David „skretik“ Střítežský
| VIP člen | Tento uživatel má VIP členství (Zjisti více). |
|---|---|
| Bydliště | Brno-venkov |
| Registrace | před 9.5 rok. |
| Poslední aktivita | před 39 sec. |
| Příspěvků ve fóru | 43 |
| Komentářů u článků | 253 |
| Pozitivních komentářů u článků | 120 |
| Negativních komentářů u článků | 3 |
Posledních 50 komentářů
Je to jak říkáš, taky mi na první pohled přišlo, že ta "moderní" inkarnace nedává smysl. A ona fakt asi moc nedává, ale prakticky nikdo to nedělá jako továrně hotovou věc. Když to chceš, tak je potřeba to někde nechat postavit.
U jednoho videa s recenzí jsem si všiml komentáře, kde uživatel zmiňoval, že právě Ural kupuje, aby mohl brát na výlety syna, kterého baví motorky, ale jinak je na vozíku. Pak najednou i taková ptákovina dává smysl.
Jenže kroska mě od dodávky nezachrání, právě naopak ! :D
ADV proto, aby to (zase) umělo silnici mezi polňačkama po vlastní ose
Je to 1,8 atmo a navíc má k dispozici jen 4 kvalty, tak proto.
Měl jsem ho v Bigsteru a celkem se mi tam líbil, jel důstojně a fakt moc nežral. (oproti některým japonským pokusům s variátory)
https://www.autickar.cz/clanek/dacia-bigster-journey-nejvetsi-sveho-druhu/
Oproti předchůdci za mě brutální posun vzhůru - už jen designem. A když vidím tu pozici za řidítky ... tak tím taky :D

Cením kousky z vlastní (od kamošů) dílny! Dokonce mají i správnej vibe se zbytkem článku, jak dneska říkají ty mladý :D
Toho známe a už se nám v článku i objevil :)
https://www.autickar.cz/clanek/stavby-motocyklu-1-2-aneb-kdyz-skutecne-neznate-slovo-nejde/
Je to opravdu napodobení skutečné uzávěrky (poskakuje, nezatáčí), spíš si myslím, že tohle je taková přirozenější volba pro uživatele (stejně jako má Ioniq 5N virtuální převodovku). Jinak s většinou věcí si poradí už samotný protiprokluz, i když občas mu to chvilku trvá. Se zapnutou uzávěrkou se kola točí hned a nečeká se na nic (proklouznutí, vyhodnocení jednotkou)
Asistent bělosti řidiče:
(PS: Já vím, ale musel jsem :D )

Skvělej článek! Tleskal bych ve stoje, ale jsem smíchy v křeči.
Rally MRdva je dobrej bizár, ale ta A3 střecha je teda ultrahnusná, to by i v Mansory bledli závistí, že je to nenapadlo dřív :D
Přeju hodně štěstí a zdaru v pokračování, a těším se na další punk reporty.
To sice ano, ale road racing (resp. Isle of Man) už jsme probírali několikrát. Jednou z mnoha třeba zde: https://www.autickar.cz/clanek/isle-of-man-tourist-trophy-nadseni-nebo-silenstvi-druha-cast---pribehy/
Tady jsem to pojal jako vyloženě okruhovou záležitost.
E9X je totiž strašně široký pojem, protoi ten cenový rozptyl pak vypadá bizarně, za 30 jsou samozřejmě kusy spíš už jen na zimu/díly (a to jsem vynechal M3, které se pohybují 700 - 1 mil) Mě je jasný, že tvoje kupé je trochu jinde, ale tady jsem to pojal spíš tím daily pohledem, proto mám ty 35ky spíš až pod čarou. Přijde mi, že už na status "skutečného daily" auta úplně nedosáhnou - resp. přikoupit si k nim tu malou naftu je pak cena jednoho většího servisu, jak píšeš.
chudoválec do kila není problém, větší už bude slibovaný adrenalin - kamarád má právě 320d (už druhou) a teď poslední servis byl trochu tvrdší (spojka+dvouhmota+spousta drobností), ale řekl bych srovnatelný s jakýmkoliv jiným naftovým 2005+ autem
Jinak oloupaný pogumování (po 20 letech) bylo už v E46
Celkově mi přijde interiér o něco slabší oproti předchozí generaci, ale nijak zásadně - u ojetin je to, jako vždy, kus od kusu.
Ach ano, na podlaze se pracuje - hned jak se odklidí ty nepojízdný vraky, tak se tam rozlije beton nebo tak něco.
btw, je to přesně něco mezi DeTomasso a Maserati - E36/5 :D
Taky jsem se nechal (nejednou) inspirovat
fyi - napis na triku je "Safety First" :D

Vychází z původního KLR650 motoru, je to jednoválec. Jízda na tom musí být určitě "vzrušující", akorát asi trochu jiným způsobem. :D
Však je to vidět i z toho nekvalitního videa, že přední blatník má už na volnoběh co dělat, aby neupadl.
Jaromír vynechal to nejdůležitější ... samotný reklamní spot, který by svým soundtrackem mohl snad na něco odkazovat ... a v kterém BMW ukazuje (krom ne/vkusu hlavního hrdiny) jednu věc, kterou jaGUar vynechal - auta, ba dokonce, konkrétní model na prodej!
Kraj Vysočinu lehce podezírám z trolení - abysme jim záviděli, že se mají líp. Moje oblíbená cesta na Vysočinu dlooouho vypadala takhle (nyní už je i JMK půlka opravená, i když jen pár set metrů od cedule - ponechaný prostor ke zlepšení :D )
... ale jinak jde narazit na fakt hezký , i na žalostný. Jestli mají celkově lepší stav než JMK? Nevím, ale rozhodně se zdá, že to víc dává smysl - hlavní tahy jsou obvykle ty hezčí a zapadlé silničky slabší. Ne, že by to u nás bylo zcela opačně, ale určitě jsou místa, které by snesly opravu dříve, než různé (mnou popisované) "nenápadné trojky".
-
Komentář upraven 9. 12. 2024, 13:33:13

Padouši jezdí(li) Jaguarem!
Právě 4x4 bude mít jinou nápravu - nějaký víceprvek, takže tam pak na rezervu/nádrž nebude místo, to by dávalo smysl.
S tím automatem jsem teda trochu popustil uzdu fantazii, před důkladnějším pohledem do konfigurátoru, ale koukám, že je vážně jen pro hybrid, což teda moc nechápu (čemu by překážel?). Každopádně na manuálu nic špatného není, jen v souvislosti s tou kolonou / poklidnější jízdou mě to tak napadlo.
-
Komentář upraven 11. 11. 2024, 12:23:40
Tak ještě že "bič na elektromobily" není bulvární titulek :D
Ano, dojezd 1200km se myslí na obě nádrže. Ukazuje dojezd pro každé palivo zvlášť, při převzetí 550 LPG + 650 benzín. Takže ano, buď jedu za korunu na kilometr NEBO 1200km daleko, nikoliv obojí - viz.:
"Samozřejmě nemůžete mít všechny výhody naráz. Budete muset některou obětovat nebo je vybalancovat v nějakém vhodném kompromisu"
On akorát někdo ukradl tabulku z mýho silničního testu - tam to bylo správně. :D
Na ilustračních fotkách jsou A052, ale my jezdili tuším na Toyo R888 (foto 5 - naše, aktuální)
Třeba u 800NK jsem si na to stěžoval taky, ale tady mi to fakt nepřišlo obtěžující, ale mám k tomu pár poznámek. Je to malý objem, prostě tě "nepotahá" tolik jako větší sedmi/osmikila. Plyn je řešený lankem, takže ten pocit z tahání za něj je přirozenější - prostě jde otevřít i málo. Zato 800NK (el. plyn) ač jsem se snažil a soustředil sebevíc, vždycky mi to cuklo, ale po pár dnech už jsem se taky naučil / zvykl a dalo se, ale rozhodně to nenavozuje takový ten dobrý první dojem. Taky záleží s čím kdo zrovna srovnává. Ta Honda 500 asi měla hladší projev - ale zase ne tak zábavný. Jinak třeba i moje daily motorka je taková ostřejší-ucukanější. Nechci tvrdit, že umím točit plynem líp než ostatní, jen mám možná nižší práh tolerance nebo tak něco.
Za mě 450 dobrá, kdyžtak ve videu na pár místech jedu i pomalu, tak okoukat nebo jak se píše v posledním odstavci - nezbývá než zkusit na vlastní kůži. :)
rock: Zas nepodléhejme petrolheadským iluzím, Porsche (stejně jako spousta dalších) je v plusu především díky modelům Cayenne a Macan, kterých se dohromady prodalo třikrát tolik oproti 911. A dokonce ji v prodejích pomalu šlape na paty i elektrický Taycan. 911 dělá image, ale na profit jsou tu jiní.
Jako designové cvičení moc hezké, ale reálně by se to vůbec neprodávalo. Malé, lehké, sportovní Porsche, je to poslední, co zákazníci chtějí, jak se zdá.
https://www.best-selling-cars.com/brands/2023-full-year-global-porsche-worldwide-car-sales-by-model-and-country/
Nějak se mi ty čísilka pomíchaly, editováno, díky :)
V roce 1994 je jenom jedna automobilová událost, která stojí za řeč! :D
Představení E36 ve verzi Compact!

Kubajz32: V sekci blogy si rádi přečteme konečně nějaký kvalitní text, co vzejde z pera mistra. Neptej se, co může udělat Autíčkář pro tebe. Ptej se, co můžeš udělat ty pro něj!
To je prekérní no, obvykle se držíme zhruba do těch 17h. Podle účasti ostatních, počasí, zbývajícího kafe, atd. ( ale po 3 hodinách to všechno docela dojde)
Už jsem na to párkrát narazil, že někdo přijel moc pozdě (právě okolo páté) a ptal se nás kde máme sraz, zatímco jsme balili. Tentokrát jsem to dal i do události na FB. Bohužel v tvým případě doporučuju vyhlížet spíš příští měsíc.
To jsem mohl, ale už se mi to i tak začínalo zdát docela dlouhé. Naše jsem zmiňoval minulý rok, tak jsem chtěl přijít zase s něčím novým, co se nebude (snad?) psát i všude jinde. Jinak lámání historie bylo samozřejmě nejvíc očekáváným / sledovaným okamžikem, nešlo vynechat.
Hickmanův pád (a kus štěstí) ve finálním závodě.
I moto větev Triumphu v devadesátkách / na počátku tisíciletí balancovala nad propastí. Stačilo málo a nevím na čem bych dnes jezdil. Tam ale přišel happyend, jaký bysme si přáli i u jiných značek ... jednou o tom taky napíšu. :)
Ze zaniklých moto značek mě takhle z patra napadá jen Buell, Cagiva a MZ.
Ano, pouze sraz, jezdit se nebude (zatím :D )
Napadlo mě to tam i napsat, ale doufal jsem, že to bude jasný. Pak by se ta akce totiž jmenovala "Trackday" - na to máme noty!
Nazývat to drift placem je docela nežádoucí, pro charakter téhle akce - aby si to někdo špatně nevyložil (ale jinak vím o čem mluvíš)
"Parkoviště pod napětím" se mi líbí víc, ale zas aby si všichni nemysleli, že je to pak jen pro EVčka nebo že bude nabíjení zadara
Past vedle pasti, ale vhodnější název můžeme prodiskutovat na místě :)
S.h.I.t.: Okolo Brna nám teď v poslední době docela řádí s pojízdnou váhou, viděno několikrát. Nějaká snaha je, ale kamiony jsou pořád v přesile, všechny nedostanou.
Já viděl hned 2 hlídky, na jednom místě, neměřili, dávali rozhovor na kameru (asi o akci) Po rozhoru se sbalili a jeli pryč, jestli něco naměřili netuším, ale cením :)
Kolo upadlo protože se střihly šrouby, všech 5. Vzadu byla podložka (ale jen malá, 15-20mm) a někdo osadil prodloužené šrouby. Ale po posbírání bylo vidět, že mají lesklý finiš (alík vibes).
Auto odjelo na odtahovce, protože na místě by se blbě dostával ven zbytek šroubu. Vůbec nic mu ale nebylo, pouze vycvaklý a trochu pochroumaný zadní nárazník, a brzdový kotouč nejspíš na výměnu, protože na něm zastavil.
Ano, tenhle výběr moc na okruh není, ale dal by se snad nazvat "warm-hot hatchi", přirovnání k Monte Carlu mi přijde trochu sprosté :D
I to CF 700 Sport by stačilo na slušný povození, za tu současnou cenu je to fakt až nabídka co se neodmítá. Nejrychlejší nebudeš, ale zabavíš se dostatečně a s kotzitzaqovým výběrem čtyřstovek by se asi soupeřit dalo.
Jinak na okruh se motorka obvykle staví. Lowcostově ze starší nebo už padené motorky a do dvou kil už můžeš mít celkem schopnej kousek. Záleží na tvých ambicích a hlavně peněžence. Z výroby to dlouho byla - a "stále je" Yamaha R6 za asi 340k. Jen už ztratila homologaci na silnici, ale pořád ti ji prodají, jen si s ní zajezdíš už jen na okruhu. Tohle je pak docela "factory top" - ekvivalent toho ostrýho Caterhamu.
https://www.yamaha-motor.eu/cz/cs/motorcycles/supersport/pdp/r1-gytr-2023/
Nechybí, nikdy nechyběla, stejně jako byla tabulka vždycky seřazená podle cen... a ta částka taky nesouhlasí. :)
Jinak z nevyužitýho potenciálu bych strach neměl. Toho se dopouštíme všichni dnes a denně. Možná naopak by ses právě díky té elektronice pustil i dál a sázel jedno koleno za druhým! :D
Mě taky zajímalo, co to vlastně znamená, protože jsem měl přesně ten samý pocit - že na objem trhu to nebude nic moc, ale ... ono to je nic moc pro Indii, ale pro Škodu solidní úspěch a příjem. Když Bugatti někdě prodá 30ks Chironů, tak to na objem bude slabota, ale pro Bugatti určitě zajímavý trh. :)

Máš pravdu, Ameriky mě moc netáhnou, dřív hlavně kvůli automatu (ale dnes už bych to asi zkousl) a hlavně ... jaké by se vlezly do dvou kil? To mě napadá leda 300C nebo CTS. Docela se mi líbí Crossfire - abych dodržel štábní kulturu, takovej "americkej" compact. Akorát už by asi neprošel sítem praktičnosti a taky mám pocit, že v tomto bodě už bych se klidně mohl vrátit k CLC?
Je to N52, to jsem tam mohl napsat no.
A jinak "přechod k jiné značce" nějak vyústil v to, že mám místo jednoho BMW momentálně tři, ale občas dělám i věci co dávají smysl... fakt!
rocku prosím zapamatuj si cos napsal, už teď se těším na tvůj komentář až spatříš záložní speciál :D
Stanley: však já ti tvůj názor nevyvracím, vidím to podobně, jen jsem chtěl podotknout, že ani moderní spalováky už dnes nejsou nejlehčí. Však i XM je prezentováno jako sporotvní ... sice spíš stodola než auto, ale rozhodně sportovní! Cíleně vybraní těžkotonážníci jsou z posledního roku testů.
Mě samotnýho taky zvuk baví a hezkej ocením, na druhou stranu, když něco nemá moc zajímavej (určitě Yaris GR, možná i 340d) zvuk, určitě ho na místě nezatratím. Upřímně, ani mnou zmiňované ND nebo 86 nemá kdovíjaký sériový zvukový doprovod, k tomu je prostě potřeba těch válců víc.
Na naprostý sportovní ticho EV bych si asi musel chvíli zvykat, ale hejtit ho jen proto, že nedělá zvuky a je těžký ... tím by se dalo strefovat do mnohem více aut. Zajímavější mi přijdou námitky o přehřívání drivetrainu a/nebo brzd, protože jsem na to narazil i já s běžnou (nesportovní) MG4.
Né, že bych se chtěl zastávat sportovních EV, ale nízké váhy už dnes nedosahují ani spalovací sportovněji střižené modely.
Stačí to tu sledovat pravidelněji:
M2 - 1800kg
M3 Touring - 1940kg
M340d - 1870kg
AMG C43 - 1840kg
LC500 - 2000kg
Definici "lehkého sporťáku" dnes plní leda MX-5 ND, GR86, Caterham s přivřením očka možná Supra? Zkrátka nic, co by mělo čtveřici sedaček i dveří.
briza v záplavě sexistů s perfektním dotazem? cože?
Ano, jedná se amatérskou soutěž - představuju si to trochu jako např Maverick Cup? (akorát s méně přehledným webem, těžko uvěřit) - a protože v ni začíná, tak je v té "nejamatérštější lize", kde není moc velká konkurence, v té její třídě je snad jen 5 lidí, ale zase všichni mají GT3 spec auto
Jezdí se to Le Mans stylem - všichni zaráz, takže celkový výsledky jsou takový meh, ale ve třídě první. Třeba v posledním závodě sezóny, v Adelaide se dostala i celkově na 5. a 6. místo (jedou se 2 závody za víkend) se zhruba minutovou ztrátou na vítěze (27 kol, cca 0,5sec na kolo). Asi z ní nebude druhej Loeb, Schumacher, Senna, doplň si, ale docela věřím tomu narativu, že to dělá protože ji to skutečně baví, ne aby byla zajímavá / měla prokliky na OF (ale vedlejší efekt asi dobrej)
https://gt-world-challenge-australia.com/result/vailo-adelaide-500-2023/a
Byl to super záběr, nešlo odolat a "nepochlubit se" :D
Já se tomu pořád bráním, ale ... je to stejný jako s autem. Časem prostě dojdeš k tomu, že nejlepší možnost je mít speciál, kterej na okruhy budeš tahat na platu. S moto je život jednodušší, plato netřeba, vleze i do dodávky. Letošní sezóna mě nutí k zamyšlení. Pojezdím si na testovačkách všude možně, ale na okruh s nima nemůžu, tam musím na vlastní. Je právě teď čas na pořízení okruhovky? Zase taky stárnu, i když asi nehrozí, že bych dostal rozum, ale možná do budoucna pořídit spíš to cenduro? :)
Zkusím, za zeptání nic nedám. I tak se ale rozhodně rekvalifikovaly na "okruhový kalhoty", na fotky budou potřeba nový.
Náhodou zajímavý dotaz ... a co 200 koní, RWD, vypínatelné ESP? :)
- základní MX-5 s 1,5 (132 k) je za 830k, dvoulitr pres limit (930k+)
- stejně tak GR86 (950k+)
- nejlevnější RWD BMW je 218i za 995k
Zde lze navíc skutečně usadit pohodlně 4(5) cestující. Předpovídám že tohle bude duchovní nástupce Compactu. Levné, designově vyvrhel, ale uzraje a za 10-15let se s tím bude po nocích omladina prohánět po zasněžených parkovištích! :D
-
Komentář upraven 8. 11. 2023, 14:54:00