reklama
načítám data...

Vavris

JménoTomáš Vavrečka
BydlištěOstrava-město
Registracepřed 3.2 rok.
Poslední aktivitapřed 1.9 hod.
Příspěvků ve fóru366
Komentářů u článků466
Pozitivních komentářů u článků23
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu
Informace

Řidičský purista a tradiční petrolhead, který odmítá plýtvat časem v nudných autech a zoufale potřebuje mnoho volných desetitisíců, aby jeho přeplňovaná Miata jezdila tak, jak by si přál.

Posledních 50 komentářů

Tomáš Vavrečka
16. února 2017, 19:32
0
Zapište si do kalendáře termíny Trackdayů a PlechCupu v roce 2017!

Zkus prosím, a kdyby to vypadalo nadějně, tak se mi prosím ozvi do pošty. Díky moc.

Tomáš Vavrečka
14. února 2017, 20:34
0
Hrdinové za babku: BMW 323ti Compact

No, s tímto bych příliš nesouhlasil. Věřím, že nemálo studentů opouští autoškolu ve stavu, kdy manuál ovládat neumí a pravděpodobně se to nikdy nenaučí (a ti ať si koupí automat), ale zároveň pevně věřím, že (pořád ještě) většina je schopna tři pedály, volant a řadící páku ovládat již intuitivně a bez toho, aniž by je to rozptylovalo.

Tomáš Vavrečka
14. února 2017, 20:27
0
Hrdinové za babku: BMW 323ti Compact

No, ono to co je v článku zmíněno prakticky taky je běžná údržba a díly po životnosti :-) E36 jsem vlastnil ve třech různých variantách a některé věci se opakovaly jako přes kopírák.

Tomáš Vavrečka
13. února 2017, 13:13
0
Hrdinové za babku: BMW 323ti Compact

Aha, já měl za to, že "kostky" jsou zlidovělý název pro místa v prazích určená ke zvedání, která vyhnívají jako první. Opravím to tedy. S těmi nosníky - třeba moje ex zimní 320i měla nosníky už docela chycené a prahy i kastle sice byly mizerné, ale na prach se rozhodně nerozpadaly.

Tomáš Vavrečka
13. února 2017, 09:48
0
Hrdinové za babku: BMW 323ti Compact

Máš pravdu s tím rozvorem, to je blbost. Opraveno, díky.

Tomáš Vavrečka
10. února 2017, 07:25
2
Asi potřebuju osmiválcovou ameriku

No a dostáváme se pomalu k tomu, že by vlastně bohatě stačilo, kdyby ty zapchlé B6, BP a MZR jely zhruba jako K20 a bylo by po problémech :D

Tomáš Vavrečka
06. února 2017, 09:49
1
4 automobilová klišé, která stále platí

VK: Mám pocit, že to vidíte velice jednoduše. Ono přesunout dopravu z kamionů do vlaků jen lusknutím prstu jednoduše nejde.

1. Tuzemské železnice jsou přeplněné, železniční cargo už má nyní prakticky plné kapacity a není s to zvládnout vyšší objemy přeprav.
2. Železniční přeprava je logisticky mnohem náročnější, z principu není vhodná pro přepravu menších nehomogenních komodit - kterých se přepravuje rozhodně více, než výrobků těžkého průmyslu, aut nebo paliv
3. Chybí infrastruktura - koleje, překladiště, sklady
4. Železniční systémy a předpisy v rámci EU jsou stále nejednotné, činí to dopravcům nemalé potíže, zpomaluje to dopravu
5. bez většiny kamionu se možná nažereme, ale nebudeme mít skladem díly v obchodě, neobjednáme si z eshopu co chceme, nebude co kupovat v lékárnách, budem čekat měsíc na nábytek...

PS: opravdu kamiony zapříčíní třetinu nehod? Statistiky md.cz říkají něco o sotva 10% http://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx?q=Y2hudW09Mg%3d%3d

Tomáš Vavrečka
03. února 2017, 13:25
0
Tomáš Vavrečka
03. února 2017, 12:11
0
4 automobilová klišé, která stále platí

To by bylo zlé řešení. Je třeba si uvědomit, že na naftu jezdí prakticky veškerá nákladní doprava. Co by znamenalo zvýšení spotřební daně je nasnadě. Řešením by bylo snížit daň na benzin

Tomáš Vavrečka
29. ledna 2017, 09:43
0
Nejnegativnější automobilová recenze?

Při řazení nahoru bylo zmiňováno pouze pomalé padání otáček - nemoc některých dnešních motorů. O efektivitě používání meziplynu už toho bylo napsáno spoustu... Takže stručně videem

- myslím, že se nemusíme přít o to, že tady jsou meziplyny používány velmi efektivně a podřazování pouze přes spojku by vedlo jak k pomalejší změně převodů, tak možné nestabilitě auta. :-)

Tomáš Vavrečka
29. ledna 2017, 09:31
0
Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 MonteCarlo: Šaty dělaj (nejen) člověka

Pořád bych to dával na vrub nepovedenému / vadnému kusu. Škodovek se mi za poslední roky dostalo pod ruky asi 15 a převodovka mě nikdy neurážela.

Tomáš Vavrečka
28. ledna 2017, 21:10
0
Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 MonteCarlo: Šaty dělaj (nejen) člověka

Nebyl ten Yeti rozbitý? Nepřesnou převodovku jsem u novodobých modelů Škody asi nikdy nezažil.

Tomáš Vavrečka
27. ledna 2017, 13:28
1
Nejnegativnější automobilová recenze?

Pjanda je pojem :) Take jsem videl jeho rizeni na zivo a je to velmi pusobive, bohuzel takhle asi ridit nikdy umet nebudu. Nicmene mi jeho recenze nekdy prisly "odlisne za kazdou cenu" a s nekterymi zavery se absolutne mijim - typicky treba rizeni na Mazde 6, ktere bylo oznaceno jako silene (negativne).

No ale co jsem chtel rict hlavne, vtipne obcas pusobi verne ctenarstvo, ktrere casto v diskuzi potvrzuje poznatky z extremni jizdy a pritakava osobitym nazorum pjandy, pritom je nad slunce jasne, ze vetsine z nich budou tyto extremni jizdni poznatky navzdy zatajeny :)

Tomáš Vavrečka
27. ledna 2017, 13:19
0
Nejnegativnější automobilová recenze?

V souvislosti s Harrisem se mi vybavila jeho nevybirava filipika na Ferrari. Urcite tady nekdo hodny nalinkuje, ja pisi z mobilu :)

Tomáš Vavrečka
26. ledna 2017, 08:07
0
Audi A4 Allroad 3.0 TDI: Všestranné řešení

V tomto ohledu to máme velmi jednoduché - jakožto automobilové děvky žádnými sympatiemi ani antypatiemi netrpíme :)

Tomáš Vavrečka
24. ledna 2017, 19:02
0
Hrdinové za babku: Fiat Barchetta

Anglictina je globalni no :) Takze se ty vyrazy michaji mozna az nezdrave casto, ale zrovna tady to smysl ma. Holt je jednodussi napsat 'downhill' nez 'jet dolu z kopce' a stejne tak 'lift-off' nema cesky ekvivalent a je to rozhodne prijemnejsi varianta nez otrocky opisovat 'pretacivost po odstaveni plynu'.

Tomáš Vavrečka
24. ledna 2017, 13:09
0
Hrdinové za babku: Fiat Barchetta

Někde jsem četl, že Barchetta se nedělala jako RHD a v UK se prodávaly pouze LHD varianty. Možná to tam má punc velké exotiky a proto stojí tolik :)

Tomáš Vavrečka
16. ledna 2017, 09:01
0
11 automobilových reklam, které máme rádi

Vycházel jsem z oficiálních informací - 606 pokusů, 2 finální záběry.

Tomáš Vavrečka
12. ledna 2017, 18:14
0
O autech oblíbených, neoblíbených a srdcových

Břízo, tvoje komentáře, to je vždycky taková sada, že nemám slov :-)

Tomáš Vavrečka
12. ledna 2017, 18:13
0
O autech oblíbených, neoblíbených a srdcových

To bych ale měl do textu doplnit i s konkrétním jmenováním, aby jsem ti zlepšil pracovní postavení :D

Tomáš Vavrečka
11. ledna 2017, 01:16
0
Hrdinové za babku: Ford Cougar 2.5 V6

Nám šlo zejména o náklony :)

Tomáš Vavrečka
10. ledna 2017, 08:28
1
Kia představila sportovně laděný sedan Stinger

Loquid: Adam ti chtěl svým komentářem naznačit, že Auto Union, tedy Audi, nemělo s prémií společného vůbec nic. Vyrábělo levná lidová auta a prémie je v jeho případě záležitost několika posledních let.

Stejně tak bys musel považovat za nepatřičné ceny a modely všech japonských automobilek anebo Volkswagenu, který je dnes subprémie a přitom býval ten nejnižší lowend. Svět se zkrátka mění a Hyundai s Kiou už nejsou ty automobilky, které tady v 90.letech prodávaly Pony a Sephiu. Stinger žádnou díru do světa neudělá, ale vyšlape důležitou cestu svým nástupcům.

Tomáš Vavrečka
08. ledna 2017, 11:22
0
Hrdinové za babku: Ford Cougar 2.5 V6

Co se týče zadírání - k mýlce nedošlo. ST220 i Jagy používají totožný motor (původně vyvíjený Jaguarem) a jeho problémy s mazáním, kdy již malý úbytek oleje může zapříčinit konec ojničních ložisek, jsou známé. K mýlce však došlo, že jsem tento motor označil jako objemnější variantu 2.5 - 2.5 je jednotka původem jiná, takže jsem článek upravil :-)

Tomáš Vavrečka
08. ledna 2017, 11:17
0
Hrdinové za babku: Ford Cougar 2.5 V6

Moje ex Sobice se teda nakláněla a to velmi :-) Pravda, měl jsem ji na nejmenších kolech a turba by měly mít tužší odpružení...

Tomáš Vavrečka
05. ledna 2017, 21:17
0
AutoFrc aneb automobilový inzertní server, který tu chyběl!

To už jsem našemu IT taky vkládal na srdce několikrát, ale zatím nic. Snad vlákna budou :)

Tomáš Vavrečka
04. ledna 2017, 20:37
2
AutoFrc aneb automobilový inzertní server, který tu chyběl!

Taková podrobná databáze by byla spíše kontraproduktivní. Doporučuji hledat pomocí rozpětí výkonu.

Tomáš Vavrečka
01. ledna 2017, 12:01
0
10 nejčtenějších článků 2016

Díky za upozornění. Už opraveno.

Tomáš Vavrečka
01. ledna 2017, 08:27
0
Citroen Saxo VTS 16V - Lék pro moderního řidiče

Ony jsou i jiné Hrabyně? :) Akorát těch jiných testů zase tolik není...

Tomáš Vavrečka
30. prosince 2016, 08:26
0
Škoda Superb Combi 2.0 TDi - Dexterův stěhovák

V takoveto veci skutecne k nicemu :)

Tomáš Vavrečka
29. prosince 2016, 21:44
0
Škoda Superb Combi 2.0 TDi - Dexterův stěhovák

Jako mnoho jiných převodovek, i DSG se časem "učí". Takže je možné, že v Octavii byla jen dobře "zajetá". Shodou okolností se s jedním Supem s DSG setkávám, a následující tři roky budu setkávat velmi často a čerstvé DSG nebylo příliš příjemné. Nyní po zhruba tisícovce kilometrů se to už dosti zlepšilo, i když zbrklost při přidání plynu a ucukanost při rozjíždění a popojíždění ještě nezmizela. Uvidíme, kam to dopracuje :-)

Tomáš Vavrečka
28. prosince 2016, 20:16
0
TOP10: Cool auta a uncool nástupci

Honzo, není co opravovat, W140 byla skutečně první, která nesla obchodní název "S". Předchozí generace se prodávaly jako SE/SEL/SEC a nebyly oficiálně prezentovány jako "Třída S"

Tomáš Vavrečka
22. prosince 2016, 22:00
0
Za volantem Nissanu 350Z: Šarmantní baculka

Osvedcene Bilstein B12 pro kit nebo levnejsi typy coiloveru (Mesiter, BC Racing) se daji sehnat do 20k. Nic vic na podvozku pro zacatek menit netreba, je to uz v serii mimoradne kvalitni a daji se pomoci excentru nastavovat odklony. Pneu jsou v jednom z nejlevnejsich rozmeru, takze sada velmi lepivych stoji 6-8k. Pak uz snad jen sportovni brzdove desticky a je to.

Tomáš Vavrečka
22. prosince 2016, 18:21
2
Za volantem Nissanu 350Z: Šarmantní baculka

To je velmi správný podotek. Miata potřebuje podvozek a dobré pneu. Ale je to natolik nenákladné, že už to (nesprávně) beru jako skoro automatickou vlastnost. A teď už fakt mlčím. a už o té dekapitované mrdce nemluvte :D

Tomáš Vavrečka
22. prosince 2016, 18:19
0
Za volantem Nissanu 350Z: Šarmantní baculka

Zcela souhlasím s Krabem. :-)

Když už to tu je načnuté. NC je oproti NA/NB znatelně rychlejší na okruhu (dokázáno miata cupem) a po zkušenosti s ND bych tipl, že mezi NC a ND bude podobně velký skok, možná ještě větší. ND na podvozku a dobrých pneu bude už velmi schopné. Ale na okresce to je jiné - sám Hospodský může potvrdit, že chumel zahrnující vše od 90hp NA po 160hp NC si nemá moc co vyčítat :-)

A končím s diskuzí o autě, o kterém se nesmí mluvit :-)

Tomáš Vavrečka
22. prosince 2016, 18:10
0
Za volantem Nissanu 350Z: Šarmantní baculka

Já myslím, že je docela jedno, jestli by to bylo Stelvio nebo Nordschleife... 350Z prostě v základu nijak rychlé auto není nikde. Mrkni na fastestlaps pro představu. I třeba time table na JDM foru ukazuje, že Zetko není na českých okruzích nijak zvlášť vzdálené ani té Miatě. Ostatně, ta informace o okreskách pochází přímo od majitele, krom 350Z jezdí ještě v NB.

Tomáš Vavrečka
22. prosince 2016, 15:04
0
Za volantem Nissanu 350Z: Šarmantní baculka

Beastar: Tak ony se výkony na okresce dosti smazávají. Samozřejmě, pokud někde budou převažovat dlouhé rovinky, bude mít navrch větší výkon, ale na čistě technických úsecích (ani to nemusí být pomalé zatáčky, ale prostě když to nebude rovné) se dá i s relativně slabým, ale schopným autem uviset kde co... když to je nezáludná předokolka, tak obzvlášť :-) Můj oblíbený příklad je Twingo RS, které dýchalo na záda Lanceru EVO VII RS, jehož řidič rozhodně nebyl šnek.

Tomáš Vavrečka
22. prosince 2016, 13:21
0
Po Japonci v Praze zbylo pouze jedno hodně široké Porsche

Chlapi z Garáže celou akci zaštiťovali, takže měli exkluzivní materiál a dřívější články i streamy :-)

Tomáš Vavrečka
22. prosince 2016, 12:08
4
Za volantem Nissanu 350Z: Šarmantní baculka

Rád bych upozornil, že tentokrát to nebyla redakce, kdo jako první zmínil Miatu. :-) Jinak nemá moc cenu ta auta srovnávat. Každé je jiné. Zetko ale i přes dvojnásobný výkon na podhorské okresce neujede.

Tomáš Vavrečka
15. prosince 2016, 11:23
0
Proč nerad řídím v zimě a proč rád neřídím nikdy?

Že to s Radkem nebude tak hrozné ostatně dokazuje i následujícíc video. :-) https://www.facebook.com/radek.chlud/videos/10152579677394071/?__mref=message_bubble

Sice předokolka, stejně to vypadá hezky.

Tomáš Vavrečka
15. prosince 2016, 11:07
2
Proč nerad řídím v zimě a proč rád neřídím nikdy?

Tak já teda taky přispěju do názorové mlýnice a pokusím se trochu uklidnit vášně. Myslím, že článek je především o vnitřním boji s vlastní nedokonalostí a taková filozofická úvaha nad tím, zda má vůbec všechno to (zimní) pachtění smysl. Je pravda, že některé věty jsou formulovány poněkud nešťastně, ale nemyslím si, že by chtěl Radek říct, že v zimě bychom měli zavřít auta do garáže a na ten zlý klouzavý sníh vůbec nevjíždět, protože to je nebezpečné a jsme vrahové pánu s koňmi.

Já v tom čtu o marné touze vyrovnat se řidičským idolům, o tom, jak je občas frustrující dívat se na vlastní levé pahýly. A přiznejme si, kdo z nás někdy neměl pocit, že to prostě stojí za prd a jsme pouze neschopná schránka pro zasněné ego, které by chtělo po zasněžené okresce tančit s lehkostí Ariho Vatanena? A také si přiznejme, že i přes snahu nehrotit to přes limit vlastních schopností a být zodpovědný vůči okolí (jezdit v noci a na odlehlých místech), to někdy může skončit příkopou - v zimě obzvlášť - nebo něčím naprosto nepředvídatelným (pan s koňmi). Červíček strachu někde vzadu v hlavě hlodá.

Tomáš Vavrečka
13. prosince 2016, 09:14
2
Ptejte se: Auto pro pravého gentlemana?

Gentleman rozhodně nesmí vypadat, že přijel autíčkem po mladším bratrovi, které se šklebí a vše na něm je konstruováno příliš účelně a přímočaře bez špetky noblesy a nenucenosti. Jestli má mít nějaká Miata šanci být autem pro gentlemana ve smyslu popsaném v článku, tak s přimhouřenýma očima to bude Miata Fiata 124 Lusso. Pokud už by gentlemab zabředl do této kategorie, slušel by mu mnohem víc nějaký klasický Triumph nebo Alfa Duetto. :)

Tomáš Vavrečka
09. prosince 2016, 08:16
0
Hrdinové za babku: Alfa 156 2.0 T.S.

Nerad bych se dostával do sporu s takovým znalcem italských vozů, ale podle nejrůznějších zdrojů je těch příčin více a daly by se shrnout jako "nedostatečná kontrola kvality při výrobě". Ostatně, to by snad musela mít skoro každá 156 diletantsky vyměněné přední okno :) Zahraniční zdroje uvádějí krom odtokových kanálků (jinak jsem si docela jist, že ty se mohou ucpat či proděravět i jinak, než výměnou skla) také nějaké problémy se svary, těsnění střešního okna..

Tomáš Vavrečka
02. prosince 2016, 08:04
0
Je Miata víc jako Fiat nebo jako Alfa? - Z redakčního chatu

Já bych jen rád dodal, že to páchají nemajitelé Miat. Třeba já letos vyplodil jen test ND a kompresoru (tedy aktuální věci), a pak tedy hlavně článek 5 důvodů proč stojí Miata za houby, čímž jsem ty dva předchozí dá se říci anuloval. Tak mě za to prosím někdo pochvalte :-) :D

Tomáš Vavrečka
27. listopadu 2016, 09:19
0
Ptejte se: Zbytečnost sportovních aut?

S křížkem po funuse... Motorka je jiné zvíře, to se nedá s autem srovnávat. Díky minimálnímu půdorysu a nesrovnatelné akceleraci si prakticky kdykoliv vytvoří svůj jízdní pruh a jede. Tam bude časová úspora velmi znatelná. Ale u těch aut to fakt žádná výhra nebude.

No a relativně čerstvá zkušenost. Cca 150 kilometrů po cestách I. a II. třídy, spěchalo se, ale oba řidiči měli mozek... Auto 1 - 510 koní - sportovní limuzína, Auto 2 - 175 koní - roadster. Nakoňované zlo zmizelo hned v prvním kopci s předjížděcím pruhem a jeden by řekl, že posádka bude po večeři, než dorazí auto 2. Nakonec byl rozdíl možná 2 nebo 3 minuty a potkali jsme se ještě na recepci, když osádka Auta 1 právě dostávala klíče...

Tomáš Vavrečka
17. listopadu 2016, 17:40
0
Jak už mě nebaví pomáhat lidem s výběrem auta

Úplná trefa. Proto jsem ho v článku taky dával do uvozovek.

Tomáš Vavrečka
13. listopadu 2016, 08:20
0
Do Říma s Rudou Potvorou, část druhá

Franta má tou vánoční potvorou samozřejmě na mysli to,že ta mrcha zase nejede a k uvedení do pohybu je nutno zapřáhnout soba :)

Tomáš Vavrečka
10. listopadu 2016, 07:43
0
10 aut od Mazdy, která psala historii

A to já si budu stát za tím, co je v článku. Homologační auta jsou totiž všechna - 323 GTX BF i BG i 323 GT-R BG. Jde vlastně pouze o vývojovou linii. Jasně, GT-R byla silnější, ale přišla až v roce 1992, přitom Mazda se účastnila WRC ve skupině A už dávno předtím. I samotné závodní speciály založené na BG používají obě označení. GTX v sezónách 90-91 a GT-R pak 92-94.

Tomáš Vavrečka
08. listopadu 2016, 22:32
0
Ptejte se: Kterak vozidlo víkendové koupit a kalhoty na něm neprodělat

beastar: Pokud bychom uvažovali příklad z článku, jsem si docela jistý, že by TCO zánovního Toyobaru vyšlo o kus nižší oproti ojetému Caymanovi. Jednak se dá předpokládat, že cena Caymanu bude také nadále klesat. Pak si stačí uvědomit nejběžnější provozní výdaje. BRZ se v dlouhodobé kombinaci určitě vleze do 10 litrů na sto. Cayman bude chtít spíš takových 13-14. Kdyby každý rok najel 10 tkm, je to za 5 let rozdíl 60.000 jen na palivu. Cayman má dvojnásobně velkou olejovou náplň. Hodinová sazba v servisu (a tím nemyslím autorizovaný) bude také vyšší... Pneu jsou také minimálně dvojnásobně dražší. Pokud bychom předpokládali, že vydrží dvě sezony, tak jen na gumách ušetří majitel BRZ 25.000,- . Na novém BRZ za 5 let zajedeš na 5 garančních prohlídek po 5 tisísích Kč a možná jednou vyměníš brzdy. U Porsche? Může tě potkat spojka a hned je pryč dalších 20. Brzdy jsou oproti BRZ dražší skoro trojnásobně. Nemluvě o IMS a RMS, které z toho najednou můžou udělat statisícovou záležitost. Nějak mi to leší TCO u Porsche nevychází...

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Electra 225  1968
Buick Electra 225

1968 rok výroby
360 koní výkon
7 100 ccm objem

Chevrolet Impala Wagon 1979
Chevrolet Impala Wagon

1979 rok výroby
160 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Aerostar 3.0i 1989
Ford Aerostar 3.0i

1989 rok výroby
147 koní výkon
3 000 ccm objem