načítám data...

Ptejte se: Benzínová střední třída do jednoho milionu Korun

Honza hledá nové auto, chce velké kombi a rozpočet mu stačí na nový vůz střední třídy. Co mu doporučíme?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zdravím celou redakci.
Vybírám auto, a protože si nevím rady, obrátil jsem se na svého dobrého kamaráda, který se o auta zajímá, a poprosil ho o radu. Můj kamarád mi dal tip, ať napíšu do vaší rubriky ptejte se a poprosím o radu. Tak tedy, teď už víte jak jsem se k vám dostal, teď přímo k samotnému vozu.
Před čtyřmi lety jsem založil své podnikání v oblasti IT. Ty čtyři roky jsem se tak nějak jen plácal, ani sem si často nebyl jistý jesli to vyjde nebo ne, ale poslední rok se mi to rozjíždí velice hezky.
No, zkrátka a dobře na obchodní schůzky už prostě nemůžu jezdit svou skvělou jedničkovou fábkou, to nevypadá dobře… Potřebuji auto reprezentativní.

Nemám rád SUV, je to čistě můj problém s nimi, prostě se mi nelíbí. Ale přesto potřebuju prostor (kolikrát jsem se proklínal že jsem Fábku ještě nenahradil za velký kombík), njn, mám rodinku, děcko, druhé plánujem… prostě to chce kombi.

A teď, co se mi líbí a co ne? Přejdem rovnou ke kandidátům, Albis křičí Mondeo, pak je tu Insignia. Obě tyto auta se mi líbí moc, Mondeo obzvlášť teď po faceliftu nabralo fakt sexapeal, insignia je hezká taky, a oproti Fordu má mnohem lepší interiér. Passat (potažmo sup) se mi moc nezamlouvá, ale vlastně ani nevím proč, prostě to na mě nějak nepůsobí… ale rád si vyzkouším i ten. Celkem se mi líbí Mazda, ale nevím… ty atmo motory… lopotit se někde v kopcích s dýchavičnou atmosférou? Stačí to? 
Ke Korejcům obecně moc nemám důvěru, stejně tak Francouzi (ačkoli kamarád huláka cosi o tom že se ten nový Peugeot fakt povedl…), Volva jsou drahá, stejně tak ta Alfice. 
Doplním už jen že preferuji benzín, jezdím vesměs jen v středočeském kraji a hodně po Praze, ale dobrému dieslu se úplně nebráním. Cena… no, střelme to do milionu, čím méně, tím lépe. Nic moc extra v autě nepotřebuji, tak spíše spodní ceny nabídky, z jednotkové fábky si i tak polepším.
Předem moc dík a jestli se někdy potkáme tak u mě máte pivo,
Honza.

 

Ahoj Honzo a děkujeme za dotaz. Mainstreamová střední třída nám v posledních letech narostla do velikánských délek, ve variantách kombi nabízí bohatou porci prostoru, takže tužby po nekonečném místě a praktičnosti převyšujícím kapacitu jedničkové Fabie budou hravě naplněny nehledě na konkrétní model. Zároveň řady segmentu poslední dobou poněkud prořídly, takže vybírat není tak těžké, jak by se mohlo zdát.

Universální řešení na první dobrou:

Když to vezmu rovnou z gruntu, výběr můžeme odbýt velmi jednoduše a rychle, neboť odpověď je zmíněna v samotném dotazu. Automobilce Opel se totiž její poslední velký sedan (a kombi) pod taktovkou GM velmi povedl, a protože je zároveň nabízen za velmi příznivou cenu, můžu s klidným srdcem říct – kup si Insignii. Insignia druhé generace se zbavila skoro všech neduhů svého předchůdce. Už nepůsobí zavalitě, zpracování interiéru je na hony vzdáleno původnímu vrzání a skřípání, je v ní více místa a zejména nová Insignie lépe jezdí.

S adaptivním podvozkem je to načechrané nenucené kolébání s možností omezit náklony v zatáčkách, ale také konvenční tlumení funguje velmi uspokojivě. V obou případech je preferován komfort, což mi u takto rozměrného vozu přijde jako správné řešení. S Insignií získáš v případě potřeby také hladce fungující automat a můžeš si připlatit za skvělá ergonomická sedadla. A výborné LED adaptivní světlomety. Osobně jsem se příliš neztotožnil s informačním systémem, ale kolegům se docela zamlouval. Oči je pak třeba občas přimhouřit nad zvuky, které zadní náprava vydává při přejezdu větších nerovností, ale jsou ve třídě jiní, kteří se umí ozývat ještě hlasitěji. Tak jako tak, kolega Jeník v testu dieselového kombi napsal, že jde o volbu chytrých lidí a já musím souhlasit. Insi je neprávem přehlížené auto, které nemá výraznějších slabin. Dle mě je to z komplexního hlediska lepší Superb za nižší cenu a podobně drahé Mondeo se nechytá lacinějším interiérem a ne zrovna skvělým infotainmentem… Stejně tak nevím, jaké trumfy (snad kromě systému natáčení zadních kol 4 Control) by mohl proti Opelu vytasit Talisman. Volba motoru už závisí pouze na tobě. Pro běžné řidiče zřejmě bohatě postačí i základní 1.5 turbo. Pokud jsi náročný na dynamiku, pospěš si pro poslední skladové kousky (trochu rozežraného) dvoulitru o výkonu 260 koní – nejsilnější benzínovou motorizací, kterou lze zadat do výroby už je nově pouze 1.6T s výkonem 200 koní.

…pokud by bylo třeba opravdu mnoho místa anebo koní…

…musí tvé kroky mířit do showroomu mladoboleslavské automobilky. Superb je pravděpodobně jediné auto, ve kterém tříleté dítě neokope svými botami zadní čalounění předních sedaček, protože na ně zkrátka nedosáhne. Ale to je snad jediný důvod, proč bych jako fyzická osoba preferoval Superb před Opelem. Přestože musím uznat, že benzínové verze jsou v zásadě o kus povedenější než dieselové, na které mám trochu pifku. Co povedenější, mnohdy působí jako skoro jiné auto než rozšířenější dieselové varianty a týká se to zejména spojení motoru s převodovkou, respektive absence kopání při podřazení, kterého jsem si  do sytosti užil. Superb nebo Passat bych doporučoval volit také v případě, že by prioritou byla dynamika.

Kombinaci 2.0 TSI s 280 koni a rychlé dvouspojky DSG nic z mainstreamové konkurence nestačí. Možná si teď říkáš, že už se v tomto případě cenou pohybujeme nad milion Korun, avšak je veřejným tajemstvím, že u koncernu VAG se zákazníci kupující na IČO mohou těšit na opravdu výrazné slevy, a proti Superbu s TSI a adaptivním podvozkem i přes jistou osobní zaujatost vůči tomuto modelu nemohu vlastně mnoho špatného říci.

Volba labužníků nemusí být vždy to pravé

Dostáváme se k Mazdě 6. Výborná ergonomie, krásný vzhled, ale hlavně jízda. Mazdu jednoznačně definuje jízda. Nikdo neuměl s podvozkem začarovat tak, jako inženýři z Hirošimy, kteří do podběhů instalovali kouzlo schopné velmi dobře a tiše tlumit nerovnosti a zároveň krouhat zatáčky – samozřejmě popřád s ohledem na rozměry a hmotnosti třídy. Troufám si říct, že po posledním faceliftu Mazda konkurenci ještě o kousek uskočila. Komfortem se téměř vyrovná nejlepším i na 19” kolech a přitom obětovala jen ždibec agility. Zde je ovšem třeba říci, že Mazda 6 je vlastně docela úzce profilovaný produkt. Pokud ti jde o pocity z řízení, stále nic lepšího neseženeš. Avšak prostředí informačního systému se od roku 2012 prakticky nezměnilo a konkurenci nestíhá rychlostí, designem ani funkcemi.

No a pak tu je ten mnohokrát zmiňovaný atmosférický motor. Pro benzínové labužníky poslední vzdor a jednoznačné plus, běžnému člověku však bude zřejmě bližší instantní dynamika turba. Ani vrcholná 2.5 není žádný trhač a vytáčení motoru přeci jen většina populace neprovozuje zrovna ráda. Přestože v případě motoru SkyActiv se to na spotřebě prakticky nepodepisuje… Z toho co píšeš, bych si dovolil zařadit tě mezi většinové uživatele automobilu a vznést domněnku, že benefity Mazdy neoceníš.

V rámci třídy lze ještě vybrat poměrně solidní Subaru Outback, ale vzhledem k profilům jíz po Praze a středních čechách toto utilitární cross-combi považuji za zbytečnost.

No a pak tu máme horkou novinku Peugeot 508 – bohužel nikdo z redakce jej ještě neřídil, ale pozitivní reakce těch ,kteří se už projeli, si přímo žadoní o to, že bys jej měl vyzkošet také. Přestože cenová politika Peugeotu je v případě 508 prozatím poněkud sebevědomá, u Francouzů šlo vždycky vyhádat nějakou tu slevu.

Kubajs dodává: VOLVO!

Benzínové Volvo V60 sice začíná až lehce nad stanoveným limitem, ptáci na střechách ale štěbetají cosi o levnějších skladovkách. I v nižší nabízené výbavě Momentum se “základním” benzínovým čtyřválcem T5 Drive-E spřaženým s osmistupňovým automatem je to svižné, pohodlné a velmi bezpečné auto nacpané výbavou. V60 je skvělý kombík který má zkrátka všechno, co dělá Volvo Volvem a nebojím se ho z fleku označit za nejlepší rodinné auto na trhu. Skvěle zpracovaný interiér, špičkové bezpečnostní prvky a neokoukaný originální design posílají Volvo o třídu výš, než ostatní zmiňované varianty. A za zmínku stojí i fakt, že Volva si poměrně dobře drží cenu i jako ojetiny. Za sebe doporučuji “šedesátku” alespoň vyzkoušet na testovací jízdě. -Kubajs

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
22. ledna 2019, 10:04
1

Za mě rozhodně Mazda...970k s 2,5l a Takumi max výbava...a ta dva a půlka rozhodně ani v kopcích nebude dýchavičná. Jen to tam asi nebude všechno hned "ocpodu" ale nechá se trochu vytočit. Ale to rozhodně neznamená nic špatného. Viděl jsem dost testů a podle všech jezdí parádně. Je to atmo takže problémů bude o to méně. Navíc solidní obsah motoru. Do takového auta podle mě určitě lepší než nějaká 1,6 turbo...
-
Komentář upraven 22. 1. 2019, 10:06:53
-
Komentář upraven 22. 1. 2019, 10:08:43

reagovat
Vavris Vavrisovic
22. ledna 2019, 10:10
0

Facelift šestky s vypínáním válců pro EURO6c se mi bohužel prozatím jeví, že má trochu přistřižená křídla. Dýchavičnou bych ji nenazval, ale samozřejmou zatím také ne... Uvidíme, jak se to změni se zajetým motorem.

Raspby
22. ledna 2019, 10:15
0

Já bych se v ní fakt hrozně rád projel... klasický 2,5l už je dneska jednorožec skoro...navíc je hezká, uvnitř fakt krásná a ten motor by mě fakt zajímal. Jen jsem v ní zatím seděl.

