reklama
načítám data...

Volvo V60 T6: Návrat všeho, co dělá Volvo Volvem

Duchovní nástupce ikonické V70 je tu. Představujeme vám rodinný kombík, který byl kdysi nejlepší z nejlepších. Jak je to dnes?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Volvo V60 T6: Návrat všeho, co dělá Volvo Volvem

Když před několika lety naše milované Volvo V70 zhynulo na Jižní spojce vinou nepozornosti Carlose Enrique Ramireze, myslela jsem, že se švédskou automobilkou definitivně končím. Beztak už není švédská, ale čínská a její soudobá produkce nemá s poctivými severskými krabicemi nic společného. Svou depresi jsem završila pořízením Škody Octavie a rozhodnutím, že si už nikdy k žádnému autu nevytvořím citový vztah. Volvo mě začalo znovu zajímat před dvěma lety, když se objevily nové modely s číslovkou 90, zejména pak verze kombi. Zavětřila jsem příznivý vítr a mé naděje rostly s každým dalším novým modelem. Až s novou V60 mám ale pocit, že se had konečně zakousl do vlastního ocasu a Volvo má svou identitu zpátky do posledního detailu.

Testovací týden byl krátký a deštivý, nicméně nabitý cestováním rozmanitého charakteru. Snad se mi podaří vám aspoň trochu přiblížit, jak se žije s autem, které v mých očích aspiruje na titul nejlepšího rodinného kombíku současnosti. 

Cesta první: Návrat ke kořenům

Prší. Po nekonečných týdnech tropů konečně prší a vypadá to, jako by nikdy nechtělo přestat. Čeká mne cesta na sever do horských průsmyků protkaných úzkými serpentinami. Je to kraj mého dětství a doveze mě tam auto, které mě kdysi dávno provázelo prvními řidičskými radostmi. Samozřejmě ne doslova. Kdo ví, kde je dnes konec bílému Volvu 740, prvnímu autu, které jsem ještě jako zlokotě poprvé legálně řídila, nekriticky zbožňovala a hned po dvou týdnech (naštěstí bez velkých následků) nabourala… Osud nás opět svedl dohromady o pár let později, tentokrát bylo tmavě modré, pod kapotou mělo naftový pětiválec a na zádi legendární značku V70. Do rodiny přišlo společně s prvním potomkem a nebýt nešťastného incidentu na Jižní spojce, možná bychom ho měli dodnes.  A teď je tu potřetí, krásnější a dokonalejší než kdy dřív. Šedá metalíza s nazlátlým nádechem dává vyniknout štíhlé protáhlé siluetě, a přestože nese označení V60, okamžitě vím, že přede mnou stojí starý známý. Už dávno to není ošklivé kačátko vyvažující designovou podivnost pověstí nejbezpečnějšího auta na světě. Dnes si ho nepůjdete koupit jen proto, že trpíte nevysvětlitelnou láskou k hranatým tvarům a loajalitou ke značce (i když i to je možné), ale klidně jen proto, že si vás podmaní elegantním vzezřením a perfektním zpracováním. 

reklama

Interiér dýchá zvláštní směsicí luxusu a skromnosti. Kamkoli sáhnete, nahmátnete prvotřídní materiál prostý nepřesností či kompromisů (jo, to dřevo je pravé), narozdíl od tradičních prémiových vozů však nepůsobí ani trochu opulentně. Řidič Volva nemá pocit, že vládne Zeměkouli. Vládne jen svému vlastnímu hřišti, vlastnímu světu. V mých očích Volvo nikdy nebylo a není přímým konkurentem německé trojky, ačkoli v objektivních parametrech se srovnání bát nemusí. Je zkrátka jiné.

Po nastartování se motor zhluboka nadechne a pak se usadí v nízkých, takřka neslyšných otáčkách. Vyjíždím ze vrat a k šumu padajících kapek se přidává jen skřípění kamínků pod širokými pneumatikami. Musím se usmát, když si vzpomenu na mizerný rejd staré V70, výjezd z brány si tehdy žádal minimálně jedno couvnutí, teď to jde na první dobrou. Downsizing má i své světlé stránky. Teď už asi tušíte, že o pětiválci dnes řeč nebude, koneckonců je známo, že pokud jde o počet válců, máte v současnosti u Volva jasně stanovený strop. Ještě si vzpomínám, jak jsem si rozmrzele povzdechla, když před uvedením nové XC90 vyšlo najevo, že do budoucna budou všechny vozy značky pohánět maximálně čtyřválce.  Od té doby jsem se svezla většinou těchto čtyřválců a musím uznat, že s jejich různým laděním dokáže Volvo nabídnout stejnou variabilitu jako jiní výrobci s celou škálou tří, čtyř i šestiválcových motorů.

Dnes mám v testovacím autě motor s označením T6, a pokud si chcete za číslovku dosadit něco hmatatelného, jsou to čtyři válce, jedno turbodmychadlo a jeden kompresor. Tato kombinace tvoří vrchol v nabídce motorizací a za skromný počet válců se rozhodně stydět nemusí. Papírové hodnoty udávají zrychlení z nuly na sto za 5,8 vteřiny, což je čas o 0,4 vteřiny nižší než u předchozí generace V60 T6 s řadovým šestiválcem.  Ne že by mě napadlo to v neutuchající průtrži mračen ověřovat… Úplně mi stačilo, že s předjížděním nemusím čekat na přistávací dráhu pro Airbusy, ale jen na přehlednější úsek s dobrou viditelností. Po sešlápnutí plynu se nerozpoutá burácející drama. Všímavější pasažéři zaznamenají, že se svět tam venku pohybuje trochu rychleji, řidič pak může po očku sledovat bleskový pohyb rafičky rychloměru. Žádné Volvo, byť zatraceně rychlé, nechce cestujícím na palubě zvyšovat tepovou frekvenci. Horská scenérie za oknem si zaslouží jejich pozornost mnohem víc než situace na silnici. 

Jsme u cíle. Slejvák se změnil ve vytrvalý podzimní déšť, u kapličky horského cintorínu se choulí smuteční hosté. Kapky stékající po kapotě mi připomenou zmoklou hromádku tmavěmodrých plechů čekající na likvidaci a i po těch letech je mi do breku. Zasloužilo si lepší konec. 

Cesta druhá: Na skok z komfortní zóny

Oblakem prachu pochoduje zástup lidí ověšených stany, spacáky, proviantem a kdoví čím ještě. Cíl cesty určuje vzdálené dunění a její průběh korigují občasné směrovky. Poslední víkendový festival z cyklu České hrady se koná poblíž Bezdězu. Toužebně se ohlížím za chladnoucím Volvem a přidávám se k prašné karavaně. Nevím, proč jsem si myslela, že se bude hrát přímo na hradě, každopádně se teď cítím trochu podvedená. Ještěže jsem tu víceméně pracovně. Zaplatit 1500 za lístek, táhnout se od parkoviště dva kilometry prašným polem a pak rozbít stan v dunícím pekle mezi vrávorajícími fanoušky, z toho by mě kleplo. Holt stárnu. Cesta mi tentokrát byla milejší než samotný cíl, a to i přesto, že lesní silničky v okolí nepatří k nejudržovanějším. Volvo je pohodlné. Nijak mimořádně, tak akorát. Volvo nemá rádo extrémy a to je dobře, protože během cesty nechcete zapomenout, že jste na Zeměkouli. To by vás pak při vystupování mohlo čekat zklamání. I když… To mě dneska čekalo stejně. Mnohem radši bych zůstala sedět v dokonalé kožené sedačce, která hřeje, chladí a voní jako butik s luxusními kabelkami, pustila si Franze Schuberta v koncertní síni Göteborg a představovala si, že jsem Agent 47 meditující před důležitou misí. 

Po pár hodinách se značně promrzlá (už zase prší) konečně vracím ke své komfortní cestovní kapsli, do svého mikrokosmu, kde nikdo nehuláká, neblábolí, netlačí se a nekrká. Ave Maria! Tady je svět v pořádku. 
Zřízenci na parkovišti mě sledují podezíravým pohledem. Nejedu náhodou opačným směrem? Nejedu. Nad obzorem slábne poslední zbytek denní záře a já se bavím pozorováním hry světel před sebou. Paprsky krouží kolem míjejících aut, zahánějí tmu z krajnice daleko do polí, je to skoro jako sledovat něco živého. Obrovský displej do nočního života nijak nezasahuje a musím si přiznat, že jsem se postupem času s jeho existencí smířila. Pořád jsem spíš příznivcem tlačítek, ale pokud nějaký displej opravdu funguje, je to tenhle. Velikost je jeho výhodou nejen při zobrazování mapy, ale i při ovládání. Není třeba se strefovat do mikroskopického obdélníčku kdesi mimo dosah ruky. Myslím, že po pár týdnech a měsících už bych dokázala ty nejčastěji používané funkce ovládat poslepu. 

reklama

Cesta třetí: Rodinný výlet

Konečně je tu den, pro který bylo tohle auto stvořeno. Víkendový výlet s rodinou. Slunce svítí, ptáčkové cvrlikají… Ale kdeže. Pro změnu leje jako z konve. Naše cesta míří na jih, takže kousek dálnice, která není dálnice (vážně někdo dokáže jet až k Jílovišti 90?), potom kousek opravdové dálnice, následuje dlouhá etapa krkolomného předjíždění kamionů a favoritů, mikrokousek dálnice a nakonec malebné jihočeské okresky. 
Děti si krátí dlouhou chvíli nastavováním klimatizace v zadní části vozu. Musím uznat, že je to důstojná hračka s velkým displejem, jen by si na sebe ti joudové nemuseli pouštět ledový vítr a já bych na to nemusela přijít až po hodině, když mají oba nohy zmrzlé na kámen. Dnes to ještě bude zajímavé. 

Na dálnici je V60 ve svém živlu. Stěrače makají na plný výkon a pneumatiky polykají zmoklé kilometry jeden za druhým. Ani v hustém dešti nemám pocit, že bych měla zvolnit, auto sedí jako přilepené. Zvolním tedy jen docela maličko, abych si vedle ostatních vystrašených aut s mlhovkami nepřipadala perverzně. V technických specifikacích se dočtete, že za prvotřídní jízdní vlastnosti odpovídá vpředu dvojité lichoběžníkové zavěšení a vzadu víceprvkové zavěšení Integral Link, o kterém se mluví jako o nejvyspělejším řešení současnosti. Vlastně je mi to jedno. Aniž bych chtěla shazovat práci konstruktérů, ve Volvu mě nezajímá, jak to funguje, pro mě za mě to může být klidně magie. Dostávám se k věci, která je na V60 (a dost možná na všech současných Volvech) možná nejzajímavější – fungování celku dokonale zastíní jednotlivosti. Je to auto napěchované technologiemi, uvnitř musí být protkáno kilometry kabeláže, dokáže za vás zabrzdit, zatočit, vyhnout se překážce, dopravních značek si všímá mnohem spolehlivěji než řidič… Se zapnutou funkcí Pilot Assist můžete projet Prahu z jednoho konce na druhý, aniž byste sáhli na řízení víc než jen symbolicky, fakt. Pak je tu motor, dvoulitrový čtyřválec, který podává výkon jako něco mnohem většího a objemnějšího. Jistě, má kompresor a turbo, ale stejně – jak se tu kombinaci podařilo vyladit, aby zrychlovala podobně jako atmosférický x-litr? Navíc s automatem? A při tom všem mě vlastně vůbec nezajímá, jak to funguje. Zajímá mě, že letím po dálnici a každá buňka mého organismu cítí potěšení. 

Navzdory dešti se výlet vydařil. Děti jsou mokré a zabahněné, leč plné nových zážitků s koňmi, traktory a plástvemi medu (venkovské slavnosti mají něco do sebe), dospělí sice přišli o nervy, ale zážitky jim zůstanou taky. Jen ty konce by nemusely být vždycky tak vypjaté. K autu se vracíme prochladlí, někteří i uražení a ubrečení, nejvyšší čas trochu jim zvednout náladu. Měli byste vidět to ohromení v očích, když našňupnutí minilidé otevřeli dveře a ovanul je hřejivý vzduch z kabiny. Co to toto? Toje Volvo On Call, děti. Na přání vám auto ohřeje, ochladí, najde hospodu i parkovací místo, připomene schůzku a spoustu dalšího, to vše prostřednictvím mobilní aplikace. Dálková komunikace s autem je krásná věc. Cíl si do navigace pošlete z pohodlí domova, na dálku zkontrolujete stav paliva, časem si do auta budete moci objednat i pizzu. Ať mi někdo zkusí tvrdit, že za našich mladých let bývalo všechno lepší.

Vyrážíme na cestu k domovu. V teplém pokojíčku se rozhostil klid, druhorozená upadla do hlubokého kómatu po dvou minutách jízdy, starší se angažuje v Clash of Clans. Po několika dlouhých dnech konečně přestalo pršet a mě to ani trochu netěší. Zítra se totiž s V60 budu muset rozloučit. 

