načítám data...

Autíčkový Jelen

JménoAdam Jelínek
BydlištěBrno-město
Registracepřed 3.5 rok.
Poslední aktivitapřed 7.3 hod.
Komentářů u článků207
Pozitivních komentářů u článků77
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Kafé&Káry Brno vol.21 - Očima diváka

15. srpna 2017, 19:13 18 komentářů

Nám známé Kafé&Káry, tentokrát ale z pohledu diváka.

Cílová rovinka, technická pasáž...nebo ještě něco úplně jiného?

05. listopadu 2017, 20:32 6 komentářů

Den strávený na okruhu milujeme snad všichni, kde ale najdeme ten nejlepší divácký zážitek?

Urus - Nejbláznivější SUV, nebo to vlastně všechno dává perfektní smysl?

06. prosince 2017, 18:51 6 komentářů

V klidu! Nekřičte hned na obrazovku a neničte klávesnici vzteklým psaním naštvaných komentářů na moji adresu. Je načase zamyslet se nad konceptem kategorie SUV trochu jinak.


Posledních 50 komentářů

Autíčkový Jelen
27. února 2021, 23:54
2
Pět řešení problému, který nebyl

Sám nejsem ani zdaleka fanoušek Tesly, některé "vizionářské" kroky mi přijdou přímo hloupé, ale tenhle příspěvek mi přijde silně mimo mísu. Kdokoliv kdo v současné době dokáže za cca 12 let vybudovat úspěšnou automobilku (Tesla sice možná není extra výdělečná ale její cena jako automobilky je obrovská) má plné právo auta vyrábět (jedinej další kdo to dokázal je asi tak McLaren).

Nejdříve ke spolehlivosti. Ano, je žalostné jak velké mezery mezi panely mají některé kusy, nebo jak jim padaly nárazníky, ale když srovnám tyto neduhy prvních tří modelů automobilky s některými konstrukčními hrůzami, které dokázali dovést do výroby hodně dlouho zavedené automobilky, tak to nakonec vlastně tak strašné není. Tím nechci říct, že to není obrovská chyba, ale kdo ví jak vypadaly první kusy první generace Mercedesu ML ví, že tohle prostě dokážou zdrbat i mnohem větší hráči.

Auta co dělají lidé co nemají nějak extra rádi auta. To je překvapení, kdo by to byl řekl, když auta jsou hlavně byznys. Vím, že je to smutné, ale automobilky nevydělávají na nás nadšencích, ale na lidech co doopravdy kupují nová auta, a ty z tak 90% nezajímá jestli to má ukecaný volant. Pro nás kdyžtak udělají jeden, dva zábavné modely a je hotovo. Toyota ještě před nástupem současného ředitele také nebyla zrovna automobilka kde vyráběli auta lidé co je zbožňují a nikdo si nestěžoval, tak proč u Tesly je to problém?

Celkově Teslu fakt moc nemusím, a kult okolo ní a Muska prakticky nesnáším, ale říct, že Tesla nemá na to dělat auta je podle mě vcelku nesmyslné.

Autíčkový Jelen
24. února 2021, 20:24
0
Týden plný zajímavých novinek

Pro Bubáka...volič převodovky je u mercedesů už tak poslední 15 let skoro výhradně páčka na sloupku řízení.

Tady u tohoto systému není ovládání klimatizace aspoň utopené v podmenu ale přítomné prakticky vždy na obrazovce. A dosti se to dá obejít hlasovými povely. Souhlasím ale, že fyzická tlačítka by byla asi lepší a bezpečnější řešení.

Autíčkový Jelen
23. února 2021, 20:02
2
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Elektromobil může chytnou samozřejmě. Stejně tak ale i auto se spalovacím motorem. A i baterky v mobilech, dronech, noteboocích a tak. Těch se nebojíme ale těch co jsou v autě ano? Podivné. Sice se elektromobily hůře hasí, ale nepřijde mi, že by v poslední době chytal nějaký každý den, jak mám pocit z diskuse tady.

Autíčkový Jelen
23. února 2021, 13:58
0
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Pokud se nepletu tak většina battery packů v elektromobilech je chlazená vlastním okruhem s kapalinou. A ano, například Tesly řeší chlazení baterek při nabíjení, prostě když jsou moc horké tak se rozjede chladící kapalinový okruh. A okruhy pro baterku a pro posádku jsou oddělené, lije se do nich i jiná kapalina do každého.

Autíčkový Jelen
30. ledna 2021, 21:52
0
Renault Trafic SpaceClass: Svatý grál dodávek?

Tady bych byl trochu opatrný. Myslím, že v lecčem si mohou Trafic a například Vito nebo Transporter podat ruce. Jako vždycky záleží na kusu, o tom jak se o něj někdo staral atd. U dodávky dvojnásob. Současné generace hodnotit nebudu, jsou tady vcelku chvilku a moc se o jejich spolehlivosti zatím nemluví. A vzhledem k tomu, že spolu současný Trafic a Vito sdíleli motorizaci (u Vita pro předohnané modely), je pravděpodobné, že na této frontě bude jejich spolehlivost podobná.

