reklama
načítám data...

Vavris

JménoTomáš Vavrečka
BydlištěOstrava-město
Registracepřed 3.4 rok.
Poslední aktivitapřed 5.7 min.
Příspěvků ve fóru376
Komentářů u článků493
Pozitivních komentářů u článků29
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu
Informace

Řidičský purista a tradiční petrolhead, který odmítá plýtvat časem v nudných autech a zoufale potřebuje mnoho volných desetitisíců, aby jeho přeplňovaná Miata jezdila tak, jak by si přál.

Posledních 50 komentářů

Tomáš Vavrečka
19. dubna 2017, 08:52
0
Ptejte se: Apokalypsa nejlevnějších hot hatchů

Super, rád vyzkouším. Snad bude přítomna i nějaká sériová NB k porovnání.

Tomáš Vavrečka
19. dubna 2017, 08:50
0
Ptejte se: Apokalypsa nejlevnějších hot hatchů

Já to myslel spíš z hlediska projevu. Renaultí 1.6 je živá, ale obyčejná atmosféra, chybí ji ta špona, kterou chytne TU nad 5000 ot.
A že by těžší a slabší Clio bylo rychlejší, než Saxo/106 je taky nějaké podivné. Rallye mohla být i 1.3 95k nebo 1.6 8v 100k. Nebyl to i tento případ?

Ale samozřejmě Clio 1.6 je hezký tip na zadání dotazu.

Tomáš Vavrečka
19. dubna 2017, 08:35
0
Ptejte se: Apokalypsa nejlevnějších hot hatchů

Ke Cliu RS chováme hlubokou úctu a snad mužů slíbit, že se tady v budoucnu objeví více, ale jak sám píšeš, RS za tázaný rozpočet určitě nepořídíš.

Co se týče té 1.6, nikdy jsem v Cliu s tímto motorem nejel, ale soudě dle většího Megane to s VTS/S16 moc srovnávat nepůjde.

Tomáš Vavrečka
13. dubna 2017, 11:47
1
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Se jen zeptám, k čemu to? Krom machrování v levém pruhu dálnice? Golf R má 300 koní a rychlý je až absurdně. Po deseti sekundách předjíždění se člověk na okresce řítí rychlostma, za které si koleduje o obecné ohrožení. Předjíždět se s tím dá s prstem v nose prakticky za jakýchkoliv podmínek. Opravdu nevím, co bych dělal s dalšíma 100 koněma.

Tomáš Vavrečka
13. dubna 2017, 08:40
0
Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

To máš teda velmi náročné požadavky :) Mi přišla velice dostatečná už služební 2.0 TDI. RS má výkonu, že už je děsivě rychlá, když se člověk chvilku zapomene na plynu :)

Tomáš Vavrečka
11. dubna 2017, 23:08
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

Před třemi roky tu vůbec nebyly testy nových aut a před dvěma spíše sporadicky, ale dobrý no :-) (krom toho, tebe tady pozoruju cca poslední rok?) Objektivní nebyl Autíčkář nikdy - subjektivně pojaté tady jsou téměř všechny články. Slovo underground nikdo nepoužívá a kdybychom byli hlavní proud, tak na kafe&káry jezdí Octavie a Golfy. Co tam máš dál? :-)

Tomáš Vavrečka
11. dubna 2017, 19:45
0
Mazda 3 G120 sedan: Kamarád do deště

A nemůže to být prostě tím, že se nám Mazdy líbí? Třeba jednoduše proto, že disponují souborem vlastností, které se nadšencům do aut úžasně trefují do vkusu?

Tomáš Vavrečka
10. dubna 2017, 15:27
0
Autíčkář na lovu: Sportovní poklady za pár

bobo: No jo, odkaz se mi někam zatoulal. Díky za upozornění, už je přímo v odstavci

Tomáš Vavrečka
07. dubna 2017, 20:00
0
Citroën C3 - radost na kolečkách

Šéfredaktore, bodejť by ten 1.8 TSI nevypadal líp, ve 200.000km musel být v tom autě už třetí :)

Tomáš Vavrečka
05. dubna 2017, 20:17
0
Kupte si redakční Mondeo, my si místo něj pořídíme nesmysl

Dítě v MGF apod.? Dvanáctiválcový Jag? Popravdě se teď trochu bojím, že se Mondieu prodá a vy budete očekávat takové věci. :D Přeci jen to bude auto, jež bude muset zastávat jakési povinnosti, tudíž nesmysl jen v rámci mezí :)

Tomáš Vavrečka
05. dubna 2017, 08:48
4
Ptejte se Vojty: Začínat s předkem nebo čtyřkolkou?

Vzhledem k ožehavosti tématu jsem si dovolil dopsat i druhý pohled . Snad mě šéfredaktor nevyhodí :-)

Tomáš Vavrečka
03. dubna 2017, 08:50
0
Tomáš Vavrečka
03. dubna 2017, 08:48
2
Tomáš Vavrečka
25. března 2017, 20:47
0
Renault Clio Williams: Dospělácký sen

Má to koní 147, jak je uvedeno i v článku. Zadavatel inzerátu očividně poplet jednotky.

Tomáš Vavrečka
25. března 2017, 20:45
0
Renault Clio Williams: Dospělácký sen

Tak ono to Trophy pujde vyrobit i z obycejne levostranne 182, ne? :)

Tomáš Vavrečka
24. března 2017, 08:41
0
Porsche Boxster S 986: Dokonalost sama?

Intuitivně nedělat velké kraviny. Přesně takto jsem to měl ke konci vlastnictví Z3 :) A přišlo mi to velmi svazující.

Co se týče S2K, mám zkušenost jen s upravenými - lamelový svor, zkrácený převod a upravená geo. Oproti sérii určitě rozdíl. Ale hlavním tahákem je machaničnost a ostrost auta. Je to úplný analogový masakr. V Boxsteru jsem měl pocit dokonalého díla, které umí všechno. Nabízí velmi uspokojující pocit a je bez debat objektivně lepší než Honda. Ale S2k mě totálně pohltila. Cítil jsem, jak mi v ní rostou chlupy. Je děsivě mechanická, velmi syrová, únavná, vyžaduje nemilosrdně rychlá kontra. Ale upřímně bych v ní měl raději motor z Boxsteru, pak by to bylo totálně nepřekonatelné :D

Když jsem z Dominikovy S2K přesedl do své Miaty, měl jsem pocit, že řídím fakt vyměklý roadster pro holky a kadeřníky. :D

Tomáš Vavrečka
24. března 2017, 07:20
0
Porsche Boxster S 986: Dokonalost sama?

Krab: Bývaly časy, kdy jsem měl destičky a gumy na sezonu (To jsem míval ještě spoustu volného času :-) ). Už jen tohle + spotřeba a ty náklady jsou najednou na dvojnásobku. 195/50 R15 je geniální rozměr :-) Pak bych laickým úsudkem asi řekl, že výměna čehokoliv na motoru bude u Boxsteru dost komplikovaná vzhledem k uložení. Pak ty ceny servisu o kterých psal Franz... ...

Navíc to má ještě jeden problém. Honda S2000. Přísahám, že nic jiného k životu nepotřebuju. :D

Tomáš Vavrečka
23. března 2017, 21:34
0
Porsche Boxster S 986: Dokonalost sama?

Ano, to poklidné ježdění v alejích je kámen úrazu. :) V režimu ležerního využívání lze asi bez významných problémů uživit i auta slavných jmen. Ale tenhle typ provozu s vikendovkou moc neumim dodržovat, takže se musím držet při zemi :)

Tomáš Vavrečka
23. března 2017, 19:42
0
Porsche Boxster S 986: Dokonalost sama?

Tak já vám teda vnesu trochu světla do toho teoretizování :-) Mazdu jsem kupoval zhruba za polovinu toho, co by stál stejně hezký Boxster S. A všechny ty přeplňované střeva již měla v sobě, já dělám prakticky jen údržbu a dotahuju nějaké nedokonalosti, žádná super stavba jako v případě goldiesovy MRchy to nebyla, takže jsem na údržbě a nových věcech navýšil původní cenu asi o čtvrtinu. Navíc jak píše Franz, její provozní náklady jsou pořád miaťácké, nijak se to nemění - oproti Porsche tedy záležitost i pro socky.

JInak nový kompresorový kit se vším všudy (jednotka, IC, DTB, spojka) je vzhledem k současnému kurzu koruny a nedávných zdraženích komponent nesmyslnou záležitostí dosahující k cca 200 tisícům Kč.

Tomáš Vavrečka
23. března 2017, 12:54
0
Silviiny deníky 2: První střet…doslova

Kolego, proč jsi vlastně řešil převozky? Z Polska se dá přece odjet na původních rz.

Tomáš Vavrečka
18. března 2017, 17:42
4
Vyjádření redakce Autíčkáře k výsledkům ankety Auto roku

Tak, nalejme si čistého vína. Ještě daleko více peněz nám posílá Porsche - to je na úvodních fotkách velmi často. Ani Tesla neplatí marně. Něco dokonce přispěl mezinárodní panel pro rovnost ras, pohlaví a vyznání za umístění homosexualního černošského řidiče do jednoho editorialu. No a za tu spoustu MX-5 už máme každý dokonce pár akcií Mazda Motor corp. A Franta jezdí v novém ND maskovaném jako obouchané NA :)

Tomáš Vavrečka
10. března 2017, 09:56
0
Ptejte se Vojty: Výletník rodinného typu

Tak zrovna u Mondea bych to chapal. Teda toho predchoziho. Mondeo porad muze fungovat jako otcova tajna skrinka na radost. Na pomery velikosti a tridy to zataci vyborne a navic, manual bude vzdy lepsi, nez ten powershift ci jak se ta nepodarena dvojspojka zove. :)

A jinak jsem asi vazne divny. Po par mesicich s novym Supem s DSG, ktery bude hlavnim rodinnym kocarem po dalsi tri roky, mohu smele konstatovat, ze i do te dailyny bych porad preferoval manual. Halt muj podil jizd v ucpanych centrech mest je minimalni a ja se bez spojky a kvedlacky nejak nudim. :) Kazdopadne, kdyz uz automat, tak HDM. Tu dvojspojku mam nekdy chut vytrhnout z utrop a zapalit :D

Tomáš Vavrečka
26. února 2017, 23:01
0
Nejnegativnější automobilová recenze?

Krocan: Tak tedy ještě také přispěju se svou odpovědí. Tvému kamarádovi z Jaguar klubu se nedivím, třeba meziplyny neumí tak dobře jako pán ve videu nebo na to historický Jaguar má méně vloh než Honda S2000. Abych se přiznal, kdysi při závodění do vrchu a v Miata Cupu jsem meziplyny při měřených kolech také nepoužíval. Bohužel mi pán bůh žádný závratný talent nenadělil a i přes poměrně častý trénink jsem se nikdy nedostal do takové fáze, že bych je mohl používat aniž by mě to stálo cenné desetinky. Pedálová skupina v Miatě, resp. málo místa pod volantem tomu taky moc nepřispěly.

Přesto zastávám názor, že meziplyny jsou užitečné a efektivní - problém je v tom, že opravdu jen málokdo je umí sázet tak, jako třeba Dominik ve videu. Tedy že dokáže naplno brzdit, trefovat se plynem a k tomu i bleskově řadit. A vem jed, že ten panáček jezdí velmi rychle. Most pod dvě minuty je v S2000 úžasný čas. V jeho případě jsou meziplyny skutečně nejen efektní, ale také efektivní.

Tomáš Vavrečka
26. února 2017, 20:18
0
Ďábel jezdí autem

To mi chcete říct, že jediné rozumné město je Ostrava? Tam se dá při průjezdu dodržováním rychlosti projet skoro plynule. Pokud teda neni špička.

Tomáš Vavrečka
25. února 2017, 08:39
0
Nenápadné automobilové klenoty aneb jak být lepší než Walter White

Koukám, že v tom Milotecu si s tuningem asi nedají pokoj :D

Tomáš Vavrečka
16. února 2017, 19:32
0
Zapište si do kalendáře termíny Trackdayů a PlechCupu v roce 2017!

Zkus prosím, a kdyby to vypadalo nadějně, tak se mi prosím ozvi do pošty. Díky moc.

Tomáš Vavrečka
14. února 2017, 20:34
0
Hrdinové za babku: BMW 323ti Compact

No, s tímto bych příliš nesouhlasil. Věřím, že nemálo studentů opouští autoškolu ve stavu, kdy manuál ovládat neumí a pravděpodobně se to nikdy nenaučí (a ti ať si koupí automat), ale zároveň pevně věřím, že (pořád ještě) většina je schopna tři pedály, volant a řadící páku ovládat již intuitivně a bez toho, aniž by je to rozptylovalo.

Tomáš Vavrečka
14. února 2017, 20:27
0
Hrdinové za babku: BMW 323ti Compact

No, ono to co je v článku zmíněno prakticky taky je běžná údržba a díly po životnosti :-) E36 jsem vlastnil ve třech různých variantách a některé věci se opakovaly jako přes kopírák.

Tomáš Vavrečka
13. února 2017, 13:13
0
Hrdinové za babku: BMW 323ti Compact

Aha, já měl za to, že "kostky" jsou zlidovělý název pro místa v prazích určená ke zvedání, která vyhnívají jako první. Opravím to tedy. S těmi nosníky - třeba moje ex zimní 320i měla nosníky už docela chycené a prahy i kastle sice byly mizerné, ale na prach se rozhodně nerozpadaly.

Tomáš Vavrečka
13. února 2017, 09:48
0
Hrdinové za babku: BMW 323ti Compact

Máš pravdu s tím rozvorem, to je blbost. Opraveno, díky.

Tomáš Vavrečka
10. února 2017, 07:25
2
Asi potřebuju osmiválcovou ameriku

No a dostáváme se pomalu k tomu, že by vlastně bohatě stačilo, kdyby ty zapchlé B6, BP a MZR jely zhruba jako K20 a bylo by po problémech :D

Tomáš Vavrečka
06. února 2017, 09:49
1
4 automobilová klišé, která stále platí

VK: Mám pocit, že to vidíte velice jednoduše. Ono přesunout dopravu z kamionů do vlaků jen lusknutím prstu jednoduše nejde.

1. Tuzemské železnice jsou přeplněné, železniční cargo už má nyní prakticky plné kapacity a není s to zvládnout vyšší objemy přeprav.
2. Železniční přeprava je logisticky mnohem náročnější, z principu není vhodná pro přepravu menších nehomogenních komodit - kterých se přepravuje rozhodně více, než výrobků těžkého průmyslu, aut nebo paliv
3. Chybí infrastruktura - koleje, překladiště, sklady
4. Železniční systémy a předpisy v rámci EU jsou stále nejednotné, činí to dopravcům nemalé potíže, zpomaluje to dopravu
5. bez většiny kamionu se možná nažereme, ale nebudeme mít skladem díly v obchodě, neobjednáme si z eshopu co chceme, nebude co kupovat v lékárnách, budem čekat měsíc na nábytek...

PS: opravdu kamiony zapříčíní třetinu nehod? Statistiky md.cz říkají něco o sotva 10% http://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx?q=Y2hudW09Mg%3d%3d

Tomáš Vavrečka
03. února 2017, 13:25
0
Tomáš Vavrečka
03. února 2017, 12:11
0
4 automobilová klišé, která stále platí

To by bylo zlé řešení. Je třeba si uvědomit, že na naftu jezdí prakticky veškerá nákladní doprava. Co by znamenalo zvýšení spotřební daně je nasnadě. Řešením by bylo snížit daň na benzin

Tomáš Vavrečka
29. ledna 2017, 09:43
0
Nejnegativnější automobilová recenze?

Při řazení nahoru bylo zmiňováno pouze pomalé padání otáček - nemoc některých dnešních motorů. O efektivitě používání meziplynu už toho bylo napsáno spoustu... Takže stručně videem

- myslím, že se nemusíme přít o to, že tady jsou meziplyny používány velmi efektivně a podřazování pouze přes spojku by vedlo jak k pomalejší změně převodů, tak možné nestabilitě auta. :-)

Tomáš Vavrečka
29. ledna 2017, 09:31
0
Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 MonteCarlo: Šaty dělaj (nejen) člověka

Pořád bych to dával na vrub nepovedenému / vadnému kusu. Škodovek se mi za poslední roky dostalo pod ruky asi 15 a převodovka mě nikdy neurážela.

Tomáš Vavrečka
28. ledna 2017, 21:10
0
Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 MonteCarlo: Šaty dělaj (nejen) člověka

Nebyl ten Yeti rozbitý? Nepřesnou převodovku jsem u novodobých modelů Škody asi nikdy nezažil.

Tomáš Vavrečka
27. ledna 2017, 13:28
1
Nejnegativnější automobilová recenze?

Pjanda je pojem :) Take jsem videl jeho rizeni na zivo a je to velmi pusobive, bohuzel takhle asi ridit nikdy umet nebudu. Nicmene mi jeho recenze nekdy prisly "odlisne za kazdou cenu" a s nekterymi zavery se absolutne mijim - typicky treba rizeni na Mazde 6, ktere bylo oznaceno jako silene (negativne).

No ale co jsem chtel rict hlavne, vtipne obcas pusobi verne ctenarstvo, ktrere casto v diskuzi potvrzuje poznatky z extremni jizdy a pritakava osobitym nazorum pjandy, pritom je nad slunce jasne, ze vetsine z nich budou tyto extremni jizdni poznatky navzdy zatajeny :)

Tomáš Vavrečka
27. ledna 2017, 13:19
0
Nejnegativnější automobilová recenze?

V souvislosti s Harrisem se mi vybavila jeho nevybirava filipika na Ferrari. Urcite tady nekdo hodny nalinkuje, ja pisi z mobilu :)

Tomáš Vavrečka
26. ledna 2017, 08:07
0
Audi A4 Allroad 3.0 TDI: Všestranné řešení

V tomto ohledu to máme velmi jednoduché - jakožto automobilové děvky žádnými sympatiemi ani antypatiemi netrpíme :)

Tomáš Vavrečka
24. ledna 2017, 19:02
0
Hrdinové za babku: Fiat Barchetta

Anglictina je globalni no :) Takze se ty vyrazy michaji mozna az nezdrave casto, ale zrovna tady to smysl ma. Holt je jednodussi napsat 'downhill' nez 'jet dolu z kopce' a stejne tak 'lift-off' nema cesky ekvivalent a je to rozhodne prijemnejsi varianta nez otrocky opisovat 'pretacivost po odstaveni plynu'.

Tomáš Vavrečka
24. ledna 2017, 13:09
0
Hrdinové za babku: Fiat Barchetta

Někde jsem četl, že Barchetta se nedělala jako RHD a v UK se prodávaly pouze LHD varianty. Možná to tam má punc velké exotiky a proto stojí tolik :)

Tomáš Vavrečka
16. ledna 2017, 09:01
0
11 automobilových reklam, které máme rádi

Vycházel jsem z oficiálních informací - 606 pokusů, 2 finální záběry.

Tomáš Vavrečka
12. ledna 2017, 18:14
0
O autech oblíbených, neoblíbených a srdcových

Břízo, tvoje komentáře, to je vždycky taková sada, že nemám slov :-)

Tomáš Vavrečka
12. ledna 2017, 18:13
0
O autech oblíbených, neoblíbených a srdcových

To bych ale měl do textu doplnit i s konkrétním jmenováním, aby jsem ti zlepšil pracovní postavení :D

Tomáš Vavrečka
11. ledna 2017, 01:16
0
Hrdinové za babku: Ford Cougar 2.5 V6

Nám šlo zejména o náklony :)

Tomáš Vavrečka
10. ledna 2017, 08:28
1
Kia představila sportovně laděný sedan Stinger

Loquid: Adam ti chtěl svým komentářem naznačit, že Auto Union, tedy Audi, nemělo s prémií společného vůbec nic. Vyrábělo levná lidová auta a prémie je v jeho případě záležitost několika posledních let.

Stejně tak bys musel považovat za nepatřičné ceny a modely všech japonských automobilek anebo Volkswagenu, který je dnes subprémie a přitom býval ten nejnižší lowend. Svět se zkrátka mění a Hyundai s Kiou už nejsou ty automobilky, které tady v 90.letech prodávaly Pony a Sephiu. Stinger žádnou díru do světa neudělá, ale vyšlape důležitou cestu svým nástupcům.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mazda 323 323F BA 1.8 1996
Mazda 323 323F BA 1.8

1996 rok výroby
112 koní výkon
1 800 ccm objem

Chevrolet Camaro  2010
Chevrolet Camaro

2010 rok výroby
309 koní výkon
3 600 ccm objem

Oldsmobile Alero 2.4 Automat GLS 1999
Oldsmobile Alero 2.4 Automat GLS

1999 rok výroby
104 koní výkon
2 399 ccm objem