Vzhledem k počasí, jaké mě provázelo po celou dobu testování V60, jsem původně chtěla článek nazvat ‚Kamarád do deště‘. Jenže to by přineslo celou řadu nežádoucích asociací a ani jednu žádoucí. Svět veksláků, diskoték a mladické nerozvážnosti k V60 vůbec nepasuje. Navíc V60 prostě není kamarád. Je to přístav klidu a pohody, místo, kde se vám v duši rozhostí mír bez ohledu na to, co jste zrovna prožili a co vás ještě čeká. Je to osobní strážce, vždy připraven dělat svou práci odpovědně a s nasazením. A je víc než pravděpodobné, že se z ryze profesionálního vztahu časem vyvine něco víc. 

Technické údaje:

Motor: zážehový čtyřválec s turbodmychadlem a kompresorem 1 969 cm3
Výkon : 310 koní (228 kW) při 5 700 ot./min
Točivý moment : 400 Nm při 2 200 – 5 100 ot./min
Převodovka: osmistupňová GearTronic
Maximální rychlost: 250 km/h
0-100 km/h: 5,8 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 7,6 l/100 km
Průměrná spotřeba (v testu): 9,5 l/100 km
Cena s danou motorizací ve výbavě Inscription: 1 399 900 Kč 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
12. září 2018, 12:25
0

turbokompresor momentálně má u klasických sériovek asi jen volvo, u vw se moc nepovedl. Fungující, trochu těžší a hlavně komplikované...zatím jsem nenarazil na žádné větší problémy obecně s těmi čtyřválci u volva (dlouho ale nejsou na trhu). Čas ukáže, zda to vydrží na ty skoro 2-tuny...

reagovat
Fa
Fandatik
12. září 2018, 13:44
0

Ještě by mě zajímalo jaké výrobce nasadil servisní úkony?
Jak jsi psal, VW se to moc nepovedlo vychytat a nikdo jiný to nedělal. Z našich miláčků jsme zvyklý měnit olej po 10ti a rozvody po 60ti + tankování více oktanového benzinu. Jen nevím zda běžný první majitel bude chtít toto absolvovat a v případě longlife výměn to vydrží jak dlouho?? Čas ukáže.
Každopádně skvělý test a vidím v tom pokračovatele výborné V70. Jen nevím zda to zužování plochy skel k zadní části není už moc extrémní. Zatím tomu nemůžu přijít na chuť.
Jinak za podobné peníze se prodává C400 4matic combi s V6 v holobytu.

ma
martinw
12. září 2018, 12:48
0

Jaký je vlastně rozdíl mezi V60 a V90 když se nebudeme hádat o kufr ? A jaký bude rozdíl mezi cross country kombíkem a XC60 ? Všechno bude umět pelášit po dálnici 200kmh ani si nevšimnete...

Volvo silně unifikuje, stejný motory, stejný technologie akorát jednou se to dá do menšího vozu, do většího, do SUV... ty možnosti výbav jsou všude stejné ne ? Nebo Vám to tak nepřijde a ty modely se od sebe řidičsky velmi liší ?

reagovat
Ha
Habakukk
12. září 2018, 13:33
0

Ne řidičsky to bude všechno stejný, prostě Euroauto budou umět všechno dobře. Stejný motory, podvozkový platformy, výbavy atd. koupíš to na který budeš mít auto.

Matěj Podhorský
12. září 2018, 13:40
0

Rozvory, hmotnosti, těžiště? No tak, není to všechno stejný. Nebo tak, stejný to je v tom nejlepším slova smyslu, že sedneš a víš, že jsi ve Volvu. Mně se zatím nejvíc líbila XC60 třeba... Na druhou stranu, podívejte se jak funguje Apple. Prodává různé varianty produktů, ale základní design, ovládání a fíčury jsou stejný. A lidi to chtějí. I já to mám moc rád.

ma
martinw
12. září 2018, 14:00
0

Tak není to 100% stejné ale nepříjde mi že by zrovna cílovka využívala limitů SUV nebo delšího rozvoru V90 oproti V60 - kdyby šlo o sportovně laděné vozy bylo by na to jistě vice názorů a analýz, ale takhle se v podstatě dají nové volva shrnout jako : je to jako sedět na obláčku, ty asistenční systémy a ten interiér, je tu ticho... to není kritika recenzentů spíš toho jak se Volvo vlastně profiluje. A souhlasím že to nemusí být špatné jen je to zvláštní, uvidíme jak to zákazníci ocení.

Matěj Podhorský
12. září 2018, 14:04
0

No, vzhledem k tomu, že se Volv prodává čím dál víc a prakticky každý měsíc je lepší než ten předchozí, tak se jim asi daří. Jen aby si to udrželi. Mně je tak značka moc sympatická, některé věci třeba moc nechápu, ale jsou to detaily. Myslím, že na původní Volvo navazují docela důstojně, byť samozřejmě nemají turbený pěti a šestiválce.

beastar
12. září 2018, 14:14
0

Matěji tohle to čím dál víc si strč s prominutím za klobouk. To je tak jako říct prodáváme hodně. Myslim že to co píše Martin rozhodně není od věci. A netýká se to jen Volva. Jede v tom víc automobilek. A víc? Ono když začínáš defakto z 0 tak víc je i 2 s nárustem 1 za rok. Ghibli se taky prodává víc;) Jenže furt to není úplně dost. Podle toho fakt nejde hodnotit zájem zákazníků. Spousta lidí kupuje Volvo... A tohle co řeší Martin je jim jedno. Ve Švédsku je to zase doma a tak podobně.

To sjednocení výbav, vlastností a vzhledu je prostě jenom šetření nic jinýho. Jednodušší paleta motorů jakbysmet. Auta jsou to pěkný a cena vyšší. Koupíš na co máš. Jako u Mercedesu. Milion stejných kombinací aby si to koupila tvoje stará, ale i tvůj táta.

To neni nic proti ničemu. Jen bych z toho přestal dělat nějaký WOW. Ok dělaj tichý, pohodlný auta, snažej se o svůj design osobitost. Cenově jedou Audi, Bmw, Mb.... Motivace zákazníků jsou tady různý. Jestli to dělají dobře uvidíš za 5 let. Ne podle toho že prodeje rostou. I když v usa se jim teď třeba fakt hodně daří. S suvéčkama taky.

Matěj Podhorský
12. září 2018, 14:19
0

No, mně se akorát nechtělo koukat do emailu na ty přehledy měsíčních výsledků no... To jestli se ti unifikovaný auta líbí nebo ne, jakoby, to už je na tobě.
Btw já bych furt asi ještě Volvo jako přímou konkurenci německé trojky nepovažoval.

Ha
Habakukk
12. září 2018, 14:22
0

Schválně jsem se díval na evropské prodeje V90/S90 no v roce 2017 prodali 55.193ks jsou na 4. místě ve segmentu luxusních vozů za za Německou trojkou. Letos jsou prodeje lepší proti loňskému roku a cca 1000 aut měsíčně lepší.

ma
martinw
12. září 2018, 14:43
0

a možná další provokativní otázka, co Volvu schází oproti německé trojce ? Ano paleta modelů, motorů a "sportovního chování" vozů je oproti nim výrazně omezená. ale co rozmazlenému člověku z BMW/Mercedesu/Audi chybí ve Volvu ?

Pólin
12. září 2018, 16:27
0

Volvo tady v ČR a potažmo v celé evropě není prostě takový ten statut symbol, jako německá trojka. Když řekneš, že máš bmw, Merc, Audi, tak jsi hustý masér, ale když Volvo, tak Ti většina lidí řekne, že to jsou auta pro páprdy...ale že jsou teda bezpečné atd...

Pólin
12. září 2018, 16:30
0

Jenom doplním, že to nejsou moje názory, ale tak obecně, co jsem od různých lidí po Evropě slyšel... samozřejmě v DE většina lidí bere tu německou trojku jako něco naprosto normálního. Mám ten pocit, že v DE je BMW 5 něco, jako u nás ten mladoboleslavský klenot:)

beastar
12. září 2018, 16:50
0

Minimálně cenovou politikou a třídami těch aut to prostě konkurence je. Lidi to berou trochu jinak a rozhodně má Volvo jinou pozici ve Švédsku, Německu nebo třeba USA. Takže jo je za tim trochu jiná pohádka, než u BMW.... Veskrze je to ale značka s podobným statutem. Když si to koupíš lidi vědí že nejsi chudý. Nebo si to myslí.

A představa že v Německu je nová pětka pro každýho běžnýho auto je opravdu blbost. Pohybuju se ve společnosti lidí který ty prachy jako maj. A takový auto je pořád něco. Jinou věcí jsou ojetiny. Ojetá pětka je u nás něco u sousedů je to prostě normálka jak ta okyna. A jelikož Německo, NL a CH jsou ty bohatší země nemyslim si že bych měl špatný informace. Španěl fakt nebudu v kostce bohatší jak Němec o Itálii nemluvě:))

Chase
12. září 2018, 17:06
1

Za sebe musím říct, že řidičsky nejsou všechny Volva rozhodně stejné. Mám to štěstí, že jsem krom nové V60 (ta tu se chystám v úterý :) ), seděl a jezdil ve všem, co aktuálně Volvo nabízí (a mnohdy rozhodně víc, než jen krátká testovací jízda). Co se týká vlastností těch aut, tak je každé jiné. Nejpodstatnější je viditelnost postupné evoluce a vyladění podvozku u mladších modelových řad. (XC90 je aktuálně třeba oproti XC40 neohrabaný mastodont). Byť zevnitř ty auta vypadají velmi podobně, tak zážitkem a vlastnostmi jsou každé úplně jiné. Na co se extrémně těším (a bohužel si ještě chvilku počkáme) je S60 engineered by Polestar. Uz S60 Polestar v minulé generaci byla hodně zajímavá a aktuální generace zatím slibuje ještě zajímavější výsledek :)

Jimi
12. září 2018, 20:56
0

V US to berou tak nějak za normální auto, prémie to tam určitě není, zajímavé je jen, že je z Evropy(teď částečně) a nějaká historická solidnost... Chybí tam víc individual program- normálně jsou ty kombinace hodně omezené. A nejsou tam modely na způsob M, AMG, ... s odpovídajícími motory. Málo věcí, u kterých by amík řekl wow...ale z pohledu socialistické Evropy je to lepší...

Ha
Habakukk
13. září 2018, 08:40
0

No schválně jsem se opět podíval do prodejů na US trhu S90 je uvedena v Premium Large segment, ale ty prodeje nejsou žádná sláva letos v 1Q prodali 3900ks Volva S90 pro zajímavost Tesla S prodala za stejné období 10820 aut. V tomto segmentu jasné vede E class s 23000 prodaných aut.

beastar
13. září 2018, 12:53
1

Haba přesně tak;) Jinou pozici neznamená lepší. Auto s pověstí přepravníku pro profesory dějáku každej nechce. Zatimco Mlaskova střela je tréénd! A eu prémie je cool protože import exotic a drahý, status bosse.

Mimochodem to prodali podobné aut jak Alfa Giulie:) ale nakonec i u nás to mají spíše nadšenci. Stačí se tady podívat okolo. Z mého okolí si Volvo v poslední době koupil jeden člověk. Profesionální voják... To tak nějak vysílá signál:))

VK
VK
13. září 2018, 13:07
0

Na silnicích se nové V/S90 rozhodně vidí častěji než Julie, ty jsou naopak naprostá rarita. Alespoň u nás....

Ha
Habakukk
13. září 2018, 13:18
0

No pro mě kolem Brna je Julie a S90/V90 úplně stejná rarita. Na trase Brno - Praha jsem tyto dvě auta nepotkal. Vlastně si vybavuji jedno setkání s S90 kolem Salzburgu a to si vybavuji jenom proto že jsem si říkal, že to má hnusný zadní světla. Julie celkem potkávám na Slovensku a Jeepu tam jezdí také víc než v Čr.

VK
VK
13. září 2018, 13:40
0

U mě v Brně a okolí přesně naopak. Je vidět, jak je pouhá osobní zkušenost zkreslující.

beastar
13. září 2018, 13:42
1

To je jasný všude stejný. Praha-Plzeň-Mnichov. Giulia tak jedna týdně. S90 sem potkal včera v Modleticích u Phy. Taky jich ale vídám fakt málo. Narozdíl od něčeho tak pitomého jako je Kodiaq například. I paleta ytongu vypadá líp a lidi si to stejně kupujou. Never more:))

Ha
Habakukk
13. září 2018, 13:52
0

Je pravdou, že se moc nepohybuji v dědinách kolem Brna kde žijí potenciální kupci S/V90, ale spíš tam kde žijí kupci Volva 850 :-)

Irwinek
14. září 2018, 08:22
0

Je fakt, že poměr potkaných S90 x V90 je tak asi 1:3, ale furt se jich tu motá relativně dost.

beastar
14. září 2018, 12:06
0

Pane kolego vše je relativní:D Pro někoho je dost, že potká dvě za rok. Ano minulý rok se prodala hromada "90" a toho malýho suv tušim 60. Vyšší střední což je jedina třída kde jde říct, že triumfovali je 3. místo s velkým propadem za Mercedesem E a 5er. Vtipný je že proti rekordnímu roku 2017 je tam i tak propad o dvacítku kusů. V ostatních třídách se Volvo u nás neumisťuje to ukazuje na to že prodávají tak nějaké vyšší stovky. A to se potom promítne na silnici. Když nebudeš počítat ojetiny, ale jen prokazatelně nová auta (stávající modely) je to jako hledat jehlu v kupce sena. Uznávám, že třeba v tom Německu je to jakoby opticky víc. Jenže v tom počtu na tom trhu je to pořád nic. :D

beastar
14. září 2018, 12:09
0

Jo a ještě jedna zkreslujicí věc. Ty jako známý propagátor a fanda značky Volvo je podvědomě prostě v tom provozu a na parkáči vyhledáváš. Někdy možná aniž by si o tom věděl. Vždycky si všimni, že to auto co máš vidíš najednou všude. Já bych věřil tomu že Ghibli se začalo prodávat jako housky na krámě... ale ne,)

Irwinek
14. září 2018, 12:30
0

O relativitě počtů se nijak nepřu, zrovna tak o podvědomém vnímání volv okolo sebe. znám to s 505, taky jich najednou bylo okolo celkem dost a MBG taky. Stačí auto mít a silueta se vyhoupne z šedi ostatních už při letmém pohledu.
Podstatnější je, že se motám centrem Prahy, kde je daleko větší šance takováhle auta potkat. Vedlejším efektem je, že tedy rozhodně nesleduji, zda je auto naše, němců,...... Vztahoval jsem to prostě k tomu, že těch V je víc, než těch S. Nějaké prodané počty kusů jsou mi celkem volné.
Včera stály v Opletalce 2 dvě V vedle sebe a asi 50 m jedno další. Následující rok už takovej počet v jedné lokalitě asi nepotkám, což se Kodiaků, Karogů a spol určitě netýká :-D

beastar
14. září 2018, 12:44
0

Já sem v centru denně. Někdy víc jindy míň. A... Jsou to jednotky kusů který potkám týdně. Plus na cestách nic moc taktéž. S těma Němcema si to špatně pochopil. Sem myslel v Německu na silnici a ve městech, že je situace opticky podobná jak u nás. Ne že řešim jaky to má spztky:) V Opletalce sem dlouho nebyl ani nejel. Včera sem za tim jel na spojce. Jak řikám je jich pár.... A prodeje jsou ukazatel... O moc víc aut než je v oficiální statistice asi po silnicích jezdit nebude. Krom pár private dovozů.

Chase
14. září 2018, 12:52
0

beastar: Začínám se lehce ztrácet v tom, co se tu aktuálně řeší. To, že globální prodeje Volva jdou neustále nahoru je realita (tedy pokud nepřijdeš s tím, že Volvo falšuje svá prodejní čísla). Ano, je tady několik zastánců a fandů Švédské značky (včetně mě), ale stejně tak mám pocit, že pokud tady na serveru někdo pochválí Volvo, tak je to pro z měnu na tebe jak červený hadr na býka. Prostě si vždycky něco najdeš a pod každým testem budeš kopat.

Irwinek
14. září 2018, 12:53
0

No ghibli potkávám prakticky denně :-D jedno modré a jedno bílé . Nemyslím si pro to, že jsou jich všude kvanta. V raichu jsem koukal spíš po veteránech.
Je jasné, že v těch prodejích se orientuješ, páč jsi v podstatě vod fochu :-D Já si tak možná někde přečtu, že se tu prodaly 4 rollsy a to je tak asi všechno, co v tom počtu informací chvíli podržím v hlavě.

beastar
14. září 2018, 14:02
1

Irwinek: Já taky, ale je to pořád to stejný:) Jinak k těm prodejům já si osobně myslím, že Volvo má slušný čísla na to že u nás v Čr jsou ty karty dlouhodobě rozdaný docela jasně. Není to akorát taková masovka jako třeba Škodovka. Což zase pro některý lidi je asi fajn a celkem to chápu.

Chase: Nevim jakej hadr máš na mysli. To že tady rozebíráme kdo, co kde a jak často potká a já tady načtrtnu prodejní čísla za půl roku je jako nějakej flame? Neměl by si bejt tak outlocitnej asi. Ty auta mě nebaví, ano. To sem tady X krát přiznal. Nejsou dokonalý to snad vidí každej. Současnej trend kterej teď vedou mě nebaví. Nemám rád fabriky s Čínskym kapitálem ať už vyrábí cokoliv. Tak jako v čem máš problém? :D U testu 90tky sem psal několik plusů a vidim to POUZE realisticky s čím samozřejmě některý méně chápavý fanoušci můžou mít problém. Jestli ho máš, tak je to nějaký tvoje přesvědčení ne moje. Mě obecně nevadí žádná značka ani model. Vadí mi pouze lidi....co si myslí že nad to jejich není. Jestli si jedním z nich potom nechápu proč ty testy vůbec čteš... Vovo 4ever, 4life a nad to není ,)

Da
DaveS
12. září 2018, 16:23
0

To už u Volva nikoho nezajímá kufr? Že tu nevidím jedinou fotku..

reagovat
Zlo Kočka
12. září 2018, 19:58
2

Zkoušeli jsme tam nacpat Kubajze, ale na délku se vešel dost blbě, tak jsme to radši nefotili :D.

Ale vážně – kufr není tak fotogenický, aby ho stálo za to zvěčňovat. Je velký jako ve velkém kobíku, pro rodinu úplně akorát

Jakub Pospíšil
13. září 2018, 15:07
0

Je menší, než v ´99 V70. Pro mě velké zklamání, ve V60 bych se nevyspal. Uživatelsky v pořádku, lidé, co si koupí novou V60 v plné spí v hotelu a ne v kufru auta.
-
Komentář upraven 13. 9. 2018, 15:07:47

beastar
13. září 2018, 16:03
1

V době airbnb a slevách na booking.com se spí v kufru jen protože chceš a ne protože musíš. :)) Já spal naposled v Toledu na Slapech před 20 lety. Takže asi ani v vojetym 70 lidi často nespí..

St
StepanB
12. září 2018, 20:50
2

Nechápu, co pořád všichni mají s tou ztrátou jednoho válce. Vždyť Volvo byl odjakživa hlavně o čtyřválcích, a to až do příchodu 850. Takže klidně můžem říkat, jak je to bezva, že se Volvo vrací ke kořenům... píše majitel šestiválcového Volva.

reagovat
Irwinek
13. září 2018, 07:26
0

Jo jo, tiché, poctivé, neutahatelné šestiválce :-D
Kdyby se takový motor dal namontovat do nové V9O, nebo S90 - tam bych ale ještě trošku upravil zadek, to by teprve bylo Volvo :-D

St
StepanB
13. září 2018, 15:26
0

Teda zrovna o těch našich motorech bych jako o neutahatelných fakt nemluvil.

Irwinek
14. září 2018, 08:19
0

Jak myslíš, ale okolo mne je dost lidí, kteří mají přes mega bez větších problémů a já dotáčím čtvrtou stovku a dělám jen rozvody a běžné věci - svíčky,.... + jsem tedy musel opravovat lištu vstřiků, ale to je všechno.

bitner
12. září 2018, 21:08
0

Krasna, zamilovana recenze. V tom nejlepsim slova smyslu.

reagovat
ro
rock
12. září 2018, 21:49
1

Milá recenze. A za zlokotě jedno plus ode mne :-)

reagovat
Irwinek
13. září 2018, 07:32
4

Zlokotě v bílé 740 - to musela být paráda :-D
Kamarádka měla 760 donedávna, měří necelých 160 cm a porouchanému naftovému čerpadlu domlouvala tak, že si k němu vlezla do motorového prostoru - s téměř 150 cm dlouhou kapotou zvednutou do kolma to byl úžasný pohled :-D

VK
VK
13. září 2018, 11:13
0

Měl jsem původně dojem, že je T6 slabší z hybridních variant.

reagovat
De
Denny
14. září 2018, 16:05
0

Parádní článek, skvělé napsané a vystihnuté. Souhlas s názorem, že Volvo je zpět.

reagovat
Pa
Paco28
14. září 2018, 19:58
0

Jsem tu poprvé a styl "testu" se mi líbí. Jen mě mrzí, že v případě kombíku chybí v galerii jakákoliv fotografie zavazadlového prostoru.

reagovat
Tomáš "Vavris" Vavrečka
14. září 2018, 20:18
0

My jsme spíš na to psaní, dojmy, poznatky a souvislosti. Fotek kufru jistě nabídne google přehršel. Koukněte raději na další články nebo testy :-)

Csaba
14. září 2018, 20:54
0

Zlokotě? - super!
Jablíčko? - krásné!
Cena? - no, super nebo krásná asi ne, ale podle toho vychválení všeho asi i přiměřená :)

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Torino Ford Torino 500 6.6L  1971
Ford Torino Ford Torino 500 6.6L

1971 rok výroby
300 koní výkon
6 600 ccm objem

Ford Mustang Manual / TOP STAV / 1966
Ford Mustang Manual / TOP STAV /

1966 rok výroby
200 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Corvette cabrio 1987
Chevrolet Corvette cabrio

1987 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Hummer H1 HMMWV Humvee 1987
Hummer H1 HMMWV Humvee

1987 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Dodge Coronet Red ram 1953
Dodge Coronet Red ram

1953 rok výroby
103 koní výkon
3 900 ccm objem