načítám data...

yorkin

JménoJan Klusáček
BydlištěPraha-západ
Registracepřed 5.7 rok.
Poslední aktivitapřed 2.1 min.
WWWhttp://www.janklusacek.cz
Příspěvků ve fóru15
Komentářů u článků49
Pozitivních komentářů u článků11
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Nejlepší auto na světě za cenu Dacie Sandero

09. listopadu 2020, 14:56 29 komentářů

Moje zkušenosti po 3,5 letech a 120 000 km s Range Roverem L322 TDV8.

Ultimátní SUV: Land Cruiser 200 4.5 D4-D

24. listopadu 2020, 12:05 25 komentářů

Čím nahradit nejlepší auto na světě Range Rover L322? Nakonec to vyhrál Land Cruiser 200. Po dvou měsících nelituji!


Posledních 50 komentářů

yorkin
26. listopadu 2020, 11:01
3
Hatchback nemusí být hot, aby byl cool

U té C30 bych vzal na milost verzi T5, ta by mohla celkem i pěkně jet, taková volví alternativa k Focusu ST225.

yorkin
25. listopadu 2020, 21:15
0
Ford Scorpio: Podnikatelův sen

Mně se taky klaun líbí mnohem víc než první generace, tu jsem vždycky bral jako nakynulou Sierru, druhá generace je designově hodně jiná, takový ztělesnění devadesátek. Navíc v kombíku to bylo úplně neuvěřitelně praktický. Bejt dneška študák, co má hluboko do kapsy, tak bych nad tím za 50 hodně uvažoval.

yorkin
23. listopadu 2020, 22:37
1
Volkswagen Golf 2.0 TDI: Vraťte mi německý pragmatismus!

Přiznám se, že nemám zkušenost takto detailní s různými generacemi golfu, ale mám ji s Octou. A tam prostě posun k lepšímu v odhlučnění, nalazení podvozku nevidím, u světlometů závisí na technologii. Na druhou stranu mám jako daily auto s halogeny H7 10 let staré a (asi i díky tomu, že plocha jednoho světlometu je větší než dva světlomety u tohohle Golfu) opravdu si nemůžu stěžovat. Hodně dojmů ze zlepšení souvisí s tím, že málokdo srovnává dvě auta se stejným nájezdem. Samozřejmě, že podvozek auta s 10000 působí pevněji a jistěji než u auta s 150000, to ale nesouvisí s vývojem, ale opotřebením.

yorkin
23. listopadu 2020, 22:23
1
Zimní deprese aneb o autech, která nemám

Tohle má imho smysl jen jako "cesta je cíl". V dubnu zaletět do Španělska, s Pandou z půjčovny objet pár aut, pak něco pěkného za 4000€ koupit, udělat si výlet po španělských a francouzských silnicích mimo dálnice, přes D rychle domů. O prázdninách se projezdit a pak to hodit na mobile.de. Škoda, že už mi není 23 a nemám na to čas :-D.

yorkin
22. listopadu 2020, 16:57
0
Volkswagen Golf 2.0 TDI: Vraťte mi německý pragmatismus!

Chápu, že je to kvůli ochraně chodců, ale ten předek je prostě hnusný. Nutnost přepínat na dynamic mode považuju za dost zásadní nepříjemnost a obtěžování řidiče. Strašlivě letargické rozjezdy zase reálně ohrožují bezpečnost při nájezdu na frekventovanou hlavní. O nebezpečnosti laborování s dotykovým displejem za jízdy už Zlokočka psala. Ve výsledku: děkuji, tohle fakt není auto pro mne. Bohužel mi přijde, že ve srovnání s 10 let starým Golfem 2.0 tdi to mimo Carplay není lepší vlastně v žádném ohledu, který je pro řidiče relevantní.

yorkin
20. listopadu 2020, 14:55
0
Ptejte se: Rychlá nákupní taška za 100 tisíc

A když to tak udělají všichni, tak je to přesně ten důvod, proč stojí tak málo. Plus fakt hnusný kola ;-)

yorkin
20. listopadu 2020, 10:49
10
Autíčkář se ptá: Prostorné SUV pro městskou policii

Souhlasím s těmi, co říkají, že je to celé absurdní diskuse. Chápu, že takové požadavky má asi nějaký strážník, který chce jezdit pěkným autem, ale kdyby mi jako komunálnímu politikovi s tím přišel do kanceláře velitel MP, tak ho ženu až před radnici. Skoro nic z toho MP nepotřebuje. Kolikrát jezdí vozidlo MP nad 120, aby potřebovali výkon? Samozatmívací zrcátko? Senzor deště? Full LED? To je výsměch. Ideální auto pro MP je imho Duster v základní výbavě + 4x4 a klima. A to Dacie fakt nemám rád, pro těžkou službu (krátké cesty, pořád dovnitř ven...) to ale dává smysl. Ostatně ne náhodou je kolem Prahy vídám snad nejčastěji. A ještě slušně ušetří.

yorkin
11. listopadu 2020, 16:39
0
Ptejte se: Luxusní sedan za milion

Když nechci slyšet řev motoru, mám si koupit Teslu :-D

yorkin
11. listopadu 2020, 15:28
6
Toyota Land Cruiser 200 5,7 V8: Nejsem cvok. Prostě jen vím, co chci

Tak to se docela hodí, že chci příští týden dát na blog něco málo o mé 10 let staré LC200 :-D.

yorkin
11. listopadu 2020, 10:41
1
Ptejte se: Luxusní sedan za milion

Volvo S90 je ale volba z rozumu pro toho, kdo potřebuje najezdit 70kkm ročně a nemá neomezený budget. Koupit si to pro radost... Půl roku jsem v tom jezdil a joy to teda fakt nesparkuje :-D. Navíc třídou to stojí spíš proti E nebo 5, skoro se divím, že tazatel nepřemýšlí na roli víkendovky o nějakém tom AMG třeba. Jinak souhlas s motionem, že kdo překousne design, pro toho by Panamera dávala smysl.

yorkin
01. listopadu 2020, 21:19
2
Nová Toyota Hilux Invincible ukazuje, že „pickup is the new SUV"

Pohodlí zadních sedaček je úplně jedno, protože na nich budou cestovat jen děti v dětských sedačkách. Sám se divím, že neexistuje možnost příplatkové výbavy, která by nahradila normální zadní sedačky nouzouvou tenoučkou polstrovanou vrstvou. Z 99% tam stejně jsou jen dětské sedačky, na zbylé nouzové procento by stačilo i pohodlí na úrovni 2CV.

yorkin
18. května 2020, 22:31
0
Range Rover SDV8 Autobiography: Osm hrnečků pro štěstí

To asi nebude tak úplně pravda. Odhlédneme-li od benzinových V8, které jsou u některých modelů (DIII-V) jediné doporučeníhodné, jsou třeba TDV8 výborné motory, které najedou bez velkých investic i docela dost km. Sám mám první TDV8 - 3.6 - v L322 a už se to blíží na dohled 350 kkm a motor šlape jako hodinky.

yorkin
29. března 2020, 15:47
2
Mitsubishi ASX: V tomhle autě je svět ještě v pořádku.

Táta měl to auto jako náhradní ze servisu a pár set kilometrů jsem ho taky protáhl. Můžu recenzi podepsat do posledního písmene! Naprosto ideální auto pro člověka 50+, který najede tak do 20kkm za rok. Nastupuje se do toho pohodlně, vypadá to slušně, jezdí to... nepřekvapivě. Pokud to bude mít trochu obstojnou spolehlivost, tak imho mnohem příjemnější volba než defaultní Scala (pro tuhle kategorii zákazníků).

yorkin
06. září 2019, 23:16
0
Isuzu D-Max Double Cab: Cesta z velkoměsta do srdce maďarských vinic

Já vím, že estetický dojem je kategorie čistě subjektivní, ale ta palubní deska je prostě f-ugly. Od volantu, který evokuje hlavu super battle droida z SW, až po zcela antiergonomický kruhový segment tlačítek, co připomíná Nokii 3650. Jinak určitě dobrý a praktický auto, ale při představě, že se na tohle budu koukat 700 hodin ročně, se mi zvedá žaludek...

yorkin
16. srpna 2019, 19:51
0
Citroën SM Opéra: Nedokončený příběh

To sice asi ano, ale je to naprostý porno...

yorkin
07. listopadu 2018, 18:44
2
Daewoo Tico: Jak málo stačí k radosti

Já se normálně zajímám. Svoje auta a motorky fotím normálně se značkama a rád bych se poučil, proč to poměrně hodně lidí rozmazává. Třeba dělám něco blbě a teď to můžu napravit :-)

yorkin
07. listopadu 2018, 17:40
0
Daewoo Tico: Jak málo stačí k radosti

To je mi divný, v registru Kanceláře pojistitelů se zobrazí jen tovární značka a pojišťovna. To snad nejsou nějak supertajný údaje... Leda kdyby někdo tvrdil, že to jeho Fiero je fakt F40, ale...

yorkin
07. listopadu 2018, 15:06
0
Daewoo Tico: Jak málo stačí k radosti

Takové, ale stříbrné měla ředitelka našeho gymplu v polovině devadesátek. Legendární je její únik před policií (nepochybně ve Felicii přes půl Brna), protože ji prostě nenapadlo, že by mohli houkat a blikat na ni :-). Zajímala by mě ale praktická otázka: proč jsou na fotkách rozmazané ty značky?

yorkin
23. září 2018, 21:15
0
Suzuki Jimny: Offroaderem snadno a rychle

Jimny je určitě fajn auto s až překvapivými terénními schopnostmi, ale nemůžu se ubránit dojmu, že ta cena za jedenáctileté auto je trochu přestřelená (bez hejtu vůči spřátelenému dealerovi). Pro chataře, který musí dojíždět dva km po rozbité lesní cestě, bude za stejné peníze lepší volbou (4 dveře, pohodlnější, o polovinu mladší...) Duster. Anebo jen o rok či dva mladší Freelander či Forester, což jsou normálně dospělá auta, kterými se třeba dá jet v případě potřeby i po dálnici, uveze rodinu atp. Myslivec, který má to auto do revíru a najede ročně 5000 km, zas může koupit Jimniho v horším stavu za půlku a udělá úplně stejnou službu (za 10 let je prodá asi tak za podobnou cenu ;-)). Na expedice jsou také jiná auta... Ale pokud někdo má nápad, tak sem s ním.

yorkin
08. července 2018, 20:08
0
Jaké bylo vaše první auto? | Autíčkář se ptá

Už ne, rozvodové náklady měly na vrch. Ale už zase po nějakém s lehkou patinou, ale provozuschopném, koukám, před pár měsíci mi utekl pěkný modrý v Gasolina Classic...

yorkin
08. července 2018, 11:05
0
Jaké bylo vaše první auto? | Autíčkář se ptá

První auto byla celkem klasicky Felicia Combi po FL 1.3 50kw. Přebytečná v rámci rodiny, najeto 75 000 km. Na rok 2002 to nebyl žádný trapas, nebýt absence ABS (a z toho vyplývající nehody na D1) a klimatizace by mi asi vydržela déle než rok a půl :-D. Za vlastní jsem si koupil Volvo 960 3.0 rv. 1992. Oproti Felicii o světelné roky jinde v pohodlí i výbavě, bohužel mi ji kamarád zadržel, protože nějak ignoroval kontrolku oleje. Ale byl to začátek dlouhého vztahu se švédskými tanky V70 I, XC70 II, V40, 240, 9-5, 99...

yorkin
27. dubna 2018, 18:35
0
Land Rover Discovery 3 TDV6: Diskošku nezastavíš!

To jsem psal já. Motám se kolem LR dost dlouho, v pár Td6 jsem je a... prostě do daily drivera bych to nechtěl. Zejména po zkušenosti s 5.2 v ZJ bys trpěl. Mám TDV8 3.6 čipnutý na 220kw a teprve to mi přijde jako akceptovatelný výkon. Nejde o spěchání, ale pokud chceš třeba předjíždět na silnicích první třídy, kde jsou dva pruhy do kopce (a v opačném směru jen jeden), hodí se každý Nm krouťáku. Je to prostě těžká kráva s aerodynamikou letící ledničky. P38 je nesmysl, to už spíš sežeň WJ 4.7 a zplynuj. Diesel je na houby, V8 dobrej, ale musíš si ho nechat komplet předělat. A pak jseš v tom za víc než pěkná L322.

yorkin
25. dubna 2018, 22:18
0
Land Rover Discovery 3 TDV6: Diskošku nezastavíš!

Ale je fakt, že pro nájezd do 15 000 km ročně se nafta samozřejmě nevyplatí. A 4.4 benzíny se v L322 dostávají na dramaticky atraktivní ceny: https://www.sauto.cz/osobni/detail/land-rover/range-rover/17725205?goFrom=list

yorkin
25. dubna 2018, 22:15
0
Land Rover Discovery 3 TDV6: Diskošku nezastavíš!

Já to psal už výše. TDV8 jsou mnohem lepší než S/TDV6. Do značné míry i kvůli nim jsem nakonec zvolil L322 před D3, když jsem před rokem a kus hledal auto téhle třídy. Z hlediska složitosti není stejně vybavená D3 oproti L322 příliš rozdílná. Trochu problém je výskyt, kdy po ČR prostě jezdí mnohem víc Discover a tragicky slabých RR Td6 než TDV8, takže se klidně může stát, že i renomovaný servis nebude mít na skladě potřebný díl (ano, zrovna teď jezdím Toyotou Avensis, protože čekám na měch :-(). O zvuku a komfortu ani nemluvě. A hlavně netrpí sudden death syndromem jako PSA motory. Jistou nevýhodou je nemožnost zvednutí kastle pro práci na motoru. Kvůli tomu mě v lednu drobná oprava na svodech (díly asi za 5000) přišla na 60k, protože musel motor ven...

yorkin
25. dubna 2018, 15:27
0
Land Rover Discovery 3 TDV6: Diskošku nezastavíš!

D3 jsou výborná auta, i když ten motor je na jejich hmotnost (+když se pořádně naloží, což třeba na dovolenou není problém) dost slabý. U nás je trochu horší si vybrat, narazit na dobře servisovaný kus se slušnou výbavou (ano, dělal se holobyt v hadře, na pružinách a s manuálem!) je celkem náročné. Se servisem se to má jednoduše: je to strašná elektrárna, kterou málokdo umí. Mechanicky to zas taková divočina není hlavně díky možnosti zvednou kastli a v klidu dělat cokoli na motoru. I kompletně vyplněná serviska z autorizáku není žádná záruka. Servisů, kde ví co a jak, je celkem málo a jsou daleko od sebe, i když situace se zlepšuje. Oproti situaci před 10 lety, kdy jsem z Prahy jezdil na servis do Českých Budějovic, nesrovnatelné. Z hlediska praktičnosti, komfortu a poměru cena/výkon v současné době nemá D3 moc konkurentů. Land Cruisery jsou o dost dražší, X5 a GL nemají vůbec žádné terénní schopnosti a se spolehlivostí na tom rozhodně nejsou lépe. Jinak mám L322 3.6 TDV8: víc místa, pohodlnější podvozek, prakticky jen dobře vybavené kusy, lepší (výkonnější i spolehlivější) motor. Nevýhodou jsou (některé) dražší díly a nedostupné offroadové doplňky.

yorkin
29. listopadu 2017, 21:57
0
Se starým BMW za pár šlupek do Maroka a zase zpátky: Část první

Moc pěkný, já takhle koupil Saaba 9-5 před 11 lety čtyři dny před odjezdem na Erasma do Glasgow. Sobík ovšem úspěšně absolvoval dvě cesty tam i zpět + ještě nějaké ježdění po Skotsku ;-)

yorkin
19. listopadu 2017, 20:34
0
Levný offroad na expedici po východní Evropě | Ptejte se

Zajímavé je, že za měsíc diskusí tu vůbec nezazněl Opel Monterey/Isuzu Trooper. Je to auto celkem velké (takže se leccos vejde a ani pohodlí nebude katastrofální), v terénu se neztratí a na dálnici v něm neumřete (třeba na rozdíl od Španěla :-p), ve verzích 3.1TD a (vzácnějších) benzínech i docela spolehlivé, dostupné jsou i v rozumné výbavě (bez klimatizace by se mi někam na balkán už crcat nechtělo) a s mírnými kosmetickými vadami se dá koupit pod 50, třeba https://auto.bazos.cz/inzerat/80769307/Prodam-Opel-Monterey-31-LTD.php.

yorkin
01. září 2017, 15:45
0
Citroën C-Elysée: Vůz za rozumnou cenu

Ovládání oken uprostřed jsem měl třeba na Saabu 9-5 a byl to skvělý vynález. Spolujezdkyně třeba mohla v klidu řešit požadavky na otevírání a zavírání oken dětí sedících v zadu, takže se řidič může soustředit na...řízení.

yorkin
09. července 2017, 23:10
1
Autíčkář na lovu: Auta pro důchodce

Já furt nechápu, proč je na Autíčkáři tolik hejtů na RR L322. Ano, u preFL 3.0TD, tj. do 2006, chcípaly převodovky a přední diferenciály (ty ale měnila automobilka v rámci svolávačky). Navíc tahle motorizace byla dost chcíplá. 3.6 a 4.4 TDV8 jsou ale skvělé motory, jejichž jediný problém je omezenější dostupnost aftermarket filtrů, servisních sad a dílů. Ale jedou a bůra ve specializovaném neautorizovaném servisu si za výměnu náplní snad může jednou za 15000km dovolit každý, kdo je na tomhle trhu, ne? Pro důchodce hledajícího pohodlné svezení do 10 000 km za rok bych se nebál vůbec koupit i starší 2007- 3.6 s ověřeným servisem kolem 400 000 Kč, pokud se předmětný důchodce vyskytuje poblíž ověřených servisů (takže Praha, Budějce, Boskovice, Ostrava...). Když se najde pěkný poFL benziňák, tak to bude ještě spolehlivější volba. Elektroinstalace a podvozku bych se nebál, není to P38čka ;-). Klíčem k úspěchu je ovšem dobrý servis jako u všech komplikovanějších aut... A to mluvím jako majitel 3.6 TDV8, se kterou jsem za 3 měsíce najel 13 000 km bez jakéhokoli nezanedbatelného problému.

yorkin
03. listopadu 2016, 07:58
1
Ptejte se: Auto, kterým se dá odvézt auto

LR Discovery I 300 tdi v automatu. Do kila se najde i po vyvaření, na kouli 3,5t, motor je naprosto spolehlivej, zbytek akceptovatelně, díly z UK za pár šušňů (ve srovnání s japonskými a částečně i americkými offroady). Bez vleku jezdí za 10 a pokud není upravená na offroad (lift, gumy, vyhození stabíku), tak má naprosto snesitelnou kvalitu jízdy po silnici. Redukce se může při rozjezdu s naloženým vlekem do prudkého kopce nebo někde na štěrku taky dobře hodit.

yorkin
23. března 2016, 21:43
0
Holandský pár sjíždí svět ve Fordu Model T

Umřela na předpisy... Zkusej do toho narvat povinné ABS a ESP...

yorkin
19. března 2016, 01:41
0
Bazarový snílek: Mercedes-Benz 190 E 2.5-16

Když jsem kupoval svoje první auto před 12 lety, byly v ČR (na mercedes-classic.cz) na prodej dvě 2.5-16v za cca 150. Prodávaly se dost dlouho, protože tolik peněz přeci nikdo normální za 190ku nedá. Tehdy mi chybělo asi 30k a než abych je sháněl, raději jsem šel do něčeho levnějšího. Tož... Tempora mutantur et nos mutamur in illis...

yorkin
19. března 2016, 00:50
0
10 klasických aut, která si stále ještě můžete dovolit

K tomu Renaultu 8 bych dal velký otazník, slušné kousky pod 4000€ už nejsou ani ve Francii a ty opravdu pěkné jdou ještě výš. Takže vlastně úplně stejná cena jako Simca 1000. Najít obstojný (zejména karosářsky) pod 80000 Kč bude sakra oříšek. Pokud na tomhle místě má být nějaký Francouz, navrhuju CX. Extrémní pohodlí, úžasný design, potenciál na růst ceny (jak se budou dostávat DS mimo dosah) a pořád za 3000€ se dá sehnat pěkný před FL kousek.

yorkin
18. listopadu 2015, 20:41
0
Stane se z Audi TT uctívaná klasika?

Hmmm, jasně, takže o to nikdo nikdy ani nezakopne, stejně jako třeba o Scirocco nebo Corrado...

yorkin
10. září 2015, 22:35
0
Mazda6 2.0 G165: Zenový muscle car

Podepisuji na celé čáře. Táta koupil šestku (sice combi s automatem a dieslem) před třemi měsíci a při výběru vyhrála na celé čáře třeba přes Superbem, který (pokud člověk často nevozí vzadu dospělé) vlastně nedává moc smysl... Je to tak trochu oldschoolové auto ve více než jednom slova smyslu (řidičský zážitek i třeba infotainment a jeho nepropojení s palubním počítačem), ale řidičsky na poměry třídy okouzlující.

yorkin
24. března 2015, 11:23
0
Autíčkář se ptá: Nejnespolehlivější auto?

Jsou to dvě zkušenosti s černými dírami v podobě udržovaných 960ek, které se po koupi staly brutálními pokladničkami. Z toho jedna byla kupovaná u T6R a taky se ji tam snažili zprovoznit (kamarád, kterému jsem T6R doporučil, tehdy neplatil celé opravy, protože uznali, že aspoň 100km od nich by mělo auto ujet bez problémů)...

yorkin
23. března 2015, 23:04
0
Autíčkář se ptá: Nejnespolehlivější auto?

Jo ták, tož dlouhé vedení :-). Jinak w124 300E 4matic umí samozřejmě také pěkně majiteli zatopit...

yorkin
23. března 2015, 22:42
0
Autíčkář se ptá: Nejnespolehlivější auto?

Btw. ta ilustrační fotka je dost nešťastná. Staré peugeoty jsou dodnes v Africe k vidění a že fungují při místní úrovni údržby je důkazem jejich spolehlivosti. I když v posledních deseti letech je tam nahradilo dost MB w124.

yorkin
23. března 2015, 21:57
0
Autíčkář se ptá: Nejnespolehlivější auto?

Ze starších bych zmínil Volvo 960 s benzinovými šestiválci. Pro povrchního autíčkáře poslední klasické Volvo s RWD, vzor spolehlivosti, pro zprvu nadšeného majitele nikdy nekončící černá díra na peníze. Ale kdyby mi někdo nabídl ten samý kousek, co jsem v roce 2003 koupil za 60kKc za ty samé prachy dnes, tak bych neodolal :-D

yorkin
23. března 2015, 21:50
0
Autíčkář se ptá: Nejnespolehlivější auto?

S-type s 3.0 V6, u kterého se podařilo vyrobit tak malou olejovou vanu, že při trochu ostřejší jízdě motor nemazal. 2.7D byla paradoxně nejspolehlivější motor, co se tam dával, ale zase některé (a není to úplně zanedbatelné procento) kusy mají tendenci spáchat kolem 170kKM sebevraždu (ten samý motor to ovšem dělal i třeba v LR DIII). A ta elektrika.... Ale pokud jede, tak je to příjemné, i když ne vyloženě sportovní svezení. Jak se ceny propadají hluboko pod kilo, tak se pokušení to risknout zvětšuje :-)

yorkin
04. března 2015, 13:19
0
Autíčkář na lovu: Supersedany za babku

XJ40 jsou velmi nespravedlivě podceňovaná auta ;-)

yorkin
04. března 2015, 07:49
0
Autíčkář na lovu: Supersedany za babku

Jinak pokud by to mělo skutečně splnit požadavek "za babku", tak je můj tajný kandidát tenhle XJR http://auto.bazos.cz/inzerat/43109789/Jaguar-XJ40-XJR-40.php. Navíc prodejce znám, takže vím, že nic nezatají a kupujícího neodrbe.

yorkin
03. března 2015, 16:43
0
Autíčkář na lovu: Supersedany za babku

Určitě souhlas, ale ten horší než ten Safrane to nebude ;-).

yorkin
03. března 2015, 15:40
0
Autíčkář na lovu: Supersedany za babku

Vylezte z mé hlavy :-D! Ještě bych zvážil přihodit MB w210 E55 a jako lowcostovou (z hlediska nákupu ovšem) variantu i Volvo S80 T6.

yorkin
03. března 2015, 14:30
0
Volvo V40 aneb o kladech pokroku

Nemá tenhle kus něco s podvozkem? Exmoje V40 má dnes najeto asi 300 000 km a ve srovnání s třeba tou O1 je stále ještě nesrovnatelně pohodlnější.

yorkin
03. března 2015, 08:18
0
Volvo V40 aneb o kladech pokroku

Tak tady fakt souhlasit nemůžu. Jistě značný podíl na špatném dojmu bude mít motor z Mitsubishi 1.8 GDI, který (ostatně podobně jako 1.8 20V v prvních Octaviích) nejede a žere. V kombinaci s automatem (pokud fotka z interiéru není jen ilustrační) to musí být fakt děs. Najel jsem svého času asi 30000 km s verzí 2.0T v manuálu a tvrdím, že je to vlastně fajn auto. Celkem jede, nemá nijak strašnou spotřebu a prostoru je v něm jako O1 (ano, i kombi má podstatně menší kufr). Ano, izoluje řidiče od dění, ale to je vlastnost, nikoli chyba. Na druhou stranu je parádně tiché, pohodlné a pokud nemá najeto půl milionu, tak i s příjemným a kvalitním interiérem. Ano, e46 je jinde, ale to její ceny také (klidně dnes dvojnásobně), navíc S/V40 je prakticky neviditelná, zatímco u BMW 3 budu působit trochu jako zastydlý puberťák, kdybych v ní někam přijel. Takže ano, pro autíčkáře to asi není optimální volba, ale jako daily driver pro normálního člověka s rozpočtem kolem 60 dává dnes dobrý smysl.

yorkin
02. března 2015, 20:29
0
Autíčkář se ptá: Nejzábavnější auto do města?

Potize s parkovanim kulateho TC si dovedu predstavit... Ale (mozna diky zvysenemu posedu) jsem je u ruznych LR a RR nikdy nemel. Proste mi prijde absurdni trcet v zacpach s manualem a naklepavat si pater pri prejezdu koleji diky sportovnimu podvozku... Pokud by to ale bylo betonove zadani, tak bych uvazoval treba o Suzuki Swift GTi. Spolehlivost by mela byt lepsi nez u francouzu.

yorkin
02. března 2015, 18:19
0
Autíčkář se ptá: Nejzábavnější auto do města?

Sorry, ale tohle je imho úplně nesmyslně položená otázka. Kde ve městě mám příležitost využít předností malého hothatche? Podvozek, čitelné řízení, rychlá převodovka a spojka, to jsou všechno vlastnosti, které jsou ve městě dost na ... houby. Do města (teď myslím na Prahu a její širší centrum) naopak potřebuju něco s automatem, dobře odhlučněné, s kvalitním rádiem, ideálně na vzduchovém podvozku, zvýšený podvozek výhodou (lepší výhled+přejíždění obrubníků). Takže za mne (pokud tedy nemám v baráku parkovací místo dimenzované na trabanta) Range Rover L322 4.4 v LPG do města a dálnice + MX-5 (a nebo malé klidně francouzské hothatche) jako řidičské víkendové auto.

yorkin
01. března 2015, 21:13
0
Autíčkář na lovu: Zábavný sedan za pár babek

Ceny E36 se dostaly na dost směšnou úroveň - za 50 kupé 323 (a to je málem nejdražší e36 na sauto!) a na rozdíl od jiných aut v tomhle seznamu mají jednu velkou výhodu, je jich pořád docela dost na výběr ve snesitelném stavu. Primer už začíná být jako šafránu a originální GT teď není v inzerci snad ani jedna, Imprezy sice jsou, ale aby to nebyla 1.6 nebo automat nebo totálně shnilá, to už musí člověk hledat lupou, 156 je víc než dost, ale servis, který potřebuje, nedostala skoro žádná. Takže nakonec se ta 320 s LPG jako první auto pro oktavána-petrolheada, který si na provoz musí vydělat za kasou v KFC, jeví jako super nabídka.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark 5,7 V8 1968
Buick Skylark 5,7 V8

1968 rok výroby
229 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem