načítám data...

Zajda

JménoZajda Zajda
BydlištěKroměříž
Registracepřed 2.8 rok.
Poslední aktivitapřed 1.4 hod.
Komentářů u článků27
Pozitivních komentářů u článků6
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Zajda
včera v 20:02
0
Autíčkář se ptá: Jakou techniku používáte při ovládání volantu?

Přehmatavani, doplnovator slov na telefonu mě zas vypekl.

Zajda
včera v 19:51
0
Autíčkář se ptá: Jakou techniku používáte při ovládání volantu?

Samotné křížení bez přehrávání je určitě to nejintuitivnější, ale praktikovatelne jen se strmým řízením nebo když jde v autě aspoň pořádně sedět s volantem u těla a pevně v sedačce. Jelikož nesnáším mít své dlouhé nohy pokrčené, tak musím např. v EP3 pře(d)hmatávat, protože prostě sedím moc daleko. V kartcross buggy s něco málo přes otáčku mezi rejdy kde jsem měl volant u hrudníku by mě to nenapadlo dělat. Takže pokud někdo prosazuje nějaké univerzální řešení, je to příznak omezenosti.

Zajda
04. dubna 2019, 13:44
0
S Hyundai i30N fastback v Sosnové: Ještě o kousek lepší

Změna výslovnosti byla od začátku ujetá, jelikož to jejich Hjondéé nemůže odpovídat přepisu "Hyundai" v latince podle jakýchkoliv pravidel výslovnosti, natož podle ponejvíce používaných, tedy anglických. Navíc v zemi původu to vyslovují spíše "Honde". Takže šlo o totální paskvil.

Zajda
20. prosince 2018, 21:24
1
Renault Captur 0.9 TCe: Kterak honba za emisemi podrazila nohy jednomu milému autíčku

Projel jsem ten motor krátce v Cliu když jsem vybíral z malých vozů a výkon nebyl zas tak tragický.
Ale reakce na plyn měl opravdu naprosto otřesné, žádné jiné takové auto jsem nezažil. Jako roztáčet autíčko se setrvačníkem, nejde pak svižně řadit ani nahoru, ani dolů a rozjezdy působily, jako by bylo auto zaseklé v medu. Nicméně motor je velmi oldschoolový a podle všeho kupodivu robustní a spolehlivý - nepřímovstřik, řetěz, předepsaný levný olej normální viskozity. Na to jak dlouho je na trhu, nedohledal jsem jakékoliv ohlasy na typické problémy, což je celkem unikát. Takže pro reálné použití zákazníka co negativa ani nevnímá to myslím bude super volba.
Akorát že TSI 1.0 i ve verzi 70kW (předfacelift bez GPF) proti tomu působí jako raketa s nadpozemskou reakcí na plyn a mnohem lepší spotřebou v zátěži díky chlazeným svodům. Konstrukčně je ale o pár generací složitější, navíc se spolehlivosti nemá koncern zrovna nejlepší zápis. Také nevím, proč má litrový tříválec ve Fabii vpodstatě stejné zpřevodování jako staré 1,9 TDI, na trojku je maximum snad 160 a retardéry se přejíždí zásadně na jedničku.

Zajda
16. prosince 2018, 23:58
0
Ptejte se: Je v zatáčce rychlejší dvoukolka nebo čtyřkolka?

No, srovnání v rally je dobré protože maximální nasazení jedou vpodstatě všichni, takže se ukáže pravý potenciál auta.
Aniž by hrálo roli že je někdo fakt debil a ve slepých zatáčkách to v provozu posílá do protisměru.
Tyto 2 světy nelze srovnávat.

Zajda
16. prosince 2018, 11:09
4
Ptejte se: Je v zatáčce rychlejší dvoukolka nebo čtyřkolka?

