Zajda
Jméno | Zajda Zajda |
---|---|
Bydliště | Kroměříž |
Registrace | před 7.7 rok. |
Poslední aktivita | před 4.0 hod. |
Komentářů u článků | 220 |
Pozitivních komentářů u článků | 98 |
Negativních komentářů u článků | 6 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
A až přejdou na elektro, tak to můžou zase zavřít :-)
Cílová skupina se prostě nechce prohrabávat hnojem "zánovních ojetin". Za testované tovární LPG s doživotni revizi nádrže pak reálně žadná alternativa není. Měl jsem z Renault servisu jako náhradní vůz předchozí generaci Sandera a co se týče jízdních vlastností, nic lepšího na naše rozbombardované okresky s několika vrstvami asfaltu vykukujícími přes sebe vymyslet nejde. Alespoň na teto straně hranice milionu Kč.
Tak mě se naopak design líbí velmi, a to jsem jinak konzerva. S motorů jsem naopak rozpačitý. 1.8 bude super pokud se člověk nepodívá na dálnici. Tam už je mdlý a hrubě neefektivní. S 2litrem to vždycky alespoň obstojně pojede. Ale očividně má zase konstrukční problémy. Konkrétně s odlitky EGR a výměníku jeho chladiče. https://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/209829-destruction-of-the-egr-cooler-heat-exchanger/ Pípání při překročení (tachometrové) rychlosti je idiocie a další důvod proč doufám, že se ještě dočkám rozpadu Evropské Mumie daleko před důchodem.
Já s tím mám zkušenost v OIII s manuálem a z nízkých otáček pod 2000 se to sbírá asi jako moje Clio se srandovní 0,9 TCe. Rozjezdy jsou rozhárané zřejmě podle toho jestli zrovna jede alternátor a 4 nebo 2 válce. Nad 2500 otáček to naopak ožije a věřil bych tomu mnohem víc než maximálních 150 koní. 3válec 1.0 TSI mi přijde při rozjezdech předvídatelnější.
Na Autoforu má na své výlevy i vlastní vlákno "kacko a jeho pindy"
Je to legenda.
Japonské benziňáky mají hezkou vlastnost že z nich ani v těchto letech zpravidla nic neteče a celkově se chovají jako čerstvě zajeté.
Dacia Sandero II 1.0 SCe 53kW.
Měl jsem ji půjčenou jako náhradní vůz.
Je to jako byste postavili znovu Škodu Favorit se současnými možnostmi výroby.
Podvozek přesně na naše balkánské cesty, na retardérech můžete přidat a přeskakovat je.
V zatáčkách cítíte co dělá každé jednotlivé kolo jak ve volantu tak od podvozku.
Motor reaguje na plyn jak s karbecem, odstupňován převodů je přesně jak u tak slabého motoru má být aby šel udržet ve varu. V obou ohledech naprostý opak VAG 1.0MPI, proto se řidič královsky baví zatímco z pohonného ústrojí v Citigo trpí.
Od doby co jsem prodal EP3 Type-R jsem se za volantem takto nebavil.
Takhle jsem to nemyslel. Úsměvné mi přišlo že typický majitel pokorně přijme že levý pruh ve zúžení není pro něj. Pokud o tom vůbec bude mít ponětí. Zrovna při poslední cestě na dálnici jsem ve zúžení levým pruhem jel za X5, jejíž řidič měl poněkud problém se do toho pruhu vlézt, ale být tam prostě musel. Neodvážil se předjet proud aut v pravém tak jsem za ním trčel v 70 km/h.
Pobavila mě zmínka že díky šířce se do levého pruhu ve zúžení nepodíváte.
Nečekal bych ze to řeknu, ale design BMW XM proti tomuto vypadá vyváženě.
Až na tu palubku z kamionu. I tak jde o pokrok proti předchozí konfiguraci, s displejem trčícím ke zpětnému zrcátku :-)
Já měl namysli fakt, že nabízí zakrslý nazvedaný elektrický kompakt za Tesla money. Což není jen případ Stellantisu ale i ostatních evropských koncernů. V připadě spalovací verze konkrétně tohoto Jeepu to vyznéní proti konkurenci není o moc lepší. Za stejnou cenu lze pořídit hybridni Yaris Cross, u ktereho je jasné že bude 10 let fungovat se základním servisem. Konvenční spalováky ve stejné třidě jsou pak o 150 tis. levnější.
Jak dlouho ještě bude možné udržovat socialismus, jehož výsledkem je nabídka podobbých aut. Nezávidím novinářům, kteří musí nejdříve sami sebe a následně čtenáře přesvědčit, že je takový produkt vlastně slušná koupě.
Clio IV, tedy poslední co se délalo jako kombi, má kufr cca stejný jako Scala a mnohem méně místa vzadu. Vpodstatě je to auto pro 2 doslělé. Na nájezd 70 za rok bude Scala super, jezdí jak dospělé auto.
RZ je uprostřed zřejmě aby to nenasálo nějakého chodce.
To je přesně ta výkladní skříň ekologie v podání Evropské mumie. 3tunový elmobil nebo plugin hybrid snižuje flotilový emisní průměr a naopak zvyšuje průměr hmotnostní, díky čemuž se emisní limit flotily dále rozvolní. U 900kilového benzinového pidiauta je to přesně naopak a produkuje pro výrobce pokuty.
Prodávat auto za 10 tisích nechcete, za žádných okolností. Jednou jsem prodával za 25. Po x nesmyslných telefonátech první zájemce co opravdu přijel tak měl s sebou 2 mechaniky,. Po vypočítání závad jsem se jich zeptal jestli by nahodou nechtěli abych jim zaplatil já že si ho vezmou. Jeden z mechaniků se evidentně zastyděl. Nakonec si tedy pro auto přijel normálni zájemce kterému jsem rád přihodil i 10 litrů oleje co mi zbylo. Ale příště bych raději takové auto rozbil na destrukční derby než toto.
Tohle podepisuju. Ta legislativa je natolik absurdní, že úplně nejlepší je prodat co nejtěžší elektromobil. Emise má za 0 a zvýší průměrnou hmotnost flotily. Čím vyšší hmotnost, tím vyšší emisní limit. Naopak je sebevražda prodávat malé lehké auto typu Citigo, Up nebo Swift. No, ono to jde, akorát takové auto stojí o čtvrtinu víc než by jinak stálo když se do ceny promítne CO2 pokuta.
Výpočty jsou ošemetné a složitější než aby se dalo diskutovat o desetinách litru. Pistole neklapne vždycky stejně ani když jezdíte ke stejnému stojanu. Nádrž může být pokaždé jinak zavzdušněná. Také jde typicky o výlisek z plastu a dokáže se mírně deformovat jak teplotou tak třeba atmosférickým tlakem. Já se nestačil divit co např. udělal výškový rozdíl 1600m v 90 litrové nádrži, to teprve výpočty dostávaly na frak. Dál i palivo trpí značnou teplotní roztažností. Pumpa při výdeji má zpravidla teplotní kompenzaci - v létě vám klidně napočítá méně paliva než objemově proteklo, v zimě zase více, tak abyste za každé teploty dostali +-stejnou váhu (stejné množství energie). Toto podléhá metrologické kontrole. Pumpa se uvede do provozu buď s kompenzací (která pak už nesmí být deaktivována) nebo bez ní. Jinak u osobních aut v EU je maximální homologační odchylka ukazatele spotřeby tuším 5%. Tuhle chybu jste výpočtem skrz tankování schopni hravě překonat. Už jen tím že se litry ze stojanu dělí kilometry co ukáže auto, zase s nějakou odchylkou :-)
V předfaceliftu se dávaly Pilot Supersport. To byla super guma s tuhou bočnicí.
Operák by vůbec byl v tomhle případě ideálním řešením. Fabie, i20 apod. Levnou onetinu prostě nemůže mít někdo kdo vůbec autům nerozumí. Je potřeba být neustále ve střehu a vychytávat zavčas počínající problémy. Hádejte kdo pak nepojízdnost bude muset řešit? Ano, ten příbuzný co tomu jakože hoví.
Vyvíjet motor se Subaru možná nebyl nejšťastnější počin.
https://www.roadandtrack.com/news/a44362621/toyota-gr86-subaru-brz-fa24-potential-starvation-issue/
Ta auta ztrácí tlak oleje v pravých zatáčkách i když se použijí pneu s menším gripem než sériové PS4.
U tohohle auta je nejzajímavější ta úplně základní verze s 1,2 atmo 4válcem co začiná kolem 300. Esence dostupného motorismu, nekulhavý motor je dnes už v malém autě unikát.
Jelikož si Evropa podřízla větev tam kde neměla konkurenci- tj. ve spalovacích motorech, možné je všechno. Asijským designem se už nakazily i zdejší prémiové značky, takže zákazníci si zvykají. Takže v momentě, kdy za cenu dostupnou pro masy dokážou nabídnout elektromobil jen Asiati, evropský automobilový prúmysl po zásluze sklidí plody svého lobbingu.
Mám jiné zkušenosti. Clio Mk4, Mazda 2 Mk2, Swift Mk3, u všech to jde lehce urvat i na asfaltu když je ručka seřízená. Naopak u staré A3 8L jsem musel tahat tak až jsem si vyrval lanovod ze třmenu:-)
A pak ještě jedna výhoda - jdou snadno zaseknout ruční brzdou :-)
O bubnech byl pěkný článek v technické rubrice Světa Motorů. Vývoj bubnovývh brzd pro koncern má na starosti konkrétně Škodovka.
Kdysi jí to svěřili s tím že jde stejně o skomírající technologii. Ale s elmobily zažívá renesanci.
V určité době se zadní kotouče široce rozšířily i na městské minivozy s >65% hmotnostii na předku, kde to vždy bylo objektivně horší řešení. Levné kotoučové systémy často zarezávají i vepředu, natož vzadu. Byla to čistě záležitost marketingu a reputace, přece ani Polo nemůže dělat ostudu s bubny.
Účinnost bubnových brzd je dokonce v poměru ovládací síly (stlačení pedálu) lepší než u kotoučů vzhledem k vnitřním převodovým mechanismům. V době bez posilovačů by s kotouči brzdit ani nešlo. Nevýhoda bubnů je pouze při opakovaném brždění, kdy se nedokáží efektivně chladit. S tím se dá bojovat přidáním materiálu aby tepelná kapacita byla větší. Ale pak roste neodpružená hmotnost.
rock> jasně, pokud člověk hledá co nejmenší půdorys, i20 si nevybere. Já to bral co do užitné hodnoty.
V předchozí generaci Ayga a jeho kolínských sourozenců platila rovnice o co jsou menší, o to jsou levnější.
Nejdostupnější cesta k novému autu, esence motorismu s minimálními náklady na všechno. Zapomenutou skladovku C1 mi prodali před nosem, jinak bych ho měl jako druhé auto. Nové Aygo se chce profilovat jinak a člověka jako já naprosto míjí. Třeba i zmiňovaným rozměrem pneu. Kupovat sadu na automobilový ekvivalent mopedu za víc než Pilot Supersporty pro hothatch by mi fakt nepřišlo adekvátní.
Do jen o 15cm delšího Swiftu se nicméně vlezou 4 průměrní dospělí bez problémů, využití prostoru je příkladné.
4válec 1,2 i po posledním snížení výkonu bude také trochu jinde.
Za stejnou cenu je třeba ještě Hyundai i20 1,2.
Aygo se zvětšilo, ale plnohodnotným autem pro 4 pořád není.
A po cenovém dorovnání výše jmenovaných větších modelů už mi nedává moc smysl.
Pokud v tom někdo vidí stylovku, pak možná.
Popsal jsem pouze chování klasického vysírače, aneb spořádaného občana na cestách. Který vidí všude kolem sebe piráty ale sám se chová bezohledně a možná si to ani neuvědomuje, byť rychlost nikde nepřekračuje.
Na mě nikdo netroubí ani když zrovna jedu pod limitem. Čím to asi bude? Že by tím že vždy nechám před sebou místo na zařazení, když už sám nepředjíždím? Nebo že nevjíždím při kosmické rychlosti 70 km/h v zatáčkách do protisměru?
Jezdil jsem v UK a Irsku s okreskovým limitem 96 resp. 100 km/h a uklidňující na tom bylo především že většina lidí těch limitů využívala. Přitom cesty z většiny zakroucené jako naše horské silnice a mnohem užší pruhy.
To je teda zajímavý vývoj.
Dohledal jsem ze zajímavosti hmotnosti bez řidiče:
E32 730i - 1600 kg https://www.automobile-catalog.com/car/1988/267350/bmw_730i_automatic_cat.html
E46 M3 - 1495 kg https://www.automobile-catalog.com/car/2001/276155/bmw_m3.html
G42 220d - 1580 kg https://www.automobile-catalog.com/car/2022/3008765/bmw_220d_coupe.html
Ve srovnání s novou 7er je tohle rozhodně světlejší chvilka bavorských designérů:-)
4válcovy dunivý diesel možná nemá charakter hodný sportovního kupé, ale 4válcový benzinový turbo mixér bez vykonové špičky by ho neměl taky.
Jestli to je podobné jak starší 0,9 TCe 66 kw, na testovací jízdě jsem z toho byl rozpačitý ale motor se dost zlepšoval s každým kilometrem záběhu. Dalším faktorem je i adaptace řidiče :-)
Já ten účel chápu naopak dost dobře - vstupenka do svět motorismu.
NeSUV verze jsou jedny z nejlevnějších aut na trhu.
Levné v rámci zažitých zvyklostí nejsou ale taková je dnes doba.
Nižší cenovku už má jen historické Mitsubishi Space Star a nějaká Clia či Dacie s 1.0 atmosférickými 3válci.
Koupí si to soukromníci - důchodci, rodiny jako druhé auto atd.
Hlavně že je to nové, se zárukou, bez starostí.
Obvyklý nájezd může být klidně těch 10tis. km ročně.
Korejci se zlepšují o parník s každou generací.
V rodině máme ix20 1,6.
10 let jen předepsaná údržba, 0 závad.
Záruka byla 7 let.
Aveo a spol. bych sem vůbec netahal, to bych řekl že ses zaseknul v předsudcích.
bitner: neřešils LPG pod testem Hjundaje 1,5 DPI s konstatováním že je ten motor s dvojitými vstřikovači stejně moc složitý?
Tenhle hádám bude konstrukčně spřízněný :-)
Zase to nepřehánějme. 15+ let stará konfekční nákupní taška co neservisoval nadšenec bude na konci životnosti, 90% se jich prodalo ještě se slabším motorem. Nová nákupní taška s jednoduchou technikou se dožije zákazu spalováků a i s těmahle cenama se nakonec ukáže jako výhodná koupě.
Největší smysl mi dávají neSUV verze jako Rio a i20.
Ceny elektrokol začínají určitě níž a pod nimi jsou ještě elektrokoloběžky. Až se ze zoufalství rozšíří, nechci vidět ten sajgon na cestách a chodnících :-)
Nejde už bohužel porovnávat ani ceny před půl rokem, natož dál. Na konci roku 2020 začínala nejlevnější auta pod 200 tisíci. Zánovní auta z té doby stojí klidně víc než když byla nová.
Čtyřválec to je a svíčkama se zažehuje, co se ti nezdá :-)
Já po 30 km zahřátí cestou domů z autosalonu začal nakukovat do červeného pásma, neustále měnil otáčky a zátěž, střídal zrychlení a brždění motorem, první cesta byla 100 km na jeden zátah. A ve 2 tis. km následovala první výměna oleje. Motor má 25 tisíc, jede stále líp, spotřeba se snižuje, spotřeba oleje nulová. Jestli si náhodou ještě někdy koupím nové spalovací auto, udělám to zas stejně :-)
Stejně to má i Suzuki 1,2 DualJet.
Hádám že dva malé vstřikovače lze regulovat přesněji než jeden velký a dle potřeby vstřikovat jedním nebo oběma.
AMI stojí ve FR konfigurátoru od 7390 EUR. Ale taky jede jen 45 km/h.
Jako bys nedokázal pochopit pohled druhé strany a házíš všechny do jednoho pytle zpátečníků co přehnaně reagují a nenávidí elektromobily asi snad protože správně nevrčí.
"Zatím ještě se jich prodá málo"
"Zatím ještě jdou koupit alternativy"
Jenže výrobce takovýmto e-Rifterem a spol. nepokrytě ukazuje vztyčený prostředník zákazníkovi.
"Zatím to nechcete, ale zvykejte si, co chcete už jsme přestali vyrábět"
Jiní výrobci se aspoň stále v rámci možností snaží zákazníkům vyjít vstříc.
Myslím že většina lidí zde nemá nejmenší problém osedlat elektromobil a používat ho.
Pokud nebude vyžadovat speciální zacházení.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/spalovaci-motory-evropsky-parlament-green-deal-zelena-dohoda_2206081840_hav
Je na čase soudružsky se poplácat po ramenou jak se vypořádáme se závislostí na fosilních palivech, ochráníme planetu a nepotřebujeme k tomu víc než správnou legislativu. Pod kterou vše potřebné takříkajíc přirozeně vykvete. Vždyť přece elektrické energie ze solárů a větrníků bude přebytek a bude dostupná pro každého.
Nelze než souhlasit. Akorát u Japonců ty jejich regulace vedly co se týče aut alespoň k logickému výsledku - tj. ve městech jezdí lehké Kei cars s malým půdorysem a motorem. Zatímco evropská legislativa rentabilní prodej takových aut prakticky znemožňuje. Přičemž libovolně velký, těžký a energeticky náročný elektromobil je brán jako bezemisní vozidlo.
Poslední komentáře
- Sato, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Tak 0-100 uz davnejsie nie je zaujimavy udaj, kazdy porovnava... - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Jinak Myrryne,nevím jak to myslíš s tou skrytou inzercí.Inzerci... - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
se polepším - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Dám ti vědět během pár dní ,jak bude prodaný a pošleme... - VK, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Technická poznámka, bez mezer za čárkami se to skoro nedá... - myrryn, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Je to tak. Zoufalý pokus o prodej v podstatě neprodejného... - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
:-) - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Nazdárek,Tak všechno fakt z rodiny nemám,ale třeba půl roku... - Jakub Pospíšil, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Hele já na to právě koukám a už je to třetí auto během... - briza, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Ale je, respektive je třeba oplakávat Volvo jako celek. - XTad, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
To jo, ale prave myslim, ze vic lidi by ocenilo treba octavku... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
20 let starý Land rover co jezdí do těžby opravdu polepy... - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
No, jasně, ale tohle jsou většinou jiní lidé - starší... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Lidé se otáčejí protože jsou to držky zvědavé. Jezdím... - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Hrozná pixla, na parkovišti se neztratí protože tam nic divnějšího...
Poslední inzeráty
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů