načítám data...

Autíčkový Jelen

JménoAdam Jelínek
BydlištěBrno-město
Registracepřed 3.2 rok.
Poslední aktivitapřed 12.9 hod.
Komentářů u článků186
Pozitivních komentářů u článků66
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Kafé&Káry Brno vol.21 - Očima diváka

15. srpna 2017, 19:13 18 komentářů

Nám známé Kafé&Káry, tentokrát ale z pohledu diváka.

Cílová rovinka, technická pasáž...nebo ještě něco úplně jiného?

05. listopadu 2017, 20:32 6 komentářů

Den strávený na okruhu milujeme snad všichni, kde ale najdeme ten nejlepší divácký zážitek?

Urus - Nejbláznivější SUV, nebo to vlastně všechno dává perfektní smysl?

06. prosince 2017, 18:51 6 komentářů

V klidu! Nekřičte hned na obrazovku a neničte klávesnici vzteklým psaním naštvaných komentářů na moji adresu. Je načase zamyslet se nad konceptem kategorie SUV trochu jinak.


Posledních 50 komentářů

Autíčkový Jelen
12. října 2020, 16:31
0
Autíčkový Jelen
04. října 2020, 15:49
3
Komu zvoní hrana

Jestli smysl dávají záleží na tom k čemu je člověk chce používat a co si od auta slibuje. SUV je nejuniverzálnějším typem vozidla...což z něho na druhou stranu zase dělá největší kompromis takže nemůže být nejlepší prakticky v žádné kategorii. I fyzikální zákony hovoří v lecčem proti SUV. Když tedy odhlédneme od trendů mně osobně SUV smysl nedávají. Ale jsem otevřený diskuzi a chtěl bych se zeptat vzhledem k minulému příspěvků jaké SUV tedy smysl podle Beastara mají a jaké ne. Land Cruiser tedy ještě pochopit například v pohodě dokážu ale takovou zrůdu jménem X6 ne. A myslím dávat smysl v tom ohledu jako autovém v porovnání s ostatními kategoriemi. To že je to byznys a že na tom automobilky vydělávají velký balík peněz a že je vyrábějí i kvůli tomu je jasné.

Autíčkový Jelen
27. září 2020, 18:20
1
Jaké auto skutečně potřebujeme?

ad Pepa...Jde mi právě o to, že s větším autem si můžu dovolit dát kolo dovnitř a neřešit nic jako vozit kola na střeše nebo "vzadu na kouli". A to že kvůli tomu je nutný když vyjedu bez kol "vozit prázdnej vzduch" v autě ničemu moc nevadí. Jak jsem říkal, půdorysově dodávka vychází na velkej sedan a tam si nikdo nestěžuje, že vozí moc prázdného vzduchu.

P.S. Komentář s tím, že mám všude jezdit na kole je stejně platný jako, že máš všude chodit a auto prodat rovnou.

Autíčkový Jelen
27. září 2020, 15:23
4
Jaké auto skutečně potřebujeme?

Tady ta myšlenka naráží na potřeby každého z nás a co vlastně pro nás znamená dovolená. Každý si na dovolené užívá po svém a podle toho se potřebuje zařídit. Ono totiž řešení "vše si půjčit na místě a jet v něčem placatém", ač dobré na papíře, začne v realitě narážet na úskalí.

Řekněme, že si radši kolo půjčím na místě než abych si vezl svoje. Když odmyslím problémy seznamování se s novým kolem, co budu dělat když se rozhodnu, že bych chtěl po pár dnech vyzkoušet nějaké traily atd. které jsou několik desítek kilometrů od toho a potřebuji se přiblížit? Stejně budu shánět nějaké auto schopné je převést protože až na pár výjimek autobusy a jiné formy přepravy kola moc neberou...nemluvě o zemích kde je hromadná doprava v žalostném stavu.

Vozit hodně věcí je určitým stylem taková svoboda výběru. Neříkám, že použiji vše (to se stává velmi sporadicky), ale chci mít tu možnost výběru. Baví mě, že přátelům můžu říci, že nemusí řešit každý kus oblečení co chtějí s sebou a klidně vezmu o troje saně více na hory. To je pro mě i trochu ta zábava dovolené, mít s sebou vše co chci a nemusím se omezovat kdy co vrátím, kam to vrátím, jak to nastavit a jestli budou mít to co chci nebo potřebuji...chápu, že né každý to tak musí mít, ale neodsuzoval bych ty, co to tak mají.

A k "vození vzduchu". Tady si myslím, že je důležitější spíše půdorys vozidla, tedy kolik místa auto ve většině případů doopravdy zabírá. Protože ikdyž Skový sedan nevozí pocitově tolik vzduchu jako třeba dlouhej Multivan tak je ten vzduch nad ním stejně nevyužitelnej jako nad tím Multivanem. A jestli je obehnanej kovem ve výšce 1,5 metru nebo 2 metry, to už ve většině případů nedělá rozdíl.

Autíčkový Jelen
30. srpna 2020, 18:16
0
Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

Rozdíl je ten, že základ Sintry bylo prostě levný, odfláknutý MPV, zatímco základ nové Corsy je nová 208, která je jedna z nejlepších ve své kategorii. Ale chápu, že by si toužil po větší samostatnosti Opelu, otázka jak si to v dnešním světě ještě může dovolit.

Jojo, všichni se spojili dohromady.

Škoda, že nakonec nešla do výroby ta Omega B s V8 :D

Autíčkový Jelen
30. srpna 2020, 16:36
4
Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

Osobně bych ten přechod k PSA neviděl tak černě. Dělají teď velmi konkurenceschopná auta a upřímně, jak velkému počtu zákazníků bude doopravdy vadit, že největší benzínový motor co vyrábí je šestnáctistovka?

Plus odchod od GM, kteří nejsou zrovna dvakrát nejlepší co se strategie značek týče, by mohl nakonec spíše přilepšit než uškodit. Aspoň se už neobjeví takové "zajímavosti" jako Opel Sintra.

Autíčkový Jelen
30. srpna 2020, 16:11
6
Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

Pokud se nepletu tak je tato Zafira právě náhrada za Vivaro. Teď když se Opel spojil s PSA tak dává smysl aby používal dodávku vyvinutou PSA a ne původní Vivaro od Renaultu. Takže Traffic prošel modernizací a Vivaro skončilo a je nahrazenou touto Zafirou.

Autíčkový Jelen
27. srpna 2020, 14:56
0
Sedmisetkoňový pick-up RAM 1500 TRX míří do Evropy

Otázka kolik bude stát oficiálně tady v Evropě, ty ceny se trochu liší pak od těch amerických.

Autíčkový Jelen
25. srpna 2020, 12:03
2
Autíčkář se ptá: Kam se poděly holky s láskou k motorismu?

S argumenty které si uvedl souhlasím, zvláště instruktoři v autoškolách dokážou svoji zaujatostí pěkně pokazit nadšení do řízením začínajícím ženám. A rozhodně jsem pro to aby více žen řídilo, mělo více možností řídit a užívali si stejnou zábavu v autech, jakou to přináší nám.

Ale to aby bylo 50 na 50, to mi přijde zbytečně statistické a rozumné akorát tak na papíře a né ve skutečnosti. Přijde mi to stejné jako když radikální zástupkyně feminismu chtějí aby všechna zaměstnání/služby atd. byla obsazena přesně z půlky muži a z půlky ženy. Ale na otázku jestli by chtěli aby bylo stejně "zednic" jako zedníků (práce obsazená primárně muži) a že by tedy podle tohoto principu mělo být například i ve vězení stejný podíl mužů a žen nedokážou odpovědět. Ženy by podle mě měly mít stejné možnosti řídit, řídit kdykoliv se jim zachce, mít auta jako koníček, nebát se o nich mluvit, prostě naprosto svobodně jak je jim libo si užívat tuto práci/koníček stejně jako my. Ale to, že jich bude méně nadšených do aut jak mužů nemusí hned znamenat, že jsou utlačovány v tomto ohledu, jen si jich prostě vybere více ježdění autem jako nutnost, né jako jejich zálibu. Svobodný rozvoj je podle mě lepší jak hloupé konstatování, že když bude vše rozděleno 50 na 50 tak všechno bude fér. A čím víc radostných žen uvidím za volantem/na srazech/na okruhu, tím lépe podle mě.

Autíčkový Jelen
10. srpna 2020, 00:01
1
Design 2020 - návrat nápaditosti

Ono se totiž na samotném principu auta (kromě přechodu na jiný typ paliva nebo autonomii) nic nového převratného vymyslet už asi ani nedá. Je to "vynález" sloužící více jak století a za tu dobu byl již velmi zdokonalen a prakticky veškeré možnosti "jiného poskládání a architektury" byly vyzkoušeny, lidi se z nich poučili a nejvíce osvědčená řešení se používají dodnes. Nechci říct, že už není vůbec co vymýšlet ale auta asi najednou nebudou mít například 3 kola nebo změní všechna pozici motoru do středu vozidla. Většina pokroku za minulé roky už se týkají samotného vybavení aut, tedy něčeho co se skládá do původního osvědčeného principu. Nebo na ten princip, například pneumatiky, které udělaly za poslední roky doopravdy mílové kroky.

Jinak, ikdyž je rally parádní motorsport (asi můj nejoblíbenější) není podle mě dobrý nápad používat ho jako ukázku pokroku, jelikož zde hrají roli pravidla pomalu více jak technika samotná. Celá soutěž WRC je z bezpečnosti postavená tak aby auta moc nepřesahovala průměrnou rychlost 80mph na stage. A když vyšla poslední evoluce WRC aut, která tuto rychlost začínala přesahovat tak se to pánům z FIA dvakrát nelíbilo a řešilo se možné upravování pravidel. Takže zde rychlost aut velmi záleží na zadaných pravidlech.

A samozřejmě já to nikomu neberu, i já souhlasím s tím, že novější auta jsou více nevýrazná, bezpohlavní a blbuvzdorná. A stará auta, to ke mně mluví mnohem více, radši bych třeba Saxo VTS než drtivou většinu dnešních Hot Hatchů.
Je to prostě větší romantika a to my autíčkáři milujeme. Ale přiznejme si, kolik procentuálně lidí ze všech uživatelů aut jsou nadšenci jako my? Obávám se, že velké moc velké číslo nevyjde. Takže není divu kterým směrem se budoucnost automobilového průmyslu dává. Myslím, že kdyby se ze dne na den změnila celá flotila například ČEZu z Oktávek třetí generace na první verze Felicie z 90. let tak by za tuhle změnu byli všichni zaměstnanci velmi "vděční" a požadovali by výměnu těchto řidičsky purističtějších vozidel zpátky na moderní, řidičsky tupější Oktávky.

Jsou dnešní auta objektivně pro drtivou většinu lidí lepší jak ta stará? Ano. Jsou dnešní auta tupější a nezáživnější a nedělají minoritě nadšenců takovou radost? Opět v drtivém počtu případů ano. Je to logický vývoj, nikdo nechce startovat ráno do práce klikou venku v mrazu, stejně jako nikdo nechce prát v potoce. Možná to zní v knížkách romantičtěji ale každý den bych to v reálném světě dělat nechtěl. Kdo má čas, trpělivost a peníze na starší auta, ať je užívá jen co to jde, jsou úžasná. A sám doufám, že budu mít možnost provozovat starší auto, které mi bude dělat radost. Ale myslím, že pro drtivou potřebu lidí prostě přepravit se z bodu A do bodu B něčím co nejpohodlněji a nejjednodušeji a vlastně i nejvíce ekologicky jsou dnešní auta to nejlepší co zatím tady bylo. Ať už je to pro puristická auta a nás, nadšence sebesmutnější.

P.S. Toto je čistě můj názor, pokud nesouhlasíte, chápu, každý to vidíme jinak.

Autíčkový Jelen
09. srpna 2020, 13:34
2
Design 2020 - návrat nápaditosti

Je strašně důležité jak se na to člověk podívá. Na první pohled totiž to fakt na moc pokrok nevypadá, auta vypadají vlastně furt stejně, jezdí na benzín nebo naftu tím bychom to mohli uzavřít. Mohli bychom říct, že pokrok nebyl. Ale pak se na to podívejme z jiné strany. Drtivě se totiž vylepšilo vše co auta dělají, umí a musí umět. Malé auta bourají tak bezpečně, že si o tom velká auta z 90. let mohou nechat jen zdát. Chytré tempomaty a radary nás dokáží držet mezi pruhy, udržovat bezpečné vzdálenosti od ostatních aut zatímco my rozespalí bloumáme do práce. Vždyť se už dokážou ty auta pomalu řídit sami! Existují SUVéčka, která si mimo silnici poradí s tím co kdysi zvládali sotva klasické offroady a nevytřepou z nás při tom duši...jo a taky po cestě zpátky dokážou spráskat na okresce kdejaká stará sportovnější auta a ještě po dálnici jet se spotřebou podobnou kombíkům ze začátku milénia. Máme hatchbacky s výkony Ferrari z 90. let, které dokáží fungovat jako rodinná auta.

Ano, starší auta jsou větší romantika, větší zážitek, ale stejně tak jsou zase dnešní auta lepší prakticky ve vše objektivních parametrech. Ať si každý z nás vybere co chce/potřebuje provozovat, ale pokrok tam prostě je a to se automobilovému průmyslu upřít nedá. Aspoň takhle to vidím já. A to mám sám radši starší auta.

A ještě bych třeba dodal, že rozšíření LED pásků a světel v posledních letech znamenalo docela pěknou kreativitu ze strany automobilek.

Autíčkový Jelen
09. srpna 2020, 12:39
0
Volvo S60 Polestar Engineered: Óda na radost

Ona je taky taková dobrá otázka vlastně to, co definuje tu "prémii". Pro každého to může být něco jiného. Technický náskok? Moderní technologie? Kvalita zpracování? Ať si každý vybere. Já to ze svého pohledu beru tak, že Volvu ani Alfě nebrání pro vstup do prémie ani technologie, ani jiný pohled na věc, ani čtyřválce, ale asi ta nejdůležitější věc pro úspěšné prodeje...jméno. Drtivá většina nakupujících zákazníků aut nejsou nadšenci jako my tady. A i největšímu automobilovému ignorantovi zní líp když řekne, že si koupil Mercedes místo třeba Volva. Stačí se zeptat pár lidí okolo, kdo touží po Mercedesu nebo BMW a kdo po Volvu? Myslím si, že výsledek bude jasný.

Autíčkový Jelen
08. srpna 2020, 18:07
5
Volvo S60 Polestar Engineered: Óda na radost

Většina lidí z mého okolí chtějí BMW a ani si nejsou přesně jistí jestli je to zadokolka nebo předokolka a co to vlastně obnáší. Myslím, že pro klientelu pro kterou jsou auta prostě jen přeprava to není tak drtivý argument k nekoupi.

Autíčkový Jelen
07. srpna 2020, 23:49
1
Volvo S60 Polestar Engineered: Óda na radost

Nutí tě někdo ten článek číst? :)

Autíčkový Jelen
07. srpna 2020, 19:15
1
Mercedes-Benz EQC: První rána kapitána nabitá

Však já neříkám, že pak klimatizace nebo topení přestane, ale že největší počáteční nápor vychlazení či vytopení se vyřeší ještě při napájení a pak už tuto teplotu udržovat není tak náročné. Maximálně se bavíme tak o 13km dojezdu na 1 hodinu a to v extrémním případě když například udržujeme teplotu 18 stupňů v celé Tesle X při venkovní teplotě -36 stupňů Celsia

Autíčkový Jelen
06. srpna 2020, 11:45
2
Mercedes-Benz EQC: První rána kapitána nabitá

Troufám si tvrdit, že majitel takového auta bude bydlet v domě, takže si auto předchladí nebo předtopí při nabíjení ještě předtím než vyjede. A potom tu teplotu udržet není už tolik energeticky náročné.

Autíčkový Jelen
27. července 2020, 19:18
3
Autíčkový Jelen
22. července 2020, 17:12
0
Slepé uličky konstrukce: Dveře

Ještě bych dodal podivný trend týkající se toho "co ty dveře otevírá"...kliky. Zatím jsem nepřišel na chuť drtivé většině systémů zapuštěných klik, výhodu v tom nijak moc nevidím (kliky na bočním profilu mi nepřijdou rušivé, snad možná pokud jsou doopravdy až komicky velké nebo jako pěst na oko) a v zimě to může způsobit problémy při otevírání.

A nejhorší mi přišlo jak Tesla model X otevírá sám od sebe i přední dveře. K jejich bezpečnému otevření musí totiž nejdříve sjet trochu okýnko aby se uvolnilo z těsnění okolo dveří. Tomu okýnku se ale někdy nechce (viděno na youtubu, přiznám se, Model X doma nemám) a ty dveře se prostě otevřou na sílu a rvou to okno ven silou a člověk jen čeká než bude zametat střepy.

Autíčkový Jelen
17. července 2020, 22:34
0
Toyota Corolla Cross je nové SUV značky. S Corollou mnoho společného nemá.

Proč měnili Corollu na Auris mi samotnému dává málo smyslu, nicméně to je konverzace ohledně jiného modelu zase na někdy jindy. Ale využít zavedeného jména a jenom k němu přidat Cross pro SUV, které je velmi podobné původnímu autu, proč ne. Sdílí většinu techniky, interiér je prakticky celý stejný nebo velmi podobný a sdílené jméno znamená, že hned každý víc co to je zač. A Corolla prodává. A mimochodem, byl bych opatrný s tím, že Corolla je model, který Toyota zařízla. Nikdy ho nezařízla, Auris byl akorát název hatchbacku v Evropě a Japonsku pokud se nepletu, ale sedan byl stále celosvětově známý pod jménem Corolla, Corolla nebyla tedy nikdy přerušena.

Autíčkový Jelen
17. července 2020, 19:59
1
Toyota Corolla Cross je nové SUV značky. S Corollou mnoho společného nemá.

Když důsledně pracovala na tom aby tento název (Corolla) měl dobrou pověst tak jen hlupák by toho nevyužil.

Autíčkový Jelen
13. července 2020, 19:33
0
Chevrolet Camaro LT 1978: Kupé na důchod

Sice nejsem expert nebo odborník ale asi to něco stát bude, už jen z toho důvodu, že ty "eko kraviny" jsou třeba menší ventily a celkově na vyšší výkon nepřipravená hlava. Většinou vidím, že lidi co to upravují tak dávají nový hlavy (nebo je vybrousí na větší průměr "pasáží"), ostřejší vačku a lepší karburátory co to dokážou zásobovat dostatkem paliva a pak to dosahuje pěkných výkonů.

Autíčkový Jelen
28. června 2020, 14:10
1
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Ta jediná výhoda té odfláknuté V6 od Jaguaru bude podle mě v tom, že může být úplně stejně připevněná do auta vzhledem k tomu, že podle obrázku jsou ty bloky stejné kromě vrchní části a prostoru pro válce.

Autíčkový Jelen
28. června 2020, 14:08
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Tam pokud se nepletu tak nebyl problém v motoru samotném ale v tom, že v továrně na ně dávali ze začátku omylem těsnění pod hlavu z jiné verze 2.3, té která se dává do Mustangu. Focus RS má totiž od ostatních verzí 2.3 lehce přepracovaný blok a tak tam samozřejmě nepasovali ty jiná těsnění.

Autíčkový Jelen
25. června 2020, 13:12
1
Renault Kadjar 1.7 dci 4x4: Neviditelný komorník

Tak celkově je nejlepší vědět kudy jet a prostě akorát řídit :D Ale když už mluvíme o těch obrazovkách tak mi přišlo nejlepší řešení to co jsem uvedl. Jinak když už jsme u těch smartphonů tak právě nejlepší by mohl být velký displej nahoře, na něj připojené Android Auto a přes to jet google, mapy.cz nebo Waze. A mobil hezky připojený bezdrátově a může být schovaný kdekoliv jinde v autě. To je z mého pohledu ještě lepší než mít někde přilepený držák.

Autíčkový Jelen
25. června 2020, 12:49
4
Renault Kadjar 1.7 dci 4x4: Neviditelný komorník

Jedno z nejlepších řešení asi bude v současné nabídce Mercedesu. Displeje vysoko, zakomponovány do designu palubní desky a dají se ovládat jak dotykově tak "manuálně" takže si každý může vybrat.

Autíčkový Jelen
22. června 2020, 23:31
1
Puristé bijí na poplach - Lotus zavrhl spalovací motory

Pokud vezmeme v potaz to jak dlouho jsou v nabídce Lotusu ty stejné modely (zvláště Elise) bez nějakých drastických změn (spíše faceliftovány než že by probíhaly generační obměny) tak máme před sebou klidně model s přibližně až 15 letým životem. A to je ještě hodně času na to tohle rozhodnutí potvrdit nebo nakonec změnit.

Autíčkový Jelen
22. června 2020, 12:38
4
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Podle mě vůbec nejde o citlivé místečko. Alespoň né v mém případě. Na diskusi se dívám s nadhledem a ať si o Pumě každý myslí co chce. Spíše než naštval mě totiž Krabův příspěvek zklamal. Dokážu pochopit, že tohle je přesně opačný výrobek automobilového průmyslu než takový který by se mu zamlouval. Asi každý tady by radši viděl nové jednoduché kupé než crossover. Ale i tak dokážu k tomuto autu a zvláště k této recenzi přistupovat s respektem. A věřím, že to může být zábavné auto, a neodsoudím ho hned jak ho vidím, protože je to malý moderní crossover.

Vadí mi prostě tento tvrdohlavý přístup, že moderní auta jsou nezábavné krámy a tečka. A že by nemohla existovat mezi nimi milá překvapení. I v kategoriích odlišných jako třeba GT-86, která je "podle staré školy". Tento až pomalu fanatický přístup mi vadí stejně jako když někdo prohlašuje jak je Octavia v TDÍčku nejlepším autem na světě (ano je to opoužívané klišé ale chápeme se). Principiálně jde o stejný problém, nepřistupování s nadhledem. Já sám mám mnohem radši starší auta jak ta novější, takže nejsem nějaký fanatický příznivce moderních aut jak by tady mohlo vyznít, to ani zdaleka.

A mimochodem, ona ta starší auta nebyla lepší jak ty dnešní. Dnešní auta prostě objektivně lepší jsou v mnoha ohledech. Ano existují stará auta, která jsou super, zvláště některé sportovní verze atd. Ale né všechna jsou tak perfektní jak si možná pamatujeme (nostalgie je svině)...ano třeba jsou "řidičtější" jelikož v nich člověk více slyší a vnímá více pocitů atd. Ale to je i tím že je v nich hluk, jsou méně bezpečná, hůř hrají a dalo by se pokračovat. Stará auta i tak mám radši, ale ne všechna byla dokonalá a i ty nové auta si zaslouží svoji šanci vůči nim, čas od času jsou totiž mnohem lepší.

Autíčkový Jelen
20. června 2020, 10:53
8
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Reakce na Kraba: Byl bych opatrný s používáním slovního obratu "crossover na chůdách", tahle Puma má jen o 0,8cm vyšší světlou výšku jak slavná Ford Lotus Cortina, a sedí níže jak normální Cortina nebo třeba Octavia třetí generace (dle dostupných zdrojů, neměřil jsem teď na parkovišti). A těch 5,4 cm navíc na celkové výšce oproti Fiestě taky nebude zase taková trága. Takže nevidím důvod proč by to nemohlo být zábavné svezení, zvlášť když svými rozměry má Puma blíže ke kategorii Hatchback než SUV. Plus srovnání s Capri, Sierrou atd. není trochu fér. Jejich sportovní verze určitě byly úžasný, ale základní verze takový hitparády asi tak perfektní nebyly. Asi byly řidičtější ale to je dáno i tím, což jde ruku v ruce s tím, že byli méně pohodlný a hlasitější jak dnešní auta. A například Escort MK5 nebylo nijak super auto když se představilo.

Chápu, že starší auta mají něco do sebe, sám je mám radši jak ty nový, ale člověk musí být objektivní. Né všechna auta byla kdysi super. A né, všechny nový nejsou kusy šrotu. A věřím, že tato Puma může být povedeným autem.

Autíčkový Jelen
14. června 2020, 23:50
0
Úkroky stranou aneb; Bylo by to skvělé, kdyby...

Jinak, samozřejmě, že báze hatchbacku je relevantní, jak pro rozměry tak rozmístění prakticky všech hlavní částí auta. Ten důvod proč jsem psal, že je to nerelevantní byl ten, že je to NERELEVANTNÍ VŮČI Audi TT, která řeší stejný problém...musí vycházet z platformy Golfu, tudíž se obě potýkají se stejnými problémy. Takže jsou obě na stejné lodi.

A já tady nejsem abych pohanil RCZko, sám jsem psal, že mi jeho design právě přijde velmi povedený. Ale dokážu pochopit proč v někom vzbuzuje podivný pocit jeho design. Je to totiž způsobeno jeho, na tuto kategorii (pro auta s motorem vepředu, předním náhonem a karoserií kupé), netradičně brzo (vůči zbytku auta) končící střechou a dlouhou, vcelku rovnou zádí, která je typičtější právě spíše pro auta s motorem uprostřed, viz třeba Toyota MR2, a né pro kategorii předohnaných kupátek na základech hatchbacku.

Samozřejmě že 911 R je naprosto jinej příklad, to byl do absurdity natažený případ pro absurdní definici. A auta se nekupují a neměli kupovat hlavně podle toho kolik za ně dostaneme až se budou prodávat. Ale definice, že zajímá prodejní cena jen ty co si to nemůžou dovolit je podle mě docela dost mimo mísu. Neměl by to být "deal breaker" ale čas od času se může hodit popřemýšlet nad tím za co jednou to auto prodám, zvlášť pokud plánuji za pár let upgrade atd. Ale to je konverzace na úplně jiné téma.

Autíčkový Jelen
14. června 2020, 19:44
0
Úkroky stranou aneb; Bylo by to skvělé, kdyby...

Pokud bychom brali poslední větu Stanleyho doslovně tak by podle této definice nikdo neměl na 911 R atd. protože tyto typy aut se většinou (a bohužel) kupují jen s ohledem na zůstatkovou hodnotu :D
Nicméně, mně osobně přišlo RCZ hodně hezký, jak před- tak pofacelift. Zajímavější pokus než prostě udělat třídveřový hatchback a říkat tomu kupé. Ale ikdyž se mi líbí tak je pravda že z profilu to vypadá docela netradičně, trochu jako by bylo původně zamýšleno s motorem uprostřed, a ještě mi to velmi, velmi vzdáleně dokonce připomíná Chryslery z doby jejich "cab forward" designu. To vše dělá ten plochý kufr, který je pro auto tohoto "technického rozložení" netradiční. A to, že je to na bázi hatchbacku není moc relevantní, Audi TT je vlastně stejný příběh a u něho není vše "posunuto tak vpřed". Nakonec to ale RCZ docela sluší (dle mého názoru).

Autíčkový Jelen
14. června 2020, 19:30
0
Úkroky stranou aneb; Bylo by to skvělé, kdyby...

Myslím si že designová nenávaznost je daná i dobou vzniku auta. Původní design vychází z 90. let a i z jiného auta. A v 90. letech bylo ještě docela brzo na retro vlnu, ta přišla později

Autíčkový Jelen
14. června 2020, 12:42
5
Úkroky stranou aneb; Bylo by to skvělé, kdyby...

CC bych považoval nejen za úspěšné prodejně, ale i za velmi dobrý nápad a dobré provedení od automobilky. Udělali přesně to co totiž normální lidé chtěli...hezčí Passat pro toho kdo nutně nechce nebo nepotřebuje praktičnost liftbacku nebo kombíku, ale stále chce použitelné, osvědčené auto jako Passat (plus by se dalo mluvit o image tohoto jména). Aby byl zajímavější podvozkově nebo motorově nedává vůbec smysl, jelikož to by sotva někdo z jeho kupujících ocenil a byly by to zbytečné peníze na další vývoj.
Více než toho Pontiacu mi přijde škoda novodobého Chveroletu SS, který nedokázal prorazit.

Autíčkový Jelen
10. června 2020, 21:54
0
Toyota Proace Verso Nomad: Kempování za časů korony

Někde jsem myslím i zaslechl, že jsou Traficy na některé zástavby i lepší, jelikož se tolik nezužují směrem ke střeše jako třeba Transportér.

Autíčkový Jelen
03. června 2020, 13:13
0
Mazdí trable: Konečné řešení osobní (ne)mobility

Mimochodem pro Kraba. Nepoužíval bych 5.2 "Voodoo" od Fordu pro dokázání nezastaralosti OHV rozvodů. Tato 5.2 viděla OHV rozvody maximálně tak na montážní lince pokud se vedle ní dělala nová "Forďácká" 7.3. Už nějakou dobu jsou totiž 5.2 i 5.0 Coyote řešený DOHC rozvody. Ale jinak to jsou suprové moderní motory

Autíčkový Jelen
01. června 2020, 22:07
0
Mazdí trable: Konečné řešení osobní (ne)mobility

Ad Beastar: Nemyslel jsem lidi co propagují elektromobily a ekologii. Myslel jsem samotné propagace GM, jejich marketing a některá rozhodnutí, protože někdy je to fakt jak kdyby tento koncern řídili Pat a Mat..

Autíčkový Jelen
01. června 2020, 16:10
2
Škoda Superb iV: Spi sladce, TDI

Já jsem například taky pro ekologii a rozhodně nejsem typ člověka co by nadával na cokoliv co není atmo V8 atd. Ale například co mi vadí je jakým způsobem se nové ekologické testují a vlastně proces jejich vymýšlení který není vůbec vztažen k současným technickým dovednostem a přijde mi to jako čistě náhodně nahozené číslo, které je najednou nutno splnit a za námi potopa. Stejně jako například prosazování elektromobilů a plány na zákaz vjezdu aut se spalovacím motorem do některých měst. Jsou ty města připravena na "záplavu" elektromobilů? Je na to vybudovaná infrastruktura? Je stabilní? Plánuje se takové zvýšení poptávky po elektřině? Nejdřív chci slyšet přesné odpovědi na tyto otázky, pak se dá bavit o dalším postupu a zákazu klasických aut ve městech.

A přístup Toyoty se mi líbí z toho důvodu že spalovací motor v hybridu ani zdaleka nepracuje v ideálním prostředí, častější zapínání, práce při jiných než provozních teplotách atd. a představuji si, že jejich spojení s jednodušším motorem bude do budoucna spolehlivější.

Autíčkový Jelen
31. května 2020, 21:46
0
Škoda Superb iV: Spi sladce, TDI

Akorát ta planetová převodovka by mě úplně nelákala, ale celkově souhlasím. Toto je rozhodně nejlepší přístup k hybridu

Autíčkový Jelen
31. května 2020, 21:43
1
Mazdí trable: Konečné řešení osobní (ne)mobility

Řekl bych že "blindfans" trpí hodně aut, která jsou dobrá nebo zajímavá takovým způsobem, že nadchnou i laiky a né jen nadšence (bohužel to není případ pouze Mazdy). Mně se líbí Wankel i "Smallblock". Naprosto odlišný přístup ale oba velmi zajímavé, a mít více možností není na škodu. A pokud by náhodou někdy "zmizelo" GM tak Smallblocky, LSka atd. budou asi to největší dědictví. Dokáží sice udělat i jiné super motory ale to by je museli taky někdy využít (ehm...ehm..Blackwing)

Autíčkový Jelen
24. května 2020, 16:28
3
Ford Tourneo PHEV: Revoluce v rozvozu?

Myslím, že v takové situaci by se zapotila většina výkonově né moc naddimenzovaných aut. Elektro, neelektro :D

Autíčkový Jelen
07. května 2020, 20:43
0
Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Stará škola

Mně se vždy líbila ta krásná představa hezkých, drahých hodinek na ruce, ale přestal jsem je nosit v moment, když ikdyž jsem je měl na sobě, tak když jsem chtěl vědět čas tak jsem se stejně koukl na mobil. V ten moment mi došlo, že hodinky asi nepotřebuji a postupně je přestal řešit.

Autíčkový Jelen
07. května 2020, 11:17
4
Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Stará škola

Je pravda, že jejich hlavní podobností je akorát to, že na trhu vystupují jako né moc (prodejně) úspěšné alternativy německé konkurence. Jinak na to jdou úplně jinak jak už bylo naznačeno v článku. Alfa atleticky a Kia spíše (když to přeženu) jako takový "korejský muscle". S většinou věcí se tady shodneme, chtěl bych ale vyzdvihnout pár věcí co mě zaujalo.

Přijde mi zajímavý rozdíl image značek Kia a Alfa a jak na ně lidi pohlížejí, a to jak nadšenci, tak i laikové. To že laik řekne, že Kia je levnej korejec a Alfa je ital, takže spolehlivost nulová, je něco co očekávám, že tak je a i bude. Ale to jak na ně pohlíží nadšenci mě trochu zaráží. Samozřejmě, buďme realisté, uznávám, že je tu problém image, znáčku na kapotě a ceny, která se těžko ospravedlňuje v této kategorii bez image, nejsem naivní. Ale neviděl bych Alfu jakkoliv výše jak Kiu. A to sám jsem velký fanoušek Alfy. Protože objektivně, když odmyslíme slavnou historii Alfy (protože přiznejme si, už je to dávná historie), tak tu máme dvě značky. Jednu, která se za 20 let vyšvihla velmi vysoko (vzhledem k tomu co vyráběla předtím) a druhá, která za tu podobnou dobu udělala tak 2, 3 dobré modely a bojuje o život. A zatímco Stinger je začátek, Giulie je už možná bohužel konec. A jejich kvalita v interiéru podle mě bude podobná, ne-li lepší u Kie. Takže mám rád oba tyto modely, ale nepovyšoval bych Giulii nad Stinger jen kvůli tomu, že její značka byla slavná. Dal bych Stingeru šanci, je klidně možné, že Giulia chytá více za srdce (jak říká Krab), ale Stinger je zase něco jiného a něco zajímavého v této jinak nudné třídě.

15 let stará V6 ikdyž s moderní technologií bych neviděl jako problém. Když to člověk dá do kontextu tak to není zas tak starý motor základem, updatované verze starších motorů nejsou zas tak vyjimečné, třeba EA288 od Volkswagenu má už taky 12 let a nedá se o ní říct, že by působila zastarale.

Tím vším tady nechci nějak Stinger vyzdvihovat, Giulii, nebo německou konkurenci nějak neprávem hanit, toto mi přišlo jen jako takové zajímavé kusy textu na, které jsem chtěl zareagovat.

Autíčkový Jelen
25. dubna 2020, 09:21
0
Peugeot míří za oceán. Na trh v USA chce vstoupit v roce 2023.

Mají dvě možnosti, buď prostě dokáží zaujmout jako trochu exotičtější varianta mainstreamu, nebo zapadnou vzhledem ke spojitosti s FCA na pozici Chryslera...vlastně celkově FCA nemá co ztratit, zástupce v těchto segmentech nemá vůbec, Peugeot by mohl pomoct s rozšířením portfolia tady. A vzhledem k odpadnutí nutnosti vybudovat dealerskou síť to není ani takový velký risk.

Autíčkový Jelen
24. dubna 2020, 19:38
0
Toyota představuje Yaris Cross, své nejmenší SUV.

Z jejich pohledu to nedává extra smysl dávat jiné jméno. Vytvoří malou rodinu Yarisů...každýmu dojde, že jde o malý crossover, protože znají jméno Yaris a jelikož Yaris nemá špatnou pověst tak proč to měnit.

Autíčkový Jelen
21. dubna 2020, 22:02
0
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Tohle se teda týká "podvozkové" části auta, u ostatních může být samozřejmě jiná.

Autíčkový Jelen
21. dubna 2020, 22:01
0
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Souhlasím s Csaba. Vcelku nedávno jsem navštívil akci, kde přednášel někdo vysoko postavený z podvozkového oddělení Škodovky (nevzpomenu si na přesnou funkci) a vysvětloval právě jak na novou Octavií bude několik desítek druhů odladění atd. Ono to auto není lépe odladěné protože by na to nebyl čas, ono je prostě odladěno jak se rozhodne, že je adekvátní k jeho využití a s jakým cílem ho chtějí prodávat a jak chtějí aby jezdilo, vývoj za tuto hranici už nemá pro automobilku smysl a tak je hotovo, ikdyž by čas na nějaké "lepší ladění" , jak zde někdo uvádí, třeba byl.

Autíčkový Jelen
20. dubna 2020, 21:22
0
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Využil jsem toho, že už se tu v příspěvku objevil jednou tak mi to nepřišlo jako takové zlo...není to nejlepší volba, ale danou myšlenku vyjádřit dokáže tak jak potřebuji pro její sdělení

Autíčkový Jelen
20. dubna 2020, 11:55
2
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

To, že tyto modely byli super vůbec nezpochybňuji, sám osobně je mám velmi rád a dizajnově jsou podle mě skoro to nejlepší co z brán Mercedesu vyjelo. Samozřejmě, pro nás nadšence ty rozdíly vidět jsou a poznáme rozdíl mezi W124 a W140 z dálky naprosto v pohodě. Stejně jako to jde poznat dnes pokud člověk ví jak (Céčko má jeden pás denního svícení, Éčko dva, Sko tři, atd.). Nicméně pokud tyto tři modely (W202, 124 a 140) přijíždí k někomu ze předu a jsou vcelku daleko tak není moc lidí, který se vůbec nezajímají o auta, kteří by hned poznali, že jde o tři různé modely.

Autíčkový Jelen
19. dubna 2020, 19:33
1
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Řekl bych, že to auta byla od sebe kdysi více rozdílná je trochu založeno na vzpomínkách a ne na faktech. U některých značek tomu tak bývalo ale například u Mercedesu když jste vedle sebe postavili W202, W124 a W140 tak bych chtěl vidět nějakého laika, který pozná jaký je to model (kromě toho že jeden je větší jak druhý).

Autíčkový Jelen
09. dubna 2020, 00:57
0
Za pár měsíců skončí výroba posledního hatchbacku od Alfy Romeo

Já stále věřím (asi jsem ten pomyslný romatik), že v nějakým ideálním případě by Alfa Romeo klidně konkurent Mercedesu a BMW být mohla. Asi by je v nikdy neporazila v prodeji ale úspěšná by být mohla. Ale jenom při naprosto perfektní strategii a přístupu. Tak jak to teď dělá Genesis, který podle mě chrlí jedno povedené auto za dalším. Což oni bohužel vůbec nedělají (stále nechápu proč nemá Giulia ten dieselový šestiválec od VM Motori...ještě když je FCA vlastní, ale to je prostě už škoda mluvit). Ale celkově, je pravda, že by na tuto pozici bylo lepší dosadit Maserati a Alfu dát jako sportovnější/luxusnější/exkluzivnější/stylovější kopii portfolia Fiatu. A třeba by se Maserati povedlo tam aspoň trochu usadit na pozici současné Alfy a něco prodat kdyby věděli co jak udělat a jak to hlavně prodat. Co tím celkově spíš chci říct, že ty jména Alfa Romeo a Maserati jako značky na to mají. A nemyslím kvůli nějaké pradávné historii ale protože i pro naprostého laika dobře zní. Myslím, že když řekne člověk někomu naprosto neznalému, že přijel v Alfě Romeo nebo v Maserati tak to zní líp jak Volkswagen. Tato jména si dokáží podle mě obhájit svoji image...ale nesmí je podkopávat vlastní produkty.

Autíčkový Jelen
08. dubna 2020, 18:50
0
Za pár měsíců skončí výroba posledního hatchbacku od Alfy Romeo

Na to jsem zapomněl, to je pravda, Chrysler by měl být nad Dodge...bral jsem to z toho ohledu, že poslední modely Chrysleru jsou Pacifica, 200 a 300 a jak člověk všude slyší hlavně o Hellcatech a Durangách a ty jsou dražší jak tyto modely od Chrysleru tak se mi to nějak přehodilo.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Caprice Station vagon 1990
Chevrolet Caprice Station vagon

1990 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1986
Chevrolet Caprice Station vagon

1986 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Citroën C5 3.0i V6 Exclusive 2003
Citroën C5 3.0i V6 Exclusive

2003 rok výroby
210 koní výkon
2 946 ccm objem

Chrysler LHS  1999
Chrysler LHS

1999 rok výroby
257 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Ostatní Eskort 1988
Ford Ostatní Eskort

1988 rok výroby
56 koní výkon
1 350 ccm objem