Zajda
Jméno | Zajda Zajda |
---|---|
Bydliště | Kroměříž |
Registrace | před 8.1 rok. |
Poslední aktivita | před 1.9 dny |
Komentářů u článků | 225 |
Pozitivních komentářů u článků | 101 |
Negativních komentářů u článků | 6 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Kde jsi dohledal seznam ne/udělených pokut? Rok 2022 byl myslím posledním, kdy se uplatňovaly superkredity, tuším v poslední fázi s koeficientem 1,33 za jedno nízkoemisní auto.
Že se limit rozvolňuje s hmotností jsem zmiňoval, stejně jako že se ofsetuje elektromobily (ideálně co nejtěžšími).
To rozvolnění dle váhy je ale řádově v jednotkách gramů za stovky kilogramů proti referenci.
Přiznám se že nevím jaké jsou možnosti podělit se o emisní úděl, díky za odkaz. Prostuduju si i zbytek rozhodnutí.
Na druhou stranu se tomu ale nedivím a předpokládám že se odkupují povolenky např. od Tesly.
Dle WLTP má Outback průměrnou spotřebu 8,6l / 100km tj. 200g CO2, což by bylo skoro 60gramů i nad ten jejich rozvolněný limit.
Neblahý důsledek starosvětskosti motoru je paradoxně i cena auta.
Výchozí hranice emisní pokuty na trzích Evropské mumie je momentálně 95 g CO2/km.
Každý gram navíc je za 95 EUR
Outback vykazuje nějakých 169 gramů.
Kvůli váze bude mít limit o něco rozvolněný ale i tak se bavíme o částce přes 6000 EUR kterou je nutné započítat do ceny.
Výrobci sice platí za celou flotilu prodaných vozů, ale zrovna Subaru nevládne modelovou řadou, která by mu dovolila emisní průměr nějak kompenzovat.
Na to jsou v místním socialismu nejlepší co nejtěžší elektromobily...
Ča Snač Aj: pokud je čtyřkolka u Subaru permanentní, nepochybně bezpečnost zvyšuje. Na rozdíl od připojovaných systému se na všechny 4 kola rozděluje i brzdný moment motoru. Přesně takto chceš za zhoršené adheze ovládat auto - vůbec nešahat na brzdy.
I elektromobilitu si nepochybně prolobovaly automobilky. Předvídatelný vývoj a tak. Bohužel si neviděly na špičku nosu.
A až přejdou na elektro, tak to můžou zase zavřít :-)
Cílová skupina se prostě nechce prohrabávat hnojem "zánovních ojetin". Za testované tovární LPG s doživotni revizi nádrže pak reálně žadná alternativa není. Měl jsem z Renault servisu jako náhradní vůz předchozí generaci Sandera a co se týče jízdních vlastností, nic lepšího na naše rozbombardované okresky s několika vrstvami asfaltu vykukujícími přes sebe vymyslet nejde. Alespoň na teto straně hranice milionu Kč.
Tak mě se naopak design líbí velmi, a to jsem jinak konzerva. S motorů jsem naopak rozpačitý. 1.8 bude super pokud se člověk nepodívá na dálnici. Tam už je mdlý a hrubě neefektivní. S 2litrem to vždycky alespoň obstojně pojede. Ale očividně má zase konstrukční problémy. Konkrétně s odlitky EGR a výměníku jeho chladiče. https://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/209829-destruction-of-the-egr-cooler-heat-exchanger/ Pípání při překročení (tachometrové) rychlosti je idiocie a další důvod proč doufám, že se ještě dočkám rozpadu Evropské Mumie daleko před důchodem.
Já s tím mám zkušenost v OIII s manuálem a z nízkých otáček pod 2000 se to sbírá asi jako moje Clio se srandovní 0,9 TCe. Rozjezdy jsou rozhárané zřejmě podle toho jestli zrovna jede alternátor a 4 nebo 2 válce. Nad 2500 otáček to naopak ožije a věřil bych tomu mnohem víc než maximálních 150 koní. 3válec 1.0 TSI mi přijde při rozjezdech předvídatelnější.
Na Autoforu má na své výlevy i vlastní vlákno "kacko a jeho pindy"
Je to legenda.
Japonské benziňáky mají hezkou vlastnost že z nich ani v těchto letech zpravidla nic neteče a celkově se chovají jako čerstvě zajeté.
Dacia Sandero II 1.0 SCe 53kW.
Měl jsem ji půjčenou jako náhradní vůz.
Je to jako byste postavili znovu Škodu Favorit se současnými možnostmi výroby.
Podvozek přesně na naše balkánské cesty, na retardérech můžete přidat a přeskakovat je.
V zatáčkách cítíte co dělá každé jednotlivé kolo jak ve volantu tak od podvozku.
Motor reaguje na plyn jak s karbecem, odstupňován převodů je přesně jak u tak slabého motoru má být aby šel udržet ve varu. V obou ohledech naprostý opak VAG 1.0MPI, proto se řidič královsky baví zatímco z pohonného ústrojí v Citigo trpí.
Od doby co jsem prodal EP3 Type-R jsem se za volantem takto nebavil.
Takhle jsem to nemyslel. Úsměvné mi přišlo že typický majitel pokorně přijme že levý pruh ve zúžení není pro něj. Pokud o tom vůbec bude mít ponětí. Zrovna při poslední cestě na dálnici jsem ve zúžení levým pruhem jel za X5, jejíž řidič měl poněkud problém se do toho pruhu vlézt, ale být tam prostě musel. Neodvážil se předjet proud aut v pravém tak jsem za ním trčel v 70 km/h.
Pobavila mě zmínka že díky šířce se do levého pruhu ve zúžení nepodíváte.
Nečekal bych ze to řeknu, ale design BMW XM proti tomuto vypadá vyváženě.
Až na tu palubku z kamionu. I tak jde o pokrok proti předchozí konfiguraci, s displejem trčícím ke zpětnému zrcátku :-)
Já měl namysli fakt, že nabízí zakrslý nazvedaný elektrický kompakt za Tesla money. Což není jen případ Stellantisu ale i ostatních evropských koncernů. V připadě spalovací verze konkrétně tohoto Jeepu to vyznéní proti konkurenci není o moc lepší. Za stejnou cenu lze pořídit hybridni Yaris Cross, u ktereho je jasné že bude 10 let fungovat se základním servisem. Konvenční spalováky ve stejné třidě jsou pak o 150 tis. levnější.
Jak dlouho ještě bude možné udržovat socialismus, jehož výsledkem je nabídka podobbých aut. Nezávidím novinářům, kteří musí nejdříve sami sebe a následně čtenáře přesvědčit, že je takový produkt vlastně slušná koupě.
Clio IV, tedy poslední co se délalo jako kombi, má kufr cca stejný jako Scala a mnohem méně místa vzadu. Vpodstatě je to auto pro 2 doslělé. Na nájezd 70 za rok bude Scala super, jezdí jak dospělé auto.
RZ je uprostřed zřejmě aby to nenasálo nějakého chodce.
To je přesně ta výkladní skříň ekologie v podání Evropské mumie. 3tunový elmobil nebo plugin hybrid snižuje flotilový emisní průměr a naopak zvyšuje průměr hmotnostní, díky čemuž se emisní limit flotily dále rozvolní. U 900kilového benzinového pidiauta je to přesně naopak a produkuje pro výrobce pokuty.
Prodávat auto za 10 tisích nechcete, za žádných okolností. Jednou jsem prodával za 25. Po x nesmyslných telefonátech první zájemce co opravdu přijel tak měl s sebou 2 mechaniky,. Po vypočítání závad jsem se jich zeptal jestli by nahodou nechtěli abych jim zaplatil já že si ho vezmou. Jeden z mechaniků se evidentně zastyděl. Nakonec si tedy pro auto přijel normálni zájemce kterému jsem rád přihodil i 10 litrů oleje co mi zbylo. Ale příště bych raději takové auto rozbil na destrukční derby než toto.
Tohle podepisuju. Ta legislativa je natolik absurdní, že úplně nejlepší je prodat co nejtěžší elektromobil. Emise má za 0 a zvýší průměrnou hmotnost flotily. Čím vyšší hmotnost, tím vyšší emisní limit. Naopak je sebevražda prodávat malé lehké auto typu Citigo, Up nebo Swift. No, ono to jde, akorát takové auto stojí o čtvrtinu víc než by jinak stálo když se do ceny promítne CO2 pokuta.
Výpočty jsou ošemetné a složitější než aby se dalo diskutovat o desetinách litru. Pistole neklapne vždycky stejně ani když jezdíte ke stejnému stojanu. Nádrž může být pokaždé jinak zavzdušněná. Také jde typicky o výlisek z plastu a dokáže se mírně deformovat jak teplotou tak třeba atmosférickým tlakem. Já se nestačil divit co např. udělal výškový rozdíl 1600m v 90 litrové nádrži, to teprve výpočty dostávaly na frak. Dál i palivo trpí značnou teplotní roztažností. Pumpa při výdeji má zpravidla teplotní kompenzaci - v létě vám klidně napočítá méně paliva než objemově proteklo, v zimě zase více, tak abyste za každé teploty dostali +-stejnou váhu (stejné množství energie). Toto podléhá metrologické kontrole. Pumpa se uvede do provozu buď s kompenzací (která pak už nesmí být deaktivována) nebo bez ní. Jinak u osobních aut v EU je maximální homologační odchylka ukazatele spotřeby tuším 5%. Tuhle chybu jste výpočtem skrz tankování schopni hravě překonat. Už jen tím že se litry ze stojanu dělí kilometry co ukáže auto, zase s nějakou odchylkou :-)
V předfaceliftu se dávaly Pilot Supersport. To byla super guma s tuhou bočnicí.
Operák by vůbec byl v tomhle případě ideálním řešením. Fabie, i20 apod. Levnou onetinu prostě nemůže mít někdo kdo vůbec autům nerozumí. Je potřeba být neustále ve střehu a vychytávat zavčas počínající problémy. Hádejte kdo pak nepojízdnost bude muset řešit? Ano, ten příbuzný co tomu jakože hoví.
Vyvíjet motor se Subaru možná nebyl nejšťastnější počin.
https://www.roadandtrack.com/news/a44362621/toyota-gr86-subaru-brz-fa24-potential-starvation-issue/
Ta auta ztrácí tlak oleje v pravých zatáčkách i když se použijí pneu s menším gripem než sériové PS4.
U tohohle auta je nejzajímavější ta úplně základní verze s 1,2 atmo 4válcem co začiná kolem 300. Esence dostupného motorismu, nekulhavý motor je dnes už v malém autě unikát.
Jelikož si Evropa podřízla větev tam kde neměla konkurenci- tj. ve spalovacích motorech, možné je všechno. Asijským designem se už nakazily i zdejší prémiové značky, takže zákazníci si zvykají. Takže v momentě, kdy za cenu dostupnou pro masy dokážou nabídnout elektromobil jen Asiati, evropský automobilový prúmysl po zásluze sklidí plody svého lobbingu.
Mám jiné zkušenosti. Clio Mk4, Mazda 2 Mk2, Swift Mk3, u všech to jde lehce urvat i na asfaltu když je ručka seřízená. Naopak u staré A3 8L jsem musel tahat tak až jsem si vyrval lanovod ze třmenu:-)
A pak ještě jedna výhoda - jdou snadno zaseknout ruční brzdou :-)
O bubnech byl pěkný článek v technické rubrice Světa Motorů. Vývoj bubnovývh brzd pro koncern má na starosti konkrétně Škodovka.
Kdysi jí to svěřili s tím že jde stejně o skomírající technologii. Ale s elmobily zažívá renesanci.
V určité době se zadní kotouče široce rozšířily i na městské minivozy s >65% hmotnostii na předku, kde to vždy bylo objektivně horší řešení. Levné kotoučové systémy často zarezávají i vepředu, natož vzadu. Byla to čistě záležitost marketingu a reputace, přece ani Polo nemůže dělat ostudu s bubny.
Účinnost bubnových brzd je dokonce v poměru ovládací síly (stlačení pedálu) lepší než u kotoučů vzhledem k vnitřním převodovým mechanismům. V době bez posilovačů by s kotouči brzdit ani nešlo. Nevýhoda bubnů je pouze při opakovaném brždění, kdy se nedokáží efektivně chladit. S tím se dá bojovat přidáním materiálu aby tepelná kapacita byla větší. Ale pak roste neodpružená hmotnost.
rock> jasně, pokud člověk hledá co nejmenší půdorys, i20 si nevybere. Já to bral co do užitné hodnoty.
V předchozí generaci Ayga a jeho kolínských sourozenců platila rovnice o co jsou menší, o to jsou levnější.
Nejdostupnější cesta k novému autu, esence motorismu s minimálními náklady na všechno. Zapomenutou skladovku C1 mi prodali před nosem, jinak bych ho měl jako druhé auto. Nové Aygo se chce profilovat jinak a člověka jako já naprosto míjí. Třeba i zmiňovaným rozměrem pneu. Kupovat sadu na automobilový ekvivalent mopedu za víc než Pilot Supersporty pro hothatch by mi fakt nepřišlo adekvátní.
Do jen o 15cm delšího Swiftu se nicméně vlezou 4 průměrní dospělí bez problémů, využití prostoru je příkladné.
4válec 1,2 i po posledním snížení výkonu bude také trochu jinde.
Za stejnou cenu je třeba ještě Hyundai i20 1,2.
Aygo se zvětšilo, ale plnohodnotným autem pro 4 pořád není.
A po cenovém dorovnání výše jmenovaných větších modelů už mi nedává moc smysl.
Pokud v tom někdo vidí stylovku, pak možná.
Popsal jsem pouze chování klasického vysírače, aneb spořádaného občana na cestách. Který vidí všude kolem sebe piráty ale sám se chová bezohledně a možná si to ani neuvědomuje, byť rychlost nikde nepřekračuje.
Na mě nikdo netroubí ani když zrovna jedu pod limitem. Čím to asi bude? Že by tím že vždy nechám před sebou místo na zařazení, když už sám nepředjíždím? Nebo že nevjíždím při kosmické rychlosti 70 km/h v zatáčkách do protisměru?
Jezdil jsem v UK a Irsku s okreskovým limitem 96 resp. 100 km/h a uklidňující na tom bylo především že většina lidí těch limitů využívala. Přitom cesty z většiny zakroucené jako naše horské silnice a mnohem užší pruhy.
To je teda zajímavý vývoj.
Dohledal jsem ze zajímavosti hmotnosti bez řidiče:
E32 730i - 1600 kg https://www.automobile-catalog.com/car/1988/267350/bmw_730i_automatic_cat.html
E46 M3 - 1495 kg https://www.automobile-catalog.com/car/2001/276155/bmw_m3.html
G42 220d - 1580 kg https://www.automobile-catalog.com/car/2022/3008765/bmw_220d_coupe.html
Ve srovnání s novou 7er je tohle rozhodně světlejší chvilka bavorských designérů:-)
4válcovy dunivý diesel možná nemá charakter hodný sportovního kupé, ale 4válcový benzinový turbo mixér bez vykonové špičky by ho neměl taky.
Jestli to je podobné jak starší 0,9 TCe 66 kw, na testovací jízdě jsem z toho byl rozpačitý ale motor se dost zlepšoval s každým kilometrem záběhu. Dalším faktorem je i adaptace řidiče :-)
Já ten účel chápu naopak dost dobře - vstupenka do svět motorismu.
NeSUV verze jsou jedny z nejlevnějších aut na trhu.
Levné v rámci zažitých zvyklostí nejsou ale taková je dnes doba.
Nižší cenovku už má jen historické Mitsubishi Space Star a nějaká Clia či Dacie s 1.0 atmosférickými 3válci.
Koupí si to soukromníci - důchodci, rodiny jako druhé auto atd.
Hlavně že je to nové, se zárukou, bez starostí.
Obvyklý nájezd může být klidně těch 10tis. km ročně.
Korejci se zlepšují o parník s každou generací.
V rodině máme ix20 1,6.
10 let jen předepsaná údržba, 0 závad.
Záruka byla 7 let.
Aveo a spol. bych sem vůbec netahal, to bych řekl že ses zaseknul v předsudcích.
bitner: neřešils LPG pod testem Hjundaje 1,5 DPI s konstatováním že je ten motor s dvojitými vstřikovači stejně moc složitý?
Tenhle hádám bude konstrukčně spřízněný :-)
Zase to nepřehánějme. 15+ let stará konfekční nákupní taška co neservisoval nadšenec bude na konci životnosti, 90% se jich prodalo ještě se slabším motorem. Nová nákupní taška s jednoduchou technikou se dožije zákazu spalováků a i s těmahle cenama se nakonec ukáže jako výhodná koupě.
Největší smysl mi dávají neSUV verze jako Rio a i20.
Ceny elektrokol začínají určitě níž a pod nimi jsou ještě elektrokoloběžky. Až se ze zoufalství rozšíří, nechci vidět ten sajgon na cestách a chodnících :-)
Nejde už bohužel porovnávat ani ceny před půl rokem, natož dál. Na konci roku 2020 začínala nejlevnější auta pod 200 tisíci. Zánovní auta z té doby stojí klidně víc než když byla nová.
Čtyřválec to je a svíčkama se zažehuje, co se ti nezdá :-)
Já po 30 km zahřátí cestou domů z autosalonu začal nakukovat do červeného pásma, neustále měnil otáčky a zátěž, střídal zrychlení a brždění motorem, první cesta byla 100 km na jeden zátah. A ve 2 tis. km následovala první výměna oleje. Motor má 25 tisíc, jede stále líp, spotřeba se snižuje, spotřeba oleje nulová. Jestli si náhodou ještě někdy koupím nové spalovací auto, udělám to zas stejně :-)
Poslední komentáře
- Iskar, Škoda Enyaq iV 85 Laurin&Klement: Býval...
Čo má 4 nohy a dokáže lietať? To je ľahké... - Sato, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
ani pri 100k hrubeho mesacne, pokial pri tom clovek ma rodinu... - Sato, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
takze sa tam nezmesti ani jeden balik fasaneho polystyrenu? Zufalo... - StreetPro, Ford Mustang Dark Horse: Temný kůň...
Širší kola? Ani těch 9,5 a 10´´ není zrovna na "tramvaj... - rock, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Renault má taky spalovací alternativu. Říká ji Austral a je od 780 t. - Daniel Borský, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Hluboký je kufr dost, s tím jsem problém neměl. Víc by mi asi vadila... - jerry, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Renault Scenic za jeden a čtvrt milionu? A lidem to přijde... - bitner, Škoda Enyaq iV 85 Laurin&Klement: Býval...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-glosa-horor-ve-wolfsburgu-jednou-to-prijde-i-do-ceska-259250 Tak... - Habakukk, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Litráž to je taková onanie výrobce jak to zase o ten kufr... - bitner, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Zazil jsem jednu sekretarku, ktera jezdila do prace Touranem.... - HeavySmoker, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Sato: S dojazdom toho zas tak veľa neurobia. Baterky nie sú drahé,... - rock, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Kufr okolo 500 l v základní konfiguraci. Co přesně byste... - Sato, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
pri pohlade na kufor je to jasne nizsia stredna trieda, takze... - MBMB, Renault Scénic E-Tech Iconic: Rodinný...
Tesla má aktuálně 57,5 kWh využitelných, 60 kWh nominálně... - František Čáslavský, Ford Mustang Dark Horse: Temný kůň...
Jasně, na EU trhu není dostupný Handling package, kterej ti dává...
Poslední inzeráty
1993 rok výroby
193 koní výkon
5 732 ccm objem
2009 rok výroby
403 koní výkon
6 ccm objem
1979 rok výroby
159 koní výkon
6 590 ccm objem
1990 rok výroby
150 koní výkon
4 999 ccm objem
Rušné diskuse
- Jak je to s tou elektromobilitou
155 komentářů - Autíčkář se ptá: Jak vidíte budoucnost aut?
112 komentářů - Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?
61 komentářů - Volkswagen ID.7 Pro People: Volba nejen rozumu z Wolfsburgu
38 komentářů - Subaru Outback Geyser: Prosté nesmyslů a plné pohody, toto auto si zamilujete
31 komentářů - Která automobilová značka je vašemu srdci nejbližší?
28 komentářů - S Volvem EX30 na delší cestě: Obstojí městský elektromobil při cestě do Itálie?
27 komentářů - Škoda Superb 2.0 TSI: Vlajková loď na český způsob
27 komentářů