Marek „marek“ Brunner
| VIP člen | Tento uživatel má VIP členství (Zjisti více). |
|---|---|
| Bydliště | Praha 10 |
| Registrace | před 9.0 rok. |
| Poslední aktivita | před 3.0 hod. |
| Příspěvků ve fóru | 88 |
| Komentářů u článků | 301 |
| Pozitivních komentářů u článků | 141 |
| Negativních komentářů u článků | 5 |
Posledních 50 komentářů
Na většinu věcí už odpověděl Honza, já jen doplním ohledně těch prodejů - stačí se podívat na statistiky SDA. Ano, Omoda a Jaecoo mají velmi slušné registrace (byť tedy neodpovídají tomu, co na silnicích vídám), ale třeba Chery s 20 ks je vysloveně jasné, že jde pouze o předváděčky. A jak zmiňoval Honza ty prapodivné homologace, právě v té tabulce je komické vidět několik Dongfengů...které se dohromady prodávají jen o něco lépe než takové Ferrari. MG je samozřejmě výjimkou z mnoha důvodů a jejich úspěch je daný využitím nejen známé značky, ale i jisté zavedenosti na trhu.
Jasně, to se vždy řeší na místě podle propustnosti dráhy.
Habakukk: samozřejmě že D350 bohatě stačí, ale ta nebude jezdit stejně. Ano, 90% lidí nepozná rozdíl, ale ten aktivní podvozek je fakt nejgeniálnější věc, kterou jsem letos zažil a koupil bych si Octu jen kvůli tomu. Je to drahý, ale co dnes není? Nedávno testovaná třída G vycházela lehce pod pět, s osmiválcem už si můžeš dopřát jedině G63 - a to opravdu není jízdně srovnatelné auto...(+ teda vyjde o nějaký ten miliónek navíc)
-
Komentář upraven 30. 5. 2025, 10:22:12
Automobilky ti ale ne vždy dají tu možnost volby, nebo ho použijí na místě, kde dekor nečekáš. Třeba Stellantis, který má zrovna piano dost v oblibě a je zeškrábané i v autě s pár sty kilometry na hrbu…
Problém s levou nohou je spíš v nastavení sedačky a pedálů, v jiném Catu jsem s tím problém neměl.
Je to kvůli propisování článku na Seznam, s odkazem to bohužel nevezmou z důvodu reklamy. Odkaz přidávám aspoň sem - https://www.sportovnivozy.cz/167707-cobra-ac-big-block-82ltr-1987
Tak si to vysvětlíme - Alpine měla v historii více modelů. Během "znovuzrození" začali nejprve s tím nejznámějším, co kdy automobilka dělala - A110. Byť je to skvělé auto a jeden z nejlepších sporťáků na trhu (zatím), prodeje (asi všude kromě Francie) nijak skvělé nebyly, na tom automobilku prostě znovu nevybuduješ. Narážím na ní v článku, protože pro většinu lidí, včetně Tebe, je A110 to jediné, co znají. Nesrovnávám to ani náhodou s A110, to samozřejmě logicky nejde...
Alpine definuje midship teda? Tohle teda teda není Alpine? Hejtovat je sice fajn, chtělo by to ale trochu přemýšlet, jestli ten hejt dává hlavu a patu aspoň
-
Komentář upraven 8. 5. 2025, 09:24:26

A s tím nesouhlasím:) A290 je mnohem zábavnější jak ID.3 GTX, sice je pomalejší, ale zážitek je někde jinde.
fér point, je to samozřejmě vyvolané jednotkou. Ale vzhledem k tomu, že v dnešní době i Mkové BMW za pět milionů to prskání simuluje, troufám si označit prskání Golfa jako opravdické :)
RedX: doporučuji Jardův test Peugeotu 208, kde o tom pojednává poměrně dobře - https://www.autickar.cz/clanek/test-peugeot-208-hybrid-100-e-dcs6-auto-je-to-dobre-ale-pohon-potrebuje-doladit/
Po zkušenostech s motorizací (v jiných vozech, nutno podotknout) bych si jí osobně nevybral a právě zůstal u klasického Puretechu bez elektrifikace. Ale v C4 jsem s tím nejel, třeba už to je lepší...
To je otázkou, tady je zase lepší ta flexibilita, kterou já občas ocením. Jet na jeden zátah třeba do Varšavy a zpátky s tankováním jen na hranicích se mi občas hodí:) ale to je dvakrát až třikrát do roka, takže nic významného, co by mě nějak výrazně omezilo v případě čisté elektriky.
Díky! Ad mohlo by vás zajímat - to je jen má lenost, napravím:)
To máme v podstatě totožný use case a já bych měnil už jen za nějaké EV. Ano, mám to nějaké tři roky...
to, co napsal rivka. Pokud bychom měli psát jen o starých autech a věcech, které považuješ za zajímavé, vyjde na webu nějaký článek jednou za týden, přes zimu spíše dva. A to přece nechce nikdo z nás, ne?
Pokud máš nějaký content, který by byl z tvého pohledu zajímavý a chceš se o něj podělit s obecenstvem, můžeš napsat blog, my je v redakci čteme a ty nejvýjimečnější občas přesdílíme na hlavní stránku. Snažíme se dodávat co nejzajímavější content, Jarda hledá pomalu každý den nějaký zajímavý youngtimer na test, ale z toho prostě nejde fungovat. Autíčkář už zkrátka není pouhý blogísek pro pár lidí jako před deseti lety.
Auto uvedené na trh před pěti lety bych nebral jako zastaralé, ale to nevadí. Proč to tady stojí dvojnásobek je trochu zvláštní - jde o auto, které NEPLNÍ homologační požadavky Evropské unie (narozdíl třeba od Dacie Spring), jediný rozdíl oproti prodeji na trhu v Číně je tedy doprava a clo - 10%, nejde o elektromobil. Zda to tedy ospravedlňuje dvojnásobnou cenu, to už je na zvážení každého, myslím, že za 800 tisíc se dá koupit už ledacos:)
Rozebírat pořádně audio do hloubky si netroufnu, na to jsou pověřenější. Hraje samozřejmě naprosto božsky, jako je u Lexusu a Mark Levinson audia zvykem.
Netřeba se strachovat, zajímavější věci přijdou již brzy:)
Každý to má asi jinak, pro mě je Godzilla každé GT-R.
A že není supersport? Co je tedy supersport, když ne auto, které svého času drželo rekord na Nordschleife, na drag stripech poráželo vše (po úpravách, které jsou ale u ojetin samozřejmostí)?
přímé srovnání 1.5 eTSI a eHybridu bohužel nemám - na dálnici ale očekávám vesměs stejnou spotřebu, tam se hybridní ústrojí příliš neprojeví.
Ad nádrž - to je bohužel během týdenního testu s omezeným nájezdem kilometrů neproveditelné...
To je už opotřebenější, no. Není to nová testovačka…
Kožený, tohle není Tesla:)
Sato: ano, mám ozkoušenou i delší trasu cca 300 km v novém. Pokud jsi klidnější řidič, je to super, není to zkrátka žádný rychlík, no. Starší je dynamičtější. Na druhou stranu je nový pohodlnější.
Ad Sup vs Passat - záleží na preferencích, myslím, že Sportline je líp vybavený jak Business ne?
Zajímavé, se Superbem iV jsem nikdy zkušenost neměl, takže nevím. O Passatu GTE vyjde článek příští středu, ale rozhodně to auto nefunguje tak jak popisuješ. Ano, trakce na horším povrchu není nejlepší (byť pořád o dost lepší jak v aktuální Octavii RS), ale jinak ten podvozek jako kyvadlo nepůsobí. Není nejměkčí, je na poměry třídy hlučnější (bubnuje na 18"), ale zároveň poskytuje dost jistoty.
S tím couváním do kopce je to zvláštní. Nejvíce zkušeností mám s PHEVy a často se mi v této situaci stává, že auto na zpátečku necouvá, ale sjíždí z kopce. Stačí tedy znovu přibrzdit a už couvá, ale přeci jen je to podivné. Podle autorizáku prý vlastnost...
Dělá to mimochodem i ta nová generace plug-inu.
Hlavně si přiznejme, že u dodávky je většinou naprosto jedno, jestli má matrixy, head-up, víc eko potahy sedaček nebo novější rám. Dodávka má být hlavně spolehlivá a nabízet co největší přepravní prostor za co nejmenší cenu. Ostatní věci jsou podružné - a co nejlépe tohle splní než dodávka, která je prověřená léty a nabízí nejširší prostor mezi podběhy ze všech konkurentů?
Škola je jen v online režimu. Včera to zase bylo k večeru vypnuté a šlo jen offline ježdění…
Ale ty výpadky serverů snad brzy vyřeší, předpokládám:)
DQ400e má spojky v olejové lázni, jestli má něco společného s tou obávanou DQ200 si netroufnu říci - myslím, že maximálně tak počet převodových stupňů:)
Třetí spojka je mezi motory a převodovkou, na elektromotor normálně převodovka řadí (neznatelně) a nijak se neodpojuje. Elektromotor tedy (pokud ŘJ uzná za vhodné) může fungovat jako generátor elektřiny (čehož si lze všimnout maximálně na ukazateli spotřeby). Přidávám fotku z prezentace Kodiaqu, sice tento nový pohon, ale převodovka je pravděpodobně pořád stejná.
Slabé to není. Pokud je potřeba, elektromotor pomáhá s akcelerací i ve vyšších rychlostech (čistě na elektřinu lze jezdit do 130 km/h). Dá se s tím fungovat bez problému, pokud nepotřebuješ jezdit po dálnici rychleji jak dálniční limity u nás. Při 160+ už je znát, že to na to prostě není…

Ta MR2 nejspíš přijde, viz https://www.autickar.cz/clanek/tokijsky-autosalon-2025/, kde Toyota ukázala koncept GR Yarise s motorem uprostřed. Podle všeho se jedná o vývojový prototyp právě pro novou MR2.
MBMB: ano, teoreticky to smysl dává. Praxe mluví bohužel jinak ze dvou důvodů:
1) Efektivita PHEV vs EV: ještě jsem nepotkal PHEV, který by byl stejně nebo aspoň jen o trochu méně efektivnější než EV. Může za to celá řada faktorů, absencí tepelného čerpadla v chladnějším počasí počínaje, přes zabudované elektromotory v převodovkách (čím víc koleček, tím víc to bude papat, že jo..) až po slabší rekuperaci kvůli slabším elektromotorům. Průměrný PHEV prostě spotřebuje řádově o 5-10 kWh/100 km více než srovnatelný EV ekvivalent - čest výjimkám, bohužel jsem žádnou zatím nepotkal.
2) Cena nabíjení: Průměrně u nabíječky v Česku zaplatíš nějakých 12-15 Kč/dodanou kWh. To je zhruba dvojnásobek co doma při použitelném tarifu, a to už se vůbec nebavím o FVE, které to aspoň virtuálně stáhne na nulu.
U XC90 se sice spotřeba neukazuje, vezměme si tedy X5 50e - https://www.autickar.cz/clanek/2024-03-30-bmw-x5-50e-plug-in-hybrid-recenze-test-phev/ - které se dá označit za konkurenta. Během testu se mi nepovedlo dostat spotřebu pod 30, spíše tam svítilo něco mezi 30-35 kWh. To by tedy odpovídalo, pokud bych ho nabíjel na DC nabíječce za 12 Kč/kWh, na cenu za km okolo 4 Kč. Pokud jsem jezdil jen na benzín, šestiváleček si vzal mezi osmi a deseti litry (zhruba tedy jako tohle Volvo), při dnešních cenách benzínu okolo 35 Kč/l to tedy odpovídá na 2,8-3,5 Kč/km. K tomu si přidej opruz s čipy jednotlivých poskytovatelů, nedejbože v zahraničí ještě na dovolené kvůli těm pár desítkám km studovat, zda se mi to vůbec vyplatí.
