načítám data...

J.K.

JménoJindřich Klega
BydlištěPraha 6
Registracepřed 3.5 měs.
Poslední aktivitapřed 15.9 hod.
Komentářů u článků6
Pozitivních komentářů u článků1
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

J.K.
18. května 2019, 01:22
0
Deset nejbláznivějších pickupů historie - 1.díl

Vsázím, že mezi dalšími pěti vybranými bude Dodge Ram SRT-10!

J.K.
16. května 2019, 00:58
0
Ptejte se: Jaké první auto?

Kámoška v příběhu ukazuje, jak moc může být jízda v silném voze vzdálená od té běžné. Přestože je sama řidička a sama chtěla poznat jízdu ve sportovním voze, bylo tohle předjetí na ní moc, Jestli její přítomnost ovlivnila jízdu? Ano, ale obráceně než popisuješ. S žádným spolujezdcem neriskuji. Naopak, i když se to z mého popisu asi nezdá, se spolujezdci jezdím na polovině svých schopností.

Na co upozorňuji v textu je, že nový řidič na tom z principu zatím není svými schopnostmi a zkušenostmi dobře a proto by dle mého bylo chybou mu do ruky dávat něco silného. Ta rozdílnost se mi opět prokázala na škole smyku, kterou jsem nedávno absolvoval, kde rozdíl mezi nevyježděnými řidiči a starými matadory začínajícími na stopětkách a žigulech byl při zvládání simulovaných krizových situacích propastný. A nebyl rozdíl, zda to byli mladící v plečkách či audinách. Jen prostě vyznávám to samé jako na motorce. Nejprve slabou, pak silnější a nejsilnější až nakonec.

Je logické, že radíš, co jsi sám zažil a co se Ti osvědčilo. Nejsem na tom jinak. Mým prvním autem bylo dnes již legendární Daewoo Tico (nakonec rozbité v hodinách zepředu i zezadu). Následovala Fabia 1,2 HTP (otočená na střechu). Až pak vozy skutečně schopné něco předjet.

Umím si představit, že je mnoho řidičů a řidiček schopných začínat i s vozy silnějšími. Myslím ale, že ti jsou schopni začínat i se slabými vozy a vůbec to vadit nebude. Pak je tu druhá skupina, které začít s něčím slabým více než doporučuji, protože začínat hned se silným vozem by bylo pro ně sebezničující :-(

J.K.
15. května 2019, 20:39
0
Auto z konfekce nebo raději na míru?

Ten Krabí odstavec pasující na všechny tasy mě rozsekal! :-D

J.K.
15. května 2019, 20:17
0
Ptejte se: Jaké první auto?

Naprostý souhlas! Fatální pak pro nevyježděného řidiče se silným autem může být předjíždění vozu, když je před ním další, který jede stejně rychle, nedej bože ještě pomaleji, jako ten první.

Zrovna teď o víkendu: Lesní okreska s krátkými rovinkami. Přede mnou plahočící se dva vozy. Přece takhle nepojedeme až do cíle, říkám si v duchu. Druhé auto se od prvního drží dál. Výborně – mohu je předjet po jednom. Navigace ukazuje, že za zatáčkou je rovinka. Přepínám na režim S. Kamarádka na sedadle spolujezdce chtěla zažít sportovní jízdu, tak ji to konečně trochu dopřeju. Již ze zatáčky vyjíždím pod plynem a pak pohled do rovinky prozrazuje volno. Plynový pedál na podlahu, otáčky při meziplynu vystřelují vzhůru, převodovka podřazuje na dvojku, motor řve a už nás akcelerace tlačí do sedadel. V tom se v protisměru na konci krátké rovinky objevuje dodávka. Není čas očima zkoumat, jak jede rychle, ale silnice je tu klikatá a tak tipuji, že moc to nebude. Držím nohu na podlaze s absolutní důvěrou ve svůj tolikrát servisovaný vůz, ale už je mi jasné, že s velkou rezervou toto předjetí nebude.

Přestože adrenalin stoupá, snažím se rukama nedržet volant křečovitě a klidně dýchat. Čekání, než mineme předjížděný vůz, se zdá nekonečné a tak mám čas vnímat i rostoucí nervozitu ze sedadla spolujezdce. Nahlas mazácky prohodím: „V klidu.“ V ten moment cítím, jak automatická převodovka zařadila trojku. Znamení, že jsme právě překonali rychlost 128km/h. Držím dál plyn na podlaze, než jsem si zcela jist, že se mohu zařadit zpět do pravého pruhu. Dodávka v protisměru se přibližuje o to rychleji, o co rychleji jedu. I kdyby řidič dodávky po vyjetí ze zatáčky duchapřítomně nepřidal, tak stejně nyní jede minimálně 60km/h. Blížíme se tak teď k sobě už rychleji než dvěstěkilometrovou rychlostí, což je více než 55 m/s! Ano, jestli je mezi námi padesát metrů, tak mám necelou vteřinu.

To už jsme ale minuli předjížděný vůz a já se začínám řadit zpět. Dobře si uvědomuji, že jedu dálniční rychlostí a tak s volantem musím citlivě. Točím volantem vpravo, při manévru se dívám do směru, kam chci jet, zapomínám na právě míjenou dodávku a sleduji zadní část prvního vozu, ke kterému se rychle blížím. Brzdová světla?! Ano, řidič vozu přede mnou začal brzdit před zatáčkou na konci rovinky, přestože ta je ještě hrozně daleko. Sám bych to nikdy neudělal, ale to je nyní jedno, hlavně to teď nezvorat – nezačít brzdit před dokončením manévru s rozhozeným těžištěm na špinavé lesní asfaltce. Pouze ubírám plyn, abych nezrychloval ani nezpomaloval, plynule přejíždím do pravého pruhu, točím volant zpět a vůz rovnám jako už tolikrát – jedním pohybem bez nutnosti další korekce - do přímého směru. Až teď zcela pouštím plyn a brzdím. Kvalitní drahé pneumatiky se lepí na asfalt a přesto ABS dvakrát cukne, než s prvním vozem srovnám rychlost.

Tvářím se jakoby nic, machrovsky odkládám pravou ruku na hlavici automatické převodovky a následující zatáčku vytáčím levou rukou. Kamarádka je bílá jako stěna a i po týdnu vypráví ostatním, že sportovní vozy nejsou nic pro ni, že ji bylo hrozně zle celý večer. I já moc dobře vím, že tohle nebylo standardní předjetí. Ale i taková jsou předjetí při využití schopností silného vozu.

Na podobné situace v autoškole nikoho neupozorní, protože s průměrným vozem to nepotřebujete. Učit něco takového nezkušené řidiče by byl úplný nesmysl. Doporučovat proto někomu do začátku silný vůz nepovažuji za rozumné. Že nebude moct někoho předjet? No a co? Silnice nejsou na závodění, ale na přepravu z místa A do místa B. Kolik tak asi mohly jet výše popisované plahočící se vozy na lesní asfaltce? Na rovinkách minimálně 90km/h. A i to je pro začátečníka až moc.

Na prvních 50 000 kilometrů, které dle mého dělí začátečníka od řidiče, doporučuji VW Golf nebo nějakou podobnou nezáludnou předokolku. Pak až vymýšlet, co by kdyby.

J.K.
27. dubna 2019, 14:20
0
Top 4: Ve stínu legendy

Prosím nešiřte dezinformace, Juniore. Golfbag se do Boxsteru vejde.

J.K.
28. března 2019, 16:22
4
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

DÍky za super článek. Více takových uvádění na pravou míru.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Escalade ESV 6,2L V8 426 HP  2015
Cadillac Escalade ESV 6,2L V8 426 HP

2015 rok výroby
426 koní výkon
6 227 ccm objem

Ford F250 Lariat XLT 1986
Ford F250 Lariat XLT

1986 rok výroby
235 koní výkon
6 900 ccm objem

Ford Mustang 3,7 V6 Kabrio 2014
Ford Mustang 3,7 V6 Kabrio

2014 rok výroby
309 koní výkon
3 731 ccm objem

BMW Řada 1 116i 2005
BMW Řada 1 116i

2005 rok výroby
85 koní výkon
1 568 ccm objem

Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7 1972
Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7

1972 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem