načítám data...

naviculare

JménoDaniel Borský
BydlištěPraha 8
Registracepřed 7.8 rok.
Poslední aktivitapřed 5.0 hod.
Příspěvků ve fóru5
Komentářů u článků264
Pozitivních komentářů u článků149
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu
Informace

Díky svému korporátnímu zaměstnání už byl Dan u nákupu více aut, než někteří kolegové řídili. Proto nejlépe z nás ví, co od auta chtějí opravdoví lidé.

Poslední blogy

Trochu jiný pohled na The8

17. listopadu 2019, 01:17 14 komentářů

Osmička u BMW obvykle znamená výjimečnost. Tak proč mi sakra nová osma připadá tak moc obyčejná?


Posledních 50 komentářů

Daniel Borský
23. listopadu 2022, 10:43
0
Mini Cooper S Cabrio: Posel dobré nálady

V kabině bez střechy velmi teplo, i se staženými okny, se to zvládne vytopit. Vítr v kabině, tak do 80 km/h se dá sedět i vzadu, pak už se tam vítr začne trochu točit. Pokud se jede jen ve dvou, tak zhruba do 120 se dá rozumně bez větrné clony. Nad tuto rychlost už je lepší clonu nandat.

Daniel Borský
02. října 2022, 12:43
1
Autobianchi A112 Abarth: Rošťák podle mého gusta

Pořád tu jsou malý hatchbacky, který tohle umí. Už jsou dostatečně rychlé, aby člověka pobavily, ale ne zase tak rychlé, aby ho vyděsily. Například VW Up! GTI nebo Suzuki Swift Sport. Jen už o nich dnes neříkáme, že jsou to hot hatche v pravém slova smyslu, neb se tahle kategorie skutečně v posledních letech posunula někam dál. Ale stále takové auto můžeš najít i mezi novými.

Daniel Borský
29. září 2022, 14:35
0
Autíčkářův týden: Nové eMko od BMW, hybridní AMG a švédská legenda v novém

Ano, je to tak. Generace W203 měla nejširší možnosti pohonných jednotek, co se AMG modelů týče. Nejdříve šestiválcová C32, pak pětiválec C30 CDi a na konec atmosférický osmiválec C55

Daniel Borský
25. srpna 2022, 09:59
0
Toyota Aygo X Limited: Upřímné malé autíčko

Ano, Ignis je asi nejbližší soupeř.

Daniel Borský
25. srpna 2022, 09:51
0
Toyota Aygo X Limited: Upřímné malé autíčko

Samozřejmě, že ne. Nové narostlo o 5 cm. Vůbec nevím, kde se mi tam vzalo takové numero a za mystifikaci se omlouvám :)

Daniel Borský
23. srpna 2022, 07:02
2
Opel Astra GS Line 1.6 Turbo 180 PHEV: Lepší než kdy dříve

Ano Stellantis nastavil ceny v nové generaci svých modelů poměrně sebevědomě, ať už se bavíme o Peugeotu 308 či právě Astře, o tom není pochyb. Nicméně srovnání s i30, Scalou či Meganem není tak úplně fér. I30 je 6 let starý model na konci životního cyklu. Mégane je 6 let starý výběhový model. Jediná Scala je trochu modernější, i když ji teď čeká facelift. Ale zas stojí na menší platformě a místy je to poznat. Když se podívám na přímou konkurenci, která prošla v poslední době nějakou obměnou, tak Leon stojí nejméně 524k, Corolla 582k, Golf 608k. A mezi ně Astra za 540k celkem zapadá. Jo, auta jsou teď drahý.

Daniel Borský
05. srpna 2022, 10:35
5
Škoda Octavia iV: Auto, které dává smysl

Krásná diskuze, jen co je pravda. Skoro mě to odradilo, pod nánosem tohohle nesouvisejícího balastu, odpovídat na jednotlivé dotazy z diskuze. Ale co už, lepší už to asi nebude, jak tak koukám. Nicméně...
Beran: ano, vytopit či vychladit dopředu není problém, mělo by to fungovat i skrze aplikaci MyŠkoda (to jsem však nezkoušel)
Sch: vzhledem k tomu, že s hybridní Toyotou mám něco málo (spíš teda hodně) odjeto, tak si dovolím tvrdit, že Corolla by podobný jízdní režim zvládala se spotřebou minimálně 6,5l možná i trochu víc
Junior: výkonově odpovídají naftovou Octavii 4 jsem nezkoušel (RS TDI se mi do rukou nedostala), nicméně silnější naftový Superb mi v tomto režimu bere 7+, Kodiaq 8+. Pro srovnání, Octavia se mi v rámci testovacího týdne překrývala s dříve testovaným BMW 220d. Přičemž jsme jednu cestu po dálnici absolvovali v závěsu hned za sebou. Vzhledem k tomu, že jsme pospíchali s dítětem k doktorovi, tak to byla velmi svižná jízda, přičemž finální výsledek spotřeby byl; Octavia 5,5l + 3,7 kWh a BMW 6,6l nafty
kotzitzaq: Octavia je mnohem lépe odladěná než Superb. Nejspíš za to může modernizovaná platforma, která je na elektrifikaci vhodnější, než starší základ Superbu, kde to občas vypadá, že ten hybrid tam původně vůbec neměl být a nacpal se tam jen pro to, aby se neřeklo. Octavia funguje mnohem lépe jak podvozkově, tak nemá ani dřívější problémy s trakcí (pravda, na sněhu jsem s tím nejezdil) -> to je zároveň odpověď i pro Sato, proč raději Octavii a ne Superb

Daniel Borský
31. července 2022, 14:05
5
BMW 220d: Tenká hranice

Potíž je v tom, že přesně já bych měl mít z redakce pro tenhle setup největší pochopení. Najezdím mezi 60-70 tisíci km ročně, často na delších cestách, na kterých si rád občas sjedu z dálnice na hezkou okresku, abych si zpříjemnil cestu. Teoreticky by tedy konkrétně tahle dvojka měla být naprosto ideálním autem pro mě. Ale prakticky by mě ani nenapadlo nad takovou konfigurací uvažovat.

Daniel Borský
14. července 2022, 09:21
0
Peugeot 308 SW GT BlueHDI 130: V barvách Francie

Nic zvláštního, takovou tu běžnou klasiku. Britax Romer Kidfix 2S. A prostě tam malá neposkladala nohy, dokud jsem si nepřitáhl já sedačku k volantu.

Daniel Borský
08. června 2022, 10:59
2
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI: Umění kompromisu

Jachtu jsem netahal (i když rád bych). Spíš to bude mít co docineni s vyšším rychlostním průměrem (ale zase nic extrémního, takovéto když držíte cestovní 160). Ono i v zákonném limitu si do na dálnici vzalo těch 8 až 8,5l. Je to prostě dvoutunová cihlička
-
Komentář upraven 8. 6. 2022, 11:09:12

Daniel Borský
26. května 2022, 08:40
2
Bazarový snílek: Poslední šestiválce ve střední třídě

Ano, ta je obsažená v těch prstech jedné ruky - AR Giulia, Audi A4/A5, BMW 3 a Kia Stinger. To je dnes vše, co má ve střední třídě více než 4 válce (a je u nás oficiálně dostupné)
-
Komentář upraven 26. 5. 2022, 08:42:16

Daniel Borský
26. května 2022, 08:17
2
Bazarový snílek: Poslední šestiválce ve střední třídě

Volvo jsem měl za prémiovou značku, proto jsem S60 vynechal, i když jednu šestiválcovou XC60 mám v blízkém okolí a vždy jsem byl fascinován, jak se jim tam povedlo nacpat tu řadovou šestku napříč...

Daniel Borský
25. května 2022, 18:21
1
Bazarový snílek: Poslední šestiválce ve střední třídě

Což, já se toho jistě nebojím, a 300C/Thema i Charger jsou velmi milé vozy. Je mi to osobně nepřijde moc jako konkurence Superbu či Passatu (střední třídy obecně), ale řadil bych to spíš o kategorii výš

Daniel Borský
25. května 2022, 18:04
2
Bazarový snílek: Poslední šestiválce ve střední třídě

Spíš protože je to akorát o chlup horší Passat, ale pokud si ho tam přejete, nějak vymyslím, jak ho tam dopsat :)

Daniel Borský
25. května 2022, 13:44
2
Bazarový snílek: Poslední šestiválce ve střední třídě

Ano, mezi lety 2000-2010 by se to našlo víc, já jsem si dal hranici max 10 let stáří, proto se toho spoustu nevešlo. Ano, Renault by tam mohl být, nicméně hledal jsem primárně sedany či kombíky, jakožto lépe uchopitelné zástupce střední třídy. A najít v trojkové Laguně, co není kupé, 3.0 DCi nebo dokonce 3.5 V6 je úkol hodný Sherlocka Holemese. Pár aut vzniklo, ale je to prakticky nesehnatelná věc. Aktuálně je v celé Evropě k dispozici jeden kombík s naftovým šestiválcem. Peugeot skončil se šestiválci při příchodu 508. V seznamu se mohlo objevit ještě Subaru Outback s 3,6, ale s tím jsem nikdy nejel, takže nemám osobní zkušenost, jak funguje.

Daniel Borský
21. dubna 2022, 09:12
2
BMW M440i xDrive Gran Coupé: Perfektní společník

Mě to obvykle také nechává v klidu. Zrovna teď mi stojí před domem poměrně silný (460 koní) třílitr, u kterého se většinu času motor jen tak klidně převáluje a neláká k žádným divočinam. BMW bylo pravý opak. Těžko říct čím to. Možná kvůli svému projevu, ten motor má rád otáčky, hezky zní, má velmi rychlé reakce a chuť do života. Tak proč mu nedopřát, že? :)

Daniel Borský
13. dubna 2022, 14:31
2
Kia Sportage 1.6 T-GDI MHEV: Z vyzyvatele šampionem

Doplněna cena testované specifikace. Cena za verzi s tímto rozložením interiéru jako na fotkách je od 720 tisíc.
-
Komentář upraven 13. 4. 2022, 14:34:28

Daniel Borský
07. dubna 2022, 10:47
2
Autíčkářův týden: Trochu jiný Lotus, ostrá Toyota a nový motor pro krásný Mercedes

Točivý moment tady chybět nebude. Tenhle dvoulitr má mít 480 Nm, což je o 20 víc, než měl pětilitr (M113) v generaci R230. Každopádně je to spíš takové doplnění nabídky si myslím, kdo chce, může si stále vybrat ze dvou osmiválců. Bonusem pro čtyřválec může být fakt, že je to zadokolka, kdežto osmiválce jsou výhradně jako 4x4.

Daniel Borský
06. dubna 2022, 17:36
3
Peugeot 508 PSE: Lev s ostrými drápky

MBMB: BEV bych do toho asi netahal, tam se dle mého neprotíná cilovka zatím.
Habakukk: ano, to nerozporuju. Přidaná hodnota prémie (nebo prestiž) je něco, za lidi rádi připlatí, to je úplně v pořádku. Jen si nemyslím, že by to mělo nějak ovlivňovat cenotvorbu Peugeotu, protože ten, kdo je reálný zákazník třeba BMW nebo Mercedesu, vůbec nebude nad nějakým Peugeotem ani uvažovat. Dost pravděpodobně nebude ani vědět o jeho existenci. Prostě si ta auta v reálném světě vůbec nekonkurují a do zelí si nepolezou. Cenu 440 jsem zmínil jen pro elementární představu pro někoho, kdo se úplně neorientuje v aktuálních cenících.
508 PSE má velmi úzký okruh potenciálních zájemců, kteří se rekrutují z lidí, kteří bytostně odmítají německou prémii nebo uvažují nad alternativou třeba k tomu Arteonu. Nic víc, nic míň. Jsem skoro až překvapen, že se jich tu už povedlo asi 10 prodat.
To jestli si bude či nebude držet cenu, to si v dnešní době, kdy se ceny všech ojetin zbláznily, vůbec netroufám odhadovat.
Rock: kupodivu se mi za celý týden nepovedlo 508 ani jednou vybít tak, že by elektromotory nepomáhaly. Skoro bych si tipnul, že to ani nepůjde, ten výkon bude dostupný pořád. Ve sportovním režimu to dobíjí jak vzteklé.

Daniel Borský
06. dubna 2022, 14:10
3
Peugeot 508 PSE: Lev s ostrými drápky

Nepozoroval jsem nějaký výrazný hluk, který by mne obtěžoval ani ve vyšších rychlostech. Ale každý má trochu jiné ucho a vadí mu jiné typy zvuků. Chtělo by to osobně vyzkoušet. Až někde okolo 215 km/h se začalo ozývat výraznější ševelení. Ale ne takové, které by mi vadilo. Třeba taková AR Giulia vydává pro mě nepříjemné zvuky už někde okolo 170 km/h

Daniel Borský
06. dubna 2022, 14:06
2
Peugeot 508 PSE: Lev s ostrými drápky

Je to tak, cena je vysoká a bude akceptovatelná asi jen pro fanoušky značky. Ostatně samotný importér si je toho vědom, proto není v běžné nabídce, ale jen na individuální objednávku. Celý týden jsem si též říkal, že ta cena je dost vysoká. Ale pak jsem si otevřel ceníky nejbližších konkurentů a zjistil, že vlastně stojí dost podobně. Kia Stinger 1,5 milionu, Arteon R, po dovybavení skoro dva. Peugeot za 1,7 tak vlastně zapadne přesně mezi ně. Jasně je tu ještě německá prémie, zrovna teď máme v redakci M440i, což je odpovídající auto, jenže to už je za 2,2 milionu

Daniel Borský
06. dubna 2022, 02:13
1
Daniel Borský
16. února 2022, 10:43
1
Peugeot 2008 1.5 BlueHDI EAT8: Až vyrostu, budu král

Sorry, to je překlep. Jezdil jsem za těch 5,2. Jdu to opravit.

Daniel Borský
05. února 2022, 22:22
2
Audi Q4 40 e-tron: Vraťte mi mé Audi

Naši tou dobou měli oba služebáky, a ta A6 jen smutně postávala na ulici a nikdo s ní nejezdil, takže jsem se jí rád ujal :) 2.8 V6 s manuálem v relativně základní výbavě. Zážitků mnoho, možná by to na nějaký článek i vydalo, když bude čas. Pak se na tom učil ještě i mladší brácha a fascinující bylo, že to auto nešlo zabít. Na konci svého životního cyklu už nedostávalo prakticky žádný servis a pořád to fungovalo i 350 tisíci na hrbu. Jediným problémem byla koroze. Asi před třemi lety si to odvezl nějaký pán ze severních Čech a pokud je kovomorka nerozdělila, věřím, že jezdí dodnes

Daniel Borský
07. ledna 2022, 16:20
3
Rok za volantem: Dalších padesát vehiklů

Kuře: též si dovolím reakci na toto téma. U Focusu se všechno točí kolem motoru, který je super a bere si veškerou pozornost. Je opravdu silný, má skvělý zvuk i charakter a anti-lag systém opravdu funguje. Fordi 2.3 je lepší než Renaulti 1.8. na druhou stranu Mégane boduje podvozkem, je hbitější, působí lehčím dojmem a skoro bych řekl, že když pojedu stejnou trasu ve Fordu i v Renaultu, budu s tím Méganem rychlejší. Není však pro každého, ne každý si totiž zvykne na 4Control

Daniel Borský
24. listopadu 2021, 08:59
3
Škoda Enyaq IV 80x Sportline: První krok k porozumění

Na mě to působí trochu, spíš jakože:
Hele Franto, vždyť my máme všechno potřebný, co má řidič vidět při řízení, v tom HUD. Musíme tam vůbec dávat nějaký klasický budíky?
No já nevím Pepo, lidi jsou na to zvyklý, takže asi jo.
Hmm, tak tam něco plácnem, aby se neřeklo
No máme tu jen mini displeje, nebude to vadit?
Ne, je to fuk, stejně na to nikdo koukat nebude, když to má na skle

Daniel Borský
24. listopadu 2021, 08:22
2
Škoda Enyaq IV 80x Sportline: První krok k porozumění

Obou dvou. Ani B ani D, ani manuální nastavení nejvyššího stupně rekuperace ani zdaleka nestačí na "one pedal" ovládání.

Daniel Borský
05. listopadu 2021, 16:37
2
Jak se žije s elektromobilem, část druhá

Martin_100: na fotbal chodím většinou tak jednou, dvakrát za měsíc. Obědvám víceméně každý den a na večeři asi jednou až dvakrát týdně. Do nákladů na provoz to však nepočítám, neb to jsem činnosti, které provádím nezávisle na typu vozu. Nepočítám to ani ke spalovacímu autu. Ale zrovna ten fotbal není úplně drahá věc, 50 korun za klobásu, kterou si tam dám se v provozních nákladech docela ztratí :)

Daniel Borský
03. listopadu 2021, 14:04
14
Jak se žije s elektromobilem, část druhá

Článek je napsán, jako kdyby neexistovalo mnoho dalších elektromobilů (MB EQS je prý velmi použitelný elektromobil) :). Bohužel jsem s nimi v poslední době nejel a tudíž nemohu sloužit zkušenostmi. Teslou (model 3) jsem jel naposledy někdy před dvěma lety a úplně mě to nenadchlo a to ani stran dojezdu. Nicméně vím, že Tesla poměrně razantně aktualizuje a vylepšuje své vozy, proto si nedovolím označit dva roky starou zkušenost za aktuální a vydávat ji jako nějakou pravdu. Takže až mi někdo půjčí aktuální Teslu, rád se svezu a napíšu o ní. Teď bohužel při nejlepší vůli sloužit nemohu.

Daniel Borský
03. listopadu 2021, 11:09
12
Jak se žije s elektromobilem, část druhá

MBMB: zkoušel jsem i 130 km/h. Tam si to vzalo k 28 kWh.

Daniel Borský
03. listopadu 2021, 10:38
15
Jak se žije s elektromobilem, část druhá

Dálniční spotřeba byla dvojnásobná v každém ze všech čtyřech elektromobilů, co jsem měl možnost vyzkoušet. Viz...

Daniel Borský
21. října 2021, 10:17
3
BMW 320d: Díky za každé nové ráno

U pětky je ten cenový rozdíl mnohem menší. Jak M340i, tak M340d stojí 1,7 milionu a 600 tisíc rozdílu oproti 320d mi přijde už opravdu hodně.

Daniel Borský
20. října 2021, 20:14
8
BMW 320d: Díky za každé nové ráno

Já bych si jen dovolil poznamenat, že je tam napsáno v textu, že to jede překvapivě dobře, ale myšleno na dvoulitrový diesel, a je to tam napsáno asi třikrát za sebou. To je tak pro pořádek, když se tu bavíme o chápání psaného textu :)
Nicméně za tím, že reálně v provozu ani netřeba rychlejší auto než to, které udělá stovku za 6,8 s a jede 240, si tedy stojím.

Daniel Borský
19. října 2021, 14:12
3
Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI: Na pohled podobný, v jádru jiný

Ano, ten plastový Aero kryt jde dát dolů. Zásadně hezčí to však není ani poté.

Daniel Borský
15. října 2021, 14:54
2
Volvo XC40 Recharge Twin: Čekání se vyplatilo

Heavysmoker: což o to, já bych takový trip klidně někdy zrealizoval, to takový problém není. Ale musel bys mi pomoct s přesvědčováním tady šéfový, že potřebuju zaplatit hotel v Bruselu, na otočku bych to asi nedal :)
Jinak i bez skutečné realizace se dá predikovat, u těch lepších EV s větším dojezdem, že budeš muset mít na 1000 km cestě minimálně 2 půlhodinové zastávky na rychlodobíjení. Takže pokud to spalovakem jezdíš za 10 hodin, na EV počítej minimálně s 11hod a to ještě za předpokladu, že nebudou žádné problémy u nabíječek. Můj osobní tip by byl reálně něco ke 12 hodinám. Pokud jezdíš nejčastěji právě tuhle trasu, tak pro tebe EV není a lépe poslouží klasický diesel.
Já osobně to mám spíš naopak, jezdím opravdu hodně, ale v drtivý většině se vejdu do 400-500 km za den. A v tomhle režimu už se s EV dá relativně fungovat.
Celý říjen mám jen a pouze elektrický testovacky a rozhodl jsem se, že všechny kilometry (cca 5 tisíc) zvládnu jen na elektřinu. Takže začátkem listopadu můžeš očekávat nějaký shrnující článek, jak se dá fungovat na elektřinu i při trochu náročnějším využívání auta. Sám jsem zvědavý na výsledek, jak budu či nebudu spokojen.

Daniel Borský
15. října 2021, 09:48
2
Volvo XC40 Recharge Twin: Čekání se vyplatilo

Krab: minulý týden jsem přesně tohle udělal s BMW iX3. Jet po dálnici co to jde a pak zpátky v rámci limitů jaký to dělá rozdíl a co to udělá s dojezdem. Teď mám v ruce ten nejsilnější Enyaq a chystám se na totéž. Takže vydrž, výsledky budou.

Daniel Borský
13. října 2021, 10:19
4
Lexus LC 500 Convertible: Záleží na každém momentu

Já to vezmu od konce. To jak to jezdí na okreskach mě skutečně mile překvapilo. Způsob jakým to zatáčí jsem nečekal od tohoto typu auta. Jasně, o půlku menší 911, nebo třeba takový F-Type budou na točitých silnici hbitější o tom žádná. Ale LC umí zapůsobit tak, že člověk nemá šanci ani pomýšlet na to, že na takovou silnici vlastně primárně nepatří. Žádný ponořování přídě se nekoná, ani jsem neměl pocit premotivovaneho řízení (možná v tom nejostřejším režimu trochu, ale ono stačí jezdit na normal a funguje to už tak dobře) Sedlo mi to do ruky tak akorát. Kabrio má oproti kupé nějaký změny na podvozku, kvůli kterým je sice o 100 kg těžší, ale zase má nižší těžiště a o něco lepší rozložení hmotnosti. Když bych to měl s něčím porovnat, tak Conti GT je proti tomu parník, E500 Cabrio nemotorný medvídek, XK jako kočka domácí s mírnou nadváhou. GranTurismo/GranCabrio ve verzi Stradale se k tomu dá připodobnit s tím, že Lexus těží z toho, že je o generaci mladší. O něco lépe brzdí, míň se kroutí atd. Nejbližší konkurent je k tomu asi M850 od BMW. Ta bude jistojistě v každé situaci rychlejší a dravější a patrně i univerzálnější jako daily. Ale postav vedle sebe BMW a Lexus a hádám, že BMW si ani nevšimnu, že tam je. :) Co se mokra týče, tak nevím, já měl počasí úplně super, nicméně na mokru to bude chtít rychlé ruce. Krab to měl pár dní po mně a dost mu toho propršelo, takže bude vědět asi víc.
Edit: já si myslím, že pokud se ti líbí GranTurismo, tak tohle by tě nemělo zklamat :)
-
Komentář upraven 13. 10. 2021, 10:21:43

Daniel Borský
06. srpna 2021, 11:34
2
Subaru Outback Field ES: Král je mrtev, ať žije Outback

Tady v těch příčníky nejsou, proto mohou mít takovou nosnost. Integrované příčníky jsou vyhrazeny ostatním výbavám mimo Field
-
Komentář upraven 6. 8. 2021, 11:35:24

Daniel Borský
06. srpna 2021, 09:38
2
Subaru Outback Field ES: Král je mrtev, ať žije Outback

Hagusy jsou specifikum výbavy Field, která je zaměřena více outdoorově. Počítá se s tím, že by zde lidi mohli vozit třeba stan na přespání, proto užitečné zatížení střechy v této variantě činí asi 320 kg. Jiné výbavy mají rozdílné hagusy (a skoro poloviční zatížení). Stejně tak oplastování je maličko odlišné v jiných výbavách

Daniel Borský
05. srpna 2021, 08:04
2
Subaru Outback Field ES: Král je mrtev, ať žije Outback

Tabulku jsem doplnil. Jinak tahle konkrétní výbava Field vyjde podle ceníku na 1,17 mio

Daniel Borský
26. července 2021, 08:17
2
Lexus UX 250h Limited Edition: Hodně muziky za méně peněz

Protože mi taková fotka nepřišla důležitá (foto zadních sedaček je v tom předchozím odkazovaném testu). navíc jsem tam měl připnuté dvě dětské sedačky, které to zkreslují. Foto kufru mám v této podobě, jestli stačí pro představu.
-
Komentář upraven 26. 7. 2021, 08:19:51

Daniel Borský
18. června 2021, 15:04
2
Kia Sorento PHEV: Vlajková loď s (přebytečným) kabelem

Proti PHEV osobně nic nemám. Najezdím toho obvykle poměrně dost po městě, takže cestování na elektřinu jistě zvládnu využít. To, že je zde kabel přebytečný, bylo myšleno především ve vztahu k palubní nabíječce. Maximálně 3,3 kW opravdu omezuje veškeré nabíjení na doma. V práci bych nabíjet asi mohl, ale mám to štěstí, že se tam obvykle nemusím zdržovat tak dlouho, abych tohle konkrétní auto nabil. Navíc mám kousek od bytu veřejnou dobíjecí stanici od PRE, ale v současných cenách dobíjení by ty elektrické kilometry vyšly dost draho (pro neregistrovaného zákazníka 720,- a pro registrovaného necelé 300,-). Pokud by Kia nabídla nabíječku, která by zvládla někde mezi 6-7 kW jistě bych takové řešení neoznačil jako zbytečné a využíval bych to mnohem více.

Daniel Borský
17. června 2021, 12:19
2
Kia Sorento PHEV: Vlajková loď s (přebytečným) kabelem

Nevejdou ani zde. Kia to má vyřešené tak, že v prostřední řadě jsou Isofixy dva a další dva jsou ve třetí řadě.

Daniel Borský
09. června 2021, 08:32
1
Ptejte se: Šestiválcový sedan s pohonem zadních kol

Stinger bych doporučil rád, jezdí se mi s ním mnohem lépe než s Giulii. Nicméně je to liftback a ten je podle zadání nepřípustný.

Daniel Borský
26. května 2021, 12:29
1
Hyundai Tucson HEV vs. Toyota RAV4 Hybrid: Hybridní souboj střední váhy

Ano, sypu si popel na hlavu a už je opraveno, název je mi znám. A já si jdu vypnout pro jistotu automatické opravy :)

Daniel Borský
20. května 2021, 14:07
2
Kia Sorento 2.2 CRDi: Ihned k nastěhování

Měli jsme k testu i PHEV Sorento, které by mohlo by na poskakování městem ideální, má-li člověk kde nabít. Zanedlouho bude recenze i na něj. Tři dětské sedačky ve druhé řadě nebudou úplně bezproblémové, prostřední místo je spíš nouzové (není tam ani Isofix. Naopak Kia osadila isofixem obě místa ve třetí řadě, což nebývá zcela obvyklé. Pro dospělého tam místa nazbyt není, ale čtyřleté dítko v autosedačce jsem tam vezl a na nedostatek místa si nestěžovalo.

Daniel Borský
28. dubna 2021, 09:21
1
Po stopách čtyřdvéřových kupé

Ano, svým způsobem by se tam dala napasovat i Tatra. Ale nakonec jsem usoudil, že typický sedan, jak jej vnímáme, má spíš motor v předu

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Caprice 9C1 Police 1992
Chevrolet Caprice 9C1 Police

1992 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Tahoe Z71 4x4 2007
Chevrolet Tahoe Z71 4x4

2007 rok výroby
320 koní výkon
5 300 ccm objem

Cadillac Escalade ESV 2010
Cadillac Escalade ESV

2010 rok výroby
403 koní výkon
6 200 ccm objem

Lincoln Town Car 5L 8V 148 000,-  1986
Lincoln Town Car 5L 8V 148 000,-

1986 rok výroby
112 koní výkon
0 ccm objem