načítám data...

motion

JménoO D
BydlištěPraha 3
Registracepřed 5.9 rok.
Poslední aktivitapřed 6.4 měs.
Komentářů u článků51
Pozitivních komentářů u článků27
Negativních komentářů u článků1
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

motion
18. srpna 2023, 15:33
3
Mazda CX-60: Diesel, nebo hybrid?

oficiálně úplně ne, ale nedávno se konala prezentace s výhledem na budoucnost značky a šestka, jak ji známe, tam nebyla...je to momentálně na úrovni snů a trh by musel otočit o 180 stupňů, přestat milovat vysoké krabice a vrátit se ke krásným sedanům...

motion
08. června 2023, 12:41
0
Láska na první i na druhý pohled: Oslava narozenin Alpine A110

Alpinka je skvělá s jednou, čistě subjektivní, pihou na kráse, tomu autu by tak slušel dobrý manuál, o kolik více radosti bych si ještě užil za volantem a přijde mi to škoda, že aspoň ta základní verze ho nemá, byť to v kontextu prodejů a doby chápu...

motion
22. května 2023, 12:55
1
Auta, která mi způsobují smutek

Já musím říct, že jako majitel Škody 120 GLS pozoruji takový zvláštní jev, že byť se z mého pohledu nejedná o můj nejhezčí, natož nejzajímavější vůz, vyvolává škodovka nejvíce zájmu okolí kamkoliv přijedu...ono s ní teda moc nejezdím, protože je jízdně, hezky řečeno, specifická, ale díky tomu zas má najeto za svůj život 24 tisíc km, protože s ní nikdo nechtěl jezdit:), ale že by byla ošklivá bych tedy rozhodně neřekl a lidi, když ji vidí, se spíše rozzaří, hlavně starší ročníky.....

motion
07. dubna 2021, 22:40
0
Mazda 6 Skyactiv-G194 auto: Proč automaticky?

Záměrem asi nebyla divočina, ale odkaz na Mazdu R360...

motion
23. března 2021, 12:55
1
Mazda 3 G150 AT: Jiná a skvělá

v tomhle konkrétním případě to budeš vědět určitě lépe, nepolezu na net a nebudu srovnávat položku po položce, abych Tě dostal, já to myslel tak, že si člověk jde pro vybavené auto, což byl můj případ a u obojího skončíš kolem milionu, ať chceš nebo ne. Ale pokud máš třeba 700 tisíc, OK, pak můj komentář s šestkou je mimo.

motion
23. března 2021, 12:00
0
Mazda 3 G150 AT: Jiná a skvělá

Dělá šestku, která stojí podobné peníze jako Golf, když si ho dovybavíš na její úroveň a ta jízda je ještě o něco lepší než v trojce...

motion
06. ledna 2021, 12:51
4
Potvrzeno: Mazda MX-30 dorazí jako hybrid s Wankelovým motorem

"A ačkoli je to trochu kacířská myšlenka, myslím, že by takový pohon slušel třeba příští generaci Mazdy MX-5"

jdu si pro sirky, bude to táborák s výhledem na Bodensee:))))

motion
11. listopadu 2020, 09:25
2
Ptejte se: Luxusní sedan za milion

Nezazněla tady Panemera, která by zadání splnila do puntíků, jen bych vybíral u západních sousedů a nebo trošku exotický, ale velmi zajímavý Dodge Charger, který se dá sehnat za mega nový s V6 nebo lehce jetou plnotučnou V8

motion
12. června 2020, 10:15
3
Mazda3 dostane příští rok přeplňovaný dvouapůllitr. Je tu ale háček.

Nechci být špatným prorokem, ale tohle se do EU podívá jenom přes šedý dovoz...

motion
07. května 2020, 10:30
2
Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Stará škola

Vidím to podobně, je to pro lidi, kteří třeba nechtějí ukazovat svůj společenský status, chtějí se odlišit a nebo jim Kia nabídla více emocí než němci a neřeší znáčky, ale zážitky..přiznejme si, že takových je zoufale málo, dobrá zpráva pro ně je, že si Kia drží cenu, při následném prodeji..

motion
07. května 2020, 10:00
4
Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Stará škola

Tenhle komentář vystihuje přesně důvod, proč se to auto neprodává, ono ve skutečnosti drahý není, podobně nakonfigurovaný srovnatelný němec vyjde cca půl mega více, ale tohle je Kia, Kia za 1,3 mega... V tomhle rybníčku už jde i o ten znáček na kapotě, člověk musí vědět, proč si to koupil a potřebuje trochu sebevědomí navíc, protože majitelé německé trojky to nikdy nepochopí a v hospodě si ho u stolu budou dobírat... začíná to slovy, cože??? proč sis radši nekoupil....ale modří vědí...

motion
10. dubna 2020, 15:34
1
Ideální Porsche pro roadtrip

Téhle volbě rozumím, možná by mě ještě více lákal Singer s jeho 911...

motion
11. prosince 2019, 20:37
1
Mazda3 Sedan G122: Jsi tak krásná!

Odpověď za plný počet bodů: pujč si G122, pořádně to projeď a jestli si řekneš, OK, tohle mi stačí, máš ušetřeno. Mně by to třeba nestačilo, ale zároveň znám spoustu lidí, kterým ano, tady rada neexistuje, sám musíš vědět, co Ti vyhovuje...

motion
27. listopadu 2019, 16:06
4
Ptejte se: Hothatch, který se neztratí na okruhu

Těch HH, které za něco stojí, je asi 5, podle mě není nic jednoduššího, než je projet a rozhodnout se... 3 měsíce ležení v testech je fajn, člověk může vyselektovat horké kandidáty, ale žádnej test ani rada místních spotřebitelů nenahradí osobní zkušenost...V autech, která tady zazněla se nedá šlápnout vedle, dobré je každé, takže stejně bude nejvíce záležet na osobních preferencích a dojmech...that's all

motion
03. října 2019, 15:01
0
Volkswagen opravuje padesát let starou chybu

Tak ještě že tam nechali toho brouka a nedali tam třeba Teslu...

motion
24. září 2019, 13:27
0
Mazda3 G122 Plus vs. Mazda3 G165 Revolution: Sourozenecký souboj o krále třídy

Focus můžu srovnat jenom s RS a... vtip, to se srovnat nedá, ale s Leonem 1.8TSI FR (180koní) jsem něco nakroutil a oproti G165 to jede trochu líp, ta 1.8 je i celkem příjemná projevem na turbo, už jsem to tady někdy psal, tím pozitiva u leonu končí, nevypínatelné esp nedovoluje pohazovat prdelkou jako u trojky při ubrání plynu, nemožnost meziplynů při brzdění, podvozkově na dobrém povrchu ok, ale na rozbitém má tendenci odskakovat, mechaničnost a odezva u mazdy lepší, kdo hledá zábavu, zřejmě skončí u japonky, nehledě na to, že je dobře postavená...

motion
23. září 2019, 17:54
2
Mazda3 G122 Plus vs. Mazda3 G165 Revolution: Sourozenecký souboj o krále třídy

Velmi originální a povedené srovnání generací, minimálně zvenku starší z nich stárne s velkou grácií, s G165 jezdím hlavně jako s winterwagenem a i když to letos bude poslední společná zima, tohle auto jsem si opravdu oblíbil. Nová trojka je kvalitou jízdy mnohem dál, zcivilnila a dospěla, s motorem skyactiv X a 4x4 to bude pěkný svezení...

motion
09. září 2019, 14:02
0
Mazda CX-30: Šest otázek a pět odpovědí

Dokázal bys skyactiv X porovnat se stávajícím 2.5 G194?

motion
07. září 2019, 16:04
1
6 technologií, díky kterým mám rád nová auta

Připsal bych parkovací sensory, u Miaty je to jedno, ale u šestky už jsou fajn, stačí klidně i bez kamery, jen zóny, když už kamera, tak view 360 není blbá záležitost, hlavně v podzemních garážích s širším autem.

Co taky rád využívám je pokročilé hlídání slepého úhlu, když vyjíždíte s příčného parkování a nevidíte přes auta, hlavně s miatou, kde mi i obyčejný superb přijde jako barák dobrá věc ve městě.

Poslední věc, kterou na moderních autech můž, jsou adaptivní LED světla, to je naprostá pecka....

motion
15. července 2019, 17:51
3
Autíčkář se ptá: Jaký je váš vysněný roadtrip?

