načítám data...

Autíčkový Jelen

JménoAdam Jelínek
BydlištěBrno-město
Registracepřed 3.0 rok.
Poslední aktivitapřed 31.3 min.
Komentářů u článků170
Pozitivních komentářů u článků54
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Kafé&Káry Brno vol.21 - Očima diváka

15. srpna 2017, 19:13 18 komentářů

Nám známé Kafé&Káry, tentokrát ale z pohledu diváka.

Cílová rovinka, technická pasáž...nebo ještě něco úplně jiného?

05. listopadu 2017, 20:32 6 komentářů

Den strávený na okruhu milujeme snad všichni, kde ale najdeme ten nejlepší divácký zážitek?

Urus - Nejbláznivější SUV, nebo to vlastně všechno dává perfektní smysl?

06. prosince 2017, 18:51 6 komentářů

V klidu! Nekřičte hned na obrazovku a neničte klávesnici vzteklým psaním naštvaných komentářů na moji adresu. Je načase zamyslet se nad konceptem kategorie SUV trochu jinak.


Posledních 50 komentářů

Autíčkový Jelen
27. července 2020, 19:18
3
Autíčkový Jelen
22. července 2020, 17:12
0
Slepé uličky konstrukce: Dveře

Ještě bych dodal podivný trend týkající se toho "co ty dveře otevírá"...kliky. Zatím jsem nepřišel na chuť drtivé většině systémů zapuštěných klik, výhodu v tom nijak moc nevidím (kliky na bočním profilu mi nepřijdou rušivé, snad možná pokud jsou doopravdy až komicky velké nebo jako pěst na oko) a v zimě to může způsobit problémy při otevírání.

A nejhorší mi přišlo jak Tesla model X otevírá sám od sebe i přední dveře. K jejich bezpečnému otevření musí totiž nejdříve sjet trochu okýnko aby se uvolnilo z těsnění okolo dveří. Tomu okýnku se ale někdy nechce (viděno na youtubu, přiznám se, Model X doma nemám) a ty dveře se prostě otevřou na sílu a rvou to okno ven silou a člověk jen čeká než bude zametat střepy.

Autíčkový Jelen
17. července 2020, 22:34
0
Toyota Corolla Cross je nové SUV značky. S Corollou mnoho společného nemá.

Proč měnili Corollu na Auris mi samotnému dává málo smyslu, nicméně to je konverzace ohledně jiného modelu zase na někdy jindy. Ale využít zavedeného jména a jenom k němu přidat Cross pro SUV, které je velmi podobné původnímu autu, proč ne. Sdílí většinu techniky, interiér je prakticky celý stejný nebo velmi podobný a sdílené jméno znamená, že hned každý víc co to je zač. A Corolla prodává. A mimochodem, byl bych opatrný s tím, že Corolla je model, který Toyota zařízla. Nikdy ho nezařízla, Auris byl akorát název hatchbacku v Evropě a Japonsku pokud se nepletu, ale sedan byl stále celosvětově známý pod jménem Corolla, Corolla nebyla tedy nikdy přerušena.

Autíčkový Jelen
17. července 2020, 19:59
1
Toyota Corolla Cross je nové SUV značky. S Corollou mnoho společného nemá.

Když důsledně pracovala na tom aby tento název (Corolla) měl dobrou pověst tak jen hlupák by toho nevyužil.

Autíčkový Jelen
13. července 2020, 19:33
0
Chevrolet Camaro LT 1978: Kupé na důchod

Sice nejsem expert nebo odborník ale asi to něco stát bude, už jen z toho důvodu, že ty "eko kraviny" jsou třeba menší ventily a celkově na vyšší výkon nepřipravená hlava. Většinou vidím, že lidi co to upravují tak dávají nový hlavy (nebo je vybrousí na větší průměr "pasáží"), ostřejší vačku a lepší karburátory co to dokážou zásobovat dostatkem paliva a pak to dosahuje pěkných výkonů.

Autíčkový Jelen
28. června 2020, 14:10
1
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Ta jediná výhoda té odfláknuté V6 od Jaguaru bude podle mě v tom, že může být úplně stejně připevněná do auta vzhledem k tomu, že podle obrázku jsou ty bloky stejné kromě vrchní části a prostoru pro válce.

Autíčkový Jelen
28. června 2020, 14:08
0
Nešťastná srdce, aneb; když se motor nepodaří

Tam pokud se nepletu tak nebyl problém v motoru samotném ale v tom, že v továrně na ně dávali ze začátku omylem těsnění pod hlavu z jiné verze 2.3, té která se dává do Mustangu. Focus RS má totiž od ostatních verzí 2.3 lehce přepracovaný blok a tak tam samozřejmě nepasovali ty jiná těsnění.

Autíčkový Jelen
25. června 2020, 13:12
1
Renault Kadjar 1.7 dci 4x4: Neviditelný komorník

Tak celkově je nejlepší vědět kudy jet a prostě akorát řídit :D Ale když už mluvíme o těch obrazovkách tak mi přišlo nejlepší řešení to co jsem uvedl. Jinak když už jsme u těch smartphonů tak právě nejlepší by mohl být velký displej nahoře, na něj připojené Android Auto a přes to jet google, mapy.cz nebo Waze. A mobil hezky připojený bezdrátově a může být schovaný kdekoliv jinde v autě. To je z mého pohledu ještě lepší než mít někde přilepený držák.

Autíčkový Jelen
25. června 2020, 12:49
4
Renault Kadjar 1.7 dci 4x4: Neviditelný komorník

Jedno z nejlepších řešení asi bude v současné nabídce Mercedesu. Displeje vysoko, zakomponovány do designu palubní desky a dají se ovládat jak dotykově tak "manuálně" takže si každý může vybrat.

Autíčkový Jelen
22. června 2020, 23:31
1
Puristé bijí na poplach - Lotus zavrhl spalovací motory

Pokud vezmeme v potaz to jak dlouho jsou v nabídce Lotusu ty stejné modely (zvláště Elise) bez nějakých drastických změn (spíše faceliftovány než že by probíhaly generační obměny) tak máme před sebou klidně model s přibližně až 15 letým životem. A to je ještě hodně času na to tohle rozhodnutí potvrdit nebo nakonec změnit.

Autíčkový Jelen
22. června 2020, 12:38
4
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Podle mě vůbec nejde o citlivé místečko. Alespoň né v mém případě. Na diskusi se dívám s nadhledem a ať si o Pumě každý myslí co chce. Spíše než naštval mě totiž Krabův příspěvek zklamal. Dokážu pochopit, že tohle je přesně opačný výrobek automobilového průmyslu než takový který by se mu zamlouval. Asi každý tady by radši viděl nové jednoduché kupé než crossover. Ale i tak dokážu k tomuto autu a zvláště k této recenzi přistupovat s respektem. A věřím, že to může být zábavné auto, a neodsoudím ho hned jak ho vidím, protože je to malý moderní crossover.

Vadí mi prostě tento tvrdohlavý přístup, že moderní auta jsou nezábavné krámy a tečka. A že by nemohla existovat mezi nimi milá překvapení. I v kategoriích odlišných jako třeba GT-86, která je "podle staré školy". Tento až pomalu fanatický přístup mi vadí stejně jako když někdo prohlašuje jak je Octavia v TDÍčku nejlepším autem na světě (ano je to opoužívané klišé ale chápeme se). Principiálně jde o stejný problém, nepřistupování s nadhledem. Já sám mám mnohem radši starší auta jak ta novější, takže nejsem nějaký fanatický příznivce moderních aut jak by tady mohlo vyznít, to ani zdaleka.

A mimochodem, ona ta starší auta nebyla lepší jak ty dnešní. Dnešní auta prostě objektivně lepší jsou v mnoha ohledech. Ano existují stará auta, která jsou super, zvláště některé sportovní verze atd. Ale né všechna jsou tak perfektní jak si možná pamatujeme (nostalgie je svině)...ano třeba jsou "řidičtější" jelikož v nich člověk více slyší a vnímá více pocitů atd. Ale to je i tím že je v nich hluk, jsou méně bezpečná, hůř hrají a dalo by se pokračovat. Stará auta i tak mám radši, ale ne všechna byla dokonalá a i ty nové auta si zaslouží svoji šanci vůči nim, čas od času jsou totiž mnohem lepší.

Autíčkový Jelen
20. června 2020, 10:53
8
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV: Prolínání světů

Reakce na Kraba: Byl bych opatrný s používáním slovního obratu "crossover na chůdách", tahle Puma má jen o 0,8cm vyšší světlou výšku jak slavná Ford Lotus Cortina, a sedí níže jak normální Cortina nebo třeba Octavia třetí generace (dle dostupných zdrojů, neměřil jsem teď na parkovišti). A těch 5,4 cm navíc na celkové výšce oproti Fiestě taky nebude zase taková trága. Takže nevidím důvod proč by to nemohlo být zábavné svezení, zvlášť když svými rozměry má Puma blíže ke kategorii Hatchback než SUV. Plus srovnání s Capri, Sierrou atd. není trochu fér. Jejich sportovní verze určitě byly úžasný, ale základní verze takový hitparády asi tak perfektní nebyly. Asi byly řidičtější ale to je dáno i tím, což jde ruku v ruce s tím, že byli méně pohodlný a hlasitější jak dnešní auta. A například Escort MK5 nebylo nijak super auto když se představilo.

Chápu, že starší auta mají něco do sebe, sám je mám radši jak ty nový, ale člověk musí být objektivní. Né všechna auta byla kdysi super. A né, všechny nový nejsou kusy šrotu. A věřím, že tato Puma může být povedeným autem.

Autíčkový Jelen
14. června 2020, 23:50
0
Úkroky stranou aneb; Bylo by to skvělé, kdyby...

Jinak, samozřejmě, že báze hatchbacku je relevantní, jak pro rozměry tak rozmístění prakticky všech hlavní částí auta. Ten důvod proč jsem psal, že je to nerelevantní byl ten, že je to NERELEVANTNÍ VŮČI Audi TT, která řeší stejný problém...musí vycházet z platformy Golfu, tudíž se obě potýkají se stejnými problémy. Takže jsou obě na stejné lodi.

A já tady nejsem abych pohanil RCZko, sám jsem psal, že mi jeho design právě přijde velmi povedený. Ale dokážu pochopit proč v někom vzbuzuje podivný pocit jeho design. Je to totiž způsobeno jeho, na tuto kategorii (pro auta s motorem vepředu, předním náhonem a karoserií kupé), netradičně brzo (vůči zbytku auta) končící střechou a dlouhou, vcelku rovnou zádí, která je typičtější právě spíše pro auta s motorem uprostřed, viz třeba Toyota MR2, a né pro kategorii předohnaných kupátek na základech hatchbacku.

Samozřejmě že 911 R je naprosto jinej příklad, to byl do absurdity natažený případ pro absurdní definici. A auta se nekupují a neměli kupovat hlavně podle toho kolik za ně dostaneme až se budou prodávat. Ale definice, že zajímá prodejní cena jen ty co si to nemůžou dovolit je podle mě docela dost mimo mísu. Neměl by to být "deal breaker" ale čas od času se může hodit popřemýšlet nad tím za co jednou to auto prodám, zvlášť pokud plánuji za pár let upgrade atd. Ale to je konverzace na úplně jiné téma.

Autíčkový Jelen
14. června 2020, 19:44
0
Úkroky stranou aneb; Bylo by to skvělé, kdyby...

Pokud bychom brali poslední větu Stanleyho doslovně tak by podle této definice nikdo neměl na 911 R atd. protože tyto typy aut se většinou (a bohužel) kupují jen s ohledem na zůstatkovou hodnotu :D
Nicméně, mně osobně přišlo RCZ hodně hezký, jak před- tak pofacelift. Zajímavější pokus než prostě udělat třídveřový hatchback a říkat tomu kupé. Ale ikdyž se mi líbí tak je pravda že z profilu to vypadá docela netradičně, trochu jako by bylo původně zamýšleno s motorem uprostřed, a ještě mi to velmi, velmi vzdáleně dokonce připomíná Chryslery z doby jejich "cab forward" designu. To vše dělá ten plochý kufr, který je pro auto tohoto "technického rozložení" netradiční. A to, že je to na bázi hatchbacku není moc relevantní, Audi TT je vlastně stejný příběh a u něho není vše "posunuto tak vpřed". Nakonec to ale RCZ docela sluší (dle mého názoru).

Autíčkový Jelen
14. června 2020, 19:30
0
Úkroky stranou aneb; Bylo by to skvělé, kdyby...

Myslím si že designová nenávaznost je daná i dobou vzniku auta. Původní design vychází z 90. let a i z jiného auta. A v 90. letech bylo ještě docela brzo na retro vlnu, ta přišla později

Autíčkový Jelen
14. června 2020, 12:42
5
Úkroky stranou aneb; Bylo by to skvělé, kdyby...

CC bych považoval nejen za úspěšné prodejně, ale i za velmi dobrý nápad a dobré provedení od automobilky. Udělali přesně to co totiž normální lidé chtěli...hezčí Passat pro toho kdo nutně nechce nebo nepotřebuje praktičnost liftbacku nebo kombíku, ale stále chce použitelné, osvědčené auto jako Passat (plus by se dalo mluvit o image tohoto jména). Aby byl zajímavější podvozkově nebo motorově nedává vůbec smysl, jelikož to by sotva někdo z jeho kupujících ocenil a byly by to zbytečné peníze na další vývoj.
Více než toho Pontiacu mi přijde škoda novodobého Chveroletu SS, který nedokázal prorazit.

Autíčkový Jelen
10. června 2020, 21:54
0
Toyota Proace Verso Nomad: Kempování za časů korony

Někde jsem myslím i zaslechl, že jsou Traficy na některé zástavby i lepší, jelikož se tolik nezužují směrem ke střeše jako třeba Transportér.

Autíčkový Jelen
03. června 2020, 13:13
0
Mazdí trable: Konečné řešení osobní (ne)mobility

Mimochodem pro Kraba. Nepoužíval bych 5.2 "Voodoo" od Fordu pro dokázání nezastaralosti OHV rozvodů. Tato 5.2 viděla OHV rozvody maximálně tak na montážní lince pokud se vedle ní dělala nová "Forďácká" 7.3. Už nějakou dobu jsou totiž 5.2 i 5.0 Coyote řešený DOHC rozvody. Ale jinak to jsou suprové moderní motory

Autíčkový Jelen
01. června 2020, 22:07
0
Mazdí trable: Konečné řešení osobní (ne)mobility

Ad Beastar: Nemyslel jsem lidi co propagují elektromobily a ekologii. Myslel jsem samotné propagace GM, jejich marketing a některá rozhodnutí, protože někdy je to fakt jak kdyby tento koncern řídili Pat a Mat..

Autíčkový Jelen
01. června 2020, 16:10
2
Škoda Superb iV: Spi sladce, TDI

Já jsem například taky pro ekologii a rozhodně nejsem typ člověka co by nadával na cokoliv co není atmo V8 atd. Ale například co mi vadí je jakým způsobem se nové ekologické testují a vlastně proces jejich vymýšlení který není vůbec vztažen k současným technickým dovednostem a přijde mi to jako čistě náhodně nahozené číslo, které je najednou nutno splnit a za námi potopa. Stejně jako například prosazování elektromobilů a plány na zákaz vjezdu aut se spalovacím motorem do některých měst. Jsou ty města připravena na "záplavu" elektromobilů? Je na to vybudovaná infrastruktura? Je stabilní? Plánuje se takové zvýšení poptávky po elektřině? Nejdřív chci slyšet přesné odpovědi na tyto otázky, pak se dá bavit o dalším postupu a zákazu klasických aut ve městech.

A přístup Toyoty se mi líbí z toho důvodu že spalovací motor v hybridu ani zdaleka nepracuje v ideálním prostředí, častější zapínání, práce při jiných než provozních teplotách atd. a představuji si, že jejich spojení s jednodušším motorem bude do budoucna spolehlivější.

Autíčkový Jelen
31. května 2020, 21:46
0
Škoda Superb iV: Spi sladce, TDI

Akorát ta planetová převodovka by mě úplně nelákala, ale celkově souhlasím. Toto je rozhodně nejlepší přístup k hybridu

Autíčkový Jelen
31. května 2020, 21:43
1
Mazdí trable: Konečné řešení osobní (ne)mobility

Řekl bych že "blindfans" trpí hodně aut, která jsou dobrá nebo zajímavá takovým způsobem, že nadchnou i laiky a né jen nadšence (bohužel to není případ pouze Mazdy). Mně se líbí Wankel i "Smallblock". Naprosto odlišný přístup ale oba velmi zajímavé, a mít více možností není na škodu. A pokud by náhodou někdy "zmizelo" GM tak Smallblocky, LSka atd. budou asi to největší dědictví. Dokáží sice udělat i jiné super motory ale to by je museli taky někdy využít (ehm...ehm..Blackwing)

Autíčkový Jelen
24. května 2020, 16:28
3
Ford Tourneo PHEV: Revoluce v rozvozu?

Myslím, že v takové situaci by se zapotila většina výkonově né moc naddimenzovaných aut. Elektro, neelektro :D

Autíčkový Jelen
07. května 2020, 20:43
0
Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Stará škola

Mně se vždy líbila ta krásná představa hezkých, drahých hodinek na ruce, ale přestal jsem je nosit v moment, když ikdyž jsem je měl na sobě, tak když jsem chtěl vědět čas tak jsem se stejně koukl na mobil. V ten moment mi došlo, že hodinky asi nepotřebuji a postupně je přestal řešit.

Autíčkový Jelen
07. května 2020, 11:17
4
Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Stará škola

Je pravda, že jejich hlavní podobností je akorát to, že na trhu vystupují jako né moc (prodejně) úspěšné alternativy německé konkurence. Jinak na to jdou úplně jinak jak už bylo naznačeno v článku. Alfa atleticky a Kia spíše (když to přeženu) jako takový "korejský muscle". S většinou věcí se tady shodneme, chtěl bych ale vyzdvihnout pár věcí co mě zaujalo.

Přijde mi zajímavý rozdíl image značek Kia a Alfa a jak na ně lidi pohlížejí, a to jak nadšenci, tak i laikové. To že laik řekne, že Kia je levnej korejec a Alfa je ital, takže spolehlivost nulová, je něco co očekávám, že tak je a i bude. Ale to jak na ně pohlíží nadšenci mě trochu zaráží. Samozřejmě, buďme realisté, uznávám, že je tu problém image, znáčku na kapotě a ceny, která se těžko ospravedlňuje v této kategorii bez image, nejsem naivní. Ale neviděl bych Alfu jakkoliv výše jak Kiu. A to sám jsem velký fanoušek Alfy. Protože objektivně, když odmyslíme slavnou historii Alfy (protože přiznejme si, už je to dávná historie), tak tu máme dvě značky. Jednu, která se za 20 let vyšvihla velmi vysoko (vzhledem k tomu co vyráběla předtím) a druhá, která za tu podobnou dobu udělala tak 2, 3 dobré modely a bojuje o život. A zatímco Stinger je začátek, Giulie je už možná bohužel konec. A jejich kvalita v interiéru podle mě bude podobná, ne-li lepší u Kie. Takže mám rád oba tyto modely, ale nepovyšoval bych Giulii nad Stinger jen kvůli tomu, že její značka byla slavná. Dal bych Stingeru šanci, je klidně možné, že Giulia chytá více za srdce (jak říká Krab), ale Stinger je zase něco jiného a něco zajímavého v této jinak nudné třídě.

15 let stará V6 ikdyž s moderní technologií bych neviděl jako problém. Když to člověk dá do kontextu tak to není zas tak starý motor základem, updatované verze starších motorů nejsou zas tak vyjimečné, třeba EA288 od Volkswagenu má už taky 12 let a nedá se o ní říct, že by působila zastarale.

Tím vším tady nechci nějak Stinger vyzdvihovat, Giulii, nebo německou konkurenci nějak neprávem hanit, toto mi přišlo jen jako takové zajímavé kusy textu na, které jsem chtěl zareagovat.

Autíčkový Jelen
25. dubna 2020, 09:21
0
Peugeot míří za oceán. Na trh v USA chce vstoupit v roce 2023.

Mají dvě možnosti, buď prostě dokáží zaujmout jako trochu exotičtější varianta mainstreamu, nebo zapadnou vzhledem ke spojitosti s FCA na pozici Chryslera...vlastně celkově FCA nemá co ztratit, zástupce v těchto segmentech nemá vůbec, Peugeot by mohl pomoct s rozšířením portfolia tady. A vzhledem k odpadnutí nutnosti vybudovat dealerskou síť to není ani takový velký risk.

Autíčkový Jelen
24. dubna 2020, 19:38
0
Toyota představuje Yaris Cross, své nejmenší SUV.

Z jejich pohledu to nedává extra smysl dávat jiné jméno. Vytvoří malou rodinu Yarisů...každýmu dojde, že jde o malý crossover, protože znají jméno Yaris a jelikož Yaris nemá špatnou pověst tak proč to měnit.

Autíčkový Jelen
21. dubna 2020, 22:02
0
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Tohle se teda týká "podvozkové" části auta, u ostatních může být samozřejmě jiná.

Autíčkový Jelen
21. dubna 2020, 22:01
0
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Souhlasím s Csaba. Vcelku nedávno jsem navštívil akci, kde přednášel někdo vysoko postavený z podvozkového oddělení Škodovky (nevzpomenu si na přesnou funkci) a vysvětloval právě jak na novou Octavií bude několik desítek druhů odladění atd. Ono to auto není lépe odladěné protože by na to nebyl čas, ono je prostě odladěno jak se rozhodne, že je adekvátní k jeho využití a s jakým cílem ho chtějí prodávat a jak chtějí aby jezdilo, vývoj za tuto hranici už nemá pro automobilku smysl a tak je hotovo, ikdyž by čas na nějaké "lepší ladění" , jak zde někdo uvádí, třeba byl.

Autíčkový Jelen
20. dubna 2020, 21:22
0
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Využil jsem toho, že už se tu v příspěvku objevil jednou tak mi to nepřišlo jako takové zlo...není to nejlepší volba, ale danou myšlenku vyjádřit dokáže tak jak potřebuji pro její sdělení

Autíčkový Jelen
20. dubna 2020, 11:55
2
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

To, že tyto modely byli super vůbec nezpochybňuji, sám osobně je mám velmi rád a dizajnově jsou podle mě skoro to nejlepší co z brán Mercedesu vyjelo. Samozřejmě, pro nás nadšence ty rozdíly vidět jsou a poznáme rozdíl mezi W124 a W140 z dálky naprosto v pohodě. Stejně jako to jde poznat dnes pokud člověk ví jak (Céčko má jeden pás denního svícení, Éčko dva, Sko tři, atd.). Nicméně pokud tyto tři modely (W202, 124 a 140) přijíždí k někomu ze předu a jsou vcelku daleko tak není moc lidí, který se vůbec nezajímají o auta, kteří by hned poznali, že jde o tři různé modely.

Autíčkový Jelen
19. dubna 2020, 19:33
1
Věci, které na současném automobilismu nechápu...

Řekl bych, že to auta byla od sebe kdysi více rozdílná je trochu založeno na vzpomínkách a ne na faktech. U některých značek tomu tak bývalo ale například u Mercedesu když jste vedle sebe postavili W202, W124 a W140 tak bych chtěl vidět nějakého laika, který pozná jaký je to model (kromě toho že jeden je větší jak druhý).

Autíčkový Jelen
09. dubna 2020, 00:57
0
Za pár měsíců skončí výroba posledního hatchbacku od Alfy Romeo

Já stále věřím (asi jsem ten pomyslný romatik), že v nějakým ideálním případě by Alfa Romeo klidně konkurent Mercedesu a BMW být mohla. Asi by je v nikdy neporazila v prodeji ale úspěšná by být mohla. Ale jenom při naprosto perfektní strategii a přístupu. Tak jak to teď dělá Genesis, který podle mě chrlí jedno povedené auto za dalším. Což oni bohužel vůbec nedělají (stále nechápu proč nemá Giulia ten dieselový šestiválec od VM Motori...ještě když je FCA vlastní, ale to je prostě už škoda mluvit). Ale celkově, je pravda, že by na tuto pozici bylo lepší dosadit Maserati a Alfu dát jako sportovnější/luxusnější/exkluzivnější/stylovější kopii portfolia Fiatu. A třeba by se Maserati povedlo tam aspoň trochu usadit na pozici současné Alfy a něco prodat kdyby věděli co jak udělat a jak to hlavně prodat. Co tím celkově spíš chci říct, že ty jména Alfa Romeo a Maserati jako značky na to mají. A nemyslím kvůli nějaké pradávné historii ale protože i pro naprostého laika dobře zní. Myslím, že když řekne člověk někomu naprosto neznalému, že přijel v Alfě Romeo nebo v Maserati tak to zní líp jak Volkswagen. Tato jména si dokáží podle mě obhájit svoji image...ale nesmí je podkopávat vlastní produkty.

Autíčkový Jelen
08. dubna 2020, 18:50
0
Za pár měsíců skončí výroba posledního hatchbacku od Alfy Romeo

Na to jsem zapomněl, to je pravda, Chrysler by měl být nad Dodge...bral jsem to z toho ohledu, že poslední modely Chrysleru jsou Pacifica, 200 a 300 a jak člověk všude slyší hlavně o Hellcatech a Durangách a ty jsou dražší jak tyto modely od Chrysleru tak se mi to nějak přehodilo.

Autíčkový Jelen
08. dubna 2020, 11:13
0
Za pár měsíců skončí výroba posledního hatchbacku od Alfy Romeo

A ještě k VW Group, je pravda, že mají tu strukturu perfektně vymyšlenou...teda až na jednu značku podle mě, a tou je Cupra, její existenci jsem doteď nepochopil.

Autíčkový Jelen
08. dubna 2020, 11:10
1
Za pár měsíců skončí výroba posledního hatchbacku od Alfy Romeo

S většinou věcí tady souhlasím, skoro celé portfolio FCA (snad kromě Jeepu, Ferrari, Fiat Professional, Alfa Romeo Stelvio a Giulia a SRT Dodge) by potřebovalo strhnout a začít se vším úplně od začátku. Musí přestat dohánět těch zaostalých 20 let s asi 5 letým zpožděním a nastoupit na současné trendy.

Jejich největší problém, jak už tady bylo zmíněno je to, že nic nemá plán a své správné místo a strategii. Fiat prostě potřebuje pořádné silné portfolio jako kdysi (třeba v 90.). Malé auta uměli dělat vždycky. Myslím že u této kategorie ještě více funguje hravost a vcelku slušná jednoduchá technika než hybridizace atd., takže postavit další generaci vcelku jednoduchých, stylových a hezkých malých aut by pomohlo. Pak je potřeba dobrý hatchback, Tipo není špatný ale už dlouho nevydrží, takže práce na nástupci nutná. Jestli jít zatím výš je otázka, nejsem si jistej jestli by něco jako Fiat Tempra mělo dnes ještě v kategorii plné passatů a superbů šanci prorazit, maximálně kdyby bylo fakt dobré za dobrou cenu ale obávám se že ani to by nestačilo.

A teď přichází podle mě nejhorší otázka...jak postavit Alfu a Maserati. Tady se hodí přirovnání k VW Group...je otázka jestli k Fiatu udělat Alfu jako Seat k VW (což by znamenalo downgrade pozice současné), prostě by kopírovala portfolio Fiatu s tím, že její výtvory by podobně jako výtvory Seaty hrály na sportovnější vzhled a vlastnosti, ale stále by to mělo vcelku levné základy, žádná exotika jak teď. Nebo pokračovat v nastoleném trendu Alfy Romeo jako sportovní prémiovky, ve stejné kategorii jako Mercedes, BMW a Audi. Genesis krásně ukazuje že dokázat se vetřít mezi prémiovky se stále úspěšně dá (nicméně díky velkému koncernu Hyundai za ním to má lehčí než Alfa která se opírá o polorozpadlé FCA). Jen by bylo udělat potřeba udělat to pořádně.

Ale pak je problém co teda s Maserati...jako značka (značka, ne modely!) jsou v mých očích například výše jak Mercedes nebo BMW, ale níže jak Ferrari. A vlastně nic takového dnes neexistuje. Takže co s tím? Podle mě by Maserati mohlo fungovat jako levnější odnož Ferrari, podobně jak se kdysi říkalo, že bude Dino. Stavěli by sedany, SUV a nějaké sporťáky (ty na technice Ferrari) a jakoby rozšiřovali portfolio Ferrari. Ale problémem je, že Maserati nemá mezi laiky takový věhlas jak Ferrari...takže co teď? Myslím že Maserati je asi nejhorší a pomalu nemožné někam smysluplně zařadit.

FCA by potřebovalo tři levely stejně jako VW Group...Level 1: VW, Škoda, Seat by byl Fiat a Chrysler a spodní portfolio Dodge a Alfy. Level 2: Audi...to by bylo Alfa Romeo, vrcholné modely Dodge a možná Chrysler (ale jen lehounce) a maximálně nejlevnější Maserati. Level 3: Bentley, Porsche, Lambo....by bylo Maserati a Ferrari. Myslím že celkově vše nějak dát dohromady je hrozně těžké, už kvůli jiným požadavkům amerického a evropského trhu, ale něco takového by bylo nutné pro úspěch.

Autíčkový Jelen
08. dubna 2020, 10:33
3
Za pár měsíců skončí výroba posledního hatchbacku od Alfy Romeo

Design je subjektivní věc, takže to se hodnotí blbě, ale třeba já vidím bílou Giuliettu skoro každej den a přijde mi hodně hezká, rozhodně na svoji kategorii. A opodál parkuje jedno Mito quadrifoglio verde v černé, lehce upravené a taky vypadá dost povedeně (ale uznávám že u Mita hrozně záleží na specifikaci). Tak jako tak myslím si, že design byl tak poslední problém těchto aut. Kombík a SUV by dávalo smysl, rozhodně SUV už mělo přijít dávno aby bylo na čas. Ale kupé a kabrio? Myslím, že dneska už nežijeme v době kdy se z "normálního" auta lehce udělá kupé a kabriolet, takže třeba kabrio by podle mě nedávalo moc smysl stavět na tomto základu...ikdyž samotné kabrio by k Alfě hodně sedělo

Autíčkový Jelen
03. dubna 2020, 16:29
3
Když chci Golfa, co není Golf

Rozhodně bych neřekl, že Golf je špatně vypadající auto. Prostě vypadá ve většině generací OK, víc moc se o tom nedá říct. Ale zejména 5. a 7. generace podle mě jsou nejhezčí, a dokonce si osobně myslím že Golf 7 (a 7.5) je a bude nejlepší generace co kdy vyrobí.

Autíčkový Jelen
24. března 2020, 19:05
0
Citroen Spacetourer Business XL: Proč dát vale osobákům a stát se řidičem dodávky

Řekl bych, že velká část zábavného života s dodávkou nesouvisí se samotnou jízdou, ale s tím, co vlastně vlastnictví dodávky člověku dovoluje. Dodávka je totiž v určitém ohledu takový nástroj k uskutečnění vašich aktivit a dobrodružství. Její zábava nespočívá v rychlé jízdě na okresce, ale v tom, že když někam jedete, tak se prostě můžete uvolnit při balení, jízdě, atd. Chceme vzít 5 kol s sebou a neřešit blbý nosič? Není problém...Chce váš kamarád vzít sebou psa kterej potřebuje klec na přepravu tak 1.5mx1.5mx1.5m? Proč ne?...Prostě člověk nic neřeší a nedostatek prostoru nikdy nepokazí jeho plány na aktivity tam kam jede. A to je svým způsobem velmi osvobozující.

Hodí se když je člověk trochu extrovert a rád vyráží někam s kamarády. Přezdíváme naší dodávce "Loď Enterprise" a nacpeme do ní vše co potřebujeme a nemusí se nás 5 mačkat třeba v Golfu (a né, cestovat vzadu ve 3 v Golfu a podobných autech na delší vzdálenosti fakt není moc pohodlný).

Nebudu tady nikoho přesvědčovat, že dodávky jsou dokonalý nebo že jsou to perfektní řidičský náčiní. Protože každý ví, že to tak není (ikdyž řízení některých osobáků bych rozhodně označil za horší než řízení dodávky). Ale jsem schopný vidět zábavu, kterou dokáží přinést majiteli pokud se hodí k jeho životnímu stylu a neoznačil bych je za "zanevření na řízení".

A narozdíl od mnohých SUV mi dávají smysl. Jelikož né moc SUV přináší více prostoru/zlepšení jízdních vlastností, atd. oproti svým kombíkovým konkurentům. Ale dodávka dokáže přinést to co má...to jest více prostoru pro lidi, kterým osobák už prostě nestačí. A proto je podle mě pravé "lifestylové" auto dodávka, a né nějaké SUV, jak je označují různá marketingová oddělení.

P.S. Nechci říct, že neexistují situace, kde SUV dává smysl, protože jsou někteří kteří se bez nich neobejdou. A i dodávky mají chyby, zkuste si zaparkovat ve městě, často budete řešit dilema jestli stát na chodníku nebo koukat půl metru do silnice. Ale i přesto je mám rád. Ikdyž možná nejsem úplně objektivní, jelikož jsem na nich byl odchovaný. Ale nejsem fanatik do jedné kategorie, mám rád auta všech druhů a možná ironicky, asi nejradši ty nejmenší :D

Autíčkový Jelen
23. března 2020, 19:54
1
Citroen Spacetourer Business XL: Proč dát vale osobákům a stát se řidičem dodávky

Ještě mi jako rezignace na řízení přijde i drtivá většina SUV, pokud nejsou doopravdy potřeba (horské chaty atd. ikdyž to se spíše bavím o offroadech).

Autíčkový Jelen
21. března 2020, 17:56
8
Autíčkář se ptá: Jak vypadá romantické auto?

Porsche 911 Cabriolet, řada 991, s paketem Sport Chrono a převodovkou PDK :D

Autíčkový Jelen
14. března 2020, 22:14
0
Potřebujete vůbec auto?

@Chosé: Samozřejmě, autem je to rychlejší, pohodlnější, proti tomu se nedá argumentovat. Spíš chci říct, že nevím jak v ostatních případech, ale u mě ta cesta MHD není tak strašná jak někdy je zveličováno. Záleží hrozně kam a čím a jak jezdíš. Stejně jako s auty je rozdíl i u MHD jakým modelem jedeš. V zimě je zima akorát v některých starších šalinách, jinak je teplo všude, někdy dokonce více než bych si sám zatopil v autě. V létě je to horší, ve většině busů už klimatizace je a někdy pěkně silná. Některý šaliny s prakticky neotevíratelnými okýnky mají velký problém. Ale po většinu času se to dá.

Autíčkový Jelen
11. března 2020, 11:14
0
Potřebujete vůbec auto?

Já bych tu otázku položil trochu jinak. Spíše než se ptát jestli auto potřebujeme bych se ptal KOLIK jich potřebujeme. Asi každý odpoví na otázku jestli auto potřebuje kladně, většina lidí prostě potřebuje čas od času být někde na konkrétním místě, daleko, čas od času něco převést atd. Ale potřebujeme kvůli tomu mít každý 3 auta v rodině (myslím teď společně bydlící rodinu)? Doopravdy váš syn s mokrým řidičákem potřebuje vlastní auto a nemůže si půjčit čas od času některé z těch co už stojí před domem a v garáži? Samozřejmě to chápu u lidí, kteří auta doopravdy potřebují k práci, bydlí na konci světa kam skoro nic nejezdí a ty auta se využijí, atd., ale přijde mi, že ve většině případů tomu tak není a auta se u hodně lidí přeměnili z dopravního prostředku na zřidkakdy využívaný symbol vlastního postavení a luxusu. Dokážu to pochopit u nás, benzínem postižených nadšenců protože je to naše hobby a autům rozumíme (do určité míry třeba) a staráme se o ně a jsou pro nás něco víc než nablýskaný kus kovu v kterém vypadám dobře před ostatními, ale u ostatních už mi někdy začíná rozum stát.

Autíčkový Jelen
11. března 2020, 10:55
1
Potřebujete vůbec auto?

Odpověď pro Chosé...Sedí se vedle nich úplně stejně jako na jaře nebo na podzimu :D Prostě si sedneš, jedeš, dáš sluchátka nebo čteš knížku a neřešíš. Pokud nejedeš šalinou tak je v tom v zimě dokonce i docela teplo a v létě chvílemi až zima (teda na mě, nebyl jsem zrovna odchován na klimatizaci) (klima teda platí zatím jen pro autobusy). Auto je sice krásný luxus, ale jakožto student, který teď byl na chvíli v "mezibrigádním období" luxus finančně nedostupný a řekl bych, že vzhledem k pozici mého bydliště i velmi zbytečný.

Autíčkový Jelen
02. března 2020, 21:02
1
Vito Tourer START+ 114 CDI: Nejlepší kombík

Zajímavé Habakukk asi je to kus od kusu. U vás přední kapota a dveře rezly, u nás vůbec. U nás to byly prahy, zadní dveře a boční posuvné dveře. Do teď si pamatuji jak člověk práskl posuvnými dveřmi a pak si klidně mohl vzít lehce jejich tak asi centimetrový kousek na památku domů :D Něco na té teorii osobních a užitkových dodávek může být, stačí se podívat i na první sprintery nedávno ukončené generace, některé jsou taky flekaté jak dalmatíni.

Autíčkový Jelen
01. března 2020, 23:44
2
Vito Tourer START+ 114 CDI: Nejlepší kombík

Lidiiii, trochu s nadhledem taky samozřejmě :D :D :D Samozřejmě že dodávka není 911, jen chci říct, že trocha zábavy se dá svým stylem zažít podle mě se vším a není vyhrazená jen pro M3, 911 RS, R26R atd. a nemusí být spojená s rychlostí pohybu

Autíčkový Jelen
01. března 2020, 22:26
3
Vito Tourer START+ 114 CDI: Nejlepší kombík

Proč by nemohla mít dodávka nic společného s radostí z pohybu? Se vším je podle mě sranda když člověk jede rychle/zkouší něco netradičního/nahání osobáky na okresce. Myslím že tahle fotka od Powerslidelovera to definuje krásně. A to ten člověk má LaFerrari, Pistu, Hurracana Performante atd.!

Autíčkový Jelen
01. března 2020, 22:20
0
Vito Tourer START+ 114 CDI: Nejlepší kombík

Traduje se, že do 1999 to bylo ještě horší. Pak přijeli němci do továrny ve Španělsku (kde se Vito vyrábělo) a udělali v tom trochu pořádek. Řekl bych že zpracování interiéru docela vylepšili, nový motory taky byly dobrý, ale rezlo to strašně pořád. Ale je pravda, že to je nemoc celkově všech mercedesů z té doby, třeba na éčkách to jde neskutečně vidět. S jedním jsem měl tu čest. Člověk skoro prostrčil prst skrze podběhy. Ale mělo najeto 420t a mechanicky bylo cítit stále skvěle.

Autíčkový Jelen
01. března 2020, 22:07
0
Vito Tourer START+ 114 CDI: Nejlepší kombík

My měli v rodině stejnou generaci, akorát Vito 108CDI z 1999, takže už motor s Common railem. Úplný holátko. Parádní auto mechanicky, až na to, že po 17 letech zrezlo na prach.

Autíčkový Jelen
01. března 2020, 22:03
6
Vito Tourer START+ 114 CDI: Nejlepší kombík

Já si naopak test o dodávce přečtu velmi rád. Nejen že je jich na internetu narozdíl od testů kombíků, normálních aut a SUVéček žalostně málo, ale myslím že dodávky náhodou na autíčkáře sedí i tím, že o nich se zas až tolik nepíše, zvlášť pokud to chce vidět člověk z jiného pohledu než buď úplné holátko pro dělníky, nebo VIP Multivan pro zazobance. A podle mě Autíčkáře nedefinuje jaká auta testuje ale jak je testuje. Samozřejmě, že nás tady nejvíc zajímají podivná, netradiční auta, speciály, úlovky z bazoše a plechcupové šroty, ale dobře a netradičně napsané články na moderní auta tu podle mě taky mohou mít své místo. Autičkář je o tom, že se v recenzi nebudou řešit poslední litry kufru a lupou sledovat spotřeba, ale zaměří se na netradiční pohledy na recenzi auta. A to klidně na recenzi nového, třeba né zas tak zajímavého auta. Stejně jako člověk nemůže mít každý den na svačinu dort, nemohou být na autičkáři každý den testy jen těch podivných aut. A pokud budou ty testy dobře napsaný, tak mně to absolutně nevadí. A pokud tady někomu chybí ještě více článků o podivnostech, může, díky úžasným výdobytkům dnešní doby, lehce přispět do sekce "Blogy" a obohatit nás o jeho dojmy a pojmy.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Mégane  1996
Renault Mégane

1996 rok výroby
75 koní výkon
1 598 ccm objem

BMW Řada 1 118D  2007
BMW Řada 1 118D

2007 rok výroby
142 koní výkon
1 995 ccm objem

Ford Bronco  1984
Ford Bronco

1984 rok výroby
160 koní výkon
5 000 ccm objem

Mercury Marauder  2003
Mercury Marauder

2003 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

BMW X5 3.0d manual 4x4 2002
BMW X5 3.0d manual 4x4

2002 rok výroby
176 koní výkon
2 978 ccm objem