reklama
načítám data...

Vavris

JménoTomáš Vavrečka
BydlištěOstrava-město
Registracepřed 3.8 rok.
Poslední aktivitapřed 39 sec.
Příspěvků ve fóru396
Komentářů u článků551
Pozitivních komentářů u článků38
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu
Informace

Řidičský purista a tradiční petrolhead, který odmítá plýtvat časem v nudných autech a zoufale potřebuje mnoho volných desetitisíců, aby jeho přeplňovaná Miata jezdila tak, jak by si přál.

Posledních 50 komentářů

Tomáš Vavrečka
08. září 2017, 07:30
0
Honda Civic Type R: Se srdcem Jacka Russella

Krab: Ale prd obdivuje motor nové Miaty... Jen mi přijde její dvoulitr projevem vyváženější - nemá vršek, ale všude jinde motoru ty koně věříš. Furt to je ale obyčejný čtyřválec. K20, TU5 nebo SR20VE byly prostě jinde. Ale rád bych v ND vyzkoušel tu 1.5, o které už x lidí napsalo, že to je motor, který přicestoval z 90'.

Beastar: 370Z v základu mi přišlo jako docela nezáživné auto. I když je za super peníze, tak bych nad jeho nákupem asi neuvažoval. Mimochodem, s tou sosnovou jsi to moc netrefil. GT-R potřebuje aspoň Most, na těch mini okruzích mu budou nejlepší Miaty a Toyobaru šlapat na paty.

Tomáš Vavrečka
07. září 2017, 20:03
0
Kafe&Káry Brno vol. 22: Už tuto neděli!

2x Pardubice, 2x Brno, 1x Ostrava, 1x Zlin, zbytek matička...

Tomáš Vavrečka
07. září 2017, 16:32
1
Honda Civic Type R: Se srdcem Jacka Russella

Vrátím se k původnímu dotazu. B18 s Toyobaru obávám se vůbec nelze dávat do jedné věty. Bečko byl masitý šťavnatý sportovní čtyřválec, D-4S je takový rozklepaný kuřecí řízek. Majitelé prominou... :-) Já si nemůžu pomoct, ale v Toyobaru jsem nikdy nenašel nějakou jadrnost a výbušnost projevu. I když překonám to hluché pásmo, tak mi ten motor v otáčkách přijde takový nemastný neslaný.

Tomáš Vavrečka
06. září 2017, 16:07
0
9 rychlých aut, která jsou překvapivě levná

Jej, to byla ale hloupá chyba. Díky za upozornění, u starých Mercedesů člověku automaticky naskočí R6. Ani při kontrole jsem si neuvědomil, že v době W203 už Mercedes začal stavět véčka. Opraveno.

Tomáš Vavrečka
06. září 2017, 14:38
0
Srovnání cen aut v roce 2000 a nyní. Kolik stál Yaris, Octavia nebo BMW 328i?

Samozřejmě, souhlasím, že na dostupnosti aut se projevují ještě další faktory. Ono to určitě nemělo vyznít tak, že auta jsou přesně x krát levnější, spíš jen takové obecné srovnání tehdy a nyní. Snažil jsem se používat obecné formulace, ale přesto některé věty mohou být trochu zavádějící - ovšem bez sáhodlouhých vysvětlujících vět to asi nejde jinak a nechtěl jsem do článku tahat polovinu ekonomie, ve které beztak nejsem nijak zběhlý.

Tomáš Vavrečka
05. září 2017, 15:08
0
Jakým autem by jezdil reálný kapitán Exner?

Mi povídej. Žehličku jsem v redakčním chatu zmínil já a také jsem byl zatažen, co k ní páně hipster bobeš dodal za adjektiva :D

Tomáš Vavrečka
22. srpna 2017, 12:36
2
BMW 340i M-performance: Budoucí legenda

No, větší jízda. Spíš jiné zvíře. 340i je opravdu skvělý univerzál s kopou sportovního nadání, ale živelnost, stáčivost a bezprostřední zážitek v malém roadsteru je zase někde jinde.

Tomáš Vavrečka
22. srpna 2017, 12:27
0
BMW 340i M-performance: Budoucí legenda

Podvozek a řízení je u FL lepší, jen samosvor sám za zlepšení nemůže.

K dotazu: power&sound kit bych asi také dokázal oželet z výše popsaných důvodů, ale samosvor jednoznačně pozvedne zážitek. Auto se díky němu stane řiditelnější a v režimu dsc off chuligánštější. 340i na M-podvozku je tak dobrá, že ji poctivý samosvor sluší.

Tomáš Vavrečka
22. srpna 2017, 12:20
0
BMW 340i M-performance: Budoucí legenda

Ani já jsem bohužel neměl možnost jezdit v porovnatelných verzích obou konkurentů.

Tomáš Vavrečka
18. srpna 2017, 23:38
0
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

Opovaž se Křečku!!! Jinak myslím, že tohle přesně je důvod, proč má Autíčkář své kouzlo. Redakce tu do sebe veřejně ryje. Je zkrátka vidět, že jsme prostí lidé... Jako ty Potapiči, jako já, prostý člověk :D

Tomáš Vavrečka
18. srpna 2017, 23:27
1
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

Krabe, ND má mechanického gripu až po strop. Je podvozkem mnohem dál, než NA. Toyobaru je lepší v tuhosti, resp.jeho podvozek neprojevuje na okruhu "nepatřičné" náklony.

A s tím obtížným tuningem motoru bych to viděl spíš naopak.Skyactiv je podle všeho krásně laditelný, dají se z něho dostat desítky koní navíc bez přeplňování (viz. kit BBR super200). Které je případně vždy v záloze. D-4S se musí spolehnout na komp.

Tomáš Vavrečka
18. srpna 2017, 23:20
0
Proč je Mazda MX-5 to nejmužnější auto, které si můžete koupit

Sorry, že vám přerušuju debatu, já jen aby nezapadlo to sdělení mezi řádky, že Vavris by měl testovat další MX-5 (viz. Knightraider výše) a Audi RS (toto vlákno) :D

Tomáš Vavrečka
15. srpna 2017, 15:50
1
Jak vypadaly druhé K&K v Ostravě? Úchvatně!

C20LET, 4x4. Je v plánu věnovat ji samostatný článek. Krásné auto v úchvatné barevné kombinaci.

Tomáš Vavrečka
15. srpna 2017, 13:24
0
Fiat Uno Turbo a Toyota Celica GT-Four ST165 aneb co jste mohli vidět na K&K

To bych samozřejmě rád, dokonce už jsem na několik zajímavých aut domluven, ale těžko hledám čas. Tohle krátké představení je na půl hodiny v rámci K&K, test už je minimálně půl den. Je mi záhadou, jak to dělá krab. Kde pořád bere čas... Paní krabová je asi velmi tolerantní žena :D

Tomáš Vavrečka
13. srpna 2017, 08:17
1
Škoda Kodiaq vs. Peugeot 5008: Rozum proti pocitům

"Napsat dejme tomu podle skutečnosti, že je škodovka nezávisle na modelu předražený krám bez jakékoli další speciální přidané hodnoty" - hmmm, to je přímo učebnicová ukázka výroku, ze kterého pravda jen čiší. 8-O Takže jen další z řady těch, kterým se zboří svět, když Škoda vyrobí dobré auto? To je pak těžké...

Ale tak třeba já mám v plánu zanedlouho vydat jeden text o Superbu, a ten bude asi "v pořádku", protože se bude velmi kritizovat... :-)

Tomáš Vavrečka
08. srpna 2017, 17:18
0
Kafe&Káry Ostrava vol.2 budou 13.8.2017

Veroniko, díky za nabídku, ale kafe je zajištěno přímo v přilehlých kavárnách DOV v Gongu a U6

Tomáš Vavrečka
07. srpna 2017, 22:12
1
Hrdinové za babku: Fiat Bravo HGT

Ještě se teda sluší dodat, že já mám tu obrovskou výhodu, kdy můžu hodit auto do stodoly a netrápit ho tedy před sídlištěm.
No a pak tu je možná ten mylný dojem, že se na těch autech nic nekazí. Samozřejmě kazí a samozřejmě i ta nejzachovalejší potřebují servis, nikdy nebudou tak uživatelsky pohodlná jako nové auto v záruce a člověk musí projevit trochu snahy a přehledu, aby nezahučel velké peníze do banálních oprav. Ale to už je vše jen o rozumu a plánování při nákupu - jak dlouho chci auto mít a na co jej budu používat. :-) Dvacetileté auto ve stádiu leštěnka nikdy nebude ideální pro protloukání se městem v čase i nečase a tahání materiálu na stavbu... Na to je holt lepší ten nový Logan...

Tomáš Vavrečka
07. srpna 2017, 21:43
0
Hrdinové za babku: Fiat Bravo HGT

Jako duchovní autor téhle podrubriky bych měl asi taky přispět svou trochou do mlýna :-)

- Jak už psal Vojta, jsou to auta, která půjdou koupit ZA dvě výplaty, nikoli ZE dvou výplat.

- Suma je přibližná, idea byla do +/- 50 tisíc (tedy i kousek nad), ambice, abych se přesně vlezl do skutečné průměrné mzdy v daném období opravdu nemám.

- Pokud uvážíme, že nejlevnější nová auta se prodávají za 200 a pokračují někam k 10 milionům, je myslím možné auto za cenu lepšího kola skutečně nadsázkou označit jako "auto za babku" a rozhodně ne za "auto pro elitu" :-)

- O autech za opravdovou babku v řádu tisíců či nízkých desetitisíců nechci psát už z principu, protože si nemyslím, že za daný rozpočet lze pořídit něco, co by dávalo smysl jinde než na PlechCupu. Sice se občas stane zázrak ( třeba Ondrova Omega 2.6i, o které se tady před lety psalo), ale obecně zastávám názor, že auta za pár jsou spíše k zlosti...

- a speciálně pro Bitnera. Za dobu co tady píšu jsem pořídil už šest "aut za babku" v nadprůměrném stavu a hodlám tedy tvrdit, že za 50 to furt jde :-) I když jsme před pár dny nadávali, že lepší časy už byly...

Tomáš Vavrečka
05. srpna 2017, 19:09
0
Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI: Američan na evropských silnicích

Souhlas s Caddym. Vetsi facelifty se u Fordu odjakziva oznacovaly jako nove mk. Rozumi tak tomu google, wiki, katalogy nahradnich dilu, fordi komunita, tak bych se toho drzel a nedelal v tom hokej sefredaktore :-)

Tomáš Vavrečka
31. července 2017, 18:21
0
Jsou všechna moderní auta vyměklá? Aneb na co jsem přišel při testování BMW 340i

Krab: S hierarchií M3 se myslím nic neděje. Spíš to vypadá, že ji udělali trochu moc divokou a ve výsledku to je asi trochu kontraproduktivní.

GanGreen: S tím turbem to je složitější. Mi v principu příjdou turbomotory pro auta na denní ježdění fajn. Nebo mi minimálně nijak nevadí. V autě pro běžnou přepravu je ten dostupný výkon i v nízkých otáčkách věc, kterou jsem ochoten vyměnit za horší reakci na plyn. Přece jenom, při rutinních přesunech člověk nijak extra nezávodí. U ryzích sporťáků, ale taky preferuju jednoznačně atmosféru. Samozřejmě, jsou dobré a špatné turbomotory. Tenhle třílitr v 340i je jednoznačně dobrý a už jsem to psal i v článku - projevem není nikterak vzdálen klasické řadové šestce... Turbo sice přiznává (znatelným lagem), ale vršek má o kus ostřejší, než stará M54... Navíc když nepotřebuješ decimovat okolní provoz, jezdíš za 7,5... 7,5 !!!! Věř, že kdybys v tom autě strávil týden jako já, chceš ho v den odevzdání zamknout do garáže a nikdy ho nevrátit a nějaké turbo pod kapotou bude ta poslední věc, kterou bys řešil :-)

Tomáš Vavrečka
31. července 2017, 18:13
0
Jsou všechna moderní auta vyměklá? Aneb na co jsem přišel při testování BMW 340i

Přísahal bys správně. Já zas přemýšlel nad kdoví čím a napsal tam krávovinu, kterou jsem pak opravil... a to jsem myslel, že si toho nidko nevšimne :D

Tomáš Vavrečka
30. července 2017, 17:00
0
Jsou všechna moderní auta vyměklá? Aneb na co jsem přišel při testování BMW 340i

Takže Škoda 105 je skvělé auto? :-) Takhle jsem nad tím nikdy nepřemýšlel. Dobré auto je pro mě takové, které jako celek plní co má a dává smysl. Skvělé k tomu musí přidat něco navíc, něco čím se vyčlení nad konkurenci nebo nadchne řidiči/majiteli srdce. A někde nad tím visí auto dokonalé, které má ideální každou jednotlivou část, ale takové jsem ještě neřídil :-)

Nebo řečeno ještě jinými slovy, i skvělé auto může mít chyby.

Tomáš Vavrečka
30. července 2017, 09:10
0
Jsou všechna moderní auta vyměklá? Aneb na co jsem přišel při testování BMW 340i

Díky. Ještě jsem se nedostal k podrobnému zkoumání ceníku, ale měla by stát okolo 1,5 milionu. Takže skutečně docela blízko M3. Ale už jsem od dvou lidí slyšel, že 340i M-performance jim přijde lepší, než aktuální M3...

No a cena/výkon je samozřejmě u ojetiny vždycky lepší. U nového se zkrátka platí za to, že je nové :)

Tomáš Vavrečka
17. července 2017, 14:05
0
Jaká je vaše nejoblíbenější silnice? | Autíčkář se ptá

Pridam trochu exoticky typ.

Rhodos - prakticky cele stredozemi a zapadni pobrezi je jedna nekoncici, liduprazdna a kvalitni horska okreska!

Tomáš Vavrečka
14. července 2017, 08:28
0
Hyundai i30 N vstupuje do světa dospělých hot-hatchů

Dominik má vždy správné informace, takže i30 N skutečně má mít elektronicky řízený LSD, třeba jako Golf GTI Performance. Takže žádné XDS aka ESP s prodlouženým pazourem :-)

Tomáš Vavrečka
13. července 2017, 16:02
0
11 osmiválců s nejlepším zvukem

Ten údaj o hmotnosti uvádělo při představení samo BMW a také internety praví, že S65 má být o 15 kg lehčí.

Tomáš Vavrečka
13. července 2017, 15:54
0
11 osmiválců s nejlepším zvukem

S32B56. Jak jsem na takovou blbost proboha přišel? :-) Díky za upozornění, musel jsem zrovna myslet na bůh ví co.

Tomáš Vavrečka
04. července 2017, 14:00
0
Zadokolka, či předokolka? Toť otázka! | Ptejte se Vojty

To je teda skutecny masakr. Asi si na chvilku prestanu nadavat na ceskeho uredniho simla.

Tomáš Vavrečka
04. července 2017, 09:30
0
Volkswagen Golf 2.0 TDI: Před branou luxusu

Presne tyto tri veci me stvou i na domacim sluzebnim Superbu, plus jeste bouchani pri prejezdu nerovnosti. Lec v testovacim Golfu jsem je vubec nezaznamenal. Obzvlaste DSG bylo jak z jineho sveta. No a evidentne jeden Golf muze byt jiny, nez jiny Golf... Takze se mi ted na mysl opet vkradaji myslenky o rozdilne kvalite novinarskych a beznych aut.

Tomáš Vavrečka
02. července 2017, 22:51
1
Volkswagen Golf 2.0 TDI: Před branou luxusu

Já to taky nechápu. Každý milovník amerik, sporťáků, youngtimerů, prostě každý petrolhead přece ví, že Golf je to nudné, celkově průměrné a ničím zajímavé německé auto pro vohnouty, kteří neznají nic lepšího...

Kdybych psal test já, asi bych byl poněkud mírnější v obhajování jeho ceny (je to prostě nesmyslná novinářská specifikace), nicméně to nic nemění na tom, že na testovaném Golfu se stěží hledaly chyby... Tak a teď je ze mě asi bývalý milovník ryzích řidičských aut :-)

Tomáš Vavrečka
27. června 2017, 21:46
0
Honda S2000: Vemte si mou ledvinu! | Za volantem

Myslím, že Boxster S a S2000 jsou dobová špička "dostupných" řidičských roadsterů, akorát každý na to jde jinak. Zbytek (Z4, SLK, apod.) hraje druhé housle.

Tomáš Vavrečka
27. června 2017, 16:17
0
Honda S2000: Vemte si mou ledvinu! | Za volantem

Myslím, že za 400 se pořád ještě slušná S2K sehnat dá, zas ty ceny nežeňme do nebes. No a jinak, variant do půl mega je hodně, ale co se týče čistého řidičského zážitku, nevím o jiném autě, které bych před Hondou upřednostnil. Ale to šlo asi poznat z toho článku. :-)

Tomáš Vavrečka
22. června 2017, 15:10
0
Jak prodat auto a nezbláznit se z toho

Potvrzuju. Neobvykla auta jsem prodal vlastne vsechna na prvni dobrou.

Tomáš Vavrečka
21. června 2017, 18:21
0
Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi: Soukromý tryskáč

Krocan: Pokud na neco narazis, tak to klidne napis - bude to pro dobro vsech ;)

A Adam to ma blbe, za trest sam okusi, jake to je fungovat na naftu s mocovinou :) aspon dve deci...

Tomáš Vavrečka
15. června 2017, 21:27
0
Škoda Octavia RS: Budoucí klasika nebo cenová anomálie? | Bazarový snílek

Tak objektivní Autíčkář nebyl asi nikdy. Celá stránka je už od začátku průmětem osobností redaktorů, kteří mají své subjektivní pravdy. Ovšem čím je tento článek o ORS manipulativní a tendenční, to je mi opravdu záhadou. :-)

PS: shadow ninja zdraví Franze :-D

Tomáš Vavrečka
08. června 2017, 13:53
0
Proč je Mustang levnější než M3 aneb o milionových Golfech a úskalích cenotvorby

Resp. je ekonomičtější, než u auta, které třeba sice neztrácí na ceně, ale žere a vyžaduje nákladnější servis.

Tomáš Vavrečka
08. června 2017, 13:52
0
Proč je Mustang levnější než M3 aneb o milionových Golfech a úskalích cenotvorby

Že se vám tady do toho vmísím. Jak tady padlo, že nové a levnější = lhaní si do kapsy, tak zrovna v bitnerově případu bych to viděl přesně opačně. Pokud někdo chce velké / silné / sportovní / terénní auto, nebo střídá auto co dva roky, je pro něj samozřejmě výhodnější ojetina. Ale pokud je někdo nenáročná, stačí mu Sandero nebo jiný levný ekvivalent, dá si do něj ještě k tomu LPG a nechá si ho třeba 10 let / 200tkm, tak ho posléze může klidně hodit ze skály a celkové náklady na kilometr budou směšné.

Když Bitner jezdí za 1,20Kč/km a amortizace auta jej vyjde na zhruba 1Kč/km, tak po přičtení nějakých sranda servisů (za deset let normálního provozu by mělo jednoduché auto žádat jen pneu, olej a brzdy) vyjdou celkové náklady na km na cca 2,50... Ruku na srdce pánové, tolik utratíme u těch našich verglů jen za PHM. Pokud někomu stačí Sandero, Yaris, Fabia, nemusí být ani koupě nového auta nějak zásadně neekonomická

Tomáš Vavrečka
05. června 2017, 14:45
0
Tomáš Vavrečka
03. června 2017, 09:43
0
Autíčkář se ptá: Je odpověď vždycky...

Krab: zvuk Boxsteru je uchvatny. Kdyz ti zajeci za uchem prisera, je to na husi kuzi :)

Semry: 350Z je mozna nedobry sportak na extremni jizdu, nicmene jako sportak na kazdy den mi pasuje skvele. Pri kazdodennich jizdach asi nebudes jezdit jen po prazdnych okreskach. Naopak si i pri bezbem lopoteni uzijes zvuk motoru, hrubou mechaniku auta i ten lehce chuligansky charakter. A zadna rozbredla zaba, ktera by kazila radost z rychle jizdy, to taky neni.

Tomáš Vavrečka
02. června 2017, 11:10
0
Kafe a káry v Ostravě: Napoprvé úspěch

Tak příště. C70 bude vítaný exponát.

Tomáš Vavrečka
02. června 2017, 11:09
0
Autíčkář se ptá: Je odpověď vždycky...

No a 20k€ je jen za to HF, když se jedná o EVO leze to i přes 60. A úlet to teda je, holt Integrala je legenda.

Tomáš Vavrečka
02. června 2017, 08:53
1
Autíčkář se ptá: Je odpověď vždycky...

Neber to zle, ale tohle mě rozesmálo :-) Hlučné, rachotící, řidičsky velmi únavné a ke všemu staré italské auto je myslím úplný opak věci, kterou by chtěl člověk používat každý den. No a pak ti onen zprostředkovatel nejspíš opomněl říct, kolik taková Integrála dneska stojí :-)

Tomáš Vavrečka
01. června 2017, 20:45
0
Autíčkář se ptá: Je odpověď vždycky...

Boxster 986 je boží. Kterou variantu jezdíš? Vlastně mi 986 asi přijde čistší a přimočařejší než obecně více chválená 987. I když to může být jen tím, že když jsem jezdil s 987, byl jsem ještě o kus větší poleno, než při řádění s 986... :-)

Tomáš Vavrečka
01. června 2017, 11:59
1
Autíčkář se ptá: Je odpověď vždycky...

No jo, ale ono je to fakt těžké když si tazatel nastavil kritéria takto :) Nejvíc by se mi líbilo navýšit rozpočet a pořídit 350Z

Tomáš Vavrečka
01. června 2017, 11:57
0
Autíčkář se ptá: Je odpověď vždycky...

MR2 mi přijde hraniční už i odkládacími prostory. Přece jen člověk občas potřebuje převést aspoň větší nákup. 350Z by byla ideální, ale zatím stojí moc.

Tomáš Vavrečka
01. června 2017, 11:54
0
Autíčkář se ptá: Je odpověď vždycky...

944 a 200 sx na denni ježdění? To by chtělo spoustu sadismu, ať už k sobě nebo k autu. Přece jen by byla asi škoda týrat takové youngtimery v zimě nemluvě o tom, že třicet let staré auto nebude ideální ani z hlediska spolehlivosti.

Tomáš Vavrečka
01. června 2017, 07:39
0
Autíčkář se ptá: Je odpověď vždycky...

Teda Vojto, teď budem zas za propagátory. :-) Je to tak, jak píše C70C. Kdyby byl rozpočet vyšší nebo nebyl požadavek na RWD, byl by prostor ke kreativitě, takhle jsme všichni nahraní.

Tomáš Vavrečka
17. května 2017, 20:44
0
Ptejte se: Tracktool za 200 tisíc

V tomto konkrétním případě bych svor neviděl jako nějakou kruciální záležitost - na hladkém rychlém okruhu si lze v pohodě vystačit i s otevřeným. Mimoto, svor lze přikoupit skoro do čehokoliv.

Tomáš Vavrečka
16. května 2017, 21:18
0
Lada Niva HardCross: Dokonalá hračka

BiC: Tohle se mi nelíbí a musím se kolegy Adama zastat. My v zásadě vůbec nic nemáme proti kritice. Jakkoli se šéfredaktor Vojta snaží proklamovat, jak se chceme od punku přiblížit profesionalitě, nic to nemění na tom, že jsme stále jen banda nadšenců, kteří obsah webu tvoří ve svém volném čase, a tedy je jistě mnoho prostoru pro kritiku a zlepšování. Jenže aby kritika padla na úrodnou půdu, musí být podnětná a to posty výše bohužel nejsou. Je hezké, že Adam dostane silácké doporučení, aby psal o kytkách nebo neposlouchal baby na pavlači, ale z toho si můžeme vzít leda... Nic... Lepší pro obě strany by jistě bylo napsat, co konkrétně se nelíbí.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 5 e39 523i 1999
BMW Řada 5 e39 523i

1999 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem

International 1210 Special 1977
International 1210 Special

1977 rok výroby
1000 koní výkon
5 000 ccm objem

Jeep Wrangler YJ 1989
Jeep Wrangler YJ

1989 rok výroby
103 koní výkon
2 464 ccm objem

BMW Řada 6 BMW 645ci,Paket M6,4398,245kW 2004
BMW Řada 6 BMW 645ci,Paket M6,4398,245kW

2004 rok výroby
245 koní výkon
4 398 ccm objem