Vysněnej roadtrip by byl každej, při kterým by se lidi věnovali řízení, neléčili si na silnici mindráky, naučili se jezdit v pravém pruhu a tak nějak předvídali a byli k sobě ohleduplní, jóooo to by byl sen....

motion
03. června 2019, 14:13
-1
Peugeot 508 GT 225 EAT8: Střední třído, neodcházej!

Napadl mě ještě jeden konkurent a tím je Stinger s 2.0T, která stojí cca stejně a má pohon správné nápravy...kdybych volil auto tohoto ražení, asi bych dal přednost Korejci před bagetou.

motion
30. května 2019, 08:24
0
Ptejte se: Spojení zábavy a pohodlí za 400 tisíc

Nevadí, máš pravdu, nicméně bod 3 požaduje nějakou zábavu za volantem, proto mi ta trojka dává větší smysl, pro ostatní bude větší smysl dávat něco s magickým názvem TURBO....

motion
30. května 2019, 07:56
0
Ptejte se: Spojení zábavy a pohodlí za 400 tisíc

Motáš jablka s hruškami, já se držím textu nahoře, tzn. hledám auto vyrobené od 2015 pod 400, Cupra je cca o 100 tisíc momentálně výše a pokud bude nějaká pod 400, asi to nebude úplně koupě roku...Proto se bavím pouze o FR, které tuto podmínku splňuje a to za mě nemá moc argumentů proti trojce...

Proti Cupře nic nemám, verze 280 se mi veskrze líbila a kdyby bylo jiné zadání, tak bych ji klidně doporučil...

motion
29. května 2019, 22:39
0
Ptejte se: Spojení zábavy a pohodlí za 400 tisíc

Moje vzpomínky z turbo seata FR 1.8TSI jsou takové, že motor jel pěkně, ale rozdíl proti G165 nebyl velký, ale to je asi tak všechno, reakce na plyn, gradace, zvuk a spotřeba byly o level horší, nehledě na zbytek auta pro "zábavné svezení", podřazovat s meziplynem při brzdění se nedalo, protože řídící jednotka zablokuje plyn, když člověk stojí na brzdě, stejně tak brzdění levou do zatáček, nejde vypnout scela ESP, což je na sněhu neuvěřitelně otravné....ale třeba máš jiné zkušenosti s turbo seatem a udělal na Tebe dojem, na mě určitě ne...Focus nevím, tam jsem řídil jenom jedničkové ST a jo, to by šlo, ale je to mimo kategorii hledaného auta...

motion
29. května 2019, 20:03
1
Ptejte se: Spojení zábavy a pohodlí za 400 tisíc

Mazda 3 G165, je pohodlná, designově povedená, není to parník, dobře vybavená, spolehlivá, má atmosféru, která má v dnešní době něco, čemu se říká "charakter", dostatečně rychlá, zábavná...na trhu jich není tolik, ale aspoň za projetí určitě stojí...

motion
26. dubna 2019, 17:43
0
Top 4: Ve stínu legendy

Jako majitel dvou poměrně špatných, mizerných, příšerných starých Volkswagenů by mě zajímalo, kolik autor řídil těch, že to píše a odpověď, říkali to v Top Gearu se nepočítá:)

motion
12. dubna 2019, 22:37
4
Proč máme tak rádi stará auta?

Stará auta jsou nostalgie, vzpomínky, příběhy...skoro každý zná tu vůni starých aut z dětství, vůně koženky, oleje, benzínu, už samotné otevření dveří, usednutí za volant, když na Vás dýchne ta atmosféra, koutky Vám cuknou ani nevíte proč, pak tu máme startovací rituál, protože každý veterán má jiný, napumpovat benzín, sytič, poklepat třikrát na brzdu, dvakrát blinkr doleva, jeden otčenáš a startujeme...to co by Vás v běžném životě neskutečně štvalo, se stává v nedělním slunečném odpoledni krásným rituálem s nejistým koncem...

Pokud tomu propadnete ještě víc, zjistíte, že jeden je málo, začnete se v tom hrabat, renovovat, kupit náhradní díly na horší časy, trávíte čas renovací, údržbou, hledáním informací o historii auta, kvůli jednomu krásnému odpoledni, kdy si řeknete, tak jo, stojí to za to a diagnóza je jasná, ne každý tomu propadne, ale já bych neměnil.

motion
10. dubna 2019, 16:47
0
Autíčkářova garáž: Mazda6 2.5 G194 Revolution se představuje

Mazda 6 2.5 před tímto FL byla fakt přijemný a použiju to debilní slovo, staromilský auto, výkonu pořád nebylo přebytek, ale nebyla to věc na kterou by si člověk stěžoval, na 4-válec to mělo krásný zvuk, reakce a tyhle blbiny..., jenže byly tu dva problémy a tou byla vyšší hlučnost a nová emisní norma...a ejhle, vyšší váha a mrtvější motor z toho, za mě, udělali horší auto, ale hezčí a tižší "obývák". Je na každém soudruhovi, čemu dává přednost a opět zalituji toho, že do naší zelené Evropy nedodává Mazda svůj 2.5T, to by byla odpověď na konkurenci, která má díky atraktivnější motorové nabídce esa v rukávu...Tak snad v příští generaci SkyActiv X s kompresorem, uvidíme...

motion
19. března 2019, 20:22
0
Autíčkářova garáž: Mazda MX-5 2.0 Sports Line - Proč ji nikdo nemá rád?

Moc pěkně napsané, krátké videjko super, i když doufám, že někdo ukazoval, že je volno:):):) NCčko mi tak trochu připomíná nynější Fiat 124 spider, není tak "ultimativní" jako ND, ale pro mnoho lidí je právě proto lepší, napadla mě kacířská otázka, kdyby sis měl vybrat bělobu nebo ND?

motion
13. března 2019, 18:04
2
Mazda na Ženevském autosalonu 2019

Ona Mazda motory má, 2.5 atmo v trojce a 2.5T v šestce...tam výkony nechybí, bohužel žijeme na "zeleném" kontinentu zalitého eko duhou, takže máme smůlu.

motion
10. března 2019, 22:25
0
Poslední mohykáni s velkým srdcem, aneb hledáme starou dobrou atmosféru

No tak to je škoda, najde se toho ještě více, i když zdaleka ne tak zajímavého, Mitsu přijde s ASX a 2.0Mivec-150PS, se stejným motorem se prodává dlouhodobě model Outlander, Subaru přichází s atmosférickým Levorgem, prý to bylo s těmi 170PS strašně rychlý a sportovní, proto se neprodával:)

motion
10. března 2019, 22:00
0
Poslední mohykáni s velkým srdcem, aneb hledáme starou dobrou atmosféru

Porsche 911 GT3 RS, vrchol atmosfér tady úplně chybí, i když už je to odcházející generace, stále je v nabídce...

motion
10. března 2019, 21:56
0
motion
21. února 2019, 21:39
0
Mazda6 Skyactiv-D150: Zraje jak víno

Stačí zajít k prodejcům Mazdy, už ji mají ve flotile testovaček.

motion
19. února 2019, 14:01
0
Mazda6 Skyactiv-D150: Zraje jak víno

Shodou okolností dneska celý den jezdím v Mazdě 6 2.0 165k, výbava Takumi. Testy jako zvětšená MX5 apod. jsou úsměvné, protože s MX5 to má společné asi jen logo, to když někdo napíše, že to jezdí podobně jako menší Mazda 3 už pochopit dokážu. Nicméně dneska ráno jsem seděl v nové Mazdě 3 a můžu jenom říct, že se těším na novou šestku, menší trojka na mě udělala dojem.

Současné šestce věk nikdo neodpáře, ale pořád jezdí velmi uspokojujícím způsobem, osobně bych si počkal na novou generaci...

motion
06. února 2019, 09:31
0
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Ono ND může mít víc problémů, ale na trhu je zkrátka úspěšnější a podle mě do jisté míry existence verze RF, je důvod, proč se Toyobaru tolik v Evropě tolik neprodává...

To že, kdo si Miatu neobleče jak svůj oblíbený svetr na chalupě, má smůlu, je bez debat, to že se v sérii naklání a jsou případy, kdy tím způsobila posádce mořskou nemoc je taky pravda, to že s příplatkovými Eibach pružinami a Bilstein stavitelným podvozkem se stále strašně naklání ale pravda už není, řízení prošlo v modelovém roce 2018 upgradem, stále není na úrovni Toyobaru, ale rozhodně to už není důvod ke stížnostem a i když BRZ skálopevně drží stopu, je progresivní a bez náklonu, když se postavilo na okruhu vedle Miaty v testech od EVA, MotorTrendu, Auto Express, Autocar atd. atd. tak byla Miata ve většině případů o chloupek dva i tři rychlejší, což je k zamyšlení...A to se stále bavíme o Miatě před FL, viděl jsem časy o kolik je rychlejší verze po FL a jestli Toyobaru mělo problém, tak teď Houstone, teď si myslím, že to bude velký problém...

A s tou Suprou a 197PS, cenovka by se měla přiblížit právě GT86, momentálně máme GT86 sice od 816 tisíc, ale vymazlená verze je za 989 tisíc, myslím si, že Supra bude začínat v přepočtu od míče, ale uvidíme, zatím střelba od boku...

motion
03. února 2019, 18:18
1
Až tu s námi Toyobaru nebude...

Když to vezmu podle sebe, chybí mi tam bod, protože existuje Mazda MX 5 RF, nemohu si pomoc, ale ty dvě auta (RF) mají velmi podobnou cílovku a z nějakého důvodu to Mazdě funguje i se s 160PS, až k nám dorazí na jaře verze se 184PS, navíc výkonem posunutým nahoru, výkonovou špičkou a balíčkem vylepšení v oblasti řízení a podvozku, obávám se, že Subaru zbudou jako prodejní argument pouze zadní sedačky...

No a pak tu máme novou Supru, která se bude v zahraničí nabízet s 2.0T a podobným výkonem jako má Toyobaru a nemusím být Nostradamus, abych si domyslel, co by se za podobnou cenovku více prodávalo....

motion
31. ledna 2019, 15:23
0
Mazda6 G194AT: Ohrožený druh

Mazda 6 si cenu drží nadprůměrně, dokonce podle různých žebříčků je v TOP 3, není to tak těžký vygůglit, ostatně tomu odpovídají ceny na bazarech...

motion
30. ledna 2019, 20:29
1
Mazda6 G194AT: Ohrožený druh

Za volantem šestky 2.5l jsem ujel cca 5 tisíc km, no...ono to auto jezdí prostě dobře, člověk má pocit jisté sladěnosti a dojet někam za zákazníkem neznamená totální nudu, jakou momentálně občas zažívám za volantem firemní A6...dojet GT86 na okresce se samozřejmě dá, když jede na spotřebu, ale jinak to okreskové nářadí není, ale pořád je o tři vesmíry před Pašákem, Supem apod...Při vypnutém ESP se nechá vyprovokovat k nějaké rošťárně, ale tohle s ní dělat nechcete, stačí vědomí, že to jde... Co si vybavuji, moc se mi líbil zvuk, nebyl umělý a možná je to rouhání, ale připomínal vzdáleně šestihrnky z Bavor...Prostornost průměr, ale potřebuje někdo víc? Motor měl výkonu tak akorát, spotřeba při obchodním nasazení menší než u turbo motorů, automat bez výhrad, celkově mi šestka v tomhle segmentu přijde jako to lepší a vůbec se nedivím lidem, pro které je to nejlepší volba...

motion
24. ledna 2019, 11:33
2
Ptejte se: Benzínová střední třída do jednoho milionu Korun

Kdyby to z nějakého důvodu nebyla Mazda 6 2.5, která je spíš pro nadšenější řidiče, který ocení její "staromilost", měl bych momentálně černého koně v podobě nové Kie Pro Ceed GT shooting brake, s 204PS, bude dostatečně rychlá, dobře vybavená, podle všeho skvěle jezdící, prostorná a za mě stylová, když přijede zákazník na obchodní schůzku něčím, aspoň trochu odlišným od konfekce Superbů, Passatů apod., získá si moji pozornost a ve většině případů jsou s těmi lidmi ty schůzky zajímavější, protože mají "fantazii", chuť žít, když vidím člověka v superbu 2.0TDI, který si ho koupí dobrovolně tak si vždycky řeknu, chudák, už rezignoval:) berte moje zamyšlení s nadhledem...

motion
03. prosince 2018, 19:43
0
Zábavné auto na pořád - a na horší časy? | Autíčkář se ptá

Pokud vynechám Miatu, vypadalo by to následovně:

- Porsche Boxster 986 2.5 (rozumná pořizovací cena, oproti větším motorům vyšší spolehlivost, ceny jsou na dně a půjdou postupně nahoru)
- Porsche 944/924 v tom budgetu by to byl opečovávaný kus, dají se najít zajímavé specifikace, spousta věcí se dá udělat doma, ceny porostou, pro mě zajímavá volba
- Subaru BRZ, G86 moderní, bezpečné, zábavné, praktické...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
pod čarou Nisan 370Z

motion
28. listopadu 2018, 20:00
1
Nová Mazda 3 odhalena. Jak se vám líbí?

Manželce jsem kupoval současnou trojku G-165 někdy v roce 2014, velmi rád se s ní svezu taky, akorát tak rychlá, nechá se velmi snadno vyprovokovat k nějaké té rošťárně, líbivá, dobře vybavená, spolehlivá a s velmi dobrou spotřebou, klasická ručka a ESP vypnete krátkým stiskem, co víc si přát... Proto jsem se na novou trojku velmi těšil. Design hatchbacku mi připomíná trochu Breru, na fotkách vypadá hůř než v reálu a tak se na tu zajímavě řešenou záď těším, sedan mi pak opět připomíná alfu, konkrétně 156, jedno je jisté, mazdu si s Focusem, Ceedem, i30 apod. prostě nespletete, má svoji tvář a to je plus ať už se líbí nebo ne. Technicky jsem malinko zklamán torzkou vzadu, ale... budu hodnotit až po jízdě, stejně jako motor, řízení, atd. Těším se...

motion
26. listopadu 2018, 10:23
1
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Jenom na úvod jsem si všiml, že článek o MX-5 vznikl v 9:11, náhoda?:)

Tady se úplně neshodneme, ale je to tím, že naše preference se rozcházejí a tím i naše volby auta, pro mě je ideál okreska II.třídy někde III. třídy s minimálním provozem, zapadlá někde v koutě republiky, Vysočina, Český les a jeho bavorská strana apod. Jak jsem psal, mám pár veteránů a řízení se nedá srovnat s ničím, kromě Miaty, je totiž krásně analogová na řízení a člověk se baví i v relativně nízkých rychlostech. Nevím, jestli jste už vlastně Miatu ND řídil, ale já 911 997 ano a vůbec nezpochybňuji její kvality, řízení, zvuk, motor jsou naprosto perfektní, přilnavost dokáže vytáhnout špatně upevněné plomby v zubech, ale na těch krásných a zapomenutých (nikoliv rozbitých) okreskách by to moje volba nebyla. Baví mě ta atmosféra 911, v garáži mám jejího "pradědu" z 50. let, ano, nejpomalejší Porsche, tedy VW Brouk, ale byla by to moje volba? Nebyla, minimálně ne v generaci 997, vím přesně proč a finance to nejsou. Ono je to ve finále jedno, je dobře, že spektrum zajímavých aut je pestré a rád ukážu palec nahoru někomu, kdo nejezdí miatou, nicméně momentálně kopu za tenhle tým...

motion
25. listopadu 2018, 21:42
1
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

No proč ne, za pokus se do ND trochu víc zakoukat to stojí:)

motion
25. listopadu 2018, 19:21
1
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Vezmu to postupně:

wdave_t : v zápalu boje jsem to prohodil, ale rozumíme si:)
beastar: 911 není holka moc na hraní na okresce, ale pokud se člověk jmenuje třeba Chris Harris, může se 911 jevit jako objektivně lepší auto:)
krab: Váš test s Miatou, Lotusem a Caterhamem jsem četl a moc jsem mi líbil, problém vidím v dané specifikaci Miaty, co jsi vzpomínám, neměla výborná Recara, ve kterých se sedí níže a mají mnohem lepší oporu pro tělo a taky, a to si nejsem teď jistý, ji chyběly tlumiče Bilstein, kombinace tlumičů Bilstein a Eibach pružin vidím právě jako geniální, auto se zpevní, ale zároveň stále dobře kopíruje povrch a neodskakuje, což vidím v ČR jako důležitý fakt. Z pneu mám stejný pocit, hlavně na mokru musí mít člověk opravdu rychlé ruce při tom krátkém rozvoru, jak to chytí, je to v pohodě a už si jen hraje s plynem a vlastní odvahou. Ale pneu je poměrně snadno řešitelný problém.

Ano, některé HH jsou svým způsobem zábavné, přiletět před zatáčku, odbrzdit si levou (bohužel hodně aut, hlavně koncernových tohle neumožňuje, protože když jdete levou na brzdu, ŘJ Vám vypne plyn), zatížit přední kola, trochu cuknout volantem, váha se přenese a zadek Vám krásně utíká do strany, plyn a auto krásně vytáhnete ze zatáčky ven, neříkám, že to nemůže být zábava, je, ale ta rovnice bývá stejná, se zadokolkou je těch rovnic, když se chcete bavit, více a nemusí to být nutně Miata, proto HH vidím jako skvělá daily auta pro rodinu, zábavu, práci, ale jak to u univerzálních věcí bývá, dělají vše dobře, ale nic perfektně.

A volba Miata 2019, uvidíme, když člověk zkusí pocit z otevřeného auta, už se mu do coupé nechce, ale nebráním se novým výzvám a třeba v budoucnu budu tady obhajovat něco jiného, ale momentálně je pro mě Miata vším, co k řidičskému životu potřebuju a slovy klasika: " Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.":)

motion
25. listopadu 2018, 15:32
3
Jak jsem dal druhou šanci Mazdě MX-5

Bude to skoro rok, kdy jsem si pořizoval nový služebák a jelikož "the answer is always miata", trochu jsem se zbláznil a vzal si tento citát za svůj a hned na začátku musím říct, že to bylo skvělé rozhodnutí! Mám auta rád, opravdu rád, v garáži mám pár veteránů z 60. - 70. let, rukama mi prošlo spousty zajímavých aut, ale můžu Vám říct jedno, Miata mě pohltila od prvního kilometru.
Chápu, že z pohledu levného sportovního auta dává Miata perfektní smysl, ale zkusím napsat pohled majitele modelu ND soft top, kde se cenovka nebezpečně přiblížila hranici 900 tisíc korun, tedy suma, za kterou se dá už vymyslet spousta jiných zajímavých aut? Nebo ne?
Kategorie HH, měl možnost jezdit s Cuprou 280, Megane RS, Astrou OPC, Focusem RS nebo třeba pro mě zajímavým Coltem CZT, kategorie HH má společné pojítko a tím je rychlost, rychlost v každé situaci, dostupná, nekončící, na oslizlé okresce budete trápit majitele mnohem zvučnějších značek. Přirovnal bych to k fast foodu, dokonale plní účel, ale necítím tam žádné extra emoce, je to takové umělé, chybí mi tam něco, co by chytlo člověka za srdce...
Ojeté skutečné sportovní auto: tady je to těžší, jako služebák by například starší 911 nedávala smysl, ale co jako auto na víkend? Pro mě by stále byla a je volba Miata, zkusím Vám vysvětlit ve stručnosti proč. Problém například 911 je, že abych se bavil jako v Miatě, musím jet o hodně hodně rychleji a to sebou nese své úskalí, i základní Carrera 997 dokáže během krátké rovinky upalovat přes 200km/h, o silnějším Mercedesu AMG-GTs ani nemluvím, tam jsem plnej plyn dal asi třikrát za celou projížďku, nejvíc jsem se bavil za volantem R8 V8, byla akorát tak rychlá, zábavná, ale na okresky je už prostě velká, kde se s Miatou prosmýknu, tam s těmito dospělými auty bojuju, pro někoho právě to, může být zajímavé, ale já mám radši když auto chytnu pod krkem a vymáčknu z něj to poslední, co v něm je, to je to, co mě baví, naučit se auto řídit a nespoléhat se na motor, že když podělám zatáčku nevadí, na rovince to doženu...
BRZ, Lotus, Boxster, Caterham: věřím, že tato auta by mě bavila podobně jako Miata, bohužel jsem ještě neměl tu čest se svézt

Pokud jste nabyli dojmu, že v tom lítám, ano, máte pravdu a jediné, co mě momentálně trápí na Miata ND1 je Miata ND2, na jaře se svezu a je mi úplně jasné, jak to dopadne, budu ji muset mít, protože jestli ND 2.0L má nějakou vadu na kráse, tak to není nedostatek výkonu, ale charakter, který není špatný, ale kdokoliv se svezl se slabší 1.5 ví, že nový dvoulitr a teleskopický volant bude přesně to, abych mohl říct, jo, tak teď je to nejlepší auto na světě....

motion
14. června 2018, 20:06
0
Mazda MX-5 dostane facelift, který přinese vyšší výkon

Skvělá zpráva pro všechny krom majitelů současného ND, tak třeba ta reakce na plyn nebude tak dobrá:)

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem