
Ronoath
Jméno | Jan Gajdušek |
---|---|
Bydliště | Opava |
Registrace | před 5.1 rok. |
Poslední aktivita | před 21.5 dny |
Příspěvků ve fóru | 1 |
Komentářů u článků | 216 |
Pozitivních komentářů u článků | 97 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Auto jsou pro mě něco více, než jen dopravní prostředek z místa A do místa B, ale nevím co. |
Poslední blogy
Kafe&Káry v Ostravě
Možná příliš subjektivně, možná s ohledem na objekty, prostě pár fotek z výše zmíněné akce.
Posledních 50 komentářů

Jo, to se mi líbí! Mám rád tyto "what If" obrázky. Pokračování bych ocenil...

Citroen Berlingo, r. v. 2006, 1.6 16v. Startuji. Svítí olejnička a z pod kapoty jdou velmi podivné zvuky. Chcípám, abych to nezadřel. Po nějaké době zkusím znovu. Motor opět rachotí jako když se válcuje plech. Volám svému opraváři, ten dojede, a Berla bez problémů naskočí a přede jako kočka. Bez závady, bez nutnosti opravy oním opravářem.
Závada se již nikdy nezopakovala ani mě, ani současnému majiteli, a to má vůz o necelých deset let a sto tisíc na tachometru více.

Zdá se mi, že konečně někdo pochopil, jak do Dacia myslela. Recenze se mi moc líbí!
Řekl bych, že jde prakticky o reinkarnaci Trabanta, ovšem i s ohledem na jeho možnosti pořízení vzhledem k průměrnému platu v dobách socialismu. Ti, co pláčou po té době, konečně mají, co chtěli: za porovnatelné tehdejší příjmy porovnatelné ceny aut! Všichni do pořadníku na Dacii!

Proč "8,431"? Nenapadá mě žádný důvod, proč 431 - tedy pokud nebyla myšlena "ventilovka", lokomotiva řady 431 ČSD, která tu zůstala po 2. světové válce a nyní tu jezdí jeden soukromý kus.

Drsný hate. Nicméně, zdá se zcela objektivní. Jinak auto mi ohromě siluetou připomíná poslední generaci Espace.

Ještě je otázkou, zda Sentinel v GTA 3 bylo Bávo nebo Lexus LS 400. Jinak souhlasím, že to bylo moc fajn auto - kdysi jsem si ho zkonvertoval i do GTA SA.

V NfS 3 jsem rád jezdíval, jen tak po krajině, červeným Volvem z AI aut. Dokonce jsem si kdysi do něj vyrobil i texturu interiéru, předělávkou z Mercedesu SL:-)
V GTA 1 (dvojku jsem neměl rád) jsem měl rád Brigham. Nenápadný, ale celkem rychlý sedan.
GTA 4 bylo poslední GTA, které jsem měl potřebu hrát, a tam jsem si zamiloval Huntley Sport:-)
A pak bych ještě zmínil oblíbenou motorku z báječné pecky Road Rash:-D
(Sorry za velikost obrázků, ale pod Linuxem to típání nejede ideálně)





Vlastně nevím, co bych si přál více. Možná jen nový článek každé ráno, nikoli večer, a vždycky v neděli něco pěkného - jak byly ty medailonky pilotů, historie závodů, test veterána a podobně.
Mě se to prostě líbí tak, jak to je. A spíše než podcasty bych věnoval čas třeba organizaci setkání více zajímavých aut - ať už nových, tak starých.

No, jenom aby ta rodina začala něco dělat, protože nevím, zda si nějaký nový Fiat budu moci ještě koupit... Situace okolo této automobilky se mi zdá ještě tristnější, než když jsem před pěti lety kupoval Tipo.
Jinak samozřejmě díky za pěkný článek... Uvítal bych pokračování s těmi klenoty jeho sbírky.

Dovolil bych si k tomu tři postřehy. Zdá se mi totiž, že zájem o auta je spíše u generace dnešních třicátníků a čtyřicátníků větší, než byla před nimi a po nich. Dílem to budou rostoucí počty aut v našich dětstvích a pak zejména sametová revoluce - najednou tu bylo to, o čem jsme jen sem tam četli ve Světě Motorů. Sny se zhmotnily, neboť je sem tam bylo vidět. Stejně tak mi připadá, že je v této generaci více filmových fanoušků (tedy těch, kteří se filmům věnují dlouhodobě, ne že studují na vysoké a když není na to jít pařit, kouká se na film) a to ze stejného důvodu - najednou se daly zkouknout věci, které znali maximálně šťastnější spoluobčané, kteří chytili noční kino na polských kanálech. Prostě ty věci byly relativně dostupné, a mělo smysl se jimi zabývat.
Láska k autu se musí pěstovat - tak jako nevzpomínáte na domácí zahrádku s nadšením, protože jste ji museli plečkovat, tak lidé, kteří mají v sobě negativní asociaci "zase autem - to bude do školy, k lékaři či k tetě" nikdy nebudou tenhle druh dopravy mít rádi. Pro mě, jakožto pětatřicátníka, byl výlet autem vždy za dobrodružstvím, neboť výše zmíněné věci se dělaly pěšky.
A do třetice - Měli jsme doma Trabanta, často se jezdívalo na výlety, dovolené a tak. Nezdá se mi, že dnes bych jezdil výrazně více. Přesto se otec divil, že mě fascinují vlaky - bylo to pro mě daleko větší tajemno a záhadno, než auto, kterým jsem se, oproti jiným druhům přepravy, vozil nejčastěji. Jak říkával "pro mě byla vzácnost jet autem, pro tebe jet vlakem." Dnes se domnívám, že to mají mladší ještě více, než já. A to nejméně dostupné je většinou nejlákavější.

Nemohu si pomoci, ale foto č. 4 v galerii mi okamžitě připomnělo Alfu Giulii.

Nejvíce se mi líbí Superb 1. generace s šestiválcem (benzínovým) a automatem, a to proto, že vidím jakousi návaznost na model stejného jména, existující před a krátce po druhé světové válce, taky s šestiválcem (osmiválec byl taky, ale takovou škodovku už asi nikdy neuvidíme.)
Zpětně se mi zdá, že se s 1. generací novodobého Superbu ukázalo, že Škoda půjde jinou cestou, než dnes jde třeba Dacia.

Není třeba se omlouvat za délku článku, vdechl jsem to na jeden nádech... Fakt super! Díky!

Jo, to je docela evidentní, jak stárne autíčkář, stárne i čtenářstvo. A musím dodat, že se mi to docela líbí a furt tu chodím.

Suchá čísla nemají moc významu při porovnávání; chybí informace o typu krajiny a podobně, aby si člověk udělal obrázek. Celkem relevantní považuji sumarizaci konkrétní jízdy z ČR do Chorvatska a zpět, kterou jsem dokončil před několika dny.
Vůz: Fiat Tipo sedan 1.6 (atmo benzín HDM automat)
Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km
Průměrná rychlost: 94 km/h
Vzdálenost jízdy: 2297,3 km
Doba jízdy: 24:23
Jel jsem přes Slovensko, Maďary a Slovinsko. Auto naloženo třemi dospělými a kufr k prasknutí. Žádná ekorallye, ale v obavě z pronásledování cizinců jsem v cizině jezdil podle předpisů (skoro)

Favorit, ročník 1990. Sice po důchodci, ale proti mé vymazlené 2105 to byla pěkná popelnice, ať hlukem, tak jízdními vlastnostmi, topením, vším. Od té doby nemám rád Favority.

No nevím, na to bych nespoléhal. Snad aspoň bude povoleno udělat nějaký pěkný interiér, neboť ten italský duch v Corse chybí:-)


Dle tohoto příspěvku bych se mohl posadit na jedinou motorku, Triumph Trident. Proč? Protože nade vše miluji mši svatou dle misálu z roku 1962, takzvanou "Tridentskou":-D

Ještě zajímavější než motorka je ten autobus! Nějaký rotel? Ze C734?

Mám s Octavií už od faceliftu trojky problém: Nelíbí se mi. Ale varianta RS je celkem koukatelná, stejně jako u předchůdkyně. Potíž je jen v tom, že u čtverky jsem si dost často vzpomněl na i30 Fastback, připadá mi taková dost neoriginální.

U toho videa jsem se fakt upřímně zasmál...
Je to dost psycho nápad, takovýhle vůz, ale pro rozvážeče pizzy byl to byl možná ten nejlepší reklamní poutač:-)

Velmi povedené video! Jen mě trochu tahala za uši nekonečná hudební smyčka v pozadí, ale jinak nemám, co bych vytkl. Pěkné a v rámci možností se neopakující záběry, přirozený komentář, kde si nikdo nepotřeboval hrát na experta, fakt super! Po dlouhé době jsem video tohoto typu viděl do konce.

Před nějakými dvaceti lety jsem se tímhle vozem svezl. Ze všeho nejvíce mi to připadalo jako klasický džíp, ale se střechou, a dokáži si představit místa, kde bych ji využil. Jen bych se tam nerad dostal, a raději si budu užívat města:-)
V recenzi jde dost cítit poněkud nekritický obdiv, ale nějak mi to nevadí:-)

Hlavně když se podíváme na šestipruh, tak zjistíme, že propustnost reálně nemá vyšší, neboť lidé po ní neumí jezdit.

Ta fotka s Plechovkou (lokomotivou řady 242) je geniální! Naprosto obyčejný stroj, který přišel po krásných laminátkách, a ničím nebyl zajímavý, technicky byl zastaralý už v době výroby. A k tomu naprosto nenápadné auto, které rozdává radost, a potěší každého, kdo rád řídí! Skoro až se mi zdá, že jste to tak chtěli:-)

Moc pěkné! U dvouramenného volantu jsem si vzpomněl na nové škodovky, kde se to opět vrátilo do módy. Snad se vrátí i malý hatchback od Fiatu jako nástupce Una a Punta!



No, v poslední Světu Motorů je rozhovor s Andrejem Barčákem a tvrdí, že VW mělo zájem exportovat k nám, ale přišli Rusové a bylo hotovo.
Navíc existovaly katalogy zahraničních aut přeložené např. pro Tuzex. To by taky mohl být ten případ.

Octavia 3 a Superb 3 se zatmavenými okny. Vždy totiž na dálnici koukám, zda to není skrytý dohled policie, a nerad bych se s nimi pletl.
Cokoli tuněného. Od výfuku, přes plasty a laminát okolo po čiptuning. Mám rád auta v originálním stavu. A nesnáším, jak mi tu pod oknem mládež rachotí s výfuky.

Při čtení článku jsem si okamžitě vzpomněl na jednu z mých nejoblíbenějších počítačových her:-)

Zajímavá debata. Pro mě je třeba otázkou, zda jsou velké rozdíly mezi kvalitou baterií mezi různými značkami. Zkusím ilustrovat na příkladu: Mám sbírku mobilů. Některé modely, zejména LG či Samsung kolem roku 2005, mají nesmírně kvalitní baterie. Dnes je klidně mohu vytáhnou z krabice, po deseti letech nepoužívání, a bez potíží nabiju a pojedou svých několik dnů v kuse jako před lety. Třeba u Siemensů kolem let 2005 jsou všechny baterie ve všech modelech mrtvé, navíc několik kusů, které byly v mém okolí pořízeny nové, byly baterie na vyhození už po dvou letech a dnes nemám nic, čím bych je rozjel.
Je to tak i mezi auty? Existují někde nějaká relevantní data? Je pro mě totiž otázkou, jak rychle ty baterie budou degradovat, cykly v tom nemusí mít úplně vliv. Dodnes používám Palm Treo jako budík, smartphone z roku 2006. Někdy 2010 jsem mu dopřál novou (originální!) baterii. Už jsem ji musel vyhodit, zatímco akumulátor pořízený s přístrojem v něm stále funguje, a v režimu budíku vydrží nějakých čtrnáct dní (bez SIM a zapnutého Bluetooth)


Nějakým zvrhlým způsobem se mi to taky líbí. Je to prostě auto, které si ze sebe (a své kategorie) dělá trochu legraci, což je jasným pojítkem s původní Pumou. Ono tam těch hezčích kupátek bylo více, nejen Tigra. Ale dobře, že je v testu zmíněna:-)

Pěkný článek. Jen bych měl dotaz - nebyla ta Beta Montecarlo základem z jiného auta? Něco takového si matně vybavuji z četby jakéhosi časopisu o veteránech před lety. Snad to původně mělo být něco úplně jiného, jak Lancia. Dost tam to auto sepsuli.

Člověče, až si říkám, co ti kdo udělal? Tolik frustrace se jen tak nevidí:-D
V dětství jsme měli Trabanta kombi, modrého, SPZ VSC 23-11, to si budu pamatovat celý život. Dovolené v Jižních Čechách a tak, rád na to vzpomínám. Otec totiž razil zásadu, že když je auto doma, nemá smysl jezdit něčím jiným.
Radosti a strasti cestování MHD jsem poznal až na střední. Přiznám se, že jsem obdivoval Karosy řady 900, protože se mi moc líbil zvuk motoru Renault (meziměstské typy ho tu měly všechny) a pak, když přišly 954, zejména "E" s lepenými skly, to bylo něco! Rád také vzpomínám na cestu Axerem do Jižních Čech.
Nejhorší na tom všem je, jak teď řady 900 a 950 všude likvidují. Připadám si strašně starý, když je vidím napůl rozložené u Paskova na vrakovišti. Pak ale uvidím 810 u nás na nádraží a připadám si zase velice mladý:-)

Hele, ty Gify jsou dobrý nápad! Většinou se mi nechce rozjíždět externí služby typu YouTube, takhle by mohlo být obejito mobilem každé auto. Úplně to stačí k bližšímu uvedení do celkového designu auta.

Přesně tohle jsem řešil taky. A mám už čtyři roky Tipo - koupeno jako skladovka. Uvažuji nad nějakým tím článkem s postřehy.
Mé uvažování se totiž neslo cestou - zajímavé auto nikdo nespraví. I kdyby to byla blbá Bora s Verunou (tedy koncern s aspoň trochu zajímavým motorem), tak půlka opravářů nad tím ohrne nos a druhá to nezná a dá tomu zabrat tak, že budu jen vyměňovat díly bez naděje na vyřešení případné závady.
Chtěl jsem S80 V8, uvažoval jsem nad 9-3 Cabrio, jak mlsný kocour okukoval S-Type. Aspoň ta C5 s šestiválcem. Jenže, kde sehnat slušný kus? Kdo to bude udržovat v provozním stavu? Srabácky jsem to vzdal...

No já to právě chcu, to je to! Puristický roadster a puristický sedan, to zní jako recept na punkový článek, kvůli kterým jsem tu začal chodit! :-)

Lada 2105. Červený sedan, co zažehl lásku k sedanům a autům původně z Itálie. Aktuální sedan je totiž z Turecka:-)


Mistrovské fotky k fascinujícímu autu, o kterém majitel umí nesmírně poutavě psát! Klobouk dolů před všemi zúčastněnými:-)

Přečteno jedním dechem. Evidentně pán má přehled a tazatelka ví, jak se ptát.
Mohlo by to být i častěji...

Hej, to je hezký! Dobře se to čte při pracovním sobotním ránu.

Hyundai sice vypadá hezky, ale při zmínce o velkém hatchbacku mě okamžitě napadnou neúspěšné pokusy jako Opel Signum, Renautl VelSatis, Mercedes třídy R a poslední Fiat Croma.
Fakt jsem zvědav, zda sázka na elektromobilitu pomůže k proražení cesty tam, kde výše zmínění byli neúspěšní.

Jednu věc velice oceňuji: Konečně někdo nenadává na Covid a píše, že je spokojený! Už jsem si myslel, že jsem blázen, že to tak mám. A hle, jsou i další, kdo to tak mají, díky!

Ty fotky prostě přesně vystihují dojem z auta! Super!
(Snad i nová 308 bude takhle prďácká, ideálně i v sedanu:-) )


Asi mi v osobácích nafťáky chybět nebudou. Nikdy jsem takové auto neměl, a díky určitému akustickému diskomfortu jsem o něj ani neusiloval.
Doufám, že ještě dlouho ale budu moci někde poslouchat jiný diesel. K6S310DR, kdyby se někdo ptal:-)
Poslední komentáře
- Wakantanka, Když Citroën sportuje vzhledem i technikou...
Aha, tak to som nejak nepochopil :) Super, teším sa teda... - Stanley, u blogu R8 - po třech letech
Tuto kategorii aut si snad člověk nepořizuje podle nákladů... - Opelfahrt, u videa BMW 2800 Spicup
Jasně, ale já jsem pochopil tak, že prostě vyrobili jeden... - Jaromír Soukup, Když Citroën sportuje vzhledem i technikou...
Toto měla být série o autech, které si buď přímo měli... - Irwinek, u videa BMW 2800 Spicup
Já myslel, jako kdyby jsi postavil všechny 3 vedle sebe, tak že by asi rozdilek... - Wakantanka, Když Citroën sportuje vzhledem i technikou...
Takže o ZX Raid už nebude nič? Škoda. - afro-r1, Bouráme do zdi, jezdíme poslepu, pouštíme...
Samozrejme, ze jsi zespoda limitovany nejakymi temi tvarovymi... - Opelfahrt, u videa BMW 2800 Spicup
Psali tam, že je to renovace kolem roku 2009, ale dělali to nějací... - rock, Bouráme do zdi, jezdíme poslepu, pouštíme...
Trinom: "...menší spotřeba povede k potřebě menší... - Irwinek, u videa BMW 2800 Spicup
Téhle zelené by se skoro mohlo říkat " Bertoneho zelená... - Opelfahrt, u videa BMW 2800 Spicup
Zajímavá věc, musel jsem si najít článek na auto.cz, abych... - Jan Machač, ElBlesk: Když jdete na ekologii ekonomicky
A certifikace - jakkoli je tento proces v EU už zparchantělý... - RBMK, Bazarový snílek: Městem v jedné...
Mám Baotian a Meiduo, oba s 50cc čtyřtaktem 139QMB. Na ten motor... - martin_100, Bouráme do zdi, jezdíme poslepu, pouštíme...
Beaste pár let z5jsem potkal zkurvenou teslu S s vlekem plnym... - ransom, ElBlesk: Když jdete na ekologii ekonomicky
Já bych naopak čekal nehodovost vysokou. Typický uživatel...
Poslední inzeráty
2010 rok výroby
170 koní výkon
3 300 ccm objem
1948 rok výroby
101 koní výkon
3 900 ccm objem
1976 rok výroby
180 koní výkon
5 700 ccm objem
2001 rok výroby
192 koní výkon
2 494 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: Kdy jste objevili Ameriku vy?
91 komentářů - Peugeot e-Rifter: Jednoduše
63 komentářů - Bazarový snílek: Bez střechy levně
47 komentářů - Autíčkář se ptá: Je Drive-thru zlo?
45 komentářů - Nejnepochopitelnější závady, jaké se vám přihodily
42 komentářů - Bazarový snílek: Poslední šestiválce ve střední třídě
41 komentářů - Ptejte se: Auto pro celou rodinu
39 komentářů - Jaguar XJ40 3.6 - na den britským aristokratem
39 komentářů