
Ronoath
Jméno | Jan Gajdušek |
---|---|
Bydliště | Opava |
Registrace | před 5.7 rok. |
Poslední aktivita | před 7.2 hod. |
Příspěvků ve fóru | 1 |
Komentářů u článků | 242 |
Pozitivních komentářů u článků | 108 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Auto jsou pro mě něco více, než jen dopravní prostředek z místa A do místa B, ale nevím co. |
Poslední blogy
Kafe&Káry v Ostravě
Možná příliš subjektivně, možná s ohledem na objekty, prostě pár fotek z výše zmíněné akce.
Posledních 50 komentářů

Koukám, že ty Rajky vás pořád fascinují. Nebo ty vagóny a betonová zeď bylo jediné, k čemu se hodila barva auta?
Ocenil bych více fotek interiéru. Jinak teda překvapení, snad první recenze Mazdy, kde pohořela.

Hamster: Jako jo, máš recht. Je to zajímavý pohled a článek mě skutečně zaujal. Před těmi deseti lety by mě nenapadlo, že anketu zvítězí Jeep před moderní reinkarnací Busíku od VW. Jsou to sice fuj fuj elektromobily, ale přiznám se - před cca dvaceti lety jsem tak koukal na ty smradlavé diesely. A dnes mám ono slavné TDI v garáži taky.

Většinou při testech nezajímavých aut stojí za to aspoň fotky. Tady to úplně neplatí, nějaké foto za dne by se hodilo. Nebo autor chtěl podpořit efekt večerního auta?

Sato: :-D
Beastar: je to 2018. Právě že mě překvapilo, že to je první škodovka, kde se mi pohodlně sedí. Mám tedy kus s příplatkovými koženými odvětrávanými sedadly. A houpá se to jako amerika, což se mi líbí. Ten novější, o kterém píšeš, se houpá méně?

Pěkná recenze.
K jízdním režimům: v Kodiaqu jich mám povícero, a po vyzkoušení všech jsem skončil u Comfortu. Jen teď, když nasněžilo, jsem jezdil na Snow, ale brzo jsem to přepnul zpět na Comfort. Ačkoli mám DCC podvozek a na Sport citelně ztuhne, dávám přednost při rychlé jízdě rozevlátosti jak v amerických filmech ze sedmdesátých let:-)
Takže za mě má více jízdních režimů smysl jen tam, kde to opravdu ovlivní chování auta.

Naprosto nepotřebné, nepraktické, ale obdivuji ho od té doby, co jsem ho viděl kdysi v katalogu automobilů na našem trhu.
Gordon Roadster.



Tyto vozy mají jednu výhodu - člověka to tolik nemrzí, když to otluče. Když jsem ťuknul Tipo, mrzelo mě to dlouho - přece jen italské auto má tu vzácnou schopnost chytit majitele za srdce. U Kodiaqu nic takového nepozoruji.

Mám to s Range Roverem Sport naprosto stejné, jako autor.
Ještě bych si čistě kvůli vzhledu koupil Challenger, byť Charger by se čtyřmi dveřmi byl pro mě podstatně vhodnější. Jenže jak má auto čtyři kulatá světla vpředu, zdá se mi zajímavější, což kupodivu platí i o škodovkách LS a GLS, byť bych normální “stodvácu” nechtěl ani zadarmo.

Foto č. v galerii mi připomnělo doby Grand Theft Auto 1 - pamatuje to vůbec někdo ještě?
Jinak auťák vypadá fakt stylově, myslím, že u Fordu našli ideální průsečík vzhledu stylového a praktického pickupu.

Přesně tohle jsem čekal:-) onu pro tu krabici se čtyřkolkou hovoří prakticky pouze to, že byla hluboko pod půl míče (aneb nabídka, která se neodmítá) a že nyní sídlím v končinách, kde první auto jedoucí napříč krajinou je to moje a až potom někdy autobus:-)
Jinak souhlasím, že to je škoda. Zůstat v Hlučíně, bylo by to jasné, ale v téhle middle od nowhere jsem prostě neměl odvahu…

Dobré varování pro snílky, aby se vykašlali na představu, jak si plní sen a radši šli se středním proudem:-) taky jsem zvažoval, že si pořídím “ňáký Mustang v kábru do půl míče” a jsem fakt rád, že nakonec v garáži stojí Kodiaq s TDI a manuálem:-D

Pěkný článek o pěkném autě, který by si zasloužil opravit překlepy;-)

Nejsmutnější na tom je, že nejsou sami. Podobně jako autor já pláču nad situací Fiatu.

Ještě tu chybí pohádky o mašinkách - o mašince, která nechtěla jezdit po kolejích - kouzelník Zababa z ní udělal fajný traktůrek :-)

Ad BMW, citoval bych klasika: “mě připadá zajímavý, ale spoustě lidem se to nelíbí.” Jako odporné bych na něm popsal jen ty ozdobné zlatavé prvky. Kdyby byly v tmavém chromu, vypadalo by to lépe.
Volvo je vývojem designu asi tam, kde byly v době devítek v devadesátkách - měnily se jen detaily a styl byl pořád stejný - ale tehdy to byla krásná auta s funkční a pohlednou stylistikou, což bych o dnešních modelech neřekl.

Ta sedmistovka vypadá jako solidní bastl: evidentně meziměstská se zaplechovanými prostředními dveřmi, namontované sedačky z dálkové verze a zajímavým mixem dílů. Jako vtip dobrý:-)

Starší auta měla charakter, který jsem obdivoval. Proto bych si v rámci “hrdiny z plakátu” vzal F355 proti libovolnému novodobému ekvivalentu, Countach je pro mě také atraktivnější než jakékoli nové Lambo. U Rollsu bych si vzal nový model.
A co obyčejná auta? Včera jsem potkal MG ZS - obyčejný britský sedan s japonskými kořeny, nikterak unikátní. Ale stejně bych si jej vzal raději než libovolné nové MG, už proto, že mi připadá, že do obyčejné základu se někdo snažil přidat alespoň trochu jinakosti, zatímco nová MG se mi zdají jako typický produkt této doby - “hlavně splynout s hlavním proudem”

Já bych škodovce přál, aby svá auta už konečně začali používat ti, kdo je navrhují. Jezdím teď čtyři roky starým Kodiakem a stále mě překvapuje nedodělanost a nedomyšlenost auta. Pár příkladů: tlačítkem offroad vyberu nejen jakysi jízdní režim, ale i užitečný přehled teploty oleje, vody a nadmořské výšky (lze konfigurovat). Když tlačítko stisknu znovu, režim se vypne a objeví se poslední obrazovka před volbou onoho režimu. Když stisknu menu klimatizace tlačítkem a chci, aby zmizela dalším stiskem stejného tlačítka, nefunguje to tak. Proč?
Hlasové ovládání rozpozná 1 příkaz z 10 správně. Přepnul jsem menu do angličtiny, tam mám úspěšnost 50:50. S láskou vzpomínám na předchozí o rok starší Fiat Tipo, kde to fungovalo bez chyby. A to chci naprosto stejné věci - přehrát interpreta, skladbu, album. Škoda je naprosto ztracená.
Nádherná funkce je sklopení zrcátka spolujezdce tak, abych lépe viděl na obrubník při couvání, ale zase fail - často zrcátko takhle zůstane sklopené a já to musím ručně spravit.
Říkal jsem si, že simply clever asi musí něco znamenat. Ano, mé nadávání u víčka palivové nádrže, která oproti Fiatu není bezzátková a já na zátku pravidelně zapomínám (ještěže je připevněna)
Prostě Škoda by místo vymýšlení 3,14 čovin měla začít testovat své vozy skutečnými lidmi v běžném životě a ne experty na excelovské tabulky v kanceláři.

Taky mě to napadlo. Hlavně ta C30 je i poměrně stylová, s tím nebude za důchodce.

Já bych uvažoval částečně pragmaticky - hybridní Mondeo. Jeden čas jsem nad ním dost uvažoval. Navíc je to sedan (v daném rozpočtu se na kombi nedostane) a to je má oblíbená karoserie.

Při prvním pohledu na úvodní obrázek článku jsem si říkal “zase někdo sedel dlouho u Photoshopu” - a hle, možná fakt někdo od Porsche! Pokud je to pravé, tak mají u mě obrovský obdiv, že nad něčím takovým vůbec uvažovali :-)


Nemohu si pomoci, ale tenhle vůz mi stále siluetou připadá strašlivě disproporční…

Tak se mi zdá, že ta Dachna byl zřejmě kup století. Co to auto zažilo (a přežilo) je vskutku obdivuhodné.

Tivoli Grand asi není špatné, ale osobně jsem zvažoval koupi Koranda. Zdá se mi o něco širší uvnitř, má lepší sedačky, vypadá podstatně lépe a za podobnou cenu. Pak jsem ale dostal nabídku na ojetého Kodiaqa v pěkné výbavě a Ssangyong pro mě ztratil význam. Test je ale pěkný a dojem z interiéru jsem měl shodný.

Gratuluji k úžasnému autu! Nikdy jsem nenašel dost odvahy jít do plynokapalinového Citroenu, o to více obdivuji ty, kteří do toho šli. Článek krásný a fotky na jedničku!

Jo, to se mi líbí! Mám rád tyto "what If" obrázky. Pokračování bych ocenil...

Citroen Berlingo, r. v. 2006, 1.6 16v. Startuji. Svítí olejnička a z pod kapoty jdou velmi podivné zvuky. Chcípám, abych to nezadřel. Po nějaké době zkusím znovu. Motor opět rachotí jako když se válcuje plech. Volám svému opraváři, ten dojede, a Berla bez problémů naskočí a přede jako kočka. Bez závady, bez nutnosti opravy oním opravářem.
Závada se již nikdy nezopakovala ani mě, ani současnému majiteli, a to má vůz o necelých deset let a sto tisíc na tachometru více.

Zdá se mi, že konečně někdo pochopil, jak do Dacia myslela. Recenze se mi moc líbí!
Řekl bych, že jde prakticky o reinkarnaci Trabanta, ovšem i s ohledem na jeho možnosti pořízení vzhledem k průměrnému platu v dobách socialismu. Ti, co pláčou po té době, konečně mají, co chtěli: za porovnatelné tehdejší příjmy porovnatelné ceny aut! Všichni do pořadníku na Dacii!

Proč "8,431"? Nenapadá mě žádný důvod, proč 431 - tedy pokud nebyla myšlena "ventilovka", lokomotiva řady 431 ČSD, která tu zůstala po 2. světové válce a nyní tu jezdí jeden soukromý kus.

Drsný hate. Nicméně, zdá se zcela objektivní. Jinak auto mi ohromě siluetou připomíná poslední generaci Espace.

Ještě je otázkou, zda Sentinel v GTA 3 bylo Bávo nebo Lexus LS 400. Jinak souhlasím, že to bylo moc fajn auto - kdysi jsem si ho zkonvertoval i do GTA SA.

V NfS 3 jsem rád jezdíval, jen tak po krajině, červeným Volvem z AI aut. Dokonce jsem si kdysi do něj vyrobil i texturu interiéru, předělávkou z Mercedesu SL:-)
V GTA 1 (dvojku jsem neměl rád) jsem měl rád Brigham. Nenápadný, ale celkem rychlý sedan.
GTA 4 bylo poslední GTA, které jsem měl potřebu hrát, a tam jsem si zamiloval Huntley Sport:-)
A pak bych ještě zmínil oblíbenou motorku z báječné pecky Road Rash:-D
(Sorry za velikost obrázků, ale pod Linuxem to típání nejede ideálně)





Vlastně nevím, co bych si přál více. Možná jen nový článek každé ráno, nikoli večer, a vždycky v neděli něco pěkného - jak byly ty medailonky pilotů, historie závodů, test veterána a podobně.
Mě se to prostě líbí tak, jak to je. A spíše než podcasty bych věnoval čas třeba organizaci setkání více zajímavých aut - ať už nových, tak starých.

No, jenom aby ta rodina začala něco dělat, protože nevím, zda si nějaký nový Fiat budu moci ještě koupit... Situace okolo této automobilky se mi zdá ještě tristnější, než když jsem před pěti lety kupoval Tipo.
Jinak samozřejmě díky za pěkný článek... Uvítal bych pokračování s těmi klenoty jeho sbírky.

Dovolil bych si k tomu tři postřehy. Zdá se mi totiž, že zájem o auta je spíše u generace dnešních třicátníků a čtyřicátníků větší, než byla před nimi a po nich. Dílem to budou rostoucí počty aut v našich dětstvích a pak zejména sametová revoluce - najednou tu bylo to, o čem jsme jen sem tam četli ve Světě Motorů. Sny se zhmotnily, neboť je sem tam bylo vidět. Stejně tak mi připadá, že je v této generaci více filmových fanoušků (tedy těch, kteří se filmům věnují dlouhodobě, ne že studují na vysoké a když není na to jít pařit, kouká se na film) a to ze stejného důvodu - najednou se daly zkouknout věci, které znali maximálně šťastnější spoluobčané, kteří chytili noční kino na polských kanálech. Prostě ty věci byly relativně dostupné, a mělo smysl se jimi zabývat.
Láska k autu se musí pěstovat - tak jako nevzpomínáte na domácí zahrádku s nadšením, protože jste ji museli plečkovat, tak lidé, kteří mají v sobě negativní asociaci "zase autem - to bude do školy, k lékaři či k tetě" nikdy nebudou tenhle druh dopravy mít rádi. Pro mě, jakožto pětatřicátníka, byl výlet autem vždy za dobrodružstvím, neboť výše zmíněné věci se dělaly pěšky.
A do třetice - Měli jsme doma Trabanta, často se jezdívalo na výlety, dovolené a tak. Nezdá se mi, že dnes bych jezdil výrazně více. Přesto se otec divil, že mě fascinují vlaky - bylo to pro mě daleko větší tajemno a záhadno, než auto, kterým jsem se, oproti jiným druhům přepravy, vozil nejčastěji. Jak říkával "pro mě byla vzácnost jet autem, pro tebe jet vlakem." Dnes se domnívám, že to mají mladší ještě více, než já. A to nejméně dostupné je většinou nejlákavější.

Nemohu si pomoci, ale foto č. 4 v galerii mi okamžitě připomnělo Alfu Giulii.

Nejvíce se mi líbí Superb 1. generace s šestiválcem (benzínovým) a automatem, a to proto, že vidím jakousi návaznost na model stejného jména, existující před a krátce po druhé světové válce, taky s šestiválcem (osmiválec byl taky, ale takovou škodovku už asi nikdy neuvidíme.)
Zpětně se mi zdá, že se s 1. generací novodobého Superbu ukázalo, že Škoda půjde jinou cestou, než dnes jde třeba Dacia.

Není třeba se omlouvat za délku článku, vdechl jsem to na jeden nádech... Fakt super! Díky!

Jo, to je docela evidentní, jak stárne autíčkář, stárne i čtenářstvo. A musím dodat, že se mi to docela líbí a furt tu chodím.

Suchá čísla nemají moc významu při porovnávání; chybí informace o typu krajiny a podobně, aby si člověk udělal obrázek. Celkem relevantní považuji sumarizaci konkrétní jízdy z ČR do Chorvatska a zpět, kterou jsem dokončil před několika dny.
Vůz: Fiat Tipo sedan 1.6 (atmo benzín HDM automat)
Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km
Průměrná rychlost: 94 km/h
Vzdálenost jízdy: 2297,3 km
Doba jízdy: 24:23
Jel jsem přes Slovensko, Maďary a Slovinsko. Auto naloženo třemi dospělými a kufr k prasknutí. Žádná ekorallye, ale v obavě z pronásledování cizinců jsem v cizině jezdil podle předpisů (skoro)

Favorit, ročník 1990. Sice po důchodci, ale proti mé vymazlené 2105 to byla pěkná popelnice, ať hlukem, tak jízdními vlastnostmi, topením, vším. Od té doby nemám rád Favority.

No nevím, na to bych nespoléhal. Snad aspoň bude povoleno udělat nějaký pěkný interiér, neboť ten italský duch v Corse chybí:-)


Dle tohoto příspěvku bych se mohl posadit na jedinou motorku, Triumph Trident. Proč? Protože nade vše miluji mši svatou dle misálu z roku 1962, takzvanou "Tridentskou":-D

Ještě zajímavější než motorka je ten autobus! Nějaký rotel? Ze C734?

Mám s Octavií už od faceliftu trojky problém: Nelíbí se mi. Ale varianta RS je celkem koukatelná, stejně jako u předchůdkyně. Potíž je jen v tom, že u čtverky jsem si dost často vzpomněl na i30 Fastback, připadá mi taková dost neoriginální.

U toho videa jsem se fakt upřímně zasmál...
Je to dost psycho nápad, takovýhle vůz, ale pro rozvážeče pizzy byl to byl možná ten nejlepší reklamní poutač:-)

Velmi povedené video! Jen mě trochu tahala za uši nekonečná hudební smyčka v pozadí, ale jinak nemám, co bych vytkl. Pěkné a v rámci možností se neopakující záběry, přirozený komentář, kde si nikdo nepotřeboval hrát na experta, fakt super! Po dlouhé době jsem video tohoto typu viděl do konce.

Před nějakými dvaceti lety jsem se tímhle vozem svezl. Ze všeho nejvíce mi to připadalo jako klasický džíp, ale se střechou, a dokáži si představit místa, kde bych ji využil. Jen bych se tam nerad dostal, a raději si budu užívat města:-)
V recenzi jde dost cítit poněkud nekritický obdiv, ale nějak mi to nevadí:-)
Poslední komentáře
- beastar, Jak na displeje?
Tady obrázky nějak stávkoval upload - beastar, Jak na displeje?
Ten pohled na displej obecně jako na něco zlého a netradičního... - Blix, Jak na displeje?
Není zhovadilost 2 odkaz na původní Pumu? Pamatuju si že tehdejší... - Blix, Jak na displeje?
První Miata NA6 měla skutečný budík tlaku oleje, bylo na něm... - Lanza, Reportáž z krize středního věku
Ahoj Honzo, no kolem Prahy zrovna ne...musel bys to vzít po moři. Ale... - spooon, u blogu Porsche 911 opět bez motoru:...
taky se přimlouvám za článek a klidně i fotodokumentaci... - spooon, Jak na displeje?
U MX-5 NA a NB takhle právě funguje i ukazatel teploty vody.... - Mechanik, Jak na displeje?
Chytrý hodinky bych si nikdy nekoupil. Když má člověk na ruce... - afro-r1, Jak na displeje?
Display je dnes samozrejme nejlevnejsi reseni, byt se zakaznikum... - fortress, Jak na displeje?
Digitální přístrojovej štít mi přijde spíš jako cost... - krab, Jak na displeje?
Jo s těma teplotama vody je to fakt ... "hýbací"... - M1chal, Jak na displeje?
Ja som to ale nemyslel tak, ako ty. Vyšperkovaný z hľadiska... - danklapy, Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské...
Reálně, kdybych měl uvažovat o elektro autě v aktuální... - kotzitzaq, Jak na displeje?
No s tou softwarově umrtveným ukazatelem teploty mě vytrestalo... - spooon, Jak na displeje?
mám to podobně jako krab. Otáčky vidět musím i u automatu...
Poslední inzeráty
1974 rok výroby
210 koní výkon
7 468 ccm objem
1991 rok výroby
147 koní výkon
0 ccm objem
1956 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
1978 rok výroby
162 koní výkon
6 590 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu
66 komentářů - Autíčkář se ptá: Hledáme univerzální odpověď
63 komentářů - Lexus LS 500h Prestige: Jiná dimenze cestování
54 komentářů - Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze
53 komentářů - 5 věcí, co mi vadí na Toyobaru
47 komentářů - Čím máme nahradit naši vyčpělou dávku benzínu?
46 komentářů - Kia Niro EV: Elektromobil pro začátečníky
39 komentářů - Co ve vašem novém autě nesmí chybět?
37 komentářů