
marek
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | Marek Brunner |
Bydliště | Praha 10 |
Registrace | před 6.8 rok. |
Poslední aktivita | před 11.2 hod. |
Příspěvků ve fóru | 88 |
Komentářů u článků | 143 |
Pozitivních komentářů u článků | 51 |
Negativních komentářů u článků | 4 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Konečně.
Po 3 letech prahnutí po nepraktickém autě jsem se konečně odhodlal a koupil si roadster, jehož jméno je zde skloňováno snad všemi pády.
Nissan Leaf - znovu a lépe.
Předchozí generace tu s námi byla od roku 2010. Nejdříve s 24kWh baterií, poté se přidala v roce 2015 i 30kWh baterie, a nyní přichází na trh nová generace vozu se 40kWh baterií. Jaká je?
Nissan Qashqai - Golf na chůdách
Krátké shrnutí několikaměsíčních zkušeností s "Golfem na chůdách".
Posledních 50 komentářů

Mám v plánu ještě článek o cestování další malou potvorou na fotce + nějakého Autíčkářova “průvodce” Japonskem, ale to sepíšu až na cestě zpátky nejspíš:)


Ano, asi tak bych to viděl. Mám 183 cm, tedy průměrnou evropskou velikost, a pohodlné to bohužel není…

MBMB: sorry, tohle bylo na docela slítanejch Advan Sportech (tedy ne úplně nějaký ultrasuprčupr slicky ale docela normální gumy, až bych možná řekl podhodnocený pro tohle auto) a stejně to brzdilo jako kdyby to narazilo do zdi. Streetpro má pravdu.

MBMB: tak na mě mnohem víc než brutální zrychlení a rychlost u tohohle auta prostě zapůsobily brzdy, které prostě auto zabrzdí takřka ihned na místě. Ano, většina aut je asymetrických v tomto smyslu, ale upřímně jsem ještě takhle brutálně brzdící auto nezažil.

Ona moc dobře vyfotit nejde, je to vidět jen pod studeným ostrým světlem pomalu… fotky žádný barevný filtr dle fotografa nemají :)

Půlmíč to není, za tři roky zdražení 300k je sice citelné, ale…co nezdražilo, že. Pohodlný mi to teda osobně přišlo dostatečně, ale to je subjektivní záležitost, každý má jiný limit komfortu…
Jo, nádrž je fakt malá, s tím souhlasím - při rezervě jsem natankoval asi jen 34 litrů. Ale tahání za volant jsem fakt takřka nezažil, je nutný si říct, že 320 koní na předku prostě občas při prasáčtějším používání samozřejmě nelze čistě přenést na silnici i přes obří gumy a chytrý svor.

Falešné brapapa (jako u A110) mě akorát tak štve. Ale sportovní auto, co má více než 300 koní a jezdí naprosto božsky si myslím zaslouží rozhodně lepší zvukový projev. A fakt to není jen o brapapa:)
Hliníková řadička je v podstatě trademark, řešením jsou řidičské rukavice, a ještě si nezničíš tu alcantaru na volantu:)

MBMB: ABRP je samozřejmě řešení (to umí kámošit přes OBD? pěkný, to jsem nevěděl!), ale v Meganu to umělo fakt spolehlivě fungovat...nerad to říkám, ale Android infotainment (i přes to, že padá) mi přijde jako nejgeniálnější věc pro elektromobil.
M1chal: jo i ne, přes síť Ionity máš v podstatě vždycky jistotu nejrychlejší nabíječky, ale něco to stojí..plus si tu cestu musíš nějak naplánovat no.

Čím vyšší napětí, tím nižší proud pro přenesení stejného výkonu. Čím nižší proud, tím menší ztráty, protože méně zahřívání.
Snad už nikdo v rakvi nerotuje a máš klid na duši:)

S Kubou už jsme takový rozhovor psali u Corsy, baví nás to:) jen je trochu složitější domluvit dvě "stejná" a přitom jiná auta, aby to dávalo smysl. Snad se zadaří zase, jsem rád, že to někoho baví.

Pkr: máš pravdu, sám nevím co chci :) ale nesmí to mít střechu, a to dost omezuje výběr. Osmiválec mě samozřejmě láká hodně, ale Vette prostě aktuálně do garáže nevleze, nebo vleze, ale nevylezu už já:) a zmiňované novější vozy sice fajn, ale mají střechu.
StreetPro: F20C sice vydrží dost, ale nechci jít novému motoru naproti touhle cestou...navíc by ten motor přišel o veškerý charakter si myslím.


Je to ze Scuderie, takže klasická testovačka:) polepy jsou jejich vlastní práce.

S2k jede možná podobně jako nové BRZ (rozhodně ne jako ta předchozí chcíplotina), ale ten motor má charakter. Na limitu umí kousat občas, jde velice jednoduše rozhodit brzdama, ale nepřijde mi to nijak zásadně záludné. Já mám teda nestandardní geo, takže možná sériová fakt víc kouše.
Tracktool není cesta, kterou bych chtěl jít, radši se jedu projet po okreskách než vymetat okruhy...

Se čtyřválcovou Suprou jsem nejezdil, za to jsem se kousek svezl čtyřválcovou Z4 (test vyjde brzy), a..jako jo, dobrý, ale že bych si z toho sednul na zadek? Zvuk - meh, převodovka - meh. Víc komfortní než esko určitě, ale asi nic pro mě :)

Jo, mně taky, bohužel se někam zatoulaly, takže jsou jen detaily :( v mobilu jsem našel alespoň tuhle.



Toyobaru je fajn, ale - má střechu a má boxer, a na to už jsem starej, abych se bál, kdy se to vykurví...nikomu to neberu, svezení je nová generace fakt super, ale já tomu prostě už nevěřím a stejně bych radši přišetřil na zánovní A110 (i když má taky střechu, tak je to nesrovnatelně lepší svezení i za cenu automatu.
Ke Catu - já věřím, že to je boží svezení, a fakt bych se s tím už rád svezl, ale nebyl bych asi ochotný s tím cestovat někam dál než na Šumavu, i když to možná fakt je to nejlepší na řízení.

Novější Cayman už je přes nějaký mentální limit (a má střechu). Alfa 4C je příliš drahá, to bych si radši koupil tu Alpine (i když má střechu), to mě fakt bavilo hodně i když začalo pršet...
A Atom? To asi fakt radši ten Caterham, ten mi oproti tomu přijde jako cestovní GT :)
Každopádně - jo, ta R8 by byla moc fajn, ale dost mě děsí servis a taky bych musel ještě mnohem víc přišetřit:) jen to bez střechy přijde o ten boží průhled na motor...

Pokud je pro tebe luxus jen pohonná jednotka, tak je mi to upřímně líto. VW nejsou luxusní auta (kromě Phaetonu), Touareg zpracováním rozhodně není srovnatelné auto🙂
Odladit se používá naprosto běžně ve smyslu, ve kterém je zamýšleno v textu, doporučuji se příště podívat do slovníku.

Hah, díky. Autocorrect mě vyškolil (nebo podvědomí?), mělo to být 500h. Opraveno.
K materiálům - na sedačce mě to upřímně je docela jedno, spíš mě zamrzela přihrádka ve dveřích, která nemá žádnou “vystýlku”, ať tam ten bordel nerachotí..

Je to tak, má natáčecí zadní nápravu 4WS, nepřišlo mi to jako natolik zajímavá informace (tehdy to měl kdejaký Japonec mi přijde). Ale v porovnání s LM002 i Hummerem to vlastně zajímavý je..

on zas tak moc nebuzeruje, slyšet to není, přechod teda ukazuje na displeji před řidičem..ale jestli to jde permanentně vypnout jsem nezkoumal. Fakt mě to vlastně neštvalo.

Překvapení to pro mě rozhodně bylo, v těžké technice se nepohybuju, proto jsem to zmínil. Nepřijde mi to jako common knowledge.

Srovnání s mambou tady, na Focusu je stejná barva jako na “mojí” Fiestě..


Frankie: ale jo, já vlastně souhlasím. Ale pryč jsou ty doby, kdy k cestování byla potřeba sbírka čipů, každý dodavatel měl svůj (u nás třeba jen PRE, ČEZ a e.on měli každý svůj, takže jen na cesty po ČR bylo třeba mít čipy aspoň 3), a na cestování po Evropě to opravdu vyžadovalo přípravu minimálně na vyžádání čipů od různých dodavatelů. Dneska si člověk fakt může vystačit jen s jednou kartičkou či čipem (třeba PRE údajně spustí i Ionity, za tučný příplatek sice - ale roaming mezi dodavateli funguje).
Takže jsem docela optimista a věřím, že do budoucna se to ještě dost zlepší…

HeavySmoker: žádné předplatné Ionity snad nemá, vzhledem k tomu, že jde o joint venture několika automobilek (VW, BMW, MB, a další) se užívá jejich vlastní nabíjecí programy, který dostáváš k autu (nebo jiný, třeba Plugsurfing, když tvoje automobilka nic nemá. U MB to zas tak divoký snad není, pokud se nepletu, je to něco jako 12 Kč/kWh. Na stojanu máš prostě akorát QR kód, když nemáš nic, pak to vychází 0,79EUR (Rakousko třeba) a 21 Kč v Česku.

beastar: ale vždyť ani u toho Ionity tě nikdo nepenalizuje za to, že nemáš suprčupr kartičku. Prostě QR kód a zaplatíš z karty. Jo, není to levný, ale to není ani nákup v Tescu bez kartičky.

Frodo: tak já si teda jako masochista nepřijdu, masochismus je podle mě spíš ta zmiňovaná cesta bez jediné zastávky nonstop x set km. Rád se i někam podívám cestou.
A označovat mě jako leštiče tyčí v MHD je docela humorný, kdybys mě znal, tak bys takovou věc fakt nenapsal:D
co mě baví na EV? Ticho, žádná otravná automatická převodovka (která neumí řadit, kope,..), pro mě to na každý den je příjemný řešení - v práci jsem si udělal wallbox (a doděláváme soláry), takže s EV v podstatě nenavštívím veřejné nabíječky mimo delší cesty.
Nikdy EV nenahradí víkendovky, ale na každý den je pro mě EV ideální řešení a byl bych tak spokojený, i když mi zruší výhody na modré zóny po Praze.

jaký plánování?
"Zběžně jsem tedy prolétl mapu, abych zkouknul, kde budu zhruba nabíjet, koupil dálniční známku do Rakouska, zarezervoval hotely a v noci vyrazil se zhruba 90% nabitím baterie"
to mi moc jako navíc plánování oproti ICE nepřijde:)

bitner: A jak to je s tankováním LPG v zahraničí? Na to musíš mít různý speciální redukce, ne?

To je podle mě přežitek z dob EV pravěku, kdy to snad EU neměla oregulovaný (a teď je CCS standard)..v USA s tím snad do teď mají problém, že hodně nových aut má stále chademo.

rock: šlo by to stáhnout na čtyři zastávky cestou do Piranu - pokud bych vyjel z Prahy plně nabitý, dojedu před Vídeň, dvakrát po cestě do Villachu (abych se moc nemusel zdržovat zpomalením nabíjení nad 50% nabití, jinak by stačila jedna) a ve Villachu u mekáče. Kdybych měl jistotu nabíjení v Piranu v garážích nebo hotelu, tak bych se v Koperu nemusel zastavovat.
sheogh: to už zmiňoval David, že dostanu hejt za mekáč :D ale já to beru jako součást cestování autem, mekáč je prostě jistota.
HeavySmoker: Ionity jsem bral právě jako takovou stabilní jistotu, že by měl stojan fungovat. Naštěstí jsem na žádný nefunkční nenarazil..

CCS, chademo už snad dnes nemá u nás v Evropě nic, ne?

Jo, a to jsem zapomněl vlastně zmínit, že funguje dobře za všech podmínek, tj. i za deště - stěrač stírá i před kamerou:)

Tak ono dneska nedává díky cenové politice Tesly nic jinýho smysl. Megane zaujme hlavně tím systémem (který nabídne oproti Tesle třeba Waze a další appky), displejem před řidičem, normální páčkou na stěrače…je to prostě normální auto, na který není třeba si zvykat nějak extra, což někteří lidé prostě ocení víc než třeba já.

Zrovna s ST150 srovnání mám:) je to velice podobné, akorát lepší sedačky, příjemnější posez za volantem, a dá se s tím líp fungovat každý den. Nežere to tolik, dokud to nezačneš brát pod krkem (po Praze se fakt dá jezdit pod 7), a radost to umí dělat stejně, ne-li líp.


Je to tak, ukázala jak Model 3 a Y, tak S Plaid. Do teď je mi zle ze svezení na spolujezdci…😃

tak to jsem nevěděl kluci, sorry:) to bude asi ten důvod, proč na tom nic lepšího není.

ke spojce - tak akorát tuhá, aby to nebylo otravné pro každý den, zároveň není příliš měkká.
k pneu - já mám radši víc gripu upřímně, ne-eskový pilot sporty mi nepřijdou vhodné k tomuto typu auta. Samozřejmě je na nich auto zábavnější..není to výtka jako spíš povzdech, že bych ocenil více gripu v některých situacích

Prosím tedy o zaslání zdrojů, ze kterých se mohu dovzdělat :) žiju v tom, že ti, co dříve kupovali tradiční karoserie, dnes přesedají do crossoverů a SUV, ale třeba se pletu..jen nevím, co potom tahle kategorie zákazníků kupuje jiného.

Ano, konečně to řekl i někdo jiný než já! Podoba s Orochi se nezapře.
-
Komentář upraven 28. 4. 2023, 08:59:05

A to jsem žil v domnění, že to není dostatečně neznámý pro tenhle seznam :)

ad integrace el. motoru do převodovky: strašně záleží na provedení, nejsem žádný technik ani mechanik, ale jakožto majitel Passatu GTE na koncernové PHEVy musím jen plivat. Při jízdě z kopce často převodovka podřazuje při rekuperaci sama a umí u toho docela kopnout. Často okolo 5 let stáří a nájezdu 100 kkm odchází mechatronika díky třetí spojce, která připojuje benzínovou 1.4 do převodovky (prý zejména když se benzíňák moc často nepoužívá). Zatím mám najeto 85kkm, tak uvidíme, třeba se toho ještě letos dočkám a budu na Jarově solit 150k za novou mechatroniku:)

Já si nemyslím, že jsem to napsal jako PR článek. Cenu vybavení jsem nezmínil, to máš pravdu, jde o min. 300 tisíc. Je to hodně..? Možná.
Výměna oleje v DSG je úplně něco jiného, to bych sem netahal už vůbec.


Provedení je znatelně lepší jak předchozí generace aspoň na první pohled, vypadá to mnohem hodnotněji naživo jak na fotkách.

Hodnotit zpětnou vazbu z řízení mi nepřijde po 5 minutách za volantem rozumné, neboť bych stejně kecal, to samé nástup brzd.
O tom, že je BRZ vybaveno samosvorem typu Torsen mi nepřišlo nutné mluvit, beru to jako samozřejmost z předchozí generace.
Rozložení hmotnosti je 53/47 stejně jako u předchozí generace.

Bernard L.: ono to mohlo být i daným kouskem, Tesla ty auta mění pořád. Věřím, že u prvních kousků to odhlučnění nemuselo být ideální, ten náš kousek je docela solidní a ze zpracování toho daného kusu by si snad všichni evropští výrobci měli vzít příklad.
rock: máš pravdu, že to je ze začátku dost blbý, ale čím víc s tím žiješ, tím dřív si na to zvykneš a zapamatuješ si, kde co je, takže to časem jde ovládat skoro poslepu. Na druhou stranu, Tesla tomu docela hází vidle pod nohy, když občas pošle nový update, který někdy změní celé rozhraní. Dokonce i na ty stěrače si člověk zvykne, jen kdyby to prostě neměnili..
Poslední komentáře
- FidoBlack , u blogu K&K na Severu?
Tak na jednu stranu, čím míň lidí, tím víc kafe pro nás..... - spooon, u blogu K&K na Severu?
Lidi budou problém. Já mám takový dojem, že už před lety... - FidoBlack , u blogu K&K na Severu?
Souhlasím, jen to chce pár lidí aby to mělo cenu. A taky... - M1chal, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
EQS/EQS suv sú už trošku za čiarou, čo sa týka hmotnosti.... - spooon, u blogu K&K na Severu?
Já sem určitě pro! Klidně i letos, ale to by se to muselo... - Štěpán, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
A nebylo by lepší nenechat výběr auta jen na manželce? :) - Sato, Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic: Úplně...
Pride mi to ako auto ktore vam vyberie manzelka kotra nerada... - Bernard L., Když jeden kloub nestačí: Z historie...
Je fajn, že i v té Praze se to začíná pomalu měnit: https://zdopravy.cz/obrazem-tri-clanky-temer-25-metru-a-nezvykly-zvuk-skoda-ukazala-obri-trolejbus-pro-prahu-177377/ Už... - Bernard L., Když jeden kloub nestačí: Z historie...
U "moderních" kloubáků (už to měla Karosa řady... - Opelfahrt, Nejbizarnější automobilové rekordy:...
Hm, tak to já zase pamatuju časopis Ogoňok pro základní... - ransom, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
"Variabilní kvalita" je geniální slovní spojení. - ransom, Nejbizarnější automobilové rekordy:...
Pamatuju, že někdy v osmdesátých letech se psalo na dvojstránce... - mariov8, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
To je slušný archiv a slušný bizár. Netušil jsem, že kromě... - bitner, Hódgép Puli - Počátek a konec maďarské...
Do toho bych posadil Orbana, ať vidí, kam to vede. - FidoBlack , u blogu Z Mini auta do Mini auta
Díky, tohle byla první věc co jsem zjišťoval. Dneska jdeme...
Poslední inzeráty
2013 rok výroby
310 koní výkon
3 700 ccm objem
2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem
1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem
1989 rok výroby
200 koní výkon
5 007 ccm objem
Rušné diskuse
- Ptejte se: Rodinné auto za 750 tisíc
84 komentářů - Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?
76 komentářů - Autíčkář se ptá: Staré auto pro radost, ano či ne?
62 komentářů - Bazarový snílek: Kam dále?
59 komentářů - Které asistenční systémy nemůžete vystát? A které jste si oblíbili?
54 komentářů - IAA MOBILITY Mnichov 2023: Co nás čeká a nemine
46 komentářů - O cestě k bezpečným silnicím
44 komentářů - Volkswagen ID.3 Pro S: Tebe si v garáži umím představit
39 komentářů