načítám data...

Inženýr

JménoSir Vlad Essexský a Kentský
BydlištěEvropa
Registracepřed 6.5 rok.
Poslední aktivitapřed 3.3 rok.
Telefonjen registrovaným
Příspěvků ve fóru4
Komentářů u článků474
Pozitivních komentářů u článků155
Negativních komentářů u článků5
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Klasický Autíčkář a jak ho (ne)vymyslet

07. ledna 2018, 17:27 17 komentářů

Někteří čtenáři chtějí mít vlastní sekci Autíčkáře jenom pro sebe. Chtěl bych vyjádřit svůj názor a přečíst si ty vaše.

Bazarový snílek bohatého autíčkáře

01. dubna 2018, 17:14 12 komentářů

Bazarový snílek je nepochybně populární sekcí Autíčkáře. Má však jeden háček a tím je absence aut pro nás, pro ty lepší.

O Astonu a degradaci

03. června 2018, 14:45 41 komentářů

Aneb proč dnes všechno musí vypadat jako přes kopírák?


Posledních 50 komentářů

Inženýr
24. října 2020, 13:43
2
Doba motorismu zaslíbená

Doba motorismu zaslíbená?

Pro mě jednoznačně začátek nového milénia a následná (skoro)dekáda, teda spíše "půldekáda". Prostě roky 2000-2005.

To je doba, kdy alespoň podle mého názoru dosáhl automobilismus svého vrcholu.

Auta jsou bezpečná, mají velké a neosekané motory, jsou různorodá a mají všechny potřebné prvky výbavy nad kterými ještě nebyl důvod ohrnovat nos. V porovnání s devadesátkami byl vidět pozitivní pokrok a jednoduše lepší, bezpečnější, vybavenější vůz který odsunul svého předchůdce do minulosti. Nikto netvrdil, že ABS, ASR, ESP případně komfortní prvky jako navigace nebo vyhřívaná sedadla jsou kurvítka, a to je fakt. Stejně tak bychom mohli porovnávat auta z devadesátek s těma z osmdesátek a tak dále, ale to už se opakuji.

Auta ze začátku milénia jezdí a fungují jako normální spolehlivé povozy i dnes, a myslím že budou fungovat úplně stejně i za deset let, leč v mírně menších počtech. Kdo by si dnes jako daily koupil auto z 80. let nebo ze začátku let devadesátých? Většina lidí asi ne, a přitom rozdíl mezi "historií" a moderním autem (rok 2000+) je v tomto případě menší než 10 let.

Inženýr
11. srpna 2020, 12:45
2
První jízda: Modernizovaný Mercedes-Benz třídy E (a jedno velmi ostré SUV)

To je zajímavé, jelikož s každou řadou E od Mercedesu (počínaje W210) jsem měl vždy nějaký "mejdžr práblem".

Tato auta se mi ovšem opravdu pozdávají, a být fandou Mercedesu tak si umím představit to kabrio i ten "Allroad" jako svoje dvě auta.

Jenom ten crossover mi přijde takový trochu o ničem. Hlavně ta zadní část z profilu. Když už SUV, tak to má být alespoň trochu "nabuřelé" a do nějaké míry masivní. Tohle GLA vypadá jako nějaká menší ocucaná Škodovka na chůdách. Pojede to ale hezky si myslím.

Jenom by mě zaujímalo nějaké vysvětlení ohledně tohoto:

"Active Distance Assist Distronic využívá online data k zjištění kolon před vámi a na základě těchto údajů se dopředu připraví na blížící se špunt na komunikaci."

Co konkrétně máte na mysli? To jako že začne brzdit už dva kilometry před (třeba domnělou) zácpou, abych třeba nezabrzdil příliš prudce? Nachystá šampus pro zadní pasažéry, nebo mi ubalí cigáro? Nemyslím to nijak špatně, ale co konkrétně navíc to udělá v porovnání s běžným řidičem za volantem jakéhokoliv vozu?

Inženýr
16. června 2020, 14:35
3
Doprava po městě aneb nejen auty je Autíčkář živ

Nejlepší způsob je samozřejmě ten, který zabere co nejmíň času a nervů. Když si vzpomenu jak jsem někdy do práce jezdil i přes dvě hodiny (většinou v zácpách), tak si normálně pokládám otázku jak jsem to vůbec zvládal. Ono je potřeba si uvědomit, že vám taková cesta sebere čtyři hodiny jako nic.

Skútr může být dobrá možnost, ale jako ve všem je prostě nejlepší mít tu možnost výběru. Máš skútr? Tak si zajedeš na něm. Když máš náladu na auto a nebo máš po práci nějaké povinnosti, využiješ auto.

