
yorkin
Jméno | Jan Klusáček |
---|---|
Bydliště | Praha-západ |
Registrace | před 6.0 rok. |
Poslední aktivita | před 11.5 hod. |
WWW | http://www.janklusacek.cz |
Příspěvků ve fóru | 17 |
Komentářů u článků | 60 |
Pozitivních komentářů u článků | 18 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Nejlepší auto na světě za cenu Dacie Sandero
Moje zkušenosti po 3,5 letech a 120 000 km s Range Roverem L322 TDV8.
Ultimátní SUV: Land Cruiser 200 4.5 D4-D
Čím nahradit nejlepší auto na světě Range Rover L322? Nakonec to vyhrál Land Cruiser 200. Po dvou měsících nelituji!
Posledních 50 komentářů

Přijde mi, že na různé příměstské trasy kolem Prahy by to mohlo dávat dobrý smysl. Třeba Budějovická-Kamenice, kde se jede vlastně pořád po celkem široké staré benešovské. Otázka je ovšem, jak to šlo na kruháčích...

Jinak Říčany nedoporučuju. Největší koncentrace úsekového měření i na úplně absurdních místech a extrémně důsledné zasílání obsílek. Tahle strana Prahy má tu výhodu, že je kousek Posázaví, lesy a tak. To třeba na sever od Prahy nemáš. A přitom na Líbeznice prší ceny za kvalitu života a architekturu atp.

No, protože v Jesenici tak nějak napůl bydlím, proto ji zmiňuju. Jo, různé minulé městské rady to tam úplně nekoncepčně pustily a teď se to dohání. Ale já věřím, že bude líp. Sportovní hala, biotop na koupání, i to náměstí bude (tam, jak je teď Siko pro ty, co to znají). Ještě tak jedno, dvě volební období a bude to pěkné předměstí Prahy.

Znám naše pappenheimské ;-). A naprosto bez urážky, vím, že pro plno lidí je to ideál, o tomhle sní a já jim to přeju. Sám to mám taky trochu jinak...

Já bych řekl, že tohle budu u nás v Jesenici potkávat furt. Jasně, že je tu plno zelenejch vdov, co jezdí GLS, ale pro takovýho toho majitele menší firmy, co se mu celkem daří, ale musí se otáčet, hypo platí 75 měsíčně na pěknej barák, ne už řadovku, ale žádnej luxus, furt nejspíš typovej projekt více méně, on a parťák mají Ečka, kterejma po dvou úspěšnejch letech nahradili Passaty a najednou manželka jde na mateřskou a potřebuje v něčem vozit jednoho a za chvíli dva sviště předškolního věku. Před sousedama to musí nějak vypadat. Tohle je prostě ideál a cena snesitelná. Nejspíš to stejně půjde na operák do firmy ;-).

Za mne pochvala! Sice teda nejsem a asi nikdy nebudu na trhu v téhle kategorii nových aut, ale je to celkově sympatický a funkční autíčko, tak, jak to Francouzi umí. Škoda jen, že tam není trochu víc excentrických detailů, to by Citroenu slušelo. Ale chápu normy, úspory... Oproti nešťastné éře s vyloženě ohavnými C3 první generace tohle tak nějak funguje jako celek.

Mně nešlo ani tak o design (uznávám, že jsou to fakt pěkný auta, proto jsem si taky upřímně řečeno tu V90 pořídil), ale o praktičnost, kterou to fakt dost snižuje.

Ty zkosené páté dveře ale šíleně zmenšují využitelnost zavazadlového prostoru. Na litry se to tak nepozná, protože ty se počítají jen po roletku, ale v reálu je velký nákup v IKEA dost komplikovaný.

Není ten H/K nějaká střední verze? Já měl právěže ve V90 2018 D4 Inscription to úplně základní audio a ve srovnání s H/K v L322 i JBL v LC200 to teda fakt není žádná sláva. 100k bych jistě také nepřiplatil, ale na Volvo Selekt se najít dají i takové kousky :-).

V ČR se nová Volva prý skoro neprodávají mimo operáků, totálně si zlikvidovali trh programem Volvo Select (zpívali vrabci na střeše jednoho dealerství), takže za 900 s 20kkm to bude zajímavý...

Tak už vím, o jakém svém autě napíšu blog se zkušenostmi příště. Bude to o V90 a titulek bude "Nejpřeceňovanější auto na Autíčkáři, co není Miata" :-D. Neříkám, že je to vyloženě špatný auto, ale nadšené poznámky o "nesmírně příjemném místě" platí jen pokud máte příplatkový audiosystém (ten je fakt skvělý, standardní mírně řečeno nic moc) a auto nejede. Anebo pokud potřebujete hltat tisíc km týdně po dálnicích (mimo Německa). Jinak nevím...

U té C30 bych vzal na milost verzi T5, ta by mohla celkem i pěkně jet, taková volví alternativa k Focusu ST225.

Mně se taky klaun líbí mnohem víc než první generace, tu jsem vždycky bral jako nakynulou Sierru, druhá generace je designově hodně jiná, takový ztělesnění devadesátek. Navíc v kombíku to bylo úplně neuvěřitelně praktický. Bejt dneška študák, co má hluboko do kapsy, tak bych nad tím za 50 hodně uvažoval.

Přiznám se, že nemám zkušenost takto detailní s různými generacemi golfu, ale mám ji s Octou. A tam prostě posun k lepšímu v odhlučnění, nalazení podvozku nevidím, u světlometů závisí na technologii. Na druhou stranu mám jako daily auto s halogeny H7 10 let staré a (asi i díky tomu, že plocha jednoho světlometu je větší než dva světlomety u tohohle Golfu) opravdu si nemůžu stěžovat. Hodně dojmů ze zlepšení souvisí s tím, že málokdo srovnává dvě auta se stejným nájezdem. Samozřejmě, že podvozek auta s 10000 působí pevněji a jistěji než u auta s 150000, to ale nesouvisí s vývojem, ale opotřebením.

Tohle má imho smysl jen jako "cesta je cíl". V dubnu zaletět do Španělska, s Pandou z půjčovny objet pár aut, pak něco pěkného za 4000€ koupit, udělat si výlet po španělských a francouzských silnicích mimo dálnice, přes D rychle domů. O prázdninách se projezdit a pak to hodit na mobile.de. Škoda, že už mi není 23 a nemám na to čas :-D.

Chápu, že je to kvůli ochraně chodců, ale ten předek je prostě hnusný. Nutnost přepínat na dynamic mode považuju za dost zásadní nepříjemnost a obtěžování řidiče. Strašlivě letargické rozjezdy zase reálně ohrožují bezpečnost při nájezdu na frekventovanou hlavní. O nebezpečnosti laborování s dotykovým displejem za jízdy už Zlokočka psala. Ve výsledku: děkuji, tohle fakt není auto pro mne. Bohužel mi přijde, že ve srovnání s 10 let starým Golfem 2.0 tdi to mimo Carplay není lepší vlastně v žádném ohledu, který je pro řidiče relevantní.

A když to tak udělají všichni, tak je to přesně ten důvod, proč stojí tak málo. Plus fakt hnusný kola ;-)

Souhlasím s těmi, co říkají, že je to celé absurdní diskuse. Chápu, že takové požadavky má asi nějaký strážník, který chce jezdit pěkným autem, ale kdyby mi jako komunálnímu politikovi s tím přišel do kanceláře velitel MP, tak ho ženu až před radnici. Skoro nic z toho MP nepotřebuje. Kolikrát jezdí vozidlo MP nad 120, aby potřebovali výkon? Samozatmívací zrcátko? Senzor deště? Full LED? To je výsměch. Ideální auto pro MP je imho Duster v základní výbavě + 4x4 a klima. A to Dacie fakt nemám rád, pro těžkou službu (krátké cesty, pořád dovnitř ven...) to ale dává smysl. Ostatně ne náhodou je kolem Prahy vídám snad nejčastěji. A ještě slušně ušetří.


Tak to se docela hodí, že chci příští týden dát na blog něco málo o mé 10 let staré LC200 :-D.

Volvo S90 je ale volba z rozumu pro toho, kdo potřebuje najezdit 70kkm ročně a nemá neomezený budget. Koupit si to pro radost... Půl roku jsem v tom jezdil a joy to teda fakt nesparkuje :-D. Navíc třídou to stojí spíš proti E nebo 5, skoro se divím, že tazatel nepřemýšlí na roli víkendovky o nějakém tom AMG třeba. Jinak souhlas s motionem, že kdo překousne design, pro toho by Panamera dávala smysl.

Pohodlí zadních sedaček je úplně jedno, protože na nich budou cestovat jen děti v dětských sedačkách. Sám se divím, že neexistuje možnost příplatkové výbavy, která by nahradila normální zadní sedačky nouzouvou tenoučkou polstrovanou vrstvou. Z 99% tam stejně jsou jen dětské sedačky, na zbylé nouzové procento by stačilo i pohodlí na úrovni 2CV.

To asi nebude tak úplně pravda. Odhlédneme-li od benzinových V8, které jsou u některých modelů (DIII-V) jediné doporučeníhodné, jsou třeba TDV8 výborné motory, které najedou bez velkých investic i docela dost km. Sám mám první TDV8 - 3.6 - v L322 a už se to blíží na dohled 350 kkm a motor šlape jako hodinky.

Táta měl to auto jako náhradní ze servisu a pár set kilometrů jsem ho taky protáhl. Můžu recenzi podepsat do posledního písmene! Naprosto ideální auto pro člověka 50+, který najede tak do 20kkm za rok. Nastupuje se do toho pohodlně, vypadá to slušně, jezdí to... nepřekvapivě. Pokud to bude mít trochu obstojnou spolehlivost, tak imho mnohem příjemnější volba než defaultní Scala (pro tuhle kategorii zákazníků).

Já vím, že estetický dojem je kategorie čistě subjektivní, ale ta palubní deska je prostě f-ugly. Od volantu, který evokuje hlavu super battle droida z SW, až po zcela antiergonomický kruhový segment tlačítek, co připomíná Nokii 3650. Jinak určitě dobrý a praktický auto, ale při představě, že se na tohle budu koukat 700 hodin ročně, se mi zvedá žaludek...


Já se normálně zajímám. Svoje auta a motorky fotím normálně se značkama a rád bych se poučil, proč to poměrně hodně lidí rozmazává. Třeba dělám něco blbě a teď to můžu napravit :-)

To je mi divný, v registru Kanceláře pojistitelů se zobrazí jen tovární značka a pojišťovna. To snad nejsou nějak supertajný údaje... Leda kdyby někdo tvrdil, že to jeho Fiero je fakt F40, ale...

Takové, ale stříbrné měla ředitelka našeho gymplu v polovině devadesátek. Legendární je její únik před policií (nepochybně ve Felicii přes půl Brna), protože ji prostě nenapadlo, že by mohli houkat a blikat na ni :-). Zajímala by mě ale praktická otázka: proč jsou na fotkách rozmazané ty značky?

Jimny je určitě fajn auto s až překvapivými terénními schopnostmi, ale nemůžu se ubránit dojmu, že ta cena za jedenáctileté auto je trochu přestřelená (bez hejtu vůči spřátelenému dealerovi). Pro chataře, který musí dojíždět dva km po rozbité lesní cestě, bude za stejné peníze lepší volbou (4 dveře, pohodlnější, o polovinu mladší...) Duster. Anebo jen o rok či dva mladší Freelander či Forester, což jsou normálně dospělá auta, kterými se třeba dá jet v případě potřeby i po dálnici, uveze rodinu atp. Myslivec, který má to auto do revíru a najede ročně 5000 km, zas může koupit Jimniho v horším stavu za půlku a udělá úplně stejnou službu (za 10 let je prodá asi tak za podobnou cenu ;-)). Na expedice jsou také jiná auta... Ale pokud někdo má nápad, tak sem s ním.

Už ne, rozvodové náklady měly na vrch. Ale už zase po nějakém s lehkou patinou, ale provozuschopném, koukám, před pár měsíci mi utekl pěkný modrý v Gasolina Classic...

První auto byla celkem klasicky Felicia Combi po FL 1.3 50kw. Přebytečná v rámci rodiny, najeto 75 000 km. Na rok 2002 to nebyl žádný trapas, nebýt absence ABS (a z toho vyplývající nehody na D1) a klimatizace by mi asi vydržela déle než rok a půl :-D. Za vlastní jsem si koupil Volvo 960 3.0 rv. 1992. Oproti Felicii o světelné roky jinde v pohodlí i výbavě, bohužel mi ji kamarád zadržel, protože nějak ignoroval kontrolku oleje. Ale byl to začátek dlouhého vztahu se švédskými tanky V70 I, XC70 II, V40, 240, 9-5, 99...

To jsem psal já. Motám se kolem LR dost dlouho, v pár Td6 jsem je a... prostě do daily drivera bych to nechtěl. Zejména po zkušenosti s 5.2 v ZJ bys trpěl. Mám TDV8 3.6 čipnutý na 220kw a teprve to mi přijde jako akceptovatelný výkon. Nejde o spěchání, ale pokud chceš třeba předjíždět na silnicích první třídy, kde jsou dva pruhy do kopce (a v opačném směru jen jeden), hodí se každý Nm krouťáku. Je to prostě těžká kráva s aerodynamikou letící ledničky. P38 je nesmysl, to už spíš sežeň WJ 4.7 a zplynuj. Diesel je na houby, V8 dobrej, ale musíš si ho nechat komplet předělat. A pak jseš v tom za víc než pěkná L322.

Ale je fakt, že pro nájezd do 15 000 km ročně se nafta samozřejmě nevyplatí. A 4.4 benzíny se v L322 dostávají na dramaticky atraktivní ceny: https://www.sauto.cz/osobni/detail/land-rover/range-rover/17725205?goFrom=list

Já to psal už výše. TDV8 jsou mnohem lepší než S/TDV6. Do značné míry i kvůli nim jsem nakonec zvolil L322 před D3, když jsem před rokem a kus hledal auto téhle třídy. Z hlediska složitosti není stejně vybavená D3 oproti L322 příliš rozdílná. Trochu problém je výskyt, kdy po ČR prostě jezdí mnohem víc Discover a tragicky slabých RR Td6 než TDV8, takže se klidně může stát, že i renomovaný servis nebude mít na skladě potřebný díl (ano, zrovna teď jezdím Toyotou Avensis, protože čekám na měch :-(). O zvuku a komfortu ani nemluvě. A hlavně netrpí sudden death syndromem jako PSA motory. Jistou nevýhodou je nemožnost zvednutí kastle pro práci na motoru. Kvůli tomu mě v lednu drobná oprava na svodech (díly asi za 5000) přišla na 60k, protože musel motor ven...

D3 jsou výborná auta, i když ten motor je na jejich hmotnost (+když se pořádně naloží, což třeba na dovolenou není problém) dost slabý. U nás je trochu horší si vybrat, narazit na dobře servisovaný kus se slušnou výbavou (ano, dělal se holobyt v hadře, na pružinách a s manuálem!) je celkem náročné. Se servisem se to má jednoduše: je to strašná elektrárna, kterou málokdo umí. Mechanicky to zas taková divočina není hlavně díky možnosti zvednou kastli a v klidu dělat cokoli na motoru. I kompletně vyplněná serviska z autorizáku není žádná záruka. Servisů, kde ví co a jak, je celkem málo a jsou daleko od sebe, i když situace se zlepšuje. Oproti situaci před 10 lety, kdy jsem z Prahy jezdil na servis do Českých Budějovic, nesrovnatelné. Z hlediska praktičnosti, komfortu a poměru cena/výkon v současné době nemá D3 moc konkurentů. Land Cruisery jsou o dost dražší, X5 a GL nemají vůbec žádné terénní schopnosti a se spolehlivostí na tom rozhodně nejsou lépe. Jinak mám L322 3.6 TDV8: víc místa, pohodlnější podvozek, prakticky jen dobře vybavené kusy, lepší (výkonnější i spolehlivější) motor. Nevýhodou jsou (některé) dražší díly a nedostupné offroadové doplňky.

Moc pěkný, já takhle koupil Saaba 9-5 před 11 lety čtyři dny před odjezdem na Erasma do Glasgow. Sobík ovšem úspěšně absolvoval dvě cesty tam i zpět + ještě nějaké ježdění po Skotsku ;-)

Zajímavé je, že za měsíc diskusí tu vůbec nezazněl Opel Monterey/Isuzu Trooper. Je to auto celkem velké (takže se leccos vejde a ani pohodlí nebude katastrofální), v terénu se neztratí a na dálnici v něm neumřete (třeba na rozdíl od Španěla :-p), ve verzích 3.1TD a (vzácnějších) benzínech i docela spolehlivé, dostupné jsou i v rozumné výbavě (bez klimatizace by se mi někam na balkán už crcat nechtělo) a s mírnými kosmetickými vadami se dá koupit pod 50, třeba https://auto.bazos.cz/inzerat/80769307/Prodam-Opel-Monterey-31-LTD.php.

Ovládání oken uprostřed jsem měl třeba na Saabu 9-5 a byl to skvělý vynález. Spolujezdkyně třeba mohla v klidu řešit požadavky na otevírání a zavírání oken dětí sedících v zadu, takže se řidič může soustředit na...řízení.

Já furt nechápu, proč je na Autíčkáři tolik hejtů na RR L322. Ano, u preFL 3.0TD, tj. do 2006, chcípaly převodovky a přední diferenciály (ty ale měnila automobilka v rámci svolávačky). Navíc tahle motorizace byla dost chcíplá. 3.6 a 4.4 TDV8 jsou ale skvělé motory, jejichž jediný problém je omezenější dostupnost aftermarket filtrů, servisních sad a dílů. Ale jedou a bůra ve specializovaném neautorizovaném servisu si za výměnu náplní snad může jednou za 15000km dovolit každý, kdo je na tomhle trhu, ne? Pro důchodce hledajícího pohodlné svezení do 10 000 km za rok bych se nebál vůbec koupit i starší 2007- 3.6 s ověřeným servisem kolem 400 000 Kč, pokud se předmětný důchodce vyskytuje poblíž ověřených servisů (takže Praha, Budějce, Boskovice, Ostrava...). Když se najde pěkný poFL benziňák, tak to bude ještě spolehlivější volba. Elektroinstalace a podvozku bych se nebál, není to P38čka ;-). Klíčem k úspěchu je ovšem dobrý servis jako u všech komplikovanějších aut... A to mluvím jako majitel 3.6 TDV8, se kterou jsem za 3 měsíce najel 13 000 km bez jakéhokoli nezanedbatelného problému.


LR Discovery I 300 tdi v automatu. Do kila se najde i po vyvaření, na kouli 3,5t, motor je naprosto spolehlivej, zbytek akceptovatelně, díly z UK za pár šušňů (ve srovnání s japonskými a částečně i americkými offroady). Bez vleku jezdí za 10 a pokud není upravená na offroad (lift, gumy, vyhození stabíku), tak má naprosto snesitelnou kvalitu jízdy po silnici. Redukce se může při rozjezdu s naloženým vlekem do prudkého kopce nebo někde na štěrku taky dobře hodit.

Umřela na předpisy... Zkusej do toho narvat povinné ABS a ESP...

Když jsem kupoval svoje první auto před 12 lety, byly v ČR (na mercedes-classic.cz) na prodej dvě 2.5-16v za cca 150. Prodávaly se dost dlouho, protože tolik peněz přeci nikdo normální za 190ku nedá. Tehdy mi chybělo asi 30k a než abych je sháněl, raději jsem šel do něčeho levnějšího. Tož... Tempora mutantur et nos mutamur in illis...

K tomu Renaultu 8 bych dal velký otazník, slušné kousky pod 4000€ už nejsou ani ve Francii a ty opravdu pěkné jdou ještě výš. Takže vlastně úplně stejná cena jako Simca 1000. Najít obstojný (zejména karosářsky) pod 80000 Kč bude sakra oříšek. Pokud na tomhle místě má být nějaký Francouz, navrhuju CX. Extrémní pohodlí, úžasný design, potenciál na růst ceny (jak se budou dostávat DS mimo dosah) a pořád za 3000€ se dá sehnat pěkný před FL kousek.

Hmmm, jasně, takže o to nikdo nikdy ani nezakopne, stejně jako třeba o Scirocco nebo Corrado...

Podepisuji na celé čáře. Táta koupil šestku (sice combi s automatem a dieslem) před třemi měsíci a při výběru vyhrála na celé čáře třeba přes Superbem, který (pokud člověk často nevozí vzadu dospělé) vlastně nedává moc smysl... Je to tak trochu oldschoolové auto ve více než jednom slova smyslu (řidičský zážitek i třeba infotainment a jeho nepropojení s palubním počítačem), ale řidičsky na poměry třídy okouzlující.

Jsou to dvě zkušenosti s černými dírami v podobě udržovaných 960ek, které se po koupi staly brutálními pokladničkami. Z toho jedna byla kupovaná u T6R a taky se ji tam snažili zprovoznit (kamarád, kterému jsem T6R doporučil, tehdy neplatil celé opravy, protože uznali, že aspoň 100km od nich by mělo auto ujet bez problémů)...

Jo ták, tož dlouhé vedení :-). Jinak w124 300E 4matic umí samozřejmě také pěkně majiteli zatopit...

Btw. ta ilustrační fotka je dost nešťastná. Staré peugeoty jsou dodnes v Africe k vidění a že fungují při místní úrovni údržby je důkazem jejich spolehlivosti. I když v posledních deseti letech je tam nahradilo dost MB w124.

Ze starších bych zmínil Volvo 960 s benzinovými šestiválci. Pro povrchního autíčkáře poslední klasické Volvo s RWD, vzor spolehlivosti, pro zprvu nadšeného majitele nikdy nekončící černá díra na peníze. Ale kdyby mi někdo nabídl ten samý kousek, co jsem v roce 2003 koupil za 60kKc za ty samé prachy dnes, tak bych neodolal :-D
Poslední komentáře
- vojtacz, Bazarový snílek: Podivnosti z temných...
Zrovna tuhle generaci u nás na severu vídám celkem často... - Sato, Bazarový snílek: Podivnosti z temných...
Ten mercedes vyzerá, že pri prepise po vás budú chciet doložit... - Daniel Borský, Bazarový snílek: Podivnosti z temných...
To já taky ne, však taky píšu, že to nedává smysl :) - Daniel Borský, Bazarový snílek: Podivnosti z temných...
Přece byste po mne nechtěli dva články po sobě v ranních... - lumix, Bazarový snílek: Podivnosti z temných...
Kabriolet v naftě od VW, no nevím nevím. To jsem proste nikdy... - MBMB, Elektrický valčík: Mají dnes Husité...
Tak bych to úplně nepodával, že vyšší energetická hustota... - Kuře , Bazarový snílek: Podivnosti z temných...
Tak jednou Dan zveřejní článek v půl desáté, já už si myslel... - Vojta, u blogu Já a Alfa po dvou tisících...
No mluvíš tu ale o nějakém hulícím popelníku ale nic takového... - Sato, u blogu Já a Alfa po dvou tisících...
Ano presne tak, tie male rakovinotvorne svinstva, pre ktore tak dizle... - screepy, u blogu Já a Alfa po dvou tisících...
@honza123 jdi tyhle hesla hlásat kapitánům zaoceánských... - Junior, Týden plný zajímavých novinek
A jak víš, z ceny jsem moc neskakal. Cupra se zatím jeví... - Xpepe, Elektrický valčík: Mají dnes Husité...
No ono to vse je o fyzice, vyvoj baterii se ubira smerem koncentrace... - LennyLeonard, u blogu A je to tu zase!
Tipuji Alfa romeo nebo mg zt. - Pajinex, u blogu Já a Alfa po dvou tisících...
Litrová, nebo identická jedenáctka Multice byla taky voser... - Vojta, u blogu Já a Alfa po dvou tisících...
Hlavně lidi si neuvědomují, že DPF vůbec nezachytává viditelný...
Poslední inzeráty
2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem
1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem
2006 rok výroby
143 koní výkon
1 997 ccm objem
1967 rok výroby
450 koní výkon
7 200 ccm objem
Rušné diskuse
- Proč nechápeme nová auta
147 komentářů - Auta, která zmizela
106 komentářů - Autíčkář se ptá: Baterie nebo vodík?
97 komentářů - Autíčkář se ptá: Posloucháte za volantem nebezpečné songy?
93 komentářů - Ptejte se: Zajímavé auto do sedmdesáti tisíc
93 komentářů - Jaké "klasice" jste nikdy nepřišli na chuť?
92 komentářů - Volvo XC40 T4 Recharge: Óda na radost, tříválec a elektřinu
83 komentářů - Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů
77 komentářů