načítám data...

wdave_t

VIP členTento uživatel má VIP členství.
Zjisti více
JménoDavid Watzke
BydlištěPraha 4
Registracepřed 3.1 rok.
Poslední aktivitapřed 56.8 min.
WWWhttp://www.watzke.cz
Příspěvků ve fóru17
Komentářů u článků74
Pozitivních komentářů u článků21
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu
Informace

'07 Mazda MX-5 NC 2.0 PRHT a dříve: '04 Mazda MX-5 NB 1.6 '99 Volvo S80 2.9, '96 Opel Omega B 2.5 V6, '01 Opel Vectra B 1.8, '96 Opel Vectra B 1.6

Poslední blogy

Mazda MX-5: NC 2.0 ve srovnání s NB 1.6

05. ledna 2018, 21:07 7 komentářů

Mazdu MX-5 NB 1.6 jsem provozoval rok a půl, teď jsem si k ní pořídil ještě NC 2.0. Jaké jsou mezi nimi rozdíly?

Víkend s Alfa Romeo Spider 2.0 (1984)

21. května 2018, 21:57 10 komentářů

Na víkend jsem vyměnil svou Mazdu MX-5 NC za Alfa Romeo Spider. Jak tento kulturní šok probíhal? Čtěte dál!

O autoobsesi a cestě ven

07. října 2018, 23:12 70 komentářů

Povídání o tom jakej typ automobilovýho pošuka jsem, co jsem měl za auta a úvaha jak se vymanit z bazarovýho snění a proč ne každý auto je potřeba vlastnit.


Posledních 50 komentářů

wdave_t
včera v 22:28
0
BMW M850i xDrive: Ďábel je v detailech

Hezkej článek, dík! Závidím i to svezení :))

wdave_t
27. října 2019, 23:14
0
Autíčkář se ptá: Kolik aut potřebujete mít?

No mám teď svý šestý auto, většinou jsem měl v jeden moment vždycky jen jedno a realisticky potřebuju maximálně právě jedno. To neznamená, že bych nechtěl mít garáž jako Jay Leno nebo aspoň Hoovie :)

Potřeboval bych něco velkýho a pohodlnýho, kde je fůra místa pro případy, kdy je tohle potřeba. Stačilo by AMG E63 S, RS6 Avant nebo BMW M5 V10 kombi :)

Potom bych MX-5 NC překřtil z daily na víkendovku a svižně ji nahradil něčím mnohem ostřejším. Nabízí se R32 GT-R, RX-7 FD, Supra MkIV a NSX preface. Popravdě nevím co bych radši. Ta RX-7 je pekelně krásná, tak asi tu.

Potom by to chtělo nějaký zvíře na trackdaye. Třebááá ... 993 GT2. Sice bych se z toho posral a řídil to jak stará Blažková, ale bylo by to hustý.

No a ještě bych potřeboval nějakou hovadskou Ameriku, asi Challenger Hellcat. A původní Viper GTS. A původní Charger R/T. Jo a Corvette C5, nějakou top spec.

A nějaký italky. V12 Murci s manuálem jako má Ed Bolian. A Testarossu samozřejmě. A Countach.

Jenže co bych dailil kdyby nebylo počasí na tyhle zvěrstva a nechtěl jsem zrovna vozit 10m3 vzduchu v E-klasse? Hmm... možná M2 nebo 991?

Jo a ještě nějaký peklo na plechcup. Třeba Fiat Coupé.

Takže aspoň sedm, no :)

wdave_t
23. října 2019, 22:00
0
Mazda 3 1.8 Skyactiv-D116: Designový jazyk bez kompromisů

Nee, mluvil jsem o srovnání s obyčejnou Vectrou B 1.8, ale uznávám, že jsem nějak přehlíd, že v té Mazdě je diesel. Nějak mě nenapadlo, že by se zrovna Mazda ještě v dnešní obtěžovala dávat do aut chrochtadla.
-
Komentář upraven 23. 10. 2019, 22:01:17

wdave_t
20. října 2019, 01:20
0
Mazda 3 1.8 Skyactiv-D116: Designový jazyk bez kompromisů

Jak se to stane, že o dvacet let starší auto má při stejném objemu motoru vyšší max. výkon, lepší zrychlení na kilo, vyšší maximálku i přes asi poloviční krouťák?