Vždycky to můžeš kombinovat (ovšem ne jako onehdá Kubajs "skombinoval" Babettu s autobusem) a vybrat si podle situace a nálady.

Inženýr
15. června 2020, 23:13
0
Renault Clio TCe100: Normální francouzský hatchback

Tak ono asi půjde o to, co si člověk představuje pod pojmem "řidičské zážitky". Někdo má rád pomalou jízdu bez střechy, někdo trapné drifty, a jiní zase maximální komfort odpružení.

Pokud je pro někoho řidičským zážitkem maximální lehkost daná absencí jakéhokoliv odporu ve volantu a plynovém pedálu, tak bych se vysokému umístnění Clia nedivil.

Pak je ovšem otázkou, proč je Clio za Fiestou..

Inženýr
15. června 2020, 23:06
0
Lexus RX 450h F Sport: Osobní terapeut

"Japonci sází na bezchybnou kvalitu a funkčnost."

Tohle by mělo být samozřejmostí u všech aut, nikoliv pouze luxusních.

Inženýr
14. června 2020, 15:08
3
Úkroky stranou aneb; Bylo by to skvělé, kdyby...

Zajímavý článek. Takových aut se určitě najde hromada. Problém je jenom v tom, že každý si takové ''chybné'' auto představuje jinak. :)

Třeba Passat CC se mi vždycky líbil, protože nabídl relativně spolehlivou a snadno servisovatelnou techniku VW ve stylovějším kabátku. Fráze typu ''nijaký charakter a jen chladně plní své povinnosti'' jsou už sice trochu otřepané klišé, ale na druhou stranu je těchto aut skutečně hodně a já to chápu.

To GTO vypadá tak nějak ''obyčejně'', ale zase je to auto z roku 2004 a hodně lidí ho rozezná na první pohled. Já nedávno spolupracoval s jedním člověkem, který podobné auto má a používa to jako daily. Jedná se o Vauxhall Monaro VXR se šestilitrovým V8. Tato auta prý cenově začínají stoupat a není se čemu divit - šestilitrový osmiválec s manuálem, zvuk, každodenní použitelnost. Ať to klidně vypadá jako Calibra, ale nějakou exkluzivitu přesto má - těchto aut je opravdu málo.

Mimochodem, existuje ještě jedna verze tohoto Vauxhallu s trochu menším motorem (myslím 5.7, taky V8) a ta je o hodně levnější - pročpak?

Na Peugeot RCZ jsem se nikdy takovou optikou nedíval, ale něco na tom bude. Hlavní je, že to pořád docela hezky vypadá a od Peugeotu to byl krok, který si zaslouží nějaké uznání.

Inženýr
13. června 2020, 18:51
0
Renault Clio TCe100: Normální francouzský hatchback

Nedávno jsem měl možnost jedno zánovní Clio řídit (0.9 TCe). Kolegovi přišlo špatně a já ho vezl domů jeho autem.

Na relativně levný hatchback z Francie má Clio docela líbivý design jak zvenčí tak uvnitř.

Volant byl sice moc hezký, příjemně tvarovaný a výborně padl do ruky, ale co řízení? Víte jak to píšou novináři - nulová zpětná vazba nebo nulový cit v řízení? Tohle snad nebyla ani nula. Tady bych fakt musel použít záporná čísla. Ještě hůř na tom ovšem byl plynový pedál - ten snad musel viset ve vzduchu nebo levitovat. Prostě hrůza.

Vím že je to o zvyku, ale když jsem si přesedl do Civicu z roku 2003 tak jsem měl pocit, že řídím formuli - volant, pedály, precizní "kovové" řazení. To bylo fakt o světelné roky jinde.

Sorry, ale na tomhle bych opravdu jezdit nechtěl. Přitom moc hezké supermini, které by si určitě zasloužilo mít dobré jízdní vlastnosti.

Inženýr
27. února 2020, 21:53
0
Bazarový snílek: Co jsem si tentokrát nekoupil (a proč)

Z toho vůbec nemusíš být smutný.

Poslední co bych chtěl od prvního (a vůbec jakéhokoliv daily) auta je potřeba na tom něco zásadního dělat.

Inženýr
25. února 2020, 19:37
0
Ptejte se: Hatchback do města i na zábavu, navíc s automatem

Riccardo Martora: Myslel jsem to tak, že některá auta (a není jich zrovna málo) jsou mezi lidmi známá jako nespolehlivá. Pokud se prakticky v každém testu ojetiny v několika jazycích říká že je něco nespolehlivé, tak na tom zřejmě něco bude. Nemusí to hned být totální průser, ale proč si třeba nekoupit ojetinu o které se všude píše jak je kvalitní a spolehlivá? Jasně, nikdo ti nic zaručit nemůže a vždy se najdou výjimky (v případě těch prý spolehlivých aut), ale proč si schválně zvyšovat pravděpodobnost zbytečných nákladů?

Vojta: Ono jde o to, co myslíš tím ''dneska''. Pro mně může být dneska třeba všechno od roku 2000.. To je asi to období, kdy se tak nějak celkově začali dělat bezpečné a často nadmíru vybavené vozy, které v hodně případech ani dnes nevypadají zastarale. Ale to bude tím, jak se ten vývoj aut ''zastavil''. S úplnou vážností ti mohu napsat že nevidím absolutně žádný pokrok mezi průměrnými auty z roku 2010 a 2020. Porovnej si auta ze začátku devadesátek, a pak třeba novinky z toho roku 2000. To už je ovšem na jiné téma. :)

Inženýr
24. února 2020, 21:43
2
Ptejte se: Hatchback do města i na zábavu, navíc s automatem

Nevím proč má redakce problém doporučit 15 let staré auto na denní ježdění. Je rok 2020, takže patnáctileté auto bude z roku 2005.

Nechci hned tvrdit, že jsou nová auta horší, ale jsem si jistý v tom že existují auta klidně 20 let stará (pamatujte si - jsme teď v roce 2020), která budou v případě "normálně" jetého kusu sloužit ještě hezkou řadu let a to při základní údržbě.

Jestli to někteří z vašich favoritů nedokážou, tak prostě neumí vyrobit skutečně spolehlivé auto. Ať mi ale nikdo netvrdí, že takové vozy neexistují.

Prostě nekupujte ty vaše Alfy, nějaké Bavoráky s N-kovými motory (a podobnou havěť), o kterých se tvrdí že mají problémy. O spolehlivých autech se jednoduše ví, že jsou spolehlivá, prověřená, a z těchto si určitě něco vyberete.

Inženýr
16. prosince 2019, 20:24
4
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

Nechápu proč je zde tolik hejtu.

Vyhrála to Mazda RX-7, no a? Přestože bych měl i jiné favority (osobně nemohu říci o žádném autě že je úplně nejkrásnější ze všech), tak si myslím že se jedná o důstojnou odpověd na položenou otázku.

Nevím co společného může mít výkon, cena ojetiny nebo dokonce počet vyrobených kusů se subjektivním vnímáním designu hlasujících.

Že to nevyhrálo právě to vaše auto (nebo auto ''vaší'' provenience) neznamená že je to blbost a je potřeba tu anketu hejtovat jak malé děti kterých hračku zrovna někdo nepochválil.

Je to volba lidí ať se vám to líbí nebo ne.

Inženýr
29. listopadu 2019, 16:58
0
Land Rover Discovery Sport S D180 AWD: Nejpřitažlivější rodinné SUV dneška

Tato "sportovní" verze mi právě připadá tak nějak tuctově. Discovery a Sport? Klasické, větší Discovery oproti tomuto působí majestátněji a usedleji (v dobrém slova smyslu). V tmavých barvách vypadá elegantně a to asymetrické umístnění značky vlastně působí zajímavě.

Inženýr
20. října 2019, 10:54
0
Autíčkář se ptá: Jaké auto ani zadarmo?

Tak jsem si přečetl celou diskuzi a uviděl mnoho zajímavých variant toho, co byste nechtěli ani zadara. Pod některé z nich bych se taky mohl podepsat.

Moje varianta přesto nikde nezazněla. Vím, existuje hromada aut co bych opravdu nechtěl, ale jedno jediné mě napadá hned po přečtení titulku - Éčkový Mercedes. Tato řada celkově..

Ať už je to těžce zastaralá a rezavá W210 s image auta zástupce náměstka vybírače na veřejných hajzlech (soudím dle obvyklého stavu), W211 jakožto plivanec do tváře Mercedesařům v podobě záměrně nespolehlivého verglu (dnes často luxusní limuzína pochybných existencí), W212 jakožto pravý low-cost (hnusný a nepohodlný interiér s lacinými plasty a otázným zpracováním - tohle má být vyšší střední od MB?) a pak jeho nástupce který ztratil to jediné co je typické a zajímavé na třídě E - designovou osobitost v porovnání s Céčkem a S-kem, takže úplně zbytečné auto. W124 se mi celkem líbí jakožto klasika, a snažím se ho nespojovat s třídou E (nezaslouží si to).

