načítám data...

Autíčkový Jelen

JménoAdam Jelínek
BydlištěBrno-město
Registracepřed 6.7 rok.
Poslední aktivitapřed 15.1 hod.
Komentářů u článků274
Pozitivních komentářů u článků115
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Kafé&Káry Brno vol.21 - Očima diváka

15. srpna 2017, 19:13 18 komentářů

Nám známé Kafé&Káry, tentokrát ale z pohledu diváka.

Cílová rovinka, technická pasáž...nebo ještě něco úplně jiného?

05. listopadu 2017, 20:32 6 komentářů

Den strávený na okruhu milujeme snad všichni, kde ale najdeme ten nejlepší divácký zážitek?

Urus - Nejbláznivější SUV, nebo to vlastně všechno dává perfektní smysl?

06. prosince 2017, 18:51 6 komentářů

V klidu! Nekřičte hned na obrazovku a neničte klávesnici vzteklým psaním naštvaných komentářů na moji adresu. Je načase zamyslet se nad konceptem kategorie SUV trochu jinak.


Posledních 50 komentářů

Autíčkový Jelen
29. února 2024, 20:30
1
Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?

Asi to bude vcelku neoriginální výběr, ale pěkný kusy první novodobé generace Mini časem půjdou nahoru podle mě. Zejména speciální edice a Cooper S. Pak asi klasika typu Alfa 166, 156, které už ve velkých počtech mizí pod rukama "dojížděčů". U němců je to vždycky s tím že jak ty auta mizí tak postupně ty starší generace nabývají na hodnotě. Pěkné specifikace E60, E65 nebo E90 u BMW už levnější moc nebudou. Specialitkou může být vrcholné specifikace u aut jako Saab 9-5 nebo třeba Renault Vel Satis a Lancia Thesis. Auta která určitě časem hodně vymizí a budou vzácná. Cenu ale budou mít jen u doopravdy úzké fanouškovské skupiny (zvlášť Vel Satis a Thesis). Jinak všemi auty v článku souhlasím, do Jaguáru bych šel hned kdybych na to měl.

Autíčkový Jelen
20. ledna 2024, 18:21
6
Když citroëny překonávají hranice III: Dieselové AX a jeho dvě tváře

K tomu rekordnímu času na ringu je podle mě hřích nepřidat statistiky které autor sám zmiňuje v komentáři u videa. Podařilo se mu to až při 118. kole v tomto AX a za tu dobu to auto "spotřebovalo" 9 motorů a 5 převodovek. Tomu říkám odhodlanost :)

Autíčkový Jelen
11. ledna 2024, 21:29
0
Oslavenci roku 2024. Jaká auta letos čeká významné jubileum?

Jakožto majitele E36 mě toto samozřejmě potěšilo :) Souhlasím s tím, že to auto byl velký skok po E30 a definovalo novou éru na mnoha frontách. Sám jsem i někdy překvapen jak je to auto pocitově stále vcelku moderní, na to že se začalo prodávat už téměř před 34 lety a ta moje je prakticky ve stavu pelech.

Na druhou stranu, podle mě je nejlepším průsečíkem E46, tam už je snad vše na úrovni doopravdy moderního auta a zároveň je to ještě prosté mnoha komplikací. Přece jenom v té E36 trochu chybí OBD2 a ta bezpečnost není nejslavnější. Nicméně ale mám E36 osobně radši.

Autíčkový Jelen
25. října 2023, 11:49
3
Prodej mého SLK – loučení jako s členem rodiny

Jojo, jako pro párty, čas na pláži a levnej chlast je Španělsko naprosto ideální. Já mám sice pláž 800m od bytu ale moře má 11 stupňů :D Naštěstí jsem si tady vybral hodně lehký studia, mám max pár hodin denně, takže se furt výletuje a něco podniká s ostatníma. Nakonec musím říct, že si fakt nestěžuji, za mě je to tady boží taky. A i z řidičského hlediska se něco najde.

P.S. Tady by takový víno nebylo asi ani za 13 Euro :D

Autíčkový Jelen
25. října 2023, 09:32
1
Prodej mého SLK – loučení jako s členem rodiny

Zrovna jsem na Erasmu v Norsku :D Španělsko bylo ve výběru ale předchůdci tam byli hodně nespokojení. Nakonec musím říct, že Norsko je boží, na párty sice určitě o dost slabší kvůli extrémně drahýmu alkoholu, ale příroda, možnosti co dělat a studenti (z celého světa + norové co se dali prolomit) jsou tady parádní. Jinak souhlas, Erasmus doporučuji všem.

Autíčkový Jelen
20. září 2023, 15:59
0
Alfa Romeo 33 Stradale: Propojení světů

Jo tato skutečnost mi vždy přišla úsměvná, že v koncernu mají v jednu chvíli tři motory stejné koncepce s téměř stejnými parametry. A když by člověk odhlédl od koncepce ale zachoval počet válců a stejné výkonové parametry tak mají ještě tu řadovou šestku Hurricane. Takže šestiválců dávají na výběr hned několik. Akorát ten řadovej asi v evropě prakticky neuvidíme.

Autíčkový Jelen
18. července 2023, 14:43
0
BMW GINA: Vize naopak

Vapno92: Takže si radši koupím C63 se čtyřválcem jenom kvůli tomu že M3 má dost odvážnej design přední části? :D Osobně se snažím hodnotit auta samotný bez majitelů, samozřejmě chápu, že pro někoho může být nějaká pověst dealbreaker (a často na té pověsti nějaká pravda je) a prostě si to auto nekoupí jen kvůli tomu, to je každého osobní věc. Ale asi automaticky neodsoudím úplně každého kdo to má. Jinak třeba já osobně mám Bangleovu éru docela rád, jak zde bylo řečeno, jeho designy byly odvážnější a né každému po chuti, ale právě to se mi líbilo. Pěkné specifikace E60 uzrávají jak víno, a na rozdíl od W211 vypadají jako novější auta v mých očích. Zároveň mi ale nevadí určitá konzervativnost některých modelů. Osobně si to nepotřebuji dělit na 2 tábory, líbí se mi jak elegantnější designy (třeba E39, E46, G30 atd.) tak ty odvážnější (Bagleova éra celkově, některé novější).

Autíčkový Jelen
09. července 2023, 16:59
0
Jak se staráte o svůj vůz?

Dobrá náhoda, já tu vodní pumpu dělal zrovna taky na M43. Naštěstí ale nebyla srostlá s blokem jako v tvém případě, takže šla po nějakém přemlouvání ven jako jeden kus. A jelikož se to stalo jen pár km od domu, tak se nestihla kousnout, ale louže za mnou zůstávaly pěkný. Díky za tip, na nic jsem pak nečekal.

Autíčkový Jelen
26. června 2023, 11:24
0
Jak se staráte o svůj vůz?

Jakožto chudý student s nějakým nářadím a místem před domem se snažím si udělat co nejvíce věcí sám. Jedná se ale o docela jednoduché věci (brzdy, olej, atd.). Naštěstí v případě problémů mám šikovného kamaráda mechanika na telefonu a věci na které nemám zázemí nebo si netroufnu (svařování, spojka,...) mohu udělat s ním v dílně. Teda spíš koukám a snažím se učit v tomto případě. Snažil jsem se tomu jít i trochu naproti a koupil si vcelku jednoduchý vůz, akorát je na něm práce víc než jsem čekal. Zrovna teď mě asi čeká vodní pumpa.

Autíčkový Jelen
16. května 2023, 22:03
8
Renault Megane E-Tech iconic EV60: Takhle má jezdit elektromobil

Za mě to takhle funguje jen částečně. Ve větších autech je ta architektura se zadním náhonem výhodná, u menších elektromobilů to může narazit na snížení využitelného prostoru pro posádku. Ono je totiž stále potřeba aby ta auta měla schovaný pod přední kapotou určitý komponenty...chlazení, klimatizaci, baterku...a hlavně tam musí být konstrukce pro deformaci při nárazu, která zvláště pro elektromobily musí být dělaná na disipaci větší energie než u klasických aut. Takže kdyby měl tento Megane motor vzadu, tak by měl asi stejně velkej čumák a ještě by k tomu měl menší kufr. Z hlediska jízdy by to bylo asi lepší, to většinu uživatelů ale nebude zajímat. U větších elektroaut s motorem vzadu se to vyřeší dalším kufrem vepředu (Tesla),.nebo se celá kabina posune trochu více dopředu (ID3).

Autíčkový Jelen
10. května 2023, 14:45
0
Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring

S tím designem je to vždycky ošemetný. obzvlášť s odstupem času. To že jsou všechny "starší" BMW E generace (E36, E46, E38, E39,..) objektivně pěkný je tak nějak už odsouhlasený, tam už asi není co řešit. E60 a E65 dle mého osobního vkusu docela uzrávají (hlavně E60, E65 pomaleji a hlavně po-face) a v pěkných specifikacích se na ně rád kouknu s lehkým obdivem. Myslím že Bangle nebyl úplně mimo, ty auta působí zajímavě i dnes, a jak tu padlo, narozdíl od W211 pocitově tolik nezestárly.

A teď takový osobní "unpopular opinions".
Nová 7er mi nevadí. Na jednu stranu jsem měl fakt rád ten nenápadný a elegantní design předchozích generací, na druhou stranu, na BMW šlo strašně cítit, že jejich hlavní třídou je 3 a od té jakoby odvozovali ostatní auta. Vedle Ska vypadala 7 trochu jako chudší příbuzný. Tahle 7 je impozantnější a taková na pohled luxusnější. Prostě jde poznat že jede vlajková loď. Označil bych ten design za hezký? Ne. Ale líbí se mi, že je jiný, takový...až snad podivně jak francouzský, zvenku i zevnitř.

A E32 mi přijde hezčí jak E38 :)

No ale asi mám jiný pohled na věc jak skoro každý, takže to neberte extra vážně :D

Autíčkový Jelen
17. února 2023, 20:03
2
Ford Puma ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid: Od každého kousek

No tak holt podřadíš, nebo to už dneska lidi neumí? :D Znáček ST na tom nemá co dělat, nicméně na normální používání bych to považoval za dostatečné. Rozhodně to nebude horší než třeba Octavia s 1.0 TSI.

Autíčkový Jelen
04. listopadu 2022, 16:05
2
Peugeot 308 SW GT 225 Hybrid: Na půl cesty k prémii

Ad Beastar: Tu absurditu určitě nezpochybňuji, souhlasím s tím co tady píšou všichni, 1,2 mega za 308 je fakt pálka a úplně mimo. Ale u toho levante jsem specificky psal o naftovém levante, a to má doopravdy nižší maximálku jako toto...o 10km/h. Ale to byla taková perlička, kterou doufám nikdo nebral extra vážně :D

Autíčkový Jelen
04. listopadu 2022, 00:03
5
Peugeot 308 SW GT 225 Hybrid: Na půl cesty k prémii

Nechci podrývat argument poukazující na absurdnost ceny Peugeotu, ta cena je fakt docela brutální, souhlas. Ale vytáhnout zrovna Maserati, jejichž cena padá rychleji než ty auta akcelerují, to je docela podpásovka :D Asi vždycky se dala koupit "nebezpečná prémiovka" za stejný peníze co nový, dobře vybavený normální auto, to není úplně novinka, ikdyž je pravda, že asi nikdy to nebylo takový, že by se za to dalo koupit čtyřleté Maserati. Mimochodem, jen tak pro zajímavost dnešní doby, tato 308 ujede dieselovýmu Levante na autobahnu.

Doopravdy podivná doba to dnes...

Jo a samozřejmě bych si šel pro Ghibli místo 308 kdybych vybíral a měl možnost takový rozhodnutí udělat, ale všichni víme jak absurdní je tyto dva srovnávat :D

Autíčkový Jelen
05. října 2022, 21:21
1
Autíčkový Jelen
06. srpna 2022, 10:04
1
Kam se poděla normální auta?

S článkem souhlasím částečně, rozdělil bych to asi takto na 3 body.

Co se týče normálních aut, tak ta stále v nabídce jsou. Souhlasím s tendencí uvedenou v článku, tedy, že tato auta postupně mizí, ale zároveň mi to zatim nepřijde nijak hrozné. Až na Mondeo, talisman (který zas tak úspěšný u nás nebyl) a Fabia Combi si člověk může stále může dojít u většiny mainstream i prémiových automobilek pro několik klasických karosářských variant v různých velikostech (hatchback, kombi, liftback). Mozna to ale změní generační obměna, která přijde u hodně modelů (i30, ceed, Superb, Megane,...) A pak by to mohlo být už horší, teď je to ale ještě vcelku v pohodě podle mě.

Design leckterých mainstream modelů je doopravdy přehnaný, jak zde již někdo uvedl, škoda že se vytratila určitá čistota designu a dnešní i normální modely (zvláště SUV) leckdy musí vypadat co nejagresivněji to jde.

S tou agresivnosti designu nejrychlejších verzí německé prémie bych byl trochu opatrný, spíš je to tam model od modelu a specifikace od specifikace. Stále se to dá nakonfigurovat tak aby to nešlo úplně hned poznat. Rozhodně je ale dnes možné nakonfigurovat to více "na prasáka", ale to už je pak věcí jednotlivých zákazníků.

Autíčkový Jelen
20. července 2022, 17:20
0
Autíčkářův týden: Sportovní auta budoucnosti, bláznivý pickup a jedna stálice na trhu

Ad Heavysmoker: Tato verze Crown je docela podivná ale v plánu je i klasická verze sedan.

Autíčkový Jelen
07. července 2022, 00:18
1
Autíčkářův týden: Trochu jiné elektromobily a nejlepší rodinné auto na trhu (+ jedno překvapení)

Tolik bych se o Ford (zejména USA část) asi nebál. Určitě ty prodeje Bronca postupně budou polevovat (polevují), časem se z toho stane další Wrangler, prostě trochu "okrajovka", ale myslím že to bylo jasné hned od začátku. U Bronca bych viděl problém hlavně se spolehlivostí, jelikož už teď jich několik docela pěkně odešlo a zabývá se tím i NHTSA. Jinak jsem zvědavej zejména na prodeje toho Mavericku, sice tam nebude žádná extra marže, ale má to potenciál doopravdy velkých prodejů. A trochu chci vidět i to jak dopadne ta F-150 Lightning, jelikož na rozdíl od ostatních jdou na ten elektrický pickup docela odlišně.

Autíčkový Jelen
16. března 2022, 10:14
2
To nám vnoučata neuvěří!

S nedostupností dílů souhlasím. Co se týče trvanlivosti atd., tam už si myslím, že to není tak špatné. Říká se to už tak posledních 20 let, že současná auta nic nevydrží kvůli elektronice, a ono i ty nejkomplikovanější auta stále jezdí. Třeba velmi komplikovaná vozidla jako Phaeton, Mercedes W220 nebo BMW E65 jsou tu stále, a to některé jezdí i přes prakticky nulovou snahu majitelů. Ironicky zrovna u E65, jedno z prvních aut s integrovaným infotainmentem jako dnes, kde by se člověk nejvíce bál elektroniky, je nejčastější důvod proč jdou na vrakáč kvůli problémům s jejich atmo V8. Tím vším nechci říct, že se o dnešní auta bude starat lehčeji než o ta minulá, to vůbec, ale nemyslím si, že ta elektronika je až tak háklivá jak mnozí rádi říkají. Větším problémem je třeba již zmíněná nabídka dílů.

Autíčkový Jelen
24. února 2022, 10:36
2
Autíčkářův týden: Nový dinosaurus, české ceny sportovní Toyoty a odhalené italské tajemství

Rozdílem je, že teď se ten současný model porovnává s minulým, takže se dá udělat obrázek o tom jestli se posunuli správným směrem nebo ne. A zatím to vypadá, že hlavní problémy se vyřešily, motor už nemá strašně nastavenou charakteristiku, je silnější a celkově auto rychlejší. A interiér také velký krok kupředu. A furt se to musí brát tak, že to má být prostě větší, trochu lepší miata postavená za v rámci možností rozumné peníze. Jestli někdo čeká druhou 911 tak je samozřejmě na omylu. Stále budou asi všechny hot hatche v reálném světě rychlejší, ale o tom to asi nikdy nebylo. A chápu určitou skepsi k prvním recenzím, nejlepší je si to vyzkoušet sám.

Autíčkový Jelen
23. února 2022, 21:30
0
Autíčkářův týden: Nový dinosaurus, české ceny sportovní Toyoty a odhalené italské tajemství

Vzhledem k tomu, že už se dají najít zahraniční testy tak už vcelku víme jaký to auto je. A co jsem viděl a četl tak zatím hodně povedený.

Autíčkový Jelen
09. února 2022, 13:27
2
Autíčkářův týden: Žhavá Italka, české kupé a japonský prcek z Kolína

U Maserati jsem ted zvědavej na to Gracale a snad MC20 zafunguje trochu jako halo car. Ale jinak souhlas, nevím co by museli vyrábět aby se Alfa prodávala ve velkým. Optimistický doufám, že to někdy najdou. Ale zároveň se děsím jak stellantis rozliší tolik značek...Alfa, Lancia, DS,...

Autíčkový Jelen
09. února 2022, 13:21
0
Autíčkářův týden: Žhavá Italka, české kupé a japonský prcek z Kolína

Jako ve verzi 4x4 je, jen to pak musí být i plug-in. Jinak co jsem viděl ta pulg-in čtyřkolka je vcelku schopna pokud je stejná jako v compassu.

Autíčkový Jelen
08. února 2022, 07:05
0
Škoda Enyaq iV 60: Lesk a bída elektromobilu

Ono to tepelné čerpadlo za příplatek není nakonec žádná katastrofa. Na automobilní ústavu u nás na škole ho testovali, kolik ušetří energie oproti standardnímu řešení u ID3 a moc to nebylo, Prej hezky kus techniky ale vcelku k ničemu. Nicméně přesné výsledky nevím protože toto jsem pouze slyšel od lidí co na tom experimentu pracovali (zmiňoval se o tom profesor v přednáškách :D )

Autíčkový Jelen
25. ledna 2022, 19:49
0
O hyperkorektnosti, právu a dětských snech

Tohle není argument pro nebo proti, ale zamyšlení nad tím, že morální hranice je subjektivní záležitost. Co je moc a co ještě ne. Proč 350 je ok a 400 ne. Proč tohle video je ok a video s Passerem ne. Rozdíly rychlostí s normálními účastníky jsou v obou případech obrovské s možnými fatálními následky v případě kolize. Ale v obou případech si myslím, že šlo o v rámci možností bezpečné situace. Jde mi o to, že nemám rád ukazování si na jednoho člověka, prostě buď je tady problém celkový a pojďme se bavit o něm, nebo to neřešme, ale vypíchnout jednoho člověka, udělat z toho haló a pak neřešit ostatní je docela blbost. Stejné jako s dieselgate, podvádí většina ale VW bylo první kde se to zjistilo, všechna špína šla tedy na něj. Místo toho aby se něco dělalo s nesmyslností dané emisní normy třeba.

Autíčkový Jelen
22. ledna 2022, 19:08
5
O hyperkorektnosti, právu a dětských snech

Otázkou je kde je teda hranice co je morálně v pořádku a co ne. Proč toto video s RS6 nikomu v žaludku neleží tolik jako video s Chironem Passera? 354 je ok? 410 už ne? Obě mají velký počet shlédnutí takže argument o nějaké ukázce toho jak "jít příkladem" platí pro oba. Možná má řidič z AutTopNL více zkušeností s rychlou jízdou na autbahnu než Passer a je to tím. Zase ji dosáhne na méně přehledném úseku s méně pruhy a bez spotterů před ním. Tím vším chci říct, že chápu argument polemizace o nějaké morální hodnotě a co je moc to je moc, ale je zajímavé, že za to zgrilujeme jedno video a jednoho člověka, mezitím co koukáme na ostatní dělající podobné věci.

Autíčkový Jelen
14. ledna 2022, 12:51
9
Mercedes EQA: I elektromobilita může být jednoduchá

Avex: Problémem je, že my nevíme jestli je elektromobilita konečná správná cesta. Nakonec se mohou smát ti co půjdou cestou pohonu na vodík. Stačí jeden převratný výmysl na kterékoliv straně a situace se může změnit velmi rychle. Pořádné baterky slibují už dlouho dobu a stále to nejlepší co dokážeme jsou baterky které mají přes půl tuny a elektromobily co váží až přes 2,5 tuny, což je fakt strašné. Naopak jsem rád, že některé automobilky "zaspaly" a snaží se hledat i jiné cesty, protože současné tlačení těžkých "ekologických" elektromobilů mi přijde jako přesně opačná cesta než ekologická. Gordon Murray to hezky shrnul, že jednou nadejde doba kdy se budeme stydět za to, že pro pohyb jednoho člověk jsme potřebovali 2,5 tunové vozidlo. Takže jsem zvědav kam se postupně dostaneme, musíme vymyslet i co nákladní doprava, kde elektromobilita ztrácí dech. Elektroauta jsou zatím podle mě v lecčem lepší vozidla (tišší, výkonnější,...) pro pár nadšenců, nebo lidem kterým to sedí a chtějí si elektroauta dopřát. Ale o skutečné ekologičnosti bych pomlčel.

Autíčkový Jelen
15. prosince 2021, 23:32
1
REVAi G-Wiz: Roztomilá hračka, nebo prostě jenom hnusný auto?

Nemohu si pomoct, ale hrozně se mi líbí všechny fotky kde je Gwiz na korbě toho RAMa, padne to tam jak ulitý velikostně :D

Autíčkový Jelen
12. prosince 2021, 15:24
1
Mercedes-Benz S400d 4MATIC L: Na vrcholu potravního řetězce

Ad PIPBoy: Starší základ šasi v modelu W140 byl podle mě pro Maybach jeden z těch menších problémů. Pod jeho neúspěchem se podepsal hlavně nic moc design, neznámé jméno a samozřejmě velmi povedený Phantom. Rolls Royce si spojí s luxusem každý, a když Phantom přišel na trh tak vypadal jinak jak vše ostatní (v dobrém slova smyslu). Proč by si teda někdo šel koupit podobně drahý Maybach, když to jméno nezná a vypadá to akorát jako větší W220.

Ad Skipper: Naprosto souhlasím, design mamutu taky docela hltám. A SL R126 je ještě o další level výše, ještě společně s E500 jedny z doopravdy nejhezčích "moderních" mercedesů pro mě.

Ad Beastar: Souhlasím, že mamut působí trochu mafiánský dojmem, a to jak v dobrém tak špatném slova smyslu. S tou domýšlivostí je to celkově zajímavý příběh, škoda že jsme se nakonec nedočkali té V16 od BMW a W18 od Mercedesu.

Za sebe bych řekl, že na mamut se možná kouká až trochu moc nostalgicky, ale vzhledem k tomu co přišlo pak se není čemu divit. Spojení s Chryslerem, cost cutting, reznoucí snad všechny modely a odklon od kvality spíše k technologiím, hned se pro ty mercedesy předtím vytvořila lepší pověst (a v lecčem právem). A stejně tak u BMW třeba, kde se krásná a spolehlivá E38 vyhřívá vedle stínu své hnusné, překomplikované a nespolehlivé nástupkyně E65. Možná kdyby W220 a E65 byly spolehlivější tak by na jejich předchůdce ta nostalgie tolik neplatila.

Autíčkový Jelen
10. prosince 2021, 21:55
0
Mercedes-Benz S400d 4MATIC L: Na vrcholu potravního řetězce

Teď jsem slyšel zajímavou myšlenku, která docela dává v určitých ohledech smysl. Pravým nástupcem mamuta totiž není další generace třídy S (W220) ale Maybach 57. Mamut byl cenově blíže Bentley než současné pozici třídy S a to zvláště ke konci znamenalo docela malé prodeje W140 (zvláště třeba po tom co přišel Lexus LS). Proto se další generace zlevnila, aby mohla konkurovat čím dál silnější a levnější konkurenci a pro ty co chtěli ten ultimátní stroj se udělal Maybach. Ale jak dopadl Maybach to už všichni víme. A hezká perlička na konec, Maybach měl kódové označení W240 což jde tak hezky po W140, ale to může být akorát náhoda (a asi je).

Autíčkový Jelen
13. listopadu 2021, 18:21
1
Design pro rok 2000 je s dvacetiletým zpožděním konečně tady

Já ten rozdíl mezi W201, W124 a W126 taky vidím, nicméně to je dost dáno tím, že ta auta mám rád, zajímám se o ně atd. Pro normálního smrtelníka vypadají všechny 3 stejně na první pohled. A stejně tak je to s BMW, když se nezajímáš tak od sebe tu E39 a E46 taky moc dobře (hlavně zepředu) nerozeznáš, ale když víš, poznáš hned. Jinak s podivem, řekl bych, že současná produkce BMW se fakt poznat dá hned na první pohled. 7 má obrovský ledviny, 5 je ještě má takový klasický a 3 takový ty menší ale s jiným designem (podobně jak na 1 třeba). A 4 se pozná taky hned.

Autíčkový Jelen
12. listopadu 2021, 14:18
6
Design pro rok 2000 je s dvacetiletým zpožděním konečně tady

Neřekl bych, že uniformita designu Mercedesu je dílo posledních let :D

Autíčkový Jelen
12. listopadu 2021, 14:15
3
Design pro rok 2000 je s dvacetiletým zpožděním konečně tady

Tady souhlasím s Avex, mohli udělat mnohem více pro takhle známé a renomované jméno. Ano, první verze měly čistý design bez křídla a rozšířených blatníků (a jsou podle mě pohlednější než ty další), jenže tyto čisté linie by asi nešlo tak dobře vykouzlit na základě Aventadoru bez velkých zásahů do techniky (což by se jim nechtělo). Takže když už na to šli takto tak měli jít aspoň "all out" a napodobit některou z pozdějších verzí a mohlo to vypadat třeba takto:

Autíčkový Jelen
30. října 2021, 15:53
3
Hledá se nejzbytečnější auto

Ještě aby nedošlo k nepochopení, že vyčítám VW to stejné co vlastně vyčítám Genesisu (nedodělanost, chybky, atd.) a přitom jednoho považuji za horšího jak druhého. Jde mi o to, že víme, že VW to uměl lépe, takže se spíše zhoršují, což je škoda, zatímco třeba Genesis si myslím, že jde nahoru a zlepšuje se, takže tam ta správná tendence snad bude pokračovat.

Autíčkový Jelen
30. října 2021, 15:48
4
Hledá se nejzbytečnější auto

Mně asi celý ten koncern Hyundai/Kia/Genesis tolik v žaludku neleží. Vezmu to cca značku po značce:

Hyundai a Kia: Přijde mi, že tyto značky jsou v současnosti to co bývala škodovka v něčem u nás. Jak škodovka šla cenově trochu výš tak Dacie a Hyundaie a Kii docela zaplavili trh, stali se z toho vcelku časté auta jak firemní tak rodinné. Rozhodně bych je tedy nepovažoval za zbytečné, jelikož je kupuje docela dost lidí, spíše naopak. Tím neříkám ale že je to nějaké terno, jsou to prostě pračky, pracovní auta, prostě způsob jak se dostat z bodu A do bodu B, mají své problémy ale asi tak jak každá značka. Současně bych ale i neřekl že jsou to úplné křápy, podle mě jsou někde v oblasti kterou okupovaly dříve francouzské vozy, prostě takový ten levnější mainstream. Kvalitativně asi nemají na VAG (ikdyž pár přešlapů by se u nich rozhodně našlo) ale lepší jak Dacia jsou. Hyundaii rozhodně v očích českého národa uškodila naprosto debilní reklamní kampaň, proto třeba Kia je mi sympatičtější.

Genesis: K této značce už docela respekt mám. Konkurence pro německou trojku asi nikdy nebudou, to už asi nikdy nikdo, ani Lexus ani Jaguar ani dalším se to nepodařilo prolomit (nějaké modely čas od času trochu donutí němce zabrat, ale většinou to není žádná trága pro ně). Vždycky budou ta levnější varianta s menší image a s větším propadem ceny. Nicméně nabízejí klasickou platformu sedanu, s V6 i V8, prostě né co úplně každý má. G70 nabízí jedno z nejlepších svezení ve své kategorii (po Giulii) a teď mají fakt pohlednou a zajímavou řadu vozů. Třeba někdy vychytají všechny chyby a budou to fakt super auta, zatím myslím, že je to dobrý základ.

Celkově jsou mi teď v lecčem více sympatičtí jak třeba koncern VW, který vypouští na trh někdy nedoladěná auta, jde cítit jak museli ušetřit kvůli Dieselgate a přechodu na elektromobilitu (stačí porovnat Golf 7 a 8, kde u 7 člověk cítí, že byl pro ně priorita zatímco u 8 cítí, že peníze šli na ID3) a ona nakonec ta ID3 a ID4 stejně dodělaná není, a lepší jak Ioniq 5 asi taky moc není.

Autíčkový Jelen
29. října 2021, 12:42
0
Autíčkářův týden: Král automobilového světa a hvězda sportovního nebe

Jinak souhlasím, vypadá to tam jako pěst na oko na tak uhlazeném designu

Autíčkový Jelen
29. října 2021, 12:41
0
Autíčkářův týden: Král automobilového světa a hvězda sportovního nebe

Co jsem slyšel tak jedna je kvůli anténě (a internetu) a druhá ještě kvůli kameře pro zpětné zrcátko. Co je zajímavé tak u Defenderu se jim to ale podařilo dát do jedné. Po nějakém hledání jsem ještě došel na to, že třeba Evoque s klasickou střechou má jednu a s panoramatickou má dvě. Někdo se na to ptal na nějakých fórech a řekli mu, že skleněná střecha zhoršuje chytání signálu, takže tam přidávají druhou pro lepší chytání signálu.

Autíčkový Jelen
26. října 2021, 23:35
0
DS Automobiles DS9 Performance Line: Velký...

Chápu, že to tam moc vidět nejde, ze všech velkých Citroenů je to tady patrné nejméně, nicméně stále podle mě jde vidět, že je to prostě sedan postavený na platformě poháněná přední kola . Což znamená jiné proporce, více masy (i designové) v přední části vozidla, kde tady to ještě dotváří zúžená zadní část vozidla. Neříkám, že je to hezčí takhle, ale všechny velké Citroeny měly poháněná přední kola a vypadaly tak na to a tady tomu tak je stále (ikdyž už doopravdy docela lehce). Jinak co se designových prvků týče tak bych řekl, že každý velký Citroen byl docela odlišný, přeci jenom XM taky nevypadá jako původní DS, ale jako prostě velký Citroen z té doby, podivný prostě po svém. Takže tohle nevypadá ani jako odkaz na původní DS, ani jako odkaz na XM nebo C6. Šlo mi spíše o proporci celkovou danou koncepcí vozidla, která všechna tato auta spojuje. Jinak se samozřejmě designově na XM nebo třeba C6 vůbec nepodobá, ale upřímně, to třeba ani C6 vůči XM.

Autíčkový Jelen
26. října 2021, 11:14
3
DS Automobiles DS9 Performance Line: Velký...

Odpovědět někdy na to proč se člověku něco líbí není jen tak, je to trochu jak když se někdo zeptá proč mi něco nechutná...prostě nechutná a tečka. Nicméně mně osobně se design DS9 líbí a tak tady zkusím trochu popsat proč. Líbí se mi, že je tak trochu jiný a má podle mě přesně opačný efekt než tady popisuje beastar, tedy se nějak nabubřele předvádět jak to dělají lidé v německé prémiové trojce (upřímně kdo vůbec z normálních smrtelníků ví, že značka DS existuje). Líbí se mi nějaké chormované detaily (například ta lišta na kapotě), ale hlavně se mi líbí celkové proporce, stejně jako u DS, CX, XM a C6 jde poznat, že je to velký kus auta, ale s předním náhonem,. Je stejně jako její předchůdci designově trochu "nose heavy", což není tak hezké jako klasická koncepce, ale mám to s nimi tak nějak spojené a ikdyž to nebyl tady asi designový záměr, tak to tam jde furt vidět trochu podle mě (prostě dané koncepcí). Plus mi to nepřijde nějak hrozně předesignované jako některé dnešní vozy.

Ono když to srovnám s konkurencí tak Audi je posledních pár let typicky "Marvelovské", každé auto pohledné, ale všechna nic extra (kde jsou časy A4 B7) a u BMW to jde každou modernizací a novou generací skopce. Na druhou stranu myslím, že současná E-class je po modernizaci moc hezká a hezčí než tady DS9. Takže designově na tom DS9 tak zle není.

Tak to bylo čistě k designu. Koupí si to tady někdo? Ne. Koupil bych si to já mít ty peníze? Taky ne, klepal bych na dveře dealerství Mercedesu a šel si pro E-Classe. Je to důstojný nástupce starých Citroenů? Také podle mě ne, chybí hydraulika a více bláznovství/inovací. Nejsem toho auta nějak extra fanoušek, ale musím říct, že designově se mi zatím z fotek líbí, jsem zvědavej až nějakou potkám na živo (jestli se tady v česku nějaká objeví někdy :) )

Autíčkový Jelen
22. října 2021, 09:57
1
Proč je auto spotřebič a proč to není špatně

Michael88: Souhlasím prakticky se vším co si napsal. Jediné co bych dodal trošku proti je to, že bych neřekl, že ta situace je zas tak špatná. Sice trend doby je jasný, prodávat čím dál složitější auta zatížená leckterými nesmysly s velkým potenciálem se po pár letech pokazit, ale na druhou ono se to takhle říká už tak 20 let a zatím to podle mě tolik věcí nezměnilo. Třeba Citiga, Fabie, Octavie, Superby, to vše vydrží podle mě stejně jak kdysi, ne-li víc, jezdili jako služebáky dřív a jezdí stejně teď a není to tak, že by stály najednou poslední roky furt v servisu. Tranzity, Vita, Transportery, Sprintery atd., ty taky tvrdě pracují stále stejně a dokonce bych si dovolil tvrdit, že většinu problémů co tyto auta měla za svůj život způsobili spíše auta okolo roku 2005 (2.2 TDCI probírané i zde v jedné diskuzi, hrozně reznoucí Vita a Sprintery, 2.5 TDI v VW, atd.). I ty luxusní auta s hromadou technologií se stále drží a kazily se hrozně i dřív. Když byla BMW E65 nová tak by člověk řekl, že po 5 letech bude po nich díky elektronice, a ono světe div se, některé menšiny je provozují dodnes. Samozřejmě nic už asi nikdy nebude tak neprůstřelný jak W123, zase na druhou stranu v tom aspoň člověk za 25 let nepropadne podlahou. Takže souhlasím s tím co jsi psal, sám se mi ten současný trend vůbec nelíbí a v autech je čím dál více dražších věcí co se musí řešit a co dokáží auto odstavit, nicméně nespolehlivá auta byla vždycky. Spíše to je vždy individuální záležitost motoru/modelu/součásti. Dneska je třeba problém 1.6 THP, zatímco dříve to zase bylo 2.7 HDi a ještě dříve 2.5TD s praskající hlavou.

Autíčkový Jelen
15. října 2021, 10:11
0
Autíčkářův týden: Legendy útočí

No vycházím pouze z článků které jsem četl, je samozřejmě možné, že ty auta dopadla katastrofálně pak, možnost vidět je na živo jsem neměl a může to být pouze PR Land Roveru (což z části rozhodně je). Nicméně takovéto odolnosti bych dokázal věřit (rány, skoky a tak), Land Rover většinou neměl problémy s pevností rámu/konstrukce, slyšel jsem, že také dokážou zvládnout jedny z nejsilnějších trhnutí ve své kategorii (třeba když člověk vytahuje zapadlé auto atd.). To že se to pokazí po 2 letech co se elektroniky týče nebo motoru je samozřejmě pravděpodobnější podle mě a bude to asi smrt většiny nových Defenderů. Už na začátku měli hromadu problémů, tak jsme zvědavej jak se budou držet s časem.

Autíčkový Jelen
14. října 2021, 22:34
0
Autíčkový Jelen
14. října 2021, 22:33
0
Autíčkářův týden: Legendy útočí

Jinak musím ještě dodat, že fotky z natáčení stojí za to, působí to až nereálně co ta auta vydržela. Různé sekvence se skoky prý byly opakovány 7x a přežili ji všechny Defendery, a to vcelku bez úprav. Nejsem fanoušek Land Roveru, a nový Defender měl mnoho problémů při uvedení, ale vypadá to, že přeci jenom něco vydrží.

Autíčkový Jelen
14. října 2021, 22:24
1
Autíčkářův týden: Legendy útočí

Souhlas, každé černé géčko vypadá jako část vozového parku ruské mafie a prodávají se bez problémů. Defenderů už taky začínám vídat spoustu, takže myslím, že i tato edice si kupce najde bez problémů.

Autíčkový Jelen
12. října 2021, 11:51
1
Ford Tourneo Custom Active: Zvláštní mix

Ok, díky moc, věřím že tomu tak je. Když přišla současná generace Vita tak mi přišla oproti konkurenci trochu zastarale a levněji vyhlížející, ale vypadá to, že peníze byly radši investovány na důležitějších místech což je super. A z testů i tady z diskuze na tuto generaci slyším zatím chválu. Transporter/Multivan/California, ty mi přijdou pozitivně hodnoceny prakticky vždy, jsem zvědav co s tím udělá odklonění nového Multivanu od řady Transporteru na platformu MQB. A Stellantí produkty mi přijdou jako fajn levnější alternativou jak uvádíš.

Autíčkový Jelen
12. října 2021, 08:40
0
Ford Tourneo Custom Active: Zvláštní mix

Chtěl bych se zeptat v čem jde cítit ten rozdíl vyšší kvality VW a Mercedesu. Je to spíše pocit z interiéru, nebo z jízdních vlastností, nebo z variability, nebo z motorů, nebo prostě lépe postaveného auta co asi vydrží déle? Nemám se současnou generací dodávek zkušenosti tak by mě to zajímalo. Díky

Autíčkový Jelen
08. října 2021, 11:14
1
Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

Přijde mi, že se tady jde hodně z extrémů do extrémů. Souhlasím s Beastarem, pokud člověk chce aby to jezdilo jak z výroby, tak pak je potřeba do toho doopravdy slušně zainvestovat. Stejně tak na druhou stranu se to dá provozovat tak aby to tak tak jezdilo a nebude to stát skoro nic, nicméně kvalita svezení bude mnohem horší. Co mi tady chybí je asi nějaký střed, myslím, že za vcelku rozumný peníz se dá auto provozovat tak aby bylo slušné, poskytlo dobré svezení atd. Sice nebude tak dobré jak z výroby (bude třeba tak na 80%), ale bude to vcelku dobré podle mě. Protože ty náklady pak vzrostou hlavně když to chce člověk fakt perfektní (což chápu, že někdo si na tom potrpí). Když to řeknu v silné nadsázce (ale snad s pochopitelnou pointou) a upravím jedno rčení s časem: Posledních 10% stojí 90% peněz.

Autíčkový Jelen
11. září 2021, 22:03
0
Barvy a auta, co patří k sobě

Modrá na MK3 mě nenapadla, souhlasím, tam je to taky hodně spojeno s tím autem. Při představení ST a RS MK1 jsem ještě auta tolik nesledoval, takže to nemůžu potvrdit, ale věřím, že je to to stejný jak ostatní generace :)

Autíčkový Jelen
11. září 2021, 09:38
7
Barvy a auta, co patří k sobě

Těch příkladů by byla spousta, ale jako první mě napadlo kombo sportovních verzí Focusů druhé generace. Tedy jejich typická oranžová pro ST a typická zelená pro RS.

Autíčkový Jelen
27. srpna 2021, 19:17
0
Mercedes eSprinter: To dává smysl

Ten nájezd kurýrních dodávek (pošta, ppl, atd.) je doopravdy menší než by člověk čekal. Jinak souhlasím, že né vždy je 160km dostačujících, auta Rohlíku najedou za den více. Taky třeba Citiga, která rozváží jídla najedou za den dokonce i 300-400km (vlastní zkušenost), tam by elektrická verze zatím nestačila.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem