načítám data...

Jezdíte někdy hromadnou dopravou? A proč?

Propagátoři MHD tvrdí, že individuální přeprava je přežitkem, je bezohledná, sobecká a vůbec se pomocí MHD dostanete kamkoli a ještě rychleji a levněji. Fakt?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Hned na úvod bych chtěl podotknout, že proti MHD zas tolik nemám. Dokonce existují situace, kdy je MHD super. Třeba když ve tři ráno stojíte na hlavním nádraží úplně na šrot, už chcete fakt moc domů a nemáte peníze na taxíka. To je chvíle, kdy červenobílý autobus s číslem N92 vidím moc rád. 

Tak ne, dobrá, MHD využívám častěji. Na cesty do práce se mi moc nevyplatí, protože to zabere cca 50 minut jedním směrem, kdežto autem zhruba 15 až 20, a to i přesto, že všechny mé oblíbené trasy po městě rozkopali. Když už však MHD zvolím, čas strávený ve vozidlech se dá využít lecjakým způsobem, například četbou.

Na cesty do Prahy pak nejraději volím vlak. Zaprvé, nejsem velkým fanouškem autobusů, ty navíc jezdí po dálnici, které se raději vyhýbám. Vlak je pro tyto účely ideální, z centra do centra (OK, v Brně už zase ne) to člověk zvládne za cca dvě a půl hodiny a opět má mnoho možností, jak využít čas na palubě. Můžete si třeba vzít flašku vína a po cestě ji vypít. Nebo si číst. Nebo obojí. Dokonce můžete zajít do jídelního vozu, dát si točené pivo a teplé jídlo, protože třeba ve vlacích Railjet se vaří velice slušně a za přijatelné ceny. Jasně, do mého oblíbeného TGV (jak to zní roztomilě světácky, že?) to má pořád ještě daleko, ale od ostudy koženkových kupé let nedávno minulých jsme už urazili velký kus cesty.

Pak je tu ale temná strana hromadné přepravy, a totiž spolucestující. Pravda. co by člověk čekal, když cestuje hromadnou dopravou, ale někdy je to fakt moc. Můžu dát k dobru několik historek, které mi cestu MHD znepříjemnily. Nevím, jak relevantní jsou i v ostatních městech, jestli to není takhle divný jen v Brně, ale třeba rvačka v poslední tramvaji vás prostě moc nepotěší. Občas se vás někdo, více či méně slušně, zeptá, zda mu nedáte nějaké peníze. 

Moc nepotěší ani situace, která vám pomůže pochopit, proč polstrované sedačky v MHD fakt nejsou dobrým nápadem. To si takhle cestujete domů, zastavíte se po práci na pivko, a pak pokračujete tramvají domů. Vidíte volné sedadlo, tak super, posadíte se. Když tu najednou, těsně po dosednutí, sedíte v něčem mokrém… HNUS! 

Proti takové nechutnosti je klasická bouračka tramvaje a osobního auta vlastně docela rutinou. Tramvaj zvoní, brzdí, pak zvoní ještě víc a následuje lehká rána. Poté se řidič zeptá, zda jsou všichni v pořádku, otevřou se dveře a dále už je to jen na vás. 

Protože ale jde o rubriku Autíčkář se ptá, musím položit otázku také vám. Takže!

Cestujete MHD nebo jakoukoli hromadnou dopravou? Pravidelně nebo zřídka? A jaké jsou vaše důvody? 

Jestli máte nějaké historky hodné sdílení, určitě se s námi podělte v diskuzi pod článkem! 

Pěknou neděli vám všem!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

10
10toedsloth
10. února 2019, 07:33
1

Jezdím každý den do práce tramvají protože to mám dvě zastávky a když započítám do cesty autem parkování v podzemní garáži tak to trvá úplně stejně dlouho.
Navíc je mi líto na takový kousek startovat auto :)

reagovat
Nimrod
10. února 2019, 08:08
4

jak je to daleko? mě by asi bylo líto nejít pěšky...

ratan groch
10. února 2019, 13:35
1

Mam velmi rad MHD. Ale len v cudzine. V Bratislave mam priemer cca 1x za rok a nemozem si stazovat. Listok kupim cez SMS, chodi to presne, oproti casom, ked som chodieval MHD je to modernejsie a pohodlnejsie.
Hlavna vyhoda je bezpochyby PARKOVANIE. Bratislava na tom nie je lepsie ako Praha. Nie je to nastastie Zurich alebo Tokio, ale viac casu mi trva cesta a parkovanie autom akoby som chodil MHD. Tym, ze este stale ako tak zaparkujem, tak sa neviem prinutit k systemovemu vyuzivaniu MHD.
Kombinacia pohodlnosti vytahom do garaze,, pocitu, ze nie som odkazany na ineho a aj trosku statusu, nebudem klamat.
A preco naopak v zahranici MHD?
Spoznavanie inej kultury, ako su obleceni, kam maju namierene, moznost dlhsie pozorovat tych istych ludi, potom ich vzajomna interakcia,miera slusnosti ci agresivity, uvolnenie miesta a pod. Zaroven je to namahanie mozgu na organizaciu presunov a orientaciu plus moja oblubena disciplina sadnut si na hociaky autobus vo velkomeste, odviest sa hocikam, potom sa cudovat a nejako sa dostat spat. To prinesie vzdy historky.
Uznavam, ze na dennej baze vo vytazenych casoch by ma to nebavilo, ale to, ze my na autickarovi mame volbu je super.

10
10toedsloth
10. února 2019, 17:08
0

Nimrod: asi 1,5 km, je to kousek, ale předtím chodím zhruba na hodinovou procházku se psem takže se snažím být co nejdelší dobu s ním venku a minimalizovat čas dojíždění do práce :D

Faust54
10. února 2019, 08:58
0

MHD využívám jen při cestě na pivko a zpět, jinak ne. Při pravidelném využívání jsme byl vždy 3x za zimu nemocný a pořád tam někdo otravuje můj klid a nebo smrtí v 7 ráno ve všední den jak jde z hospody, takže ne děkuji.

reagovat
PepaSFI
10. února 2019, 09:37
1

Autobusem po dálnici, to stojí za zažití. Brácha jel loni v létě do Prahy, schválně jel dřívěším aby stihl všechno co potřeboval a strávil půl dne čuměním na patník v koloně. Je to jen pár let, co jsem jel z Prahy vlakem, rychlíkem a ano, bylo to ono ostudné koženkové kupé. Docela retro zážitek, ukázka že dráhy se zas tak moc nezměnily. Nebýt reklamních cedulí, připadal bych si zas jak v 80 letech když jsem jezdil na učňák. Tmavě zelená tvrdá koženka která v zimě studí a v létě paří. Když na tom usnete, probudí vás divný pocit, že vám někdo krade obličej, protože po sedadle kloužete a posouváte se, zatímco opřená tvář se k tomu přilepí. Celá ta věc, přestože sama motoru nemá, značný hluk vytváří a třese se jak raketa Sojuz právě zdolávající Max Q. Záchod je cestou časem do hlubin temného středověku páč poněkud připomíná prevet, takovou tu kadibudku vystrčenou z hradeb. Jak praví dobová říkanka: "tady se to príma sere, vítr fouká do prdele".

