načítám data...

naviculare

JménoDaniel Borský
BydlištěPraha 8
Registracepřed 4.0 rok.
Poslední aktivitapřed 8.1 hod.
Příspěvků ve fóru5
Komentářů u článků113
Pozitivních komentářů u článků12
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu
Informace

Díky svému korporátnímu zaměstnání už byl Dan u nákupu více aut, než někteří kolegové řídili. Proto nejlépe z nás ví, co od auta chtějí opravdoví lidé.

Posledních 50 komentářů

Daniel Borský
09. ledna 2019, 18:28
0
BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

To Beastar: ne že bych vám chtěl zasahovat do plodné diskuze, ale rozhodit sandál nebyl takový problém ani u 540ix se stejným motorem ani u podstatně slabších 430xd či dokonce 120xd, takže bych se dost divil, kdyby to nešlo zrovna u téhle čtyřky.

Daniel Borský
13. prosince 2018, 11:25
0
Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Pojízdná pevnost

Vyzkoušel jsem i náročnější cesty než tyhle polňačky. Jen se na nich blbě fotí, když člověk zastaví v takové situaci, že nemůže vystoupit z auta a druhé člověka jako fotografa jsem s sebou bohužel neměl :)

Daniel Borský
13. prosince 2018, 11:23
0
Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Pojízdná pevnost

Krab: Ano, Stelvio se mi líbilo, ale jak už tady poznamenali ostatní, je to úplně něco jiného. A pokud bych si měl vybírat, jakým z těchto aut bych rád jezdil každý den, byl by to zcela jistě Touareg, protože je pro mé potřeby mnohem vhodnější.

Daniel Borský
13. prosince 2018, 11:19
0
Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Pojízdná pevnost

GL500 jsem zahrabal v kombinaci hlubokého bahna a vyjetých kolejí. Touareg tam projel vcelku v pohodě, byť samozřejmě nevím podmínky mohly trochu jiné, přestože to vypadalo velmi podobně. Ad srovnání XC90 a Touareg, měl jsem ve docela krátce po sobě, takže dojmy z toho srovnání nějaké mám. Volvo je určitě větší uvnitř, je to prostě rodinný autobus. Základní motor nevadí a svou práci odvede. Trhač asfaltu to samozřejmě není. Touareg boduje zajímavější interiérem, je pohodlnější a šestiválcová nafta poskytuje tu správnou dynamiku, kterou člověk tak podvědomě očekává od takového auta.
-
Komentář upraven 13. 12. 2018, 11:19:50

Daniel Borský
20. listopadu 2018, 09:45
3
Autíčkář se ptá: Co pro vás znamená slovo petrolhead?

A přesně to měla být myšlenka tohoto textu. :) Nezlobit se. Nezlobit se, že se někdo rád vrtá v karburátoru, stejně jako se nezlobit, že někomu přijde jako vrchol zábavy svezení v nejlepším českém kombíku. Nic víc, nic míň :)

Daniel Borský
22. října 2018, 19:15
1
Mazda CX-5 CD184 AWD: Samozřejmý výkon

U CX-5 záleží na výbavě. Jen ta nejvyšší Revolution Top má projekci na sklo. Nižší výbavy na plastový štítek nejzákladnější verze to nemají vůbec.

Daniel Borský
10. října 2018, 14:29
0
BMW M5: Strach, rychlost a láska

To záleží jaká bude výchozí rychlost. Z nuly bude akcelerace Tesly pořád výraznější. Pokud se však bude zrychlovat třeba ze 150km/h tam už bych nejspíš vsadil na BMW

Daniel Borský
17. září 2018, 17:32
0
Ptejte se: Auto s charakterem za 100 tisíc

Já ti nevím s tím snadným servisem na Xedos, už před deseti lety, kdy jsem to provozoval, to nebylo úplně jednoduchý. Nefunkční teleskopická anténa? Jo to už nemáme a nebude. Za přední nárazník, když mi skočil pod auto zajíc se sebevražednými sklony, chtěli skoro 30k. A spousta jiných drobností ten servis trochu znesnadňovala. Ale jinak jo, svezení bylo moc fajn, to zase jo. X9 mi teda sedí ještě o něco víc, jen bych potřeboval najít cenově rozumný startér a mechanika který se nezhrozi pokaždý, když u toho otevře kapotu :)

