naviculare
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | Daniel Borský |
Bydliště | Praha 8 |
Registrace | před 9.6 rok. |
Poslední aktivita | před 18.6 min. |
Příspěvků ve fóru | 5 |
Komentářů u článků | 295 |
Pozitivních komentářů u článků | 177 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Díky svému korporátnímu zaměstnání už byl Dan u nákupu více aut, než někteří kolegové řídili. Proto nejlépe z nás ví, co od auta chtějí opravdoví lidé. |
Poslední blogy
Trochu jiný pohled na The8
Osmička u BMW obvykle znamená výjimečnost. Tak proč mi sakra nová osma připadá tak moc obyčejná?
Posledních 50 komentářů
Co za tři mega? To je dobrá otázka, možná i námět na článek. Sám vlastně moc nevím, jak na ni odpovědět. Jedno nové auto na vše za tři míče? Možná bych se šel kouknout na nějakou základní Panameru, nebo ještě spíš kombíkový Taycan. Kdybych vyloženě chtěl SUV, tak bych nejspíš vybíral u Range Roveru (Velar či Sport). A dost pravděpodobně bych si pohrával i s myšlenkou, jak moc blbý nápad je vysolit prachy za Maserati, protože Quattroporte mě vždy lákalo. Každopádně bych měl pocit, že tolik peněz budu chtít utratit za něco speciálnějšího než je, a teď hodně velké uvozovky - obyčejné trojkové BMW - speciálně uvnitř je poznat, že to auto má základ v něčem, co stojí třetinu.
Ano, to je samozřejmě pravda. Překlep opraven, díky za upozornění.
Je to tak, díky lehce nadstandardní kapacitě baterie pro PHEV jsem opravdu většinu cest absolvoval v režimu EV. Nabíjel jsem zhruba obden.
Tragédie bych neřekl. Je lehké a trochu gumové, ale žít s tím jde asi normálně. Pořád je to lepší než bývaly francouzské převodovky ve vozech PSA.
U XF to skutečně vypadá na jakýsi doprodej. Podobně jako u XE. Na nějakých anglických fórech proběhla před časem zpráva, že XE/XF půjde zadat do výroby naposledy 10.ledna, ale ověřená informace to není. Nicméně můžeme zkusit zjistit, jak to aktuálně s těmito modely vypadá. Tak či onak, za vlajkovou loď bych momentálně považoval spíše F-Pace, i kvůli tomu, že si ho člověk stále může koupit s velkým motorem. Jen dneska jsem v Praze potkal dva osmiválcové kusy.
Parkování na AC v Drážďanech bylo samozřejmě v plánu. Bohužel byla obsazena auty… spalovacími. A tahat malé děti po cizím městě, abych našel nabijecku se mi úplně nechtělo.
Tabulku jistě přidám, akorát jsem měl včera prioritu v péči o nemocné děti, než doplňování tabulky. Uražený jistě nejsem, marně přemýšlím proč bych měl být.
72 kW mi to ukázalo na nabíjecím hubu CEZu v Letňanech, který by měl umět 180 kW.
Tak zrovna Alfa v nabídce placatý sedan má, dokonce i za podobné peníze. Jen ho nikdo nekupuje (pro srovnání na českém trhu se prodalo od začátku roku 18 Giulií a 96 Tonale), takže zkoušet další sedan, co by nikdo nekupoval, by asi nebyla nejlepší strategie
Já se moc nepotřebuju v ničem utěšovat. Jen nemám zatím zkušenost s žádným čínským vozem, který by strčil do kapsy zavedené značky. Nic víc, nic míň. Až se to stane, rád o tom napíšu, ale zatím nemohu sloužit, takže logicky nemám na čem vystavět to správně nadšení pro věc.
O obecné předzvěsti velkých změn, co se opanovaní trhu čínskými vozy týče, čtu v periodikách už dobrých 12-15 let. Za tu dobu však nic převratného nestalo. Žádná dechberoucí ofenziva však zatím nenastala. A upřímně nevidím ani nějakou zásadní revoluci ani v těch cenách. Třeba MG ZS je sice o něco levnější než nejbližší konkurence, ale uživatelsky odpovídá zhruba tak Peugeotu 307, což už je poměrně letité evropské auto. Možná MG4 bude revoluční, kdo ví, s tím však zatím nemám bližší zkušenost. Takže dokud nebudu mít osobní zkušenost s něčím, co bude stát za to, patrně si svou skepsi ohledně invaze čínských výrobců s dovolením ještě chvilku ponechám.
Výkonově jistě bude rozdíl markantní. Mně ale šlo spíš šlo o mrštnost v zatáčkách, jakože ten čtyřválec nebude o tolik hbitější než šestiválec, aby to běžný uživatel poznal, byť je o 100 kg lehčí, oproti té silnější verzi
Cena konkrétního testovaného kusu je v tomto případě ne zcela relevantní neb se jednalo o úvodní edici, která už teď není přímo v nabídce.
Jen pro pořádek, 1100 km po dálnici v hybridni RAV4 za zhruba 6,5l
Tabulka doplněna. Foto zadních sedaček jsem pořídil, bohužel se úplně nezadařilo a není tam prakticky nic vidět. Ale až se večer dostanu k foťáku, přidám aspoň sem do komentářů.
Superb netřeba, do toho Defa se tahle sedačka vlezla zcela bez potíží :) a minulý týden do nové X1 vlastně také. Bronco má trochu zvláštně přístupný Isofix, takže ta sedačka tam nezapadne jak je běžné. ad velikost 5. dveří u Defenderu, musím přiznat, že mě za celý týden asi ani jednou nenapadlo, že jsou malé a to jsem tam převážel hodně věcí. Jediné, co mi na nich vadilo, byl fakt, že nejsou elektrické, takže se člověk pokaždé trochu ušpinil od kliky, když se potřeboval dostat do kufru.
Bronco shodou okolností testujeme právě teď a s tvrzením, že jde o zcela dostatečně rodinné auto bych byl trochu opatrný. Určitě tak půjde využívat, ale člověk se musí připravit například na okopávání zad od dětí...
Jasně, údržba a provoz starého auta jsou náročnější, tím spíš pokud se jedná o luxusnější třídu. Ale o to mi primárně nešlo. Hlavní myšlenka byla co do morálního zastarávání. Když bychom v roce 2000 postavili vedle sebe tehdejší Focus a Escort z roku 82, tak by to byly naprosto jiné světy, které měly společné tak asi kola a volant. Dneska, když vedle sebe postavím Octavii 2 a Octavii 4, tak myslím, že rozdíl už nebude zdaleka takový jako dříve.
To jsem zkusil letos v létě a musím říct, že jsem se do SUV sbalil stejně bezproblémově, jako bych se sbalil do kombíku. Čtrnáctidenní dovolená, dvě malé děti a úplně v pohodě to pobralo i SUV
Tentokrát byl výběr foto lokace z nouze ctnost. Potřeboval jsem dojet od myčky tak, aby se nezasvinilo celý auto od břečky a tohle byla nejbližší možnost :) fotek interiéru jsem měl více, bohužel vyšly nedobře a nepovedlo se mi z nich více vytáhnout.
Já myslím, že každé auto, které má skoro 500 koní žere, když se mu šlape na krk. Pro srovnání s prvním CLS 55 AMG, který má na chlup stejný výkon, o něco málo nižší točivý moment a je o 700 kg lehčí, jsem také jezdil se spotřebou 20+ . Nejsem zrovna ten typ člověka, který by uměl jezdit nějak úsporně ve chvíli, kdy má pod pravou nohou pětisethlavé stádo. Rád si to užiju, proto je třeba brát tyhle hodnoty trochu s rezervou.
Jak se spotřeba mění bohužel nevím. Já s tím jezdil poměrně dost nestandardně, takže mám představu spíš o té horní hranici spotřeby, což je někde u 35 kWh.
Na sněhu (zápůjčka se trefila do toho prosincového týdne, kdy nasněžilo) velmi ochotně, a překvapivě čitelně. Na suchu jsem to nezkoušel. Ale hádám, že by to asi taky nějak šlo.
Rozdíl 2 litrů není tak moc, to je pravda. Jenže vezmi v úvahu, že Lexus je o hodně (opravdu hodně) větší, těžší a taky je to AWD. Navíc jak jsem předeslal, ten můj jízdní režim byl na spotřebu opravdu náročný. Osmiválcové BMW (s několika jsem už jezdil) by si vzalo 15+ při tomto způsobu cestování.
V kabině bez střechy velmi teplo, i se staženými okny, se to zvládne vytopit. Vítr v kabině, tak do 80 km/h se dá sedět i vzadu, pak už se tam vítr začne trochu točit. Pokud se jede jen ve dvou, tak zhruba do 120 se dá rozumně bez větrné clony. Nad tuto rychlost už je lepší clonu nandat.
Pořád tu jsou malý hatchbacky, který tohle umí. Už jsou dostatečně rychlé, aby člověka pobavily, ale ne zase tak rychlé, aby ho vyděsily. Například VW Up! GTI nebo Suzuki Swift Sport. Jen už o nich dnes neříkáme, že jsou to hot hatche v pravém slova smyslu, neb se tahle kategorie skutečně v posledních letech posunula někam dál. Ale stále takové auto můžeš najít i mezi novými.
Ano, je to tak. Generace W203 měla nejširší možnosti pohonných jednotek, co se AMG modelů týče. Nejdříve šestiválcová C32, pak pětiválec C30 CDi a na konec atmosférický osmiválec C55
Samozřejmě, že ne. Nové narostlo o 5 cm. Vůbec nevím, kde se mi tam vzalo takové numero a za mystifikaci se omlouvám :)
Ano Stellantis nastavil ceny v nové generaci svých modelů poměrně sebevědomě, ať už se bavíme o Peugeotu 308 či právě Astře, o tom není pochyb. Nicméně srovnání s i30, Scalou či Meganem není tak úplně fér. I30 je 6 let starý model na konci životního cyklu. Mégane je 6 let starý výběhový model. Jediná Scala je trochu modernější, i když ji teď čeká facelift. Ale zas stojí na menší platformě a místy je to poznat. Když se podívám na přímou konkurenci, která prošla v poslední době nějakou obměnou, tak Leon stojí nejméně 524k, Corolla 582k, Golf 608k. A mezi ně Astra za 540k celkem zapadá. Jo, auta jsou teď drahý.
Krásná diskuze, jen co je pravda. Skoro mě to odradilo, pod nánosem tohohle nesouvisejícího balastu, odpovídat na jednotlivé dotazy z diskuze. Ale co už, lepší už to asi nebude, jak tak koukám. Nicméně...
Beran: ano, vytopit či vychladit dopředu není problém, mělo by to fungovat i skrze aplikaci MyŠkoda (to jsem však nezkoušel)
Sch: vzhledem k tomu, že s hybridní Toyotou mám něco málo (spíš teda hodně) odjeto, tak si dovolím tvrdit, že Corolla by podobný jízdní režim zvládala se spotřebou minimálně 6,5l možná i trochu víc
Junior: výkonově odpovídají naftovou Octavii 4 jsem nezkoušel (RS TDI se mi do rukou nedostala), nicméně silnější naftový Superb mi v tomto režimu bere 7+, Kodiaq 8+. Pro srovnání, Octavia se mi v rámci testovacího týdne překrývala s dříve testovaným BMW 220d. Přičemž jsme jednu cestu po dálnici absolvovali v závěsu hned za sebou. Vzhledem k tomu, že jsme pospíchali s dítětem k doktorovi, tak to byla velmi svižná jízda, přičemž finální výsledek spotřeby byl; Octavia 5,5l + 3,7 kWh a BMW 6,6l nafty
kotzitzaq: Octavia je mnohem lépe odladěná než Superb. Nejspíš za to může modernizovaná platforma, která je na elektrifikaci vhodnější, než starší základ Superbu, kde to občas vypadá, že ten hybrid tam původně vůbec neměl být a nacpal se tam jen pro to, aby se neřeklo. Octavia funguje mnohem lépe jak podvozkově, tak nemá ani dřívější problémy s trakcí (pravda, na sněhu jsem s tím nejezdil) -> to je zároveň odpověď i pro Sato, proč raději Octavii a ne Superb
Potíž je v tom, že přesně já bych měl mít z redakce pro tenhle setup největší pochopení. Najezdím mezi 60-70 tisíci km ročně, často na delších cestách, na kterých si rád občas sjedu z dálnice na hezkou okresku, abych si zpříjemnil cestu. Teoreticky by tedy konkrétně tahle dvojka měla být naprosto ideálním autem pro mě. Ale prakticky by mě ani nenapadlo nad takovou konfigurací uvažovat.
Nic zvláštního, takovou tu běžnou klasiku. Britax Romer Kidfix 2S. A prostě tam malá neposkladala nohy, dokud jsem si nepřitáhl já sedačku k volantu.
Jachtu jsem netahal (i když rád bych). Spíš to bude mít co docineni s vyšším rychlostním průměrem (ale zase nic extrémního, takovéto když držíte cestovní 160). Ono i v zákonném limitu si do na dálnici vzalo těch 8 až 8,5l. Je to prostě dvoutunová cihlička
-
Komentář upraven 8. 6. 2022, 11:09:12
Ano, ta je obsažená v těch prstech jedné ruky - AR Giulia, Audi A4/A5, BMW 3 a Kia Stinger. To je dnes vše, co má ve střední třídě více než 4 válce (a je u nás oficiálně dostupné)
-
Komentář upraven 26. 5. 2022, 08:42:16
Volvo jsem měl za prémiovou značku, proto jsem S60 vynechal, i když jednu šestiválcovou XC60 mám v blízkém okolí a vždy jsem byl fascinován, jak se jim tam povedlo nacpat tu řadovou šestku napříč...
Což, já se toho jistě nebojím, a 300C/Thema i Charger jsou velmi milé vozy. Je mi to osobně nepřijde moc jako konkurence Superbu či Passatu (střední třídy obecně), ale řadil bych to spíš o kategorii výš
Spíš protože je to akorát o chlup horší Passat, ale pokud si ho tam přejete, nějak vymyslím, jak ho tam dopsat :)
Ano, mezi lety 2000-2010 by se to našlo víc, já jsem si dal hranici max 10 let stáří, proto se toho spoustu nevešlo. Ano, Renault by tam mohl být, nicméně hledal jsem primárně sedany či kombíky, jakožto lépe uchopitelné zástupce střední třídy. A najít v trojkové Laguně, co není kupé, 3.0 DCi nebo dokonce 3.5 V6 je úkol hodný Sherlocka Holemese. Pár aut vzniklo, ale je to prakticky nesehnatelná věc. Aktuálně je v celé Evropě k dispozici jeden kombík s naftovým šestiválcem. Peugeot skončil se šestiválci při příchodu 508. V seznamu se mohlo objevit ještě Subaru Outback s 3,6, ale s tím jsem nikdy nejel, takže nemám osobní zkušenost, jak funguje.
Mě to obvykle také nechává v klidu. Zrovna teď mi stojí před domem poměrně silný (460 koní) třílitr, u kterého se většinu času motor jen tak klidně převáluje a neláká k žádným divočinam. BMW bylo pravý opak. Těžko říct čím to. Možná kvůli svému projevu, ten motor má rád otáčky, hezky zní, má velmi rychlé reakce a chuť do života. Tak proč mu nedopřát, že? :)
Doplněna cena testované specifikace. Cena za verzi s tímto rozložením interiéru jako na fotkách je od 720 tisíc.
-
Komentář upraven 13. 4. 2022, 14:34:28
Točivý moment tady chybět nebude. Tenhle dvoulitr má mít 480 Nm, což je o 20 víc, než měl pětilitr (M113) v generaci R230. Každopádně je to spíš takové doplnění nabídky si myslím, kdo chce, může si stále vybrat ze dvou osmiválců. Bonusem pro čtyřválec může být fakt, že je to zadokolka, kdežto osmiválce jsou výhradně jako 4x4.
MBMB: BEV bych do toho asi netahal, tam se dle mého neprotíná cilovka zatím.
Habakukk: ano, to nerozporuju. Přidaná hodnota prémie (nebo prestiž) je něco, za lidi rádi připlatí, to je úplně v pořádku. Jen si nemyslím, že by to mělo nějak ovlivňovat cenotvorbu Peugeotu, protože ten, kdo je reálný zákazník třeba BMW nebo Mercedesu, vůbec nebude nad nějakým Peugeotem ani uvažovat. Dost pravděpodobně nebude ani vědět o jeho existenci. Prostě si ta auta v reálném světě vůbec nekonkurují a do zelí si nepolezou. Cenu 440 jsem zmínil jen pro elementární představu pro někoho, kdo se úplně neorientuje v aktuálních cenících.
508 PSE má velmi úzký okruh potenciálních zájemců, kteří se rekrutují z lidí, kteří bytostně odmítají německou prémii nebo uvažují nad alternativou třeba k tomu Arteonu. Nic víc, nic míň. Jsem skoro až překvapen, že se jich tu už povedlo asi 10 prodat.
To jestli si bude či nebude držet cenu, to si v dnešní době, kdy se ceny všech ojetin zbláznily, vůbec netroufám odhadovat.
Rock: kupodivu se mi za celý týden nepovedlo 508 ani jednou vybít tak, že by elektromotory nepomáhaly. Skoro bych si tipnul, že to ani nepůjde, ten výkon bude dostupný pořád. Ve sportovním režimu to dobíjí jak vzteklé.
Poslední komentáře
- sheogh, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Ten kufr teda na "rodinny" auto moc nevypada. - Lulub, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Tak možná v 1.7 dci - chrochta, Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
Ten je pěknej. Focus je boží v tom, že má nesmyslně velkej... - Frodo, Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost...
Nedokážu si představit nic nudnějšího, než si koupit auto... - krab, Ford Mustang Dark Horse: Temný kůň...
V létě jsem vedle novýho Mustangu parkoval na jednom srazu... - johny-mnemonic, Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost...
No testují to zatím různě po Kalifornii, takže sníh a námraza... - johny-mnemonic, Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost...
@Staromil Jo, máš samozřejmě pravdu, že jsem nadšenec.... - Sato, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
zajimavy, jak to delaji? to v duchu tradic Fr. odborov davaju... - rock, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
...nebo 86 kWh od 1,58 M - rock, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Scenic těch 87 kWh umí od 1,09 M ID.7 má 77 kWh od 1,33 M - Sato, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
87kwh za 1.2M... to je lepsie nez ID.7 ze jo? - František Čáslavský, Ford Mustang Dark Horse: Temný kůň...
Úplně stejně jako v minulý generaci - Sato, Ford Mustang Dark Horse: Temný kůň...
btw ako su na tom zadne sedacky? v porovnani s s550 alebo challengerom? - JL, Bazarový snílek: Levný daily kabriolet
Tady taky přispěju. I pokud by byl za rok jediný slunečný... - bkralik, Ford Mustang Dark Horse: Temný kůň...
Jojo, ono to po zamyšlení je očekávatelné - jedno je moderní...
Poslední inzeráty
1979 rok výroby
159 koní výkon
6 590 ccm objem
1990 rok výroby
150 koní výkon
4 999 ccm objem
2020 rok výroby
400 koní výkon
4 998 ccm objem
2008 rok výroby
347 koní výkon
6 400 ccm objem
Rušné diskuse
- Jak je to s tou elektromobilitou
155 komentářů - Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?
112 komentářů - Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?
61 komentářů - Volkswagen ID.7 Pro People: Volba nejen rozumu z Wolfsburgu
38 komentářů - Subaru Outback Geyser: Prosté nesmyslů a plné pohody, toto auto si zamilujete
31 komentářů - Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?
28 komentářů - S Volvem EX30 na delší cestě: Obstojí městský elektromobil při cestě do Itálie?
27 komentářů - Škoda Superb 2.0 TSI: Vlajková loď na český způsob
27 komentářů