíšu do nich stále dokola ty samé fráze o tom, jak dřív bylo líp, kdykoliv se v nějakém článku objeví něco k budoucnosti.

J.K.
08. ledna 2020, 20:03
0
Ferrari 288 GTO vs. Porsche 959: Odložené hračky

Až budu velký, koupím si Ferrari 288 GTO!

J.K.
16. prosince 2019, 19:13
6
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

Tak nepamatuji se, že by třeba na Legendách byla někdy fronta kolem Mazdy RX7 - toho nejkrásnějšího auta vůbec.

J.K.
11. prosince 2019, 13:03
0
Autíčkář se ptá: Bourali jste?

martinw: To, že Junior je pičus, je tady známá věc.

J.K.
05. listopadu 2019, 20:39
0
Ptejte se: Hledáme sportovní auto, které sportovně jen vypadá

Připomenu, že tazatel má nyní Hondu CRX, která je vysoká maximálně 1,290 mm. O nevhodnost výšky RCZ bych se tedy opravdu neobával (1,359 mm). Audi A5 S-line je dobrý tip, ale ne kvůli výšce (1,372 mm).

J.K.
05. listopadu 2019, 11:15
0
Ptejte se: Hledáme sportovní auto, které sportovně jen vypadá

Oceňuji, že se to zde nezměnilo na diskuzi ve stylu "přišetři si a kup skutečný supersport".

Vozy značek Porsche, Maserati nebo Jaguar skutečně nejsou za 400 tis. ufinancovatelné a je dobře, že při svém výběru zůstáváš zdravě při zemi. Novější typy jsou drahé už při pořízení. Starší modely tě sežerou na provozních nákladech. Koupit si auto a pak ho nechat trapně stát u automechanika s rozebraným motorem, na jehož opravu nemáš, fakt nechceš. Vybourat se, protože pojedeš na pneumatikách "tuhle sezónu ještě musí vydržet" v kombinaci s opotřebovanými tlumiči, už vůbec ne.

Ke stylu sportovního vozu ale určitá značka potřeba je. To ví každý majitel dieselového BMW, kde vrtule na kapotě zařídila celý image. Doporučení Alfy Romeo Brera, Audi TT či A5 S-line, nebo Mercedesu CLK mi tak dávají největší smysl. Lagunou velkou díru do světa neuděláš - za kosočtvercem se nikdo neotočí ani na vesnici. A poslední francouzské kupé, na které bych se chodil dívat do garáže, byl Peugeot 406 coupe.

https://www.garaz.cz/clanek/peugeot-406-coupe-3-0-v6-ferrari-pro-chude-21000161

J.K.
22. října 2019, 19:03
1
Ptejte se: Potřebuji vůbec nějaké nové auto?

Víc než auto bych zde doporučil spíš finančního poradce.

J.K.
21. října 2019, 16:02
-2
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

Kéž bys měl pravdu, Pštrose ;-) Moc bych si to přál!

Já si mám v pátek konečně po generálce převodovky vyzvednout svou zelenou XK8, cos viděl na Kafe a káry, tak se těším, že o víkendu taky spálím nějaký ten stooktanový benzín... (Oba víme, že na globální klima to nemá prakticky žádný vliv.)

Služební naftový Hyundai už mi leze na mozek, jak je to řízení bez emocí.

J.K.
21. října 2019, 13:48
-2
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

Krabe, měl by sis říkat pštros, protože jediné, co děláš, je, že před klimatickou krizí strkáš hlavu do písku.

Taky řešení :-D Ale pak k tomu nemám co napsat.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Glob%C3%A1ln%C3%AD_oteplov%C3%A1n%C3%AD

Jsem ochoten se bavit o tom, co všechno způsobuje klimaticku změnu a co ji zmírňuje. Jsem ochoten se bavit o tom, jak proti ní bojovat a jak zmírnit její dopady. Ale diskutovat o tom, že globální oteplování neprobíhá? To fakt ne, Pštrose.

To už radši ten Beastar, který má očividně koupený dům na ostrově v Indonésii a přemýšlí už jen o tom, jak tam pak dostane svůj vozový park. Holt ryzí pravičák = co bude s ostatními, je mu ukradený. O sebe se postaral.

J.K.
18. října 2019, 16:12
0
Autíčkář se ptá: Jaké auto ani zadarmo?

rainero: Díky. Super odkaz na nejlepší recenzi a komentáře!

J.K.
18. října 2019, 14:00
-1
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

Krabe, i s tou ekologií tě podvedli ☹

Ohrožení planety člověkem je vědou doložený fakt. To zaprvé. Žádné Grétiny kecičky. Realita. Pokud máš děti, neteř nebo synovce, a nejsi sobeckej zmrd, tak chceš, abychom jim předali svět lepší (nebo alespoň stejný), než jsme měli my, a je to jeden z důvodů, proč žiješ, jak žiješ. Předávat svět lepší, než jsme měli my, se nám ale nedaří. Už naši předci totiž drancovali planetu, jak to šlo, a nestarali se, co s ní bude po nich. A dělal to komunistický východ stejně jako kapitalistický západ. A obě strany to dělají dodnes – až na nějaké ty poplašné zprávy se to nijak nemění. Nebo se tvůj život nějak za poslední roky „ekologicky“ změnil? Kapitalismus totiž k tématu klimatické změny přistoupil tak jako vždy – chce na něm jen co nejvíce vydělat. Jsme na Autíčkáři, takže co se nás před lety dotklo jako první? Přidávání biosložky do paliv. Je to ekologické? No ani náhodou. Vydělal na tom někdo? Brutálně. Pokračujeme v tom i když víme, že je to hovadina? Ano. Protože je to nějaký demokratický konsenzus? Ne. Je to jen proto, že nám vládne Andrej, který na tom vydělává. To je příklad kapitalismu – ne demokracie. Nezaměňuj prosím tyto dva pojmy. Mají často protichůdný význam.

Často kritizuješ elektroauta. Že je to nějaký důsledek euroekologické lobby či co. To je směšné, Krabe. Automobilový průmysl potřebuje ke svému uživení stále nové módní vlny, aby akceleroval prodeje. Je tak nenažraný, že mu nestačí, aby si lidé koupili jedno dvě auta za život, jak tomu bylo dřív. Potřebuje, aby lidé utrácely za nové vozy ideálně každé čtyři roky stejně jako (daňovými odpočty motivované) firmy a využívá k tomu inovace a marketing. Na začátku tohoto století automobilový průmysl narazil na strop, kdy se ukázalo, že ani módní vlna SUV v Evropě nestačí ke splnění plánů, a tak nadšeně skočil na cestu Elona Muska. Je to ekologické? Ne. Vydělá automobilový průmysl na výměně aut se spalovacím motorem za hybridy nebo čistě elektrické vozy? Brutálně. Jak to prosadit? Silou přes vůči síle kapitálu slabé vlády. Žádný rozumný ekologický aktivista nevzývá Teslu ani nic podobného jako řešení klimatické změny. A že jsi četl, že automobilky bojují proti emisním normám? To tě podveli, Krabe.

Jedno mě ale fakt zajímá. Jaké je dle tvého řešení klimatické krize? Jaké je řešení ze strany pravicového konzervatismu o kterém píšeš?

