načítám data...

Vavris

JménoVavris Vavrisovic
BydlištěOstrava-město
Registracepřed 6.6 rok.
Poslední aktivitapřed 55.6 min.
Příspěvků ve fóru507
Komentářů u článků882
Pozitivních komentářů u článků163
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu
Informace

Zahořklý, ošklivý, zlý, nemá rád auta...

Poslední blogy

Práce automobilového novináře je na hovno

28. srpna 2018, 09:55 41 komentářů

Říká se, že práce motoristického novináře je vysněným zaměstnáním mnoha lidí. Jezdíte po světě, testujete nová a skvělá auta, děláte věcí, které vás baví…

99 důvodů proč chtít Miatu

27. ledna 2019, 21:37 49 komentářů

Pořád mi to někdo připomínáte, tak to máte mít! Onanie začíná!!!

Nová auta nebo stará auta? Všechna dokáží nasrat...

07. května 2019, 10:26 54 komentářů

Možná jste si za ty dva předchozí blogísky všimli, že tady budou vznikat jízlivé a nepříliš vážně myšlené věci. A do třetice to nebude jinačí…


Posledních 50 komentářů

Vavris Vavrisovic
06. června 2020, 06:29
1
Praha: Oáza motorismu

Mě by v Praze asi jeblo... ????

Vavris Vavrisovic
27. května 2020, 19:06
0
Vavris Vavrisovic
21. května 2020, 20:18
0
Časy z Mýta: Ověřme, že Jindra dobře měřil

Super, takže když si to srovnám se svým loňským časem z Miata Cupu, pojede mě E36 a dokonce i E30... boží :D

Vavris Vavrisovic
15. února 2020, 10:57
1
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

To máš nějakou divnou zkušenost Ráďo :-P Ale je pravda, že na těch miniokruzich bude přínos destiček zanedbatelný. Navíc je závislý na použití kvalitních pneu.
-
Komentář upraven 15. 2. 2020, 10:59:10

Vavris Vavrisovic
15. února 2020, 08:54
2
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Trinom: Naopak, sportovní desky přinesou výhodu především ve zvýšeném brzdném účinku. To jak rychle to zvadne záleží především na kotouči, brzdovce, schopnposti se chladit... Dost ale pochybuji, že by se desky daly rozumně kontrolovat v rámci technické přejímky, takže to stejně bude záležet hlavně na cti účastníka.

Vavris Vavrisovic
15. února 2020, 08:50
7
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Je to vážně sranda... Vždycky to dopadne stejně. I kdyby se jednalo o sebevíc recesistickou závodní sérii, vždy to někdo začne brát jako nejdůležitější věc na světě a cítit se ublíženě nebo poškozeně. Bavíme se tady o jakémsi retardovaném poměřování sil úplně vyjetých pleček o ceny (byť vkusné) ze starého železa. Vítězství v ní opravdu z nikoho neudělá Otta nebo Kimiho... Nenaroste vám ocas, ani to nepřinese přizeň žen a mezinárodní prestiž.

Ale stejně se vždycky někdo najde... A tak se staří dědci na amatérských závodech do kopce hádají jak malé holky, anebo rada MX-5 cupu čelí obrovskému shitstormu o nespravedlnosti pravidel jen proto, že se jí podařilo najít sponzora a přinést ceny svou hodnotou (při vší úctě) zcela neadekvátní významu a dosahu těchto podniků...

Výsledná pravidla PlechCupu jsou myslím nastavena rozumně. Osobně bych přidal požadavek na minimální hodnotu treadwearu - penumatiky jsou rozdílová komponenta a homologaci mohou mít i prořezávané slicky. A nebylo by zlé zavést bodování a celkové hodnocení. Ale od toho jsou tady organizátoři. Pokud někomu pravidla nevyhovují, může si najít jiné závodění nebo rozjet vlastní konkurenci PlechCupu ;)

Před

Vavris Vavrisovic
13. února 2020, 21:17
0
Vavris Vavrisovic
13. února 2020, 17:22
0
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

To bude nějaký odstrašující případ, kdy to jezdilo 3 kilometrové trasy a olej se v tom měnil jednou, ne?

Vavris Vavrisovic
13. února 2020, 15:01
0
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

Hele ale to je zajímavé sebemrskačské téma. Kolik byla vaše největší cestovní spotřeba? Uvažuju, zda jsem kdy jel dlouho trasu v něčem fakt rozežraném... A nevzpomínám si asi na nic, co by překonalo cca 11 litrů Stingeru 3.3 V6... Pravda, v těch 11 litrech bylo několik prdukých akcelerací do vysokých rychlostí, takže by to normálně bylo asi spíš těsně nad 10...

