načítám data...

Zajda

JménoZajda Zajda
BydlištěKroměříž
Registracepřed 3.2 rok.
Poslední aktivitapřed 14.1 dny
Komentářů u článků54
Pozitivních komentářů u článků20
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Zajda
08. října 2019, 23:54
0
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Brutálně tvrdý podvozek u Suzuki? Cože?
Swift je malý lehký knedlíček, což má své limity, ale pohodlí bych přirovnal tak k Fabii 3. Baleno pohodlnější a dospělejší. Ještě lepší kvalitou jízdy oplýval Swift Sport předchozí generace, tam bylo opravdu znát že kvalita podvozkových komponent je o kus dál a vše je perfektně vyladěné i pro horší okresky.

Zajda
08. října 2019, 23:40
0
Lancia Ypsilon: Když se řekne Lancia

ratan groch: zapomněl jsi, že Evropa byla i na druhé straně Berlínské zdi. Nejrychlejší produkční auta snad s výjimkou SSC Aero byla vždy z Evropy.

Zajda
01. října 2019, 20:03
0
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Ignis je opravdu malinký a momentálně stojí stejně jako Swift, což je o poznání prostornější auto a subjektivně se mi více líbí.
Škoda že přestali nabízet Baleno, pod retardovaným designem se skrývala prostornost Golfu.
Možná nové Clio 1.0 Turbo by mohlo obstát zkoušce času, jeden z posledních turbomotorů s nepřímým vstřikem, předchozí 0,9 TCe je mimořádně spolehlivý.

Zajda
01. října 2019, 19:56
1
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Taky myslím - hybridní ústrojí Toyoty platí za absolutně bezproblémové, více starostí může být s kdejakým moderním TSI nebo TDI.
Yaris bych tedy bral jen jako hybrid, naopak místo atmosférické 1,5 bych raději volil Suzuki Swift 1,2, i když je Yaris o něco dospělejší auto komfortem podvozku. Ale Suzuki DualJet 1,2 je naprosto neuvěřitelný motor a směšná spotřeba všemu nasazuje korunu.

Zajda
06. září 2019, 00:43
1
BMW 735i E32: Jako pan ředitel

Podle mě je nejkrásnější BMW všech dob E38 před faceliftem. To auto je ztělesněná elegance, bez náznaku vulgarity. Na délku má bezmála 5 metrů v krátké verzi, přitom je nižší než většina dnešních kompaktů.

Zajda
06. září 2019, 00:37
3
BMW 735i E32: Jako pan ředitel

Srovnání servisní náročnosti E38 vs Phaeton? Myslím že to bude někde jinde. E38 je ještě celkem jednoduché, mechanické auto, navržené začátkem 90.let. Phaeton je proti tomu kosmická loď.

Zajda
23. srpna 2019, 14:23
0
BMW 216i: Nejlevnější, ale rozhodně ne laciné

Beastar: Nevím jestli píšu nepochopitelně ale právěže považuju litrové TSI za nadmíru příjemný motor co slusně jede, málo žere a dokonce má rychlé reakce na plyn. Ve Fabii mi vadilo trochu úchylné zpřevodovaní, nepříjemné třeba na retardérech nebo dojezdech na křižovatku, nutí to pak řadit 1°.Takovy UP GTI s kratší skříní musí být super.

Zajda
22. srpna 2019, 19:56
0
BMW 216i: Nejlevnější, ale rozhodně ne laciné

1,5 TSI je nějaký postižený při rozjezdech ale jestli se bavíme o výkonově srovnatelném 1.0 TSI tak se stačí podívat na spritmonitor - ve srovnatelných autech má 1.0 TSI minimálně o litr menší spotřebu a jak je zvykem u koncernu tak parametry 85 KW a 200 Nm jsou proti realitě ještě konzervativní.

Zajda
20. srpna 2019, 12:13
3
Kdo zabil evropské MPV?

Proč rezignace na život? Ne každého život se točí kolem aut, takže si v tom prostorném autě vozí výbavu na to co je opravdu baví. Kola, lyže, bicí, paraglide...

Zajda
11. srpna 2019, 23:42
3
Škoda Scala 1.0 TSI: Konečně se vyrovná Mustangu!

Narážky jak je Scala podobná ostatním modelům budou na místě možná po generační obměně, ale člověk by musel být slepý aby se mu to s něčím jiným ze současné nabídky Škodovky pletlo, maximálně zezadu s Kamzíkem.

Zajda
11. srpna 2019, 10:36
1
BMW 540i xDrive: Polštářky, dříví a rychlost.

Moc hezka barva, to je z individual palety? K dokonalému vzhledu chybí ještě stříbrná kola a kulaté koncovky výfuku, pak už by to nevypadalo vůbec tuzingově.

Zajda
29. července 2019, 11:26
2
Totálně zklidněná doprava

No, o tom se tu taky celou dobu bavím, pomalu jedoucí auto akceptuju, máme různá auta, schopnosti i rozpoložení. Ale pomalu jedoucí vláček nalepený na sobě je prostě skupina ignorantů co nepatří na cesty. Stejně tak pokud někdo blokuje předjíždění (často nevědomky) když se potácí v protisměru. Není problém použít silnici klidně po celé šířce, velký problém ale je pokud kvůli tomu jiný řidič musí dělat korekce.

Zajda
29. července 2019, 09:29
1
Totálně zklidněná doprava

Ča Snač Aj: Dovolím si oponovat, právě na takovýchto cestách je zdržení největší. Jestli na rovince jedeš 90 nebo 110 fakt není skoro rozdíl, ale v tom zakrouceném když mám volno tak prostě jedu o půlku rychleji celou cestu než takový vláček, aniž bych vůbec musel překračovat rychlostni limity nebo se blížil limitům běžných eko pneu. A horší než samotné zpomalení je neplynulost. Pořádne nevidíš před sebe a musíš dávat pozor co vyvedou. Stačí jeden cyklista na cestě a díky sledování nárazníku 2 metry před sebou namísto situace na cestě pak nastávají totálně panické reakce, klidně až do úplného zastavení.

Zajda
27. července 2019, 11:40
2
Totálně zklidněná doprava

martinus: Na Valašských zakroucených okreskách tyhle vláčky oslů potkávám denně. Hlemýždí tempo a diskotéka brzdových světel. Půlka vagońků by chtěla jet rychleji, ale předjíždět neumí, tak se ještě víc nalepí na auto vepředu, mají snad pocit že budou mít lepší příležitost k tomu předjíždění. Překonat pak takový útvar, co ještě vybočuje v levých zatáčkách do protisměru je složité. Zvlášť na cestě kde je jen pár vhodných míst. Zařadit se do něj jde jen na výjezdech ze zatáček, nebo se musí předjet celý najednou.

Zajda
25. července 2019, 11:17
0
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

Hele technicky to klidně může být provar, vzhledově auto pro důchodce a řídit to je pro autičkáře ubíjející záležitost. Ale opravdu nezpochybňuj prostornost na základě dojmů, když jsi v tom nikdy neseděl. Máme ji v příbuzenstvu a využití prostoru je excelentní. Je to malé velké auto. Nevím jaký udávají objem kufru, ale požadavek když se to vybíralo byl aby se vlezlo několik kytar v obalu na sebe na šířku, což v málokterém autě nižší střední jde.

Zajda
24. července 2019, 15:59
0
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

O posuvu zadní sedačky jsem nevěděl, takže máš možná pravdu, kdo ví v jaké byla pozici :-)

Zajda
24. července 2019, 14:34
0
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

Překonávají? Vždyť zadní sedadla 500L jsou naprostá nouzová. V Tipu jsem nejel ale v té přifouklé pětistovce se ani dva průměrní chlapi za sebe neposadí bez objímání sedačky nohama.

Zajda
23. července 2019, 21:16
0
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

A co jsi na tom zvedáku objevil závažného?:)

Zajda
22. července 2019, 23:07
2
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

Do Clia se vzadu nevlezou ani děti.
Více místa je ve Fabii nebo Swiftu.
Ještě mě napadá Suzuki Baleno 1,2 (jelikož Swift má překvapivě prostorný interiér ale přecejen malinký kufr a je to uskákaný knedlíček).
Ten motor 1,2 je v lehounkém autě (Baleno pod tunu, Swift 900 kg) reálně úspornější než diesly. Kombinace do 5 litrů naprosto s přehledem.

Zajda
22. července 2019, 23:03
0
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

Pro tohle použití je potřeba oprostit se od citů. Je to přesně šité na míru zadání. Po záruce Hnůjdaj servisovat necheš, ale IX20 si drží vysoké zůstatkové ceny, takže je potřeba zavčas prodat.
Velký interiér i kufr, malý půdorys, lehké ovládání.
Vevnitř to není zdaleka takový bakelit jako Dacia.
Má to tedy až teatrálně špatné tlumení zadní nápravy, ale problém je spíš na rozbité okresce.

Zajda
22. července 2019, 22:38
4
Ptejte se: Sháníme nové Uber auto

Atmosférické Tipo bude mít ve městě jednu extrémní výhodu - nezvykle krátké zpřevodování, v každé situaci bude co řadit, dojíždění na křižovatky, kruháče, retardéry půjde kulturně na dvojku. Litrové TSI je pravý opak, všude do jedničky nebo vibrace, pálení spojky při rozjezdech z místa.

Zajda
19. července 2019, 19:21
1
Rozkaz zní jasně. Audi E-Tron musí dojet za každou cenu.

Ostuda pro pořadatele byla dvojnásobná, kvůli elektromobilům se posunoval celý páteční harmonogram o hodiny.
Takže když se po dlouhé době podařilo dostat rally na 10 minut do živého vysílání na ČT Sport, tak ze začátku reportáže nejezdil vůbec nikdo a ke konci pak diváci místo závodníků dočkali jen závozníků. Někteří nedokázali trať ani správnou trasou projet.
Posádky z regulerního startovního pole co pak musely jet ve tmě bez světelné rampy určitě byly u vytržení.

Zajda
30. června 2019, 11:35
0
Hyundai i30N Fastback: Tak dobrý, až je špatný

Dík, to vyřešili celkem inteligentně, představoval jsem si ji přímo mezi podběhy :-)

Zajda
30. června 2019, 11:08
0
Hyundai i30N Fastback: Tak dobrý, až je špatný

Jo, fotky pěkné, dokonce narozdíl od jiných zdejších článků je na nich krom uměleckých detailů fakt i vidět, jak auto vypadá :-)
Ale marně hledám fotku zmiňované rozpěry v kufru, ta mě zrovna zajímala :-)

Zajda
30. června 2019, 11:02
0
Hyundai i30N Fastback: Tak dobrý, až je špatný

Mě se Fastback taky nelíbí, přijde mi ten design takový rozplizlý a nevyvážený, zatímco drahá polovička se nad ním na parkovišti rozplývala (ani to nemuselo být N).
Zato se mi třeba moc líbí A3 sedan.

Zajda
27. června 2019, 19:19
4
Ford Fiesta ST-Line (Red Edition): Hra na závoďák

Přijde mi, že spousta lidí považuje krouťák za nějakou zázračnou veličinu, která vylepší zrychlení navzdory stejnému výkonu. Přitom výkon motoru není nic jiného než vztah otáček vs krouťáku. Dvojnásobný krouťák ale jen v polovičních otáčkách dorovnáte dvojnásobně těžkým převodem a výsledek (točivý moment na kolech) je stejný. Z výkonu potenciál ke zrychlení přibližně odvodíte, krouťák sám o sobě nic neznamená, to až jeho průběh.

Zajda
13. června 2019, 17:17
0
Audi A1: Tohle není jen drahé Polo!

Přechozí A1 vypadalo jako malé ale dospělé auto, jakože opravdu dostáváte plnou kvalitu, ale v menším balení.
Tohle mi celé přijde na pohled takové ošizené, některé detaily jsou opravdu nepatřičné - výplně dvěří ala Dacia jdou zkousnout v Polu, ale v téhle třídě by se nad nima zájemci mohli pozastavit.
Plastové neprůduchy obzvlášť v zadu vypadají extra lacině, označení 30 pro litr trapas, 40litrová nádrž bude otravná i s 3 válcem, natož s 2.0 TSI.

Zajda
18. května 2019, 20:02
0
Autíčkář se ptá: Jakou techniku používáte při ovládání volantu?

Přehmatavani, doplnovator slov na telefonu mě zas vypekl.

Zajda
18. května 2019, 19:51
1
Autíčkář se ptá: Jakou techniku používáte při ovládání volantu?

Samotné křížení bez přehrávání je určitě to nejintuitivnější, ale praktikovatelne jen se strmým řízením nebo když jde v autě aspoň pořádně sedět s volantem u těla a pevně v sedačce. Jelikož nesnáším mít své dlouhé nohy pokrčené, tak musím např. v EP3 pře(d)hmatávat, protože prostě sedím moc daleko. V kartcross buggy s něco málo přes otáčku mezi rejdy kde jsem měl volant u hrudníku by mě to nenapadlo dělat. Takže pokud někdo prosazuje nějaké univerzální řešení, je to příznak omezenosti.

Zajda
04. dubna 2019, 13:44
0
S Hyundai i30N fastback v Sosnové: Ještě o kousek lepší

Změna výslovnosti byla od začátku ujetá, jelikož to jejich Hjondéé nemůže odpovídat přepisu "Hyundai" v latince podle jakýchkoliv pravidel výslovnosti, natož podle ponejvíce používaných, tedy anglických. Navíc v zemi původu to vyslovují spíše "Honde". Takže šlo o totální paskvil.

Zajda
20. prosince 2018, 21:24
1
Renault Captur 0.9 TCe: Kterak honba za emisemi podrazila nohy jednomu milému autíčku

Projel jsem ten motor krátce v Cliu když jsem vybíral z malých vozů a výkon nebyl zas tak tragický.
Ale reakce na plyn měl opravdu naprosto otřesné, žádné jiné takové auto jsem nezažil. Jako roztáčet autíčko se setrvačníkem, nejde pak svižně řadit ani nahoru, ani dolů a rozjezdy působily, jako by bylo auto zaseklé v medu. Nicméně motor je velmi oldschoolový a podle všeho kupodivu robustní a spolehlivý - nepřímovstřik, řetěz, předepsaný levný olej normální viskozity. Na to jak dlouho je na trhu, nedohledal jsem jakékoliv ohlasy na typické problémy, což je celkem unikát. Takže pro reálné použití zákazníka co negativa ani nevnímá to myslím bude super volba.
Akorát že TSI 1.0 i ve verzi 70kW (předfacelift bez GPF) proti tomu působí jako raketa s nadpozemskou reakcí na plyn a mnohem lepší spotřebou v zátěži díky chlazeným svodům. Konstrukčně je ale o pár generací složitější, navíc se spolehlivosti nemá koncern zrovna nejlepší zápis. Také nevím, proč má litrový tříválec ve Fabii vpodstatě stejné zpřevodování jako staré 1,9 TDI, na trojku je maximum snad 160 a retardéry se přejíždí zásadně na jedničku.

Zajda
16. prosince 2018, 23:58
0
Ptejte se: Je v zatáčce rychlejší dvoukolka nebo čtyřkolka?

No, srovnání v rally je dobré protože maximální nasazení jedou vpodstatě všichni, takže se ukáže pravý potenciál auta.
Aniž by hrálo roli že je někdo fakt debil a ve slepých zatáčkách to v provozu posílá do protisměru.
Tyto 2 světy nelze srovnávat.

Zajda
16. prosince 2018, 11:09
4
Ptejte se: Je v zatáčce rychlejší dvoukolka nebo čtyřkolka?

Hoši s touhle filozofickou otázkou jste si teda utrhli velké sousto :-) Setup auta by vydal na vlastní vědní obor a kdokoliv se na něj snaží aplikovat zjednodušené fyzikální poučky (do čehož spadá i cokoliv, co se probírá na VUT) se s realitou neprotne :-) Už jen rozdíl mezi trvalou čtyřkolkou, která motorem brzdí všema kolama, a připojitelným systémem bude v některých situacích propastný, natož mezi úplně jinými koncepcemi. Navíc všechno bude jinak podle toho v jakých výkonech, rychlostech, poloměrech zatáček a na jakých površích se pohybujeme. 400 koňová předokolka někde na RZ Rajnochovice asi nebude úplně zábava. Což nic nemění na tom, že největší faktor je vždycky řidič. Když nahlédneme do motorsportu, tak auto třídy R2 rally (cca 190 atmo koní, předokolka, např Peugeot 208) dosahuje pravidelně 85% rychlosti nejvyšší třídy WRC (pokročilý 4x4, cca 380 koní, brutální aero). To je rozdíl pořád menší než mezi špatným řidičem a dobrým co jede s nasazením :-)

Zajda
09. prosince 2018, 20:31
2
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Já myslím že jsi udělal nejlepší, co jsi mohl.
Když člověk začne počítat všechny ty drobné drbky co se pořád musí řešit, tak ty staré vyjeté ludry vždycky nakonec vyjdou dráž než zánovní auto, hlavně proto, že už opravdu není realistické na nich vychytat úplně všechno, jelikož by se jednalo o kompletní renovaci.

No. kéž bych se svými radami taky někdy řídil, bylo by mi líp :-)

Zajda
09. listopadu 2018, 22:02
0
Škoda Superb 2.0 TDI 110kW DSG: Služebák rallyového pisálka

Mě zas celkem zajímá, jestli můžeme očekávat lepší úroveň nechvalně proslulých tiskových zpráv. Legendární bylo například zaměňování RZty vs etapy. Nebo z poslední doby rozloučení s Ole Christianem Veibym, který poněkud natvrdle nasdílel na sociálních sítích finanční prognózy z interní prezentace. Cituji: „Pro rok 2019 měníme naši strategii. Z tohoto důvodu musí Ole Christian Veiby a Stig Rune Skjaermoen opustit náš tým...“ :-)

Zajda
10. července 2018, 08:29
0
Jaké bylo vaše první auto? | Autíčkář se ptá

S těma OZ/Sparco jsem ji kupoval, ale o originální výbavu určitě nešlo.

Standard byly myslím nějaké třípaprsky ala Saab.

Moje verze auta byly předfacelift a v ČR jsem kdy viděl jen jedinou stejnou, ve fialové barvě.

Pofaceliftovou má známý (seznámili jsme se když mi auto opravoval :-), postavenou na slalomy.

Auto jsem mu nedávno nakonec přenechal, protože to je poslední reálná možnost jak ho dostat zpátky na cestu.

Jinak větší komunita kolem těchhle aut je v Polsku. Dokonce to ode mě před lety, když ještě jezdila, chtěli koupit nějací Poláci co přijeli na Barumku.

Pak to bylo rozšířené ještě v UK, kde se auto jmenovalo Vauxhall Nova GTE.

Mimochodem na ní začínal závodit Colin McRae.

A letos v Legend Boucles de Bastogne s ní mimo pořadí startoval Thierry Neuville.

 

Zajda
08. července 2018, 23:21
0
Nový absolutní rekord na Nordschleife stanoven (+ONBOARD video)

Je to čas na hranicích dnešní technologie? Kdoví, neexistuje srovnání.
Bellofův rekord jim přinášel respekt a uznání dekády.
Úžasný a s nasazením života vydřený výkon v nabité konkurenci.
Nový rekord zajeli 29.6., přineslo to 5 minut slávy v titulcích, teď je 8.7. a neštěkne po něm ani pes.
Nějak se pro to nedokážu nadchnout.

Zajda
08. července 2018, 11:58
2
Jaké bylo vaše první auto? | Autíčkář se ptá

První rodinné auto co jsem pravidelně řídil byla Š120L (s 5kvaltem!).
První vlastní pak Corsa GSi z roku 1990.
900 kg, hlava dotýkající se čelního skla, 100 koňová 1.6 8V a primitivní podvozek, člověk měl pořád intenzivní pocit že konec je blízko :-)
Nejzábavnější a nejcharakternější auto co jsem měl, pak už to šlo z kopce :-)

Zajda
08. února 2018, 19:02
0
Ve které zemi se vám jezdí nejlíp? | Autíčkář se ptá

Jak tu někdo psal - německá dálnice je parádní relaxace - jel jsem si uvolněných 160-180 a soustředil se jen na provoz bez obav že někde kolem číhají fízli aby si udělali čárku. Itálie byl v první chvíli šok, ale člověk se přizpůsobí a pak si to užívá. Vše krom naschválů je tolerováno. Do dvou pruhů se při popojíždění ve městě řadí tři proudy aut, za ucpaným místem se to zas plynule sjede. V prostředním pruhu ve městě potkáte jednostopé vehikly v obou směrech. Když vjedete z vedlejší tak se pro vás místo najde i v proudu aut, aniž by někdo zastavoval. Nebo ve 3 ráno dolů kopcem na okresce v Brennerském průsmyku kolem mě při konzervativní ale ne úplně loudavé jízdě proletěla dodávka co to měla najeté na milimetry, tak jsem se nechal vést tmou a slepými zatáčkami. Akorát spousta italů jezdí jak dementi nalepení na nárazníku i když nechtějí předjíždět.

Zajda
18. ledna 2018, 23:13
0
BMW 530d xDrive Touring: Lamač předsudků

Mpaketové výfuky jsou teda dost nevzhledné a laciné, nemluvě o nedifuzoru kolem nich. Barva je naopak krásná. O jaký odstín jde?

Zajda
21. prosince 2017, 20:10
0
Porsche 911 Carrera 2: Z deníku Sally, vládkyně Krabových blogů

Třeba kterýkoliv americký V8 od Chevy nebo Fordu/Roushe , které stojí celé tolik, co generálka u Porsche a mají stejný nebo vyšší výkon? :-)

Zajda
16. prosince 2017, 16:36
0
BMW 750iL: Dobrodružství bitevní lodi Bismarck

Jezdil jsem tento rok 728i, se stejnou barvou jako na fotkách, která auto naprosto seděla. Šestiválec je úžasný motor a po výměně svíček a přetěsnění VANOSu měl i nějaký spodek, ale v kopcovitém terénu jsem si stejně připadal jak se skůtrem jak si pořád musel pomáhat měničem a pro každé zrychlení podřazoval. V otáčkách měl síly už dost, ale pořád jsem si říkal jak by se s ním asi jezdilo v o půl tuny lehčím autě a s manuálem :-) Pokud se ještě někdy vydám cestou E38, bude to s motorem co umožní uvolněnou jízdu ve všech režimech. Spíš bych to viděl ale na 3er a R6 :-)

Zajda
15. listopadu 2017, 01:04
0
Podle Röhrla je GT2 RS příliš rychlá pro Ring. Kdy už je rychlosti moc? | Autíčkář se ptá

> Petr 'Krab' Jeřábek: Rekord už je. V září si nechali uzavřít trať a ve dvou různých autech vyslali Larse Kerna a Nicka Tandyho, oba konzistentně jezdili pod 6:50, nejlepší čas nakonec zapsal Lars Kern - 6:47,3.
Jinak diskuze nad hláškama vytrženýma z kontextu, třikrát přežvýkanýma a nakonec přeloženýma jsou o ničem. Každý si v tom prohlášení najde přesně co chce :-) Já si třeba dokážu představit že po právu chválil stabilitu a ovladatelnost toho auta. Což ale proboha neznamná, že skoro 300 km/h mezi svodidlama na ringu v autě bez komplet rámu a bezpečnostní výbavy není nebezpečné. Spíš než že by auto mělo tolik aero přítlaku že by to závánělo problémem bych to viděl naopak. Nezapomínejte, že aerodynamika je proti GT3 speciálům pořád nicotná a silniční poloslicky budou proti skutečným závodním gumám fungovat asi jako zimáky v létě. Přitom ale s nižším aero odporem to bude 700 koní roztahovat ještě do větších rychlostí. V tom tkví podle mě ta nebezpečnost.

Zajda
05. října 2017, 18:55
0
Operativní leasing - vyplatí se i běžnému motoristovi, nebo je to past?

Pro mě bude operativní leasing vysvobozením. Spousta z přítomných je možná ve stejné situaci - dělají správce vozového parku pro celou rodinu. Jelikož bych další vyjeté TDIčko na krku od nejproblémovějšího příbuzného už nemusel přežít ve zdraví, operák bude jasná volba :-)

Zajda
02. října 2017, 21:59
0
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 DSG - Flotilová pomsta

Vyzývat mě na soutěž v délce příspěvku se může snadno zvrhnout :-) Já nevim, ale všechny 6 a víceválcové diesly co si dokážu vybavit, mají automat. A všechny čtyřválcové pak podobné zpřevodování jako staré TDI. U TDI s rotačkou nebo PD aspoň rychle padají otáčky. S novou Astrou 1,6 136k jsem musel po větším vytočení napočítat do tří abych neskopával motor přes spojku. Není to o šikovnosti, rychle řadit mezi 1° a 2° jde jen za cenu brutálního zacházení.
Jinak když se podívám třeba na technické údaje BMW1er, diesly s 8AT mají pár desetinek náskok na 100 km/h proti 6MT. U Benzinů to vždy neplatí. Převodové poměry, rozsahy otáček a rychlostí...proto si myslím že diesel je komfortní jedině s automatem, nejlépe s měničem točivého momentu, který si s tím krouťákem efektivně poradí. Že to může být porod s atmosférickým benzínem mi nemusíš připomínat, jezdím se 728i, to taky občas je pocitově jak se skůtrem :-) Ale proti stopkám nebo při kickdownu to jede až mě to občas překvapí. Myslím že i můj prehistorický ZF 5kvalt na jedničce zamkne když mu vytnu, resp žádný nesoulad otáčky/zrychlení tam na plný plyn vyjma prvotních metrů není. Na částečný plyn se rozjíždí přes dvojku prokluzem měniče. Ty nové 8AT zamykají pokaždé když je to výhodné, tam už to podle mě nění vůbec téma.

Zajda
02. října 2017, 00:22
0
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 DSG - Flotilová pomsta

Nemyslím si, že prokluzující spojka na jedničce bude efektivnější než prokluzující měnič. No, každopádně bez automatu, ať už dvouspojky nebo HDM, se s dieslem z místa dá rozjíždět efektivně jen do prvního přeřazení, které přijde záhy. Prokluzující měnič pak bude ze dvou koncepcí AT lepší volbou na vyhlazení výkonových propadů v nízkých otáčkách při běžném použití.

Zajda
01. října 2017, 21:37
0
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 DSG - Flotilová pomsta

Ten dieslový přebytek výkonu při rozjedzdu na superkrátkou jedničku je dobrý tak u naložené dodávky. U manuálu je kombinace velkého odskoku 1° a 2°, nízkého otáčkového (a tedy kilometrového) rozsahu jednotlivých kvaltů a často i pomalého padání otáček přímo vražedná. Podle mě se k chrochtomotoru naprosto skvěle hodí automat s HDM.

Zajda
28. ledna 2017, 00:50
0
Nejnegativnější automobilová recenze?

Otázka je jak jsi auto používal. Že při běžném kodrcání má downsize turbo alespoň stejnou spotřebu jako atmosféra se dá předpokládat. Zajímavé by bylo porovnání o kolik jsi překračoval továrně udávanou spotřebu ve Fiatu a o kolik v Renaultu. Horší je co se stane když od těch motorů optimalizovaných do laboratoře něco začneš chtít.

Zajda
27. ledna 2017, 23:03
1
Nejnegativnější automobilová recenze?

Za mě teda Janda neshodil nic bez obšírného vysvětlení.
Spousta lidí se třeba u Toyobaru rozplývá, jak je super že ještě existuje sporťák s atmosférickým motorem.
Janda k tomu dodal vpodstatě jen to, že super to sice je a palec nahoru výrobci za snahu, ale do té snahy emisní limity poněkud hodily vidle.
Co by bylo objektivního na přehlížení letargického chování motoru v první polovině otáčkomeru?
Už je to nějaký pátek co jsem tu recenzi četl, ale nešlo vůbec o výkon a že to nejede "vocpodu".
Byť i grafy z brzd ten výkonový zhup ukazují.
Jde o reakce motoru řekněme v neutrálu nebo při sešláplé spojce. Reakce na meziplyn a rychlost padání při řazení nahoru chcete-li.
Lidé si dnes už zvykli, hlavně u atmosfér, že reakce na plyn jsou lejno. Lejno se stalo normou, už ani nikoho nenapadne znova omílat že lejno smrdí.
Přiznám se že v Toyobaru jsem nejel, ale mám dojmy třeba ze Swiftu Sport. Motor samotný je naprosto OK, ale co do vytáčení a padání otáček se tam panečku občas dějou věci.
Jako by to přepínalo mezi přehršlí různých map podle kdovíčeho, hlavně když se zrovna jede vpoklidu.

Stejně tak kritika Clia 0,9. Pokud nový superúsporný a motor má ve stejném režimu mnohem vyšší spotřebu než atmosféry v nákupních taškách dob minulých, zase raději přimhouřit oči a zkusit na bídě najít nějaké pozitivum?

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Corvette C5 Targa 2001
Chevrolet Corvette C5 Targa

2001 rok výroby
355 koní výkon
5 666 ccm objem

Ford Fusion hybrid 2009
Ford Fusion hybrid

2009 rok výroby
156 koní výkon
2 500 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 Cross-Fire 1982
Chevrolet Corvette C3 Cross-Fire

1982 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Suzuki Swift GLS 2001
Suzuki Swift GLS

2001 rok výroby
86 koní výkon
1 300 ccm objem

Kia Shuma Kia ShumaII 1.6DOHCi LPG 2003
Kia Shuma Kia ShumaII 1.6DOHCi LPG

2003 rok výroby
101 koní výkon
1 600 ccm objem