Radim „“ Nemec
| VIP člen | Tento uživatel má VIP členství (Zjisti více). |
|---|---|
| Bydliště | Evropa |
| Registrace | před 6.9 rok. |
| Poslední aktivita | před 4.9 dny |
| Příspěvků ve fóru | 54 |
| Komentářů u článků | 58 |
| Pozitivních komentářů u článků | 29 |
| Negativních komentářů u článků | 0 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
jo a to omezeni v tunelech - ja vim jenom v nemecku je to zduvodněne
1/ omezena viditelnost (zdi, zejo...)
2/ zvysene riziko zacp (no, jak kde, ale asi jo)
3/ zvysene riziko pro zachranare v pripade pozaru nebo nehody (bez diskuse)
navic jako riziko muze clovek pocitat, ze je tam spousta "malych" veci, ktere kdyz se pokazi, tak to neni uplne super - at uz svetla, odvetravani, ...
videl jsem ted nedavno moderni velin tunelu a byl jsem docela prekvapeny. dynamicke rizeni rychlosti, pruhu, vseho. automaticka detekce pohybu aut z kamer, vcetne takovych "blbosti" jako detekce jizdy v protismeru s automatickymi akcemi.
ok - to s tou mechanikou me teda prekvapuje, ani me nenapadlo, ze by to "slo" jinak, nez mit dynamicke cedule - led, nebo klidne i ty skladaci/otocne - pokud tam nekdo musi jet a prehodit/preklopit ceduli, tak je to vtipne a ukazuje to, jak moc to mysli vazne.
Tak zvyseni rychlosti o 20Km/h na necelych 50km, je tak? Nikdy jsem tam nebyl, ale podle fotek to vypada jako relativne novy, prehledny usek dalnice. Tolik asi dobreho. Neco takoveho mi uprimne nepripada jako neco super. 150 je pro me v nemecku pohodova cestovni rychlost, kterou je mozne jet prakticky stovky kilometru bez preruseni. Jo, jezdim v noci za maleho provozu a ano, posledni dobou je tech praci na silnici cim dal tim vic, ale jednou za cas se mi povedlo zapnout tempomat a vypnout ho po 160-200km. Klidne za hodku a neco. Nevidim to jako nejaky super-duper narocny achievement. Uprimne - kdyz se stane ze jedu v noci napric CR, tak plosne 150 by nebyl vubec spatny napad - vetsinu cesty sice predjizdim lidi i kdyz jedu 130GPS, ale +20kmh na takove strece uz clovek pozna. Zrychlit na useku 50km z toho, by mi nedavalo smysl. Co vnimam jako dulezitejsi je, aby se dopravni znaceni lepe ... "udrzovalo" - aby bylo adekvatni situaci. Uklizet 30 ktere jsou ok pri praci na silnici, ale v noci a o vikendu je stejne nikdo nedodrzuje - to je podle me pridklad "slippery slope", ktery eroduje jakykoliv respekt vuci znaceni.
Jako... ono to muze fungovat - ted jsem byl zase jednou v Italii a vracel jsem se zpatky pres mesto - takovy organicky chaos jsem si predstavoval spis pro Indii - znaceni je spis doporuceni - klasika "ted zkousime cervene svetlo, za chvili bude takove vybledle zelene... jako delejte si co chcete a ono to nejak dopadne". mezi tim klickuji lidi na skutrech, obcas jim sviti i obrysove svetlo, obcas se pri predjizdeni potkaji s vyjizdejicim autobusem... a daleko mene troubeni nez jsem mel s Italii asociovane. Asi kvuli noci. No a dalnice - "tady mame takovy nadjezd, ono by to mohlo byt nebezpecne v zime, tak tam dame sedesatku, zejo.." ve trech pruzich. no - vysledek byl takovy, ze tam lidi pribrzdi tak mozna na 110 a jedeme. Chtel bych byt mala muska a videt, co to udela s provozem, kdyby nekdo zkusil dodrzet predepsanou rychlost. Na druhou stranu jsem projizdel venkovem a poloslepi duchodci navigovali po cestach kde je 90, oni si tam pamatuji 50 a ... zase prekvapive kolona bez emoci pocka az odboci nebo pujde predjet (tim nemyslim pockat na prerusovanou caru, nenene... opravdu jenom az pujde predjet) a vsechno tak nejak funguje. Ne, ze bych to chtel potkavat casto, ale ... na vesnici to asi clovek musi cekat a tolerovat? Nevim. Mozna jim podstrkuji az prilis stoicismu. Jenomze v takovem prostredi bych uprimne nechtel byt policajtem, vubec nechapu co vlastne potom muzou pokutovat a jak po cem jdou. A uz vubec bych v tom setkani nechtel figurovat ja. Pritom vsude cedule "elektronicka kontrola rychlosti" a kolona jede 20 nad limitem. Jako jeste bych mel pockat s hodnocenim, kolik dopisu mi prijde. Jo a silnice (mysleno jejich technicky stav) jsou tragicke. Ja jsem rozmlsany, dokonce i v CR to zacina byt rozumne na vetsine tras kudy jezdim, ale Italie, zeme supersportu, ... tam bych svym jet nechtel snad ani v sebeobrane. SQ to pobere, pujcovnacke auta na to byly uprimne jeste lepsi.
No.. rant over, doufam, ze z toho je aspon trochu patrne na co narazim. Pripada mi, ze tohle je dobre tak maximalne k tomu, ze az se pujdou nejaci ganstas projet, tak neprekroci o 50, ale jenom o 30 a bojim se, ze to neukaze prilis uzitecnosti. Ale doufam, ze se v tom pletu. A ze nikoho nenapadne okridlene "kdyz by to bylo plosne, tak ti co jezdi 150 uz ted budou jezdit 180. To si nemyslim. Ja pevne verim, ze lidi, kteri jedou vic, jedou tak jenom proto, ze maji dlouhou cestu, kterou chteji mit bezpecne za sebou o neco rychleji. Neverim, ze majorita lidi "tlaci" tak, ze se neciti bezpecne. Tech, co honi adrenalin si myslim je mensina. No... aspon doufam. Mozna jsem prilis naivni.
Souhlas, proti teda mluvilo to, jak se tam v posledni dobe rozbujel spam. Takze jako skoda, ale nejak si asi poradime. ;)
Jo, kdyz se nam bude darit, tak snad na duchod neco takoveho dame. :) A dodnes maji velice individualni pristup k zakaznikovi, jak autor zminuje - jedina automobilka, kde mi nabidli “…vy jste relativne dlouhy, to bychom vam potom posunuli pedalbox a upravili sloupek rizeni….” :D
Velice zajimava automobilka se zajimavou historii a prekvapivou aktivitou v motorsportu. Tak snad maji i budoucnost.
Na LM Classic minuly rok jich prijela neskutecna banda.




to muzu potvrdit, kdyz byli tento rok na Le Mans, tak je bylo slyset nejenom jeden komplex pred, ale obcas i z druhe strany okruhu. A to bylo jedno. Kdyby toho jezdil pack, tak nevim, kolik spuntu bych si musel nacpat do usi…
Prelude je uplne nejvic akorat se mi vzdycky vybavi tohle:
;t=561 (9:30 zacatek story) Prelude pasaz 13:00. (nefunguje link na konkretni cas)-
Komentář upraven 23. 7. 2024, 14:59:17
sheogh: Naprosto spravne. V D3 maji stejny vykon, ale S je sportovnejsi a W12 je cilena proste jinak. FSI pro W12 prislo s 6.3 v D4.
Pokud vim, tak S8 nebyla. Aspon ne "z fabriky". Co bylo, byla A8 Security edition a ta by mela byt vylucne delana z A8 6.0 W12, v pozdejsi generaci 6.3 W12 FSI. Koupit se daji, v CR byla aspon jedna uz pred 10+ lety, ale vzhledem k tomu, kolik specifickych veci (a specificky divnych veci - jednim z nich byly super-specialni pneu se zvysenou nosnosti a disky s polyuretanovym prstencem uvnitr, aby slo ujet na prostrelenych pneumatikach), ze servis byl vzdycky jeste o kousek zajimavejsi nez u "normalni" W12. Coz vlastne zadny servis tam neni normalni.