wdave_t
13. října 2019, 18:04
1
Ptejte se: Auto na rozvoz pizzy

Fiesta by mohla dobře posloužit. Jednu má přítelkyně a jezdíme s ní max dvakrát do měsíce, když se neposkládáme do Miaty a je to spolehlivá dělnice.
-
Komentář upraven 13. 10. 2019, 18:06:34

wdave_t
29. září 2019, 21:20
0
Jaguar XKR vs. Maserati Coupe 4200GT Cambiocorsa: Síla nostalgie

No ta 348 TB je moc krásná, jako Testarossa. V kombinaci s manuální převodovkou a ryze řidičským zážitkem by tomu člověk asi leccos prominul :) A ta cena není úplně nedosažitelná. Zatímco jsem si četl tvůj komentář s popisem co všechno to auto má a nemá, vzpomněl jsem si na původního Vipera. Ne že by se ty auta daly nějak moc srovnávat, ale svým způsobem je to ještě větší, čistě řidičský zvěrstvo (nemá nic, ani airbagy), který bys asi pořídil za podobný peníze. A dokonce by to bylo rychlý (pokud byses odvážil :) ).

wdave_t
29. září 2019, 20:49
0
Jaguar XKR vs. Maserati Coupe 4200GT Cambiocorsa: Síla nostalgie

Docela ti závidím jak v tom máš jasno.

Manuální supersport je sen, něco takovýho bych si zařídil moc rád. Zatím jsem jel jen v Gallardu a 458 Spider s automatem, ale věřím, že by pro mě byl mnohem silnější zážitek řídit starší manuální modely, třeba Diablo nebo Testarossa.

Ta moje úvaha nad automatem a manuálem dle nálady nebyla o tom, že bych robotizovanej manuál považoval za řešení toho problému, jen že by taková zhůvěřilost možná umožnila implementovat tu mou utopickou představu. Prostě bys měl normální fofrklacek a spojku a v městský cukačce bys prostě zmáčknul čudlík, páka by se nějak zaparkovala a řadilo by to samo. A za ceduli s přeškrtnutým nápisem Hlavní město Praha bys zase kvedlal :D

wdave_t
29. září 2019, 20:30
2
Lancia Ypsilon: Když se řekne Lancia

To si zřejmě pleteš roky 1969 a 1973+ kdy se ladění motorů hodně podřídilo spotřebě kvůli ropnýmu embargu. Ty motory předtím měly často výkon 300-400 koní.

wdave_t
29. září 2019, 20:04
0
Jaguar XKR vs. Maserati Coupe 4200GT Cambiocorsa: Síla nostalgie

Super článek o super autech!

Maserati zní jako lepší víkendovka, taky bych ho preferoval před Jagem.

Nedávno jsem přemýšlel nad tím, jak by bylo super mít auto s manuálem a automatem zároveň, aby sis mohl vybrat podle toho na co máš náladu. A manuálem myslím opravdu manuál, ne manuální režim automatický převodovky. Ta ujetá převodovka z Mase mi tenhle nápad připomněla.

wdave_t
28. září 2019, 00:36
1
Lancia Ypsilon: Když se řekne Lancia

Když napíšeš rok 1969 a že 70 koní tenkrát bylo dost, tak si vzpomenu na všechny ty muscle cars co podobný prdítka žraly k snídani :D

wdave_t
26. září 2019, 23:22
0
wdave_t
18. září 2019, 16:27
1
Jaký předpis byste nikdy neporušili (a s jakými si hlavu neděláte)?

To fakt nějakej chudák volal benga na formuli? Já myslel, že si toho všimli na základě toho videa, který někdo zveřejnil jen proto, že to je hustý.

wdave_t
08. září 2019, 23:21
0
Rychlé dojmy: Toyota GR Supra na okruhu v Sosnové

Dík za minirecenzi. Snad bude časem i v manuálu, pak by se o ní časem dalo uvažovat :)

Od majitele NC bych nečekal větu: "Kufr má dostatečný objem na to, aby spolykal bagáž pro dva na týden." - tohle léto jsem do NCčka narval věci pro dva na dva týdny a to sem ani nemusel dupat na víko :D Supra oproti tomu bude stěhovák, ne?

wdave_t
07. září 2019, 22:55
2
wdave_t
06. září 2019, 10:42
0
BMW 735i E32: Jako pan ředitel

Ten inzerát je už hodně starej. Pamatuju si, že to původně někdo prodával nějak za 140k a pak to koupil bazar.

wdave_t
28. srpna 2019, 00:26
0
Platíte drahé povinné ručení? A co takhle zaplatit jen půlku?

To ti pak pojišťovna chodí koukat na nájezd auta nebo jak to funguje?

wdave_t
23. července 2019, 12:34
0
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

Ta pravá otázka je kolik mu zbyde po nákladech

wdave_t
03. července 2019, 07:42
0
Čím vás nadchne a čím otráví život s autem za dvě výplaty

To jo, ale ve chvíli kdy je alternativou odvézt to do šrotu...

wdave_t
02. července 2019, 23:14
0
Čím vás nadchne a čím otráví život s autem za dvě výplaty

ideálně když to vezme bazar za libovolnou sumu - i kdyby za to někdo nakonec byl ochotnej dát dvojnásobek, tak to radši nechat těm dařbujánům a ušetřit si čas a nervy... po mých zkušenostech už taky nikdy víc

wdave_t
02. července 2019, 23:11
1
Čím vás nadchne a čím otráví život s autem za dvě výplaty

MX-5 bych dal na autofrc a nalinkoval inzerát ve fanklubu na fb. Ostatně to jsem udělal a brzo ji úspěšně prodal za cenu, kterou jsem původně stanovil

wdave_t
29. června 2019, 22:13
3
Hyundai i30N Fastback: Tak dobrý, až je špatný

To slyším poprvé, že se někomu líbí víc hatchback než stokrát hezčí fastback. S kýmkoliv jsem se bavil, tak nebylo co řešit, přesně jak píšeš ty. Zajímavé jak fungují sociální bubliny :)

wdave_t
18. června 2019, 22:29
0
Report: MX-5 Cup 2019 - 2. závod Vysoké Mýto

Koukám na komplet výsledky a nějakej pán tam ve Škodě 105L dal na prdel BMW M3, Speedsteru Turbo a slušný porci Miat :D To si asi za rámeček nedají :D

To měl LS swap nebo co?

wdave_t
09. června 2019, 00:28
3
Kia Optima SW 1.6 T-GDI: Víc, než byste čekali

Smutný je, že se dneska 1.6 považuje za středně velkej motor.

wdave_t
26. května 2019, 22:09
0
Kia Ceed GT: Nymburkring material

Akorát mi nejde do hlavy jak to s takovou specifikací může na kilo zrychlovat 7.5 sekundy - leda že by to bylo těžký jak debil.

wdave_t
28. dubna 2019, 21:39
0
Top 4: Ve stínu legendy

beastar: no ty dvoulitry turba byly dvě, čtyřvál 16v a pětivál 20v. OP tvrdí, že 2.0 turbo čtyřvál je nej.

wdave_t
10. dubna 2019, 17:32
0
Autíčkářova garáž: Mazda6 2.5 G194 Revolution se představuje

Nekoupil bych si "řidičský" sedan s automatem, zejména pak ne s atmosférou. Projel jsem v USA dvě nádrže ve 2010 Mazdě 3 2.5L s automatem a málem jsem umřel nudou z toho jak to působilo líně. V reálnym světě bych jí asi moc daleko se svojí NC 2.0 neujel, ale rozhodně se při jízdě s ní daleko víc bavím.

wdave_t
26. března 2019, 20:18
3
Crossover pro manželku za 300 tisíc

Crossover pro manželku za 300 tisíc nebo Crossover za 300 tisíc pro manželku? :)

wdave_t
19. února 2019, 23:46
0
Autíčkář se ptá: Jaký byl váš největší automobilový průšvih nebo trapas?

Bylo to na přelomu listopadu a prosince fůru let zpátky, takže bylo mokro, trochu oslizlo a zrovna krátce potom, co sem si říkal, že bych na okresce mohl trochu zpomalit a zpomalil jsem, tak se mi o přesto povedlo najet na bílou čáru, po který jsem uklouz, no a jelikož jsem neměl žádný zkušenosti, tak jsem udělal přehnanou korekci a už jsem to nedokázal vybrat, najel jsem na začátek svodidel (jak jakoby vyjíždějí ze země) a použil je jako skokanskej můstek do (naštěstí) menších stromků. Je to trapas, dodnes o tom poslouchám kecy od kamarádů (oprávněně), ale aspoň mi to hned zkraje otevřelo oči atd.

wdave_t
19. února 2019, 22:25
2
Autíčkář se ptá: Jaký byl váš největší automobilový průšvih nebo trapas?

No, já sem si koupil starou Vectru za pakatel den předtím než jsem si vyzvedl papíry, nasypal jsem do ní ještě jednou pořizovací cenu, aby se s tím vůbec dalo rozumně jezdit a den po vyzvednutí ze servisu se stalo tohle. Vylezl jsem z toho s modřinou na hlavě, nic víc. Prostě hovado, no :D

wdave_t
17. února 2019, 23:36
0
Ptejte se: Rodinný vůz luxusního charakteru

V každém druhém článku tu někdo zmiňuje Legacy Spec B, ale těch je jak šafránu a navíc Spec B mají různý speciální díly oproti běžným Legacy. Není to pak kvůli tomu náročnější na servis?

wdave_t
27. ledna 2019, 19:12
0
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 2.

Akorát teda pak jednou začala hořet za jízdy na D8, potom co sem se honil s nějakou 911 asi 200 km/h :D

wdave_t
27. ledna 2019, 19:06
0
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 2.

Omega (2.5 V6 benzín) byla můj první zadohrab, to bylo srandy :) Ty auta taky slušně ztratily hodnotu - před nějakýma 4 rokama jsem ji koupil za 14 tisíc :D Původní záměr byl koupit šrot na blbnutí a dál jezdit Vectrou B, ale nakonec mi přišlo svezení o tolik lepší, že jsem ji dal trochu dohromady a začal dailit a Vectru pak prodal.

wdave_t
25. listopadu 2018, 17:40
9
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

OT / btw: je to "miata is always the answer" - pořadí slov je důležité, protože počáteční písmena slov toho "sloganu" dají dohromady "MIATA", což je tak trochu pointa

wdave_t
25. listopadu 2018, 14:51
1
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Když jsem si koupil svou NBfl (protože po projížďce bez střechy jsem ji prostě musel mít) a odjížděl s ní z bazaru, tak první myšlenky nebyly zrovna moc pozitivní. Uvědomil jsem si, že tohle je teď moje auto, dal jsem za něj celkem dost peněz na to, že je v tom děsnej rachot i s hardtopem (měl jsem ho nasazenej, potřeboval jsem ho odvézt) a kroutí se to jak svině a působí to strašně chatrně a jako že by se to mohlo každou chvíli rozpadnout. Ten pocit chatrnosti ale rychle přešel, Miata byla vždycky spolehlivá a rozhodně se nerozpadala :)

Ty starší generace (NA/NB) jsou ale opravdu auta do pěknýho počasí, protože jakmile je hnusně, prší a člověk potřebuje někam dojet, tak je to za trest. Zejména varianty bez klimatizace, to už bych znovu dailit nechtěl.

Jenže když už jsou ty správný podmínky a po týdnech hnusnýho počasí, kdy člověk poněkud trpí, lze zase vyjet na projížďku bez střechy, tak se tomu za ty prachy nic nemůže rovnat a to si pak říkám "proč by někdo jezdil v uzavřený paštice, když může mít tohle?"

Po roce a půl s NB 1.6 jsem koupil NC 2.0 s el. stahovacím hardtopem a pár sympatickýma drobnýma zlepšeníma a zjistil, že ta mi vyhovuje daleko víc (takže jsem pak NB prodal). Mnohem rychlejší a kultivovanější auto, který je díky skládacímu hardtopu daleko praktičtější a celoročně použitelnější. V létě není problém tuhle celoročně provozovanou záležitost vzít na trať a řádit tam jak blázen, s tím že v sériovym stavu bude ze všech MX-5 rychlejší jedině ND 2.0.

Tenkrát jsem tu napsal blog o jejich srovnání: https://www.autickar.cz/blog/clanek/mazda-mx-5-nc-2-0-ve-srovnani-s-nb-1-6/390/

wdave_t
31. října 2018, 23:35
0
Posedlost kusem roury

Já sem NCfl řídil a přišlo mi to popravdě prašť jako uhoď (sám mám pre-fl). Rozhodně ti neujede :D

wdave_t
26. října 2018, 17:49
2
Pět aut, která všichni chtějí, ale nikdo nekupuje.

Mustangy a BRZ do toho článku vůbec nepatří, vždyť jsou všude :) Samozřejmě, že se nedá očekávat, že Mustangů bude jak oktávek - což je nejčastější služebák -, ještě když je to auto pro nadšence (jedno zásadně omezující kritérium) co mají trochu peněz (další zásadně omezující kritérium). A těch BRZ je na každym trackdayi pomalu stejně jako Miat :)

wdave_t
26. října 2018, 17:37
0
Pět aut, která všichni chtějí, ale nikdo nekupuje.

Lotus Elise se narozdíl od Miaty nedá (polo)rozumně používat jako daily a stojí už dost peněz na to, že poslouží jen jako víkendovka (a navíc pořizovací cena je jedna věc...)

wdave_t
26. října 2018, 17:35
4
Pět aut, která všichni chtějí, ale nikdo nekupuje.

Renault Avantime rozhodně všichni rádi nemáme, je to podle mě ohavný auto, jakkoliv po ostatních stránkách může být zajímavý.

wdave_t
18. října 2018, 21:27
0
Ford Mustang GT Convertible: Kopni do tý bedny, ať panstvo nečeká!

Čistě ze zvědavosti - nesoudím - ale co je za problém s brandem? To je nějaká otázka hrdosti, řešíš co si myslí ostatní nebo potřeba nějak vybočovat?
-
Komentář upraven 18. 10. 2018, 21:27:41

wdave_t
15. října 2018, 20:57
0
Ford Fiesta ST čili život štěněte

Sem zažádal Ford o testovací jízdu, ale prej mám smůlu, že nikde v ČR testovací exemplář nemaj :/

wdave_t
12. října 2018, 23:34
0
Ford Fiesta ST čili život štěněte

Dělala by se mi z toho tříválce prdel lip, kdyby nebyl výkonnější než můj dvoulitr v Miatě a stejně výkonnej (byť jistě s lepší dynamikou) jako 2.9 atmosféra v S80 první generace, co jsem měl předtím. Musím říct, že když se to udělá pořádně, což zde podle všeho platí, tak asi proč ne :)

wdave_t
26. srpna 2018, 10:35
0
Lotus Omega: Trochu jiný Opel

Jo, tohle je klasika :) Kdysi jsem měl Omegu B V6 jako svůj první zadohrab. Škoda, že tenkrát GM nedotáhlo výrobu Omegy V8 z Corvette, to by byl nářez...

Jinak poprosím o opravu: "Původní obsah narostl novým vrtáním na 3,6 litru"

wdave_t
21. srpna 2018, 08:49
1
Šest YouTube kanálů, které musíte začít sledovat

Jo a Engineering Explained je taky super.

wdave_t
21. srpna 2018, 08:46
1
Šest YouTube kanálů, které musíte začít sledovat

Já sleduju Donut Media kvůli vtipný sérii "Everything you need to know" a Doug DeMuro, kterej detailně představuje zajímavá auta. Díky za tipy, mrknu na ně :)

wdave_t
20. srpna 2018, 10:04
0
wdave_t
20. srpna 2018, 10:02
0
Ptejte se: Rodinný kombík se sportovním charakterem

Já bych se vyprdnul na nový a koupil starší BMW 530xi nebo Volvo V70 R AWD :)

wdave_t
12. srpna 2018, 16:09
0
wdave_t
10. srpna 2018, 21:38
2
Stará známá v novém kabátě: Facelift Škody Fabia

Je to hnus zvenčí i motorově, ale ten interiér nevypadá špatně.

wdave_t
10. srpna 2018, 21:34
0
Co se stalo s Autíčkář TV a (jediným) videem?

Nenech(te) se odradit - taková blbost se občas povede každýmu.

wdave_t
08. srpna 2018, 18:12
1
Jaguar E-Pace P250 S: Kočka, nebo kočkopes?

Ach ty hloupý automaty, už v tolika autech mi zkazily požitek z jízdy (namátkou Camaro SS, Gallardo). Vlastně jsem řídil jenom jedno auto, kde automat fungoval fakt dobře, a sice AMG C32.

K čemu jsou člověku stovky koní, když to pak zabije převodovka nebo její blbé nalazení? Jako potenciální zájemce o toto auto (což teda určitě nejsem) bych u týhle pasáže přestal číst, protože by mě takový auto akorát lezlo na nervy.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental Mark V 1979
Lincoln Continental Mark V

1979 rok výroby
117 koní výkon
6 600 ccm objem

Chrysler Pacifica  2007
Chrysler Pacifica

2007 rok výroby
250 koní výkon
3 500 ccm objem

Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin 2009
Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin

2009 rok výroby
180 koní výkon
2 000 ccm objem

BMW Řada 5 528i 2000
BMW Řada 5 528i

2000 rok výroby
190 koní výkon
2 793 ccm objem

Dodge Avenger SXT,VVT 2009
Dodge Avenger SXT,VVT

2009 rok výroby
160 koní výkon
2 000 ccm objem