Daniel Borský
11. září 2018, 11:42
0
Citroen C4 Cactus 1.6 HDi: Každá koruna dobrá

Protože mi vypadly při finální editaci. Doplním jen co se dostanu k PC. Díky za upozornění :)

Daniel Borský
13. srpna 2018, 22:01
1
Ford Focus RS Edition: Jediný skutečně sportovní hothatch

Ad barva: tahle modrá v reálu není pastelová nýbrž dost výrazně perleťová a na sluníčku to vypadá fakt moc pěkně. Modrá není zrovna má nejoblíbenější barva, ale tahle je super.
Ad výkon: upřímně tenhle Focus by měl bavil i kdyby měl menší výkon než 350 koní. Protože funguje jinak, než ostatní HH, člověk ho musí vážně řídit.

Daniel Borský
29. července 2018, 13:26
0
Škoda Karoq 1.5 TSI: Ve stínu sourozence

Ad dynamika: 8.4s by bylo velmi slušné, jenže mně se v reálu nepovedlo dostat ani pod 10s (neměřil jsem to přesně žádným racelogicem, jen čistě souboj proti stopkam). A pružné zrychlení nebylo o nic lepší. Pocitově bych tomu určitě 110kw nehadal a těžko říct jestli se to ztratilo v dlouhé převodovce, nebo je to nějaké ekologické nastavení. Každopádně Yeti s 1.8 TSI, co měl papírově jen o 8kw vic, byl proti Karoqu skoro závodní vůz.

Daniel Borský
11. července 2018, 11:36
1
Ptejte se: Luxusní GT jako nový služebák

Mercedes mě samozřejmě napadl, ale nakonec jsem ho zavrhl jako možnost. E Coupé v aktuální generaci se bude velmi složitě shánět do 40 tis Euro. A minulá generace, která, pokud si dobře pamatuji, byla postavená na céčku airmatic mít nemohla a její jízdní komfort byl trochu diskutabilní.
-
Komentář upraven 11. 7. 2018, 11:36:42

Daniel Borský
04. června 2018, 15:53
0
Ptejte se: Okruhový speciál

Tak chtěl jsi abychom byli kreativní. Emkovy BMW jsou moc obvious :)

Daniel Borský
04. června 2018, 15:31
0
Renault Twingo R.S.: Malá hračka pro velký kluky

To víš, řeknu kde a začne tam být provoz. Ale ne, dělám si legraci, tajný to fakt není. Je to cesta směrem na Jílové u Prahy, pak Kamenný Přívoz, Krňany, Netvořice a Týnec nad Sázavou a pak zpátky na Prahu. Je to celkem hezká cesta, kde si každý najde to svoje.

Daniel Borský
04. června 2018, 15:26
0
Renault Twingo R.S.: Malá hračka pro velký kluky

On ten motor je klasická stará škola, trochu mi připomíná japonské atmosféry z devadesátých let. Když jedeš volněji, není to vyloženě slabý, ale cítíš, jak tomu chybí Nm a trochu šťáva. Chování ve vyšších otáčkách to však vynahradí, tam už je všechno v pořádku. Ale někteří konkurenti umí ty jednasestky i lépe. Takový Swift Sport s téměř identickým výkonem, působí ještě rychleji a živěji i v dolní části otáčkoměru. A interiér? No žádná sláva to není, to je prostě daň, za původ v opravdu levném autě. Ostatně ani to RS nebylo jako nové nijak zvlášť drahé. Pokud si dobře pamatuju, tak se dalo koupit za nějakých 320 tisíc. Za takový prachy už člověk musí překousnout nějaký ty kompromisy. :)

