Jan „Ronoath“ Gajdušek
| Bydliště | Opava |
|---|---|
| Registrace | před 8.5 rok. |
| Poslední aktivita | před 2.6 hod. |
| Příspěvků ve fóru | 1 |
| Komentářů u článků | 322 |
| Pozitivních komentářů u článků | 158 |
| Negativních komentářů u článků | 2 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
Dodnes s láskou vzpomínám na jednu NA, kterou mě svezla jedna starší paní před cca 15 lety v Anglii. Měla roadster pěkně v ruce a bavil jsem se i z místa spolujezdce.
Sám jsem nikdy Miatu neměl a ani to neplánuji, neboť jsem podlehl kouzlu motorek a to mi zatím stačí:-)
Je to pěkné, moc se mi to líbí! Konečně něco originálního. A ty ploutve mezi předními a zadními dveřmi mi okamžitě asociovaly Yeti, pro mě jedinou originální a pěknou Škodovku nové doby. Vlastně těch odkazů na něj je tam víc. A to je super👍
Po dlouhé době se mi zdá, že BMW má vůbec nějaký nápad na vzhled auta. Jo, docela se mi to líbí, na to, že to je SUV.
Se slzou v oku vzpomínám na modré rodinné Punto 2 a říkám: konečně barevné interiéry! Jak já nemám rád dnešní ponuré, rádoby sportovní černé vnitřky aut.
Teď ještě prosím reinkarnaci Fiatu Bravo, klidně s šedivým vnitřkem a v třidvířku. A když bude pod kapotou Stellantisí 1.6 s manuálem, jdu pro něj:-D
Krásný příběh. Ale kdyby použil něco jiného než Kachnu, asi by si toho nikdo nevšiml:-)
Já ty displeje místo budíků nemám rád. Jsem po operaci očí a dost mi to vadí při delších cestách. Jsem rád, že mám klasické budíky.
Takže bych do seznamu ještě přidal komfigurovatelnost. Můj Kodiaq je ve verzi style, má krásný béžový interiér s koženými odvetrávanými sedadly, což na něm považuji za to nejlepší, ale s manuální převodovkou a čtyřkolkou, bez prosklené střechy, a bez jakéhokoli náznaku sportovnosti, ať připitomělými znáčky, nebo podivnými efekty ať v infotaimentu, tak falešným zvukem z repráků. Dnes by to tak nakonfigurovat nešlo. Velmi často jsou nejvyšší výbavy spojeny s různými pseudo sportovními verzemi.
Měl jsem Fiat Tipo v sedanu a vzpomínám na něj v dobrém, byť ta estetika už tam trochu kulhala.
Líbily se mi devadesátkové kompaktní sedany. Corolla 7. generace, Peugeot 306, Renault Mégane. A Fiat Marea.
Esteticky se mi to líbí, jinakost je decentní, ale překvapuje mě absence různých barev interiérů, když jde o stylovou. Jasně, v nejvyšší výbavě to má hnědou kůži, ale béžové či bílé odstíny ať kůže, tak třeba veluru, by tomu dost slušely.
Ten design se mi líbí. Nějakým záhadným způsobem mi připomíná AMC Pacer.
Skvělý článek! Jsem nadšen, že tu ještě zůstává přítomen smysl pro humor.
Ten interiér se mi moc líbí! Zaprvé mám moc rád světlé interiéry, které začínají z aut mizet, a pak ty potahy… takovou rozpustilost bych čekal u Fiatu, a hle, Hjondé…
Jako líbí se mi to, ale ty červené doplňky interiéru to celé shazují někam ke kolotočům. Jinak by to byl fajn warm-hatch.
Myslím, že tu 408 coby sedan 308 nutně potřebuji…
Esteticky se mi to (dle obrázků) líbí, ale chtělo by to 2.0 HDi…
Netuším proč, ale Kamiq se mi při jakémkoliv pohledu za zadek nelíbí. Zajímavé je, že koncernový sourozenec Arona mi připadá docela pohledný.
Elantra se mimochodem dodnes prodává v Polsku. S benzínovou 1.6. A je to pohledný sedan, jako závan starých časů moderně uchopený. Kdysi jsem vybíral mezi ní a Tipem, zvítězil Fiat.
Já bych si přál takový pohádkový restart u Roveru. Pořád se mi ta 75 neskutečně líbí.
S tímhle serverem to začínám mít špatný. Napřed si i díky jistému redaktoru udělám papíry na motorku a díky dalšímu přečtu komplet Harry Pottera. Nějak mě totiž v době, kdy to vyšlo, obešel; zabýval jsem se četbou Remarquea a čarodějnickými pohádkami neztrácel čas. A jo, nejsou to špatné knížky, byť nejvíce si cením onoho vytvořeného světa.
A už k věci - s tou nafukovatelností Hagridovy motorky si nejsem jist. Vždyť v poslední dílu se Harry těžko se svými krámy vejde do sajdy.
Hlavně se mi líbí srovnání s předchozí generací, které je zřejmě, z důvodu servisních komplikací, nutné se vyhnout širokým obloukem, zejména v bazaru. Konečně to taky přiznali :-)
To je fakt parádní! Hned bych v Kodiaqu vyměnil ten bazmek s e-call za tohle:-D
Pro mě jednoznačně: poprvé jsem seděl na motorce, poprvé jsem jel na motorce. Udělal si na ni papíry a dokonce si i koupil přesně ten stroj, kvůli kterému jsem do řidičáku šel.
Furt zvažuji, že to tu popíšu v blogu, ale nevím, zda to bude někoho zajímat:-D
Některé silnice se zlepšily, dokonce i v končinách, kde bych to nečekal; ale zase přibylo aut a hlavně radarů. Takže nadšení si nechám na jiné věci.
Měl jsem rád i C5 druhé generace. Obyčejný 2.0 HDi, skromná výbava, ale poměr pohodlí/cena moc fajn.
To se fakt pěkně četlo! Super vůz a pěkné video. Při poznámkách v textu, kdy jeden opravuje druhého, jsem si vzpomněl na devadesátkové časáky o počítačových hrách a to je pochvala:-)
Připadá mi, jakoby článek po dlouhém úvodu skončil.
Nějaký odstavec o tom, jak to jezdilo dřív, jak to jezdí dnes, porovnání cen dnes a tehdy třeba i tehdejší možnou výbavou versus dnešní by se hodilo. Co třeba taková drobnost, jako reostat osvětlení? Jak je řešena dříve, jak dnes? Jaká je pohodlná cestovní rychlost starého Passatu? Co prostornost?
Prostě článek je nakousnutí šťavnatého jablka, které ale bylo ponecháno ladem
V dětství 90. let jsem miloval Subaru. Ať už sedan Impreza nebo Legacy, byla to úžasná auta - nenápadná navenek, ale skvělá při jízdě. To jsem pak i docenil za volantem. Dnes mě ta auta nijak neberou, jinakost zaměřená na použitelnost i v extrémních podmínkách (třeba redukční převodovka v mnoha modelech), zdá se, zmizela.
Pak jsem si oblíbil Volva. Poslední S70 a první S60 byla tak protichůdná, ale tak krásná auta. S faceliftem první XC60, který přinesl odporný displej místo budíků, se mi zdá, že ty auta směřují mimo mě.
Celý život se mi líbí Fiaty. Uno, Bravo (obou generací) Tempra, a pak nová 500, to byla laciná, ale krásná auta. I v první Multiple před faceliftem mám jakési zalíbení. Je to asi jediná automobilka, od které ještě čekám nové modely. Bude se dále držet svých tradic?
Krásný vůz z dob, kdy Fiat měl téměř kompletní portfolio vozů a také ty zajímavé.
Design dodnes nezastaral a vypadá skvěle.
Pěkný vůz. V nějakém testu jsem postřehl cosi o velkém vnitřním hluku právě na dálnici, je tomu tak?
Pro mě prosím sedan velikosti Superbu, s atmosférickým benzinovým motorem s šesti válci a pohonem všech kol. Béžový interiér (to se nám nějak začalo z aut vytrácet, proč?) a obklady ze dřeva. Pokud možno slušné audio.
V rámci praktičnosti stačí elektricky otvírané víko kufru a síťový program.
Když to celé bude vypadat jako staré čtyřoké Jaguary XJ a v British Racing green, bude to značka ideál:-)
Škoda, že Peugeot vymýšlí vymyšlené. Kdyby zkopírovali řešení Toyoty, udělali by lépe. Pohon hybridního Yarisu v tomhle krásném balení by byla super věc.
Na té třetí fotce v galerii je co? Passat kombi s předkem ze Superbu jedničky nebo nějaký prototyp?
Fakt skvělé! Takových článků bych si přál více.
Krásně zachovalé auto a parádní fotky se skvělou atmosférou.
Látka na sedadlech podezřele připomíná čalounění autobusů Karosa ze stejné doby:-)
Konečně ta dodávka zas vypadá normálně! Tleskám Opelu, že se jim povedlo protlačit obyčejný vzhled.
Podle receptu z C-Elysée ukuchtili nový dort, byť s jinými surovinami. No, asi výsledek bude podobný. Jen ten vzhled je dost strašný, už minulá generace byla blobem a nevím, co říct na tohle.
Koncept se dvěma světlomety uchopila Alfa po svém a vypadá to lépe, než u ostatních. Zejména ve srovnání s disproporčním, ošklivým Kamiqem je Alfa vítěz.
Malé kupátka a třídveřové hatchbacky už tu asi nikdy nepřijdou, a z té bídy mi tohle připadá nejsympatičtější. Zvláště pokud bude i 4x4.
Opel vystupoval z davu konzervativismem, měl ještě poměrně dost tlačítek v kabině pro důležité funkce.
Skokem na vlnu matlající po displeji naopak do davu zapadl.
Prosím o spotřebitelskou radu: je pohodlnější tohle, nebo Kodiaq?
Já si totiž nedokážu představit, že si C-HR koupím jako jediné auto v rodině. Vždycky mě při pohledu dozadu skrz zadní dveře prostor připomněl vzpomínky na Tigru, Pumu a podobná malá 2+2 kupátka. Je to pro mě auto jednoho, max dvou lidí.
To si spíš představím jako auto do rodiny pro nouzovou představu čtyř ten výše zmíněný Swift.
Poslední fotka v galerii je fakt skvělá.
Auto zajímavé, škoda viditelných zadních klik. Z boku byla minulá generace díky tomu zajímavější.
Avšak nejvíce se mi líbil svět Anči a Pepíka, výtvarnice Lucie Lomové. Koukněte na ty káry a bonusem je zajímavá tramvaj v Ušíně - kombinace vozů PCC a trochu v tom vidím švýcarské typy.









Komentář jsem poslal dřív, než jsem přidal obrázek.

Čtyřlístek, to byly zajímavé vozítka.
Jako kluk jsem obdivoval Bobíkovu motokáru. Pak už zmíněný Mlok LS1, a v jednom dílu se objevila skutečná Praha Charón.


Takhle vzpomínám na Punto II. Oproti Felicii nesmírně příjemný interiér, motor, který byl svým projevem jednoznačně lepší a přitom rozměry, které byly zvenku malé, ale uvnitř bylo prostoru dost.
Už nevím, odkud se to moudro vzalo, ale pamatuji si z nějakého rozhovoru, že právě tabáková lobby dala šanci i mnoha jezdcům, za kterými nestálo silné jméno nebo bohatý sponzor, a proto je teď v F1 jen minimum jezdců, kteří jsou pozoruhodnými talenty bez slavného příjmení či bohatých sponzorů.
Jinak reklama je neskutečně silná věc - v dětství jsem měl postavenou F1 Lotus ve zbarvení John Player Special a ačkoli cigarety nekouřím, při cestě po Rakousku jsem si jednu krabičku musel koupit (v ČR se neprodávají).
Parádní článek. Nezkoušeli s tím i závodit? Myslím, že o truck-trialové verzi jsem kdysi četl v ABC.
Jen jednou jsem si koupil auto, jaké jsem chtěl. Jinak to vždy byly různé cesty, jak si mě ty povozy našly:
Lada 2105 - byl jsem na střední a nutně potřeboval auto. Chtěl jsem Fiat Tipo, nakonec za pár peněz koupeno tohle.
Citroën Berlingo - darováno za odvoz. A přitom skvěle posloužilo. Původně zvažováno Volvo S70
Fiat Tipo - jediné nové auto, sedan ve specifikaci, kterou jsem přesně chtěl. Tady jedině se setkala tužba a realita.
Škoda Kodiaq - dozvěděl jsem se, že se stěhuji tam, kde je 8 měsíců v roce zima a zbytek chladno. Představoval jsem si nějakou čtyřkolku od Subaru, nabídka na výše zmíněný povoz byla tak atraktivní, že jsem to překousl a šel do něj.
Takže nemám žádný systém. Má auta si mě našla sama.
V poslední době se tu objevilo spousta článků o starších autech a z toho mám vážně radost! Moc pěkně sepsané, a opět oceňuji krátké video.
Jsem zvědav, jaký vůz z NFS III tu bude příště:-)
Přiznám se, že tenhle vůz se mi vždycky líbil. Ať už na fotkách ve Světu Motorů, tak ve skutečnosti. Jeden modrý sedan jezdil v mé blízkosti.