-
Komentář upraven 2. 7. 2024, 22:36:45
Oziveni mrtvoly, ale ted jsem jel do Francie Golf-em GTE a na dalnici rozlisoval podle senzoru deste jestli prsi, nebo neprsi a podle toho upravoval maximalni rychlost 130/110. Takze aspon tohle na novejsich vecech funguje. Cteni znacek taky, vcetne dodatkoveho deste.
imho doslovny preklad neceho jako "unified user experience" - neco jsem o tom rozhrani cetl a me osobne se to docela libi - integrace rozhrani pro veci, ktere funguji na mobilu a veci ktere byly vzdycky pevne svazane s autem (e.i. navi a treba klima). Slibuji si nejaky jednotny design, nedejboze hlasove ovladani ktere funguje a navi, ktera ma dobry pristup k nejenom RDS/TMC ale i datum poskytovatele navi a nedejboze i telemetrii auta...
Tak ja zkusim delat dablova advokata aspon v jedne male veci. Cela tahle akce samotna je samozrejme tak daleko za cimkoliv rozumnym, ze ani jako dabluv advokat na retaineru bych se toho nedotkl desetimetrovou tyci. Ale zkuste mi nekdo vysvetlit, jak pravne rozlisite mezi spirited drive po okresce, mozna klidne i nejake sklouznuti v zatacce, kdy znate teren, vite kde se divat, etc - tedy ohrozeni ostatnich ucastniku provozu blizke nule, a timhle ... hovadenim. Lidsky je samozrejme rozdil naprosto patrny, ale imho nemozne to kodifikovat tak, aby se z toho dal udelat zakon.
Dalsi tema, ktere me tam prekvapilo, je ta reakce mestaku. Kdyz clovek blbe zaparkuje, tak jsou drsni jako padesatka smirgl, ale tady nemaji telefon na statni, vysilacku a moznost alarmovat? Jako jestli ne, tak good luck, tesim se, az budou na tom namesti vykradat banku, klenotnictvi, nebo co tam maji. protoze "no my jsme byli sami, byla tma a oni vypadali, ze ani pomoct, ani ochranit nepotrebuji" bude skvely komentar. Mimochodem - jsou v Laznich Bohdanec jeste porad takovi... militanti?
Jako dalsi ocenuji, ze tentokrat nezasahovala kobra 11, protoze dalsi, byt policejni auto, ktere by se je snazilo nahanet by jiste bezpecnosti prispelo. not.
Celkove - jak to ctu, tak tohle byl absolutni clustefcuk. Cajti sice nic neudelali, ale aspon to nezhorsili (taky je mohlo napadnout zatarasit dalnici auty normalnich lidi a pak tuhle sebranku nahnat na ne, zejo.. je to male, bezvyznamne plus?).
Nahani to vodu na mlyn volani po zbytecnych represich, ktere jiste dopadnou jenom na lidi, kteri v porovnani s timhle nejsou vubec nebezpecni? Asi. Na reakci si musime pockat. Distancovat se od nich urcite, ale je otazka, jak siroka verejnost rozlisi kdo je absolutni idiot a kdo je jenom "idiot do aut" ale snazi se to delat tak nejak rozumne. Pri dostupnosti akci na uzavrenych, bezpecnych okruzich mi hlava nebere, v cem je lepsi to provozovat v tehle forme na verejnosti.
Bylo by toho k sepsani vic, ale uprimne - nic to nezmeni. Bylo by fajn, kdyby se nejvic chytili za nos ti primi ucastnici (trocha zakladniho respektu a snazit se programove lidi okolo nes*at), ale to se tezko stane a mezitim (nez z toho treba vyrostou) si s tim budeme muset nejak poradit.
na to me napada jenom klasika "...dul, to je takova dira v zemi, to vam nikdo nevezme..."
kone, kolo a podobne veci taky nikdo nezakazal... tak ja asi budu doufat...
hlavne teda to plizive "subscription / feature on demand" je zradne.
To je divne, ja jsem presvedceny, ze tento rok uz mi to u ruznych VW co jsem zkousel fungovalo s case (casove omezeni) pomerne spolehlive a treba to poznalo i omezeni za deste (nicmene na to to teda tempomat nenastavilo, jenom to zobrazilo korektne na pristrojich). Samozrejme pokud tam bude napsane francouzsky "liche dny sudych mesicu, jizda povolena jen pro automobily s znackou kde je cislo delitelne dvema" tak to samozrejme neni uplne jednoduse resitelne.
Ad to ABS - samozrejme ze to tak bylo (to jsem tak stary?!) a dokonce si pamatuju auta kde bylo ABS vypinatelne a jak ho za pekneho pocasi clovek radeji vypnul, protoze zabrzdil opravdu rychleji bez nej... dnes uz to rizeni a senzorika je tak daleko, ze bych chtel videt clovek, ktery lip funguje bez nez s ve vsech situacich konzistentne. A to se uz vubec nebavime o elektrovehiklech.
drzeni v pruhu - to naprosto souhlasim - na dalnici na dlouhe cesty s jasnym znacenim super, ale porad se jeste najdou vyrobci a situace kdy si to vezme jako caru nejakou dilataci v asfaltu, to je potom radosti na starem belidle...
dodrzovani maximalni rychlosti / povinny limiter - to by me zajimalo, jak to bude fungovat, specialne v pripadech, kdy system cteni znacek usoudi, ze ta 30 vedle dalnice vlastne patri k ni. Ze 160 (neironicky nemecka dalnice) vyhazujeme kotvy a vsichni ostatni at maji v kufru nahradni pradlo... Nestava se to casto, ale zase - ruzne auta maji ruzne vrtochy...
Obcas mi pripada, ze lidi, co designuji narizeni, vyhlasky a zakony by meli obcas vykrocit do sveta, klidne i dal, nez 50km od Bruselu, Prahy nebo snad i Budina. ale tak to neni jenom izolovane na cesty, nebo?
-
Komentář upraven 13. 9. 2023, 10:40:18
jenom abych to doplnil - je to extremne komplexni problem a tady ho nevyresime ani nahodou, protoze i kdybychom tady nakrasne neco vymysleli, tak v realite se behem prvnich peti minut najde nekdo, kdo "to cele" "uvidi tak trochu jinak".
Programatori vi - "tam kde vy pouzijete slovo "text" nekdo jiny napise "NeuveritelneDlouhouBlbost"
Souhlasim, ze rychlost (edit - tu je mysleno rychlostni omezeni) ktera neni adkvatni prostredi (/ podminkam) ma daleko vetsi sanci na nerespektovani. Nicmene ten problem je daleko komplexnejsi nez nahradit krytku airbagu bodcem - to by prece taky nikdo neboural, kdyby meli vsichni takovou jasnou hrozbu pred sebou, zejo... Jenom faktory ktere me napadaji (a mnoho je jich i ve clanku) - lepsi pece o znaceni (treba i nenechavat tricitku z praci na silnici v tydnu, kdy cely workforce ma nejake volno), lepsi pece o zacinajici ridice (asi primarne ze je dulezitejsi prizpusobit rychost podminkam a ne ze padesat na mokrem ledu je ok) a celkove nejakou magickou hulku (mene frustrace, nedelani si naschavalu/skoleni a celkovy pojem, ze i kdyz ten clovek prede mnou dela nejake divne veci, tak je nedela, aby me nas*al, ale protoze k nim ma nejaky svuj objektivni duvod; plus jako bonus pokud vim, ze jsem slabsi ridic, tak umoznit rychlejsim nejake rozumne predjeti - takova treba zakladni orientace v prostoru. nerikam hodit to do skarpy).
Persekuce ma podle me smysl az po tomhle vsem na tu cast lidi, na ktere rozumne slovo neplati. A aktivne se snazit dopravu sikanovat, ve smyslu "kdyz jim to osolime, oni nam sem prestanou jezdit" to uz zkouseli mnozi a v CR to zpusobi jenom dalsi vlnu podivnych "triku s pravnikem" a podobnymi medialnimi zhovadelostmi.
-
Komentář upraven 23. 8. 2023, 13:32:28
Ad R8 - servis jsem tu rozebiral, kdyz nemas vylozene OEM pozadavky (jako ja), tak to neni vubec zadna hruza, kdyz by's neco vybiral/kupoval, tak se klidne ozvi, skoro bych na to uz mohl kreslit diagramy. :D Akorat oproti snad vsemu krome tech Porsche je to ... no jestli na okresky, tak na velice pekne okresky. Ale tak proti gustu...
... a musi to byt nutne stare auto, nebo staci, aby to tak vypadalo? :)
Protoze pokud opravdu nebudu vedet co s penezmi v duchodu, tak si poridim Morgan plus 6 https://morgan-motor.com/plus/plus-six/
Jeste z podobneho soudku - nejaky restomod by asi taky pokryl mnohe touhy.
No a pokud to musi byt autenticke, tak me bude stacit Audi 100 S coupe. Uz jsem nad ni jednou vazne uvazoval, objevila se za rozumnou cenu (cti cca tretinovou) a dokonce i v nadcasove barevne kombinaci (cti ne "sedmdesatky"). Jo, nic moc, ale libi se mi. No a pro pripad vyhry Euro milionu (cca 5--600) Se da vzdycky poridit klasicke Sport quattro. Jenom teda nic pro autora clanku, asi ani jedno z toho se neda rozumne parkovat na sidlisti. A taky je to Audi, zejo.
Tyjo, nejsem si jisty jak moc ten vyvoj muze pokrocit v _manipulaci_ s akumulatory. Zacinal jsem v praci s “malymi” zaloznimi systemy v datacentrech (cca 400kW a vic) a ted se potkavam s baterkami kolem bezpecnosti pri zavodech a na nebezpecnosti urazu specialne stejnosmernym proudem se nezmenilo vubec nic. jedine ze ted vic lidi zna procedury a vi ze a na co si maji davat pozor. Opatrnost je naprosto na miste podle me. Ostatni veci “jsou relativne v pohode”, ale zrovna tohle ma proste inherentni rizika, ktere se (asi) eliminuji jenom velice tezko.
Peugeot takove koncepty umel. Vzpomene si jeste nekdo na Onyx? https://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_Onyx
Nedokazu posoudit, jestli by si takovou vec nekdo vlastne koupil - nakonec ktera ze znacek dokazala takhle prorazit? Pamatujete, jak chrlil Jaguar koncepty jeden za druhym, ale opravdu udelat nejake auto jim vzdycky trvalo tri iterace a nikdy to nevypadalo "tak dobre" jako ty koncepty?
Tak samo, ale tohle asi neni uplne auto pro Tebe... Co by pan rekl na neco takoveho: https://vanwebsite.co.uk/for-sale-guy-martins-700-bhp-ford-transit/ ? ;)
Pokazde kdyz nekdo resi slogany se mi vybavi tohle:
Asi bych to moc neresil, jednou se na nejakem tom hospodskem sraze nekdo prorekne.
-
Komentář upraven 7. 8. 2023, 20:05:18
Ja si nemuzu pomoct, ale spis bych sel do neceho takoveho: https://suchen.mobile.de/auto/audi-a8-l-security.html
to asi nikoho neprekvapi...
Pocitaji se "UFO" brzdy a pumpa hydrauliky brzd spolecna s posilovacem rizeni? ;)
Nevim jestli konkretne tenhle typ, ale existovala uprava autobusu pro prepravu koni. Jestli me pamet nesali, vypadalo to velice podobne.
Jak to upravuje zakon, to nevim, ale logicky - pokud by to byl tento pripad a clovek by nemenil zatizeni a pocet mist, tak by to snad nejak mohlo projit. Snad.
Mam taky cca 195, jezdil jsem s MG F od znameho a bez toho abych si podsednul (nebo podsadil panev, nebo jak to mam rict...) jsem se tam nevesel. pak zalezi, jestli Ti tenhle posed vadi pri rizeni nebo ne.
Trochu nesmyslne chteji pristup ke kontaktum (nezkousel jsem jak dobre se jim to da zakazat a nakolik to pak funguje).
Podle vseho nezarucuji privatnost, prenaseni casti identifikatoru v cleartextu a takove. Z tech “drobnejsich” problemu je 2-3 tydny stary clanek na Wired.
Ja chapu pristup “naprosto nelegalni odstranovani palivoveho filtru budeme probirat nekde jinde, takze ceho se bat...”, jenom me zajimalo, jestli se nad tim nekdo zamyslel, nebo ne.
Zdar, zucastnit se nemuzu (ac bych i rad), ale stejne - chapu, ze bezpecnost asi neni absolutni priorita, ale byl to vubec v diskusi, kdyz jste tu platformu vybirali? Nedal jsem tomu moc, ale ... prece jenom - je kolem toho posledni dobou dost diskuse a par veci tam vidim relevantni i pro BFU. Klidne to muzeme probrat jenom privatne.
V kazdem pripade - at se zadari. ;)
-
Komentář upraven 12. 3. 2021, 12:46:19
Tak z toho je aspon videt, ze vnimas ten elementarni rozdil mezi lowball nabidkou, ktera je ale porad jeste pro kupce ok, protoze i kdyz ti to usetri praci, tak v dusledku i cas a ten muzes investovat lip... takze v dusledku je to porad vyhodne a nabidkou ktera je mimo. A super, ze vnimas, ze existuji mista a veci o kterych se nevyjednava. Fair enough, I guess.
... tak ja treba delam na dealech, kde dostaneme od vyrobce matros za 30% ceny oproti normalnimu koncovemu zakaznikovi, ale to mi prece nedava pravo takove slevy vyzadovat v obcanskem styku, nebo jo? To mi pripada s prominutim vazne uhozene. Jestli ne, tak dekuji za vyraznou lekci v zivote teda.
Ja teda nevim, ale nemuzeme si za tu oboustrannou agresivitu teda vlastne “sami” s timhle pristupem?
Prodavajici - vim co prodavam, na cene trvam, pro me to takovou hodnotu ma....
Kupujici - tak za pulku bych si pro to teda mozna prijel...
Pokud je tohle norma, tak bych se nedivil, ze obe strany eskaluji - prodavajici narazi ceny aby meli aspon trochu toho, co by si predstavovali a kupujici hned v prvni zprave jedna o cene jak ve vietnamu. Tohle bych teda na facebooku ne-like-nul...
... ale mozna to neni normalni... doufam.
-
Komentář upraven 12. 3. 2021, 09:15:11
Vidite v tom taky tu paralelu s tim, jak ekologisti tlacili “clean diesel”, protoze min COx? Vsechny tyhle technologie produkuji nekde ve svem vyrobnim procesu silenou potrebu (at uz chemie, odpadu/znecisteni, energie, ...) a ted mi pripada, ze si jenom pinkame argumenty, jestli je jednodussi vyprodukovat X tun nejakeho hampejzu v Kanade, Argentine, Japonsku nebo Evrope.
Kdyby to aspon bylo jako u uloziste, stacilo by se podivat, ktere bude podporovat pornoprumysl... (ano, je to narazka na generace medii, o kterych to rozhodlo)
Pokud vim, tak ani zadne super tragicke problemy, ono staci fakt, ze je tam toho vseho dvakrat vic nez na V6 a ke vsemu je pristup jak k penezum tzn. z drobneho zasahu se stava demontaz&montaz motoru. Tudiz servis, ktery se jeste da ospravedlnit na V6 se stava financnim nesmyslem. Mam v rodine BMK V6 a zadne katastroficke scenare s ni zatim nemame, nicmene je to vykoupene tim, ze veci resim spis driv nez pozdeji (e.g. vstriky, zhavice, agresivnejsi interval u oleju, etc). Kdyz to chvili vlastni nejaky floutek, lije to toho repkovy olej a obecne se chova jak hovado bez mechanicke sympatie, tak snazit se dovest takovou vec zpatky do nejakeho ok stavu... to se pak prodrazi.
To same ty VW - ono staci vymenit 10 vstrikovacu a mas dostatecny budget aby sis to rozmyslel.
-
Komentář upraven 28. 1. 2021, 10:13:11
Co rikate na matrixove svetla?
Za poslednich pet let jsem mel moznost najezdit po nemecku a rakousku (a cr) vyssi tisice km ruznymi generacemi VW (a Audi) a musim rict, ze kazda generace je citelny posun dopredu. Porad je to jenom asistent (tzn beru to jako esp - clovek by mel ridit tak “jakoby to tam nebylo” nebo “aby to nepotreboval”), ale kdyz dojde k pruseru, tak super ze to tam je. Imho typicky ozrale neosvetlene cyklisty, pripadne tradicni ozralci vyhrivajici se na asfaltu (dobre, to se mi zatim stalo jenom na jizni morave). Cteni znacek je super, ale v kazdem state jsou lehce jine (a podle toho to i funguje), kvalita mapovych podkladu, pripadne RDS taky zavisi stat od statu... rozhodne to neni v dohledne budoucnosti na set-destination-and-forget system. Na dalnici mozna.
K tomu V klasse AMG - nedela neco takoveho nahodou Maybach a Brabus? No ... asi ne s 6.2, ale...
Tak ono to je vazne podle hesla “kazdemu co jeho jest”. Ano, da se argumentovat, ze driv byla schopna peticlenna rodina podobne cestovat trabantem, ale ja mam ted v okoli dva use-case, kde si to nedokazu predstavit o moc lip
Case one - obchodni manazer nemecke firmy na krbova kamna. Potrebuje prevest ctyri deti v sedackach, pendluje s rodinou mezi nemeckem a CR nekolikrat do roka, obcas ramci prace prevezt nejaky lehci naklad. Nenasel jsem zadnou levnejsi variantu i kdybych se snazil poskladat vic aut. Tam totiz hraje do karet i fakt, ze tohle je porad v koncernu pod uzitkovymi vozidly se vsemi zarukami a servisem co k tomu patri. V tom balicku jsou velice dobre i trocu podivne veci, ale kdyz to funguje pro autodopravu...
Case two - pohodlni entry-level adventuristi. Staci nakliknout v konfiguratoru stan na strechu, nezabisle topeni a dovolenkovy afto-mobil pro ctyri je na svete. Hlava rodiny podobne jako vyse prodava objemnejsi hlouposti lidem co je potrebuji.
Bonus case - jak je mozne, ze dopadnu ja az to prijde - dopredu nalozit zenu, dozadu dve/tri deti, do kufru dve motokary a dilnu a sjizdet okolni trate...
proste tyhle flamy “jak si tohle muze nekdo koupit, to je uplne k lejnu....” jsou jasne vzdycky pro nejakou skupinu lidi a nekdo jiny fakt muze mit stav, ve kterem to dava smysl. Stejne jako chapu kolegu, co si koupil elektro auto na dojizdeni do prace, kdyz to ma 40 km kolem mesta a vlastne dal nez 20 km jinak nejezdi .... no - proc ne. Neplati aspon dan, ma nizsi pojistku.... proste tam to dava smysl.
No a nakonec - nesnazi se kazdy v automotive dneska udelat auto pro jakoukoliv skupinu lidi, jakkoli je mala? Navic kdyz staci jenom upravit body dodavky, ktera se prodava jako houska - argument ktery sam zminujes.
... pro případ tragické nehody je vůz vybaven přímým spalováním...
Sweet, keep the faith. ;)
ad poslat bokem - no, kdyz jsem jezdil do skoly, tak nas po ceste posilal bokem i autobusak (v zime samo) a nestezoval si, ze na to nema vhodne naradi. ;) takze easy. No... jestli to je tramvaj, tak radeji ne. ;)
Sorry. Rano jsem zase pozral vtipnou kasi (a ano, asi byla zkazena, protoze to az tak vtipne neni....)
ad to "jako prase kost" etc. - ono chlapi si takovy veci rikaji asi taky dostatecne a clovek se proste nemuze nechat odradit. Jednou jsem videl servisaka, ktery propaloval kazdym druhym klepnutim elektrodou napravu, komentoval jsem to i odpovidajicne... ...a myslite, ze zavrel dilnu a sel se utopit do blizkeho rybnika? ;)
Jinak zenskych co ma rado tyhle veci je... asi tak nejak prirozene? Na karting chodi dve princezny, ktere si me davaji s jednou rukou za zady (racing excuse - maji dobre o 30kg min nez ja...), na zavodech vidim dalsich par ktere si s klukama taky nezadaji. Co se motorkarek tyce, tak nektere si to i ocividne uzivaji. Posledni zazitek byla nejaka s helmou v barve "hello kitty" a nalepenyma kralicima usima na ni. Pri vyletu clovek potka skupinu 4 borcu a jedne zeny v M2, Miate, 124 Abarthu a M4... a ridila sama toho Fiata.
Asi zalezi v jake socialni bubline se clovek pohybuje. Chlapi maji asi prirozene vic sklon k tomu filozofovani u piva (nebo klavesnice), zatimco u zenskych mi pripada, ze to proste delaji (jakkoliv se jim to libi) a moc neresi nejake sdruzovani a blaboleni okolo (no offence).
Najde se v tom rozpoctu nejaka Alpina? Asi “jenom” v petkove rade, ale prece...
Skladovka A8/S8 by snad nemusela byt taky uplne nerealna (A8 asi min, protoze kdo v CR bere na sklad benzinove auto...), ale asi zalezi kolik si dokaze clovek vyjednat u obchodnika. Je v takovem pripade mozne vzit to treba z D (predpokladam, ze by mohli mit snad vetsi vyber skladovek a u hranic jsou i relativne zvykli na takove nakupy pokud vim)?
Zni mi to uplne stejne jako s kazdym vyberem auta - asi ma uz nejakou predstavu kam by se chtel podivat, nebo jenom sbira pripadne zajimave alternativy?
Osobne si myslim, ze velke kola (presneji neprimerene velke kola) se objevuji jenom u dvou kategorii vozidel a) lidi co chteji velke kola - z jakehokoliv duvodu b) novinarskych a testovacich aut. Z prosteho duvodu - obecne to proste lip vypada. Nemyslim si, ze je potreba z toho vinit vyrobce, ten jenom nabizi to, co se prodava. U vsech Audi co znam jsou ve standardu docela rozumne kola a pak ma clovek moznost si priplatit za vetsi a nejvetsi. Nakonec i tady je jasne napsane, ze to je priplatek a to takovy, ze by ho kupujici mel zaskrtavat voskovkou. Nevim, jak to maji jini vyrobci.
Jako lepsi model -> vetsi kola nepocitam skoky v zakladni velikosti mezi A/S/RS radami, protoze tam je to obvykle kvuli tomu, ze mensi proste nejdou obout pres vetsi brzdy.
-
Komentář upraven 7. 6. 2020, 16:38:04
ad modry led-ky - ja doufam, ze je to takova moda co prejde. Dodnes si vzpominam, kdyz jsem sedl do jakehosi tehdy noveho korejce a vsechno svitilo modre, vsechno melo jinou intenzitu a vrcholem bylo, ze nejvys uprostred palubovky byla jedna, co byla snad supersvitiva. Cesta v noci s tim byla natolik vyzivna, ze jsem to prelepil paskou. Ale krome toho to ve me nezanecahlo stopy, naprosto zapomenutelne auto. No a o par let pozdeji uz vim, ze to nebyla u stejne znacky zdaleka takova hruza.
Spis R32 nebo R? Pripadne nejakou tu clubsport edici GTI? A co na to Jan Tleskac? A vzpomene si nekdo na W12? ;)
No GTI-R je tak nejak v podobnem segmentu, neni? Teda asi tak nekde kolem druhe generace Golfu, ale pokud nekdo chce "investicni klasiku"...
-
Komentář upraven 3. 4. 2020, 15:38:52
Znamy ted prodaval auto, ktere by se nekterym (vcetne me) asi hodne libilo. Takovy krizenec California a Multivanu. Nahore stan z Cali a dole interier Multivanu s par drobnymi vychytavkami camping vybaveni ve dverich etc. Pro rodinu uplne vynikajici. Dozadu nalozite dve deti, dve motokary a jedete - jak se tu objevilo "rezignovat na motoristicky zivot"... pockat... vlastne ne, ze? ;) Navic i to rizeni muze opravdu byt takovym zvlastnim zpusobem zabavne. Stejne jako pilotaz nejakeho fighter-bomber-u misto klasicke stihacky. Kdyz je to prazdne. A treba moji synovci meli trochu "Gecek" radi a nikdy mi zada nepozvraceli. Kazdy jsme jiny.



