načítám data...

Vavris

JménoVavris Vavrisovic
BydlištěOstrava-město
Registracepřed 6.8 rok.
Poslední aktivitapřed 3.5 hod.
Příspěvků ve fóru521
Komentářů u článků914
Pozitivních komentářů u článků188
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu
Informace

Zahořklý, ošklivý, zlý, nemá rád auta...

Poslední blogy

Práce automobilového novináře je na hovno

28. srpna 2018, 09:55 41 komentářů

Říká se, že práce motoristického novináře je vysněným zaměstnáním mnoha lidí. Jezdíte po světě, testujete nová a skvělá auta, děláte věcí, které vás baví…

99 důvodů proč chtít Miatu

27. ledna 2019, 21:37 49 komentářů

Pořád mi to někdo připomínáte, tak to máte mít! Onanie začíná!!!

Nová auta nebo stará auta? Všechna dokáží nasrat...

07. května 2019, 10:26 55 komentářů

Možná jste si za ty dva předchozí blogísky všimli, že tady budou vznikat jízlivé a nepříliš vážně myšlené věci. A do třetice to nebude jinačí…


Posledních 50 komentářů

Vavris Vavrisovic
08. září 2020, 21:05
4
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Je mi dycky smutno, když se v diskuzi potká páně Křeček s páně Krabem, protože to tu pak je zapleveleno toxickými příspěvky z obou stran názorového spektra...

Vavris Vavrisovic
08. září 2020, 14:52
3
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Takže jinými slovy krabe jsi teď vyslovil myšlenku, že bys byl nejrači, kdyby se všechny automobilky s "tradicí" dobrovolně vzdaly zisků, postavily pár pičovin a následně bídně zdechly jako Alfa (ano, sice stále existuje, ale defakto je na přístrojích)?

Někdy vážně nevím, jestli tak mistrně trolíš nebo fakt nemáš všech pět pistolníků pohromadě :D

Vavris Vavrisovic
08. září 2020, 12:40
8
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Vzhledem k tomu, že to je snad první pozitivní recenze tohoto velmi ohavného (opravdu velmi velmi velmi ohavného) vozu, jsem pořád dosti rezervovaný... O to víc, že z textu na mě plyne sdělení, že je vlastně největší sranda, když člověk vyndá mozek, zahodí všechno, co se kdy naučil o řízení, a začne v tom jezdit jako úplný matlák, který potřebuje ohromit biatch cestou z tuning srazu, ale vůbec netuší, co se pod ním děje... Me not fanda těchto vozidel :-(

Vavris Vavrisovic
08. září 2020, 12:31
4
BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Jen k té identitě... To, že se to "rozplizává" do homogenní masy je záležitost možná už posledních 20 let. Je to logické, většinový zákazník čeká +/- to samé, i kdyby se oháněl nějakými kecy okolo a moderní technologie umožňují spojit dříve nespojitelné vlastnosti... No a z trojice Audi, Mercedes a BMW je právě BMW tou značkou, která byla moderní představě o automobilu a jeho jízdním chování vzdálena ze všech nejvíc. Řadové šestky, co dole moc nejedou, nahoře znějí (či též možno číst jako hlučí), a záď která umí v zimě pozlobit, to je dost tristní kombo pro boj o zákazníka v roce 2020.

Nicméně, právě těmi několika modely si BMW jakousi návaznost udržuje... V F30 340i jsem si rozhodně nepřipadal jako v Audi a jsem si jist, že bych si tak nepřipadal ani v 340i G20. Takže pravěk přežívá ve specifických modelech, eMkách atd.. stejně jako Audi drží DNA v rámci S a RS modelů a AMG Mercedesy jsouz taky pořád překoňovaná monstra... Že 320d xDrive bude jezdit velmi podobně jako A4 2.0 TDI Quattro a C220 CDI 4Motion je zcela očekávatelným výsledkem...
-
Komentář upraven 8. 9. 2020, 12:32:15
-
Komentář upraven 8. 9. 2020, 12:32:51

Vavris Vavrisovic
02. září 2020, 10:51
0
Bazarový snílek: Otloukánek do města za pár korun

On se dělal nejen Yaris 1.5 TS, ale i Yaris TS turbo... ale to už stojí nesmysl...
https://auto.bazos.cz/inzerat/122633903/toyota-yaris-15-ts-turbo-unikat.php

Jinak jsi asi první člověk ,kterému připadá vzhled Ignisu jako parádní. Ten krabicoidní dodávkovitý vzhled mi přijde vyloženě ohavný :D

Vavris Vavrisovic
02. září 2020, 08:07
3
Bazarový snílek: Otloukánek do města za pár korun

První dva jsem měl před čtvrtrokem taky v záložkách... resp. otevřené v inzerci... Nakonec to skončilo věcí, která spolkne dvě jízdní kola a asi jsem za to rád (proboha živého), i když nebýt tohoto faktoru, nějakou malou mrchou bych ve výsledku jezdil raději.

Vavris Vavrisovic
02. září 2020, 08:03
6
Vavris Vavrisovic
31. srpna 2020, 11:30
3
Autíčkář se ptá: Co vy a technické specifikace aut?

Ty začátky má asi každý stejné... nejdřív byla měřítkem kvality auta maximální rychlost, pak se k tomu přidalo i zrychlení 0-100, někdy na střední pak byl objeven komplexní údaj - časy na okruzích / ve srovnávacích testech...

No a celé se to vyvinulo do dnešní podoby, kdy buď nekoukám na nic, anebo, když si chci něco vyfabulovat třeba u novinky, ještě před prvními dojmy testerů, zevrubným zkoumáním celé technické specifikace = hmotnosti, křivky průběhu výkonu/momentu, převody, rozměry pneu, typ turba, plnící tlak, specifická konstrukční řešení... prostě soubor všech údajů, díyk kterým člověk na základě zkušeností dokáže docela přesně odvodit, jaké to asi bude...

Vavris Vavrisovic
27. srpna 2020, 20:27
4
Bazarový snílek: Když chcete udělat dojem s napjatým rozpočtem

Nevím no, jsou to dost obskurnosti... A6 C6 na správných kolech a implantovaným s-linem bude stačit nejen na korunu krále korporátního parkoviště, ale dost možná i na zneužití středně pokročilé zlatokopky :D

Vavris Vavrisovic
27. srpna 2020, 20:21
7
Bazarový snílek: Když chcete udělat dojem s napjatým rozpočtem

Za Omegou se otáčí leda správci areálů a firem, jestli neni v kufru nějaký kov nebo odcizený stroj :D

Vavris Vavrisovic
25. srpna 2020, 21:39
5
Autíčkář se ptá: Kam se poděly holky s láskou k motorismu?

Si snad zítra stoupnu k cestě a začnu čárkovat kluky a holky za volantem... Odhadem mi těch 40 % přijde reálných...

Vavris Vavrisovic
12. srpna 2020, 08:32
8
Opel Corsa OPC: Doježděno, podtrženo, sečteno

Já si s dovolením budu psát recenze jaké chci a navíc tenhle článek ani recenzí není, tou je spíš ten, který linkuju uprostřed textu. Jinak ti gratuluji k nejlepšímu a nejkrásnějšímu hot hatchi, mi se prostě nelíbil. Sestim smiř :-)

Vavris Vavrisovic
09. srpna 2020, 08:51
2
Design 2020 - návrat nápaditosti

Takhle to brát nejde. Zrovna metalurgie je oblast, která za posledních 30 let prodělala obrovský pokrok a pevnost/tuhost dnešních konstrukcí je nesrovnatelná s tou, ze které byla ukuta starší auta. Jenže zároveň se i skokově zvyšují požadavky na bezpečnost. První pětihvězdičkové auto v NCAP - jedničková Laguna, by dnes bylo stěží průměrné - nároky a očekávání jsou úplně jiné. Za mě je pokrok na poli vysokopevnostních kovů a kompozitů mimořádný.

Vavris Vavrisovic
02. srpna 2020, 10:12
1
Alfa Romeo 156: Comeback

Pokud se budeme soustředit pouze na hodnotu točivého momentu, opravdu asi JTS má nejvyšší hodnotu (nebo mě aspoň nic jiného z té doby nenapadá) z dvoulitrových čtyřválců.

Pokud to však vezmeme komplexně, existuje samozřejmě dalších x motorů s krouťákem okolo 190-200 Nm a výkony (mnohem) vyššími (duratec, XU-10, 3SGE, SR20, K20, F20... o kategorie níže poměrově K-series, B18, B16...)

Vavris Vavrisovic
30. července 2020, 07:20
0
Ptejte se: Velký motor, malý rozpočet

A co znalec koček říká na to modré XJR výše? :-P
-
Komentář upraven 30. 7. 2020, 07:20:46

Vavris Vavrisovic
30. července 2020, 07:20
2
Ptejte se: Velký motor, malý rozpočet

Souhlas, až na:

"Čím novější to auto bude, tady padají ty S8, E65 sedma , modernější S-klasse atd... to jsou strašně rizikový auta i díky tomu kdo v nich jako třetí, čtvrtý majitel jezdí." On snad v E38 ten třetí / čtvrtý majitel nejezdil? Je to prostě o hledání auta "po starém pánovi". A mimochodem, z více stran už jsem sylšel, že E65, ačkoli to nevypadá, je servisně příjemnějším autem než E38.

Vavris Vavrisovic
27. července 2020, 20:49
0
Subjektivní problémy objektivních hodnocení

Mám to podobně a mám dojem, že jsem se k tomu taky v minulosti někde v článku přiznával. Poznat podle volantu, kolik přilnavosti mi zbývá na předních kolech, vůbec neumím... resp. netuším, která bije.

Řizení se dají rozdělit na čitelná (třeba zmíněné Saxo), nebo na totálně mrtvá (typicky současné Peugeoty). Přičmež ten první případ samozřejmě napomáhá řízení a vnímání auta.

Vavris Vavrisovic
11. července 2020, 16:29
7
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

Cartman: Žiješ v Česku. V jedné z nejsvobodnějších zemích světa. Z nějakých trendů si vůbec nemusíš dělat těžkou hlavu. Možná jsme občas trochu hujeři, ale reálná snaha o dodržování a vymáhání norem je slabá. Na STK nakonec projdeš s kde čím. Rychlost tady sice měří, ale málo a na opakujících se místech... Není nic co by nakonec nějak nešlo... V něčí řiti žijeme jako národ už nějakých 700 let a stejně nám to moc nevadí... Neviděl bych to černě...

Vavris Vavrisovic
10. července 2020, 13:43
1
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

No počkej... Miatu můžeš pomocí hození na střechu snížit...
...i řidič se dá snížit tímhle způsobem.
-
Komentář upraven 10. 7. 2020, 13:43:32

Vavris Vavrisovic
10. července 2020, 13:37
4
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

Přesně... nechceš roadster? levně?

Vavris Vavrisovic
10. července 2020, 13:00
0
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

Zrovna mě podezřívat, že bych v této ekonomikou zapomenuté branži čekal úplatky?

Vavris Vavrisovic
10. července 2020, 12:58
3
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

Demagogie je působivé a klamné řečnické vystupování, využívané k získání vlivu, politické podpory nebo moci, zejména mezi lidmi neschopnými kriticky myslet. Místo věcného zdůvodňování působí hlavně na předsudky a emoce posluchačů, k čemuž slouží polopravdy, překroucené argumenty, logické klamy, falešné sliby, vyvolávání strachu a podobně.

Nepleť si demagogii a opačný názor či preference Krabe.

Vavris Vavrisovic
10. července 2020, 12:13
4
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

Krabe, kde tady vidíš demagogii? Já tady zatím viděl jen článek s osobním názorem a pod ním diskuzi rozumných lidí.

Vavris Vavrisovic
10. července 2020, 10:31
6
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

Nejdřív jsem si říkal, proč proboha dělat takové porovnání, k čemu to jako má být?. Závěr to vysvětlil a je rozumný.

Nicméně nemůžu se ubránit dojmu, že článků na téma "Vysvětlíme vám, jak jsou Volva super" je nějak moc. :-P Vlastně by mělo být Volvo oficiálně novým maskotem webu - Miata už hnije v zapomnění.

Vavris Vavrisovic
10. července 2020, 10:21
8
Pět aut pomalejších než rodinné Volvo

Byl by to dobrý příspěvek, nemít ten druhý odstavec. To o Audi, BMW, Jaguarech a spol. je čirý argumentační faul pramenící z dobrého PR Volva. Jsem si docela jistý, že průměrný bezmozek hravě dokáže přelstít všechny strážné anděly Volva a krásně se zabít třeba ve 150 - případů, kdy se auto roztočilo navzdory zaplým stabilizacím jsem viděl na vlastní oči několik. Protože přesně jak píšeš, fyzikální zákony neokecáš. Tudíž, těžko říct, jak si vyložit pojem "spolehnout"

Stejně tak implikace "ostatní nic nedeklarují = okolo 200 je nemožné navrhovat bezpečné chování vozu" je ničím nepodložený výkřik. Těžko si představit, že si v BMW řeknou "Hele, u té nové M5 to už nad 200 netestujte, tam to nemá smysl.." Ostatně stačí si na youtube vyhledat nějakou kompilaci z Flugplatz nebo Schwedenkreuz, která názorně ukáže, kolika lidem andělíčci účinně zachránili prdel i ve velmi vyoských rychlostech...

Vavris Vavrisovic
07. července 2020, 08:41
0
Volkswagen Up! GTI: Pořádné GTI

No a to jsem si právě myslel taky. Možná proto jsem pak byl poněkud rozladěn, ale Saxofon mi to připomíná jen velikostí a schopností předvádět srdnaté výkony.

Vavris Vavrisovic
06. července 2020, 21:52
1
Volkswagen Up! GTI: Pořádné GTI

Ale neušlo, Honza to přehání. Jel celou dobu za mnou a neměl jsem pocit, že mi Miata mizí v zrcátku... :-) Navíc to byla trasa, kterou znám jak své boty a pro Honzu byla předpokládám nová :)

Nicméně je pravda, že mi se UP nějak nezalíbil, avšak strávil jsem za jeho volantem sotva 20 km, takže těžko vyvozovat soudy po téhle porci :) Vadila m netečnost v zatáčkách (prý jsem vyjížděl málo na hovado :-)), pedály, na kterých jsem neuměl meziplyny a na mě nějak příliš tuhé řízení... Ale možná jen špatný první dojem...

Vavris Vavrisovic
05. července 2020, 11:04
1
Temná doba motorismu

Zavádějící... Ono to je stručné celé... Ano V Rakousku se jedná jen o motorky nad 95db, nutno ale dodat, že to mohou být legální, plně homologovane stroje. Návrh v Německu, který snad neprojde, se však týkal plošného zákazu.

Vavris Vavrisovic
05. července 2020, 08:56
2
Temná doba motorismu

Konečně jsem si našel čas na komentář. Z pohledu obyčejného motoristy se nejspíše děje příjemná změna. Věřím, že hybridizace a elektrifikace bude nakonec většinovým občanem vítaná, protože je uživatelsky velmi příjemná. Nidko nebude brečet po Aurisu 1.6, protože jej nahradil Auris Hybrid.

Velebit současnou dobu z pozice motoristického nadšence však lze jen těžko. Nemůžu chválit dobu, ve které vymírají nejmenší benzínová auta kvůli emisním pokutám. Nemůžu mít radost z toho, že dochází k postupnému zániku všech dostupných sportovních aut klasického střihu. Taky si nemyslím, že by v době motorismu zasíbené automobilky záměrně brzdily prodeje některých modelů, aby si "nekazily průměr". Nebo mě má snad těšit, že auta jsou dražší a méně dostupná? Být nadšený z rušení závodů, protože "na sídlišti je slyšet huk", taky nejde. A těd tady navíc máme ten super rakouský nápad se zákazem jízdy motorek.

Takže nevím, nějak tu radost nevidím...
-
Komentář upraven 5. 7. 2020, 08:59:33

Vavris Vavrisovic
04. července 2020, 07:53
1
Temná doba motorismu

Losí test má malou vypovídající hodnotu, může jen říct OK nebo NOK (prevraceni, velký fail). Obecně nepřeje autům s krátkým rozvorem a rozverně naladěným autům (např BRZ mělo tuším jen 65)... Plus tam je spousta proměnlivých podmínek - teplota, pneu, konfigurace. V rámci jednoho modelu jsou rozdíly třeba 8 km/h

Vavris Vavrisovic
06. června 2020, 06:29
1
Praha: Oáza motorismu

Mě by v Praze asi jeblo... ????

Vavris Vavrisovic
27. května 2020, 19:06
0
Vavris Vavrisovic
21. května 2020, 20:18
0
Časy z Mýta: Ověřme, že Jindra dobře měřil

Super, takže když si to srovnám se svým loňským časem z Miata Cupu, pojede mě E36 a dokonce i E30... boží :D

Vavris Vavrisovic
15. února 2020, 10:57
1
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

To máš nějakou divnou zkušenost Ráďo :-P Ale je pravda, že na těch miniokruzich bude přínos destiček zanedbatelný. Navíc je závislý na použití kvalitních pneu.
-
Komentář upraven 15. 2. 2020, 10:59:10

Vavris Vavrisovic
15. února 2020, 08:54
2
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Trinom: Naopak, sportovní desky přinesou výhodu především ve zvýšeném brzdném účinku. To jak rychle to zvadne záleží především na kotouči, brzdovce, schopnposti se chladit... Dost ale pochybuji, že by se desky daly rozumně kontrolovat v rámci technické přejímky, takže to stejně bude záležet hlavně na cti účastníka.

Vavris Vavrisovic
15. února 2020, 08:50
7
PlechCup v roce 2020: Nová pravidla závodu levných speciálů

Je to vážně sranda... Vždycky to dopadne stejně. I kdyby se jednalo o sebevíc recesistickou závodní sérii, vždy to někdo začne brát jako nejdůležitější věc na světě a cítit se ublíženě nebo poškozeně. Bavíme se tady o jakémsi retardovaném poměřování sil úplně vyjetých pleček o ceny (byť vkusné) ze starého železa. Vítězství v ní opravdu z nikoho neudělá Otta nebo Kimiho... Nenaroste vám ocas, ani to nepřinese přizeň žen a mezinárodní prestiž.

Ale stejně se vždycky někdo najde... A tak se staří dědci na amatérských závodech do kopce hádají jak malé holky, anebo rada MX-5 cupu čelí obrovskému shitstormu o nespravedlnosti pravidel jen proto, že se jí podařilo najít sponzora a přinést ceny svou hodnotou (při vší úctě) zcela neadekvátní významu a dosahu těchto podniků...

Výsledná pravidla PlechCupu jsou myslím nastavena rozumně. Osobně bych přidal požadavek na minimální hodnotu treadwearu - penumatiky jsou rozdílová komponenta a homologaci mohou mít i prořezávané slicky. A nebylo by zlé zavést bodování a celkové hodnocení. Ale od toho jsou tady organizátoři. Pokud někomu pravidla nevyhovují, může si najít jiné závodění nebo rozjet vlastní konkurenci PlechCupu ;)

Před

Vavris Vavrisovic
13. února 2020, 21:17
0
Vavris Vavrisovic
13. února 2020, 17:22
0
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

To bude nějaký odstrašující případ, kdy to jezdilo 3 kilometrové trasy a olej se v tom měnil jednou, ne?

Vavris Vavrisovic
13. února 2020, 15:01
0
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

Hele ale to je zajímavé sebemrskačské téma. Kolik byla vaše největší cestovní spotřeba? Uvažuju, zda jsem kdy jel dlouho trasu v něčem fakt rozežraném... A nevzpomínám si asi na nic, co by překonalo cca 11 litrů Stingeru 3.3 V6... Pravda, v těch 11 litrech bylo několik prdukých akcelerací do vysokých rychlostí, takže by to normálně bylo asi spíš těsně nad 10...

Vavris Vavrisovic
13. února 2020, 12:50
0
Mini Clubman JCW: To skutečně podstatné

Přiznám se, že po přečtení vůbec netuším, zda je to celé ironie nebo je ta chvála upřímná... :-P

Vavris Vavrisovic
13. února 2020, 12:46
2
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

Teď když jsme se z redakce oba odstranili, můžeme pičovat a vzívat staré časy, jak to bylo za nás lepší? :D Nesralo nás náhodou přesně tohle? :D

Ale jo, budu příkrý. Nový pane redaktore. Taky se mi to nelíbilo - zlepšit se pro přístí článek :-P

Vavris Vavrisovic
13. února 2020, 11:29
0
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

No, je firemní a firemní. Je rozdíl, zda máš auto k dispozici pro výkon práce, veškeré náklady hradí firma a ty si pouze účtuješ soukromé kilometry anebo máš auto jako formu benefitu a na jeho provozu se nějakým způsobem podílíš (nejčastěji formou zvýšení základu daně ve mzdě, ale bývá to různé), což už se dá částečně považovat, že to je vlastně "tvoje". Ale i v druhém případě si můžeš stěžovat leda na své rozhodnutí. :-)

Vavris Vavrisovic
12. února 2020, 14:22
8
Víkendové soužití se Škodou Superb Combi III 1.6 TDI

...mé roční soužití se Superbem tady asi většina lidí bude znát... Tak snad jen pogratuluji, jestli tenhle kombík s 1.6 TDI jezdí hezky :-)

Vavris Vavrisovic
12. února 2020, 09:37
0
Jaguar F-Type 2020: V nejlepší formě

Ztráta šestiválce by za normálních okolností byla smutná, ale když je nahrazen podladěným osmiválcem, tak mi to teda tolik příkoří nečiní...

Vavris Vavrisovic
30. ledna 2020, 12:24
1
Toyota GR Supra: Vítězství lásky nad kalkulačkou

Wow. To je krásný postup. Gratuluju k M2C a ať dělá co nejvíc radosti :-)

Vavris Vavrisovic
29. ledna 2020, 14:29
0
Toyota GR Supra: Vítězství lásky nad kalkulačkou

Souhlasím, že Supru budou asi kupovat zejména ti, kdo na ni cíleně čekali nebo chtěli. Na druhou stranu je tu určitě ještě další množina kupců, řekněme pragmatických, a u těch by cena určitě roli hrát mohla. Viz. Mustang - jeho mamutí (s ohledem na segment) evropské prodeje jsou jistě z velké části způsobeny velmi příjemnou cenou a věřím, že kdyby stál 1,5M místo 1M, zdaleka by jich nejezdilo tolik... A v tomto bude mít Supra těžkou pozici - jednak jí cenově podstřelují zmíněná BMW a pokud bych si zabychařil, tak i odstup od (z mého pohledu mnohem přitažlivějších) čtyřlitrových Porsche a Vette C8, je docela malý.

Vavris Vavrisovic
28. ledna 2020, 12:18
0
Toyota GR Supra: Vítězství lásky nad kalkulačkou

Nový Cayman/Boxster GTS 4.0 stojí 81 tis. €, což jsou cca 2 miliony...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge D150 Prospector 1984
Dodge D150 Prospector

1984 rok výroby
175 koní výkon
5 898 ccm objem

Chrysler 300M  2003
Chrysler 300M

2003 rok výroby
248 koní výkon
3 518 ccm objem

Peugeot 307  2005
Peugeot 307

2005 rok výroby
88 koní výkon
1 997 ccm objem

Chrysler Newport Royal 1972
Chrysler Newport Royal

1972 rok výroby
140 koní výkon
6 551 ccm objem

Lincoln Town Car  1984
Lincoln Town Car

1984 rok výroby
150 koní výkon
5 ccm objem