A co se minulých generací týče, najde člověk stížnosti na všechny tyto tři dodávky. U Trafica se dočte o problémech s převodovkami, u Transportéru proslula nechvalně jejich nová verze 2.5 TDI a Vita, ta rezla jak lišky (stejně jako například první generace Vita). A přesto znám například T5 s touto 2.5 TDI, která si už odkroutila přes 300 tis. a nikdy s ní nebyly problémy...takže zase opět záleží na tom kdo to auto provozuje.

U nás nedávno první Vito vystřídal druhý Trafic. A ano, na první pohled vypadalo Vito (třeba co se týče ramen, poloos atd.) lehce bytelněji...ale k čemu to bylo, když pak člověk při každém bouchnutí dveřmi přišel o několik gramů karoserie (ano, tak moc to rezlo a z bezpečnostních důvodů nakonec odstavilo)

Autíčkový Jelen
27. ledna 2021, 11:25
0
Zajímavé naftové motory minulosti

Není někdy nutný vyšší převod, nebo stačí to zkusit "chcípnout" na jedničce?

Autíčkový Jelen
11. ledna 2021, 23:55
5
Nový Volkswagen Caddy: Radujte se a hodujte!

Jenomže dnes je neobvyklý všechno čeho se prodalo málo. A třeba Subaru Libero do sebe nacpe více jak 5 lidí a má 3,5m. Ale o tom to není. Rozhodně to nebude špatný auto (a nemůžu nijak blíže hodnotit, protože jsem v žádném neseděl nebo nejel), ale myslím si, že se ním Mercedes trefil trochu vedle. Dosti podobně jako teď s Citanem, kterých taky moc vidět není. Samozřejmě Vaneo bylo aspoň zajímavé technicky (takže se ta cena dala více ospravedlnit), Citan je prostě jen předražené Kangoo. Nicméně, kdo chtěl dodávku na práci, Vaneo si nekoupil. Kdo má více peněz, už většinou v dodávce nechce být vidět (ikdyž jsou to nejpraktičtější automobily) a koupí velké kombi, nebo větší dodávku. A kdo chtěl něco menšího a vcelku prostorného od Mercedesu tak koupil Áčko protože to většinou lidem velikostně stačilo. Plus design Vanea není pro každého.

Autíčkový Jelen
06. ledna 2021, 13:50
0
Potvrzeno: Mazda MX-30 dorazí jako hybrid s Wankelovým motorem

Tady ten wankel aspoň může pracovat za vcelku ideálních podmínek

Autíčkový Jelen
04. ledna 2021, 00:29
1
Komunikace mezi účastníky: Pojďme se bavit...

To probliknutí na chodce je super. Né vždy je vidět z pozice chodce na řidiče (odraz, atd.), probliknutím člověk ví, že může přejít a začne přecházet ještě než auto zastaví...celkově to přispívá i plynulosti provozu.

Autíčkový Jelen
02. ledna 2021, 21:02
0
Toyota představuje svůj první elektromobil

Což to autíčko nezvládá držet.

Autíčkový Jelen
02. ledna 2021, 21:01
0
Toyota představuje svůj první elektromobil

Mimochodem to pražské miniautíčko máme v práci (dokonce s nástavbou) a mohu potvrdit. Když do toho člověk sedne tak automaticky musí přemýšlet jak objíždět rychlostní silnice a obchvaty. Je nutné aby to dokázalo držet tak 90km/h i v kopci aby to bylo bezpečné a komfortní v městech našich končin.

Autíčkový Jelen
28. prosince 2020, 10:16
1
Auta, která zmizela

Slyšel jsem, že poddimenzované chlazení bylo příčinou tomu nadměrnému praskání hlav. Ta 2.5TD se dostala do několika aut, a zatímco třeba v Alfě 164 většinou tak netrpěla, tak jejich nasazení do Range Roverů a XJ bylo docela nešťastné. S těmito auty samotnými to mělo práce dost, natož pak když s tím někdo tahal nebo jezdil offroady, oboje situace, kde se často jezdí naplno a po delší dobu. Pak bez úprav chlazení docela umíraly ty motory. Ale jinak jsem o nich neslyšel nic extra špatného. Jsou i zkušenosti, že s tím někdo prakticky celý život auta tahal další auta a protože dával pozor na to špatné chlazení tak to vydrželo celou dobu.

Autíčkový Jelen
28. prosince 2020, 09:13
2
Auta, která zmizela

Neřekl bych, že Felície zrovna dvakrát zmizely. Já jich teda ještě potkávám docela kvanta. A to zejména mimo město.

Autíčkový Jelen
27. prosince 2020, 09:47
4
Auta, která zmizela

Důležitým faktorem je taky bezpečnost. Zvlášť pokud to auto není jen pro tebe ale pro rodinu. Stačí si přečíst EURO NCAP report třeba pro BMW E36 například. A to byla nová...a ocel narozdíl od některých věcí s věkem rozhodně lepší není.

Autíčkový Jelen
26. prosince 2020, 22:51
1
Auta, která zmizela

A prasklý hlavy ty naftový :D

Autíčkový Jelen
26. prosince 2020, 11:44
1
Maserati MC20: Renesance klasiky

Mě by zajímalo jak moc společného má tato MC20 s původně plánovaným projektem Alfy Romeo 8C, který byl vcelku nedávno ukončen. Společných bodů je tam totiž hned několik (karbonový monokok, hybridizace, základ Nettuno V6 taky není bez podobnosti k motoru Ferrari F154, respektive pak k motoru V6 690T z Giulie QV).

Pokud je to nakonec vlastně ten stejný projekt, tak dává větší smysl ho dát Maserati jak Alfě z mého pohledu. Ve sportovní části FCA už ale začíná být doopravdy těsno, doufám, že se tam Alfa i Maserati dobře poskládají aby přežily obě značky.

Autíčkový Jelen
23. prosince 2020, 10:26
2
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Musím uznat, že po přečtení tohoto testu jsem docela překvapen. A to zvlášť sekcí o podvozku. Prakticky všechny testy, ať už od lidí ze slunné Kalifornie, deštivé Británie nebo domoviny BMW, mluví hlavně o naprosto otřesně tvrdém podvozku a to i v nejkomfortnějším režimu. Uskákanost, neklid i při jízdě rovně, to vše se tam zmiňovalo. Tak buď nový kusy s jiným naladěním nebo jsou naše silnice tak strašné, že to zrovna na nich dobře pracuje :D

Když se odprostím od toho, že tato kategorie není nic pro mě a postavím se do pozice někoho kdo by o takové auto měl zájem tak nevidím důvod koupě tohoto oproti Porsche Cayenne Coupe Turbo S, které je prý více dotaženější, použitelnější a podle mě i o dost hezčí (po Brně teď jezdí jedno v té oficiální oranžové a ikdyž nemám tuto kategorii rád tak je to fakt docela krasavec).

Celkově si myslím, že jednou se za tuto kategorii "ubersportovních" SAC budeme trochu stydět. Ale třeba pro Durango Hellcat nebo Jeep Trackhawk to u mě neplatí. Problémem je, že X6M (zvláště Competition) se prostě až moc snaží ve všech kategoriích a pak z toho vzniká něco prakticky nepoužitelnýho. Durango a Jeep jsou prostě jen velká auta s velkým silným motorem. Neberou se tak vážně, a proto myslím, že do budoucna na ně lidi nebudou pohlížet tak skrze prsty jak na X6 M.

Autíčkový Jelen
19. prosince 2020, 10:32
0
Kam zmizela elegance?

Souhlasím s tím, že kupé od Mercedesu si stále drží vysokou dávku elegance, zvlášť když na ně někdo neobjedná AMG paket atd. A celkově by se dalo říct, že design základní modelové řady je teď elegantnější než jejich minulé generace.

Když už se načalo Lamborghini a design, vždycky mě zajímalo, co říkal Gandini na pozdější verze Countachu, které nebyly (z mého pohledu) zdaleka tak elegantní jako původní design.

Autíčkový Jelen
16. prosince 2020, 11:46
11
4 trendy, které by měly umřít, než nám přerostou přes hlavu

Jediné s čím trochu nesouhlasím jsou ty voliče automatických převodovek. Kolečka a podivné tvary mi přijdou na nic, ale v tom mít pro automat pořádnou páku taky extra smysl nevidím. Nejlepší řešení je podle mě pačka pod volantem jak jí disponují Mercedesy, nezabírá to zbytečně místo a myslím, že intuitivní to je. Jinak pokud to to místo zabírat má, tak pak je klasická páka samozřejmě lepší jak většina kulatých a podivných výmyslů.

Autíčkový Jelen
01. prosince 2020, 21:47
0
Ford Focus 1.0 EcoBoost mHEV: Radost z malého motoru

Hodně záleží na využívání té baterky. Pokud je ta baterka v autě chytře naladěná a pohybuje se stále ve 20 - 80% své kapacity, tak dokáže vydržet doopravdy hodně. V noteboocích baterky odchází i z toho důvodu, že většnou jsou stále v nabíječce a 100% neustálé dobíjení jim škodí. A pak si je samozřejmě někam vezmeme a to je vybijeme až na dřeň. Oboje velmi škodlivé scénáře pro baterii.

Autíčkový Jelen
01. prosince 2020, 21:27
0
Ford Focus 1.0 EcoBoost mHEV: Radost z malého motoru

Levný to asi nebude. Ale co se životnosti týče tak bych se zase toho tolik nebál. V Priusu baterky drží tak minimálně 150 tisíc mil, jsou známý i exempláře co najedou na původní baterky přes 200 tisíc mil. Záleží co tam je přesně za technologiei baterie, některý se dají i opravovat, né jen vyměňovat, takže ty ceny by nakonec nemusely být tak tragický až se to pokazí.

Autíčkový Jelen
12. října 2020, 16:31
0
Autíčkový Jelen
04. října 2020, 15:49
3
Komu zvoní hrana

Jestli smysl dávají záleží na tom k čemu je člověk chce používat a co si od auta slibuje. SUV je nejuniverzálnějším typem vozidla...což z něho na druhou stranu zase dělá největší kompromis takže nemůže být nejlepší prakticky v žádné kategorii. I fyzikální zákony hovoří v lecčem proti SUV. Když tedy odhlédneme od trendů mně osobně SUV smysl nedávají. Ale jsem otevřený diskuzi a chtěl bych se zeptat vzhledem k minulému příspěvků jaké SUV tedy smysl podle Beastara mají a jaké ne. Land Cruiser tedy ještě pochopit například v pohodě dokážu ale takovou zrůdu jménem X6 ne. A myslím dávat smysl v tom ohledu jako autovém v porovnání s ostatními kategoriemi. To že je to byznys a že na tom automobilky vydělávají velký balík peněz a že je vyrábějí i kvůli tomu je jasné.

Autíčkový Jelen
27. září 2020, 18:20
1
Jaké auto skutečně potřebujeme?

ad Pepa...Jde mi právě o to, že s větším autem si můžu dovolit dát kolo dovnitř a neřešit nic jako vozit kola na střeše nebo "vzadu na kouli". A to že kvůli tomu je nutný když vyjedu bez kol "vozit prázdnej vzduch" v autě ničemu moc nevadí. Jak jsem říkal, půdorysově dodávka vychází na velkej sedan a tam si nikdo nestěžuje, že vozí moc prázdného vzduchu.

P.S. Komentář s tím, že mám všude jezdit na kole je stejně platný jako, že máš všude chodit a auto prodat rovnou.

Autíčkový Jelen
27. září 2020, 15:23
4
Jaké auto skutečně potřebujeme?

Tady ta myšlenka naráží na potřeby každého z nás a co vlastně pro nás znamená dovolená. Každý si na dovolené užívá po svém a podle toho se potřebuje zařídit. Ono totiž řešení "vše si půjčit na místě a jet v něčem placatém", ač dobré na papíře, začne v realitě narážet na úskalí.

Řekněme, že si radši kolo půjčím na místě než abych si vezl svoje. Když odmyslím problémy seznamování se s novým kolem, co budu dělat když se rozhodnu, že bych chtěl po pár dnech vyzkoušet nějaké traily atd. které jsou několik desítek kilometrů od toho a potřebuji se přiblížit? Stejně budu shánět nějaké auto schopné je převést protože až na pár výjimek autobusy a jiné formy přepravy kola moc neberou...nemluvě o zemích kde je hromadná doprava v žalostném stavu.

Vozit hodně věcí je určitým stylem taková svoboda výběru. Neříkám, že použiji vše (to se stává velmi sporadicky), ale chci mít tu možnost výběru. Baví mě, že přátelům můžu říci, že nemusí řešit každý kus oblečení co chtějí s sebou a klidně vezmu o troje saně více na hory. To je pro mě i trochu ta zábava dovolené, mít s sebou vše co chci a nemusím se omezovat kdy co vrátím, kam to vrátím, jak to nastavit a jestli budou mít to co chci nebo potřebuji...chápu, že né každý to tak musí mít, ale neodsuzoval bych ty, co to tak mají.

A k "vození vzduchu". Tady si myslím, že je důležitější spíše půdorys vozidla, tedy kolik místa auto ve většině případů doopravdy zabírá. Protože ikdyž Skový sedan nevozí pocitově tolik vzduchu jako třeba dlouhej Multivan tak je ten vzduch nad ním stejně nevyužitelnej jako nad tím Multivanem. A jestli je obehnanej kovem ve výšce 1,5 metru nebo 2 metry, to už ve většině případů nedělá rozdíl.

Autíčkový Jelen
30. srpna 2020, 18:16
0
Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

Rozdíl je ten, že základ Sintry bylo prostě levný, odfláknutý MPV, zatímco základ nové Corsy je nová 208, která je jedna z nejlepších ve své kategorii. Ale chápu, že by si toužil po větší samostatnosti Opelu, otázka jak si to v dnešním světě ještě může dovolit.

Jojo, všichni se spojili dohromady.

Škoda, že nakonec nešla do výroby ta Omega B s V8 :D

Autíčkový Jelen
30. srpna 2020, 16:36
4
Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

Osobně bych ten přechod k PSA neviděl tak černě. Dělají teď velmi konkurenceschopná auta a upřímně, jak velkému počtu zákazníků bude doopravdy vadit, že největší benzínový motor co vyrábí je šestnáctistovka?

Plus odchod od GM, kteří nejsou zrovna dvakrát nejlepší co se strategie značek týče, by mohl nakonec spíše přilepšit než uškodit. Aspoň se už neobjeví takové "zajímavosti" jako Opel Sintra.

Autíčkový Jelen
30. srpna 2020, 16:11
6
Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

Pokud se nepletu tak je tato Zafira právě náhrada za Vivaro. Teď když se Opel spojil s PSA tak dává smysl aby používal dodávku vyvinutou PSA a ne původní Vivaro od Renaultu. Takže Traffic prošel modernizací a Vivaro skončilo a je nahrazenou touto Zafirou.

Autíčkový Jelen
27. srpna 2020, 14:56
0
Sedmisetkoňový pick-up RAM 1500 TRX míří do Evropy

Otázka kolik bude stát oficiálně tady v Evropě, ty ceny se trochu liší pak od těch amerických.

Autíčkový Jelen
25. srpna 2020, 12:03
3
Autíčkář se ptá: Kam se poděly holky s láskou k motorismu?

S argumenty které si uvedl souhlasím, zvláště instruktoři v autoškolách dokážou svoji zaujatostí pěkně pokazit nadšení do řízením začínajícím ženám. A rozhodně jsem pro to aby více žen řídilo, mělo více možností řídit a užívali si stejnou zábavu v autech, jakou to přináší nám.

Ale to aby bylo 50 na 50, to mi přijde zbytečně statistické a rozumné akorát tak na papíře a né ve skutečnosti. Přijde mi to stejné jako když radikální zástupkyně feminismu chtějí aby všechna zaměstnání/služby atd. byla obsazena přesně z půlky muži a z půlky ženy. Ale na otázku jestli by chtěli aby bylo stejně "zednic" jako zedníků (práce obsazená primárně muži) a že by tedy podle tohoto principu mělo být například i ve vězení stejný podíl mužů a žen nedokážou odpovědět. Ženy by podle mě měly mít stejné možnosti řídit, řídit kdykoliv se jim zachce, mít auta jako koníček, nebát se o nich mluvit, prostě naprosto svobodně jak je jim libo si užívat tuto práci/koníček stejně jako my. Ale to, že jich bude méně nadšených do aut jak mužů nemusí hned znamenat, že jsou utlačovány v tomto ohledu, jen si jich prostě vybere více ježdění autem jako nutnost, né jako jejich zálibu. Svobodný rozvoj je podle mě lepší jak hloupé konstatování, že když bude vše rozděleno 50 na 50 tak všechno bude fér. A čím víc radostných žen uvidím za volantem/na srazech/na okruhu, tím lépe podle mě.

Autíčkový Jelen
10. srpna 2020, 00:01
1
Design 2020 - návrat nápaditosti

Ono se totiž na samotném principu auta (kromě přechodu na jiný typ paliva nebo autonomii) nic nového převratného vymyslet už asi ani nedá. Je to "vynález" sloužící více jak století a za tu dobu byl již velmi zdokonalen a prakticky veškeré možnosti "jiného poskládání a architektury" byly vyzkoušeny, lidi se z nich poučili a nejvíce osvědčená řešení se používají dodnes. Nechci říct, že už není vůbec co vymýšlet ale auta asi najednou nebudou mít například 3 kola nebo změní všechna pozici motoru do středu vozidla. Většina pokroku za minulé roky už se týkají samotného vybavení aut, tedy něčeho co se skládá do původního osvědčeného principu. Nebo na ten princip, například pneumatiky, které udělaly za poslední roky doopravdy mílové kroky.

Jinak, ikdyž je rally parádní motorsport (asi můj nejoblíbenější) není podle mě dobrý nápad používat ho jako ukázku pokroku, jelikož zde hrají roli pravidla pomalu více jak technika samotná. Celá soutěž WRC je z bezpečnosti postavená tak aby auta moc nepřesahovala průměrnou rychlost 80mph na stage. A když vyšla poslední evoluce WRC aut, která tuto rychlost začínala přesahovat tak se to pánům z FIA dvakrát nelíbilo a řešilo se možné upravování pravidel. Takže zde rychlost aut velmi záleží na zadaných pravidlech.

A samozřejmě já to nikomu neberu, i já souhlasím s tím, že novější auta jsou více nevýrazná, bezpohlavní a blbuvzdorná. A stará auta, to ke mně mluví mnohem více, radši bych třeba Saxo VTS než drtivou většinu dnešních Hot Hatchů.
Je to prostě větší romantika a to my autíčkáři milujeme. Ale přiznejme si, kolik procentuálně lidí ze všech uživatelů aut jsou nadšenci jako my? Obávám se, že velké moc velké číslo nevyjde. Takže není divu kterým směrem se budoucnost automobilového průmyslu dává. Myslím, že kdyby se ze dne na den změnila celá flotila například ČEZu z Oktávek třetí generace na první verze Felicie z 90. let tak by za tuhle změnu byli všichni zaměstnanci velmi "vděční" a požadovali by výměnu těchto řidičsky purističtějších vozidel zpátky na moderní, řidičsky tupější Oktávky.

Jsou dnešní auta objektivně pro drtivou většinu lidí lepší jak ta stará? Ano. Jsou dnešní auta tupější a nezáživnější a nedělají minoritě nadšenců takovou radost? Opět v drtivém počtu případů ano. Je to logický vývoj, nikdo nechce startovat ráno do práce klikou venku v mrazu, stejně jako nikdo nechce prát v potoce. Možná to zní v knížkách romantičtěji ale každý den bych to v reálném světě dělat nechtěl. Kdo má čas, trpělivost a peníze na starší auta, ať je užívá jen co to jde, jsou úžasná. A sám doufám, že budu mít možnost provozovat starší auto, které mi bude dělat radost. Ale myslím, že pro drtivou potřebu lidí prostě přepravit se z bodu A do bodu B něčím co nejpohodlněji a nejjednodušeji a vlastně i nejvíce ekologicky jsou dnešní auta to nejlepší co zatím tady bylo. Ať už je to pro puristická auta a nás, nadšence sebesmutnější.

P.S. Toto je čistě můj názor, pokud nesouhlasíte, chápu, každý to vidíme jinak.

Autíčkový Jelen
09. srpna 2020, 13:34
2
Design 2020 - návrat nápaditosti

Je strašně důležité jak se na to člověk podívá. Na první pohled totiž to fakt na moc pokrok nevypadá, auta vypadají vlastně furt stejně, jezdí na benzín nebo naftu tím bychom to mohli uzavřít. Mohli bychom říct, že pokrok nebyl. Ale pak se na to podívejme z jiné strany. Drtivě se totiž vylepšilo vše co auta dělají, umí a musí umět. Malé auta bourají tak bezpečně, že si o tom velká auta z 90. let mohou nechat jen zdát. Chytré tempomaty a radary nás dokáží držet mezi pruhy, udržovat bezpečné vzdálenosti od ostatních aut zatímco my rozespalí bloumáme do práce. Vždyť se už dokážou ty auta pomalu řídit sami! Existují SUVéčka, která si mimo silnici poradí s tím co kdysi zvládali sotva klasické offroady a nevytřepou z nás při tom duši...jo a taky po cestě zpátky dokážou spráskat na okresce kdejaká stará sportovnější auta a ještě po dálnici jet se spotřebou podobnou kombíkům ze začátku milénia. Máme hatchbacky s výkony Ferrari z 90. let, které dokáží fungovat jako rodinná auta.

Ano, starší auta jsou větší romantika, větší zážitek, ale stejně tak jsou zase dnešní auta lepší prakticky ve vše objektivních parametrech. Ať si každý z nás vybere co chce/potřebuje provozovat, ale pokrok tam prostě je a to se automobilovému průmyslu upřít nedá. Aspoň takhle to vidím já. A to mám sám radši starší auta.

A ještě bych třeba dodal, že rozšíření LED pásků a světel v posledních letech znamenalo docela pěknou kreativitu ze strany automobilek.

Autíčkový Jelen
09. srpna 2020, 12:39
0
Volvo S60 Polestar Engineered: Óda na radost

Ona je taky taková dobrá otázka vlastně to, co definuje tu "prémii". Pro každého to může být něco jiného. Technický náskok? Moderní technologie? Kvalita zpracování? Ať si každý vybere. Já to ze svého pohledu beru tak, že Volvu ani Alfě nebrání pro vstup do prémie ani technologie, ani jiný pohled na věc, ani čtyřválce, ale asi ta nejdůležitější věc pro úspěšné prodeje...jméno. Drtivá většina nakupujících zákazníků aut nejsou nadšenci jako my tady. A i největšímu automobilovému ignorantovi zní líp když řekne, že si koupil Mercedes místo třeba Volva. Stačí se zeptat pár lidí okolo, kdo touží po Mercedesu nebo BMW a kdo po Volvu? Myslím si, že výsledek bude jasný.

Autíčkový Jelen
08. srpna 2020, 18:07
5
Volvo S60 Polestar Engineered: Óda na radost

Většina lidí z mého okolí chtějí BMW a ani si nejsou přesně jistí jestli je to zadokolka nebo předokolka a co to vlastně obnáší. Myslím, že pro klientelu pro kterou jsou auta prostě jen přeprava to není tak drtivý argument k nekoupi.

Autíčkový Jelen
07. srpna 2020, 23:49
1
Volvo S60 Polestar Engineered: Óda na radost

Nutí tě někdo ten článek číst? :)

Autíčkový Jelen
07. srpna 2020, 19:15
1
Mercedes-Benz EQC: První rána kapitána nabitá

Však já neříkám, že pak klimatizace nebo topení přestane, ale že největší počáteční nápor vychlazení či vytopení se vyřeší ještě při napájení a pak už tuto teplotu udržovat není tak náročné. Maximálně se bavíme tak o 13km dojezdu na 1 hodinu a to v extrémním případě když například udržujeme teplotu 18 stupňů v celé Tesle X při venkovní teplotě -36 stupňů Celsia

Autíčkový Jelen
06. srpna 2020, 11:45
2
Mercedes-Benz EQC: První rána kapitána nabitá

Troufám si tvrdit, že majitel takového auta bude bydlet v domě, takže si auto předchladí nebo předtopí při nabíjení ještě předtím než vyjede. A potom tu teplotu udržet není už tolik energeticky náročné.

Autíčkový Jelen
27. července 2020, 19:18
4
Autíčkový Jelen
22. července 2020, 17:12
0
Slepé uličky konstrukce: Dveře

Ještě bych dodal podivný trend týkající se toho "co ty dveře otevírá"...kliky. Zatím jsem nepřišel na chuť drtivé většině systémů zapuštěných klik, výhodu v tom nijak moc nevidím (kliky na bočním profilu mi nepřijdou rušivé, snad možná pokud jsou doopravdy až komicky velké nebo jako pěst na oko) a v zimě to může způsobit problémy při otevírání.

A nejhorší mi přišlo jak Tesla model X otevírá sám od sebe i přední dveře. K jejich bezpečnému otevření musí totiž nejdříve sjet trochu okýnko aby se uvolnilo z těsnění okolo dveří. Tomu okýnku se ale někdy nechce (viděno na youtubu, přiznám se, Model X doma nemám) a ty dveře se prostě otevřou na sílu a rvou to okno ven silou a člověk jen čeká než bude zametat střepy.

Autíčkový Jelen
17. července 2020, 22:34
0
Toyota Corolla Cross je nové SUV značky. S Corollou mnoho společného nemá.

Proč měnili Corollu na Auris mi samotnému dává málo smyslu, nicméně to je konverzace ohledně jiného modelu zase na někdy jindy. Ale využít zavedeného jména a jenom k němu přidat Cross pro SUV, které je velmi podobné původnímu autu, proč ne. Sdílí většinu techniky, interiér je prakticky celý stejný nebo velmi podobný a sdílené jméno znamená, že hned každý víc co to je zač. A Corolla prodává. A mimochodem, byl bych opatrný s tím, že Corolla je model, který Toyota zařízla. Nikdy ho nezařízla, Auris byl akorát název hatchbacku v Evropě a Japonsku pokud se nepletu, ale sedan byl stále celosvětově známý pod jménem Corolla, Corolla nebyla tedy nikdy přerušena.

Autíčkový Jelen
17. července 2020, 19:59
1
Toyota Corolla Cross je nové SUV značky. S Corollou mnoho společného nemá.

Když důsledně pracovala na tom aby tento název (Corolla) měl dobrou pověst tak jen hlupák by toho nevyužil.

Autíčkový Jelen
13. července 2020, 19:33
0
Chevrolet Camaro LT 1978: Kupé na důchod

Sice nejsem expert nebo odborník ale asi to něco stát bude, už jen z toho důvodu, že ty "eko kraviny" jsou třeba menší ventily a celkově na vyšší výkon nepřipravená hlava. Většinou vidím, že lidi co to upravují tak dávají nový hlavy (nebo je vybrousí na větší průměr "pasáží"), ostřejší vačku a lepší karburátory co to dokážou zásobovat dostatkem paliva a pak to dosahuje pěkných výkonů.

Autíčkový Jelen
28. června 2020, 14:10
1
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Ta jediná výhoda té odfláknuté V6 od Jaguaru bude podle mě v tom, že může být úplně stejně připevněná do auta vzhledem k tomu, že podle obrázku jsou ty bloky stejné kromě vrchní části a prostoru pro válce.

Autíčkový Jelen
28. června 2020, 14:08
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Tam pokud se nepletu tak nebyl problém v motoru samotném ale v tom, že v továrně na ně dávali ze začátku omylem těsnění pod hlavu z jiné verze 2.3, té která se dává do Mustangu. Focus RS má totiž od ostatních verzí 2.3 lehce přepracovaný blok a tak tam samozřejmě nepasovali ty jiná těsnění.

Autíčkový Jelen
25. června 2020, 13:12
1
Renault Kadjar 1.7 dci 4x4: Neviditelný komorník

Tak celkově je nejlepší vědět kudy jet a prostě akorát řídit :D Ale když už mluvíme o těch obrazovkách tak mi přišlo nejlepší řešení to co jsem uvedl. Jinak když už jsme u těch smartphonů tak právě nejlepší by mohl být velký displej nahoře, na něj připojené Android Auto a přes to jet google, mapy.cz nebo Waze. A mobil hezky připojený bezdrátově a může být schovaný kdekoliv jinde v autě. To je z mého pohledu ještě lepší než mít někde přilepený držák.

Autíčkový Jelen
25. června 2020, 12:49
4
Renault Kadjar 1.7 dci 4x4: Neviditelný komorník

Jedno z nejlepších řešení asi bude v současné nabídce Mercedesu. Displeje vysoko, zakomponovány do designu palubní desky a dají se ovládat jak dotykově tak "manuálně" takže si každý může vybrat.

Autíčkový Jelen
22. června 2020, 23:31
1
Puristé bijí na poplach - Lotus zavrhl spalovací motory

Pokud vezmeme v potaz to jak dlouho jsou v nabídce Lotusu ty stejné modely (zvláště Elise) bez nějakých drastických změn (spíše faceliftovány než že by probíhaly generační obměny) tak máme před sebou klidně model s přibližně až 15 letým životem. A to je ještě hodně času na to tohle rozhodnutí potvrdit nebo nakonec změnit.

Autíčkový Jelen
22. června 2020, 12:38
4
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Podle mě vůbec nejde o citlivé místečko. Alespoň né v mém případě. Na diskusi se dívám s nadhledem a ať si o Pumě každý myslí co chce. Spíše než naštval mě totiž Krabův příspěvek zklamal. Dokážu pochopit, že tohle je přesně opačný výrobek automobilového průmyslu než takový který by se mu zamlouval. Asi každý tady by radši viděl nové jednoduché kupé než crossover. Ale i tak dokážu k tomuto autu a zvláště k této recenzi přistupovat s respektem. A věřím, že to může být zábavné auto, a neodsoudím ho hned jak ho vidím, protože je to malý moderní crossover.

Vadí mi prostě tento tvrdohlavý přístup, že moderní auta jsou nezábavné krámy a tečka. A že by nemohla existovat mezi nimi milá překvapení. I v kategoriích odlišných jako třeba GT-86, která je "podle staré školy". Tento až pomalu fanatický přístup mi vadí stejně jako když někdo prohlašuje jak je Octavia v TDÍčku nejlepším autem na světě (ano je to opoužívané klišé ale chápeme se). Principiálně jde o stejný problém, nepřistupování s nadhledem. Já sám mám mnohem radši starší auta jak ta novější, takže nejsem nějaký fanatický příznivce moderních aut jak by tady mohlo vyznít, to ani zdaleka.

A mimochodem, ona ta starší auta nebyla lepší jak ty dnešní. Dnešní auta prostě objektivně lepší jsou v mnoha ohledech. Ano existují stará auta, která jsou super, zvláště některé sportovní verze atd. Ale né všechna jsou tak perfektní jak si možná pamatujeme (nostalgie je svině)...ano třeba jsou "řidičtější" jelikož v nich člověk více slyší a vnímá více pocitů atd. Ale to je i tím že je v nich hluk, jsou méně bezpečná, hůř hrají a dalo by se pokračovat. Stará auta i tak mám radši, ale ne všechna byla dokonalá a i ty nové auta si zaslouží svoji šanci vůči nim, čas od času jsou totiž mnohem lepší.

Autíčkový Jelen
20. června 2020, 10:53
8
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Reakce na Kraba: Byl bych opatrný s používáním slovního obratu "crossover na chůdách", tahle Puma má jen o 0,8cm vyšší světlou výšku jak slavná Ford Lotus Cortina, a sedí níže jak normální Cortina nebo třeba Octavia třetí generace (dle dostupných zdrojů, neměřil jsem teď na parkovišti). A těch 5,4 cm navíc na celkové výšce oproti Fiestě taky nebude zase taková trága. Takže nevidím důvod proč by to nemohlo být zábavné svezení, zvlášť když svými rozměry má Puma blíže ke kategorii Hatchback než SUV. Plus srovnání s Capri, Sierrou atd. není trochu fér. Jejich sportovní verze určitě byly úžasný, ale základní verze takový hitparády asi tak perfektní nebyly. Asi byly řidičtější ale to je dáno i tím, což jde ruku v ruce s tím, že byli méně pohodlný a hlasitější jak dnešní auta. A například Escort MK5 nebylo nijak super auto když se představilo.

Chápu, že starší auta mají něco do sebe, sám je mám radši jak ty nový, ale člověk musí být objektivní. Né všechna auta byla kdysi super. A né, všechny nový nejsou kusy šrotu. A věřím, že tato Puma může být povedeným autem.

Autíčkový Jelen
14. června 2020, 23:50
0
Úkroky stranou aneb; Bylo by to skvělé, kdyby...

Jinak, samozřejmě, že báze hatchbacku je relevantní, jak pro rozměry tak rozmístění prakticky všech hlavní částí auta. Ten důvod proč jsem psal, že je to nerelevantní byl ten, že je to NERELEVANTNÍ VŮČI Audi TT, která řeší stejný problém...musí vycházet z platformy Golfu, tudíž se obě potýkají se stejnými problémy. Takže jsou obě na stejné lodi.

A já tady nejsem abych pohanil RCZko, sám jsem psal, že mi jeho design právě přijde velmi povedený. Ale dokážu pochopit proč v někom vzbuzuje podivný pocit jeho design. Je to totiž způsobeno jeho, na tuto kategorii (pro auta s motorem vepředu, předním náhonem a karoserií kupé), netradičně brzo (vůči zbytku auta) končící střechou a dlouhou, vcelku rovnou zádí, která je typičtější právě spíše pro auta s motorem uprostřed, viz třeba Toyota MR2, a né pro kategorii předohnaných kupátek na základech hatchbacku.

Samozřejmě že 911 R je naprosto jinej příklad, to byl do absurdity natažený případ pro absurdní definici. A auta se nekupují a neměli kupovat hlavně podle toho kolik za ně dostaneme až se budou prodávat. Ale definice, že zajímá prodejní cena jen ty co si to nemůžou dovolit je podle mě docela dost mimo mísu. Neměl by to být "deal breaker" ale čas od času se může hodit popřemýšlet nad tím za co jednou to auto prodám, zvlášť pokud plánuji za pár let upgrade atd. Ale to je konverzace na úplně jiné téma.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Golf Variant 2018
Volkswagen Golf Variant

2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem

Dodge Challenger  2011
Dodge Challenger

2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Proton 315 C9 1999
Proton 315 C9

1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem

Peugeot 307 CC 2006
Peugeot 307 CC

2006 rok výroby
143 koní výkon
1 997 ccm objem

Chrysler Imperial V8 1967
Chrysler Imperial V8

1967 rok výroby
450 koní výkon
7 200 ccm objem