načítám data...

Vavris

JménoTomáš "Vavris" Vavrečka
BydlištěOstrava-město
Registracepřed 5.3 rok.
Poslední aktivitapřed 29.4 min.
Příspěvků ve fóru458
Komentářů u článků778
Pozitivních komentářů u článků116
Negativních komentářů u článků2
Možnostinapsat zprávu
Informace

Řidičský purista a tradiční petrolhead, který odmítá plýtvat časem v nudných autech a zoufale potřebuje mnoho volných desetitisíců, aby jeho přeplňovaná Miata jezdila tak, jak by si přál.

Poslední blogy

Práce automobilového novináře je na hovno

28. srpna 2018, 09:55 41 komentářů

Říká se, že práce motoristického novináře je vysněným zaměstnáním mnoha lidí. Jezdíte po světě, testujete nová a skvělá auta, děláte věcí, které vás baví…

99 důvodů proč chtít Miatu

27. ledna 2019, 21:37 48 komentářů

Pořád mi to někdo připomínáte, tak to máte mít! Onanie začíná!!!


Posledních 50 komentářů

Tomáš "Vavris" Vavrečka
20. března 2019, 08:39
0
Autíčkářova garáž: Mazda MX-5 2.0 Sports Line - Proč ji nikdo nemá rád?

I když t tak nevypadá, tak v době kdy to jede bokem už je do zatáčky vidět. Popravdě nevím, kterou z nich bych si vybral, ale třeba to zjistíme v rámci srovnávacího testu :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
19. března 2019, 16:54
0
Autíčkářova garáž: Mazda MX-5 2.0 Sports Line - Proč ji nikdo nemá rád?

jen bych doplnil, že akustický komfort na dálnici - jako u všeho, co má na sobě hadr - není z nejlepších.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
19. března 2019, 16:52
0
Autíčkářova garáž: Mazda MX-5 2.0 Sports Line - Proč ji nikdo nemá rád?

Je váha a váha. A vzhledem k tomu, že na oné váze běžně vykupují spoře naložené vozíky, troufal bych si její odchylku tipnout maximálně na nízké jednotky kil :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
19. března 2019, 13:55
0
Autíčkářova garáž: Mazda MX-5 2.0 Sports Line - Proč ji nikdo nemá rád?

To bude ještě na dlouho. Jednak opravdu nejsem odborník a nastavuju "pocitově", druhak se osvědčená geo z NB chová na NC trochu jinak - zadek se mi zdá nějak moc hrrr (ale byl to velmi rychlý první dojem po pár km, u NB jsem navíc mohl významně určovat pravidla hry nastavováním tuhosti tlumičů). Hlavně nejvíce napoví okruhy, přidají se k tomu stabilizátory... takže bych to viděl spíš až na podzim.
-
Komentář upraven 19. 3. 2019, 13:56:33

Tomáš "Vavris" Vavrečka
19. března 2019, 13:32
0
Tomáš "Vavris" Vavrečka
18. března 2019, 18:56
0
Toyota GT86: Samé otázky

Přesně tak Krabe. Mimoto bude nová Supra jízdně oproti tomu starému parníku nejspíš i docela zábavná :-) A B58 od BMW je skvostná řadová šestka

Tomáš "Vavris" Vavrečka
18. března 2019, 15:06
2
James Bond dostane v příštím filmu "ekologický" vůz

Hej Břízo, já ti snad budu muste dát poprvé dislike, protože Craig je samozřejě nejlepší Bond ever. :D Takový krásný cynický zmrd s věčně arogantním výrazem. A Casino + Quantum of solace jsou jediné Bondovky, které můžu vidět víckrát... asi proto, že moc nezapadají do typického konceptu.
-
Komentář upraven 18. 3. 2019, 15:09:14

Tomáš "Vavris" Vavrečka
18. března 2019, 14:56
0
Máme budoucnost

Ale ano, přesně tak jsem to pochopil. Jen jsem narážel na to, že i ta spodní tolerance kvality - odhalené vodiče, plastový spojovací materiál místo hliníkového, odbyté detaily - je zřejmě pořád dostatečná vzhledem ke spolehlivosti vozidla.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
18. března 2019, 14:30
0
Máme budoucnost

..že se vám do toho vmotám....

" A to vidíš i v detailech. Zejména tam, kde se počítá že běžný uživatel neleze. Zakrytovaní aku, koberce v kufru, vedení elektroinstalace pod sedadlem atd. Což přesně odpovídá tomu, co píše kolega nahoře. Kvalita on the edge. "

tohle už pozoruju ale dobrých 15 let a ta dnes 15-letá auta ve valné většině jezdí podobně spolehlivě, jako 15-letá auta ptřed 15 lety...

"Jinak jak mi klasický segment suv nevadí. Tak ten malej syfl krosouvrovatej z toho zelenám. Ještě když tomu daj elektriku. Naštěstí pro mě Konu potkávám minimálně. Tyhle auta mi přijdou vyloženě jako pro důchodce, maminky na mateřský. Takový trendy přívěsky o úplným hovně. Zlatý starý suvka typu Frontera, Tribute, Murano nebo třeba Infiniti FX."

halelujah. Vidím to úplně stejně. Vesměs mrdky. Na druhou stranu, popularita segmentu roste a já mám čím dál větší pocit, že vnímání kvalit auta u důchodců a matek na mateřské je patrně natolik odlilšné, že si tady můžeme plkat co chceme, ale jim prostě těch pár centimetrů výšky posazu a lepší rozhled jednoznačně přebijí fakt, že jsou ta auta ve všech ostatních ohledech nedůstojná kvalit jiných segmentů dnešní doby...


Tomáš "Vavris" Vavrečka
18. března 2019, 14:04
1
Toyota GT86: Samé otázky

RCNP: Zvláštní. Jezdil jsem BRZ v obou případech na letních originálních priuskách. PreFl se nechal přemluvit ke smyku velmi snadno, stačilo trochu zapumpovat plynem v zatáčce a už vlál, poFL, kterým jsem jezdil loni, byl mnohem více grippy. Dokonce se nás na tom shodlo více. Možná specifika novinářských kusů...

Tomáš "Vavris" Vavrečka
17. března 2019, 18:35
0
Toyota GT86: Samé otázky

Gangreen: To tvrzení, že většina nových aut stojí za.. je samozřejmě kravina.

Na druhou stranu, Toyobaru je specifický produkt. Výjezd ze zatáčky dveřma na před určitě není jediný správný, ale pokud jde o malé a relativně nevýkonné kupé, které sama automobilka prezentovala jako joymaker a věc driftovatelnou skoro pro každého, a u které je právě balancování na hraně jednou z věcí, která definuje smysl jeho existence, pak bych si troufnul tvrdit, že když "auto netlačí žádnou svoji část ven ze silnice, když na to při výjezdu dupnu" úplně přednost být nemusí.

TLDR verze: Toyobaru není auto na chirurgicky čistou stopu, pokud by neumělo boky, neexistoval by důvod, proč jej upřednostnit oproti hot hatchům.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
17. března 2019, 12:52
1
Toyota GT86: Samé otázky

Pokud u GT86 proběhly podobné změny jako u BRZ, tak podvozek za to samozřejmě může kolego. PreFL varianta BRZ taky jezdila bokem mnohem ochotněji než ta poFL

Tomáš "Vavris" Vavrečka
12. března 2019, 13:49
0
Autíčkář na lovu: Hot hatche všech velikostí i stáří

Před časem jsem to googlil a pokud si pamatuju správně, tak to bylo pro balkán a Španělsko. Ostatně, kdo byl někdy v Řecku nebo Španělsku musel sám vidět, e splašené malé věci obzvlášť od středozemních výrobců tam jsou ve velké oblibě...

Tomáš "Vavris" Vavrečka
01. března 2019, 08:14
0
Kdyby BMW znovu vyrobilo M3 E30, bylo by to fiasko.

Mi to přijde jako fejk i bez vložky :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
25. února 2019, 16:43
0
Za volantem: Ford Focus ST225

Ty cestovatelské sklony jsem sice neměl možnost vyzkoušet, ale čišely z toho. Vlastně jsem je asi měl vypíchnout v článku nějak důrazněji.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
25. února 2019, 16:25
0
Za volantem: Ford Focus ST225

Ne, srovnávám v intencích třídy - Golf, Megane, Civic... U nich ten pocit těžkého předku není přítomen. A ten nakoňovaný oranžín rval za ruce vážně brutálně :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
11. února 2019, 07:29
0
Mazda6 G194AT: Ohrožený druh

Hmm, stejné chování jako v té naší. Vypadá to, že automat v Mazdě je další z řady obětí EURO 6c :(, u předfaceliftu si totiž takové chování nepamatuju

Tomáš "Vavris" Vavrečka
05. února 2019, 14:48
1
Až tu s námi Toyobaru nebude...

RCNP: já takové přehřívání jako u Primacy HP ještě nikdy nezažil... A vážně to bylo na relativně krátkém úseku. Pár zatáček a brzdění na hraně a najednou to tancovalo jak valašská děvčica :D

Krab: On tam ten říz je i na trojku, akorát když typicky předjíždíš někoho, kdo jede 80, tak má trojka tuším něco pod 4500 otáček a než se to vymotá na slušnou akceleraci, tak je mezera pryč...

Tomáš "Vavris" Vavrečka
05. února 2019, 14:20
3
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Já si nemyslím, že předjíždění je problém auta. Předjíždění je čistě problém majitele - buď mu to vadí nebo nevadí.

Mi to třeba nevadí... :-) Naproti tomu vzpomínka, jak jsem se v divoce se zmítajícím BRZ pokoušel setřást nadopované Mini JCW s 300 koni, jak se priusky po 10 kilometrech přehřály , tím pádem se nedalo jet čistě, ani když člověk chtěl a přesto pak od řidiče té přemotorované mrchy na AD08R člověk slyší "ty vole, to bylo dobrý" a ne jen nudné zívání, vyvolává potěšení ještě teď .. :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
04. února 2019, 16:28
1
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Vážně tady ten zahořklý panáček s cigárem píše o zábavě malých výkonů a řidičském zlepšování? :D Přísahám, že jsme v redakci neprováděli žádné pokusy s výměnou těl :D
A mám chuť se projet Velarem... vážně!

Tomáš "Vavris" Vavrečka
04. února 2019, 16:26
0
Až tu s námi Toyobaru nebude...

K tomu předjíždění - předjíždět s tím samozřejmě lze. S čím taky ne... ALE! Když vede cesta trochu do kopce a ještě jí třeba člověk nezná jako své boty, tak to v Toyobaru prostě není úplně s prstem v nose. Klidně se přiznám, že když jsem s tím jel loni z Prahy, tak jsem několik předjíždění musel prodat, protože když se za zatáčkou náhle objevila mezera a motor se zrovna nenacházel v rozmězí těch 600 otáček, kde jede, tak jsem to prostě nestihl... a se zmiňovanou okynou RS (ba i tehdejší NBFL s kompem) by to bylo bez ztráty kytičky.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
03. února 2019, 09:24
7
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Nemohl dovolit? Ale Krabe, vždyť ty jsi důvod č.4.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
02. února 2019, 21:17
0
Krátkozrakost a můj žlučovitý hněv...

Já taky ne, a to s Jeníkem sdílím nejen redakci, ale i rodné město :D
-
Komentář upraven 2. 2. 2019, 21:17:19

Tomáš "Vavris" Vavrečka
31. ledna 2019, 17:46
0
Mazda6 G194AT: Ohrožený druh

No, ano, bral jsem to minoritním pohledem soukromé osoby - člověk se z té ulity fyzické osoby nějak neumí setrvačností dostat. Jakmile v nákupu figuruje IČO, souhlasím, že VAG prostě nemá konkurenci, a že pravě flotily tvoří drtivou většinu nákupu v segmentu, to se nelze přít...

Tomáš "Vavris" Vavrečka
31. ledna 2019, 15:17
0
Mazda6 G194AT: Ohrožený druh

Beast: vlezl jsem na Sauto. Vyfiltroval M6 a Supa od roku 2015. Je to mix... Stojí to +- stejně = cena klesá obdobně. U M6, stejně jako např.u Accordu, bývá poptávka po ojetinách vyšší než u nových aut, takže to moc neklesá.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
31. ledna 2019, 08:13
1
Mazda6 G194AT: Ohrožený druh

Beast: ten enormní propad hodnoty bych očekával u Insi nebo Talismanu. Mazdy si naopak drží hodnotu podobně dobře jako koncern.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
26. ledna 2019, 13:24
0
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 2.

Při psaní jsem si samozřejmě vzpomněl :-) To o tom nerezu jsem četl taky, ale následně nemohl nikde dohledat, takže jsem raději nepoužil.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
22. ledna 2019, 18:59
2
Ptejte se: Benzínová střední třída do jednoho milionu Korun

Taky mě tenhle argument překvapuje... Řekl bych, že společenský status obou značek je podobný... Zrovna v 90.letech navíc fičela Vectra, Omega a hlavně Calibra

Tomáš "Vavris" Vavrečka
22. ledna 2019, 16:58
0
Ptejte se: Benzínová střední třída do jednoho milionu Korun

Proč skladovku Talismana místo skladovky Insi? Zajímá mě tvůj názor. :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
22. ledna 2019, 16:05
0
Ptejte se: Benzínová střední třída do jednoho milionu Korun

Hlavně bych se bál spolehlivosti. Mazda sice proklamuje, že už vyřešeno, nicméně "proslulost" motor 2.2 diesel předchází. Japonce zkrátka vždy s benzínem.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
22. ledna 2019, 10:16
0
Ptejte se: Benzínová střední třída do jednoho milionu Korun

Jelikož se jedna nastěhovala do Autíčkářovy garáže, tak o ní bude určitě ještě dost napsáno :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
22. ledna 2019, 10:10
0
Ptejte se: Benzínová střední třída do jednoho milionu Korun

Facelift šestky s vypínáním válců pro EURO6c se mi bohužel prozatím jeví, že má trochu přistřižená křídla. Dýchavičnou bych ji nenazval, ale samozřejmou zatím také ne... Uvidíme, jak se to změni se zajetým motorem.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
20. ledna 2019, 16:41
0
O čem vlastně mluvíme v redakci, když se náhodou nebavíme o autech?

No, vůbec nic... Trochu se mi pomotali interpreti a já myslel, že to zpívá Sasha :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
20. ledna 2019, 15:52
19
O čem vlastně mluvíme v redakci, když se náhodou nebavíme o autech?

S dovolením se ujmu odpovědí

1. Určuje se to podle speciální stupnice. Tzv. Dobešovy stupnice. Ta spočívá v tom, že se na oranici u zatáčky vytvoří značky s odstupňováním po jednom metru, redaktoři pak jezdí kolem, a komu se podaří zahodit po havárii motor z auta nejdál, je nejlepší řidič.

2. To záleží na redaktorovi. Pro Kraba cokoli staršího 15 let, pro Adama cokoli s původem na východ od Warszawy nebo cokoli v čem se dá rozdělat oheň, pro Honzu cokoli z Itálie. Pro Matěje to, co má zrovna půjčené... V konečném důsledku je tedy zajímavé všecko :)

3. Dobře napsaný článek se pozná hlavně tak, že si s ním autor dává tolik práce, že jej nestihne vydat ve stanoveném termínu. V našem případě je použitím tohoto pravidla dobře napsaná většina článků.

4. Malíčkem se ještě drží liberálního středu, avšak nemáme pochyb, že se zanedlouho přestěhuje na kliniku a začne hlásat utopistické filozofie o rovnosti všech :)

5. Ne! Ano!

6. Protože jsme parta smradlavých prokrastinujících lenochodů, která musí v redakčním chatu zachraňovat pravdu na internetu a řešit všechna výše zmíněná témata, pro což nemají naše přítelkyně a manželky vůbec pochopení.

6. Myslím, že když jsem to poprvé slyšel, začal mi zrovna rašit prepubertální vimr pod nosem. Jinak je to hajzl, nechal Martu :)
-
Komentář upraven 20. 1. 2019, 15:54:21

Tomáš "Vavris" Vavrečka
09. ledna 2019, 10:12
0
O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

Ví, jen to vysypal rychle a nezkontroloval! A stydí se :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
08. ledna 2019, 16:07
11
O universální pravdě a o tom, proč se lidé budou stále hádat o autech.

Ne, už žádný článek na téme petrolhead! Jinak opouštím redakci :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
03. ledna 2019, 13:19
0
Redakční nej roku 2018

S manuálem, V6 a svorem jich bude 1%, ale s automatem jich bude řekl bych docela hodně :)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
03. ledna 2019, 09:59
0
Tomáš "Vavris" Vavrečka
30. prosince 2018, 08:20
0
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 1.

Páně Dobeš a četli ten článek? Já jen, že se přesně tohle píše v prvním odstavci. :) Jinak s tím zbohatnutím a zdražením nevím - vždyť auta střední třídy stála v té době nominálně to samé, co dnes (byly tedy reálně dražší), přesto počty prodejů byly vyšší. Takže auta nejsou velká, protože si to lidi mohou dovolit, ale protože v průběhu několika generací takhle vyrostla a dvě ustupující třídy se vcucly v jednu...
-
Komentář upraven 30. 12. 2018, 08:22:02

Tomáš "Vavris" Vavrečka
30. prosince 2018, 08:12
1
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 1.

Mi se nelíbí už 991 a ta nová, tam je ten komiksový vzhled a nepoměr pontonu se zasklenou plochou úplně odporný :(

Tomáš "Vavris" Vavrečka
29. prosince 2018, 20:32
1
Vzpomínka na zemřelý segment mainstreamové vyšší střední třídy - díl 1.

Souhlas s Kubajsem. Jinak ten nadpis je trochu blbý - je mi líto v povánoční kocovině mě nic lepšího nenapadlo. :)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
27. prosince 2018, 18:37
7
Bazarový snílek: Exoti za pár

"taky auto" - to je kouzelný překlep :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
16. prosince 2018, 13:54
2
Ptejte se: Je v zatáčce rychlejší dvoukolka nebo čtyřkolka?

Děkuji za popis a vysvětlení, které je tak obšírné, že jsem díky němu třeba mohl upravit nepřesné formulace v článku... Vskutku mi pomohlo vic než pouhý výkřik. :-/

Po letmém gugleni už asi trochu chápu, nicméně třeba dle tohoto textu http://fyzika.jreichl.com/main.article/view/42-setrvacna-odstrediva-sila
je použití termínu "odstředivá síla" možné, nesprávná je formulace, že se jedná o důsledek 3.NZ.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
16. prosince 2018, 13:30
0
Ptejte se: Je v zatáčce rychlejší dvoukolka nebo čtyřkolka?

Můžu se zeptat proč? A není to v konečném důsledku jedno? Vždyť v podstatě se jedná o to samé, jak velkou dostředivou sílu jsou schopny pneumatiky vyvinout = jak velké odstředivé dokáží odolat.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
11. prosince 2018, 18:45
0
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Je tam úprava zadniho uchycení kolejnice. Patka je naouybaná tak, že sedadlo není ukotveno na ní, ale spíše pod ní. Ale je to použitelné jen do cca 185 cm výšky, protože se tím eliminuje možnost posunout sedadlo úplně dozadu.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Avenger  2008
Dodge Avenger

2008 rok výroby
140 koní výkon
1 996 ccm objem

Škoda Octavia Elegance 2006 2,0TDI 6°DSG  2006
Škoda Octavia Elegance 2006 2,0TDI 6°DSG

2006 rok výroby
140 koní výkon
1 968 ccm objem

Chrysler 300C  2007
Chrysler 300C

2007 rok výroby
218 koní výkon
2 987 ccm objem

Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V 2004
Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V

2004 rok výroby
99 koní výkon
2 000 ccm objem

Lincoln Premiere Continental  1960
Lincoln Premiere Continental

1960 rok výroby
320 koní výkon
7 044 ccm objem