Nikdy nezapomenu na ten obrovskej kontrast po jízdě z Éčka (W212). Stísněnej interiér s nikterak dobrými sedačkami. Málo místa na nohy. Palubka na pohled z recyklovaných petek, nemluvě o tom designu (mně osobně se strašně nelíbí). Podvozek ne moc pohodlný. Problém byl hlavně v porovnání s předchůdcem - W211 byl sice špatný pokus na zákazníky, ale aspoň s pohodlným a luxusním interiérem. Jeho nástupce je fakt těžce "neluxusní". Jo, a ten kontrast..

To jsem se shodou okolností vezl na jedno místo tím W212 Éčkem, a pak hned někam jinam v dvojkovém Superbu. Řeknu vám, ten Superb mi po přesednutí z toho mercedesího bazmeku připadal jako o dvě třídy větší a luxusnější auto! Leč to byl kus v hodně dobré výbavě, ten rozdíl tam byl obrovský - místo, sedačky, na pohled zpracování.. Opravdu. Superb. Dvojkový.


Inženýr
06. září 2019, 12:54
0
Rover 75: Bitva o Británii

Rover 75 dobře znám, jelikož dost dlouho žiju v Anglii. Celý jeho příběh je pro mně ovšem novinkou. Díky za článek a zajímavé informace.

Nedávno jsem právě přemýšlel nad jedním zajímavým faktem - Rovery 75 nejsou. Opravdu. Zatímco před deseti lety bylo těchto aut na ulicích docela hodně - jak sedanů tak kombíků, tak teď abyste nějaký Rover 75 pohledali. Bydlím v malém městečku hned u Londýna, a jeden takový "špinavě-zelený" někdy potkávám jako taxík. Teď každý den jezdím do Londýna, a žádné sedmdesátpětky tady nejsou. Vůbec.

X-typů je ještě relativně hodně, S-type taky není problém potkat. Co se stalo s Rovery 75? Mně se ta auta dříve dost líbila - relativně nová, dobře vypadající, s luxusním nádechem interiéru, a prodávalo se to za pytlík sušenek. Když byly tyto Rovery ještě relativně v provozu, tak se opravdu dali koupit za pár stovek liber (za tisíc - půldruhého tisíce byly ty nejlepší kousky), a tyto byly téměř všechny s nějakým 1.8. Prý má tento motor nějaký zásadní problém - opravdu?

Nevím kdy přesně a proč se to stalo, ale jako lusknutím prstů tyto Rovery zmizeli.

Inženýr
05. září 2019, 11:43
0
BMW 735i E32: Jako pan ředitel

E38 je krásná - za mne asi nejpravější BMW.

Ale ty kola a křídlo? Na tomto autě to vypadá docela hulvátsky.

Inženýr
29. srpna 2019, 11:31
1
Devět věcí, které udělají z vašeho auta "shamemobil"

To křídlo ještě podle mně vypadá dobře, pokud to porovnáme s tou bílou hmotou pod ním..

Inženýr
29. srpna 2019, 10:11
3
Devět věcí, které udělají z vašeho auta "shamemobil"

Tohle mě taky dokáže vytočit - nějaké uniformní MPV, jezdí to jak hovado, a k tomu samolepka "baby on board".

Inženýr
24. srpna 2019, 14:20
0
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

Evlo: No já bych tu ohleduplnost čekal a vyžadoval. Jak od těch co už z nějakého důvodu musí jet pod limit, tak od těch kdo musí za takovým řidičem jet a řešit co dál.

Inženýr
24. srpna 2019, 12:49
2
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

Evlo: Tak to se taky hlásím do klubu kokotů - oddíl mladší inženýři. Podle tebe jsou auta samotná taky "demence", nemám pravdu? :)

Normálnímu člověku nemůže vadit samotný fakt, že někdo jede pod limitem. Otázkou ovšem je, proč to dotyčný dělá. OK, třeba má problém s autem, nebo se necítí dobře. OK, takový člověk má taky chápat ostatní a třeba na jednoproudovce je čas od času pustit i za cenu svého malého zdržení. Taky by neměl jezdit prostředkem dálnice a jakékoliv komunikace dost pod limitem. Proč? Je to jednoduše nečekané a tím pádem nebezpečné.

Inženýr
24. srpna 2019, 12:25
2
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

martin_100: Tohle taky nepochopím. Holt lidský kreténismus a nulová ohleduplnost.

Na druhou stranu, když jedu ve špičce domů a vidím blbečky jak stojí a dlouho blokují celý pruh, protože si po ťukanci prohlížejí neviditelné poškození, taky někdy zrudnu.