Hromadnou dopravou jezdím velice zřídka. Do práce to nevychází, takže autem, vytěžujem 3 až 4 auta, tak to je celkem efektivní. Dřív jsem při cestách do Brna jezdil autem někam k obchoďáku a pak zdarmabusem do centra ke strojírně Wanieck, teda k Vaňkovce a dál případně šalinó po štatlu. Teď už to moc neřeším a zajedu si autem skoro kamkoliv. Jen se občas blbě parkuje, všude samý zákazy a cedule a než přejdete přes ulici, už na některým konci vidíte kroužit supy.

reagovat
Stanley
10. února 2019, 09:44
0

MHD nejezdím. Moje zkušenosti z dob minulých: autobus jezdící o několik minut dřív, cena jízdenky nastavená tak, abych musel mít 2x denně rozměněno, protože peníze se nevracely. Jízda s ČD? Každodenní zpoždění, nefunkční rezervace místa, obtížné placení, nefunkční klima a dost punkové řešení výluk na dráze.
Dokonce ani delší trasy nejezdíme vlakem/autobusem/MHD. Tu snahu jsem měl, jenže i s průměrnou desetilitrovou spotřebou mého vozu nás ve dvou vyjde levněji doprava autem.

Tak nějak nevidím ze strany hromadné dopravy aktivní snahu naklonit si řidiče na svou stranu. Naopak lenost, šlendrián, hrabivost, amatérismus a arogance. Takže já zůstávám u aut :-)

reagovat
Romus
10. února 2019, 10:34
1

Jedu tím 2-3x za rok, většinou když jsem v Praze a jedeme na pivo.
Už na střední jsem musel opouštět barák v 6:15 abych se dostal na 7 do školy vzdálené cca 6-7 km. S autem stačilo odjet v 6:50. Radši pojedu tím největším vrakem, nedej bože na kole, než sockou.

reagovat
Fízl
26. března 2019, 19:45
0

Mám to podobně. Akorát ještě bohužel nemám řidičák.

Raspby
10. února 2019, 10:36
0

Jezdím MHD do práce...mám to asi 15 minut, autem asi 6. A jelikož se auto v zimě ani nezahřeje, tak to nemá smysl ani startovat. Navíc u práce nezaparkuju. Všude zóny. Jinak ano, v MHD se dá narazit na opravdu zvláštní a smutné případy...

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. února 2019, 11:14
7

To zase bude komentářů, jak nikdo nejezdí MHD, protože čas a svoboda pohybu pyčo. A pak vlezeš do MHD, vlastně kdekoliv v republice, a zjistíš, že je narvaná lidma k prasknutí. Tak já nevím.
P.S. MHD jezdím, naprosto pravidelně a samozřejmě a nevidím v tom problém. Mí dva kamarádi pravidelně pendlujou týden co týden vlakem mezi Olomoucí a Prahu. Na cestu Bohemky a nějaký jídlo a jede se. Nemají pocit, že by strádali.

reagovat
Stanley
10. února 2019, 17:32
0

A jaká je souvislost mezi těmi, co tu napsali, že MHD nejezdí a těmi, co jsou teda denně všude narvaní v MHD k prasknutí? :-)
-
Komentář upraven 10. 2. 2019, 17:32:49

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. února 2019, 19:44
1

Poposedni si a třeba na to přijdeš.

Stanley
10. února 2019, 22:43
0

Jo tak, blbá neděle. Hele, s tím ti nepomůžu, ale můžu se pokusit ti vysvětlit postoje lidí, co jezdí autem.

Těch pár lidí, co tu napíše důvody, proč nechce jezdit MHD, ty důvody opravdu má a napráskané MHD, kterým jezdíš to neovlivní vůbec v ničem. Bude narvané dál úplně stejně :-)

A to o tom času a svobodě řekni například mé kolegyni, která začala jezdit autem do práce proto, že už ji prostě omrzelo kvůli neplánovaným občasným deseti minutám navíc zůstávat v práci o další hodinu déle a doma být o hodinu a půl později, protože MHD. Jednak (překvapivě) upřednostňuje osobní život před sezením v kanclu a druhak na ní nikdo ve školce s děckem prostě čekat nebude. Atd atd.

Pokud máš i tak problém s tím, že někdo nechce jezdit MHD, tak můj příspěvek klidně ignoruj, nebo buď dál arogantní. Mně to den nepokazí a ten tvůj ti to třeba zlepší ;-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. února 2019, 07:39
1

Doprava, ať už MHD nebo auto, je čistě individuální záležitost. Někomu vyhovuje/vyplatí se to, či ono. Chápeme?
Já nemám problém s tím, že nechceš jezdit MHD. Vlastně je mi to úplně u prdele. Používám auto i MHD. Jak kdy. Podle potřeby. Evidentně jsi můj příspěvek vůbec nechopil, ale za tvoje pomalejší vedení já nemůžu. Ale pro tebe detailněji. Ať tady nebo kdekoliv jinde na netu se člověk dočte od 80% diskutujících, že MHD nepoužívají vůbec nebo jen velmi sporadicky. Nevím, jak u vás v Asii, ale tady v Praze dopravní podnik uvádí, že denně přepraví 3,4 milionů lidí. Jasně, ten co jeden metren, může prestoupit na bus/tram, jede ráno tam a odpoledne zpět, takže reálnej počet jednotlivých,, konkrétních lidí bude poloviční, možná třetinovej. I tak mi ty počty internetových hrdinů, co by do socky nevlezli, nějak nesedí. Asi proto, že když přiznáš, že jezdíš sockou, už nebudeš tak hustej boreček. A propo, k tomu tvýmu rozměňování drobných 2x denně. Je vidět, že jsi teoretik nebo si prostě jen zaspal dobu. Tady se platí kartou už nekolik let. Ani tu lítačku nemusíš mít. Kupon si nahraješ na platební kartu.

Stanley
11. února 2019, 09:43
0

No dívej Khightridere, já nevím, jakými diskuzními žumpami na internetech ztrácíš svůj životní čas, takže nemám zkušenost s těmi virtuálními 80% diskutujících a toto je moje vůbec první diskuze o MHD. Takže si tu žluč, co ti teče i ušima, zatlač zase zpátky, za tu ti fakt nemůžu.

V mém osobním okolí se prostě s MHD jezdí nebo ne, hotovo, neřešíme. Tady v Asii to zjevně není záležitost sociálního statusu, jako u vás v Praze.

Kdybys to rudo, co máš před očičkama, trochu rozfoukal, zjistil bys mimo jiné, že o drobných píšu "z doby minulé". A v té době tu prostě existovaly buď drobáky, nebo lítačka. Kteroužto jsem si kvůli čtyřem pěti pracovním dnům pořizovat nehodlal. Jsem bohužel technologický primitiv, takže se mi tehdy platbu kartou, SMS a bůhví čím, do těch autobusů přičarovat nepodařilo. Takže si ty blbé kecy, nasraný trpajzlíku, nech prosím od cesty.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. února 2019, 09:47
1

Tahle diskuze nikam nevede, takže nemá smysl v ní dál pokračovat.

RBMK
10. února 2019, 11:25
6

MHD cestuju vyjímečně a šíleně nerad. Volím kombinaci hatchback, offroad, motokolo, elektrokolo, pěšky. Stopem jsem ještě nejel, motorka je aktuálně neprovozní.

Historku mám, jel jsem před pár lety v 22:00 z Masaryčky regiohovnou, v Hostivicích přesednul do ultraretro 810, která příjemnou kombinací retro stylu, hezkého zvuku motoru a pocitu nadsvětelné rychlosti v totálním vraku, a očekával klidné poslouchání motoru a sledování ubíhajícího hyperprostoru okolo.

Napříč strojem, na druhé straně deklu motoru seděl jeden polostřízlivej a jeden zhulenej maník, a toho zhulenýho nenapadlo nic jiného, než ten dekl zvednout. Neodolal jsem a koukal taky a byl připraven ho s tím druhým chytat, kdyby padal. Ten pohled na řvoucí motor, ve tmě se nasraně točící řemenice a šílenou rychlostí letící pražce, ten nikdy v životě nezapomenu. Po chvíli sledování vzácného úkazu dekl zase zavřel a všichni jsme se zase vrátili ke svým nudným životům...

reagovat
PepaSFI
10. února 2019, 18:20
0

ten mocný stroj kdysi řídil jedn můj, dnes už bohužel nežijící známý. Jeho zážitky byly uchvancancující, vždycky jsme se pobavili. Baba mu utrhla dveře, kousek za nádražím mu došla nafta, uváznutí v závěji jsme měli v přímém přenosu protože v době předmobilové si na jízdy bral svou CB vysílačku a vrcholným kouskem byl požár motoru. Lidi uhněte, já musím otevřít motor.
Lidi nic.
Lidi děte dál, ono to asi hoří.
No jó jasně ono to hoří. To víš že jo. Ti nejblíž se kousek šoupli na sedadlech.
Nadzvednutí poklopu, dým smrad. Já vám říkal že to hoří.
Panika chaos prchání.

Ni
Ninjaherb
10. února 2019, 11:28
2

Týdně ČD vlakem Berlín-Praha, cena 20 € za jednu cestu není autem realisticky dosažitelná. Navíc ty 4 hodiny můžu pracovat. Po Praze sám MHD, se ženou/dětma autem. Navíc málokdy je začátek i cíl cesty rozumně dosažitelný bez desatera přesedání.

V Berlíně z nedostatku jiných variant jedině MHD a tam se většina spolucestujících mimo špičku vyskytuje na škále bezďák/punkáč v různém proporcionálním nastavení. Překračování zvratků, rozbitých lahví od chlastu na denním pořádku. A v Ubahn se zcela běžně kouří, což taky obdivuju. Požadavky na mince vznášejí, vyžilí alkáči, bezduchý fetky, kariérní bezdomovci a občas i nějaká ta potulná hudební projekce. Naživo docela humus, ale v knížce od Twaina nebo Puškina by to byly "barvité charaktery".

reagovat
Nimrod
10. února 2019, 11:49
0

úplný "my děti ze stanice zoo". v berlíně v metru to vypadá stále stejně, jak jsem si to při čtení představoval :-)

M P
10. února 2019, 13:04
-1

WOW! Kuřácký metro, to chci! Musim zkusit :D

briza
10. února 2019, 22:03
4

Tak kouření v metru by radní v Brně asi povolit mohli, v tom bych neviděl zásadní problém.

Goldies
11. února 2019, 21:04
0

bříza jako vždy :-D

Jimi
10. února 2019, 11:45
0

Paradoxně využívám veřejnou dopravu jednou za čas hlavně kvůli svým autům. Buď kvůli koupi dalšího nebo kvůli pravidelnému servisu. Nebo jen kvůli logistice, když se vracíme domů jedním autem a to druhé tam musí zůstat. Potom se ty prostředky hromadní dopravy k vyzvednutí hodí... :)

reagovat
riderhenry
10. února 2019, 11:56
1

Stejně, jako autor, využívám stále častěji DPMB (Brno). V zásadě i proto, že jsem schopen od "píchačky" v práci za 20 minut šlapat schody doma a bez přestupu. Hlavní argument byl ale vždy šetření auta, které zákonitě na těch 3 km do práce jen trpí. Taky mě štvala ta městská tankování se spotřebou 14 litrů, které pak akorát kazí průměr... Ale jinak je to utrpení. V mém případě se vozím autobusem po docela zatočené trase (není to sice horský průsmyk, ale v rámci MHD...), pro znalé se jedná o číslo 67. Kromě docela otřepaných negativ (člověk se musí přizpůsobit jízdnímu řádu, často si zaběhá nebo promrzne, smrad, hluk...) mám jedno hlavní, a to jsou řidiči. Nikdy nepochopím, jak někdo může na plný úvazek řídit autobus a přitom neumět plynule zastavit. Nebo se plynule rozjet. Možná za to může jízdní řád, ale to je asi úplně jedno. Je to celé takové hodně "levicové" - smrdí tu pochcaný bezdomovec? Veze tu borec skříň z Ikei? Spadl jsi se spícím dítětem v náručí, protože řidič nemohl počkat, než se posadíš a až pak se rozjet? Nikoho to v zásadě nezajímá, prostě zaplať a drž hubu... Prostě státní podnik jak se patří (a černá díra k tomu, pochopitelně).

reagovat
Irwinek
10. února 2019, 12:03
0

Pokud nemám pohotovost nebo nějakou jinou povinnost, jezdím ráno i večer vlakem (cca 45 minut Elefantem ). Obzvlášť za současného počasí je to úžasné - nic nečistím, neškrábu, prostě dojdu cca 700 m na nádraží a stulím se do sedačky, abych se ještě trochu dotáhl, nebo vytáhnu e knížku, tablet apod. Ano, minusem jsou lidi, co si myslí, že je nutné, aby celý vagon věděl, že se včera pohádala s manželem protože......, nebo posledně, to jedna " dáma " vysvětlovala téměř celou cestu dceři, jak zaparkovala těma dvěma předníma kolama nahoře na chodníku, takže ty dvě zadní kola byly dole pod chodníkem, ale přitom ty dvě levá kola byla v díře a tak ty dvě pravá ............ :-(
zpoždění? no ano, stává se to, ale zas to není úplně pravidlem ( tedy, pokud není výluka,....) Taky už se mašinka rozbila, takže nás vysadili a šli jsme na bus. Mrtvola pod vlakem je taky důvod ke krkolomému přestupu mezi soupravami a posléze za pomoci hasičů přechod přes koleje po prkně do druhé soupravy :-D
MHD používám denně, protože v cílové lokaci jsou modré zóny, nedostatek parkovacích míst,...... Při použití metra jsem při ranní špičce na 10 km asi o 5 minut rychlejší. Někdy se mi stane, že pokud jedu autem , jsem sice rychleji v cílové lokalitě, ale podaří se mi zaparkovat až buhvíkde ( třeba i dvě stanice tramvají ), takže veškerý efekt nikde. Ve většině případů, tedy pokud nepotřebuji větší a těžší vybavení, je pro mne jednodušší a rychlejší si hodit pc a měřák do tašky a vyrazit MHD.
Jo a k tomu času ranního/odpoledního dojezdu vlakem - protože parkuji na nádraží, vím, že většinou na tom vydělám časově jen to, co ušetřím za cestu pěšky na nádraží.
Finanční efekt - za těch 10 korun za den ( 3600 roční ) - to nemám ani noviny :-D kolik stojí vlak, to ani netuším, protože kombinací různých jízdenek PID a ROPID se dostanete někam mezi 30 - 70 kč, tak proč si kupovat jízdenku na vlak. Za ty peníze se do Prahy nedostanu ani synovou corsou, natož mazlíkem :-D

reagovat
fortress
10. února 2019, 12:11
1

Nejel jsem MHD už tak 15 let.

reagovat
Do
Dodo
10. února 2019, 12:34
0

Jezdím do práce tak v polovině případů vlakem. Nastupuji na Praha - Podbaba a vystupuji v Kralupech n. Vlt., sice to celkem i s chůzí "od domu k píchačce v práci" vyjde o trochu déle než autem (při zimním škrábání skoro stejně), ale pořád je to celkem snesitelná varianta. Zejména kvůli naprosto tristnímu stavu silniční infrastruktury na levém břehu Vltavy. Mezi Pražskými Dejvicemi a Kralupy nad Vltavou prostě slušná silnice neexistuje. Varianta vzít to po D7 nebo na druhé straně D8 znamená o třetinu delší trasu a časově úplně nastejno.

reagovat
RCNP
10. února 2019, 12:36
0

Z pracovního týdně tak 2-3 krát. Hlavně kvůli tomu, že bydlím nadohled od metra aka jedinýho důstojnýho dopravního prostředku MHD. Cesta mi v obou případěch výchází dost podobně, cca 25 min. Asi protože chodim pomalu a jezdim rychle, kdo ví. Ale volba jednoho nebo druhýho je čistě na tom, jestli mě čeká celej den u stolu, nebo mám během dne schůzky. Jelikož ač je cesta stejně dlouhá, tak na jejím konci je problém s parkováním, takže pokud ten den nepotřebuju jezdit po schůzkách, tak je daleko výhodnější jet metrem. Navíc po cestě domu, člověk nestojí ve frontě, jelikož to metro jede prostě pokaždý těch 20 minut, pokud teda někdo neskočí do kolejí. V autě ale zase člověk ušetří desítky minut pokud potřebuje jet na několik schůzek v i vně Prahy, jelikož třeba v čase pracovního obědu jezdí MHD s frekvencí vlaku do Užhorodu. O víkendu ani nemluvě. Takže mám celkově kladnej vztah k MHD a nepotřebuju za každou cenu jet autem a když se nemůžu rozhodnout jestli se mi to zrovna ten den vyplatí nebo ne, tak sednu na motorku :)

reagovat
krab
10. února 2019, 12:41
1

O víkend občas vláčkem jedem, často do něj dáme i kola a jede se na výlet. V tejdnu MHD skoro nikdy. Autem to mám 40 min , kombinací šinkanzenu s vyhlídkou na Prokopský údolí a pak voňavýho autobusu to jde udělat za hodinu a čtvrt.

MHD jsem jel naposledy minulý pondělí. Odevzdal jsem klíčky od auta za 2 mega a najednou zjistil, že jsem sám kdesi na pražským sídlišti odkázán jen na vlastní nohy a zásoby potřebné k přežití v městské džungli. A dal jsem to ! :-D

reagovat
fr
frite
10. února 2019, 13:02
0

V rámci rodného krajského mesta se radši dostanu vaude na kole, protože je rychlejší nez auto, v zime spíš pěšky, což je delší, ale i tak jsem rád zr nakonec zatím uspesne pijuji s nadváhou.
MHD nejezdím prave z těchto důvodu, ackoliv ji mám zadarmo (tedy přesněji za nějakých 300 kc na rok )
Ježdění aute po meste považuji za nejotravnesi netupější činnost jakou musím obcas vykonat a vyhýbám se tomu jak to jde.

reagovat
MikeEM
10. února 2019, 13:06
1

MHD využívám jen v Praze. Většinou se mi do centra nechce motat autem, hledat místo k parkování a svou "cizí" značkou iritovat místní.

reagovat
Pochtli
10. února 2019, 13:22
0

Plusy:
- můžu jet opilý, číst si, spát, pracovat
- ve městech a na některých trasách je to prostě nejrychlejší (a mnohdy nejlevnější) varianta.
- vlak nezná kolony, šaliny/tramvaje většinou taky ne
Mínusy:
- nejede vždy kdy či kam chci/potřebuju
- velká šance potkat rozličná individua, lidi nemocné, blbé, škaredé i krásné
- ne všechny trasy jsou bez x přestupů nebo rychlejší než auto (někdy i výrazně)
- prázdninový provoz s intervaly na zabití = jedu autem častěji

reagovat
Pochtli
10. února 2019, 13:30
1

PS: To znamená, že jezdím v danou chvíli pro mě nejefektivnějším způsobem dopravy (auto, hromadná doprava, kolo, pěšky..).

Sedrik
11. února 2019, 16:39
0

- velká šance potkat rozličná individua
Moje úplně první cesta "šalinou" po přestěhování do Prahy: seděli za mnou 2 "kluci", kteří celou cestu tlačili z igeliťáku toluen.... :)
Fakt zážitek... :)

beastar
10. února 2019, 14:18
1

Co mi přijde obdivuhodný. Jak to většina lidí má do práce 6 minut 2 zastávky a tak. Já to mám tuším tak hodinu a půl se 4 přestupama. Může to být 35 km hádám. Mhd sem nejel v Čr dlouho. Třeba 10 let. A před těmi 10 lety 3 stanice tramvají.

Aktivně sem jezdil samozřejmě do školy. Kombo metro, tram, bus. Nebyl řp a ani auto. Dneska nejčastěji jezdim mhd v dojčlandu a švýcarsku. Nejraději mám vlaky. Nemám s tim problém. Vrátim se do mládí. Pozevluju. Někdy si i pokecáš s nějakym lokálem. Aby si zjistil, že se od těch germánů fakt moc nelišíme. Mám ale x kamarádu který mhd jezdí denně. A mindrák z toho nemaj. Když děláš na P1, 2 nemá auto cenu. Natož hodobóžová kára aby sis to nechal omlátit v modrý a nebo někde v Palladiu od kreténů co jdou nakoupit.

Když sem třeba dřív nechal někde auto. Tak sem taky volil nouzově tramvaj. Dneska když máš přes app taxi za 5 minut u tebe. Už to taky pro mě neni tak lákavý. A metro v Praze je taky místama úkaz. Hlavně přestupy. Sic to není taková trága jako jinde. Ale taky je to trochu punčíček.
-
Komentář upraven 10. 2. 2019, 14:22:01

reagovat
Jaromír
10. února 2019, 14:21
1

Drtivou vetsinu casu hromadnou. Na trase Prdel u Zlina - Olomouc je casove sice lepsi autem (70 minut autem versus 120), ale trasa Olomouc - Ceska Lipa se autem neda stihnout za ty same 4 hodiny jak vlakem s jednim prestupem. Plus se clovek muze dospat.

Ale se spolujezdci byva jedna sranda. Jednou jsem potkal manika, vlastne ani nevim jmeno, ale vykoupili jsme v rychliku vsechny plechovky piva a pak v Koline pokracovali v nadrazni hospode, kdyz nam "nahodou" ujel vlak :o)

reagovat
SEMRY
10. února 2019, 14:41
2

Ve městě jezdim na fichtlovi. Pokud je nad 10 stupňů

reagovat
SEMRY
12. února 2019, 18:42
0

Teplota (to je fakt důležitý, v hicu netáhne) a čas.

ro
rock
10. února 2019, 17:26
1

Jo, jasně, hromadnou dopravou jezdím rád, protože je to atrakce levnější než kolotoč, ale je při tom víc adrenalinu...

Ale tak vážně... atrakcí jedu za normálních okolností jenom tehdy, když je auto v pravidelným servisu, t.j. jeden den v roce. Protože cca 35 km,
- autem 25 min (teď mám aktuálně v Brně rozkopaný dva strategický příjezdy na cestě do práce, takže spíš 35 min)
- na kole 1:10 h
- hromadnou dopravou asi 1:30 h

To bych musel být úplně blbej, abych jel dobrovolně hromadnou.

Ještě mne napadá, že když jsem byl naposledy v Praze na koncertě, bylo docela OK nechat auto na Chodově a do Sazka arény (nebo jak se to aktuálně jmenuje) dojet metrem. Asi by se to tak dalo praktikovat pravidelně, jenže já to metro potřebuju v Brně a tam se ho fakt nedožiju. A přijet na kraj města, někde zaparkovat, přejít na MHD a pak jet deset zastávek do centra (a odtamtud přejít k práci pěšky, protože mi k zaměstnání nic nejezdí), to fakt časově smysl nedává (o pohodlí nemluvě).

reagovat
Perníček
10. února 2019, 17:57
0

MHD se vyhýbám jak čert kříži. Buď to už jsem za tu dobu zvlčel a nebo se prostě na mě lepí smůla, protože pokaždý mám buď spoždění, mám vedle sebe někoho, kdo mi není zrovna dvakrát po chuti a nebo mi řidič na zastávce nezastaví. Čili se přesunuji výhradně autem, popřípadě na motorce,nehledě na to, že cesta pro mě z mého domova trva hromadnou dopravou skoro 3-krát déle, než bych to jel autem a to jezdím do řidičské džungle jménem Brno.
Co se týče příhod, sice nic extra, ale pár jich mám:
Na trase Blansko - Klepačov jezdil (možná ještě pořád jezdí) jeden takový mrzutý řidič. Kamarád tenkrát seděl vedle mě "na bidílku", čili na 5-tce v zadu a měl puštěné nahlas (žádnej velkej rambajs to teda nebyl) písničky z telefonu. Řidiči ruply nervy, v půli cesty mezi zastávkami zastavil a šel ho seřvat ať vypne to chrastítko a následně ho vyhodil z busu. Vtipný je, že ho vyhodil zrovna v místě kde to měl blíž k domu, než od zastávky. Jinak ten stejný řidič měl rozepři s jednou paní a když už teda šla dál do vozu, tak si řekl na hlas: "To je ale pí*a!"
Vlakem na trase Brno - Pardubice (bylo mi tak 14) jsem si sedl v klidu do prázdného kupéčka, v další zastávce si přisedl čtyřicátník s knírkem a pleší. V jinak naprosto prázdným kupé si sedl přímo na proti mě a s menšíma přestávkama na mě zíral, pak odešel (asi na záchod), vrátil se a sedl si přímo vedle mě, tak že se na mě mačkal. Naštěstí nic neudělal, ale nic příjemného.
Ti, co se pohhybují po Brně, tak asi znají Olympia bus, který zastavuje u Vaňkovky, pak má zastávku u Jaguaru a pak už v Olympii. Chtěl jsem toho využít, že vystoupím u toho Jaguaru, už se blížím k zastávce (evidentně prázdná), mačkám tlačítko pro signalizaci zastavení a nic. Řidič jede vesele dál, docela nas*anej jsem teda dorazil do Vaňkovky, s tím, že to hned dalším vezmu zpátky. No nejel ten bus druhou stranou přes Modřice? Nakonec f*uck it all a šel jsem ten kus od Vaňkovky pěšky.
Tohle je jenom malý výčet z toho, co jsem už zažil, nic ale nemá na kamaráda, který ze zásady odmíta jezdit MHD-čkem, ale jednou byl nucen jet vlakem a zrovna pod ten jeho vlak někdo škočil...

reagovat
Ny
Nyte
10. února 2019, 18:28
0

To jste mě teda pobavili. Týden (bez naděje na změnu do týdne dalšího) jezdím hromadnou dopravou, protože jedno auto tvrdne v servisu a druhé na letišti. Jsem z toho na prášky. MHD mi asi v polovině případů ujede před nosem a mnohdy úmyslně, když mi zavřou dveře před obličejem, nechají mě bezradně mačkat tlačítko a popojedou k semaforu čekat na červenou. Nevím, co si tím dokazují... Už mám těžký absťák, bez auta jsem bezradný. :-(

reagovat
bitner
10. února 2019, 21:36
0

Ted uz naprosto minimalne. Za casu studentskych jsem si toho uzil dosyta. Pro zpestreni OK, ale byt na tom denne zavisly, diky nechci.

reagovat
briza
10. února 2019, 22:24
3

Spíš nepoužívám, než používám. Když jsem ještě jezdil do kanclu, nemělo to smysl. I kdybych byl v režimu, že bych přes den nepotřeboval auto a jezdil bych jen trasu barák - práce, používal bych auto stejně, protože městskou mi to trvalo cca o 20 minut dýl. Soukromě jde o jednotky jízd ročně, když se zrovna jde do hospody někam za hranice mýho húdu. A to ještě jedu pouze směrem tam. Zpátky buď taxík nebo jdu pěšky, což je věc, kterou praktikuju už od puberty. A to se nebavím o tom, že bych přešel pár zastávek tramvaje. Naposled jsem například šel z Podolí na Prosek, což je hezkých 13km :) Přitom jsem toho názoru, že v Praze MHD funguje tak, že by nám většina světa mohla závidět, ale problém je v tom, že jsem v určitých směrech dost asociál a prostě nemám rád cizí lidi, takže mi cestování v MHD není příjemné. A to se bavím o denním provozu. Posaďte mě do nočky plný otelemenejch debilů a vidím to tak na 25 let až doživotí. Dřív jsem ještě jezdil jednou do roka vlakem, když jdeme Prčice, ale i tam jsem si prosadil to, že bereme dvě auta, jedno necháme v cíli, druhým dojedeme na start a večer se pro něj zase vrátíme. MHD už prostě nechávám mladším a tolerantnějším.

reagovat
gramo
10. února 2019, 22:57
1

Po Praze jezdím převážně MHD, do práce to mám asi 20 minut bez přestupu a nemusím řešit parkování a zóny v jiné čtvrti. Jezdit autem po městě není žádná radost, radši si pošetřím benzín na zajímavější výlety o víkendu.

reagovat
Testeuros
10. února 2019, 23:22
0

Do Ostravy jezdím většinou sockou (pokud tedy někoho neodvážím, nebo pokud nejedu na brigádu) kvůli parkování (po celý rok je to pro mě katastrofa kvůli "geniálnímu" nápadu v podobě parkování pro rezidenty (do psího anusu, vždyť mají zastávky hned za rohem), což je vzhledem k mé nutnosti jezdit do centra obrovský problém). To je důvod proč jsem cestování autem v Ostravě vzdal pokud mě nějak tlačí čas (nejednou se hledání parkovacího místa zvrhlo v půlhodinové hledání). No... a v zimě kvůli všem těm posypovým sračkám. Na druhou stranu - i kdyby s tím nebyl problém, dokázal bych žít se svědomím, že jsem někde v Ostravě nechal kabrio, které víceméně čeká na útok nějakého závistivého kreténa?

reagovat
Ny
Nyte
12. února 2019, 18:41
0

Tuhle genialitu mají v Ostravě taky? Jaj.

PachezZ
11. února 2019, 03:27
1

na MHD moc příležitostí není, ale když je to výhodný tak proč ne...
Autobusy fakt jen když není zbytí a nebo je to za pár korun... ono takový bus Praha-Varšava jede sice asi 11h ale když vás stál 6kč tak to nějak přetrpíte :D
Na stranu druhou zpět stál už 500 a tak mi přišlo jako lepší volba za 1200 letadlo Varšava-Atény-Praha
Tím sme u letadel - ty naopak rád a mnohdy mírně vyšší cena vyváží čas, naposledy porovnání Berlín>Domov kdy bus+vlak bylo 9h a 900kč, Letadlo do vídně a vlak domu bylo 3h a 1200kč...
Vlaky neva, jen snad nedělní první spoje by mohly jezdit dřív... To se takhle objevíte v podnapilém stavu v krajským městě a první vlak jede v 10 ráno... to není hezký...

Takže vlastně, když se to vyplatí časově, finančně nebo oboje tak klidně, ale autobusy na delší cestu raději ne :D

reagovat
ransom
12. února 2019, 19:46
0

Ani mě nenapadlo do hromadné dopravy zauvažovat i létadlo, protože jen málokdo courá pravidelně po světě soukromě. Ale ano, jak jsem roky jezdil po montážích, můžu taky porovnat. Takový Kijev, Minsk, Riga, Voroněž... Ráno si zajedu do Ruzyně, auto nechám na Go-Parkingu, hupsnu do ajroplánu a ač to obnáší tři-čtyři hodiny jistého nepohodlí (počítaje v to i čumění na letišti), po obědě jsem na hotelu a druhý den ráno odpočatý a v plné síle hákuju. Cesta za stejným cílem autobusem je často utrpení. Vlakem je to sice sice pohodlnější, ale dlouhé. Jinak lze prostě hupsnout do auta, pustit muziku a napočítat na cestu tu deset, tu šestnáct, tu čtyřiadvacet hodin, sice s větším handrkováním na hranicích, ale zato se svobodou nažrat se, vyčůrat nebo se vyspat kdy a kde si usmyslím. Takže pokud můžu, volím buď auto, nebo rovnou letadlo. Ale jak jsem předeslal - nevím, jak moc se do téhle diskuze hodí nebo nehodí cesty služební.

PachezZ
13. února 2019, 08:06
0

imho proč by se nepočítaly... ale služebně nelítám, tak nevím...
Moje služebky bohužel vypadaj tak že ráno jdu do práce na poradu, pak si vyzvednu auto, v lepším případě firemní škodiak, v horším ofci z půjčovny, odřídím třeba 800km do wolfsburgu, vyspim se v hotelu, ráno na poradu a po poradě zase 800km domu...
Vytržení ze stereotypu dobrý ale nic k závidění :D

Adam Forman
11. února 2019, 06:42
0

Za to, že jezdím MHD může výlučně Autíčkář. Když vracím/vyzvedávám testovačku v Praze, autem přijet nemůžu. Na druhou stranu mě zážitky s ČD už motivovaly, abych prubnul, kolik v Praze stojí pronájem garáže, ve které bych mohl auto přes ten týden nechat.
Nedávný zážitek při vyzvedávání: Vlak rj měl 90 minut zpoždění. Volal jsem Honzovi a raději mu řekl, že nestíhám, ať to vyzvedně za mě. Po 100 minutách přijel vlak. Dojeli jsem do Kolína. "Vážení cestující omluvte zpoždění z důvodu poruchy na vozidle." Všechny nás vyhnali na nástupiště, kde jsme si po půl hodině vyslechli že "spoj byl zrušen z důvodu závady na hnacím vozidle" Panika. Zpoždění v tu dobu bylo 140 minut. Následující vlak, co měl jet přes Kolín byl zrušen z důvodu "Čekání na přípoj ze sousedního státu". Konečně přijel rychlík. Tři prastaré vagóny, do kterého se měli vejít cestující z rozbitého rj, zrušeného EC a pak konečně i samotného rychlíku.
Panika, úprk, sardinky.
Apokalypsa.
Nacpal jsem se do kupé 1. třídy a sváděl udatný boj s průvodčím, který mě chtěl poslat do druhé třídy kvůli neplatné jízdence. (Máte ji označenou z vlaku který v Kolíně nestaví, ale nastoupil jste v Kolíně). Naštěstí do vozů druhé třídy už nešlo nacpat ani tužku. místo ve tři jsem přijel na hlavák chvilku po šesté.
Takže jestli někdo máte garáž v Praze...

reagovat
Kuře
11. února 2019, 11:04
1

Garáž v Praze stojí taky raketu, zkoušel sem po nějaký koukat jestli by v ní nešlo bydlet, když jsem viděl ceny bytů, ale taky hovno...

beastar
12. února 2019, 20:40
0

To bude tim, že zatuchlá garáž v Praze. Kde je víc jak 10 metrů místa a hajzl ze splachovanim. Plus jedno okno už se jmenuje ateliér. A nebo industriální bydlení na dosah přírodě. A si tam za dvacet papouchů plus.

Ju
Justdoit
13. února 2019, 00:42
0

Garáž ne ale místo před domem by se určitě našlo :)

St
StepanB
11. února 2019, 08:26
0

Tady se snad MHD každý štítí. Jezdím vlakem a metrem každý den. U práce nezaparkuju, takže se metru stejně nevyhnu. Když jedu na kraj Prahy autem, tak na celé cestě ušetřím tak možná 10 minut, někdy ani to ne. Ve vlaku mužů spát a protože jsme poslední pásmo PID, tak náklady jsou ve srovnání s autem vyloženě legrační. Jo a zelené vagóny s kožkou jsou na některých tratích stále realita všedního dne.

reagovat
nixx
11. února 2019, 08:26
3

Nemám rád lidi = nemám rád MHD ani žádný jiný způsob věřejné dopravy. V kině kupuji pro 2 lidi 4 lístky, aby nikdo neseděl vedle.
Do práce jezdím na kole (3 km po cyklostezce přes město). A všude jinde autem.
Ale kdybych bydlel v nějakém větším městě, tak bych se při dešti asi hecnul a do te tramvaje nastoupil...

reagovat
briza
11. února 2019, 09:22
8

Taky někdy sníš o tom, že se probudíš a všichni lidi budou pryč? Teda všichni lidi krom pár autobusů se švédským opalovacím bikini týmem.

nixx
11. února 2019, 10:41
1

Jo tak takových by mohlo jezdit klidně víc :-D
Ale čím dál tím víc zjišťuji, že jsem asi netolerantní hovado, protože jsem na lidi furt nasranej ... v restauraci lidi do rozhovoru telefonujou a ani je nezajíma že všichni slyší často i důverné informace, v kině žerou a šustí s obalama, případně svítí mobilama, no a na silnici je to mnohdy ještě horší ...

Verum
11. února 2019, 12:22
0

To nebude tím že jste hovado, ale zkušenosti :D

Sedrik
11. února 2019, 16:47
-1

Ad nixx: to je nás víc. Lidi mě serou skoro pořád - řeším to tak, že mám sluchátka skoro pořád. Sere mě ta netolerance, absolutní nezájem o svět/lidi kolem - prostě teď jsem tady já a vy všichni si polibte prdel, protože já mám právo dělat si co chci....
Njn - nenaděláme nic .....

briza
11. února 2019, 23:05
2

Asi takhle, jsem toho názoru, že jsem poměrně tolerantní člověk. Je mi jedno, jakou má kdo barvu, vyznání, sexuální orientaci atd., nenávidím prostě všechny stejně. Ale vážně, postupem času jsem se prostě naučil rozdělovat lidi podle toho, jestli jsou nebo nejsou kreténi a zbytek je mi úplně šumák. Bohužel mi připadá, že počet kreténů roste exponenciálně. Skoro mám až někdy pocit, že se aktivoval scénář z filmu jménem Idiocracy. Kdo neviděl, vřele doporučuju. Je to komedie u níž mi ale běhal mráz po zádech a poslední dobou na ni myslím čím dál častěji. Přitom já po lidech vlastně nic moc nechci a úplně mi stačí nějaká elementární slušnost, která se bohužel jaksi vytrácí. Shodou okolností jsem zrovna dneska lehce vycáknul. Jedu si takhle v poledne na nákup, zaparkuju skoro před vchodem a když zamykám auto, vyjde chlápek, cca 55 let a jateční váha dobrý dva metráky. Sotva se za ním zavřou dveře, pouští z hnáty košík a kolíbá se směr auto. Problém je v tom, že se plocha mezi parkovištěm a vchodem mírně svažuje, takže košík se dává do pohybu a kdybych ho nechytil, napálí mi to rovnou do auta. Volám na pana trotla, jestli mu to připadá normální a zároveň cpu vozík mezi ostatní, protože stojan s nimi je cca dva metry od místa, kde ho nechal, jenže k tomu je potřeba se otočit a udělat tři kroky, což je samozřejmě problém. Místo omluvy se mi dostává jakýhosi odseknutí. V tu chvíli měním kurz ke vchodu, který jsem zatím nabral a vydávám se vstříc drahoušovi, což navíc podpořím ještě poměrně hlasitou slovní sprškou u níž by se červenal možná i prasedent Eman. V mžiku to vypadá, že mistr dostane íčko, protože bledne a začíná něco koktat, aby to nakonec zakončil tím, že bych se snad mohl chovat trochu slušně. To už jsem ale naštěstí zase na normální provozní teplotě, takže mu jen vysvětlím, že se začnu chovat slušně, až on se přestane chovat jako kretén a točím zpátky směr obchod. Průser je, že podobných pitomců je čím dál víc a ještě větší průser je to, že to vlastně asi nikomu nevadí a než se nějak projevit, radši nad tím mávnou rukou. Já mezitím začínám chápat, jaký pocit měl Will Foster ve Volným pádu...

Sedrik
11. února 2019, 23:19
0

K tomu se nedá už nic dodat - mám naprosto stejný přístup i zkušenosti :p
Idiocracy jsem neviděl - díky za tip. Volný pád znám :)

PlusOne
11. února 2019, 10:03
2

Bydlení na vesnici dává používání MHD zcela jiný rozměr - když už něco jede, většinou ne to, co zrovna potřebuji, a kdy to potřebuji, tzn. vlastnictví minimálně dvou vozů v rodině je jakési nutné zlo.
Jinak - do práce, jednoho menšího moravského stotisícového města, to mám cca 35 km, jedna cesta autem pro mě znamená cca 40 minut, na moto 25 minut (neřeším kolony a zácpy, a nestydím se za to), kombinací vlak a bus hodina a 40 minut, a to za předpokladu, že vše pojede na čas, a v čase, který potřebuji.
Jo, a abych odpověděl na otázku - MHD jsem nejel, ani nepamatuju. Ovšem pokud bych chtěl vzít děti na výlet do hlavního města, tak vlak bude nejspíš nejlepší řešení, hlavně kvůli parkování...

reagovat
Romus
11. února 2019, 19:41
0

Přesně, bydlíme v "satelitu" 5 km od okresního města. 80% domácností má dvě a víc aut.

Kuře
11. února 2019, 10:59
0

Průvan na eskalátorech na Vltavský na mě doslova sfoukl jednonohýho ožralu při cestě na pubkvíz, takže asi tak k těm historkám...

Jinak MHD jezdím deně do práce cca 40 minut. Sere mi to, ale na Malý Straně se parkuje blbě...

reagovat
Asid
11. února 2019, 13:34
0

Jestl si vybrat zda jít 400metrů na šalinu nebo sednout do auta před domem a dojet si přesně tam kam chci, poslechnout si u toho muziku a projet se v autě které mám rád... Auto je jasná volba .)

reagovat
Sedrik
11. února 2019, 16:30
2

Ačkoliv auto mám a pod kanceláří i parkovací místo (stejně jako u domu), jezdím cca 70 procent času do práce MHD. Časově to vyjde skoro stejně, v metru si čtu, poslouchám hudbu, nebo podcasty. Cestu z metra do kanclu pak beru jako takový starter dne - dávám si do kupy už to, co budu dělat.

Autem jedu, když mám super asociální náladu, nebo když je děsně hnusné počasí - to mi zase dělá radost, že si můžu pustit výhřev sedačky a vystoupit až v podzemní garáži a nemusím vůbec ven :)

Ale je to pohodlím toho konkrétního spoje (jedu metrem 10 minut). Když jsem jezdil do práce hodinu, jezdil jsem autem 2/3 času. Taky to byl příměstský vlak a to je kapitola sama pro sebe: špína, smrad, přetopeno....hnus.

A co se delších cest týče - když jedu na otočku do Brna na nějakou akci, jedu vlakem. Když jedu po návštěvách (tj. bez nějakého časového harmonogramu) jedu autem. Snažím se po D1 jezdit jen v případech, kdy je mi opravdu jedno, kdy se na druhý konec D1 dostanu, protože to předem opravdu nelze určit.

Obecně ale proti MHD nic nemám - jsem rád, že ji máme a pro cesty po městě dává smysl: pro mě větší, než taxi/uber, protože v nich stojím ve stejných zácpách, jako bych stál ve svém autě.

reagovat
Caddy
11. února 2019, 17:59
0

MHD pouzivam, zejmena, kdyz jezdim jen do centra, nemusim resit parkovani. Jen teda u nas trochu hazi sama sobe klacky pod nohy blbou logistikou a casto neexistujici navaznosti, ale na takove to domaci zvykani to jde. Ale treba bych rad jezdil MHD do kancelare, lec to uz mimoc doprano neni, bo cesta trva ctyrikrat dele proti autu a jeste tam spoj jede mene nez jednou za hodinu, takze pri sebevetsi vuli je to pouzitelne jen obcas... A samozrejme pouzivam MHD v Praze, kam autem jedu malokdy.
Tim se dostavam k vlakum, ktere mam i rad a na hlavnich trasach je to prijemnejsi, rychlejsi, bez reseni parkovani a pokud jedu sam, tak i levnejsi nez auto. Jezdim zasadne prvni tridou (ci ekvivalentem), coz eliminuje vetsinou podivne spolucestujici a dnes je jiz skoro jistota zasuvky u sedadla. Jen me netesi, ze vymiraji kupe, nemam moc rad ty jednoprostoraky...
Naproti tomu nenavidim autobusy a krom kratkeho preziti v MHD me tam nikdo nedostane. Uz jen proto, ze narozdil od vlaku se tam nemuzu do niceho koukat, protoze se mi z toho pak dela spatne...jedna SMS a uz je zle...

reagovat
Ju
Junior
11. února 2019, 19:27
0

Byt Praha 3, škola Praha 3, kancl Praha 1. Takže já volím pěškobus. Vožralej tágo. Auto smrdí.

reagovat
ransom
12. února 2019, 16:23
1

Jezdím strašně rád vlakem. Byla dokonce doba (ano, pamatuju časy bez internetu a dokonce bez mobilu), kdy jsem permanentně nosil v batohu tištěný jízdní řád ČSD, a to ještě jako Pražák. JENOMŽE: Dnes bydlíme se ženou v Náchodě, v Praze nám zůstali poslední žijící příbuzní. Dva lidi krát cesta Náchod - Praha a zpět, plus jízdenky na MHD (jedna rodina v Nuslích, druhá na Proseku, kamarád jeden v Krči a druhej na Bílé Hoře) - ono je to autem za přesně stejné prachy, v součtu navíc podstatně rychlejší a pohodlnější. Nehledě na to, že odpadne cesta s nákladem všelijakých věcí na nádraží v Náchodě a od tramvaje na všecky návštěvy...
A do práce? Devět kilometrů autem za šest minut a pár štamprlí benzínu, kdykoli si umanu. Busem jen když to náhodou jede, minimálně za čtvrt hodiny (to musí zrovna jet dálkový), a za čtyřiadvacet korun.
Bydlet a pracovat v Praze, koupil bych si lítačku a kašlal na auto. Ale už se mi tam zpátky nechce.

reagovat
Mikin
12. února 2019, 19:56
0

Jsem již trochu starší ročník, a naposledy MHD v Brně někdy v roce 1989

reagovat
custom1
13. února 2019, 14:29
0

Mastnou tyčí se občas svezu, poněvadž manželka mi "zabavila" auto a jaksi jsem jí ještě nepořídil její vlastní. Problém s tím ovšem nemám. Jelikož bydlím nějakých 15-20 kilometrů od zaměstnání a firmu máme v docela debilním místě, jsem rád, že se nám vůbec jak dostat domů. :D
Co se týče pohybu ve městě, kde bydlím, tak MHD téměř nevyužívám a chodím pěšky. Celé město projdu za necelou hodinu a protože bydlím skoro v centru, takže to mám všude kousek. Z domu do nejvzdálenější hospody, kam občas chodím, to mám pětadvacet minut, do ostatních okolo deseti.

reagovat
Fízl
26. března 2019, 19:41
0

Jezdím MHD skoro každý den do školy. Je mi 17 takže zatím žádný řidičák (na motorku sem si nedělal protože mě nezajímají) tak jezdím autobusem případně když je hezky na kole což je ta lepší možnost.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem