
Vavris
Jméno | Vavris Vavrisovic |
---|---|
Bydliště | Ostrava-město |
Registrace | před 9.8 rok. |
Poslední aktivita | před 6.8 hod. |
Příspěvků ve fóru | 560 |
Komentářů u článků | 1040 |
Pozitivních komentářů u článků | 273 |
Negativních komentářů u článků | 2 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Zahořklý, ošklivý, zlý, nemá rád auta... |
Poslední blogy
Práce automobilového novináře je na hovno
Říká se, že práce motoristického novináře je vysněným zaměstnáním mnoha lidí. Jezdíte po světě, testujete nová a skvělá auta, děláte věcí, které vás baví…
99 důvodů proč chtít Miatu
Pořád mi to někdo připomínáte, tak to máte mít! Onanie začíná!!!
Nová auta nebo stará auta? Všechna dokáží nasrat...
Možná jste si za ty dva předchozí blogísky všimli, že tady budou vznikat jízlivé a nepříliš vážně myšlené věci. A do třetice to nebude jinačí…
Posledních 50 komentářů

Skvělý test i text. Ale nemůžu se ubránit dojmu, že i kdyby do projektu G87 byl zatažen příčetný designér, tak je to prostě overkill... Moc nakoňované, moc nagripované, moc... moc všechno... Ale nepochybuji, že s další generací zase přibudou koně, přibude chytré elektroniky, přibude pár desítek milimetrů šířky pneumatik a ubyde dalších několik sekund z (již teď šíleného) času na Schleife. Akorát teda moc nevím, k čemu to je všecko dobré..

To je ale zajímavý stroj. A text již tradičně také velmi čtivý... Si ten motořidičák fakt musím konečně udělat nebo co :D

Tak to by tě teda mělo zajímat! Vvydechlá trochu je, resp. ten výkon je v tak úzkém spektru, že ji dneska obloží kde co... vlastnosti na limitu - nikdy jsem neřídil S2000 se sériovým torsenem, ale s lamelou to bylo tak čitelné a přirozené, že se člověk úplně rochnil v tom, poslat to vratama na krajnicu... A obecně, je otázkou, jestli se dá do 0,75 mega najít intenzivnější svezení...

No... cestovní... Mi teda F-Type přijde v první řadě jako nevychované hovado, pak až cestovní, pak až sportovní... :-) Ale hledíc na zážitkovou linku, proč ne...

Henry: Já měl krátký šolich s R8, u které proběhla RWD konverze a měla nějaký hrozný výfuk a ano, je to asi moc dospělé, ale jako posun mi to teda přišlo jednoznačně :-) Ale je pravda, že ty zážitky v dostupných rychlostech to úplně nenabídne.

Rada nad zlato - neměň... Nebo došetři aspoň dvojnásobek rozpočtu...
1. 996 - sdílím tvé pocity. Je to jistě skvělá all-round volba, ale syrovost S2K by ti imho chyběla velmi rychle. Jestli je teda cílem něco z dna Hondy zachovat... Pokud ne, Porsche je vždycky správná volba :-)
2. Budu teď asi patřit k podivínům, ale mě Elise/Exige vůbec nechytl tak, jak jsem čekal... Najel jsem v tom teda jen pár desítek km, a ano, je to ryzí a dá se tomu skrz podvozek na okresce furt stát na krku,jak to každou zatáčkou projede v absurdním tempu... Ale že bych z toho měl nezapomenutelný zážitek a říkal si "tohle strašně potřebuju" vlastně nenastalo... Možná to chce jen více času...
3. Vette je úplně jiné zvíře... Co se týče zážitků a syrovost, asi by to mohla být dobrá volba. Ale samotná sportovnost a přesnost šasi a řízení je dosti diskutabilní... Přestože po basic úpravách ta auta podávají šílené výkony...
4. Cat je boží... Když jede... Neznám nikoho, komu by Cat jezdil... Jakože dlouhodobě...všichni se s tím strašně trápí a je to prostě mrdka, která potřebuje neustálý servis...
5. Jako posun bych vnímal až něco jako R8, Cayman 981 GTS, Alpine...
6. Všecko jsem si vymyslel... S2k je krám... Dám 400 :D

i30N je za těch necelých 800 totální zjev a auto, které vlastně nemá konkurenci. Protiinflační hot hatch je trefný nadpis :-)

Z technických řešení, která zatím známe, a z prohlášení Ferrari, je poměrně jisté, že Purosangue bude s velkým náskokem nejlépe jezdící SUV, resp.dost možná jízdním projevem nebude SUV připomínat. Má to nízké těžiště, je to rozkročené, motor posunutý doprostřed... Srovnávat to s Q7 je totální nesmysl.
Jinak souhlasím, že 2 tuny jsou obecným pohledem hodně... Nicméně, v kontextu doby vlastně tolik ne... BMW M2 nebo Porsche 911 Turbo jsou auta s váhou mezi 1700-1800 kg. M3 běžně překračuje 1800. A všechna přesto jezdí podle všeho výborně - byť moje krevní skupina to taky není a od kamarádů novinářů slýchám, že jedna z věcí, které jim chybí v dnešní produkci nejvíc, je "způsob/pocit, kterým projížděla zatáčky lehká auta...".

A předpokládáš, že vyhyne přirozeným vývojem nebo v důsledku zhroucení premisy o nekonečném ekonomickém růstu?

No ale to je právě jádro myšlenky - bezpečné doporučení bez ohledu na typ motorizace, způsob užití a jiné požadavky = když někoho dneska pošleš k Toyotě, existuje vysoká pravděpodobnost, že vybere dobře, ať už budou požadavky jakékoli.

Děkuji, že jsi to napsal za mě... Souhlasím s Toyotou v článku a Hyundai je taky dobrý tip...

Vsadím boty, že třeba z čtveřice Astra F, Megane I, P306, Xsara, bys taky poslepu nerozeznal, co je co... Obyčejná auta jezdí velmj podobně řekl bych třeba... 40 let...

Jako ty začátky byly fakt vtipné... Asi vysmrknu nějaký blog na toto téma :)
-
Komentář upraven 12. 12. 2022, 21:22:35

Tož taková začátečnická chyba - brát glosy lidového vypravěče jako zdroj :D

Ehm... tam ve třetí řadě se hlásí pán a chtěl by k tomu něco říct...
To motto, co nedává valný smysl (nebudu se přít, doslova nedává), nevymyslel Vojta, ale asi já. Snad si pamatuju dobře, že to bylo v roce 2014 a rozhodně to nebyla znouze ctnost, ale výsledek asi týdenního brainstormingu v redakčním chatu. A na žádnou telenovelu přitom nikdo z nás nemyslel...
Chtěli jsme tenkrát vyzdvihnout hlavní devizy Autíčkáře - tedy originalitu, vtip, že to dělají nadšení nerdi a že jsme vlastně úplně jiní než mainstream... jenže když se člověk porozhlédl na internetu kolem, zjistil, že každý nabízí "to nejlepší čtení o autech", popřípadě to každý dělá "o autech nadšeně a hlavně jinak" (přitom úplně stejně jako všichni). Takže z toho nakonec vzniklo tohle obecené, neofenzivní, ale zároveň docela vystihující motto "Vaše každodenní dávka benzínu" - v redakci tehdy krom mě a Vojtěcha Dobeše, byl Vojta Kubiš (aka Greeny), Ondra Chamilla a začínal František... Takže redakce byla výhradně benzínová a odpovídal tomu i magazín, který bych nazval jako "osvíceně petrolheadský" a téměř výhradně benzínový - a tomu odpvídaly i plaivové preference čtenářů.
Motto nakonec přežilo několik redesignů stránky i nové logo (které už vymyslel zmiňovaný Vojta D. s Ivánkem, a které zpětně vzato musím pochválit co by velmi zdařilé), kdy se přemýšlelo nad kde čím...
Tož to jen takové historické okénko...

Ano, toto jsou 3 věčná témata. Máme ovšem naději, že v blízké budoucnosti o dvě z nich přijdeme :D
Co se týče olejů, fascinuje mě zejména:
- kolik je na internetu "tribotechniků"
- kolika "tribotechnikům" stačí ke štěstí jen viskozita - kdo by se jebal s nějakou normou/specifikací
- kolik "tribotechniků" do moderního motoru s minimálními vůlemi nalije olej 60, protože "to je to nejlepší, ne jako ty zasrané moderní vodičky..." :D
U pneumatik lze taky vypozorovat jisté zajímavé opakující se vzorce:
- "Testovací jezdec" doporučuje pneumatiky na malý hatchback dle své zkušenosti z velkého SUV
- "Testovací jezdec" provede generalizaci: "Pirelli Zero jsem měl a stojí úplně za hovno..", přičemž pomine takovou zbytečnost , že v dané řadě výrobce nabízí třeba 5 nebo 6 různých směsí od cestovní po okruhový masakr :D
- "Testovací jezdec" na základě svého mozkového myšlení a "specifického" vnímání vlastních schopností a zkušeností provede expertní doporučení typu: "Na sportovní jízdu třeba Toyo T1R - ty jsem měl, super lepidla, nešlo to urvat"
Jako další nekonečnou otázku bych zmínil:
"Chci si koupit první auto, rád bych si koupil xx nebo yy, co myslíte?"
Tam pak můžeme pozorovat odpovědi typu:
- Jsi blázen? S takovou mrdkou novou, plnou elektornických buzeračních věcí, se nikdy nenaučíš řídit. Kup si zz!
- Jsi blázen? S takovou mrdkou starou, bez žádných bezpečnostcních systémů, akorát zabiješ sebe, nebo nedejbože někoho dalšího. Kup si zz!
- Jsi blázen? Jen *** koní? S tím se ani nezařadíš na dálnici, na to se rovnou vyser...
- Jsi blázen? *** koní? Akorát zabiješ sebe nebo nedejbože někoho dalšího. My začínali na Favoritu a i to bylo kolikrát moc!
- Jsi blázen? Na takový starý pekáč pořádně neseženeš díly a navíc to bude rezavé...
- Jsi blázen? Kup si prosímtě něco pořádného, ať se aspoň naučíš seřizovat karburátor a nejsi další hejsek, co při defektu volá asistenci..

Martin: No, jestli ty nebudeš ten co jede v protisměru a kříčí na všechny, že jsou debilové a jedou v protisměru ;) SUV/crossover je dnes naprosto běžná volba. A krom stigmatických věcí jako GL AMG v černočerném paketu jsem nějak nikdy nezaznamenal, že by se řidiči SUV v provozu projevovali nějak závadněji než jiné kategorie aut...
Honza: Bez dětí, bez zvířat, v bytě... Z této startovací pozice to přesvědčení logicky moc získat nejde. Čímž nepopírám, že v mnoha případech tomu bude tak, jak píšeš...

To je dost kulhající přirovnání, vzhledem k tomu, že ten "3 dny starý rohlík" patrně stál více než to "dobré jídlo"


Dyť listopad je letos krásný! Ten profil trasy bude kruciální. Mi se to stalo před lety, když jsem koupil Corsu OPC - 20 km trasa periferiemi Ostravy v ranní špičce byla nic než otravná nuda, kterou jsem chtěl mít prostě jen co nejrychleji za sebou. Rádio Opelu navíc mělo mrtvý AUX, takže jsem ani nemohl poslouchat podcasty :D

Tož to je ale mrzuté... Článek bych shrnul jako dlouhé vyjádření moudra: "Levná auta na dodělání bývají ve výsledku nejdražší a stále na hovno"
A když se to spojí ještě s nutností cestovat 35 km v zácpě, to nemůže dopadnout jinak.
Tož já ti přeju Jeníku lepší cesty, fungující vozidlo a návrat entusiasmu. Fakt, že se můžu rovnou z domu vydat několika směry a hned narazím na hezké prázdné cesty, beru jako nejzásadnější faktor toho, že mě auta furt baví.
-
Komentář upraven 6. 11. 2022, 18:44:41

No... Co na to říct. Docela si vzpomínám, jak jsme tady na Autíčkáři před 5, 7 lety na neustále brblání "nová auta stojí za hovno, líp už bylo" vydávali články mapující velice bohatou a zajímavou aktuální produkci. Teď bohužel nelze než konstatovat "líp už bylo".
Jsem si jistý, že se to překlopí, ale vidím to tak na 5 let pusta...A doufám v nějaké výjimky.. nebo módu restomodů se speciálními povolenkami pro ICE. Elektromobily určitě budou za čas cool a fajn, ale mi budou chybět zvuky...
Jo a genocida aut jako Fiesta, Citigo a spol. je pomník zvrácenosti "jakože ekologické" politiky v individuální dopravě. Reálně není nic ekologičtějšího než malý benzínový prcek. Smutné


Co naše ex-Jarunka? žije ještě? Btw., bylo to auto od mámy, ne ode mě - proto vypadal jak vypadal :D


Já do toho nechci moc zabrušovat a zbytečně dělat zlou krev, kdyby to bylo nadepsané jako "dojmy", vůbec bych nereagoval... Ale byly tam "rady", tak jsem si neodpustil poznámku...
A poopravil bych minimálně dvě věci... tlak v pneumatikách je důležité kontrolovat (upouštět) hlavně po prvním stintu. S tím vypínáním všech asistentů bych byl taky opatrný - možná to tak nebylo myšleno, ale pro nováčka je určitě lepší nejdřív zjisti, kde to na něho bliká a až pak povypínat.

Já teď asi budu poněkud jízlivý, ale moje rada zní - nedávat rady o ježdění na okruhu po jednom ježdění na okruhu ;)

S tou Alfou si dovolím nesouhlasit. 164 krásně uzrála. Frantíci jsou taky takové zajímavé specifické kuriozity. (teda takhle od stolu, nejel jsem krom Omegy a Maximy v ničem... Ale jako daily to smysl rozhodně nedává :D
ad nadhozený topic. V rámci vymýšlení pičovin jsem našel Genesis Coupe V6 za 260 a napadlo mě, že (teď dostanu bídu) v LPG a s tažným na nosič na kola by to bylo zajímavé daily se super poměrem cena / ročník / výkon. Akorát vůbec netuším, jestli se to dá rozumně provozovat nebo tam člověk shoří na nějakých normálních komponentech... :D

Aha :D Já v tom kdysi jel na zadních sedadlech... ale to mi bylo tak 15

A bývalý místní diskutér MGRR má taky něco v nabídce :-)
https://auto.bazos.cz/inzerat/158024267/peugeot-605-20turbo-benzin-facelift-1998.php


Tak to je prča, protože z vozidel použitých do galerie článku bych si ve všech případech bez váhání vybral tu nejnovější variantu...
Přitom obecně tíhnu taky spíš k těm starým verglům...
BMW M3 bez zaváhání pouze do generace E92
Porsche 911 do 997 (ale tady bych po projizdce dost možná změnil názor)
naproti tomu Boxster/Cayman asi raději novější (samozřejmě s H6)
Mala Ferrari - čisté pohledem teoretika - F-355 nebo Modenu... (s manuálem prosím)
Civic Type-R? Gimme K20!
Mini? první moderní
Quattroporte... Předposlední
Zetko? No... Ne... Chvíli jsem váhal, ale pokud vezmeme v potaz sériový stav, tak to nejnovější, o které je EU ochuzena...
Ty jo, tak asi nejsem zas tak zastydlá konzerva :D
-
Komentář upraven 21. 9. 2022, 21:39:35

Shodou okolností jsem skoro stejnou specifikaci (1.5 TSi, manuál) vyfasoval na dovolené v půjčovně... A po konci tady na Autíčkáři na podzim 2019 to byl po třech letech můj první střet s novým autem. Zjistil jsem, že za 3 roky se toho hodně událo a já jsem asi totální tydýt...
tldr verze; Asi bych takhle po 3 dnech a 700 km jen stěží hledal důvody, proč bych chtěl mít raději O IV než O III.
a teď bodově:
- zmiňované zobrazení průměrné spotřeby (já pro změnu hledat aktuální spotřebu) jsem našel až druhý den zápůjčky... ve výsledku jo, moje chyba, ale jen to demonstruje totální konec doby "přijdu do auta a jsem doma po 10 minutách" a to se mi asi nelíbí. Prvních 30 minut jsem byl regulérně v pekle.
- funkci shortcutů jsem bohužel neměl čas objevit, tudíž jsem zůstal přinasrán, že pro skoro cokoliv musím udělat min. o jeden úkon navíc než u staré dobré obrazovky s tlačítky po stranách.
- 150 koní motoru 1.5 TSI na mě působilo unaveně a nijace už u prázdného auta... při plném obsazení to asi nebude zrovna trhač
- za to spotřeba je skutečně výborná. Taky jsem se při ježdění po různých španělskcýh dírách ve výsledku dostal pod 6,5l, což mi přijde boží.
- také mi hučela kola... což mi přišlo poněkud zvláštní, protože celkově mi utlumení auta (aerodynamický svist, podvozek) přišlo lepší než u předchozí generace
- je poznat, že Octa je mezigeneračně plavnější a pohodlnější. Značně. Vypadá to na konec stížností "ono to drncá"
- na druhou stranu mi osobně asi více vyhovovala lepší agilita OIII
- základní sedadla OIV moc fajn...
přestože to takhle bodově nevypadá nějak zle, a mé výtky se vztahují spíš na infotainment, na který jsem si prostě za 3 dny nestihl zvyknout, je tu ještě jedna věc, která je zásadní vzhledem k sympatiím.
O III na mě působí jako docela fajn auto. O IV na mě působila jako docela fajn něco ne přepravu osob a nevyvolávala žádný další dojem. (krom potřeby uživatele s nízkým exp lvl vyrvat tu lesklou pičovinu z palubní desky)
Nemám rád bezdojmové věci...
-
Komentář upraven 12. 9. 2022, 12:46:13


Tak se přiznám, že o téhle generaci jsem dosud neměl ani tušení. Ropná krize byl smutný příběh...
Jinak zmiňovaný výkon mi na danou dobu a kategorii auta přijde více méně obvyklý. Tohle prostě už nebyl Challenger, ale poměrně běžné kupé. V Evropě měla sportovní kupé naprosto běžně výkony 70-100 koní. A třeba Mustang Cobra druhé generace končil na 105 koních, pokud se nemýlím.

Brno? Možná jsem měl jen smůlu na nejhorší špičky, ale Brno mi nepřišlo o moc lepší než Praha... Tam prostě chtě nechtě skáčeš po 50 metrech a je to pruda... V Ostravě ti stačí tak 2-3 křižovatky, abys uměl najet na nějakou spojku, kde to fičí.

Nebudu si o ostravských řidíčích dělat iluze, nicméně Ostrava má jednu obrovskou výhodu, která přebije skoro všechno - díky svému roztahanému půdorysu a několika radiálám se skrz ní jezdí naprosto skvostně a navíc na hlavních tepnách fungují zelené vlny a večer se vypínají semafory (což sice zní logicky, ale stále častěji se setkávám s tím, že se nechávají běžet a člověk pak stojí v 11 večer na prázdné křižovatce jak dement). Za mě to je dopravní ráj.

Ten článek mi mluví z duše. Upřímně řečeno pořád nechápu, kde se v lidech bere tolik kyselosti a neustálé frustrace, jak je to na těch cestách hrozné.
Přesně jak píšeš - stačí koukat kolem, předvídat, zapojit empatii, nebrat každičký přešlap okolních jezdců jako útok na vlastní majestát.
Stejně jako ty, i já budu asi pro některé za hovado. Na druhou stranu, nevybavuji si, kdy naposledy jsem měl na cestách s někým "konflikt".
Co se týče dashcam kanálů, taky souhlas. Z toho co jsem viděl bych tak 9 z 10 označil za vylízané agresivní trotly s pocitem vlastní nadřazenosti a neomylnosti, kteří k pohodě na cestách rozhodně nepřispívají.

A hlavně... nadsázka, kluci, nadsázka... Klidně budu jezdit v Mazdě 121 DB... :D
..oukej, Nissan Micra CC bych asi nekousnul...

"(pro potřeby článku přehlídněme fakt, že funkční klimatizace bývá o něco lepší možnost, než stažená střecha v koloně uprostřed rozpáleného města)"
asi tak o milion procent lepší možnost... Ono, jezdit Fordem SportKa nebo Renaultem Wind je pro muže už samo o sobě velká výzva. Ještě tak být v těchto vozech nalezen bezvládně ležící na slunci a obklopen spoustou tělní tekutiny :D

S tou targou - Předpokládám, že na Camaru to je taky provozovatelné tak do 90 km/h a pak pulsace urve posádce uši? :D

Sorry, že vám tu oživuju mrtvolu, ale nad větou "psát pořád o sporťácích" jsem se fakt zasmál, protože uvažuju, ve kterém století tu vyšel poslední test sportovního vozu :-)
btw Violo, hejtovat koment od Břízy? Který je prostě jen typicky břitký? To je něco jako když utrhneš státem chráněnou kytku :(

Taky vám ten název neustále přeskakuje do gastroenterologické podoby jako mi?

Prodejní úspěch mi přijde jako velmi nevhodná metrika posuzování kvality vozu. Aneb otřepané: "žerte hovna, miliardy much se nemohou mýlit"

Mi se líbí, jak kvalita fotogalerie vhodně doplňuje to umělé dřevo a padesát odstínů béžové :D jinak moc hezký text.

Po dnešku musím říct, že k radosti je třeba zejména nemít střechu..
Miluju ty první dny po zimě, kdy to působí, jako by to bylo poprvé

Souzním se všemi tvými příspěvky, které jsi tu napsal :-)

Mám tu samou zkušenost jako Trinom - ze tří automotive firem to bylo všude velmi auto-friendly prostředí. Resp. podíl lidí, kteří se o auta nějakým způsobem zajímali, byl vysoký. Oproti jiným oborům rozhodně vysoký nadprůměr.

Hele, mi to vůbec nepřijde jako brečení. Je to pěkné shrnutí

Poslední komentáře
- custom1, 5 automobilových chyb ve filmech a seriálech
Chtěl bych dodat, že film se Sandrou Bullock a Keanu Reevesem... - Bigg.I, LTI TXII: Můj malý osobní autobus
Dovolím si mou zkušenost ze života v Anglii. Angličani, hlavně... - Vavris Vavrisovic, u blogu Jak jsme nevyhráli Gumbalkan...
Ano, u některých aut se o tom dá polemizovat (ostatně to naše... - Beran, Chevrolet Camaro nebo Ford Mustang?...
Udelat z detskeho lega lapac prachu je podle me nepochopeni principu... - S.h.I.t., Chevrolet Camaro nebo Ford Mustang?...
Nektery novy sety jsou vcelku komplexnejsi nez ty starsi. Napr.... - Vavris Vavrisovic, u blogu Jak jsme nevyhráli Gumbalkan...
Kozatá Franzisca. Tu bychom rádi. Mezitím to byla jen šeredná... - sheogh, Nissan Juke: Je vlastně stále stejný,...
Vzdyt je to posledni roky porad to samy, hnusny zvednuty hatch... - Jakub Pospíšil, Chevrolet Camaro nebo Ford Mustang?...
Záleží jak to kdo bere. Může to být skutečně jen věc... - Janus, Chevrolet Camaro nebo Ford Mustang?...
začal_i_ … a líto je mi na tom, jak se potlačuje imaginace... - Janus, Chevrolet Camaro nebo Ford Mustang?...
člověk, co v Legu dělá, mi nedávno vyprávěl, jak firma... - Romus, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
M1chal: pozor, já proti EV nic nemám, jen mě baví tyhle kecy... - M1chal, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
Self reply, malo tam byť 23 000km. - M1chal, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
Mňa napríklad hrozne baví čítať komentáre ľudí, ktorí... - Viola Procházková, Chevrolet Camaro nebo Ford Mustang?...
Já ti to osvětlím. Lego je super lapač na děti, které pod záminkou,... - S.h.I.t., Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
@Rumus : prostatici to tak holt maj, no...
Poslední inzeráty
2023 rok výroby
200 koní výkon
300 ccm objem
2004 rok výroby
248 koní výkon
3 500 ccm objem
1970 rok výroby
199 koní výkon
5 700 ccm objem
2013 rok výroby
310 koní výkon
3 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc
84 komentářů - Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?
76 komentářů - Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?
62 komentářů - Bazarový snílek: Kam dále?
59 komentářů - Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?
54 komentářů - IAA MOBILITY Mnichov 2023: Co nás čeká a nemine
46 komentářů - O cestě k bezpečným silnicím
44 komentářů - Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit
39 komentářů