Daniel Borský
30. května 2018, 13:49
0
Ptejte se: Spolehlivé auto na každý den

Pravda, tvůj mail jsem četl, ale je to tak, jak ti odpovídal Vavris. Vzhledem k tomu, že nemám zkušenosti jak s 997 tak ani s Mustangem 2018, těžko bych mohl nějak relevantně poradit :)

Daniel Borský
30. května 2018, 12:12
0
Daniel Borský
30. dubna 2018, 19:09
0
Porsche Cayenne S: Ten nejlepší

Má chyba. Tabulku s údaji dodám večer, hned jak se dostanu k PC. Finální cena byla zhruba 3,5 mio.

Daniel Borský
19. dubna 2018, 14:18
0
Kia Optima Sportswagon PHEV: Vzhůru do budoucnosti!

A4 zde: https://www.autickar.cz/clanek/audi-a4-allroad-3-0-tdi-vsestranne-reseni/.
A6 těžko říct, kdy bude ve flotile, ale až bude, jistě se k ní pokusíme dostat. A co se Renaultu týče, nech se překvapit. Ale Captur to nebude, i ten už jsme totiž měli :)

Daniel Borský
19. dubna 2018, 13:47
0
Kia Optima Sportswagon PHEV: Vzhůru do budoucnosti!

To nedělej, protože bys tu Zondu mohl prohrát :) Audi tu už bylo v několika exemplářích a věřím, že bude i nadále. A dokonce se blízké době objeví i ten Renault. Takže, kde si můžeme vyzvednout Zondu? :)

Daniel Borský
19. dubna 2018, 11:12
3
Volkswagen Multivan: Auto, byt a kancelář v jednom

Tvé přání otestovat S-Max je nám rozkazem, děláme na tom :)

Daniel Borský
16. dubna 2018, 12:01
0
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line: Příběh nekončí

Cenu jsem nekomentoval ze dvou důvodů. Za prvé faktor novinářské auto. Testovaná Fiesta byla opět ve výbavě CTRL+A takže jen příplatky byly něco málo přes 100 tisíc. Tohle není verze, která by reálně tvořila většinu prodejů. A za druhé, těch 531 tisíc je podle letáku, který jsme dostali při přebírání vozu. Já se toho ovšem nebyl schopen dopočítat ani z ceníku ani z konfigurátoru na webu. Pokaždé mi vyšla nižší částka. Nevím jestli upravovali ceny v poslední době nebo čím to bylo, ale právě proto jsem se do hodnocení konkrétní cenovky nijak zvlášť nepouštěl. Jednoduše si nejsem jistý kolik to reálně stojí :)

Daniel Borský
29. března 2018, 14:17
0
BMW 120d xDrive: Poslední jednorožec

Quattro: já jsem tím článkem chtěl spíš naznačit, že hot hatch nepotřebuje nutně 300 koní pod kapotou. Že to není jen o motoru ale naopak o celkovém vyladění celého auta. 120xd mi přišlo skutečně zábavnější a mnohem blíže definici HH než třeba takový Golf GTI, i když má pod kapotou diesel. Myslím, že ani samo BMW nechtělo stvořit prvoplánově HH, tím spíš, když k tomuto účelu mají mnohem vhodnější motorizace. Ale tahle jednička proste funguje skvěle i ropakem. Nic vic, nic míň

Daniel Borský
12. března 2018, 11:16
1
Škoda Superb 2.0 TSI 280: Tři různé role a jeden výsledek

Barvy se nosí. Škodovka nabízí pro Superb opravdu široké spektrum barev, ze kterého si vybere opravdu každý. Ale musím říct, že tahle šedá Superbu sedí naprosto ideálně. Pro šedou myšku, šedý kabátek. Jinak Giulii Velice jsme měli na test ve stejnou chvíli. Dokonce jsme chvíli uvažovali nad srovnávacím testem, ale nakonec jsme od toho upustili, protože ta auta jsou úplně rozdílná. Vzniklo tak jen pár fotek:
https://www.instagram.com/p/BfJn-Y3D5wq/

Daniel Borský
12. března 2018, 11:11
1
Škoda Superb 2.0 TSI 280: Tři různé role a jeden výsledek

Ano, je to poněkud nešťastná formulace, ale už ji tam nechám pro pobavení ostatních. Jak říká Matěj, jím opravdu rád, ale klíče od auta na jídelníčku nemám :)

Daniel Borský
09. ledna 2018, 07:00
1
Volkswagen Polo 1.0 TSI: Noční můra automobilového novináře

Aj moje chyba. Tabulka se mi někam zatoulala při editaci. Už by to mělo opravené :)

Daniel Borský
30. listopadu 2017, 14:44
2
Nový Mercedes-Benz CLS je tady. O pohon se starají řadové šestiválce.

V test nového CLS doufáme také, že se zadaří. :) zatím mohu prozradit, že máme přislíbený test úplně prvního CLS, takže stay tuned :)

Daniel Borský
20. listopadu 2017, 21:13
0
Nová generace Mercedesu CLS již klepe na dveře

Zatím to jsou všechno jen spekulace. AMG GT 4door by mělo být též postavené na ecku, jen s designem navazujícím na dvoumístné GT. Mělo by to být v podstatě takové vyšperkovane CLS s velmi tučným příplatkem. A aby mu "obyčejné" CLS nelezlo do zelí, tak nedostane V8. Tohle pro Mercedes dává logiku, ale jak říkám, je to jen jedna paní povídala, musíme počkat do LA až na nějaké oficiální informace.

Daniel Borský
03. listopadu 2017, 09:31
0
Rychlé ředitelské sedany: Aneb lze za milion korun dostat víc než Golfa v plné?

CTS druhé generace jsem opravdu měl tu možnost si jednou vyzkoušet, když jsem jej dostal u Charouze v Průhonicích jako náhradní auto, ve chvíli kdy naše tam šlo do servisu. Nebyla to sice verze V, ale něco základnějšího, mám pocit ze 3.6 pokud si dobře pamatuji. To mi přišlo jako veskrze fajn povoz, ale při srovnání s tehdejším Jaguarem XF, který se v rodině vyskytoval, mi v každém ohledu přišel ten Jag o něco dotaženější. Ale to jsou čistě subjektivní dojmy, navíc asi sedm let staré. A také každý soudruh má jiné chutě, že? :) Nicméně, rozhodně bych CTS nezavrhoval a naopak je to velmi zajímavá alternativa, kterou stojí za to brát v potaz. To že se neobjevila tady v článku, bude způsobeno tím, že tohle byla jen odpověď na Franzův blog a původně z toho článek být neměl :). A v té odpovědi jsem se zaměřoval především na jeho volby, plus jsem přidával jednu za sebe, která v diskuzi nade mnou nezazněla. Cadillac tam zazněl, takže už jsem se mu více nevěnoval. Nic víc, nic míň. :)

Daniel Borský
11. září 2017, 12:35
0
Mazda CX-5 G160 AWD: Na cestě do prémie?

Ve trojce jsem při rekonstrukci bytu převážel 400 kg dlaždiček a i potom bylo to auto živější než CX-5 :) ale o to mi nešlo. Chápu že střední SUV nemá být dálničním sprinterem. Mně vadilo především to, že motor ztratil chuť do života, chyběl mu ten krásný atmosférický elán, jimž disponovaly skyactive motory v předchozí generaci. A jen pro ilustraci, že by motor mohl být živější. Již dlouho se mi nestalo, že by prázdné auto (seděl jsem tam v tu chvíli jen já) mělo problém udržet tempomatových 135 km/h v mírném dálničním stoupání a chtělo abych podřadil.

Daniel Borský
31. srpna 2017, 14:30
0
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4: Automobil pro nadšeného fotra

Na to se mi těžko odpovídá, protože jsem srovnatelnou Giulii nejel, vyzkoušel jsem pouze naftovou verzi. A pokud bych měl srovnat právě tu naftovou Giulii a tohle konkrétní Stelvio asi překvapivě bych bral Stelvio (přestože sedan se mi líbí více). Přišlo mi pohodlnější a kupodivu i o něco hravější. Ale jak říkám, potřeboval bych si vyzkoušet benzínovou Giu, abych mohl vyřknout definitivní soud :)

Daniel Borský
31. srpna 2017, 14:23
0
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4: Automobil pro nadšeného fotra

Do tabulky jsem pro větší přehlednost doplnil ještě úplně základní cenu. Jinak samotná cena je otázkou. My jsme klasicky dostali do testu provedení v nejvyšší možné specifikaci (do příchodu QV). 1,6 mio není málo, na druhou stranu si myslím, že srovnatelní konkurenti jako Jaguar F-Pace či takový Mercedes GLC nevyjdou ve finále levněji. S tou nedůvěrou zákazníků souhlasím, asi to bude hrát zásadní roli.

Daniel Borský
31. srpna 2017, 14:00
0
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4: Automobil pro nadšeného fotra

Z výše uvedených mám zkušenosti jen A45 AMG (které se mi příliš nelíbilo). Ale řekl bych že Mercedes bude rychlejší. Ostatní jmenované posoudit nedokáži. Ale asi bych na Alfu v souboji s M140i nevsadil. Srovnával jsem to spíš s klasickými Hot Hatchi jako Golf GTi, Focus ST či Astra OPC. A mezi nimi by se Stelvio určitě neztratilo. Je však pravdou, že cenový aspekt jsem nezohledňoval.

Daniel Borský
17. července 2017, 23:40
0
Jaká je vaše nejoblíbenější silnice? | Autíčkář se ptá

Souhlas na tu jsem zapomněl, tu jezdím také dost často od Hluboké až do Bernartic a je super :)

Daniel Borský
06. července 2017, 15:50
1
Mazda CX-5 G160 AWD: Na cestě do prémie?

Autor najel ve dvoulitrovém Skyactive G165 za poslední tři roky zhruba 100 tisíc km. :) Takže jakési povědomí o tom jak funguje a co si s ním mohu dovolit si troufnu říct, že mám. Bohužel, motor v CX-5 se chová citelně jinak než v předchozí generaci a jinak než ve trojce či šestce. Nevím co se změnilo, ale něco je jinak. Bohužel k horšímu.

Daniel Borský
04. července 2017, 10:20
0
Mazda CX-5 G160 AWD: Na cestě do prémie?

To bohužel nemůžu posoudit, námi testovaná verze neměla HUD vůbec.

Daniel Borský
04. července 2017, 10:04
0
Mazda CX-5 G160 AWD: Na cestě do prémie?

Neudělalo mi nic jen jsem zvyklý, že trojka nemá se stejnou situaci žádný problém a zrychlí bez odmlouvani :)

Daniel Borský
22. června 2017, 10:27
0
Jak prodat auto a nezbláznit se z toho

VR5 je paradoxně užranejsi než šestiválec. Já s tím průměrně jezdil asi za 10.5 a to byl manuál FWD s většinou cest po Praze a okolí. Delší cesta po okreskach a dálnicích se dala stlačit někam k 8.5.

Daniel Borský
10. května 2017, 13:55
0
Mazda Xedos 9 MCE: Slepá ulička, nebo trefa do černého?

Autor jednu poFL verzi málem koupil na podzim. :) I před nákupem tohohle kousku uvažoval nad mladším ročníkem, teď jsou v ČR na prodej minimálně dvě co vypadají aspoň podle fotek zachovale. Nakonec jsem však upřednostnil motor před hezčím interiérem, MCE ve faceliftované verzi byl bohužel jen pro USA.

Daniel Borský
09. dubna 2017, 19:53
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Co se spolehlivosti týče nemám připomínek, za téměř 110 tisíc kilometrů mě nepostihla žádná závažná porucha, jen běžný servis. Jediné co jsem řešil, byla aktualizace firmwaru infotainmentu, který občas vypadnul (zůstala svítit jen modrá 'smrt'). Po aktualizaci už bez problémů. Článek o životě s G165 je v plánu, až mi to čas dovolí.

Daniel Borský
09. dubna 2017, 14:08
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Sehnat G165 je to nejmenší, ta mi stojí už třetím rokem před barákem, s tím Fordem to bude složitější :) btw: 1220 kg u Mazdy? V TP píšou něco o 1320 kg mám ten pocit. Ono to zase není tak zázračné lehký.

Daniel Borský
03. dubna 2017, 09:26
0
Kupte si redakční Mondeo, my si místo něj pořídíme nesmysl

Hmm, taky jsem si říkal, že jen co prodám rodinný kombik, tak si koupím nesmysl. Už je to skoro půl roku a pořád mi stojí před barákem Passat :) asi o ty redakční kombíky není zájem

Daniel Borský
10. února 2017, 13:59
0
6 konceptů od BMW, na které jste zapomněli

Ano, jsem blb. Díky za upozornění, opraveno :)

Daniel Borský
04. ledna 2017, 12:48
0
Jeep Renegade: Offroad (nejen) do města

Za to se omlouvám, vůbec jsem si toho nevšimnul :) nevím jestli se náš fotograf zaměřil na tenhle detail, takže přidám aspoň za sebe jednu fotku otáčkoměru z mobilu.

Daniel Borský
04. ledna 2017, 11:09
0
Jeep Renegade: Offroad (nejen) do města

Ano zkoušeli. Bohužel se nám jej nepovedlo na přední postavit :)

Daniel Borský
27. listopadu 2016, 10:31
0
Autíčkář na lovu: Sedany, které vás překvapí

Ta spolehlivost byla vztažena na základní modely šestky obecně. MPS už tak bezproblémová nebyla, to je fakt.

Daniel Borský
04. listopadu 2016, 08:38
0
10 aut od Mazdy, která psala historii

Těžko říct, jestli tu nějaký je, ale začátkem roku bylo jedno na prodej v Brně: https://www.autickar.cz/clanek/bazarovy-snilek-mazda-cosmo-110s/

Daniel Borský
12. října 2016, 22:32
0
Volkswagen Passat: Král průměrnosti

Je to 20v a tudíž 125 kW (což mi připomíná, že bych mohl přidat tabulku údajů). Pokud mě nešálí paměť, 10v bylo jen v před FL.

Daniel Borský
21. září 2016, 16:42
1
Kia Optima: Etalon všedních dnů

Abych se přiznal tak slovo etalon také z hloubi srdce nenávidím. Do titulku jsem ho použil jen jako takové popíchnutí VW fanoušků, kteří tak nekriticky označují v diskuzích jakoukoliv verzi Passatu. :) Takže to ber jako takovou malou nadsázku.

Daniel Borský
08. září 2016, 09:44
0
Nejlevnější ježdění na Sosnové již 11.9!

Cena bude velmi příznivá si myslím. Odpoledne vyjde na toto téma podrobnější článek. Stay tuned.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Felicia Combi 1.6 1996
Škoda Felicia Combi 1.6

1996 rok výroby
75 koní výkon
1 598 ccm objem

Cadillac CTS AWD 2008
Cadillac CTS AWD

2008 rok výroby
311 koní výkon
3 600 ccm objem

Mini Clubman COOPER S 2007
Mini Clubman COOPER S

2007 rok výroby
174 koní výkon
1 598 ccm objem

Pontiac Trans Sport  1992
Pontiac Trans Sport

1992 rok výroby
102 koní výkon
3 100 ccm objem

Chrysler LeBaron  1983
Chrysler LeBaron

1983 rok výroby
80 koní výkon
2 200 ccm objem