načítám data...

Autíčkový Jelen

JménoAdam Jelínek
BydlištěBrno-město
Registracepřed 4.1 rok.
Poslední aktivitapřed 11.7 dny
Komentářů u článků227
Pozitivních komentářů u článků86
Negativních komentářů u článků3
Možnostinapsat zprávu

Poslední blogy

Kafé&Káry Brno vol.21 - Očima diváka

15. srpna 2017, 19:13 18 komentářů

Nám známé Kafé&Káry, tentokrát ale z pohledu diváka.

Cílová rovinka, technická pasáž...nebo ještě něco úplně jiného?

05. listopadu 2017, 20:32 6 komentářů

Den strávený na okruhu milujeme snad všichni, kde ale najdeme ten nejlepší divácký zážitek?

Urus - Nejbláznivější SUV, nebo to vlastně všechno dává perfektní smysl?

06. prosince 2017, 18:51 6 komentářů

V klidu! Nekřičte hned na obrazovku a neničte klávesnici vzteklým psaním naštvaných komentářů na moji adresu. Je načase zamyslet se nad konceptem kategorie SUV trochu jinak.


Posledních 50 komentářů

Autíčkový Jelen
11. září 2021, 22:03
0
Barvy a auta, co patří k sobě

Modrá na MK3 mě nenapadla, souhlasím, tam je to taky hodně spojeno s tím autem. Při představení ST a RS MK1 jsem ještě auta tolik nesledoval, takže to nemůžu potvrdit, ale věřím, že je to to stejný jak ostatní generace :)

Autíčkový Jelen
11. září 2021, 09:38
7
Barvy a auta, co patří k sobě

Těch příkladů by byla spousta, ale jako první mě napadlo kombo sportovních verzí Focusů druhé generace. Tedy jejich typická oranžová pro ST a typická zelená pro RS.

Autíčkový Jelen
27. srpna 2021, 19:17
0
Mercedes eSprinter: To dává smysl

Ten nájezd kurýrních dodávek (pošta, ppl, atd.) je doopravdy menší než by člověk čekal. Jinak souhlasím, že né vždy je 160km dostačujících, auta Rohlíku najedou za den více. Taky třeba Citiga, která rozváží jídla najedou za den dokonce i 300-400km (vlastní zkušenost), tam by elektrická verze zatím nestačila.

Autíčkový Jelen
27. srpna 2021, 17:57
0
Mercedes eSprinter: To dává smysl

Kolik denně najede, zdali to stačí a tak, vše v reálném světě

Autíčkový Jelen
27. srpna 2021, 17:53
0
Mercedes eSprinter: To dává smysl

Tady v tomto testu je to hezky vyzkoušeno a popsáno jak by mohla elektrická dodávka fungovat pro rozvoz:

Autíčkový Jelen
25. srpna 2021, 09:41
7
Budoucnost automobilismu pohledem skeptika

Ono ani není potřeba zacházet nějak do extrému jako VW a jejich XL1, stačí se třeba kouknout na páteř veškerého rozvozu jídla v ČR...Škodu Citigo CNG. Pokud to správně chápu, tak dle WLTP cyklu produkuje CNG Citigo o 6g CO2 na km více než hybridní Range Rover P400e. Toto mi jako důkaz absurdnosti současných norem stačí, všichni víme jakou spotřebu budou mít obě tato auta ve skutečném světě (a tím pádem i kolik vyprodukují CO2). Nejhorší na tom je, že tato malá auta, jejichž výroba není ani zdaleka tak CO2 náročná jak výroba elektromobilů skončí, a elektromobily jsou budoucnost. A nakonec zmizí většina malých, jednoduchých, lehkých aut se spalovacími motory, které jsou nakonec v součtu v reálném světě asi tak ekologičtější jak elektromobily.

Autíčkový Jelen
18. srpna 2021, 21:11
0
O motoristech dnešních i budoucích

A to Mazda není první, Toyota už taky na spalováku spalující vodík pracuje a JCB už má plně funkční motory spalující, které fungují prakticky stejně jako normální dieselové agregáty. Zůstává ale problém s výrobou a skladováním vodíku.

Autíčkový Jelen
10. srpna 2021, 10:24
0
Dacia Logan TCe 100 LPG: Moderní návrat do starých časů

Oba jsou výběhové modely, které budou bez přímého nástupce, takže se už bavíme prakticky jen o skladovkách. U Lodgy je jich ještě docela dost, ale uznávám, že nejsou na LPG, a Dokkry už se osobní neprodávají vůbec. Ona je to stejně vcelku hodně úzká nabídka když se bavíme o továrních LPG.

Nicméně, souhlasím, že nástupce jako SUV se mi taky nezamlouvá, ale z důvodů prodejů je to logický krok (bohužel). A Dokker svého nástupce bude mít, Kangoo, protože Renault si ho může dovolit z hlediska flotilových emisí a Dacia ne (plus si myslím že nová generace Dokkera by se natolik musela přiblížit cenově a komplikovaností ke Kangoo z důvodů regulací a tak, že by se z něj prakticky stalo Kangoo a byli by v nabídce zbytečně 2 téměř stejná auta). No a na Lodgy zezačátku každej nadával jak je hnusný a MPV netáhnou, takže SUV je logický krok no, tak to dneska chodí bohužel.

Autíčkový Jelen
01. srpna 2021, 22:25
1
Autíčkář v jedné stopě, ale jako doslova.

Já považuji za naprosto na nic stroj motorku se sajdkárou, to má všechny nevýhody auta i motorky a moc žádné výhody k tomu. Ale motorky (a skůtry také) samotné mi přijdou jako příjemný způsob dopravy, hlavně po městě. Samozřejmě to není u nás ani zdaleka celoroční řešení (akorát tak na léto a něco k tomu), ale divím se, že toho nevyužívá více lidí, například po vzoru Itálie. Je to rychlejší, parkování je jednodušší a pokud nemusím být extra na slušno v obleku nebo převážet ledničku tak mi to přijde na motorce příjemnější. Ale nebezpečné to je a je potřeba trochu záliby k tomu, nesedne to každému.

Jinak smrad a zvuk je problémem úprav, moderní motorka v sérii smrdí a je hlasitá podobně jako moderní sportovní auto, je to trochu jako říct, že smrdí všechna auta po zkušenosti s pár jedinci co kuchají výfuky svých TDíček, že se za nimi nedá jet :)

Autíčkový Jelen
25. července 2021, 10:24
0
Škoda Octavia RS 2,0 TDI 4x4: Sportovní mimikry

Tohle je asi hodně individuální, řekl bych, že každý z nás má nějakou skupinku řidičů (fanoušků, atd.) na které je nejvíce alergický. Nicméně třeba mně osobně je to vcelku jedno co má člověk za znáček na kapotě, když vyvádí nějaký blbosti na silnici, nadávám prakticky stejně ať už jede skoro v čemkoliv (výjimky by se našly). Ikdyž je pravda, že při nadávání na TDi-čkáře a jejich vykuchané, přečipované diesely si dám asi nejvíce záležet. :D

Co mi spíše vadí je takové to až fanatické "fanouškování", nejvíce je tím teď postihnuto cokoliv co se dá spojit s "magickou" kombinací tří písmen: JDM, ale týká se to například i Oktávky. Stále, i mezi mladými, dost platí ta idea toho, že kdo má novou Oktávku, ten je prostě pán, a za vodou, atd. a fakt hodně lidí po nich touží. A to já nějak moc nechápu, protože ikdyž je Oktávka prostě dobré auto na věci co auto hlavně dělat má, nedokážu si ji představit jako objekt touhy.

Autíčkový Jelen
13. července 2021, 13:20
-1
Nějak se nám z debaty o automobilismu ztrácí podstata...

Nemohu si pomoci, ale tento "volný trh" se mi zdá jako mega utopická záležitost, která by nikdy nemohla fungovat. Vždycky se vše musí určitým způsobem regulovat, jinak by nastal neskutečný chaos. A podle mě jsou případy kdy města mají právo na to snažit se vyhnat lidi z aut (ikdyž se mi to jako fanouškovi automobilismu samozřejmě nelíbí), a to například v případě, kdy to začíná výrazněji omezovat občany. Jako příklad uvedu Vinohrady u nás v Brně. Pokud tam začnete například hořet v bytě, tak hodně štěstí, protože hasiči se k vám prakticky nemají šanci dostat, sám tam jezdím se Citigem a i tak se některými částmi sotva protlačím. Prostě co je moc to je moc, město má nějakým způsobem fungovat a být udržováno, a to se bez regulací a tendencí prostě neobejde.

A teď je otázka taky, jestli je moc aut nebo málo parkovacích míst. Celkově se přikláním k názoru, že vlastnit a provozovat auto je u nás v česku moc levná záležitost (né že by mi to vadilo jako studentskému motoristovi, ale prostě z celkového hlediska mi přijde, že to moc dobra neudělá), třeba ve Vídni je provozování auta mnohem dražší, a to vzhledem i k jejich vyšším platům. A přijde mi, že to tam funguje v centru prostě líp. Ale zase můžeme tuto diskusi otočit, a zaměřit se na to, že Brnu podle mě velmi chybí metro.

Celkově je to komplexní problém, který se dá vzít z tolika úhlů pohledu, že bychom se tady nakonec pěkně dohádali. Můj názor je ve zkratce akorát to, že auta jsou v posledních pár letech doopravdy hodně zbytečně nadužívána.

Autíčkový Jelen
09. července 2021, 09:59
4
Škoda Enyaq IV 80: Haters gonna hate

Otázka jak moc ty baterie na tom budou špatně. Ze všech stran jde jak bude elektromobil po pár letech nepoužitelný a bezcenný, ale i ty nejstarší Tesly model S, které mají cca 8 let, stále jezdí a jejich cena je taky stále dosti vysoká. Zatím se spíše ukazuje, že ty baterky vydrží více než se zdá. Samozřejmě kapacita klesne ale třeba u těch Tesel je to cca 10% pokles na 250 000km, což je stále bohatě použitelné. U Tesly hraje v cenovce roli i jejich "cool status" mezi veřejností, ale i třeba Prius si taky drží vcelku vysokou cenu, LEAF taky. Nicméně ten problém samozřejmě přetrvává, akorát se posune časové okno, tedy elektromobily třeba 10 let v pohodě vydrží, co s nimi ale po 20 letech? A taky jak na tom budou současná auta po 20 letech? Bude to jako období když přišel první idrive a lidi říkali, že ty auta budou po 5 letech nepoužitelný protože mají v sobě tolik techniky, což se nakonec vůbec nepotvrdilo, nebo fakt ty auta už mají v sobě té technologie tolik, že udržovat je dlouhodobě při životě bude finančně nesmyslné?

Autíčkový Jelen
29. června 2021, 15:14
0
BMW X2 xDrive20i Edition M Mesh: Chycen v síti

Nesmíme zapomenout na X1, to je pravý konkurent GLA a ta, co jsem koukal, se prodává tak stejně, né-li více jak ono GLA

Autíčkový Jelen
29. června 2021, 15:04
3
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Jojo, v ČR je elektřina "špinavá", to nikdo nevyvrací, jen poukazuji na to, že se nedají elektromobily pouze přičíst k současným autům, protože leckdo elektromobilem svůj minulý vůz třeba nahradí, a tak musíme odečíst ten minulý. Pak už je jen otázka co člověku vadí víc, pálit ropu nebo uhlí?

Autíčkový Jelen
29. června 2021, 15:01
2
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Pokud se zanoříme do techniky tak elektroauta jsou pokrok (bavím se o autech co byla konstruována od počátku jako elektroauta). Jsou rychlejší v reálném světě díky okamžitému nástupu výkonu, mají nižší těžiště, díky architektuře jejich stavby jsou bezpečnější, mají méně pohyblivých částí, jejich platformy mohou být více modulární, mohou fungovat jako nouzové úložiště energie a celkově napájet různé nářadí atd. Tím nechci říct, že jsem nějak fanoušek, že bychom je všichni museli mít a nechápu jak ustojí síť nabíjení všech těch elektromobilů, ale čistě z pohledu techniky samotného automobilu, kromě "tankování" jsou elektromobily prostě v lecčem lepší.

Autíčkový Jelen
29. června 2021, 14:53
8
Hyundai Kona Electric: Co je to normální?

Pokud chceme počítat s touto logikou tak zase musíme odečíst všechna klasická auta, která ty elektromobily nahradí. Takže se k žádnému navýšení moc nedostaneme, respektive navýšíme spotřebu elektrické energie ale sníží se spotřeba ropy. Samozřejmě celej ten problém je komplexnější, ale říct, že prostě ty elektromobily přibydou jakoby "navíc" je blbost, musí se brát v potaz odečtení aut co nahradili. A celkově se začínáme vracet k tomu, že je prostě nejekologičtější auto měnit po 15 místo 5 letech a nekupovat tak často nový.

Autíčkový Jelen
13. června 2021, 23:46
1
Ford S-MAX 2.0 EcoBlue Titanium: Rodinný klenot

S třetí řadou v E-Klasse jsem nikdy neměl osobní čest, ale co jsem viděl fotky, a video jak se tam někdo souká, považoval bych je za nouzovku, rozhodně ne za plnohodnotné sedačky, jsou snad ještě menší než třetí řada ve většině SUV. Jinak asi je pravda, že pro tu "lepší techniku" člověk vcelku musí u větších aut do kategorie SUV, osobně nevidím moc výhodu v tom mít u rodinného přepravníku koncepci vpředu motor, vzadu poháněná kola, nebo aby čtyřkolka musela nutně vycházet ze základů této koncepce. Pokud je potřeba do auta umístit 3 velké dětské autosedačky tak nejvíc souhlasím s tím, že USA minivany by mohli býti dobrými favority, nabízejí i čtyřkolku a větší motory. Pokud chceme udržet tu lepší koncepci pohonu, a zároveň mít 3 řady sedadel kde by poslední řada nebyla nouzovka tak pak to může být ještě současná V-Klasse. Ta ale má jen naftový čtyřválec, pro zajímavější motor by musel člověk do o generaci staršího Viana, které mělo 3.0 V6 CDI a pak benzínovou 3.5 V6 (a pak Brabus udělal V8 teda ještě :D ). Tam se musí člověk ale zase spokojit s plastovějším interiérem. Takže celkově asi zase zpátky k SUV.

Autíčkový Jelen
09. dubna 2021, 15:48
0
Dětství bez autíček

I přestože jsou dnešní prostředky hromadné dopravy asi obecně lepší a novější (ikdyž šaliny a trolejbusy se moc nemění, když kvůli emisím nemusí), stále jsou zde nějaká vtipná/nepříjemná specifika. Pro obyvatele Brna jsou teď velkým "talking pointem" kloubové autobusy funící do kopcovitých částí města rychlostí okolo 15 km/h díky jejich automatickým převodovkám, které neví jestli dát 1, nebo 2, a tak to radši neustále přehazují. Jsem zvědav jestli na to budu někdy nostalgicky vzpomínat. Ale tak aspoň jsou už ty nové autobusy čistší když jsou pomalejší :D

Autíčkový Jelen
23. března 2021, 23:21
2
Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive: Závan časů minulých

Camry jsme měli půjčenou na výletě v USA. Byla to tedy typická "rental car spec", vcelku opak zde testované verze, ale nic důležitého tomu autu nechybělo. Celkově to bylo velmi příjemné auto. Nedalo by se na něm vypíchnout vlastně cokoliv speciálního, ale když v autě člověk strávil 6000km za dva týdny, pochopil, že to funguje. A s 2,5l to i pěkně jelo a spotřeba byla více než přijatelná na to, kudy jsme cestovali. Za tamějších 25 tisíc dolarů pořádný kus promyšleného auta. Škoda, že se nedováží do Evropy jiné verze než hybrid, ale chápu proč tomu tak je. I přestože jsou u nás auta dražší, mohla by to být v těch základnějších verzích, nebo naopak v těch s V6 zajímavá alternativa k zavedené konkurenci. Škoda, protože ten kdo by volil sedan, by s Camry nejspíše neprohloupil.

Autíčkový Jelen
27. února 2021, 23:54
4
Pět řešení problému, který nebyl

Sám nejsem ani zdaleka fanoušek Tesly, některé "vizionářské" kroky mi přijdou přímo hloupé, ale tenhle příspěvek mi přijde silně mimo mísu. Kdokoliv kdo v současné době dokáže za cca 12 let vybudovat úspěšnou automobilku (Tesla sice možná není extra výdělečná ale její cena jako automobilky je obrovská) má plné právo auta vyrábět (jedinej další kdo to dokázal je asi tak McLaren).

Nejdříve ke spolehlivosti. Ano, je žalostné jak velké mezery mezi panely mají některé kusy, nebo jak jim padaly nárazníky, ale když srovnám tyto neduhy prvních tří modelů automobilky s některými konstrukčními hrůzami, které dokázali dovést do výroby hodně dlouho zavedené automobilky, tak to nakonec vlastně tak strašné není. Tím nechci říct, že to není obrovská chyba, ale kdo ví jak vypadaly první kusy první generace Mercedesu ML ví, že tohle prostě dokážou zdrbat i mnohem větší hráči.

Auta co dělají lidé co nemají nějak extra rádi auta. To je překvapení, kdo by to byl řekl, když auta jsou hlavně byznys. Vím, že je to smutné, ale automobilky nevydělávají na nás nadšencích, ale na lidech co doopravdy kupují nová auta, a ty z tak 90% nezajímá jestli to má ukecaný volant. Pro nás kdyžtak udělají jeden, dva zábavné modely a je hotovo. Toyota ještě před nástupem současného ředitele také nebyla zrovna automobilka kde vyráběli auta lidé co je zbožňují a nikdo si nestěžoval, tak proč u Tesly je to problém?

Celkově Teslu fakt moc nemusím, a kult okolo ní a Muska prakticky nesnáším, ale říct, že Tesla nemá na to dělat auta je podle mě vcelku nesmyslné.

Autíčkový Jelen
24. února 2021, 20:24
0
Týden plný zajímavých novinek

Pro Bubáka...volič převodovky je u mercedesů už tak poslední 15 let skoro výhradně páčka na sloupku řízení.

Tady u tohoto systému není ovládání klimatizace aspoň utopené v podmenu ale přítomné prakticky vždy na obrazovce. A dosti se to dá obejít hlasovými povely. Souhlasím ale, že fyzická tlačítka by byla asi lepší a bezpečnější řešení.

Autíčkový Jelen
23. února 2021, 20:02
2
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Elektromobil může chytnou samozřejmě. Stejně tak ale i auto se spalovacím motorem. A i baterky v mobilech, dronech, noteboocích a tak. Těch se nebojíme ale těch co jsou v autě ano? Podivné. Sice se elektromobily hůře hasí, ale nepřijde mi, že by v poslední době chytal nějaký každý den, jak mám pocit z diskuse tady.

Autíčkový Jelen
23. února 2021, 13:58
0
Elektrický valčík: Mají dnes Husité novou konkurenci?

Pokud se nepletu tak většina battery packů v elektromobilech je chlazená vlastním okruhem s kapalinou. A ano, například Tesly řeší chlazení baterek při nabíjení, prostě když jsou moc horké tak se rozjede chladící kapalinový okruh. A okruhy pro baterku a pro posádku jsou oddělené, lije se do nich i jiná kapalina do každého.

Autíčkový Jelen
30. ledna 2021, 21:52
0
Renault Trafic SpaceClass: Svatý grál dodávek?

Tady bych byl trochu opatrný. Myslím, že v lecčem si mohou Trafic a například Vito nebo Transporter podat ruce. Jako vždycky záleží na kusu, o tom jak se o něj někdo staral atd. U dodávky dvojnásob. Současné generace hodnotit nebudu, jsou tady vcelku chvilku a moc se o jejich spolehlivosti zatím nemluví. A vzhledem k tomu, že spolu současný Trafic a Vito sdíleli motorizaci (u Vita pro předohnané modely), je pravděpodobné, že na této frontě bude jejich spolehlivost podobná.

A co se minulých generací týče, najde člověk stížnosti na všechny tyto tři dodávky. U Trafica se dočte o problémech s převodovkami, u Transportéru proslula nechvalně jejich nová verze 2.5 TDI a Vita, ta rezla jak lišky (stejně jako například první generace Vita). A přesto znám například T5 s touto 2.5 TDI, která si už odkroutila přes 300 tis. a nikdy s ní nebyly problémy...takže zase opět záleží na tom kdo to auto provozuje.

U nás nedávno první Vito vystřídal druhý Trafic. A ano, na první pohled vypadalo Vito (třeba co se týče ramen, poloos atd.) lehce bytelněji...ale k čemu to bylo, když pak člověk při každém bouchnutí dveřmi přišel o několik gramů karoserie (ano, tak moc to rezlo a z bezpečnostních důvodů nakonec odstavilo)

Autíčkový Jelen
27. ledna 2021, 11:25
0
Zajímavé naftové motory minulosti

Není někdy nutný vyšší převod, nebo stačí to zkusit "chcípnout" na jedničce?

Autíčkový Jelen
11. ledna 2021, 23:55
5
Nový Volkswagen Caddy: Radujte se a hodujte!

Jenomže dnes je neobvyklý všechno čeho se prodalo málo. A třeba Subaru Libero do sebe nacpe více jak 5 lidí a má 3,5m. Ale o tom to není. Rozhodně to nebude špatný auto (a nemůžu nijak blíže hodnotit, protože jsem v žádném neseděl nebo nejel), ale myslím si, že se ním Mercedes trefil trochu vedle. Dosti podobně jako teď s Citanem, kterých taky moc vidět není. Samozřejmě Vaneo bylo aspoň zajímavé technicky (takže se ta cena dala více ospravedlnit), Citan je prostě jen předražené Kangoo. Nicméně, kdo chtěl dodávku na práci, Vaneo si nekoupil. Kdo má více peněz, už většinou v dodávce nechce být vidět (ikdyž jsou to nejpraktičtější automobily) a koupí velké kombi, nebo větší dodávku. A kdo chtěl něco menšího a vcelku prostorného od Mercedesu tak koupil Áčko protože to většinou lidem velikostně stačilo. Plus design Vanea není pro každého.

Autíčkový Jelen
06. ledna 2021, 13:50
0
Potvrzeno: Mazda MX-30 dorazí jako hybrid s Wankelovým motorem

Tady ten wankel aspoň může pracovat za vcelku ideálních podmínek

Autíčkový Jelen
04. ledna 2021, 00:29
1
Komunikace mezi účastníky: Pojďme se bavit...

To probliknutí na chodce je super. Né vždy je vidět z pozice chodce na řidiče (odraz, atd.), probliknutím člověk ví, že může přejít a začne přecházet ještě než auto zastaví...celkově to přispívá i plynulosti provozu.

Autíčkový Jelen
02. ledna 2021, 21:02
0
Toyota představuje svůj první elektromobil

Což to autíčko nezvládá držet.

Autíčkový Jelen
02. ledna 2021, 21:01
0
Toyota představuje svůj první elektromobil

Mimochodem to pražské miniautíčko máme v práci (dokonce s nástavbou) a mohu potvrdit. Když do toho člověk sedne tak automaticky musí přemýšlet jak objíždět rychlostní silnice a obchvaty. Je nutné aby to dokázalo držet tak 90km/h i v kopci aby to bylo bezpečné a komfortní v městech našich končin.

Autíčkový Jelen
28. prosince 2020, 10:16
1
Auta, která zmizela

Slyšel jsem, že poddimenzované chlazení bylo příčinou tomu nadměrnému praskání hlav. Ta 2.5TD se dostala do několika aut, a zatímco třeba v Alfě 164 většinou tak netrpěla, tak jejich nasazení do Range Roverů a XJ bylo docela nešťastné. S těmito auty samotnými to mělo práce dost, natož pak když s tím někdo tahal nebo jezdil offroady, oboje situace, kde se často jezdí naplno a po delší dobu. Pak bez úprav chlazení docela umíraly ty motory. Ale jinak jsem o nich neslyšel nic extra špatného. Jsou i zkušenosti, že s tím někdo prakticky celý život auta tahal další auta a protože dával pozor na to špatné chlazení tak to vydrželo celou dobu.

Autíčkový Jelen
28. prosince 2020, 09:13
2
Auta, která zmizela

Neřekl bych, že Felície zrovna dvakrát zmizely. Já jich teda ještě potkávám docela kvanta. A to zejména mimo město.

Autíčkový Jelen
27. prosince 2020, 09:47
4
Auta, která zmizela

Důležitým faktorem je taky bezpečnost. Zvlášť pokud to auto není jen pro tebe ale pro rodinu. Stačí si přečíst EURO NCAP report třeba pro BMW E36 například. A to byla nová...a ocel narozdíl od některých věcí s věkem rozhodně lepší není.

Autíčkový Jelen
26. prosince 2020, 22:51
1
Auta, která zmizela

A prasklý hlavy ty naftový :D

Autíčkový Jelen
26. prosince 2020, 11:44
2
Maserati MC20: Renesance klasiky

Mě by zajímalo jak moc společného má tato MC20 s původně plánovaným projektem Alfy Romeo 8C, který byl vcelku nedávno ukončen. Společných bodů je tam totiž hned několik (karbonový monokok, hybridizace, základ Nettuno V6 taky není bez podobnosti k motoru Ferrari F154, respektive pak k motoru V6 690T z Giulie QV).

Pokud je to nakonec vlastně ten stejný projekt, tak dává větší smysl ho dát Maserati jak Alfě z mého pohledu. Ve sportovní části FCA už ale začíná být doopravdy těsno, doufám, že se tam Alfa i Maserati dobře poskládají aby přežily obě značky.

Autíčkový Jelen
23. prosince 2020, 10:26
2
BMW X6M Competition: Magor. Mistr. Miláček.

Musím uznat, že po přečtení tohoto testu jsem docela překvapen. A to zvlášť sekcí o podvozku. Prakticky všechny testy, ať už od lidí ze slunné Kalifornie, deštivé Británie nebo domoviny BMW, mluví hlavně o naprosto otřesně tvrdém podvozku a to i v nejkomfortnějším režimu. Uskákanost, neklid i při jízdě rovně, to vše se tam zmiňovalo. Tak buď nový kusy s jiným naladěním nebo jsou naše silnice tak strašné, že to zrovna na nich dobře pracuje :D

Když se odprostím od toho, že tato kategorie není nic pro mě a postavím se do pozice někoho kdo by o takové auto měl zájem tak nevidím důvod koupě tohoto oproti Porsche Cayenne Coupe Turbo S, které je prý více dotaženější, použitelnější a podle mě i o dost hezčí (po Brně teď jezdí jedno v té oficiální oranžové a ikdyž nemám tuto kategorii rád tak je to fakt docela krasavec).

Celkově si myslím, že jednou se za tuto kategorii "ubersportovních" SAC budeme trochu stydět. Ale třeba pro Durango Hellcat nebo Jeep Trackhawk to u mě neplatí. Problémem je, že X6M (zvláště Competition) se prostě až moc snaží ve všech kategoriích a pak z toho vzniká něco prakticky nepoužitelnýho. Durango a Jeep jsou prostě jen velká auta s velkým silným motorem. Neberou se tak vážně, a proto myslím, že do budoucna na ně lidi nebudou pohlížet tak skrze prsty jak na X6 M.

Autíčkový Jelen
19. prosince 2020, 10:32
0
Kam zmizela elegance?

Souhlasím s tím, že kupé od Mercedesu si stále drží vysokou dávku elegance, zvlášť když na ně někdo neobjedná AMG paket atd. A celkově by se dalo říct, že design základní modelové řady je teď elegantnější než jejich minulé generace.

Když už se načalo Lamborghini a design, vždycky mě zajímalo, co říkal Gandini na pozdější verze Countachu, které nebyly (z mého pohledu) zdaleka tak elegantní jako původní design.

Autíčkový Jelen
16. prosince 2020, 11:46
11
4 trendy, které by měly umřít, než nám přerostou přes hlavu

Jediné s čím trochu nesouhlasím jsou ty voliče automatických převodovek. Kolečka a podivné tvary mi přijdou na nic, ale v tom mít pro automat pořádnou páku taky extra smysl nevidím. Nejlepší řešení je podle mě pačka pod volantem jak jí disponují Mercedesy, nezabírá to zbytečně místo a myslím, že intuitivní to je. Jinak pokud to to místo zabírat má, tak pak je klasická páka samozřejmě lepší jak většina kulatých a podivných výmyslů.

Autíčkový Jelen
01. prosince 2020, 21:47
0
Ford Focus 1.0 EcoBoost mHEV: Radost z malého motoru

Hodně záleží na využívání té baterky. Pokud je ta baterka v autě chytře naladěná a pohybuje se stále ve 20 - 80% své kapacity, tak dokáže vydržet doopravdy hodně. V noteboocích baterky odchází i z toho důvodu, že většnou jsou stále v nabíječce a 100% neustálé dobíjení jim škodí. A pak si je samozřejmě někam vezmeme a to je vybijeme až na dřeň. Oboje velmi škodlivé scénáře pro baterii.

Autíčkový Jelen
01. prosince 2020, 21:27
0
Ford Focus 1.0 EcoBoost mHEV: Radost z malého motoru

Levný to asi nebude. Ale co se životnosti týče tak bych se zase toho tolik nebál. V Priusu baterky drží tak minimálně 150 tisíc mil, jsou známý i exempláře co najedou na původní baterky přes 200 tisíc mil. Záleží co tam je přesně za technologiei baterie, některý se dají i opravovat, né jen vyměňovat, takže ty ceny by nakonec nemusely být tak tragický až se to pokazí.

Autíčkový Jelen
12. října 2020, 16:31
0
Autíčkový Jelen
04. října 2020, 15:49
3
Komu zvoní hrana

Jestli smysl dávají záleží na tom k čemu je člověk chce používat a co si od auta slibuje. SUV je nejuniverzálnějším typem vozidla...což z něho na druhou stranu zase dělá největší kompromis takže nemůže být nejlepší prakticky v žádné kategorii. I fyzikální zákony hovoří v lecčem proti SUV. Když tedy odhlédneme od trendů mně osobně SUV smysl nedávají. Ale jsem otevřený diskuzi a chtěl bych se zeptat vzhledem k minulému příspěvků jaké SUV tedy smysl podle Beastara mají a jaké ne. Land Cruiser tedy ještě pochopit například v pohodě dokážu ale takovou zrůdu jménem X6 ne. A myslím dávat smysl v tom ohledu jako autovém v porovnání s ostatními kategoriemi. To že je to byznys a že na tom automobilky vydělávají velký balík peněz a že je vyrábějí i kvůli tomu je jasné.

Autíčkový Jelen
27. září 2020, 18:20
1
Jaké auto skutečně potřebujeme?

ad Pepa...Jde mi právě o to, že s větším autem si můžu dovolit dát kolo dovnitř a neřešit nic jako vozit kola na střeše nebo "vzadu na kouli". A to že kvůli tomu je nutný když vyjedu bez kol "vozit prázdnej vzduch" v autě ničemu moc nevadí. Jak jsem říkal, půdorysově dodávka vychází na velkej sedan a tam si nikdo nestěžuje, že vozí moc prázdného vzduchu.

P.S. Komentář s tím, že mám všude jezdit na kole je stejně platný jako, že máš všude chodit a auto prodat rovnou.

Autíčkový Jelen
27. září 2020, 15:23
4
Jaké auto skutečně potřebujeme?

Tady ta myšlenka naráží na potřeby každého z nás a co vlastně pro nás znamená dovolená. Každý si na dovolené užívá po svém a podle toho se potřebuje zařídit. Ono totiž řešení "vše si půjčit na místě a jet v něčem placatém", ač dobré na papíře, začne v realitě narážet na úskalí.

Řekněme, že si radši kolo půjčím na místě než abych si vezl svoje. Když odmyslím problémy seznamování se s novým kolem, co budu dělat když se rozhodnu, že bych chtěl po pár dnech vyzkoušet nějaké traily atd. které jsou několik desítek kilometrů od toho a potřebuji se přiblížit? Stejně budu shánět nějaké auto schopné je převést protože až na pár výjimek autobusy a jiné formy přepravy kola moc neberou...nemluvě o zemích kde je hromadná doprava v žalostném stavu.

Vozit hodně věcí je určitým stylem taková svoboda výběru. Neříkám, že použiji vše (to se stává velmi sporadicky), ale chci mít tu možnost výběru. Baví mě, že přátelům můžu říci, že nemusí řešit každý kus oblečení co chtějí s sebou a klidně vezmu o troje saně více na hory. To je pro mě i trochu ta zábava dovolené, mít s sebou vše co chci a nemusím se omezovat kdy co vrátím, kam to vrátím, jak to nastavit a jestli budou mít to co chci nebo potřebuji...chápu, že né každý to tak musí mít, ale neodsuzoval bych ty, co to tak mají.

A k "vození vzduchu". Tady si myslím, že je důležitější spíše půdorys vozidla, tedy kolik místa auto ve většině případů doopravdy zabírá. Protože ikdyž Skový sedan nevozí pocitově tolik vzduchu jako třeba dlouhej Multivan tak je ten vzduch nad ním stejně nevyužitelnej jako nad tím Multivanem. A jestli je obehnanej kovem ve výšce 1,5 metru nebo 2 metry, to už ve většině případů nedělá rozdíl.

Autíčkový Jelen
30. srpna 2020, 18:16
0
Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

Rozdíl je ten, že základ Sintry bylo prostě levný, odfláknutý MPV, zatímco základ nové Corsy je nová 208, která je jedna z nejlepších ve své kategorii. Ale chápu, že by si toužil po větší samostatnosti Opelu, otázka jak si to v dnešním světě ještě může dovolit.

Jojo, všichni se spojili dohromady.

Škoda, že nakonec nešla do výroby ta Omega B s V8 :D

Autíčkový Jelen
30. srpna 2020, 16:36
4
Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

Osobně bych ten přechod k PSA neviděl tak černě. Dělají teď velmi konkurenceschopná auta a upřímně, jak velkému počtu zákazníků bude doopravdy vadit, že největší benzínový motor co vyrábí je šestnáctistovka?

Plus odchod od GM, kteří nejsou zrovna dvakrát nejlepší co se strategie značek týče, by mohl nakonec spíše přilepšit než uškodit. Aspoň se už neobjeví takové "zajímavosti" jako Opel Sintra.

Autíčkový Jelen
30. srpna 2020, 16:11
6
Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

Pokud se nepletu tak je tato Zafira právě náhrada za Vivaro. Teď když se Opel spojil s PSA tak dává smysl aby používal dodávku vyvinutou PSA a ne původní Vivaro od Renaultu. Takže Traffic prošel modernizací a Vivaro skončilo a je nahrazenou touto Zafirou.

Autíčkový Jelen
27. srpna 2020, 14:56
0
Sedmisetkoňový pick-up RAM 1500 TRX míří do Evropy

Otázka kolik bude stát oficiálně tady v Evropě, ty ceny se trochu liší pak od těch amerických.

Autíčkový Jelen
25. srpna 2020, 12:03
3
Autíčkář se ptá: Kam se poděly holky s láskou k motorismu?

S argumenty které si uvedl souhlasím, zvláště instruktoři v autoškolách dokážou svoji zaujatostí pěkně pokazit nadšení do řízením začínajícím ženám. A rozhodně jsem pro to aby více žen řídilo, mělo více možností řídit a užívali si stejnou zábavu v autech, jakou to přináší nám.

Ale to aby bylo 50 na 50, to mi přijde zbytečně statistické a rozumné akorát tak na papíře a né ve skutečnosti. Přijde mi to stejné jako když radikální zástupkyně feminismu chtějí aby všechna zaměstnání/služby atd. byla obsazena přesně z půlky muži a z půlky ženy. Ale na otázku jestli by chtěli aby bylo stejně "zednic" jako zedníků (práce obsazená primárně muži) a že by tedy podle tohoto principu mělo být například i ve vězení stejný podíl mužů a žen nedokážou odpovědět. Ženy by podle mě měly mít stejné možnosti řídit, řídit kdykoliv se jim zachce, mít auta jako koníček, nebát se o nich mluvit, prostě naprosto svobodně jak je jim libo si užívat tuto práci/koníček stejně jako my. Ale to, že jich bude méně nadšených do aut jak mužů nemusí hned znamenat, že jsou utlačovány v tomto ohledu, jen si jich prostě vybere více ježdění autem jako nutnost, né jako jejich zálibu. Svobodný rozvoj je podle mě lepší jak hloupé konstatování, že když bude vše rozděleno 50 na 50 tak všechno bude fér. A čím víc radostných žen uvidím za volantem/na srazech/na okruhu, tím lépe podle mě.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem