načítám data...

Autíčkový Jelen

JménoAdam Jelínek
BydlištěBrno-město
Registracepřed 4.4 rok.
Poslední aktivitapřed 2.0 hod.
Komentářů u článků249
Pozitivních komentářů u článků100
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Kafé&Káry Brno vol.21 - Očima diváka

15. srpna 2017, 19:13 18 komentářů

Nám známé Kafé&Káry, tentokrát ale z pohledu diváka.

Cílová rovinka, technická pasáž...nebo ještě něco úplně jiného?

05. listopadu 2017, 20:32 6 komentářů

Den strávený na okruhu milujeme snad všichni, kde ale najdeme ten nejlepší divácký zážitek?

Urus - Nejbláznivější SUV, nebo to vlastně všechno dává perfektní smysl?

06. prosince 2017, 18:51 6 komentářů

V klidu! Nekřičte hned na obrazovku a neničte klávesnici vzteklým psaním naštvaných komentářů na moji adresu. Je načase zamyslet se nad konceptem kategorie SUV trochu jinak.


Posledních 50 komentářů

Autíčkový Jelen
22. ledna 2022, 19:08
4
O hyperkorektnosti, právu a dětských snech

Otázkou je kde je teda hranice co je morálně v pořádku a co ne. Proč toto video s RS6 nikomu v žaludku neleží tolik jako video s Chironem Passera? 354 je ok? 410 už ne? Obě mají velký počet shlédnutí takže argument o nějaké ukázce toho jak "jít příkladem" platí pro oba. Možná má řidič z AutTopNL více zkušeností s rychlou jízdou na autbahnu než Passer a je to tím. Zase ji dosáhne na méně přehledném úseku s méně pruhy a bez spotterů před ním. Tím vším chci říct, že chápu argument polemizace o nějaké morální hodnotě a co je moc to je moc, ale je zajímavé, že za to zgrilujeme jedno video a jednoho člověka, mezitím co koukáme na ostatní dělající podobné věci.

Autíčkový Jelen
14. ledna 2022, 12:51
9
Mercedes EQA: I elektromobilita může být jednoduchá

Avex: Problémem je, že my nevíme jestli je elektromobilita konečná správná cesta. Nakonec se mohou smát ti co půjdou cestou pohonu na vodík. Stačí jeden převratný výmysl na kterékoliv straně a situace se může změnit velmi rychle. Pořádné baterky slibují už dlouho dobu a stále to nejlepší co dokážeme jsou baterky které mají přes půl tuny a elektromobily co váží až přes 2,5 tuny, což je fakt strašné. Naopak jsem rád, že některé automobilky "zaspaly" a snaží se hledat i jiné cesty, protože současné tlačení těžkých "ekologických" elektromobilů mi přijde jako přesně opačná cesta než ekologická. Gordon Murray to hezky shrnul, že jednou nadejde doba kdy se budeme stydět za to, že pro pohyb jednoho člověk jsme potřebovali 2,5 tunové vozidlo. Takže jsem zvědav kam se postupně dostaneme, musíme vymyslet i co nákladní doprava, kde elektromobilita ztrácí dech. Elektroauta jsou zatím podle mě v lecčem lepší vozidla (tišší, výkonnější,...) pro pár nadšenců, nebo lidem kterým to sedí a chtějí si elektroauta dopřát. Ale o skutečné ekologičnosti bych pomlčel.

Autíčkový Jelen
15. prosince 2021, 23:32
1
REVAi G-Wiz: Roztomilá hračka, nebo prostě jenom hnusný auto?

Nemohu si pomoct, ale hrozně se mi líbí všechny fotky kde je Gwiz na korbě toho RAMa, padne to tam jak ulitý velikostně :D

Autíčkový Jelen
12. prosince 2021, 15:24
1
Mercedes-Benz S400d 4MATIC L: Na vrcholu potravního řetězce

Ad PIPBoy: Starší základ šasi v modelu W140 byl podle mě pro Maybach jeden z těch menších problémů. Pod jeho neúspěchem se podepsal hlavně nic moc design, neznámé jméno a samozřejmě velmi povedený Phantom. Rolls Royce si spojí s luxusem každý, a když Phantom přišel na trh tak vypadal jinak jak vše ostatní (v dobrém slova smyslu). Proč by si teda někdo šel koupit podobně drahý Maybach, když to jméno nezná a vypadá to akorát jako větší W220.

Ad Skipper: Naprosto souhlasím, design mamutu taky docela hltám. A SL R126 je ještě o další level výše, ještě společně s E500 jedny z doopravdy nejhezčích "moderních" mercedesů pro mě.

Ad Beastar: Souhlasím, že mamut působí trochu mafiánský dojmem, a to jak v dobrém tak špatném slova smyslu. S tou domýšlivostí je to celkově zajímavý příběh, škoda že jsme se nakonec nedočkali té V16 od BMW a W18 od Mercedesu.

Za sebe bych řekl, že na mamut se možná kouká až trochu moc nostalgicky, ale vzhledem k tomu co přišlo pak se není čemu divit. Spojení s Chryslerem, cost cutting, reznoucí snad všechny modely a odklon od kvality spíše k technologiím, hned se pro ty mercedesy předtím vytvořila lepší pověst (a v lecčem právem). A stejně tak u BMW třeba, kde se krásná a spolehlivá E38 vyhřívá vedle stínu své hnusné, překomplikované a nespolehlivé nástupkyně E65. Možná kdyby W220 a E65 byly spolehlivější tak by na jejich předchůdce ta nostalgie tolik neplatila.

Autíčkový Jelen
10. prosince 2021, 21:55
0
Mercedes-Benz S400d 4MATIC L: Na vrcholu potravního řetězce

Teď jsem slyšel zajímavou myšlenku, která docela dává v určitých ohledech smysl. Pravým nástupcem mamuta totiž není další generace třídy S (W220) ale Maybach 57. Mamut byl cenově blíže Bentley než současné pozici třídy S a to zvláště ke konci znamenalo docela malé prodeje W140 (zvláště třeba po tom co přišel Lexus LS). Proto se další generace zlevnila, aby mohla konkurovat čím dál silnější a levnější konkurenci a pro ty co chtěli ten ultimátní stroj se udělal Maybach. Ale jak dopadl Maybach to už všichni víme. A hezká perlička na konec, Maybach měl kódové označení W240 což jde tak hezky po W140, ale to může být akorát náhoda (a asi je).

Autíčkový Jelen
13. listopadu 2021, 18:21
1
Design pro rok 2000 je s dvacetiletým zpožděním konečně tady

Já ten rozdíl mezi W201, W124 a W126 taky vidím, nicméně to je dost dáno tím, že ta auta mám rád, zajímám se o ně atd. Pro normálního smrtelníka vypadají všechny 3 stejně na první pohled. A stejně tak je to s BMW, když se nezajímáš tak od sebe tu E39 a E46 taky moc dobře (hlavně zepředu) nerozeznáš, ale když víš, poznáš hned. Jinak s podivem, řekl bych, že současná produkce BMW se fakt poznat dá hned na první pohled. 7 má obrovský ledviny, 5 je ještě má takový klasický a 3 takový ty menší ale s jiným designem (podobně jak na 1 třeba). A 4 se pozná taky hned.

Autíčkový Jelen
12. listopadu 2021, 14:18
6
Design pro rok 2000 je s dvacetiletým zpožděním konečně tady

Neřekl bych, že uniformita designu Mercedesu je dílo posledních let :D

Autíčkový Jelen
12. listopadu 2021, 14:15
3
Design pro rok 2000 je s dvacetiletým zpožděním konečně tady

Tady souhlasím s Avex, mohli udělat mnohem více pro takhle známé a renomované jméno. Ano, první verze měly čistý design bez křídla a rozšířených blatníků (a jsou podle mě pohlednější než ty další), jenže tyto čisté linie by asi nešlo tak dobře vykouzlit na základě Aventadoru bez velkých zásahů do techniky (což by se jim nechtělo). Takže když už na to šli takto tak měli jít aspoň "all out" a napodobit některou z pozdějších verzí a mohlo to vypadat třeba takto:

Autíčkový Jelen
30. října 2021, 15:53
3
Hledá se nejzbytečnější auto

Ještě aby nedošlo k nepochopení, že vyčítám VW to stejné co vlastně vyčítám Genesisu (nedodělanost, chybky, atd.) a přitom jednoho považuji za horšího jak druhého. Jde mi o to, že víme, že VW to uměl lépe, takže se spíše zhoršují, což je škoda, zatímco třeba Genesis si myslím, že jde nahoru a zlepšuje se, takže tam ta správná tendence snad bude pokračovat.

Autíčkový Jelen
30. října 2021, 15:48
4
Hledá se nejzbytečnější auto

Mně asi celý ten koncern Hyundai/Kia/Genesis tolik v žaludku neleží. Vezmu to cca značku po značce:

Hyundai a Kia: Přijde mi, že tyto značky jsou v současnosti to co bývala škodovka v něčem u nás. Jak škodovka šla cenově trochu výš tak Dacie a Hyundaie a Kii docela zaplavili trh, stali se z toho vcelku časté auta jak firemní tak rodinné. Rozhodně bych je tedy nepovažoval za zbytečné, jelikož je kupuje docela dost lidí, spíše naopak. Tím neříkám ale že je to nějaké terno, jsou to prostě pračky, pracovní auta, prostě způsob jak se dostat z bodu A do bodu B, mají své problémy ale asi tak jak každá značka. Současně bych ale i neřekl že jsou to úplné křápy, podle mě jsou někde v oblasti kterou okupovaly dříve francouzské vozy, prostě takový ten levnější mainstream. Kvalitativně asi nemají na VAG (ikdyž pár přešlapů by se u nich rozhodně našlo) ale lepší jak Dacia jsou. Hyundaii rozhodně v očích českého národa uškodila naprosto debilní reklamní kampaň, proto třeba Kia je mi sympatičtější.

Genesis: K této značce už docela respekt mám. Konkurence pro německou trojku asi nikdy nebudou, to už asi nikdy nikdo, ani Lexus ani Jaguar ani dalším se to nepodařilo prolomit (nějaké modely čas od času trochu donutí němce zabrat, ale většinou to není žádná trága pro ně). Vždycky budou ta levnější varianta s menší image a s větším propadem ceny. Nicméně nabízejí klasickou platformu sedanu, s V6 i V8, prostě né co úplně každý má. G70 nabízí jedno z nejlepších svezení ve své kategorii (po Giulii) a teď mají fakt pohlednou a zajímavou řadu vozů. Třeba někdy vychytají všechny chyby a budou to fakt super auta, zatím myslím, že je to dobrý základ.

Celkově jsou mi teď v lecčem více sympatičtí jak třeba koncern VW, který vypouští na trh někdy nedoladěná auta, jde cítit jak museli ušetřit kvůli Dieselgate a přechodu na elektromobilitu (stačí porovnat Golf 7 a 8, kde u 7 člověk cítí, že byl pro ně priorita zatímco u 8 cítí, že peníze šli na ID3) a ona nakonec ta ID3 a ID4 stejně dodělaná není, a lepší jak Ioniq 5 asi taky moc není.

Autíčkový Jelen
29. října 2021, 12:42
0
Autíčkářův týden: Král automobilového světa a hvězda sportovního nebe

Jinak souhlasím, vypadá to tam jako pěst na oko na tak uhlazeném designu

Autíčkový Jelen
29. října 2021, 12:41
0
Autíčkářův týden: Král automobilového světa a hvězda sportovního nebe

Co jsem slyšel tak jedna je kvůli anténě (a internetu) a druhá ještě kvůli kameře pro zpětné zrcátko. Co je zajímavé tak u Defenderu se jim to ale podařilo dát do jedné. Po nějakém hledání jsem ještě došel na to, že třeba Evoque s klasickou střechou má jednu a s panoramatickou má dvě. Někdo se na to ptal na nějakých fórech a řekli mu, že skleněná střecha zhoršuje chytání signálu, takže tam přidávají druhou pro lepší chytání signálu.

Autíčkový Jelen
26. října 2021, 23:35
0
DS Automobiles DS9 Performance Line: Velký...

Chápu, že to tam moc vidět nejde, ze všech velkých Citroenů je to tady patrné nejméně, nicméně stále podle mě jde vidět, že je to prostě sedan postavený na platformě poháněná přední kola . Což znamená jiné proporce, více masy (i designové) v přední části vozidla, kde tady to ještě dotváří zúžená zadní část vozidla. Neříkám, že je to hezčí takhle, ale všechny velké Citroeny měly poháněná přední kola a vypadaly tak na to a tady tomu tak je stále (ikdyž už doopravdy docela lehce). Jinak co se designových prvků týče tak bych řekl, že každý velký Citroen byl docela odlišný, přeci jenom XM taky nevypadá jako původní DS, ale jako prostě velký Citroen z té doby, podivný prostě po svém. Takže tohle nevypadá ani jako odkaz na původní DS, ani jako odkaz na XM nebo C6. Šlo mi spíše o proporci celkovou danou koncepcí vozidla, která všechna tato auta spojuje. Jinak se samozřejmě designově na XM nebo třeba C6 vůbec nepodobá, ale upřímně, to třeba ani C6 vůči XM.

Autíčkový Jelen
26. října 2021, 11:14
3
DS Automobiles DS9 Performance Line: Velký...

Odpovědět někdy na to proč se člověku něco líbí není jen tak, je to trochu jak když se někdo zeptá proč mi něco nechutná...prostě nechutná a tečka. Nicméně mně osobně se design DS9 líbí a tak tady zkusím trochu popsat proč. Líbí se mi, že je tak trochu jiný a má podle mě přesně opačný efekt než tady popisuje beastar, tedy se nějak nabubřele předvádět jak to dělají lidé v německé prémiové trojce (upřímně kdo vůbec z normálních smrtelníků ví, že značka DS existuje). Líbí se mi nějaké chormované detaily (například ta lišta na kapotě), ale hlavně se mi líbí celkové proporce, stejně jako u DS, CX, XM a C6 jde poznat, že je to velký kus auta, ale s předním náhonem,. Je stejně jako její předchůdci designově trochu "nose heavy", což není tak hezké jako klasická koncepce, ale mám to s nimi tak nějak spojené a ikdyž to nebyl tady asi designový záměr, tak to tam jde furt vidět trochu podle mě (prostě dané koncepcí). Plus mi to nepřijde nějak hrozně předesignované jako některé dnešní vozy.

Ono když to srovnám s konkurencí tak Audi je posledních pár let typicky "Marvelovské", každé auto pohledné, ale všechna nic extra (kde jsou časy A4 B7) a u BMW to jde každou modernizací a novou generací skopce. Na druhou stranu myslím, že současná E-class je po modernizaci moc hezká a hezčí než tady DS9. Takže designově na tom DS9 tak zle není.

Tak to bylo čistě k designu. Koupí si to tady někdo? Ne. Koupil bych si to já mít ty peníze? Taky ne, klepal bych na dveře dealerství Mercedesu a šel si pro E-Classe. Je to důstojný nástupce starých Citroenů? Také podle mě ne, chybí hydraulika a více bláznovství/inovací. Nejsem toho auta nějak extra fanoušek, ale musím říct, že designově se mi zatím z fotek líbí, jsem zvědavej až nějakou potkám na živo (jestli se tady v česku nějaká objeví někdy :) )

Autíčkový Jelen
22. října 2021, 09:57
1
Proč je auto spotřebič a proč to není špatně

Michael88: Souhlasím prakticky se vším co si napsal. Jediné co bych dodal trošku proti je to, že bych neřekl, že ta situace je zas tak špatná. Sice trend doby je jasný, prodávat čím dál složitější auta zatížená leckterými nesmysly s velkým potenciálem se po pár letech pokazit, ale na druhou ono se to takhle říká už tak 20 let a zatím to podle mě tolik věcí nezměnilo. Třeba Citiga, Fabie, Octavie, Superby, to vše vydrží podle mě stejně jak kdysi, ne-li víc, jezdili jako služebáky dřív a jezdí stejně teď a není to tak, že by stály najednou poslední roky furt v servisu. Tranzity, Vita, Transportery, Sprintery atd., ty taky tvrdě pracují stále stejně a dokonce bych si dovolil tvrdit, že většinu problémů co tyto auta měla za svůj život způsobili spíše auta okolo roku 2005 (2.2 TDCI probírané i zde v jedné diskuzi, hrozně reznoucí Vita a Sprintery, 2.5 TDI v VW, atd.). I ty luxusní auta s hromadou technologií se stále drží a kazily se hrozně i dřív. Když byla BMW E65 nová tak by člověk řekl, že po 5 letech bude po nich díky elektronice, a ono světe div se, některé menšiny je provozují dodnes. Samozřejmě nic už asi nikdy nebude tak neprůstřelný jak W123, zase na druhou stranu v tom aspoň člověk za 25 let nepropadne podlahou. Takže souhlasím s tím co jsi psal, sám se mi ten současný trend vůbec nelíbí a v autech je čím dál více dražších věcí co se musí řešit a co dokáží auto odstavit, nicméně nespolehlivá auta byla vždycky. Spíše to je vždy individuální záležitost motoru/modelu/součásti. Dneska je třeba problém 1.6 THP, zatímco dříve to zase bylo 2.7 HDi a ještě dříve 2.5TD s praskající hlavou.

Autíčkový Jelen
15. října 2021, 10:11
0
Autíčkářův týden: Legendy útočí

No vycházím pouze z článků které jsem četl, je samozřejmě možné, že ty auta dopadla katastrofálně pak, možnost vidět je na živo jsem neměl a může to být pouze PR Land Roveru (což z části rozhodně je). Nicméně takovéto odolnosti bych dokázal věřit (rány, skoky a tak), Land Rover většinou neměl problémy s pevností rámu/konstrukce, slyšel jsem, že také dokážou zvládnout jedny z nejsilnějších trhnutí ve své kategorii (třeba když člověk vytahuje zapadlé auto atd.). To že se to pokazí po 2 letech co se elektroniky týče nebo motoru je samozřejmě pravděpodobnější podle mě a bude to asi smrt většiny nových Defenderů. Už na začátku měli hromadu problémů, tak jsme zvědavej jak se budou držet s časem.

Autíčkový Jelen
14. října 2021, 22:34
0
Autíčkový Jelen
14. října 2021, 22:33
0
Autíčkářův týden: Legendy útočí

Jinak musím ještě dodat, že fotky z natáčení stojí za to, působí to až nereálně co ta auta vydržela. Různé sekvence se skoky prý byly opakovány 7x a přežili ji všechny Defendery, a to vcelku bez úprav. Nejsem fanoušek Land Roveru, a nový Defender měl mnoho problémů při uvedení, ale vypadá to, že přeci jenom něco vydrží.

Autíčkový Jelen
14. října 2021, 22:24
1
Autíčkářův týden: Legendy útočí

Souhlas, každé černé géčko vypadá jako část vozového parku ruské mafie a prodávají se bez problémů. Defenderů už taky začínám vídat spoustu, takže myslím, že i tato edice si kupce najde bez problémů.

Autíčkový Jelen
12. října 2021, 11:51
1
Ford Tourneo Custom Active: Zvláštní mix

Ok, díky moc, věřím že tomu tak je. Když přišla současná generace Vita tak mi přišla oproti konkurenci trochu zastarale a levněji vyhlížející, ale vypadá to, že peníze byly radši investovány na důležitějších místech což je super. A z testů i tady z diskuze na tuto generaci slyším zatím chválu. Transporter/Multivan/California, ty mi přijdou pozitivně hodnoceny prakticky vždy, jsem zvědav co s tím udělá odklonění nového Multivanu od řady Transporteru na platformu MQB. A Stellantí produkty mi přijdou jako fajn levnější alternativou jak uvádíš.

Autíčkový Jelen
12. října 2021, 08:40
0
Ford Tourneo Custom Active: Zvláštní mix

Chtěl bych se zeptat v čem jde cítit ten rozdíl vyšší kvality VW a Mercedesu. Je to spíše pocit z interiéru, nebo z jízdních vlastností, nebo z variability, nebo z motorů, nebo prostě lépe postaveného auta co asi vydrží déle? Nemám se současnou generací dodávek zkušenosti tak by mě to zajímalo. Díky

Autíčkový Jelen
08. října 2021, 11:14
1
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

Přijde mi, že se tady jde hodně z extrémů do extrémů. Souhlasím s Beastarem, pokud člověk chce aby to jezdilo jak z výroby, tak pak je potřeba do toho doopravdy slušně zainvestovat. Stejně tak na druhou stranu se to dá provozovat tak aby to tak tak jezdilo a nebude to stát skoro nic, nicméně kvalita svezení bude mnohem horší. Co mi tady chybí je asi nějaký střed, myslím, že za vcelku rozumný peníz se dá auto provozovat tak aby bylo slušné, poskytlo dobré svezení atd. Sice nebude tak dobré jak z výroby (bude třeba tak na 80%), ale bude to vcelku dobré podle mě. Protože ty náklady pak vzrostou hlavně když to chce člověk fakt perfektní (což chápu, že někdo si na tom potrpí). Když to řeknu v silné nadsázce (ale snad s pochopitelnou pointou) a upravím jedno rčení s časem: Posledních 10% stojí 90% peněz.

Autíčkový Jelen
11. září 2021, 22:03
0
Barvy a auta, co patří k sobě

Modrá na MK3 mě nenapadla, souhlasím, tam je to taky hodně spojeno s tím autem. Při představení ST a RS MK1 jsem ještě auta tolik nesledoval, takže to nemůžu potvrdit, ale věřím, že je to to stejný jak ostatní generace :)

Autíčkový Jelen
11. září 2021, 09:38
7
Barvy a auta, co patří k sobě

Těch příkladů by byla spousta, ale jako první mě napadlo kombo sportovních verzí Focusů druhé generace. Tedy jejich typická oranžová pro ST a typická zelená pro RS.

Autíčkový Jelen
27. srpna 2021, 19:17
0
Mercedes eSprinter: To dává smysl

Ten nájezd kurýrních dodávek (pošta, ppl, atd.) je doopravdy menší než by člověk čekal. Jinak souhlasím, že né vždy je 160km dostačujících, auta Rohlíku najedou za den více. Taky třeba Citiga, která rozváží jídla najedou za den dokonce i 300-400km (vlastní zkušenost), tam by elektrická verze zatím nestačila.

Autíčkový Jelen
27. srpna 2021, 17:57
0
Mercedes eSprinter: To dává smysl

Kolik denně najede, zdali to stačí a tak, vše v reálném světě

Autíčkový Jelen
27. srpna 2021, 17:53
0
Mercedes eSprinter: To dává smysl

Tady v tomto testu je to hezky vyzkoušeno a popsáno jak by mohla elektrická dodávka fungovat pro rozvoz:

Autíčkový Jelen
25. srpna 2021, 09:41
7
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Ono ani není potřeba zacházet nějak do extrému jako VW a jejich XL1, stačí se třeba kouknout na páteř veškerého rozvozu jídla v ČR...Škodu Citigo CNG. Pokud to správně chápu, tak dle WLTP cyklu produkuje CNG Citigo o 6g CO2 na km více než hybridní Range Rover P400e. Toto mi jako důkaz absurdnosti současných norem stačí, všichni víme jakou spotřebu budou mít obě tato auta ve skutečném světě (a tím pádem i kolik vyprodukují CO2). Nejhorší na tom je, že tato malá auta, jejichž výroba není ani zdaleka tak CO2 náročná jak výroba elektromobilů skončí, a elektromobily jsou budoucnost. A nakonec zmizí většina malých, jednoduchých, lehkých aut se spalovacími motory, které jsou nakonec v součtu v reálném světě asi tak ekologičtější jak elektromobily.

Autíčkový Jelen
18. srpna 2021, 21:11
0
O motoristech dnešních i budoucích

A to Mazda není první, Toyota už taky na spalováku spalující vodík pracuje a JCB už má plně funkční motory spalující, které fungují prakticky stejně jako normální dieselové agregáty. Zůstává ale problém s výrobou a skladováním vodíku.

Autíčkový Jelen
10. srpna 2021, 10:24
0
Dacia Logan TCe 100 LPG: Moderní návrat do starých časů

Oba jsou výběhové modely, které budou bez přímého nástupce, takže se už bavíme prakticky jen o skladovkách. U Lodgy je jich ještě docela dost, ale uznávám, že nejsou na LPG, a Dokkry už se osobní neprodávají vůbec. Ona je to stejně vcelku hodně úzká nabídka když se bavíme o továrních LPG.

Nicméně, souhlasím, že nástupce jako SUV se mi taky nezamlouvá, ale z důvodů prodejů je to logický krok (bohužel). A Dokker svého nástupce bude mít, Kangoo, protože Renault si ho může dovolit z hlediska flotilových emisí a Dacia ne (plus si myslím že nová generace Dokkera by se natolik musela přiblížit cenově a komplikovaností ke Kangoo z důvodů regulací a tak, že by se z něj prakticky stalo Kangoo a byli by v nabídce zbytečně 2 téměř stejná auta). No a na Lodgy zezačátku každej nadával jak je hnusný a MPV netáhnou, takže SUV je logický krok no, tak to dneska chodí bohužel.

Autíčkový Jelen
01. srpna 2021, 22:25
1
Autíčkář v jedné stopě, ale jako doslova.

Já považuji za naprosto na nic stroj motorku se sajdkárou, to má všechny nevýhody auta i motorky a moc žádné výhody k tomu. Ale motorky (a skůtry také) samotné mi přijdou jako příjemný způsob dopravy, hlavně po městě. Samozřejmě to není u nás ani zdaleka celoroční řešení (akorát tak na léto a něco k tomu), ale divím se, že toho nevyužívá více lidí, například po vzoru Itálie. Je to rychlejší, parkování je jednodušší a pokud nemusím být extra na slušno v obleku nebo převážet ledničku tak mi to přijde na motorce příjemnější. Ale nebezpečné to je a je potřeba trochu záliby k tomu, nesedne to každému.

Jinak smrad a zvuk je problémem úprav, moderní motorka v sérii smrdí a je hlasitá podobně jako moderní sportovní auto, je to trochu jako říct, že smrdí všechna auta po zkušenosti s pár jedinci co kuchají výfuky svých TDíček, že se za nimi nedá jet :)

Autíčkový Jelen
25. července 2021, 10:24
0
Škoda Octavia RS 2,0 TDI 4x4: Sportovní mimikry

Tohle je asi hodně individuální, řekl bych, že každý z nás má nějakou skupinku řidičů (fanoušků, atd.) na které je nejvíce alergický. Nicméně třeba mně osobně je to vcelku jedno co má člověk za znáček na kapotě, když vyvádí nějaký blbosti na silnici, nadávám prakticky stejně ať už jede skoro v čemkoliv (výjimky by se našly). Ikdyž je pravda, že při nadávání na TDi-čkáře a jejich vykuchané, přečipované diesely si dám asi nejvíce záležet. :D

Co mi spíše vadí je takové to až fanatické "fanouškování", nejvíce je tím teď postihnuto cokoliv co se dá spojit s "magickou" kombinací tří písmen: JDM, ale týká se to například i Oktávky. Stále, i mezi mladými, dost platí ta idea toho, že kdo má novou Oktávku, ten je prostě pán, a za vodou, atd. a fakt hodně lidí po nich touží. A to já nějak moc nechápu, protože ikdyž je Oktávka prostě dobré auto na věci co auto hlavně dělat má, nedokážu si ji představit jako objekt touhy.

Autíčkový Jelen
13. července 2021, 13:20
-1
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Nemohu si pomoci, ale tento "volný trh" se mi zdá jako mega utopická záležitost, která by nikdy nemohla fungovat. Vždycky se vše musí určitým způsobem regulovat, jinak by nastal neskutečný chaos. A podle mě jsou případy kdy města mají právo na to snažit se vyhnat lidi z aut (ikdyž se mi to jako fanouškovi automobilismu samozřejmě nelíbí), a to například v případě, kdy to začíná výrazněji omezovat občany. Jako příklad uvedu Vinohrady u nás v Brně. Pokud tam začnete například hořet v bytě, tak hodně štěstí, protože hasiči se k vám prakticky nemají šanci dostat, sám tam jezdím se Citigem a i tak se některými částmi sotva protlačím. Prostě co je moc to je moc, město má nějakým způsobem fungovat a být udržováno, a to se bez regulací a tendencí prostě neobejde.

A teď je otázka taky, jestli je moc aut nebo málo parkovacích míst. Celkově se přikláním k názoru, že vlastnit a provozovat auto je u nás v česku moc levná záležitost (né že by mi to vadilo jako studentskému motoristovi, ale prostě z celkového hlediska mi přijde, že to moc dobra neudělá), třeba ve Vídni je provozování auta mnohem dražší, a to vzhledem i k jejich vyšším platům. A přijde mi, že to tam funguje v centru prostě líp. Ale zase můžeme tuto diskusi otočit, a zaměřit se na to, že Brnu podle mě velmi chybí metro.

Celkově je to komplexní problém, který se dá vzít z tolika úhlů pohledu, že bychom se tady nakonec pěkně dohádali. Můj názor je ve zkratce akorát to, že auta jsou v posledních pár letech doopravdy hodně zbytečně nadužívána.

Autíčkový Jelen
09. července 2021, 09:59
4
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Otázka jak moc ty baterie na tom budou špatně. Ze všech stran jde jak bude elektromobil po pár letech nepoužitelný a bezcenný, ale i ty nejstarší Tesly model S, které mají cca 8 let, stále jezdí a jejich cena je taky stále dosti vysoká. Zatím se spíše ukazuje, že ty baterky vydrží více než se zdá. Samozřejmě kapacita klesne ale třeba u těch Tesel je to cca 10% pokles na 250 000km, což je stále bohatě použitelné. U Tesly hraje v cenovce roli i jejich "cool status" mezi veřejností, ale i třeba Prius si taky drží vcelku vysokou cenu, LEAF taky. Nicméně ten problém samozřejmě přetrvává, akorát se posune časové okno, tedy elektromobily třeba 10 let v pohodě vydrží, co s nimi ale po 20 letech? A taky jak na tom budou současná auta po 20 letech? Bude to jako období když přišel první idrive a lidi říkali, že ty auta budou po 5 letech nepoužitelný protože mají v sobě tolik techniky, což se nakonec vůbec nepotvrdilo, nebo fakt ty auta už mají v sobě té technologie tolik, že udržovat je dlouhodobě při životě bude finančně nesmyslné?

Autíčkový Jelen
29. června 2021, 15:14
0
BMW X2 xDrive20i Edition M Mesh: Chycen v síti

Nesmíme zapomenout na X1, to je pravý konkurent GLA a ta, co jsem koukal, se prodává tak stejně, né-li více jak ono GLA

Autíčkový Jelen
29. června 2021, 15:04
3
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Jojo, v ČR je elektřina "špinavá", to nikdo nevyvrací, jen poukazuji na to, že se nedají elektromobily pouze přičíst k současným autům, protože leckdo elektromobilem svůj minulý vůz třeba nahradí, a tak musíme odečíst ten minulý. Pak už je jen otázka co člověku vadí víc, pálit ropu nebo uhlí?

Autíčkový Jelen
29. června 2021, 15:01
2
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Pokud se zanoříme do techniky tak elektroauta jsou pokrok (bavím se o autech co byla konstruována od počátku jako elektroauta). Jsou rychlejší v reálném světě díky okamžitému nástupu výkonu, mají nižší těžiště, díky architektuře jejich stavby jsou bezpečnější, mají méně pohyblivých částí, jejich platformy mohou být více modulární, mohou fungovat jako nouzové úložiště energie a celkově napájet různé nářadí atd. Tím nechci říct, že jsem nějak fanoušek, že bychom je všichni museli mít a nechápu jak ustojí síť nabíjení všech těch elektromobilů, ale čistě z pohledu techniky samotného automobilu, kromě "tankování" jsou elektromobily prostě v lecčem lepší.

Autíčkový Jelen
29. června 2021, 14:53
8
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Pokud chceme počítat s touto logikou tak zase musíme odečíst všechna klasická auta, která ty elektromobily nahradí. Takže se k žádnému navýšení moc nedostaneme, respektive navýšíme spotřebu elektrické energie ale sníží se spotřeba ropy. Samozřejmě celej ten problém je komplexnější, ale říct, že prostě ty elektromobily přibydou jakoby "navíc" je blbost, musí se brát v potaz odečtení aut co nahradili. A celkově se začínáme vracet k tomu, že je prostě nejekologičtější auto měnit po 15 místo 5 letech a nekupovat tak často nový.

Autíčkový Jelen
13. června 2021, 23:46
1
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

S třetí řadou v E-Klasse jsem nikdy neměl osobní čest, ale co jsem viděl fotky, a video jak se tam někdo souká, považoval bych je za nouzovku, rozhodně ne za plnohodnotné sedačky, jsou snad ještě menší než třetí řada ve většině SUV. Jinak asi je pravda, že pro tu "lepší techniku" člověk vcelku musí u větších aut do kategorie SUV, osobně nevidím moc výhodu v tom mít u rodinného přepravníku koncepci vpředu motor, vzadu poháněná kola, nebo aby čtyřkolka musela nutně vycházet ze základů této koncepce. Pokud je potřeba do auta umístit 3 velké dětské autosedačky tak nejvíc souhlasím s tím, že USA minivany by mohli býti dobrými favority, nabízejí i čtyřkolku a větší motory. Pokud chceme udržet tu lepší koncepci pohonu, a zároveň mít 3 řady sedadel kde by poslední řada nebyla nouzovka tak pak to může být ještě současná V-Klasse. Ta ale má jen naftový čtyřválec, pro zajímavější motor by musel člověk do o generaci staršího Viana, které mělo 3.0 V6 CDI a pak benzínovou 3.5 V6 (a pak Brabus udělal V8 teda ještě :D ). Tam se musí člověk ale zase spokojit s plastovějším interiérem. Takže celkově asi zase zpátky k SUV.

Autíčkový Jelen
09. dubna 2021, 15:48
0
Dětství bez autíček

I přestože jsou dnešní prostředky hromadné dopravy asi obecně lepší a novější (ikdyž šaliny a trolejbusy se moc nemění, když kvůli emisím nemusí), stále jsou zde nějaká vtipná/nepříjemná specifika. Pro obyvatele Brna jsou teď velkým "talking pointem" kloubové autobusy funící do kopcovitých částí města rychlostí okolo 15 km/h díky jejich automatickým převodovkám, které neví jestli dát 1, nebo 2, a tak to radši neustále přehazují. Jsem zvědav jestli na to budu někdy nostalgicky vzpomínat. Ale tak aspoň jsou už ty nové autobusy čistší když jsou pomalejší :D

Autíčkový Jelen
23. března 2021, 23:21
2
Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive: Závan časů minulých

Camry jsme měli půjčenou na výletě v USA. Byla to tedy typická "rental car spec", vcelku opak zde testované verze, ale nic důležitého tomu autu nechybělo. Celkově to bylo velmi příjemné auto. Nedalo by se na něm vypíchnout vlastně cokoliv speciálního, ale když v autě člověk strávil 6000km za dva týdny, pochopil, že to funguje. A s 2,5l to i pěkně jelo a spotřeba byla více než přijatelná na to, kudy jsme cestovali. Za tamějších 25 tisíc dolarů pořádný kus promyšleného auta. Škoda, že se nedováží do Evropy jiné verze než hybrid, ale chápu proč tomu tak je. I přestože jsou u nás auta dražší, mohla by to být v těch základnějších verzích, nebo naopak v těch s V6 zajímavá alternativa k zavedené konkurenci. Škoda, protože ten kdo by volil sedan, by s Camry nejspíše neprohloupil.

Autíčkový Jelen
27. února 2021, 23:54
4
Pět řešení problému, který nebyl

Sám nejsem ani zdaleka fanoušek Tesly, některé "vizionářské" kroky mi přijdou přímo hloupé, ale tenhle příspěvek mi přijde silně mimo mísu. Kdokoliv kdo v současné době dokáže za cca 12 let vybudovat úspěšnou automobilku (Tesla sice možná není extra výdělečná ale její cena jako automobilky je obrovská) má plné právo auta vyrábět (jedinej další kdo to dokázal je asi tak McLaren).

Nejdříve ke spolehlivosti. Ano, je žalostné jak velké mezery mezi panely mají některé kusy, nebo jak jim padaly nárazníky, ale když srovnám tyto neduhy prvních tří modelů automobilky s některými konstrukčními hrůzami, které dokázali dovést do výroby hodně dlouho zavedené automobilky, tak to nakonec vlastně tak strašné není. Tím nechci říct, že to není obrovská chyba, ale kdo ví jak vypadaly první kusy první generace Mercedesu ML ví, že tohle prostě dokážou zdrbat i mnohem větší hráči.

Auta co dělají lidé co nemají nějak extra rádi auta. To je překvapení, kdo by to byl řekl, když auta jsou hlavně byznys. Vím, že je to smutné, ale automobilky nevydělávají na nás nadšencích, ale na lidech co doopravdy kupují nová auta, a ty z tak 90% nezajímá jestli to má ukecaný volant. Pro nás kdyžtak udělají jeden, dva zábavné modely a je hotovo. Toyota ještě před nástupem současného ředitele také nebyla zrovna automobilka kde vyráběli auta lidé co je zbožňují a nikdo si nestěžoval, tak proč u Tesly je to problém?

Celkově Teslu fakt moc nemusím, a kult okolo ní a Muska prakticky nesnáším, ale říct, že Tesla nemá na to dělat auta je podle mě vcelku nesmyslné.

Autíčkový Jelen
24. února 2021, 20:24
0
Týden plný zajímavých novinek

Pro Bubáka...volič převodovky je u mercedesů už tak poslední 15 let skoro výhradně páčka na sloupku řízení.

Tady u tohoto systému není ovládání klimatizace aspoň utopené v podmenu ale přítomné prakticky vždy na obrazovce. A dosti se to dá obejít hlasovými povely. Souhlasím ale, že fyzická tlačítka by byla asi lepší a bezpečnější řešení.

Autíčkový Jelen
23. února 2021, 20:02
2
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Elektromobil může chytnou samozřejmě. Stejně tak ale i auto se spalovacím motorem. A i baterky v mobilech, dronech, noteboocích a tak. Těch se nebojíme ale těch co jsou v autě ano? Podivné. Sice se elektromobily hůře hasí, ale nepřijde mi, že by v poslední době chytal nějaký každý den, jak mám pocit z diskuse tady.

Autíčkový Jelen
23. února 2021, 13:58
0
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Pokud se nepletu tak většina battery packů v elektromobilech je chlazená vlastním okruhem s kapalinou. A ano, například Tesly řeší chlazení baterek při nabíjení, prostě když jsou moc horké tak se rozjede chladící kapalinový okruh. A okruhy pro baterku a pro posádku jsou oddělené, lije se do nich i jiná kapalina do každého.

Autíčkový Jelen
30. ledna 2021, 21:52
0
Renault Trafic SpaceClass: Svatý grál dodávek?

Tady bych byl trochu opatrný. Myslím, že v lecčem si mohou Trafic a například Vito nebo Transporter podat ruce. Jako vždycky záleží na kusu, o tom jak se o něj někdo staral atd. U dodávky dvojnásob. Současné generace hodnotit nebudu, jsou tady vcelku chvilku a moc se o jejich spolehlivosti zatím nemluví. A vzhledem k tomu, že spolu současný Trafic a Vito sdíleli motorizaci (u Vita pro předohnané modely), je pravděpodobné, že na této frontě bude jejich spolehlivost podobná.

A co se minulých generací týče, najde člověk stížnosti na všechny tyto tři dodávky. U Trafica se dočte o problémech s převodovkami, u Transportéru proslula nechvalně jejich nová verze 2.5 TDI a Vita, ta rezla jak lišky (stejně jako například první generace Vita). A přesto znám například T5 s touto 2.5 TDI, která si už odkroutila přes 300 tis. a nikdy s ní nebyly problémy...takže zase opět záleží na tom kdo to auto provozuje.

U nás nedávno první Vito vystřídal druhý Trafic. A ano, na první pohled vypadalo Vito (třeba co se týče ramen, poloos atd.) lehce bytelněji...ale k čemu to bylo, když pak člověk při každém bouchnutí dveřmi přišel o několik gramů karoserie (ano, tak moc to rezlo a z bezpečnostních důvodů nakonec odstavilo)

Autíčkový Jelen
27. ledna 2021, 11:25
0
Zajímavé naftové motory minulosti

Není někdy nutný vyšší převod, nebo stačí to zkusit "chcípnout" na jedničce?

Autíčkový Jelen
11. ledna 2021, 23:55
5
Nový Volkswagen Caddy: Radujte se a hodujte!

Jenomže dnes je neobvyklý všechno čeho se prodalo málo. A třeba Subaru Libero do sebe nacpe více jak 5 lidí a má 3,5m. Ale o tom to není. Rozhodně to nebude špatný auto (a nemůžu nijak blíže hodnotit, protože jsem v žádném neseděl nebo nejel), ale myslím si, že se ním Mercedes trefil trochu vedle. Dosti podobně jako teď s Citanem, kterých taky moc vidět není. Samozřejmě Vaneo bylo aspoň zajímavé technicky (takže se ta cena dala více ospravedlnit), Citan je prostě jen předražené Kangoo. Nicméně, kdo chtěl dodávku na práci, Vaneo si nekoupil. Kdo má více peněz, už většinou v dodávce nechce být vidět (ikdyž jsou to nejpraktičtější automobily) a koupí velké kombi, nebo větší dodávku. A kdo chtěl něco menšího a vcelku prostorného od Mercedesu tak koupil Áčko protože to většinou lidem velikostně stačilo. Plus design Vanea není pro každého.

Autíčkový Jelen
06. ledna 2021, 13:50
0
Potvrzeno: Mazda MX-30 dorazí jako hybrid s Wankelovým motorem

Tady ten wankel aspoň může pracovat za vcelku ideálních podmínek

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Commander 5.7 Hemi 2006
Jeep Commander 5.7 Hemi

2006 rok výroby
320 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Solstice cabrio 2008
Pontiac Solstice cabrio

2008 rok výroby
175 koní výkon
2 400 ccm objem

Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT 2003
Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT

2003 rok výroby
275 koní výkon
7 300 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Supreme  1992
Oldsmobile Cutlass Supreme

1992 rok výroby
191 koní výkon
3 130 ccm objem