Hoši s touhle filozofickou otázkou jste si teda utrhli velké sousto :-) Setup auta by vydal na vlastní vědní obor a kdokoliv se na něj snaží aplikovat zjednodušené fyzikální poučky (do čehož spadá i cokoliv, co se probírá na VUT) se s realitou neprotne :-) Už jen rozdíl mezi trvalou čtyřkolkou, která motorem brzdí všema kolama, a připojitelným systémem bude v některých situacích propastný, natož mezi úplně jinými koncepcemi. Navíc všechno bude jinak podle toho v jakých výkonech, rychlostech, poloměrech zatáček a na jakých površích se pohybujeme. 400 koňová předokolka někde na RZ Rajnochovice asi nebude úplně zábava. Což nic nemění na tom, že největší faktor je vždycky řidič. Když nahlédneme do motorsportu, tak auto třídy R2 rally (cca 190 atmo koní, předokolka, např Peugeot 208) dosahuje pravidelně 85% rychlosti nejvyšší třídy WRC (pokročilý 4x4, cca 380 koní, brutální aero). To je rozdíl pořád menší než mezi špatným řidičem a dobrým co jede s nasazením :-)

Zajda
09. prosince 2018, 20:31
2
Autíčkářova garáž: MX-5 NCFL 2.0 - Jak se rodí a umírají jednorožci

Já myslím že jsi udělal nejlepší, co jsi mohl.
Když člověk začne počítat všechny ty drobné drbky co se pořád musí řešit, tak ty staré vyjeté ludry vždycky nakonec vyjdou dráž než zánovní auto, hlavně proto, že už opravdu není realistické na nich vychytat úplně všechno, jelikož by se jednalo o kompletní renovaci.

No. kéž bych se svými radami taky někdy řídil, bylo by mi líp :-)

Zajda
09. listopadu 2018, 22:02
0
Škoda Superb 2.0 TDI 110kW DSG: Služebák rallyového pisálka

Mě zas celkem zajímá, jestli můžeme očekávat lepší úroveň nechvalně proslulých tiskových zpráv. Legendární bylo například zaměňování RZty vs etapy. Nebo z poslední doby rozloučení s Ole Christianem Veibym, který poněkud natvrdle nasdílel na sociálních sítích finanční prognózy z interní prezentace. Cituji: „Pro rok 2019 měníme naši strategii. Z tohoto důvodu musí Ole Christian Veiby a Stig Rune Skjaermoen opustit náš tým...“ :-)

Zajda
10. července 2018, 08:29
0
Jaké bylo vaše první auto? | Autíčkář se ptá

S těma OZ/Sparco jsem ji kupoval, ale o originální výbavu určitě nešlo.

Standard byly myslím nějaké třípaprsky ala Saab.

Moje verze auta byly předfacelift a v ČR jsem kdy viděl jen jedinou stejnou, ve fialové barvě.

Pofaceliftovou má známý (seznámili jsme se když mi auto opravoval :-), postavenou na slalomy.

Auto jsem mu nedávno nakonec přenechal, protože to je poslední reálná možnost jak ho dostat zpátky na cestu.

Jinak větší komunita kolem těchhle aut je v Polsku. Dokonce to ode mě před lety, když ještě jezdila, chtěli koupit nějací Poláci co přijeli na Barumku.

Pak to bylo rozšířené ještě v UK, kde se auto jmenovalo Vauxhall Nova GTE.

Mimochodem na ní začínal závodit Colin McRae.

A letos v Legend Boucles de Bastogne s ní mimo pořadí startoval Thierry Neuville.

 

Zajda
08. července 2018, 23:21
0
Nový absolutní rekord na Nordschleife stanoven (+ONBOARD video)

Je to čas na hranicích dnešní technologie? Kdoví, neexistuje srovnání.
Bellofův rekord jim přinášel respekt a uznání dekády.
Úžasný a s nasazením života vydřený výkon v nabité konkurenci.
Nový rekord zajeli 29.6., přineslo to 5 minut slávy v titulcích, teď je 8.7. a neštěkne po něm ani pes.
Nějak se pro to nedokážu nadchnout.

Zajda
08. července 2018, 11:58
2
Jaké bylo vaše první auto? | Autíčkář se ptá

První rodinné auto co jsem pravidelně řídil byla Š120L (s 5kvaltem!).
První vlastní pak Corsa GSi z roku 1990.
900 kg, hlava dotýkající se čelního skla, 100 koňová 1.6 8V a primitivní podvozek, člověk měl pořád intenzivní pocit že konec je blízko :-)
Nejzábavnější a nejcharakternější auto co jsem měl, pak už to šlo z kopce :-)

Zajda
08. února 2018, 19:02
0
Ve které zemi se vám jezdí nejlíp? | Autíčkář se ptá

Jak tu někdo psal - německá dálnice je parádní relaxace - jel jsem si uvolněných 160-180 a soustředil se jen na provoz bez obav že někde kolem číhají fízli aby si udělali čárku. Itálie byl v první chvíli šok, ale člověk se přizpůsobí a pak si to užívá. Vše krom naschválů je tolerováno. Do dvou pruhů se při popojíždění ve městě řadí tři proudy aut, za ucpaným místem se to zas plynule sjede. V prostředním pruhu ve městě potkáte jednostopé vehikly v obou směrech. Když vjedete z vedlejší tak se pro vás místo najde i v proudu aut, aniž by někdo zastavoval. Nebo ve 3 ráno dolů kopcem na okresce v Brennerském průsmyku kolem mě při konzervativní ale ne úplně loudavé jízdě proletěla dodávka co to měla najeté na milimetry, tak jsem se nechal vést tmou a slepými zatáčkami. Akorát spousta italů jezdí jak dementi nalepení na nárazníku i když nechtějí předjíždět.

Zajda
18. ledna 2018, 23:13
0
BMW 530d xDrive Touring: Lamač předsudků

Mpaketové výfuky jsou teda dost nevzhledné a laciné, nemluvě o nedifuzoru kolem nich. Barva je naopak krásná. O jaký odstín jde?

Zajda
21. prosince 2017, 20:10
0
Porsche 911 Carrera 2: Z deníku Sally, vládkyně Krabových blogů

Třeba kterýkoliv americký V8 od Chevy nebo Fordu/Roushe , které stojí celé tolik, co generálka u Porsche a mají stejný nebo vyšší výkon? :-)

Zajda
16. prosince 2017, 16:36
0
BMW 750iL: Dobrodružství bitevní lodi Bismarck

Jezdil jsem tento rok 728i, se stejnou barvou jako na fotkách, která auto naprosto seděla. Šestiválec je úžasný motor a po výměně svíček a přetěsnění VANOSu měl i nějaký spodek, ale v kopcovitém terénu jsem si stejně připadal jak se skůtrem jak si pořád musel pomáhat měničem a pro každé zrychlení podřazoval. V otáčkách měl síly už dost, ale pořád jsem si říkal jak by se s ním asi jezdilo v o půl tuny lehčím autě a s manuálem :-) Pokud se ještě někdy vydám cestou E38, bude to s motorem co umožní uvolněnou jízdu ve všech režimech. Spíš bych to viděl ale na 3er a R6 :-)

Zajda
15. listopadu 2017, 01:04
0
Podle Röhrla je GT2 RS příliš rychlá pro Ring. Kdy už je rychlosti moc? | Autíčkář se ptá

> Petr 'Krab' Jeřábek: Rekord už je. V září si nechali uzavřít trať a ve dvou různých autech vyslali Larse Kerna a Nicka Tandyho, oba konzistentně jezdili pod 6:50, nejlepší čas nakonec zapsal Lars Kern - 6:47,3.
Jinak diskuze nad hláškama vytrženýma z kontextu, třikrát přežvýkanýma a nakonec přeloženýma jsou o ničem. Každý si v tom prohlášení najde přesně co chce :-) Já si třeba dokážu představit že po právu chválil stabilitu a ovladatelnost toho auta. Což ale proboha neznamná, že skoro 300 km/h mezi svodidlama na ringu v autě bez komplet rámu a bezpečnostní výbavy není nebezpečné. Spíš než že by auto mělo tolik aero přítlaku že by to závánělo problémem bych to viděl naopak. Nezapomínejte, že aerodynamika je proti GT3 speciálům pořád nicotná a silniční poloslicky budou proti skutečným závodním gumám fungovat asi jako zimáky v létě. Přitom ale s nižším aero odporem to bude 700 koní roztahovat ještě do větších rychlostí. V tom tkví podle mě ta nebezpečnost.

Zajda
05. října 2017, 18:55
0
Operativní leasing - vyplatí se i běžnému motoristovi, nebo je to past?

Pro mě bude operativní leasing vysvobozením. Spousta z přítomných je možná ve stejné situaci - dělají správce vozového parku pro celou rodinu. Jelikož bych další vyjeté TDIčko na krku od nejproblémovějšího příbuzného už nemusel přežít ve zdraví, operák bude jasná volba :-)

Zajda
02. října 2017, 21:59
0
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 DSG - Flotilová pomsta

Vyzývat mě na soutěž v délce příspěvku se může snadno zvrhnout :-) Já nevim, ale všechny 6 a víceválcové diesly co si dokážu vybavit, mají automat. A všechny čtyřválcové pak podobné zpřevodování jako staré TDI. U TDI s rotačkou nebo PD aspoň rychle padají otáčky. S novou Astrou 1,6 136k jsem musel po větším vytočení napočítat do tří abych neskopával motor přes spojku. Není to o šikovnosti, rychle řadit mezi 1° a 2° jde jen za cenu brutálního zacházení.
Jinak když se podívám třeba na technické údaje BMW1er, diesly s 8AT mají pár desetinek náskok na 100 km/h proti 6MT. U Benzinů to vždy neplatí. Převodové poměry, rozsahy otáček a rychlostí...proto si myslím že diesel je komfortní jedině s automatem, nejlépe s měničem točivého momentu, který si s tím krouťákem efektivně poradí. Že to může být porod s atmosférickým benzínem mi nemusíš připomínat, jezdím se 728i, to taky občas je pocitově jak se skůtrem :-) Ale proti stopkám nebo při kickdownu to jede až mě to občas překvapí. Myslím že i můj prehistorický ZF 5kvalt na jedničce zamkne když mu vytnu, resp žádný nesoulad otáčky/zrychlení tam na plný plyn vyjma prvotních metrů není. Na částečný plyn se rozjíždí přes dvojku prokluzem měniče. Ty nové 8AT zamykají pokaždé když je to výhodné, tam už to podle mě nění vůbec téma.

Zajda
02. října 2017, 00:22
0
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 DSG - Flotilová pomsta

Nemyslím si, že prokluzující spojka na jedničce bude efektivnější než prokluzující měnič. No, každopádně bez automatu, ať už dvouspojky nebo HDM, se s dieslem z místa dá rozjíždět efektivně jen do prvního přeřazení, které přijde záhy. Prokluzující měnič pak bude ze dvou koncepcí AT lepší volbou na vyhlazení výkonových propadů v nízkých otáčkách při běžném použití.

Zajda
01. října 2017, 21:37
0
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 DSG - Flotilová pomsta

Ten dieslový přebytek výkonu při rozjedzdu na superkrátkou jedničku je dobrý tak u naložené dodávky. U manuálu je kombinace velkého odskoku 1° a 2°, nízkého otáčkového (a tedy kilometrového) rozsahu jednotlivých kvaltů a často i pomalého padání otáček přímo vražedná. Podle mě se k chrochtomotoru naprosto skvěle hodí automat s HDM.

Zajda
28. ledna 2017, 00:50
0
Nejnegativnější automobilová recenze?

Otázka je jak jsi auto používal. Že při běžném kodrcání má downsize turbo alespoň stejnou spotřebu jako atmosféra se dá předpokládat. Zajímavé by bylo porovnání o kolik jsi překračoval továrně udávanou spotřebu ve Fiatu a o kolik v Renaultu. Horší je co se stane když od těch motorů optimalizovaných do laboratoře něco začneš chtít.

Zajda
27. ledna 2017, 23:03
1
Nejnegativnější automobilová recenze?

Za mě teda Janda neshodil nic bez obšírného vysvětlení.
Spousta lidí se třeba u Toyobaru rozplývá, jak je super že ještě existuje sporťák s atmosférickým motorem.
Janda k tomu dodal vpodstatě jen to, že super to sice je a palec nahoru výrobci za snahu, ale do té snahy emisní limity poněkud hodily vidle.
Co by bylo objektivního na přehlížení letargického chování motoru v první polovině otáčkomeru?
Už je to nějaký pátek co jsem tu recenzi četl, ale nešlo vůbec o výkon a že to nejede "vocpodu".
Byť i grafy z brzd ten výkonový zhup ukazují.
Jde o reakce motoru řekněme v neutrálu nebo při sešláplé spojce. Reakce na meziplyn a rychlost padání při řazení nahoru chcete-li.
Lidé si dnes už zvykli, hlavně u atmosfér, že reakce na plyn jsou lejno. Lejno se stalo normou, už ani nikoho nenapadne znova omílat že lejno smrdí.
Přiznám se že v Toyobaru jsem nejel, ale mám dojmy třeba ze Swiftu Sport. Motor samotný je naprosto OK, ale co do vytáčení a padání otáček se tam panečku občas dějou věci.
Jako by to přepínalo mezi přehršlí různých map podle kdovíčeho, hlavně když se zrovna jede vpoklidu.

Stejně tak kritika Clia 0,9. Pokud nový superúsporný a motor má ve stejném režimu mnohem vyšší spotřebu než atmosféry v nákupních taškách dob minulých, zase raději přimhouřit oči a zkusit na bídě najít nějaké pozitivum?

Zajda
02. ledna 2017, 15:13
0
Den, kdy závodění přestalo být sportem

Touhle reakcí jsi mě jen utvrtdil že vůbec nemáš představu o čem mluvíš. Odolnost lidského těla proti přetížení závisí nejen na hodnotě, ale hlavně na směru a době působení toho přetížení. Trénovaný pilot stíhačky skutečně dokáže ustát i 9G při vědomí. To když jde o pozitivní přetížení, které ho tlačí dolů do sedačky a odkrvuje mu hlavu. Vydrží to jen jednotky až slabé desítky sekund, s pomocí speciálních dechových technik a podpořen kombinézou, která mu svírá končetiny právě aby se omezilo odkrvení hlavy. Jeho schopnost řídit stíhačku v té situaci stačí na to, aby dokončil několikakilometrovou obrátku na nebi, rozhodně ne na nějaké drobné korekce. Negativní přetížení 9G (obrátka stíhačky jakoby směrem dolů) by nevydržel nikdo, tam je hranice možností kolem 3G. Jelikož u auta pilot zažívá přetížení různými směry v rychlém sledu za sebou, dovolím si odhadovat, že neexistuje nikdo, kdo by s autem co dá ve většině zatáček a brzdění přes 6G dokázal odjet hodinový závod.
Pro představu jak vypadají reakce leteckých pilotů ve výcviku na pozitivní G (směrem dolů do sedačky) se můžeš kouknout zde, je tam vidět i ukazatel přetížení:
www.youtube.com/watch?v=Yjg6mRFzZzE

Zajda
02. ledna 2017, 13:18
2
Den, kdy závodění přestalo být sportem

Promiň ale to je trochu dětinské uvažování. V takové sérii by pak auta museli ovládat na dálkové ovládání, protože by žádný člověk nesnesl přetížení. V případě umístění pilota do kokpitu by pak vyhrával ten fyzicky nejodolnější, ne nejšikovnější.

Abych se vyjádřil k článku - podle mě míchá páté přes deváté ve stylu všechno je teď horší ale nevím vlastně proč.
U rally aut možná do konce 70. let platilo, že základ byl podobný se sériovkou, ale formule s nekrytými koly jezdí jak dlouho? A která z nich byla postavená ze silničního auta?
Souhlasím s tím, že dnes je ten balíček schopností špičkového pilota trochu odlišný od toho, co bylo potřeba před desítkama let. Ale že by to měli jednodušší si nemyslím. 1000+ koňové formule bylo třeba v prvé řadě zkrotit, umět to s manuálem a jednoruč kontrovat, a kdo to zvládl, tak už mimochodem jel i úžasně rychle. Dneska s F1 dokáže nějak jet kde kdo s trochou zkušeností, ale jet s ní tak rychle aby začala opravdu fungovat pořád dovede stejně malá hrstka lidí.
Auta jsou sice bezpečnější, ale fyziku a křehkost lidského těla to neošálí. Narazte ve 120 čelně do bariéry nebo do stromu, a máte to spočítané v jakémkoliv speciálu.

Zajda
30. listopadu 2016, 23:04
0
5 automobilových žebříčků, kterým není radno (příliš) věřit

Testy DTESTu bývají tak nezávislé, že dokonale kopírují výsledky ADACu

Zajda
06. srpna 2016, 15:59
0
Petrolheadi jsou jako hipstři přes auta

Článek je všeovšudy o tom, co si autor představuje pod pojmem petrolhead. Pro mě osobně pojmem nicneříkajícím. Znám spoustu lidí které baví auta v různé rovině, nikdo mi nikdy neřekl že je petrolhead.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Caprice 2-door coupe 1969
Chevrolet Caprice 2-door coupe

1969 rok výroby
300 koní výkon
5 700 ccm objem

BMW Řada 3 E30 325i 1986
BMW Řada 3 E30 325i

1986 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem

Cadillac Escalade jen 110 000km 2007
Cadillac Escalade jen 110 000km

2007 rok výroby
410 koní výkon
6 199 ccm objem

Chevrolet Camaro  1975
Chevrolet Camaro

1975 rok výroby
200 koní výkon
5 000 ccm objem

Honda Civic FD7 2006
Honda Civic FD7

2006 rok výroby
138 koní výkon
1 799 ccm objem