Do mně už párkrát ťukli kvůli nepozornosti v koloně. Vždycky jsme vystoupili, obhlédli to, můj nárazník v pohodě, tak jsme si podali ruce a za pár vteřin jeli po svých.

Ale takhle jednou když jsem večer jel z práce - tři pruhy, špička, a pak po čtvrthodince šnečí rychlosti vidím jak se ťukli dva auta a blokují celé dva(!) pruhy, tak to je moc i na mně. Prostě ten uprostřed asi přejížděl do vedlejšího pruhu, trochu se ťukli, a namísto toho aby to alespoň postavili za sebe to nechali tak jak to bylo, a pak tam stáli jak kokoti a dívali se na to s mobilama v rukách. Tohle člověka nasere.

Inženýr
23. srpna 2019, 21:20
2
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

Nevím jak vy, pánové, ale já nikdy neviděl lepší textové znázornění rvačky než-li ''m$#ko bum bum''.

Beastar prostě umí. :)

Inženýr
23. srpna 2019, 14:25
0
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

S těma omalovánkama jsi mi udělal den, Fortressi. :D Díky!

Mimochodem, použils je někdy?

Inženýr
23. srpna 2019, 14:22
2
Násilí na silnici - už jste ho zažili?

BigBen: Aniž bych měl nejmenší snahu obhajovat lepící se silniční odpad, s těma brzdama jsem si vždycky myslel že je to v naprosté většině motorka, kdo hůř brzdí.. Řekl bych, že je to kvůli menší styčné ploše.

Inženýr
20. srpna 2019, 12:17
9
Auta, která se stala skvělá v disciplínách, pro které nikdy nebyla vyrobena

Další skvělý článek! Právě kvůli takovým úvahám a "topům" mám tento web tak rád.

Co se týče toho Priusu, tak je to jeden z dalších důkazů, že pokud auta vyrábějí kompetentní lidé, mohou klidně mít i tu nadbytečnou elektroniku - pokud to nedělali fušeři jakožto spotřebák na efekt, má to prostě fungovat jako auto - spolehlivě a dlouho.

Přestože bych si Priuse nekoupil (v Londýně je to prostě jen služebák pro taxikáře s mizivým procentem v soukromých rukách), podle mně je ten hejt okolo hloupý a zbytečný - na světě je hromada dalších z pohledu těch "pitralonhedů" špatných aut, nicméně nejvíc nenávisti se dostává právě Priusu - holt se v autech asi moc neorientují, a Prius je to jediné co z této kategorie znají..

Inženýr
19. srpna 2019, 18:20
1
Kdo zabil evropské MPV?

Přestaňte označovat automobily (a jiné věci kromě skutečných lidských sexuálních objektů) jako ''sexy''. Je to úchylné, trapné a infantilní. Sorry, ale tohle mě vždy dostane do ''červených''.

Jinak se mi článek líbil.

Inženýr
12. srpna 2019, 21:19
0
Ptejte se: Luxusní GT za 750 tisíc

To bylo "pár slov/vět" ode mně jakože doufám, že jsem taky nějak pomohl. :)

Inženýr
12. srpna 2019, 20:29
1
Ptejte se: Luxusní GT za 750 tisíc

Sorry, ale musím si rýpnout. Jak někdo může nabízet (a požadovat) tato německá auta, když z dotazu a z odpovědi je patrné, že se slušně řečeno jedná o šmejdy? To jsou jakože drahá GT s nějakou plánovanou životností - spotřebák za velký peníze, nebo je to tak fušersky vyráběno už jako nové?

Jinak kde se dá za 750 tisíc koupit ''skoro'' DB9?

V každém případě je ten rozpočet víc než pěkný, přestože tazatel požaduje ''zánovní'' vůz. Jak je patrné z dotazu, ty Němce jste vyloučili a dál bych je neřešil, jelikož se nebavíme o nájezdu pár tisíc ročně s normálním autem v záloze. Maserati i Jaguar by stály za řeč, pokud chce člověk za svoje peníze něco hezkého. Vyzkoušel bych si oba auta a pak řešil, co se mi hodí víc vzhledem k ročnímu nájezdu.

Osobně bych se ovšem přimlouval za tu americkou káru. Má to styl, výkon, rozměry, zvuk.. Prostě všechno co má mít pravé GT. Narozdíl od těch evropských příkladů nahoře bych se toho vlastně vůbec nebál - v USA prý taky dělají auta co fungují jako auta, nikoliv nějaké nedonosence.

Tolik moje troška do mlýna.

Inženýr
08. srpna 2019, 12:57
2
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Vidím, že na to jdeš takticky, počínaje přezdívkou. :)

Inženýr
06. srpna 2019, 10:27
0
Ta nejhorší auta, ve kterých můžete vyrazit na první rande

Redmex: Tak o Hummeru by se pak dalo říct, že ho ocení jen slečny co si nevšimli, že uběhlo další půlstoletí. Ony hlavně vidí, že je to velký, drsný, a že je to prostě kus auta. S tou Fabkou si to trochu přehnal, ale budiž. Každá slečna je taky jiná, že. Holt věc osobního názoru. :)

Inženýr
06. srpna 2019, 08:18
0
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Ještě dodám jednu věc: do té velikosti jsem samozřejmě započítal i hmotnost, která je v některých případech ještě důležitější než jen fyzická velikost. :)

Inženýr
06. srpna 2019, 08:15
1
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Goldies: To ano, ale to hlavní tady byla konstrukční vyspělost Pathfinderu jakožto moderního auta, pak jeho velikost, a pak třeba ten rám. :) Rám samotný byl v tomto případě až na třetím místě. Ale to je jenom můj osobní názor.

Inženýr
05. srpna 2019, 23:07
1
Ptejte se: Nové auto pro partnerku

Výborný tip. Já to píšu pod podobnými dotazy dost často - Jazz je na podobné účely a pro řidiče jako je paní manželka tazatele úplně skvělá volba.

Inženýr
05. srpna 2019, 17:46
6
Škoda Scala 1.6 TDI: Nevyužitá příležitost

JFK: "Kinderstube připomeňte především bačovi z Horních Uher, potomkovi dvou kočovných maďarských sourozenců, vydefektovaného hned nad tímto příspěvkem. Nebo držiteli volantu přísnou rukou pět minut po dvanácté jménem Bístár..".

Dál jsem to opravdu nečetl.

Nechte ho být.

Inženýr
03. srpna 2019, 19:35
3
Škoda Scala 1.6 TDI: Nevyužitá příležitost

JFK: Mohl bys, prosím tě, ve zkratce napsat, co máš vlastně za problém?

Inženýr
31. července 2019, 08:12
0
5 zapomenutých konceptů, které vás naučí milovat crossovery

Moc hezky napsáno, Zlo Kočko. Hlavně s tím začátkem a hatchbacky na chůdách bohužel nelze nesouhlasit.

Nejvíc se mi líbí Mazda a Jeep, a ten Peugeot vypadá tak roztomile, že by mohl z fleku a v nezměněné podobě hrát v "Autech".

Inženýr
29. července 2019, 13:14
2
Totálně zklidněná doprava

Beastar: Souhlasím s tebou, a samozřejmě taky vím že mezi řidiči je spousta těch kdo nemá k řízení bohužel žádný vztah, a taky hromada dementů co na jiné neberou ohled, protože jsou to zakomplexovaní jedinci bez špetky úcty k druhým.

Nicméně, mám zato že pravidla provozu na dálnicích v ČR nikomu nenahrávají. Co se dá dělat na dálnici o dvou pruzích, kde se jede vpravo 90, a vlevo klidně i předpisových 130? To je pořád rozdíl 40 kiláků, a to je znát. Dálnice má prostě mít alespoň tři pruhy, a nebo limity nastavené tak, aby tam ty rozdíly v rychlostech nebyli tolik propastné.

Inženýr
29. července 2019, 08:34
0
Totálně zklidněná doprava

V tomto vláknu to vypadá tak, že jsou tady dva tábory co se snaží obhájit tu svou pravdu. Přitom podle mého názoru máte pravdu "všichni". Jedu v pravém za kamiony řekněme 130, pak musím spomalit na 90 protože v levém je plno. OK, počkám, pak podřadím a začnu předjíždět. Obyčejné, běžné auto se zrychlením třeba 10 vteřin bude mít dost sil na to zrychlit a rychle vyklidit levý pruh. Na druhou stranu, je mezi námi dost lidí co se bojí podřadit, dát plyn na podlahu a trochu to vytočit. Taky zrychlit z 90 na 130 bez dostatečné "zálohy" není jen tak, že. Pokud člověk nemá tu Zondu..

O hodně horším přestupkem je to lepení. Tohle je fakt nebezpečné, a může to způsobit klidně řetězovou nehodu s ošklivými následky. Taky je ovšem potřeba spolupracovat, rychle předjet a nejet o 5 kmh rychleji než ty kamiony..

Inženýr
25. července 2019, 14:58
0
Automobilové "one hit wonders"

Jo, ten mě taky napadl, ale nedávno jsem viděl fotku toho postaršího kluka jak to chce rozjet a konkurovat Evžovi. Pokud by se mu to podařilo, tak za mně palec nahoru, protože konkurence je potřebná, natož pokud se jedná o Evžu.

Inženýr
23. července 2019, 22:22
0
Zpraseno v překladu: Názvy aut, které se vskutku nepovedly

Jo, to bejvaly časy, kdy se řešilo co si koupí nějaký cabrón. Dnes každého zajímá, jak udělat co nejvíc "ozdobené" auto pro pány Bu, Chu nebo Fu (případně jejich amerikanizované bratry Bucka, Chucka a tak dále, z údolí umělého poprsí).

Inženýr
22. července 2019, 08:22
0
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

Knightrider: Já chtěl poukázat na ty lidi, co jsou ve svých představách o 20 let zpátky, a netvrdím že s nimi souhlasím. :) I díky Autíčkáři jsem začal věřit v to, že jsou to alespoň ve většině případů opravdu pověry.

Vojta Dobeš: Jasně, ale musím říct že ta cena okolo 60 se mi stejně zdá docela nízká. Čekal bych, že s novou koncepcí se to cenově posune o hodně výš. Takto je to samozřejmě lepší.

Inženýr
21. července 2019, 14:37
0
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

Knightrider: Ono hodně lidí bere americká auta jako kus železa - spotřebák, kterého výhoda spočívá jen ve velkém (ale hodně ležérním) motoru. Musím říct že v hodně případech to asi platí, ale právě Corvette je tou amerikou, která vždy nabízela něco víc.

Vůbec, okolo amerik panuje hodně mýtů už jen proto, že s tím u nás hodně lidí nemá zkušenosti. Já třeba taky nemám s těmito auty co dělat, ale beru je jako "to lepší zboží" z hlediska spolehlivosti a hlavně stylu, a vlastně lituji že nemám možnost něco amerického projet a vyzkoušet.

Ale zkrátka, v zemi kde se majorita lidí modlí k tédéíčkám se zápornými hodnotami spotřeby se auta původem z USA uchytit nemohou.

Inženýr
20. července 2019, 17:55
0
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

Vojta Dobeš: Pod 60 tisíc dolarů? Možná tak v US. V Evropě cena 60 tisíc nehrozí, a to ani v Euru.

Inženýr
19. července 2019, 21:33
4
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

Já třeba napsal, že se mi to líbí, protože to jako auto vypadá opravdu dobře.

Když jsem se však podíval na minulé generace, nejvíc se mi líbí C6. Je to podle mně to nejmodernější a nejschopnější auto, které vypadá jako opravdová Corvette. Ani ta C7, přestože je ten vůz jedním z důkazů že i dnes se dělají hezká auta, vlastně nemá tolik společného se staršími generacemi.

Nová C8 je vlastně taková zahozená šance. Ta C6 je prostě Corvette, C7 něco na způsob Corvette, ale tohle je něco zcela jiného. A zahozená šance je to proto, protože do generace C6 to bylo něco jako Porsche 911 - legenda, která vypadá "pořád stejně".

Myslím si, že kdyby Chevrolet pokračoval stejnými tvary, Corvette by mohla být stejným kultem jako to 911. Takhle udělali hezké auto, ale promarnili fakt dobrou příležitost.

Inženýr
19. července 2019, 13:47
0
Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

No, přestože to není ta Corvette jak ji známe, musím říct že podle mně vypadá skvěle! Zvenčí i uvnitř.

Jediné, co se mi tak trochu nezdá je pohled čistě zepředu - vypadá to nějak masivně - vysoce, taková Panamera. :) Ale to bude nepovedený obrázek.

Inženýr
14. července 2019, 18:11
1
Hyundai Kona Electric Power: Naco Teslu...

Pokud je někdo ten takovej "konzument", z principu nechce Škodu a může si dovolit elektro, tak proč ne? Na nákupy do Lidlu je to víc než slušný povoz.

Inženýr
14. července 2019, 18:08
1
OASA: Sen o českém zájezďáku

Ty jo, tohle nevymyslíš. Takové historky píše sám život.

Inženýr
09. července 2019, 09:48
0
Kia Niro PHEV: Odpověď na otázku života, světa, vesmíru a vůbec?

Já si toho nevšímám u vozů s automatem jako takovým (Rolls-Royce budiž výjimkou, tam je zase jiná blbost), ale výhradně u hybridů. :) Jinak otáčkoměr je pro mně důležitou věcí, a to i v automatu. I v automatu můžeš řadit v ručním režimu, a taky není na škodu vědět, kolik to točí v různých rychlostních režimech.

Inženýr
09. července 2019, 09:27
3
To nejlepší za dva miliony

Má rada bude trochu jiná, ale vlastně skoro stejná jako moje ostatní komentáře v této rubrice. Klíčovým je tady rozpočet - dva miliony je dost peněz na to, aby si mohl člověk vybírat. Já vlastně ani nevím, na co se Beastar ptá. :)

S auty jako takovými má jistě dost osobních zkušeností díky svému zaměstnání, takže by měl přibližně vědět s čím a jak bude fungovat po nějaké době a velkém nájezdu.

Beastar je vlastně jeden z mála, možná i jediný ze čtenářů, kdo toho musel projet opravdu hodně. Proto si myslím, že by měl Bíst na takové otázky spíše odpovídat, než je zadávat.

Takže další možnost je ta, že náš tazatel potřebuje schválit ten svůj výběr a svůj styl, který bude trochu jiný u každé značky auta.

Pokud bych měl mluvit čistě za sebe, co bych si vybrál ja z těch kandidátů v dotazu, tak bych šel jednoznačně do S7. RS3 je s takovým rozpočtem fakt malá, a proč bych šel do nižší střední pokud jezdím v autě o celé dvě třídy větším? Ten Jaguar by taky stál za vyzkoušení, ale mně osobně ty auta nepřipadají jako něco extra (v ČR je to možná jinak - jsou neokoukané). Tady je to dost subjektivní, protože Jaguary jsem vždycky obdivoval, ale spíše ty modely z přelomu tisíciletí a samozřejmě ty starší. Když přišli ty nové modely, bylo to pro mě něco jako Banglovo BMW v době vzniku. Ten otočný volič automatu bylo podle mně úplné zlo, a možná taky z těchto důvodu se mi nové Jaguary nelíbí. Objektivně řečeno to pak zřejmě nebudou špatná auta, natožpak jestli se bavíme o voňavkách za pár milionů.

A tady je další problém - Mercedesy jdou úplně mimo mě (stejně jako BMW), ale Bístovi nevadí. Tohle je prostě moc orientované na osobní preference, takže za sebe bych Mercedes nechtěl ani s velkou slevou, ale někdo jiný s tím nemá problém a dívá se na to prostě jako na auto které samozřejmě má svoje plusy.

V odpovědi jsme se dočetli o tom Lexusu jakožto o možné alternativě. Ten bych si určitě vyzkoušel! Jediné, co se mi nezdá je ten styl dané značky, pokud se máme bavit o nějaké agilitě. Lexus si pamatuji jako opravdovou jachtu. To je fakt obývák na kolech. Mluvíme ovšem o druhé generaci, které se nevyrovnal ani Mercedes W211. Ta třetí už prý neměla tak ultimátní pohodovou atmosféru a vůni, i když to bylo pořád solidní. Jak jsou na tom ty nové generace, natož sportovní verze, to nevím. Podle mně Lexus není a nebude Alfou ani BMW na okruhu, ale celkově by měl být o hodně napřed jako auto celkově. Fakt - vyzkoušej si to a dej vědět. :)

Co tam ještě bylo?

Panamera - ta je podle mně hnusná, a to říkám jako člověk který má auta rád a z hlediska designu jim proto hodně odpustí. Paradoxně (narozdíl od většiny lidí) se mi líbí první generace, ale o té asi není řeč.

911 - jo, jo, jo, jo, ta je z tvého dotazu přeci jasnou volbou. Co třeba replika Kobry?

Takže se konečně dostávám k tomu co jsem chtěl říci úvodem. Pokud by byl rozpočet pár (stovek) tisíc, tam se dá spekulovat co a jak - co je spolehlivé, co se dá uservisovat a co není národním autem jihovýchodní Evropy a samozvaných bossů chudých čtvrtí. Za dva miliony si to člověk pořádně vyzkouší, a v každém případě si vybere něco, co prostě bude muset alespoň nějakou dobu fungovat. :) Tolik za mně.

Hodně zdaru při výběru!



Inženýr
08. července 2019, 07:52
0
Kia Niro PHEV: Odpověď na otázku života, světa, vesmíru a vůbec?

Na většině těchto hybridů se mi nikdy nelíbilo to, že nemají otáčkoměr. Technicky v tom nevidím problém, a znám i hybrid s manuálem (přestože no není plug-in). Kdyby se tam alespoň dal našroubovat ten klacek s budíkem jako u trojčat z Kolína, ale takto je to špatně.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem