
Nimrod
Jméno | Jan Rektorys |
---|---|
Bydliště | Písek |
Registrace | před 6.1 rok. |
Poslední aktivita | před 1.0 měs. |
Příspěvků ve fóru | 130 |
Komentářů u článků | 373 |
Pozitivních komentářů u článků | 90 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Motory Redblock od Volva (část 1/2)
Něco málo o standardních motorech pro krabice.
Motory Redblock od Volva (část 2/2)
Vrchol evoluce a přitom celkem jepičí život 16v motorů
Posledních 50 komentářů


sedmičky jsou za mě dneska už fakt mizerně odhlučněný. devítky jsou ještě v normě, hlavně 960 či pozdější kusy 940 (po roce 1995)


údajně na to trpěla jen erka a snad upravená 2,5t, ale tou si už nejsem tolik jistý

legendy praví, že kolem 250 tkm je třeba vyměnit těsnění pod hlavou. tebe to nepotkalo?

zapomněls na odlepující se stropnici :-)
ale neviděl bych to tak černě. pokud se podvozek udělá kvalitně (lemforder), vydrží dalších x desítek až stovek tisíc kilometrů. to samý naftový čerpadlo, fakt se nedělá každej rok... a najednou to tak hrozný není. hrozný je, když si člověk koupí tu zuboženou v70, vysepe se do ní a furt je tam půlka věcí, co je třeba udělat, protože s tím nepočítal
jinak měl jsem jí v kůži a kůži jsem měl ještě moc hezkou, takže bych ji tak rychle nezatracoval :-)

já reagoval na mosese. tu, co dával kuba, jsem jen viděl (naposledy u kamaráda, zlehka ji zrenovoval :-)).
ty novější jsme měli dvě. jedna končila maximálkou fous pod 60, druhá uměla i těch 70. příjemný to nebylo, ale byla to sranda. ono to je celkově jinak sranda vozítko, třeba jsem jednou musel za jízdy držet dveře, jinak by upadly :-) osmdesátejdevátej rok, 4x4, lehce orezlá.... umřela na převodovku. a s umřelou převodovkou se furt prodala za tuším 50 000,-... nechápu. nicméně jak jsem psal, vyjela všechno, co bylo třeba vyjet, odvezla také všechno, co bylo třeba (dříví, hlína, kompost,..)... tohle se jí upřít prostě nedá, přestože jinak to je neskutečnej krám

nejlepší? řídils to někdy? třeba bez posilovače řízení? řadicí páka kdesi skoro za zádama řidiče? neskutečnej rámus už na volnoběh, nedej bože při maximální 60-70km/h? a ten pohodlnej podvozek... ale jinak jako jo, jako čtyřkolka to vyjede úplně všechno :-)

jelikož jsem o ní básnil v jiném tématu, tak tě asi nepřekvapí, že mám více méně stejný názor :-)


jo, 156 je krásná, ale osobně se mi líbí víc předfacelift. kamarád nedávno prodal svou kombíkovou s 2,5 bussem, uvnitř kožený sedačky (tuším) momo se znakem alfy a v celkově velice slušnym stavu

Csaba: ten nissan je skvělej
Irwinek: jestli longem myslíš to, co myslím já, tak to se mi nelíbí :-) executive by mi také neuspokojila, to bych raději sáhl po w126 nebo e32 či 38. a devítku mi asi nic nenahradí, neboj. v century, i kdyby to ve dvou šlo, by vypadalo trošku divně spát na zapadlém parkovišti :-)

mě v poslední době hodně moc láká toyota century druhé generace... bohužel nejdřív musím našetřit na druhou garáž, abych mohl začít šetřit na ni samotnou :-/ ale v12, vlna uvnitř, ty jakože krajkový dečky jako clonítka a potahy sedaček, zpětná zrcátka na předních blatníkách,...., sklon předního a zadního okna dle hory fudži. je to tak hezky úchylný o proti (nejen) německé klasice. fakt mi to láká :-)


přidávám se k překvapeným, tohle jsem také nečekal :-) tak ať ti dělá radost alespoň tak dlouho jako předchozí
dost podobnou má kamarád, ale tuším, že tam má 2,4 atmo


u manuálu se pak dost hodí meziplyn. když už šetříme ty brzdy a palivo, proč nešetřit i synchrony a lamelu. osobně teda používám s klidem i o něco vyšší otáčky než zde doporučené a nedomnívám se, že bych něčemu zas tak škodil

jen se neboj, nejsi sám :-) ale kdybys měl executive, tak věřím tomu, že by tě to ani nenapadlo

zajímavý :-)
právě že tě už vůbec neprovokuje, nikdy. furt piánko, pohoda, klídek... fakt je těch několik centimetrů navíc neuvěřitelně znát

nene, tam je jiný, z jiný executive, která šla na díly u předchozího majitele. tvůj je v záloze, stejně jako teď další, ale to je už z s80. jirka se s tím nemaže :-)

jestli to vyznělo příliš útočně či jak, tak nemělo, jen suché konstatování mého názoru :-)
heleď nevím. také jsem zaznamenal komentáře, že na severu jezdí i oturbený verze a v cajku. ale nevím, netuším a navíc je otázka, v jakym je ten motor celkově stavu
executive je prostě nestandardní verze, originál volvo. má pro mě vyšší hodnotu jak klasika a to poměrně o dost. vezmi si, že 960 II se mi vlastně nelíbí, ale executive jo. už jen snad z toho je vidět, jak moc na mě těch pár centimetrů navíc působí :-)
bez brždění motorem bych nemohl skoro žít :-) ale je to zajímavý, že zrovna tohle má na to vliv. netušíš proč? jinak ten motor, který byl původně v jirkovo executive, žral prý víc jak 5 litrů na tisíc kilometrů

první vada je ta, že to není executive. kdyby to byla executive, koukal bych na to obecně jinak
ten motor prostě nemohu nikomu s klidnym svědomim doporučit. dneska maj skoro všechny spotřebu oleje, kterou by mohly závidět i "nový" twinsparky od alfy, přitom víš sám, že to nikdo nechce řešit bez sundání hlavy. a pak je otázka, kdy to vzdá těsnění pod hlavou... konverze na motor z s80 je nákladná a fakt to nejde bez úprav
na zadní nápravu jsem napsal jen rozpočet na díly. řešil to před časem kamarád
a jak se to má s korozí víš sám. některý ještě děravý nejsou, ale většina děravých je...

před časem se mi líbilo tohle video
pak tam ještě maj okruhovou verzi

neumím si představit o moc horší auto na dálky než je octávka. hned si vybavím ty její příšerný sedačky a absolutně nechápu, jak může mít někdo to auto rád :-)
v70 II je fakt moc pohodlná, ale jako auto mi už nesedí, abych se přiznal. je to už takový nějaký moc odizolovaný od toho řízení, jízdy na můj vkus. také interiér už nectí to, co zavedla řada 700, tak se tam také cítím lehce ztracen. ale pro zajímavost, dle kamaráda je dokonce pohodlnější než s80 II

nic extra, klasika, olejnička. v létě jsem změřil tlaky a byly ok, tak jsem zajásal, že nemusím sundavat hlavu. takže víko pryč, půlka hlavy, vačice pryč, abych mohl vyměnit hydroštely (cvakal jen jeden při nastartovanym autě, ale v háji byly skoro všechny), k tomu komplet přetěsnění + nová pouzdra do obou vyvažováků, vana dole, všechna gufera atd. k tomu přetěsnění převodovky. výsledek? 2x jsem přetěsňoval víko ventilů a furt mi chčije. a chčije mi těsnění pod hlavou, olej teče ven. takže na jaře půjde hlava dolů. k tomu převodovka. šla špatně řadit jednička a zpátečka. dřív to dělalo trošku, ale to byl důsledek ložiska na setrvačníku, teď to bylo fakt peklo. no, zabalila to převodovka, ještě, že jsem měl po ruce náhradní. takže znovu přetěsnit převodovku. k tomu se rozpadly kryty rozvodu. vnitřní jsou na kaši (a to mám dvě sady) a volvo pochopitelně dělá už jen vnější. takže to bude na dlouho, než nějaký seženu, teda jestli se mi to vůbec povede

u dvojkový v70 odchází řízení a některé d5 se uměly potkat, když se kousl klimakompresor (stalo se u kamarádovo xc60. ten tam mimochodem bojuje teď i s elektrikou, kdy mu umře auto za jízdy). jinak už je to obecně trošku servisně dražší než ta kubovo lednička, ale to tak bývá s novějšími generacemi...


já ti nevím, klaun byl alespoň zajímavý (ne nutně hezký), ale první generace mi přišla jak hodně divná sierra

r8 má celkově zajímavý limitky, třeba jako star of lucis k finaly fantasy už nevím kolik

má-li to být v tom smyslu, že bych raději chodil pěšky než se v tom ukázat na veřejnosti, tak asi citroen bx 4tc


ta ručka mi překvapuje. na volvu je také buben z kotouče, ale že by nebrzdila, to říct nemohu...


velmi snadno, když majitel zjistí cenu nových. a když to vezmu obecně, u bmw je ještě štěstí, že se vůbec dělaj a daj sehnat

na mě je už celá e39 dost složitá, rozhodně bych třeba nechtěl dělat repasi zadní nápravy a podobně. navíc když je problém, bez diagnostiky se člověk už fakt nehne... je to prostě v tomhle už moc moderní auto na můj vkus. ale to se dá všechno pochopit, doba si to žádá

no já nevím, třeba výměnu plynových vzpěr pátých dveří bych si uměl představit i trošku příjemněji...

kamarád měl 530i, než ji zabil aquaplaning. italka, v době nehody (je to pár měsíců zpátky) najeto asi 180 tkm. tyhle sedačky s mými zády nejsou úplně kompatibilní a žádného povrzávání jsem si nikdy nevšiml, ale jinak souhlasím, bylo to velmi příjemné svezení

zazimovávám. auto mám rád, chci si ho nechat v horizontu mnoha let a dlouhodobě sůl bez koroze nedá. takže když poprvé posolí, auto vyjede až po jarním dešti


krab: stejně by mi to nebavilo :-) vezmu deku, rozprostřu v kufru, dám jedno kolo, na něj deku, druhý kolo, a hurá pryč :-) v tomhle máš fakt můj velký obdiv, vykašlal bych se na to a jel se projet kolem domu
nejels v pátek někdy po poledni kolem lince? nějakou oranžovou elise jsme v protisměru míjeli (vraceli jsme se ze schladmingu)

"Jen si neumím představit co bych z tvého vozového parku vybral na ty občané cesty do Alp na lyže, někam ve čtyřech aspoň 500km daleko s bagáží, atd.." mně se tohle ještě nestalo a asi jen tak nestane.a to i když vynechám ty lyže
spíš mi překvapuje u kraba ta přeprava kol. jak by mi jen nebavilo je furt rozebírat a skládat... :-)


a co když co2 hraje druhotnou roli a hlavním problémem (klimatické změny) je odzeleňování krajiny a špatné hospodaření zemědělců a lesníků, a celý problém (pro nás) tkví v tom, že co2 je o moc lepší bič na lidi a tudíž ekonomicky výhodnější?

ale no tak, buďte realisti. rozhodně nejsem z těch, kteří by se snažili ponižovat činnost disidentů, ale opravdu si tu někdo myslí, že k sametové revoluci došlo díky nim? to bylo normální předání moci, protože ti debilní komunisti/socialisti byly ekonomicky v hajzlu (což je vskutku obdivuhodné, když si člověk uvědomí, že 40 let předtím nejen u nás ukradli co šlo a vydrželo jim to jen 40 let a to ještě v nic moc podmínkách. na druhou stranu co by jeden od těch zkurvenejch sviní chtěl, když do čela čehokoli dosadili člověka, který neuměl do pěti počítat...). tak jak pak chcete popravovat někoho, s kým jste se domluvili na předání opratí? to byste museli být bezpáteřní svině, jako byli oni. navíc hromada lidí, ať u v politice nebo třeba ve výše zmíněných soudech, fungovala dál, protože tu nebyl nikdo, kdo by mohl dělat tu práci místo nich. holt to nemělo s revolucí nic společného, ale já jsem rád, protože kdo ví, jak by to nakonec dopadlo. ale také bych byl raději, kdyby se komunistická strana postavila mimo zákon, když už nic jiného, ale na to je teď pozdě

a jaký že máš teda vlastně auto? já jen abychom mohli tedy tipnout, jaký máš status :-)

abych přidal něco nového... iveco daily. fakt to nejhorší, v čem jsem kdy jezdil. lituju každýho, kdo v tom jezdí den co den. nevím, možná jsou i luxusnější verze, ale pochybuji o tom. sedačky horší jak v octávce první generace, řazení takový, že i míchání guláše mi přijde vlastně dokonalé. sic ta kráva má 7 metrů, ale kdo by jí dělal parkovací senzory? řízení převzatý z regulérního náklaďáku (člověk točí před sebou skruží od studny a z rejdu do rejdu je to asi 5400°), byť má ale pěkný rejd, to se musí nechat. chronicky uvrzaná zadní listová pera, člověk si raději ani nestáhne okénko, protože to se fakt nedá poslouchat. když se k tomu připočítá klasický "výhled" z dodávky (člověk netuší, co děje za autem, ostrý křižovatky, do kterých prostě fakt není na pravou stranu vidět, musí se to tam poslat), tak pro mě je vítěz jasný, tohle fakt doma nechci (nehledě na to, že bych to neměl jak využít)

tak už tu nepletem dohromady jen pevnost a tuhost, ale teď už i tvrdost :-)

...a k tomu bude stát to třetí auto na víkendy :-)

98% aut z těch let umřelo na korozi. jsou kvuli tomu zákonitě špatná?

tak to je hodně zachovalé auto. evidentně ho měl někdo fakt velmi rád


jako ten stan se mi obecně líbí a líbí se mi už nějaký ten pátek (přibližně od doby, co si ho dal jurgen z 300td.net na střechu w123 a začal s ním trajdat po světě), ale přijde mi jeho smysl pouze v řekněme východních zemích. protože hlavní přínos spaní v autě je ten, že člověk spí tak říkajíc ilegálně... což není úplně ideální si pak postavit na střechu auta stan, že... samozřejmě, pokud se spí legálně, jeho přínos je bez debat, ale to už pak má většina lidí (ten zkurvenej) karavan či obytný vůz (když i v nich lidi spí mnohdy nezákonně)
Poslední komentáře
- Marek Brunner, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
MBMB: sorry, tohle bylo na docela slítanejch Advan Sportech... - S.h.I.t., BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
K cemu presne je u nesportovniho automatu otackomer? To je uplne... - kotzitzaq, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Jako hezký je, ale při každém testu aktuálního rodinného... - Beran, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Az jsem si musel zkontrolovat, jestli jsem na novinkach nebo... - Vrooom, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
To docela koukám, že tam hučí od zadních dveří. Pak ty jednopístky... - jc, u blogu GR86, vitaj doma!
Zdravím kolegu :-) Nadšení plně chápu, užívej! https://jackc.teptin.net/kategorie-clanku/toyobaru - afro-r1, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Byt bych mel se tremi miliony velke dilema, nejspis by vyhrala... - Stanley, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Vždycky, když to někde vidím, mám dojem hluboké rozšklebené... - MBMB, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Samozřejmě že ne. Proto píšu, že primárně a ne pouze.... - greg, u blogu GR86, vitaj doma!
Vďaka! V zásade súhlasím s tvojim popisom, akurát ten plyn... - rock, Autech Zagato Stelvio AZ1: Japonec s italskými...
BX 4TC? Ten taky vypadá jak s garážnickým bodykitem. - rock, Autech Zagato Stelvio AZ1: Japonec s italskými...
Co na to říct? Škaredý ze všech stran. Rukopis se nezapře,... - StreetPro, Subaru WRX STI: Hračka pro řidičsky...
Jako asi to není pro každého, protože moje zhýčkané já mělo... - rock, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Alfa vyběhala pro Giuliu výjimku; RZ se umisťuje na stranu,... - StreetPro, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
jj, jednou jsem takto "elakujoval" nad Pyrite brown,...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem
1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem
1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem
1979 rok výroby
136 koní výkon
5 000 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc
84 komentářů - Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?
76 komentářů - Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?
61 komentářů - Bazarový snílek: Kam dále?
59 komentářů - Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?
54 komentářů - IAA MOBILITY Mnichov 2023: Co nás čeká a nemine
46 komentářů - O cestě k bezpečným silnicím
44 komentářů - Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit
39 komentářů