
Martin „CerVus“ Novak
Bydliště | Karlovy Vary |
---|---|
Registrace | před 9.6 rok. |
Poslední aktivita | před 6.8 hod. |
Příspěvků ve fóru | 43 |
Komentářů u článků | 340 |
Pozitivních komentářů u článků | 59 |
Negativních komentářů u článků | 4 |
Posledních 50 komentářů

CerVus
25. 2. 2024, 10:03 0To auto má najeto 3k. Asi nemá cenu měnit olej. Každopádně v předváděčce také drnčely dveře spolujezdce. Mě zatím dveře, B sloupek řidiče a kulisa u řadičky.
U převodovky je prostě potíž, když jí srovnáváš s nějakou lepší. Ono celkově mi přijde, že i ten 1,8vtec od hondy byl lepší motor. Ale už je to pár let co jsem ho měl, takže třeba X křivdím.

CerVus
24. 2. 2024, 23:01 1Já jí mám. A ... je to zajímavé auto. Vzhled, logika ovládání, headup displej na dálku spořivý motor, příjemná na řízení, super matrix světla. Ale má i své mouchy - neustále mi vyskakuje porucha bočního radaru, převodovka nemá tak hladké dráhy jako má třeba honda, kvalita montáže je ... úsměvná. I u zánovních aut drnčí snad všechno podle osobní zkušenosti i mazda fora.

CerVus
05. 2. 2023, 13:54 0Tohle je ale ten nejvyšší stupeň výbavy ne? Ke sportu se digitální přístrojový štít koupit nedá.

CerVus
07. 8. 2022, 15:04 1Mě se PT nebo Prowler také líbí. Nejsou to nudá tuctová auta. Koupil bych si je? Možná na ten střet s realitou. I když o jak moc horší to může být než Dacia Duster, kterou jsem měl tu čest pár dní využívat?

CerVus
14. 12. 2020, 16:50 0To spíš než k navrhovaným změnám dojde k tomu, že na daný semafor umístí kameru.

CerVus
28. 9. 2020, 14:01 1Ideální by mi přišla Rx-8 s zadním víkem alá liftback, 2l motorem s menším turbem a dvojspojkou s pádly pod volantem.

CerVus
17. 9. 2020, 23:10 1To auto se zdá být jen facelift 370z. Což by i vzhledem ke stavu v jakém Nissan je dávalo smysl.

CerVus
04. 5. 2020, 21:19 0Hmm to je těžká otázka. Vybrat jen čtyři z tolika možností stříbrné éry. Hlavně taková vette c4, kterou bych sem rád zařadil spíš patří asi o dekádu níže. Takže:
Porsche 996 gt3
Honda NSX
Ferrari F355
BMW e36 - nebudu psát které. Podle mě byla každá varianta super.
No jo. Krom jednoho všechno sportovní auta. A vlastně i to poslední tam částečně patří. Jenže do historie se v drtivé většině případů nejvíce zapíší právě auta co berou za srdce.

CerVus
23. 4. 2020, 08:07 0Koncepty byly opravdu pěkné. Výsledné auto bylo ale taková naše podívná zrůdička. Když jsme tehdy byli se služebákem na servisu, tak jsme se na tu novinku koukali. Nejvíc mě překvapilo, že uvnitř nebylo cítit "novotou" ale spíše nějakým lepidlem. A kvalita materiálů to jen dokreslila.

CerVus
10. 4. 2020, 13:14 0Ideální.....hmm to musí být něco přiměřeně zábavné, pohodlné a ideálně aby to i něco uvezlo. To mi vylučuje SUV a sportovní varianty zbytku. Jenže stejně záleží na dané silnici a klimatu. Asi nebude univerzální odpověď. 991 targa je asi nejblíže, popřípadě 991 T nebo boxster.

CerVus
19. 3. 2020, 12:55 1Ono zase na druhou stranu kdo něco prodával na Bazoši tak moc dobře ví, že první věc na kterou se 99% zájemců o cokoli zeptá je možnost slevy v řádu desítek procent. Po čase jejich odmítání se buď podvolíte a nebo ukojíte jejich potřebu, cenu nastřelíte a po jejich požadavku jí výrazně zlevníte na částku za kterou jste jí původně vlastně chtěli prodat. No a občas to někdo i koupí za tu nastřelenou. Můj minulý notebook toho byl příkladem :D

CerVus
12. 3. 2020, 14:39 0Jakub: No nevím. Jel jsem v obou a ten focus na mě zas takový dojem neudělal. Z dálky paráda, bližší pohled ale ukazuje tvrdé plasty, které v tak drahém autě nemají co dělat. Ta mazda se prostě umí více prodat i když má i ona své vady na kráse.

CerVus
12. 3. 2020, 13:07 1Hlavně se za tyhle peníze dá koupit Mazda 3 se Skyactiv-X motorem, která je sice menší, jenže opravdu zvenku i uvnitř vypadá na to, že těch 600 tisíc stála.

CerVus
12. 3. 2020, 10:43 2Jen ten titulek je takové zbožné a nesplněné přání. Pro Škodu je co vím tenhle model spíše zklamáním.
Vzhledově to auto neuchvátí a s tou 1.5 je to pro běžného smrtelníka moc drahé. No i když.. ambice byly útok na pozice golfa a to se sakra nepovedlo.

CerVus
10. 3. 2020, 16:48 0To jsem řekl kolegovi z Ameriky na dotaz proč u nás nemáme jejich auta. Ale ten poslední bod vzal s humorem. Aby ne, když měl doma volvo.

CerVus
10. 3. 2020, 16:07 0Tady máme ale úzké cesty, malá parkovací stání a občas i nějakou tu zatáčku.

CerVus
10. 3. 2020, 15:14 0Já to myslím dobře. Za ty peníze se dá sehnat slušná e46 320i, možná i 325i. Dílů na to je tu plno, opraví to každý automechanik, auto je to hezčí (subjektivní) a jízdně "údajně" zajímavější než IS200 (nemůžu soudit jel jsem jen v IS250).

CerVus
10. 3. 2020, 15:03 0Hlavně si tím vyřadí v podstatě to nejlepší co se za dané peníze dá koupit a v našich končinách servisovat.

CerVus
07. 2. 2020, 20:21 0Návrhy a koncepty automobilek jako je Škoda se nemá cenu vůbec zaobírat. Nikdy v konečném výsledku neudělali auto, které by bylo podobné předloze.

CerVus
29. 1. 2020, 11:31 0E90 model se mi nelíbily a já tak nějak marně hledal jaké jiné auto si pořídit. Jediná alternativa byla tehdy IS250 jenže byla hodně drahá a všechny testy jí označovaly jako moc uhlazenou proti BMW. K tomu jsem mě v práci kolegu, který byl zarytý fanoušek Hond a jednou mě svezl ve své G7 Type R. To auto mě co se charakteru jízdy uchvátilo. Ne teda svým vzhledem G7 sem mi nelíbila, ale G8 měla něco do sebe - byla prostě jiná proti té šedi na na silnicích. Tak jsem si koupil lehce ojetou g8 type S. Type R mi tehdy přišela moc extrémní na denní používání. S je jen slabý odvar, ale i tak na tom autě miluju převodovku, spojku, řízení a vlastně i ten motor není vůbec špatný. Už ho chci zhruba dva roky vyměnit, ale pořád nevím za co. Jediná dvě auta, která se za ty dva roky vyrovnala potažmo ji překonala převodovce jsou i30N a cayman. Ta nová auta jsou vesměs taková gumová.
A jestli lituju, té volby? Ano i ne. Líbí se mi jak to auto jezdí a jak je spolehlive, ale oplakávám zadní náhon a posez za volantem. Teď zvažuju vlastně dvě varianty. Buď si koupím nové auto. Jenže výběr na trhu není zrovna moc velký. Nebo si k hondě pořídím zadokolku ze Stuttgartu. K čemuž by nejspíše stejně došlo i při první variantě a vědomí toho mi vlastně komplikuje variantu jedna.

CerVus
28. 1. 2020, 10:47 0Jako oba máte pravdu. Širší masy znamenají víc zákazníků, větší prodeje, marže a to vede k ziskovosti a zaplacení vývoje.
Ty dvě jsou celkem drahá auta, takže je jich i zákonitě jezdí tak málo. A neznám vlastně ani nikoho kdo je má a i já sám jsem vlastně r6 BMW nahradil předohrabkou. Když jsem loni po XE koukal, tak ani za hranicemi jich v benzínu moc v nabídce není.
Spíš mi šlo o to, že se z té kategorie relativně dostupných sportovních sedanů stáhl jak Mercedes, s C třídou tak i BMW vlastně se vším. U BMW je M paket dnes už jen vizuální pozlátko. V tom s mi libí přístup porsche u T modelů. Jenže tam si i ty modely, dokáží najít cílovku a zaplati se. A i kdyby ne tak to automobilku s nejvyšími maržemi na trhu asi noc netrápí a hodí to na vrub dobře zaplacené reklamě.
Prostě mi na trhu vadí absence sportovních variant klasických modelů, které by byly lehčí s odladěným řízením, řazením a brzdami. Prostě auta opravdu upravené ke zprostředkování zábavné jízdy. Což je ale pochopitelné vzledem k emisím. Dnes ta auta existují jen v kategorii HB. Kam se podělo mondeo, primera, 405 a ostatní "legendy"? Všechny narostly, nakynuly a otupily se.

CerVus
28. 1. 2020, 10:19 3Mě je třeba jedno, že nová Supra je překastléné BMW. Kvituju už jen fakt, že se vyrábí v lepší karosérii a je proti Z4 hezčí.
Co mě vadí je, že neušla cirkusovému nadšenci, kterému se do finální podoby povedlo profašovat tunu záslepek a zbytečných linek.

CerVus
27. 1. 2020, 19:43 0Tohle a Gulia jsou poslední řidičské sedany na trhu. Celkem smutné kam nás ten pokrok a snaha zalíbit se věšímu počtu lidí dovedla.

CerVus
24. 1. 2020, 21:18 1Mě to prostě nedalo :D
Hele v Mad Maxovi má v tom fordu také automat. A většinu DeLoreanů vlastně také tou zrůdností zabili.

CerVus
24. 1. 2020, 19:58 0Tak prý ho v EU stáhnou z trhu. Nečekaně vysoká poptávka dělá kvůli emisím Suzuki problémy. Překračuje je asi o 20mg.
Pošlou sem nejprve pracovní verzi bez zadních sedaček a hardtopu a po přepracování dostaneme zpátky už hybrida.

CerVus
24. 1. 2020, 19:33 0Ale s jakou vervou tam na tom automatu zařadil to D
:)

CerVus
24. 1. 2020, 19:30 0Byl to kit car Manta Montage založený na brouku, který byl kopií McLarenu m6gt.

CerVus
24. 1. 2020, 18:56 1Asi jsem divnej, ale mě ze všech aut na filmovém plátně uchvátilo jen pár:
Coyote X z Hardcastle and McCormic
Klasika DeLorean DMC-12
1967 Mustang z filmu Dobrodruh
F-355 ze Skály
a Ford Falcon xb GT z Mad Maxe
Zajímavé, že mě úplně minula auta mého oblíbeného výrobce.






CerVus
23. 1. 2020, 20:11 0Dobře, asi jsem se už také unáhlil a neudržel se po tom co se tu v předchozích dnech dělo.
Uznávám IS200 zaslouží pozornost. To E je sice zajímavé, ale já v něm vidím past.

CerVus
23. 1. 2020, 15:42 0Mě také spíše zajímají články o tom jak sehnat za určitou sumu (jedno za jakou) zajímavá auta, takže nechápu negativní reakce vůči někomu, kdo si dává tu práci a píše je.
To, že sem někdo dává články (jako je tenhle) o tom jak za pár korun koupit šerednou popelnici pochybné kvality a původu, když se tu otázka zadokolky za pár probírala už tolikrát beru jako doplněk na prolétnutí. Tyhle články mě síce míjí, přesto na ně mrknu. Jen proboha ať se stejně chovají příznivci levných aut vůči těm, kteří píší o dražších autech. Člověk podle mě raději kouká na to co by byla zajímavá koupě, než na to co ještě vůbec drží pohromadě.

CerVus
13. 1. 2020, 09:41 2Nevěřím tomu, že by DeLorean upadl bez filmů v zapomnění. Pořád je to auto úžasné na pohled.

CerVus
07. 1. 2020, 16:11 0Spíše mě zajíma jak se ten boj o emise dotkne sportovních aut z druhé ruky.
Protože když se to tak vezme, už teď moc jejich ceny neklesají, nabídka nových i těch v inzerci klesá a pokud se ho člověk rozhodne nechat a pečlivě se o ta auta starat, tak není problém, aby nemohlo vydržel třeba 30 let. Klidně i s třetím motorem a povyměňovanou většinou dílů.

CerVus
31. 12. 2019, 21:50 0Jo, já vím. Ty mazdy 6 měly problémy s antikorozní úpravou. Shodou okolností předchozí bratrův povoz byla první generace mazdy 6 před FL a ty zadní lemy měl také chycené. Ale i tak to auto měl raději než tu C5 po ní. Co jsem četl tak kusy po FL by na tom měly být krapet lépe a druhá generace zas krapet lépe. Ale VW to holt asi nkdy nebude. Mě se na té druhé generaci i líbí i to, že jich tu tolik není. Navíc se dělá i jako LB, kterému bych dal přednost i když bych v něm vozil psa.

CerVus
31. 12. 2019, 09:50 1Tu C5 s nejsilnější naftou měl brácha, prodával ji na jaře za 140k a je rád že se ji zbavil a že už o ní neslyšel. I přes názejd lehce přes 200k bylo uvnitř ticho a kvlita materiálů byla na vysoké úrovni, tak to auto trpělo na náročnější a dražší servis různých kurvítek, které bylo i horší sehnat. Prostě francouz.
Co takhle spíš mazda 6 nebo Alfa 159 po FL?

CerVus
21. 12. 2019, 15:27 0Ale ten F-type se velice snadno vyšplhá k hranici 2 milionů. A za dva mega se už dá sehnat lehce jetá 991.2

CerVus
18. 12. 2019, 09:28 2Jenže tady je problém v tom, že Stratos je i dnes vzhledově povedené auto. To se o základní Deltě říct opravdu nedá.

CerVus
17. 12. 2019, 10:44 1Tenhle výběr neměl co dělat i ikonickými auty, ale měl se v prvé řadě ohodnotit jejich vzhled.
A v takovém výběru nemají oplastovaná a přemotorovaná běžná auta co dělat. Takže zařazení Imprezy a Delty byl úplně mimo už od počátku.
Ona ani ta rx-7 není žádný klenot nebo vzhledové orgie.

CerVus
07. 12. 2019, 18:43 0V Americe do toho dávají Ecoboost 2,7 V6 s desetistupňovou převodovkou.
Jenže je otázkou jestli by to v Evropě někdo kupoval.

CerVus
06. 12. 2019, 11:05 -1To auto už 20 let mělo být pod drnem. Tenhle krám hodný trabantu (i když trabant bude asi mnohem spolehlivější) je ostudou průmyslu. Leda, že bylo snem jeho tvůrců zprostředkovat modernímu řidiči jak to asi vypadalo za volantem Fordu model T.

CerVus
29. 11. 2019, 21:52 0Podle mě nová auta chceme. Chceme v nich technologie, které nám usnadňují každodenní využití, ale zároveň chceme, aby si ta auta uchovala charakter svých předchůdců. A to je kámen úrazu. Dlouhé převody, motory s plochou křivkou a bezpečnostní nesmysly ve většině případů znemožňují dosáhnutí pocitu rychlosti a vtažení do jízdy.

CerVus
24. 10. 2019, 19:16 0Škoda jen že ta sedačka v tom nejde dát níž. A že bych klidně oželel její elektrické nastavení.

CerVus
08. 10. 2019, 16:27 4Dobře 36 let. To ale nic nemění na faktu, že mělo být nahrazeno nástupcem už minimálně 3x a i to za předpokladu, že by ve své podobě přežívalo dekádu. Mám v tom autě najeto dost km a je to extrémně poruchová a špatně říditelná popelnice. Vše z toho mála co co to auto má a co se může porouchat se prostě porouchá. A jeho mladší příbuzný Discovery na tom není o mnoho lépe. Proto bych se všemu s LR na kapotě vyhnul obloukem. Pokud na trhu existuje Land Cruiser a Hilux, tak tyhle krámy nemají smysl.

CerVus
08. 10. 2019, 13:25 0Po 50ti letech se LR vzpamatoval a posunul Defender do nového století.

CerVus
02. 10. 2019, 13:16 0Mě na tom autě nejvíc vadí turbo díra, to, že nijak moc nechce pobývat ve vyšších otáčkách a nepřesná převodovka.

CerVus
23. 9. 2019, 17:43 0U té G122 by mě celkem zajímalo, jestli lze motoru vrátit výkon G165. Přeci jen jde o stejný agregát a v minulé generaci byla také ta slabší jen elektronicky přibržděna a spousta úpravců nabízela možnost tento blok odstranit. Komplikací tady nejspíše bude ten generátor.

CerVus
18. 9. 2019, 15:16 0To se mi nezdá. Ta mladá holčina z JAR měla v klipu z domova starou pětku a pak jezdila ve trojce. Minimálně té to Charlize zadotovala. Nějaké peníze pro účastníky být prostě musí. Nikdo si přeci nebude ničit relativně drahá auta jen tak.

CerVus
17. 9. 2019, 11:07 0Mě se to celkem líbilo. Jako výběr soutěžících byl takový hodně účelový a očividně někteří z nich neměli absolutně ponětí, co se bude dít, ale minimálně ta holčina s 350Z hodně příjemně překvapila. A ta červená Silvia byla nádherná - na začátku :)
Uměle vytváření napětí a dramat se dá snadno překousnout - je to online a dá se to vždy posunout na okamžik, kdy nastartují motory.
Na Rust Valley Restorers jsem také koukal, ale nesahá to ani po kotníky úspěšnějšímu Fast and Loud. A sledovat závody v dragu..... no to radši asi kouknout na nascar.

CerVus
29. 8. 2019, 10:38 5Ještě tam chybí křížek pověšený na zpětném zrcátku, který v drtivé většině případů znamená pozor hovado za volantem.

CerVus
25. 8. 2019, 13:10 0Sakra tak teď mám schízu. Buď tam prve nebylo nebo sem slepý jak patrona. :)

CerVus
25. 8. 2019, 11:30 0Co citelně chybí v tom výčtu je rozhodně plymouth prowler.
Nic podobného se na silnicích potkat nedá , když pominu rarity jako donkervoort D8.
Horší je, že cena jako u spousty jiných ve své době zavrhovaných aut už vystřelila do výšin.