J.K.
18. října 2019, 13:57
-1
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

Krabe, díky za názor, ale tebe hrozně podvedli ☹

Sníš o demokracii, ale popisuješ oligarchii. Volný kapitalistický trh nevede k vyšší konkurenci, kde jeden soupeří s druhým dle daných pravidel a mají z toho užitek všichni. Volný trh vede k tomu, že velcí požírají menší až zůstane jeden, který vládne všem – k oligarchii, kde nejsou stejná pravidla pro všechny, ale pravidla nastavena výhodně pro ty nejbohatší = nejmocnější. Začal jsi jazykem pro nejmenší a tak budu ve stejném duchu pokračovat – doporučuji hru Monopoly, která byla vymyšlena jako simulace volného trhu. Na začátku hry budeš, přeneseně řečeno v ČR v roce 1990, kde měl každý relativně prd a tím podobné šance. Uprostřed hry budeš v přítomnosti. Od teď už se jen dohrává, protože všechny statky jsou už rozděleny a pokud se nestane něco nepředpokládaného, bohatší už budou jen bohatší a chudší budou už jen chudší, protože zdrojem jejich příjmu není nápad nebo jejich schopnosti – ale majetek, který dosud nashromáždili. Bohužel realita je ještě smutnější než hra, protože v Monopolech se alespoň hraje podle stále stejných pravidel jako na začátku, ale v realitě jsou pravidla upravována už v průběhu a stále víc a víc na ruku nejmocnějším. Máš dojem, že to, že nejbohatším Čechem je lichvář Petr Kellner a zároveň u nás žije 900 000 lidí v exekuci je náhoda? Není. Petr Kellner si přes politiky upravil pravidla (rozuměj zákony) tak, aby se mu dobře vydělávalo. Takzvaná exekuční mafie není spolek utrženců ze řetězu – je to prostředek Petr Kellnera a jemu podobných, jak se dostat ke svým přestřeleným pohledávkám. S Andrejem je to stejné. Zákony si upravil sobě na míru. Zatímco jinde v Evropě se dotace na metr čtvereční v zemědělství s navyšující se velikostí obhospodařované půdy snižují, čímž se vyplatí podnikat v zemědělství jen malým firmám, tak u nás žádné takové omezení není. Proto zde máme jednoho oligarchu, který na tom vybudoval svůj výnosný chemický business a nekontrolovaně nám každý rok více ničí krajinu. Sám sobě je totiž výrobcem i odběratelem a jeho pozice na trhu je neotřesitelná. Svou hru „v Monopolech“ už vyhrál. My ostatní prohráli.

Zmiňuješ lidská práva, ale píšeš jen o majetku. A přitom právo vlastnit majetek není žádným neotřesitelným lidským právem, ale jen společenským konsenzem. Řečí pro nejmenší to funguje tak, že pokud jeden „prohlásí“, že je něco jeho, tak to platí, jen pokud to ostatní akceptují. Pokud se ostatní dohodnou, že to jeho není, tak to jeho nebude. Naplno to pocítíš při vlastnictví nemovitosti, kdy rozhoduje o tom, že nějakou vlastníš, jen zápis v katastru – společenská dohoda. Pokud by byly záznamy přepsány, tak nevlastníš nic. Viz Cimrmanovský vtip o dole, který je dírou v zemi, kterou Ti nikdo nemůže vzít. Zklamu Tě, ale už nyní je Ti na majetek saháno – jsou to daně a jsou to zákony, které Ti znemožňují vlastnit třeba rakety, tvrdé drogy nebo řeky. Byl jsi někdy v lese? A byl ten les tvůj? Nebyl? Prozradím, že to, že můžeš neomezeně vstupovat do lesů je proto, že na to je zákon, který zakazuje pozemky tohoto typu oplocovat. Je to zákon výhodný pro všechny až na vlastníky lesů. Dle toho, co píšeš výše, další zásah do lidských práv majitele.
Zpět k dostavbě dálnic. Žiješ asi v nějakém ideálním světě, kde všichni chápou obecný zájem a chtějí se dohodnout na jeho uskutečnění. Realita ale je, že pozemky skoupili sobečtí spekulanti a nyní nás vydírají. Nikdo netvrdí, že nemají za pozemky dostat průměrnou tržní cenu + odškodné, ale nechat se vydírat? Proč? Protože jinak by to byl komunismus? Obracíš se na západ, ale na západě je běžné, že vlastníci jsou k prodeji svých pozemků nuceni. Jinak bys nepostavil nic. Jistě se shodneme, že práva jednoho končí tam, kde začínají práva druhého. A že tu hranici vnímáme každý jinak, to nesouvisí s inteligencí, ale s politickým přesvědčením. Ale zastávání se blokování výstavby liniových staveb nemá s demokracií nic společného. To mluvíš jako největší oligarcha, který bude vždy bojovat za nedotknutelnost majetku, aby se náhodou jednou někdo nedotkl toho jeho. Také bych rád žil v Tvém ideálním světě, kde se všichni chtějí dohodnout, Krabe, ale co když v něm nežiji. Jaké tedy navrhuješ řešení dostavby dálnice Mohelnice – Hradec Králové?

J.K.
07. října 2019, 23:22
-1
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

:-D Tak to sorry. Jsem fakt nemyslel, že chceš srovnávat zrychlení z nuly na 100km/h. Domníval jsem se, že je to překlep - že jsi chtěl srovnávat Teslu ve sprintu na vzdálenost 100km. Zrychlení z 0 na 100km/h není třeba přímo porovnávat - to stačí změřit. Na to jsou stopky. Tesla Model S P100D Ludicrous+ zrychlí na 100km/h za 2,276 s. Ostatní verze si snad umíš dohledat. Howgh. Teď už si jdi urážet zase někoho jiného :-*

J.K.
07. října 2019, 22:06
-1
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

Csaba: Nemyslíš, že tím, jak se tady Beastara zastáváš, ho de facto jen shazuješ? Beastar se umí velmi dobře ohradit sám. A vlastně tím shazuješ i mě, protože já bych se do nikoho, kdo by pak potřeboval pomoc někoho dalšího, ani v internetové diskuzi neopřel. Nebo ses přišel jen přidat k Beastarovi, Krabovi a dalším, abys ukázal, že patříš do stejné party? Ať tak či onak, takto se hrdinství nekoná. Ani na dětském hřišti, ani na netu.

Co se týká zrychlení Tesly. Doporučuji se v ní nejprve projet. Do té doby jsou Tvé řeči platné asi jako handrkování ve třídě, zda je lepší Countach, F40 nebo Vector. Co si myslím, je, že kdyby byla Tesla se svým brutálním linearním zrychlením a těžištěm skoro v podlaze před lety nejprve představena v karoserii pro dva jako předražený supersport pro pár vyvolených, tak budeme všichni remcat, že to nemá zvuk, ale posadíme se na prdel. A jen proto, že emise, ekologie, omezení, EU, atd., tak ani to zrychlení neuznáváme. Najednou nás to nezajímá. Místo toho vymýšlíme doslova debilní srovnání jako souboj ve sprintu na 100 km. To je relevantní asi jako remcání na to, že Chiron vyprázdní svou nádrž i za 9 minut od těch, co nikdy mít nebudou ani na to si podobné auto půjčit.

S politickou debatou na Autíčkáři Tě taky zklamu. Téma, které nastolil Hamster, politické je. Reakce Beastara politická je. Má reakce politická také je. Pokud chceš protestovat, začni u Hamstera, pokračuj u Beastara a pak se stav.

J.K.
07. října 2019, 20:50
0
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

Jakub Pospíšil: Naprosto souhlasím. A klidně to nazvěme socialismem. Demokratickým socialismem. A že bych tam taky nechtěl žít? No samozřejmě. Proto žiji zde. Ale důvodem není samotný režim, ale hlavně lidé - takoví, jak je popisuješ. I když jsi dle mého použil teda sakra velké zjednodušení, podstatu to vystihuje. Ale s podobným práskačstvím jsem se setkal ve Švýcarsku, Rakousku i Británii, takže u mě to svádění na režim neuspěje.

Co tvrdím je, že ve Švédsku je větší demokracie, než v tom našem absurdistánu, kde ať volíš, koho volíš, vládnou oligarchové. Než v zemi, kde vládne výsledek Klausova neoliberalismu po vzoru Thatcherové: Babiš z vlády, Kellner z hradu, Křetínský z ODS, atd. Ale nadávat budeme na komunismus. Třicet let po revoluci.

