
Marek „Máří“ Metelka
Bydliště | Brno-město |
---|---|
Registrace | před 9.3 rok. |
Poslední aktivita | před 8.9 měs. |
Telefon | jen registrovaným |
Příspěvků ve fóru | 4 |
Komentářů u článků | 63 |
Pozitivních komentářů u článků | 17 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů

Máří
27. 2. 2020, 22:40 4Fankla by mi nikdo nevyfouk, maximalne Krpalek. Kazdej ma jiny sny z 90., ale ja du do neceho jako w202, e34 apod. V zakladnich vybavach, ve slusnym stavu, nestojej ranec :)

Máří
27. 2. 2020, 18:46 0Nevim jestli mi nekdo z redakce cte myslenky, ale uz asi tretim clankem jste se mi trefili do uvah o porizeni budouciho povozu. A ted k clanku - prave abych si za par let nerikal tu stejnou otazku "proc sem neco davno neporidil", pokukuju par mesicu po nejake te stare hranate plechovce na teple jarni dny. Zrovna tento vikend se jdu podivat na neco z 90s, zbytecnyho a v te dobe ikonickyho. Zaroven prave kvuli moznosti ze vse muze/bude stavkovat, hledam auta v co nejvetsim socialu, at me neco nevypece (svihadla rulez). Vic nereknu, at mi to nekdo nevyfoukne :)
-
Komentář upraven 27. 2. 2020, 19:18:48

Máří
24. 2. 2020, 21:10 0Vsak prave. IS je maly, tvrdy, vrzajici, bez vykonu. Nebude s tim spokojena ani jeho zena ani on. Kufr IS vs GS (nehybridnim) je taky dost velkej rozdil. Mel sem ty auta vedle sebe. Rict ze je GS tezkopadne kdyz vazi "jen" o 100kg vic proti IS (ktery ma suchy 1550kg) je taky blbost a je to o zvyku a pouzitejch gumach.

Máří
24. 2. 2020, 19:14 0IS250 je malý, že tam nechceš vozit ani dospělý, ani děti. Je sice lehčí a agilnější než GS300, ale výkon tam není a případáš si v tom trochu jako v Miatě NA/NB. Podvozek by ještě něco snesl, ale motor a převodovka to nedávají (převodovka na ostřejší styl jízdy neřadí včas). Navíc přijdeš o velkou část komfortu proti větším Lexusům. Dlouho sem přemýšlel proč brát IS250, ale nevidím jedinej důvod, protože s GS se parkuje pěkně.

Máří
24. 2. 2020, 17:37 2Když je tam Auris, zvážil bych Lexus CT, i když s CVT převodovkou moc zábavy není. Jinak je to těžký hledat benzínovou atmosféru s automatem a ještě k tomu v hatchbacku u relativně moderních aut. Měl jsem stejný požadavky před půl rokem, navíc ještě požadavek na nějaký větší komfort, zábava byla až na druhém místě, ale chtěl jsem dostatek výkonu. Každý den parkuju ve městě, jezdím většinou sám, občas ve 2. Zajímala mě i celková spolehlivost a ne moc konstrukčních blbostí navíc.
Volba padla na 4,8m dlouhý Lexus GS300 - 180kw, benzín, atmosféra, automat. Kočárek se tam vleze, místa vzadu plno a ve městě zaparkuju líp než s Oktávkou kombíkem (protože senzory všude, kamera, park assist).

Máří
21. 1. 2020, 12:50 0Díky, tohle je už docela konkrétní odůvodnění. Mě spíš jen štve, že je mezi Camry a ES takovej cenovej rozdíl, přitom jsem nikde nenašel v čem, ale teď už je to jasný. Tohle testované ES bylo v jaké výbavě? F sport?

Máří
20. 1. 2020, 21:31 0V čem přesně ti Camry nesedlo? Chybí mi trochu konstruktivní kritika nebo aspoň konkrétní hate. Lexus mám rád. Jenže s posledními recenzemi Lexusu mi to přijde až moc růžový. Víme, že jsou jejich auta co do výbavy často horší než konkurující německá trojka (a zase to vynahrazují tím svým úžasným odfiltrováním od vnějšího světa), ale tady ani nezmiňuje co vlastně z výbavy chybí proti alternativám ve stejné cenové relaci. Třeba by mě taky zajímalo proč nejít do 3er/5er. Nebo mám recenzi chápat tak, že je ES tak moc úchvatný povoz, že se užíváš jen tu jízdu a zbytek neřešíš?

Máří
13. 1. 2020, 15:59 6Jenže u té Toyoty se toho opravdu moc neservisuje, např na té atmosférické 1.8. Olej, filtr. A při tom nájezdu tazatele nemá šanci se dostat do situace, kdy kvůli pohonnému ústrojí bude servisně muset něco řešit. Chápu co chce, ale možná teď pochopí, že při porovnání hybrid - elektro to není zas tak velké plus vyřadit spalovací motor.

Máří
16. 12. 2019, 23:13 1Těch legend by bylo. Jenže se nehledalo žádný über auto, nebo něco ve stylu "co bych bral nejraději". Jinak je mi to jedno, ať se lidem líbí co chce. Asi su v 28 starej, že se mi líbí víc auta ze 70. let.

Máří
16. 12. 2019, 12:09 6Chápu, že to chtěl Autíčkář udělat trochu napínavé, ale ta fotka E-Type co byla v hlasování mu neskutečně ublížila. Za mě je stále vítěz a asi je to auto, na které bych se v garáži díval nejraději (hlavně bez té střechy). Tímto vyhlašuji nové hlasování v komentářích :D


Máří
12. 12. 2019, 09:51 1Kuba vypsal samý multifunkční stroje. Nechtěl sem nijak snižovat jeho laťku.

Máří
12. 12. 2019, 09:30 3Mám doma taky svýho bojovníka se sněhem. Kromě určité praktičnosti přinese i dostatek zábavy při driftění z kopce. Na bazaru se určitě něco najde.


Máří
05. 12. 2019, 14:09 0Nejhorší poruchu mělo bývalé Clio RS - mě zavolantem :) ale vážně, kromě toho že pokaždý rudnu z pazvuku v interiéru, který pak odstaňuju rozděláním a oblepováním všemožných panelů, měl jsem s většinou aut klid. Co si vzpomínám, tak možná stará naftová Ibiza jednoho dne začla mít schizofrenní chvilky, kdy se turbo nafukovalo až při 3500ot. místo 1800ot. Nebylo to regulací turba a nikdo moc nevěděl co s tím, tak sem ji raději prodal.

Máří
20. 11. 2019, 12:07 0Záleží co chceš. Pro toho, kdo má 1.8 mil na recenzovanou XC60 je V70 II nostalgie, pro jiné je to zase vzhledem k rozpočtu, trvanlivosti, bezpečnosti a pohodlí jedno z nejlepších aut, který se věkem dostává do průměru vozovýho parku ČR (tj. "statisticky" auta nejčastěji potkávaná na silnicích).
Že je ZOE bezkonkurečně bezpečnější při částečném překryvu mě tolik nepřekvapuje. Vždyť ZOE váží suché skoro 1,5 tuny! Na tak malý auto je to neskutečná váha, kterou je potřeba na tom malým prostoru (kde toho není moc co deformovat) kompenzovat hodně tuhou karoserií. Že se promítne víc jak 10 let vývoje karoserie ani nemluvě.

Máří
20. 11. 2019, 10:51 0Super článek. Mám rád Volva, aspoň ty starší. Hodně skalních fanoušku těmi novějšími opovrhuje a jak je vidno, nejspíš úplně zbytečně. Co mě ale nejvíc potěšilo, že konečně někdo přesně vyjádřil proč jsem se zamiloval do toho stařičkého Lexusu.
Nenásilně přirozeně fungující auto bez ambicí ke sportování (ale u benzinové V6 v Lexovi s dostatečným výkonem), které funguje tak že o něm člověk vlastně neví. Jak říkám, když někam dojedu, připadám si, že mě vezl osobní řidič - o nic jsem se nestaral, nic rušivého neslyšel, nic necítil...ale přitom jsem seděl za volantem, projel si město ve špičce a pak přeletěl český tankodrom.

Máří
18. 11. 2019, 12:45 0Škoda že tohle auto je hlavně o emocích za volantem, který se těžko přenášejí do textu. Není to jak Alfa 4C, která vypadá jako mistrovské dílo už na pohled. Není to jako zmíněný Elise nebo Caterham, kteří do světa řvou co mají za lubem. A už vůbec to není opulentní Porsche. Tahle francouzska je nenápadná (hlavně v té černé) a na první pohled nic moc neřekne. Musí zkusit! Asi jediný auto, kvůli kterýmu bych se vrátil ke "sportovnímu poježdění s renaultem" na českých silnicích.

Máří
04. 11. 2019, 17:50 21) Miata NA
2) Miata NB
3) E92 Mpacket 320ci
A teď trochu vážněji. Z tvého dotazu chápu, že ti jde hlavně o to mít spolehlivé, nenáročně a co nejnovější auto ve sportovním kabátě. V takovém případě Laguna Coupe se správným motorem nebude špatná volba (ať už ti na to v hospodě nebo v práci kolegové řeknou cokoliv).
Můžeš se zkusit ještě podívat na Hondu CR-Z a Hyundai Veloster.
Kdyby náhodou požadavek na spolehlivost a nenáročnost nebyl relevantní, Mazda RX8 nebude k zahození, ať už kvůli vzhledu, fičurám, zvuku, zážitku z řízení nebo že to jen vypadá jako kupé, ale ve skutečnosti má i druhý pár něčeho, čemu se dá říkat dveře.


Máří
24. 10. 2019, 13:54 0Proto mě právě zajímalo víc srovnání nová Camry vs GS300 3. generace, protože staré GSko by na nové ES nestačilo.

Máří
24. 10. 2019, 11:38 0Akorát ten ES300h má ceníkovou cenu úplně jinde proti Camry. Jen nabízím, kdyby o to byl zájem v redakci. Mně by taky to srovnání pomohlo.

Máří
24. 10. 2019, 11:23 0Jo to vím. Jen nabízím jestli náhodou auto ještě nemáte v redakci a nechcete to trochu srovnat. Bílé Camry vs černý Lexus, jízda za 6 vs za 11 :D

Máří
24. 10. 2019, 11:13 1Neměl by někdo zájem o srovnávací test Lexus GS 2006 a Camry? Tak nějak se dívám co pořídit za dalších 5 let a docela by mě to zajímalo. Navíc teda když se v článku zmiňuje to srovnání s velkými sedany s objemnými motory.

Máří
17. 10. 2019, 19:07 0Bral bych vše co sem si doteď nezkusil řídit, už jen kvůli zvědavosti. Mám jen pár aut, který si dovolím odsoudit, protože sem je zkusil a něco se mi na nich nelíbilo nebo protože sou odporný, a hodí se většinou na činnost, kterou neprovozuju nebo provozovat nikdy nechci:
Nissan Micra CC v růžové - nejezdím na LGBT srazy,
Cokoliv s 1.9TDi s vykuchaným katem - nevoní mi,
Focus II s 1.6 nebo 1.8 benzín - nemám rád zvuk příklepové vrtačky, kterou mi ten motor hlukem a vibracema připomíná,
Mazda 6 první generace - zrezlo by mi vše ostatní v garáži,
Suzuki Swift III (ne Sport) - většinou když točím volantem, chci zatočit a nečekat půl minuty než začnou zatáčet i kola.

Máří
29. 8. 2019, 11:41 0A moje pocket rocket okruhove Clio za kilco furt nikdo nechce :( asi tam musim dat ram aby to bylo cool

Máří
17. 7. 2019, 16:49 0Dřív jsem roadtripy bral jako cestu na hledání super cesty, kde si užiju auto a zároveň se u toho budu kochat. Jak "stárnu", zjistil jsem, že si na té často neznámé silnici vůbec nedovolím jet rychleji. Už jen proto že by to v případě problému pokazilo celej ten trip, ale většinou taky proto, že z toho prostředí nic nemám. Můj vysněný roadtrip? V čemkoliv co má víc jak 4 válce, žere to benzín a hlavně to nemusím řídit!

Máří
17. 7. 2019, 16:41 0A kdyby někdo nevěděl, Fifth Gear to taky vidí jasně:
Vavris, díky že je tady, už navěky. Sem budu chodit vzpomínat :)
Ještě prosím opravit odkaz na autofrc, chybí dvojtečka za https :(

Máří
10. 7. 2019, 11:14 0Každý auto má svoje dementní vlastnosti, který ti otravujou život. Lexus má často blbej infotainment, často možná archaický řešení, ale zase nejlepší požitek z jízdy. Jen ho nemá smysl tahat na okruh, pokud to nebude vyloženě GSF, ale to zase ukrajuje z každodenní použitelnosti a comfy jízdy. Řešil bych to pořízením nového ES300h nebo IS300h (vlezeš se do 1,6 mil., v případě IS méně) a za zbytek bych pořídil ojetý Megane RS.

Máří
09. 7. 2019, 16:46 3Dva němci a stejně na ně musíš mít vercajk od japonců :D

Máří
09. 7. 2019, 16:08 0Chceš mít trochu starosti, brouka v hlavě a občas ten blaženej pocit uspokojení ze skvělýho zážitku nebo chceš jen jezdit jako uživatel a mít čas a myšlenky na jiný věci? Aneb. hledáš v tom smysl života nebo už máš svých starostí dost?

Máří
03. 7. 2019, 13:38 3Nejlepsi clanek na autickari. I tohle tema pro me prave definuje autickare, nebo aspon tak jsem ho videl pred par lety. Pekne natvrdo a tema "auta za vyplatu" . Super Vavris.

Máří
17. 6. 2019, 15:36 4Je škoda, že ty reální jízdní dojmy a situace v recenzi nejsou popsané a přeskočil si je pár řádky. Zajímalo by mě třeba při čem a jak si zapadl, proč si jezdil šotolinu (za jakým cílem) atd., na to sem se od prvního odstavce těšil nejvíc podle Clarksonova pravidla - nejrychlejší auto je to z půjčovny.



Máří
06. 6. 2019, 15:50 0Když se žábožrout neprodá a cestou na sraz si nezlomím krční obratel, udělám si v neděli prodejní koutek.

Máří
26. 10. 2018, 16:21 156. Cokoliv | Co zrovna prodávám

Máří
16. 10. 2018, 22:03 0Honda není rychlejší o chlup, protože váha. Dynamika těch aut v sérii je úplně jiná, nehledě na reálnou rychlost na okresce. Když by jsme se bavili o autě do kterýho se narve dalších 50 za úpravy, navrhnu něco úplně jinýho ;-)

Máří
20. 9. 2018, 07:49 0A ještě k IS200 doplním že to úplně mrtvý není když se to točí, ale k tomu autu se to nehodí:
a) hrne se to ven, je to měkký a těžký (na zábavný svezení),
b) spotřeba tak 20-30/100,
c) v hlavě ti bude hlodat myšlenka, že takový auto má zrychlit ladně, hladce a ne jak puberťák před první ženskou.

Máří
20. 9. 2018, 07:42 0IS200 nebrat. Pravidelně sedlám sice verzi SportCross (kombík), ale je to i s manuálem líný a nezáživný. Raději doporučím IS300, nedávno byla v Brně za 130 tisíc palackých (podle fotek v dobrém stavu). Normálně bych doporučil Clio druhé generace v ostřejší verzi Sport, ale tam bys 4 chlapy rvát nechtěl, zase v jednom to bude zábavné ažaž.
Další tip k zamyšlení:
Honda Civic 7g 5D 2.0 Sport (hledat do 100tis. nebo připlatit) - https://auto.bazos.cz/inzerat/93484243/Honda-Civic-20-Sport-85000Km-TOP-STAV.php

Máří
12. 1. 2018, 21:08 0Krabe, úplně ti rozumím, člověk se neraduje z rozumných voleb, ale šíleností co chytnou za srdce nebo v člověku způsobí aspoň trochu kontroverze. Přecejen kdyby šlo o to jen aby nás ti čtyřkoloví hrdinové někam dovezli, vystačíme si všichni s jedním autem :)

Máří
12. 1. 2018, 20:55 0Díky Vojto, vypadá to, že si někdy už tohle téma "racionální auto s iracionálním motorem" musel řešit a promyslel si to podobně, jak jsem nad tím uvažoval, ale to Volvo, když mi došlo že V50/S40 II je i v 2.4 R5 atmo, úleva, že se "nezbláznil" jen Lexus a dělá někdo auto rozměrů Octavie, pohodlný a přitom s větším benzínem :) Už sem si říkal, že trh aut mezi 2004-2010 pro mě vůbec není a hle, přece se něco se našlo.
...a dík Františku, jestli ses za mě přimluvil, aby to nebylo až za měsíc, příště na pubquizu budeme teda psát pořádně, ať ty hieroglyfy nemusíš luštit.

Máří
12. 1. 2018, 20:34 0Není zas takovej problém udělat dovoz, ale otázka jestli to za ty starosti a peníze pak stojí. Jinak beastare, Leon je v interieru čirej hnus, pokud se bavíme o druhé generaci. První generace je skoro Octavia a to není třeba. Rozpočet jsem dal nízkej asi hlavně pro tebe, aby sis to tu užil :D

Máří
13. 11. 2017, 10:30 0Jo, odklon i sbíhavost zadku řešíme úkosovejma podložkama.

Máří
13. 11. 2017, 10:11 0Pětikvalt sice nepřesností netrpí, ale vzpomínám u něj na doby, kdy sem si doma na kachličkách z hajzlzvonu udělal provizorní šaltru :) Jinak běžné RS nemá tak agresivní geo a kvůli tomu ani zadní náprava nemá takovou tendenci vybočit z kružnice při ubrání plynu (naštěstí se to dá doladit pomocí pár prkotin).

Máří
12. 10. 2017, 11:25 2Když už někdo napsal Twingo, napíšu i Clio Sporta druhé generace pofacelift (opět nečekaně). 172 koníků srdce chytne rozhodně, za trenky občas taky díky cca tuně váhy. Limit má posunutý hodně daleko i na 15 let staré auto. V sérii úplně dostačující auto na běžné cestování. Přes republiku s tím není problém. Servisně jednoduchý až primitivní, díly levný protože běžné kotouče, běžný podovzek (v předu jednoduchý McPherson, vzadu kliková náprava).

Máří
24. 4. 2017, 13:11 0Ono je co do 50 koupit, jenom bylo už všechno řečeno, tak proč se ohánět Fabkou, felckou atd. jen kvůli tomu abych se vyjádřil, že. Za mě je skvělý hatch třeba Fiat Brava/ Bravo s 1.6 16V. Koupíš za 10, lepší gumy, lepší podvozek, vykuchat a lítáš jak drak.

Máří
19. 4. 2017, 20:38 0Chase: No dopr****, to si sem neměl dávat :)

Máří
19. 4. 2017, 11:35 0Nevím jestli není problém v tom, že některý úpravy trochu umocňují tu myšlenku Clia na úkor "pohodlí". Ale mladá se v tom veze raději než ve Fábii, takže pořád dobrý ne?

Máří
19. 4. 2017, 11:28 0Furt čekám kdy se mi někdo ozve na test/recenzi/vlog mého "redneck" RS Clia. Bez prdele to auto bylo v minulým životě karbecovým Mustangem s nějakým V6 i když start připomíná Felicii. Schválně může autor napsat text bez fotek a názvu auta, ať lidi hádaj :D

Máří
10. 4. 2017, 20:45 050ks bylo pro Švýcary, ale když se nějaký kousek objeví, je to cca dvojnásob cena Angličana. Na přestavbu nutně nemusí být levostranná 182 a dá se to nabastlit i s elektrohydraulickým řízením z běžnýho Clia (jako sou tam nějaký ALE). Sachs tlumiče fajn, dokud neřešíš repas (a ruku na srdce, na 20tis km/rok to není). Nejel sem na nich (bohudík), protože to musí stát za všechny ty starosti a výdaje :) Jinak osobně hrdina za "dražší babku" je Clio Sport ph1/ph2 na seriovým povozku ;-)

Máří
28. 2. 2017, 14:08 0Krasavice. Slintám. Bohužel leda tak ve snu. A když už sen, tak chci starší coupe kolem 100-120tis, s paličatým roztěkaným charakterem Renaultu z Diepe, kolem roku 2002 a s atmo motorem kolem 180k. Ale A110 by taky stačila :)

Máří
18. 11. 2016, 14:07 0Proběhla inspirace v některé z brněnských čajoven? :) Jinak moje návrhy:
1) čajovna Utopia, kde mají soukromou místnost,
2) Železná růže - promítá se tam občas sport,
3) cokoliv s větší televizí - myslím že poslouží stejně dobře jako plátno