načítám data...

Anorex

JménoV T
BydlištěPrachatice
Registracepřed 6.4 rok.
Poslední aktivitapřed 4.4 rok.
Komentářů u článků75
Pozitivních komentářů u článků28
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Anorex
24. října 2019, 13:16
1
Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive VIP: Ber, nebo nech být

Aktuálně jediná Toyota s možností zakoupení v ČR, o které bych dokázal vážně uvažovat a která se mi velmi výrazně líbí. I ten hybrid bych pravděpodobně kousl, protože se k tomu přesně hodí. Chtělo by to samozřejmě svezení, ale i tak dobré.

Anorex
28. srpna 2019, 13:52
3
Co jsem zjistila na prezentaci nové Škody Kamiq

V čem byl Yeti slepá vývojová větev? Naopak to byl začátek vývojové větve jako takové obecně pro SUV Škoda, po kterém následoval Karoq. Jméno sice jiné, které se víc hodí do smyslu pojmenovávání SUV u Škody, ale je to jeho přímý následovník. Tedy Yeti bylo první SUV Škody a poměrně úspěšné na první dobrou.
Pochopil bych, že by někdo bral Roomstera jako slepou větev. Ten ale spíš doplatil u poloviny zájemců na vzhled a sebevědomou cenovku, kdy až těsně před koncem výroby ceny spadly na docela zajímavou mez a spousta lidí měla velký zájem, který tehdy převyšoval kapacity výrobní linky výběhového modelu. Jinak koncepcí to byla docela zajímavá myšlenka, kdy se jedná o fakt dost prostorné a univerzální auto. Celkem si myslím, že by se prodával dodnes, vzhledem k tomu, jaká je extrémní poptávka po ojetinách a jejich nesmyslné ceny. (vlastní zkušenost, sháníme už před tři měsíce dva kusy do firmy a nedaří se)

Anorex
20. srpna 2018, 08:56
0
Jak dlouho a jak daleko dojíždíte do práce?

Denně dohromady 100km. Časově cca 40 minut jedna cesta garáž-parking. Vesele a nadšeně již sedmým rokem... :-)
Cca 10-15km se z toho dá trochu užít, jinak je to jízda ve vláčku s ostatními. Bus nepoužitelný, vymetá každou díru po cestě, takže jede 70-85 minut a ještě do centra města, odkud bych musel dalších 10 minut MHD k práci. Vlak by byl tak na dvě hodiny jedna cesta s přestupem courák-->rychlík... :-D

Anorex
30. července 2018, 10:24
0
Škoda Karoq 1.5 TSI: Ve stínu sourozence

Mám Yetiho poFL od nova teď čtvrtým rokem. Najeto lehce přes 130 000km. Po zkušenostech s novějšími a novými produkty Škody si stále víc a víc stojím za tím, že Yeti a OII byla poslední poctivá a bytelně postavená Škodovka. Interiérem, i podvozkem. Kilometrů už nemám úplně málo, za celou dobu se zatím měnila jedna tyčka stabilizátoru (ano, pouze jedna), v interiéru nic nevrže, nemlátí, neupadává, nic není nijak extra ošmatlané. A to je Yeti ve čtyřkole na 17" kolech dost tvrdé auto (tady už jsou podvozky dneska dál, to je nuto přiznat). Vůbec se mi ho nechce dávat z ruky, byť v horizontu příštího roku už to chci vyměnit za něco nového. Bude to boj :-)

Anorex
13. července 2018, 14:57
0
Subaru Forester 2.0i-L: Na nákup, na expedici, kamkoli

Dvoulitrové benzínové nové XV 8,5 mimo město lehce nadlimitně, dálnice 10, město podobně. 7l je laboratorní utopie jak ovšude...

Anorex
02. července 2018, 13:01
1
Volvo S90 D4 Momentum: Cit pro detail

Zepředu ano prosím, z boku standardní OK profil velkého sedanu, interiér jednoduchý a uklizený, zezadu ne a ne a ne. Prostě ne. Ani za tu již relativně dlouhou dobu, co je na trhu, prostě ne. Ani na velké 90 ani na malé 60 to prostě u mě nefunguje. Jediné, kde to trochu funguje jsou jejich SUV. Tam budiž...

Anorex
15. června 2018, 13:51
0
Subaru XV: Setkání světů

Tak to se omlouvám, ale nad tím jsem se vůbec nepozastavil. Nicméně zvuk dovření mi přišel normální, ne jako dnešní některý plecháče u jiných značek. Takže bohužel, v tom sloužit nemohu...

Anorex
15. června 2018, 12:19
0
Subaru XV: Setkání světů

Poměrně nedávno jsem se také svezl díky nadšenému Subaristovi, který ale poslední měsíc vymýšlí, jak auto dealerovi vrátit, neb je s ním silně nespokojen a chce se vrátit k Forestrovi. Zejména kvůli spotřebě boxeru mimo město, která je na míle vzdálená té tabulkové (což se dá samozřejmě očekávat), ale i u Subaru se jim ten rozdíl zdá nějak moc, projevu CVT převodovky a poměrně malému zavazadlovému prostoru nebo tragické navigaci s jejím legendárním hlasovým projevem.

Můj dojem z auta byl vesměs pozitivní, design zvenku lepší než předtím, interiér neurazí, tři displeje nechápu, ale budiž. Výrazně mě překvapil vnitřní prostor, auto zvenku vypadá mnohem menší než je ve skutečnosti uvnitř. Na druhou stranu mi přijde na zadních sedadlech zbytečně moc místa, který by se dal ubrat k dobru zavazadlovému prostoru. Nejsem Subarista, takže netuším, jak by mi dlouhodobě sedl boxer. Ale co vím, tak bych nekousl tu převodovku, prostě ne a ne a ne. :-)

Celkově to není určitě špatné auto, ale nikde nevidím žádnou extra přidanou hodnotu oproti jiným konkurentům, resp. ne tak velkou, aby mě to donutilo si tohle Subaru koupit. Nehledě na tradiční fakt japonských aut a tedy konfigurovatelnost výbavy a doplňků. Ta je tradičně zkrátka tragická...

Anorex
15. června 2018, 08:31
3
Škoda Kodiaq RS: Senzační senzace na Nürburgringu

Takovýho hejtu takhle při odpoledni, že to máte zapotřebí. Hledáte v tom zbytečně velkou vědu. Takhle zkrátka vypadá marketing for dummies a v tom je obecně koncern, konkrétně Škoda velmi silná a úspěšná. Jejich reklamy (v rámci jednotlivých vývozních oblastí) jsou často docela vtipné, trefné, jednoduché a hlavně nekonfliktní. Zkrátka tuhle stránku mají celkem silně zvládnutou a tohle je jen dalším ideálním příkladem. Na všech známějších motoristických stránkách, minimálně těch evropských, tahle zpráva proběhla. Ostatně redakce autíčkáře udělala to samé, sic v podobě rádoby hejtu, ale do toho rybníka PR přispěla také. Což je PR jako kráva a téměř zadarmo. Stačí mít jen tu základní myšlenku, sebe víc přiblblou a umět to prodat.

Smysl vozu jako je Kodiaq RS mi také uniká, ale nejsem cílovka této kategorie vozů. Nicméně spousta zákazníků je a na spoustu z nich tohle prostě funguje. A koneckonců proč ne, ať si každý koupí co uzná za vhodné. Nikdo vás v tom jezdit nenutí a smát se někomu, že si něco takového koupí, je trochu zvláštní zábava na webu, kde se lidé velmi rádi tváří, jako že jsou nad věcí a maj v p*či... ;-)

Anorex
11. června 2018, 11:19
0
Ford Ranger 3.2 TDCi: Symfonie pro pět válců

Tak komu se líbí varianta s pěti válci v rámci koupě nového vozu, nechť si pospíší a kupuje velmi rychle. Tento motor se během pár měsíců potichu z nabídky Rangera velmi pravděpodobně vytratí a bude k dispozici pouze čtyřválec (info z víkendu, zdroj od fleetového prodejce z centrály Ford CZ). Tím pádem bude zřejmě Amarok posledním běžně dostupným pick-upem s více než čtyřválcovým motorem.

Jinak souhlasím, pětiválec v Rangeru má velký charakter, jezdí se s ním velmi hezky, za slušné spotřeby a s jistou dávkou nenucenosti, které snad dodá jen velký pick-up s velkým motorem...

Anorex
04. května 2018, 15:02
1
Trabant: Kámoš z NDR

Viděno stejnou optikou by pak celá veteránská část společnosti nemusela stará auta držet při životě. Dnešní auta jsou všechny v drtivé většině rychlejší, bezpečnější, prostornější, uživatelsky příjemnější a tak dále. Jenže je to prostě historie a zrovna Trabant je obrovský kus historie (dobré/vtipné i té zlé, politické a technické) a proto stojí za to i toho Trabanta držet při životě.

Kamarád ho má, sedana, zdědil ho po dědovi, který ho měl od nova(!) , najeto pár desítek tisíc kilometrů, prachobyčejný šedý a jaká je s tím prča, když v tom člověk jede a nebo někam přijede. Nejednou se nám stalo (bydlíme v německém příhraničí) na některé benzínové pumpě, jak se k nám přihnal západní němec s eSkovým Merglem a nadšeně obíhal, okukoval a ptal se. A podobných historek by se našlo a těch zvednutých palců a otočení kolemjdoucích na ulici. To se člověku s Fabií prostě nestane :-)

Anorex
27. dubna 2018, 10:53
4
Opel Crossland X 1.6 CDTI: Opel z nové éry

Jak poznamenal Honza Koubek při testu Grandlandu z minulého týdne. Auto je kvalitní, dělá přesně to, co od něj většina kupců této třídy čeká a dělá to dobře. Jenže pokud od něj chcete jen o trochu víc, pak nemá co nabídnout.

Pro mě je to absolutně nudé auto, které ve mě nevyvolává vůbec ale vůbec nic. Ani pozitivního ani negativního. Prostě nic. Po přečtení jsem si v hlavě řekl obligátní "meh" a šel si přečíst něco jiného. Zítra nebudu vědět, že tu ten test byl...

Anorex
27. dubna 2018, 08:28
3
BMW odhaluje specifikace chystaného velkého kupé M850i xDrive

Když ono se těžko soudí. V době, kdy jsou na automobilky obrovské tlaky co se týče emisí, spotřeb a bezpečnosti úplně všeho, se BMW holt muselo vzdát některých typických věcí třeba v designu (nízká, dlouhá příď, která ale dnes neprojde nárazovými testy chodců, protože to působí jako sekačka nebo dnes nutnost vyboulených vysokých kapot, aby pohltily náraz chodce a ten nedostal rovnou motorem do hlavy, auto v opačném případě pak nedostane hvězdičky a tradá, blbě se prodává nebo nedej bože vůbec neprojde homologací pro EU trh). Holt všechny ty tříválce, malé čtyřválce, hybridy,mild-hybridy, CNG atd., to je všechno důsledek toho tlaku a úlitba bohům z kanceláře EU, aby si pořád mohli dovolit vývoj a produkci M vozů s normálním motorem. Zkrátka díky těmhle kočkopsům si pořád člověk může koupit M2 v manuálu a zadokolce, 340i/M3 v manuálu a zadokolce atd.

Se podívejte na Porsche, úplně stejná písnička. Holt oni musí dělat Macany, Cayenny a Panamery v hybridech/elektrických pohonech, aby mohli dál produkovat čtyřlitrový GT3 a podobně. Holt součet podnikových emisí všech vyráběných modelů je hodně svazující a je třeba někde ubrat, aby na druhém konci spektra mohlo něco zůstat/vzniknout v nabídce...

Anorex
26. dubna 2018, 14:53
0
Ptejte se: Opravdu velké auto pro matku dvou dětí

Já pořád doufám, že to jako přijde odněkud...už třetí den! :-D

Anorex
25. dubna 2018, 10:28
0
Land Rover Discovery 3 TDV6: Diskošku nezastavíš!

Muhehe. Tohle vidět, tak mě nesou nohama napřed... :-D

Anorex
25. dubna 2018, 08:58
0
Land Rover Discovery 3 TDV6: Diskošku nezastavíš!

Jak dříve říkal jeden můj kamarád a vlastník několika různých exemplářů za nějakou dobu. Land a Range Rovery jsou jako úžasný obývací pokoj v luxusní vile, pohodlné, materiálově výborný, hezké na pohled a tak vůbec. Škoda jen, že tento pocit si člověk užije nejčastěji na podvalu při cestě do servisu. Dlouho odolával, dlouho. Nakonec neodolal a přešel k DE konkurenci. Tam ho hned na první doboru vypekl chronicky známý 3.0d v X5 E70 , tak teď jezdí hybridním Lexusem... :-)

Anorex
24. dubna 2018, 14:42
0
Ptejte se: Opravdu velké auto pro matku dvou dětí

Tak pravdou je, že všechny diskuze do detailu neprocházím a po pár hodinách už do nich vesměs moc nechodím, tak mi tyhle hádky nejspíš unikly. Já jsem je právě nikde moc nezaznamenal. Ale tahle situace byla na to velmi zralá a ono nic... :-)

Pohybuji se v relacích obyčejné běžné střední třídy po Česku. Tedy dva milošové jsou pro mě hromada peněz asi jako pro většinu tady...na Zondu to holt pořád není, ale věkem jsem ještě celkem mlád, tak snad to někdy na ty drobné do Scuderie dotáhnu :-)

Anorex
24. dubna 2018, 08:04
0
Ptejte se: Opravdu velké auto pro matku dvou dětí

Status kupujícího se tu povětšinou v podobných rubrikách neřeší, protože se obvykle vybírá co nejzajímavější auto za co nejmenší finanční obnos. A když někdo náhodou vybírá něco v řádech nižsích statisíců, to už je tady pomalu svátek.
Takže vesměs nepřekvapuje, že se tu pár narážek objeví, když tu žena žádá o pomoc s výběrem auta za dvě kostky, protože to je na místní poměry velmi vysoký budget a nechtěl bych vidět to halo, kdyby se tu podobný požadavek objevil u zapáleného autičkáře, který vybírá něco sportovního a zábavného. To by tu byla diskuze o stovkách příspěvků, živě to vidím... :-)
Ale docela se to tady ustálo se ctí a bez blbých keců. Námětů máte dost, tak hurá do testovacích jízd a porovnávaček, ono se za tyhle peníze vlastně ani nedá moc sáhnout vedle...;-)

Anorex
23. dubna 2018, 14:22
2
Ptejte se: Opravdu velké auto pro matku dvou dětí

Trochu mě překvapuje, že všichni nabízí de facto to největší, co se dá dneska koupit a ještě na úplné hranici budgetu (krom Jeepu). Jako jestli je sama a děti ve věku, kdy už není třeba kočárek potřeba, pak nevidím důvod se pohybovat obřím SUV nebo velkým combi. Podle mého by stačily auta o třídu menší. Tedy třeba X3, M-B GLC, Q5 je zbrusu nová, XC60 stylovka nebo menší combi. Tedy třeba Céčko (éčko už je hrozná kráva), A4 a podobně. Ty auta pak budou mnohem lépe vybavená, než ty obří krávy, s lepším motorem a budou obratnější a snažší na parking a podobně. Nedostatku vnitřního prostoru bych se nebál, prémie na tomhle docela zapracovala kvůli tlaku z mainstreamových automobilek.Nehledě na to, že nemusí ani atakovat ty dva míče.

Anorex
06. dubna 2018, 14:18
0
Alfa Romeo Giulia Veloce: Osobnost na prvním místě

Boha jeho aha, tak to by mě ani ve snu nenapadlo teda... :-D

Anorex
06. dubna 2018, 13:01
0
Alfa Romeo Giulia Veloce: Osobnost na prvním místě

Jo, tak tohle by mi šlo. Normálně mi ani nevadí ta obecně fádní stříbrná. Má volba by to nebyla, ale proč ne... :-)

Anorex
06. dubna 2018, 10:22
0
Alfa Romeo Giulia Veloce: Osobnost na prvním místě

Prémiovou značku bych definoval zaprvé nabídkou víceválcových motorů a s tím všemožných kombinací pohonů (FWD,RWD,4WD), potažmo převodovek (dvojspojky, počet stupňů, atd.), jak bylo řečeno. Dále pak širší nabídkou palubní výbavy, od infotainmentu (asi se shodneme, že systémy Audi,BMW nebo Merglu jsou funkčně trochu někde jinde, než ve Fordu, Škodě, Mazdě, Volvu nebo Alfě) až po jízdní asistenty (opět, on ten adaptivní tempomat třeba v D3 funguje trochu lépe, trochu jemněji, víc předvídavě atd. než v mainstreamu), zkrátka každý kousek podobné elektroniky je v těhle autech o trošku lepší a o něco příjemnější a funkční. Samozřejmě pak také nabídkou různých infrakamer, samostatného parkování, digitálních přístrojů, LED/Laser světel. Ono se to postupně propracovává všude, ale vždy je nositelem toho pokroku prémiová značka, která má možnosti vývoje a finance na něj. No a v neposlední řadě pak třeba taková "blbost", jako nabídka barev, materiálů v interiéru a hlavně šíře této nabídky včetně individuál programů. Za šílený peníze, ale prostě ta možnost tu je...

Anorex
05. dubna 2018, 14:55
1
Alfa Romeo Giulia Veloce: Osobnost na prvním místě

A ještě doplnění, které se týká té barvy. Strašně mi dnes chybí ta barevnost. Přehlídka padesáti odstínu šedi, stříbrné a bílé to dnes je. Přitom spousta automobilek dělá krásné barvy,i v mainstreamu. Ale lidi buď nechtějí nebo se bojí projevit trochu individualismu. Kdo ví... :-(

Anorex
05. dubna 2018, 14:51
0
Alfa Romeo Giulia Veloce: Osobnost na prvním místě

Alfa pro mě má momentálně jeden jediný marketingový/prodejní probém. Její ceny jsou dosti sebevědomé na značku, která posledních pár desítek let živořila a dlouho dlouho slibovala návrat. Tím pádem se pojem Alfa Romeo zkrátka z hlav širšího publika stačil vytratit a zkrátka by to chtělo dát trhu a zákazníkům chvíli času, aby si na ní opět zvykli. Alfu jsem nikdy nebral jako prémiovou značku, podle mě prémiová není stejně jako třeba Volvo. Je v mých očích na půl cesty mezi mainstreamem a prémií a tomu by měly odpovídat také ceny. Pochopil bych tedy, kdyby se ceny zkraje držely trochu při zemi spíše blíže k mainstreamu a až by se ten zájem začal postupně navyšovat s počtem prodaných kusů, pak bych trochu přitlačil na pilu. Jenže tohle italové neumí. Chápu, že vývoj Giulie i Stelvia polknul obrovské množství financí, když nebylo de facto na čem stavět, ale pustit takto nový produkt ven a začít tlačit na pilu prostě dnes, kdy lidé mnohem více finance řeší, bude fungovat těžko. A je to samozřejmě škoda, protože potenciál tyhle auta mají. Jen k sobě takto nenalákají zákazníky německé D3, Jagu nebo Japonska, kteří jim tak nedají ani šanci, protože si řeknou něco ve smyslu "ty vole, vždyť to stojí téměř jako prémie, tak proč bych si měl vybrat místo toho něco, co povstalo z popela a kdo ví, jak to bude fungovat". Těch pár nadšených hlav, co se srocují na fórech a kousli by to, je bohužel minimum.

Jinak absolutně souhlasím s tím pojetím názvů aut. Hrozně mi chybí to jmenovité. Poslední dobou je to shluk písmen, číslic a zkratek, ze kterých se dá vyčíst vše, ale když to člověk řekne někomu mimo automobilový zájem, tak si bude myslet, že si koupil novou myčku nebo vysavač. Jsou samozřejmě legendární vyjímky jako 911, ale prostě říct někde jo, přijel jsem Alfou Veloce/QV nebo Stelviem, tak i neznaboh se pravděpodobně začne ptát dál.

Test jinak pěkný, auto krásné, hlavně ta barevná kombinace uvnitř i vně

Anorex
28. března 2018, 07:55
0
Anorex
27. března 2018, 10:38
0
Autíčkář v autoškole: Jak se řídí náklaďák

Měl jsem dost podobné pocity při první jízdě na Céčko. Považuji se celkem za schopného řidiče a vesměs dokážu rozjet se a jet s čímkoli. Ale ty první dvě lekce Céčka v autoškole, to byl děs. Jak v jiříkově vidění, všechno velký, dlouhý a naopak vše kolem úzké a malé. Vybočování zadku, mrtvé úhly, po hodině jsem z toho lezl pěkně zpocenej. A samozřejmě to řazení, nízká, vysoká řada a použitelné malé spektrum otáček. Člověk pořád řadil kolem dokola. Od třetí lekce už člověk nabírá trochu jistoty a začne to jednoho i bavit. Autoškolák byl férový a fajn, vše vysvětlil, ukázal, vzal na trasy zkušebních komisařů a upozorňoval na chytáky. Zkouška jako taková pak byla naprosto v pohodě. Ale taky jsem jezdil s moderním autem,. Když slyším od otce nebo starších kamarádů, jak jezdili v lepším případě s Avií, v horším s Ifou nebo V3S, to musel být solidní očistec... :D
Spousta lidí na řidiče kamionů nadává, oni si to někteří občas taky zaslouží, ale ona to prostě není prdel s tím jezdit a od té doby, co jsem si tímhle prošel, tak každému říkám, ať si to napřed někde zkusí a pak soudí. Jsem od té celkově trochu víc smířlivější k řidičům větších a velkých kamionů, pokud samozřejmě a priori neprasí.

Anorex
23. března 2018, 11:29
0
Jízdní dojmy | BMW M240i: Das Muskelauto!

Čtyřkolku a automat?! Ty neznabohu! :-D

1M se mi dlouho, dlouho líbila. Zejména kvůli tomu, že to bylo v době, kdy se smrákalo nad klasickou koncepcí BMW a bylo to bráno jako poslední pravý malý ostrý Bavorák. Ale pak přišla právě ostrá 1er a ostrá 2er (ať už 240i nebo M2) a klucí z Mnichova ustáli i možnost volby automat/manuál a hlavně šestiválec u takto malých aut. A v tu chvíli jsem ztratil zájem. Novější auto je novější auto, technikou a i výbavou... :-)

Anorex
23. března 2018, 10:51
0
Jízdní dojmy | BMW M240i: Das Muskelauto!

Velmi blízký kamarád jí má. Shodli jsme na tom také, takže přes zimu putovala do Auto Beky, poslalo se to trochu na zem, podložky pod kola a lepší stabilizátory. Najednou se ten vysoký a úzký postoj výrazně zlepšil

Anorex
23. března 2018, 10:49
1
Jízdní dojmy | BMW M240i: Das Muskelauto!

Ono hrozně záleží na tom, k čemu se to auto bude používat. Pokud hledám ultimativní zábavu na nedělní dopolední projížďku a tak trochu masírku, příplatek za M2 se dá velmi snadno ospravedlnit.

Pokud hledám schopné a nadupané auto na každodenní ježdění kombinace město/okreska z práce domů/dálnice, pak je M240i mnohem lepší volba, než M2. Je tišší, je pohodlnější, to trochu tupější řízení je v těchto režim naopak lepší, je to velmi dobrý polykač kilometrů a i spotřeba se dá držet na velmi hezkých číslech. Ale když ve mě bouchnou saze, tak smáznu nebo potrápím na silnici v podstatě cokoli, ne tak suveréně jako s M2, ale stále dostatečně přesvědčivě. Já jsem zastánce právě této univerzálnosti a byla by to právě moje volba, pokud bych z ekonomického hlediska musel vybrat jedno auto. Neřešit to, tak si koupím něco jako 5er a k tomu M2... :-)

Na M240i se dle mého nedá koukat jako na vrchol potravního řetězce, takže srovnání s M modely mu nepřísluší, na to je tu právě ta M2. Takže pokud chceme jít do historie, porovnával bych to s 330ci E46. Ale jako daily auto, na které byl postaveno, je naprosto dokonalé. Hlavně ten motor, ty vole ten motor. Trochu bych bojoval, jestli nevzít spíš 1er, mám rád malé hatchbacky, ale to už je dost individuální...

Anorex
15. března 2018, 09:37
2
Jeep Compass 1.4 Multiair: Zapřený Američan

Vím, prkotina, ale auto za 900 tyček nemá výhřev sedaček v ceně několika málo ušmudlaných tisíc?! Boha jeho :-)

Jinak OK, konečně Jeepy vypadají jako auta a ne design po deseti pivech a šlehu něčeho...

Anorex
14. března 2018, 10:21
1
Peugeot 205 GTI 1.9: Sršeň v plechovce a dobytí Bastily

Hezky pěkně. Tohle je prostě klasika. Buď tohle nebo jedničkový Golf GTi. Nicméně už to finančně začíná být lehce nedostupné... :-)

Pamatuji si minulý rok, jak jsem se de facto omylem a velkou náhodou svezl v Saxu VTS. Jel jsem na návštěvu, jen tak ke známým a tam stál za barákem a jejich máma ho měla jako otloukánka do města na nákupy. Nikdo moc nechápal, co na tom vidím, ale klíčky jsem dostal. Na tu půlhodinu po okreskách kolem ValMezu dodnes vzpomínám. Tyhle starší pidiauta s trochou výkonu mají nezaměnitelné kouzlo a je celkem jedno, od jaké značky to je. Ten pocit z krabičky od sirek na kolečkách je ojedinělý. Škoda, že kopice z nich je dnes už neexistující nebo zubožená. Ale bourat bych v tom nechtěl, to zas teda ne... :D

Anorex
09. března 2018, 09:54
1
Vraťte nám holky, cholesterol a cigára!

A klidně ať si tam přidají i pánské modely. V autech/na motorkách jezdí spousta žen, tak proč by tam nemohl být i tenhle prvek. Mě by to rozhodně nějak nevadilo a obě skupiny by si přišly na své...

Anorex
09. března 2018, 09:52
2
Vraťte nám holky, cholesterol a cigára!

Jako sorry, ale když jdu na nějaký veletrh/výstavu, tak prostě tam ty holky chci. Chci se podívat na hezkou holku, nějak vkusně ale zajímavě oblečenou. Je to prostě takové příjemné okořenění běžného očumování neživotných strojů (a tím myslím cokoli, auta, motorky, z mé branže obráběcí a další stroje) a prostě to té atmosféře dodá něco navíc. Nejsem nějaký extrémní očumovatel a fotograf nebo sběratel prospektů. Jsem běžný konzument. Prostě jdu kolem, kouknu se na vystavenou věc jako na celek, kouknu na babu, která stojí vedle toho/sedí na tom, směje se, já se směju a hned mám lepší náladu. A tak to podle mě má být. Prostě pohodová atmosféra. Teď se to fakt pomalu jen mění na očumování značky pneumatik a detailů plastu na spodní hraně nárazníku.

Chybí tomu trochu ta živelnost. Když si budu chtít prohlídnout něco čistě nerušeně, zajdu si do salonu/prodejny. Nechci, aby to vypadalo na výstavách jako v salonu nebo na prodejně...
Akorát koukám na fotky z Motosalonu Brno. Takový hezký holky a jak to krásně rozbíjí ten industriální vzhled výstavy a není to jen kopice vyskládaných motorek vedle sebe...
http://www.motorkari.cz/clanky/clanky-reportaze/motosalon-brno-na-jake-motorky-a-ctyrkolky-se-muzete-tesit-38530.html

Anorex
07. března 2018, 10:34
0
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia: Dostavník obchodního cestujícího

No hnusný je samozřejmě oboje. Já tyhle plastový dřeva nemám rád nikde. Ale šlo mi i o ten zbytek interiéru. Nicméně je to vesměs jedno, ať si každý koupí , po čem touží... :-)

Anorex
07. března 2018, 09:13
0
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia: Dostavník obchodního cestujícího

Vkusný dřevěný dekor?!...Právě dekor v Ghia verzích je pravidelně dost silně kritizován za příšerný laciný vzhled a já s tím celkem dost souhlasím. To byl pro mě vždy nejslabší článek tohodle interiéru. Hned po něm celková kvalita plastů a sesazení, kde naopak dle mého tehdejší koncernová konkurence byla dál. Mondeo vynikalo v těchto generacích jedinou věcí. Jízdní vlastnosti. Vším ostatním (naftové motory, využitelnost vnitřního prostoru, kvalita interiéru, elektrická výbava, antikorozní ochrana) byla spíše horší.

Jako taky si někdy rád zavzpomínám na starší auta, ale tady už to trochu moc zavání ujetím typu "dříve bylo všechno lepší". Zas bych to s tou nostalgií moc nepřeháněl... ;-)

Anorex
01. března 2018, 12:29
1
Anorex
22. února 2018, 12:48
3
BMW 430d xdrive Gran Coupé: Problém očekávání

Tak oni barvy i umí, ale nikdo si je evidentně nechce kupovat podle toho, co je vidět na silnicích :-(

Anorex
15. února 2018, 14:58
0
Mazda CX-5 G194 AWD: Cesta za dobrodružstvím

Exteriér je za mě zcela v pořádku. Ale ty mazdí interiéry mi zkrátka moc nepřirostly k srdci některými detaily... :-(

Anorex
14. února 2018, 12:26
0
Na prodej je velmi americké auto po velmi americkém herci

Bože, to je krása!

Já před pár dny tak deset minut v kuse slintal nad touhle Amerikou v ČR. Myslím, že výraz "Hlučné a zlé a pořád hrabe" je naprosto vypovídající a okouzlující... :-)
https://www.rajveteranu.cz/21860-oldsmobile-cutlass-455v8-5speed-brutalni

Anorex
13. února 2018, 14:31
0
Anorex
13. února 2018, 10:21
0
Kdy přestalo platit, že nejdražší znamená automaticky nejlepší?

No a to jsme zase u té otázky financí. S M240i mám už nějakou zkušenost (má ji ten kamarád, o kterém jsem se zmiňoval ve spojitosti s Mostem, viz výše) a je to úžasné daily auto. Resp. bylo v tovární specifikaci. Jelikož to má teď už jako druhé/hobby auto, tak začal sypat do podvozku a funkčních úprav a začíná z toho být pomalu víkendovka/track day car, se kterou už bych k moři asi nejel. Ale zase proč ne. Takže jako daily auto M240i z továrny, je pohodnější, rychlá jako prase už tak a je levnější. Jenže mít těch asi 300t čechokreditů navíc, tak si rozhodně koupím M2 už jen z toho pocitu, že v případě M240i jsem si nekoupil vrchol potravního řetězce onoho modelu a raději udělám kompromis v pohodlí a denní použitelnosti. :-)

A jinak za sebe, já docela rád vybírám i ty běžné životní věci jako elektroniku, spotřebiče a tak...

Anorex
13. února 2018, 08:41
4
Kdy přestalo platit, že nejdražší znamená automaticky nejlepší?

Hezké téma. Ale nelze k němu přistupovat nějak moc pragmaticky. Ono totiž všechny ty drahá zmíněná i nezmíněná auta/vrcholné modely/sportovní varianty si lidé kupují velmi často ne pro to, že je opravdu potřebují nebo využijí, ale prostě protože můžou a mají na ně. Mám v blahé paměti kamarádovo vyprávění z loňského setkání M vozů v Mostě (možná odtud někdo byl a potvrdí), kopice krásných vozů, více či méně upravených i na okruhy a drtivá většina z nich zůstala stát na parkovišti a majitelé si navzájem "okopávali gumy" jak někde na srazu u Kauflandu na parkovišti a po okruhu jezdilo pár nadšenců.

Overall, mít na ta auta finance, tak je tu většina máme taky, protože můžeme, ne protože je potřebujeme. Jenže většinou nemáme, tak se to lepí tak, na co zrovna zbývají finance... :-)

Anorex
07. února 2018, 08:44
1
Nejrychlejší automobil světa je na cestě k oběžné dráze Marsu v oblaku popkultury

Díval jsem se včera na živý přenos a chtě nechtě jsem jim před startem fyzicky držel palce. Stejně tak v průběhu letu, ale zejména u toho synchronizovaného dosednutí dvou F9 zpět na plošiny se až tajil dech. Musk může být jakýkoli, snad bych i souhlasil, že do jisté míry svými elektromobily ničí automobilový trh, ale když vezmu SpaceX, tak tam je pokrok zcela evidentní a významně přínosný pro blízkou budoucnost kosmických letů. Snad tyhle úspěchy trochu restartují některé kosmické projekty, které se v posledních letech omezily na rutinní lety s družicemi a zásobami pro ISS. Konečně by někdo zase mohl zkusit něco s Měsícem...

Anorex
05. února 2018, 14:35
1
Fiat 124 vs. Škoda Octavia RS: Tak co je tady vlastně sportovní?

On kámen úrazu je v ČR vesměs to, že se z této varianty dělá díky jiným novinářům a určité skupině příznivců značky něco, co to není. A samozřejmě ty hrdé znáčky RS to tak trochu podporují. V očích reálně přemýšlejícího jedince/řidiče to zkrátka není sportovní auto/nadauto, je to poměrně rychlé auto, se kterým může být chvílemi i nějaká zábava a minimálně je to docela kvalitně a bytelně postavené, s poměrně velkou užitnou hodnotou pro každodenní provoz. Mám pocit, že to tady padlo v jiném testu běžné OIII. "Je to génius průměrnosti ve všech disciplínách, zároveň však v žádné z nich nekulhá.". Vesměs to lze praktikovat i na tento model, pokud ho srovnáme s podobně stavěnou konkurencí (tedy různé Focusy ST, Golfy GTI a pod.). Navíc facelift autu pomohl dost i technicky (rozšíření zadní nápravy, trochu jiné ladění tuhosti podvozku, posílení motoru), takže rozhodně stojí alespoň za zkoušku...před facelift verze byla objektivně horším autem technicky. Opticky nechť si každý čtyřočko posoudí sám...

Anorex
05. února 2018, 09:23
0
Máme rádi křápy, aneb Stará auta a nostalgie

Ještě aby nebyl, když jsou na něm odvedený dva roky večerní a víkendový práce, o financích se raději ani zmiňovat nebudu. Je to zcela nově postavený auto, což původně v plánu nebylo, ale jak to tak bývá, po postupném rozebírání kvůli vyvaření a celolaku se nacházely větší a větší problémy. Z poloviny z nových dílů (které překvapivě Škoda stále nabízí skladem :-) ), zbytek zrepasovaný starý nebo posháněný jetý po burzách a internetech... :-)

Anorex
02. února 2018, 10:44
9
Máme rádi křápy, aneb Stará auta a nostalgie

Můj milovaný krám, který koresponduje se závěrem z článku. Technicky je to oproti zahraničním vozům té doby technicky opravdu krám a ničím zvláštní krám. Ale když přijde jezdící letní sezóna a já přijedu v podvečer vystreslej a uhnanej z práce, pak je to pro mě vyžadovaný únik z reality. Oblíbené okresky třetí třídy s minimálním provozem, 60-90 na tachometru, stažený okýnko, otevřený šíbr a mít tzv. "v p*či celý svět".... Na rychlost a adrenalin mám motorku, na bezpečné a pohodlné ježdění daily soudobé vozidlo a na vypnutí hlavy tohle... :-)

Anorex
02. února 2018, 08:33
0
DeTomaso Pantera: Monopoly po italsku

Pro mě je Pantera dodnes v TOP 3 sportovních (tehdy superaut) aut té éry. Občas jen tak zabrousím na Youtube a pouštím si videa z průjezdů, startování a tak podobně. Někdy bych jí chtěl vidět naživo, je to pro mě takový životní jednorožec... :-)

Anorex
26. ledna 2018, 15:00
0
Kia Stinger 2.2 CRDi 4x4: Konečně je to tu!

Nemyslím si, tohle jim ještě pár let zabere. Je to přesně o těch drobnostech, které jsou popsány i zde v článku. Totiž drobne nuance ve fungování různých asistentů a elektroniky obecně (adaptivní tempomat, stěrače, světla, infotainment/radiomapa) a zpracování interiéru pořád nedosahuje kvalit prémie, byť se tomu rok co rok blíží. Nepochybuji o tom, že to ještě dotáhnou, ale brát Stinger jako přímou alternativu k německé trojce, popřípadě dalším zástupcům prémie (ať už německé, britské nebo japonské) bych si ještě netroufl. Bral bych Stinger jak zástupce, který se řadí přesně na půl cesty mezi mainstream a prémii, kde mám osobně zařazenou třeba současnou Alfu nebo Volvo(ne prostě Volvo pro mě není plnohodnotná prémie). Což je skok velmi slušný.
Jako alternativa to může posloužit pro člověka, který nechce běžný mainstream v této třídě a hlavně chce něco jiného, zejména designově a také pro pocit, že nemám běžnou zavedenou tuctovku (ať už z manistreamu nebo z prémie)

Anorex
25. ledna 2018, 09:34
2
Jak Američané motorizovali Rudou armádu

Teda tomu ZiLu se nedá upřít slušnej sex-appeal. Zřejmě jeden z mála poctivých a povedených produktů SSSR. Občas člověk narazí na videa někde ze svážení dřeva z daleké Sibiře a tam asi opravdu platí, že průjezdnost a hlavně brodivost je na odvaze řidiče. Zůstává u toho rozum stát, co to dokáže projet a s jakým nákladem...holt hlt vodky a rus je nesmrtelnej :-D

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem