načítám data...

Vavris

JménoTomáš "Vavris" Vavrečka
BydlištěOstrava-město
Registracepřed 5.1 rok.
Poslední aktivitapřed 1.1 hod.
Příspěvků ve fóru453
Komentářů u článků744
Pozitivních komentářů u článků107
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu
Informace

Řidičský purista a tradiční petrolhead, který odmítá plýtvat časem v nudných autech a zoufale potřebuje mnoho volných desetitisíců, aby jeho přeplňovaná Miata jezdila tak, jak by si přál.

Poslední blogy

Práce automobilového novináře je na hovno

28. srpna 2018, 09:55 41 komentářů

Říká se, že práce motoristického novináře je vysněným zaměstnáním mnoha lidí. Jezdíte po světě, testujete nová a skvělá auta, děláte věcí, které vás baví…


Posledních 50 komentářů

O čem vlastně mluvíme v redakci, když se náhodou nebavíme o autech?

No, vůbec nic... Trochu se mi pomotali interpreti a já myslel, že to zpívá Sasha :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
včera v 15:52
15
O čem vlastně mluvíme v redakci, když se náhodou nebavíme o autech?

S dovolením se ujmu odpovědí

1. Určuje se to podle speciální stupnice. Tzv. Dobešovy stupnice. Ta spočívá v tom, že se na oranici u zatáčky vytvoří značky s odstupňováním po jednom metru, redaktoři pak jezdí kolem, a komu se podaří zahodit po havárii motor z auta nejdál, je nejlepší řidič.

2. To záleží na redaktorovi. Pro Kraba cokoli staršího 15 let, pro Adama cokoli s původem na východ od Warszawy nebo cokoli v čem se dá rozdělat oheň, pro Honzu cokoli z Itálie. Pro Matěje to, co má zrovna půjčené... V konečném důsledku je tedy zajímavé všecko :)

3. Dobře napsaný článek se pozná hlavně tak, že si s ním autor dává tolik práce, že jej nestihne vydat ve stanoveném termínu. V našem případě je použitím tohoto pravidla dobře napsaná většina článků.

4. Malíčkem se ještě drží liberálního středu, avšak nemáme pochyb, že se zanedlouho přestěhuje na kliniku a začne hlásat utopistické filozofie o rovnosti všech :)

5. Ne! Ano!

6. Protože jsme parta smradlavých prokrastinujících lenochodů, která musí v redakčním chatu zachraňovat pravdu na internetu a řešit všechna výše zmíněná témata, pro což nemají naše přítelkyně a manželky vůbec pochopení.

6. Myslím, že když jsem to poprvé slyšel, začal mi zrovna rašit prepubertální vimr pod nosem. Jinak je to hajzl, nechal Martu :)
-
Komentář upraven 20. 1. 2019, 15:54:21

Tomáš "Vavris" Vavrečka
09. ledna 2019, 10:12
0
O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

Ví, jen to vysypal rychle a nezkontroloval! A stydí se :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
08. ledna 2019, 16:07
11
O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

Ne, už žádný článek na téme petrolhead! Jinak opouštím redakci :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
03. ledna 2019, 13:19
0
Redakční nej roku 2018

S manuálem, V6 a svorem jich bude 1%, ale s automatem jich bude řekl bych docela hodně :)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
03. ledna 2019, 09:59
0
Vzpomínka na zemřelý segment vyšší střední třídy - díl 1.

V principu, kupovat jakékoliv auto je hazard :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
30. prosince 2018, 16:19
0
Tomáš "Vavris" Vavrečka
30. prosince 2018, 08:20
0
Vzpomínka na zemřelý segment vyšší střední třídy - díl 1.

Páně Dobeš a četli ten článek? Já jen, že se přesně tohle píše v prvním odstavci. :) Jinak s tím zbohatnutím a zdražením nevím - vždyť auta střední třídy stála v té době nominálně to samé, co dnes (byly tedy reálně dražší), přesto počty prodejů byly vyšší. Takže auta nejsou velká, protože si to lidi mohou dovolit, ale protože v průběhu několika generací takhle vyrostla a dvě ustupující třídy se vcucly v jednu...
-
Komentář upraven 30. 12. 2018, 08:22:02

Tomáš "Vavris" Vavrečka
30. prosince 2018, 08:12
1
Vzpomínka na zemřelý segment vyšší střední třídy - díl 1.

Mi se nelíbí už 991 a ta nová, tam je ten komiksový vzhled a nepoměr pontonu se zasklenou plochou úplně odporný :(

Tomáš "Vavris" Vavrečka
29. prosince 2018, 20:33
1
Tomáš "Vavris" Vavrečka
29. prosince 2018, 20:32
1
Vzpomínka na zemřelý segment vyšší střední třídy - díl 1.

