David „wdave_t“ .
Dříve:
'03 Mercedes-Benz C32 AMG,
'92 Mazda MX-5 Miata,
'99 Mitsubishi Lancer Evolution VI,
'16 Ford Fiesta ST,
'99 Honda Legend KA9 3.5 V6,
'07 Mazda MX-5 NC 2.0 PRHT,
'04 Mazda MX-5 NB 1.6,
'99 Volvo S80 2.9,
'96 Opel Omega B 2.5 V6,
'01 Opel Vectra B 1.8,
'96 Opel Vectra B 1.6
| Bydliště | Praha 4 |
|---|---|
| Registrace | před 9.1 rok. |
| Poslední aktivita | před 4.6 dny |
| Příspěvků ve fóru | 45 |
| Komentářů u článků | 204 |
| Pozitivních komentářů u článků | 80 |
| Negativních komentářů u článků | 2 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
Zajímavé. Jak to tak čtu (článek i komentáře), větší problém jsem měl já cestou do/z italského Cesenatico s tím sehnat po cestě N98+ :))
Nejsem motorkář, ale i jako Autíčkář jsem rád, že jsem na ringu byl v rámci trackdaye a ne TF, protože mi TF přijde jako úplná anarchie a na motorce ještě daleko větší hazard. Čili pokud je teď spousta smutných motorkářů, čekal bych, že si naplánují nějaké moto-only trackdaye. Ano, je to dražší špás než 35 eur za lap, ale zas tam člověk nejezdí každý den a podle mě ta přidaná hodnota je velká - samé motorky, lidi na stejný vlně, a tak...
W203 (c32 AMG) nebo větší brácha w211 E55 AMG anebo s55 AMG... V6, V8 supercharged
F32 M4 :) První 4series žeru po designový stránce. Kousek sem řídil e46 M3 Cabrio a taky mi přišlo super.
Koupil jsem jako rodinné kombi Octavii III facelift L&K 2.0 TSI 4x4, čipnul jsem ji na vyšší výkon a nahrál lepší software do DSG a to auto je teď fakt dobrý. A to píšu jako hater obyčejných aut, jejichž je ovce etalonem. Ale v téhle konkrétní specifikaci to je prostě fakt dobrý, nedá se svítit.
Romus: jasně, souhlas, ale když si můžeš vybrat jiné auto, které tu funkci má, tak pak řešíš "kraviny".
Ale mě opravdu sere pokaždé přenastavovat padesát věcí, moje žena je fakt mrňavá, takže je potřeba všechno nastavit VELMI jinak :D a to se omrzí dělat vždycky ručně. Speciálně když jsem vybíral nové auto a to 20 let staré tuto funkci již mělo!
Zvažoval jsem tuto Corollu jako rodinné auto, ale odradila mě tenkrát skutečnost, že chybí paměť sedačky řidiče. To mi přijde jako pohroma u auta, kde se očekává že ho budou řídit různí členové rodiny. O absenci bi-led ve verzi před tomto mini faceliftem jsem ani nevěděl
Zmíněný dotykový plochy všude jsou debilní a pak taky to, že výrazně ubývá řidičských aut. Nejen, že je všechno obří, těžký a přeplácaný, ale čím dál víc to odstiňuje řidiče od samotného řízení. To nemusí být špatně u nějaké daily, ale ono se to týká všeho. Maximální smutek z poslední doby je pro mě 2.1 tuny vážící čtyřválcový hybridní C63 AMG. Ale třeba ani M2 mi nepřipadá jako posun k lepšímu, tam mi zase uniká (celého nového line-upu) ten design - pro mě vážně humus. No a pak mě serou různá EU nařízení, kvůli kterým se sem nedostanou zajímavá auta, když už nějaká vzniknou. Zpatra mě napadá třeba nový Nissan Z.
Hustá adventura. Dík za zajímavý článek, líbí se mi tvůj styl psaní.
Takto bych teda dospět nechtěl, pane beastare! :) I když je to asi míň starostí, ale zase co je víc než 996 turbo? To za nějakou vrásku stojí :D
A kdybych měl teď 1,5 míče, tak si stejně koupím spíš 996 Turbo (což je teď taková moje další meta, která se může 10x změnit než tento obnos na víkendovku našetřím) než třeba novou Supru nebo co nejnovější Cayman tyto peníze seženou.
No já mám technicky vzato veterána ve své MX-5 z roku 92 a youngtimera Evo VI. Ani jedno servisovat neumím ani v nejmenším, užívám si pouze jízdní zážitky s nimi a sem tam odtahovku :)
A ten důvod proč si pořizuju stará auta je, že se v nich cítím nejlíp. zejména v těch co vznikly okolo přelomu milénia. Už jsou dost sofistikovaná na to, aby je dokázal ovládat mileniál, ale zároveň nemám pocit, že jsem na všechny ty displeje moc starej a že od toho chci něco jiného, než nová auta často nabízí. (A na ty výjimky mezi novými auty, které by pro mě asi byly perfektní, tak na ty beztak nemám peníze :D )
Ahoj, dík za recenzi.
Dvě připomínky: píšeš "Tak za prvé, nikdo si snad velké SUV nekupuje kvůli tomu, jak zní, a kdyby jo, 500 hp nezní upřímně vůbec zle" a potom je dole v tech údajích "Systémový výkon: 273 kW (371 koní)" - kde se bere 500hp?
A k materiálům - ano, psal jsi, že jsou hezké pouze některé z těch, na které se nesahá, ale taky vás štve ten lacinej scratchy plast okolo sedaček (na fotce sedačky řidiče, jak jsou v něm ta ovládací tlačítka). Jedno jestli máš škodovku nebo lexus, vždycky to je z tohoto materiálu a vypadá to hnusně :/
Zatím každý z mého okolí, kdo se v tom projel, tak si to chválil, že to překonalo očekávání. To je moc dobře. Škoda, že jich je tak málo a ten debakl s čekačkama vs. BRZ, které nejdřív mělo být a nakonec ho lidi dostali dřív, to je taky něco... Tak jsem zvědav, jestli si díky tomu budou držet hodnotu.
Wow, od tebe bych takovou výměnu nečekal a jakou máš verzi Supry? A barvu? :) Ať můžu mávat
Rád jsem si přečetl o historickém kontextu. S80 z roku 1999 jsem před asi sedmi lety vlastnil asi na rok. Měl jsem atmosféru 2.9 šestiválec. Bylo to pohodlný svezení, ale nebavilo mě to jako Omega V6 předtím. Asi jsem v tu dobu potřeboval něco divočejšího a vlastně jsem o něj pak přišel v autonehodě (viník usnul za volantem a Volvo mě zachránilo) a nahradil ho svou první miatou :D Ironicky se mi to tenkrát docela hodilo, jinak bych musel řešit prodej :))
V létě takhle nějak. Ale občas by mi nějaký SL55 AMG bodlo, to jako ne že ne :))

Já jsem se nedávno dozvěděl o existenci Pajero Evolution, to je taky správný psycho :D
V mém daily musí být airbagy, ABS, klima, tempomat, centrál plus dálka, dobrý světla, slušný audio s bluetooth, parkovací senzory, vyhřívaný kožený sedačky, vzadu isofix :) , el. ovládání oken, zrcátek a ideálně i sedaček a to včetně paměti nastavení pro více řidičů, držáky na pití. A moje preference je automatická převodovka a výkonnej benzínovej motor.
V autě pro zábavu musí být manuál, pohon zadních či všech kol a musí to dělat bordel jako svině a buď mít nesmyslně vysokej výkon anebo bejt miata :D Čím míň nesmyslů kecajících do řízení, tím líp. ABS a posilovač řízení a brzd lze tolerovat.
-
Komentář upraven 22. 1. 2023, 02:43:33
Slušnej seznam, i když pro mě relativně málo zajímavých aut. Mustang pro radost super, tato generace je nejhezčí. Jakou jsi vzal motorizaci?
U mě letos novinka Evo VI, viz můj blog.
Ze zajímavých aut co jsem řídil byla hlavně krabova 911 SC, když jsme si na chvilku vyměnili klíčky - super zážitek, i když pro sebe bych chtěl novější generaci 993. Potom jsem měl na 15 minut půjčenou 991 GT3 na okreskách, to byl taky hustej zážitek. Takže vlastně to bylo ve znamení Porsche 911 :)
Jo a vlastně ještě jednou jsem si s Krabem prohazoval klíčky zkraje roku, půjčil jsem mu Fiestu ST (kterou už jsem prodal) a on mně své Mini JCW, který má teď úžasnej projev a díky kompresoru a nalazení táhne jak debil.
Jinak jsem vlastně jezdil jen svými auty, jestli na nic nezapomínám: C32 AMG, MX-5 NA (o chudince napíšu pak blog, protože bohužel tou generálkou příběh neskončil) a trochu jsem se svezl i Legendem.
Jo, najít nezrezlou W203 je kumšt, ale když se zadaří, tak to chce hned důkladně umýt podvozek a dutiny, nastříkat to voskem a udržovat to průběžně každý rok nebo dva, speciálně když se s tím jezdí v zimě a nestojí to v suchu. Zárodky koroze řešit včas.
Já jsem koupil v listopadu 21 dokonce za míň, ale to byla docela klika. A je v pěkném stavu, takže servis zatím řeším jen běžný. Jenom teda žere jak prase no. S těžkou nohou mám dlouhodobou spotřebu 15.6 :D
C32 AMG (W203), pokud stačí velikostně. Mám a nemůžu si vynachválit.
Já jsem smutnej z toho, když vidím parkovat různé staříky u nás před panelákem. Když zacouvávají na parkovací místo, vytočí motor do červených a s rozvahou veeelmi pomalu pouští spojku a snaží se takto vyjet na obrubník. Au.
To je pak smutný, když si takový antitalent nepřipustí, že už je čas to řízení pověsit na hřebík a místo toho někde někoho smete, protože má reakční dobu 14 dní.
No a pak mě nedávno dostala paní co mi vezla jídlo. Prostě přijela k nám do slepý ulice, dál vede jen protisměr. Tak místo aby si pět metrů rovně couvla a odjela jako člověk, tak konstatovala že necouvá a prostě pokračovala protisměrem. To byla nějaká akce, že rozdávali řidičáky k Happy Mealu nebo co jsem minul?
Ještě jsem článek nečetl důkladně, ale zdá se že chybí zmínka o muzeu toho prince, kde jsou vystavený parádní káry! Včetně řady těch, které na ulici neuvidíte ani v Monaku.
Moje první automobilová závada byla vtipná. Měl jsem tenkrát Vectru B z roku 1996, už docela unavenou a hned po vyzvednutí čerstvého řidičáku jsem se jel projet a užít si nové nabytou formu svobody. No a když jsem se jal stáhnout el. ovládané okno u řidiče, tak celý zapadlo do dveří...
Nejvíc ztracenej jsem byl při první jízdě v mercedesu (w203). Tam je páčka jenom nalevo a musí zvládat všechno, blinkry i stěrače. A nad ní je druhá páčka, aby to bylo dostatečně divný, která ovládá tempomat a omezovač.
Miatou se nenech zmást. Na C32 mám to co popisuješ. Ale nejlepší to má fiesta. Prostě pistoli prostrčíš skrz kryt, který zajede a po vytažení se zas vrátí zpátky. Nemusíš nic šroubovat.
Ta šipka kde je nádrž je super, bohužel není v každém autě. Ale co taky souvisí s tankováním a objevil jsem to teprv nedávno, je to že zevnitř dvířek k nádrži bývá držák na víčko, takže ho nemusím pokládat kdoví kam a doufat, že na něj nezapomenu :D
Jo, ten název je v našich končinách docela nešťastnej :D
Hezky napsaná recenze, pobavila mě. Nejvíc pasáž o vaně :D
Mám zákulisní info, že pro modelový rok 2024 uvedou variantu GTS-R se 3,5 koňmi, takže osobně si radši počkám na tu.
Díky za zajímavej článek. Praha v 30. letech vypadala jak město ve hře Mafia. Líp než dneska, speciálně hezčí auta a i ty semafory.
Kruci, já nemám čím jet. U miaty musím zajet motor a než ji potáhnu na okruh, tak to chce ještě novej podvozek. A fiestě se minule kouřilo z kotoučů už po pár lapech :(
Já bych s tím rozpočtem koupil C63 T AMG (w204) a cisternu benzínu. Jelikož jsem měl rozpočet menší, vzal jsem C32 T bez cisterny a dokoupim samosvor.
-
Komentář upraven 20. 12. 2021, 20:26:49
-
Komentář upraven 21. 12. 2021, 20:29:53
Starý auta, ale i ty novější, ve kterých sedíš nízko... třeba v Audi R8 1. generace jsem měl ve 140 km/h pocit, že jedu daleko rychleji. Protože v tom sedíš níž než v Miatě.
MX-5 NA/NB nebude ztrácet na hodnotě, je s ní kýbl srandy a provozovat se nechá za drobný. Takže tu doporučuji přikoupit k rodinnému vozu a od něj nechtít zázraky. S jiným rozpočtem by se obojí dalo spojit do jednoho auta, ale v téhle situaci je podle mě levná víkendovka fajn řešením.
Super, při čtení dotazu jsem se smál nahlas. Severočech to ocení dvojnásob :D
Mě nedávno pobavilo tohle udělátko :D
https://artsandculture.google.com/experiment/blob-opera/AAHWrq360NcGbw
Paráda, díky za článek. Jako kdybyste mi četli myšlenky - zrovna včera jsem hrál WRC 9 a byla tam zmínka o paní Mouton, tak jsem si s chutí přečetl o ní i o ostatních ženách.
u NA se uvádí váha 950-960kg, mínus to co už odrezlo a oddrolilo se a do 980kg se pak vejde i hardtop atd.
Pěknej článek :)
Mrkačky
BRZ vs. MX5 2:2 ;)
PS: nevím jak výhřev sedaček, ale klimatizace se do NA dávala - samozřejmě to nic nemění na tom, že pokud interiér posuzujem dle výbavy, tak MX-5 nemá šanci