Vavris Vavrisovic
13. února 2020, 12:50
0
Mini Clubman JCW: To skutečně podstatné

Přiznám se, že po přečtení vůbec netuším, zda je to celé ironie nebo je ta chvála upřímná... :-P

Vavris Vavrisovic
13. února 2020, 12:46
2
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

Teď když jsme se z redakce oba odstranili, můžeme pičovat a vzívat staré časy, jak to bylo za nás lepší? :D Nesralo nás náhodou přesně tohle? :D

Ale jo, budu příkrý. Nový pane redaktore. Taky se mi to nelíbilo - zlepšit se pro přístí článek :-P

Vavris Vavrisovic
13. února 2020, 11:29
0
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

No, je firemní a firemní. Je rozdíl, zda máš auto k dispozici pro výkon práce, veškeré náklady hradí firma a ty si pouze účtuješ soukromé kilometry anebo máš auto jako formu benefitu a na jeho provozu se nějakým způsobem podílíš (nejčastěji formou zvýšení základu daně ve mzdě, ale bývá to různé), což už se dá částečně považovat, že to je vlastně "tvoje". Ale i v druhém případě si můžeš stěžovat leda na své rozhodnutí. :-)

Vavris Vavrisovic
12. února 2020, 14:22
8
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

...mé roční soužití se Superbem tady asi většina lidí bude znát... Tak snad jen pogratuluji, jestli tenhle kombík s 1.6 TDI jezdí hezky :-)

Vavris Vavrisovic
12. února 2020, 09:37
0
Jaguar F-Type 2020: V nejlepší formě

Ztráta šestiválce by za normálních okolností byla smutná, ale když je nahrazen podladěným osmiválcem, tak mi to teda tolik příkoří nečiní...

Vavris Vavrisovic
30. ledna 2020, 12:24
1
Toyota GR Supra: Vítězství lásky nad kalkulačkou

Wow. To je krásný postup. Gratuluju k M2C a ať dělá co nejvíc radosti :-)

Vavris Vavrisovic
29. ledna 2020, 14:29
0
Toyota GR Supra: Vítězství lásky nad kalkulačkou

Souhlasím, že Supru budou asi kupovat zejména ti, kdo na ni cíleně čekali nebo chtěli. Na druhou stranu je tu určitě ještě další množina kupců, řekněme pragmatických, a u těch by cena určitě roli hrát mohla. Viz. Mustang - jeho mamutí (s ohledem na segment) evropské prodeje jsou jistě z velké části způsobeny velmi příjemnou cenou a věřím, že kdyby stál 1,5M místo 1M, zdaleka by jich nejezdilo tolik... A v tomto bude mít Supra těžkou pozici - jednak jí cenově podstřelují zmíněná BMW a pokud bych si zabychařil, tak i odstup od (z mého pohledu mnohem přitažlivějších) čtyřlitrových Porsche a Vette C8, je docela malý.

Vavris Vavrisovic
28. ledna 2020, 12:18
0
Toyota GR Supra: Vítězství lásky nad kalkulačkou

Nový Cayman/Boxster GTS 4.0 stojí 81 tis. €, což jsou cca 2 miliony...

Vavris Vavrisovic
28. ledna 2020, 11:15
0
Toyota GR Supra: Vítězství lásky nad kalkulačkou

Souhlasím s cenou - 1,8 míče je prostě moc. Nicméně, (a teď se omlouvám, budu příkrý v hodnocení) oproti 370Z ten milion navíc snad i stojí za to. 370Z si pamatuju jako nezáživnou, odulou, autobusně působící věc s dost neharmonickým chováním, na které je potřeba vyměnit asi 200 věcí, aby se s ní dalo fungovat, kdežto Supra je do značné míry v pořádku už tak, jak vyjela z továrny :-)

Jak je na tom Nismo nevím. Tím by se dalo možná argumentovat líp :-)
-
Komentář upraven 28. 1. 2020, 11:22:07

Vavris Vavrisovic
25. ledna 2020, 11:03
10
Článek roku 2019

Jsem poctěn. Vyhrát článek roku se skóre 4, to jsem opravdu nečekal. Ještě by mě zajímalo, proč můj certifikát na fotce ochmatává ten zapáchající hnůj ze Zlína, ještě by někdo mohl nabýt dojmu, že jsem se nenarodil, ale vyplavil mě baťův kanál... :D

Vavris Vavrisovic
22. ledna 2020, 08:26
6
Bazarový snílek: Zadohrab pro šéfovou

Omlouvám se, jsem debil. V ranní rozespalosti jsem podle šedého avataru myslel, že jsi ten příspěvek psal ty a vůbec nezaznamenal, že nick je úplně jiný. A kdybys ho psal ty, bylo by to fňukání. No, tak jsem chuj já...

Vavris Vavrisovic
22. ledna 2020, 07:14
2
Bazarový snílek: Zadohrab pro šéfovou

Franta asi vytáhl článek ze špatného hrníčku, neuvědomil si, že nepíše do nějaké skupiny, ale pro veřejnost a trochu ze sebe těmi narážkami udělal blba, no...

A Krabe, ty už se seber, chovej se jako chlap, a přestaň všude fňukat!
-
Komentář upraven 22. 1. 2020, 07:18:51

Vavris Vavrisovic
13. ledna 2020, 15:58
0
Překvapivě slabé sporťáky

914 1.7 asi byla vzhledem k ceně a postavení slabá... Ale 914/6 s 940 kily a stovkou za 8 sekund prostě šlapala na paty i daleko zvučnějším autům, což mi přijde jako slušný výsledek na to, že to bylo entry level Porsche, které mělo být původně VW...

Vavris Vavrisovic
13. ledna 2020, 12:04
1
Překvapivě slabé sporťáky

Hmmm, mi to nedá a budu pičovatel... Minimálně u poloviny aut mi v kontextu doby jejich výkon vůbec nepřijde překvapivě slabý. 60 - 80 koní byla u malých kupé v 60. a 70. letech naprosto běžná hodnota a dal by se vypsat dlouhý seznam. Třeba Fiero je o celých 15 koní silnější než uctívaná MR2 AW11. Porsche 914 s V6 pak bylo na svou dobu a třídu dynamicky velice dostatečné...

Vavris Vavrisovic
07. ledna 2020, 11:21
1
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Ono teoreticky bude dobře... Až elektromobil zlidoví a zlevní a vytvoří tím prostor pro nějakou kusově desetitisícovou "neplechu". Do té doby to bude, alespoň z mého pohledu, dost smutná písnička. Reálně si v následujících letech v mnohých třídách připlatíme za horší auta. Pro mě nejatraktivnější segment zábavných a relativně dostupných aut (řekněme do 1,5 mega) nejspíše značně prořídne, možná bude přímo bojovat o přežití...

Největší zvěrstvo této směrnice je ale faktická likvidace miniaut, která jsou (zohledníme li i energetickou a ekologickou náročnost výroby a vývoje) reálně opravdu tím nejekologičtějším způsobem individuální automobilové přepravy...

Vavris Vavrisovic
07. ledna 2020, 10:20
7
Ptejte se: Co způsobí evropské pokuty za vysoké emise CO2?

Podobný cláněk jsem chtěl sepsat už dlouho... A odhodlával jsem se tak dlouho, až jsi mě předběhl... ale na mém srdci toho je víc, takže jdu asi rychle sepsat ještě další várku hněvu...

Vavris Vavrisovic
04. ledna 2020, 16:59
0
Auto roku 2019 podle redaktorů Autíčkáře

Když už to tu je nakousnuté, tak já to mám podobně. S tím rozdílem, že Ostrava je od Prahy ještě o značný kus dál, takže jsem letos krom Peugeotu 508 v ničem jiném nejezdil a můj vklad by neměl žádnou vypovídající hodnotu.

No a neoficiálně už z osobních důvodů také nějakou dobu nejsem členem redakce. Jen jsem se ještě za 3 měsíce nedokázal odhodlat k nějakému rozlučkovému blogu :-) a navíc se bojím, že mi to po čase začne chybět a nerad bych byl jak Hašek :D

Vavris Vavrisovic
20. prosince 2019, 17:25
0
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

Přesně, ono v mnoha případech bylo složité vůbec vybrat tu pravou s x karosářských kreací jednoho modelu... Byly to všechno defakto kusovky, ne-li unikáty.

Vavris Vavrisovic
20. prosince 2019, 13:47
0
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

Fandatik: Bylo to z částí kolektivní, ale core toho seznamu jsem dělal sám. Nevylučuju, že jsem zapomněl ještě na další auta... od 50. let dolů není můj přehled úplně nejlepší. Ale z výsledků je vidět, že by takto staré věci byly stejně přehlasovány...

Vavris Vavrisovic
19. prosince 2019, 14:39
0
Vavris Vavrisovic
19. prosince 2019, 07:35
0
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

...jen pro doplnění... mohutné sdílení probíhalo zejména mezi Alfisty a samostatnou kapitolu představují Subaristi. Mazda se sdílela spíše okrajově...

Vavris Vavrisovic
18. prosince 2019, 09:26
10
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

Beastar: zrovna ty to žereš naprosto enormně, když už jsi tady na vyrovnání se s výsledkem a designovou osvětu dle beastara spotřeboval asi 20 komentářů :-)

Vavris Vavrisovic
17. prosince 2019, 12:48
0
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

Vždyť jsi s náma obsah tvořil ty vole. :D

Já klidně napíšu, že BMW X6 nemám rád, nelíbí se mi a považuji ho do značné míry za nástavec péra a ega. Ale ta přežvýkaná argumentace dle Harrise je úplně retardovaná...

Doufám, že stejně jako X6 a kvalty v GT4 ti hrozně vadí i návrat manuálu do 911 GT3...

Vavris Vavrisovic
17. prosince 2019, 10:32
11
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

Moc to žerete. Byla to jen zábava :-) Už jen formát té soutěže (pavouk) značně devastoval nějakou obecnou várku objektivity - výběr aut do rozstřelů jistě zatížil další postup velkou mírou náhody. Ostatně, hned v druhém rozstřelu kvalifikace, kde proti sobě stál Jag XJ220, Viper, Diablo a Testarossa, jsem se rozhodl pro absolutní vyrovnanost hlasování (rozdíl 1. a 4. snad jen 7% hlasů) poslat do druhé šance všechna poražená auta a všechna se nakonec udržela ještě po několik kol...

A jak už někdo psal, bylo dost jasné, že nejdále dojdou plakátové sny generace, které je nyní 20 - 40. Skoro všechna stará auta neprošla přes druhé kolo... Přitom Talbot Lago, Alfa 8C nebo Bugatti Atlantique jsou naprosté skvosty...

No a dalším aspektem je jistě chybějící osobní zkušenost. Obrázek nikdy nedokáže přenést reálný dojem věrně... A kdyby se nevybíralo na internetu, ale na živo, výsledky by vypadaly úplně jinak, přestože by hlasovala totožná skupina lidí :-)

Takže, nežerte to a neřešte :-)

Vavris Vavrisovic
17. prosince 2019, 10:10
4
Vavris Vavrisovic
17. prosince 2019, 10:10
1
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

Pruzení je fajn, když je inteligentní. Napsáním demagogického cancu shazuje člověk jen sám sebe... Doporučuji FB Jirky Červenky ke studiu inteligentního a argumentačně neprůstřelného pruzení.

Vavris Vavrisovic
16. prosince 2019, 22:32
3
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

Ta piškovorcová konstanta byla svého času v přepočtu na kus nejvýdělečnější model značky, pokud si dobře pamatuju... A cosi jako průzkumy... Proboha! To je snad naprosto bazální nástroj bez kterého se žádná výrobní firma neobejde!

Vavris Vavrisovic
16. prosince 2019, 15:22
2
Autíčkářova anketa o nejkrásnější auto: Výsledky a zhodnocení

Krabe, koukáš špatně... V rozstřelech byla všechna tebou zmíněná vozidla... ani jedno nedošlo dál než do druhé vlny selekce (= mezi 96 nejlepších)

Vavris Vavrisovic
06. prosince 2019, 13:04
1
Plechcup 2019: Konečné výsledky a zhodnocení sezóny

Jestli chcete vstup od člověka, kterému to vlastně může být jedno a je mu to jedno, tak podle mě by to mohlo být takhle:

- rozdělení kategorií na street legal/street non legal, případně mimo okruh: podvál nutný / pohyb po vlastní ose

a zároveň / nebo

- použití pneu s TW >240 a max. přípustné sériové šířce pro daný model vozu... Přece jen, pneumatiky umí sundat klidně 1-2 vteřiny na kolo a jsou snadno "detekovatelné".

a zároveň

- právo odkoupit auto redakcí za cenu 20.000 Kč. Sice tu bylo hodně napadáno, ale má to svůj účel. Opravdu pochybuji, že by někdo z redakce toužil odkoupit za 20 tyček FTO nebo baworské trosky. Toto pravidlo platí i u ideového příkladu LeMons, a má za účel eliminovat start aut, která očividně překračují rozpočet!
-
Komentář upraven 6. 12. 2019, 13:06:12

Vavris Vavrisovic
24. listopadu 2019, 11:19
2
Ferrari F50: Mytický supersport

Vida, pro mě je DINO 308 úplně no go! Škaredá pixla ze sedmdesátek... Jen o chlup lepší než Mondial, takže stále špatně a nechápu, co je na tom pro někoho přitažlivé :D

Vavris Vavrisovic
23. listopadu 2019, 21:36
0
Vavris Vavrisovic
20. listopadu 2019, 09:26
2
Dacia Duster TCE100: Dále, než všichni ostatní

Řekl bych, že v textu je málo zdůrazněno, že kritika je zaměřena zejména na tuto konkrétní specifikaci. Opravdu mě těžko napadají důvody, proč si za 400 koupit tohoto mrzkého Dustera a nikoli prakticky v každém ohledu (snad vyjma prostornosti) lepší Vitaru.
-
Komentář upraven 20. 11. 2019, 09:27:04

Vavris Vavrisovic
08. listopadu 2019, 17:50
3
Vavris Vavrisovic
07. listopadu 2019, 08:33
0
BMW 523i E39 vs Opel Omega 2.6 V6: To nejlepší z levných velkých zadokolek

Trochu s křížkem po funuse, ale k tématu ošoupaný interiér, bych ještě dodal, že spoustu škody může napáchat "vliv žena". Na pár příkladech už jsem si mohl ověřit, jaká zvěrstva na materiálech a čalounění dokáže napáchat make-up (případů, kdy se někdo maluje v autě není málo), plné prsty prstýnků a extravagantní typy kalhot s všelikými trčícími kovovými pičovinami... :-) Auto s najetými 50 tkm pak klidně může vypadat jako zasloužilý bitevník po 20 letech...

Vavris Vavrisovic
23. října 2019, 18:20
0
Vavris Vavrisovic
17. října 2019, 08:03
1
Autíčkář se ptá: Jaké auto ani zadarmo?

Mám dojem, že se tu úplně opominula jedna důležitá množina.

Nevím, jak to máte vy, ale existují auta, ve kterých bych se styděl jezdit. Náznaky této teze položily rovnou dva vehikly, které jsem zakoupil. Ve 320i E36 v G-paketu = orezlé až běda, z části přetřené montanou, s vyházeným tlumičem výfuku (takže hlasité), jsem se za světla přepravoval opravdu nerad. Naštěstí toho světla přes zimu bylo málo a ve skutečnosti byla zima s ní asi ta nejlepší, kterou jsem s autem zažil...

No a pak tu byla Corsa OPC, zakoupena na širokých tunerských kolech Voltec a s maskou Irmscher... a dokud jsem nezakoupil originální disky, také jsem se uvnitř necítil zrovna komfortně...

Takže odpovědí je, že ani zadarmo jakékoli auto, které odporuje vašemu smýšlení... resp. kterému se smějete... Asi bych nekousnul třeba Hummera H2 nebo nějakou hustoedici géčkového Mercedesu... ty by se ale daly aspoň prodat... Takže vítězem se stává jakýkoli otuzenec do kila...

Protože tohle: https://auto.bazos.cz/inzerat/108780092/Peugeot-406-coupe.php
nechcete ani řídit a vzhledem k cílové skupině už to vůbec nechcete prodávat....
-
Komentář upraven 17. 10. 2019, 08:05:01

Vavris Vavrisovic
16. října 2019, 15:02
1
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

Což je zvláštní, protože prodeje v EU má ND cca 3x větší...

Vavris Vavrisovic
15. října 2019, 13:53
0
Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

Zůstává to furt více méně stejné. V přímce byla rychlejší už G160, teď se to ještě prohloubí. Na druhou stranu, boxer v GT86 má asi v sérii pořád víc charakteru, i přes ten propad krouťáku. U podvozku také stále platí, že Mazda se více naklání a je měkčí a Toyobaru má celkové nastavení vhodnější pro sportovní jízdu...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Bronco II XLT 1991
Ford Bronco II XLT

1991 rok výroby
104 koní výkon
2 933 ccm objem

Mercedes-Benz Třídy C BRABUS D6  2011
Mercedes-Benz Třídy C BRABUS D6

2011 rok výroby
313 koní výkon
2 997 ccm objem

Chevrolet Series K K1500 1988
Chevrolet Series K K1500

1988 rok výroby
180 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Malibu 2.4 Base 1999
Chevrolet Malibu 2.4 Base

1999 rok výroby
150 koní výkon
2 392 ccm objem

Buick Electra 225 2 door hardtop 1973
Buick Electra 225 2 door hardtop

1973 rok výroby
228 koní výkon
7 468 ccm objem