Já bych chtěl vidět toho člověka, který si koupí PHEV a když zjistí, že mu nevystačí dojezd na cestu z práce domů, zastaví na nabíječce. :)
use case pro PHEV je prostě jasně daný - nabíjím doma/v práci/ideálně obojí, a cokoliv dál jedu na PHM. Abych se otravoval s tím, že musím cestou zastavovat a nabíjet, na to si člověk kupuje čisté EV. PHEV je zkrátka komfortní mezistupeň - vím, že jezdím většinou jen okolo komína, nechci kvůli tomu startovat spalovák, ale taky potřebuju tu jistotu a komfort normálního spalováku na delší cestu. S plug-inem se naučím strkat do auta kabel při každé možné příležitosti a doma kabel nemusím štrachat z kufru, takže tam komfort prostě je. Navíc se v případě těchto větších SUV ani veřejné nabíjení příliš nevyplatí, jak zmiňuje Honza.
Zas tak černě bych to neviděl, servisovatelnost je v pohodě. Jasně, když odejde baterka (která neodchází, protože je o ní postaráno lépe jak v soudobých EV), musí se měnit celá. Ale stejně tak když se pokazí mechatronika DSG u této nové verze (což je “běžná” závada koncernového PHEVu, bohužel), oprava vyjde nastejno. Jinak jde o velmi spolehlivý pohon a jeden z nejvychytanějších plug-inů v “normálních” autech.
tyjo, donutil jsi mě najít velikost nádrže u GR Yarisu. Během testu jsem samozřejmě párkrát tankoval (příští týden vyjde článek) a při rozsvícení hladového oka jsem do plna natankoval nějakých 35 litrů...přičemž dle technické specifikace má mít padesátilitrovou nádrž. Odhadoval jsem to právě na nějakých 40-45 max, ale že by v nádrži zůstalo ještě 15 litrů po rozsvícení hladového oka, to mi přijde dost zvláštní tedy.
vrchní hater se zase ozval:)
jak jsem psal, je to postavené na platformě MEB od VW, jezdí tedy v podstatě jako ID.3/4/Elroq. Má to tužší podvozek, takže v zatáčkách to funguje obstojně, ale prostě nevypneš ESP, max lehce omezíš. Asistenti do toho kecaj jako v každým VW. Je to nedotáčivý spíš než přetáčivý, ale plynem si můžeš auto do zatáčky dorotovat. Nevím, co víc bys chtěl slyšet o jízdních vlastnostech malého crossoveru do města slyšet, řízení u takového auta nikoho nezajímá - proto je prostě přeposilovaný jako 99% ostatních aut tohohle druhu.
Ohledně LFP bych úplně takhle netvrdil, že má delší životnost a může se nabíjet do 100%, že jí to prospívá. Není to totiž úplně pravda - LFP prostě nabíjení do 100% potřebuje, aby auto vědělo, jakou má kapacitu. Navíc LFP neumí tak rychlé nabíjení jako NMC a je nutné si říci, že na LFP technologii má Čína v podstatě monopol. Super je třeba edukační video od Engineering Explained, viz níže:
-
Komentář upraven 7. 1. 2025, 10:33:46
Pokusím se, nejlépe se to dá pochopit, pokud máš nějaké zkušenosti se svižnější jízdou v jiném EV, které tuhle simulaci nemá. V normálním spalováku se totiž podvědomě orientuješ na brzdné body a obecně povědomí o rychlosti pomocí zvuku, nekoukáš jen na rychloměr, zatímco u EV tohle není. Simulace převodovky a toho falešného zvuku ti právě tuhle možnost vrací.
Plus je to aspoň z mého pohledu o něco zábavnější. Jasně, není to klasický manuál, kdy jsem s autem propojený naplno, ale ta simulace je natolik věrná, že třeba na “pětku” v padesátce se 5 N “dusí” a nejede. výkon zkrátka graduje. Stejně tak se zastaví v omezovači apod.
Samozřejmě je auto rychlejší, když tenhle režim nepoužíváš, na druhou stranu přináší mnohem větší zážitek z jízdy. A to je podle mě mnohem důležitější než nějaké setinky v Mostě nebo na Nordschleife.
Martin_100: on ten motor sám o sobě línej až tak není (je teda dost zkroušenej emisema, ale to je dnes leccos), ale DSG to spolehlivě zabíjí.
Co dělá Kamiq špatně? Třeba podvozek, který s autem nemá žádnou spojitost, je to gumový jak dárek z Růžového Slona, vůbec žádná zpětná vazba ani smysluplnost. Pohodlný to není, sedí se v něm jak na záchodě, spojení 1.5TSI s DSG z toho dělá zcela línou….tamto a ještě to je neuvěřitelně nepraktické pro dva lidi, protože sice je dost místa na zadních sedačkách, ale kufr je tragickej. Jako spotřebič ok, ale dát ze svýho třičtvrtě milionu bych asi neudejchal.
Aka moje druhá nejméně doporučitelná testovačka letošního roku. :)
Srovnávat nádherné kupé, které předběhlo designem svou dobu a jehož křivky nezestárnou dle mého názoru ani za dvacet let s dalším crossoverem, kterému akorát svítí mřížka, protože "to tak dnes dělaj všichni" a za pár let bude design zcela okoukaný (ještě více než teď) protože nepřináší nic nového...tu podobu vidím akorát velmi, velmi, velmi vzdáleně v oblasti světlometů, ale i tak.
To nebyly včely, to muselo být jedině hejno sršní mandarínských!
Mě by to určitě zajímalo, nad motorkou už taky pár let přemýšlím. Vždy mě odradí rodina a strach z vyhozených peněz za drahou výbavu, že mě to nebude bavit:)
V pětce se mi sedělo dobře, je potřeba myslet na to, že je to crossover + baterky v podlaze, takže je to vyšší, než bych preferoval, ale budiž. Lepší posez mi přišel v šestce. To co popisuješ bych asi přisoudil špatně nastavené sedačce.
A mluvíme o starém gentlemanském Jaguaru (to by byl totiž F-Type..), nebo o novém, exuberantním pojetí módní značky?
děkujeme!
se 190 cm bych si to určitě vyzkoušel. Já mám 182 a jak je na pár fotkách vidět, vejdu se, ale větší bych být nechtěl.
já bych to dále nerozebíral. Nadávky do zrůd a osobní výpady bych čekal v diskuzi na jiných webech, ne tady.
Marketing Jaguaru je špatně a s autama nemá nic společnýho, to jsme si řekli. Ale říkat o těch lidech, že jsou to zrůdné kreatury nebo roboti je zkrátka přes čáru, žijeme ve společnosti prostě a jsou lidi, který se odlišují - a mají na to právo. Že se tímto směrem marketingu vydává Jaguar je neuvěřitelně bizarní, nechápu, na koho tím chtějí mířit, ale urážet dotyčné jedince mi přijde pod úroveň snad všech, kteří se u nás účastní diskuzí pod články.
TLDR: nehejtujme lidi v reklamě, hejtujme Jaguar za vydání se zcela špatným směrem.
Názor kolegy Jardy není můj, stačí si přečíst název odstavce:)
ale když už jsme u toho - ano, politika do starých aut skutečně nepatří, nicméně tento dort Pejska a Kočičky není můj šálek kávy tak jako tak. Jsem moc rád, že mě nikdo nenutí tento vůz řídit, nedovedu si ani představit, jak otřesné to muselo být svezení za volantem. Je důležité si tyto aspekty naší historie připomenout a nezapomínat na ně ani v dobách blahobytu jako teď, protože vždycky může být hůř. Proto ani vůz v článku nijak nehaním - nicméně krásně dokazuje, jak rychle ústřední plánování dokázalo zničit dlouho budovaný automobilový průmysl u nás, který byl před válkou skutečně na vysoké úrovni. Ale o tom až příští týden...
-
Komentář upraven 11. 11. 2024, 19:18:07
I výjimky se najdou…:)
Sato: jo, jen aby ho právě nenapadalo řešit trojkovýho Supa:) ale koukám, že Passatů B8 jsou ještě nějaké skladovky a předváděčky i v pěkné výbavě - a ačkoliv se mi teď kolegové z redakce vysmějí - já bych hledal právě tenhle starší, opět 110 kW a s DCC podvozkem. Možná nebude nejplavnější, ale je to skvělý parťák na všechny cesty i necesty.
