
skretik
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | David Střítežský |
Bydliště | Brno-venkov |
Registrace | před 7.4 rok. |
Poslední aktivita | před 1.6 hod. |
Příspěvků ve fóru | 42 |
Komentářů u článků | 198 |
Pozitivních komentářů u článků | 97 |
Negativních komentářů u článků | 3 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

Tak narozdil od V85 je tu uplne novy motor. Naopak jsem byl docela prekvapen tim jak je 85 vlastne levna. Jinak ano, tohle je presne ta motorka, kterou si clovek koupi, protoze "eRko od BMW ma kazdej" :-)

"Čím jsem starší, tím víc s tímhle souhlasím :D"
Naopak vaše generace za to právě může! Postpubertální děti na Supru (a podobné hračky) nemají peníze. Dnešní automaty už taky nejsou co bývaly a často umí sport i pohodovou jízdu bez kompromisu toho druhého.
Jinak já mám manuály fakt rád, ale i když odhlídnu od těch synchronů, tak i na ostatních stupních byl chod tak nějak utrápený. Úplně mi trhá srdce o tom mluvit :/ Pro definitivní verdikt by bylo nejlepší zkusit jiný kus. Zato v GR86 lítal fofrklacek jak namydlenej, tady mi to trochu scházelo :(

Díky. Oceňuji, že někdo oceňuje videa :) Zvuk z Gopra bohužel není nic moc, ale už pokukuji po externím mikrofonu, což by to zas mohlo posunout o level výš ... akorát je to zas práce (a peníze) navíc no :D
Z R8 video bohužel není, protože jsem den předtím v noci dojel z dovolené, ráno valil za Jardou se na to mrknout a odpo hned KaK, byla to dost hektická neděle, na kameru jsem nějak pozapoměl. Může leda dosvědčit, že zvuk je skutečně skvělý a hlavně jak máš motor hned za hlavou, tak je to takový intenzivnější.

- 20 koní navíc
- cabrio
- nevím (vzhled? ale to není objektivní)

Sato: Jasně, že to není totéž. Spíš taková prezentace síly a pokroku, ale ...
Ring za 7:38 (jasně že den po vydání článku)
Výstřižek tabulky s podobnými časy pro kontext. Tož asi jim to funguje, nehledě na váhu.
https://www.bmw-m.com/en/topics/magazine-article-pool/bmw-m2-rekord-nurburgring-nordschleife.html


Ano, šířka je +/- stejná, ale jednak skrz tu váhu je to méně obratné a taky, protože to má dvě kola, to nejde moc "lámat pod sebe" a utahovat zatáčky při manévrování. Ale nevím, jel jsem na tom jen chvilku, mě to úplně rozbíjelo hlavu. Prostě dvě přední kola a když trefíš díru, tak od každýho jiná zpětná vazba - strašně divnej bizár. Přijde mi, že se na to snáz adaptuje řidič z auta, než jezdec z motorky - což je ale zas správně, řidiči jsou cílovka.
Možná bych si taky zvykl, ale když už mám A, asi bych raději sáhl po normálním (maxi) skútru, kdyby na to mělo dojít.

Já myslím, že myslel ten plastovej štítek ... no, ale kam si pak dáš startovní číslo ?!

Konečně už na Autíčkáře začínám mít ten správný špatný vliv! :D
-
Komentář upraven 9. 8. 2023, 22:20:38

Názory publika jsou taktéž rozpolceny, jak můžeš vidět henry, tak proto se občas jezdí jinak. Obvykle když se přímo na místě sejde několik lidí, kteří o to usilují, tak se "zeptáme davu" a demokracie převládne.

dík, určitě pište a komentujte, aby mě tu nezakázali - právě proto, že to nikoho nezajímá! :D

Minulý rok se na TD šikany zavedly odpoledne, protože po nich bylo volání - takže se účastníci musí porvat mezi sebou o to jakou trať chtějí. :)
Organizačně mírně náročnější (zato spravedlivé!) by bylo jezdit každou polovinu (dopo/odpo) napůl s/bez šikan. Záleží na domluvě no. :)

