načítám data...

Autíčkář se ptá: Kam se poděly holky s láskou k motorismu?

Možná jenom skromně sedí v koutě. Možná jsem úplně mimo a fakt neexistují. Pomozte mi to zjistit!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Podle výzkumu v ČR za volant denně usedne 40 % žen. Skoro polovina! Dalších asi 20% řídí minimálně jednou týdně. Nemůžu říct, že by mě to až tak překvapovalo, výsledek statistiky se vlastně neliší od mé osobní zkušenosti plynoucí z pozorování řidičů v provozu. Řekněme tedy, že v ČR máme letem světem dva miliony ženských, co každý den vlezou do auta. Jak je krucinálfagot možné, že ty, které mají řízení, nebo nedejbože auta jako koníček, spočítám na prstech jedné ruky? 

Znám chlapy, co si rádi popovídají o módě, o receptech, o hubnutí, o dětech… Prostě o všem, co by mělo být vzhledem k běžnému společenskému konsensu doménou žen. Znám kluka, co má blog o vaření, chlapíka, co se živí šitím, znám jednoho excelentního kadeřníka (a nikdy z nich není gay, pokud vás to náhodou napadlo). Ale když náhodou jednou za uherský rok  slyším holky mluvit o autech, je to většinou něco jako “to nechci, s tím bych nezaparkovala ani na letišti” nebo “ten můj jezdí jako prase, radši pojedu vlakem”. Jak je možné, že se holky nezajímají o auta ani z poloviny – vlastně ani z desetiny – tolik co jejich partneři? 

Na trackdayi v Sosnové jsem s potěšením pozorovala slečnu v madmaxovském kompaktu – ta si blbnutí na okruhu vysloveně užívala. Pak si vzpomínám ještě na jednu dívku s Focusem, která se párkrát mihla v Mýtě. A to je prosím pěkně všechno. Takže si opakovaně pokládám otázku, jestli jen žiju v divně profilované sociální bublině, nebo je ženská-petrolheadka opravdu takový úkaz. A pokud ano – PROČ?


Ve sporu “nature vs. nurture” jsem byla vždycky spíš na straně sociobiologů. Pokud netušíte, jde ve zkratce o hádku o tom, kolik vlastností je dáno geneticky a kolik výchovou. Aniž bych se chtěla pouštět daleko na širý oceán tohoto off-topic diskursu, věřím tomu, že s většinou věcí se člověk už narodí a výchova ho může modelovat ve velmi omezeném rozsahu. Pozoruju to ostatně i na vlastních dětech. Syn se odmalička sápal po nářadí, zbraních a vozidlech všeho druhu, dcerka zase po věcech hebkých, třpytivých a růžových. U kluka jsme ještě mohli být na pochybách – lásce k ryze mužským aktivitám se v naší šáhlé domácnosti mohl i naučit. Ale kde se u nás vzala princezna, která šla po blyštivých šmukách jako straka už od kolébky, to je mi naprostou záhadou. Teda vlastně není – prostě se tak narodila. 

Bez problémů tedy chápu fakt, že mezi pánskou populací je fanoušků automobilismu nesrovnatelně víc. Nijak nerozporuju skutečnost, že agresivita, dominance, rychlost, risk a podobné radosti jsou do značné míry vázány na testosteron. Nevolám po genderové rovnosti a kvótám pro čtenáře automobilových magazínů. Nechci mít mezi čtenáři Autíčkáře polovinu ženských. Ale kdyby tu byly třeba aspoň dvě tři, měla bych z toho fakt radost. 

V hloubi duše věřím, že holky, co mají rády auta, existují. A teď nemyslím samičky, které za luxusním sporťákem a zlatými řetězy pudově čují perspektivní budoucnost pro sebe a své případné potomstvo. Určitě existují, nejspíš se jenom stydí o své úchylce kváknout. Čemuž se vlastně až tak nedivím. Dneska je sice leccos všelijak pokroucené, ale pořád kupujeme holčičkám panenky a klukům angličáky. Od malička je nad slunce jasné, co je holčičí a co je klučičí. Na to volně navazuje postoj, že to či ono je pro holky (nebo pro kluky) nevhodné nebo že tomu nerozumí. A už se to veze. Ženské mají pocit, že autům nerozumí, tím pádem by o nich neměly mluvit a už vůbec ne s potěšením. Jenže PROČ? Copak musím mít michelinskou hvězdu, abych pokecala o tom, kde mají ve městě nejlepší žebra na grilu, a abych si zašla do vyhlášeného podniku? Kdo řídí každý den, už má hafo zkušeností a přece musí mít na věc nějaký názor. A i když je mi jasné, že ženy vnímají auta mnohem častěji jako pouhý dopravní prostředek a spotřebák, zdráhám se uvěřit, že by to tak měly všechny…

Takže se ptám: Máme mezi čtenáři Autíčkáře aspoň nějakou holku? Znáte nějakou osobně (a jste ochotni ji prásknout)? 

Ženské, vyjděte ze stínu a hrdě prohlašte: Jmenuju se Maruška a mám ráda auta! Že o nich víte kulový? Že jejich technické stránce rozumíte jako koza petrželi? A co má být? Znám taky jednu takovou, a ta o autech dokonce píše. Ochotnické divadlo je taky divadlo, dobrovolný hasič je pořád hasič a nadšení není podmíněno žádnými školami. 

 

Diskuse je vaše!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

J.K.
25. srpna 2020, 11:18
-11

Díky moc za článek, Zlokočko. Je to téma, o kterém hodně přemýšlím. Už jen proto, že má osobní pozorování rozhodně nepotvrzují, že by za volant denně usedalo 40% žen. Naopak za volantem vidím ženu v každém desátém a někdy i dvacátém autě. A pokud ji tam vidím, jede žena takřka vždy sama nebo s další ženou. Jakmile je ve voze muž, v drtivé většině případů muž i řídí. (Nejčastěji se pohybuji po dálnicích a okreskách.)

Ale nedivím se. Žijeme ve světě, kterému vládnou muži na úkor žen. Ve světě, kde se většina mužů snaží držet svých privilegovaných pozic. A k tomu patří i symbol svobody a moci: Automobil. Už od dětství kluky vedeme k tomuto symbolu všemi možnými prostředky. Od hraček, technickým vzděláváním, až po spojování aut s ženami a úspěchem v reklamách. Pokračujeme traumatizujícími autoškolami obsazenými šovinistickými autoškoláky, kteří nejedné ženě dokázali řízení znechutit už v počátku. Pokračujeme v autoservisech, jejichž návštěva je pro mnoho žen traumatem. A končíme malým množstvím příležitostí řídit, které svým ženám dáváme jako partneři a manželé.

V tomto toxickém šovinistickém světě dnešního automobilismu je pro ženy od odporu k autům k jejich lásce velmi daleko. Až jednou uvidím podobný počet žen za volantem jako mužů, bude to pro mě dobrý signál o stavu naší společnosti. Zatím je tento lakmusový papírek červený jako spartakiádní trenýrky.

reagovat
Autíčkový Jelen
25. srpna 2020, 12:03
3

S argumenty které si uvedl souhlasím, zvláště instruktoři v autoškolách dokážou svoji zaujatostí pěkně pokazit nadšení do řízením začínajícím ženám. A rozhodně jsem pro to aby více žen řídilo, mělo více možností řídit a užívali si stejnou zábavu v autech, jakou to přináší nám.

Ale to aby bylo 50 na 50, to mi přijde zbytečně statistické a rozumné akorát tak na papíře a né ve skutečnosti. Přijde mi to stejné jako když radikální zástupkyně feminismu chtějí aby všechna zaměstnání/služby atd. byla obsazena přesně z půlky muži a z půlky ženy. Ale na otázku jestli by chtěli aby bylo stejně "zednic" jako zedníků (práce obsazená primárně muži) a že by tedy podle tohoto principu mělo být například i ve vězení stejný podíl mužů a žen nedokážou odpovědět. Ženy by podle mě měly mít stejné možnosti řídit, řídit kdykoliv se jim zachce, mít auta jako koníček, nebát se o nich mluvit, prostě naprosto svobodně jak je jim libo si užívat tuto práci/koníček stejně jako my. Ale to, že jich bude méně nadšených do aut jak mužů nemusí hned znamenat, že jsou utlačovány v tomto ohledu, jen si jich prostě vybere více ježdění autem jako nutnost, né jako jejich zálibu. Svobodný rozvoj je podle mě lepší jak hloupé konstatování, že když bude vše rozděleno 50 na 50 tak všechno bude fér. A čím víc radostných žen uvidím za volantem/na srazech/na okruhu, tím lépe podle mě.

Jakub Pospíšil
25. srpna 2020, 12:18
18

J. K.: měl jsem rozepsanou fakt dlouhou odpověď, ale to je asi buřt. Spokojím se tedy jen s parafrází tvé poslední věty.
"Až uvidím v naší společnosti alespoň 50% chlapů, kterak tráví rádi čas nákupem kosmetiky, bude to pro mě dobrý signál o stavu naší společnosti. Zatím je tento lakmusový papírek červený jako spartakiádní trenýrky."
Proč je progresivním levičákům tak zatěžko uznat, že mezi mužem a ženou mohou být rozdíly?
-
Komentář upraven 25. 8. 2020, 12:24:13

Greeny
25. srpna 2020, 12:29
14

J.K.: já bych hlavně chtěl vidět 50% žen v dole kopat uhlí... Cos napsal je nesmysl a další zbytečné hledání rovnoprávnosti tam, kde to není potřeba. Ženy mají stejnou možnost řídit jako muži. Jestli se tak neděje, tak budiž, asi to tak nemá být. Je to stejné jako s těmi horníky, že to dělají jen muži není žádná forma diskriminace.

J.K.
25. srpna 2020, 12:30
2

Jasně. Souhlasím. Ani já nechci nic diktovat a rozdělovat. Na 50:50 samozřejmě netrvám ;-) Jen aktuální stav považuji za nemocný.

Ale rýpnu i do našich autíčkářských řad. Pár žen, které se rozhodly prolomit tu naši bariéru jsem zažil, a styděl jsem se při tom. Jakmile se objevily na srazu, byly hned očumovány jako telata před porážkou ony a ne auta, kterými přijely. Se nedivím, že už jsem je znovu neviděl.

Jakub Pospíšil
25. srpna 2020, 12:34
3

Jo, to zase jo, to je dobrý point, setkal jsem se s tím mockrát, že se u holek řeší spíš jak vypadají, než čím jezdí. Ale vždycky záleží na komunitě, ve které se to děje. A některé "děvy od aut" tomu jdou dost naproti.

Viola Procházková
25. srpna 2020, 13:04
12

JK: Já si nepřipadám méně privilegovaná. Nesetkala jsem se s žádnou zásadní agresí na silnici (možná proto, že většinou nadávám jako první :D ), v autoškole mě nikdo neponižoval, a když už chudák instruktor dával oči v sloup, tak proto že jsem byla fakt jelito. Ženských je v technických oborech obecně míň, prostě v tom mozku je očividně něco jinak.
Mám dojem, že si to holky dělají tak trochu samy. Že se z toho stala skoro až póza. Přece si nemůžu vyměnit kolo, když jsem ženská. Na pumpě se mi zavaří obvody, když mám popadnout tu správnou pistoli. A při parkování radši rovnou vystoupím a požádám pocestného o pomoc. Ne že by chlapi byli vždycky motivující a sluníčkoví, ale určitě bych neházela vinu jenom na ně.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. srpna 2020, 13:09
12

J.K. Promiň, ale to je hroznej blábol. Fakt nemám pocit, že by ženský byly v něčem zásadně omezovaný v dnešní době. Spíš naopak. Každá si může dělat, co chce. Ale jinak s tou tvojí rovnoprávností souhlasím. Taky nevidím důvod, proč bych měl být jako chlap automaticky předurčenej k montování skříní a tahání těžkých nákupů. Mír. :-D

Mimochodem, paní Knightriderová jezdí po srazech. Nebo po výletech, jen tak. Pro radost. Bez nějakýho cíle. Ve svým 1966 Mustangu. Autíčkář a diskuse kolem, jí naprosto nezajímají. Nečte to. Howg. ;-)

J.K.
25. srpna 2020, 13:13
-10

Vojtěch Kubiš: Kámo, jako vážně srovnáváš řízení dnešních aut s prací v dole? Ti hráblo?

Je nějaký fyzický či psychický důvod, proč by nemohl řídit podobný počet žen jako mužů? Ukazují statistiky třeba na větší nehodovost nebo větší počet úmrtí řidiček? Nikde nepíšu nic o kvótách ani nic o nařizování. Píšu o tom, že si za nízký počet žen řidiček a žen autíčkářek můžeme my muži sami. Pokud ti to tak vyhovuje, OK. Mně ne. Neupřednostňuji sausage party.

Fa
Fandatik
25. srpna 2020, 13:30
10

Kuwa, já si myslel, že to je od J.K. sarkasmus. Nakonec jsem pochopil, že tu žumpu slov myslí vážně.

Ve městě a okolí těch 50:50 platí a spíš už jsou řidičky v osobáku v přesile (moje pozorování). Zbytek nestojí za komentář. Kdyby holky chtěli, určitě je budou otcové učit řídit na opuštěných místech výrazně dřív než v 18ti.

Možná, že holky které řízení baví, dají přednost jedné stopě. (A těch už znám dost, a dělají si papíry i po 30ti, prostě protože chtějí řídit).

ro
rock
25. srpna 2020, 13:39
17

to J.K.:
"můžeme (za to) my muži sami"

Mluv za sebe. Jestli ty máš za sebou nějaké temné období, kdy jsi holky nějakým způsobem diskriminoval a teď cítíš potřebu sebemrskačství, je to tvoje věc. Já ale za nic z toho, co jsi vypsal, vinu necítím a na sebe ji brát nehodlám.

Sedrik
25. srpna 2020, 14:28
3

J.K. good luck.
Souhlasím s tím, co píšeš a držím pěsti v diskusi. Nechci nic psát, protože bych se strašně nasral a nestojí mi to za to.

briza
25. srpna 2020, 14:52
8

A jéje, privilegovaný bílý muž už dorazil i na Autíčkáře.

J.K.
25. srpna 2020, 16:25
0

Zlokoč ka: Jsi takový místní jednorožec. Tvá zkušenost možná dokládá právě to, že kdyby měly ženy jiné životní zážitky, mohlo vás být i zde na Autíčkáři víc. Možná právě to, že jsi nesetkala s žádnou zásadní agresí na silnici, umožnilo Tvou lásku k vozům. Když jsem si vyslechl zkušenosti žen, které se naopak rozhodly neřídit, nedivil jsem se jim. Souhlasím s tím, že se mnoho žen rodí s vlohami a zájmy, kterým říkáme dívčí. To ale přeci nemusí znamenat, že nebudou rádi řídit. Technické vzdělání k řízení auta dnes není vůbec potřeba.

O té póze, kterou mnoho žen předvádí, si také myslím, že je zcela zbytečná. Myslím si ale také, že mnoho z žen ji dělá právě proto, že ji od nich muži očekávají. Že ty ženy chtějí, aby je mělo okolí rádo. A jejich zkušenost je, že právě tyto pózy přinášejí vytouženou reakci.

Dovol mi dotaz: Co to bylo za výzkum, z něhož vyšlo, že v ČR za volant denně usedne 40 % žen a dalších 20% řídí minimálně jednou týdně? To by bylo více než má řidičský průkaz. (Řidičský průkaz má u nás asi 46% žen.)

Vavris Vavrisovic
25. srpna 2020, 21:39
5

Si snad zítra stoupnu k cestě a začnu čárkovat kluky a holky za volantem... Odhadem mi těch 40 % přijde reálných...

riderhenry
25. srpna 2020, 22:30
1

Přesně tak - naopak mi přijde, že (převážně mladší) muži velice často a rádi poslední dobou přenechávají volant svým (většinou) hezčím polovičkám. Spíš tohle bych viděl jako takový zvláštní trend, který mi nedává moc logiku. Podobně jako třeba počítač, plynový kotel nebo kolo, většinou žena přenechává problémy, údržbu a další úkony s podobnými záležitostmi mužům, protože prostě očekává, že oni ví, nebo by alespoň mohl/měl vědět, jak na to. Nevidím na tom nic špatného. Neříkám, že žena nemůže líp řídit. To s tím ale moc nesouvisí.

Ale čemu se taky divit. Sám jsem byl u předání nového auta (Volvo XC40) mé drahé mamince a jediné, čemu se prodejce věnoval (opravu) bylo připojení telefonu a další úkony s dotykovou obrazovkou... Přitom to auto není až tak strašně triviální, třeba už jen kvůli AdBlue, což není úplně jasná záležitost pro každého uživatele, který to prostě ještě nezažil... Pak se dá i chápat, že společnost (nebo spíš častěji jen nějaký vyhraněný jedinec) nechápe, že s autem může být spojené i něco jiného. Třeba výměna kola. Nebo to, že někdo musí tu zimní sadu odtahat do sklepa a naházet do auta letní gumy. Vědět, jak se měří a dolévá olej. Co je potřeba v tom servisu vlastně vyměnit, pohlídat a nenechat se natáhnout na ceně za kabinový filtr. Kde to vlastně je? Poznám, že to vyměnili? Můžu tam dát olivový olej? OK, dnes je to vlastně jedno, 90 % chlapu stejně ví ho*no a je už asi fakt jedno, kdo to řídí. Vždyť na ten operák už je to jedno...

BigBang
27. srpna 2020, 19:58
0

Vavris: Včera jsem zcela nezávisle na tomto článku počítal poměr ženy vs. muži za volantem během čekání na autobus. V jeden moment mi dokonce přišlo, že jezdí pouze ženy. Proto jsem taky zasčal počítat. Realita byla během asi dvouminutového počítání 40% žen za volantem...

Vavris Vavrisovic
27. srpna 2020, 20:30
0

U mě to bylo 30%

custom1
25. srpna 2020, 11:39
0

Moje manželka řídí, auto jí kdykoliv půjčím, ale že by jí řízení nějak bavilo, to ne. Většinou řídím já, aniž bych se musel nějak tlačit za volant.
Auta se jí líbí, nebo aspoň ví, která se jí líbí a to, prosím pěkně, ne podle barvy! Dokonce pozná '70 Challenger od ostatních ročníků a ví, která je která generace Camara. Ne, že by to bylo nějak těžké, ale přesto to považuju za malý zázrak.
Ovšem říct, že ji auta "baví", nemůžu. Bohužel...

reagovat
CZmisak
26. srpna 2020, 13:53
0

Ono je to o tom levelu, čemu se dá říkat, že někoho "baví auta". Pro tebe to může být mechanika, pro někoho řízení, pro jiného design.

Já na K&K vozil postupně kamarádku a několikrát i přítelkyni a oběma se tam líbilo a rády si to tam prohlédly. A přitom ani jedna z nich aktivně neřídí.

custom1
27. srpna 2020, 13:32
0

Souhlasím, že "baví auta" má každý jinak, spíš je to o tom, "jak moc" a není důležité, jestli je člověk aktivní řidič, či nikoliv. Já bych řekl, že je to o širším povědomí o autech. Jak říkáš, někdo rád řídí, někdo opravuje, někdo se jen dívá, ale musí tam být ten zájem/vášeň.

Manželka se mnou jezdívala na srazy a ze začátku ji to tam i bavilo, jenže jak to bylo čím dál stejné (to byl možná ten důvod), bavit ji to přestalo. I když nedávno prohlásila, že by na nějaký sraz jela, tak uvidíme, jestli se zase zažehne jiskra nadšení... :)

Jakub Pospíšil
25. srpna 2020, 12:31
5

Tohle je super téma. Ono je to dost i o tom, jak vlastně vnímáme automobilové nadšenectví. Znám pár holek, co mají rády auta, ale že by se vypravily na okruh, nebo dobrovolně strávily odpoledne v garáži výměnou brzd? To moc ne, radši vyjedou někam na výlet, v pohodovém tempu, žádná okresková "touge", ale klídek, příjemná hudba, hezké výhledy... Na autě je nejkrásnější ta svoboda, kterou řidiči (a klidně i spolujezdci) dává, a tu myslím, že si užívají všichni bez ohledu na pohlaví.

reagovat
Po
Pospis
28. srpna 2020, 12:12
0

Ahoj Jakube, jednu takovou znám. Postavila si drifťáka a jezdí s ním na závody.

Greeny
25. srpna 2020, 12:34
11

Zrovna minulý týden se mi stala hezká příhoda. Na parkovišti u Tesca vidím VW transportér a pod ním se válející osobu s dlouhými vlasy. Přijdu blíž a nabídnu pomoc. A z pod auta vyleze drobná, opravdu hezká, mladá žena. Dáme se do řeči. Prý teče servopumpa a dělá divné zvuky a tak snaží se aspoň sundat řemen a pokračovat dál bez serva. Jenže má ožvýkaný šroub a nedaří se jí to povolit. Domluvíme se, zajedu do garáže pro sikovky, slečně to povolím a rozloučíme se.

A pak že nejsou.. V zmiňovaném Transportéru cestoval mladý německý pár a byla to právě žena která očividně autům rozuměla víc.

reagovat
Sedrik
25. srpna 2020, 13:08
13

"Dneska je sice leccos všelijak pokroucené, ale pořád kupujeme holčičkám panenky a klukům angličáky. Od malička je nad slunce jasné, co je holčičí a co je klučičí. Na to volně navazuje postoj, že to či ono je pro holky (nebo pro kluky) nevhodné nebo že tomu nerozumí. A už se to veze. "

This ↑

Toto je hlavní příčina - nemám děti, ale mám kolem sebe hromadu dětí. Sehnat pro malou holčičku oblečení, které není růžové a s panenkama/jednorožcama skoro nejde. To stejné u kluků - modrá, auta, supermani.

A pokud to zkusíte, pak zrovna ten váš bude jedinej, kterej auto na triku nemá a bude se jej dožadovat (stejně, jako vaše dcera, která bude jediná v modrým bez Hello kitty). Odkoukáno od kamarádů.

Tyhle předsudky se pak táhnou životem jako smrad i bez toho, aby o tom někdo mluvil - prostě to tak lidi mají v hlavě.

Upřímně: co koho napadne jako úplně první myšlenka, když uvidí mladou blondýnu řídit sporťák?
Že si na něj mohla sama našetřit, protože má auta ráda je až tak druhá, třetí myšlenka...
Nedivím se pak, že taková slečna nevyhledává srazy, kde by musela dokola opakovat, že jí to nekoupil tatínek, přítel, manžel, šéf...

reagovat
Vavris Vavrisovic
25. srpna 2020, 21:41
0

Velmi úderné argumenty.

Sedrik
26. srpna 2020, 09:38
1

Ono to rozdělení na klučičí a holčičí je v nás silně. Už jsem několikrát slyšel přesně tato slova:
"Ty nemáš děti? To je ale škoda. Máš rád auta, tak kdyby se ti narodil kluk, tak to bude super - budeš to s ním moci sdílet"

A přitom jeden z mých nej zážitku byl, když jsem byl poprvé na autokrose a já tam viděl ty cca 6 letý slečny, jak si to na tom blátě vodí. Pak se vysoukala z té buginy, celá od bahna a pusu od ucha k uchu.

Nepotřebuju kluka. Potřebuju, dítě, který to bude bavit. Pohlaví mě nezajímá.

eLzyx
26. srpna 2020, 09:54
1

nemyslím si, že by hračky v dětství měly nějaký vliv na to, jestli holka bude mít ráda auta jinak než jen jako dopravní prostředek. Moje máti dostávala jako dítě od svého táty matchboxy, přesto je neřidička, nic jí to neříká. Dej jí do ruky kotě a může se zbláznit radostí i když jí je skoro 60.

Sedrik
26. srpna 2020, 11:23
0

Nemůžeš to vyčleňovat - pokud budeš někomu něco cpát, tak si k tomu spíš vytvoří odpor.
Dívej se na to jako na celek - výchova, postoj k pohlaví (jak tady zaznělo: kluci pomáhají v garáži, holky v kuchyni), přístup rodičů, přístup okolí, kamarádů, učitelů...atd.
Pokud bude holka mít super tátu, kamarádky, který třeba auta taky zajímají a ve škole si z ní za to nebudou dělat legraci, tak má stejnej start do života, jako normální kluk (co se vztahu k autům týče). Tak to ale většinou není.

Pochtli
26. srpna 2020, 13:31
2

Pravdou je, že otec může slušně zasáhnout do automobilové budoucnosti celé rodiny.
Tatík mé drahé polovičky svým chováním tak znechutil ostatním řízení, že holky a mamina pěkných pár let neřídily vůbec. Dalo mi velkou práci tu mojí přesvědčit, aby to opět zkusila a naučil jsem ji v podstatě znovu řídit. Nechápala, že takový nervák jako já, je schopný někoho naučit bez křiku, urážek a sahání do řízení za jízdy, jako to dělal její tatík.
Dnes se za volant sice nehrne, ale když chce/potřebuje, za volant sedne a dojede si kam potřebuje. Odpor její maminy se mi zlomit nepodařilo, tak jí zbytek rodiny bohužel musí dělat taxikáře.

VK
VK
25. srpna 2020, 13:08
4

Od malička žité stereotypy a rozdělení rolí. Do čehož jsme všichni ponoření, prostupuje celým životem tak důkladně a samozřejmě, že to do maličkých človíčků ani už nikdo nemusí explicitně vtloukat, že mladí a posléze staří mužové se budou zajímat o autíčka - a mladé dámy ne. Což zpětně to prostředí stereotypů a rolí potvrzuje a upevňuje, obluda se zakusuje do vlastního ocasu a pes jitrničku sežral.

Nejsou to jenom auta. Mezi jeskyňáři je výrazně přepytlováno, mezi hráči deskových her jsou většinou - zrovna hráči, hráčky menšinově.

reagovat
Ha
Habakukk
25. srpna 2020, 13:35
11

Tak jak jsem proletěl diskuzi tak se zatím žádná nepřihlásila. Jen podivné výplody o zlém světě můžů a jejich tyranské nadvládě která brání ženám se věnovat tak privilegované zálibě psaní erudovaných příspěvků ve vysoce hodnotné diskuzi zde na autíčkáři.

reagovat
bitner
25. srpna 2020, 14:35
4

To je absolutni klasika :-) Virtualni obcanskou valku za rovnopravnost zen vzdy vedou betasamci proti alfasamcum. Tady se teda vetsinove vyjadruji celkem normalni chlapi.
Fakt bych to nechal na tech babach, at delaji, co je bavi. Nejsme Saudi, ze jo.

wdave_t
25. srpna 2020, 13:51
4

Jak vidím tu holku u bavoráku, tak mi to připomnělo jak to dneska na světlech voroštovala nějaká holka v hezky znějící E46 :) A samozřejmě to potvrzuje, co se tu píše, protože první co mě napadlo bylo "ty jo, to je holka, co se takhle ostře rozjela... cool, to se moc nevidí a je to škoda"

Bylo by super moct se o autech (na nadšenecký úrovni) pobavit s holkama, ale to se mi poštěstí jednou za uherák. Třeba na srazu MX-5.

Já se třeba snažím trochu k tomu vést svou přítelkyni. Evidentně z ní nikdy nebude automobilovej pošuk jako já (což ... dobře pro ní), ale aspoň už si občas vezme Legenda nebo Miatu do práce, v případě Miaty si i shodí střechu a umí si to užít :) Tak z toho mám radost. Ale tady si tak maximálně přečte můj blog, no :D

reagovat
Csaba
25. srpna 2020, 14:24
6

Jak píše Habakukk - o nedostatku žen v debatě o autech nebo mezi fandy do aut debatují opět z 99% pouze muži :-)
Podstatné již bylo napsáno, já proto jen obdivně konstatuji: to je ovšem po čertech krásná E32!

reagovat
Csaba
25. srpna 2020, 14:40
0

Díky! Už jsem zapomněl že jsem ten článek před (téměř) rokem četl. Každopádně si ho rád přečtu podruhé a pak přepošlu kamarádovi který měl E32 dvě a E38 asi pět :)

Ha
Habakukk
25. srpna 2020, 14:48
0

Kdyby je (ženy tedy ty co mají vagínu) povídání o autech nějak bavilo tak by se chodili a vedli zasvěceně debatu, že atmosféreická V6 je lepší než foukaná R4 s hybridním pohonem na zadní nápravě. Ono je to bohužel většině fuk.

Fa
Fandatik
25. srpna 2020, 20:52
3

Nebo by si zařídili autickarka.cz

Ha
Habakukk
26. srpna 2020, 07:11
2

Ony se scházi na emiminu.cz a tam vedou svoje diskuze i o autech.

HO
HOP!k
25. srpna 2020, 14:54
5

V tom případě tedy žiji v kouzelném kraji :) Prodávám v obchodě, takže to sleduji na parkovišti, ale i u jezera, případně na silnicích. U nás ve městě a okolí je mnoho vášnivých petrolheadek! Jedna drifterka a pořadatelka lokálních tuningsrazů (v komunitě má taky pár slečen s vyladěnejma mazlíkama), spousta slečen v nákupních taškách, holčiny za volantem např. i starýho Pajera (když jede rodina na nákupy), slečny v novejch Áčkovejch Mercedesech (jen k nám do obchodu jezděj pravidelně takový Áčka asi 4 a pozor - slečny jsou majitelky, žádnej jejich chlap... ti prej stojej za prd :D ) ...
Takže podle mne jde jen o to, že jiný kraj, jiný mrav.
Jinak zdravím, jsem tu nový.
Z krásných Poděbrad plných řidiček zdraví Petr.

reagovat
HO
HOP!k
25. srpna 2020, 14:55
4

Nemluvě o tom, že spousta princezen u nás přechází radši do jedné stopy. Ale to je zase jiná...

custom1
25. srpna 2020, 14:59
9

No jo, Poděbrady...
Jak říkával můj děda, co tam jezdil do lázní: "Poděbrady, Poděbrady, jeden chlap na štyry baby." :D

milic
25. srpna 2020, 15:00
8

Manželka řídí velmi dobře a řekl bych, že ji to i docela baví. Po pár panácích snad i uznám, že je minimálně stejně dobrý řidič jako já, ne-li lepší :-). Ale technika ji nezajímá, ne že by tomu nebyla schopná porozumět, ale prostě o to nemá zájem. A podobně to má i s diskusemi o autech. Má ráda přeposilované řízení, protože to jde zlehka, co nejvyšší posaz, aby dobře viděla a co největší auto, protože prostor na blbosti a pocit bezpečí. A takhle to má dle mého většina žen už od narození.

reagovat
ML
MLKR42
25. srpna 2020, 15:35
10

Mi se hlavně strašně líbí jak tady hrozně moc lidí mají jasno - holky auta nebaví, protože kdyby je to bavilo, tak to dělají, případně já jako muž jsem si nikdy nevšiml, že by holy někdo znevýhodňoval, takže se to neděje.

Jako osobně fakt nevím. Přítelkyně k autům a řízení měla velice negativní vztah, dokud jsem jí nezačal tak normálně lidsky vysvětlovat co a jak, nechal jí vyřešit pár problémů a dneska bez probémů rejdí po Praze a aktivně se podílí na výběru nového auta. Nevím proč to tak měla, ale mysím si, že je to naučené. Málokoho vůbec napadne vzít dospívající dceru a ukázat jí jak se mění olej, vyměňuje kolo, jak nastartovat auto přes kabel, jak vytáhnout trabanta z příkopy, etc. Táta mi takové věci ukazoval kdykoliv k tomu byla příležitost a dloho mu tvalo, než si ke mě našel cestu a mě to i začalo bavit tak abych se ho i doptával a časem mě auta opravdu začala bavit. (Jsem přesvědčený že kdybych byl holka, tak nad tím prostě mávne rukou a já beru auto jako spotřebič)

No a druhá obrovská překážka se mi zdá systém autoškol. Opravdu za svých 18 předchozích let života jsem nikdy neviděl tak neskutečnou lidskou žumpu, jakou byla celá ta organizace kolem autoškol a zkušebních komisařů. Z vyprávění kamarádek i z toho co se mi dělo ve skupince v autě se mi i dodneška občas udělá úzko. Je fakt super říct holce z dědiny co studuje biskupský gympl co i v létě radši chodí ve svetru, že jedem na kočičí hlavy aby jí to potřepalo kůzlátka. Ono se jen stačí podívat na YT kanál třeba té Aury, kde se sice komisař pod kamerou snaží nebýt úplný chlípník, ale stejně jde z jeho neexistujícího vysvětlování a opakování zajetých frází bez minimální snahy o vysvětlení jako poškrábaná gramodeska cítit dost silné autoškolské pičo.
-- Tak tento systém autoškol si myslím dělá z lidí s neutrálním nebo trochu kladným předpokladem k řízení pouze operátory spotřebičů, a čest všem výjimkám. A myslím si že žen tímhle sítem neprojde daleko víc, protože mi přijde že to síto mají daleko jemnější.

reagovat
Pochtli
25. srpna 2020, 22:14
1

Napadá mě jediné - proč nějaká "zhrzená studentka" po zážitku v autoškole nezaloží vlastní, holčičí? Vždyť by pak na ty davy ženských musela mít pořadník, ne?

ML
MLKR42
25. srpna 2020, 22:43
2

Tyjo to se mi moc nepozdává - člověk má své sny a plány a ne že si postaví business na první křivdě která ho v životě potká, s takovou bych skončil jako sekuriťák nebo kuchař v družině.

Jsou slušné autoškoly. A většinou stojí víc. A většinou si ty autoškoly neplatí ty holky, ale jejich rodiče a ti jdou po ceně, takže si nemyslím že zrovna v tomhle fungují normální tržní mechanismy.

Btw na dobrý bizár jsem si teď vzpomněl - náš gympl měl dohodu s jednou místní autoškolou - exkluzivní ceny pro studenty, přihlášky se rozdávaly přímo ve třídách a jízdy u nich byly automaticky omluvené nepřítomnosti - Ale taky autoškola, kromě peněz za kondičky, chtěla i „pokutu“ za to když si nedal jízdu s komisařem. No prostě z každého ročníku si instruktoři vytipovali pár lidí které nenaučili ani pořádně pracovat se spojkou, takže se jim ty slevy částečně vrátily na pokutách a na tom, že mohli s děckama jezdit i přes den v pracovních dnech. Z každé třídy k nim šla cca půlka děcek.

Pochtli
26. srpna 2020, 09:45
5

Mě akorát štvou různé skupiny lidí, které místo aby se stavem věci něco udělaly, tak akorát svádějí vinu na výchovu, společnost, předsudky apod. Z médií se na nás neustále valí, jak je ten/ta/to neustále diskriminován/a/o, ale té opravdové diskriminace je tu jen zlomek. Zbytek jsou jen mediální štěky bez hlubšího pochopení, proč tomu tak je. Pak z toho vznikají nesmyslné kvóty a násilné "narovnávání", což je též diskriminace, o které se jen nemluví.

ML
MLKR42
26. srpna 2020, 10:17
1

Tyjo, mozna to je trochu misu k debate, ale rozhodne doporucuju se kouknout na 20. serii south parku, tam je uplne luxusne popsane jakym zpusobem roztrollit spolecnost tak, ze uplne obycejnym lidem zacnou vadit takove veci jako napriklad pozadavek nejake zeny, aby se k ni kolega nechoval jako chlipne prase.

Ja si fakt myslim, ze jsme tu doprdele vsichni spolu a musime to tu i spolu nejak vydrzet, a kdybychom se chovali k sobe navzajem slusne, tak neni treba nejakych korektivnich akci. Ano je to prilisna simplifikace problemu a ono opravdu nic neni tak jednoduche jak se zda, ale ja jako dospely, bily heterosexualni muz v Cesku se vazne necitim byt diskriminovan pozadavky lidi z ostatnich socioekonomickych strat na normalni zivot. Mozna nekdo jiny jo, a je to ciste jejich perogativum, ale opravdu si to ani neumim predstavit.

Jo a sorry za bezdiakritiku, EN klavesnice a tak.

krab
25. srpna 2020, 15:39
3

To je keců tady koukám... Tady máte holky řidičky! Na letošním 1000Mil , foto Ondra Kroutil , když už jsem sem postnul fotku, tak zdroj, kde je celá galerie tady: http://www.classicblog.cz/1000-mil-ceskoslovenskych/

reagovat
Bu
Bublinka
25. srpna 2020, 15:51
18

Takže, jmenuju se Markéta, po letech soužití s Greenym mě auta baví, i když jim prd rozumím, jezdím Pianem, i když pomalu, jinak raději naviguju, protože to Greenymu nejde. Na okruhu se vyskytuji jako spolujezdec, protože se bojím, že bych jako řidič zdržovala, zavazela, nešlo by mi to a muži kolem by se mi smáli nebo byli naštvaní. Nevím, jestli je to iracionální strach nebo zkušenosti z jiných situací, kdy mě posílali zpátky k plotně, ať už to bylo v autoškole nebo na pohovoru v práci. Nebo je to strach už z dávné minulosti, protože holky si přece nemůžou hrát s bagrem, kladívkem by se zranily a šroubovák drží jako prase kost?

Podle mě tento problém začíná v dětství, přesně tím rozdělením holčičích a klučičích hraček, holky pomáhají v kuchyni a kluci v garáži, holky mají hodiny pěstování kytek a kluci dílny, holkám jdou jazyky a fyzice stejně nikdy rozumět nebudou... A tím se všichni jenom utvrdí v rolích, v tom, že muž se nemůže starat o domácnost a ženě nesluší, když má ruce od šmíru. A když už by i udělali něco neodpovídajícího jejich pohlaví, mají strach, jak na to okolí zareaguje...

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. srpna 2020, 16:58
0

Je to jenom a jenom na tobě, jakou cestu si zvolíš. Jestli to bude cesta zavedených klišé a nebo vystoupení z vlastního stínu předsudků a strachů. Promiň a neber to osobně, ale já nemám moc rád tohle stěžování si na to, že oni/svět jsou na mně zlí a proto nejde to či ono. Ty sama jsi strůjcem vlastního života. Jestli se chceš rejpat v autech, tak se v nich rejpej. Nebo jezdi. Na tom nesejde. Dost pochybuju o tom, že ti to někdo bude zakazovat.

ML
MLKR42
25. srpna 2020, 17:09
10

Tady tohle, to je ono. Autorka se zeptá žen jestli jsou tady a jestli a jaké mají zkušenosti a vztah k automobilismu. Nějaká žena na to tady odpoví, načež jinak zřejmě naprosto normální běloch odpoví, že si vlastně nemá na co stěžovat.

Tak tady tohleto, to věřím že hodně lidem znechutí hodně lidem hodně moc různých věcí které by určitě rádi dělali. Protože světě div se, ale jsme společenští tvorové a reakce okolí na nás je součástí našeho vlastního zážitku.

Bu
Bublinka
25. srpna 2020, 17:23
8

MLRK42: díky, že jsem to nemusela říct já :D

Knightrider: Máš pravdu, můj život je takový, jaký si ho udělám. Život každé ženy je takový, jaký si ho udělá. Jen tvrdím, a stojím si za tím, že když bude žena vychovávána bez stereotypů, bude pro ni mnohem jednodušší si ten život podle sebe prosadit, a když tak bude vychováván i muž, nebude toho vůbec potřeba.

J.
J.J.K.K.
25. srpna 2020, 17:31
0

amen

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. srpna 2020, 17:38
3

MLKLR42: Autorka tady napsala, že:
- na okruhu jezdí jen jako spolujezdec, protože se bojí, že bude zavazet atd.
- že neví, jestli má iracionální strachy z posílání k plotně, z keců ohledně prací z nářadím atd.

To, že se ozvala, jí nikdo nebere. Já jen říkám, že důvody, proč něco nejde, viz výše, považuju za výmluvy. Každýmu je u prdele, jestli je za volantem chlap nebo ženská, pokud se na tý silnici chová normálně. Znám hromadu chlapů, co neumí řídit. A stejně tak ženský, co neumí vařit.

Sedrik
26. srpna 2020, 11:20
4

Bublinko, moc díky za post - vidím to stejně.
Ty argumenty tady - to je na jedno brdo: já se s tím nesetkal, nikdo, koho znám se s tím nesetkal tak se to neděje. Já bych se v dané situaci zachoval jinak a podle mě se tak mohl/mohla zachovat i on/ona. Takže podmínky máme stejné = no problém. To, jak to vnímá osoba, které se to skutečně děje/stalo je jim jedno.

Drž se a okruh někdy zkus - zdržovat nebudeš.

Viola Procházková
26. srpna 2020, 12:48
3

Knightrider: s filosofií "jaký si to uděláš, takový to máš" asi v zásadě souhlasím. Nikde taky ani já, ani nikdo jiný netvrdí, že holky nemůžou mít "chlapské" koníčky. Můžou. Ale jednak je stojí o dost víc energie si ty koníčky prosadit (celkem vím, o čem mluvím), jednak budou v té své referenční skupině vždycky trochu za exoty (taky vím, o čem mluvím :). Takže jo - můžu si jít za svým snem bez ohledu na okolí. Koneckonců mě samotnou tahle umanutost přivedla právě sem a neměnila bych. Ale holt mám na cestě o něco víc překážek, než by měl průměrný chlap, i když to nejsou překážky měřitelné, ale spíš pocitové.
Ten článek neměl vyznít jako bědování, že je svět zlej. Já si nestěžuju. Spíš jsem chtěla, abychom se nad tím kolektivně zamysleli, a dost mě zajímalo, co se objeví v diskusi. A hlavně abych holkám dodala odvahu, pokud se jim jí nedostává.

Jakub Pospíšil
26. srpna 2020, 13:12
0

"Nějaká žena na to tady odpoví, načež jinak zřejmě naprosto normální běloch odpoví, že si vlastně nemá na co stěžovat."

Hele, nemyslim to fakt nějak zle, reálně mě to zajímá - proč je tam ten důraz na to, že Knightrider není černej?

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. srpna 2020, 13:29
4

Hele já nevím. Asi žiju v nějaký liberálnější bublině lidí kolem sebe. Našim bylo celkem jedno, jakým koníčkům se věnuju já nebo moje sestra. Neříkám, že je vždycky chápali, ale nezakazovali. A k těm holkám a jejich "chlapským" koníčkům. Paní Knightriderovou jsem poznal na srazu. Po letech snění si koupila vlastního Mustanga. Jednu dobu hodně jezdila po výletech s kamarádkou, která má Corvette C3. Další naše kamarádka má starýho Jeepa Cherokee. Miluje ho a jezdí s ním taky po srazech. A podobných případů znám víc. Jasně, jsou ty holky v menšině, o tom žádná. Ale za mně můžu říct, že mně ženská u "chlapských" koníčků nepřipadá nijak nenormální, i díky svým zkušenostem a nějak moc nechápu, proč bych se nad tím měl pozastavovat. Ať si každej dělá, co ho baví. Já neumím vařit, tak se do toho taky neseru.
Co se těch překážek týče, ono je dost těžký objektivně říct, co jsou skutečně měřitelný překážky a co jen domněnky nebo bloky v hlavě. Proto nemá smysl se do týhle debaty pouštět. Každej jsme jinej a každej reagujeme jinak i na podněty kolem nás. Já v těchhle věcech nijak nerozlišuju na chlapy/ženský nebo bílý/černý. Ať se každej věnuje, čemu chce. Pro mně je podstatnější, co ten člověk umí nebo co ho baví. I mezi motorkářkama znám spoustu holek. Já třeba na motorce neumím jezdit vůbec.
Prostě nedělal bych z toho žádný drama. Každej jsme nějakej a každýho baví něco jinýho, bez ohledu na pohlaví nebo barvu pleti. Na druhou stranu, přiznejme si, že mezi chlapem a ženskou jsou drobný rozdíly. A některý jsou dokonce vidět na první pohled. :-D Takže se celkem dá tušit, že některý profese nebudou pro ženský úplně to pravý ořechový, že? Mně osobně mnohem víc děsí komentáře typu nahoře J.K., který smrdí pozitivní diskriminací a hledáním problémů tam, kde žádný nejsou. Jasně, někdo je citlivější a může poznámky o plotně blbě nést. To beru. Mně taky sere, že mám obě ruce levý na manuální práce s nářadím. Ale naučil jsem se telefonovat. Takže umím zavolat kámošům, kteří ty ruce levý nemají. No a co. Se z toho neposeru. Podstatný je si umět poradit. A to, jestli jsi chlap nebo ženská, je naprosto irelevantní.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. srpna 2020, 13:31
3

Jakub Pospíšil: No vzhledem k tomu, že jsem se akorát vrátil z dovolený, tak jsem fakt černej jak bota. :-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. srpna 2020, 13:38
2

Ještě k těm exotům ve svojí sociální bublině. Jasně, máš pravdu. I já jsem občas za exota díky autům, ve kterých jezdím. A taky si k tomu občas vyslechnu debilní poznámky. A světe div se, v 99% případů od chlapů. Jenomže je to můj život, moje koníčky a moje představy o tom, jak by ten život měl vypadat. A já nějak nevidím důvod, proč bych se měl přizpůsobovat představám mainstreamovýho okolí. Oni nemají moje zážitky, moje představy, ani neplatí moje účty. Takže pokud tím nikoho kolem sebe neomezuju, nevidím důvod, proč bych měl slevit ze svýho způsobu života.

Radim Nemec
26. srpna 2020, 14:51
0

ad to "jako prase kost" etc. - ono chlapi si takovy veci rikaji asi taky dostatecne a clovek se proste nemuze nechat odradit. Jednou jsem videl servisaka, ktery propaloval kazdym druhym klepnutim elektrodou napravu, komentoval jsem to i odpovidajicne... ...a myslite, ze zavrel dilnu a sel se utopit do blizkeho rybnika? ;)
Jinak zenskych co ma rado tyhle veci je... asi tak nejak prirozene? Na karting chodi dve princezny, ktere si me davaji s jednou rukou za zady (racing excuse - maji dobre o 30kg min nez ja...), na zavodech vidim dalsich par ktere si s klukama taky nezadaji. Co se motorkarek tyce, tak nektere si to i ocividne uzivaji. Posledni zazitek byla nejaka s helmou v barve "hello kitty" a nalepenyma kralicima usima na ni. Pri vyletu clovek potka skupinu 4 borcu a jedne zeny v M2, Miate, 124 Abarthu a M4... a ridila sama toho Fiata.
Asi zalezi v jake socialni bubline se clovek pohybuje. Chlapi maji asi prirozene vic sklon k tomu filozofovani u piva (nebo klavesnice), zatimco u zenskych mi pripada, ze to proste delaji (jakkoliv se jim to libi) a moc neresi nejake sdruzovani a blaboleni okolo (no offence).

Sa
Sato
25. srpna 2020, 16:43
12

Moja manželka po tých rokoch so mnou rozozná Alfu 159 od 156ky, camaro od mustanga a chargra od challengra. Inak k téme nič nemám, len som sa chcel pochváliť životnými úspechmi :)

reagovat
Jo
José Jiménez
25. srpna 2020, 17:09
2

Tak víte co ,za nějaký měsíc a půl se nám narodí dcerka. Pokud to bude jenom krapet možné ,naučím ji řídit , znát a mít ráda ( hlavně Saaba )auta takovým způsobem ,že se z toho po...... . A poněvadž se půl života motám okolo kamionů bude umět řídit i ty. A ne žádný moderní tahače pro slečinka ,ale pořádný kousky s manuální 16° převodovkou.

reagovat
Michal88
25. srpna 2020, 17:09
1

Náhodou, občas se vyskytnou... Jednu jsem si vzal za ženu a poznali jsme se na Citroën srazu. :)

Je fakt, že technika jako taková jí nic moc neříká a už teď ráda přenechá práce na autech mě, ale když jsme se poznali, tak si i olej měnila atd. Holt vyrůstala s dědou v garáži. :)

Ale je pravda, že je to taky spíš výjimka než pravidlo a holky zapálený do aut znám celkem 3...

reagovat
Kuře
25. srpna 2020, 17:45
10

Není přece holka Beastar?;)

reagovat
beastar
26. srpna 2020, 00:39
8

Beastar je vsechno co chces brouku;)

Rozárka
25. srpna 2020, 19:38
15

Jmenuji se Markéta a mám ráda auta! A nestydím se za to.
Doteď jsem tu byla jenom jako voyer, ale když Zlokoč Ka zavelí vystoupit ze stínu, tak do toho jdu :)

Uznávám, že taky nevím o každém šroubku, který v autě je a mám se v této oblasti ještě co učit, ale základní údržbu zvládám, a kolo si taky vyměním sama. Když přítel opravuje něco na mém nebo svém autě, tak mu koukám pod ruky a pomáhám jak to jen jde. Snad se jednou zadaří a jednou si postavíme závodní auto a budem jezdit rally, ale to je zatím ve hvězdách. Kdybych mohla jednou řídit třeba původního Mini Coopera S, tak bych byla šťastná jako blecha. Ale spokojím se i s něčím jiným, závodit se dá evidetně i s Dacií Logan :)

Nicméně tento ideální stav zážívám teprve poslední dva roky. Už od malička jsem si hrála s auatíčkama místo panenek, a měla spíš klučičí záliby, ale od ostatních jsem dost často slýchala, že bych se měla spíš věnovat holčičím věcem, že s takovou mě nikdo nebude chtít a podobně. Těch pár holek, které znám a zajímají se o auta, má bohužel podobnou zkušenost. Takže za mě je ta výchova a okolí, ve kterém se člověk pohybuje, podstanější než to, s čím se člověk narodí. Pokud člověk nemá žádnou podporu a ještě ho ostatní spíš shazují, tak se hodně, opravdu hodně těžko prosazuje (tohle platí bohužel i obráceně, když se chlapi snaží prorazit v ženských oborech). Já měla to štěstí, že můj přítel s kolem aut motá od mala, a přibral mě do party lidí, která jezdí pořádat rally, a tam se cítím jako ryba ve vodě.

Bohužel pořád existuje spousta lidí (muži i ženy), kteří si myslí, že to dělám jenom kvůli pozornosti, nebo mají názor typu "Ty jsi ženská, ty tomu nemůžeš rozumět", "holky který se zajímají o auta jsou hnusný a tlustý"...zejména starší generace s tím má pořád problém. Někteří si musí za každou cenu dokázat, že oni jsou přece chlapi a já jenom hloupá ženská, která má být u plotny. Ty předsudky jen tak nezmizí, ale já jsem s tím naštěstí srovnaná a tolik to neřeším, i když to zamrzí.

Ale aby to nebylo jen na negativní notu, párkrát jsem narazila na opravdu fajn chlapy,, kteří se se mnou bavili jako s člověkem, při trénincích na rally mi někteří jezdci vozili třeba kafe, a byli rádi, že tam vidí i nějakou holku a ne jenom kluky. Takže záleží, na koho člověk natrefí :)

reagovat
Mechanik
25. srpna 2020, 19:42
12

Moje 2,5 letá dcera Markéta si bere na hraní nejraději moje domácí nářadí, umí zašroubovat a vyšroubovat šroubek. Každý ráno se jde podívat z okna jestli tam stojí Volha a kdykoliv se ji zeptám chce se jet projet, jen tak, a většinou si vybere Volhu. Ráda semnou chodí do garáže a chce mi pomáhat. Když jdeme na procházku, chce se jít podívat do vedlejší ulice na bagr a náklaďák a říká jak je hezkej. Po optání co chce pustit za pohádku odpoví většinou BAGR. Má ale ráda i zvířátka, kytičky, plyšáky.... Starší brácha kterýmu jsou 4 uměl už před rokem vyměnit kolo na Volze, furt něco rozebírá a opravuje ale jeho nejoblíbenější barva je červená a růžová je taky seper. Doma ho baví s mamkou vařit, nejradši si hraje s holkama....
Řekl bych že se je snažíme vychovávat bez předsudků a těším se co z nich vyroste.
Je fakt že většinou řídí Štěpán, ale Markéta se k volantu taky dostane.

reagovat
Opelfahrt
25. srpna 2020, 20:59
2

Možná bude někoho zajímat, jak malej špunt mění olej na svým Gallardu :-)

Rozárka
25. srpna 2020, 20:52
9

Podle komentářů koukám, že stačí se narodit jako Markéta a úspěch je zaručen :)

reagovat
bitner
25. srpna 2020, 21:50
8

Vsem babam palec nahoru za odvahu, ze se ozvaly!

reagovat
Pe
Peťa X
25. srpna 2020, 23:36
2

Mám mk1 Focuse a jezdím do Mýta na okruh, to by bylo drsný, kdyby se o nás někdo zmínil v článku ????!

reagovat
beastar
26. srpna 2020, 00:42
2

No. A ja zase umim varit. Jinak nikdo neomezuje holky v tom venovat se autum jako hobby. Mit radost z rizeni atd. Nekolik jich znam mlade, starsi... co je libo.

reagovat
Rozárka
26. srpna 2020, 09:18
3

Kéž by to byla pravda, můj bývalý mě v tom omezoval dost. Na autě jsem nesměla na nic šáhnout, jinak bych to určitě pokazila, na závody se mnou jezdit nechtěl a když jsem náhodou jela sama, tak pak následovala příšerná žárlivá scéna.

beastar
26. srpna 2020, 09:59
0

V tomhle cítím spíš, než snahu omezovat tvoje záliby z principu (ženský vs kluci) Právě tu žárlivost, protože kolem aut se točí ve velké míře chlapy a co kdyby náhodou. K sobě toho člověka se nechci vyjadřovat, neznám ho, ale dělal to špatně. Proto je to asi mimo jiné bývalí. Jediný co ti můžu popřát je víc štěstí na chlapy.

Ha
Habakukk
26. srpna 2020, 12:23
0

Rozárka: tak svoje koníčky si musí každý vybojovat sám bez ohledu o co se jedná. Myslíš, že jsi jediná kdo schytal žárlivou scénu když se chtěl věnovat své zálibě. Prostě jsi k sobě neměla kompatibilní protějšek to nemá s auty nic společného.

Rozárka
26. srpna 2020, 13:37
4

Beastar: Přesně jak říkáš, je to jeden z důvodů proč už je bývalý, se současným přítelem už je to v pohodě.

Habakukk: S auty to má společného dost, protože tohle byl jediný koníček, který mu vadil, ostatní typu hra na kytaru nebo malování neřešil. Vím, že nejsem jediná komu se něco takového stalo, znám to i z opačného konce, kdy ženské zakazují svým mužům mít auta jako koníček. Jenom jsem tím chtěla poukázat na jeden z důvodů, proč některé ženy nemají auta jako zálibu, protože než aby se nechaly pořád shazovat, tak se na to radši vykašlou.

Radim Nemec
26. srpna 2020, 14:56
0

Preach! Vsema deseti.

Goldies
26. srpna 2020, 06:53
4

Ale sou :-) ta moje si auta vysloveně užívá! Jako víkendovku má Audi TT quattro 165kW a každý den jezdí benzínovou hondou 1,8 V-tec. Na okruh se příští rok vysloveně těší :-) Honza Malina přesně ví, jakou fotku nahodim :-D

reagovat
Černá Vovce
26. srpna 2020, 07:38
0

Jednu znám. Je to moje budoucí bývalá (aktuálně se rozvádíme) manželka. Ta je schopna si na své Miate cokoliv opravit. A dcera má evidentně náběh podle ní, protože doma spíše převládají angličáky než panenky :)

reagovat
sheogh
26. srpna 2020, 11:18
3

To je velmi zajimava diskuze. Tady v brne, alespon co se aut tyce (jsme na autickari ze: :-)), me prijde, ze to je tak nejak 50:50. Nerekl bych, ze za volantem nejak prevladaji chlapi. A holek, co maji rady auta taky par znam (zadny okruhy apod, ale zajem o auta jo).
Nekde pobliz me bydli starsi dama, kterou tu semtam potkavam v krasne, oranzove E21 :-))))

V praci zas mame spoustu holek na tech. pozicich, vyvojarky, testerky apod.
Stejne tak spousta kamaradu rada vari...

Ono to neustaly omilani tohoto stereotypu je uz taky celkem stereotyp. Nerikam, ze sovinisti nejsou, ale je jich (aspon v mym okoli) minimum.
-
Komentář upraven 26. 8. 2020, 11:21:41

reagovat
beastar
26. srpna 2020, 11:35
1

Presne tak to mam kolem sebe taky. Ono ty si vubec jeden z mala lidi tady ktery zije ve stejnem svete jako ja. Nerikam ze mame patent na pravdu, ale taky kolem sebe vidim holky, co maji pekny auta. Bavi je to a zajimaji se o to i technicky. Ridi rady.

Me osobne by nenapadlo nejak tu svou omezovat, nebo ponizovat, zrazovat od rizeni a aut. Naopak mam vyzkouseno, ze funguje pozitivni motivace. Ridis vyborne, to vis te jo jed tam a tam. Neboj je to jenom obycejny auto atd. Ono je to taky o povaze te holky. Ta moje se neboji a rada se uci. Rada si poslechne nejaky historky a tak. A ano spousta kamosu vari maji kyticky doma (ne ganju) Bavi se o mode a dalsich damskych tematech. Mnohem vic nez o pohlavi je to podle me o prostredi a povaze. Rozhodne he snazsi byt petrolheadka v Praze ci Brne, nez na dedine u Lipna.

krab
26. srpna 2020, 12:06
-1

To víte že jo.. Já to vidím celkově podobně. Ženy co se pohybují kolem veteránů a řídí klidně zrovna i staré Bugatti nebo závodí s historickou formulí (jednu takovou znám) jiné co radši sednou jako spolujezdkyně v hezkých dobových šatech do roadsteru a užijí si víc tu garderóbu než šmír a volant. Dneska už přeci není nic divně a všechno je normální... Ty stereotypy už moc neplatí a boj za jakousi rovnoprávnost je u nás v západní společnosti povětšinou jen umělá záležitost. Okolo aut se pohybuje hromada ženských a dokonce se dokážou naučit řídit líp než chlapi (tím, že třeba daleko víc poslouchají co jim instruktor okruhové jízdy říká - kdežto my si často myslíme, že něco umíme aniž by to tak bylo) Loni mě na okruhu v Mostě svezla holka, závodnice a já bedlivě sledoval jakou volí stopu, jak brzdí atd... abych se něco přiučil. Bylo to super... Před koronáčem jsem potkával na Brumlovce fajn paní co jezdila často do kanclu taky ve starším Porsche a občas jsme se na křižovatce pozdravili, byla fanda do 911 a pokec by jistě pokračoval ne jinak než když bych se o tom stejným bavil s klukem.

Moje žena sice auto neřídí ráda, a uznávám, když jsme to rozebírali na vinně byl dementní autoškolák z provinčního města kde dělala v 18 ti papíry. Ale ne úplně, přesto se dávno přenesla, ale prostě jí to nebaví. Baví jí se podívat na hezká auta na akci, zná asi víc typů a modelů klasických aut než průměrný chlap, který si myslí, že o autech leccos ví a zajímá jí víc ten design než že by se přišla někdy podívat, když v garáži něco montuju. A zas třeba to vaření, to regulérně baví mě víc než ji....

VK
VK
26. srpna 2020, 13:14
2

A kde jsou teda ty hromady ženských na Autíčkáři?

Zajda
26. srpna 2020, 11:42
-3

Ženy nerady řídí, protože se plně nemohou věnovat mobilu. Celé generace byly deprivovány muži, kteří si nechtěli povídat, tak teď to máme zpátky i s úroky, sociální sítě už od kolébky :-)

reagovat
FAITH
26. srpna 2020, 13:46
8

Ahojte, som Faith, niektorí z vás ma tu poznajú.
Mám rada autá. Som fanúšikom skôr klasických automobilov, špecifickejšie amerických klasicých automobilov.
Nejaké z nich som mala aj v rukách.
Moderné autá sú z mojho pohľadu fajn, ale pre mňa už nemajú dušu. Ikeď rôzne vychytávky sú užitočné a uľahčujú život.
Asi tiež podlieham streotypom a myslím si, že muži sa majú vyznať v autách. Koľkokrát zažívam ale sklamanie, keď nevedia nič, prípadne tvrdia nepravdy. (môžem si za to ale sama, nemám to očakávať)
Žijem v dvoch svetoch. Jeden je korporátna bublina a kolegovia v nej. Tí si chodia i po rady s autami (asi 3x som dobre diagnostikovala závadu podla popisu). V druhom mám známych, ktorí sa v nich vyznajú a rada si vypočujem ich názory atd.
Čo sa týka závodenia, rsp. jazdy po okruhu, nemám tie ambície. Bavievalo ma blbnutie v snehu na nejakej volnejsej ploche alebo to poslat jemne bokom na prazdnej ceste. Teraz na to nemam vhodne auto.

reagovat
Radim Nemec
26. srpna 2020, 15:01
4

Sweet, keep the faith. ;)
ad poslat bokem - no, kdyz jsem jezdil do skoly, tak nas po ceste posilal bokem i autobusak (v zime samo) a nestezoval si, ze na to nema vhodne naradi. ;) takze easy. No... jestli to je tramvaj, tak radeji ne. ;)
Sorry. Rano jsem zase pozral vtipnou kasi (a ano, asi byla zkazena, protoze to az tak vtipne neni....)

fortress
26. srpna 2020, 19:37
1

Teď ještě kterej stereotyp jim zakazuje zakládat s.r.o. nebo živnosti.

reagovat
beastar
27. srpna 2020, 02:41
0

Taky je docela málo pilotek. V tom bude asi taky nějaká šikana a omezení ze strany chlapů.

Fa
Fandatik
27. srpna 2020, 07:27
6

Na druhou stranu, je mnohem více prostitutek než gigolů. Není to diskriminace, že ženy neplatí za sex ve stejné míře jako chlapy? Nemělo by se to regulovat, nějakou EU směrnicí? Napadl mě poukaz SodeSEXo jako podpora strádajícím.

beastar
27. srpna 2020, 16:46
1

Taky jsem si vsimnul, ze je malo chlapu manikérů. Asi bych na to taky kouknul. Kvóty?

Viola Procházková
27. srpna 2020, 17:44
0

Tak pak dej vedet, rada te podporim :)

beastar
27. srpna 2020, 18:11
4

Pokud se nebojis... na nekom se to naucit musime:D

bitner
27. srpna 2020, 09:35
6

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/sexualni-obtezovani-v-autoskolach/r~74a698fce6c711ea95caac1f6b220ee8/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_content=default&utm_term=position-0&utm_campaign=Aktualne
Tak nevim. Taky mam dceru a chci, aby si v 18 udelala ridicak. V te dobe mi bude 48 a doufam, ze nebudu natolik fyzicky v prdeli, abych pripadne takovemu dementovi nebyl schopen dat pres drzku.

reagovat
J.K.
27. srpna 2020, 13:25
-7

Ty si těmi pár ranami spravíš zraněné ego, ale tvé obtěžované dceři to vůbec nepomůže, protože k traumatickému zážitku už došlo.

Štěpán
27. srpna 2020, 14:07
5

taky jsem to četl a je příhodně velmi k tématu...

beastar
27. srpna 2020, 14:15
4

Jasny par ran zbytecnych. Na to musis po bolsevicku. Zastrelit... tim trauma odcinis a svet bude zase v pohode. Spravny uvedomely rudy skautik se nemsti on po tobe kamenem ty po nem chlebem. To ted mate vypujcene z bible J.K?;))

J.K.
27. srpna 2020, 16:24
-7

Ale houby, Beastare. Jen si na rozdíl od Bitnera uvědomuji, že jde o systémový problém, který pár facek od jednoho samozvaného alfasamce nevyřeší. Že tohle obtěžování není znakem nějaké neslušností a špatné výchovy násilníka, ale že sexuální obtěžování jsou neodmyslitelně spjata s každou šovinistickou společností. A pokud se naše společnost v tomto od základu nezmění, nezmění se ani počet obtěžování.

Až budete příště počítat řidičky za volantem, udělejte si u každé desáté křížek, protože statisticky právě každá desátá žena v ČR byla ve svém životě znásilněna. Sexuální násilí je odvrácenou stranou světa, který dle mnohých tady je v pořádku. Já tvrdím, že není a nikdy nebyl, protože ani v minulosti sexuálního násilí nebylo míň. Naopak.

beastar
27. srpna 2020, 16:43
5

J.K: Sice s tebou uplne nesouhlasim, ale v par vecech tam mas jiste pravdu. Takze jako nazor asi ok. Jen nesouhlasim primarne s tim, ze zijeme zrovna my v sovinisticke spllecnosti. To jsou stejny plky jako nam bilym neustale podsouvany rasismus.

Ano ten problem sexualniho obtezovani existuje. A ano byl tu v ruznych podobach pritomen vzdy. Muz je samec. Ve stredoveku se znasilnovalo vcelku v klidu i prestoze to buh videl. Za prumyslove revoluce bylo pomalu vezeni za to se na zenu jen podivat pred svatbou. Spolecnost se menj a ano obtezovani, znasilneni, vrazda tyto zlociny jsou tu s nami... V mensi mire, nez kdykoliv driv...

Fa
Fandatik
27. srpna 2020, 18:47
0

V dnešní době, kdy v případě znásilnění/obtěžování existuje prakticky presumpce viny. Každý má mobil = tajné špionážní zařízení, případně jde za pár korun koupit minikamera s diktafonem. Svědectví jsou stovky na různých webech a FB, ale kolik je reálných důkazů? Já si každý jednání se státním orgánem nahrávám (a většinou na to protistranu upozorňuji, i když bych nemusel).
Dokud se jednotlivec nezačne domáhat svých práv, což znamená nebát se a žalovat úředníky (úřady), lékaře, atd. když něco poserou, tak se nic nezmění. Naštěstí už nás strana nepošle rubat uran do Jáchymova, když si někdo brání svá práva. Jenže to je trochu míň pohodlný, než anonymně brečet na webu.


bitner
27. srpna 2020, 20:17
1

Ja nebyt alfasamec. Ja byt fotr, massa bob.

fortress
27. srpna 2020, 21:20
1

Vycházejme raději ze statistik policie ohledně znásilnění a ne levičáckých statistik podpořených max "muh feelings". Rozhodně je v ČR v tomto ohledu bezpečněji než v 95 % světa. Zrovna klientela za kterou často vystupují při nelegálním překračování hranic má v respektu k ženám značné mezery.

Moses
27. srpna 2020, 18:09
2

reagovat
PepaSFI
27. srpna 2020, 18:57
4

kdysi dávno, bude to možná tak 20 let jsme s pár lidma byli na pouťovém autodromu, kamarádova sousedka tam měla šestiletou dceru. Rozsadili jsme se do autíček, já ji vzal k sobě a říkal jsem si že musím trošku mírnit blbiny a moc nenarážet. Jenže ta holka se samozřejmě chopila volantu a začal mazec. Narazit do druhýho autíčka jak debil umí každej trouba, jenže ona narážela bokem a ve smyku. A ještě k tomu tak bravurně že se to nezastavilo ale skoro plynule to jelo dál, zatímco druhé auto neovladatelně zamířilo do okraje nebo do největší skrumáže. Jestlipak dneska takhle řídí?

PB
27. srpna 2020, 21:36
2

Hele, docela se par holek najde mezi busikarema, maji transportery- a z podstaty veci se z nich stavaji kovane mechanicky:))) takze zdatne shaneji nahradni dily, uci se svarovat a naprosto presne vedi, co jim kde vrze a hrozi upadnutim... jsou dokonale:)

reagovat
slečna
29. srpna 2020, 09:52
4

Ja teda nevím, ale před pár lety vyhrála nejzajímavější blog autíčkáře holka :D ⛔️

reagovat
Opelfahrt
02. října 2020, 14:04
0

Tak tady jsou přímo ukázkové holky, co mají rády auta. Paní Rufová dělá marketingovou ředitelku a osmnáctiletá dcera (v čase videa 10:55) jde ve šlépějích otce a děda, pracuje v oddělení renovací vozidel...

;ab_channel=JPPerformance

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem