
skretik
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | David Střítežský |
Bydliště | Brno-venkov |
Registrace | před 6.7 rok. |
Poslední aktivita | před 4.2 hod. |
Příspěvků ve fóru | 40 |
Komentářů u článků | 165 |
Pozitivních komentářů u článků | 85 |
Negativních komentářů u článků | 3 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

To me trochu se... irituje, ještě ráno jsem dělal link-check a fungovalo to!
U téhle RX, bych se o wankel nebál, viz foto ... 2JZ, jedno turbo, 450hp, stavba PL, papíry CZ se zapsaným swaplým motorem. To vše za 300 korun, par očekávatelných nedostatků v podobě mrtvých gum a spojky.
Jako není v daily výběru, jen jsem o ni náhodou zakopnul. :)

Tak trochu, já hrál i ty původní Spintires, před lety, dokonce i párkrát v kooperaci, to je pak trochu zábavnější. Tohle taky, před nějakou dobou a teď před Vánocema, jsem si řekl že zavpomínám ... a hele, Tatry ... tak už mám Rostov region skoro celej odjetej :)
813 topovej průzkumák (dokud se nemusíš otáčet) v textu jsem se přepsal jsem, protože už mám obě, zas u té nové 815 cením natáčení všech náprav, z faktickýho i praktickýho hlediska

esmo: ja z Nka taky učurávál a nestydím se za to. Na daily to taky nemám, ale přesně, jak říkáš, za tu cenu top. Letos jsem si zkusil nový JCW, co měl na test Jarda, to mi taky přijde občas hajpovaný a žijící z odkazu původního Mini, ale upřímně je to spíš fancy dámská kabelka než přehlídka jízdních výkonů a to už od pohledu do konfigurátoru. Okolo něj by i30n mohla jezdit kolečka, schopnější, větší, praktičtější auto. No a když do toho promítneš rozdíl ceny okolo 200k ve prospěch Hjondé ....
(nejen) Vavris má RWD-svědění a čeká na GR86 s i30N motorem :D GR30N!

hah, to mi jdete rovnou dobře do rány ... oproti LC je v tomhle místa o parník víc, dozadu se dá aspoň nastoupit a normálně sednout (to v LC fakt nehrozí), i Praha-Brno by se v tom dalo přežít, ale o moc dál by se mi nechtělo. Jen v kontrastu při přesednutí zepředu dozadu to je dost citelný rozdíl.
celá recenze LC500 již brzy na vašem Autíčkáři!

tak není to pro každýho, ale když už máš 8er, tak 20kč/hod parkovnýho nějak zkousneš :)

ono taky zatímco si MX-5 posledních 30let budovala značku, image, povědomí, fanoušky, aftermarket; tak na 124 Spider se posledních 40let jen ... eh, zapomínalo?

to je teprve testovací fáze, chybí tam víc věcí, ale zas je na to hezky vidět! :D

fakta:
- je tam úhlová převodovka, ale podle rozměrů to na nějak výraznou redukci nevypadá, v podstatě jen kuželový soukolí, abys otočil ten výstup o 90°
- jinak řetěz používá přesně tenhle:
https://store.schnitzracing.com/ek-chain-630-ms-drag/
- asi to stačí a funguje, fakt s tím má něco odježděno
spekulace:
- ono to celý vypadá jako docela normální motorka, akorát v jiným měřítku(1:0,5 třeba), takže i ta vidlice vypadá docela normálně, nebo řetěz jako nitka, ale kdybys to položil vedle stejných dílů co patří na běžnou motorku, tak to bude rozdíl
- má to laditelnou jednotku, možná to bude trochu podladěný, aby s tím šlo vůbec jezdit
-
Komentář upraven 21. 11. 2022, 22:57:00


205 na 18 nazývám galuskou bez ostychu (navíc na 320Nm, v celým spektru)
zde konkrétně Pirelli, na první pohled se zdály ok, ale pocitově při testování to nebyly "žádný panny"
možná by stačily jen čerstvý, ale i na tom ráfku vypadaly trochu roztažený, já bych dal šanci těm 225 :)

tohle už je dvojka Raspby, s fancy grafikou a gangama! :D

Časomíra zde. Jen bych rád podotkl, že jsme vyjímečně zvolili variantu včetně dvou šikan nahoře, což znamená 1-2 sekundy na kolo navíc, takže nesrovnávat s jinými termíny TD.



Informace jsem čerpal z internetu, že by tam byly lži se mi ještě nikdy nestalo! :D
ale narazil jsem na spoustu nepřesností, (hlavně v číslech/datech) není to prostě tak výrazně zmapovaný téma
o tom bazénu jsem to našel víckrát, třeba i tady, ale žádný bližší detaily
https://www.carthrottle.com/post/why-the-britten-v1000-is-the-most-incredible-built-not-bought-bike-ever-made/
Vážně velký důraz se kladl na aerodynamiku, aby to prostě jelo rychleji a spousta věcí se tomu podřizovala
tlumič - tam se vážně zmiňuje jeho lepší chlazení, ale ve skutečnosti bude na "vině" spíš ten výfuk, co mu zabral místo
chladič - totéž, vepředu by to byla velká brzdící plocha, navíc s tou přední vidlicí tam na něho prostě není není místo, ale myslelo se na to, ta úsporná kapota k němu vede náporový vzduch
Musí se nechat, že to prostě fungovalo (nakonec), takže vyloženě slepá cesta nebo špatné nápady to nebyly.
Jinak, jestli se někomu cokoliv z toho zdá jako nesmysl už teď, tak doporučuju počkat na druhý díl :D
-
Komentář upraven 24. 10. 2022, 14:02:49

Dynamika auta a motorky je dost rozdíl, přesně kvůli té váze jak píšeš. Těžší auto si mnohem víc uchová tu nabranou setrvačnost. Motorka zas čileji mění rychlost. (táhne i brzdí motorem mnohem víc)
Hrubej příklad, pro představu, jedu 100km/h. (1500kg vs 300kg)
auto:
plyn 100% na 1s = +10km/h
plyn 0% na 1s = -5km/h
moto:
plyn 100% na 1s = +40km/h
plyn 0% na 1s = -20km/h
U buku brzdím hodně brzo a mírně. Když tam jdu ostře na brzdy, tak právě jde i trefit doraz vidlí (na Streetu), jak je to zvlněný. Do Soběšek netřeba brzdit vůbec, stačí dřív zavřít plyn a dobrzdit jen motorem (viz. video)

Díry jsou asi to poslední co mě děsí, jsou pořád na stejných místech. Navíc v jedné stopě jde leckdy proplout cestou nejmenšího odporu, takže i ta rozbitě vypadající cesta je nakonec vlastně celkem sjízdná. Jasně, že mám radši novou hladkou cestu, kdo by neměl, ale víme jaká je realita v ČR. Taky ty moderní podvozky si s tím poradí, já tam do něj sice trochu šiju, ale to znamená že to jen nebylo perfektní, ne že by to mlátilo do dorazů.
Třeba ve Schwantzovce se bojím víc, když mám skoro koleno na zemi a přesně v tom místě kde pouštím brzdu a beru za plyn mi to vychází na hrb v apexu. A to i tam vlastně pořád jedu krokem a s rezervou, nevím nad čím přemýšlí ty lidi co mají kolo ještě o 20s rychlejší :D

bkralik: slova jsou těžký, ještě že mě to neživí :D

1) 160-170km/h, z Liberce do Prahy, do 6,5; před Prahou nějaký zúžení, tak jsme se kousek táhli a spadlo to na 6,0
2) asistenty - áha, tak ten paket jsem nechtěl, protože mě neoslovila ta navigace, příště si musím dělat poznámky, to ještě trochu zedituju
3) přesně jak říká Sato, stalo se mi to jednou, tak teď na to budu pi*ovat, protože mám fakt tu osobní zkušenost
jak říkám, nebylo to žádný drama, rozjížděl jsem se do křižovatky, jel jsem tak 20 a najednou plný brzdy do zastavení, široko daleko nic nejelo, ale zastavilo to třeba napříč na prvním "pruhu" těch kolejí, posádka v panice co dělám, tak jsem ji informoval, že jsme právě nabourali, tak se udiveně ptali do čeho ... do čeho, to nevím, ale na obrazovce mi to píše kolize

není to jedno! bordel a překlepy to jsou!
upraveno :)

díky, jsem si kdysi v nějakým blogu přečetl, že taky můžu být hvězda
a ano, moje příjmení je oblíbené zejména u cizinců :)

ono je to vůbec takový trochu nejasný ... najdi 5 rozdílů (Tuono / RS)



no má trochu pravdu, na konci, ve verdiktu to bylo myšleno nadneseně, ale bylo to po boku těch věcí, co tam skutečně jsou, upravil jsem to a k těm nadneseným pro jistotu přidal uvozovky
jo no, Loncin, takže ..."koncepce motoru od Hondy a vyrábí ho BMW" ? :D

To se myslí na motorce - kvůli tomu neustálýmu zavírání a zákazu, borci s autama nalítali víc ... ale i tak zajet vyloženě "čistý" kolo, aspoň bez žlutých vlajek (o tom že potkáš nějakou brzdu ani nemluvím), taky není jen tak, i proto jezdí všichni spíš pro radost
taky, není den jako den, ve všední dny je to obvykle otevřený jen 17-19h, jak píšu o tom pondělí, o víkendu pak 8-19h (týden potom co jsem byl, měla být akce "greeenhell driving days" nebo tak nějak, 5 dnů v kuse 8-19 .... ale co jsem se ptal, tak to znamená zase větší nával lidí, což rozhodně bude znamenat i víc nehod :)
kalendář hír, studovat před odjezdem! .... to jsem taky mohl dopsat mezi rady
https://nuerburgring.de/open-hours#event-inline-12
jako vážně se to dost liší od tradičního trackdaye, to ringtaxi nebo auto z ringpůjčovny myslím naprosto vážně, dal jsem na to možná málo důraz :)
pro organizátorský fajnšmekry je tam ještě GP trať a 100km vedle je Spa, takže se z toho dá udělat megavýlet s megapoježděním, ale sladit to tak, aby bylo všude otevřeno (s motorkou asi nemožné) a aby se cestou nic nerozbilo ...
-
Komentář upraven 20. 7. 2022, 08:35:37

nálepka se vydraží, aby se zaplatil ten odtah :D
-
Komentář upraven 19. 7. 2022, 19:53:53

nejhorší na tom je, že tě tam prostě ani nechcou pustit, dojel jsem motorkou na místo, který má doslova v názvu peklo, chci dovnitř sakra! :D
... riziko beru na vědomí, ale borec od lístků říkal (když jsem se ptal asi po pátý, jestli už můžu), že nedávno byl smrťák (moto), takže všichni byli dost opatrný v tom, kdy pouštět. Co si budem ... separé pro moto a auta by bylo mnohem lepší, ale tam asi žádná vůle není, těch aut tam jezdí milion, motorek pár - jedno procento? možná?
co jsem se dal do řeči s několika místníma motorkářema (zatím amatéři, jezdili 1-2 roky) jestli si někdy zajeli kolo, tak vyvalili oči, že to neexistuje, nebezpečný - tak jsem jim na to řekl, že jsem kvůli tomu jel 1000km, potom už na mě tuplem koukali jak na blázna


no, to je totiž cena za novou motorku, s nájezdem 0km
úplně přesně ta, kterou jsem měl já půjčenou bude tahle
https://www.renocar.cz/vuz-ojety/r-1250-gs-V-072046
kde píšou že z ceníkovky sundali 80k, na podzim by měla jít odkoupit s tím, že bude mít maximálně 15kkm
ale jinak souhlasím, že ta formulace "akční ceny" je taková vtipná :)

blanenští ten den hrají v Jablonci a lidi z aquaparku o tomhle parkovišti neví, nebuďte tak negativní furt! :D


