načítám data...

Opel Insignia ST 2.0 CDTI: Poslední svého druhu

Poslední velký Opel prodávaný jako produkt GM. Manuál, turbodiesel a vtíravý pocit, že člověk řídí Buick.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Opel Insignia ST 2.0 CDTI: Poslední svého druhu

Insignii jsem si v redakci vyžebral, protože se mi líbil design-nedesign poslední verze Astry a taky mě zajímalo, jak vlastně vypadá velký stroj od značky v poslední době nemile proslulé nevýrazností. A dostal jsem naftový kombík s manuálem. Inu dobře, dlouho jsem netahal vocpodu, tak jdem na to!

Design-nedesign se opakuje. Co tím myslím… Opel není ničím zarputile originální, nemá korporátní masku, neřeší pitomosti. Snaží se jen praktičností a aerodynamikou diktované tvary dozdobit tak, aby auto vypadalo dynamicky. A to se dle mého povedlo, až na trochu zavalitý zadek. Ale je to přeci kombík… V interieru se dynamičnost projevuje dnes tak moderní šišatostí všeho, ale musím uznat, že kšilt nad palubní deskou a pozice radiomapy jsou velmi příjemné. Základní čudlíky jsou velké a jasné, abyste je rozespalí na dálnici dobře našli a jinak je auto celkově designově čisté a mému oku lahodící.

Když jsem do něj poprvé usedl, trvalo mi asi deset minut projít si všechna hejblátka, nastavení a čudlíky. Funkcí je tu hodně a vše se ovládá tak nějak předvídatelně. Až na nastavení podvozku a řízení a jízdních režimů, které jsou tři: Tour, Normal a Sport. Nastavit jde ale pouze automatický režim (preference sportu, nebo komfortu?), který jde i vypnout a režim sport (sportovní nebo komfortní??). Přepínání mezi režimy pak umožňují dva čudlíky nadepsané Tour a Sport. Doteď mi to není jasné, nesahal jsem na to a zapínal Tour, protože to znamenalo, že to bude pohodlné a houpavé a přeposilované. Což odpovídá tomu, že jsem se cítil jako ve starším Buicku. Když jsem byl totiž mladší (ehm…), kupovali si ojeté buicky lidé, kteří chtěli hodně pohodlí, hodně udělátek a hejblátek a hlavně pohodu a klid. A někteří chtěli i jezdit rychle v přímce. Insignie nabízí hromadu výbavy, krásné upovídané budíky (Včetně voltmetru. Ano, voltmetru.) a hromádku točivého momentu zpomaleného turboefektem. Místo automatu je tu trojka a celé to fakt toho Buicka připomíná.

Buick, Cadillac chytrého muže, si kupovali lidé chytří, že… A taky jej vyráběl Generál Motorů. A taky Insignie se dá ve státech koupit jako Buick Regal. A to se teď změní, protože Opel byl prodán francouzskému koncernu PSA. A co se asi taky brzy změní je možnost koupit si silný naftový kombík v manuálu. Přecijen různé druhy automatických převodovek se derou skoro do všech modelů aut, diesely to mají teď těžké díky mírně nesvéprávným rozhodnutím zejména u nás, v sofistikované Evropě a kombíky nahrazují všelicí kříženci a SUV. Insignie je tedy posledním kombíkovým Buickem, kterého si můžete koupit v Evropě jako Opel a posledním "tahounem vocpoda v manuálu, aby to nežralo".

A ono to fakt nežere a tahá. S mou olověnou nohou na rychlých průletech republikou jsem se dostal na krásných 7,5 litrů nafty. To skutečně není vůbec zlé, když si uvědomíme, že se mi zalíbila možnost kdykoli na to šlápnout, roztočit turbo, mírně rozvibrovat zpětné zrcátko a být všude první. Sto sedmdesát koní čtyřválcového dieselu se chová tak, jak po něm zákazník chce. Tahá skoro od volnoběhu a více podstatné, než otáčky, jsou tlaky v turbu. V podstatě se na to turbo můžeme dívat jako na návrat k automatické převodovce Dynaflow, která vůbec neřadila, ale vše řešila hydrodynamickým měničem. Je to velmi návykové a velmi pohodlné. Zároveň se však s autem dá normálně rozjíždět a "nekope zpět" jako některé diesely nejmenovaného koncernu, které se snad při nepovedeném startu dají roztočit naopak.

A podvozek je tu proto, aby byla jízda pohodlná, ne proto, abyste nějak extra řezali zatáčky. Upřímně – není to nejlepší podvozek pod sluncem, na to tu máme jiné kandidáty, ale jeho pokorná houpavost a měkkost je na dlouhých cestách velmi, velmi příjemná. Tlačítkem sport to můžete celé přitvrdit, pokud zrovna potřebujete nějakou tu zatáčku krouhnout. Jenže kdo by to dělal, když stačí na rovince poklepat na kobereček a skoro zadarmo se stát zase pirátem silnic. Prostě Buick. Už jsem to zmiňoval?

A pak taky udělátka. V tomhle by chytrolínův Cadillac měl skutečně excelovat a… A on docela exceluje. Předně je tu přístrojový štít s velkým displayem a hromadou možných nastavení. Pak skvěle fungující adaptivní tempomat, slušné udržování v jízdním pruhu, velmi šikovný systém automatického parkování, čtení dopravních značek, vyhřívaný volant, inteligentní dálková LED světla, kamera ukazující pohled shora na auto, chlazená bezdrátová nabíječka na telefon, prakticky umístěné tlačítko vypínání startstopu, vyhřívané čelní sklo, větrané a vyhřívané sedačky vepředu, vyhřívané sedačky vzadu, masáž řidičových beder a miliarda nastavení sedaček včetně pneumatického přifukování bočnic nebo podélně nastavitelné opěrky hlavy. No prostě pokud se pohodlně neusadíte v tomhle autě, hledejte připínáček. Plus se celý interier snažil všemožně ukázat, že je velký. Na fotkách to vypadá, že je člověk sportovně obklopen palubní deskou, aby se sportovně nemohl ani zavrtět, ale opak je pravdou. Vše je po ruce, ale kolem každé věci je hodně místa. Já se svou ryze konfekční postavou jsem do interiéru zapadl jako do studny a nebýt elektromotorku výškového nastavení sedadla, asi jsem tam dodnes a marně hledám čelní sklo.

A pak je tu třešnička na dortu v podobě barevného, velmi ostrého, plně nastavitelného a přímo na čelní sklo promítaného displaye s těmi nejdůležitějšími informacemi. Nechápu, proč to takhle nemají všechna auta a jen doufám, že tenhle detail nezmizí s přechodem na systémy PSA. A abych jen nechválil, musím si postěžovat, že si Opel pořád na něco stěžuje hlášeními snad na všech displayích (typicky: Požadovaná akce: Zařadit vyšší převodový stupeň), které musíte "odmítat" tlačítkem na volantu. A navigace je taková celá… Neví o nové dálnici do Polska, ale zato nabízí tlačítko "Zamítnout" po hlášení "Právě vjíždíte do dopravní zácpy". A světe div se, zamítnuté zácpy přestaly existovat. Jestli je to tím, že jsem je zamítl, nebo nepřesností navigace, posuďte sami. A konečně… Od zadních kol jde na můj vkus trošku více hluku, než by si pohoda na palubě zasloužila.

Verdikt

Ač se ST tváří sportovně, jedná se o dobře vycvičeného velkého hodného psa, který se vás bude snažit rozmazlit vším, co je jen trochu dostupné a jehož podvozek vás bude houpavě přepravovat někdy i nechutnými rychlostmi kamkoli si zamanete. A není přehnaně drahý. Zapomeňte na sport, tohle je Buick. Dobrý Buick. Pro chytré lidi!

 

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 956 cm3
Výkon: 170 koní (125 kW) v 3 750 ot./min
Točivý moment: 400 Nm v 1 750 – 2 500 ot./min
Převodovka: manuální šestistupňová
Maximální rychlost: 223 km/h
0-100 km/h: 8,9 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 5,3 l/100 km
Průměrná spotřeba (v testu): 7,5 l/100 km 
Cena za testovanou konfiguraci cca 960 000 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ha
Habakukk
29. května 2018, 11:57
0

Pěkný auto za pěkný peníze. Když jsem se dával na fotky ani nevím proč čekal jsem cenovku kolem 1,2 mil. Kč.

reagovat
Ni
Ninjaherb
29. května 2018, 12:09
0

Kvůli těm ergo sedačkám bych čekal, že se po Opelu budou sápat všichni obchoďáci, kterým to firma dovolí. A ono nic.

reagovat
Kuře
29. května 2018, 12:43
0

Já měl pro oply vždycky trochu slabost, možná proto, že táta měl Omegu když sem byl malý.. . Jo, to byl kočár....:)

Tohle se mi taky libi:)

reagovat
Gazdiq
29. května 2018, 13:01
6

Som cerstvy majitel Liftbacku a musim si auo vynachvalit
1,5 Turbobenzin, vo výbave excite , za uzasnych 570 tisic funglovka. (21 percent zlava na nove auto)
Za cenu lepsie nez je oktavia :-)

reagovat
Gazdiq
29. května 2018, 13:21
0

ak mate dotazy, rad zodpoviem

ro
rock
29. května 2018, 14:09
3

Konstatuji, že nemám dotaz, jenom ti prachsprostě závidím.
Za mne nejlepší auto na trhu v cenové kategorii pod mega...

Gazdiq
29. května 2018, 16:44
0

Cakal som na neho 2 mesiace, nove z linky, co beriem ako prijatelne, ludia stoja v rade na suv a crossy a unika im tento skvost. Cena je nizka, pretoze som ozelel navigaciu - kedze podporuje android auto, a tak ficim cez waze na displeji, ozelel som matrix svetla ktore stoja 30 000 , kedze v noci velmi nejazdim, vynechal som heads up displej, vynechal som automat, adaptivny podvozok a dalsie veci, ako kozene sedacky, ortopedicke sedacky, a tak dalej. kedze najazdim okolo 10 tisic rocne.
mam ho tyzden, zatial spokojnost .

ro
rock
29. května 2018, 17:14
2

Ať ti slouží, je to krásný auto...

Mr Pika
29. května 2018, 21:32
0

Ja bych teda par dotazu mel. Sel jsem taky do nove Insi a v nekterych ohledech jsem spokojeny (sedacky, full LED a AT8), ale nektere veci nechapu. Taky jsem chtel neco usetrit, tak jsem nebral navi a ejhle, android auto se neda v CR stahnout a nove ani updatovat (stahnul jsem v cizine). Muzes mi prosim poradit, jak jsi ho rozchodil. Navic funguje jen pres kabel, fakt vomrd. Vytaceni cisel pres HF je taky zazitek a uplne nejhorsi je ta automaticka klima. Mam specifickou potrebu zavrit zadni ofuk na syna a at namackam cokoliv, tak to dozadu proste porad fouka studeny! Fakt limuzina hadr. Jako trojkova okta v plne vybave byla domyslenejsi, napr infotainment nemel vubec chybu, tady je to jak desrt let zpatky... Fakt ocenim rady

Jan Machač
29. května 2018, 21:35
0

Hele je to buick. Všechno v tom funguje, ale není to nejlepší. Na druhou stranu to dostaneš levně. Na ofuk doporučuju gafu. Buď chytrý muž! ;-)

Gazdiq
30. května 2018, 13:16
0

https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-3-2-5815-release/android-auto-maps-media-messaging-voice-3-2-581533-release-android-apk-download/

Tu si stiahni, mne to funguje. Ide to aj bez kabelu ale bluetoothom sa neprenáša obraz. Ďalšia vec je, že v manuálu píšu že aj keď máš jeden slot usb, tak podporuje 2 zariadenia, takže že tam pichni usb rozdvojku , takto môžeš mať napr pustený waze a zároveň prehrávať hudbu z druhého usb.
Ten infotainment trochu hnevá aj mňa, stále ho ešte objavujem, napr chcem aby tprehravalo hudbu po zložkách, a ono to hraje jednu zložku dookola...

a klíma neviem, vyskúšam.

beastar
29. května 2018, 14:31
0

Supa. Je skvělý že se od Opelu Blitz posunulo tak daleko:) Ne věděl sem že to je povedený auto. Za slušný peníze.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. května 2018, 15:17
0

Mne se Insignia vzdycky libila. V praci mame minulou generaci a i po letech mi to auto pripada hezky, i kdyz ma svoje mouchy.
Puvodne jsem si rikal, ze tenhle test ani cist nebudu, ale mam ted chvili cas, tak jsem se do toho pustil. Je to vazne hezky napsany a navic se zda, ze i ten velky Opel (nebo stredni Buick), je dobre postavene auto, ktere ma co nabidnout. :-)

reagovat
Jan Machač
29. května 2018, 16:16
0

Dík za pochvalu. Je to fakt fajn auto pro lidi, co se neženou za každým apexem a podle mě silný konkurent superbu.

Kr
Krocan
29. května 2018, 16:38
0

Opravdu je to slušně, čtivě a nepřeplácaně napsané. A auto? Měl jsem kdysi Omegu A 2.0 8v a když jsem to četl, tak jako by se psalo o té Omeze.
Oply jsou u nás ostuda, ale kromě toho, že hnijou, tak nemají žádné velké chyby. Do fleetů to ale asi nikdo nenenabere, protože hrozně padají na ceně a jako varianta auta do rodiny je pro většinu zákazníků dost drahá. (i když; které auto má dnes rozumnou cenovku?)

beastar
29. května 2018, 16:43
1

První Insignie a současná i předešlá Astra nejsou ve fleetech vůbec neúspěšné. Přestože nejsou takové držáky ceny jako Oc a sup. Mimochodem nejúspěšnější v tehle disciplíně je Rapid. Opely je snadný do firmy levně nabrat. A jak se říká když už jim nic nedaj kvůli číslům, tak Opela si dovolit můžou.

Mimochodem Insignia je rozhodně tvrdý konkurent Superbu a jistě se s nima v ulicích v typické bílé setkáme.

ro
rock
29. května 2018, 17:18
0

to Krocan:
Drahá? Tak nějak mám pocit, že je to nejlevnější auto ve své třídě u nás.

Kr
Krocan
29. května 2018, 21:50
0

Tak já nemyslím ve srovnání s jinými auty. Myslím v porovnání s tím, kolik normálnímu českému člověku zbude z příjmů (kolik fakticky může odkládat stranou na nákup auta), když žije jako člověk. Ale tím se mi zdá drahé každé auto řekněme nad 400.000 Kč.
Navíc se mi zdá, že posledních pár let šly ceny nových aut docela nahoru a to až tak, že jejich dosažitelnost se například pro mé známé zmenšuje, přes to, že se příjmy lidí z mého okolí docela zvětšují. Ale je to jen nepodložený pocit, protože mne nová, obyčejná auta zajímají pouze povrchně. Informace k tomu mému soudu jsem získal třeba pouze z této recenze a ze vzpomínky na reklamu na Peugeot 405, který, pokud si dobře vzpomínám stál míň, než půl miliónu a přestože je zařazen v jiné kategorii, určitě by vyhrál v pohodlí, prostoru, vstupu do auta a pro mne i v kráse. Nebo třeba ve srovnání s Omegou A (která je zase brána jako vyšší třída než Insignia).
Jasně, nové auto má spoustu výbavy a je bezpečné, ale co z výbavy by mi scházelo ve 405? Ani to servo možná ne.
Já potřebuji klimu!!!, centrál, to servo může být, bufíka ti stejně zadarmo nedají, topení v sedačkách, štelovací volant a kdyby byla lednička na velkou PETku a nějakou svačinu. (Jinak já mám svoji kompresorku 35l na 12/24V). A pohodlné sedačky, slušnou vnitřní šířku. A aby si za mne někdo mohl sednout, což nevěřím, že by Insignia dokázala splnit, aniž bych si musel přestavovat sedačku. A ani žádné jiné "levné auto" za milión, kromě MPV.

beastar
30. května 2018, 12:45
1

Příjmy šli nahoru. Auta se naopak zlevnili a to výrazně oproti minulímu století. Posledních 15 let to stagnuje. Jenže život se zdražuje. Jakože našetřit na auto je těžký. Kdo by ale dneska šetřil? Dostupnost OL, FL a úvěrů je poměrně snadná. Docílit splátky na Golfa 4.490,- měsíčně jde docela snadno. U Insignie to nebude o moc víc. Problém leží jinde. A to tam že spousta lidí svůj skutečný příjem nemá oficiálně, nebo vydělá hodně, ale kvůli pruserum jakoby nedělá nic. Tato skupina lidí je tak 30% zájemců o káru. No. Z toho plyne že nedosáhnou na financování. A to před 15 lety nebylo to se financování dávalo každému a každé druhé účelovce s.r.o. Obecně ale koupit auto ojetý i nový u nás nikdy nebylo snazší.

beastar
30. května 2018, 12:52
-1

Jo a 405 fakt pod půl milionu nestála:)) Stála o dost blíž k milionum. Pod 500 000 nebyla ani Laguna. 306 stála skoro 700 000. 406 později v průměrné výbavě tři čtvrtě mega. O ceně felicie kdysi a co v tom bylo raději psát nebudu. Nový auto si asi nekupoval leta. Vzrůst cen je patrný v posledních 5 letech u dražších modelů ale jsou to řády procent.

Vojtáno
30. května 2018, 15:35
0

Jen tak btw. v roce 2003 jsme kupovali 307 která po všech slevách, ne v "plný" stála necelých 600... Boxer v roce 99. podotýkám pouze furgon cena po slevách 750. Sorry Krocane ale u nás doma se kupovala auta vždy nová a nikdy nebyla cena níž než je dnes!

Vavris Vavrisovic
30. května 2018, 14:10
2

Dovolil bych si zde také odložit názor:

Za volantem Insignie jsem strávil jen kosuek cesty, ale od prvních okamžiků mi ten stříbrný kombík přišel jako dokonalý lék na nemoc zvanou 'dieselový Superb'. Pryč bylo přemotivované DSG, pryč byl udrcaný podvozek, zmizela také (z mého pohledu) nevalná sedadla s (nejen mého pohledu) nedůstojným povrchem. Zůstal podobně působivý design a kopa prostoru.

To vše podstatně levnější... Dieselové Superby nebrat - spěchejte do shoroomů Opelu!

reagovat
Sa
Sato
30. května 2018, 18:38
0

Pozerám skladove kusy a 1,5 122kw Automat za 7000Kč s DPH mesačne na operák, unikám mi niečo, nie je to nejako moc lacné? Je to teda bez poistky..

reagovat
Jan Machač
31. května 2018, 00:26
0

Unika ti ta pojistka ;-)

ToMyx
31. května 2018, 14:54
1

Moc pěkně napsaný test. Minulá Insignie mi přišla dost těžkopádná, pokud se to teď změnilo, tak super.
Cena je za tu výbavu parádní!

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Imperial Le Baron 1975
Chrysler Imperial Le Baron

1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem

Buick Electra 225 CUSTOM 4 DR.HARDTOP 1973
Buick Electra 225 CUSTOM 4 DR.HARDTOP

1973 rok výroby
211 koní výkon
7 456 ccm objem

Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V 1995
Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V

1995 rok výroby
121 koní výkon
3 299 ccm objem

Chevrolet Camaro Chevrolet CAMARO 3.6 V6 241kw  2013
Chevrolet Camaro Chevrolet CAMARO 3.6 V6 241kw

2013 rok výroby
328 koní výkon
3 600 ccm objem

Mercedes-Benz Třídy C c280 1995
Mercedes-Benz Třídy C c280

1995 rok výroby
193 koní výkon
2 799 ccm objem