@Franta: Aha! Kdo neumí číst teď?! Je to v popisu fotky, že stojíme všichni na jednom stupni, tulíme se na fotku! :D

Ty pneumatiky dělají fakt hodně. BRZ měl Marek na Goodyearech F1 a s tím se jelo úplně jinak. Ale když je člověk přehlídl (težko, ale přece) tak i geometrie a naladění zadní nápravy se zdálo orientovaný na čistší stopu. Mít je vedle sebe, se stejnou gumou, tak si ten závěr můžem i orazítkovat, ale bohužel... zatím.
Trinom: Kdyby tě to sralo, tak určitě půjde pohnout s geometrií a naladit si ji podle představ. Mě tady - na sériový auto - přišla fakt hodně agresivní, ne-li snad až "rozbitá". Ale nestěžuju si :D Zas máš vždycky možnost nechat zaplý ESP nebo aspoň napůl (ESP sport)

Když já se vždycky těším na obsáhlou diskuzi ... a nic. Asi je to tím vedrem. :D

Jo, kdyby to umělo převést basu piv, ...tak je to motocykl roku právem a nikdo by to neupíral! :D

právě ... to si vždycky myslíš, žes už "všechno viděl a nic tě nepřekvapí" :D
jinak je až s podivem, jak často a kde všude umí šestky šlapat litrům na paty

TP jsem si boužel nefotil. V roce 2019 proběhl facelift a ten přinesl pár změn, mimo jiné i vyšší výkon - 170kw. Taky to byl poslední rok, kdy se Ninja H2 dala koupit v EU, protože od 2020 začalo platit euro5, kterou motor neplní. Dnes je v nabídce cestovnější H2 SX nebo naháč ZH2, obě shodně s výkonem 150kw.
https://gaadiwaadi.com/the-fast-just-got-faster-kawasaki-ninja-h2-gets-power-upgrade/
ABS = Anti-lock brake system, už dle názvu primáně slouží k tomu, aby se při ostrém (panickém) brždění nezablokovaly kola. Což znamená, že díky němu ridič neztratí kontrolu nad strojem a i při brždění má možnost zatáčet - vyhnout překážce. Platí i pro jezdce, kteří se navíc nevyválí po zemi. Brzdnou dráhu zkrátit neumí, dokonce ji může prodloužit, ale když už víš že to nevyjde, tak je lepší mít pořád možnost se tomu ještě vyhnout.
Klidně si o tom někdy můžeme dát článek, ale mám pocit, že už je jich plný internet.

Liqid: Z nějakýho důvodu mám přesně na tohle odpověď, jako bych to už s někým řešil :D
Ne vůbec to sundat nejde, ani stupačky tam nejsou pro spolujezdce. Navíc ve filmu by měl mít Tomáš Krujzů tu ostrou H2R (nebo aspoň výfuk z ní). Na scény s koc byla nejspíš druhá, upravená, motorka - s prodlouženou sedlovkou a dodělanýma stupačkama. V tomhle je to bohužel pořád jeno hollywood a ne dokument :(


Jo no, bohužel je to přesně jak popisuješ. Přenastavení podvozku není jen pár kliknutí. Vzadu se rozebrání tapece asi nevyhneš, ale to problém není. Jenže KW podvozek je sice plně nastavitelný, ale třeba komperese se nastavuje zespod tlumiče, což mi přijde dost nešikovné. Dobrodruh jako já si sice dokáže představit, jak to udělat i bez zvednutí auta, ale ...
Podvozek, i když je skvělý, tak bude spíš asi spadat do kategorie "set it and forget it" spíš než k aktivnímu klikání. Trošku škoda. Už jsem někdy viděl štelování vyvedené bovdenem i z poza tapce, aby se nemusel sundávat, to by pro "pořád-civilní-auto" asi byla lepší volba.

jo jo, je to tak, ale moje první reakce byla dost "wtf?"
I když samozřejmě vím, že adaptivní sahá i na brzdy, stejně bych tuhle hlášku nečekal.

Tož, ale trochu diskutujte ... pod el. Megan jedouci k moři jste nasypali kilo komentů a tady ticho po pěšině? Aspoň že neumím řídit jsem se chtěl dočíst! Jinak vám Marek bude ten mekáč u nabíjení tlačit furt dál! :D
Jeětě jsem zapoměl na jednu úsměvnou závadu (k diskuzi?) - po dojezdu z okresky do vesnice jsem si chtěl zapnout tempomat ... ale jemu se, zdánlivě nesmyslně, nechtělo.


beastar: Příkladní majstrštyk, ano zrovna Tesco přesně takhle funguje ... strašně mě to sere a přesně proto tam nakupuju co nejmíň to jde. Ale to já jen tak na okraj, jinak pokračujte :)

Nerozporuju nic z toho, ale mám k tomu pár poznámek.
Myslím si, že to se zůstatkovou hodnotou je mnohem víc relevantní u aut, motorky se často kupujou víc na srdíčko a nesmyslně. Jsou to dost vratký stroje, může to kdykoliv upadnout a pak sbohem zůstatková hodnoto.
Dobře, já si raději koupím japonskou motorku, protože všichni víme proč, ale co když budu chtít právě ten Scrambler a líbí se mi tenhle? - co srovnatelnýho si mám z Japonska vybrat? (Honda CL500 fakt není totéž)


Misto nafty za 2milany si v mym srdicku teda uz naslo nedavno spis m340, bez karbonove strechy :D . Jasne, tady to byla trochu ctrl+a specka, z te bych neco slevil a radeji posetril aspon na 300d pohon. Jinak ale musim konstatovat, ze i jako SUV-hejtrovi, se mi to vlastne i libilo?! Ta dnesni doba prinasi jedno prekvapeni za druhym.

Nedokážu, vůbec tomu nerozumím právě. Nějaký podrobnější čísla se mi dohledat nepodařilo (leda viz. odkaz) a psát si o ně, jen kvůli aprílovýmu hejtu ...
Spíš jsem chtěl poukázat na totéž, co vždy. Tyhle ankety prostě nejsou relevantní. Jako PR nálepka dobrý, ale určitě bych se tím při výběru nijak zvlášť neřídil a prostě si koupil co se mi líbí.
https://motofocus.cz/jine-info-zajimavosti/78334,honda-po-ankete-auto-roku-2023-v-cr-ovladla-i-motocykl-roku-2023

Mechanik: stříbrné věci zrovna v BMW mají celkem hezky zmáklý, lištičky na středovým panelu jsou sice jen plastový, ale ostatní věci, hlavně ty, na který se sahá - klika dveří, stahovacky oken, točítka idrivu/volume - jsou skutečně hliníkový a má to fakt příjemnej "poctivej" feel (Véčko na volantu hliník, ale čudlíky multifunkce plast, aspoň v m340d to tak bylo)

Opelfahrt: dávej pozor na to co si přeješ, mohlo by se to vyplnit

Na H2 anebo 300 obecně jsem ještě nejel, tak nevím, můžu se podělit jen o skromnou zkušenost do cca 250.
Každej sebemenší kousek plexi je obrovskej rozdíl, mnohem větší než se na první pohled zdá. Na naháči bez ničeho to začne být "méně komfortní" už nad 150. Okolo dvou set to začne být i trochu nepříjemný a už se musíš fakt držet a ideálně přilehnout, abys nebral tak velkou plochou, na předjetí ok, ale držet to celou D1 je meh :/
Dokud se nezvedáš je to ok, jsi zapřenej o stupačky a hrb na sedle (schválně se koukni jak vypadá na té starší GPZ oproti H2)

Tak na 4SR se ještě podívám, i když jsem dost zaujatej pro RST - se vším, co od nich mám spokojenost.
Mažu jednou za 500, čistím každé druhé (nebo třetí :) ) mazání ... ale co si budem, často přejedu. Na druhou stranu, vždycky to byl už ojetý řetěz - nevím co vše měl za sebou. Teď se konečně uvidí.
Hele ona ta brzda sice stojí peníze, ale nová motorka pořád víc :D

heh, asi díky?
Předpokládám, že myslíš ten u motorky, tak ten není ani v Brně, ani můj. Tam mám jen zazimováno. :)

Rover mě nechává chladným, nejsem cílovka, za to Mark Higgins bude mít určitě co vyprávět!
Občas ho nechají na Manu vyzkoušet i TT :)
nejlepší kolo
Higgins, 600hp Subaru: 128.73 mph - 17:35 (2016)
Dunlop, CBR 600RR: 129.197mph - 17:31 (2018)

Já tu jen doplním, že kromě komunikativního řízení, se mi snad úplně nejvíc ze všeho líbil zvuk. Motor má hlad po otáčkách a dokonce i pohyb na hranici omezovače je prostě balzám na uši i na duši. Zpětně mě trochu mrzí, že nemáme video z průjezdu tunelem, ale ...
Chuligáni hovadský. (na uzavřené silnici)

To me trochu se... irituje, ještě ráno jsem dělal link-check a fungovalo to!
U téhle RX, bych se o wankel nebál, viz foto ... 2JZ, jedno turbo, 450hp, stavba PL, papíry CZ se zapsaným swaplým motorem. To vše za 300 korun, par očekávatelných nedostatků v podobě mrtvých gum a spojky.
Jako není v daily výběru, jen jsem o ni náhodou zakopnul. :)

Tak trochu, já hrál i ty původní Spintires, před lety, dokonce i párkrát v kooperaci, to je pak trochu zábavnější. Tohle taky, před nějakou dobou a teď před Vánocema, jsem si řekl že zavpomínám ... a hele, Tatry ... tak už mám Rostov region skoro celej odjetej :)
813 topovej průzkumák (dokud se nemusíš otáčet) v textu jsem se přepsal jsem, protože už mám obě, zas u té nové 815 cením natáčení všech náprav, z faktickýho i praktickýho hlediska

esmo: ja z Nka taky učurávál a nestydím se za to. Na daily to taky nemám, ale přesně, jak říkáš, za tu cenu top. Letos jsem si zkusil nový JCW, co měl na test Jarda, to mi taky přijde občas hajpovaný a žijící z odkazu původního Mini, ale upřímně je to spíš fancy dámská kabelka než přehlídka jízdních výkonů a to už od pohledu do konfigurátoru. Okolo něj by i30n mohla jezdit kolečka, schopnější, větší, praktičtější auto. No a když do toho promítneš rozdíl ceny okolo 200k ve prospěch Hjondé ....
(nejen) Vavris má RWD-svědění a čeká na GR86 s i30N motorem :D GR30N!

hah, to mi jdete rovnou dobře do rány ... oproti LC je v tomhle místa o parník víc, dozadu se dá aspoň nastoupit a normálně sednout (to v LC fakt nehrozí), i Praha-Brno by se v tom dalo přežít, ale o moc dál by se mi nechtělo. Jen v kontrastu při přesednutí zepředu dozadu to je dost citelný rozdíl.
celá recenze LC500 již brzy na vašem Autíčkáři!

tak není to pro každýho, ale když už máš 8er, tak 20kč/hod parkovnýho nějak zkousneš :)

ono taky zatímco si MX-5 posledních 30let budovala značku, image, povědomí, fanoušky, aftermarket; tak na 124 Spider se posledních 40let jen ... eh, zapomínalo?

to je teprve testovací fáze, chybí tam víc věcí, ale zas je na to hezky vidět! :D

fakta:
- je tam úhlová převodovka, ale podle rozměrů to na nějak výraznou redukci nevypadá, v podstatě jen kuželový soukolí, abys otočil ten výstup o 90°
- jinak řetěz používá přesně tenhle:
https://store.schnitzracing.com/ek-chain-630-ms-drag/
- asi to stačí a funguje, fakt s tím má něco odježděno
spekulace:
- ono to celý vypadá jako docela normální motorka, akorát v jiným měřítku(1:0,5 třeba), takže i ta vidlice vypadá docela normálně, nebo řetěz jako nitka, ale kdybys to položil vedle stejných dílů co patří na běžnou motorku, tak to bude rozdíl
- má to laditelnou jednotku, možná to bude trochu podladěný, aby s tím šlo vůbec jezdit
-
Komentář upraven 21. 11. 2022, 22:57:00


205 na 18 nazývám galuskou bez ostychu (navíc na 320Nm, v celým spektru)
zde konkrétně Pirelli, na první pohled se zdály ok, ale pocitově při testování to nebyly "žádný panny"
možná by stačily jen čerstvý, ale i na tom ráfku vypadaly trochu roztažený, já bych dal šanci těm 225 :)

tohle už je dvojka Raspby, s fancy grafikou a gangama! :D

Časomíra zde. Jen bych rád podotkl, že jsme vyjímečně zvolili variantu včetně dvou šikan nahoře, což znamená 1-2 sekundy na kolo navíc, takže nesrovnávat s jinými termíny TD.



Informace jsem čerpal z internetu, že by tam byly lži se mi ještě nikdy nestalo! :D
ale narazil jsem na spoustu nepřesností, (hlavně v číslech/datech) není to prostě tak výrazně zmapovaný téma
o tom bazénu jsem to našel víckrát, třeba i tady, ale žádný bližší detaily
https://www.carthrottle.com/post/why-the-britten-v1000-is-the-most-incredible-built-not-bought-bike-ever-made/
Vážně velký důraz se kladl na aerodynamiku, aby to prostě jelo rychleji a spousta věcí se tomu podřizovala
tlumič - tam se vážně zmiňuje jeho lepší chlazení, ale ve skutečnosti bude na "vině" spíš ten výfuk, co mu zabral místo
chladič - totéž, vepředu by to byla velká brzdící plocha, navíc s tou přední vidlicí tam na něho prostě není není místo, ale myslelo se na to, ta úsporná kapota k němu vede náporový vzduch
Musí se nechat, že to prostě fungovalo (nakonec), takže vyloženě slepá cesta nebo špatné nápady to nebyly.
Jinak, jestli se někomu cokoliv z toho zdá jako nesmysl už teď, tak doporučuju počkat na druhý díl :D
-
Komentář upraven 24. 10. 2022, 14:02:49

Dynamika auta a motorky je dost rozdíl, přesně kvůli té váze jak píšeš. Těžší auto si mnohem víc uchová tu nabranou setrvačnost. Motorka zas čileji mění rychlost. (táhne i brzdí motorem mnohem víc)
Hrubej příklad, pro představu, jedu 100km/h. (1500kg vs 300kg)
auto:
plyn 100% na 1s = +10km/h
plyn 0% na 1s = -5km/h
moto:
plyn 100% na 1s = +40km/h
plyn 0% na 1s = -20km/h
U buku brzdím hodně brzo a mírně. Když tam jdu ostře na brzdy, tak právě jde i trefit doraz vidlí (na Streetu), jak je to zvlněný. Do Soběšek netřeba brzdit vůbec, stačí dřív zavřít plyn a dobrzdit jen motorem (viz. video)

Díry jsou asi to poslední co mě děsí, jsou pořád na stejných místech. Navíc v jedné stopě jde leckdy proplout cestou nejmenšího odporu, takže i ta rozbitě vypadající cesta je nakonec vlastně celkem sjízdná. Jasně, že mám radši novou hladkou cestu, kdo by neměl, ale víme jaká je realita v ČR. Taky ty moderní podvozky si s tím poradí, já tam do něj sice trochu šiju, ale to znamená že to jen nebylo perfektní, ne že by to mlátilo do dorazů.
Třeba ve Schwantzovce se bojím víc, když mám skoro koleno na zemi a přesně v tom místě kde pouštím brzdu a beru za plyn mi to vychází na hrb v apexu. A to i tam vlastně pořád jedu krokem a s rezervou, nevím nad čím přemýšlí ty lidi co mají kolo ještě o 20s rychlejší :D

bkralik: slova jsou těžký, ještě že mě to neživí :D

1) 160-170km/h, z Liberce do Prahy, do 6,5; před Prahou nějaký zúžení, tak jsme se kousek táhli a spadlo to na 6,0
2) asistenty - áha, tak ten paket jsem nechtěl, protože mě neoslovila ta navigace, příště si musím dělat poznámky, to ještě trochu zedituju
3) přesně jak říká Sato, stalo se mi to jednou, tak teď na to budu pi*ovat, protože mám fakt tu osobní zkušenost
jak říkám, nebylo to žádný drama, rozjížděl jsem se do křižovatky, jel jsem tak 20 a najednou plný brzdy do zastavení, široko daleko nic nejelo, ale zastavilo to třeba napříč na prvním "pruhu" těch kolejí, posádka v panice co dělám, tak jsem ji informoval, že jsme právě nabourali, tak se udiveně ptali do čeho ... do čeho, to nevím, ale na obrazovce mi to píše kolize

není to jedno! bordel a překlepy to jsou!
upraveno :)
Poslední komentáře
- Jaromír, Honda S660: Upřímný sporťáček
Přidávám se se žádostí o autíčkářsky orientovaný travel-blog.... - Sato, Honda S660: Upřímný sporťáček
Akurat nedavno som videl smart roadster, niekdy som v tom nesedel... - afro-r1, Honda S660: Upřímný sporťáček
Jedna tu byla, ale uz je pryc. - esmo, Honda S660: Upřímný sporťáček
Moc se těším, díky :-) - StreetPro, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Jo, stačí si sednout do Okty IV a říct si, že je v tom o "10... - Marek Brunner, Honda S660: Upřímný sporťáček
Mám v plánu ještě článek o cestování další malou potvorou... - Marek Brunner, Honda S660: Upřímný sporťáček
Ano, asi tak bych to viděl. Mám 183 cm, tedy průměrnou evropskou... - MBMB, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Ano, na ABS samozřejmě záleží také, ty starší systémy... - afro-r1, Honda S660: Upřímný sporťáček
Kdo ma pres 180, ten se dovnitr pohodlne nevejde. V okoli bylo... - JohnyLBC, Honda S660: Upřímný sporťáček
super autíčko, ale když vidím ten tvůj posez a kolena tak je vidět... - JohnyLBC, u blogu Z Mini auta do Mini auta
Odkud jsi? Já jsem z Liberce a mám MINI R53 po Krabovi :) za severočeské... - JohnyLBC, Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost,...
Je 911 996 už dostatečně "stará? 996 se bere jako "moderní"... - StreetPro, BMW M3 Competition Touring: Asymetrický...
Většina sportovních aut má ve 160 v lepším případě 0 vztlak,... - Stanley, Honda S660: Upřímný sporťáček
Tož možnost projet se S660 ti upřímně závidím :-D Škoda,... - esmo, Honda S660: Upřímný sporťáček
Udělej pak prosím ještě blog o své cestě Japonskem ... strašně...
Poslední inzeráty
2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem
1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem
1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem
1979 rok výroby
136 koní výkon
5 000 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc
84 komentářů - Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?
76 komentářů - Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?
62 komentářů - Bazarový snílek: Kam dále?
59 komentářů - Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?
54 komentářů - IAA MOBILITY Mnichov 2023: Co nás čeká a nemine
46 komentářů - O cestě k bezpečným silnicím
44 komentářů - Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit
39 komentářů