načítám data...

Monte

JménoMatouš Popelka
BydlištěBrno-město
Registracepřed 22.9 měs.
Poslední aktivitapřed 8.4 měs.
Komentářů u článků32
Pozitivních komentářů u článků13
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Vražda za pár: Fiat Scudo Combinato

14. dubna 2018, 18:46 18 komentářů

Aneb jak jsem pořídil závodní dodávku přímo od hrobníka.

Vražda za pár: Seat Cordoba Vario GT 1,9 TDi

22. dubna 2018, 13:10 10 komentářů

Chcete pracovní auto? Kupte si naftový kombík. Pokud jste dostatečně pošahaní, stane se z něj víkendová hračka.


Posledních 50 komentářů

Mo
Monte
01. dubna 2019, 00:19
0
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

Když ste tady načli hjundé, jeli ste někdo s ix20? Člověk se v tom cítí jako by řídil papamobil, na střeše měl půltunovou dlaždici a ovládal to skrz herní volant z roku 95. Veškerý dodávky a mpv kterýma sem kdy jel sou proti tomu nekompromisní závodní stroje. Naopak obyčejná i20 je v rámci možností docela fajn.

Mo
Monte
30. března 2019, 12:59
1
Autobaterii nepijte!

Dochovalo se nám schéma mazání Zbrojovky Z9 z 30.let, což ve své době byla součást manuálu obsluhy vozu. Dneska to působí úplně neuvěřitelně.

Mazání tlakovou pumpou denně, respektive každých 300km.
Mazání tlakovou pumpou týdně, respektive každých 800km.
Doplniti objem po ca 2000km, vypustiti a naplniti čerstvým olejem po ca 10.000km.
Jako u předchozího, jenže polotuhým mazivem.

Předesílám jen že se jedná o nízkoobrátkovej dvoutakt. Takže tahle olejopéče je docela bizár. A zatímco před 90ti lety dědové denně běhali kolem auta s maznicí, dneska chlastáme elektrolyt z baterky..

Mo
Monte
28. prosince 2018, 15:05
0
Bazarový snílek: Exoti za pár

A co takhle koupit za 25 passata f cipu a f plny co jezdi za 5, za dalsich 25 koupit velky chromovany kola, polozit na zem, dodat velkou hudbu a myslim ze street credit je zarucen ne? A navic jakoze usetris...

Mo
Monte
28. prosince 2018, 13:06
0
Bazarový snílek: Exoti za pár

Ten Rayton je jeste na prodej? To uz prodava snad dva roky a neustale zvysuje cenu :D myslim ze zacinal snad na kilu. Kazdopadne tohle je exot dle meho gusta. Nazvedany fiat uno s luxusnim interierem je proste skvost :D byt jich vic tak by si to klidne dovedl predstavit na mestsky daily..

Mo
Monte
29. listopadu 2018, 18:51
-1
Jak se žije s elektromobilem?

Kerosin: Zajímalo by mě jestli jsi slyšel o globálním ochlazování a Milankovičových cyklech? Protože pokud se teze potvrdí, nástupem elektromobility si akorát nasereme do budoucna... Nemám nic proti tomu chovat se rozumně k přírodě, ale to ROZUMNĚ bych považoval za nutnost. Výroba baterií, likvidace apod není ekologická vůbec, solární panely na sebe nevydělají za celou svoji životnost a staví se jen díky uměle vytvořeným podmínkám - solár pro malý zařízení má smysl, ale ne pouštět stejnosměrný proud do střídavý sítě... ten stejnej problém je s větrníkama. Pokud něco řešit tak infrastrukturu - zajistit to aby se netvořily kolony a dojezdová doba byla co nejrychlejší, kamiony projíždějící přes republiku na hranicích naložit na vlak a převést naráz. Omezit dojíždění do práce a zvýšit míru práce z domova.... A podobných příkladů je dost. Ale rozhodně není cesta každýmu vnutit elektromobil. Už jen kvůli tomu že mimo město je to totální nesmysl. Já osobně v práci denně najedu dvojnásobnou porci km než je dojezd elektromobilu. A musím pracovat za světla takže dobíjení po cestě je nesmyl. Musím stihnout určitý množství práce za den a s elektromobilem bych musel zvednout cenu za sluzby abych vydělal stejnej obnos. Vlakem jezdit nejde, kvuli nakladu kterej potrebuju pro práci - a takovýhle lidí bude dost značná část - a těm co? Dáme jednou tolik baterek? Jezdím dost terénem a když je bahno, poslední co potřebuju je zapadnout. Jednoduše řečeno, elektro má smysl jen po městě a to nejlíp formou sdílení, jinak ne. A pokud začnou být tužší a tužší zimy, tak budem rádi, že vůbec nastartujem starýho diesla a někam pojedem, protože žádnej elektrickej spotřebič v minus 30 fungovat nebude a nebo jen s obtížema.
PS: Přihodím sem odkaz na článek o globálním ochlazování - je jich ale spousta stačí jen hledat.
https://veda.instory.cz/294-pravda-o-globalnim-oteplovani-nejvetsi-myty-kterym-lide-veri.html

Mo
Monte
28. listopadu 2018, 13:59
1
Jak se žije s elektromobilem?

Kerosin: Svým způsobem máš pravdu, má to jen drobná ale. Především, ty peníze který za to zaplatíme, jsou ty který stát vybere od nás poplatníků. Horší ale je, že úředník není obchodník a peníze s kterýma nakládá nejsou jeho, takže se klidně může přihodit, že pokud to ti dobroserové přeženou, bude stát flaštička matonky pětikilo a ne kvůli tomu, že by byl nedostatek vody (mimochodem, podzemních vod je mnohem víc, než těch pitných povrchových).
Jinak elektromobilita ve městech není vůbec nic novýho, už je to víc jak sto let kdy se poprvý objevilo první metro, tramvaj a trolejbus. V hromadné dopravě která jezdí po pravidelných linkách to má smysl - máš natažený kabely, ale v osobní dopravě kdy jedeš sám a nejezdíš pravidelný trasy to můžeš vyřešit bud kabelem a nebo obrovskýma baterkama. Tak či tak, pořád přenášíš ten problém jen lokálně někam jinam. Ve městě se ti bude krásně dýchat díky elektromobilům a za městem budeš mít uhelnou elektrárnu. Nesmysl. Za mě, pokud teda řešit ekologii tak ekonomicky - dostavět temelín, zrušit uhelný elektrárny, ve městech rozšířit síť cyklostezek a optimalizovat mhd a třeba ho dát i zadarmo - furt by to vyšlo líp než elektromobily na který nemáme nabíječky, baterky, elektřinu ani parkovací místa a co hlavně, nikdo je pořádně nechce. Řekl bych, že ty peníze, který se do tohohle nesmyslu tolik cpou by se daly využít mnohem líp - třeba zavedením povinných pytlíků na prdel cyklistům, aby tolik neznečišťovali ovzduší prděním metanu.

Mo
Monte
27. listopadu 2018, 19:24
2
Jak se žije s elektromobilem?

Vzhledem k tomu ze skoro 100let nemáme dostavený dálnice s normálním povrchem, tak se nedá ocekavat ze by je nekdo za 30let prestavel na asfalt s indukci... pridal bych takovych 150let a mozna se toho dockame. A treba za tu dobu bude uz i ta moravska dalnice z jihu na sever, ktera furt chybi.

Mo
Monte
26. listopadu 2018, 19:23
2
Jak se žije s elektromobilem?

No to je pekny, nehlede na to ze nez tech 300k naskaces, tak auto bude treba uz 10 let stary a pochybuju ze to uz s takhle kratkym dojezdem ty baterky daj po celou dobu (odhaduju tak max 5let nez to bude nesnesitelny) - a za vymenu to taky bude pekna palba...
co me ale prijde uplne nejvic ujety je ta doba nabijeni - uz vidim treba zamestnavatele jak skace radosti do stropu ze kvuli nabijeni auta musi proplacet prescasy - to pak v prumeru ta koruna na kilak prijde hodne draho. Videl bych to tak, ze by bylo nejlepsi nakoupit elektromobily vsem tem ekourednikum aby si to vyzkouseli sami a pak by to s tim prosazovanim mozna nebylo tak zhavy...

Mo
Monte
07. listopadu 2018, 20:20
0
Daewoo Tico: Jak málo stačí k radosti

Naprostej souhlas! Staci par metru abys mel rohlik od ucha k uchu. Nejlepsi je, ze diky fire motorum z toho celkem snadno vydolujes mnohem vic nez tech 54koni. Muzem dat klidne srovnavacku techdle pidizavodaku :)))

Mo
Monte
07. listopadu 2018, 20:01
3
Daewoo Tico: Jak málo stačí k radosti

Ja muzu nabidnout smrtici ohen plivajici Cinquecento Sporting - podobne hranata krabicka akorat vetsi motor a min dveri :) takova srovnavacka krabicek od sirek by mohla dat na fajn clanek.

Mo
Monte
07. listopadu 2018, 19:58
4
Daewoo Tico: Jak málo stačí k radosti

Zaklad bych uz mel, ted jen ty nalepky :)) je fakt ze jezevcika na zadek uz nejakou chvilu planuju, ale omezeni rychlosti to chce tak na 320 ponevadz 170 to jede v zakladu, takze s nalepkama a rychlejma pruhama to da 300 jak prd :D

Mo
Monte
24. října 2018, 11:53
1
10 bláznivých konceptů z přelomu milenia

Kdyz vidim ten koncept mercedesu tak mi dochazi ze to vlastne byl mercedes kdo polozil zaklady dnes tak popularnim upravam odklonu kol do A. Prodavat tyhle pneumatiky dneska, tak jim celej cambergang vykoupi zasoby na 5 let dopredu :)

Mo
Monte
23. října 2018, 12:14
0
Auto které se dobře řídí? O to nikdo nestojí...

A to je presne ono: kazdej vzdycky dela jako vzdycky. Proc misto supa kupovat neco jinyho? Nic proti, ten trojkovej se mi zrovna vzhledove i libi, ale pokud mluvis o bezpecnosti: Neni nahodou nejvetsi bezpecnostni prvek to ze vim co se mi deje s kolama kteryma zatacim? Osobne bych vymenil veskery elektronicky asistenty za zpetnou vazbu. Najezdil sem dost kilometru s peugeotem 206 - kde nebyla zadna, coz treba v kombinaci s ledovkou v zatacce, dokazalo pekne opotit. Jasne, das kontra, vratis zpet, ale protoze citis hovno vratis bud malo nebo moc, tak akorat se trefit chce dost cviku a neni to proste prirozenej pohyb. Takze misto elegantniho prujezdu bokem nakonci plapolas jak faborek ze strany na stranu. Jasne, tohle do znacne miry resi elektronika, ale pritom je to porad ridic kterej musi instinktivne vyresit situaci kdyz elektronice dojde na necekanou situaci prednastaveny protokol...

Mo
Monte
22. října 2018, 14:22
3
Auto které se dobře řídí? O to nikdo nestojí...

Já bych to radeji opet prirovnal k té kávě. Myslím že hyundai/skoda je jako rozpustný kafe nebo turek. Takova zabehla tradice kterou vsichni jedou aniz by se snazili cokoliv menit. Proc taky... neni to melta, je to “kafe”. Je to rychly, levny a muzes si to delat doma. Tak proc resit pressa, capuccina a lattecka kdyz uz ten nejlepsi pomer cena/vykon/namaha uz mame jasne vyresenej. Lidem kteri to takhle maji, jde pomoct maximalne edici Gold Barista Editon Fairtrade - tihle si pak aspon koupi Skoda Heinline RS, nebo Hjundé Fastback Bullit edition... Nemá to řešení. Bud prestat rozdavat ridicaky kazdymu jelitu co se nechce zlepsovat, nebo vsechny jelita naucit ze rozpustny kafe neni “top”. On kdyby to nikdo nekupoval, tak to nikdo ani prodavat dlouho nebude, natoz pak vyrabet ve velkym...

Mo
Monte
16. října 2018, 20:38
0
Mitsuoka Rock Star: Japonský roadster vyjíždí v "americkém" kabátě

Ja bych to bral taky :D láká me myšlenka vlastnit corvettu pro kadeřníky.. :D co me ale dostalo je ze kucí tam vyrabeli “speedstra” a k tomu “lotus” 7ku a pak cosi co vypada jako londynskej taxik... a k tomu jeste pak nekolik toyotou nabouranejch jaguaru.. vcelku dost kultovnich aut na tak malou firmu:) ale tahle geyvetta, ta je proste super :D

Mo
Monte
16. října 2018, 20:24
0
Kanadský dealer Alfy možná omylem prozradil vzhled nového modelu

Me se to treba libi, ale jestli vidim dobre, tak to vypada ze zadni okno bude o velikosti srdicka na latryne. Skoro jakoby to melo bejt nasavani k motoru v zadu :)))

Mo
Monte
11. října 2018, 16:12
0
To nejlepší z automobilových skoků

Kubo, zkontroluj si odkazy v textu. Mythbusters odkazuje na smrtonosnou zbran a Pontiac k vidění má odkaz “data” ;)

Mo
Monte
27. září 2018, 08:33
0
Opel Astra 1.6 Turbo: Jedno auto pro všechny

No kdyby na tebe z obrazovky začal německy řvát ten nechvalně známý strejda s knírkem, tak bys zachvilku jezdil jako beránek :D

Mo
Monte
21. září 2018, 07:39
0
Peugeot e-LEGEND: Nový koncept má ukázat, že budoucnost elektromobility nemusí být nuda

To spíš dřív nějakej zelenej mozek zakáže prodávat alkohol a všechny hodpody budou bio-džusárny.... beztak ale ty auta časem budou hlídat hladinku a když budeš mít tak ani nenastartujou...

Mo
Monte
09. září 2018, 14:34
0
Škoda Kodiaq Scout 2.0 TSI: Průzkumník v teniskách

S tim ja naprosto souhlasim, jen se snazim rict ze porad stavime stejne velky skatule ktery toho zerou porad stejne at maji pod kapotou cokoliv. Vykonny moderni motor co taha tezky auto, sezere to stejny co stary s mensi vahou a to pri stejne velkym prostoru. Jasne prvky vybavy, bezpecnost. Nic proti tomu, ale kdybys mel posledni sud benzinu a mohl si navolit auto, tak urcite nebudes chtit vozit nic navic. A v takovym pripade by bylo uplne jedno jestli jedes modernim nebo starym, protoze ten sud bys vyprazdnil za stejne dlouho... V globalu se tak neusetri lautr nic.

S kazdou generaci by spravne mely auta byt lehci, vykonejsi (ucinejsi) a s lepsi aerodynamikou. Pak by to ekosilenstvi melo vyznam. Tim ze das ale vykonejsi motor na opet tezsi auto si vubec nepomuzes.

Mo
Monte
09. září 2018, 11:41
0
Škoda Kodiaq Scout 2.0 TSI: Průzkumník v teniskách

Mate pravdu. Je fakt ze motory za poslednich 30let udelali obrovskej skok dopredu. Nadruhou stranu ale auta nabobtnaly, ztezkly a aerodynamika neni o moc lepsi, takze ten efekt neni az tak velkej jakej by mohl být. Samozrejmne u dieslu je to o necem trosku jinym, tam predevsim diky dlouhym prevodovkam se da dostat na znatelne nizsi cisla. Kdyz ale zustanem u skodovky tak 20let stará ofce1 s 1,6 sezere to stejny co nova 1.0tsi O3. Tak v cem je ten progres? Porad je to auto, ktery sezere to stejny mnozstvi paliva jako auto 20let stary... a je fuk jestli prdi duhu nebo má 8 kol.

Mo
Monte
08. září 2018, 11:41
0
Škoda Kodiaq Scout 2.0 TSI: Průzkumník v teniskách

Jasne, motory sou vykonejsi, proto staci mensi objemy... ale tim ze sou auta tucnejsi je vysledek prakticky stejnej. Imho progres nula - alespon co se tyce spotreby celosvetovych zasob. Moje 1,2 z pocatku 90.let jezdi taky za 6.. byt´ teda bez turba, ktery ovsem nepotrebuje bo vazi polovinu toho co auto dnesni velikosti. A mit to moderni nahonenej motor s turbem, tak by pri te vaze stacil motor treba 0,5... a jezdilo by to furt stejne se stejnou spotrebou.

Mo
Monte
08. září 2018, 11:26
0
Z malosériové přestavby je produkční model. Citroën nabídne parádní retro dodávku.

A audi uz maji system upousteni kapek benzinu do vyfuku, stacilo by misto toho upostet olej a bude to cely doprovazeny jeste hustym oblakem dymu :D Vysledek by byl vic nez presvedcivej...

Mo
Monte
08. září 2018, 09:40
1
Škoda Kodiaq Scout 2.0 TSI: Průzkumník v teniskách

Mě neustále fascinuje jak se všichni ohánějí spotřebou, ale už od 90. let mají všechny benzínový dvoulitry prakticky neměnných 8 litrů při normální jízdě. Progres jak noha, když vezmu kolik elektronických pomocníčku tam je navíc. Ale hlavně že rádio nemá tlačítko hlasitosti...

Mo
Monte
05. září 2018, 18:08
0
Z malosériové přestavby je produkční model. Citroën nabídne parádní retro dodávku.

Ted uz je jen otazka casu kdy se Škoda vytasi s novou retro 1203 a VW s hippie transportérem... ale třeba takovej retro Barkas by se mi libil urcite :) jinak se klukům povedlo moc hezký oživení jinak uniformní dodávky. ????

Mo
Monte
21. srpna 2018, 12:32
2
Šest YouTube kanálů, které musíte začít sledovat

Psychopat a kaskadér s duší děcka. Rozrezava auta a dela z nich totální kraviny. Bavi to i mladou, která jinak auta moc neproživá. Má tam stavby, testovačky a nekolik vtipnejch projektu.

Mastermilo82

Mo
Monte
14. srpna 2018, 10:44
1
Autíčkář se ptá: Auto pro mámu?

A co takový DAF 600 s Variomatikem? ???? Pojede stejne rychle dopredu jako dozadu, takze kolem nákupáku nebude mit konkurenci. Je malý, jednoduchý, roztomilý a s automatem. Horsi bude jen nejaky sehnat... natoz pak v cervene...

Mo
Monte
01. srpna 2018, 09:35
0
D1 je peklo, ale nemůžeme si za to sami?

Způsoby jak přežít na české dálnici jsou podle mě jen dva: Buď to pálit většinu času levým pruhem a pohybovat se zároveň s rychlíkama, nebo se pověsit na kamion a chovat se vyloženě jako kamioňák. Nechci je obhajovat, něktěří z nich sou prasata, ale povětšinou to jsou vyježdění profíci, co umí jet plynule. Což má tu příjemnou vlastnost, že když dám tempomat na 90, nemusím ho pořád štelovat jako ve zůžení kde 80ka osciluje mezi 70-90. Krom toho těch zůžení na dálnici je tolik, že skoro polovinu D1 se jede 80 a na ty druhý půlce se toho až tak moc nedojede. Jízda za kamionem má několik příjemnejch efektů. Člověk jede mnohem klidněji, nemusí se tolik stresovat takže i po dojetí do cíle (o což jde předevšim) je úplně v pohodě. A jako bonus ušetří nějaký to palivo.

Nedávno jsem absolvoval cestu po D1 s naším městským prdítkem a i přes obavy to bylo úplně to nejpohodovější co šlo. Auto je malé a úzké - ideál do zůžení a díky krátké převodovce (90 = 3000) to ani nenutí jet o moc rychlej.

Myslím že by nebylo od věci udělat jeden den akci, kamiony ve všech pruzích celou cestu. Všichni by jeli 90 s tím že se nikam rychleji nedostanou a v rámci tréningu by se učili jak udržet konstatní rychlost a zachovat plynulost provozu. Škoda že by to nefungovalo.

Můj tip na závěr: Autobusy student agency jedou 110 a mají k tomu wifi :)

Mo
Monte
29. července 2018, 10:30
0
Enzo Ferrari: Poslední hypersport pro petrolheady?

Hustodémonskykrutopřísnýhypermegasupergigaecofriendlybluelinesuprasport. :)

Mo
Monte
29. července 2018, 10:22
2
Enzo Ferrari: Poslední hypersport pro petrolheady?

Myslím, že v kategorii hyper a supersportů se odehrává úplně ta stejná situace jako u rodinných vozů. Každý teď potřebuje přizvedlý rodinný hatchback, co má kufr jako kombík, sedaček jako MPV a hlavně aby to vypadalo jako fastback. Stejne tak na tom zacinaji byt Ferrari, Porshe a jiné. Tedy musí to být rychlý jako Veyron, pohodlný jako Rolls-royce, spotřebu jako Prius a ve městě obratné jako Vespa. Takhle si to žádá trh, protože většina těchto aut stejně slouží jako módní doplněk na večírky, než coby ultimativní nástroj pro vyvolené. Ti co na tyhle auta mají se obvykle nejmenujou Senna, takže když jim Ferrari postaví auto, který se je nepokusí zabít hned v první zatáčce, dost možná se jim tím zlepší celkový prodeje na pár let dopředu...

Mo
Monte
24. ledna 2018, 19:53
0
Vypečený volant aneb o záludnosti zpětné vazby

Děkuji pánové za kladnou odezvu. :) Jakmile bude trošku lepší počasí, tak je s radostí vytáhnu a napíšu o nich nějaký články. Vidět jsou vždycky jen jednou ročně na závodech, jinak celej rok stojí v garáži. A protože sem v loni chtěl auta pořádně rozjezdit tak u jednoho prasklo těsnění pod hlavou a druhý pro jistotu spáchalo úplnou sebevraždu pomocí rozsypanejch ložisek v motoru. Což není problém když je nachystanej zgenerálkovanej motor. No. Jen ho tam ještě dát a vyjet:)


To Sumy: Kdybych měl trpělivějšího šéfa tak s tím klidně do práce jezdím. Co je ale nejvíc otravný, je provoz - především řidiči, kteří dělají myšky nebo ještě hůř vybržďujou. To pak je o zábavu postaráno.

To koně a jezdci: Skvělý přirovnání! Váňa by o tom asi dokázal popovídat líp, ale já neseděl na koňovi asi od 5ti let takže nedokážu říct... Ty mechaničtí poníci sou lepší :D

To Knightrider: Jaky máte auto? 52 let je už dost na to, aby to bylo v dnešním světě neříditelný :D
My máme i něco z novější produkce - nejmladší auto v garáži je asi jen 40 let starý a jezdit s tím sice jde líp ale i tak je to na dnešní poměry šílenost... To až s kachnou člověk pozná co je to náklon v zatáčkách....

Mo
Monte
23. ledna 2018, 15:20
4
Vypečený volant aneb o záludnosti zpětné vazby

"Ještě jsem nenarazil na člověka toužícího po autě, které se mu bude špatně řídit. "

Zrovna takový exemplář je moje maličkost, máme v rodině veterány z meziválečného období a nedá se o nich říct, že by se zrovna dobře řídily. A když budu popisovat konkrétní kousek, tak jde o to že v těch autech výkon prakticky neexistuje - přecejen 13kw z litru není žádnej zázrak, zpětná vazba se díky šnekovýmu řízení odehrává s takovou vůli, kterou by i legendární Jeep Willys mohl závidět. V praxi to pak znamená že při smrtonosné rychlosti 60km/h kdy vůz dosahuje své maximální rychlosti, je řízení opravdovým oříškem. Volant je tuhý, nepoddajný a je na něj potřeba značné síly. Moc tomu nepomáhá ani absence diferenciálu (skutečně! je to předchůdce dnešních driftovacích speciálů), díky čemuž jsou nájezdy do zatáček hodně kousavé. A když už se zakousne, tak zase nejde vrátit zpátky a nevyhnutelně se člověk řítí do vnitřní strany zatáčky. Po takovém zážitku si pak člověk říká, že 18 koní je opravdu víc než obrovská nálož výkonu. Řazení je pod "palubní deskou" z pravého dřeva s pár budíky a připomíná situaci, kdy se člověk snaží nalovit klíče spadlé v kanálu pomocí kousku ulomené větve z vedlejšího stromu. Jako bonus si při tomto úkonu řidič pokaždé odře kus ruky o palubku. O přesnosti se nedá mluvit a když si člověk vyzkouší přeřadit v tomto, veškeré francouzské vozy s gumovým řazením rázem působí že jsou dokonalé jako švýcarské hodinky.
Aby toho nebylo málo, je zde přímo spínaná spojka, což znamená, že každý zmáčknutí znamená se brutálním způsobem zapřít do sedačky, který se nepodobá ničemu podobnému co se dá v autě zažít. Ani když budete chtít zašlápnout ohavného pavouka lezoucího u vás doma, nebudete potřebovat takovou ohromnou sílu. Když už se tedy vypořádáte s pedálem, vznikne další problém. Máte krátké ruce a nedokážete dosáhnout na fofrklacek. Ve výsledku je pak řízení jedna velká opičárna. Meziplyny jsou nutností (v té době synchrony snad ještě ani neexistovali) a v kombinaci se všemi ostatními aspekty je na řízení mít opravdové koule. Poloha za volantem je neskutečná, komfort neexistuje - moc tomu nepomáhá fakt, že přední okno je jediný okno na voze, a i přesto že jde o 5ti místný vůz, má jen jedny mrňavé dveře.
Důvod proč to vše píšu je prostý. Dost možná jsem masochista, ale jako nadšeného petrolheada mě řízení takovýhodle auta naprosto neskutečně baví. Jednak člověk zpomalí celej svět, víc si začne užívat cestu a plánovat neskutečně dopředu (vyjedu ten kopec? Za dva? Za tři? Když už ho vyjedu - dokážu i zastavit? ).
Osobně bych takovéto auta bez váhání nasadil jako povinné stroje do autoškol. Především proto, že s něčím takovým si každý MUSÍ vypěstovat ty správné návyky pro řízení. Auto je na limitu prakticky ihned. Motor dvoutakt, podvozek z listových per, šnekový řízení a hromada charakteru, který rozhoduje o tom jestli je auto zábavné nebo ne. V podstatě souhlasím s autorem článku. Není třeba vysokého výkonu, ba dokonce ani přesného řízení, řazení či účinných brzd. Natož pak nesmysly jako je větší počet dveří a oken, než je číslo jedna, jsou úplnou zbytečností. K tomu aby si člověk užil jízdu tím správným způsobem, stačí opravdu málo. Budete se cítit výjmečně, budete mít úsměv od ucha k uchu a až někam dojedete, budete se cítit, jako byste právě jednou zkolili zákeřného obra - prostě heroický výkon.
Suma sumárum. Kupujte si stará auta, budete hrdinové!

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler 300C  2005
Chrysler 300C

2005 rok výroby
340 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 2008
Ford Crown Victoria P71

2008 rok výroby
253 koní výkon
4 601 ccm objem

GMC Custom GMC 370 1958
GMC Custom GMC 370

1958 rok výroby
360 koní výkon
6 000 ccm objem

Ford Mondeo 2.0 benzin Ghia 1994
Ford Mondeo 2.0 benzin Ghia

1994 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem

Volkswagen Golf  2011
Volkswagen Golf

2011 rok výroby
77 koní výkon
77 ccm objem