reklama
načítám data...

Vavris

JménoTomáš Vavrečka
BydlištěOstrava-město
Registracepřed 3.1 rok.
Poslední aktivitapřed 10.7 min.
Příspěvků ve fóru359
Komentářů u článků448
Pozitivních komentářů u článků20
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu
Informace

Řidičský purista a tradiční petrolhead, který odmítá plýtvat časem v nudných autech a zoufale potřebuje mnoho volných desetitisíců, aby jeho přeplňovaná Miata jezdila tak, jak by si přál.

Posledních 50 komentářů

Tomáš Vavrečka
16. ledna 2017, 09:01
0
11 automobilových reklam, které máme rádi

Vycházel jsem z oficiálních informací - 606 pokusů, 2 finální záběry.

Tomáš Vavrečka
12. ledna 2017, 18:14
0
O autech oblíbených, neoblíbených a srdcových

Břízo, tvoje komentáře, to je vždycky taková sada, že nemám slov :-)

Tomáš Vavrečka
12. ledna 2017, 18:13
0
O autech oblíbených, neoblíbených a srdcových

To bych ale měl do textu doplnit i s konkrétním jmenováním, aby jsem ti zlepšil pracovní postavení :D

Tomáš Vavrečka
11. ledna 2017, 01:16
0
Hrdinové za babku: Ford Cougar 2.5 V6

Nám šlo zejména o náklony :)

Tomáš Vavrečka
10. ledna 2017, 08:28
1
Kia představila sportovně laděný sedan Stinger

Loquid: Adam ti chtěl svým komentářem naznačit, že Auto Union, tedy Audi, nemělo s prémií společného vůbec nic. Vyrábělo levná lidová auta a prémie je v jeho případě záležitost několika posledních let.

Stejně tak bys musel považovat za nepatřičné ceny a modely všech japonských automobilek anebo Volkswagenu, který je dnes subprémie a přitom býval ten nejnižší lowend. Svět se zkrátka mění a Hyundai s Kiou už nejsou ty automobilky, které tady v 90.letech prodávaly Pony a Sephiu. Stinger žádnou díru do světa neudělá, ale vyšlape důležitou cestu svým nástupcům.

Tomáš Vavrečka
08. ledna 2017, 11:22
0
Hrdinové za babku: Ford Cougar 2.5 V6

Co se týče zadírání - k mýlce nedošlo. ST220 i Jagy používají totožný motor (původně vyvíjený Jaguarem) a jeho problémy s mazáním, kdy již malý úbytek oleje může zapříčinit konec ojničních ložisek, jsou známé. K mýlce však došlo, že jsem tento motor označil jako objemnější variantu 2.5 - 2.5 je jednotka původem jiná, takže jsem článek upravil :-)

Tomáš Vavrečka
08. ledna 2017, 11:17
0
Hrdinové za babku: Ford Cougar 2.5 V6

Moje ex Sobice se teda nakláněla a to velmi :-) Pravda, měl jsem ji na nejmenších kolech a turba by měly mít tužší odpružení...

Tomáš Vavrečka
05. ledna 2017, 21:17
0
AutoFrc aneb automobilový inzertní server, který tu chyběl!

To už jsem našemu IT taky vkládal na srdce několikrát, ale zatím nic. Snad vlákna budou :)

Tomáš Vavrečka
04. ledna 2017, 20:37
2
AutoFrc aneb automobilový inzertní server, který tu chyběl!

Taková podrobná databáze by byla spíše kontraproduktivní. Doporučuji hledat pomocí rozpětí výkonu.

Tomáš Vavrečka
01. ledna 2017, 12:01
0
10 nejčtenějších článků 2016

Díky za upozornění. Už opraveno.

Tomáš Vavrečka
01. ledna 2017, 08:27
0
Citroen Saxo VTS 16V - Lék pro moderního řidiče

Ony jsou i jiné Hrabyně? :) Akorát těch jiných testů zase tolik není...

Tomáš Vavrečka
30. prosince 2016, 08:26
0
Škoda Superb Combi 2.0 TDi - Dexterův stěhovák

V takoveto veci skutecne k nicemu :)

Tomáš Vavrečka
29. prosince 2016, 21:44
0
Škoda Superb Combi 2.0 TDi - Dexterův stěhovák

Jako mnoho jiných převodovek, i DSG se časem "učí". Takže je možné, že v Octavii byla jen dobře "zajetá". Shodou okolností se s jedním Supem s DSG setkávám, a následující tři roky budu setkávat velmi často a čerstvé DSG nebylo příliš příjemné. Nyní po zhruba tisícovce kilometrů se to už dosti zlepšilo, i když zbrklost při přidání plynu a ucukanost při rozjíždění a popojíždění ještě nezmizela. Uvidíme, kam to dopracuje :-)

Tomáš Vavrečka
28. prosince 2016, 20:16
0
TOP10: Cool auta a uncool nástupci

Honzo, není co opravovat, W140 byla skutečně první, která nesla obchodní název "S". Předchozí generace se prodávaly jako SE/SEL/SEC a nebyly oficiálně prezentovány jako "Třída S"

Tomáš Vavrečka
22. prosince 2016, 22:00
0
Za volantem Nissanu 350Z: Šarmantní baculka

Osvedcene Bilstein B12 pro kit nebo levnejsi typy coiloveru (Mesiter, BC Racing) se daji sehnat do 20k. Nic vic na podvozku pro zacatek menit netreba, je to uz v serii mimoradne kvalitni a daji se pomoci excentru nastavovat odklony. Pneu jsou v jednom z nejlevnejsich rozmeru, takze sada velmi lepivych stoji 6-8k. Pak uz snad jen sportovni brzdove desticky a je to.

Tomáš Vavrečka
22. prosince 2016, 18:21
2
Za volantem Nissanu 350Z: Šarmantní baculka

To je velmi správný podotek. Miata potřebuje podvozek a dobré pneu. Ale je to natolik nenákladné, že už to (nesprávně) beru jako skoro automatickou vlastnost. A teď už fakt mlčím. a už o té dekapitované mrdce nemluvte :D

Tomáš Vavrečka
22. prosince 2016, 18:19
0
Za volantem Nissanu 350Z: Šarmantní baculka

Zcela souhlasím s Krabem. :-)

Když už to tu je načnuté. NC je oproti NA/NB znatelně rychlejší na okruhu (dokázáno miata cupem) a po zkušenosti s ND bych tipl, že mezi NC a ND bude podobně velký skok, možná ještě větší. ND na podvozku a dobrých pneu bude už velmi schopné. Ale na okresce to je jiné - sám Hospodský může potvrdit, že chumel zahrnující vše od 90hp NA po 160hp NC si nemá moc co vyčítat :-)

A končím s diskuzí o autě, o kterém se nesmí mluvit :-)

Tomáš Vavrečka
22. prosince 2016, 18:10
0
Za volantem Nissanu 350Z: Šarmantní baculka

Já myslím, že je docela jedno, jestli by to bylo Stelvio nebo Nordschleife... 350Z prostě v základu nijak rychlé auto není nikde. Mrkni na fastestlaps pro představu. I třeba time table na JDM foru ukazuje, že Zetko není na českých okruzích nijak zvlášť vzdálené ani té Miatě. Ostatně, ta informace o okreskách pochází přímo od majitele, krom 350Z jezdí ještě v NB.

Tomáš Vavrečka
22. prosince 2016, 15:04
0
Za volantem Nissanu 350Z: Šarmantní baculka

Beastar: Tak ony se výkony na okresce dosti smazávají. Samozřejmě, pokud někde budou převažovat dlouhé rovinky, bude mít navrch větší výkon, ale na čistě technických úsecích (ani to nemusí být pomalé zatáčky, ale prostě když to nebude rovné) se dá i s relativně slabým, ale schopným autem uviset kde co... když to je nezáludná předokolka, tak obzvlášť :-) Můj oblíbený příklad je Twingo RS, které dýchalo na záda Lanceru EVO VII RS, jehož řidič rozhodně nebyl šnek.

Tomáš Vavrečka
22. prosince 2016, 13:21
0
Po Japonci v Praze zbylo pouze jedno hodně široké Porsche

Chlapi z Garáže celou akci zaštiťovali, takže měli exkluzivní materiál a dřívější články i streamy :-)

Tomáš Vavrečka
22. prosince 2016, 12:08
4
Za volantem Nissanu 350Z: Šarmantní baculka

Rád bych upozornil, že tentokrát to nebyla redakce, kdo jako první zmínil Miatu. :-) Jinak nemá moc cenu ta auta srovnávat. Každé je jiné. Zetko ale i přes dvojnásobný výkon na podhorské okresce neujede.

Tomáš Vavrečka
15. prosince 2016, 11:23
0
Proč nerad řídím v zimě a proč rád neřídím nikdy?

Že to s Radkem nebude tak hrozné ostatně dokazuje i následujícíc video. :-) https://www.facebook.com/radek.chlud/videos/10152579677394071/?__mref=message_bubble

Sice předokolka, stejně to vypadá hezky.

Tomáš Vavrečka
15. prosince 2016, 11:07
2
Proč nerad řídím v zimě a proč rád neřídím nikdy?

Tak já teda taky přispěju do názorové mlýnice a pokusím se trochu uklidnit vášně. Myslím, že článek je především o vnitřním boji s vlastní nedokonalostí a taková filozofická úvaha nad tím, zda má vůbec všechno to (zimní) pachtění smysl. Je pravda, že některé věty jsou formulovány poněkud nešťastně, ale nemyslím si, že by chtěl Radek říct, že v zimě bychom měli zavřít auta do garáže a na ten zlý klouzavý sníh vůbec nevjíždět, protože to je nebezpečné a jsme vrahové pánu s koňmi.

Já v tom čtu o marné touze vyrovnat se řidičským idolům, o tom, jak je občas frustrující dívat se na vlastní levé pahýly. A přiznejme si, kdo z nás někdy neměl pocit, že to prostě stojí za prd a jsme pouze neschopná schránka pro zasněné ego, které by chtělo po zasněžené okresce tančit s lehkostí Ariho Vatanena? A také si přiznejme, že i přes snahu nehrotit to přes limit vlastních schopností a být zodpovědný vůči okolí (jezdit v noci a na odlehlých místech), to někdy může skončit příkopou - v zimě obzvlášť - nebo něčím naprosto nepředvídatelným (pan s koňmi). Červíček strachu někde vzadu v hlavě hlodá.

Tomáš Vavrečka
13. prosince 2016, 09:14
2
Ptejte se: Auto pro pravého gentlemana?

Gentleman rozhodně nesmí vypadat, že přijel autíčkem po mladším bratrovi, které se šklebí a vše na něm je konstruováno příliš účelně a přímočaře bez špetky noblesy a nenucenosti. Jestli má mít nějaká Miata šanci být autem pro gentlemana ve smyslu popsaném v článku, tak s přimhouřenýma očima to bude Miata Fiata 124 Lusso. Pokud už by gentlemab zabředl do této kategorie, slušel by mu mnohem víc nějaký klasický Triumph nebo Alfa Duetto. :)

Tomáš Vavrečka
09. prosince 2016, 08:16
0
Hrdinové za babku: Alfa 156 2.0 T.S.

Nerad bych se dostával do sporu s takovým znalcem italských vozů, ale podle nejrůznějších zdrojů je těch příčin více a daly by se shrnout jako "nedostatečná kontrola kvality při výrobě". Ostatně, to by snad musela mít skoro každá 156 diletantsky vyměněné přední okno :) Zahraniční zdroje uvádějí krom odtokových kanálků (jinak jsem si docela jist, že ty se mohou ucpat či proděravět i jinak, než výměnou skla) také nějaké problémy se svary, těsnění střešního okna..

Tomáš Vavrečka
02. prosince 2016, 08:04
0
Je Miata víc jako Fiat nebo jako Alfa? - Z redakčního chatu

Já bych jen rád dodal, že to páchají nemajitelé Miat. Třeba já letos vyplodil jen test ND a kompresoru (tedy aktuální věci), a pak tedy hlavně článek 5 důvodů proč stojí Miata za houby, čímž jsem ty dva předchozí dá se říci anuloval. Tak mě za to prosím někdo pochvalte :-) :D

Tomáš Vavrečka
27. listopadu 2016, 09:19
0
Ptejte se: Zbytečnost sportovních aut?

S křížkem po funuse... Motorka je jiné zvíře, to se nedá s autem srovnávat. Díky minimálnímu půdorysu a nesrovnatelné akceleraci si prakticky kdykoliv vytvoří svůj jízdní pruh a jede. Tam bude časová úspora velmi znatelná. Ale u těch aut to fakt žádná výhra nebude.

No a relativně čerstvá zkušenost. Cca 150 kilometrů po cestách I. a II. třídy, spěchalo se, ale oba řidiči měli mozek... Auto 1 - 510 koní - sportovní limuzína, Auto 2 - 175 koní - roadster. Nakoňované zlo zmizelo hned v prvním kopci s předjížděcím pruhem a jeden by řekl, že posádka bude po večeři, než dorazí auto 2. Nakonec byl rozdíl možná 2 nebo 3 minuty a potkali jsme se ještě na recepci, když osádka Auta 1 právě dostávala klíče...

Tomáš Vavrečka
17. listopadu 2016, 17:40
0
Jak už mě nebaví pomáhat lidem s výběrem auta

Úplná trefa. Proto jsem ho v článku taky dával do uvozovek.

Tomáš Vavrečka
13. listopadu 2016, 08:20
0
Do Říma s Rudou Potvorou, část druhá

Franta má tou vánoční potvorou samozřejmě na mysli to,že ta mrcha zase nejede a k uvedení do pohybu je nutno zapřáhnout soba :)

Tomáš Vavrečka
10. listopadu 2016, 07:43
0
10 aut od Mazdy, která psala historii

A to já si budu stát za tím, co je v článku. Homologační auta jsou totiž všechna - 323 GTX BF i BG i 323 GT-R BG. Jde vlastně pouze o vývojovou linii. Jasně, GT-R byla silnější, ale přišla až v roce 1992, přitom Mazda se účastnila WRC ve skupině A už dávno předtím. I samotné závodní speciály založené na BG používají obě označení. GTX v sezónách 90-91 a GT-R pak 92-94.

Tomáš Vavrečka
08. listopadu 2016, 22:32
0
Ptejte se: Kterak vozidlo víkendové koupit a kalhoty na něm neprodělat

beastar: Pokud bychom uvažovali příklad z článku, jsem si docela jistý, že by TCO zánovního Toyobaru vyšlo o kus nižší oproti ojetému Caymanovi. Jednak se dá předpokládat, že cena Caymanu bude také nadále klesat. Pak si stačí uvědomit nejběžnější provozní výdaje. BRZ se v dlouhodobé kombinaci určitě vleze do 10 litrů na sto. Cayman bude chtít spíš takových 13-14. Kdyby každý rok najel 10 tkm, je to za 5 let rozdíl 60.000 jen na palivu. Cayman má dvojnásobně velkou olejovou náplň. Hodinová sazba v servisu (a tím nemyslím autorizovaný) bude také vyšší... Pneu jsou také minimálně dvojnásobně dražší. Pokud bychom předpokládali, že vydrží dvě sezony, tak jen na gumách ušetří majitel BRZ 25.000,- . Na novém BRZ za 5 let zajedeš na 5 garančních prohlídek po 5 tisísích Kč a možná jednou vyměníš brzdy. U Porsche? Může tě potkat spojka a hned je pryč dalších 20. Brzdy jsou oproti BRZ dražší skoro trojnásobně. Nemluvě o IMS a RMS, které z toho najednou můžou udělat statisícovou záležitost. Nějak mi to leší TCO u Porsche nevychází...

Tomáš Vavrečka
08. listopadu 2016, 17:54
0
Tomáš Vavrečka
08. listopadu 2016, 13:27
0
Ptejte se: Kterak vozidlo víkendové koupit a kalhoty na něm neprodělat

Tak cenový zázrak u BRZ myslím nikdo neočekává, jestli to tak vyznělo. Osobně bych jeho vývoj cen viděl jako takovou o trochu dražší Miatu

Tomáš Vavrečka
08. listopadu 2016, 11:48
0
Ptejte se: Kterak vozidlo víkendové koupit a kalhoty na něm neprodělat

Ja myslim,ze ne. Pokud si pamatuju dobre,tak Miat se na Evropskem trhu prodava cirka ctyrikrat vic,a navic maji v zaloze par generaci navic-takze u Toyobaru predpokadam,ze bude stale nedostatkovym zbozim.

Tomáš Vavrečka
07. listopadu 2016, 14:15
0
10 aut od Mazdy, která psala historii

Krucinál, a to jsem ještě schválně přidával odstavce, aby ta reklama takhle blbě nevyšla... :-)

Tomáš Vavrečka
07. listopadu 2016, 14:14
0
10 aut od Mazdy, která psala historii

Díky :-) Tak, kdyby od toho neupustili, měl bych snažší výběr při sestavování lčánku - nejspíš by už Mazda nebyla :D

Tomáš Vavrečka
05. listopadu 2016, 08:46
0
Ptejte se: Auto, kterým se dá odvézt auto

Sláva Vavrisovi - našel jsem vám tahače:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/jeep/grand-cherokee/17054205?goFrom=list

Dostanu provizi? Vytesáte mi sochu? :-) :-)

Tomáš Vavrečka
05. listopadu 2016, 07:34
0
10 aut od Mazdy, která psala historii

Tak tedy děkuji :) jsem rád,že se to někomu líbí.

Tomáš Vavrečka
05. listopadu 2016, 07:34
0
10 aut od Mazdy, která psala historii

Je to tak. Závodní auta vůbec do těchto článků nedávám,protože pak by to nemělo konce. Závoďáky třeba budou v nějaké další sérii.

Tomáš Vavrečka
29. října 2016, 09:49
0
Kupujeme ojetou Mazdu MX-5: vše co potřebujete vědět, díl první

Dobrý den. Koukám, že odkazy na související články nám při migraci na nový server také (e)migrovaly. Druhý díl už by se měl nyní zobrazovat pod článkem jako související odkaz.
Popřípadě pro jistotu: https://www.autickar.cz/clanek/kupujeme-ojetou-mazdu-mx-5-vse-co-potrebujete-vedet-dil-druhy/

Co se týče svoru, pokud je v plánu jezdit ostřeji a hodit si nějaký ten bok, je velmi přínosný. Auto je rozvernější, přirozenější ve smyku... Nicméně, diferenciály jsou v MX-5 zaměnitelné, takže pokud by stačila motorizace 1.6, není problém svor následně dokoupit a nainstalovat.

Tomáš Vavrečka
27. října 2016, 23:09
1
Vrcholné AMG E63 přichází s novým driftovacím módem

Vážený pane šéfredaktore, budu ti nyní trochu oponovat, neb nejeden systém pro zlepšení trakce funguje na principu ESP s prodlouženými pazoury, které má přibržďováním simulovat přítomnost samosvoru nebo viskózní spojky a myslím, že nějakou trakci skutečně vykouzlit dokáže :).

Tomáš Vavrečka
18. října 2016, 11:50
0
Autíčkář na lovu: Muzeální kousky

Mám to stejně. Zastávám názor, že zajímavá auta by se měla kupovat v co možná nejlepším stavu - jinak moc nedávají smysl. Na druhou stranu, kdysi jsem účelově koupil na zimní radovánky naprosto obludnou a na hovna shnilou 320i E36 za méně, než jednu výplatu a byly to výborně utracené peníze. Jen jsem počítal s tím, že pokud se to nepodaří na jaře prodat, tak to prostě vyhodím - za denního světla jsem se v tom autě styděl jezdit :D

Tomáš Vavrečka
18. října 2016, 11:41
1
Brock Yates a jeho Tajný závod

No Juro, a teď si představ, že Brock je jedním z nejméně čtených článků v headline za dlouhou dobu. Dá se říci, že krom sklaního jádra to lidi prostě nezajímá :-( Tím nechci říct, že Autíčkář takové články psát nebude, ale pouze to, že ty rýpance a různé žebříčky prostě musí převažovat čistě z hlediska přežití Autíčkáře.

Tomáš Vavrečka
18. října 2016, 10:56
0
Autíčkář na lovu: Muzeální kousky

To je důsledek velmi nesourodé a pestré redakce. Třeba Radek nebo Franta logicky koukají hlavně po věcech, které jsou blízké jejich studentské peněžence. Já to mám naopak, většinu ojeti prosívám co by neadekvátní a zajímají mě téměř výhradně auta jako z dnešního lovu :-) Jen nájezdy toleruju vyšší.

Tomáš Vavrečka
15. října 2016, 21:24
2
To nejlepší z blogů: Motorky, Ute a záplava sportovních coupé

Blogy mají své okénko v pravém sloupci pod posledními komentáři-je tam vždy zobrazen poslední vydaný blog. A házet vybrané blogy přímo na homepage v plánu je, pouze čekáme až nám to naše jednomužné IT oddělení nějak uživatelsky přívětivě naprogramuje :)

Tomáš Vavrečka
13. října 2016, 08:03
-1
Ptejte se: Zbytečnost sportovních aut?

Ano, větší schopnost předjíždět určitě může pomoci zkrátit čas dopravy a při vhodné konstelaci provozu bude výhoda na straně Rka. Reálně to ale spíš dopadne zanedbatelným náskokem - už jsem se vícekrát přesvědčil, že dvojnásobně slabší auto při delším přesunu prakticky neztrácelo a hlavní brzda je opravdu hlavně řidičova hlava a pud sebezáchovy :-) Výhodou určitě je, že v Rku to bude větší pohoda, nicméně stojím si za tím, že reálně nastávají spíš omezení mentální, než technikou.

Tomáš Vavrečka
09. října 2016, 20:30
0
Óda na Mondeo aneb ať žije hranatá krabice!

Hmmm, když jsem si to pročetl znovu, musím kajícně přiznat a nasypat si popel na hlavu, že jsem se asi nechal při psaní úvodu poněkud unést a ten text byl vážně docela zavádějící a nějak prošel editačním sítem bez korekce. Tudíž jsem úvod upravil.

Tomáš Vavrečka
07. října 2016, 11:50
0
Óda na Mondeo aneb ať žije hranatá krabice!

V článku toho není zmíněno spousta, ten text by se dal natáhnout desetinásobně :-) Jinak to s tou trojkou a plným znám velmi důvěrně. Horší je, že na čtyřku a plný už to ve středních stoupáních přestává akcelerovat úplně, takže maximální rychlost je v těchto pasážích omezena na nějakých 120. Ale zbytek auta za to stojí a navíc to SCI vážně moc nežere.

Tomáš Vavrečka
05. října 2016, 09:37
0
Ptejte se: Zbytečnost sportovních aut?

Krab: Na svižné výletování je Z3C pecka, myslím, že pro tvůj účel je to přesné auto :-) Každopádně MartinCoupe mluvil o sportovnosti, to je imho něco jiného než požitkářství či zábava. A v tomto ohledu je sportovnější než 328i každý řidičsky zaměřený hot hatch, protože u nich platí "more you push, more you get". Sice to neumí driftovat, ale to je jedno, protože driftování patří právě do množiny požitků a zábavy. A nebylo by asi fér označit třeba Clio Sport za méně sportovní, protože reálně má strmější řízení, tužší podvozek, kratší převodovku, neporovnatelně účinné brzdy a na okruhu nejenže vydrží kroužit mnohem déle, ale hlavně mnohem rychleji. :-)

MartinCoupe: Co jsem měl za zadními podběhy samozřejmě vím a dokonce máš pravdu, že chování kupéčka s M-paketem je jinde - ale přesně naopak, než si myslíš, ono je totiž trošku horší, než Z3 :-) Z3 má o kus nižší těžiště, kratší rozvor a širší rozchod a to vše se projevuje. Na jedné akci jsem měl přímé srovnání obou aut a Z3C byla citelně agilnější a stáčivější a méně byl cítit těžký čumák. Nicméně samotné jízdní vlastnosti nejsou to, proč mi ta auta nepříjdou sportovnější než HH. Jak jsem psal výše, u BMW nestíhají brzdy, motor má tendenci se při velké zátěži hřát, a z auta je tak nějak cítit, že než 100% palba mu spíše vyhovuje svižné opičákování a zatáčky bokem někde na 70-80%.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Beretta Manual. převodovka  1988
Chevrolet Beretta Manual. převodovka

1988 rok výroby
125 koní výkon
3 100 ccm objem

Chrysler Concorde  2001
Chrysler Concorde

2001 rok výroby
229 koní výkon
3 200 ccm objem

Pontiac Firebird V6  1991
Pontiac Firebird V6

1991 rok výroby
140 koní výkon
3 200 ccm objem