Souhlas s Kubajsem. Jinak ten nadpis je trochu blbý - je mi líto v povánoční kocovině mě nic lepšího nenapadlo. :)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
27. prosince 2018, 18:37
7
Bazarový snílek: Exoti za pár

"taky auto" - to je kouzelný překlep :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
16. prosince 2018, 13:54
2
Ptejte se: Je v zatáčce rychlejší dvoukolka nebo čtyřkolka?

Děkuji za popis a vysvětlení, které je tak obšírné, že jsem díky němu třeba mohl upravit nepřesné formulace v článku... Vskutku mi pomohlo vic než pouhý výkřik. :-/

Po letmém gugleni už asi trochu chápu, nicméně třeba dle tohoto textu http://fyzika.jreichl.com/main.article/view/42-setrvacna-odstrediva-sila
je použití termínu "odstředivá síla" možné, nesprávná je formulace, že se jedná o důsledek 3.NZ.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
16. prosince 2018, 13:30
0
Ptejte se: Je v zatáčce rychlejší dvoukolka nebo čtyřkolka?

Můžu se zeptat proč? A není to v konečném důsledku jedno? Vždyť v podstatě se jedná o to samé, jak velkou dostředivou sílu jsou schopny pneumatiky vyvinout = jak velké odstředivé dokáží odolat.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
11. prosince 2018, 18:45
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Je tam úprava zadniho uchycení kolejnice. Patka je naouybaná tak, že sedadlo není ukotveno na ní, ale spíše pod ní. Ale je to použitelné jen do cca 185 cm výšky, protože se tím eliminuje možnost posunout sedadlo úplně dozadu.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
09. prosince 2018, 17:34
1
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Nejpodstatnější je asi ta kovaná klika, zbytek jsou minority, které rozhodně nemají velký vliv - změny na podvozku lze poměrně levně alternovat, AUX vstup a změny výbav asi taky nejsou nijak zásadní. Já cíleně připlácel za vzhled a hlavně věk a nájezd.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
09. prosince 2018, 09:03
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Henry asi spíš soudil podle sebe, protože jeho NB už spolklo a na hodnotě ztratilo řekl bych, stovky tisíc?

Tomáš "Vavris" Vavrečka
08. prosince 2018, 20:54
1
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Nijak tragické to není, obě NB na hodnotě prakticky neztrácely a zrovna stříbrná byla prodána ve stavu "před servisem"... Pozitivní bilance to samozřejmě není ani zdaleka, ale cena vlastnictví byla řekl bych velmi Miatí :)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
08. prosince 2018, 17:08
1
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Na to je ještě brzo. Zatím jsem jezdil pořád jen na oslizlu nebo mrazu :) NCFL za mě lepší reakce na plyn, charakternější motor, hezčí zvuk, lepší-mechaničtější pocit z převodovky (v ND jde až příliš lehce), neporovnatelně lepší řízení, lepší pozice za volantem. ND agilnější, podvozkově živější, více gripu, vetší chuť zatáčet, v reálném světě o znatelný kus rychlejší (stačí v NC nechat motor drápat se někde ze 4000 otáček a ND ujíždí děsivě rychle), žere cca o 2 litry méně.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
29. listopadu 2018, 21:49
3
Jak se žije s elektromobilem?

Kerosin: nemám problém souhlasit s tím, že jezdíme často a zbytečně. Dokonce milerád přiznám, že to dělám i já. Na druhou stranu, nemyslím si, že třeba my jako automobiloví magoři jsme v tomto horší než ostatní - ono je totiž v konečném důsledku úplně jedno, jestli někdo jezdí jen tak, protože má rád auta, nebo jede přes půl republiky na hory nebo na výstavu se psem...

krab: Ano, tím že se máme dobře můžeme přemýšlet o ekologii. A to je tak všechno. Nebo máš pocit, že to obrovské množství věcí a energie, které spotřebuje západní civilizace, se někde jen tak objeví? V důsledku je ta snaha směšná. Ekologicky žije třeba Jarda Dušek, ale většina lidí jej má za blázna. Obecně konzumní společnost a touha všech být bohatý a mít víc a víc novějších věcí vede k vysoké spotřebě... všeho... Oceňuji, že se snažíš v rámci práce volit šetrné způsoby přepravy, i já se snažím žít udržitelně, jenže...

Vlády se baví o ekologických autech a snižování emisí a na druhou stranu se silně tlačí na neustálou neekologickou obnovu vozového parku. Svítíme úspornými žárovkami... ale pořád a na všechno... Nemáme jednu pevnou linku 20 let, ale 20 mobilů za rok... Chlubíme se, že jezdíme na CNG a zelená paliva, ale klidně převážíme věci tam a zpět. Píšeme v podpisech e-mailu "consider printing, save environment", ale zákony a nařízeními jsou v každé firmě vyžadovány hektary lesa zbytečných papírů. A takhle bych mohl pokračovat dalším milionem příkladů :-) Konec světa za dveřmi asi ještě není, ale myslím, že při současném tempu využívání zdrojů a konvenčních způsobů energií nemusí být tak vzdálený. Že civilizace dokáže vydrancovat sama sebe už se ostatně pár krát stalo (velikonoční ostrovy) Nicméně, známe jadernou a solární energii - pokud se v budoucnu podaří je nějakým způsobem lépe využívat, mohlo by to vydržet zase na hodně dlouho...

Tomáš "Vavris" Vavrečka
29. listopadu 2018, 19:52
5
Jak se žije s elektromobilem?

Že vám do toho vlezu.

Všechny pokusy o ekologii spolehlivě zničí dvě věci - neustálá snaha o ekonomický růst a přemnožení populace. Dokud budem chtít pořád lepší auta, mobily, vetsi domy, rychlejší internet, větší fotky, 400 bot, kabelek, doručení do druhého dne, díly z USA, žrát co 2 dny hovězí a polovinu ho vyhodit a dívat se, jak se ve třetím světě rodí miliony dětí denně a jak díky internetu, globalizaci a sociálním sítím taky budou chtít drahé auta, domy, mobily a vyhazovat hovězí, tak je stejně všechna ekologie spíše lhaní si do kapsy... :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
26. listopadu 2018, 12:39
1
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Zrovna ty bys to Clio prodal po pár měsících, protože bys zjistil, že tě to vlastně dlouhodobě nebaví... Tím jsem si docela jist :D

PS: To je jedno, jestli pochválil/nepochválil. Já se záměrně ptal na ty úpravy - protože právě těch pár drobností dělá rozdíl mezi normální rozblemcanou Miatou a Miatou, která je velice rychlým okreskovým náčiním, jako to Clio... Třeba moje současné NCFL, které je dá se říci sériové a je obecně považováno za o kus rychlejší auto než jakými jsou předchozí generace, by od mojí stříbrné ex NBFL dostalo na brzdách a v zatáčkách takovou bídu, až by to hezké nebylo. A převážne jen díky destičkám, pneumatikám a geometrii.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
26. listopadu 2018, 11:21
5
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Můžeš mi krabe prosímtě říct, kolik přesně aut s pohonem předních kol jsi za poslední 2 roky měl pro zábavu? Já jen, abych si ten mýtus dal do kontextu tvé garáže ;)

Naprostá většina lidí, kteří zkusí sportovní zadokolku, se už k přednímu pohonu nikdy vracet nechce a důvody si myslím netřeba vypisovat.

PS: řídil jsi vlastně někdy nějakou Miatu, která měla balíček těch základních sportovních úprav? (geo, lepivé gumy, sportovní desky, tužší podvozek/stabíky) Protože já bych si dovolil tvrdit, že Clio RS i Miata v dobově odpovídajících generacích nabízejí dost podobný zážitek.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
25. listopadu 2018, 10:40
10
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Tak jo, já začnu.

Mám škodolibou radost, jak autíčku Malibu Stacy podlehnou i odpůrci. :D Nedá se nic dělat, pokud někdo rád řídí, má Mazda silné zbraně. A poměr cena/zábava/spolehlivost je zkrátka stěží překonatelný.

MX-5 není auto, které vyrazí dech, vezme duši nebo poskytne nezapomenutelný zážitek. Ale umí po kousíčkách nosit drobky každodenního štěstí, až jich je za několik let obrovská hromada. :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
20. listopadu 2018, 10:27
4
Autíčkář se ptá: Co pro vás znamená slovo petrolhead?

Já jsem taky pro hodnocení článků, chci být jedničkář :D :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
15. listopadu 2018, 13:18
0
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

E36 a denní ježdění se vylučuje principielně. Za 5 roků bude totiž z té opečovávané E36 za 200 obyčejný orezlý hnus za 50. Z mých zkušeností trpí E36 na korozi z moderních BMW asi nejvíc. Takže e36 na denní ježdění klidně, ale nějakou obyč... a ne muzeální kousek.


-
Komentář upraven 15. 11. 2018, 13:21:15

Tomáš "Vavris" Vavrečka
14. listopadu 2018, 15:02
0
Autíčkář na lovu: Vavrisovy vozy pro každý den

vavrisovo daily bude vzhledem k uvaleným penězům za tu placatou srajdu nějaká stádovitá nuda za pár šupů, která půjde v zimě otřískat o závěj, aniž by měl člověk tendenci ronit slzu... :-) točím se v kruhu omega, is200, e46, e39, nějaké quattro, lego... prostě mám dojem, že musím mít rwd nebo awd, protože bude v zimě sníh. Nakonec stejně nasněží jednou, takže se zbytečně omezuju mimo fwd, ale nechte mě , já se rád trápím :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
07. listopadu 2018, 23:35
2
Opel Corsa OPC: Doježděno, podtrženo, sečteno

Nákupní i prodejní cena byla stejná

Tomáš "Vavris" Vavrečka
06. listopadu 2018, 22:53
0
Opel Corsa OPC: Doježděno, podtrženo, sečteno

Přečti si raději ty dojmy, které jsou linkovány v článku - je to více objektivnější, to že jeden z redaktorů zahořknul nad hot hatchem, protože ho používal v zimě, na blbé trase, blbých gumách neznamená, že je to auto špatné :-P

Kdo kritizoval BMW 1? To je super :-) A NC? Na to vyjde brzo óda :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
06. listopadu 2018, 14:33
1
Opel Corsa OPC: Doježděno, podtrženo, sečteno

Já rád zkouším :-) A tentokrát to byl holt krok vedle. Cíleně vybírám víkendovky. Auta na ježdění kolem komína jsou většinou kombinací aktuální nabídky, zajímavostí, vzdáleností, kvality spánku, počasí a věštění z kočkolitu. :D

A taky je třeba brát v potaz, že kdyby byla Corsa pořízena na jaře, stála by na pořádných gumách a koupily se jí nové brzdy, mohlo by být konečné hodnocení pozitivnější :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
06. listopadu 2018, 14:29
0
Opel Corsa OPC: Doježděno, podtrženo, sečteno

Objektivně je psána ta recenze z února. V tomhle textu se asi dost promítá zahořklost z vlastnictví :-) Corsa byla rozhodně nejméně oblíbené auto, které jsem si kdy koupil.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
06. listopadu 2018, 12:50
0
Opel Corsa OPC: Doježděno, podtrženo, sečteno

Ano, nejdřív by se samozřejmě zvýšila, ale dlouhodobě by se měla postupně snižovat. Navíc by se bezvadný stav promítnul ve vyšší zůstatkové hodnotě auta.

Ostatně, výměna spotřebáku je u ojetého auta řekl bych docela standardní záležitostí.
-
Komentář upraven 6. 11. 2018, 13:16:21

Tomáš "Vavris" Vavrečka
29. října 2018, 17:08
0
Posedlost kusem roury

Přesně tak :) Ale ne, on ten motor vážně pobral charakter oproti preFL. Už si brousím zuby na kit BBR super180 nebo něco ekvivalentního, s ním by to mohlo být vkusné..

Tomáš "Vavris" Vavrečka
28. října 2018, 10:25
0
Posedlost kusem roury

Upgradoval stavem, věkem a nájezdem :) a není to NC, je to NCFL, točí to 7500, to je rozdíl :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
27. října 2018, 11:09
4
Pět aut, která všichni chtějí, ale nikdo nekupuje.

To je dost příkré hodnocení. Ano, výbava je přinejlepším průměrná, materiály horší, výkon taky nenadchne...

Jenže to je pohled jako od praktika hodnotícího konkurenta Octavie. Když se posadíš, do Toyobaru, sedíš hezky nízko a máš skvělou pozici za volantem. Tedy sedíš tak, jak se nikdy v žádném hot hatchi neposadíš. Otevřeš kapotu a vidíš... 200 astmatických koní? No... anebo motor uložený podélně a velmi nízko. A z větší části za nápravou. Tedy tak, jak to žádný hot hatch mít nebude... A protože pod tím tunelem je kardan a ne přihrádky, schránky a vyfikundace, tak to nelze cenově srovnávat s masovkou všechno vpředu. Kolik levnějších zadokolek je na trhu? Miata?

Tím se nechci podivovat, že to nikdo nekupuje, je to produkt pro velmi úzkou skupinu kupců. Ale cena jednorázovky na vlastní platformě prostě nemůže být stejná jako u masového hatchbacku

Tomáš "Vavris" Vavrečka
23. října 2018, 16:58
0
Auto které se dobře řídí? O to nikdo nestojí...

Redmex: v reálném světě ano. Ale mě v článku zajímalo jen to, proč když posadim do Hyundai souseda, manželku nebo kamaráda, kteří jezdí v různých a různé drahých autech, tak se jim řízení Hyundaie zamlouvá...

Tomáš "Vavris" Vavrečka
23. října 2018, 07:43
0
Auto které se dobře řídí? O to nikdo nestojí...

Cenu bych do toho netahal vůbec, nechci srovnávat. Jen mě zajímá původ těch pozitivních dojmů z aut, která jsou pro zasvěcené tak zoufale nijaká.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
22. října 2018, 22:58
0
Auto které se dobře řídí? O to nikdo nestojí...

Měl jsem v tom článku víc vyzdvihnout Volvo a min Mondeo. Nešlo mi o nějakou zábavu za volantem jako spíš celkové zaměření auta a sladění jeho komponent. A proto mi bylo zvláštní, že se ten disharmonický Hyu překvapivě lidem jeví jako velmi příjemný.

Budu muset mezi dotyčnými udělat osvětu asi i tím Volvem, jestli to je vážně jen lehkým ovládáním Hyundai a Volvo se bude líbit taky anebo v tom je cosi víc...

Tomáš "Vavris" Vavrečka
17. října 2018, 08:59
0
Jak ochutnat McLaren a zbořit touhu po neodpouštějících bestiích

Hmmm, že by byl čas ozvat se Bychlovi do McLaren Praha? :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
13. října 2018, 09:04
3
Ford Fiesta ST čili život štěněte

Aby to tu bylo vyvážené, tak se hlásím k těm, co mají předsudky jen kvůli tomu, že to je tříválec. Kulhá to :D musí tam být tyčky na pošťuchování opic, aby se to netřepalo jak drahý pes... A i kdyby to jelo jak lusk a mělo zvuk jak V6, tak bych vnitřně pnul a plakal :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
12. října 2018, 22:17
0
Kafe&Káry Ostrava vol.4 - Dolní Vítkovice v obležení aut

A teď? Je to v diskuzi pod odkazem na článek vy čuňáci :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
11. října 2018, 13:45
1
Kafe&Káry Ostrava vol.4 - Dolní Vítkovice v obležení aut

Jsem zapomněl napsat, že všechna auta jsou od Bakaly :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
11. října 2018, 10:54
2
Kafe&Káry Ostrava vol.4 - Dolní Vítkovice v obležení aut

To nemůžu zodpovědět, ale s tempem, kterým ostravské K&K rostou by měla být Praha v docházkové vzdálenosti od hranic areálu ostravských K&K nejpozději na jaře 2020 - takže to za chvilku budeš mít skoro doma :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
11. října 2018, 10:46
0
Kafe&Káry Ostrava vol.4 - Dolní Vítkovice v obležení aut

Evlova Delica nebo "Harvey Dent" Miata rozhodně čisté a naleštěné nebyly :-) 300ZX bylo plné 'powermanagement' bordelu... A těch aut, které byly zaliskané od much tam rozhodně bylo dost, akorát to na fotce nejde vidět... no a třeba tu totálně obitou 'mongol rally' Astru pravděpodobně nikdo nevyfotil...

Tomáš "Vavris" Vavrečka
08. října 2018, 07:26
0
Tomáš "Vavris" Vavrečka
06. října 2018, 14:03
0
Jaguar X-Type 3.0 V6 - Za volantem opovrhovaného levobočka

To jsem to dostal hned prvním komentem. :-) První odstavec je (bohužel pro mě) rána na komoru, proti které nemůžu moc argumentovat. Vlastně za ten úvod do jisté míry může Krab, který v redakčním chatu toho ortodoxního jaguáristu zastával přesně tímto způsobem...

Jinak mi teda ten třílitr nepřipadal vůbec tak marný. Je to sympatický šestiválec.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Yeti 4x4, 1.8 TSI, 118 kW 2009
Škoda Yeti 4x4, 1.8 TSI, 118 kW

2009 rok výroby
158 koní výkon
1 798 ccm objem

Chevrolet Monte Carlo 5.7 holley 1981
Chevrolet Monte Carlo 5.7 holley

1981 rok výroby
190 koní výkon
5 700 ccm objem

Lincoln MK 8  1993
Lincoln MK 8

1993 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Chevrolet Caprice  1991
Chevrolet Caprice

1991 rok výroby
170 koní výkon
5 000 ccm objem

Škoda Felicia Combi 1.6 1996
Škoda Felicia Combi 1.6

1996 rok výroby
75 koní výkon
1 598 ccm objem