
Jan „yorkin“ Klusáček
Bydliště | Praha-západ |
---|---|
Registrace | před 10.0 rok. |
Poslední aktivita | před 30.0 dny |
WWW | http://www.janklusacek.cz |
Příspěvků ve fóru | 17 |
Komentářů u článků | 70 |
Pozitivních komentářů u článků | 19 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů

yorkin
18. 10. 2024, 20:16 0Snažím se tím říct, že tvrzení "EV jsou dnes primárně pro majitele domů, obyvatelé bytů si je nemůžou dovolit", je nesmysl. Prostě TM3 je dnes, tím spíš s dotací a bez dph už tak levná (a naopak ICE tak drahé), že je nejspíš finančně v dosahu naprosté většiny lidí, co dnes řeší nové auto. Pokud tedy bydlíte v bytě a nemáte možnost nabíjet v práci (což se týká dokonce i valné většiny lidí, co mají v práci možnost parkovat), tak přicházíte i naprosto zásadní výhodu a v článku uváděnou změnu paradigmatu. ABRP uvádí na téhle trase nesmyslná čísla. Časová ztráta při nabíjení opravdu je větší než samotný čas, co elektrony běží kabelem do baterky. Rád se s kýmkoli vsadím, že za tenhle čas se to Ioniqem 6 zvládnout nedá. A ano, prodloužení cesty o hodinu by mě docela omezilo, už takhle je to dost opruz každý měsíc jezdit a to je hodina na trase do Calais, hodina do Skotska, to samé zpět a mám zabité 4 hodiny...

yorkin
29. 8. 2024, 03:23 -3Minimálně dva claimy jsou mírně řečeno pochybné podle mé vlastní zkušenosti. Dnes i byt v paneláku (v Praze) stojí přes 100k za m2. Kdo si takhle koupi 3+1, asi by na leasing Tesly 3 taky dosáhl. Takže EV fakt nejsou jen pro bohaté obyvatele rodinných domu. Nemluvě o bytech třeba na Vinohradech, kde se dostaneme rázem na 200k za m2, ale porad parkujeme na ulici. Druhý nesmysl je o těch dálkových cestách. Možná nejsem úplně nejtypičtější řidič, ale Praha-Calais (1150 km), běžně dávám s jednou tankovací a max jednou WC zastávkou. Obě po 5 min. Takže to rozhodně jde i bez pohádek a ohrožení bezpečnosti.

yorkin
30. 5. 2024, 19:27 0Pro mne by to byl Lexus LX570. Pohodlí, prostor, výkon. Asi by se hodila druhá/větší nádrž, aby byl dojezd 1000 km. Žádný start/stop, žádné upozorňování na rychlost, udržování v pruhu se dá vypnout. Jasně, není to vůbec sportovní, ale to na daily nepotřebuju. Ano, je to velký, ale Praha není Neapol, tady fakt rozdíl ani při parkování oproti Octavii skoro není. Blbý je, že já takový auto měl, resp. jeho sestru (LC200 4.5 D-4D) a doteď se mi stýská...

yorkin
06. 5. 2024, 14:56 1Těch scénářů, v nichž se tohle auto nevyrovná spalováku je fakt hodně. Ne každý jede jednou za rok do Amsterdamu na výlet, kdy si může dovolit po cestě se stavovat na oběd, neřkuli v muzeu. Někteří z nás prostě jen potřebují co nejrychlejší a nepohodlnější dopravu z místa A do místa B (o 1100km jinde :-))... V článku mi ovšem chybí popis asistentů a jak velký problém je jejich vypnutí, zejména hlídání značek, které umí být někdy opravdu agresivní.

yorkin
28. 2. 2024, 12:58 0Mně se, obávám se, důvody hledají dost snadno:
1) Bydlím v činžáku na Vinohradech (=nedobiju si doma), kancelář mám v 15 let staré kancelářské budově (=nedobiju si v práci).
2) Často jezdím trasy k 1000 km (jednou měsíčně i 1800). A úplně běžně jezdím na otočku z Prahy do Brna. Obvykle ne úplně 120 na tempomat.
3) Ergonomie
4) Carplay (kvůli Waze)
Ale uznávám, že čím dál tím hůř půjde sehnat nové auto, které moje požadavky splní. Obtížně vypínatelné varování při překročení rychlosti je už poslední kapka. Smutné je, že asi budu muset shánět nějakou co nejzachovalejší ojetinu, což je strašlivá otrava.

yorkin
01. 1. 2024, 20:29 0Ještě chvíli chvály a půjdu ho fakt vyzkoušet :-). RAV4 s tím čtyřhrnkem vydávala při 150-160 takové zvuky, že mě bolela hlava ještě dva dny po návratu z Londýna. Ale asi prostě musí nějak odlišit Toy a Lex.

yorkin
01. 1. 2024, 11:23 0U toho Lexusu mám jednu konkrétní obavu. Business sedan musí být naprosto suverénní na dálnici. Jet tachometrových aspoň 160 km/h bez zjevné námahy a obtěžování řidiče. A já nevěřím po zkušenostech z RAV4 2.5 hybrid, že to zvládne.

yorkin
15. 9. 2022, 10:21 0Já bych si to nekoupil ani omylem, ale cílovku si představit dovedu. Je vám 70, odcházíte definitivně do důchodu z nějakého kancelářského jobu, takže musíte vrátit služebák, ale zas máte nějakou kačku našetřenou. Trváte na novém autě s co nejdelší zárukou, aby pokud možno dřív se odporoučel řidičák, než auto. Jezdíte tak maximálně na chalupu, dvakrát za rok do Prahy navštívit děti a vnoučata, jinak jezdí oni za vámi. Roční nájezd 15 000 Km když moc.

yorkin
21. 7. 2021, 09:11 0Že by si lidi racionálně nezvážili, co je pro ně v takto triviální věci nejlepší, tomu se mi věřit nechce. Spíš to mají jako já: raději pojedu dvakrát tak dlouho v pohodlí klimatizovaného auta a sám, než abych se třebas rychleji tlačil s davem, často ne úplně příjemných lidí, v metru. Aktuálně navíc zostřeno respirátory v MHD, tam už ten koeficient výhodnosti roste nad 3...No, spíš k nekonečnu...

yorkin
13. 7. 2021, 17:02 0Já taky vybíral v téhle cenové kategorii a nakonec vyhrál Opel Ampera. Čistě na baterii má dojezd cca 60km, což mi vystačí na mou standardní trasu z domu do Prahy a zpět. Ten Prius asi jen 20-25.

yorkin
20. 6. 2021, 10:45 0Jen bych poznamenal, že PHEV má jednu zásadní výhodu, zatím. Vztahují se na něj hodně podobná zvýhodnění jako na plné elektro. Takže EL značky, parkování na modrých zónách zdarma atp. To je úspora desítek tisíc ročně, pokud někdo třeba řeší parkování v Praze u kanceláře a nemá tam podzemní parkování. Pak je úplně jedno, za kolik to jezdí.

yorkin
19. 12. 2020, 12:19 0Přijde mi, že na různé příměstské trasy kolem Prahy by to mohlo dávat dobrý smysl. Třeba Budějovická-Kamenice, kde se jede vlastně pořád po celkem široké staré benešovské. Otázka je ovšem, jak to šlo na kruháčích...

yorkin
04. 12. 2020, 14:10 0Jinak Říčany nedoporučuju. Největší koncentrace úsekového měření i na úplně absurdních místech a extrémně důsledné zasílání obsílek. Tahle strana Prahy má tu výhodu, že je kousek Posázaví, lesy a tak. To třeba na sever od Prahy nemáš. A přitom na Líbeznice prší ceny za kvalitu života a architekturu atp.

yorkin
04. 12. 2020, 14:06 0No, protože v Jesenici tak nějak napůl bydlím, proto ji zmiňuju. Jo, různé minulé městské rady to tam úplně nekoncepčně pustily a teď se to dohání. Ale já věřím, že bude líp. Sportovní hala, biotop na koupání, i to náměstí bude (tam, jak je teď Siko pro ty, co to znají). Ještě tak jedno, dvě volební období a bude to pěkné předměstí Prahy.

yorkin
04. 12. 2020, 06:55 2Znám naše pappenheimské ;-). A naprosto bez urážky, vím, že pro plno lidí je to ideál, o tomhle sní a já jim to přeju. Sám to mám taky trochu jinak...

yorkin
03. 12. 2020, 20:38 5Já bych řekl, že tohle budu u nás v Jesenici potkávat furt. Jasně, že je tu plno zelenejch vdov, co jezdí GLS, ale pro takovýho toho majitele menší firmy, co se mu celkem daří, ale musí se otáčet, hypo platí 75 měsíčně na pěknej barák, ne už řadovku, ale žádnej luxus, furt nejspíš typovej projekt více méně, on a parťák mají Ečka, kterejma po dvou úspěšnejch letech nahradili Passaty a najednou manželka jde na mateřskou a potřebuje v něčem vozit jednoho a za chvíli dva sviště předškolního věku. Před sousedama to musí nějak vypadat. Tohle je prostě ideál a cena snesitelná. Nejspíš to stejně půjde na operák do firmy ;-).

yorkin
03. 12. 2020, 18:49 0Za mne pochvala! Sice teda nejsem a asi nikdy nebudu na trhu v téhle kategorii nových aut, ale je to celkově sympatický a funkční autíčko, tak, jak to Francouzi umí. Škoda jen, že tam není trochu víc excentrických detailů, to by Citroenu slušelo. Ale chápu normy, úspory... Oproti nešťastné éře s vyloženě ohavnými C3 první generace tohle tak nějak funguje jako celek.

yorkin
30. 11. 2020, 22:32 1Mně nešlo ani tak o design (uznávám, že jsou to fakt pěkný auta, proto jsem si taky upřímně řečeno tu V90 pořídil), ale o praktičnost, kterou to fakt dost snižuje.

yorkin
30. 11. 2020, 20:59 1Ty zkosené páté dveře ale šíleně zmenšují využitelnost zavazadlového prostoru. Na litry se to tak nepozná, protože ty se počítají jen po roletku, ale v reálu je velký nákup v IKEA dost komplikovaný.

yorkin
29. 11. 2020, 17:24 1Není ten H/K nějaká střední verze? Já měl právěže ve V90 2018 D4 Inscription to úplně základní audio a ve srovnání s H/K v L322 i JBL v LC200 to teda fakt není žádná sláva. 100k bych jistě také nepřiplatil, ale na Volvo Selekt se najít dají i takové kousky :-).

yorkin
29. 11. 2020, 10:47 0V ČR se nová Volva prý skoro neprodávají mimo operáků, totálně si zlikvidovali trh programem Volvo Select (zpívali vrabci na střeše jednoho dealerství), takže za 900 s 20kkm to bude zajímavý...

yorkin
29. 11. 2020, 10:45 1Tak už vím, o jakém svém autě napíšu blog se zkušenostmi příště. Bude to o V90 a titulek bude "Nejpřeceňovanější auto na Autíčkáři, co není Miata" :-D. Neříkám, že je to vyloženě špatný auto, ale nadšené poznámky o "nesmírně příjemném místě" platí jen pokud máte příplatkový audiosystém (ten je fakt skvělý, standardní mírně řečeno nic moc) a auto nejede. Anebo pokud potřebujete hltat tisíc km týdně po dálnicích (mimo Německa). Jinak nevím...

yorkin
26. 11. 2020, 11:01 3U té C30 bych vzal na milost verzi T5, ta by mohla celkem i pěkně jet, taková volví alternativa k Focusu ST225.

yorkin
25. 11. 2020, 21:15 0Mně se taky klaun líbí mnohem víc než první generace, tu jsem vždycky bral jako nakynulou Sierru, druhá generace je designově hodně jiná, takový ztělesnění devadesátek. Navíc v kombíku to bylo úplně neuvěřitelně praktický. Bejt dneška študák, co má hluboko do kapsy, tak bych nad tím za 50 hodně uvažoval.

yorkin
23. 11. 2020, 22:37 1Přiznám se, že nemám zkušenost takto detailní s různými generacemi golfu, ale mám ji s Octou. A tam prostě posun k lepšímu v odhlučnění, nalazení podvozku nevidím, u světlometů závisí na technologii. Na druhou stranu mám jako daily auto s halogeny H7 10 let staré a (asi i díky tomu, že plocha jednoho světlometu je větší než dva světlomety u tohohle Golfu) opravdu si nemůžu stěžovat. Hodně dojmů ze zlepšení souvisí s tím, že málokdo srovnává dvě auta se stejným nájezdem. Samozřejmě, že podvozek auta s 10000 působí pevněji a jistěji než u auta s 150000, to ale nesouvisí s vývojem, ale opotřebením.

yorkin
23. 11. 2020, 22:23 1Tohle má imho smysl jen jako "cesta je cíl". V dubnu zaletět do Španělska, s Pandou z půjčovny objet pár aut, pak něco pěkného za 4000€ koupit, udělat si výlet po španělských a francouzských silnicích mimo dálnice, přes D rychle domů. O prázdninách se projezdit a pak to hodit na mobile.de. Škoda, že už mi není 23 a nemám na to čas :-D.

yorkin
22. 11. 2020, 16:57 1Chápu, že je to kvůli ochraně chodců, ale ten předek je prostě hnusný. Nutnost přepínat na dynamic mode považuju za dost zásadní nepříjemnost a obtěžování řidiče. Strašlivě letargické rozjezdy zase reálně ohrožují bezpečnost při nájezdu na frekventovanou hlavní. O nebezpečnosti laborování s dotykovým displejem za jízdy už Zlokočka psala. Ve výsledku: děkuji, tohle fakt není auto pro mne. Bohužel mi přijde, že ve srovnání s 10 let starým Golfem 2.0 tdi to mimo Carplay není lepší vlastně v žádném ohledu, který je pro řidiče relevantní.

yorkin
20. 11. 2020, 14:55 0A když to tak udělají všichni, tak je to přesně ten důvod, proč stojí tak málo. Plus fakt hnusný kola ;-)

yorkin
20. 11. 2020, 10:49 12Souhlasím s těmi, co říkají, že je to celé absurdní diskuse. Chápu, že takové požadavky má asi nějaký strážník, který chce jezdit pěkným autem, ale kdyby mi jako komunálnímu politikovi s tím přišel do kanceláře velitel MP, tak ho ženu až před radnici. Skoro nic z toho MP nepotřebuje. Kolikrát jezdí vozidlo MP nad 120, aby potřebovali výkon? Samozatmívací zrcátko? Senzor deště? Full LED? To je výsměch. Ideální auto pro MP je imho Duster v základní výbavě + 4x4 a klima. A to Dacie fakt nemám rád, pro těžkou službu (krátké cesty, pořád dovnitř ven...) to ale dává smysl. Ostatně ne náhodou je kolem Prahy vídám snad nejčastěji. A ještě slušně ušetří.

yorkin
11. 11. 2020, 16:39 0Když nechci slyšet řev motoru, mám si koupit Teslu :-D

yorkin
11. 11. 2020, 15:28 6Tak to se docela hodí, že chci příští týden dát na blog něco málo o mé 10 let staré LC200 :-D.

yorkin
11. 11. 2020, 10:41 1Volvo S90 je ale volba z rozumu pro toho, kdo potřebuje najezdit 70kkm ročně a nemá neomezený budget. Koupit si to pro radost... Půl roku jsem v tom jezdil a joy to teda fakt nesparkuje :-D. Navíc třídou to stojí spíš proti E nebo 5, skoro se divím, že tazatel nepřemýšlí na roli víkendovky o nějakém tom AMG třeba. Jinak souhlas s motionem, že kdo překousne design, pro toho by Panamera dávala smysl.

yorkin
01. 11. 2020, 21:19 2Pohodlí zadních sedaček je úplně jedno, protože na nich budou cestovat jen děti v dětských sedačkách. Sám se divím, že neexistuje možnost příplatkové výbavy, která by nahradila normální zadní sedačky nouzouvou tenoučkou polstrovanou vrstvou. Z 99% tam stejně jsou jen dětské sedačky, na zbylé nouzové procento by stačilo i pohodlí na úrovni 2CV.

yorkin
18. 5. 2020, 22:31 0To asi nebude tak úplně pravda. Odhlédneme-li od benzinových V8, které jsou u některých modelů (DIII-V) jediné doporučeníhodné, jsou třeba TDV8 výborné motory, které najedou bez velkých investic i docela dost km. Sám mám první TDV8 - 3.6 - v L322 a už se to blíží na dohled 350 kkm a motor šlape jako hodinky.

yorkin
29. 3. 2020, 15:47 2Táta měl to auto jako náhradní ze servisu a pár set kilometrů jsem ho taky protáhl. Můžu recenzi podepsat do posledního písmene! Naprosto ideální auto pro člověka 50+, který najede tak do 20kkm za rok. Nastupuje se do toho pohodlně, vypadá to slušně, jezdí to... nepřekvapivě. Pokud to bude mít trochu obstojnou spolehlivost, tak imho mnohem příjemnější volba než defaultní Scala (pro tuhle kategorii zákazníků).

yorkin
06. 9. 2019, 23:16 0Já vím, že estetický dojem je kategorie čistě subjektivní, ale ta palubní deska je prostě f-ugly. Od volantu, který evokuje hlavu super battle droida z SW, až po zcela antiergonomický kruhový segment tlačítek, co připomíná Nokii 3650. Jinak určitě dobrý a praktický auto, ale při představě, že se na tohle budu koukat 700 hodin ročně, se mi zvedá žaludek...

yorkin
16. 8. 2019, 19:51 0To sice asi ano, ale je to naprostý porno...

yorkin
07. 11. 2018, 18:44 2Já se normálně zajímám. Svoje auta a motorky fotím normálně se značkama a rád bych se poučil, proč to poměrně hodně lidí rozmazává. Třeba dělám něco blbě a teď to můžu napravit :-)

yorkin
07. 11. 2018, 17:40 0To je mi divný, v registru Kanceláře pojistitelů se zobrazí jen tovární značka a pojišťovna. To snad nejsou nějak supertajný údaje... Leda kdyby někdo tvrdil, že to jeho Fiero je fakt F40, ale...

yorkin
07. 11. 2018, 15:06 0Takové, ale stříbrné měla ředitelka našeho gymplu v polovině devadesátek. Legendární je její únik před policií (nepochybně ve Felicii přes půl Brna), protože ji prostě nenapadlo, že by mohli houkat a blikat na ni :-). Zajímala by mě ale praktická otázka: proč jsou na fotkách rozmazané ty značky?

yorkin
23. 9. 2018, 21:15 0Jimny je určitě fajn auto s až překvapivými terénními schopnostmi, ale nemůžu se ubránit dojmu, že ta cena za jedenáctileté auto je trochu přestřelená (bez hejtu vůči spřátelenému dealerovi). Pro chataře, který musí dojíždět dva km po rozbité lesní cestě, bude za stejné peníze lepší volbou (4 dveře, pohodlnější, o polovinu mladší...) Duster. Anebo jen o rok či dva mladší Freelander či Forester, což jsou normálně dospělá auta, kterými se třeba dá jet v případě potřeby i po dálnici, uveze rodinu atp. Myslivec, který má to auto do revíru a najede ročně 5000 km, zas může koupit Jimniho v horším stavu za půlku a udělá úplně stejnou službu (za 10 let je prodá asi tak za podobnou cenu ;-)). Na expedice jsou také jiná auta... Ale pokud někdo má nápad, tak sem s ním.

yorkin
08. 7. 2018, 20:08 0Už ne, rozvodové náklady měly na vrch. Ale už zase po nějakém s lehkou patinou, ale provozuschopném, koukám, před pár měsíci mi utekl pěkný modrý v Gasolina Classic...

yorkin
08. 7. 2018, 11:05 0První auto byla celkem klasicky Felicia Combi po FL 1.3 50kw. Přebytečná v rámci rodiny, najeto 75 000 km. Na rok 2002 to nebyl žádný trapas, nebýt absence ABS (a z toho vyplývající nehody na D1) a klimatizace by mi asi vydržela déle než rok a půl :-D. Za vlastní jsem si koupil Volvo 960 3.0 rv. 1992. Oproti Felicii o světelné roky jinde v pohodlí i výbavě, bohužel mi ji kamarád zadržel, protože nějak ignoroval kontrolku oleje. Ale byl to začátek dlouhého vztahu se švédskými tanky V70 I, XC70 II, V40, 240, 9-5, 99...

yorkin
27. 4. 2018, 18:35 0To jsem psal já. Motám se kolem LR dost dlouho, v pár Td6 jsem je a... prostě do daily drivera bych to nechtěl. Zejména po zkušenosti s 5.2 v ZJ bys trpěl. Mám TDV8 3.6 čipnutý na 220kw a teprve to mi přijde jako akceptovatelný výkon. Nejde o spěchání, ale pokud chceš třeba předjíždět na silnicích první třídy, kde jsou dva pruhy do kopce (a v opačném směru jen jeden), hodí se každý Nm krouťáku. Je to prostě těžká kráva s aerodynamikou letící ledničky. P38 je nesmysl, to už spíš sežeň WJ 4.7 a zplynuj. Diesel je na houby, V8 dobrej, ale musíš si ho nechat komplet předělat. A pak jseš v tom za víc než pěkná L322.

yorkin
25. 4. 2018, 22:18 0Ale je fakt, že pro nájezd do 15 000 km ročně se nafta samozřejmě nevyplatí. A 4.4 benzíny se v L322 dostávají na dramaticky atraktivní ceny: https://www.sauto.cz/osobni/detail/land-rover/range-rover/17725205?goFrom=list

yorkin
25. 4. 2018, 22:15 0Já to psal už výše. TDV8 jsou mnohem lepší než S/TDV6. Do značné míry i kvůli nim jsem nakonec zvolil L322 před D3, když jsem před rokem a kus hledal auto téhle třídy. Z hlediska složitosti není stejně vybavená D3 oproti L322 příliš rozdílná. Trochu problém je výskyt, kdy po ČR prostě jezdí mnohem víc Discover a tragicky slabých RR Td6 než TDV8, takže se klidně může stát, že i renomovaný servis nebude mít na skladě potřebný díl (ano, zrovna teď jezdím Toyotou Avensis, protože čekám na měch :-(). O zvuku a komfortu ani nemluvě. A hlavně netrpí sudden death syndromem jako PSA motory. Jistou nevýhodou je nemožnost zvednutí kastle pro práci na motoru. Kvůli tomu mě v lednu drobná oprava na svodech (díly asi za 5000) přišla na 60k, protože musel motor ven...

yorkin
25. 4. 2018, 15:27 0D3 jsou výborná auta, i když ten motor je na jejich hmotnost (+když se pořádně naloží, což třeba na dovolenou není problém) dost slabý. U nás je trochu horší si vybrat, narazit na dobře servisovaný kus se slušnou výbavou (ano, dělal se holobyt v hadře, na pružinách a s manuálem!) je celkem náročné. Se servisem se to má jednoduše: je to strašná elektrárna, kterou málokdo umí. Mechanicky to zas taková divočina není hlavně díky možnosti zvednou kastli a v klidu dělat cokoli na motoru. I kompletně vyplněná serviska z autorizáku není žádná záruka. Servisů, kde ví co a jak, je celkem málo a jsou daleko od sebe, i když situace se zlepšuje. Oproti situaci před 10 lety, kdy jsem z Prahy jezdil na servis do Českých Budějovic, nesrovnatelné. Z hlediska praktičnosti, komfortu a poměru cena/výkon v současné době nemá D3 moc konkurentů. Land Cruisery jsou o dost dražší, X5 a GL nemají vůbec žádné terénní schopnosti a se spolehlivostí na tom rozhodně nejsou lépe. Jinak mám L322 3.6 TDV8: víc místa, pohodlnější podvozek, prakticky jen dobře vybavené kusy, lepší (výkonnější i spolehlivější) motor. Nevýhodou jsou (některé) dražší díly a nedostupné offroadové doplňky.

yorkin
19. 11. 2017, 20:34 0Zajímavé je, že za měsíc diskusí tu vůbec nezazněl Opel Monterey/Isuzu Trooper. Je to auto celkem velké (takže se leccos vejde a ani pohodlí nebude katastrofální), v terénu se neztratí a na dálnici v něm neumřete (třeba na rozdíl od Španěla :-p), ve verzích 3.1TD a (vzácnějších) benzínech i docela spolehlivé, dostupné jsou i v rozumné výbavě (bez klimatizace by se mi někam na balkán už crcat nechtělo) a s mírnými kosmetickými vadami se dá koupit pod 50, třeba https://auto.bazos.cz/inzerat/80769307/Prodam-Opel-Monterey-31-LTD.php.

yorkin
01. 9. 2017, 15:45 0Ovládání oken uprostřed jsem měl třeba na Saabu 9-5 a byl to skvělý vynález. Spolujezdkyně třeba mohla v klidu řešit požadavky na otevírání a zavírání oken dětí sedících v zadu, takže se řidič může soustředit na...řízení.

yorkin
09. 7. 2017, 23:10 1Já furt nechápu, proč je na Autíčkáři tolik hejtů na RR L322. Ano, u preFL 3.0TD, tj. do 2006, chcípaly převodovky a přední diferenciály (ty ale měnila automobilka v rámci svolávačky). Navíc tahle motorizace byla dost chcíplá. 3.6 a 4.4 TDV8 jsou ale skvělé motory, jejichž jediný problém je omezenější dostupnost aftermarket filtrů, servisních sad a dílů. Ale jedou a bůra ve specializovaném neautorizovaném servisu si za výměnu náplní snad může jednou za 15000km dovolit každý, kdo je na tomhle trhu, ne? Pro důchodce hledajícího pohodlné svezení do 10 000 km za rok bych se nebál vůbec koupit i starší 2007- 3.6 s ověřeným servisem kolem 400 000 Kč, pokud se předmětný důchodce vyskytuje poblíž ověřených servisů (takže Praha, Budějce, Boskovice, Ostrava...). Když se najde pěkný poFL benziňák, tak to bude ještě spolehlivější volba. Elektroinstalace a podvozku bych se nebál, není to P38čka ;-). Klíčem k úspěchu je ovšem dobrý servis jako u všech komplikovanějších aut... A to mluvím jako majitel 3.6 TDV8, se kterou jsem za 3 měsíce najel 13 000 km bez jakéhokoli nezanedbatelného problému.