Má pravdu Kotzitzaq, taky jsem to pozoroval - ty motorky. Mám fakt nutkání nějakou vyzkoušet. Ano, narostly i cenou, ale taky dneska už mají třeba brzdy od Bremba (nebo "Bybre"), podvozky od KYB, elektronika od KTM, motory licenční a ne okopírovaný - na pohled kupa kvalitních komponentů, akorát to nezastřešuje ta známá značka.
Dokud bude srovnatelná roční Honda za stejnou cenu, tak taky vždycky sáhnu raději po ní, ale určitě mě zajímá jak jim to funguje.
Třeba čínský Loncin to už dotáhl na oficiálního dodavatele motorů pro BMW
https://www.bmwgroup-werke.com/berlin/en/unser-werk/internationale-produktion.html

The_Edge1986:
tak ona už jen ta myšlenka je trochu bláznivá - motorky na autíčkáři, je to trošku boj s větrným mlýnem :D
navíc do dnes bylo docela hezky, takže kdo má moto, tak raději jezdí než čte
danklapy:
díky, do puntíku naplánovaný to nemám, na tvoje favority se můžu zkusit poptat jestli mi je někde pujčí, ale nic neslibuju (ten Desert mi přijde reálnější)
mariov8:
několik V85TT stálo hned vedle Tuarega, když jsem ho bral a mám možnost si ho půjčit, akorát já to vnímám jako takovou stylovku a tahat to do terénu mi přijde jako barbarství ... ale třeba se zapřu, ony taky ty moje terény nejsou takový peklo

206 teď byla na KaK, s lambo doors ... a to je na všech autech (kromě lamba ofc) zhovadilost, ale tady mi to přišlo, že to k tomu i sedí. Jsem divnej? ... ale na svou obranu dodávám, že jen chvilku předtím jsem sledoval Jardovy cavyky se sundáváním střechy z Plurielu!
-
Komentář upraven 10. 5. 2022, 09:51:32


a pak je tady ještě jedna možnost, že to neznamená vůbec nic, aspoň že to nemate řidiče nebo tak něco :)
https://svetmotoru.auto.cz/clanek/servis/6194/co-znamena-modry-pruh-v-pohorelicich-modrobila-stuha-kilometry-dlouha.html


stříbrná, s obřím intercoolerem BLITZ ... foto nemám, bych byl označen za totálního autistu

Já se soustředil hodně na autíčkářskou stránku věci. Navíc, jak píšu, doba kovidová (myslím že byla i večerka ještě tehdy?), takže k výše uvedeným stejně nic moc nemám :D
mimo-autový fakta:
- dost si tam dávají záležet na jídle, bylo fakt dobrý a výběr široooookej, žádný náboženský omezení apod.
- poměrně fancy věci v ceně all-inu (krevety, sushi, tuňák, telecí, serano)
- vyzkoušel jsem místní pálenku ze svátojánskýho chlebíčku, doporučuju všem ... i když mě to stačilo jednou
- dobrá práce policie, se sbíráním vysypaných skútrů a organizováním dopravy/objíždky, žádný měření

bkralik: debilně řešený Vanos je už u N42, mění se komplet rozvodový kolo, nejde přetesnit jako na M54
a tenhle znáte ?
N46, coby modernější evoluce, má čidlo hladiny oleje, takže ke kontrole, stačí pohled na palubku, případně pár kliknutí v palubáku, nemusíte se otravovat se zvedáním kapoty a hledáním kapesníčku. No není to paráda? Hele, a teď taková nepravděpodobná situace. Čidlo se rozbije a vyhodí chybovou hlášku, že je rozbitý a máte hladinu oleje zkontrolovat "jinak". Akorát ona tam ta tradiční olejová měrka chybí. Návod jsem sice nečetl, ale vypuštění do odměrného válce by mohl být korektní postup.
To jim snad museli poradit v Itálii. (platí i pro šestiválce, N52/3/4/5)

Tady si musím přidat svou trošku, v nějakým rozhovoru mluvil Casey Stoner (ex MotoGP) o tom že ve spoustě filmů jsou motorky špatně ozvučený. Nikdy jsem si to tak nějak neuvědomoval, ale od té doby to nemůžu odvidět/odslyšet.
Pohleďte níže na honičku dvou jednoválců znějících jako GSXR :D

Supercharger jsem zmiňoval kvůli "doživotnímu nabíjení zadarmo", který můžu nárokovat jen na jejich nabíječkách, ne? Chápu, že to jde všude, ale já to chcu zadara ! :D


M3 mě serou, to i v rozkladu stojí peníze, ale teď nedávno mě tak napadlo: V8
na papírech, pojízdný, jezdí to za málo, hrabe to zadníma a vlastně to skoro nic nestojí https://auto.bazos.cz/inzerat/145489611/jaguar-s-type-40-v8.php
zkrátka radost, ono se to teda pravděpodobně záhy změní na starost, ale do té doby ... život je moc krátkej na to nedělat burnouty na LPG

Ne, že bych jezdil bůhvíjak úsporně po čas testu, ale ani při předpisové (do 140) dálniční rychlosti se spotřebě moc nechtělo spadnout na jednocifernou hodnotu :/ (i30N, se skoro dvojnásobkem koní za 8) za míň by sice šlo, ale ...
Něco má na svědomí to AWD, něco ten brzdící tempomat, ale mě se na tom stejně nejvíc nezdá ta převodovka. Nebo s ní teda prostě neumím jezdit?


to hodně dělají ty horizonty, ale jinak ano - 215hp/170kg

Hansoff: my měli Feldu ve výbavě Magic2 , rok 2000, téměř na konci vyrobního cyklu a ta byla vybavena hodně slušně: kožený volant + ručka, 1-2x bag, ABS, el. okna, klima, palubní počítač (fakt nekecám), 14" origo liťáky, origo racing rozpěra - 1,3 50kw, takže posilovač v nedohlednu :D
... je teda pravda, že moc podobně vybavených jsem neviděl, né že bych po nich kdy pátral, protožej jsem poměrně brzo zjistil, že existují i jiný auta
cyklovač fungoval tak, jak popisuje Michal, mohl sis sám určit jakejkoliv cyklus, ale narazil jsem na nějaký fámy, že sis jeho častým používáním mohl odrovnat jednotku, co je na tom pravdy nevím (občas nám haprovaly otáčky, na všechny strany, nezávisle na poloze pedálu, ale to mohlo být některým z náletů kun, neprůkazné)

ten molitan skoro vůbec nehořel, asi nějakej speciál, nebo jen nacuclej vodou, hořel hlavně ten gumovej obal toho polštáře

už je venku report (to byl fofr), tak je můžeš připnout tam, pokud je ještě máš, díky ;)

Sato: manuál zrovna testuje Dan, takže čerstvý info o spojce bude
velikost kufru je podle mě ok, i když jak se jednou sbalíš na delší výlet na motorce, tak už ti pak všechny kufry přijdou ok :D

Vy jste naprosto nepochopili smysl tohohle cvičení...
Tady mají padat dotazy typu "tak co kupuješ na další sezonu?" a ne "roadster a kredity budou stačit" - ten už má, takhle se nikam nedostaneme! :D

"pokud to někoho baví, případně někoho dalšího na to baví koukat, tak to vlastně zbytečný není a může to být nápad sebestupidnější."
taky se mi líbil příspěvěk od Sato "přehlídka technických řešení" - k tomu mám fakt respekt, protože je často vidět, že ty stavby daly spoustu práce
já bych to posmíváním úplně nenazval, spíš podivování se nad tím, že některý tyhle koníčky se jezdí na úrovni mistrovství,. Mám ale pocit že i to ke koníčku prostě patří, že někdo kdo má jiný zájmy se ti bude smát, ale koho to sere, jestli tě to baví ? pár let dozadu jsem hrál Magic - vyhazoval jsem peníze za kartičky, klidně se smějte :)
k formulím se mi moc vyjadřovat nechce, já osobně jsem je neviděl ani nepamatuju ... ale je fakt, že i můj děda, kterej je sledoval celkem pravidellně přešel spíš na MotoGP (taky můžete zkusit)

PB: i ty sekačky jsem měl původně na seznamu, hlavně proto že Honda je staví i továrně, ale nakonec jsem "neměl to srdce" je tam hodit ... třeba někdy později v pokračoání :D

ockovani je samozrejme v pohode, registracni mail bude nejspis z doby prvniho letosniho TD, kdy to jeste nebylo tolik aktualni

automat - ano
benzín - ano
bezpečnost - ano
počet dveří - ano
isofix - nevím
je František dobrým synem ? - uvidíme

Poslední komentáře
- krab, u blogu Porsche 911 opět bez motoru:...
Myslíš firmu Sixta? To nejsou, i když ti by byli asi vynikající,... - Beran, u blogu Porsche 911 opět bez motoru:...
Prevodovku dela pan z Kosmonos nebo je ve strednich cechah jeste... - afro-r1, u blogu Porsche 911 opět bez motoru:...
Nejen u Porsche. U klasicke koncepce by se aspon kvuli prevodovce... - ON-H, u blogu Rozuzlení preferenčního traumatu
Zavidim ten mladistvy entuziasmus a kazdodenni ochotu trpet ve Twingu... - Mechanik, Hyundai i30 N Drive-N - Protiinflační...
Fastback je boží, třeba taky jednou koupím a pojezdím. - sheogh, Hyundai i30 N Drive-N - Protiinflační...
Taky bych rad vyzkousel :-) Docela by mu slusela i verze s perma... - Sato, Hyundai i30 N Drive-N - Protiinflační...
Tá cena je fakt dobrá, ešte mám v živej pamati ako som šiel... - Vavris Vavrisovic, Hyundai i30 N Drive-N - Protiinflační...
i30N je za těch necelých 800 totální zjev a auto, které... - Mechanik, u blogu Rozuzlení preferenčního traumatu
Asi bych šel taky do toho Twinga. Tak hlavně ať ti slouží.... - Jakub Pospíšil, Peugeot Boxer BlueHDi 140 S&S MAN6:...
Chápu tu poznámku, ale zrovna tenhle rurální diesel by tam schytal... - afro-r1, Peugeot Boxer BlueHDi 140 S&S MAN6:...
No vida, 2,2 HDi. Jak pekne by se vyjimal treba v te "chaluparske"... - Habakukk, Mazda CX-60 PHEV: Krok do neznáma
Tak D-4D taky měl svoje mušky zase měli slušnou naftovou... - Trinom, Mazda CX-60 PHEV: Krok do neznáma
A to už je co říct :D - riderhenry, Mazda CX-60 PHEV: Krok do neznáma
A na druhém protipólu máme Subaru :D V průměru jsou řekl... - Zargothrax86, u blogu Rozuzlení preferenčního traumatu
Během jízdy ve Twingu jsem byl přesvědčený, že jej koupím....
Poslední inzeráty
1991 rok výroby
147 koní výkon
0 ccm objem
1956 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
1978 rok výroby
162 koní výkon
6 590 ccm objem
1969 rok výroby
370 koní výkon
7 446 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu
66 komentářů - Autíčkář se ptá: Hledáme univerzální odpověď
63 komentářů - Lexus LS 500h Prestige: Jiná dimenze cestování
54 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze
52 komentářů - 5 věcí, co mi vadí na Toyobaru
47 komentářů - Čím máme nahradit naši vyčpělou dávku benzínu?
46 komentářů - Kia Niro EV: Elektromobil pro začátečníky
39 komentářů - Co ve vašem novém autě nesmí chybět?
37 komentářů