načítám data...

Daewoo Tico: Jak málo stačí k radosti

Kolik výkonu potřebujete, abyste se v autě bavili? Opravdu je nutné nahánět litry v kufru? A nejsme jen zbytečně rozmazlení?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Následující článek věnuji místnímu principálovi, milionáři a bossovi v oblasti obchodu s ojetými luxusními vozy, který denně brázdí okresky ve své daily Zondě, mistru Beastarovi. Milý Býste, za článek o Ticu můžeš tak trochu i ty – tak dlouho sis z něj dělal legraci, až jsem si ho prostě musel vyzkoušet.

Kdo by neznal Daewoo Tico. Licenční mírně upravená kopie japonského Suzuki Alto, kei-caru z roku 1987, se do Evropy dovážel mezi lety 1994 a 2000. V devadesátkách několik let zastávalo onu magickou pozici “nejlevnějšího vozu na českém trhu”. Za méně než dvě stě tisíc si ho tak ze showroomů odváželi hlavně spořiví důchodci, kterým nevadil výkon pouhých 30 kW a absence jakékoli luxusní výbavy.

To potvrzuje i majitel dnes testovaného kousku. “Tico řídí jen důchodci a já,” směje se, když poznamenám, že se rozhodně nejedná o typické auto pro mladého kluka. Tohle konkrétní Daewoo se ale přeci jen od typického “seniorského dostavníku”, užívaného hlavně na lov zboží v akci, trochu liší. A nejsou to jen samolepky se stylizovaným ďasem mořským, které si majitel “vypůjčil” z jednoho kresleného Panzeru IV . Dvoubarevné třináctky hrdě čouhající z blatníků také do základní výbavy rozhodně nepatří. Širším kolům sekunduje sportovní podvozek a po nastartování se ozve laděný výfuk. Jenže – má to vůbec u auta s malinkým tříválečkem smysl?

Je jen jedna možnost, jak se to dozvědět. Usedám na úzkou sedačku a malé Daewoo se vydává po mokrém asfaltu vzhůru zakroucenou lesní cestou. Můj první dojem? Jednoznačně bezprostřednost. Sedí se nízko, od svodidel mě dělí pár centimetrů plechu a látky čalounění. Místo středového tunelu je tu decentní výstupek s řadící pákou, středový panel má sotva šířku jednodinového autoradia. Není se čemu divit, Tico je jen 140 centimetrů široké – a to prosím včetně zrcátek! V prvních zatáčkách mám trochu strach, ale jakmile si na šířku (nebo spíše něšířku) vozu zvyknu, dochází mi, jak obrovská výhoda to je. Zatáčka, kde s “normálním” autem nezbývá žádná rezerva a projíždíte ji třicítkou? S Ticem tu máte metr k dobru. Šikana, do které musíte zpomalovat? Tico ji projede rovně…

V autě tak nezbývá místo na zbytečnosti. Airbag? Ne, není místo. Klimatizace? Ale kdeže. Elektrická okna? Také ne. Otáčkoměr? Kdepak. Z výbavy tak zůstává všehovšudy aftermarket radio, topení a…to je asi tak vše. A ve finále – komu všechna ta výbava chybí? V případě havárie v autíčku bez deformačních zón by airbag stejně moc nepomohl, navíc otázka bezpečnosti posádka v tomhle konkrétním autě je vyřešena cheatem IDDQD na zadním okně. A místo klimatizace si můžete otevřít okénka. I když jsou jen “na kličku”, z řidičovy sedačky si to spolujezdcovo stáhnete, aniž byste se museli nějak natahovat. Díky chybějící výbavě a kapesním rozměrům se tak váha miniauta pohybuje lehce nad šesti sty kilogramy.

A právě muší váha ve spojení se snaživým tříválečkem o objemu osmi set kubických centimetrů a přitvrzeným podvozkem dělá z Tica překvapivě schopné okreskové náčiní. Já vím, mluvit o korejské nákupní tašce jako o vozu, za jehož volantem by se snad mělo dít nějaké snažení o ostřejší jízdu zní asi trochu legračně, schopnosti auta ale stojí a padají s onou nízkou hmotností. Díky tomu jsou i obyčejné brzdy (vpředu malé kotouče, vzadu bubny) velmi účinné, vytknout se jim dá snad jen vadnutí po delší ostré jízdě. Řízení nepotřebuje posilovač a je díky tomu krásně čitelné a přesné. A když se něco nepovede, máte o půl tuny méně starostí, než s normálním autem.

Oficiální materiály tvrdí cosi o zrychlení z nuly na stovku za sedmnáct vteřin a maximálce lehce nad sto čtyřicítkou. Tolik k teorii – realita, zvláště u tohohle kousku je ale trochu jiná. Díky provedeným úpravám zrychluje mnohem ochotněji a dálniční maximum má kdesi za sto šedesátkou. Jistě, v malém autíčku je potřeba trochu potlačit pud sebezáchovy, ale výrazy řidičů koncernových “dálničních křižníků”, když je v levém pruhu předjíždí tohle miniauto za to rozhodně stojí. Zde se sluší zmínit jednu ze specialit vozu – Daewoo Tico není vybavené omezovačem otáček. Vůz v tahu zkrátka postupně ztrácí sílu tím, jak se zavírá sací klapka. Stačí ale prošlápnout spojku, auto se “nadechne” a táhne zvesela dále. Internetová fóra tak skýtají zkazky o tom, že motor lze vytočit až k deseti tisícům otáček. Bohužel jsme tuto teorii s testovaným kouskem nemohli ověřit, z výroby totiž není vybaven otáčkoměrem.

Po chvíli ježdění jsme našli pěknou prázdnou okresku, udělali pár fotek a pak mě při pohledu na mokrý asfalt napadl velmi neslušný dotaz. Určitě to znáte – zkrátka vymyslíte nějakou blbost a než stihnete domyslet důsledky, tak ji vyslovíte. A tak jsem se zeptal, zda Tico umí jezdit bokem. Když se mu třeba trochu pomůže ručkou. Jestli se třeba nepřevrátí a tak. No…nebudeme to déle rozebírat, Myslím, že fotky řeknou více, než tisíc slov. Shrňme to tak, že nuda rozhodně nebyla.

Malá Daewoo z našich silnic postupně mizí. Kombinace minimální pasivní bezpečnosti (deformační zónou v případě nárazu je posádka) a horší antikorozní ochrany posílá většinu kusů na vrakoviště. Na jednu stranu je to ale škoda. S minimálními náklady totiž Tico zastane spoustu práce. Se spotřebou kolem čtyř litrů se mrštně probíjí městským provozem, hrdě odveze čtyři osoby skýtajíc jim míru komfortu srovnatelnou se současnými vozy segmentu A, dokonce se najde i prostor pro pár zavazadel. A náklady na údržbu? Ty jsou vyloženě legrační. Výměnu oleje zvládnete vzhledem k dvoulitrové náplni za dvě stovky, přední rameno v kompletu s čepem vyjde na tři a přední světlo vás bude stát do čtyř set.

Verdikt

Jako jeden z “poevropštěných” kei carů nemělo Daewoo Tico na našem trhu snadnou pozici. Odjakživa na něj bylo nahlíženo jako na méněcenné přibližovadlo. Jenže právě tím, co většina potenciálních zákazníků považovala za nevýhody si mě získalo. Minimální rozměry, konstrukční jednoduchost, dokonalé využití prostoru a nízká hmotnost dělá z téhle, na první pohled možná trochu neohrabané krabičky nečekaného hrdinu devadesátkové automobilové produkce. Nevím jak vy, ale já Tico žeru. A teď mě omluvte, jdu prohledat inzerci, zda se tam nenajde nějaký zachovalý kousek.

Technické údaje

Motor: 796 ccm zážehový atmosférický tříválec OHC
Výkon: 30 kW (41 koní)
Točivý moment: 59 Nm
Převodovka: manuální pětistupňová
Maximální rychlost udávaná (testovaného vozu): 143 km/h (165 km/h)
Hmotnost vozu: 630-670 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 4,3/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba testovaného kousku: 4,2/100 km kombinovaná
Cena: od 5 000 Kč za nejlevnější kusy bez STK, slušně zachovalé kolem 15 000 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

C70C
07. listopadu 2018, 10:31
1

Tico, teda postupně dvě měl bratr. Terorizoval s tím okolí neuvěřitelnými rychlostními průměry kterých byl na okreskàch s to dosáhnout. Byl s ním i několikrát v Chorvatsku na dovolené a obecně, by masakr s tím jezdit. Zvuk kdy člověk zaklepal na pouze nějakou pěnou potažený plech střechy zevnitř je taky nezapomenutelný. Ale jinak.. dá se dohledat historie tohohle konkrétního kusu? Mám silný dojem, že je to jeho bývalé auto, kombinace barvy, cerneho nárazníku vzadu i potahů a pár detailů by tomu napovidalo..

reagovat
ma
martinw
07. listopadu 2018, 11:29
0

Aspon cloveka po nehode nemusí nic trapit, pěkná exkurze do historie. Jeste mi chybi údaj kolik dreva to uveze z lesa, asi nic moc s tim slabym motorem...

reagovat
PB
07. listopadu 2018, 11:32
1

#IDDQD je boží...:)))

reagovat
Hippieguy
09. listopadu 2018, 00:23
1

Ješte IDDCLIP a bude v provozu neporazitelný

Fa
Fandatik
09. listopadu 2018, 08:33
0

Byl to jen IDCLIP. (navíc jen ve dvojce). A když už jsme u toho, tak na přední kapotu by se hodil IDCHOPPERS.

Woyta
09. listopadu 2018, 13:50
0

Tico má idclip v základu. Díky svým rozměrům jde strčit kamkoliv. Na přeplněném parkovišti jsem vždy místo našel a ostatní řidiči jen závistivě koukali. Nemluvě o tom, že u každého supermarketu máš kryté stání. (ano bouda na košíky :) )

BubaaCZek
07. listopadu 2018, 11:55
9

Ted si predstavte Bista jaxtim jezdi svych 60k rocne :D

reagovat
ma
martinw
07. listopadu 2018, 12:51
2

toho se docka - za vsechny hrichy kterych se pri prodeji/koupi vozu dopustil :)
-
Komentář upraven 7. 11. 2018, 12:51:39

beastar
07. listopadu 2018, 19:53
0

:))))) Proč ne. Vždyť jsme rozmazleny a na pohodlí nezáleží.

Beny
07. listopadu 2018, 12:03
5

Zajímavý približovadlo, věřím že s tím bude sranda. ale zaujalo mě tohle: "Vůz v tahu zkrátka postupně ztrácí sílu tím, jak se zavírá sací klapka." To jako že stojím na plynu a ono si to zavře klapku? To mi přijde minimálně zvláštní, neznám sice tohle auto, ale tipnu si že bude ovládaná lankem...
-
Komentář upraven 7. 11. 2018, 12:03:33

reagovat
sp
spooon
07. listopadu 2018, 18:26
0

Taky mi to nějak neštymuje. Někdo teto techniky znalý?

t6
t6ma
07. listopadu 2018, 12:41
0

Parada. Miluju kei cary. Bohuzel merim 193 cm. Je nejaka sance, ze bych se konkretne do tohohle nejak poskladal? Nebo existuje jiny kei car pro mou vysku? Prepokladam ze tezko, ale za dotaz nic nedam:) Diky

reagovat
Jakub Pospíšil
07. listopadu 2018, 12:45
1

Tenhle konkrétní kousek měl sedačku řidiče z Mazdy 323F GT, pojezdy byly přešroubované o kus dozadu a se 189 cm výšky jsem tam měl ještě dost rezervu. Se sériovým sedadlem na původních pojezdech bych se ale asi pod volant nenarovnal.

Woyta
09. listopadu 2018, 02:34
1

Asi te prekvapim ale do Tica se i s tohle vyskou prekvapive vejdes. Jen je hodne uzke. Ja mam hodne dlouhe nohy, takze ve vetsine aut musim jezdit rozkrocmo. Takze v Ticu jsem jeznil s pravym kolenem lehce nad radickou a levym na oblozeni dveri. Nejvice jsem dal 550km/den ale to uz me slusne bolela kolena.

Irwinek
07. listopadu 2018, 13:03
2

Slovy klasika : " Tak tohle jsem opravdu nečekal " :-D

reagovat
BubaaCZek
07. listopadu 2018, 13:59
0

Cars 3 :)

Irwinek
09. listopadu 2018, 12:27
1

Nikolivěk, Karel Gott :-D

yorkin
07. listopadu 2018, 15:06
0

Takové, ale stříbrné měla ředitelka našeho gymplu v polovině devadesátek. Legendární je její únik před policií (nepochybně ve Felicii přes půl Brna), protože ji prostě nenapadlo, že by mohli houkat a blikat na ni :-). Zajímala by mě ale praktická otázka: proč jsou na fotkách rozmazané ty značky?

reagovat
GanGreen
07. listopadu 2018, 15:26
2

Třeba proto že majitel nechce aby ta značka byla vidět?

beastar
07. listopadu 2018, 16:57
1

No třeba proto že kdejakej Dežo se může podívat do registru pojištění a řešit na koho to je. A to prostě nechceš. Kór tady.

yorkin
07. listopadu 2018, 17:40
0

To je mi divný, v registru Kanceláře pojistitelů se zobrazí jen tovární značka a pojišťovna. To snad nejsou nějak supertajný údaje... Leda kdyby někdo tvrdil, že to jeho Fiero je fakt F40, ale...

GanGreen
07. listopadu 2018, 18:25
1

vubec nerozumim tomu o čem tu polemizuješ, prostě jsou rozmazaný a tečka...

yorkin
07. listopadu 2018, 18:44
2

Já se normálně zajímám. Svoje auta a motorky fotím normálně se značkama a rád bych se poučil, proč to poměrně hodně lidí rozmazává. Třeba dělám něco blbě a teď to můžu napravit :-)

beastar
07. listopadu 2018, 19:56
0

Asi tak jsou lidi který si podle spz zjistí víc věci třeba já. Takže pokud to není služebák tak to rozmazávej. Dělám to tak občas i do inzerce u dražších aut... Čistě aby do toho nikdo nevandroval.

Ju
Junior
08. listopadu 2018, 21:05
1

podle SPZ si za flašku na úřadě zjistí každej podprůměrnej tipař tolik věcí...
další věc je to, že když máš v lásce vysírat lidi, ať už osobně nebo po internetu, není úplně v tvým zájmu, aby tvoje auto bylo identifikovatelný. Do držky ti dá málokterej hrdina, ale rozlešťovat zásek klíčem v laku je fakt oser. :)

Woyta
09. listopadu 2018, 02:39
0

No ted taky zacina byt v mode dohledavat prestupky dle socialnich siti. Tohle mas treba peknej dukazni material.

Nimrod
09. listopadu 2018, 04:48
3

místo toho, aby lidi "chlastali a šukali", tak projížděj spz, hledaj přestupky a vytipovávaj si auta, která objet klíčem... kam ten svět spěje...

beastar
09. listopadu 2018, 12:55
0

Vítej ve skutečném světě Neo.

Ju
Junior
12. listopadu 2018, 00:36
0

šukání je pro děcka, chlapi si vypijou.

beastar
12. listopadu 2018, 14:26
0

Šukání je pro děti. Chlapi řídí Tico.

Inženýr
12. listopadu 2018, 14:31
3

Beastar: Přesně tak. Tu rychlost si musíš v autě vydřít, jinak by to bylo pro slečinky, ne? ;)

beastar
12. listopadu 2018, 18:04
0

Inžo no jistě. Největší řidiči a borci jsou ti co jezdí s mrdinama s výkonem do 110 kW. Idealbe

Woyta
13. listopadu 2018, 09:53
0

Kdyz nemas vykon na to aby jsi byl rychlej na rovine, tak musis bejt rychlej v zatackach. I s Ticem jsem nahanel par mladejch frajirku a bylo vtipne je sledovat jak se snazi ujet male hranate krabici. Co mam ted 316i Compacta, tak s drobnejma upravama podvozku, se toho auta zacinama bat. V primem smeru nic extra ale v zatacce drzi velmi dlouho. V mem oblibenem klikatem useku se neodvazuju naplno vyuzit potencial.

beastar
13. listopadu 2018, 14:21
0

Joo Vojto je to tak. U auta jako Tico, nebo šetnáctka compact je problém rovina a reakce na plyn. Plus na výjezdech ze zatáček to nemá dist sil. Na nějaký klikatici si poradíš protože ani 2x tak silný auto ten výkon nijak nevyužije. A taky je to v rukou. Kamarád měl před pár lety feldu. Trochu upravovanou podvozek, motor v cajku nějaký lepší brzdy a tak. A i to byl težkej soupeř v točitý pasáži. Přišli rovinky a moje tehdejší 2.3e mu ujela jak nic:))

Vo
Vorlosup
07. listopadu 2018, 15:27
11

Swap Kubajze pod kapotu Autíčkáře na místo veteránisty Kraba se nanejvýš podařil! Ta punková duše z podobných článků je super

reagovat
Arutoro .357
09. listopadu 2018, 18:19
0

Ty's to teď vymňaukl! Okamžitě se omluv, jinak se nedočkáme srovnání s GT86/911/apod.!

Vo
Vorlosup
09. listopadu 2018, 23:12
0

Krabovi články jsou super, ale když udělá Autíčkář rodinné foto, tak je to mezi těmi individui ten hodný strýček, co jezdí stříbrným německým vozem nebo Toyotou (no diss).

Arutoro .357
09. listopadu 2018, 23:42
0

Máme rádi hodné strýčky ;-)

beastar
13. listopadu 2018, 14:27
0

Nic proti Kubovy mám jeho styl a články rád. Dokonce i ten punk a starý šuplata mi nejsou proti srsti. Ale Krab.... To je ten co vám tady psal o m3, 911, gt86, amg c a starších klasikách. Jasně chválí všechno od coopera po maranello. Zase ale psal fakt o AUTEch. Ne o krabicích za zenitem bez motoru s nálepkama. A to fakt nic nemám proti Ticu je to zajimavý nákupní košík. Jenom chci říct že to je nesrovnatelný ty dva. Je to jako atmo v8 vs 1.6 Turbo.

Jakub Pospíšil
13. listopadu 2018, 14:31
0

Ona celá ta formulace, že se jedná o swap je trochu nešťastná. Krab odešel "za lepším" do Garáže, nezávisle na tom jsem já dostal nabídku psát "oficiálně", místo toho mého blogování, kterou jsem rád přijal. Nebyla to ale nějaká výměna "kus za kus". Ambice na nahrazení Kraba rozhodně nemám, na to nemám vozový park, ani zkušenosti. Prostě píšu o tom, co je mi tak nějak blízké, nebo co mě baví, takže se tu čas od času objeví i obskurnosti typu Tico. Pro milovníky véosmiček to není, ale publikum si to, doufám, najde. Na "opravdovské" sporťáky v mých článcích ale zatím nemám ani řidičsky, ani finančně :)
-
Komentář upraven 13. 11. 2018, 14:34:19

beastar
13. listopadu 2018, 14:49
0

To mě vůbec nevadí. A je dobře že píšeš. Ať je to žlutá krabice, nebo Tico. Jen mi přijde nefér srovnávat dva úplně odlišné světy. A ještě jakoby tvrdit, že Krab psal vlastně o věcech který nikoho moc nezajímají:)) Těch lidí už sem chodí dost a vzhledem k tomu že auta tady vlastní lidi různý. Tak si i podle mě čtou tak porůznu. Je to tady od Pandy přes Tipo po supersporty.

tazzz
07. listopadu 2018, 16:48
0

Na dojíždění do práce do 20km by to v pohodě stačilo a určitě je komfortnější a bezpečnější než kolo nebo skútr - na hlavu neprší a nějaký ten smyk není fatální problém.Jenom mi není jasné, jak s těmi gumami prochází přes STK.Já bych tomu dodal ještě více recese - např.žlutý lak a černé pruhy, přes dveře nápis zlatý sršeň, na zadním okně značka omezení rychlosti 200km/h a jako třešničku na zadních dveřích nápis long vehicle ... ale jinak dobrý.

reagovat
Mo
Monte
07. listopadu 2018, 19:58
4

Zaklad bych uz mel, ted jen ty nalepky :)) je fakt ze jezevcika na zadek uz nejakou chvilu planuju, ale omezeni rychlosti to chce tak na 320 ponevadz 170 to jede v zakladu, takze s nalepkama a rychlejma pruhama to da 300 jak prd :D

Trinom
07. listopadu 2018, 16:54
2

Kubajs, nechceš to porovnat s Daihatsu? To je pravý opak v podobně maličkém balení.

reagovat
Jakub Pospíšil
07. listopadu 2018, 17:01
0

Chci, domluvíme se :)

Mo
Monte
07. listopadu 2018, 20:01
3

Ja muzu nabidnout smrtici ohen plivajici Cinquecento Sporting - podobne hranata krabicka akorat vetsi motor a min dveri :) takova srovnavacka krabicek od sirek by mohla dat na fajn clanek.

Pochtli
07. listopadu 2018, 18:20
0

S o něco větším swiftem (1999) je taky na okreskách zábava, navíc má o něco lepší poměr váha/výkon (855/50) než tico (650/30). Masakr ovšem jsou schody na D1 (vypadnou snad i plomby) či žulové kostky v kombinaci se zatáčkou (nezatáčí, přehopsá to do protisměru :oD).

reagovat
Me
Megamaster
07. listopadu 2018, 19:36
0

Super článek. Zajímalo by mě srovnání s Cinquecentem sporting. Sám jedno vlastním a ta zábava za volantem je neskutečná. Velikostně je dost podobné, dokonce je kratší. Je sice těžší (lehce pod 800 kg), ale zato má 54 koní a ve verzi sporting má od výroby tužší nižší podvozek se stabilizátorem vepředu, kratší převodovku, sportovní sedačky a blbosti jako červené pásy. :) Nikdo mi nevěřil, co to auto dokáže, dokud jsem ho nesvezl. A to vše se dá sehnat v pěkném stavu do 15 tisíc. Díly na to nestojí nic a ono na tom ani není nic, co by se mohlo porouchat.
Bylo by super nějaké srovnání těchto "kei cars" a jim podobným :)

reagovat
Mo
Monte
07. listopadu 2018, 20:20
0

Naprostej souhlas! Staci par metru abys mel rohlik od ucha k uchu. Nejlepsi je, ze diky fire motorum z toho celkem snadno vydolujes mnohem vic nez tech 54koni. Muzem dat klidne srovnavacku techdle pidizavodaku :)))

Woyta
08. listopadu 2018, 03:30
1

Docela bych se zase svezl. Už je to peknejch pár let co se rusilo naše Fialové Tico s bílými plameny u světel, které možná někteří pamatuji. Nejvíce mě bavilo zesmesnovat silnější auta. Ať už na okresce tak ve sprintu. Na jeden sprint na US cars srazu vzpomínám rád. Napřed se strašně smáli co to tahneme na start a pak s otevřenou hubou čuměli na Tico mizí i v dal. V8 většinou start prohrabali a pak se pomalu rozjizdeli. Čas na konci jsme ale měli stejný. Pak jsem měl možnost potkat opravdového blázna do Tica a to Fittyho. V autě měl 300 000kc za úpravy. Pretryskovany karburátor znamenal 8000 otáček 8l/100km a fotku od policistů s cislovkou 185kmh. Když jsem auto viděl naposledy, tak mělo vzduchový podvozek a plánoval to oturbit.

reagovat
Woyta
08. listopadu 2018, 03:34
0


GanGreen
09. listopadu 2018, 06:54
3

300k narvanejch do tica? To jako nechal pozlatit nebo?

Woyta
12. listopadu 2018, 02:14
0

Audio, podvozky, výkonové úpravy, lakování,... Ono to naskace rychle.

Pe
Pepino79
10. března 2022, 08:51
0

Mam rad klasiku nepredelavanou, to uz pak neni ono

Woyta
13. března 2022, 15:46
0

Věř mi, že přetryskovanej karbec by se ti mooc líbíl. Ta dynamika je pak jinde.

Wa
Wardencliffe
08. listopadu 2018, 09:09
0

Znám ten pocit...sám mám podobnou krabici. R5 - 1,4 43kw.... Sranda je s tím neskutečná :-D

reagovat
Ha
Habakukk
08. listopadu 2018, 09:53
0

Hroznej vegl u nás s tím jezdili důchodci a pokaždý když to jelo kolem jsem nechápal jak si to někdo mohl koupit. I generačně starší jedničková Panda vypadá a funguje líp.

reagovat
Woyta
08. listopadu 2018, 16:30
0

Tico jsme kupovali nějak po roce 2000. Kupoval se jako bourane na zadek po opravě. Sloužilo nám asi do roku 2014. Pokud pominu další nehody a vandalismu, tak jedinné opravy na které si vzpomínám byli ztuhlé samostavy zadních brzd. Můžeš tohle říci o Pande ?
Hodně lidí mi říkalo Jakej to je krám. Po svezeni už měli jinej názor. Nějakou dobu byla atrakce, že každý kdo přijel k nám na návštěvu chtěl svézt na místním okruhu v Ticu a nahanet motorkáře, kteří naprosto nechápali jak se jich ten krám dokáže držet. :)

MartinCoupe
08. listopadu 2018, 21:35
0

Tomu nevěřím...

Ha
Habakukk
08. listopadu 2018, 22:27
0

Vono to bylo tak boží auto až z toho výrobce pro samý zájem zkrachoval.

Woyta
09. listopadu 2018, 02:30
0

Alto je velmi oblibene auto. Za Alto S-works v garazi bych se rozhodne nezlobil. Korejci si holt vybrali spatnej trh. Ale na druhou stranu v polsku bylo velmi oblibene (dokonce se tam i vyrabelo) a nahrazovalo stare maluchy. Vlastne v dobe kdy se Tico prodavalo nikdo korejce nebral vazne a povazoval je za podradna auta. Je fakt, ze v te dobe hlavne vyrabeli licencne cizi auta. Hyundai treba tuhle dobu prezil a dotahnul naskok evropy. MartinCoupe: Muzes se zeptat Trinoma A Fernieho. :)

Fa
Fandatik
09. listopadu 2018, 08:26
0

Krásně mi to připomnělo konec devadesátek, kdy kamarád terorizoval ostatní povozy ve Fiatu Uno Turbo. Byl souputník mé AR 145, která neměla nárok. Gallant V6 se začal chytat ve vyšších rychlostech na silnicích I. třídy. Jen 323 Ci (E36) se nedala lacino.

reagovat
beastar
09. listopadu 2018, 12:59
2

Spočítal sem že bych si to mohl vozit v kufru jako skůtr do města. Asi takhle by to působilo.

reagovat
Goldies
03. ledna 2022, 20:24
0

Rip :-(

reagovat
Goldies
03. ledna 2022, 20:25
0

:-(

Ev
Evlo
16. března 2024, 19:40
0

to musela byt sranda řešit s pojišťovnou dražší polep než auto, asi absolutní prohra majitele auta, jak už to tak bývá, že?

Pe
Pepino79
10. března 2022, 08:45
0

Ja mam 2 tica, mam je neorezle a nastrikane spodky jak nove z vyroby.Nejezdene v zime, neskutecne auto, mam ho od roku 1999, vsechno si clovek umi opravit, neni lepsi auto ????????

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem