načítám data...

Zajda

JménoZajda Zajda
BydlištěKroměříž
Registracepřed 4.7 rok.
Poslední aktivitapřed 17.1 hod.
Komentářů u článků122
Pozitivních komentářů u článků45
Negativních komentářů u článků5
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Zajda
06. dubna 2021, 22:55
-1
Toyota Yaris 1.5 Dynamic: Málem jsem zapomněl, že se ještě dělají nehybridy

Možná máš pravdu, v tom případě se omlouvám za mystifikaci :-) V rozkresech v tvém odkazu to vypadá jasně, každá verze má jen jeden druh vstřikovačů. Ale uvádí tam jiné výkonové parametry, což nechápu. Možná jsem vycházel ze zavádějících informací a přání bylo otcem myšlenky. Někde totiž ten motor byl označený jako 1,5 D4S, např. i na odkaze z Wiki. Což by právě mělo značit kombinované vstřikování jako u Toyobaru. A v brožuře Toyoty u něj píšou "Přímé vícebodové vstřikování", což je očividně špatný překlad, ale asi jinak než jsem myslel :-) Tak nevím.

Zajda
06. dubna 2021, 14:08
-1
Toyota Yaris 1.5 Dynamic: Málem jsem zapomněl, že se ještě dělají nehybridy

Přímovstřiku není škoda, viz níže. GPF už potřebují dnes i MPI motory jako Renault 1.0 TCe, kterému to snížilo výkon o 10 koní na nynějších 90. Pouze LPG verze si zachovala 100 koní a jestli filtr má nevím.

Zajda
06. dubna 2021, 14:00
0
Toyota Yaris 1.5 Dynamic: Málem jsem zapomněl, že se ještě dělají nehybridy

Je to kombinace nepřímovstřik/přímovstřik jako Toyobaru, tj. to nejlepší z obou světů. Oldschool vstřikování do sacího potrubí (MPi) vs. moderní emise = ospalé reakce a zejména "revhang". A vyšší spotřeba. Obojí s výjimkou Suzuki Dualjet s dvojitými vstrikovači. Řešení Toyoty je ale to nejlepší možné.

Zajda
17. ledna 2021, 12:17
1
Driftování ztraceno v mediálním prostoru

Tak nějak, s železnou pravidelností s prvním sněhem média opráší toto téma, případně i vyzpovídají pár žlučovitých závistivců, co nadávají na všechno. Nadpisy a obsah článků bývají často velmi úsměvné. Z mých mladých letech si pamatuji např. "Hostýnské vrchy trápí offroadisté". Letos jsou problémem "driftaři". Policie je stále bezmocná ty orgie zastavit, tehdy i dnes. Nevyřčeným tajemstvím je že zejména proto, protože zmínění vyvrhelové vlastně nic neporušují. Překračovat okreskový rychlostní limit na sněhu chce totiž celkem srdíčko a i tak je to jen nárazově.

Na motoristických serverech mimo hlavní proud se pak objeví protireakce, asi aby se autoři ujistili, že v jejich komunitě je pořád všechno vpořádku. Přesah článku minimální - nikdo komu by mohl otevřít oči si ho zde stejně nepřečte. A pro stabilní publikum je to téma ohrané jako koronazprávy.

Zajda
14. ledna 2021, 20:08
3
Renault 5 se vrací

Atmosférické čtyřválce u Renaultu jsou utopie, ale za 350 tis. s 1.0 TCe by to nestíhali vyrábět. Takhle jde jen o další příspěvek do elektrické blamáže, kterou se EU bude snažit držet při životě ještě tak dekádu, než se ukáže že tohle opravdu není cesta jak nahradit spalovací motory.

Zajda
12. ledna 2021, 10:09
1
Led na střeše: Přichází doba zkracování

To nic není, já měl na ledě nehodu když jsem ani nejel. Zastavil jsem a do auta se opřel vítr v momentě kdy jsem z nožní brzdy přešel na ručku. To stačilo na utržení bržděných kol a pomalu jsem se s sesunul do závěje v mělké škarpě :-)

Zajda
06. ledna 2021, 11:11
0
Volkswagen Multivan 4Motion 2.0 TDI DSG: Předsudky stranou

Pod každou osobní dodávkou jsou zde podivy nad cenovkou. Je to jednoduché, krátký Multivan vykazuje dle výrobce 189-197 g CO2/km. To je cca 90-100 g nad flotilový limit, takže do ceny auta je potřeba promítnout emisní pokutu 8500-9500 EUR. Proto už se třeba Trafic prodává nanejvýš jako 6místná verze N1.

Zajda
12. listopadu 2020, 21:48
-1
Suzuki Ignis 1,2 DualJet Hybrid 4x4: Venkovan

Hele, možné to je, musel bych najít ten Svět Motorů, kde jsem to četl, v tom případě by byla provar Vitara :-)
Jedno pozitivum ten hybrid přecejen bude mít - menší nároky na startovací baterii, jelikož rekuperovat se bude do hybridní, žádné výběrové nabíjení při brždění 16 volty.

Zajda
12. listopadu 2020, 15:55
2
Suzuki Ignis 1,2 DualJet Hybrid 4x4: Venkovan

rock> Ano, přesně o tom mluvím, není potřeba chodit do historie, jaké byly platy před kdovíkolika lety. Bavím se o autě, co v létě stálo v základu 255 tisíc a teď stojí 300, s tím že má navíc LEDky. Pro někoho kdo hledá v této kategorii to fakt není skoro stejná cena.

Zajda
12. listopadu 2020, 15:23
0
Suzuki Ignis 1,2 DualJet Hybrid 4x4: Venkovan

Jakub Pospíšil -> nějak jsi mi při tom obranném tažení vložil do úst slova co jsem neřekl.
Říkal jsem že to jezdilo do 5 před úpravama jako dvoukolka a že mě na tom dostala úžasně jdoucí převodovka, ne že to teď nežere míň nebo že by změnili převodovku.
Z 6 týdnů odstaveného auta jsi udělal půl roku, upřímně netuším, co ta baterka udělá po hlubokém vybití - jestli pojede dál se sníženou kapacitou nebo nastane poruchový stav. Průser je, že výrobce od toho dává ruce pryč. Obhajování že cena je vlastě pořád vlastně skvělá je taková milá akademická debata nezúčastněného člověka. Prostě to najednou zdražilo skoro o 20% bez jakéhokoliv adekvátního vylepšení. Inovací pro uživatele jsou fakt jen ta světla, mild-hybrid se slabším motorem mi proti předchozímu mild-hybridu se silnějším motorem nebo nehybridu moc atraktivní nepřijde.
Když jsem obcházel salony, byl Swift favoritem. DualJet je snad poslední nepřímovstřikový motor, co má ještě nějaké reakce na plyn i v době Euro6...nakonec to dopadlo veteránem Civic Type-R :-) Dneska bych nad žádným Suzuki nepřemýšlel a šel raději do Clia 1.0 TCe nebo Fabie 1.0 TSI. Jinak v autosalonu Suzuki to je ještě přímočařejší než u Dacie. Žádnou slevu nečekej, ale ani žádné nesmysly s protiúčty a leasingovými bonusy. Snad nejlepší nabídka bylo tehdy 2000 dolů a nějaké příslušenství zdarma.

Zajda
12. listopadu 2020, 12:25
2
Suzuki Ignis 1,2 DualJet Hybrid 4x4: Venkovan

Fascinující konkrétně na CO2 limitech je, že základní hodnota platí pro určitou hmotnost. Vyrob lehčí auto, sníží se ti limit. Takže muší váhy od Suzuki nebo Citigo a spol jsou dále penalizovány. Přitom odlehčení je ta nejpřirozenější a vždy funkční cesta k efektivitě. Malé vozy už vpodstatě padly, další na řadě bude třída Fabia, Clio a spol, která bude muset taky komplet prodělat hybridizaci a zdražení. I na blbou Fabii 1.0 TSI totiž připadá pokuta přes 760 EUR za 8 nadbytečných gramů a to je momentálně nejmenší auto co vyrábí.

Zajda
12. listopadu 2020, 09:01
5
Suzuki Ignis 1,2 DualJet Hybrid 4x4: Venkovan

K pohledu člověka co testuje auta doplním pohled někoho, kdo měl ty prcky od Suzuki opravdu v hledáčku. Ještě loni stála základní verze Swiftu 265 tisíc a Ignis asi o 10 míň. Jezdilo to s tou vahou skoro jako Swift Sport minulé generace, chod převodovky nejlepší co jsem zažil. Dvoukolky braly do 5 litrů tak jak to bylo. Pak přišla modernizace s mikrohybridem a stopstartem a zdražení asi o 5tis. Zůstal motor K12C s 1242 ccm a 90 koňma a 120 Nm. V průběhu letoška překopali hybrid i motor na K12D 1197 ccm, 81 koní, 107 Nm a zdražili vše skoro o 50 tis. V základu jsou navíc LED světla, toť asi vše. K hybridní baterce zmiňovali ve Světě Motorů upozornění z manuálu, že při delším odstavení než tuším 6 tydnů se může nevratně poškodit samovybíjením. Nová stojí kolem 70tis. Z absolutně nejvýhodnější nabídky na trhu malých vozů ještě začátkem roku 2020 se stal pod tíhou emisních pokut paskvil. Netuším, komu to za tyto ceny chtějí prodávat.

Zajda
10. října 2020, 09:30
0
Ford Transit 2.0 EcoBlue automat: Když nechcete jet nadvakrát

Jaký výkon že ta "rychlá" dodávka měla? 130 koní a 405 Nm jsou podle mě různé varianty. Občas jezdím se 130k RWD L4 manuálem a rychlým bych to zrovna nenazval, i když jezdit se s tím dá naprosto v pohodě. Taky se na to vždycky těším :-)

Zajda
06. října 2020, 12:34
0
Jeep Wrangler Rubicon: Jediný originál

Ten obnos by byl asi ještě rozumnější, kdyby výrobce nemusel za každý kousek platit pokutu 11590 EUR do kasy EU za nadměrné CO2.

Zajda
01. října 2020, 16:29
3
Autíčkář se ptá: Jak to máte s palivem?

Myslím že to není přesné. U "prémiových" paliv je biosložka přítomna také, ale často ve formě ETBE, které je chemicky stabilnější a neváže na sebe vodu narozdíl od biolihu.

Jinak já u všech svých beninových aut rozdíly v benzinech pozoroval místy dost značné. Když pominu pocity, tak na spotřebě na známých trasách. U 728 iA jsem při pár pokusech s benzinem Cafro vyjezdil nádrž za 11,5 místo 10,5 l u libovolné jiné N95. Nejlepší chod a spotřeba byla na Vervu 100, obyčejná Benzina N95 v těsném závěsu.

Type-R EP3 - normálně tankuju aditivovaný Eurooil (Optimal), protože je to nejbližší benzinka. Pocitově jede stejně a objektivně za míň než na Želví Power 100 z místní Shell benzinky co byla dřív OMV. Verva 100 jede stejně jak Optimal N95, ale pravidelně srazí spotřebu o 0,5 l. Mol EVO 100 jede nelíp, ale bez zlepšení spotřeby :-)

Pak mám TDI 1,9 AHF rotačku - tam nikdy nebyl rozdíl v ničem ať jsem nalil cokoliv vzdáleně příbuzného naftě, jednou omylem i ve směsi s vysokooktanem :-) Tankuju obyčejný Eurooil bez bio, takže ho vlastně rozmazluju.

Zajda
01. října 2020, 16:04
1
Autíčkář se ptá: Jak to máte s palivem?

Já natankoval do čerstvě pořízeného TDI AHF (rotačka) 5 litrů Carrery 100 než jsem si uvědomil, že je něco špatně. Po konzultaci s mechanikem jsem zbytek nádrže dotankoval naftou a nezaznamenal žádný rozdíl proti normálu :-)

Zajda
10. září 2020, 14:26
0
Renault Clio Intens 1.3 TCe: Malý a autonomní. Skoro.

No, podle konfigurátoru to tak momentálně je, předtím šla 7DSG kombinovat prozměnu zas jen s 81 kW verzí.
Naklikal jsem si to zkušebně na výbavu +- srovnatelnou s Cliem Intens a jsem na 455 tis za Fabii 70 kW. Nemá adaptivní tempomat ale normální a místo 360 kamery jen senzory. Clio bez toho autonomního paketu stojí 440 tis. Věčná škoda je, že nemají dvojspojkový automat pro 1.0 TCe, ale jen jakési CVT co v Nissanech proslulo problémy.

Zajda
09. září 2020, 13:29
0
Renault Clio Intens 1.3 TCe: Malý a autonomní. Skoro.

Řekl bych, že to nebude o moc víc než ceníkovka vybavené Fabie 1.0TSI/7DSG.

Zajda
01. září 2020, 23:41
0
Renault Clio IV: Jak to bylo tehdy a jak se to zdá dnes

Jak 0.9 TCe táhne mě vůbec neuráží, ale reakce na plyn je srovnatelná s tempem doběhu cirkulárky. Celkově to ale Renault trefil. Tříválec byl pro normálního uživatele požehnáním. MPI, řetězový rozvod, levný olej 5W40, co víc si přát pro levný a spolehlivý provoz.
Design působí čerstvě i po letech, není divu že z něj čerpá i nástupce.

Zajda
31. srpna 2020, 12:13
0
Autíčkář se ptá: Co vy a technické specifikace aut?

Přesně stejným autem jezdí 10 let máti, spolehlivý nenáročný stroj. Plné obsazení v Alpách bych ale zažít nechtěl. I ve dvou jsem musel ve vracečkách dávat 1° abych vůbec odjel. Motor je super, ale převody k němu nepasují. Dvojka spadne vždy pod max. krouťák a trojka taky nenavazuje. 4 a 5 konečně ano, ale to už jsme na dálnici. Se 165mm gumama jsem překonal 200 GPS, se 185mm už to nikdy nešlo :-) Ovladatelnost krásná, ale pozice za volantem prožitek dost kazí.

Zajda
26. srpna 2020, 11:42
-3
Autíčkář se ptá: Kam se poděly holky s láskou k motorismu?

Ženy nerady řídí, protože se plně nemohou věnovat mobilu. Celé generace byly deprivovány muži, kteří si nechtěli povídat, tak teď to máme zpátky i s úroky, sociální sítě už od kolébky :-)

Zajda
24. srpna 2020, 10:08
0
Renault ZOE: Vědět, jak na to...

Já to vidím přesně naopak než že by se výrobci chtěli na elmobilech hojit - každý prodaný elektromobil v EU je pro výrobce úspora v řádu statisíců na pokutách za CO2, jelikož se do průměru započítávají momentálně dokonce jako 2 prodaná auta s emisema 0. Za každý gram nad flotillový průměr 95g CO2/km si Nejvyšší Sovět účtuje 95 EUR x počet prodaných vozů.

Zajda
09. srpna 2020, 11:59
2
Hledáme únikové auto pro bankovní loupež

To jsi mi připomněl šedovlasého pána s Lotusem Omega v našem malém městečku. Žádná leštěnka, má to patinu 30let starého auta. Kolemjdoucí nechápali, proč na parkovišti očumuju kolem dokola takovou starou paštiku. Ukázalo se, že mu patří i Elise S1, co jsem občas vídal cca 20let zpátky a Evora. Vše v tmavě zelené na US značkách. Tomu se říká věrný fanda značky :-)

Zajda
09. srpna 2020, 10:54
0
Hledáme únikové auto pro bankovní loupež

Jo, nebo do dob kdy jsme nahlíželi bočním okénkem do všeho co nebyla Škodovka nebo Žigul a dívali se "do kolika" to má tachometr. Ford Sierra, 240, no tý vole:D V této rovině je Thema 8.32 ideál bankovního lupiče, tacho je cejchované až do 280 :-)

Zajda
09. srpna 2020, 10:08
-1
Hledáme únikové auto pro bankovní loupež

Tabulková teorie je jedna věc, ale snad už nejsme ve škol(c)e:-) V reálu by se člověk honil s trojkovou Octavií 2,0 TSI DSG 4x4 s velmi konzervativně udávaným výkonem 190 koní. Mimo absolutně rovnou silnici je rozdíl mezi tímto a dvojnásobným výkonem smazaný v momentě kdy silnější auto na zlomek ubere a slabší podrží plyn. Což v případě takových veteránů s léty rozměklou karoserií a spoustou různých vůlí ve všem bude tak nějak pořád.
Jako referenci beru OIII 1,6 TDI DSG, kde v jakémkoliv prostředí mimo dálnici nebo výjezdu na Červenohorské sedlo bych ze sebe musel dostat své řidičské nejvíc abych byl v EP3 rychlejší, hlavně by mi to nesmělo ani na moment vypadnout z Vtecu :-)

Zajda
19. července 2020, 19:28
0
Opel Corsa 1.2T: Třetí do party

To auto může být jakékoliv, ale kdo ho bude kupovat o desítky tisíc dráž než Clio nebo Fabii netuším. Za tyto ceny prodávali před modernizací Astry.

Zajda
12. července 2020, 11:20
1
Chtěli jste je, máte je mít. Autíčkářovy samolepky.

Podle ilustračních fotek přilnou jak ke zkorodovaným plechům tak ke hlíně, to se pozná kvalitní výrobek :-)

Zajda
09. července 2020, 17:31
0
Škoda Superb Combi 2.0 TDI L&K: Společník pro každý den

Kombinace tohohle dieselu a starosvětské velikosti nádrže 66l je asi to nejlepší, co jde vymyslet na dálkové presuny. Skutečná pořizovací cena by snad byla na té správné straně milionu. Manuál je tam ale asi nedopatřením.

Zajda
07. července 2020, 17:20
0
Volkswagen Up! GTI: Pořádné GTI

I se základním Citigo se jezdí parádně, osobně mi vůbec nechyběly přetáčivé tendence, auto se prostě nehrnulo ani jedním koncem napřed, nýbrž celé, jako když jsem měl BMW :-) 60 koní by na muší váhu jakžtakž stačilo, problém je ale v jejich využívání. Mezi 2° a 3° je mezera ještě na jeden převod, MPI má šíleně zpomalené reakce na odstavení plynu (revhang) ve vysokých otáčkách. Takže přeřazení v kritickém pásmu okreskového předjetí loudalů trvá 3-4 sekundy (nepřeháním) pokud má být plynulébez zkopnutí spojkou. Paradoxně 75koňová verze má aspoň kratší převody, aby působila rychleji. Průběh výkonu je totiž identický až do vysokých otáček, kde je 60ka uměle omezená. Normální motor, klidně TSI 90 jak se dával do UPu, by z toho udělal po všech stránkách zábavné svezení. Je škoda že MPI je tak domrvené, jelikož konstrukčně je věčné.

Zajda
03. července 2020, 18:38
3
Temná doba motorismu

Ano, turbomotory do běžných aut jsou dobrá věc, ale má to své limity, kdy už se vývoj dělá jen kvůli laboratorním testům. Příkladem budiž náhrada 1,2 za 1,0 TSI. Jede to stejně, za stejně, ale kultivovanost je o poznání horší, hlavně při podtočení. Motory jedou na limitů možného kvůli spotřebě a proto na druhé straně potřebují speciální oleje proti samozápalům, filtry pevných částic i u benzinu apod.

Zajda
29. června 2020, 23:19
0
Ford Mustang GT Convertible: Tvor extrovertní

"aktuální Civic TypeR, který na téhle rychlé silnici vlastně ani nemůže být rovnocenným soupeřem" To je odvážné tvrzení, ať už ta silnice vypadala jakkoliv :-)

Zajda
28. června 2020, 20:43
4
Peugeot Boxer: Poštovní panáček

Jen tak dál, na test další dodávky se těším.
Nemusím s tím jezdit v práci, ani nejsem fixovaný na jediný pravý sportovní zážitek za volantem, takže dokážu ocenit články napříč automobilovým spektrem. Když si půjčuju dodávku kvůli stěhování, těším se na to. Osobní verze dodávek pak považuju za jediné funkční řešení pro přepravu 5 a více lidí najednou. Díky vzdušnosti, prostornosti interiéru a výhledu to má úplně jinou atmosféru než s jakýmkoliv osobákem.

Zajda
08. června 2020, 00:53
2
Audi A5 Sportback S line 40 TDI: Kouzlo specifikace

Mě spíš překvapuje, že tempomat není v nejzákladnější výbavě. Zjevné nesmysly by prostě měla odfiltrovat už automobilka a nenabízet je. Stejně jako když jsem nějaký rok zpátky četl test Caymanu S 981 s manuální klimou. Že lze ztratit nit v konfigurátoru německých výrobců se naopak nedivím vůbec.

Zajda
07. června 2020, 17:30
0
Audi A5 Sportback S line 40 TDI: Kouzlo specifikace

No tak jasně, 225/60 jsou gumy pro SUV nebo starou limuzínu. Za atyp o který je okrajový zajem zaplatíš nesmysl ať je to velké nebo malé pneu a ještě máš omezený výběr. Majitelé Suzuki Swift se 195/45 R17 nebo 185/55 R16 můžou vyprávět. Ale standardní rozměry 18" vs 16" je prostě cca 70-100% ceny navrch.

Zajda
07. června 2020, 13:34
1
Audi A5 Sportback S line 40 TDI: Kouzlo specifikace

To chce bavit se o konkrétním rozměru. Chtěl bych vidět rozdíl desetikorun mezi 205/55 16 a jakoukoliv 18" stejného modelu.

Zajda
24. května 2020, 20:11
0
Opel Astra 1.2 Turbo: Dospělý automobil

Já mám možná růžové brýle, protože jsem v 1,6 CDTI 136 z půjčovny zažil naprosto úžasnou dovolenou, ale to auto mi utkvělo v paměti tím jak parádně jezdilo za každé situace a povrchu. To jsem prosím poprvé řídil "naopak", o to důležitější bylo aby mi padlo hned do ruky a mohl jsem věnovat mozkovou kapacitu situaci na cestě. Štvaly mě veskrze 2 věci - obrovská hlavice řadící páky, která snad nemůže padnout do ruky nikomu. A pak špatná čitelnost číslic na budících, takže jsem se v obcích orientoval podle digitálního rychloměru.

Zajda
17. května 2020, 00:27
0
Mini Cooper SE S: Do Prčic s elektromobilitou.

Pro příznivce elektromobility takový reality check - zanedbejme veškeré ztráty na vedení a představme si, že jaderná elektrárna Temelín je vyhrazena pouze pro nabíjení elektromobilů. Celkový výkon obou reaktorů je udáván jako 2052 MW. Kolik 50kW nabíječek, potažmo 350kW superchargerů na maximálním výkonu vykryje najednou?

Zajda
13. května 2020, 22:31
0
Volkswagen Passat 2.0 TSI: Chválím koncern a nestydím se za to!

Ani není potřeba fleetová sleva, stačí se podívat na ceny skladovek, to už je o něčem jiném.
Elegance bez fejkových výfuků (pouze s jejich nepostříbřeným náznakem) vypadá důstojně.

Zajda
01. května 2020, 12:21
0
Výlet do světa "již od": Jak vypadají nejzákladnější verze nových aut?

Malý bazarník ti asi podobnou slevu neslevu nabízet nebude. Obšírněji jsem se o tom bavil s prodejcem z naší místní Škodovky. Ten se choval opravdu o třídu vstřícněji než ostatní kolegové od jiných dealerů, takže jsem se s ním jednal taky napřímo. Říkal jim že je jim vpodstatě jedno jestli předčasně splatím, nebyl si jistý co mě přesně čeká, ale každopádně to bude jen mezi mnou a finanční institucí, oni by měli své jisté.

A dodnes mě nepřestává fascinovat nabídka co mi připravili v Opelu na Astru. U ostatních prodejců totiž lichvářský úrok odpovídal pouze tomu, aby si slevu + nějaké drobné vzali zpátky. U Opelu by člověk za 2 roky přeplatil ještě 20 000 proti ceníkovce.
Jako klamný manévr tam bylo uveden údaj co mělo asi evokovat úrok - ve výši 5,3 %. Bylo to "Splátka (% z výše úvěru)".
Reverzní výpočtem jsem zjistil že mi nabídli úrok 22%. Alespoň že RPSN 39,4 % v nabídce uvedeno.
Opravdu nemám nejmenších morálních zábran proti někomu kdo mi toto nabídne :-)

Zajda
30. dubna 2020, 22:36
0
Výlet do světa "již od": Jak vypadají nejzákladnější verze nových aut?

Pro mě jsou šmelináři ti co tu slevu inzerují, takže s tím nemám nejmenší morální problém. Naopak podojit takto například Áčka by mě vyloženě zahřálo na duši :-)
Na smlouvě nezáleží, zákon je nadřazen. Pokud by to dělali všichni, tak by od těchto laciných triků finanční instituce ve spolupráci s prodejci samozřejmě upustily.

Ale skoro nikdo to neudělá, protože je posrán až za ušima, ježiš marja, nechci mít žádné oplétačky. U typického kupce Dacie to fakt nelze předpokládat. U dražších aut se leasingové pobídky tohoto charakteru nevidí, tam se asi jednak předpokládá vyšší finanční gramotnost kupce a krom toho se už spíše kupují do firem.

Zajda
30. dubna 2020, 16:42
0
Výlet do světa "již od": Jak vypadají nejzákladnější verze nových aut?

V odstavci 1) jsem navíc někde navíc přibral větu "Řídí se to pak občanským zákoníkem", ta tam nepatří :-)

Zajda
30. dubna 2020, 16:37
2
Výlet do světa "již od": Jak vypadají nejzákladnější verze nových aut?

Však lichvářské sazby mají všichni co dávají slevu za leasing, to není žádná novinka.
Také jsem řešil nákup nového auta, někde mi nabízeli klidně 2 varianty - buď 0% úrok nebo slevu desítek tisíc a lichvářský úrok :-)

Ale s tím se právě spotřebitel (fyzická osoba) může vypořádat snadno. Shrábnete slevu za financování a vzápětí úrok předčasně splatí.
Dál to upravuje 257/2016 Sb. Zákon o spotřebitelském úvěru .

(1) Spotřebitel je oprávněn spotřebitelský úvěr zcela nebo zčásti splatit kdykoliv po dobu trvání spotřebitelského úvěru. V takovém případě má spotřebitel právo na snížení celkových nákladů spotřebitelského úvěru o výši úroku a dalších nákladů, které by byl spotřebitel povinen platit v případě, kdy by nedošlo k předčasnému splacení spotřebitelského úvěru.
Řídí se to pak občanským zákoníkem
(2) Pro případ předčasného splacení spotřebitelského úvěru má věřitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů, které mu vzniknou v souvislosti s předčasným splacením.
////////////////říkáte si aha, takže vám napaří nějaké nesmyslné penále....ale nemůžou, protože viz níže: ///////////////
4) Výše náhrady nákladů podle odstavce 2 nesmí přesáhnout 1 % z předčasně splacené části celkové výše spotřebitelského úvěru, přesahuje-li doba mezi předčasným splacením a sjednaným koncem spotřebitelského úvěru 1 rok. Není-li tato doba delší než jeden rok, nesmí výše náhrady nákladů přesáhnout 0,5 % z předčasně splacené části celkové výše spotřebitelského úvěru....
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Předpokládám že člověk co mě omínusoval také tento zákon nezná. Takže u Dačky za 155 000 zaplatíte maximální penále 1550 Kč za předčasné splacení :-)

Zajda
30. dubna 2020, 12:12
0
Výlet do světa "již od": Jak vypadají nejzákladnější verze nových aut?

Na Sauto jsem viděl skladovky Sandera za 185 000 s dodatkem "na splátky -30 000 ceny". Takže 155 000 + penále v řádu jednotek tisíc za předčasné splacení leasingu a máte nové auto, mě to přijde jako solidní nabídka :-)

Zajda
26. dubna 2020, 22:39
0
BMW i3: Městský král

Jo, tohle zní celkem rozumně. Ne všude jsou však takové možnosti zápůjček jako v metropoli, ať už do cen, stáří vozového parku nebo přistavení vozu. Řešil jsem celkem nedávno jako poškozený při nehodě.

Zajda
26. dubna 2020, 14:24
2
BMW i3: Městský král

To je nějaká Tesla Appka nebo kde to jde najít? Celkem by mě zajímalo jestli bych svou minulou dovolenou mohl uskutečnit po stejné trase :-) Jinak 4000 za výměnu oleje s filtry bych čekal u autorizáku, ne svépomocí. Vždyť ani z oficiálních distribucí nestojí nejlepší oleje více než 400 za litr.

Zajda
26. dubna 2020, 13:14
1
BMW i3: Městský král

Pozor, libovolný ne, Tesla s největším battery packem nebo Taycan už by mohly být použitelné, tj. dojet (myslím si) alespoň 400 km při stálé rychlosti kolem 120 km/h :-) Jinak to jako nadsázku nemyslím. Jsem člověk co je nervózní už když má palivo jen na 200 km, tedy zhruba dojezd plně nabitého i3. Automobil pro mě znamená svobodu jet kdy chci a kam chci, koncept elektromobilu tuhle ideu při současné úrovni technologie dost narušuje.

Zajda
25. dubna 2020, 12:17
3
BMW i3: Městský král

Elektromobily jsou skvělá hračka, bohužel k nim člověk potřebuje i normální auto :-) Mezi řádky to vyplývá z každého jejich testu, jen u miniauta to lze jakože omluvit. Do doby, než za něj má někdo vysázet své vlastní peníze. Druhé až třetí auto do domu asi bude spíše to nejlevnější že stáje. Věřím že v i3 člověk zažije spoustu zábavy svého druhu, ale kdybych mohl vlastnit jen jedno auto, vezmu za vděk raději Dacii Sandero 1.0 s černými nárazníky bez klimy. S tou bych pořád mohl podnikat všechny cesty co s autem dělávám.

Zajda
24. dubna 2020, 08:44
0
Audi A4 35TDI: Prostředek efektivní přepravy

Je pravda že v devalvaci číselného značení jsou u Audi dál než BMW nebo Mercedes. Začíná to už litrovým tříválcem s 95k (25 TFSI), výkonově ekvivalentní 2,5 litr by musel být snad atmosférický diesel :-)

Zajda
13. dubna 2020, 13:40
0
Suzuki Swift Hybrid AllGrip: Radostně rozumný

Podle GPS to je za 11, což je pořád míň než udává výrobce.
To auto je hlavně i pocitově mnohem živější než naše 1,3 68kW z roku 2009.
Se kterou jsem mimochodem s motorem v nejlepší formě a 165 mm gumách prolomil 200 km/h GPS :-)

Pochtli: paradoxně hybrid vnímám jako přínos spolehlivosti, nemusí se pak měnit co dva roky autobaterie kvůli selektinímu dobíjení vysokým napětím jen při brždění, jak to mají nová auta. Navíc stačí obyčejná olověná. Dobíjí se konstantním napětím z přídavné Li-Ion, do které alternátor rekuperuje.

Zajda
13. dubna 2020, 01:20
0
Suzuki Swift Hybrid AllGrip: Radostně rozumný

Spotřeba je reálně někde na úrovni Citigo 1.0 MPI, tj. minimum možné u benzinu, takže zhruba vím jak jízda za 8 mohla vypadat :-)
Za vypíchnutí stojí že s tím jejich zdvojeným nepřímým vstřikem motor i při plnění posledních EURO norem svižně reaguje na plyn nahoru i dolů.
Viz první sekundy videa:



Jaký kontrast proti klenotům typu 1.0 MPI nebo 0,9TCe, kde máte chuť vytrhnout řadičku jak při odstavení plynu v 6000 padají otáčky tempem dobíhající cirkulárky.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark  1968
Buick Skylark

1968 rok výroby
180 koní výkon
6 ccm objem

Cadillac Fleetwood Brougham 1984
Cadillac Fleetwood Brougham

1984 rok výroby
140 koní výkon
4 100 ccm objem

Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES 2005
Alfa Romeo 166 2,4JTDm Facelift Bez koroze ES

2005 rok výroby
175 koní výkon
2 387 ccm objem

Chrysler Imperial Le Baron 1975
Chrysler Imperial Le Baron

1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem

Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V 1995
Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V

1995 rok výroby
121 koní výkon
3 299 ccm objem