načítám data...

Zajda

JménoZajda Zajda
BydlištěKroměříž
Registracepřed 3.9 rok.
Poslední aktivitapřed 1.7 hod.
Komentářů u článků96
Pozitivních komentářů u článků36
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Zajda
12. července 2020, 11:20
1
Chtěli jste je, máte je mít. Autíčkářovy samolepky.

Podle ilustračních fotek přilnou jak ke zkorodovaným plechům tak ke hlíně, to se pozná kvalitní výrobek :-)

Zajda
09. července 2020, 17:31
0
Škoda Superb Combi 2.0 TDI L&K: Společník pro každý den

Kombinace tohohle dieselu a starosvětské velikosti nádrže 66l je asi to nejlepší, co jde vymyslet na dálkové presuny. Skutečná pořizovací cena by snad byla na té správné straně milionu. Manuál je tam ale asi nedopatřením.

Zajda
07. července 2020, 17:20
0
Volkswagen Up! GTI: Pořádné GTI

I se základním Citigo se jezdí parádně, osobně mi vůbec nechyběly přetáčivé tendence, auto se prostě nehrnulo ani jedním koncem napřed, nýbrž celé, jako když jsem měl BMW :-) 60 koní by na muší váhu jakžtakž stačilo, problém je ale v jejich využívání. Mezi 2° a 3° je mezera ještě na jeden převod, MPI má šíleně zpomalené reakce na odstavení plynu (revhang) ve vysokých otáčkách. Takže přeřazení v kritickém pásmu okreskového předjetí loudalů trvá 3-4 sekundy (nepřeháním) pokud má být plynulébez zkopnutí spojkou. Paradoxně 75koňová verze má aspoň kratší převody, aby působila rychleji. Průběh výkonu je totiž identický až do vysokých otáček, kde je 60ka uměle omezená. Normální motor, klidně TSI 90 jak se dával do UPu, by z toho udělal po všech stránkách zábavné svezení. Je škoda že MPI je tak domrvené, jelikož konstrukčně je věčné.

Zajda
03. července 2020, 18:38
3
Temná doba motorismu

Ano, turbomotory do běžných aut jsou dobrá věc, ale má to své limity, kdy už se vývoj dělá jen kvůli laboratorním testům. Příkladem budiž náhrada 1,2 za 1,0 TSI. Jede to stejně, za stejně, ale kultivovanost je o poznání horší, hlavně při podtočení. Motory jedou na limitů možného kvůli spotřebě a proto na druhé straně potřebují speciální oleje proti samozápalům, filtry pevných částic i u benzinu apod.

Zajda
29. června 2020, 23:19
0
Ford Mustang GT Convertible: Tvor extrovertní

"aktuální Civic TypeR, který na téhle rychlé silnici vlastně ani nemůže být rovnocenným soupeřem" To je odvážné tvrzení, ať už ta silnice vypadala jakkoliv :-)

Zajda
28. června 2020, 20:43
4
Peugeot Boxer: Poštovní panáček

Jen tak dál, na test další dodávky se těším.
Nemusím s tím jezdit v práci, ani nejsem fixovaný na jediný pravý sportovní zážitek za volantem, takže dokážu ocenit články napříč automobilovým spektrem. Když si půjčuju dodávku kvůli stěhování, těším se na to. Osobní verze dodávek pak považuju za jediné funkční řešení pro přepravu 5 a více lidí najednou. Díky vzdušnosti, prostornosti interiéru a výhledu to má úplně jinou atmosféru než s jakýmkoliv osobákem.

Zajda
08. června 2020, 00:53
2
Audi A5 Sportback S line 40 TDI: Kouzlo specifikace

Mě spíš překvapuje, že tempomat není v nejzákladnější výbavě. Zjevné nesmysly by prostě měla odfiltrovat už automobilka a nenabízet je. Stejně jako když jsem nějaký rok zpátky četl test Caymanu S 981 s manuální klimou. Že lze ztratit nit v konfigurátoru německých výrobců se naopak nedivím vůbec.

Zajda
07. června 2020, 17:30
0
Audi A5 Sportback S line 40 TDI: Kouzlo specifikace

No tak jasně, 225/60 jsou gumy pro SUV nebo starou limuzínu. Za atyp o který je okrajový zajem zaplatíš nesmysl ať je to velké nebo malé pneu a ještě máš omezený výběr. Majitelé Suzuki Swift se 195/45 R17 nebo 185/55 R16 můžou vyprávět. Ale standardní rozměry 18" vs 16" je prostě cca 70-100% ceny navrch.

Zajda
07. června 2020, 13:34
1
Audi A5 Sportback S line 40 TDI: Kouzlo specifikace

To chce bavit se o konkrétním rozměru. Chtěl bych vidět rozdíl desetikorun mezi 205/55 16 a jakoukoliv 18" stejného modelu.

Zajda
24. května 2020, 20:11
0
Opel Astra 1.2 Turbo: Dospělý automobil

Já mám možná růžové brýle, protože jsem v 1,6 CDTI 136 z půjčovny zažil naprosto úžasnou dovolenou, ale to auto mi utkvělo v paměti tím jak parádně jezdilo za každé situace a povrchu. To jsem prosím poprvé řídil "naopak", o to důležitější bylo aby mi padlo hned do ruky a mohl jsem věnovat mozkovou kapacitu situaci na cestě. Štvaly mě veskrze 2 věci - obrovská hlavice řadící páky, která snad nemůže padnout do ruky nikomu. A pak špatná čitelnost číslic na budících, takže jsem se v obcích orientoval podle digitálního rychloměru.

Zajda
17. května 2020, 00:27
0
Mini Cooper SE S: Do Prčic s elektromobilitou.

Pro příznivce elektromobility takový reality check - zanedbejme veškeré ztráty na vedení a představme si, že jaderná elektrárna Temelín je vyhrazena pouze pro nabíjení elektromobilů. Celkový výkon obou reaktorů je udáván jako 2052 MW. Kolik 50kW nabíječek, potažmo 350kW superchargerů na maximálním výkonu vykryje najednou?

Zajda
13. května 2020, 22:31
0
Volkswagen Passat 2.0 TSI: Chválím koncern a nestydím se za to!

Ani není potřeba fleetová sleva, stačí se podívat na ceny skladovek, to už je o něčem jiném.
Elegance bez fejkových výfuků (pouze s jejich nepostříbřeným náznakem) vypadá důstojně.

Zajda
01. května 2020, 12:21
0
Výlet do světa "již od": Jak vypadají nejzákladnější verze nových aut?

Malý bazarník ti asi podobnou slevu neslevu nabízet nebude. Obšírněji jsem se o tom bavil s prodejcem z naší místní Škodovky. Ten se choval opravdu o třídu vstřícněji než ostatní kolegové od jiných dealerů, takže jsem se s ním jednal taky napřímo. Říkal jim že je jim vpodstatě jedno jestli předčasně splatím, nebyl si jistý co mě přesně čeká, ale každopádně to bude jen mezi mnou a finanční institucí, oni by měli své jisté.

A dodnes mě nepřestává fascinovat nabídka co mi připravili v Opelu na Astru. U ostatních prodejců totiž lichvářský úrok odpovídal pouze tomu, aby si slevu + nějaké drobné vzali zpátky. U Opelu by člověk za 2 roky přeplatil ještě 20 000 proti ceníkovce.
Jako klamný manévr tam bylo uveden údaj co mělo asi evokovat úrok - ve výši 5,3 %. Bylo to "Splátka (% z výše úvěru)".
Reverzní výpočtem jsem zjistil že mi nabídli úrok 22%. Alespoň že RPSN 39,4 % v nabídce uvedeno.
Opravdu nemám nejmenších morálních zábran proti někomu kdo mi toto nabídne :-)

Zajda
30. dubna 2020, 22:36
0
Výlet do světa "již od": Jak vypadají nejzákladnější verze nových aut?

Pro mě jsou šmelináři ti co tu slevu inzerují, takže s tím nemám nejmenší morální problém. Naopak podojit takto například Áčka by mě vyloženě zahřálo na duši :-)
Na smlouvě nezáleží, zákon je nadřazen. Pokud by to dělali všichni, tak by od těchto laciných triků finanční instituce ve spolupráci s prodejci samozřejmě upustily.

Ale skoro nikdo to neudělá, protože je posrán až za ušima, ježiš marja, nechci mít žádné oplétačky. U typického kupce Dacie to fakt nelze předpokládat. U dražších aut se leasingové pobídky tohoto charakteru nevidí, tam se asi jednak předpokládá vyšší finanční gramotnost kupce a krom toho se už spíše kupují do firem.

Zajda
30. dubna 2020, 16:42
0
Výlet do světa "již od": Jak vypadají nejzákladnější verze nových aut?

V odstavci 1) jsem navíc někde navíc přibral větu "Řídí se to pak občanským zákoníkem", ta tam nepatří :-)

Zajda
30. dubna 2020, 16:37
2
Výlet do světa "již od": Jak vypadají nejzákladnější verze nových aut?

Však lichvářské sazby mají všichni co dávají slevu za leasing, to není žádná novinka.
Také jsem řešil nákup nového auta, někde mi nabízeli klidně 2 varianty - buď 0% úrok nebo slevu desítek tisíc a lichvářský úrok :-)

Ale s tím se právě spotřebitel (fyzická osoba) může vypořádat snadno. Shrábnete slevu za financování a vzápětí úrok předčasně splatí.
Dál to upravuje 257/2016 Sb. Zákon o spotřebitelském úvěru .

(1) Spotřebitel je oprávněn spotřebitelský úvěr zcela nebo zčásti splatit kdykoliv po dobu trvání spotřebitelského úvěru. V takovém případě má spotřebitel právo na snížení celkových nákladů spotřebitelského úvěru o výši úroku a dalších nákladů, které by byl spotřebitel povinen platit v případě, kdy by nedošlo k předčasnému splacení spotřebitelského úvěru.
Řídí se to pak občanským zákoníkem
(2) Pro případ předčasného splacení spotřebitelského úvěru má věřitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů, které mu vzniknou v souvislosti s předčasným splacením.
////////////////říkáte si aha, takže vám napaří nějaké nesmyslné penále....ale nemůžou, protože viz níže: ///////////////
4) Výše náhrady nákladů podle odstavce 2 nesmí přesáhnout 1 % z předčasně splacené části celkové výše spotřebitelského úvěru, přesahuje-li doba mezi předčasným splacením a sjednaným koncem spotřebitelského úvěru 1 rok. Není-li tato doba delší než jeden rok, nesmí výše náhrady nákladů přesáhnout 0,5 % z předčasně splacené části celkové výše spotřebitelského úvěru....
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Předpokládám že člověk co mě omínusoval také tento zákon nezná. Takže u Dačky za 155 000 zaplatíte maximální penále 1550 Kč za předčasné splacení :-)

Zajda
30. dubna 2020, 12:12
0
Výlet do světa "již od": Jak vypadají nejzákladnější verze nových aut?

Na Sauto jsem viděl skladovky Sandera za 185 000 s dodatkem "na splátky -30 000 ceny". Takže 155 000 + penále v řádu jednotek tisíc za předčasné splacení leasingu a máte nové auto, mě to přijde jako solidní nabídka :-)

Zajda
26. dubna 2020, 22:39
0
BMW i3: Městský král

Jo, tohle zní celkem rozumně. Ne všude jsou však takové možnosti zápůjček jako v metropoli, ať už do cen, stáří vozového parku nebo přistavení vozu. Řešil jsem celkem nedávno jako poškozený při nehodě.

Zajda
26. dubna 2020, 14:24
2
BMW i3: Městský král

To je nějaká Tesla Appka nebo kde to jde najít? Celkem by mě zajímalo jestli bych svou minulou dovolenou mohl uskutečnit po stejné trase :-) Jinak 4000 za výměnu oleje s filtry bych čekal u autorizáku, ne svépomocí. Vždyť ani z oficiálních distribucí nestojí nejlepší oleje více než 400 za litr.

Zajda
26. dubna 2020, 13:14
1
BMW i3: Městský král

Pozor, libovolný ne, Tesla s největším battery packem nebo Taycan už by mohly být použitelné, tj. dojet (myslím si) alespoň 400 km při stálé rychlosti kolem 120 km/h :-) Jinak to jako nadsázku nemyslím. Jsem člověk co je nervózní už když má palivo jen na 200 km, tedy zhruba dojezd plně nabitého i3. Automobil pro mě znamená svobodu jet kdy chci a kam chci, koncept elektromobilu tuhle ideu při současné úrovni technologie dost narušuje.

Zajda
25. dubna 2020, 12:17
3
BMW i3: Městský král

Elektromobily jsou skvělá hračka, bohužel k nim člověk potřebuje i normální auto :-) Mezi řádky to vyplývá z každého jejich testu, jen u miniauta to lze jakože omluvit. Do doby, než za něj má někdo vysázet své vlastní peníze. Druhé až třetí auto do domu asi bude spíše to nejlevnější že stáje. Věřím že v i3 člověk zažije spoustu zábavy svého druhu, ale kdybych mohl vlastnit jen jedno auto, vezmu za vděk raději Dacii Sandero 1.0 s černými nárazníky bez klimy. S tou bych pořád mohl podnikat všechny cesty co s autem dělávám.

Zajda
24. dubna 2020, 08:44
0
Audi A4 35TDI: Prostředek efektivní přepravy

Je pravda že v devalvaci číselného značení jsou u Audi dál než BMW nebo Mercedes. Začíná to už litrovým tříválcem s 95k (25 TFSI), výkonově ekvivalentní 2,5 litr by musel být snad atmosférický diesel :-)

Zajda
13. dubna 2020, 13:40
0
Suzuki Swift Hybrid AllGrip: Radostně rozumný

Podle GPS to je za 11, což je pořád míň než udává výrobce.
To auto je hlavně i pocitově mnohem živější než naše 1,3 68kW z roku 2009.
Se kterou jsem mimochodem s motorem v nejlepší formě a 165 mm gumách prolomil 200 km/h GPS :-)

Pochtli: paradoxně hybrid vnímám jako přínos spolehlivosti, nemusí se pak měnit co dva roky autobaterie kvůli selektinímu dobíjení vysokým napětím jen při brždění, jak to mají nová auta. Navíc stačí obyčejná olověná. Dobíjí se konstantním napětím z přídavné Li-Ion, do které alternátor rekuperuje.

Zajda
13. dubna 2020, 01:20
0
Suzuki Swift Hybrid AllGrip: Radostně rozumný

Spotřeba je reálně někde na úrovni Citigo 1.0 MPI, tj. minimum možné u benzinu, takže zhruba vím jak jízda za 8 mohla vypadat :-)
Za vypíchnutí stojí že s tím jejich zdvojeným nepřímým vstřikem motor i při plnění posledních EURO norem svižně reaguje na plyn nahoru i dolů.
Viz první sekundy videa:



Jaký kontrast proti klenotům typu 1.0 MPI nebo 0,9TCe, kde máte chuť vytrhnout řadičku jak při odstavení plynu v 6000 padají otáčky tempem dobíhající cirkulárky.

Zajda
31. března 2020, 13:25
1
DS 3 Crossback 1.2 PureTech Grand Chic: Když je forma víc

Ano, DOTZ Hanzo, sen každého vesnického tunera :D

Zajda
31. března 2020, 00:28
4
DS 3 Crossback 1.2 PureTech Grand Chic: Když je forma víc

A není to moc levné na takovou nádheru?

Zajda
30. března 2020, 14:05
0
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Stylově univerzální vůz

Testů Sporta je všude plno i s videem. Já bych uvítal test základní 1.2, to je podle mě klenot nabídky. Atmosféru která by v dobách euro 6 takto živě reagovala člověk najde možná v Mazdě MX5 a pak Porsche, Ferrari či Audi R8.

Zajda
30. března 2020, 13:27
0
Rouška v autě: nutnost, nebo nesmysl?

Skipper: Roušku snad máme používat pro ochranu ostatníc. Co jsem pochopil, měl bych si ji měnit snad co 20 minut aby k tomu účelu trochu fungovala. Vzhledem k faktické nemožnosti toto provádět mi její nošení přijde spíše jako placebo.
Raději si ji aspoň nasadím těsně než jdu mezi lidi, nebudu do ní funět zavřený v autě.
Za mě opravdu nikomu nic není do toho jestli ji mám nasazenou při řízení auta kde se střídám jen já nebo někdo ze společné domácnosti. Nemám zkušenosti s těma zdravotnickýma na jedno použití, ale v jakékoliv látkové se mě špatně dýchá a mlží se mi brýle, prostě při řízení ani za prase.

Zajda
30. března 2020, 13:14
1
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Stylově univerzální vůz

To je hodně omezený pohled, fakt se podívej do inzerce konkrétně na Vitary. Najdeš tam typicky něco jako 1,6 atmo rv 2016 za 350 000, 1,4 T rv 2016 za 400 000. Bude to mít málo najeto, ale tím nejhorším možným způsobem. Ta auta si prostě drží hodnotu brutálně a koupit si 4 roky staré auto po záruce o 20% levněji mi fakt nepřijde jako dobrá nabídka. Tolik bych za to dal maximálně v rodině kdybych to auto měl pod kontrolou od začátku. Vyměnil někdo olej po zajetí? Ošetřil někdo podvozek před první zimou?

Zajda
27. března 2020, 01:06
0
Ptejte se: Jak brzdit motorem při běžné jízdě?

Značka "no engine brakes"? Snad to nebylo v kopcovitém terénu, bylo by hodně úchylné zakazovat náklaďákům motorovou brzdu v nějakých serpentýnách.

Zajda
26. března 2020, 12:35
2
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Stylově univerzální vůz

To právě ne, Suzuki si napříč nabídkou drží ceny víc než Škodovka, nejsou to fleetová auta a nabídka od soukromníků je omezená.
Nejvýhodnější je koupit to nové :-)

Zajda
19. března 2020, 15:41
0
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Možná v tom listu skončím taky až budu prodávat EP3 co stála 150 a padlo do ní další kilo :-)

Zajda
15. března 2020, 01:45
0
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Ze zkušenosti doporučuji směs TipTyre SnowMaxx :-)

Zajda
14. března 2020, 20:49
0
Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Ad "Když jsem si ale v rámci objektivity zkoušel rozhodit v zatáčce Favorit, byl z toho málem hnědý poplach" Vzhledem k měkkosti podvozku člověk musel být ve Favoritu myšlenkama trochu napřed, ale právě ta poddajnost byla nejlepší kamarád řidiče. V každém okamžiku bylo jasno jak je na tom který roh s přilnavostí, na ubrání plynu auto reagovalo tím nejpřirozenějším a nejčitelnějším utažením stopy až sklouznutím. Jestli nastal nějaký hnědý poplach tak za a) auto nefungovalo zdaleka jak mělo nebo b) řidič naprosto ignoroval veškeré signály a autem průzračně komunikované limity :-)

Zajda
07. března 2020, 11:57
0
Mercedes Sprinter 211 CDI Worker+: Jak si najít kamarády

Ano, když mě někdo dojede, ať už se loudám nebo je to při tempu rychlejším než 99% aut, nemám problém mu usnadnit předjetí. Třeba bliknu doprava ať ví že se fakt jako nechystám tu mírnou zatáčku katovat nebo nachvili zvolním ze svižného tempa, kdy mě sice nějaké auto dojelo, ale realisticky by nemohlo bezpečně předjet. A ti ukrutní piráti v luxusních vozech mi většinou poděkujou blikačkama, představte si. Naopak byste nevěřili, kolik závodníků se vyrojí když řídím EP3, naštěstí s Micheliny PSS jdou většinou objíždět i vnějškem zatáček.

Zajda
06. března 2020, 17:20
0
Mercedes Sprinter 211 CDI Worker+: Jak si najít kamarády

Mě vůbec nevadí že někdo jede rychleji, předjede šneka na plné nebo ho uvědomělí řidiči považují celkově za piráta. Ale ze srdce nesnáším naschvály a ignoraci. Typicky člověka co jede nalepený za (často jen domněle) pomalejším autem, nedokáže ho předjet a ještě jako bonus přejíždí v levých zatáčkách do protisměru. Takový frustrát jednak obtěžuje řidiče před sebou a navíc vytváří blok co nepředjede ani nikdo za ním.

Zajda
06. března 2020, 09:30
3
Mercedes Sprinter 211 CDI Worker+: Jak si najít kamarády

Že bude někdo řídit jak debil a vysírat ostatní určitě neušetří třetinu času.

Zajda
02. března 2020, 13:23
1
Vito Tourer START+ 114 CDI: Nejlepší kombík

Zde přichází ke slovu to lehké zpřevodování, které umožní využít většinu těch koníků většinu času.

Zajda
02. března 2020, 09:38
2
Vito Tourer START+ 114 CDI: Nejlepší kombík

Vidím to jako Jelen, zábava je hlavně o tom kde jedu, s čím jedu může být třešnička na dortu. Stačí když auto nehází klacky pod nohy, což u dodávek není problém, jejich ovládání je nastavené pro řidiče, ne utlumené pro neřidiče. Nejlepší jízdy jsem zažil v dieslové Astře nebo A3 z půjčovny na dovolené.

Zajda
08. listopadu 2019, 22:51
0
Ptejte se: Jak zazimovat letní auto?

A kde na to chodíte? I kdyby to vyráběl BOSCH samotný, zdaleka to neznamená že použije stejnou kvalitu součástek. LIDL nabíječky bylo několik revizí a klidně to mohl být pokaždé jiný výrobce.

Zajda
08. listopadu 2019, 22:35
0
Volkswagen Caddy + Egoé NEST: Nejuniverzálnější automobil

Ceníkové částky u koncernu jsou obecně neuvěřitelné. Ale reálně to taková tragedie nebude.

Zajda
03. listopadu 2019, 22:51
0
Ptejte se: Jak zazimovat letní auto?

Papír snese všechno, my ty Lidl nabíječky měli v rodině dvě a mám jen ty nejhorší zkušenosti.
Skončily v popelnici. Pravděpodobně jsme kvůli nim vyhodili zbytečně 2 baterky.
Buď je aktivně kurvila nebo je minimálně nenabíjela, případně nerozpoznala kdy jsou nabité a zahlásila hotovo.
3.baterie co po jakože nabití na LIDL chargeru za týden zdechla jsem rozchodil na CTEKu a funguje dodnes...akorát že v traktoru, protože jsem zbytečně koupil další novou baterku a předtím musel vyprošťovat auto v minus 15°C z vedlejšího města.
Všiml jsem si že LIDL pokaždé tu nabíječku inovuje, přibyl například displej. Je to sázka do loterie. CTEK je OEM dodavatel např. Mclarenu, to co u nich koupíte za 2 tisíce dostanete jako příslušenství k supersportu za miliony. Vůbec bych nad nějakými šunty nepřemýšlel.

Zajda
08. října 2019, 23:54
0
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Brutálně tvrdý podvozek u Suzuki? Cože?
Swift je malý lehký knedlíček, což má své limity, ale pohodlí bych přirovnal tak k Fabii 3. Baleno pohodlnější a dospělejší. Ještě lepší kvalitou jízdy oplýval Swift Sport předchozí generace, tam bylo opravdu znát že kvalita podvozkových komponent je o kus dál a vše je perfektně vyladěné i pro horší okresky.

Zajda
08. října 2019, 23:40
0
Lancia Ypsilon: Když se řekne Lancia

ratan groch: zapomněl jsi, že Evropa byla i na druhé straně Berlínské zdi. Nejrychlejší produkční auta snad s výjimkou SSC Aero byla vždy z Evropy.

Zajda
01. října 2019, 20:03
0
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Ignis je opravdu malinký a momentálně stojí stejně jako Swift, což je o poznání prostornější auto a subjektivně se mi více líbí.
Škoda že přestali nabízet Baleno, pod retardovaným designem se skrývala prostornost Golfu.
Možná nové Clio 1.0 Turbo by mohlo obstát zkoušce času, jeden z posledních turbomotorů s nepřímým vstřikem, předchozí 0,9 TCe je mimořádně spolehlivý.

Zajda
01. října 2019, 19:56
1
Hledání nejjednoduššího auta na důchod

Taky myslím - hybridní ústrojí Toyoty platí za absolutně bezproblémové, více starostí může být s kdejakým moderním TSI nebo TDI.
Yaris bych tedy bral jen jako hybrid, naopak místo atmosférické 1,5 bych raději volil Suzuki Swift 1,2, i když je Yaris o něco dospělejší auto komfortem podvozku. Ale Suzuki DualJet 1,2 je naprosto neuvěřitelný motor a směšná spotřeba všemu nasazuje korunu.

Zajda
06. září 2019, 00:43
2
BMW 735i E32: Jako pan ředitel

Podle mě je nejkrásnější BMW všech dob E38 před faceliftem. To auto je ztělesněná elegance, bez náznaku vulgarity. Na délku má bezmála 5 metrů v krátké verzi, přitom je nižší než většina dnešních kompaktů.

Zajda
06. září 2019, 00:37
3
BMW 735i E32: Jako pan ředitel

Srovnání servisní náročnosti E38 vs Phaeton? Myslím že to bude někde jinde. E38 je ještě celkem jednoduché, mechanické auto, navržené začátkem 90.let. Phaeton je proti tomu kosmická loď.

Zajda
23. srpna 2019, 14:23
0
BMW 216i: Nejlevnější, ale rozhodně ne laciné

Beastar: Nevím jestli píšu nepochopitelně ale právěže považuju litrové TSI za nadmíru příjemný motor co slusně jede, málo žere a dokonce má rychlé reakce na plyn. Ve Fabii mi vadilo trochu úchylné zpřevodovaní, nepříjemné třeba na retardérech nebo dojezdech na křižovatku, nutí to pak řadit 1°.Takovy UP GTI s kratší skříní musí být super.

Zajda
22. srpna 2019, 19:56
0
BMW 216i: Nejlevnější, ale rozhodně ne laciné

1,5 TSI je nějaký postižený při rozjezdech ale jestli se bavíme o výkonově srovnatelném 1.0 TSI tak se stačí podívat na spritmonitor - ve srovnatelných autech má 1.0 TSI minimálně o litr menší spotřebu a jak je zvykem u koncernu tak parametry 85 KW a 200 Nm jsou proti realitě ještě konzervativní.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Voyager Grand Voyager 1999
Chrysler Voyager Grand Voyager

1999 rok výroby
85 koní výkon
2 500 ccm objem

Dodge Challenger SXT 3.6 V6 2016
Dodge Challenger SXT 3.6 V6

2016 rok výroby
309 koní výkon
3 600 ccm objem

Mazda 6 sport dynamic 2.2 mzr cd 120kw 2012
Mazda 6 sport dynamic 2.2 mzr cd 120kw

2012 rok výroby
163 koní výkon
2 200 ccm objem

Microcar M:GO  505ccm2  2011
Microcar M:GO 505ccm2

2011 rok výroby
5 koní výkon
505 ccm objem

Ligier Ostatní IXO 505ccm2 5 ps 2011
Ligier Ostatní IXO 505ccm2 5 ps

2011 rok výroby
5 koní výkon
505 ccm objem