Vavris Vavrisovic
22. ledna 2019, 10:16
0

Jelikož se jedna nastěhovala do Autíčkářovy garáže, tak o ní bude určitě ještě dost napsáno :-)

Raspby
22. ledna 2019, 10:17
0

Teď ta úplně poslední? Tak to je paráda :) Takumi? :)

XT
XTad
22. ledna 2019, 10:29
2

Zase to s tou glorifikaci neprehanejte. Ten jednorozem ma porad jenom ctyri valce, pritom mazda umela skvele V6 i s mensim obsahem...

bitner
22. ledna 2019, 10:41
1

Navic je to primovstrik. To je horsi vec, nez nejake turbo.

Adam Forman
22. ledna 2019, 12:01
-2

V CX-5 jsem si oblíbil i Mazdí naftu. Sice je specifikem šestky atmosféra benzín, ale kdyby se mu líbil zbytek auta a nechtěl atmosféru, může být CD184 awd řešením. S trochou smlouvání by z toho byla i Takumi...
A vůbec, než to stihne Krab a poradí něco, co tazatel vůbec nechtěl: Co takhle CX-5? Narozdíl od německých SUV v tom člověk nevypadá jako agresivní manager/polo-profesionální dealer/vesnický zbohatlík a všechny ty rodinný věci to umí stejně jako 6. Reperezentuje pak o kus líp :-)

XT
XTad
22. ledna 2019, 12:16
1

Pro tyhle asociace bys musel minimalne o tridu vyse. A damsky kompaktni crossover, ještě snad v nafte, opravdu není moc reprezentativni.

Vavris Vavrisovic
22. ledna 2019, 16:05
0

Hlavně bych se bál spolehlivosti. Mazda sice proklamuje, že už vyřešeno, nicméně "proslulost" motor 2.2 diesel předchází. Japonce zkrátka vždy s benzínem.

ToMyx
22. ledna 2019, 10:37
2

Z původního textu jsem si vzal základní body:
- max cena mega (spíše méně)
- pokud možno kombík, protože 2 děti (i když i tak se to se sedanem nebo lépe liftbackem celkem dá)
- spíše benzín než diesel

Co jsem si tak porůznu měl možnost zkusit, moji kandidáti by byli následující:
Subaru Levorg (kombi) = skladovky za 800-900tkč. Motor i převodovka mě příjemně překvapily, chce to trochu zvyku.
Mazda 6 (kombi) = dvouapůllitr benzín jezdí poměrně nenuceně, jen bych po koupi letěl ke specialistovi na dodatečný nástřik slabých míst
Superb (kombi) = sice všeobecná nuda uvnitř, ale dobrý dělník, jen to asi chce ohlídat kvalitu sedaček

Před nějakou dobou bych jako jedinou naftu a mimo třídu doporučil zkusit Hondu Civic Tourer s 1.6 dieselem. Pro mě jednoznačně překvapení jak příjemné může být auto s dieselem. Projev na naftu byl v pohodě (nemám rád diesely). Není to prvoplánový trhač, ale jede to příjemně a skoro zadarmo. Nikdy jsem nedosáhl nižší spotřeby než s Civicem. Ale bohužel vymizely.

Pro trochu té exotiky bych zkusil zavítat trochu jinam. Co zkusit Kia Stinger s 2.0T, jestli by jízda vyhovovala? Vím, že Korea není v hledáčku, ale třeba překvapí.

A na závěr si neodpustím ještě jednu odbočku od benzínových kombi, protože co když? Toyota Camry hybrid a Pha parking na modrozóně zdarma :-)
-
Komentář upraven 22. 1. 2019, 15:11:45

reagovat
Pólin
22. ledna 2019, 11:55
1

Taky potvrzuji Subaru Levorg. Jezdí to dobře, má to čtyřkolku a i ten Eyesight, či jak se to jmenuje funguje výborně. Jak na dálnici, tak ve městě... za 900K už to bude mít opravdu absolutně veškerou výbavu, co se dá vymyslet, ale jak tak čtu tazatelův dopis, tak i v základu za nějakých 730K bude naprosto spokojený...

krab
22. ledna 2019, 13:06
2

K tomu bych se taky připojil. Pro rodinu s dvěma dětmi to je vynikající auto. Ale nechť si tazatel obejde dealerství a sveze se v různých autech. Ono se v tomhle stejně radit moc nedá. Každý preferujeme něco trošku jinýho.

Pro nás, tady co už se tak trochu známe a víme co nás baví, je třeba právě ten Levorg ideálním autem kvůli podvozku (zejména) , ale usedlejším lidem bude vyhovovat Insignia, těm kdo neradi experimentují, vezmou Superba, a někdo další zas touží trochu zafrajeřit a koupí si ojetou X6 tku v černý na 20" kolách.

S rozpočtem na auto v hodnotě 1 mio. ať už k financování nebo cash, se dá vykouzlit leccos.

Kuře
22. ledna 2019, 13:24
0

Tak to zase nevim, já jsem s tím sice nejel, ale ze všech recenzí Levorgu jsem nabyl dojmu, že sice má skvělý podvozek, ale zabíjí to převodovka a slabý motor...

Ju
Junior
22. ledna 2019, 13:29
0

a žeroucí motor. Uznal mi to i krab! :-D

Pólin
22. ledna 2019, 14:08
1

Ale tak to se přece ví, že každé Subo jezdí kolem deseti:) Snad kromě Justy teda :D Jinak s motorem bych problém neměl- 170koní na rodiný kombík střední velikosti je podle mě OK. Jen ta převodovka má takový netradiční projev. Já se s CVT vezl ve foresteru XT a měl jsem dojem, že to jezdí, jako kdyby tě nějaké docela rychlé auto tahalo na bungee laně se všemi negativy i pozitivy, které si pod tím člověk může představit... nevím, jak lépe to popsat:) Ale určitě bych tenhle powertrain neshledal špatným...

ToMyx
22. ledna 2019, 15:11
0

Kuře, máš z části pravdu. Ten podvozek dodává odvahu na rozlet, takže se dá říct, že je schopnější než trochu netradiční chování motoru/ převodovky. Převodovka/ motor funguje tak jak poměrně výstižně popsal Pólin, ale s trochou cviku se na to za pár dní dá úplně v pohodě zvyknout a dle toho jezdit. Mně ve finále přišla fajn. A spotřeba? Je to turbobenzín s poměrně nadaným podvozkem. Čekáte, že na to řidiči nebudou šlapat, když mají pocit sucha a bezpečí? :-) Já to vidím jako výhodu :-)

krab
22. ledna 2019, 15:27
2

Hlavně pokud byla preference benzínový motor, tak tady nejsou dramatický rozdíly. Mě jedna půjčená Oktávka 1.8 TSI taky uměla spotřebovat přes 9 litrů / 100 jestli si to pamatuju dobře a to dokonce ani neměla zvlášť přesvědčivou dynamiku. O podvozku raději nemluvím...

A to je právě to. Když víme jak by se cca. auto mělo chovat v zatáčkách, víme co o od něj chceme a rádi se svezeme a zdokonalujeme v řízení, tak si prostě ta auta tady z nabízených nevybereme, ale skočíme nadšeně do trošku menšího Levorgu.

Převodovka je sice "svá" , ale virtuální manuální "kvalty" fungují docela dobře a když se s tím jede svižně a plynule, tak tenhle druh převodovky smysl má. Stejně s tím nejde nic dělat. Subaru se rozhodlo pro ty malé evropské prodeje manuál nedodávat, nedodávají ani silnější 2 litrovou verzi co mají Australané, zkrátka protože se to tu tak dobře neprodává.

Kdyby bylo asi na mě vyloženě, tak bych se dlouze zamyslel jestli se obejdu bez kombíku a když jo, tak bych hledal ojetou Giulii Veloce tak nějak šikovně aby se do toho milionu vešla.

Jenže vážení - tazatel jezdí Fabkou a tak prostě nějak vidím, že priority byly jinde než autíčka. Což je vlastně i normální :) Takže ten když se sveze velkou Insignií na naftu nebo turbobenzín, bude asi extrémně nadšen úplně vším co to auto bude umět.

js
js
22. ledna 2019, 16:05
-2

1.8 tsi jezdi v prumeru za 6.4-7l(110 okres/140-150 dalnice), civic 1.6 nafta spotreba super,ale vuci 1.8 benzin otres(mel jsem oba, u nafty furt musis podrazovat, s benzinem si jen tak probrnknes mesto).
Koupit si kombik za mega kvuli rychle jizde...ja nevim... kdo ma koule,tak si koupi krosku na blbnuti...

M
22. ledna 2019, 21:19
0

@Polin: prirovnanie, ze to XTcko jazdi ako na bungee gume som uz pouzil tiez :) Ono kombinacia hydromenica a CVTcky sa takt fakt prejavuje - je to taky spomaleny odpal, co subjektivne strasne maskuje dynamiku (na rozdiel od dvojspojkovych prevodoviek, ktote simuluju kopanec)

M
22. ledna 2019, 21:51
0

K tomu Levorgu: mne sa tiez strasne paci (asi jedine pekne Subaru.. Mozto este to pubertalne Toyobaru) . Ale tiez tam zamontovali tu bungee gumu akurat so slabsim motorom ako v XT a uz mi to prislo iba...dostatocne. Skoda, ze sa do EU nedovaza s 2L Turbo :( Na okreskach samozrejme priemerny vykon vykompenzuje skvely podvozok. A este jeden zasadny nedostatok, ktory ma odradil...na mieste spolujazdca sa neda nastavit vyska, takze vacsina ludi nad 180 uz bude narazat o strop. Ale pokial nemate zenu basketbalistku alebo ju nenechate vozit vas, tak ok :)

ma
martinw
22. ledna 2019, 11:16
0

Jen pripominka: Jezdi po Praze, a modre zony chce zdarma? Je na trhu kombi hybrid ktery by nedelal ostudu a splnoval podmínky parkovani po praze?

reagovat
Daniel Borský
22. ledna 2019, 11:36
0

Doprodejový Passat combi GTE, ale už jsou jen skladovky. Případně Kia Optima SW PHEV co se aut střední třídy týče. Ale oba budou stát dost přes milion.

ma
martinw
22. ledna 2019, 11:48
0

Nebo nova corolla kombi hybrid ale musel by pockat do jara a tezko soudit zda je to reprezentativni...

ma
martinw
22. ledna 2019, 12:11
0

hm tak fakt maximalne Prius, Auris...

Kuře
22. ledna 2019, 12:11
0

Honzák bydlí v domku s garáží v Ohrobci, kousíček za Prahou, do té jezdí pracovat:)

kuc_t
26. ledna 2019, 22:34
0

Mondeo combi HEV

Be
Beaumont
22. ledna 2019, 12:50
0

Potvrzuji, že nová Insignia je super. Sám ji mám v hledáčku jako jednoho z favoritů na příští denní potah, zatímco o Mazdě 6, Supu nebo dokonce Passatu vůbec neuvažuju. Jen bych upozornil, že motor 1.5 benzín je spíš pro klidné povahy, tichý, ale nic rychlého. Nafta 2.0 CDTI jede o poznání dynamičtěji, o benzínu 2.0 turbo (byť s trochu váhavým automatem) nemluvě. Bohužel jsem se ještě nesvezl v Insignii 1.6 turbo benzín (200 koní), ale v Astře je to vynikající pružný a dynamický motor.
Mondeo taky není špatné, ale Insi mi přijde skoro ve všem o chloupek lepší.

Škoda, že Alfa Giulia, Cadillac ATS (což je BTW skvělé auto!) a Jaguar XE nejsou kombíky...

reagovat
Marek Brunner
22. ledna 2019, 12:54
1

Já bych si vybral Insignii. Strávil jsem v ní pár hodin cestou do Brna a byl to fakt příjemný zážitek, když opomenu motor a manuální převodovku. 1.5 turbo fakt dostatečná není, možná tak do města, ale pokud člověk jede víc jak 80 km/h, je to tragédie. Jediné, co bylo pozitivní, byla spotřeba 7,2 l/100km. Sedačky jsou výborné, člověk má příjemnou relaxační pozici za volantem, radiomapa celkem v pohodě, až na určité chybky v překladu (viz Hamsterův článek). Vzadu má také člověk dostatek místa, kufr je velký..nemám asi v podstatě žádné výhrady. Se slevou na IČO (kolem 20-22%, teď si to nepamatuji přesně) se člověk dostane pod milion i se skoro plnou výbavou. Zkusil bych se projet 1.6T s automatem, případně manuál, který mi úplně nevyhovoval, ale třeba na to bude mít někdo jiný názor.

reagovat
riderhenry
22. ledna 2019, 13:07
2

Taky bych byl rebel a zkusil to Volvo V60. Kdyby se nezalíbilo, nebo cena byla už příliš vysoká, zdá se nejlepší Opel. Mazdu 6 fakt moc doporučovat jako univerzální volbu pro všechny nejde.

reagovat
Inženýr
22. ledna 2019, 13:27
3

Milion na nové auto? Kombík střední třídy pro rodinu, který taky dokáže trochu reprezentovat? Pokud se opravdu vejde do rozpočtu, tak jednoznačně Volvo V60!

Mazda 6 nebo několikrát zmiňované Subaru Levorg - na ty bych se osobně taky podíval. Asi bych ovšem bral to Volvo - krásné a moderní, určitě dostatečně rychlé a zřejmě s největším důrazem na bezpečnost.

reagovat
ma
martinw
22. ledna 2019, 13:36
0

jen at jezdi v Mazde 6 ! ...V60 by si mel nechat az bude mit dalsi petiletku za sebou a bude jen delegovat praci podrizenym ;)

ToMyx
22. ledna 2019, 15:15
0

V60 je moc pěkná, jen ta cena, ta cena.

M
28. ledna 2019, 20:51
0

Kolegovia dnes pozicali novu V60. Iba som si to nastartoval na parkovisti, ale mam pocit, ze uz to nie je co to bolo. Kvalitou spracovania sa dostalo niekam do mainstreamu... Material sedaciek, kratke sedaky, podivny infotainment, zvuk zatvarania dveri ako na V3S, D4 huci ako traktor. A v zadu je tiez menej miesta ako by clovek z vonku cakal. Je tam fakt citit, ze vsetko je len tak nejak, aby sa nedalo povedat, ze ne to fakt zle. Previezt som sa nestihol. Vonkajsi dizajn je ale fajn a ako zaznelo v diskusii o P 2008 - preto si ho ludia kupia

ma
martinw
29. ledna 2019, 12:05
0

To je dost pesimisticky dojem, pritom vsude se v recenzich interier vyzdvihuje.

M
29. ledna 2019, 13:23
0

Mozno som cakal premiu, vidim standard, material, miesto, kratke sedaky,... Ma to byt asi medzi. Mozno sa na to zle pozeram, auto je pekne a zle nebude.

Ju
Junior
22. ledna 2019, 13:28
0

Superb už 280k mít nebude, nově je to 200kw, nikoliv 206. A prý se prodloužili převody, tak aby to nebylo zklamání.

reagovat
Verum
22. ledna 2019, 16:03
0

No ten dnešní s 206 kw točí při 130km/h lehce pod 3000 ot. za min. 6. st.DSG. Ta facelift verze bude se 7. st. DSG a když bude točit o 500 ot. méně myslím že to nebude problém

Ju
Junior
22. ledna 2019, 19:39
0

Dlouhá sedmička je na dálniční přesuny v pohodě. Já jen, aby to nemělo moc dlouhé i ty nižší kvalty. Pak už by to nemusel bejt takovej fofr.

Verum
22. ledna 2019, 22:28
0

bude chybět 6kw a o5 přísnější emisní limity to možná trochu skrouhnou

Fa
Fandatik
22. ledna 2019, 13:52
5

I když byl v článku velmi rychle hozen přes palubu, tak Talisman Grandtour je velmi povedené auto. A oproti Insignií sice nemůže tahat nějaké extra trumfy, ale zároveň nic extra netratí. Pak už je to o osobní sympatii.
A stále je otázka zda se nepodívat na Cclass? Ceníková cena přesáhne milion o nějakou tu kačku, ale i u MB je to řešitelné slevou na IČ, případně nějakou skladovkou. A ať si kdo chce, co chce říká. Tak pokud to auto má být reprezentativní tak MB je daleko před všema Mazdama, Oplama, atd i kdyby mělo být v mnohem nižší výbavě. Ale to je opět pouze na majiteli čemu dá přednost a co je priorita.

reagovat
ToMyx
22. ledna 2019, 15:23
0

Na toho jsem úplně zapomněl. Renault Talisman s 1.8T - 225 koní, kombi, neotřelý design. A ceny jsou u Renaultu také poměrně pohyblivé, takže se k melounku není třeba, podobně jako u Levorgu ani přiblížit :-) Ještě jsem neměl tu čest se svézt, ale tenhle možná outsider by mohl mile překvapit.

beastar
22. ledna 2019, 16:27
1

Souhlasím a taky sem to psal jako alternativu k Supu:) Moc příjemné a slušně seskládané auto.

Sedrik
22. ledna 2019, 23:24
0

Souhlas - za milion se dá hledat i v premii. Takto jsme přivezli firemní 320d GT (skladovka) a do milionu chybělo skoro 100 tisíc. Dle slov kolegy, co auto kupoval tam takových aut měli hromady...

Ha
Habakukk
22. ledna 2019, 14:16
0

Otázka je zda potřebuje střední třídu a nestačila by nižší střední v plné výbavě. Stejně pokud by si chtěl hrát na sakra obchodníka tak ten kombík není moc reprezentativní.

reagovat
XT
XTad
22. ledna 2019, 15:02
0

A nebo zvážit, jestli by nestacil sedan. Vzdyt u pětimetrového auta je ten kufr obrovsky i tak...

ToMyx
22. ledna 2019, 15:30
0

Pokud byl zmíněn stav potomstva = 2 malé děti (možná dokonce jeden kojednec), při rodiné výpravě to sedan nemá lehké. Kamarád dával do auta (A6 sedan) kočárek a fungoval cca 2 roky (2 malé děti), ale řešil box na střechu. Pokud chceš vzít rodinku na pár dní na hory/ prodlpoužený víkend apod, často se na limity sedanu dostaneš strašně rychle. Ty kočárky jsou zlo, berou moc prostoru a to nemluvím o tom dalším bordelu kolem :-D

XT
XTad
22. ledna 2019, 15:58
0

Chapu, ale kombik ti prida třeba 30 litru, coz sice pomuze, ale není to zase takovy rozdil. Navíc insi je lift.

ma
martinw
22. ledna 2019, 16:26
0

Pokud to s kufrem myslíte vážně dejte za zadní sedadla mříž, dejte pryč plato a hraje se v prostoru až po střechu - sám takhle vozím kočár v RAV4 a objemem až po střechu je to jak octávie kombi :)

ToMyx
23. ledna 2019, 13:42
0

U toho konbajnu jde o dvě nedostižné věci. Vstupní otvor a možnost to nasázet až po střechu v případě potřeby. Sedany mají většinou omezený vstupní otvor do kufru a to je problém pro kočárky, vaničky a jiné harampádí pro prcky :-) Byl bych rád, kdyby to tak nebylo, také bych radši sedan, ale bohužel. Insignia je liftback, i to je oproti sedanu celkem výhra.

ma
martinw
23. ledna 2019, 14:20
0

Jo s tim souhlasim, ale najdou se I vyjimky - napr. skoda rapid liftback (ta generace co je ted nahrazena Scalou) byl o 13cm delsi nez inzerovana "kombi" verze spaceback takze na objem byl rozhodne lepsi ten liftback... ale to bylo kvuli tomu aby rapid nelezl octavii combi do rajonu, malokdy to tak vyrobce udela.

beastar
22. ledna 2019, 15:42
1

Já to vezmu ze svého pohledu. Na tohle je prostě přesně Superb. I s tím dojmem který udělá. Ano jezdí hůř než 6tka. Ano nemusí se každýmu líbit. A ano jezdí jich hromada. Jenže jde pořídit se slušnou slevou. Je prostorný. Víc než je třeba. Na plácání po Praze a okolí nabídne i průměrný pohodlí. Ano na 9 hodin za volantem to není. A obchodní partneři budou koukat. Páč i v korporátu každý ví, že Sup to už je něco. Tenhle dotaz totiž není úplně o autech. Alternativa. Renault Talisman skladovka.

reagovat
Vavris Vavrisovic
22. ledna 2019, 16:58
0

Proč skladovku Talismana místo skladovky Insi? Zajímá mě tvůj názor. :-)

beastar
22. ledna 2019, 17:24
0

Obecně proto, že Češi vidí Renaulty i díky 90s letům lépe jak Opel. Insi bude asi lepší jak minulá generace. Jenže já na to prostě nemám dobrou zpětnou vazbu z okolí. I kluci z leasingovky si z toho dělají srandu. Když už na nic nedosáhne dej mu Opela.

Cenově může Tali s Insi úplně v pohodě soutěžit. Ten Rendl nejezdí nijak závratně v tom bude Insi lepší. Zase co do zpracování a využití vnitřního prostoru francois zapracovali na výbornou. U obou bude k mání lepší cena jak u Supa.

Ten nabízí českou pohádku o spolehlivosti. A nezdolné kvalitě. Prostornej je a okolí ohromi nejlépe. Jo a ještě abych nezapomněl servisy Opel tj katastrofa. Chování obecně.
-
Komentář upraven 22. 1. 2019, 17:28:12

ro
rock
22. ledna 2019, 18:09
0

"... Češi vidí Renaulty i díky 90s letům lépe..."

Tak to je asi otázka toho, jaké nálady vládnou v okolí každého dotyčného soudruha. Já mám třeba Renaulty zafixovaný kvůli prvním dvěma generacím Lagun, průšvihu s Avantimem a strašně divné druhé generaci Méganu v kategorii "nesmí do domu" - a to i když vím, že jsou to všechno 15 let starý záležitosti a Renault je už jinde.

DV
DVader
22. ledna 2019, 18:57
0

Kdyz jsem tuhle otazku par mesicu zpet resil tak Sup byla skoro jasna volba. Ja chtel O3 RS benzin (vykon) a zena Supa diesel (vzhled a nizka spotreba) = kompromis Sup 162.
Akorat nemuzu souhlasit, ze 9 hodin v kuse v nem nejde. Jezdime na dovolenou po Evrope (cca 1000-1300km) na zatah a oproti O2, O3, Insignia a Mondeo (vsechno nafta) je Sup pohodlnejsi at uz jde o podvozek, sedacky, pohodli, proto nakonec padla volba na supa. Ted s nim jezdim neco malo pres mesic a spotreba je nad ocekavani dobra - dlouhodoba je 7,9l (2x 45km denne pres Prahu + vikendove projizdky kdekoliv a dalnicni presuny). Ale cekam ze jak to pocasi dovoli a pujde to na letni tak to tech 9-10 bude :D

Vavris Vavrisovic
22. ledna 2019, 18:59
2

Taky mě tenhle argument překvapuje... Řekl bych, že společenský status obou značek je podobný... Zrovna v 90.letech navíc fičela Vectra, Omega a hlavně Calibra

beastar
22. ledna 2019, 19:27
0

K těm 9 hodinám za volantem. Přejel sem Německo nejednou i ve věci se sportovním posedem bez klimy v létě a taky se to dalo. Sup3 neni zlý v ničem. Je trochu tvrdší na děravý silnice, než Talisman. A obecně hůř ovladatelný jak Insignie. Zase je to etalon prostoru pro posádku. A vůbec je to dobře postavený.

Opel si svou pověst zase stihl pokazit. Třeba Astrou. Obecně v očích Čechů stojí fakt nízko někde na úrovni korejce. To škodovka je jakoby pocitově u nás jinde. Renault... Lidi často pravda vidí ty špatný Laguny a hnusný Megany. Na druhou stranu to je dávno. 3 Laguna a třeba poslední Megane jsou za ty prachy fajn. Jezdim občas RS Megem 2 a to je nekvalita zpracování a vzhled hrůza.... Dnes je značka jinde zkouší oslovit řekl bych konečně normálností a ne bizárem. Jako právě za času Avantimu. Spíš bych řekl že je zpátky doba Clia.

DV
DVader
22. ledna 2019, 19:45
0

Kdyz jsem nekdy kolem roku 2000 hledal svoje prvni auto tak Calibra byla vysnena srdcovka. Tchanuv Pan automechanik mi volbu odsouhlasil, ale vzapeti dodal, ze az si ji koupim at k nemu nejezdim coz me tenkrat hrozne urazilo, proto mi sehnal Calibru v nadhernem stavu. Kdyz mi ukazal onen garazovany kousek pekne “od podlahy” tak jsem uznal, ze je to vsechno jen “pycha na ulici, ho.no v truhlici”. Vzal jsem tehdy radeji FF HB mk1 2.0 zetec a to bylo z blata do louze... Od te doby jsou mi tyto znacky zapovezeny.
Stejne tak zkusenosti s francouzi, ktere mela zena v praci jako sluzebni (Megane 2, Megane 3, P 308SW) - zadne z nich u nas nezustalo dele nez rok a pul, protoze pak to bylo v haji a to ne stylem jizdy, ale kvuli elektrice; selhavajici vstriky; 2x selhalo turbo atd atd.
No a ja kdyz mam s nejakou znackou spatny zkusenosti tak se k ni nevracim, a to se netyka jen aut, ale elektroniky, jidla a blablabla blablabla

DV
DVader
22. ledna 2019, 19:50
-1

@beastar: nevim a ani nechci zkouset jak to ma Talisman, ale Sup s DCC v comfort modu je napr po Praze fajn kdyz jedu s nekym, ale sam vyznavam radeji tvrdsi podvozek proto jezdim na individual se sportovnim ppodvozkem

beastar
23. ledna 2019, 01:00
2

Hale asi takhle. Je to dost vyrovnaný v tomhle segmentu. Supa sem bral jakože bez dcc. Nemyslim si že by rozhodováním mezi pětkou sup, insi, tali, 6, případně Mondeo něco zkazilo. Osobně bych přesně na tyhle účely bral Supa. Jinak škodovce přednost nedávám.

Kdyby to neměl být kombajn tak bych doporučil jednomyslně Giulii. Kdyby byl větší rozpočet tak A6. Kdyby platilo oboje výš psané tak Ghibli v ropě. A kdyby sne byly na webu o autech tak samozřejmě Zondu!

Cu
Curdin
23. ledna 2019, 12:32
0

Talisman - nemá náhodou vzadu traverzu? Pozlatko má každopádně hezký. Asi 10 Insignii jsme nedávno dávali jedný firme co dělá doprovody a převozy lidí. Standardně to jezdej na audi. Nejakej novej marketing druhá domácí značka v parku atd.... v rychlosti : prvni servis po 3 mesicich řidiči hotový auta hotový . Půl roku druhý servis - vrácení aut. návrat ke klasice.
Na to domácí žvýkání asi z toho co se tady nabízí neudělá chybu v ničem. Obětovat pár dní (přeci jen je to tvůj milion) vše si pořádně projet a co bude nejlíp vyhovovat to vzít. Nebál bych se i rozšířit výběr, bo na ičo někdy umějí čarovat.

ToMyx
23. ledna 2019, 17:16
-1

@Curdin: Sorry, ale řešit zda je u kombajnu střední třídy vzadu tyč nebo víceprvek mi přijde trochu moc, ne? A když už, tak není traverza jako traverza, někde je naladěná tak, že bys oči valil :-)

Fa
Fandatik
24. ledna 2019, 10:11
0

Sup a pohodlné sedačky? 15 let staré Volvo je o několik levelů výš. A ta kouzla s prostorem. Nemám to sice změřeno, ale pocitově je to na úkor právě těch sedaček, zejména krátký sedák. Zejména vzadu, ale to děti řešit nebudou. A co se týče 1300km přes Evropu, tak to radši pojedu lehce ojetým Eclass než tím Supem.

M P
24. ledna 2019, 10:19
0

Superb jakoby ne... ani vpředu, ani vzadu se mi nesedí dobře. Vzadu je sedák sice celkem dlouhý, ale taky nízko utopený, no po pár cestách taxíkem na trase Vídeň Brno stačilo a radši jedu vlakem :D

M
22. ledna 2019, 21:32
0

Uff... Uz ste asi vsetko napisali (kedy?!) :)
Ja som mal v podstate rovnaku uvahu ako sa riesi v clanku akurat som chcel aby to bolo na kazdom rohu a aby to malo gule, SUV som tiez nechcel. A za milion mi z toho vyslo jedine Forester XT :)

reagovat
Jimi
22. ledna 2019, 21:47
0

Nebál bych se jít klidně i o úroveň výš, roční auta s min. km, se zárukou. 3-ka Touring v Německu klidně i se 6-ti hrnkem a 4-kolka, nebo když se líbí A4... Osobně bych tu investici rozdělil na 2 přibližovadla i na něco pro partnerku- zaručená logistika :)

reagovat
DV
DVader
23. ledna 2019, 12:43
0

3 a A4 jsem mel taky v hledacku, ale prostorove je to O3 v premiovejsim baleni

TB
TB Alfa
23. ledna 2019, 08:14
1

Aktuálně se dá i Giulia sehnat pod jeden míč díky skladovým výprodejům :) Svrbí mě ruce sakra...

http://www.imofa.cz/prodej/akcni-nabidky/

reagovat
la
ladis77
23. ledna 2019, 11:25
0

jestli levorg (nebo jakykoliv subaru), tak okamzite nechat udelat podvozek a dutiny, pokud neni v planu to za 3 roky strelit. na tohle sikmoocka pekne ser.....

reagovat
M
23. ledna 2019, 22:13
0

Su konkretne priklady? Aj nove modely? Spiminas Levorg.

la
ladis77
28. ledna 2019, 20:20
0

zadny novy subaru nema zadnou ochranu podvozku, takze dinitrol a strikat strikat a strikat, znamej ma xv- nic, uplne holy, ja mam outback 2016, taky nic, levorg - taky nic. proste tohle je velka slabina japoncu

M
28. ledna 2019, 20:31
0

Dik :( pozriem na to

Gazdiq
23. ledna 2019, 12:44
0

Ja som si kúpil Insigniu v liftbacku. Deti už chodia takže kočiar už nemusím nosiť, tašky im keď tak nahadzem po nohy. Parkujem v meste a aj jazdím hlavne mesto a kombík je na to už priveľká ozruta. A hejtim škodovky, osobne Superb by som si nekúpil už len preto že ich vidím všade a príde mi to ako tuctové auto. Proste individualita 0. Taxík. Sluzobak.

reagovat
Gazdiq
23. ledna 2019, 12:47
0

Bolo mi ľúto zas dať o 200-300 tisíc viac za mazdu i keď som fanúšik atmosfér. (Vychádzam ešte z možno zastaraných predstáv že sú proste spoľahlivejšie.)
Najradšej by som jazdil na nejakom Dodge chargeri.len ten kufor ????

Ka
Karl Bader
23. ledna 2019, 15:45
0

Za mega čili chlup pod 40000 E seženete v Německu jako jahreswagen resp. předváděčku VW Golf R Variant. V modrý barvě. Viz mobile.de. To auto nemá slabinu. Šťastnej budete Vy, manželka, dítě, i německej Autobahn.

reagovat
motion
24. ledna 2019, 11:33
2

Kdyby to z nějakého důvodu nebyla Mazda 6 2.5, která je spíš pro nadšenější řidiče, který ocení její "staromilost", měl bych momentálně černého koně v podobě nové Kie Pro Ceed GT shooting brake, s 204PS, bude dostatečně rychlá, dobře vybavená, podle všeho skvěle jezdící, prostorná a za mě stylová, když přijede zákazník na obchodní schůzku něčím, aspoň trochu odlišným od konfekce Superbů, Passatů apod., získá si moji pozornost a ve většině případů jsou s těmi lidmi ty schůzky zajímavější, protože mají "fantazii", chuť žít, když vidím člověka v superbu 2.0TDI, který si ho koupí dobrovolně tak si vždycky řeknu, chudák, už rezignoval:) berte moje zamyšlení s nadhledem...

reagovat
Fa
Fandatik
24. ledna 2019, 15:08
0

Musím se smát jak jsi to vystihl. Představa, že máš jednání ohledně marketingu nebo jiné kreativnější odvětví a on přijede v Supu, tak ho rovnou poslat zpátky.

beastar
24. ledna 2019, 16:07
0

Jo jenže on dělá v IT. A pokud to neni webdesign. Tak je mi nějaká kreativita a chuť žít šumák. Chci ordnung a výsledky. A ty mi povětšinou mánička s modrou patkou a kérkou lilie moc nepřinese;)
Jinak proti proceedu nic nemám. Nápad to není zlej. Já bych osobně nechtěl koreju. A jejich design každej pes jiná ves alias Stinger.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem