načítám data...

Zajda

JménoZajda Zajda
BydlištěKroměříž
Registracepřed 7.9 rok.
Poslední aktivitapřed 1.9 měs.
Komentářů u článků220
Pozitivních komentářů u článků98
Negativních komentářů u článků6
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Zajda
04. dubna 2024, 08:46
1
Zajda
27. března 2024, 13:17
4
Dacia Sandero Stepway Extreme Eco-G: Se vším, co jde, a stále hodně pod půl milionu

Cílová skupina se prostě nechce prohrabávat hnojem "zánovních ojetin". Za testované tovární LPG s doživotni revizi nádrže pak reálně žadná alternativa není. Měl jsem z Renault servisu jako náhradní vůz předchozí generaci Sandera a co se týče jízdních vlastností, nic lepšího na naše rozbombardované okresky s několika vrstvami asfaltu vykukujícími přes sebe vymyslet nejde. Alespoň na teto straně hranice milionu Kč.

Zajda
16. března 2024, 09:14
0
Peugeot přichází s ještě hranatějším volantem

To muselo dát práce vymyslet místo volantu prstolam.

Zajda
10. března 2024, 01:14
0
Toyota C-HR 1.8 Hybrid: Extrovert v druhém vydání

Tak mě se naopak design líbí velmi, a to jsem jinak konzerva. S motorů jsem naopak rozpačitý. 1.8 bude super pokud se člověk nepodívá na dálnici. Tam už je mdlý a hrubě neefektivní. S 2litrem to vždycky alespoň obstojně pojede. Ale očividně má zase konstrukční problémy. Konkrétně s odlitky EGR a výměníku jeho chladiče. https://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/209829-destruction-of-the-egr-cooler-heat-exchanger/ Pípání při překročení (tachometrové) rychlosti je idiocie a další důvod proč doufám, že se ještě dočkám rozpadu Evropské Mumie daleko před důchodem.

Zajda
26. února 2024, 13:34
0
Faceliftované Škody Scala a Kamiq v okolí Frankfurtu: Nemají se za co stydět

Já s tím mám zkušenost v OIII s manuálem a z nízkých otáček pod 2000 se to sbírá asi jako moje Clio se srandovní 0,9 TCe. Rozjezdy jsou rozhárané zřejmě podle toho jestli zrovna jede alternátor a 4 nebo 2 válce. Nad 2500 otáček to naopak ožije a věřil bych tomu mnohem víc než maximálních 150 koní. 3válec 1.0 TSI mi přijde při rozjezdech předvídatelnější.

Zajda
26. února 2024, 13:19
2
Mazda 3 e-Skyactiv X186: Poslední Mohykán

Na Autoforu má na své výlevy i vlastní vlákno "kacko a jeho pindy"
Je to legenda.

Zajda
26. února 2024, 13:13
0
Mazda 3 e-Skyactiv X186: Poslední Mohykán

A jaký je teda výkon po přeladění?

Zajda
14. února 2024, 10:28
2
Na jaké obyčejné či nudné auto nedáte dopustit?

Japonské benziňáky mají hezkou vlastnost že z nich ani v těchto letech zpravidla nic neteče a celkově se chovají jako čerstvě zajeté.

Zajda
14. února 2024, 09:57
3
Na jaké obyčejné či nudné auto nedáte dopustit?

Dacia Sandero II 1.0 SCe 53kW.
Měl jsem ji půjčenou jako náhradní vůz.
Je to jako byste postavili znovu Škodu Favorit se současnými možnostmi výroby.
Podvozek přesně na naše balkánské cesty, na retardérech můžete přidat a přeskakovat je.
V zatáčkách cítíte co dělá každé jednotlivé kolo jak ve volantu tak od podvozku.
Motor reaguje na plyn jak s karbecem, odstupňován převodů je přesně jak u tak slabého motoru má být aby šel udržet ve varu. V obou ohledech naprostý opak VAG 1.0MPI, proto se řidič královsky baví zatímco z pohonného ústrojí v Citigo trpí.

Od doby co jsem prodal EP3 Type-R jsem se za volantem takto nebavil.

Zajda
31. ledna 2024, 11:08
2
BMW X6 M Competition: Rebel, pro kterého fyzikální zákony neplatí

Takhle jsem to nemyslel. Úsměvné mi přišlo že typický majitel pokorně přijme že levý pruh ve zúžení není pro něj. Pokud o tom vůbec bude mít ponětí. Zrovna při poslední cestě na dálnici jsem ve zúžení levým pruhem jel za X5, jejíž řidič měl poněkud problém se do toho pruhu vlézt, ale být tam prostě musel. Neodvážil se předjet proud aut v pravém tak jsem za ním trčel v 70 km/h.

Zajda
30. ledna 2024, 12:13
0
BMW X6 M Competition: Rebel, pro kterého fyzikální zákony neplatí

Pobavila mě zmínka že díky šířce se do levého pruhu ve zúžení nepodíváte.

Nečekal bych ze to řeknu, ale design BMW XM proti tomuto vypadá vyváženě.

Zajda
15. ledna 2024, 12:25
0
Autíčkářův týden: Tokijský autosalon, špatná sázka a konec dalšího osmiválce

Až na tu palubku z kamionu. I tak jde o pokrok proti předchozí konfiguraci, s displejem trčícím ke zpětnému zrcátku :-)

Zajda
03. ledna 2024, 11:34
0
BMW M760e: Můj vůz, můj hrad

K dokonalosti chybí snad jen větší ledvinky s RGB podsvícením.

Zajda
03. prosince 2023, 13:22
1
Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem

Já měl namysli fakt, že nabízí zakrslý nazvedaný elektrický kompakt za Tesla money. Což není jen případ Stellantisu ale i ostatních evropských koncernů. V připadě spalovací verze konkrétně tohoto Jeepu to vyznéní proti konkurenci není o moc lepší. Za stejnou cenu lze pořídit hybridni Yaris Cross, u ktereho je jasné že bude 10 let fungovat se základním servisem. Konvenční spalováky ve stejné třidě jsou pak o 150 tis. levnější.

Zajda
03. prosince 2023, 12:41
2
Jeep Avenger: Stylovka se slavným rodokmenem

Jak dlouho ještě bude možné udržovat socialismus, jehož výsledkem je nabídka podobbých aut. Nezávidím novinářům, kteří musí nejdříve sami sebe a následně čtenáře přesvědčit, že je takový produkt vlastně slušná koupě.

Zajda
02. prosince 2023, 13:26
0
Ptejte se: Existují ještě levné jednoduché kombíky?

Clio IV, tedy poslední co se délalo jako kombi, má kufr cca stejný jako Scala a mnohem méně místa vzadu. Vpodstatě je to auto pro 2 doslělé. Na nájezd 70 za rok bude Scala super, jezdí jak dospělé auto.

Zajda
01. listopadu 2023, 16:48
0
BMW M4 Competition Cabrio: Poručíme větru, dešti

RZ je uprostřed zřejmě aby to nenasálo nějakého chodce.

Zajda
26. října 2023, 17:19
5
BMW XM: Mr. Beast

To je přesně ta výkladní skříň ekologie v podání Evropské mumie. 3tunový elmobil nebo plugin hybrid snižuje flotilový emisní průměr a naopak zvyšuje průměr hmotnostní, díky čemuž se emisní limit flotily dále rozvolní. U 900kilového benzinového pidiauta je to přesně naopak a produkuje pro výrobce pokuty.

Zajda
15. září 2023, 11:23
8
Honda Civic DXi: Automat pro maminku

Prodávat auto za 10 tisích nechcete, za žádných okolností. Jednou jsem prodával za 25. Po x nesmyslných telefonátech první zájemce co opravdu přijel tak měl s sebou 2 mechaniky,. Po vypočítání závad jsem se jich zeptal jestli by nahodou nechtěli abych jim zaplatil já že si ho vezmou. Jeden z mechaniků se evidentně zastyděl. Nakonec si tedy pro auto přijel normálni zájemce kterému jsem rád přihodil i 10 litrů oleje co mi zbylo. Ale příště bych raději takové auto rozbil na destrukční derby než toto.

Zajda
29. srpna 2023, 15:12
2
Které automobilové trendy chcete vidět v plamenech?

Tohle podepisuju. Ta legislativa je natolik absurdní, že úplně nejlepší je prodat co nejtěžší elektromobil. Emise má za 0 a zvýší průměrnou hmotnost flotily. Čím vyšší hmotnost, tím vyšší emisní limit. Naopak je sebevražda prodávat malé lehké auto typu Citigo, Up nebo Swift. No, ono to jde, akorát takové auto stojí o čtvrtinu víc než by jinak stálo když se do ceny promítne CO2 pokuta.

Zajda
28. srpna 2023, 13:57
5
Zajda
23. srpna 2023, 00:05
2
Volkswagen Golf GTD: Tenhle Golf chce umět snad úplně všechno

Výpočty jsou ošemetné a složitější než aby se dalo diskutovat o desetinách litru. Pistole neklapne vždycky stejně ani když jezdíte ke stejnému stojanu. Nádrž může být pokaždé jinak zavzdušněná. Také jde typicky o výlisek z plastu a dokáže se mírně deformovat jak teplotou tak třeba atmosférickým tlakem. Já se nestačil divit co např. udělal výškový rozdíl 1600m v 90 litrové nádrži, to teprve výpočty dostávaly na frak. Dál i palivo trpí značnou teplotní roztažností. Pumpa při výdeji má zpravidla teplotní kompenzaci - v létě vám klidně napočítá méně paliva než objemově proteklo, v zimě zase více, tak abyste za každé teploty dostali +-stejnou váhu (stejné množství energie). Toto podléhá metrologické kontrole. Pumpa se uvede do provozu buď s kompenzací (která pak už nesmí být deaktivována) nebo bez ní. Jinak u osobních aut v EU je maximální homologační odchylka ukazatele spotřeby tuším 5%. Tuhle chybu jste výpočtem skrz tankování schopni hravě překonat. Už jen tím že se litry ze stojanu dělí kilometry co ukáže auto, zase s nějakou odchylkou :-)

Zajda
22. srpna 2023, 19:55
0
Ford Fiesta ST: Malý komediant

V předfaceliftu se dávaly Pilot Supersport. To byla super guma s tuhou bočnicí.

Zajda
06. srpna 2023, 11:26
1
Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?

Operák by vůbec byl v tomhle případě ideálním řešením. Fabie, i20 apod. Levnou onetinu prostě nemůže mít někdo kdo vůbec autům nerozumí. Je potřeba být neustále ve střehu a vychytávat zavčas počínající problémy. Hádejte kdo pak nepojízdnost bude muset řešit? Ano, ten příbuzný co tomu jakože hoví.

Zajda
16. července 2023, 10:02
0
Toyota GR86: Esence sportovního vozu

Vyvíjet motor se Subaru možná nebyl nejšťastnější počin.
https://www.roadandtrack.com/news/a44362621/toyota-gr86-subaru-brz-fa24-potential-starvation-issue/
Ta auta ztrácí tlak oleje v pravých zatáčkách i když se použijí pneu s menším gripem než sériové PS4.

Zajda
24. února 2023, 13:09
1
Hyundai i20 N Line 1.0 T-GDI MHEV DCT: Kámoš i na dlouhé cesty

U tohohle auta je nejzajímavější ta úplně základní verze s 1,2 atmo 4válcem co začiná kolem 300. Esence dostupného motorismu, nekulhavý motor je dnes už v malém autě unikát.

Zajda
05. listopadu 2022, 23:54
2
VinFast: Východní vítr, už zase

Jelikož si Evropa podřízla větev tam kde neměla konkurenci- tj. ve spalovacích motorech, možné je všechno. Asijským designem se už nakazily i zdejší prémiové značky, takže zákazníci si zvykají. Takže v momentě, kdy za cenu dostupnou pro masy dokážou nabídnout elektromobil jen Asiati, evropský automobilový prúmysl po zásluze sklidí plody svého lobbingu.

Zajda
30. září 2022, 09:13
0
Škoda Enyaq iV Coupé RS: Nejvýkonnější Škoda v historii... aspoň občas

Mám jiné zkušenosti. Clio Mk4, Mazda 2 Mk2, Swift Mk3, u všech to jde lehce urvat i na asfaltu když je ručka seřízená. Naopak u staré A3 8L jsem musel tahat tak až jsem si vyrval lanovod ze třmenu:-)

Zajda
29. září 2022, 13:50
0
Škoda Enyaq iV Coupé RS: Nejvýkonnější Škoda v historii... aspoň občas

A pak ještě jedna výhoda - jdou snadno zaseknout ruční brzdou :-)

Zajda
28. září 2022, 16:27
3
Škoda Enyaq iV Coupé RS: Nejvýkonnější Škoda v historii... aspoň občas

O bubnech byl pěkný článek v technické rubrice Světa Motorů. Vývoj bubnovývh brzd pro koncern má na starosti konkrétně Škodovka.
Kdysi jí to svěřili s tím že jde stejně o skomírající technologii. Ale s elmobily zažívá renesanci.
V určité době se zadní kotouče široce rozšířily i na městské minivozy s >65% hmotnostii na předku, kde to vždy bylo objektivně horší řešení. Levné kotoučové systémy často zarezávají i vepředu, natož vzadu. Byla to čistě záležitost marketingu a reputace, přece ani Polo nemůže dělat ostudu s bubny.
Účinnost bubnových brzd je dokonce v poměru ovládací síly (stlačení pedálu) lepší než u kotoučů vzhledem k vnitřním převodovým mechanismům. V době bez posilovačů by s kotouči brzdit ani nešlo. Nevýhoda bubnů je pouze při opakovaném brždění, kdy se nedokáží efektivně chladit. S tím se dá bojovat přidáním materiálu aby tepelná kapacita byla větší. Ale pak roste neodpružená hmotnost.

Zajda
25. srpna 2022, 21:42
0
Toyota Aygo X Limited: Upřímné malé autíčko

rock> jasně, pokud člověk hledá co nejmenší půdorys, i20 si nevybere. Já to bral co do užitné hodnoty.
V předchozí generaci Ayga a jeho kolínských sourozenců platila rovnice o co jsou menší, o to jsou levnější.
Nejdostupnější cesta k novému autu, esence motorismu s minimálními náklady na všechno. Zapomenutou skladovku C1 mi prodali před nosem, jinak bych ho měl jako druhé auto. Nové Aygo se chce profilovat jinak a člověka jako já naprosto míjí. Třeba i zmiňovaným rozměrem pneu. Kupovat sadu na automobilový ekvivalent mopedu za víc než Pilot Supersporty pro hothatch by mi fakt nepřišlo adekvátní.

Zajda
25. srpna 2022, 14:15
1
Toyota Aygo X Limited: Upřímné malé autíčko

Do jen o 15cm delšího Swiftu se nicméně vlezou 4 průměrní dospělí bez problémů, využití prostoru je příkladné.
4válec 1,2 i po posledním snížení výkonu bude také trochu jinde.
Za stejnou cenu je třeba ještě Hyundai i20 1,2.
Aygo se zvětšilo, ale plnohodnotným autem pro 4 pořád není.
A po cenovém dorovnání výše jmenovaných větších modelů už mi nedává moc smysl.
Pokud v tom někdo vidí stylovku, pak možná.

Zajda
09. srpna 2022, 10:18
1
Soužití na silnici

Popsal jsem pouze chování klasického vysírače, aneb spořádaného občana na cestách. Který vidí všude kolem sebe piráty ale sám se chová bezohledně a možná si to ani neuvědomuje, byť rychlost nikde nepřekračuje.

Zajda
08. srpna 2022, 14:52
4
Soužití na silnici

Na mě nikdo netroubí ani když zrovna jedu pod limitem. Čím to asi bude? Že by tím že vždy nechám před sebou místo na zařazení, když už sám nepředjíždím? Nebo že nevjíždím při kosmické rychlosti 70 km/h v zatáčkách do protisměru?

Jezdil jsem v UK a Irsku s okreskovým limitem 96 resp. 100 km/h a uklidňující na tom bylo především že většina lidí těch limitů využívala. Přitom cesty z většiny zakroucené jako naše horské silnice a mnohem užší pruhy.

Zajda
01. srpna 2022, 18:59
0
Zajda
31. července 2022, 18:39
4
BMW 220d: Tenká hranice

Ve srovnání s novou 7er je tohle rozhodně světlejší chvilka bavorských designérů:-)

Zajda
31. července 2022, 18:32
0
BMW 220d: Tenká hranice

4válcovy dunivý diesel možná nemá charakter hodný sportovního kupé, ale 4válcový benzinový turbo mixér bez vykonové špičky by ho neměl taky.

Zajda
28. července 2022, 09:16
1
Dacia Jogger TCE 110 Extreme: MCV se vrací?

Jestli to je podobné jak starší 0,9 TCe 66 kw, na testovací jízdě jsem z toho byl rozpačitý ale motor se dost zlepšoval s každým kilometrem záběhu. Dalším faktorem je i adaptace řidiče :-)

Zajda
14. července 2022, 15:05
9
Kia Stonic 1.2 DPi: Někdo to rád jako kdysi

Já ten účel chápu naopak dost dobře - vstupenka do svět motorismu.
NeSUV verze jsou jedny z nejlevnějších aut na trhu.
Levné v rámci zažitých zvyklostí nejsou ale taková je dnes doba.
Nižší cenovku už má jen historické Mitsubishi Space Star a nějaká Clia či Dacie s 1.0 atmosférickými 3válci.

Koupí si to soukromníci - důchodci, rodiny jako druhé auto atd.
Hlavně že je to nové, se zárukou, bez starostí.
Obvyklý nájezd může být klidně těch 10tis. km ročně.

Korejci se zlepšují o parník s každou generací.
V rodině máme ix20 1,6.
10 let jen předepsaná údržba, 0 závad.
Záruka byla 7 let.
Aveo a spol. bych sem vůbec netahal, to bych řekl že ses zaseknul v předsudcích.

Zajda
14. července 2022, 12:37
0
Kia Stonic 1.2 DPi: Někdo to rád jako kdysi

bitner: neřešils LPG pod testem Hjundaje 1,5 DPI s konstatováním že je ten motor s dvojitými vstřikovači stejně moc složitý?
Tenhle hádám bude konstrukčně spřízněný :-)

Zajda
14. července 2022, 12:00
3
Kia Stonic 1.2 DPi: Někdo to rád jako kdysi

Zase to nepřehánějme. 15+ let stará konfekční nákupní taška co neservisoval nadšenec bude na konci životnosti, 90% se jich prodalo ještě se slabším motorem. Nová nákupní taška s jednoduchou technikou se dožije zákazu spalováků a i s těmahle cenama se nakonec ukáže jako výhodná koupě.
Největší smysl mi dávají neSUV verze jako Rio a i20.

Zajda
14. července 2022, 11:51
0
Kia Stonic 1.2 DPi: Někdo to rád jako kdysi

Ceny elektrokol začínají určitě níž a pod nimi jsou ještě elektrokoloběžky. Až se ze zoufalství rozšíří, nechci vidět ten sajgon na cestách a chodnících :-)

Zajda
13. července 2022, 18:40
3
Kia Stonic 1.2 DPi: Někdo to rád jako kdysi

Nejde už bohužel porovnávat ani ceny před půl rokem, natož dál. Na konci roku 2020 začínala nejlevnější auta pod 200 tisíci. Zánovní auta z té doby stojí klidně víc než když byla nová.

Zajda
13. července 2022, 15:33
0
Kia Stonic 1.2 DPi: Někdo to rád jako kdysi

Čtyřválec to je a svíčkama se zažehuje, co se ti nezdá :-)

Zajda
13. července 2022, 15:16
0
Kia Stonic 1.2 DPi: Někdo to rád jako kdysi

Já po 30 km zahřátí cestou domů z autosalonu začal nakukovat do červeného pásma, neustále měnil otáčky a zátěž, střídal zrychlení a brždění motorem, první cesta byla 100 km na jeden zátah. A ve 2 tis. km následovala první výměna oleje. Motor má 25 tisíc, jede stále líp, spotřeba se snižuje, spotřeba oleje nulová. Jestli si náhodou ještě někdy koupím nové spalovací auto, udělám to zas stejně :-)

Zajda
01. července 2022, 07:22
0
Hyundai i30 1.5 DPi: Šetřit tu neznamená trpět

Stejně to má i Suzuki 1,2 DualJet.
Hádám že dva malé vstřikovače lze regulovat přesněji než jeden velký a dle potřeby vstřikovat jedním nebo oběma.

Zajda
21. června 2022, 09:13
0
ElBlesk: Když jdete na ekologii ekonomicky

AMI stojí ve FR konfigurátoru od 7390 EUR. Ale taky jede jen 45 km/h.

Zajda
10. června 2022, 10:32
3
Peugeot e-Rifter: Jednoduše

Cena elektřiny roste ještě rychleji.

Zajda
09. června 2022, 09:19
2
Peugeot e-Rifter: Jednoduše

Jako bys nedokázal pochopit pohled druhé strany a házíš všechny do jednoho pytle zpátečníků co přehnaně reagují a nenávidí elektromobily asi snad protože správně nevrčí.
"Zatím ještě se jich prodá málo"
"Zatím ještě jdou koupit alternativy"
Jenže výrobce takovýmto e-Rifterem a spol. nepokrytě ukazuje vztyčený prostředník zákazníkovi.
"Zatím to nechcete, ale zvykejte si, co chcete už jsme přestali vyrábět"
Jiní výrobci se aspoň stále v rámci možností snaží zákazníkům vyjít vstříc.

Myslím že většina lidí zde nemá nejmenší problém osedlat elektromobil a používat ho.
Pokud nebude vyžadovat speciální zacházení.

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/spalovaci-motory-evropsky-parlament-green-deal-zelena-dohoda_2206081840_hav
Je na čase soudružsky se poplácat po ramenou jak se vypořádáme se závislostí na fosilních palivech, ochráníme planetu a nepotřebujeme k tomu víc než správnou legislativu. Pod kterou vše potřebné takříkajíc přirozeně vykvete. Vždyť přece elektrické energie ze solárů a větrníků bude přebytek a bude dostupná pro každého.

Zajda
07. června 2022, 14:48
6
Peugeot e-Rifter: Jednoduše

Nelze než souhlasit. Akorát u Japonců ty jejich regulace vedly co se týče aut alespoň k logickému výsledku - tj. ve městech jezdí lehké Kei cars s malým půdorysem a motorem. Zatímco evropská legislativa rentabilní prodej takových aut prakticky znemožňuje. Přičemž libovolně velký, těžký a energeticky náročný elektromobil je brán jako bezemisní vozidlo.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Wrangler JK 3,8 2011
Jeep Wrangler JK 3,8

2011 rok výroby
202 koní výkon
258 ccm objem

Jeep CJ7  1983
Jeep CJ7

1983 rok výroby
114 koní výkon
0 ccm objem

Chevrolet Corvette C4 convertible  1986
Chevrolet Corvette C4 convertible

1986 rok výroby
297 koní výkon
5 744 ccm objem

Chevrolet TrailBlazer  2002
Chevrolet TrailBlazer

2002 rok výroby
260 koní výkon
4 200 ccm objem