Daniel „naviculare“ Borský
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství (Zjisti více). |
---|---|
Bydliště | Praha 8 |
Registrace | před 10.0 rok. |
Poslední aktivita | před 1.2 hod. |
Příspěvků ve fóru | 5 |
Komentářů u článků | 298 |
Pozitivních komentářů u článků | 178 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
Daniel Borský
07. 11. 2024, 07:53 0Díky za poznámku, z nějakého důvodu se mi tam fotky vnitřku nenahrály. Napraveno.
Daniel Borský
10. 9. 2024, 14:16 0Hluboký je kufr dost, s tím jsem problém neměl. Víc by mi asi vadila šířka zavazadlového prostoru. Ta činí jen asi 96 cm, což může být trochu omezující třeba pro některé typy kočárku. Jinak po složení sedaček vznikne schod poměrně výrazný.
Daniel Borský
10. 9. 2024, 11:44 1Tažné lze instalovat, Renault jej má přímo v nabídce příslušenství. Limit 1100 kg.
Daniel Borský
10. 7. 2024, 16:53 0Co za tři mega? To je dobrá otázka, možná i námět na článek. Sám vlastně moc nevím, jak na ni odpovědět. Jedno nové auto na vše za tři míče? Možná bych se šel kouknout na nějakou základní Panameru, nebo ještě spíš kombíkový Taycan. Kdybych vyloženě chtěl SUV, tak bych nejspíš vybíral u Range Roveru (Velar či Sport). A dost pravděpodobně bych si pohrával i s myšlenkou, jak moc blbý nápad je vysolit prachy za Maserati, protože Quattroporte mě vždy lákalo. Každopádně bych měl pocit, že tolik peněz budu chtít utratit za něco speciálnějšího než je, a teď hodně velké uvozovky - obyčejné trojkové BMW - speciálně uvnitř je poznat, že to auto má základ v něčem, co stojí třetinu.
Daniel Borský
07. 7. 2024, 11:05 0Ano, to je samozřejmě pravda. Překlep opraven, díky za upozornění.
Daniel Borský
30. 3. 2024, 08:47 1Obyč spalovací verze mají 66l nádrž, hybridy 50l.
Daniel Borský
30. 3. 2024, 08:43 0Je to tak, díky lehce nadstandardní kapacitě baterie pro PHEV jsem opravdu většinu cest absolvoval v režimu EV. Nabíjel jsem zhruba obden.
Daniel Borský
26. 3. 2024, 14:00 0Tragédie bych neřekl. Je lehké a trochu gumové, ale žít s tím jde asi normálně. Pořád je to lepší než bývaly francouzské převodovky ve vozech PSA.
Daniel Borský
27. 2. 2024, 18:29 0U XF to skutečně vypadá na jakýsi doprodej. Podobně jako u XE. Na nějakých anglických fórech proběhla před časem zpráva, že XE/XF půjde zadat do výroby naposledy 10.ledna, ale ověřená informace to není. Nicméně můžeme zkusit zjistit, jak to aktuálně s těmito modely vypadá. Tak či onak, za vlajkovou loď bych momentálně považoval spíše F-Pace, i kvůli tomu, že si ho člověk stále může koupit s velkým motorem. Jen dneska jsem v Praze potkal dva osmiválcové kusy.
Daniel Borský
23. 1. 2024, 08:41 0Parkování na AC v Drážďanech bylo samozřejmě v plánu. Bohužel byla obsazena auty… spalovacími. A tahat malé děti po cizím městě, abych našel nabijecku se mi úplně nechtělo.
Daniel Borský
23. 1. 2024, 08:36 2Tabulku jistě přidám, akorát jsem měl včera prioritu v péči o nemocné děti, než doplňování tabulky. Uražený jistě nejsem, marně přemýšlím proč bych měl být.
Daniel Borský
23. 1. 2024, 08:32 272 kW mi to ukázalo na nabíjecím hubu CEZu v Letňanech, který by měl umět 180 kW.
Daniel Borský
13. 11. 2023, 10:48 4Tak zrovna Alfa v nabídce placatý sedan má, dokonce i za podobné peníze. Jen ho nikdo nekupuje (pro srovnání na českém trhu se prodalo od začátku roku 18 Giulií a 96 Tonale), takže zkoušet další sedan, co by nikdo nekupoval, by asi nebyla nejlepší strategie
Daniel Borský
13. 11. 2023, 10:44 0Díky za doplnění, přidáno v tabulce.
Daniel Borský
06. 9. 2023, 18:01 0Já se moc nepotřebuju v ničem utěšovat. Jen nemám zatím zkušenost s žádným čínským vozem, který by strčil do kapsy zavedené značky. Nic víc, nic míň. Až se to stane, rád o tom napíšu, ale zatím nemohu sloužit, takže logicky nemám na čem vystavět to správně nadšení pro věc.
Daniel Borský
06. 9. 2023, 17:28 3O obecné předzvěsti velkých změn, co se opanovaní trhu čínskými vozy týče, čtu v periodikách už dobrých 12-15 let. Za tu dobu však nic převratného nestalo. Žádná dechberoucí ofenziva však zatím nenastala. A upřímně nevidím ani nějakou zásadní revoluci ani v těch cenách. Třeba MG ZS je sice o něco levnější než nejbližší konkurence, ale uživatelsky odpovídá zhruba tak Peugeotu 307, což už je poměrně letité evropské auto. Možná MG4 bude revoluční, kdo ví, s tím však zatím nemám bližší zkušenost. Takže dokud nebudu mít osobní zkušenost s něčím, co bude stát za to, patrně si svou skepsi ohledně invaze čínských výrobců s dovolením ještě chvilku ponechám.
Daniel Borský
27. 8. 2023, 17:52 1Výkonově jistě bude rozdíl markantní. Mně ale šlo spíš šlo o mrštnost v zatáčkách, jakože ten čtyřválec nebude o tolik hbitější než šestiválec, aby to běžný uživatel poznal, byť je o 100 kg lehčí, oproti té silnější verzi
Daniel Borský
27. 8. 2023, 17:34 2Tabulka doplněna.
Daniel Borský
02. 8. 2023, 12:51 1Zde informace o kapacitě akumulátoru
Daniel Borský
26. 7. 2023, 14:04 1Cena konkrétního testovaného kusu je v tomto případě ne zcela relevantní neb se jednalo o úvodní edici, která už teď není přímo v nabídce.
Daniel Borský
14. 7. 2023, 14:43 2Jen pro pořádek, 1100 km po dálnici v hybridni RAV4 za zhruba 6,5l
Daniel Borský
06. 5. 2023, 07:20 1Zadní sedačky takto
Daniel Borský
03. 5. 2023, 14:33 1Tabulka doplněna. Foto zadních sedaček jsem pořídil, bohužel se úplně nezadařilo a není tam prakticky nic vidět. Ale až se večer dostanu k foťáku, přidám aspoň sem do komentářů.
Daniel Borský
08. 3. 2023, 13:48 1Superb netřeba, do toho Defa se tahle sedačka vlezla zcela bez potíží :) a minulý týden do nové X1 vlastně také. Bronco má trochu zvláštně přístupný Isofix, takže ta sedačka tam nezapadne jak je běžné. ad velikost 5. dveří u Defenderu, musím přiznat, že mě za celý týden asi ani jednou nenapadlo, že jsou malé a to jsem tam převážel hodně věcí. Jediné, co mi na nich vadilo, byl fakt, že nejsou elektrické, takže se člověk pokaždé trochu ušpinil od kliky, když se potřeboval dostat do kufru.
Daniel Borský
08. 3. 2023, 13:14 2Bronco shodou okolností testujeme právě teď a s tvrzením, že jde o zcela dostatečně rodinné auto bych byl trochu opatrný. Určitě tak půjde využívat, ale člověk se musí připravit například na okopávání zad od dětí...
Daniel Borský
08. 3. 2023, 11:12 1Tabulka doplněna, foto asi bohužel nemám.
Daniel Borský
01. 2. 2023, 09:00 5Jasně, údržba a provoz starého auta jsou náročnější, tím spíš pokud se jedná o luxusnější třídu. Ale o to mi primárně nešlo. Hlavní myšlenka byla co do morálního zastarávání. Když bychom v roce 2000 postavili vedle sebe tehdejší Focus a Escort z roku 82, tak by to byly naprosto jiné světy, které měly společné tak asi kola a volant. Dneska, když vedle sebe postavím Octavii 2 a Octavii 4, tak myslím, že rozdíl už nebude zdaleka takový jako dříve.
Daniel Borský
26. 1. 2023, 09:40 2To jsem zkusil letos v létě a musím říct, že jsem se do SUV sbalil stejně bezproblémově, jako bych se sbalil do kombíku. Čtrnáctidenní dovolená, dvě malé děti a úplně v pohodě to pobralo i SUV
Daniel Borský
25. 1. 2023, 10:33 2Tentokrát byl výběr foto lokace z nouze ctnost. Potřeboval jsem dojet od myčky tak, aby se nezasvinilo celý auto od břečky a tohle byla nejbližší možnost :) fotek interiéru jsem měl více, bohužel vyšly nedobře a nepovedlo se mi z nich více vytáhnout.
Daniel Borský
18. 1. 2023, 12:31 1Já myslím, že každé auto, které má skoro 500 koní žere, když se mu šlape na krk. Pro srovnání s prvním CLS 55 AMG, který má na chlup stejný výkon, o něco málo nižší točivý moment a je o 700 kg lehčí, jsem také jezdil se spotřebou 20+ . Nejsem zrovna ten typ člověka, který by uměl jezdit nějak úsporně ve chvíli, kdy má pod pravou nohou pětisethlavé stádo. Rád si to užiju, proto je třeba brát tyhle hodnoty trochu s rezervou.
Daniel Borský
18. 1. 2023, 11:25 1Jak se spotřeba mění bohužel nevím. Já s tím jezdil poměrně dost nestandardně, takže mám představu spíš o té horní hranici spotřeby, což je někde u 35 kWh.
Daniel Borský
18. 1. 2023, 09:36 1Na sněhu (zápůjčka se trefila do toho prosincového týdne, kdy nasněžilo) velmi ochotně, a překvapivě čitelně. Na suchu jsem to nezkoušel. Ale hádám, že by to asi taky nějak šlo.
Daniel Borský
28. 12. 2022, 14:22 6Rozdíl 2 litrů není tak moc, to je pravda. Jenže vezmi v úvahu, že Lexus je o hodně (opravdu hodně) větší, těžší a taky je to AWD. Navíc jak jsem předeslal, ten můj jízdní režim byl na spotřebu opravdu náročný. Osmiválcové BMW (s několika jsem už jezdil) by si vzalo 15+ při tomto způsobu cestování.
Daniel Borský
28. 12. 2022, 10:36 2Já to mám jednoduché, líbí se mi oboje :)
Daniel Borský
23. 11. 2022, 10:43 1V kabině bez střechy velmi teplo, i se staženými okny, se to zvládne vytopit. Vítr v kabině, tak do 80 km/h se dá sedět i vzadu, pak už se tam vítr začne trochu točit. Pokud se jede jen ve dvou, tak zhruba do 120 se dá rozumně bez větrné clony. Nad tuto rychlost už je lepší clonu nandat.
Daniel Borský
02. 10. 2022, 12:43 1Pořád tu jsou malý hatchbacky, který tohle umí. Už jsou dostatečně rychlé, aby člověka pobavily, ale ne zase tak rychlé, aby ho vyděsily. Například VW Up! GTI nebo Suzuki Swift Sport. Jen už o nich dnes neříkáme, že jsou to hot hatche v pravém slova smyslu, neb se tahle kategorie skutečně v posledních letech posunula někam dál. Ale stále takové auto můžeš najít i mezi novými.
Daniel Borský
29. 9. 2022, 14:35 1Ano, je to tak. Generace W203 měla nejširší možnosti pohonných jednotek, co se AMG modelů týče. Nejdříve šestiválcová C32, pak pětiválec C30 CDi a na konec atmosférický osmiválec C55
Daniel Borský
25. 8. 2022, 09:59 1Ano, Ignis je asi nejbližší soupeř.
Daniel Borský
25. 8. 2022, 09:51 1Samozřejmě, že ne. Nové narostlo o 5 cm. Vůbec nevím, kde se mi tam vzalo takové numero a za mystifikaci se omlouvám :)
Daniel Borský
23. 8. 2022, 07:02 2Ano Stellantis nastavil ceny v nové generaci svých modelů poměrně sebevědomě, ať už se bavíme o Peugeotu 308 či právě Astře, o tom není pochyb. Nicméně srovnání s i30, Scalou či Meganem není tak úplně fér. I30 je 6 let starý model na konci životního cyklu. Mégane je 6 let starý výběhový model. Jediná Scala je trochu modernější, i když ji teď čeká facelift. Ale zas stojí na menší platformě a místy je to poznat. Když se podívám na přímou konkurenci, která prošla v poslední době nějakou obměnou, tak Leon stojí nejméně 524k, Corolla 582k, Golf 608k. A mezi ně Astra za 540k celkem zapadá. Jo, auta jsou teď drahý.
Daniel Borský
05. 8. 2022, 10:35 5Krásná diskuze, jen co je pravda. Skoro mě to odradilo, pod nánosem tohohle nesouvisejícího balastu, odpovídat na jednotlivé dotazy z diskuze. Ale co už, lepší už to asi nebude, jak tak koukám. Nicméně...
Beran: ano, vytopit či vychladit dopředu není problém, mělo by to fungovat i skrze aplikaci MyŠkoda (to jsem však nezkoušel)
Sch: vzhledem k tomu, že s hybridní Toyotou mám něco málo (spíš teda hodně) odjeto, tak si dovolím tvrdit, že Corolla by podobný jízdní režim zvládala se spotřebou minimálně 6,5l možná i trochu víc
Junior: výkonově odpovídají naftovou Octavii 4 jsem nezkoušel (RS TDI se mi do rukou nedostala), nicméně silnější naftový Superb mi v tomto režimu bere 7+, Kodiaq 8+. Pro srovnání, Octavia se mi v rámci testovacího týdne překrývala s dříve testovaným BMW 220d. Přičemž jsme jednu cestu po dálnici absolvovali v závěsu hned za sebou. Vzhledem k tomu, že jsme pospíchali s dítětem k doktorovi, tak to byla velmi svižná jízda, přičemž finální výsledek spotřeby byl; Octavia 5,5l + 3,7 kWh a BMW 6,6l nafty
kotzitzaq: Octavia je mnohem lépe odladěná než Superb. Nejspíš za to může modernizovaná platforma, která je na elektrifikaci vhodnější, než starší základ Superbu, kde to občas vypadá, že ten hybrid tam původně vůbec neměl být a nacpal se tam jen pro to, aby se neřeklo. Octavia funguje mnohem lépe jak podvozkově, tak nemá ani dřívější problémy s trakcí (pravda, na sněhu jsem s tím nejezdil) -> to je zároveň odpověď i pro Sato, proč raději Octavii a ne Superb
Daniel Borský
31. 7. 2022, 14:05 5Potíž je v tom, že přesně já bych měl mít z redakce pro tenhle setup největší pochopení. Najezdím mezi 60-70 tisíci km ročně, často na delších cestách, na kterých si rád občas sjedu z dálnice na hezkou okresku, abych si zpříjemnil cestu. Teoreticky by tedy konkrétně tahle dvojka měla být naprosto ideálním autem pro mě. Ale prakticky by mě ani nenapadlo nad takovou konfigurací uvažovat.
Daniel Borský
14. 7. 2022, 09:21 1Nic zvláštního, takovou tu běžnou klasiku. Britax Romer Kidfix 2S. A prostě tam malá neposkladala nohy, dokud jsem si nepřitáhl já sedačku k volantu.
Daniel Borský
08. 6. 2022, 10:59 2Jachtu jsem netahal (i když rád bych). Spíš to bude mít co docineni s vyšším rychlostním průměrem (ale zase nic extrémního, takovéto když držíte cestovní 160). Ono i v zákonném limitu si do na dálnici vzalo těch 8 až 8,5l. Je to prostě dvoutunová cihlička
-
Komentář upraven 8. 6. 2022, 11:09:12
Daniel Borský
26. 5. 2022, 08:40 2Ano, ta je obsažená v těch prstech jedné ruky - AR Giulia, Audi A4/A5, BMW 3 a Kia Stinger. To je dnes vše, co má ve střední třídě více než 4 válce (a je u nás oficiálně dostupné)
-
Komentář upraven 26. 5. 2022, 08:42:16
Daniel Borský
26. 5. 2022, 08:17 2Volvo jsem měl za prémiovou značku, proto jsem S60 vynechal, i když jednu šestiválcovou XC60 mám v blízkém okolí a vždy jsem byl fascinován, jak se jim tam povedlo nacpat tu řadovou šestku napříč...
Daniel Borský
25. 5. 2022, 18:21 1Což, já se toho jistě nebojím, a 300C/Thema i Charger jsou velmi milé vozy. Je mi to osobně nepřijde moc jako konkurence Superbu či Passatu (střední třídy obecně), ale řadil bych to spíš o kategorii výš
Daniel Borský
25. 5. 2022, 18:04 2Spíš protože je to akorát o chlup horší Passat, ale pokud si ho tam přejete, nějak vymyslím, jak ho tam dopsat :)
Daniel Borský
25. 5. 2022, 13:44 2Ano, mezi lety 2000-2010 by se to našlo víc, já jsem si dal hranici max 10 let stáří, proto se toho spoustu nevešlo. Ano, Renault by tam mohl být, nicméně hledal jsem primárně sedany či kombíky, jakožto lépe uchopitelné zástupce střední třídy. A najít v trojkové Laguně, co není kupé, 3.0 DCi nebo dokonce 3.5 V6 je úkol hodný Sherlocka Holemese. Pár aut vzniklo, ale je to prakticky nesehnatelná věc. Aktuálně je v celé Evropě k dispozici jeden kombík s naftovým šestiválcem. Peugeot skončil se šestiválci při příchodu 508. V seznamu se mohlo objevit ještě Subaru Outback s 3,6, ale s tím jsem nikdy nejel, takže nemám osobní zkušenost, jak funguje.
Daniel Borský
21. 4. 2022, 09:12 2Mě to obvykle také nechává v klidu. Zrovna teď mi stojí před domem poměrně silný (460 koní) třílitr, u kterého se většinu času motor jen tak klidně převáluje a neláká k žádným divočinam. BMW bylo pravý opak. Těžko říct čím to. Možná kvůli svému projevu, ten motor má rád otáčky, hezky zní, má velmi rychlé reakce a chuť do života. Tak proč mu nedopřát, že? :)