Přál bych si, aby demokracie v Česku odrážela charakter Čechů a Češek tak, jak odráží režim ve Švédsku charakter Švédů a Švédek, protože věřím, že tenhle kapitalismus si nezasloužíme stejně, jako jsme si nezasloužili komunismus.

J.K.
07. října 2019, 20:03
-1
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

Tak to máme levicového pomatence, hipíka, studenta humanitního oboru, naslouchače estébáka a Grebeníčka a nosiče trika s Che Guevarou. Něco jsem zapomněl? Sorry, Beastare, ale každý, kdo má jiný názor než Ty, není komunista. A podstata demokracie není v tom, že se vše děje, jak chceš Ty. Demokracie je vláda většiny. A pokud Švédská většina nechce neoliberální kapitalismus, ale režim postavený na hodnotách svobody, spravedlnosti a solidarity, tak ho má. A že Ty s tím nesouhlasíš? To neznamená, že oni jsou komunisté.
Ale proč mě tenhle primitivní antikomunismus, který se dostal až sem na můj oblíbený web, tak štve, nejsi Ty. Je to proto, že zásadně blokuje mnoho potřebných rozhodnutí a činů. Například stavbu dálnic. Stačí, aby si jedna bába postavila hlavu a deset milionů občanů nepostaví nic, protože vyvlastnění by byl komunismus. Takže až zase budeš někdy stát na D1 v koloně, tak věz, že na tom máš i Ty svou vinu rozšiřováním těchto demagogií, protože dostavba dálnice mezi Mohelnicí a Hradcem se bez vynuceného odkoupení pod hrozbou vyvlastnění neobejde.

J.K.
04. října 2019, 16:06
0
Volvo odhaluje budoucnost automobilismu. Bude se nám líbit?

Ach jo, Beastare. nechci se hádat, ale tenhle Tvůj příspěvek je čistá demagogie.

Zrychlení Tě nebere? Myslíš to zrychlení, které se v automobilismu řeší od jeho zrodu? Pokud nebere Tebe, věz, že jsi téměř sám. A no jasně, že u elektroaut je vysoké zrychlení jednou z vlastností. Kdyby to nebylo jejich vlastností, tak by to asi neuměla že?

O to, že elektroauta tak, jak je propaguje Tesla, jsou slepou větví vývoje, se s Tebou nepřu. Ale podporované komunisty? To jsi mě hodně rozesmál. Kolik Ti je let, že trpíš takovou zaslepenou nevraživostí k minulému režimu, že Ti ovlivňuje zdravý úsudek? A kde jsi k tak silnému antikomunismu přišel? Doporučím Ti cestovat (ideálně po severských státech) a studovat (ideálně historii SSSR). Přijdeš na to, že stalinismus v SSSR nemá se Švédskou demokracií nic společného. Výrazy jako eurokomunisté a neokomunismus máš z Institutu Václava Klause nebo Parlamentních listů?

Druhým odstavcem jsi chtěl napsat, že Volvo nechce přinést nic nového? Aha? A proč to tady tedy už není? Proč už tady společnosti jako Uber dávno neposkytují autonomní ekologickou taxislužbu dostupnou stejně jako MHD? Proč si čtvrtina Prahy a polovina jejího okolí ráno sedá za volant a staví svůj vůz do kolony? Soudruzi z Volva nepracují na ničem novém :-D

O jaké dopravě sníš, Beastare?

Já třeba o tom, aby mé děti mohly před domem nastoupit do dopravního prostředku a byly bezpečně ekologicky odvezeny do svých škol. Ano, sním o dostupných "školních autobusech". A jedna cesta, která k nim nyní vede, jsou právě ty Volvo autonomní kapsle. Ale to je asi komunismus. Jediné správné - pravicové - je, aby nám manželka dovezla děti do školy sama, viď?

J.K.
02. října 2019, 20:45
0
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Taky přidám trošku do mlýna z mých zkušeností, protože je to pár týdnů, kdy se jedno takové "gerontcar" u mě v rodině vybíralo.

A nebudu to napínat. Vyhrálo Suzuki Ignis. Z výčtu argumentů bych vypíchnul vyvýšený posez. SUV u důchodců není v módě jen kvůli odkazu na volný čas, ale především pro pohodlí při nastupování a vystupování. Překvapilo mě, jak nové auto teď vzbuzuje u majitelů a majitelek větších ale konvenčních vozů i závist. Holt asi bolest kyčlí dokáže nepěkně znepříjemňovat život. A i když zdraví dnes slouží dobře, za pět deset let může být vše úplně jinak.

Ignis 4x4 ale jeden háček má. Suzuki je prý brzy bude dovážet do ČR jen ve verzi Hybrid.

J.K.
26. srpna 2019, 11:19
0
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

Pochtli: Dnes cestou do Prahy jsem si taky zatroubil. Na řidiče dodávky v protisměru předjíždějícího kamion. Řidiče, který mě donutil dopnout na brzdu a sjet dvěma kolama do trávy, abychom se nesrazili. Jakmile jde o život, troubím. To považuji za případ "Pozor nebezpečí". Ano, je v tom i agrese, ale zároveň jde o signál všem kolem, že na místě právě vznikla nebezpečná situace.

J.K.
23. srpna 2019, 13:35
4
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

Jsem přesvědčen, že je třeba striktně rozlišovat mezi troubením pro větší bezpečnost = troubením ve významu "Pozor nebezpečí!" a tím ostatním. Totiž troubením ve snaze vychovávat.

J.K.
23. srpna 2019, 09:58
0
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

Za pleskolebce s páčidlem klobouk dolů ZloKočko! Rozesmál jsem se na celý kancl.

A vlastní zkušenost? S lehkou agresí se setkávám často od doby, kdy řídím GT prémiové značky. Stačí se při zelené na semaforech o pár vteřin zdržet a už slyším klakson za mnou stojícího vozu.

J.K.
19. srpna 2019, 11:51
0
Ptejte se: Luxusní GT za 750 tisíc

Jestli při budgetu 750 tis. reálně zvažujete Maserati GranTurismo, tak tady mezi možnostmi chybí Bentley Continental GT.

Jinak souhlasím se Skipperem. GT má smysl jen když se vybírá srdcem.

J.K.
08. srpna 2019, 11:48
1
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

S tímhle názorem se dá souhlasit jen a pouze pokud k touze po malém voze vede nezkušenost - obavy z většího vozu. Protože pokud jde o praktičnost v provozu, jasně vítězí malé vozy. Z velkého vozu se prostě malý vůz ani zkušenostmi a umem řidiče nikdy nestane. Kdykoli hledám parkovací místo pro svůj 4,7 m dlouhý vůz, vzpomenu si na své řidičské začátky a Daewoo Tico. Do mezery mezi vozy o velikosti 4,5 m totiž můj vůz nazaparkuje ani Ayrton Senna.

J.K.
27. května 2019, 17:57
0
Trackday&PlechCup 19.5.2019 Bělá pod Bezdězem - již tuto neděli!

Mohu dotaz? Jak dopadl Trackday & PlechCup 19.5.2019 Bělá pod Bezdězem?

Nemohl jsem se opět zúčastnit kvůli poruše svého vehiklu, tak jsem čekal na reportáž jako vždy po Trackdayi, ale stále nic...

J.K.
18. května 2019, 01:22
0
Deset nejbláznivějších pickupů historie - 1.díl

Vsázím, že mezi dalšími pěti vybranými bude Dodge Ram SRT-10!

J.K.
16. května 2019, 00:58
0
Ptejte se: Jaké první auto?

Kámoška v příběhu ukazuje, jak moc může být jízda v silném voze vzdálená od té běžné. Přestože je sama řidička a sama chtěla poznat jízdu ve sportovním voze, bylo tohle předjetí na ní moc, Jestli její přítomnost ovlivnila jízdu? Ano, ale obráceně než popisuješ. S žádným spolujezdcem neriskuji. Naopak, i když se to z mého popisu asi nezdá, se spolujezdci jezdím na polovině svých schopností.

Na co upozorňuji v textu je, že nový řidič na tom z principu zatím není svými schopnostmi a zkušenostmi dobře a proto by dle mého bylo chybou mu do ruky dávat něco silného. Ta rozdílnost se mi opět prokázala na škole smyku, kterou jsem nedávno absolvoval, kde rozdíl mezi nevyježděnými řidiči a starými matadory začínajícími na stopětkách a žigulech byl při zvládání simulovaných krizových situacích propastný. A nebyl rozdíl, zda to byli mladící v plečkách či audinách. Jen prostě vyznávám to samé jako na motorce. Nejprve slabou, pak silnější a nejsilnější až nakonec.

Je logické, že radíš, co jsi sám zažil a co se Ti osvědčilo. Nejsem na tom jinak. Mým prvním autem bylo dnes již legendární Daewoo Tico (nakonec rozbité v hodinách zepředu i zezadu). Následovala Fabia 1,2 HTP (otočená na střechu). Až pak vozy skutečně schopné něco předjet.

Umím si představit, že je mnoho řidičů a řidiček schopných začínat i s vozy silnějšími. Myslím ale, že ti jsou schopni začínat i se slabými vozy a vůbec to vadit nebude. Pak je tu druhá skupina, které začít s něčím slabým více než doporučuji, protože začínat hned se silným vozem by bylo pro ně sebezničující :-(

J.K.
15. května 2019, 20:39
0
Auto z konfekce nebo raději na míru?

Ten Krabí odstavec pasující na všechny tasy mě rozsekal! :-D

J.K.
15. května 2019, 20:17
0
Ptejte se: Jaké první auto?

Naprostý souhlas! Fatální pak pro nevyježděného řidiče se silným autem může být předjíždění vozu, když je před ním další, který jede stejně rychle, nedej bože ještě pomaleji, jako ten první.

Zrovna teď o víkendu: Lesní okreska s krátkými rovinkami. Přede mnou plahočící se dva vozy. Přece takhle nepojedeme až do cíle, říkám si v duchu. Druhé auto se od prvního drží dál. Výborně – mohu je předjet po jednom. Navigace ukazuje, že za zatáčkou je rovinka. Přepínám na režim S. Kamarádka na sedadle spolujezdce chtěla zažít sportovní jízdu, tak ji to konečně trochu dopřeju. Již ze zatáčky vyjíždím pod plynem a pak pohled do rovinky prozrazuje volno. Plynový pedál na podlahu, otáčky při meziplynu vystřelují vzhůru, převodovka podřazuje na dvojku, motor řve a už nás akcelerace tlačí do sedadel. V tom se v protisměru na konci krátké rovinky objevuje dodávka. Není čas očima zkoumat, jak jede rychle, ale silnice je tu klikatá a tak tipuji, že moc to nebude. Držím nohu na podlaze s absolutní důvěrou ve svůj tolikrát servisovaný vůz, ale už je mi jasné, že s velkou rezervou toto předjetí nebude.

Přestože adrenalin stoupá, snažím se rukama nedržet volant křečovitě a klidně dýchat. Čekání, než mineme předjížděný vůz, se zdá nekonečné a tak mám čas vnímat i rostoucí nervozitu ze sedadla spolujezdce. Nahlas mazácky prohodím: „V klidu.“ V ten moment cítím, jak automatická převodovka zařadila trojku. Znamení, že jsme právě překonali rychlost 128km/h. Držím dál plyn na podlaze, než jsem si zcela jist, že se mohu zařadit zpět do pravého pruhu. Dodávka v protisměru se přibližuje o to rychleji, o co rychleji jedu. I kdyby řidič dodávky po vyjetí ze zatáčky duchapřítomně nepřidal, tak stejně nyní jede minimálně 60km/h. Blížíme se tak teď k sobě už rychleji než dvěstěkilometrovou rychlostí, což je více než 55 m/s! Ano, jestli je mezi námi padesát metrů, tak mám necelou vteřinu.

To už jsme ale minuli předjížděný vůz a já se začínám řadit zpět. Dobře si uvědomuji, že jedu dálniční rychlostí a tak s volantem musím citlivě. Točím volantem vpravo, při manévru se dívám do směru, kam chci jet, zapomínám na právě míjenou dodávku a sleduji zadní část prvního vozu, ke kterému se rychle blížím. Brzdová světla?! Ano, řidič vozu přede mnou začal brzdit před zatáčkou na konci rovinky, přestože ta je ještě hrozně daleko. Sám bych to nikdy neudělal, ale to je nyní jedno, hlavně to teď nezvorat – nezačít brzdit před dokončením manévru s rozhozeným těžištěm na špinavé lesní asfaltce. Pouze ubírám plyn, abych nezrychloval ani nezpomaloval, plynule přejíždím do pravého pruhu, točím volant zpět a vůz rovnám jako už tolikrát – jedním pohybem bez nutnosti další korekce - do přímého směru. Až teď zcela pouštím plyn a brzdím. Kvalitní drahé pneumatiky se lepí na asfalt a přesto ABS dvakrát cukne, než s prvním vozem srovnám rychlost.

Tvářím se jakoby nic, machrovsky odkládám pravou ruku na hlavici automatické převodovky a následující zatáčku vytáčím levou rukou. Kamarádka je bílá jako stěna a i po týdnu vypráví ostatním, že sportovní vozy nejsou nic pro ni, že ji bylo hrozně zle celý večer. I já moc dobře vím, že tohle nebylo standardní předjetí. Ale i taková jsou předjetí při využití schopností silného vozu.

Na podobné situace v autoškole nikoho neupozorní, protože s průměrným vozem to nepotřebujete. Učit něco takového nezkušené řidiče by byl úplný nesmysl. Doporučovat proto někomu do začátku silný vůz nepovažuji za rozumné. Že nebude moct někoho předjet? No a co? Silnice nejsou na závodění, ale na přepravu z místa A do místa B. Kolik tak asi mohly jet výše popisované plahočící se vozy na lesní asfaltce? Na rovinkách minimálně 90km/h. A i to je pro začátečníka až moc.

Na prvních 50 000 kilometrů, které dle mého dělí začátečníka od řidiče, doporučuji VW Golf nebo nějakou podobnou nezáludnou předokolku. Pak až vymýšlet, co by kdyby.

J.K.
27. dubna 2019, 14:20
0
Top 4: Ve stínu legendy

Prosím nešiřte dezinformace, Juniore. Golfbag se do Boxsteru vejde.

J.K.
28. března 2019, 16:22
4
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

DÍky za super článek. Více takových uvádění na pravou míru.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 3 e91 330d, M-paket, ČR původ 2007
BMW Řada 3 e91 330d, M-paket, ČR původ

2007 rok výroby
230 koní výkon
2 993 ccm objem

Dodge Challenger RT V8 HEMI 2012
Dodge Challenger RT V8 HEMI

2012 rok výroby
395 koní výkon
5 700 ccm objem

Dodge Power Wagon  2012
Dodge Power Wagon

2012 rok výroby
388 koní výkon
5 700 ccm objem

Lincoln MK 4 BLACK DIAMANT LUXURY 1976
Lincoln MK 4 BLACK DIAMANT LUXURY

1976 rok výroby
150 koní výkon
7 500 ccm objem

Jeep Grand Cherokee ZG 5,9 1998
Jeep Grand Cherokee ZG 5,9

1998 rok výroby
240 koní výkon
5 899 ccm objem